22 prosince, 2024

Než se bude něco zakazovat…

Pamatujete na výbuch ve Vrběticích? To je už hodně dávno… Dlouho to byl případ nešťastné události. Výbuch ve velkém skladu munice, ze kterého byla spousta dalších menších výbuchů… pravděpodobně nedbalost při manipulaci nebo nevhodné uskladnění. Policie vyšetřovala i verzi, že šlo o zametení stop po nějakých temných kšeftech, ale nic se neprokázalo a takto by to i zůstalo, kdyby vrchní čučkař Koudelka nepřišel se senzačním odhalením, že za výbuch mohou ruští agenti Čuk a Gek.

Tehdy kvůli tomu málem padla vláda. Pamatujete ty ztrápené obličeje na tiskovce? Ani prezident Zeman se tehdy netvářil nijak valně. Tehdy se mluvilo o nezvratných a jednoznačných důkazech, hned následovala různá vyhoštění a prudké zhoršení vztahů s Ruskem, udělala se řada v podstatě nevratných kroků… a pak nastalo ticho. Vyšetření skončilo, zapomeňte. Neukázali nám žádný důkaz, nepopsali nám, jak to celé proběhlo, všechno bylo tajné, tajnější a nejtajnější… ale přesně tudy vedla cesta k dnešní pětidemolici.

Pochybností tehdy bylo hodně… já o nich také psal. Například, že muničák se neodpaluje tak, že tam začne hořet, hasiči přijedou až tam, zdokumentují kouř i oheň a pak se celkem v klidu stáhnou. Když agent uklízí, použije nějaký pekelný stroj a nekamufluje to táborákem, který si navíc dlouho v klidu plápolal a nikde nebyla žádná jistota, že prostě jen nedohoří a žádný výbuch se konat nebude.

Pochybnosti byly, veřejnost vznášela dotazy, ale nic z toho nebylo. Prostě věřte Koudelkovi a spřáteleným tajným službám, veřejnost je přece z podstaty blbá a není důvod jí něco říkat. Pro to jsme klíči necinkali, aby si kdejaký buran dělal obrázek o vyšetřovací práci tajných služeb a prokletými otázkami zpytoval jejich metody a výsledky.

Pak byly volby….

Nemohu si pomoci, ale já dneska vidím druhé Vrbětice. Našeho šíleného střelce na filozofické fakultě. Ne, nehodlám se zabývat tím, jestli policie mohla dojet o pět minut dřív. Byl to první případ amerického střílení a žádné policejní cvičení nenahradí zkušenosti nabyté v akci. Ale začíná mě štvát, že to vedou přesně stejným směrem jako vyšetřování ve Vrběticích. Hlavně aby se o tom moc nemluvilo, hlavně aby to bylo tajné, hlavně, aby se nějací burani moc nezajímali o podrobnosti… nejlepší bude, když budou všichni tak zticha, že ani nezmíní vrahovo jméno…

Já chci informace a měli bychom je chtít všichni. A úplně nejvíc by informace měli požadovat majitelé zbraní. Jinak z toho bude přímá cesta ke zhoršení jejich postavení. Už teď jsou liberální mééédia plná výzev k odzbrojení obyvatelstva. Tak jako jsme se měli dožadovat výsledků v kauze Vrbětice, teď bychom měli mnohem hlasitěji volat po informacích z vyšetřování.

Například… Víme, že měl střelec vícero zbraní. Ale vlastně nevím, jestli policie kdy řekla, o jaké zbraně šlo. Viděli jsme fotku jedné pušky na kolejích. Kde jsou fotky ostatních zbraní? Dozvěděli jsme se, že se prý našel dopis, ve kterém se Kozák přiznává ke střelbě v Klánovickém lese. Ale bez jakýchkoliv podrobností. Kde přesně se v domě našel, za jakých okolností se našel, našli ho v den střelby nebo až za týden? Co v něm bylo napsáno? A hlavně… co tam bylo napsáno, kromě hentoho přiznání?

Teď už to vypadá, že jsou dopisy dva. Jeden, co našli u něj doma a jeden co našli na fakultě… Jak to doopravdy bylo?

Také jsme se ještě nedozvěděli nic o tom, jak Kozák vlastně vraždil. Ano, běhal asi pět minut nahoře za zábradlím. Ale co dělal předtím? Chodil po chodbách a střílel? Chodil do poslucháren a učeben? Jak se pohyboval po budově? Mrtvých prý bylo patnáct, ale jména známe jen čtyři. Zraněných bylo ještě víc a je tam ticho po pěšině.

Já vím… pieta a ohledy. Ale sakra, už teď je veřejný prostor plný domněnek a nedůvěry. Už teď se policii nevěří a nevěří se jí ne proto, že je skoupá na slovo, ale že je důvodná obava, že takhle skoupá na slovo zůstane trvale. Podezření, že v celém případu něco smrdí, neustále roste a drobných indicií, že se taková tragédie někomu ohromně hodí, těch také přibývá.

Je v našem zájmu vědět všechno a to co nejdříve. Česká republika není jako USA a není jako západní Evropa. Nemáme tu miliony muslimů. Nemáme tu americký styl vyučování, nemáme tu americké zákony o zbraních, nemáme americkou povahu. Jsme jiní. Než začneme dělat totéž, co dělají po každé střelbě v USA, rád bych věděl co nejpodrobněji a co nejpřesněji, co se vlastně stalo. Když důchodce Balda pokácel strom na koleje, tak jsme věděli o každém jeho zaškrabání na zadku a věnovala se tom speciální čísla časopisů. Nikdo tenkrát nebyl zraněn. Teď máme patnáct mrtvých, k tomu pětadvacet zraněných a víme jen to, co „nedopatřením“ uniklo a co přinesli jednotlivci s mobily.

Jaký byl Kozák člověk, jaké prostředí ho formovalo, co se učil na fakultě, co psal, natáčel? Jaké názory projevoval? Byl podobný jako ten jeho spolustudent, co měl na profilu, že je třeba zrušit důchody i důchodce? Jestli střelec napsal nějaký manifest, tak s ním chci být seznámen. Jako jsme o Baldovi věděli, „jak se zrodil terorista,“ tak chci vědět, jak se zrodil Kozák.

Kde jsou novináři, když je potřebujeme?

Já nechci druhé Vrbětice. Ty první nám přinesly Fialu a tyhle druhé nám mohou přinést něco ještě mnohem horšího. Chci vědět, co se stalo. Chci to vědět naprosto podrobně. Chci vědět všechny detaily. To je jediný způsob, abychom neměli další hysterické volby s hysterickým chováním politiků i voličů. Vybízím především majitele zbraní, aby volali po informacích z vyšetřování… pokud se nebude mluvit o tom, jak to s Kozákem bylo, tak se bude mluvit o tom, že nemáme mít doma ni špičaté nože, natož pak pistole či pušky. Když je někde fotka Kozáka, tak hned vedle je fotka Černochové s podobným kvérem, Zdechovského Tomík se vzduchovkou a Fiala jak se radostně přehrabuje v nábojnicích. Tohle je teď nejběžnější narativ, kdo je tragédií vinen. Pořád se u nás mluvilo o tom, jak jsme ve válce… Jestli nechcete přijít o unikátní evropský postoj ke zbraním mezi lidmi, tak rozhodně není na místě, aby se ve vyšetřování cokoliv tajilo.

Volejme o informacích. Tlačme na policii i na ministra vnitra. Tajné vyšetřování dopadne tak, jak mocní potřebují. Veřejné a kontrolované vyšetřování dopadne tak, jak to bylo. Padni komu padni. Chování policie i ministerstva příliš ukazuje, že mají co skrývat. Než začne veřejná debata o zbraních, měla by proběhnout veřejná debata o této tragédii a měla by to být nejširší debata, jaká se u nás kdy vedla. Cokoliv, co v této kauze zůstane tajné, to se obrátí proti nám a bude použito proti nám.

Už teď to vypadá, že policie má nejvíc práce s chytáním těch, kteří na sociálních sítích něco blbě plácli… o tom nás informují, ale že by zveřejnili alespoň přepis střelcova dopisu… to ani náhodou.

Jestli se belzebub v něčem předvedl, tak v té naprosto debilní hlášce, že se o Kozákovi nemá mluvit, aby to náhodou nikoho neinspirovalo. Hérostratos zapálil Artemidin chrám před dvěma a půl tisíci roky a pořád je jeho jméno známé. Vždycky to tak bude. My se naopak musíme dožadovat i těch nejmenších podrobností. Pokud to neuděláme, tak o zákonech na naší ochranu rozhodne pár chytrolínů, kteří to nedělají kvůli našemu bezpečí, ale kvůli svým zájmům.

A kdo tvrdí, že veřejnost není dostatečně způsobilá, aby znala všechny detaily, ten ať si jde někde založit svoji soukromou diktaturu. Dokud tady máme alespoň zdání demokracie, tak bych prosil, abychom byli seznámeni úplně se vším. Chci se rozhodovat podle reality, ať je jakákoliv, ne podle nějakých papalášských pseudohodnot. Nejdřív chci vědět, co přesně se stalo a pak teprve budu mít názor, co by se s tím mělo dělat.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

293 thoughts on “Než se bude něco zakazovat…

  1. „Já nechci druhé Vrbětice. Ty první nám přinesly Fialu a tyhle druhé nám mohou přinést něco ještě mnohem horšího. “

    Tolik jste nám vemlouval Babiše a najednou, že by to mělo být „něco ještě mnohem horšího. “
    Soudím, že ten Babiš úplně stačí. Nic horšího Bůh již v zásobě nemá.

    1. Chcete-li pobavit Boha, povězte mu o svých plánech.
      A vždy, když už si myslíme, že nemůže přijít nic horšího, nastane něco ještě horšího.

  2. Pane Vidláku, při vší úctě, tak Vy říkáte, že držitelé zbraní a možná všichni, by měli TLAČIT? A co si myslíte, že vytlačí? A bude to k čemu? A co s vytlačeninou udělá panstvo? Řekl bych, s prominutím, že vytlačené prostě spláchne…
    Nemyslím to ve zlém, mluví ze mne, omrzlého staříka, zkušenost. Hlas zdola do nebe nedosáhne…

  3. Vykulenec s nuttelou přesně jasně řekli, že žijeme v nejbezpečnější zemi v Evropě a bastáá fidli! O tom se nediskutuje, protože nuttelovic komando musí nejdříve připravit notičky, aby všechno zapadalo do té fialové fujtaxlfialovic kašičky. Ani bych se moc nedivil, kdyby Čučkař našel vrahův tajný úkryt oblepený materiály z dílny espéédé, které by vedly do kremrole.

  4. Napadá mne Česká Buča,Bílé přilby.
    Tolik mrtvých.to muselo být krve.
    Co ty zraněný,pomohl jim někdo z přítomných?

    1. Patnáct mrtvých, pětadvacet těžce raněných – a venku ani jeden. Zajímavý.
      To je zvláštní s ohledem na to, kolik ran z toho ochozu střelec vypálil – a z čeho.

  5. Skutečné a probíhající vyšetřování není detektivní seriál. „Ruská“ stopa hned na začátku byla vzápětí vyvrácena jako „fejk“; fakt potřebujeme vědět, co všechno se prošetřuje a s jakým výsledkem ? Podle mne nikoliv. Těch směrů, které budou slepými uličkami, může být víc. Ano, až bude vše v nějaké finální fázi, pak by měla následovat tiskovka, ale dokud nejsou nitky svázány, tak by to naopak mohlo vyšetřování uškodit. A jestli chcete mít do hodiny jasno, pusťte si v podvečer Vyvraždění Midsomeru.

    1. Matzurka :

      Myslíte vyšetřování ( čůčkování) jako ve Vrběticích? Čuk a Geg? Myslíte že vykulenec s nuttelou potřebují klid, řád a pořádek, aby se vše řádně vyšetřilo?!

      1. Vykulenec nic nevyšetřuje, v jeho případě jsou ty slovní výlevy spíš na přesdržku (v hospodě) nebo na rezignaci. Každým slovem dokazuje, že o práci policie neví zhola nic a spíš jim škodí. Navedený a blbý aktivista v čele silového resortu….

  6. Dnešní článek mi příjde dost nechutný. Opravdu potřebujete dávat teroristovi tolik prostoru? Jako by nestačila vykulencova trofej „na jeho počest na silvestra zakážeme vohňostroje“. Chcete informace? OK, američani taky chtěli informace. Bulváry chtěly informace, fotky, detajly, co měl střelec č74 ráno k snídani… a kaj to dotáhli? Ony ani ty informace nejsou zadara. A za tyhle se platí duší. Už se nemůžu dočkat, čím bude chtít příští mozek šílená trumfnout předvánoční fildu. Už teď má laťku dost vysoko.

    1. Jestli je někdo nechutný, tak je to především Rakušan, který s tím jejich třídním bojem nepřestal a začal pindat o ruských dezinformacích hned v prvním projevu s tím svým policejním kašpárkem na provázku. A to ještě ani nezaschla krev na chodbách. Následné lži a dezinformace, které začal vypouštět sám taky. Chtějí to zkrátka zakamuflovat.

      1. Souhlasím,od kuního xichta jsem snad nic jiného ani nečekal. Ale klesnout na jejich úroveň mi nepříjde o moc lepší.

          1. Naklepavani rizku predtim probehlo , policejni cviceni , zhavena nenavist na rusa ,radne vyvesenyho , cizi vlajky , besneni na Sevcika, Bednarovou
            a dalsi, utok na duchodce, zdrazovani skodlivych potravin , pozirani hmyzu,
            co nejdriv ,inflace ,4x drazsi plyn,kdyz je ,
            utok na zivotne dulezity plynovy potrubi ,
            nez nepratelskej plyn, to je prilezitost a pro koho , ze mame radsi
            chcipnout ???
            s dvouma svetrama a v zime ?? Se souhlasem a s povolenim vlady.
            Nekonecny sankce na vsecko , kdyz nam malo skodi , tak sou dalsi..
            Nikdo nevi nic, verejny besneni krvelacnyho Nacistovnyho , na nas ,
            bourani pomniku , odvadeni pozornosti a dalsi
            a psycho utok , nacasovanej pred vanocem na nejvetsi sok a dopad..
            Psycho utok ale pokracuje absurdnim zapiranim, co se stalo.
            Na nas. A na svet ,kterej jich ma stale vic a vic…

        1. Je mozne, ze by nebol taky hlad po informaciach, keby neboli spravy plne informacii, co platia len chvilu, pripadne tak uplne nestimuju do celkoveho doteraz podaneho obrazu?

    2. Vy jste dobrý. Ten prostor už terorisra dostal.
      Další prostor si berou ti, kteří říkají, jako Vy, že lid nepotřebuje nic vědět, že vše zařídí.
      To, že se o nás někdo postará, tu máme už 30 let. Výsledky vidíme.
      Víme něco o motivu?
      Víme zda bral antidepresiva?
      Známe proč zabil malé dítě?
      Proč zabil ostatní?
      Nevíme.
      Nevíme nic.

      Ale víme, že se musí zakazat zbraně.
      Vám připadá, že toto je demokracie?

    3. Tady se nám (opět, dále) rozmlžují pojmy. Masová vražda (či rozšířená sebevražda) je něco jiného než terorismus (přinejmenším chybějí politické požadavky).

      1. Máte samozřejmě pravdu. Jen mi ve chvíli, kdy si čin „zapůjčily“ mluvící prdele z politického spektra přišel pojem terorismus tak nějak příznačný.

          1. Kazda a zdrava prdel , funguje dobre a vyjadruje se i nahlas ,presne
            a bez obtizi a pravdive. A este sere na vsecko spatny, na to se vysere.
            /I na politicky spektra, ciantra mistra ,noster deroristra. Na ty predevsim/..

    4. takže je lepší mlčet, aby se náhodou někdo další neinspiroval? To si přesně přeje Rakušan.
      Potřebuje čas na vykonstruování spojitosti mezi Prahou a Klánovicemi.

      1. Kdyby si to Ropušan přál, tak by mu neudělil „novoroční vyznamenání“. Přeju si to já… moc si přeju nebýt v pozici „já vám to říkal“.

    5. Tentokrát jim to nesmí projít. Už kvůli nám všem. Nesmí to projít Koudelkovi, nesmí to projít Vítkovi ani jeho onuci. Domnívám se, že máme právo na informace a musíme vědět, jaká pochybení kdo udělal. Jestli je pochybení systémové, tj. Policie má málo disponibilních lidí, nebo organizační, protože středočeští a pražští policisté nemohou rychle a efektivně komunikovat nebo protože nejsou propojeny databáze legálních držitelů zbraní s osobními údaji apod.
      Střelec mohl také střílet např. v blízkém Paladiu – od budovy v Celetné to je pár kroků, nebo na stanici metra. Tam zřejmě žádná opatření nebyla vůbec učiněna.
      Když byly v minulosti v západní Evropě teroristické útoky, chodily po ulicích posílené hlídky s dlouhými zbraněmi. A najednou nic. Před fakultou byl jediný policista s pistolí a Střelec volně chodil po ochozu Filozofické fakulty.

      1. Preco siel prave na fakultu? Ako vedeli, ze pojde prave na fakultu? Ja sa v tom nevrtam, ale vraj mali info, ze ‚ide do Prahy‘ … ide do Prahy znamena ide vystrielat skolu? Komu to docvaklo? Preco? Nebola pravda ze matka volala ze ‚ide do Prahy‘, ale volala ze ‚ide vystrielat skolu‘ a teda toto je z obliga? A co mu v tej skole urobili? A siel po spoluziakoch, alebo po uciteloch? Mal nejaky ciel, alebo len proste chcel strielat, nezavisle na cieloch?

        1. Pokud vím, jeli do té jiné budovy proto, že tam měl mít přednášku a byla tedy možnost, že se tam objeví, i když samozřejmě mohl udělat cokoliv jiného – a v podstatě udělal.
          Že jede „vystřílet školu“ se dalo do kupy až když se střílelo a spolužáci ho poznali.

          1. Tak preco ho cakali v skole, ked sa nevedelo, ze ide vystrielat skolu? Co ked sa isiel zastrelit na Petrin? Alebo pod hrad? Alebo co ja viem, kde sa da pekne v Prahe zastrelit?
            Bolo to v tom telegramu, alebo to niekomu povedal, alebo preco ho cakali prave tam, kde ho cakali? … za mna najdivnejsia diera v pribehu … ale ja sa v nom nejako nevrtam, tak mi mohol vysvetlujuci clanok kludne uniknut, a ja tu robim zo seba blbca, co opakuje furt preco, ked vsetci okolo na vedia

  7. Co především potřebuje totalitní režim?

    Okleštit svobodu myšlení.
    Odzbrojit nepoddajné obyvatelstvo.

    Z výše uvedeného úhlu pohledu se jeví teroristický čin na první univerzitě a následný drakonický zbrojní zákon v parlamentu jako ideální řešení. Doplněno v neposlední řadě průběžným zatýkáním pohybujících.

  8. Napadly mě ještě dvě otázky. Co se dělo mezi 14:22, kdy policisté rozpustili přednášku, na které měl být Střelec a časem 14:59, kdy policie dostala informaci o střelbě? Policisté z Celetné šli mezitím domů? Asi ano. Od budovy v Celetné k hlavní budově na Palachově náměstí to je po ulicich 600 m a to se dá ujet za jednu minutu a uběhnout za 3 minuty.
    Další, proč nepoužili k informaci lidí v dotčené zóně aplikaci Záchranka? Ta umožňuje zaslat SMS všem lidem v dotčené zóně, kteří tuto aplikaci mají. A nepochybuji, že alespoň mezi zaměstnanci nějací takoví lidé jsou.

  9. Souhlasím s Vidlákem. Vykulenec a jeho poskok Valášek nějak podezřele často opakovali, že Policie ČR udělala všechno na výbornou. Jako by chtěli něco zatloukat…Kdyby neměli špatné svědomí, nemuseli by dokola opakovat, jak udělala Policie ČR vše na výbornou.
    Podle mého je v jejich verzi několik slabin. Především, kdy zjistili, že Střelec má celý arzenál legálně držených zbraní? Zabitého otce našla policie tuším ve 12:46 a oznámení o střelbě dostala ve 14:59. To jsou dvě a čtvrt hodiny. Co dělala policie v této době. Dobrá, šla do budovy v Celetné ulici. Učebnu, kde měl Střelec přednášku, však vyklidila až 20 minut o začátku přednášky. Mohlo dojít k masakru tedy i tam…
    Proč nebyli posláni do míst s vyšší koncentrací lidí policisté s dlouhými zbraněmi? Na vánoční trhy, do blízkého Paladia, do stanic metra, do ostatních budov Filozofické fakulty? Vždyť tam nemusely být desítky policistů, stačily by zesílené hlídky…Bylo to z toho důvodu, že následkem Kalouskových reforem prostě nemají dost policistů?
    Další otázku je, proč neinformovali pomocí SMS alespoň zaměstnance Filozofické fakulty. Mohli prostě v tichosti zrušit výuku a poslat studenty domů. Bývalo by stačilo se domluvit s někým z vedení fakulty, aby začal rozesílat SMS, nemusel to dělat ani žádný policist.
    Mimochodem, Vidláku, není to první podobný případ. Obdobný případ se stal v ostravské nemocnici a v Uherském Brodu. Počet obětí vlastně, vzhledem k použitým zbraním, nebyl o tolik menší. Takže Policie ČR už měla být připravená!
    A nesmíme zapomínat na bývalého plukovníka Koudelku. Proč se BIS zaměřuje na sledování, zda má někdo správně seřazené okurky na chlebíčcích a nesleduje skutečná nebezpečí? Stejně tak Národní centrum kybernetické bezpečnosti. Jaká mají zadání? Mají honit lidi s nesprávnými názory a na skutečná nebezpečí již jim nezbývají kapacity?
    Nesmíme to vzdát a musíme se dovědět vše, co nám Rakušan, Valášek, Koudelka a Fiala tají!

    1. „To vsechno vodnes cas“…/WM/.
      Nejsme sami kdo zada, aby policie delala to , co policie delat ma..
      A nejsou spokojeny ,kdyz to je jinak. Mnohokrat to nedela.
      Koller myslim navrhoval aby se zamkli dvere , aby nemoh dovnitr.
      Vykrikoval vo nenavisti ,ale ta nejvetsi byla na spolustudenty ,
      strilet na jiny vo to skoro nestal../Nevime co bylo s otcem a s Klanovicemi, dokonce ,
      ani co bylo uvnitr university , co se taji a co je na tom tajnyho , aby sme nevedeli/.
      Nevi to a vedet nemuzou , ani cetne vlady a kral, ktery ale vyjadrujou soustrast k te udalosti. /Nebo informovala je vlada vo tom , co nerekla nam/?
      Ted dokonce pesimisticky verim a pocitam, ze novej zakon bude zamerne a s vyuzitim tragedie ,tzv. „gumovej“.
      Tedy postihne co nejsirsi oblasti populace , aby vlada ktera ma moc si ji upevnovala ,
      drzela a mela k pouziti a co nejvice prostredku pro vladu ,urady ,na ztotalizovani cele populace.
      Psal sem o kopirovani vlad jedna vod druhy a jini psali o zakazu detskeho noziku zn.rybicka , kterej je v platnosti skoro vsude.
      „A nez se bude neco zakazovat“.
      Byly ty nevrazedny casy , vopravdu takovy casy byly, kdy kluk kdyz nemel kapesni nuz,
      tak nebyl kluk .
      Zadnej mrtvej ani bodnutej , se nevyskytoval.

    2. Re: PS

      Úplně stačilo ZAMKNOUT VŠECHNY VCHODOVÉ DVEŘE v budovách fakulty a postupně vypouštět všechny studenty a vyučující ven.

      1. Vyhanet z Celetny nedava smysl ,hloucky vyhnanych studentu moh vrah potkat ,
        prave na ceste prave do Celetny. Dyz to polisove vedeli.
        A mel na ne pifku.
        Policie udelala behem napadeni vsecko perfektne.
        Nebo prave s tim nekdo pocital..
        Pustit studenty jo , ale az potom ,az kdyz vrah byl chycenej.

  10. Tak si myslím, že ani otázky a ani odpovědi nebudou. „Zločin proti národu, varuje Schmarcz před politizací střelby. Kulidakis volá po debatách“
    Jediné co bude „Fakultu rituálně očistíme od zla. Krizový štáb Univerzity Karlovy řešil zvýšení bezpečnosti
    Budova bude uzavřena po celý leden. Vedení fakulty však plánuje řadu akcí, které budou probíhat v prostoru náměstí Jana Palacha a blízkém okolí. „Měly by objekt rituálně očistit. To zlé by se mělo dostat pryč,“ uvedl Sláma s tím, že budova se bude tematicky rozsvěcovat. Na setkáních by se mělo pracovat s vůněmi i zvuky. Všechny aktivity budou zavčas oznámeny, doplnil.“
    Asi tak.

    1. Tlacme , tlacme se ,jak se tlaci Mazanku?
      Vlada neni nic jineho nez vzajemna „tlacenka“, kazdej byl natlacenej kandidat a po zvoleni tlaci jine , sve komplice..A tlaci dal na urady co dostanou za ukol.

    2. @odpověď na Jasl : 29 prosince, 2023 (1:29)
      Na setkáních by se mělo pracovat s vůněmi i zvuky.

      To ty děcka rodičům navrátí, lide, navrátí.
      Vrchnost už opravdu ani nepředstírá déšť, když nám močí na hlavu.
      Dělají si z nás prdel už zcela nezakrytě.

      1. Jo, ale fakt jen chvilku. Radiátor odpojit, sundat (nebo jen poodsunout) a na holendry dát blindu je záležitost cca 15 minut pro učedníka. V mezičase můžou shánět nové a 2.1. mohli v pohodě začít.

  11. Novou zbraňovou legislativu schválila vláda koncem května, Sněmovna ji posunula do závěrečného čtení před dvěma týdny. Přístup ošetřujících lékařů do registru zbraní označil za zásadní novinku ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) na tiskové konferenci minulý týden, den po střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (FF UK) v Praze, při které zemřelo 14 lidí a útočník. Některá média s odkazem na policejní dokumenty uvedla, že se střelec léčil v minulosti s psychickými problémy.

    Dosavadní zákon, který je podle vnitra v mnoha ohledech zastaralý, byrokraticky nepružný a zbytečně komplikovaný, má zcela nahradit. Mezi další klíčové novinky zařadil Rakušan také oprávnění policie preventivně zajistit zbraň na základě informací od orgánů veřejné moci, které zjistí například vazby na extremistické skupiny 
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2459020

    1. „Podnikatelé by novým zákonem měli dostat povinnost policii oznamovat podezřelé nákupy zbraní nebo například nestandardního množství střeliva,“ řekl. Co je „podezřelé“ nebo „nestandardní“, už ovšem návrh zákona neuvádí.

      Návrh zákona by podle něj mohl v budoucnu pomoci i v kontextu toho, co se stalo minulý týden. „Rozšiřuje možnost policie zajistit držiteli zbraň ve chvíli, kdy existuje potvrzené riziko,“ dává příklad.

      Takovým rizikem by mohlo být, kdyby držitel zbraně umístil na sociální síť výhrůžný příspěvek nebo se zjistily vazby na extremisty.

      „Ošetřující lékař také u pacienta uvidí, zda je držitelem zbraní. Proto je zákon účinný od 1. ledna roku 2026, aby se stihl vysoutěžit dodavatel softwaru na centrální registr zbraní,“ vysvětluje Letocha.

      Lékař je pak povinen oznámit policii podezření, že jeho pacient už není zdravotně způsobilý. „Psychiatři tento údaj o držení zbraní neuvidí. Zákon počítá s tím, že je to praktický lékař, kdo potvrzení o způsobilosti vydává,“ dodává.

      Kontrolovat psychický stav žadatele tak budou nadále praktici. Je otázkou, zda to bude stačit – byť se interval mezi kontrolami zkracuje na pět let, duševní stav jedince se může změnit i během pár měsíců.

      Podle návrhu zákona už lidé nebudou nosit papírové zbrojní průkazy. „Držiteli postačí občanský průkaz. Policie už si v centrálním registru dohledá, kolik zbraní a jaké daný člověk má,“ uvádí Letocha.

  12. Pokud se má opakovat vrbětický scénář, pak se za činem střelce jistě najde brzy ruská stopa nebo alespoň nějaká vazba na SPD.

    Já vím, že to bude znít divně, ale mě hned po činu napadlo, že Kozák byl jen jeden ze zastřelených studentů a střílel někdo jiný.
    Ten, co se se zbraní procházel po tom ochozu, působil energicky a sebevědomě a měl delší háro. Zatímco o Kozákovi psali, že byl tichý introvert….

    1. Na Majdanu stříleli najatí Gruzínci specialisté. Byla zapotrebi krev, aby se zahustila atmoška a lid se rozzuřil, plus, byli mučedníci. A pak už to známe.
      I jiný střelec může být varianta. Vše, co víme, je z vládních zdrojů, tzn., je takové, co plebs vědět má. Možná udělali chybu, stala se chyba nebo to opravdu tak bylo…. že vrahem je jejich člověk z jejich líhně. Kdyby to byl frustrovaný dezolát po 50, bez Tečky, chovatel prasat pro domácí zabíjačku, a jedlík hovězího s normální rodinou, měli by Vše pohromadě. Třeba se poučí.
      K věci, jak můžeme, já můžu tlačit?
      Co můžu dělat, aby škůdci zmizeli z obsazených pozic? A dostali svoje.
      Kde je organizace, kterou můžu zmocnit hlasem k jednání? My totiž nic nemáme, kromě blogů, kde se vykecáme. A další den poslušně zaplatíme daně a jejich ceny, ze kterých oni nám nakoupí nezisk, dovezou inženýry, nakoupí sledovací kamery. Nemáme zástupce pro tlačení. Protože takto demoška nevypadá. To je jednosměnný systém s totalitními příznaky. Tak nám to v 90. Letech nevysvětlovali.
      Nezisk v Praze má neotřesitelnou pozici, včetně vlastní líhně.
      Za posledních pár let bylo mnohé uděláno, ale, ovšem, daleko více nás čeká.
      Jak ozdravit naší politiku, aby se stala lidovou??

  13. Já tady jen hodím krátké zamyšlení.

    Vasil je bez prachů a nikdo se moc nechce nechat zmáčknout. Navíc nemá zbraně, ani munici a navíc dochází i maso. Ivan hlásí první zajatou jednotku, ve které bylo okolo 20 bab (zprávu nelze ověřit).

    Takže bych platební neschopnost Ukraruiny viděl jako naprosto ideální kouřovou clonu a v momentě, kdy bychom se SNAD čistě TEORETICKY měli něco dozvědět o té univerzitní zabíjačce. Zvlášť když se už i v Eméééryce ozývají hlasy místních bláznů, že by bylo nejlíp, kdyby Vrchní Zelí předal Ivanovi to, o co si řekne.

    Overtonovo okno do světa nemožného je už otevřeno, čas, kdy Ukraruina padne na kolena, se blíží.

    Koho pak bude zajímat nějakých 15 ušmudlaných mrtvol v Práglu a dvě v lese…?

    1. Zatim je nevinnych ctrnact obeti a dve v Klanovicich a otec a je slusnost a lidskost jim prokazat uctu byli zavrazdeni masovym vrahem a nepsat idiotsky a tupe o usmudlanych.
      Toho Trambus zrejme neni schopen , mimo sebe , nezajem ,nelidske bezohledne ,sobectvi.
      Dalsi zmnozene klavesnicova ubohost,nizkost ..dalsiho prechytralyho..

      1. Každý, kdo jen trochu rozumí psanému textu, snad chápe, že T-T tím nevyjadřuje svou neúctu k zavražděným, ale naopak poukazuje na hyenismus (nebo něco ještě horšího) u někoho úplně jiného…

        1. Souhlasite tedy ,ze budete taky jenom nejaka usmudlana mrtvola.
          A ze s vama budou podle toho tak nakladat a hodej vas nekde do diry..
          Na rozdil od jinych.
          To si ovsem zaslouzite plne.

          1. Jeden mrtvy je tragedia, tisice su statistika … no a statisticky, co je 15 mrtvych na univerzite, proti pol milionu, ak nie viac, na Ukrajine?

          2. Nerad to říkám, ale pokud jste si z toho, co jsem napsal, odnesl jen tuto svou patologickou vizi, jste opravdu asi hodně hloupý člověk a každým dalším napsaným slovem to jen potvrzujete.

            1. Dobre vam tak B.
              Vase pathologicka vize nevi , co je vopravdova a vobyc hloupost.
              Bohuzel ta vase.
              A nalezite jeste ta vize spinou usmudlana a vasi normalni touhou po usmudlanosti vyzdobena , k tomu.

  14. Zdravím vidláku,

    Máš mnoho otázek a jsou oprávněné. Vzhledem ke skutečnosti, že šlo o útok na „měkké cíle“ (neboli masovou střelbu), je otázkou, jak by o tom měla informovat média. Velice zajímavé jsou články na toto téma (odkaz je pouze na jeden, ale zbylé díly jsou snadno dohledatelné):
    https://zbrojnice.com/2018/03/14/masove-vrazdy-5-5-symbioza-mezi-masovymi-medii-a-vrahy/

    Pro tvoji informaci, majitelé legálně držených zbraní mají vlastní sdružení, které je součástí pracovní skupiny při tvorbě novely Zákona o zbraních a střelivu. Takže nemám pochyb o tom, že se z LEXu „stará o tyto záležitosti“ jak jsi nastínil.
    https://gunlex.cz/zbrane-a-legislativa/legislativa/4334-navrh-noveho-zakona-o-zbranich-projednal-vybor-pro-bezpecnost

    1. George, mozna unikl vasi pozornosti muj „Protividlakovy manifest“ 😀 ze včerejska, tak vam ho sem davam : Ja začal chapat Vidlaka proc si tady „pestuje na semeno“ podobné hňupy jako jisty nejmenovany očíslovaný Brouk Pytlik a jeho nekriticky fanclub, a proc ignoruje složita, pro bezne lidi tezko uchopitelna temata. Jde mu o ctenost, traffic a prisel na to ze kazdy volicsky hlas ma stejnou vahu a ze penize nesmrdi Proto se nedockame uvah nad tematy ktera prumerneho ctenare vystrasi tim, ze je nedokaze pobrat, presahuji jeho pojmovy obzor. Jak pro Frantu ci Mařenu (prip. Alenu 😀 ) nadhodit tema, ze již dnes ohromujice rychly vyvoj umele inteligence dosáhne az strach nahanejici rozmery za několik malo let ? Staci kouknout na treba takovouto zpravu : „Tachyum má objednávku na vybudovanie systému s kapacitou 25 000-krát vyššou ako ChatGPT4 a 25x rýchlejšieho ako súčasné superpočítače“ https://www.tachyum.com/cs/media/press-releases/2023/10/03/tachyum-ma-objednavku-na-vybudovanie-systemu-s-kapacitou-25-000-krat-vyssou-ako-chatgpt4-a-25x-rychlejsieho-ako-sucasne-superpocitace/ Pak ale dalši krok : S tak neuveritelnou schopnosti AI jaka v pristich letech nastane a obecnou dostupnosti zarizeni na genove manipulace a editace (jsou uz velka i jen jako PC) pristi cvok – intelektual, neveme flintu – ale vyrobi mozna novy virus… Je proto tomuto trendu obrana ? Meli by se temito trendy zabyvat politici ? Nebo alespon jasnozřiví a moudri publicisté ? Meli by a mohou – ale oba tito nemaji zajem „strašit“ ty, kteri je živí, kteri se jim po korunkach skladaji, at uz násilim (daně) nebo ze sympatie (bloger). Takze ja jsem z pana Vidlaka uz kapánek vystřizlivel, ale nakolik mu to vycitat, ze spoznal limity sve existence a řidi se jimi, to nevim…

      1. Ano, je to jak píšete.
        Jde o čtenost.
        Nějaké tachyony nikoho nezajímají, kromě lidí s určitou obsesí k tomuto tématu.

      2. Nějak nechápu, co tím chcete říci. Že je zbytečné řešit Kozákovu střelbu, protože AI volá „Budete asimilováni, odpor je marný“?
        Hlavně se z toho AI neposerte, milý BANdito, to se na banditu nesluší. 🙂

    2. George, mozna unikl vasi pozornosti muj „Protividlakovy manifest“ 😀 ze včerejska, tak vam ho sem davam : Ja začal chapat Vidlaka proc si tady „pestuje na semeno“ podobné hňupy jako jisty nejmenovany očíslovaný Brouk Pytlik a jeho nekriticky fanclub, a proc ignoruje složita, pro bezne lidi tezko uchopitelna temata. Jde mu o ctenost, traffic a prisel na to ze kazdy volicsky hlas ma stejnou vahu a ze penize nesmrdi Proto se nedockame uvah nad tematy ktera prumerneho ctenare vystrasi tim, ze je nedokaze pobrat, presahuji jeho pojmovy obzor. Jak pro Frantu ci Mařenu (prip. Alenu 😀 ) nadhodit tema, ze již dnes ohromujice rychly vyvoj umele inteligence dosáhne az strach nahanejici rozmery za několik malo let ? Staci kouknout na treba takovouto zpravu : „Tachyum má objednávku na vybudovanie systému s kapacitou 25 000-krát vyššou ako ChatGPT4 a 25x rýchlejšieho ako súčasné superpočítače“ https://www.tachyum.com/cs/media/press-releases/2023/10/03/tachyum-ma-objednavku-na-vybudovanie-systemu-s-kapacitou-25-000-krat-vyssou-ako-chatgpt4-a-25x-rychlejsieho-ako-sucasne-superpocitace/ Pak ale dalši krok : S tak neuveritelnou schopnosti AI jaka v pristich letech nastane a obecnou dostupnosti zarizeni na genove manipulace a editace (jsou uz velka i jen jako PC) pristi cvok – intelektual, si neveme flintu – ale vyrobi mozna novy virus… Je proto tomuto trendu obrana ? Meli by se temito trendy zabyvat politici ? Nebo alespon jasnozřiví a moudri publicisté ? Meli by a mohou – ale oba tito nemaji zajem „strašit“ ty, kteri je živí, kteri se jim po korunkach skladaji, at uz násilim (daně) nebo ze sympatie (bloger). Takze ja jsem z pana Vidlaka uz kapánek vystřizlivel, ale nakolik mu to vycitat, ze spoznal limity sve existence a řidi se jimi, to nevim…

      1. Každý bloger píše o tom co považuje za důležité. Máte li silné téma, které je pro Vás důležité, založte blog a začněte psát. Dá to jen o něco víc práce než psát komentáře u vidláka.

      2. Zdravím BANdito,

        já se domnívám, že Vidlák dělá záslužnou práci a má za to můj dík. Chce dosáhnout „změny“ a té se přiblíží tím, že „větší čtenost“. S tím příchází ten „souboj myšlenek, ideí, názorů“ a zveřejňování faktů s následnou verifikací. Tak jsme to chtěli v „sameťáku“. Je smutné, že jsme se to pořád nanaučili,viz náš „pinpong“ s k42-kou a jeho fanklubem.

        Co se týká umělé inteligence, tuto oblast nesleduji. Dobře si ale pamatuju, když tak cca 10-15 let zpět byly běžně dostupné zprávy o tvorbě „neutronových sítí“ a jejich zkoumání. V té době se pokoušeli vědci „nakontruovat“ neuronové sítě podobné lidskému mozku a simulovat na nich chování a myšlení člověka (popisuju svými slovy). Poslední co si pamatuju (zhuba) byl případ, kdy naprogramovaly tři neuronové sítě: „muž A“, „žena B“ a „žena C“. Zadání bylo: „muž A“ se zná s „ženou B“ a mají mezi sebou pozitivní vazbu. „Muž A“ má poznat „ženu C“ a to tak aby žena B nic nepoznala. Článek o tomto testu kočil zhruba takto: Průběh testu byl velice zajímavý, ale závěr vědce nepříjemně překvapil (bez dalších podrobností).

        Pak byla několik let pauza, až poslední rok je AI opět v kurzu. Poslední nedávný „velký humbuk“ kolem AI byl asi výsledkem, nějakého velkého objevu a následné snahy o jeho zpeněžení.
        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-ai-umela-inteligence-dostal-padaka-ale-mozna-se-vrati-muz-diky-kteremu-zna-svet-zkratku-ai-240012

        Já bych flintu do žita neházel. AI měla, má a bude vždy mít „nula-jedničkovou logiku“. To je její velká výhoda, ale zároveň nevýhoda. Určitě registruješ, jak jsou jedinci s touto logikou nepraktičtí a nikdy nejsou na čele „potravního řetezce“. Úspěch je někdy založen na naprosto nelogickém základu.

        1. No ano, ale je treba vzit v uvahu nekolik veci. V prvni rade na verejnost pronikne jen cast informaci, nevime zdaleka vse. Kdyz nekdy dojde k uniku, nestacime se divit. Jak treba nedavno v OpenAI to „kadrove zemetreseni“ – jedna z propiranych moznosti byla, ze objevili nepublikovany algorytmus na obecne reseni matematickych uloh pomoci AI, kterehoz fenomenu se sami lekli – co by byla dosti silena zalezitost… Nebo kdyz v IBM prohlasuji ze uz v 1.Q. 2025 asi dosahnou realnou kvantovou supremaci – znamena to ze v tajnych projektech uz patrne je. Mozna americky, cinsky ci rusky kvantovy pocitac musi byt zatim veliky jak panelak nalezato 🙂 a stat jak Zelenskeho pulrocni pomoc 😀 , ale bylo by az dost duvodu to tajit, stejne jako se tajila za valky Ultra – desifrator Enigmy… Ale i kdyz jen vezmeme v uvahu primitivni meritko vyvoje, ze by byl linearni (co nebude) – i tak pouha nemyslici, generativni AI, prinese zasadni zmenu do oboru kde to vubec necekame. Treba koukejme sem, do kunsthistoriky : https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-umela-inteligence-zrejme-vyresila-zahadu-raffaelova-obrazu-madona-s-ruzi-40455601 Nebo do historiografie. Kazdy z nas byl nekde v obri knihovne na hradu ci zamku. Ty knihy – vetsinou mravoucne traktaty ci pribehy – uz stovky let nikdo necetl. I kdyby se digitalizovali, proste by nebylo v lidskych silach je projit a vytezit z nich cenne poznatky. Ne tak AI – ta bude moct srovnat okamzite v principu libovolne velky objem dat, naprosto mimo lidskou predstavivost. Co vse zjistime ? Uz Ludvik Soucek si třeba postěžoval, ze v Turecku jsou archivy vedeny tak, ze proste jsou stohy spisu za stovky let dozadu proste nahazene do sklepu… Nikdo a nikdy lidskou silou to neda dokupy. Ne tak AI – na jeden sklep nastoupi jeden rocnik filosoficke fakulty a jejich jedinym ukolem bude vkladat to do scanneru. Za par tydnu jsou s tim hotovi a pak… Takze ani nemusime cekat na obecnou umelou inteligenci, na revoluci postaci uplne ta generativni, se svou moci zvladat data mining v objemech a podobach pro nas zcela nepredstavitelnych. Uz jen jeden priklad – fyzikove rikaji ze se do uzitecneho vystupu pouzije dnes jen cca 4 % dat z urychlovacu. Co se najde v tom ostatnim ? I k42 se tedy ma na co tesit, kdovi zda po zpracovani archivů za pomoci AI se nezjisti, ze jeho rod zacina u slavneho barona von Münchhausena… 😀

          1. Vsak som vam uz pisala, ze AI preberie intelektualnu pracu, plus vsetko povinne okecavanie, a cloveku ostane nemysliet, a pucovat hajzly, bo toto pre AI neriesitelne.

            1. Chudák Bandita, lidi tu mají rádi Vidláka, K42 a i jiné diskutéry, kdežto jeho nemá nikdo rád…Búúú húúú… maminko!
              Tak to musí přitvrdit a být ještě zlejší, protivnější, útočnější, vylévat si své frustrace tady u Vidláka každý den, a pak si ho jistě všichni zamilují!

            2. Obávám se, že AI přebere rutinní práce. Je to jako počítačem – pokud mu zadáte práci, udělá ji velmi rychle. Ale podle vámi předem zadaného programu.
              A pokud by Ai začala opravdu myslet, asi dojde k závěru, že člověk je ten největší škůdce a jako s takovým je s ním třeba naložit.

              1. Jenze otazka z pohledu fungovani spolecensko – ekonomickeho systemu zni takto : KOLIK – opakuji KOLIK ??! procent toho co povazujeme dnes za lidskou pracovni domenu, je rutinnich, algorytmizovatelnych praci ? Bohuzel, velka vetsina – i kdyz se to nezda. Z toho zbytku zase velkou vetsinu vyresi maly pocet lidskych supervizoru. Kolik a jakych otazek davate dnes treba operatorovi na zakaznicke lince tel. oparatora, v bance, slecince na recepci, apod. ? Jiste, muzete se te slecny zeptat uz dnes treba proc meli babatka na stredovekych obrazech tak male hlavicky 🙂 ale ona odpovi ze toto nema v popisu prace a zda vam muze pomoct v intencich toho naco tam na te recepci sedi. A kdyz zacnete nalehat a byt drzej, vyvede vas ochranka. Kdyz budete zlej i na ni, tak fizlove. Kdyz budete zlej i na ne, tak zasahovka. Kdyz i na ni, tak armada 🙂 Co nam lidem tedy zbyva – a to mluvime porad o „nemyslici“, generativni AI ? Nekolik procent tvurci prace (ale opravdu pro velice uzky segment jednotek procent lidi) – a dost. V dnes poloautomatickych vyrobnich provozech take postupna robotizace – v Amazonu uz s tim zacali a pri sociopatovi Bezosovi je jiste ze za 5 let tam ve skladech sotva uz potkate clovicka. Co z toho co dnes umi clovek ve skladu (umi zrakem rozeznat druh zasilky, umi ji chytit do ruky a nerozdrtit,, dat ji spravne na pas nebo vozik, apod.) – co z toho nezvladne robot uz dnes ? A kolik bude ten robot pri vsech svych vyhodach (nepotrebuje nic z toho co clovek) stat sveho majitele ? Cinsky prumysl zacina od 2025 rozsahly program vyroby robotu. Nesmali jsme se jeste pred 10 lety cinskym autum ? A dnes musi zoufala EU zavadet proti nim celní prekazky ? Trochu jsem se rozepsal o „tachyonech“ 🙂 jak to nazval jeden zde tady. Vidlak se tomu nemuze venovat jako hlavnimu tematu, pac by se co ? Neuzivil 🙂 „Aleny“ by sli cist to, cemu jeste jsou schopny porozumet. Alenam v historicky kratke dobe hrozi i to ze velka vetsina chlapu je uz nebude potrebovat v konkurenci sex robotek ani na to jedno 🙂

                1. Stale ale ostava pre AI viac intelektualnej prace, kde su neocakavane vplyvy minimalne, nez manualnej prace, kde vam moze cokolvek narusit postup … ako s tou blbou roombou, nechate stolicku inde nez ma naprogramovane, a je v haji … tak AI bude robit ‚vyssiu‘ pracu, kde posunuta stolicka nezavadzia, a clovek tu ‚nizsiu‘, kde dokaze stolicku prelozit pod pol minuty, nez by pisal pol roka program, co sa s tou stolickou vysporiada, aby vzapati narazil na neplanovany psi ci ludsky bobek na ceste (som sa raz rano zobudila, a cely detsky pokojicek poblity … skolkar objavil rotaviry)

                2. Pane kolego, není důležité, co stroje dokážou, ale kdo bude vlastnit stroje samotné, potažmo výsledky jejich práce. Tak tomu bylo, je a bude. AI do toho nevnáší principiálně nic nového. Takže nemá smysl tento základní společensko-filozofický problém redukovat na technickou debatu, ba dokonce bych to viděl jako škodlivé.

                  Pojďme řešit skutečný problém, abychom se nenechali svést do slepé uličky luddismu verze 2.0.

  15. Krájení salámu započalo v r. 1989. Od té doby odpadávají jen další a další kolečka. Lid zírá a mává bezmocně třepetalkami. Kladené otázky nebudou zodpovězeny. 10 milionů obyvatel už nikoho z horních tisícovek kormidelníků nezajímá. Po 30+ letech obsadili všechny klíčové posty a jsou dobře uhnízdění.

    1. Je to přesně tak, jak píšete, jen to krájení začalo dřív a jinde. K nám bylo po roce 1989 pouze importováno.

      Navíc je ten systém silně redundantní, v případě náhodného výpadku některé součásti (třeba nějaké volby nevyjdou někde úplně tak, jak je potřeba a jak jsou lidé navedeni) systém porouchanou součást odizoluje od zbytku, aby se nákaza nešířila, a nechá ji „vyhnít“. Až se její funkce vrátí k normálu, znovu ji plnohodnotně zapojí.

      Je to skoro nezničitelný mechanismus. Naštěstí ale perpetuum mobile neexistuje.

  16. „dopis a klánovickou zbraň našli v den útoku na fakultě“ = v den fakultního útoku. Bylo to jen kostrbaté vyjádření od CNN Prima News. Dopis byl jen jeden a našel se v den útoku (doma).

    1. Je dobře, že jste to připomněl.
      Rádo se na to při spřádání „teorií“ zapomíná nebo se to jakoby ani „neví“.
      L.

    2. To je opravdu chytré. Dopis nechám v domě, který chci zničit výbuchem a následným požárem.
      Ještě tu o karkulce.

  17. Ad: „Pochybností tehdy bylo hodně… já o nich také psal.“:

    Ano, třeba tady (19. května 2022):

    „A najednou… kdo by to byl řekl… na vrátnici se objevují dva „rusáci“, jejichž ksicht mu visí na nástěnce, že je tam nesmí pustit. A tak je tam nepouští. Hoši vytáhnou telefony, chvíli před areálem někam telefonují a po chvíli přijíždí vojenské auto a v něm major, který vydává našemu vojáčkovi přímý rozkaz, aby je vpustil. A tak je vpustil.“
    https://web.litterate.cz/tvrzeni-nelze-nezavisle-overit/

  18. Pane Vidlák.
    Dozvěděli jsme se jak to bylo s Kennedym,jak to s pádem dvojčat New Yorku s napadením Iráku, Litviněnko,Skripalovi,Kusnier,Nord Stream,ty Vrbetice a teď to má podobnou kamufláž.

    1. No, ale my se musíme dozvídat o každém hovadovi, každém prdu banksterů a eurohunijních podvraťáků, ale o vlastních potřebách nesmíme mít ani tucha. To mají na starosti pisálkové, televize, rádio a reklama donekonečna nám říká co potřebujeme.

    2. Můžete klidně napsat, že chcete podíl na půdě, rozpočtu a hned se vyrojí imbecilové, co říkají, né né, ty potřebuješ kapitalizmus, … nebo socializmus.

      Můžete napsat že chcete o svých potřebách rozhodovat stejně jako ty kurwy papalášský a zase vyleze nějakej bymboš a začne mlet, že si mám zase někoho zasebe zvolit a pak že se můžu demosgráticky bát o život, že přindu o kejhák, buď rovnou nebo ekonomicky.

          1. No ne, já jsem si všiml, že tady v diskusích mluvíte o nějakých potřebách. Takže jsem zvědavý, co se z toho vyvrbí za teorii 🙂

            1. Podíl na půdě
              Podíl na rozpočtu
              Podíl na rozhodování o zemi, obci a ták

              Ale ostatní říkají, že lepší než toto, je zahodit podělaný volební lístek s gsichtama do urny. Že co mi je jako do teho co ti gsichti s tím budou dělat.
              A někeří eště k temu rolují, asi rolety…

  19. Souhlas.
    Němci mají svůj slogan – „Alles hat seine Zeit“ – všechno má svůj čas.
    Já ten čas pro podrobnou informaci vidím tak kolem patnáctého ledna příštího roku. To je dostatečný čas na to, aby bylo vyšetřeno a objasněno vše kolem pachatele i události.
    Platformu pro takovou veřejnou informaci vidím v Bezpečnostním výboru Poslanecké sněmovny. Z veřejného jednání a v přímém přenosu TV žump. Stanout před výborem by měli policejní prezident a jeho náměstek pro službu kriminální policie a vyšetřování spolu s ředitelem úřadu služby kriminální policie a vyšetřování, dále pak ředitel Krajského ředitelství HMP se svými náměstky pro SKPV a vnější službu a ředitel a náměstek pro SKPV Krajského ředitelství Středočeského kraje, případně další zvolení policejní funkcionáři.
    Pro toho „rakouského“ pajtáše by tam místo být nemělo, jednání by mělo být odborné, nikoliv politické žvásty. A otázky členů výboru „na tělo“, žádné vytáčky a okecávání.

    Dočkáme se?
    L.

    1. Ne. Maximálně to poslouží nějaké (další) čistce v řadách policie. Skutek se promítne do zákonů, nový zákon o zbraních a střelivu už byl připravován, tak se dá solidně přitvrdit. Od zákazu semiauto zbraní po pravidelné a drahé psychotesty. I ta spolehlivost držitele muže být posuzována přísněji – máte nevhodné příspěvky na internetu?
      No, a ideopolicie (Kartouz, Vrabel – 2.životní šance) dostane víc lidi a širší pravomoci.

      1. Všechno je možné, nicméně ten Vidlákův článek je o potřebě poskytnutí a rozboru informací o události a jejím pachateli. Nikoliv o spřádání budoucích opatření.
        L.

        1. Ale ono se nejspíš nic takového nenastane. S odůvodněním:
          – ohledy na pozůstalé a zraněné
          – nechceme inspirovat dalšího magora
          – jsou-li nějaké pochybnosti po postupu PČR, nesmí se dotknout vládnoucí kasty (bohajeho, co to Rakušanovi dalo systematické práce dojebat to jak to je)
          – na fildu coby “výkvět” liberálního školství na věhlasné univerzitě také není žádoucí nějaké poskvrny

          Prostě mezi těmi co spolu mluví na něco takového rozhodně není žádná objednávka.

          1. Ano, i to je možné.
            Pak tu máme ještě něco jako „investigativní novináře“, kteří jinak aktivně rozmazávají kdejaký trus.
            Jestli i oni budou „v útlumu“, pak už fakt….
            L.

            1. Všechno viditelné je u nás majnstrým s penězovody. Protiváhou jsojednotlivé bloky s velmi omezeným dosahem. Dozvídáme se tedy tolik, kolik máme, kolik někde určili.
              Mají s Pepo obsaženy všechny pozice.
              Jak z toho ven?

            2. @Lex

              Lexi, myslíte těch stovky kauz, které nám investigativní novináři předložili za 30 let „demokracie“ a zhola nic se nestalo. NIC. Některé byly těžkého kalibru. Pamatujete devadesátky?

              Mediální mafiánské praktiky mocných | REAKCE A ZPRÁVY
              https://www.youtube.com/watch?v=faW6DJ7LIDI

              Lexi, dnes Vás nepoznávám.

              1. Já toho údajného lexe „nepoznávám“ od včerejška, kdy spolehlivě a oddaně dupal ve fízlácké brázdě a ostatní přesvědčoval, že je prostě vyloučeno, aby fízlové lhali.
                Každý další den jsem se mohl přesvědčovat (a každý další den budu), že lžou jako červení psi.
                Zrovna na tuhle identitu bych si dával náramný pozor. Až koudelkovci začnou škrtat weby, které „podporovaly“, tak díky identitám, jako je lex a gój, bude tenhle web mezi prvními. Panu domácímu se divím.

        2. Re: Lex

          Lopat se NIKDO neptá na jejich přání. Lopatám se nařizuje a zakazuje.

          Btw. když už vás nebere rajtování okolo baráku, neuvažoval jste o tom, jaké by to bylo sbalit se vypadnout na týden někam pryč?
          Vrátila by se vám chuť omést pavučiny a vyrazit na toulačku…
          … stačí jen za sebe uvázat spacák a celtu…
          … mně stačí být sám tři, čtyři dny…
          Cíl se najde vždycky protože cílem je cesta samotná…

          To jen tak, že si zítra natáhnu na dílnu svou motorku a začnu dělat sezónní práce…

            1. Ne, Targusi, nenavnadil.
              Za prvé, mi je skoro dvakrát tolik než tomu postjuvenilovi.
              A za druhé – všiml jste si toho sedla na jeho cestovní mašině?
              Už jsem psal – na sedle cestovního endura Cagiva Canyon https://motoshop.miramoto.cz/cz/e-shop/270706/t1774-cagiva/cagiva-canyon-500.html
              je reálný dojezd do sta kilometrů. Pro mne to je tak do Klokočova, Velkých Karlovic a odtamtud nahoru na Soláň, pak sedlem do Hutiska-Solanec a z Bečvy buď doprava zpátky na Bílou, nebo doleva na Rožnov, Frenštát a domů… /pane Berka, domůůů/. Jindy třeba do Štramberka, anebo opačně do Třinecko. Tak dvě hoďky jízdy a stačilo.
              Mi už Kerouac a jeho „On the Road“ nic neříká. Dokonce ani s tímhle, co mi stojí v garáži
              https://www.ultimatespecs.com/wallpaper.php?id=2164
              Já už jsem byl.
              L.

          1. To udelate dobre Trambus a nemusite to tak rozhlasovat jako nejdulezitejsi cast diskuse. Budte sam..A bez klavesnice to udelate nejlip.
            Vnady a vase navnadovani ,kdyz mame naladu ,my hledame jinde.

        3. Kazdej by se obratil na sirokou verejnost s zadosti o informace vo pomoc,
          k nejrychlejsimu a nejpoctivejsimu vypatrani pripadu a poskytniti faktu,
          na zjisteni skutecnosti a co se stalo…
          Na rozdil od policie ,ktera vedet nechce a nema zajem, nebo co?

    2. Dočkáme se?
      Vážně se chcete ptát? „Zločin proti národu, varuje Schmarcz před politizací střelby. Kulidakis volá po debatách“

    3. Já myslím, že se nedočkáme. Od roku 1306 marně čekáme na nezpochybnitelnou zprávu o tom, kdo zavraždil Václava III. A dokud se nedočkáme, nebude v zemích koruny české důvěra v orgány činné v trestním řízení…

  20. K hromadné vraždě zcela v USA stylu u nás v ČR nezbývá než opakovat , co zde již bylo ihned po činu řečeno ….Je velmi nepotěšující , že níže uvedené noční slohové cvičení se zdá čím dále více pravděpodobnější …….

    Panklasik napsal:22 prosince, 2023 (0:16):

    Nic se neděje bez příčiny(a následků)

    Jděme na záhadné vraždy z jiného pohledu:

    1.Je to stejné, nebo i větší než jako jsou podobné činy v USA
    2.Vrah měl mít profil na nějakém ruském profilu,což je ale bylo označeno nezávislými novináři za zcela jasný podvrh…(kdo to udělal,v čím zájmu,na čí popud?-komu to prospěje???)
    3.Vraha nelze údajně jen tak identifikovat,není k poznání..nakonec se ukáže možná,že jeho DNA se neshoduje s DNA otce,neb byl nevlastní…
    4.Jak je moc pravděpodobný současný jevů:
    – výskyt arsenálu zbraní na FF UK(!?-schází je tanky,rakety a podzemní tunely pod Vlatavou a metrem)+několika desítek(?) zbraní u vraha legálně pořízených-kde na to vzal chudý student,pořízení onoho arzenálu jde téměř do milionu Kč..
    -smrť otce vraha-nikdo nechápe,proč tak najednou
    -smrť 15 lidí + zranění 25 dalších
    -policie o ničem nevěděla,nic nečinila,ačkoliv rozvědky vnitřní a vnější poslouchají každý šepot,domýšlí co kdo udělá,ještě než to udělá
    -policie zasahuje tak,že vlastně vůbec nezasahuje,pachatel se už na to nemůže dívat a raději spáchá sebevraždu
    -vražda tolika lidí u člověka řádně prověřeného psychologem či psychiatrem nebo alespoň obvodním lékařem pro získání ZP není příliš pravděpodobná(ještě se to prakticky nikdy v ČR nebo ČSSR či ČSR zatím nestalo)

    Takže vyslovuji kacířské hypotézy :

    a)Podobá se nějak celý děj mordu novináře na Slovensku a jeho přítelkyně v době nedávné,dodnes opředeno záhadami a záhadnými úmrtími vysokých činovníků policie SR-údajná stopa prý agentů typu 007 snad prý někde z mocnosti za mořem dalekým..
    b)V ČR to bylo jen nyní lépe( a drsněji) připraveno,efekt opravdu zaručen
    c)Válka z Ruskem je prý na obzoru,ale hrozí přitom i současně lidové povstání,možná i více či méně drsná revoluce je v ČR na obzoru z bídy a naprostého morálního a ekonomického rozvratu .Tu situaci si vodiči loutek Fiala a spol.hrubě však nepřejí a tak mají napilno,jak zavést v ČR
    – tuhé represe(něco na způsob po represí po atentátu na Haydricha)
    -odzbrojit vlastníky ZP a majitele zbraní,kterých je v ČR 300 000 duší a z kterých jímá loutkovou vládu a její vodiče upřímný strach(jako němce za protektorátu například z čechů… viz wikipedie a německé zápisky v vůdcova hlavního stanu: čech je nebezpečná smějící se bestie,která se ohne jako tráva ,aby se pak narovnala a zahubila svého pána,proto odzbrojit ,držet zkrátka,krmit jako lepší prase nebo lépe řízeně zlikvidovat na Sibiři nebo ještě na území protektorátu ekologicky umordovat a prohnat komíny koncentráků )
    -udržet násilím(represemi + korespondenční volbou) u moci neudržitelně neudržitelnou smečku skrz-naskrz zaprodaných zločinců,lhářů, lichvářů a bláznů= Fiala a spol.

    Následující možná hodiny či nejdéle dny ukáží,zda výše uvedené hypotézy jsou výplodem totálního magora,chorého mozku anebo naprostým blábolem anebo je to bohužel jinak než to navenek vypadá dle výronů „médii“ a zástupců 5 koalice.

    Na každý pád je všech zbytečně zemřelých opravdu škoda,protože to byla naprosto zbytečná smrt a všem pozůstalým patří soucit,pomoc a upřímnou soustrast a zemřelým pak přání klidu jejich duším.Všem viníkům za smrt povražděných pak také kletba,ať se smaží v pekle a nenajdou nikdy (nikdy!)klidu a straší na tomto světě až do jeho vesmírného

    1. Vec je jednoducha , zotrocey vlady se schazeji v zahranici. Vlady maji za povinnost ,
      kopirovat opatreni a skutky jinych vlad a zavadet tam kde vladnou.
      Tak prosazovat vse co je narizeny z jednoho centra moci.

        1. Sasin má takové podivné nutkání řešit si své denní potřeby právě zde, u Vidláka. Už je toho velká hromada a jemu to pořád nestačí…

  21. Prisel tambor na naves, tam vybubnoval vynos a pote ho pribil na vrata radnice.
    A tim to bylo vyreseno. A komu se to nelibilo, ten sel do satlavy.
    Pripravme se na to, ze dnesni vrchnost diky internetu pochopila, jak jednoduche je vladnout a obrati se ke starym osvedcenym metodam. Spolecnost degraduje a jeji rizeni ma dve moznosti: bud prestavi management k ukolu pozitivni restrukturalizace, anebo zjednodusi objekt ovladani.
    Hadejte, co si vybere.

    1. Děkuji za ten odkaz. Autorka má opravdu zajímavé otázky. Opravdu nevíme nic o matce zavražděné holčičky z Klánovického lesa. Je to opravdu cizinka? Pak by ovšem hypotéza, že se přijel mstít bývalý milenec ze země, kde mají jiné humanitní standardy, dávala smysl. Autorka si správně klade i otázku, proč by Střelec jel přes celou Prahu si vyzkoušet střelbu a nestřílel by někde, kde by to pro něj bylo dosažitelnější. Kdo jste někdy jel veřejnou dopravou v tomto směru, tak pochopíte pochybnosti.
      Dávalo by i smysl, že Vikulenec chce zamést stopy nad Klánovickým případem, pokud by dotyčný cizinec byl ze země, na kterou Vikulenec vsadil veškeré politické ambice.
      Pak má autorka pravdu, že nedává smysl, aby Střelec nechal dopis, kde vysvětluje střelbu v Klánovickém lese v domu, který chtěl vyhodit do povětří. Dále má pravdu, proč by psal dopis o Klánovickém lese a nenapsal dopis na rozloučenou, kde by popsal, co chce udělat.

      1. Tu zprávu o nalezeném dopisu a v domě, předurčeném k totální demolici, vypustili fízlové.
        Že by ten dopis musel být vylisován na nějakém kosmickém materiálu, aby případný výbuch a požár přežil, to je přece jasné jako facka.
        Už jen z tohoto jednoho faktu vysvítá, za co považuje vedení státu své občany.
        Že jsou sami fízlové idioti, namíchaní s debily a schopní vyplodit něco podobného, to víme zcela určitě. Minimálně všichni ti, kdož se pohybujeme po silnicích jako motoristé.
        Že je tím spolehlivě znegováno naprosto všechno, co tady vyplodila identita Lex, je nabíledni.
        Projděte si jeho příspěvky, zejména včerejší.
        Buď je to fízl, bývalý fízl, nebo je sem nasazený.

      2. Mimochodem je vidět, že i hasiči jsou o drobet chytřejší a předvídavější, než průměrný Rambo ze zásahovky.
        Kdyby chytřejší hasiči nevypnuli elektriku už na antoníčku před barákem, tak jsme ještě okolo baráku sbírali zbytky těch Rambů i s těmi jejich zásahovými výbuškami..

  22. Jestli tuhle fašistickou vládní sebranku něco mrzí, pak že pachatel nebyl nějaký dezolát, Konvičkovec nebo proruský aktivista, to by teprve byla kouřová clona!
    Jinak, pachatel je mrtvý, s ohledem na pozůstalé tůdle nůdle, vyšetřování skončí a zapomeňte.
    A ano, přitáhneme šrouby a budeme víc šmírovat, to jo, v zájmu bezpečnosti.
    NAŠÍ!!!

  23. Vidláku, je to jak z tý písničky : pořád se jenom ptáš a odpovědi tý se nedočkáš. Ale ptejte se dál, snad se někdy dozvíme pravdu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *