V dnešním textu se ještě jednou vrátím k událostem, kvůli kterým se v Brně konal sjezd Landsmanšaftu a kvůli kterým jsme také demonstrovali. Ne, nebudu se už vracet ani k prezidentské předposelltovanosti, ani k „Ich bin ein Henleiner“ Vystrčilovi, ani k ostatním kolaborantům, kteří se tetelí na to, jak budou Češi znovu lokajovat pro Čtvrtou říši a oni dostanou od svých pánečků z Berlína podobnou odměnu, jakou dostal Emanuel Moravec nebo K.H. Frank. Dnes to bude takové malé varování pro současnost.
V uplynulých dnech jsem vedl celou řadu polemik, především na téma hentoho odsunu z Brna, kdy se „zlí Češi mstili na ženách a dětech“ tím, že je zavřeli v Pohořelicích do tábora, který Němci nachystali pro své otroky a vůbec to bylo ¨hrozně necivilizované, protože němečtí muži už přece dávno padli na frontě a mstít se na ženských a dětech je poněkud kách. Vždyť to byli normální obyvatelé Brna.! Zmanipulované oběti Hitlerovy propagandy!
Víte, v uplynulých třech letech jsme se také setkali s podobnými nadlidmi, jakými byli třeba ti brněnští Němci. Ne, ani zdaleka jsme s nimi neudělali tak trpkou zkušenost, jakou s nimi tehdy udělali Češi. Například já jsem ani jednou nebyl zbit, neseděl jsem v žádném lágru, nešlo mi o život, nestál jsem před soudcem, který mě mohl poslat za katr. Neposlouchal jsem z rádia každý večer jména popravených, neviděl jsem nafintěné paničky, jak si kupují lístky do Kounicových kolejí a pak se na celé kolo ofrňují, že dnes popravili JEN tři Čechy.
Stalo se mi jen to, že jistá velmi privilegovaná kasta nadlidí o mě lhala a špinila mě s celorepublikovým dosahem. Ano, novináři to byli. Navymýšleli si toho, různé experty si zvali, aby jim potvrzovali jejich vývody, jistý Krupka o mě napsal hanopis a když jsem mu ho nade vší pochybnost vyvrátil, co myslíte, že udělal? Nic. Zpupně mi oznámil, kde je moje místo. On je přece liberální panská rasa a já jsem jen dezolát.
Stejně tak jsem si užil roční popotahování kvůli řidičáku, spoustu verbální šikany od Oganesjanova gangu, sestříhaná videa, Romana Mácu, jak lže o tom, že mě platí Rusko a nebyla žádná policie, žádná ochrana a žádné dovolání. Ne nebyl jsem jediný a nebyl jsem na tom ani zdaleka nejhůř. Stovky dalších chodí od přestupkového k přestupkovému, platí pokuty, musejí si najímat za drahé peníze právníky a přišli o kamarády i o rodinu, protože té špíny bylo příliš a nedalo se nad tím vyhrát.
Mnohokrát jsem přemýšlel, jak se to stalo, že tak kultivovaný národ jako Němci, dokázal průmyslovým způsobem vraždit své sousedy. Jak se to stalo, že bodří strýčci, kteří četli Kanta a Goetheho se během krátké doby stali takovými bestiemi? Inu, je to jednoduché – stali se nadlidmi. Mohli být bestiemi, protože to bylo beztrestné, ba dokonce se to podporovalo.
Během pár let jim ta nadčlověčí rakovina rozežrala duši. Pochybuji, že kdybyste v roce 1930 přišli za kterýmkoliv sudetským Němcem a řekli mu, že za patnáct let bude udávat Čechy za to, že si vzali z havarovaného vagonu trochu cukru a půjdou se podívat na skvělé divadlo, jak je za to střílejí do týla, nevěřil by vám. Vždyť to byl normální tatík od rodiny, který chodil v neděli do kostela a vedl své děti ke kázni a pořádku. Změnilo se jen to, že mu umožnili pýchu a beztrestnost. Nic víc nebylo zapotřebí. Všechno ostatní se už stalo samo. Z normálních sousedů se krůček po krůčku, sviňárničku po sviňárničce, stali zločinci.
A pak přišel den, kdy jejich beztrestnost skončila. Najednou už nebyli nadlidi. Přišla pomsta.
Ani nespočítám, kolikrát jsem v posledních třech letech na pomstu myslel já. Kolikrát jsem se převaloval na posteli a přemítal jsem, jaké by to bylo, kdybych já měl tu beztrestnost všech těch Krupků, Brodníčkových, Bartoníčků a dalších. Mnohokrát jsem si představoval, co bych udělal s vidlemi, kdyby všichni ti Pšenáci neměli na své straně Rakušana nebo Metnara (nehodící se škrtněte). A to o nic nešlo. Jen pár blbých videí, jen posmívání na ulici od nových nadlidí, kterým ale ještě zdaleka nebyly otevřeny dveře jako tenkrát za Dolfiho. Nešlo o život, jen o důstojnost. Přesto se v mně mnohokrát vařila krev.
Největší zázrak Druhé světové války je, že Němci po tom, co udělali, nebyli všichni bez výjimky vyvražděni do třetího kolene, jak předepisuje Starý zákon. Největší zázrak Druhé světové války je v tom, že pomsta utlačovaných byla tak malá. Nedovedu si představit, že bych v sobě našel tolik sebezapření, jaké v sobě našli naši předci, když šest let, den co den, poslouchali z rozhlasu jména zavražděných, když se museli hrbit před německými pány a poslouchat jejich řeči v hospodách, že dneska těch šajse Čechů popravili tak málo.
Nadčlověčí rakovina funguje stejně dobře za Třetí říše jako v liberální demokracii. Stačí vytvořit privilegovanou kastu. Stačí vytvořit zákony na ochranu novinářů, ale neudělat žádné zákony na ochranu před novináři. Stačí evropské hodnoty postavit na piedestal a dovolit, aby se tyto hodnoty mohly vyvyšovat nad jiné. Všechno ostatní se pak stane samo. Ti, kteří ještě před deseti lety byli naprosto normální a neměli žádný problém s jinými názory, jsou dneska militantní jak Němci v Brně v roce 1944.
Ti, kteří kdysi odhalovali korupci a hledali pravdu, jsou dneska stejnými slouhy režimu jako ti, kteří kdysi udávali lidi za to, že si udělali načerno zabíjačku. Jsou beztrestní. Posledních deset let se postupně osmělovali. Postupně zjišťovali, že jim prochází stále víc a kdyby se jejich Já před deseti lety potkalo s tím dnešním, nejspíš by se nepoznali. Dostali privilegium ničit druhým životy a postupně je to sežralo. Ani Šafr nebyl vždycky takové hovado, jako je dneska. Ani Řezníček nebyl kdysi tak zpupný a Moravec byl kdysi také normální. A dokonce, možná i ten Oganesjan byl kdysi slušný kluk.
Dnes asi ještě nepřemýšlejí o tom, že by jejich beztrestnost mohla jednou skončit. Brněnským Němcům to nedocházelo ještě týden před koncem války. To se ještě udávalo i popravovalo. Nedovedli si představit, že to vezme náhlý konec a ti, které šest let šikanovali, dusili a vraždili, budou mít příležitost jim to vrátit. Dva roky, od Stalingradu, šla fronta zpět. Dva roky se k nim odplata zvolna přibližovala. Měli dva roky na to, aby začali projevovat empatii a soucit k podlidem. Neudělali to.
Pak přišel den, kdy bylo pozdě.
V normálním světě je pomsta zpravidla o řád větší než původní křivda. Oko za oko, to není instinkt, to je už kultura. Většinu lidských dějin to chodilo tak, že se za jeden život platilo stovkami životů… až jistý Ježíš to otočil a za hříchy světa zaplatil jedním životem… Je zázrak, že to Slované přijali a neodplatili Germánům, podle prastarých instinktů.
Vy, co se tam v České televizi nebo u Lukačoviče cítíte beztrestní, jste si jistí, že se to nikdy nezmění? A vy, co na ulicích šikanujete lidi, jste si jisti, že nikdy nedojde na situaci, kdy někdo vezme spravedlnost do svých rukou? Jste si jisti, že nikdy nikdo nebude mít příležitost se vám pomstít? A kdyby ano, jste si jisti, že ti, které šikanujete, vláčíte je bahnem a lžete o nich dnem i nocí, k vám budou jednou shovívaví? Jste si jistí, že s vámi bude naloženo po křesťansku nikoliv po pohansku? Jste si jisti, že se vítr neotočí a vždycky vás ochrání henten Štít demokracie? Jste si jisti, že se Bruseli nezkrátí paže? Jste si jisti, že vždycky budou policajti, kteří vám budou dělat ochranku?
Brněnští Němci si svou beztrestností byli jisti ještě v době, kdy už slyšeli dunět děla Rodiona Malinovského… a pak už neměli žádnou možnost s tím něco dělat. Jen si mohli ještě založit Landsmanšaft a doufat, že za osmdesát let Češi ztratí bdělost. Neudělejte stejnou chybu, liberálové! Lidí, kterým jste zničili život, je už docela hodně a pořád jich přibývá. Jste si jisti, že k vám jednou budou shovívaví? Jste si jisti, že nepřevládnou dávné instinkty?
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
https://www.youtube.com/watch?v=pLxm6os-bck&list=RDd4Soaj-Ikhs&index=3
Prskejte dál. Na svět, na fašisty, komunisty, libtardy, na Trumpa, na sebe navzájem…
Na brouky pytliky, co musi mit vzdy posledni slovo lol 🙂
Ten sjezd v Brně se neměl nikdy konat. A když vidím tu nečinnost, to nekonání, že v ČR si může každý dělat co chce i svolávat fašistickorevanšistické potlachy, je mi smutno. Náš národ to má spočítané. Božena Němcová se musí obracet v hrobě.
Divím se Vidlákovi, že tady nechává běžet diskuzi, opravdu velká část příspěvků jsou jen výkřiky do tmy. Asi počítá s tím, že ti, kteří se snaží tady najít nějaké názory sami pochopí, že jsou tady špatně a změní lokál.
Ale – je to jeho blog…
No, měl jsem tu čtyři příspěvky, tři z nich jsou smazané (snad v rámci čištění Ety). Není jich škoda, nebyly to žádné skvosty, na druhou stranu, když člověku zmizí 75 % produkce, není to zrovna motivací k pokračování. Asi je čas odtud vysmahnout.
proč byl vysauberován eta nevím, ale po pravdě se mi dopo spíš zvedl kufr z vidlákovy reakce na něj… asi seknul do čerstvýho. Estli to nějak dále pokračovalo, tak asi jen dobře.
ETA dostal už před čtrnácti dny poslední varování a byl upozorněn, že další varování už nebude.
Taky čekám na poslední varování…
varuji varuji poprvé,
že do zlaté krávy se nedrbe
Vy, Kocoure, odcházíte sám co čtrnáct dní. A nakonec vždycky zůstanete. Vlastně jsem sám zvědavý, jak dlouho to tak zůstane.
I já, Danieli, i já jsem zvědavý..
Kocoure, já Vaše odcházení naprosto chápu. Sama jsem už několikrát odešla a zase se vrátila, aniž bych o tom (prozíravě) někomu řekla. Ale jednou to bude určitě definitivně 🙂 Jen netuším, kdy…
Správně!!!
Vidlák by měl zásadně omezit diskusi!
Diskuzní příspěvky by měl právo psát jen starý kocour a lidé se stejným názorem!
Ostatní, plebs a lůza, by směli psát výhradně příspěvky ve stylu „ach, kocoure, to je tak chytré, co jsi napsal“, „naprosto souhlasím kocoure“, „kocoure, ty jsi tak chytrý! co bychom jen bez tebe dělali, jak bychom žili?“.
Kontrolovala by to AI a ihned mazala všechny příspěvky, které by byly nesouhlasné nebo vyjadřovaly jiný názor
Protože nějaký nesouhlas nebo jiný názor je beztak jenom trapný „výkřik do tmy“
(zřejmě do tmy kocourovy dutiny lebeční, kam se vejde jen jeho názor, jen jeho příspěvek, jen jeho „veliká moudrost zcela zastiňující hloupost všech ostatních, cšech těch trpaslíků ducha“)
tím by se místní diskuse dostala konečně na úroveň hodnou takových myslitelů a velikánů ducha, jako je starý kocour
Já s Kocourem taky souhlasím.
Když jsem tento web psal, v životě by mě nenapadlo, do jakých konců zdejší diskuse dojde.
Kdyby mě to napadlo, napsal bych ho tak, aby mohli příspěvky přidávat jen registrovaní.
Stávající podoba diskuse fakticky žádnou diskusí není; diskuse je v prvé řadě dialog, rozhovor, kde jeden s respektem naslouchá druhému, byť s ním třeba i nesouhlasí. Určitě to není kakofonie výkřiků, které občas nesnesou ani zařazení do kategorie „monolog“, což se bohužel ve zdejší „diskusi“ stává téměř normou.
Většinou to připomíná slet choromyslných, výjimek je pomálu.
Já tentokrát naprosto a všemi deseti souhlasím s Vámi – a nikoli ironicky. Přesně tak, vzájemný respekt i mezi lidmi, kteří spolu nesouhlasí – tak by to mělo vypadat. Pak bych byla schopná věřit, že se česká alternativa a vlastenecké hnutí dokáže na něčem domluvit a měli bychom naději. Bez toho ji nemáme.
Mimochodem, odpověděla jsem Vám na ten Ostrov doktora Moreaua 🙂 .
Někteří lidé mají očividně silnou tendenci vydávat a vnímat své vlastní dojmy a názory jako „objektivní pravdu“. A kdo to vidí jinak, ten je najednou mimo, nekultivovaný, choromyslný nebo kazí diskusi.
Průser nezačíná tím, že lidi píšou ostře nebo chaoticky, ale tím, že si někdo osobuje (a dokonce vnitřně cítí jako správné, o to hůře) právo určovat, co je ještě normální názor a co už je „choré“. Hodnocení diskuse jako „sletu choromyslných“ – to určitě říká často i cenzor na idnesu, novinkách nebo na neznámzprávy – “ já vím, co je správně, já poznám, kdo je mimo, a já to tady hezky vyčistím“. Psychologicky je to úplně stejný mechanismus jako nacistické programy eutanazie a „konečných řešení“ židovské a slovanské otázky – a pro svobodnou, vlastně pro jakoukoli diskusi je to úplně stejně smrtící, přímo genocida diskuse a debaty a hledání pravdy.
Každý píše nějak.
Je to stejné jako s politikou – chcete zakázat některé názory, některé kampaně, některé kandidáty, protože vám osobně připadají jako „slet choromyslných“?
Ok, a vy jste objektivní vševědoucí a vševidoucí BůhCenzor, jehož názor je Velká Objektivní Pravda?
Ale kdokoli jiný bude mít jiný názor, co je a co není slet choromyslných.
A čí totalitní nutkání „zakázat, omezit, vykopat příkopy okolo sviní“ je oprávněnější? vaše? frantovo? lenčino? foltýnovo?
mě zase některé jiné příspěvky – třeba právě velmi, velmi často kocourovy příspěvky připadají – a ne, neřeknu žádné pejorativní hodnocení – řeknu prostě takové, že kdyby se tady dělal rating, tak já dávám palec dolů. Ale to je přeci osobní názor, osobní pocit – úplně stejně hodnotný jako názor a pocit kocourův nebo váš. Nebo jsem já untermensch zatímco vy s kocourem jste osvícení nadlidé?
Cesta k fašismu je dlážděna dobrými úmysly a výzvami k pořádku
Stačí vyměnit diskutující podle svých představ a diskuse pak hned také bude podle vlastních představ. (Jenom pak bude úplně na hofno, protože „dialog“ lidí se stejným názorem a stejným způsobem vyjadřování není dialog ale sborové skandování nějaké formy „sieg heil“; je to pouhý prázdný rituál potvrzování příslušnosti ke skupině a nevede k poznání ale ke kolektivní stupiditě, jak o ní píše prof Koukolík)
Taky by asi určitě stálo za to kromě diskutujících vyměnit i sousedy, vyměnit kolegy, vyměnit voliče, vyměnit populaci…kdykoli není něco podle vlastních představ, recept je jednoduchý: „vyměnit!“
Austauschen! Aber schnell! fy česká sfině und smějící se bestie
Napsal jste to dobře. Já ale s Alefem souhlasím v tom, že by bylo fajn se v diskuzi soustředit na argumenty a projevovat si vzájemný respekt.
Každý jsme nějaká nebo nějaký a píšeme nějak. Projevovat si respekt se neslučuje s osobními výpady, posměšky a věčným opravováním v nepodstatných věcech, které s tématem sdělení nesouvisejí. Protistrana tím sděluje: „Podívej se jaký jsi blbec, když ani neumíš správně česky napsat…“ To se vzájemným respektem nemá nic společného, je to hnusná podpásovka.
Je pravda, že projevovat respekt oponentovi je někdy nadlidsky těžká věc. Zvlášť když nám je nesympatický, má jiný názor a něčím nás dráždí (třeba tím špatným pravopisem). Nevím, jestli to sama umím, ale snažím se. Ověřila jsem si i na sobě, že pokud zde člověk přijde s názorem, který není „in“, setká se s osobními výpady dokonce častěji, než s protiargumenty. Není to, že bych se litovala, jen prostý fakt, pozorování. To ale lidem znemožňuje se sjednotit i na nějakém společném průniku názorů, ve kterých se shodnou. Aniž bych chtěla akademický svět prezentovat jako něco ideálního, tohle je v něm o dost lepší.
Ne. Problém začíná jinde, daleko dřív.
Problém je nevzdělanost, a s tím (ale nejen s tím) související absence smyslu pro kulturu projevu.
Obraz diskuse pod články vypovídá o tom, jací čtenáři web čtou, jaký je jejich duševní obzor a jaké nastavení mysli. Jakmile se naskytne příležitost, začne působit efekt rozbitého okna.
Proto někdy přicházejí podivná, nešťastná monstra původem z ostrova dr. Moreaua – a zůstávají; proto postupně odcházejí diskutéři, kteří měli co říct a uměli to sdělit lidsky s ohledem na kulturu projevu – a nevracejí se.
To je koneckonců efekt, který je pozorovatelný jak v makroměřítku – třeba v (F), (E), (D), (GB), kde nepochybně skončí výměnou obyvatelstva (z původního za horší), tak i v měřítku malém, třeba zde, kde taky dochází k „výměně obyvatelstva“: ti, kdo jsou tu stejně dlouho jako já (a vlastně už tu nejsou), to jasně vidí.
Jen dál, jen dál! Časem bude tento prostor zcela váš.
Ano Alefe, bude jejich. 😸
Při vší úctě a respektu k Vám, Alefe (přesně, jak jste o tom psal):
Jenomže, některá monstra dokážou být lidštější, než většina tzv. normální populace. Mohou mít srdce z masa, zatím co ti „normální“ ho běžně mívají z kamene.
To lze najít v např. v knize proroka Ezechiela 36,26: „Odstraním z vašeho těla srdce kamenné a dám vám srdce z masa“, což je celkem časté „kostelové“ čtení. Je o tom také známá pohádka Kráska a zvíře a koneckonců, i můj oblíbený seriál Wednesday. Každý nás má svou temnou stránku a je v tomto smyslu „monstrem“. Nejhorší je situace, když o tom sám ani neví.
A ta nejnebezpečnější monstra ani jako monstra nevypadají – nemají velké zuby a drápy, mohou se vyjadřovat uhlazeně a skvěle ovládat kulturu projevu i gramatiku. Nemusejí být jen mladí a nevychovaní, mohou být libovolného věku. Ten „můj“ nenávistí posedlý Anonym z diskuze za článkem „Zatím co jsme demonstrovali“, žádný mladík nebude.
Nemá cenu tesknit na tím, že se svět změnil – je takový, jaký je a my v něm musíme žít. Tedy, dokud neumřeme. Ale máte pravdu, odejít se mi chtělo už mnohokrát, ale pak se vždycky objevil nějaký příspěvek, na který jsem chtěla odpovědět a který mě přitáhl zpět. Například ten včerejší Váš, jak jste mě na ostrově dr. Moreaua přivítal.
Já vás tady nedržím; zůstaneme-li u podobenství ostrova dr. Moreaua, tedy ten ostrov není místem, kde bych se cítil doma.
Jste sečtělá, jistě si vzpomenete, co kardinál de Richelieu radil těm, s kterými to myslel dobře (moc jich nebylo): Nesuďte nerozvážně.
Abychom si rozuměli: vy se s monstry a různými pohádkovými či fantasy postavami identifikujete (což vám nevyčítám, snad to potřebujete), zatímco já to vnímám jako odpudivé; v tomto světle chápejte i ono „přivítání“.
—
Anonym z diskuse, kterou zmiňujete, se kdysi podepisoval jako „Čmoud“, a jeho zálibou je oponovat všemu, co napíšete, přičemž klidně popře i sám sebe. Jeho radostí je být protivný jak pazdero v zadku. Když se otevřete, s radostí vás zraní – inu, co čekat od monstra, že. Takových je tady hodně.
—
Překvapuje mne, kolik návštěvníků opakovaně ohlašuje odchod a opakovaně se vrací: nemají kam jít? Je to jinde ještě horší?
Pokud jsem vás přitáhl zpět, omlouvám se. Neměl jsem to v úmyslu, jak je ostatně zřejmo z výše napsaného.
Já Ostrov dr. Moreaua také nepovažuji za pěkné místo, jen jsem neměla v určité chvíli tolik fantazie. Použila jsem místo toho v podobné situaci párkrát termín „virtuální blázinec“, s motivací z jiných filmových zdrojů (Mistr a Markétka 2005 a Wednesday). Možná i tady, na tom to webu, už nevím. Na Pokecu24 zcela jistě.
Neidentifikuji se různými pohádkovými nebo fantasy bytostmi, to je velký omyl – pouze a stabilně s jednou, která není, striktně vzato, ani jedno z toho. Dávám tím na rovinu, předem, stabilně a poměrně jasně najevo, co ode mne někdo může čekat. Asi jako v přírodě funguje žluto-černé pruhování nebo klikatá čára. Že to někteří neumějí číst… co nadělám, bude to asi generační záležitost.
Připadá mi to více informativní i lidské, než se identifikovat s prvním ordinálním či kardinálním číslem, ale uznávám, že je to věc vkusu. Vy tím ostatním sdělujete, že jste (nejspíš) matematik a zároveň se cítíte „nekonečnem“, které se vznáší vysoko nad tím obyčejným lidským pinožením. Máte o sobě vysoké mínění a zcela to odpovídá tomu, jak vystupujete. Ale to já mám o sobě taky a rozhodně Vám to nevyčítám.
Mám ale ráda vyjadřování se na rovinu a Vy balíte svá vyjádření do kyselých náznaků, kterým já dobře nerozumím. Vaše „přivítání“ na ostrově tedy bylo spíš „nepřivítání“? Když píšete, že mě tu nedržíte, chcete mi tím sdělit, že mám vypadnout? Protože já Vás taky nedržím, což nesporný fakt, ale zní to poněkud divně.
Zrovna tak – ta Vaše omluva, že jste mě přitáhl zpět – k čemu to? Nemáte za mě odpovědnost, nepřitáhl jste mě, to já sama se rozhodla. Že jste mi projevil empatii jen omylem a nechtě, nemyslel jste to tak a příště to už neuděláte, to z Vašich slov chápu. Že jsem blbka, za to Vy přece nemůžete. Je to odvrácená stránka mé temné stránky, říká se tomu srdce na dlani. Je to daň za to, že nechci být na lidi hnusná (což by bylo mnohem snazší) a tak některé věci nemám úplně vyvážené.
Za info o Čmoudovi děkuji, může to být užitečné, ale zvládla bych ho. Jen nechci budit své démony. Ale, když jinak nedá… V závěru jste položil pár otázek. Pokud Vás zajímá můj názor (proč návštěvníci ohlašují odchod atd., jak jste psal), dejte vědět, nerada bych prokazovala nechtěné dobrodiní. A jinak se mějte fajn 🙂 .
Oprava:
… s prvním nekonečným ordinálním či kardinálním číslem,…
… což je nesporný fakt,…
Za tím přirovnáním všech lidí k „monstrům“ si stojím – každý má svou temnou stránku. A to je právě to monstrum v nás a v nejhorší situaci je člověk, který si toho není vůbec vědom. Snad temnou stránku neměli Ježíš ani Marie. A Buddha si ji uzdravil svým probuzením.
Píšete, že „monster“ sem na tento web chodí spousta. Myslíte si, že ti lidé jsou v tomto směru nějak výjimeční? Ne, v lidské populaci je to běžné. A když je to běžné, zbývá už jenom krok k otázce, jak to mám já. V čem jsem já takové „monstrum“, jak se to projevuje? Tak by se měl každý zeptat…
Wednesday, napsala jste to moc krásně a ohleduplně k cizímu egu. Ale místní velcí borci, misogynové a machové Vás budou vždycky podceňovat a myslet si, že jim to myslí líp, protože jste žena. A pak budou překvapeni a zaskočeni Vaší reakcí.
Nechte to být, máte svůj vlastní cíl. Srdce na dlani je Váš poklad, který si hýčkejte a nedejte si ho nikým a nikdy vzít. Dělá to Vaši duši krásnou a lidskou. Tu trochu bolesti, když Vás někdo nepochopí nebo nepřijme, vydržte bez hořkosti. Je to Váš vklad do Vaší cesty a později se Vám mnohokrát vyplatí. Uvidíte sama, už brzy.
Přeji Vám, abyste cíle úspěšně dosáhla. Nezahořkněte. Jděte dál. Jste blízko.
Tomáši, děkuji Vám za milá slova 🙂 . Vezmu si Vaši radu k srdci.
mimochodem, vlastně úplně přesně stejně jako vy to vidí třeba i Pšenák nebo Oganesjan.
Neshodnete se pouze v tom, kdo konkrétně má být eliminován z diskuse
Pokud zde vážně nevidíte rozdíl, tak to máte fakt blbé.
https://cz24.news/stepan-chab-prispevky-na-nastenku-smireni/
https://zvedavec.news/komentare/2026/05/11085-jako-by-se-do-cech-takrka-pres-kopirak-vratila-leta-1938-1942.htm
Proč česká policie, a česká prokuratura proti srocování se pohrobků Henleinovců v Brně nekoná! Je v tom úmysl nebo nedbalost nebo rozkaz Bruselu? Neboli: nechce konat, nebo nesmí konat?!
ard
prečítal som. Žiaľ tá diskusia vystihuje názory aj môjho bratranca z Prahy. Zlí českí ľudia a chudáci sudetáci…. proste tak …. 😒
To samé i od rodných sester a některých potomků. V podstatě se s některými bavím jen o počasí %((((
Jé, hleďme, tenhle referentík umí vyplnit kolonku na jméno 🙂
Jak se nám vidláček se svými chabě maskovanými výhružkami jednou odkopal 🙂
Ruda:
Rudolf S, Rudolf S…poslyšte, nebyl jste už náhodou popraven?
on píše z pekla… to je součást jeho trestu. Boty o tři čísla menší které nemůže sundat, v telce jde jen zaseknutej pan vajíčko furt dokola a na net může jen na Litterate. A každou sobotu večer ho brousí Gottwald (to je zase trest pro něj…).
Zbabělé osobní útoky 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=tUTH6iUhcOU
i s hudebním podtextem… jo vlastně… jen litterate… pardon… no určitě by se vám to líbilo =)
Slánský:
Kdežto vy vedete statečné osobní útoky! Tak to jo.
Tím smajlíkem jsi tomu dal ftipnou pointu, Rudlo.
Smajl:
Ajajaj…………dobrá, už chápu a soucítím.
To se zeptejte vidláka. Ten bude vědět 🙂
Jo. Další stalinista vstal z hrobu.
Nevstal, shazují je z nebe. Jako blbce.
I bůh jich už má za ty roky plné zuby 😄
Příspívají vám slušně k důchodu? Nebo takhle blbnete ve volném čase a zadarmo?
Rudolf S. napsal: 27 května, 2026 (16:38)
Paranoidní nesmysl. Výhružku v tom článku může vidět jen paranoik. Dobře míněné varování není výhružka. Alespoň já to tak nevnímám.
Aby to nezapadlo. Co zaznělo v německých médiích a hlavně od některých ÚČASTNÍKŮ SJEZDU přímo v Brně.
Zemský rakouský rada na sjezdu v Brně: „Je také zapotřebí říct, že Benešovy dekrety nebyly zrušeny a zabraňují vrácení majetku a pro mě je to opravdu záhadou, jak země, kde ještě stále platí Benešovy dekrety, může být členem EU. A 71% majetku je stále ještě majetkem státu, tzn. že navrácení by bylo možné.“
https://www.facebook.com/reel/1763303197984240
nebo zde
https://t.me/uschovnacz/98889
Malá úvaha o posledních věcech člověka
https://degener.cz/vysnene-bydleni/
První zprávy i Regionální novinky stále vypnuty.
Četl jsem noviny z R-U i z první republiky. Pamatuji si dobře bílá místa s nápisem „konfiskováno“.
Inu, co se osvědčilo tehdy, jako když dnes najdeš.
Nebylo to spíše „censurováno“ ?
Obojí, Tymákovane, obojí. To konfiskováno vlastně spíš za stařičkého mocnáře, to je pravda.
Na webu drigon.blog vyšel článek s názvem Společenský sociální darwinismus (12). Obrana proti koupené moci. Aneb není aktivismus jako aktivismus.
Autor se zamyšlení nad způsobem jak těm kteří si chtějí prosadit výhody přistřihnout křídla.
Ukázka přístupu druhé strany, kdyby ještě někdo pochyboval o tom jak to Oni s námi myslí. Dnes se servíruje hlava paní Tünde Bartha, předtím Natalie Vachatové…
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Eliminovat-Odpurci-Babise-sni-o-vrazde-na-Uradu-vlady-791906
A ne, nejsou to jen silné řeči, je to řeč která vyrábí různé Cintuly, radikalizuje společnost a lze pochybovat o tom, že bude nějak potrestána. Ani paní Vachatové si nikdo ani neomluvil, a to být na webu Myrotvorec není žádná pocta – je to skutečně o život.
Vražda na Úřadu vlády ? Pravda a láska v akci.
A Lukačevičovi nájemní psáči hned vyrukovali s údernými titulky, jaká že je to (Babišova) šaškárna, a za experty vydávají neziskovou kliku.
Alespoň se dál odkrývá monopol moci: Neziskovky-Média-současná opozice a jí vybudovaný deep state.
Ono, co také čekat, když lidem kteří se považují za ty lepší (a logicky, ostatní: =méněcenní) sáhnete na vliv a peníze?
A nejde o nějaké drobné, ale pořádné miliardy, které se v tomhle kruhu točí.
lepšolidem je dovleno vše – už od té doby, co funkcionář ODS napsal na facebook „podřezat Zemana jako svini“ a dostal za to jenom pokutu a ne podle práva 5 let basy,
https://www.youtube.com/watch?v=hpcPb3pwm6w
co řekl Babiš k Explosii
Paní Tünde Bartha je naprosto exelentní, mimořádně schopná šéfka úřadu. On totiž není jen typ úředníka – natvrdlý byrokrat. Jsou ogranizátoři, uvažující o několik partií napřed a k problémům lifrují i jejich řešení. Paní Bartha – smekám.
Nemůžu souhlasit s tvrzením,že přišla pomsta.Podle toho,
co jsem jednou někde v textu viděl,Německo zcela vyhladilo
v SSSR 22 000 vesnic a 1700 měst.Taktika spálené země by
tomu asi nasvědčovala.A co udělal SSSR ? Nechal NDR,aby
dál žila a vybudovala průmysl,který po sjednocení západní
firmy zdevastovaly a rozkradly.Asi podobně,jako když snad
francouzská firma „“čistila““ Jihlavan od 140 NC strojů,a ani
to,že si lidi lehali před kamiony,ji nezastavilo.Ne ne,žádná
pomsta.Vysídlení sudeťáků byl nápad velmocí,snad Anglie.
A byli jsem hodní,nepomstili jsme se za statisíce zavražděných.
Mám knihu,ve které je text inaugurační řeči kata našeho
národa.Tu by měly číst děti na ZDŠ,aby porozuměly našemu
nesouhlasu s neonacistickým mejdanem v Brně.
Na té poválečné historii je zajímavá ještě jedna drobnost – jako největší zlo se bere holokaust, přesněji cílená likvidace Židů jako etnika … prostě LIDI naložili do vagónů, odvezli do „sprch“ a spálili těla. Už tento mechanismus je zvrácený a v lidské společnosti by měl být nemyslitelný. A aby toho nebylo málo, tak to (nikoliv nacisté), ale Němci dělali v průmyslovém měřítku. Může diskutovat jak z celé Evropy sváželi ty LIDI, jak je „koncentrovali“ a k jakému strašnému číslu zavražděných dojdeme … je v podstatě detail, jestli obětí bylo 5 mio nebo 5,1 mio. Za to průmyslové vraždění by se Němci ještě dnes měli pokorně plazit a až některá z budoucích pokolení by se měla osmělit, pokleknout a požádat o odpuštění.
Teď k té zajímavé drobnosti – Židé postižení holokaustem měli různou národnost, byly to Němci, Češi, Maďaři, Řekové, Slováci … atd. Jenže, podle mého, je tady skupina, kde bylo vyvraždených více – Slované, kteří taky měli různou národnost. Chtělo by to seriózní práci ´historiků, aby porovnali – pro správné závěry, ve které skupině bylo více lidí zavražděných Němci.
Jen když se podívám na počty vypálených vesnic v tehdejším SSSR a nebudu brát v úvahu mrtvé z řad armády, pak se mi zdá, že Slované byli postiženi holokaustem ve větším rozsahu než Židé … jinými slovy – Židé (pravděpodobně) tvořili až DRUHOU největší skupinu vyvražděných. Ale jak říkám, chtělo by to poctivé srovnání historiků.
A Židé se usmiřují s Němci za problém před 90 lety, ale s Palestinci se smířit nehodlají. Wintonův syn ze sebe udělal šaška. Zabité děti dnes jsou mu volné.
von celej ten holokaust je nějakej ………… (cenzurováno), nechci aby přijeli zmrdi z PČR
asdf
ešte k landsmančaftu a odpustení…. Hitler mluvil o tom, že český národ bude vysídlen ze své domoviny, evakuován na východ, což byl v jeho slovníku pravděpodobně eufemismus pro zplynování, ačkoli to Hácha asi nevěděl. Hitler mu říkal, že mají-li český a německý národ v tomto prostoru žít, tak se spolu musejí snést. A pokud se nesnesou, tak nezbude, než aby v zájmu příštích generací jeden z obou národů z Evropy zmizel. A který to asi bude. Prostě situace buď, anebo; a aby dodali váhu těm výhrůžkám, Hitler a Himmler se chytli toho, co jim předhodil Frank, to jest vylhaných informací o pobytu agentů-parašutistů v Lidicích. …. https://vlkovobloguje.wordpress.com/2026/05/27/1025691/
asdf:
A jaké s ním máte rodinné zkušenosti?
Holokaust je stále ještě používán jako prostředek vyvinění Izraele z….. z čehokoliv.
M k
To usmíření židů s Němci,stoji Německo dost vysokou částku EUR každý rok.
I toto bylo součástí dohod velmoci v Postupimi.Pro.mne.to.překvapením p něčem tak důležitým,nemáme k dispozici překlad originálních dohod.
Neseriozni AI rika:
„Takže odpověď v krátké formě: desítky milionů; pravděpodobně kolem 30+ milionů Slovanů zahynulo během druhé světové války.“
Němci byli důkladní,vedli evidenci asi i o popravených.Potom
by bylo možné zjistit přesné číslo jak pro holokaust,tak pro
ostatní oběti.Někdo se už pokusil vyčíslit holokaust,ale
nebylo to přijato pozitivně,což nechápu.
Ale tajili, koho kde pochovali, zřejmě aby pozůstalým činili bolest, že se nedohledalo, kde jejich drazí leží, či zda někde žijí a jsou jen nezvěstní. Četla jsem příběhy z konce války v České Třebové, jak tam jezdili transporty s vězni, v zimě v odkrytých vagónech, bez jídla a vody, dozorci nedovolili železničářům ani donést vodu. Byla funkce, říkalo se jí lidově koloťuk, zřízenec musel obejít vagóny a něco kontrolovat, dozorci velmi hlídali, aby něco vězňům nedali nebo se s nimi nebavili a něco nezjistili. V České Třebové vyndali několik mrtvých a pod dozorem je hrobník musel pohřbít u zdi hřbitova ani se nemohl podívat na vytetované číslo. Dodnes se neví, kdo v tom hromadném hrobě leží.
Lehce OT:
ČT24 zprávy hlásí obrovskou katastrofu na Černovickém potoce – málo vody! Jaká katastrofa nastane až v něm bude vody dost nebylo v ČT24 zprávy upřesněno.
🙂 🙂 A tak si tu žijeme.
To, co mě opravdu deprimuje, je fakt, že tyhle voloviny lidi berou vážně…
Pro Vidláka:
Myslím Dane, že by jste měl ubrat trochu plyn. Tady máte svoje obecenstvo a podporu, i já Vás v částečně podporuji, ale tady jste (podle mě) notně přestřelil.
,,Největší zázrak Druhé světové války je, že Němci po tom, co udělali, nebyli všichni bez výjimky vyvražděni do třetího kolene, jak předepisuje Starý zákon. Největší zázrak Druhé světové války je v tom, že pomsta utlačovaných byla tak malá. Nedovedu si představit, že bych v sobě našel tolik sebezapření, jaké v sobě našli naši předci, když šest let, den co den, poslouchali z rozhlasu jména zavražděných, když se museli hrbit před německými pány a poslouchat jejich řeči v hospodách, že dneska těch šajse Čechů popravili tak málo.“
Takové volání po krvi na veřejných stránkách je nepatřičné. Vy jste v současné době hodně vyditelný, a některá prohlášení vám ubírají demokraticky smýšlející příznivce, hlavně ty co neobývají sudetský majetek.
Právě těmito prohlášeními je otázkou, pro koho budujete svoje Komunitní Centrum?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Komunita
Po krvi volali němčouři a další fašouni.
To si ujasni, ty demokrat(d)e.
Pozor, Vidlak po krvi nevola, to co pise je len antidotum voci posunu overtonovho okna, ked ukazuje ze v skutocnosti po vojne nacisti obisli mierne, a teda sa nemaju na co stazovat.
Mierne obdobna situacia v Rwande skoncila naozajstnou genocidou – ak to chapem spravne, kmen Tutsiov bol pouzivany kolonialistami ako miestna pomocna sila, v style tych babkovych rajov ako v Sandokanovi v Indii, a ked ti odisli, Hutuovia ktorych bola vacsina sa im pomstili.
Takze Dan len poukazuje, aby si miernost nezamienali so slabostou.
Milane, slyšel jste někdy jméno Henry Morgenthau ? Americký ministr. A o jeho plánu na poválečné uspořádání Německa ?
https://www.moderni-dejiny.cz/clanek/morgenthauuv-plan-1944/
Zapadni demokracie je fasismus ,jenom s jinym nazvem…
Vyditelný – to už nebude překlep?
Starenka Oggova:
👍😁, jste vtipná, to se cení, jinak žádná připomínka?
Co je na tom vtipného?
Jistě že ne.
Předmět předmětné výpovědi je ditelný. Vy ho prostě tak dlouho díte, až ho nakonec úplně vydíte. – Podobně: můžete někoho tak dlouho strnadit, až ho úplně vystrnadíte.
Doufám, že nyní je to všem již jasné!
Ano. Ale jasné je toho ještě mnohem víc, než jenom to, že někdo neumí pravopis…
Tak, a kdopak to tady hlásil, že nemá smysl pro humor, kdopak?
Trochu se ale musím Milana zastat. Člověku se stane, že poleví v ostražitosti a malér je na světě. Já byla vždycky pyšná, že se mi tyhle chyby nestávají, a tak jsem jednou napsala našim pozdrav z víletu. A aby bylo jasno, ještě jsem přihodila, že vílet se fakt povedl. Je to sice už dávno ale nezapomněla jsem do dneška.
Alef Nula:
Hrajete si na inteligenta, ale nic rozumného z vás nevypadne. Jste asi lepší člověk, opak libtarda, asi jako je černá a bílá, ještě větší ubožák, než libtard, nebo taky srab, který se nepostaví libtardovi, ale anonymně onanuje se svou skvělou češtinou. Ještě jsem od vás nečetl nějakou rozumnou úvahu, umíte se jenom pošklebovat a já nepokládal otázku vám, ale Vidlákovi. Taky si myslím, že máte nějaký komplex, že reagujete na mě, aníž bych si vás všímal. Jestli vás popuzují moje chyby, prostě je rolujte a to platí i pro ostatní. Tady není žádný literální klub a já pouze sděluji, co si myslím.
Souhlasím úplně se vším!
Vy do mě vydíte jak do hubené kozy!
Alef Nula:
Samozřejmě že vidím a nemohu si nevšimnout, že chyby opravujete pouze mě. Jinak se tady žádnou úvahou neprezentujete, jako by jste byl hodně při zdi, takový opatrný ustrašený jedničkář bez názoru, křikloun z davu, anonym.
byste
Je to tak, svatá pravda.
Inu, Milane 44, chce to pilně čist. Podadky Boženy Němcové, Jiráska, klasiky světové literatury. To člověku časem pomůže chápat psaný text.
Když někdo napíše, že byl zázrak, že Němce nevyvraždili, tak to není volání po krvi. Autor tim naopak řiká, že se obdivuje našim rodičům a prarodičům (je mi 82), že dokázali po tom všem Němce nechat naživu.
tonicek:
To mám být jako vděčný, že váš tatínek nezabil moji maminku, které je dnes 90 let a v té době chodila do 1.tridy a uměla jen německy?
Doufám, že jste to pochopil.
Predpokladam ze vasa mamka nechodila na popravy cechov ako do kina.
Vděčný ano. Ale proč se mají ti, co nezabili omlouvat za ty, co zabili?
To je jako….. „Stojí, ale kdyby seděl, stejně by nepustil, já je znám!,“ pravila paní a bacila Jónu deštníkem.
…..
Jak je to dlouho co byl poklekávací cirkus BLM?
……
Dědičný hřích, nástroj ovládání blbých.
👍
Pišta.
Leda ji tam ssebou brala její maminka.
A Milane ano – měl byste být vděčný.
Markýza:
To je úroveň.
Byla spousta maminek, které byly zavražděny i když teprve chodily do první třídy… Byla jich plná Treblinka. Stačilo, že se narodily do židovské rodiny.
Je zázrak, že to pak nebylo „oko za oko“.
Byla jedna maminka, kterou v Kounicovych kolejích nechali porodit a teprve potom ji popravili. Novorozenou holčičku nechali zemřít hlady.
Vidlák:
O maminku se starala teta, která žila v obci Wihorschen na Šumavě a to jako o vlastní dítě i když měla potom vlastní. Máma mojí maminky pocházela z Užhorodu a za manžela měla sudetského Němce, který ji po narození druhé dcery opustil. V obci nebyl proud, ten se tam zavedl až po válce. Nikomu nic neudělali, ještě než je odsunuli, posílala teta babičce máslo, přestože byla velká chudoba. Babička byla totálně nasazená a teta se jí starala o dítě. Ve fotkách, které zveřejňuji je pohled, který dnes nepřečtou ani Němci (já ale vím co je tam napsáno). Můj názor je jasný, žádné násílí, žádný revanš, nelézt nikomu do zadku, jako náš komunista P.P.
https://postimg.cc/gallery/ZWfJB3j
yhle bohorovne kecy o udalostecvh, ktere jsem osobne neprozil a ktere se staly pred spoustou let miluju.
Ale co, geniu a moralnich majaku neni nikdy dost.
To je i můj názor. Jenže těmhle je marno vysvětlovat. Ostatně, někteří se tím i živí. Přinejmenším přiživují.
Možná byste vděčný být měl. Pomsta totiž jen zřídka mívá logiku a poměrně často zasahuje lidi, kteří jsou v tom víceméně nevinně, se začátkem neměli nic moc společného a jen se „mstitelům“ připletli do cesty.. Taky to mohlo vypadat jako Bartolomějská noc.. nebo Křišťálová noc II. Doufám, že chápete, že to není a ani nemá být hrozba vám nebo vaší rodině.
oh:
Jsem hodně zklamaný dnešním Vidlákovým příspěvkem , který akorát přilil olej do ohně. Myslím si, že se Vidlák nechal hodně ovlivnit v Brně a ještě řádně nevychladnul. Nečekal jsem to od něj.
Zjevně jste Vidlákův článek špatně pochopil. Zcela evidentně varuje před tím, aby v budoucnu nenastal lynč jako způsob odplaty za příkoří. Vyzívá, aby ti co mají dnes navrch zanechali šikanování a zneužívání moci. Aby pak věci neeskalovaly ve spirále!
Já byla v Brně hodně rozčilená a když jsem pak viděla, jak o tom informovala Česká televize i média v Německu, byla jsem rozčilená ještě víc. Docela i deprese, že tento národ nemá naději. Ale on ani ten německý. Obyvatelstvo vyměněno, Merz je žene do války s Ruskem, náš generál zrada hledá spojence ve fašistickém Estonsku , co z toho může vzejít? A sudeťáci řeší po 80 letech kde domov můj?
Já si právě vůbec nemyslím, že by se obyčejní Němci nechali zatáhnout do války s Ruskem. O tři generace mladší Němci se taky učili v dějepisu o tom, jak dopadla poslední válka Němců s Rusy, resp. Sověty. Po jistý čas to v německém dějepisu byl „boj o životní prostor na Východě“, Sověti byli v německém dějepise nazýváni nejčastěji „bolševiky“.
Merz může bubnovat jak chce, ale ani hodně mladí Němci mu na to bubnování neskočí.
původní Kolemjdoucí:
Pokud Vidlák chtěl někoho vyzývat k neeskaci problémů, tak se mu dle příspěvků podařil pravý opak.
Trolly nelze brát jako bernou minci.
Měla už chodit do další třídy, ale školu zabrali amíci, takže se neučilo.
„…. hlavně ty co neobývají sudetsky majetek“
Takové hezké Freudovske prereknuti?
Snad bývalý sudetsky majetek ne?
Ano to je podstatné z Milanova44 výlevu, protože to ukazuje, co je Milan44 zač.
kočka šklíba:
Můžete se připojit k davu, k Nulovi, Pithartovi, Trambusovi, jak je libo madam . Vy víte, co jsem vlastně zač? Chutnal by vám linč, nad člověkem, kterého neznáte? Nuže, řekněte co jsem zač.
Vidíte, Milane, jaký je rozdíl mezi vaší rodinou a Vidlákem. Zatímco Vidlák, obdivuje, že předci Čechů bezprostředně po těch válečných hrůzách udrželi nervy na uzdě a nenechali průchod nenávisti, dnes jsme již smíření a bereme to jako uzavřenou událost, jako historii, na rozdíl od vás, ač mamince bylo 6 let a nemohla si mnoho pamatovat ani z ničeho mít rozum a život pak prožila v konzumním ráji a ne v totalitním státě mučeným sankcemi železné opony, přesto ona je zatrpklá, ublížená a zlobu a nenávist přenesla i na Vás. Chápete ten propastný rozdíl v mentalitě obou národů??????,?,?
Moje maminka šla po válce do Liberce a její sestra s otcem do Freyungu, takže se rodina roztrhla. O tom, kdo je Čech a kdo Němec rozhodla poválečná doba a přesuny obyvatelstva.
A co my jako s tím. My tu válku nevyvolali, byli jsme oběti. Oni si mohli alespoň psát, tady mnoho rodin přišlo o své blízké úplně.
A teď se zase zbrojí a jde to z Německa. Děláte proti tomu něco, aby se válka neopakovala? Příbuzní ve Freyungu jistě volili Posselta do europarlamentu a Merzovu stranu, že se mohl stát kancléřem, že.
My…… Vytáhnout staré mapy…. co Nám patřilo. Jak Království České bylo veliké. A hulákat Vraťte Nám naše léna!
Vaše? Vy jste v naprosté většině byli toho bezprávným příslušenstvím. Jako nábytek a dobytek. Suverénem byl ten kdo měl tolik vojenské moci, že neplatil daně.
Jana:
Frojde, Frojde, Frojde, vždycky na tě dojde……….
TAK NÁM PŠIJEL CHODNÝ ONKEL BERNDT. …….VSDEJTE SE, NYC SE FÁM NESTANE…
Nordická lest nebo Teutonické lež je v podstatě to samé. Toto používá hodný strýček
z Bavor. Od pátku do pondělí jsem si na tu jejich akci vzal spoustu volného času. I transparenty
jsem vyrobil.
Nestačilo, že překrucují fakta při takzvané Pouti smíření z Pohořelic do Brna, ale při pietní akci
v Kounicových kolejích zazněly cíleně bohapusté lži o obětí mezi Němci po válce. kdy koleje sloužily
pro internování Němců. Toto překrucování historie je opravdu podlé a nebezpečné.
Už se objevují oslavné články s příslibem dalších sjezdů Sudetoněmeckého Landsmannschaftu u nás.
U počtu obětí mezi Němci
asdf – Co na to Babiš, Macinka, Okamura? Nic, jedno velký ticho. Veřejně projevit vlastní názor není bezvýznamné zemi dovolen.
Je pozoruhodné,jak naše společnost toleruje mediální fašismus.
Štvanice na člověka – to je přímo synonymum fašismu.Akce
Čapí hnízdo je toho přímo symbolem.Média vlastní židi,většinou.
Je neuvěřitelné,že židi pořádají štvanici na žida.Celá naše
společnost je nasáklá poskoky zfašizované chátry,která sice
prohrála volby,ale škodí dál.Opravdu toto chceme?Já tedy ne.
Zfašizovaná chátra, jež prohrála volby. No, jak se to vezme. Zhruba- půlka prohrála, ale druhá půlka volby vyhrála.
A zatímco příjezd 4 ruských tenistek je považován za bezpečnostni hrozbu pořádání sjezdu lsmdsmančaftu je OK a má záštitu prezidenta
však ty prázdná hlavo, babiš a spol. patří do skupiny havlistů
jen idioti to nechápou
Aha, ted už jsem v obraze. Už je mi fšechno jasný.
Vedení Ukrajiny vykopalo z hrobu zakladatele SS Galizien, jedno z nejvetsich nacistickych hovad Melnyka a s poctami ho oslavovali.
Co na to Havlisti? Co na to židi, ti hodní z holokaustu?
Slovanům/Rusům se to nelíbí, ti mají páteř a soudnost. Mají havlisti/západčici a Židi páteř a soudnost, když jim to nevadí? Neviděl jsem v mainstreamu distancovat se od oslavy nacistického mega-vraha.
Nevadí, těší se na další kolo…
Zidom to tiez vadi, Izrael protestoval. Nevadi to len latentnym anglogermanskym nacistom.
Co by, pro cast z nich to neni nacek, ale „kontroverzni postava“. Pro zbytek je to znepokojivy signal menici se nalady na Ukrajine (zavinene Ruskem). Ze by priznali, ze to je naopak logicke pokracovani nejlepsich ukrajinskych tradic nehrozi. Protoze „nacismus na Ukrajine“ je prece hoax a ruska propaganda.
SS Galizien byli i na měřítka SS fakt velký hovada
asdf
Je jasné, že na Ukrajině,nesmí zůstat ani kousek území v ovládané Ukrajinskymi fašisty.
off topic:
https://cz24.news/argentinsky-kmen-hantaviru-byl-vytvoren-ve-spojenych-statech-v-prokhvatilov/
Vidlaku, dnes jsi to napsal dobre … „Nadčlověčí rakovina“
Ale co to ta „Nadčlověčí rakovina“ vubec je ?? Podle meho nazoru je to jen docela obycejna hloupost lidi. Jen opravdova HLOUPOST, ktera se neda nicim odstranit, a to ani vzdelanim, ani studiem historie, ani … No proste nicim.
Clovek je jako kazdy zivocisny druh obdaren pudem sebezachovy, ktery se v kombinaci s lidsky vyspelym rozumem projevuje jako sobectvi. Bezmezne sobectvi, kdy clovek chce i to, co vubec nepotrebuje … presto toho chce jeste vice. A toto sobectvi se projevuje ruznymi zpusoby, kdy kazdy clovek kladne reaguje na moznost byt nadrazeny jinym lidem.
Je to vse dano geneticky, projevuje se to po celou historii lidstva a neni treba se nad tim pozastavovat. Kritika s tim neudela vubec nic. Jen ti moudrejsi si uvedomi, ze v kazdem cloveku se skryva hajzl a vrah. Jde pouze o to, zda tyto vlastnosti cloveka dostanou zelenou. A tyto vlastnosti se projevuji vice a vice ve spojitosti s rozvojem techniky, rekl bych s rozvojem „sily lidstva“.
Bohuzel skutecnosti je, ze teto hlouposti vsech lidi, tomu jejich prirozenemu sobectvi dava zelenou nase politicke zrizeni – tedy demokracie a kapitalismus. Prave toto zrizeni uvolnuje ty nejhorsi pudy cloveka, jeho touhu po pohodli a dostatku vseho, jeho hrabivost. Aby mel vice nez ten druhy, aby mu poroucel. Prave toto zrizeni na techto hruznych vlastnostech cloveka cele stoji. Vysledky jsou popsany v historii, ale lide proste neumi ci nechteji cist. Ale je pravdou, ze se mezi lidmi velmi vzacne najdou i vyjimky, ale jsou to pouze jednotlivci … Ve stavajicim systemu nasi spolecnosti je zmena k lepsimu nemozna.
Bohuzel skutecnosti je, ze teto hlouposti vsech lidi, tomu jejich prirozenemu sobectvi dava zelenou nase politicke zrizeni – tedy demokracie a kapitalismus. Prave toto zrizeni uvolnuje ty nejhorsi pudy cloveka
To jsou věci. Nejhorší pudy. – Takže tu teď prožívámě něco daleko horšího, než padesátá léta. Kolik příbuzných vám sedí právě teď v Jáchymově?
Moc jste se do toho tepání kapitalismu zabral, až jste zapomněl na svět kolem vás.
Anonym 27 května 2026 v 9:38
No, tvorit si nazor podle jednotlive udalosti, i kdyz takovych jednotlivosti muze byt i vice, je chybne.
Ta nenavist ke komunismu, ktera zde prosakuje u vice diskutujicich neni spravna. Zadny system usporadani spolecnosti nemuze byt plne spravedlivy uplne ke vsem lidem. Jde pouze o to, hledat a najit system spolecnosti, ktery znici co nejmene lidi. A je mozne, ze ve svych pocatcich to byla prave demokracie … ovsem jdouci cas tuto vyhodu demokracie jiz zcela odstranil.
Bylo by to zajimave pocitani, kolik zivotu znicil komunismus a kolik valky zapricinene prave demokratickou Evropou, treba jenom Hitlerovske Nemecko …. Ale ted vypinam pocitac … zase nekdy jindy 🙂
Jakože správně lidi mají být vděční, že jim někdo zavřel příbuzné?
Anonym 27 května 2026 v 10:04
Anonyme, nikde v textu se nazabyvam vdecnosti.
A jak si představujete ten opak nenávisti, po tom, co jste těm lidem udělali?
→ Aleš Tichý 9:22 „Ve stávajícím systému naší společnosti je změna k lepšímu nemožná.“
To si myslím také. Ale jestliže platí, že „vše je dáno geneticky a projevuje se to po celou historii lidstva“, tak změna k lepšímu není možná ani v žádném jiném systému, si myslím.
Až (pokud) umělá inteligence a robotizace oddělí lidskou práci od tvorby hodnot, ztratí dosavadní kapitalistický model – postavený na směně práce za mzdu – svou základní logiku. Zánik kapitalismu. Co může následovat?:
1) (někdy tomu říkají neo- nebo technofeudalismus, což je sémanticky chybně, poněvadž feudum je léno/půda) Vlastnictví robotů a umělé inteligence se zkoncentruje v rukou početně omezené „třídy“ technologických gigantů a vlastníků kapitálu – většina lidstva ztratí schopnost uplatnit se na trhu práce, zůstane zcela závislá a přídělech od státu nebo korporací výměnou za politickou loajalitu a omezená práva – „techno-nevolnictví“
2) socialismus, společenské vlastnictví výrobních prostředků – základní lidské potřeby (jídlo, bydlení, zdravotní péče, energie) budou zajištěny zdarma díky plně automatizované výrobě. Lidská práce přestane být prostředkem k přežití a (?) zůstane „zálibou“, prostředkem seberealizace ………
3) systém založený na nepodmíněném příjmu – uvalením obrovských daní na automatizovanou výrobu a zisky korporací, disponujících výrobními prostředky a technologiemi, se „vybere“ příjem, ze kterého je každému občanovi vyplácen nepodmíněný příjem , aby si mohl kupovat zboží produkované stroji. I tady lidská práce přestane být prostředkem k přežití a (?) zůstane „zálibou“, prostředkem seberealizace ……..
V žádné z uvedených představ nezmizí základní evoluční nastavení člověka (egoismus, sobectví, zároveň s tendencí nevytvářet si ohrožení sebe sama „vystoupením z davu atd.)
„V žádné z uvedených představ nezmizí základní evoluční nastavení člověka (egoismus, sobectví, zároveň s tendencí nevytvářet si ohrožení sebe sama „vystoupením z davu atd.)“
ANO – přesně z toho je třeba vycházet při úvahách o příštím uspořádání společnosti. Toto je naprostý základ : „Až umělá inteligence a robotizace oddělí lidskou práci od tvorby hodnot, ztratí dosavadní kapitalistický model – postavený na směně práce za mzdu – svou základní logiku.“
Nadčlověčí rakovina je biochemická a nejspíš i strukturní změna v mozku vyvolaná vnějšími vlivy, zejména vizuálními a verbálními. Nejspíše nikdo nejsme úplně imunní, zvláště ve věku do 40 let života. Takže po převážnou dobu existence lidstva po celou dobu života.
Nedat ani skývu chleba členovi cizího kmene bývala otázka přežití…
Nic jiného v tom nehledejte. Nicméně je světlo na konci tunelu: Současní nadlidé se odmítají rozmnožovat a současné rituály, například očkování neúčinnou a škodlivou vakcínou, jsou smrtelné.
Asi by bylo dobré si připomenout vývoj Německa.Nejdříve to byly
drobné enklávy,které ovládala šlechta.Určitě ne s láskou.Potom
Bismarck vytvořil slepenec Německo.Obyčejný člověk byl stále
ten poslední.Úspěšná industrializace formou kapitalismu
vytvořila armádu těch „“posledních““ a sociální bezcitnost
málem vedla k „“socialistické revoluci““,kterou pošťuchovali
Marx a Engels svými teoriemi.Bismarck dokonce zavedl
důchody,protože největším nebezpečím pro tyranii je ten,
kdo nemá co ztratit,a těch kapitalismus vygeneroval mraky.
No – a těmto posledním Áda nakukal,že když půjdou s ním,
udělá z nich „“nadlidi““.A budou vládnout…..no neber to voe…
Takže se většina přidala,a výsledek známe.Stali se před
svými zrcadly „“bohy““,a toto smýšlení ,neustále jim opakované,
se nedá opustit ani když armáda dostává,co jí patřilo.
Nasycení dětí – malých kluků hlavně – takovou myšlenkou v
nich zůstalo až do hrobu.A ti,co ještě žijí,by asi svoje myšlenky
nezveřejnili.Je to práce mediální masáže,jako dneska u nás.
Média provozují fašismus naprosto bez kontroly a reakce
státní moci.Štvanice na člověka,synonymum fašismu,se u nás
provozuje se souhlasem poloviny sněmovny.Nebo je snad
Čapí hnízdo něco jiného než projev fašismu??Proto je
presidentem generál,který si leštěním klik a prděním do židle
vysloužil čtyři generálské hvězdy.Ten nepřipustí žádnou změnu
ducha společnosti.Toho lze ovládat mobilním telefonem.
A tzv“opozice““ řičí blahem nad každou stupiditou,ze které
se udělá společenské téma.Měli bychom být opravdu bdělí,
aby se nevrátily povinné žluté hvězdy a další zvrhlosti.Zatím
to k tomu směřuje….
Tobe se nelibi vyraz v nadpisu..Tichy . A z toho zacnes psat dlouhy blaaabolyyy.
„v kazdym cloveky se skryva “ , tak di doprdele , my sme tady vsichni vrahove , co sem furt lezes , tahni do hajzlu,potrate ..
V hospode bysi za to koupil , az by te ty svinstva presly..
paw 27 května 2026 v 15:36
No, Vidlakovi jsem ten nazev naopak pochvalil, naucte se cist 🙂
A k tem vasim nadavkam
— tahni do hajzlu,potrate .. V hospode bysi za to koupil , az by te ty svinstva presly .. —
lze napsat, ze prave vy jste dukazem toho, co o lidech pisi: v kazdem se skryva hajzl a vrah.
nasiel som clanok
https://medium.seznam.cz/clanek/pokrokovy-euroobcan-protesty-proti-nemeckym-krajanum-v-brne-byly-ostudne-a-odsouzenihodne-279494
najprv som myslel ze je to vtip
ale jo, je. něco jako pan LPokorný na iDěsu. jenom ještě o kousek větší tvrďák.
Tihle kreténi to bohužel myslí vážně …
Já už někdy nejsem schopná rozeznat , jestli to autor myslel vážně nebo je to ironie.
No přece obojí!
Je to vážně myšlená ironie. – Kdyby autor předložil svůj nápojový lístek, každý by to hned poznal: pije iron? Pak je to nade vší, ba i nade bleší pochybnost ironie.
Ale takhle čtenář tápe, neví, domýšlí se. – Dobře mu tak, intelektuálovi jednomu, neměl se učit číst!
Na zákldě věty návštěvníkovi z Německa, který nežádá nic, než napravení majetkových křivd a návrat domů předpokládám, že je ze stejného hnízda jako pan Pokorný.
Nějak jsem nepochopil, jestli je to od vás taky ironie, jako od p. Pokorného.
Není, příznivci sudeťáků se křečovitě točí na tvrzení, že se chtějí jen smířit, že nemají žádné nároky, že to je dezinformace. Proto podle mého nikdy nenapíší „nežádá nic, než napravení majetkových křivd“.
Tymák:
Třeba ovšem taky došlo na Frojda.
Trocha historie „mírumilovné“ Ukrajiny …
https://aeronet.news/kyjevska-junta-usporadala-statni-pohreb-ostatku-sefa-vyhlazovacich-jednotek-oun-m-a-zakladatele-ss-galizien-andrije-melnyka-zide-a-polaci-jsou-v-naprostem-soku-je-to-dusledek-revansismu/
[Pávek, Fialenko, Černochová, Řehka, Vetchý zasílají upřímné zdravice … ]
Já pořád nechápu, proč se Židé v Brně usmiřovali s Němci , přitom by se měli usmiřovat v Palestině. Jinak se utopí časem v arabském moři a Izrael skončí. Ostatně dědičnou vinu hlásá jejich náboženství, já stále nechápu, jak se mohou omlouvat současníci, kteří nikomu nic špatného neudělali a žádnou vinu necítí lidem, kteří už nežijí a polepšit se stejně už nemohou.
Peníze?
Matouš 7:3-5 B21
Proč vidíš třísku v oku svého bratra, ale trámu ve vlastním oku si nevšímáš? Jak můžeš říci svému bratru: ‚Nech mě, ať ti vytáhnu z oka třísku,‘ a přitom máš sám v oku trám! Pokrytče, vytáhni nejdříve trám z vlastního oka, a tehdy prohlédneš, abys vytáhl třísku z oka svého bratra.
Matouš 12:36-37 B21
Sdílet
Říkám vám ale, že z každého prázdného slova, které lidé řeknou, budou skládat účty v soudný den. Svými vlastními slovy budeš ospravedlněn, svými vlastními slovy budeš odsouzen.“
Za tichého předpokladu, že něco jako bůh nebo vyšší moc vůbec existuje.
Nevím. V den svojí smrti se to dozvím. Do té doby se tím nehodlám zabývat. Jsou důležitější věci.
Mate v tech pouckach problem. Treba, jak nastehovat tram do voka a este aby tam zustal..A potom.
Takovej s trameem neni pokrytec , ale potyka se s problemem , co s tim tramem ve voku , udelat..
Pres tramy neni poradne videt..
Tramy se hodi na konstrukci strechy, napr.
Jezis by mel neco vo tramech a jejich vyuziti vedet , byl vyucenej tesar..
Já myslela, že tesař byl svatý Josef. 🤔 Ježíš taky?
Ve filmu je ukazovanej, jak pracuje se drevem..
Byl to (nevlastní) syn tesaře. Řemeslo se dědívalo po otci a syn se od svého otce učil.
Takže jsme nakonec dospěli k hlubokému poznání: buch byl tesař, tesat naučil i nevlastního syna svatého Josefa, ten se stal díky tomu také svatým a tak ho židi ukřižovali, protože svaté bytostně nesnášejí téměř jako Palestince, kteří pro změnu zase nesnášejí židy, jako jakýsi malíř – zřejmě také Palestinec.
(Mj.) Co pštrosisté pořád tvrdošíjně nechtějí vědět:
https://www.zvedavec.news/vezkratce/24290/
.