Tak jsem si poslechl včerejší Putinův projev na moskevské přehlídce a musím říci, že jsem byl vlastně dost překvapený. On totiž neřekl nic. Tedy… neřekl nic pro nás – Západ. Neřekl nic pro české, německé ani americké uši. Vzpomenul na heroickou minulost a boj proti fašismu, řekl, že se náckové zase rozlézají v jejich blízkosti a dodal, že boj za vlast je nejsvětější povinnost každého Rusa a kdo by tak neučinil, znectil by odkaz předků. Na ruské poměry a ruský sentiment byl projev dokonce i málo patetický.
Vyznělo to vlastně tak, že se na tom Donbase zase nic tak velkého neděje. Nějaký fašistický trpaslík podporovaný Západem tak dlouho provokoval, až dostal přes držku. Žádná válka, jen speciální vojenská operace. To nestojí za řeč – nestojí to ani za přehlídku zajatců, ani za přehlídku ukořistěné techniky. Slovo Ukrajina zaznělo jen při poděkování všem (sovětským) národům za vítězství nad Hitlerem. Častěji zaznělo i slovo „soudruh“.
Ani slovo o čínském spojenci…
Dovolte mi, abych z projevu vypíchl jednu drobnost – Putin vzpomenul mezi jinými i na Dimitrije Požarského a jako obvykle to jméno zdůraznil. Nepostřehl to ani překladatel České televize a všichni ti čeští experti, kteří se pak spravedlivě rozhořčovali nad Putinovým lhaním, o tom samozřejmě nic nevědí. Skoro bych se vsadil, že nikdo z nich ani neví, kdo to Požarský byl.
Požarský byl ruský bojar, který ukončil období tzv. Smuty – tedy období největšího rozmachu polského státu, který sahal až skoro do Moskvy a Smolensk byl vnitrozemské polské město. Naverboval dobrovolnickou armádu a když v bitvě u Moskvy slavně zvítězil, mohl se stát i ruským carem, ale odmítl to a dožil jako vážený člověk, který se nezapletl do dvorských intrik. Stačilo mu, že byl zachráncem Ruska. U sochy Požarského Putin skládá prezidentskou přísahu. Na podstavci sochy je reliéf, jak se ruští vlastenci obětují pro blaho vlasti… To jen tak na okraj… prostě si všimněte, že Putin Požarskému věnuje poměrně velký prostor. Závěr si udělejte sami.
Já si nemohu pomoci, ale Putin opravdu dělal dojem, že má všechno pod kontrolou. Že válka jede podle plánu, není důvod kolem ní dělat příliš velké haló, prostě vědí co dělají, hrají jinou hru, než si všichni myslí a prostě šachisticky lákají protivníka do pasti. K tomuto lákání je třeba i nějaké figurky obětovat, někdy dokonce i figurky značné hodnoty a celá strategie se projeví až několik tahů před koncem. Do té doby to může vypadat všelijak.
Čím dál více se přikláním k teorii, že Rusko nechce žádnou krátkou válku. Nechce dosáhnout rychlého vojenského vítězství nad Ukrajinou. Protože by ji museli živit, museli by bojovat s hnutím odporu, museli by tam být dlouhá léta a vypadalo by to tam jak v Bosně. Stálo by je to zkrátka mnohem víc peněz, než samotné střílení.
Podle mě je smyslem války ukázat Ukrajincům, koho mají za přátele. Smyslem není obsadit Kyjev a nastolit protektorát. Kdo by se tam s nimi dohadoval. Ať to dělá Zelenský. Smyslem je vykoupat Ukrajince v naprosto marné zákopové válce. Nechat je, ať zjistí, za co vlastně bojují. Nechat je, aby svými životy zaplatili za Západ a NATO. Aby zaplatili svojí bídou za nesmyslnost války. Aby na konci zjistili, že stejně přišli o to, co Rusové požadovali, jen jsou k tomu ještě chudí a musejí splácet obrovské válečné půjčky, protože zadarmo ani kuře nehrabe. Ukrajinci si mají sami dojít ke srovnání třeba Chersonem, kde tamní obyvatelstvo dostalo ruské důchody, tankuje za ruské ceny a nemusí splácet ukrajinské hypotéky.
Smyslem války je, aby ukrajinská armáda vykrvácela spolu s ukrajinskou ekonomikou. Aby se odkopali všichni státní představitelé. Aby se ukázalo, že ukrajinskou armádu řídí američtí vojenští poradci. Zkrátka a dobře, aby nakonec Ukrajinci nenáviděli Západ ještě víc než Rusko. V té chvíli postačí podaná ruka z Moskvy.
Nějaké šíbování fronty sem a tam nic neznamená. Důležitější je nikdy nekončící proud mrtvých a zraněných ukrajinských vojclů. Pattonova metoda – postarat se, nikoliv o to, aby Rusové padli za vlast, ale aby Ukrajinci padli za tu svou. Unavit je z války. Ruská i ukrajinská děla střílejí do ukrajinských baráků. Ruské i ukrajinské miny zamořují ukrajinskou půdu. Ruské i ukrajinské kulky dělají kolaterální škody mezi ukrajinskými civilisty. Všechny ty západní Javeliny, Stingery, drony i granáty ničí ukrajinskou zem, nikoliv ruskou. Ukrajinské železnice jsou ničeny, ukrajinské továrny nejedou. Ukrajinská ekonomika se propadá volným pádem. Žádná krátká válka a brzké vítězství. Dlouhé bojování za ruských podmínek, které se dá libovolně natahovat, zkracovat, eskalovat i uklidňovat.
Hurá!
zatímco naše vláda uvažuje, ministerstvo vnitra už připravuje zpřísňování registrace (mj. stotisíce připrchlíků, o kterých nikdo neví, kde jsou a kdo jsou)
policisté dokonce už zpovzdálí odvážně monitorují!
16:24
„U hlavního nádraží v Brně jsou opět desítky romských uprchlíků z Ukrajiny. Primátorčin náměstek Robert Kerndl (ODS) ČTK řekl, že ve veřejném prostoru nelze bivakovat, proto město řeší situaci se státem, aby vzniklo komplexní řešení. Minulý týden nechalo město ve spolupráci s policií odvézt asi stovku romských uprchlíků k náhradnímu ubytování do židenických kasáren, kde už ale dnes nikdo z nich není. Mluvčí policie Pavel Šváb uvedl, že policisté situaci u nádraží monitorují.“
Sláva Brňopolu!
Na pražském Hlaváku kempuje parta převážně Olachů z kdovíodkud a Hřib k tomu zatím mlčí jako zařezanej:
https://echo24.cz/a/S3cAg/stovky-romu-se-utaborily-na-nadrazi-v-praze-dobrovolnici-resi-humanitarni-krizi
Prý je jich víc než 400.
Zdravím, Občane,
pravděpodobně jsem zde tím, kdo měl léta největší osobní zkušenosti s Romy. Pozitivní, negativní i – řekněme – exotické;( dva postpuberťáci plánovali mou a kolegovu vraždu, mj. )
Měl jsem mezi nimi i několik přátel a několika dalších nich si hluboce vážím. byli mezi nimi i pracovití a šikovní řemeslníci, dva vysokoškoláci a jeden t.č. pravoslavný kněz, dříve sociální pracovník.
Ovšem s olašskými Cikány osobní zkušenosti nemám. Před cca třiceti lety se obecně tvrdilo, (a tvrdili to i romisté) že pro Olachy je na rozdíl od většiny Romů naprosto nepřijatelné , aby kdokoli z nich pracoval v nějakém zaměstnání – bylo to srovnatelně opovrženíhodnéa společensky deklasující, jako kdyby si jeptiška vydělávala prostituci či britská šlechtična 19. století vykonávala placenou práci.
—
Dotaz: Změnilo se za ta léta něco?
Znáte dnes nějakého olašského Cikána, který vykonává nějaké placené a smysluplné zaměstnání (např. prodej drog či servis narkomanům prostřednictvím neziskovky nepočítám). Neptám se provokativně, fakt by mě to zajímalo.
Samozřejmě, vznikne komplexní řešení. A podobně jako komplexní číslo, i komplexní řešení bude mít složku reálnou a složku imaginární.
To je naprosto přesné, výstižné a všestranně vynikající přirovnání.
Ne nadarmo se matematika zove Královnou věd 😉
zpravy z londyna, topeni otevrenym ohnem v mistnostech se nedoporucuje
mozna nejaky cizinec, OMG
————automaticky preklad
Londýnští hasiči hlásí prudký nárůst počtu požárů v domácnostech kvůli pokusům o zahřátí otevřeným ohněm
Krize životních nákladů přiměla muže založit oheň v obývacím pokoji, zatímco londýnský hasičský sbor varuje před prudkým nárůstem počtu požárů.
Londýňan byl převezen do nemocnice v New Malden, když hasiči varovali před prudkým nárůstem nehod, když se lidé snaží najít alternativní způsoby vytápění svých domovů.
Hasiči vydali naléhavé varování před nebezpečím používání otevřeného ohně v reakci na životní krizi poté, co muž svým jednáním způsobil rozsáhlý požár a snažil se vyhnout zapnutí ústředního topení.
Dochází k tomu, když britské rodiny řekly, že nejsou schopny platit účty za energie a musely přestat používat myčky nádobí a sušičky, aby se vyrovnaly s 54% zvýšením energetických stropů tarifu, které vstoupilo v platnost minulý měsíc.
https://inews-co-uk.translate.goog/news/cost-living-crisis-fire-living-room-london-fire-brigade-1619394?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
Daily Mail: 10 milionů britských domácností si tuto zimu nebude moci dovolit vytápění
Účty za elektřinu by mohly být v říjnu kolem 3 000 liber, varoval manažer Scottish Power uprostřed obav, že asi 10 milionů domácností si tuto zimu nebude moci dovolit vytápění.
https://www-dailymail-co-uk.translate.goog/news/article-10796701/Energy-bills-hit-3-000-October-warns-Scottish-Power-boss.html?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc
U nás by se ještě dalo takovýmto tragédiím předejít, kdyby vláda okamžitě zaměstnala romské instruktory z Chánova na pořádání celostátních kurzů bezpečného a ekologického topení parketami.
„Účty za elektřinu by mohly být v říjnu kolem 3 000 liber, varoval manažer Scottish Power uprostřed obav, že asi 10 milionů domácností si tuto zimu nebude moci dovolit vytápění.
Účty za elektřinu by mohly být v říjnu kolem 3 000 liber, varoval manažer Scottish Power uprostřed obav, že asi 10 milionů domácností si tuto zimu nebude moci dovolit vytápění.“
————————————————-
Vzhledem k tomu, že v Británii jsou průměrné příjmy vyšší než u nás, , očekávám, že u nás si bude moci dovolit vytápění MÉNĚ než deset miliónů…..lidí .
(Starosti mi dělají hlavně ti ukrajinští Romové s maďarskými pasy, kočující po českých hotelích. Vzhledem k tomu, že údajně mnozí nerozumějí ukrajinsky ani rusky (pouze romsky) a neovládají čtení a psaní, jedná se o mimořádně ohroženou asimilační skupinu.
O jejich důstojné životní podmínky co nejrychlejší integraci se přece bude muset česká vláda i nadále starat přednostně! Věřím, že jejich představitelé obdrží gramotné překladatele , znalé romských dialektů a budou kooptováni do české vlády.
Doufám, že nám EU poskytne půjčku, abychom na německé burze alespoň pro ně mohli koupit elektřinu z českých jaderných elektráren. ( Dokud nedojdou uranové tyče, jejichž dovoz je nebo bude USA zakázán. )
Objednat ebonitové tyče a liščí ohony? 🤔
Anebo dynama a šlapat a šlapat a šlapat a furt tak. 🤔
Že by se to našim zámořským partnerům začínalo na jejich dvorečku maličko sypat?… Uvidíme.
***
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/argentina-prolamuje-izolaci-venezuely
Takže po potravinách (je to tak měsíc, co jich měli jen na tři dny a pak všichni chcípli hladem – nebo mi v povolených zprávách něco uniklo?) už Rusům dochází i munice (https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rusku-dochazi-presna-munice-40396467) , jejich důstojníci odmítají plnit rozkazy (https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rozkazy-ignoruji-i-rusti-dustojnici-tvrdi-zdroj-z-pentagonu-40396470) a Ukrajinci vyhrávají bitvu o Donbas („Teď, když jsme vojensky dost silní a vyhráváme bitvu o Donbas“, Dmitrij Kuleba) . Prostě průser na průser. Jak to ti Ivani jenom dělají, že přes to všechno pořád postupují? Nějak si ani neumím představit ten fičák, kdyby žádný průser neměli … i když ony by se určitě našly aspoň tkaničky zavázaný v rozporu se stadardy NATO. Mimochodem, u toho Kuleby bylo ještě odpoledne „a jestli vyhrajeme bitvu o Donbas“, což dozajista byla jenom chyba v překladu. Je dobře, že se i takové chyby bedlivě stříží a nekompromisně opravují.
Vysvětlení postupu je jednoduché: Vzhledem k tomu, že oddílům velí pologramotní mužici zpití samohonkou(vodka došla), drží mapu zásadně obráceně a omylem místo ústupu postupují.
Mimochodem – četli jste, že už ruští vojáci unesli dvěstětisíc ukrajinských dětí?
A že prý zločinně nutí stydlivé zajaté ukrajinské vlastence, aby si sundali košile a počítají, kolik mají vytetováno hákových křížů?
no to bolo uz pred mesiacom, ked prisiel prvy uder kalibrom, tak tvrdili na idnes.cz, ze sa im minaju tie bezne rakety a musia udierat tymi drahsimi, vysoko presnymi. A koncom marca tusim boli clanky, ze ruska armada ma zbrane a municiu uz len na 3 dni, aj jedlo len na tyzden…..asi nemaju kalendar:-) ej ti rusi:-)
Tohle je jak z Mansteina – ten si také do deníku firt psal, jak je německá armáda vyspělá, jak převyšuje nepřítele po všech stránkách, jak má všechny předpoklady k vítězství… a furt ustupoval a ustupoval a nikdy to nepochopil.
Rus taky v Syrii porad prohraval a pak najednoul vyhral.
Rus je ted hrozne vydrenej ze sebe ,pac byl na dne a velkou rychlosti se stal dulezitej.
Kazdej obcan to citi a ta hrdost jim veli a jejich vrchnosti se neponizit a hlavne nedelat zadny premrsteny akce ,ani ve valce..
Ani nesmi lhat ,jen o necem mlci.
Ten Manstein to videl dobre z hlediska vojenskyho ,coz ale neni vse jak se ukazalo.
http://www.regionalninovinky.cz/zpravy/zpravy/litevska-politika-nuti-rusko-revidovat-vysledky-smlouvy-z-roku-1939/
***
(…) V otázkách sankcí proti Rusku Litva předbíhá „lokomotivu“. Je to nejvíce protiruská země v EU. Dnes je obtížné ještě více poškodit bilaterální vztahy mezi Ruskem a Litvou: Byly již dlouho nenávratně zničeny. Politické provokace ve Vilniusu nutí Moskvu k zrcadlové reakci. (…)
(…) Dne 10. října 1939 došlo v Moskvě k podpisu Smlouvy o převodu města Vilna a vilenské oblasti Litvě. Na základě „Dohody o převodu města Vilna a regionu Vilna Litevské republice a o vzájemné pomoci mezi Sovětským svazem a Litvou“ a díky Stalinovi, získala Litva území o rozloze 6909 km² se 490 tisíci obyvateli. Litevské úřady s radostí přijaly region, o který Polsko bojovalo téměř 20 let. (…)
(…) Dne 29. března 1990 přijalo Prezidium Nejvyšší rady BSSR prohlášení, že „Bělorusko v případě odchodu Litvy ze SSSR bude požadovat navrácení běloruských zemí – města Vilna a Vilenské oblasti, Švenčjonskaja oblast a části území pěti dalších regionů Litvy. Toto prohlášení podpořil prezident SSSR Michail Gorbačov, který na tiskové konferenci ve Washingtonu 3. června 1990 poznamenal, že území Litvy zahrnuje řadu regionů, které dříve patřily Bělorusku. (…)
(…) V důsledku toho Litva v 90. letech přijala řadu aktů o neuznání sovětsko-německých dohod z roku 1939 a také dohodu o připojení k SSSR z roku 1940. Ve skutečnosti litevské úřady samy opustily svá území v rámci hranic z roku 1939.
Agresivní protiruská politika Litvy vůči Rusku denně přibližuje region Vilnius k Ruské federaci jako právnímu nástupci a nástupci SSSR, Ruskému impériu, zvláště když pro to dnes existují všechny právní důvody. (…)
—–
Nechápu, proč se s tím tak erou.
Přece by stačilo, kdyby americký Kongres ve spolupráci s Nejvyšším soudem a Rychetským prohlásili, že existují nezpochybnitelné důvody, pro to, aby Litva anektovala Ruskou federaci.
Čímž by se během několika desítek hodin bezpečně dostal ruský jaderný arzenál pod velení NATO!
(Zbývá dořešit, jak zdůvodnit, že zatímco estonské Rusko by se bleskově stalo členem Evropské unie a NATO, Ukrajina by musela čekat….
…..Osobně bych navrhoval, aby se Ukrajina stala státem USA: Vlajka hvězd a pruhů je velká, pár hvězd se tam ještě vejde, v případě nedostatku pruhovaného textilu se může jeden jižní stát opět vrátit Mexiku.
Případně, kdyby se jižní státy cukaly, nemá svoji hvězdu i Aljaška? Jenom se ptám, pochopitelně.
njn Aljaška, ale co když se bude chtít vrátit odkud přišla. Jaktak ty státy pozoruju…ani bych se nedivila hmm
Děkovné dopisy posílejte Tchajwanci do Senátu. Více takových Vytrčerčilů!
skodovka nejede
——–
Prodeje Škody Octavia se propadají tak moc, že za horšími časy se musíme vrátit o dekády zpět
Po mnoha letech zdánlivě nekonečných úspěchů je to hodně studená sprcha. A pokud se nestane zázrak, bude ještě hůř, jen za poslední zmapovaný měsíc klesl odbyt mladoboleslavského bestselleru o masivních 79 procent během tří let.
Škodovka je aktivní na spoustě trhů celého světa, většinu svého odbytu ale léta opírala o tři místa – Čínu, Evropu a Rusko, pokud budeme Rusko federaci považovat jakési evropsko-asijské soustátí. Z prodejů v Číně ale nezbylo skoro nic, Rusko je za současné situace jedna velká neznámá a Evropa? Ani v té už to automobilce nejde jako dřív.
Zkrátka a jednoduše, skoro dvě dekády nebylo hůř, to už něco znamená. A může to být ještě horší. Letošní prodeje Octavie v Evropě jsou ještě zásadně horší než ty loňské a v březnu dosáhly pouhých 4 593 vozů. Jistě to bylo dáno limity na straně výroby, i v „koronavirovém březnu” 2020 bylo 2,5krát lépe a oproti roku 2019 se bavíme o 79procentním propadu. Pokud to takhle půjde dál, může Octavia zažít jeden z nejhorších roků své novodobé existence.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=8&t=21&start=5260#p263339
https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-skody-octavia-se-propadly-takovym-zpusobem-ze-za-horsimi-casy-musime-do-jejich-uplnych-zacatku/
Pokud se Škodovka bleskově nepřeorientuje na pohon dřevoplynem a zároveň se nepostará o export šumavského ekokůrovce do zemí, kam chce auta vyvážet, nemá šanci!
V globálně oteplenách oblastiech by jistě mohla auta jezdit i na kaktusový plyn… Na dovoz velbloudího trusu bych nespoléhal – bude přísně embargovaný, krávy a my důchodci coby zdroj bioplynu vyhyneme.
Z vlády a parlamentu sice padá jedno lejno za druhým, ale na pohon všech bioplynových náklaďáků, vyvážejících poslední zbytky tuzemské úrody do zahraničí to stačit nebude.
Re: tjj
Chcete-li něco analyzovat, musíte hrábnout do smradlavé kupky souvztažností.
1/ Od Velkého třesku – projevu Žvástajícího Zastrkávače na nepříliš významném ostrově – šly prodeje firmy Škoda auto do zádele v Čajně, a to tak, že se rušily a ruší další a další prodejní Auto-hausy. Myslím, že celkový propad je okolo 80%, ale neberte mne úplně za slovo.
2/ Další na řadě je věčně opilý ruský mužik, který vcelku kupoval a vyráběl. Nyní je Škodovka zralá vinou svého trvale předpokáleného vedení na nule bude mít dost velký problém, jak vykličkovat ze znárodnění ruských investic kvůli bezdůvodnému zastavení montáže.
3/ jako třetí průser je orientace fabriky na elektroh**na – pardon – modré a zelené a chytré elektrokrámy, na nichž si Škodovka bezostyšně navalila doslova šílenou přirážku, kterou nechtějí platit ani ti, kteří by na to omylem měli.
4/ Konečně poslední průser – zastavení montáže nejprodávanějších modelů, protože tyto se podle mínění soudruhů manažérů už nehodí do naší chytré, mladé a krásné doby.
5/ pardon – jsem mamlas – nezmínil jsem neschopnost vedení vypořádat se JAKÝMKOLI způsobem s nedostatkem polovodičových prvků, které se do výrobků Škody montují. Klidně třeba tak, jak to udělali Ivani, že vyházeli z montovaných aut nepotřebné krámy a prodávají se slevou tzv. Holobyty.
Pozn. – rád bych si jedno nebo klidně několik takových autíček koupil.
Ostatně pokud se nepletu, kolega Vidlák, anebo některý z diskutérů na jeho stránkách zmiňoval doslova hromadný úprk všech menedžrů z Boleslavi, kterým zbyly poslední drobečky zdravého rozumu.
Targus, nejchytrejsi z nejchytrejsich me asi opravi ….
Skodovka je v Rusku hlavnim zastupcem cele skupiny VW.
Takze, bud v Rusku pujde cely VW do kopru, nebo druha varianta, vsechno se hodi na Skodovku, ta v (nejen) RF skonci a auta ze zapadni VW produkce se budou v Rusku vyrabet/prodavat dal ….
Pripomel bych i dalsi ztraceny trh pro Skodovku – Belorusko ….
ale jsme hrdí…. nebo hrdopsi ?? už si to nepamatuji
s tymi holoautami by ste za chvilu nemohol u nas na cesty….my potrebujeme mat asistenta, ktory bude bonzovat, ci ste neprekrocil rychlost pri predbiehani, detektor alkoholu ci unavy vodica……sice nie su senzory a coskoro bude problem s ocelou ci hlinikom, ale kto by sa pozeral na podobne malickosti:-)
Historické viny národů za dnešek?
Kdo jsou to xakru, Rusové?
kdo je padouch a kdo hrdina?
Dost hustý přehled.
Stojí za přečtení, naštve se spravedlivě každý! 🙂
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Rusove-Ukrajinci-USA-a-vina-General-Pelz-nejdriv-mlcel-pak-si-to-rozmyslel-701560
Cha! Jeden bezejmenný flus
a „vidlákov kurník“ po ňom skočí
ako pirane na tapíra.
Ten Berrnard vám tu asi predsa len chýba.
Sorry, musel som 🙂
Ne, Oldo. Ten tady nechybí. Je potřeba si ujasnit, proč byl dřevorubec odejit. Nebylo kvůli jeho „narativu“, nýbrž pro něco jiného.
Bezej Meny má narativ podobný, proč ne? Komu to stojí za reakci, reaguje podle svého.
Ale jo, bola to len „jízlivá“ poznámka.
Prekvapilo ma to dlhé vlákno, keď som roloval,
lebo ma ozaj neuzajímalo vysvetľovanie trollovi,
že preto a preto má „nesprávny naratív“.
To sme tu už čítali tisíckrát.
Jasne, že mnohí si sem idú pokecať a keď nie je
do čoho pichnúť tak vysvetľujú niekomu ten
„správny“ naratív po 1001.x
Ma napadlo, keďže tu mám niekedy dlhšie prestávky
a niektorých rolujem (JA Hitler Adolf :), niektorých dlho
nevidím, tak neviem, či sú zablokovaní, či padli na fronte,
či si zmenili totožnosť, že by som nakukol do zoznamu blokovaných.
Ale Vy musíte mať aj tak práce s týmto „kurníkom“ habadej.
Díky za vymazanie, neviem, kde ten koment visel.
Spadl do spamu, to se občas přihodí, i když v příspěvku není nic, co by člověku spam byť jen vzdáleně připomínalo. Aksimet to zřejmě někdy vyhodnotí jinak 🙂 a admin to zkoriguje.
už som si myslel, že tam vadilo slovo Berrnard,
keďže je zablokovaný, že by to mašinka mohla
zobrať ako špióna v texte. Múdra mašinka 🙂
tak mašinku pochválim a ona zase ((:O)
Když má ukr muž 3 a více dětí, může odjet z UA.
Takže šest rodin po dvou dětech a dvě krátký sirky …
„Polsko propojí své přístavy, aby urychlilo dodávky pohonných hmot na Ukrajinu, uvedl místní deník Wrpost.
Palivo bude na Ukrajinu dodáváno přes přístavy Gdaňsk a Svinoústí. A poté bude odeslána vlaky, pro které bude synchronizován jízdní řád polských a ukrajinských vlaků.
Nyní se přes Polsko na Ukrajinu měsíčně přepraví asi 60 tisíc tun paliva. Cílem je dosáhnout 200 tisíc tun, uvedla ministryně hospodářství Julia Sviridenko“
stranaua/41263
hmm
https://aeronet.news/a-je-to-venku-spanelsky-denik-uverejnil-detaily-z-unikleho-dokumentu-z-bruselu-o-chystanem-pridelovem-systemu-na-plyn-v-cele-evropske-unii-zahy-pote-i-na-ropu-elektrinu-a-podniky-pujdou-na-zkracene/
jako u nás, nic se neutají…..
https://www.bbc.com/future/article/20220503-why-human-brains-were-bigger-3000-years-ago
Tuto válku rozpoutalo putinovské Rusko, ono napadlo Ukrajinu. Je přirozené, že se Ukrajina brání. A že její představitelé chtějí donutit Rusko, aby zastavilo agresi a ukončilo okupaci – že to je nutná podmínka k tomu, aby došlo k jednáním o míru, o spravedlivém míru.
V agresi Ruska jsem nevěřil – že přijde. Byla to chyba, omyl. Tajné služby měly pravdu, když před ní varovaly.
Nezbývá než přát si ať co nejdříve skončí utrpení místních lidí, ať se uprchlíci mohu vrátit a žít opět normálně, ať na Ukrajině zavládne mír. Spravedlivý mír.
Prý Ukrajina nabízí Evropě obilí.
Pokud země, strádající válkou…nabízí i v takové situaci obilí….tak je třeba si toho velmi vážit. To není jen gesto, to je kulturně obrovsky hodnotný čin.
Ten projev jsem neposlouchal. Důležité jsou skutky, ne řeči.
Z mého pohledu válku začal Západ. Který za ranec dolarů rozpoutal v Kyjevu Majdan a střílet se začalo právě tam.
Pokud si myslíte, že američtí a evropští politici tam vyrazili agitovat z dobrého srdéčka, tak já ne. Nevěřím tomu, že Viktorie Nulandová rozdávala koláčky jen tak, aby nasytila hodné demonstranty. A že si Schwarzenberg se senátorem Stětinou platili pobyt z kapesného.
Politika se nedělá na ulici a neprolivá se při ní krev. A PŘESNĚ to se na Majdanu stalo.
Lidé prchali na Západ už dávno před Majdanem , země byla a je špatně vedená, to ale nemělo a nemá s Ruskem nic společného.
Viktorka Nuland je po tatínkovi Ukrajinka s židovskými kořeny. Jako naše Krvavá Madla.
Odrodilci nejsou naši. Jsou těch, ke kterým se snažili tak usilovně vlísat.
Ano, správně. Sláma Ukravina.
koukám, že mladý progresivec neumí ani odpovědět na pozdrav tak to vezmu za něj.
Volům sláma.
Re: BM
Už jste se objednal(a) k lékaři?
K lékaři se jen tak nedostane. Přednost mají ukravinci.
První a zcela zásadní chybou je přemýšlet o Ukrajině v intencích „jednoho nerozborného státu“ s tím, že „se Ukrajina“ brání jako „jeden muž“ .
To, co na Ukrajině probíhá je v první řadě válka některých „západních“ Ukrajinců proti „východním“ Ukrajincům, tedy občanská válka. Samozřejmě s obrovskou „dopomocí“ NATO + USA z jedné strany a RF ze strany druhé. Hlavní tíhu bojů v současné době ale vedou Ukrajinci proti Ukrajincům.
Jak říkala naše paní profesorka na gymnáziu, “ zapamatujte si, že každá válka má předpoklady, příčiny, samotný průběh a důsledky“. Válka, jejíž jednu etapu sledujeme, respektive jednostranný obraz války, který nám předkládají naše média, začala už v roce 2014. Příčiny vznikly někdy na podzim roku 2013 a předpoklady už 90. letech. Jaké budou důsledky zatím nikdo neví. Faktem ale je, že je ponese půlka Evropy.
A záminky,na to zapomněla. To zas říkal náš dejepisář nám.
Re: gen. Kotlár Laco
Vas prispevek je duvodem Vas povysit do hodnosti armadniho generala.
Nemel by jste zajem o misto ministra obrany?
Nynejsi chovani namistrovane ministryne valky se jevi byti ponekud nestastne …
Re.Homer: Děkuji za projevenou důvěru, ale rád bych zůstal na své hodnosti i pozici. Jednak se po válce tradičně objeví mnoho generálů, kteří pak budou říkat, že by to dnes uměli lépe. A za druhé si myslím, že paní Černochová je zdatným a více než důstojným nástupcem takových vojenských celebrit, jako byli svého času pan Vondra, paní Peake nebo Šlechtová, či dokonce pan Stropnický.
I když…
Nejlepší ministryní obrany (války) v galaxii byla von Lejnová. Ve schopnosti zcela zlikvidovat bojovou sílu armády (vlastní) byla naprosto nedostižná.
Ta nás nyní povede do bojů na východě. Ta ponese vlajku Úúúnie hrdě v před!
Černochová se má co učit.
Připomínám doc. Ing. Antonína Baudyše, CSc. Taky důstojný reprezentant.
Ano! Ten dokonce za letu prostřelil letadlo zevnitř vlastní služební zbraní. To se nepodaří každý den každému :-)))
Byl astrolog a patrně ho obelhaly hvězdy. Revolver byl, nečekaně, nabitý. ✨😀
Nijak detailně to nesleduju, ale měl jsem dojem, že jako astrolog nebyl tak úplně nejhorší. Zato jeho potomek, to je věru samorost.
Ale kdo nejsme, že. Já se hlásím jako první.
Měl řádně vysvěcenou kancelář biskupem, v ní střelnici a nová pravda, kterou světu zvěstoval , spočívala v tom, že podle vylhaných švédských údajů by ráže jeho zbraně neměla proniknout pláštěm letounu, a ejhle, ona pronikla!
Jeden z mala privrzencov „slepičárny“, ktory ma aspon snahu o vyvazeny pohlad na vec. Tiez navrhujem povysenie (minimalne v tomto kurniku).
P. S. Som odkojenec prvosledoveho tankoveho praporu zo Stříbra, dlhodobo dovolenkujuci na Doupove a na dalsich krasnych destinaciach, takze moj navrh by mal mat u Vas, p. generale, vahu:-).
„Pokud země, strádající válkou…nabízí i v takové situaci obilí….tak je třeba si toho velmi vážit.“ To není jen gesto, to je kulturně obrovsky hodnotný čin“.Teda ač-li to není o tom, zpeněžit pro některé z velení co se ještě dá a nekašlou na lidi. Vždyť u nás máme taky hafo takových případů/viz ČEZ/ a pod.
Když 5 milionů lidí živí Západ a 1 milion RF, je přebytek velký. A pak, Ukrajina byla velký exportér obilí, má obrovské přebytky. Buď s nimi bude topit elektrárnách nebo je vyveze.
Jak prosté milý Bezej Many
No, jeden nejmenovaný vysoký manažer přes obchodování s obilovinami mi důvěrně řekl, že jestli tomu jenom trochu rozumí, tak z Volodymyra Zelenského bude brzy Holodymyr. Protože to, co jim teď přebývá, to jim zanedlouho bude chybět.
No ale je to „kulturně obrovsky hodnotný čin“…
To mu nemusí rvát játra. Západ ho založí.
( Anebo si to aspoň myslí. )
treba si uvedomit, ze vsetky tie pozicky Ukrajine sa musia platit…..a kedze zlato uz je v USA, suroviny su pod kontrolou Rusov, ostava (zatial) este psenica apod. A kedze sa vyvaza pod cenou (ako to uz niekde bolo uvedene), tak sa na tom urcite nabaluju este vladnuce spicky, ale nie som si ista, ci v zime a na jar buduceho roku nebude opatocny hladomor
Pakliže bude hladomor svede se to na Rusy a na válku. S tím se už dopředu počítá. Nešlo zasít a co se zaselo nešlo sklidit.
To ovšem nic nezmění na tom, že hlad budu mít Ukrajinci a ne Rusové
Tuto válku rozpoutalo obamovské USA, kdy vymyslelo a zorganizovalo Majdan.
Putinové Rusko mělo reagovat dříve, když probíhaly kotle v Ilovajsku a Debalceve. Mělo využít Trumpa v pozici prezidenta.
To nešlo, Rusko nebylo připravené na sankce. Ani v únoru nebylo ideálně připravené, ale už mělo politicky i ekonomicky krytá záda. USA a EU obíhají svět, kdo jim prodá ropu a kdo plyn. Odpověď od všech je stejná, kapacity nelze ihned navýšit a Venezuela i Írán si to vyloženě užívají – odvolejte sankce, a pak se můžeme začít bavit. Žádné odvoláte sankce a my budeme dodávat.
Máte o Trumpovi iluze.
Trum dělal přesně to, co mu radil zeťák Kushner.
A Kushner by mu určitě neradil hnout prstem pro Rusko. Bylo by to proti zájmu jeho lidu.
KIteré půlce, vždyť oni se hádají mezi sebou. Jako ostatně vždycky
Nemám, žádnou válku nezačal.
To ta hnědá opice Obama jich začala pět. A ihned po zvolení Bidena začal velký přesun zbraní na východ.
Správně, soudruhu Many. Hlavní je zůstat pevný v ideologicky správném postoji a neustoupit ani krok. My tu válku vyhrajeme, alespoň domněle morálně, byť fyzicky totálně poražení a zničení. S pravicí vztyčenou směle k zářným zítřkům, soudruhu Many!
Jinak si ty hloupoučké plky o velkých gestech strčte tam, kde slunce nesvítí. Jestli gesto, tak leda zoufalství. Vyvážet ze země, kde se válčí, základní potraviny, to může leda šílenec. V důsledku to může způsobit hladomor. Nicméně ještě předtím stihnou vzít kramle politické (j)elity i se svými tučnými konty ve švýcarských bankách. Mimochodem, když v roce 1947 dovezl tehdejší Sovětský svaz v době velké neúrody obilí k nám, to byste, doufám, soudruhu Many, také kvalifikoval jako obrovsky hodnotný čin.
Nejsem a nebyl jsem nikdy soudruhem.
Ve válce usiluje každá ze stran o výhru, o vítězství. Pokud byl nějaký stát napaden, tak se jeho usilování říká obrana.
Ano, během války dochází k ničení, k obrovskému ničení, k nesmírným ztrátám. A ty vyčerpávají i bránící se stát, ničí jeho zdroje, infrastrukturu…. Ale přesto někdy tento stát neustoupí, nekapituluje, ba dokáže i zvítězit a uzavřít takové mírové dohody, které naplňují jeho představy o spravedlnosti. Jsou známy i takové případy, že takový stát, jeho představitelé, ale zejména jeho obyvatelstvo, dokáže postupně vybudovat nové, lepší vztahy – se svým dokonce i odvěkým nepřítelem.
Viz Německo a Francie. Například.
Nevím nakolik si Ukrajina může dovolit nyní vyvézt větší množství obilí, tak, aby to nepostihlo samotné obyvatele Ukrajiny. Snad to mají místní autority spočítané dobře, aby tím nepoškodili sami sebe, místní lidi.
Každopádně tím mohou napomoci řešit hrozbu hladomoru tam, kde – dle varování několika mezinárodních organizací, ten hladomor skutečně aktualně hrozí. A to je opravdu kulturně obrovsky hodnotný čin.
„Nevím nakolik si Ukrajina může dovolit nyní vyvézt větší množství obilí, tak, aby to nepostihlo samotné obyvatele Ukrajiny. Snad to mají místní autority spočítané dobře, aby tím nepoškodili sami sebe, místní lidi.“ To vypadá, že místní autorita Zelenskyj už s obyvateli Ukrajiny ani moc nepočítá.
Hm… já si moc příkladů nevybavuju, kdy ten napadený zvítězil a uzavřel takové mírové dohody, aby je považoval za spravedlivé. Obzvlášť při poměru sil, který vidíme teď mezi Ukrajinou a Ruskem. Mohl bych poprosit o nějaký příkládek?
Tak nějak nejblíže by k tomu byla Finská válka… ale to finské vítězství jaksi nebylo moc vítězné. Sovětský svaz dostal vše, co na začátku války požadoval.
Nějak se nemohu ubránit dojmu, že ten „spravedlivý mír“ bude vypadat tak, že Ukrajině zůstane Oděsa jako poslední přístav v Černém moři a Ukrajina přijde „jenom“ o Donbas. Jestli tomu budou říkat vítězství, tak to budou cedit mezi zuby stejně jako Finové. Ovšem… pokud válka ještě nějakou dobu potrvá, tak kromě obrovských lidských i materiálních ztrát přijde Ukrajina o přístup k moři úplně a zřejmě definitivně přijde i o své vojenské kapacity i ochotu bojovat. A v té chvíli přestanou mít pro Západ jakoukoliv cenu.
Ste hluchej jde o denacifikaci a demiliatarizaci. Navic zrejme na rusa pripadl novy ukol Debilizace..
Lepsi je nechat problemy s obilim jinym.
V Odese je neco mezi 4.5 milionu a 20 mil. tun obili a pripadne rusum, ktery s tim nalozi jak uznaji za vhodne, zrejme pro Ukrajinskou populaci, na rozdil od jinych vlad..Nebo ty jejich vlastni ,co jim nici zemi bezduvodne. A nechce prestat.
Na prikaz odjinud. Jiste lepsi je pro mnoho zemi dnes , kdyz zadny vlady rovnou ted ,mit nebudou.. Nebot vsude hrozi rezim VLADISMU, /prilis mnoho ,bezvladnych ,zbytecnych vlad a nevladnoucich podrztasku ,ministru a uradu/.. Tisice problemu ubyde..Nektery zeme ,to uz je videt dnes, pak ty vlady jejich a vlady odjinud , zarucene potopi..
Ale bóže… těchto jalových řečí jsme tu už měli, a nikdy nikdo je nevyfutroval argumentem jiným, než „válku rozpoutalo putinovské Rusko, napadlo Ukrajinu“.
Dějiny nezačaly 24.2. 2022, a kdo není ochoten vzít to do úvahy, patří k oněm blahoslaveným, jejichž prý jest království nebeské.
Dost zásadně si odporujete, pokud tvrdíte, že jsou důležité skutky a ne řeči.
– Tuto válku rozhodně nerozpoutalo Rusko.
– Na jednání o SPRAVEDLIVÉM míru měla Ukrajina OSM LET. Místo toho se na Donbase dopouštěla genocidního jednání, a to za rozsáhlé podpory „demokratického západu“.
– Odkdy je obrana před agresivním jednáním sousedů a mocenských bloků agresí?
– Ano, konec utrpení VŠECH místních lidí si přeji od cca r. 2014. Ukrajina a „demokratický západ“ udělaly vše myslitelné pro to, aby se tak nestalo a pokračují v tom ještě intenzivněji.
P.S.: Neříkal jste si na ACZ „Neo“?
To byl taky takovej Jasánek.
Na Kydech si dotyčný zprvu říkal Joseph Chlor a potom mnohokrát jinak a nakonec skončil u Bezej jmany.
Bezva, když „Anonym“ vypráví, jak si kdo kdy kde říkal…
☺☺☺
malomestak (mimo jine). Neo byl uplne jiny level.
Pokud země západu bude nyní zásobovat Ukrajina, tak jsem v klidu. Ostatně jako kompenzace poskytnutých zbraní a pomoci uprchlíkům je to fajn.
Nebo to můžou zatáhnout ukrajinští oligarchové, Zelenského nevyjímaje, o jejich pomoci jsem neslyšela ani nečetla.
Ale dojímat se můžete.
Neobhajuju ani v nejmenším obsazení Ukrajiny Ruskem, na stranu druhou tento krok pochopitelný je. A pokud má tento konflikt skončit, je nutné hledat jeho pravé důvody .
Neco asi nevyslo ….
Německé orgány se nemohou s Katarem dohodnout na dodávkách zkapalněného plynu. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na své zdroje.
Problém je v tom, že Německo plánuje do roku 2040 postupně přestat používat plyn, zatímco Katar chce smlouvu nejméně na 20 let.
Problémem je, že Katar chce, aby smlouva stanovila, že Německo nesmí dodávat plyn do třetích zemí, uvedla agentura Reuters.
Podle tohoto zdroje se dodávky LNG z Kataru do Německa „v blízké budoucnosti neočekávají“.
Katar považuji za nejmazanější ropnou monarchii v Zálivu.
Všichni zbrojej jako kreténi a katarský emír si mazaně pořídil Al Jazeeru. 😀
Né že by provoz byl levnější než sklad raket, ale propaganda rozhodně účinnější než armáda žoldáků.
A ta Al Jazeera prostě umííííí a děká to dobře.
No ač-li to není tím, že se měli u koho učit. Takhle „chytří“ jsou /je většina vládců v bývalých koloniích evropanů… njn 🙂
Tak z ekonomického hlediska je to naprosto v pořádku. Aby Katar mohl dodávat požadované objemy, musí navýšit těžbu, postavit nové plynovody, protože kapacitu stávajících nafouknout nejde, postavit zkapalňující závody a nejspíš i někde koupit pár tankerů na převoz. A pak Německo začne snižovat odebírané množství a Katar se bude dívat , jak jeho investice chátrají. Každý kdo prošel střední ekonomickou ví něco o odpisech, akorát německý politici nic.
A ještě Němci chtějí pokračovat v politice za 7 koupím a za 25 prodám sousedům. Proč by si to Katar měl nechat líbit? Za těch 25 může prodávat sám.
Chtějí vy.ebat s Katarem jako s Ruskem. Nevím, zda se jim to zdaří, když u katarských bran šoupe nohama celá západní Evropa. To by Němci museli postavit do haptáku celou EU s tím, že oni budou monopolní nákupčí plynu pro EU a pak ji budou přeprodávat dál.
šmárjá, to je ego jak ……..
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Koudelka-Vrbetice-se-setri-Pomluvy-o-mne-mohly-byt-ruskou-pripravou-na-Ukrajinu-701697
co ten si o sobě myslí a jak sám sebe hodnotí…. uff lidičkové
Evidentní porucha osobnosti. A na rozdíl od Džamily je tohle realitě odpovídající diagnóza.
hmm nakonec ten eman měl a má zase pravdu – cipísek. Copak si asi řeknou vzdálení řídící, když ani takovou prkotinu nedokázal dovést do zdárného uvěřitelného konce. A ani nová vláda nijak netlačí na nejvyššího aby…. taky podivné… leda by….
Jal často se dělají odpisy na vyyších postech? neví někdo
😀
Havlérka ho tak vynáší do nebes, že by z toho dostal poruchu každej. 😀
Nejenom Koudelka.
😀
Porucha možná ani ne. Spíše to odpovídá standardnímu hypertrofovanému sebevědomí vedoucího rezidentury Langley.
Veci tyhle, uz jsou davno odzivany. Voddiskutovany. Nekteri ,ale nemohou nechodit kolem a porad stourat do fekalii aby, puch neprestal , aby se zhorsil.
A ten soud z roku 2016 byl anulován? Někdo pravomocně rozhodl a pak přijde rozkaz zpoza atlantické louže a je vše jinak?
Proč se Atlantik jmenuje po Atlantidě? Že by tam fakt byla?
Je to obráceně, teprve bude.
Kdybyste měla plechovou dajly od strejdy z Langley, taky byste měla ramena hodinu vostrý chůze 😀 😀 😀
inflace je v pohode ?
Inflace je nejvyšší za téměř 30 let, rostou náklady na bydlení i dopravu
Meziroční inflace v dubnu opět zrychlila. Ceny se oproti loňsku zvedly o 14,2 procenta.
Spotřebitelské ceny se meziměsíčně zvýšily o 1,8 procenta. Aktuální čísla nejvíce ovlivnily ceny bydlení, pohonných hmot a potravin. Analytici přitom čekali pomalejší růst mírně nad 13 procenty.
„Spotřebitelské ceny vzrostly oproti loňskému dubnu o 14,2 procenta. Bylo to nejvíce za poslední tři desetiletí, kdy v prosinci 1993 meziroční růst cen dosáhl hodnoty 18,2 procenta.
Výši dubnového meziročního indexu nejvíce ovlivnily ceny bydlení, pohonných hmot a potravin,“ uvedla Pavla Šedivá, vedoucí oddělení statistiky spotřebitelských cen ČSÚ.
Na meziroční růst cenové hladiny měly v dubnu nadále největší vliv ceny bydlení, kde kromě nákladů vlastnického bydlení, vzrostly ceny nájemného, a to o 4,5 procenta, vodného o 5,3 procenta a stočného o 6,4 procenta. Elektřina podražila o 4,3 procenta. Na ceny měla vliv také doprava, kde se o 13,8 procenta zvedly ceny automobilů, pohonné hmoty a oleje o 41,5 procenta.
U potravin se meziročně o 20,3 procenta zvýšila cena chleba, máslo podražilo o 31,6 procenta a brambory o 19,2 procenta. O necelých devět procent vzrostla také cena masa, z čehož ceny vepřového byly meziměsíčně vyšší dokonce o 23,3 procenta. O 4,3 procenta podražila zelenina, cukr o téměř osmnáct procent.
Mouka zdražila o necelých dvacet dva procent.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/inflace-ceny-rust-cen-zdrazovani.A220510_084953_ekonomika_alis
Noviny by zároveň se statistickými daty měly zveřejnit, ve kterém hypermarketu se ceny meziměsíčně zvýšily o pouhých (prý průměrných 🙂 1,85%.
Obávám se ale, že by pak takový nájezd kupujících žádný obchod nevydržel.
Vyčerpaní pracovníci nestačí leckde přepisovat cenovky…naštěstí( pro ně) zboží už teď z mnoha regálů i skladů mizí, jiné mezery v regálech regály jsou opticky zaplňovány zbožím, o které není zájem nebo které je zbytné a proto jej lidé nekupují.
Potěšila mne také zpráva, že se MEZIROČNĚ zvýšila cena el. energie o 4,3%! Zdá se, že došlo konečně k úspěšné rekvalifikaci absolventů zvláštních škol na šéfy statistických úřadů.
Na druhé straně – i tu nejšpinavější práci někdo dělat musí.
zrovinka mi přišel pozdrav z ČEZu, že mi v červnu končí fix na 2 roky.
Takže kupříkladu základní tarif D01d stoupl z 5 167,24 o zmiňované 4,3% na 7 168,92.
Fakt jsem se asi v tej škole měl líp učit, už ani ty blbý procenta si neumím spočítat.
To je zaklad dobreho obchodu, vydelat tri procenta. Proste za dva koupit a za pet prodat.
Žid: „Já z toho nic nemám; já tady živořím; já vydělávám tak jedno procento: za zlatku koupím, za dvě prodám – no, to maj akorát jedno procento.“ (Jan Cimbura (1941))
Jak jsou na tom teď ceny lokomotiv, nevíte?
vzhledem k ceně železa asi nic moc, ale to přece neva. Do spotřebního koše místo jedné přihodíme dvě.
No vida! To je řešení!
Mě taky nijak nebere zdražování nafty. Já jsem na to vyzrál, tankuju totiž pořád za pětikilo!
A to se vyplatí.
Lokomotivy to už nevytrhnou. Do spotřebního koše je potřeba přihodit skripta gender studií na filozofických fakultách. Ale rychle, protože v zimě by se mohly i hodit.
rastie cena papieru:-) aby to netromflo tie lokomotivy:-))
To nevím, lokomotivy měl snad na starosti Trockij.
Jojo, pět a čtyři je přece devět, takže Vám museli dát ještě slevu.
Tohle ta hystericka vypatlana urednice nema hlasit mediim , ale vlade a vlada ma vyhlasit obcanum , jaka opatreni udela!!
Kdyz nejde sedlak na chalupu , jde chalupa na sedlaka..
Úvodník dnešní Kosy – jak konflikt na Ukrajině vidí /také/ některá velká americká media!
Publikováno 10 května, 2022 | Autor: vlkp
——————————
„Spojovacím bodem dnešní Kosy je přirozeně válka na Ukrajině. Jak jinak. A je tu ještě jeden – dva mimořádně zajímavé texty z velkých a vlivných amerických médií. Které více než nutí k zamyšlení. Těmi médii jsou The Hill a ZeroHedge.
Myslím si, že jestliže si toto vydání Kosy dáte, tak vám to dost možná zkazí celý dnešní den. Což není důvod se tomu čtení vyhnout. Alespoň dle mého názoru.
Kosa není humoristický občasník. Nýbrž informační blog. Na sranda věci je tu mainstream -Česká televize, Český rozhlas, Seznam. Novinky, iDnes, Aktuálně, iHned a další a další houfy ochotných a ohebných.“
————————–
https://vlkovobloguje.wordpress.com/
Já jsem si přečetla projev anglické ministryně Truss, (česky Trus je to co padá z ptáků), Pjakin totiž tvrdí, že v projevu řekla, že Rusko nemá existovat https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/05/09/ministryne-zahranici-liz-trussova-geopolitika-je-zpet-potrebujeme-globalni-nato-a-sit-svobody/#more-982709
🐺 ho vyhledal celý a přeložil překladačem.
Domnívám se, že Apoštol Putina příliš démonizuje. Jestli to není vliv mainstreamu (?). Já si nemyslím, že cílem Ruska je zpustošit Ukrajinu a pobít co nejvíc ukrajinských vojáků.
Všimněte si, jak celá řada proroků, zejména u nás na Západě, nejdřív prorokovala dobytí Ukrajiny za 3-5 dní, a když se to nesplnilo, už je tu prorokování opotřebovací války na roky…
Já si prostě nemyslím, že to, co se děje, je jednoznačný důsledek nějakého ďábelského ruského plánu.
Samozřejmě, každý řídící pracovník, zvláště na vyšších pozicích, by měl mít jakousi představu o směru, kterým chce jít, vyjádřenou v plánovacích variantách (Že to u nás v EU většinou neplatí, to je jiná otázka – zobrazuje to úroveň marasmu, do kterého se Západ dostal.).
Takže předpokládám, že válečný konflikt byl jednou z variant, na kterou se Rusko připravovalo.
Proč přesně to spustili, to se asi hned tak nedovíme; možná naše děti z archívů. Jestli je alespoň zčásti pravda to, co vylézá na povrch (existující základny NATO, veškeré vyšší velení v ruce NATO, mikrobiologické laboratoře USA, …), tak nejspíš Rusku nic jiného nezbylo, tedy jestli si nechtěli zahrát na ochočené psíčky typu Jelcina a definitivně nechat Rusko rozkrást. Pamatujete si, jak Jelcin nechal rozstřílet Nejvyšší sovět SSSR z tanků? Cca 2000 mrtvých? Nikomu na Západě to nevadilo, – proč taky, že.
Já si myslím, že to, co se děje, je výsledek součtu jednak plánovacích aktivit Ruska, ale taky USA, včetně chyb na obou stranách, a to jak v vysokých pozicích, tak i v přímých akcích na frontě
Putin musí brát v úvahu to, že nesmí moc vyděsit EU, že nesmí vyděsit Rusko, tím, že by měl moc padlých, musí brát v úvahu, že většina Rusů pokládá Ukrajinu za část své vlasti, takže by neměl pobít nejen moc civilů, ale ani vojáků…
Obtížné, že? Některé věci jsou vůbec nemožné.
A teď ty nevyhnutelné chyby. Například Onufrijenko byl docela jizlivý k pravidelným zprávám ruského ministerstva obrany o likvidaci míst soustředění moderních zbraní ze Západu „vysoce přesnými raketami“, protože se zjevně některé moderní těžké zbraně dostávají na frontu. Například houfnice 155 mm s podstatně větším dostřelem (až 60 km?). A určitě to není jediný problém.
Myslím si, že i to, kde se Rusko zastaví, ještě není jednoznačně naplánované. Možná na hranicích LNR a DNR? nebo na Dněpru? Nebo někde tam, kde se dohodne s Polskem a Maďarskem? Určitě to bude výslednicí celé řady věcí, z nichž většinu se ani nedovíme.
Hlavně doufejme, že žádný šílenec provokatér nezkusí bouchnout jadernou zbraň. To by mohla být ta definitivní tečka.
Chudáci děcka.
Re: Václav
V tomto náhledu se asi neshodneme.
V poslední době mne zaujal názor, který se za mého mládí jaksi nepublikoval. A to skutečnost, že Němci si NIKDY nepřiznali porážku svých vojsk v WWI. Což je vlastně pravda, protože válka nekončila frontou na německém území, nýbrž naopak.
Tentýž psychologický důvod by vedl či mohl vésti značné množství Ukrů k přesvědčení, že RYCHLE prohraná válka s Ivanem je vlastně jakýmsi omylem, malou a nepodstatnou chybkou, či nedopatřením, tudíž na válku je potřeba se připravit ZNOVU A LÉPE!!!
Z toho by pak vylplýval „oprávněný důvod“ neochoty uznat skutečnost, že nacistická idea není to úplně pravé ořechové pro žití v našem světě.
Ještě jinak.
Zásadní změnu myšlení může u člověka provést dlouhodobé působení (osm let vymývání mozků), anebo velmi intenzívní zážitek (hromady mrtvol), nejlépe pak obojí.
Anebo.
Na válku se budete určitě dívat jinak, jestli v ní zahyne půl promile obyvatelstva (nějací úplně pitomí Moskali kdesi na východě, protože se jim nechtělo makat v dolech), anebo dvacet procent mužské části obyvatelstva v produktivním věku.
Pravdu ma, Targus z bozi vule Krasny, Mlady, Chytry ….
Zapadni Ukrajinci berou vychodni Ukrajince jako cizince, takze jejich ztraty je az tak nedojimaji.
Az zacne tect krev na druhem brehu Dnepru, to bude jiny kvikot …
Re: Homér
No vy máte jediné štěstí, že jste mne dnes po ránu pochválil, aký som pekný chlapec. Hned mne přestala bolet záda!!!
Vždyť už to máte na talíři. Veřejná vystoupení matek, manželek a sester, ať Zelenský zasáhne(víra v cara spasitele), aby muže z teroboroby(volksturm) neposílali na frontu, že nemají zbraně a nejsou vycvičení.
No, kdyby po rychle prohrané válce vč. obsazení Kyjeva Putin to hnízdo zmijí vyčistil, dosadil své lidi, rozjel příslušnou propagandu, trochu podplatil voliče a chvíli si to pohlídal, tak by Ukry chutě na další válku rychle přešly.
Ale to nebylo možné, a Zelenského jeho klan prostě padnout nenechal. I Putin má za zadkem nějaký vlivný spolek ruských židů, na který musí brát při svém rozhodování stejný ohled jako jeho kolegové v Bledém domě.
Vyčistit se to nedá, pokud lidu obecnému to nedojde vlastními zkušenostmi. Měli by za zadkem a v zádech mraky milionů „ukřivděných“. Myslím, že je potřeba nechat lidu dojít o co jde a aby se chopili pořádku sami. Jinak to nemá smysl.Je to obdobný systém, jako když se z vlčáka dělá boxer a je nejúčinnější.
No, zdá se mi, že poslední generace už nepotřebují zkušenosti, naopak svižně reagují na propagandu. Jsou tak podmiňovány už od narození. Však to vidíte všude kolem sebe.
Re: aga
A jsme tam, o čem se pořád bavíme:
Vzdělání, vzdělání, vzdělání …
Nesouhlasím. Hlavně ne v těchto podmínkách, kdy vzdělání znamená výlučně systémovou indoktrinaci.
Když to ve vás není jak v koze, tak to do vás vzdělávači nenacpou. Však se rozhlédněte, kolik inteligentních a vzdělaných lidí se dnes chová jako totální kreténi.
Amen…
Awomen, na to nezapomeňte!
😀 😀 😀
👍
„Myslím, že je potřeba nechat lidu dojít o co jde a aby se chopili pořádku sami. “
Mno. V Nemecku to vyslo. Ale inak, ako si vitazi I. WW predstavovali, že…
Ke germanum zacal Truman ihned dolejzat a valecny zlocinci se v kriminale ani neohrali do dvou tri let byli doma a hrdinove i pro USA a dostali vyhodna zamestnani..
Marshalova pomoc 12 miliard z toho 9 miliard germanum !!!
Po valce jako pred valkou..Zadny zmeny..Ani ted se nesmiruji s dvouma porazkama.
Zijou v jinym ,paralelnim svete nez my..
A nektery nechapou , kde se ti fasisti porad berou..
Ukrove od zacatku meli uz 3 nebo 4 mobilizace ,coz jim vydalo pres 200 tisic vojaku.
Rusu je vzdycky ponekud min..
Voni chteli nejdrive jenom takovou humanni akci …
Ale pastouska jim najednou spadla na hlavy ..
Putin je muz novy epochy. Jeden pohled kolem a kazdej vidi ,ze jsou zmeny nekam jinam. Jednou zacal ,uzral zacatek , okolo 89 a ten se musi dokoncit ..
Je zbytecny vest stiznosti na nej..To na nej spadlo vyvojem situace v mnoha castech sveta , okolnosti, on sam ani nic takovyho nechtel , vykrucoval se z toho ,do posledni chvile..Byl si dobre vedom , vo co de..Co vsechno bude mit na triku.
Nic nechtel a byl vybranej v 1999 a prinucenej. Rikal jim ,kdyz uz to musi bejt, dejte mi reditelstvi nejakyho podniku..Byl s rodinou nekde daleko na dovoleny, dohnali ho tam a donutili.
Jestli mame budoucnost bude se o Putinovi psat tuny vseho a akademyjci se strhnou, jak budou badat ,co kdy rekl ,udelal a hral hokej.
Dlouhej Honza ,treba /Long John /z Ostrova Pokladu dostal od piratu Cernou Znamku.
To se v zivote nekterym stava..
Madar ma ty problemy….
Kazdej z nas vidi ,slysi ve svym subjektivnim microsvete a v macrosvete, ze zapad ovladla nejaka stale silnejsi touha a horecka ,po sebevrazde ,urychlenym konci ,zaniku ,kdy samozrejma zmena epochy naseho sveta je jim podnetem, aby plnili ty ukoly, ty zmeny. Nic je o toho nemuze odradit a stale vice se snazi..
My to nechceme ,ale zase to vypada na ty nepsany zakony a Vyssi Moci..
Madar ,ten vsude rozhlasuje ,prosim vas, my jeste neumime bejt tak zmagoreny, tak neuveritelne skodit sobe a jinym ,jako vy ..Jsme zkratka pozadu.
A my v tom litame s madarem..Jako posranej papir v prujezdu.
Se omlouvam, ale snazim se bejt presnej a vystiznej.
Nechtela jsem musela jsem..
Ropu hlavne tu tezkou /dieselovou , neni vsude/, EU a Osloment v Bruselu si zakazali. Zase je tady to slovo ZAROVEN , a ropu chteji horem a dolem..
Takze tankery budou dovazet z Ruska a po ceste se ropa od rusti ,od Putinuje..
Kdyz jde rourama, tak to nejde.
Vladnout tomu budou ty nejhorsi obchodnici mezi Ruskem a EU ,ktery nevadi kdyz svet /i oni /skonci na nasledky jejich obchodu. Jediny co je zajima je zisk.
Aspon, kdyby to uz bylo vsechno. Ale neni.
Zapad /a ja a to mi vadi/,zacina bejt pro Rusko a spol. nedulezitej, rovnou zbytecnej.
Zaroven Rusko je dulezity a nepostradatelny..A.
Jsem z toho ted, taky Madar..
Onufrijenko v jednom videu taky rekl, ze ruske vojska od vstupu na polske uzemi zastavi pouze rozkaz Sojgu 😀
Včerejší historické odkazy Putina tuhle víru jen posílily.
Ale musel to být šok, když jej „hrbaři“ viděli špacírovat se po RA. Myslím, že v době nepřítomnosti byl tiše řešit toho krtka. Na to byla potřeba vyšší šarže….
Na krtka má jiné lidi. Šojgu podle mne byl na inspekci vojensko-průmyslových závodů, protože on přesně ví, co je a jak funguje ruská byrokracie, takže na místě kontroloval a přikazoval.
Nevím, jestli – a co – na tom případně může být, ale ještě jsem to nikde jinde nečetla:
(…) … proč byla Moskva potopena. Zatím pouze stručně!
Ani poslední modernizace Moskvy nedokázala odstranit její hlavní slabinu – mrtvý úhel protiraketového radaru ve směru příď a záď křižníku. Moskva byla postavena v době, kdy nebylo třeba používat dva extrémně výkonné protiraketové radary s pouhým vyzařováním paprsku v úhlu 1 stupeň, a to kolmo a těsně nad mořskou hladinu! Z důvodů staré konstrukce Moskvy musel být proto při modernizaci jeden radar umístěn před hlavní nástavbu, a druhý za hlavní nástavbu. Tím vzniknul mrtvý úhel ve směru příď a záď, protože oba radary musí pokrývat prostor příletu rakety současně! Rusové si byli vědomi této neodstranitelné chyby Moskvy, a proto její hlavní protiraketový obranný systém velkého dosahu 350P ani už nemodernizovali.
Druhá vada byla ovšem šlendrián – ruský protiraketový systém blízkého dosahu ve verzi instalované na Moskvu – byl vyvinut primárně pro arabské zákazníky a nefungoval v dešti! Pro námořní loď, na rozdíl od Arabů, opravdu nesmyslná instalace! Putin za to někomu určitě sejme hlavu.
Jinak – USA prý sdělili přesnou polohu Moskvy Ukrajincům – sledovali ji výzvědným letounem z Rumunského vzdušného prostoru a satelity, a Ukrajinci na ni odpálili své protilodní rakety! Ty mohl navádět i ukrajinský dron, který ve vysoké výšce v závěrečné části zničení Moskvy operoval.
V oblasti protilodních raket jsou Ukrajinci špička, vyvíjeli je pro SSSR v Charkově, a i po rozpadu udrželi tento výzkum na vysoké úrovni!
Moskva měla jediný důležitý smysl – nosič dalekonosných raket prvního úderu, který je mohl odpalovat i ze Středomoří. USA si určitě trošku oddychli, že se potopila. V celku šlo při potopení Moskvy o velmi sofistikovanou operaci, která dokonale využila všech jejích slabin. (…)
https://www.michalapetr.com/mip-33-rusove-vcera-na-siroke-fronte-prekrocili-reku-severni-donec-a-vpadli-ukrajincum-do-tylu-ukrajinci-vyklizeji-pozice-a-snazi-se-rychle-uniknout-z-nejvetsiho-obkliceni/
Vsechny lode jsou plovouci rakve uz od vynalezu ponorek. Ty meli zne v posledni valce a predtim taky..Ted zase rakety. Nova britska letadlova lod, 3 miliardy a nema zadnou obranu.
Nevíte, kde jsou ruské ponorky. Až na těch pár, co jsou v Černém moři a občas si zastřílí, o nich není od února slyšet. Vypluly a dál nic.
tak teoreticky Putin sa uz vyjadril, ze ak sa Zapad oficialne pripoji k vojne na Ukrajine, tak vypusti este nevydane veci……a do USA by to zrejme z Ruska bolo daleko, ale z nejakych 300km od pobrezia, v 100m hlbke…….nejaku dobu tam vydrzia. A Rusko nema vela ponoriek, navyse tusim je Cierne more dost plytke, takze by boli asi lahko identifikovatelne
Aby nikdo…Nevedel. Nevidel . Neslysel.
To je zakladni umysl kazdy ponorky, se domnivam.
Z Telegramu ke vcerejsimu projevu Gosudara:
„Ruský prezident dnes poprvé nezdůraznil speciální operace s denacifikací a dalšími nejasnými cíli, ale poprvé veřejně prohlásil, že vše, co se děje, je preventivním úderem Ruska proti hybridní agresi NATO a že akce ruské armády jsou diktovány především neochotou Západu jednat o systému mezinárodní bezpečnosti a poskytnout odpovídající záruky.
Ve skutečnosti poprvé ve veřejném projevu řekl, že Ukrajina je v tomto případě jen arénou a potravou pro děla.“
Ukazalo se, v tom je potiz,pro rusy , se ze denacifikace, neni jen problem Ukrajiny..
Jen tak, mimochodem ….
Evropská komise hodlá v příštích třech měsících vydat nové dluhové závazky EU na pokrytí potřeb Ukrajiny. Informovalo o tom v pondělí evropské vydání amerického listu Politico s odvoláním na zdroje v Evropské unii.
Podle jejich informací se tyto potřeby odhadují na 15 miliard eur. Očekává se, že návrh emise dluhopisů bude zveřejněn 18. května.
Další blbinou, kterou pečou, je jakási volba zastupitele do Brusele nikoliv na základě státní příslušnosti, ale politického zaměření. Tedy cesta jak oslabit národní zájmy, ale posílit globalizaci a rozmělnit event. národní štváče.
Nezištná pomoc USA Ukrajině bude jasnější, až někdo zveřejní text čerstvé Bidenovy smlouvy o půjčce a pronájmu. Čím to ale bude Zelenský splácet bez Donbasu, pšenice a pobřeží, to jsem zvědav. Stromy v ukrajinských lesích tak rychle nerostou.
UA to bude splácet půdou.
OT: Video natočené Ukrajincem na příjezdu do moldavského přístavu na Dunaji Giurgiulești.
Nafty na vývoz ukrajinské pšenice se našlo dost. Autor tvrdí, že začal natáčet až v polovině.
https://t.me/OpenUkraine/16527
Tady jsou zelené tečky- námořní lodě na převoz obilí, čekající poblíž rumunsko-ukrajinské hranice.
https://t.me/moria40k/12215
Re: Králík62
Předpisy ADR dovolují mít na nákladním autě nádrže na až 1500 lirů paliva. To máte nějakých 4200 km, spíše více, protože sklopky jedou zpět prázdné.
Tato auta se tedy budou podílet na zásobování černého trhu s PHM na Ukrajině.
Vím, o čem píšu, taky jsem takové věci dělal. Třeba dovoz benzínu ze Sibiře. U nás stál pětadvacet, za Uralem vycházel na deset. Osm set litrů s marží po deseti za litr, no neber to. A ještě jsem byl doma za lidumila.
Tak to mne nenapadlo.
Re: Králík62
Před každým jídlem si umyjte přední packy, načechrejte vousky, zastříhejte ušima a nad miskou s otrubami, nebo co vlastně žerou králíci, desetkrát opakujte:
Targus je chytrý, mladý a krásný.
Uvidíte, jak vysoký přínos bude mít tato mantra na vaši tělesnou schránku a duševní rovnováhu.
A už vám dám pokoj, nebo ze mne naděláte tři kila vlašského salátu, až se jednou omylem potkáme.
Jen do mne. Králík potřebuje občas za uši. Ale fakt mi to s tím dieslem nedocvaklo.
VVP řekl dvě základní věci.
1. Apeloval na národní hrdost, boj za vlast je nejvyšší hodnotou.
2. A vyzdvihl Dmitrije Pozarského, který ukončil období první smuty.
***
Našim evropským multikulti uším zavání slovo patriotismus náckovstvím, být hrdý na svoji vlast je prostě fůůj.
Něco na tom je, vymezování se jednoho národa proti druhému národu je opravdu nebezpečné. Hranice mezi neškodným vlastencem a škodlivým náckem je tenká, existuje – li vůbec.
V případě Ruska bych ale byla hodně shovívavá. PROČ?
Protože v RF žije tolik národností, náboženských konfesí, milovníků Stalina i zavilých odpůrců Stalina , že najít společnou platformou pro VŠECHNY občany RF je strašně složité.
A právě hrdost na vyhranou Velkou vlasteneckou válku se přímo nabízí. Bez hrdosti na svoji vlast se asi žádný stát budovat nedá.
Dmitrij Požarský ukončil první smutu, která trvala dlouhých 6 let.
Ruska se zmocnili cizinci ze západu a trhali bezvládné Rusko na kusy.
Druhá smuta trvala 10 let a ukončil ji Putin.
I za této druhá smuty trhali cizinci Rusko na kusy, i když ofiko vládli Gorby a Jelcin.
Rusové, kteří se ještě pamatují na ten úpadek před nástupem VVP mají asi jasno.
Ale ti, kteří tu bídu nezažili, jsou mladí a chtěli by všechno hned, kéž ustojí západní propagandu.
Zkusím přehlídku a projev částečně komentovat tak, jak promlouvala k obyvatelům RF, protože pro ně byla určená:
1. před přehlídkou kamera dlouho dobu snímá dvouhlavé orlice na budově Historického muzea – vazba na carské Rusko, důraz není na carské, ale na historické Rusko
2. nejdříve nesou vlajku RF, teprve potom vlajku vítězství a pochodují pod Svatou válku – opět Rusko především, i bolševické je naší historií
3. Šojgu i jeho řidič projeli Spaskou branou prostovlasí a teprve když se Šojgu pokřižoval, nasadili si „pokrývku hlavy“ – vyjádření úcty církvi, dlouhý záběr na ikonu Krista Spasitele Smolenského před tím než vůbec vyjeli
4. termín SVO na Ukrajině VVP nepoužil, ale akci označil za vynucené včasné a jediné správné řešení
5. přehlídky se účastnily výsadkáři, kteří aktivně bojovali v SVO – všichni na tribunách povstali
6. na tribuně kromě účastníků Velké vlastenecké války byli zástupci všech možných náboženství, včetně patriarchy Kirila, a seděli hezky pomíchaní
A teď historické narážky, jen ty významné:
7. Minin i Požarsky – vyhnání Poláků z Kremlu i Ruska
8. Borodino – vyhnání Francouzů
9. vyjmenování měst hrdinů z Velké vlastenecké války(důraz na Smolensk) – vyhnání fašistů – a hned k nim připojil Donbas
10. kníže Svjatoslav – zničil Chazarský kaganát a pak chtěl mít hlavní město Ruska na Dunaji
11. Vladimír Monomach – vytlačil Polovce za Don, smolenské kníže, za manželku měl dceru posledního anglického krále Gitu z Wessexu a byla pravoslavného vyznání
12. Suvorov – v 60 klíčových bitvách žádná porážka, Poláky vypráskal několikrát s minimálními ztrátami
13. Brusilov – dlouho nepřipomínané jméno, dobytí Volyně a Haliče během 1. sv. války , detail v odkazu https://cs.wikipedia.org/wiki/Brusilovova_ofenzíva
Ten vzkaz je jasný – čeká je výprask tak, jako mnohokrát v historii
Pochodu pluku nesmrtelných se prý v Moskvě účastnil milión osob. V odkazu je pochod v Tjumeni- město má cca 650 tisíc obyvatel, leží za Uralem – podívejte se na první půlminutu, každý v tom průvodu drží fotku někoho z rodiny, kdo padl na frontě
https://www.youtube.com/watch?v=R9VIlDqaQVE&ab_channel=%D0%A2%D1%8E%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D1%8F
a teď jim Putin, kterého 80% obyvatel RF podporuje, ve svém projevu vysvětlil, že akce na Ukrajině je jen pokračování historických bitev za svobodné a nezávislé Rusko. Letošní heslo na pochodech bylo “ Spasibo dedu za pobědu“ a odtud už je jen krůček k tomu, že teď je řada na Tobě splnit svojí povinnost.
každý druhý
Moskva včera 9.5.22
https://www.youtube.com/watch?v=dvUW9DTG2_o
Торжественное шествие «Бессмертный полк». Запись трансляции 9 мая 2022 года
Naposledy takovém množství účastníků bylo snad poprvé při 70tém výročí Vlastenecké války.
Králíků, z těch projevů úcty k tamním flandákům na mne jdou mrákoty.
Ale spousty Rusů inklinují k duchovnu, za bolšána se nemohli realizovat, takže to chápu.
Jinak, ti jurodiví popové mají velkou moc a jenom trouba by si to s nimi chtěl rozházel.
Asi je to fakt strašně složitý být prezidentem VŠECH občanů.
Není to můj názor, ale připadal mi natolik zajímavý, že mi zůstal v hlavě: „VŘSR byl tak velký zlom , že Rusům zůstaly jako nositelé historické kontinuity pouze armáda a náboženství, i když obojí značně zdecimované. Šlechta, měšťanstvo, inteligence, samostatné rolnictvo tohle všechno zmizelo.“
V Čechách si dohledáváme selské předky do 17.století; navrátivší se „šlechtické“ rody pořádají srazy potomků Přemyslovců, protože jsou schopny dohledat své předky kamsi do 12. století. Tohle Rusko nemá. Je schopné dohledat jakousi historii k různým svatostánkům, případně plukům – proto preobraženský pluk, nachimovské a suvorovské učiliště. Navíc 60 let tlačili obyvatelstvu do hlavy, že historie sovětského národa začíná výstřelem z Aurory.
Když se šaman/politruk Šojgu křižoval, tak to bylo anglické ROFL. Ale jde to historický zvyk, kdo odcházel danou branou z Kremlu a nad hlavou mu visela ikona, šel prostovlasý a křižoval se.
Putin jako obvykle lavíruji mezi všemi – pravoslavní, muslimové, židé, animisté, neznabozi.
Tož to já nevím. Vím jen, že Jerofej Pavlovič Chabarov, co se po něm jmenuje Chabarovsk, se narodil Léta Páně 1603. (Nekoukám na net, tak kdybych tam měl chybku v řádu roků, tak nechť to puntičkářský čtenář pochopí.)
Přitom jsou známí jeho rodiče a prarodiče. A širší rodina, vše doloženo z tamních z matrik. Po roce 1550 jsou zápisy robustní. A před tímto rokem, se taky něco najde.
U nás je sice doložen třeba už Žižka a tak dále, ale jinde se zase nezachovalo nic.
V Čechách Zemské desky nedaly 30 letou válku, takže u nejstarších dob toho taky moc není.
Ono asi jak kde. Solidní prameny jsou z ruského severu. Sice chudý kraj, ale cizí armády tam nic nelákalo. Byla tam stabilita a tudíž kontinuita.
Podivejte se na to takhle. Rusko je velkej stat a narod a vzdycky byl a jiny maji zalusk ,casto v obdobi , kdy se octnou v problemech. Nekdo toho vyuzije cmajzne jim neco a potom voni to zase dostavaji zpatky.
Musi celit jinym imperialistum , jako Ottomanska rise a jako celila turkum Viden. A je to bez konce..
Rozdil je USA , kde nejsou v sousedstvi zadny ,ktery by provadeli neco takovyho. Rusko je ale vzdy, pro jednani a mirova reseni..
Dohledat do 12 století. Tohle platí opravdu pro šlechtu a ještě ne zdaleka pro všechnu. U některých se z doby předbělohorské, dochovaly jen střípky.
V Hornych Uhrach mame dolozeneho prvniho predka z plusminus pulky 18.stoleti. Ale zas nemame v rodu zadne slechtice.
V mnohém s Vámi souhlasím, ale to Vaše zdůrazňování „jurodivosti“ kohokoliv, kdo jen trochu zavání spiritualitou, je už obsesivní. Církve jsou mocenské organizace, a i v nich, jako ve všech, se dostávají do čela zákonitě deprivanti. Ale víra a církev jsou dva rozdílné pojmy.
Takový Klaus Schwab a spol. jsou jistě stokrát jurodivější než většina upřímně věřících. A pokud „jurodivost“ proroka, jako je třeba Ježíš, spočívá v hlásání lásky k bližnímu a upřednostnění péče o duši oproti péči o tělo, tak kéž by takto jurodivých bylo i dnes více – civilizace by nebyla tam, kde je dnes. A na tom nic nemění, že jurodiví mocnáři zneužili Ježíšovo mírové poselství k rozpoutání tolika mocenských válek.
Re: Králík62
Takže si to proberem spolu. Vy jste mamlas z králíkárny, který nerozumí ani senu, a dovolujete si tvrdit, že VVP zahrál Ivanům na city, jak se patří.
A že je jen krůček k tomu, aby Ivani DOBROVOLNĚ vyrazili na UA pěšky, aby propleskli své tamější bratrance.
A chytří soudruzi z ČT24 tvrdí, že VVP neřekl vůbec nic a jeho projev stál za ho**o, páč si dovolil NEvyhlásit třetí světovou.
Kouzelné slovíčko – dějepis (v ČR a přilehlém okolí defakto zrušen, coby nepotřebné haraburdí).
Případně nablblé tvrzení, ža každý, kdo nezná svou historii, je odsouzen k tomu, aby si ji prožil znova.
Můj názor – ono úplně stačí, když každý jednou za rok rafne fotku svého dědka či báby a jde se projít po městě.
Výsledek je, jaký je. My máme chytrý, mladý a krásný plyn za supr cenu, který nám z lásky za půl darma posílají Genossen z Berlína, Ivan bídně zhyne v ukradinském zákopu – jasná věc.
Re: Králík62
když už jste vzpomněl Brusilova, za jeho ofenzívy zahynul můj praděda.
Nikoli ovšem v lítém boji s ruskou hydrou, nýbrž zřejmě při kování koně – byl v civilu kovářem. Úmrtní oznámení neslo jméno města, kde končila železnice (Váma, dnešní Rumunsko) a trén šel z kolejnic na povozy. A praděd podle papíru skonal na těžký úraz na hlavě.
Můj děda se během ní nešťasnou náhodou(nepřeběhl) dostal na druhou stranu fronty. Pak se řídil heslem „Hlavně přežít“ a měnil strany podle potřeby. Dom ho poslali postrkem z USA jako nežádoucí osobu někdy v 1925.
Ve vesničce mého druhého dědy je 25 chalup a u kostelíka je kříž jako vzpomínka na padlé během první světové a na pamětní desce je 13 jmen a jeden nezvěstný má svůj kříž v zahradě rodné chalupy.
Můj praděda byl taky kovář. Jsem na to dost hrdá. Zemřel na otravu krve po zranění rezavým hřebíkem.
Suvorov nemluvil a delal, Stalin umrel jako zebrak, zakazal si bejt aspon Marsal, ani Hrdina Sovetskyho Svazu nechtel bejt .. Casto chrapal v podzemce ,kdyz byl fasista blizko , jako vandrak ,pac veril a povolil, aby nalozili do letadla tu IKONU s kterou oblitavali Moskvu ,aby fasista Moskvu nedobyl a ta Ikona Moskvu a Rusko zachranila..Mezi nama.
To je ta jejich hlavni tajna zbran…
Putinovi patri si pul sveta ,ale nic si z toho neuzije, pac musi hakovat ve dne v noci a duchod ma zakazanej. To sou pomery.
Poslední týden mi to již připadá jak hra kočky s myší, a to ať je tím sledováno na té Ukrajině cokoliv…..
Nejste sám.
Stáhli vojáky od Kyjeva, z Černigovské a Sumské oblasti, ale stále je nikde nenasadili. Na severu a východě bojují milice LDNR, vágnerovci a kadyrovci. Na jih přesunuly jednotky z Mariupolu. Tak, kde jsou ti stažení?
V Popasné se bojovalo skoro 2 měsíce a dobyli necelou třetinu města, po 25.4. tam nasadili vagnerovce, další týden tam poslali „Zmeja Gorynyče“ a za 5 dní bylo město jejich.
Pořád mi to připadá, že ruská armáda jede na čtvrt plynu, nechce ukázat karty -střely Onyx používají poslední 2 týdny. Teď ty opičky kolem Zmijího ostrova, vyloženě tam Ukrajince vylákali, dali jim na budku a nádavkem rozflákali všechna domovská letiště účastnících se vrtulníků a letadel. A jako třešničku zkalibrovali „ubytovnu“ zahraničních bojců + ubytovnu SVU, kdy byly čerstvě vycvičené obsluhy nově dodávaných houfnic, které měly do Oděsy dorazit tento týden.
Re: Králík 62
Dyť vám tu furt dokola nadávám, že jste ÚPLNĚ a GANC blbej hlodavec a vy tomu FURT nevěříte!!!
Kde jsou stažení vojáci?
Hадо отдыхать!!!
Kaníkuly, voe! – nebo jak jsme to kdysi říkali na konci června!
Rotace, pěresmjénka, otdych, odmor, nástup nových zájemců, říkejte tomu, jak chcete!
Proč Popasnou vyčistily až profi oddíly?
Protože se tam předtím ŠKOLILI amatéři!!!
Na AK bylo ke shlédnutí video, kterak v areálu Azovstalu probíhla ostrá VÝUKA použití PTŘS!!! Zvukový záznam JASNĚ zaznamenal emoce chlapa, který se POPRVÉ v životě trefil!!!
Tomu říkáte ostrý boj?
Prostě Ivan si udělal z Ukradiny výcvikový polygon!!!
Jistě – pro většinu zdejších čtenářů jsem vymaštěný proruský idiot…
Akorát že Ivan znovu pochopil, že výuka vojenskému řemeslu NEMŮŽE probíhat beze ztrát.
Proč?
Protože když ztráty nejsou, vojcli se ztrátám NIKDY nenaučí předcházet!!!
No mně to připadá, že provádějí taktické cvičení s bojovou ostrou střelbou. Máte pravdu v tom, že pokud to kolem vás nebouchá, nehvízdají kulky a střepiny, pokud nemusíte řešit způsob jak se v pořádku dostanete přes 10 m volného prostoru, tak je v mírových podmínkách jenom hraní pro velké kluky, které se ani náhodou neblíží reálné bojové situaci.
Rus je drzej a drze se snazi vyhrat s nedostatkem vojaku a ze si toho, nikdo nevsimne.. Ve fronte ma diry a nekdy se tam ukrr nacpe a vitezi , ale nema to vyznam..Ja mam zkusenosti z 68 a proti rusovi nejdu..
Já nejsem v rozporu. Na tom výcviku už jsme se shodli. Ta videa z Azovu byla neoddiskutovatelná. To, že podle mne válka není pro VVP priorita, tady melu furt.
Mne stále zajímá, za kterým bukem ti stažení vojáčci sedí. Amíci by to měli vědět, protože satelity, ale drží bobříka, takže se jim zdekovali. A proč je stahovali takovým obloukem? A proč nejsou videa z průjezdu Běloruskem? Jediné, co z Běloruska prosáklo na net bylo, že v Brestu se zvětšila posádka. A kam zmizeli ti vojáčci, co byli v Bělorusku na společném cvičení? Tam kromě kontraktorů byli i branci-druhoročáci.
Po včerejším projevu VVP i baťky začínám špekulovat, že jsou v tom Brestu na posedu a čekají až Pšonci budou spěchat do Lvova, polská a ukrajinská armáda bude promíchaná, pak teprve spustí ofenzívu ze dvou stran, z Běloruska dolů na jih a z Donbasu na západ.
To ma ledabylou a samozrejmou a este vystiznou logickou navaznost.
Jen pro uplnost..
Zapad cvici 4x za mesic /prave ted,zase taky pilne cvici a jeden by myslel, ze by mohli delat neco jinyho ale voni ne/ , je precvicenej jako cvicky , nektery ma vojaky, co se radi otaceji zady !! k nepriteli ,ze dvou hlavnich duvodu a tak jeste v neco jineho doufaji a cvici jeste na pocitacich video hry.
Nekde rikali ,ze s novym generalem ,zacnou strilet z del rano a vecer asi maji padla ,
400- 600 tisic !! naboju za den..Je to vubec mozny porad dodavat na frontu?
Aso to jde na nervy na druhy strane..
Re: Franta
Podle soudruhů, účinkujících na ČT24 jste ovšem ÚPLNĚ blbej lojza, tedy vlastně Franta, který je denně masírován fejkovými ňůsy.
Anebo ňůsovými fejky.
Protože Ukradina furt pryč vyhrává a my budem taky jednou chytří a mladí a krásní.
Ovšem až uvěříme fialovým soudruhům.
Když už se šetřivě vaří. Tak jak se dělávala šlehačka když nebyla.
Do dvou dcl svařeného horkého mléka dát 1/8 másla, rozmixovat a 24 hod. chladit. Pak normálně ušlehat.
Taky jsme dělávali lutenicu do malých sklinek – lepší než kdeco kupovaníé.
Nugát už asi neudělám, protože není 100= tuk a kvalitní kakao taky ne.. a ani čokoládu- dtto,
Jablečná hořčice není marná :
kg Jablek, pokrájet a vařit, pak přidat 6 stroužků česneku, velkou cibuli, lžička pálivé papriky, lžíce pálivé papriky,lžíce soli, šálek octa, 3 lžíce hrozinek rozmixovat a dávat do menších sklínek.
Taky nemíchaná, nepřipalující se povidla.
To jen tak – jestli máte taky něco dejte na sklo
njn.
Akorát si nemohu vybavit dobu, kdy se nakládala vajíčka do vodního skla. Nějaká flaška ve špajzu by se asi hodila. hmm Neví někdo?
Jak naložit vajíčka, aby vydržela čerstvá až rok
https://abecedazahrady.dama.cz/clanek/jak-nalozit-vajicka-aby-vydrzela-cerstva-az-rok
Domácí šlehačkou a hořčicí určitě zažehnáte hladomor.A sušeným bejlí to určitě
no děckám uděláte radost a hořčice ledacos vylepší – navíc jablková. Taky se pro děcka dělaly karamelové bonbony s mákem. Onom toho po válce moc nebylo, takže mámy vymýšlely a zkoušely. Půjde-li do tuhého…. budou vymýšlet zase. AKORÁT , že ty naše se vaření a hospodaření učili už ve škole. A proč si myslím, že zase. Existuje pár vebů, kde si mladé maminy- patrně z menších míst radí navzájem…. Docela mne ten rozsah sdělovaného n a dnešní dobu překvapil. To jen ve velkých asi….
Jestli děckám uděláte radost, to nevím. Loni jsem koupila z místní farmy tvaroh, nedá se s tím továrním srovnat. Našla jsem recept, posbírala ovoce a udělala domácí nanuk, formičky na to mám.
Ti smradi to nejedli, cpala jsem se s tím sama, muž mi pomáhal.
Když jsem zmrazila Coca colu, nějaký džus z obchodu, to ti smradi sežrali.
My sme okrem vodneho skla pouzivali často i dubove piliny. Vajcia sme tiez nakladali do velkeho skla, ale zasypavali pilinami. Stary recept od babky.
Emo, nevíte náhodou jak se správně suší zelenina?
Nakrájím na drobné kostičky kořenovou zeleninu, suším klidně i 14 dní, napěchuji do zavařovací sklenice a za čtvrt roku zjistím , že jsou v tom červívi a často i pavučinky.
Už jsem musela vyhodit tolik sklenic, že raději nesuším. Jenom natě, tam se mi nikdy nestane žádný malér. .
Co si pamatuji, tak mamka měla mrkev a kořenovou petržel v bedýnce s pískem ve sklepě.
Připomenu praktické nakládání do soli
Mám neslanou dietu.
Nemám sklep.
Re: Helanov
Pokud to nacpete do zavařovačky a nesterilujete, nemůžete se divit. V sušené zelenině jsou zárodky breberek.
Takže hezky postaru zahřát na šedesát až osmdesát stupňů.
Druhá možnost je vytěsnění kyslíku. Buď vývěva, anebo spálení kyslíku pomocí ohně. Nezničíte tím ovšem anaerobní bakterie, kteréžto mrchy dokáží žít bez něj. Takže konzervace je časově omezena.
Třetí možnost bude poněkud mimo váš perimetr – tzv. průmyslové balení potravin. Velká logistická centra, v nichž se na drobno balí masné a mléčné výrobky (např. pražský velkosklad Kauflandu) provádějí vytěsňování vzduchu přifukováním dusíku do neprodyšných obalů.
To jede balicí linka, z jedné strany se sypou budoucí lahůdky, které si jednou ještě ráda koupíte, z druhé strany jede igelit a do toho se fouká obyč dusík, který se pochopitelně do toho přidává za úplně jinou cenu, protože řidič při jeho stáčení do zásobníku vyplnil „certifikát“ s přívlastkem „potravinářský“.
A vy to všechno platíte.
Jsem mamlas.
Nenapsal jsem, jak s tím průmyslovým balením vysouložit po domácku.
Pokud má váš starej doma švajsku na cé-óčko (svařovací aparát, využívající metodu mig nebo mag), můžete vytěsňovat kyslík foukáním inertního (mig) nebo aktivního (mag) plynu do neprodyšně uzavíratelných nádob.
Ovšem pokud si není schopen naplnit nebo vyměnit bombu v práci, asi vás s takovým nápadem pošle někam hóóódně daleko.
Existují vakuovací pytlíky a vzduch se vytěsní obyčejným vysavačem.
Zeleninu je lépe konzervovat jinak,jednodušeji s méně energetický náročně. Doporučuji do soli nebo tuku,na zimu to stačí a doufat, že na jaře někdo něco zase vypěstuje.
Re: Gaia
Jestli jste nezaznamenala, kolegyňka diskutérka psala, že nesmí solit.
Takže do sádla.
Anebo jak jsem psal já – do flašek a standardní zavařovací proces, tzn. zahřát aspoň na půl hoďky matroš ve flašce na „hubicí teplotu“. Že je zelenina vevnitř na suchu, vůbec nevadí.
Targusi díky!
Zahřátí mě nenapadlo.
Je mi líto vyhodit třeba celer, když spotřebuji jenom kousek bulvy. Proto ty zbytky suším a používám později do polévek.
Re: Helanov
No nedivte se. Dnes jsem byl pochválen HOMÉREM!!!!!!!!!!!
Už jsem si vlastnoručně napsal diplom, že jsem vyhrál v soutěži o nejkrásnějšího mudrohlava na webu LITERÁT.
Jinak mne napadlo jednoduše vrazit celer do mrazáku, ale něco takového asi taky nemáte, když jste na bytě.
Moje ségra bydlí na baráku s vlastní plantáží, tak všecko háže do dvoukubíkového mrazáku.
Když jsem se ptal, kdy tam přihodí i svá mimořádně protivná děcka, přestala se mnou mluvit.
Kdysi jsem sušila celer v pootevřené troubě pokrájený na menší kousky a potom uložila do papírových pytlíků a vždy celer přečkal bez úhony. Jeden malý sáček zapadl a našla jsem ho až po dlouhé době, zkušebně jsem celer namočila do vody, a za chvíli se rozvoněl jako čerstvý. Takže v papíru přežil vždy v pohodě a velmi dlouho, nic ho nesežralo.
Ale je to gumové a co s tím? Tak rozemlít a místo koření
Jasněéé, domácí Vegeta. 😀👍
Už je to dávno, tak si nevzpomínám, že by to bylo gumové, před použitím jsem ten celer namočila do vody, za chvíli nasákl, a šup s tím do polévky. Jednou jsem koupila průmyslově sušenou zeleninu, to vůbec vodu nevzalo, a tak to šlo do koše.
Celer je tak aromatický, že ho kousek dávám i do salátů , v pohodě nahradí sůl. Výborný je řapíkatý celer, do salátů a nasušený do polévek. Zdánlivě je drahý, ale stačí jenom malý kousek.
Prodává se jako kusovka a vždycky se snažím vybrat kousek s největší hmotností. Rozdíl často i 300 gr , mezi jednotlivými kusy.
zeleninu jsme mleli a do soli a skleniček, ale poměr nevím. Takže asi se moc sušit nedá. A ani mne nenapadlo zkusit v sušičce, hmm mohla bych zkusit… uvidíme.
Na kilo 20 dkg soli vyčetla jsem u Kejřové. Do polévky pak s tím třeba počítat nedávat již žádnou sůl. Pokud se dá 10 dkg,zelenina začne mírně kvasit,nezkazí se,ale může být nakyslé chuti
Sušička je pro paďoury. Já to suším v létě na rozložených novinách a v zimě na akumulačkách. 😀
pane jo,tolik olova
Moje máma měla takhle připravenou zeleninu do polévky ve skleničkách od dětských přesnídávek, lepší než podravka.
Ad: Helanov
Na kocky nie. Na kocky len zavarat. Na susenie narezat na platky cca 5 mm (v kvalitnej susicke i hrubsie) a susit v susicke.
Sice draha, ale podla toho, ake mate vselijake obmedzenia a podla poctu clenov domacnosti by mohla byt navratnost dobra:-).
https://www.epenta.sk/g21-breezer_d107304.html
Drahsia, ale vacsia a aj na maso:
https://www.epenta.sk/g21-mistral_d107309.html?
Samozrejme, su aj lacnejsie.
https://www.alza.sk/concept-so2070-d6659627.htm
Su aj lacnejsie, samozrejme. Napr. CONCEPT SO2070 a dalsie z tejto rady.
ta horcica ma zarazila, ale ja som posuk, ja mam pol kila ruskej susenej mletej, som s nou kedysi klby manzelovi chcela kuryrovat , ale ze moc stipalo … tu staci rozmiesat s vodou a octom, ale na mna je teda silna, oci mi vyliezli … sa necudujem, ze tie klby to stipalo 😀 O:)
jo, tu horcicu som v ruskej bylinke kupila, vida, kuknem ze ci este ziju
tak bylinka funguje, ale mletu horcicu nema, ta da sa za pusinku kupit napriklad tuto https://www.profikoreni.cz/Horcice-bila-mleta-100g-d5784.htm …
Jo a namlit se da na mlynku na mak.
Zakladni chyba (udelal ji kazdy, i ja). Rozmichat s vodou a ! 4%! octem. Ten neredeny, 8% da ve vysledku pastu na cisteni armatur. Plus cukr, sul, pripadne koreni, olej, ad libidum.
Ono to bude palit i tak, ale uz je to pozivatelne.
Kuva, já jsem si včera nechala z Makra dovézt kyblík Dijonské hořčice za 262 Kč.
A teďka tady čtu, že jsem mohla mít kyblík hořčicového dryjáku za hubičku. 🤔🥶
Re: Helanov
Poučení z této nemilé příhody je jasné.
Vy už nikdy nesmíte číst!!!
Jakékoli vzdělání je škodlivé!!!
Na všechno, co bylo, IHNED zapomeňte, jinak nebudete nikdy krásná, mladá a chytrá!!!
teď říkali v rádiu,že si máme nasušit mařinku vonnou a dávat to do těsta
Litovat nemusite, pravdepodobnost, ze na prvni dobrou trefite „Dijon“ je nulova 🙂
Jak napsal Terry Pratchett (volně cituji), není nic, co by se nedalo sníst s hořčicí.
Kulturne kucharska vlozka …
“ Důležitější je nikdy nekončící proud mrtvých a zraněných ukrajinských vojclů.“
——
Pokud by uvažoval tímto způsobem, znamenalo by to, že se Putin snaží dohnat Ameriku – stát se politickým psychopatem amerického formátu….
Stále ještě doufám, že rozhodnutí napadnout celou Ukrajinu bylo pouze přepísknutou debilní reakcí na sérii imbecilních podnětů protivníka.
Ale uznávám, že zůstat normální v současném celoplanetárním blázinci by bylo svým způsobem nenormální.
Myslím si, že Kremelští asi museli reagovat. Protože kdyby ne, tak zítra mají další Majdan někde na Kavkaze anebo rovnou v Moskvě.
Ti šmejdi ze zaměřují na oblasti se složitou historií a napjatými vztahy mezi různými národy.
Putinovi bohatě stačí, když ho udatně jezdí NATO strašit do Pobaltí a nechce další strašení i na ukrajinsko/ ruské hranici.
V tomhle ohledu je NATO nenasytné.
Je mi líto Ukrajinců, někteří už určitě pochopili, že jsou jenom kanónenfutr.
Ale vzhledem k množství už prolité krve bude řešení strašně složité. Čistky už neoochybně probíhají. Brrr
Jsem ještě pozapomněl na odkaz z AK:
„… mystifikace v rozhovoru pro německý deník WELT tvrdě rozmetal rakouský plukovník Markus Reisner, který na Tereziánské vojenské akademii ve Vídni přednáší vojenskou strategii.“
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&start=12000
https://www.welt.de/politik/ausland/plus238504219/Putin-kann-den-Krieg-gewinnen-sagt-Oesterreichs-Top-Militaerstratege.html
Je potřeba kliknout na čudl „Zobraz spoiler“.
No, že by byl na západní frontě kid, to bych ani neřekl. Když jsem dnes byl nucen poslouchat mediální ho-… výkaly z úst pánů typu Visinger a Romancov, měl jsem všecky jiné pocity, jen ne klidové.
Jinak jsem téhož názoru, jako apoštol. Ivan najel na opotřebovávacá válku a povolí, až když Ukři budou srkat nosem vlastní sra**y a Ukrajinky budou shánět chlapy po celé Ojropě, neb ukradinský mlýnaek na maso se rozjel na plné obrátky.
Ivan povolí, až budou Ukři nenávidět všecky ty Kolomoje a Šílenské a novopečené Bandery tak, že je budou věšet na kandelábry. Zejména když jim budou příbuzní z Donbassu posílat palčáky, vlněné fusky a potravinové balíčky, aby se zahřáli a nažrali aspoň o vánocích.
Kde je místo pro Čížky a Pšonky (jsem bohužel jaksi obojí), na to si netroufám ani pomyslet. Mám tichou obavu, aby mé místečko nebylo hluboko pod těmi Ukry, kteří jsou nyní šrotováni na masové kapsičky Chapi a Whiskas.
Větu: Ukrajinky budou shánět chlapy po celé Ojropě je nutné tesat do kamene. Nic vojáka frontě nedeptá jako pomyšlení, že jeho mladá manželka odešla někam do ciziny, kde není pod dohledem rodiny a užívá si, zatímco jemu jde o kejhák. To zaručeně ničí morálku, obzvlášť když mu dojde, že ne každý frajer hnije v zákopech jako on. Zná ukrajinskou korupci a umí si představit, že peníze zmohou úplně vše.
Ruský voják je na tom lépe, jeho drahá polovička je doma, ve známém prostředí a musí se podle toho chovat. Navíc má možnost rotace a dovolených.
Opotřebovací válku Ukrajina nevydrží. Povídání o masivních dodávkách zbraní nezmění nic na tom, že brzy začnou chybět vojáčci. Javelin se dá pořídit za rok, ukrajinský vojáček za dvacet.
Je tam ta spratelena nemocnice , kam se prej zraneny i zdravy obavaji byt umisteni..
A novej general to bere od podlahy. A rusove ponekud zmoudreli, jak to u nich bejva zvykem na pochodu. Napr. Kdyz.
Vlezli a producirovali se na Hadim Ostrove /nic tam neni,neni duvod tam lezt/, aby byli vsimnuty.
Potom zmizeli a ukr lacnej vitezstvi, se tam prihnal s velkou slavou ,ale byla to past !!!
Rus cekal za bukem.
Tohle prej ted se deje porad a rusove ustoupi a do vakua vlitne lacnej ukr.
Zakon vakua je taky jeden z tech, co vladnou svetu.
Aspon mame tu zabavu, dvou pres dva roky zmizelych generalu ,co odmitaji zapistet,ze nejsou v Azovu..
Jekot,ten viteznej pak se slavi vsude a vitezove rychle …skonci.
Ted se zase rusky vojska poradne vycvicily co a jak a to je k nezaplaceni.
Putin se asi nezminil o te Ukrajinske Babusce ,dnes velka,slavna hrdinka vsude.
Nemaji nouzi o hrdiny ..Je s dedeckem v zajeti ukru.
Zapad si pak celej nabehl na vidle , ktery pomaha stale vyrobit na sebe, aby byly poradne kvalitni. Cely ty spolecensko-hospodarsky krize si zrychlili ..
Klouzacka zacal s tim utekem z Afg. kdy prchali tak rychle, ze ani nemukli svym spolubojovnikum,ani svym vojakum,spratelenym duverivym afgancum…
Dulezity je taky videt ,ze nikdo z tech dosazenejch, nebyl pohnanej k zodpovednosti.
A tak ty samy opakujou ,dalsi jako serial v TV..
Kdyz imperialista nebere horem a dolem. Za svy papirky /dalsi problem ,kdyz je dolarovej papirek zaklad a okolo papirku se toci jejich celej system a jeste je inflacni,zahodil bych je i s rukama/,dostane zlatej rubl a potom jeste dulezity a skutecny suroviny.
Ja bych nenechal nic v Rusku, svindlem ,vsecko bych skoupil.
Nic jinyho to neni. Je aspon nadeje medveda ovlivnit.
To uz neni ani nedbalost ,mozna bezhlava pitomost na druhou ,co je nam furt jeste neznama..
Putin se zminil o tech , kteri asi dodnes prezivaji na U. z minulosti..A nejsou to Slovani..
S Kolomojskym v cele,kterej vsecko to spatny tam platil a organizoval /s dalsima oligarchickyma neukrama s nejmin trema obcanstvyma/.
Udajne mel na svedomi to letadlo ,ktery vez na jeho letisti zavedla do mista nestesti z normalniho kursu !!!
Reseni konce prej ma bejt ,ze Halic a velky trable taky ,dostane nenazranej polak, zbytek bude neco a celej vychod a cely pobrezi,prevazne plny rusu si ponecha rus,Putin.
Cela zapadni „kapela“ taky fidla pro Cinu. Posilaji na Tajwan zbrane a vsecko a vlada Ciny,/prave takovou vladu zapad nechce/, pouze ukaze ,co delaji a je to i v zapadnich zpravach a obcan vladu a jeji pokojne sjednocovani s Tajwanem/vsude cinan/ schvali a nema nic jinyho, ani pochybnosti. Rezim je pak pevnej.
Nekdy na pomoc rusum tam zastoura a zase ma obcana na svy strane , poukaze na mistni nesmiritelnou protimirovou vladu s nejakou zase zenskou v cele a je v suchu..
A to je nejvetsi starost kazdy vlady..
Myslím, že cílem války není jen ukázat Ukrajincům zač stojí jejich spojenci z kolektivního Západu. Cílem je také vykopat příkop, postavit zeď mezi Ruskem a Západem.
Zabránit kanibalizaci Ruska Západem, zabránit tomu aby někdo Rusy vodil za mrkvičkou, jako se to stalo nám a dalším zemím východní Evropy. Dnes – už – si nedokáži představit, že se do čela státu pod líbyvými hesly vyšvihne nějaký paňáca z ruské 5. kolony, řekne ‚cosmesi tosmesi‘ a zahájí výprodej ruského národního bohatství.
To, co se dnes děje předurčí vývoj na desetiletí. Umožní / Donutí Rusko vydat se vlastní cestou.
A nám nastaví zrcadlo první zima. Stojí nám EU a euroatlantické hodnoty za zimu bez toopení a pohonných hmot?
No, jsou hodnoty, které by za to stály. Ale ty „euroatlantické“, tak jak je kolektivní Západ předvádí, za to zcela jistě nestojí.
Co furt nejake hodnoty ….
Myslete na narativ, Vy maloverna, myslete na narativ 😀
Narativ,to je česky keci v kleci ,ale nějak se plebs musí oblbnout
Vždyť to asi před půl rokem řekl některý z těch ruských vykladačů politiky, že cílem Putina je úplně se odříznout od Západu a jít si svoji cestou a návazně na to zcela změnit ekonomicky systém Ruska. Je evidentní že státní kapitalismus Číny je výrazně efektivnější. Navíc zmrazením majetku ruských oligarchů na Západě, myslím těch, co nepřistoupili na na jeho hru, mu docela pomohlo protože se snížila jejich síla … je to zpráva, žádné vyvádění majetku mimo Rusko se nevyplatí.