Ve svém pondělním článku jsem se pozastavoval nad oznámením Andreje Babiše, že chce prodat pardubickou Explosii, protože skvěle vydělává a tak je nejlepší chvíle, ji prodat. Položil jsem řečnickou otázku, ve kterém ekonomickém vesmíru se to takhle dělá? Která ekonomická poučka říká, abyste prodali firmu, která má ohromné zisky? Nebyl jsem jediný, kdo měl pozvednuté obočí a kdo za tím čul nějakou čertovinu.
Dnes jsme o tři dny a několik Andrejových vyjádření dál a Andreji, promiň, poněkud se do toho zamotáváš. Říct, že Explosie není strategická firma, to vám jako někdo zbaští? Explosia je firma, která dělá s nitrocelulózou. Pokud mě paměť neklame dělá jí zhruba patnáct tisíc tun ročně. Nitrocelulóza je naprosto základní věc pro všechno. Dává se dovnitř do granátů, odpaluje granáty z hlavní děl, je součástí prakticky všech trhavin a nebýt jí, nebyla by žádná muniční iniciativa ani nic jiného. Takové továrny jsou v EU (tuším) jen tři. Jedna u nás, jedna ve Francii, jedna v Srbsku. Ta naše je myslím největší. Německo takovou výrobu vůbec nemá, to jim Američani prostě nedovolili. Natolik Němcům od Druhé světové nikdo nevěří.
Ano, můžete mít výrobu nejlepších granátů, můžete vyrábět nejpokročilejší děla, můžete mít linky na obrábění, soustružení i lisování, ale když nemáte nitrocelulózu, nemáte nic. Můžete se na ty mosazné válcokuželové obrobky koukat, můžete si je dát do muzea, ale bez výrobků z Explosie vám to celé k ničemu není. Můžete mít linky na výrobu dronů, můžete jich vyrábět stovky denně, ale bez nitrocelulózy z Explosie je to úplně k ničemu.
Když mi premiér řekne, že teď je nejlepší čas, Explosii prodat, tak prostě začínám větřit a dělám to bez ohledu na to, že mám Babiše radši než Fialu a že se mi naopak hodně líbí, jak teď vyhazuje všechny ty lidskoprávní exkrementy, totiž exprty, z úřadu vlády. Jak se nějaký expert jmenuje Michailidu nebo Matěj Hollan, je jejich vyhazov nadmíru žádoucí a vhodný. V tomtro ohledu jsem velmi inkvizitorský a říkám vládě: VYHOĎTE JE VŠECHNY, TRH UŽ SI JE PŘEBERE!
A kdybyste se teď jako vláda dokázali ohradit proti státnímu znovupohřbu arcinacisty Andrije Melnika na Ukrajině, proti čemuž protestovali jak vaši kamarádi Američané, tak vaši kamarádi Izraelci, chrochtal bych blahem. Kdybyste dokázali říct, že jste si všimli toho, předč čím varujeme od roku 2015, totiž, že se Ukrajina stala banderovským státem vedeným nacistickou ideologií, byl bych nadšen a hodně bych vám toho odpustil.
Ale promiňte mi, nehodlám si nechat věšet na nos bulíky, že Explosie není strategický podnik, protože to není napsáno v nějakém manuálu a protože armáda od ní nenakupuje. Co by taky nakupovala? Surovou střelnou bavlnu? Armáda nakupuje až granáty od Strnada! Bez výběrového řízení a ze Slovenska, i když Černochová Fica nemá ráda. Strnad má ale dost dlouhé prsty, aby si to uměl zařídit.
Explosia je úplně ten nejzákladnější zbrojní podnik a je přímo žádoucí, aby právě tento článek dodavatelského řetězce byl v rukou státu, protože tím má nad všemi Strnady i jinými obchodníky se smrtí alespoň nějakou kontrolu.
A odtud podle mě také vítr vane. Máme totiž válku na Ukrajině a ta sežere libovolné množství trhavin. Nikdy jich nebude dost. Ono není zase tak jednoduché, rozšířit právě tuhle výrobu. Na tohle neuděláte jednoduchou halu. Vyrábět patnáct tisíc tun trhaviny ročně, co je padesát tun denně. To je docela dost bezpečnostních,protipožárních i protivýbuchových opatření, zabezpečených skladů a dalších serepetiček. Postavit novou továrnu, to vám v dnešní Evropě jen tak nepovolí a tak je to také úzké hrdlo celé bratrské pomoci Ukrajině. Kdyby Evropa uměla vyrobit dvakrát tolik trhaviny, Ukrajina by to s chutí spotřebovala.
Výrobní linky na granáty jde rozšířit mnohem snáze a tak dneska na ukrajinské válce vydělává především ten výrobce, který si dokázal zajistit dostatek nitrocelulózy. Granátů je víc než trhaviny. Proto vznikla muniční iniciativa. Proto Strnadovi obchodníci koupili, kde co bylo, od kteréhokoliv Boko Haram ze Sahelu. Klidně ať je to rezavé a shnilé, jen ať je v tom uvnitř trhavina. Proto ten špalír zájemců o Explosii. Kdo ji koupí, ten si zajistí patnáct tisíc tun nitrocelulózy pro své granáty, ty pěkně naplní, pošle na Ukrajinu s mnohem větší marží, než za jakou teď vyšetřují Skupinu D a stane se ještě bohatším Strnadem, než je teď. Nebo se stane mnohem bohatším Francouzem, nebo mnohem bohatším Izraelcem. Takhle to funguje.
Výroba munice pojede ještě dlouho po ukončení války na Ukrajině, protože zbrojní sklady jsou prázdné, ale a naopak, jakmile válka skončí, žádný úřad ani občané nebudou chtít, aby jim za humny vyrostla továrna, která umí hodně dobře vybuchnout. Obzvlášť dneska, když Koudelka tvrdí, že jsou ruští agenti úplně všude a zapalují klidně i autobusy v Praze, natož aby zapálili linku na střelnou bavlnu… Kdo bude mít Explosii, ten bude prodávat Řehkovi (nebo tomu novému náčelníkovi štábu) granáty. Kdo mít Explosii nebude, ten ostrouhá, protože v Evropě se už nedá postavit ani psí bouda, natož muniční továrna.
Kdybychom za pár týdnu zjistili, že nejsolventenějším zájemcem o Explosii je právě Strnad, vůbec mě to nepřekvapí. Ale může to být i kterýkoliv jiný český zbrojař, který tím nejbohatšímu zbrojíři světa trochu vypálí rybník. Samozřejmě, to může být i někdo ze zahraničí a vlastně bych se vůbec nedivil, kdyby to byl třeba někdo z Německa, protože, jak jsme si řekli, Němcům Američani nikdy nevěřili natolik, aby jim dovolili základní surovinu. Ať si dělají pěkné tanky, pěkná děla i superpřesné a superdrahé granáty. Ale trhavinu (pro jistotu) vyrábět nebudou!
Vládní motivaci, Explosii prodat, neznám. Možná je to nějaký politický deal ve smyslu „já vám dám muniční továrnu a vy mi dáte pokoj.“ Možná je válka na Ukrajině skutečně u konce a tak to Andrej prostě přehodí na soukromý sektor. Možná EU nechce, abychom u nás vyráběli základní vojenskou surovinu, tak to udělají stejně jako s cukrovary. Koupí Explosii a pak výrobu zruší nebo převedou jinam. Možná má válka přejít do nové fáze a na Explosii už je zaměřený nějaký ten Orešnik, takže bude lepší, když to Rusové rozstřílejí Strnadovi než aby to rozstříleli daňovému poplatníkovi. Možná je to prostě pakt mezi Babišem a zbrojaři, kteří jsou schopni zatlačit na mééédia, aby o premiérovi psala s láskou a shovívavostí. Možná je to tohle všechno dohromady.
Ale kurňa, ať z nás tam na vládě nedělají blbce a neříkají nám takové hovadiny, že Explosie není strategická a důležitá. Je kurva důležitá a kurva strategická. Tohle vymlouvání je na úrovni Mlynáře, který dělal zabíjačku a hájil se tím, že to ohlásil starostovi. Jsem rád, že už nám nevládne Fiala. Jsem rád, že Andrej vyhazuje parazity z úřadu vlády. Jsem rád, že se chystá zákon FARA, jsem rád, že skončí koncesionářské poplatky… tedy doufám, že to tak bude. Ale, kurňa, mohli byste přestat mlžit a říct nám to o té Explosii pravdu. Já chápu, že existují politické kompromisy a někdy je třeba hodně obětovat, aby bylo možné hodně získat. Ale nedělejte z nás pitomce.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Už dlouho vím, že uvažuji zcela jinak než většina této společnosti. V politice zcela určitě.
Tedy jsem přesvědčen, že válka je věcí států a stát má být vlastníkem všeho, čeho se válka může týkat. Tedy zejména výrobních aktivit zbraní a trhavin a … prostě všeho. Dopustit typicky kapitalistický nešvar, aby byl výrobce válečných zbraní soukromník, je podle mého názoru hrubá chyba, která navíc zcela obnažuje, že základní hodnotou kapitalistické společnosti jsou jen peníze.
Ano, pokud v této hloupé demokraticko-kapitalistické společnosti rozhodují jen peníze a lidský život je penězům, přes veškeré velkohubé lži politiků, plně podřízen, může Vidlák napsat takový článek s argumentací zisku.
Ale jak jsem již psal včera k Vidlákově „Nadčlověčí rakovině“ … v každém člověku se skrývá hajzl a vrah …
A co se asi skrývá v člověku, který vlastní výrobny děl, granátů, tanků … A co je to za společnost, která legálně umožňuje svým lidem vlastnit výrobny zbraní, umožňuje, aby bohatli výrobou nástrojů na zabíjení lidí ? Ano, je to demokracie a kapitalismus, nejhorší a nejlživější systém vlády nad hloupými lidmi.
Spojit válečnou výrobu a volný trh bez přívlastků je pochopitelně pitomost. Když vláda vydá více peněz na zbraně, tak zbrojovky zdraží, ale novou fabriku nepostaví.
V USA to tak dělají už dekády. A od té doby co s tím začali jsou jejich války jeden debakl za druhým.
Pokud jste chcimír, tak je tahle strategie dobrá.
Nikdo s mozkem v hlavě s takovým ekonomickým modelem nepůjde do války. A pokud ano, nebude to dlouhá válka.
Akorát je škoda těch peněz co se rozkrade při „investici do obrany“. To zničí nějaký rozvoj společnosti na dekády.
to adx:
Podepisuji.
někdy je dobré zkontrolovat, jestli vůbec uvažujete 😄
A nemyslim to negativně. Snažim se to dělat taky. Se střídavým úspěchem 😄😄
Lepsi kdyz skoncis sebevrazdou, Tichy ,protoze , kazdej je vrah a zabije te.
Podle tvyho tvrzeni..Tim ze furt tady vopruzujes ,vyvracis svoje tvrzeni..
Delas sam ze sebe tupyho blba.
Ale kulovy ,uvazovaci pouckari ,A.Tichy , ze „rozhoduji penize“…
Nejdrive nejhorsi vrazedny psychopati ovladli lidskou spolecnost tim , si naloupili penize a majetky ,behem staleti a zalozili system , kdo ma nejvic penez a zlata
ten ma absolutni moc .
A kdo mel trochu penez a nebo byl proti toho , olopupili , popravili ,zavrazdili a nebo zacali valky. ..Psychopati sveta dodnes jednaji a udrzuji stejne system a stejnym nasili..
A zadny hloupy demo,atd. poucky …s tim nemaji co delat.
Logická úvaha, která vyvolává hysterické reakce:
https://svobodny-svet.cz/logicka-uvaha-ktera-vyvolava-hystericke-reakce/
.
„Jsem rád, že se chystá zákon FARA“
Vidlák jako obvykle lže.
Ať si raději zjistí rozdíl mezi zákonem o zahraničních agentech a FARA a pak je porovná s reichlovým návrhem 🙂
To je jenom takova metafora. Ten zakon se mozna chysta… a mozna jeste dlouho a dlouho bude 🙂
pro mistni sektu:
ja bych pro ten zakon byl vsema deseti, ale Babisovi neverim ani kolik je hodin. Zaroven nemam zapotrebi mu lezt do zadku a chvalit ho za neco, co neudelal a k cemu se moc nema.
Nezoufejte! Vždyť Vám zbývají ti druzí, mnohem důvěryhodnější politici:
Fiala, Rakušan, Havel, Pavel, Hřib, Nerudová, Zdechovský… (da capo al fine)
Výše ubedeným věřím nejen kolik je hodin, ale i jaký je právě rok.
To je jenom taková hra. Vždycky vypadá líp něco uklohnit a dát tomu líbivý název, že jste jako splnil, co jste slíbil, než se na to úplně vysrat …
Byla bych raději, kdyby už by přijat.
Výstavba další jaderky se také chystá.
Již několik desetiletí.
A konkretne?
„Kdybyste dokázali říct, že jste si všimli toho, předč čím varujeme od roku 2015, totiž, že se Ukrajina stala banderovským státem vedeným nacistickou ideologií, byl bych nadšen a hodně bych vám toho odpustil.“
V roce 2014 kdy rusko začalo válku na Ukrajině okupací Krymu tedy „banderovským státem“ podle vidláka nebyla 🙂
Ukrajina se vydala na banderovskou cestu Majdanem. Tam začala její nacistická trajektorie. V roce 2015 vydává Ukrajinská Verchovná rada (parlament) zákon, který uznává banderovské bojůvky UPA (to jsou ti, co rozvěšovali mrtvé děti po stromech, vyřezávali těhotným plody z břich a jiné naprosto „humánní“ aktivity) za hrdiny Ukrajiny.
Banderizace Ukrajiny začala prvním dnem po rozpadu SSSR. To se začali vracet banderovci a různí Hunkové z USA a Kanady. Nasrali se do státní správy a banderizace se rozjela. Výsledek dnes sledujeme v přímém přenosu.
Vatikan v pomahani nacistum pokracoval po 45..Nejdrive zehnal papez a dalsi ,kropili svatou vodou nacistickym zbranim, aby s nima zabijeli,
co nejvic slovanu../To ma na programu uz asi tisic let/.
Vatikan a do mensi miry Cervenej kriz ,fungovaly jako cestovani kancelare ,ktery organizovaly odcestovani nacistu /ty nejhorsi bestije ,jako Mengele, z nich meli prednost/, do Jizni Ameriky , kde je vitali ..
Sefem byl biskup Hudal s jeho „ratline“ , rovnou a nebo pres Spanelsko a Italii..Do Kanady zvali desitky tisic utecenych banderu a davali jim medajle ,asi za hrdinstvi na masakry ,hlavne ruskych a polskych malickych.
A proc myslite ,ze zase parasiticky biskupove pribehli, aby predstirali pravdu a lasku ,kterou malokdo prezije ,jakmile se u nas zmocnili vlady jejich posluhove..
Každý den se zde zvětšuje počet hňupů, které se musí přeskakovat.
No po té demonstraci v Brně bylo se to trochu zvětšil počet těch, co jsou tady služebně,
Ktovie prečo….vidlak nie je v snemovne, z pohľadu opozície ho veľmi nevyťažia v médiách, tak načo vyhadzovať peniaze?
Stát musí vyhazovat peníze pilných poddaných, jinak by se mohli zapařit.
To bude v rámci fyzické připravy na útěk před drony 😄😄
Pokud se nudite, tak si projdete nejake ukrjinske tiskoviny starsiho data.
Glorifikace banderovcu zacala na Ukrajine HODNE dlouho pred 2014.
Jako dukaz by vam rovnez mohl posluzit pocet ulic a namesti pojmenovanych po Banderovi, Suchcevicovi a dalsich reznicich.
Okamzite zapad zacal od 1990 , velky vojensky cviceni v U. Nekolik za rok..
Aby si vycvicili a potom poslali uzitecny valecny zlocince a vrahy na Rusko..
Blbec, který si myslí, že UA je „ta hodná“ by neměl mít na uzavřeném oddělení psychiatrické léčebny přístup k internetu. Stejně jako ze dne na den skončil zázrakem covid, stala se mávnutím kouzelného proutku UA tím, jak ji dnes prezentuje vládní opozice a média hlavního proudu. Důvod je úplně jednoduchý – válečný byznys. Země, která by byla prezentována v médiích stejně jako celkem běžně do té doby byla právě UA, by se nemohla stát destinací pro všechny ty stovky miliard, které shrábnou kromě korupčníků a oligarchů především globální vlastníci bank, kteří skrze akcie a další finanční mechanismy vlastní či kontrolují veškerý zbrojní průmysl KoZa. Až tak jednoduché to je.
Masivní podporu banderovců ze Západu rozebírá v článcích francouzský publicista Thierry Meyssan.
Podpora šla už od 50. let, trockista Chruščov tehdy propustil všechny banderovce z vězení.
https://nabojpravdy.cz/09-clanky/thierry-meyssan-spojenectvi-mi6-cia-a-banderovcu-aneb-ukrajinsky-projekt-neni-nahodny/
https://nabojpravdy.cz/09-clanky/thierry-meyssan-druha-svetova-valka-pokracuje-na-ukrajine/
Samozřejmě že to začalo hned po kolapsu SSSR. Řekl bych dokonce, že se to připravovalo už dávno před tím. Stejně jako ve státech bývalé Jugoslávie …
Myslím, že to full-scale začalo okamžikem, kdy byla spuštěna tzv. ATO.
Regulérní, novou vládou a novým „presidentem“ spuštěné vraždění jejich vlastních obyvatel, ruskojazyčných Ukrajinců i smíšených rodin převážně okolo Doněcka.
Už tehdy u toho v DLR byl Patrick Lancaster, který zdokumentoval první útoky salvovými raketomety Grad na civilní zástavbu, kde žili ruskojazyční ukrajinci.
Byli to jejich vlastní lidi, často příslušníci širších rodin útočících teroristů.
Teror, banditismus a historická příchylnost k nacismu.
Výsledky dnes vidíme a president VVP si další běh událostí na UA dokázal představit.
Až tak, že celých 7-8 let imho nedělala ARF nic jiného, než že se připravovala na SVO.
President RF ten nacismus a fašistické počínání vlády UA, nechtěl nechat zajít tak daleko.
I proto byly DLR a LNR, snad jen dva-tři dny před SVO, regulérně uznány ze strany RF.
Hitler taky začínal pouličními bitkami s komunisty, bušením pěstí do stolů po pivnicích – až se z toho stala regulérní politická strana, NSDAP.
Naprosto stejný důvod tedy má i jedna z důležitých odrážek v plánu SVO, denacifikace a to s použitím jakýchkoli prostředků. Demilitarizace dtto.
Mít za sousedy nejen zlodějské zmrdy, ale ještě k tomu i programové nacisty, teroristicko-partyzánské batalióny ala Azov – a NATO se základnou hned za plotem, to fakt chceš…
A samozrejme ukr Chruscev bezel hned do Usa a za tema co predstiraji ze sou britove ,pro rozumy a rozkazy..
A predvadel represivni a masakrujici socialismus v NDR , v Madarsku a Breznev tom pokracoval i u nas se sluhama ze Slovenska az do konce.
Aby vsude krmili media a populace i u nas , aby chteli zmenu , jejich teroristickym socialismem ..
Milý Pavle C.,
musím se snížit k použití „four letters world“ a nazvat Vás politickým idiotem. Vývoj na UKR:
– Ukrajinci se léta bránili zatažení do americko-britského tažení proti Rusku. Od svého vzniku (1992) přes Budapešťské memorandum (1994) deklarovali neutralitu své země a nakonec si ji (2012) dali do Ústavy.
– důvod, proč se CIA, MI6 (správně SIS) a nakonec i EK snažily donutit Ukrajinu (stejně jako Gruzii) vzdát se neutrality a vstoupit do NATO je geopolitický, protože geografický. Kerčský průliv, jediný přístup Ruska k jižním možím, leží mezi (tehdy ukrajinským) Krymem a právě Gruzií. Možnost, že by NATO mohlo kdykoli uzavřít Rusku možnost obchod, by znamenalo ekonomickou likvidaci Ruska.
– 20 . 2. 2014 dospěli představitelé vlády a opozice ke shodě na následném postupu a řešení krize, garantem dohody bylo mj. Německo a Francie. Dohodu odmítli ultranacionalisté (Pravý sektor, Svoboda atd.).
– následného rána začali odstřelovači ze dvou objektů, ovládaných právě Pravým sektorem a Saakašviliho Gruzánskou gardou, ostřelovat Majdan. Zavraždili skoro 100 lidí, demonstrantů i policistů.
– ačkoliv „Západ“ znal fakta, obvinil z masakru vládní (Janukovyčovy) síly. Tak byl rozpoután státní převrat, který dosadil j moci juntu ultranacionalistů, neonacitů a oligarchů.
– V REAKCI NA STÁTNÍ PŘEVRAT v Kyjevě obsadili Rusové Krym, protože věděli, co bude následovat.
– východní regiony (Doněck a Luhansk) odmítly státní převrat i jeho představitele a žádali vypsání regulérních voleb s tím, že do jejich uskutečnění budou stát řídit ti, kdo byli zvoleni v předchozách volbách, ne ulrabacionalisté.
– 15.4.2014 zahájili představitelé pomajdanovské junty „protiteroristickou operaci“ (ATO) proti regionům, které odmítly akceptovat ze zahraničí připravený a řázený státní převrat. Ukrajinská armáda začala odstřelovat z děl a bombardovat východní regiony své vlastní země. Zahájila tak občanskou válku, na níž státy EU reagovaly ohlušujícícm mlčením. Za skoro 8 let povraždila Porošenkova (oligarcga) a následně Zelenského (výrobek oligarchy Kolomojského) kyjevská junta 14.000 lidí včetně skoro stovky dětí (viz „Alej andělů“, z EN verze Wiki vymazaná). Skoro 8x víc, než kolik jich zabili Rusové na Ukrajině za 4 roky války.
BTW: Vzpomínáte na Vicku Nulandovou a její „Fuck the EU“ (29. 1. 2014)? Odkud Vicki věděla, že za necelý měsíc proběhne státní převrat a že se premiérem stane (oligarcha) Arsenij Jaceňuk, protože „Jac je náš člověk“ (dodnes na webu BBC)?
Lidem jako Vy závidím jednoduchost jejich vidění světa, ale to je asi tak všechno.
Jen technická – 1000 dětí – Alej andělů.
Na Nové Demokratické Ukrajině nikdy žádní banderovci nebyli. To je zákeřná proruská dezinformace, jakých je plný internet. Hrozné je, že ti odporní Rusové své nehorázné pomluvy ukrajinských ryzích demokratů dostali i do naprosto „seriózních“ médií.
Něco málo muziky k rannímu kafi. Proč pořád vážně, že?
https://www.youtube.com/watch?v=1s6n67KK21Q
https://www.youtube.com/watch?v=8LQhItrkJuU&list=RDd4Soaj-Ikhs&index=9
Děkuji Kocoure. No nesmál jsem se. Hvězdné nebe nad námi a zlý pryč…
No vida. Vidlák si notuje s opozicí, co se týká prodeje: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-5-59-explosia-na-prodej-zni-to-jako-bychom-se-zblaznili-rika-novinar-307138
Opozice ale prostě jen tepe do Babiše za každou cenu. kdyby byli u moci, prodávali by to klidně taky a Babiš by je naopak kritizoval úplně stejně.
Bingo.
Jde o dvě strany téže mince.
Stát nemá primárně vytvářet zisk, vlastnit firmy na komerčním trhu ani přímo řídit ekonomiku.
Namísto toho má fungovat jako nestranný „správce“ a „noční hlídač“. Mezi jeho klíčové úkoly patří:
* Tvorba pravidel: Nastavení rovných a spravedlivých podmínek pro všechny účastníky trhu.
* Vymáhání práva: Zajištění ochrany soukromého vlastnictví a dodržování smluv.
* Základní infrastruktura: Zajištění bezpečnosti, justice, diplomacie a případně klíčových dopravních sítí, které soukromý sektor nezvládne postavit.
Pokud stát začne sám podnikat, dochází z pravicového pohledu k narušení tržního prostředí (např. vytváří nerovnou konkurenci díky státnímu rozpočtu), deformuje se efektivita hospodářství a roste prostor pro korupci či klientelismus. Zisk je podle těchto myšlenek odměnou za podnikatelské riziko, které má nést soukromník, nikoliv stát na úkor daňových poplatníků.
Kdo vam namlel tyhle blbosti do hlavy ?
nestranný „správce“ a „noční hlídač“.
Kdyz nema zadne nastroje a zuby tak se jen diva jak mafianske skupiny drancuji vse.
Zřejmě si nakálel do čepice a tu si pak nasadil na hlavu. Udržuje mu to mozek (nebo co to má) v teple.
Kdyz nema zadne nastroje a zuby tak se jen diva jak mafianske skupiny drancuji vše?
Kdo vám namlel tyhle blbosti do hlavy?
Vy asi vůbec netušíte, že dnešní systém je založen na mafiánských klanově oligarchických skupinách, které ve skutečnosti vládnou a politici jsou jen loutky.
Projevujete zásadní neznalost, Brebto: vždyť „stát nemá podnikat“ a „trh vyřeší vše“ jsou základní a nejdůležitější teze katechismu tržního komsomolu. 😉
V nejúspěšnější ekonomice posledních x let a patrně i budoucích y let, Číně, vlastní stát řadu korporací, z nich mnohé jsou největší svého druhu na světě a vytvářejí spoustu zisku. Vedle nich existují v Číně i soukromě vlastněné společnosti, z nichž mnohé patří mezi největší svého druhu na světě.
Takže toto záměrně šířené stěžejní dogma mafiánského-korupčního kapitalismu tak úplně žádný přírodní ani ekonomický zákon nebude, že…
ved v takom Somalsku ani stat nic zrejme nevlastni….a vidite ako sa im velmi dari:-)) kdezto take USA ci Britania ako Mekka kapitalizmu este stale toho vlastnia dost….a nejak sa ukazuje, ze tam kde to pustili sukromnikom, ti z toho vytiahli co sa dalo a zadlzene to vratili za hubicku statu, kedze slo o nevyhnutnu infrastrukturu….napr. zeleznice v Britanii. Koniec koncov aj Veolia sa ukazuje ako spickovy investor, tomu to stat predal zrejme pretoze stat nic nema vlastnit….takze opravy platia aj tak mesta-obce-stat, Veolia inkasuje…..dokaz ze Vasa teza funguje??:-( A mimochodom hovori Vam nieco monopolisticky kapitalizmus?? Prave tam kde su prirodzene monopoly, by nemal byt nikto nez stat, nakolko inak sa to cele zvrhne na tazbu renty z najmu, pricom vlastna zasluha je nula. A to ma potom dosledky na rast cien, co ma nasledok rast miezd, co ma za nasledok pokles konkurencie v medzinarodnom vztahu. Prof. Hudson o tom pise uz desiatky rokov….kym KoZa uspesne udrziavala vdaka statnemu kapitalizmu ceny zdravotnictva, skolstva, dopravy, byvanie apod. nizko, mohla ekonomika rast, odkedy sa to sprivatizovalo, vsetci tlacia na rast cien a spirala sa odvija. A podla neho uspech Ciny je prave v tom, ze ona teraz robi to, co KoZa zahodila. KoZa sa vlastne vratila oblukom k tomu, co bola za feudalizmu, len v inom baleni. Koniec koncov aj tam bol najvacsi rpoblem ten, ze aristokracia zarabala bez roboty len vdaka tomu, ze cena pody stale rastla…..a to limitovalo potom kupnu silu obyvatelov kupovat si aj nieco ine, nez len to co existencne potrebovali.
Hezky napsane floskule. AI?
Uvedte tu jediny stat, kde to takhle funguje.
Neřekl bych, že vyroba výbušnin a munice nepatrí mezi veci, ktere patri do soukromeho sektoru. Ať to klidně řídí a financuje soukromník, ale stát ho musí mit uvázaného na řetěze hezky zkrátka.
A takových oborů je samozrejmě víc …
no vida, ráno rozlepím kukadla a úplně jiný článek, co?
Destrukcí cizí Explosie vznikne škoda cizímu.
Obyvatelé Pardubic asi tak v pohodě nebudou, jako my na Severní Moravě.
Sakra, my zas máme Mošnov… 🙂
Jednou takhle z rána,
ozvala se rána,
Zbyl tu po ní jaksi
mnohem hlubší Taxis.
Že by žokej Váňa?
Ne, to nebyl Železník,
To přiletěl Orešnik.
A s ním jiný Váňa.
Jiní Váňové na Orešníku nelétají, to bude až Vaší specializací.
Jednou z vecera ,
vyritila se tlusta prisera.
Posselt se menuje,
ze vsem Cechu krev vysaje.
Tlusta je ta sjezdu hydra ,
Cechum chce vypit krve vedra.
Nikdy tlustoch ,nema dost ,
porad zuri a ma zlost.
Idylka skonci kratce,
kdyz hydre darujem ,
nikdy nezalitujem.
Vsecky hop,vyskocilovy zradce.
/Jinak skoncime gestapu na opratce/.
Kdyz stohlavy sani pridame navrch
aby se uz z rajchu na nas , neutrh.
V klidu budeme zas spavat na luzku ,
kdyz pridame hydre , fialovou princeznu babisku.
A kdyz to nebude , vec je jista velice.
/V rajchu uz stavi pro nas ,dalsi sibenice/.
Vsecky u nas havlo vlady ,
dodavaji na sibenice klady.
Na Staromaku se zase schazeji
katove naroda a popravy,chystaji.
A davu zradcu, presidenti
k porucnikum se lisaji, kolaboranti..
Podle zakony svobodnyho trhu ,
zboznujou kazdou lejno, mrchu.
Mas lide jen jednu nadeji ,
zbav se zradcu driv, nez te prodaji.
Ládik!!!
Bolevec 1913
Překlep, správně má být
Bolevec 1917
Ty lidskoprávní exkrementy se velice povedly 😀
Bazalka
To jen Babiš vyhazuje Fialové agenty,postupně si tam Babiš dosadí své slouhy .
Je na tom něco nepochopitelného, neobvyklého?
Státní dluh – víte, co je na něm nejhorší? Že bez něj by se celý finanční systém nejspíš zhroutil
https://degener.cz/statni-dluh-jsme-na-nem-zavisli-a-nikdo-to-nahlas-nerekne/
Kdo potrebuje sjezdy a posselty , kdyz mame ochotnou Babisku.
Komu asi proda, co tady este zbylo..To je spravna otazka.
Hmm, myslíte že po Klausovi a Zemanovi ještě něco zbylo?
Judr. Koudelka píše, že Babiš přesouvá nabobtnalé úředníky z Úřadu vlády na ministerstva. Tak nevím koho vyhazuje. Pán Koudelka ve svém posledním, zde uvedeném článku nic takového nezmínil.
Důvod „prodeje“ je prostý…Francouzská Národní finanční prokuratura po 4 letech „intenzívního“ vyšetřování
dospěje k závěru, že Babiš nabyl nemovitosti na jihu Francie, včetně zámečku Château Bigaud, zcela legálním způsobem v souladu s literou tamních zákonů. Dále se ukáže, že nákup přes neprůhlednou strukturu firem v daňových rájích, praní špinavých peněz, jsou jen sprostou pomluvou. Nu a na oplátku Babiš Explosii a.s. prodá žabožroutům. Stručně…Francie drží v rukou výsledky vyšetřování, které mohou zničit politickou kariéru českého premiéra. A Babiš o den později navrhuje prodat Francouzům nejcennější zbrojařskou firmu, kterou stát vlastní, s odkazem na to, že mu zájem osobně tlumočil sám Emmanuel Macron. Žádná věda v tom není, jedná se o pragmatické rozhodnutí…
Francouzští specialisté na daňové úniky ukončili vyšetřování, které se týká českého premiéra Andreje Babiše a jeho nákupu nemovitosti na jihu Francie. Serveru Seznam Zprávy to sdělila zástupkyně finančního prokurátora Národní finanční prokuratury Bérénice Dinhová. K jakému závěru vyšetřovatelé dospěli, Dinhová neuvedla. Francouzské úřady zkoumají podezření z možného praní špinavých peněz a daňového úniku. Babiš již dříve jakékoliv provinění .
„Vyšetřování bylo právě vráceno Národní finanční prokuratuře, takže vyšetřovatelé ho považují za ukončené,“ sdělila serveru Dinhová. Doplnila, že zatím nemůže zveřejnit, k jakému závěru vyšetřovatelé dospěli. Žalobce, který se případem zabývá, podle ní musí nejprve spis prostudovat. „Můj kolega musí přečíst celé vyšetřování a poté se rozhodnout, co bude dělat,“ uvedla Dinhová.
Server píše, že Babiš na dotaz, zda byl francouzskými úřady informován o závěrech vyšetřování, neodpověděl.
Transakce, kterou francouzské úřady prošetřují, se objevila v uniklých dokumentech v rámci takzvané kauzy Pandora Papers. Podle francouzského deníku Le Monde v září 2009 Babiš prostřednictvím řetězce offshorových společností koupil vilu na jihu Francie. Dvě nemovitosti včetně vily s tříhektarovým pozemkem podle listu zakoupila společnost se sídlem v Monaku. Tehdy ji vlastnila offshorová společnost ze Spojených států. Nemovitosti vyšly na 14 milionů eur, tedy přes 350 milionů korun podle tehdejšího kurzu.
OMLUVA.
ZJISTIL jsem, že již jeden Pozorovatel zde je.TA KŽE JÁ BUDU POZOROVATEL č. 2
Výborně. Víc pozorovatelů víc vypozoruje.
A každý pozorovatel může za to, že je pozorovatelem 😄😄
Tlumocil je prikazal. Lid se odmita vyjadrovat presne.
Kdyz to neproda Babis ,proda to jinej.
Vod samyho zacatku , co je mozny cekat vod bohace..
Duvod prodeje je prosty , obvinime franzouzsky vlady z nelegalnich kseftu a skoupime vsecky jejich podniky ,ktery chceme a levne…
Nevím, zda to Vidlák myslí vážně, nebo jen využil příležitost, aby se strefoval do vlády? Píše kriticky o kšeftu, kterému jak zároveň prokazuje, nerozumí. Vytváří náladu proti vládě u svých čtenářů, kteří mu věří každé slovo. Dělá to zbytečně, ať se bude snažit jakkoliv, levičáci se do parlamentu ani příště nedostanou. Ještě že je to tak. Už to tu jednou bylo a dodnes se z toho země úplně nevzpamatovala.
Babiš je zřejmě jediný člověk působící v politice, který prodal a koupil X svých velkých, prospoerujících firem. Nikdo jiný z politiků s takovým obchodováním nemá praxi. Mnozí tnšco takového neviděli ani z rychlíku. Málokdo z politiků takovému odchodu aspoň trochu rozumí.
Když je na prodej skvělá firma kterou na nic rozumného nepotřebujete, můžete pak za skvělou tržbu pořídti to co naopak potřebujete. A pokud něco opravdu nepotřebujeme, jsou to granáty na zabíjení národa, od kterého nakupujeme energie, který mýtí banderisnmus, korupci a šikanu, okterý brzy bude mít rozhodující vliv na změnu politického a finančního uspořádání světa a který je schopen, pokud to bude potřeba, poslat celou Explosii do lufti i s půlkou Pardubic.
Zato vy zjevně nerozumíte ničemu. Jinak byste těžko napsal nesmysly jako třeba pak za skvělou tržbu pořídti to co naopak potřebujete.
no, třeba dotaci a daňové úlevy pro nového, západoevropského majitele ziskové firmy
Ano, zachráníte si vlastní brusel před francouzskou justicí a ty peníze, co utržíte, narvete do cizích kapes jakože plnění závazků NATO. Jo, je to chytrej obchodník. Akorát, že my z toho budeme mít howno.
Valky sou drahy a kde na ne vzit a tak musi elity bohacu krast..
Nejdrive se najde nepritel demokracie, vic nepratel , je lepsi.
To slibuje hromady miliard penez, zisku
Pak sou demokrauti zdeseny a musi chranit narod a za penize naroda zacnou ,davat zakazky vsem korporacim , aby si vydelali na zbrojeni….
A potom se demokrati brani , valkou na nepritele , kterej casto ani nevi a potom taky nechape, co se deje.. Nekdy se dlouho vzpira , jako Rusko , ale neni mu to nic platny..
Ze je nepritelem../Bad luck, neni ,kdyz nevi ,ani poradne vyzbrojenej/.
Kdo chce psa biti , hul si vzdycky najde..Demokrat si samozrejme najde tu nejdrazsi na narod ,kdyby snad obcani nesouhlasili a na nepritele , u nej nevadi jestli souhlasi bejt uhlavnim nepritelem a nebo ne…
Zadnej system nema tolik prednosti a vyhod ,jako raj parasitu demokracie, zbohatnout ,bez prace a mit se dobre a beda tomu kdo by v tom prekazel..
Milý pane prodá se jen jednou, ale dividendy/podíly na zisku může stále deficitní státní rozpočet inkasovat vždy, když je podnik v zisku. Takhle se zprivatizovaly všechny výnosné subjekty, vč. BAnk, plynárenství atd. a to je jeden z důvodů, proč jsme chudá země. Ale tuto chybu opakují politikáři od počátku 90.let a většina ovcí/voličů tomu radostně tleskala ….
Banky byly tehdy ztrátové. Bodejť by ne, když po 40 letech socialismu nikdo neměl ponětí, podle jakých pravidel fungovat.
Naštěstí to dnes už dobře víme. Je to tím, že dnes už nejsme malé děti!
👍😁
A proč byly ztrátové? Nebylo to tím, jak byly řízeny?
Kolik řiditelů zkrachovalých bank zkončilo ve vězení?
Někdo z nich se zastřelil? Neunesl tu ztrátu cti?
Nikoli, odcházeli se zlatými padáky.
To byla ta pravidla.
A pan ředitel Komerční banky Richard Salzmann se pak dokonce dostal do Senátu. Vzpomeňte na průser s falešnými diamanty. Ale on za nic nemohl, “ on byl jen ředitel“
Nakej Salzman byl syn Slanskyho a dostal hodne penez a hned po prevratu by ceskej velvyslenec v Rusku..
No protože na socialistické ekonomické fakultě se to neučilo.
„Když je na prodej skvělá firma kterou na nic rozumného nepotřebujete….“
Hahahahahaha, tak jsem se uz dlouha nezasmal.
Moc dekuji, dneska uz muzu jit a po cely zbytek dne budu mit dobrou naladu 🙂
V takovém podniku by měla kvést sabotáž.
Já se pokusím položit pár otázek, která vytvoří tu závěrečnou:
– pokud se Rusko nas…štve, k čemuž ji masová vražda teenagerů-studentek/tů pedagogiky dává plné právo, válka na Ukrajině skončí ještě letos a totální kapitulací Zelebobíkovy junty. Co z toho vyplývá?
– pokud izraelsko-americká válka proti Íránu za pár týdnů skončí (faktickou kapitulací agresorů), co z toho vyplývá?
– pokud finanční (neohlášený, ale faktický) krach většiny EU i samotných USA povede ke zhoršení ratingů a nemožnosti se dál „levně“ zadlužovat, co z toho vyplývá?
– lze – s ohledem na předešlé – opravdu předpokládat, že bude pokračovat nesmyslná militarizace EU i KoZa? Nebude spíš KoZa donucen se nějakým způsobem dohodnout s Rusy (a Íránem a Čínou) na nějaké formě koexistence a na tu „báječnou“ plánovanou válku (proti Rusku, a tím pádem i proti Číně a Íránu a Severní Koreji a…) zapomenout? Protože bez ropy a plynu a kovů vzácných zemin a … jsme prostě v řiti?
Z výše uvedeného mi vychází poslední otázka:
– bude za rok někdo potřebovat (a nakupovat) produkci Explosie ve stejném množství jako dnes a za stejné ceny? Nebo se firma vrátí na úroveň zisku (který ani v dnešní konjunktuře není nijak závratný) PŘED válkami na Ukrajině a Středním východu?
Po pravdě – neznám ani jednu odpověď. Ale pokud by se naplnily předpoklady, které rezultují z těch otázek, zajímá mě na vlastníkovi Explosie (současném nebo budoucím) jen to, zda tu bude platit daně. Mnohem radši bych věděl, zda po odchodu Řehky a jeho kamarily z genštábu AČR začne jeho následovník budovat ČESKOU armádu, která bude opět „chránit území a bezpečnost občanů ČR“. Nebo zda i nadále bude existovat jen jako nepříčetně drahý expediční mikro-sbor žoldáků, jejichž účast (kdekoliv) má pouze legitimizovat válečné agrese NATO. Kdekoliv.
Ano.
Podle mě bude nový náčelník generálního štábu AČR Hlaváč ještě větší válečník než Řehka.
Už ta jeho idea European Battle Group zavání základem Evropské armády. Nechci tady žádné cizí jednotky ani nechci aby mí příbuzní nedobrovolně umírali za cizí zájmy. A že při tom bude mít AČR nějakou velící funkci je obrovsky úsměvné.
Navíc v jeho prioritách není žádná odlišnost oproti Řehkovi.
Takže to vidím pořád na budování expedičního sboru na válku proti Rusku. Už proto, že tu byl na návštěvě generál Grynkewich, skutečný vojenský velitel NATO.
Hlaváč má obvyklé kecy typu „Mým cílem bude zahájit budování účinného, vícevrstvého a propojeného systému PVO, který dokáže včas hrozby detekovat, vyhodnotit a rychle na ně reagovat,“
Defacto ale PVO mají být stále jen Spydery a RBS-70 (NG). Až někdy 2030 má AČR mít nějaký systém C-RAM (ovšem jaký a kolik, to nikdo neví, možná se tím myslí to co máme, jen propojené). Navíc v té době bude už nový náčelník GŠ.
Tak Grynkewich už není velitelem evropských záchodků a přebírá to Hlaváč? A kde bude teď řechtat Řehka?
Už jen výběr NGŠ, oproti přání ministra války, je takový divný.
Ti dva mají totiž úzce spolupracovat.
zatial to bohuzial imho vyzera, ze EU sa naozaj chysta na vojnu s Rusmi….posledne bol tanker v ruskom pristave so 7 nevybuchnutymi minami na trupe……toto neurobila UA, takych potapacov ma asi z okruhu podozrivych len GB. Vela sa tancuje okolo Kaliningradu, cervene ciary sa vysmievaju. A imho Putin je sice ticho, az na nejaku tu demonstraciu sily, ale budu pomerne dost velku armadu (ktora aspon udajne) ani nie je zapojena priamo do vojny na zapadnej fronte….zrejme sa tam striedaju jednotky, aby sa pretrenovali, ale to je tak vsetko. A koniec koncov ak by sa naozaj chystala EU tych 90 mld.eur UA, co darovala a co si musi pozicat, len tak odpisat, tak na to by sa asi nedal nahovorit ziadny stat. Takze nie, neverim, ze cela ta nezmyselna militarizacia len tak vyprsi naprazdno a ani krach tak skoro priamo neuvidime……aspon nie tak skoro. BlackRock sa vyjadril, ze na vitazstvo USA v boji o AI s Cinou budu musiet sa investovat biliony z uspor domacnosti…..EK tvrdi, ze domacnosti musia zaplatit zbrojenie (koniec koncov odkial by na to vzali, bankari nie su uplne blbi)….evidentne este je stale dost zdrojov, jedine na co sa musi prist ako ich vytiahnut od obyvatelstva
Obávám se, že Váš závěr je chybný. Kdyby tuto etapu odpískali, začnou se lidé ptát, kolik to stálo, kdo to zavinil a vyplave tolik špíny, že to smete současné politiky až do desátého kolena. Jediným řešením pro ně bude válka, ani nemusí být vítězná. Ta jediná jim dává naději přežít, a to nejen ekonomicky.
OT pro pana ŘEZNÍČKA Z Brna
Vážená pane Řezníčku,
předně ještě jednou děkuji za organizaci protestů.
Chtěl jsem se Vás zeptat, zda neuvažujete o tom, že byste se obrátil na hlavní velká média a požádal je o opravu svých reportáží, tam kde nemluvila pravdu a nebo tam kde tendenčně informovala?
Minimálně na ty veřejnoprávní? U veřejnoprávních bych to viděl stížností na ředitele k rukám příslušné rady.
V Případě ČT do de facto již spracoval pan Petr Bohuš zde:
https://www.youtube.com/watch?v=sMB-fjqhblc
Stačí již jen přepsat a přidat odkaz na jeho video analýzu.
V případě ostatních médi by vám třebas s tím pomohl.
PS nezapomenout také na ČTK od které přebírají informace ostatní média.
Zapomněl jsem dodat, že pak bych poslal znění stížností a jejich reakce do Parlamentních listů, ať to pak rozmáznou. každou jednotlivě co týden jednu . . .
Díky za přízeň, ale neuvažuji o tom.
Byla by to ztráta času se natahovat s hydrou.
Zatímco v roce 2025 se v Brně (Pohořelicích) mluvilo o zrušení Benešových dekretech, letos o tom sudeťáci ani nepípli, to je pro nás cíl a jsme spokojeni.
Vytvořili jsme trošku tlak a zabralo to.
Pane Řezníčku, jste dle mého soudu ukolébán takzvanou Teutonickou lží, o které jsem se zde
zmínil včera. Byl jsem na akci v Pohořelicích a znám loňský projev Rakušana Kochlera z FPÖ
tamtéž. Letos byly Benešovy dekrety upozaděny, protože letos šlo hlavně o přepisování dějin.
Jak v Pohořelicích tak na Kounicových kolejích nebo i na Moravském náměstí se propagovalo
takzvané „smířeni“. Je to česky řečeno oblbování veřejnosti hodným strýčkem Posseltem a
nevinnými potomky členů SdP….Sudetendutsche Partei, později začleněna do NSDAP.
Nevím, jestli tam byl někde osobně., ale rád bych se s Vámi setkal a vysvětlil Vám situaci.
Opravdu nejsem hloupý, abych nepochopil, kam a odkud vítr vane. Velice dlouze jsem se bavil
s paní Dr. Hejlovou, která provází návštěvníky v Kounicových kolejích. V Kounicových kolejích byli
internováni nacisté po dobu několika měsíců. Nebyly tam vykonávány žádné popravy Němců.
V Brně se konaly tyto popravy jinde. Ale přesto zaznělo na pietní akci, že po skončení války
začal ihned na Němcích ……genauso grausamer Teror….stejně krutý teror, jako byl během války.
Počet obětí našich odbojářů byl předtím v projevu relativizován. Toto jsou sprosté lži, které mají
za úkol dosáhnout toho, abychom nakonec došli k přesvědčení, že jsme nebyli o nic lepší než
Němci. Ostatně se mi to i nějací hodní příbuzní řekli, že Tschechen haben hier Deutsche gemordert.
V rámci možností jsem jim to vysvětlil a dokonce jsem tam stál s informačním transparentem.
S některými Němci se dalo rozumně mluvit, abych neházel všechny do jednoho pytle.
Chtěl bych Vás upozornit na to, že pokud si necháme dále tyto věci líbit, můžeme si nechat rovnou
kálet od Němců na hlavu.
Umím německy a s touto problematikou jsem velmi seznámen.
Když nebudete při psaní neustále bušit do klávesy Enter, bude to čitelnější.
Josefe, jestli to měla být poznámka na moji klávesnici, tak jste vedle.
Raději bych si přečetl jinou hlášku.
Asi by nedalo moc prace vyrobit pametni medajli ,udelovanou sudetskym revansistum ,za zasluhy . kde by byla puska ,zabitej Cech,krev a v ramecku nazvy, Kaunicovy koleje, Kobylisi , Terezin a Lidice.
Beru na vědomí, byť si myslím, že je to škoda. Že to o co se zde hraje je veřejné mínění, které potřebujeme získat na svoji stranu. A že je potřeba dohrávat ty souboje až do konce.
Nejsem naivní, abych si myslel, že žumpalisté uznají svou chybu, ale tlačit bychom na ně měli, aby viděli, že jsme se s jejich mizernou prací nespokojili.
Přičemž za klíčové považuji právě to zveřejnění jejich reakce na žádost o opravu na jiném médiu s velkým dosahem. Jako jsou Parlamentní listy, NR, zde a pod.
Explosia kupuje nitrocelulozu od Synthesie a vyrábí z ní různé prskavky. Je to velmi výdělečný podnik pro stát. Vidlák nezmínil ještě jednu možnou příčinu prodeje. Babišovi hrozí obvinění od francouzské prokuratury a možná se chce Babiš prodejem Francouzům vyvinit.
Přestaňte šířit tenhle libtardí blud, ano? Babiš ten zámeček koupil v r. 2009 (!!!) za 15 mil. EUR. Po 12 letch – slovy DVANÁCTI LETECH – ho před volbami napadli autoři Pandora Papers, což byla určitě náhoda a ryze občanská povinnost.
Od té doby 4 roky – slovy ČTYŘI ROKY – francouzská prokuratura „vyšetřuje“, jak to, že Babiš platil penězi firmy, kterou ze 100% VLASTNÍ ON SÁM, a která sídlí někde off-shore. Jak to, že si nevzal úvěr a když už nevzal, měl prý SEBOU SAMÉ 100% VLASTNĚNÉ firmě poskytnout zástavu. Neboli vyšetřovatel tvrdí, že smlouva – kterou stekně jako obchod kompletně připravila firma s francouzskou licencí sídlící v Monaku – je chybně koncipovaná… Co mi to jen připomíná?
Babiš to nakonec vyřešil už před rokem nebo dvěma tak, že ten „Chateau něco“ zase prodal.
Resumé:
Tohle je jen další Čapí hnízdo, organizované tentokrát z Brusele, od Strnadů, Zelebobíků apod.
Sakra – naučte se konečně nepapouškovat propagandu Seznamu nebo Hydry, ale VYHLEDÁVAT si informace u pramene, v tomto případě na francouzských webech.
P.S. Nehodláte doufám na pokyn Lukačoviče/Bakaly/Reportérů ČT vytáhnout nějaké další Papers (nebo aspoň Paper), že ne?
Pláčete na špatném hrobě. To běžte vysvětlit francouzské prokuratuře. Ta se má do konce roku rozhodnout, zda Babiše obviní. A jaká je to náhoda, že zrovna s prohlášením Francouzů Babiš zvažuje prodej. A informace nečerpám z majnstrýmu, ale z alternativy. V tomto případě z Aeronetu.
Už jen formulace „francouzská prokuratura se má do konce roku rozhodnout, zda Babiše obviní“ by Vás měla varovat. Nemluvě o figuře vedoucího kolotoče.
On vidí do spisu? Zná se s prokurátorem? Zná průběh šetření? Nebo – pokolikáté už – na základě jednoho faktu fabuluje (konspiruje) a doszuje SVÉ projekce do pžíběhu, jehož podstatu ve skutečnosti nezná?
A když už chcete konspirovat, je tu další možnost: Explosii by rád ovládl Strnad, ale také Kolářův Colt CZ. Co když tu story o francouzské prokuratuře pustili do éteru někdo od nich? Strnadovi Česko už neplatí ukrajinský byznys, což zamrzí, nejen finančně. Kolář Babiše i celou jeho vládu nenávidí a škodí už z principu, navíc ho léta řídí CIA. To nejsou dobré vyhlídky. To už mi ta státní francouzská firma přijde nebezpečná o dost méně.
Jak už jsem tady napsal včera – fakt, že by např. SEMTEX mohl znovu putovat do rukou zástupných sil CIA (ISIS 2011, řezník ze Sýrie 2013, Ukraina 2014-, státy afrického Sahelu…) mě poněkud zneklidňuje.
Jediné, v čem s Vidlákem souhlasím je, že bych také rád věděk to, co ví Babiš/vláda a proč se Explosie chtějí zbavit.
Strnad chtěl Explosii již v roce 2022. Nějak z toho sešlo.
Později se začaly měnit řídící orgány akciové společnosti. V roce 2024 část dozorčí rady. Plně se to rozjelo v roce 2025, kdy došlo od března do začátku prosince k výměně celého představenstva. Toto jsou na internetu volně dostupné údaje.
S Vašimi dnešními příspěvky v zásadě souhlas.
Hal – Jste si opravdu jistý, že už Babiš neplatí Strnadovi ukrajinský byznys? Živilo se na tom hodně vlivných lidí v Česku. Opravdu proti nim Babiš vystoupil?
to Pavel:
Ano, jsem. Česko FINANČNĚ vystoupilo z ukrajinské „muniční iniciativy“ (na což si stěžují PePa107, pobaltské vymíráty, EK atd.) a ČR také neručí za „půjčku“ (=dar/výpalné) 90mld EUR, které moudrá evropsky hodnotná většina EU Zelebobíkovi darovala.
Slova mě nezajímají, toliko činy a fakta.
Jestlize koupe zamecku byla naprosto legalne dokumentovana a zaplacena legalnimi penezi , pak Babis nemel zadnej duvod zamecek prodavat .
A naopak si francouzskejma soudama dobre vytrit…A vzit ty soudy k soudu.
Babiš není jediný,kdo dělá ze svého publika, z nás, blbce.
Dělají to snad všichni politici, kteří nedopustí průnik světa politiky do světa normálního, kde platí zákony nejen fyzikální.
Jenže hlavní převodovou pákou informací jsou novináři. A ti si smí hrát na jediné spravedlivé, s právem nabulíkovat „prostému lidu“ cokoliv. Cokoliv, co se jim vyplatí. Za co jim někdo zaplatí.
Svět je složitý. Když chcete.
Nebo docela jednoduchý, když do lidí vidíte a víte, kam zatlačit, co říct nebo ukázat, aby se stalo to nebo ono. Je zapotřebí nějakým způsobem ještě více narušit monopol „hlavního proudu“ informací. Už není jediný, ale je pořád silně převažující. Lidi jsou líní si hledat a prosívat informace.
Takže podstatná změna financování ČTV a ČRo je nutností,> pokud nechceme tyto organizace rovnou zrušit. Dneska jsem zaregistroval v rádiu další a další argumenty, proč to prý nejde. Bude se opět jednat s vládou, budou se posuzovat nějaké dílčí návrhy na úlevy pro staré lidi a malé firmy. To všechno je jen proto, aby se do financí těcho "nezávislých" instituci nemohl podívat NKÚ. <b>Potrefená husa kejhá a to velmi usilovně.
Dovolím si poznámku: to jako vázně si my staří kocouři mame přat „průnik světa politiky do světa normálního“? Já taky patřím ke starým kocourům a připadá mi, že pronikání světa politiky kamkoliv znamená vždy průser 😀
K tomuto jevu dochází naštěstí velmi zřídka – ale vždy je to průser. 😁😺
Pripadum to porad pripada..
Když si neosvojíte politiku, politika si osvojí Vás. Takový je světa běh a Vy vyrazíte na pozice.
Vidláku, souhlasím s celkovým vyzněním článku (Explosii neprodávat), nicméně vycházíš ze zcela nesprávné premisy – Explosia žádnou nitrocelulózu nevyrábí, naopak ji odebírá od sousední Synthesie. Ta patřila nejprve Agrofertu, pak skupině Kaprain, která výrobu nitrocelulózy vyčlenila do společnost Synthesia Nitrocellulose, kterou prodala skupině Colt CZ Group.
Ale prakticky všechno jde přes Explosii.
Mne inspirujou napisy nad clankem..Tak sem precet nadpis a honem bezel zjistovat, jak sem blbej , na testech…. zatim prumeru..
Ctenar jista rad sroluje muj prispevek, kterej ocenuje blbost , prumerny blbosti a bez tecky nad i.
Uz sem psal, jak ty , ktery nam pobihaji pred vocima furt , jak sou vynalezavy ty prukopnici ve svy blbosti , tupisti a ignoraci a se chteji energickym prohlubovanim dostat az na samotny dno..Absolutni vlastni blbosti a porad nemaji dost..A to se jim dari , bajecne ..
Tak napr. situace ted vypada u nas , ze co neni uzemi bejvalejch Sudet a patri germanum , na ktery nemame narok ,jako soucast uzemi Cesky republiky , nemame ….a nemame , dneska vzkriseny a zavadeny na nas , tak se to ve zbytecku CR ,poradne hemzi prosudetskejma zradcema..
Sou dokonce ve vlade s presidentem , proste vsude..A.
Na to co zbylo a nemuze to uchvatit prosselt a zradci , to Babiska proda , za babku. Penize jenom kazi lidi , lepsi je kdyz nebudou mit, co zrat.
Trump zase valci a hodne moc za bezpecnost Ruska. Iran nesmi mit atomovky,kolem toho panuje celostatni hysterie ,kdyz I. porazi Usa , ajatolah tam taky nebude furt a Rusko je nejbliz..
A dneska neni vo konflikty nouze. Kdyz Usa je strasne daleko vod Iranu , je to velmoc a ma dobrou obranu a Iran na Usa s atomovkama nedosahne.
Rusko je po ruce..Kdyby neco..
Trump nadale venuje vsecky penize,na valku , aby Iran nemel atomovky.
Kdyz je Iran uz moc roku nechce ani nema ..
Maji tak,oba staty a vlady , uplne stejnej a spolecnej
cil a za ten cil ted spolecne proti sobe bojujou valku , vlada Usa a Iran..
Penizema nesetri na vyzbrojovani a zaplaceni jeho vladou, tech vubec nejdrazsich zbrani na svete , vsecko de v trilionech na valky a zbrojeni ,dluh taky roste , az nezbyde ani dolar na vyzivu americky populace ..
/Vo zdravi americanu ,uz nejde hodne dlouho/.
Jestli neco zbude na americany , ktery uz nemaji kde bydlet a co toxickyho nekde sezrat , /nic jinyho se uz nevyrabi/, vo to nikdo se nestara..
Aspon, ze ty americany s ebolou ,Trump posila spojencum..Aby to nedostal.
A kdo zbude a bude branit Tajwan, treba ,proti rusovi a cinanovi..Kdo vi.
Rekove vydali varovani proti dronum, ktery pristali v Recku ,ze by mohli zabit naky recky obcany , sou ty drony ,z U.
Zatim ,skrze napadeni ,dronu s bombama nekrici vo pomoc, vod Nato..
Baltsky republiky ,ale krici hodne.. Litaji a padaji tam furt , na ne drony ,
zase z U. vod Zeli …
Nato se nestara vo bezpeci a obranu svych clenu . Divny to je , Nato je divny ,
tak lejno z ty divny EU , se do toho vlozila , ze zaplati nekolik desitek milionu na obranu tech statecku…
Prave proti utokum dronum, z U. Vod budouciho clena Nato a EU..
A kdo je vlastne nepritel EU a Nato neni ,v takovy neprehledny situaci jisty a pozadat Zeli , aby je namiril, ty drony s bombama, na Rusko , kdo by se odvazil… Pokr.
Ted mame na rade , toho Putina ….
Na Ukrajine a v Kyjeve je mnoho osob , ze zapadu, ktery organizujou valku na Rusko , utoky na uzemi Ruska , na zabijeni ruskych vojaku a ruskych lidi , dovoz dalsich zbrani a dalsich miliard penez na valku ,do U , ty osoby ze zapadu na tom, ve dne v noci ,pracujou…
Uz nekolik dnu Putin poradne nespi a hned rano prvni co udela, je ze varuje , prave ty vetsinou nenavistny na Rusko osoby , aby odjely vcas z Kyjeva. Prave ty osoby..
Lavrov zase varuje Rubio ,do Usa ,ma velky starosti , ze aby taky zorganizoval odjezdy tech osob ,aby se jim nic nestalo….
Ty vosoby sou dospely a vi co delaji a vi to kazdej , ale Putin je humanista a nedopusti a porad varuje , aby se jim neco stalo..
Mimo zase s EU , organizujou ,kdo bude vyjednavat…
Vyjednavat a vyjednavat , az se zase doprovyjednaji do dalsich valek ,
coz je jedinej skutecnej vysledek ,vod 45.
Trump valci s Iranem , aby byl poradne oslabenej , kdyz potahne na Cinu a Rusko..
Takze bezvadne prosperujiciho podniku se bezvadnej podnikatel Babis zbavil , dodal skupine Kaprain , za kolik , nezajem..
/Vydelava podnik velky zisky , tak se takovyho podniku honem zbavim/..
A ja furt proc nejsem a nemuzu bejt miliardar..Protoze bych korporaci ,ktera vydelava nikdy neprodal..A zisky bych hrabal ve dne v noci.
A ta skupina ,se zbavila casti vyroby a predala vyrobu nitro , do korporace Synthesia …Kterou prodala do korporace Colt CZ Group.
Vydelava podnik , tak se ho porad zbavujou …
Vychází-li se z chybné premisy, i tak lze dojít ke správnému výsledku. Pravděpodobné to ovšem moc není, spíše naopak.
Ale podívejme se. Kdopak je za Coltem CZ Group. No přece stínový prezident Kolář. Proto je naprosto nutné aby byl jeho prezidentčík v Ankaře. Tam se přece budou domlouvat obrovské kšefty, kde je nitrocelulóza naprosto nezbytná, jak píše Vidlák. Takže to do sebe zapadlo jak pr….l na hrnec. A ten ultrabohatý bude Kolář.
Řekl bych, že uvažujete správným směrem. Velcí hoši (co spolu nemluví) se poperou o kořist, Kolářovi jde o opravdu velký bussines, Babišovi nejspíš hlavně o nekomplikovaný život ve Francii.
Pravděpodobní kupci:
1) CSG – Strnad
2) Eurenco, nejpravděpodobnější zájemce z Francie tlačený Macronem (nezmínil ho výslovně, ale je to francouzský státní podnik zabývající se právě výrobou trhavin)
3) možná ColtCZ – ti již koupili podíl v Synthesii (prakticky přes ulici)
–
V článku je dost zjednodušení, nitrocelulóza dnes v trhavinách téměr není (no, možná v některých dynamitech, ale ne vojenských trhavkách), ale určitě se bez ní neobejdou střelné prachy, výmetné náplně. Ona je není zvláště výjimečná v těch energetických parametrech, ale v tom, jak je to mechanicky houževnaté, mísitelné pojivo vedoucím k bezdýmným střelným prachům s tak široce regulovatelnými parametry hoření, tlakovými exponenty ale je i mimořádně tvárné, lisovatelné, extrudovatelné. Prach tak může mít podobu malých lenitlek, destiček , trubiček o rozměrech i v zlomcích milimetru po doslova vodovodní trubky o decimetrech délky.
Kupodivu, ani po 180ti letech od jejího objevení nemáme jinou, ekonomicky ani technologicky srovnatelnou náhradu. Ba ani té přírodní celulózy, které také není moc, a jiné zdroje (recyklace hadrů) ta technologie moc neumí, ono rozhoduje i délka vlákna a bavíme se o provozu plném silných kyselin, kde i zdržení může znamenat požár a ten v tomhle výrobním objemu často přejde do výbuchu.
Ano, strejda byl chemik a pracoval tam. Jednou mi vysvětloval, kolik devitek jestě musi byt za 99 a desetinnou tečkou v údaji o čistotě hliníku, aby trubkami mohla téct kyselina dusičná …
Ale kyseliny se posilaji ,kde je treba sklenenejma potrubima. Hlinik furt koroduje..
Blbost! Hliník se odstěhoval do Humpolce.
Když ale vláda potřebuje sehrát přes 300 mld do rozpočtu.
Ale dělá z ní všechno.
Ano. Je dobře, že jste to opravil. A tímto Vás zmocňuji a prosím, abyste můj příspěvek z 22:09 smáznul.
Nesmázne ho, nechá ho tam. Jako když masochista říka sadistovi : Bij mě. A sadista řekne : Ne. 😀
Takže Babiš je hrobař posledních zbytků našeho průmyslu. Nechutné. Nestačí že už nám skoro nic strategického nepatří, on se musí vyluxovat i ten zbytek. Třikrát fujtajxl.
Jakého průmyslu ?!?!?! Jaké průmyslové nebo jiné produkty – kromě trhavin, např. SEMTEXU – Explosia vyrábí? Jaká z její činnosti plyne zvyšující se přidaná hodnota? Jaký je stále se zvyšující kvalifikace/kompetence zaměstnanců a tedy jejich následný rostoucí přínos pro stát?
Je to úplně normální firma s obratem, který léta osciloval mezi 1,5 – 1,75 miliardy Kč a ziskem před zdaněním nějakých 12-15%. Teď je obrat vyhajpovaný dvěma současnými válkami (Ukrajina, Blízký východ), zbrojači skupují cokoliv, čili letos má obrat stoupnout ke 3 mld Kč.
Firma běžně produkuje průmyslové trhaviny (pro těžaře, kamenolomy, demoliční firmy atd.) A kromě toho v posledních leteh vyrábí pár pomocných prskavek, které se v současnosti skvěle prodávají válečným štváčům pro JEJICH finální výrobky. Proto se počet zaměstnanců Explosie zvýšil za poslední dva roky z nějakých 560 asi o stovku.
Ale Armáda ani Policie ČR nejsou na Explosii závislé ničím. Stát také ne.
Vlastně mě napadá, co by si měl stát phlídat: aby Explosii neovládly/nekoupily CSG (Strnad) ani Colt CZ Group (PePův Kolář). Pak by totiž hrozilo obnovení černých dodávek Semtexu atd. různým „ISIL-ům“, nebo do různých dalších „Sýrií“ (2011 a 2013), případně uskladňování zakázaných výbušnin na území ČR (Vrbětice 2014) se vším, co z toho vyplývá.
Nechápu Vidlákovu obsesi jménem Explosia. Ta Česku fakt prosperitu ani samostatnost nepřičaruje.
Je dobré, mít české továrny, v českých rukou, ať vyrábějí Semtex, nebo špendlíky.
to bude nakládačka… von ten text bez toho moc nedává smysl… volím protestní spánek o7
Synthesia… nitrocelulózu dělá Synthesia.
Nerad, ale musím konstatovat že tady ani AI nepomůže 😀 No teda pomůže, pomocí simulací až na kvantové stavy se asi bude dát bouchalivo vyrábět jednou zcela jinak a bez nitrocelulózy – ale nebuďme jak melouni a nedělejme dnes opatření s dnešními dopady – spoléhajíce se na technologie zitřka. Explosii neprodávat. Anebo když už, tak jistě je možné ponechat státu „zlatou akcii“ nebo jiný právní mechanismus třeba proti tomu aby nový vlastník neudělal to co už s nejedním podnikem va východě : Koupě za účelem likvidace.
Zaříznout slepici, která snáší zlatá vejce?
To je na mě už moc vysoká politika.
Zlaté vajcia síce neznáša, ale určite to je strategický podnik, ktorý musí kontrolovať vláda.
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=86929704&subjektId=708478&spis=607858
Se klidne na to konstatovani vyser , na rady a poucky ,taky..
A na co este.
..na pomoci simulaci a kvantovy stavy..
..na vyroby bez celulosy ..taky…
..ale nebudme jako melouni..Vic co se muzes na nas, my se postarame sami vo sebe a nepotrebujeme ,zadny pitomy hulva kecy..Spolehajici na technologie zitrku..
..mozne ponechat statu …a pravni mechanismus , novy vlastniky , s tim bez,
vis dobre kam patris..A uz tam zustan..
+1
Vrcholu himalaju sileny blbosti a pachani zla a nestesti na nas , este zrejme nebylo este dosazeno..Snad dalsi volby pomuzou..