Tak nám na Ukrajině zavřeli Andrije Jermaka do vyšetřovací vazby, protože už se na něj posbíralo dost důkazů, že kradl jak straka. Jedni analytici si to vyvětlují tak, že Spojené státy prostě tlačí na Zelenského kliku, aby odevzdala Donbas a uzavřela mír s Ruskem, aby se zase dalo pořádně obchodovat, druzí analytici to vydávají za důkaz, že Ukrajina skvěle bojuje proti korupci a je možné jí tedy nasypat další miliardy peněz, protože ty, co dostala před měsícem, ty už jsou fuč. Třetí analytici v České televizi mlčí a snaží se tvářit, že se nic nestalo, aby nedostali od stále naštvanějších občanů po pysku.
Já toto zákulisí hodnotit nebudu. Od chvíle, kdy proti Zelenskému za válečného stavu „spontánně protestovala“ celá Ukrajina, protože chtěl novým zákonem vykastrovat protikorupční úřad NABU, řízený Američany, si prostě myslím svoje. Detaily celého případu rozebírá celá řada blogerů i médií na Alternativě, takže je zbytečné, abych opakoval že jde o jisté pěkné nemovitosti u Kyjeva na té nejlukrativnější adrese.
Já bych chtěl podotknout něco jiného. Jít po Jermakovi, to je o hubu. Na dnešní Ukrajině, kde se střílí i krade asi nejvíc na světě, se pustit do zápasu se Zelenského pravou rukou, která vás umí nechat zmizet, než řeknete: „Stěpan Bandera,“ to už za sebou musíte mít hodně moci i krytí a vaši ženušku a dětičky musejí hlídat hodně kvalitní bodygárdi. Že se našeli prokurátoři i soudci, kteří do toho šli, to znamená, že se mocenské poměry v zemi budou brzy měnit. Je úplně jedno, jestli Jermakovi něco dokážou nebo nedokážou, už jen to, že ho zabásli, je signál jako hrom.
Lidé jako Jermak se navíc soudu prakticky nikdy nedožijí. Příliš toho vědí a mohou příliš mnoho lidí stáhnout sebou. Vzpomeňte si na Dozimetr a jeho podezřelá úmrtí. Na Ukrajině si podobné praktiky umocněte na desátou. Ve Spojených státech také Epstein „spáchal sebevraždu“ a kamera střežící celu měla poruchu. Všichni tihle mocní Richeliuové se nakonec dostanou do postavení, kdy po nich jdou jejich nepřátelé, aby je dostali a jdou po nich i jejich bývalí přátelé, aby nic nevyzradili. Proto bych si myslel, že Jermak nejspíš brzy velmi nešťastně uklouzne na schodech a zlomí si vaz. Je to nejjednodušší řešení.
Ať to ale dopadne jakkoliv, ukazuje to, jak moc se svět posunul a narativy otočily.
Ve stejné době se Donald Trump snaží v Číně uhrát alespoň remízu. Přivezl tam podnikatelskou delegaci těch opravdu největších, Elonem Muskem počínaje a Larrym Finkem z Blackrocku konče. Výprava velkolepá, ale poněkud prázdná. Chybí vítězství nad Íránem. Chybí kontrola nad Hormuzem. Pro velmocenský poker chybí trumfy. Výstupem tak není čínská pokora, ale čínské varování. Výstupem není souhlas, ale licitování.
Sitting Ping navíc Trumpa nepřivítal na letišti. Pocty byly, ceremoniál byl, pod schůdky stály vysoké šarže, ale nikoliv ta nejvyšší. Byznys? Možná. Geostrategické otázky? Ano. Přátelství? Ne! Můžeme se dohodnout, ale věřit vám nikdy nebudeme. To nejdůležitější zaznělo od Trumpa vlastně už před odletem. Řekl, že Spojené státy a Čína jsou supervelmoci. Možná to bylo mimoděk, ale uznal Čínu za sobě rovnou.
V poslední době jsme si mohli přečíst opět celou řadu kvalitních analýz, že Trump chce od Číny nákup sóji a tlak na Írán, jednak kvůli jadernému programu a jednak, aby upustil od vybírání poplatku za proplutí Hormuzem, protože to příliš vypadá jako americká prohra. Mluvilo se hodně o clech a technologiích, ale nikde jsem se nedočetl, co mohou Spojené státy nabídnout Číně… kromě hromady dolarů, které si natiskli a které jsou stále méně rezervní měnou světa.
Co mají Spojené státy a Čína to nemá? Vlastně jen ten Tchajwan. Svým způsobem je to poslední hodnota, kterou by mohl Donald zaplatit čínské ústupky. Nic jiného už není. Každé americké ropné omezení dopadne víc na americké spojence v regionu než na Čínu. Když si to tak vezmu, poprvé za posledních osmdesát let hrají Spojené státy s někým velmocenský poker bez žolíků. Nemají je. Prošustrovali je na Ukrajině i v Perském zálivu. Museli je vyložit o jednu hru dřív.
Ať Trumpova návštěva v Číně dopadne jakkoliv, ukazuje to, jak moc se svět posunul a narativy otočily.
V té stejné době u nás Sněmovna odhlasovala, že v Brně sudetské Lančmíty nechceme. Opozice kromě Petra Pavla dostala druhého lídra, kterým je Bernd Posselt. Ten rozhodnutí sněmovny označil za karikaturu parlamentarismu, čímž opět šťouchnul do českého vosího hnízda a přesvědčil další lidi, aby příští víkend přijeli do Brna a dali najevo, co si myslí o revizionistickém spolku založeném nacisty a kolaboranty.
Najednou se ukazuje, že to tisícileté žití vedle Germánů máme v DNA jako dlouhou sérii špatných vzpomínek, nikoliv těch dobrých. Najednou se nám naše politika pěkně rozděluje na německé vítače a německé odmítače. Prostě tak, jak to u nás bylo už za Přemyslovců, Lucemburků, Habburků, Masaryků, Henleinů, Havlů, Uhdeů i Zdechovských. A já si dovoluji konstatovat, že český národ dneska ještě existuje jen proto, že proněmečtí vítači u nás nikdy zcela nevyhráli. Kdyby vyhráli, skončili bychom jako Lužičtí Srbové.
Sudetendojče Lančmítšaft probudil v národě něco, do už dlouho spalo, protože jsme si moc nemohli vyskakovat. Probudil vzpomínky, které už se neměly vrátit. Probudil odpor, který byl téměř uchlácholen. Třicetiletá práce redaktorů České televize, Karla Schwarzenberga, Václava Havla a Jiřího Padevěta je v prachu. Internety jsou najednou plné Kounicových kolejí, nacistických pochodů smrti, událostí v Habartově a vysídlování Čechů do vnitrozemí. Najednou je to všechno zpět a čím zuřivěji se tomu Hollanové snaží bránit, tím horší si to dělají.
Vlastně bychom Posseltovi i tomu spolku Meeting Brno měli poděkovat. Už jsme skoro uvěřili, že Němci jsou hodní. Už jsme skoro uvěřili, že to s námi myslí dobře. Za posledních čtrnáct dní nám dokázali, že to s námi myslí asi tak stejně jako to mysleli s Putinem a Minskými dohodami.
Ať ten sjezd v Brně příští víkend dopadne jakkoliv, ukáže se, že i u nás se kolo dějin pootočilo a narativy se posunuly…
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Pro odlehceni: Posselt do Brna neprijede. SdL nestihla vyridit prepravu nadmerneho nakladu do Brna.
Tak může jet v nákladním vagonu – aspoň by viděl, jak cestovali lidi do koncentračních táborů.
A co takový ten náklaďák s uzavřenou skříní bez oken s výfukem dovnitř?
To by bylo stylové, dobové, žádná chyba!
Re: AN
Jakože projížďka ve veteránském vozidle s názornou ukázkou válečných zvyklostí a obyčejů?
Tak to by šlo, to by se mi líbilo. Klidně zaskočím na místě řidiče. Mám noty i na autobus, takže počet vezoucích se výletníků nad číslo 8 pro mne není žádný problém.
https://www.youtube.com/watch?v=2gHjW8TRQZo
Pamatujete? Dnes by to byl zlocin.
Zdá se, že teprve dnes má ten reklamní klip tu správnou pointu.
Kdyby to dnes vysílala ČT, změním svůj současný názor na ni *)
—
*) Vybombardovat!
Nákladních vagónů je spousta typů. Ve vámi zmíněném případě jde o vozy na přepravu dobytka, tzv. prasečáky …
A M44, pokud vím, komunisti v nich nepřepravovali vězně, ale cvičence na spartakiádu. Sám jsem to zažil …
To je dobře, ještě by strhli váhy na dálnici 😀
Jestli je to někde v hloubi diskuse, tak se omlouvám. Odkaz na pana Pokorného a jeho nový blog k tématu…
https://blog.idnes.cz/ladislavpokorny/landsmannschaft-je-ochoten-se-s-cechy-smirit-podporte-brnensky-sjezd-nic-se-vam-nestane.Bg26050515
Češi byli na Němce mnohem hodnější než naopak, a to zcela nezaslouženě. Ty odsuny byly i z důvodu, aby se zamezilo hromadným mstám atd.
Ale! Za dobrotu na žebrotu, dobře nám tak, když jsme hodní debilové, pravý otrocký materiál vhodný k zneužití a ojebání.
Kdyby naši předci byli více jako Džugašvili a méně jako Mirek Dušín, možná jsme dnes řešili méně problémů a museli snášet méně utrpení.
Dobrota patří do knihách o světcích a do pohádek, v reálném světě se dobro v takovýchto případech vždy otočí a filozofické kecy Opelichanýho Kocoura na tom nic nezmění. Stačí pozorovat dějiny a mít kus mozku a kus životní zkušenosti.
odsun němců po válce byl faktickou a velmi velkorysou KOLEKTIVNÍ AMNESTIÍ
To je trochu přehnané, ale pro mnohé z nich ano. Co vím z krajů, kde žili mí prarodiče (Karlovarsko, Litoměřicko), absolutní většina Němců byla s odchodem smířená, provinění svého národa chápali, jenom se báli sovětské zóny. V malé, původně napůl smíšené vesničce na Litoměřicku si dávali Němci některé své věci do úschovy k Čechům..
za vlastizradu, spiknutí (s Hitlerem) za účelem rozpoutání agresívní války (Norimberský tribunál) by bylo 10-25 let nebo provaz – 90% dospělých sudeťáků
velká řada z nich sloužila v SS a gestapu, velmi vysoké procento v NSDAP – vše dobrovolná účast na rozpoutání agresívní války, válečných zločinech a zločinech proti lidskosti – po právu by bylo 10-25 let, pro řadu provaz
(jasně v Norimberském pseudo-soudu/šou by dostali jen rok, dva, když svině jako Speer mohl dostat jenom 25 let)
takže šlo o velmi velkorysou kolektivní amnestii
Naprosto přesně.
elsky – není. Víte, oni ti odsunutí „ubožáci“ tam už měli přichystaná bydlení, celé nové domky, komplet s vybavením. Ode mamčiny kamarádky maminka tam měla dceru s rodinou, ta posílala fotky jak se mají. ten její manžel by němčour a tak celá rodina … njn, prostě špatně se tam neměli. Nesměli sice sem, ale taky se o mamku nemuseli starat a my získali babíčku. Takže tak, on tam dostal dobrou práci, odpovídající profesi a ona byla žena v domácnosti. MOc se o tom nezmi’novalo, ale měli se podstatně líp než u nás po výálce, když se všechno rozmlácené muselo budovat. Tak je zas až tak nelitujte.
Emo- vidím, že nepíšete v žádném zlém úmyslu ani afektu, ale souhlasit s Vámi nemůžu. Na naše sudeťáky v poválečných letech nebyl nikdo v Německu zvědavý, místní měli svých starostí dost.
Většina z těch našich tam po příchodu dřela bídu- minimálně prvních pět let. Příkladem může být rodina strýce mého otce. Byla odsunuta do sovětské zóny, do prostoru poblíž Lipska. Do Čech pak psali zoufalé dopisy s žádostmi o materiální pomoc.
To nic nemění na tom, že v kontextu toho, co před tím Němci rozpoutali a co chystali i pro náš národ, si neměli a nemají naši sudeťáci na co stěžovat.
prosím Vás, jak to víte. No a že dederoni na tom byli stejně jako my tak to je jasné. Nesmíte si je plést se sudetáky. navíc přes dederonii šla fronta, kdešto Mnichov byl v pohodě a od tamtud taky ta bečka je.
UJá byla v Drážďanech poprvé v 67, no bylo to tam furt ještě ouvej, ale stavělo se docela dost velkým fofrem. Bylo ještě hodně poznat, že tudy šla fronta. A stavěky se tam nejdřív fabriky a dost velkým fofre, na všechno domácně potřebné, aby lidi měli kde byd let a taky se zařizivat. taky ruská pomoc při obnově byla dost vidětř. ju a neměli tolik peněz, protože většina peněz šla jižní ceswtou. ne dederonií.
Dederoni na tom byli líp, co se týče spotřebního zboží, pamatuji na nákupní zájezdy, spodní prádlo na ženské, tam bylo jak z Tuzexu a boty, moc se jich ale převézt nedalo pak taky mandle a oříšky před Vánoci, tady jen náhodou nebo pod pultem, tam normálně
👇
A u nás zas Němci si přichystali velmi důmyslné skrýše plné zbraní, trvanlivého jídla, oblečení a dalších potřebných věcí.
Z toho usuzuji, že si mysleli, že se brzo vrátí. A to nebyly malé tajné skrýše.
chtěli se usmířit 😉
Spíš Čechy usmířit s tou municí a výbušninami. Poté už by měli fakt klid a mír.
Kolik je optimální si nakrást v milionech tolarů, aby se z člověka nestal kluzak schodowy ? Ptám se pro kamarádku.
Ono jde taky o to jak velká je to příležitost a jak velká je to částka. Potom charaktery tají jak loňský sníh.
https://degener.cz/krade-se-no-a/
Cesi sou grunt prasata, vratte fsecko! nic neumej jenom si furt stezujou!
Projev íránského ministra zahraničí na zasedání BRICS v Indii (v mejnstrýmu západu to jistě nebude):
Každému slušnému člověku — bez ohledu na náboženství, etnicitu, národnost, rasu či jakékoli jiné rozlišení;
Muslimům, Židům, křesťanům, sikhům, hinduistům, buddhistům a všem ostatním věřícím;
A také těm, kteří se nehlásí k žádnému formálnímu náboženství, ale hluboce ctí univerzální hodnoty míru, spravedlnosti a lidské důstojnosti:
USA a Izrael zahájily tuto útočnou válku 28. února 2026, podruhé během méně než jednoho roku, zatímco Írán a USA vedly diplomatická jednání.
Nejde pouze o válku o území, zdroje či geopolitiku. Je to válka, která určí samotný význam pojmů „dobro“ a „zlo“ v naší době i pro budoucnost.
To, co bylo rozpoutáno proti našemu mírumilovnému národu, není jen další konflikt. Na jedné straně stojí ti, kteří s potěšením porušují každé pravidlo vedení války i základní lidskou slušnost; ti, kteří vraždí pro zábavu, zabíjejí děti, aby trýznili jejich rodiny, a odpalují své nejnovější rakety na ženské sportovní haly jen proto, aby otestovali jejich ničivou sílu.
Je to válka mezi těmi, kteří se chlubí torpédováním neozbrojených plavidel „pro větší zábavu“, a těmi, kteří vynakládají mimořádné úsilí na ochranu nevinných životů.
Je to válka mezi profesionálními lháři, kteří si vymýšlejí ospravedlnění zvěrstev, a hrdými lidmi, kteří brání svou vlast a lidskou důstojnost a spoléhají výhradně na vlastní sílu a odhodlání.
Je to válka mezi těmi, jejichž rozhodnutí jsou poznamenána morálním selháním, a těmi, kteří jednají s čistým svědomím.
Je to rozhodující zápas o budoucnost lidstva. Rozhodne, zda těžce vydobyté výdobytky civilizace — lidská práva, právní stát a základní morálka — přežijí, nebo budou smeteny.
Musíme si vybrat:
Přijmeme svět ovládaný moderními otrokáři — arogantními, panovačnými a nikomu se nezodpovídajícími — kteří vládnou prostřednictvím nátlaku, lží a vydírání?
Nebo se postavíme za svět založený na respektu, spravedlnosti, míru a lidské důstojnosti?
Svědomí lidstva ještě není mrtvé. Ale v dobách, jako je tato, znamená mlčení spoluvinu se zlem.
Odmítáte-li cestu barbarství a nadvlády, najděte v sobě morální odvahu promluvit, jednat a postavit se na správnou stranu dějin — dříve než se svět propadne do propasti bezpráví a podrobení.
Volba je na vás. A dějiny si ji zapamatují.
Na webu Drigon.blog na webpressu je článek s názvem Souvislosti strachu o Jermakovi a jeho kauci.
Jde o úvahu psanou jako by z pohledu z budoucnosti.
Doporučuji přečíst (odkaz mi nejde vložit, proto to dávám takto).
Neustále omýlaný nonsense:
Jak vlastně dopadli ti „Lužičtí Srbové“? Nesmí mluvit rodným jazykem, chtějí být raději kolonií, nebo snad „srbské“ (nebo české) platy? A byl se jich už někdo zeptat „jak dopadli a co chtějí“?
No, drtiva vetsina jich na primou otazku odpovi „Was?“
Asi tak ako Slovaci v Polsku, pripadne Madarsku. Boli asimilovani, par ostrovcekov este existuje ale to je tak vsetko.
Emočni kotel tady vře a bublá. Co kdo píše už ale málokdo čte ale ještě méně lidí to pochopí.
Jenže jsem udělal jednu chybu. Nenávist sice často plodí nenávist, ale někdy jenom smutné pobavení.
Myši jen hlasitě piští, co by udělaly kocourovi, kdyby mohly. Místo toho, aby si pořádně přečetly, co píše.
„Jestliže se člověk hádá s blbcem víc jak půl minuty, hádají se už dva blbci.“ (Jan Werich)
Mozna byste mohl zvazit, jestli zpusob jakym zadonite o pozornost je ten spravny.
Třeba zkouší na diskuzi diskutovat. Nepochopitelné.
Jinými slovy:
Rudé české myši hlasitě piští, co by udělaly germánskému kocourovi, kdyby mohly. Kocourovi, kterého z jeho rajónu dočasně zahnal velký asijský pes z východu. Místo toho, aby si konečně uvědomily, že jsou opět na jídelním lístku toho kocoura a raději zalezly do svých děr. Neboť zlý pes asijského plemene má nyní na východě úplně jiné starosti a na nějaké české myši hází zvysoka svůj bobek.
maju cakat az ten kocur si povie, ze teraz to dokonci (a aspon teoreticky rozmyslali ako sa tomu vyhnut)? to fakt?
Kromě toho, že ta vaše analogie belhá na všech osm nohou, má jeden „drobný“ problém. Rusové vědí, že si nemohou dovolit nechat Německo opět vojensky posílit do předválečné podoby. A to i v případě, že by je už ostatní státy mezi nimi a Německem nijak nezajímaly.
Starý Kocoure, já to nevidím jako Vy, nevidím v článku nenávist, ani v reakcích na něj – možná tu jsou nějaké výjimky, které unikly mé pozornosti. Ale netolerance k jinému názoru tu je, což je určitě chyba. Dokud tu budu, budu hájit právo Vaše i kohokoliv jiného, aby se mohl svobodně vyjádřit.
Když ale píšete, že jste na nenávist čekal a vyprovokoval ji, pak zjevně nechápu Váš motiv. Když píšete své kontroverzní názory, které se tu nesetkávají s pochopením, myslela bych si, že tak bojujete za svou verzi pravdy. Ale v zájmu toho by bylo, abyste našel nějaké porozumění – a ne, abyste to porozumění sám programově sabotoval.
Amen
👍
Milá Středo (Wednesday):
Nepsal jsem svou poznámku z důvodu, abych někoho provokoval k osobním útokům. Ale po prvních několika reakcích, všechny na jedno brdo, jsem pochopil, že to pro některé byla příležitost si „ulevit“. Pak už nemělo (a nemá) cenu něco podotýkat. Nemyslím si, že je důležité, aby můj názor někdo respektoval, ale vím, že by bylo chyba na ty „milé „odpovědi nějak reagovat. Když vidím, jak se mě několik jedinců snaží vyprovokovat, tak vidím, že moje tučná věta o genezi nenávisti zasáhla, byť nečekaně svůj cíl. Mít jiný názor než to ti „diskutéři“ se tady asi nesmí. Ale zapojit se do štěkotu ratlíků nechci a k ničemu to není.Někří skuteční diskutéři se tu už přestali objevovat a zmizím nakonec i já.
Pozn.: Nemám přístup do administrace tohoto blogu a ani o to nestojím, ale tuším, že těch nicků je daleko víc než reálných osob. Multiidentita. Ale je (mi) to jedno. Je to jejich smysl života, ne můj.
A je to Vidlákův blog a ne můj.
Nálet trollů jsem před léty zažil na svém blogu a nakonec jsem musel zavést „administrovaný“ přístup. Neměl jsem čas denně „uklízet“ a odpuzovalo mi to nejen diskutéry, ale i čtenáře. Pořád mám návštěvnost mezi 400 – 800 přístupů za den. Ne na jeden aktuální článeček, ale i na spoustu starších.
Těší mě to, ale nijak to nepřeceňuji. Mám totiž svoji práci, kterou mám rád a kterou prý docela dobře umím a kocoura Punťu, se kterým se máme rádi vzájemně. Žena mi umřela skoro před rokem, tři týdny před „zlatou svatbou“ a celoživotní kamarád před dvěma měsíci – znali jsme se nepřetržitě od roku 1959. Mívám občas pocity Eleny Makropuli. Co tu k sakru ještě dělám…
Je dobré, pokud to jde, pracovat i v důchodu, myslím, že to brání sebestřednosti i „blbé náladě“ ze které pak pramení snaha někomu „vynadat“. Těch pár tisíc měsíčně k důchodu ale taky není k zahození.
😺
Milý Kocoure, děkuji za hezké oslovení. Po chvilkách jsem o tom ještě v práci přemýšlela – myslím si, že „nenávist“ je moc silný a přehnaný termín. Když někoho štvu, se*u ho, jdu mu na nervy, ještě to není nenávist. Prostě mu já, nebo to co dělám, jen nezapadáme do jeho obrazu světa. To jenom my, citliví lidé, to tak přehnaně vnímáme – to nepřijetí od ostatních nás bolí. A tak to různě skrýváme, kamuflujeme nebo nálepkujeme, v sobě to zamlouváme a snažíme se té bolesti vyhnout.
Ale zase, ty kontroverzní názory jsou důležité, i když je ostatní nesdílí a nesklízíme za ně vděk. Prostě, když nic jiného, aspoň mapují a osvětlují to nepoznané Universum, jako nějaké lucerničky a ukazují, jak je (také) možné různé věci vidět.
Ještě bych podotkla – když někteří můj nick překládáte do češtiny – že jsem si jej nezvolila v angličtině z nějaké touhy po světovosti nebo z neúcty k mateřštině, ale kvůli své povahové podobnosti s tou seriálovou a filmovou postavičkou. Chtěla jsem prostě zažít podobné věci jako ona, zjistit, jak se u toho budu cítit a tak sebe líp poznat. (Trocha provokování k tomu patří – a možná i proto Vás líp chápu). Asi to byla šťastná volba, protože stále s překvapením zjišťuju, jak moc hluboko to jde…
Spousta cizích názorů mi nesedí, jejich mluvčí taky ne, ale nemám tendenci je napadat – prostě mají jiný názor. Kdybych měl zesměšňovat nositele takového názoru, asi bych byl k nerozenání od trolla.
Živím se (přiživuji se) výrobou audioreklam do rádií i jinam. A tam, při „procesu tvorby“ jsou střety nevyhnutelné. A můžu potvrdit, že jednak zlepší výsledek (jako každá jiná záporná zpětná vazba), jednak nenaruší vztahy mezi jednotlivými profesemi. Zákazníky, kreativci, herci – a třeba mnou.
Blog (i ten můj) je pro mě jen odreagování a proto jsem „nezničitelný“, prostě z nepříjemného prostředí odejdu, aniž by mi to nějak zvedlo adrenalín nebo pokazilo sebevědomí.
😺
No, o tom brnenskem srazu zde bylo napsano jiz mnoho, tedy se strucne pripojim.
1) Diky Klausove privatizaci jsme nejprve cizakum rozprodali statni majetek.
2) Pak jsme s nadsenim vlezli do Evropske Unie.
3) Tyto dva zasadni kroky zcela znicily nasi samostatnost. Hmotnou i politickou.
4) A nyni se branime nejake slezine v Brne.
To jsme proste my v Cesku, velke prusery projdou v klidu a kvuli blbosti rveme a demonstrujeme.
Podle některých zdrojů hlasoval Berndt Posselt v europarlamentu proti vstupu ČR do EU.
V tom se s Posseltem shoduji, taky jsem v referendu hlasoval proti.
Landsmančaft naplňuje skutkovou podstatu trestného činu propagace hnutí směřujících k potlačení práv a svobod člověka, což je trestný čin.
Ano. Viz:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Senatorka-Hamplova-Posseltova-cinnost-je-na-paragraf-Policie-by-mela-zacit-konat-791370
A nekoná. Už ta stylizovaná Posseltova vizáž je trestná. Uvidíme, v jakém oděvu přijede.
Motýlí křídla 15 května, 2026 (13:19) Maik z vidlákova 15 května, 2026 (14:00)
Pani senatorka a nakonec i drtiva vetsina zdejsich diskutujicich, vy vsichni se povazujete za demokraty. Ale jak jiz jsem zde jednou psal … v pripade tech sudetaku nebo i toho brnenskyho spolku, co je sem pozval, mate vsichni s demokracii velke problemy. Pani senatorka dokonce cosi hleda v trestnim zakone … chova se jako typicky totalitni politik. Jiste, ucel sveti prostredky. Demokracie a svoboda lidu, ty svatosti dnesni hloupe spolecnosti, jsou ji i vam najednou cizi.
Ja osobne jsem ostre proti tomu setkani v Brne, ale ja si to mohu dovolit. Demokratem jsem byl deset let po sametu 89, ale kdyz jsme vlezli do NATO a do EU, dokonale me to demonadseni preslo. Demokracii a svobodu cloveka povazuji za katastrofu, ktera na zapade naposledy zrodila nemecky fasismus, Hitlera a spol. a druhou svetovou valku. A ta treti se diky demokracii a svobode zapadniho hloupeho lidu prave chysta.
Pche, všechny zmiňované události jsou jen pouhým pšoukem ve srovnání s tím, co nastane dnes, 15.5.2026 ve 14 hodin 23 minut newyorkského času. Podle proroctví Wolfa Messinga dnes za pár hodin zbankrotuje banka, která nese jméno jednoho z otců zakladatelů USA. Poté bude následovat řetězová reakce. FED se pokusí vytisknout biliony dolarů, ale to jen urychlí krach. Předvídané následky jsou že Amerika se ponoří do chaosu, začnou nepokoje, krádeže, rozpad země na jednotlivé státy… Takže nakoupit lančmíty, rybičky, lečo a nudle. A modlit se, chásko bezvěrců!
Při takové předvídavosti máte obrovskou výhodu – při průjmu stihnete doběhnout na záchod. Co by za to mnozí dali.
tak teoreticky sa to moze stat, aj ked znacne pochybujem ze sa to stane presne v tom case…..a dost sa mi ani nezda, ze by teraz nedokazal FED zachranit banku…..jedine ze by to bola nejaka naozaj kriticka JPM apod. Lenze v tom pripade sa o krachu ani nesustne v novinach…….mozno s odstupom par rokov. Zatial este nikto nema realnu paku na americky financny system…….ale je pravda ze sa im stazuje situacia
😀
¨henleinovci chtějí vaše dobro
když nebudete existovat, nebudete mít už žádné problémy + to razantně sníží uhlíkovou stopu
ale vám není nic dobré, českej slovanskej proruskej untrmenši!
Vidláku, pořád dobrý?
jak kdybych slyšel tu menší půlku sněmovny ☻
henleinovci chtějí vaše dobro.
Nenechte si ho vzít.
🙂
Potlachy sudeťáků to ve 30. letech začalo, pokračovalo rozbitím republiky a vyhnáním a vraždami Čechů, skončilo zničenou Evropou a 50 miliony mrtvých.
Vidlák zmínil, že Trump nemá pro jednání v Číně už žádné silné téma vyjma Tchajwanu. A také, že USD ustupuje z pozice světové rezervní měny. Ten ústup je měřitelný, činí zhruba 2% ročně, nyní je na hodnotě asi 37%. Přesné číslo není důležité, jen přibližné postačí. Ale jakmile se dostanou pod určitou hodnotu, pokles bude jen 1% ročně. Hranice bude někde mezi 20 – 30%. Takže USD s námi jako světová rezervní měna bude ještě dlouho.
Co je pro USA ovšem horší, je fakt, že díky tomu poklesu obchodování v USD klesá i potřeba nákupu měny. USD to krátkodobě pomáhá jako devalvace, ale poškozuje to jejich schopnost financovat rozpočtové schodky. Brzy budou muset šetřit, a asi začnou na různých grantech a neziskovkách. Skončil Pax Britannica, skončí i Pax Americana. I EU už odpočítává konec své existence, a každým dalším nápadem z Bruselu ten konec jen přibližuje.
Sudetosněm rozbije klidnou hladinu vztahů mezi Čechy a Němci.
„Nebyl to od počátku jasný úmysl?“
Odpověď je jasná.
Byl.
Nejlepší strategií od těch, co se sudetosjezdem v Brně mají problém, by bylo ho vymlčet. To ale není proveditelné. Progresivní méédia jsou na straně pořadatelů sudetosjezdu a odpůrci na výzvu k souboji nevydrží nereagovat.
Okamůra mohl také brzdit. Mělo se vydat max. prohlášení, že konání sudetosjezdu v Brně je „nešťastné“. A nebavit se s nimi.
Stav ukazuje, že z toho bude hrozná bramboračka a nic pozitivního to nepřinese.
Zajímavá myšlenka..
Je fakt, že D jde rychle dolů a za pár let bude na huntě, pokud tedy nezačne válku. O vlivu imigrace nemá cenu mluvit. Takže je možná na čase otevřít overtonovo oko, že D jsou naši nepřátelé a podívat se po přátelích někde jinde v okolí. Je to sice na dlouho, ale raději ted než později.
ked ono je to dvojsecne……ohladom Landsmanschaftu funguje aj opacna reakcia….ved im to vlastne nevadilo…..takze preco nie?? Ako pisu ini, asi najdolezitejsie je, aby sa jednak pripominala minulost aj mladym (pretoze to najneskor za par rokov zopakuju cele) a jednak aby sa upozornilo, kto boli ti, co to propagovali, podpisali, podporovali (z ceskych penazi). A obavam sa, ze nie, pokial ide o peniaze, ziadne vyhasnutie na nemeckej strane sa neda ocakavat…..mate pocit, ze Mertz len preto ze je vnukom, neprenasa hodnoty svojho deda na svoje deti?? myslite ze casom to u nich vyhasne pokial sa na to nebude upozornovat?? myslite ze Nemci prestanu vobec ten spolok podporovat? Kym bude Nemecko Nemeckom, tazko…..mozno ked bude kalifat…..lenze to sa da potom cakat, ze sa Nemci zacnu tlacit k vam ci nam
Němců je 80 milionů, krajanský spolek má cca 250.000 členů.
Posselt musí být šťastný, že ho Češi takhle zviditelnili.
250.000 lidí, kteří doufají v navrácení majetku nebo ve finanční odškodnění? To není málo, myslím.
nehovoriac o tom, ze tito ludia nie su chudobni….inak by im nesla domaca 5.kolona tak na ruku…..musia byt ochotni pustit gros len za nadej, ze snad….raz….casom
Ani jeden z nich v CSR nezil ani jeden se tady nenarodil. Tak vocode.
jdi do hsjzlu
Příčina a následek 3 zamyšlení, jak nás němečtí vnímali a proč se máme smířit zase jen my a kam to ustupování republiku dovede…
http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky2/vysidleni.htm
Odtud:
Prof. PhDr. Vojtěch Žampach, CSc.
1.6. – 7.7. 1945
1.
„Motto: Není možné žádat od zhanobených národů Evropy a světa, aby táhly přesnou dělící čáru mezi nacismem a německým lidem.
Thomas Mann
Téměř každý článek o revolučním vysídlení části brněnských občanů německé národnosti začíná myšlenkovou zkratkou: skončila válka a všichni, včetně Němců, vítali konec válečných strasti. Do toho 30. května vpadla rozběsněná lůza, kriminální živly a nejrůznější individua, která si potřebovala na poslední chvíli poopravit svůj kádrový profil, a tato zlotřilá spodina Němce vyhnala. Postiženým dodnes nebyla vyjádřena dostatečná satisfakce a poskytnuty žádoucí náhrady. Taková a podobná tří problémová klišé můžeme bez obtíží najít v nesčetných variantách v domácí i zahraniční literatuře a periodickém tisku. Některé ilustrace a doplňky jsou vskutku pozoruhodné.
Sudetenpost ze 7. 6.1985 soudí, že hlavni vina padá na tehdejšího československého prezidenta, němcežrouta (Deutschenhasser) Edvarda Beneše a jeho krvelačnou (blutdürstige) ženu Hanu. Metoda nikoliv nová: nejprve je třeba dosáhnout destrukce charakterů jednajících jednotlivců i kolektivit a pak lze proti nim vytáhnout s nejtěžšími rážemi politických omylů a nezodpovědností.
Rozbiti republiky v roce 1938 také začínalo skandalizováním prezidenta dr. Edvarda Beneše, spisovatele Karla Čapka anebo aktérů Osvobozeného divadla. Kromě silných slov chybí však vesměs argumenty. Pravda zbavená historických reálii vskutku hledá a nalézá cestu obtížně, zato snadněji sklouzává na scestí.
Cesta ke 30. květnu 1945 má hluboké historické kořeny a její počátek nelze hledat po skončeni bojů o Brno či v konci druhé světové války v Evropě. Podíváme-li se do německé literatury poslední čtvrtiny 19. století, např. do edice sdružení Alldeutscher Verrein, najdeme v ni téměř vše, co v pozdějších letech charakterizovalo velkoněmeckou imperiální politiku, a nikoliv náhodou právě v Německu vyšla na přelomu 19. a 20. století rozsáhlá literatura o rasách a rasových teoriích. Když Bismarck vyslovil známé úsloví o Čechách jako srdci Evropy, nechtěl Čechům lichotit, nýbrž formuloval tím směr a cíl předpokládané příští EXPANZE na delší časové údobí.
První konkrétní plody následovaly ihned po zřízení Československé republiky, jejíž zrození mluvčí německých nacionálů NIKDY neuznali, a některé kruhy to až dodnes považuji za největší Masarykův omyl. Bezprostředně v době převratu v roce 1918 koloval v Brně leták, vycházející z požadavku na zřízení národně uzavřených německých území.
Provázel to slovy: „Nechť si jsou Češi po svém spaseni ve své Čechii.
Z německých Čech, ze Sudetska a z jižní Moravy musejí však TITO drzí vetřelci ven!“ Takže vyhnáni Čechů bylo veřejně nastoleno, a aby nebylo pochyb kým, podepsali jako historického činitele „Deutsches Herrenvolk!“, čili německý panský národ.
Zanedlouho, už v roce 1920, vyšel v samostatné publikaci plán na vystěhování Čechů.
Vydal ji jakýsi pan Arthur Weitbiick, což bude nejpravděpodobněji krycí jméno, pod názvem Die tschechoslowakische Frage (Československá otázka) a vyšla v nakladatelství T,Weichera v Lipsku. Rozvíjí v ní úvahy o vystěhování Čechů na území západně od Rýna. Čechy z Moravy chtěl přemístit do východního Pruska. Jak titěrné byly proti tomu dosavadní formy rakouské germanizace, kdy děti veřejných zaměstnanců s naprostou samozřejmostí navštěvovaly německé školy a čeští učni i tovaryši německých živnostniků museli následovat spolkový život svého pana mistra.
Zánikem Rakousko-Uherska převzaly Československo definitivně do sféry svých zájmů berlínské tajné služby. Zanedlouho po vzniku republiky byl pro zločin vyzvědačství ve prospěch cizí moci stíhán dr. Alois Baeran, poslanec čs. parlamentu za Německou národní stranu (DNP), zvolený za brněnskou volební župu, a s nim byl porotním soudem v Praze 19. l. 1923 odsouzen ke třem letům těžkého žaláře i brněnský Němec Karl Schwabe, od propuštění z vězení, řečeno pozdějším termínem, hlavni berlínský disident v Brně.
Intriky proti suverenitě ČSR měly mezi brněnskými Němci mimořádně příznivou půdu.
O částečném rozsahu iredenty v Brně svědčí proces s exponenty tzv. Volkssportu u Krajského trestního soudu v Brně v srpnu – září 1932 pro organizaci výcviku podle formací SS a SA v Německu. Jiná skupina aktivních nacistů byla vzata do vazby v roce 1936 podle § 2 zák. na ochranu republiky. K soudnímu řízení však nedošlo, protože státní zastupitelství v Brně trestní stíhání zastavilo. Politickým motivem k tomuto rozhodnuli byla údajná snaha nenarušit probíhající jednáni mezi Henleinem a vládou.
Nejexponovanějšími zastánci velkoněmeckého plánu na sjednoceni Evropy pod německou hegemonií byl v Brně okruh ultranacionálů zformovaný kolem časopisu Der Aufbruch, v němž převládalo slovo K. Schwabeho. Toto volné sdruženi kritizovalo henleinovské hnutí pro jeho regionální a údajně nedůslednou podobu. Aufbruchkreis naproti tomu usiloval o začlenění celého Československa do smluvního systému s Německem a tak postupně s jeho okolními vasalskými státy o utvoření konstrukce velkoněmecké představy jednocené Evropy, později Hitlerem nazývané „novým evropským pořádkem“. Z tohoto hlediska Schwabe a jeho stoupenci také kritizovali v období mnichovské krize Berlin za to, že nedokázal ZLIKVIDOVAT Československo najednou a celé.
Po mnichovském diktátu vynaložil Schwabe veliké úsilí k tomu, aby přesvědčil vnitřní i mezinárodní rozhraničovací komisi v Berlíně o nezbytnosti zařadit do záboru také Brno. Za tím účelem měla být okupována železniční trať Břeclav-Brno a celý sídelní pás kolem ní a obdobně kolem silnic Mikulov-Brno a Znojmo-Brno. České vesnice podél železnice a v prostoru Moutnice-Rajhrad-Ivančice měly být vysídleny a kolonizovány německými rolníky z tzv. východních oblastí, např. z Banátu a Bessarábie. Podklady pro etnické změny v tomto území soustřeďovali studenti vídeňské univerzity. Vnitřní město Brno s průmyslem, peněžnictvím, obchodními, pojišťovacími a družstevními centrálami mělo připadnout do záboru. Zbývajícím českým předměstím doporučoval plán utvořeni zvláštní české správy. Mluví-li se tedy bezmála o 60 let později o ghetizaci etnik, nacionálnich čistkách apod., neměla by se historická poučení přehlížet.
Při německém odsunu v roce 1945 měly bezprostřední historické zkušenosti nemalou váhu při formováni brněnských protiněmeckých postojů.
Nemalý ohlas mezi velkoněmecky orientovanou politickou špičkou nacházel likvidační program SS-Sturnbannführera Ernsta Schollicha z Nového Jičína, zformulovaný roku 1939 a rozšířený mezi jeho vlivnými brněnskými stoupenci. Podobně jako oni náležel mezi přímé exponenty říšského finančního kapitálu a uměl ocenit význam české kvalifikované pracovní síly. Proto za hlavní metodu germanizace českých zemí považoval plánovité přemístění českého dělnictva do průmyslových oblastí v Německu, ovšem bez nároků na menšinová práva a utváření jakýchkoliv určitěji ohraničených českých kolektivit. Českou inteligenci a ty, kteří byli přímo spjati s československým státem, ze svých úvah vylučoval jako nevhodné. Uvolněný prostor měly ovládnout říšské hospodářské svazy a velké průmyslové firmy za souběžného přílivu německého elementu a paralelně probíhající likvidace všech zbytků české správy včetně protektorátních. Schollich to pregnantně vyjádřil hned v prvním odstavci svého memoranda: „Protektorátní hranice padnou nejpozději koncem války.
Češi si musí uvědomit, že jakákoliv jejich dílčí státnost bude plně odbourána.“
A ty „kmeny, drží sudetské dosud….
2.
„Prof. PhDr. Vojtěch Žampach, CSc.
Zanedlouho po obsazení dostalo Brněnsko konkrétní likvidační lekci. Okupanti pod záminkou rozšířeni výcvikového prostoru wehrmachtu přistoupili k vystěhování 32 vesnic na Vyškovsku.
S pravou nordickou lstí volili region vojenského prostoru tak, aby jižně směřoval k říšské hranici u Vojkovic a severně k Runářovu, ležícímu už také mimo protektorát. Časem by postačovalo několik málo lokálních retuší a spojnice trhající Moravu napůl by byla hotova. V exkurzu do dějin drastických etnických přesunů by bylo možné dále připomenout holocaust Židů a Cikánů, masové deportace do koncentračních táborů a dostaneme přibližný okruh faktorů, které formovaly vědomí všech válkou postižených lidí, nad nimiž jako Endlosung, termín, který se pro jeho zrůdnost ani nepřekládá, visel jasně vyjádřený ortel etnické likvidace.
Němci měli nevyčerpatelnou studnici destrukčních etnických teorií.
V době úsilí o začlenění Brna do pomnichovského záboru přišli se vskutku originální argumentací: Češi na Moravě vlastně nemají žádný větší význam, je jich tam pramálo a nemají žádné osobité rysy. Ze slovanských kmenů jsou mnohem významnější Moravští Slováci a Hanáci, jejichž politická orientace na dorozumění s říší je velice solidně vedena. Autoři této orientace měli bezpochyby na mysli činnost aktivistické Národopisné Moravy Jana Úprky a Strany zeleného hákového kříže na Prostějovsku a Kroměřížsku, vedené F. M. Mlčochem.
Nelze opomenout ani to, že domácí Němci, BEZ ohledu na pohlaví, povolání a náboženství PODLEHLI v rozhodující míře ideologii nacismu a napřeli své síly stejným směrem. Právě ONI představovali významnou, ne-li vůbec hlavní oporu okupačního systému v Čechácha na Moravě, bez níž by nepřítel nemohl tak obratně a dalekosáhle uplatňovat svou teroristickou diktaturu při souběžném využívání českého průmyslu a zemědělství pro válečné cíle Německa. Vůdce protistátního puče v Brně K. Schwabe se stal nejprve policejním prezidentem a v roce 1940 moravským zemským viceprezidentem. Funkce prezidenta přestala být obsazována s ohledem na brzký zánik Moravy jako správního celku. Přímí účastníci Schwabeho převratu, Oscar Judex a Wilhem Czerny, převzali na celou dobu okupace brněnskou radnici, první ve funkci vrchního starosty a druhý jako starosta. Dozorci ve věznici gestapa umístěné v Kounicových studentských kolejích byli vesměs domácí Němci, včetně vrchního dozorce Franze Duby, proslulého svými ukrutnými metodami mučení. Zpravodajský aparát brněnského gestapa spočíval na domácích soukmenovcich a všechny odrůdy správců (treuhánderů) nad zabaveným majetkem a představitelů nucených správ byli rovněž zdejšího původu. Funkce mistrů a dílovedoucích, pokud k tomu nezískali PRODEJNÉ kolaborantské duše, obsazovali ve válečně důležitém průmyslu domácí Němci, o ředitelských místech nemluvě.
Když v roce 1938-1939 bojovali nacisté za okamžitou okupaci Brna, poodhalili ve svých memorandech do Berlína mnohé ze svých názorů.
Za plnoprávné obyvatelstvo Brna považovali JEN Němce, protože podle jejich mínění představovali privilegovanou horní vrstvu, tzv. Oberschicht, v jejíž rukou je většina průmyslu, obchodu a bankovnictví i okolních zemědělských statků. České Brno, Unterschicht, měli pouze za společenství domovníků a služek bez valnějšího veřejného významu. Původci těchto představ rozhodně tím nechtěli vyjádřit, že se boj za národní emancipaci oněch utlačovaných ”domovníků a služek“ jednou neobejde bez narušení ekonomické moci privilegovaných a proč ta zbídačená a ponížená bezprávná vrstva bude jednou usilovat o své místo na slunci.
Česká nacionalita citlivě rezonovala na publikované likvidační programy i okupační teror a hledala odpovídající formy obrany. Na podzim 1939 začala mezi sebou navazovat odbojové kontakty brněnská intelektuální elita, představovaná především profesory brněnské univerzity, a začala přemítat o programu domácího národně osvobozeneckého boje. V nástinu svého programu považovala za primární cíl obnovení Československa ”v starých hranicích“. Řešení německo-českého vztahu postavila hned na druhé místo, daleko před vše ostatní. Namísto parafrázování dochovaného svědectví prof. Roberta Konečného posuďme sami, na jakém řešení se civilní složka zemského velení Obrany národa shodla a jak předvídala možné komplikace.
”Shodli jsme se na tom,“ píše prof. Konečný, ”že lidským způsobem, ale způsobem rozhodným budou vystěhováni od nás všichni Němci hned v prvních dnech, než bude mít mezinárodní politika kdy snad protestovat, a tu tak, aby naše zahraniční vláda nebyla nikterak tímto rozhodnutím dotčena a mohla s klidným svědomím říci, že tak rozhodl národ doma.“ Autory tohoto stanoviska jsou přední osobnosti Masarykovy univerzity a brněnského veřejného života, např. prof. PhDr. Jan Uher, prof.PhDr. Vladimír Groh, prof. PhDr. Vladimír Helfert, gymnazijní ředitel PhDr. Josef Kudela, prof. dr. František Koláček, generál Hudeček, prezident Nejvyššího soudu JUDr. Ferdinand Richter a mnozí jiní.
Nelze jim podsouvat, že by snad pod tíhou nacistického barbarství znecitlivěli vůči lidským právům a svobodám. Pravé naopak, odchováni klasickým pojetím občanské svrchovanosti a Masarykovým humanismem vzepřeli se světovému fašismu už v době, kdy teprve vyšlehly první plameny druhé světové války. Jejich námět s vysídlením se ukázal jako důvodný a v závěru války jeho princip převzala celá světová demokratická veřejnost i její politické reprezentace.
Nechtěli pomstu, nýbrž právo a spravedlnost uhájit pro všechny a natrvalo.“
3 Dál si lze číst v odkaze 1.
Každá smrt a utrpení je hrozné, válečné nehledí na nikoho, ale proč tolik německého obyvatelstva Československa podlehlo nacistické ideologii je klíčem ke smíření a tam mají ještě kus práce právě němečtí…
A pak:
Realita versus propaganda?
https://valecnehroby.mo.gov.cz/aktuality/brnensky-pochod-smrti
Okolo brněnského pochodu smrti panuje dodnes několik nejasností. Především není jisté, zda měli být Němci skutečně vyhnáni až do Rakouska, nebo jen vyvedeni z města a následně rozptýleni v okolních obcích za účelem nasazení na zemědělské práce. Spory se vedou i ohledně počtu obětí. Historik Vojtěch Žampach zdokumentoval, že během pochodu zemřeli tři lidé násilnou smrtí a dalších 455 v pohořelickém táboře. Některé německé zdroje však uvádějí až pět tisíc obětí, z nichž téměř polovina měla podle těchto tvrzení zemřít násilně. Seriózní výzkumy z posledních let odhadují celkový počet obětí na zhruba 1 700, přičemž více než tisíc jich mělo zemřít v Rakousku – zejména vyčerpáním a na následky epidemie úplavice.
Protože pokud hned po válce mají v „Chartě německých vyhnanců“ a dosud toto, pak se právě tito nesmířili s ničím. A co ti potomci, navazující na spolek Henleinovců a zakládajících i nacistů ?
„Ať národy světa pocítí svou spoluzodpovědnost za osud vyhnanců jako těch, kteří byli nejtíže zasaženi utrpením naši doby. Ať národy světa jednají tak, jak to jejich křesťanským povinnostem a jejich svědomí odpovídá…“
Fakt to utrpení „doby“ nemají na svědomí a opravdu nejtíže trpěli tito, kteří přežili, není to šílené?!
Parní mlátičky měli také takový výkon.
Prispevek nejmin 3 metry..
Proč došlo k divokému odsunu Němců z Brna, ještě před konferencí v Postupimi?
Na to jsem se kdysi ptal mé babičky, která vyhnána ze sudet žila za války v Brně.
A toto mě řekla:
Brno bylo před skončením války hodně rozbombardované spojenci a stovky rodin neměli bydlení. Chodily s kufříky po Brně a byly bezdomovci.
Do toho se vraceli lidé z koncentračních táborů a neměli byty, protože jejich byty měli sudeťáci, kterým byly přiděleny okupační správou.
Nejjednodušším řešením bylo urychleně vysídlit Němce, navíc byl strach, že hodně lidí se bude chtít mstít za udávání a příkoří…
Musíme se na ty věci dívat pohledem tehdejší situace, která nebyla jednoduchá.
Jenže hodně lidí jen melou „kolektivní vina“ a nic jiného je nezajímá…
Jiří Jaroš Nickelli, historik, etnograf a člen ČSPB, píše přímo k věci
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/jaros-nickelli-herr-posselt-zadna-kolektivni-vina-dekretu-neexistuje/
Odtud, prostě je třeba to dát i sem, i když to některým vadí.
Někdo si to třeba i přečte a zamyslí se, pokud bude na straně naší republiky a jejího zachování ne jen jako regionu….
Historik:
„..neustále, dokonce desetiletí obsesivně viní dekrety z „kolektivní viny“ na německém národě v československém pohranicí (žádných Sudetech, ty vymysleli němečtí šovinisté a uplatnil Hitler!), musíme vše uvádět na pravou míru.
-Za prvé, odsun nevymyslel Beneš, ale Brit J. D. MABBOTT v Oxfordu na zakázku britského zamini. Roku 1940.
-Za druhé, Beneš plánoval soudy s vinníky, nikoli kolektivní odsun Němců. Britové však způsobili opak s odkazem na přání USA, žádali kolektivní odsun z důvodů zabránění další světové války. Brit lord Cadogan odmítl Benešovy soudy s tím, že dva miliony soudů by byly nezvládnutelné.
-Za třetí, žádný dekret presidenta a Národního shromáždění (nikoli Benešův) neurčil kolektivní vinu pozbytí čs. občanství. Každý nejen Němec, Maďar, ale i ČESKÝ kolaborant, SLOVENSKÝ kolaborant a zrádce, gardista (Svatoplukovy a Hlinkovy gardy) a nositel Svatováclavské orlice musel prokázat, že se neprovinil proti ČSR, nikoli, že byl Němec, Maďar nebo přihlášený k nim pod nátlakem! V ČSR po vyšetření komisemi mohlo zůstat 220 TISÍC NĚMCů! Tak kde má Herr Posselt kolektivní vinu??
-Za čtvrté, do odsunu nešel nikdo bez vyšetření komisemi. Byly troje – trestně nalézací, bezpečnostní a očistné. Pracovaly až do května 1947.
A my, pozůstalí po obětech sudetského řádění, SE PTÁME!
Proč toto Herr Posselt zatlouká, a proč obsesivně mele tvrzení, doslova mantru, o „kolektivní vině dekretů“?
Ptáme se, proč naše „média“ nikdy nezveřejnila znění jediného dekretu, a zvláště pak ústavního dekretu č.33 nebo dekretu 108, o který se neúspěšně soudili naši Němci se státem u evropského soudu ve Strassburgu a všichni prohráli!
Až nám MF Dnes („Heute“) umožní naši odpověď, veřejnost, která nečte alternativu, se možná chytí za nos a uvědomí si, jak nám páni Posseltové a jejich pomocníci Češi o dekretech lžou, jako když tiskne. Souhlasu netřeba. Pravda nejen vítězí – pravda i vyděsí.
P.S. První odsun německých evangelíků v Evropě provedla Marie Terezie. Ze Štýrska do Sedmihradska vyhnala údajně 700 tisíc novokřtěnců a dalších evangelíků. Pak ji v této bohulibé činnosti následoval až jistý Hitler alias Schickelgruber-Hiedler. Z Pobaltí odsunul do Říše prvních 60 tisíc Volksdeutsche, museli podepsat tzv. Volkslistu o svém němectví. ¨
Z Bessarabie pak odsunul na MORAVU 40 tisíc Volksdeutsche na nové komandantury zbylé po vyhnaných Češích! Tož tak, milí Volksgenossen…“
Sudetští Němci byli potomci středověkých německých kolonistů, kteří přišli do českých zemí hlavně ve 13. století během tzv. německé východní kolonizace. Pozvali je čeští králové, především Přemysl Otakar I. a jeho nástupci.
Podle historických zdrojů přišli kolonisté zejména z těchto oblastí: Porýní, Sasko, Bavorsko, Horní Falc a Rakousko.
Šlo o běžnou středověkou kolonizaci – přicházeli řemeslníci, horníci, zemědělci, kteří zakládali města, těžili rudu, odlesňovali pohraničí a přinášeli nové technologie.
Kdy přišli – Největší vlna proběhla: 8.–14. století (obecně německá východní kolonizace)
vrchol v českých zemích: začátek 13. století – právě tehdy Přemysl Otakar I. aktivně zval osadníky
Kdo je pozval a proč – Pozvali je čeští panovníci, zejména: Přemysl Otakar I. (vládl 1197–1230), následně Václav I. a Přemysl Otakar II.,
Důvody: osídlení řídce obydlených pohraničních lesů, rozvoj hornictví (Krušné hory, Jizerské hory),
zakládání měst podle německého práva, zvýšení daní a příjmů království, přivedení specializovaných řemeslníků.
A dle mého, cítili jistou nespravedlnost, když v Československu se na ně nějak pozapomnělo a přitom jich zde společně žilo 3,1 milionu (kdežto Slováků či Moravanů třeba jen 1,9 milionu a Slezanů jen 100 tisíc). Nebyla to chyba – karma?
Chyba byl rozpad R-U.
Nebylo ideální, ale asi jediný možný model soužití národů ve stř. Evropě.
Ostatní jsou jen důsledky.
Nelze opomenout, že žádní jiní okupanti, uchvatitelé neměli záměr Čechy vyhladit/vysídlit/vymazat. Tudíž bylo vysídlení po vítězství nad Němci z logiky přežití logické s správné.
Tuto linii by jsme měli držet.
A proc se R-U rozpadlo? Ze by proto, ze ten model „souziti“ nebyl udrzitelny?
Na rozpadu RU měo zájem an glie a Francie. Zbacvili se vlivného konkurenta a ovládli jurop-
iste…..ale povedzme sa na rovinu, R-U bolo v casoch povedzme koncom 19.stor. jednou zaostalou risou….a ci dalej od Viedne, tym viac. Na zakarpatskej Rusi po vzniku CSR sa hovorilo, ze tam nasli novu Afriku…..a nie, nebola to vina lenivosti domacich. Ceska cast mala za R-U „stastie“, ze sa tam dostatocne rozvinul priemysel (koniec koncov bola tam jednoduchsia logistika), nasledne prislo aj narodne obrodenie. Vzhladom k nastaveniu slachty ohladom jej postavenia v spolocnosti, to proste bolo stale v stave len trochu lepsom ako feudalnom.
Rozpad Rakúsko-Uhorska si vykoledovali šľachtickí politici Rakúsko-Uhorska vyrovnaním z roku 1867, kedy osud národov Uhorska zverili nadutej, šovinistickej a prevažne aj málo vzdelanej maďarsky hovoriacej šľachte. Premrhala sa šanca pretvoriť Rakúsko-Uhorsko po roku 1848, kedy bola na to priaznivá politická situácia, na federálny štát podobný Švajčiarsku. Tento projekt skrachoval na elitárskom feudálnom myslení Habsburgovcov. Týmto činom tak položili základ, ktorý v konečnom dôsledku viedol k rozpadu ríše.
👍🎯
Měli školství, divadla, noviny. Ale oni chtěli stát ve státě a ČSR se k tomu ne a neměla. Tak se účastnili vojenského výcviku v zahraničí a zase žádná pochvala. Přitom nechtěli nic jiného , než muslimové ve Francii, Německu či Británii, kde mají odpovídající početní zastoupení. Ve Španělsku prosazovala podobný vývoj baskická teroristická organzace Eta.
Karma ???
Češi + Slováci (1,9 mil.) = státní národ, kdežto Němci (3,1 mil.) = národnostní menšina
Z toho plynuly zásadní rozdíly: Slováci měli kolektivní politická práva, kdežto Němci měli jen individuální menšinová práva, např.:
– Úřední jazyk v ČSR – jen Čeština a Slovenština (jazyk škol, soudů, státní správy).
A) Slováci měli garantovanou účast na státní moci – měli zastoupení ve vládě, parlamentu i státní správě, měli vlastní zemskou autonomii (Slovensko jako země), měli slovenské úřady, soudy, školství
B) Němci: neměli žádnou autonomii, neměli garantované zastoupení ve vládě, jejich úřady existovaly jen regionálně, ne jako státní instituce
– Školství – Slováci měli státní podporu, Němci omezenou – Slováci: dostali masivní investice do školství (Slovensko bylo před 1918 zaostalé), vznikla Univerzita Komenského (1919), stát aktivně podporoval slovenštinu ve školách
Němci: měli vlastní školy, ale stát je omezoval při zakládání nových, německé univerzity byly zrušeny (např. Německá univerzita v Praze byla omezena, nikoli však zrušena)
Územní status – Slováci měli vlastní zemi, Němci ne
Slovensko bylo: samostatná země v rámci ČSR, s vlastní zemskou správou
Němci: žili rozptýleně v českých zemích, neměli žádnou „německou zemi“, jejich požadavky na autonomii byly odmítány,
Zaměstnání ve státní správě – Slováci: stát aktivně dosazoval Slováky do úřadů, aby nahradil maďarské úředníky, vznikla „čechoslovakizace“ Slovenska – Češi pomáhali budovat správu
Němci: byli systematicky vytlačováni ze státních úřadů, stát preferoval Čechy a Slováky.
V roce 1921 oři sčítání lidu bylo v ČR 6.831 618 české národnosti a slovenské 1.968 100.
Slováci (1,9 mil) a Němci (3,1 mil). Máte to i v (7:24). Tady, uprostřed větve, jsem to napsal zmatečně. Pardon.
„Češi + Slováci (1,9 mil.) = státní národ, kdežto Němci (3,1 mil.) = národnostní menšina“
Kde jste vzal ta čísla?
Zbytek jsou cigáni.
Na internetu. Staly vysavacuv problem. Nekde si neco precte, obvykle to nepochopi a zacne z toho vyvozovat fantasmagorie. Klasicke GIGO.
Ignorovat.
Protestantští Němci odešli při rekatolizaci. Habsburkové dosidlovali po 30 leté válce jinými Němci, takže to s tím Přemyslem Otakarem nebude tak horké.
První české gymnázium vzniklo až 200 let po německém, ale to Etovi nevadí, pro něho je důležité, že se Němci necítili v nově vzniklém Československu komfortně. Když Němci měli navrch, také toho využívali a to 300 let.
A jak to měli jiné národy ?
Ztráta nezávislosti (1830): Francouzská vojska vtrhla do země a v průběhu desetiletí si ji brutálně podmanila. Alžírsko bylo formálně rozděleno na tři francouzské departementy.
Éra kolonistů: Do země proudili přistěhovalci z Francie, Španělska, Itálie i Malty. Vlastnili nejúrodnější půdu a tvořili politickou a ekonomickou elitu.
Alžírská válka (1954–1962): Touha po sebeurčení vedla k brutálnímu konfliktu, který stál život statisíce lidí a vedl k rozpadu Čtvrté francouzské republiky.
Exodus (1962): Po podepsání Évianských dohod a vyhlášení nezávislosti téměř všichni evropští kolonisté (přes 1 milion lidí) zemi během několika měsíců opustili a uprchli do Francie.
Jak pozapomělo?
Oni sem emigrovali za lepším než měli doma.
Jistá karma tu je – ty miliony muslimů se nyní v Německu chovají podobně jako tehdy oni zde.
Také se nechtějí integrovat do společnosti kam přišli.
BINGO!
WIN-WIN varianta pro zúčastněn – (Němci za lepším a čeští králové měli prachy a mohli budovat civilizaci). takže dobrý tah. Až na ty chyby v budoucnosti. Aneb vždy se najde někdo, kdo naskočí na kolektivní vinu. A teď poměřujte, kdo má větší – můžete navždy.
ale ono je to o tom istom……ak pridete niekam, kde sa asimilujete v znacnej miere, viete kulturne ci jazykovo kooperovat s domacimi, kazdy je rad ze tam ste a nikto vam nebude vyhadzovat 5 generacii dozadu kto bol cim. Ak pridete niekam za lepsim s tym, ze Vy sa asimilovat a integrovat nechcete, povazujete domacich za substrat ci nebodaj untermensch, snazite sa dostat k moci s tym, aby ste ich bud znicili alebo zmenili na takych ako boli vo vasej domovine, vzdy to dopadne rovnako. A velmi tazko sa to da inak povedat, ze je to vasa vina a nie domacich. Nikto nie je povinny sa vzdat svojej vlasti len preto, ze tam prisli migranti a chcu tam mat to, co mali doma. A tyka sa to aj Nemcov, aj Zidov, aj muslimov. Kazdy narod ma mat svoj stat a kto chce byt jeho obcanom, nech je tam…..nikde nie je povinnost ze musia zanikat susedia len preto ze Nemci/Zidia/muslimovia chcu a potrebuju expandovat. To ze nepovazujete vlast za dolezitu, je Vase osobne nastavenie. Osobne si myslim, ze ano, v sucasnosti je takych ludi v postsocialistickych krajinach vela……ale imho je to len otazka casu (a mozno straty vlasti). Ako globalizacia cely svet prepojila a peniaze dali iluziu, ze davaju obcianstvo svetobeznika, kludne sa moze stat, ze tito zistia, ze po rekonfiguracii sa stali v cudzine akurat dobrymi sliepkami na osklbanie. Otazka je ci sa budu mat kam vracat
Již bruslíte na velmi tenkém ledě:
Němci v 13. století do prázdných pohraničních hor, království Českého na pozvání českých králů.
Slované v 1. století na území germánských kmenů Langobardů, Duryngů a Gótů bez pozvání.
Germánské kmeny na Keltské území přišly a územé obsadily na přelomu našeho letopočtu.
To s tím Přemyslem Otakarem je vyvrácená lež. Sudeťáci jsou produkt germanizace započaté Marií Terezií, které za to ještě pátá kolona postavila v Praze pomník.
dolezite predsa je, ako sa spravali v tej zone……nehovorte mi, ze si celu tu dobu neuvedomovali, ze niekam prisli, ze tam okolo nich zije prevazna vacsina Cechov (alebo Slovanov), ze nevedeli niekde vo vnutri, ze keby sa k nim niekto tak spraval, ako sa oni spravali k tym „druhym“, ze by to nikdy nedopustili a bojovali by inak……tak ako to plati aj teraz u vsetkych tych spominanych. Az uteciete do Spanielska ci Portugalska, tiez budete vsetkym naokolo dokazovat, ze su to idioti, ktori nemaju dost penazi a mali by sa naucit anglictinu (predpokladam, ze ich jazyky neovladate)?? prip. ked sa ich budete snazit v biznise nejak oskubat, ocakavate, ze Vam to prejde?? alebo ste si vedomy toho, ze toto nie je najlepsia cesta?
Němci v 13. století do prázdných pohraničních hor, království Českého na pozvání českých králů. – Pokud by se chovali jako hosté, klidně si mohli žít v Sudetech i po válce. Pokud váš podnájemník zabaví vaší movitost a ublíží vaší rodině také ho, po vyhraném soudu poženete jak psa a bude vám jedno že jeho děti v tom jsou nevinně.
Ta chyba v budoucnosti bylo sjednocení německých knížečtví Bismarckem.
A další chybou bylo sjednocení SRN a NDR. Tady to po…. Gorbačov.
Lzes zmrde, tito zbabele zdrhli pred husity. Sudetaci sem pritahli za nemeckou slechtou ponemcovat uzemi.
Pardon, začíná tady být trochu smutno a dusno, Vidláku, hoď sem občas taky něco pozitivního.😄
Tak si přečtěte tohle, to vždycky rozveselí 😊
https://blog.idnes.cz/ladislavpokorny/landsmannschaft-je-ochoten-se-s-cechy-smirit-podporte-brnensky-sjezd-nic-se-vam-nestane.Bg26050515
Četl jsem a mám jedinou výtku – jako vždy, jde o gramatický detail. Poslední věta v článku pana Pokorného je uvedena nepřesně. Správná, historicky doložená formulace, která by měla být zmíněna v plném znění, je:
Stejte sé, stejte sé, nyc se fam nestáne.
A jinak si myslím, že článek pana Pokorného by mohl být čten veřejně jako zdravice našim vzácným návštěvníkům, kteří přátelsky přijedou, i když to kromě pár kolaborantů nikdo nechce.
Marně dumám, je li to mysleno vážně či ne….Divné
Je to ironie, jako vždy od pana Pokorného.
To je právě ono: geniálně napsáno. Vždycky se dá říct, že autor „drží lajnu“, a všichni vědí, jak je to doopravdy: nyc se fam nestáne.
OT pro Vidláka:
Evropská komise připravuje návrh úprav systému obchodování s emisními povolenkami v rámci systému EU ETS. Před pár dny byl zveřejněn dokument, který je v připomínkovací lhůtě a je možno se k návrhu vyjádřit:
https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/15873-Revision-of-the-benchmark-values-for-free-allocation-of-emission-allowances-2026-2030-_en
Tady je shrnutí návrhu od Ajky:
Evropská komise v tomto návrhu (zveřejněném v květnu 2026) reaguje na potřebu aktualizovat pravidla pro bezplatné přidělování emisních povolenek pro průmysl na období 2026–2030.
Hlavním cílem je vyvážit ambiciózní dekarbonizační cíle EU s potřebou udržet konkurenceschopnost evropského průmyslu v době vysokých nákladů na energie.
Zde je shrnutí klíčových bodů návrhu:
1. Aktualizace referenčních hodnot (benchmarks)
Referenční hodnoty určují, kolik povolenek dostane podnik zdarma. Jsou odvozeny od 10 % nejefektivnějších (nejekologičtějších) zařízení v daném sektoru.
Mírnější tempo poklesu: Komise využila „právní flexibility“ a nastavila parametry tak, aby průmysl v průměru nadále dostával bezplatné povolenky pokrývající přibližně 75 % jeho emisí.
Finanční úleva: Odhaduje se, že toto mírnější nastavení ušetří evropskému průmyslu v daném období přibližně 4 miliardy EUR (ve srovnání s variantou, kdy by se pravidla zpřísnila na maximum možného).
2. Podpora elektrifikace (Nepřímé emise)
Návrh se snaží motivovat firmy k přechodu z fosilních paliv na elektřinu.
U 14 konkrétních produktových skupin budou do výpočtu bezplatných povolenek zahrnuty i tzv. nepřímé emise (emise vzniklé při výrobě spotřebované elektřiny).
Tím se zabrání situaci, kdy by firma po přechodu na čistší elektrický pohon přišla o část povolenek jen proto, že už nemá přímé emise z komína.
3. Motivace k inovacím
Systém je nastaven jako „odměna pro nejlepší“:
Firmy, které jsou čistší než stanovená referenční hodnota, mohou přebytečné povolenky prodat.
Firmy s vyššími emisemi si musí chybějící povolenky dokoupit na trhu, což je má motivovat k investicím do zelených technologií.
4. Širší kontext a investiční podpora
Investiční balíček: Spolu s revizí byl zmíněn tzv. „investiční booster“ ve výši 30 miliard EUR (financovaný z prodeje 400 milionů povolenek), který má pomoci průmyslu s transformací.
Revize v červenci 2026: Tento návrh je vnímán jako předstupeň k velké revizi celého systému ETS, která je naplánována na léto 2026 a má zajistit stabilitu trhu až do roku 2030 a dále.
Co to znamená pro firmy?
Návrh dává podnikům větší jistotu ohledně nákladů na emise v druhé polovině této dekády. Aktuálně je dokument v procesu veřejné konzultace, což znamená, že členské státy i zástupci průmyslu k němu mohou podávat připomínky, než bude definitivně přijat jako prováděcí akt (očekává se do konce června 2026).
Mně osobně se to může líbit, nebo nemusí, ale když Green Deal chce většina voličů v EU, tak ať mají co chtějí. Prostě se přizpůsobím.
Vykřikovat, že to plnit nebudu je jaksi mimo. Hlavně potom nebrečet, že z pokuty za 20 tisíc je exekuovaný barák.
Mimochodem, co Vidlák? Hodlá Silo zateplit, izolační okna, soláry na střechu? A jaké vytápění – vlastní kotelna na tuhá paliva (např. štěpka) je již technologicky snad reálná.
ved za nim skocte, urcite vam odpovie
Jsme na diskuzi, tak se snad mohu tady zeptat. A Vidlák mi nemusí odpověďět.
Von se ma pestovat ten pokrok pomalu a po malych kruccich…JInak to dopada blbe a Vyssi moc zacne delat tragicky schvalnosti …
Tak napr. komunisti taky vedli odboj behem okupace proti nemeckymu fasismu a nacismu a proti gestapu a SS ….
Ale ty samy komunisti , nam poridili v 48 ten socialismus a hned zacali pouzivat ty nejhorsi metody teroru nacistickych okupantu..Dokonce nacisty zamestnavali.
Potom celej zdesenej narod zacal kricet ,ze chce socialismus ,ale s lidskou tvari.
A ne s tou nacistickou..
Potom nas celej narod proletaru , predvoj delnicky tridy , v 53 vozebracil absolutne, financni menou..Nikomu nezustalo nic a vsecko predvojove ,pracujicim hned ukradli..Zadny svinstva predvojum nebyly cizi.
Velke slava s Mnichovem 38 ,ze nam poridili okupaci a ted si poridili okupace hned sami sobe. Miliony uprchliku, ze vsech stran a totalni okupace EU a Nato a vsecko ukrovi ,banderovi a zase na rusa. Jako predtim vsecko hitlerovskym nacistum.
Sjezd je nacasovanej , jako zacatek nasi dalsi okupace ,v souvislosti s planovanou valku na Rusko.
Jako predtim kdy nacisti ziskali bohatstvi nasi zeme a zbrane a potom hned na Polsko a na celej zapad E. To se opakuje.
S narovnanim majetkovym , nase vlada musi pozadovat navraceni celyho naseho zlatyho pokladu v drzeni Nemecky vlady . Kdyz majetkovy narovnani, tak majetkovy narovnani , mimo reparace za let okupace. Atd.
Dalsim tragickym a katastrofalnim rysem a funkci demokracie , je zarucenej a osvedcenej volebni filtr skrze kterej do vlad , uradu a medii propousti stale horsi zrudy a neda se to zmenit.
Jenom do nejhorsich a to automaticky z vyvolenych udelaji volby..
A zakladnim heslem demokratistu . A bude hur.
Docasne a trochu lepsi je jen po valkach ,kdy demokrati potrebujou, aby otroci vybudovali , co demokrati znicii.
A povolebni koalice ,v zakulisi upatlana , kdy motoristi dostali nejmene hlasu ,ale klicovy pozice rozhodujici moci , ve vlade…
/A ohlusujici ,hysterickej jekot na Pavla ,kdyz zakazal podprumera ,Turka/
Okamurove SPD , skoro bezmocny , zpusobeny zakulisnimi machinacemi v sestavovani koalice , /za tim ucelem je oslabit /, aby nemeli vliv na veci naplanovany vcetne sjezdu a cestovani do Mnichova Berlina kdyz ,v tech pozicich by sjezd ,
se domnivam , Okamura a SPD , zrejme a bez okolku zrusili.
Co se po volbach zmenilo sou jenom ,kosmeticky upravy a kecy..
Nic podstatnyho a slibovanyho ani na Hydru se vlada se stady poradcu,neodvazi..
Protoze vobohacuje v miliardach a proto je pevne v rukach vyvolenych..
Jediný relevantní příspěvek je od Ladika ve 22:43.
Podívejte se na stream mladého začínajícího politika Adama Šejny na Xaver live.
Rozebírá tam mimo jiné nové učebnice, které přicházejí do základních škol.
Po dnešku nebudete chtít pustit své děti do školy, aneb LGBT ve školství | Adam Šejna #2
Xaver Live
https://www.youtube.com/watch?v=nLRzgHp2Usw
———
Naprosté chucpe. Asi je to dílo minulého ministra školství Beka, který se přátelí s Žít Brno a tedy se tím pádem určitě přátelí i s Genosse Posselt.
Moje bývalka pracuje na MŠMT. Současný ministr za ANO (už tam jednou byl) je progresivec jako Brno.
Robert Aspen Plaga?
Včera se distancoval…
https://cnn.iprima.cz/spor-uvnitr-koalice-plaga-se-distancoval-od-usneseni-k-odsunu-nemcu-stastny-ho-zkritizoval-512100?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
pěknej týpek – u mne PRVNÍ NA VÝMĚNU ☻
V Brně tomu spolku říkají Žid Brno . Asi ne náhodou .
Článeček se mi líbí!
Jenom jedna poznámka: Nenávist plodí vždycky jen nenávist. Asi to tak chceme.
A druhá: Nepočítám se mezi vítače.
Posseltovi vymírají pamětníci. Potřeboval tu svou pakáž nějak povzbudit a povedlo se mu to docela dobře, o to se postarali Češi (Brňáci) a jejich pátá kolona – a hlavně následné reakce zuřivých odmítačů: Ve vládě, v parlamentu i jinde. Publicitu jsme Landsmannschaftu udělali obrovskou.
Ale protože s tím nedokážu ani já ani vy nic udělat, považuji zuřivé rekce za kontraproduktivní.
Chladné odmítnutí by bývalo bylo lepší.
Kde je v clanku neco o nenavisti ? Kdo tady zuri ? Da se s tim delat, jet do Brna projevit nazor.
Celý závěr článku je nenávist. Škoda, že nebylo využito právo mlčet a vymlčet. Posselt a Meeting Brno tímto děkují – prachy budou. A příští rok Liberec a potom Karlovy Vary.
A přitom bylo tak jednoduché, to nechat vyšumět do trapného ztracena.
kocourova tolerance vůči režimem / deep state / mejnstrýmem oficiálně podporovanému zlu je bez limitu a jakoukoli kritiku takového zla považuje za nenávist, nedostatek tolerance, hloupé jitření ran, štěkání vzteklých ratlíků apod
Toby tedy do ztracena nevyšumělo, přímo vidím ty titulky Jak jsme pokročili od studené války a zaprděného čecháčství a právě ti mladí již Evropané se dokážou odpoutat od historických klišé, nežít v minulém století atd atd a pod.
Ovsem to bezmozkovy vysavac a par dalsich nikdy nepochopi.
Jakože držet hubu a krok?
Vždy jsem si myslel, že jste divnej, teď už vím, že je topravda.
Sionistický nácek
A kdeže je nějká nenávist?
Tenhle kocór chodí vysírat sem, protože na ten jeho slavnej blog – na kterej si tady občas dělá marnou reklamu – mu nikdo neleze. 😛
lol, naprosto presne! je to patologickej narcis stejne jako hulvat
👍
to SK:
Chladné odmítnutí má smysl jen tam, kde funguje diplomacie a jsou chápány její projevy a gesta.
V případě sjezdu Landsmašaftu v Brně se Posseltovi und seine Kameraden toliko sděluje, že s DNEŠNÍMI Němci jsme už dávno smíření, protože tehdy nebyli na světě. A že jsme i svou „nenávist“ dokázali zpacifikovat a odložit ad acta, neboli že se nehodláme donekonečna patlat v minulosti.
Ale chladné odmítnutí tohoto arogantního a prolhaného hulváta, který si na přepisování historie založil kariéru, nic neřeší. Je nutné jemu i Velkému Bavorovi připomenout, že jsme NEZAPOMNĚLI. Protože existuje cosi jako kauzalita, neboli pořadí příčiny a následku.
Tak zacni Hal a konkretne ,“ je nutno“ ty nutnosti ,dle svych abstraktnich poucek.
Jeden malej skutek je vic ,nez himalaje poucek.
to paw:
Odepisoval jsem kocourovi, neplodil jsem filosofický traktát. Považuji nesouhlasnou reakci vlády, nemainstreamové části médií i spousty jednotlivců za rozumnou, mj. i proto, že se tak vyjasnila řada souvislostí (a vybarvily jednotlivé persony).
Jinak Vás prosím, abyste na mě obecně nereagoval, většinou nejsem schopen Vaše traktáty ani dočíst, natož chápat.
„Máme jen jeden svět, ale žijeme každý v jiném…“ (Mark Knopfler, „Brothers in Arms“)
Ano, založil si na tom kariéru a živobytí. Proto, když mu dochází sponzoři a prachy, je třeba nasypat mu další. Tímto Vám děkuje.
Starý kocour
Láska a nenávisť idú celou historiou planety…..😁😁
Pokud by Posseltovu spolku a jeho podporovatelům šlo o smíření, po nynějších reakcích by to Brno zrušili.
Připadá mi to jako salámová metoda. Ať tak, či onak, z německé strany je to politická akce.
Jasně, pokud by se chtěli usmířit, pozvali by zástupce M Brno k sobě !!! a tam je pohostili a omluvili se. Naopak to nedává smysl, jedině že se máme omluvit my. Prostě z vraha se stává obět a naopak.
Odpustit můžeme chybu, nikoliv vlastnost. Před vlastností něčeho, čehokoliv, se má člověk mít na pozoru.
Takze standardni postup „na Stareho kocoura“.
Ja vam naseru pred dvere a kdyz se vam, to nelibi, jste divni.
Jako téměř vždy, jednoduše vystiženo 👍.
Ale no tak. Tady sere před dveře každý každému, to je běžný modus operandi na diskusních webech, tak i zde.
Proto taky nemá smysl v diskusi „uklízet“, to by člověk musel smazat všechno vyjma interpunkce.
Do jiste miry mate pravdu (na to uz jsem za ta leta na netu videl dost). Ale malokdo se po vykonane akci pohorsuje teatralne nad tim, ze se to obdarovanemu nelibi, navic neustale dokola.
https://www.nahouby.cz/diskuze
No člověče , jak tě poslední dobou sleduji na různých webech, tak by jsi měl spíš změnit nick na „Starý kokot“.
Zase se přikryjte chlapče (chlapci). Jste odkopaní až běda! 😜😺
oni za to nemůžou, to je vrozený a s tím se nic neudělá
Ale udela. Pan domaci nema zajem si to tady uhlidat.
Delaji tam peklo, kde se jim to nezatrhne.
Hon na kocoura dnes, hon na mne zitra, hon na emu treba pozitri.
Aneb hon na každého kdo adoruje nácky.
Vevča
Starý kocúrik si za to môže väčšinou sám svojimi „myšlienkami“ v diskusii…. sršne sa do neho pustia 😁😁😁
Ale no táák, Vevčo, jen se tak nelitujte.
Starej kocour, stejně jako Vy, si za to můžete sami.
Tečka.
Souhlas.
Také souhlasím.
Lujjzo, Vevča se podle Vás lituje? Kde čtete něco takového? Jen manipulujete…
Na tom, co napsala, Vám vadí konkrétně co? Že má jiný názor a neběhá s Vámi v jedné smečce? Že si dovolila kritizovat dav? V čem se potom lišíte od lidí na mainstreamu, když jiný názor nesnesete?
Mně se článek líbí, nenávist v něm žádnou nevidím a Vevča ho dokonce pochválila
v čase 14 května, 2026 (22:34), ale správně se zastává Kocoura, aby mohl říct, co si myslí. Takže hoďte zpátečku a přestaňte ostatní okřikovat, aby se zařadili. Je to dost odporné, už jen proto, že s Vevčou ohledně článku žádný názorový problém nemáte – jen v tom, že se někoho zastala.
Děkuji.
Mala nalejvarna jako novackovi, snad mi prominete.
U Stareho kocoura neni problem v jeho nazorech. Tam je problem v dlouhodobe prezentaci ve stylu „vsichni jste kokoti, tady to nema ani smysl cist“ nasledovane „odchazim odsud, co tady s vami idioty“, nacez nasleduje puldenni odmlka a opakovani tehoz. Ono to holt po nejakem case prestane ty ostatni bavit a daji mu to sezrat.
Určitě prominu, v pohodě…
Jenže zde jsem se zastala Vevči – která, podle mě, nemá proč být lujjzou peskována jako malá holka. Kromě toho, sama jsem od lujjzy něco podobného zažila a splatila jsem jí dluh. Věrná sama sobě a svému nicku, s respektem k místním zvykům, které jste sám v závěru zmínil.
Vevca ma jiny „vroubek“. Prezentaci nazoru ve stylu „takhle to vidime v Americe, takze takhle to je“ (zjednodusuji), coz muze taky nekoho nakrknout. Relativne nedavno tady probehla docela bourliva diskuse okolo konfliktu USA-Iran.
Snazim se osobne nad tohle povznest, ale neni to snadne a ne vzdy se to povede 🙂
jozka 15 května, 2026 (12:12) :
To Vevčino „my v Americe“ jsem tu myslím už někdy četla 🙂 . Ale nejsem na to citlivá, možná proto, že podobné věci dělám taky, nebo že jsem tam taky byla. V té Americe. Určitě mám taky spoustu vroubků, například jsem nafrněná a mám sklon k poučování. Každý jsme nějaký a dokonalý asi nikdo… Díky za vysvětlení.
Wednesday, sama uvidite, jak to tu chodi. Ja nikde nerikam, ze Amerika to ci ono vi nejlip. Naopak, ziju v ni, a tudiz vim, co tu nefunguje a co tu smrdi.
Tady jde o to, ze kdyz nekdo poda jiny nazor, nez se tady toleruje, tak se na nej srsni sesypou, a druzi jim to pochvalujou. Tak se vytvari nerudna kultura odspodu. A pak se lidi velice divi, kdyz tu samou kulturu nerudnosti zazijou treba na urade.
Kdyz ja reknu, hele, tady je jiny nazor na to ci ono, podivejme se na to, lidi mi zacnou nadavat. A Americe. 🙂 Jak u blbejch.
Ja vim, ze si to myslite. Totalitni mysleni neskoncilo v 89. Jede dal.
Ti se spatnymi nazory si sami muzou za to, ze jsme je my komunisti popravovali, zavirali, a buzerovali.
Nebo jeste dal do minulosti: ti se spatnymi nazory si muzou za to, ze jsme je upalili na hranici.
Ach jo. A pak se divite, ze vam Cesi nezerou tu „novou“ komunistickou stranu… haha.
Vevčo, jsem moc ráda, že jste mi napsala, díky. Máte moje sympatie. Jak to (nejen tu, ale i na jiných webech a fórech) chodí, byla jedna z prvních věcí, které jsem zjistila, když jsem začala vystupovat pod tímhle nickem. Ale vybrala jsem si to vědomě ze „sebestudijních“ důvodů a chtěla jsem to tak (nestěžuju si a vlastně ani nemám nač).
Neznám Ameriku tak dobře jak Vy, byla jsem tam vždycky jen na chvilku. Ale stačila jsem si všimnout, že Amerika zevnitř je úplně jiná, než jak ji vidíme zvenčí, podle zahraniční politiky, zdálky a odtud. A tak, jako všude na světě, i tam žijou dobří a fajn lidi. Tolerance k jinému názoru je tam mnohem větší, než u nás – aspoň já to tam tak zažila.
Že se ke člověku naše státní úřady chovají špatně, nejhůř ze všech institucí, je asi fakt. Na rozdíl od zdravotnictví ani akademické tituly nemají pro úředníky váhu, člověk pro ně neznamená nic – a v tomto smyslu jsme si tak skoro všichni rovni (jen někteří si jsou rovnější). Jestli je to tou všeobecnou kulturou nerudnosti, jak píšete, nevím. Určitě je to i naše státní nebo národní tradice. Ale myslím si, že dokud nezačneme se změnou všichni u sebe, žádné revoluce ani vyhrané volby moc nepomůžou.
Čauky Wednesday. Je úplně zarážející, jak nenávist vůči Americe hýbe českým internetem… A lidi zapomenou, že lidi a vláda jsou dvě různé věci. Ano, řekla bych, že tolerance k jiným názorům je tady hlubší, ale jak kde. Mezi lidmi, kteří mají respekt pro americkou revoluci a svobodu slova, to jo. Bohužel, to mizí mezi progresivci. A ti to za starých časů tolik obhajovali…
Moc mne těší, že myslíte na potřebu změny vnitřní. Jak Vidlák psal, máme na naší straně řadu médií, i politika se trochu hýbe, a teď se buduje i dezolatsky svatostánek. Sýpka! Perfektní. Co dál? Právě ta změna v nás.. 🙂
Zdravím Vevčo, ani mě nenapadlo, že byste mi ještě napsala, ale jsem moc ráda. Mluvíte mi úplně z duše…
Ještě než jsem se odhodlala k tomu sebevražednému kroku (vybrala si roli Wednesday Addams), občas jsem sem zašla jen tak. Myslím, že si Vás trochu pamatuju, psávala jste různé věci kolem léčitelství nebo alternativní medicíny… Nebo si to s něčím pletu?
Mějte se moc fajn, už se těším, až se tu zase někdy objevíte 🙂 .
Já nevím, ale ja v tom nenavist nevidím Spis tako
spíš takové to klukovské: „Takhle mě houpat můžeš, ale takhle už ne“
za ten nedokončený začátek se omlouvám ..
V článku není. Je tady!
Čekal jsem ji, vyprovokoval – a ona přišla!
Jj, v tomhle jsou sionističtí agenti ✡️ nepřekonatelní. A někteří hlupáci tu návnadu spolkli i s navijákem. Bravo, kocoure, tohle se ti povedlo! ✌️
Vyprovokovat neco lzi je hrdinstvi ?
Ty jsi to holt blb… Starej blb a ne kocour.
Potomci henlejnovců sem přijíždí tančit a zpívat…na hrobech našich předků….a ještě si vynucovat omluvu….ale my, kteří to odmítáme, jsme špatní?! Nenávist v sobě pěstuje ten jejich spolek, ne my! Přijíždí sem s drzostí a arogancí, ač ví, že si to nepřejeme, tak nás ještě uráží! Vyvražďovali nás tady…a jejich potomci to mají v genech, takže…jediné, co by měli od nás slyšet je RAUS!!!!
A teď jedna kontrolní – co si asi myslí 90% občanů, dle výsledků voleb, v Miroslavi o sídle Komunitivního centra, které má spojeno s Vidlákem a komunisty? Nemůže to být třeba taky takové slušné odmítnutí ve Vašem stylu:
„Potomci komunistů sem přijíždí tančit a zpívat…na hrobech našich předků….a ještě si vynucovat omluvu….ale my, kteří to odmítáme, jsme špatní?! Nenávist v sobě pěstuje ten jejich spolek, ne my! Přijíždí sem s drzostí a arogancí, ač ví, že si to nepřejeme, tak nás ještě uráží! Vyvražďovali nás tady…a jejich potomci to mají v genech, takže…jediné, co by měli od nás slyšet je RAUS!!!!“.
Pořád dobrý?
Těch 90% co volili komunistů za prezidenta? Nebo jak? Komunisti totiž nikoho normálního už nevzrušují.
Asi tak jako „potomci henlejnovců“.
Každopádně ve Volbách dali všechny strany jasně najevo, že se Stačilo! s Komunisty určitě ne.
A PePa si to již přece odpracoval – pokud přeběhne Vidlák/Konečná a odpracuje si to, může být taky.
Vidlák ani Konečná, narozdíl od třeba soudruha rozvědčíka prezidenta, si nemají co odpracovávat. Dokonce, nehlásají nic, co by si v budoucnu museli odpracovávat. Máte v to zmatek, ostatně jako vždycky.
Mluvít za 90% Miroslavi? Vy máte tedy odvahu!
Dá se odhadovat na základě Voleb.
Neni to same, Eto. Komunisti byli Cesi a vlastenci, at uz leccos zmrvili. Sice podlizali Moskve, ale porad byli pro narod.
Navrhuji stručný transparent:
Heim ins Reich!
až tě henlajnovci budou věšet, ty kok… hlavo
tak se jim můžeš ještě omluvit než dodejchᚨ
zmr..
A kdeže je prý něco nenávistného? Samá fundovaná diskuze.
Trochu si to pletete . Když budu chtít nějaký proces zastavit a nepůjde to tlakem , tak zvolím taktiku tahem . Převezmu řízení daného procesu a dovedu je do absurdních cílů . Říká se tomu postupná cílená likvidace procesů .
Vidlák výsledky těchto „tahů“ popisuje správně , jen je potřeba dodat , že řízení , které zde vstupuje , přesahuje ČR i Německo . Jedná se o vnější řízení a při jeho hledání bych se soustředil na zájmy Vatikánu , s ohledem na probíhající přestavbu světa a tím i východní Evropy .
Vnímavý člověk si všiml , že stejný útok byl proveden i proti Slovensku , ohledně Maďarské menšiny , se stejným cílem řízení . Napadnutí Benešových dekretů .
Přesně!!
V tomto smyslu by bylo ideálním řešením:
– ustanovit v Brně místní pobočku lancmanšaftu
– pravidelně (cca třikrát – čtyřikrát do roka) pořádat vzpomínkové akce a hlavně pochody
– zřídit Muzeum německého vyhnání a vodit školy na exkurze (povinně)
– navrhnout a zvolit Posselta českým protektorem…, eh, čo to táram, prezidentem – však Pávkovi se to krátí a bude potřeba najít někoho náhradního, kdo ho na Hradě nahradí.
Návrhy dalších po(s)tupných kroků jistě vzejdou, jako požehnaná setba, z publika.
Putinovec.
Pokud jde o obecnou teorii řízení procesů, máte, myslím, pravdu, i když netuším, proč za tím vidíte právě Vatikán. Nevylučuji ovšem, že byste mohl mít pravdu. Probíhá opravdu velké přeformátování politické mapy světa a nejrůznější mocenské kruhy, oficiální i neoficiální, na nejrůznějších mocenských levelech, se snaží o urvání co nejchutnějších kousků. A probíhá to nejpozději od rozpadu SSSR, i když nejspíš to začalo mnohem dříve (on se nerozpadl sám od sebe, že)
I když 99,99 % lidí je přesvědčeno, že všechno probíhá náhodně a živelně a jakýkoliv náznak, že by tomu tak být vždycky nemuselo, vyvolává vášnivou negativní reakci na téma o „konspiračních teoriích“, dezinformačních webech a podobně.
Je až komické, jak i jinak inteligentní a široce vzdělaní lidé vášnivě negativně reagují na jakýkoliv náznak toho, že by některé jevy v povědomí populace nemusely být náhodné, ale záměrně implementované. Prokazuje se znova a znova, že systematická dlouhodobá práce v ovlivňování myšlení populace má neskutečně dobré výsledky a jak jsou krátkodobé emotivní snahy předem odsouzeny k neúspěchu.
Řekl bych, že tady se práce na implementaci příslušného memu do povědomí celé populace povedla opravdu na jedničku. Mimochodem, marxismus-leninismus se na tom podepsal taky. Například mem o zákonitosti vývoje společnosti od prvobytně pospolné ke společnosti socialistické, který podstatná část populace u nás dlouho brala jako fakt, byl zjevně falešný. Jakpak to, že to nikdo v zemích socialismu nezpochybnil?
Pávek stojí v haptáku
a s ním parta gumáků;
čekají na povel “lehni!”
“Teď už nikam nepřeběhni!”
mumlá si pod fousy Pávek.
Nad ním stojí tučný brávek;
kšandy a kraťasy z kůže,
bičíkem ho švihnout může.
Pravá ruka letí k nebi,
jen ať na ní není bebí.
Protokolář dává lekce,
ať na držku spadne měkce.
Mimochodem všímáte si jak „Česká“ televize stále vysílá ten seriál o šlechtě, kde glorifikuje všechny posrané kolaborantské rody a vybarvuje je v nejlepším světle jako ty, kteří byli taky „okradeni“ přestože jsou to takový hodný strejdov a tetičky. Zrovna dneska tam byl ten náckovský rod Lichtenštejnů se kterým kolaboruje Pávek na našem okradení.
Připravují nás na předání majetku. Soft power.
Minulý rok měli Lichtensteinové velkou panelovou propagaci na náměstí v Olomouci.
Jeden panel byl o tom, jak byli dobří vojevůdci…
Asi tak.
Zámek Uherský Ostroh dostali Lichtensteinove zadarmo, protože majitel Jan z Brodu byl popraven, protože byl proti Habsburkům a panství mu ukradeno a tím končí období prosperity Uherského Ostrohu, Lichtensteinové se o panství nezajímali a nechali ho chátrat, od Bílé hory do roku 1910 , kdy byli v tom svém Lichtenštejnsku tak zadlužení, že to prodali městu. To je na panelech na tomto zámku na zdi pro turisty. Tak mi je divné, jak jsou popisování tito jako dobří hospodáři a že by chtěli nazpět pomalu celou Jižní Moravu. A guma z hradu by chtěl dělat pro ně nadaci. Kdo ví, jestli by se jim vracelo i toto panství, které již jednou prodali a jistě je takových zámků, které nabyli zadarmo a bezprávně z politických důvodů po Bílé hoře, nestarali se, přivedli na buben a pak prodali.
Motýlí kridla
moja manželka sleduje tento „hodnotový“ seriál o hrdinských šľachticoch bez ktorých by sme sa ani „nevysrali“…. vždy ju vytočím ,keď jej hovorím , že je to banda darmožráčov a smradov…. 😁
Přestala jsem chodit na prohlídky zámků, protože se mi z těch chvalozpěvů na bývalé majitele -osvícené lidumily zvedal žaludek.
Napadlo mě to taky, úplně mi z toho bylo špatně. A ještě tím pořadem provází Czernin? Další takovej… Pak tam ukazují všechny ty naleštěné paláce a já si představuji, jak to všechno získali krví našich předků.
Už jsem to sem jednou dávala, ale myslím, že se to zrovna k tomu včerejšímu dílu hodí.
https://www.radiouniversum.cz/calabek-milan-d-budou-lichtenstejnove-spravci-ceskeho-majetku-i-petr-pavel-chce-spolecny-fond/
👍👍
Myslím že provází Kinski. Nedívám se.
Aha, děkuji. Taky nesledujeme, jen jak jsme přepínali, když byla reklama jinde.
Šlechta se glorifikuje i jinde, nejen u nás. Myslím, že se jedná o krok ve směru postupného přechodu k neofeudalismu.
Například v ruské oddechové literatuře se vyvinul velice silný podžánr Boyar-Anime (Бояръ-Аниме). Jde o specifický subžánr „progresivní“ fantastiky, který kombinuje prvky japonského anime/manga s alternativní historií, magií, aristokracií a často i steampunkovými technologiemi v ruském prostředí.
Když píšu silný, představte si za tím stovky titulů, které mají zjevně pozitivní ohlas hlavně u mladé generace.
kazdy sa vidi ako mlady, krasny a bohaty baron ci grof, ktory vitazne bojuje a nikto ako ten chudak poddanny, ktoremu prave tou vojnou spalili urodu ci chalupu
Skvělá analýza, plus šmrncnuté legráckou. Palec nahoru, Vidláku.
Před nějakým týdnem, v době, kdy se hovořilo o sjezdu Sudeťáků, vyšel na Kydech článek, že ten sjezd je test, zda jsme my, Češi zralí. Myšleno zralí na poněmčení a na to ztratit svoji státnost a stát se další spolkovou republikou Německa, něco jako byl za druhé světové války protektorát Boehmen und Moehren. Je vidět, že zkoušku skládáme na výbornou.
Nedozrála naše poslušnost ani lhostejnost a naivita, která nás uspávala a dávala nám věřit iluzi, že Němci jsou hodní. Sjezd Sudeťáků je pro nás budíčkem. Jestli něco zraje, tak to jsou naše hrozně hněvu.
Pro Hradní gumu to není dobrá zpráva, tím, že se postavil na stranu Sudeťáků definitivně potvrdil, že leaderem opozice a ztratil možnost podruhé vyhrát. Mnozí lidé si to rozmyslí, zda mu to hodí. Už navždy je spojen se Sudeťáky i opozicí, která se s nimi kamarádí. I to je pro nás dobrá zpráva. Ještě donedávna se prezentoval jako nový T. G. Masaryk a vycházelo mu to. Dařilo se mu také ve školách oblbovat žáky a studenty. To padlo s demonstrací Milionového chlívku, kterou podpořil a prezentoval se jako leader opozice. Přihlášení se k Sudeťákům to dorazil. Už navždy je kámoš těch nenáviděných Němců. A to je dobře.
Ode dneška platí, že to nejsou Sudetaci, ale němečtí důchodci. Tudíž, v Brně se bude konat sjezd německých důchodců, v podstatě folklorní, a ten povyk, který kolem toho nastal je naprosto neadekvatni.
Asi desetkrát opakoval Lipavsky na 360 a předtím Rakušan na tiskovce.
Masaryk ,dlouholetej clen risskyho snemu ,nam vyjednal a dovolil 3 miliony gemanu u nas ,ale zadnyho Cecha na uzemi Rakouska.
Hlavni podvod je , ze se sudeti presentujou jako germani z Nemecka.
Protoze to vzdycky byli germani usazeny u nas z Rakouska.
Ktery teprve od 33 zacali lzive kricet, ze sou nemecky, hitlerovsky germani ,nikoliv rakousky..
Zase vedle: Sudetští Němci byli potomci středověkých německých kolonistů, kteří přišli do českých zemí hlavně ve 13. století během tzv. německé východní kolonizace. Pozvali je čeští králové, především Přemysl Otakar I. a jeho nástupci.
Podle historických zdrojů přišli kolonisté zejména z těchto oblastí: Porýní, Sasko, Bavorsko, Horní Falc a Rakousko.
Šlo o běžnou středověkou kolonizaci – přicházeli řemeslníci, horníci, zemědělci, kteří zakládali města, těžili rudu, odlesňovali pohraničí a přinášeli nové technologie.
Kdy přišli – Největší vlna proběhla: 8.–14. století (obecně německá východní kolonizace)
vrchol v českých zemích: začátek 13. století – právě tehdy Přemysl Otakar I. aktivně zval osadníky
Kdo je pozval a proč – Pozvali je čeští panovníci, zejména: Přemysl Otakar I. (vládl 1197–1230), následně Václav I. a Přemysl Otakar II.,
Důvody: osídlení řídce obydlených pohraničních lesů, rozvoj hornictví (Krušné hory, Jizerské hory),
zakládání měst podle německého práva, zvýšení daní a příjmů království, přivedení specializovaných řemeslníků.
Myslím, že je to nejen kámoš. Nazývejme jeho jednání pravým jménem – kolaborant. Je to zrádce.
Pro Hradní gumu to není dobrá zpráva, tím, že se postavil na stranu Sudeťáků definitivně potvrdil, že leaderem opozice a ztratil možnost podruhé vyhrát. Mnozí lidé si to rozmyslí, zda mu to hodí. Už navždy je spojen se Sudeťáky i opozicí, která se s nimi kamarádí.
jen aby nezapadlo
K návštěvě Trumpa – začala 13.května a ChinaDaily měla na titulní stránce Xi + Sino Tajik (Tádžikistán). O velkolepé návštěvě byla taková drobná zmínka v pravém sloupečku … a aby toho nebylo málo, tak webové stránky CCTV a Xinhua k 12. květnu 2026 o nadcházejícím setkání s Trumpem neříkaly vůbec nic.
Jj, Číňané umí dávat takové sympatické a diskrétní facky 🙂
https://assets.newsweek.com/wp-content/uploads/2026/05/ChinaDailyCover.jpg?w=1200&crop=1
Asi v Cine onemocneli virem vyjednavani porad ,aby nic nevyjednali.
Vo to se pokousi Putin neunavne furt pryc. Duverivost zapadu = blbost ..
Krajani si můžou dělat srazy kde chtějí.
Protestovat proti tomu může kdo chce.
Život jde dál.
Kolaborovat může taky jen kdo chce … kolaborace není povinná.
Ko-laborace. Není to náhodou původně spolu-práce?
To jen, aby měla Mo.kří., blbíš, pepa a spol. co napadat. 😜
Spolupráce s nepřítelem.
Tak je třeba dodat „s nepřítelem“. V tom slově není obsaženo, s kým kolaborujeme.
Kolaborace primárně znamená nečestnou spolupráci, zpravidla s nepřítelem, okupantem nebo s cílem poškodit vlastní zemi/skupinu. Ačkoliv původně pochází z latinského collaborare (spolupracovat), v českém kontextu má silně negativní, zrádcovský nádech.
Malá skoro technická poznámečka:
Toš teda kocóre, kolaborace je spolupráce, avšak konotace je negativní.
Například i žabožrouti to mají také tak, říkají le collabo (spisovně le collaborateur).
Cooperatio, spolupráce, česky kooperace, má konotaci pozitivní.
Takže, pokud se vyjadřujeme rodnou řečí češtinou, je význam kolaborace jasný.
Ano, tak jest. 😎
buldatra:
Významový posun v češtině je v případě převzatých slov častý. Typicky:
r Lager – tábor nebo lágr
r Ausschuss – výběr nebo aušus
r Gesindel – čeleď nebo ksindl
Starý kocour.
Hodně věci je relativních.
Ale ne všechno.
V roce 1989 jsem byl chápající, rozumějící, vstřícný. (Pozor, určitě ne vůči sudetským fašistům a jejich následníkům, tam si to tehdy úplně otevřeně nedovolil ani „svatý“ Václav Havel. I když mám po manželce příbuzné mezi potomky odsunutých, jedná se o lidi dobré, zaměření levicového. Ve Svazu vyhnanců ovšem nejsou, a ani nesympatizují.). To jsem ovšem byl byl mladý a naivní. Život a vývoj v kotlince mě naučil hledat skryté motivy. Proč? No třeba proto, že prakticky všechno, co se tvrdilo v roce 1989 a v letech následných se ukázalo jako bohapustá lež. Vzpomínáte, jak ten hajzl Havel kázal: “ …naše země nevzkvétá…“. Jestli tehdy nevzkvétala, tak teď už je velmi hluboko v prdeli.
Kolaborace je ovšem věc závažná a vůbec ne relativní. S relativizací je třeba být skutečně uměřený. Ve věku zralém byste to už vědět měl. Vaše relativizace tohoto tématu mě nutí zamyslet se: „Opravdu se jedná jenom o hodného starého dědu?“.
Sraz rodáků není protizákonný, protesty taky nejsou protizákonné.
Nejvýraznějším výsledkem bude setkání bavorského premiéra s českým presidentem na Hradě.
Tuto scénu si pusťte, klidně několikrát (a klidně i celý film, který se, jistě ne náhodou, nedávno objevil na YouTube): https://youtu.be/ElYVR-U7cCg?t=5412
Tady ten úryvek, když už nic jiného, by zasloužil větší propagaci. Zvláště dnes, v „předvečer“ ostudné brněnské trachtace.
Pardon za OT.
Otresna bolsevicka propaganda a hnus
Ivánku : Cink! Nic jsi nepochopil…
A teď zameč a vyskoč, onanyme!