8 ledna, 2025

Hezky se to rozjíždí…

Včerejšek byl plný neuvěřitelných zpráv. Nejprve byl Herbert Kickl pověřen sestavením vlády v Rakousku. Takřka s jistotou to udělá s tamními Lidovci, kteří jsou úplně jiní Lidovci než u nás. Karl Nehammer byl jako kancléř vyslovený Chcimír a Putinovec, který říkal úplně hrozné věci a teď, po spojení se Svobodnými to i v Rakousku bude pořádný fičák. Rakousko má doma pomalu víc muslimů než Německo, takže budou mít dost starostí sami se sebou, ale další krok k budoucímu a lepšímu Rakousku – Uhersku byl právě učiněn.

Do toho odstoupil kanadský premiér Justin Trudeau. Prý proto, že se jeho popularita pohybovala pod dvaceti procenty. Zbabělec jeden. Měl zajet za naším světovým lídrem a ten by mu vysvětlil, jak se držet funkce za každou cenu a jak zvládat tlak neoblíbenosti. Stačí jen lhát a mít na své straně zpolitizovanou Českou televizi… A také je asi dobré, nebýt příliš blízko Trumpa. Trudeau zřejmě tuší, co bude následovat a že je lepší odejít teď, než aby byl po volbách vynesen v zubech. Teď se dá ještě někam zdrhnout a užít si provize za podporu Ukrajiny.

Následně jsem si přečetl, jak se Elon Musk pustil do Keira Starmera a vůbec celého britského establišmentu za dlouholeté vymlčování sexuálních zločinů pákistánských gangů. Ještě před rokem to všechna pravdomluvná mééédia považovala za dezinformaci a toho, kdo na to poukázal jako jeden z prvních, Tommyho Robinsona, nechala tamní justice zavřít, navíc ho nechala zavřít do vězení plného muslimů a on to málem nepřežil. Vymlčování šlo tehdy tak daleko, že se o Robinsonovo jméno nesmělo napsat na Fejsbůku, protože to okamžitě zabanovali.

Naše mééédia to vymlčují ještě teď. V Británii možná padne vláda a jedna velká dezinformace se nekontrolovatelně stala pravdou, ale na Krkavčích horách je svět ještě v pořádku. Zrušit bez náhrady, vyorat brázdu přímo přes budovu zpravodajství a zasypat chlorovým vápnem!

Mimochodem… po propuštění se Tommy Robinson nezalekl, dál měl nevymáchanou hubu… a tak zase sedí. A zase mu jde o život. A víte, který prokurátor tenkrát nejvíce pracoval na tom, aby se vše ututlalo? Ano, Keir Starmer, dnešní premiér. Ten, který po nástupu do funkce propustil z basy tisíce delikventů, aby měl místo na lidi, kteří proti němu protestovali.

K čemu je soudní systém? K ničemu. K čemu je po staletí budovaný právní systém? K ničemu. Mluví se o dvě stě padesáti tisících deliktech. Ne o stovce, ne o tisícovce, ne o deseti tisících, ale o zločinu, který by se děl za války na poraženém území. Tady se děl za míru a blahosklonného přihlížení policie i úřadů. Jak vidno, Británie je ve válce a je poraženým územím. Už se stalo, je hotovo, u moci už jen sedí kolaboranti s nepřítelem a válka se skutečně dá vyhrát vlastně bez jediného výstřelu, jen dělohami muslimských žen… A Istanbulská úmluvy byla znásilňovaným holčičkám platná jako Helmutovi elektroauto. Pokud chcete víc informací, najdete je u Pavla Šika.

A kdo to celé nakonec rozkopnul? Elon Musk! Jeden Elon udělal pro oběti i pro rodilé Brity víc než britská královská rodina, víc než britský soudní systém, víc než britská policie a zvládnul to jedním tweetem!

Takhle vypadá skutečná autorita a málo platné, Američani to vměšování prostě umí. Co se u Sorose naučíš, u Muska jako když najdeš. Výjimečně to tentokrát neříkám ve zlém, jen prostě konstatuji fakta. Někdy je lepší lord protektor než řeči o diverzitě. Britové to mohou celé rozpustit (a nebo oběsit), stačí jim americký místodržící. Jestlipak to platí i v kontinentální Evropě? To uvidíme hned po rozhovoru Elona Muska s předsedkyní AfD.

Mimochodem, v Grónsku se z ničeho nic objevili zastánci grónské samostatnosti. Ausgerechent zrovna ve chvíli, kdy Donald Trump začal mluvit o tom, že Američané potřebují Grónsko víc než Dánové. Velmoc nemá přátele… jen zájmy. A to se Dánové na žádost Američanů tak pěkně angažovali ve prospěch Ukrajiny… Čiň čertu dobře, peklem se ti odmění. Jo, když Ukrajina zavře plyn Slovensku, to jsou ti východňári… tam se to snese. Ale když USA berou Grónsko Dánsku… to je jiná, že? Kolik stíhaček Dánové odevzdali Ukrajině? Přesně ty, kterými mohli bránit grónský vzdušný prostor.

Ale prý posílili obranu koupí dvou psích spřežení…

Jo je skvělé, být v NATO… ta kolektivní bezpečnost, to je vynález… Žili šťastně a spokojeně… dokud vlk nedostal hlad. Ale v NATO musíme setrvat. Všichni to říkají. Teda kromě STAČILO! a SPD. Všichni ostatní to chtějí reformovat zevnitř. Už dvacet let na tom reformování usilovně pracují… a ještě se k tomu drze přiznávají.

A abychom nekončili pesimisticky, včera jsem se dozvěděl, že náš vrchní státní zástupce Igor Mříž brzy rezignuje na svou funkci. Nahradí ho prý Lenka Bradáčová. Jak jsem si to přečetl, rozhostilo se v mém nitru veliké prázdno. Ale naštěstí to byl jen hlad… Spravil to talíř špaget.

Fialo! Vezmi si příklad z kamaráda Justina! Komoušký prokurátor už hledá, kde nechal tesař díru a zbývá ti už jen komoušský prezident. A ten také zanedlouho změní názor i velmocenskou řiť.

Tenhle rok bude jednou hrazen ze zdravotního pojištění, někdy proto, že smích léčí a jindy jako dávidlo.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

262 thoughts on “Hezky se to rozjíždí…

  1. Tak nam Cukrous prisel na to, ze ten jedine spravny faktceking neni uplne nejlepsim postupem a upoustu od nej…

    No nejsou ty kluci k zulibani?

  2. Hezky se to rozjiždí.
    Policie ČR rozjela předvolební kampaň pro SPD. Požádala sněmovnu o vydání Tomia Okamury k trestnímu stihaní kvůli těm plakátům. Nic lepšiho nemohli pro SPD udělat 😀😀

  3. Pane Vidláku zapomeňte prosím na Rakousko-Uhersko.Obnovením
    v jakékoliv formě by znamenalo infiltraci islámu z chalifátu Osterreich !!!!
    Rakousko oplotit hodně vysokým plotem a pod proudem….to je
    na věky ztraceno.Nejásejme nad lidovci – je to všude jezuitská mafie
    která nikdy nikde nebude hájit zájmy žádného národa – jenom svoje.
    Proto nikdy nedovolí referendum – to by je odstrčilo legální cestou
    od moci,protože jejich špína je globálně známá.To,co se děje ve světě,
    kde majitel médií ovlivňuje vlády,které mají ruce od krve vlastních občanů,
    je strašné.Zase jedinec cloumá státy – jako u všech diktatur.Ale mediální
    diktatura nemá žádné kořeny,jenom šíří ZLO a ničí národy.Nakonec
    asi opravdu žlutá rasa je jediná bez zrůdných symptomů degradace.
    A tak oprávněně ovládne Zemi.Ale co my???

    1. Re? JP

      A co my?
      Odpovím vám mou oblíbenou replikou, kterou mimo jiné použil herec Josef Bláha ve filmu Signum laudis, když rozprávěl s kaprálem Hoferikem, ztělesněným skvělým Vladem Müllerem, kterýžto měl být vzápětí popraven.

      NA TO SE VYSER.

      1. Jenže ono to nejde.Na svět přicházejí děti,sice jen málo,
        ale přece.Není mi jedno,jakou zemi,pro ně jaký svět,
        jim tu vytváříme.Minulý režim vytvořil něco,čeho už
        nikdo nikdy nedosáhne.Máme to v sobě.Člověk byl
        člověkem,a měl budoucnost.V tom,že v každém okamžiku
        žil a mohl myslet na zítřek.Špatně se sestupuje z vrcholu
        hory do údolí,kde to smrdí….

  4. Já tedy S! volit nebudu, nelíbí se mi Švihliková, která má sice dobré ekonomické analýzy, ale chce ten prů*er řešit daněmi. Ale o referendech explicitně mluvila Konečná v interview se Strakatým asi před týdnem.

    1. Nika, korporátne dane pred 30 rokmi až 40%. teraz tak 15%, ale ani tie nezaplatia vďaka kreatívnemu účtovníctvu alebo daňovým rajom. Mali by ste sa zamyslieť, či ešte stále sa vám tá Švihlíková nepáči!

    2. Moc Vás prosím, zjistěte si, jak to opravdu je. Ona nechce danit Vás, ona chce zamezit vývozu zisků ze země korporátními daněmi a hlídáním fiktivní fakturace.

      Krom toho si nemyslím, že paní docentka bude kandidovat do politické funkce.

        1. ona chce zdanit ty kdoz makali a maji vice bytu tusim, nebo se pletu?

          v tom pripade ji taky nechci volit, jsem tu makal jak kkt abych si vydelal na byt ktery mi nese najem a ted zase….

        2. Oprava není poučování, pouhá oprava. Asi máte problém s chápáním, samozřřejmě pokud to není spíše charakterová vada. Nějaký odkaz na video, kde to říká, nebo text věrohodného zdroje, který nemá zájem ji poškozovat, by byl ?

      1. Tak já se tu zastávám Konečné (i když ji v tom europarlamentu chvíli trvalo, než jí došlo, o co tam jde a v prvním termínu se tam nijak zvlášť nebouřila) a vy po mě plivnete ODS. Nejste trochu alternativní?

    3. Švihlíková Vám to říká na rovinu.
      Ostatní to neříkají, ale udělají to také. Ve vykradené kolonii není kde brát.
      Otázka není zda, ale kolik a komu.

  5. Nějak v rámci čistky zmizel můj delší příspěvek o tom, proč je podle mne třeba členství v NATO nebo Lisabonská smlouva protiústavní, když neprošlo referendem.

    Ale co, když se kácí les, lítají třísky. Moje chyba, asi jsem reagoval na někoho ne(v)hodného…

    1. Váš příspěvek jsem považoval za tak dobře napsaný a zajímavý, že jsem si jej čistě náhodou uložil pro svou potřebu. Tak abych vám ušetřil čas a energii, tady je bez úpravy tak, jak jste jej napsal, i když teď je bez konkrétního celého kontextu.

      ———————————————-
      Stan Borowitz napsal:
      7 ledna, 2025 (9:47)

      Vaše příklady uvedené výše (referendum o dvojnásobném zvýšení důchodů nebo platů a mezd) jsou (záměrně?) absurdní, nikdo nic takového nepožaduje a vlastně z ústavy není možné, institut referenda je z principu určen k řešení jiných otázek, jak popisuji níže.

      I zastupitelská demokracie je vláda lidu, nikoli vláda elit, máme to explicitně napsáno v ústavě (Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní. Ústavní zákon může stanovit, kdy lid vykonává státní moc přímo.).

      Dále platí, že součástí právního řádu jsou i vyhlášené mezinárodní smlouvy, k jejichž ratifikaci dal Parlament souhlas a jimiž je Česká republika vázána. Mezinárodní smlouvy mají vůči ostatním právním předpisům do jisté míry nadřazené postavení, protože pokud stanoví mezinárodní smlouva něco jiného než zákon, použije se mezinárodní smlouva. To logicky platí i pro členství v různých mezinárodních organizacích, jako je EU nebo NATO, protože to je vždy založeno na přistoupení k nějaké mezinárodní smlouvě.

      To tedy znamená, že lid členstvím v jakékoli mezinárodní organizaci (de facto uzavřením jakékoli mezinárodní smlouvy) přichází o část své moci a jedná se o závažný zásah do jeho základního ústavního práva. Toto ale za něj nemohou provést zastupitelské orgány, v ústavě je napsáno, že prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní lid svou moc vykonává, nikoli že se jí může jejich prostřednictvím vzdát. To může provést pouze přímo, a to formou referenda.

      Toto je podle mne z ústavy zcela zřejmé a normální, čestný a apolitický ústavní soud by měl takové mezinárodní smlouvy (nebo přistoupení k nim), jimiž se lid vzdává části své moci, které neprošly testem referenda, prohlásit za protiústavní, a tedy neplatné. Jedná se mimo jiné o přistoupení ke smlouvě o NATO a o Lisabonskou smlouvu. Samotné přistoupení ke smlouvě o EU je v souladu s ústavou, protože tam referendum (byť zmanipulované) proběhlo.

      1. Poslední roky ukazují, že pravdivým se stal starý bonmot: „Lid je zdrojem veškeré státní moči.“ Moc tu má a realizuje někdo jiný.

      2. K odstavci, kde psáno: „I zastupitelská demokracie je vláda lidu, nikoli vláda elit, máme to explicitně napsáno v ústavě (Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní. Ústavní zákon může stanovit, kdy lid vykonává státní moc přímo.)“, si dovoluji podotek.
        A sice, tzv. zastupitelská demokracie se má k demokracii přímé stejně jako když na první rande místo sebe pošlete zástupce.
        Proto si myslím, že když už je zde takové to cosi, co si říká zastupitelská demokracie, je nezbytně nutný institut odvolatelnosti oněch zástupců + hmotná a trestní postižitelnost (což zvoleným zástupcům usnadní a velice, ale opravdu velice jednat jen a pouze ve prospěch občanů, které zastupují).

  6. Okamaura již také rozjel kampaň:
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-policie-pozadala-snemovnu-o-vydani-tomia-okamury-40503426

    Už jsem se bál, že budou zase šetřit na kampani a spadnou pod 5 %, a ono ne, hned míří na titulní strany hlavních médií 😀
    Při rychlosti naší justice a nenávisti prestitutek má kampaň až do voleb už asi hotovou…

    Jediná otázka je, kolik za to šéf žalobců z Prahy 1 Jan Lelek dostal a od koho, nebo jen mu to, (ne)myslí politicky?

    1. Zajímave je, že ač zatím jen prošetřují, tak už žádají o vydání. Kvalitní kampaň, snad SPD pomůže hodně nad 10%.

      1. V tom případě i Rakušanův pytel na mrtvoly má punc rasismu.
        Bude policie taky jednat?

        Hahaha to byla blbá otázka…

      2. V článku je to vysvětleno. Příště si ho raději prvně přečtěte a až pak se vyjadřujte.

        „Není zahájeno trestní stíhání žádné osoby. „Policejní orgán ale zjevně dospěl k závěru, že jsou dány podmínky pro zahájení trestního stíhání, proto učinil tuto žádost,““

        „Případné obvinění Okamury může padnout až poté, co ho poslanci zbaví imunity.“

          1. Ze je splnena podminka pro trestni stihani (sprostym podezerelym je Okamura nikoliv napriklad Rakusan) a je potreba najit neco, co by spravne vybrany soudce mohl spolknout.

          2. Čtěte pozorně.

            „Případné obvinění Okamury může padnout až poté, co ho poslanci zbaví imunity.“

            1. Obvinění nemůže padnout v prověřovací fázi. Ta musí nejprve skončit. Kvituji schopnost číst, ale bez umění pochopení textu je to trochu nedostačující.

    2. „Žádost se podle něj týká trestného činu podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod.“

      Máme tomu rozumět tak, že černoši jsou „skupina osob“? A že zveřejňováním jejich fotografií současně dochází k omezování jejich práv a svobod? Fotky kradou duše?

    3. Jinak to stíhání zařídil Jiřina Pospíšil.
      Ale co, on už má vyděláno, od paní Mládkové zdědil nadaci za půl miliardy…

    4. Obraz muže tmavé pleti vytvořený umělou inteligencí je podněcování k nenávisti vůči skupině osob.

      Fotografie ruského muže v pytli na mrtvoly je v pořádku.

    5. Myslí mu to progresivně.
      Což neznamená, že mu to po určité době nezačne myslet nějak jinak po větru.

  7. Vidlákovi některí diverzanti vyčítali, že se nevěnuje umělé inteligenci jako hybné síle společnosti velmi blízké budoucnosti. Nuže, udělal to za ně nékdo jiný. Zde 10 dílný velmi zajímavý seriál o to, jak AI vstoupí do politiky a co to bude znamenat. Třeba tato myšlenka : “ Riziky politické (technologické) singularity jsou ztráta lidského prvku v politice (Politika není jen o efektivitě, ale také o hodnotách, empatii a porozumění lidským emocím. Pokud AI převezme vedení, hrozí ignorování nevyčíslitelných lidských hodnot, jako je spravedlnost nebo kulturní identita. Nebo také odcizení občanů od rozhodovacího procesu, což by mohlo vést k apatii nebo odporu), centralizace moci (Pokud by AI ovládala klíčová politická rozhodnutí, kdo by ji kontroloval? Rizikem je soustředění moci do rukou několika technologických elit či potenciální zneužití AI k posilování autoritářských režimů), ohrožení demokracie Demokracie stojí na principu lidské účasti. Pokud AI převezme klíčové role, mohlo by to znamenat degradaci demokratických procesů na pouhou formalitu a vznik systému, kde občané již nemají reálný vliv na směřování společnosti.“ https://www.blogosvet.cz/article/politika-v-dobe-umele-inteligence-10-politicka-singularita-co-se-stane-az-ai-bude-chytrejsi-nez-politici-RP3Gi

      1. Opravdu tomu nezabráníme „nijak“. Regulace a omezování výzkumu AI jsou nesmyslné, protože jde o tak ultimativní mocenský nástroj, že nikdo nevěří nikomu a kdo by to měl první, prostě ostatní geopolitické soky „vyzmizíkuje“ a teoreticky bez jediného výstřelu. Moderní stíhačku ani nenastartujete bez kódu který dojde po síti… Ale to neznamená že dáme hlavy do písku a zkusíme raději nic nevědět… O to jde, že já třeba jsem takové pako, že kdyby k nám letěl zničující asteroid, tak bych byl rád na kopečku s hezkou astronomkou Lenkou a dalekohledem a do poslední chvíle se zajímal, co za balvan to vlastně je…

        1. Nikdo nevěří nikomu…..
          Ještěže jsem Vidláka navštívil už před pár lety, a tak vím, že opravdu existuje. Ani si nemyslím, že od té doby nějak změnil názory, možná jen trochu přitvrdil.
          Také vím, na základě osobního setkání, že opravdu existuje Alef jako fyzická osoba, stejně vím, že existuje Vlk (Kosanostra) a Bavor (jeho poznámky).
          Co z toho vyvodit? Pokud to lze, internet obejít, obelstít, věřit vlastním očím a osobnímu kontaktu.
          Když jsem v našem statutárním městysu viděl v doprovodu vybraných místních papalášů Nutelína a zaregistroval jeho vyjádření, vím že je to hajzl a pitomec, internet k tomu nepotřebuji.
          Už je to pár let, co jsem byl a besedě studentů s hradním (tehdy ještě hradní nebyl) Kolářem (moc jsem se tam jako stařík vyjímal, ale nevyhodili mě), vím že to je mazaný vychcaný zmetek. I bez internetu.
          Atd.

          1. Prožil jsem skoro 40 let bez internetu a dokázal bych to zas.
            Znám lidi, kteří se doslova hroutí, pokud jejich provider internet na jeden den vypne.

            1. Od spuštění pravidelného vysílání ČsT v roce 1957, jsme tu dalších 19 let měli jen jeden program.
              Kdo to neuměl, nebo měl blbou polohu či stín, takže tehdejší „druhý program“ nemohl přijímat odjinud, tak smůla.
              Převáděč pro druhý program namontovali až v roce 1976. Šikovnější druhý program měli, k němu ORF1 i ORF2 a to bylo jiné žůžo. Na několika střechách to pak vypadalo, jako na špionážní centrále. Někteří dokonce měli tendence poukazovat, že dotyční přijímají „západní televize“, ale jinak se nic nedělo.
              Nicméně – převážná většina lidí, naprosto v pohodě a v duševní rovnováze žila, pracovala, vychovávala děti. Volný čas tahle většina lidí netrávila u televize s brambůrky a přežíráním, ale úplně jinde a úplně jinak.
              Patřím k nim.
              Dokázal bych tu plazmu, přestože váží asi 40kg, klidně vyhodit z okna.
              Stoprocentně bych se bez ní obešel.
              Je to jen strašný žrout času mnoha lidí, deformátor podvědomí a dobrovolně nainstalovaná násypka přímo do mozků.
              Převážně na otravnou reklamu a řízeně křivené vnímání lidí.

              Bez čeho bych se už neobešel, tak bez aspoň nějakého telefonu.
              Mám kvůli práci stále metalickou pevnou linku, nicméně bez mobilu bych se obešel taky. Pevná linka má samozřejmě záznamník, kde mi volající mohou nechat vzkazy.

    1. ignorování spravedlnosti a kulturní identity
      odcizení občanů od rozhodovacího procesu
      centralizace moci
      soustředění moci do rukou několika technologických elit
      zneužití AI k posilování autoritářských režimů
      degradaci demokratických procesů na pouhou formalitu
      vznik systému, kde občané nemají vliv na směřování společnosti
      ————————-
      libtardí sen

      1. Přesně a ten hujer Pivoda nad tím furt bude onanovat a cpát to sem. Kurva vždyť to otevírá daleko větší možnosti kontroly populace až do niterných detailů. Má to potenciál mravenčí kolonie.
        Koho téma zajímá (systémy pro téměř dokonalé sociální inženýrství s automatizačními prvky na každém kroku) sežeňte si a shlédněte díl ze seriálu Black Mirror 3. sezóna, díl 1 „Nosedive“, tam je to naznačeno moc pěkně byť bez rozvinutí té systémové perzekuce a soustředilo se to výlučně na mezilidské vztahy aka clověk člověku je policajtem.

        link na zmiňovaný díl seriálu zde: https://www.csfd.cz/film/214772-cerne-zrcadlo/460789-pad-stremhlav/prehled/

    2. pre mňa je nádejou, že vraj od dôb kedy ju vypustili z klietky a dovolili jej styk s ľuďmi, začala aj osprostievať. Je v tom logika. Je v tom nádej.

      1. Zní to nadějně, ale jestli je zdrojem ten vědecko-popularizační faktoid o testech AI na lidské degenerativní poruchy, je to mylný výklad. Prokázalo se jen, že starší modely byly blbější než ty nové. Testoval se každý jen jednou, takže degeneraci konkrétní verze tím nelze dokázat. Bulvární titulek byl záměrně matoucí.

  8. Nechci sýčkovat, ale nemůže to být náhodou i tak, že se opravdu chystají rozjet ty avizované perzekuce za názor (legislativa je připravena) ve velkém a komoušský prokurátor by v těch kauzách zbytečně „vrhal špatné světlo“ na „ochránce demokracie“ a Evropských buzerantských hovnot?

    1. Bude-li jmenována, bude to od 1. dubna 2025 na sedm let.
      Otázka za milion: vyjádřila se k §318a ?

    2. Myslite jako vrha komunisticky rozvedcik spatne svetlo na prezidentske zvaneni o demokracii? Obavam se, ze lidem co maji doublethink jako zakladni vybavu prisuzujete ponekud mylne motivace.

      1. Ano, ale lepševikům se to teď sype a musejí teď být opatrní a snažit se minimalizovat třecí plochy a místa, kde se dá poukazovat na analogie s totalitními režimy, aby jim ovečky dál zbytečně neutíkali. Také je ale možné, že už to mají dávno naplánované přes systémové instituce nějak zfalšovat, jelikož je mi líto, ale musím připomenout, že ovládají všechny složky státní moci tj. Parlament / prezidenta / senát / Ústavní soud / Nejvyšší soud / akademickou obec / Kulturní frontu. Dost se bojím, že už je odtamtud nedostaneme a právě sledujeme již otevřené překlápění do totality. Ostatně v tom Rumunsku to prošlo a doteď jsem přesvedčen, že ve státech v roce 2020 vlastně taky :/

        1. snažit se minimalizovat třecí plochy

          Jenze v jejich svete to zadna treci plocha neni. Odpracoval si to a hotovo. Kdyz se podivate, zadna snaha o opatrnost neni v programu, naopak „kdyz to nejde silou, pujde to jeste vetsi“. Procpak asi bolsevicky synek protlacil ten prilepek?

          Mate zkreslene predstavy o fungovani sveta fanatiku. Tam je opatrnost slabosti, vitezi ideologicka pevnost.

  9. Místopředseda hnutí ANO a sněmovny Karel Havlíček se v pondělí setkal s ukrajinským velvyslancem Vasylem Zvaryčem a poněkud překvapivě slíbil pokračující podporu svého hnutí Ukrajině. Navzdory tomu, že ANO a jeho předseda Andrej Babiš v minulosti často měnili svůj postoj k podpoře Kyjeva a mnohdy Ukrajinu kritizovali. „Pan velvyslanec poděkoval hnutí ANO za podporu Ukrajiny. Potvrdil jsem, že s ní může počítat i nadále. Současně jsem vyjádřil přání brzkého ukončení konfliktu,“ uvedl Havlíček.
    https://www.echo24.cz/a/HTE4G/zpravy-domov-necekana-schuzka-havlicek-velvyslanec-podpora-ukrajina-ano

    v každém případě se ukrajinský konflikt do roku dvou ukončí, protože zkrátka dojdou zdroje. ANO asi sedlá mrtvého koně.

    Osobně bych si tipl, že Grónsko Dánsku nezůstane. Nevím, zda bude samostatné, nebo se připojí k USA, ale „barevná“ revoluce v Grónsku a případné referendum s odměnou klidně milion dolarů každému obyvateli, by pro USA nebylo drahé…

    Dějiny jsou proces, jenom většina lidí si neuvědomuje, že se vyvíjí i během jejich života a co platilo včera, nemusí platit dnes. Je to stejné, jako se svobodou. To, že tady včera byla, neznamená, že je tu dnes a bude tu i zítra.

    1. Grónsko se stane volně přidruženým státem k USA.
      Čistě teoreticky by si ho mohlo koupit i Česko a bylo by to násobně levnější než investovat do rozbité a předražené Ukrajiny. Jenže Česko by ho za pakatel zprivatizovalo.

  10. Doba je těhotná změnou.
    Na iDěsu vyšel titulek na hlavní stránce:
    “ Nejvyšší žalobce Stříž končí z osobních důvodů. Rezignaci předal ministrovi“.
    Tihle vždycky změnu větru zavětří včas…

    Hádám, že nakonec zůstane jen jeden fijalovej kůl v plotě 😀

  11. Priznam se, ze jsem zvedav na to, jak se to rozjede v Britanii. Jak se nalozi s tou osklivou rasistickou konspiraci…

  12. „Mimochodem, v Grónsku se z ničeho nic objevili zastánci grónské samostatnosti. Ausgerechent zrovna ve chvíli, kdy Donald Trump začal mluvit o tom, že Američané potřebují Grónsko víc než Dánové.“

    Nemáte pravdu. Zastánci grónské samostatnosti se rozhodně neobjevili z ničeho nic.

    Zjistěte si něco o referendu z roku 2008 nebo o událostech z února 2024.

    Příště si lépe ověřujte informace.

    1. Jen se prave ted o nich zacalo psat

      Aby to nebyli nejaci umirneni teroriste jako v lybii, syrii a dalsich totalitach jako je britanie

    2. milimetr
      Jenže, Dánsko se tomu musí bránit,přišlo by o rybolov kolem Grónska a zřejmě těží nerostné bohatství.Dále, musí se bát i Norsko,USA by se podvrtali na jejich ropné zdroje.

    3. Takže separatisté.
      A co se dělá se separatisty – humanitárně bombarduje.
      Teda pokud to nejsou ti správně ideově ukotveni separatisté.
      To ještě nevíme.

    1. A dostanú k pasu aj fentanyl a kartónovú krabicu + osvedčenie o rode (aka gender). Sorry za sarkazmus. Americká konzumná „kultúra“ býva pre domorodé spoločnosti likvidačná.

    1. Neboli cíle pětiletky byly splněny na 101,5 %.

      Mimochodem, Babiš dokázal mít před covidem přebytkový rozpočet. Dokázal by to Fiala?

  13. Dánsku je jedno, jestli má 100 stihaček F35 nebo žádnou, bojovat se nebude. Napřed si Grónsko s 56 tisíci obyvatel (většina jsou děti) odhlasuje nezávislost, aby si potom za velké prachy (stačí milion doláčů pro každého nebo raději dva?) odhlasovalo být dalším státem USA. A přitom nejde ani tak o Grónsko, jako o ten výsek Arktidy až k severnímu pólu, plném nerostných surovin a neskutečného vojenského významu.

    1. Vidlákova cesta
      Když si Trump může říci o Grónsko, proč by si Fiala nemohl říci o Dánsko
      Kdyby Dánové byly chytří, tak pronajmout Grónsko Rusku,nebo Číně na 20 let.

        1. Hele, vy normalne zpochybnujete, ze se takovy byvaly medved muze citit jako tucnak… uvedomujete si, ze to je nenavistne mysleni a jako takove by melo byt potrestano?

          Takhle ten moderni svet nevybudujeme!

  14. „Ale v NATO musíme setrvat. Všichni to říkají. Teda kromě STAČILO! a SPD. Všichni ostatní to chtějí reformovat zevnitř.“

    Vážený Vidláku, už jsem to zmínil dříve u vašeho článku z 16. prosince. https://web.litterate.cz/21955-2/comment-page-1/#comment-378699

    Pozoruji nápadný rozpor mezi tím, co na tomto blogu píšete vy a tím, co se píše na stránkách hnutí Stačilo. Prozatím mi Stačilo připadá jako něco na způsob ANO v jejich začátcích před zhruba dekádou. Jako něco, co potenciálně smrdí řízenou opozicí.

    Chci uvést příklady z programu SPD ohledně EU a NATO:

    https://www.spd.cz/program-vypis/#7287
    Budeme požadovat referendum o každém předání státní suverenity na orgány EU a referendum o vystoupení z EU.

    https://www.spd.cz/wp-content/uploads/ke_stazeni/program/zahranicni-politika.pdf
    Když naše polistopadová vláda rozhodovala o vstupu ČR do NATO, rozhodla tak bez referenda. SPD je toho názoru, že tento deficit demokracie je nutné odstranit a občané mají nárok, se závazným referendem konečně vyjádřit, zda s členstvím v NATO souhlasí.

    Na stránkách hnutí Stačilo! se nepíše nic takového, co na tomto blogu opakovaně zmiňujete vy a co jsem citoval nahoře v tomto komentáři. Prosím vás, zařaďte explicitní vyjádření k různým nadnárodním organizacím jako je například EU a NATO (klidně i další) do programu Stačilo, protože prozatím vše, co tu o těchto intitucích píšete, jsou jen vaše osobní vyjádření, která nejsou nijak podporována oficiálními stránkami hnutistacilo.cz

    Váš citovaný výrok považuji za nepravdivý, protože to tvrdíte jen vy sám a nikde jinde to u hnutí Stačilo nemohu oficiálně nalézt. Vemi doufám, že jen neděláte pro hnutí Stačilo „užitečného pomocníka“ a že to, co na Litterate píšete, opravdu reprezentuje oficiální stanovisko hnutí Stačilo. Je vážně tak velkou překážkou to explicitně zformulovat i na stránkách hnutí?

    1. Referenda mají v sobě skrytý potenciální velký průser, protože místo toho aby o směřování státu rozhodovali odborníci s vysokým IQ, věnujícím se naplno problematice a mající k tomu kompletní státní aparát, by rozhodoval dav s průměrným IQ, věnující se po celou dobu spíš svému oboru, tedy obecně bez znalosti věci.

      Takže referendum o dvojnásobném zvýšení důchodů, by ovládli důchodci a lidé v předdůchodovém věku a byli pro.
      Referendum o dvojnásobném navýšení platů, by si pracující také odsouhlasili.
      A potom by se všichni divili, proč stát zkrachoval a proč firmy propouští ve velkém.

        1. V obecné debatě o referendách není třeba, jako protiargument, jmenovat (všechny?) politiky současné vlády – to je kapitola sama pro sebe.

          1. Ale to je jen problém Čechů, co si do svého velení navolí, ne zastupitelské demokracie. Když si kdysi kmen, skupina lidí či stát do svého velení dosadil blba co se obklopil blby, tak se po Darwinovsku vyřadil z dalších dějin. Máme nakročeno.

          2. – není možný nechat lidi o sobě rozhodovat, nerozumějí tomu. to musí odborníci.
            – no dobře, tak zrovna tenhle ne, ale jinak to nahoře platí.

      1. Rozumím vašim připomínkám a rozhodně mají validitu. Ale to není podstatou mého příspěvku. Jak nejlépe rozhodovat o věcech veřejných je záležitost až dalšího kroku, kam se teprve musíme dostat. Aktuálním problémem je to, že za současné situace o svých věcech ani nemůžeme rozhodovat sami. Čili nejprve musíme získat vládu nad svými věcmi a pak teprve můžeme vhodně určit, jak s tou vládou naložit. Jinými slovy, teď není čas porcovat medvěda pobíhajícího po lese, protože jej nejprve musíme ulovit.

        Podstatou mého příspěvku je rozdílnost mezi vyjádřeními Vidláka a absencí těch vyjádření ze strany Stačilo. Přitom Vidlák tvrdí, že to jsou myšlenky, za kterými Stačilo stojí. Ale pokud za těmito myšlenkami Stačilo stojí, proč ty myšlenky nejsou na stránkách hnutí oficiálně prezentovány? Ve svém příspěvku primárně adresuji tento viditelný rozpor.

        Mám hlavně obavy, že optimistický a občas naivní Vidlák, který se už dříve v minulosti nechal obelhat hnutím ANO (mimochodem uvěřil i propagandě o covidu a tak si šel pro dávku), mohl v dobré víře a s dobrým úmyslem opět sednout na lep stejnému triku, jako předtím. Vidlák mi prostě připomíná oddaného koňského dříče Boxera z Farmy zvířat od George Orwella, který věří a chce věřit a s dobrým úmyslem udělá pro to první i poslední, ale má pro svou víru problém objektivně zkoumat a vidět fakta.

      1. Děkuji za odpověď. Dobrá tedy, budu s nadějí očekávat oficiální představení programu příští týden.

        1. píšete o Stačilo jako o řízené opozici – nepřekvapilo by mě to

          ale je úsměvné, když totéž nepíšete o SPD, téměř celé SPD se zdrželo při hlasování o vstupu Finska do NATO, které navíc sousedí s Ruskem, což je průser o to větší
          zdržel se i velký vlastenec a velký boxer soudruh Foldyna, Bašta hlasoval dokonce pro podporu vstupu této země do NATO

          1. A proč by měla nějaká ČR zakazovat svým přátelům činit co činit chtějí. Jejich věc. Stejně tak by to mělo být i naopak, ať nám Finové nezakazují, co budeme chtít my.

            1. Protože vstup do NATO není (díkybohu) arbitrární jednostranný akt přistupujícícho, jedná se o specifický způsob přistoupení k mnohostranné smlouvě, kdy včechny stávající strany této smlouvy musí s přistoupením dalšího člena vyjádřit svůj souhlas. A to po důkladném zvážení dopadu takového kroku na své zájmy a svou bezpečnost. S přátelstvím to fakt nemá co dělat.

              Stačí to takto?

              1. Vy jste popsal jednu stranu mince a já tu druhou stranu. Já bych, při nutnosti muset nějak hlasovat, nejspíš zvolil souhlas Finsku. Tak se nakonec rozhodli i jiní, třeba Bašta. Neberu Vám právo hlasovat obráceně, zvláště když nakonec to může být ta lepší volba.

            2. protože, jestli SPD tvrdí, že nechce válku, tak hlasovat pro něco, kde hrozí rozšíření války – kvůli hranicím Finska s Ruskou federací, je pravý opak

          2. Ne, nechci tvrdit, že Stačilo je řízená opozice, pouze to prozatím vyjadřuji jako potenciální možnost, pro kterou mám odůvodněná podezření. Ale neodvažuji se to tvrdit jako fakt. Nejsem o tom dostatečně subjektivně přesvědčený.

            Co se týče SPD, tam si ani nemyslím, že by šlo o řízenou opozici, ale rozhodně uznávám, že svoje mouchy ta strana má a není všechno zlato, co se třpytí. Ale až na úroveň řízené opozice bych to neviděl, spíše si myslím, že SPD má vnitřní problémy související s otázkami moci a vnitřní hierarchie a způsobem komunikace i prezentace. SPD potřebuje více analytických rétorů jako je Ivan David, než hádavých egoistů jako je Tomio Okamura. Hlavně se podle mě pořád vzdalují tomu, co při založení představovali. Ale pořád mají významný potenciál udělat velmi prospěšné věci. Například velmi cením jejich nebojácnost při vyjadřování myšlenek, kdy v kampani představili jednoho typického „chirurga z dovozu“. Nebáli se toho.

            Problémy SPD jsou podle mě zásadně jiného druhu, než problém „řízená opozice“, i když uznávám, že individuální výskyty zkažených kusů ovoce lze najít všude.

            1. Stačilo bude mít v programu referendum o EU i o NATO. S tím jsem do toho celého šel.

              A také bude jako jediné mít skutečný program o ekonomice, zestátnění přirozených monopolů, boje proti vyvádění dividend a účelovým fakturacím, odmítnutí grýndýlu i emisních povolenek, atd, atd.
              A nebude tam mít žádné vyvlastňování, znárodňování ani omezování podnikání a ani na to nebude potřebovat zvýšení daní lidí. Jen korporací.

              1. Děkuji, v tom případě mě začíná program Stačilo lehce naplňovat nadějí, která se mi u SPD pozvolna vytrácí, ale která stále trvá, protože dosud pro mě nemá SPD vhodnou alternativu.

                Můj ideál, který bych si představoval, je strana, která má dostatečný voličský potenciál, aby se dostala do parlamentu, rozumný program a zároveň chce přímo vystoupení z EU i NATO (a také OSN a WHO), bez zdržování se referendem. To, že voliči takovou stranu zvolí, je už samo o sobě jistá forma hlasování, kterou považuji za dostatečně legitimní na to, aby měla srovnatelnou váhu s referendem. Ale rozumím, že by to mohlo některé voliče potenciálně odradit a tak je asi strategicky lepší mít v programu referendum, aby volič nemusel schvalovat jeden velký balíček a mohl místo toho rozhodovat o důležitých věcech nezávisle na sobě v oddělených krocích.

              2. Zní to dobře, ale ďábel je skrytý v detajlech. Aby to nevyznělo ve stylu „Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždy“.

                Ale jinak, již dlouho se těším na prodiskutování „den co den, bod po bodu“ programu STAČILO!

                1. Historie nam ukazuje ,ze dejiny politickych stran sou dejiny opakovanych podvodu, zlocinu a valek.
                  /Atheny valcili, franc. republika se vytocila do Napoleona,atd/.
                  S predstiranim vseho dobreho , takovy vanoce kazdej den , ale jenom naslibovany aby se masy mely na co tesit.
                  Aby vedely ze bez politickejch stran a jejich politiky nic nejde.
                  Chytry vod systemu nevodlepi nic.

      2. Teď jsem to chtěl zrovna napsat, že Vidlák slíbil, že od 10. nebo 15. začne (snad?) každý den, bod po bodu, rozebírat program STAČILO! Na to čekám, neb tam se ukážou rozhodující detaily, jestli dát STAČILO! šanci nebo to odpískat rovnou.

        1. Šanci bych dal. Vidlák se učí a poznatelně zraje. Zatím ne určovatel ale surfař. Po více než dvou letech se neutopil.

    2. To je revoluční taktika. Nahánět lidí do kolchozů nebudeme, živnosti a malé podniky budou zachovány… KSČM má tak větší šanci dostat se do parlamentu a politický posílit.
      Borgský postup. „Budete asimilováni.“
      Tedy… bolševizováni. Jenže, nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Pro ten případ chybí soudružská mocnost. Nyní patříme do jiného třeba otřásajícího se bloku.
      Umírněný husita Vidlák se spojil s radikálními Tábority proti části Panské jednoty kolaborující s císařskými.
      Další zdejší vývoj je podmíněn externalitami.

      1. Jenže, nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Pro ten případ chybí soudružská mocnost.

        Přesně tak, proto je dnešní strašení, že budou komunisti, když se dostanou k moci, dělat to, co jejich předchůdci před skoro stoletím, zcela mimo mísu. Oni by to možná nedělali ani ti tehdejší (minimálně ne v takovém rozsahu), nebýt vlivu té soudružské mocnosti. A dnešní Rusko (další oblíbený strašák) není tehdejší SSSR. Rozhodně tam nejsou u moci komunisti (přestože se nám to propaganda neustále snaží vnucovat) a naopak (na rozdíl od USA a EU) prosazuje politiku obchodní spolupráce na bázi rovnoprávnosti a vzájemné výhodnosti.

      2. Já nejsem umírněný Husita. Spíš jsem Petr Chelčický. Bojuju o duši národa a politika je pro mě prostředkem, nikoliv cílem.
        Jsem Požarský, co verbuje do odboje a těší se, až to skončí, aby se mohl vrátit na svůj statek a dál obdělávat půdu. Jsem Franklin, co chce pomoci, ale nepotřebuje být prezidentem.
        Prostě teď odvedu svůj díl práce a udělám ji tak, aby nikdo nemohl říct, že jsem se málo snažil a nedal do toho všechno. Nebudu velet, ale půjdu první.

        1. Radím známější přirovnání, pane domácí.

          Většina obyčejných pracujících lidí netuší, kdo to byl Požarský, u Chelčického to tuší jen matně.
          Těm obyčejným pracujícím lidem, kterým je řekněme „půlstoletí od konce základky“ a přitom nikdy moc nečetli a nečtou, těm nemůžete zazlívat, že jim ta dvě jména nic neříkají.

      3. To, co píše dnes Vidlák by mohlo mít šanci na úspěch, ale od 15. hrozí, že to hodně dnešních voličů STAČILO! prostě nedá, a to již třeba na té konferenci. Uvidíme.
        Samozřejmě, že STAČILO! samo moc plnit nebude, ale mohlo by tlačit na Babiše (tedy pokud volby dopadnou tak, že Babiš s ODS nebude moci vládnout) a nastavit lepší směr.

  15. Nemyslím si, že orientovaný politik se domnívá, že EU má dlouhého trvání. Po zvolení Trumpa se rozpad EU ještě urychlí a je třeba se na to připravovat už nyní. Jsou to nezvratné procesy, které můžete zpomalit, nebo urychlit, ale zastavit už ne.
    (Advokátka Hustáková)

    1. Také. Na vyskočení z letadla to není. Čekat až se rozpadne. Pro ten případ mít na zádech padák, a dinghy a vybavení pro přežití. A doufat v dostatečnou výšku.

      1. Ten, kdo bude u moci se na ten rozpad bude muset připravovat. Diverzifikovat obchod, hledat spojence, atd.
        Fialové nás vedou k pádu na hubu.

    2. Nebo pozoruhodná věta z rozhovoru tím, co explicitně neříká:
      „Pokud Fico řekl, že mu za souhlas se vstupem do EU nabídl Zelenskyj půl miliardy dolarů a naši politici o úplatku nic neříkají, tak bych musela mít vymazanou paměť 20 let, neblahé osobní zkušenosti z této sféry, abych věřila, že jejich upjaté zastupování banderovského režimu na úkor zájmů občanů České republiky je pouze z upřímné nenávisti k Rusku.“
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Advokatka-Hustakova-EU-nebude-mit-dlouheho-trvani-ANO-si-to-musi-uvedomit-Velke-zmeny-do-roku-2030-767403

      p.s.
      když k citaci přidáte odkaz/link, zvýší se validita informace ve vyhledávačích (tj. internetová validita)

      1. Ukrove nejsou zadny svine , jenom my sme, za veskerou pomoc ukrajine a ukrum u nas.
        Uz je to rozjety..Turbo dluhy na vodvezou a rychle..

    1. Hýbe se to v USA
      Hýbe se to v Kanadě
      Hýbe se to v Rakousku
      Za chvíli jsou volby v Německu
      Premiérka Meloni narychlo letěla za Trumpem
      Nezdařil se Majdan v Gruzii

      Dnes se to hýbalo i v Tibetu :o)

    1. Conference speaker 2017. A dal?

      Jinak kdyz na to tak koukam, tak ten Aspen musi bejt prima parta. Se divim, ze to este nekdo neinfiltroval aby vynesl, co se tam uci. Tajne sluzby a tovarny na kosmetiku jsou plne whistlebloweru a Aspen nic?

      Ale se mnou bohuzel nejde pocitat – ja jsem na to moc bilej a moc hetero chlap a malo na vozejku… 😉

  16. Hodně štěstí v novém roce, ať nám už Fiala a spol. moc neškodí…no škodit ještě ti *mrdi budou.
    Já jsem si dala oddych od soc.sítí, i od internetu, tedy jen zpravodajství a dost jsem se divila, když jsem to zase zapla.
    Pletu děckům ponožky jako by mě zato platili. Už mám za sebou i žakárové fusekle. A na internetu jsem objevila lapapejsu, což je islandský svetr s norským vzorem. Prostě se Vikingové nezapřou a opět jsem žhavila ruské návody.
    Tak Trudop je odejitý, ten anglický bývalý prokurátor ještě ne, o Trudeau se tvrdí, že je také pedofil, ten druhý to s celým anglickým systémem posvětil, však šlo jen o děti chudých rodičů, na bohaté ti Pakoši nešli…On mrtvý princ Filip chtěl být virem, který zdecimuje lidstvo, tak aspoň škodili takhle. Pochopitelně zdecimovat se mají jen ti dole.
    Němci, teda ta jejich chytrá Annalena Baerbock si zajela do nové, lepší Sýrie a hle, ruku ji nepodali.
    Jo teď to tam bude při právu šaría pravé svobodné a demokratické prostředí. Nový Afghanistán na obzoru.
    V čem byl Asad špatný?
    Proč západ islamizuje svět? Tohle totiž je celé produkt západu, zlikvidovat křesťany, demokracii, udělat z lidí otroky.
    Internet mi občas nabídl i nějakou politiku a tak jsem zhlédla i pana Macinku, sympaťák, dokud neotevřel hubu s jejich volebním programem do volebního klání.
    Ten chlap se zbláznil!
    Chce privatizovat zdravotnictví, prý nepotřebujeme magnetickou rezonanci v každé obci, na což mu redaktor s řeckým příjmením opáčil, že chybí lékaři, že nejsou zubaři.
    No tak reformu bude dělat Boris Šťastný (pane Bože za co nás trestáš!)…
    Bude se privatizovat, tady fakt nevím co ještě máme…protože stát je špatný hospodář…nevěřila jsem svým uším.
    Tož tak, Trump má přijet na Slovensko, to vypustil Zaorálek a majstrým mlčí jak zařezaný. Jo jejich chromý kůň prohrál, tedy kobyla.
    A poslední zprávou mě šokovala segra v Kanadě, její syn randí s Iránkou. Nestačí, že jsme rozlezlí po celém světě, od Řecka přes Slovensko na Moravu do Kanady. Teď i ajátoláhy v rodině.

      1. Írán byla vždy civilizace a islám tam byl zavlečen až někdy v 7./8.století. To už Írán/Persie eistoval asi…. co já vím. Tisíc let?

        1. Re: Godot

          Nedrž se tak při zemi. Počátky persie můžeš přiřadit k totožné číslovce. Akorát je k ní potřeba připsat zkratku „př. n. l.“
          Takže klíďo 1500 let před vznikem, resp. příchodem islámu tamtéž.

          1. Nechtělo se mi to hledat a nechtěl jsem přestřelit.
            Pokud jsi nečetl, pak doporučuji (sáhl jsem do své zdecimované knihovny):
            Tom Holland: Perský oheň (První světová velmoc a boj o západ).
            Česky vydavatelství Dokořán 2007.
            Tam je o tom hodně (400 stran).

      2. Nejstarsi civilizace prej pochazi z dnesniho Iraku uz poradne ponicena nedavno.
        Sou iranci trpeny zapadem a porad pred jejich koncem..
        Svrhli jim zvolenyho v 53, pred tim na ne hazel Church. votravny plyny z letadel,cisarskej german zase na evropany ..
        Pak dostali sacha a mat a byli drzeny v tezkym sachu..
        V boji proti svetovymu Brzezinsky, KiSSigrovymu terorismu i v Chile , byl Sach nahle zmatovanej pryc /jako Suharto, Macariios a dalsi diktatorsky mega bohaci /,
        za ucelem uspesnyho zfanatizovani populaci sveta.Svet se rozdelil ,spise rozdelili
        na krvelacny fanatiky a jejich vobeti a to trva furt a vic..

        Na Iran poslali Chomejnyho v 1980 s miliardama , aby byl nepritel , este vod nich dostaval hodne zbrani ,bral si ukaznene americky rukojmi na celej rok ,zpatlanej utok zaskodniku z us ,znemoznil volbu Cartera pro Reagana..S nasledkama…
        Naklepani rizku se povedlo do 10let dlouhy valky Iraku s Iranem. Pred invazi
        do Iraku a za prodej zbrani, to je lepsi..Irak,beda , moh za 4o minut znicit svet..

        Chomejny napr. prikazoval islamu si vytirat prdele oblazkem,byl slavne proslulej a porad v mediich.. a levou rukou, kdyz pravou musi krmit sve hosty..
        Po celou dobu samozrejme nebylo vyhnuti nez napadnout svetu nebezpecnej Iran fanatiku, za tim ucelem predem porizenych .
        Taky vybuchovali letadla ,jako Gadaffi a nebo aspon je unaseli , brali a vrazdili rukojmi, cely vlady jich ,Sakalem , aby to kazdej videl a nemoh nevedet , unaseli,zabijeli nevinne obeti vyhazovali do vzduchu podniky ,z niceho nic,
        az do nic netusicich usaku 9/11, predtim este v 93 se snazili vybuchnout
        ten samej barak ,taky fanatikama , predtim celou vojenskou lod jim vodbouchli a sposta toho , atd. Obrana nemozna.
        Proste najednou zacali radit fanatici vsude a vsem na ocich , jako pominuty, vod 1980..
        Tim je vse trochu zajimavy az do dneska a porad vic….

        1. Utírání si zadku levou rukou, ať v ní držíte cokoli, je příkaz tuším i v koránu. Proto se taky levý ruce říká nečistá. Jedlo se pravou.

    1. Za modni kabelku, za 5100 euro jednu , udela zelena kurva z Nemecka a nyni vladni vsechny prostitutky/feministky , to nese daleko vic ,/tak sou tam oficialne nazyvany/, vsecko a este vic vsecek..Pomoc U. ,treba ta je az potom.
      Proto sou ve vsech vladach , ktery pro zisky ze spoluobcanu vydreny , taky ovladaji..
      Pac kabelky a dalsi mnozstvi doplnku sou modni povinnosti vsech ,at to stoji co chce,
      ale uz zejtra musi kupovat dalsi a este drazsi..At to stoji co chce ..
      Diktat mody z modnich salonu pokrokove zfeminizovanych navrharu,je nevyhnutelnej diktat ,vsem otrokynim a nakym votrokum ..Vsecko vostatni je az potom, daleko potom.Nemodne obleceny a nemodne obdareny se netrpi..
      A Mrize vymeni za jiny Mrize.

      Vo nejmocnejsi zbrani dneska ,potrebny pro uspech revoluce na celej svet, trochu na AE.

  17. Aneb když dostaneš ochutnat svou medicínku…

    „Generální ředitel společnosti Tesla a SpaceX Elon Musk pokračoval v online polemikách s nejvyššími představiteli Velké Británie a navrhl, aby se Washington zapojil a „osvobodil“ Brity od jejich údajně „tyranské vlády“.
    Miliardář v pondělí na své sociální síti X uspořádal anketu o této myšlence a zeptal se uživatelů, zda by „Amerika měla osvobodit lid Británie od jeho tyranské vlády“. Návrh se setkal s pozitivním přijetím, když téměř 59 % respondentů podpořilo. O této otázce hlasovalo více než 1,4 milionu lidí za méně než 12 hodin.“

    https://shorturl.at/xT3XT

    1. To je fakt frajer, taky se skvěle bavím. Lepševici dostávají za uši jak malá děcka.

      Doufám, že to po nástupu Donalda do funkce bude dál gradovat. Ještě by mohl Musk zafinancovat nějakou Closed Society…

      1. Víte, já mám veliké obavy, že emeričtí lepševici všemi možnými i nemožnými prostředky zabrání Trumpovi nastoupit do funkce. První zkouška bude asi ve čtvrtek (nebo v pátek?) avizované vyhlášení rozsudku lepševickým soudcem nad Trumpem v případě nějaké nastrčené prostitutky. Kauza, kterou předchozí soudy smetly se stolu. Podle podezřelého klidu Bidena a spol. se obávám znění rozsudku. A že pak bude hon na Trumpa dostat ho do vězení, aby nemohl nastoupit. A že nastane v Emerice velký mumraj, hraničící s občanskou válkou.

        1. Navíc libtardi chtějí škodolibě nechat americké vlajky na půl žerdi, na počest zemřelého Cartera.

          Zrovna, když budou vlajky vlát všude, na počest inaugurace :o)

        2. Dvakrát se pokusili jej zabít. Tedy – máme si to myslet.

          První možnost je, že se útoky nepovedly, protože útočili amatéři tamních libtardů.
          Druhá možnost, atentáty fakticky simulované. Za účelem dosažení nějakého veřejného obrazu.
          Připouštím obě, přičemž tu třetí vůbec.

          Třetí potenciální možnost by byla – realizace profíky od CIA, kteří by jej dokázali zabít spolehlivě a napoprvé – pokud by byl zadán tento cíl.
          Už to předvedli nesčetněkrát.

    2. Vred zvanej britskej system , nahle prasknul a odpornej,uchylnej hnis zaplavuje siri se na celou zemi, na jeji deti predevsim…Reky krve ,prorokovany poslancem E.Powelem , uz 68 potapi zemi..

  18. Nějak omylem jsem odsledovala nedělní Partii Terezy Tománkové na Primě.

    Všimla jsem si, že Kupka řekl, že vláda počítá tento rok s růstem 2,4% HDP.
    Proč tedy vláda připravila rozpočet na tento rok s předpokladem růstu 2,7% ????
    Vždyť v tom takhle lítá několik desítek miliard! Staňůra asi nikdy neslyšel o základní účetní zásadě – zásadě opatrnosti.
    A to ještě asi o hodinu později guvernér ČNB Michl v rozhovoru s Tománkovou řekl, že ČNB počítá s růstem 2% HDP!
    Mně je z toho diletantství fakt zle.

    1. Tady lítají biliony a vy přijdete s nějakými 10 miliardami a opatrností. Zadlužování je krédo všech vlád na světě, to jste si nevšimla?

    2. Měla by jste si uvědomit, že nepoužívají vlastní peníze, nýbrž cizí. Totiž naše. A navíc si z nich ještě přikrádají. Feldkuráta ani připomínat nebudu…

      1. No a v tom je podle mě právě jádro výroku (zkušeného podnikatele) Babiše, že by se stát měl řídit jako (vlastní) firma.
        Tedy že by se státními penězi mělo pracovat stejně odpovědně jako se svými firemními penězi.
        Aspoň já takhle odjakživa chápu ten Babišův výrok.
        Proto je propastný rozdíl mezi přístupem k rozpočtu státu mezi Babišem a Staňůrou.

        1. Někde jsem četl, že české hospodářství je jak přes kopírák, jako v Německu. Jen o asi 0,5 % (p.b., procentních bodů) níže.
          A Němci letos plánují letos „nerůst“ někde mezi -0,5 % až +0,1 %.

        1. V tom se často chybuje. Vůbec ty slovanské jazyky,to je něco. Možná proto námi západní lidé pohrdají, že nám nerozumí a ani nejsou schopni se to naučit. Když i rodilí mluvčí, kterým to hustili minimálně 8 let hodinu 5x týdně do hlavy, to nepobrali.

          1. Re: Gaia

            Soudruzi na zÁÁÁpadě dělají ve svých mateřštinách hrubice totožného typu, nemylte se.
            Jako správný mamlas auťáckého spektra jsem se nejednou zarazil pokusech o písemnou komunikaci v němčině nebo angličtině a nebyl jsem schopen kvůli několika písmenkům rozklíčovat, co po mně dotyčný chce, protože
            TAK TO PŘECE NENÍ!!!
            O mluveném slově to platí stonásobně. Stačí přehodit slovosled, pozměnit výslovnost v jednom slově – a jsem fpÉÉÉrdeli.

          1. Jazykovědec neumí.
            Jazykovědci neumějí.

            Stačí číst dobré knihy, vydávané před převratem. Později už byla kvalita jazyka ztracena.

            Co tomu Takysmetu zase vadí?

            1. Bohužel je tvar neumí pro množné číslo již oficiálně schválený. Mně to taky trhá uši, ale co můžu dělat?

              1. Čím jiným by Ústav pro jazyk český zdůvodňoval svou existenci? Srazí úroveň podle těch nejhloupějších, nazve to vývojem a bezpracně vykáže činnost. Chtít po lidech, aby trochu mysleli, to není v kursu.

                Ale to samozřejmě neznamená, že já svoji mateřštinu nebudu před przněním bránit.

                  1. To dělá nějaký Sisyfos už pár pátků a výsledek nic moc. Ale i snaha se počítá. I když na konci budou stejně všichni kůl.

                    1. Žádná snaha není marná. Základem je naučit děti číst dobré papírové knihy místo různého toho dnešního braku. Nejít se stádem. Pak už z nich lze vychovat lidi.

  19. Tak soud zjistil, že v pár obcích na Liberecku se ztratil pro Stačilo jeden hlas, že nelze dohledat 8 “neplatných” hlasů což by mého skromného názoru zakládalo titul na přepočet všech okrsků, ale jako typická chytrá liberální horákyně rozhodl že jelikož se nenašly “preferenční” hlasy tak může v klidu vše shodit ze stolu.
    Vyšetřování skončilo, zapomeňte.

    1. Možná je dnešní základní školství v takovém rozkladu, že mladým lidem ty statisticky nepravděpodobné výsledky přepočítávání voleb (v 9 okrscích jsme našli 4 hlasy, chybí už jen 5, tak zbývajících 577 okrsků přepočítávat nebudeme) ani nepřijdou divné.

      1. Teď jsou prý nové vzdělávací plány a prý se statistika bude učit už na základní škole a kvadratické funkce k tomu. To dřív nebylo.

            1. Do osmicky bych doporucil Laplaceovu transformaci. V digitálnu bude naprosto nepostradatelná
              😀😀

              1. Re: Tonda

                Jste příliš náročný. Já bych osmičku ponechal pro řešení soustav parametrických rovnic. To je takové oddychové téma a já dokonce znám spoustu žertovných příkladů, na kterých by si žáci mohli tuto látku procvičovat.
                A do šesté třídy bych navrhoval výpočet třetí odmocniny, to je rovněž velmi žertovné téma.

                  1. Před sto lety? Já jsem se to učil před padesáti. Pochopitelně to už neumím, technika pokročila a není to potřeba. Učil jsem se i počet integrální. Nikdy jsem ho nepotřeboval, ale – jako masáž mozkových závitů je to potřeba víc než historie genderu. Aby si školáci uvědomili, že to mezi ušima je mozek a ne …. doplňte sami.

                  2. Druhou na papíře umím doteď. Učili nás i třetí, ale ta je potřeba v mém oboru velmi málo, tak jsem to zapomněl.
                    A vlastně, už někdy od druhé půlky 70. let jsem měl TI-58 a nebylo to už potřeba.

            2. Třeba TP neví , protože je taky blbec. Já například teď před chvílí kousek jinde dostal napsáno, že jste blbec. A asi jsem taky blbec, protože jsem tam chvíli nevěděl, jestli ten blbec není socialismus. Proto to „taky“, když je nás jich tolik, proč by taky nemoh.

              Ale v politice se přece taky derivuje, dokonce parciálně. Třeba dle blbosti. Průšvihy a sekyry zůstanou proměnnými, přesněji, rostou. A blbost konstantní. Ale klidně ji asi lze i integrovat, to tuším jde do nekonečna a není to míněno jako alegorie.

  20. „Ale v NATO musíme setrvat. Všichni to říkají. Teda kromě STAČILO! a SPD…“

    Být či nebýt… v NATO. To je ta otázka.

    Každopádně mezi „být a nebýt v NATO“ leží za několik set miliard nucených nákladů, které bychom jinak mohli věnovat na životní úroveň naší země.

    A že bychom bez NATO nebyli chránění?
    „Au contraire, mon ami…“ jak by řekl Hercule Poirot. Kdybychom nebyli v NATO, nebyli bychom v hledáčku Putina a žili bychom v klidu jak Rakušáci.

  21. Trump si přisuzuje konec Trudeaua. Znovu nabízí připojení Kanady k USA. ( Echo24)

    Včera Grónsko, dnes celou Kanadu, co zítra? A to všichni tvrdí,že rozpínavé je Rusko.

    1. Trudeau Kanaďany nasral tak, že by ho ve volbách lidi vyřadili asi i kdyby vyhrála volby v USA přiblblá Kamála.

      1. Samozřejmě, lidé ho tu nemůžou ani citit. V žádném případě neodstoupil dobrovolně a dokonce né okamžitě. Prý minimálně bude premiérem do března. Položili ti, kteří mu celou dobu lezli do zadnice a najednou zjistili že už není popularni a oni mohou přijít o koryta. Premierem zůstával tak dlouho, protože ho a jeho liberály drželo NDP, hlavně jejich bos Jagmeet Singh. Šlo mu penzí.
        https://toronto.citynews.ca/2024/09/09/doug-ford-accuses-jagmeet-singh-political-posturing-pension/
        Trudeau sice odejde, ale zustane tam stejná pakáž.
        Obavam se že ho vystřídá Chrystia Freeland, potomek ukrajinských nacistů a je to ještě větší bestie, než Trudeau, takže do voleb, nic dobrého pro Kanadu.
        https://vigile.quebec/articles/canada-s-new-foreign-minister-lying-about-family-s-ukrainian-nazi-past

    2. USA potřebuje Kanadu i Grónsko pro sebe, protože tím se zvětší podíl USA při dělení nerostného bohatství schovaného pod arktickým ledem.

      1. Re: K´62

        Vy nikdy nezklamete!
        (-;
        Samozřejmě, že máte pravdu! Břidlicový plyn z Aljašky tu nebude na věky!

  22. Základní sdělení je, že vládě a nám se daří! Máme vše pod kontrolou!

    Fiala – plníme z těch hlavních slibů, dokážeme snižovat deficity. Přitom všem dokážeme investovat a přitom rekordně.

    Stát loni hospodařil se schodkem 271,4 miliardy korun, prozradil Fiala
    https://tv.idnes.cz/domaci/stat-loni-hospodarilt-schodek-271-4-miliardy-korun.V250106_132334_idnestv_heli

    Fronty a kolaps dopravy. Zájem o Lidl Outlet zaskočil i samotný řetězec
    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/lidl-outlet-sterboholy-obyvatele-parkovani-zakaznici.A250106_150732_ekonomika_vebe

  23. Vidláku, těšíš se zbytečně. Soudružka Lenka nebude o nic lepší/horší. Je ze stejného vrhu, abych se vyjádřil po chovatelsku.

      1. Re: Vidlák

        Já spíš myslím, že bude plno.
        Nebo spíš přeplněno!
        V nápravně výchovných zařízeních.
        A samozřejmě i pod mosty. Soudruzi chtějí zavésti obří pokuty namísto basy. Pro Chcimíry naprosto ideální stav. Tři demonstrace, tři pokuty, třetí oblouk Karlova mostu. V pilířích jsou bezva neobydlené dutiny. Čerstvý vzduch, spousta čisté vody okolo na páchání hygieny všeho druhu, stylový příbytek…

          1. Re: Sk

            Jak to napsat, abyste se na mne moc nenasral…
            Zkusíme to urážkou s následným vysvětlením.
            Páč jste „kočičí mamlas“ na vyšadce a nemáte hen tu „jedině správnou ubližovací fantazii“!!!
            A mamlas nejste proto, že byste byl BLBÉÉÉJ, nýbrž proto, že jste moc DOBROTIVÉÉÉJ!!!!!!!!

            Neboli nedokážetete si ve své BEZELSTNÉ důvěřivosti vůči dvounožcům vůbec představit, že by vám v zájmu vymáhání „SPRAVEDLIVÉHO TRESTU“ chtěl někdo sebrat vaši vyzděnou vyšadku, totiž střechu nad hlavou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            Prostě dejme tomu, že uděláte průser – to se občas stává.
            Soud by vás měl poslat do chládku hezky na tvrdo. Namísto toho vám vyměří pokutu – třeba dva mega – nebuďme troškaři.
            Vy se zasmějete a řeknete – já vám nic nedám, páč jsem Starý kocour s malou penzičkou, ze které mám akorát nesebratelné životní minimum, takže hovno, hovno, zlatá rybko!

            Nu a soudruh nezávislý soudce se nasere, protože mu do jeho práce nebude házet vidle kdejaký kočičí chlupatec a hodí pohledávku exekutorovi.
            A to je přímá cesta k odebrání DOPOSUD POUZE VAŠÍ VYŠADKY!!!
            Namísto dvou let v base dostanete i s manželkou dvě bidla v ubytovně kofolovitého typu. A na pracáku budou takoví frajeři, že vám dokonce i pomůžou splácet nájem!

            No neberte to!

            1. Re: Stk…

              Jestli si myslíte, že se Targus definitivně zbláznil, tak přesně tohle mne potkalo na bratrské Slovači.
              NAŠTĚSTÍ jsem stihl NIC NEMÍT.

      2. Prázdno je málo, já se jí bojím….vzpomeňte na puč. Proč padla Nečasova vláda? Ve hře byla dostavba atomové elektrárny a Rosatom….

        1. Dychtivý nadšenec.
          Nevím, proč byl nadšený, ale neměl jsem ho rád, ani když vstupoval do politiky, neb mi, byv pozván na pódium, srazil vypůjčenou kameru i se stativem a tak tak jsem ji chytil.
          Měla cenu mého půlročního platu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *