Tak nám Izrael s Američany začal testovat reakce Íránců při překračování deklarovaných červených linií. Zaútočili na íránské průmyslové podniky, budovu jejich národní banky, některé íránské ropné provozy a další základní školu… to víte, vrazi z vólstrýtu se nezapřou. Akorát, když to udělají Američané, je to přešlap. Když to udělají Rusové, je to cílená genocida. Martina Bednářová by mohla vyprávět.
Íráncům ovšem ani dneska nedošly ani rakety, ani odpalovače, ani odhodlání. V odvetě byla zasažena rafinérie v Haifě, rakety dopadly také do blízkosti izraelského jaderného reaktoru v Dimoně a aby se neřeklo, zásah dostalo také zařízení na odsolování vody v Kuvajtu. Izrael také údajně přišel o jedenadvacet tanků při bojích v jižním Libanonu. Možná proto Netanjahu oficiálně oznámil, že pokud Američané spustí pozemní operaci v Íránu, Izrael se toho nezúčastní. Má dost svých starostí s Hizballáhem… Jo, když máš Netanjahua za spojence, nepřítele už vlastně nepotřebuješ.
Tak nějak si představuju, jak by to vypadalo, kdyby se Putin rozhodl být stejně neústupný jako Modžtaba Chameneí a v odvetě za vypálené ruské rafinérie by střílel na evropské ropné kapacity. Odveta, vole! Pomáháte Ukrajině, dostanete do držky! Naštěstí, Putin už má svůj věk a jeho zásady se formovaly v jiné době. Nechci domýšlet, co by se stalo, kdyby se Ukrajincům nějaký ten atentátek povedl a místo Putina přišel nějaký mladší řízek.
Ale nejvíc mě pobavilo, že se v Islámábádu sešli zástupci Saúdské Arábie, Turecka, Egypta a Saúdské Arábie, aby tam jednali o konsorciu, které by dostalo na starost dopravu v Hormuzském průlivu, který ovládá Írán. Něco jako konference na obnovu Luhanské oblasti. Klasický účet bez hostinského. Íránci zatím moc nevystrkují hlavy, ale starají se, aby celý svět věděl, že byli zákeřně napadeni. V Indii už se připravují na hladomor nezaměstnaných…
V pondělí také začala všechna mééédia jako na povel chrlit stejně katastrofické vize, o jakých jsem psal já, jen já o tom psal o týden dřív. Šéfredaktoři asi přišli na pondělní poradu s aktuálními notičkami a bylo to tak koordinované a jednotné, že ta malá jiskřička naděje, že to celé ještě dobře dopadne, ve mně takřka vyhasla. Najednou se majnstrým předhání v líčení nedostatku, mluví o přídělovém systému a dokonce zaznívá slovo „energetický lockdown.“ To by bylo, abychom ten grýndýl nevybudovali, holoto vesnická. Myslíte si, že budete jezdit, co?
Řekněte někdo generálu Šandorovi, že Američané se teď shánějí po malých mobilních bunkrech, protože na svých základnách v Perském zálivu nic takového nemají. Když to stavěli, tak se zkrátka nepočítalo s tím, že by jim tam někdo mohl střelit. Šandor prodával henty kryty, ne? Myslím, že teď může udělat svůj kšeft století. A vůbec, vláda by měla vyhlásit muniční iniciativu pro Spojené státy, protože střelivo prý dochází. Nikdo nečekal, že budou muset Írán bombardovat tak moc s tak malým efektem.
Rusové zase vyslali na Kubu svůj tanker s ropou. Žádné plavidlo „stínové flotily“ s pochybným majitelem a ještě pochybnější vlajkou. Normální ruský tanker s ruskou vlajkou! A také s ruským komandem Wagnerovců na palubě, kdyby měl někdo náhodou chuť udělat na palubu výsadek. Donald Trump na dotaz novinářů, co s tím bude dělat, odpověděl, že ho to nezajímá a nevadí mu, že někdo na Kubu doveze palivo. Před týdnem mu to ještě vadilo, ale od té doby se toho hodně stalo. Například přišel o jedno letadlo včasné výstrahy, které podle majnstrýmových intervjuků „utrpělo poškození.“ Podle nemajnstrýmových fotek bylo íránskou raketou rozstřeleno v půlce.
V pondělních odpoledních hodinách středoevropského času pak Trump oznámil nové ultimátum. Prý vede velmi dobré a produktivní rozhovory s NOVÝM (a mnohem lepším) režimem v Íránu a jsou blízko dohodě. Ale pokud henten nový režim neodblokuje Hormuz, odejdou Spojené státy z Perského zálivu s velkým rámusem. Zničí íránský průmysl i rafinerie a těžební zařízení, aby se pomstily za smrt svých vojáků, které jim zabil STARÝ režim. Aneb, jak se dá pěkně okecat, že se v Íránu nic nezměnilo, ale už je důvod, tuhle válku ukončit, protože jestli budou ceny ropy dál stoupat, jsme všichni v prdeli. Kromě Číny a Ruska. Ty budou na koni.
Ceny ropy během pondělka dál utěšeně rostly, zejména proto, že i J.D. Vance před novináři připustil, že válka „bude trvat o něco déle.“ Naštěstí už nemluvil o sebevražedných jaderných vestách. On je americký Vidlák, já se v něm vidím a dost by mě mrzelo, kdyby se ukázalo, že i jeho drží Netanjahu za koule a tak se musí ztrapňovat před celým světem.
Jemenští Hútiové se prý také hodlají zapojit do války a prý zablokují vstup do Rudého moře…
Česká vláda začíná vysílat signály, že po vzoru Polska také zasáhne do té neviditelné ruky trhu, zastroupuje marže a sníží spotřební daň z paliv. Distributoři plynu zvyšují platby i u fixovaných cen energií, to abyste věděli že spotřebitel je v dnešním globálně korporátním kapitalismu ta nejposlednější nicka a pokud si budete stěžovat, komu asi dají soudy za pravdu, že? Vždycky se někde najde odstavec ve smluvních podmínkách napsaný malým písmem, podle kterého budete tratní vždycky vy a nikdy ne distributor. Existuje jediná úleva – když to zaplatí stát. Ale ten má peníze také od vás, takže smůla.
Nedostatek ropy totiž postihne i Evropu. Jen trochu později než Asii. Ne proto, že bychom měli diverzifikované trasy a měli bychom na výběr z více dodavatelů… tenhle vlak ujel ujel v roce 2022 s moudrostí našeho Blyštivého Péti a jeho kamarádky Uršuly. Dostihne nás to později jednoduše proto, že je k nám dál a tak jsou pořád ještě na cestě nějaké ty nasmlouvané dodávky, které vypluly ještě před válkou. V podstatě máme tři týdny k dobru oproti Filipínám, Indii nebo Vietnamu. Zatím jsou ceny u pump „jen“ vysoké. Za čtrnáct dní možná zjistíme, že stále více pump má vyprodáno.
Hele, modlete se všichni, ať Trump prostě uhne. Ať použije tu svou velkou hubu, ohlásí, že změnil režim, vše je v nejlepším pořádku a udělal tu nejlepší dohodu na světě a stáhne americké síly domů. Ceny sice budou dál vysoké, ale bude to mít svůj konec. Jestli se Trump rozhodne, že musí Írán za svůj vzdor pořádně potrestat, potrestá Írán zase všechny ropné monarchie i Izrael, celý region upadne do šíleného chaosu, protože bez ropy se dá žít ale bez odsolené vody ne. Za takových okolností budou vysoké ceny benzínu nový standard a pokud vám po Fialově inflaci něco zbylo, ta současná, Trumpova, vám spolehlivě všechno vezme.
Fiala vás okradl o třicet procent úspor, ale Trump je přece jenom jiná liga. Ten, než se stáhne na americký kontinent, vás nakonec obere o všechno. Peníze, průmysl, důchody…. ještě pořád tu je co rozkrádat. Naši předci totiž byli přičinliví. Zůstanou jen dluhy… A protože my nikdy nebudeme tak asertivní jako Peršané, zaplatíme vše do posledního haléře.
Tož, opakujte po mně: „Otče náš, jenž jsi na nebesích…“
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
takze nejake spravy o skvelej buducnosti dorazili aj do Brusele 🙂
https://www.politico.eu/article/brussels-urges-europeans-to-travel-less-to-avoid-spiraling-energy-costs/
Sipim, ze dovolenkova sezona v perdjeli.
https://cz24.news/putinov-vyslanec-dmitriev-pre-bloomberg-europa-ako-sa-ocakavalo-nespravne-odhadla-nadchadzajucu-energeticku-krizu/
Uz len clovek rezignovane pokrci plecami, ma pravdu Kirill, pozde bycha honiti
Tož, opakujte po mně: „Otče náš, jenž jsi na nebesích…“
Tos nám neměl dělat, týden sa nemodlím…
myslím, že zatím je doba nadávek…. na motlitby dojde pozdeji.
Podle Rusů Trump prohlásil, že Hormuz zůstane zavřený.
No, ja si myslim, ze vyvozovat cokoliv z toho, ze Trump neco prohlasi je ponekud… zbytecne. Pockejme si, co udela.
Máte samozřejmě pravdu, ale je tu na výroku jedna nadějná věc. Trumpovy eskapády jsou vždy velkohubé. Toto z nich dosti vybočuje, vypadá to jako příprava na staženíí. Takže jsme uspěli, proto pokračujme Otče náš …
Imho jde z jeho strany jen o snahu o citové vydírání vazalu
Z dnešních zpráv :
Trump jedná s Íránci, ale nikdo jiný o tom neví.
Rubio zakazuje Íráncům vyrábět drony.
Netanjahu plánuje po zavření Hormuzu exportovat všechnu blízkovýchodní ropu přes Israel.
Kallas přijela do Kyjeva ujistit je o neutuchající podpoře EU.
Myslím, že jediný, kdo tu má odpovídající vzdělání na hodnocení je katango.
Škoda že v dubnu 1945 nechodili novináři do berlínského velitelského bunkru, mohla to být podobná zábava.
Nabyla jsem dojmu, že se k nám přidal i další kolega z oboru. A co se odborného hodnocení týče, shrnula bych to do jedné diagnózy: svět se v prdel obrací.
tak to je zkutečně kvalifikované hodnocení 😀🤗😀🤗
skutečně
toníček:
Bez té opravy bychom to nepochopil a mohli bychom si myslet že jste zkutečně pologramotný. 🤡
Je to podáno tak, abychom věichni pochopili. 😀
Konečně je jasné, k čemu mířilo to planýrování Gazy. Nebude tam parkoviště, ale ropný terminál, rafinerie a zkapalňovny plynu …
Plán to asi je, ale jestli vůbec o to budou mít Palestinci zájem. Protože to vypadá, že nakonec skončí Izrael.
Nepochopila..
K tomu Trumpovu zoufalému žvanění o odchodu z konfliktu i bez otevření Hormuzské úžiny – skoro bych řekl, že je to zoufalá snaha oranžového pedoplešky vydírat vazaly – EU, Japonsko, J Koreu a země Zálivu.
Asi je chce donutit, aby ho začali prosit a hlavně poslali prachy a vojenskou pomoc poraženému USrawehrmachtu
Je to tak trochu metoda „odcházím k mamince!“
jenže to může dopadnout taky takto, oranžový pedofuhrere:
„odcházím k mamince!“
„dobře“
„slyšíš, co říkám?!?!? odcházím k mamince!!!“
„slyším, odcházíš k mamince“
“ A UŽ SE NIKDY NEVRÁTÍM!“
„fajn, tak u toho nemusíš tak křičet“
Jedna věcná k výhrůžkám zoufalého oranžového pedofuhrera, že vybombarduje íránská odsolovací zařízení (pokud snad nepůjdou úplně skvěle ta úplně skvěle probíhající jednání, která trump vede s těmi tajemnými a neexistujícími zcela novými představiteli Íránu)
– Írán získává z odsolování cca 0,2% své roční spotřeby
– Írán z odsolování získává cca 3% své spotřeby pitné vody
Naproti tomu vazalské státy usáků, jejichž odsolovací zařízení může případně Írán zničit v odvetě (podíl odsolování na pitné vodě):
– Kuvajt 90%
– SAE 80-90%
– Saudská Arábie 60-70%
– Katar 95-100%
– Bahrajn 90%
– Omán 60-70%
– Izrael 80-85%
a kromě toho: kolik tak asi Patriotů a Arrowů, nebo jak se ty jejich Iron-Domový rakety jmenujou, kolik jich tak asi má rozmístěných kolem Galilejskýho jezera?
Dobrá připomínka 👍🏻
Myslíš jako, pomocí nějaké speciální hypersonické rakety, jim do toho jezera nasypat nějaký Tvrdolín?
Co baby, na ty to působí jak?
😀
Stoji na miste a nemuzou se hnout.
tvrdolín? ne. ale je tady jedna věc, jejíž vydání usrael na íránu požaduje.
Jako že by to měli i s dopravou?
Izrael, podíl odsolování:
• Podíl na pitné vodě: ~70–80 %
• Podíl na městské (domácí) spotřebě: až ~85–90 %
• Podíl na celkové spotřebě: ~35–45 %
Ale u Izraele asi bude významnější psychologický efekt, když teď poprvé – třebas jen malinko ale přeci jen – zažívají to , co v násobně větší míře desítky let rozdávají sousedům i původním obyvatelům ukradené země
proč by Irán plýtval raketami na odsolovací zařizeni? Stači udělat diru do jednoho tankeru a ropa ve vodě spolehlivě zastaví jakékoliv odsolování široko daleko … a když ten tanker potopí na správném mistě, zavřou Hormuz na 20 let …
Tak loni zase rekordně nejméně narozených dětí od dob co se to měří. (77 600 – za Babiše před Fialou to bylo 111 tisíc)
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/porodnost-cesko-deti-statisticky-urad.A260331_090558_domaci_tty
Ano lidí se rodí méně i jinde ve světě. Ale 8-10 procent meziroční pokles 4 roky v řadě, to snad nemají nikde. (I tam kde se taky očkovalo)
Tohle je ta nejhorší věc, co po vládě liberální demokracie zůstala.
Kdo bude platit důchody bezdětné generaci? Asi umělá inteligence.
Blbé děti, malé důchody.
Žádné děti, žádné důchody.
Do každé rodiny politologa!
Průšvih je v tom, že až na to dojde, tak lidí co přes to dětí měli dopadnou hůře než záměrně bezdetní. (nebudu mít nasyslený majetek). A ti co se dřeli s tím aby navzdory školství z dětí něco bylo, ti dopadnou nejhůře.
Systém je takto nastavený a odkud to tak bude, lidé se podle toho budou chovat.
V té době již většina svoji práci danit nebude (možná tak státní zaměstnanci) a pojede on-line s prací pro zahraniční firmu s platbou na kartu na zahraniční účet. Nebo ještě tak platbu v hotovosti v crypto.
Ti, co budou mít děcka s dostatečným příjmem a dobrou výchovou hlady neumřou. Problém budou mít chudí a bezdětní.
pro zahraniční firmu – to myslíte Čínskou, nebo Ruskou? 😀
Státy kde se přestaly platit daně dobře známe. A všechny dopadly stejně. Vtip je v tom, že jejich území nezůstalo prázdné a někdo ho zkolonizoval. A s domorodci se vůbec nepáral.
Neplatit daně, žít v bezúčtenkové ekonomice a nechat jiné blbce ať financují funkční sťatát. To je svět podle Eta.
Takový svět se t buduje už dekády a jeho krach je jen otázkou času.
Životní strategie „černý pasažér“ je skvělá. Vy inkasujete a nic neplatíte. Problém je v tom, že když ji začne dělat příliš mnoho lidí, systém zkolabuje. Životní strategie „rentiér“ je to samé jen v jiných kulisách.
A například vyhořelé zásuvky pro pračku v koupelně, ty bude vyměňovat kdo?
Online elektrikář, čínský robot, nebo banderovec bez kvalifikace?
Ucpaný odpady, třeba za ty špagátky zachycenými + dalšími nahromaděnými tampóny úplně zdebilizovaných dámiček – ty bude čistit kdo?
Specializovaný robot, online řízený třeba z Baham, si ze skladu donese péro s kamerou, nasouká ho do hajzlu, konec si nacvakne do pravé paže, kde má nízkootáčkový vývod jako u kuchyňského robota – a bude hotovo?
Dalším online kliknutím po sobě samozřejmě i uklidí, vydezinfikuje a vyvoní to tam?
A vy jako vlastník toho robota, odešlete z něj potvrzení a fotky vlastníkovi hajzlu, načež okamžitě obdržíte platbu na účet?
A dražší verze 2.2 tohoto robota, ta pak bude online umět i přilepit na dveře hajzlu samolepku : „Neházejte prosím tampóny do hajzlu, mohl by se opět ucpat“?
Nebo všecko ještě úplně jinak :
Pošleme tam zase nějakého negra jako dneska, taky s ručním pérem, ale budeme za něj kasírovat pětinásobek, protože my jsme moderní online firma, negr na sobě má tři kamery – a řídíme to celé z Argentiny?
Máte to tam napsané – Ti budou brát hotovost nebo crypto (nebo to bude na doklad a stát mu potom sebere 70% na dani).
Příjem vám bude u prdele, pokud za něj nic nekoupíte, protože prostě nebude za něj co koupít.. Notně pochybují že příjmem se nasytite.
Stačí jinak danit. Daň z majetku a soukromého držení aktiv – a na důchody bude. V budoucnosti obecně nebude mnoho placených zaměstnání, takže změny v tomto nastanou.
Daň z majetku vede k optimalizacím a ti nejbohatší přesouvají majetky jinam, nebo i jakože celé rodiny – fyzicky zůstanou, ale daní jinde. Od jistého bodu můžete zvedat daně, jak chcete, a vyberete stále méně a méně.
A zvedenete-li třeba daň na chleba nebo na nemomivosti, tak Vám zdraží chleba a nájem o tu daň. Tak prosté to je. Když zvednete daň na chlast a cigára, tak si lidé začnou pálit sami, nebo kupovat u sousedů a vyberete méně než předtím.
Pak holt nezbude, než to těm, kdo budou své daňové zatížení přenášet na jiné, zejména na chudé, vyvlastnit. Třeba dočasně, aby dostali rozum. Ale to je samozřejmě až poslední krok. Vždycky se dá nějak dohodnout, když máte v ruce dostatečně silné mocenské prostředky a neváháte je použít.
Ale to uz bude kradez 🙂
Aneb co je tvoje, to je moje a co je moje, do toho ti nic neni.
Ano, to jsem navrhoval už dávněji, v rámci rozumného sociálního smíru, podle hesla : „Když nemáte, vy vychcaní darebáci rozum a nejde to s vámi po dobrém, pak to půjde zákonem a po zlém“.
Podobně to přece udělal s celým Ruskem VVP – a funguje to. Jenže Rusko je dnes osvícená autokracie. Jemu stačí dekret a dobře zaplacení, státu loajální finančáci.
My si tu hrajeme na jakési pokurvené zastupičí demokraty a tak to i vypadá. Všecko zaplatí i odserou ti nejchudší, na které pošleme exekutory.
Natotata jsem vyfasoval průkazku do Rudého koutku.
Taky mne fascinuje, že když chcete uplatnit něco jako ruský model, hned vás pošlou pykat do Rudého koutku. Přitom v Rusku je tvrdý kapitalismus, akorát že je tam (hlavně v osobě VVP) taky silný stát, který si od domácích kapitalistů nenechá srát na hlavu (a od těch zahraničních už vůbec ne).
Stačilo! zatočit s Chodorkovským a pár dalšími vykuky a ostatní začali šlapat brázdu. Dokáže si někdo představit, že u nás zavřou za daňové úniky třeba Lukačoviče, který si roky daňově optimalizoval na Kypru?
Protoze tohle je zalozeno na standardni propagandisticke metode. Zjednodusit problem do kratkeho, idalne uderneho sloganu a ten tlacit do lid, tlacit do lidi a kdyz uz to nejde, tak tlacit do lidi.
Vysledkem je to, ze vam devet z deseti lidi reknou, ze oni jsou ti inteligentni, kteri zadne propagande nepodlehaji a v Russsssku vladnou rudi.
Je to smutne, ale je to fakt a je treba s tim faktem pocitat.
Vy to nazýváte „dáňové úniky“ s dehonestující konotací, ale nejspíš to bude zcela legální. A že většina těch boháčů, co optimalizují, to dělají v souladu se zákony.
Tak Chodorokovskij měl určitě taky pocit, že to dělal v „souladu se zákony“. Možná ano, s těmi psanými, ale ne s těmi skutečnými, které určuje ten, kdo drží moc. V Rusku drží moc Putin. U nás domácí a zahraniční oligarchové. V tom je ten klíčový rozdíl, proč Chodorkovskij skončil tak, jak skončil, a proč Lukačovič může „optimalizovat“ a ještě se u toho vysmívat předsedovi vlády a veřejně ho urážet.
Ještě bych zavedl (globální) daň z volného kapitálu. Prostě z peněz na účtech. Prej je ho přebytek, píšou experti, a jeho majitelé marně hledají, jak ho zužitkovat, protože není dostatek dobrých investičních příležitostí. Tak aby se trochu zužitkoval.
Pro ty, co hned vidí všechno rudě, dodávám, že samozřejmě nad hranicí dosažitelnou běžným smrtelníkem i velmi dobře placenou prací.
Nikdy předtím nebylo v ČR tolik útoků, cílených na účty starších a starých lidí.
Na Ukrajině kvůli tomu vznikají speciální call- a datacentra, která už vykradla stamilióny z účtů Čechů.
Někdo „venku“ zjistil podle Donia, podle všelijakých Dárků pro Putina a podobných webů, kolik mají Češi volných prachů, že se dokáží skládat doslova ve stamiliónech – nejen na tanky, rakety, děla, drony, Semtex, ale i na Martínky.
Sto miliónů na jedno jediné dítě! Sto miliónů!
Dovede něco podobného třeba Bulharsko, Albánie či nám dezolátně spřátelené Srbsko?
Ani omylem.
Máme prachů jako šlupek, ale neumíme s nimi rozumně zacházet.
Banksteři to pochopitelně vidí – a hlásí to vládě.
Proč by se pak vláda namáhala s tlaky na korporáty, když je národ takhle bohatý?
Tak z průměrné hrubé mzdy 40 000 Kč měsíčně toho fakt moc nenašetříte. Ale je třeba vzít v potaz, že třeba jako ředitel Povodí Odry si přijdete na slušný skoro desetinásobek. A to je vrchol jen jedné malé pyramidky skvěle placených darmožroutů, jakých jsou stovky, ne-li tisíce. I větších pyramid není málo.
Navíc třeba za covidu se „z vrtulníku“ shazovaly stamiliardy, kdo byl „šikovný“, hodně si pomohl. Pak jsou tady (pro některé) dotační a příspěvkové bankomaty. Obrovským způsobem se taky rozmohl byznys s chudobou, který je dalším tunelem na stát. Někteří místní zasvěcení by mohli vyprávět, že. No a v neposlední řadě skvěle kvete lichvářství, které je u nás v posledních letech nejspíš nejrychleji rostoucí obor „podnikání“. Zkuste si v Googlu zadat „rychlá nebankovní půjčka“ a vyběhnou vám stovky nabídek za „lidový“ úrok třeba 1 % denně i mnohem víc. Přesto, že lichva je oficiálně zakázaná, dokonce snad i trestný čin. Kuriozní je, že se ti lichváři ještě chlubí tím, že podnikají pod dohledem ČNB…
A ty neziskovky
Víte, že existuje Koalice nevládek Pardubicka a ta začala hledat způsob, jak propojit seniory s dětmi v mateřských školách. Výsledkem je projekt Babičky a dědečkové do školek, který se teď rozbíhá v České Třebové.
Ne nedělám si srandu. A kolik miliard to bude stát ani nechci vědět.
Vidíte, na ty jsem zapomněl.
Ten projekt je dokonalou ilustrací absurdity doby. Rodiče strkají děcka do školek a dědky s babkami do důchoďáků, aby mohli víc makat, a neziskovky je budou za peníze, co ti rodiče odvedou na daních, následně „propojovat“. Úžasné. Já bych to ještě rozšířil na propojování dětí s rodiči (napříč generacemi).
Hned mne na základě toho napadl úžasný projekt „sousedských mikrosítí“, který by mohl online propojovat třeba sousedy z jednoho paneláku. Dávám ho k dispozici jako open source.
Nebo spíš vlastní prarodiče musí makat do 65 a to už vlastní vnoučata mohou být ve škole. Tak senioři budou dohánět, co s vlastními zameškali kvůli pracovnímu vytížení s cizími dětmi. A ti v důchoďáku, co už se o sebe nepostarají, budou ty nebohé předškoláky akorát tak strašit.
Odpovědět: Motýlí křídla
Máte samozřejmě pravdu, je to tak.
Nejsilnějším výchovným vlivem je osobní příklad.
Ono je otázka, kdo vychovává. Třeba taký Epstein, je skvělý osobní příklad.
Jedna malá úvaha.
Po zavedení eutanazie a „kvality života“ jako jednoho z hodnotících kritérií pro poskytování péče – proplácení léčby těžkých nemocí pojišťovnami, důchody už často možná nebudou potřeba. Proč? Protože důchodci nebudou.
Víte, jak se zkrátí uhlíková stopa nemocného tím, že se nebude léčit, ale zfilantropizuje se? Co udělá chudák, třeba s těžkou rakovinou, po odmítnutí proplácení léčby? Zruinuje sebe a celou rodinu, aby dostal šanci se uzdravit? Nebo se …..?
Proces je v běhu. Jedny tečky byly nahrazeny vojnou na východní frontě. Prý už se blíží další tečky, tentokrát ptačí. Takové tempo filantropizace moc organismů neunese.
Jak prosté, Watsone.
Jj taky jsem davno pochopil, ze eutanazie je naprosto silena pandorina skrinka nasich (je)elit aneb kult smrti. Zatim to tlacej v mainstremu jako vzdy na emoce pres HLPcka, ktere ovsem kazdy zkuseny paliativni lekar lehce vyvrati. Na Ceske blbecky to ale staci, ti se jako vzdy budou mezi sebou predhanet v signalizovani (pseudo) ctnosti.
Peníze, pane, peníze. A pojišťovna je normální kšeft, který musí majiteli nést dividendy. Když neponese, vymění vedení. Tytam jsou doby, kdy zdraví a lidský život byly absolutní hodnoty. Dnes má vše svou cenu. Jak se nám ten humanismus pěkně vybarvil. Nahradíš Boha humanismem (absolutní relativním) a skončíš u …… eutanázie.
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆
Je svým způsobem zajímavé, že zdravotní pojišťovny hospodaří s penězi, které lidi zaplatili formou daně, čili povinnými platbami podle výše příjmu.
Tady na to máte studium, otom kolik to šetří.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199807163390306
A to na vás ještě mohou vydělat.
https://www.nationalreview.com/corner/bioethicists-euthanasia-will-save-money-and-facilitate-organ-donations/
Onlouvam se za uprimnost, ale….nasrat na tenhle tupej narod! Nechal se nekolikrat lehce zmanipulovat, cehoz navic jezte vyuzila velka cast spolecnosti k povysovani se nad druhe, ergo je spravedlive, ze za to ponese nasledky. Svou budoucnost uz jsme prosrali. Spoustalidi to odsere nevinne, ale tak uz to holt na tom svete chodi. Ja uz jsem prepnul do rezimu mucednika a sledovanim tech dusledku (nekdo by rekl bozich mlynu) se bavim. Mozna je to nejaky podvedomy nihilistisky mechanismus, jak se ze sledovani tech hruz a negativnich prognoz nezblaznit…
👍
Máte pravdu, jako národ obecně jsme to v duchovním plánu moc nezvládli a intuitivnĕ cítíte podobnĕ jako já, že za to zaplatíme.
Jen jsem chtĕla doplnit, že všechno má svůj smysl, že existuje mystický egregor národa – nefyzická formace vzniklá z kolektivních emocí, myšlenek, psychického vyzařování. Pokud je společenství (národ, náboženská skupina) neseno ideály bratrství, tvořivosti a lásky, egregor může mít povznášející charakter. Slouží pak jako ochrana a podpora pro členy skupiny.
Avšak většina velkých státních a mocenských egregorů má sklon k temnotě. Jsou sytěny energiemi fanatismu, pýchy, agresivního patriotismu, strachu, hnĕvu a mají na národ destruktivní vliv. Egregor podvědomě stimuluje v lidech tyto emoce, aby získal „potravu“. Národ se pak ocitá v bludném kruhu negativity, kde je agrese považována za normu nebo dokonce ctnost…Temné působení egregora zatěžuje to, co by se dalo nazvat „karmou národa“. Pokud národ podlehne temným aspektům svého egregoru (např. sklouzne k totalitě nebo útočné válce), vede to k dlouhodobému úpadku v budoucích generacích, dokud nedojde k hlubokému duchovnímu očištění.
Vy patříte k tomuhle?
https://spolecenstvizivota.cz/vyvoleny-narod/
Nemohl jsem si nějakou dobu vzpomenout, kde jsem to jedno slovíčko původně slyšel.
Opatrně s tím. Opatrněji, než se zlou tchyní.
Znal jsem původně opravdu hodného a dobrého člověka, tátu původně katolické kvalitní rodiny, kterého Ždímalova parta přinašečů vědění doslova zničila, po všech stránkách.
Umřel až moc brzo, zchudlý, sám.
Ale možná, že byl šťastný z toho, že se mohl podělit o výsledky celoživotní píle s někým jiným, než byla jeho původní rodina. Ta jej musela zavčas odvrhnout, protože jinak by býval zničil i je. Případ z Kojetína, mezi lety 1999-2000.
Jen abyste věděla.
Jak se někde příliš často objevují slova jako láska, ideály, bratrství a podobně, je to víc než podezřelé a nejspíš vás chtějí obrat o prachy. Ještě tam patří něco jako „jsme přece slušný lidi“.
Nemyslím si, že by na tom náš národ byl ve zmanipulovatelnosti nejhůře, dokonce si myslím, že v porovnání s mnoha jinými právě naopak. Zbytek textu nerozporuji.
Však jo, je zbytečné házet špínu je na náš národ. Velká většina národu je zmanipulovaná stejně a nebo ještě víc.
Porodnost má nějaké příčiny a projeví se po nějaké době působení příčin. Pak tu máme sílu nastupujících ročníků.
Pro zvýšení porodnosti prakticky žádná vláda neudělala zhola nic.
Neklesá jen absolutní množství narozených dětí. Ale i intenzita. Tj. kolík děti se narodí na jednu ženu v dané generaci. Z 1.8 za Babiše na dnešních cca 1.3. To pro lepší představu znamená, že dříve 100 žen přivedlo na svět 180 dětí. Dnes je to 130.
Dříve 100 žen přivedlo na svět 800 dětí, ne 180. Tedy podle toho, co považujete za „dříve“. Moje babička byla šestá z 10 dětí …
Moje osmá z devíti. Ale děda byl kupodivu jedináček. Aspoň nikdy o žádných sourozencích nemluvil.
No jo, ještě že to nebyla Sedmá z devíti (omlouvám se, je to pubertální, ale nešť).
No tak takovou babču bych bral všema deseti. Nebo raději chůvu. Taky pubertální, ale těžko odolat…
Proboha nejde o nějakou porodnost přece!! Vidím okolo sebe spoustu mámin s kočárky,některým bych dokonce nehádal ani 15 let ale místo řemeslníků doktorů ucitelek v nich vidím kuřáky příjemce drog a sociálních dávek.cili pro společnost jako takovou spíš přítěž než přínos a o tohle jde
Ano, nezaměstnatelní se nám reprodukují dobře. Ale my o nich nic nevíme, protože nemáme filmy, televizní inscenace a novely z jejich života.
Cekaji na valku, pak najednou bude otcu a matek aby se nemuselo rukovat
A co tak hrozného se stane, když v kotlince bude 8 nebo dokonce jen 5 milionů? Energie a potravin přebytek.
Vzhledem k tomu že dětí se rodí málo a počet obyvatel neklesá, tak se dá říci přesně co bude. Výměna obyvatel. A to je průšvih srovnatelný s jadernou válkou. Akorát trvá dekády.
Potraviny ani energie nevznikají samy od sebe. Ale lidskou prací. At už přimo, nebo se za ni vyměňuji se zahraničím.
Ekonomika služeb to silně zatemnila, ale jen změnila poměry komu co a za co. Ale celková suma sedí a ošálit to nejde.
Přijdete o nájemníky a ceny nemovitostí se propadnou.
Jinak platí, že národ bez dětí je národ bez budoucnosti. Vy už se necítíte součástí nějakého národa. Takže je Vám to jedno.
Me se hlavne libi, jak klade otazky na ktere uz mnohokrat dostal odpoved. A stale nepochopil. Tezka prace, vzdelavat debila…
Debil je za kydy asi placen, vzdělavatelé ne, ti jen zadarmo skáčou jak debil předpokládá.
Je velmi užitečné, že se tu vyjadřuje. Je totiž esencí merkantilismu, který zaplnil místo po socialismu. Peníze nesmrdí, národ je nic – ovšem kde by se jim tak dobře dařilo, že. Kapitalizace výnosů, socializace ztrát. Levně koupit, draze prodat, protahovat splatnosti faktur – jak již dávno říkal Básník Kříž.
Propichuje zdejší bublinu a docela přesně pojmenovává jak to opravdu funguje. Že se z toho mnohým obrací kufr neznamená, že se úplně mýlí. Jen řekne to, co se jinak schovává za všechny ty filantropické kecy a HLPčka politiků a jejich mééééédií.
Je jen malou ochutnávkou myšlení těch opravdu bohatých, kteří nejsou hodnotoví podnikatelé typu Bati. Spekulantů, rentiérů, dotačníků, překupníků, šedé zóny a vůbec dojičů.
Myslím, že si to dovedeme dost dobře představit aniž by se nám z něj zvedal kufr. Asi to nutně není jen případ těch bohatých. Jinak jste to trefil naprosto přesně.
A co kdyby se daň (některá) směřovala k rodičům?
Máš jen jednoho kluka, který ale má skvělý příjem díky vzdělání, které jsi mu dopřál? – jsi za vodou
Máš dětí jako smetí, které ale tuze nevydělávají? Nu, je jich moc, to se poskládá- jsi za vodou
Nevychovals nikoho? – Tož se na staré roky starej sám, holoubku.
To ne, to by rozvrátilo liberalismus a plány pro budoucnost. Namísto rozplizlých konzumentů by vyrostli silní jednotlivci. To žádný záporný systém nepotřebuje. To by totiž byl návrat k opravdovým hodnotám a smyslu.
Trump vyzval arabské země, aby uhradily náklady USA na válku proti Íránu.
„Myslím, že to je něco, o co by měl prezident velký zájem, a vyzval by je k tomu. Nechci v této věci předbíhat, ale rozhodně je to myšlenka, o které vím, že ji má, a něco, o čem, jak se domnívám, od něj ještě uslyšíte,“ uvedla mluvčí Bílého domu Livittová.
O tom, jakou konkrétní představu má Trump, se nevyjádřila.
#########################################################################################
Trump připouští ukončení války proti Íránu i v případě, že Hormuzský průliv zůstane uzavřený.
O tom píše Wall Street Journal s odvoláním na americké úředníky.
#########################################################################################
USA mohou po skončení války s Íránem přehodnotit své vztahy s NATO, uvedl ministr zahraničí Rubio, píše agentura Bloomberg.
Podle jeho slov jsou ve Washingtonu nespokojeni s tím, že část spojenců USA během konfliktu na Blízkém východě nepodpořila. Jedná se mimo jiné o odmítnutí poskytnout přístup k vojenským základnám a vzdušnému prostoru pro operace.
židi si taky museli zaplatit vlastní kremaci v Auschwitz, trump na to jde stejným obchodním modelem
Holt stejná mentalita s adolfem
Izraelské médiá informovali, že Izraelské obranné sily (IDF) sa nezúčastnia žiadnej pozemnej operácie USA na území Iránu
– nojono, bojovat proti íránské armádě, to není jako střílet v Gaze bezbranné civilisty, ženy a děti, to by chtělo odvahu
Přesně tak.
Vsak sa už predtým písalo, že Trump chce od Arabov 5 bil.usd ak má vojna pokracovat a 2.5 ak má skoncit:-)) Ja som sa pýtala co by urobil, ak by nedostal nič, ale nedostala som odpoved:-))
Že by na nás tak chmurná budoucnost skutečně čekala? Nejsem nějakou dobu doma. Domnívám se, že tentokrát máme velmi dobrou vládu, která se dokáže orientovat a umí se rozhodnout.
Navíc vím, že Španělsko si své potřeby pro budoucnost už dokázalo posychrovat. Portugalsko také. Maďarsko s Orbánem v čele udělá ve svých věcech pořádek brzy po jeho znovuzvolení. My máme v parlamentu Turka a Macinkovy Motoristy, SPD s Okamurou, máme Rajchla, v senátu Hamplovou. Stačí už jen přestat vidět nepřítele v bývalém příteli a přestat vidět přítele ve feťákovi a banderovci. Ostatní příjde samo.
Máme ve vládě člověka, který by dokázal nařídit, aby byly zrestaurovány a obnoveny všechny pobořené či zneuctěné pomníky a sochy našich osvoboditelů?
Máme, nemáme, nebo stále máme jen samé Koláře?
Máme ještě jednoho podobného v rezervě, který by pak dokázal zaletět do Moskvy, jménem významné většiny Čechů a Slováků se Rusům v televizi pokorně omluvit za čtvrtstoletí rusofobie – a požádat Rusy o dodávky ropy a plynu?
Máme, nebo nemáme?
Maďaři mají, Slováci taky, Španělé ho taky našli.
Jestli nemáme ve vládě ani jednoho takového, tak jsou všecky tyhle články, diskuse a prognózy na hovno.
Náš údajný „bývalý přítel“, taky Slovan jako my Češi, který nám nic neudělal, zase jen pokrčí rameny a zopakuje, co řekl už mnohokrát : Nu vot, éto váša prabljema“…
Tentokrát bez smajlíku.
Včera jsem se ohlédl po totemu úplně prázdné pumpy a není mi do smíchu.
Nemělo by být moc do smíchu ani Vám ostatním, kteří třeba ještě musejí dojíždět do práce.
Řekněme 60-80km denně obě cesty, za 35 hrubeš. Těmhle lidem, kterých vůbec není málo, není do smíchu už nějaký ten týden.
Znáte ten vtip od Renčína, jak sedí žena na lavičce, nad ni stojí Hamáček s Dlabáčkem, v ruce noviny a říkají
“Vy jste si dala ten inzerát hledám inteligentního, úspěšného, tolerantního, bohatého, vzdělaného muže se zájmem o domácí práce ? Tak prichazime, abyste zbytečně nečekala – ten dobrý muž zemřel v roce 1356”
😉🙃
Vy si opravdu myslíte, že v této vládě je někdo, kdo je schopen a ochoten třeba vrátit Koněvův pomník na jeho původní místo?
A to, přesto, že existuje mezistátní smlouva o památnících a hrobech padlých mezi ČR a Ruskem.
Co máme ve vládě zjistíme po maďarských volbách.
I kdyby se někdo takový našel – řekla bych, že bude rozumné, když to teď neudělá.
Dovedete si představit, jak by ten pomník vypadal hned první den/tak do pěti minut po jeho zpětné instalaci?
Naozaj sú pumpy v CR prazdne? Keby nám pisu ze len v SR na severu, keby CR že lepsie diverzifikovala
Dneska jsem čepoval a u pumpy bylo plno. Jakmile se zvýší ceny všichni vyrazí, aby podpořili státní rozpočet. Všem leží na srdci blaho našich politiků a nikdo nechce aby strádali – včetně Pepy i Pepky.
..už jsem se taky dala na modlení: „Pane Bože, zbav nás všeho zlého.“
Ale velké dobyvatele Putina a Trumpa jste tady přeci chtěli. Užijte si je. Vadí vám naopak Brusel, který válčit nechce.
Máte svět, který jste s Vidlákem chtěli. To je realita.
Anonym
Ach bože dobrotivy, kde sa zobralo toto hoviadko?😁😁
Brusel, ktery valcit nechce 🙂
Ja se snad pridam k Vidlakovi… Panenko Marie Podserpenska, ty to vidis… ty to vidis…
Třeba to měla být ironie, nikdo, kdo umí číst by přece něco takového jako že „Brusel válčit nechce“ by nemohl napsat. To už je hodně blbé i na voliče pětidemolice.
Obávám se, že to ironie není.
Není. Ale třeba tím myslel opravdu Brusel, a ne Europské Pohlavní Orgány v Bruseli sídlící.
I když pochybuji. Kontext to nepotvrzuje ….
Není. Nikdo si nedovede ani představit, že by z bruselanů šlo sestavit plnohodnotnou marškumpačku, kterou by k vítězství vedla porodní babka.
Já používám „matko Boží sedmibolestná“, ačkoli jsem bezvěrec.
A pomáhá to?
Jo. To je vždycky výkřik nejhlubšího zoufalství, třeba když něco tak pětkrát upustím (holt oslabený ruce po mrtvici) a furt to musím zvedat. Jinak používám slova typu „do prdele kurva“.
Mily Vidlaku, ta tvoje touha, aby ten hajzlik Trump vzal zpatecku je chybna. Aby se na svete neco zmenilo, k tomu byl vzdy zapotrebi velky pruser. Prvni ci druha valka je toho dukazem.
A tvoje cinnost je take dukazem, ze jsi chtel zmenu teto nasi prohnile spolecnosti, proc ji tedy chces udrzovat ve stejnych srackach jako doted ??
Nasi politici, myslim cele EU, situaci naprosto a dlouhodobe nezvladaji, jejich reseni jsou katastrofalni a ta drtiva krize, ktera muze prijit, urychli jejich odchod, ktery treba bude i nasilny a vsechny ty EU kurvy skonci v kriminale.
Ta ropna a plynova krize muze prinest mnoho dobreho. Otazkou pouze je, zda na to Evropane, vcetne nas v CR, maji koule. Pokud ne, pak ti volove nestoji za zachranu …
Zřejmě vám doktoři řekli, jak dlouho ještě. Vidlákovi a těm mladším a zdravějším to ještě stojí za to, vydržet to tady o něco déle.
Volové přece koule nemají 😀
Tak jsem si zkompletoval ten nejčernější scénář – tedy za týden bude na pumpách „vyprodáno“, budeme v prdeli (Kromě Číny a Ruska. Ty budou na koni.) a inflace sežere všechny úspory.
A položil si obvyklou otázku – „Co moje rodina?“. Pokud bych to viděl také tak, tak:
A) Vzal veškeré úspory a nasekal si dluhy, co by to šlo na max., a finančně přesídlil do Číny nebo Ruska (nejl=pe diverzikovaně halb und halb). Tedy založil si tam bankovní účet s kartou, nakoupil akcie jejich firem, převedl a konvertovar veškerou rodinou hotovost.
B) Hodil na střechu soláry a poohlédl se i po nějaké tiché, bezpečné pro okolí a schopné pracovat s turbulentním prouděním vzduchu větrnéné elektárničce 2kW. A do zimy stihl posunout své bydlení směrem pasivu (nebo alespoň tu jednu místnost v domě).
C) Nakoupil mouku, hodně mouky (v Kaufu mají 1 kg za 8,50). A vojenský filtr na vodu z Temu.
Máme zde takové zvláštní jedince. Jeden je už úplně v pasívu, tedy jeho myšlení a druhý zase souloží s umělou inteligencí. Hominidi jsou různí.
Vite jak… kdyz jste magor, vase okoli to vi a proto se s vami nikdo nebavi, nezbyva vam, nez se nekam nasackovat a sypat tam svoje moudra horem dolem. Berte to jako svym zpusobem terapii. Lepsi nez kdyby sli nekam do skoly a nekomu ublizili nebo chodili po sidlistich a rypali do aut a tak. Lepsi by sice bylo, kdyby si popovidali s panem doktorem, ale mame tu svobodu a demokracii a k lecbe nikoho nutit nelze, ze…
Někdo nadává nad neschopností vlády, někdo řeší věci, které může konkrétně ovlivnit. Záleží na vás, jakou cestu volíte.
Dalo by se očekávat, že na diskuzi chodí lidé diskutovat. Reagovat na něčí příspěvek svým příspěvkem, mám-li k tomu co říci, nebo rolovat a nevyjádřit se.
A potom jsou případy, které si chodí plivnout.
Před amatérskou psychoterapií varuji. Součástí dovedností psychoterapeuta je mimo jiné i zvládnout pocity, které v něm zanechaly problémy klienta. Prostě nenosit si práci domů. Být plně s klientem, ale pouze v ordinaci. Nepouštět si jeho problémy příliš k tělu. Jinak se z toho zblázníte.
Proto s vámi nesouhlasím. Hledá-li někdo terapii, ať ji hledá tam, kde se oficiálně provozuje. Tady doporučuju rolovat a pokud možno.nereagovat.
Ja s vami souhlasim, jen je problem v tom, ze oni tu psychoterapii nehledaji. Sami pisu, ze nejlepsi by bylo, kdyby se obratili na odbornou pomoc 🙂
Předpokládat, že někdo nechodí na diskuzi diskutovat, ale pro psychoterapii, je podobné, jako si myslet, že ti lidé na zastávce autobusu čekají na chleba a lidé na kolotoči na Matějské jedou do Brna.
Varování je obecné.
Není-li to Váš šálek kávy a pokud věříte Vidlákovým predikcím vůbec nemusíte B a C aplikovat – stačí Vám A. Budete mít tolik tvrdé měny k dispozici, že si koupíte cokoliv.
Smím li se zeptat….. a jak jste dopadl se svym účtem, tuším v Kaliningradu?
Tehdy jste taky radil, myslím, že to bylo za kovidu a ještě před SVO.
Mám jej pořád. A dopadl jsem normálně. Před 5 lety jsem koupil Rubl tak jak dnes (prodělal 3 halíře na jednom Rublu) a inkasoval 5x 15% z termiňáku, tedy cca 85%. Bohatě mi to pokrylo Fialovu inflaci. A účet využívám i na křížové obchodování s měnama a k nákupům potravin v netBazarech v Rusku a Bělorusku.
Tedy zatím mohu doporučit.
Lžete, kdybyste tuto transakci opravdu udělal, věděl byste, že to není „cca 85%“ ale 101%. Takže opět Etovy pohádky.
Nepřepočítával jsem úroky z úroků, prostě jsem jen střelil. A nemám tam fixní částku, ale ta se výrazně mění dle ochodování (obecně docela narostla). Pokud jste to spočítal na procento, tak je to OK a vážně nejsem zklamán.
Říká se tomu držet pozici. Teoreticky by měl kurz rublu každý rok klesnout o těch cca 15%.
Nejen je v pasivu, ale dokonce tam je „diverzikovaně“ 😀🤗
By me zajimalo, jak, jako cizinec, chcete v Rusku koupit akcie jejich firem …
Jen se ptam, pro kamarada ….
Jen napovím – založte si terminovaný účet v Kaliningradu. K němu mi to nabízeli.
Byl jsem u rozhovoru člověka, který tráví v Rusku dost času, s člověkem, ketrý tam chtěl účet. Bez osobní návštěvy Ruska na několik dní nebo ruského občanstvíí nelze. Eta lže jako vždy.
Před cca 5 lety jsem si musel zajet do Kaliningradu na dovču. A tak jsem to i radill tenkrát tady. Možná si někdo ještě vzpomene.
Pořád mě neosočujte, že lžu. Omluvit se asi nedokážete, že?
Pokud jste tam, na základě výše popsaných informací, založil účet před pěti lety, pro nakládání s ním teď mbyste musel opakovat osobní návštěvu někdy v posledním rocemaximálně dvou.
Myslím, že s tím zřízením účtu to nebude tak dramatické. Pokud nemá sloužit jako prádelna, neviděl bych v tom problém.
S těmi akciemi, nebo podíly v ruských firmách, už to bude horší.
Je třeba mít stále na paměti, že pro Rusy jsme od určité doby pouze nedůvěryhodní, spratkovití poskoci Západu.
Je ale fakt, že sám VVP nabízel zdarma ruskou půdu, finanční pobídky, sociální zabezpečení i jiné výhody všem, kteří by na území – půdě RF chtěli „zemědělčit“.
Není to tak dávno, psal o tom přece i pan domácí.
Teda takhle do toho šlapat asi nemá smysl. To už je pak zralý na provaz.
Já nebudu dělat skoro nic. Tak jako za covidu. Stejně s tím nic dělat nejde.
Holt budou věci drahý, ale že by nebyly vůbec je blbost.
Ta hra má nulové skóre. Platí universální zákon Big Zero. Pokud stát kupoval roušku o 150 Kč dráž, tak někdo ten rozdíl inkasoval. A tak to i bude v budoucnu. Je na Vás, kam se zařadíte.
Při čtení těchto textů si říkám, že podobné pocity museli mít třeba ti, co slyšeli výpovědi u norimberského procesu.
No a pak se divili, kdyz se nasel dostatek nasranych lidi k tomu, aby ten tok obratili. To byl najednou jekot o zlodejine…
Pritom porad slo o hru s nulovym souctem…
Pokud bude na pumpách vyprodáno, kdo a s jakými PHM doveze do obchodu součásti na elektrárničku a do Kauflandu mouku?
Nikdo. Holt si na elektrárničku a mouku budete muset oželet. Neměl jste vyzvánět klíči po náměstích, pán buch by Vás nepotrestal.
Ach ETA, ETA.V dobe vysokej inflacie vám nikto nedá pôžičku inak než za astronomicku sadzbu, vid Rusko Svo. Za druhé, do Ruska ani Ciny sa len tak neprestahujete. Teoreticky mozno ešte to Rusko a ten projekt azylu pre utečencov zo zapadu kvôli hodnotam, ale ktovie ci to vobec stihnete….tie papiere co tam potrebujú je poriadny odpudzovač. Cina jedine ze prinesiete podnik alebo sa ozeníte s Cinankou, tam nie sú zvedaví na zapadnych dochodcov chtivých žiť s lacnym zdravotníctvom a energiami. Ak by Číňanka zomrela, musíte odist.
Vidláku, s Vancem souhlas.
Tuhletu Izraelskou a US eskapádu šeredně odsereme a když si představím, kdo že zrovna v téhle chvíli tahá za nitky v Bruseli….
Ano. „Otče náš, jenž jsi na nebesích…“
Erdogan varoval, že v případě zapojení Kurdů do útoku na Írán, Turecko podpoří Írán.
Nějak začínají spojenci z NATO selhávat.
To bude muset NATO přijít Turecku a tedy Íránu na pomoc
Tak to je dobrý 👍🏻😂
No, kdyz neprislo na pomoc Turecku proti Recku a Recku proti Turecku, tak to asi ted taky neklapne.
V EU označili rozhodnutí Ukrajiny pozastavit kontrolu ropovodu „Družba“ za „záhadné“, informoval portál Euractiv s odvoláním na zdroje.
Jak uvedl nejmenovaný diplomat, Unie „nemá jasnou představu o tom, jakou hru Ukrajina hraje“. Podle portálu se inspekční mise EU již několik týdnů nachází na Ukrajině a čeká na přístup k místu poškození ropovodu.
Tipnu si :
Členové té komise z EU, jsou už několik týdnů po smrti. Zmasakrovaly je ruské drony.
Jste se nějak zasnil, žejo?
Ve Valašském Království je momentálně zpracovávají na Májky. Tůdle jsem zahlédl v TV reklamu na Májku, čili něco už mají zpracované.
Sionistická pravda a láska …
https://aeronet.news/netanjahu-poslal-hamasu-s-pomoci-mosadu-a-kataru-v-hotovosti-1-miliardu-usd-s-cilem-udrzet-hamas-u-moci-a-zabranit-miru-tucker-carlson-publikoval-vybusny-dokumentarni-film-s-tajnymi-zabery/
[A sociolog má zas o čem psát …]
Ještě lepší jsou fotečky izraelského vrchního nacisty Netanyahua v izraelské vojenské nemocnici, kde je na návštěve za „hodnými“ „prodemokratickými“ teroristy z AlKajdy a ISIL, kteří se po zranění v bojích za „syrskou demokracii a svobodu“ léčili v Izraeli
A z našeho rybníčka
Europoslanec Zdechovský organizuje sbírku na podporu toho dědka, co praštil Babiše tyčí do hlavy u volebního stánku. Prý mu chce dát druhou šanci.
Podprahové sdělení, zadlužení, mlaťte Babiše do hlavy, sbírkou od fialových se zbavíte dluhu.
Jak druhou šanci? Jako aby se trefil? blb…
Opravdu řekl, že mu chce dát druhou šanci. Jestli to myslí takto, tak už by měl být v teplákách na Mírově
Možná ta druhá šance znamená, že tentokrát praští berlí Zdechovskýho.
Krista, to si tedy Vidlák našel, v kom se uvidět. Jestlipak ví, jak se v Americe do vyšších funkcí lidé dostávají? Cestou přes Epsteinovy ostrovy, přes „zasvěcení“… On má J. D. Vance taková pěkná modrá očička a vůbec je celý takový sympatický, že? Jenže jen na pohled. Uvnitř musí být stejně shnilý jako všichni, kterým je dovoleno se v tomto systému vyšplhat výš. Ta síta jsou neúprosná.
Ja zase celkem Vidlaka v tomhle chapu. Cesta toho cloveka vzhuru je pro dnesni elity dost netypicka a davala nadeji, ze by si mohl pamatovat, co cestou videl a vzal si z toho jakesi ponauceni.
O tom, ze k tomu abyste chtel byt nahore jsou potreba urcite vlastnosti, ktere bych treba ja naopak mit nechtel nepochybuji.
Přesně tak. J D Vance je úplně stejná fašounská svině jako Trump, jenom zatím méně mluví, takže je to méně vidět
Vidlák si asi našel další možnost udržovat si svoji zoufalou naději – – – jako když věřil na trumpa-mírotvorce nebo ještě předtím na mRNA vrahcíny
„J D Vance je úplně stejná fašounská svině jako Trump, jenom zatím méně mluví, takže je to méně vidět“
Taky bych řekla. Od začátku je mi naprosto nesympatickej/nedůvěryhodnej.
Taky se přidávám
Vidlák s tímto míněním o Vančovi …On je americký Vidlák, já se v něm vidím a dost by mě mrzelo, kdyby se ukázalo, že i jeho drží Netanjahu za koule a tak se musí ztrapňovat před celým světem.
bude velmi zklamán. Stejně jako s Trumpem.
Já nějak nevím, na těch ostrovech jsem nebyl a tedy nevím jak to tam chodilo. A když je Epstein mrtvej, kde se to teď pořádá?
Trump to plánuje na ostrově Kharg, že to tam bude fakt „hot“ 😉
Je čas zaobstarať si zbraň a strelivo…… Po prečítaní diskusií….
To brzy😀.
Ano, někdejší spoluobčane.
Schopnost uhájit před českými vlastenci, šiřiteli obecného dobra a vetřelci nejen rodinu (děti jsou budoucnost) všechno to, co jsi Ty pracně posháněl, vybudoval, nakoupil a zaplatil v časech, kdy to šlo, nestálo to pytel dalekohledů – a Ty jsi myslel na rodinu, na děti.
Oni na to vždy srali, spoléhají na demokratický právní stát – proto si ho přece platíme!
Stát se ale vysere na ně. Oni to netuší, nedovedou si to ani představit, všichni ti pachatelé dobra.
Budou nasraní, až se jim bude vzteky kúřit z uší.
Doma zavřené děcka doslova polezou po zdi, nebo Tobě po hlavě, protože nejde televiza ani internet.
Ani Člověče nezlob se, ani Černý Petr, ani Pexeso, Logik, Taroky a 1000 puzzle už nezafungují.
Všechno tohle, s příchodem Trubky, ŤingŤonku a Shorts na nich, dávno skončilo v popelnici.
Některá děcka třeba onemocní, spadnou z lustru, nebo sklouznou z jejich počínající pleše.
Takže jejich baba už bude na mrtvicu, zrudne jak morka a začne řvat taky.
Na tohoto chlapa, na toho šiřitele obecního dobra a vášnivého elektrocyklistu, který jako zastupitel prosadil cyklostezku i na kopec se hřbitovem, bude ta jeho baba v jednom kuse řvat : „Kurva, tak dělej už něco! Jsi chlap!“
Bude si to Tvoje chtít vzít násilím.
Třeba s pomocí prolomeného zákona o nedotknutelnosti obydlí.
Půjde Ti, jako zastupitel a člen komise, zkontrolovat kotel a komín, protože se mu jakože zdá, že Ti to nadměrně kouří. Podle novelizovaného zákona už Ti může vlézt do kotelny, kdykoliv.
Půjde tam, kde bude podle dřívějších příznaků tušit, že by neco být mohlo.
Palivo, světlo, jídlo, voda, léky.
Rezervní miliónky mu visí v bance, on má v kapse poslední dvoukilo, za které dostane leda flašku vody.
A baba pořád řve cosi o neschopech, děcka řvou ještě víc, bijou ho po palici tabletem a nic ho nenapadá.
Po dobrém to podobní lidé, kteří na to dřív srali, ani zkoušet nebudou.
Neumějí to, nemají k tomu ani výchovu, ani inteligenci. Ani nemají co nabídnout ke směně, ostatně ta směna je ani nenapadne.
Mají jen bicáky, pekáče z posilky, Mastercard k hovnu, hromadu vzteku a origoš armádní Rambo-nůž.
Pozdě. Časové okno příležitosti ozbrojit se, je už dávno zavřené, od června 1991.
Registrantům stát posbírá zbraně dřív, než řekneš „Kozák“ 😀
Zapamatuj si kurva, že nejlepší zbraň je ta, o které nikdo neví!
Hele, modlete se všichni, ať Trump prostě uhne. Ať použije tu svou velkou hubu, ohlásí, že změnil režim, vše je v nejlepším pořádku a udělal tu nejlepší dohodu na světě a stáhne americké síly domů. Ceny sice budou dál vysoké, ale bude to mít svůj konec.
————
oranžový fuhrer by sice rád odtáhnul z (předem prohrané) války s Íránem, ale nebude moct
Protože Írán bude trvat na svých podmínkách:
– zrušení usáckých základen, ukončení jakékoli vojenské přítomnosti usáků v regionu
– vyplacení reparací Íránu usraelskými agresory
– uznání práva Íránu obohacovat uran
– garance neopakování usraelské agrese
– okamžité zrušení všech sankcí a vrácení všech ukradených anebo zablokovaných aktiv Íránu
To znamená konec USA. Je to:
konec petrodolaru => konec dolaru => konec usáckého života na dluh a na úkor a účet ostatních => konec usácké potěmkinovy „ekonomiky“ => konec usácké parazitické životní úrovně => konec USA, rozpad, krach horší ve všech parametrech než krach a rozpad SSSR
USA mohou sice přestat bombardovat íránské školy, univerzity, továrny, kulturní památky – a mohou snížit svoji přítomnost. Ale Írán na to nemusí (a imho nebude) reagovat. A tak bude dál ostřelovat usácké základny a jednotky v oblasti, dokud prostě a jednoduše usáci neodtáhnou. Totéž ad Hormuz – možná může oranžový pedopleška říct „to není náš problém“, ale je to jeho problém – vazalové usáků (EU, Japonsko, Jižní Korea) by museli přeběhnout na druhou stranu, poslat usáky do hajzlu (kam ostatně patří) a odprosit Rusko a Čínu a Írán, protože jinak nedostanou usáčtí vazalové ropu a plyn (a hnojiva a síru a helium a hliník….) – a to by znamenalo jejich ekonomický krach. (jenže usáci si nemohou dovolit přijít o svoje vazaly – zůstali by jako pověstný kůl v plotě, což sice stejně zůstanou, ale zatím mohou doufat v jiný konec; je fuk, jestli by o vazaly přišli kvůli krachu vazalů nebo přeběhnutí vazalů na druhou stranu fronty)
Je to prostě známá „Trumpova jáma“, mnohem horší než Pyrrhovo vítězství. Je to válka, kterou usáci nemohou žádným způsobem vyhrát a kterou nevyhrát si zároveň nemohou za žádných okolností dovolit
Alkoholik a zlodějíček Hegseth měl pravdu, když řekl, že usáci hrají o všechno – vsadili všechno na jednu kartu. A proto o všechno přijdou
(CNBC: Hegsethův broker se těsně před usraelskou zločinnou válkou proti Íránu sháněl po možnostech mnohamilionových investic do defense stocks. Podobné jako když někdo z teamu oranžového zlodějského pedofuhrera mohutně nakoupil futures na akcie a prodal na ropu těsně před trumpovým blábolením o dohodě s íránským vedením)
takže, Vidláku, modlit se za to, že Trump vycouvá, je jako modlit se za zcela nemožné – i kdybychom připustili možnost naprostých zázraků. Protože i kdyby usáci vycouvali, tak už to nic nezmění v pozitivním směru. Kolektivní západ je prostě v hajzlu. A můžeme si za to sami
Jak se říká v téměř-finální scéně filmu „K zemi hleď!“ – „měli jsme všechno, měli jsme úplně všechno“ (…a bylo nám to málo, proto jsme to takhle posrali – no a teď o všechno přijdeme)
https://cz24.news/wp-content/uploads/2026/03/photo_2026-03-30_23-07-26.jpg
A proč (imho) Írán nepřistoupí na žádné příměří?
Protože vedl jednání v červnu 2025 – a podlý fašounský USrael během těchto jednání zahájil agresívní zločinnou válku.
Kterou USrael prohrál
A tak navrhnul Íránu příměří a nová jednání
Írán přistoupil na příměří a na jednání a v dobré vůli jednal a šel (dle slov ománského ministra zahraničí, který celá jednání zprostředkovával) na kompromisy a ústupky naprosto zásadní
A co následovalo? – další podlý zločinný útok USraelských fašounů, vyvraždění vrcholných představitelů Íránu (kteří předpokládali, že usácké svině opravdu chtějí jednat a dohodnout se a proto vedení Íránu jednalo o výsledcích rozhovorů v Ománu)- – a usraelští fašouni povraždili nejen je ale i jejich rodiny usraelští fašouni
Co z toho vyplývá?
Jedině dement by nepochopil, že žádná dohoda s USraelem ani s celým kolektivním západem není k ničemu.
Že jediné, co platí, je vykastrování vojenské moci USraele, protože jinak je jen otázka času, kdy USrael a kolektivní západ spáchají další podlý zločin proti tomu, s kým „uzavřeli dohody“
Podvody a lži alá Minsk I a II jsou jasný modus operandi celého západu – a proto nám už nikdo nebude nic věřit, nejmíň příštích 20 let
PS: 14-měsíční vnučka Khameneího, zavražděná usraelskými fašouny – https://www.euromedia24.com/storage/images/posts/1772387258_69a47bba237ba8.86184617.webp
To jen abychom si připomněli, co jsem my, kolektivní západ, zač a jaká je ta naše „morálka“ – ani slza neukápla v mejnstrým médiích nebo v politice kolektivního západu,
Kdyby se tohle stalo nám nebo izraelcům, tak o tom píšeme dvacet let a čtvrt roku není jiné téma než smrt 14 měsíční holčičky
@ ard (8:31) „Jedině dement by nepochopil, že žádná dohoda s USraelem ani s celým kolektivním západem není k ničemu. Že jediné, co platí, je vykastrování vojenské moci USraele, protože jinak je jen otázka času, kdy USrael a kolektivní západ spáchají další podlý zločin proti tomu, s kým „uzavřeli dohody“.
Díky, hezky shrnuto. Jen mám otazníky kolem mezí volnosti a nezávislosti Íránských (i celosvětově všech dalších) špiček. Je jim finančně (nebo i existenčně, jak jim bylo názorně předvedeno) dovoleno „nebýt dementem“?
Myslím, že ano. Myslím, že ta moc pánů peněz, R+R+W+M je omezená na kolektivní západ. Na zbytek světa jen zprostředkovaně. A jak se hroutí moc západu nad světem ,tak ta zprostředkovaná moc mizí ještě rychleji než tyranie západu nad světem.
@ ard (13:27) „moc pánů peněz, R+R+W+M je omezená na kolektivní západ. Na zbytek světa jen zprostředkovaně.“
Rád bych, aby to byla pravda. Jen si nejsem jist, že ony rodiny už dávno nezapracovaly na pokrevním a tudíž i ritualizačním spříznění VŠECH celosvětových pramenů, a to i lokálních monopolů vydávání měn. Na jejich místě bych na tom býval už dááávno zapracoval. Příbuzenství není hřích, ne? A nemusí se to vytrubovat, ne?
Evolučně vycizelovaný JHVH, coby největší pes, že by toto opomenul? Při jeho mocenských konexích a psychopatické hyperinteligenci?
Moc bych se divil, ale brzy uvidíme. Horké války „velkých kluků, co se znají“ mohou být pouhým odvedením pozornosti od finalizace mnohem zákeřnějších a důkladnějších forem zotročení skrze bio-nanotechnologie a digitální koncentrák. Skoro mám obavu, že na v zákulisí se na tom už dávno dohodli všechny válčící i „tiché“ strany. Že si tu přízeň R+R+W+M ošéfovali. Přibylo prostě písmenko nebo dvě, jen to je neveřejné…
Vážně jsem hodně pevně přesvědčen, že ne. Sice někteří z alternativy (zejm Aeronet) hlásají, že je to všechno domluvené a všichni (včetně Číny a Ruska) jsou jeden stejný team a všichni drží „stranickou“ linii RRWM. Ale myslím, že je tam v této úvaze jednak záměna koexistence a spolupráce (i konkurenční firmy např občas spolupracují nebo minimálně koexistují, nepodřezávají se na potkání na vzájem)
A druhá část té úvahy je imho ta zoufalá snaha mít „nehybného hybatele“, všemohoucího, vševidoucího a všemocného Boha – „globálního prediktora“, který všechno do detailu naplánuje, zorganizuje, zrealizuje, zařídí a bez jehož vůle se neděje absolutně nic (asi dokonce i to, co teď píšu naplánoval globální prediktor – a naplánoval to už dááááááávno předáááávno, protože je to geniální dokonalý plánovač)
Shrnuto – jsem přesvědčen, že každý systém je vždycky složen z mnoha různých skupin a skupinek. každá z nich má trochu jiné zájmy a cíle – a výsledek jejich interakcí je pak to, co vidíme jako reálný průběh událostí. Ani kolektivní západ, ani USA, ani republikáni, ani MAGA nejsou jednolitý celek „vojenské jednotky na rozkaz“.
A Čína a Rusko a Írán se tomu vymykají úplně, jdou to reltivně velké subsystémy. A časem čím dál více i další a další, tak jak bude krutá tyranie západu ztrácet na síle
Ale i „Je dovoleno nebýt dementem?“ je vlastně jen podotázkou otázky o řád závažnější:
Jak je to vlastně s podivně interpretovaným cílením válek všeobecně? Kdo proti komu?
Už delší dobu se nemohu zbavit dojmu, že s každou další politologickou, sociologickou, psychologickou a jakoukoliv jinou interpretací příčin válek a cílů válek jednotlivých stran válek se nám zcela zamlčuje to nejpodstatnější:
Ve skutečnosti jsou válčícími stranami pouze investoři = beneficienti válek na straně jedné (obecně tedy vlastníci měn – nikdy nejsou napadáni, neumírají, maximalizují zisky všech jim dlužných stran) a kanónenfutr na straně druhé…
Vy jste génius skoro jako Marx. A to sám od sebe? Marx strávil celý život v knihovně.
Příčinou válek podle něho je finanční oligarchie, která prostřednictvím vývozu kapitálu ovlivňuje cizí státy.
Vy napíšete, že máte dojem. Marx to vydával za tutovku.
@ Motýlí křídla (13:57) „Příčinou válek podle Marxe je finanční oligarchie, která prostřednictvím vývozu kapitálu ovlivňuje cizí státy.“
Děkuji, s tím pojmem „finanční oligarchie“ jste trefila hřebík na hlavičku. Finanční oligarchie (FO) je označení stavu, kdy finančníci s kapitálem (bankéři, byznysmeni) majetkově ovládají významné a strategické obchodní společnosti. Byznys FO nezahrnuje VYDÁVÁNÍ měn.
Marxovi se podařil podobný majstrštyk, jako Ježíšovým učedníkům. Zcela odvést pozornost od pojmenování podstaty problému, jímž je Abrahamova smlouva a její ritualizovaně pokrevní závaznost pro rituálně označené.
Marx byl z rabínské rodiny, tudíž znal podstatu Abrahamovy smlouvy a verše Dt 15:3-6, i Gn 8-14 přikazující Abrahamovým potomkům zotročení (i finanční) všech národů pod hrozbou trestu smrti při neuposlechnutí.
Viděl a chápal roli tehdy prudce celoevropsky rostoucího Rothschildovského finančnického impéria a jeho budoucí potenciál. Blbec to nebyl. Takže aby ukryl hlavu rodící se Hydry, vytvořil co nejširší obecný „terminus technicus“ „finanční oligarchie“ A všichni mu to sežrali nebo alespoň „hráli hru“. I Engels a Lenin.
Vydavatel měny není pouhým bankéřem. Marx o té roli výmluvně mlčí. Vydavatel měny určuje pravidla hry: kdo, komu, za co atd. Vydavatel vydá měnu „do ruky“ jen těm bankéřům a byznysmenům, kteří plní jeho přání…
OT – Michalapetr píše:
Podle zprávy publikované v USA před pár minutami (je 05:00 českého času) Trump informoval své poradce, že je ochoten válku proti Ajatolláhům ukončit i bez otevření Hormuzkého průlivu, ať si jeho otevření vyřeší Evropané. Britové budou mít určitě radost, že?
…že by?
Ono by nakonec mohlo dojít na slova našeho Dvořáka a můj otoč Trumpa na patě:
„Írán? … neznám, nevím, to je vaše (Izraeli, EU…) záležitost … když neumíte vyhrávat, tak jste tu válku neměli ani začínat… třeba zrovna já jsem ji vyhrál už nejmíň 3x“… atd.
Prý červený čáry a co asi tak má znamenat tohle:
„Končím sice jako předseda ODS, ale zůstanu poslancem ODS, budu se více věnovat studentům…
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Uz-ne-prosim-ozvalo-se-z-ODS-po-videu-s-Fialou-789235
Tak ono nám to, kurva, asi fakt nestačilo?
Nechápu, proč se říká:
“„Kam čert nemůže, tam nastrčí bábu“
Já vím, válka, nedostatek, chaos, ale vše se dá vyřešit. Zde je návod
https://degener.cz/babis-resi-svetovou-krizi/
@ Ryzil (5:45) „Zde je návod: https://degener.cz/babis-resi-svetovou-krizi/“
Vy jste mne naprosto dostal. Geniální. Proč už nesedíte nejmíň v OSN?
Já vím, legračním absurditám odzvonilo. A těm smrtelně vážně pronášeným se smát je trestné…
Vážení – a hlavně nadějný politiku Vidláku. Teď se něčeho chytněte. Včera jsem psal – bez odezvy, kromě několika tradičních debilních haterů, o tom jak bude asi záhy starostí lidstva ne-lidská AI konkurence. Dnes sem dám nový příspěvek z odborné skupiny, který znamená, že nás jen několik málo let dělí od toho, že politický marketing a propaganda budou personalizovatelné na úroveň jednotlivce. Na to, co na něho platí, na co je citlivý. Už teď média jako ČT, Čro, Seznam, apod., dokázali zblbnout kolem poloviny společnosti – volební neúspěch ideí typu Stačilo!, minimální SPD, problematický Moto, atd., říká své. A to je ještě pořád primitivní metodika, asi jako léčit nemoc rozsypáváním antibiotik místo terapie jednotlivce. Co bude, až v souladu s novými možnostmi bude možno vymývat mozek každému Frantovi a Mařeně zcela adresně ?
autor : Alex J. Bruna
„Před pár týdny jsem tu psal o mouše, jejíž mozek vědci zkopírovali neuron po neuronu a vložili do počítače. Moucha chodila, čistila se, jedla. Nikdo ji nic neučil. Její chování bylo v architektuře.
Teď Meta udělala něco, co míří na stejné místo. A tentokrát se to netýká mouchy se 140 tisíci neurony. Týká se to vás! A vašich mozků.
25. března tým Meta FAIR zveřejnil TRIBE v2. Vzali přes 1 100 hodin záznamů z magnetické rezonance od 720 lidí. Tyhle lidi se dobrovolně nahrávali, zatímco koukali na filmy, poslouchali podcasty, četli věty. A na těhlech datech natrénovali model, který bere libovolné video, zvuk nebo text a predikuje, které oblasti vašeho mozku se aktivují a s jakou intenzitou. Přes 29 tisíc bodů v mozku. Celý kortex plus hluboké struktury jako hipokampus nebo amygdala.
Už vám běhá mráz po zádech? Mě celkem jo, když o tom rok a půl píšu knihu a teď se to všechno skutečně děje. Takže teď čtěte pozorně.
Představte si, že chcete zjistit, jak lidský mozek reaguje třeba na trailer nového filmu. Doteď jste museli vzít konkrétního člověka, strčit ho do tubusu magnetické rezonance a sledovat, co se mu v hlavě rozsvítí. Problém je, že tenhle sken je vždycky zašuměný. Člověk v tom tubusu dýchá, srdce mu bije, trochu pohne hlavou, přístroj má svoje artefakty. Výsledek je jako fotka přes špinavé sklo. Vidíte obrys, ale ne ostře.
Co udělali v Metě? Vzali stovky takových rozmazaných fotek od 720 různých lidí a naučili model rozpoznat, co je signál a co je šum. A výsledek? Když dnes TRIBE v2 pustíte jakékoli video, predikuje mozkovou reakci přesněji, než kdybyste vzali jednoho konkrétního člověka a reálně ho skenovali. Model vidí přes to špinavé sklo ostřeji než samotný přístroj.
Důležitá nuance: tohle NENÍ kopie mozku jako u té moucha. Meta nevzala vaše neurony a nepřenesla je do počítače. Naučila se predikovat, jak mozek reaguje na obsah. Na jakýkoli obsah. A po krátkém dotrénování na datech konkrétního člověka to funguje i individuálně. Model se zlepšuje log-lineárně s objemem dat a zatím neplafonuje. Čím víc dat, tím přesnější predikce.
Zkuste si to dát do kontextu. Neuromarketing existuje dvě desetiletí. Coca-Cola testovala, proč mozek reaguje jinak na stejný nápoj, když vidí logo. Firmy platí za testování kreativ na neuronálních vzorcích. Problém vždycky byl, že potřebujete živé lidi ve skeneru. TRIBE v2 ten problém řeší. Zadáte video, model vám řekne, jak na něj mozek zareaguje. Bez skeneru. Bez lidí.
A teď si představte, že tenhle nástroj má k dispozici firma, která provozuje sociální síť se třemi miliardami uživatelů. Firma, která už dnes ví, na co klikáte, jak dlouho scrollujete, co vás zastaví a co přeskočíte. A teď může tu optimalizaci přenést z úrovně „co lidé dělají“ na úroveň „jak na to reaguje jejich mozek.“
Meta kód, model i váhy zveřejnila jako open source. Paper, demo, všechno veřejné. To je skvělé pro neurovědce, kteří mohou simulovat experimenty, které by jinak trvaly měsíce, během sekund. A zároveň to znamená, že tenhle nástroj bude mít k dispozici kdokoli.
V knize Hypernormal s Pavlem Čejka popisujeme koncept fluidní aplikace. Prostředí, které se v reálném čase přizpůsobuje konkrétnímu uživateli, generuje obsah přímo pro jeho mozek. Až doteď to byla moje predikce. TRIBE v2 dodává chybějící dílek. Pokud umíte predikovat, jak konkrétní mozek reaguje na konkrétní stimulus, umíte ten stimulus optimalizovat. A pak už negenerujete obsah, který funguje na průměrného člověka. Generujete obsah, který funguje na vás.
Moucha ukázala, že inteligenci můžete přenést. TRIBE v2 ukazuje, že ji můžete predikovat i zvenčí. Otázka není jestli je to dobré nebo špatné. Otázka je, kdo to řídí a v čí prospěch.“
Re: Jágr
Ještě pořád jsem se nedočetl, co bude soudružka moucha dělat, když jí někdo vytáhne kabel ze zásuvky, anebo vyzkratuje jediný kondenzátor v RLC obvodu toho digitálního křápu.
Targus
😁😁👍🏻 asi tak. Funkčné by to bolo, keby dokázalo brať energiu nezávislé od napájania človekom 😁
Odpovědět: Targus – Trambus
Ale o to přece nejde. Podstatné je, že jsou tady zatraceně vlivné subjekty, které nejenže nemají na vytažení kabelu ze zásuvky sami zájem, ale rozhodně to ani nikomu jinému nedovolí.
To je ta hrozba. V tom má Mr. AI pravdu. Potenciálním nepřítelem není chytrý Skynet s jeho zabijáckými Terminátory, ale META, Google, OpenAI, Amazon atd. a ti, kdo je financují.
To je hezké, co všecko ta moucha umí, šikovná moucha. Ale umí i lítat kolem žárovky a srát na císaře pána?
Pokud je ta žárovka a ten císařpán virtuální, pak samozřejmě ano.
Moucha ukázala, že můžete přenést instinkt, inteligenci ne.
Podrobněji rozebral Stanislaw Lem (Summa technologiae, 1964/1967).
Počúvajte, Kefalín, a čo vy predstavíte pod hentým slovom „ynteligencia“?
Soplivče ze slovenské koliby, bez bačova dozoru, kolik chuděr oveček denně ošukáš, od čehož se pak odvíjí i frekvence a intenzita tvých písemných výronů :
Odpovíš konečně na otázku, kterou ti tady položilo už víc lidí, včetně mne?
Zde je :
K čemu bude všechna, i někam implementovaná AI, všechna její datacentra a k čemu bude vlastně celá internetová síť – pokud po masivním blackoutu a rozpadu ostrovní sítě, způsobeném například raketovým zásahem hlavních trafaček Dukovan a Temelína, nepůjde na 4/5 území ČR elektřina ???
Proč pořád kalkuluješ s dostatkem elektřiny, jako by to byla samozřejmost???
Není to samozřejmost!
Je to každodenní luxus, o který můžeme kdykoli přijít, až si Slunce zamane. Nebo až někoho, koho vysíráme už čtvrtstoletí, definitivně nasereme organizováním a placením dodávek, vesměs expirované a nebezpečné munice.
Protože pak budou postiženi nejen menší, ale i ti největší provideři internetu (u nás např. dominantně Avonet), nepůjde se připojit k internetu.
Bez elektřiny – internetu, je celá slavná AI jen bedna mrtvých integráčů a celého toho okolního servisu, všechno zcela k ničemu!
Nepůjde to ani v případě, že by snad byly k dispozici nějaké výkonnější ostrovní elektrické systémy, tvořené výkonnými dieselagregáty – do kterých stejně nebude co nalít. Nafta bude stát okolo stokoruny, ale spíš více za litr – a nejspíš bude ta nafta na příděly, zhruba v tomto pořadí :
Fízlové – elitní nemocnice papalášů – agregáty výdejen paliva – agregáty „vyhrazených“ ústředen pevných telefonních linek – naše sranda-armáda, dopravující zbytky potravin z dosud nevyrabovaných skladů, či svážející zásoby z lokálních produkcí – hlídané příděly pro sanitky – zbytek po jednotkách litrů občanům.
Pokud nebude fungovat dnešní optická „páteř“ a její datacentra, která sežerou vyšší stovky kW až jednotky MW elektřiny (mají přípojky 22kV), takže i ti největší provideři internetových připojení, kteří by snad měli nějaké své zdroje elektřiny (dodnes je nemají), nebudou mít co poskytovat.
Servery providerů, které btw sežerou taky obrovské příkony, budou mrtvé.
Viděl jsem serverovnu i rozvodnu Avonetu na východním okraji KM. Využívá celkem tři vlákna páteře a fakticky jimi obsluhuje celý bývalý KM okres. Příkon se pohybuje mezi 150kW až 250kW, podle intenzity provozu a pod těch 150kW neklesá ani v noci. Je třeba připočítat celý, typicky ztrátový systém chlazení, který odebírá mezi 30-70kW, podle venkovních teplot.
A k něčemu, jako je kompletní komerční sada Starlink, zatím nemáme jako smrtelníci přístup stejně, jako k satelitním telefonům. Jeden mám, po opravě s pomocí kolegů, GSM servisáků, sám bych to nedokázal.
Ale bez registrace a přístupové karty (něco, jako SIM zkřížená s kartou přednostní jízdy papalášů) je mi téměř nahovno. Dá se sice volat na jedničkové linky, jako u GSM bez SIM, ale za výše naznačených podmínek, se nikomu nedovoláte – nebo jen do rescue centra EU, kde nemají jak a čím pomoct.
Jak se dalo ředpokládat, ani jedna reakce na samotnou technologii a její možnosti, ale bláboly o výpadku elektřiny a AI. Jak to spolu souvisí? To je jako by problémem vlastní studny byla jedině možnost, že někdo zruší dům atomovou bombou.
Já bych rozšířil otázku „Kdo to řídí a v čí prospěch“ o otázku a „Nebude to jen další sofistikovanější vrstva téhož“ a „Jak poznat, že v tom již nejsme“.
@ Teco (8:09) „K čemu bude všechna, i někam implementovaná AI, … pokud nepůjde na 4/5 území ČR elektřina ???“
Díky za fundované a detailní osvětlení technické zranitelnosti dnešních elektrických a následně datových sítí. Přehledné, jasné…
Kolego, nehažte perly sviním, škoda Vaší energie a těch perel.
@ Já grrrr (3:26)“Otázka je, kdo to řídí a v čí prospěch.“
Ale proč to opatrné našlapování?
Odpověď je na očích každému, kdo si nechce lhát do kapsy a zamlžovat zjevné: řídí to, jako všechny války, INVESTOŘI.
Na investorské bílé koníky, schovávané za „zvučná“ jména, s..e pes. U jakýchkoliv mega-investic bez posvěcení finálních investorů nikdo ani nehlesne. Finálními investory jsou VŽDY vlastníci měn. A jejich „open source“ i „koncept fluidní aplikace“ žijeme a máme před očima cca tři tisíce let:
„Cizince MŮŽEŠ vystavovat útlaku, ale jestliže máš něco u svého bratra, promiň mu to. Nebudeš mít mezi sebou nuzného, protože JHVH ti jistě požehná v zemi, kterou ti JHVH, tvůj Bůh, dává za dědictví, abys ji OBSADIL — pokud ovšem opravdu uposlechneš JHVH, svého Boha, a budeš zachovávat a plnit každý tento příkaz, který ti dnes přikazuji. Vždyť JHVH, tvůj Bůh, ti požehná, tak jak ti řekl. Budeš půjčovat mnohým národům, ale sám si nebudeš půjčovat, budeš VLÁDNOUT NAD MNOHÝMI NÁRODY, ale ony nad tebou nebudou vládnout.“
To vše jsou PŘÍKAZY.
Zdroj: Bible, Dt 15:1-6
Status: Aktivní, protože je kontinuálně aktivní i smluvní rituální mrzačení mužských potomků dle Gn 17:10-14.
Přes-generační urputnost otroků této smlouvy je diktována zejména verši Gn 17:13 a 14: „Musí být obřezán zrozený ve tvém domě STEJNĚ jako koupený za tvé stříbro a znamení mé smlouvy na vašem těle bude znamením VĚČNÉ smlouvy. Neobřezaný mužského pohlaví, který nedá obřezat maso své předkožky, takový člověk bude ze svého lidu VYHLAZEN. Porušil MOU smlouvu.“
Otrokům smlouvy jde tedy podle této (pro ně) normotvorné litery Písma o život vlastní i o život jejich dětí z rukou vlastních příbuzných, pokud by odmítli plnit Abrahamovu smlouvu, tedy zotročovat ostatní národy a mrzačit vlastní děti pro Pána smlouvy. Obdobně jako v islámu.
Proto speciálně k nim přišel Ježíš. Nabídl a nabízí dodnes Židům východisko. Únik ze satanismu Abrahamovy smlouvy: „Tento kalich je nová smlouva v mé krvi, která se za VÁS vylévá.“ To říká výhradně Židům, žádný příslušník JINÉ NÁRODNOSTI tam během poslední večeře nebyl přítomen…
I Epstein byl pouhým nástrojem Hybatelů smlouvy. Stůj co stůj. Jde jim o život. Nám ostatním stačí hlídat si Ježíšova slova: „Staň se ti podle tvé víry“…
Coca ani Pepsi Colu nepiju, nechutnají mi. A žádný neuromarketing s tím nic nenadělá …
Polský žid chazarského kmene Netanjahu poslal Hamásu s pomocí MoSSadu a protektorátu Kataru v hotovosti 1 miliardu USD s cílem udržet Hamás u moci a zabránit míru!
Pokud skutečně vypukne ostrá válka v Íránu,jednu pozitivní věc by to mohlo znamenat a to uspíšení rozpadu EU.
Na to bohatě stačí faktické vítězství Íránu.
Co se týká toho AVACSu, neřekl bych, že ho rozstřelili na půlky. Oni s chirurgickou precizností vyřízli z trupu ten radarový nástavec. Úžasná přesnost …
Ten stroj je stary krap, ve sluzbe je jich ±16 z cca dvojnasobku – zbytek kanibalizuji na dily. Nahradit jde snadno, Nato ma par svych, nejake dalsi jsou po svete. Par zemi uz ma nastupce E-7, dal maji americeni E-2 z letadlovek, sice mensi vydrz ve vzduchu,ale vetsina CV je ted na udrzbe, tak ty letadylka muzou poslat do oblasti a rotovat jich vic. Rusove maji po ztrate dvou A-50 problem, meli jich jen 6, USA po jedne E-3 nejsou v takove krizi. Nejvetsi flotilu ted ma Cina, ta sedi v koutku a potichu se smeje. USA si v Iranu poradne nabehlo,ale v nejhorsim zaleze na svou polokouli a tam bude v porad nejsilnejsi. Evropa je v prdeli, Ukrajina a Iran ji poslou do kolen a jeste tomu budou soudruzi v EU tleskat.
Hezky’s to zakončil, Danieli.
„Tož, opakujte po mně: ‚Otče náš, jenž jsi na nebesích…’“ 😉
Tak jak? Myslíš, že už se některým začíná osvětlovat zóna rozdílu mezi chápáním toho, co říká Ježíš v přímé řeči (Evangelia), kontra – co píšou učedníci v Dopisech, Skutcích a Janově odhalení?
Rozdíl nejprve jako mezera na dlaň mezi životem a živořením, pak příkop na „králičí hop“ mezi uzdravováním a čím dál častějšími nemocemi a nakonec jako propast mezi životem a smrtí…?
Jak to bývá v časech, kdy docházívá na lámání chleba pro člověka, který sám sebe považuje za obyčejného a diví se, co že to milostivý Bůh může dopouštět? No, může, pokud nám Ježíšovými ústy předal doslovnou instrukci, jak nakládat s Ježíšovými slovy, a předal nám i autoritu „COKOLIV na zemi svázat nebo rozvázat A STANE SE TO I V NEBI“… Tu autoritu uplatňujeme VŠICHNI prostě jen tím, že mluvíme jak mluvíme a jednáme jak jednáme. Život v časech po Ježíšovi je Boží samoobsluhou nebe nebo pekla… až do Jeho příchodu.
„Kdo MĚ miluje, bude zachovávat MÉ slovo, a MŮJ Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek. Kdo mě nemiluje, nezachovává má slova. A slovo, které slyšíte, není moje, ale Otce, který mne poslal.“
Takže to máme rozdíl mezi přebýváním v nebi už tady na zemi a přebýváním v pekle pozvolného naplňování Abrahamovy smlouvy, jehož je Epstein krotkým psíčkem. V pekle, které si kolem sebe od dětství svazujeme a pozvolna vrstvíme netečností k Lásce…
A že mocní tohoto světa se domnívají, že to mají celé jinak? Není jim co závidět, v posledních časech…
No tebe tu bylo potřeba! Asi tolik, jako červotoče na půdě!
@Teco (23:23) „No tebe tu bylo potřeba! Asi tolik, jako červotoče na půdě!“
Také Vás zdravím, Teco
Zcela s Vámi souhlasím. Záleží totiž na ČÍ půdě… 😀
Půda těm, co na ní pracují!
strč si pána boha do řiti koko..
bůh třeba existuje, ale je úplně k hovnu
@asdf (7:28) „strč si pána boha…“
Vážený asfd. Vaším problémem evidentně je, že čtete zkratkovitě a pak se neprozřetelně unáhlujete 😉
Kdybyste četl můj text o něco pozorněji, snadno byste si logicky odvodil, že pokud by bylo v mé moci Vás vzít za slovo a dokonat Vámi navrhované, ocitl byste se (přinejmenším v přeneseném slova smyslu) v tomtéž onom místě i Vy osobně.
Pokud tedy platí, co prý řekl Kréťan Epimenidés a co Pavel výpůjčkou proslavil: „V Něm žijeme, pohybujeme se a jsme“. Já bych si na Vašem místě Vámi navrhované raději nepřál. A hlavně bych to neříkal nahlas a veřejně. Zkuste to znovu promyslet. 😉
Dobrá odpověď a dobré příspěvky!
Díky, můj bratře.
Ono je to ještě horší. Bůh je vždycky někde v pozadí těch nejhorších zverstev, které se lidstvo napáchalo. I teď v aktuálním konfliktu je náboženský fundamentalismus výrazným hybatelem. „Vyvolený národ“ si buduje svůj Velký Izrael, čeká na příchod druhého mesiáše (a podle některých i armagedonu) a protistrana to má podobně. Ať jdou všichni s těmi jejich zasranými bohy doprdele, zla se už napáchali dost.
Na mě sice napsáno hodně expresivně ale s podstatou Vašeho sdělení souhlasím .
Opradvu si myslíte, že lidé páchající všechna tato zvěrstva věří v nějakou vyšší spravedlnost, kterou hlásá většina náboženství ? Základem před těmito soudy by měla být úvaha, kdo opravdu v něco věří a kdo se tím jen lživě zašťiťuje, aby se ospravedlnil a získal si příznivce.
👍🏻
👍🏻👍🏻👍🏻
👍🏻
Moc pěkný článek. Při jeho čtení se mi vybavil výrok Vladimíra Putina v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem, že je ochoten udělat při míru na Ukrajině podobnou laskavost američanům, jako Rusové udělali při ukončení kubánské krise. Tak třeba něco dohodne teď, pro celý neKoZa svět a rozumné v KoZa by se stal největším světovým hrdinou. A to zato určitě stojí.
Ale „Otče náš, jež jsi na nebesích, posvěť se jméno Tvé, přijď království Tvé, buď vůle Tvá …“ jistě pomůže též.
Jako už nějakých 2 tisíce let, že?
Možná i zapálit svíčku 😀
Bez vody se žít nedá, bez nafty ale taky ne.
Ne moc dobře. Když je i elektrika na naftu nebo plyn, suneme se do 19. století.
Lidé, kteří zůstanou kolem Perského zálivu budou jednou udáváni za vzor, jak přežít po válce.
A vypadá to že kdo uteče tak vyhraje. A kam uteče? No přece do Evropy, tam je sice bída, ale není to tam ještě tak rozbité. A dá se tam napít. Třeba i z potoka.
<Umím rozdělat oheň bez sirek i zapalovače. Jenom jestli mi to bude něco platné.
Platit dluhy nemusí ti, kteří nic nemají. Nemají z čeho. Leda by něco vzali věřiteli. Třeba integritu.
Dva zapalovače (zřejmě prázdné) na kamínek se povalovaly na chodníku. Z Penny zmizely vitamínové tablety. Hrách odtamtud zmizel před půl rokem.
Potřebuješ ho házet na zeď? 😀😀
Pořád by to bylo levnější, než házet v Bruselu perly před parlament…
Bez nafty se žít dá. Naši předci by o tom mohli dlouhosáhle vyprávět.
Že bych se k tomu chtěl vrátit? Ne,ne,ne.
Bez nafty se žít dá ——- jenom bude muset umřít cca 80-95% populace. Pak už to půjde, blbě, ale pujde
překračování červených čar
… tak samozřejmě, že -dřív nebo později- udělají zvířata úplně všechno, včetně vybombardování přehrad, odsolovacích zařízení (i když zrovna těchle írán zase až tolik nemá), atomový elektrárny, jestli si troufnou s těma přisunutejma B52 tak kobercový nálety na města a nejspíš i shození atomovky na teherán i jinam.
mysleli jste si snad někdo, že ne?
Myslím si (pořád), že ne. Hodně sebevrahů na poslední chvíli couvne a na tu stoličku nevyleze.
Nebo vyleze, ale pak si sundá ten provaz s krku a sleze, na zem.
To není nepovedená sebevražda, to je sebezáchovný reflex.
To si kedysi Jano z Važca povedal že načo taký mrcha život, žena hádavá, detiská zlé, neúroda na roličke, dlhy, hypotéka na chalupe, nuž rozhodol sa s tým skoncovať. Prehodil povraz cez drevo pod strechou, odkopol stoličku, lenže stará červivá hrada povolila a on sa ocitol zadkom v prachu na zemi. „No toto“, poťažkal si, „pre hlúpô obesenie by čuovek aj zabiv“.
.. jako když FR+UK vymejšlejí, jak tu atomovku na UA dostat, třeba. sice tvrdí, že poté, co se to rozmazalo v novinách, toho nechaly, ale .. kdo by věřil koze?
Pokud na Rusko hodí atomovku od UK, tak doufám, že jim ten ostrov Rusko potopí! Zla od nich už bylo dost!
BTW (zcela OT): sebevražda oběšením, provedená tak, že sestoupíte ze stoličky (short drop), je jedna z těch nejhnusnějších věcí, co může člověk sám sobě udělat. nebo jiným. ani to nemusí bejt reflex, stačí trocha představivosti.
Victor Hugo někde napsal, že oběšení je sladká smrt. Myslel patrně na agonickou ejakulaci oběšenců.
jo, zvenku to tak může vypadat …
Není tak vzácné, že si to pánové dělají za účelem sexuálního vzrušení a uspokojení. Jen to nesmějí dotáhnout do konce. Což znamená, že to musí být jen zlehka. Rozhodně odnikud neskákat. To si rozdrtíte štítnou chrupavku a nazdar, už vás nezachráněj.
Semtam nějakej pán přitom zakalí, ale to ty ostatní neodradí. Údajně tak skončil třeba David Carradine.
Přiznám se, že přesně tohle mě docela děsí při pohledu na tu eskalaci …
joa: „červená čára“. to je něco, co nemůžou nechat bejt, jako když dítě nevydrží jenom tak koukat na misku bonbónů. znova: UA a všechny ty Putinovo červený čáry, který byly vždycky překročený max 10 minut poté, co je deklaroval. když řeknete, že bombardování atomový elektrárny je červená čára, tak ve chvíli, kdy to vaše prohlášení jde do kamer, rakety už jsou několik minut ve vzduchu.
nedeklarujte nikdy nikdo žádný červený čáry, zvířata to berou jako návod.
Přesně. Potvrzeno vlastním životem.
Ke všem ostatním argumentům bych dodal počet šiítů v různých státech KoZa. Většina z nich by po atomovém úderu na Írán spustila ostrý džihád.
… skoro by tak člověka napadlo … ale ne, radši nic…
Když slimáci dostanou jen trochu rozumu – nebo velení používající namísto elektronické komunikace obálky – tak v jedné chvíli zaútočí na kritické a prakticky nebránitelné cíle. Kdopak se povalí na jadernou elektrárnu, dobře střeženou. Ukrást – pujčit si – podříznout na parkovišti řidiče – náklaďáku a vrazit do jedné nohy VN sloupu. Letí spolehlivě k zemi a strhne i sousední. Nové skladem nejsou. Udělat to na 15 – 20 místech najednou a škody z blackoutu nezměrné. Kdepak si obstarávat rachejtle, přičemž je většinou chytí. Metoda Hepnarová funguje dobře 😀 3 svařené kusy kolejnice za zatáčkou na hlavišti koleje – inženýr Lopatěv za tu metodu vykolejování dostal v 1944 Stalinovu cenu – a Prndolíno letiii… Atd. atd. Naše infrastruktura má celou řadu takových lehce zranitelných míst, kterých efekt v podstatě obejde nutnost útočit na ty chráněná.
Možná. Ale jak Olga skončila ?
Cení zuby mezi poslanci za slušný plat.