23 listopadu, 2024

Edvard Beneš se zasloužil o stát

Před týdnem byla geopolitická situace úplně jiná a psali jsme o Náhorním Karabachu, kde skončilo tisícileté arménské osídlení a proběhlo to vlastně bez povšimnutí světa. Já jsem v jednom ze článků napsal větu, že arménský premiér Pašinjan se zachoval vlastně jako Beneš. Nijak jsem to nerozváděl. Byla to pro mě v té chvíli jen slovní zkratka, jaké používám běžně pro „nasvícení scény“ z jiných úhlů. Nedělal jsem z toho žádné závěry, byla to jedna jediná věta zhruba uprostřed textu a už jsem se k ní nevracel, protože článek byl o něčem jiném.

Přesto i tato jedna věta vystačila na poměrně širokou diskusi o Benešovi a jeho úloze v našich dějinách. Takřka všude, kde se tento můj článek objevil, to bylo stejné. Hned se začalo přetřásat, jak to vlastně mám s Benešem já a přezkoumávalo se, jestli mé srovnání arménské situace s Benešem, není poněkud přes čáru.

Takovou sílu má Beneš, přátelé. Vlastně větší než Masaryk, protože tatíček národa nemusel řešit Druhou světovou válku a nemusel náš stát ustavovat vlastně podruhé. Benešovy dekrety jsou pořád jedním ze základů našeho práva. Kdybych v jakémkoliv článku srovnal nějakou situaci s Gottwaldem, Zápotockým, Klausem či Zemanem, tak by taková krátká replika nikoho nezvedla ze židle, i kdyby stála na vodě mnohem víc.

Když Zeman kandidoval proti Schwarzenbergovi, tak si do televizní debaty přivedl veterána s medailemi, který zavzpomínal, jak bojoval za tuto zemi a vadilo mu, jak Kchárl relativizoval Benešovu úlohu. A milý Schwarzenberg nevymyslel nic lepšího, než odpověď, že dneska by Beneš patřil před tribunál v Haagu. A bylo vymalováno.

Jindra Rajchl teď při setkáních s občany mluví o tom, jak se Petr Pavel sešel s naší soudkyní při Evropském soudním dvoře a navrhoval jí, že by se Česká republika měla s Lichtenštejnskem domluvit ohledně nároků Lichtenštejnů na majetky u nás. Reakce publika je okamžitá. Ale když pak řekne, že právě tímto jsou pozvolna prolamovány Benešovy dekrety, reakce posluchačů je bouřlivá.

Vždycky, když to vidím a slyším, když si vzpomenu na Schwarzenberga, jak si nemohl odpustit kopnutí do Beneše, i když mu šlo o prezidentské křeslo, tak si říkám, že i tento národ má svoje červené čáry podle kterých posuzuje vlastence a odpadlíky. Beneš je jednou z nich. Protože se zasloužil o stát. Protože jeho dekrety jsou dodnes jedním ze základních atributů našeho práva.

A tak mi dovolte říci, že Petr Pavel skončil. Protože začal sahat na Benešovy dekrety. Stejně tak jsou v háji Lid(l)ovci. Protože jezdí za Possettem a vymýšlejí, jak prolomit Benešovy dekrety. Stejně tak už Schwarzenberga do další prezidentské volby nenasadili, protože by to s ním měl Zeman strašně jednoduché. Stačilo by zopakovat jeho vlastní slova o Benešovi.

Sice nám nadávají do proruských kolaborantů, ale jsou to oni, kdo se snaží zničit základy naší státnosti. Třicet let na tom pracovali, ale třicet let se jim to nepodařilo, protože reakce národa je velmi prudká a zpravidla volebně zničující.

Chcete nějaké snadné vodítko, kdo je národní a kdo je protinárodní? Zeptejte se ho na Benešovy dekrety. Štve vás ojroposlanec Zdechovský? Dotlačte ho k reakci na téma Benešových dekretů a eliminuje se sám. Beneš je zákonitost. Libtardi mohou být volebně úspěšní jen tak, že svoje skutečné choutky dokonale zamaskují. Současná vláda vyhrála s úplně jiným programem, než jaký nakonec realizovala. Musejí od začátku lhát, aby měli šanci. Jakmile poodhalí své skutečné motivy, okamžitě je to ve volbách potrestáno. Jakmile se přestanou tajit snahou o prolomení dekretů, je konec.

Stejně funguje i jakýkoliv útok na rodinu. Nebinární Šimečko (a proto mu tak říkám) šlo do voleb se ženami s penisem a s muži s vagínou a i přes obrovskou mediální masáž uspěli vlastně jen trochu lépe než naši Piráti. Ano, dají se na tom najít voliči, protože každý národ má svoje neurotiky, co si potřebují něco kompenzovat, ale nedají se na tom vyhrát volby. Stejně tak se dají najít voliči, kteří by náš stát co nejrychleji rozpustili ve velké evropské rodině, protože si myslí, že na tom vydělají, ale nedají se na tom vyhrát volby.

Tohle jsou naprosto univerzální témata. Kdykoliv a kdekoliv. A je to základní rozlišení, kdo je a kdo není s námi. Zeptejte se na Beneše a jeho dekrety. To je atribut, na který lidi slyší a na který okamžitě a bouřlivě reagují. A co víc… pamatují si ho. Pamatují si ho tak moc, že Schwarzenberg už se nedal politicky využít. Je mi strašně líto, že v prezidentské debatě Babiš soustředil na „masového vraha Gerasimova,“ místo aby se generála Gumy zeptal, jak to má s dekrety a s Benešem. Je ze stejného Kolářovského kadlubu, kde se nenávist k Benešovi pěstuje tak hluboce, že by zřejmě neodolal a plácnul by podobný nesmysl jako kníže Kchárl.

Naše členství v EU nebo v NATO, to jsou jen nástroje, které je možné využít a nebo se jimi nechat zotročit. Proč by Orbán vystupoval z EU, když tam má právo veta a víceméně na tom postavil celou svojí politiku? Ať si EU vymyslí cokoliv, Orbán to skoro automaticky vetuje. A pak to za něco zobchoduje. Poláci to nedělají jinak. EU si vymyslí grýndýly, ale Poláků se to vlastně netýká, protože mají výjimky do doby, kdy už EU zřejmě nebude. A ještě si to nechali zaplatit. Tohle rozpoznal i Babiš a stavěl na tom. Veto je nástroj, který může hodně zařídit. Tedy… pokud je politcká vůle ho použít. Viď Fialo?

S NATO je to podobné. Sice všichni pomáháme Ukrajině, ale Orbán neposlal ani náboj. Fico vyhrál volby a ještě neměl ani žádnou koalíciu a ani nebylo jisté, jestli mít bude, ale Čaputová už mluvila o ukončení vojenské pomoci Ukrajině. Jeden by řekl, že to američtí loutkovodiči nedovolí… a ejhle, dovolili. Ještě jsme se ani nedozvěděli, co Orbán chtěl za to, aby nevetoval vstup Švédska do NATO.

Ale zkuste vzít malým státům právo veta a nikdo s nich v EU nezůstane… proč taky. To mohou rovnou kandidovat v německých nebo francouzských volbách.

Zkrátka a dobře, chcete vědět kdo je a kdo není vlastenec? Zeptejte se ho na Beneše a jeho dekrety. Hned budete mít jasno. Otázka suverenity a národa znovu nabývá na důležitosti a Beneš je dokonale funkční měřítko. Sledujte i naše politiky. Vytáhnou tuto kartu? Zeptají se v debatách svých soupeřů? Dokáží otevřít tuto otázku, která naprosto univerzálně funguje v parlamentních, senátních i eurovolbách?

Edvard Beneš se zasloužil o stát… na to národ slyší.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

270 thoughts on “Edvard Beneš se zasloužil o stát

      1. Re: k42

        Už jsem ji dlohonečetl, asi by ji bylo potřeba oprášit.
        Ale nedávno jsem znovu projel Tuláka po hvězdách.
        Proti tomu jsou moje údajně depresívní povídky pohádkami z rajské zahrady.

  1. OT…
    Ještě k masakru ve vesnici Hroza, kde ruská raketa zabila desítky civilistů.

    K42 tvrdil, že to nebyla ruská raketa, ale že za to může ukrajinská proti-radiolokační raketa která omylem vesnici zasáhla.

    K42 má ovšem smůlu, protože samo Rusko se k útoku přiznalo ústy svého představitele u OSN. Ten tvrdí, že ve vesnici bylo setkání neonacistických kompliců zabitého vojáka.

      1. Buď se tam skutečně sešlo větší množství důstojníků a někdo z vesničanů (proruských) dal Rusům toto informací. Nebo tam byli skutečně jen ti vesničané a informaci (falešnou) podstrčila Rusům ukrajinská tajná služba, aby ruský útok mohla Ukrajina propagandisticky využít.

        1. Re: Milena

          Další možnost je vyhodnocení lokalizace „zájmových“ telefonních čísel. Ivan mohl lokalizovat více vojenských kusů na jednom místě.
          Aby bylo úplně jasno, byli jsme informováni o příbuzných mrtvého vojáka, nikoli o počtu jeho frontových druhů…

            1. Re: Sk

              A myslíte si, že to je pro Ivana problém, když jim háže bomby přesně do času a místa jejich nejtajnějších schůzek?

              Btw. minulý týden jsem volal na poliše z dálnice s tím, že nevím přesně lokalitu, kde jsem zastavil. Do pěti sekund mě měl operační důstojník lokalizovaného s přesností 2 km.

              1. Policajti, hasiči a záchranáři mají částečný přístup k síti. Pokud znají číslo. Ale možná že se obejdou i bez toho, za války se zákony GRPD asi nedodržují.
                (Ostatně já taky, ale jenom v jedné síti.)
                Ta přesnost je dokonce na desítky metrů, záleží na hustotě BTS.
                Svou vlastní polohu už umí určit skoro každý chytrý mobil jenom ze zpoždění signálů od BTS.
                [;>/

    1. Ano, vycházel jsem z dronového videa zasažené kavárny/obchodu – zcela jistě to nebyl ruský Iskander-M, který jinak Rusové na takové zásahy používají. Poškození odpovídalo raketě s menší hlavicí, se střepinovým účinkem – Harm má v hlavici předfragmentované střepiny, některé typy místo toho wolframové kostičky nebo válečky.

      Před časem zasáhla za velice podobných okolností AGM-88 Harm tržnici v Konstantinovce, kde je to na 100%, protože na videu byl vidět výbuch hlavice – a ten je jako otisk prstu, naprosto jednoznačný. Ne, nebyl to ukrajinský Buk, jak tvrdili v NYT.

      Další alternativa je, že kavárnu zasáhla naváděná raketa z ruského Tornado-S. To je něco jako amícký HiMARS. A nakonec, mohl to být přímo HiMARS, „přátelská palba“ z ukrošské strany. Jestli je pravda, že to byla sešlost Ajdarovců, tak s nimi mají jiné ukrošské jednotky mnoho nevyřízených účtů; není to úplně vyloučeno.

      Co říkal Nebejsa v OSN, je celkem jedno. Rusové se mohli přihlásit k zásahu z propagačních důvodů – aby Ukrošům ukázali, že jejich „proslavené“ kousky si nakonec najdou. První obětí války je vždycky pravda…

      Za čas se ukáže, jak to vlastně bylo. Nebo také ne…

      1. To jediné, co je na tom dění zajímavé. Kdo komu co nakukal a proč. Akorát těch mrtvých je na můj vkus nějak moc.
        Anglické detektivky jsou na mrtvoly skromnější a taky se tam lže a podvádí.

  2. Beneš může fungovat jen dočasně..
    Voliči v kategorii 18 -25 absolutně netuší kdo byl Beneš natož aby tušili co je dekret (a ještě k tomu Benešův)..
    Digitální demence je na postupu.

    1. Co je pro ně výhodnější? Vědět tohle či například umět dobře anglicky a programovat v céčku? Co ví nynější v kategorii sedmdesát až smrt o událostech daleko starších ale mnohém nynějším užitečném? „Tři sta let jsme trpěli“…

      1. No tak pokud nebude dotyčný geniální a programovat jako bůh, tak činnost běžných lepičů kódu bude v dohledné době „outsourcována“ na umělou inteligenci.

    2. Také si to tak myslím/obávám se.

      Zrovna jsem došetl Josefa Janáčka „České dějiny 1526 – 1547“ mj. o „neúspěchu stavovského povstání 1547“ (byla to asi spíš fraška než povstání). Stavové si 1526 zvolili Habsburka za krále (sjednotit se na nějakém českém králi se neuměli), ten jim za to pak dal přes držku/ podobnost čistě náhodná. Potom si Češi na Habsburky zvykali, až dostali přes držku ještě 1620 a pak už je to více známo.
      Historie magistra vitae (mám to správně?), kdo ji nezná, zapláče, což už přichází.

      1. Re: Godot

        To tu furt píšu, že jsi zcela nevhodný kus.
        Umíš číst, navíc čteš neschválenou literaturu a mazaně ses nenechal otrávit kafetem od žida, které jsem ti chtěl naservírovat.
        S takovým kouskem budem hen ten kapitáálizmuz budovat ještě dlouho…

        1. Nu, já jsem k tomu budování kapitalismu už přispěl nadmíru.
          Drbu si kvůli tomu hlavu, ale pozdě. Jako omluvenku mám, že jsem fakt tu cestu neinicioval, ani klíči jsem necinkal, jen se umím (stéblo ve větru) přizpůsobit poryvům dějin.
          Kafe od tebe? Nejsem sebevrah. A svačinu už vůbec ne…
          Přijeď na víno, až nebudeš řídít.

    3. Hm,z toho vymytí mozků jde hrůza,viz. poslední prezidentská volba.Kdyby Babiš nebyl blekota, tak by tu gumu znectil, pozdě bychy honit.

  3. Z toho všeho je jaké poučení? Spoléhat se na sebe. To, že mě někdo tahá z hoven neznamená, že účelem je mé dobro.

  4. Prošel jsem si teď celou diskusi pod článkem, který jsem si předtím samozřejmě přečetl. A zjistil jsem, že stručně ale nejpřesněji na podstatu toho článku reagovala Sibyla, když napsala

    „Sibyla napsal:12 října, 2023 (23:27)
    Vychování vlastenecky budou pomalu vymírat a vymytý hlavy typu vevči budou z nebe padat. Jednou vyhrajou volby Švarcenbergri a Lichtenstejni.“

    To, o čem píše Vidlák, tj. o československém (českém) státu, o národu a o vlastenectví a o jejich opravdových představitelích, z nichž Edvard Beneš byl na prvním místě a tím se „zasloužil o stát“, jsou ve skutečnosti dočasné fenomény. Rezonují už jen v části hlav střední a ve většině hlav staré generace. České mládeži jsou zcela u análního otvoru – tedy jsem přesvědčen, že aspoň u většiny z nich /u nejednoho z nich je to vlastně tělesný otvor hlavní, a nejenže se tím netají, ale s duhovou fanglí na tom chtějí stavět budoucnost obyvatel prostoru v dosavadních hranicích, které tak jak tak už mají být jen dočasné/. Pokud by někdo nechtěl věřit, stačí si projít předvolební preference mládeže do osmnácti let a jejich vývoj za poslední desetiletí. A stačí základní matematika, že od voleb k volbám tyhle ročníky nahradí čtyři ročníky z generace nás, kteří ještě mají historickou paměť, byť i mezi námi je dost těch, kdo ji mají vygumovanou propagandou.
    L.

    PS
    Omlouvám se, Sibyla to řekla na jednom a půl řádku.
    Dík.

    1. Nemůžete na mládež klást tak velkou zátěž, měla by z toho duševní trauma. Už tak jsou přetíženy intenzivním sledováním mobilů a školní psychologové nevědí kam dříve skočit.

        1. Přitom je to obráceně. Z vlastní zkušenosti, učitelé, kteří drželi žáky ve stresu, víc naučili to člověk ze strachu před písemkou pod vlivem adrenalinu dokázal učit se do 2 v noci a do hlavy mu to skákalo úplně samo, na rozdíl od učitelských měkkýšů , kdy nad učivem člověk zíval a nezapamatoval si vůbec nic.

                    1. „Fyzika jako dobrodružství poznání“?
                      Einstein, Infeld, 1938. Taková stručná historie „moderní“ fyziky…
                      Tuhle jsem na to narazil, musím si to zase někdy přečíst…

                  1. Třeba tou autoritou, že učitel může na děti tlačit. A touhle kampaní, že děti jsou z učitelů na nervy, jim na autoritě nepřidá.

                    1. Vzpomínám si, že jsme se rádi učili zeměpis, protože jsme měli neuvěřitelně hodného učitele pana Švidrnocha a chtěli jsme mu udělat radost, že něco umíme. Děcka jsou divná, že?

              1. Ale fakt existují, jedno takové dítě mám. A dvě další, které tuto vlastnost ovšem nemají… Ono je to vše o chytrosti. Chytrému dítěti nedá tolik práce něco pochopit nebo si zapamatovat a proto ho to i víc baví a motivaci nepotřebuje. Pro blbé dítě je učení šílená dřina s nevalným výsledkem i při veškeré snaze a motivace je spíš zdrojem neurózy. Proto je potřeba na každé dítě klást nároky jemu přiměřené.

          1. Vyroba zotrocenych neurotiku ve skolach ,byrokratama , ministerstvama a pedagogama od 6ti let se ukazuje. Teror ucitelu po staleti nese ovoce.
            Svede se to na obeti , jako obvykle.

    2. A co Lucemburkové?
      Ale i katoličtí Habsburkové? Že po a při jejich vládě zbylo koho obrozovat.
      Pod luteránským Pruskem by to bylo lepší? Anebo pod pravoslavným pozdně nevolnickým Ruskem?

      1. Úplně nejlepší by to bylo pod usekanými hlavami Habsburků a zaprodané šlechty napíchaných na kůly na Staroměstském náměstí. A bylo by vymeteno.

  5. Nemohli byste se servat o názor na Polní obec táborskou a o to jestli Žižka byl sprostý vrak a terorista anebo národní hrdina? O Lipany? Také jestli pod jednou anebo pod obojí?
    Anebo o názor na válku mezi Zufujetly
    o fluk? Aniž byste měli ponětí kdo jsou Zufujetlové a co je to fluk?

    1. Schumacere,
      Žižka určitě nebyl vrak.
      Ani vrah.
      Choval se tak, jak bylo v té době zvykem.
      Nemůžeme poměřovat morálnost událostí 500 let starých dnešní optikou.
      I když to poměřování někteří lidé dělají a to jednostranně, aby pošpinili naši historii, protože byla jinak než by si oni představovali.

      1. Jistěže. Tak to bylo všude. Jenže někteří „vyvolení“ kteří se chlubí koho sami vymordovali, koho zotročili, koho ovládli, používají dvojí metr. Nad to požadují abychom solidárně s nimi sdíleli kocovinu po jejich flámu.

        To se týká i aktuálních událostí … tam. Měli tisíce let aby si to vyřešili. Co my s tím…

        1. Žižka těžko může být národním hrdinou, když vždy bojoval proti většině Čechů a morálně byl i na svou dubu extrémně krutý. To už potom můžeme mít i Babu Jagu.

      2. Samozřejmě, že zcela to nejde. Ale zase to není něco zcela mimo. Já Husovy myšlenky chápu jako kritiku církve, která byla pokrytecká a mamonuchtivá. Žižka byl voják, který – dle Čornejovo interpretace – se ve stáří zamýšlel – jako správný křesťan – nad svým spasením a viděl jen život válečníka a lapky. Z toho důvodu se přidal k husovu reformnímu učení a toto učení hlásal tím jediným, co dovedl – tj. zbraní. Možná to byl i vlastenec, kterému vadilo to, že kdejaký německy hovořící vykuk si tu uzurpuje obchodní a politickou moc na úkor slovanské části obyvatelstva atd. – kdo ví.

        Dnes je jiná doba, samozřejmě, ale některé ty společenské konotace jsou tu pořád – to pokrytectví a mamon – stačí si zapnout televizi a blil bych. Z tohoto (nejen) hlediska, je to dost povědomé, některé ty fragmenty

    1. Ovšem tlachat o kostech dávno ohlodaných anebo se o ně u servat je daleko zábavnější než se zabývat dneškem a budoucností.

        1. Co má vaše odpověď společného s mojí. Zákony by se neměly měnit zpětně, to musí být jasné i blbé blondýně.

      1. Neprolomitelné?
        Slovy spolubojovníka Nikolaje Savického, z někdejší naší filosofické debaty, „Nesmrtelní bohové. Trapné na tom je, že byli nesmrtelní“.

        „Camelot!“
        „Vždyť jsou to jen kulisy.“

        Jsou to jen lejstra zachycující tehdejší něčí vůli a moc.
        To rozhoduje. Vůle a moc. Teď, tady. Kdykoli. Tak jako v dobách bez lejster.

  6. Zajisté. Ropa je obtížně nahraditelná. Pro chov průmysl. Už Mendělejev napsal, že topit ropou je jako topit penězi.

      1. Je to divné, kolik lidí se tu dere za to, že Lichtenštejni nebyli Němci. Přitom šlechtické rody byly Němci prošpikované, Německý rod jsou Windsorové současně vládnou i v Británii, byli i Romanovci v Rusku, draslíku rody ve Španělsku Řecku, samí Němci a zde v Čechách víme co se stalo s českou šlechtou po roce 1620 a kdo ji nahradil.

                1. Každý feudál byl Němec. Jak chtějí Lichtenštejni dokázat, že oni ne, že jsou nějací Lichtenštejni. Co to je. Lichtenštejn je jméno jakési familie, třeba jako Dvořák nebo Novotný. Ne nějaká národnost nebo státní příslušnost.

        1. Kolik že z opravených “Českých pánů“ byli Češi v nynějším pojetí? Národně obrozeneckém či podle „stalinské“ definice národa, či jiném, ovšem používaném pro národy vyvolené?

    1. To vase „chov prumysl“ je jiste divne , na vysetreni aspon.
      Ropa a penize , nekdo v tom jiste najde nejaky rozdil na rozdil od vas. Nic divnyho.
      Pokracujte ve cteni Mendelejjeva..

  7. Vidlák :
    „Petr Pavel sešel s naší soudkyní při Evropském soudním dvoře a navrhoval jí,
    že by se Česká republika měla s Lichtenštejnskem domluvit ohledně nároků Lichtenštejnů
    na majetky u nás. “
    *************************
    U generála,
    který zradí přísahu, není další zrada nic nečekaného a dokonce mám pochybnosti,
    zda „107“ amatér v politice vůbec tuší, co mu to poradili….., samozřejmě ho to nijak neomlouvá.

    Ale, že by Rajchl nevěděl zase nic o názorech svého kamaráda a místopředsedy,
    diplomata a habsbursko-lotrinské šlechty milce, JUDr. Vacka?

    Ten ještě v minulých volbách za royalisty měl přímo v programu to stejné,
    „mimosoudní dohodu“ s Lichtenštejny.(A odpovědností za program se – opět hrdě- chlubil)

    2021:
    https://korunaceska.cz/volby-2021/volebni_program/zahranicni-vztahy-a-eu/
    „V případě mezistátních sporů je třeba upřednostnit diplomatická a politická jednání před mocenskou konfrontací či soudními spory.
    Pokusíme se mj. dosáhnout mimosoudní dohody o narovnání ve věci aktuální žaloby Lichtenštejnského knížectví na Českou republiku.“
    *******************************

    To jsou paradoxy, páně Vacek (nyní PRO) by rád republiku „zvrátil“ šlechtě,
    z nás udělal, samozřejmě „západní“ poddané,
    „dohodl“ se s Lichtenštejny,
    ale Beneše a dekrety tím (i v PRO) dozajista chrání , to dá rozum……

    A takto si tu žijeme!

    1. Ovšem kdyby abdikoval ve prospěch Hanse Adama, a byl rozpuštěn zdejší parlament, nijak by mi to nevadilo. Měli bychom rozumnou vládu.

      1. Píáristi se už snaží a plebsu to vysvětlí, jak bychom si s Lichtenštejny na jižní Moravě pomohli. Samotná průvodkyně( před 14 dny) na zámku v Moravském Krumlově při prohlídce říká…. po roce 89 bohužel! zámek nebyl vrácen Lichtenštejnům.

        ( tento zámek byl privatizován za symbolickou 1 korunu a pak pochopitelně rozkraden a preprodan sejdirum, provatizátor utekl do Ameriky i s penězi a nesplacenym úvěrem.Další sejdir nechal zámek vybydlet a následně prodal za 6 milionů městu, ty část opravili z verejnych peněz a zařídili dobovým mobiliářem. Lichtenstejni mohou mít radost.)

    2. MAJKA (8:46) jen připodotknu…
      ona soudkyně je Kateřina Šimáčková, která byla tuším jedním z jazýčků na vahách při hlasování o změně volebního zákona v roce 2021 díky čemuž máme dnes ve vládě to co máme.

      A co tam má teta Wiky ke K.Š.

      – Po absolvování gymnázia v Brně vystudovala Právnickou fakultu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Brně (dnešní Masarykova univerzita), kde v roce 2007 úspěšně obhájila dizertační práci na téma Daně a právní stát. Dále absolvovala vzdělávací programy a kurzy se zaměřením především na lidská práva a politologii.
      ……
      – ústavní soudkyní byla jmenována 7. srpna 2013.
      – V létě 2021 rozhodl francouzský prezident Emmanuel Macron o udělení Řádu čestné legie v hodnosti rytířky Šimáčkové za osobní nasazení v prosazování lidských práv. Nejvyšší francouzské státní vyznamenání převzala 23. listopadu na francouzském velvyslanectví v Praze.
      …….
      – V září 2021 byla zvolena soudkyní Evropského soudu pro lidská práva, v této funkci od 13. prosince 2021 nahradila Aleše Pejchala.

      P.S.
      Zase Brno. Asi bychom už neměli být překvapeni.

      1. Právníci by měli povinně ještě vystudovat matematiku, specielně výrokovou algebru, teorií množin a matematickou analýzu, přesněji metody formálních důkazů v oblasti rekurentních posloupností. Následně ještě dva roky manuální praxe, nejlépe v nejhůře placených profesích, poté rok vojny a pak teprve koncipient.

  8. Nedělám si iluze o našem národě za posledních 30let ,kdy se ukázala pravá tvář „demokratického obyvatelstva“, když volí ODS a spol. Vyprchalo nadšení pro socialismus tzn.žít ve vlastním a raději se prodat pro zahraniční zboží a lásku k USA. Píši vždy pan president Beneš a např. pouze Klaus nebo Rajchl ,tím chci upřednostnit úctu k lidem ,co se tak říkajíc zasloužili o stát.

  9. Beneš se nejen že zasloužil o stát, ale jako šachový velmistr protáhl naši zemi 2. světovou válkou s minimálními následky a nadto vyřešil situaci s naší největší národnostní menšinou, které se již zajídalo společné soužití s původními obyvateli, způsobem v zásadě humánním (teda až na jisté excesy kterým se asi těžko dalo zabránit a které neschvaluji).

    A že se jednalo o náročné soužití viz např. zde:

    https://vasevec.parlamentnilisty.cz/blogy/posledni-dopis-strazmistra-hofirka

    Jinak souhlas s článkem.

    1. Nóó….když už to čtu, jak o tom přemýšlím, Beneš měl sice nedobré osobní vlastnosti, formálně mu lze vyčítat velezradu a zbabělost, jenže v oné situaci, čistě pragmaticky bez emocí pojato, jeho postup považuji za nejméně ztrátový. Na druhou stranu, neumím si představit, že tak by jednal Masaryk. Ale ani s jakým výsledkem. Jediné co má význam je výsledek. Je snadné po bitvě být generálem. Hodnotit někoho ale neobout si jeho boty. Tak postupně z pozice příkře odsuzující stavím se na Benešovu stranu.
      Kdo se mnou nesouhlasí, ať se znalostí jen tehdejší situace ukáže jak onu partii mohl sehrát s příznivějším výsledkem.

          1. Je dobré vyslechnout si svědky dějů té doby a seznámit se s důvody které vedly k rozhodnutím, které byly učiněny z strany našeho státu.

      1. Tak podivejte se chytrej , Benes moh vyhlasit referendum ,at si Cesi rozhodnou.
        A nesrat se do veci naroda. Pak lez rovnou do prdele zradnych britu.
        Byl jejich agent a zradce , nikdy neprozradil jak v zakulisi zpackali Ceskoslovensko,
        pro germany. Aby germani zase ovladli nasi vlast , zdaleka nejsilnejsi stranou u nas. Zrejme si nechal nadiktovat vsecko a vsecko schvalil, az to dopackal do Mnichova.
        Kdyz abdikoval , nemel se cpat zase za kazdou do funkce presidenta zase.
        Aby nas nacpal komunistum na prikaz ze zahranici.
        Aby zase vsecko prosral pro cizi zajmy..Prisak se na vladu od 1918 u nas jako pijavice ,slouzil zapadu a nebylo mozny, se ho nijak zbavit.

        1. Beneš byl takový frajer, že mnichovský diktát přijal bez parlamentu ze své pozice, aby později bylo možno tento krok zpochybnit s odvoláním se na překročení jeho kompetencí. Po válce se mu podařilo obnovit Československo byť bez Podkarpadské Rusi v původních hranicích. Byl to borec. Jednak ušetřil náš národ zbytečného krveprolití a destrukce a po válce se mu podařilo vzkřísit naši vlast. Klobouk dolů. Hluboce před ním smekám.

  10. Výsledek 2. světové války nemile překvapil její západní strůjce a celý Západ se s tím nikdy nesmířil. Jenže dnes je situace jiná, na světě je 8mld. lidí a průměrná vzdělanost pokročila. Suroviny kolonií nejsou tak snadno dosažitelné a přístup k ropě v Rusku je stále těžší.
    Navíc – podle úvah ze 70. let – v roce 2020 mělo být po ropě. Dnes o jejím konci nikdo nemluví. Energie větru lidstvo (s dnešním standardem) neuživí.

    1. „Po ropě“ v podstatě nebude v absolutním stavu nikdy. Jenom bude stále těžší a dražší se k ní dostat. Pokud by se už dávno nezačalo těžit v arktických oblastech a z mořského dna, tak by už opravdu dnes byla ropa velmi vzácná a drahá. Tak jak předpovídala Hubbertova (zvonová) křivka těžby ze sedmdesátých let. Těžbou z těžko přístupných oblastí lidstvo tuto křivku pouze posunulo v čase. A nálezy nových ložisek (ropných polí), které předcházejí vlastní těžbě, jsou nyní již stále vzácnější… Jak se těžba neustále prodražuje, klesá energetická výtěžnost ložisek (EROREI). Kdysi byla tato hodnota až 1:100, dnes se pohybuje okolo 1:10. Až se tento poměr přiblíží k 1:1, přestane ropa – coby energetická surovina – existovat.
      Proto si suverénní ropné státy svá ložiska většinou chrání a již se ropná pole tolik nedrancují. Snižováním těžby se prodlužuje jejich výtěžnost i životnost. Navíc se zvyšuje cena ropy na trhu, jelikož se snižuje nabídka vzhledem k poptávce.

      1. Zajisté. Ropa je obtížně nahraditelná. Pro chov průmysl. Už Mendělejev napsal, že topit ropou je jako topit penězi.

    2. Jenže dnes je situace jiná, na světě je 8mld. lidí a průměrná vzdělanost pokročila.

      Proto je to pro nás ještě horší.
      Naše průměrná vzdělanost, očištěná o inflaci, klesá.
      A historické povědomí, to je přímo katastrofa.

    1. Jsme v prostou, který je Germány považován za jejich vlast. Že tady pořád jsme, je i Benešova zásluha. Agent Pávek a banda vládních zrádců nás táhnou do pekel.

  11. Vidláku, podporuji Vás, ale za to srovnání Beneše se zrádce Pašinjanem byste se měl omluvit. Beneš byl náš nejlepší prezident a pro záchranu Československa udělal všechno. Nezaslouží si, aby byl slovní vycpávkou nebo fackovacím panákem.

    1. Zajímavé je hodnocení E. Beneše v pamětech W. Churchilla. Churchill se o Benešovi vyjadřoval velmi pozitivně, označil jej za starého politického druha, ale za přijetí mnichovského diktátu jej odsuzoval.

      1. Jasně, Čechoslováci asi měli válčit s Německem místo Britů…. Té, krve, ale hlavně ne britské. Jako dnes na Ukrajině.
        Beneš jednal správně, ve prospěch národa. Našeho, ne Britů.

  12. DEKRET presidenta republiky č. 5/1945 Sb.
    ze dne 19. května 1945 o neplatnosti některých majetkově-právních jednání z doby nesvobody a o národní správě majetkových hodnot Němců, Maďarů, zrádců a kolaborantů a některých organisací a ústavů Ve znění novel č.: 116/1949 Sb., 122/1951 Sb.
    K návrhu vlády ustanovuji:
    § 1 (1) Jakékoliv majetkové převody a jakákoliv majetkově-právní jednání, ať se týkají majetku movitého či nemovitého, veřejného či soukromého, jsou neplatná, pokud byla uzavřena po 29. září 1938 pod tlakem okupace nebo národní, rasové nebo politické persekuce.

    (2) .. § 2 (1) Majetek osob státně nespolehlivých na území Československé republiky dává se pod národní správu ..
    § 3 Národní správa budiž zavedena do všech podniků (závodů) i do všech majetkových podstat, .. osob státně nespolehlivých.
    😱§ 4 Za osoby státně nespolehlivé jest považovat: a) osoby národnosti německé nebo maďarské,
    b) osoby, které vyvíjely činnost, směřující proti státní svrchovanosti, samostatnosti, celistvosti, demokraticko-republikánské státní formě, bezpečnosti a obraně Československé republiky, které k takové činnosti podněcovaly nebo jiné osoby svésti hleděly a záměrně podporovaly jakýmkoliv způsobem německé a maďarské okupanty. Za takové osoby jest na příklad považovati 👹členy Vlajky, Rodobrany, Úderných oddílů Hlinkovy gardy, vedoucí funkcionáře Spolku pro spolupráci s Němci, České ligy proti bolševismu, Kuratoria pro výchovu české mládeže, Hlinkovy slovenské ludové strany, Hlinkovy gardy, ..

    😱Tatík Khárla byl také členem Vlajky, určitě ještě v roce 1938. Khárl hajluje za Sudeťáky jako jeho TOP00 a KDU, což jsou zájmy Bilderbegu a vrchních kazisvětů. Jejich maskot, PePa 107 orodoval za nejen za likvidaci práva veto… Prezident Petr Pavel Štrasburku před novináři zmínil spor České republiky s Lichtenštejnskem, který nyní leží u Evropského soudu pro lidská práva. Případ se týká určení vlastnického práva na českém území – rodu Lichtenštejnů v Česku patřil do vydání Benešových dekretů rozsáhlý majetek, například lednicko-valtický areál na jižní Moravě.

    1. Lichvari se zase jako vzdycky perou mezi sebou vo majetky, aby zase vo ne prisli.
      Tim jak se nepricetne perou , to vsecko jen urychlujou..
      /Radi si taky prosoudi miliardy u justicnich podvodniku se zakony/.
      Zadna vetev na ktery sedi nezustane neurezana a hroby si taky vykopavaji jedna radost. V predklonu vlastni prdele na nakopnuti nastavuji …A.
      Casto ani ten kopanec nepotrebuji , aby vodesli rychle …….do prdele….

      1. A že cizaci se budou snažit, např nějaký advokát Vyskočil na aktuálně cz už naznačil

        …..Prezident Pavel a jeho poradci správně vyhodnotili, že tuzemské restituční tanečky nemusí být úplně souladné s pravidly právního státu a reálně by nám v „evropské lize“ hrozila prohra.

        1. Ony taky nejsou, poněvadž se opírají o princip kolektivní viny. Na BD doplatila spousta nevinných, co přišli o veškerý majetek. Jejich potomci, většinou ze smíšených manželství, v Česko-Slovensku stále žijí a doufají v nápravu obrovské křivdy. Když ne oni, jejich potomci se dočkají!

          1. potomci až ne věčné časy, třeba jako ta Bednářová, neteř sedláka z Prahy. Jak byste chtěl po 80 letech dokazovat, kdo je čí potomek. A jak dokázat, kdo nakradl vyšmelil.
            Je nutno udělat restituční tečku. Feudalismus už tu byl a stačilo.

            1. Ono existuje něco jako rodokmeny. A zápisy v dobových katastrálních mapách a archivech.
              Jak chcete dokázat, že Vy jste si na svůj majetek nenakradla?
              Restituční tečku jistě, ale k roku 1918, když už se česká republika ohání právní kontinuitou až k Masarykovi. Nebo je to tak, že jenom jak se to kdy a komu hodí???

          2. A teď tu o Karkulce. V koncentračních táborech bylo jistě také mnoho nevinnych. Dokonce i v Norimberku bylo v roce 1946 přehršel nevinných.

  13. Benes, to byl ten herec, co hral ve filmech bez barvy? Kdyz jsem byla mala, babicka se na to divala.
    Je to uz deset let od Schlafenberkova osudoveho omylu a za dalsich deset let uplynou uz dve generace od prevratu, kdo si potom vzpomene na nejake dekrety jakehosi herce?

  14. Vidlák hezky „napravil“ svůj minulý článek, kde se zmínil o Benešovi ve velmi negativní konotaci. Alespoň jsem si všiml, že jsem zdaleka nebyl sám, kdo vyjádřil „pobouřenou nelibost“; i když to Vidlák asi tak přímo nemyslel, ale prostě: tohle je „startovací téma“ a u vlastence Vidláka bych zpochybňování Beneše věru nečekal. Srovnávat ho s Pašinjanem, Československo s Arménií – která před 30+ lety genocidně „osvobodila“ Náhorní Karabach… Je to úplná neinformovanost nebo skrytý útok? Neinformovanost, jak se záhy ukázalo.

    Moudrý Žluťák Sun-Tsu nás učí, přes propasti věků, že vésti boj, který pravděpodobně prohrajete, se nemá. Je čas boje, je čas ústupu, je čas útěku. Občas jsou situace, že „nejlepší metoda boje je útěk“. Ovšem následovaná zlepšením svých pozic, vyhledáním spojenců, útokem na nepřítele v přečíslení a větší síle, než má on. Pak vyhrajete. Samozřejmě, když znáte sám sebe a svého nepřítele. Když napřed „vyhrajete v mysli“, pak v realitě.

    Přesně tohle Edvard Beneš udělal. Zvítězil famózně, naprosto neuvěřitelně, že Fšem spadla čelist. Měl křišťálovou věšteckou kouli nejvyšší kvality? Lepší než Gandalf bílý? Buď, anebo měl fantastické analytické schopnosti, do detailu znal mezinárodní politiku a velice přesně odhadl, co a kdy se stane. Poražení němečtí náckové na to čuměli jako telata na vrata.

    Označovat Edvarda Beneše za zrádce, dokonce „dvojnásobného“ je vážně mimo mísu. Takový názor je nepravdivý, neopřený o fakta. Je to součást pomlouvačné kampaně nepřítele: Britanistánců, Žabožroutů, Němčourů, jejich dnešních loutek; a také nacistických Sudeťáků. Že nejsou náckové? Ale jděte. To víte že jsou… Normální Němci se za činy svých předků neobyčejně stydí a jestli něco nechtějí, tak třeba obsazovat československé pohraničí.

    Víte, že za použití slova „Sudety“ mimo kontext akademických historických prací můžete jít do vězení za propagaci nacismu? Ten zákon tuším z konce 40. let/ze začátku 50. let ještě nikdo nezrušil. Ne nebyl „protiprávní komunistický“. Byl protinacistický, zcela v souladu s Chartou OSN a dalšími dokumenty, třeba závěry Norimberského procesu, ze kterých právně vychází.

    Chápu, že „Beneš zrádce“ je výstup z emigrantských kruhů, němčourských ale i amíckých. Tam jsou totiž úplně vymaštění ohledně „komunismu“. Přičemž vlastně si na vidle naběhla „demokratická vláda“. Bylo to v době, kdy Západ naši zemi „poslal na Východ“. Od roku 1945 k nám nedodávali nic. Látky, oděvy, léky, hnojiva, průmyslové výrobky. Totální bojkot, postupně rozšiřovaný. Ještě než „jsme si zvolili komouše“ v roce 1946. Čekali, že se ekonomicky a národně složíme a tak nás budou moci rozkrást do mrtě, „až nám pomohou“.

    Nebo před „Vítězným únorem“. Posílali k nám vrahy! Nacisty, „anti-komunisty“. Ve skutečnosti zločince, sabotéry. Podporovali banderonácky na Ukrajině, už od roku 1944. Vraždění našich lidí byly „hrdinské činy“, za které dostávali ocenění a vyznamenání. Demokrati…

    Jo, zase někdo řekněte, že Beneš nás „zradil Stalinovi“. Pěkný hovno. Byla to celková mezinárodní situace: kdo nás zradil, byl Západ; jako obvykle začali perfidní Angláni…

    Je dobře, že Vidlák nechal pro dnešek odpočinout téma Izraele a Ruiny, protože současná hysterie v žumpách není komentovatelná. Uvidíme, za pár dní…

    1. K42: Neminila jsem vas popichnout. A nerekla bych, ze muj nazor je „emigrantsky.“ Je to prece tema, ktere vsici Cechoslovaci a jejich potomci pretrasaji do nekonecna. Meli jsme se postavit Hitlerovi? Ja si myslim, ze meli. Ale chapu, ze to jini vidi jinak.

      Cetla jsem o tom, jak Benes delat za valky (v 43?) v Moskve smlouvy se Sovety. Mela bych to odkejvat? Neodkejvam.

      Ze se pak na nas Zapad vykaslal, to je nepochybne.

      1. Protože o tom nevíte „nic“, tedy promiňte, jen co nalhaly žumpy a falešní „historici“.
        Británie vůbec nechtěla Československo obnovit, a už vůbec ne v „předmnichovských hranicích“. Přes výkony našich vojáků – třeba letců – nimimálně do roku 1942 bylo Československo „ztracené“.

        Aby nás mohli finálně „rozebrat“ – mělo to více důvodů, hlavně samozřejmě peníze a čs. průmysl a půdu, kvalifikované obyvatelstvo – také ukradené československé zlato, kterým britští finančníci v roce 1938 zamázli obří zpronevěru a použili československé zlato jako nacistickou splátku úvěrů. Kdyyb se to tenkrát provalilo, šlo by velké množství vysoce postavených Anglánů do kriminálu.

        Měli jsme všichni štěstí: ani ne tak štěstí, jako profesionály na pravém místě. Čs. rozvědku vedl plukovník Moravec, který si držel tajnou československou agendu „proti všem“. Ministr zahraničí Jan Masaryk – ten měl přístup do vysoké společnosti, jelikož jako syna prezidenta ho brali coby „šlechtice“ a sdíleli s ním klepy a tajemství. Pomohlo také, že s těmi ostatními fetoval kokain, morfium a pervitin; proto občas vystupoval, že si mnoho lidí myslelo, že to nemá v makovici úplně v pořádku. No nakonec Edvard Beneš.

        Angláni nás, stejně jako Poláky, chtěli úplně zradit. Beneš a Moravec tajně varovali gen. Sikorského, šéfa polské exilové vlády a „Západního odboje“, že na něj tihle milí Angláni chystají atentát a chtějí zradit polskou exilovou vládu; takže jediné, jak se tomu ubrání, je odjet do Moskvy ke Stalinovi.

        Sikorský jim nevěřil a zahynul při havárii letadla při startu z Gibraltaru. Stroj byl sabotovaný, aby při startu spadl. Ale teď to bude zajímavé: zázrakem z letadla přežil jen pilot, Čech Prchal. Angličani falšovali dopisy a schůzky, kdy se Prchal jakoby scházel s polskými fašisty, kteří chtěli Sikorského sesadit, pokud možno zabít. Ale měli úžasnou smůlu: Prchal to přežil a mohl svědčit. Žádné schůzky nebyly, dopisy byly falšované etc. Legrační přitom je, že britská tajná služba, která tohle prováděla, netušila, že Prchal byl na doplňovacím kurzu (školení), v době, kdy měl údajně dělat komplot proti Sikorskému. Ten kurs nebyl v běžném armádním hlášení, takže jim to uniklo – ale samozřejmě, Prchalova totální nevina a zprasený komplot britských tajných služeb byl dokázán…

        Teprve Benešům odjezd ke Stalinovi změnil ve skutečnosti britský názor na obnovení Československa v původních hranicích a anulaci Mnichovské dohody „od samého počátku“.

        Takže, klidně opakujete amícké proti-komoušské nesmysly a pomluvy Beneše, že se jako „spřáhnul se Stalinem“. Ne, bez Stalina bychom republiku neměli, chápete?

        Beneš by vysoce pravděpodobně dopadl podobně jako Sikorský. Nebo Jan Masaryk: kdo ho hodil z okna? S nejvyšší pravděpodobností dva agenti britské tajné služby… z rozličných důvodů.

        Proti Benešovi etc je obří nenávist, nejenom ze strany nacistických pohrobků, ale i ze strany „majitelů světa“, tedy vrcholových bankéřů. Protože poválečná republika jim utekla z háčku…

        1. Víte třeba takovou „půvabnou maličkost“, že na oslavě vítězství nesměli být polští letci, ačkoliv doslova a do písmene pomohli zachránit Británii za „Battle of Britain“. Češi/Slováci (Čechoslováci) na přehlídku mohli, no hádejte proč? Protože kdyby ne, „strýček Joe“ by se hodně zlobil. Pšony úplně zasklili a zradili ještě znova. A pak znova a znova a znova, nebylo to naposled.

          1. Nezlobte se na ni, ona za to nemůže to je vrozený ju a taky výchova. Já se bavím, když čtu moudra jí podobných,. Zahli kramle – kdo ví proč a pak rozdávají moudra, jak by se a co by se. Tak proč tady nezůstali? Ale to je problém většiny emigrantů, jako bby se chtěli ospravedlnit za to že zbaběle utekli.

        2. K42: Ze nevim, jen co nalhala zumpa? Je to mozne. Stane se. Nenarodila jsem se deda Vseveda.

          Britanie nechtela Ceskoslovensko obnovit? A co chteli misto toho? To opravdu slysim poprve. Mate nejaky link?

          1. Použijte vyhledávač, třeba DuckDuckGo, protože přes Google to pravděpodobně nenajdete.

            Promiňte nemám tolik času, abych tady vyučoval historii.

          2. Vevca , nemate nadeji vseckovedi vas vzdycky prekrici ,
            kulometama klavesnic , strikajicima nekonecny miliony slov a pismen.
            Na vsecky strany .
            Je jen s podivem, jenom pipnete a kolik toho potrebujou ,
            nekonecne tsunami grafomanie , vic nez komunisti kdysi , nekonecne.
            A to jeste nemaji cas.
            Dost, ale na vypadavani Benese z okna.

          3. Re: Vevča

            K tématu zda se v r. 38 Hitlerovi bránit či nikoli jsem napsal stať na Blogu ACZ, zestručněný článek je i na stránce Vidlákovy kydy. Vycházím z reálií, nikoli z dojmologie.
            Tedy stručný výčet počtu mužstva a zbraní.
            Jak bychom dopadli, si uděláte představu, když si nastudujete, jak spojenci pomáhali Polákům (tzv. válka vsedě).
            Žádné wunderwaffen, tedy ty opěvované tanky, ani nehotový pás opevnění by nás nespasily ani náhodou, ani omylem. Byly by jen potoky krve.

            1. Targus: Ano, taky jsem to slysela. I pry ty pevnosti nebyly dostavene. No dobre, ale co byste rekl na tento scenar. Mobilizuje se, vyhrozuje se, Hitler vidi, ze Cesi to mini vazne, a neni si uplne jist, zda „spojenci“ prece jen do toho neskoci. A tak je tu jista sance, ze Hitler zavaha a ze to zmeni situaci. No a podridit se mu mohli, nevyslo li to. Hitler nas potreboval ke sve valce. Neslouzilo by jeho zamerum Ceskoslovensko rozmlatit.

              Valka neni jen o zbranich… je to v zasade o fintach, ne?

              1. Finta je v tom, ze kdyby se zacalo v te dobe strilet, anglosasi by prohlasili branici se Ceskoslovensko za vinika rozpoutani 2. svet. valky.
                Se vsemi dusledky, ktere z toho vyplyvaji….

              2. Malér je ve Vašich zdrojích, že i samotní němci prohlásili, že jsou nedobytné a že by neměli šanci je rozbít. Nějak Vám ty zdroje šmatlaj.

                1. Re: ema

                  Kdy a kde to Němci prohlásili?
                  V roce 40 Němci rozsekali Maginotovu linii na maděru. Přitom tato byla dostavěna a vyzbrojena. A Němci za ty dva roky nezískali žádnou wunderwaffe. Měli tutéž výzbroj i taktiku, co v r. 38.
                  https://en.wikipedia.org/wiki/3.7_cm_Flak_18/36/37
                  Původně návrh protiletadlového rychlopalného kanónu dokázal opakovanou střelbou efektivně narušovat několikametrové betonové valy.

              3. Nechte je , at se s tim Benesem sedrou. President je u nas cestna funkce . Nema vykonnou moc.
                Byl doporucenej pr. M., aby zustala navaznost na totalni zavislosti,
                na Francii./Jinej by treba moh votocit kormidlo/.
                Je president jen velitel armady na doporuceni generalu.
                Kdyz v kvetnu B. vyhlasil castecnou mobilizaci , vrhli se na nej vsecky hyeny , jako ted na Putina. /Frantici taky a nejvic/.
                /Predtim zase na cara , kterej jenom v 1914 vyhlasil mobilizaci
                a uz na nej germani bezeli/.
                Vo ty pevnosti taky neslo /ty sou jen nato , aby kolem nich byl velkej povyk/, ale vo nasi smlouvu s Francii ,
                ktera mela jit ihned do Hitlera na jeho prvnim kroku.
                Kdyz studenti studujou. Aak sou chytry..
                To vedeli nemecky generalove a chteli nepricetnyho Hitlera
                ihned vykopnout,/Plan Grun/,
                ,ale spojenci /s nejsilnejsi armadou francouzskou /, se vcas a nerozborne sjednotili za Dolfem ..
                A germansky nacisty ubranili a zadny ublizovani jim, nikomu nepovolili..
                Polak mel uz tehdy vetrit siru a Satana a neverit , nicemu,
                co prijde ze zapadu..
                Hitler nas potreboval na ten prumysl , ale az jako druhej , nejdrive nas potrebovali nasi spojenci , ktery museli vytvorit situaci ,
                aby Dolf moh zacit kricet a dostat co chtel s prispechanim pomoci na utlacovatele germanu ,nas Cechy , zapadnich ministerskych pinglu . Zavladlo presvedceni , ze uz sme germany utlacovali vod 1618, nebo tak. A chteli v tom pokracovat …Z naseho nasili.
                Zoufali sudeti museli nevozbrojeny Cechy strilet a masakrovat..
                Uz sem psal vo tech Postupim dohodach, ale pred nima byla ta Jaltska a mne to tak nezajima , ale ty dekrety Benese musely bejt asi demokraticky schvaleny a uzakoneny ,nejakou procedurou parlamentem. Nebo co.
                Dnesni president ma taky vodjinud prikazanou velkou detailni hysterii na cokoliv rekne a vsude. Aby se udelal dojem , ze muze rozhodovat a ze to vlada jen samozrejme schvali. Nebo tak.
                Nas zlatej poklad privezenej do Londyna ,pinglove v breznu 38, ihned z englicky banky dorucili Hitlerovi , skutecnymu jejich spojenci.
                Nasi vlade tam pohodlne usidleny to nejak nevadilo …
                Ani ty jiny vyderacsky machinace.
                Polaci a Cesi v letadlech zachranili brity od jisty zkazy. To je fakt.
                A odvdecili se spojencum svymi zivoty, za vse ,co pro nas spachali.

            2. Už staří Římané říkali, že lepší se z boje vrátit na štítu, než bez něj. Nebyli by jsme takoví sračky, kteří, když se bojí, že jejich menšinový názor prohrává, tak se nestydí komukoliv lézt do pozadí, aby je ochránil. jak bolševici, tak dnešní liberální demokrati.

              1. Re: astor

                Pokec o návratu se štítem, anebo na něm, údajně provozovaly spartské ženy, když posílaly své muže do boje.
                A Sparta je, jak známo, v Řecku.
                Ale to neva. Hérodotos byl docela kecka, to je taky dobře známo.

          4. na Kose je o dění okolo Beneše, Dekretů a uzni celistvosti Československa nekolikadílný seriál. Jmenuje se nějak jako Dny hněvu a zrady, nebo Dny odplaty a zrady. Vlk to vydal na výročí konce WWII myslím v roce 2015…

        3. Ohledně okolností smrti Sikorského – to považuji nesmysl za první kategorie.
          Snad si nemyslíte, že by bylo možné záměrně a předem připravit katastrofu letadla tak, aby vyšla tak, jak vyšla, tj. všichni mrtví, jen Prchal přežil?

      2. Máte pravdu je to marný. Já si ostatně myslím, že lidé, kteří prchli za lepším a žijí někde ve své nové vlasti, by do našich věcí vůbec neměli kafrat. Zvlášť když se někteří z nich veřejně přiznají, že o věci samotné vědí kulové a požadují od svých oponentů zdarma doučování.
        Ovšem co může člověk čekat od lidí, kteří mají plné klávesnice svobody, ale zde volají po cenzuře, protože se nechtějí brodit v odpadu. Vidíte, já zase považuji za odpad většinu vašich příspěvků, tak je prostě přeskakuju. Je to docela jednoduché.

      3. Zprá va z hlubin času: Můj strýc, poručík v záloze, byl při mobilizaci někde u Stříbra a vyprávěl mi, že po Mnichovu se jeli vzteky ožrat do Plzn, a přitom dospěli k názoru, že bez spojenců cituji: Bysme dopadli jako Habeš. A ještě jedna vzpomínka také poručíka ale dělostřelectva. Při mobilizaci jejich plukovník, etnický Němec, dezertoval a když otevřeli mobilizační sklady, nebyla tam skoro žádná munice.

    2. „Kdo si nepamatuje minulost, je odsouzen k jejímu opakování.“
      — George Santayana
      „A když už jsme znovu u Edvarda Beneše, stojí teď za to citovat jeho slova ze 14. prosince 1945, která pronesl před osvobozenými politickými vězni:
      ,,Přijdou brzo chvíle, kdy tito viníci se budou před sebou samými
      a před světem očišťovat z toho, co v těchto letech napáchali.
      A budou tomu sami věřit, až tyto své lži budou pronášet. Říkal jsem při jiných příležitostech, že máte všechno zaznamenávat a povědět,
      co jste zažili ve svých vězeních a koncentračních táborech.
      Ne snad jen proto, abyste všem řekli o svém trápení, ale proto, aby jste se znovu mohli bránit, až oni začnou s touto svou „očišťovací“ kampaní.
      Že začnou, o tom buďte přesvědčeni. A konečně přijdou opět,
      aby od očišťování přešli k útoku.
      Bude to nová reakce, která opět spojí útok na pokrok sociální s útokem na naši svobodu národní a lidskou.“
      A připomeňme v té souvislosti i slova někdejšího Benešova tajemníka Eduarda Táborského, který na adresu bývalého československého prezidenta opakovaně říkal, že Dr. Beneš,
      ať už na něho s odstupem času můžeme mít názor jakýkoliv, se ve svých předpovědích málokdy mýlil.“
      MOTL, Stanislav: Kam zmizel zlatý poklad republiky, str. 159 – 160

      1. Film: Dny zrady (velmi krásná demonstrace, čemu čelil); hned v úvodu filmu je popsáno z Německé strany „jak se to dělá“…

  15. Aji v tem Vietnamu mají více svobody než tady v tem blbákově. Utrhne něco v lese, na zahradě , na mezi, a klidně to prodá ve městě, gdekoli roztáhne pytel, na kerej to vysáčkuje. Sebere peníze a de do dom.

    Tady platíme jako imbecilové daň i z rohlíku.

  16. Zednář Khárl, potomek otrokářů, lhal a oblboval. To už je takový zvyk lepšolidí. On získal Orlík a další nemovitosti a tisíce hektarů. Z hlubocké věteve těchto košer lupičů, která ovládala asi polovinu jižních Čech, se to nezdařilo. V důsledku zločinu č. 143/1947 Sb, Lex Schwarzenberg, nástupu komunistického lupičství, ale přes mafiána Dlouhého (ODS) část nějak zašmelili.

    Benešovy dekrety byly ale výsledkem Postupimské konference a tak moc o nich nerozhodoval prezident a zednář Edward Beneš.

    Byly to tzv. akordy, tedy postupimské příkazy a noty, kterými se v Evropě odsunovalo německé obyvatelstvo po válce, kterou ve skutečnosti spáchali košer banksteři Warbugové, Morgani, Rockefelleři a podobní eugenici.

    1. Nevím, co bylo dřív jestli slepice, nebo vejce, ale furt si myslím, že se to netýká jen jedné etnické skupiny, že je to daleko víc o základním společenském uspořání, které těmto typům umožňuje dostat se k penězům a k moci. K jeho změně bychom měli upřít své úsilí, jinak skončíme jako Hamás.

      1. To se dá změnit jedině volbama potřeb každého synka a dcerky od naší mámy. Protože není zájem ani psát potřeby našich domorodců, potažmo sečítat je, není šance na změnu. A nemá smysl se vracet k temu, že to něgdo na „svým“ webu sepisovat nechce.
        Igdyby se svět posráál, zase vylezou sorošovci a budou směňovat hajzlpapír za tvrdě vydělané hodnoty.
        A ovce budou békat za plotem.

      2. Zjednoduším-li skupinovou strategii nedotknutelných, jsou to soustavné revoluce. Zločinecká lstivá ideologie, skupinová strategie, není to výlučně o národu. Nekonečná ničivost, budování otroctvím a zase ničivost.

        Gosudar jejich počínánání občas zhodnotí. Alespoň jednou řekl; revolucí už bylo dost. Naším programem je evoluce.

        Vejce, kuřátko, pak slepice. Dvě pohlaví, a žádná debilizace dětí o 666 pohlavích až do kastrace. Prosté poznatky místo lží a iluzí. Přirozenost místo perverzí.

      3. Pravo mensin je uz delsi dobu velmi prosazovane zapadem a nade vse.
        I nad vetsiny. Ale jen kdyz se to hodi. Mezinarodni korporace a banky se prechodne neprozirave napakovaly na vykradeni vychodni a stredni Evropy sjednocene do, asi ctvrty rise , nebo tak.
        Rozpad Ruska se nepoved , nedokoncil , ale bylo zdevastovany ,
        ze se pocitalo s mensim nakopnutim , treba ukrem..
        Beda ale , rus nakop ukra.
        Ale za chvili uz v 2008 zase bohaci zapadu uspesne krachovali , kdyz vlady pro bohace predtim poridili zlaty doly Afg. a Iran..
        Potom zase vyskocila Ukrajina. Ale rus se zacal premrstene branit a rychle utek hrobnikovi z lopaty. /Reseni ,hodime tam naky odpadky , zbrani a dolaru v miliardach a smytec/.
        Islam neni nic jineho nez dalsi prodlouzena ruka imperialismu. Na kseft.
        Quatar nahazel 1.6 miliardy a dalsi pridali taky hodne, pro Hamas.
        Aby nezivoril v bide, jako ostatni palestinci../Lenin , Trockij taky dostali pytle zlata, ale Trockij s vetsim pytlem nechal vladu Leninovi/.
        Zaroven se vymrstila velka nespokojenost v Izraeli.
        Zajimavy je taky datum , kdy se vsecko zacalo zrychlovat,
        vod 1914 a zase 2014./Germani zaplavovali a ted sou sami zaplavovany/.
        Problem a zasadni je , ze se nerostny bohatstvi na svete a behem nekonecny financni krize vzdaluje zapadu..Zapad je porad v krizich.
        Prozapadni vladni rezimy se mnozi , ale ovladani a zajisteni surovin,
        ubejva zaroven. Zchlamstli privatne Cesko , prodaji jim vsecko ,ale za astronomickym dluhem podlozeny papirky. Jakej je tohle vejvar.
        Majeteknaroda je uz davno rozkradenej.
        Takze vzali tu globalizaci za spatnej konec , tahaji , tahaji, ale do bidy.
        Zadna dulezita surovina z toho nekouka. Ani jedna. Akorat potize..
        Natisteny papirky sou jako covid sou vsude ,ale pomahaji akorat do hrobu.
        Co si koupi za ne zejtra.
        Jak bude zapad donucovat dolksefty s nim .
        Vlady vladnou pro korporace a banky a neustale se zakopavaji do vetsich krachu. Az na dno. Neda se uz mluvit vo nejaky vlade v Usa. V EU.
        Ty kulisy vlad sou a existujou setrvacnosti /dalsi nepsanej zakon/,
        pouze v dusickach vzdy za vyvojem zaostavajicich populaci a udrzovany paberkovanim akademiku v mediich..
        Z nouze se preskocilo k rudym namornikum , aby zase rozvinuli ty trockisticky prapory bolsevicky revoluce a probiha vzajemny vokradani miliardaru..
        Na zapade se taky jejich Marxem poucili..A ne ,ze ne.
        Ber kde ber..Kazdymu je uz davno jasny, ze kapitalista nema budoucnost ,
        treba tu nekolonialistickou , kde seberes aspon jednu kolonii ted, casto se zhrouti sam a ochotne , nevi co dela s nekonecnou
        a bezednou slepou chamtivosti . Tak se vrh z nouze na dokolonizovani
        vlastnich populaci , uz takhle dost zbidacenych.
        Zbidacovany miliardari se vrhli aspon na vysavani zbidacovany bezdolarovy , zadluzeny a vysakly populace.
        Tak zacalo zahaneni ovci , statu a narodu do velkych celku..
        /EU je predevsim vysavac , remote control/.
        Stalin ale vyhnal prukopniky novyho nejtotalnejsiho systemu , trockisty
        a za to melo SSSR pykat. Pod prapory trockismu , ted se odehrava dalsi blizkovychodni pokracovani..

      1. Ó, to jsou Polobozi, možná i Bohové samotní. Byl by snad žid Silberstain maskotem Rockefellerů při demolici Dvojčat i s lidmi 11.9.2001, kdyby to byli gojimové?

    2. Re: Gój

      Spíše bych řekl, že Postupim byla výsledkem Benešovy celoválečné práce, ale proč vám kazit radost.
      Ano, máte pravdu. Benešem sepsaný pamflet umožňující odsun 3,5 mio kusů do Fátrlandu byl naplněním dohod z Postupimi.

      1. Tu válku zorganizovali banksteři, stejně jako tu první světovou. Němci byli jen údernou pěstí, spotřebním materiálem pro dobytí Ruska. Aby té tragédie nebylo málo, košer banksteři za zlato a obilí vyzbrojovali i SSSR‼️

  17. Vychování vlastenecky budou pomalu vymírat a vymytý hlavy typu vevči budou z nebe padat. Jednou vyhrajou volby Švarcenbergri a Lichtenstejni.

  18. Tak jak to vlastne je s Benesem? Ja to beru jako ze se zaslouzil o stat, bez neho by nebylo Ceskoslovensko, ale pak zradil ne jednou ale hned dvakrat — Mnichov, a pak po valce. Nemam nic proti dekretum, ale stejne nejsou dodrzovane. Nikdy jsem to nestudovala. Rada bych se dovedela vic…

      1. To si uzijete zase ty studia. Vzali to s Benesem zase vod konce.
        Jako vobvykle, to zase vyresili, vedi raz,dva ,vsecko.
        Ani tu Postupimskou dohodu, mu nepucili. Aby se zase moh zaslouzit…

      1. Muze bejt pane S. Ze se zase steka nekam jinam.
        Stalin a Zukova Ruda armada byli na nacistu jako na ciziho . To kazdej vi.
        Tak co delat po valce , germanu ubylo , tak Stalin dodal asi 7 milionu germanu z Polska , tim ze dal cast nemeckyho uzemi polakovi a ten germana nechtel
        a vod nas zase tri miliony. Z jinych dalsich zemi utekli sami , vodsun z nich byl
        rovnou do hrobu. Nektery ty narody sou vopravdu necivilizovany ,
        nacista jim vyvrazdi vesnice a ani k soudu pak nejde..
        Usaci byli tenkrat zase plny stedrosti /uz zase ? jo, uz zase!/, pro zapadni E.
        a z 12 miliard dali 3 nekam a prestedrych a zaslouzenych 9 miliard dali
        pro Nemecko.
        Ktery najednou z cista jasna nebylo vubec nacisticky..
        Nic novyho , davali stedre asi vod 1923.
        A tak chybeli v Nemecku uz jen pracovni sily na vybudovani a posileni germanska ,
        vod Stalina /a taky vod toho Benese/…
        Mozna uz se tenkrat pocitalo , ze germani budou zase neustale kvilet ,
        jak se jim furt ublizuje , az z toho musi opakovane vyvrazdit ,
        velky desitky milionu lidi..Prednostne na vychode u Moskvy se jim ublizovalo asi nejvic a tak se tam museli vydat..Dodnes neprestali..
        Vod nas po valce tekly stedry miliardy , zbrane a majetky do zahranici, hlavne antikomunistum na zapad , znarodnenym bohacum , museli dostat odskodny za to ,
        ,co si u nas nahrabali , vod komunistickyho soudruha Slanskeho a az potom se nase ekonomika zacala zlepsovat.
        Ze soudruha se vsichni vladni soudruzi klepali jako vosiky , dyz stacilo ukazat a soudruh sel na sibenici..Byli pak vsichni ponekud rasisticky naladeni..
        Ale zase se dostavil dalsi soudruh Goldstucker ,aby zapadu u nas zase polepsil..

        Z toho Putina se akademijci jednou taky sedrou. Vsechny vlady na valkach ztraceji kalhoty , do nekonecnych dluhu , bankrotu a do zebroty cele narody beznadejne zapadavaji , ale Putin na valce este vydelava..
        /Kazdej mi jiste da za pravdu ,ze za tohle taky muze Putin a nikdo jinej/.
        Neslysim jednoho ekonoma asi sou v sokovym transu a nejsou schopny vubec neco kvaknout. Az to bude povoleny , tak se z nej zvecnou.
        „Pray and pass the amunition“../Modli se a podavej munici/.
        Jinde sem tvrdil ,ze vlady nevladnou ,ale priklad sem asi nestih..
        Konfliktu sice pribyva,ale pisou ,ze ……
        Akutni nedostatek munice trva nadale a bez vyhlidek na zlepseni..

      1. Stane, byla to tezka situace… teda poprve. Nepopiram. Ale on byl takovy urednik — intrikan, a na Hitlera takove manyry nestacily… Pak delal co mohl, aby nas zaprodal Sovetum… a opravdu musel lezt Gottwaldovi nekam? Ja jeho fanda nejsem. Udela to ze mne „nevlastenku“?

        1. Máte to zapotřebí? Emoce jsou velmi špatný rádce. Žádný historický děj není osamocený, ale vychází z dobové reality. Bojovat v roce 1938 by byla vražda a zničení národa. Garanti Mnichovské dohody by byli povinni ji prosadit. A únor 1948? Rozpoutat v poválečné Evropě občanskou válku by také znamenalo masakr jeho části.
          Ukrajinu KoZa dotlačila k něčemu podobnému a tím ji zničila. Ta země nemá budoucnost, jedn dluhy a miliony naštvaných obyvatel na útěku.

        2. Vevca , to nema ceny , vsecko je zpatlany , zahrabany a pohrbeny
          ve spine a za hradbama nekonecnych publikaci, trilionu slov,
          urvanych a za kurku hysterickych, akademiku..
          Benes byl pro zapad nastrcena „sedici kachna“ , aby se Heckler na nej
          moh vybesnit a zaroven na nas Cechy.
          A zapad si tak pohodlne zaridil jejich umysly a plany.
          Slo o postupne provedeni zameru Versailskych Dohod a tech dalsich vokolo..
          Nikdo se nedovi, jak to dovezeny ze zapadu osvoboditele ,
          vod nasi Cesky revoluce 28. rijna , revoluce zdola nas Cechu,
          tajne dopackali..
          Masaryk napr. spesne cestoval a byl poslanej do Moskvy ,
          aby vosvobodil Cesky Legie,
          vod Ceskyho veleni a dodal veleni francouzum. Az do Mnichova.
          A zase nas ihned pripojili , kdyz hrozilo, ze se oddelime vod Vidne ,
          ke germanum ze Sudet.

        3. Re: Vevča

          Beneš nás nikam nenacpal. Račte se OPRAVDU doučit historii.
          Beneš přijal demisi ministrů. Bohužel jich nebyl dostatečný počet, takže vláda se POUZE doplňovala, Beneš nemohl pověřit nikoho jiného k sestavení NOVÉ vlády bez komoušů, protože mu to nedovolovaly právní předpisy.

          Pokud už budete v tom studování, račte si najít, ČÍM bylo podmíněno naše přistoupení k Marshallově plánu po vzoru Německa.
          SOudruzi spojenci podmínili naši účast úhradou našich dluhů vzniklých válečnou pomocí Velké Británii (ano, chtěli po nás zaplatit výcvik a výbavu našich vojáků), jakož i okamžitou úhradu majetku, o který přišli při prvním znárodnění v r. 1946.

          Jen taková perlička – v tomto roce se znárodňovalo i ve Velké Británii, bylo to podmíněno i hospodářskou situací (stejně jako v ČSR).

          1. Targusi,
            jenom doplním:
            Když po dlouhých jednáních nám museli někdy v 70 tých letech vrátit naše zlato, které jsme měli v Anglii před válkou uložené, odečetli si od toho ten výcvik i výbavu.
            Ve výsledku tedy naši vojáci bojovali na obranu Anglie za naše peníze.
            Zaplatili jsme všechno od letadel až po tkaničky do bot.

        4. Domnívám se, že jste obětí nenávistných názorů. Na Hitlera nestačil nikdo, vždyť ovládl téměř celou Evropu. Sladká Francie, člen vítězné koalice z 1. světové války padla za pár týdnů a v okleštěné části vládla kolaborantská vláda.
          Beneš byl pragmatik, který hledal pro Československo nejméně špatnou ze všech možností – žádné dobré nebyly. Kolektivní Západ i tehdy podělal, co mohl.
          Beneš pomáhal udržovat dobrou morálku doma i v zahraničním vojsku. To byla také jeho úloha.
          Není náhodou, že jediní Češi z obsazené Evropy nepostavili žádnou divizi SS.
          Britové vždy byli a stále jsou nacionálně vyhranění vůči Slovanům. Pro ně jsme pořád Untermenschen a nikdy to nebude jiné. Dohodu se Stalinem udělal Beneš až v době, kdy bylo jasné, že s Brity to po dobrém nepůjde.
          Je zajímavé, že Britové neuznali neplatnost Mnichovského diktátu od samého počátku, nýbrž až 11.11.1940, kdy Churchill zaslal Benešovi nótu, ve které oznámil, že vzhledem k tomu, že Němci svými činy Mnichovskou dohodu pošlapali, Vláda jeho Veličenstva se již jí necítí vázána. Tedy poměrně slabý čajíček.
          Němci uznávají neplatnost Mnichovského diktátu až od 9.5.1945, v důsledku kapitulace.

    1. Na Slovensku nad Benešom ohŕňajú nos, lebo vraj „čechoslovakista“. Vôbec si pritom neuvedomujú, že keby nie Benešových diplomatických schopností, tak by Slovensko nikdy nemalo južnú hranicu tam, kde ju má.

      1. Souhlas. Kdyby nebylo Beneše, na Slovensko by bylo pohlíženo jako na poražený nepřátelský stát. Vždyť Slovenský štát zaútočil na Polsko již 1.9.1939. Ovšem svůj postup zastavil, když si vzal zpět to, co obsadili Poláci v říjnu 1938. Slovenský štát byl i součástí koalice, která bojovala proti Rudé armádě. Odsud Maďarů, resp. výměna obyvatelstva s Maďarskem, a odsud Němců stabilizovaly národnostní poměry na Slovensku. Bez toho by byla samostatnost Slovenska obtížněji prosaditelná.

      1. e: SB

        Slovenské politické strany vyházeli z klubu europarlamentu, že prý jsou málo El Dží Bí Tý.
        Téééda, to je ale pohroma…
        (-:

    1. Fico je lepsi nez Trump 🙂 Tak jak byla od amiku nejvetsi strategicka chyba zastupni valka na Ukrajine, kterou vehnali Rusko do spojenectvi s Cinou, tak byla chyba slovenskych slunickaru snaha hystericky znicit Fica. Uplne ho odbrzdili a vysledek je uz videt…

  19. Benešovi dekrety byly prolomeny sametovou revolucí,zatím jen nedošlo ke změně hranic.Bylo navráceno mnoho židovského majetku,církevního majetku,průmysl vlastní ciziny také.

      1. Blboni tleskaj furt. Dondou z dvanáctky, z pracáku nebo ze sociálky a šoupaj v hospodě šoupacím mobilem keho budou volit. Von nechápou, že choděj robotovat dneska už na dluh.

        1. Přitom je to banálně prosté. Rodina si postavila svůj vlastní barák. I s vodárnou a elektrárnou na vlastním pozemku. Rodina byla soběstačná a stačilo jí to k tomu, aby uživili jak svých pět dětí, tak i rodiče. Pokukovali ale po sousedech, kteří měli lepší auto, jezdili po světě a vůbec si žili na vysoké noze. Rodina byla zvědavá, jak to sousedi dělají, a tak se jich šli zeptat. Sousedé je provedli po domě a řekli jim, jak to udělali. Prodali svůj dům bohatému mecenáši, který jim dům doživotně pronajal. No a z utržených peněz za dům si zvýšili svou životní úroveň. Rodina nešetřila obdivem k jejich podnikavosti a rozhodla se to udělat také tak. Dům prodala a s dětmi i rodiči začali užívat všech vymožeností. Podnikly cesty do všech světadílů a navštívili zábavné podniky všeho druhu. Pak ale peníze došly. Rodině zbyla jen povinnost každý měsíc platit nájem za původně svůj dům. Mecenáš byl dobrák, rodině půjčil ze své banky a všechny její členy zaměstnal ve své fabrice. Dobrou noc.

          1. A co? Udělali to velice chytře a dobře. Užili si – možná peníze použili pro zvýšení své kvalifikace nebo si sehnali nové mocné známé, kteří jim dohodí lepší flek. Mají práci a mají kde bydlet. plus jsou úplně flexibilní, nevázaní nemovitostí.

            Až podnikatel „lidumil“ (slušnější vydřiduch), který je zaměstnává – a zaměstnával je i předtím – díky EUhniji, Fašingtonu a dalším těm „světovým hráčům“ krachne – třeba díky ceně elektřiny a plynu, tak nebudou mít stejně na daně z nemovitostí, nebudou mít práci a tudíž ani žádnou další neseženou – protože na sehnání práce musíte mít prachy a konexe – a barák stejně sežerou exekutoři nebo jiná taková verbež. I kdyby se jim ho povedlo prodat, bude to za „požární cenu“, protože když podnikatel krachnul – asi nebyl sám a takových bylo v oblasti více – tak ceny nemovitostí se zřítily ke dnu.

            Fakt, šťastná a krásná pohádka. Místo aby se nechali úplně ojebat, tak zvítězili…

              1. A jestli byli trochu chytří, neudělali to přímo přes toho podnikatele, ale třístrannou smlouvou mezi hypotéční bankou, podnikatelem a sebou. Díky tomu s tím chlápek nemůže cuknout a třeba zvyšovat nájmy (splátky reverzní hypotéky).

                Prostě je to opačně než píšete…

                  1. Jj. Co udělá stát? Vezme majetek, těm, co mají. Těm, co mají nahou prdel, nic nevezme. Kde nic není, ani srt nebere.

                    Dostali jsme se – tedy zatím úplně ne, ale blížíme se k tomu – do situace, kdy je lepší nic nemít. Jen, „co vám nikdo nevezme“ : znalosti, erudici, jazyky, kontakty… Prostě ty nemateriální věci.

                  2. Zkráceně, když je pokles – ekonomiky, nemovitostního trhu etc – tak je na tom lépe nájemce. Když vše roste, tak vydělává samozřejmě majitel.

                    A co myslíte? Budeme stále růst? Kdepak, padáme jak kámen…

  20. Re: Kopelman

    Nemyslím si.
    Do Ivana si kopne každý, protože to vyžaduje bontón. Docela dost lidí si dovolí něco plknout proti Ukrajině, jen když jsou si jisti, že je neslyší nikdo třetí.

    1. Tím ale funkčnost testu potvrzujete. Když bontón velí patologický postoj, morálně pevný jedinec odolá a ke kopnutí se nesníží. Ano, slaboch si kopne. Včera jsem to zkusil ve vlaku v jidelňáku u stolu, chlap se nebál, otevřel se a řekl, že zmínit Rusko, neutrálně bez emocí, je účinnější než jakýkoliv test osobnosti.

    1. Nebo na banderonacismus v Ruině.
      To je pro kolaboranty hodně „startovací“, protože popřít to nejde. Obvykle je to vytočí natolik do běla, že ihned začnou „Putlerovat“, což je neobyčejná sranda, ba dokonce i prdel (PRavá Demokratická Legrace). Jen si musíte dát bacha na svou fyzickou převahu, protože jsou schopni doslova Fšeho.

      1. Jj, mám s tím bohaté zkušenosti. Naštěstí fyzickou převahu mám prakticky vždycky, i když s Karlosem Vémolou bych do tevřeného sporu asi nešel. Ledaže by šlo o něco hodně zásadního.

          1. Moh byste k42 ,aspon nejaky ty idioty vyjmenovat , nad ktery ste tak vysoce povysenej , az nemuzete, ani zadny uvest.
            Ani se zminit se aspon trochu co vlastne vam provedli a proc
            sou a musi bejt idioti pro vas. A co ze melou.
            Vite aspon neco o tom, konkretniho ?.
            Neco co se vam zrejme na nich nelibi..? Dotkli se a kazi vase ,
            narcis snazivosti..?
            Poucovani vasich totalne absolutnich tvrzeni a zarucenych proroctvi , tazenych vodnekud ze zadu , to vam, ale jde naramne , bez konce.
            Pochvalami taky neskrblite. Tim spravnym smerem.
            Kdyz prave ty stezovany idioti vas nechavaji take a v delce
            a povysene mlit , co chcete.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *