24 listopadu, 2024

Ochráníme se sami

Přátelé, dnes začnu jedním příběhem z rodinné historie. Je důležitý k pochopení kontextu toho, co mám dnes na srdci. Moji pravidelní čtenáři vědí, že moje rodina z půlky pochází ze slezských reemigrantů, kteří odešli za Marie Terezie do tehdejšího Pruska, protože tam měli náboženskou svobodu. Když skončila Druhá světová válka, vrátili se zpátky do vlasti. Druhá půlka mojí rodiny pochází z Volyně. Můj tamní dědeček ze svého rodného domu nevytáhl nikdy paty, ale přesto byl občanem Rakouska-Uherska, Polska, Sovětského svazu, Generálního gouvernementu, samozvaných banderovských říší a nakonec zase Sovětského svazu. Zkušenosti mých prarodičů se propsaly ještě i do mého života a mého přesvědčení. Vzhledem k tomu, co se teď děje, budu právě o jejich zkušenostech psát:

Psal se počátek roku 1945. Jeden můj dědeček právě vítězně ustupoval s Wehrmachtem a druhý dědeček ho za velmi krvavou cenu tlačil zpátky do Berlína. V Bedřichově Hradci zněla z rádia německá propaganda, která hlásila, že Moskalové byli právě tvrdě odraženi, Vůdce si připravil geniální plán, který brzy vše zvrátí. Prostě jako kdybyste četli maršála Petrlu. Po vesnici se už delší dobu šuškalo, že je to celé nějak jinak, protože poslední dva roky se jen pružně zkracovala fronta a přecházelo se do předem připravených obranných pozic. Ani tehdy nebyli všichni vymatlaní majnstrýmovými médii, lidem se prostě nedá lhát pořád. A tak šuškandy přibývalo. Už dávno bylo známo, kdo je konfident, už dávno se vědělo, před kým je nutno mlčet a vesnice už měla i svého vrchního dezoláta, který uměl být při vyjadřování buřičských názorů dost opatrný, aby ho nezhaftlo gestapo.

Tento dezolát už dlouho mluvil o tom, že se blíží osvobození od náckovské verbeže. Konečně se blíží obrat, válka brzy skončí a pak nastane nový svět. Uměl to. Přesvědčil o tom docela dost místních lidí. Ale moji babičku nepřesvědčil. Pak přišel ten večer, kdy z rádia zněl vítězný hlas, jak Rusa odrazili a zničili… a babičce na okno klepal důstojník, který jí oznámil, že Sověti prolomili frontu a ráno jede poslední vlak. Babička neváhala. Sbalila pár věcí a mého dvouletého strejdu a dostavila se na ten poslední nacistický vlak, který ji odvezl hlouběji do Rajchu a do utečeneckých táborů. Před měsícem babička zaplatila poslední splátku hypotéky na dům, který už pak nikdy neviděla.

Mnoho místních lidí neuteklo. Blížilo se přece osvobození. První sovětští průzkumníci na lyžích přijeli dvě hodiny po odjezdu toho posledního vlaku. No a onen místní vrchní dezolát od nich dostal hned kulku mezi oči. Byla válka. Sovětští vojáci měli za sebou dva roky odhalování německých zvěrstev. Nacházeli svoje mrtvé ženy a děti nikoliv po stovkách nebo tisících, ale po milionech. Nerozlišovali na mateřském německém území takové jemnůstky, jako českou menšinu, která navíc mluvila lépe německy jak česky. Bedřichův Hradec byl první na ráně i se všemi, co tam zůstali a těšili se na osvobození.

Válka je vůl. Vždycky.

Když dnes mluvím s mými příbuznými na Ukrajině a v Rusku, tak je to jak deja-vu. Víte, co je pro mě vždycky na nejhrůznější zpráva? Když se dozvím, jak jedna nebo druhá strana „osvobodila“ nějakou vesnici. Vzhledem k tomu, jak málo se hýbe fronta, tak některé vesnice už byly osvobozeny i desetkrát. Ano, přesně tak, jak takové válečné osvobození vypadá. Nebo, když se osvobozuje nějaké město… Nejprve řádné rozstřílení, pak naběhnou tajné služby, které popraví všechny, kteří se zpravidla provinili nějakou blbostí, ale je prostě válka. Pak přijdou ti z druhé strany, zase něco rozstřílejí, popraví konfidenty druhé strany a tak pořád dokola, dokud tam není jen hromada suti a mrtvol. Chudák civilista to schytává z obou stran… a zabíjí se i za to, že si od těch druhých vzal konzervu.

Jestli je z této války nějaké memento, tak že hoří domy těch, které si obě strany berou do huby, že je musí osvobodit. Troufám si tvrdit, že ta hrstka lidí, kteří tam stále ještě žijí, se dnes modlí, aby je hlavně už nikdo zase neosvobozoval…

Proč to všechno píšu…

Snažím se tím říci, že jak válka začne, už je vždycky všechno špatně. Ano, můžeme si tu klidně říkat, že Rus byl vyprovokován rozšiřováním NATO a snahami Ukrajiny o jaderný status. Už mnoho let jsem sledoval, jak se válka blíží a dodnes jsem přesvědčen, že vůbec nemusela být. Stačilo jen ujištění, že Ukrajina bude neutrální a mimo NATO. Dodnes jsem přesvědčen, že sledujeme politiku Západu na zatlačování Ruska, teď už tedy jinými prostředky, především ukrajinskou krví.

Ale ty domy, které hoří, jsou domy obyčejných lidí, kteří mluví rusky, měli k Rusku sympatie a přáli si, aby Rus konečně přišel. A když přišel, tak z jejich vesnic nezbylo vůbec nic.

Platí to i obráceně. Nikdy libtardům nezapomenu tu lehkost se kterou ženou tisíce ukrajinských kluků na smrt, protože se tam přece bojuje za Prahu a za západní hodnoty. Ukrajina krvácí, Ukrajina je ničená, umírají chudáci branci a jediní, kdo rostou a sílí, jsou Banderovci. Ukrajina je cynicky obětována za zájmy Západu. Je úplně jedno, že Ukrajinci zatím pořád umírají dost ochotně a myslí si, že jejich hrdinství jim něco přinese.

Ať to dopadne jakkoliv, nový začátek bude plný především pomst jedné i druhé strany. Budou rychlé soudy, budou popravy, budou nové nespravedlnosti a tohle všechno dopadne nejvíc na obyčejné lidi, kteří se jen snažili přežít to peklo.

Víte, jaká je správná cesta? Udržet se za každou cenu mimo válku. Myslím to vážně, za každou cenu. Jakmile padne první výstřel, tak se sice bude mluvit o nejvyšších hodnotách, ale praxe je bláto, utržené nohy, rozstřílené vesnice, šibenice a hromadné hroby. A žádná spravedlnost… protože když vám nad hlavou sviští kulky, máte jiné starosti, než posuzovat, kdo je v právu a kdo není. Nedivím se, že Rusové na Ukrajinu zaútočili. Však jsme ji vyzbrojovali už dlouho před válkou. Ale také se nedivím, že Ukrajinci svojí zemi brání, byť si myslím, že všechny ty vojáky čeká ještě překvapení, za co vlastně krváceli.

Správná cesta je taková, která válce zabrání. Protože špatný mír je vždy lepší než dobrá válka. Ostatně to brzy všichni zjistíme. Je jedno, jak se toho dosáhne, ale je zapotřebí udělat všechno, abychom se udrželi mimo konflikt. Tak jako to dělají třeba Maďaři. Pro Orbána to také není jednoduché a také dělá kompromisy, které mu u jeho voličů moc neprospějí, ale prostě ví, že kdyby se Maďarsko do této války dostalo, bude to vždycky horší než jakékoliv politické ústupky jak Rusku, tak Američanům.

Když slyšíte Petra Vacka mluvit o NATO, zkuste to brát jako jeho snahu, zůstat mimo konflikt i za cenu ústupků. Ne, já fakt nevím, jestli to takhle půjde. Ale vím, že v PRO chtějí udělat vše pro to, abychom byli mimo tuto válku. I za cenu toho, že přicházejí o voliče. Bylo by mnohem snazší něco takového vůbec neříkat. Ale mimo tuto válku fakt nezůstaneme tím, že se postavíme na stranu Ruska. I kdyby to byla stokrát spravedlivá válka. Nám totiž může být jedno, ve jménu jakých hodnot budeme rozstříleni na hadry. Umírat za multipolární svět je stejně bolestivé jako umírat za unipolární svět. Jediná správná cesta je, se této války nezúčastnit. Je totiž úplně jedno, ve jménu které velmoci budeme mobilizováni. Je úplně jedno, které rakety nám budou lítat nad hlavou, když se naše děti budou muset učit v tunelech metra.

Vidlácky proto říkám totéž co Orbán. Tohle není naše válka. A myslím si, že mimo tuto válku nezůstaneme tím, že se postavíme na jednu nebo druhou stranu. Mimo válku zůstaneme tím, že se postavíme na stranu třeba toho Maďarska. To je jediný způsob, jak nemít v českém folklóru další příběhy o tom, jak to reálně vypadá, když někdo někoho osvobozuje. Český hlas do celého světa by měl znít:

„Nepotřebujeme vaší ochranu. Ochráníme se sami.“

Já prostě nechci být nikým osvobozován. Nechci aby se u cedule do mého města fotili nějací cizí vojáci. Žádní. Vždycky to špatně skončí.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat moji knihu. Kdo pošle alespoň 200,- Kč, může si stáhnout audioknihu.

388 thoughts on “Ochráníme se sami

  1. Tož asi tak.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-praha-tlaci-na-zruseni-koncertu-ruske-pevkyne-pospisil-nabidl-cast-platu-235463#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Byl hrozný tento stát
    když musel jsi se dívat
    jak zakázali psát
    a zakázali zpívat
    a bylo jim to málo
    Poručili dětem
    modlit se jak si přálo
    veličenstvo Kat
    modlit se jak si přálo
    veličenstvo Kat

      1. A zakázali psát. Jedna kniha o které vím, že je stažena a zakázaná. Jak jinak, je to kniha o justičních zvěrstvech. Jedná se konkrétně o Zločiny beze zbraní 2.
        Jednička prošla a dvojka je na indexu.

  2. K osvobozování. Včera jsem v TV viděl nějakého odborníka na mlácení prázdné slámy z fakulty humanitních studií (tuším z Brna) v televizi. Zasvěceně tam analyzoval válku a tvářil se jako znalec. Košaté věty, odborné termíny. Ale obsah čistá nula.

    A všiml jsem si, že v souvislosti s válkou přestali libtardi používat slovo „osvobození“. Už dlouho jsem to od nich neslyšel. Přitom to je přirozené. Ukrajina byla napadena zákeřným ageresorem a teď se snaží osvobodit své občany od Putina.

    Místo toho používal ten „vědec“ opakovaně novotvar „deokupace“.

    Nejspíš i na ČT 24 dobře vědí, že to co by nastalo na Krymu nebo Donbase po „deokupaci“ by nemohl osvobozením nazvat nikdo. A proto se tomu slovu důsledně vyhýbají.

    1. Dneska egyptolog Bárta u Tachecí. Války jsou bezva, vždycky posunou lidstvo kupředu a vůbec… Každá civilizace začíná válkou a válkami i končí. Nakonec sdělil, že má modrou, patrně zamáčkl slzu. Že nemůže jít osobně bránit Kyjev. Jo, a Khakiman je dle Bárty prezident budovatel.
      🤣🤣🤣

  3. Musím říct, že by mě zajímal komentář Kláry Samková k odstoupení Fremra ……
    Jasně, má hnusnou minulost ale na druhou stranu ta vlna proti němu naznačuje, že byl z nějakého důvodu nežádoucí …. Zajímal by mne skutečný důvod, než komunistický soudce se špinavýma rukama …… U rozvědčíka ten odpor nebyl, takže to musí mít důvod …. A existuje i důvod, proč ho rozvědčík chtěl…..

    1. Pávek jenom dostal úkolenku od tzv. „konzultačního panelu“ – Kysela, JUDr. Eliška Wagnerováu
      JUDr. Ivana Janů, Mgr. Anna Šabatová, Doc. JUDr. Marek Antoš, Doc. JUDr. David Kosař, Mgr. Jiří Šesták.
      Ani na milisekundu nejsem ochotný uvěřit tomu, že nevěděli nic o jeho soudcovské minulosti.

      Fremr je místopředsedou VS v Praze a CELOU DOBU jeho minulost nikomu nevadila.
      Takže máte pravdu – celé to smrdí. Teď jen zjistit, kam vedou nitky.

    2. re Pluto:

      To vám nestačí více jak stovka případů nemorálních a já tvrdím i nezákonných rozsudků? Kromě toho každý kdo vstoupil do KSČ po 68 roce, tak to určitě nedělal z lásky ke KSČ , ale z prospěchu. U PePy je to to samé, akorát to není už jenom jeho ostuda , ale i všech kteří ho volili a těch prospěchářů tady bylo mnoho a volba PePy je měla rehabilitovat, že když ani nejvyšší není svině , tak jsou i oni čistí. To byla od libtardů velmi dobře vynesená karta, ale trochu se to zvrtlo a vostudu mají ti co si jí po právu zaslouží, i když oni si ji nikdy nepřiznají.

      1. Ne nestačí. Pokud by byl jejich tak by se to rychle ututlalo ( a bylo by jedno jaké hnusarny spáchal).. To že se proti němu postavila celá Národní fronta má nějaký důvod, a ty rozsudky to nejsou……
        A zajímalo by mě proč ….

        1. Vyjádřil se ve smyslu, že i Palestinci na Západním břehu a v Gaze mají svá práva. To je úkrok od jediné správné linie.To se nebude trpět.

          1. Doplněk : V rozhovoru s Jakubem Železným sdělil, že mezinárodní soud v Haagu by se neměl vyhýbat ani konfliktům v Izraeli.

    3. Jakápak hnusná komunistická minulost? Soudil podle socialistického řádu. Co je špatného na tom, že odsoudil užitečného idiota, který na zadání fašistických soudruhů rozmlátil na hřbitově pomník otroků, kteří bojovali proti jiným otrokům zblblým ž…fašisty? Když dnes zničíš pomník, výlohu, vykradeš obchod, pokud nejsi černoch nebo cikán, obdržíš přiměřenou odměnu.
      Pro pořádek a ujasnění; komunismus (podobně jako grýndýlismus nebo kastrace a buzerantismus🏳️‍🌈) byl a je z chorých psychopatických mozků ž.. ksindlu.
      A je mi u zádele, jestli je soudcem soudruh Fremr nebo soudruška ze Serešovo análu, když všechny tyhle kolaboranty navrhuje agent fašismu PePa107. Každý z jeho nominantů je zhouba přirozenosti. Kam vítr, tam plášť.

  4. Opět fašismus jak vyšitý!!!

    Člen ochranky prezidenta ČR Petra Pavla spáchal sebevraždu služební pistolí (36let). Měl problémy v osobním životě a hradní dobráci ho údajně šikanovali za to, že pracoval už pro Zemana, takže ho vlastně ušikanovali k smrti…. Moc pěkné, gratuluji voliči pana Řád a pořádek starého komunarda. Děsivě to připomíná Německo 30.tých let. To bude ještě zábavy kopec. Vy jeho voliči, máte část krve na svých rukou, snad s tím vším dokážete žít.

    https://www.expres.cz/zpravy/petr-pavel-bodyguard-sebevrazda-informace.A230814_152518_dx-zpravy_lare

    1. re asdfasdf:

      Obecně by lidé se špatnou psychikou neměli dělat tak náročné povolání, proto není chyba v lidech okolo , ale v dotyčném člověku.

          1. Ono se to řekne, asi nic jiného neuměl, mohl mít hypotéku, být ve složité situaci.
            V Hradní stráži byly velké problémy se šikanou už v minulosti. Pod svícnem tma. Blééé

          1. Protoze sikana je velky podraz. Pravda, nekteri to vydrzi. Ale vydrzi jich to vic, kdyz se jejich kamaradi (a ve skole dospelaci) oprou na jejich strane. Oprou li se na strane sikaneru, a jeste si pricmrndnou, tak vetsina lidi podlehne.

            Kdyz slusni lide nedrzi pohromade, tak ti neslusni vyhravaji. Odveky zakon…

      1. Človíčku, vy se modlete, aby vás život, nebo „hodní“ spolupracovníci, nesemleli tak, že si nevzpomenete, jak se jmenujete.

    2. @Měl malou dceru a komplikované vztahy s její maminkou. Bylo to prý hodně zlé. Po Hradě se také říká, že se k němu chovalo odměřeně nové vedení. Dávali mu sežrat, že dělal už pro Zemana,“

      Komplikované vztahy s maminkou své dcery? Poctivý, pracovitý a Zemanovi oddaný?
      Není náhodou problém v tom hlavním proudu aktuálního ž…fašimu? Ž..Zeman vadil, ačkoli též, jako užitečný idiot, odkýval košer cinklé propagandy Vrbětice a válku NATO proti Rusku do posledního Ukrajince. No a samice lidské mají velké nadání vlát podle větru. Kdyby byl Moše Zeman v košer mainstreamu chválen, byl by doma i v práci obdivován i jeho hlídač.

      1. Nedělal ochranku „nějakému Zemanovi“, ale prezidentu republiky.
        Trestné by bylo, kdyby ji dělal špatně.

  5. https://korunaceska.cz/krajsti-leadri/petr-vacek/
    Např. : „….. Neskromně věřím, že i moje působení zanechalo v mezinárodně právním postavení České republiky významnou stopu. Mimo jiné i v podobě mé účastí na přípravě mezinárodně právních dokumentů a smluv, které pevně ukotvily naší zemi ve struktuře Severoatlantické alianci NATO, nejdůležitější mezinárodní organizaci současného světa…..“

    1. Skoda. Skoda, ze nevolil uprimnost a plne zverejneni sve minulosti. A pak to nechal na Pavkovi. Jeho expertiza by se byla hodila.

  6. Automobilový průmysl čeká rána, která jím otřese. Dnes shořel výrobní závod na plastové díly Novaresu v Žebráku, okr. Beroun.
    https://tv.idnes.cz/krimi/pozar-vyrobni-hala-zebrak-beroun-hasici-zachranka-d5.V230814_130500_idnestv_tjz
    Závod dodával plastové díly pro automobilky BMW (závody München, Dingolfing, Regensburg, Wackersdorf, Leipzig), Toyotu (Kolín, Walbrzych, Jelcz – poslední dva jsou v Polsku), Stellantis (poské Tychy, francouzské Mulhouse a další).
    Co se málo ví, do závodu Novares svážel formy na výrobu náhradních dílů pro auta po konci sériové výroby. A to vše nyní shořelo.
    Jde o výrobu motorových dílů pro spalovací motory i dílů pro elektromobily. Výpadek výroby nepůjde rychle nahradit, protože shořely formy.
    Jde o neskutečný průšvih pro elektromobilitu i výrobu aut vůbec. U starších aut půjde sehnat díly na vrakovišti.

      1. Spíše šlo o nehodu motoru rychlouzávěrných vrat. Mluvčí Škody už prohlásil, že jejich logistický řetězec není narušen. Tak to se pletou, vyráběli tma podběhy pro Škodu RS. Sice jen v malém počtu ročně, ale i to skončilo. V hroší situaci je Audi Q7 vyráběné ve VW Bratislava.

    1. To se dalo čekat. Dovedete si představit, co tam muselo být za tlaky, aby se hradní gumě nepocuchala pěšinka?
      Jen mně sejří, že to té hradí kreatuře tak usnadnil.

      1. Tady se sdělují důvody,
        proč údajně Zeman nechtěl doktora Fremra v 2021 ani jako předsedu NS .

        https://www.lidovky.cz/domov/zeman-vetoval-navrh-na-predsedu-nejvyssiho-soudu-kvuli-sporu-o-izrael-fremra-odmitl-protoze-pusobil.A210523_220452_ln_domov_livs
        24. května 2021
        Odtud:
        „Benešová později uvedla, že roli při zvažování Hradu sehrál údajně věk.
        Angyalossymu bylo 56, Fremr byl o šest let starší.

        Server Lidovky.cz nyní zjistil, že důvod byl jiný.

        Zemanovi vadilo, že Fremr působil u soudu,
        který vyšetřuje i možné násilí páchané Izraelem na palestinských územích.
        A to Zeman, příznivec Izraele, nesl nelibě.
        Robert Fremr:
        Z jinak mimořádně prestižního postu se v očích Hradu stala přítěž.
        „Důvod, proč jsem nebyl vybrán, mi JASNĚ SDĚLIL pan prezident, který si mě pozval.
        Vedli jsme spolu dlouhou a zajímavou debatu.
        Osobně považuji důvod za kuriózní,“ řekl webu Lidovky.cz sám
        Robert Fremr, jenž je od května místopředsedou Vrchního soudu v Praze.
        A dodal: „Paradoxně v tom sehrála hlavní roli skutečnost, že jsem byl soudce Mezinárodního trestního soudu.
        Dále to nebudu rozvádět.“
        *************
        A proto nepotřeboval – (jeho slovy na PL), „aby ho vodili za ručičky nějací Kyselové“,
        ale ty Zemanem zjištění důvody nějak už v „aréně 9.8.2023 zamlčel…

        A tak pachuť , že se lže, kam člověk pohlédne a nemusí to nutně být doktor Fremr, zůstává…..

        1. Ovšem nejzajímavější na kauze ideozločinu soudce Fremra, který se nějak účastnil ž..soudu proti neustávajícím ž..zločinům v Palestině, je vyjádření ž..Bendy;

          „Mezinárodní (ž..) trestní soud považuji za instituci zbytnou, dokonce v některých ohledech škodlivou, která vychází z pro mě pomýlených zásad mezinárodního práva. Přesto jsem považoval za úspěch, že jsme v takto vysoké funkci měli Čecha,“ řekl serveru Lidovky.cz Benda s tím, že při výběru šéfa Nejvyššího soudu by spíše než působení u soudu v Haagu zvažoval předlistopadové působení soudců.
          Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/zeman-vetoval-navrh-na-predsedu-nejvyssiho-soudu-kvuli-sporu-o-izrael-fremra-odmitl-protoze-pusobil.A210523_220452_ln_domov_livs

          Jeho fotr, Benda, předlistopadově působil v Chátře77 podle diktátů podvraťáka ž..Söröse. Kam ta údajná demokracie vede vidím v účasti Chazara PePa107 na Hradě, kam se dostal s propagandou a podporou, za kterou je zase ž..Sörös! Ať žije 666 pohlaví a nebudete nic vlastnit podle WEF, Schwaba a Harariho! Vítejte v Báječném novém světě!👹

    1. Srdečná zdravice dalšímu autorovi konečného řešení … ještě že se tak často a rádi odkopávají.

  7. Trochu OT, ale ne moc:
    Turecko bere dráhu z NATO. Armáda vyčištěna od NATO.

    „Turecko se má postupně vzdávat vazeb na NATO a tamní prezident Recep Tayyip Erdogan se rozhodl ve svých ozbrojených silách upřednostňovat zejména takové důstojníky, kteří jsou loajální jemu před těmi, kteří mají větší profesionální zkušenosti“
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Armada-vycistena-od-NATO-Turecko-s-Erdoganem-uz-miri-jinam-741187

    1. Teď bych chtěla být bleška a poslouchat co si cvrkají Amíci na základně v Incirliku. Mají tam toho požehnaně, vč. jaderných zbraní.
      Erďa mě překvapil, ekonomicky Turecko nic moc. Mohutná pátá kolona v Evropě mu fandí, ale doma? Nevíme. Ve velkých městech určitě jinak, než na venkově. Erďa je takový Atatürk naruby, bych řekla.

      1. Každopádně ten úprk ze střechy do vrtulníků hrozí vlsude oblíbeným americkým hošamům ve stále větším počtu zemí.

      2. Teď jsem tam nějakou dobu pobýval. Je to tam dost složité. Ekonomika momentálně nic moc ale problémy s inflaci se táhnou od útoku USA na jejich měnu.
        Na druhou stranu mají velmi dobře našlápnuto, všude v chudém vnitrozemí se staví obří průmyslové zóny typu Čína a cca 80 procent průmyslu je v domácích rukách a pokud mohou tak cizí průmysl dokonce zpětně vykupují. Podle toho jaký je rozsah výměny zboží se dá říct, že se z Turecka stala dílna Evropy. Jak se nadechnou půjdou nahoru.
        Mají velké problémy s inflaci potravin, kterou způsobují řetězce, o co se přidá na minimální mzdě o daleko víc se zvýší ceny. Jako u nás.
        Je tam neuvěřitelná bytová výstavba, převážně v místních rukou. Letos mají ale velké problémy, díky uprchlíkům vzrostl tlak na byty a jinak vcelku velmi nízké nájmy se více než zdvojnásobily.
        Teď chystají výrobu vlastních aut.
        Za mě to vypadá lépe než u nás.
        Současného prezidenta volí vnitrozemí, ortodoxnější oblasti. Proti jsou letoviska, Izmir. Tyhle volby vyhrál spíše jen náhodou. Oblastí na jihu, kde bylo zemětřesení obvykle volily proti němu ale po tom neštěstí jim slíbil peníze na obnovu tak změnili preference .. jinak by měl smůlu.
        Ten člověk si ty problémy dělá hodně sám. Tlačí islám, tu jejich starou říši, tlačí sám sebe, že už to je přes čáru a tak ho mají evropsky načichlí Turci plné zuby. Trošku takovej Čaucesku….
        Mám tu zemi hodně rád a myslím, že má neskutečnou perspektivu …. uvidí se, co jednou přinese změna politického vedení … i když jak je vidět tak se tam trošku utahují šrouby…
        Jen takhle něco málo …

        1. Mají dobře našlápnuto – přesně TAK.

          Kampak si myslíte, že se bude stěhovat výroba ze zemí, kde jsou energie drahé?

          No přece do těch, kde jsou LACINÉ.

          A to Turci díky plynovodům a ropovodům mají.

        2. Jeden Vacek , na par Facek.
          Cau ,sescu zapomnel na masku.
          Babis neco si pobliz, vyliz.
          Vo Fremra nekdo skemra.
          Souros , starej dos t ,jako chrous t.
          Rus ted nema na autobus.
          Schwaba , german , chyba.
          Zakladatel , ma za pakatel.
          Troll, neco za ukoll.
          Vacek, na nej klacek.
          Erar , ma to za par.
          Strana PRO , bazina ,mokro.
          Metafora ,spadne zhora..
          Usa ,rozumu nemaj kusa.
          Zelenski, drive bezbarvej Babinski.
          Vackuv plivanec , velkej kanec.
          Na Orloj, prijecha geroj.
          Okamura ,okoral , za bura.
          Japonec, taha babu za konec.
          PePo, pevny podpalovac /v kostkach jako/.
          Vidlak ,chova se ,jako bodlak.
          Utahuji srouby, v lese kradou houby.
          Islam nehodi se ani na salam.
          Turci do kleci.
          Turecko, neni vsecko.
          Tureckyho medu, k ledu.
          Vrbetice , nikdy vice.
          Terezie, kazda , si to vypije.
          Z SSSR svazu , prislo neco kazu.
          V B. Hradci, prestali v noci ,
          pracovat praci.
          V praxi.
          Dezolat je na kvadrat.
          Kat ,nedostal zatim plat.
          Orban este velkopan.
          Bandera horsi, nez megera.
          Zedrevajekul, valkajevul.
          Polak, na sousedy ,vlkodlak.
          Kompromisy , vsude asi visi..
          Poprava je prava naprava.
          Z Vychodu neceka velkou vodu.
          Pice bez podpisu , vesi na klice.
          Vrtulniky ,cukrbliky ,z putyky
          ,jako motyky, z more nezachrani, namorniky.
          Ani trpasliky. A kohout rano …..taky.

  8. Copak neznáte dějepis, že Vás tak čílí výrok toho Vacka? „„PRO není obdivovatel ničeho, co přichází z Východu, protože to vždy znamenalo utrpení, bídu, drancování a ponižování“.

    Hunové, Avaři, Tataři, Turkové…. pořád nic? A nakonec i ti Rusové (a taky Ukrajinci!) v 68. , to přece bylo taky pro nás ponížení, nebo ne? A předtím banderovci krátce po válce, ti přece řádili při útěku na západ i na našem území – viz film Stíny horkého leta (nyní trezorový). Nemá ten Vacek náhodou pravdu, s tím utrpením, bídou, ponižováním a drancováním?

    Ostražitost vůči „nájezdníkům z východu“ ale neznamená, že máme v sobě chovat iracionální nenávist k Rusům až za hrob, tak jak nás do ní teď tlačí mainstream. Měli bychom se s těmi rusofobními pocity vyrovnat jako dospělí lidé, a nikoliv si tu dětinskou frustraci z toho ponížení v roce 68 hojit dnes tím, že podpoříme sebevražedný boj Ukrajinců vedený v zájmu USA, protože oni přece „bojují za Prahu“, tedy za nás, a konečně nás někdo pomstí za ten 68. Tak to dělá mainstream a dmýchá nenávist a dmýchá válku.

    Podle mně tím výrokem Vacek chtěl pouze ze strany PRO sundat nálepku, kterou na celou alternativu lepí pětikolka i mediální mainstream: že když nechceme válku s Ruskem, tak jsem Putinova pátá kolona, kolaboranti, ruští švábové atd.

    Zdá se, někteří z vás ale mermomocí tu nálepku chcete na sobě mít a mermomocí chcete, aby pětikolka příště zase vyhrála, protože Vás hlas skončí opět v kanále, neboť nikdo relevantní není pro Vás dost dobrý, abyste mu ho dali. Na definitivní zavržení vám stačí jeden výrok, který jste navíc ani nepochopili.

    1. Já myslím, že se mýlíte. Tvrzení

      „co přichází z Východu, vždy znamenalo utrpení, bídu, drancování a ponižování“

      je jednoznačně nepravda. Je to ale vynikající záminka pro povzbuzení protiruské a protičínské hysterie.

      1. Nemyslím, že by strana PRO či Vacek sám zatoužil povzbuzovat protiruskou hysterii. Nejsou proto žádné důkazy, naopak je spousta důkazů opačných. Protiruskou a protičínskou hysterii už více než dostatečně povzbuzuje pětikolka a její mainstream.

        1. Rusko a Čína jsou na východě. Výrok (nepravdivý) o tom, že co přišlo z Východu, bylo vždy špatné, podle mě jednoznačně protiruskou a protičínskou hysterii podporuje. Tím se staví do jedné řady s mainstreamem.

          Místní diskuse jistě nebude reprezentativní vzorek populace, ale když se podíváte na reakce směrem k Vackovu výroku, nepochybně si všimnete, jak ho zdejší osazenstvo vnímá. Dokonce se na tom výjimečně shodnou i ti, kteří se jinak shodnou málokdy; to nebude náhoda.

          1. Ano, zdejší osazenstvo se ve své averzi vůči Vackovi vzájemně utvrzuje. A já to shledávám stejně iracionální, jako když se mainstreamové publikum z novinových titulků utvrzuje ve své rusofobii. Prostě z těch titulků pro ně vyplývá, že Rusové nemají žádný jiný cíl než vraždit civilisty, zatímco já to v tom žádný takový ruský úmysl nevidím, protože vždy se najde vysvětlení, že mířili na vojenský cíl a okolní budovy vysklila už jen tlaková vlna, nebo na ně padly sestřelené trosky, nebo ukrajinská protivzdušná raketa zasáhla horní patro nějaké výškové budovy, nebo v té údajné školce či škole či nemocnici si ve skutečnosti ukrajinští vojáci udělali svůj štáb nebo v nějaké civilní hale skladovali zbraně.

            Ani v tom Vackově výroku nevidím ten úmysl, který mu podsouváte. Prostě nehledám vždy ten nejhorší možný úmysl, abych si pak v sobě pěstovala nějakou tu fobii.

            1. Budto nechapete psany text, nebo tu jenom tak trollite.
              Prectete/poslechnete si to jeste jednou. Nebo klidne vickrat, pokud to jednou nebude stacit.

            2. Ani v tom Vackově výroku nevidím ten úmysl, který mu podsouváte.
              Máte pravdu byla to pouze metafora že?
              Pro mě politik jehož slova zní a znamenají něco jiného není volitelný.

              1. U Vacka hraje ta druha cast roli , ta druha a nevyrcena.
                Kdyz Vychod neni dobrej /sever a jih se nepocita/ ,
                tak kdo je ten dobrej. Demokratickej Zapad.
                A v cem ten je pro Vacka dobrej.
                German, francouz, Brusel , Anglie a Usa.
                Bez dobrejch vztahu to nejde..
                Kdyz z Vychodu nic dobryho neprislo,
                tak zrejme do budoucna Vychod taky vodepsal..
                Vi lecos dopredu ?
                Ropovod a nebo plynovod aspon? Nic neprislo.?
                Nevime ,ale kdo je pro Vacka dobrej a vodkud nam dle jeho nazoru prislo hodne dobroty..

                Australie zrusila pred casem obrovskou mega miliardovou zakazku /uz podepsanou a schvalenou/ ,na ponorky
                s Francii a dala kontrakt Usa…
                Na Francii tahle pohroma prisla ze zapadu.
                A nesmeli predtim prodat rusovi ty dve lode..
                Obrovska roztrzka prave ted , mezi spojenci Francii a Usa , kdy Francie obvinila Usa , ze nedbaji o demokracii a aby si udrzeli zakladnu v Nigeru , souhlasi s pucem a s pucisty.
                Nuland se nesla podivat na uveznenyho presidenta.
                A ze sleduje jen sve zajmy a nespojencuje se spojencem ,Macaronem. Zase nic moc, ze zapadu.
                Francie ztrati hodne s Nigerem.
                Macaron je zrejme nejakej fackovaci panak , do kteryho si kazdej spojenec kopne.
                Polak nadava ukrovi , ze neni vubec vdecnej za
                velkou pomoc , kterou polak dava.
                Izrael nechce spojenectvi s ukrem.
                Vypada to , ze svoboda pro dlouho utlacovany v Nigeru je neco jako droga a furt jasaji a nemaji dost ,
                asi jako u nas v 68.
                Vod Ruska dal na Vychod ,zatim slysime , ze si pomahaji a
                spolupracujou a neshody vyresi , ze se nejak dohodnou..

    2. mě a mé předky 68 nijak neponížil, naopak díky za něj, protože bez něj by se tu usadila havlistická zločinecká pakáž a bylo by tu daleko hůře – už by tu byli arabáči a afričani taky určitě atd.

      1. Z dnešního pohledu, na Staromáku bychom měli místo Mariánského sloupu mešitu s minaretem.
        Apoštolům na orloji by halekal do kroku muezín .
        😻

      2. Četl jsem, že šlo o rozmístění jaderného arzenálu, který by se teprve tehdy ocitl v rovnováze se zbraněmi, které se už nacházely v Bavorsku. Jestli si někdo otevře stánek s limonádou a pišingry, to bylo v pravomoci Strany (vedoucí úloha v ústavě zakotvená) a jestli se něco muselo veřejnosti opravdu politickyvysvětlit, byla to přítomnost zbraní i zahraniční obsluhy (řízené přímo z Moskvy) a nikdo jiný, než Dubčekovo vedení to udělat nemohl. Nezvládl to, stejně jako třeba Novotný, který si zakládal na tom, že tu zahraniční vojska nemá. Ale souhlas sovětských generálů neměl. Privatizace opraven obuvi nespěchala (na dohled od soukromníka byla opravna OBNOVA¨).Budeme moci srovnávat přítomnost zahraničních vojsk německých, sovětských a USA.

    3. Nemůžu si pomoc, ale člověk s právnickým vzděláním, praxí v diplomacii a v jeho věku, pokud je při smyslech, tak přece neudělá tak neskonale blbý kategorický výrok s slovem vždy. Tím té straně a Rajchlovi opravdu nepomáhá a dle mého názoru propásl příležitost mlčet.

      1. Ano, to slovo vždy je zbytečně kategorické. Ale ještě zbytečně kategoričtější je to, že kvůli tomu někdo zavrhne celou stranu PRO. Koho tedy volit, když se vždycky u někoho dá najít nějaký výrok, který vadí?
        Mně ty kategorické reakce přijdou zbytečně hysterické.

        1. Milena: Michate dve reakce. To co rekl Vacek, a zda kvuli tomu odsoudit a nevolit celou stranu. To, co rekl Vacek je podlizava lez a hecovani proti vychodu. O tom zadna. Ale — takove signalizovani jim pomuze k moci.

          Vidlak a vy tady delate zehleni pruseru. Aby si to moc volici nebrali. Cili propagandu.

          Ja si osobne myslim, ze bez takoveho pricmrndavani se PRO k moci nedostane. A kdyby trochu, tak kolem udelaj cordon sanitaire jako kolem Okamury. Takze porad muzou byt to mensi zlo. Pro ty, co porad veri, ze se muzou veci zmenit volbami. (A trochu muzou. A muze prijit cerna labut, ktera umozni vic.)

      2. Co nadelate , yntelygent Judr a nesmel by poucovat ? Nas bez IQ.
        A leta straveny mezi ucebnicema a poucnejma prednaskama , jenom mistopredseda strany ted , ty hodne na strane ,az beznadejne ..
        Byrokratizuje uz dlouho asi a bez poucovani takovy se neobejdou..
        Dle vyznani velkeho obdivu vod Rajchla , mel by bejt aspon dekanem
        nekde na vysoky ,ale neni ani docentem..Nebo asistentem..
        Nebo poradcem na nejvyssi urovni..
        Maji to blby , vod yntelygenta ,aspon jednoho ,se ceka automaticky , ze rekne neco genialniho..
        Nebo aspon zasah ,aby sundali ty ilegalni prapory.
        Taky nic , na podiu naval davu judru a neco protizakonum,rovnou pred vocima si nevsimnou..Nezaprotestujou…
        Se asi bali vlady..Nejaky judry sou velky ludry..
        Na zapade nejsou voblibeny pro velkou a udesnou chamtivost.
        Tuhle psali, abych uved priklad svyho tvrzeni , ze advokat poslal klientovi
        prani k vanocum a nauctoval si za nej 200 dolaru..

    4. Paní Mileno, fakt je, že na východ od nás opravdu žijí lidé, kteří vyznávají jiné hodnoty, než my. U nás je hlavní individuum, ( měřítkem všeho je člověk ) , oni sází spíš na kolektiv. Dobré je to, co prospívá celku.
      V té adoraci jednotlivce jsme zašli tak daleko, že to některé sociologové vidí jako problém. Jedním z těch, kteří se tímto jevem zaobírají je Jan Keller. Jen malá ochutnávka z úvahy J. K. o totálním individuu :
      “ Zatímco totální individuum smí soudit všechny, jeho nemá právo soudit nikdo. Je neomylné a proti jeho úsudkům není odvolání. “
      ***
      Tohleto fakt chceme???

      ( Citovala jsem z Česko / slovenského sborníku Svrchovanost / Zvrchovanosť. )

      1. I s lidmi, kteří vyznávají jiné hodnoty než my, se přece dá žít v míru a mít oboustranně prospěšné ekonomické i kulturní vztahy. Stačí nekecat jim do jejich záležitostí a nenechat si od nich kecat do těch našich. Nepodporovat u nich všelijaké Majdany, nebombardovat je, nelézt jim na jejich dvorek, nevnucovat jim naše způsoby… To všechno ale bohužel dlouhodobě děláme. Dělají to hlavně Američané a my je v tom podporujeme, ba kolikrát iniciativně děláme různé provokace za ně, i když je to proti našim zájmům.

        1. Tak pod tohle se s chutí podepíšu.
          Neexistuje jen jeden systém vládnutí, je jich několik. Pro některé civilizace je náš způsob liberální demošky vysloveně smrtící. Zejména pro státy, kde je hodně mladíků nabušených testosteronem.
          Tam vyhovuje spíš systém dlouhý bič a krátký dvorek, třeba šaríja jim vyhovuje. Padesát ran holí je účinnější, než pobyt v base. Naopak zhýčkaným Evropanům stačí naznačit, že by mohli přijít o dobře placenou sesli.
          K zamyšlení je, že samoživitelky se v zemích, kde provozují islám, téměř nevyskytují. Drtivá většina dětí vyrůstá v úplné rodině. Dokonce v širší rodině, obklopená tucty hodných tetiček a strýčků.

    5. Vacek je antisemita a prohitlerovec ?!?
      Odkud přicházely osoby židovského původu….k nám, do Anglie, do Španěl, do USA. I z východu.
      Cyril a Metoděj ? Papír, chomout, japonská elektronika
      Odkud přišli Frankové, křižáci, nacisti….
      1 : 1, kdo rozehrává ?
      Vacek, Vacek, měl by si sám sobě dát pár facek.
      —————————————-
      Těch kravin je ve veřejném politickém prostoru tolik, a tak trapných, bez špetky laskavého aj. humoru….že by jednomu či jedné z toho mohlo jebnout. To není jenom tak, to musí někdo platit. 😀
      Když už Vacek , tak raděj tento : https://www.youtube.com/watch?v=HhTPLVsnbow
      🙁

      1. Zapomnel na Banderu a banderovce jak k nam prisli po valce , z Vychodu ,
        na novy nastroj pro hru na klavir. Objeveny nedavno na Vychode na U.
        Do te doby neznamy..
        Na nekonecny navstevy do Kyjeva , kde vsichni delali stojky
        a vratili se z Vychodu s megadluhama. Ani to se nelibi Vackovi??
        Z Vychodu navsteva Zeli , ze zapadu si muzeme koupit hromady letadel a
        este nem daji armadu , aby nas docasne pohlidala pred rusem…
        Dostavame z vobou stran jeste vod vlady..

    6. Souhlasím.

      Navíc, když se vedle sebe postaví Rajchl a Vacek. Jeden vlastně politický nováček, druhý v politice protřelý. Proč by ten protřelý měl nováčkovi systematicky kazit reputaci v tom vyhroceném stavu společnosti a především tím odrazovat ty, kdo chtějí odstoupení vlády? Vždyť to je , jak pravila kterási naše superelita, přesně 360° proti sobě. Nováček si nevšiml? Nebo s ním naopak souhlasí? Nebo je to hnusná hra? No jo, ale nebyla by tím od prvního Vackova prohlášení až moc čitelná?
      Všichni nespokojení si jednoznačně Vacková slova přeložili, že východ je na nic, patříme do skvělého západu a skvělého NATO. A můžou namítnout, že to není překlad, že to přece skutečně řekl.

      Narozdíl od nich osobně nedokážu říct, co a komu těmi slovy oznamoval. Nevím, jaký je v překladu význam takového velmi politického sdělení z úst mnohaletého politika. Proto, že jsem politikem nikdy nebyl, natožpak diplomatem. Aniž bych měl potřebu jej z čehokoli vyviňovat, nesedí mi už to, že by jmenování museli být opravdu praštění, kdyby tak dlouho tzv. neměli sladěné noty a ke všemu v té nesladěnosti pokračovali. Druhou variantou by bylo, že Rajchl od samého začátku s tím prosazováním pročeské cesty lže, lže a pouze lže. Veškerá jeho kritika současné EU, NATO i USA by taky musela být jen tou lži.

      Protože Vacek je tím mezinárodním politikem a diplomatem, asi lze předpokládat, že tamní řeči rozumí i jí umí mluvit. Ví, co která slova znamenají a kterým uším jsou určena, taky zná souvislosti, co vše pro nás jak politicky, tak ekonomicky znamená otevřená deklarace typu NATO a USA jsou špatné a my se s nimi dál nechceme a nebudeme kamarádit. Ví, jaké to má z tzv. mezinárodně bezpečnostního hlediska vliv na dostupnost financí, informací, technologií i trhu. A jakkoli je to slovo zprofanované, vysílá proto ty signály o východu a západu pro případ, že by se do té vysoké politiky PRO dostalo. Ona by totiž nezůstala jen domácí. Třebaže jí, jak jsem uvedl, zas tolik nerozumím, že se v ní musí tzv. lavírovat, obzvláště proto, že právě USA jsou v ní pořád nejsilnější hráč, si připustit dokážu.
      Nelze jistě vyloučit to, že je skutečně Vacek zarytý „zápaďák“, který jde přes mrtvoly, ovšem v kontextu s nejen Rajchlovou dlouhodobou kritikou stavu toho západu to vyznívá poněkud nesourodě.

      Bohužel je lidskou vlastností posuzovat věci jen v poloze černý/bílý, kdy co vidí černé je černé teď a navždy, s bílým to samé. Asi proto taky budu vnímán jako zarytý proPROvec, který ji bude slepě bránit i v případě jejího nafilmování, jak někomu z kapsy krade poslední peníze. Prostě ale jen pochybuju o tom černobílém vidění, vždyť pokud by to tak mělo být, do té proPROčeské hry by se tím pádem museli pustit naprosto naivní hlupáci, co si nevidí na špičku nosu.

    7. Mileno vy jste blbá kráva
      Příště, prosím, zkuste jinak. – Zrovna jsem obdržel z Číny zásilku tropického ovoce a mohu rozdávat banány
      To ovoce, které vy inzerujete, tady nevydrží.

      Alef Nula, zakladatel

  9. A za předraženej nábytek i škodovky může samozřejmě taky Babiš! Jo jo, specifika malýho trhu, ale teď ty vidle se Slovenskem … chm, tohle neokecá ani cemper. Ale místní jelítko (na jelito jako tamto z refluxu ještě zdaleka nedorostlo) by to mohlo zkusit 😀
    Co si to tam ten Lukačovič vydržuje, ts ts ts. Neměl by si taky radši smazat profil?
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-neco-tady-uz-dlouho-nehraje-stejne-zbozi-je-u-sousedu-levnejsi-az-o-desitky-tisic-40440386

    1. Zřejmě si toho nevšimli pro samé jásání nad kursem rublu vůči dolaru, což české mediální mrdky kdovíproč slaví jako druhé Vánoce.

      1. Kurz rublu vůči dolaru,je víc politický úmysl,než ekonomicky,takhle se dá také Rusko potrápit.
        Jasný důvod,aby Rusko vykoplo dolar z mezistátních plateb a honem zavést zlatý rubl.

          1. Experti rikaji , ze kdyz se Putin pral s inflaci , udelal 59 rubla za dolar.
            Ted zase ma levnej rubl nejlepsi pro export , pac nejlevnejsi pro obchod .
            Usaci uz dlouho nadavaji cinanovi , ze ma udelat silnejsi juan.
            Kvuli tomu snad nejsilnejsimu hospodarstvi na svete..
            Ale cinan taky vyvazi a levnej juan maji radi importeri..

  10. Samozřejmě že má Vidlák pravdu. V době válečného běsnění kouká soudný člověk hlavně na život svůj a své rodiny, které jsou důležitější než majetek. Vybruslit z této šlamastiky jde jenom obtížně, proto je důležité konat tak, aby válka na našem území nikdy nebyla, zvláště když tahle válka není naše, jak se nám pokouší namluvit naše podvodem zvolená Pětidemolice. Tady hodně záleží na voličích, zda se opět nechají zblbnout a budou volit podle toho co jim řekne v TV Fiala , nebo Rakušan se svými poskoky.
    Každý si může položit otázku, zda-li je Ukrajině lépe pod Ruskem nebo se západem v NATO a je na to velice jednoduchá odpověď . Stejně jednoduchá je i odpověď na otázku, zda-li je nám lépe stát stranou tohoto konfliktu, nebo je nám lépe vyhlašovat válku Rusku pod záštitou NATO?
    Taky bychom se už dnes měli ptát jestli je válka mezi Ruskem a Ukrajinou v našem zájmu a proč nás Pětidemolice do této války tlačí, kdo za to ponese odpovědnost a jaké za to budou tresty? Podle toho jak dopadl Covid , tak tady s nějakou spravedlností nemůžeme počítat, přesto že to stálo hodně životů a peněz.

    1. Nedávno se zemřel při „nehodě“ na paddleboardu někdejší osobní Obamův šéfkuchař. Zdá se, že i vaření je značně riziková profese.

      1. Hoši, správně česky to je „byl zasebevražděn“, případně – pokud sebevraždu opravdu nelze protlačit – „byl zemřen“ 🙂

    1. To zděšení patrně plyne z toho, že (pochopitelně ruskou propagandou zmanipulovaný) lid SR nehodlá dál podporovat válečné úsilí Ukrajiny , tak jak by si přála a ba dokonce než by připustil návrat liberálních politiků, tak si raději znovu zvolí mafiána Fica.
      No, nám asi taky nakonec zbyde zase Andy a všichni se asi bojíme, že do holportu půjde s ODS, tedy žádná změna kursu nebude.

    2. Riziko je tahle ženská, která je oprsklá jako lázeňská veverka. Asi proto má ty zuby takovýý.
      😀🐿️

  11. ExElf Bobík Kartouzů malinko v bryndě:
    https://www.e15.cz/domaci/v-prazskem-inovacnim-institutu-chybeji-miliony-selhalo-mesto-i-byvaly-sef-kartous-1399828

    Lumpové to jsou! A pěkně v jednom článku. Jeden za 18, druhý -2 za 20.
    A kde je cemper? Hybaj vyvracet, předci nenecháš kámoše na holičkách…
    Vrábel, taky se zakutálely penízky někam do SémantickoVizionářské exekuce?

    Hoši, hoši, že za to může zas ten Putin?

    1. Už to tu píšu řadu měsíců, Kartous je prachobyčejný defraudant. I celé to jeho šaškování okolo školství a následně českých „elfů“ byla jen záštita pro život lehkoživky za peníze druhých, nejlépe státních.

        1. I to by se dalo přinejmenším odhadnout. Ono tyhle veřejné rejstříky, veřejné účty, výroční zprávy leckdy odhalí mnohem víc než by si pachatelé dobra přáli. Jenom mít čas a chuť se tím probírat…

  12. Místopředseda PRO, Petr Vacek, mně jakožto „méně vnímavému“ neopomněl zopakovat fakt, že „PRO není obdivovatel ničeho, co přichází z Východu, protože to vždy znamenalo utrpení, bídu, drancování a ponižování“.
    Chápete někdo, proč to pořád opakuje? A koho tím myslí (Slovensko, Ukrajinu, Rusko, Čínu či Japonsko)? Nebo jde ještě dál, v duchu Pepy Nose, a myslí tím třeba Německo?

    https://web.litterate.cz/ochranime-se-sami/comment-page-1/#comments

    1. Hen ten člobrda z PRO má jen mozek vymytý, neboť doba je už taková a tento způsob uvažování a vyjádření je dobově poplatný. Výchova propagandou.
      Proto propaganda je. Pro výsledky…
      Jak se střídají garnitury, střídají se zdi. A jak jde čas, je to ode zdi ke zdi.
      PRO s takovými lidmi nemusím.

  13. Nevím, nevím sem s toho smutný sté debaty. Přesně to kopíruje proč jsme tam kde jsme. Proč nám vládne pětikolka. Jeden nemůže toho onen jiného s Rajchlem nikdy . A máme snad na výběr at vybereme toho nebo onoho bude to jen menší zlo ale rozhodně kdokoliv jiný bude aspon o level lepší než ta pětikolka. Vidlák aspon něco dělá rozbírá to z různých uhlů a co za to pro jedny je dezolát a pro defakto vlastní tam v hodně příspěvcích zaznívá že má postranní úmysly. Uvědomte si že jsme v háji at zvolíme kohokoliv jiného bude to jen o málo lepší. Žádný zázračný politik zde není. A nikdo v současné době nedokáže otočit kormidlem politiky o 180 stupnů. Ted vystoupit s EU a NATO prostě nám nedovolí

    1. Ach tato, 180° . Nejde kormidlo otočit ani o 45°. Taková je doba. Ale čas pracuje neúnavně, jen nevíme na čem a pro koho. Jen víme, že čas je neúplatný a peníze jsou pro něho bezcenné. Máme jen možnost se zúčastnit, stát stranou nebo být pozorovatelem. Případně od každého něco.
      Evropa volným pádem padá do průšvihu a jeho výsledek se nedá ani přibližně odhadnout. Možná je to dobře, proč si kazit náladu.

    2. Ano, bylo to psáno už mnohokrát. Prostě se alternativa MUSÍ spojit po vzoru pětikolky. I kdyby uhrála 10%, tak je to pápálálá pětikolce. S kým se pak Babiš spojí, to už bude jeho volba.
      SPD jde s Trikolorou, ta má svých 10% jistých a pokud si PRO myslí, že uhraje těch 5% pro vstup, tak dopadne přesně jak ta Trikolora.
      Ono 5×2% je taky 10, ale ve volbách to je k ničemu.

    3. A to je přesně ono – jestli ani rádobyopozice nemá alternativní program, místo odchodu z koncentráku doufá v mírnější bachaře, tak dav radši bude volit ty, které bachaři doporučili.
      Jestli Herr Facek a jeho soukmenovci byli v roce 1945 poníženi a považují osvobození od Němců za zlo, není potřeba experimentovat s jeho stranou, když tyhle zastydlé nácky máme zrovna u moci.
      Podle všeho by kromě náckovství a udávání za nášivky, což už máme, zavedli i školné, na což ti u koryt zatím nedošli.

      Na druhé strana, člověka, který deklaroval, že bude omilostňovat automaticky lidi stíhané za názory, jste nechtěli. A proč? Protože „neměl šanci“ a dodnes se mu vysmíváte.

      Volíte jeden z pěti odstínů neobolševismu a máte dobrý pocit, že je vás většina a ti svobodymilovní nemají šanci.

    1. Tak Vidlák nemá tolik času a Alef to vlastně nyní dělá jako „vedlejšák“ 😉 . Ale máte pravdu, je tu nablito od Scallopa a různých idiotů, možná, že sem také přispívá Saul, to je hrozný blb a on dával odkazy u Janiky a Tribuna na FB na nick poslední skaut a to se tu objevilo v posledních dnech. Ale moc se mně líbí jak nemají odvahu si dát nick a pod ním přispívat, s výjimkami jako Sranda a jan.

      1. Chce to cenzora. Pak budou brambory pěkně v řádku a nevhodné informace skončí bezpečně za zdí kolem informační bublinky.

              1. V těchhle přístavních městech se tradičně mluvilo hlavně jidiš. Někdo musel ty tuny obilí zobchodovat.

        1. Jakápak cenzura, broučku? Ta je přece podle Ústavy nepřípustná. Ovšem takový boj s nesprávnými názory, to je něco úplně jiného a velmi potřebného. Mimochodem, už si brouček konečně zjistil, kdo osobně tenhle boj vyžadoval? 😀

    2. Já, myslím že dobrý. Tady jde vidět naprostá bezradnost trolíků. Výkřiky do tmy, sem tam urážka a to je vše.
      Prostě reakce uhrovitého puberťáky v hospodě po třetím pivu, těsně před tím než se vybleje na ubrus.
      Alespoň vidíte s kým máte tu čest 🙂

  14. Tak už chápete, co mi vadí na tom vašem spokojeném tvrzení, že „pomalá válka se systematickým masakrováním populace na stabilní linii je super výhodná“?

    Válka je někdy nevyhnutelná, asi jako když vám vlítne do baráku banda lupičů. Prostě je postřílíte a zahrabete do hnoje.
    Jenže takový spravedlivý postoj můžete mít jen tehdy, když bráníte skutečně svoje a konflikt jste nevyprovokoval a neúčastnil se jej.

  15. O dezinformacích.
    V posledních měsících se nám tady rozmohla jedna velká lež. Místo Sovětský svaz se říká Rusko. Takže v USA spadla ruská stíhačka (sovětská stíhačka, která měla patrně motory vyrobené na Ukrajině a drak v Československu).
    V jiném dezinformačním článku bylo napsáno, že ruská ponorka potopila za války civilní loď Wilhelm Gustloff. Nějak pisatelce (která je nepochybně rozumu mdlého, patrně nějaká absolventka Fakulty sociálních věd UK) uniklo, že kapitán ponorky Alexander Marinesko byl Ukrajinec, narozený v Oděse, syn Rumuna a Ukrajinky, který s Rusy neměl vůbec nic společného. Nejednalo se o ruskou, nýbrž Sovětskou ponorku. Wilhelm Gustloff byl naprosto legitimní vojenský cíl, neboť byl ozbrojený a převážel asi tisíc nacistických vojáků (podle autorky „několik“). Že se nejednalo o válečný zločin, přiznávají sami Němci, s výjimkou neonacistů. Ale mě to nepřekvapuje, dnes mainstream zcela převzal rétoriku 2. republiky či spíše nacistického orgánu Der Stürmer.

    1. Přesně tak. Také četl. Znám. Autorka je kráva.
      Marinesko byl vožungr. Neukázněný. Potížista. Proto nebyl vyznamenán.
      Na druhou stranu, šedý průměr není vhodný na pozici ponorkového kapitána. Navíc ve válce. Když jde o krk. Navíc v Baltu s tamními poměry. Navíc v ponorce té třídy. Permanentně hrozící průser.

    2. Pochopit že Rusko fakt není SSSR a Putin fakt není Brežněv, ani Stalin, je evidentně pro libtardy makačka na bednu. Duševní úkon nad jejich síly.

  16. Opravdu z Východu nepřišlo nic dobrého? Pan Vacek zřejmě moc do školy nechodil. Protože z Východu máme základy naší civilizace. Evropská civilizace totiž nemá své počátky v Evropě, nýbrž v Asii. Jak známo, naše civilizace navazuje na řeckou civilizaci, která sama převzala řadu výdobytků od Féničanů. Nově ji obohatily zkazky pouštních nomádů, tedy Starý zákon, a později křesťanství, které má své počátky rovněž v řeckém civilizačním okruhu. Jak je jistě i panu Vackovi dobře známo, tak Bible byla sepsána v alexandrijské řečtině. Jak jistě i pan Vacek ví, tak Alexandrie se nachází v Egyptě, tedy v Africe.
    Pak máme i takové maličkosti, že Rusko se spojilo s Velkou Británií třikrát, aby společně zachránili Evropu před totalitními režimy. Poprvé před Napoleonem, podruhé před císařem Vilémem a potřetí před Hitlerem. To snad ani pan Vacek nemůže popřít.
    PRO bych stejně nevolil, takže mi ty páně Vackovy nesmysly nevadí.

      1. Pokud odstřelí Fremra za rozsudky „Za opuštění republiky“ (jaký měl asi tak vynést rozsudek a podpořit jej platnými zákony?), tak musí rozpustit Parlament, Senát a odvolat Prezidenta. Vyházet všechny starší učitele (dnes téměř celé vedení škol), většinu starších odborníků všeho druhu, …
        Najdi pět rozdílů.

      2. Kde je Klára, kde je IK, kde jsou ti odborníci na Ústavu, slovutní ústavní právníci….,
        chce snad někdo z nich tvrdit, že předseda NS ČR ve Vašem odkazu neříká pravdu?

        Klaním se panu předsedovi NS za statečnost mluvit pravdu,
        však se hned do něj „dobří lidé“ po „liberálně-demokraticku“ pustili…..
        https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/angyalossy-fremr-ustavni-soud-emigrace.A230811_150846_domaci_prch

        Jistě,
        trestní soudce MOHL před 1989 odmítnout soudit dle tehdy platných zákonů,
        ale kdo by pak soudil i vrahy, zloděje…..?
        Měl údajně dle dnešních štváčů alias „dobrých lidí“ kašlat na tehdejší Ústavu,
        která nedávala přednost mezinárodním smlouvám.
        (Teprve až se mez. smlouva dostala do zákona, mohlo se dle ní postupovat.)

        Ale hlavně a zejména,
        proč to stejné souzení dosud nevadilo u všech jiných soudců ÚS od 1989,
        i nový předseda ÚS připustil…..
        a pokud vadilo,
        proč nebyla mela jako nyní, proč až nyní tak vehementně…?
        *******************
        A kde byli tedy všichni ti „svatí“, když se tedy jmenovali minulí soudci ústavního soudu?
        „Dohoda -dva komunisti „-poradce JUDr. Kysely byla co?

        Proč Baxa má pardon a nikdo hledat nebude, on si nepamatuje, ale Fremr nesmí projít?

        Proč minimálně jedna ústavní soudkyně v 2005 Formánková (a kdo by pátral jistě jich bylo trestních soudců před 1989 víc) se stát soudkyní ÚS mohla a jen tento Fremr prostě ne?

        Dvojí metr jak vyšitý a štvanice JEN proti jednomu jen HNUS vždy….

        On možná jen nikdo jiný než on -si nedovolil hovořit také o zločinech USA a Izraele.

        https://www.novinky.cz/clanek/domaci-formankova-se-stane-ustavni-soudkyni-40103990
        ****************
        A ten případ Olšanské hřbitovy a Eret:

        Jaroslav Spurný z Respektu sděluje 7.8. 2023 fakta nebo dezinformace?

        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-5-59-spurny-fremr-ustavni-soud-posili-nejasny-pripad-z-minulosti-nevyresime-235055
        Spurný:
        „Prokuratura, tehdejší obdoba dnešních státních zástupců,
        tehdy sepsala obžalobu,
        ve které ale účast StB na případu ZATAJILA.
        A až poté spis dostal Robert Fremr.“
        ******

        Já vím Kláro, „vědět mohl a proto měl“, ale o to tu nakonec přece vůbec nejde.

        A takto si tu žijeme!

    1. Kateřinu Konečnou mám rád. Jediné co je problém je, že jsou pod limitem. Takže pokud budou v nějaké koalici tak jim to s chutí hodím….
      PRO s placeným zdravotnictvím, školstvím, Vackem a nejasným financováním … fakt ne…
      ČSSD jsou Game over
      Trikolora se Štěpánkem – moc dobře si pamatuju co dělal za členství v ODS.
      Takže fakt Komančové… a pokud to bude vypadat na propadlý hlas tak bohužel Babiš…

      1. Konečná mluví naším jazykem, není odtržená od reality všedního života a dost pravděpodobně nevyje s libtardy. To bude překvapení, po volbách.

            1. Samozřejmě vydělala – jako každý. A modely od Gucciho ji prostě sluší. Rajchl zase vyloženě ladí s novým Porsche a Babiš v bundě od Armaniho hnedka omládne. Proto by tito tři měli vést boj proti bídě.

          1. On ten tzv. Europarlament vynáši, to je známá věc.

            Ale pokud byste chtěl udělat detailní průzkum majetkových poměrů všech politiků po roce 1989, tak budu pro. Stejným metrem na všechny.

    2. Jí s tím problém nemám…

      Zvládnul nový režim něco jiného než rozprodávat po starém? Mne přijde, že Fiala a spol. nejsou kvalitativně až tak jiní než ti před nimi, jen došlo rodinné stříbro a tak budeme muset začít prodávat vlastní těla…

      Zajímavý pohled nabízí Jaroslav Štefec – ČSSR patří mezi země, které byly ve studené válce poraženy a vítězové se podle toho chovají.
      Proto jakákoli snaha o národní emancipaci by měla obsahovat zdravou rehabilitaci starého režimu…

    3. Vacek se objeví, když moudra vyřčená Raichlem nestačí k udušení popularity mezi dezolátstvem. Placené zdravotnictví a školství. Nestačí. Přitvrdíme. Tohle je bývalý diplomat tedy těžká nomenklatůra. Zas jsme u zvolení Okamury jako jediné možnosti.

  17. Kdyby Rajchl a jeho lidé chtěli pracovat pro mír, řekli by to prostě a jednoduše:

    Potřebujeme z NATO vystoupit, ale zatím nevíme, jak to udělat. Společně s našimi voliči budeme hledat nejlepší způsob..

    1. Severoatlantická, alias Washingtonská smlouva (aka OTAN, NATO) nemá žádné ustanovení o vystoupení, pozastavení nebo zrušení členství.

      1. Wiki rika:
        Sjednocenost NATO byla narušena během vlády francouzského prezidenta Charlese de Gaulla, který do úřadu nastoupil roku 1959. Ten protestoval proti silnému vlivu Spojených států na Alianci a blízkým vztahům mezi Spojenými státy a Spojeným královstvím. 17. září 1958 poslal prezidentovi Dwightu D. Eisenhowerovi a britskému premiérovi Haroldu Macmillanovi memorandum, ve kterém žádal vyzdvižení Francie na stejnou pozici, jakou mají USA a Spojené království, a rozšíření působnosti NATO na oblasti jako Francouzské Alžírsko, kde Francie potřebovala pomoci v boji proti povstalcům v alžírské válce.

        Odpověď na memorandum de Gaulla neuspokojila, a tak začal pro Francii vytvářet nezávislou obrannou sílu. Chtěl také Francii poskytnout možnost uzavřít mír s Východním blokem, místo aby byla zatažena do globální války mezi NATO a státy Varšavské smlouvy. V březnu 1959 Francie stáhla své první jednotky z velení NATO; v červnu de Gaulle zakázal umisťovat cizí jaderné zbraně na francouzské území. V roce 1966 byly z vojenských struktur NATO staženy všechny francouzské jednotky a Francie vykázala všechny cizí jednotky ze svého území

        1. Jenže stále zůstala členem NATO a pouze se DOČASNĚ stáhla z vojenské části. V politické části zůstala „pevně ukotvena“ a šlapala brázdu podle toho, jak USA pískaly.
          De Gaullovi šlo vlastně jen o to, že pokud má někdo někde chcípat, tak všichni stejnou měrou vč. USA. PLUS vojenská pomoc proti Alžířanům. A když mu nebylo vyhověno, tak si trošku zatrucoval; ale z US análu hlavu nevytáhl.

          1. Což ovšem není pravda. Např. Francouzi se tvrdě vyhranili proti válce v Iráku a zablokovali mandát Rady bezpečnosti OSN. Řeč, kterou pronesl tehdejší francouzský ministr zahraničí Dominique de Villepin v únoru 2003 v Radě bezpečnosti, byla naprosto úžasná. Výsledkem bylo zamítnutí druhé rezoluce, která měla poskytnou mandát k užití síly proti Iráku.

      2. ČLÁNEK 13
        Po dvaceti letech platnosti smlouvy může kterákoli smluvní strana odstoupit od smlouvy rok poté, co podá oznámení o odstoupení vládě Spojených států amerických, která vyrozumí vlády ostatních smluvních stran o každém oznámení o odstoupení.

          1. A jak tak čtu reakce nade mnou, zjišťuji že to byl ťápanec do kaluže. Udička pana diplomata byla odhakena.
            Něco jenom pocitově: Pana Rajchle jsem potkal osobně a už tehdy jsem konstatoval, že je to dobrý rétor. A nic víc. Pod pódiem myla tlačenice postarších ženských, které si s ním chtěly udělat selfíčko. Ten druhý pán je taky „z vyšších kruhů“ takže diplomaticky…

            Všimněte si Alefa, ten do úvah zamontoval křižovatku, co to vše může znamenat a na jednu odbočku to určitě zamíří. Dobrý řečník je taky Okamura. Nouzové řešení. Aspoň nepodepíše cokoliv.

            Všímám si, že není ani v dohledu ani jeden politik, kterému bych věřil bez „ale“.
            Je legrační, že nejmenší „ale“ mám u Kateřiny Konečné. Děsí mě to, že není nikdo „důvěryhodnější“. Lidi asi fakt potřebují nějakého „krysaře“ Normální člověk dav nezaujme.

            Pokud mě někdo zaujme svými názory, není to nikdy úspěšný politik nebo aspoň politik. Příklad: Martina Kociánová. Už jsem se zamýšlel nad tím, co by se s ní stalo, kdyby se do politiky pustila. Asi by se stala pro mě nekonzumovatelnou i ona.

            1. Co podepíše nebo nepodepíše Okamura nemůžete ani odhadovat, protože ještě nebyl ve ani vládě, ani políbit prsten na Ambasádě a v Langley.
              A bude si dávat sakra velký pozor na to, aby se ve vládě neocitl. Protože zejména popětidemoliční vláda bude vládou sebevrahů, kteří do toho půjdou s vědomím, že jejich vládní premiéra je zároveň i derniérou.

            2. Kocourku, blbé je, že Martina Kociánová by do politiky nikdy nešla. V podstatě jí stačí dělat to co dělá Vidlák, seznamovat veřejnost s názory zajímavých lidí.
              Čímž vlastně oba do politiky dělají, neb noviny jsou – jak je známo už dávno – sedmá velmoc. A přitom mají možnost udržet si nezávislost, na rozdíl od politika.
              Oba to dělají na úrovni, takže je o jejich periodikum velký zájem.

              1. Tohle je na Martině to nejlepší. Všímám si, jak neutrálně vede rozhovor – vice méně jen nahodí téma a nechává mluvit. Takže P.T. publikum si může poslechnout skutečný názor tázaného.
                Zvláště pozorně jsem poslouchal její rozhovory s Jarkem Nohavicou a s Marianem Kechlibarem proto, že jsou to moji dobří známi a jejich názory znám už léta. Řekli do mikrofonu totéž, co mi při kafi. A smířila mě s Vidlákem – ne že bychom se hádali, ale byl pro mě jako osoba hádankou.
                Tak si Martinu předplácím, aby měla za co dělat to, co dělá.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *