22 listopadu, 2024

Kde jsou ty peníze?

Přátelé, můj předchozí článek vzbudil natolik slabou odezvu, že se stal v podstatě zbytečným. Nezbývá mi než konstatovat, že hnutí Česko na prvním místě bude do voleb asi definitivně zapomenuto a sebepohřbeno. Dějiny jdou už jiným směrem. Omlouvám se, jste zvyklí na lepší čtení. Abych vás odškodnil za naprosto zbytný text, pouštím článek na další den s velkým předstihem.

Tak jsme se dozvěděli, že Ústavní soud posvětil vládní snížení valorizace důchodcům. Proti snížení byli tři soudci z patnácti. Ti, které nominoval ještě Miloš Zeman. Všichni ostatní souhlasili s obráním seniorů, protože přece na zvyšování důchodů není žádný nárok. Co na tom, že inflace je mnohem vyšší než ty valorizace. Co na tom, že ceny energií se v podstatě ztrojnásobily. Co na tom, že se škrtly slevy na jízdném.

Reálná výše důchodů by se díky Fialově drahotě propadla tak jako tak, ale díky skvělé práci Pětikoalice se propadne ještě víc.

Myslíte, že celé to opatření k něčemu bylo? Máme konsolidovanější finance? Podařil se vyrovnaný rozpočet? Důchodci si odtrhli od huby, vypnuli topení, nainstalovali kamna a odpad třídí na hořlavý a nehořlavý, je to těžké, ale Stanjura hospodaří s mírným přebytkem… Zlatý voči. Schodek rozpočtu za rok 2023 je nominálně tři sta miliard, ale reálně ještě o sto dvacet miliard víc. Stát zemědělcům včas nevyplatil dotace a hodně se kouzlilo s účetnictvím, aby se ten průser nějak zaretušoval.

Samozřejmě, žádný pravdomluvný intervjuk se na to nezeptal a neřešil to.

Co se stalo s těmi penězi, které si naši otcové utrhli od huby? Kde jsou? Na Ukrajině. Protože to jsou priority Fialovy vlády. A teď už konečně i víme, proč jsou to priority jeho vlády. To bylo keců o spravedlivém ukrajinském boji proti agresorovi. Sláva Ukrajině, gerojam sláva… už brzy slavně zvítězíme nad mongoloidními hordami, protože tady na Západě máme všechno nejlepší a Rusové musejí dolovat čipy z praček… a ejhle, ono je to normálně kvůli prachům.

Ve válce je vždycky bordel, ale pak se najednou dozvíte, že u nás máme takovou pěknou malou kampeličku, kde má Blyštivý Péťa uložený mizerný milionek, který „zapomněl“ uvést v daňovém přiznání a pak se začíná mluvit o tom, že se ausgerechnet přes tento velmi renomovaný finanční ústav posílají Ukrajinci peníze za munici. Nač používat banky, když máme družstevní záložny, že?

Ano, milí senioři, přesně tam skončily vaše peníze. Oni vás obrali, zemi zadlužili jako nikdo před nimi, peníze poslali na Ukrajinu, kde se jich část vystřílela proti nepříteli, který je den ode dne silnější a útočnější… a část peněz se vrátila, aby bylo z čeho platit nemravný život na vysoké noze.

Všimněte si, za ty peníze se nepostavilo nic. Normálně se prošustrovaly. Nevznikla žádná nová továrna, nevznikla žádná přehrada, žádná elektrárna. Vláda jen na zastropování cen zaplatila víc, než co by stál temelínský reaktor, ale žádný reaktor se nestaví. Ani základy nekopou. Jen už je jisté, že ho bude stavět Westinghouse. Američani mají samozřejmě rozum, takže si ten reaktor koupí u Rosatomu, ideologicky ho očistí, zdvojnásobí cenu a namontují ho u nás. Budeme asi překvapeni, kolik amerických inženýrů hovoří plynule rusky…

Takže si to shrneme… důchodci byli obráni, ústavní soud to schválil, za ty peníze se nic nepostavilo, jen se toho hodně rozstřílelo na východní frontě, všimné se vrátilo přes obskurní kampeličku… To se nám to hoduje, když nám to lidi platí. Ale nedej Bože, že se ozvete. Jen zkuste někde říct, že se vám to nelíbí. Když vyjádříte svoje emoce, vztek a frustraci, když to v Karviné řeknete ministrovi vnitra na debatě bez cenzury, tak o vás Šafr s Hovorkovou napíšou, že jste lůza se kterou se nedá bavit. Pražští liberálové z vás dostanou osypky a semknou se pod mateřská křídla naší líbodémo, protože jste hrozně zlí a nenávistní. Jeník Cemper s Romanem Mácou hned udělají analýzu vašich dezinformací a Česká televize to převezme.

A takhle si tu žijeme…

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

338 thoughts on “Kde jsou ty peníze?

    1. Mají to soudruzi dobře a hodně dopředu naplánováno. Dnes všechno v rukou libtardů, rozvědčíka na hradě ohlídá strejda Aspen, komunisté nezachrání ani KK, jakkoli se snaží, seč může. Alternativa rozdrobená, vedoucí síla, která by se brala za zájmy těch dole, chybí. Mají se lidé stále tak dobře, že doba ještě nevygenerovala potřebnou stranu s vedoucí osobností?

        1. Aha, ja ted moc net nesledoval. Drzim mu palce, takze moc nemuzu psat.

          (tenhle prspevek byl napsan nosem a nebylo pri tom ublizenu zadnemu zviratku)

          1. Re: jozka

            Musím vás velmi důrazně pokárat, neb jste neuvedl pohlaví svého nosu a preventivně jste se pak nevyvlékl z možnosti sexuálního násilí vůči svému orgánu. Rozhodně byste neměl opomenout založit do svého archivu prohlášení, že váš nos psal dobrovolně a nechtěl zrovna vysmrkat, tudíž neutrpěl újmu.
            A vůbec, máte v nose paví péro, vy jeden noso-psací zkrachovalče?

            1. Muj nos se jete ohledne pohlavi nerozhodl, ale brblal neco o tom, ze tyhle picoviny jsou na kokot nebo kokotiny na picu, presne jsem ho nezaslechl.

    1. Trambus – Targus napsal:
      25 ledna, 2024 (13:21)

      Kéž by jste měl pravdu, ale tohle není Vlkův styl, takhle Vlk nezačínal:
      „Vlk vydal materiál, kterým udeřil hřebíček do hlavičky.“

      Nepředal vlčí lonže?

    1. Nejvíc se mi líbí ta myšlenka „Dovolit fondům prodělat, aby se jako nebály víc investovat a pomohlo to ekonomice.“ Hernajz, a já myslel, že ty peníze mají pomoct budoucím důchodcům, co si je tam střádají. Já myslel, že jde o důchodové, nikoliv investiční fondy. Přemýšlím, JAK vyřeší životní situaci důchodce, pokud počítáme s možností, že se jeho peníze prošustrují. No, máme co jsme si zvolili.

      1. já to tu už psala, proč jsem to zrušila. Náklady na provoz spotřebovaly všechno čím měl stát pomoci a ještě zbaštili kus toho co mělo být uloženo.

        I bez zamýšleného dovolení

  1. ladary napsala,že stát měl nejvyšší příjem za poslední roky,proč tak vysoký státní dluh.
    Chtělo by to doplnit i výdaje státu.Ještě si počkáme na statistické udaje o vývoji HDP za rok 2023.
    Každé 1% procento růstu HDP, činní příjem 45 mld do státního rozpočtu

  2. Jak je to (možná) s tím rozhodnutím US.

    Včera před tím slavným vystoupením Šimíčka pobíhala před US redachtorka z ČT a chňapla k rozhovoru traktorystu.
    Na otázku, zda má demolka plán B pro případ výhry ANO u soudu, odpověděl Jurečka tajnosnubně, ať interviúčka raději počká na ten rozsudek.

    Věděli už předem, hoši.

      1. Předem to bylo zcela jasné i bez výměny kašpárka.
        Ale tyátr pro populus to byl obrovskej, to se musí nechat.
        Akorát dřív to bývalo ve stylu chléb a hry.
        Nyní jen hry.
        Potažmo absurdní dramata.

    1. Kozel zahradníkem. Umí se pohybovat v prostředí sobě vlastním:-)
      Prezidentem? To ne. Na tuto funkci si parazit možná vychovává a schovává (aby se nám politicky nikde neumazal) Farského. Nebo Danushii….?
      Premiérem? Možná. GP má rád lidi, co se nebojí (jen GP se bát musí) a jeho strana je plná bouchačů, co si umí sáhnout, třeba na dotace. Ostatně, názor na tuto jakožestranu kdysi krásně vyjádřil už nesmrtelný Kalda.
      V každém případě, svěřit tomuto typu zrovna silové ministerstvo může být sebelikvidační chybou Fialy a spol. Má v rukou výkonné složky a nebojí se je použít, jak je třeba. To už jsme my pocítili. Nyní to začíná asi cítit Fiala, ty články nebudou náhoda. Pokud je neprobudí zkušenost pirátů (malé p je tam úmyslně), možná jim „zakroutí krkem“. To je metafora, samozřejmě. A citace, k tomu neúplná.
      Takže Vítku, ukažeš, co v tobě opravdu je?

        1. Dávejte si pozor na svá přání, mohla by se Vám vyplnit. A z tohoto by nám mohlo být hodně špatně všem.

          1. Mně snad ne, byla jsem u řady pitev, tak bych to snad zvládla. Zajímaly by mne řezy tím, co má v hlavě místo mozku.

        2. Alef:
          Tak já nevím. Tahle otázka v souvislosti s preVítkem mi evokuje poctivého pražského exhibicionistu….a ne a ne se té představy zbavit.

            1. Ja ne. Ja se dostal jen „tady se nekdo probod nebo si nasral do bot“.

              A na stavbach koluji i peprnejsi, co si budem vykladat, ze…

      1. Mě hlavně fascinuje, jak si Fiala nechá STANem kálet na hlavu. A s ním i celá ODS. To se fakt nepoučili osudem Pirátů? Ale může si za to Fiala sám. Tak se natřásal v „hodnotové politice“, až se stal na těch pidižvících bytostně závislý. Takový měl strach že by ho požral Babiš, až se nechá zlikvidovat Rakušanem…

        1. Fiala – to je ten co se nechal zaměstnat v Agrofertu a očištěn dělá Bocianovi ministra školství nebo pro vědu? (Ups… tohle je z lepšího příštího :-))

  3. Zdravím Vidláka i všechny diskutující,
    včera jsem si poslechl vyjádření US a po odstranění slovních kudrdlinek jsem si to přeložil do lidštiny.
    Moje zjištění je,že US je zbytečně drahá instituce a může být zrušena a její budova darována našim
    vládním stranám.
    Vyjádření US chápu takto.
    Nárok na valorizaci vznikl,ale vlastně nevznikl,protože kdyby vznikl tak by zadlužil republiku a obstrukce opozice nejsou konstruktivní ,protože nepodporují vládní návrhy.
    Pochopil jsem to dobře?
    Proto bych opozici navrhoval ,aby do sněmovny vůbec nechodila a soustředila se na pořádnou manifesteci,protože v PS stejně nic neprosadí.

    1. Mám stejný pocit. V nálezu Ústavního soudu jsou konstatovány důvody, které Ústavní soud vůbec nemůže hodnotit. Mají se starat pouze o ústavnost, ale tam je milion keců, které nemají s Ústavou nic společného, které jsou politické.

      1. Myslím že nazrál čas znovu vytvořit v ČR (nekrást tady) poddanské a vrchnostenské soudy. Alespoň by byl legalissován dvojí metr, který soudy všech stupňů tak často používají. Myslím že zpravicované ovčanstvo by kouslo i tuto změnu. Vlastně bychom nejspíš nezpozorovali žádnou změnu. Ve volnětržní ekonomice se dá zdůvodnit nákup kladného rozsudku stejně jako nákup lepších rohlíků

      2. Tak, tak, To by tak hrálo kdyby US(A???) rozhodoval např. o výdajích na válk….eh, na obranu. Kam bychom s takovým US došli ?!?
        Veškerá moc ve státě se odvíjí od moci lidu.
        Jsou ústavní soudci a ústavní soudkyně lidmi ? Jsou.
        Pročež rozhodovali, rozhodují a rozhodovat budou tak, aby si tu veškerou moc uchovali i nadále.
        Jak prosté, Pinocchio !

        Až tam nahoře (anebo dole), až tam se rozhodne, zdali lid konal dle Boží vůle, anebo jen na základě své vůle. Až tam to bude definitivní. Soud Poslední Instance (SPI), jedněm království nebeské, druhým věčná boží muka. Tam to bude už bez možnosti kát se, konat nápravu, žádný právník ani žádná právnička je z toho nevysekají. Šlus. Abtreten.

  4. Několikrát jsem si pana Vrábela pustila a nikdy jsem to povídání nedokázala doposlouchat do konce.
    Všichni mu škodili, všichni škodí naší zemičce, jen on je ten nejlepší na světě. No a jelikož jeho žena je Srbka a náhodou podniká v nemovitostech, nabízel nemovitosti ke koupi.
    Každý se nějak živí že, ale totok už bylo moc.
    Stačilo volit budu, Matěje Gregora ráda poslouchám, ale Svobodné tedy ne. A ANO má voličů dost.

    1. …že oni chtějí nějakou akci, třeba nějakého akčního důchodce, kterému z toho blahobytu přeskočilo, z nahrabaných milionů si pořídí rovnou salvový raketomet (a ne jako nějaký chudý student -zbraň na úvěr) a srovná redakci Novinek se zemí?

    2. Ten článek na Novinkách má víceméně pravdu! Je potřeba ho ale vzít na vědomí celý, ne jenom titulek a perex. Od devadesátých let většina našeho bývalého (obrovského) národního bohatství prosakuje do soukromého sektoru. Privatizační majetky tehdy lítaly vpravo vlevo, nějakou etiku uprostřed té euforie nikdo moc neřešil – vzpomeňte si na Klause a ty jeho slavné rady, že by se mělo „na chvíli zhasnout“… Vyrostla tady celá nová ekonomika, byla to divočina a kdo dokázal popadnout příležitost za pačesy, tak se na tom parádně udělal. A výsledek dnes je ten, že tady máme celou škálu důchodců – od opravdu chudých, přes průměrně, až po důchodce značně bohaté. No a pak už je to stejně ošidná statistika jako s těmi průměrnými mzdami, že. Pomoc chudým důchodcům (, …) je potřeba, ale měla by být adresná. Mimochodem, představa, že každý důchodce má automaticky nárok na vysokou životní úroveň, protože „si to zasloužil“, je po 34 letech demokracie a tržního kapitalismu absurdní. O podobných nárocích se dalo ještě bavit tehdy, za socialismu; dnes už je to úplně mimo. Rozumí se samo sebou, že úpravy valorizace se patří provádět legislativně čistě, ale co byste už chtěli v tomhle Kocourkově.

        1. No myslíte, že v celé jižní Americe, Africe a většině Asie nějaké důchody vůbec mají? Důchody jsou jen v Evropě a vláda dělá 30 let vše pro to, abychom se zařadili mezi prvně jmenované. A kolik je států v Evropě? Jistě takové Rumunsko Bulharsko Srbsko, na tom budou hůře a z těch zbylých zemí být 10. může znít, že jsme na chvostu toho zbytku. I tak se může manipulovat. A otázka kdy do toho důchodu mužem , v tomhle budeme poslední.

  5. Počteníčko ke kávičce a loupáku pro důchodce v Česku. Upozorňuji některé důchodce, aby si nejdříve sedli na židli a přelepili ústa leukoplastí, aby při čtení nespadli ze židle a nevypadla jim z úst protéza, no prostě aby si neublízili.cc🤐😜

    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesti-duchodci-jsou-v-kvalite-zivota-desati-nejlepsi-na-svete-40458433#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

        1. Archangel_Michael napsal:25 ledna, 2024 (11:11)
          Máte pravdu.

          Valorizace penzí = zlodějna, lhaní a záměrné podvody v míře, které Česká republika dosud nikdy nezažila
          Publikováno 27 února, 2023 | Autor: vlkp
          9 Votes

          Nic jednoduššího, než se přesvědčit na oficiálních stránkách Evropské unie, konkrétně Eurostatu: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:Population_age_structure_by_major_age_groups,_2009_and_2019_(%25_of_the_total_population).png
          kde naleznete následující tabulku demografie jednotlivých členských států, ale i těch podstatných – nečlenských:

  6. Jen mám dotaz na znalé. Jak je to vlastně s těmi mraky lítajících bombardovacích či výzvědných dronů? Čím jsou poháněny jaké mají ?baterky? že vydrží tolik km? Když kdejaká baterka vydrží minimum. Máme u nás nově nabíjecí panel – a furt tam jsou připojeny dvě motorky – auta nee. Což mi připadá , že když zajedou ráno do roboty a veřer zpět pak musí hódně dlouho nabíjet. A přité ceně EE. Je mi to nějak divné. Poví, kdo ví?

    1. Ty velké mají proudové motory, článek z roku 2020 Konstrukční kancelář Tupolev vyrobila sérii výkonných proudových bezpilotních letadel, jež byla určena k strategickému průzkumu a mohla se směle měřit s čímkoliv, čím disponoval Západ. Prvním sériovým strojem byl Tu-121 Jastreb alias DBR-1, který nastoupil v roce 1964 a definoval základní koncepci celé této série, která už se poté v zásadě nezměnila. Měl štíhlý trup, trojúhelníkové křídlo, startovací raketové motory a letový proudový motor, se kterým dosahoval rychlosti až Mach 2,5. Svým vzhledem tudíž připomínal spíš řízenou střelu, ale nesl průzkumné přístroje. Na konci 70. let jej nahradil Tu-141 Striž neboli VR-2 a krátce poté následoval Tu-143 Rejs alias VR-3, který byl zaveden i v československé armádě. Posledním sériovým typem se stal Tu-243 Rejs-D, který se ovšem začal vyrábět až roku 1994.

    2. Re: ema

      Nejdříve bych upozornil na chybu, či spíše nedokonalost v názvosloví.
      Používá se jedno slovo – dron – odvozené zřejmě z nějakého anglicizmu, adekvátně zkomoleného US nápaditostí, kteroužto obvykle objasňuji na příkladu jídla „hot dog“ – v doslovném překladu „horký pes“.

      Drony se používají v obrovské velikostní škále od miniaturních velikostí- např zde –

      https://www.rcprofi.cz/mini-drony.html

      až po faktická dvojčata normální letadel.
      Jinak já s oblibou tvrdím, že vše podstatné z techniky (zejména automobilové) bylo vymyšleno do první světové války (včetně), což o dronech platí taktéž.

      Zde:

      https://cs.wikipedia.org/wiki/Bezpilotn%C3%AD_letadlo

      P. S.: pokud si otevřete stránky s těmi minidrony, najde u každého čmeláka i pokec k bateriím, k čemuž směřovala jedna z částí vašeho dotazu.

  7. Kvituji, že i sám Vidlák uznal, že minulý článek byl zbytečný. Tenhle čerstvý je úplně jiný level, takže pochvala. Klidně podepíšu.
    V česku s.r.o. moc peněz a síla stodevítky prolomily všechny meze. Že tahle cesta vede do pekel, vědí všichni soudní, krom ústavních soudců. Pozoruhodné.
    Jakže se ten politický systém nazývá, kde peněžní moc korporací se snoubí s vrcholnými politiky?
    Korporatokracie?
    Někde se psalo, že to je jen jiný název pro obyčejný fašismus.

      1. Re: Horal

        Kleptoman povětšině nebývá lupičem, nýbrž zlodějem.
        Mezi krádeží a tzv. eLPíčkem (loupežné přepadení) je dosti podstatný rozdíl.

        Řekl bych, že soudruzi jedou bez jakýchkoli skrupulí a je to SOUSTAVNÉ loupežné přepadávání, protože na jejich straně je výkonná a ozbrojená moc, tedy soudy, policajti, vězeňská služba.

    1. WEF také aktivně podporuje „stakeholder kapitalismus“,  
      definující je to „forma kapitalismu, ve které se společnosti snaží vytvářet dlouhodobou ‘hodnotu‘ s ohledem na potřeby všech zúčastněných stran a ‚společnosti‘ jako celku“.

      Prostě košer fašismus,
      „partnerství“ mezi vládou, košer korporacemi, NGO, odbory, školstvím, MSM… společné „dobro“ až do koncentráků, válek za „naše hodnoty“ nebo koronafašismus.

      Kým jsou určovány „potřeby společnosti jako celku“?

      Zpráva Rockefellerovy nadace uvádí:
      „Úspěch bude vyžadovat četné změny v politice, praxi a regulaci.“
      https://necenzurovanapravda.cz/2024/01/dynastie-rockefelleru-jsou-to-prave-oni-kdo-ovladaji-svet-video/

      1. Také inkluzivní kapitalismus. Krásný novotvar. Inkluzi si zvláště GP oblíbil. Už před rokem to takový Bill Clinton neustále skloňoval ve svých projevech. Znamená to, že se všichni a všechno (i byznys) musí zapojit a být zapojeni do budování odvážného nového světa. Prostě, nebude úniku. V korporátech už dnes jsou školení o diverzitě, zaměstnanci podepisují papíry o provedení a porozumění. A oznamovací skoropovinnost je už také zavedena. JJ.

        1. Vlady zarizuji valky pro korporace, z valek je nejvetsi zisk.
          Po valkach zase zisky. Vybudovat znicene a vyzbrojovat na dalsi valky.
          Velky valky sou moc lepsi, nez maly..
          Na ten zisk pro bohace , vlady vysavaji obcany.
          Bohaci si porizuji vlady za sve zisky.
          Korporace zamestnavaji psychopaty na delniky..

  8. Pane Vidláku, článek nebyl zbytečný, ale dobré memento.

    NADUTCI !
    Jan Schneider

    …… VŠEM organizátorům setkání všemožných opozičníků, dezolátů, disidentů a všelijak současným vedením státu urážených lidí, kteří mají svědomí a odpovědnost za osud této země a jejího obyvatelstva!……
    …..Takhle si zatleskali, jak to bylo pěkně povědíno, a šli domů.

    Pětidebilice mezitím ale maká jak šílená! Připravuje děsivé zadlužení státu nákupem naprosto nepotřebných zbraní!

    Připravuje zostřenou novelu branného zákona! Stále zmenšuje prostor pro svobodné vyjadřování!
    Chce nepohodlná média vyhladovět, možná po vzoru předlistopadováho režimu připravuje plány internace nepohodlných osob (alla „Akce Norbert“)!
    Důchodce okrádá, zemědělství likviduje, podnikatele utiskuje, do všeho leje ideologický jed!
    Už i mezinárodní statistiky potvrzují, kolik bohatství nechává tato hrůzovláda z této země vysávat a jako z kolonie odvádět pod nejrůznějšími záminkami!…..

    …. Je třeba SJEDNOTIT vystoupení všenárodního odporu ještě PŘED podpisem nákupu těch nedovyvinutých a již zastaralých, naprosto nepotřebných a nikoliv obranných, ale útočných, pekelně předražených letadel F-35, protože to je nejbližší termín, kdy začíná finále celonárodní katastrofy. Termín jednotného vystoupení je na všech vás, organizátorech předchozích vystoupení. Nikdo to za vás udělat nemůže, dali jsme vám důvěru, nechali jsme vyniknout vašim jménům, takže je to nyní vaší historickou povinností se vykašlat na své připitomnělé sváry a konečně pochopit, že čas se ponachýlil a je tu!…..

    ….. Žádné PŘÍŠTĚ už totiž asi nebude.
    A o to jde. Nejprve je třeba pohnout s ledy, a potom si to zase můžete rozdávat mezi sebou do aleluja. Nejprve ale musíme zachovat demokratické a suverénní hřiště, zvané Česká republika!

    A neserte mě!
    (rp,prvnizpravy.cz)

    1. Jeste je varianta, ze zaplatime, a nedostaneme ….

      „Americké ozbrojené síly dostanou i letos méně objednaných bojových letadel F-35, protože nový software TR-3 nebude dokončen do letošního třetího čtvrtletí. Dodáno bude mezi 75 a 100 F-35, řekl ředitel zbrojovky Lockheed Martin James Taiclet. Ještě před třemi týdny uváděl, že to bude 150 letadel.

      Server Defense One napsal, že dodaných F-35 bude letos s největší pravděpodobností ještě méně než loňských 96. Loni mělo také být dodáno mezi 147 a 153 kusy. Pentagon odmítl přebírat stroje, dokud nebude vyzkoušen a prověřen nový software TR-3.“

      1. Homer: F35 pro stát jako ČR jsou moc drahé. Problém je i čekací lhůta než nám je dodají, možná už budou ve světě létat první stíhačky 6. generace, které budou s pomocí umělé inteligence velet rojí dronů. Pokud by byly první F35 dodány po roce 2030 mělo by se předpokládat, že taková investice je dlouhodobá, takže odhaduju, že by měly létat aspoň do roku 2060. Při současném tempu vývoje dronů, jaké budou jejich schopnosti v roce 2040 nebo 2050? Sleduje ty současné války vůbec někdo v AČR s úmyslem pokusit se odhadnout budoucí vývoj a navrhnout, jak by měla vypadat armáda zítřka? Ať se zase nechystají za veliký peníze na minulou válku…Kolik máme vycvičených operátorů schopných efektivně ovládat kamikadze drony? Uvědomují si generálové, že drony natolik změnily bojiště, že by nové cvičení měla zahrnovat i zásobování i nejmenších jednotek v poli potravinami, municí, léky právě doručenými malými drony. A co ochrana proti dronům? Tanků, BVP, větších systémů PVO ale i pěchoty, jestli o tom někdo přemýšlí? Bude v případě potřeby připraven plán, jak namontovat na tanky a další vozidla ochranné konstrukce tzv. Kadibudky? V IDF už to pochopili a nainstalovali je.

        1. Re: Manu

          Uklidněte se. Drony nám nehrozí, páč fachčí pouze na baterky.
          A baterky bez Rejžáka NEUMÍME!

          … konec vysílání…

    2. Češi měli kdysi tu vlastnost, že v případě ohrožení se zanechalo místní řežby a nařezalo se nepříteli, nejčastěji Němcům. Pak, zase v klidu, vrátili se řezání do souseda. Toho se Němec bál ohromně. Jak to bude dnes, zatím těžko soudit.
      Dnes nám tu cizí politiku předvádí vlastní vláda. Asi nová situace a ještě není genová výbava pro tuto možnost.

  9. Marně přemýšlím, v čem je podstata Vidlákova sdělení obsahu článku, krom pofňukání nad výsledkem?
    V čem spočívá tedy ta odměna?

    Už mi to po měsíci „nečinnosti“ nedalo.

    Alefe, trochu jsem se znejistil u skloňování, je to správně?

    1. Připomenutí, jaký ksindl se vyskytuje ve vládě, v pětidemolici, ale i u Ústavního soudu.

      Vymytost mozků lepšolidí se táhne celým KoZa.

      Naprosté opovržení, jaké jewlita a kolaboranti zaujímají k široké veřejnosti, přičemž více než tři čtvrtiny vytuněných chce zavést příděly potravin a energie v boji proti „změně klimatu“ (což je košer podvrh BlackRock, WEF & Co.)
      https://necenzurovanapravda.cz/2024/01/usa-sokujici-pruzkum-ukazuje-jak-moc-elita-nenavidi-plebs/

      https://uncutnews.ch/schockierende-umfrage-zeigt-wie-sehr-uns-die-elite-hasst/

      1. Vím, že opakování je matka moudrosti. ALE opakovat si to šest roků a pořád dokola?

        Není to tak dávno a drtivou většinou jsme si zvolili prezidenta progresivistu.
        Není to tak dávno co jsme si zvolili progresivsitickou sněmovnu.
        Ty plky o tom, že propadlo milion hlasů jsou pitomina. Je to jako se zlobit na zápalku, že je po použití vypálená.

        No a progresivisti si do rozhodujících funkcí navolili sobě rovné.
        Já na tom nevidím nic špatného. Jsme na blbé straně, tak je třeba něco dělat, ať je nám naše strana nakloněna. Jedno vím určitě, na demonstracích se to neudá.
        Abych nebyl nařčen z toho, že nenavrhnu řešení, tak jedno sdělím. Je třeba volit stejné kroky s větší intenzitou, než provádí současní u moci. Jelikož by jejich zveřejnění nebylo v souladu s režimním postojem, tak konkrétno zbaběle opomenu.

        Vidlák chčije proti větru a to není dobře. Ještě drobnost, Kateřina Konečná je jistě prima holka. ALE nemá ani náznak lídrovství. Takový Sobotka v sukních.

        Tak za dva roky. Ať žijí změny ke šťastným zítřkům s Babišem v koalici s ODS. Jo a to, že dnes Babiš říká, že s ODS nikdy, tak to jen pro připomenutí, jen před volbami a jak známo, koalice se dějí až po volbách.

  10. Nemyslím si že včerejší článek byl až tak mimo. Spíš zapůsobil návrat těch dvou.
    Je dobré připomínat činy a popř. pátrat po nich. Lidská paměť je poměrně krátkodobá, nebo se toho děje tolik , že vypíná.
    Ještě k hlavní postavě – je fajn že se odkopal – tedy tím, že , je-li to pravda o spojení s Katkou mi ukázalo, jak moc se jeho loutkovodiči jí bojí. Snad si lidi uvědomí, o co vlastně jde. A ty jeho údajné finanční maléry – no víte, kdyby ty „postihy“ byly myšleny vážně – už by s tím naše soudypřes všechno – zatočili a ne že do nekonečna a nic. Když to funguje u malých, proč asi ne na něj. Připomíná mí to, že se lidi vždycky zastávají těch v maléru, bez rozlišení co je či není vhodné.
    Našla bych toho neladícího víc, ale …. njn

    A přitom je škoda, že , je-li pravda o té jeho schopnosti vyburcovat lidi a byla-li to opravdu jehopráce ta velká demonstrace – je nutné tyhle falešné proroky znát, to do budoucna.

  11. Včera na Prima News .
    Danuše Nerudová, Štěpán Křeček, Vít Samek, Ilona Švihlíková

    Opravdu výživná lekce ze strany Křečka a hlavně Nerudové , jak se válcuje demokracie v Česku. Za povšimnutí stojí hlavně Nerudová, která vyrostla do neuvěřitelných výšin, že se ji ani Wolfová nesnažila přerušovat, přitom byla neuvěřitelně arogantní a padali z ní jenom obecná nic neříkající hausnumera a fráze.
    Švihlíková na úvod řekla, že tento stát již nemá opozici, protože strategické funkce v tomto státě patří Pětikoalici, které patři veškerá moc, kterou představuje prezident, parlament, senát a ústavní soud. Dál už větší prostor nedostala a já jsem viděl, jak si Pětidemolice představuje demokracii v praxi, bylo to opravdu velmi nechutné.
    Dále se Křeček s Nerudovou zaštiťovali Ústavním soudem a že jakákoliv snaha ho zpochybňovat je za hranicí slušnosti.

    Tito gauneři , kteří jsou teď u moci už nic nezastaví a my jsme pouze svědky naprostého rozkladu našeho státu.

    https://cnn.iprima.cz/porady/360deg/24012024-danuse-nerudova-stepan-krecek-vit-samek-ilona-svihlikova

    1. Tady se jen kritizuje,nadává,jeden pomlouvá druhého,to vše.Mam přes 70let,někdo řekne,co ty dědku se ozyvas,mlč,žiješ sám s par Kč po duchodu mlč a neozyvej se.Staci sem tam nahlédnout na Seznam a nestačím zírat co máme jako chytrolinu,párkrát jsem tam napsal no přišla spoušť,nenávist,nedá se opakovat.Je tu pár lidí co se snaží bojovat na YouTube ale stačí to?Pokud se všichni nespojí co mudruji proti petidemolici a nebude v ulicích aspoň milion lidí plus zemědělská technika tak se petidemolice bude furt usmívat a dělat z nás ještě větší blbce.

    1. Komunismus je zcela mrtvá idea. Ale to, co se tu děje je mnohem horší praxe. Ani CCCP nám tolik neporučníkovalo a neobíralo nás jako KoZa.

      A to zahání spoustu lidí ke Kateřině Konečné. Nikdo věrohodnější není. Nevěsta to sice bohatá není a neumí vařit naše oblíbená jídla, zato je spolehlivá. Ty bramborové placky budou pro všechny a bude jich dost.

      1. Bohužel, je to tak. Ale – rovněž bohužel – to není všechno. Umím si představit to pokračování, a není to představa zrovna růžová, „… jestli víš, co tím myslím.“ (© Ijáček, Marek Eben ho namluvil absolutně skvěle)

          1. 😀
            Z Medvídka Pú mohu citovat téměř (ale opravdu jen téměř) stejně, jako s Tao-te-ťingu. Mám čtyři děti a Marek Eben je naprosto skvělý.

            Vidíš, Pú? Vidíš, Prasátko? Takhle se staví dům.

            1. A teď si představte jak jděte na koncert bratří Ebenů a celou tu dobu máte nutkání slyšet ty písně i to povídání okolo, jako když to říká Íjáček nebo Klokánek. Tohle bude ta severní tyčna.

            1. Je to nějak tak :
              To vám v lese každý poví, že med chutná medvědovi, včely bzučí bzum, bzum, bzum, dělají med medvědům. Kdyby byla včela medvědem, měla by své hnízdo při zemi, a kdyby šel medvěd za medem, nemusel by šplhat větvemi…
              Kdysi jsem a to napsal akordy, v G dur, na první a třetí dobu jiný akord.
              Hudební paměť se mi před časem vypařila, takže velké kulové.

              Hnízdo při zemi. Oč snadněji se pak dotyčný plenitel, de facto parazit, dostane k medu.
              Takže k obecnému lidu blíže. I o to tu kráčí.

        1. Poslušně hlásím, že nevím (© Josef Švejk).
          Já odmala četl jen Z. Greye, K. Maye, O. Batličku, F. Běhounka, J. Verna, J. Londona, L. Součka, A. C. Clarka, …
          Takže přiznám dobrovolně, mám mezery ve vzdělání.
          Tak třeba jsem ve škole chyběl zrovna když se probíraly derivační rovnice 2. řádu a nikdy jsem se je už pořádně nenaučil.
          A co myslíte?
          Vytáhl jsem si je u zkoušky.
          No a co dál? Dobrá je dobrá.
          A další pokračování bylo, že jsem je nikdy v životě k ničemu nepotřeboval.

            1. No vidíte. – Co jsem si vytáhl u maturity z matiky, už nevím. Matiku a programování jsem se k maturitě neučil, nezbyl čas. Celý svaťák jsem strávil nad češtinou (tedy – dějinami literatury) a jeden den jsem věnoval ruštině.

              Dopadlo to v přesně obráceném pořadí, a to jsem měl ještě obrovskou kliku, protože v češtině jsem si vytáhl Haška. Takže jsem celou maturitní komisi pobavil Švejkem a Haškovými eskapádami včetně jeho polygamie. Uff. – Ale byli hodní a dali mně to.

      2. Starý kocour:

        Konečná není řešení, aspoň né pro mě, ale nikomu ji vymlouvat nebudu. Česko je v současné době kolonií a jedinou skutečnou opozicí je nyní SPD , včetně nemnoha satelitů, které obíhají kolem. 12% demokracie je ale v současné době moc málo na změnu kurzu naší vlasti, bohužel.

        1. Kdyby místo Konečné byl o 20 let mladší Skála, věřila bych těm komunistickým ideálům více.
          No, uvidíme, co se z Kačenky vyklube.

          1. Tendle svet zachranujou zazraky..
            Kdyz v tomhle svete napr. mnozi , porad este veri na komunismus.
            Kdyz staci nekolik informaci vo Leninovi.
            Jiny leninove a snad este horsi silenci , se jenom jinak jmenujou a lidi si je v milionech ,oblibi a veri jim..
            Ale muze prijit doba, kdy zazraky nepostaci , nebo nebudou.

      3. Idea žití v komunismu, kde mají lidé vše podle svých potřeb, je z oblasti scifi, ale socialismus se ukázal jako ekonomicky úspěšný a především dlouhodobě udržitelný než kapitalismus, který má zatím na svědomí „jen“ dvě světové války a desítky menších válek po celém světě.

        1. Já v něm (socialismu) žil až do roku 1990. Nic moc, ale tak nás nebral u huby jako slouha KoZy – pětikolka. Byla cenzura, nesmělo se do zahraničí , byl velký problém sehnat byt.

          A dneska? Můžete téměř kam chcete pokud na to máte, cenzura sice je nedůsledná, ale klidně vás za vyslovený názor zavřou, bytů je dost, ale málokdo na něj má. Nůžky jsou rozevřeny tak , že brzy budou břity svírat úhel 180°.

          Okamura vypadá, že vládnout nechce, že je jen „politický podnikatel“ a stejně je slabý. Ale už nebudu spekulovat, je to jako odhadovat čísla Sportky.
          Někdy to někomu vyjde.

          1. Že nesmělo, je sporné. Valuty byly zapotřebí na další věci draze západem prodávané. Ale když jste si zaplatil cestovku, měl jste to úplně v pohodě, jídla vstupy a ještě povinné kapesné. Kdyby nebyly nedostupné archivy těch cestovek, vypadalo by to jinak. Proč asi jsou schovány – neměli by čím oblbovat- Bohužel

      4. Od plyšáku většina vlád neudělala nic pro to, aby nemalá část společnosti (většinou důchodci a pracující chudina) měla víc než bramborové placky a na topení „Bursíkovy brikety“.
        A dokud tady bude cca 30% populace (s rostoucí tendencí) o bramborových plackách a petkách s mastnými pilinami, budou pokračovat návraty ke komunistům.

        A podnikavci se mohou ufňukat, užalovat a uvyhrožovat, ale tržby jim stoupat nebudou. Naopak.
        Dokud potrvá pokles kvality životní úrovně u rostoucího počtu obyvatel, dotud budou trvat poklesy tržeb.

  12. Co je na tom blbé, že zase z pozadí tahají za nitky čučkaři. Proč najednou se na Fialu vytáhla tato věc? Janek Kroupa ze seznamu, odkud asi dostává informace a instrukce? Již od dob nevečeře Nejedlý Blažek se provalilo, kdo dal novinářům ze seznamu tip. Nakonec asi i Prymulu odstřelili oni, na truc Zemanovi.

    1. Janek Kroupa zveřejnil údaje o účtu v kampeličce a o vyšetřování kampeličky „ekonomickou kontrarozvědkou“ Ty mu nemohl pustit nikdo jiný než Stanjura. Znamená to, že kromně podrazáků v pětikoalici má Fiala podrazáky i ve svý partaji.

      Paradoxní situace:
      Premiér Fiala má rozeseté účty s milióny korun, o kterých neví a neví ani o povinnosti je oznámit.
      Po krku mu jde Stanjura, nejhorší ministr financí od druhé světové války, který ani neví, kolik nul má miliarda.
      A tito dva paznehti si troufají poučovat desoláty o finanční gramotnosti!!!

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nula-k-nule-Sama-voda-Stanjura-bojoval-s-pocty-687838

      1. „Znamená to, že kromě podrazáků v pětikoalici má Fiala podrazáky i ve svý partaji.“

        Nebuďte naivní. Jestli zkratkou ODS myslíte tu stranu, jejíž tváří je prdel Pavla Novotného, tak to je dnes strana podrazáků par excelence.

          1. Přirovnání k Alibabovi a loupežníkům nesedí. V ODS jednak chybí ten Alibaba a jednak je loupežníků a loupežnic daleko více.

                1. Proč je těch loupežníků zrovna čtyřicet, ne třeba sto nebo kopa tucet, či jiný počet?

                  Je to z ruštiny. Soroka je straka, takže 40 loupežníků je takový symbolický obraz echt loupežníků, něco jako loupežníci na entou.

        1. S tou prdelí a tváří je to geniální, a současně strašně, ale strašně smutné. Ano, pode dnem může být další dno.

  13. Je mi to proti srsti, ale zvažuji volit paní Konečnou a tu její partu. Ne, pro jejich ideály, z niž se mi mnohé protiví, ale proto, aby realizovaly znovu rok 1948 se vším tím znárodňováním, zavíráním zahraničních agentů i církevních papalášů.
    Vážně jsem tohle napsal? Komunisti negativně ovlivnili 2 generace mých předků, mě nejspíš také ekonomicky poškodí, ale může to být ještě horší?
    Cizí mocnosti nás rabují, biliony odplouvají už ani nezakrývaně. A co všechno je v úpadku jsme si tu už psali mockrát…

    1. Komunisti jsou dialektici a nešlápnou 2x do stejnýho hovna – prostě nelze 2x vstoupit do stejný řeky a navíc —- prvotně jim nejde o odrbání polebsu. Proto Katka.

      1. Ano, přátelé – už vidím tu sqělou budouc(t)nost.

        Hodíme to Katce Konečné, komunisti to vyhrajou – to bude etapa prvá.
        Hned, jak budou komunisti u vesla, vzpomenou si na Manifest, na vedoucí úlohu dělnické třídy a na společenské vlastnictví výrobních prostředků – to bude etapa druhá (poznámka pro paní Kunštekovou: společné a společenské vlastnictví výrobních prostředků není totéž, vy jste už ve škole asi neměla marxismus. Já ano a dobře si pamatuju ten rozdíl)
        Hned, jak budou komunisti u vesla, vzpomene si spousta lidí, že vlastně taky vždycky v duchu byli na straně dějinného pokroku a začnou hromadně vstupovat do strany (a ne, nebude to ODS; legitimace ODS se začnou zahazovat). To bude etapa třetí.
        Až bude ve vedení Strany dostatek bývalých odéesáků, přísahů, anů, topů a pirátů, vzpomenou si, že Milada Horáková Katka Konečná a jí podobní nemají ve Straně co dělat, jsou to revizionistické živly, přišijou jim nějakou tu levárnu a staneme se svědky politických procesů, jaké tady nebyly od padesátých let. To bude etapa čtvrtá, možná ne poslední.

        Jestli před tím bude obnoven trest smrti, nedokážu odhadnout. Zeptejte se zatím ještě pana Rychetského.

          1. Znáte přece Rádio Jerevan. Na dotaz „…budou v komunismu peníze?“ Rádio Jerevan odpovídá: „Budou i nebudou, jak u koho“.
            Na Vaši otázku „bude to horší než dnes?“ odpovídám analogicky: bude i nebude; jak pro koho.

            1. Komunisti nevyhrají.
              Ale mohou být citelnou protiváhu toho, kdo vyhraje a udržovat ho při zemi. Donutit ho k racionální zahraniční politice, vyvázat se z vazalských závazků. Potěšil by mě jakýkoli úspěch, posun z dneška aspoň o 30%.
              A dále podle Vidlákova patera.

              Bod první: Zrušit státní (veřejnoprávní) status jakékoliv R a TV stanice a donutit ji tak k podstatně větší objektivitě. Pak už to půjde správným svahem, lidi se postarají. A mnozí z posluchačů pomalu procitnou z narkózy. V devadesátkách to tak fungovalo.

                1. Oni nevyhrají. Příspěvek byl i záměrná provokace k diskusi. S tou citelnou protiváhou by ale byli pořád lepší než další vláda s nadpoloviční Babišovou většinou (Babiš EU také potřebuje, jen nebude líbat prsten tak nadšeně).

                  1. Fanouš Souček: „Kdo myslíte, že zvítězí ve volbách?”
                    Igor Hnízdo: „Tipoval bych komunisty.”
                    Fanouš Souček: „Já taky. A proto jim hlas nedám. Voni nemají špatnej program, koukněte: ‚Jsme proti zavádění kolchozů a proti jakýmkoli formám násilného združstevňování. Komunisté jsou pro zdravý rozvoj řemesel, živnosti a maloobchodu.’ Já jsem je před válkou volil, aby měli víc hlasů, protože pro demokracii je nejlepší, když jsou ty síly vyrovnaný, nemyslíte?”

              1. Elegantní první bod by bylo prohlášení že předchozí vláda pošlapávala Ústavu, spojené s automatickým zrušením všech rozhodnutí Parlamentu, pro které nehlasovalo současně alespoň sedm poslanců každé ze dvou oposičních stran. Druhý by bylo pročištění Ústavního soudu. Proč tam máme 15 lidí, proč nestačí třeba 5 nebo maximálně 7 ?

                V devadesátkách to v žádném případě NEFUNGOVALO, jen jste si to ještě neuvědomoval. Právě to, jak hlavně ČTV tlačila všechny ty podstatné rozkrádačky a umlčovala oposiční názory stejně jako dnes, je podle mého důvodem toho, kde dnes jsme. Jako včera jsme byli dost tvrdí na paní Samkovou, nemyslíte si, že mééédia jsou v tom ještě více. Osobně si myslím, že minimálně rádio musí, samozřejmě po vyčištění, zůstat veřejnoprávní, protože jej nikdo a nic nenahradí. Veškeré soukromé stanice jsou zcela neposlouchatelné.

                1. Co je to veřejnoprávní? Strany mají být financovány z členských příspěvků a at má každá svůj stranický výstup.
                  Jak chcete zařídit jejich vstup do veřejnoprávních médií?
                  Jak zařídíte spravedlivé rozdělení vysílacích časů?

                  Kdyby fungovalo stíhání a odsuzování rozkrádaček po 89., tak jsme někde úplně jinde.

                  1. Za mne je není třeba do médií pouštět. Chtěl bych tam minimální a objektivní zpravodajství, ale hlavně kulturu, kterou soukromé stanice nikdy nedají, protože se jim nezaplatí.

            2. Zakladateli rozumím Vám, ale to vážně nehrozí. Zaprvé stačilo se samo nedostane k moci. Zadruhé Stačilo není komunistická akce ( mysím dokonce že je zaštítěno tou paní ze severních Čech, o jejíž nabídce psal před nějakou dobou i Vidlák ), je tam třeba pan Skalický, který vysvětloval že jeho předci byli kulaci. Zatřetí je úplně jiná mezinárodní situace, vlastně i vnitrostátní, těch libtardích fanatiků je tu vážně moc. Oddychneme si až Stačilo přejde v nejbližších volbách pět procent aby nám nepropadly hlasy a budeme moc rádi, pokud se přiblíží k deseti. Ale hlavně, je u nás teď něco lepšího, koho volit ?

        1. Řekl bych, že máte pravdu. Ono je to v podstatě všechno na jedno brdo. Nejlepší řešení tedy bude obsadit další volný sloupek u vrat či plotu.

          1. Asi jo. Nebo nějaký vhodný toho sloupku ekvivalent. – Nedávno jsem byl na srazu spolužáků z VŠ. Už máme roky, žejo, nikdo neměl potřebu vytahovat minulost, mluvilo se trochu o tom, co kdo dělá, trochu o nemocech, dost o dětech… byl tam jeden, který jako VŠ byl v KSČ. Nikdo o tom nemluvil, nikdo to nepřipomínal – a co byste řekl? Teď je zase ve straně, ale už ne v KSČ, to byste neuhodl – je v ODS.

            Kristova noho… mě to málem položilo.

            1. Re: AN

              Položilo? A proč?
              Ten pán jede podle mustru, který mu někdo natlačil do hlavy v jeho mládí.
              Starýho psa novým kouskům NEnaučíš…

            2. Alefe, vy jste z toho byl překvapený? Kde proboha žijete? Neprobudil jste se před tím srazem? Navíc ten Váš bývalý spolužák je alespoň věrný ODS.
              Já znám týpky, co po odhození rudé stranické knížky prošli OF, ODS, TOP09, ANO a nakonec STAN (nebo tedy spíš jejich libereckou odnoží SLK-Starostové pro Liberecký kraj)

              1. Přiznám se, že překvapený jsem; nechápu to.

                Mám pár přátel, kteří za minulého režimu byli v KSČ. Někteří z nich byli doslova „vstoupeni“: nepodáš si přihlášku? Tak nedostuduješ. A tak. – Ti lidé, pokud mohu posoudit, po ’89 celkem s úlevou zahodili legitimaci, dělají (většinou) dál svoji práci a do žádné strany je asi už nikdo nedostane. Tomu rozumím, to dovedu pochopit. Nevyčítám, že podlehli nátlaku; sám jsem nátlak (ne na vstup do KSČ, ale jinam) zažil, ne jednou, a bylo to dost nepříjemné.

                Ale neumím si představit, jaké hnutí mysli bych musel prožívat, co bych musel pociťovat, abych měl potřebu takhle… přepřahat.

                1. Ale těch jsou mraky, kariéristé, kteří byli v KSČ jen kvůli prospěchu a jasně viděli, že teď na to bude nejlepší ODS. Ale to bylo vidět na spoustě lidí hned po hadráku. Vy jste psal, že jste tehdy neměl čas to sledovat, ale to bylo zcela normální. Byla tehdy dokonce menší aféra, protože někteří chtěli po Klausovi, aby deklaroval, že do ODS žádní bývalí komunisté nesmějí a on to odmítl. Včera paní Samkovou zmíněný Senjuk se na tom tehdy hodně zviditelňoval.

                2. To je osobní vlastnost. Jsou lidé, co jsou hodně agilní a někdy si to vysvětlujou tak, že musí u všeho být.
                  Já třeba vím z vlastní zkušenosti, že ve vstupu do KSČ mi zabránilo nejen to, co jsem si o ní myslel a věděl, ale taky jistá míra lenosti, či laxnosti. Nestálo mi to za to šéfovské místo. A nakonec jsem ho stejně dostal i bez toho

                3. No to je přeci jednoduché Alefe.
                  Zatímco Vy jste se spokojil s nižšími milióny a hýčkal jste si svoji ego kapitalistickou utopii, oni toužili po nekonečnu a ještě dál, a jediný funkční kanál byla ODS. Jak prosté Watsone.

            3. Nazval bych to „Tao stranických legitimací“, případně „Indikátor zahnívání zevnitř“.

              Je to dost běžná věc, kterou vidím ve svém okolí taky. Jakmile se to stane, znamená to, že proces zahnívání zevnitř daného hnutí nebo politické strany započal 🙂

        2. To abych z šuplíku vyhrabal svoji členskou legitimaci KSČ. Členské příspěvky si doplatím. Bude někde pohromadě se zbrojním průkazem a průkazy mých zbraní, nejspíš. To je jen metafora ála Nutelín, která vůbec nic neznamená.
          P.S.: Musím se mrknout, jestli někde nemám zapomenutý milion. Když nám nedoplatí důchody, docela by se hodil. Jen tak, na běžnou spotřebu……

        3. Zakladateli rozumím Vám, ale to vážně nehrozí. Zaprvé stačilo se samo nedostane k moci. Zadruhé Stačilo není komunistická akce ( mysím dokonce že je zaštítěno tou paní ze severních Čech, o jejíž nabídce psal před nějakou dobou i Vidlák ), je tam třeba pan Skalický, který vysvětloval že jeho předci byli kulaci. Zatřetí je úplně jiná mezinárodní situace, vlastně i vnitrostátní, těch libtardích fanatiků je tu vážně moc. Oddychneme si až Stačilo přejde v nejbližších volbách pět procent aby nám nepropadly hlasy a budeme moc rádi, pokud se přiblíží k deseti. Ale hlavně, je u nás teď něco lepšího, koho volit ?

        4. Výjimečně s Alefem nesouhlasím – začínat boj proti komunismu už teď je moc brzo, správná chvíle bude až za nějakou dobu po tom, co to Katka Konečná vyhraje.

          Chce to počkat na tu fázi, kterou Alef správně popisuje – když členové ODS začnou měnit legitimace. Indikátorem bude agent 107 Pávek, který řekne – soudruzi, vychovali jste mě dobře – do toho NATO jsem šel s úmyslem jej rozvrátit zevnitř!

          1. Kluci, vy z toho tady máte srandu (já taky, co nám zbývá, že…).
            Ale jestli Pávek tu otočku o π+2kπ, k∈N, udělá – to bych fakt chtěl zažít. O takovém absurrrdním drrramatu se nesnilo ani Ruzyně-Veškrnovi.

            Žijeme v zajímavé době.

      2. socialismus pamatuju, komouše u moci pamatuju a ikdyž nejsou totožní s těmi dnešními, volit je nebudu, prostě nemůžu.
        Za mne smůla, že je zcela nepoužitelná sociální demokracie, která kdyby byla rozumná a akční, tak je to přijatelná volba pro velký kus voličstva.
        A proto taky soc. dem preventivně přivedli hamáčkovci a šmardovci a podobní do rozvalu.

        1. Já to chápu, neměl jsem komouše rád, když byli u moci. Do KSČ mě lanařili, když jsem byl student, odmítl jsem. Řekli mi – měl bys snazší kariéru, ale nutit tě nebudeme. Nestalo se mi nic, v klidu jsem studoval dál. Je možné, že jsem měl štěstí na hodné a slušné lidi.

          Když ale srovnám, co udělali komunisti pro tuhle zemi a co udělali ti, co přišli po nich… Komunisti dělali něco dobře, něco špatně – pro ty špatné věci jsem do jejich strany nechtěl. Na tom, co udělali ti, co přišli po nich – případně ti stejní po výměně legitimací – nevidím dobrého nic.

          Nic nepostavili, nevybudovali, všechno rozkradli a prodali do zahraničí. Prakticky zničili náš stát a naši národní suverenitu. Média jsou plná lží ještě víc, než tehdy. Svoboda projevu je teď sice zatím větší, ale tendence je k tomu stejnému. Už Hamáček za covidu říkal, že ústava sice zaručuje svobodu projevu, ale už ne po projevu. Nemyslel to jako vtip. O Rakušanovi ani nemá smysl mluvit. Výhody dřívějšího socialismu se rozplynuly, a nevýhody vrátily… Tak v čem je nějaké dilema?

          1. Je tady ještě jeden aspekt, který stojí za to vzít do úvahy. Nazval bych to – čínský přístup.

            Čína dnes je „komunistická“ jen podle jména a transparentů při oslavách. Ve skutečnosti s „komunismem“, jak mu rozumíme my tady a jak ho známe z dřívějška, nemá mnoho společného – jen minulost.

            A o to právě jde. Oni svou minulost nezavrhují, nedělají za ní tlustou čáru, neošklíbají se nad tím, co bylo. Věcně konstatují, že se staly chyby (zjednodušeno, vím) a ty by se neměly opakovat. Ale – a to je hlavní – hlásí se k tomu dobrému, co se přes řadu chyb podařilo vybudovat. Tím je minulost osvobozena od negativní zátěže (pozor! to není popření, zapírání či bagatelizace nedostatků a chyb) a stává se z ní akcelerátor vývoje. To je, mimochodem, nefalšovaný taoismus v praxi, hle:

            60
            Velikou říši musíš vést
            docela jemně,
            jako když pečeš malou rybičku.
            Spravuješ-li říši podle Taa,
            neprojevují se duchové zemřelých jako démoni.
            A nejenže se duchové zemřelých
            neprojevují jako démoni,
            ani démoni sami lidem neškodí.
            A nejenže démoni sami lidem neškodí,
            ani povolaný lidem neškodí.
            A tak, ježto oba spolu vzájemně nebojují,
            sjednocují se jejich síly
            ve společném působení.

            Dokud budeme společností tlustých čar za minulostí, budeme neustále začínat od nuly nebo níž.

            1. Mozna se pletu, ale „udelat za necim tlustou caru“ pro mne znamena opak. Stalo se, co se stalo, nema cenu se v tom nimrat, rozrejpavat to, zavrhovat nebo se tvarit, ze se to nestalo. Je to historie a jedeme dal.

              Ale ja jsem jen prosty pobijec much…

              1. Nemám v úmyslu se přít. Ten obrat s „tlustou čárou“ asi může klást akcent na obojí, jistě záleží i na kontextu.
                Klidně si ho nahraďte jiným, výstižnějším termínem, já na tom nelpím.

            2. Čínu tolik neznám, abych dokázal posoudit, nakolik je čínský komunismus tím pravým a nefalšovaným komunismem – už proto, že kdo to vlastně ví (tedy, kromě Lenina, Marxe a Engelse)?

              Ale spojení komunistických myšlenek s taoismem může být životaschopné, tvrdí se dokonce, že se komunističtí teoretikové-klasikové taoismem inspirovali v jednom ze svých základů – „dialektické jednotě a boji protikladů“. Takže taoismus asi může ohladit mnohé hrany a otupit mnohá ostří.

              Na základní myšlence, která lidi přiahuje ke komunismu – vytvořit spravedlivou a přijatelnou společnost pro všechny – by se asi shodli skoro všichni – kromě těch, co mají v úmyslu ostatní okrást nebo uvrhnout do otroctví. Problémem jsou ale ty extrémy a prostředky – to jsou naopak časté a dobré důvody, proč s komunismem nesouhlasit.

              Napadá mne, že jestli ty extrémy liberální i komunistické ideologie nejsou náhodou úmyslnou metodou řízení – z které se Čína, pro svou izolovanost, poněkud vymaňuje. Špinavé pracky globálního parazita do Číny možná sahají, ale určitě tam nemají takové možnosti.

              Jinak ale Čína značně pokročila v kontrole obyvatelstva a sahá k poměrně drakonickým trestům za porušení pravidel i u státních úředníků. Pokud jde o covidovou politiku, nevidím podstatný rozdíl mezi Čínou a například Austrálií.

              1. Pokud mohu posoudit, tak čínský „komunismus“ tím pravým komunismem podle definice zcela jistě není. (Definice: každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb.) Spíš je to státní kapitalismus, patrně dost tvrdý.

                Fígl – domnívám se – je v tom, že peníze, které vzniknou a které zčásti shrábne stát (nevím, kolik si v Číně stát bere, zkusím to někdy zjistit), zůstanou v Číně. Zdá se mi, že tamní stát malé podniky a firmy moc nedusí a velké ryby si sakra dobře hlídá. U nás je to shodou okolností právě naopak, bez ohledu, kdo zrovna vládne: velcí mají pré, malý podnikatel je z definice zloděj a prachy, které tady vzniknou, mizí za ruběžom v nenávratnu, dědeček a babička ujídají z chlebíčka.

                Že kontrola obyvatelstva v Číně hodně pokročila, to se všeobecně říká a píše. Jak je to doopravdy, nedokážu posoudit. Mě osobně (byl jsem v Číně mnohokrát, ale vždy jen krátce, cca měsíc) nikdo nikde vyjma letiště nekontroloval a v pohybu neomezoval, byl jsem zcela autonomní. – Po kontrole obyvatelstva „v čínském stylu“ věrchušky západo- a středoevropských zemí závistivě pošilhávají a lze předpokládat, že tady taky něco takového zavedou, viz digitální měna. Aby nám nakonec Čína nepřipadala jako ostrov svobody…

                Ale o to mi nešlo. Nejen každý jedinec, i každá země je výslednicí celé své minulosti. Ze Srdce Evropy nikdy nebude Říše středu a naopak, natolik jsou naše historie rozdílné. Co bychom ale od Číny zkopírovat mohli a měli, to je právě přístup ke své vlastní minulosti. Čína se ke své minulosti hlásí a odvozuje od ní budoucnost. To je přesně to, co by potřebovala i naše země.

                Snad bychom to mohli nazvat historickou kontinuitou.

                1. S tím čínským přístupem k historii souhlasím. Pokud jde o termín „komunismus“, používá se dnes v mnoha významech, které jsou dnes dost posunuté od toho, který jste uvedl v závorce jako definici a jak jsme se to kdysi učili ve škole.

                  Když pomineme, že na Západě a hlavně ve Spojených státech je to synonymum všeho zavrženíhodného, levicového a překážejícího americkému snu, byl to myšlenkový směr, pocházející od všem notoricky známých klasiků. Ale ten nezůstal statický – podle svého ho rozvíjeli sovětští a čínští „soudruzi“, kteří se – pokud si to dobře pamatuji – v lecčems neshodli.

                  Komunismus jako stav společnosti byl cíl, cesty se ale lišily. A teď ta otázka (odpověď na ni asi není jednoduchá): Čínští komunisté ten cíl už veřejně opustili, opustili ho fakticky, ale formálně se jej drží a nebo jen používají i metody státního kapitalismu, aby ho dosáhli? Jsou to podvodníci oblbující lidi, užívající si blahobytu, kteří kážou vodu a pijí víno, nebo to stále myslí vážně – jen jinak?

                  Navenek to může vypadat jako irelevantní, ale není – je to důležité pro obsah toho pojmu, který jsme my opustili s koncem časů Gustáva Husáka a jeho „reálného socialismu“, zatímco na Západě si vymysleli pod stejným názvem vlastní simulakrum pro ideologické nálepkování, což ale neznamená, že se mezi tím nerozvíjel a významově neposunul někde jinde.

                  1. Odpověď nebude jednoduchá a přímočará, a tady k tomu není moc prostor. Zkusím to zhutnit.

                    V našem posuzování čínských poměrů je schované čertovo kopýtko chybné interpretace symbolů. Tentýž symbol nese odlišné významy – tady a tam.

                    U nás se běžně má za to, že v Číně jsou všichni zažraní komunisté stalinského střihu, protože když se podíváme na jakékoli čínské oslavy čehokoli, je to samý rudý transparent a žluté písmo. My to známe z dob relativně nedávných, u nás tak vládnoucí klika bombasticky prezentovala úspěchy budování socialismu. Automaticky to přenášíme i na čínské poměry.

                    Jenže v Číně má rudo-zlatá symbolika zcela jiný význam. Rudá a žlutá/zlatá jsou od starověku císařské, nejvznešenější barvy. Rudo-zlatě psány i gratulace k Novému roku, rudo-zlatě zabalený dostanete i dárek k svatbě či významným narozeninám. Není tam žádná konotace s komunismem.

                    A právě tato symbolika – alespoň podle mne – vypovídá o Číně (1) něco zcela jiného, než se obvykle u nás soudí, a (2) vypovídá o Číně něco mnohem hlubšího, co lidem bez znalosti čínského kontextu nedochází: Čína byla a dodnes je císařství; a nikdy jím nepřestala být. Když se podíváte, jak byl postaven císařský dvůr kolem osoby císaře, uvidíte obraz velmi blízký tomu, jak je postaveno politbyro kolem osoby prezidenta. Císař, aby císařem skutečně byl, musel mít „mandát Nebes“, a (alespoň formálně) vládnout v zájmu lidu. Dnes tyto atributy nesou jiná jména, ale struktura je táž. Čína je svou strukturou a správou věcí veřejných stále císařstvím a nikdy jím nepřestala být.

                    Domnívám se, že ideologická nálepka „komunismu“ (na uvozovkách trvám) ve skutečnosti je pouze něčím jako spojovacím můstkem v materiálu historické kontinuity a výrazem čínského pragmatismu podle Deng Xiaopinga (nezáleží na tom, jakou barvu má kočka, hlavně když chytá myši). Soudím, že čínský „komunismus“ je ve skutečnosti revizionismem par excelence: ideje, které v praxi fungují, Čínan si ponechá; ty, které nefungují, s lehkým srdcem opouští. A jak to pojmenuje? – Co růží zvou, i zváno jinak vonělo by stejně.

                    1. Dobře napsáno, nelze používat na jiné kultury naše měřítka bez bližších znalostí. Neplatí jen o Číně.

                2. Mimochodem, to co píšete –

                  „Zdá se mi, že tamní stát malé podniky a firmy moc nedusí a velké ryby si sakra dobře hlídá.“

                  – mi stále připomíná, jestli je to tedy tak, ten komunismus (jen postavení postavení a úloha občana, běžného jednotlivce, byla rozumně rozšířena i na malé firmy – v kontrastu se sovětským modelem a jeho přístupu k tzv. „kulakům“) a vsadím se, že těm západním korporacím, k jejich velké nelibosti, také 🙂

                  1. To je právě to, co bych si představoval jako metodu řízení státu (konkrétně ČR): nepředpojatě vyhodnotit, co minulý režim udělal pro lidi dobrého (zdravotnictví, školství, energetická soustava,…) a špatného (cenzura, ideologické řízení, …) a to dobré nejen podržet, ale i pochválit a projevit k tomu úctu a vděk. Vždyť to všecno, co bylo dobrého, vzniklo rukama a myšlenkami lidí této země! Říct „buď práci čest“ je slušnost a výraz vděku za všechno to, co lidem slouží, a jestliže vyměníme jedny ideje za jiné, stroje v továrnách a fotosyntéza na polích se kvůli tomu nemusí zastavit.

                    Bourat něco jen proto, že člověk, jehož rukama užitečné dílo vzniklo, byl komunista, je zločin.

              2. „kromě těch, co mají v úmyslu ostatní okrást nebo uvrhnout do otroctví.“ – to by ještě šlo, tady jde jen o psychopaty, těch tolik není. Bohužel musíte připočítat ještě všechny ty, kteří se cítí býti elitou a mají strach, že by nemohli. Ti ty počty dramaticky změní.

    2. Já bych svoje dětství za dětství polistopadové generace nevyměnil.
      Je třeba si uvědomit, že svět by se po skončení II. světové vyvíjel úplně jinak nebýt vyvolávání nenávisti proti SSSR a rozpoutání studené války Západem. To byla „odměna“ za to, že SSSR porazil nacisty.
      Nabízí se, jestli ve skutečnosti si Západ nepřál porážku SSSR.

      1. Přál. Moc přál!
        Rusko je velká země s obrovským nerostným bohatstvím a není „spravedlivě rozděleno“. Stačí se podívat na různé konference, kde si už teď porcují Rusko na jednotlivé oblasti, které si koupí nebo podmaní jinak.

        1. Jestli on Západ nepodporoval vyzbrojení Německa (které nesmělo podle Versaillské smlouvy mít armádu) právě proto, aby skrze Německo dobil SSSR.
          Stejně jako dnes tu úlohu plní Ukrajina.

          1. Jojo, také se divím, u kolika věcí, kterým jsem celý život věřil jako neochvějným faktům, se mi za poslední rok vynořily velmi důvodné pochybnosti.

          2. a opět i Německo! smouvy nesmlouvy!
            Údajně se čast neměcké armády přesunuje do Polska, aby to nebylo tak okaté

          3. A Německo je, možná, opět postupně připravováno zaujmout čelní místo v drang nach Osten pro zájmy jiných. Osvědčená německá válečná mašina je vypouštěna z ohrady.
            Nejdříve jim osekat zdroje, dostat do deprese, ponížit a pak vypustit na východ – na, vem si to sám. Poslechnou znovu?

            1. Generace těch, co přímo dostaly napráskáno, už většinově nežijí.
              Ti, kteří žijí, nejsou schopni výpovědí.
              Ti, kteří by vyprávět mohli a chtěli, jsou ignorováni, nebo rovnou potlačováni.
              Ještě před 20 lety byli ti, co dostali od Rusa napráskáno, u moci či ve vedoucích funkcích.
              Nedovolili by něco podobného, ostatně proto se stavěl NS1. Pro pragmatickou obchodní spolupráci, přičemž ani jedna strana nezapomíná.
              Novoněmci, ti by válčili rádi. Uklidňuju se tím, že brzy nebudou mít za co, ani čím.

          4. Deutsches Reich verze Weimar vyzbrojoval i SSSR. Po nástupu Hitlera do úřadu kancléře Deutsches Reich verze Hitler obchodní vztahy ochladly. Oživily se po paktu Ribbentrop – Molotov. To už Hitler vlastnil dárek, věnovaný mu VB, Itálií a Francií – zbrojařskou velmoc Československo, respektive ovládal ji.
            Většinou masivnější zbrojení vyústí v nějakou válku, pokud se ho účastní velké státní celky, tak nastává pokračování Světové války (ta vypukla r. 1415, když Portugalsko napadlo Ceutu…datum si snadno pamatujeme, tehdy světovládci upálili Mistra Jana Husa).

        2. Starý kocour
          Nemohu si vzpomenout, kde mám průkazku SČSP. On sice Sovětský svaz už neexistuje, ale na území ČR může existovat nástupnická organizace, která ve spolupráci se svými exekutory bude vymáhat nezaplacené příspěvky i s úroky. Jdu se podívat, kdy mi to letí do Rio de Janeira.

      2. No ona ta Amerika a Velká Británie, na tý Studený válce, začali pracovat již dobrý rok před tou porážkou Německa, pardon NACISTŮ …

    3. Mám podobnou životní zkušenost, a přesto mi Konečná nevadí. Zdá se mi, jak už jsem psal, že komunisti byli (zažil jsem konec 70. a 80. léta- konečné stadium) a jsou proti současným tzv. demogratům ztělesněním konzervativních hodnot. Demogracyje se nám nenápadně proměnila v korporaci s názvem Svět je náš a možná směřuje k nějaké formě fašismu. Postavená na volbách, jakožto kontrolním nástroji lidu, se snaží volby znefunkčnit a lid ujařmit do stadia nic nemáš a jsi šťastný. „Tu bychom tedy nechtěli.“, slovy z Mrazíka.
      A tady někde ta fialová trajektorie míří. Někde na konci je globální parazit.
      Pokud se bojíte o svůj majeteček nebo snad i majetek (jako já o svůj milimajeteček), pak si začínám myslet, že asi každá volba kromě demogratů vám více pojistí, že vás od něj jednoho dne nějak fikaně neodloučí, třeba ve jménu sodovkového plynu. Jsem přesvědčen, že se bude již jen chudnout, ne bohatnout. Že jde o to si udržet to málo, co kdo máme – ne si nějak nahrabat. A kdo se bojí Konečné a spol. a nebojí se squadry nahoře, myslím, že se krutě zmýlí. Nejde o to s nimi zbohatnout, ale nezchudnout. Anebo zchudnout málo. A platí to pro plebs, a stejně tak pro současnou buržoazii. Pro ty ještě více, protože přijdou o daleko více.

  14. Ja jsem na Ustavni soud zvedavy hlavne az se budou projednavat platy soudcu. Jinak o te instituci si nemyslim nic hezkeho uz od doby pripadu „poplatky u lekare“.

    A uz jsem to tu mozna psal. Vzdcky jsem si rikal, kde braly svou silu vybuchy revoluci, ktere zprevracely vsechno v dosahu a nechaly za sebou hromady mrtvol. Uz to vim. rozhlednete se kolem sebe. Takhle se to strada. A to nemluvim jen o nasi dzamahiriji.

    1. Jenže u každé té revoluce stál vždycky někdo v pozadí, kdo si přihřál polívčičku a kdo na tom kurevsky vydělal.
      A když opadly potoky krve a lidi se vrátili k normálnímu životu zjistili, že jim zase vládnou zmrdi. Možná trošku jiní, s trošku jinou fasádou, ale postupem let se vše vrátilo ve spirále v podstatě k tomu samému.
      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/01/25/eu-a-jeji-dalsi-smysl/
      cit: Jaký rozdíl je mezi Husákem a Pavlem? Jediný – Husák byl podstatně vzdělanější a chytřejší člověk. Jaký rozdíl je mezi Brežněvem a von der Leyen. V pohlaví, možná jen dočasně. Jaký rozdíl je mezi Fialou a Štrougalem? Štrougal měl alespoň povědomí o řízení státu, Fiala je naprosto bezduchá loutka, která lže víc než Štrougal. Jaký rozdíl je mezi komunistickým prokurátorem Střížem a nejvyšším žalobcem Střížem?

      1. To ano, ale nejaky cas si zmrdi davali bacha, aby to nepretapli. Ted uz si zjevne nikdo z nich nepripustu, ze by mohl skoncit blbe.

        1. Přesně tak!
          Je třeba vytvářet věrchušce protiváhu, ze které by měla mít strach, že by ji mohla nahradit.
          Druhá možnost je absolutismus. Diktátor. Car, který nemá strach z nějaké opozice.
          Lid ho obvykle miluje. Ale – on se ten car musí povést. Když se nepovede, je to špatné.

      2. Nikdy v životě bych si nemyslel, že napíši o člověku, kterého jsme tak nenáviděli a na nějž vzpomínám s odporem, něco kladného, ale obávám se, že v té druhé dvojici je také výrazný rozdíl v inteligenci.

      3. Pivoj
        Lubomír Štrougal zorganizoval nález dokumentů v Čertově a Černém jezeře na Šumavě nekorektním způsobem, přičemž motivem bylo potrestání zločinů Druhé světové války, jimž počínala běžet promlčecí doba a aktéři umírali bez trestu. Obsah dokumentace byl autentický.
        Srovnejte s případem Vrbětice a následným vypovězením ruských diplomatů.

      4. Myslím, že největší rozdíl je v tom, že Husák, Štrougal měli, alespon na začátku určitě, nějaké ideály.

        1. Husák zaručeně ne, to byl kariérista od studentských let. Mohlo to být ovlivněno, ale určitě ne omluveno, absencí matky a těžkým dětstvím.

          1. No, nevím, ale Husák mohl za 1. republiky nebo Slovenského štátu udělat kariéru kdyby neměl ty komunistické názory.

            1. Myslím si že věděl kde půjde rychle nahoru, jako věděl v 1968 kam se to otočí. Konec konců pořád měl v záloze práva.

            2. Divný člověk, komouši ho zavřeli a mučili (nikdy se prý k ničemu nepřiznal, respektive přiznání vždy odvolal). Přesto se k nim znovu dal, buď to byl fanatik anebo realista (věděl, že mimo stranu komoušů nemá šanci – takže karierista ?).
              Údajně chtěl , aby Slovensko vstoupilo do svazku s SSSR.
              Takže zřejmě karierista – fanatik. Anebo se prostě bál, aby ho zase nezavřeli. Kdoví, co proti němu Kreml všecko měl.

              Stačilo možná to, kdyby se lidé masově připojili k nám, kteří komouše nikdy nevolili…
              I když – totalitní strana by si zřejmě výsledky voleb upravila ve svůj prospěch.
              Apropo – volil kandidáty NF náš terajší pán president ? Přiznal něco v tomto smyslu ?
              Babička (katolické denominace, prakticky ale pravá křesťanka )mě totiž naučila mít svědomí, asi proto jsem komouše nemohl volit.
              Věřím, že se s ní potkám, v Božím Království. Anebo aspoň nahlédnu špehýrkou, já – ubohý hříšník. Který chce, aby se všem lidem na Zemi dobře žilo, nebo alespoň aby mezi sebou neválčili.
              Na vině jsou ve valné své většině promaskulinní mýty, archetypy. Píše o tom ve „Filosofie tváří v tvář zániku“ náš bratr Machovec.

  15. OT
    V Texasu v souvislosti s migračními skandály zesílily výzvy k odtržení od USA.

    Informuje o tom americký časopis Newsweek.

    Důvodem bylo rozhodnutí Nejvyššího soudu, které umožňuje federálním úřadům odstranit zeď z ostnatého drátu, kterou začal stavět guvernér státu Greg Abbott podél hranice s Mexikem.

    V návaznosti na to se v Texasu opět zvedla vlna stoupenců „Texitu“ – odtržení státu od severoamerického státu.

    Vůdce hnutí „Texit“ Daniel Miller (na snímku) se pokusil využít této situace a zařadit otázku nezávislosti Texasu do volebních lístků při republikánských primárkách, které začaly v USA.

    Petice za takové referendum byla předložena Republikánské straně. Získala 139 456 hlasů – při minimálním požadovaném počtu 97 000 hlasů. Orgány strany však „Texit“ odmítly s odkazem na porušení lhůty pro podání žádosti a na skutečnost, že některé podpisy mohou být nevěrohodné.

    Pokus napadnout to soudní cestou skončil pro stoupence nezávislosti Texasu neúspěchem.

    A přestože tato myšlenka neuspěla, Miller se domnívá, že hnutí směřující k odtržení již probíhá.

    „Myslím si, že trajektorie, po které se vydala federální vláda, a trajektorie, po které se vydal Texas – pohybujeme se tímto směrem ….. Myslím, že Texas bude nezávislým státem do 30 let,“ řekl aktivista.

    Tomu bude podle Millera předcházet přechodné období, během něhož dojde k revizi zákonů a měnové politiky.

    Připomeňme, že Texas byl nezávislý až do roku 1845.
    https://t.me/stranaua/141154

  16. Ještě že je volební rok ,
    to jediné bude 5K malinko držet na uzdě, kromě koresp. volby, tu akutně potřebují.

    Vláda a 5K je sama nyní opilá včerejším „vítězstvím“.
    Ale i soudci, včetně dvanácti ústavních, by měli myslet na skutečnost, že nejhorší je ztráta důvěry.

    1. Důvěra v právní řád vzala včera za své!
    Pokud u důchodců je ústavně OK zahájit vládou legislativní proces namísto správně v 2022,
    či nejpozději v lednu 2023 na jen 2,3 % AŽ PO TÉ, co již přímo ZE ZÁKONA VZNIKLO PRÁVO na 11,5 %, proč se soudci nyní diví, že místo zákonného koeficientu 3, dostanou od stejné vlády o trošku méně, 2,822?

    Nezávislost soudu na politice včera vzala za své, tak tou se už soudci prosím neohánějte!

    U důchodů stačilo jen udělat právní kotrmelec a pro mne děsivou většinou na ÚS prohlásit,
    že právo určité a konečné rovnou ze zákona, který mohla a měla chrápající vláda čas změnit už od 2022, -vznikne až pouhým jen prováděcím Nařízením vlády
    (které zde nemělo žádnou možnosti se od procent přímo ze zákona odchýlit),
    -či dokonce až splatností a hotové.

    A současně soudce zpravodaj propásne příležitost mlčet a řekne, že kdyby nebyla ona novela a vláda prováděcí Nařízení jen nevydala, mohl by se důchodce domáhat práva na valorizaci přímo ze zákona
    a platně nárok zažalovat….
    A jak by to bylo možné, když dle něj a 13 bez Nařízení a tak prý „dokončení valorizačního procesu“ právo nevznikne, to ani nešpitne….

    A jen tři stateční soudci ÚS dali přednost právu před politikařením, Svatoň, Šámal a Fiala,
    klaním se s úctou!

    2. Ani legitimní očekávání důchodců netrvalo krátce, jak perlil soudce zpravodaj, ale co já vím až do
    včerejška.

    Soudní lidé bez politických klapek na očích -čtěte odlišná stanoviska, strana 45,
    soudce Svatoň to píše myslím srozumitelně:
    https://www.usoud.cz/aktualne/snizeni-valorizace-penzi-obstalo-pred-ustavnim-soudem-plenum-navrh-zamitlo

    Závěr:
    Nyní už pokaždé, když ze zákona vznikne nějaký nárok-splněním přímo a rovnou určených a určitých zákonných podmínek, může KAŽDÁ vláda i „v nouzi“ změnit až PO TÉ klidně ještě zákon
    a nárok změnit ( všichni se nyní radující POZOR) komukoliv…
    Vláda prostě zákonem vázána není a ani žádná další vláda nebude.

    A to je hodně zlá zpráva z Ústavního soudu „ pro budoucnost“…

    1. Je-li to precedent – lze tímto mechanismem zrušit církevní restituce, solární dotace a ostatní tunely? Inspirace pro příští vládu.

      1. Ono hlavně záleží KDO je na druhé straně. Pokud důchodci, tak není problém. Pokud vlivné lobbistické skupiny a mají-li i politici a loutkaři v tom smočeno, tak o tom ani neuvažujte.

        A k těm solárním baronům ještě dovětek, přiblížil se konec těch 1. solárních parků, prostě dotace končí a lze předpokládat, že dál provozovány nebudou. Přepíší se podíly, zcela legálně, na bílé koně, a s tím se ukončí i veškerá ostraha. Najedou party sběračů kovu a pole sklidí. Zůstane zamořená a zdevastovaná půda. Kdo to bude sanovat? Ty babičky na vesnicích co to na 20 let pronajaly? Mají přichystané miliony, nebo budou požadovat po státu/daňových poplatníků?

        1. Cit.: „Dotace na obnovitelné zdroje souvisejí s financováním solárních projektů v letech 2008 až 2010. Tyto roky se později začaly označovat jako „solární boom“ a majitelé fotovoltaických elektráren jako „solární baroni“. Stát jim tehdy na projekty slíbil dvacetiletou podporu.“

    2. „“Vláda a 5K je sama nyní opilá včerejším „vítězstvím“.““
      No kdyby jen „opilí“ (z toho se jeden povětšinou do rána „vyspí“), ale to vypadá, že si „šlehli“ a jsou již na tom závislí … a že by chtěli mít „absťák“ z abstinence, tak to opravdu nehrozí …

      1. „Otočku“
        již soud ve středu udělal, prostě to byli dříve jíní soudci a to tyto již nezajímá a to přesto,
        že Ústavu a Listinu máme v tomto stejnou…

        Dokonce svým způsobem „otočku“ provedl nový „přeceda US“ od 10/2023 sám u sebe.
        Toto signalizoval (a to již stížnost ANO jistě dobře znal) ještě v 10/2023:
        https://ceskeduchody.cz/zpravy/rozhodnuti-o-stiznosti-na-valorizaci-padne-bez-ohledu-na-finance-statu
        Odtud:
        „Podle Josefa Baxy jsou soudci zvyklí na to, že každý zákon něco stojí, zvláště pokud obsahuje nějaké nároky.
        A proto zdůraznil, že rozhodování bude probíhat zcela nezávisle na tom, jaký by to případně mohlo mít dopad na státní rozpočet.
        „Je-li někdo V PRÁVU, že má něco dostat ze státního rozpočtu, tak těžko může soudce říkat,
        že právo mu nemůže přiznat, protože by to stálo moc peněz.
        To je odpovědností zákonodárců ZA obsah přijatých zákonů,“ konstatoval předseda Baxa.“
        ************jo to bylo v 10/2023, terazky je 2024!***********

        „Držet se“
        Co já, já nepatřím k pilířům státní moci a nepodepřela jsem shnilým trámem jako ÚS ve středu
        tak špatně pracující moc výkonnou, až vláda i sama sebe překvapila „mimořádně“ výjimečnou,
        či výjimečně mimořádnou skokovou inflací 1/2023, když sami předčasně zrušili úsporný tarif
        a statistici státu jim to jasně spočítali a ještě pak i laikům zdůraznili.
        I poradce M.Hampl údajně překvapivě zapomněl, či špatně radil a prý nelhal, když svědčil,
        že „důchodcovskou“ inflaci takovou NIKDO nečekal…svatá ty prostoto!

        Nová doba, vláda koná tak děsně, že i sebe sama „mimořádně“ překvapuje…

        Ale že ÚS (symbolicky 12 ti), bude krýt šroubovitě a tolika slovy škody,
        které údajně páchá sama vláda premiéra,
        který ač vysokoškolsky vzdělán, podepisuje a neví vůbec co.
        Dokonce vlastní peníze svěří na 5 let někomu jen na radu poradce /a možná rozvědky, snad to nebyla ruská/metafora- a na nic se prý neptal…, to je mimořádně děsivé.

        Oznámit podíl/majetek vyměněný za peníze z 2015 předseda strany a poslanec zákonodárce profesor Fiala zapomene..“domnívá se“ a pak příjem peněz v roce 2020 z vypořádacího podílu
        při vrácení asi znovu…kdy pokaždé může jít o jiný druh majetku.

        Ale na to se už ani Kroupa neptá, tam asi zněl úkol jinak…

        Jenomže co když se stejně chová Fiala i jako předseda (co strany, to asi není náš problém)
        ale i vlády, že?!

  17. No a je to tady.Demokracie podle EU.
    Vidlák napíše článek o hoštaplerovi a nenecháte na něm nit suchou.
    Dokonce se do něj pustí Morava a přitom je jich celá Praha.
    Takhle se nikdy nespojíme,co člověk to názor bez tolerance a úvaze o jiném pohledu.
    Než něco napíšete,tak se podívejte do zrcadla.

  18. Ještě je třeba dodat, že příjem státu za rok 2023 byl nejvyšší za poslední roky a přesto vznikl tak vysoký dluh. Tady musí lítat opravdu velké peníze, jak ofiko tak bokem pro všechny zůčastněné. Proto je asi pomoc Ukrajině pro vládu to nejdůležitější…

  19. Také to odborné rozdělení 15 soudců na 12 Pětikoaličních a 3 Zemanovských je z matematického pohledu jednoznačné. Apolitičnost a odbornost na 1. místě. Navíc se změnou toho „předsedajícího“ těsně před, a potom že Spravedlnost je slepá.

  20. Karma je zdarma (tedy ve vztahu Pětikolka vers. ANO). ANO korespondenční volbu do 4. kolene ustojí. A až bude vládnout, tak ji rozšíří pro všechny a ještě doplní o další prvky ve prospěch ANO.

  21. Jde o ty peníze. Kdyby Fialu a spol platila Čína, tak hned horujeme za jednu Čínu a mediální řev by se nasměroval proti Tchajwanu. To je jen příklad, jak zkorumpovaní jsou tvůrci, strážci i hlídací psi demokracie. A jak snadno se dají uplatit. O nějakou prosperitu ČR dávno nejde, to je práce na více než dvě volební období a dále politici (většina) nedohlédnou. Politici spoléhají na krátkou paměť lidí, a že u volební urny rozhodují emoce.Jsme manipulováni každý den, ale ne každý si manipulaci uvědomuje.

    1. Ale, podepisují a podepisují. A převádějí a převádějí. A když není ? Tak se zajde k …ovi a půjčí se. A znovu. Hlavní je vydržet. A oni vydrží a pak bude odměnička. Trafička, pěkně za větrem.
      Platit to budou stejně dezoláti. A ti hlupci, co na Novinkách a Seznamu věšejí na jedné větvi spolu s Rusy. Těch mi ale líto není.

      1. I tohle pomine. Zákony přepíšou jiní politici, kteří přijdou po nich. Pak nastane teror jiným směrem. Ale v novém režimu budou opět prosperovat loajální představitelé a opory režimu minulého. Disidenti a odpůrci opět budou protestovat a trpět. protože tak tomu bylo a tak tomu i bude.

      1. Politik je jen mluvící hlava zájmových skupin, které jej platí. A ti si pojistí, aby poslouchal. Tak poslouchá, když celý účet zaplatí voliči, jeho i ti, kdo jej vůbec nevolili.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *