Je v této zemi ještě někdo, kdo nezaznamenal propagační video hnutí STAN, které se odehrává ve sportovní šatně, kde Vítek Rakušan vysvětluje svému mančaftu, že hráli moc při zdi, přistupovali na kompromisy, taktizovali, aby zůstali ve hře a lidi na to koukají a vůbec jejich hře nerozumí? Myslím, že to bylo první Vítkovo video, které bylo hojněji sdíleno mezi dezoláty než mezi jeho vlastními voliči. Málokdy měl fejsbůk z něčeho takovou bžundu.
Ohlas byl ale obrovský. Takřka okamžitě se ozvali Modroptáci, protože STAN všechny vládní neúspěchy hladce svedlo na Fialu. Smočili si i Lidovci, obzvláště Zdechovský byl aktivní, ale u nich šlo spíš o zviditelnění se, protože jejich preference jsou už delší dobu záporné a stále klesají. Kdykoliv mám pocit, že KDU je už na dně, vždycky se odspoda ozve zaklepání, pod poklopem je Marian Jurečka, jak tančí na večírku a to už vím, že to vede ještě o dost hlouběji.
Politologové a analytici Esterajchovo video hned začali rozebírat a označili ho za začátek konce Pětikoalice. Blíží se eurovolby, pak krajské a senátní volby a z velké liberální jednoty zůstalo pět koulí na noze vzájemně spojených, ze kterých tryská už takový bizár, že nikdo už nedokáže rozlišit, kdo je tou největší přítěží. Já se to snažím zjistit, koneckonců chci psát o předvolebních taktikách, ale oni prostě lámou rekordy imbecility.
Škodí jim víc Fiala u kolovrátku nebo s nutellou? Škodí jim víc tančící Jurečka, obírající samoživitelky a důchodce? Táhne je ke dnu Zdechovský? Nebo válečná rétorika Jany Afroameričanové? Nebo je ničí Rakušanova gestapácká kampaň? Pamatuj, že lhaní je trestné a co je lhaní, to určujeme my! Nebo je to tím, že tváří vlády je prdel Pavla Řeporyjce Novotného? Nebo je to ministr životního prostředí Hladík, který se otepluje dvakrát rychleji než zbytek KDU? Nebo je to ministr Hýkela a jeho hláška, že Němci odstaví část průmyslu a pomohou nám, kdyby náhodou došel plyn? Nebo je to Lipavský, který s obdivem mluví o Kataru, který je prostředníkem mezi válčícími stranami a přitom to byl právě on, který takové postavení naší země zničil? Nebo je to prezident, který si neumí napsat vlastní projev a plete si při čtení zákon a záchod?
Jen Pekarová Adamová a Danuše Nerudová jsou výjimky z pravidla. Blbost nadnáší, ta nestahuje. Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království Boží.
Prosím všimněte si, že celá vláda a všichni liberálové bez výjimky dělají pořád tu stejnou věc. Oni jsou pořád přesvědčení, že neudělali nic špatně. Dělají to dobře, akorát to lidem špatně vysvětlili, protože lidi naskakují na dezinformace z ruské trolí farmy. Kdyby nebyli dezinformátoři, bylo by všechno v pořádku.
Normální politik, kdyby viděl, že je jeho popularita u dna, by začal řešit, proč to tak je. Proč jeho „politický produkt“ lidé odmítají? Co je na jeho politickém výrobku špatně? Nerozbíjí se to předčasně? Nemá to moc reklamací? Proč mezi lidmi tak rapidně klesá zájem o liberální demokracii a evropské hodnoty? Není to třeba tím, že lidé chudnou? Není to tím, že lidé nevidí pro sebe žádnou perspektivu? Není to tím, že nabízejí budoucnost, ze které se chce průměrnému voliči zvracet? Možná ne, ale čím to tedy je? Proč na nás lidi pískají? Proč demonstrují? Proč raději čtou Vidlákovy kydy než Respekt?
Tohle oni ale vůbec neřeší. A pokud se o to někdo pokusí, tak ho sami ještě kárají. Viď, Bartoníčku! Vláda to prostě špatně vysvětlila. Zvolila špatný marketing. Obal je málo barevný a málo pozitivní.
„Lidi to nechápou,“ říká Vítek Rakušan ve videu. Ale lidé to chápou naprosto dokonale, nejsou nesvéprávní. Prohlédli si to a nechtějí to. Je to aušus. Šmíra. Navoněná mrtvola prodávaná s praktikami šmejdů s předraženými hrnci. Normální člověk nalítne jen jednou. Když vám v restauraci přinesou zvětralé pivo a okradou vás při placení, znovu už tam nepůjdete i kdyby vás zvali nejmedovějšími slovy a slibovali hory doly.
Marketing byl naopak skvělý. Líbivý obal přinesl Pětikolce pohodlnou většinu ve Sněmovně. Ale bohužel, uvnitř nebyl ani jeden kompetentní ministr. Nebylo tam vůbec nic reálně funkčního. Volič pokaždé kupuje zajíce v pytli, ale v tomto případě šlo o mimořádně vychrtlého a nemocného zajíce. Vlasy mu ovšem nastřelili pěkně, vousy mu upravili, zuby vyměnili, napudrovali, nakadeřili, naučili ho mluvit… Ale jak být dobrým politikem, premiérem a státníkem, to ho nenaučili.
Za dva roky vládnutí nedošlo k žádné sebereflexi. Ani té nejmenší. Jen vyměnili marketéry, kteří se od šálku s kávou, který předpovídal nové lepší časy, dopracovali ke kolovrátku. Nikdy v dějinách netrvala sebereflexe tak dlouho. I ten Lenin zkorigoval svoje utopické představy o beztřídní společnosti rychleji než Fiala. Reklamu mají dobrou… dodnes jim věří víc lidí, než jsem považoval za možné.
Všimněte si, jak hluboko v sobě ty marketingové představy mají. U nich pravda vzniká tím, že se na ní shodnou. Neodpovídá-li to realitě, tím hůř pro realitu. Je třeba se ještě více hemžit, ještě více si o tom povídat, ještě více to lidem vysvětlovat, protože tak přece vzniká pravda. Ta nevzniká tím, že je v souladu se skutečností. Vzniká tím, že už nikdo neodporuje. To je kýžený stav.
Vítek Rakušan se za dva roky dopracoval od vysvětlování k vyhrožování. Svoboda slova má své limity! Igor Stříž nikdy nespí! Někde něco plácnete a druhý den už vás vedou v klepetech… sice pak nemají čas na chytání šílených střelců, ale co už. Vysvětlovali, vysvětlovali, dělali krásné marketingové kampaně, ale lidi to chtějí čím dál méně. Vysvětlování nepomohlo, lidé stále odporovali, i začali kriminalizovat. Odpor musí být potlačen, protože jde o liberální pravdu a ta vznikne, až nikdo ani nepípne.
Vůbec je nenapadne, že skutečné pravdě je úplně jedno, jestli jí někdo odporuje. Odporovat je dovoleno. Je úplně jedno, že si myslíme něco jiného. Můžeme si popírat skutečnost od rána do večera, skutečnost stejně zvítězí. Skutečnosti je jedno, jestli se na ní shodneme. Rusku je úplně jedno, že podle Uršulky prohrává. Sitting Pingovi je úplně jedno, co si o něm myslí čeští sinologové.
VLÁDO, VÁŠ POLITICKÝ PRODUKT JE POSTĚ ŠMEJD A BRAK.
Abyste ho mohli takhle dlouho prodávat, museli jste zničit hodně funkčních věcí. Museli jste ořezat náklady toho, co fungovalo, abyste měli peníze na to, co nefunguje. Lidé ve volbách nakoupili a za dva roky se kvalita jen zhoršuje. Nechtějí takovou politiku a samozřejmě nechtějí ani ty, kteří ji tvořili. K čemu by také národu byl takový Stanjura nebo Bartoš? K čemu je národu nutelliér a gestapák? K čemu nám je blběna ve sněmovně? Spolu patlali, spolu zkrachují. V tomto případě tam není ani jeden schopný, který kdyby odešel, tak by se jeho politický produkt zlepšil. Reklama to nezlepší. Vysvětlování to nezlepší, protože to děláte už dva roky a nic z toho.
Vítek teď prý půjde mezi lidi a přijme jakoukoliv kritiku. Jeďte se na něj podívat. Uvidíte, že se bude chovat jako reklamační oddělení. Vysvětlí vám, že si za závady jeho produktu můžete sami. Vysvětlí vám, že je to všechno sabotáž a že prostě nechápete to dobro, které vám prodává. Vysvětlí vám, že jeho politika spočívá ve shodě na tom, že on má pravdu.
Pochybuji, že by kdokoliv v Pětikolce začal přemýšlet, proč všude okolo zvládají svoje problémy lépe. Ano, i jinde vyletěla inflace. Ano, i jinde vyletěly ceny energií. Ale jen u nás to tak zůstalo. Vládne nám pět obchodníků s deštěm, kteří až do své poslední minuty budou přesvědčení, že chyba je ve špatné reklamě na jejich šmíru.
Proti nám nestojí silná struktura schopných manipulátorů, kteří vědí co chtějí a vědí, jak nás dovést do otroctví. Proti nám stojí zazmrdovaná entita, která ze svého středu už dávno odstranila všechny šikovné a schopné lidi (Děkuji D-Fensovi za tento termín). Není náhoda, že se jim to drolí. Babiš na ministerstva alespoň přivedl schopné manažery z byznysu. Zeman alespoň podržel některé lidi a sám jejich hru nehrál. Ve státní správě ještě byli šikovní a schopní vysocí úředníci. Teď už ale počty normálních klesly pod kritickou úroveň. Zůstali jen neschopní, kteří se začínají prát mezi sebou a obviňovat se navzájem.
Vítkovo video nebylo poslední.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Autor neznamý, asi básník Daneš :
Všetcí luhajů a kradnů,
íba ja mám cestu zadnů,
za peňáze vlastnů partaj
aj s tů bandů Hradnů!!!
Terazky som premierom,
naberám kurs mojím smerom.
Keby mi mal pomocť čiert,
zrobím z čechov ČECHOFERT!!!
Češi je tu nová éra,
mátě baču premiéra.
Hlavným mestom – novina,
budě farma rodinná.
Šak je v tem aj logika – ŠTÁT SOM JA A MONIKA.
Štát chcem žídiť ako podnik vlastný,
žobrák nevie čo je pocit slastný.
Kto má moc ten všetko bere,
na niktošov dole se…..
Komu sa to nělůbí,
nech mi zadok polůbí,
naši naň ho klaknů,
nech si kričí,
dve kontroly, zajišťovák
a je somár v ……
Až sa česi začnů spůzať,
mám pod palcom armádu,
navozá mě ukrajincov,
tí ím zdvíhnů náladu!!!
Jestli to byl Daneš (aka Havel), tak ten to bezpečně někomu jinému čajznul. Vlastně tedy se silně inspiroval.
Vrabci si cvrlikají, že Lloyd Austin zemřel na Ukradině, když v bunkru jednal ……, bunkr byl zasažen raketou.
Ve ztuhlém stavu byl převezen do USA, pak byla uvařena omáčka o operaci prostaty, aby nepřiznali jeho tajné jednání a smrt na Ukradině.
Soubor článků zde :
https://yandex.ru/search/?text=lloyd+austin+dead&search_source=dzen_desktop_safe&src=suggest_T&lr=10509
To je konstrukce. Z ní se bude špatně vymotávat.
Takovych zprav uz bylo… cas ukaze.
teoreticky to je mozne, ale udajne daval z nemocnice pokyn na bombardovanie Hutiov a dost pochybujem, ze im tam zrazu zomrie na infarkt. Keby to chceli, uz by ho mal. Skor je mozne ze to prezil, tak ako svojho casu hovorili o likvidacii Zaluzneho a po par mesiacoch sa objavil relativne v poriadku
Rakušan buď :
1. Chce udělat z Fialy obětního kozla, protože moc dobře ví, že rozpad 5tikol. je nevyhnutelný a tak chce potom klasicky korporátně-manažersky říkat :“my jsme mu to říkali a natočili jsme o tom video“.
2. Che zamaskovat svou odpovědnost za vánoční masakr a tak vypouští mediální inkoust jako chobotnice, když prchá před predátorem.
3. Nechce nic a je tak neuvěřitelně hloupý.
Jak někdo v diskusi už dříve správně připomněl, i komunisti v ’89 nabízeli dialog. – Pokud někdo, kdo dříve vládnul silou a oponenty v lepším případě přehlížel jak obzor, náhle nabízí dialog, je to pro mě jasný signál (© prof. Petr Fiala), že síla dochází, židle se kejvá a kramfleky jsou náhle nestabilní.
Rakušanova nabídka „dialogu bez cenzury“ je takovým signálem; když dal protiprávně vypnout weby, když nabádal občany, aby se vzájemně udávali, když vyvěsil černý pytel s Putinem, o žádném dialogu, pokud si vzpomínám, nepadla ani zmínka.
Nevím přesně, jak je Rakušanova nabídka dialogu formulována a nechce se mi to hledat.
Když se někdo opije vínem, sedne za volant a přivede automobil k havárii, jaký s ním dialog? Ten člověk nepatří za volant, nýbrž do vězení, to je celé. Když se někdo ožere mocí a přivede k havárii stát, jaký s ním dialog?
Takhle se to řeší ve všech thrillerech a akčních filmech. Když jsme v koncích, nabízíme vyjednávání. „!Nestřílej, dám ti návrh…“
Obávám se, že nejde o nabídku k dialogu, ale jen o další manipulativní lež. Nabízí to minimálně v té své populární reklamě.
„Když se někdo ožere mocí a přivede k havárii stát, jaký s ním dialog?“
Obvykle provazový…
Já teď poslouchám Holce a ten to tam dával, ten Rakušanův Okresní přebor.Není to nabídka – je to víceméně výhružka.
A tady máte pro rozveselení: https://1url.cz/aufxS
V listopadu loňského roku přinesla média informaci, že kampaně hnutí STAN povede slovenský stratég Michal Repa, který v minulosti úspěšně spolupracoval s Pavlem i s Čaputovou. Šéf hnutí Vít Rakušan v podcastu Insider uvedl, že chtěl přivést ty nejlepší marketéry.
„Takové, kteří mají výsledky z Třetí cesty v Polsku, u Zuzany Čaputové na Slovensku a u nás u prezidenta Pavla,“ uvedl Rakušan s tím, že klip z volejbalové šatny, na němž se Rakušan ostře vyjadřuje směrem k Fialově kabinetu, už pomohli tito odborníci připravovat. „(Klip) neudělá úplnou radost ve veřejném prostoru, možná tím trochu podráždím koaliční partnery,“ uvedl předseda hnutí v rozhovoru ještě před tím, než klip vyšel.
– z echo 24
nepopularitu u národa není třeba řešit úpravou politiky ale marketingovou kampaní, dodávám já.
Hlavně to kvalitně „prodat“ ovčanům.
Kdyby nešlo o další lži, tak by nenajímali nejlepší markeťáky, ale nejlepší politology a sociology.
Už z tohoto faktu je vidět, o co jim jde.
Obalamutit občany sofistikovaně a hezky zabalenou lží.
Ani hovno! Odstřelit – jakýmkoli způsobem. Vyber si ten způsob, ostříži.
Největším problémem dneška je to, že není žádná perspektiva, není žádné očekávání pokroku, není žádná lákavá budoucnost, není na co se těšit. Je jen možnost si ještě chvíli užít, dokud to ještě jde, dokud ještě máte nějaké peníze, dokud ještě není všechno zakázané. Extrapolací současných trendů žádná budoucnost neexistuje. Návrat ke skromnosti, soběstačnosti a způsobu života našich prarodičů nepůjde, protože to všechno bude zakázané jako neekologické a emisní. Nově bude povoleno jen to nejdražší a na to nebudou peníze. Děsivé je, že perspektiva maření času počítačovými hrami v malé pronajaté garsonce jako bezdětní s nějakým sociálním příjmem je pro mnoho mladých lákavá budoucnost. Pak všichni vymřou a naše civilizace skončí. Ani s důchodem nebude problém, protože až jednou ty hry lidi vypnou a dojde jim, jak byli pitomí, hrábne jim z toho a spáchají sebevraždu – už dnes je mezi mladými skoro třetina lidí s psychickou úchylkou. A nebo bude budoucnost jiná, nastanou velké změny trendů a časy, jaké si dnes neumíme vůbec představit a proto se na ně nemůžeme nijak připravit. Ale neexistence představy lákavé budoucnosti je největší problém dneška.
Trefa do Černého.
Ale může to celkem očistit genofond, ne ?
Může. Přírodní výběr jako u Darwina.
Ale trvá to dvě generace – 40 let. A Češi budou snědší a budou „movit“ rusky nebo ukrajinsky.
Spíš rusky.
Snědší asi ne , tady v kotlince není nic moc zajímavého ani z hlediska ekonomického. A potom se tu drží zdravá xenofobie, většina prostě tu uniformu co nejde svléknout (barva kůže) vidí a je patřičně opatrná. Čímž nechci říct že se tu sem tam nějaký černoušek neuchytí. Jeden myslím hlásá zprávy v TV. No a co se týče muslimského světa, tak v národě který tak nenávidí církve to taky nebudou mít nějaké snadné. Nedokážu si moc představit co by tu dlouhodobě nějaké cizáky udrželo.
Národ nenávidí církve ?
Větší xenofobní kravinu jsem už dlouho nikde nečetl (no dobře, četl – tady…že prý máme dědičně, v genech naotkrojovanou zbabělost, psal nějaký mentální chudák, že to máme v krvi, nebo tak nějak).
Mnoha zdejším lidem je nesympatická Církev. Ale k církvím mnoho zdejších lidí patří anebo jsou jim sympatické.
Píšeš pěknou blbost. Kolik % populace je v nějaké církvi a kolik procent populace věří v nějakého boha? Z toho jasně vyplývá že lidem je víc nesympatická církev a ne Bůh. Nenávist k instituci!
v národě který tak nenávidí církve to taky nebudou mít nějaké snadné
promiňte, ale musím: BWAHAHAHAHA!
můžete si zajít na obecní úřad a vyfasovat si kalašnikova?
protože oni v mešitě jo.
Na to nemusím chodit na úřad. Stačí doma otevřít trezor. Kdo je připraven…… A potom ani nevím jestli vůbec v okolí nějaká mešita je.
sám s pistulkou proti bandě kalachů .. good luck!
Au
… mlčeti zlato – Aurum.
Přesně tak. Víra v Boha nahrazena vírou v pokrok a člověka. To další jsou konsekvence.
Vypnutá budoucnost. Vše pod olovnatým poklopem beznaděje, bezvýchodnosti a kontroly. Nic nemá smysl. Sex, drogy a alkohol. Žrát se mezi sebou. Silnější žere slabšího. Nihilismus. Sebevraždy. Rusko konce 19. století. Černyševskij. Předpeklí.
Z toho se leze nejčastěji vojnou, anebo zasebevražděním.
Ale, ten poklop je jen tady, ne na celém světě. A je uměle vytvořený.
Mají to bohužel i mladí – tu všeobjímající nejistotu.
Oni nevědí, zda po dokončení školy seženou nějakou práci, natož tak v oboru, který studovali.
My to měli jisté :
Už na základce, v devítce, jsme si zažádali o místo v Tesle – a Tesla nás, po talentových a odborných testech na svém OU, poslala buď na své učiliště, nebo průmyslovky. Se vší podporou, která byla tehdy možná.
Jak jsme později zjistili, tak náš ročník byl předposlední, u kterého to takto proběhlo, pak to nějak změnili a přihlášky na školy se podávaly přímo.
My jsme už průběžně, během školních praxí (vždy jeden měsíc z prázdnin, plus jeden měsíc v průběhu 2.-4. ročníku) najisto věděli, kam půjdeme pracovat, co tam budeme dělat.
A věděli jsme, že když odmaturujeme (tehdy totiž nebylo myslitelné neodmaturovat, oproti dnešku), tak máme s prací, která nás navíc i baví, vystaráno na spousty let. Přerušila to jen ZVS.
Mladí dneska nemají jisté ani tohle málo – že po škole dostanou vůbec nějakou práci.
Musí to být frustrující.
Ano, Kadlasi,
vidím to obdobně.
Podobně i Hampl a Keller, viz TV Bureš.
Dokonce i na aktuální „světové“ konferenci v Davosu prohlásila Uršula, že největším dnešním problémem jsou dezinformace…
Dá se předpokládat, že tento narativ bude naše 5k i nadále prosazovat.
Dezinformace jsou nejnebezpečnější pro idioty jejich ražení. Ze dvou důvodů. Skutečné dezinformace jsou jim nebezpečné proto, že oni nejsou v důsledku nižšího IQ většinu lživých informací rozpoznat, u nás typicky exoti typu MPA. Nebo si stačí vzpomenout, kolik politiků napálili ti dva ruští vtipálkové, co je obvolávali. (Telefonáty typu, tak určitě mi volá neohlášeně Biden ve tři ráno.) Jasně, vždycky může člověk něčemu naletět, ale vyložené blbosti alespoň průměrně inteligentní člověk dokáže filtrovat. A druhý důvod – jednoduše nejde o žádné dezinformace, ale o snahu zcela kontrolovat tok informací směrem k občanům, aby lidé nevěděli nic o skutečných záměrech „hodnotových“ politiků a o tom, co dělají. Takže opět jde pouze o moc a peníze. Nic dalšího za tím netřeba hledat.
(Telefonáty typu, tak určitě mi volá neohlášeně Biden ve tři ráno.)
Pochybnosti urcite meli. Ale predstava, ze to je skutecne on a oni to nezvednou je pro loutky jejich typu devastacni.
Pětizmrdi mohou být v klidu minimálně při té představě, že i když to ve volbách za dva roky (nebo dříve) proserou, tak bude vládnou uslintaný estébák, kterého jakože nemají rádi, ale v zásadě zastává ty samé hodnoty jako oni.
Bruselu i Berlínu půjde na ruku jako ochočený mopslík, pouze s tím rozdílem, že tady bude na tiskovkách dělat trochu ramena. Ale Českou republiku i on odevzdá na zlatém podnose a s úsměvem.
Kdyby se objevil silný lídr á la slovenský Fico a sebral pětizmrdům půlku voličů, SPD a dalším taky půlku, tak byste viděli tu hrůzu v jejich očích. To už by byl pro ně malér.
Bohužel takový lídr tady není. Takže i další vláda bude nepochybně povinně nenávidět Rusko, milovat nacisty a houfně propagovat grýndýl a čiré zvrácenosti jako manželství pro všechny, adopce dětí teplouši a další.
Zas bych to neviděl tak bezútěšně, a to z jednoho prostého důvodu. Česko není pupek světa a dění u nás je ve většině případů výslednicí toho, co se děje jinde. A ono se děje. A čím dál víc a rychleji. Pětikoalice dělá ramena z jednoho jediného důvodu, jsou skálopevně přesvědčení, že mají za zadkem jištění ze západu. Je to ale stejně silné jištění jako v nějaké provincii pod římskou správou v době, kdy zrovna Řím plenili Vandalové.
Pane tdx, pane M. z pivovaru, vidím to úplně stejně. Úplně „ganz“, jak říká pan T. Targus.
Oni ho nemaji radi doopravdy. Ne proto, ze by vyznaval jine hodnoty (to jsou pribehy pro dusevni malorolniky). Nemaji ho radi proto, ze presmerovava penezovody mimo jejich kapsy.
Ano, penězovody, o kterých jsou oni přesvědčeni, že na ně mají bytostné právo, a to hlavně z důvodu domnělého lepšolidismu.
Na ČSFD zatím vede Nutella. Ale kampaň teprve začíná…
K masám čelem!
V čele šelem
preVít zuby brousí
Pávek bělí vousy
Nutelín si ústa sladí
Hladík se furt kdesi hladí
kadet Bígl balí plavky
Jurečka je u skluzavky
Blběna si lepí řasy
Výborný už sčítá klasy
Válek shání kůru z dubu.
Kdo jdeš s námi,
vítej v klubu!
V našem klubu prosperita
odvíjí se od koryta.
Budem tu na věčné časy
Pošleme si poštou hlasy.
😂😂😂
Hezky vy! 😀
Ústavní soud vyhlásí nález o zkrácené valorizaci penzí 24. ledna. Termín oznámil na svém webu. Změnil se soudce zpravodaj, Jana Svatoně nahradil místopředseda soudu Vojtěch Šimíček. Znamená to, že Svatoň navrhoval řešení, které nepodpořila dostatečně silná většina ostatních soudců, avšak Šimíček jako nový soudce zpravodaj podporu získal.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ustavni-soud-nalez-o-zkracene-valorizaci-duchodu_2401171611_epo
A je to – větší pes má sex (mr.á)
To silně indikuje jak to rozhodnutí vypadá.
Slet satanistů v Davosu, souvěrců Šestidemolice
Programem Strany je obnova důvěřivosti, čili tuposti ovčanů, aby bylo možno humanitárně bombardovat, zavádět;
-metodiky, jak vnutit společnosti nové faktory strachu – poté, co se postupně, ale rychle vynořují a odeznívají podvody s kovidem, lockdownem a očkováním.
-zavedení nové nemoci „X“, která bude ještě definována a která bude několikanásobně smrtelnější než covid-19
-jak prostřednictvím Světového zdravotnického shromáždění (WHA) v květnu 2024 zmanipulovat Smlouvu o pandemii a nové Mezinárodní zdravotnické předpisy (IHR), aby se WHO stala faktickým tyranem a diktátorem Jednoho zdravotnického řádu (OHO), který povede k vytvoření Jedné světové vlády;
– digitalizace a plošné zavedení digitálních průkazů totožnosti a způsob jejich propojení s bankovními účty a digitální měnou centrální banky (CBDC), proto nám kosmopolité vnucují euro.
Na pořadu v roce 2024 může být také kybernetický útok
SSoudruzi fašisté už plebejce varovali filmem z produkce Baracka a Michelle Obamových na Netflixu „Leave the World Behind“ – zobrazujícím kybernetický útok neznámého nepřítele, který se pokouší zanechat lidi v úžasu a strachu.
🕎WEF – Davos 2024. The World Is Falling Apart But the Show Must Go On, Global Research.
Reakce našeho normálního ob(v)čana: Co to je za konspirace ? Co to ten Gojak vymýšlí ? To by nám nemohli udělat. Tedy náš spoluobčan ví velké h—-. Médiím se to líbí, proto mlčí !!!
Fiala s Rakušanem pohlížejí na typické české voliče jako na debily a podle toho je mediálně oslovují. Občas to špatně odhadnou, přeženou to a vypadají směšně (jako třeba s tou Nutellou). V zásadě se ale ve svém hodnocení nemýlí. Oni totiž chápou mnohem lépe než ten volič, od čeho tam jsou a komu slouží. A prospěch našeho státu, natož našeho národa v jejich politických rovnicích vůbec nefiguruje. Od nás zdola to vypadá jako neschopnost, ale oni svoje úkoly poslušně plní.
Rakušan si úmyslně vybírá místa, kde má nejmenší podporu; tam nemůže ztratit, jen získat – i statečností, s jakou se postaví řvoucímu davu. Vždycky se najde někdo z davu, kdo si řekne – pitomec, ale měl aspoň koule.
Dovolím si malinké zafilozofování.
Svět se rozdělil na bubliny. Když diskutuji „mezi svými“ ve fabrice, jsou věci, které jsou mimo jakoukoli debatu (Rusko a Babiš jsou fuj; my jsme především Euroobčani (a chceme €); socialismus je svinstvo; daně jsou krádež; 5-koalice je a zůstává volbou z nouze; Greendeal je – otravná – příležitost a nic se nejí tak horké, …). Kdyby někdo z „mých“ četl zdejší web, vůbec by vám nerozuměl.
Když si čtu místní konverzaci, kromě několika mašíblů, co za vším vidí židovinu a potřeby (asi ty na hajzlu) je tu takový ten důchodcovský a maločeský narativ. Bylo líp, hlavně když byly zadrátované hranice, € nás nezajímá protože jezdíme do Reichu jen na dovču, čechy čechům (pač cizáci sosají dáfky a berou pracovní místa) a hotovo. S tím souvisí takové to domácké zesměšňování a komolení jmen a slov (od ropušana k hitlermarketům). Vždycky si přitom vzpomenu na Paroubka, Kočku a matějskou pouť.
Ty světy se absolutně míjejí a pro lidi zhruba pod 35 je maločešství úplně outré, jejich slovy cringe. Já jako stařík můžu sledovat oboje a dát si kávičku. Fakt neškodí se kouknout „vedle“.
Jsou euroovčané. Režimními tlampači si nechali vymýt mozky tak důkladně, že oslavují záhubu svého druhu.
Socialismus byl samozřejmě svinstvo, protože se odklonil od kosher věčné jakoby komunistické revoluce, trockismu. Současný pokrokový režim má mnohem vyšší cíle. Konečným vlastníkem všeho se má stát stejná sekta, potomci pachatelů obou světových válek a komunisticko-nacisticko-fašistických převratů.
Ještě že majitelé Ruska mají výhrady k jediné světové vládě založené na pravidlech (lsti a lupičství).
Pokud budu parafrázovat Mike Tysona, lidé si vytvářejí různé bubliny, než dostanou ránu do hlavy.
„Tu vaší“ bublinu mám i ve svém příbuzenstvu. Po dlouhodobé, frustrující, zkušenosti, místy připomínající až jakousi masochistickou zvrhlost, mohu konstatovat, že diskuze s ní je ztráta času.
Proto přijmeme náraz Titaniku důstojně. Jakkoli se tito budou rvát o poslední místa na záchranných člunech.
Tu fabriku, kde je Green Deal prilezitost bych chtel videt.
Na první dobrou: Celý trh kolem elektromobilů a jejich subdodavatelé, solární trh, větrníky, tepelná čerpadla, veškerá agenda kolem dotací všeho druhu, montážní firmy, budování distribuční sítě, totální transformace výroby elektřiny, LNG, …
Ano místo z dříve zaplněného tržního prostředí, prakticky bez možnosti do něj proniknout, se hodnoty účelově změnily, proběhl RESET, a jede se nanovo s uvolněnými dotovanými nikami, kde jsou rozhodující známosti a ne znalosti (klientský kapitalismus) a kde vzrostla moc politiků, resp. jejich loutkovodičů.
Trh kolem dotaci. Jo, to smysl dava. Nez ty dotace dojdou.
Jak mohou dojít státu dotace? Stát si peníze vyrobí, nebo půjčí.
U nás v hospodě před rokem se domluvilo pět třicátníků a začali montovat dotované soláry na střechy (pod jakousi ostravskou firmičkou, jako samostatná jednotka). Měsíčně si každý vydělá 60-110K. Před půl rokem se přidala druhá partička. Obě uživí sebe a i tu hospodu. Když dělají i ohřev vody, tak přiberou ještě místního kamaráda-vodaře (ten si účtuje 500 za hodinu + cesťák). Dotace vše zaplatí a všichni jsou spokojeni. Hospoda nekrachuje, Moravan za 36.
To se zeptejte v Dojclandu. Momentalne jim tam strajkuje pulka zeme.
K tomu zbytku… jako bych cetl Gerdu Paska blahe pameti na Neviditelnem Pesovi. Uplne stejne psal o realitnim trhu ve Statech nekdy zkraje milenia. Zbytek je historie.
Jde o rozhodnutí jejich Ústavního soudu. A Němci si vytisknou leda marky, ne eura.
Zemědělců v Německu bude tak jak u nás – cca 3%. A oni nechtějí aby padla vláda, oni chtějí více dotací a více úlev a výhod pro sebe. Tak jako většina těch, co se připojili. Všichni klidně na úkor české konkurence (od zemědělců po dopravce).
Jasne, neco jako na otrocich zalozena sila Premysla Otakara.
Blby je, a vlastne jedine blby na te „nove ekonomice“ je, ze predstavuje navod, jak znicit zbytky evropske prirody. Ale kdyz to chteli .. Slava!
V Karviné měli PirStani 9,24% v minulých volbách. Víc než komunisti nebo socani.
Takže teorie o tom, že tu Rakušan nemá co ztratit, tak úplně neplatí.
Je fakt, že tehdy výsledek hodně ovlivnila popularita pirátů…
Ještě právě publikovaný Ladislav Pokorný, vydařený jako vždy.
https://ladislavpokorny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=811812
Brát ohled na spodinu společnosti, která chce naší demokracii škodit, opravdu nemusíme.
Taková sebeironie. Respect. 🙂
Píše dobře. A je smutným vysvědčením režimu, že občas skoro není poznat, jestli by to jelítka z ricinu nebo refluxu nevzala vážně, o služebních čtenářích nemluvě …
Rád bych poukázal na fakt, že z pohledu teorie her se Vykulenec chová maximálně pragmaticky. Je nutné si uvědomit, jaké jsou výchozí podmínky.
Takže, výchozí realita je taková, že do EU voleb nepřipadá do úvahy nějaká demise, resp. rekonstrukce vlády – a to z jednoho praktického důvodu: pětidemolice by propadla způsobem podstatně větším, než k jakému propadu má nakročeno zatím. Další bod je, že po EU volbách na 99% dojde k rekonstrukci vlády, kdy nám budou pravděpodobně předhozeni „nestraničtí odborníci“ a to z toho důvodu, aby doposud škodící politické strany ustoupily do mediálního stínu a dav mohl zapomenout na největší průsery. V době zahájení kampaně pro volby do PS pak mohou, díky tomuto ústupu do mediálního stínu, tvrdit, že se poučili, napravili a vysílají do boje nové, lepší politiky. Hodně voličů jim to sežere.
Takže – Vykulenec ví, že ať udělá co udělá, do voleb vydrží a po volbách stejně na 99% dočasně končí. On nemá co ztratit. Za této situace je jeho snaha vytřískat jakýmkoliv způsobem něco pro EU volby je naprosto logická a pragmatická – jenom to chce kachní žaludek a přesvědčení, že voliči jsou pitomci bez paměti.
Vykulenec je z nich očividně největší ranař ovšem bez páteře či svědomí.
Účinná obrana spočívá nikoliv v naskakování na jeho akce, protože i negativní popularita se počítá, ale výhradně v principu „odhalování kouzla kouzelníka“. Vynikajícímu kouzelníkovi taky hodně lidí může věřit, že přece jenom může mít nějaké nadpřirozené schopnosti – ovšem jen do okamžiku, než se rozšíří podstata jeho triku mezi většinu lidu, prostě se ten trik přesně popíše, jak ho provádí. Tímto je toto číslo mrtvé. Pak už mu to nikdo neuvěří a musí přijít s novým trikem.
Obdobně tady – je třeba mu nedělat popularitu, ale mediální kanóny zamířit na ten hlavní trik – ústup do mediálního stínu, aby dav zapomněl a loutkovodiči tak mohli před volbami do PS vytáhnou jakože nové, napravené, lepší politiky. Tohle by měl být hlavní mediální cíl – celou dobu psát o tom, proč se to děje a jaký trik z toho kouká. Když to prostoupí společností, pak málokdo bude věřit na „nové, poučené, lepší“ nastupující politiky v dresech stávajících stran.
To zní hodně rozumně.
… ještě něco – pokud má někdo nutkání se k akci Vykulence vyjadřovat, pak nech tak činí hlavně ve všech možných variantách, že to je bezpáteřní nefalšovaný zm*d, protože jako krysa opouští společnou loď pětidemolice a navíc podle útočí na své partnery. Podlost, zbabělost a vyčůranost nemá nikdo rád – ani ten, kdo s destrukčními opatřeními Fialy souhlasí … prostě odhalovat jeho charakter.
… a snad poslední – teď čtu od Markové „Dno“ – rozebírá tam Vykulencovu cenzuru atd. Je třeba si uvědomit, že jeho voliči většinově s tou cenzurou souhlasí, proto je to v podstatě pro něho kladná reklama … „je to frajer, že to zavedl a ustál“ si myslí většina jeho voličů. Takže takhle ne, to jsou výstřely mimo terč.
Je třeba vypálit na něco, s čím nemohou souhlasit i jeho příznivci … opakuji, nikdo nemá rád zbabělce a krysy … nikdo. Opouští jejich společnou loď? … opouští! Podle zaútočil na Fialu? … zaútočil podle jako krysa.
Pokud bychom psali takhle, pak možná dokonce i získáme nějaké sympatie protistrany – řeknou si, sice s námi nesouhlasí, ale vidí krysí a podlé jednání … asi jsou pro nějakou verzi fair-play
Pane Dvořák , celkem chápu vaše snahy ,ale nerozumím tomu proč máme chtít získat nějaké sympatie od lidí co vidí černé kolečko jako červený traktor. Pravda je jednou jaká je a najít ji je úkol pro každého kdo o ni stojí. Autocenzura na pravdu s ůmyslem získání sympatií je dle mého hloupost.
Chová se jako krysa? Ano chová. Ale loví ve vodách pětidemolice.
Co udělá Fjála? Nic, vyšle signály. Na to, aby jej rozšlápl jako hada, náš „světový lídr“ nemá.
Trefně popsáno.
Měl bych k tomu asi jen dva drobné přípodotky:
1. dojde na předčasné volby, dokud ještě nezkrachuje příliš mnoho firem (např. je asi realistické očekávat krach tahouna celé české ekonomiky – škodovky; a až ji něměcká macecha hodí přes palubu, zkrachují i místní dodavatelé a to už asi otřese s celým státem), nebo to zkusí pětidemolice doklepat ve strachu z prohry (korespondenční volba to jistí?) a snahy „nahrabat si dokud to jde“ až do řádného termínu?
2. jak nejlépe „zamířit mediální kanóny“ – osobně považuji za slušné poukazovat na věcné problémy (např. výši inflace, nesmyslnost Green Dealu a další v podstatě odosobněná fakta), ale bylo by asi krátkozraké si nepřipustit, že zdaleka nejúčinnější jsou osobní emociální útoky (viz všechny ty vyfabrikované kauzy od Kubiceho zprávy po Babišova syna s úspěchem používané současnou vrchností). A pak teda stojím před morálním problémem – zda v zájmu dobré věci neklesnout na úroveň protivníka a nepoužít proti němu jeho zbraně a neodstřelit je všechny jednoho po druhém jakýmkoliv způsobem (např. je asi příznačné, že zmrdovi Jurečkovi nejspíš zlomí vaz taková „drobnost“ jaké juchání v době tragédie, i když předtím přežil bez úhony taková zvěrstva, jako protiústavní okradení všech důchodců…)
Ad1) No jasně, nějak tu moc blboňům krást musí.
Ad2) No a oblbovat blboně je potřeba, každej den a nese to sakramentské výsledky.
Co dál?
To je sice pěkné, ale narážíte na fakt, že oni si stále myslí, že to dělají dobře.
Tím pádem budou chtít vladnout dál, přesvědčeni o své neomylnosti.
A zpovykané ovečky jim to samozřejmě umožní.
Tak co s tím?
Oni si nemyslí, že to dělají dobře (jakože pro stát/občany).
Oni jsou sorosovsko-aspenští „mladí světoví lídři“ a vykonávají příkazy, které přicházejí z Brusele/Berlína/Washingtonu…
PROTO jsou tam, kde jsou.
A ano – TOHLETO vykonávají opravdu „dobře“.
Na dvaceti, bajvoko řádcích ste napsal co se píše furt, doomrzení, otravné texty, nic neříkají, nic neřešící.
Hele já mám názor, hele, řekněte těm nahoře že jám mám ale těžkej názor.
Mraveneček ve městě,
těžkej názor nese.
Pomozte mu kamarádi,
sám ho neunese.
Dnes už mraveneček
z města s potřebami nechodí.
K modernímu silákovi,
prý se tohle nehodí.
Z města soukromého,
tahat názory v noci.
Kdo by se s tím nosil,
stejně by je z mraveniště,
vidlák, lotr jeden,
ukradl a zcizil.
Na co tahat, lopotit se
skládat potřeby na zimu.
To si radši loknu názoru,
dám si Fialku,
pustím Zdechovskýho
a kouknu se na Kydy. Muheeeee
To je bezna taktika podomniho obchodnika, jez je rad, ze mu vubec nekdo neco sveril k prodeji, at je to jakykoliv sunt.
Presvedcovat, presvedcovat, presvedcovat.
Sunt musi prodat, zbytek ho nezajima.
Petikolka ma dohromady stale 35%-40% volicske prizne. Je tretina spoluobcanu dementnich, anebo se ji nabizeny sunt libi a vyhovuje ji? Neni to nakonec jedno? Chcete je presvedcovat, ze si vybrali sunt, ktery je k nicemu? Dite, ktere se po cely svuj zivot neustale dokola pali o horka kamna mensiho zla?
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/eu-zvazi-zbaveni-madarska-hlasovacich-prav-v-evropske-rade/
nějak máhí …. uff
naše socialistické zriadenie si nenecháme ro(po)zvracať ….. ech, čo to táram, naše hodnoty a pravidlá si nenecháme …… 🙂 tak mi to pripomína prežité obdobie v ČSSR 🙂
Poslouchám Sněmovnu a to je šílený plán, pokud jim to celé vyjde. Oni teď protlačí korespondenční volbu v cizině. Ústavní soud rozhodne, že se jedná o diskriminaci a že tuto možnost musejí mít všichni občané, tedy i doma. K tomu jde ihned nato další zákon, který má dát na základě čestného prohlášení občanství v cizině až čtvrté generaci emigrantů z let 1939 až 1969. A to by ty volby fakt brutálně změnilo.
Oni nic protlacovat nebudou, chapejte. Byli zvoleni, maji parlamentni vetsinu, normalne to odhlasuji a lidem zvoleny prezident to podskrabne. Ve volnem tempu, bez odporu, naprosto legalne a zcela legitimne.
A az bude hotovo, zavedou k plne spokojenosti obcanu euro.
Viděl jste někdy obstrukce v parlamentu ? Ve volném tempu to fakt nebude.
Připomínám, že reálná Ústava má pouze dva body:
1. Vyhráli jsme, mámě většinu a tedy i moc, sílu a pravdu.
2. Pokud někdo dokáže, že pravdu nemáme, pak platí bod. č.1.
V Po ÚS vydal nález, že zablokování těch webů bylo oukhej. Správnou otázku pak položil P. Hampl – znamená to snad, že po nástupu třeba Babiše by obdobně šlo umlčet nepříjemné weby od Bakaly? … nikoliv nešlo, to už by se jednalo o porušení svobody projevu. Tak to zatím je, je třeba se s tím smířit.
Tady by pomohlo, kdyby se na soc. sítích rozšířil nápad E. Besta – že kdo se zaregistruje ke korespondenčním volbám, tak tento údaj bude zároveň sloužit jako platný záznam pro odvodové komise …
Už dlouho zastávám (laický) právní názor, že bychom mohli celý slavný Ústavní soud zrušit a celou slavnou Ústavu nahradit jediným paragrafem:
„Silnější pes mrdá.“
Pak bychom se mohli v EU chlubit, že u nás máme nejvzdělanější a nejerudovanější obyvatele, protože 99,99% obyvatel zná celou ústavu zpaměti….
„Silnější pes mrdá.“
Bravóó, jednou větou Čekoland.
Pro todle blboňi v 89. tém cinkali.
Páni, necheli byste se trochu krotit s tema prasarnama? Zacina tady jit vyjadrovani do zumpy.
Mia , Rady – Vezmu Si Tě Do Pekla
https://www.youtube.com/watch?v=wup3ChHramo
Můžou to poslouchat furt dokola 😂🔥 top
To je terminus technicus, nikoliv sprostarna.
Zavedením korespondenční volby automaticky zrušíte to, že volba je přímá.
přímá– přímá volba bez zprostředkovatelů
Nelze ověřit, kdo hlas zaslal.
A pokud by to šlo ověřit, volba nebude tajná.
Zde v Coloradu maji system, kde to jde. Overit a zachovat anonymitu. Ja vidim jako hlavni problem moznost proste privest kupu volebnich listku, oskenovat je do systemu, a mas vysledek, ktery chces. Taky to umoznuje volit v nekolika statech naraz. Neda se to uhlidat, zvlast kdyz ti, co v tom pracuji, silne nadrzuji jedne strane. A to ani nepocitam problemy zabudovane do softwaru a moznost hackovani.
Petici proti korespondenční volbě podepsalo elektronicky za 3 dny 403 občanů. Kolik papírově netuším. Mám z toho pocit, že lidem je to šuma fuk. Souhlasím s tím, co zde kdysi několikrát psal Lex – prostě nastupují nové generace a ty to vidí jinak (nejen tu k. volbu). Jako začínající důchodce jsem s tím smířen, bude to jejich život a ne můj. Asi to tak má být.
PS. Ještě k té petici (https://www.kscm.cz/korespondencnivolba) sem dám odkaz na moji odpověď Alefovi z minulé diskuze, na jeho námitku ohledně elektronické identity:
https://web.litterate.cz/nejvetsi-nepritel/comment-page-2/#comment-236922
Jestli to není tím, že je to komunistická petice.
Kdyby jí vyvěsil Babiš, určitě by bylo podpisů víc.
Petice proti korespondenční volbě jsou nejméně dvě. Pokud někomu vadí organizátor té první, může pořád podepsat tu, kterou organizuje Lenka Procházková, Ivan David a Naděžda Bonaventurová.
https://www.petice.com/petice_proti_ohroeni_demokracie_prostednictvim_korespondenni_volby
Ke dnešnímu datu cca 5000 podpisů.
Snad máte pravdu, ale moje námitka ohledně DS nebo EI trvá. Pokud někde uvidím možnost podepsat papír, okamžitě to udělám. Že to je komunistická petice, pro mne v tomto případě nehraje roli. Občas projdu městem, stánek s peticí jsem nepotkal. Zřejmě ani organizátorům petice to nestojí za větší námahu, když to nechávají na zájmu lidí o elektronickou idiotentitu.
Ano, ono to bude ještě horší, než když sbírali podpisy pro Skálu na prezidenta.
Je to takový výkřik do tmy, ale práce za tím není.
Nicméně Konečná bude moci vykládat, že byli proti.
S těmi organizátory máte pravdu.
Je to jenom o lenosti a konzumním způsobu života.
Je to tady instalováno už přes 30 let a bude velmi těžké, změnit to.
Lidem se bude muset něco slíbit, nebo něco garantovat, aby pohnuli řitěmi.
Jestli to není tím, že musíte mít nějakou digitální identitu.
Já jsem podepsala.😊
na nedostatecne vysvetlovani svadeli onehdy svuj propad i socani.
Komunisti na konci roku 1989 taky najednou nabízeli dialog…
Ano. A my jsme věděli, že se s nimi nebudeme bavit. Ani o tom přemýšlet.
Výsledky vidíme.
A proto se nebudeme bavit ani s Rakušanem.
Velice rozumny clanek od zjevneho odbornika o hysterii omezovani zbrani – i kdyz na Britskych listech je to prislovecne „hazeni perel svinim“ 🙂 https://www.blisty.cz/art/117144-o-zbranich-v-ceske-republice.html
Gdyby něgdo měl napsat slohovku s tímto zadáním, nevím nevím …
„STAN,Rakušan, Fiala, Zdechovský, Jurečka, Řeporyjec Novotný, Němci, Katar, Pekarová, Respekt,Lenin, Stanjura, Bartoš, D-Fens, Babiš, Zeman“
Volby potřeb, deset napsat pod sebou , ty nejtíživější, nejdůležitější, nejpotřebnější tady kromě mě nedokázal nigdo. Nigdo tady nedokázal udržet potřeby déle než jeden den.
Ale todle? To je jiná ..“ „STAN,Rakušan, Fiala, Zdechovský, Jurečka, Řeporyjec Novotný, Němci, Katar, Pekarová, Respekt,Lenin, Stanjura, Bartoš, D-Fens, Babiš, Zeman““.
Myslím si, že už stačí měnit jen jména a dopadne to dycky jako u písemky za 3.
preVítek koná, co mu vrchnost přes Aspen institut nařídí. Tudíž nemůže sloužit voličům STAN.
„Musíme přitvrdit. Dělat co je správný,“ prozradil ministr ideopolicie.
Aspenistická agentka Markéta Svetrová se pustila do Schillerové. Pak si vyměňovaly osočení, která z nich je zarputilejší Pu.lerovou agentkou. Členka ANOfertu volala po míru. To neměla říkat. Svetrová Pekarová vyštěkla jedinou povolenou víru: Rusko musí být poraženo! 😱
Tohle nám tu vládne!
Síla ještě nikdy neustoupila pravdě. Někdy/ občas ustoupila síle.
Logicky vzato nemáte pravdu. Když například vyskočíte z okna, můžete máchat rukama sebesilněji, ale jediný směr, kterým poletíte je kolmo k zemi. A řekl bych, že článek mluví o něčem dost podobném.
Ba ne, má pravdu. V jeho případě nejde o konflikt „pravda vs. síla“, nýbrž konflikt „gravitační síla vs. síla vyvozená mácháním rukama ve vzduchu“.
Gravitace je mnohem větší síla, než máchání rukama.
A to je pořád ze čtyř základních přírodních sil, jak je současná fyzika zná, ta zdaleka nejslabší…
Uznávám (hyper)intošovský paradox mezi fyzikou a politologií a odpovídající nadsázku. O čem mluví článek nevím. Ostatně jak souvisí máchání rukou po skoku z okna s dialektikou síly a pravdy?
To nebyl dobý příklad. Takový Giordano Bruno měl nepochybně pravdu. Ale ta síla proti němu byla holt síla.
Ostatně kolik divizí mám papež?
Má papež
Fyzika nás učí, že síla je vektor. Má velikost, směr a orientaci. Směr a orientace je to, čeho chce dosáhnout. Velikost je zároveň omezení. Síla má nějaký zdroj a s jeho vyčerpáním nebo zánikem sama také zanikne.
Jeden můj učitel fyziky dokonce tvrdil, že žádná síla ve skutečnosti neexistuje, je to jen konstrukt a iluze, protože sílu nikdo nemůže pozorovat – jenom její účinky. Říkal tomu zhybnění.
Kdežto pravda je to, jak věci jsou. Dokud jsou věci, existuje pravda, zaniknout nemůže – jedině že by zanikla samotná existence. Pravda je všude a všechno prostupuje.
Připomíná to principy Tao: měkké a tvrdé, slabé a silné, vodu a kámen. Lao-c‘ popsal, co vítězí nad čím.
Lámala paprťála. Souhlasíte s větičkou že pravda je soulad řečeného s realitou?
Já už to napsal, proč to opakovat.
Když věci nějak jsou, žádné řeči to nezmění. V tom je podstata věci.
Ten „alternativní“ pohled na sílu je zajímavý. Kdo ví, možná se v něm skrývá zárodek nového fyzikálního paradigmatu.
Můj učitel tím chtěl zpochybnit obvyklou představu, že síly jsou jakési neviditelné provázky, které tahají za různé hmotné objekty. Ale máte pravdu – například obecná relativita popisuje gravitační sílu jako důsledek zakřivení prostoročasu.
To je jen model pro zjednodušení výkladu laikům. Žádný skutečný fyzik takto o silách už dávno neuvažuje.
No, především je ta naivní představa jakýchsi pomyslných nitek, tahajících za předměty podporována geometrickými diagramy sil, na nichž je postavena výuka mechaniky už od základní školy. To se táhne přes celou střední školu i do technických oborů na VŠ. Nechci podceňovat inženýry, ale lagrangeovskou nebo hamiltonovskou mechaniku, minimální akci a variační princip atd.,… určitě nemají v základním kurzu a pro všechny.
Pokud jde o „skutečné fyziky“, podobné koncepční otázky mívají zpravidla za sebou po prvním semestru, později už to (skoro) nikoho nezajímá. Vždycky sáhnou hned k matematickému popisu, tj. rovnicím (pohybovým nebo jiným), kde žádné „špagátky“ nejsou.
Do úvodního kurzu (nejen fyziky) se ovšem takové otázky hodí – aspoň chvíli věnovat čas tomu, v čem žijeme a jak máme nastavené pojmy. Můj zmiňovaný učitel byl v tom spíš výjimkou – dokonce je snadné jej podle mé poznámky identifikovat – ale jsem rád, že jsem zrovna s ním měl tu čest. Později to bývá lidem jedno – hlavně když výpočty nějak vycházejí (často ani kolikrát nevadí, když nejsou matematicky správně) a výsledky odpovídají pozorování.
Nicméně, netušil jsem, že jsme na konferenci „skutečných fyziků“ 🙂
Protože to jsou měkké síly a ty nemají s fyzikou nic společného.
Protože jste mluvil o „učiteli fyziky“, předpokládal jsem, že se jednalo o základní nebo střední školu. Na této úrovni je model se špagátky zcela na místě, na základce drtivá a na střední výrazná většina posluchačů na větší abstrakci prostě intelektuálně nemá a zbytečně by jim to dělalo v hlavě „guláš“. Osobně bych to být vašim učitelem řešil v nějakém kroužku pro nadané žáky.
Jinak samozřejmě celá fyzika je jen o modelech, kterými popisujeme svět kolem sebe a které fungují s větší nebo menší spolehlivostí, a záleží na konkrétní aplikaci, který model je vhodnější. Žádný z nich není „pravdivý“ nebo „nepravdivý“, jen jeden lépe odpovídá pozorování a dává spolehlivější predikce než druhý. Nebo je snadnější na pochopení. V naprosté většině běžných situací dávají Newtonovy zákony postačující výsledky, Einsteinova obecná teorie relativity dává sice přesnější model a predikce, ale při návrhu brzd v automobilu ji inženýři k ničemu nepotřebují. Ti si úplně vystačí s těmi „provázky“…
Skutečným fyzikem rozumím toho, kdo se v rámci své hlavní pracovní náplně zabývá fyzikálním výzkumem, tedy studiem fyzikálních zákonů a podobně. Nikoli někoho, kdo fyzikální zákonitosti pouze aplikuje ve své činnosti. Kolik je takových lidí v této diskusi, netuším.
Dobrá – ale teď už je myslím úplně jasné, že nešlo o střední školu ani „kroužek nadaných studentů“, ale o první semestr vysokoškolského, odborného studia fyziky. Jinak ale souhlasím s tím, co jste napsal.
Termín „učitel“ jsem použil v jeho prapůvodním smyslu slova, pocházejícím z dob, kdy mu na vážnosti nebylo nutné přidávat dalšími akademickými tituly (a že jich měl už tehdy) a který má dnes poněkud orientální nádech. V jistém smyslu jej považuji za svého velkého učitele dodnes, i po desítkách let, přestože jsem se za tu dobu posunul od fyziky o kousek vedle.
To není žádný objev, moderní fyzika na síly takto pohlíží už dávno. Minimálně od doby Maxwella.
Zapomenul jste na místo působení.
Máte pravdu a výborný postřeh. V kontextu mojí „fyzikální analogie“ musí mít represivní síla na koho působit. V Tao-te-ťingu je to místo, kam tygr zatíná své drápy.
Ale i když represivní síla milionkrát opakuje svoje lži a upálí sto nebo sto tisíc „Giordanů Brunů“, pravdu potlačit nemůže – protože pravda není to, co kdo říká, ale to, jak věci jsou. Až se ta síla vyčerpá a zanikne, opět přijde někdo, kdo uvidí a řekne, jak věci jsou…
To, „jak věci jsou“, je v zásadě mimo dosah našeho poznání. My jen sestavujeme myšlenkové modely, kterými se snažíme to, jak věci jsou, co nejlépe popsat. Geocentrický model byl jedním z modelů, který náhodou fungoval docela dobře, akorát jak přibývala data z pozorování, která původnímu modelu nevyhovovala, musely se do modelu přidávat další a další epicykly a model se stával příliš složitým. Heliocentrický model tytéž výsledky pozorování vysvětloval daleko jednodušeji, takže se musel dříve nebo později prosadit, aniž by vlastně říkal, „jak věci jsou“ (ani Sliunce přece není pomyslným středem vesmíru). Dnes už máme mnohem přesnější modely (nebo jiným slovem teorie), ale ani podle nich by se nedal v laboratoři sestavit paralelní vesmír. Aktuální situace například v teorii elementárních částic (a tedy i teorii sil/polí) začiná nápadně připomínat epicyklický model, kdy se tak trochu čeká na nového Koperníka nebo Bruna…
Ano, nicméně Vaše poznámka nemění nic na tom, že „to, jak věci jsou“ je tím prvotním zdrojem částečných a dočasných „pravd“, které jsou výsledkem našeho zkoumání a vzorem pro modely, o kterých píšete.
Samozřejmě, někdo může namítnout, že „to jak věci jsou“, připomíná tautologii a zřejmý fakt, že nejpřesnější popis čehokoli je identita. Všechno je takové, jaké je. Jenže „to, jak věci jsou“ je zároveň zdrojem informací (nebo jsou to ty informace samy) a ty už zjevně tak triviální nejsou.
Proto jsem argumentoval, že pravda o světě kolem nás nezanikne, protože bude případně znovu objevena a koneckonců existuje i bez toho, aniž by ji někdo objevil. S výhradou, že k tomu „aby věci nějak byly“ může být nutný i pozorovatel – čímž nemyslím ani tak nás lidi (případně fyziky) – ale spíš (něco jako) univerzální vědomí, které je neoddělitelné od toho, co je a uvědomuje (pozoruje) vše existující.
Někteří lidé například (napůl vážně) uvažují o tom, že by Vesmír mohl být svého druhu „kvantový počítač“ a všechno v něm existující vlastně „programy“.
Nedochází tady ke kolizi pojmů?
Podle Stana Borowitze (jestli mu dobře rozumím) je pravdou tvrzení o stavu věcí, které lze dokázat.
V Agivessanově pojetí je pravdou stav věcí.
@ Agivessana:
Já samozřejmě dobře vím, jak si zakládáte na absenci názoru na cokoli 🙂
To samo o sobě ale jistě nemůže být překážkou, kdybyste chtěl nanést zajímavé myšlenky do nějakého článku. Tvorbu názorů by za Vás obstarali čtenáři, kdyby na to přišlo 🙂
Nemám v úmyslu Vás nutit (ani nemohu). Tuším, že jste dost zaneprázdněn a nemáte času nazbyt. Je to jen nabídka a ujištění, že vím o webu, kde Vámi napsaný text by byl vděčně přijat. Záleží jen na Vás.
Děkuji za nabídku, vážím si jí. Bohužel, zatím přesně nevím, o čem bych psal…
Ale, jak říká jedna moje oblíbená (skoro literární) postava a hrdinka, ještě uvidím 🙂
A znáte Kámen-Nůžky-Papír?
Zapomněl jste na tapíra (v angl. originále je ovšem „lizard“) a Spocka 🙂
Moc hezky ta hra funguje na úplném pětivrcholovém grafu K5 (klasický „pentagram“, známý ze systému pěti prvků Oheň-Země-Kov-Voda-Dřevo).
OMG: „…že žádná síla ve skutečnosti neexistuje, je to jen konstrukt a iluze…“. „Nadpřirozenou“ sílu odstředivou nebo setrvačnou chodec na chodníku (pozorovatel mimo pohybující se sytém) nevidí a diví se, co ti stojící cestující v busu blbnou.
OMG: To, nad čím se tak usmíváte, je právě ono. Cestující v autobuse, výtahu nebo na kolotoči by mohli vyprávět – o účincích zákona setrvačnosti a časové změny vektoru hybnosti (tedy jeho derivace podle času). Žádné tajemné síly k popisu nejsou potřeba – jde jen o pohodlí výkladu a vyhovění vžitým představám.
Skutečný fyzik by Vám to jistě vysvětlil lépe – ale hlavně, aby neselhaly brzdy toho kolotoče, příběh by pak nabral temný zvrat 🙂
Mimořádně dobře napsané – všechno. Vyzdvihl bych ale nejvíc tohle:
„Je třeba se ještě více hemžit, ještě více si o tom povídat, ještě více to lidem vysvětlovat, protože tak přece vzniká pravda.“
Podstata škodlivých (pa)vědních společenských oborů, schovaných pod hlavičku dávno vybrakovaného a vyčpělého názvu „filozofie“. Platilo to už před více než 35 lety a od té doby se k lepšímu nic nezměnilo. Když jsem tehdy jako mladík zatoužil blíž poznat Podstatu všech věcí, šel jsem studovat fyziku.
Ale nezůstal jste u ní 🙂
Ale jen dočasně, i když ta dočasnost stále trvá 🙂
Za fyzikou bylo něco dalšího, za tím zase něco a tak pořád dál…
A na konci toho všeho je něco jako Limita 🙂
Ne, uprostřed všeho je Nula, Velká Nula.
A kolem ní platí Obecný zákon akce a rekce, neboli Karma.
🤣🤣🤣
Seznamte se s obsahem pojmu „limita“, dobře vám radím a myslím to upřímně.
Tak jak ji chápu já, Limita je čára-hranice, ke které se dá do nekonečna přibližovat, ale nelze ji trefit ani překročit.
Něco si o tom přečtěte. Třeba limitou konstanty je ona konstanta, tedy konkrétně – limitou číselné hodnoty 0 je číselná hodnota 0. Limita je samozřejmě daleko obecnější pojem…
Tou Velkou Nulou asi myslíte prázdnotu – { }. A přinejmenším některé věci mohou vznikat strukturováním prázdnoty – z „ničeho“ tak vznikne „něco“. Třeba takhle:
0 = { }
1 = { { } } = {0}
2 = { { }, { { } } } = {0,1}
3 = { { }, { { } }, { { }, { { } } } } = {0,1,2}
….
n = {0,1,…, n-1}
….
….
a tak pořád dál, ten proces nikdy nekončí. Za všemi vytvořenými objekty následuje další – obsahuje všechny ty už vytvořené. Vytvořené objekty jsou zajímavým způsobem uspořádané – z jakékoli jejich množiny je možné vybrat ten nejmenší vytvořený objekt. A teď malá hádanka:
Co leží bezprostředně za těmi všemi vytvořenými objekty s konečně mnoha prvky? Co přesně obsahuje takový objekt?
Je to jeden z mnoha příkladů pro pojem limity…
Re: Agi…
Házíte perly sviním…
Ale no tak… obojí je hodně přehnané, Targu(si)…
Studoval fyziku na základě počtů, kde dobře víme, že nulou dělit nelze.
Nemáte tak úplně pravdu. Nulou dělit lze, ale výsledek není definován. Některé z těchto případů lze ale ošetřit pomocí limity.
Třeba právě za derivací stojí taková myšlenka…
Máte recht, to, co je běžně dneska vydáváno za filosofii je její nepodařená karikatura. Zkuste https://www.academia-bohemica.org/, případně přednášky páně Jiřího Fuchse na YT.
Tyyyjo, jako nechcu jim delat reklamu, ale podivejte se na tu stranku debatybezcenzury, v jakych mestech s nema hodla zacinat.
22/1 Karvina, 29/1 Sokolov, 12/2 Most… pak Ceska Lipa, Vyskov. A nakonec pak 11/3 Prerov, 18/3 Usti nad Labem a 25/3 Havirov.
Teda ja vam nevim, ale aby clovek z fanaticke proGreenDealovske partaje vlady s historicky nejmensi duverou obyvatelstva jel do techto lokalit, muze to mit zhruba tri vysvetleni:
1) clovek na to musi mit fakt koule z ocele (coz, ruku na srdce, u lidi z dozimetrickeho hnuti, z jejichz okoli taky par lidi melo ruzne zahadne nehody a jine ekvivalenty padu z okna, clovek tak nejak mit musi),
nebo
2) dotycnej musi byt uuuuplne blbej (coz zrejme byla jedna z pozadovanych kvalifikaci pro pritomnost v teto vlade),
nebo
3) si dotycnej zajisti par autobusu plnych evropsky hodnotnych lidi, kteri svou pripravenosti a mnozstvim tzv. hodnotovych otazek zcela zastini pripadne namitky a dotazy tzv. dezolatu v danych lokalitach zijicich (coz je vzhledem k preVitove charakteru nakonec asi variantou nejpravdepodobnejsi)
Myslim, ze to ma potencial na dukladne provereni vyznamu spojeni „debata bez cenzury“ v preVitove podani uz samo o sobe. Ne tak jeste, kdyby tam snad dojel nekdo pokladat fakt neprijemne otazky tykajicich se tech skutecnych problemu. Pocitam, ze pripadny videozaznam bude zlaty fond. 🙂
Pozvedne nekdo ze zdejsiho jadra hozenou rukavici?
Já se na něj chystám do Vyškova.
Jen aby mu to nadšení vydrželo.
Karviná – Sokolov – Most – Česká Lípa, teprve pak Vyškov.
Jestli mu na těch předchozích štacích trochu vyperou hlavu, možná, že na Vyškov se bezcenzura už nedostane.
Já tipuju – otázky napsané na lístečkách, zodpoví několik otázek sterilně předvybraných, a zbytek času bude mluvit o tom, jak on to dělá dobře.
A samozřejmě kolem plno bretšnajdrů, kteří budou vše
zapisovatfilmovat. S ochrankou za zadkem, aby mu náhodou jedna nepřistála.Zapomínáte na to, že podobně jako jiní členové vlády si i Vykulenec nechá vybrat, s kým se bude diskutovat. Což samozřejmě na záběrech kamer tak nějak nebude vidět. Celkem pochybuji, že se Vidlákovi podaří dostat až do sálu, natož položit nějaký dotaz.
Ne, nezapomínám. Já jen trochu jinými slovy říkám skoro to samé, co vy.
—
Jak o tom tak přemítám – na první/druhé štaci to bude takový průser, že to Vykulenec buď úplně zruší, nebo úplně změní scénář (třeba – diskutovat s ním nebudou lidi, nýbrž lid, představovaný zástupci vybraných médií). Lidé mají právo na korigované informace, na to nezapomeňme.
Anebo se zvolí běžná taktika pětikolky, prostě se to vymlčí a zapomene se. Oni moc dobře vědí, že je v tomhle média zcela podrží. Kdo dnes řeší nějaký dozimetr, že.
Karviná – Sokolov – Most…
První, co mě napadlo, že se tam Ropušan spíš dočká pěstí mezi světla než debaty bez cenzury. Jsou to bašty SPD a on bude působit jako červený hadr na býka.
Ne že bych mu bombu mezi světla nepřál, ale trochu se obávám, zda nějaký konflikt není jeho plán. Mohl by z něj hodně vytěžit.
Mě jako malému pan farář řekl že postiženým se nesmějeme a netlučem je. A postižený, to ten pán z Kolína, to on je.
Jak uz nekdo napsal… on bude bez cenzury. Ne bez ochranky.
Vidláku, vem si s sebou někoho, kdo celou debatu natočí.
Skoro se chce napsat, a taky někoho, kdo ji ukončí… Ale to by bylo tak na K.R.I.T.
Re: hr
Přehlídka ztraceného času a peněz vyhozených za dopravu.
Mezi svými mučedníkem… a ostřílen boji v zaplivaných lokálech premiérem
4. Pošle dvojníka.
Toto již Bůh neopakoval, dvojník není.
hozená rukavice:
Myslím, že c) je správně, respektive nebude to až tak do očí bijící, tak blbí oni zase nejsou, ale bude to mít spíš formát „Máte slovo“, kterým ČT předstírá, že dává možnost vyjádření všem. Takže za protistranu budou do diskuse připuštěni jen úplní magoři, už od pohledu echt „dezoláti“, kteří neumí zesumírovat smysluplnou větu, natož otázku, případně budou většinu času blábolit o čipech ve vakcínách a spiknutí iluminátů, zatímco za druhou stranu budou klást připravené dotazy dobře vyškolení figuranti. Nakonec možná budou i ti první jen figuranti, pro jistotu.
S těma prvníma si Rakušan snadno poradí a těm druhým (vlastně divákům) naservíruje opět týmem odborníků předem připravené odpovědi. V zájmu vyvolání zdání lidovosti případně těm prvním přitaká třeba v tom, že ani on nesouhlasil s kovidovou totalitou a o účinnosti očkování měl „vážné pochybnosti“, ale za to všechno může přece Babiš, protože oni byli tehdy v opozici.
Už jsem to tu psal: PirStan měl ve volbách 2021 v Karviné přes 9%.
Takže není to tak úplně jáma lvová.
Rozhodně by bylo zajímavé na jednotlivých štacích udělat fotky auditoria, aby se vidělo, jestli jde o placený kompars, všude stejný.
Dovolím si ozdrojovat viz:
https://dfens-cz.com/zmrdi-i-zasveceni/
A má to pokračování, najdete již sami. Potíž je, že definovaná generace zmrdů (před těmi 20ti lety kdy článek vznikl), přivedla na svět a vychovala další generaci, kde jen zmrdství na jednu stranu vycizelované a na druhou degenerované až na tu zcela očividnou bandu všehoschopných ale jinak neschopných mizerů ve vládě (no, nejen tam).
Perfektně se k témuž vyjádřil i pan Martínek. Jako zaměstnanec korporátu jsem obzvláště ocenil sekci, kde analogicky popisuje jak úspěšnou firmu postupně množící se zmrdi přivedou ke krachu. https://www.pokec24.cz/blog/rakusanovo-posledni-video-utocici-na-premiera-fialu-definuje-okamzik-ktery-se-v-managementu-interne-oznacuje-za-zmrdi-skirmish/
Chtel jsem to sem poslat, usetril jste mi praci, diky.
Zmrdi jsou velice podrobně pitváni na D-fens. Spousta článků pro volné chvíle: https://dfens-cz.com/?s=zmrdi
Jinak samozřejmě současná vláda hřeší na to, že není koho volit.
Není? Jejda, tak to bude asi i dost překvapení k tomu mrzeníčku…
Kéž by.
Obávám se, že se pojede dál zhruba stejně, v konstelaci ANO bez Babiše a ODS bez Fialy (s Kubou a Skopečkem, aspoň tak).
Pět kurů domácích.
Ano, taky nezapomenu Fialovi to, že místo odborníka Skopečka nominoval Stanjuru.
Ale ministři Babišovy vlády a odborníci? To si děláte legraci, ne? Proti jednomu Síkelovi, který má dosti slušné zkušenosti z Erste:
Havlíček (tvl), Plaga!, Schillerová!, zpěvák Vojtěch (tvl), Brabec!, Dostálová!, fízl Metnar, Hamáček (dpč), Maláčová!!! a Petříček :-))
Jediným relativním odborníkem-profikecalem (ale aspoň) tak byl Toman.
Kde jsou ti odborníci?
O čem je řeč? O Velkém Bocianovi, nebo o naprosto neschopné vládě?
Běžte za roh a tam si nafackujte!
Okolojdoucí píše:
„Proti jednomu Síkelovi, který má dosti slušné zkušenosti z Erste…“
To snad nemůžete myslet vážně. Jaké že má prosím Síkela z Erste zkušenosti s průmyslem a obchodem? Nebo vlastně s čímkoli jiným kromě přehazování nekonečného množství peněz z jedné hromady na druhou a intrikování v korporátních strukturách nejhrubšího zrna? A jak se taková zkušenost může uplatnit v reálném průmyslu a obchodu, v reálném životě?
Zajímavé je že za neschopné Maláčové když mělo jej ministerstvo vyplácet za Covidu různé ad hoc dávky, tak všechno fungovalo jak na drátku a to byli úředníci po karanténách. Současný ministr neumí ani zajistit napočet důchodů(!) a základní agendy a pláče že “zdědil system tužka a papír”
Za neschopné Schillerové, když řekla že bude deficit X tak měsíční čerpání bylo dle plánu, za současné vlády jim to každý skáče tak že sami nevědí kolik výsledek bude a nakonec musí zašvindlovat 80 či kolik miliard aby se aspoň trochu přiblížil tomu co slibovali.
Jen jste naletěl propagandě.
Ano, oni jsou schopni všeho.
Okolojdoucí nemá rád Babiše až tak, že radši snese nynější neschopné gaunery i když ví, že jsou neschopní blbečci. A takových je bohužel u nás hodně (nikdy jsem ANO nevolila, ale alespoň to nebyli úplní blbci)
Přesně, ať si tam dají klidně ministra s downovým syndromem, pokud to ministerstvo bude fungovat. Argumentovat by se mělo podle činů ne podle osob.
Jděte se oba s cenzorem Nulou vycpat, Vidláku.
Pak vybírejte vstupné, děti a vojsko polovic.
😀
—
Nikoliv. Řada je na vás, Kocuro. V tomto případě já jsem ten, kdo tahá za delší konec špagátu.
Je dobré vzít to do úvahy, opravdu.
Alef
Zakladateli, když vidím dnešní diskusi, tak si přeji, abyste už ten delší provaz vzal pevně do ruky a vyčistil to tu.
Vedle se to čistí – a zase tam vznikla útočná skupina, kterou bych nazval „Zbrojnoši vidlákovi“ (podle knihy Roberta P. Warrenů – „Všichni jsou zbrojnoši královi“.)
Buď odstraníte jen ty opravdu sprosté diskutéry nebo diskuze přestane být svobodná. Když napíšete něco z trochu jiného úhlu/pohledu, dostanete takový sprdunk, od ostatních, že příště si už raději sednete na ruce. A za to admin nemůže.
A já mám vzkaz pro Rakušáka: Pozdě Víťo. Už ti nikdo nevěří.
Palec nahoru Alefe. Tak nějak se jedná
když má slušný člověk co do činění se zmrdem.
Zkus raději tohle, Same – slušný člověče (nezlob se) :
https://www.fool.com/investing/2024/01/12/71-warren-buffett-portfolio-invested-in-4-stocks/
Pro zxxxa každý zxxxxm.
P.S. Také tykáš Bohu či Pánu našemu Ježíši Kristu…ale vykáš Allehfovi ?
😀
—————————
ČTK, včera : „Více než 250 miliardářů a milionářů dnes v otevřeném dopise vyzvalo politické představitele z celého světa k většímu zdanění velmi bohatých lidí. Informoval o tom server CNBC. Mezi signatáře dopisu podle něj patří například Abigail Disneyová z rodiny amerického animátora a filmového producenta Walta Disneyho, britský scénárista a komik Simon Pegg či Valerie Rockefellerová, členka věhlasné americké rodiny Rockefellerů.“