Když promluví zbraně a zmlknou můzy, tak je to opravdu jako vyvolání démona. Otevřete dveře, ono to vleze dovnitř a pak už jde všechno svojí cestou. Už to nikdo nemá pevně v ruce. Válka nikdy nejde podle plánu. Vždycky se dějí věci, se kterými nikdo nepočítal. Válka se živí sama sebou, vtahuje do sebe další a další nezúčastněné. A téměř vždy se v ní použije všechno, co je k dispozici. Obzvlášť ve chvíli, kdy se ukáže, že se situace nevyvíjí podle původních představ.
Dovolte mi proto suše konstatovat, že v současné válce mezi Ruskem a Západem se toho ještě hodně nestalo. Škála využitelných řešení je ještě obrovská a jeden střípek se přidal předevčírem – Ukrajina zavřela ropovod Družba. Nepřijala poplatky za tranzit a zavřeli kohoutky.
Slovnaft a MOLL okamžitě zareagovaly a zaplatily tranzitní poplatky samy. Prý si to pak s Ruskem nějak vyúčtují. Ukrajinská strana na to prý reagovala pozitivně… Nevím sice, co to znamená, ale moje vrozená nedůvěřivost mi říká, že to zřejmě nebude až takhle jednoduché. Stejně jako to není jednoduché s tou turbínou na Nordstrýmu. (Update – 10.8.2022 v 17.00 – Tak prý na Slovensko ropa teče, ale k nám nedoteče, protože jsme nezaplatili tranzitní poplatky… pokud to celé nechápete, tak jste jasný proruský šváb)
Samozřejmě to nemá co dělat ani s penězi ani s technikou. Je to jen pokračování války jinými prostředky. Pro vítězství je třeba použít vše. A tak Rusové poučují Němce, jak zachovávat vlastní sankce na vojenský materiál turbín Rolls Royce, Ukrajinci zase střílejí na jadernou elektrárnu a rozhazují miny v obytných oblastech a oťukávají situaci ohledně zavřených ropných kohoutků.
S tou zavřenou Družbou to bude stát za sledování, protože v tomto příběhu je Orbán a jeho maďarská neutralita…. a tak může jít o prachobyčejnou ukrajinskou pomstu. Že je to kontraproduktivní a bez slovenského benzínu by ukrajinská armáda už dávno stála, to je v dnešní postfaktické době zanedbatelná komplikace, na kterou se nikdo neohlíží. Že to teď pustili, ještě neznamená, že za týden nepřijde nějaká sabotáž nebo vyšší moc.
Ale dost už o ropovodu… V příštích dnech se ukáže, jestli bude benzín stát 90Kč/l, nebo jestli se vše vrátí do starých kolejí. Já osobně bych si v této chvíli tipnul, že se ropa zase pustí, protože tak blbí snad na Ukrajině nemohou být. A pokud se ropa nepustí, tak bych si zase tipnul, že brzy bude po válce, protože musíte být v hrozném srabu, abyste zastavili ropu těm, kteří váš režim drží při životě.
Kam se dá ještě zajít? Když je možné rozhazovat miny, střílet na jadernou elektrárnu, zastavit ropu… co ještě tam v Kyjevě mohou vymyslet? My tady na Kydech máme tendenci vidět v posledních ukrajinských krocích příznaky krachu. Umírající kobyla nejvíc kope, logiku to nemá žádnou. A protože všichni sledujeme i jiné zprávy, než ČT1, tak připouštíme velké ztráty na lidech i technice a dovedeme si představit ruskou převahu. Ale dovedeme si také představit, co dělají zoufalí lidé. A pokud se ukrajinský režim rozpadne, výsledkem bude ještě větší bordel.
Ale i kdyby to bylo naopak, dovedete si představit ty možnosti, které může v nouzi nejvyšší ještě použít Putin? Rusové vystříleli několik tisíc raket Kalibr. Většinou na vojenskou infrastrukturu. Vynechali elektrárny i většinu mostů. Určitě mají minimálně stejné množství raket ještě připravené, kdyby se jejich plány nepovedly, aby za sebou alespoň řádně zhasnuli. Těch elektráren zase není tolik… Také jsme zatím byli ušetřeni plošného bombardování měst. Byli jsme ušetřeni chemických útoků, bakteriologické války, zatím ani nebyla žádná radioaktivita. Na území EU ještě nedošlo na sabotáže, žádná bomba ještě nespadla na prezidentský palác. O jaderném úderu ani nemluvím.
Tohle všechno je ještě k dispozici. A ten zlý vražedný ruský diktátor nic z toho nepoužil. Fakt chceme, aby se stal zoufalým? Fakt chceme, aby byl ve stejné situaci, ve které vidíme Zelenského? Fakt chceme, aby kolem sebe kopal stejně jako ukrajinská armáda, jen desetkrát tolik? Fakt chceme, aby přemýšlel o jaderném tlačítku? Fakt chceme, aby jednoho dne dal příkaz k úplnému zastavení kohoutků? Půdu si na to připravuje. Pokud to udělá, nastane problém hned od dalšího dne. Viz zastavení ropy Ukrajinou, které trvalo jen několik dní.
Kurňa jeďte někdo do Moskvy a začněte z té války dělat kompromis. I když se staly hrozné věci, ještě celé řady jiných katastrof jsme byli ušetřeni. Ještě všude víceméně všechno funguje. Ba i ten plyn pořád ještě máme. Ještě jsme nemuseli vypnout průmysl, ještě nám nikdo nevypnul proud. Možnosti válečných řešení jsou ještě veliké.
Na Ukrajině zahynulo hodně lidí. Ale ještě mnohem víc jich zahynout může a nejspíš i zahyne, pokud to takhle bude pokračovat. Proto si myslím, že jakékoliv příměří je lepší, než budoucnost. Pro obě strany, pro nás, pro všechny. Pokud se dál bude dávat přednost válce, tak budou vyzkoušena další válečná řešení. Na obou stranách. Ještě mají hodně možností. Ještě se toho hodně nestalo.
V mnoha svých článcích jsem varoval před myšlenkou, že nemůže být hůř. To pak lidi dělají blbosti a myslí si, že jejich situace se může jedině zlepšit. Zpravidla ale jen zjistí, že pod nimi je ještě další stupeň katastrofy. Jak to máme v citátu dne? Dopadli jsme na dno… a to se pod námi utrhlo…
Proto znovu opakuji, že jsme byli lecjakých válečných průserů ušetřeni. Jednejte o příměří. Je to lepší než jakákoliv budoucnost na kterékoliv straně.
Dotaz na goga:
Tzv. ruska armada je ze 3/4 slozena z obyvatel Donbassu a nektere utocne oddily jsou ve valce uz sedm roku.
Vemme teoreticky, ze dosahnou zapadni hranie Donbassu, co bude dal? Doma maji rodiny, za sebou sedm let boju a svuj ukol, osvobozeni zeme, splnili. Proc by meli jit dal na Zapad? Podle meho to bude pro veleni operace velky problem, jak to vidite vy? Ja si myslim, ze je bude muset Kreml chladnokrevne skripnout a dat jim vyhruzku, ze pokud nebudou chtit pokracovat, fronta by se mohla protrhnout a ze by taky mohli zacit couvat smerem na Avdejevku.
nejsou to 3/4, ale to není podstatné.
Uvažujete správně a vedly se o tom diskuse, a to už i v době, kdy ti vojáci (příslušníci národních milic LDNR, a pak ještě tam bojují mobilizovaní, přičemž totálně, tzv. mobici). se prorvali k Mariupolu. A tak se čekalo, že pofrčí na západ a prokoušou se spolu s jednotkami VDV a prostě tím, co se vylodilo, na sever, kde by se mohli spojit s těmi od Charkova.. no prostě takové fantazie.
Jestli teda budou bojovat i mimo LDNR.
Samozejmě ano, neslyšel jsem, že by proti tomu byl nějaký odpor. Jiná věc je taktická, kdy tihle lidi budou lepší v místech, která znají a kde prostě neustoupí ani před pásy tanku.
Tím, že LDNR jsou formálně nezávislé, mohla tam Moskva uspořádat totální mobilizaci a u soudů dávat trest smrti. To druhé teda nemyslím pro ty mobiky, ale pro Azovce. I když …
Ale ta otázka už se stala v podstatě jen teoretickým cvičením, protože tihle právě těmi ataky na Avdějevky dost prořídli a už nejspíš ani tu Avdějevku nedodělají.
Ale může se to zopakovat tak, že svoje jednotky postaví „osvobozené regiony“. Toho bych se být jimi trochu obával, nebo s tím tak nějak počítal, že když v referendu odhlasujeme něco jako DNR nebo ruský apendix, že tam zase nějaký Surkov z Moskvy začne svoje čachry, borci si moc nepomůžou a navíc jim dosazené vedení samozvané republiky pošle povolávák a dá do ruky trjochlinějku a válenky z druhé světové.
A pak bude skutečné dilema – bránit svoji zem OK, i kdyby byl velitel kretén, ale mlátit hlavou do betonu u Dněpru kdesi daleko a číst si na webu, jak je to geniální strategie, jak je super to protahovat a nechávat dost času na přísun Himarsů, raket, raketometů s Česka atd… to ne každý dá.
Takže u těch Doněckých to bylo samozřejmé, dál si netroufnu soudit.
Diky za odpoved…armada je siroky pojem, ja mel temi 3/4 na mysli utocne oddily. Achmat Sila spise nataci propagacni videa, v akci v prve linii moc nejsou. Donbass uz je mobilizaci uplne vycucan, s najemniky musi nutne klesnout moralka. A Wagner dela spise jen specialni praci, to nejsou pesaci.
Myslim, ze Donbassany stale nepousti do Ruska jen tak, pouze na povoleni, anebo za poplatek myslim 1000 USD. A dostat se z Ruska na Donbas je mnohem vetsi problem, mam nekdy dojem, ze Moskva si z Donbassu udelala doslova militarni lihen, je to tam takova totalni ohranicena valka statu ve state, rizeneho z externi metropole.
Ze budou muset jit dale, to asi tak bude, ovsem za cenu ztraty motivace a moralky. I vojak je clovek a potrebuje videt vysledky snahy. Nastavovat zivot za postup 20 metru za den take nejde dlouho, zvlaste kdyz vite, ze zdroje jsou za rohem. Predstavte si, ze dobyvate s nasazenim zivota 2 mesice nejaky bunkr a vedle ve vesnici je 100 chlapu, kteri by vam mohli pomoci, ale pry to neni nutne, takze vas jen zabavne pozoruji a drzi vam palce. Jak dlouho byste to vydrzel?
Fakt je ten, že k těm oblastem se Kyjev choval jak esesáci k Židům a Kreml jak esesáci k Polákům.
Největší bizzar byl, když tam někdy loni na jaře tři režimní arménští panáci propagovali růsskij mir.
Já tomu po této stránce fakt nerozumím, resp. to, co se tam dělo a děje mi nezapadá to toho, jakého cíle bych chtěl dosáhnout být na straně Kremlu.
Nevím, jestli je to už lepší, ale na Donbas nepouštěli Rusové přes hranici pomoc. To prostě hlavou nepochopíš .. jo, lokálně se to dá vysvětlit tak, že oligarcha kšeftuje s proviantem a nechce si kazit kšeft, ale to nebylo lokální.
Mě na tom děsilo těch 7 let to, že Moskva do LDNR dosadila tu nejhorší chamraď a dodnes tam vládnou. Že kdo z regionu na druhé straně byl trochu v obraze, tak rozhodně nestál o to, octnout se pod Pušilinem. Ale zase Kyjev taky nelenil, takže nakonec si vybrali rozbitou hubu před utrženou rukou.
Jen k Wagnerovi – to je v podstatě plnohodnotná armáda. Nevím, jestli mají komplet .. no letectvo asi ne, ale děla, houfnice … těžkou techniku, to všecko mají a jsou to asi oni, kdo spolu s mobikama chodí na ty bunkry.
Z hlediska motivace je nejrizikovější skupina ta ruská armáda, kde jsou lidi na kontrakt. Podle Strelkova asi půlka vypověděla smlouvu a prostě odešli.
Jestli je odepíšou ze stavu ve výkazech, je jiná věc, kromě splnění plánu se na ně taky fasuje…
O Ukrajinské straně nevím vůbec nic a vlastně ani vědět nechci. Nezjišťuju to vůbec.
Wagnerovce neznam, jen vim, ze jsou armada, jak pisete, ale mel jsem ten dojem, ze urcena spise bud na specialni akce, anebo ochranu, tedy ze beznou praci pesaka ve velkem obvykle nedelaji. Rikam na vysvetlenou muj dojem, ale dam spise na vas.
Zpusob moskevskeho rizeni se dle meho za staleti nezmenil- jim uplne staci loajalni satrapa, odvadejici dohodnuty tribut a zbytek je jim uplne jedno. At je jaky je a at si dela jak chce, co chce, dulezite je, ze nedela metropoli problemy. Ze je grazl, ci autokrat Moskvu nikdy nezajimalo a nezajima ani dnes. Hranice je urcena tim, ze satrapa nesmi svymi skandaly poskozovat Kreml, nesmi proti nemu zacit politicky pracovat, anebo ho vyrazne okradat. To uplne staci, zbytek je na nem.
Sikovny Pusilin se gangsterskymi metodami dostal v Donecku k moci a Kremlu verohodne prokazal, ze s nim nebudou problemy, tak mu dali razitko. Ostatni gubernatori jsou to same- zustavaji u moci, klidne si mohou praktikovat stat ve state, jen musi v zakladnich vecech poslouchat a odvadet poplatek. Tak fungovala i Zlata horda, proto ji dali Rusove prednost pred Radem nemeckych rytiru, jez navic vyzadoval i nabozenstvi/konverzi a administrativni podrizeni. V podstate to byla dobra, racionalni volba a osvedcene metody se netreba zbavovat.
Achjo.. jsem napsal román a ono se to ztratilo, dobře mi tak…
Jj, romány vždy Ctrl+C před odesláním. Ale jste jeden z několika diskutujících, které tady čtu:)
Tak jen ve zkratce – u lidí z LDNR je to jedno, těch už je jen hrstka. Ale byli připraveni minimálně k Dněpru.
Může se to týkat ale i těch z nově osvobozených území. Vypisoval jsem různé detaily,.. už to nebudu opakovat…. může se jim stát, že si odhlasují nezávislost, Moskva jim dosadí nějaké dacany, ti zavedou totální mobilizaci a oni pomašírují jako ti z Doněcka.
Trochu extrém, ale nedivil bych se, byla by to analogie toho, co dělal Surkov v LDNR.
Tak jste si dobře přizvukovali v komentování, gogo a Stridore… Já bych to nechal na luhanských a doněckých. Mějte se hezky.
My je ale s gogem budeme nutit, aby to delali podle nas, takze bohuzel.
Zvěstujeme jim tu dobrou zprávu od vás.
Gogo: Je vidět, že tu situaci hodně sledujete. K wagnerovcům, jaké mají jednotky, nějaké menší letectvo mají, když někdy v červnu i mainstream psal, že byl sestřelen starý generál ve výslužbě, který létal za wagnerovce. Analytici to okomentovali, že docházejí mladší piloti. Možná starý voják chtěl přispět bojovému úsilí a s tím, že případně radši zahyne v akci než v posteli. Skoro všecko se dá vyložit různě podle politického zabarvení komentátora. Diskuse o tom, jestli někdo mobilizovaný chce bojovat daleko od rodného kraje…to se týká i ukrajinských vojáků, jestli někoho z vesnice u Mukačeva povolali, ať jde bránit Severodoněck. Myslím, že mnozí ze vzdálených částí země by i Donbasu tu minskou autonomii dali a teď je pošlou víc než 1000 km od domova. Je nepochopitelá ta zatvrzelost, že tolik let politici kolem Porošenka jen tlačili lidi v Donbasu k jádru separatistů, když odmítali vyjednávat. To je podstata tohoto myšlení politiků, že bouřit se proti vládě v Kyjevě je ušlechtilá revoluce a bouřit se v Doněcku je terorismus. Kdyby Janukovyč měřil bouřícím se davům ve Lvově stejně jako potom Porošenko těm v Doněcku, byl by celý Západ plný nadšený pro lvovské separatisty. Stačí si to představit naopak vývoj po roce 2014. Jak EU je zděšena zahájením ATO proti západním oblastem Ukrajiny tyranským režimem. Volalo by se po příchodu mírových jednotek vybraných států NATO. Jediná možnost jak takovou zemi plnou protikladů udržet pohromadě, by byla neutralita a zavedení spolkových zemí, kde by si vždy vládli sami místní, jen s minimálními zásahy vlády. Je pozdě na něco takového na velkou správní reformu.
Savčenková prozřela
https://aeronet.news/urad-vysokeho-komisare-osn-pro-uprchliky-uverejnil-sokujici-statistiku-ze-nejvetsi-pocet-uprchliku-z-ukrajiny-uprchl-nikoliv-do-zemi-eu-ale-do-ruske-federace-temer-2-miliony-ukrajincu-prchly-do-ru/
ještě
https://brnensky.denik.cz/zpravy-z-ceska/bartos-v-karibiku.html
https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-62506507
Taky proto ji Putin omilostnil. Ona naváděla bombardování – údajně a Rusko ji zabáclo.
Jenže asi zjistili, že je to zgruntu hodná ženská, nakonec dostala od kohosi od nás i tu dýku a celý demokratický svět řval jak tygr… no tak ji pustili.
Mezitím jí stavěli pomníky a ve škole, kam chodila, vybudovali takovou až skoro modlitebnu, kde ona byla jako svatá. Jenže ji teda pustili a ona se vrátila.
A jak se dostala zpět, šla napřed jako ikona hodně nahoru, jenže brzo to narazilo a ona začala říkat pravdu. A tak na ni hodili přípravu atentánu a zavřeli ji. Tentokrát Kyjev.
Jo jak říkám, až bude chtít Rusko dorazit Kyjev, tak jim pošle ty Azovce, co je Kyjev nestihl zabít raketou.
Kdysi V. Rabinovič (vysoký opoziční politik za stranu „Pro život“, dnes zakázaná) po jejím zatčení propagoval výraz „LUSTRACE“, který tehdy byl na UA na pořadu dne. Prý se Naděnka chtěla provést onu lustraci ve „Verchovné radě“, tj. střelit raketometem do lustrů v parlamentu, aby všem spadly na hlavu (a asi se jim rozsvítilo). Parodoval tím směšná obvinění na její adresu. Autoři filmů o J.Rambo měli menší fantaziji, než co bylo oné paní připisováno.
Pokud to odsrali ti z Azova, nácící, upalovači z Oděsy, ať to udělal, kdo to udělal, dobře udělal.
OT: Opět mítinky Babiše, opět miliónochvilkový hnůj v akci. Mám takový hnusný pocit, že tu fakt chtějí časem rozpoutat nějaký ten Majdan. Sice si tady stěžujeme, jak je vše naprd (a s příchodem zimy se to mohutně umocní), ale ještě není všem dnům konec. Nějaké ty dekrety, že volby NA Chvilku nejsou potřeba, zabetonování Pentagramu u vlády, samozřejmě DOČASNĚ. A napaření neskutečných daní, abychom UA nenažranou bestii dále krmili…
Pořád se utěšuji, že jsou snad placeni Babišem, aby mu dělali zápornou reklamu. I když před nějakou dobou jsem měl spolupracovníka, padesátka na krku, tak si bral dovolenou, aby mohl jet na Letnou 100 km vyřvávat s Mádly a Svěráky, jaké že je Babiš nebezpečí. A to nejsem rozhodně Babišův volič a stejně mě to s´re.
Údaje o inflaci v USA jsou nižší, než se očekávalo
Údaje o inflaci v USA trhy překvapily a za červenec byly nižší, než se očekávalo. Inflace spotřebitelských cen v červenci meziročně vzrostla o 8,5 %, což je méně než trhy očekávaných 8,7 %. Růst cen se zpomalil díky klesajícím nákladům na energie a pohonné hmoty v americké ekonomice. Na měsíční bázi se index spotřebitelských cen poprvé po 25 měsících nezměnil. Ceny ojetých automobilů, letenek a oděvů meziměsíčně klesly, což vedlo ke snížení míry inflace. Ceny potravin však meziročně vzrostly o 13,1 %, což je nejvyšší nárůst od roku 1979.
Zvažujeme, že tři jaderné elektrárny ponecháme nadále v provozu, prohlásil ve čtvrtek německý kancléř Olaf Scholz. Reagoval na otázku, co bude Německo dělat bez ruského plynu. Země původně plánovala odstavit reaktory na konci letošního roku, čímž by ukončila výrobu energie z jádra.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/nemecko-zvazuje-ze-zachova-jaderne-elektrarny-40405463#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Dodávky ropy do Česka ropovodem Družba by mohly být obnoveny v pátek, nebo v sobotu. České televizi to ve čtvrtek řekl předseda představenstva společnosti Mero Jaroslav Pantůček. Ropa už podle něj teče na Slovensko i do Maďarska. Mero vlastní a provozuje ropovody Družba a IKL na českém území.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/sef-mero-tranzit-zaplacen-ropa-druzbou-potece-v-patek-nebo-v-sobotu-40405464#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Dnes od 19 bude online diskuse Švihlíková + Pikora + Balvín na FB Rajchja asi přes zoom. Těším se.
Vídeň vypne vánoční osvětlení
Rakouské hlavní město ztlumí pouliční osvětlení a odstraní slavnostní výzdobu, aby ušetřilo energii, uvedla mluvčí městské rady Roberta Kraftová.
„Vánoční osvětlení letos nebude,“ potvrdil Kraft.
Vedení hlavního města navíc hodlá na rozdíl od předchozích let rozsvěcet světla na vánočním trhu pouze v noci.
Toto rozhodnutí zasáhlo klíčové odvětví cestovního ruchu v Rakousku, ale šetří energii v souvislosti s rostoucími cenami. Již dříve bylo například oznámeno, že elektřina bude v září o 256 % dražší než před rokem.
Nevím, nějak se v tom začínám ztrácet… Nechtělo Německo obnovit provoz svých tepelných elektráren, bo nebude plyn?
„Už žádné výjimky. V EU začal naplno platit zákaz dovozu ruského uhlí
V Evropské unii ve čtvrtek v plném rozsahu začal platit zákaz dovozu ruského uhlí, na kterém se členské země dohodly v dubnu v rámci pátého balíku protiruských sankcí. Ve středu totiž skončila čtyřměsíční lhůta pro ukončení existujících kontraktů. Aktivovalo se tak první embargo EU na dovoz energií z Ruska od začátku útoku ruských vojsk na Ukrajinu, uvedla agentura Reuters.“
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/uz-zadne-vyjimky-v-eu-zacal-naplno-platit-zakaz-dovozu-ruskeho-uhli-40405453
„Podle údajů VDKi dovezlo Německo v loňském roce 41,1 milionu tun uhlí (37 milionů tun).
Přibližně polovina černého uhlí (používaného k vytápění) a tři čtvrtiny energetického uhlí (používaného k výrobě elektřiny) pochází z Ruska. V roce 2021 zaplatilo Německo Rusku přibližně 2,2 miliardy eur (2,4 miliardy dolarů). Celkově Evropa ročně nakoupí od Ruska uhlí v hodnotě asi 8 miliard eur (8 miliard USD).“
https://www.aljazeera.com/news/2022/4/11/after-the-eus-russia-coal-ban-germany-grapples-with-oil-and-gas
Doufam, ze si sve jaderky odstavi a ze nasi dispeceri (a jejich automatizovane systemy) budou v pohotovosti. Nic neprocisti vymletou palici tak, jako par hezky vypadku.
Němci si naši elektřinu převedou k sobě a nedostatek bude u nás. Kde jste žil poslední roky? Takhle to dělají už dlouho, teď na to mají i „burzu“ v Lipsku.
Jenze takhle to nefunguje (bavim se o fyzickem/fyzikalnim nikoli obchodnim prubehu). Ve chvili kdy zacne jejich rozvodna sit kolabovat kvuli prilis velkemu rozdilu vyroba/spotreba okolni site se dostanou pred volbu odpojit se/padnout s nimi.
Já si teď nejsem jistý, jestli i fyziká část nebyla předána Německu (Mnichova?). Jestli ČEPS neztratil roli, která mu umožní v případě nestability odpojit Německo.
Myslím si, že tohle Němci už taky ovládli, ale nechám se poučit …
Mám totiž dojem, že toto si Němci převzali kvůli těm jejich větrníkům na Baltu, kdy oni nemají dráty na jih a posílají ty rázy do Polska a k nám, tak potřebovali stoprocentní kontrolu nad koloniemi.
Ale jak říkám, kdo to ví přesně, nechť mě poučí.
Nebyla. A ne, ze by se o to nepokouseli.
Tak to je první dobrá zpráva po dlouhé době. Já jsem to považoval za vyřízenou věc.
Druhá věc je, jestli ty Němce v případě hrozícího kolapsu skutečně odpojí. To už je jiná věc, asi jako ten Fialláhův plk o tom, že má nástroje, jak Němcům sebrat plyn, co mají na našem území v kdysi našich zásobnících.
Kdyby zalezelo na Fialovi, jsem si celkem jist, ze by nas nechal padnout s nimi a byl by na to hrdy, ale tady pujde o dispecery a o automaty, takze jistou nadeji mam.
jako že by se stroje zachovaly neefropski, ti šajse stroje 🙂
Zatim se mi nedoneslo, ze by ridici systemy dostaly aktualizaci „Implementace solidarity az za hrob“ 😉
Uz jsem to nasel:
https://oenergetice.cz/elektrina/ceps-nesouhlasi-omezenim-svych-pravomoci-plynouciho-ze-zimniho-energetickeho-balicku
Díky.
já jsem to tehdy přestal sledovat a měl za hotovou věc
A doplním, že naše přenosová kapacita přenos elektřiny neumožní,protože je plná, i kdyby chtěl Zelenskyj do Evropy poslat elektřinu z ukrajinských jaderných elektráren. I Polsko má plnou kapacitu sítě.
Kandidáti na odpojení elektřiny jsou Rakousko a Bavorsko, tam očekávejme výpadky.
Telegram:
Ruská plynová kríza:
Toľko plynu v súčasnosti dodáva Rusko do Nemecka
(Stav: júl 2022, zdroj: Eurostat)
– Január až máj 2022 = 23,9 miliárd cbm
Na porovnanie:
– Január až máj 2021 = 24,8 miliárd cbm
Presne o 3,63 % menej ako vlani v rovnakom období.
Jenomže už není máj, ale august. A až bude októbr, začnou se vyprazdňovat zásobníky a v decembri nám stromeček vydrží déle než dříve.
Všichni vedle jak ta jedle. Už několik měsíců se ruské uhlí vyváží z Ruska pod názvem mongolské.
Tak to se mi ulevilo, já už myslel, že to někdo se sankcemi myslel doopravdy vážně… 🙂
Občan napsal:
11 srpna, 2022 (8:59)
O.T.:
„Rakušan neskutečně lže.“
———————————
Občane,
pracně se vzpamatovávám z covidu, beru prášky, na které se za žádných okolností nesmí pít alkohol – a po takovýhle (nejen!) vašich výrocích si vždycky musím dát panáka….
Bohajeho, od čeho jiného tam je???
Vy kdybyste byl dneska rektorem vysoké školy rybářské, nejspíš vydáte prohlášení, kde se dozvíme, že „podle některých posledních signálů, vysílaných vrchním porybným Fialou, existují určité náznaky, že některé ryby bývají v určitých případech na povrchu navlhlé…. Nicméně je zapotřebí posečkat na závěr výzkumného programu parlamentní ichtyologické komise pod patronací prof. Rychetského, které budou publikovány nejpozději v roce 2060“
————-
Ale jo, souhlasím s vámi, občas sem může zabloudit i oko naivního postpubertálního mladíka mladšího padesáti let (i takových mezi námi protektorátníky několik málo miliónů je) , kteří si na vaše slova před smrtí vzpomenou. Takže ano, sory, – ani triviální osvěty není nikdy dost! 🙂 🙁
O.T.: Moje žena mi při každé drobné hádce vždy vyhrožovala, že pokud s ni nebudu nesouhlasit, přestane dýchat. Dýchá i dodneška. [;>))
Mně šlo o to, že ho ze lži usvědčuje i wikina, ve které toho víc není než je.
A přesto se neděje vůbec nic.
Včera byl k tomuto tématu báječný Petr Holec:
Vyjádření polic. prezidenta Ondráška, že má Babiš oddělovat příznivce a nepříznivce (vystoupení nahráno, Holcem i zveřejněno), jinak to bude muset udělat policie. Babiš tedy oznámil, že na základě doporučení policie vyhradí místo odpůrcům. Následně to Ondrášek veřejně popřel a Rakušan se podivil, kde Babiš tu informaci vzal… No a nakonec se zděsila Mirka:
https://youtu.be/yrDh6V1xChQ?t=794
Takže už je veřejným lhářem i ředitel policie a ani se nzačervená (a všem je jedno, že existuje záznam).
Šéf rozvědky co se deset let stýkal s Redlem je také OK (Šéf ČP prý letěl za jedinou schůzku…).
Tak jsem si včera poslechl Ivana Novoveského v rozhovoru s Rajchlem. Jeden poznatek, Když nám zastavili dodávku ropy teď(k nám stále neteče) tak to jen urychlilo kolaps který by přišel někdy v listopadu nebo prosinci. Stále totiž platí, že jsme si jen vyprosily odklad uzavření ropovodu Družby. Žádná jiná země v Evropě na tom není hůř než my ohledně plynu a ropy, plyn prakticky ze 100%, ropa tak z 50%. Jen elektřinu umíme a máme přebytky, ale když se vypne plyn , tak nám i když budeme využívat všechnu elektřinu co vyrábíme nebude stačit na chod státu, bude nám chybět snad 20%. Prostě plyn nenahradíme výrobou elektřiny, a to nemluvím o ceně, a o výrobcích z plynu, jako jsou hnojiva a další. Prostě se vše u nás zastaví.
Tak si poslechněte ten rozhovor ať máte představu do čeho se postupně nasouváme. Ještě stále váháte před tím nastoupit na Václavák 3.9.? To opravdu chcete ,aby jsme skončili ?
Jo a Rus opravdu ještě nezačal bojovat, to je nám zde jasné, ale je to jasné těm co rozhodují? Kdyby jim to bylo jasné, tak nikdy nešli proti Rusku, proti jaderné velmoci. Rus nemůže prohrát sám, zdůrazňuji sám. Vždy prohrajeme všichni. Rus může sám vyhrát to ano.
Můžete, prosím, uvést datum toho rozhovoru?
Díky!
Včera – 10.8.2022 – pustit na „ksichtoknize“ zde :
https://www.facebook.com/rajchl.jindrich/videos/572110504381565
Děkuji za reakci a při této příležitosti se omlouvám za zkomolení jména energetického experta . Správně má býti pan Noveský.
Chtěla jsem to sdílet na a ono to nešlo, že prý nepravdivé informace…musela jsem tam dát odkaz.
S nadšením jsem se jal poslouchat s vizí, že nám bude sděleno, že se právě vrátili z hradu, vlastně z Moskvy od Putina a máme dojednaný kontrakt. A ono pořád omílání starých, již dobře známých, skutečností.
Mám radost, že vám bylo již dávno vše známo. Jste šťastný člověk. Věřte věštče, že většině nic z toho známo není a o tu se bojuje, ta potřebuje informace které vám , nám a hlavně jim ani zdaleka mainstream nepředkládá tak jako pan Rajchl s Ivanem Noveským v tomto rozhovoru. Nicméně vám to rád odpustím, když se nejen vy ale celá vaše rodina dostaví na Václavské náměstí 9.3. a to z toho důvodu, že právě díky tomu všemu co o energetice víte, tak jste společně došli k závěru, že je potřeba s tím něco udělat. Je to tak?
Jo a ještě dodatek , ten rozhovor je veden z toho důvodu, že pan Ivan Noveský kandiduje na Mělnicku do senátu a toto je jeho presentace. Jeho podporovateli není jen strana PRO, ale také Okamurovo SPD.
Tak snad jsem vám to dostatečně vysvětlil.
Hnidopichu, jestli Rus nezačal bojovat? Přímo na Krymu bylo prý zasaženo letiště a zničeno několik strojů, jsou videa kde prý Rusové houfně opouštějí Krym. Zaregistroval jsem zprávu, že kdesi v Bělorusku byla napadena základna ruské armády, Byly taky zničeny nějaké ruské protiletecké baterie? Na frontě se to příliš nehýbe- znamená to opotřebení dosavadních jednotek a nenahrazení je novými? Těch otazníků je tolik…a nejsou to zrovna povzbudivé zprávy, spíš to vypadá, jakoby rusům docházel dech v těchto dnech.
A nejenom u Ruska. Padly vlády v Bulharsku a Itálii, co je tam nového, nevzepře se někdo konečně těm šílenostem co EK dělá? Nějaká naděje je u Nizozemska, ale zatímco Dánsko a UK haraší zbraněmi a válečným elánem.
My tady v kotlince sledujeme zdražování čehokoliv a kritický nedostatek jakéhokoliv pevného paliva. není dřevo nejsou pelety není uhlí a když tak za bakšiš nebo cenu odporující dobrým mravům.
Zajímavá diskuze, lepší než kdy jindy. Ale „světlé zítřky“ nepředpovídá nikdo. (Mrzí mě to, Vidláku.)
Takže pár poznatků i od starého kocoura na sloupku:
1./ USA je sice největší velmoc. Ale tou bylo kdysi Španělsko, Británie a částečně i CCCP. Kdysi. Pak se cosi změnilo.
2./ V téhle válce (je mi jedno, jak to kdo nazývá) se hromadí chyby všech obou stran a výsledkem je nelogický postup.
3./ Je to válka USA o pozici světového hegemona. Jako za tím ve všech lokálních válkách. Jakmile vznikne někde něco prosperujícího a odmítne se podřídit USA, má zaděláno na „revoluci“. (Jak to bylo s Čínou za dob Maa nevím.) A někdy to nemusí být zrovna prosperující, jenom nepodléhající, čímž vyváří možnost se v budoucnosti někdy s někým jiným kooperovat proti USA. (Afganistan.) Ruský a předtím britský zásah v chudé hornaté zemi byl veden ze stejného důvodu. Co kdyby…
4./ Evropa se dostala do role docela bohaté tetičky, která má pěkný byt a synovci se o něj zajímají. Tak ji nabízejí podivné investice, aby nezůstala tak bohatá a ten byt jim popustila. Byli jsme (východní část) enklávou SSSR, nyní patříme pod opačnou stranu. Obyvatelstvo Západu nemá tu zkušenost s ruským vlivem (neboli s vlivem jakékoliv dominující velmoci) a tak si „zábor“ moc neuvědomuje. Jestli/kdy procitne nevím. Ale to probuzení nebude nic hezkého.
5./ Rusko si nemůže dovolit jakoukoliv kapitulaci. Ztratilo by vše, a rozpadlo se na malé státy. O to se už snaží Západ – viz nedávná konference v Praze, kde se už porcoval medvěd – bez medvěda. Takž podpořeno přírodními i lidskými zdroji si nakonec vytvoří nárazníkovou zónu před Západem. Všude tam, kde není moře jsou americké základny – stahují se kolem medvěda jako vlčí smečka. (Nejděte si na Wiki.)
6./ Rusko je také supervelmoc i když v současné době malá. Ale s imperiálním uvažováním a s imperiálním „pocitem“. Promluvte si s několika Rusy, nejlépe po několika vodkách. Rus do toho půjde protože je to hrdý příslušník velkého, neporazitelného národa. Bez ohledu na sebe samého. A zázemí bude klidně vyžívat v hladu a zimě – a podporovat své bojovníky a přijde jim to nejen správné, ale jedině možné.
7./ Pořád počítáme s tím, že nikdo nezmáčkne to červené tlačítko. Ano, byla by to celosvětová katastrofa. A kdyby RF neměla několikanásobnou převahu v jaderných zbraních už by to někdo udělal. Rusko si atom nechává jako „zbraň posledního soudu“. Západ by si body 6./ a 7./ měl každé ráno opakovat aby nešlápl na vlastní minu.
8./ Ukrajina nemá rozumnou možnost vyhrát, tam je vypjatý nacionalismus/nacismus (Bandera a spol.) pěstován v podhoubí už dávno. Dokonce už před II. světovou válkou. A antisemitismus, který s tím úzce souvisí. Není to celoplošné, zato hodně zažrané, stále podporované oligarchy, kteří ty potetované debily odjakživa požívají jako své soukromé armády pro získání vlivu i vůči loutkám v Kyjevě. A ta ideologie se v případě otřesů docela rozšiřuje mezi lidi, kteří přišli o své blízké nebo majetek. Krevní msta: „Zabij moskala!“ Vidím i tady ve smíšených manželstvích, kde si, aby se nepotloukli, zakázali hovory o jakékoliv politice.
9./ Západ zatím svými „sankcemi“ a podporou Ukrajiny dosáhl Pyrrhova vítězství: Donutil Rusko, aby se urychleně přeorientovalo na „ostrovní způsob“ nejen hospodářství, ale i technologického vývoje. Nakonec nebude potřebovat Západ vůbec k ničemu. Zvláště pak, když bylo nuceno se sblížit s Čínou, která je t.č. třetí velmocí světa. To sblížení nebude trvat věčně, za pár desítek let budou soutěžit o postavení hegemona, ale momentálně to funguje. Rusko podporuje ve veřejnosti pocit, že se nic neděle, staví se nové mosty, nové fabriky, oslavuje se. Pár kilometrů od Ukrajiny žádná válka neexistuje. Do zpráv se dostane spíš přihoda s bytařem, který kromě šperků a dvou láhví vína ukradl taky německého pinče. Šperků se zbavil, víno vypil ale s německým pinčem k sobě přilnuli tak, že ho mrzelo víc, že ho musel vrátit než že má před sebou reálně 6 let převýchovy na Sibiři.
===
Co s tím?
Nelze pokračovat ve válce „do posledního Ukrajince“. Nelze ani nechat Ukrajinu po válce samu sobě – rozbitá, zadlužená země s decimovaným obyvatelstvem, rozprodanými poli, naplněná revanšistickými náladami, protože by se to všechno za nějaký čas opakovalo. Kdyby to nebyli Rusové, kteří by jim vadili, byli by to Poláci nebo Židi. Takže asi to dopadne rozdělením Ukrajiny na ruskou a polskou část a ostatní si rozeberou zbytky. Kde se zastaví fronta nikdo netuší – Rus to tají pod heslem „Až budou splněný všechny úkoly denacifikace“ a ty úkoly nebyly nikdy stanoveny. Také nikdo neví, kdy se podpora režimu loutkové Zelenského vlády omezí či zastaví. Začínají se objevovat symptomy – Ukrajina nedokázala dostat Rusko do vážných potíží a USA si asi zkusí to „hegemonování“ radši jinde a jinak. Případně skončí jako Španělsko nebo Británie – jako „bývalá velmoc“.
Takže ti mladší si asi ještě zažijí zajímavé časy.
Už těch 7 let dumám, až novoukrajincům dojdou Moskali, na koho se vrhnou?
Tahle psychoza se nedá jen tak vypnout a má velkou setrvačnost. Je destruktivní a má potřebu vyhladit toho, kdo může za to, že je všecko špatně.
Takže kdyby teoreticky Rusko nakonec nejak dohlodalo ten východní břeh a jih a zbyek nechalo EUSA, tak kromě zmraženého konfliktu a širokého pásu Země nikoho, dojde na zbytku Ukrajiny ke zúčtování. Rusko by jim mohlo vrátit ze zajetí Azovce, tak jak to udělali se Savčenkovou.
Jestli v tu dobu už budou na území Poláci, mohou být cílem oni. Kromě toho, většina oligarchie a jejich politických poskoků má dvojí občanství a majetky „doma“ . . mimochodem, tam se v klidu potkávají se svými protějšky z Ruska, kteří jsou tam taky doma a mají totéž občanství a třeba budou společně ladit se svými soukmenovci z veliké země za velikou louží další velký projekt na území východní Evropy..
Na tyhle lidi asi kluci z Pravého sektoru nedosáhnou, tak si asi došlápnou na ty, kteří dvojí občanství nemají, vinu nenesou, ale patří do stejné grupy. Divit se nikdo nebude, protože Moskali už po ruce nebudou , Poláci rychle dojdou a nakonec, vina byla posledních 30 let výhradně kolektivní a jaksi rituální a esoterická. A bude to v demokratickém převeliké překvapení, asi jak s Talibanem a ISIS.
Na koho asi. Historia magistra vitae. Komu asi budou vysvetlovat, ze to je Ukraina a nikoli Kresy Wschodnie?
A vzhledem k tomu, ze Polaci jsou ted v pozici opice natahujici se pro banan ve flasce nebo jak to bylo… a tak to i dopadne. Ale bude kolem toho hodne zle i rozlite krve
Denacifikace Německa se (téměř) povedla. Povede se i denacifikace Ukrajiny? Podlew mě v nedohlednu. Potřebujeme samostatnější Kotlinku, aby dokázala lavírovat mezi velmocemi. Pod SSSR to nebylo možné, pod USA to, jak vidno, taky nejde.
Náš skvělý zamini Lipavský zase dokázal nekrknout Rusy, když pravil, že Česká republika naprosto souhlasí s vyhnáním všech Rusů ze „svobodného světa“. Ať si prý jdou do Ruska. Nějak mi to zavání pogromem na Židy před devadesáti lety. Určitě nám taková prohlášení pomohou otevřít kohouty s plynem.
Panebože, co jsme to zvolili za ch*je!
Až někdo navrhne zřídit internační tábory pro Rusy (a jejich přisluhovače), tak to bude jednoznačné.
To je na tom to nejhorsi. Nezvolili! Lipavsky osobne ze snemovny vyhucel.
Lipánek by udělal nejlíp, kdyby vyrazil s kufrem zelenejch sehnat ropu
Jo a denacifikace se nepovedla. Jen se zmenil duvod nadrazenosti.
Denacifikace Německa vůbec neproběhla, jen zakázali symboly a názvy.
Jinak zůstalo všechno při starém a Němci chytili stoletou formu.
Denacifikace Německa se povedla jeho rozdělením.
Pak ale Rusové dostali ten hloupý nápad povolit sjednocení.
Měl jsem příbuzné na Ost – Dresden a okolí. Byli to větší nacisti (vlastenci) než West, se kterými jsem mluvil v Bavorsku. Ale vždycky nezapomenou připomenout, že Češi jsou vlastně Němci, jenom jinak mluví a vytáhnou Karla IV.
S tím nesouhlasím. Ty problémy 1938-45 byly z velké části způsobeny tím, že Němci považovali za nezbytné rozhodovat o tom, kdo smí nebo nesmí žít nejen u nich, ale i mimo jejich hranice. Považovali za nezbytné rozhodovat, jak a za jakých podmínek budou existovat lidi v Evropě. Oni že o tom budou rozhodovat.
Toto se jim mělo vymlátit z palic. Buď po dobrém, nebo po zlém.
Toto je ani v nejmenším neopustilo. Já jsem nepotkal Čecha, který by si myslel, že rozhoduntí z našho parlamentu nebo vlády by měly platit i v Německu.
Naprostá většina Němců je ale přesvědčena o tom, že jejich rozhodnutí musí platit u nás. Buď se správně přidáme dobrovolně, nebo nám to nařídí přes EU, nebo …. a rozhodně by neváhali. Protože oni přece vyžadují správnou věc a nejvyšší dobro, protože všichni v tom stojí v šiku za fýrerem a ostatní musí taky.
Čest výjimkám.
Denacifikace neproběhla, jen zakázali kulisy.
SVĚTÁCKÁ
Kdo má henten narativ,
nemůže být primitiv.
Mega, stejdže, mesiče,
nemůžem být za…rýče.
Tak po konci sorely,
jsme zas v čísi tralali.
Začla jižní ofenzíva
ví to každý mravenec
Putin v Kremlu mocně zívá
dávno není kojenec.
Pouští jižní eskadrony
ví to celý Pentagon
pouští himars, pouští drony,
kdo zaplatí paragon?
Pouští, pouští, pouští.
Potřetí i po sté
Putin neodpouští –
vždyť je to tak prosté.
pokud Putin odpustí,
různé hordy
mu to krutě vrátí,
pokud i zapomene.
Hrrrr, všichni na jednoho.
My v právu jsme,
US first,
řvou,
jak podřízený dobytek
bychom byli.
hrrrr, všichni na jednoho
s námi,
pro nás
v první řadě
musíte
„zařvat“ Vy.
Čí ruka ne tepně doby
zlehoulinka drží prst?
Pěstuj kobzol nebo boby
ať máš denně aspoň hrst.
Mužik svítí, mužik topí
lord se choulí v kožichu.
Mužik drží v ruce kopí,
lord jde za ním po čichu.
Jak ta ropa krásně voní
kéž by byla jednou moje!
Teď mu voní i řiť koní
využívá teplo hnoje.
Čí ruka uvolnila ruce,
vypustila bumerang ?
Vyslala jej,
aniž by věděla,
že se vrátí zpět ,
a trefí se tam, kam má.
Nepomůže choulení se,
maskování vůní hnoje,
pachem nafty,
ba ani ten kožich
nebude ku pomoci.
Vyslaná zloba, hloupost,
nenávist i nenažranost
se vrátí zpět.
a zasáhne tam,
kde to bude lordy
bolet nejvíce.
Zatím si bezstarostně žijí.
OT:
Tak to letiste na Krymu asi sabotaz nebyla. Kratery jsou nejak moc velky a docela dost vsude.
Vypada to, ze tam dosahnou americka dela, nebo maji munici, kterou mit jeste nemeli.
Vojensky odbornik nejsem, ale rakety by byly urcite videt ze zeme.
Znicenych letadel moc, letistni budovy taky.
Tohle si za ramecek nedaji, ale valka je valka.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?p=280035&sid=ecb4e718d1dd1ca195793000b13fe989#p280035
Rusko na tohle nějak odpoví. Už z propagandisticých důvodů musí teď udělat nějakou „parádní trefu“.
Ukrajinci docela riskují. Přesně v duchu dnešního článku, Rusové ještě hodně věcí neudělali.
Tohle by stálo za pozornost dlouhodobě, co se tam doopravdy stalo. Některé události se stávají důležitým a určujícím kamínkem v mozaice, který určuje kontext kolem sebe. Tohle považuju za jeden z nich.
Moskva byla podobným.
Já se pořád spíš skláním k tomu lidskému faktoru a sabotáži na místě. Nevím, co a odkud by tam dostřelilo tak, aby to nehlásili svědci na zemi.
Bez ohledu na to, co Konašenkov bude říkat.
Prý aktuálně nějaké pšouky na běloruském letíšti. Ale to prý se zase jen samovznítilo auto.
Připomnělo mi to tu scénku z Blaníku, jak velitel neslyší, co Veverka z Bitýšky hlasitě opakuje.
četl jsem na Telegramu, že některé z těch SU-24 prý prakticky nelétaly a byly určeny k sešrotování, tři SU-30M prý byly odtaženy do hangáru…Mě by spíš zajímalo, co se tam k sakru stalo.
Podle mě nejspíš sabotáž typu „využil jsem hromady munice na stojánce, tak jsem jim to odpálil“ – tj. bordel a příležitost plus aktivní záškodníci.
Nechci to bagatelizovat, ale nejeví se mi to ani jako zásahy superzbraní, ani jako akce dobré diverzní skupiny koordinované se zbytkem VSU. U takové akce bych očekával víc zničených letadel.
Chce to sledovat, postupně budou třeba vyplavávat svědectví a videa.
Rozhodně nevěřím ani ministerskému zamovznícení z horka.
A dolaďují se taky otázky chápání polohy červených linií.
@Mě by spíš zajímalo, co se tam k sakru stalo.@
tipujem ze nejake drony napriklad switchblade
rusi maju dobru PVO plus je to vzdialenost, takze rakety to asi nebudu
tie drony mohli obsluhovat aj sabotaznici priamo na Kryme
a samozrejme nasmerovali to do municia uskladnenej na letisku aby bol efekt dostatocny
info zo satelitov mali
Všichni četli, všichni slyšeli, ale fotky nemá nikdo. Přitom je v ČR oficiálně okolo 400.000 úkáček, neoficiálně přes půlmilión. Nikdo z toho půlmiliónu lidí, kteří denně čtou zprávy ze svého bývalého domova – že by nevěděl, co se tam doopravdy stalo??
Tomu se mi snad nechce ani věřit. Jestli někdo tvrdí, že na tom letišti byl akorát šrot, tak nemůže potom jít o vydařenou dezinformační operaci Rusů?
S tím, že se k místu incidentu všichni seběhnou, zatímco Rus bude v klidu a nerušen operovat jinde a účinněji?
A všimli jste si, že ty fotky dodal Bellingcat?
Pane Sakura.
Teď o jinou věc,jak mohli Usáci,tak lehce překonat ochranu letiště.
To je podstatné,že takto můžou napadnout kterékoliv letiště v Rusku.
Tak čekám,kdo půjde z velitelů krmit lední medvědi.
Tyto otázky už byly kladeny v mnohem šílenějších situacích od března a nikdo ještě nikam nešel.
Připomíná mi to takové ty tragické začátky Rudé armády, jenže tehdy to byla levorukost a debilita dole a vedení, které si uvědomilo včas, že je potřeba fungovat skutečně a efektivně.
Mám pocit, že ke „krmení ledních medvídků“ došlo hned na začátku ukrajinské války. Staří a tlustí generálové hrdinně zahynuli v prvních liniích bojů. Jenom se to z ruské strany moc neinzerovalo. Ale vzpomínám si, že Ukrajina tenkrát hlásila nějakého zabitého ruského generála prakticky denně.
To bylo různé. Pamatuju, že tam taky zůstali vysoké šarže od VDV, chlapi, kteří prostě měli respekt a z vojenského hlediska jim nebylo co vytknout. Šlo to ten jih. Berďansk, Kachovka.
Obecně přímo na place bych ten problém neviděl, nebo ne zásadní. Ta hniloba je jinde.
Ti, co rozhodovali od určitého levelu výš, a mají na svědomí spousty lidí a provat, ti zatím skoro všichni sedí na svých místech a referují, že operace jede podle plánu na 120 procent a nálada je A+.
Ona to moha být i sabotáž zevnitř armády. I v Rusku a na Krymu má Zeljenskij nějaké své obdivovatele. kteří jsou ochotni i hodně riskovat, nacisti jedni!
Nezapomínejte, že většina ukrajinských vojáků přešla při obsazování Krymu na stranu RF!
A nejspíš všichni jsou rádi, že to udělali. Tady bych stopu primárně nehledal. Sabotáže v ruské armádě jsou na jiném levelu a nesou jiné znaky.
jistě tam nějací ti Спящие budou, o tom nemám pochyb
O.T.:
Rakušan neskutečně lže.
Tvrdí totiž, že Mlejnek se s Redlem stýkal jako soukromá civilní osoba.
Jenže to je vyloučeno: https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Mlejnek (povšimněme si chybějícího data narození)
Navíc byl až do letošního roku v jasném střetu zájmů via působení ve společnosti Techniserv s.r.o. (IČO 44264020), která je poměrně štědře dotována státem: https://red.financnisprava.cz/registr-dotaci/prijemci/7e1ca26f-9bd3-4696-a726-4d90a94d7a32
Co ví Mejnek na Rakušana, že s ním takhle cvičí?
„Jako vedoucí starší důstojník se věnoval do roku 2012 vyhledávání a analýze bezpečnostních rizik v ČR a zahraničí v rámci Analytického štábu Vojenského zpravodajství“
„od roku 2012 udržoval pravidelné kontakty s Michalem Redlem, který je hlavní postavou v kauze Dozimetr“
Twl., on odešel z Vojenského zpravodajství k Redlovi? Tj. do služeb Krejčíře?
A on si někdo dělá iluze, že něco u nás funguje jinak? Tím nemyslím vás, ale voliče pětikolky a libodemo. Mimochodem v roce 2012 u nás vládl kdo a kdo seděl na vnitru?
Ale ale, taxíkář Jan Kubice.
Co asi provádí dnes?
Zběžná kontrola gůglem nic nepřinesla.
Je v penzi. A jistě nad její výší nežehrá.
Nějak nám to do sebe hezky zapadá, že?
Tedy Vidláku,
tolik defétismu, to by Volodymyr Zelenskyj nerozdýchal. Naše zbraně na Ukrajině směle postupují vpřed západním směrem při přesunu do předem připravených strategických pozic. Útok u Chersonu se daří bombardováním mostu, i jedno letiště na Krymu zapálili.
Putin si samozřejmě nedovolí zavřít plyn a ropu, protože bychom jej hnali od soudu v Haagu. Nebo dovolí?
A až ukrajinské zbraně a hrdinné jednotky osvobodí Donbas, přijde na řadu Krym. Putina rozdrtíme. Před použitím taktických jaderných zbraní jej jistě odvrátí varování z USA, že by to považovali za útok strategickými jadernými zbraněmi.
Obávám se, že tato zima bude krušná a tuhá. Hodně tuhá.
Pane Gerd.
Musíme počkat tak dva měsíce,pokud by opravdu nešel plyn,tak bude fofr a mnozí rusobijci půjdou po kolenou za Putinem,jen aby neskončili na kopích.Jiskřička naděje tu je,že někdo dostane rozum.
Pane zemědělče,
obávám se, že Putin nás nechá letošní zimu 2022/2023 důsledně užít, abychom si prošli takovým Údolím stínů, že už nikdy nebudeme chtít bojovat proti němu. Navíc jsme na seznamu nepřátel. Letošní zimu odhaduji jako krutou pro nás, trochu nám může pomoci globální oteplování.
Žádné kompromisy nebudou. Rusko musí obsadit celou Ukrajinu a vyčistit jí od banderovců. Nic jiného nepřipadá v úvahu. Jestliže banderovcům nechají na Ukrajině i minimální operační prostor, tak by po čase zase začali provokovat a Rusko by to muselo znovu vyhlásit další speciální vojenskou operaci.
To je nereálné. Jak chcete dlouhodobě udržet okupaci nad územím s nepřátelsky naladěným obyvatelstvem? Vzpomeňte na Irák. Nehledě na to že západ Ukrajiny je chudý. Plán Rusů je jasný obsadí převážně ruskojazyčně mluvící oblasti včetně Oděsy, Charkova, Záporoží a Kriveho Rohu kde se nachází valná většina průmyslu, energetiky a surovin a zbytek Ukrajiny nechá bez přístupu k moři, v rozvratu a zadlužení ať se o něj popere Kyjev s Poláky.
Skončí to asi příměřím. Vznikem silné militarizovaný hranice. Možná i příměří bude občas porušováno. Nikdo nevyhraje úplně. Západ země je hodně zalesněný. Bylo by vyšší riziko přímého střetu s NATO kvůli zbloudilým střelám. Dlouhé logistické linie. Platí to i opačně, že na východě mají složitější zásobování ukrajinské síly. Nějak se to politicky, rozhodně pravděpodobně do jara 2023.
Re: Cleverjoe
A kdo vám nakecal, že na obsazeném území zbyde nějaké nepřátelsky naladěné obyvatelstvo?
Vezměte v úvahu:
– šnečí rychlost postupu Rusů a Opolčenců,
– dosti šílené ztráty ukrajinských vojenských sil (zhruba desetinásobek toho, co Ukři přiznávají),
– velkorysou nabídku k životu pro obyčejné obyvatele území Ukrajiny pod ruskou správou. Třetinové ceny za plyn a elektřinu, poloviční ceny za bufet, pětinásobné starobní a invalidní důchody oproti ukráckým.
Kolik partyzánů zbyde a kolik jich bude do roka a do dne nenabonzovaných?
A naopak astronomické zadlužení země s nutností rozložit na obyvatelstvo drakonické splátky úvěrů, obrovská inflace, chudoba, nedostatek snad úplně všeho a riziko, že jen trochu schopní budou proti své vůli odvedeni do armády a v šílených podmínkách cvičeni jako potrava pro děla.
Nevím zda jste zažil rok 1968 v Československu kdy nám přítel nejvěrnější SSSR a dalších spřátelené armády poskytly internacionální pomoc (provedly speciální operaci proti kontrarevoluci).
Re: Cleverjoe
Srovnáváte dvě naprosto neporovnatelné události.
Naprosto nemá cenu se zabývat událostmi, které nazýváme v Goralii „stare pječki“ (pječki = sušené ovoce, podobné českým křížalám).
Nicméně když nechcete dát pokoj – mamlasové v Práglu, jakož i v Blavě byli několikráte důrazně varováni a půl mio „spřátelených vojclů“ seděl na čs. čáře od poloviny dubna.
Všichni věděli minimálně 4 (slovy čtyři) měsíce, co se chystá a co nás čeká, když nesklapnem kufry a nebudem držet basu.
Situace samozřejmě 100 %-ně využil Ivan a natahal sem rakety na UŠÁka, coby odpověď na střely s plochou dráhou letu, které tenkrát přišly do módy.
Můj názor – celé tzv. jaro bylo provedeno minimálně pod Ivanovo dozorem, ne-li rovnou na jeho popud, aby sem mohl poslat vojcly a hlavně rakety. Pokud nevěříte, zjistěte si, jakou výzbroj sem Ivan natahal.
23 let musely v ČSSR držet 85 000 mužů včetně dvou tankových divizí více info zde https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edn%C3%AD_skupina_vojsk
Re: Cleverjoe
Už ta wikihovna nečtěte. Údaje v článku jsou minimálně neúplné, pokud ne rovnou lživé.
Kromě toho zaměňujete Čechy a Slováky za rusky mluvící Ukry, kteří byli cca 7 let v pozici lovné zvěře.
Neboli víte kulové o tom, co se dělo na UA od r. 13, resp. 14.
I když této úvaze rozumím, moc nevěřím, že je možné ji uskutečnit. USA neudržely nepřátelský Afghanistán, Rusko těžko udrží nepřátelskou Ukrajinu.
Podle mě Rusové jedou taktikou požáru. Založili požár na ukrajinské půdě, živí ho, rozšiřují, zmenšují a zase zvětšují, dle potřeby a momentálních možností. Až na výjimky se vše odehrává mimo ruské území. Ukrajinci jsou nuceni umírat při hašení tohoto požáru a ještě jich bude muset umřít strašně moc, aniž by se reálně cokoliv změnilo. Ukrajinci nedobyli zpět žádné větší město, jejich postupy jsou spíše taktické než strategické a změna hranice o tři kilometry rozstříleného terénu nehraje roli.
Putin podle mě hraje na to, že si to Ukrajinci vypořádají sami. Ukrajinští stoupenci války a nepřátelství s Ruskem jsou postupně eliminování a historicky se znemožňují proléváním ukrajinské krve. Zároveň se jim propadá životní úroveň, přicházejí úplně o všechno, rostou jim naprosto nepředstavitelné dluhy a tohle všechno je postupně přivede nazpět do ruské náruče.
Kéž by to tak dopadlo. Má ochota platit obnovu (rozkrádačku) Ukrajiny po válce je nulová.
Jen placením byste z toho vyvázl ještě lehko. Myslím, že soudruzi z USA a Německa mají pro vás lepší roli.
Západ má hodinky, Východ má čas ….
Tohle má opravdu hloubku. Na druhou stranu, už i ty hodinky se vyrábějí převážně na východě. Doba, kdy se tady vymýšlely převratné technologie a probíhal soustavný vědecký výzkum dávno pominula.
„…Západ má hodinky, Východ má čas …“ )
To je hodno tesání do kamene 🙂 Jenže „čas jsou peníze“. To je, podle mně, dosti podstatný fakt. Zvláště s ohledem na ta všeliká a rozmanitá embarga a sankce.
tvrzení, že „čas jsou peníze“ je naše (tj. západní) krédo (způsob uvažování), nikoli nutně univerzální.
A až se Západu ty hodinky podělají, tak je nebudou mít čím opravit.
Kolečko s vylomeným zubem, nebo pero ze speciální oceli nebude z čeho udělat, protože Východ má kromě času i suroviny.
Vidláku,
Rusové postupují natolik pomalu, že veškeré obyvatelstvo v místech bojů je buď mrtvé nebo uteklo na západ či východ. Když takhle budou postupovat den za dnem, nezůstane vůbec žádný partyzán, protože nepřátelé utečou na západ, a příznivci utíkající na východ partyzány nebudou. Kdepak, fronta se sune natolik pomalu, aby všichni civilisté stačili včas utéct. I když jistě nejde o strategický záměr Rusů, protože ti se pokusili o rychlé obsazení Ukrajiny a svržení vlády.
Také nedostatek vojáků zatím není. Rusové sice poslali podle zpráv z novin do války obyvatele neruských regionů, ale tam byl důvod zřejmě psychologický, protože Rusové a Ukrajinci se považovali za příbuzné národy. S pokračující válkou došlo k rozdělení. Postupně si Rusové a Ukrajinci zvykají na to, že jsou nepřátelé.
Klidně se může stát, že Rusko jednou útok na nějakou základnu na ruském území vydá za nepřátelský akt, který umožní vyhlásit mobilizaci.
Že nastal okamžik zvratu poznáme ve chvíli, kdy Rusko začne povolávat ruské obyvatele do armády.
Vy se domníváte, že mobici z LDNR jsou neruští nebo neukrajinští?
Nebo Wagnerovci? A konec konců i většina kontraktorů? Možná vás plete ta PR skupina Čečenců.
Rusko asi nikdy neplánovalo zabrat Ukrajinu, to by se o ni muselo starat vojensky, politicky (nacismus) i hospodářsky. Rusko jenom potřebuje mít nárazníkové pásmo proti hegemonistickým snahám USA. Ty jsou dokazatelné. Už jsem to tu psal.
===
Toto totiž není konflikt Ukrajiny a RF, Ukrajina je jenom zbraň. Rusko a Čína narušují světovou nadvládu USA, která si na ni zvykla a jakékoliv vymanění se z jejího vlivu trestá. Rozložením neposlušného režimu zavlečením vnitřních rozporů a následným „osvobozením“ obyvatelstva, které o to většinou ani nestojí. Heslo zní: „Lidská práva“. Když se to hodí tak i „právo na sebeurčení“.
Zatím se Západ snaží rozdrobit RF, na Čínu ještě nemá. Jenže nesmyslnými sankcemi Spojené státy donutily RF a ČLR ke spolupráci a ten blok bude asi silnější než USA. Hodně zemí stojí stranou konfliktu, protože mají špatné zkušenosti s USA. A neprošly ještě vlnou neokomunismu či jak se to, co se děje na Západě, dá nazvat.
===
Je to ale jenom můj názor, gogo to jistě rád dovysvětlí za mě. [;>))
Vidlák si zopakoval včerejšek a nakonec všechny včerejšky, tudíž i já musím zopakovat: válka na dluh se nedá provozovat dlouho. Pokud k tomu přičteme, že Zelenský již stačil nasrat kde koho, tak o osudu vývoje speciálky je dopředu zřejmé jak se vyvine.
Co může Západ udělat víc pro to, aby se jeho dílo zdařilo, než dělá teď. No a nezbývá se než ptát, co může Rusko udělat víc, aby se jeho dílo podařilo. Ač by bylo moudřejší přát si, aby to naše západní dílo bylo úspěšné, neb na malé neúspěch díla dopadne nejhůře, jsem v tomto směru velký pesimista.
Rusku se asi nedaří zlikvidovat raketomety HIMARS, tudíž ničí alespoň munici do nich. Ona je vcelku méně pohyblivá, tudíž hurá na ni.
Pokud Rusko postupuje tempem jedno město denně a 300 duší u Pánaboha, tak se speciálka dostává do matematické oblasti z niž není úniku.
Zelenský, patrně i díky Západu, přecenil své možnosti a v současnosti již nemá jinou možnost, než vzdorovat do okamžiku, kdy někdo ze speciálky zaklepe na dveře jeho pracovny.
Zkusme si představit ještě jednu možnost jež Vidlák nezmínil. Čína je zatím velice zdrženlivá, neb kšeft se Západem je kšeft, jež se nesmí zastavit. Z druhé strany vědí, že pokud ukáží slabost, čekal by je osud Ruska. Co kdyby ve vhodnou chvíli poslali na Ukrajinu na pomoc Rusku deset milionů vojáků, přirozeně s patřičnou výzbrojí?
Proč tolik? Dva miliony stačí a pak je nechají pochodovat směr Varšava – Berlín – Paříž – Cape Finisterre. Nu možná ne celý směr a před Berlínem, možná i Varšavou, by se mohli zastavit. Asi nyní v Moskvě neplánují nic dlouhodobého s Polskem, ale kdyby se jim naskytla šance, po třetím dělení Polska už by se nikdy neobnovilo. Proto Poláci tolik zbrojí a podporují válku na Ukrajině. Kupují si tím čas, aby byli připraveni, pokud se válka dostane až k nim.
Možná se Putin spokojí s tím, že Ukrajinu nezabere celou, ale jen části, které byly ruské/SSSR do 1939. Podkarpatskou Rusí uplatí Maďarsko, Bukovinou Rumunsko, zbytek kolem Lvova ponechá samostatný a Polsku nechá na výběr, zda na takovou návnadu skočí a budou platit všechny ukrajinské dluhy, nebo jej nechají skomírat, až všichni věřitelé dluhy odepíší jako nedobytné, a pak Polsko navrhne připojit Lvov a okolí jako své historické území. Tedy v případě ruského vítězství.
Poláci zase sní o tom, že vtrhnou do Moskvy. což se jim dvakrát podařilo. Napoleonovi se to podařilo jednou, Hitlerovi těsně ne. Číňané tam dojdou na pozvání Putina.
Vestect
Faktická poznámka:
10 000 000 vojáků ve zbrani nemá ani Čína.
Mohli by nasadit rezervisty, ale tak řádově 100 000ce, miliony ano náhodou.
Ach jo!
Zjevně jste nepochopil onen jinotaj jež spočíval v tom, že Čína má lidí násobně větší než jsou jakékoli možnosti západního světa.
On by byl již problém tolik lidí do takového omezeného prostoru dostat a krmit.
Wiki:
Aktivních vojáků: 2 035 000 (2018) (1. na světě)
Vhodných pro službu: ~320 000 000, věk 18-49
K dispozici pro službu: ~385 000 000, věk 18-49
Rezervistů: 510 000 (2018)
Napovím jinou možnost. V Afghánistánu jsou spousty nezaměstnaných bojovníků.
Náhodou jste uhodil hřebíček …. ale je otázka, kam by tihle borci šli. Já bych měl spíš obavy, že minimálně ta tadžikská skupina by mohla zformovat jádro prodemokratických a proamerických sil a přesunout se do Tadžikistánu, kde už Vlajka z pvuhů cviří a organizuje. Byla by to pro ně docela vítaná síla, která by Rusko zaměstnávala tam. A určitě by s sebou vzali i kamarády a další demokraty, kterým je Afghanistán moc horký.
Tohle kluci z USA umí organizovat velmi dobře.
Zamíchat do toho islamisty, je asi nejhorší varianta.
Nikdo z papalášů zemí EU vyjednávat o příměří nepojede. Ani do Moskvy, ani do Washingtonu. Naše současná situace je pro zájmy držící Německo a EU pod krkem žádoucí stav. Na Ukrajinu sere pes, ale dobře posloužila, jak přitlačit Německo a s ním země celé EU ke zdi, aby neměly myšlenky utéct z domu a osamostatnit se. EU je poválečný projekt USA, jak systémově a legálně zajistit trvalou kontribuci. A když musí Němci živit své osvoboditele, tak jak vždy nám nezbývá než odvádět svých sto dvacet párů volů do Němec.
Když je vše, jak má být, není důvod, aby vláda něco řešila. Co je na tom k nepochopení? Překvapuje mě, kolik i vzdělaných lidí je přesvědčeno, že vládám jde o blaho lidí. Hovno, slušněji to říct nejde. Němci taky dobrovolně nepoužívají nový plynovod do svého domu a přijde jim to v pořádku. Situace, která simuluje válečný stav a vytváří stejné následky, je nezbytná k dotlačení platit kontribuci jiným způsobem než v době hospodářského boomu.
Fuj fuj fuj prezident Viktor Orbán ve svém projevu na 31. letní univerzitě a studentském táboře Bálványos doporučil knihu amerického analytika George Friedmana, která vyšla i v češtině pod názvem „Bouře před klidem“. Američané jsou natolik sebevědomí, že se se svými plány netají. Ve své knize Friedman na plnou hubu předstřel plán, jak udělat Ameriku znovu skvělou a na dvě stě stranách rozprostřel analýzu příčin, aby vše vypadalo jako pečlivě vyargumentovaná prognóza.
V úvodu knihy Friedman píše: „V současnosti se ve Spojených státech odehrává řada hlubokých strukturálních změn, které vyvolávají intenzivní napětí. Federální vláda prodělává periodický posun, během něhož se mění její fungování i tradiční vztahy se společností. K tomuto posunu dochází v důsledku narůstajícího selhávání systému. Zároveň prochází zásadní změnou i ekonomický systém – jednak kvůli nadbytku peněz, ale také kvůli omezeným příležitostem k investování. Důsledkem je pokles růstu produktivity kvůli nedostatku inovací.“
Podle Friedmana dojde v letech 2025-2030 ke spojení institucionální a socioekonomické krize, ze kterých Amerika vyjde opět vítězně a jako nejsilnější velmoc. Počtěte a podumejte sami. Naše situace jako rohožky velmocí je obtížná. I Babiš předloni kapituloval a při odvádění volů se nerozpakoval kálet na ústavu. A to je nějaký oligarcha, ne učitýlek z akademie genderismu.
Stale se potvrzuje me pozorovani: cim lepsi prispevek, jako tento, tim vice mlceni se okolo nej rozprostre. Pokud by se autor ozval casteji, dostavi se nadavky od ostatnich diskuteru.
Kdyby tu byl systém „slepice“, měl by jich spoustu.
Slepice ano, ale jen od ctenaru, diskuteri neslepici, nybrz prispivaji.
„rozprostřel analýzu příčin, aby vše vypadalo jako pečlivě vyargumentovaná prognóza.“
Friedman je muj oblibenec, coz staci na mistni exkomunikaci. Mluvi nepochopitelne otevrene a neni zcela jasne, komu jsou jeho clanky urceny, presto jsou plne objevnych postrehu a zaroven az infantilnich uvah. Jeho knihy a clanky se ctou jako kodovane poselstvi.
Stridore, děkuji, že jste mi svou svou reakcí hodil pomyslné drobné do klobouku. Vaše věty libě zní mé příslovečné skromnosti 😉
Rado se stalo, ani jsem se nemusel premahat.
„rozprostřel analýzu příčin, aby vše vypadalo jako pečlivě vyargumentovaná prognóza“
Cele je to radost cist, ale tohle jsem zvyraznil jako mimoradne bystry a objevny postreh.
Lehce, i kdyz opatrne to lze aplikovat na jine texty, byt az od jiste urovne. Nekdy to delaji autori i mimodek, coz ale u Friedmana nepredpokladam.
Piste casteji, odvracena strana diskuzni mince vasi skromnosti jiste neublizi 🙂
Temno2 bude kratší, než 300 let.
Když všechno zhasne, tři roky stačí.
Válka skončí až to ekonomicky, politicky a vojensky začne vadit USA. Zatím se jim podařilo ekonomicky zdevastovat konkurenta Evropu, odtrhli Německo od Ruska (splnění stoletého plánu Anglosasů), vojensky opotřebovávají Rusko, posílili severní křídlo NATO vstupem Švédska a Finska (to byla rychlost) a hlavně americké zbrojovky mají objednávky na roky dopředu. Obětovali pěšce Ukrajinu na kterém jim pranic nezáleží. Ty koláčky co rozdávala Nulandová na Majdanu vyšly Ukrajince hodně draho. Takhle USA zachází se spojenci. Je to poučení i pro nás jak to dopadne, když zemi vládnou dosazení kolaboranti.
Už to tak vypadá, že za Bidenovy drátky tahá Zelenský.
Tam bude propojení v podobě praní ekonomické pomoci. Kolik milionů dolarů se dá odklonit z 50 miliard systémem půl na půl? A nikdo to nepozná. Jen to chce zbytečně nechodit na balkon aby člověk nechytnul pozdrav od dronu jako Zaváhirí v Kábulu.
Telegram:
„Zahraniční věřitelé souhlasí s návrhem ukrajinské vlády na dvouleté zmrazení splátek ukrajinských státních dluhopisů v hodnotě téměř 20 miliard dolarů, tedy zhruba 470 miliard korun. Krok Ukrajině umožní vyhnout se platební neschopnosti. Ukrajina tak ušetří asi šest miliard dolarů, připustil její premiér Denys Šmyhal.“
Já bych hádal (nic jiného ani nelze), že okolí Oděsy a tedy zatnutí přístupu Ukrajiny k moři je nevyslovený návrh Putina „pojďme jednat, a budete mít přístup k moři, sice k Azovu už nikdy, nebudete mít jih, ale můžete ještě stále mít přístup Černému moři, fakt nechcete jednat o kompromisu?“
Podle me byl Putin ochoten jim Odesu nechat tam maximalne v prvni pulce brezna.
Ted si to neumim predstavit. To by byla sebevrazda.
Vsichni tu resi, jak bude v zime v Evrope ouvej, a jak EU postupne vzda podporu Ukrajiny. Jenom aby lidi nemrzli/nevylsi do ulic.
Gogo tu zase pise, ze za protahovani valky, ktera mela byt uz davno vyhrana, muzou zradci a nemehla v Kremlu.
Jak je to doopravdy nevim, ale predstavuju si, jak bude v zime na Ukrajine. Nebyl jsem tam, tak to znam jenomn z filmu. A zima tam vypada podstatrne hur, nez v Cechach. Takze pro lidi ve mestech nic moc. Takze budou utikat, nebo menit strany.
No a pak tu mame vojaky.
Moje laicka predstava je, ze Rusove budou mit zimni vybavu a pak nekde dal od fronty vytapene zazemi kvuli rotaci.
Pri predstave ukrajinskych vojaku se mi vybavuji ruske filmy, jak nekde ve stepi drzeli obklicene Nemce (vsimete si, ze nepisu fasity)
A pro ty vojaky to teprve bude katastrofa.
Ted je to „cajicek“. Sice jim na hlavu litaji bomby porad, oni cas od casu neco vrati, ale neumrzaji jim usi a nohy.
Dalsi vyvoj necham na predstavivosti a fantazii kazdeho z mistnich diskuteru.
Ukrajinci mají bunkry nebo obsazují obytné budovy, Rusové útočí z pole. Kdo bude mít kamna a čaj?
Pokud Strelkov pri rekonstrukci historiche bitvy ve stepi nekde utoci „z pole“ proti kulometnym hnizdum a betonovym bunkrum za pokriku uraaa, tak mu to nechte.
Verte, ze to takhle neprobiha, a ani probihat nebude.
Kde budou mit Rusove kamna a caj jsem psal, staci cist.
Tem na druhe strane u vasich studenych kamen v betonovem bunkru nezavidim.
Já jsem občas za těch 7 let sledoval nějaká videa od lidí, co v zákopech seděli.
Bavíme se samozřejmě trochu obrazně, asi válku nerozhodnou ani kamna, ani čaj, i kdyby byl s rumem.
Chtěl jsem upozornit na to, že zlé zimní počasí hraje spíš proti útočníkovi, než proti obránci v již vybudovaných postech.
Sakuro, jenže gogovi to podle Vašich slov nepasuje do koncepce nenápadného rozvracení (skoro až kurvení) tohoto webu, víte?
On potřebuje, abyste začal -aspoň náznakově- flusat na Moskvu, víte?
Příspěvek z 9:05 je velmi výmluvný.
Oděssa
Oděssa má na jižním pobřeží nejvíce proruské a protibanderovské obyvatelstvo.
Pokud ji zůstane UA, nastolí tam banderovci teror a čistky. Nebude to pěkné…
Tam už ten teror proběhl, vzpomeňte ty upálené. Potom tam řádil Saakašvili a tam taky řečnil Krvavý Petro, ta slavná řeč o školácích tam a u tady.
Kdo byl proti, ten skončil špatně, nejspíš ty zbylé nespolehlivé v současnosti loví a posílají pod ruské Grady a Piony.
Oděsa si oddechne, jestli se banderovštiny zbaví, ale bude to stát hodně krve a kdo ví, jestli jim to za tuto cenu stojí. Jak všude jinde, sami hlavu nezvednou, po zkušenostech s tím, že je nechali naposledy Rusové zmasakrovat. A konec konců, cílem operace je nějaká denacifikace atd.. nebylo jasně řečeno, že se území vrátí ke svým historickým a kulturním ruským kořenům pod ochranou Ruska nebo jako jeho součásti.
Viděli i to, co se dělo s neopatrnými místními po ústupu na jaře. Rusové je ani neupozornili a neposkytli jim možnost se bezpečně přesunout s rodinami mimo dosah Kyjeva.
A co se tam děje teď .. ví někdo? Bavíte se někdo s lidmi z Oděsy?
Tato chudoba je řízená,abychom podporovali USA.
ČNB tomu ještě napomáhá,udržením kurzu koruny,prodejem devizových rezerv,co považuji za další pomoc dolaru.Zlato už prodal Tošovský,tak ČNB má jen devizové rezervy.které si vytvořil stát ČNB je vyhodí oknem.
USA se na rozhovory z Ruskem vůbec nechystají,spíš válku stupňují.
CNB je opravdu odporna instituce
Mj. pred lety zabranili rustu koruny prodejem 2 bilionu konun. Tim podporili odliv mladych a nadejnych, a zaroven zmrazili platy na bidne urovni v porovnani se sousedy. Pak prisli papalasi s velkohubymi prohlaseimi, ze budou investovat do technologii, protoze nemuze byt vecne ta montovna.
Uz z toho je jasne, pro koho CNB pracuje.
USA nemaji duvod k mirovym rozhovorum s Ruskem. Vsechno jde podle planu, ti blbci z Evropy do toho jdou jeste vic nez se cekalo. A dobrovolne.
Obama aspon musel kroutit ruce a vyhrozovat.
Dnesni sekaci se jeste hadaji, kdo strci hlavu do opratky prvni.
Vyjimecne nesouhlasim, Vidlaku, to podstatne se uz stalo a jsou jimi skody zpusobene na psychice Evropanu. Temer nevratne. Duchove, kteri byli peclive uschovavani ve sklepeni evropskeho domu byli vypusteni a decimuji mozky jiz naleptane zelenym slizem. Stara Evropa umrela, resuscitace po dvou velkych valkach vydrzela necelych 80 let. Ted uz je jedno, kdo vyhraje, Evropa sama sebe nenavratne poskodila. Kdyz to dobre dopadne, Evropa se stane turistickym skanzenem, kam budou jezdit za dobrodruzstvim Cinani ze stredni vrstvy. A byvala evropska stredni trida jim bude delat pruvodce a servis. Kdyz to dobre dopadne.
Myslím si, že není na západ od Ráje nikdo, kdo by takto, bez povolení z USA mohl do Ruska přijet. A USA už přešlo hranici, kdy by ještě šlo bezbolestně jednat s Ruskem o smíru:
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/NATO-Chief-Russia-Must-Not-Win-Its-War-In-Ukraine.html
Válku nezastavíte návštěvou Moskvy, mýbrž USA.
Evropský průmysl ještě není zničen.
Cíle stále není dosaženo.
tak…
a Evropa nebyla plně využita. Je tu co vysát a koho poslat na bodáky proti Rusku
Sulik dnes konstatoval ze ropa uz zasa tecie, ale pozor, len na Slovensko a do Madarska
Do Ciech zatial nie pretoze Cesi poplatky este nezaplatili
https://www.aktuality.sk/clanok/lP9p7iJ/ropa-je-uz-na-slovensku-oznamil-sulik/
Kde je v CZ rafinerka ropy? Madari maju MOL a Slovaci Slovnaft ale v CZ neviem, zeby Kralupy?
—
mne to cele pripada ze Zelensky skusa co si moze dovolit
Polský Orlan má mít Kralupy. Češi mají 💩
České rafinerie — Litvínov a Kralupy — koupil polský Orlen. Litvínov zpracovává ruskou ropu z ropovodu Družba, Kralupy lehkou ropu z ropovodu z Německa. Paramo už asi vyrábí jenom asfalt.
Dovedu si představit i variantu, kdy se Orlen celkem bezbolestně zbaví „konkurence“. Ropy z Ruska bude míň, Orlen má rafinérie v Polsku… a kdyby tady došlo k převratu, tak by jim mohly být české rafinérie třeba i znárodněny či zunijněny. A tak se jich zbaví rovnou tím, že nezaplatí za ropu a zavřou je.
Jenze ono to takhle snadno nefunguje. Prestanu delat tohle a tohle budu. Rafinerka a petrochemie jsou navzajem propojene. Nerikam, ze to nejde. Jen to neni bezbolestne a zadarmo.
Ono to možná půjde jednoduše.
Neprodáš za dolar? Nepůjde ropa a bude barevka. Prodáš? Dostaneš někde příslib teplého místa. A uvidí se, jestli půjdeš cestou Babiše nebo Miloševiče.
Jen střípek do mozaiky….z vlastní zkušenosti a pozorování ještě před oznámeným problémem s Družbou minulý týden během cest po severních Čechách.
Čerpadla patřící MOL a ORLEN o cca o 6 až 7 Kč dražší 1l nat.95 i nafta než ostatní. Nejlevnější ONO 39,90 a fronta, že nevidět konec. Já jsem tankovala u Shellky za 41,90.
Napadlo mne proč asi, že by si kompenzovali ty jejich zastropované ceny u nich doma? Nebo to má jiný důvod? Pokud ano, nebyla to už reakce na zastavené dodávky?
MOL byl vzdycky drazsi, prevzali JET, ktery byl puvodne spise levnejsi, takze se to dost projevilo. Benzina/Orlen dtto, i kdyz tady jsem v posledni dobe nabyl dojmu, ze projevuji mnohem vetsi citlivost pri cenotvorbe, driv nebyl problem, aby meli o 15-20% vyssi cenu nez ONO-like benzinka pres ulici, ted uz se vice prizpusobuji okoli. Tam kde to jde, napali cenu, kde maji konkurenci, jdou niz (i kdyz ne pod).
Re: borsky
Nikoli, Paramo asfalt pouze modifikuje. Modifikace je obchodní název pro přidání umělých hmot, tzv. stabilizátorů, plastifikátorů a podobných sraček.
Asfalt samotný se dováží z Litvínova. Můj odhad z provozu, ve kterém se pohybuji, je asi tak 600 t denně. Ale berte to s hóóódně velikou rezervou.
„…a Slovaci Slovnaft“
Já ti nevím
KarleLve Nikolajeviči, ale prachsprostá pediwikia tvrdí o Slovnaftu, že:Generální ředitel: Oszkár Világi
Majitel: MOL (98,4 %)
Slováci také nemají nic. 98,5% Slovnaftu patří „maďarskému“ MOL.
A MOL patří následujícím subjektům:
As of August 2021, MOL’s current shareholder structure is:
26.16% – Foreign investors (mainly institutional)
10.49% – MOL New Europe Foundation
10.00% – Maecenas Universitatis Corvini Foundation
10.00% – Mathias Corvinus Collegium Foundation
7.14% – OmanOil (Budapest) Limited
4.90% – OTP Bank Plc.
1.32% – OTP Fund Management
4.48% – ING Bank N.V.
3.37% – UniCredit Bank AG
1.20% – Commerzbank AG
10.63% – Domestic institutional investors
7.76% – Domestic private investors
2.55% – MOL Plc. (treasury shares)
Obcan: to je složitost globálního kapitalismu. Firma patří firmě která patří firmě atd. Někdy se to ani nedá dohledat všechno.
Letci znají výraz „bod bez návratu“. Podle mně naše společnost, režim, již je za hranou systémové nápravy věcí veřejně – politických tzv. standardními prostředky. Asi jako byl dávno za tou hranicí režim v ČSSR někdy v 1988. Už obrovskou statečnost – přičemž výsledek byl samozřejmě nulový – si vyžadovalo od poslanců tehdejší Československé strany socialistické že se zdrželi hlasování o tzv. pendrekovém zákoně. Prostě v rámci systému už nešlo dělat nic a společenské napětí rostlo a rostlo. Totéž se děje i teď a nezbývá než si počkat, i když to může trvat pár let. Nebo i ne, může přijít deux ex machina, třeba v podobě toho že zítra zabijí v Egyptu Sísího, a x miliónů mladých slimáků se z této „Lybie na n-tou“ povalí do EÚ a doslova zřítí systém během týdnů. Teď je ovšem situace mnohem komplikovanější než v roce 1989. Tehdy bylo progresivistům v KSČ jasné co dělat a dlouhodobě se na zásadní změnu připravovali – viz Prognostický ústav ČSAV, ze kterého asi ne náhodou vzešli pak dva prezidenti, dva premiéří, a do nohy každý kdo tam byl, pak ministr, či nejměně poslanec. Kde ale máme teď ten Prognostický ústav ? Žádný není, páč nikdo neví jednoznačně jak dál. Teď to nebude hladké předání moci, ale velice bolestivý, agonický proces.
Dobu Temna v české kotlině také češi přežili, jen si to očividně potřebují pro oživení vlastní paměti ještě jednou zopakovat…
V době temna byla pravidlem vysoká dětská úmrtnost, nikoli bezdětnost.
Skoro bych si troufl tvrdit, že v hoši z prognosťáku se nedostali tam, kam se dostali, protože se v oné instituci kalily schopné kádry pro novou dobu, ale protože většina z nich byla na výplatní pásce západních tajných služeb. A jejich zadáním bylo co nejvěrohodněji sdělit tehdejším soudruhům ve vládě, že je vše ztraceno a nejlepší bude to nechat dosavadnímu úhlavnímu nepříteli. Protože upřímně řečeno, co ve skutečnosti ti hoši z prognosťáku po listopadu reálně dokázali? Přivést pod svými vládami a osobní neschopností naši zemi tam, kde je dnes. Čínští soudruzi jsou proti nim ekonomickými giganty a superodborníky, protože si stačí položit řečnickou otázku, kde je dnes Čína, a kde jsme my.
Nevím, kde byli na výplatní pásce, ale to srovnání sedí. Pokud nebyli západní agenti, tak byli absolutní břídilové.
Čínští soudruzi kopali za Čínu.
Pro koho pracovali hoši z prognostáku?
Československo to zjevně nebylo.
Čína uspěla i díky své velikosti, idnatosti a workoholismu. Malý stát si cizí kapitál otočí kolem prstu hned. Co bylo za podniky konkurenceschopné v RVHP, spousta jich nemohla vydržet má světovém trhu. To je podstata globalizace, že vítězí jen hrstka nejvýkonnějších. Kdo měl v Československu dost kapitálu pro jejich modernizaci? Malí kuponovi akcionáři?
Lidnatosti
To tu jen opakujete mantry z devadesátek. Čína na tom byla podstatně hůře než my, pamatuji třeba na články o Číně snad patnáct dvacet let zpátky, kdy se nepsalo o ničem jiném než o tom, jak tam hlady umírají na ulicích děti. My jsme snad neměli pracovité lidi? Všechny samozřejmě ne, ale dost na to, aby se na tom dalo smysluplně stavět. Šlo se vydat úplně jinou cestou, bylo úplně jasné, co se stane v okamžiku, kdy se de facto neexistující trh otevře naplno směr západ, aniž se na to kdo jakkoli nachystal. Kdyby měli oni hoši z prognosťáku alespoň kousek reálného ekonomického myšlení a řídících schopností, a ne že jen jednu ideologii vyměnili za druhou a začali psát podobně idiotské pajány jako za minulého režimu, vypadalo by to tu podstatně jinak. Ale jak jsem psal, to nebylo jejich zadání.
U nás proběhlo vyrabování toho, co bylo, likvidace zbytku a dnes dopředu přesun toho, co by být mohlo – tj. nesplatitelné dluhy. Afrikanizace, latinoamerikanizace, afghanizace (tady mám na mysli nadcházející úlohu Mudžahídů).
Jedním z viditelných aktů bylo předání zlata, provedené zločinci Havlem a Tošovským
To Čína zažila v době, kdy tam Británie šířila opium a bombardovala jim města. Zlikvidovali tak komplet stát a málem i civilizaci. Proto tak po sto letech slavili ten Hong Kong a ujišťovali se, že to už nikdy nedopustí.
2 tdx 1:04
Nakonec i tak to mohlo být, ale co Valtr Komárek, který byl od r.84 ředitelem Prognostického ústavu a na počátku po sametu byl jeden z hlavních ekonomů a protože jeho názory byly zřejmě neslučitelné s cestou, kterou se naše ekonomika měla dále ubírat byl odstaven.
Pro info cit. c Wiki
…..Od roku 1978 pracoval Komárek jako vědecký pracovník v Ekonomickém ústavu Československé akademie věd. Od roku 1984 byl ředitelem Prognostického ústavu Československé akademie, kde vedl tým zabývající se návrhy případných změn. Dalšími členy ústavu byli Václav Klaus, Miloš Zeman, Tomáš Ježek, Vladimír Dlouhý a Miloslav Ransdorf.
V listopadu 1989 spolupracoval s Občanským fórem a 10. prosince 1989 byl jmenován prvním místopředsedou vlády národní jednoty Mariána Čalfy. Od dubna do června 1990 byl místopředsedou vlády. Zpočátku jeden z nejpopulárnějších ekonomických ministrů ve vládě, později ztratil vliv a byl vynechán z vlády po volbách v roce 1990……..
https://en.wikipedia.org/wiki/Valtr_Kom%C3%A1rek
„Za Komárka koruna jako marka“ – pamatujete z demošek?
Celé to bylo kvalitně sehrané divadlo. Kdyby nebylo, tak by z toho slavného prognosťáku existovaly nějaké výstupy. Nikdo nikdy žádné neviděl, ani nečetl.