Původně jsem si myslel, že eurovolby budou fiaskem především pro SPOLU a hlavně pro ODS, protože ta přijde možná o všechny mandáty a ty dvě straničky bez voličů zůstanou na svém. Fialův velký sen je udělat z ODS a Lidovců takovou obdobu německé CDU-CSU, ale bohužel se sekl o dvacet let. Ani v Německu už to není co bývalo. Na tento sen pana profesora politologie teď Modroptáci krvavě doplatí. Stačí si přečíst rozhovor s Janem Zahradilem v měsíčníku TO.
Bohužel, eurovolby budou mít ještě druhého poraženého a tím bude SPD. Je mi fakt nepříjemné to říkat, protože mám v SPD celou řadu přátel, ale bohužel je to tak. Od posledních voleb do sněmovny v roce 2021 je SPD jako vyměněná a dělají jednu chybu za druhou.
Nejprve se vyautují z velkých demonstrací a zachraňuje jim to Foldyna tak trochu navzdory předsedovi, čímž ztratí to, čím SPD dlouhá léta byla. Protestní stranou. Místo aby se chopili vůdčí role v protestech a stali se jejich hlavním hybatelem, dobrovolně to odevzdali jiným a jen se pak zlobili, že jim Rajchl bere hlasy, které považovali za své. Výsledkem je, že původní divoký býk s ostrými rohy se ve sněmovně tak nějak zdomestikoval.
Pak nasadí do prezidentských voleb možná svého nejstaršího člena, který byl nemocný už v době konání voleb a bylo tak nějak jasné, že peníze na jeho zviditelnění jsou vyhozené oknem, protože pokud se nestane prezidentem (takřka bez šance), do žádných dalších voleb už nezasáhne. Zároveň výzvami k Babišovi, aby odstoupil ve prospěch Bašty, dokázali Andreje tak nasrat, že od té doby rozhlašuje na všechny strany, že s SPD nikdy do vlády nepůjde, i když mu to u voličů spíš škodí než prospívá.
Pak nepochopitelně udělají koalici s Trikolorou. SPD volili bývalí voliči od KSČM a od Sociální demokracie, kteří byli radikálnější a neodešli k Babišovi a ti najednou dostali do eurovoleb kandidátku s pravicovým lídrem a pravicovými kandidáty na třetím a čtvrtém místě. Ivan David, který byl naprosto viditelný europoslanec, se lídrem nestal a dostal „jen“ dvojku. Průzkumy začínají ukazovat, že deset procent SPD plu tři procenta Trikolory dávají dohromady sedm procent.
Pak se pokračuje bilbórdy s LePennovou a Salvinim. Já už dneska vím, že to nebyly předvolební bilbórdy SPD, ale peníze z jejich evropské frakce ID. Nesmělo tam být napsáno SPD a muselo tam být logo té frakce, ale nikdo to takhle nepochopil. A když nakonec nasadili docela dobré plakáty a předvolební hesla, tak se rozhodnou, že udělají demonstraci… tedy, celoevropské setkání…
Uspořádají to v den, kdy se hraje čtvrtfinále v hokeji, což se vědělo už půl roku dopředu, propagace byla naprosto neviditelná (i ten Láďa Vrabel dělá pro svoje mírové dny lepší marketing) a tak jediné, co z toho zbylo, jsou jedovaté články majnstrýmových novinářů, kteří se o tento neúspěch rádi otřeli.
A samozřejmě to viděli všichni voliči SPD… Když vyzývá Okamura, je to slabší, než když vyzývá Rajchl a zřejmě se to ukáže i slabší, než když vyzývá Vrabel. Ostatně, i po prezidentské volbě viděli voliči, že tvrdé jádro SPD nemá ani pět procent…
Hele, já bych strašně rád napsal, že SPD dělá svoji kampaň dobře. Bašta dělal, co mohl. Foldyna dělá, co může, řadoví espeďáci pracují jak mourovatí, roznášejí letáky, organizují debaty s kandidáty… Ale Okamura jim tam do toho vždycky vnese nějaký průser. Udělat v době vrcholící kampaně setkání s takřka prázdným Václavákem… to je prostě malér jako sviňa.
Vsadím se, že si za tento článek vyslechnu spoustu odsudků, bude spousta bagatelizací, možná se tady leckteří čtenáři shodnou, že se vlastně nic nestalo a já jen škodím, ale nejhorší na tom je, že si špičky SPD řeknou to samé. Nic se nestalo, na funkci to nebude mít vliv…
Ale ono to vliv mít bude a podstatný.
SPD si v eurovolbách sáhne na jeden mandát. A měli by se modlit, aby to byl Ivan David, kterého voliči překroužkují na první místo. A pak, až je přejde vztek na Vidláka, měli by se pustit do restrukturalizace, aby na naší politické scéně byli i po příštích parlamentních volbách. Přece jenom Okamura dokázal vybudovat celorepublikovou stranickou strukturu, která je pro jakékoliv volby k nezaplacení. Tak ať to všechno nepřijde vniveč.
Už končím. Je to naposled, co se vyjadřuju k SPD. Už těch defétistických řečí nechám a příště to budu mlčky přecházet. Ale kluci, prosím, zamyslete se nad sebou a přestaňte dělat takhle hloupé chyby.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/05/27/kosa-a-volby-do-evropskeho-parlamentu/
Vlk to dnes shrnuje velmi trefně:
Jestli chcete něco změnit, volte napravo SPD nebo nalevo Stačilo.
Všechno ostatní jsou nejisté sázky. Pak zas budete plakát nad milionem propadlých hlasů.
Koho volit ?
1) Od teď NEČÍST žádné předvolební sliby a vyjádřeni, žádná prúzkumy ani žádné „přávratná“ odhalení. Nejlépe NIC a užívat si pěkných dnú.
2) vše, co potřebujete vědět totiž už dávno víte.
Všechny ty naše dnešní problémy tu jsou už řadu roků. Tedy postoj stran i jedinců k těmto problémům jsme si mohli mnohokràt ověřit.
A pokud se někdo předvolebnimi sliby změní k lepšímu – tak to jen do voleb.
3) Tedy je třeba jen zavzpomínat na dny a roky minulé – a podle toho se rozhodnout a … JÍT K VOLBÁM.
Omlouvám se pisateli za převzatý příspěvek, ale mluví za vše:
Někomu SPD leží silně v žaludku. Už i hlasná trouba pětidemolice Seznam hlásá volte pidistraničky, hlavně ne SPD.
Koza ucítila šanci jak vás opět přehrát a vy děláte tu stejnou chybu znovu a znovu.
A pak se budete opět všichni divit, že počet kandidátů opozice se bude rovnat nule.
Komu není rady tomu není pomoci.
Převzatý názor z Pravého Prostoru-mluví mi z duše: Řízená opozice je především Vidlák. Celou dobu kope za eurofilního Babiše a tím i za zájmy Bruselu, momentálně mu pomáhá budovat koaličního partnera-kývače ve formě koalice Motoristé, Stačilo a další ministrany a lidi mu to bohužel žerou. Úspěch SPD by se Vidlákovi s Babišem, respektive těm, kteří je z pozadí řídí, nehodil do krámu, jelikož program SPD jde proti EU. A tak po nich háže jedovatou slinou.
Opravil bych jediné slovíčko – (za zájmy) BruselE
Výskyt arogantní libtardí setby i ve zdejší diskuzi jasně signalizuje brzký slovenský scénář, otevřenou fašizaci a nacifikaci společnosti, a velmi pravděpodobný ostrý vnitrospolečenský střet, tedy spíše inkviziční hon na oponenty pod prapory demokracie IV. Říše …
Ostatně pokud elektorát volí několik dekád ZLO, které se dnes už vůbec nenamáhá s maskováním, není se čemu divit. Navíc má pro mnohé štědrou ruku, pro mnohé jde o návrat ke svým či rodinným kořenům, a pro další neodolatelnou auru, tvář , lesk a perspektivu.
Volby do EU dopadnou, no jak jen to říci, nejspíše klasicky rozčarováním pro alternativu, rozporuplné i pro ZLO, jenž se nicméně i tak prohlásí za vítěze- a dost možná díky „charakteru a vlastnostem“ tzv.elektorátu to bude pravda.
Pro TO, co si v těchto končinách říká, co se samo zcela mylně nazývá národ, je mnohé, opravdu mnohem DŮLEŽITĚJŠÍ A ZÁSADNĚJŠÍ VÝSLEDEK, DOZVUKY probíhajícího MS v hokeji, aneb kdo neskáče není Čech, a po tom potopa…
Bystřejší to tuší a vědí. Popravdě může ono TO pouze překvapit v příjemném slova smyslu, ale to je spíše z říše zbozných přání.
Pro přehled jsem si přečetl rozhovor s perspektivním motoristou, a klasika, devadesátky okořeněné pravicovým „vzdělaným“ voličem i kandidátem jsou opět tady, aneb pevné kořeny pravou ideologií vyfutrovaného „lepšolidství“ alá VK a MM.
SPD asi opravdu na „strategické hrátky “ Tomia výsledkově doplatí, Rajchl je dle mne chromý kůň, kukačka v hnízdě ( jeho jemná adorace je Vidlákova klasika ), Andrej má své jisté, Konečná může překvapit, ale jsme V ČECHÁCH, bude úspěch, pokud obhájí a třeba i získá, Socani jsou ve fázi klinické smrti, a fungovat budou dokud bude za co, černoprdelníci by zasloužili vykopat stejně jako topinky – to zbylí tři z bratrsva také, ale … Černoprdelníkům skutečně hrozí debakl, mají ovšem disciplinované voliče. Topinky – taktéž kolaborantská verbež , ale opět disciplína a ty „náhody“ těsně před koncem voleb, že. Modří se kymácí ve „stínu“ vyprázdněného, jaksi sekáčově působícího fabulátora Saši, i holé prdele z Řep ( strace ovsem stačí jedno pokáníčko devianta, a zase je „jejich“ ), ale nejvíce disciplinovaných členů, mnoho tichých sympatizantů. Stan – obrovský průser zdejšího politického prostředí, nicméně navýsost logický vzhledem k místním poplyšovým reáliím, a kvalitě voličů – bohužel, I s tupou Danuší je český zákeřný Jouza schopen to tomuto mafiánskému spolku hodit ( né, že by straky byly něco jiného, méně odpudivého ). No a pirátstvo, defilé mentálních, a u mnohých i morálních úchylů, slibujících libtardí nebe za rozvrat civilizace, za svět bez pravidel, nebo za svět se zcela vykloubenými pravidly ( nechť si kazdý vybere ) – jeden by řekl, že počet „voličů“ bude kopírovat statistické číselné vyjádření množství „těch jiných“ ve společnosti, a bylo by fajn je vymést nejprve z Evropy – snad to vyjde, pokud nějak nezmobilizují dost nešťastníků.
Zbytek pelotonu těžko něco získá.
Tento můj pohled házím na sklo, aniž tuším, co se ještě stihne udát do volebního termínu, s jakou finesou nebo „ránou“ kdo přijde . Rozhodně však budou ve stínu výsledků hokejového MS -> tam jdeme také do finále. A pro skákajícího opravdového Čecha je ten výsledek daleko, daleko důležitější…
PS: To podstatné se rozhodne ve městech, obzvláště těch větších – jako vždy… Tomík spláče nad strategicko-taktickou echt hloupostí, a bohužel , pokud libtardí volič destrukce bloku ucítíte ohrožení, je schopno v dostatečném počtu zajistit status quo.
Co je myslím téměř jisté, je hojná volební neúčast podstatné části prý českého volebního stáda…
Po volbách si řekneme …
Dobre jdte to napsal a nerekneme si o moc vice, nezli si rikame ted.
Jako vy sazim na mirny pokrok v mezich zakona, tedy na ne-zmenu, pro nektere nevitezstvi, pro druhe neprohra.
Neboli: nic se nezmeni, obe strany vyhlasi vitezstvi s privlastkem „meli jsme na vic“ a volicovi-obcanovi to bude uplny sumak.
Pravděpodobné …
Přesně👍
Až na fašizaci a nacifikaci, s těmi termity opatrně, třeba užívat adekvátně, ne jako Antifáci pro kohokoli kdo se jim nelíbí, třebaže Slovensko čakany hore a kto za pravdu horí, a Slo-ven-ský ná-rod….., ještě to slyším…., a co je fasces … a co Tripartita, to je drobet pikantérie, souhlasím. Na druhou stranu trochu národního uvědomění by byla dobrá. Ve smyslu obrozeneckém. Ne v řevu Nagáno!!! a poblitých alejích.
Vůbec ne opatrně – jde o pojmenování, adresné pojmenování reálných procesů probíhajících ve společnosti za iniciace, podpory a prosazování právě Debilblokem, jeho protagonisty ve vládě, obou komorách parlamentu, , jimi spřátelenými plus řízenými médií, Justicí, SZ, Policií, Ústavním soudem, státními orgány včetně školství, armády, nemluvě o volených na úrovni krajů a obcí.
Za těch 35 let jaksi těžce zakořenilo, že rádobypravicová verbež si může oponentů naprosto co chce, chovat se jako prasata vůči komukoliv, iniciovat cokoliv včetně mediálních lynčů, organizování nočních bouří před domovy oponentů, organizování napadání volebních mítinků oponentů stejně jako podpora , celoplošná, multioborová pochybných uskupení alá Milion chvilek, neuvěřitelná špína během předvolebního období včetně posílání nábojů oponentům, a mraky dalších svinstev.
Samozřejmě, že se ta smečka od všeho distancuje, zároveň jedním dechem bezskurpolózně obviňuje napadené a viní je z rozdmýchávání nenávisti – zloděj křičí chyťte zloděje …
A nedej bože se o tu smečku otřít, juj … V ten moment trhovci i havloidi řvou jako střelení …
Tedy vůbec ne opatrně, ale naopak důrazně, obzvláště dnes, v dnešní situaci, protože to Fašounství a Náckovství JE, CELOEVROPSKÉ, CELOZÁPADNÍ OTEVŘENÉ, jejich OTEVŘENÁ PODPORA z hub kdejakého idiota .
Fakt, že do písmene neopakují to, co jejich předchůdci ještě neznamená, že jsou jiní, naopak jsou ve svých projevech v médiích mnohem razantnější než původní germánské naci smečka – číst a poslouchat to, z hub a klávesnic pravidelně vypouští ichtylové za louží i EU je děs …
Nebo žiju v jiném vesmíru, a pro pravotočivé platí generální pardon?
Volby do EU nic nezmění
Evropský parlament nemá moc co říct
EP hraje v celkové struktuře EU pouze druhořadou roli, pokud vůbec nějakou, a EP, v němž by se měla vytvářet politika pro všechny obyvatele EU, není vůbec skutečným parlamentem a je ještě více vzdálen zájmům a potřebám občanů, než je tomu v případě národních parlamentů. V rámci dělby moci musí být skutečný parlament zákonodárným orgánem bez omezení. Zde se tvoří zákony. To však neplatí pro EP. EU není státem, ale pouze společenstvím států. Andreas Fisahn, profesor veřejného práva na univerzitě v Bielefeldu, píše:
„EP je zákonodárným orgánem, ale lze jej přirovnat pouze k druhé komoře na národní úrovni. Parlament nemusí schvalovat všechny právní předpisy EU. Parlament musí být konzultován pouze u některých právních aktů. Kdy musí být pouze konzultován a kdy musí dát souhlas, je upraveno pro každou oblast politiky konkrétně primárním právem, takže neexistuje žádné obecné pravidlo.“
Kromě toho v EU neexistuje standardizované volební právo. Každý členský stát EU volí své poslance do EP podle národního práva a volí se strany jednotlivých zemí, nikoliv evropské strany, které neexistují.
Je tedy logickým důsledkem, že občané členských států EU hlasují pouze o politice svých zemí a že celé „volební šílenství“ se odehrává pouze na národní, nikoliv evropské úrovni.
Dále a podrobněji zde:
https://www.nachdenkseiten.de/?p=115335
https://www.nachdenkseiten.de/?p=115335
Ale no tak jistě. Jenže kdo má odvahu tak jako hyena vzkázat „A přes držku bys nechtěl?“
Jak EU nechala Británii vyžrat Brexit, jak by dopadlo malé Česko obklopené EU. „Nedosírné následky“. Změna přijde, jako obvykle, zvenčí. Pro ten případ být připraven. Ne je to mít na opasku.
Zpét k tématu „Komu neni rady …“ :
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Elitam-NATO-se-hrouti-plan-Americky-druid-ale-neceka-ze-to-povede-ke-zlepseni-755900
Je vidět, že toto tema není jen lokální. Ale přidám malou poznámku k těm „elitám“.
V Americe zřejmě slovo elita dosud nemá dva významy jako u nás.
Podle slovníku:
výkvět společnosti; osoby, které v určitém systému zaujímají vedoucí nebo jinou významnou úlohu, a to díky svým individuálním vlastnostem (osobnosti), profesionálním kvalitám či sociálnímu postavení.
Podle reality:
odpad společnosti; osoby, které si v určitém systému uzurpovaly vedoucí nebo jinou významnou úlohu, a to „díky“ vlastnostem jako bezohlednost, amorálnost, ochota zaprodat se komukoliv, kdo jako protihodnotu nabídne nějaké výhody; jejich profesionalita je obvykle pochybná a svého sociálního postavení dosáhly nekalým způsobem.
Nemohl by tu alternativní verzi někdo doplnit do „Slovníku spisovného jazyka českého“? 🙂
druid, který píše o ekologii, ekologické ekonomii, vhodných technologiích, vyčerpání ropy, kolapsu společnosti, ekocentrismu, panteismu a okultismu
Dobro došli s grýndýlem! Jelita.
No a? Já ho nezbožňuji. Jen jsem si všiml, že „Elitám se hroutí plán“. A dodal svůj pohled na elity …
Mimochodem, on píše o skutečných problémech. Green Deal tyto problemy ignoruje a přidavá další …
J.M.Greer byl vzdycky dobrej, preklady jeho clanku tu vychazely uz pred 20 lety.
Levicaci ho nemaji radi, protoze je moc pravicovy, pro pravicaky je moc levicovy.
A dezorientovane zase odrazuje, ze je druid.
Takze zaruka kvality.
Ono to označení pravice, levice, druid jsou stejné nálepky, jako ty novější (dezolát, dobroser a tak). Mne zajímá, co ten člověk říká či naopak tají, a proč to řiká nebo tají ….
Bez nalepky to nejde, vy jste o Greerovi napsal docela dlouhy prispevek.
Svym zpusobem ho doporucujete, ale zaroven tvrdite, ze vas zajima, co rika.
Zde je treba se rozhodnout, bud budete ciste subjektivni a pak neni mozne nekomu neco sdelit, anebo budete pouzivat nalepky, nebot ty jsou vseobecne pochopitelne a dojdete s nimi porozumeni.
Odmitat nalepky= odmitat komunikaci. To je v poradku, ovsem nema smysl Greera anoncovat.
Ono je to tak:
Pokud vam nekdo nechce rozumet, pak vam neporozumi, ani kdybyste se pretrh.
Naopak, kdo vam rozumet chce, ten pochopi i smysl vasich nalepek a nebude vam je tupe mlatit o hlavu, jak to delavaji oponenti.
Nalepek se tedy nebojte a na jejich mnozstvi nehledte.
Bez zobecneni to nejde a nalepka= forma zobecneni.
Vsak sam jste si vyrobil nalepku, aby vam rozumeli: tonicek.
Jo jo. Člověk občas rychleji píše než myslí, a nebo to myšlení naopak přehání 🙂
Přiléhavé.
Tak sa to robí do psej matere v hokeji, demolujete Švédsko. Fiala isto skáče 😂😂
já fandím proti nám, takže nemám radost
idiotům, co si tu volí zmrdy se fandit nedá
Seš kolaborant.
Ti nám tu vládnou. Nesmysly typu komerční sport nemají s vlastenectvím či něčím podobným nic společného.
Národ, který se nespojí ani při tak banální věci, jako je sport, má fakt na kahánku.
Naštěstí mimo bublinu tohoto fóra je to lepší.
OMG… Pokud by to bylo něco jako kdysi sokolské hnutí, tak nemám problém. Chlastání a řvaní u obrazovky, ať už doma nebo v hospodě, tak tenhle tmel je fakt nejvyšší kvalita 👍
👍
Tak. Gladiátorské zápasy nesleduju. Ale i kdyby jen kvůli tomu, a tomu co sedí ve víajpí lóžích aby vystrkovalo svoje ego sbíralo politické body od řvoucích davů, a že v alejích bude méně nablito, byl bych potěšen kdyby vyhrála Kanada. Jestli ne, nehty si okusovat nebudu.
Pán je asi globalista, koukám.
mně je hokej i fotbal úplně u prdele …
dobře děláte, je to zábava pro idioty – chléb a hry, likvidují jim národ i rodiny a oni chlastají a jsou nadšeni z hloupého zápasu podivných gladiátorů s hůlkama a pukem
👍
A….kdo má na všechno to vstupné, je mu houby zle. Zle bude, až budou prázdné ochozy, sportbary a hospody.
Ačkoli, příkladmo Starý Magdon na tom nebyl až tak špatně, když si mohl dovolit propíjet havířskou výplatu v Bartovské harendě. Kolik takových je Smolík jich přibývá. Chlast, hulení, lajny bílého svinstva… ale prý za jejich posrané životy může někdo jiný.
Kak je tu krásně, národ se baví, všechno je skvělé nejskvělejší, slyším v komentáři o naší krasné zemi atd. atd. Uvidíte, že toto vyhraje volby pro SPOLU. Přišlo to jak na zavolanou.
Heed, Hedman, Karlsson, Pettersson, Brodin, Dahlin, Kempe, Eriksson, Johansson, Burakovsky, Holmberg, Raymond, Zetterlund, Lundeström, Olofsson, Frödén, Johansson, Grundström
žádnej div, že prohráli. takhle ostentativně neinkluzivní tým už jsem neviděl ani nepamatuju
2 vidlák – jste ochoten připustit, že Váš úhel pohledu se opravdu nemusí shodovat s úhlem pohledu někoého jiného? Či že dokonce může být diametrálně odlišný? Onehdá jste mě nazval gaučovým generálem, když jsem přepověděl, že výsledek těch Vašich protestů bude 0 – 0 – prd. A dnešní realita? Co jste dokázali? Já vidím 0 – 0 – prd!
Možná jste četl Zákony prof. Parkionsona. Pokud ano, jistě víte, kdo je nejcennější zaměstnanec podniku. Ano, ten, který se neustále mýlí – a stačí dělat pravý opak jeho doporučení… Teď třeba podporujete Konečnou. Tak můžete hádat, koho volit určitě nebudu.
Neberme to osobne. Vidlak odpalil Rajchla, ROH i zemedelce, ale jak psal, nedela politiku a nedava doporuceni. Koukejme se na to timto prismatem.
A kdyz jste zminil Konecnou: osobne mi neprijde v poradku, aby stranicky predseda odchazel kamsi do centraly. Ten se ma starat o konzolidaci stranu, aby, krome jineho, generovala pro praci v centrale (zde bruselske) schopne kadry. Ne, ze tam sam utece a sirotky necha napospas vlkum.
Prijde mi to skoro stejne, jako u Macha, utikajiciho pro nesmyslnost dvermi z europarlamentu, aby se tam za chvili oknem vratil.
V obou pripadech shledavam obe osoby nevolitelne, v prvem pripade pro nepritomnost zodpovednosti, v druhem pro absenci moralky. Mach je chucpe jak svina, Konecna je nekoncepcni kadr (v lepsim pripade. Nebrat.
Kamarád charakterizuje Konečnou jako Bendu v ženském provedení. V životě nepracovala a její názory jsou přinejmenším bizarní. A fotr komančskej sekyrník. Děkuji, již jsem zvracel…
Především se nikdy nezměnily základní pilíře v programu komunistů. Ale o tom se mlčí.
Konecnou nechci kadrovat, me osobne nijak nevadi. Ale komunistum uskodi, coz je jim asi, vyjma Skaly, uplne jedno.
Takovi jsme byli, to byl nejaky film…
Jen k té Konečné… uvědomte si, že to bylo naopak. Ona nejdřív byla řadová členka, europoslankyně a pak teprve se stala předsedkyní.
Konečné taky nevěřím, ale kdybych si musel vybrat, tak jsem ochotný jí to hodit
jen mi dost vadí, že tam nemá místo Josef Skála jako jeden z posledních autentických komunistů
s Filipem se neměli rádi, Filipa protěžoval i ten hajzl prezident Zeman, ale u Konečné taky nemá kdovíjaké místo, třeba o něj nestojí, nevím, ale nabídla mu ho?
Skála je (alespoň dle mého skromného názoru) neuvěřitelně vzdělaný a chytrý člověk.
Mám ho rád, vážím si ho, ale mám s ním jeden obrovský problém – velmi těžko mu rozumím. Vyjadřuje se v komplikovaných souvětích s mnoha narážkami a odbočkami, které aby si člověk pomalu hledal v poznámkách pod čarou či vysvětlivkách na konci knihy (a vše si pro jistotu vynášel do grafu, aby se v toku myšlenek neztratil).
To ho, bohužel, diskvalifikuje z pozic, kde je nutné srozumitelně, úderně a třeba i zjednodušeně zapůsobit na masy nebo zničit soupeře v debatě.
Určitě by měl být ve vedení strany a působit na její směřování, nejspíš i vychovávat a vzdělávat ostatní spolustraníky. Ale nemůžete na něj vsadit v přímém střetu s konkurenty.
Trochu mi připomíná Václava Bělohradského (a ani nevím, zda ten ještě aspoň trochu funguje u trosek sociální demokracie)
Máte-li problém s vyjadřováním pana Skály, zaměřte se na Nutellu a agenta 107. Nejsou sice moc úderní, ale přece jen výrazně jednodušší.
Proč si ještě někdo myslí, že by bylo dobré vrátit se k budování komunismu? Totalitní a diktátorské režimy jsou konečné a nejvyšší stadium ovládání jednotliců.
„konečné“ se do věty dostalo čistě náhodně..
1) tu žádný komunismus nebyl
2) ta děsná totalita byla mnohem lidštější než to, co tu je a co nás pod úžasným západem čeká
3) netotalitní režimy existují pouze v pohádkách a na papíře
Ta svoboda byla v Americe v šedesátkách, když žili z úroků válečných uverui.Až jim z toho půlka mládeže začala hulit marihuanu a část přešla na tvrdé drogy. Polovina děcek neznala své otce, protože si je holky upletly v raušo a samy to nevěděly. Výsledek té svobody.
To byl výsledek vietnamské války a stavu, v němž se z ní vojáci vraceli, ne svobody.
Ale no tak, opiovou válku proti sobě samým kovbojové vedou hodně dekád, od té doby, co se drogy staly echt byznysem ( i pro tajné služby co by samofinancování , přivýdělek pro část armády, policie a celníků, politiků ) a vietnamské dobrodružství bylo pouze rámec , v kterém se to odehrávalo, jenž umožnilo masivnější distribuci.
Od jisté doby kowbojové přistoupili na vnitřní společenskou samo nebo sebedestrukci, což ve velkém exportovali a exportují…
A jak si tedy vysvětlujete chování těch statisíců na Woodstocku 1969?
Myslíme si, že všichni byli tak zhulení, že se k sobě chovali ohleduplně, přátelsky a celé to působilo, jako jedna velká rodina?
Přitom tam byly přítomny všecky aspekty kapitalismu – jídlo a pití se nerozdávalo zdarma, ale prodávalo se ziskem, vystupující si také přišli na své, ostatně organizátoři do posledního centu museli zaplatit i přípojku vn linky 6,3kV a transformátor, aby to celé nakrmili.
A tak dále – v čem byl ten Woodstock tak výjimečný a proč se žádný další podobný „festival“ už nenesl v tomto duchu, provázely jej násilnosti a dokonce tam umírali lidi?
Z původního Woodstocku dokonce i ČST přinesla několik šotů, zřejmě k jejich velkému zklamání spokojených lidí. Několik těch šotů jsem viděl, bylo mi téměř 16 a mluvilo se o tom všude, kam jsme se ohledně muziky hnuli.
Jak si to vysvětlujete? Čím byl ten první Woodstock, třebaže ze značné míry stojící na improvizacích, tak výjimečný?
Porozuměním mezi lidmi, které spojila hudba?
Na komoru, asdf …
Byl tu reálný socialismus, vedený komunisty, kteří měli aspoň základní ánung o tom, co dělají.
Byl tu sociální smír, nikdo neumíral hlady, zimou, bez ukradené střechy nad hlavou a platy stačily na slušný život.
Podmínka toho sociálního smíru byla, že se strana pracujících, žijící slušným životem, nebude nijak srát do toho, co přesně dělá strana vládnoucí, která to celé řídila.
Podmínka, kterou porušovali jen ti, co končili v kotelnách, případně v kriminálech. Lidi, co už tehdy měli namlácen do palic kapitalismus, jaký vidíme dnes – a k tomu ještě zdivočelý, neuznávající žádné hranice. Důkaz vidíte v každém obchodě, na cenovkách a na kvalitě toho, co za ten šunt žádají. Tohle chtěli „kotelníci“ už od počátku 70.let, co zapříčinilo vznik Chátry 77 a také to zapříčinilo pomaloučký rozklad fungující společnosti.
Jak jsem to viděl já, tak všecky ty takzvané chartisty, jak jsem pár zarputilých jednotlivců poznal, měli po převratu okamžitě zavesit – ne vyznamenávat a odměňovat! Byli to oni, kdo velkým dílem přispěli k rozkladu původně fungující společnosti.
Naleptávali řečmi o „spravedlivé společnosti“, kde má každý jednotlivec šance se prosadit – a dokazovali to katalogy Neckermanna a Quelle, že to jsou ty úspěchy podnikavých jednotlivců.
Mají Piráti, Hřibové, ale i Rajchl a celá ministerstva ánung o tom, co dělají a jaký to bude mít dosah?
Bingo, a ánung samozřejmě mají – proto to také dělají… Přičemž vůbec není nutný „komplexní “ ánung, stačí ten povrchní, i tak ve svých důsledcích ničivý …
Vysvětlovat to lidem, kteří kladou takové otázky po 30ti letech budování demokracie, je zbytečné. Oni stejně budou dál mlít svá hovna nazvaná – totalitní, diktátorské atp, atd.
Neuvěřitelně vzdělaný? Jak si naběhl v případě Katyň, vskutku neuvěřitelně.
Velmi znalý byl Ransdorf.
Uvedomuji si a zaroven vidim jednu vec, a sice, ze ve prospech Konecne argumentujete tim, ze je selfmademanka a vas obecny argumet je, ze je lepsi neco delat blbe, nezli vubec.
Coz jsou temer vzorove liberalne-trzni argumenty.
To neni osobni vytka, nybrz upozorneni na schizoidni situaci alternativy, jez chce chranit zivotni uroven svych spoluobcanu, ale zaroven premysli trzne.
Pozor na pravici, ta se v oboru manipulace vyzna excelentne.
V podstate pravicove alternative prilepi nalepku „levice“, cehoz se pravicove zamereny volic (kterych je vetsina), samozrejme zalekne. A nejen nevoli, nybrz jako hlavni zlo ji navic zesmesnuje.
Jinak, pokud bych si musel do firmy vybrat bud line netahlo, anebo neschopneho aktivniho zamestnance, sahnu po tom prvnim, tam jsou skody vzdy mensi. Staci ho jen zaplatit za to, aby nic nedelal a usetrite na skodach vzniklych „zapalovanim svicky ve tme“ ovsem ve skladu s benzinem.
Jistěže. I prostý kněz to může dotáhnout na papeže. Velká oběť. Za ty peníze bych byl ochotný se za voliče modlit i několik hodin denně.
Klement Gottwald začínal jako vyučený truhlář. Josif Džugašvili jako seminarista a posléze bankovní lupič. Adolf Hitler jako stavební dělník a příležitostný prodavač pohlednic…
Však já vám svůj pohled nijak nevnucuju. A že jste gaučovej, to si myslím pořád. Nevážím si lidí, kteří dávají panské rady aniž by sami něco dělali. Třeba i špatně, ale dělali. Pokrok nepřichází skrze gauče a řešení také ne. Řešení nesou ti, kteří prošlapávají cestičky.
Rozdíl mezi námi dvěma je v tom, že já mohu něco dokázat, protože jsem z toho gauče vstal, ale vy můžete jen čekat, až se něco stane a rozčilovat se, že máte jiný úhel pohledu. Z gauče je Vám Váš úhel platný tak možná tady na Litterate v diskusi. Ale zdejší diskusí budoucnost nezměníme.
Nevážit si lidí, které vůbec neznám, bych se neodvážil. Třeba je gaučový generál hoden uznání v jiném směru, ale nemá potřebu se chlubit.
Předvolební dusno. Alef poučuje, Vidlák neváží a všichni hledají spásu. A kandidáti otvírají prázdnou náruč.
No, já jsem to tu psal, že po dost těžkém úrazu jsem invalidní a špatně pohyblivý. Zdá se, že pro kádrováky toto není omluvou. Nedivím se. Zažil jsem to i jinde. Jenže občas dojde i na ty kádrováky. A boží mlejny melou sice pomalu, ale je to solidní firma.
Promiňte, Vašeho zranění je mi opravdu líto, ale i u počítače se dá buď tvořivě pomáhat nebo destruktivně rýpat. Váš příspěvek z „25 května, 2024 (15:38)“ je nejen nepravdivý a nespravedlivý, ale také dosti neuctivý.
Právě proto byste měl opatrněji vážit slova. Už proto, že jste závislý na řešeních, která přinesou jiní.
Pane domácí, zkuste si bojovat jinak, než z toho údajného gauče – ve firmě, na jejíž mzdě jste životně závislý a kde za každý pokus o nasypání písku do soukolí, nebo nedejbože založení nějaké formy odborů vyvolá akorát to, že Vás okamžitě vyhodí pro ztrátu důvěry.
Ve firmě, ve které jste pracoval, jste si nemohl dovolit kritizovat Babiše a Agrofert, protože by Vás, jako rozkladný činitel, okamžitě vyhodili i přesto, že za Vás neměli náhradu, nebo ne rovnocennou. Už jsem to mnohokrát viděl – vyhodili vysoce kvalifikovaného a opravdu těžko nahraditelného konstrukčního inženýra, který si dovolil kritizovat vedení za nekompetentnost a diletantismus.
Vyhodili jej i za tu cenu, že firma fakticky zůstala stát na místě celý jeden rok, kdy žili z práce toho vyhozeného konstruktéra. Rok, během kterého sháněli někoho s aspoň třetinovými zkušenostmi i talentem.
Nakonec, ani za nabídku podstatně vyšší mzdy, nesehnali nikoho schopného. Firma je dnes, po úspěšném přežití covidu, v likvidaci a zpeněžuje konstrukční řešení, patenty a průmyslové vzory toho vyhozeného inženýra.
Chci tím naznačit, že firma udělá všechno pro to, aby se „rozkladného elementu“ zbavila, i za cenu toho, že zkrachuje.
A přesně takto to funguje dneska všude, ve firmách i korporátech, dokonce i v Lidlu.
Vy jste do značné míry nezávislý, protože jste financován jinak.
Měl byste si toho financování zatraceně vážit – a také vážit slova.
Mnozí nemají ani desetinu možností, které máte Vy, protože jsou závislí na někom, na něčem. Na něčem, kde rozhodují o generace mladší lidé, kteří vidí v pětikolce záruku vlastního přežití.
To se pak těžko bojuje jinak, než z toho Vašeho gauče, víte?
Moudrá slova …
Jenže zdrojem pokroku není ani vylepšování kargokultu svatého Václaváka.
Na náměstí také ne, zaměňováním hybatele s průvodním jevem. Příčinou konce „komunistického režimu“ nebyly události sedmnáctého listopadu. Byly, spolu s dalšími průvodním jevem. Podobně jako dobytí Bastilly, Zimního paláce… Viditelné symboly milované učiteli dějepisu a politiky. Plní stejný účel jako malby na barokní klenbě kostela.
panu Vidlákovi: .. Ale zdejší diskusí budoucnost nezměníme… Je to přesně naopak! Zdejší diskusí budoucnost změnit můžeme – jak? Právě tím, že napíšeme svůj názor, třeba z gauče! A nezáleží na tom, zda ten názor někdo neslušně napadá, nebo neslušně napadá jeho pisatele.
Ten názor je tu právě proto, aby někoho donutil přemýšlet, dávat si události do souvislostí a z vovce udělat člověka myslícího, kterému docvakly některé skutečnosti. Někdy stačí 1 slovo a souvislosti se spojí.
Proto tento režim tak úporně bojuje s informacemi. Protože síla slov a myšlenek byla pro totalitní režimy nebezpečná vždy i ve středověku.
Tak. Psal jsem tady taky.
K volbě KSČM….Jen blbec opakuje stejnou chybu. 1946 … a pak přišel 1948. KSČM v ničem neustoupila z ideologie KSČ. Že předstírají, že to tak není, je „revoluční taktika“. Oproti jejich mladým, Milouš Jakeš byl pravičák. I proti jiným. Pirátům. Zeleným melounistům“. EU….
Ano, „budovatelský program“ KSČM zaměřený na rozvoj energetiky, průmyslu, zemědělství v produkci základních potravin….ano. Jenže co dál. Tehdy „nebudeme nutit do kolchozů“ pak „naše měna je pevná“…
Rozumím tomu, podpořit KSČM proti Pětikoalici. Kohokoli zvlášť má -li koaliční, alespoň dočasný potenciál svrhnout ty kteří vládnou. Jenže nenechat uchopit moc. Třebaže, nebýt podpory ze strany Sovětského svazu, nebyl by osmačtyřicátý. To znamená, že bez „Velkého Bratra“ ani nyní. Jenže do času… a stále ve střehu. Jádro programu mají nezměněné.
jistě, máte na vybranou, zvolte zelené a zabaví vám majetek taktéž
Podle této teorie by spoluprace s Německem měla vést k okupaci ČR nacistickými vojsky apod. Nic se přeci nemění. Komunisti stále chtějí znárodňovat, Rusáci nás chtějí obsadit, jen Zapad se mění pouze k lepšímu…
No přečtěte si Valku s mloky, jak aktuální i po 100 letech. Ti komunisti ve vládě v 46. byly důsledek, ne příčina . A dnes se bohužel děje něco podobného .Lidstvo se nepoučilo.
Stačí zvolit Šestikoalici a je po problému. Nic Vam v tom nebraní. Řešení je jednoduché.
Myslím, že jste nepochopil, to nebylo proti Vám.
Ovšem,objektivně, komunistické hnutí bylo reakcí na nějaké poměry.
Pokud by komunisté po svém nástupu neudělali, co udělali, západ by z nás svou intervenční politikou a neustálou snahou ničit, co nedokáže ovládnout, udělal do pár let druhou Latinskou Ameriku. Je zbytečné si malovat cokoliv jiného, zvlášť v situaci, kdy vidíme, co udělal za pár desetiletí z UA.
Jednak je ahistorické srovnávat civilizovanou Evropu a bubáky v JA, jednak taková Jugoslávie odolala komunistickému marasmu podstatně lépe než my.
Bohužel toho pamatuju dost a pocity, když jsem se poprvé z Jugošky dostal do Itálie, a viděl to, to by člověk Husáka shodil z letadla natotata.
Zmetek, který se zastává socialismu, se diskvalifikuje automaticky.
Konzumeristo.
Konzumuji, tedy jsem. Na zdraví!
„Zmetek, který se zastává socialismu, se diskvalifikuje automaticky.“
🤣 Chápu, že jste tu služebně. Alespoň byste nemusel vykrádat cizí nicky. A je mi úplně ukradené, že jedete na vlně prolibodémo a provládní propagandy. Minulý režim rozhodně nebyl horší než tenhle, což je čím dál tím víc patrné. A za mě je mnohem horší „vyvážet demokracii“ do zemí třetího světa, než řešit politické problémy na vlastní půdě.
„Jednak je ahistorické srovnávat civilizovanou Evropu a bubáky v JA,“
Výroky některých jsou fakt na poblití.
Těší mne, naci šmejde …
Poslouchaj, K43 – sice máte vyšší číslo, ale původnímu K42 teda nesaháte ani po kotníky.
Uvědomujete si vy vůbec, že ti „bubáci v JA“ byli ještě před druhou světovou díky tokům evropské migrace v podstatě kulturně na úrovni staré dobré Evropy a zcela srovnatelní s bubáky v SA? Třeba taková Argentina byla bohatší než Francie, její občané dostali dodnes celkem 5 Nobelových cen (pravda, 2 za mír, ale ty tři za skutečnou vědu) a nebýt období vojenských junt (zdravíme soudruha generála prezidenta), zadlužení, šokové terapie IMF a několika státních krachů, tak by na tom dnes celá JA mohla být i lépe než obdivovaná SA (ale ono se to sblíží z druhé strany co nevidět).
A možná byste si z té Jugošky mohl zajet o kousek dál do Řecka poptat se, jak vypadala 50. léta tam, když se místním nelíbilo, do jaké zóny je přidělili na Jaltě (spoiler: vojenská junta skončila až v roce 1974, počty obětí si nastudujte za domácí úkol).
Možná, že „zmetek, který se zastává socialismu“ není o nic horší než „zmetek, který se zastává kapitalismu“. Důležité je, aby lidi nebyli zmetci.
Jde o šmejda provokatéra, možná práskače, donašeče ( zaručeně libo-demo ), především mentálně-morálního zmetka
Ano. Posledních pětatřicet let vysvětluje osmašedesátý. Tohoto se Brežněv bál. Na základě dějinné zkušenosti. Bonaparte, Krymské války ….
Rozbití cordon sanitaire, sovětského svazu, nakonec samotného Ruska, a obchodní ovládnutí celého východního prostoru jako zdroje surovin, levné pracovní síly a odbytiště. Expanze do cordon sanitaire oddálila krizi Západu. Do dalšího pokračování v expanzi hodil vidle Putin se silnou domácí podporou.
Žádná ideologie, to je jen povrch. Ale čistá ekonomie.
Jen naprostý idiot si myslí, že někdo vynakládá stamiliardy USD na jeho svobodu, demokracii a lidská práva.
Rozbití současného Ruska a ovládnutí jeho surovinové základny je nemožné bez toho, aby Rusové svou otčinu a vše, co je v ní, bránili vším, co mají k dispozici.
Víme, že mají jaderné zbraně, ale o tom dalším, co všechno ještě mají, se dozvíme až tehdy, kdy to použijí. Oni občas záměrně vypustí kontrolního chrousta, třeba v podobě úspěšné likvidace „nepotřebného-překážejícího“ satelitu.
Uvážíme-li, že ten satelit byl zhruba 350-400km vysoko, potom jen technicky zdatní jedinci jsou schopni domyslet, co všechno a na jaké úrovni, bylo k takové akci zapotřebí.
Ano, i von Braunova V-2 dokázala vyletět zhruba 300km vysoko, ale netrefila by tam ani stodolu, natož tak satelit o objemu zhruba tří kubíků a zlikvidovat jej tak, že jeho pozůstatky nebudou ohrožovat další vysoké stovky satelitů, zůstávajích funkční.
Nevíme nic o projektu Avangard a spoustě dalších – krom toho, co Rusové pustili sami.
Rusové jsou od konce 2.SV extrémně podezřívaví a tajnůstkářští, takže „utajovali“ i věci, které by běžně asi nemuseli, ale nějaký důvod to určitě mělo.
Celá 70. a 80. léta byl velký problém, získat podrobnější údaje např. o sovětských polovodičích i pasivech, než jen to, čemu západnímu se ten či onen model, podobá.
I oficiální katalogy součástek RVHP obsahovaly jen pár nejzákladnějších údajů, které i tak bývaly „podstřelené“ – a jinak jen spousty prázdných kolonek.
Vyvrcholilo to značením pouzder ala TO-92 a TO-126 šesti barevnými tečkami, ke kterým nebyla k dispozici „dekódovací“ tabulka a značení jiných, jejich vlastních pouzder systémem, kterému rozuměli jen oni sami. Jedno písmeno, barva pouzdra a velikost zkosení jedné hrany pouzdra určovaly, který z dvanácti možných typů a jejich variant, to je..
Musel to být až „interní“ katalog Elorgu, určený jen pověřeným sovětským organizacím (opravnám a konstruktérům), propašovaný v r. 1981 sem k nám a rozmnožený, abychom získali představu o tom, z čeho přesně a s jakými vlastnostmi, se skládají komerční civilní sovětské výrobky, občas k nám dovezené.
Obvykle se postupovalo tak, že za nedostatkové KT315 a KT361, aby se nemusely křížit vývody, se nasadily maďarské, nebo jugoslávské BC635/BC636 (nic jiného s bází vpravo, tu nebylo) a čekalo se, „co to udělá“.
Někdy to fungovalo, někdy ne – zpravidla na vyšších kmitočtech, nebo při napájecích napětích od 40V výše.
Když to nefungovalo, muselo se holt čekat, než se naskladní sovětské originály.
My jsme si několik desítek těch sovětských originálů, samozřejmě v servisu podrobně proměřili – a nestačili se divit.
Tranzistory, zalisované v ohavných oranžových/žlutých a béžových plastech, s bází vpravo a páskovými vývody, vykazovaly zajímavé vlastnosti, na které čuměli i ti zkušenější z nás.
V předchozím textu vylíčené zkušenosti, koneckonců i osobní zkušenosti ze sovětského/ruského prostředí, kdy už jako RF, ta země úsilím obyčejných lidí vstávala z popela všeobecného zmaru, jsou jedním z důvodů, proč si nějaký Teco myslí, že od Rusů se dočkáme ještě nejednoho překvapení.
Myslím, že dnes už všichni Rusové vědí, že něco takového, jako Jelcinovy devadesátky, už nikdy nesmí připustit a nikdy nesmí věřit Západu.
A udělají pro to úplně všecko.
Je to hodno obdivu, nikoli pohrdání po vzoru našich „elit“.
Tak. A tak vyzbrojený je zvenčí nedobytný. Z ostatních Severní Korea. Protože pokud „lidská práva“, kde jinde začít?
V tamním případě a v případě Ruska je stejný scénář. Vnějším tlakem vyvolat vnitřní krizi a zhroucení režimu.
„Ministrany …“ maji možnost se s někým SPOJIT, nebo … nebo se ROZPUSTIT.
Lidé, kteři v nich pracují z vlastního přesvědčení, nebo z vlastniho „intelektuálniho přetlaku“ by se uplatnili i jinde. Chybi zde třeba něco, čemu jinde říkají „myšlenkový think-tank“.
A „majitelé“ ministran, kteří z toho vědomého odčerpávání hlasů mají jen osobní živnost, a uspokojenou ješitnost, si nic jiného než rozpuštění nezaslouží.
Drobný OT.
Ukrajinci trefili ruský radar včasného varování. Na ruských kanálech to dost buble….. útok na takové zařízení mohou považovat za útok totožný s použitím jaderných zbraní …
UK a USA používají Ukrajince k postupnému ničení rozhodujících ruských zbraní pro případný větší konflikt…. to není moc dobré, stejně jako info, že po EU volbách může dojít k aktivitám Nato proti Rusku …
Nic z toho nebude. Kdyby měl Rus koule, měl už milion velkých a opravdových záminek, aby udělal legitimně něco nepěkného. Neudělal. Neudělá ani teď.
Ekonomie války. Náklady, výnosy.
Tak jako například Izraeli ve válce s Hamasem je atomová bomba prakticky k ničemu. Protože, co dál?
Přejeme se, v nynější nepřímé válce Západu proti Rusku, které nepřipustilo další obkličování, s přímou účastí Ukrajiny, po nákladech a výnosech. Současně ve vnitřní válce uvnitř Západu, USA proti EU, USD proti Euru. Zjednodušeně, protože je součástí multipolárního boje o zdroje.
Ptejme se…
Obrázky z poškozeného radaru
https://t.me/RVvoenkor/69003
Dobrá trefa. Fázová anténa? Nevidím stanoviště obrany krátkého dosahu. Za to budou padat hlavy.
A ten unisono jásot chciválků na hovinkách, určitě větší jak jásot fanoušků na zápase se Švédskem. Vesměs se kvituje, že když umí Ukrajinci zasáhnout tak významné vojenské zařízení dětskou hračkou, tak je nejvyšší čas na Rusko udeřit se vší silou. To volání po třetí světové válce je opravdu šílené, kdo to zastaví?
Ano ničí jim strategické zbraně, ale hlavně si načítají informace o zbraňových systémech Ruska, komunikaci a další strategické informce.
Nechápu, opravdu nechápu, jak mají – nemají zabezpečené tak strategické zbraně jako je uvedený radar včasného varování. A nebo to bylo jen vojenské muzeum.
Něco podobného se stalo s křižníkem Moskva, který byl potopen. Ano bylo to pro Ukrajinu velmi symbolické!
Přátelé… nepřehánějme. Radar je sice důležitý, ale ne rozhodující.
Všechno se vším souvisí. I ten radar včasného varování je důležitý i ten křižník Moskva byl důležitý. Někdo někomu v té hře předává spoustu výhodných strategických informačních hodnot. Nezlehčoval bych to až tak Vidláku. Nejsou to traktory.
„“Někdo někomu v té hře předává spoustu výhodných strategických informačních hodnot.““
No kdo asi ? NATO určuje koordináty, Ukrajinci „ládují“, a nějakej z Instruktorů to pak zmáčkne … Nebo myslíte, že jim ty „vědomosti“ předávají PARTYZáNI ?
Zajisté že….Ukrajina dodává jen kanonenfutr. Protože vedení války v zastoupení takovým způsobem, není účastí ve válce formálně definující válečnou stranu. Třebaže fakticky je válka Západu proti Rusku. Příčinou toho, že za válku není otevřeně považována, má praktické, politické a ideologické důvody.
Jenže ani to není pravda. Jen fasáda a nástroj vnitřní politiky nasměrovaný na vlastní poddané. Příčina je, jako vždy, ekonomická.
Ne-e…tenhle radar je rozhodujici.
„Radarové stanice s dlhým dosahom nad horizontom rodiny Voronež sú zahrnuté v systéme varovania pred raketovým útokom (MAWS) na detekciu odpálenia balistických jadrových rakiet.
Nepriateľ tak vykonal priamy útok na zložku ruskej jadrovej bezpečnosti.“
A nepřítel dosáhl čeho chtěl dosáhnout.
To neni jen utok, nybrz tah ve hre:
https://t.me/casusbellilive/164774
Jednak jim rozbili kus radaru a pak, diky ruske neochote odpovedet, natesili partnery k tomu, ze se tak da pokracovat i dale.
Vsimnete si, ze ukrajinska strana utok neoslavovala, ale mlci.
https://www.hlavnespravy.sk/ako-rusko-zareaguje-na-utok-na-jeho-strategicku-radarovu-stanicu/3502890
“Okrem toho by útok na Armavir mohol splniť podmienky, ktoré ruská vláda verejne stanovila v roku 2020 pre akcie, ktoré by mohli vyvolať odvetný jadrový úder. Ruská sieť včasného varovania je súčasťou širšej politiky jadrového odstrašovania krajiny,” uvádza sa v materiáli.“
Ale Vidlak zklidnuje hystericke obecenstvo s tim, ze o nic nejde.
Tak si vyberte.
Rusko nečiní to co je logicky očekávatelné,ale to co považuje za výhodné. Nebyl by to jaderný úder na Kyjev tak jako jaderný úder Izraele na Gazu.
Rusko se nechalo vyhodne 4x oklamat Zapadem? (Viz Putinova vyjadreni.)
Příště Kreml?
Snaha by byla. Jenže obrana je silná a prvořadě motivovaná. Jejím účelem je nejen obrana Ruska, ale nepřímo i Západu. Nepřipustit událost která by probudila „běsy“ dostala k moci omezené nadržené jestřáby. Putin není absolutní vládce. Jede na tygru. Snaží se udržet.
Komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci.
Budu neustále opakovat; dokud se poštěkávající opoziční ministraničky nespojí v jednu velkou, která bude protiváhou 5K a ANO, líp nebude.
Hlavní důvod není ani tak to, aby Národní strana (dovolím si to tak pojmenovat pro účely diskuse) vládla (bylo by to jistě plus), ale aby 5K a ANO začaly vnímat ohrožení ze strany odpůrců EU a své programy mírně národně upravily. Takhle necítí dostatečně velký tlak.
Levé (Konečná – i když s komanči mám furt problém…) a pravé (Rajchl + Okamura) křídlo možno vytvářet až se Národní strana etabluje. Ono ani osobnostmi nepřekypuje žádná ze straniček, i proto by bylo spojení výhodné.
Volič oceňuje ochotu se dohodnout na kompromisu, či ještě lépe na konsensu.
V € volbách očekávám jeden mandát pro komanče, pokles SPD, takže z pohledu zdáli nula.
V parlamentkách podobné rozložení jako je dneska, jen s posílením ANO a úbytkem 5K.
Nikdo z maličkých nemá zatím šanci.
V této situaci by neuspěl ani Ježíš Kristus. Vystresovaní poddaní se zmítají mezi nástrahami všedního dne jako koule v paintballu. A pak se po nich chce, aby si vybrali mezi třiceti seznamy snaživců, který že bude hájit jejich zájmy. Trefit alespoň jeden smysluplný mandát. To je jako trefit růži na střelnici z řetízkového kolotoče.
Ale vážně. Proč volba nemá valný smysl? Protože ti volitelní jsou obvykle někomu zavázáni a ten někdo má zcela protichůdné zájmy se zájmem voličů. Nikdy nebude mít jejich potřeby na prvním místě. Sasin to ví, všichni to ví.
A nezištní, snílkové a neúplatní asi nedostanou pět procent. Takže ty si voliči zcenzurují sami a dobrovolně.
A kromě toho, zkuste vybudovat týmové hráče bez finanční motivace. Bláhovost!
Nechci znít surově, ale volby nejsou o potřebách voličů. Potřeba davu je často jen se najíst a nic nedělat, žít si v nějakém snovém klídku. Viz v nejnovějším článku ta paní, co neumí psát česky, pohoršující se nad tím, že musí vypláznout peníze zubařovi za práci. Nenimrejme se v detailech.
Volby jsou o ideálech a charismatických osobnostech. O hrdosti. Potřebujeme někoho, kdo zvedne prapor „Czech first!“ a bude politiku poměřovat zájmy prosperity ČR. Nebude ocáskem Německa a Francie (5K), ale taky si nebude hrát na blechu, která se snaží německou dogu pokousat.
Chybí nám ty ideály. Co chceme do budoucna? Suverénní a bohatý stát, který bude hrát v Evropě první housle alespoň v něčem (jako středně malý stát se můžeme soustředit jen na pár směrů) kromě hokeje.
Kdybych měl charisma a čas, a chtěl jít do politiky (nemám ani jednu z těchto tří kvalit), šel bych směrem intenzivní podpory infrastruktury a top technologií (i za cenu porušení práv ekologů a usedlíků), nasávání mozků z východu, podporou startupů a nabídnutím azylu pro firmy, které jsou v původní EU trochu v nemilosti (např. kvůli ESG). V zahraniční politice dvoustranně vyjednávat a mlžit, podobně jako Turecko, ne hloupými pózami (od Fialy po Lipavského) ztrácet obchodní partnery.
Speak softly a carry a big stick (v našem případě klackem nemůže být armáda, ale technologie, od energetiky po biotechnologie, rezervy máme obrovské).
Potřebujeme zkrátka nového Baťu.
Jo, ale kde ho vzít? I kdyby se nějakej našel, šestikoalice ho ihned zlikviduje. Mají v tom praxi.
Tak.
Najíst a nic nedělat – skutečně si myslíte, že to jsou potřeby lidstva? Není to spíš důsledkem systému ovládání a omezování? Stačí se podívat na izolované africké kmeny, které existují věky, nepotřebují naše pravidla a každý den aktivně žijí od rána do večera.
Už jsem tu propagoval leccos alternativního, možné cesty, kterými bychom se mohli vydat. Naposled Urzu. Jeho vize je jasná – žádný stát, žádné volby, nejvyšší možná svoboda jednotlivce, společnost vzájemných služeb a kooperace, chcete-li volné soutěže. Přestože to zní jako utopie, v malých společnostech to skvěle funguje. V přírodě to funguje i v neomezeně velkých celcích. Principiálně tomu nebrání nic i v naší civilizaci, kromě zavedených pravidel, která jsou držena silou a shora.
Pochopil to Ježíš, Sókrates, Jung, Ghándí, London a mnoho dalších.
Úplně nechci žít jako primitivní černošský kmen. To nebyl dobrý příklad. 🙂
Společnost volné soutěže zní dobře jako cíl, alek němu je třeba nějak dospět. A to ve „nepříliš volné“ soutěži států lze jen podobnou cestou, jako jsem nastínil, pokud se nechceme rozpustit ve Svazu. A je jedno kterém, i když ten světský (ten druhý) vypadá jako lepší verze pekla než ten sovětský.
Charismatické osoby jsou všechny navoleny. Teprve po té se zjistilo, že jde jen o charismatické prázdné makovice (JZD Slušovice je prý už nesbírají). Co tak pro změnu zvolit nikoliv charismatické, ale za to plné makovice?
Charismatický byl snad jedině Rakušan čelící tupému davu nebo Pepan, dřív než praštil žerdí vojáka a vymázl se na motorce.
Nic-než-Rajchl by se taky ještě kvalifikoval, jinak je to bída. Fiala patří do učebny, Marki Pekari za pult, u lidovců už ani nevím kdo je a Bartoš na tekknopárty.
Nespojí. Chybí spojující program. Nejen negativní, ale dlouhodobý pozitivní pro sestavení funkční vlády. Překážkou je absence všeobecné silné spojující občanské kultury, a mocné obchodní zájmy v pozadí. Kromě toho, zdejší poměry jsou silně určovány hospodářskými, mocenskými, politickými poměry okolními. Nežijeme na ostrově. Významná změna vnitřní a zahraniční politiky by zvenčí přinesla obtíže, které obyvatelstvo není ochotno, ani krátkodobě snášet. Proto je to jaké je. Jestliže ve volbách za dva roky uspěje nynější opozice, serve se mezi sebou. Pokud se neserve už před volbami. Na tom zakládám prognózu, že i další vlády nebudou lepší než vlády dosavadní za posledních více než třicet let. Protože nemohou být. Protože aby byly lepší, nemají obecný kulturní základ.
Na „Svobodném světě“ maji anketku „Koho budete volit?“
Je ta asi 30 sran, hnutí, duševních pohnutí …
Zda se to hodně, ale zkuste si to začít kategorizovat. Je to normálni postup při výběru z mnoha možností.
Koho určitě NE … 10 pryč, zbýva 20.
Kdo ze zbylých je „Cosi podivného“ …. dalších 8 pryč, zbýva 12.
Kdo ze zbylých má cice dobrý program, ale nemá šanci postoupit …dalších 6 pryč, zbývá 6.
Kolik z těch 6 má OPRAVDU ŠANCI POSTOUPIT ? Zbydou vám s optimismem 3.
S reálným pohledem MAXIMÁLNĚ 2.
A na těch je potřeba se shodnout, i když mají svoje „mouchy“.
Tyto strany je možné i potŕebné kritizovat, ale každopadně je jít volit.
Jiné totiž nemáme.
Ale, pro takové to hlasování srdíčem „pro Táňu Fišerovou, nebo pana Baštu, na Hrad“ není prostor.
Pokud máte zájem, velice zajímavý ruský seriál ze zákulisí světové politiky..
Stačí zadat na YUT Spiaci agenti
zde 1.díl. (celkem 7 dílů..)
https://www.youtube.com/watch?v=vkXqP0WbX4s
Hodně to napoví o věcech, o kterých zde jen planě tlacháme a TV neukáže..
Seriál je opravdu skvělý!
Spjaščije I. 2017 – 2018
https://www.csfd.cz/film/578045-spjascije/prehled/
Spjaščije II. 2018
https://www.csfd.cz/film/578045-spjascije/607118-spjascije-2/prehled/
Ještě doporučím vynikající psychologický seriál
K jezeru I. 2019
https://www.csfd.cz/film/922946-k-jezeru/prehled/
K jezeru II. 2022
https://www.csfd.cz/film/922946-k-jezeru/1214902-serie-2/prehled/
Helena napsal:25 května, 2024 (9:07)
Největší taktické kopance dělá Okamura? To si děláte kozy, ne?
ODS a SpoluDozimetři žádné kopance nedělají, že, ani Babišovo ANO plné aspeňáků?
A ty jednoduché boty SPD jsou boty mééédiální. Tak to je. Vidláku, stále ještě tě vovce neprokoukly
Nedá mí abych nezareagoval na jeden z mnoha příspěvků kde se stále opakuje vovce. Ono to zpravidla bývá že sama vovce se cítí jako lev. V politice je skorem nemožné určitý pohled považovat za ten jedině správný.
Muže být vždy jen s určitého úhlu a tam to kopíruje zájmy a stav té které osoby. Třeba levičák ,pravičák, chudý, bohatý a TD,a zde se málokdy ty uhly potkávají. Co většině lidí chybí toto respektovat, neurážet, ano vysvětlovat svůj pohled. A to je rozdíl mezi Vámi a Vidlákem . Ohledně SPD on uvádí svůj pohled jen volby ukáží nakolik je správný nebo mimo . Pro mě je třeba SPD nevolitelná, myslím si že Okamura je populista ale naopak kdo ho volí bych nikdy nenazval že činní špatně. Já třeba budu volit Konečnou
Buddha prý říkal, že žijeme v iluzi, neboť veškeré věci, včetně nás samotných, považujeme za něco reálného a trvalého, avšak veškeré tyto „věci“ jsou podle něj pouze dočasné a pomíjivé.
Podobnou iluzí je (nejen) česká politická scéna. Jsou tu zahraniční velkolichvářští páníčci, kterým všichni chtě nechtě podléhají. Tento mnohovstevnatý-páníček má – podobně jako ve starých detektivkách – zlého policajta, jehož roli momentálně naplňuje 5-koalice. Ten samý páníček má i hodného policajta, kterého si momentálně střihá Babišova partička (vedená příjemcem dotací a partou milovníků Západu a NATO, např. takový Bžoch, Charanzová – ti by mohli přejít do TOP09 a nikdo by nepoznal rozdíl). Ten samý páníček má i tajného policajta, kterým je SPD (vedeným jedním z bratrů Okamurových-slavných kšeftmanů, zastupovaných Radimem Fialou-bývalým ODSákem, majitelem mnoha firem, které pobírají pěkné EuroDotace). A nakonec – ten samý páníček má v záloze i náhradní tajné policajty, pokud by ovce vycítili, že jde všechno do hajzlu ať už volí kohokoliv. Těmito náhradními tajnými policajty jsou:
1) Šlachta (systémový fízl) s Turkem (milovníkem Západu a NATO, velkým kámošem různých polistopadových veksláků), s Macinkou (Klausovo slizkou vlezdoprdelkou) a Nikolou Bartůšek (která pracovala pro migrační centrum a ve svých pracích obhajovala migraci)
2) Rajchl se svými „sponzory“ jejichž názory jsou svaté, s Vackem (milovníkem Západu a NATO) a s Haškem (politickou mrtvolou a systémovou pijavicí)
3) Šichtařová se Svobodnými (milovníci nejtvrdšího Západo-kapitalismu, milovníci NATO)
Chtěl jsem připsat i Petříčkovo-Pocheho SocDem, která se stala těžce proZápaďáckou progresivní partou, ale pak mi došlo, že ti jsou mrtví už dávno.
Přičemž bych si povšiml, kolik dostává Turek prostoru v mainstreamu na to, že před rokem to byl neznámý člověk. Pravděpodobně na něj slyší ta část mladých, které neimponují zelení khmérové.
A to jsem ještě optimista, realita bude nejspíš daleko horší.
Hmm, co je to realita? Jak píšeš na začátku podle Buddhy žijeme v iluzi 🙂 🙂
Připomělo mi to „Futurologický kongres“ Stanislava Lema. Tam se hlavní hrdina prokousavá vrstvami „reality“, kterou v daném připadě vytvářejí psychofarmaka. A vždy pod tou „reálnou“ vrstvou existuje ještě další, mnohem děsivějši „realita“.
Lem to psal za komunistů, ale i dnes ten román popisuje společnost žijicí iluzemi – že je prosperujicí, svobodná, spravedlivá, pokroková a já nevím co ještě.
Má tam dokonce něco, co by se dalo označit jako nedostižný vzor pro Green Deal. Lidské hlavy, napojené a udržované při životě jakousi hydroponickou jednotkou. Lidé, kteří zabírají minimum místa a mají minimální emise 🙂 🙂
K naplnění toho posledního bodu se blížíme. 15minutová města, green deal, depopulace.
… a žijí si „svobodně“ ve své krabici
🤗😄🤗
Je to už dlouho, co jsem to četla, tak si nejsem jistá, zda to bylo ve Futurologickém kongresu, ale lidé tam běhali upocení, udýchaní a mysleli si, že řídí auto….to bude brzy potřebovat EK, protože s Green Dealem nebude nic. Co se TV týče, tak tam zase jely jen dva pořady, střídali to každý den a nějaké drogy vymazaly lidem paměť….to už ani není třeba, TV stojí za prd a i tak na to čučíme 😀
Připomínám kudy chodím.
V článku chybí zmínka o vymlčení AfD na shromáždění a o nasednutí na TV09 propagandu.
Podle Seznamu:
K tomu fialové obvinění Bystroně – evidentně lživé.
Co přesně Krah řekl nevím, ale citované lze doslova aplikovat na KSČ. Podle stejného principu je SPD pomocí TV09 natírána na hnědo.
Obratem okopírovali reakci Le Pen (https://denikn.cz/…55/).
vypadl citát Seznamu:
Německý europoslanec a lídr kandidátky AfD Maximilian Krah v rozhovorech pro listy La Repubblica a Financial Times prohlásil, že žádný člen elitních nacistických jednotek SS by neměl být automaticky považován za zločince. „Určitě tam bylo vysoké procento zločinců, ale nebyli to všichni,“ uvedl.
A víte, ze do SS byl v r. 1945 odveden i jistý 18letý Joseph Ratzinger? Budete ho spíš znát jako Benedikta XVI. Po jeho zvolení papežem se to dost propíralo.
Byl to zločinec?
RE: Jirka II.
Ratzinger byl v 16 letech odveden do wehrmachtu, nebyl v žádných jednotkách SS.
Vrcholní zástupci alternativy si musí dávat extra velký pozor na své vyjadřování. V originálu rozhovoru se Krah odkázal na Guntera Grasse, držitele Nobelovy ceny za literaturu, který se dostal v 17. letech do SS a z toho tak nějak vyplynula kritizovaná pasáž. Politicky Krahovo vyjádření bylo nešťastné v tom, že spojenci AfD na půdě EU jsou též vlastenecky orientování a „zlehčování“ role SS má jasné negativní konotace.
Já nechci škodit Okamurovi tím, že budu vyjmenovávat jeho politické chyby. Stejně jako se nijak extra nevěnuju zdůrazňování Babišových politických chyb. U obou jsou rozhodně menší než u Pětikolky. I Vacka v PRO jsem vzal s jeho prohlášeními na vědomí, ale rozhodně jsem z toho nedělal haló.
Od začátku svého blogaření kritizuju na „našich politicích“ jejich chyby v politické taktice a kampani. Kritizuju, když se sami připravují o voličskou podporu.
A u nikoho v politice neřeším morální kategorie. Nepátrám, kdo je hodný a kdo je zlý, ale kdo bude úspěšný a kdo bude neúspěšný.
Prorokoval jsem Babišovy úspěchy, prorokoval jsem úspěchy Pětikolky, teď prorokuju úspěch Kateřině Konečné.
Snad se, Vidláku, nebudete mýlit ani potřetí😃👍.
My jsme jednou tu troubu rozhicovali…
Konečná, no, proč ne? Při determinaci vnitřního vývoje vývojem vnějším, mezí oscilace, nemusela by to být katastrofa. Ale ani ráj. Na základě toho, o čem tady píšu, bude to jen nanejvýš trochu jiné v oněch mezích. Každopádně s vyššími náklady, které bude nutno pokrýt vyšším zdaněním. „Sociálně spravedlivým“. Dalším zadlužováním. Státní dluh už nyní je nesplatitelný. Jenže co je to za volební téma na rozdíl například od GLBT+, transgender, Palestiny, Ukrajiny, Čapího hnízda, podpory glad….é….sportu….
Vidlák: cituji:…A u nikoho v politice neřeším morální kategorie….ale kdo bude úspěšný a kdo bude neúspěšný.
Opět sám o sobě teď tvrdíte, že jen plácáte nesmysly. Jste takový prorok, co pořád prorokuje.
Ale morální kategorie se nedotknete ani náhodou. Proč asi? Protože kdybyste měl popsat morální kvality třeba Pyjaly, Rakušana, Petra Pavla, Babiše a jeho Jourové a Charanzové – to by sakra nebylo nic neříkající plácání, to byste musel vystoupit ze své mlžné bubliny a natvrdo napsat jací jsou to šmejdi, loupežníci a vrazi! Jak nechávají zavírat lidi za pár slov, vyhazovat z práce za pár slov, jak nechají občany okrádat exekutorskou mafií a pak si zabavené majetky levně koupit, jak nechají okrádat občany na cenách energií a úplně všeho. – A to se vám nechce, co?
Morální kvalita člověka by měla být kritérium č. 1 – pokud chce rozhodovat o milionech lidských osudů a o bilionech majetků a životě a smrti/např. ve válce/, o to větší morální kvalitu by takoví lidé měli mít, když jim ty miliony lidí dají k vládě důvěru. A TO JE TEN PRŮSER ! Tomuto tématu se vyhýbáte jak čert kříži. A jsme na začátku – proč? Odpovědi mohou čtenáři hledat sami. A popřemýšlet u toho.
Le Pen – opravený odkaz:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-eurovolby-le-penova-se-distancovala-od-afd-odmita-sedet-ve-spolecne-frakci-v-europarlamentu-252403