1 listopadu, 2024

Nezajímá…

Tak to máme potvrzené. Loni se opět narodilo o deset procent dětí méně než v roce 2022. A v roce 2022 se narodilo o deset procent dětí méně než v roce 2021. Před dvěma roky ještě přišlo na svět zhruba sto deset tisíc dětí, loni už to bylo jen devadesát tisíc. Šílený sešup. Žádný demograf to nečekal, nikdo to nepředvídal.. tedy kromě těch, kteří varovalil před očkováním proti covidu, že by to mohlo mít vliv na plodnost. Ale my samozřejmě dobře víme, že to s ničím NESOUVISÍ.

Stejně tak s ničím nesouvisí nárůst kriminality v Německu i tady u nás, s ničím nesouvisí masivní exodus lidí z Kalifornie, radikální islamismus také s ničím nesouvisí a samozřejmě s Putinem se nedá jednat, protože každý Rus může za to, že je Rus.

Do toho nám děti stále masivněji mění pohlaví, identifikují se jako zvířata, nejsou schopny založit rodinu, neuvažují vůbec o tom, že by přivedli na svět další generaci… a nikoho to vlastně nezajímá.

Za poslední dva roky se nenarodilo třicet tisíc dětí a raději nechci vědět, kolik dalších dětí neví, jestli je chlapeček nebo holčička, jsou fyzicky mrzačeny na klinikách a psychicky týrány doublethingem, že existuje sto pohlaví, nejlepší bude, když nezaloží rodinu a nebudou nic vlastnit a i když jsou totálně v řiti, tak budou předstírat, jak je jim sluníčkově krásně.

Kolik náctiletých se opíjí a bere drogy?

Jestli něco ukazuje, že jsme jako civilizace na svém konci, tak je to tohle. Nemáme děti. A pokud už nějaké máme, obětujeme je modernímu Baalovi. Jaký je rozdíl mezi rozpáleným býkem, kam vhazovali novorozence a klinikami, kde z nich dělají eunuchy? Děti je třeba obětovat ve jménu uhlíkové stopy. Má to asi tak stejný smysl, jako když Aztékové roztínali hrudi zajatců obsidiánovým nožem a vytrhávali ještě bušící srdce.

Když si na Velikonočním ostrově domorodci uvědomili, že už vykáceli skoro všechny stromy, aby mohli stavět sochy Moai, myslíte, že s tím přestali? Ne, začali tesat ještě větší sochy. Sochy nefungují, chce to víc soch. Evropská integrace nefunguje, chce to víc Evropy. Sankce nefungují, chce to víc sankcí. Klimatické cíle neplníme, chce to ještě ambicióznější klimatické cíle.

Naše dějiny se chýlí ke konci. Před pětatřiceti roky jsme ještě věděli, jak dál. Měli jsme dětí dost a dost. Měli jsme mladé, dravé a vzdělané obyvatelstvo. Měli jsme ambice a ještě jsme chtěli měnit svět. Teď už vlastně jen s chmurným uspokojením chceme koukat na konec světa. Před pětatřiceti roky jsme se báli jaderné války, nechtěli jsme být vyhlazeni. Chtěli jsme ke hvězdám a chtěli jsme odhodit svazující krunýř režimu. Teď už v mnoha případech výbuch atomovky není katastrofa, ale vlastně řešení. Odvrácení tohoto nebezpečí už není důvod ke zvednutí se z gauče.

Nenarodilo se třicet tisíc dětí… v pohodě. Není to téma číslo jedna. Není to téma číslo dvě, ani téma číslo patnáct… Zkuste si představit, kdyby třicet tisíc lidí padlo ve válce nebo zahynulo při pražských zemědělských nepokojích… Třicet tisíc budoucích inženýrů, techniků, novinářů, umělců i popelářů či tramvajáků se nenarodilo.

Všechno v pohodě? Vezmeme si popcorn a colu a budeme se dívat, jak se náš Titanic potápí? Co také jiného, když vláda pro jistotu spálila všechny čluny a zakázala všechny cesty, které třeba ještě někam vedou?

Tucker Carlson se vysmál Němcům, že si nechali zničit Nordstrým, dobře vědí, kdo to udělal, ale ani nepípli. Tleskali jsme tomu. Ale nám se nenarodilo třicet tisíc dětí a stovky dalších byly zmrzačeny a obětovány a my jsme také ani nepípli. Peníze se ještě tisknou, obchody jsou ještě pořád plné (čím dál většího sajrajtu), televize funguje.

Umíráme zaživa. Kapačky nás ještě zásobují výživou, ale tělo už je vlastně mrtvé. Už nic nechceme. Vlastně se na tu atomovku těšíme. A když ne atomovku, tak příští rok se zase narodí o deset procent méně dětí. O důchodech se nemá smysl bavit, protože kde nic není, ani čert nebere.

Všechna lidská rozhodnutí se dají jinými rozhodnutími změnit. Je možné vyměnit vládu, přestat válčit, uzavřít mír, zrušit grýndýl, změnit zákony… ale nelze změnit demografii. Třicet tisíc dětí se už prostě nenarodí. Jsou pryč a nedá se to napravit.

Máme tu ještě nějaký spodní proud? Tryská tu ještě někde kousek naděje? Je tu něco vitálního a mladého, co chce zvítězit a dobýt svět? Nebo se dál bude mluvit o evropských hodnotách, euroatlantické vazbě a všechno se dál bude rozpadat a rozpadat?

V poslední době mi připadá, že jsme jako ta gazela, která se už levhartovi přestala bránit. Ještě úpí, ale už se nepokouší vysmeknout. Už jen čeká na ránu z milosti.

Třicet tisíc nenarozených dětí… Nezájem.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

476 thoughts on “Nezajímá…

  1. Už jsem to tady jednou psal. S mou ženou jsme otěhotněli na první pokus o dítě, které je zdravé i přes to, že jsme očkovaní (ťuk ťuk na dřevo).
    Pokles porodnosti hledejte ve zdražení všeho. My jsme se propadli do tvrdého prekariátu. Naštěstí máme nedaleko do Němec, kde jsou plíny, příkrmy a další věci pro děti o třetinu levnější než u nás, když se vychytá akce tak i o polovinu. Co jsem si všiml, tak tohle zboží je v Reichu bez výjimky v nejnižší sazbě DPH.
    Nechápu proč se divíte, že se nerodí děti, když v Prazeeee stojí nájem 2+1 běžně 30 000 na měsíc a kvartýr v obstarožním paneláku se prodává za 7-10 mega.

    My se ženou hodně počítáme a zvažujem, jestli si druhý dítě můžeme vůbec dovolit, ale moc rádi bychom další měli.

    P.S.: už minule jsem očekával hejt, takže i teď píšu pod jiným jménem, než pod kterým tady běžně vystupuji.

    1. Píšete to přesně…zvažujete, zda si to VŮBEC můžete dovolit. Až sem to naše budování nevím čeho došlo. Za mne žádný hejt, ale chápu Vás a přeji si, abyste Vy a další mladí lidé si další a další dítě mohli dovolit. Což se ovšem v dnešní politické a tudíž hospodářské konstelaci asi nepodaří. Snad jste dost mladí a několik let vydržíte. Pokud se to tady umoudří, tedy stop migraci, green dealu, válčení, tak tu šance je.

        1. Co s tím má Fiala nebo Babiš společného? Leda by odměňoval narození dítěte nějakou prémií. Jenže normální člověk za pár set tisíc si další dítě nepořídí (toto by praktikovali jen ti nejchudší) a na nějaké miliony stát nemá prachy a bylo by to jaksi zvrácené.

          1. „a na nějaké miliony stát nemá prachy a bylo by to jaksi zvrácené.“

            Dneska se nam tu Eta s tim lhanim nejak odvazal.
            Mozna otevrel lahvinku brzy.

            Stat totiz miliony ma, ne ze ne, a bylo by to rozhodne mene zvracene, ze jimi podporovat neonacisticky rezim na Ukrajine, tam jde o tezke desitky miliard, s hospodarskymi ztratami to uz budou stovky.
            Stejne jako podpora neziskovek normalizujici ruzne deviace, inkluze a pod.

            To podle Ety zvracene zrejme neni. Zvracena je pro rodinna politika a mit deti vubec 🙂

            1. Máte pravdu, jak někdo příčetný může napsat takovou blbost, jako, že stát nemá miliony, když cpe banderovske a tedy fašistické vládě na Ukrajině miliardy?

                1. Česká republika je nekonečně bohatá. Tedy, měřeno tím, k čemu všemu se zavázala. Nepotřebné a předražené stíhačky z USA jsou přitom jenom taková jednorázová drobnost.
                  Česko s.r.o. se také díky Rakušanovi zavázalo platit cca 1.400 Kč denně (abychom se pohybovali v lidsky představitelných číslech) za každého nepřevzatého připrchlíka odněkud z neevropské tramtárie. A to napořád, jako výpalné do Brusele.

                  Bodejď by pak zbyly nějaké fondy pro rodiny s dětmi či pro důchodce.
                  Z tohoto režimu se mi chce blejt, velebnosti.

                  1. Tak teď mi ta migrační politika začíná dávat smysl. Je to pumpa na peníze, normální tržní instrument. Jako slavné emisní povolenky, staly se normálním obchodovatelným zbožím. Nákup, prodej. Jako celá uhlíková hysterie.
                    Když už není komu prodat pomalu nekonvenční zboží, ani franšízu jménem demokracie, vymyslí se nové produkty. Klimatická změna, imigrace, válka na UA a jinde. Pořád stejný schéma, mediální příprava a krytí, nezisk panuje a provádí změny jejich lidi podepisují úžery za vlastní lid. Šlape to jako dobře promazaný stroj.

                    1. To s Vámi souhlasím. Ale Eta zas není tak blbej aby dával svoje peníze na Ukrajinu. Jo někdo jiný, to ano, a pak, podle Ety, nic nejde.

            2. Ještě jednou si mě přečtěte. Psal jsem, že dávat za narození dítěte prémii v částce milionů je vážně úplná blbost nevyskytující se nikde na světě. Zkuste se zamyslet nad důsledky. Toto by sice zvedlo populaci ale za naprostého rozpadu státu.
              Nebo Vy vážně uvažujete, že by stát měl dávat za každé narozené dítě milionové odměny?

              1. Pokud ma stat nizkou a klesajici porodnost, tak by nejaka premie urcite pomohla.
                Je mi uplne jedno kolik, ale Fiala a spol uz poslali na Ukrajinu primo kolem 80 miliard. Pak nejake ty pujcky, a za nejake jine pujcky se zarucili. K tomu hospodarske skody diky drahym energiim a ztratam trhu uz jsou dneska vyssi stovky miliard.

                Ale at nezeru, budeme brat jenom tech 80 miliard na drevo.
                Vidlak pise o 30 tisic nenarozenych deti.
                Kolik je to na jedno nenarozene dite?
                Ja nerikam, ze by mel stat davat za narozene dite rodicum miliony, ale
                DRIVE NEZ MI SEM BUDE NEJAKY HOTENTOT ZASE PSAT, ZE STAT NEMA PENIZE NA PORODNE, DEJTE SI ASPON DO KALKULACKY 80 MILIARD DELENO 30 TISIC.

                Z te cifry, ktera vam vyjde na jedno dite, se totiz podelate.

              2. Prožidovský a proruský nacista si myslí, že o miliónových odměnách za děti nikdo vážně neuvažuje.
                Pouze tu bylo napsáno, že kdyby už 30 roků všelijak kurvený stát, necpal desítky a možná i stovky miliard do ukraviny (ten údaj je prý tajný), tak by na podporu rodin peníze měl. A nemusel by kňučet nad nízkou porodností.
                Média tohoto státu tlačí mladým do palic buzeranty, všelijaké transformery a jiný úchyláky namísto toho, aby hlasitě podporoval naprostý základ lidstva – rodinu, kterou principiálně musí tvořit muž a žena.
                Ne dva buzeranti, ne dvě lesby, nebo buzerant a nějaká přebouchávka, aby se cítila komfortně.
                Ale nacista taky vidí, že Eta to úplně převrátil ad absurdum a hned z toho vyvodil, že ty miliardy pro ukravinu, někdo chce po milionech rozdávat mladým párům.
                To, co bylo kurveno přes 30 roků, ani za jedno celé desetiletí spravit nejde. Asi každý soudný nacista si to uvědomuje.
                Nejprv je potřeba narovnat mediální i politické prostředí.
                Pak se teprv můžeme bavit o tom, jak a čím podpoříme mladé rodiny, když už nejsme schopni, jim postavit a dát za nějakou symbolickou částku startovací byty.
                Symbolickou částkou nacista myslí např. jen za přímé stavební náklady, nikoliv za „tržní“ částky, u kterých vyvaří všichni zúčastnění i nezúčastnění milióny zisku. Podle nacisty pak vznikne částka-cena, kterou si mladý pár, který teprve začíná pracovat, nemůže dovolit zaplatit – i kdyby se na čtvrtstoletí dopředu zadlužil, což chce asi málokdo.
                Nacista totiž má děti, které jsou 100% Husákovými dětmi, víte?
                Proto si taky kurevsky dobře pamatuje, jak ten fujfuj socialismus vycházel mladým párům vstříc.
                Občas to drhlo – to když byl např. Sunar, plínky i některé dětské zboží na poukázky a nacista lítal zpočátku tátovým autem, po všech čertech, aby to sehnal.
                Českých dětí tu bylo opravdu hodně – a Sunar i dětskou výbavu, tady doslova po metrákách a plných autech, vykupovali šmelící Poláci, víte?
                Nacista byl přímo u toho, když se jeden výřečný Polák, pokoušel ukecat a uplatit magistru v lékárně (Sunar a Feminar byly jen tam) americkými cetkami, kazetami a podobnými věcmi, měl jich plnou kabelu.
                Občas to drhlo se včas nedokončenými jeslemi a školkami, protože na takový stavební boom nebyly připravené ani stavební podniky, ani podniky, vyrábějící stavební materiály, kabelovny, výrobci elektromontážního materiálu, ale třeba i oken a dveří. Byl to fakt hukot.
                Později se bojovalo i s místem v ZŠ, ale všecko se dalo zvládnout, když byla vůle.
                Nacista se omlouvá za dlouhou dávku.

                1. Eta umi spocitat najem, ale hlavne aby stat nepodporoval vystavbu bydleni pro mlade pary, jako to delal ten zly komous.
                  To by totiz mohlo lukrativni byznys a pronajmy bytu trochu nabourat.

                  Ale uz ho nenapadne si zkusit vydelit 80 miliard, ktere sly na Ukrajinu jenom za posledni dva roky, 30 tisici deti.
                  Kdyby to udelal, tak by se okamzite vrhl na plozeni deti, protoze nejaky pronajem bytu je proti tomu halirovy marias.

                  Ale legrace stranou. Slo by jeste zapocitat vydaje na uprchlickou podporu Ukrajincu, vydaje na jejich zdravotni naklady, bydleni atd.
                  A tady se dostavame ze stovek miliard uz pres bilion korun.

                  Pak se tedy nikdo nemuze divit, ze neni na duchody, neni na nemocnice a urcite ne na nejake porodne.
                  A to se jeste Fiala piseme zavazal k financni podpore rekonstrukce Luhanska…

                  1. Jsem ochoten, než vyrazí do Luhanska na tuto akci, mu do výbavy koupit krumpáč, lopatu a rusko-český slovník.

      1. taky tenkrát měli všichni koně a auto jenom bohatí, teď je to naopak. Dřív na venkově všichni stavěli roubenky, jenom bohatí bydleli v cihle, teď si roubenky staví jenom bohatí.
        atd…
        Svět se od války stihl trochu změnit…

      2. Jestli to nebylo tím, že byla celkem bída, nebyla lékařská péče a hodně dětí proto umíralo. Tak aby měli rodiče naději, že alespoň nějaké zůstane do jejich stáří.

        1. Tak! Chce to bídu a omezení lékařské péče. A dětí bude jako smetí. Buďme vděční herr nutel neboť právě o to usilovně usiluje.

    2. Hmm… Cikáni nic z toho neřeší, dětí mají jako smetí. Oni o tom nepřemýšlí, ale tak nějak tuší, že budoucnost nepatří těm s lepším vzděláním, větším domem, dražší dovolenou nebo rychlejším autem. Patří těm, kdo mají víc dětí.

      1. Jenže cigáni taky máj tři prdele neziskovek, které jim poradí jak z eráru vytřískat prachy na dávkách. Žádali jsme o porodné. Prý nemáte nárok, nazdar bazar. Dežo z dolního konce městečka porodné bez problému dostal a stíhá ho prochlastávat a sypat do automatů…

        1. Žádáš o porodné a přitom přiznáváš víc, než je limit?
          Nacistovi to pěkně smrdí vychcaností i lehce vymaštěnou palicí zároveň.
          Vezme-li nacista i další kontext příspěvku BTEX, pak nezbývá než doufat, že takových párů není mnoho, že je to jen ojedinělá záležitost. Pokud by ale nebyla, řítí se tahle země do pěkného průseru.
          Je to ale pouze nacistův subjektivní názor, co není třeba brát v úvahu.

        1. 1) Šikovný malopodnikatel (má pod sebou 3 pracanty a jeho firmička rekonstruuje byty. Vydělá si cca 80K měsíčně. Pronajímám jeho rodině byt. Psáno na paní + 2 děti, on je na návštěvě. Na účet mi chodí od státu (nájem + voda) a jemu ještě stát proplácí energie, úklid v domě, …
          2) Voják z povolání – AČR mi posílá celé nájemné + vodu.
          3) Nezaměstnaná obézní matka 7 děcek („neromka“) bydlí u mě v bytě 5+kk. Platí komplet sociálka. Občas je tam i její přítel + bratr + její matka.
          4) Cikánská rodinka v rekonstruovaném panelákovém bytě – platí sociálka-
          5) Cikánská babička se třemi dětmi, které má v pěstounské péči – platí sociálka.
          6 a více) Studenti UP, sestřička v nemocnici, mladé páry bydlíci u mě v nájmu si platí nejspíš sami ze svých peněz.

          Stačí takto? Mám ty 1-5 vyhodit a budete spokojeni? Nebo mám byty rozdat potřebným?

          1. Ale my nacisti přece víme, že Eta je taky vysavač. Přerozdělených státních peněz.
            To vůbec nebylo třeba takhle exaktně předvádět. My víme, že hlavní funkcí vysavače je vysávání. Nemusí u toho ani blikat a houkat.

          2. Jen tak dotaz – kolik Vás stojí údržba a další nutnosti v udržitelném stavu?
            Ono to vypadá lákavě, ale když to jedna spočítá, tak fakta vypadají jinak

      2. Cikáni to neřeší, protože další dítě znamená další prachy od státu.
        Ono se to žije, když není limit na sociální dávky a dávky se nezapočítávají do příjmu rodiny.
        Pokud ovšem příjem máte, jsou dávky nastavené tak, že na ně nedosáhnete nebo budou ve směšné výši a proto o ně nebudete žádat.
        Proč by takoví jako Eta tuhle pakáž neubytovávali, když stát zaplatí nájem.

          1. Přitom to má jednoduché řešení. Jedná se o adresnou dávku, tak to vyplácet přímo na sociálce, hezky z ručky do ručky. Pokud to prochlastají a prohulí a nebudou mít na nájem, jejich problém.
            Takhle to jde Etovi přímo na účet a všichni (kromě daňových poplatníků) jsou vysmátí.
            Eta nejvíc.
            Jo máte pravdu, je to o povaze.

    3. No my jsme s ženou (tehdy slečnou) otěhotněli, aniž jsme se o to pokoušeli ;-). Nicméně oba jsme dodělali vysokou školu, v závěru už se dvěma dětmi (to druhé bylo myslím na třetí pokus). Nebylo jednoduché, ale systém nás skutečně podporoval, byly novomanželské půjčky, levné živobytí a měl jsem štěstí ohledně bytu od zaměstnavatele. Moc peněz jsme neměli, ale uměli jsme hospodařit. Dnes máme čtyři vnoučata, ovšem jít děti v maminčiných (i babiččiných) stopách, bylo by už možná pravnouče ;-).

      1. Prožidovskému a proruskému nacistovi vrtá hlavou divná věc :
        Ten BTEX i Franta, ti byli jako chlapi těhotní taky, nebo jen jejich partnerky?
        Že se píše „otěhotněli“?
        Nacista se domnívá, že propaganda tu odvedla řádný kus práce.

    4. Naši prarodiče a praprarodiče žili povětšinou ve větší nouzi než mi dnes. A přesto i za protektorátu nebyl pokles porodnosti tak dramatický jako za 35 let budování vyspělého kapitalismu. Tedy jakéhosi elitářského paskvilu definovaného doktory slova jako korporátní fašismus. Vše tedy nasvědčuje tomu, že společensky a propopulačně přívětivé klima našich rodičů vytvářel historicky pouze ,, režim jehož okovy jsme chtěli setřást“. Ono je to možná spíš otázkou priorit. Pokud chtějí mít dnes mladí, potenciální rodiče ,,full servis ‚ se vstupem do rodičovství a to dítě prostě musí počkat než bude bavorák, barák a bazén tak to nastavení priorit jasně stanovuje pořadí a dítě je nahrazeno psem, který tolik neomezuje v konzumaci zábavy a požitku. Nechci generalizovat a naštěstí se vyskytují stopové prvky normality. Zblblost z pozlátek a mediálně vnucovaného protipopulačního trendu musela přinést své plody. Je to systémová chyba. A je to chyba hlavně nás ,,normálních“ kteří jsme byli v první polovině devadesátek totálně, ale fakt totálně zblblí z pozlátek a nedokázali jsme se pod vlivem přílivu mediálně tlačených tendenčních informací včas zorientovat. (Internet nosil ještě plenkové kalhoty a Vidlák tedy logicky chyběl😆) Systém a jeho hlavní protagonisté za 35 let předvedli, že minulý prolidový režim a jeho cíle byl pro člověka přátelštější a příznivější a to i přes kyksy, které měly na svědomí stejné charakterové kreatury, jež 35 let ničí šanci svobodného a šťastného života. Poskokové moci a chroničtí karieristé mají vždy vztyčen nasliněný prst, případně prst na tepu doby a v zájmu zachování vlastního okamžitého prospěchu se snaží všem nasadit náhubky, svěrací kazajky a železné koule na nohy. Baťovské: ,,Kdo nepracuje ať nejí“ proklamované i komunisty, bylo nahrazeno celospolečensky tlačeným narativem: Bavit se a užívat si ať to stojí co to stojí. A to nejlépe hned a okamžitě. No tak jo. Co s tím? Nejít s hlavním proudem? U břehu teče voda pomaleji, klidněji, meandruje, čeří se a okysličuje přes drobné i větší překážky a je plná života, který je v dravém, hlavním proudu unášen bez možnosti projevu vlastní vůle. A nakonec doteče do stejného soutoku, nebo úmoří jako hlavní proud. Já těm elitám věřím. Mají totiž neobyčejnou schopnost sebedestrukce za jakéhokoliv režimu. V čele státu máme symbol všech karieristů nemajícího problém zradit sám sebe. Čítankového protekčního spratka, tlačeného tatíkem, kariérním komunistou a jeho stejnými kumpány, kteří dokázali mladého a nadějného hochštaplera protlačit i navzdory zamítavému stanovisku velitelského sboru. Bacha na ně! Plnou hubu ideových keců a plnou palici maloburžoazních vizí. Na takových typech zašel minulý režim a na stejných kreaturách zajde i tenhle i Bruselských. Chcete druhé dítě? Upřímně po něm toužíte? Tak ho mějte. Zřejmě je to pro vás vyšší hodnota než drahá kára co je třeba se k ní modlit a cpát do ní víc oběživa a pozornosti než do lidské bytosti😊. Moje zkušenost je, že když jsem byl sám sebou donucen to udělat začal jsem potkávat lidské lidi zdravých názorů a i s oběživem to vždy dopadlo tak abych nestrádal a stačilo to i na rezervu. Najednou se ty úzké cestičky života rozšířily na celou step a z toho obrovského prostoru vždy přijde mnoho rozmanitostostí. Hezký den.

      1. No-ty-pičo.
        Podle prožidovského a proruského nacisty, by se tohle dobře vyjímalo na fejsbůkách.
        Včetně té hrubky v první větě a toho závěrečného hezkého dne.
        Nacista si už stihl všimnout, že tam je to rozšířený zvyk. Je to něco, jako má indiánský náčelník „howgh“, po kterém se nepřipouští další diskuse.
        Na těch fejsbůkách, tam si na takováhle literární díla vohovně, potrpí.

        1. Teco:
          Na fejkbůku „Hezký den“ znamená „a teď budete všichni držet zobák“? Já věděla, proč si to nepořizuju!

    5. Prvrodenej som v 2010 kupovala najmensie plienky za 2.10 … posledniatku v 2017 za 6 … som rada, ze ma posledniatko uz 6, a my mame ‚splneno‘ a sme ‚prestarli‘ … boze, my by boli bohati nezivit tych troch smradov.

    6. Snížení porodnosti se však týká pouze očkovaných žen, neočkovaných nikoliv. Viz statistické vyhodnocení na SMIS-LABu. Tudíž jde o problém očkování proti COVIDu. Navíc se tento problém objevil především v nejvíce proočkovaných zemích. Tudíž nemáte evidentně pravdu. Statisticky tento průšvih jasně souvisí s COVID vakcinací. Není ani divu. Normálně se vakcíny zkoušejí leta a to ještě v případě použití již ověřených technologií. V případě přípravku od Pfizera a spol. se testovalo na směšně malém vzorku po velice krátkou dobu a navíc se jednalo o nevyzkoušenou technologii. Vůbec není divu, že se leccos nepovedlo.

      1. Taky by se mohla porovnat data na mrtve narozene ci poskozene novorozence. A prirozene potraty u ockovanych zen. Myslim, ze tam to taky nevypada pekne. Neco jsme o tom videla pred paru dny, ted to nemuzu najit…

  2. A můj názor je, podle toho, co vidím kolem sebe, že nízká porodnost není důsledkem chudnutí. Nevím čeho. Většina rodičů jezdí z dětma pořád na nějaké výlety, dovolené, nákupní a zábavní centra a každý víkend dělají nějakou oslavu na zahradě.
    Ani jsem si nevšiml, že by je vedli k práci, nebo vytváření něčeho smysluplného.
    Když někomu řeknu, že jsme se synem vyráběli ptačí budku, nebo lavici, tak odpověď jenom hmm…my jsme byli v Aquaparku.

    1. Podle prožidovského a proruského nacisty je to přímý důsledek egoismu, sobectví, kariérismu a z toho vyplývajícího nedostatku času, dětem se věnovat víc.
      Už před čtvrtstoletím ODS přesvědčovala lidi, že živit se rukama je fuj, že to je jenom pro primitivy, nebo pro zpozdilá děcka a že všichni mají studovat a mít nejmíň maturitu.
      Nacista připomíná, že to byla vláda ODS, kdo to udělal. Klausovci jmenovitě a jeho ministři školství.
      Nikdo z rodičů nechtěl, aby jeho děcko tím, že půjde na tříletý odborný učňák, bylo považováno za méněcenné, nebo zpozdilé.
      Na to konto, vláda ODS buď přímo zlikvidovala, nebo přestala podporovat nejméně polovinu odborných učilišť a odborných škol. Nenávratně zmizely a už je nikdo neobnoví.
      Průmyslovka a obor, které nacista kdysi absolvoval, taky už neexistuje.

    2. No když si vzpomenu co my jsme provandrovali, i když v delším čase – obávám se, že rodičové chtějí potomstvu co nejvíc ukázat dokud to jde. Ale myslím ,že toho bude čím dál tím míň, když si uvědomím vstupné

  3. Dobrý den, nechápu jednu věc. Dřív, před rokem 89, lidé na vsi chodili do práce, měli záhumenky, vinohrad, dělali víno, pili, stavěli si dům a vychovávali min. 2 děti a všechno stíhali.
    My máme dvě děti, oba chodíme do práce, máme menší hospodářství, barák nestavíme a stěží stíháme.

      1. Obe babicky tu byly do 90. Zazily 2 valky, a verte nadrely se obe dost a dost. Jedna nejdrive na vlastnim gruntu a pak JZD.
        Deda sel driv, ale ted hlavne diky nejdriv nemeckemu lagru a pak bolsevickemu.

        1. Japonské ženy drží primát v dlouhověkosti. Nelze to ale zevseobecňovat na českou společnost. Moje babičky zemřely v průměru v 70. A to jsem měla 3, bo rozvod. A prababička dokonce ve 42.

          1. Ani jedna z mych babicek nebyla v Japonsku ani palcem u nohy a sikmy oci taky nemely.
            A co se tyce mych prababicek, tak tam to nevim presne, ale bylo pres 80.

  4. Vláda nevnímá pokles porodnosti jako problém co by měla řešit. Za dva roky ani nemukli. Přitom ve vládě sedí pro rodinní lidovci co jejich Jurečka přímo sedí na ministerstvu sociálních věcí.

    To je hořký vtip a doufám předzvěst definitivního konce této strany.

    K mantře, že bezdětnost je důsledek bohatého života. Dva roky lidé chudnou (a ti dole narazili dost tvrdě) a zároveň klesla porodnost jako ještě nikdy. Tenhle propad vypadá spíše na důsledek chudnutí.

    Snad až jednou bude líp (ANO 🙂 tak se aspoň část odložených dětí narodí.

    K mantře, že bohatství způsobuje nedostatečnou porodnost (dlouhodobou) – jedná se o jev co je zejména na západě tam, kde se prosadila liberální demokracie. Uvažuje se tam velmi krátkodobě. Korporáty koukají na maximální zisk max. na dva kvartály dopředu, politici se plácají od voleb k volám. A v těchto systémech zaniklo strategické plánování. Úplně. Nač stavět fabriku na granáty, když se dají koupit. I když je jasné, že za pár měsíců koupit nepůjdou. (příklad).

    V zemích kde k tomu je nějaká společná vize navíc, tam se pro rodinná politika dělá. I na západě. Izrael (porodnost i mezi Židy tam je cca 3, věřící mají 4, sekulární 2). V Evropě dělá aktivní prorodinnou politiku jen Viktor Orbán v Maďarsku.

    Jinak za hlavní příčinu dlouhodobé záměrné bezdětnosti (k přirozeným cca 5 procentům bezdětných přibylo dalších cca 11 procent záměrně bezdětných) považuji obrovskou ekonomickou výhodu tohoto rozhodnutí. Dá se tím ušetřit fakt hodně peněz a ty utratit za velmi pohodlný až luxusní osobní život v hojnosti. A stát to prakticky nijak nepenalizuje (zásadně vyšší daněmi, zásadně nižšími důchody, příplatky ve zdravotnictví …)

      1. Jeden přibližný ukazatel chudnutí: zeptejte se na nějaké škole, kterak jim funguje lyžařský výcvik.
        Zažil jsem (90. léta) , že na lyže se právě přestávalo jezdit, protože polovina žáků zůstávala ve škole a jistě vás napadne, jaké problémy z toho plynou (můžete tak akorát zkoušet, z jednoho ročníku se vám stanou dva s odlišným programem).
        A zažil jsem (70. léta), že ze skladu katedry tělesné výchovy mi zapůjčili sjezdovky a běžky s příslušenstvím a jediné, co nestálo za moc, bylo pivo v hotelu Luční dům v Jánských Lázních. Ani Husák s Biĺakem se mi moc nelíbili, ale ti se na horách nevyskytovali.

    1. No, když uvážím kolik práce dá domácnost…tak se nedivím, že se ženám nechce úderničit v práci a pak i doma….bez práce by ale neměly na živobytí….a většina chlapů je neuživí, páč tak je to dnes tak nastaveno. I toto může být jeden z důvodů, dívky třeba nechtějí práci na dvě směny.

      1. Průměrný chlap rodinu uživí i dnes.

        Zeptejte se starších a ti vám potvrdí, že že žádná předchozí generace mužů nepomáhala s dětmi a nevěnoval se dětem jako ta dnešní generace mužů.

        Nemluvě o tom, že pokrok způsobil, že péče o děti je o výrazně jednodušší než dříve (pračky, sušičky, myčky, jednorázové plínky, velmi pěkné kočárky se kterými se dá i běhat nebo lyžovat …)

        Vzhledem k tomu, že většina rozvodů co znám vychází od manželek, že dětí se rodí málo a rodina (což je dílo ženy) obecně trpí, tak chyba bude někde u žen. Co znám rodiny s více dětmi, tak žena je dost často ze Slovenska, sem tam z Polska.

        1. Ale neuživí, co si budem. Lidé také chtějí nějaký standard, což začíná být problém. Dříve byly ženy v domácnosti, tady socálismus udělal z žen údernice a západ se pomalu do toho taky dostal. To, že strčím prádlo do sušičky mi prach neutře, neuvaří, nepovysává, ani okna neumyje, nevyžehlí…a nepostará se o děti.

          1. Standart není nikde napsaný. Ten máte v hlavě a jeho velkou část vám ho tam nastrkala reklama. Pokud do něj počítáte třeba například dovolenou v Alpách nebo u moře v teplíčku, tak to je přesně ono.

            Děti znamenají jít se zbytnými požitky dolů. Do je bez debat. Ale o tom je ta výš zmíněná pro rodinná politika (která zde není), co by například zásadně vyššími rozdíly daní (klidně i dvojnásobek) tyto ekonomické rozdíly snížila (ideálně vygumovala).

            Dříve měl děti každý kdo jen trochu mohl, tak to nebylo potřeba. Dnes tu vznikla vrstva cca 10 procent lidí co děti záměrně nemá a ta je pro rodiče s dětmi nekalou ekonomickou konkurencí (zejména v kariéře u žen). Proto by mělo platit – nechceš se podílet na přípravě budoucí generace? Tak zaplať adekvátní částku odpovídající tomu co jsi tím ušetřil.

            P.S Dnes už roboti umění i vysávat. A na prach či okna se dají používat děti. Máme takový vysavač na okna a tím to zvládají i ony (bydlíme v přízemí).

            1. Na reklamy Vám kašlu. Je to asi spíše o tom srovnání životní úrovně….každopádně by mne zajímal nějaký výzkum….a ten se asi nedělá. Ptá se vůbec někdo mladých proč?

            2. Dřív taky neměl děti každý. Bylo mnohem více starých panem i mládenců. Byla vyšší početnost těch, co nikdy nevstoupili do manželství. Často z ekonomických důvodů. Nutnost věna pro ženy a zajištění u mužů.
              Porodnosti muslimů nemůžeme konkurovat, i kdyby si ženy sedraly prcky. A jsou i svébytné státy s menší populaci. Jen to chce vlasteneckou národní vládu a ne partu kolaborantů, co se stará jen o nákup zbraní za peníze ukradené občanům

              1. To jsou staré (špatné) časy. Za císaře pána, ale i ještě za první republiky nežilo v manželství cca 20 procent obyvatel. A to hlavně z důvodu chudoby. Proto se holky snažily vdát (a my se jim za to neprávem dnes posmíváme), protože to nebylo samo sebou. Se vdát. Mužů co měli na to majetky a příjmy nebylo dost a mohli si vybírat. A rodiny co měly peníze tomu pomáhaly tím, že holkám na vdávání dávaly věno (majetek).

                Muži co se nemohli oženit to řešili tehdy lacinou a tolerovanou prostitucí, ženy to řešily nemanželskými dětmi se zámožnými muži (institut levobočků).

                Teprve od roku cca 1945 přišlo to, že manželství je tu prakticky pro všechny muže a ženy co mají zájem. To tehdy byly velká inovace.

          2. Socialismus byl ted v cele Evrope i v USA, tam vsude udelali z zen udernice…
            V USA ale jenom mezi bilou populaci.
            Protoze porodnost je katastrofalni nejenom ve vychodni Evrope.
            Nemcum a Francouzum porodnost zvedaji imigranti.
            V USA porodnost zvedaji ti tmavsi + imigranti.

            Je to cele o pohodli.

            1. sakura 9:30
              Až imigranti dorovnají porodnost, bude ta společnost už jiná. Nová společnost ze svého středu již nevygeneruje policisty, učitele, kvalifikované úředníky, lékaře , inženýry. Možná bude potřeba postavit ještě jednu budovu nápravně výchovného zařízení. Bydlím ve čtvrti, kde neuzamčené kolo do 15 minut zmizí.

              1. Ja uz jsem kolo na bezne jezdeni okolo nezamkl asi tak 10 let.
                (doufam, ze jsem to ted nezakriknul)

                Ale to druhe co mam, tam bych si to nedovolil.

                Taky bych si nebyl jisty, ze v te nove budove napravne vychovneho zarizeni budou zavreni delikventi.

    2. Mít děti je dnes společenské znevýhonění. Úmyslně chybně nastavení systému. Depolupace v plném proudu.
      Fiala se jede nechat vyfotit s bidetem. Je to stachanovec rozkladu, plní plán na 130% a dostane sušenku. Určitě nevynechá ani mladého pivouše. A nic se neděje.

        1. Tak toto zdůvodnění mi hlava nepobrala. Muzrete to rozvést?Ten současné budovany matriarchát se vyznačuje právě nízkou porodností, emancipovana žena se již plně osvobodila- aby smysluplnou práci a poslání rodinného života vyměnila za hákování ve fabrice nebo v korporátních sice buildimgs.

    3. Hodně dětí se narodilo za Husáka. Chcete, aby se rodilo hodně dětí? Dělejte Husákovu politiku!

      1. ,,Husákoy děti“ byly naplánovány v šedesátých létech, kdy se otevřeně psalo o riziku depopulace (ten termín se ovšem nepoužíval.). Chceme-li vývoj zopakovat, musíme zpřístupňovat byty. Kromě nových bytů, které přibyly, musíme odečíst byty, jejichž životnost skončila .

    4. Požaduji aby mě děti přispíval na důchod poze mi a ženě. Nestará se o budoucí generace, z čeho chceš brát důchod. A nejde jen o důchod.

    5. Společná vize zavání kolektivismem, bolševismem a samotným peklem. Společná vize je jméno jež se nesmí vyslovit.

  5. Len smutne dodám: „Manželstvo pre všetkých“ to nás privedie k obrodeniu …………. smutné čítanie Vidláku 🙁 smutné….

    1. ale pred utokom konzultoval s Russskom, a tak je v CR jasne, ze rovny k rovnemu, a je to prachsprosty rusky kalkul … som si precitala novinky 😛

  6. Tenhle pláč nad sebou samými se stupňuje. Ale ne u všech. Někteří si to teď neuvědomují nebo nechtějí o tom přemýšlet.

    Nemít děti není vinou vakcinace, ale zvýšenou životní úrovni. Mít děti je drahé a pracné. Musí se o ně pečovat, živit je a vychovávat. Někde jsem viděl výpočet, kolik peněz stojí dítě dotažené do dospělosti. Vysokoškolák je mnohem dražší. A když se dítě z nějakého důvodu „nepovede“, není možné ho nechat uspat jako nemocného kocoura.
    Takže si vymýšlíme, proč nemít děti. Genderismus a Green Delal jsou jenom berličky pro to, abychom zdůvodnili bezdětnost. Raději jezdíme do Indonésie, chováme kozy nebo psy, studujeme další vysoké školy. A nejšílenější argument? Jen ne děti! – „do takového světa svoje děti přece nepřivedu!“
    Ony snad zavinily, že je ten svět takový, jaký je?!

    A my?
    Spoléháme na sociální a zdravotní pojistky a myslíme si, že nepotřebujeme potomky, aby se o nás postarali, až my sami nebudeme moci. Přitom se systém může zhroutit nebo nás „vyřadit ze slosování“.
    A i kdyby vše dopadlo podle našich představ, tak ti, kteří své vrstevníky přežijí, budou dožívat v domovech pro přestárlé a vůbec není jisté, že tam najdou přátele na poslední část svého života. Osaměle na lavičce v parčíku před Domovem. Vzpomínat a marně doufat, že někdo přijde. Až jednou pro ně přijde smrt. Ale nikomu nebudou chybět, nikdo nezapláče nad jejich skonem. Jejich majetek propadne státu a věci půjdou do popelnice. Občas vidím konec života právě tam. Knihy, které jste sbírali celý život, obrazy, cedéčka – osobní věci. Ti, kteří budou likvidovat konec vaší fyzické existence jsou velmi neosobní.
    V vašem věžáku se umírá poměrně často.

    Jako druh (kultura, civilizace), která se nedokáže postarat o svou replikaci jsme odsouzeni k vyhynutí. Nahrazeni budeme jinými rasami/kulturami, které to ještě umí. Protože replikace je jednou z podmínek pro přežití. Ty další jsou potrava a místo k životu. Moc toho ten život nepotřebuje.

    1. „Nemít děti není vinou vakcinace, ale zvýšenou životní úrovni.“

      Co na to říci, NIC.

      Mantra 2) když je zboží hodně, slevňuje se.
      Mantra 3) stát je špatný hospodář.
      Mantra 4) volby mohou něco změnit
      Mantra 5) Daně se rozdělují obyvatelstvu
      Mantra 6) máme vládu jakou si zasloužíme
      Mantra 7) práce osvobozuje
      Mantra 8) Dluhy jsou agregátem pokroku
      Mantra 9) Jeden může mít více rozumu než tisíc lidí
      Mantra 10) Názor je víc než sečtené potřeby.

      1. OT, jedna pravopisná, neb se to tu často opakuje:
        Píše se sice sleva, ale neslevňuje se, nýbrž zlevňuje. A neplatí „oboje je možné“ (pro Godota 😀 ).

    2. Logika života je neúprosná . Kdo se nereplikuje, není k ničemu. Jeho genetická linie proto musí zaniknout …..

    3. „Nemít děti není vinou vakcinace, ale zvýšenou životní úrovni.“

      To nevite, kocoure. To z vas mluvi vase vira, ne rozum. Rozum rika, ze opichani neznamym sajrajtem muze zpusobit zle nasledky. A vypada to na to.

      Jinak ale souhlas, covidem to nezaclo.

      1. Vy to taky nevíte jistě, Vevčo. To ostatní ale vím téměř určitě.
        Jeden kolega si po covidu pořídil dvě zdravé děti. Ale může to být výjimka. Jiný kolega, nevakcinovaný je bezdětný. Ale asi to není covidem. Má nějaké psychické zábrany.

      2. Je narváno (více než dříve)na klinikách asistované repordukce nešťastnými páry co by chtěli dítě ale nejde to? Neznamenal jsem to.

        Pokud ne, tak to že si z toku na rok každý cca desátý pár rozmyslel mí dítě je dáno něčím jiným než zdravotním poškozením. Nejspíše se jedná se o důsledek chudnutí obyvatel.

    4. Viete kolko snaziliek bolo uz pred covidom? Viete, ze som malem dostala do zubov, ze som tretie dieta nechcela, a okolo mna sama taka, co by brala aspon jedno? (Ja som to tretie nechcela nez som zistila, ze ho cakam, nie ze som mala hlavu v smutku, ze som tehotna)
      Viete, ze mi pediatricka povedala roky pred covidom, ze ma dve deti z troch v evidenicii zo skumavky?

    5. Ukazovali na twiteru spanelskyho politika jak zere vlastni hovna..
      A ten okamzite potom utek pryc a vzdal se funkce..

    6. Procítěné Kocoure, ale. Pokud se rozhodujeme nový život způsobit nelze, bohužel, položit otázku, zda si to onen nový život vůbec přeje. Ani, bohužel, nemůžeme vědět, jaký vůbec bude. Na celém tom rozhodování může být racionální leda to, že víme, nebo nejméně cítíme, potřebu úplné rodiny jako přirozeného prostředí, jako zázemí a většinou, i poslední životní jistotu. Pak, kolik vlastně je tam nesobeckého? Ledaže bereme to vlastenecky. Ponechávám stranou všechny vrozené, většinou spolehlivě děděné vlohy samotného organizmu, nositele vědomí. Abych se vyhnul slůvku „pudy“. Pro jistotu podotýkám, že jsem se o úplnou, dodnes řádně fungující rodinu s normativní reprodukční schopností řádně, nikoli bez rozmyslu, přičinil.

      1. Samozřejmě, že na náladě, směřování většiny společnosti záleží. Všechna ta hnutí mysli typu za udržitelnost života , zelený úděl, „změny“ pohlaví a atd. Člověk nežije ve vzduchoprázdnu. Nejen na ideologii, ale taky na materiálních podmínkách. Může-li si to nebo ono dovolit. A podporuje-li to stát.

        Neslyšel jsem v poslední době, že by banky někomu snížily úroky, protože má děti. Nám se ženou v minulém tisíciletí pár tisíc z „novomanželské půjčky“ odepsali. (Ale až se syn dožil jednoho roku, dřív to neriskovali [;>))

        O podpoře státu pro velké rodiny zatím slyším jenom z Ruska od toho „vraha Putina“.(Minimum jsou tři děti. A neříkejte mi, že je to kvůli válce na Ukrajině – doplnění ztrát.) Zatím co rozhodnutí o odvodu žen v produktivním věku na frontu bude Ukrajina těžce litovat. Muž může mít spoustu dětí, žena má v tomhle ohledu možnosti omezené. I když je tu otázka, kdo ji bude i s dětmi živit.

        Ale trend velkých rodin lze zvrátit právě zbohatnutím většiny obyvatel – a jejich zlenivěním. Krásně je to vidět na příkladu Číny. Po několika letech politiky „jednoho dítěte“ zjistili, že demografická křivka klesá. Politiku sice odvolali, ale trend se jim už nepodařilo zvrátit. Děti nemají, zato se jezdí ženit a vdávat do Prahy. Exotika…

        Ty trendy se sestávají z mnoha nepatrných rozhodnutí jednoho každého. Myslím, že by statistika ukázala, kolik peněz na hlavu je třeba, aby člověk potlačil pud mít děti. Ta křivka nebude lineární.

        1. Novomanželská půjčka bývala napřed 15 000 Kčs, později 25 000 Kčs; co bylo dál už nevím. Za první dítě se odepisovaly 4 000 Kčs, za druhé a další 2 000 Kčs. Nepamatuji se ale, že by to bylo až po roce dožití dítěte.
          Co ale vím určitě, že komunisté byli opravdu neuvěřitelně zákeřní, a pokud by někdo měl napoprvé dvojčata, odepsali mu rovnou 8 000 Kčs. Co to dím, byli ještě horší – kdyby někdo stihl do roku dvě děti (a že byli a jsou tací úderníci), byly obě brány jako první a tedy opět mínus 8 000 Kčs. Kamarádovi to nevyšlo asi o dva týdny, pak pořád brblal, že vědět to, tak by holku vytáhl za uši.
          Ona půjčka se dala použít na pořízení základních potřeb – ložnice, nábytek a vybavení do kuchyně, pračka, ale i rádio nebo televize atd.
          Bohužel zdejší obecenstvo toto asi vesměs pamatuje také, a mladým se to může zdát snad až směšné, holt komunistická propaganda.

    7. Kocour:
      No já vám nevím. Pokud se nesoustředíme jen na Kotlinku, tak vymřít z osmi miliard bude DOST pracné.
      Rozmnožit se, to šlo rychle – ještě já se ve vlastivědě učila, že jsou nás miliardy tři a koneckonců Nohavica to zpívá někde taky. A vidíte to…….stačilo pár let.
      Já bych za sebe nemusela vymýšlet, proč „nemít děti“ – mně stačí tyhle počty.
      Ad ty truchlé konce věcí po mrtvých: víte, že se kdysi říkávalo, že rubáš nemá kapsy, žejo? 😉

  7. Ten úpadek porodnosti je samozřejmě alarmující, ale to, že by Česká kotlina /a jsou v naší části Evropy země, které jsou na tom už teď ještě mnohem hůř/ zůstala bez obyvatel, to v zemi mlékem a strdím vonící nehrozí. Ono se to totiž týká jen naší bílé rasy. Těch, co to, co naše civilizace vybudovala, převezmou /a zničí/, je dost a dost.
    Stručně a přesně to popsal jistý Houari Boumédiène v roce 1974, tehdy prezident Alžírska – „Porazíme bezvěrce dělohami našich žen!” /nevěřte vyhledávači, pokud byste to zadali, novinové kecky unisono kvákají, že to prohlásil Muammar Kaddáfí mnohem později – mohl toho Alžířana jen parafrázovat/.
    Konec konců ani to nebude poprvé. I když Evropu od islamistů tehdy bylo možné osvobodit jen díky tomu, že neexistoval fenomén „lidská práva“…
    L.

    1. Asijská populace se v novém tisíciletí zvětšila skoro o miliardu a půl. Z přes tři a půl na asi pět, takže za čtvrtstoletí o ca třetinu.

      Africká to z ca třičtvrtě miliardy za stejnou dobu dala na rovnou dvojnásobek.

      Evropa má v novém miléniu nárust v jednotkách procent, nedojde-li k už naprosto neřízené invazi (což je patrné už jen teorie), brzy se začne populačně zmenšovat.

      Pro srovnání, v Asii od 2000 přibyly téměř dvě Evropy, v Africe ca jedna Evropa. Musíme tam někam poslat kamion, ať tolik neumírají hladem…

  8. To, že v ČR přijde období, kdy se začne rodit méně dětí demografové očekávali. Po konci 2. světové války přišla vlna velkého počtu narozených dětí. Děti narozené po válce dospěly v 70-tých letech, ve kterých přišla 2. vlna – tzv. Husákovy děti – počty narozených dětí tehdy byly o trošku nižší než po válce. Po revoluci přišla demografická krize (vliv ekonomické krize, ale i nových možností), takže 3. vlna (kdy dospěly Husákovy děti) přišla opožděně a počty narozených dětí byly výrazně nižší než v 70-tých letech.
    Teď jsme v období, kdy se projevuje demografická krize z 90-tých let a přelomu tisíciletí – nejméně dětí se tehdy narodilo v roce 1999 (89,5 tisíce). Je smůla, že jsme dnes navíc v období, kdy je nepříznivá ekonomická situace, která samozřejmě demografický vývoj ovlivňuje negativně.

        1. Teď se mi vybavila taková nějaká polodebata… o té generaci, zda je ztracena zatracena nebo zatracená a nedá si říct a nedá.

          1. Jo, to psali v jednom internetu, měli tam, že zatracená. A mně to podle toho jejich psaní tam přišlo jako spíš ztracená. Ale lidi to nechtěli číst. Jen říkali, že zatracená může mít dva významy. Což nakonec ztracená taky.

            Přidal jsem tam ten komorkowy, protože to je takový jejich antracyt. Jeden příslušník víceleté generace je můj celoživotní kamarád a má taky jeden. Hrozně rád používá cizí slova. Jednou mi popisoval horor, plný orálních vražd. Taky nadával taxikáři, že to od něj nebylo solventní jednání a v Egyptě byl nasranej, protože vlez do pyramidy, ale nic tam nebylo. Všechno prý odnesli do diapozitáře, Egypťani zatracení. Tehdy jsem se zdržel, a neodpověděl jsem mu, jaké to od nich bylo jednání.

            Ono to tak bývá, že se dávají takový internety, který potvrzují názor. Aby šlo vidět, že to je dobrej názor, když to říká i internet. Ale možná ani nevím, jestli i já jsem tím potvrzoval dobrej názor. Sice všichni říkají, že oni takoví fakt jsou, ale vlastně nevím.

            Brácha má takový a říká o nich, že jsou ztracení. Možná jsem to od něj v tu chvíli nevědomky převzal. A že je všechno deprimuje, pořád řeší mezilidské vztahy, co měl spolužák říct a udělat, ale řekl jiný a udělal ještě jiný, takže tím pádem zase někdo další zase něco. Středoškoláci to jsou. Jo, a o planetu prý se taky bojí. Říkal brácha.

            Ale pořád jsem se nedostal kam s tím. Nevím, kam oni s tím.

            1. Jo,ale přijímačky na střední z matiky byly letos dost zapeklité, zvlášť ta geometrie. Lidi jsou celkově dost primitivové, ale na děcka jít vědecky

            2. No jistě, kdybyste mu řekl, že to od Egypťanů bylo sprostopášné, evidentně by souhlasil, řekl bych.
              Nechtěl číst, nechtěl, ale ocenil jsem, jak jste zavedl to nové hledisko, že je generace ztracená..v něm.. , ne s ním jako když ne v čase, ale s časem, jestli mi rozumíte.
              Kam s tím jsem napsal níže.. Do lesů

              1. Do borů, dubí, nebo není stanoveno?
                Lidé na sebe na diskusích nevědomky vykecaj všechno možný. Já si dávám bacha. Nic o rodině, o sobě už vůbec. Nejsem sice slečna, ale taky jsem potetovánť. Už od konce 80., otravu krve jsem tehdy nedostal. Jen jsem si to pak dal předělat, von to původně dělal jeden undergroundový umělec, co kolem Betlémskýho náměstí v hospodách vystavoval lepty a děsně zuřil, když to od něj chtěli turisti kupovat.

                S tím taxikářem jsem mu oponoval, že se říká solidní. Zamyslel se a pak odpověděl, že solventní je to samý.

                A ztracená by se jim možná říkat mohlo. Jenže znáte mě, jak pořád otravuju s tím reálným světem, ve kterém skutečně žijeme. V návalu pýchy na sebe, co vše jsem pochopil a vím, bych ale vlastně mohl říct, že ztracen je v tom světě kdejaký le…, ne, tak to neřeknu, tady na to není vhodný místo koblih, takže ztracen je kdekdo. Možná od někoho dostanu otázku, jestli já jsem teda nalezen, když jsem ten génius koblih.

                1. Taky by mohl jedno slovo používat vůbec na všechno, dyť co.
                  No bodejť, že správně je koblih a ne v tomto tady kobliha, ač Čech, pronikl jste do toho. Já to pořád říkám, že jste talentovanej, nalezenec. To vypadá teda hrozně, to slovo, raděj snad, kdybyste se nenalezl. Bylo by to společensky a gramaticky přijatelnější. Jestli mají být ty lesy borové háje nebo břízová zátiší, už nevím, slyšel jsem to v nějaké písničce, o kolejích, které, myslím, nikam nevedou.. Prolínajícími se kulturami vyvedeni na největším orgánu těla, napájeni houbami, živeni býlím se postupně ocitnem snad v lesích, všichni vymeditovaní. Asi to taky souvisí s časem. Kroje nenosíme, jen kůži na trh. Podle obrázku najdeš lásku, zhotoveniny do každé rodiny, nenamaluje-li tě Julie, namalujuluju si tě sám. Jak tančíme všickni kolem ohňů a bubnujeme svými chodidly do matičky. Lidi jsou velmi ohební. Tolik jste toho musel zažít s lidmi dobrého a neudělali na vás dobrý dojem. Já to nechápu.

              2. M 21:54

                Ano, koblih píšu od té doby, co jste neměl pozitivní vztah ke žlutýmu skřítkovi a takto jej nazval. Že je to žlutý koblih. Tak když píšu vám, místo žlutýho skřítka – kobliha tam napíšu slovo koblih. Pozitivní gesto. Jak ono to…, tuším jste měl něco, že vám přece žlutým koblihem nemusím napovídat, kde je v textu právě největší prča. Že to sám poznáte. To vypadá, že jako bych vám nevěřil, když sice není žlutý, ale napsaný tam je.

                Opak ztraceného je nalezený. A já se jednou ztratil v Litvínově. Myslel jsem, že jsem ve Slaném, vystoupil z autobusu a šel. A přišly mi ty baráky kolem zvláštní, i když byly v noci. Jakpak by taky ne, Litvínov ve skutečnosti vůbec nevypadá jak Slaný. Nikdo mě tam ale nenalezl, musel jsem se z toho dostat sám

                A do toho lesa se teda jeden má jen tak pohodit a splynout. Nechat se prorůst a vlastně vytvořit takový jeden organický celek. A tím bude vyřešeno, kam s tím. V písničce to bylo? Zní to, jak když někdo neplatí dluhy, tak dostane lopatu a musí kopat. To když jeden hodný je hodný na druhého hodného. Ale tím nenaznačuju, že já taky musel a od tý doby jsem na ty lidi zahořklý.

                1. No ano, žijeme tak, že přece to se nemůže stát, do poslední chvíle bychom dali ruce do ohňů, že se to nemůže stát, i největší pesimista by padl na pročjsito dopustivší kolena. Lidi to nedělají schválně. Oni vůbec lidi se nechovají schválně, ani nevolí ve skutečnosti, nemají jen své své možnosti. své.

      1. Prožidovský a proruský nacista je přesvědčen o tom, že naši mladí až na výjimky na vesnicích nerandí, nezamilovávají se a neberou se z lásky.
        A když, tak nacista s hrůzou sleduje, že se kluk zamilovává do kluka, pak se spolu za ruku tahají po KM, kde za to večer dostanou od dospělých na budku. Noviny už o tom ani nepíšou, jak jsou normální lidi nasraný, že se jim tyhle úchylky promenádujou na očích.
        Nacista přitom ví, že ještě před 25 lety tomu bylo jinak. Nikdo neměl potřebu předvádět lidem, že je od přírody vadnej. Fungoval tam spíše stud a jakýsi druh izolace „mezi své“, nedostávalo se to na veřejnost a nikoho to nevysíralo.
        Dneska? Noviny se předháněj, kdo napíše o větší úchylce a co kde vyvádějí..Do očí vám tvrdí, že tohle všecko je úúúplně normální a že ty úchylky mají stejný práva, jako vy – kteří státu vychováváte dvě, nebo víc dětí, kdežto úchylky žádné a stejně zhynou, bez potomstva, jako slepá větev vývoje. Ale i ta slepá větev vývoje je prej úúúplně normální a má všecka práva (o povinnostech se diskrétně mlčí), jako mají kompletní rodiny s dětmi.
        Nacista je z toho dočista zbořený, protože vidět teď, na jaře kluka s holkou za ruku, to je sakra velká vzácnost!
        Nacista vidí na zastávce autobusu kluka s holkou, tak osmáky-deváťáky. Sedí kousek vedle sebe, ne přilepení na sobě. Namísto toho, aby kluk holku ošmatával, kde se dá a zjišťoval, co asi schovává pod tím pytlovitým oblečením, nebo aby si navzájem vykusovali mandle – tak oba dva ošmatávají telefon!
        Tuhle katastrofu způsobil internet a všeobecná snadná dostupnost digitálních služeb všeho druhu.
        To nacistovi nikdo nevymluví. Je snadnější, najít si nahou holku na internetech, než pracně dobývat a svlíkat tu, co sedí hned vedle…

        1. A trefil hřebíkem do hlavičky! Za poslední větu má u mě nacista schovaný „Řád kocouřího úsměvu“! K vyzvednutí hned první pátek po poslední válce.
          Mám mezi gayi několik kamarádů. Ale ani na jednom z nich nepoznáte, s kým leze do postele.

        2. Naučené měkké dovednosti usnadňující pohyb v písčině versus vžité, vrozené, instinktivně stvořené. Boj neustálé dočasnosti ve stálém nadčasí.
          Hoši řeší bafající potetované slečny oděné černým hávem, řeší budoucí matky svých dětí, taky chuť se jim dostat pod kůži. Co řeší holky moc nevím, ale chuť založit si rodinu existuje mezi mladými akutně, jen mají obtíž trefit se do alespoň zrnka bezčasí, v němž by to šlo. Zpátky do lesů.. jak se ta kopretina miluje s tím lebedou.. pampararam

    1. Ja za tim vidim tzv. empancipaci zen. Rekli nam, ze nam bude lip, kdyz se pustime domacnosti a deti, a bude nam lip mezi „pracujicimi.“ Protoze, jak vime, zeny v domacnosti nepracuji… a kariera je prece lepsi, nez deti. 🙁

      Ale tento prudky propad posledni dobou je covid(ova opatreni a ockovani a panikareni o doteku druhych jako vektorech nemoci) a zmeny s tim spojene. To mi sotva nekdo dokaze vymluvit.

      Vi nekdo zde o Deagel? Je to nejaky web spojeny s americkym deep statem. Ti uz pred lety predpokladali prudky pokles obyvatelstva kolem roku 2025-6. V Ceske republice pry ma byt jen 9 a pul milionu lidi. Pak to smazali, ale existuje to na Wayback. Ja jsem to videla, jeste nez to schovali.

      1. I na Wiki to píšou. Sice tam jsou „ohleduplní“ a od 2012 neuvádí data, ale Evropě předpovídají do 2050 pád přes sto milionů. Americe naopak několik desítek milionů nárust.

        V absolutním vyčíslení nejvíc přibývá Asie, ale to proto, že jich vždycky bylo moc. Procentuálně vede bezkonkurenčně Afrika.

        Peoplemetr už udává 8,1 miliard. Když se odečte Evropa.obě Ameriky a zbytek světa (je to řekněme 1,8 mld) na Asii a Afriku zbývá 6,3 mld. To je víc, než byla celosvětová populace v r. 2000.

    2. Jestli správně chápu, co se snažíte sdělit svým komentářem, tak tvrdíte, že za pokles počtu narozených dětí může prostě početně slabší ročník jejich potenciálních rodičů.

      Omlouvám se, pokud jsem sdělení nepochopil, a bylo v něm něco hlubšího.

      Každopádně poznámka o demografických vlnách je bezpředmětná, protože nyní dochází ke snižování plodnosti – nejde jen o to, že je méně potenciálních matek. Ale tento nižší počet žen v plodném věku stále méně realizuje ten svůj potenciál.

      Statistika se dá očistit o různé vlivy, tady můžete nakouknout, jak už tu práci někdo udělal za vás:

      https://www.forendors.cz/p/bd2e923f415f4e4a5093300a905e98eb

      „…Demografové tehdy uklidňovali veřejnost, že za to může nižší počet žen v reprodukčním věku. Úhrnná plodnost českých žen je prý v průměru pořád stejná a k panice není důvod. Mainstream ale na základě zákona 106 o svobodném přístupu k informacím získal čerstvá data od zdravotních pojišťoven, ze kterých vyplývá, že plodnost žen dál klesá. A to velmi prudce. Dosud nikde nepublikované údaje za rok 2023 (červený sloupec) vyrážejí dech.
      …“

      Celá zpráva je bohužel v placené sekci blogu (asi ta data nebyla zadarmo), nějaký pokec o humbuku kolem si můžet přečíst třeba tady:

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Na-trestni-stihani-Ockovani-a-plodnost-v-CR-Hovori-cisla-749933

      On by byl dost průšvih už i ten „normální“ pokles (ale dalo by se s ním něco dělat vhodnou politikou státu – ony i ty Husákovy děti nepřišly samy od sebe a různé novomanželské „půjčky“, výstavba „králíkáren“, dostupnost jeslí, školek, družin a celková pomoc společnosti rodinám měly svůj vliv), ale tady to prostě zavání mnohem horším průšvihem, se kterým už ani nic udělat nepůjde.

      1. Československé matky budou nahrazeny ukravínskými.
        Rusové tam totiž vymlátí celé dvě generace chlapů – tady ještě bude matek a dětí, že se z toho posereme.

        1. Uz pred casem jsem videl varovani na americkem webu pred ukrajinskymi zenami. Ze pry chteji chlapa jenom ulovit a hned po manzelstvi a diteti nasleduje rozvod a alimenty…
          Ale to asi bude to procento zlatokopek, ktere jsou vsude.
          Podobne veci se muzete docist i o Filipinkach a dalsich.

          V kazdem pripade masakr na Ukrajine a jeho zapadni podpora prekonal me nejhorsi predstavy.
          Milion mrtvych prekrocili uz pred casem a zapad porad pritapi pod kotlem.

        2. Teco:
          A nepoznáte to. Zrovna minulý týden mi jedna ukrajinská babička zkonstatovala, že její vnoučata občas melou takovou pražštinou, že jim nerozumí – a to je tu 30 let.

      2. Ono stačí už to, že průměrný věk prvorodiček dosáhl 30ti let. To je samo o sobě dostatečný průšvih, protože strmě roste počet prvorodiček starších 35ti let. V důsledku toho přibývá extrémně nedonošených novorozenců (obvykle s trvalými následky), dětí s vývojovými vadami, s psychickými a mentálními poruchami.
        Plodnost ženy po 30. roce věku prudce klesá. Takže nastupuje IVF, dárcovství vajíček, pronájmy děloh. Přičemž dárcovství a pronájmy jsou obrovsky rizikovými faktory, neboť plod je nekompatibilní s organismem matky. Následky těchto experimentů se mohu projevit až v dospělosti třeba právě sníženou plodností nebo neplodností ženy.

  9. Mladí nejsou úplně blbí aby vychovávali a krmili zadarmo a s těmi všemi milionovými poplatky dělníky do cizáckých továren, které kolem sebe ani nevidí.

    1. To asi nebode ono. Co tak změna hodnot a jak už píše Teco, čumění do mobilů – mladí si chtějí „užívat“ a tak je jim to všude prezentováno. Práva bez odpovědnosti – nároková společnost.

      1. Jo. Vybavuju si jednu svoji pacientku, která furt opakovala mantru, co jí vnutila její matka. „Jsem mladá, měla bych se bavit!“ No, nakonec se nebavila. Byla z toho těžce zfrustrována, že se jí něco, co vnímala jako povinnost, nedaří.

        1. Katango:
          No chůďátko. A zbavila se toho mantrování,? Mně (kromě jiného) moje matka setrvale mantřila „musíš to vydržet, zatni zuby“ až jsem o půlku přišla. Těch zubů.

  10. A víte, že je to vlivem vakcíny nebo je to důsledek ekonomické nejistoty a u některých i tzv. klimatického žalu? Porodnost klesala už před covidem snad ve všech vyspělých zemích s výjimkou Izraele.

    1. Prožidovský a proruský nacista ví, že skoro všichni ti, co se narodili v devadesátkách, mají natlučeno do palic, že nejprve kariéra a potom teprv rodina a možná děti. Možná.
      Když se kariéra moc nepovede, tak je pětatřicátník bez ženský, neumí to s nimi, je to zpravidla sobec a je znechucený a otrávený svým okolím, který mělo o hodně ostřejší lokty.
      Ženská dtto – na děti je v pětatřiceti kurevsky pozdě! A když se i ženské ta kariéra nepovede, tak buď jsou z nich svobodný matky – dnes tzv. samoživitelky oplodněný nějakým náhodným bejkem, nebo zůstanou na ocet, protože v pětatřiceti se i krása a atraktivita, začínají lámat.
      Vycinkali jste kapitalismus, máte kapitalismus a se vším všudy. Tak si kurva nestěžujte.

      A ohledně toho cinkání by nacista ještě rád uvedl:
      Nacista NEVÍ o tom, že by se těmi klíči cinkalo i jinde, nežli v Praze.
      Byly to časy, kdy měl nacista fakt hodně práce, díky tomu faktu a deseti hodinám denně, vydělal i hodně peněz a jezdil při tom po okresech celého JM kraje – a to i na přelomu let 89/90.
      Nacista skutečně neví o tom, že by lidi cinkali klíčema třeba v UH, KM, OL, ZL – nic takového.
      Nacista nabeton ví, že tu nebyly ani žádné následné demonstrace, tedy vyjma těch, co byly těsně po 17.11. fakticky po celé republice. Skončilo to fakticky někdy okolo 25.11.
      V prosinci se tady v JM kraji už žádné další demonstrace nekonaly. Tady lidi měli totiž na práci něco jiného, než vyřvávat po náměstích, víte?

      1. Podepisuju, pane Teco. Jenom poznamenávám, že někdy ta „samoživitelka“ má doma tatínka svého dítěte. Dneska není hanbou být svobodnou matkou. Dneska je hanbou nepodojit společnost, když to jde.

        1. Ano, ale není to úplným pravidlem. Několik z nich jsem náhodně potkal a některé mají jasno, že všechno kolem nich musí být po jejich. Tož když se nedá domluvit jinak, chlap mizí.
          Jiné zase vytrvale vyhledávají třeba alkoholiky s jejich bájným lhaním. Normální chlap je pro ně nudný. Pokud mají naživu rodiče, tak se to dá vydržet…

          1. Kocour:
            To vyhledávaly vždycky, to není žádné novum. Matkotereziánský komplex se tomu říká. Napravení hříšníka by měla být sladká odměna, akorát nikdo nešťastné kačeně nikdy nevysvětlí, že běží chrtí závod a ona odměna se vzdaluje tak rychle, jak se běží.

            1. Napravení hříšníka…podle mne se jedná o narcismus, byť velmi naivní. ON se kvůli ní změní, protože ONA je tak skvělá, krásná atd, že ON udělá vše, aby ji neztratil. Teda neplatí to vždycky, ale řekla bych, že to občas tak je.

              1. Katango.
                Aha, tak to já myslela spíš variantu „on se změní, protože nahlídne, jak moc je to pro něj lepší.“ Samozřejmě, jak báječně jsem to vymyslela/dělám. Varianta bé – jak moc se snažím.
                Ale když tak o tom uvažuju, já s moc narcisama do styku nepřišla, jestli vůbec s jakýma, takže vím kulový o těchto postupech a motivacích.

      2. Nene, cinkalo se hodne.
        Na severu Cech tedy urcite. Cely listopad i prosinec, stavky a shromazdeni i v lednu.
        I ja (vul) jsem cinkal…

        1. Sakura:
          Já mezi prvními, páč rovnou na Václaváku, cestou z práce. Jenže jak nemám ty iluze, tak jsem je neměla ani tehdy, ba naopak se je snažila krotit – vehementně, leč veskrze neúspěšně.
          A protože nemám a nikdy jsme neměla iluze, nejsem zklamávána. Momentálně jsem trochu nasranější, než jindy, ale jen trochu. Zklamání je daleko horší, ale dobře vám všem tak – kocovina je hnusná, avšak vede ku střízlivění.

  11. https://www.krtecek.com/pocet-narozenych-deti.php

    Za 2. světové byl počet nalezených nejvyšší, po 93. je propad na úroveň 2023, který trvá 10 let.
    Dva skoky po deseti tisíci snad, možná, doufejme ještě není signifikantní, pokud bude i tento, tak už ano. A náběh na to máme. „Životní jistoty“ stojí za pendrek a generace, která by se teď měla činit, stojí za dva.

      1. strejda google je chytřejši nez ty, vzdycky cí líp, co jsi chtěl napsat 🙂 🙂

        Teoreticky to sice jde vypnout, ale povypínat všechny ty rádoby inteligentní vylepšení je dnes už problém i pro kvalifikovaného odbornika …..

    1. Liška:
      Dvojčata, nebo extra? Každopádně gratuluju z celého srdce. Mám pět kousků od 15 do 4 let a nic lepšího se mi stát nemohlo.

  12. Má to přímou souvislost s Vidlákovým článkem a nemohli jste to dnes nečíst, jak to přijali v našem dominiu
    „Každý rok si lidé mohou měnit pohlaví i jméno, schválilo Německo“ https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-kazdy-rok-jine-pohlavi-i-jmeno-schvalilo-nemecko-40467675

    Ne, není „apríla“.

    A Vidlák popisuje realitu. namísto aby se držel klasických párových kategorií – „příčina a následek“ a „podstata a jev“.
    Jakkoliv chápu, že při jeho věku se o nich vašich „sorbonách“ neučili.
    L.

    1. Změna jména každý rok je celkem zbytečná. Jméno si změní jen poprvé na Mohamed a pak už je měnit nebudou.

      1. Gerd:
        Co každý rok – ale ten výběr! Jak – ze čtyř pohlaví, když jich aktuálně máme nějakých 75?? Co to jako je? Řádný aktivista to tak nenechá!

    1. Nemůžete neznat ten vousatý vtip – „Kdy je chlap starý? Když mu začne „nevonět dámské přirození“ /abych byl slušný/ a voní mu robota!“

      Pravda, každý jsme ale jiný.
      L.

        1. No, já jsem taky nepsal „člověk“ ale „chlap“.
          🙂
          I když si pamatuju ten starý blbý vtip /co není žádným vtipem/, že na světě žijí lidé a ženy.
          Jasně, za matriarchátu to bylo jinak…
          L.

          1. Tenkrát asi vznikl citát, že … „Gentleman je muž, který mluví se ženou, jako by to byl normální člověk“.

          1. Ale kdepak! Vnoučata jsou radost. Být dědečkem je 100x lepší, než být tatínkem.
            „Umyj ho, nakrm ho, nastroj ho, dej mi pro něho něco na pití a posaď do kočárku- vezmu si ho do parku“… po třech hodinách… „tady ho máš, brečí, umazal se čokoládou a asi se pokakal“.
            „Tak maminka zakázala lézt po stromě? Počkej děda ti pomůže a bude dělat záchranu…“

            1. Čech:
              No jéje. Můj muž – dej mu pámbu nebe – byl dobrý táta, ale dědek z nebe. Jak ten se s nima vyblbnul……..
              Být babičkou zrovna tak.

        2. „člověk je starý, když bez vyzvání začne okolí ukazovat fotografie vnoučat“
          Je to lepší, než se odhalovat někde v parku. 😎

          1. Ve Vanity card na konci dílů Big Bang theory píše autor, že starý je mi o jiné, člověk,jehož vrstevnice mají přirozená prsa a umělý kyčel, čurá morseovku, po masturbaci musí dýchat kyslík, a doktor vám na stížnosti řekne, že je to ve vašem věku běžné.
            To s fotkami vnoučat ho nenapadlo.

  13. Někdy musí starý prohnilý prales shořet, aby vyrostl nový. Civilizace dosáhla vrcholu a padla, už tolikrát. Lidstvo ale jako celek roste. Holt čecháčkové budou také nahrazeni, při troše štestí ne vyhlazeni muslimáky, ale třeba jen smíšeni s Ukrajinci…

    1. Írán potvrdil vypuštění dronů a oznámil brzké zahájení raketového útoku na Izrael, píše íránská agentura Fars.

      🇮🇱Izraelská média zase píší, že z íránského území byl vypuštěn třetí roj dronů.

  14. Zdravím Vidláku,

    Budu upřímný a nebude se ti to líbit.

    Připomenu ti tvé “chřipečkářství” v té samé době, kdy M. Kechlibar publikoval na svém blogu zápisky italského lékaře v době vrcholící pandemie C19 v Miláně (pokud se dobře pamatuju město).

    Dále ti připomenu tvůj “kovidismus”, kdy jsi nechal naočkovat nejenom sebe ale i svoji rodinu včetně dětí (nevím zda všechny) v době, kdy byl na webu M. Kociánové publikován rozhovor s panem docentem J. Turánkem. Z něho bylo jasné každému soudnému člověku, že se nesmí nechat naočkovat.

    Jakožto bloger, s jedním z největšïch dosahů v ČR, MÁŠ NA TÉTO SITUACI SVŮJ PODÍL!!! Dle mě, není ten tvůj podíl zanedbatelný, vzhledem k dosahu tvého blogu.

    Přeji tvým dětem, zvláště těm očkovaným, žádné zdravotní problémy.

        1. Já taky, moje názory ohledně kovidočkování byly od začátku konzistentní – ani za nic!
          Jenže starobnímu důchodci se to žvaní „nikdy ani náhodou“. Vnuci, studenti, stáli třeba před problémem – studovat/očkovat nebo nestudovat/neočkovat?
          Nebylo to pro každého úplně snadné rozhodování, ten tlak na počkování byl velmi silný. Nemyslím ale, že by to Vidláka nějak diskvalifikovalo v dalším blogerování.

          1. Zdravím Gogote,

            Byl jsem 3,5 měsíce doma za pouhý základ (stačilo na provoz domácnosti a splátky nic víc). Byla to každého volba.

            Jinak souhlasím, Vidlák píše dobře (až na pár vyjímek)

            1. To jste hrdina. Kdybych byl býval ještě pracoval (skončil jsem v roce 2018, na rozdíl od Ládika mě to už nebavilo), asi bych byl býval také vysmekl (OSVČ), ale s úplnou jistotou to tvrdit nemohu.

            2. Zdravím Godota i George 🙂
              ad „(stačilo na provoz domácnosti a splátky nic víc)“
              Komplet souhlas, podobný příběh: Dal jsem v době největší hysterie v práci pro korporát výpověď a sedm měsíců mě za poloamatérské zednické a tesařské protislužby platil nejlepší kamarád.

      1. Vidlák je na cestě k pravdě, stejně jako my všichni ostatní. Někteří dál, jiní na počátku. Vývoj se přitom zrychluje, je to pěkný fičák a stíhat ho není jednoduché.

        Vidlák nemohl za kovidu jednat jinak. A nemůže ani dnes. Vše je přesně takové, jaké má být.

        Domnívám se například, že věnovat v dnešní situaci energii evropským či národním parlamentním volbám je zbytečné. Ukáže se to opět s odstupem času, ne příliš velkým.

        Moc nad námi je udržována strachem. Pokud se přestaneme bát, objeví se prosté řešení.

    1. George: Aspon ze prohledl. Lepsi nez delat ja nic ja muzikant.

      Ale stejne je to smutne, jak ti, co hecovali pro ockovani a stvali proti lidem, co nesouhlasili, nemaji tu odvahu a charakter na to, aby rekli; „Zpackal jsem to, je mi lito.“

    2. George Beurlingu, nevím odkud jste, že umíte natolik česky, ale povím Vám. Jak mám vědět, že ten nebo onen, víceméně nijak zvlášť vybavený a známý jednotlivec, má pravdu s tvrzením, že to nebo ono, odborně mimořádně náročné, je špatné, když opak tvrdí celé profesionální a k tomu určené organizace? Sázíte do loterie, nebo se držíte pravděpodobnosti? Jsme, s celou rodinou, proočkovaní a nic se neděje. Byl jsem, navíc jako výkonný sportovec propalován rentgenem, očkován proti kde čemu, drsně na vojně. Jistě ne bez rizik, jenže, obecně to prospělo. Kdo jste, abyste tvrdil opak? Nevím například, proč by si Číňané, popř. Ruská federace vědomě škodila jen proto, aby zatížila státní rozpočet. Vím, mRNA, řeknete. Jenže, docela pravděpodobně, má to budoucnost.

          1. Ona stačila trocha selského rozumu. Ti s hlavou pomazanou, co tlačili očkování, buď vůbec nebyli lékaři (Hořejší je biolog), nebo nebyli vakcinologové. A i kdyby to člověk nevěděl, mělo ho varovat právě to, s jakou silou se to očkování vnucovalo. Pokud je něco opravdu v můj prospěch a pro moje dobro, nemusí mi to nikdo nutit. Stačí informovat a já si vyberu. Když si nevyberu něco, co by mi prospělo, můj problém.

            Vzhledem ke všem pochybnostem a nejasnostem jsem to do sebe píchnout nenechala. I z práce bych odešla, kdybychom to měli povinné. Ovšem to už jsem byla ve starobním důchodu, takže by to pro mne taková oběť zase nebyla.

            1. Ano a protože posléze vyhrožovali, že, ti co odmítnou očkování, budou platit „pokuty“ (a to za Babiše), tak už jsme počítali na kolik neockovani budeme mít 😁.

            2. Ja jsem z povzdali sledoval, jak to v Cechach probihalo.
              Vsichni jeceli, jak jsou v Cine brutalni represe, ale me to prislo treba v Australii mnohem horsi.
              V Cechach to byl spis takovej blazinec.
              Babis naridil povinne ockovani vsech zakonem, a pak to vysvetlil, ze to udelal jenom proto, ze to pristi vlada zrusi…
              Prymula poustici v televizi hruzne predstavy o apokalypse, a pak si klidne buziruje v zavrene restauraci, ktera byla vice mene plna.
              Plna ruznych panaku, jako on.

              Tady byla masirka v mediich silena, ockovat se sli vsichni bez zavahani. Ale povinne nic nebylo.
              Ja jsem se zeptal sveho doktora (prestizni nemocnice), a ten mi normalne rekl, at to nedelam, neb to nepotrebuji. Pry je to urcene pro jedince kteri jsou nejakym zpusobem zeslabeni a potrebuji tedy vakcinacni ochranu.
              Pro jistotu jsem se ho na to zeptal jeste dvakrat.

              Me osobne nejvic odrazovalo, jak USA (zapad) smahem odmitli ruskou vakcinu, a to jim Rusove nabidli nekolik stovek vzorku zdarma na vyzkouseni.
              A misto toho tlacili vsi silou naprosto nevyzkousene preparaty.

            3. No jistě, katango. Takže Vy, za případné katastrofické situace, podle svého rozumu, toho, o čem se domníváte, že znáte, budete to, nebo ono opatření ignorovat. Bez ohledu na to, koho, podle organizátorů záchranných akcí, ohrozíte. Jaké jiné škody způsobíte. V historii nějaké to poučení nenacházíte?
              Podle mého nebyly chybou reakce na Covid, chybou bylo, že a jak byly prosazeny komerční zájmy např. Comirnaty (Pfizer, BioNTech) a teď, třeba, jaká je vedena bitva o náhrady. Když je nám vnucen režim, kde nejde o zájmy a potřeby většiny, ale o maximalizaci zisků vysmáté menšiny. Tak se v té své „svobodičce“, zrovna takhle, šťourejte.

              1. Proč na katango útočíte, když jinými slovy píšete totéž ? Jste si jist, že jste její příspěvek opravdu pochopil ?

                1. Teco, reaguji na katango příspěvek ze 14. dubna 2024 (11:45). Jsou kritické situace, katastrofy, kdy se v dobré víře podřizuji. Když, bez určité kázně, katastrofy efektivně zvládnout nelze.
                  Že katango je lékařka zmínila už dávno. Netuším, proč bych, tady, kýmkoli měl důvod manipulovat. Možná, že katango to ví. Obávám se ovšem, že to nepoví.

                  1. Příklad vaší manipulace:

                    No jistě, katango. Takže Vy, za případné katastrofické situace, podle svého rozumu, toho, o čem se domníváte, že znáte, budete to, nebo ono opatření ignorovat. Bez ohledu na to, koho, podle organizátorů záchranných akcí, ohrozíte. Jaké jiné škody způsobíte. V historii nějaké to poučení nenacházíte?

                    1. Katango, věru pádná, věcná, logická a neosobní argumentace. Přímo k věci, že?

                    2. ad JiH

                      Dopouštíte se několika (no, minimálně dvou) argumentačních faulů.

                      Argumentace ad hominem.
                      Argumentace šikmou plochou či jak se tomu říká.

                      A implicitně tvrdíte, že jsem blbá.

                      Pokud bude povodeň/hromadná nehoda/únik plynu/požár v jaderné elektrárně a další ad lib, budu poslouchat pokyny lidí, co tomu rozuměj a velej. Protože mi bude jasné, že to je nutné a navíc, jsou to obory, ve kterých nepracuji a nemám v nich žádnou kvalifikaci Ovšem slepě poslouchat v případě oboru, ve kterém se orientuji, prostě nebudu.

                      Můžete namítnout, že ani já nejsem vakcinolog, ale psychiatr. Ovšem pro psychiatra byla věc taky jasná, akorát z jinýho pohledu. Stačil ten tlak, manipulace s lidma, připouštěl se pouze jediný názor, lidi s jiným byli ostrakizováni a zesměšňováni, ač šlo o uznávané odborníky. A taky se začaly tvrdit nesmysly. Co jiného je tvrzení Koziar-Vašákové (náměstkyně na MZd), že imunita po očkování je lepší než po prodělání nemoci? Očkování proti respiračnímu onemocnění do svalů, když velice důležitá je tady slizniční imunita, a těžko můžu věřit, že protilátky odcestujou spořádaně ze svalu na sliznice? Tohle by vám měl říct každej medik.

                      Abych to shrnula. Nechte si svoje argumentování ad hominem a šikmou plochu taky. Na to zvědavá nejsem. Zkuste něco ad rem.

              2. Katango sice ukončila studium medicíny před více než čtyřiceti lety, ale leccos si ještě pamatuje. A těch víc než čtyřicet let taky nezahálela. Běžte promlouvat do duše někomu jinýmu, na manipulátory nejsem zvědavá.

      1. Možná má mRNA budoucnost ale nyní má spíše negativní dopady. Samozřejmě nelze zobecňovat jednotlivé případy, tedy ani to, že někdo má po očkování zdravé děti a nic mu není (bohudík). V mém okolí zase jsou několikanásobné potraty a opravdu vážne choroby, všichni očkovaní minimálně 3x. Ani z toho nelze vyvozovat obecné závěry ale je to dost varující.

      2. ad JiH 5:47
        „Jsme, s celou rodinou, proočkovaní a nic se neděje…“
        Ano, šarží s výraznými nežádoucími účinky byla menšina, část placebo. (Jako v každé řádně vedené klinické studii prováděné na na lidech, ne?) https://otevrisvoumysl.cz/analytici-objevili-nebezpecne-sarze-covid-vakcin-ktere-jsou-stale-v-obehu/.
        Nahlášených výrazných nežádoucích účinků včetně úmrtí bylo tudíž v systémech VAERS i EUDRA sice VÍCE než všech nežádoucích účinků včetně úmrtí u všech ostatních skutečných vakcín v součtu za posledních 30 let, ale i tak to absolutní číslo není zas tak nápadné. Ruská ruleta 1:1000 je vlastně docela fajn riziko, ne? Počet úmrtí ze všech příčin vzrostl od r. 2021 ve všech výrazněji kočkovaných státech cca mezi osmi a patnácti procenty, (převážně turborakoviny a oběhová selhání, také nic moc nápadného) což jinde než na statistikách asi nepoznáte. Přičemž přístup k datům všechny dotčené státy maximálně znesnadňují. Švýcarská pojišťovna Helsana např zde: phttps://expose-news.com/2023/12/18/switzerland-health-insurance-data-shows/
        Počty nově narozených dětí o zhruba stejná procenta ve stejných státech naopak poklesl. Dávám to popaměti z hlavy, těch odkazů na zdroje a přímá data by bylo moc. Hodně dat z ČR na https://smis-lab.cz/

        1. Celé to rozhodování zda se nechat nebo nenechat proti Covidu očkovat, neznamenalo nic jiného, než odhadovat, co je větším rizikem. Rozhodnul jsem se pro a zdá se, že vyšlo to. Žádný Covid a doteď, žádné zjevné následky (vím, že ty se nedají jednoznačně ani trvale vyloučit).

          Beru v úvahu i to, že všechna ta předchozí očkování, která jsem za svého života absolvoval, nezažila, nemohla, zažít takovou vlnu kritiky, ani tu jistě užitečnou snahu vyhodnotit i záporné efekty. Přitom, zcela jistě, bez nějakých těch negativních důsledků, žádné to předchozí očkování být nemohlo.

          Aby bylo jasno, celý ten povyk kolem Covid očkování mi přijde laciný. Krom toho, proč a jak si mohl kdo, na celé té věci, nestydatě nahrabat. Nejen finanční kapitál.

          1. Vy jste odhadoval, já jsem odhadovala. S různým výsledkem.

            Po prodělaném covidu (velmi lehký průběh, nejhorší byla ta ztráta čichu) jsem si opakovaně nechala stanovovat protilátky. Nejen že jich bylo vrchovatě, ale jejich hladina stoupala.

            Což mne přivání k další příčině mých pochybností. U všech ostatních infekčních chorob v případě vysokých hladin protilátek se prostě neočkuje. A rozhodně se neočkuje za právě probíhající epidemie.

            A abych posloužila příkladem ze života – kolem Vánoc jsme oba s manželem prodělávali covid. On je očkovaný, já ne. On měl průběh horší. A přitom já jsem v naší rodině ten chcípák.

            1. Katango, příběhy mám moc rád. A že jich mám. Nejsem lékař, málem 80 let jsem se, docela důstojně, živil elektronikou. Exaktní to obor. Můj nejmilejší soused Covida nepřežil. Moje matka, po osmdesátce, docela „obyčejnou“ chřipku už nerozchodila. Možná stačilo zařídit, aby se nechala očkovat. To jsem neudělal.

              1. Za více než čtyřicet let práce psychiatra mám příběhů, že bych je mohla rozdávat. Nicméně to, že nejste lékař, ale s prominutím se serete do medicínskejch otázek, taky o něčem vypovídá. Mezi náma, nejhorší pacienti byli muži inženýři a ženy učitelky. U učitelek je to jasný a u inženýrů to dělalo právě to jejich exaktní myšlení.

                Ona medicína není jen exaktní záležitost. je to něco na pomezí vědy, řemesla a umění. V jednotlivých oborech je to tu více umění, tu více řemesla. A pochopitelně velkou roli hrajou zkušenosti.

                A na závěr ocituji jednoho českého význačného lékaře, jehož jméno jsem zapomněla. „knížky se píšou podle toho, jak lidi stonají. Ale lidi nestonají podle knížek.“

  15. U sousedů mají v chalupě už 8 inženýrů. Věkový rozptyl 88-26 let. 6 aut, 1 pes, 3 kočky, 30 slepic. Traktor a 2 hektary.

  16. Příteli Vidláku, jste ve vrcholné formě!
    Doufám, že vám to vydrží, i když na 100% se nedá jet trvale.

    Čím dál tím víc potkávám u nás v centru statutárního městyse mladé dvojice se psem. Tak to je…….

    1. Re: Godot

      Jelikož jsem za tebe morálně zodpovědný, musím tě IHNED poučit, abys nedělal po Plzni ostudu.

      Žena, muž, pes a auto – to je rodina.
      Žena, muž, pes, auto a JEDNO dítě – to je VELKÁ rodina.

      Skromně dodávám, že jsem tuto pozoruhodnou myšlenku nezplodil já, nýbrž reklamní soudruzi. Na co to měla být reklama, to jsem si nezapamatoval.

      Jestli si tuto velkolepou pravdu nezapamatuješ a neosvojíš, nechám tě přestěhovat do Stříbra. Je tu fůra volných bejváků, fůra Kofol, fůra Vasilů a fůra Pšonků, budeš mezi nimi šířit osvětu.

      Popravdě řečeno, domorodce jsem tu ještě nepotkal a ve městě jsem byl za uplynulých 5 týdnů čtyřikrát, naposledy dnes. Dokonce jsem i hospody prošmejdil a nic…
      … divná doba…
      … divní lidi…

      1. Stříbra mi netřeba, u nás ve statutárním městysi je to velmi podobné.
        Nejjasnější je to o víkendu, kdy domácí odjedou na chaty a chalupy a češtinu tu skoro neslyšíš. Na rohu tu máme kostel svaté Anny (baroko), kteří užívají pravoslavní, nyní tedy vlastně jen Ukrové (Rusa tu znám jen jednoho, dlouholetý kamarád… ateista jako já). V neděli nával na mši, auty zatarasená ulice bez ohledu na nějaké předpisy.
        Miluji je láskou opravdu nebývalou a myslím si něco a hajzelch a prdelích.
        Lex tu připomíná vazbu příčina/následek. V této souvislosti mám celkem jasno.

        1. Re: Godot

          No, já se k „milování východních národů“ jaksi ne a ne odhodlat.
          Asi proto, že jich u nás není tolik. Resp. jsou taky, ale jen starší. Mladší šli jinam, bo málo peněz.
          A staří jsou slušní, uctiví, poctiví…
          S dětmi Jahoda problémy nemá, ve škole si to sedlo docela rychle…
          … vzpomínám na jednu rodinu, která po roce odjela zpátky. Byli z Charkova…

      2. Znáte tu lidovou pravdu o „zplození syna, postavení domu a zasazení stromu?“
        Neboli replikace, místo k životu a obživa. Ti staří mudrlanti fakt nebyli hloupí.
        Jenom používali jednoduchá slova a věty.

  17. Vse bude jinak… A zanedlouho. . I kdyz za to Muskovo tvrzeni o konci pristiho roku nelze dat ruku do ohne, tak at treba 3 roky. Jenze kdyz prekrocime tuto „singularitu“ tak veci zacnou rust exponencialne… : „Schopnosti rozvíjejících se modelů umělé inteligence překonají lidskou inteligenci, a to již velmi brzy. Podle vizionáře Elona Muska snad už do konce příštího roku.“

    https://www.hrot24.cz/clanek/za-rok-ai-prekona-cloveka-do-peti-let-lidstvo-predpovida-musk?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

    1. Ano, cítím to ve vzduchu. Ta exponenciála bude nezadržitelná. Je třeba vzít na vědomí, že nás čeká střet s inteligencí jiného typu a s jinými zájmy.

    2. Vy jste asi velký odborník přes umělou inteligenci, nevíte náhodou jestli ta inteligence bude také pěstovat akvarijní rybičky? A jestli ano, budou také exponenciálně inteligentní?

      1. Apple ma za dalsi velky strategicky cil udelat domaci humanoidni roboty do 10 let. Takze ano, budou pestovat rybicky 🙂 resp. udelaji vse kolem toho (je vam prijemne treba cistit velke akvarko od ras ? ). Ale cicham, cicham ve vasi odpovedi pokus o sarkasmus. Neni na miste, stejne jako nebyl na miste od koňáků u pivovaru, kdyz tam poprve uvideli nakladni automobil…

        1. V Rusku ukazovali takovy bedynky na koleckach jak sami rozvazeji vsude zradlo..
          Zrejme rizeny na dalku..
          Ale maji problem v zime se snehem a lidi je postrkujou..
          Mimo uz zavadeni automatickych vozidel na frontu ,ukazovali
          v Rusku bezridicskou tramvaj s umelou yntel, ale nejak vjela do lidi..

          Snahy bejt yntel vtipnej , sou plny smutku , nad vtipalkama, ktery
          se staraji vo yntel akvarijni rybicky a jejich ridici problemy..
          Sou taky rizeny na dalku , pac sou na stejny urovni zabavy ,jako ty rybicky..

          1. S tou tramvají jste se asi nechal nachytat titulkem, v textu se psalo o poruše brzd. Mimochodem, jednalo se o tramvaj největšího světového výrobce, Tatry Smíchov, typ T3.
            Bylo v článku na rt.com.

          1. Musk potrebuje obratit pozornost k jeho AI, protoze tam nikdo nechodi…
            Neberu mu zasluhy za rakety, ktere se vraci, k rozvoji EV prispel vic, nez kdokoli jiny (at uz mate nazor na EV jakykoli) a v neposledni rade Starlink – ten byl sice prezentovan, jako internet pro vsechny, ale od zacatku to platil Pentagon…
            To ale neznamena, ze zapomenu na celou rady Muskovych pruseru a budu kazdy jeho post na twitteru brat jako zarucenou informaci.
            Zkuste si neco najit o Muskovo „springfieldske jednokolejce“, aneb jak USA mely preskocit japonske rychlovlaky a cinske maglevy a vydat se do buducna cestou Hyperloop…
            Nebo jak „vymyslel“ vrtani tunelu a jako pilot chtel vyresit dopravni situaci kolem stadionu Dodgers.
            Je toho mnohem vic, a nad vetsinou tech lapsusu zustava rozum stat. Ja myslim, ze na to jde Musk americkym s pristupem: ze 100 pokusu aspon 2 vyjdou a od tech neuspesnych se velmi rychle distancuje.

            AI googlu je zatim docela trapas.

            To ale nebrani ruznym snilkum k upirani vsech nadeji k AI. ktera si sve misto urcite najde. Nove treba pri etnickem cisteni Palestincu.
            Spousta lehkozivku prijde o praci, ale pro vetsinu lidi se toho moc nezmeni.

            Jinak to ruske vozitko je moc pekne. Zkuste to dat na ulici nekde v USA. Treba Chicago, Detroit, Philly… a uvidite, co si bezny American mysli o AI a jejim vyuziti.
            Pred casem tam Amazon zkousel roboticke dorucovani. Troufli si jenom v premiovych lokalitach, protoze vsude jinde si na to uz brousili zuby. Vypadalo to trochu jako zachodova misa a s trochu fantazie udelate 10 videi na TikToku u kterych se lidi potrhaji.

    1. Zdravím Josefa V. Ocelářů,

      Chystám se přečíst Štrougalovi vzpomínky, četl jsem pár úryvků a velice zajímavé.

      Nikdy by mě (zapřísáhlého antikomunistu) nenapadlo, že něco jako vzpomínky komunistického papaláše budu číst.

    2. Lubomír Štrougal se vyznal v pravidlech, jimiž se doopravdy řídila společnost, v níž prožil život. Nepochybně těžil i z pozitivních příkladů v rodině, z níž pocházel.

    3. Hodně záleží na tom, kdo hodnotí úspěchy premiéra. Pokud je hodnotitel z Bruselu či Berlína, nejschopnějším premiérem je Petr Fiala.

  18. „Tryská tu ještě někde kousek naděje?“

    Jak snadná odpověď!
    NE.
    Mají lumíci hrnoucí se k mořskému břehu nějakou naději?
    Samozřejmě, my to asi ještě doklepem.
    Psal jsem to tu už vícekrát.
    Konečně s tím přišel sám Vidlák.
    Zajímá někoho, jak zanikly předchozí rozvinuté civilizace? Zajímá to nás? Prdlačku, bereme to jen jako historický fakt. A historie se oplakuje.
    L

    1. No tak urcita nadeje je. Napriklad ostrov Tikopia. Tem se podarilo zastavit pad a obratit. Jak? Za prive vybili vsecky prasata, ktera nicila ostrov. Pak vybili vsecky lidske prasata: psychopaticke elity (nektere posadili do kanoi a pustili je do sireho more). Zbyly jim jen dve vrstvy: nacelnici a jejich pribuzni (kteri ale taky museli pracovat a sami se zivit) a ostatni.

        1. Ne, myslim bylo pek klanu, a ten jeden bud vyhnali, nebo se oni sami strachy nalodili, neb vedeli, ze je ti ostatni ve spanku zamorduji…

      1. „Zbyly jim jen dve vrstvy: nacelnici a jejich pribuzni“

        To je jako ten raj na zemi, ktery chteli v Cechach vybudovat Nemci 🙂

        Samozrejme nic noveho, jenom takova obmena americkeho pristupu: vyhladime vsechy, kteri se nam nejak znelibi a bude tu raj.

          1. A jeje, Vevca je tu zpet se svoji dogmatickou virou o potopach, jak je Zeme stara 5 tisic let a ty mamuti kosti tam dal Buh, aby nas zmatl…
            Jo, a evoluce je nesmysl a elektrina je zlo.

            Tak uz je jasne, proc maji Americane plnou hubu Boha kdyz jdou nekoho bombardovat.
            Samozrejme humanitarne a demokraticky.
            Ale hlavne musi byt souper o nekolik urovni zaostalejsi, jinak se statecne drzi za rohem a do boje postrkuji sve pucfleky.

      2. Kdepak, Vevčo.
        Prasata vybili, protože „lid“ měl příliš mnoho výživné potravy.
        Přešli na ryby a zavedli striktní kontrolu porodnosti. A protože tam na cca 5 km2 žije asi 1200 lidí a ostrov nepřijímá přistěhovalce, jsou všichni příbuzní se všemi. Hádejte, co to znamená?!

        1. Ale to uz davno tak neni, Obcane. A prasata jsou tradicne luxus elit — poradali s nimi ty slavne hostiny, aby se ukazali…

    2. Pac se dnesni problemy odehravaji dnes , asi neni nejlepsi se zabyvat necim,
      co bylo pred, tisici lety nebo tak. Zijeme taky v jinych v uplne jinych podminkach,
      v uplne jinym svete.
      Neni uvedeny , koho ty problemy davnych civilizaci zajimaji, nebo ne ,
      Lex nam rozkazal, ze nas nezajimaji… Za ucelem zase , aby prechatrlista,
      aby nam moh zase nadavat , ukajet se ,povysovat na ucet ,ze protoze si precet naky poucky nekde.
      Sou urcite lidi ,ktery vo tech vecech studujou , dozvi se nejaky podobnosti ,pisou vo tom problemu ale zatim to nepovazujou za dulezity../Sme lumici aby von nemoh bejt/.
      Greaves,psal vo tom rimskym imperiu a jeho konci. Pac se tam vyskytovali lidi jako my ,tak i naky veci sou samozrejme podobny..
      Nebylo by asi moudry ty nescetny problemy minulosti /a jejich reseni/, aplikovat,
      naroubovat na dnesek ..Napr.
      Vykrikovat v clanku ,“ze nam deti meni „…je hola a tupa hovadina..A „stale masivneji“..
      A brat si z toho pouceni ,mluvi o zoufalstvi prechytralych, sebrat poucky kde se da..
      A potom je este vykrikovat vsude..

Napsat komentář: Josef Švejk Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *