20 května, 2024

Kdy v dějinách?

Tak jsme se dozvěděli, že Zemědělský svaz plánuje reagovat na společnou výzvu agrárních komor východních zemí EU a uspořádat s nimi společný protest. Víte, jak to bude vypadat v praxi? Pojedou na hranice, setkají se tam s polskými kolegy, popovídají si, udělají tiskovku a zase pojedou zpátky. Nic nebudou blokovat, protože s vládou dál hodlají jednat. Hádejte do kdy? Ano, přesně do chvíle, než začne zemědělská sezóna.

Výborný je totiž hrozně hodný. Sice od začátku neustoupil ani o píď, když mu přinesli petici, tak byl arogantní až na půdu, ale teď ho Pýcha s Doležalem svou vstřícností a dobrotou určitě obměkčí… Svatá prostato… totiž, prostoto.

Stejně tak jsme se dozvěděli, že školy nedostaly peníze na školníky ani uklízečky a kuchařky. Zdaleka se škrty netýkají jen neobsazených tabulkových míst, ale zařezávají se tak hluboko, že to vypadá jako plošná likvidace. Šéf učitelských odborů,Dobšík, se nechal slyšet, že znovu uvažují o stávce a hádejte s kým o ní jednají? Ano, s Petrou Mazancovou (členkou TOP09) z Učitelské platformy, která se minule ukázala jako dokonalý stávkokaz a zařídila, že se nemluvilo o podmínkách kuchařek, ale celoplošně veřejnoprávně se mluvilo o Vidlákovi.

Jako… ne, že bych se zlobil, reklama to byla naprosto dokonalá, ale nějak si nedovedu představit, co uklízečkám vybojuje odborář, který se podělal ještě na pódiu a Mazancová, která je členkou TOP 09?

Ale mít v čele učitelských odborových organizací zbabělce a stávkokazku… nechci být drzý, kdo z vás to má?

Nemusím být prorok, abych věděl předem, jak to celé dopadne… Protesty řízené shora, kozel zahradníkem… jako vážně někdo věří, že právě tihle dva to zachrání? Vždyť zatím dělali naprostý opak. Distancováním se ještě nikdo nevyhrál. Nikdy v dějinách. Stejně tak ještě nikdo nevyhrál tím, že jel k hranicím, tam si udělal tiskovku a pak se vrátil domů. Toho se na vládě fakt hrozně leknou a hned budou vstřícnější.

Já jsem pro tuto logiku už prostě starý a jestli tohle myšlení převládne, tak se snad ani nechci dožít vysokého věku.

Petr Drulák to ve svém komentáři, který otiskla MF dnes, řekl jasně. V celé Evropě se protesty organizují zdola. Mimo profesní organizace. Mimo všechno, co se v posledních třiceti letech vybudovalo. Protože všechny tyto organizace byly prostě zkorumpovány a nejsou už součástí občanské společnosti, ale mocenského aparátu. Nejprve se museli dole najít stateční jedinci, kteří s tím prostě začali a někde se pak přidali i šéfové agrárních komor. Ale u nás s tím teda nepočítejme. Uvidíme trochu krotkého divadýlka a to bude všechno.

Osobně musím říci, že to nechápu. Nechápu tu devótnost a konformitu. Vyprávějte mi nějaký velký příběh o tom, kdy takováto taktika zvítězila. Vyprávějte mi nějakou legendu, která nás učí, že nejlepší je poslušnost a klapky na očích. Vyprávějte mi o slavném státníkovi, který zvítězil úslužností a vstřícností. Kdy v dějinách mělo něco takového smysl?

V pondělí uvidíme, co u nás zmůžou stateční jedinci. Co zmůžou lidé, kteří už rozpoznali, že struktury občanské společnosti už nejsou pro ně, ale naopak proti nim. Lidé, kteří už pochopili, že nikde žádné zastání nemají a jedinou pomocnou ruku najdou u vlastního ramene. Lidé, na které teď směřuje obrovský tlak především od médií a oni nikdy nic podobného nezažili. Budou potřebovat podpořit, budou potřebovat, aby jim štít dělali ti, kteří si už nálepkování do pravdy a lásky užili a umějí s ním žít.

Ale zastání mají. Od jiných obyčejných lidí. Od obyčejných policajtů, obyčejných hasičů, obyčejných řidičů, obyčejných zdravotníků, obyčejných odborářů i obyčejných důchodců, obyčejných úředníků ministerstev i obyčejných blogerů.

Všechno budeme muset postavit znovu. Celou občanskou společnost. Všechny struktury. Ty stávající už slouží jiným.

Ale nejsme v tom sami. Stále více lidí se probouzí, stále více lidí už pochopilo, jak dnešní svět funguje, stále více lidí nám drží palce. V pondělí zjistíme, kam jsme se posunuli.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

197 thoughts on “Kdy v dějinách?

  1. Přátelé – ukrajinská vojska jsou již pouhých 20 km od předměstí Moskvy. Slavme! Sláva Ukrajině! Věčná sláva Šuchevičovi a jeho dobrým činům v zájmu lidskosti!

    1. Na severním okraji Moskvy stojí symbolický tankový zátaras, tam se tenkrát zastavil postup Wehrmachtu. Kousek dál je IKEA. Ani Hitler nedošel až do IKEA, a že se hodně snažil.

  2. „Začali se toho chytat lidé, kteří jsou ovlivněni dezinformační scénou a věří, že špatnou věcí je současná vláda, kterou je nutné odvolat,“ farmářka, která výjezd do Prahy neplánuje, a to přesto, že podle ní je nespokojenost zemědělců adekvátní.

    „Zemědělství může přestat být bráno jako nějaká špinavá práce pro lidi, kteří sají dotace. Tohle totiž slýchám každodenně, ale teď mají zemědělci šanci konečně lidem vysvětlit, že chtějí vyrábět kvalitní potraviny za rozumnou cenu a potřebují podpořit,“ vysvětluje farmářka, která se ale obává, že smysl protestů může být zastíněn osobními ambicemi některých organizátorů.

    „Nevím, zda to chtějí, nebo nechtějí vidět, že je to spojené s dezinformační scénou, která bude volat třeba po odvolání vlády. Je přitom nutné si uvědomit, že některé kompromisy jsou vždy nezbytné,“ říká k ultimátu organizátorů. „Nemáme žádnou politickou sílu, nikdo se o nás jako zemědělce moc nezajímá. A když už se dáme dohromady, tak se na nás přisajou takoví lidé, kteří to budou zneužívat ve svůj prospěch, aby mluvili o nesmyslech, které se vůbec netýkají zemědělců,“ obává se farmářka.

    1. Podle používaných výrazů a trochu i syntaxu soudím, že paní farmářka není farmářkou, ale „farmářkou“. Je natolik farmářkou, nakolik je „občanská společnost“ společností reálnou.
      Zase nejspíš jedna najatá.
      A stejně, farmář do Čech nepatří. Tady byli vždy sedláci. Nebo pěstitelé.

      1. „Právo na korigované informace „je jeden z oblíbených narativů Petra Fialy.
        Nejznámější je ovšem jeho výrok „jsme ve válce“ někdy označovaný jako metafora.

        Pokud tyto Fialovy hlášky neznáte, není to chyba Vidláka.

          1. Jako vzdycky vysumi, pres noc se zresetuje a zitra bude ty svoje hamotiny kydat jak by se nic nestalo. Na to ho „znam“ uz dostatecne dlouho.

  3. Ing. Dušek zoufale chybí. Resp. autorita jeho formátu (alespoň pro mne jediný pozoruhodný slušný člověk vyčnívající mezi tím vším zlodějským popřevratovým gesindlem jako věž mezi trpaslíky)Vedl jedinou(!!) úspěšnou stávku poplyšákového bince. Těším se na Vás v pondělí!

  4. Tak nam Fiala oznamil konec dvouleteho zdrazovani. To se ale nejak casove nekryje s Babisovou drahotou, o ktere mluvil driv.

    1. Má vláda řeší to, co Andrej Babiš za osm let ve vládě nebyl schopen vyřešit. Nic se tady nepostavilo, rekordně jsme se zadlužovali, rekordně narostla inflace, doprava a energetika. Všude zastává po Andreji Babišovi prázdno.

      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/fiala-prima-babis-vlada-kritika-ano-spd.A240215_092319_domaci_rtn

      Nekdy by mne zajimalo jestli tomu i veri. A poznamka k novinarum. To, ze se nenajde jeden jediny, ktery by se ho zeptal na to, jak se diva na zariznuti vystavby silnic vladou ve ktere sedel coby ministr skolstvi znamena jedno jedine. Novinari neexistuji. Jsou jen rezimni smoci. Protoze ta vystavba se pak slozite rozbihala za Sobotky a prave toho hnusneho Babise, takze se ma ted Fiala cim chlubit.

  5. Obávám se, že se schyluje k něčemu mnohem horšímu. Pokud to nastane, budou nějaké traktory a protesty zemědělců tím posledním, co bude někoho zajímat. Jestli vůbec bude mít koho.

    Případ “Kallasovová” brzy rozhodne o osudu lidstva!
    Moskva vydala před dvěma dny na Kaju Kallasovou, úřadující estonskou premiérku zatykač. Mluvčí Zacharová oficiálně tvrdila, že je to jen první z řady zatykačů na nepřátelské osoby, které ničí hroby a památníky sovětských vojáků. Ruské načasování zatykače na Kallasovou a její označení za osobu číslo 1 na seznamu budoucích ruských trestanců však ukazuje na jiný záměr, který Moskva svou akcí sleduje.

    Více v poslední Gargamelově analýze:
    https://www.michalapetr.com/map-1912-putin-se-chysta-vypnout-usa-odveta-za-potopeni-dvou-ruskych-lodi-co-znamena-ultimatum-kallas/

    1. Tam bude skor zaujimava ta storka so sifom Cezar Kunikov.

      Mozeme si mysliet o vojcloch na ruskej strane kadeco, len nie to, ze je to ozraly a uplne nechopny muzik.
      To znamena, ze v tych sferach planovania a ziskavania operacii maju dostatocne mozgy na to, aby prisli na rovnake veci ako obycajni telegramovi frflosi na ruskej scene, ze ak lod nechce byt cielom, mala by sa racit pohybovat. Pokial mozno rychlo.

      Takze rusi vedia, ze Global Hawk je nejakym sposobom navodci, ze ked je nad Ciernym morom tak sa deje kucapaca. A napriek tomu poslu nedaleko Krymu velku lod, aby zaparkovala a pockala az ju trafia??

      Osobne si myslim, ze spolu s optikou a moznostami presneho navadzania, ktore rusi ziskali utopenim Reapera v leteckom kerosine minuly rok tam ziskali i nieco ine. A to je napriklad komunikacna jednotka.
      Staci si vsimnut ako rychlo skokovo podskocila kvalita optiky Lancetov a inych hraciek par tyzdnov po vyloveni dravca z Cierneho mora.

      A ked uz ma nejaky ten vojensky kutil komunikacnu jednotku, je len otazou casu, ako sa pohrat s tym, aby sa tej komunikacii rozumelo a dala sa naburat. reverzne inzinierstvo slo cinanom i rusom vzdy na jednotku.
      A kedze … vsjo sdelano na tchajvane … vid Armagedon 🙂 – tak im s tym mohli kludne cinski sudruhovia pomoct.

      No a teda jednoducha schema – Global Hawk -> zjavny priznak utoku -> volavka v podobe velkeho nepohybliveho ciela (aby sa chlapci z UA ozaj trafili) -> Kedze sa ciel nehybe je dost casu komunikaciu odchytit (kufrik na lodi, ponorky, resp bolo to aj blizko pri brehu) + utocne clny idu hooodne pomaly -> ziskanie priameho dokazu o tom, ze clny boli navadzane cez Globalistu.

      A hned druhy den na to vystupi s alarmom Jake Sulliven a vyhlasi urgentne nebezpecenstvo pre US satelity zo strany Ruska. Americanom sa to ucho v tzv nezaangazovanosti conevidiet utrhne.

      https://t.me/casusbellilive/150711

    2. Já nevím… Nerozporuji Gargamelovy obři znalosti a neúnavnou snahu o zprostředkování informací (opravdu, všechna čest), ale zas tak velkou hlavu bych si z toho nedělal. Už docela dlouho ty analýzy varují před jadernou válkou na spadnutí, před obří Ruskou ofenzívou, před hladomorem… A v reálu se fronta nehýbe, Ukrajinci zaútočí na oblast Bělgorod, zpravidla následující ráno jim Rusové pošlou vlnu geranů, šáhidu a střel z plochou dráhou letu, které zapálí nějaký objekt v dáli, který pak nějaký Ukrajinec točí na mobil a u toho opakuje „jobať, jobať, pizděc“. Dnes de facto Američani zasáhli do bojů svým UAV (Po kolikáté už?) a vsadil bych si, že odpověď Ruska bude diplomatická nóta nebo taky nic. Zkrátka bych to neviděl tak ostře. Kdyby se věci děly na základě Gargamelových předpokladů (jakkoliv jeho analýzy velice rád čtu), tak už je po jaderné válce nejmíň 2x.

      1. No, fronta se nehybe… podle AK dochazi k presunu do predem pripravenych pozic:

        „V Avdejevke sa naše jednotky čiastočne sťahujú na výhodnejšie pozície,“ – hovorca obranných síl Tavričského smeru Dmytro Lichovoj.

  6. OT – šmokovi, který se naposledy podepsal jako Basalamander:

    Když chceš svůj blábol protlačit mezi příspěvky do diskuse, musíš si, pytlíku, počínat o něco chytřeji. Nebudeš-li rafinovaný aspoň jako cukr krystal, neuspěješ.

      1. Re: HG

        Njn, Halef je protivnej a starej dědek, s tím NIC nenaděláte. A že to tu sem tam pročistí, asi není až tak úplně na závadu.
        Jak říkávaly naše babičky – dobrého po málu…

      2. Nikoliv. Pracovník nádvorní čety ti píše, že nezahálí a udržuje pořádek.
        Práce šlechtí, a dokonce – někdy – i osvobozuje.
        Dobře si to pamatuj.

          1. A ty víš, co je to eufemismus? To bys mne mile překvapil!

            Vezmi též v úvahu, že pokud sem kdokoli cokoli napíše, včetně tvé maličkosti, a objeví se to mezi diskusními příspěvky, je to proto a jen proto, že já to dovolím. Mohl bys být trochu uctivější – jsem velkorysý, a abys při tom šoupal nohama, nežádám.

                1. Má na mysli pravdu, která je nepříjemná pro něj: Vidlák napsal před časem dopis Putinovi, v němž vyslovil názor, že za celý průser na Ukrajině může KoZa. Ten dopis podepsala spousta lidí (včetně mne), a náš přispěvatel o mnoha a mnoha jménech a IP adresách to Vidlákovi setrvale vyčítá. Jak zpívá Helena Vondráčková: Už to bude rok… (ba vlastně mnohem déle).

                  Pokud vím, signatáři toho dopisu svůj názor vesměs nezměnili, a celou věc jsme na tomto webu v diskusích probrali bezpočtukrát. Je zbytečné tím dokola pořád zasírat diskusi, o invektivách vůči Vidlákovi ani nemluvě. – Když na to přijdu, smažu to.

                  1. Pripominam to jenom tehdy, kdyz se „vidlak“ divi, ze je oznacovan jako prorusky.

                    Viz. treba tento clanek, kdy se o nem nemluvilo primarne kvuli Mazancove jak se snazi tvrdit, ale hlavne kvuli jeho proruskym nazorum. Viz. treba vyse zmineny clanek.

                    Proto si myslim, ze je muj prispevek k tematu.

                    1. Ten dopis Putinovi nebyl proruský, ale pročeský.
                      Proto jsem ho podepsal také.

                    2. V článku, pod kterým vedeme řeč, se někde „Vidlák diví, že je proruský“? Kde?
                      Co je proruského na názoru, že za průsery na UA může KoZa?

                      Leda že bys za proruské považoval automaticky všechno, co není protiruské. – Pak ovšem tvé místo není v diskusi mezi dospělými lidmi.

                      Proto si myslím, že můj nejlepší možný příspěvek k tématu bude, když tě smáznu…

                    3. Proruský má asi takový význam jako slovo dezolát. Tzn., že je to už jen vyprázdněný pojem – nálepka a klacek na názor vně mejnstrýmu. Urážka, aby se dotyčný stáhnul nebo se od něj odtáhli okolní. Navíc to používají nejvíce ti, co o Rusku vědí tolik, že je velké.
                      Navíc, Vidláka považuji za pro-českého. Dokonce někde snad psal, že má rodinu na Ukrajině. Takže zrovna ho může za pro-ruského považovat jen ignorant. Popřípadě absolvent pivoušovy hooodně vysoké školy – což je v tomto případě totéž. Možná mu jde o záchranu životů těch zkoušených Ukrajinců, které Zelí hromadně žene na jatka, jako by chtěl jen snížit jejich počet a uvolnit zemi…. pro koho asi?
                      Ukrajinci jsou chudáci, kteří můžou po tisících umírat za zájmy kozy, ale za Ukrajinu bojovat koza sama nechce. Říct, že je lepší zasypat Ukrajinu zbraněmi než mít Putina tady je obětování této země za cizí zájmy. A pozor, vážený a další chciválkové, karma je zdarma, jak říkají nevěřící. Prý to dobře funguje…. .

    1. Obávám se, že si článek nakliklo málo lidí a ještě méně přečetlo.
      A přitom je to dílo vlastně geniální. Naprosto přesný popis současné reality, a obávám se, že nejen „tam“ a „u nás“, ale asi všude, kde panuje globální kapitalismus /tj. částečně i v Rusku, v Číně snad ne/.
      A po pečlivém přečtení toho článku si uvědomuji, že moje přesvědčení, proč jde lidstvo globálně do sraček, je správné .
      Schází jen odpověď, zda je to něčí záměr, nebo něco jako „samospád“ k zániku soudobé civilizace.

      Zvlášť chci zvýraznit poslední odstaveček článku, který je také jistým zrcadlem i našeho školství – cituji –

      „Na závěr chci poznamenat, že vůbec nekritizuji NAŠE děti. Není to jejich chyba, ale jejich neštěstí, že jsou nuceni vstoupit do života v této obtížné, nelaskavé době. Dokonce i teď, dejte mi normální učebnici, normální dobře promyšlené učební osnovy a nezasahujte mi do práce, a jsem si jistý, že s těmito dětmi můžete dělat zázraky! Ale kdo to dá …”

      Tady žádné další peníze nalévané do té současné stoky nepomohou. Je to imanentní pro tu stoku, je to její záměrně formovanou vlastností.
      L.

      1. Nechci činit „velké“ objevy, popsané frázemi. Ale ta jeho výpověď je zdrcující.
        Ponořil jsem se do svých dávných dob a ano, bylo tam všechno, co popisuje. Snad jen, že po vědomostech jsme rozhodně netoužili a nedočkavě je nehltali, prostě jsme brali za realitu, že něco umět se musí, že je to povinnost. A s tou povinností jsme byli smíření, nijak nám to nekazilo život.
        Na základce co do pohybu holky skákaly švihadlo, panáka, předváděly si „moderní gymnastiku“, kluci odmítali chodit, prakticky kamkoli se „petalo“ neboli rychle běželo. A tam se vylézalo na všechno, na co se dalo vylézt, sportovalo atd, pohyb byl neustále přítomen.
        Jak je to dnes vlastně nevím, podle dostupných výpovědi ale výrazně jinak. Výrazně hůř jak co do mozkových, tak tělesných aktivit. K tomu obecně jiný přístup ke vzdělávání od žáků a studentů, od učitelů i od celé společnosti.

        Hodně častým ‚narativem“ je, že to rapidní snížení kvality školství je záměr, že jde o to klasické – čím hloupější masy, tím se lépe ovládají. U čehož se mi připomenulo, jak jeden významný církevní činovník ve Španělsku počátku XX. stol. do záznamu tvrdé vymáhal omezení dostupnosti vzdělání pro holotu, kdy tzv. „na kameru“ hřímal, že selské hřbety se nemají co učit, ty jsou od toho, aby dřely pro „nás, lepší“, pro které je pečlivé studium naopak velmi prospěšné. Malý exkurz do nedávné historie, která se ve svých dějích má opakovat a my si z ní máme brát ponaučení…

        Z mého pohledu ale přesto těžko říct, zda je dnes na školství záměrně činěn tlak, a to právě proto, aby populace pro své snazší ovládání zhloupla. Podle nemála indicií to tak sice vypadá, ale skutečně neumím tvrdit, že jde o nějaký komplexní a cílený záměr (třeba Kalergi apod). Do značné míry mi to přijde jako spontánní proces. Doplněný inkluzí, což lze přeložit jako „dětské právo na cokoli“, tedy taky právo i těch nejhloupějších dětí na to, aby ty chytřejší na ně musely počkat. Jde o značně silné politikum. Definičním znakem dnešního politika je, že ať už se objeví jakékoli politikum, přímo zoufale s ním neumí zacházet, proč by to tedy měl umět právě s inkluzí. Ke všemu v prostředí, které se stalo eldorádem pro všemožně ujeté a „avantgardními“ přístupy posedlé aktivisty.

        Za pádem Říma asi taky jen těžko stojí nějaké spiknutí, které cestou dovedení k pohodlnosti a rozežranosti, ústící v bezkoncepčnost a bezbrannost, ten Řím zničilo.
        Čím víc kolem poletuje pečených holubů, tím míň se člověk stará o cokoli kromě své zábavy. Lze sice namítnout, že mnoha lidem nic nepoletuje, ale trend společnosti takový je. Západ značně samospádově podléhá společenské dekadenci, školství v tom nevyjímaje.
        Navíc, jen těžko lze posoudit, jaký vliv by měla třeba na naší generaci (+/- 60), která si to vzdělání musela „odmakat“, výpočetní technika a internet – zdroj informací, pokud by byly tehdy na dnešní úrovni. Alternativní historie, tzn. taková, která se neudála, ale lze do ní prakticky s jistotou extrapolovat, že by to tam s námi taky pěkně zamávalo. Nároky té doby na způsob vzdělávání sice byly jiné, ale i přesto…

  7. Macek dnes ke školství:
    Zdá se být jasné, proč tolik „expertů“ volá po zrušení výuky matematiky, neboť jen matematicky negramotní mohou věřit tomu, že české progresivistické školství se zlepšuje a zlepšuje.
    A teď si představte, že by měli alespoň základní matematické vzdělání a z posledních čísel České školní inspekce o minimální nebo nedostatečné úrovni znalostí žáků základních škol, totiž že tyto neznalosti vykazuje
    U čtenářské gramotnosti v 5. třídě 55 % žáků
    U čtenářské gramotnosti v 9. třídě 46 % žáků
    V dějepise v 9. třídě 57 % žáků
    Ve fyzice v 9. třídě 54 % žáků
    V chemii v 9. třídě 64 % žáků
    V přírodopisu v 9. třídě 55 % žáků
    V zeměpise v 9. třídě 50 % žáků
    a z těchto čísel si dovodili, že ze základní školy vychází více než polovina žáků s minimálními nebo žádnými znalostmi klíčových vyučovacích předmětů, a co víc, požadovali by okamžitě vzhledem k nemalým penízům, které na školství odvádějí, co nejrychlejší nápravu tohoto tristního stavu. A protože ryba smrdí od hlavy…

    1. Re: liška

      Jste protivná a zcela nevhodná liška!
      Tak to určitě není, protože proto!
      A kdo ví, jestli jste od macka nechytila prašivinu!

      A fčilek, když jsem vám vynadal a potupil vaše liščí ego, zeptám se:
      píše Macek alespoň pár slov o tom, jak se ZMĚNILY hodinové dotace na předměty, které jste uvedla?
      O kvalitě výuky se bavit nebudem, o tom jsem napsal něco málo Lexovi na počátku této diskuze.

    2. Ryba nesmrdí od hlavy. Ryba smrdí od rodičů.
      Jestli jim nezáleží na vzdělání vlastních dětí, tak komu by mělo?

      Přesně to samé je se zemědělci. Až teď se bouří, ale tak napůl.

    3. V době covidové jsme pracovali se synovcem(7. třída ZŠ, neschopen samostatné práce) po Teamsech. Učebnice matematiky – max 10 příkladů k danému tématu, to nestačí lehce podprůměrnému žákovi ke zvládnutí učiva. Učebnice fyziky – spousta obrázků, příklady napsané tak, že žáček nastrká daná čísla do kalkulačky, vrchol složitosti byly různé jednotky a nutnost převodů. Učebnice biologie – kombinace atlasu hub a vyjmenovaných slov, na jedné stránce 10 názvů rostlin, stromů a keřů + 5 názvů savců + 5 názvů ptáků ve 3 odstavcích.

  8. Tak mi ty protesty svou šíří začinají připomínat rok 1848… No uvidíme jaký to u nás zas vezme konce…

  9. Dobrý den. Pane Vidlák, já ctím Váš entusiasmus. V mnohém souhlasím a rovněž bych si přál, aby poměry v této gubernii nabraly směr ke zlepšování. Ale. V roce 1989 mělo České min. zemědělství 350 úředníků a v téže budově Federální min. zem. 220 úředníků. V současné době má MZe ČR 890 úředníků. V době zakládání Agrární komory byl Martin Pýcha protekční chlapeček, který se díky protekci najednou vylíh na ústředí tehdy se to jmenovalo Svaz zem. družstev. Tento člověk v životě nikdy neviděl zemědělský provoz. Do Agrární komory byl nadelegován jako první předseda jakýsi Jiří Netík takto soukromý zemědělec z Týna nad Vltavou, nikdo nemá tušení jak k tomu došlo. Z počátku tahanic o existenci a funkci AK se dokonce uvažovalo, že AK si bude sama řídit přidělování dotací. Postupně se z AK utřás a vylíh hybrid členských organizací mnohdy zcela protichůdných zájmů. Kdysi se uvažovalo, že v zemědělství nastane takzvaná vertikální integrace, což jinak znamená spojení prvovýroby z potravinářskými prozovy až do realizace v obchodech. Tehdy ministr Lux hřímal o tom, že plošné dotace nikdy, jen specializované na výrobu a produkty. Nikdo netušil, že devastace a rozkradení státu dosáhne takových katastrofických rozměrů. Dnes jsme v takové p…li, že neni pánaboha, aby se jednou demonstrací i za použití traktorů něco najednou přelomilo a změnilo. Omlouvám se za negativistický pohled, ale mám vážné pochybnosti. A ještě k tomu, upřímně, dávejte si velkýho bacha, abyste nebyl použit, zneužit. Oni se tam v těch vrcholcích pohybují moc velcí šíbři. Ahoj Fischer.

    1. Za 30let se stalo mnoho negativních záležitostí a voliči si toho nevšímají ,proč? Protože peníze stále tečou ,proto pravicová pramička stále pluje nadnášená zahraniční bublinou. Uvidíme jak traktory zaujmou naši společnost a kašpárky v zahraničních bublinách.

  10. Pepíčku můj, nebuď tele
    nehrej si na učitele!
    Učitel byl vždycky chudý
    běž si radši hrát na dudy.

    Aničko, mám prosbu velkú
    nehrej si na učitelku!
    Učitelky třely bídu
    večer měly po libidu.

    Hrejte si na politiky!
    Dělejte na hubě kliky
    lezte větším do řiti,
    nemusíte spořiti!

    1. Vzkaz Ladikovi.Vydejte ty Vaše básničky knižně.Mohly by se jednou zařadit do české kultury.Děkuji za Váš nadhled a vseobecný přehled.

          1. Tak jsem to blbě pochopila, omlouvám se. Ale ráda bych, abyste avizoval. Vaše básně miluju a knížku bych si ráda koupila.

  11. Vidláku, dnes máte pravdu jak v Agrární komoře a pod. , tak v Mazancové u učitelů. Na ty existuje kompro a jsou to jen loutky loutkařů.
    Nevím jak to funguje, ale peníze hrají první housle vždy – zemědělci platí Agrární komoře nějaké známky ROH, nebo nějaká procenta jako OSA? Povinně nebo dobrovolně? Proč? Tak ať se potom nediví, že se bude demonstrovat před Dožinkama v období sklizně.

    1. k42 na 10 000 procent nebyl Vlk.

      A i kdyz jsem s Vlkem casto nesouhlasil, tak ted mu preju jenom hode stistka a sily.
      Nic jineho ted nepotrebuje.

    2. Nic ve zlém, ale to je úplná pitomost.
      Vlka znám osobně desítky let a že to není kchodl je jisté naprosto.

  12. … k tomu gulášku čaji či pivu že posílam:
    Stařec a sen aneb když Fénix vstává z popela.,
    doufám, že se nepozvracej:

  13. „…kteří už rozpoznali, že struktury občanské společnosti už nejsou pro ně…“

    To je zasadni omyl vsech, kteri tomu verili. Soucasna takzvana obcanska spolecnost zadnou obcanskou spolecnosti neni. Jsou to totiz PLACENE neziskovky. Peknny oxymoron, ze.
    Jestli to Havel myslel takhle nebo ne, to uz je jedno.
    Ale v kazdem pripade, ze dostavaji tucne dotace ze statniho bez ohledu na vysledky, tak se o zadnou obcanskou spolecnost jednat nemuze.

    A uz jmeno „Ucitelska paltforma“ smrdi trucpodnikem na hony.

    1. Ta tzv. občanská společnost zřejmě nahrazuje v systému řízení společnost přirozenou a politiku tak virtualizuje. Z ní se i rekrutuji politici. Lid si má a musí myslet, že to je vlastně on sám. A pak se diví, že nechápe co se děje. Že ať dělá, co dělá, je to horší a horší. Volby, nezisk, média, trojnožka současného řízení společnosti do tábora s nápisem na bráně nový odvážný svět ( který osvobozuje od majetku a osobnosti a všichni tam jsou povinně šťastní).
      Mám za to, že přesně to je Flaškova nepoliticka politika. Lid a volič se stal už vlastně částečně nepotrebným komparsem ve hře na určování si budoucnosti. Volič může „neuvědomělou“ volbou akorát nepříjemné komplikovat plánovaný vývoj. I tu možnost je třeba využívat, ale nespoléhat se jen na ni. Je totiž součástí cizí hry podle cizích pravidel kdy rozhodčí (výkonná moc) je také jejich.
      Véna prozřel nejpozději na začátku 90. Jeho Odcházení s vodníkem na konci a ironickým úsměvem doprovázející jeho životní a výnosné zaklínadlo budiž potvrzením. On byl s dalšími příslušníkem starší mocenské elity Gójových kámošů navíc obdařen ohromným statky, které bylo třeba restituovat.

    1. Tak je pravda, že v době AI, stačí mít pár peněz a vyrobíte si viry s požadovanými vlastnostmi (třeba na slovanské geny).

      Ale depopulaci zvládnete jednodušeji. Stačí zacílit garantovaný příjem jen na dospělé, tedy platit třeba tisíc kreditů jen těm nad 18 let. Zbytek zařídí lidská sobeckost a pohodlnost.

    1. Napadlo, neb brigáda jako brigáda = prachy a zase prachy!
      Stačí si zaujmout při tom držení transparentu názor:
      není to nic osobního,
      nebo jen,
      sorry jako
      … a transparent je v okně!

  14. no, když mladý člověk píše:
    “Já jsem pro tuto logiku už prostě starý a jestli tohle myšlení převládne, tak se snad ani nechci dožít vysokého věku.“,
    tak snad by se nad tím dalo mávnout ruku, že? Ale u už odrostlejšího a ještě k tomu věřícího je to už na pováženou, a tak bych snad mohl utrousit něco málo z mého brožovaného života.

    Já jen, Vidláku, abyste za nějakou dobu nezjistil, že my dva jsme fakt v této republice jediní, kdo nejsme v tom i tady dost zapomínaném a podceňovaném spolku Aspeňáků!

    Jako jsem to tenkrát po tom osmadevadesátém zjistil u řady mých kolegů, o kterých bych taky fakt neřekl, že mohli dělat pro Aspen, aj co to tárám, pro tehdejší StB.

    A vidíte, stále ještě žiju a jsem tomu fakt rád.

    Neblbněte, na rozdíl ode mě jste věřící a to už je jiné kafe než u mě nevěřícího, protože Vy to máte domluvený až tak, že ON by Vás mohl vyslyšet, říkáte tomu, myslím, rouhání! Nějací Dobšík s Mazancovou za to fakt nestojí!

    Tak ještě jednou a zcela vážně, nezahrávejte si s tím a NEBLBNĚTE!!!

    P. S.
    mám z toho plynoucí dotaz:
    Ví tady vůbec někdo, jestli do toho spolku jsou přijímáni lidé, kteří NEJSOU už někde zadráplí, nebo pro tu angažovanot perspektivní (=záměrně vychovávaní)?

  15. Já mám ze všeho nejradši Mazancovou Platformou. Se divím, že ji do té doby, co tuhle naprosto vyběhla s tím Vidlákem, vlastně skoro nikdo neznal. Přitom má na webu pořád uvedeno, že má nejmíň 1900 členů. A to už je ze 150.000 pedagogických pracovníků v ČR pořádná porce. S kým jiným už by ta vláda měla jednat, než s takovou reprezentantkou. O tom, aby ti rozežraní pedagogové, podobně, jako rozežraní zemědělci, koukali držet hubu a krok. Ke všemu, i když je to takový to hominem, je to prostě vlasatice. S takovou se drží huba a krok jedna dvě.

    A díval jsem se jí na web (víc bych si netrouf). V nabídce mají „Projekty“ a v nich „Stránku připravujeme“. Což ale je zavádějící, protože jistě už nějaký měli. To vím, protože když znemožnila Vidláka, taky jsem tam nahlédl. A jeden, už nevím jaký, ale měli. I fotka z něj tam byla. Jistě proto budou lepší, než například ta australská těžební společnost, co s ní tehdy Sobotka podepsal to nic neznamenající memorandum o těžbě lithia. Sice jistě měli vynikající zkušenosti, protože se ověřilo, že v Austrálii skutečně mají P.O.Box, ale Mazancová Platforma mi na to jednání přijde jak dělaná…

  16. Re: Onanym

    Já znám jenom STAVOVOU rovnici, nic jiného.

    Běž za roh, tam si dej tři facky a pak se zapiš do kurzu češtiny pro začátečníky.

  17. Hele fizle, kolik to vynáší měsíčně? Já že bych to vzal jako vedlejšák. Myslím že bych to i dělal lépe než ty. Takže prémie by byly jistý.

  18. Už kazišuci Rothschildi s Rockefellery porazili Putina?

    Mezitím je třeba poznamenat, že hlavními hráči na ukrajinském trhu s obilím jsou americká korporace Cargill, americko-francouzská korporace DuPont a notoricky známý výrobce GMO a jedů Monsanto , který je součástí Bayer TNK (BlackRock/ I.G. Farben). Ukrajina je jedinečný trh. To samé Monsanto tam může jen tak dobře vydělat. GMO semena vyráběná touto společností jsou již zakázána prodávat v 16 evropských zemích.

  19. Navrhuji po Haškovu vzoru založit Stranu mírného protestu v mezích zákona. Členská základna bude evidentně bohatá. Prvním bodem politického programu budiž: SMPvMZ nebude kandidovat v žádných volbách, jichž se budou účastnit strany současné vládní koalice.

  20. Spletl jste si stránky, tady není Seznam nebo Novinky. Budete si tu pripadat osamocen. Pokud nejste na noční.
    Všichni děláme chyby.

  21. Režim už si pomocí školní výchovy vychoval statisíce bláznů, co neumějí číst delší texty, nerozumí souvislostem a stačí jim 500 slov včetně citoslovců.

  22. Vidláku, ano, je to komplet prodané. Skoro komplet. Je to daleko horší, než si většina dokáže a chce připustit. Dokonale infiltrované aspeňáky, „zedníky“ (coz bude nejspíš totéž), promořené zajmy zvenčí. Všichni vědí, že prezidenta pase člověk v seznamech tajné služby cizí mocnosti, ale to nevadí. Přímo na Hradě hoduje mladý pivouš s místními aktivisty. Liza lize Lidu. Sodomie. Kde je další dno? Nepřestaneme Boha dráždit, dokud opravdu nezakročí. Západní dobro.

      1. Starý Řím padnul pod barbary i proto, že lid v nich viděl menší zlo, než ve vlastní aristokracii. Ta je daněmi a nařízeními udolala. Došli otroci ( zdroje, současným jazykem, stát nedokázal už více expandovat a z dobytého poďělovat své výtečníky). Imploze.
        Na Západě už dobyvatelé jsou připraveni. Zdroje má UA nebo Ru, které se rozdat zadarmo nehodlá. Tak císařství možná opět, po 100 letech, zkusí update klasického Drangu. Carpe diem.

        1. Starý Řím padl pod barbary proto, že staletí před pádem zpohodlněl.

          Četl jste dole toho důchodce, co jede do Prahy na špacír, kafíčko, papání, pokec s kamarádama, jo a manifestaci? Lepší symboliku úpadku národa jsem nečetl.

          Římani na začátku byli rváči, co pro Řím klidně zabili bratra, a na konci byli něco takovéhleho.

          1. Ten pán je rváč. To vy jste otočil fakta a vyrobil vlastní realitu, kterou tlačíte a rozmýváte rozum pomocí „co kdyby“. On jede do Prahy na manifestaci a pak ten zbytek. Použil jste demogogickou metodu ČT a mejnstrýmu. A blbě. Protože to není váš obor.
            Je to důchodce, a on si za vlastní koupí lístek, jede světa kraj, podpoří dobrou věc a zavzpomíná. Pořád jde o protesty mírné. Pokud by to tu už vyhřezlo do divočiny, možná i on by byl divoký.
            Římani byli stále rváči, ale už ne za ten systém, který nenáviděli více než barbary. Nepotismus, korupce, zvrhlost. Už nechtěli bojovat za něco, co se hroutilo do sebe.Kolik lidí bude bojovat za naše současné klubko hadů ?

        1. Starý Kocúr no u nás bol väčší prúser. Leninovi nasadili ruksak a opreli starý bicykel s tabuľkou. Už sa na to nemôžem pozerať, odchádzam. Docela slušná zábava pre ŠTB v Nitre.😁😁

  23. Nu, Vidláku, už jsme se dlouho neviděli, tak snad v pondělí v Praze.
    Už jsem si koupil místenku na ráno tam a na večer zpátky. Snad nebudete blokovat i železnice…..
    Moc vám moje účast nepomůže, ale třeba … kdo ví.
    Godotovo oblíbené: Třeba nárůst kvantity povede ke změně kvality.

    1. Zdravím Godote. Celkem s jistotou budu od 12.00 na Malostranském a budu tam až do večera. ještě zde na blogu ohlásím, kde bude můj flek. 🙂

      Rád se s Vámi opět potkám.

          1. Pendolino.
            Mám rád své pohodlí. Po příjezdu káva v hotelu Esplanade, jako za starých časů (mají tam perfektně čisté hajzlíky).
            Pak malá procházka Prahou, podle počasí.
            Potom tedy za Vidlákem, později někde opožděný oběd (asi kdysi oblíbená pizzerie u Anděla).
            Nejspíš krátké setkání se starými pražskými přáteli, kteří budou samozřejmě na zemědělce nadávat (už se těším – kvůli stabilitě).
            Pak zase pendolino zpět, možná malinká večeře, nebo jen káva a panák.
            Prostě výlet.

  24. S těmi školami… Dobšík nejedná s Pedagogickou komorou, nejpočetnějším učitelským spolkem, protože tu zatím – uvidíme v sobotu po volbách do čela PK – vede Radek Sárközi, který se s vládními poskoky opravdu nese.e. A to vadí. Proto má být ve vedení komory nahrazen takovým Doležalem pod jiným jménem. Řekl totiž jisté vlivné poslankyni, autorce tzv. prasečí vyhlášky pro školy, co je doopravdy… a to se neodpouští. Učitelé doplácejí na svou hloupost, jinak se to nazvat nedá. Myslí si, že s vládou se dá něco vyjednat… Počítají se s nízkými platy mezi smetánku, čímž jsou pro smích. Čest výjimkám.

    1. Re: JK

      Takový příklad ze života.

      Besedoval jsem s jedním postarším pánem, který na mou poznámku o opakující se poruše na motocyklu zn.Jawa prohlásil.
      „To není závada, to je vlastnost“.
      Já mu na to opáčil, že těch opakujících se poruch je ovšem přespříliš. Pán odpověděl:
      „V takovém případě nejde o sérii poruch na jedné motorce, nýbrž to je CHARAKTER stroje.“

      S těmi učiteli bych to viděl tak nějak podobně…

        1. Zdravím člena FunClubu K42,

          taky mi zde chybí jeho komentáře, ale asi si doplňuje vzdělání o fakta a nemá čas.

          Mám na mysli třeba například – jednou z kategorií zbraní jsou malorážky a mikrorážové je pouze střelivo (jako jedna z kategorií malorážkových nábojů). Takže vložením mikrorážového náboje do malorážky nevznikne mikrorážka. Nadále je ta zbraň malorážkou. Když vložíte do malorážky, respektive do pistole brokový náboj, tak z toho brokovnici neuděláte.

          Podobných nesmyslů jako „mikrorážka“ tady K42-ka vypustil dost.

          1. „Intelektuál ví o všem něco, odborník všechno o něčem. Jen slečna z telefonní ústředny ví všechno o všem.“

            Vite, pane Beurlingu, on k42 mozna nevedel vsechno o vsem, ale vedel o vsem neco a bylo nesmirne zajimave si precist vse, co k cemukoliv napsal. Mozna v tom byly nepresnosti, ktere odbornik vaseho kalibru okamzite odhali a nesnese sireni takovych hroznych chyb. Ale verte, ze se tady najde mnohem vice lidi, kteri by radi prehledli nekolik malo chybicek („bez ujmy na obecnosti“), jen kdyby nebyli nadale ochuzeni o tech par postrehu, ktere nam tu k42 hazel (do zlabu ci na zed, vyberte si…).

            Doufam, ze vam ta perfekcionisticka cistota zdejsi diskuse stala za tu namahu s utahanim k42, az si zrejme rekl, ze to tady nema zapotrebi. Well done (jak by rekl Radek Hulan, patrne byste si s nim rozumel).

            Vytrvejte. Neni mozne polevit, dokud se nekde nekdo na Internetu bude mylit…

            1. Dovolím si vám připomenout teorii poznání Járy Cimrmana.
              Existuje k tomu i graf, ten tu ale těžko namalovat prostřednictvím klávesnice.
              Nicméně- mějme svislou osu y a vodorovnou x.
              osa x znázorňuje hloubku poznání (od nuly k nekonečnu), osa y pak šíři poznání (též od O do nekonečna)
              Když se člověk narodí, neví nic, ale o všem. Zaneste do grafu.
              Akademika pak charakterizují „data“, že ví skoro všechno, ale už skoro o ničem. Zaneste do grafu .
              Graf bude mít hyperbolický průběh, přičemž my, běžní smrtelníci se nacházíme někde uprostřed hyperboly – víme něco o něčem.
              I Baureling si jistě najde své místo na ploše x/y, ale naší hyperbolické charakteristice se vymkne – ví všechno o všem. Zaneste do grafu a uvidíte sám.
              Zdroj: Populární přednáška (bohužel už zemřelého) prof. Jiří Holendy pro usínající studenty I. ročníku technické kybernetiky na VŠSE v Plzni v roce 1973, při standardní přednášce lineární algebry.

                1. To jste mě nachytal, ale ne Járu Cimrmana.
                  K novorozencům – o všem nevěděl nic.
                  I zde máme v Járovi oporu, vždyť objevil podobnost domova důchodců s jeslemi či mateřskou školou – oblíbená je krupičková kaše, pohádky atd. Šup tam i se Sókratem.
                  Přemýšlím-li o tom, vlastně se na tom grafu našinec nejdřív sklouzne dolů, ale na stará kolena, pokud se dožije, se zase vrátí k počátkům.

                  1. Na vše se nechá pohlížet z různých směrů. Třeba: Ve stáří člověk už zná odpovědi na mnohé otázky, ale zase to nikoho nezajímá.

                    1. Pravdu rikaji pouze deti, starci a blazni. Proto deti trestame, starce ignorujeme a blazny zavirame.

                  2. Nevím, nevím, jak se tyto úvahy shodují s matematickým zákonem, že dvě záporné hodnoty vytvářejí kladnou hodnotu.
                    Pravda, v českém jazyku se to tak nebere a spojení např. „nepůjdu nikam“ má ve skutečnosti význam jednoho „kostrbatého záporu“ jako „půjdu nikam“ nebo „nepůjdu všude“.
                    Pokud vím, němčina je na tom jinak, dva zápory nepřipouští, naše „nepůjdu nikam“ se překládá stejně jako „půjdu nikam“ – „Ich gehe nirgendwohin“ nebo tak nějak.

                    A jak to je s tím Sokratem a „Vím, že nic nevím“? Zeptal jsem se nejchytřejšího, je mr. „google“, a hle –

                    „„Vím jen, že nic nevím.“
                    Tento výrok je jeden z nejslavnějších výroků připisovaných Sókratovi a také patří k výrokům, které Sókratés nikdy neřekl.
                    Jednalo by se totiž o jeden z nejtrapnějších argumentačních faulů vůbec, totiž Vnitřní rozpor. Jedná se o situaci, kdy mluvčí dojde k závěru, který vylučuje premisu, případně využije dvě vzájemně výlučné premisy. Pokud Sókratés něco ví, není logicky možné, aby nic nevěděl, a naopak. Z hlediska výrokové logiky se jedná o kontraindikaci, tedy tvrzení, které má pravdivostní hodnotu vždy 0.“ https://bezfaulu.net/clanky/o-faulech/vim-ze-nic-nevim/
                    Takže prd, a ne do grafu. Takový graf ani Cimrmanovci nevymysleli.

                    Teda, si myslím, ale nejsem „jazykotepec“.
                    L.

                    1. Několik detailů:
                      – dvě záporné hodnoty mohou společně vytvořit hodnotu zápornou i kladnou, záleží na tom, jak s nimi naložíme (součet vs. součin)
                      – výrok, jehož pravdivostní hodnota je vždy „nepravda“, se obvykle nazývá kontradikce (česky: protimluv). Tak je tomu alespoň mezi matematiky; jak je tomu v jiných oborech, nevím. Naproti tomu kontraindikace (česky: protioznačení) je výčet chorob, na které předmětný lék nemáte užívat. Tak je tomu alespoň příbalových letácích léčiv; jak je tomu na jiných tiskovinách, nevím.

                    2. Zda Sokrates něco řekl nebo neřekl, to už asi nezjistíme. Zde bych spíše bych spoléhal na Sokratova žáka Platona, než na strýčka Googla. Ale opravdu nevím. Pokud jde o tu nelogičnost výroku, já bych to chápal nejspíše jako provokaci vůči sofistům, se kterými Sokrates celý život intelektuálně válčil.

                  3. Podobnost není jen s krupičkou, některé reflexy, např. sací nebo úchop ruky, které jsou výbavné po narození, vymizí u zdravého dítěte asi do 6 měsíců. A jsou výbavné opět ve stáří – namátkou u pacientů s Parkinsonovou nemocí nebo nebo arteriosklerózou mozkových cév.
                    Všimli jste si někdy očí novorozence? Opravdu je v nich všechno, opravdu budí dojem, že ví o tom, o čem my nevíme.

                    1. Co se tech oci tyce, oni toho po narozeni zas tak moc nevidi. Ze se to potom zlepsi poznate jednoduse. Dite se zacina smat. Jen jsem nikdy neprisel na to, jestli na nas nebo nam.

                    2. Možná ten „vševědoucí“ pohled dělá to, že novorozenec ještě nedokáže zaostřovat.
                      Řekla bych, že napřed se směje na nás a časem, až se rozkouká po světě, bude se smát nám.
                      Prostě tak to chodí a nic s tím nenaděláme.

            2. Vy ste chytrej na dalku a v delkach , Boube Houpe , na ty
              „nesmiiiiirneeeee zajiiiiiimavostiiii“…Cokoliv vas milous napise,
              slyne z toho vase tvrzeni ,vo nekoho absolutni nevomylnosti ,
              primo papezsky.
              Ale jako kazdej tady, neuvedete ani jeden priklad.
              Ani priklady jak rad vy a mnoho jinych sou odhodlany prehlednout ,nekolik /kolik?/ malo chybicek. Co este si nechate udelat ,
              na sebe a rad ?
              Precist vse tvrdite se musi a s chybickami.Ani neceknout.
              Sou tak ochuzeni. Mnozi . Ktery sou mnozi. Kolik jich znate a muzete uvest. Cim asi. Plac nasleduje. Ochuzeni. Beda.
              Tak ste zase jen vyvesenej reklamni plakat na kseft vychvalovani.
              Vychvalujete a nikdo nevi co a nejste sam.
              Dalsim se neco nelibi ,ale nic nereknou co , nevi.
              Jenom vyskakujou vyskakujou ,krici nadavky ,/jinde vi ,ze to nesmi , maji strach , jenom tady/ a porad ty nic , nicisti , to nic vopakujou..
              Dale ty hrozny prefekcionisti absolutni cistoty /zase nevime ,ktery
              to sou a co vam provedeli, ze muste takhle kvilet nad ztratou nejdrazsi , ty se namahali utahat , nevite ale presto se domnivate se,
              ze si rekl , ze to tady nema zapotrebi.Moc na ten problem myslite.
              V diskusi se to nekdy nazhavi , mezi chlapama a kdo je bazliva trasoritka nevydrzi…Zadna skoda.
              Nakej vas Hulan rekl ,well done. Samou snahou ste zacal s english na nas , asi ste yntelygent nad jine.
              Hazeni textu na zed a nebo do zlabu nema uspech na delsi cas.
              Texty je dulezite psat poctive se zodpovednosti ke ctenari.
              Nazory jinych muze kazdej ocekavat..
              Zadny Hope /nadeje /, vod vas , ste moc prechytralej a Nabob ,povysenej ,jako zase dalsi pouckovej ucitel a tady.
              Intelektual vi o vsem neco , to znamena , ze predstira a nevi nic a vo nicem.
              Nikdy nic poradnyho neudelal.
              Jenom do vseho keca a blbe. Z kancelare , klavesnici kazdej den..
              Komunisti takovy posilali do tovaren , /skoda ze ne vsechny i ty co jim posluhovali nadsene/ , dneska sou ve vladach..

          1. Re: Old Felix

            Ti, kteří si myslí, že jsou posláni, jsou zdaleka nejhorší.
            Mám v rodině dva takové VYDAŘENÉ kusy.
            Jestli si myslíte, že jsem úplný kokot, tímto vám sděluji, že jedním z takových „apoštolů“ – pardon – „apoštolkyň“ je moje ségra, druhým je ségra mé Jahody.

              1. Re: JK

                Stručná odpověď:

                Každý tomu, (co jste pojmenovala vy,) říkáme jinak.

                Každopádně pokud mám (zne)užít Godotova přirovnání o vědění každého člověka ke křivce hyperboly, jsme každý ÚPLNĚ někde jinde.

            1. Kdo něco umí dělat, tak to dělá.
              Kdo to neumí dělat, tak to učí.
              Kdo to neumí ani učit, tak to řídí.

          2. Samozřejmě. mě učení bavilo, zažívala jsem ten luxus, že mě bavila práce, což nemá každý. Udolalo mě ministerstvo do bodu, kdy jsem si řekla, že to nemám zapotřebí. Spousta lidí se domnívá, že číst, psát a počítat, nemluvě o triviu a kvadriviu, se naučili jaksi sami, jsouce geniální. Těch, kdo je tomu naučili, si neváží, to se dnes nenosí.

            1. jo, přesně, jsou zkrátka geniální, jak se na první dobrou strefujete, Jano.
              Ti, co mají učitelské řemeslo za diagnózu, tak ti mají v životě zkrátka pech, protože téměř každou chvíli jsou konfrontováni se zjištěním, že jejich okolí„absolutně postrádá logické myšlení, chladnou hlavou a širší úhel záběru a je navíc hysterické“, jak se tady často dozvídám.

              1. No, příteli,
                nemám tušení, jak si některých zde – a vlastně obecně – učitelů váží JEJICH /bývalí, nebo i případně současní/ žáci.
                Ale tolik vím, že my, Vy i já a mnoho a mnoho dalších absolventů od nejnižších po nejvyšší školy jsme si svých učitelů vážili a vážíme dosud, i když většina z nich už žije jen v našich vzpomínkách.
                Ale beru v úvahu, že v dobách, kdy my jsme ty školy absolvovali, byli učitelé opravdu i obecně váženými a ctěnými osobami, byť jejich honorování bylo mnohdy až trestní.
                Je tomu tak i dnes?
                Ani sebevětší finanční ohodnocení nikomu jeho skutečnou vážnost nezajistí /kupř. politikové, soudci, vysocí manažeři ve státních institucích etc./.
                Tu si musí vydobýt každý sám, jakkoliv společenská a politická situace na tom též nejsou bez vlivu.
                Četl jste Drdův „Vyšší princip“ nebo viděl film? Tam všechny ty postavy a postavičky jsou znázorněny. I v prvorepublikovém Fričově filmu „Škola základ života“, jakkoliv v úplně jiné situaci i ve formě vykreslení.
                Tak „wo tom to, myslím, primárně je“.
                Jestli je soustavné prosazování svých ekonomických a s tím spojených zájmů bez ohledu na reálnou společenskou situaci pro vážnost a ctěnost pedagogického stavu přínosem nebo negativem, s tím ať se každý srovná jak chce. Platí ovšem, že „méně někdy znamená více“.
                L.

            2. Re: JK

              Mne učení baví dodnes, což vcelku nikdo nechápe.
              Zato mne dokonale frustrovala docházka do školy.

              Nejvíce se mi líbila – pardon – nejméně se mi nelíbila docházka na průmyslovku.
              Jsa v té již době již jednou maturant, docházku jsem začínal někdy v půli listopadu. Za měsíc jsem dopsal učivo v lednu jsem vykouzlil nějaké známky a od půlky ledna jsem byl zas na pohodu.
              Totéž druhé pololetí. Příchod do školních škamen někdy v dubnu, dopsat sešity, udělat povinné laboratoře plus nějaká ta písemka od začátku června již jen čekání na vysvědčení.
              Přístup pedagogů byl spíš na bázi kolegiality, jediný, kdo mne nesnášel, byla třídní, která učila matematiku. Když jsem dopisoval sešity a dělal cvika v jejích hodinách hlásil jsem celé třídě nahlas výsledky mnohdy ještě dříve, než dopsala zadání na tabuli.

            3. Číst jsem se dle rodičů naučila sama asi ve čtyřech letech, psát a počítat mne naučili oni. Ve škole jsem se pak nudila. Naštěstí jsem dysgrafik a tak mne ve škole drtili opisováním, akorát neusrtálé opisování je u dysgrafiků kontraindikováno. Tenkrát se to arci tak nebralo a možná ani nevědělo.

        1. Mnozi se neustale informace , jak zaci a studenti vi, cim dal tim mene.
          Kazdej to uznava , jako fakt..
          Pritom sem to tady napsal jasne, zaci se prestali „ucitelovat“ sami,
          doma a zadarmo , kaslou na to a plat za ucitelovani , ten shrabnou ucitele..
          Za nimi obrovska ministerstva ,uredni aparaty ,mimo skolnich budov /,
          za desitky milionu rocne.
          Zase se potvrzuje jejich zbytecnost. Predstirani ,ze kdyz neco kazdej ucitel
          mele u tabule ,ze nauci.
          Lzi a dalsi opakovane propagandy akademiku a jejich povysovani , konci ..
          Udesny zpatecnictvi pokrokovych pedagogu ,pouckaru , za kazdou cenu ,
          trva a beze zmeny asi 300 let.

    2. Paní Kunšteková,
      všichni mluví o učitelích a školství jako že na nich vláda škudlí a zase nic navíc proti rozpočtu a dosud přidaným penězům nepřisypala. A zase je stávka na spadnutí.
      OK, ale já jsem před pár dny udělal analýzu, tedy přesněji, porovnal jsem státní rozpočet na loňský rok s tím na letošní – viz https://web.litterate.cz/prvni-adept/comment-page-2/#comment-246138

      Z toho cituji – „Min. škol. mlád. a tělo. loni: 265,023 letos 268,980 (+4) mld, https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/skolstvi-dostane-o-ctyri-miliardy-korun-vic-oznamil-bek-345528
      tj. plus 7,957 mld ….
      Shrnuto – ostatním rezortům /na něž nepochybně také doléhají všechny negativní cenové vlivy/ je ubráno celkem 34,877 mld, jen čtyřem rezortům bylo přidáno dohromady 76,634 mld. /z toho obrana ca 40 mld a důchody a sociální dávky ca 27 mld/ a Senát vyšel plus mínus „šul nul“.“

      Co tím chci říci?
      Píše se, že pro školství se v rozpočtu nepočítá se zhruba osmi tisíci neobsazených míst nepedagogických pracovníků /ve skutečnosti prý nedostanou peníze na zhruba dvojnásobek zaměstnanců/.
      Zase OK.
      Ale co potom těch skoro osm přidaných miliard?
      Jak to, že se o tom nemluví.
      Proč jsou „potřeby“ školství oproti minulému roku o osm miliard vyšší a stále je to málo, takže hrozí stávkou? – přitom ceny energií klesají, ukrajinská děcka tu byla už loni a předloni, etc.

      A nakonec – nikde jsem neslyšel nikoho z jiných rezortů, kterým se finance i drasticky omezují, že by vyřvávaly tak, jako školství.

      Máte Vy nebo někdo jiný tady vysvětlení?
      L.

      1. Re: Lex

        Ano vysvětlení je zcela jednoduché.
        A to tak jednoduché, že vám zcela VÝJIMEČNĚ nevynadám, že jste ZCELA hnusnééj, blbééj a tak dále.

        Zajisté jste slyšel o jevu zvaném inkluze.
        Původně měla inkluze nadělat z idiotů Einsteiny a snížit přemrštěné náklady na provozování speciálů – postaru zvláštních škol.

        Takže se udělalo SNÍM SALÁM SNÍM – pardon – SIM SALA BIM a výsledek je zde.

        Neuvěřitelné procento dětí má hilfáky, jimž se nadává „pedagogický asistent“.
        A protože neziskoví soudruzi zjistili, že dítka jsou čím dále blbější (nedávají se domácí úkoly a dělají se místo standardní výuky „proudžekty na posílení key competitions“ – klíčových pravomocí – pardon – klíčových kompetencí a jejich umění uplatnit je v pravý čas na pravém místě), vymysleli další šílenost, zvanou

        !!!!!!!!! TANDEMOVÁ VÝUKA !!!!!!!!!

        TV spočívá v tom, že teoreticky jedna úča hučí do blbejch děcek, druhá úča hučí do chytrejch – pardon – míň blbejch děcek.
        Což spolu se dvěma třemi asistentkami, které hučí do extra blbejch děcek, vytváří v jedné třídě totální chaos.

        Takže v praxi se to dělá tak, že jedna úča přijde tak na pět až deset minut do hodiny, na zbytek se zašije do kabinetu a další hodinu se vymění se souškou, která odučila hodinu celou.

        Konkréně na škole, kde se vyskytuje moje Jahoda, se jede na TV asi 50 % výuky !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Pochopitelně, že soušky berou k výplatě full, jinak by to nedělaly.

        Další černá ďoura jsou „proudžekty“ a „šablony“.
        O proudžektech vím hovno, takže tu nic nenapíšu, ale prachy se tam točí v desítkách tisíců za jeden kus.

        Šablony
        Soušky vymyslí nějaké 3,14-čoviny, které vykážou jako výuku navíc nebo jako experimentální metodu výuky (fakt se mne neptejte, jaká hovna mohou plodit, já to prostě nevím) a berou za to docela slušné prachy. Konkrétně Jahodiny kolegyňky z toho mají za 4 vyučovací hodiny této šaškárny dvojku čistého. Což zvládnou piánko za kalendářní měsíc.

        !!!!! NO NEBER TO !!!!!

        A fčilek se mi omluvte za to, že jsem vám nevynadal, jak jste blbéééj!
        (((-:
        Ano, kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu…

          1. Re: Sakura

            NIkoli, to jen vy jste nechytrý a nemlád.

            Madam Kunšteková mne zcela správně odhalila, že soušky učitelky jsou mnohem chytřejší a krásnější než já, tudíž jim jejich chytrost, mládí a krásu závidím.

        1. Targusi, s inkluzí zkušenosti nemám, neb u nás jen jeden kousek a jedna asistentka, navíc postižení tělesné, nikoli duševní, takže žádný problém. Ale s těmi projekty a šablonami máte naprostou pravdu. Když pak člověk vidí, jaké chujoviny se za ty prachy z projektů nakupují. Ony jsou to snad prachy z EU, ale i tak srdce krvácí.

      2. proč tedy ředitelé musí propouštět uklízečky a nadtarifní složky platu učitelům budou klesat? Není to náhodou tím, že na školách jsou nyní nejsilnější ročníky, které by měly mít hodně hodin, proto je třeba snížit PH max, tedy státem placený počet hodin, zrušit dělení na jazyky a podobně. A učitelé mohou být i nadbyteční. S těmi osmi miliardami – ve skutečnosti jich je pět – se hodně šermuje. Vnitřní dluh školství je kolem bilionu korun.

        1. Plati i v technickych oborech se skutecne detem venovat.
          Vodstrasujici pripad je vsevedouci ucitel , ktere bleje celou hodinu poucky ,
          ale kdy se dite zepta , neni cas.
          Melou a melou jako m lejny na poucky.

          Skutecnej zajem asi musi bejt vo potencial ditete. Nejdrive zjistit ,
          dat diteti individualni podporu ,upozornit dite , co vsecko je pro nej na
          svete a na vyber a ze kdyz se necemu venuje , bude to bez donucovani teroru hrozeb a trestu, ze nemusi a predevsim ,
          nesmi bejt z toho pouckama ucitele otrokare , s trochou povrchniho vzdelani
          ,ale predevsim totalni vychovou , nemusi bejt ukaznenej a zdisciplinovanej otrok ,vyhradne pro zajmy demokratickych statu.
          Vo svobodnym vyvoji deti ,nejvic vzdycky kriceli pokrokovy pedagogove.
          Vzdy na to dostavaji miliardy.
          Behem kultu tvrdyho a bezohlednyho zotrocovani ve vsech skolach.
          Budovali Idoly modly pseudo vzdelanosti, a propagandu jejich zboznovani ..
          aby se jim kazdej klanel na celej zivot.
          Zastrasovani a vytvareni neurotiku z kazdyho ditete aspon ,
          dale zvysovani stresu,do dperesi , nepricetnyma hrozbama vseho moznyho ,
          kdyz neudelaji vsecko mozny nad jejich moznosti a schopnosti , vede ted k tomu , ze to deti vzdaly.
          Neuci se ,kaslou na to maji telefony a pocitace..A so v klidu.
          Aspon budou zdravy. Este aby si nemusely si nicit zdravi sezenim 8 hodin
          v lavicich.

          1. A řešení je blízko. Státu dojdou prachy, tak se zruší školy. Zruší se ředitelky, učitelky, asistenti, uklízečky, kuchařky a školníci. Děcka zůstanou doma a pojedou individuální výuku pod AI. Každému dle jeho možností a schopností.

        2. Takže, milá Jano K., je školství jenom o penězích?
          Možná tedy měl pravdu Václav K. když prohlásil „O peníze jde až v první řadě!“
          Ale pak se to musí rozšířit i na ostatní profese a postavení. Na „místo“ nemusíte být profesionál. Tím se stáváte automaticky zaujetím onoho postu.
          A nebojme se rozšířit tuhle úpravu příčin a následků na celý svět – a rázem se v něm stane ledacos naprosto logickým.
          Někdy mám pocit, že jako v elektrotechnice jsou potřeba jen dva zákony. Ohmovy a Kirchhoffovy.
          Vše ostatní jsou jen jejich odvozeniny

      3. Lexi píšete 265,023 letos 268,980 (+4) mld + další 4mld. celkem 8 +. 2,65 mld je jedno procento, 8: 2,65 je cca 3% navýšení, jaká byla loni inflace ?Aby jste zachoval stávající realné platy kolik musíte přidat?
        Nekoukejte jen na celková čísla ale co za ně uděláte , nezachováte ani realné mzdy roku 22,23. To , že školství dostalo něco navíc je PR chytré horákyně ,dostal nedostal.

        1. Re: dols

          Kdo a kolik přidal NESTÁTNÍM zaměstnancům?

          Inflace je tu proto, aby oškubala lopaty o úspory, kvůli ničemu jinému.

          1. Dobře já se nechci přít (cíl je oškubat všechny ne jen lopaty)ale Lex chtěl vědět proč ve školství furt řvou i když jako jedni z mála dostali přidáno. Píšu, že jde o PR protože všechny vlády za posledních 326 let mají školství jako prioritu ale skutek utek. Ostatní i nestátní zaměstnanci snad mají nějaké možnosti jak si vydupat zlepšení(zde jsem na tenkém ledě a pouze odhaduji). Kdyby všichni neskláněli hlavu a šli za cílem rozemný plat pro nás(pošta,obchod,řidič,metař atd.) nemusela by ČR mít jako jediný vývozní artikl LEVNOU PRACI a nejspíš by to řešilo i důchodový účet.

            1. Víte, dolsi, když je hospodaření státu na huntě, musí se uskromnit všichni. Například o důchodcích to nekompromisně řekli ústavní sudiči, kteří to dokonce zdůvodnili nikoliv právně, ale politicky /výsměch lidem do xichtů/.
              Oháníte se „prioritou vlády“.
              Tak se na výsledky té „priority“ podívejme prizmatem Matoušova „Poznáte je po jejich ovoci.“ Matouš 7:16-20 B21
              No, a jak vypadá to jejich „ovoce“ to nám /tedy i Vám/ přiblížil „liška“ resp. Česká školní inspekce
              https://web.litterate.cz/kdy-v-dejinach/comment-page-1/#comment-247954

              Je, vážený /-á/ něco shnilého – v tomto případě ne „ve státě dánském“, ale v českém školství.
              A nejen shnilého, ale navíc odporně páchnoucího. Falešným pocitem vlastní privilegovanosti.

              „Po ovoci“, milý /-á/ dols, „po ovoci“.
              L

              PS
              Pokud na téma peněz pro školství budu ještě něco psát, přenesu to na začátek, tady už to zapadá.

              1. Vždyť je to uplně jednoduché, ne? Potřebuješ dát 50 miliard a další zbraně na UA, živit tady 700 000 ukaček, tak ty prachy prostě musíš někomu vzít. Nic jiného bych v tom nehledal.

              2. Lexi i když to asi tady zapadne tak Vám odpovím. Měl jsem (už nemám) pocit , že to těm učitelskejm nepřejete. To že naši největší orlové práva vůbec připustili to co připustili neznamená konec boje o vlastní důstojnost.

                1. dolsi
                  nezapadlo, jak vidíte.
                  A co komu přeju já osobně, nebo nepřeju, je úplně jedno.
                  Tady jde, podle mého názoru, o to, že se ve společnosti začala nějakým způsobem vydělovat jistá individuální část z profesí, která získala nebetyčné vědomí o své důležitosti a nezastupitelnosti, a tak pro své ohodnocení ji není žádný prostředek cizí. A tomuto vědomí přispívají i jisté postoje v mocenské politice vládnoucích institucí.
                  Přeju každému důstojné ohodnocení jeho práce. Kdysi platila zásada, že výše odměny záleží na množství, jakosti a „společenském významu“ jeho práce.
                  Nepopírám, že „společenský význam“ učitelského povolání je na vysokém stupni. Pak tu ale máme ta další dvě kritéria. K množství se vyjadřovat moc nemohu, nejsem „insider“, jen mi něco napovídá, že to množství je uměle nafukováno – viz moje reakce za chvíli na margo paní Kunštekové.
                  A pokud jde o „kvalitu“, tu myslím tady prezentoval „liška“, jak na ni upozornil díky České školní inspekci Miroslav Macek https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141731
                  Hanba by měla „někoho“ liskat. I ve vztahu, kam se Česká republika propadá v měření úrovně vzdělanosti absolventů….
                  Jo, a také nelze nepřihlédnout k ekonomickým možnostem eráru při realitě, že rozpočtové příjmy většiny institucí pro letošní rok klesly.

                  No, a tak. Ale jde jen o můj názor, byť opřený o některá fakta. Každý ať si myslí své.
                  L.

                  1. 🙂
                    Nicméně Macek resp. Česká školní inspekce nehovoří o „známkách“ ale o „gramotnosti“ či v obráceném gardu o negramotnosti – cituji –

                    „Zdá se být jasné, proč tolik „expertů“ volá po zrušení výuky matematiky, neboť jen matematicky negramotní mohou věřit tomu, že české progresivistické školství se zlepšuje a zlepšuje.
                    A teď si představte, že by měli alespoň základní matematické vzdělání a z posledních čísel České školní inspekce o minimální nebo nedostatečné úrovni znalostí žáků základních škol, totiž že tyto neznalosti vykazuje
                    U čtenářské gramotnosti v 5. třídě 55 % žáků
                    U čtenářské gramotnosti v 9. třídě 46 % žáků
                    V dějepise v 9. třídě 57 % žáků
                    Ve fyzice v 9. třídě 54 % žáků
                    V chemii v 9. třídě 64 % žáků
                    V přírodopisu v 9. třídě 55 % žáků
                    V zeměpise v 9. třídě 50 % žáků“

                    Alles klar?
                    L.

      4. Peníze tečou do ďoury, podlél toku je spousta lidí z kýblíky a nadšeně z tý řeky vybírají. A představte si, že teď už někteří začli kopat i stružky. A tam dole po hrázných chtějí, aby ty hráze měli pořád stejně plný.

    3. Včera jsem v nějaké diskusi na Seznamu četla zoufalý výkřik jednoho učitelskýho (na margo srovnání učitelských a doktorských platů): Oč jsou učitelé horší než lékaři?! No, napsala jsem mu, že položením této otázky si na ni zároveň sám odpověděl. Ale o lecčems ten jeho výkřik vypovídá.

      Konkrétní odpověď jsem samozřejmě schopna vyplodit, ale proč. Snad jen první bod: hodně lékařů je schopno přeškolit se relativně rychle na učitele. Ale ŽÁDNÝ učitel není schopný přeškolit se relativně rychle na lékaře. Sapienti sat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *