8 září, 2024

Kdy se přestanete bát?

Motto: Kdykoliv mohli vzít můj projev z pondělní demonstrace a rozcupovat ho na kousíčky.

Mohli si do studia pozvat ministra Výborného, aby se vyjádřil k mé otázce, zda budou zemědělské dotace vyplaceny do konce roku. Mohli se ho zeptat, co si myslí o mém tvrzení, že hytlermarkety u nás jsou oligopol. Mohl tam sedět sám proti přátelskému, chápavému a přitakávajícímu moderátorovi, který by mu otázky poslal předem a nic z jeho tvrzení nerozporoval.

Mohli si do studia pozvat mého oblíbence Tomáše Prouzu a nechat ho, aby národu vysvětlil, že potraviny jsou u nás vlastně levné, protože Německo je větší trh, Polsko je větší trh, nemáme euro a vůbec, může za to Babiš, protože za covidu přispíval podnikům na zavřené provozovny. Mohla tam s ním být unylá novinářská husička, která by se celou dobu jen povzbudivě usmívala a nepoložila mu jedinou nepříjemnou otázku.

Mohli si k rozhovoru pozvat vysoké manažerstvo ČEZu, které by národu vysvětlilo, že se mýlím, že vyrobená kilowatthodina elektrické energie stojí ve skutečnosti nikoliv korunu, ale pět korun a tak máme energie vlastně za hubičku. Mohli se rozplývat nad nutností podporovat Německo, mohli dát prostor zeleným kněžím, kteří by mluvili o tom, že energie musí být drahé, aby nám planeta brzy neshořela nebo nezapadla sněhem… já už vlastně ani nevím, co ta klimatická změna vlastně je.

Mohli do studia vzít Jurečku, který by národu vysvětlil, že vůbed neobírá důchodce, naopak jim zajišťuje ještě mnohem lepší budoucnost. S naším ministerským traktoristou tam mohli být čtyři slovutní ekonomové, kteří by hájili jeho teze a dokládali do haldou grafů, rozborů a studií prestižních zahraničních univerzit.

Mohli tyhle všechny posadit proti mě (ideálně naráz) a nechat je, aby mě ukřičeli, jako to dělala Bastlová na Jindru Rajchla. Mohli proti mně nasadit bankéře, univerzitní profesory, mediální experty, sémantické vizionáře, chytré a protřelé diskutéry… Mohli rozcupovat každé každičké slovo z mého projevu a ukázat celému národu, že Vidlák je jen drnohryz z vesnice, který ničemu nerozumí a jen si hraje na brouka Pytlíka.

Místo toho přišli s tím, že jsem prostě kontroverzní. Přišli s nálepkou dezinformátora a proruského kolaboranta. Vrcholem všeho byl šéf vysokoškolských odborů Petr Baierl, který v pondělí na demonstraci vůbec nebyl, ale někde jen četl, že jsem kontroverzní, takže kdyby tam býval byl, tak by býval nevystoupil. Názorová orientace skrze mediální nálepky. Tohle dneska učí na vysokých školách. Než si s někým podám ruku, podívám se na Českou televizi, jestli ho náhodou už neoznačkovala.

Ještě pamatuju dobu, kdy to v televizních debatách jiskřilo. Kdy se tam střetávali skutečně bystří diskutéři, kteří si uměli protivníka namazat na chleba a uměli vás poslat do prdele takovým způsobem, že jste se na ten výlet vlastně těšili. Pamatuju si nebezpečně připravené moderátory, před kterými bylo zapotřebí, mít se na pozoru.

Co z toho všeho zbylo? Šmíra. Shittstorm, který už vlastně ani nefunguje, protože lidí, kteří by těm televizním žvástům věřili, ubývá každý den. Zbyla zbabělost šéfredaktorů, kteří si už ani nemohou dovolit, pozvat do studia nějakého oponenta a zkusit ho tam ukřižovat, protože se bojí libtardí úderky na twitteru. Radek Bartoníček se o to se mnou už pokusil a i když jsem k němu byl příkrý a vůbec jsem ho nešanoval, jeho vlastní na něj byli o deset řádů hnusnější.

Zbylo vzájemné přikyvování, že je všechno v pořádku a jiný názor nejlépe vyvrátíme tím, že ho vyřadíme ze slušné společnosti. Ještě si nestačili všimnout, že ze slušné společnosti vyhodili už tolik lidí i názorů, že už vlastně žádná slušná společnost nezbyla. Tak dlouho stavěli mříže, aby se k nim nedostaly nepohodlné názory, až si postavili klec.

A já se ptám všech našich politiků a veřejných činitelů:

Kdy se přestanete bát psí hlavy od České televize? Kdy se přestanete bát té směšně malé libtardí úderky, která už bude jen schopná kousat do vlastních lidí, aby si ještě chvíli udržela svoje postavení? Proč máte respekt před hlupáky, kteří už nemají ani vtip ani znalosti ani rozum, jen mají klíče od televizního studia? Podívejte, už ho ani neumí použít. Už se v něm musejí pečlivě zabarikádovat se sobě hloupými. Kdy přestanete řešit, jestli jste nebo nejste kontroverzní? Stejně vždycky budete. Stejně vás vždycky properou. Stejně vás budou dehonestovat. Proč se bojíte nálepky od takových, jako je Mazancová, která se nedokázala obhájit ani na svém vlastním profilu?

Kdy pochopíte, že majnstrýmová média už žádnou sílu nemají? Že sice ještě mohou křičet a kydat hnůj, ale bojí se jako čert kříže toho, že by vám měly vyvrátit vaše názory a postoje? Kdy se postavíte jako Trump, Orbán nebo Fico a prostě je odkážete do patřičných mezí? Fico byl kontroverzní a vyhrál volby. Orbán je enfant terrible Evropy, ale nikdo nemá takové volební výsledky. Zeman novináři vždycky pohrdal a nikdy, nikdy, nikdy, nikdy si nedělal nic z toho, co na jeho názory řekne Česká televize. Nikdy svoje výroky a politické kroky nekorigoval podle toho, co na to řekne Václav Moravec nebo Barbora Mercury. Nového šéfredaktora Reflexu Martina Bartkovského by stáhnul z kůže během pěti minut.

Kdy konečně pochopíte, že už vás víc politicky brzdí vaše mediální ustrašenost než vaše skutečné názory? Kdy pochopíte, že současná liberální aristokracie je kousek od svého pádu, protože jaksi neumí dodat lidu ani chleba ani koláče? Arogance je nezachrání a Česká televize už vůbec ne. Stejně jako francouzskou šlechtu nezachránila církevní kázání ve všech kostelích. Naopak. Církev to schytala spolu se šlechtou.

Myslíte, že teď to bude jiné? Když vidíte, co se děje? Myslíte, že když Škodovka zavírá svoje dealerství, tak tady brzy bude svítit slunce pokroku? Myslíte, že větrníky, slunečníky a měsíčníky tuhle civilizaci zachrání, když každá civilizace vždycky skončila ve chvíli, kdy jí došli levní otroci = levná energie? Nebo věříte novinářům, že Ukrajina vyhrála válku? Věříte novinářům, že jsme se odstřihli od ruských energií? Věříte novinářům, že náš Blyštivý Péťa hraje ve světě první ligu? Kromě novinářů to totiž nikdo jiný netvrdí.

Přestaňte hrát s médii tuhle hru. Už je nepotřebujete. Jsem důkazem, že každý může mít dosah. Každý může oslovovat masy. Kdo to v dnešní době sociálních sítí neumí, kdo nedokáže zapalovat, kdo nedokáže ukazovat směr, kdo se nedokáže obhájit, ten by neměl být politikem. Nepotřebujete prosit šéfredaktora, aby vás vzal před kameru. Nepotřebujete nálepkovače a kydače špíny. Nepotřebujete vykastrované panáky, kteří si myslí, kým nejsou, protože ještě mají vládu nad televizním studiem.

Žádná síla už tady není. Jen zdání mediální moci, kterou ale vybudovala předchozí generace a ti současní to jen úspěšně degradují směrem k nule. už nemají vtip, šarm, humor a znalosti. Už mají jen nadávky a posměšky. Už se vám nejsou schopní postavit v rovném boji, jen v cikánské férovce. Už nejsou ničím, protože i ti nejmocnější dramaturgové se bojí úderky, ke které ale chtějí patřit.

Jestli totiž chcete patřit do jejich slušné společnosti, tak počítejte s tím, že už jí moc není. A až přijdou první složenky za elektřinu, tak jí bude ještě míň. A až přijde vyúčtování za plyn, tak ještě míň. A až zase Péťa pojede někam nakupovat Nutellu, tak už zbyde jen pár Šmardů, Rakušanů a Nerudových, kteří to budou mít jako v berlínském bunkru v dubnu 1945.

Teď jste viděli v přímém přenosu, kdo si tady říká, že je objektivní novinář. Viděli jste v přímém přenosu, jak si v Daniel Takáč představuje evropské hodnoty. V přímém přenosu vám Prezidentuše řekla, že lidi jako já, by se měli potírat. Jestli k tomuhle světu chcete patřit, tak spolu s tímhle světe půjdete ke dnu. Přestaňte se ohlížet na Řezníčka, přestaňte si dělat starosti, co o vás řekne jednoprocentní Mazancová, a přestaňte si myslet, že Baierl je něco jiného než obyčejný srab.

Postavte se sakra rovně, protože přichází doba, která všechny tyhle přizdisráče smete. Končí doba duhových vlajek. Končí doba grýndýlových hovadin. Končí doba Timmermansů a Leyenových. Končí doba Sorošů a Bidenů. Nic takového jako Richardo Krajčo a nebinární Alžbětko, už budoucnost určovat nebude.

Přichází doba tvrdých opravdových chlapů, kteří budou muset opět udělat dobré časy. Bude to těžké, nějak dát dohromady těch třicet promarněných let. Bude zatraceně náročné, dohnat třicet let přešlapování a hádání. Bude těžké udržet stát i národ, kterému třicet let vysvětlovali, že se má rozpustit ve velké šťastné evropské multikulti rodině. Bude těžké nějak zvládnout tu nezvládnutou migraci. To fakt není úkol pro někoho, kdo se připosere z Kavčích hor.

Nebuďte jako Středula nebo Dobšík. Buďte jako Dufek a Engel. Nebuďte jako Michal Šmarda, Vítek Rakušan nebo Prezidentuše Nerudová. Buďte jako Jana Maláčová nebo jako disident Jan Schneider. Buďte jako Jaroslav Polanský, ne jako Daniel Takáč.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

249 thoughts on “Kdy se přestanete bát?

    1. Možná přišla chvíle na vybudování sítě obchodů s domácími potravinami za lidové ceny…
      Nač jezdit do Biedronky když můžeme nakupovat u Vidláka…
      Podle dobře informovaných zdrojů i prodejce zahradní techniky Mountfield uvažuje o změně názvu, dokud nemá značka Vidlák průmyslovou ochranu…

  1. No, Vidláku, pokud váš projev na demonstraci, jenž jsem si neposlechl, měl stejnou kvalitu jak posledních asi padesát textů, jež opěvují vaši velikost a jinak postrádají obsah, pak si skoro dovolím tvrdit, že není o čem vést s vámi diskusi, tudíž reakce okolí je ve své podstatě správná.

    Zkuste prosím pochopit, že každá politická rozhodnutí bez výjimky vždy znamenají zhoršení ekonomických parametrů. No a vaše činnost, již jen politická, má stejný efekt (viz například vaše čtyři volební body). Probůh neškoďte!!!!!

    1. Smutné. Opravdu, nevím, jak se teď pan Vidlák popasuje s Vašim odmítavým postojem k diskusi. Kolega pařez je stejného názoru?

    2. A proč jste si ho kurwa neposlechl, trvá odhadem dvě minuty, když už máte tu nutkavou potřebu se k němu vyjadřovat???

      1. Bylo by dobré vědět, že každý z nás lidí má omezenou kapacitu informací. Vidlák se ze všech svých informací v průběhu toku času vypsal, tudíž aby pronesl na demonstraci něco nového, se limitně blíží k nule. Pokud se pletu dejte prosím vědět, budu velmi překvapen a budu se upřímně kát.

        Uvítám, však, když můj text podrobíte kritice, ale to by bylo od vás velké intelektuální úsilí jehož asi nejste schopen.
        Zkuste prosím například chtít politicky prosadit například zpět normu EURO5, místo zhoubné EURO7. Pevně věřím, že se již v podhoubí EU chystá EURO8. Jistě budete nadšen z tohoto politického aktivizmu. Nebo například jeden z volebních Vidlákových bodů ony nákupní ceny. Bude to jen zvýšení nákladů pro prodejce, zvýšení nákladů pro stát. Zvýšené náklady ponese nakonec konečný spotřebitel a stát si to vybere na větších daních. Prostě každé politické rozhodnutí sebelépe míněné nakonec vždy znamená zhoršení v našich peněženkách. Zkuste najít nějaké politické rozhodnutí jež bylo pro naše peněženky přínosné.
        Zjednodušeně, pokud se naše ekonomická situace dostatečně nezhorší aby nasrala dostatek lidí, politici nebudou jednat v náš prospěch. Vždy to bude jen vynucené pod ekonomickou realitou.
        Ti všichni tupci zde, jež to nechtějí pochopit a nalhávají si, že to nějak může Vidlák zvrátil, jsou pitomci toho největšího kalibru. A že tich tu je!!!!

        1. OK, věšáku, a jaké jsou tedy vaše návrhy, cesta ke změně, řešení? (Žvandat, urážet a ponižovat zvládne každý blb, zkuste tedy hodit do placu vaše náměty).

          1. Připadáte mi jako člověk v desátem patře, co na člověka padajícího z dvacáteho potra volá: co pro vás mohu udělat? On odpovídá: chce to záchrannou síť.
            No tak i já vám navrhnu, budujte záchrannou síť. Je to přirozeně velice obecné, neb pro každého ta síť bude něco jiného. V obecné rovině nikdo neudělá chybu, pokud bude spatřovat onu síť v podobě co nejmenších dluhů a co největší energetické a materiální nezávislosti.

            Socialismus se rozpadl ne z nějaké politického zakolísání, byl stále pevný, leč v ekonomické soutěži s tehdejším demokratickým kapitalismem, neobstál. Dnes neobstojíme v soutěži s vůdcovským demokratickým kapitalismem v Číně, Rusku a Indii. Soutěž bude urychlena nebo zpomalena výsledkem vojenské soutěže Západ-Rusko na Ukrajině. Pokud si dáme ještě jeden rok soutěže, bude pro nás výsledek žalostný.

            Pokud si někdo myslí, že pořváváním na václaváku položí vládu, tak je prostě pitomec. Není to urážka, je to přesně popsaný stav. Že je zde mnoho duší tohoto vyznání je také skutečnost.

            Jistě znáte, že aktivní blbec nadělá víc škody než rota cvičených diverzantů. Vidlák je obdoba. To, že bude v budoucnu převelice škodit, o tom nepochybuji. Má na to.

  2. Obecný dotaz pro ty, kteří vědí.
    Dnes si chystám „Ruské sovětské federativní socialistické vejce“ (jak jsme říkali v mládí).
    Není to trestný čin?
    P.S.: Budu ho jíst potají, sám, za šera/skoro za tmy, abych neprovokoval a nevyvolával proruské nálady.
    Děkuji předem za rady a názory.

        1. Stačí změna názvu.
          Třeba „Henry vejce“. Od ruského vejce se liší jenom názvem.
          U spousty věcí stačí změna rétoriky a podstata věci se změní. Pro většinu lidí.
          Toho budeme za nějakou dobu svědky, jako již několikrát.

            1. Jj., jako např. Ruská zmrzlina. Byla skvělá, stávala 3 koruny. Prodává se i nadále, ovšem za jinou cenu a pod jiným názvem (nicméně, nedávno jsem si ji ve vietnamské večerce koupila, a stále se jmenovala „Ruská“. Nevím, jak to dělají, ale zvysoka s*** na Brusel a to, co tahle byrokratická skvadra zakáže, tak na trh briskně začnou dodávat tihle naši spoluobčané – namátkou např. klasické žárovky stovky, klasická plastová brčka… předpokládám, že po zákazu výroby kotlů na spalování uhlí se i tyto začnou ve vietnamských večerkách rovněž objevovat …)

              1. U nás ještě Ruskou nepřejmenovanou zmrzlinu mají. Ale jste-li z Prahy, navštivte obchod s ruskými potravinami Kolobok. Mají i eshop a i tam můžete koupit pravou nefalšovanou ruskou zmrzlinu. Po Praze zavážejí. Doporučuji rovněž cedrové oříšky. Ony jsou tedy z borovice tuším borovice limby, ale jsou moc dobré. I jiné zajímavé věci tam mají.

                1. Snad ještě horší je, když zůstane pojem a změní se obsah. Toho si taky málokdo všimne. Třeba „demokracie“.

                  1. Super!
                    Přidám další pojmy – „Svoboda“ – tady, pokud jde o svobodu slova, to může být docela plíživé a nemusí si toho někdo úplně všimnout, zvlášť ne „chciválkové“ a ta mladší část naší populace vzdělaná současným školstvím mme. Mazancové.
                    Pokud by šlo o „Osobní svobodu“, toho by si asi jedinec celkem všiml.
                    Vlastně i takový termín „Evropská unie“. Jak zatraceně se změnil obsah oproti době, kdy jsme absolvovali referendum o přístupu https://www.volby.cz/pls/ref2003/re?xjazyk=CZ
                    Vlastně už je to víc jak dvacet let.
                    Jak zatraceně se v této souvislosti změnil pojem „svoboda zemí“!!!
                    Atd.
                    L.

                2. pro katango, 1 prosince, 2023 (14:09):

                  Z Prahy sice nejsem, ale semo-tamo tam služebně zajíždím. Takže díky za tip, příležitostně navštívím. Mrknu i na jejich eshop.

              2. I u nás prodávají ruskou zmrzlinu. Sice na začátku SO byla s modrožlutou vlaječkou, ale dlouho ne. Asi nešla na odbyt. Osobně jsem ji teda nekupovala.

    1. Stejně jako se Ukroši nedávno usnesli, že boršč není ruský, ale ukrošský a že byl pouze hanebně uloupen hordami degenerovaných mužiků z východu, nejinak tomu asi bude u ruského vejce. Původně jistě vzniklo v pravěkém Kyjevě Kiïvě, udělali to již ukrajinopitékové, předchůdci homo sapiens sapiens.

      Nepochybně tak tvrdí tamní historici… i když nevím přesně, ale dá se to čekat. Po té, co objevili nesporné důkazy, že celá řecká civilizace – chybně tak nazvaná v novověku – vznikla na místě nynější Ruiny, bych se nedivil.

      Takže, ať Vám urkovejce chutná!
      😀

      1. Majonéza – jestli ji do ukrovejce dáváte – je také ukrošská, akorát že si ji zákeřně přisvojili Žabožrouti.

        1. K42 – a jenom dotaz, že jsem tak smělý … UA ty jídla (UA boršč, UA vejce atd.) vymysleli před tím než vykopali Černé moře … nebo až potom??
          Já jen ať to správně zařadím do historie.

    2. Tak si představte že jezdím autem Lada Niva. Mám dva psy středoasijský pastevecký pes. Mám kulovnici Mosin Nagant. Jakž takž ovládám azbuku. To Vaše ruské vejce je úplný prd.

        1. Jde. Jen je to složité. Já se chystám výhledově na UAZe. Prostě ta cena vs. užitek je výborná. Jinak Niva se dá pomocí takového setu předělat na Bronto. Ani to není moc drahé. Kupříkladu moje Niva je vyrobená v DE. Sankce jdou obejít.

    3. Re: Godot

      Ruská vejce můžeš beztrestně požírat pouze v případě, že prokazatelně pocházejí z nějakého Rusa. Pokud ne přímo z Putina, tak alespoň z nějakého padlého generála, nebo tak.
      Pokud by byla z živého generála v plodném věku, měl bys nárok na metál udělený NADplukovníkem Koudelkou.

    4. Jestli je vlastní domácí výroby, tak prosím recept. V čase mého velkého zeleného vandru (ČSLA) to byla moje oblíbená večeře – ruské vejce, dva rohlíky a malý pytlík mléka…

    5. Přidejte při přípravě ruského vejce do salátu francouzskou hořčici a je vyřešeno!

      Takhle se to dělá s ruským plynem. Přimísí se nějaký norský a je košer. Akorát trochu dražší.

    6. Godote, byl jsem v bedruně předevčerem a chtěl jsem nějaký lehce udělatelný nášup. Poláci mají zmrazené pirohy. S hřibama a zelím, s masem, a taky, světe div se, nepřejmenovali to , ruské. tam je nějaký tvaroh nebo co. ale chutnají mně víc než ty s hřibama a zelím. Dokonce i ve Wroclawi je ulice Ruská. A oni jsou spolu s balty ještě krapet před náma s tou fóbií. Klidně bych k tomu vejci svítil svíčkou.

  3. „Kdy se přestanete bát“ je otázkou k věci, ovšem, dotýká se každého nějak jinak.
    Proč třeba, svého času nepřehlédnutelně vyděšený Hamáček a Babiš (tehdy ve vysokých státních funkcích) vystoupili ve večerním vysílání ČTV, aby odvolali už dohodnutou Hamáčkovu cestu do Moskvy … Pod jakým druhem tlaku, opakuji, že zjevně vyděšení, takto jednali?
    Proč až k úslužnosti, svoje postoje upravil Miloš Zeman, nejen obecně, ale třeba i tím, když v exprezidentském rozhovoru pro veřejnost vedeném Janou Bobošíkovou, na otázku, kterého z evropských politiků si nejvíc váží, odpověděl, že W. Churchilla a nijak nucen otázku rozvinul hodnocením Edvarda Beneše jako pouhého úředníka, když v ohrožení státu Velkoněmeckou říší nejednal tak statečně, jako W. Churchill.
    Jako by nevěděl, že na rozdíl od tehdejší ČSR nebyla mnohem početnější Británie zcela obklíčena protivníky, ale oddělena mořem, měla převahu v loďstvu, srovnatelné letectvo a hlavně, zázemí v dominiích (Kanada, Austrálie, Nový Zéland) a rozsáhlém koloniálním panství (např. Indie, Egypt, Irák atd. atd., ale i strategický Suez a Gibraltar). O možnostech vztahů s USA nemluvě.
    K čemu a proč taková úsluha, když tentýž dokázal získat pro návštěvu republičky prezidenta Číny i věrohodně zastat roli osobního přítele prezidenta Ruské federace? Tedy představitelů světových mocností na druhém a třetím místě. Pod jakým druhem tlaku jedná, občan exprezident III. až tak trapně?

    1. Řekl bych, že druh nátlaku bude podobný (ne-li stejný) jak u pana Fica. Zatím nevypadá tak připosraně jako naši hrdinové.

    2. Správné otázky, které ovšem zůstanou bez odpovědí, protože ty znají jen oni vyjmenovaní /ty „umyté hlavy“/ a anály zahraničních tajných služeb.
      Přidám ještě jedno jméno – Andrej Babiš. Ten Babiš, který se po návštěvě centrály CIA v Langley, kam „doprovázel“ čučkaře Koudelku, jemuž tam „daili medaili“, vrátil „převrácený jako Ferdyš Pištora“, ovšem na rozdíl od Ferdyše, který byl zlodějíčkem a stal se z něj „hrdina“, se z osobnosti s vlastním rozumem převrátil v úslužného lokaje cizích zájmů.
      O tom, kdo na centrálu byl povolán a kdo komu dělal doprovod /záminku cesty/, si laskavý čtenář udělá úsudek sám.
      Ještě jsem nikdy nezaznamenal, že by „subalternímu státnímu úředníkovi“, kterým – bez ohledu na post ředitele kontrarozvědky – vůči předsedovi vlády je, onen předseda vlády nějakého státu dělal „podržtašku“ pro jeho „čepobití“.
      A to ke všemu, jaké tlaky, jakou dehonestaci, jaké útoky včetně permanentního trestního stíhání a hrozbu vysokého trestu /stále ještě/ Andrej Babiš předtím s bravurou snášel.
      Jisté „poodhalení závoje“ o Babišovi v Langley, jakkoliv asi to nejpodstatnější je i tak skryto za oponou, je zde https://zpravy.aktualne.cz/domaci/babis-v-sidle-cia-ukazali-mu-scary-file-o-cine-premier-se-oz/r~1b06e2547bc811e9ad610cc47ab5f122/
      A že součástí onoho „převrácení“, které se stalo trvalým v důsledku tam vzniklých „vazeb“ byl i dva roky potom jeho „nový“ postoj ke kauze Vrbětice – https://www.lidovky.cz/domov/babis-vybuch-ve-vrbeticich-nazval-teroristickym-utokem-omluvil-se-za-svuj-predchozi-vyrok.A210420_153302_ln_domov_litsp

      Mám pocit, že tady někde jsou skryty ty odpovědi, které nikdo nikdy nevysloví nahlas.
      Samozřejmě se mohu mýlit, může být /Kouba!/, že naši – a nejen naši – státní činitelé jednají statečně podle vlastního rozumu a přesvědčení, jen si to myslím, protože „zvonku to tak vyzerá“. A na tom, co si myslím vůbec, ale vůbec nezáleží.
      L.

      1. Tak, tak, pane nicku Lexi, otázky zůstanou asi ještě dlouho bez odpovědi. Jednou sice na povrch vyplavou, ale nebude to letos ani příští rok. Archívy se otvírávají až po desetiletích. Ráda bych se ještě toho vysvětlení „věcí a dějů“, o kterých Vy a JiH píšete, dožila, ale obávám se, že se mi to nepoštěstí (a mým dětem to v té době už bude fuk, protože pravěk….)

        1. Pro vysvětlení si položte otázku, kde jsou v té věci peníze a moc. A hned vám bude jasno.

          Moc=peníze.

          A nemylte se, neplatí, že ten, kdo má hodně peněz, už další nechce. On jich má totiž hodně právě proto, že je chce. A chtít nepřestane.

          1. Obávám se, že skrytě naznačujete směr svých úvah k jedné konkrétní osobě.
            Klidně si nechte svůj názor, jen si myslím, že právě on s tou „mocí“ o hodně peněz přišel. Teď je zcela mimo držbu „moci“, a přesto „tam“ je stále, i když přichází o další množství peněz, které by měl, pokud by se vzdal zcela účasti na vysoké politice, jak po něm rajtují nejen zmetci od nás, ale vlastně kdekdo z EU, kdo má díru do análu.
            Už i proto, že je „personou non grata“ pro ty, koho se ta Vaše rovnice týká v reciproké formě.
            Protože ti jsou ve skutečnosti těmi, kdo drží veškeré otěže KoZa.

            Máte představu, co je „hodně peněz“?
            Tak hodně, aby byl člověk nezávislý?
            A myslíte, že takový člověk potřebuje další a další peníze?
            Znáte to přísloví „Rubáš nemá kapsy“?
            Víte, kdo u nás měl nejvíce peněz?
            A jak skončil, a proč asi?

            Myslím, že tu není místo pro adresnost, byť implicitní.
            L.

      2. To jsou kecy…
        Babiš byl viditelně vyděšený během toho televizního vystoupení – tak, jako nikdy předtím a ani nikdy potom. Hamáček byl o poznání klidnější, ale i tak se mu mírně třásl hlas.
        Kdyby to nebyl nesmysl, řekl bych, že během toho vystoupení stál vedle kamery chlap s nataženým samopalem. Prohlášení o Vrběticích bylo až dva roky po koberečku v Langley. Taky bych řekl, že sem někdo přijel dát pozor na to, jak – co – kdy Babiš k těm Vrběticím řekne.
        Kolářův člověk třeba?

  4. Pro současnou garnituru, vč. medií a tak, je to jejich chleba. Byznys plán, ke kterému se přidali. Jak by tedy mohli prozřít? To jsou peníze, milý pane:-). Dokud hudba hraje, tak se tančí.
    Jsou tří možnosti: starý byznys plán padne u protektora a gubernie budou muset hledat nový, anebo se v gubernii objeví nový byznys plán (ať zevnitř – třeba Vidlák, tak zvenčí – třeba Čajna), pak se pokusí překabátit a zase dojit cecíky. Anebo se objeví nový byznys plán, ať zvenčí nebo zevnitř, který je plně odmítne i po překabátění a oni budou muset jít. A možná i pracovat.

    1. Velmi přesně vystiženo. Současný režim nabízí svým prominentům a posluhovačům takový dolce vita, o jakém by se většině z nich v režimu orientovaném na skutečné schopnosti a výsledky ani nesnilo. Proto za něj tak fanaticky bojují a řečičky o hodnotách jsou jen prázdné kecy k ohlupování voličů.

      Jaká si myslíte, že by byla jejich upřímná odpověď na otázku, jestli by si raději vybrali předlistopadový režim, kde by si zachovali svoje privilegované postavení vůči ostatním občanům, nebo polistopadový, ve kterém by přišli o všechny své výhody a prebendy? To by se teprve vyjevily ty jejich pravé hodnoty…

  5. Opět má Vidlak pravdu. Komunisty před porážkou v 89 R. taky drželo u moci pár milionů priposranych ovci , ale jakmile přišli o vedoucí postavení, dav se probudil.
    Dnes je to podobné, pár milionů priposranych drží u moci Petidemolici.
    Je nejvyšší čas se pochlapit a poslat tu sebranku , tam kam patří!

    1. Neleňte a posílejte, kdo vám v tom brání. Dnes to již asi nestihnete, ale zítra si udělejte čas a pošlete je hodně daleko, skoro co nejdál. Zítra se nám již konečně uleví statečný muži.

        1. Začínám být na vážkách. Souhlasím s „poslat tu sebranku, tam kam patří!“, vybízím autora ať nelení a udělá to neprodleně a vy mne uvádíte jako bázlivce a souznitele s vládou. Probůh, zkuste alespoň trochu chápat psaný text.

    2. Pětidemolici drží u moci Praha, je to bašta libtardů, jako kdysi bývala baštou ODS.
      Starý Ondráček (otec mlátičky) měl pravdu. Oplotit a nechat vychcípat. Protože dokud se něco nepohne v Praze, nepohne se nic a nikde.
      Přes kulky, nebo přes držku, bude bohužel muset dostat Praha, „jakýmkoli způsobem“.
      S ní samozřejmě i Kavčí hory, možná i s mírným předstihem proti zbytku tamních ústavů.
      Připusťme konečně, že cca milion libtardích hlasů (včetně ještě nebezpečnější náplavy) prostě zanedbat nejde.

  6. Na dveře nam klepa bida,
    berňak si ovečky hlida.
    Vodu mame ale svoju
    teplo mame enem v hnoju.
    V lampě mame malu ledku
    na piti plnime petku
    svojou šťavou z bezinek.
    Kastrol je od topinek
    kere pečem bez tuku.
    Čtem vidlaka z fejzbuku.

  7. Téměř v celém Světě zažíváme fenomén, kdy se vyšší politici úplně odcizují svému elektorátu. Udělá se kampaň vyrazí se mezi plebs, a po volbách si najednou jedou svoji agendu. Za pečlivého dohledu a podpory žumpoidů.
    Kde je ta reálná možnost politika či partaj, která evidentně neplní co slibovala, nebo hlasuje jinak než slibovala pohnat k zodpovědnosti, odvolat, trestně stíhat?
    Myslím skutečně reál. Já si umím představit protiargument, kdy se třeba schválí nějaká pochybná smlouva, a lid bude řvát, ale vlastně by měli řvát jen ti co jej volili(volba je tajná), protože ti druzí volili někoho jiného, nebo jim byly volby šumák…
    Ale takto to opravdu nejde.
    A je to tak na celičkém světě, s vyjímkou případů, kdy se něco nevede zrovna těm partajím, které vyhrály navzdory těm šmejdům.

  8. Přestaneme se bát až hrdí ukrajinští starci a ženy (dále jen jako „ukrajinská armáda“) porazí Satana rusína stalino Putina.

    Čestí online putino-bijci se do zákopů k semletí nehlásí, proto budou muset i nadále umírat nebohé ukrajinské ženy a starci alias ukrajinská armáda.

    Ale čestí online putino-bijci, otevírajíce portmonku svých bohatých pražsko-brněnských prominentních rodičů, alespoň pošlou zdarma dron, kterýžto bude už cestou rozkraden. Ale za co by si ukrajinská elita kupovala ty luxusní vily a jachty v jižní Evropě a Americe. A to se vyplatí!

    Sláva!

  9. Média se skutečně chovají tím nejhorším normalizačním způsobem, připomínajícím zbabělou reakci režimu po zveřejnění Charty 77, takzvanou „Antichartu“, kdy média zveřejňovala stovky jmen těch, kteří se proti Chartě vyslovili, aniž by jí četli! Média její text (stejně jako Vidlákovu promluvu nyní) nejen nezveřejnila, ale režim šíření textu Charty 77 dokonce trestně stíhal. K tomu se bohužel dnes také blížíme, když jsou šiřitelé nepohodlných myšlenek pracovně a trestně postihováni. Šílené, kam jsme to dopracovali, s hubami plnými planých žvástů o svobodě a demokracii!
    http://www.regionalninovinky.cz/zpravy/politika/jan-schneider-od-charty-k-anticharte/

      1. To snad ani ne!
        Aspoň se konečně otevřeně projevil, Masaryk rotuje. Kolik asi spoluagentů a spolužáků na Západě „bylo odhaleno“, aby se dalo okamžitě pracovat pro druhou stranu?
        Je to tam vosí hnízdo, v tý Prahee, i vlastní VUML, pardon, Středoevropskou univerzitu si otevřeli. Otravují odtam celou Východní Evropu. Ještě nám to v Východu spočítají, to si pišme. ČR je v čele „pokrokových snah“ tam, barevných revolucí, viz. Prague civil society centre. Stojí za návštěvu, než se skryjí.
        Na vosy existuje Hasičák.

    1. Homer keď sa u nás v AU SAV podpisovala anticharta ,tak som odišiel presne preto, že som ju nečítal. Vedúca oddelenia si ma zavolala a oznámila mi: „Viem, že ste to nepodpísali ale dávajte si pozor a nikde to nehovorte“ …… aj tak bolo v tej dobe… bála sa aj ona problémov … inak AUSAV bol utočiskom rôznych živlov, riaditeľ nedovolil nikoho z archeologov vyhodiť 🙂

  10. Mohli. Ale nerozcupovali. Upřímně, vlastně už si nevybavím, kdy jsem někde zaregistroval, že by se někdo jakýmkoli způsobem zabýval argumentací někoho jiného, než „těch od nás“.
    Není-li někdo „od nás“, jeho argumenty se za argumenty nepovažují, automaticky se jedná o proruskou dezinformaci. Jak jinak, než dezinformaci hybridní, což tomu dodává takové to zlé přítmí. To vše odehrávající se v atmosféře nikoliv pouze v přeneseném významu patologické. Ano, atmosféra v naší zemi skutečně splňuje definici patologie.

    Řeklo by se „jenom“. Nicméně, na ČT24 už mnoho let jede historie.cs. Zváni akademičtí historici, měla by tedy být jaksi očekávána jejich erudice. I tomu tak kdysi bývalo, stejně, jako bývaly ty diskuse a připravení moderátoři.
    Kdy byly církevní restituce? Snad 2012? Tehdy jsem ten pořad sledoval na předposledy. Přítomen tam byl kněz, který na detail kamery ukazoval římskou minci z Kristovy doby. Za přikyvování okolo sedících akademiků u toho rozprávěl o vymrskání kupčíků, ukazoval při tom na minci, že je tam zobrazena holubice – symbol Božího ducha. Velmi a ještě jednou velmi zřetelně však na obrazovce šlo rozeznat, že tam jde o římskou orlici. S pařáty a zahnutým zobákem. Porovnáním jsem si našel, že navíc byla ražena až po polovině prvního století. Tento lapsus byl pro mě šokující, už jsem ten pořad nechtěl vidět.
    Do jara letošního roku. Překlepem jsem zvolil ČT24, pořad zrovna běžel. Tak, schválně, řekl jsem si. No, ještě „lepší“. Chvíli jsem poslouchal, tématem byl Bandera a jeho hnutí. Neuvěřitelné. Přátelsky a nenásilně se banderovci po válce stahovali přes Slovensko. Ženy jim nosily chléb apod. Ale podivné armádní nařízení znělo – sledovat a stíhat. Jakýsi oddíl jim byl v patách, banderovcům nezbylo, než je potrestat. To slovo tam zaznělo. Potrestat… Ze zálohy je postříleli. Víc jsem nedal…
    Ani v jednom případě nic nepřekrucuju, sahá-li jejich archív časově i k restitucím, jsou oba díly ověřitelné. Čili, aniž bych se potřeboval v tom prvním nějak stavět k církvi (vždyť to by mělo zdaleka nejvíc pobouřit právě věřící) nejen zpravodajství. I populárně edukativní pořady už jsou mnoho let cinknuté. Ještě jednou, ne pouze ty zpravodajské, proto taky tento odstavec. A to slovo cinknuté je neadekvátní, výstižnější jsou sračky.

    Co po nich chtít? Nic. Naneštěstí, vzhledem k animozitě alternativy, je toho na jiný výběr málo. Vlastně prakticky nic. Jako hrách o tvrdou stěnu se od nich odráží cokoli. Vidláku, dovolil jste se nemístně vyskytovat? Vy, který jste bez bližšího zkoumání metastázován proruskostí a dezinformátorszvím? (To dle libtardí scény, raději zdůrazňuju, aby nedošlo k mele, jako posledně)

    Netuše tedy pravila, že potírat. Ale jistě jste zaznamenal, že v důsledku Vaší přítomnosti jí (a Mazancovou platformou) byl potřen i Středula. To nelze vymyslet, na druhou stranu, skvělý fenomén. Paranoia, vzájemně požírání, kde to už dokonce potkalo i Lipavského. Jak jinak to říct, než že to se opravdu jen tak nevidí. Sice je to zarytý leninista, což o sobě netají. Měl by za to být potřen už dávno, ale kampak s logikou. Ocitl se však v situaci, kde se měl nějak vyskytovat v přítomnosti Lavrova. Nakonec snad nebyl, ale i to stačilo, že jej potřel (hovny) koněvoklast Kolář. Takže, co k tomu dodat?

    No, myslím je co. Všechno zlé je k něčemu dobré. Aby nešlo o prázdnou frázi, dodávám ji k tomu, co sám říkáte. Za cenu spektakulární dehonestace, tedy pro Vás jistě ne zrovna občerstvující věci, se o Vás dozvědělo skokově tolik lidí. Jakkoli fenomén mlčení a „myšlení si o Vás svého“ má obludnou setrvačnost, nejste odteď jakýsi Vidlák, ale ten Vidlák. Máte tu sice kdesi glosu typu – „neštvi mě, nebo do tý politiky opravdu pudu“, kdy podle Vašich opakovaných slov o to ale ne zrovna stojíte. Ale jestli ono se to nakonec nepřihodí (či už do příslušné míry nepřihodilo) způsobem o Vás bez Vás. Média mají tu vlastnost, že najednou národ zná vlasatou velrybici, o které předtím věděl jen Eduin a buňka Top. Vám taky byla udělena tato balistika. Opět pro jistotu, tím vás k sobě neřadím, stále jde jen o potvrzování Vašich slov o tom mediálním kouzlu. Jimi ve Vašem případě značně nechtěně vykouzleném.

    Už si činím výčitky, jaké jsem si možná nikdy nečinil. Tím svým ponoukáním. Jestlipak já, jak jsem tuhle napsal, se nestanu tím dějinným hybatelem. Jako, co třeba toho Vidláka nakonec z bezpečí svého relaxačního gaučíku do tý politiky sice nadostrkal, ale motivoval jej tu obdrženou tvrdou měnu investovat do runu na banku.
    A ještě fakt pro jistotu do třetice, je to míněno velmi nadneseně. Cosi mi totiž jakoby našeptává, že o mě zas tolik nejde s že s tou měnou naložíte dle vlastní úvahy. I když ale, jé, ten run na banku (míněno samozřejmě vládu) by se mi tuze líbil. Třeba za nic jiného mu nezbývající pozornosti Vašeho milce Bartkovského… 🙂

  11. Uplynulo pár dní od pondělní demonstrace, ale „shitstorm“ proti Vidlákovi v žumpách neustává, zřejmě dokud se proti němu nevymezí i ten poslední zoufalý kretén a vypatlaná blbka. Těšit se můžeme ještě na nějaké ty petice proti Vidlákům a vznik proti-Vidlákovských akčních platforem – jak jsou z těch všech přiblblých seminářů tihle debilové naučení.

    Čekal bych ještě anti-Vidlákovské placky, samolepky s přeškrtnutými vidlemi a pro mladé slečny trička s nápisem „Vidlákům se nedává“. Možná udělají i nafukovacího Vidláka a nějakou tu démošku, kdo ví.

    Je nesmírně legrační, jak nedokáží potlačit svůj „Pavlovův reflex“ a startují si přímo na vidle. Experimentálně se tak potvrzuje hypotéza, že není blbější forma života, než žumpálisté. Jsou jako takový ten „one trick pony“, jak s oblibou říkají Amíci; k tomu mají nulovou sebereflexi a nedokáží své chování a jednání upravit podle výsledku: když to nefunguje, dělají „double down“ – zkusí vše ještě silněji.

    Po pár dnech aktivity dostali Vidláka, mimo okruh několika webů a skupin na socsítích poměrně neznámého, opakovaně do celostátních zpráv a povědomí diváků, posluchačů a čtenářů. A to prosím, zcela zadara! Přitom takové „uvedení značky“ by v komerční oblasti, tímto bezbřehým způsobem, stálo ne desítky, ale stovky milionů korun.

    Být Vidlákem, uvažoval bych o registraci ochranné známky, třeba i na prodej sušenek nebo dětských kukuřičných křupek „Vidlák doporučuje“ etc. Být naživu Přemek Podlaha, určitě by Vidlákovi právníci už vyjednávali milionové smlouvy s dodavateli a prodejci všemožných zahradnických a polních bazmeků a čud. No dobře, trocha sarkasmu a ironie, sorry.

    Zábavné je, že žumpy žádné argumentační řešení nemají – protože jakmile by přešli k racionální diskusi, místo nálepkování, zcela zákonitě ostudným způsobem totálně pohoří. Fšecky jejich „mantry“ jsou neobhajitelné: zelený magorismus, klimatická oteplovací/ochlazovací CO2 pavěda, slunečníky-větrníky-měsíčníky, e-čuda místo aut, „vítězná“ válka Ukrošů v Ruině proti Rusku…

    Obhajují totiž neobhájitelné, a většina z nich to velice dobře ví. Proto je jejich poslední linií obrany, žádné skutečné diskuse a racionální posuzování za žádnou cenu nepřipustit. Což je značně omezuje v rozletu, a jelikož to už léta přehánějí v každém směru, jsou čím dál více terčem otevřeného výsměchu.

    Největší sranda na tom všem je, že přes opakované totální selhání, které utrpěli tímto způsobem třeba v USA v případě Trumpa, své šílenství neopouštějí, ale ženou vše na úplnou hranu, ačkoliv je nad slunce jasnější, že je to úplně zničí. V USA jsou na nejlepší cestě ke znovuzvolení Trumpa, pokud se toho tedy DJT dožije ve zdraví.

    V ČR to není jiné: je to ukázka, že stejně jako je mezinárodní věda a kultura, hranice volně překračuje i bezbřehá stupidita. Stačí počkat, až … hehehe… si naběhnou na vidle.

    Götterdämmerung v Ruině se zdárně rozvíjí, podle všeho už Valkýry sedlají… Gaučování je zkrátka čím dál veselejší a radostnější.

    1. Kdyby na Daiela plivali aspoň jeho jménem Daniel Sterzik. Ale oni ho rovnou nazývali jeho „značkou“ Vidlák. Na to není vysvětlení jiné, než že byli líní si zjistit jak se jeho příjmení čte. Obdobně jako když ta vrchnost co nedávno umřela byla pro mnohé kvůli výslovnosti jen „Kníže“.

      1. To jen ukazuje, jací jsou to „lumeni“, tím myslím úplní idioti: nic tak nevzbuzuje virální zájem a nezvyšuje popularitu, než jistý prvek tajemství.

        Když v pondělí dotáhli do ČT24 to velrybí stvoření Mazancovou, ta ve své hlouposti zmínila Vidláka, a že nechce ani uvádět jeho pravé jméno – čímž přímo způsobila záplavu dalších článků v žumpách, kde se žumpálisté předháněli, kdo udělá Vidlákovi větší „entrée“. Vskutku povedené. 😀

        K dehonestaci oponenta je psychologicky krajně nevhodné, protivníka nazývat přezdívkou – protože to z obyčejného člověka dělá celebritu tak jako tak. I když třeba v negativním smyslu, protože důležitý je onen „impakt“.

        Úplně špatně je, když ta přezdívka je vůči nim samotným výsměšná – tak dlouho haní venkovany, že se to otočilo proti nim: ani v USA nejsou tak neskonale pitomí, aby akceptovali, když si někdo dal v sítích přezdívku „Redneck“ a tím se jim smál do ksichtu už tím jménem – aby ho pod tímhle aliasem uvedli do veřejného prostoru.

          1. k42 taká chyža s alkoholom a dobrým fajčivom by nebola od veci: „U divokého Vidláka“večne plná ……….. 🙂

      2. Vidláka pořád zmiňujíprotože si myslí, že to je dehonestující směšné označení venkovana. Kdyby si byl býval zvolil přezdívku třeba Dobrý hospodář, tak by ji nezmiňovali.

        1. Jen tak dál. Žumpálisté jsou stejní v ČR jako v USA: tam se jim zřejmě povede dostat Trumpa do Bílého domu podruhé.

    2. Vidim, ze se mam na co tesit, az si nekam vezmu mikinu s velkym potiskem „Vidlak“. Ale co, po tech 10+ letech, co ji mam ji nezavrhnu.

    3. Jeste dodatek… Vidlak by to jako „znacku“ nedostal, maximalne tak zalobu za plagiat. Vidlaku, byt nepolitickych pusobi na netu povicero.

        1. Mimochodem…

          Urad prumysloveho vlastnictvi:
          Databáze obsahuje ochranné známky přihlášené u ÚPV, EUIPO a WIPO (s designací pro ČR a EU). Data získávaná ze zahraničí mohou vykazovat nepřesnosti, na jejichž odstraňování se průběžně pracuje.

          Aktualizace zdrojů: ÚPV-ČR : 30.11.2023; EUIPO : 29.11.2023; WIPO-CZ : 29.11.2023; WIPO EM/EU : 29.11.2023; WIPO v řízení : 30.11.2023; WIPO 6ter : 10.10.2023

          Údaje byly získány dne: 01.12.2023 14:20
          525910 351965 13.10.2015 VIDLÁK Platný dokument MgA. Pavel Šich, Vavřinec, Česká republika 29, 30, 33 Slovní
          529733 355017 17.03.2016 VIDLÁK Platný dokument
          Tomáš Neuman, Chlumčany, Česká republika 32 Kombinovaná

          hodne stesti 🙂

  12. Vidláku, máte rozkošné příměry:
    „Tak dlouho stavěli mříže, aby se k nim nedostaly nepohodlné názory, až si postavili klec.“

    1. Kde sou ty co se vubec neboji co vyskoci chrabre jednou za cas na podium ,
      pri povoleny vladou demonstraci. Chteji bejt oslavovany..
      Kdepak sou ty Rajchlove a spol asi schovany. Divejte se na nas jak statecne recnime s povolenim vlady.
      Ja se bojim tech co se perou vo vladu a ministersky kresla , kdyz se nebojim napsat
      prispevek a voni mi ho ukradnou, aby beze stopy a bez omluvy ,tech se bojim uz ted,
      zmizi prispevky a kazdej den , aby je ostatni nesmeli cist.
      Tak soudruzi zacinaji uz ted ,censurou za kterou porad bojujou.
      To je ta jejich pedagogicka a akademicak svobodna cenzura. Toho se neboji.
      V prvnich radach nejsou nikdy a na jiny porad krici ,nebojte se vy dete na ne ,
      ceho se bojite ,delejte neco my vas vedeme ale ZE ZADU !!
      Skoro totalni censurou..

  13. K Zemanovi: Vím, že víte, že slavný Zeman, i přes svou schopnost „namazat si kdekoho na chleba“, byl nakonec nějakými silami (asi) donucen změnit svoje názory a rétoriku ze dne na den. A tyhle „síly“ jsou tady neustále a není člověka, který by jim dlouho dokázal vzdorovat. Pokud si myslíte, že by Vidlák (i kdokoliv jiný) dopadl jinak, tak jste jen další naivové.

  14. Eurposlanec Ivan David v Diskuzním klubu Chrudim (video 01:48:36)

    Toto se z manipulujících médií “hlavního proudu” nedovíte. Jak funguje Evropská unie, měnící se postupně v superstát, která zlikviduje národní státy. Fanatici v Unii na koni prosazují “evropskou armádu”, “evropské zdravotnictví” a zrušení práva veta! Europoslanec MUDr. Ivan David, CSc. upřímně o své práci ve frakci Identita a emokracie. Skeptický k výhledům, trochu optimistický nakonec
    https://www.novarepublika.cz/2023/11/eurposlanec-ivan-david-v-diskuznim-klubu-chrudim-video-014836

  15. A přidám ještě jeden, neb média, to je bezedná studna inspirace :

    Lhaním se plní denně zprávy
    a pravdu v nich hledejme povinně,
    stará moudrost ale praví,
    že pravda bývá ve víně.

    1. Ve víně je pravda skryta,
      řechtají se vepři u koryta,
      Kacíř se trápí, s nápojem má bědu
      Co když napít se má jedu?

  16. Nejmenovaná banka a její nejmenované pohledávky vůči nejmenované ocelářské korporaci…snad jde o jednotlivost, a ne o kartu z celého domečku z karet.
    Jen malé připomenutí :

      1. Banksterismus. Teď páchají grýndýl s emisními povolenkami, padělatelství peněz, inflace, když se jim to hodí tak až hyperinflace. Vždy zbídačování prostolidí a celých států. Inflace je loupež. To je potřeba si uvědomit, když nějaký sedmilhář Kovanda vypráví o spoření si na důchod a jakýchsi pochybných investicích v košer fondech.
        Úspory? tak leda do snadno obchodovatelného materiálu nebo do nemovitostí.

        1. Pryč jsou doby, kdy se vydělávalo obchodními praktikami. Banksteři vyrostli a dnes dojí rovnou státy. Nepotřebují nic vyrábět, na nic držet záruku. O nic se snažit.
          Dosadí své loutky do vlád (DS, nezisk, media), ty pak dělají, co se jim naznačí. Blyšťáci i to, co se i jen pomyslí. Pak se vyrábějí krize, plandemie, společnost se uzavírá a otevírá, úroky se snižují apak prudce zvyšují atd. – to je jejich produkt. Místní gubernátoři pak mají za úkol vybírat daně (stříhat ovce) a přeposílat je pasákům. Většinou se to ještě vypere přes nějakou podporu někoho venku, nebo třeba války.
          Chovají se jako Mongolové na Svaté Rusi. Ti za nejvyšší cenu prodali nárok vybírat stanovenou daň (jarlyk) a kupec (nejsilnější kníže) jim zlato dovezl ve smluveném termínu na smluvené místo.
          Ovšem, Rus nikdy nezapomíná a nevzdává se a svého nakonec dosáhne (jako Číňan, viz. fentanyl v US a jinde a opim v Číně za opiových válek – změnil se jen směr toku). Uvidíme, jestli si umíme my stát za svým.

    1. Kradli si megazlodeji na svoje velky megaduchody duchody.
      Tady zase ukradnou temer vsecky moje prispevky bez vysvetleni..Sou jim vadny..
      Pak este krici ,ze se bojim..

  17. Zdravím Vidláka a dávám za pravdu. Co napsal
    platí a jen mozkoslepí a podplacení to nevidí.
    Stručně jsem to napsal v epigramu:

    Mediální stoka

    A ptám se vás moji milí.
    čím je divná dnešní doba,
    proč jsme tam, kde už jsme byli
    a proč v lidech dřímá zmar a zloba.
    Protože z médií je stoka zas
    a pravda ke dnu klesla,
    zato prachy, vem je ďas,
    dál drží svoje vesla.

    1. Prachy? dneška hybná síla,
      Korupce a lež, toť dnešní víra,
      Pravda? Tou dnes smrdí jenom síra,
      Přec na ohnutý hřbet se neumírá!
      Co na tom, že černá je dnes bílá?

      1. Prachy sou krachy.

        S cim kdo zachazi,
        skonci v bide,
        budou vladnout lide,
        s tim taky schazi.

        Penize v lasce ,
        jiz neplati nic ,
        zacina hic
        bouri se ulice ..

        Svet visi na klice.

        Divna je doba ,
        dnesni i jina
        furt vladne zloba,
        bohacu vina.

        Novy rok , nova
        cerna dira.

        Koho by to napadlo ,
        ze prachy jsou lepidlo.

        Hybna penez sila ,
        hori jako sira ,
        slabne i vira.
        Kam se nam zitrek ,
        otevira?

        Prachu sou krachy ,
        hori jako vichy,
        kdyz cerna, neni bila.
        Svet v kreci skomira.
        Zbejva jen ta vira.

        Tak opakovanosti ,
        sou zase matky,
        zlocinu,lzi a hlouposti.
        plodi v otrocich zmatky ,
        iluse je vira ,
        plna zvesti ..

        Z pekla na nas zira
        bohace grosiku sila.
        Ze sily radosti ,
        Nikdo jich nema dosti.

        A prachy sou lichy
        Prachy sou prach,
        prachy sou vzdycky krachy.

        Lidsky viry a ty viry
        cerny sou jen diry.
        Zivi ,mizi v temnotach..

    2. Pozoruhodny je , ze v demokracii je daleko tezsi aby proti narodni vlada resignovala.
      Uplne dnes nemozny.
      Snadnejsi je svrhnut diktatora.

      1. Tak to je velmi zajímavá úvaha.
        Možná proto, že diktátor musí spoléhat na své lidi doma – držet je pod kontrolou. Je adresný, a každý ho vidí. nese kůži na trh. A když nezajistí dobrou úrodu a počasí pro kmen, je odstraněn.
        Demoška značí, že jsou tam často pimprlata, která mohou rozhodovat pouze o méně důležitých věcech a nejsou závislá na tzv. voličích (volební pračka). Jsou plně závislá na protektorech. Takže, jak je odvolat, když je voliči ani tak moc nedosadili, popř. dosadili z předvýběru? 4 roky to tam vydržet a fíí pryč. Odpovědnost pouze „politická a morální“. Takže, vo co vlastně go?

  18. Vidláku díky za to, co děláte. Po tomto článku by bylo ideální přijít zítra s článkem, který přinese návod, jak a za jakých podmínek lze odhlásit placení koncesionářských poplatků ČT a ČRo, spousta lidí o tom ani neví a spousta dalších si (zatím) netroufla.

      1. akorát pozor, je ten formuzlář je stejný jak na přihlášení tak na odhlášení, akorá musíte přeškrtnout co nechcete a chcete,.

      2. Přesně, to fakt není na článek. Bohužel ale ještě pár měsíců platit stejně musí a navíc listopad již nestihne. Leda rychle v Praze do Jindřišské, pokud ma pořád 24 hodin otevřeno.

      3. Pořád tu píšete ta vaše moudra o potřebách či co, ale nevíte, že co se lidem nestrčí před ksicht v primitivní formě, tak o tom neví nebo nevědí co přesně dělat a nechají to radši být, zvláště češi

        1. Myslím si, že obecné povědomí a vědomí si svých vlastních potřeb a konat v životě tak aby to konání vedlo k uspokojování těch potřeb by mělo patřit do základní výbavy všeobecné vzdělanosti. Pokud to mu tak není a lidi konají proti svým potřebám tak se jedná už o diagnózu, nemoc, či šílenství.

  19. Plán pro chcíplé kobyly
    Ladislav Větvička

    Pokud vam scypne kobyla, postupuje se podle osvědčeneho třinactibodoveho planu:

    1. Obstarame si větši bič a pokusime se kobylu probudit k většimu vykonu (tzv. baliček opatřeni)

    2. Vydavame udivena prohlašeni typu „vždyť ta kobyla vždycky jezdila, jak to, že fčil nejede?

    3. Navštivime susedni země, kde už dluho jezdi na scyplych kobylach a zjišťujeme, jak to robi Černochova  s Pepkem, Adamovu a Pekarovu v Kyjevě). Pokusime se zapřahnut dvě scyple kobyly, abyzme zjistili, jestli se nezdvojnasobi jejich tažna sila

    4. Vytvořime srovnavaci přehledy kobyl v ruznem stadyju scyplosti (ve srovnani s Evropu zme nejlepši!)

    5. Pokud nepatřime mezi lepši pruměr, změnime kryteryja, podle kerych se určuje, jak moc je kobyla scypla

    6. Prohlasime, že slaby vykon scyple kobyly je vysledkem zachazani předchoziho majitela

    7. Poprosime nezavisle neziskove společnosti, kere si sami platime, aby zjistili možnosti dalšiho fungovani scyple kobyly. Zaplatime jim grant na vypracovani studyje pod nazvem „Žadna kobyla neni natolik scypla, aby se na ni nedalo ještě chvilu rajtovat“
    8. Po poradě s veterynařem kupime drahe vakciny, aby scypla kobyla běhala rychleji

    9. Nechame jinu nezavislu nama placenu neziskovku, aby zjistila, jestli by se nedalo kupit ještě dražši vakciny a v tajne smluvě s vyrobcem se zavažeme odebirat vakciny pro buzeni scyplych kobyl na deset roku dopředu

    10. Založime cenzorni skupinu, kera zakaže psat a řikat, že kobyla scypla

    11. Vyhlasime marketyngovu kampaň „Kdo nejezdi na scyple kobyle, je nepřitelem Evropskych hodnot“

    12. Zakažeme mluvit a ukazovat žive kobyly, aby si lidi nevšimli, že scypla kobyla jezdi pomaleji jak živa

    13. Prohlasime, že scypla kobyla byla vždycky našim cilem

      1. Mě to baví. Cinty mohou způsobovat až posilování břišního svalstva.

        Zase nadnášíš ty své potřeby, no budiž ti přány:

        „Každý nejstarší potomek žijící v řadě má podíl na půdě, to jest matka a otec.
        Potomci přebírají virtuální podíly po předcích, dílem. O podílech na půdě rozhoduje matka a otec.
        Podíly na půdě jsou neprodejné, nezastavitelné. Půdu mohou vlastnit jen otcové a matky země ve keré žijí a mají na to důkazy v rodové linii. 100% půdy na našem území patří otcům a matkám z rodových linií našich předků.
        Návrh pro blboně bych formuloval třeba takhle.
        1) chci zdravou vodu v zemi i v dosahu obydlených částí a v každém domě….
        2) chci zdravé domácí, dostupné, levné potraviny … v kvalitě ( další odsek potřeb) ..
        3) chci kvalitní bydlení nárokem pro každého našeho potomka, kerý o něj požádá…
        4) chci dostupný oděv a obutí z naší výroby…
        5) chci bezpečnost na území naší země
        6) chci kvalitní ošetření při nemoci či úrazech a to zadarmo…,“

        Sasinovy vynálezy

        1. Ty s tím máš problém?

          A proč to karikatůruješ že sou to jako moje vynálezy?

          Di se bodnout, jen zavazíš, pořádný potřeby nemáš, žiješ asi taky spokojeně z korporátu nebo z důchodu a tady a jinde jen zabíjíš nudu.

          Nic víc kromě těch otřepaných plků o inkvizici, židlákách nebo sorošovinách stejně nevíš.

          1. Košer sekta je tím podstatným problémem. Ta páchá krize a velkolupičství a války.

            🍥důkazy v rodové linii.

            Jak by se to mělo dokazovat? Zvlášť, když se nechceš zabývat zhoubnou sektou, která v padělatelství čehokoli hraje nejvyšší ligu?

            🍥100% půdy na našem území patří otcům a matkám z rodových linií našich předků.
            Jak toho dosáhneš? Vyhlásíš znárodňování, přerozdělování? Takže plánuješ revoluci?

            1. Tož, kua, do prkýnka, gdyž přinde cígoš, vietnamec, aláhista, že tady má jako podíl na půdě, tak ani nepotřebuju od nich žádnej doklad, vidím né.
              Tak eště maj lidi nějaký rodný listy, aji po tatovi, mámě a dalo by se jít dál, podle jejich rodných listů. No šak sociální inkvizice to pečlivě sepisovala aby byly dokundamenty na vybíraní daní správně plněny.

              Půda se normálně přerozdělí administrativně na počet žijících našich synů a dcer. Za pár generací se to klidně může vyměnit a scelovat. Řezat někomu zahradu asi nigdo nebude, ale práva vzniklá z podílu půdy na rozpočtu a rozhodování, to je jiná. Do těchto práv žádnému cizákovi nic néní.

              Nebo tady dál mají rozhodovat politická nemehla na základě jakéhosi politického přesvědčení?
              No tak to můžeme rovnou zabalit.
              Mu he he

              1. 🍥gdyž přinde cígoš, vietnamec, aláhista,

                Takže nějaký nadčlověk by rozhodoval, jestli se mu někdo líbí? Podle pocitu by pak přerozděloval předtím uloupené pozemky a nemovitosti?
                Znám několik Vietnamců, kteří si koupili dům. Nechali si ho opravit. Po Sasinově revoluci by přitáhla Sasinova hlídka jak gestapo a vyhnala by majitele?

                🍥maj lidi nějaký rodný listy, aji po tatovi, mámě a dalo by se jít dál,

                Popírání, ničení a padělání dokladů, to už deprivanti mnohokrát předvedli.

                Co bys spáchal s majetníky
                desítek tisíc hektarů?
                tisíců hektarů?
                stovek hektarů?
                desítek hektarů?

                1. No, ty to máš v hlavě taky pěkně pomotané.

                  Já píšu o podílech na půdě po našich předcích a ty vysekneš takové pitomosti.
                  Kolik ti je? Jaká revoluce. Vrátit věci na místa.
                  Půda je naše, nebo koho? Ty vidíš jen to v cizákově a to o čem píšou ezoteričtí platonici a sám si nevidíš na špičku nosa.

                  Pozemkový knihy a matrika se těžko falšují, ale i bez nich je údajů o otorcích fšude. Byrokracie si v tom libuje.
                  Prostě vietnamec tady nebude vlastnit našu půdu. Ani ostatní co nejsou naši. Esli jim podílník nějakou půdu pronajme, nemůžu rozporovat, neměl by ani tak.

                  ..“Co bys spáchal s majetníky
                  desítek tisíc hektarů?
                  tisíců hektarů?
                  stovek hektarů?
                  desítek hektarů?
                  „..

                  Nic, prostě by platili za nájem podílníkům, jinak jako podílník může vložit půdu do družstva každej blboň, tomu nemůže nigdo zakázat. Lidi z města by to tak dělali, dostávali by buď deputát nebo podíl na rozpočtu družstva.
                  Smyslem je, že na základě podílu půdy může jedinec rozhodovat o zemi. Nebo je to lepší že o nás bez nás rozhodují cizáci?

          2. Chápu proč zde individuum jako je Sasin necháváte existovat. Budiž mu tedy dovoleno dělat ze sebe blba úplně do nekonečna. Ale popravdě ho mám plné zuby 🙂

        2. Sasin by si měl trochu prostudovat historii. Až do vlády Josefa II. bylo pravidlem, že statek (tehdy se spíše říkalo živnost) dědil nejmladší mužský potomek, samozřejmě pokud byl dostatečně starý, aby mohl samostatně vést hospodářství a uživit rodiče „na vejmiňku“. Důvod byl jednoduchý – otec si podržel odpovědnost za statek po delší dobu. Samozřejmě, že dědic musel sourozencům vyplatit jejich příslušný podíl. Často to během svého života nestihnul a vyrovnání se dočkala až další generace.
          Když zemřel můj pra…předek, tak tomu možnému dědici chalupy (mému předkovi) bylo 14 let. Musel ke staršímu bratrovi do podruží a postupně se jeho rodina propadla do řad té největší chudiny, protože peníze složené starším bratrem do sirotčí pokladny pan správce zpronevěřil.
          Teprve moje generace „Háchových dětí“ začala postupně žít v dostatku.

          1. A já si myslím, že naši předci to dělali obráceně. Že nejstarší a nezdatnější dědí břemeno po předcích.

            Píšou že poddanský statek dědí nejmladší syn. Pokud by se snad … Dělo se také to, že byl nejmladší potomek zdravotně postižený a neschopný vykonávat jakoukoliv….

            Z dnešního výkladu židláckého práva se praví, v konsekvenci totéž…

            ..“ Právo na povinný díl a nepominutelný dědic

            Za nepominutelné dědice jsou dnes považováni jen potomci zůstavitele, přičemž se rozlišuje mezi potomky zletilými a nezletilými.

            Význam institutu nepominutelných dědiců se projevuje v případě dědění ze závěti, jelikož právo nepominutelných dědiců ve své podstatě omezuje zůstavitelovu pořizovací svobodu.

            V případě, že má zůstavitel jen nezletilého potomka, nemá možnost odkázat, byť majetek nepatrné hodnoty, komukoli jinému než tomuto potomkovi. Dnes je stanoveno, že nezletilému potomku zůstavitele se musí v případě dědění ze závěti dostat alespoň tolik, kolik činí jeho dědický podíl ze zákona.

            V případě zletilých potomků, nesmí být tito zkráceni více, než kolik činí polovina jejich dědického podílu ze zákona.“..

            1. Ono se to v historii měnilo. Převod majetku na nejmladšího měl opodstatnění v tom, že ti starší odcházeli do světa a starali se o sebe sami.

      2. Vetvicka , detinskosti, kobyla nuttella , primitivni laciny demagogie..
        Rovnou z prdele tazeny..
        …A kobyla Ludmila , nic takovyho , by nikdy nerekla..

  20. Tvrdý chlap, jo, je to i ten, který se vyhne diskusi, která by byla jen zlou krev plodícím a marných přesvědčování již dávno a zcela přesvědčených?
    Je tím tvrdým chlapem i stratég, který tyto zbloudilé duše nechá ještě tápat i za cenu vlastních diskusního ústupků, protože jen čas mu muže dát za pravdu a polarizace diskutérů přinese jen vyšší zatvrzelost?

    Jo, dneska jsem ustoupil, dokonce ani diskusi nehrotil. V kolektivu VŠ vydělaných a působících lidí nebyl prostor ani na elementární argumentaci. Ti starší mají pod kůží okupaci srpna 1968, mladší inklinují k pirátům = blbí jsou voliči těch druhých. Jediným průnikem je snad nezpochybnitelná neschopnost Fijaláhova bratrstva, kdy argument, že je (Fijalu a spol.) snad platí Babiš aby opanoval příští volby působí úsvěv.
    V diskusi s těmito vzdělanými lidmi však zazněly argumenty, i toho typu že je třeba se ozbrojit až přijdou Putinovi vojáci až sem (marno vysvětlovat, že civil sotva vládnoucí pistolí bude hypotetickému prvnímu okupačnímu vojákovi prvním cílem v hledí útočné pušky) a jeho. šance přežití tak limitují k nule.
    Tak tohle je zážitek z nehumanitních oborů VŠ.
    Oni fakt věří ve stylu černá/bílá, Televize vs podvratné weby..

    1. Jj, na VŠ a do jiných pracovišť placených ze státního rozpočtu realita života ještě zdaleka nedorazila (vis dnešní MUDrlanti), ale i tam dorazí, v průmyslu a reálné ekonomice lidi již pomalu začínají chápat. Nejpozději na konci zimy to dojde i „bystrým“ akademikům a jim podobným …

      1. No, dřív tyto kruhy upalovaly kacíře za jiný názor, a dnes to není o tolik jiné. Akorát by to upalování asi zvyšovalo uhlíkovou stopu nenáviděného heretika.
        Ale Poznání dorazí i tam, zatím bude ochutnávka reality oddálená tím, že mírné navýšení rozpočtu (vypadá na papíru hezky) nebude stačit reálnému propadu hodnoty koruny (inflace). Což pak každý pozná v průběhu roku, tak že nevyjde s prostředky…
        Pak poznají co všechno prodali za líbivé korálky a ošklivé pomluvy, těch co měli dar vidění budoucna…
        Velmi osobně dodávám, že o ty vize budoucnosti jsem rozhodně nestál a jejich postupné naplňování určitě není kryto zadostiučiněním typu “já to říkal”.

        1. Jj, souhlas, myslím si však, že to bude tentokráte mít rychlejší průběh.

          Jinak nejsem anonym, ale původní Kolemjdoucí, jen mě to při zadání mého Nicku do podpisu tak nějak „necenzurovaně“ „nebojácně“ blokuje … čím to bude?!

  21. Hmmm a proč to tedy všem těm amatérům neukážete? Pan Petr Pavel dostal za mě astronomických na naše poměry 3.36 M hlasů. Opozice v Polsko, jo to byl výkon, při rekordní účasti jasně vyhrát volby. Fico vidím pořád umolousaných ani ne 23%.

    Když je to tak jednoduché, tak opravdu někam kandidujte a ukažte, jak snadno získáte třeba křeslo senátora? Nebo že byste se jen planě kasal a ve skutečnosti ty hlasy lidí nemáte? A přeci jen pečlivá práce s médii a daty nelze v demokracii jednoduše obejít?

    Dumejte dumejte řečeno Vašimi slovy.

    1. Prezident republiky přijal Alexandera Sorose
      30. listopadu 2023

      Prezident republiky Petr Pavel přijal ve čtvrtek dne 30. listopadu 2023 v 11.00 hodin na Pražském hradě amerického filantropa a předsedu Open Society Foundations Alexandera Sorose.

      1. Kolik TNT bude třeba? Domluvím příhodný ekvivalent u výrobce, i jich se ceny energií dotýkají takřka smrtelně (Explosia a.s. dávala desítky procent obratu jen za topení ze sousední Synthesie )

      2. Proboha, u toho vorvaně z Litoměřic se držíte hesla orel much nelapá a na zdejšího obecního blba byste reagival ? Škoda energie.

        1. Ale mouchy casto lapaji ty orly.!!
          Vetsinou do siti…Az kdyz se nikdo nekouka.
          Mouchy jsou zde metafora, jsou taky vzajemne lzi a tez nalhavani sami sobe…

      3. Hnutí Marek Hilšer do senátu má 7 členů. Na činnost hnutí přispěla ČR v roce 1921 částkou 900 000 Kč.
        A to se vyplatí!

    2. Milé jelito,
      soudruh komunista a aspen agent PePa107 je prý krásný. Skvěle působí na studenty, jak tvrdil košer agent Petr Kolář. Tlampače hlavního proudu a podvodné agentury výzkumu veřejného mínění ho cpali dopředu. Lid prostý je zvyklý poslouchat takové podvraťácké nápovědy.
      Proti tomu Tomáše Březinu vyřadily podvodné čachry aspenisty preVíta a košer přepočítávací agentury.
      Tak si tady žijeme, ovládáni lžemi, propagandou, lupičstvím, čachry a genocidními praktikami nadlidí.

    3. Stádo životních nul v čele se scallopem a jeho klony typu anonym, jan, kolemjdoucí či achjo si osobují po někom něco chtít? Tak to je vážně dost komické. Co bude příště? Skok z třicátého patra, protože jste skálopevně přesvědčení, že umíte létat, protože si to prostě myslíte?

    4. „…tak opravdu někam kandidujte a ukažte, jak snadno získáte třeba křeslo senátora…“
      Nevysírejte. Vidlák/Sterzik je „veřejně dekonspirován“ cca rok. Předtím snad ani fakt nechtěl. Teď je, ale politická pověst se buduje léta – když neste tzv. „kontroverzní“ a Režim proti vám nevede shistorm. Nehledě na prachy. Nejšetrnější senátorská kampaň – tak 1 roční plat (nic pro zavedené partaje , dost pro tátu od rodiny) + 2 měsíce života-.

      „Nebo že byste se jen planě kasal a ve skutečnosti ty hlasy lidí nemáte?“
      Jde pod svým jménem do Veřejného prostoru. Vy se ani nepodepíšete, tak nevysírejte. Nemůže objektivně vědět, zda má hlasy lidí. Ovšem to, co říká, je vnitřně konzistentní, a čtenáře to má. Vy ne.

      „A přeci jen pečlivá práce s médii a daty nelze v demokracii jednoduše obejít…“
      V médiokracii, což není Demokracie, ale řekněme „reálná demokracie“, po vzoru reálného socialismu.
      S médii pracuje. Dokonce je k tomu vyzývá. Média samozř. neuposlechnou, nebo to je podstata shitstormů a cancel kultury. A vůbec, nevysírejte.

      1. Vy se nebojte protestujte , my na podiu z toho vysekame miliony ,vod vlady ,
        za vytecne placenou opozici . Potom kdyz nas zvolite, vlada bude opozice.
        A Sororosove prijedou zase, rozdavat prikazy.

    5. Motáte parlamentní volby a prezidentské volby. Jsou to zpravidla nesouměřitelné systemy s jinou dynamikou a jiným výchozími podminkami.

  22. Ste podělaný napsat aji normálních 10 potřeb pod sebou a stát si za něma. Volit je, Vyžadovat je, Bojovat za ně.

    Místo teho spousta pitomých otázek.
    A jak že to má vypadat a gde se to jako bude sečítat, no ale dyk ve volbách můžeme volit jen ty hlavy fialy, koblihy nebo japonce .

    A pak přiběhnout tetky a stréci s OTama, že jako mají něco eště zajímavějšího.

    Pak před spaním přitečou veletoci mouder. A začnou pouštět všechna vysraná moudra světa kořeněné atlantickou demosgrácou a začnou přebírat lejna od kobylinců.

    Ti začnou oslovovat masy blboňů, keří ani nevědí o kom o čem mluví, ale je to slohově vybičovaný, že si to snad aji ukládají do elektronické paměti.

    Serete mě.

  23. 🍥energie musí být drahé, aby nám planeta brzy neshořela nebo nezapadla sněhem

    Nejnovějším hitem europosrance Údi Niedermayera je, že elektrika je drahá, protože prý Česko nezavádělo odsouhlasené evropské normy. „Je přijímán Lex OZE II, který zavádí
    energetická společenství a úložiště, což může vést ke snížení ceny energie,“

    to nevymyslíš!

    1. Ta energetická společenství umožňují teoreticky mít lacinější elektřinu. Může to fungovat jako fígl, jak se vyhnout energo obchodníkům a vekslákům. Ale nemám chuť zjišťovat kde v tom mají fintu a past. Která v tom nepochybně bude. Protože to dělali stejní šmejdi jako ti co způsobili dnešní stav. Od emisních povolenek až po burzu s Německem.

      1. Re: adx

        Princip je tentýž.
        Do společenství nasypete prachy (o které samozřejmě jde až v první řadě) v podobě pořízení slunečníků, větrníků a měsíčníků, bateriových úložišť, potažmo mastňoučkým příspěvečkem na posílení přenosových sítí (nynější navýšení paušálu).
        Dále budete platit menší paušálek za řízení provozu komunitní sítě, pokutičky za nedodržení odběrů dle síťových grafů, nedodání či předodání elektrické energie do virtuální „komunitní“ sítě.
        Kvůli schopnosti dodržovat odběrové grafy (abyste neplatili se soudruhy sousedy další čím dál mastnější flastry) si nakoupíte další miliónek hoven.
        Po dvaceti letech provozu, kdy celý ten ansámbl bude dávno definitivně na odpis, zjistíte, kolik jste vlastně prodělal.
        Prohlásíte „KUWA“ a půjdete se ze žalu ožrat levným krabicovým vínem. Tedy pokud na něj ještě budete mít.

      2. No finta je samozřejmě v tom, že se chystají lidi více podojit.
        Věc se má totiž následovně – u nás není větrno, takže zbývá fotovoltaika, která nefunguje od západu do východu slunce a v zimě zhruba 1-2 měsíce. Cílem tohoto snažení tedy je, aby se uvolnilo k obchodování co nejvíce energie, no a protože se nemůžete úplně trhnout (pokud nebudete mít úložiště na 2 měsíce provozu), tak přesun těžiště příjmu do oblasti, která se nepočítá podle odběru.
        Cílem tak bude stejný příjem pro energobarony jako dnes + zvýšený o uvolněnou energii, kterou prodají do světa. Pro uživatele to znamená okamžitý náklad navíc (pořizovací náklady na fotovoltaiku) a po nějaké době stejná výše placení jako dnes, ale za podstatně nižší odběr (noc + zima) … proto se navyšují všelijaké přenosové atd. poplatky. V teoretické rovině trošku a krátkodobě vydělají ti první.
        Bude to stejné jako se zateplováním paneláků a bytových domů – po zateplení výrazně klesla spotřeba teplárnám, ale ty přeci mají nějak nastavený rozpočet a plánovaný zisk … takže při nižších dodávkách museli zdražit, aby zaplatili provozní náklady a splnili plánovaný zisk, přičemž odpojit se nemůžete.
        A dotace a další různé evidence slouží jenom k registraci, aby bylo možno adresně vypsat budoucí daně, když příjem za skutečnou spotřebu bude řekněme desetinový.

        1. Konkretni pricina toho vseho nekonecnyho, je ten vyskyt nejhorsiho plynu ,
          f dejinach lidstva CO2, v sodovkach a napojich. I pivo by meli zakazat .
          Ale korporace muzou skodit jak chteji..Prikaz globalne vyvazet a dovazet, je asi
          vubec, ze vseho nejhorsi..Skodlivin udesne ..

        2. Jen doplněk k předchozímu – kdo má čas a chuť, tak si může vyhledat např. na „Hlídači státu“, jak nestydaté dotace čerpá ČEZ od Ministerstva životního prostředí na budování malých fotovoltaických elektráren v různých „Horních- Dolních“. To si to za ty obrovské zisky nejsou schopni zainvestovat sami? 🤔. Jo, vlastně, já zapomněla heslo dne „Podoj, kde můžeš“…

    1. Marijá Kristo Pano, a kdo nás nyní zachrání před Fijaláhem? Sháním černé kuře na temnou mši! Nad čistotou panen před místní ZŠ mám poněkud pochybnosti, zejména po cenových nabídkách (aniž bych vyslovil poptávku asi čekaly nějaký casting. :-O)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *