22 listopadu, 2024

Je to ještě válka?

Kdy to bylo? Chvíli poté, co se Rusové spořádaně stáhli ze svého předmostí na západním břehu Dněpru v Chersonu, jsem poprvé napsal (a řekl), že podle mého rozumu se válka chýlí ke konci. Rusové ustoupili, Ukrajinci na ně nijak neútočili… bylo to tak okaté, že mi to připomínalo nějakou zákulisní dohodu. A když je možná jedna dohoda, jsou možné i další.

Bez ohledu na všechna zbožná přání, Dněpr je velmi významná přírodní překážka a tak si od té doby dovoluji myslet, že Rusové za tuto řeku jít nechtějí. Vzhledem k tomu, jaké síly vrhají na ukrajinské bojiště, je taková operace podle mě dost nereálná. Tedy… vojensky. Nikde není řečeno, že se nestane něco úplně jiného.

A teď mi řekněte upřímně, když se podíváte na ruské i ukrajinské zdroje… Co se od ruského stažení z Chersonu na Ukrajině ještě odehrálo?

Nic.

Ach ano, nemohu opominout Wagner group, kteří od té doby zabrali Soledar a zřejmě někdy teď vyhlásí úplné dobytí Bachmutu. Ale slyšeli jste od té doby, že by ruská armáda někde vedla nějaké útočné operace? Slyšeli jste od té doby, že by se Ukrajina někde urputně bránila? Ještě se trochu děje něco u Adějevky, ale jinak je na celé frontě ticho po pěšině. Tedy pokud vynecháme různé ukrajinské výsadky, které někam přijedou, vztyčí tam vlajku, udělají fotku, pak se zase stáhnou a Seznam má týden o čem psát…

Kdy jste naposled viděli mapku z ruských zdrojů, kde by bylo o čem referovat? Nejsem žádný Visingr, Zrno ani Vojáček, ale ke mně se v poslední době dostávají jen mapky stále propracovanějšího ruského opevňování. Intenzita ruské palby také dost poklesla. Ukrajinští fandové to přičítají tomu, že Rusku konečně definitivně došla henta munice, která jim nedošla od loňského dubna a říkají, že Rusové přestali útočit, protože nemají čím střílet. Já bych byl střízlivější… Rusové přestali útočit a proto přestali tolik střílet.

Ruské Kinžály navíc poletují docela hodně, stejně tak i další rakety a v poslední době jsou výbuchy po zásahu raket velmi viditelné a veliké. Fotky z nekonečných řad tanků a BVP jsou také k dispozici. Na obou stranách, ale v Rusku víc. V Moskvě se střídá jeden státník za druhým, Sitting Ping si tam nedávno udělal třídenní návštěvu, postsovětští diktátoři se pěkně sešli při přehlídce v Moskvě. Na Ukrajinu přijíždí čínský zmocneněc pro mír, jinak bývalý velvyslanec v Rusku. Zelenský je v poslední době víc v Evropě než v Kyjevě. Zalužného už tři týdny nikdo neviděl.

Poslední tři měsíce na Ukrajině de facto bojuje jen jedna soukromá armáda a přes všechny ukrajinské proklamace, že má obrovské ztráty, nějak jí lidské zdroje nedocházejí. Jejich šéf Prigožin říká všechno možné i nemožné a ukazuje na kameru, jaký je rozdíl mezi válečným obchodníkem a kariérním generálem, ale kontraktoři udržují oheň války v nezměněné podobě ať na kameru bájí jakkoliv.

Česká houfnice Dana, kterou jsme poslali na Ukrajinu má na sobě hitlerovský trámový kříž, který tam nenačmáral nikdo křídou, ale pěkně ho tam v dílně nastříkali kvalitní barvou přes šablony. Bylo to tak trapné, že Lipánek musel začít reagovat a udělali diplomatickou cestou takové malé bububu. Prý to dává munici dezinformátorům. Jo, pravda, to je děsná munice. Tak děsná, že se s tím nedá nic dělat. A vrhá to dost podivné světlo na všechno ostatní bagatelizování nacismu na Ukrajině. Proti pravdě se fakt blbě bojuje… I kdyby se jí stokrát říkalo dezinformace.

Ukrajinská ofenzíva stále nezačíná, byť zálohy má Ukrajina asi veliké a vycvičené tady na Západě. Ale zřejmě i v ukrajinském generálním štábu probíhá diskuse, jestli stojí za to, nechat tuto armádu vykrvácet na bojišti. Co potom, že?

Americké zdroje už běžně mluví o únavě válkou a ukrajinské zdroje dnes a denně varují před tím, kdyby Ukrajina přišla o západní podporu. A když vidím, jak se naše pravdomluvná ukrajinská média pouštějí do naší rektálně alpinistické vlády, tak mám pocit, že Fiala včas nerozpoznal, že Ukrajina už není téma a stal se pro své transatlantické páníčky poněkud obtížným. Aktivní blbec je horší než třídní nepřítel. V USA je teď mnohem důležitější henten dluhový strop o který se do krve hádají republikáni s demokraty, k tomu jim Čína přebírá jejich oblíbené zkruvysyny a dělá z nich své zkurvysyny… navíc ti šmejdi přestávají používat dolar…

Ne, neříkám, že to tak je. Neříkám, že jsem do své rovnice zahrnul všechno. Ale nasvěcuju vám jiný úhel reality. Úhel, kdy se na Ukrajině obě strany ještě štengrují a umírají u toho tisíce lidí, ale ve skutečnosti se už vytyčuje nová hranice a v zákulisí už všichni čile jednají a z původně velké války za západní hodnoty začíná být malá obtížná válka kdesi na periferii. Vlastně už se chce jediné… aby to Evropa zaplatila ze svého.

Nevím, jestli mám pravdu. Ale zkusil jsem zde vypsat důvody, které mě k tomu vedou.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

321 thoughts on “Je to ještě válka?

  1. Šumsi, Krachle, Superka,
    od úterka do úterka.
    Pracujte a konzumujte,
    svoji vládu milujte.
    Svěřte se vším co vás tíží,
    jen nás pusťe do svých spíží.
    Jinak se tam vlámem sami,
    seberem vám i salámy.

  2. Operace pod falešnou vlajkou, to západ prý baví, jak to mají ti s nálepkou „nepřítel“ nevím….

    Když si člověk složí střípky namátkou:

    K42 píše „letadla jsou v podstatě jediná skutečná síla, jakou mají – i když jsou k ničemu, vzhledem k ruskému PVO/PRO..“,
    jenomže Kájo nikde není psáno, že to nemůže být provedeno i pod falešnou vlajkou
    na území „polygonu“ , či v přilehlém okolí i Bělorusko demokratizovat bylo v plánu …

    Dvakrát už cosi dopadlo do Polska a vždy to bylo hned mediálně ruské,
    i ten NS2 si přece oni…to dá rozum..

    Jinde se dočtu, že „dva ukrajinští piloti už byli na výcviku někde v USA“,

    A tehdy údajně (ti v letadle nad Hirošimou…) taky věřili, že tím přece zastavují válku a kdo neměl zábrany jednou…..

    Vojenské cvičení NATO nyní v červnu a zrovna letecké… (já vím, je to jediná skutečná síla, ale je)
    https://aim.rlp.cz/vfrmanual/actual/sup2303_cz.html

    A do té doby by chtěla 5K sfouknout
    i tu ratifikaci smlouvy o dočasném pobytu vojska prý first spojence….

    Podpis s výhradou ratifikace tam frkne ve středu údajně žena
    (a mělo to být naopak a někdo? to schvalování možná pozměnil a proč netušíme…)
    Ratifikace v Parlamentu a podpis Petra i Pavla tedy bude až po podpisu..?

    Česko také podle ministryně války v žádném případě nezvažuje rozmístění jaderných zbraní na svém území, tak a po tvrzení o daních tomu máme fakt věřit?
    Bude zvažování Černochových druhou stranu pak zajímat (kdyby to náhodou myslela vážně)…
    jinak řečeno, podstatné je bohužel, co zvažuje USA…

    Slezina v Hirošimě jako symbol, se dá vyložit všelijak…

    Zejména pokud Drábová a ministryně války mediálně tvrdí předem,
    že použití taktických jaderných zbraní tam někde, je pro nás bezpečné…
    a jakmile někde něco bouchne, jedno má být jisté předem, VINÍK!

    Vše to jsou jen fabulace a metafory a NIC to neznamená ani nenaznačuji,
    ale obavy mám, to né, že ne!

    Tak snad nebudou živí závidět mrtvým….

    1. Raketa nalezená v Polsku, která nepřiletěla z Ruska, je cvičná, s betonovou hlavicí. Ze starých zásob polské armády. Tak se to dělá, je to levné.

      Při testování zaměřovacího systému a při nácviku bombardování L159 byly používány pumy odlité z betonu. Jen s kovovou zadní částí a přední se značkovací dýmovnicí.

      Tehdy se událo, že Rakousko vzneslo protestní nótu, že na našem území jsou jaderné zbraně. Na základě odposlechnuté radiové komunikace. Bylo to tak, že, to ještě bylo Československo, a létalo se cvičit bombardování do Malacek. Pro zjišťování vzduchového proudění meteorologickými balóny. Plněnými vodíkem. Jednou takhle z Letňan do Malacek vezli Turboletem mimo dalšího potřebného harampádí a lidí, tlakové láhve s vodíkem.

      „Vezete nám ty vodíkový bomby? “
      „Jo, vezeme.“

      Rakušáci to odposlechli, a průser. Klystýr a důrazný zákaz takové komunikace. Jo, dáme si pozor.
      Jenže po nějakém čase:
      „Vezete nám ty bomby?“
      „Jaký?“
      „No ty vodíkový!“
      A zas byl průser.

      1. Jedním z aktérů byl Milan Šefr. Tehdy v pozici řídícího letového provozu. Úžasný člověk a srandista. Už je v leteckém nebi…
        Na letišti den otevřených dveří. L159, u ní pilot obklopený školní mládeží. Vysvětloval jak co funguje, co z výstroje pilota k čemu slouží. A jak funguje vystřelovací sedačka… Holčička se zeptala „Sím, sím, k čemu ve výstroji je ten velký nůž?“
        Jenže okolo šel Šefr, a než pilot stačil zvídavému děcku odpovědět, odpověděl za něj „To je pro případ aby pilot, v případě, že se vystřelí, si uříznul koule, protože už je nebude potřebovat. Pilot pak Šefra hnal přes celou ranvej….

      2. L159? To asi ne.
        L39 – to spíš.
        Zatímco L39 bylo ve své době letadlo na světové špičce (a navíc krásné), L159 už je jentaktak konkurence schopné (spíš ani ne). Čas prostě trhnul oponou.
        To upravené/modernizované L39 NG je přece jen o fous úspěšnější. Ale už to není krásné éro.
        (Konstruktérská poučka – když je letadlo krásné, bude i dobré)

        1. Krásná letadla létají dobře, to je fakt. U vrtulníků je to naopak: vrtulník totiž létá díky tomu, že ho země odpuzuje pro jeho ošklivost, tudíž čím ošklivější, tím lepší.

          L159 je skvělý projekt, jako lehký bitevník s avionikou převyšující dobové F-16 je to levná alternativa pro „malé války“ – jenže byl Amíky a Západem úplně típnut v exportu, navíc bojkotovali od začátku vytvoření cvičně-bojové dvoumístné verze, protože to bylo ideální letadlo pro přechod na F-16 a podobné stroje.

          L39NG nemohlo vzniknout dříve, tento směr nám byl v 90. letech zakázán a veškeré pokusy o navázání/modernizaci L39 zachcípnuty na dlouhý čas. I nyní je proti tomu silná averze, vzniklo to všemu navzdory – ačkoliv exportní potenciál je obrovský, je politicky a mocensky ze strany našich „spojenců“ co možná blokován.

          Například celé Aero se muselo schovat pod maďarské majitele, aby uniklo rozkulačení…

    2. Paní Majka.
      Přesně roto mne napadá také,absolutně přečíslit Ruskou protivzdušnou obranu a kdyby k tomu přidali tisíc raket,tak se určitě několik trefí.
      Jinak Česko neuvažuje rozmístění jaderných zbraní,protože je nemá,ale jak to zjistí,jestli je demokrati tajně dovezou.

    3. Majka (13:53)
      „Podpis s výhradou ratifikace tam frkne ve středu údajně žena
      (a mělo to být naopak a někdo? to schvalování možná pozměnil a proč netušíme…)
      Ratifikace v Parlamentu a podpis Petra i Pavla tedy bude až po podpisu..?“

      Tak jste mne znejistila, protože jsem byla přesvědčena, že ratifikace se týká již podepsané smlouvy a abych si byla jistá raději jsem ověřila.
      Podle ústavy ano, bude až po podpisu:
      Čl. 49
      K ratifikaci mezinárodních smluv
      a) upravujících práva a povinnosti osob,
      b) spojeneckých, mírových a jiných politických,
      c) z nichž vzniká členství České republiky v mezinárodní organizaci,
      d) hospodářských, jež jsou všeobecné povahy,
      e) o dalších věcech, jejichž úprava je vyhrazena zákonu,
      je třeba souhlasu obou komor Parlamentu.

      Ratifikace mezinárodních smluv je pak na základě článku 63 odst. 1 písm. b) Ústavy ukončena podpisem prezidenta republiky.

      K tomu ještě…
      Ratifikace (z lat. ratus, platný a facere, udělat) je závazné potvrzení platnosti zvláště důležitého dokumentu, typicky mezinárodní smlouvy.

      1. Paní JannoJ,
        to Vás znejistěla vláda
        a ne já (pokud jste to vzala jinak, omlouvám se!)

        Nakonec to sepsali na vládě takto, kopíruji to celé níže.

        A já nikde nepopírám potřebu souhlasu Parlamentu a podpisu prezidenta zrovna u této bilaterální smlouvy a ani se už radši nepouštím do debat,
        zda je nutná ústavní, či prostá většina….

        To oni v 5K se moc Ústavou a zákony přece doslovně také neřídí,
        namátkou jsem sem i já dávala
        jak vláda PÍŠE, že prý „odvolala a jmenovala“ na svém jednání i ministra….to fakt nééé já!

        A Černochová tam ten podpis prostě frkne,
        jen ještě bude třeba následně akt v ČR dokončit v tom Parlamentu
        a dorazí to prezident…..nejsme ve při.

        https://odok.cz/portal/zvlady/usneseni/2023/294/
        ********************************************
        Odtud kopíruji:

        „USNESENÍ
        VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY
        ze dne 26. dubna 2023 č. 294

        k návrhu na sjednání Dohody mezi Českou republikou a Spojenými státy americkými o spolupráci v oblasti obrany

        Vláda
        I. SOUHLASÍ se sjednáním Dohody mezi Českou republikou a Spojenými státy americkými o spolupráci v oblasti obrany (dále jen „Dohoda“), podle návrhu obsaženého v části III materiálu čj. V93/2023-UVCR, čj. 370/23;
        II. DOPORUČUJE prezidentu republiky, aby
        1. ZMOCNIL ministryni obrany k podpisu Dohody S VÝHRADOU RATIFIKACE,
        2. podepsanou Dohodu PO vyslovení souhlasu Parlamentem České republiky RATIFIKOVAL;
        III. pověřuje předsedu vlády, aby Dohodu PO jejím podpisu předložil předsedkyni Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a předsedovi Senátu Parlamentu České republiky k VYSLOVENÍ SOUHLASU Parlamentem České republiky S JEJÍ RATIFIKACÍ;
        IV. ukládá
        1. ministryni obrany, aby odůvodnila sjednání Dohody v Parlamentu České republiky,
        2. ministru zahraničních věcí provést na návrh ministryně obrany příslušná opatření spojená se vstupem Dohody v platnost,
        3. ministryni obrany, ministru zahraničních věcí, 1. místopředsedovi vlády a ministru vnitra, místopředsedovi vlády a ministru práce a sociálních věcí, místopředsedovi vlády pro digitalizaci a ministru pro místní rozvoj, místopředsedovi vlády a ministru zdravotnictví a ministrům financí, spravedlnosti, průmyslu a obchodu, dopravy a životního prostředí, aby po vstupu Dohody v platnost zabezpečili její provádění v rámci své působnosti,
        4. ministryni obrany, aby ve spolupráci s 1. místopředsedou vlády a ministrem vnitra, místopředsedou vlády a ministrem práce a sociálních věcí, místopředsedou vlády pro digitalizaci a ministrem pro místní rozvoj, místopředsedou vlády a ministrem zdravotnictví a ministry financí, spravedlnosti, průmyslu a obchodu, dopravy a životního prostředí předložit vládě do 31. prosince 2023 vyhodnocení a informaci o předpokládaných legislativních a nelegislativních opatřeních potřebných k efektivnímu provádění Dohody;
        V. zmocňuje předsedu vlády, aby na základě odůvodněné žádosti ministryně obrany pověřil plněním úkolu podle bodu IV/1 tohoto usnesení jiného člena vlády.
        Provedou:
        předseda vlády,
        1. místopředseda vlády a ministr vnitra,
        místopředseda vlády a ministr práce
        a sociálních věcí,
        místopředseda vlády a ministr zdravotnictví,
        místopředseda vlády pro digitalizaci
        a ministr pro místní rozvoj,
        ministryně obrany,
        ministři zahraničních věcí, spravedlnosti,
        financí, dopravy, průmyslu a obchodu,
        životního prostředí
        prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M.
        předseda vlády
        podepsáno elektronicky“
        ****************************************
        MAJKA:
        Tož tak a tož však….

    4. Pardon, ale to jsou nepodložené fantazie. Silnější strana je Rusko a přes to nejede vlak, když to vyjádřím jednou větou. I kdyby se stavěl Západ na hlavu, vymýšlel „operace pod falešnou vlajkou“ a jiné lstivé „nordické lsti“ je jim to houby platné. Síla je prostě síla, s tím se nedá nic dělat.

      Ani nějaké taktické atomovky v tom nic nezmění – jejich původ se dá jednoznačně prokázat. Západ je i v této otázce mnohonásobně slabší – jednak má méně náloží – USA+Británie+Francie asi 1000 dohromady, Rusové přes 3000 operačně nasaditelných ihned, další tisíce v dohledné době. A na rozdíl od Západu má na to nesestřelitelné nosiče – hypersonické rakety. Je to prostě nesmysl, nic takového Západ nemůže použít, protože by v takové eskalaci nepochybně fatálně prohrál.

      To je stejně nesmyslné, jako „zahltit ruskou obranu PVO/PRO tisícem střel“… a kde je Západ vezme? Tolik jich ani nemá k dispozici k nasazení – museli by je na bojiště dopravit ze skladů z USA, a taková věc by se hned prozradila, takže k použití by nedošlo: byly by zničeny při přepravě. A navíc, ruská síť PVO/PRO je natolik předimenzovaná, že něco takového vydrží: je na to projektovaná a stavěná…

      Je to prostě všechno úplně mimo.

      1. Chápu, že o tom nic nevíte, takže vás takové věci napadají: ale je to skutečně neproveditelné.

        Musíte pochopit, že eskalace má svá pravidla: kdyby se chystalo startovat 1000+ Západních nosičů (stíhačky, ponorky, bombardéry – pozemní nosiče téměř nemají), Rusové by nečekali jako pecky, až to na ně spadne.

        Okamžitě by odpálili taktické jaderné rakety na všechna letiště, odkud by takový cirkus začal startovat, ještě než by se dostali do vzduchu…

        Je to tak, že v těchto věcech mají obě strany velice propracovaný průzkum a systémy včasné výstrahy. Zahorizontální radary, satelity a jejich sítě, pozemní průzkum agenty… Taková akce se nedá utajit ani v přípravě: vyžaduje neskutečnou logistiku, plánování, velení…

        Prostě Rusové by o tom věděli mnohem dříve, než by něco takového vůbec začalo, už ve fázi plánování. Nebo aspoň v době počínající realizace: až by se spustila logistika, doprava střel a paliv pro letadla, …

        Prostě jsou to hlouposti.

        1. Jen pro zajímavost. Kupříkladu ruská hypersonická raketa Avandgard dokáže údajně vyvinout rychlost až 27 Machů, což je cca 32 000 kilometrů za hodinu, a dolet má až 6 000 kilometrů.

          Také bych rád připomenul, že několik našich vysoce postavených politiků se v nedávné době vyjádřilo, že Rus potřebuje dostat přes držku. Hlupáci jako Zdechovský či Lipavský nechápou, že se nejen nestihli ani uprdnout, pokud by došlo na horký konflikt, ale hlavně vůbec netuší, co se pokoušejí svým zbaběle agresivním a totálně hlupáckým chováním vyvolat.

            1. To samozřejmě ano, ale evidentně spousta lidí nechápe, proti čemu se tady tak halasně vyvolává nenávist. A taky o tom, kam až postoupil na ruské straně vývoj (nejen) v téhle oblasti, přičemž celé slavné NATO nemá nic, čím by mohlo odpovědět.

              To je stejný problém, jako když se vývoj léků nechal soukromému sektoru. Ze začátku to vypadalo jako super nápad, státu odpadly náklady na výzkum, testování a výrobu a hlavně zpočátku se udělal velký pokrok. Jenže dnes tu máme monopolní Big Pharmu, nikým nekontrolované výzkumy kdovíčeho kdovíkým, hrozivé procento lidí odkázaných na léky, které neléčí, pouze částečně zmirňují problémy nebo způsobují těžkou závislost, cinknuté výzkumné zprávy a vědce, kteří za prachy či ze strachu potvrdí korporaci cokoli, čím dál dražší a nedostatkovější léky, státy nucené kupovat vakcíny na náhle se šířící epidemie, WHO v rukou téže korporace, zákaz výroby léků někým jiným, patenty, které privatizují výsledky veškerého výzkumu, atd. atp.

        2. Pane k42
          Díky,hodně jste mne uklidnil,jsem kolem toho úplný laik,jen co pochytim z různých zpráv, kolik má USA základen ze vším potřebným k napadení Ruska.

        3. Psala jsem, že jde o fabulace,
          klidně ať je po Vašem Kájo – „blbosti“,
          dokonce ráda budu v tomto úplně „mimo mísu“.

          Jistě, ani Rusové by nečekali „jako pecky“
          a já ani nepsala přece o nějakém útoku, natož masívním u nich.

          Nepodsouvala jsem také nápad o desítkách, stovkách, natož „tisících západních nosičů…, kdyby se chystaly startovat“….

          V Hirošimě stačil Kájo jeden „nosič“ , (dobře, pak ještě jeden)
          a trefa může mířit někam úplně jinam s hnusnými následky
          a „jasným“ označením viníka
          a v dnešním světě většinu udělají pak média…..

          Vy jste možná věděl, že SVO…. přijde,
          já doufala, že nakonec červené čáry překročeny nebudou a voila…

          Nemám prostě Vaše jasno ( nejspíš moje chyba),
          vím, co vše je ruským připisováno a Západ (příliš mnoho lidí) tomu zatím stále masově
          na první dobrou i věří
          a proto nejsem tak bohorovně klidná jako Vy, tak to prostě PRO MNE JE.

          Neuklidnil jste mě tou zvláštní argumentací, ošívám se vždy, když mi je podsouváno, co jsem nepsala a budu moc ráda,
          když moje obavy zůstanou tedy jen a pouze „blbosti….“

          1. Pište si, samozřejmě, co chcete. Jen upozorňuji, že „Kája“ jsem jenom pro 20-ti+ leté blondýnky, nejlépe polonahé až nahé. Jak my znalci a chovatelé blondýn víme, každá správná blondýna je dvacetiletá jaksi navždy, tak to prostě je. 😀

            Nemám prostě rád takové vyděšené až hysterické fantazírování, ve stylu „Západ něco udělá a Rusko je v čudu“: pochopte, že vše má své limity. Západ je ve válečných věcech kolem Ruska a cirka 2000 km kolem ta slabší strana; Rusové mají vybudovanou dokonalou obranu a svůj A2/AD (anti-aircraft/access denial) systém, v jehož dosahu jsou neporazitelní.

            Jak krátkodobě, tak dlouhodobě – protože mají nedozírné zásoby surovin, energií a zachovali si průmyslovou kapacitu, kterou mohou klidně mobilizovat na mnohonásobek dnešního objemu během pár let. V zádech mají spojeneckou Čínu – díky USA a Západu čím dál více spojeneckou – s 1,4 miliardami lidí; dnešní „powerhouse“ planety, který už dnes převyrobí Západní blok v čemkoliv.

            To se týká všech úrovní konfrontace: konvenční války, malé jaderné „taktické“ a lokálně omezené války, i strategické „velké“ jaderné války. V dosahu ruských hranic plus těch uvedených asi 2000 km kolem: Rusko je kontinentální euro-asijská supervelmoc, globální dosah má jen v té strategické oblasti; samozřejmě nemůže udělat invazi do Západní Evropy nebo bojovat někde v Jižní Americe, ani to nepotřebuje.

            Ani Rusové nechtějí ovládat světové oceány – protože v dnešní době je to zbytečné – po tom kvůli dopravě svých výrobků do světa pasou Číňané, kteří usilovně staví globální „blue navy“ loďstvo včetně letadlových lodí pro konflikty nízké intenzity s podměrečnými protivníky (jinak nemají hladinové lodě žádný smysl – ve vážném konfliktu s vyspělým protivníkem jsou to jen plovoucí terče).

            Dokonce i v oblasti „soft power“, tedy propagandy je moc Západu čím dál menší: většina světa je odmítá: 82% lidstva není na jejich straně.

            Nedá se prostě soudit podle ukrošské zabijačky: „Nic jsme ještě nezačali“, řekl Putin a je to pravda – kdyby chtěli, Ruina je v úplných troskách během několika málo dní. Dělají to jak dělají, hezky pomalu s minimálními silami, z mnoha důvodů – slabost mezi ně nepatří.

          2. A jinak, čemu „lidi na Západě věří“, protože jim to do hlav naprala propaganda, je v podstatě úplně šumafuk. Němci za Hitlera také věřili, až do poslední chvíle, většina z nich. Na výsledek války to mělo nulový vliv.

            Západ je za ta léta zvyklý, že jeho média propagandistické žumpy ovládají svět. Chybně vyhodnotili rozpad Sojůzu a převrácení zemí „socialistické soustavy“ na kapitalismus jako své vítězství ve Studené válce: nevyhráli, Studená válka prostě skončila, protože to Sovětčíci odpískali, ne že by prohráli.

            Ve finále se ukázalo, že nikdy nešlo o nějakou ideologii, ale o stále stejný světožerný „Drang nach Osten“, bez ohledu na socialismus/kapitalismus, svobodu/demokracii/diktaturu.

            Tyto mediální karty Západu jsou falešné a každý to ví. Mimo Západ všichni, a to je většina světa.

    5. On to k42 píše racionálně. (Abych jej furt nechválil, třeba má srandovní pleš a nohy do X 🙂 ). Konkrétně s tím lokálním použitím taktických jaderných zbraní je to naprostý nesmysl. U těchto zbraní se neposunují ty červený linie, ty jsou jednou nafurt, pořád nafurt. Prostě žádná nesmí, nikde nesmí. I kdyby nějaká bouchla uprostřed Amazonie, prakticky hned by se vědělo, kdo a odkud to tam hodil. Především by ale obě strany vyhodnocovaly, jestli a jak se to dotklo jejich zájmů, pokud ano, následovala by odvetná akce, na ni další odvetná atd.
      A nedejbóže, aby něco spadlo na ruskou stranu bojiště či dokonce na území Ruska. I kdyby nakrásně PVO/PRO obou stran sundaly 90% vystřelených raket, stačilo by to na nežití. A takový poměr by musel znamenat, že žádná sestřelená nevybuchne. O tom to totiž „trochu“ je, že sestřelit konvenční a jadernou není to samý.
      Už jsem tu popisoval ten Den poté, víc nebudu, protože to opravdu není hezké čtení. Tak jen, že vědomí obou stran, co by bylo, pořád zůstává tou garancí. Snad jen, což se mi ani za mák nelíbí, už jsem se přistihl při pochybnosti, jestli takto pevnou červenou linií vždycky bude i otevřený, zatím jen konvenční střet Ruska s některou zemí NATO. On je mezi tím NATO a USA drobet rozdíl. Snad ale bude, tam záleží především na Rusku, které to takto má. A když to tak má jeden, druhý to tak má bez ohledu na jeho přání taky.

  3. Ovšem na druhou stranu, co když pro Rusy by bývalo výhodné kapitulovat před USA jako pro Ukrajince kapitulovat před Ruskem, tak jako pro nás být neutrální a pod „ruským vlivem“?

    Protože, nechme stranou „vlasteneckou“ iracionalitu, čistě pragmaticky co by to znamenalo ve všech parametrech a důsledcích? Od individuálních až po světové? Je tato nepravděpodobná vývojová verze pro Washinton božským snem anebo nejčernější můrou?

    Bude tu vojenský kontingent USA. Bude tu základna USA. Je tato špatná varianta horší nebo lepší než kdyby tu byl vojenský kontingent EU? Nyní se situace jaká je. Jenže Demokrati u kormidla nebudou pořád. Co když příští volby vyhrají Republikáni a Trup?

    Uvažuje v těch úrovních a horizontech zdejší váda?
    Příkladmo Černochová, neschopná zaúkolovat městskou policii aby vyhnala feťáky z parku?
    Jak sleduji opozici, není na tom lépe. Není.

    „Co dělat?“ Zeptal by se Lenin a hned by si na to odpověděl.
    Jenže… jak moc správně? Tak jako tehdy na základě neúplného poznání.
    Co dělat? To kdybych věděl. Ale i kdybych věděl, vědět nestačí. Tak co dělat? Pohled do zrcadla.
    Jdu dělat. K obědu bude kulajda, a odevšad na mě kouká práce kam se podívám.
    Protože jak jinak mohu zlepšit své poměry k mé vyšší spokojenosti? Kam až dosáhnu.
    A kam nedosáhnu? Tak jako všude kam nedosáhnu.

    1. „než kdyby tu byl vojenský kontingent EU?“
      z tohoto místa podrobněji, prosím! Jaký konkrétně, co se týče složení a výzbroje?

      1. No přeci ten s trámovými křížemi Wehrmachtu stříkanými dle šablony na české houfnice DANA! Který je infiltrovaný muslimskou armádou, speciálně tou částí, která se ještě nedávno nazývala Islámský stát.

    2. Faktický rozdíl v zahraniční politice Demokratů a Republikánů je téměř nulový. A Trumpem bych tak nemával, páč kdo ví, co za jeho nezvyklou zdrženlivostí stálo skutečně.
      U Republikánů bychom se nejspíše dočkali jakého si útlumu na Ukradině, ale pravděpodobně by došlo k eskalátory a tvrdému, otevřenému, nejspíše jadernému konfliktu s Čínou, a to by teprve byl mazec, neb by se téměř okamžitě nejspíše stal konfliktem světovým.
      Za X desetiletí mezi demokraty a republikány rozdíl téměř nebyl. Debilizace se dotkla samozřejmě i původce, a domovskou stáj deep state díky „výběru “ vhodných kandidátů vedou deprivanti nejen v čele obou stran, nemluvě o mnoha dalších aspektech erodující společnosti.
      Nejdříve se personálně řešila situace za louží, a poté v kolonii EU už před lety…
      S každou „pětiletkou“ se míra debility politického hnoje násobí …

    1. Pane Asfaltový holub.
      Jste vítán klubu bodláků,hlavně to zdraví a dobrá mysl,ať se u Vás provází hodně dlouho.

  4. K Vidlákově otázce, zda je to ještě válka.

    Pokud srovnáme záběry z velkého bombardování Drážďan za II. WW a záběry obsazeného/osvobozeného Bachmutu, musíme konstatovat, že si jsou velmi podobné co se týče míry destrukce.
    Wagnerovcům to trvalo několik měsíců, Američané to dokázali za jedinou noc. Bylo tam 18 – 25 tisíc mrtvých civilistů. Arťomovsk/Bachmut činí nejméně 50 000 mrtvých vojáků.
    Tak je to válka Danieli nebo ne?

      1. Ale on netvrdí, že „to není válka“
        On tvrdí, že se momentálně moc intensivně nebojuje.

        Že to není válka tvrdí od počátku rusové, pro ne je to jen speciální vojenská operace.
        Že v té válce jsme i my tvrdí Petr Fiala.

        1. To je ono. Kdokoliv říká cokoliv. Beztrestně.
          Dnes jsem se dozvěděl, že A-bombu na Hirošimu i Nagasaki vlastně shodili Rusové. Respektive svoji nečinností k tomu přinutili toho, kdo to udělal. Slovo USA tam nepadlo.
          Orwelle, Orwelle…

          1. A to ma v 2015 este v diskusiach presvedcovali, ze Japonci su dodnes Amikom za zbombenie Hirosimi a Nagasaki vdacni … teraz zacnu byt vdacni Rusom, alebo im zrazu dojde, ze vdacni nie su?

            1. Tady bych, s tou vděčností, byl převelmi opatrný. Samurajové vládli (a sloužili šógunovi) v Japonsku stovky let, to nevymaže asi atomovka (leda by vymazala celou populaci, což se nestalo).
              Japonec umí čekat a dobře si to vyhodnotí, podruhé chybu neudělá. Hned, jak půjde Amerika pod hladinu, Japonec jí ještě přišlápne hlavu. Bude to za Hirošimu a Nagasaki.
              O tom jsem nevývratně přesvědčen.

    1. „“Bylo tam 18 – 25 tisíc mrtvých civilistů.““
      Sice nejsem historik, ale pamětníci říkali něco jiného … těch civilistů tam mělo být až kolem 90-ti tisíc … to Rusové zatím nedávají …

      1. Re: že by

        Těch 18 – 25 K asi jen domácích. Spousta lidí (prý 50 K) tam byla jednak na práci, jednak jako cestující, protože nádraží.
        A samozřejmě nesmíme zapomínat, že se otočilo kolo dějin a JEDINĚ NAŠI soudruzi NIKDY žádné válečné zločiny nepáchali.

        1. Moje prateta tam žila (a přežila) a náhodou tam byl jako německý voják i můj nevlastní strýc. Prateta poměrně brzy umřela, ale strýc mi vyprávěl. Hnusné věci. A V Drážďanech jsem byl s tátou za pratetou, Vím, jak vypadaly deset let po válce. Když se ráno probudíte a vyhlédnete z okna, kde v ranní mlze vidíte pravoúhlou soustavu ulic, ale žádný barák nebo cokoliv jiného, tak si to zapamatujete po celý život.

    2. Re: Sk

      V Bachmutu je ještě stále mnoho nepoškozených střech.
      A ještě tam nehořel i beton a železo, jako v Drážďanech a v Hamburku.
      Takže Ivan má co dohánět.

  5. Jen tak na okraj. Moje častá myšlenka.
    Myslím si, že síly Ruska používané na Ukrajině, u Bachmutu jsou fakt jen nezbytně nutné protože když to vloni spustili tak museli kalkulovat nejen s tím, že budou za 3 dny v Kyjevě ale i tím, že se urvou pšonci nebo kdokoliv jiný a budou mít proti sobě další silnou a vyzbrojenou armádu…. a nebo se Amíci nebudou bát přenést útoky ho hloubky Ruska s citlivými a ponižujícími následky …

  6. Podle mne se USA přepočítali,Rusko mělo padnout i bez války.
    Ukrajinci chtěli obsadit Luhansko,Doněcko,ale nečekali,že Rusko vstoupí na Ukrajinu.
    Jak sledujeme finanční dění v USA,tak nutně potřebovali obsadit Rusko,takto se ukazuje,že USA jsou v bankrotu,hledají možnost,jak dluhy zaplatit,ještě větším dluhem,ale jak dlouho a co jsou schopni udělat,aby do toho zatáhly dalším,jak vyhrožuje Yelenová,že to postihne celý svět.Proto jen dodám,to prodlužování války,je cíl odhalit USA,jak na tom jsou a pro Rusko,Čínu a další,ještě nějaký čas,připravit se na kolaps USA.

    1. Je to stejná situace jako v osmdesátých letech. Jen tenkrát se Američanům svého záměru podařilo dosáhnout a krize byla zažehnána otevřením novodobých východních kolonií západu. Zcela jistě za to může patřit neoddiskutovatelný dík hochům z prognosťáku, kteří soudruhům z ÚV vyvěštili, nejspíš z křišťálové koule, že socialismus nemá budoucnost v žádné podobě (ehm ehm Čína), kdežto jediný životaschopný ekonomický systém je henten zcela tržní kapitalismus. Údajně. Prý. No své úžasné schopnosti pak oni hoši ukázali po sametu. Dnes žijeme v totálním blahobytu, samé sociální jistoty a fungující soběstačná ekonomika, radost pohledět. Jo a abych nezapomněl, do nejpozději deseti let jsme měli ty platy na úrovni Německa.

      1. Žil jsem v socialismu od mládí, tak vím.
        Zásadní rozdíl je v tom, že zbohatnout v socialismu se dalo, (kadeřnice, řezníci, zelináři, automechanici instalatéři atd.), ale ne moc. To soudruzi zatrhli. A hlídali se nemilosrdně i sami mezi sebou.
        Takže u koryta sice byli, ale raději moc nemlaskali, takže to tak nepopouzelo (s)prostý lid.

      2. Zapomněli nám říct, že s těmi platy se bude jednat jen o velmi malou skupinu vybraných lidí. Ti takového cíle platu německého a vyššího dosáhli. Zbytek populace nemá nárok ani po 30 letech. Nějak si připomínám, že 30 let po válce, tedy v roce 1975, už Německo na tom bylo ekonomicky dobře. ČSSR tehdy začalo zaostávat. ČR se nějak nedaří dohnat ty vyspělé státy Západu. Že by to bylo tím, že část bohatství ekonomik starých států E15 se tvoří ve středoevropských státech typu V4?

  7. Lídři G7 sešli na summitu v Hirošimě přijali linii Bílého domu koordinovanou s ukrajinským prezidentem Volodymyrem Zelenským a odmítli jakýkoli pokus o zahájení procesu vyjednávání, ať už zprostředkovaný Čínou nebo Vatikánem.

    Jak v pátek píší noviny Corriere della Sera, které analyzují společný dokument o Ukrajině, zůstává nezodpovězena otázka, jak přesvědčit třetí země, aby Rusku nepomáhaly. Jak poznamenávají noviny, „sedmička“ uznává Zelenského „mírový plán“ jako jediný základ pro nastolení míru.

    1. Tak jsem si přečetl ten seznam „zemí G7“ a dlouho jsem se smál. Mohlo se to jmenovat summit USA a jejich vazalů, případně setkání vyvolených zemí NATO. Marně přemýšlím, co kromě javorového sirupu mám doma kanadského. Setkání „hospodářsky nejsilnějších zemí“ bez Číny? Nebo jako že má taková Itálie silnější ekonomiku než třeba taková Indie?

      1. Re: tdx

        A kdo vám vůbec dovolil číst?
        A kdo vám dovolil myslet?

        Takové věci se dnes neodpouštějí, pamatujte na to.

        1. Začínám z toho být takový nějaký zmatený. Komunisti podepsali v Helsinkách úmluvu o občanských a politických právech, kterou nedodržovali, což se stalo hlavním zdrojem kritiky a živnou půdou pro celý disent a všechny ty Charty 77 apod. No a teď tu máme úplně stejnou situaci. Na papíře máme dokonce Listinu základních práv a svobod, jež nám deklarativně – mimo jiné – zajišťuje hentu svobodu myšlení a projevu, nicméně všichni ti bývalí disidenti, kteří ještě žijí, případně jejich pohrobci, nám tu zavírají lidi za projevené názory na x let do kriminálu a kážou o tom, že svoboda slova má své limity.

          Vkrádá se myšlenka, která člověka napadla už v roce 1990, že spousta věcí vytýkaných bývalému režimu vůbec nesouvisí s nějakou politickou ideologií, ale čistě se snahou udržet si za každou cenu mocenské pozice těmi, kteří se považují za vyvolené.

          1. Spousta věcí vytýkaných minulému režimu byl jen prázdný čůrácký antikomunismus.
            Žádný režim – socialismus ani liberální demokracie se neobejde bez politických procesů, bez kriminalizace opozice, bez občasných politických vražd, bez vyhazovů z práce, bez ideologické indoktrinace ve školách od školek po university, bez rozkrádání veřejných prostředků, bez korupce, bez hledání vnitřního nepřítele, bez hledání zahraničního nepřítele.
            Neobejde se bez vyhánění váhajících nebo nesouhlasících z vlasti – viz nejmilejší věta nynějších svazáků – „tak se do toho ruska odstěhuj“ používaná při jakémkoliv náznaku nesouhlasu s čímkoliv.

            Zpětně si začínám vážit Václava Havla, za to že zrušil trest smrti.
            On ty svoje lidi dobře znal.
            Znal všechny ty černochové, němcové, rakušany, novotné a podobnej lidskej odpad.
            Věděl čeho jsou schopni.
            Pár let za mřížema se dá odsedět, i opakovaně.
            A potom se režim obrátí, protože ve střední evropě nic netrvá věčně…

            1. Škoda, že se nedožiji toho, jak budeme spravovat naše vztahy s Ruskem.
              Zatím máme privilegium: Rus nás považuje za hloupá děcka (viz náš obranný ministr), která se nechala navést do lumpárny, ne za skutečné nepřátele.
              Pár facek ano, jistě, ale pak můžeme ke stolu, když slíbíme že už se budeme chovat slušně.
              A víte, že mám taky ten pocit, že většina „Hobitů“ v naší „Kotlince“ by na to přistoupila?
              Máme taky, jako ti Hobiti, raději plné spižírny než odvážný boj. Sednout si na zápraží a vypouštět z dýmky krásné kroužky.

          2. Každému šlo a jde především o to, udržet si dobré bydlo. Obstarání si nebo naopak zahození nějaké průkazky, legitimace – to už je jen nezbytný maličký úkon, něco takového jak když zahodíš použité párátko..
            Výjimky samozřejmě byly a jsou.

          3. No fuj, taková myšlenka….Vždyť jeden druhému lezou po zádech, nohy si navzájem podrážejí jen aby se dostali do pozic ze kterých by lépe pečovali o Tvé blaho.
            No fuj, občane. Že doma máš porouchanou telestěnu? Vyšleme četu aby to opravila. I Tebe.
            Velký Bratr Tě miluje. Kupuj zubní pastu Tojevono a nech se opíchat.

          4. @tdx
            Ovšem. Velmi správný postřeh: nesouvisí to s ideologií. Než tato klíčová myšlenka proroste do hlav většinové populace, uteče v řekách ještě hodně vody a proti tankovým pancířům bude vystříleno ještě hodně tun ochuceného uranu.

            Ideologie ve skutečnosti nehraje téměř žádnou podstatnou roli. Tajemství nespočívá v ideologii, nýbrž v její interpretaci, to jest v postupu, kterým se z ideologie odvozují pokyny k praktickému jednání.
            Každou ideologii lze koneckonců zapsat pomocí nul a jedniček; moje hypotéza zní, že ke každé výchozí sadě informací (ideologii) existuje sada přepisovacích pravidel (prováděcích směrnic), vedoucí k předem určeným výsledkům.

            Sestavení této hypotézy mně trvalo pětašedesát let. Přemýšlím, jestli se mám pustit do formálního důkazu – to už by tak dlouho trvat nemuselo.

            1. Re: Halef

              Pokud to ovšem stihnete.
              Jakmile začnete kdekoli žvanit o prováděcích směrnicích, stáváte se adeptem na převýchovný tábor.
              A v Čechistánu se tyto instituce nevedou…
              A nemyslím si, že by vás exportovali někam k Ujgurům…

    2. Kde jinde by se meli sejit , kdyz se tesi na dalsi Hirosimu , co meli jiny, musime mit taky. Jaky lidri ,dyt nic nevedou a sou prikazovany zelinarem..
      Treti zeme premluvi rychle. Prestanou jim posilat miliardy mesicne a kdyz tamni politici nedostanou svoje miliony , udelaji vsechno.

  8. The Washington Post: Počet obětí americké „války proti terorismu“ po 11. září 2001 dosáhl 4,6 milionu.

    Vypočítat minimální počet obětí spojených s válkou proti terorismu v konfliktech v Afghánistánu, Pákistánu, Iráku, Sýrii, Libyi, Somálsku a Jemenu je obtížné, protože důsledky jsou „tak rozsáhlé a komplexní“, že je nakonec nelze vyčíslit.

    Podle odhadů se počet obětí pohybuje mezi 4,5 a 4,6 milionu lidí, z toho 3,6 až 3,7 milionu lidí zemřelo z „nepřímých důvodů“ způsobených zhoršením ekonomických, environmentálních, psychologických a zdravotních podmínek

  9. Celkovo bolo od začiatku špeciálnej vojenskej operácie zničených 428 lietadiel, 234 vrtuľníkov, 4218 bezpilotných prostriedkov, 423 protilietadlových raketových systémov, 9227 tankov a iných obrnených bojových vozidiel, 1100 raketometov, 4852 poľných diel a mínometov, ako aj 10.304 špeciálnych vojenských vozidiel.

      1. To je spotřební materiál. Ostatně z pohledu Západu, čím víc, tím lépe. Na obou stranách.
        Zdejší plebs bude žrát chrousty a chodit pěšky, aby guru zachraňující planetu mohli užívat luxusu. Káží vodu, pijí víno.
        Koukal jsem na nabídku aut, co je na trhu. Bentley… Šestilitr, výkon přes 600 koní. No proč ne … Jenže pro plebs ani ne litrové tříválečky. Trh? Ne. Kvóty. V čem jezdí, v čem létají,v čem se plaví, co jedí, jak žijí hlasatelé globálního uskrovňování? Brzy si ani nezatopíte v kamnech. Oni vám to vysvětlí… A vy zas poslušně zvolíte jejich poskoky.

  10. Sice si zde píšeme úvahy, co která strana dělá a udělá, různí vojenští analytici rozebírají kdejaký technický detail zbraní (něco jako když si dvě influencerky porovnávají iphony, stejně je to pořád základní funkcí telefon). To vše v době, kdy se obě strany hlídají navzájem všude možně prostřednictvím družic, průzkumných dronů, radiových odposlechů. Čili obě strany vědí o druhé skoro všechno. V takové situaci obě strany mohou utajit své záměry jen tím, že nechají protivníka utvrdit v jeho mylné představě. Čemuž zdarma, aktivně a vděčně napomáhají různí novináři a redaktoři. Proruští, ale i ti antiruští. Jsou totiž krysaři, kteří vedou všechny ostatní směrem k útesu.
    Válka trvá, dokud obě strany nevyčerpají své zdroje. Ukrajinské jsou již vyčerpány, tak nastoupily zdroje NATO. Rusko ale musí vydávat zdroje také.
    A proč to tak dlouho trvá? Dosud se Rusové a Ukrajinci považovali za velmi blízké bratrské národy. Chce to spoustu času a potoky krve, aby se z nich stali nesmiřitelní nepřátelé ochotně likvidující jeden druhého. Zatím válčí rok, tak ještě dva roky, a jejich paměť zapomene, jak to bylo před válkou.
    Mezitím naše vojska vítězně postupují vpřed, chystají mohutnou ofenzivu a přesunují se do předem připravených pozic.

    1. Jen takovou drobnost na okraj:
      Kdyby FR vedla proti Ukrajině VÁLKU, tak by bylo hotovo v červnu 2022.
      Dřív, než by se USA,EU a NATO stihly rozkoukat. Zejména pokud by ji vedlo US stylem.

      Výsledkem by byly nějaké 2 000 000+ civilních obětí na ukr. straně, totálně rozbombardované veškeré energetické, dopravní a průmyslové celky, všechna větší města a de facto neexistující stát na hranicích EU. Se všemi z toho plynoucími migračními a kriminálními důsledky pro EU.

      1. Nevím, jestliže Rusové vedou speciální vojenskou operaci – agresi na Ukrajině a moc se jim nedaří, jak by se jim dařilo ve válce? A jestliže dokázali obsadit Krym, proč nedokázali obsadit rychleji východ Ukrajiny? Napoleon zahájil své tažení do Ruska 24. června 1812. Hitler 22. června 1941. Začne ukrajinská ofenzíva v červnu 2023?

        1. Všichni melou o rasputici, která rozbahní ukrajinskou černozem na jaře a na podzim. Ale i v květnu a začátkem června tam bývají období několikadenních lijáků, která dokáží rozbahnit veškerý prostor mimo vyasfaltované cesty na týden i déle.
          Proto ta velká napadení jsou až od půli června, to už je půda natolik vyschlá, že z ní ani dvoudenní liják z ní neudělá bahenní koupel.

    2. Zajisté. Jenomže aby to neskončilo jako obvykle. Naposledy maršál Žukov v Berlíně…
      Válka … Zatím je to jen „speciální operace“. Kdyby to byla válka, tak celá Ukrajina je v troskách. Nejen Ukrajina. Zatím je to operace. Jen aby neskončila pitvou.

    3. Jistěže k útesu. V mediálním byznysu platí, že špatná zpráva dobrá zpráva.
      Vy dodáte lidí a zbraně, my dodáme válku.

  11. Ještě doplněk k blábolům mým i blábolům ostatních zdejších diskutérů.

    Momentálně Vasil odebírá Z JEDNÉ maličké polské rafinérky tolik asfaltu, že jeho export je podporován dovozem 400 tun DENNĚ – hádejte odkud?
    Správně! Z provozu ORLEN Litvínov.
    Ano, tolik asfaltu putuje Vasilovi z Čechistánu z jedné blbé rafinérie.

    Kolik funkčních rafinérií polský Antek vlastně má, to si najděte na netu sami.

    Z kolika dalších zdrojů je Antkův byznys podporován, to vskutku netuším, protože mne ti idioti prozatím neudělali generálním ředitelem Evropy a přilehlého vesmíru.

    Správný dotaz, k čemu je Vasilovi asfalt, kdyžse nedá jíst, ani střílet?

    Odpověď č. 1 – protože logistika na opotřebovaných ukráckých silnicích těžce nestíhá. Západní zbraně jsou prostě na silnice ve Vasilistánu moc těžké a vlaky až k Ivanovi prostě nedojedou.

    Odpověď č. 2 – vůbec bych se nedivil, kdyby Vasil už někde chystal dráhy pro F-16, protože pokrok prostě nezastavíš.

    1. F16… Jestliže jsou tak úžasné,proč zdejší vláda jedná i nákupu daleko i provozně dražších F35?
      Příležitost k prodeji starých skladových zásob a ojetin.

      „Všechna letadla dobře létají, jsou technicky v pořádku, prověřeného původu. Nové modely fmetle, fdechtu, se šíbrem na hlínách ..“
      US AAA éro.

      1. Prototypy, pokud dobře vzpomínám YF16, byly velkým hitem leteckých západních časopisů za časů mých středoškolských studií, tj. před 50 lety.
        Výběhový typ. S výběhovými typy aut mám dobré zkušenosti, jak je to u letadel nevím.

      2. Re: Šumi

        Protože naši soudruzi chtějí mít JEŠTĚ úžasnější a JEŠTĚ výkonnější lítáky (ukrajinsky litak), než je nějaká F-16 i když je z jedině spřátelené země.
        Pokud pořád nerozumíte, řeknu to po cikánsku:

        ČÍM VÍC PROUŽKŮ, TÍM VÍC ADIDAS.

        Samozřejmě že NEJPODSTATNĚJŠÍ podmínkou je přestavba letišť, potažmo vybudování logistické a MTZ základny pro nejlepší a nejnovější emerycké stroje.
        I kdybychom se opravdu zbláznili a ty předražené křápy si pořídili, stejně nám budou jednotlivé vzlety povolovat SOUDRUZI přes SVÉ počítače, nikoli přes naše…
        … a to je, oč tu (celou dobu) běží…

        1. Nejlepší na tom je, že F-35 slouží zároveň jako špionážní platforma: data z toho jdou všechna do USA, včetně všech kamer, radiočidel, varovných radarových příjmačů, letových a meterologických podmínek…

          Aby mohli pak „spojence“ lépe vybombardovat.

          1. No, možná nejde ani tak o to s těmi krámy lítat, jako spíš zaplatit za ně.
            Někde jsem četl, že splácet začneme někdy v roce 2025 a v roce 2030 nám možná dodají první kus(y)

  12. Na rozdíl od Vidláka si VŮBEC nemyslím, že se nebojuje.

    Možná umírá aktuálně o něco méně kusů „v sutki“ (za 24 hodin), ale to je asi tak všechno.
    Bachmutský mlýnek na maso funguje, jak má.
    Pokud si projedete svodky, zjistíte, že Vasil to zkoušel všude a nikde mu to moc nešlo, s výjimkou Bachmutu. Jednak mokré jaro, jednak protivný Ivan.

    Takže ve Vasilově genštábu to stopli, protože:
    – dost velké potíže s logistikou,
    – zaplátování personálních děr v Bachmutu a
    – několik výprasků invazním Vasilům na levém břehu Dnipra.

    Soudruzi samozřejmě posrali, co mohli. Jestli měli někdy nějakou, alespoň teoretickou šanci, měly být všechny západní zbraně i s vycvičenými obsluhami nastartovány v březnu loňského roku, jak původně fňukal Vrchní Zelí, že si Ivan začal hrát na vojáčky o dva týdny dříve, než byl Vasil nachystán.

    Postupné přikrmování Vasila zbraněmi je naprosto bezúčelné a kontraproduktivní. Ivan se v mezičase vycvičil a přijal potřebná opatření, aby mohl fungovat dál.

    Další věc ovšem je, že by západ vůbec kdy uvažoval o tom, že by Vasil mohl nějakou válku vyhrát.
    S odstupem času jsem čím dál více přesvědčen, že nikoli, že Vasil byl západem odepsán dávno před útokem.
    Přirovnal bych to k pokusu shodit ruský barák tím, že do dřevěných vrat garáže v přízemí „kdosi“ pustil rozjeté osobní auto naládované výbušninami s představou, že – ONO SE NĚCO STANE.

    Otázka – a co by se jako mělo stát?
    Odpověď – to, co se nestalo v r. 2008, kdy Gruzie zaútočila na separatistickou Jižní Osetii i přes skutečnost, že gruzínští soudruzi NEMOHLI NEVĚDĚT o ruském vojsku ukrytém v Rokském tunelu

    Ano stalo se. Vidlák to pojmenoval správně v dřívějších článcích – svět už nikdy nebude takový, jakým býval. Jde to z tlustých do tenkých a všichni se pilně odkopávají.

    1. Nazval bych to jinak, myslivec vydráždil jezevčíka a poslal jej na medvěda. Jezevčík na svých krátkých nožkách těžce nestíhá, ale statečně útočí za mohutného řevu s vědomím, že je za ním ten myslivec s kulovnicí. Myslivec ale ví, že si zapomněl doma kulové náboje a s broky na medvěda nemůže. Tak nechává jezevčíka dále útočit a občas jej povzbudí proti medvědovi. Medvěd se mezitím naštvává víc a víc.

      1. Re: Gerd

        Myslivec právě přemýšlí, jak naučit jezevčíka střílet z té brokovnice a oblbnout medvěda natolik, aby uvěřil, že si jezevčík tu brokovnici vyrobil vlastní levou zadní packou a přidržoval to ve svěráku ocasem.

  13. Ukrajina ztrati schopnost splacet svuj zahranicni dluh, rika agentura Moody.
    Takze dluhy Ukradiny zaplati jeji rucitele.
    A jednim z rucitelu ukr dluhu je i Cesko v cele se zastupujicim ukr protektorem, pripravme si penezenky ….

    1. Ano, tohle bylo jasné už víc jak půl roku. V naší ekonomické situaci a tím, co všechno jsme UA poskytli zcela zdarma, to bude skutečně jízda.

      1. To bylo jasne uz ve chvili, kdyz se Fiala zarucil.
        Pokud by byla nejaka nadeje, ze banderovci dluhy vrati, tak by zahranicni veritele prijali ukrajinske zaruky a naparili jim urok.
        Pokud si veritel vymini, ze za uver musi rucit nekdo jiny, tak je myslicim lidem vse jasne.
        To, ze se CR ochotne prihlasila jako rucitel je vrchol splhounstvi kombinovaneho s neobycejnou tuposti.

        Zakladni parametry te jizdy uz zname:
        reforma dph
        duchody mensi a pozdeji
        dan z nemovitosti
        zvyseni a rozsireni poplatku za stani Tv a rozhlas

        Vyse uvedene ale nebude stacit, takze toho bude urcite vice.
        V zadnem pripade ale necekejte nejake zdaneni stovek miliard rocne odchazejicich do zahranici k matkam ceskych filialek.
        Nebo treba nejake to snizeni restituci 🙂

        1. S tou tupostí tuzemských politických řiťolezců bych byl opatrný – především ve smyslu jejich zabezpečení a zisků.
          O tupý plebs přece vůbec nejde – ten ať platí cokoliv komukoliv, navíc si svojí kolaborací zajišťují pozice „dosazených správců“.
          Jde o demonstraci „jejich“ umu, možností a odhodlání zajistit výběr jakéhokoliv „výpalného“, v jakékoliv výši, jakýmkoliv způsobem tak, že bude protektor spokojen, a umožní JIM zajistit si odpovídající palmare i pro sebe.
          A tak si tady společně, v klidu, s fans klubem těchto echt dobráků, v dojemné symbioze, hezky a spokojeně žijeme, ať to trvá věčně …

  14. Ono bez ohledu na naše názory bude spíš platit staré úsloví, že rusové války končí. Zatím je vždy končili v zemích, odkud vzešly. S Napoleonem v Paříži, s Hitlerem v Berlíně, mo hodláme bránit Brusel a Štrasburk? Už samotný požadavek návratu poměrů do r. 1997 vylučuje naši účast v Nato a za současného stavu poznáme že válka končí tak, že z něj budem bez referend vykopnuti.

    1. Požadavky se budou nově formulovat teprve až ti, na jejichž názoru sejde, dospějí k poznání, že nastal čas pro vyjednávání. Těžko můžeme očekávat, že se jen tak vrátíme před únor 2022. Přesto by stálo za to přečíst si, jaké požadavky tehdy Rusové vlastně vyslovili.

      Texty návrhů smluv mezi USA a RF (1) a USA a členy NATO (2) o bezpečnostních zárukách jsou stále dostupné na webu MZ RF v anglické a ruské verzi, komu jsou ty jazyky nepohodlné, zvládne to s Google translatorem.

      1. https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790818/?lang=en

      2. https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790803/?lang=en

  15. A tohle je další perla: „V Moskvě se střídá jeden státník za druhým“

    No byl tam (jednou) medvídek Pů, pár středoasijských sultánů ze zdvořilosti nebo z poslušnosti přišlo na přehlídku jednoho tanku T34 a pak akorát hovno. Putin se bojí i do jihoafrické republiky … odváží se ještě zajet na Sibiř?

  16. Tak Vidlák neslyšel o tom, že by Rusku posledních pár měsíců na Ukrajině moc útočilo … ty vole, o tohle ignorantské vemeno má zástupy uctívačů … čím jednodušší kazatel, tím věrnější modloslužebníci.

      1. Samozřejmě, co má chudáček dělat. Bez peněz, bez přatel, bez budoucnosti a tak jde tam, kde dostane alespoň trochu toho lidského slova. Fňuk.

        1. Každý má na seberealizaci jiný recept – placený troll má alespoň ekonomické, pragmatické jádro. Pokud však jde o „dobrovolníka“ v Cemperově akci Z, tak už je jiná píseň, páč už nejde o prodejnou špínu, ale o špínu „fanatickou, od přírody“ …
          O morálně-mentálního mrzáka…
          Faktem je, postižení nic netuší, a hlasitě na sebe upozorňují …

  17. Kdyby někdo před více než třiceti lety popisoval jak to v budoucnu – nyní je, nebyl byl označen za starou strukturu a temnou sílu?

    Na samohybných houfnicích dodaných ukrajinským nacistickým Banderovcům se objevily balkenkreuzen, znaky Wehrmacht. Které poprvé byly namalovány po okupaci v roce 1939 na „kořistní“ československé tanky LT38.

    Prezident České republiky se na motocyklu vypravil do Bavorska poděkovat vůdci Sudetenndeutsche Landsmanchaft.

    Co na to Pražská židovská obec?

      1. Bilderberg zaseda tajne v Portugalsku a pritel Pinocheta a jemu podobnych, Piss inger narizuje , aby Ukrajina byla clenem NATO.
        Vic penez , vic zbrani a vic vojaku , vseho daleko vic. Vsichni na rusa.
        Nemuzu si pomoc, ale minulost zacina porad vice mluvit..

        1. Vic penez , vic zbrani a vic vojaku , vseho daleko vic. Vsichni na rusa

          Jo, jenze tentokrat ma rusko atomovky.

          Ale jinak dobry plan pro jelitu jak se zbavit prebytecnych miliard lidi.

          1. Doted si zapad myslel, ze Rusko ma JENOM atomovky.
            Nejsem expert, takze si rad prectu hodnoceni zbrani z obou stran, ale pak radsi cekam na vysledek.
            Urcite nejsem sam, kdo zira s otevrenou pusou na rychly konec Patriotu na Ukrajine. A to meli tu posledni verzi.
            Prvni nasazeni (nebo se pletu?) a Rus jim to rozmlatil bez sebemensiho zavahani.
            Ukrajinske lhani na tom nic nezmeni, jenom ze sebe delaji voly.
            CNN a podobnym volum na zapade uz neveri ani jejich vlastni .

            Na Himmarsy to Rusum trvalo, ale uz se naucili.
            3 britske rakety prosly, a dalsi uz jim sundavaji.
            O zazracnych Javelinech uz nikdo moc nemluvi.

            Ted se ceka na nasazeni zapadnich tanku a predem uz radsi ohlasuji F-16.
            Tim budou mit Rusove na zapadni arsenal nacviceno, a muzou zacit vylepsovat pristi verze.
            USA uz taky samozrejme pracuje na dalsich Patriotech Himmarsech a pod. ale to uz Ukrajincum nepomuze.

            Paktovani se s Anglanama dopadlo jako vzdycky, Ukrajinci a Polaci maji zasvineny pas zeme na peknych par let dopredu.
            Mozna za par let se nekde budou hodne divit, proc je tam tolik rakoviny.
            Muzou se pak jit poradit do Virtnamu, Falluzde nebo Bhopalu. V posledne jmenovanem jim urcite radi reknou, jak se pratele a spojenci postavili k odskodneni.

            Me to jako laikovi vychazi, ze Rusko zdaleka nema jenom ty atomovky.

            ps. konec je stale otevreny, protoze Tiger2 byl lepsi, nez konkurence, ale nemohli jich vyrobit dost, takze jeste je predcasne porcovat medveda, jak to s oblibou delaji analytici na zapade.

            1. Souvislosti…Tiger II. zvaný Königstiger…Přesně tak. Výkonný tank, ale těžký pro dopravu po železnici, technicky složitý, náročný na údržbu, poruchový. A v tak malém počtu, že neměl strategický význam. Neměl parametry „Wunderwaffe“. Výroba těžkých tanků a jiných hraček odčerpávala výrobní kapacity pro prakticky užitečnější zbraně. Ne „Tigery“ ale PzKw III byly klíčové. Tak jako na sovětské straně T34, později ve verzi 85, doplňované KV a IS. Z toho důvodu a na základě válečného zvratu bylo vyhodnoceno, že výroba T44 a T45, prakticky základu budoucího T54/55 nebude. Bylo by to plýtvání výrobní kapacitou. Totéž postupně zdokonalované Shermany. Stačily. Tak i letadla.

              Nerozhodují technicky zajímavé hračky, ale celková síla.
              Ze skladových zásob dodané Leopardy a Abramsy v kvalitě a počtu nemají průlomový význam.

              K oblíbenému lidovému porovnávání vlastností tanků jen tolik,že tank svým určením není primárně protitankovou zbraní, že bez ohledu na kvalitu jakkoli kombinovaného pancéře má přirozeně slabá místa, krerá z něj dělají prakticky plechovku lunchmeatu se silnějším plechem.

              Proč Německo prohrálo válku? Jediná odpověď: Mělo méně zdrojů. Z příčin nejen technických. To je i odpověď na obdobnou otázku i nyní.

              Zatím co Západ se válkou vyčerpává a obyvatelstvo je i z jiných příčin jako je Greendeal, nasranější, pro ruské hospodářství má stimulační význam. Zatím co Západ -EU se deindustrializuje, Rusko se industrializuje. Navíc jsou přeskupovány globální síly. Na jedné straně upadající EU a USA, na druhé straně posilující Rusko, a především Čína, Indie… To jsou miliardy proti stamilionům. BRICS proti USD. Ostatní jednají pragmaticky s tím či oním podle svých zájmů.

              To ve spolu souvisí a podává vysvětlení.

              1. On jezevec je také nerudný, jen většinu času tráví v noře. Zatímco nerudný a tvrdohlavý jezevčík tráví většinu času v pelechu u lidí a nechá se obskakovat jak starý kocour. 🙂

              2. Myslel jste na mysli jistě PzKw IV (https://cs.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen_IV), to byl německý „hlavní bojový tank“. Ale jinak souhlas.

                Tiger a ještě více Königstiger (PzKw VI Tiger II) byly špatné tanky: parametrově papírově nejlepší, ale provozně a celkovými vlastnostmi vlastně mizerné. Moc těžké, což nevyrovnávaly ani široké pásy – únosnost půdy/cest/mostů není jen o měrném tlaku, ale celková hmotnost se také počítá. Na danou hmotnost slabé motory, nucené běžet stále na plný výkon a tudíž velice poruchové. Ani dělo, odvozené ze slavné 88 mm PVO zbraně nebylo nic moc – na tak těžký tank.

                Ruský těžký tank IS-2 měl 122 mm a celkově mnohem vyváženější parametry – to byl nejlepší tank války, z hlediska papírových parametrů (ale i funkčnosti). Celkově, i z hlediska vyrobitelnosti, ceny/výkonu, byl nejlepším tankem války bezesporu T-34/85 (Shermany byly proti tomu nepovedené potvory).

                Přidejte přehnanou „německou složitost“ a nesmyslně precizní a drahou konstrukci, do válečných podmínek zcela nevhodnou… K čemu byla drahá kvalitní ložiska a přesně dělaný drahý motor s projektovaným dojezdem 2000 km do generální opravy, když tank shořel průměrně po ujetí pár desítek km po složení z nákladního vagonu.

                Ale celkově tohle poměřování pindíků tanků nemá valný smysl – válka je mnohem komplexnější záležitost, záleží na strategii, operačním umění, logistice a zdrojích. Taktika a samotné zbraně jsou až na dalších místech… Sovětská převaha v dělostřelectvu byla nedozírná… takže by vyhráli, i kdyby měli tanky ze dřeva na šlapací pohon jak dětská autíčka.

            2. Tanky se dodavaji jen stary, ty novy jsou tajny.
              Proto se nemuzou pouzit na nepritele, na rusa.
              Este by neco tajnyho z nich zjistil.
              Takovejch tajnejch zbrani ma NATO povicero..
              Ty z muzea, napr. tajny uz nejsou..
              Rus si zacal zkouset ty novy , tanky ..Zkousi si v praxi lecos , to je vyhoda.
              Problem je s tim , vo cem se nemluvi.
              Co ma Putin schovany na NATO.
              Nejen divny rakety , ale ty torpeda. Ty prej sou nejhorsi.

      1. Re: Helena

        Za pomoc při instalování do další funkce.
        Ne, jistě že to Prasátko nezařídil. Prasátko je stejný poskok, jako PePa. A na společných potlach se určo dostaví i nějaký loutkovodič třetí kategorie, aby referoval směrem vzhůru a předal další rozkazy, povely a signály směrem dolů.

      2. A ještě zřetelně ve funkci Signalisty Velkého, Druhého /první je „Blyštivý Péťa“, že ano/ – viz ty motorky, na kterých on i ti chrabří hoši do Bavorska „přibyli“ – co jiného než BMW /Bayerische Motoren Werke/.
        Není kouře bez ohýnku.

        1. Lexi, ona cestující entita, z božího dopuštění v ústavní funkci, způsobuje nechutenství a akutní dávící reflex …
          Ovšem hlas lidu…

    1. „Co na to Pražská židovská obec?“ Co by vřdť se pere jedna jejich sekta z druhou a jako obvykle do toho zatahují i široké okolí.

      1. Židovská obec v Izraeli vítá nácky z Azova u sebe doma, objímá se s nimi … Vrchním Ukrošem je Žid … On i ten nacismus nese zřetelné stopy původu z dnes nedotknutelného směru … Jinak řečeno – Azov je ideově konečně doma …

  18. Mi tydle všechny litanije připomínají scény z filmu planeta opic, gdy opice studují esli tydle smradlaví lidi nejsou horší opice než oni.

    Gdyby fakt BRICS odsekl chapadla dolaru, tak si nepřeju vidět, co budete dělat vy fšichni tady co si žijete ze státního cecku. Je mi fuk kolik let ste si našvidlili a kolik pojebaných cizáckých daní ste kam jak prodrbali. Je mi fuk kolik máte medajlí, diplomů a zásluh. Čas jak pohne oponou, pravda vyjde najevo. A pravda přece osvobozuje.

    A pane vidláku, na kydách vidíte přesně plody svých zásahů, gde se rozpínají mátohy keré nejde svobodně poplivat. To ste chtěl?

      1. Re: Anonym

        Lepší rupie, než žabí kůže.
        Za rupie se dokonce občas dá i něco koupit. Zejména pak v Indii s miliardovým lidským potenciálem.

        To ale blbcům nevysvětlíš.

          1. I když Evropa i většina zemí G7 nákupy z Moskvy přinejmenším výrazně omezily, zároveň zvýšily svoji závislost na dovozu ropných produktů právě z Indie a Číny – tedy shodou okolností momentálně největšími zpracovateli ruské ropy. Konkrétně z Číny jí od loňského února zmíněné země dovezly o 94 procent více. Podíl pak rostl i u nákupů z Turecka, Singapuru a Spojených arabských emirátů, které stejně tak zůstávají zákazníky Moskvy. Dovoz z Indie do Evropy a států G7 se zvýšil zhruba o dvě procenta. A zatímco od Ruska tyto země nakupují surovinu za výhodné ceny, třetím zemím barely prodávají tak, jakoby žádná sleva nebyla.
            https://www.euro.cz/clanky/embargo-ale-vlastne-jen-napul-indie-navysuje-dovoz-ruske-ropy-po-zpracovani-ji-stejne-jako-cina-prodava-do-evropy/

          2. Re: Anonym

            To Rusku k hovnu určitě není, když mají indiáni licenční výroby ruských zbraní, jakož i munice, stejně jako smluvní závazek plnit přednostně ruské požadavky na dodávky v případě potřeby.

            Přeloženo do češtiny – Ivan pískne a miliarda indiánů začne makat pro potřeby jeho armády.

            Blbý, co…?

          3. Rusko nakoupí v indických licenčních závodech tanky a munici, a jiné zbraně taky. Zatím si obě strany mají co dodávat. Zrovna tak Rusko nejspíše nakupuje zbraně a munici v Koreji severní výměnou za jídlo. Či něco dalšího. Pak jsou zde i další státy, na které jsou uvaleny sankce. Nakonec jich je tolik, že sankce spíše izolují USA s Evropou od světa, který se zatím vyvíjí rychlejší dynamikou. Fungují sankce? Chvíli možná, pak poškozují obě strany, ale tu s pomalejším hospodářským vývojem sankce poškozují více.

          4. Anonyme, člověče, Indie má rafinerie, Rusko sice také, ale naftu EU odebírat nesmí a tak Indie dodává naftu EU místo Ruska.
            Pochopitelně s příplatkem.
            A tuto naftu potřebuje i Evropan a Američan do zbraní co cpe na Ukrajinu.
            Se mi zdá, že Helmut, Francis a John jsou s prominutím blbci.
            Z webu michalapetr.com :
            Nevím sice, co se různým šíleným generálům honí v hlavě, ale jednoznačně jsem z nejnovější hádky Bruselu s Indií zjistil, že NATO v nejbližších několika letech nemůže vést žádnou válku s Ruskem z evropského území, protože na vedení války proti Rusku nejsou v Evropě dostatečné kapacity na rafinaci nafty a leteckých paliv! V případě války s Ruskem by se totiž do pohybu musel dostat skoro milion vojenských vozidel, od tanků, samohybných děl, obrněných vozidel, až po nákladní automobily, a vzlétnout by muselo několik tisíc letadel a vrtulníků. To představuje tak obrovskou spotřebu pozemních i leteckých paliv, že je vedení útočné války aliancí NATO proti Rusku v Evropě na několik příštích let prakticky vyloučeno.

            Evropa je letos ze 20% závislá na dovozu rafinované nafty! 8% vší nafty, která se používá nyní v Evropě pochází z ruské ropy!!!! Jediný rozdíl oproti loňskému roku je, že nafta se už díky sankcím nerafinuje v Rusku, ale rafinuje se v Indii z ruské ropy!!!! U leteckých paliv platí podobné, viz graf na tomto odkazu.

            1. Zasoby pohonnych hmot pro pripad valky sou v Usa pod 50% , v EU nevim ,ale nebude to lepsi.
              Zbavujou se vseho ,co by mohli potrebovat pro valku s rusem..
              Kdyz neco dostavaji a drazsi , jeste je to , aby v pripade valky to bylo snadno rusem zniceny , nebo dodavky strategickych surovin preruseny ..
              Ku prikladu Dolf nemel ropu ani zradlo uz listopadu..
              Vono je to hezky mit tisice a tisice letadel ,ale na co budou litat.
              To se nikdo nepta , pac by to kazilo ksefty..
              S tankama podobny , zerou hodne..

  19. No tak řekněme si to na rovinu. Ukrajinská jelity skočily na špek zápaďákům jako i všechny státy, řízené cizáckou opozicí. Gdyby ten zelenej šašek byl alespoň poloviční Slovan, všechny zbraně by otočil na západ. Ale prože není, tak geneticky se mu kroutí aji péro na východ. U nás už maká dvanácty každej den bárs milion ukrajánků, kerému čechovi to vadí?

  20. Rusko má velké dilema. Co s Ukrajinou po její porážce. Kdo ponese náklady? Co to udělá s lidmi. Je zcela zřejmé, že pouhá vojenská porážka téměř nic neřeší. Zní to tvrdě a nelidsky, ale Ukrajina musí být zničena a zničena může být jen totálním odporem obyvatel proti vládnoucím skupinám. Pak přijde čas na založení skutečné státnosti.
    Proto Rusové postupují pomalu, dávají Ukrajině propagandistickou naději, aby o to více porážka zabolela a zasáhla. Až Ukrajinci po zničení jejich ofenzivy pochopí, že se nechali vybít jen pro zájmy někoho třetího, přeformátuje to jejich myšlení. Pak nebude otázka, vraťme se k tomu co bylo, ale otázka co se dá zachránit. Východ bude nenávidět západ. A to bude čas a prostor na vytvoření nové Ukrajiny nebo dvou Ukrajin mnohem etnicky čistších a stabilnějších a bude tak dokončen třicetiletý proces založení státu.
    Tento výsledek byl zcela jasný od počátku devadesátých let a řešení jen čekalo až se naplní jeho čas. Co bude s Ukrajinou je zřejmé, zřejmé ale není co to udělá s EU, NATO a USA. Tam je několik scénářů, které budou muset řešit jiní. Pokud tam zůstanou ti dnešní zcela neschopní a nechápající zákony vývoje, bude to tragédie, možná očistná a spojená také s proměnou obyvatelstva.
    Mějme na paměti, že žijeme v převratové době a budoucí generace nám budou závidět co vše jsme zažili. Tedy, pokud ty generace budou.

    1. Václaváku Vám fuhrer Reichl ruské fangla zakázal, ale tady máte svobodu ukázat, že posláním hnojníku je z Česka ruskou gubernii.

    2. Plny kurnik slepic, palec hore

      Po zrade to dojde vetsine, par bude doufat ze jim ten zapad pomuze ale s ruskem nastane rozvoj a tentokrat uz tam rusko zapadni agenty nepusti.

    3. Re: strejda

      Jste hnusnej strejda, protože máte pravdu a píšete totéž, co zde hlásám já.
      Tato válka musí být dlouhá a plná utrpení, aby byl Vasilův a Oksanin lid vyléčen ze své religie – Štěpánka Banderovic.
      Nic jiného nefunguje.

      1. Mám spíše obavu, že si vzpomenou na Stalinovo heslo Není člověk – není problém. Pak by konflikt vygradoval do vyšších otáček s atomovými zbraněmi.

  21. Já nevím Vidláku, mě se to nezdá. To, že někdo někde vyjednává je asi fakt, ale výsledky se zatím tak nějak nedostavují. Připravovaná ofenzíva musí být, když nebude je konec a Kyjev to ví, ale když ty Rusové to dělají tak dobře. Neútočí, zabezpečují obranu, ničí Ukrajincům techniku, vojáky, náboje a jak se zdá taky radary a velení. To se pak těžko něco dá dělat ale západ to zatím nebalí, nově se mluví o stíhačkách F16, k Británii se přidala s raketami dlouhého doletu také Francie a zdroje zatím jsou. No a tohle je jen několik hodin staré.
    Na webu Evropské rady se objevilo společné prohlášení zemí G7 k Ukrajině
    19.05.2023 – 17:15
    Na stránkách Evropské rady | se objevilo společné prohlášení zemí G7 k Ukrajině ruské jaro
    Země G7 hodlají nadále poskytovat pomoc Ukrajině „tak dlouho, jak to bude potřeba“. Uvádí to společné prohlášení G7, které se v pátek 19. května objevilo na webu Evropské rady.

    V Hirošimě byl dnes zahájen summit G7 pod předsednictvím Japonska.

    Hlavní teze prohlášení G7 o Ukrajině:

    ► Účastníci summitu se zavazují pokračovat v poskytování bezpečnostní pomoci Ukrajině, dokud bude probíhat válka s Ruskou federací.

    ► Účastníci znovu potvrdili svůj závazek postavit se společně proti nezákonné, neodůvodněné a nevyprovokované ruské útočné válce proti Ukrajině.

    ► Byl podpořen program finanční podpory Ukrajiny na příští rok.

    ► Budou existovat další omezení ruského využívání mezinárodního finančního systému. Skupina G7 podnikne kroky, aby zabránila využívání poboček ruských bank ve třetích zemích k obcházení sankcí.

    ► Země G7 hodlají ponechat majetek Ruské federace zmrazený, dokud Moskva nenahradí škody z války na Ukrajině.

    ► G7 zakročí proti finančnímu sektoru Ruské federace, ale zachová finanční kanály pro nezbytné transakce.

    1. Vše je odvisí od živé síly, vojáků a jejich rodin. Příliš mnoho obyvatel uteklo do ciziny a příliš mnoho bylo vyřazeno. To je fakt, který nezmění žádné zbraně. Bez motivované armády se nedá bojovat. Když se za Velké války Říši rozpadlo zázemí, tak skončila, byť byla na dobytém území a vojáci byly dobře vyzbrojeni. Revoluce klepala na dveře. Tak to chodí.

      1. Jasně, napsal jste to dobře ve vašem příspěvku, není třeba k němu cokoliv dodávat, nebo je samozřejmě možno, ale je to zbytečné. Jen by mě zajímalo a to asi každého normálního člověka, jak je to s tím ani ne tak radioaktivním, jako spíše toxickým mrakem pohybujícím se směrem z Ukrajiny přes Polsko na západ po vybombardování skladu v Chmelnickém.
        Co na to Vidlák a jeho zdroje. Je to blbost, je to hoax , nebo je to jako s Černobilem?

        1. Nemyslim, ze je to hoax.
          Teh hrib (vlastne dva) vystoupal hodne vysoko, tam foukaji stale vetry.
          A ze trefili neco velkeho je jasne. Kolik tam bylo sajrajtu vedi zapadni koutkovodici dobre.
          Takze Polaci si prijdou na sve, ale jak se rika, kazda legrace neco stoji.

        2. Toxický mrak je s velkou pravděpodobností nafouklá bublina, která má odvést pozornost a je snadno vyvratitelná. To je jen taktická manipulace, zásadní je strategické jednání a chování.
          Vykrádám Vlka na jeho Kose. Je to ale tak velká zásada, že nesmí zapadnout:
          „Válku nevyhraješ tím, že zemřeš za svou vlast, válku vyhraješ tím, že přinutíš tvého hloupého nepřítele zemřít za jeho vlast !“
          Je to tisíce let stará zásada a dnes ji USA používá na Rusko a Ukrajinu a Rusko na Ukrajinu. Je jasné, že pro Ukrajinu je dvojitý masakr na kterém se podílí i česká vláda a s ní i my, občané. Trest nepochybně přijde.

        3. Nikdo nepocita se skutecnosti.
          A nikdo pres psaci reci nema povsim..
          Kdyz pomoc Ukrovi je az na druhym miste..
          Na opravdu miste prvnim je ,
          EU velka snaha a usili si odrict postupne vsecko co staty potrebuji , nejen z dovozu ale i zastavit vyroby v EU a navic zemedelske produkty zakazujou a farmy se rusi v tisicich….
          Kdyz nebude dost potravy na U., tak ani pomoc zradlem nebudou mit.
          A rovnou do krize../Vyhazujou jeste stovky miliard na ozebraceni/.
          Zavazky se zavazujou a zelinari a upiri se radujou..
          Financni pomoc , kdyz prijde ze zadluzenyho Polska uz je vo 20% mensi.
          Zbroji za tezky miliary a vydrzovat 300 tisic vojaku , kazdej brzy uvidi , jak se polaci s inflaci potaci.
          Taky budou potrebovat pomoc uz brzy..A to je jeden pripad..
          A kdo tem g7 veri , at tam bezi..Sou to vsichni vozebraceny kulaci..
          Usa uz je zebrota , ted si zvednou strop na vydaje , ty co delaji fory by taky nedostali nic , kdyby se sprajcovali..
          Ale radeji nepisou , za co vsecko vyhazujou penize v miliardach a je toho opravdu moc. A nektery ty tripismenovy urady ani nemaji rozpocet ,
          seberou si rocne , kolik chteji..
          Domnivam se, zdalky to tak vypada , ze podpirani bank miliardami , aby nevznik ten domino efekt , se zmeni , ze staty zapadu ten domino efekt postihne..
          Delaji hodne pro to a dale neustalyma provokacemi se snazi vyprovokovat odpor populaci ,az to nebude mozny snaset..

    2. Mohu se mýlit, ale jsou to takové tradiční “Evropské plky”.

      – pomáháme Ukraině už od začátku, na výsledcích to vidět nějak moc není.

      – slova: závazek, společně = něco jako “Semkneme se, Více Evropy, Wir schafen das”, už by propagandisté mohli přijít s něčím novým, na tohle mám alergii asi nejen já.

      – ekonomická podpora (účinná) státu který je dřívějším odhadem -30 % HDP, kde kdo mohl v produktivním věku, vzal nohy na ramena ostatním nohy a ruce vzaly bomby a granáty, vyvezená zemědělská produkce (asi jediné co jim ještě zbývá) ničí ekonomiku už i evropským spojencům, nepůsobí věrohodně.

      – ekonomická omezení a sankce, zatím víc postihly Západ a vehnaly RF do úzké spolupráce s Čínou, Indií a BRICKs. Jako, že dalším přitvrzením sankcí, dalším balíčkem, to tentokrát už jako vyjde, jo? 😀

      – zmrazený majetek, no obešlo se bez něj přes rok, asi radost nemají zato důvod to oplatit ano.

      – necháme si finanční kanály pro nezbytné transakce, to vypadá, jako že pořád od RF něco potřebujeme, nakupujeme, no ni? A nebudem trochu v loji, až RF řekne dost?

    3. Pres 260 tisic ztraty vojaku za 15 mesicu..Plus zajaty a zraneny..
      Dohromady ma U. pres 400 tisic vojaku.
      Pomaha se furt pryc , ale behem nekolika mesicu nebude komu.
      Ale to nevadi, budou se radit a pomahat furt pryc.
      Dalsi naboje s uranem urcite dodaji..Sichr je sichr.
      Stale vice jich utika z U.,jsou vitani a na satech a autech maji ten prach sebou..
      Uz takhle se rusky vojaci vobohacujou , za vsecko co picnou dostavaji velky odmeny..
      Na F16 se tesi , zato se bude mit vojacek na celej zivot dobre.
      Svet nebude nikdy v poradku dokud takovy , nebudou bojovat v prvnich liniich a nedostanou za ukol , aby zahajili ofensivu , spatne vyzbrojeny ,kdykoliv si zacnou valky.

  22. Myslím, že je to jako hra Černý Petr.
    Prohraje ten, komu zůstane ukraruina na krku a bude to muset živit, platit léčení invalidů, vymyslet jak zaměstná přeživší bojovníky kteří už rukama nikdy dělat nebudou, jak nakrmí oligarchy, jak nakrmí mafiány, kam schová přeživší politickou garnituru a jak a čím ji nakrmí.
    Proto musí všechny tři strany bojovat, ale ne moc, aby náhodou někdo z nich nevyhrál.
    Pro nikoho kromě banderovců to není opravdová válka – rusové ještě pořád nezačali, EU nemá čím začít a amíci už mají jiný starosti.
    Ukrajinců není žádný ze zúčastněných stran líto, ani mně ne. Velmi usilovně si tu válku přáli a udělali pro ni mnoho.
    Zatím prohrává EU.

  23. Ne, Vidláku, nemáte pravdu. Jen naše jejich i ukrošské žumpy přestaly informovat, protože ukrošská vítězství se jaksi nekonají; a Rusové se drží stále své „britské druhoválečné“ neprolhané propagandy – suchým stylem informují o ničení ukrošské armády a techniky, ale neříkají vůbec nic o dalších záměrech. Žumpy samozřejmě nebudou psát, že během té „nečinnosti“ Ukroši přišli o další desítky tisíc ubožáků a stovky kusů obrněné techniky, letadel a vrtulníků.

    Ve skutečnosti se toho děje hodně: Rusové opevnili své linie do hloubky, podobně jako to dělali za WWII (VVV) u Kursku – mají 3 linie obrany. To se dělá vždy, když se očekává útok nepřítele, ze kterého se protiútokem spustí velká ofenzíva, obkličovací operace a tak dále.

    Neděje se žádná taková ta Clausewitzova „rozhodující bitva“, ale mnoho menších „průzkumných“ útoků po celé délce fronty, kterými Ukroši zjišťují slabiny ruské obrany, ale ve skutečnosti se tím jen vyčerpávají: Rusové vždy kousek ustoupí z prvních zákopů do druhých nebo i dále, Ukroši tam naběhnou, načež je zlikviduje dělostřelectvo, raketomety a letectvo. Malé pohyby sem-tam.

    Do toho Rusové začali používat na frontě a ve frontovém zázemí Ukrošů klouzavé řízené bomby velké ráže, což Ukroše hrůzným způsobem decimuje – přes nedávné ztráty 2 ruských letadel a 2 vrtulníků, na které si Ukroši – bezpochyby řízení ze Západu – počkali v léčce s nějakým PVO systémem těsně u ruských hranic.

    Další velká změna jsou ruské útoky křídlatými raketami proti zásobám munice a zbraní, navezených Západem pro mýtickou ukrošskou ofenzívu, a to i do hloubky Ruiny, málem k polským, rumunským a slovenským hranicím.

    Rusové také zničili mosty z Moldávie směrem k Oděse, což zastavilo další transport munice a techniky a také zablokovalo Amíky proti jejich „blbým nápadům“ s 82./101. výsadkovou divizí US Army ohledně zajištění Oděsy: někteří z toho již usuzují, že v další fázi Rusové překročí Dněpr a zaberou celý jih Ruiny až po Podněstří.

    Za dobu toho „nic“ přišli Ukroši o velké množství vojclů i techniky, které brali z rezerv, vytvořených pro „ofenzívu“. Situace v Ruině se ještě znatelněji vyhrotila po všech stránkách: ekonomicky, politicky, lidsky. Lapači kanonenfutteru už postupují přímo zločinně, dokonce i v čistě banderovských oblastech, které dosud byly před něčím takovým uchráněny.

    Celkově, na vině je také počasí. Letošní jaro je neobvykle deštivé a tak půda ještě neproschla dost, aby umožnila větší přesuny těžké techniky a nějaké manévry – a pršet má ještě celý příští týden. Za tu dobu Rusové vybombí a vyraketují další ukrošské sklady munice a techniky, zlikvidují shromaždiště k soustředění vojclů pro útok… takže osud ukrošské ofenzívy je čím dál pochybnější.

    Bachmut/Artěmovsk už přestal „fungovat“ coby pastička, přestože Rusové co se týče návnady udělali snad vše, včetně Prinožinových exaltických proslovů, zdůrazňovaných ústupů ruských výsadkářů na bocích Wagnerovců, a uvolnění/nepostřelování přístupových silnic. V samotném městečku je hotovo, zbývá obsadit pár paneláků, ale není vyloučeno, že Wagnerovci zase ustoupí, pokud návnada uspěje…

    Signifikantní je zničení Wunderwaffen Patriot v Kyjevě, dokonce posledního modelu s nejvyspělejšími raketami PAC3 CRI, což v Západních kruzích způsobilo skutečný šok. Ne že by něco takového experti nečekali – dobře vědí, jak zaostalý a nefunkční systém Patriot je a Kinžál Rusové už předtím předvedli in-natura dostatečně.

    Ale politické šašky, kteří ve své prolhanosti věří vlastní propagandě, to doslova šokovalo, protože nyní je všem jasné, že NATO je vykradený papírový tygr: nedokáže uchránit své letecké základny, a letadla jsou v podstatě jediná skutečná síla, jakou mají – i když jsou k ničemu, vzhledem k ruskému PVO/PRO – což bude pro ně další obří šok, až se to plně projeví.

    To všechno je úplné nic proti tomu, co se stalo na mezinárodní scéně. Smíření Saudů a Íránu, návrat Sýrie do Arabské ligy, snížení objemu těžby ropy navzdory Amíkům… A nyní to dalece překonává přihláška Saudů a Emirátů do ŠOS a BRICSu.

    Fašington stále nepřichází k rozumu: například dnes vyhlásili sankce proti Rusku na pračky, toastery, mikrovlnky, zvuková záznamová zařízení, telefony, … prostě plno věcí. Někdo by jim měl konečně říci, že tyhle věci už Západ léta nedokáže konkurenčně vyrábět, že to už nějaký čas dělají jenom různí Žluťáci… kteří jsou ve společném bloku s Ruskem, anžto kšeft je kšeft a proti Číně nikdo nepůjde.

    Jak se zdá z dnešních blábolů z G7 sleziny v Hirošimě, Fašington stále nemá dost a pokouší se o další „double down“ – i když skoro všem, hlavně z EUhnije – je plně jasné, že se tím jen stupňuje Západní prohra. Takže uvidíme…

    1. k42,
      uvažujete stejně jako Putinovi stratégové – a já taky. A to už padesát let nemám s armádou nic společného.
      Rusko si připravuje zápolí fronty, šetří rezervy a ten „velký protiútok“ bude poslední velká operace na Ukrajině.
      USA a spol. pak přestanou podporovat Ukrajinu se zdůvodněním, že jejich podpora spadla do černé díry a oni se musí připravit na boj o Tchaj-wan, protože síla Číny začíná být pro ně hrozivou.
      Takže Ukrajina ponechají svému osudu a Polsku, Rumunsku atd., ať se oni starají o Banderovce a spol., protože ti jsou nacionálně tak vydráždění, že je někdo bude muset vystřílet, jinak si připravují potíže v nedaleké budoucnosti.

      Kdo má pravdu se zjistí počítám do konce letošního roku, pokud Zelenskij opravdu zavelí k útoku.
      Nechají to na něm.

      Pak nastanou tahanice o to, kdo zaplatí ty zbraně, které Evropa poslala na Ukrajinu a tím značně oslabila vlastní obranyschopnost. (Dovedu si představit, že Polsko bude požadovat i jiná území než ty na Ukrajině. Boje mezi členy NATO?)

      Už slyším Spojené státy, že Evropa tam posílala své „přebytky“ dobrovolně, tak ať zaplatí obnovu svých zásob zbraní – USA ráda dodá. Časem. A nebude to levné.

      Když o vezmu z většího časového diapazonu, peníze získává USA, platí Evropa, Rusko a Čína byly přinuceny se osamostatnit technologicky a materiálově a stát se citelnou protiváhou „spojeného Západu“ jak to nazývají Rusové. Nebudou se dál nechávat technologicky vydírat.

      Pokud se dožiju, uvidím, jestli jsem se pletl. [;>))

      1. Vidím to podobně.
        Jen bych dodal, že 5-ti demolice nás likvidací ekonomiky zachraňuje před Ukroši: potáhnou na zelenější pastviny. I to vykrádání ČR Západem se ukáže časem jako plus.

      2. Možná bych ještě přidal, že s tím, jací jsou ukři schopní obchodníci, viz třeba koupě Himars či Ramzanova koníka, tak se Ivanovi reverzní inženýři docela těší na nepoškozené vzorky těch nových tančíků, raket a letadýlek, které jim ukři za nějaký ten obolusek rádi a ochotně dodají, no a vzhledem třeba k ceně Ramzanova koníka to nemusí být až tak drahé. Možná se Ivanovi šikne i nějaký ten Patriot, kdoví. Taky na Rusi začíná docela fest vystrkovat hlavičky místní pátá kolona a vypadá to, že se tam začíná sekat trávník. Takže rychlý konec ani náhodou. Není nad zkušební polygon. Jen můj dojem a samozřejmě pouhá metafora.

      3. to SK: Obdivuji vaši bezbřehou sebedůvěru, se kterou tvrdíte, že víte, jak uvažují Putinovi stratégové, o
        k42 nemluvě.

    2. My sankce vedem , mame navic sankce na nase dnes uz ilegalni pismeno Z.
      Propaganda fasismu a nacismu je u nas zakazana zakony , aby slabomyslnej president si moh malovat nacisticky symboly na ty tanky.
      Ty zakony , ukr vlajky vzdycky schvaleny a vsude ,ale beda vsem , ktery by ukazali na protestni demo , neco ruskyho../Treba kecky s malou vlajeckou na nich/.
      Pozvanim Asada arabove zlegalizovali presidenta a vladu Syrie a zaroven americka okupace je ted ozbrojena ilegalni agrese proti narodu.
      Dalsi krok taky proti Izraeli..
      Kazda sranda neco stoji a ted jejich korunovaci zkorunovany lupici na sebe upozornili a zacnou velky stiznosti Indu /a dalsi se jiste pripoji/, aby agresivni loupezny kolonizatori vsecko vratili.

    3. Když všechny chytré pračky, toastery, lednice, mikrovlnky, telefony a podobné obsahují mikročipy použité později v raketách a dronech. Dokonce jsem někde četl, že ruské firmy přes prostředníky skoupily vyřazené lednice a pračky, ze kterých potom demontovali čipy. S dovětkem, že stejné čipy řídí pohon tepelných čerpadel.

      1. Agentura JPP tvrdi, ze Kinzal, ktery v Kyjeve znicil baterii Patriotu, byl osazen zaostalym chipem s programem „máchací cyklus“.
        Pentagon se obava nasazeni Kinzalu s chipy, ktere zvladnou program „ždímání“ 😀

        1. Agentura druhá paní povídala tvrdí, že výrobci čipů mají natolik lukrativní kšeft s prodejem čipů výrobcům zbraní, že je nějaké elektromobily přestávají zajímat. A u elektromobilů už potřeba čipů dosahuje řádu tisíc kusů. Proto brzy bude Green Deal zpomalen a omluví se to válkou na Ukrajině.

        2. Copak ždímání, to je prd, ale podle ISW Russsové prý ukořistili velké množství praček se sušičkou. Podle přísně utajované zprávy Sboru náčelníků štábů ozbrojených sil SSA neexistuje na Západě proti čipům s programem sušení obrana.

  24. Tak nějak vidím dvě možnosti:
    A) ticho před bouří a následná eskalace
    B) Korejský scénář, kdy RF a Západ uváznou v zamrzlé válce

    A o tom co dál asi rozhodnou peníze rsp. ekonomická krize. Před pár hodinami Bloomberg vydal článek:

    Jednání o limitu dluhu narazila v pátek na zaseknutí, když předseda Sněmovny reprezentantů Kevin McCarthy obvinil Bílý dům z odporu proti snižování výdajů a zpochybnil tak snahy ve Washingtonu o zabránění katastrofálního platebního výpadku.

    McCarthy promluvil krátce poté, co jeho vybraní vyjednavači náhle opustili jednání s úředníky Bílého domu. Tento obrat od optimistického pohledu republikánského lídra, že dohoda může být dosažena již během víkendu, přinesl zpomalení na Wall Street, kde akcie klesly po této zprávě.
    (Strojový překlad)

    1. Ne, „Korejský scénář“ je úplně vyloučen.

      Protože Rusko nemůže připustit nic jiného, než neutrální zbytek Ruiny a odsun útočných zbraní před linii NATO z roku 1997. Západ to vidí pořád jak Hurvínek válku: že si v Ruině vybudují nové nástupiště proti Rusku, vybavené ofenzívními zbraněmi a navíc budou Ukroše používat teroristickým způsobem proti Rusku jako nové mudžahedíny či ISIL.

      Na rozdíl od Korejské války má Fašington a celé NATO úplně prázdné ruce: jsou nepoměrně slabší strana, jak co se týče technologického zaostání ve výzbroji, tak ve výrobě, počtu vojáků, strategických zásobách, ochraně logistiky, … prostě jsou v čudu úplně ve všem. Navíc také geopoliticky: Západ už je ta slabší strana i ekonomicky; předlužený, s padajícím dolarem, hůře vzdělaným obyvatelstvem, neschopností mobilizace vojclů, neschopností zahájit válečnou výrobu velkého rozsahu. Koněc filma…

      Rusové nemohou Ruinu nechat existovat, pokud se Ukrošům nerozsvítí v makovicích. Zatím z nich padají taková moudra, jako že začnou vyrábět jaderné palivo – to jest že zahájí vlastní obohacování uranu, konsekvence si každý může domyslet. Západ jim nyní chce dodat útočná letadla F-16 a samozřejmě i dálkové křídlaté střely k tomu – jinak by to mělo nulový význam.

      Samozřejmě, Ruinu si Rusové nechat nechtějí – hodí ji na krk Západu. Ale nikde není psáno, že to předtím nepřejedou parním válcem až k Užgorodu. Když budou muset, udělají to.

      1. Korejský scénář možný je, jen holt ta demilitarizovaná zóna bude krapet větší až největší, protože Rusové Ruinu rozflákají v neobyvatelnou pustinu (jako by tam byl život nějaký med už před válkou?), a Západ ji hodí přes palubu.
        Páč na obnovu (kde jsou ty silná slova jak se budeme podílet na obnově a investovat?) nebude mít nikdo “love“, a ani žádný investor nebude stavět tam, kde by to mohl být znovu “překalibrováno”.
        Ty F16, poměrně zastaralé stroje, jsou IMHO pokus ještě něco Ukroušům prodat, a nechat si to zacálovat Evropany.
        RF přešla na válečnou výrobu, s tím pár letadýlek už moc nenadělá.

        1. Možné to není: v Ruině je pořád ještě cirka 20 mega lidí, nikdo si nedovede představit, že se přesunou na Západ, navíc s tak vymaštěnými hlavami. Západ bude muset zbytkovou Ruinu nějak ekonomicky stabilizovat děj se co děj, jinak všichni Ukroši skončí u nich.

          F-16 jsou proti ruskému PVO/PRO k ničemu, jako jakákoliv jiná letadla – jsou to jen létající terče, značně drahé. Hlavní problém s letadly je, že se neobejdou bez letišť – a ta jsou vzhledem k zaostalosti Západu v PRO a vyspělosti ruských raket nebránitelná.

          Amícký vojensko-průmyslový komplex se chce evropských F-16 samozřejmě zbavit, aby mohl vnutit všem svá F-35 předražená čuda, ale vzhledem k ekonomické katastrofě EUhnije na to stejně nebude mít nikdo peníze.

          1. A? 20 milionů Ukrajinců s holt nechá na popsat osudu. Stejně jako arabské země oblažené vývozcem demokracie.
            Občas se jim tam doveze nějaká humanitární pomoc, abychom vypadali dobře a ukázali jak je RF čiré zlo.
            Ale jinak 100 let tam tráva neporoste, Západ se ocitá v izolaci a ještě tam pošle pár hraček (se zpožděním a k rozbití), ale demilitarizovaná zóna to bude.
            Západní sousedé (Pšonci, Slováci) si postaví ploty a vybaveno.

            Teď ještě aby někomu nerušilo v kouli a nezkusili nějakou tu atomovečku, byť by to bylo iracionální.
            Mimochodem, i česká média nějak mění kurz. Např.:
            https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-strach-nad-mestem-migranti-terorizuji-saske-plavno-40432091
            Nebo:
            https://www.novinky.cz/clanek/domaci-sef-armady-rehka-chtel-rezignovat-fiala-to-neprijal-40432133

            1. U kravína sice zbyde možná 25M lidí, ale buď starých či přestárlých, nebo starších ženských. Všecko z použitelných chlapů je už buď vybito, nebo jako vojenští zběhové pracují v Evropě, spolu s mladými ženami, které se tu pokoušejí lovit použitelného chlapa, ale Čecha, který nemá chocholské manýry.
              Pak je tam hodně, naopak velmi mladých lidí, kteří ale nic moc neumějí a co horšího – mají v palicích nalitou nacistickou a protiruskou propagandu.
              To je dost blbá směs pro všechny situace. Použitelné a loajální lidi, si vysbírali Rusové pro obnovu a výstavbu na jimi anektovaných územích, což se ostatně už děje – viz Mariupol. Kromě toho tam Rusové dovážejí kvalifikované lidi z postsovětských zemí, ale loajální RF.
              Myslím, že tam bude obrovský problém s nezaměstnaností, protože do 02/2022 fungující podniky a firmy jsou buď rozbité, nebo rozkradené tak, že už nevyrobí ani hřebík.
              Neumím si ani představit, jak by se Rusům mohlo povést, ten zničený a rozkradený zbytek, s nepoužitelnými lidmi, hodit na krk Západu. To nemůže vyjít a žádný kapitál ze západní Evropy, ani z USA do toho nepůjde bez vidiny zisku.
              A Rusové už ani v náznacích nedovolí, aby tam po skončení SVO stálo cokoliv, nebo jakkoliv fungujícího ve prospěch NATO.
              Krom toho si myslím, že spousta těch obyčejných lidí tam, už vystřízlivěla z opilosti vidinou členství v EU, nebo paktováním se s NATO.
              To první je zhola nemožné z ekonomicko-hospodářských důvodů (varováním bylo Řecko a to nebylo rozbité) a to druhé Rusové prostě nedovolí i za cenu kobercového bombardování těch oblastí, které budou vykazovat tyto tendence (vetřít se nějak do NATO, třeba jen jako tzv. „pozorovatelé“).
              To je přece ten třetí z hlavních cílů SVO – stav k roku 1997.
              Demilitarizace už běží a denacifikace (specifickou ruskou metodou) poběží, jako po másle.
              Oni Rusové už dávno nejsou věčně opilí mužici, co mají problém, přečíst si pracovní smlouvu, nebo výplatní pásku.
              Narozdíl od všech postsocialistických států, se Rusové z historie, kór nedávné, vydatně poučili a velmi rychle pochopili. Pochopili, že jako plně soběstačná velmoc, budou stále na ráně, že je Západ vždy podrazí, že už nikdy je nebude vnímat jako rovnocenného partnera, že někdo si stále bude dělat zálusky na to, co tam leží pod zemí. A tím nemyslím jen suroviny.

              1. … mohl byste zpozdilýmu a navíc i standardně nechápajícímu aspoň naznačit, co jinýho kromě surovin může asi tak ležet pod zemí v Rusku? Napadla mě jen voda a třeba to, co manželka zasadila teď u nás na zahradě do záhonků, jinak fakt ani ťuk.

                1. Vím, že je to z vaší strany vtípek, ale pro začátek tam zřejmě Rusové budou mít kryty, které přežijí i zásah jejich nejlepšími raketami. Řekl bych, že jisté bankéřské rodinky ovládající světovou ekonomiku by takové kryty do budoucna celkem ocenily.

              1. To nevyměkl MS, ale byl to příkaz někde z Langley. MS udělal svou „hvězdnou“ kariéru jen proto, že zprvu poskytoval zadní vrátka do každého počítače na světě, na němž běžela Windows, později s příchodem internetu pak čím dál sofistikovanější šmírování, sběr citlivých dat a utajenou špionáž jako takovou.

                Fakt se směji pokaždé, když se nějací kreténci rozohňují v diskusích nad tím, jak jsou nebezpečné mobily z Číny apod. Pokud k tomu vůbec dochází, tak vzhledem k tomu, že u nás nikdy v dohledných několika desetiletích nebude platit čínská jurisdikce v žádné podobě, může být každému, s výjimkou průmyslové špionáže a hackerských útoků, co o kom kde čínská vláda nasbírala. Zato si dovedu živě představit, zvláště s ohledem na instalaci US základny na našem území, jak půjde vytěžit data shromažďovaná Microsoftem, Googlem a Applem.

        2. tAno, přesně toéž hodnocení jsem dneska slyšel od Rusů.
          Jít až k Dněpru a zbytek nechat rozebrat jiným zájemců o zaminovanou černozem. Nic jiného tam totiž nezůstane. Jo – a ještě asi milion mladých Ukrajinek bez mužů. Jiná linie pro „zamrzlý konflikt“ by byla pro Rusko nepřijatelná, v brzké budoucnosti nebezpečná.

          1. Tak ono za Dněprem už moc té černozemi není: obilí se pěstovalo hlavně na jihu a na levobřežní části. Rusové se nezastaví na Dněpru: ze strategických i lidských důvodů musí zabrat také celý jih Ruiny a odříznout Ukroše od Černého moře. Jinak v Oděse a Nikolajevu budou dříve či později Amíci/Britové se svými loďkami. Jih Ruiny je plně ruský…

            1. Jistě, Oděsa byla ruská, pak rusko-židovská a naposledy ukrajinsko -ruská. Židy vytlačili.

              Nějak nechápu ten polský hlad po svých dávných územích. Inu asi nostalgické Velkopolsko – Polska od morza do morza?
              A to jsem poloviční Polák!

              1. Re: Sk

                Nechápete, nechápete…
                Když celé dny proflákáte na jednom pitomém sloupku u vrátek, tak se nedivte, že jste mimo mísu a nerozumíte soudruhům, co vlastně chtějí.
                Pšonek už kope kanál Dnipro – Wisla a vy tu chrápete, jak po šesté noční šichtě v řadě.

                1. Uz tam nekde vokolo Odesy meli kremlisti vobcas vopruzovat..
                  Podle mne valceji votrocky.
                  Nekolik ruskejch strasidel , vylodenim pobliz Odesy, aspon na tejden ,by pomohlo , taky cvicenim si neco vyzkouset
                  a pak by se vratili zase domu . Na co.
                  Aby se tam vylekany ukrove museli hnat a aby si nemysleli a nesmeli , ze nepritel je a musi bejt porad a v pohodli pro ne , jenom pred nima..
                  A poslusnej nepritel jim v tom vychazi zatim vstric.
                  Tech veci je ovsem vic..
                  Zelinar se boji domu, pokracovani..
                  Ma zrusenou obranu Kyjeva , vod ty doby co napad Kreml , je furt v luftu.
                  Zrejme i general Zaluzny je nezvestnej..
                  Medvedi urcite maji mezi nima agenta , nebo vic jich a picnout dve mouchy jednou ranou , kdyz se ty dva sejdou na poradu v Kyjeve ,by asi medveda potesilo a divaky rozveselilo….

                2. Podívejte se do dějepisu:
                  Vždycky, když bylo Polsko velké, tak s rozpadlo na několik kousků a na dlouho o Velkopolsku neuvažovalo.
                  Ostatně je to problém všech velkých říší, neudrží pohromadě.

  25. Vidláku, dobré shrnutí.

    Čeká se. Na co? Rusové čekají na Ukrajince, aby pak mohli na ně vyrazit? Je to čekání nějak spojené s čínskou iniciativou?

    Těžko rozlousknout.

    1. Cekani na Godota.
      Jakpak je to s prizni, Vidlaku? Porad holduji Banderovi?
      Uz zacatkem te valky rikali tady lidi, ze to dopadne jak s Koreji…
      Kdyby byli Rusi chteli tuto valku vyhrat, byli by se chovali jinak. Ja mam takovy pocit, ze obe strany (nebo tedy vsecky tri strany) vleklou podivnou valku chcou. Valka je velky biznys, pro vsecky tam nahore.

      1. Re: Vevča

        Odpovím za Vidláka.
        Řekl bych, že ano. Pouze stoupá jejich pečlivě ukrývaný údiv, jak je možné, že ještě pořád nevyhráli, když jim všichni tvrdili, že to bude nejpozději za deset minut, maximálně do čtvrt hodinky.
        Ale ještě pořád je to údiv, nikoli kocovina po relativně rychlém vystřízlivění z opojení. Na to je ještě stále málo mrtvých, stále moc jídla a vody, stále dost tepelných zdrojů.

      2. Ohledne Vidlakovy prizne nemam tuseni, ale na youtube je hodne proukrajinskych kanalu.
        Nijak moc to neotviram a obcas se podivam na neutralni nebo mirne proruske. Youtuberi sedi treba v USA nebo Singapur, presto mi youtube vetsinove cpe ty proukrajinske. Urcite neco najdete.

        Je to takova masirka, nektere jeste dneska tvrdi, ze Patrioty v Kyjeve sestrelily Kinzaly…
        Prvni 2 dny to sborove tvrdili a oslavovali vsichni.
        Pak na to cast radsi zapomela, ale skalni se toho porad drzi.

        Pokud nekdo sleduje podobne zdroje, tak je vyplach hlavy zajisten a vira ve svateho banderu a vitezstvi jistota.

    2. Vod ty doby ,co snazivej , ale nechytrej Xi , vytah na svet ty mirovy body ,zabodoval se vod valu../Navrch pojisteny vyjednavanim s ukrem/.
      Rajtovat s mirem a na miru a jeste bez miry, neni co porucnici sveta by ted, uvitali.
      Navic mir neni mozny zajistit zadnyma smlouvama atd. a kdyz se podari vyjednat aspon primeri , behem velmi kratky chvile zacne a horsi valka zase..
      Mozna by si Xi mel zjistit , ze na miru by mozna vysekal nejaky susne , ale kdyz …
      Miliardari celeho sveta, spojte se .
      /Zbavte se okovu , vas vykoristujicich proletaru…tech taky , atd/.
      Samozrejme do valky ..A.
      Bohaci se tak pakujou a na uplne vsech stranach../Akorat Cina malo/.
      Dale , kdyz neni ta predvalecna us obohacovaci prohibice , tak at sou ty celosvetovy, prohibicovy sankce.

    3. Admirále, když zabrousíme do historie, zjistíme, že Napoleon začal ruské tažení 24.6.1812. Hitler 22.6.1941. Bitva u Poltavy byla 27.6. – 8.7.1709. Zřejmě teprve po 20. červnu oschne země natolik, aby šlo jet přes Ukrajinu.

  26. Anebo jde o získávání času na dokončení příprav při současném znemožňování téhož druhé straně. Říkalo se přeci, že Rusům chyběly tak cca dva roky, aby se na konflikt připravili, ale byli okolnostmi donuceni vstoupit do něj předčasně. Plus samozřejmě vyvolání v článku zmiňované únavy u Ukrajiny na západě. Čím déle se totiž bude tohle protahovat, tím víc hraje čas proti UA. Na které mezinárodní akci ještě budou chtít nechat mluvit Zelenského? Která média kromě Novinek a Seznamu budou ještě příští rok živit své čtenáře články o tomhle konfliktu?

  27. 12.6. má prý NATO začít nějakou provokaci. Velké letecké cvičení na východě EU. Putin musí mít nervy ze železa. Ale jak dlouho ?

      1. Re: Sk

        Nerad vás shazuji z vašeho podepsaného sloupku, ale voj. cviko v r. 68 se jmenovalo ŠUMAVA.

        ŠTÍT byl v r. 84

        1. Neshodíte mě, jsem sklerotik na jména a vím to. Dávám vám 1,5 bodu za dobrou paměť!

          Ale název toho cvičení není to podstatné. Podstatné je, že vojska cizích států mohly být dislokovány těsně u hranic ČSSR a vypadalo to celkem neškodně.
          Ostatně stejnou fintu použila RF před vpádem na Ukrajinu.
          A Ukrajina zrcadlově pohybovala svými vojsky na východě a tak byla připravena.
          Možná víc, než Rusko.

          1. Vy tady provadite ty dezinformace porad. Si ty body strcte nekam a nez neco napisete ,tak predtim zjistete jestli to neni vymysl ..
            Informace vo tom ze nic nepijete , vy nepijete ,abyste se vo tom moh vsude sirit..A kazdyho na to upozornovat.
            Ste ulitlej jako troll ,nic jinyho neni mozny.

      1. E Pig Gram.

        A kdyz se jednou probudil,
        a prestal v boude chrapat .

        Mysl napad mu, napad.

        Ze celej i ten Divokej zapad
        je zase jenom blbej napad.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *