10 prosince, 2024

Ministr školství dál hodlá likvidovat české školství

Poté, co šílenci destruktivního charakteru zavedli povinnou inkluzi, o které se ví, že prostě nefunguje, ale nikdo není ochoten ji zrušit, mají se děti od první třídy učit povinně angličtinu.

Musím říct, že osobně mne to zvedá ze židle, protože v první třídě potřebuje dítě dostat základy jazyka českého a v prvé řadě se naučit česky pořádně mluvit a komunikovat.

Ono se stačí do prvních tříd podívat, kolik dětí je tam s vadou řeči, a jakou šanci máte, že se dostanete k logopedovi. Navíc jsou tam díky té inkluzi iděti, kteří stěží zvládají, nebo nezvládají učební látku normálně, a my jim do toho narveme ještě cizí jazyk. A opravdu na mne nechoďte s řečmi typu, že mnozí ji přece umí ze soukromých školek atd, protože jejich rodiče měli utkvělou představu, že to je to jediné, co jejich dítě nutně potřebuje. Prostě to jsou české děti, a pokud neumí pořádně česky, nemůžeme po nich chtít jakýkoliv jiný jazyk, protože už se třeba pořádně česky nikdy nenaučí.

Kdo na tom trvá, nechť navštěvuje jazykovou školu. Od šesté třídy mají mít povinně i druhý jazyk, což bude pro mnohé žáky, troufám si říct, smrtící. Ministrovi je samozřejmě jedno i takový detail, že na to nemá dost učitelů, a hodlá to prosadit už od roku 2027. Asi vyrostou na stromech.

My prostě dáme inkluzivně do jedné třídy naprosto inteligenčně nekompatibilní děti, po kterých budeme chtít dva cizí jazyky. Bravo. Už vidím, jak si budou připadat. Už vidím ten nutný nárůst asistentů, na které ale nejsou peníze. Už vidím ty další a další psychózy a narvané ordinace psychologů.

Nepovažuji tuto cestu za nic jiného, než další likvidaci našeho školství, kdy budeme navyšovat kvantitu na úkor kvality, a aby to nevypadalo tak blbě, nakonec budeme muset snižovat standardy, aby vůbec někdo prolezl. Za sebe jsem zásadně proti plošnému zavádění, a jak říkám, kdo chce, nechť si dá dítě na školu, kde ta možnost je. I dnes takové školy jsou.

25 thoughts on “Ministr školství dál hodlá likvidovat české školství

  1. Nikdo z mých kamarádů, co se učili anglicky, neumí ani to houdou joudou a jeden z nich dokonce koktá. Ale souhlasím, že český xindl, je třeba potírat, všemi možnými způsoby. A že se to daří. Budeme asimilováni do montoven. 😏

  2. Stačí poslouchat Český rozhlas, kolik je tam s vadou řeči.
    Ve vrcholných státních funkcích byla dokonce kvalifikačním předpokladem.

  3. Dovolim si nesouhlasir.t. Moje dcera se od prvni tridy povinne uci Anglicky. Z domova ma Ceskou i Slovenskou prupravu a perfektne mezi temi 3 recmi rozlisuje. V prvni tride se deti v podstate ucily jen slovicka – veci ktere znaji. Co se tyce Cestiny, vyjadruje se nejli z jejich vrstevniku. Protoze na to dbame a protoze s ni mluvime.

    To je ten trik – lide prestali s detmi mluvit. Dite musi mit prupravu z domova.

  4. Paní Marková promiňte, ale zřejmě nejste ani trochu v kontaktu s realitou, tedy s dětmi. Naprostá většina z nich, diky Internetům a mobilům, umí anglicky líp než jejich rodiče a prarodiče. A to i intelektuálně podprůměrné děti.

    1. Jasně, anglicky díky mobilům umí číst a zbývá jen je naučit anglicky tiskace psát a česky číst a psát. Možná by bylo dobré se češtině úplně vyhnout, inteligentní rodiče se naučí v zájmu dětí anglicky a mají vystaráno.
      Je docela možné, že anglicky i počítají. Internet dělá divy.
      Když už čtou, proč se učit cokoli jiného mimo tělocvik a zpěv. Vše si přece přečtou na svém mobilu.
      S láskou vzpomínám na Cyrila Höschla a jeho slavný bonmot.

    2. Naklepavani rizku zacina vod malicka. Nemcina hadam ,bude vic a vic povinejsi..
      Si deti prectou, jak germani chodi pesky, bez duchodu a vsecko dali ukrovi..
      A vlada se jim vcas rozpustila, aby to bylo na jiny..

    3. Anglictina je nejlepsi jazyk na svete a nejvic agresivni a vlezla , sugestivni .
      Vyjadri nejvic usporne ,strucne ,
      s pouzitim kratkych slov a jednoduchy gramatiky. Je vohebna a porad se vyviji ,
      drzi krok s dobou..Neni nadarmo svetovej jazyk..
      Za rustinou sou prachy , ale ty skutecny , vodpornejch bohacu ..Pakujou se na vsem.
      I na valce , ted..
      Zapad se pakoval este vic , ale zakop vo ideologie ,jako min lidi, vlada sveta ,monopoly i na epidemie a ztrata verohodnosti nekonecnejma lzema, nenavistnym vyhrozovanim kazdymu a nasilim.A nechutnejma strasidlama ,jako na OH ,toho macarona…

  5. Troufám si tvrdit, že druhý jazyk chtějí zavést kvůli němčině. Jestli se nezhroutí EU, bude to v budoucnu druhý oficiální jazyk v ČR. Už začali tou němčinou v bývalých Sudetech. Podle představ Bruselu má němčina a francouzština vytlačit v EU angličtinu.

  6. Moje vnučka už angličtinu v první třídě měla. Zdá se mi to brzo. Naučila se tak trochu barvy, déšť a podobná jednoduchá slovíčka. No, nevím, co si o tom mám myslet. Jí to neuškodí, ale co poněkud pomalejší žáci?

    1. Re: spitfire

      U nás už je anglina od první třídy taky. Hodně záleží na vyučujícím.
      Mám vnuka, kterému jazyky OPRAVDU nejdou. Mluvit začal až ve čtyřech letech a dlouho zadrhával. Teď je v šesté třídě a z angliny neumí vůbec nic. Vůbec nechápu, jak je možné, že nepropadl.

  7. V roce 27 už ale Bek nebude ministrem školství. Inkluze – to je jiný problém. Je to jako nasypat děcka s různou schopností vzdělání do jednoho pytlíku a nahoře zavázat pořádným uzlem. Zjednodušeně řečeno…

      1. Vím. Tu a tam jsem mezi lidmi. Ale pokud chci napsat komentář a nerozpliznout se v něm v zavádějících drobnostech, musím použít zkratku…

    1. Vzdelani to skutecny ,uz si pedagogicko akademicky byrokrati davno sami znicili ,bezprikladnou ztrnulosti, dveste let zadna zmena a stale vice oddelovani vod
      praktickyho zivota do diktatu teorii a petek , od
      realnyho zivota a vnucovanim odpadku ,ktery sou pro studenty nepouzitelny..
      Nespokojenost vladne.
      Metar zameta ulice ,ale rika si, ja ma na vic ,pac znam dobre algebru.
      Voni to nechtej uznat , ze mam bejt tady reditel nejmin a sou svine..Pritom bych je moh tu algebru vyucovat ,pac sou blbi..Ted dal.
      Dyz mne nepovysi , tak ty skoly ,sou akorat na hovno..Ted se presne tohle dozvedeli i maly deti ,/velmi inteligentni , prirozenou inteligenci a bez IQ / a nechtej se ucit..
      A ministri, vedci ,pedagogove badaji, co s tim..Nacpavaji na deti dalsi poducitele ,naducitele , asistenty a dohlizece..a byrokrati zase prohravaji..
      Zkuste navrhnout pedagogovi,byrokratovi , aby sel pracovat a zjistil co to je , na nakej cas..

    2. Tak tak, domácí úkoly se nedávají, protože to je známka neschopného učitele, který nezvládne vše naučit v hodinách. Známky se nesmí psát červeně, protože děti to stresuje. No, národ Komenského… ach jo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *