Přátelé, v posledních několika dnech jsem byl svědkem toho, jak naše pravda a láska postupuje, když jejich soupeři prolomí okázalou ignoraci médií a dostanou do veřejného prostoru něco, co už nejde vymlčet. U všech předchozích demonstrací, kterých jsem se zúčastnil, to bylo vlastně jednoduché. Mlčet, nic nezmiňovat, nedělat demonstrujícím ani tu nejmenší reklamu a pak prostě jen projít kolem a utrousit, že se tam sešly nižší tisíce lidí. Že fotky ukazují něco jiného, na tom nesejde.
Tentokrát už to takto nešlo. V posledních dnech byly zemědělské protesty hodně silné téma i v majnstrýmu. Jednoduše proto, že stovky traktorů v Praze jaksi hrozily dopravním kolapsem. Navíc se zemědělcům podařilo udělat z problematiky veřejnou diskusi. Víceméně všichni se k plánovanému protestu vyjádřili. Byli buď pro a nebo proti, ale prakticky nikomu to nebylo lhostejné. Buď se zemědělcům fandilo, protože živí tento národ a nebo se haněli, protože berou dotace. Ale téměř nikomu to nebylo putna.
Po počáteční panice na všech úrovních vlády i státní správy, které zřejmě padl za oběť sám ó velký Saša Vondra, kterého poslali do televizního studia s papírem popsaným azbukou a on tvrdil, že sice vůbec neumí rusky, neví, co je na tom papíře napsáno a vůbec neví, jestli to náhodou není podvrh, ale zaručeně ví, že to napsal Zdeněk Jandejsek a je to jasný důkaz jeho kolaborace s Ruskem, se vládní spin doktoři vzpamatovali a začali pracovat na plné obrátky.
V životě jsem neviděl brutálnější nátlak. Chudák každý, kdo si nechal dát na web svoje osobní telefonní číslo. Hejty, výhružky… od první minuty byli všichni označeni za proruskou scénu, sociální sítě se hemžily jasnými důkazy a odsudky. Včera, v den demonstrace, měli kluci ajťáci jeden hackerský útok na web za druhým. Každý, kdo někde jen špitl, že by se chtěl protestu zúčastnit, hned dostal céres z mnoha stran, začaly se mu ohlašovat kontroly do provozoven.
Spousta zemědělců v posledních dnech přemýšlela, jestli mají něco podobného zapotřebí a jestli není lepší hodit ručník do ringu a prostě v klidu zkrachovat a nebo svůj podnik prodat. Navíc, celý týden se dozvídali, jak jsou nezodpovědní a berou si chudáky pracující pražáky za rukojmí, vypouštěly se různé fámy, že policie protestující do Prahy nepustí, pak že je pustí, pak zase jen za určitých podmínek, s magistrátem a policií se jednalo do poslední chvíle, pořád něco chybělo nebo přebývalo.
V pravou chvíli přišla informace, že firma Rohlík skončí s výrobky firmy Rabbit Zdeňka Jandejska. Ten se postavil protestu do čela a schytával to způsobem, který je normální snad jedině v diktatuře.
Vy, co se ušklíbáte a máte pocit, že se zemědělci neměli nikoho ptát a prostě magistrálu zablokovat, vy nevíte, jaké to bylo, když si policie fotila espézetky a do toho se šeptalo, že pokuty budou začínat na pěti tisících korunách. Máte deset traktorů? Tak to bude padesát tisíc pokuty, jen to hvízdne… Jste koordinátor stovky traktorů…. spočítejte si to sami.
Navíc, Praha byla na běžné poměry takřka bez aut. Hodně místních zůstalo doma a tak s výjimkou silnic, kde stály traktory, zůstala Praha průjezdná.
Vrcholem pak byla ukázková dezinformace, že část zemědělců odjela, protože jim prý byla demonstrace ukradena. Nebyla to pravda, část traktoristů prostě plánovaně odjela po předání dopisu ministrovi Výbornému, ale intervjuci se nestyděli to hned překroutit. Po nějaké hodině titulek článku upravili… ale to už byly některé traktory rozptýlené po Praze a už je nechtěli pustit zpátky do centra.
Je na místě, vyzdvihnout pana Láda mladšího z Ostaše, který udržel své lidi pohromadě, neztratil chladnokrevnost, nedal na žádné fámy a postupoval přesně podle plánu.
Nakonec na Malostranské náměstí traktory nedojely, ale zato přišli provokatéři. Čirou náhodou seděl můj kolega v hospodě proti chlapovi s ukrajinskou vlajkou, který na pokyn z telefonu vstal, vyběhl ven, přidal se k dalším a začal provokovat. Policie je okamžitě oddělila, nestalo se vůbec nic, ale mééédiím to stačilo na další titulek o tom, jak protestující napadli chudáky odpůrce. Nebyli žádní zatčení, předvedení ani zranění. Do toho měli organizátoři zprávy, ze se v provokacích má pokračovat…
Co včerejší protest ukázal? Je úplně jedno, že se snažíte chovat slušně a ohleduplně. Je úplně jedno, že zemědělci mnohokrát v médiích mluvili o důvodech svého protestu. Je úplně jedno, že deník TO pořádal debatu na toto téma, kam pozval i zástupce ministerstva nebo Agrární komory. Drzý proruský narativ je lepší než poplužní dvůr. Pořád stačí to pořád opakovat a zmobilizovat všechny hejtry, kteří od rána dehonestovali na sociálních sítích všechno, co bylo spojené s protestem.
Když se to nedá vymlčet, nastoupí skutečné dezinformace a šíření fám. Nastoupí nátlak. Tvrdý nátlak, který nemá s demokracií nic společného. Pro jistotu se přidají mediálně pokrytí provokatéři a zavádějící články, které se vždycky dají zpětně opravit. Tu a tam někoho zlomit hrozbou pokut. Jednat se samozřejmě nebude. Maximálně o drobných ústupcích pro hodné zemědělce, kteří neprotestují a nesnaží se do veřejného prostoru vnést vlastní názory. Ministr má kolem sebe vždycky dost policajtů, aby ho ochránili.
Včera to byla pro všechny drahá (ale cenná) zkušenost. Pokud se vám podaří prolomit mlčení velkých médií, škála nástrojů pravdy a lásky je ještě značná. Sice nemají nic společného ani s pravdou ani s láskou, ale stále jsou velmi účinné.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
novinky
„Úterní demonstrace, kterou zemědělcům „ukradly“ protivládní iniciativy a osoby spojené s dezinformační scénou, se účastnili i příslušníci samozvané Národní domobrany. Její příslušníci v uniformách některým připomněli paramilitární oddíly SA, podřízené ve 30. letech minulého století nacistické NSDAP, případně jejich komunistickou alternativu v podobě Lidových milicí.“
Včerejší demonstrace byla dnes? Hmm…
To fakt napsali? Jak vidím, zase byl použit eufemismus „NĚKTEŘÍ“ (jindy to bývá třeba „VĚTŠINA“), neboli oblíbená fráze novinářů, která má zakrýt prosté „JÁ SI TO MYSLÍM“ (ale ještě to nemůžu jako „objektivní novinář“ napsat).
Mám obavu, že rozmetadla hnoje a kejdové stříkače nevyjely z důvodu nedostatku těchto komodit. Zvířectvo v ČR je na doporučení evropské komise vybíjeno, aby bylo kam vozit z Argentiny maso a z ukrajiny zrní. Jediná ložiska sraček jsou v čistírnách odpadních vod pod většími městy, jenže operátoři fekálních vozů nejsou zemědělci. Hovnocuc bohužel nestříká, ale saje.
Atomizovaná společnost v ČR by proto mohla fekálie doručovat na ministerstva poštou nebo úplně decentrálně, po vlastní ose. Ba i tajně, v útrobách.
Ono to bylo takové sametové až tak nějak korektní.
Čili, na fialový hnus a jeho squadru to neudělalo potřebný dojem. Jsou vysmátí.
Ale jako první krok (budou-li nějaké další kroky následovat) snad dobrý.
Na Primě Jandejsek, budu je žalovat. Zprávy Plus. https://cnn.iprima.cz/vysilani?_gl=1*1i39veh*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI-KTDm_65hAMVjjLUAR1vnQhsEAAYASAAEgIMffD_BwE
Reakce Šáši a Macha.
Moderátor a Mach výborně, Vondra se kroutil a lhal, až se mu od křivé huby prášilo. NIkdy jsem si o něm nemyslel, že je to až taková kurva.
A to já zas jo! Kdykoli ho vidím, vzpomenu na Krylův verš: „nařvaná tlama hlásá za výkladem,
že konec snů je koncem milování“
Sašu Vondru znám už od jeho mladých let a vždy jsem si myslel, že je ještě větší, než jste si Vy myslel.
Promeškal jste příležitost prospět národu.
Jedeme dál
TV Live oficiální kanál vysílal(a) živě — ve městě Praha.
·
Protest zemědělců – Tisková konference – 20.2.2024
https://www.facebook.com/ktvlive.zpravodajstvi/
Kdo si neví rady, jak si počínat ve volbách, zde má od MPA, prodavačky mobilů, přehlednou rešerši o tom, jak si stojí politické spektrum v Tuzemi a z koho má pětidemolice největší bobky:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Marketa-Pekarova-Vsichni-jsou-prorusti-a-budou-spolupracovat-Hrozi-nebezpeci-751027
Já jsem byl rozhodnutý už dřív, ale Markétka mě v rozhodnutí utvrdila. Volím SPD. I kdyby to mělo být jen proto, aby jí prdla žilka. Horší než pětidemolice by koalice ANO-SPD-KSČM (nevím, nakolik je reálná) určitě být nemohla, při všech výhradách, které k oněm stranám nacházím.
Já už jsem rozhodnutý dávno. A snažím se přesvědčit co nejvíc lidí v okolí.
Alefe, vítej do klubu.
Hodně bych se divil, kdyby se SPD chtěla podílet na vládě. Znamenalo by to odliv profesionálně nespokojených a reptajících (protestních) voličů, kterých má nejvíc.
Nicméně otestovat to nelze jinak než navozením takové situace ve volbách, kdy jedinou myslitelnou koalicí bude ANO + SPD a nebude možná koalice 5K nebo ANO + ODS.
Takže vlastně hlasy pro SPD částečně chápu.
OT:
EU shromažďuje obranné loďstvo na obranu svého zboží (před útočnými muslimy) v Rudém moři. Doufám, že i Fiallah tam pošle náš bitevní kajak.
(nebo Kayaq)
Ojropa na tom je už dost blbě a poslední, co by jí ještě scházelo, je výprask od husíjů.
Ale kdo chce kam..
Bude tomu velet Lejnová osobně? Nebo do bitvy vyšle neohroženou Afroafričanku s tančíkem v kabelce?
Vítězství by bylo naše, útoční muslimové by zemřeli smíchy.
Zatím jste smíchy málem zabil mne 😀
Tančík v kabelce nahradí lodičkou na kozách😎
Chtěl jste napsat na některé Michelinové vrstvě, ne ?
Zeman by mohl zapůjčit svůj námořní člun…
Ten je rekreační. Nebyl jste na vojně.
To tak, ještě by mu ho tam zničili… Jak jsem teď párkrát Zemana sledoval, má z nich nepokrytě (a oprávněně) srandu.
Jo, jak odešel z politiky, tak se pozoruhodně zvetil.
OT:
Indie rychle snižuje vývoz nafty do EU – v první polovině února se dodávky snížily 11krát. Kvůli útokům Hútíů se logistika velmi prodražila, a tak se Indové přeorientovávají na asijský trh, kde poptávka po pohonných hmotách roste.
V loňském roce Indie zaplavila EU svou naftou, což v jednu chvíli vyvolalo reptání evropských úředníků – palivo se totiž vyrábí z ruské ropy! Nedošlo však dál než k vyjádření nespokojenosti, protože při absenci tradičních dodávek paliva z Ruska indická nafta evropský trh stabilizovala. Ztráta tak významného dodavatele se zatím na cenách příliš neprojevila – zásoby jsou -, ale na jaře, kdy začíná období výsadby a dovolených, může věc nabrat pro EU mnohem hrozivější obrátky.
Prý tam posíláme dva lidi, lodě nemáme. -:)
Tak budou na břehu.
Video nepouštět, mohlo by se vám udělat nedobře. Dřepí tam ministerské šméčko a zástupce těch hodných zemědělců. https://cnn.iprima.cz/litost-nad-zemedelci-stal-se-z-nich-politicky-podvozek-kubacek-tvrde-kritizoval-vondru-425914?_gl=1*88r2h6*_up*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI-KTDm_65hAMVjjLUAR1vnQhsEAAYASAAEgIMffD_BwE
Bože, ten Výborný je ale žvanidlo… Zajímavá je druhá půlka – Korecký a Kubáček.
Nedostatečný to odkoukal od parní mlátičky při studiu zemědělství.
O pondělní akci věděli všichni dva týdny předem, proto taky byla Praha vylidněná.
O čtvrteční akci se toho moc neví, na to, že je pozítří …
Poláci to rozjeli už dnes. Hraniční přechody, stovky měst a obcí, 200 silnic po celém Polsku.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-polaci-vysypali-ukrajinske-obili-mezi-koleje-40461431#
„Polští rolníci stejně jako jejich kolegové v jiných evropských zemích nesouhlasí s restriktivními opatřeními EU vůči farmářům v rámci boje proti klimatickým změnám. Jsou také nespokojení se stále rostoucími náklady a konkurencí levnější produkce, zejména z Ukrajiny, zdůraznil v úterý Wawrzyniak.“
Tady se už s tím nějak moc nepárali.
⚡️ 🇾🇪 🇬🇧 Moment, kedy sa britská loď na hromadný náklad Rubymar potopila po dvoch raketách od Húsíov.
https://t.me/highlylikely20/51027
Moment překvapení
No, tak na tohle ti britští nafoukanci rozhodně nejsou už dlouho zvyklí….. ostatně je to docela symbolický jak jde ke dnu s tou obrovskou lodí i jejich bývalá sláva vládců moří a velmoci.
Sláva vládců moří odešla poté, co obě dvě oficiálně plavby schopné letadlové lodě nedokázaly opustit britské vody – první hodila do ringu ručník ještě před vyplutím, ta druhá urazila pár mil než měla problém s pohonem.
Hledání velitele armádní ponorky inzerátem na LinkedInu je jen třešnička na dortu.
Velitel ponorky se jim ztratil?
Uchlastal – to je to fasování rumu na HMS
Skončil zelenej jak admirál Nelson ?
Akce zemědělců určitě smysl měla. Minimálně v tom, že se řada lidí či subjektů odhalila či se potvrdilo, co od nich můžeme čekat. Děkuji pořadatelům za jejich úžasnou práci a přeji hodně příštích úspěchů.
I přes naprosto okaté děje ve společnosti stále většina lidí nemůže, či nechce procitnout.
Jednou to ale přijde….
👍
Nejdříve armádu ČR demontovali a teď tady brečí. Chtějí více a více vojáčků.
Kdo ty nové vojenské technologie bude obsluhovat? Ti zemědělci, kterých se chtějí zbavit?
Počet rekrutů nestačí, armáda potřebuje víc lidí, shodli se Řehka s Černochovou
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/armada-cernochova-rehka-valka-ukrajina-technika.A240220_074223_domaci_dyn
Černochová může koupit © amerických přátel, kteří dávají občanství ve zkrácené lhůtě přistěhovalcům po odsloužení určité doby v US Army. Povětšinou v místech, kde se po nich může střílet.
Brzo tady bude dostatek nových tvrdých,ostřílených a již vycvičených vojáků, kteří by podstatně zvedli bojeschopnost Čs armády.
Otázkou je, jak by je zvládal náš obézní důstojnický sbor.
Měla by se zavést korespondeční mobilizace.
Pomalu pomalounku jim ale docvakává, že za každým vojákem musí být mnohonásobně víc lidí v týlu, jinak je k ničemu.
„“„Bez konkurenceschopného a odolného průmyslu není možné budovat žádnou obranu….“, uvedla Černochová.“
Ještě až pochopí rovnici PRŮMYSL = LIDI x ZNALOSTI x ENERGIE x SUROVINY
a doberou se i významu pojmu POTRAVINOVÁ SOBĚSTAČNOST, tak se s nimi možná půjde diskutovat.
I Vy optimisto, za jak dlouho se mohou dobrat ?
Hrubým odhadem podle dosavadního tempa dobírání tak za 350 let.
Máte na mysli těch 350 let na začátku, na konci, nebo uprostřed?
Baba militaristická a hen ten zelenej mozek by měli být šupem posláni do zákopů na ruině. Tam by sice asi nedostali rozum, ale nejspíš by je přešly válečnické choutky.
Bůhvíjaký choutky by se u nich zase objevily. My psychoterapeuti víme, že člověku nemůžete něco vzít, aniž byste mu za to nedal něco jiného (týká se duše, emočních potřeb atd). Bože dobrej, ty představy choutek Č+Ř jsou děsivý.
Vidláku,
Nejsem zemědělec ani jsem nebyl v Praze. Samozřejmě jsem trošku zaujatý, protože sympatizant.
Po válce je každý generálem, ale to snad nevylučuje možnou analýzu a poučení z uskutečněné akce.
Tak tedy, z mého pohledu:
Moment překvapení
Nedokázali jsme protistranu překvapit, byli na nás dobře připraveni. Pokud je nepřekvapíme a nevyvedeme z rovnováhy, nemáme šanci na rovnocenný (sou)boj. Všechno jsme jim oznámili předem, vše jsme patrně dle zákona poctivě a plně nahlásili. Otázka je, proč jsme třeba neohlásili 200 traktorů ze tří směrů ale rovnou tisíc z pěti? To mohlo být třeba překvapení.
Mediální pokrytí
Protože byli připraveni, začali do nás pálit ze všech kanónů od božího rána. TV komentátoři nezklamali, šlo to jak obvykle, správní hosté, křivák Saša, Bendl a další. Do popředí vystrčili neohroženého Výborného a dali mu tak nebývalý prostor, že nám musel celý den tajně děkovat.
Z naší strany bída. Nešlo zorganizovat „oficiální“ zpravodajství s našim pohledem a s našimi vyjádřeními? Když dokáže seznam referovat on-line z hokejového zápasu, proč to nedokážeme my třeba formou permanentně aktualizovaného blogu? Já jsem se dozvěděl o místech, kde byly informace až po akci. Škoda.
Proto jsme asi nemohli adekvátně reagovat na Sašu s jeho rusky psaným dopisem. Cyhbělo nějaké oznámení za šíření dezinformací a nejlépe jejich oficiální cestou. A nejlépe hned. Proto jsme asi nemohli adekvátně reagovat na Výborného teze, že nejsme oficiální zástupci, že nejsme komora, že nejsme svaz, že představujeme jen mizivou menšinu pomýlených traktoristů zmanipulovaných hnusným Jandejskem. Anebo měl pravdu? Doufám, že ne.
Roztříštěnost
Myslím tím my a ty organizace, co se od nás distancovaly. Co s tím? Bylo to známo několik dnů a nedokázali jsme s tím nic udělat. Rozhodně to byla Výborného hlavní munice, a my jsme to víceméně vymlčeli. Představujeme významnou část zemědělců? Půjdeme do střetu s komorou a svazem?
Důvěra ve slušnost
Ano, jsme tak slušní, že jsme do mrtě dodrželi to, co bylo předem nahlášeno. Vysmátí Libtardi nám oplatili úsměšky, že „tak klidná doprava v Praze už dlouho nebyla“. Osobně jsem očekával nějaké drobnější třenice, opak byl pravdou. Obratem jsme dostali nálepku proruských švábů, dezinformátorů a kdoví co. Zajímavé bylo, že vás Vidláku vynechali, jen temně naznačovali, zato do Jandejska to pálili ze všech stran. Dufek byl tak nějak mimo, v zóně mírného útoku. Dokonce ho pozvali do TV diskuse, kde ho ale (zřejmě pro jeho slušnost) nějaká herdekbaba z druhé strany stolu zadupávala do země. Navíc Dufka doplnili Konečnou, tak to vypadalo celkem jednoznačně: ti proruští proti nám správným. Asi tam neměl chodit.
Abych jen nehaněl
Organizace z naší strany byla asi perfektní. Technicky a logisticky jsme to zvládli zřejmě velmi dobře a muselo to dát hrůzu práce. Jenže to je v mém pohledu jen jedna pětina celé akce. Protistrana nám docela slušně naložila, alespoň zvonka to tak naozaj vyzerá.
Do budoucna zůstávají dvě kardinální otázky: média proti nám a naše vlastní profesní organizace proti nám. Obojí by se mělo řešit.
A protože jsem po válce generál a nejsem ani insider, netuším, jak.
Jethro:
pro informaci – agrární komora (která se distancovala)má cca 100 000 členů,
celkově v zemědělství pracuje cca 150 tisíc lidí.
Počty v dalších sdruženích, která se taky distancovala, se dají snadno dohledat. Proto ministr považuje traktoristy za nelegitimní zástupce zemědělců.
Mimochodem i Babiš se distancoval…
No, ale to jsme přeci věděli a po distancu jsme se mohli připravit, jak to mediálně vykomunikovat. Nebo ne?
U Babiše jsem zaznamenal, že se distancoval od toho, že vyslal Jandejska jako svého (proruského) agenta. Nevšiml jsem si, že by se distancoval od protestu. Havlíček se postavil za protestující, a moc jim tím nepomohl. Podpořil tím myšlenku pětidemolice, že jde o politiku a ne o zemědělce.
Babiš „vyjádřil pochopení“ pro požadavky, ale podporuje čtvrteční proti ukrajinskou akci.
Nesmysl, hodně z členů agrární komory bylo na demonstraci.
Tym:
Nicméně agrární komora jako organizace se distancovala.
To není moc podstatné, vedení se dá vyměnit a myslím, že je to čeká. Psal jsem to proto, že agrární komora sice má členy, ale nerepresentuje jejich názory.
Sice máte z principu pravdu. Ale jistě víte, že pokud (viz ta čísla) jsou v té komoře 2/3 zemědělců a její představitelé jsou „proti“, vždy to bude interpretováno, že komora jako taková je proti. I kdyby všichni, kdo se protestu zúčastnili, byli právě jejími členy.
Standardní argumentační faul, kdy ovšem pohříchu pravidla hry nestanovuje a neposuzuje rozhodčí, ale protější tým. MPA by se vlastně se svým „máme většinu, tak ostatní budou šoupat nohama“ měla stát legendou. V negativním smyslu samozřejmě. Je příšerně jedno, že ani žádnou většinu nemají a nebýt Rychetského blafáku, ani by neměli. Mají moc…
Dá se to interpretovat i tak, že ministr lže.
Agrární komora protest podpořila, měla tam několik svých zástupců.
Chcete snad tvrdit, že AK oficiálně a veřejně podpořila pondělní protest a že údajní přítomní členové AK byli oficiálními zástupci AK?
Přesně tak. TO by byla podpora, ale nic takového se, pokud vím, nestalo.
Jethro napsal:20 února, 2024 (13:38)
Mám rozepsáno a smazáno.
Napsal jste to za mě. A o tom mediálním pokrytí, ještě dnes se mnou cloumá vztek. Myslím tím ovšem informovanost ze strany pravdatelevize.
@Jethro
Plna slepicarna slepic 👍
Stav kočky ukáží nejbližší volby.
Na tutéž poznámku jsem si dovolil reagovat už jinde, ale snad to mohu dát i sem:
Stav kočky ukáží nejbližší volby. — Nó, hele, ano i ne.
Dobro není tak primitivně zhovadilé, jak by se mohlo zdát. Podívej se prosím třeba deset let zpět: Žádný člověk není ilegální! Refugees welcome! Pak Dobro tohle z vlastní vůle odsunulo kapku do pozadí (ne že by nebyly protesty, ty ale Dobru byly lhostejné; s přehledem je převálcovalo). Ovšem ilegální imigranti zde už zůstali, přivedli si rodiny, porodili další generaci.
Poté přišlo Fit for Fifty Five! Gréta! Grýndýl! I od toho Dobro v okamžiku, který si samo zvolí, pravděpodobně odstoupí. Ovšem škody zde už zůstanou.
Brzy na to protiruská, proukrajinská politika. Ta je očividně neudržitelná dlouhodobě, a vsadím boty, že Dobro od ní jednoho dne odejde. Jak? Nevím, něco už vymyslí. Třeba daruje Rusku Pobaltí (vždycky jsem si říkal, že kdyby tam Rusko jednoho krásného rána vpadlo a do odpoledne dojelo k moři, NATO nepodnikne vůbec nic) výměnou za to, že Rusko bude dále hrát roli smrtelného nebezpečí, které pomáhá udržovat obyvatelstvo v područí.
Zkrátka, Dobro je, jak vidíme na každé delší časové škále, schopno pružné reakce. Nejen to, je schopno fungovat proaktivně, vždy prosazovat vlastní iniciativy. Sice jen vůči vlastnímu obyvatelstvu, již dávno ne vůči okolnímu světu, ale to Dobrou stačí. Naopak jiné než režimní iniciativy zde prakticky nevidím
Oposice permanentně klopýtá deset let pozadu. Co na tomhle mohou volby změnit? A i kdyby přinesly opticky jiný výsledek, co by ten mohl ukázat?
— — — • — — —
Mezitím Dobro vysává evropskou civilizaci stále novými, stále kreativnějšími metodami. Je obtížné si to představit, ale pokusit se můžeme, alespoň jen tak zkraje: Předpokládejme, že Západ odsud odsává dejme tomu jeden bilion Kč ročně; ale že se rozhodl v zájmu své budoucnosti vracet pár desítek miliard zpět čistě jen na utužování trvalého područí… Co vše – a koho všeho – si zde za tyhle peníze může koupit?
realita zdechla. Panebože, pardon.
No…
Jako průzkumná akce to určitě mělo smysl a naplnilo ho to.
Ale…
Kolik se zúčastnilo samostatně hospodařících zemědělců a družstevníků? Protože jenom ti jsou ZEMĚDĚLCI. Všichni ostatní od malých firem po agrobarony jsou buď agropodnikatelé, nebo jejich zaměstnanci.
Takže organizátory by měly být zastřešující organizace samostatně hospodařících, družstev a odborová organizace pracovníků v zemědělství. Bylo tomu tak?
Kolik Čechů, Moravanů a Slezanů zaměstnávají agropodnikatelé? Ti totiž patří k nejhlasitějším volačům po zrušení všech omezení týkajících se importu gastarbeiterů.
Hlavním organizátorem akce byl pan Jandejsek, který je velkopodnikatelem blížícím se Babišovi. Opravdu mu záleží na sedlácích, družstevnících a zemědělských dělnících?
Co spojuje sedláky, družstevníky, dělníky a korporátníky? Dle mého názoru nic.
Bez politické a odborové podpory to asi nepůjde.
Jenže co má se zemědělstvím společného advokát Rajchl? Proč tam vůbec byl?
Spíš by to chtělo lidi z obcí, okresů, kteří sami hospodaří. Ti by mohli mít „lidovou“ podporu, protože by je řaďáci mohli osobně znát.
Má-li se zemědělstvím něco společného teolog Marek Nedostatečný, pak už každý, třeba i Rajchl.
Proč to takhle rozpitvávat.
Byli tam různí zemědělci a přátelé a podporovatelé zemědělců.
Jako je SRPŠ – sddružení rodičů a přátel školy tak SRPZ – sdružení různých přátel zemědělců.
Přítomnost politiků vnímám jako podporu požadavkům zemědělců.
Green deal škodí nejen zemědělcům, ale všem.
Takže, když začne mít zemědělec další zaměstnance a přibere si třeba i obhospodařování i pronajmutých pozemků, už to není zemědělec, ale agrobaron?
Tvl, co tady se jeden nedozví !
👍
To je smutné, že jste se nenaučil číst.
Asi proto Vám uniklo (nejen) slovo „agropodnikatel“.
Občanl:20 února, 2024 (12:47)
„Takže organizátory by měly být zastřešující organizace samostatně hospodařících, družstev a odborová organizace pracovníků v zemědělství. Bylo tomu tak?“
Bylo.
…..
„Hlavním organizátorem akce byl pan Jandejsek…..“
Nejen, také Bohumír Dufek z ASO.
Asociace samostatných odborů České republiky (ASO ČR) má cca 85 tisíc členů a je to sdružení nezávislých odborových svazů v České republice. ASO je druhou největší odborovou centrálou v Česku.
Největší je ČMKOS. Pokud si dobře pamatuji tak také akci vyslovila podporu.
Obě centrály zastupují odbory v tripartitě.
(ASO ČR vznikla v červenci 1995 a jedním ze zakladatelů byl Odborový svaz pracovníků zemědělství a výživy Čech a Moravy, teprve později přistoupily další OS)
Nechci hodnotit akci, protože jsem čekal údernější protest, ale mějme na paměti, že demonstrace jsou nějakou formou upouštění páry ve společnosti. Pětidemolice se možná více zabetonovala ve své pozici a všem se směje, ale tlak pod poklicí nezmizel, ale roste.
Tím, že v podstatě nezareagují, tak z dlouhodobého pohledu bude výbuch nespokojenosti mnohem větší, s většími dopady a následky.
A zemědělci by si měli uvědomit, k čemu si platí ty komory, které pak jedou na sebe a do jaké míry mohou čekat podporu např. od Babiše.
Nemám věšteckou kouli, zub moudrosti a nevěštím z kávové sedliny, ale čekal bych černou labuť v horizontu 10 let a vše může být úplně jinak.
Myslím, že členství v komoře nemají zemědělci povinné, na rozdíl od lékařů či advokátů. Ale máte pravdu; zemědělci, členové té jejich komory, by se zamyslet měli.
Asi tady Klause moc v lásce nemáte, ale na konci článku je moc pěkná zmínka o umělé inteligenci v politice.
Doporučuji.
https://www.institutvk.cz/clanky/2608.html
Je to lhaní si do kapsy. Včerejší „blokáda“ je zodpovědným k smíchu, jen bohužel nelze prohlásit, že nic nezmění. Za měsíc budou traktoristé obesláni s pokutami za nedovolené parkování, aby si uvědomili, zač je toho loket. Piráti jásají, protože se prokázalo, že zákazem individuální dopravy v Praze se uvolní komunikace, aby papaláši, pro které zákony a předpisy neplatí, mohli pohodlněji jezdit, kam se jim zachce. Tím, že traktory odjely dříve, než byly splněny vznesené požadavky, se plebs utvrdí ve zkušenosti, že kolaborací a držením huby a kroku dosáhne individuálně nejlepších výsledků s nejmenšími ztrátami. Fašismus nemusí ani sahat k násilí.
Dopadli jako sedláci u Prahy. Většina příspěvků v komentářích se shoduje v tom, že demonstrace byla neúspěch. Ale liší se zásadně v hodnocení příčin neúspěchu. Vidím zde několik zcela odlišných skupin. A tyto skupiny vidím i mezi účastníky demonstrace.
První skupina, to je ryzí, pravá, nefalšovaná, autentická Alternativa. Pro tuto část lidí byl neúspěch, že se nepodařilo Prahu zablokovat. Že se nepodařilo dostatečně razantně formulovat požadavky. Okamžitě opustit NATO, pád vlády, jednostranně vystoupit EU, přivést zločinecké politiky k zodpovědnosti, zavést přímou demokracii, odsoudit ty, kteří nás nutili do očkování proti covidu …… Pro Alternativu jsou zemědělci zrádci, kterým nešlo o celek, o pád vlády, změnu systému, ale jen o bonusy a dotace.
Druhou skupinou jsou zemědělci. Zemědělci, co nechtějí dělat revoluci, svrhávat vládu, vystupovat z NATO. Oni chtějí normálně hospodařit, aniž by jim do toho mluvil sociolog z katedry humanitních studií. Jejich hesla z demonstrace se dají shrnout do jednoho „Nechte nás pracovat na naší půdě“. Pro tuto část demonstrantů byla demonstrace neúspěch, protože mají (oprávněný?) pocit, že jim jí Alternativa ukradla. To že nejde o zemědělce, ale on vládu, na demonstraci dokonce opravdu zaznělo.
Třetí skupinou jsou nerozhodnutí sympatizanti. Lidé, co nejsou součástí žádné strany. Většina z nich možná dříve volila ČSSD (než si tato strana začala hrát na dvojku pirátů), a nyní se skřípáním zubu volí Babiše. Menší část z nich dříve volila ODS (v dobách, co šla ještě rozlišit od pirátů), a dneska tápe. Dnešní vláda tyto lidi ožebračuje, a tak se brání. Na druhé straně tito lidé vidí výhody EU (a ony i nějaké reálně jsou), bojí se Ruska (a on je to stát tvrdě a bezohledně prosazující své zájmy), takže podporují NATO. Revoluce navrhovaná alternativou tyto lidi děsí stejně, jako Fialová vláda. Ideálem pro tyto lidi by byla stará ČSSD starající se o oceláře, a ne o to, zda jsou veřejné toalety vybavené patřičnou kabinkou pro všech 72 pohlaví. I wish politicians would look out for miners And not just minors on an island somewhere. U této třetí skupiny to demonstrace prohrála asi nejvíc. Viděli jste komentáře na sociálních sítích v neděli po politických diskuzích? Ve chvíli, kdy Fiala prohlásil demonstrující za proruské šváby? „Když ti dojdou argumenty, vytas se z Ruskem“ znělo webem. A viděli jste komentáře těchto lidí, když se objevil Vrábel. „Fiala měl nakonec pravdu“.
Neúspěch? Není náhodou přání otcem myšlenky? Traktory byly v Praze, poprvé co pamatuju. Jandejsek a Rabbit mají skvělou reklamu. Správní řízení asi ani nebude, a pokud bude, právníci jsou připraveni. Všichni poserové, kteří komentují z gauče, jako že oni to říkali, jsou mimo. Kdo čekal defenestraci na první akci, tak holt čekal moc.
Re: zemědělec, JK
Doplním – defenestrace se dělá trošku jinak. Skvěle je popsána v knize P. Čorneje o Žižkovi.
Pane zemědělče, nepřivlastnil jste si náhodou něčí nick?
Také mi často přijde, že sem chodí dva zemědělci.
Ukradl jsem někomu nick? Tak to je mi líto. Komentář jsem tu psal poprvé.
Re: země…
Chodí sem pan zemedelec. Už spoustu let se tak nějak s námi stěhuje z webu na web.
A ten píše úplně jinak. U léta.
Naštěstí
A Rohlík má skvělou negativní reklamu.
Funguje to oboustranně.
Čupr – Rohlík vyhodnotil Jandejska jako putinistu a nebude od něj kupovat. Je to velmi účinný nástroj.
Kdo vyhodnotí Čupra jako aspenistu, nemusí od něj kupovat. Je to velmi účinný nástroj.
Rozhodněte peněženkou. Zajděte si do Jednoty sami. A může si rozumovat jak chce, třeba si sám sednout za volant dodávky a zmizet z veřejného prostoru a už i politiky, dokonce.
Äle jo, blbě jsem to napsala, zapomínajíc, že i negativní reklama je reklama. Myslela jsem to tak, že lidi možná začnou hlasovat peněženkou a na Rohlík se vyvíteco.
K té první skupině, Pan Jandejsek předem jasně říkal, že tato demonstrace byla ukázka počtu, až ta druhá bude otázka síly. Nezablokování bylo slušné a podle mého dobře cílené na lidi, kteří mají největší potenciál přejít k alternativě.
K druhé skupině, příliš čtete mainstream, traktory konaly jak bylo plánováno. Na síťích je spousta náznaků, že se něco dělo v zákulisí, mezi organisátory a druhou stranou, organisátoři nechtěli zatím jít do otevřené války.
Třetí skupina je naprostý splácanec teorií, řasto špatných. Většiná bývalých voličů ČSSD určitě nevolí Babiše, Ruska už se moc lidí nebojí ( naše problémy jsou blíže a citelnější ).
on tam byl i Vrabel?
to si sami hazite klacku pod nohy…
Skvělým jednotícím prvkem protestů je zrušení podvodu Green Deal.
Odložte očekávání zázraků na počkání. Vytrvejte!
Jak píši dlouho my nejsme národ který by byl vyloženě rebel spíše Švejk. Tady politikům projde skorem každá lež. Dokud nebude padat na držku víc jak polovina národa nic převratného se zde nestane jen kosmetické změny. Nás starých kteří můžou srovnávat a porovnávat a hrozit se kam to spěje zase tolik není . Navíc naše generace je trochu rozpolcená jako by jsme žili ve dvou státech. Plno z nás žilo v prostředí kteří pocházeli vyloženě z dělnického prostředí a vůbec nepřišli do kontaktu s represemi 50 let, opak byla část lidí
co si represe zažili naplno ty i dnes jen něco co zavání socialismem tak radši berou Fialovo jako menší zlo. Mladá generace se má většinou dobře a je většinově zpracovaná. Takže jestli aspon 60 procent nebude padat na držku nic se nezmění. Co si budeme povídat co muže zatím nahradit Fialovo je jen aspon z mého pohledu menší zlo, nikoliv oco usilujeme nebo lépe přejeme
Máte pravdu, jsme národ blbců.
Ani se neptám po vaší národnosti.
Jestli byla otázka na mě tak silně český , nemyslím si že jsme národ blbců jen nám déle trvá než rebelujeme víc jak polovinu života jsem strávil po montážích v zahraničí a jsem přesvědčen že nejsme o nic horší než jinde ano trochu jiní jen se snažíme krize spíše od švejkovat. Ale vytáčí mě když se náš národ pomlouvá já osobně bych jinde žít nechtěl
Jo. Staletí lavírování mezi mocnými sousedy a staletí, během kterých před nás táhla cizí vojska všemi směry, se musí na národu, potažmo na lidech, projevit.
Jak pravil skřet Ze šera tma: skřeti uměj přizpůsobuvej se. Nepřizpůsobuvej se, nežij!
Národ blbců rozhodně nejsme. Nás jediné Němci nedostali.
Možná hraje roli i to, že 30 let věří lidé v americký sen, kdy, když budou poctivě makat, doženou ty Němce a budou se mít jako oni.
A když se zdá, že by se to mohlo přiblížit, rozhodčí zařvou gryndýl a změní pravidla hry a vyhlásí – nerůst. Tedy – chudnutí. A alternativa jim připadá také jako ohrožení výdobytečků. Možná se prostě lidé nechtějí vzdát snu, pro který cinkali klíčemi. Mít se jako „na Západě.“
Myslím si, že alternativa podopru dostane ve chvíli, kdy lidé pochopí, že s ní si můžou něco udržet, než s GD a Západem všechno ztratit. Mysleme na to, že Východ bohatne a nikdo tam nikomu nic nekrade. Západ chudne a my bychom se měli vzdávat i toho mála, co tu máme.
Celým komentářem jen popíráte své tvrzení v první větě.
Re: AN
Švejk je podle jména Uruguajec, to je jasné.
Ledaže by zběhl z Argentiny…
NE, ŽIDOVSKÉ.
Šikovatel posadil se za lejstra, za haldu blanketů o jménu, původu, příslušenství zajatců, a nyní začal zábavný německý rozhovor:
„Ty jseš žid, viď?“ začal na Švejka. Švejk zavrtěl hlavou.
„To nemusíš zapírat,“ pokračoval s určitostí šikovatel tlumočník, „každý z vás zajatců, který uměl německy, byl žid, a basta. Jak se jmenuješ? Švejch? Tak vidíš, co zapíráš, když máš takové židovské jméno? U nás se nemusíš bát přiznat se k tomu. U nás v Rakousku se nedělají pogromy na židy.
Odkud‘ jsi? Aha, Prága, á, to znám, to znám, to je u Varšavy. Taky jsem tu měl před týdnem dva židy z Prágy od Varšavy, a tvůj pluk, jaké má číslo? 91?“ Šikovatel vzal schematismus, listoval se v něm: „Jednadevadesátý pluk je erivanský, Kavkaz, kádr má v Tiflisu, to koukáš, co, jak my tady všechno známe.“
re: Petr2
Jak víme, soudruh šikovatel se mýlil.
Navrhui kompromis.
Budem svorně tvrdit, že Švejk se dostavil z Ohňové země a žid může být po své pratetě, což byla vlastně svého strýčka švagra syn. . Co vy na to?
Byl jste na vojně? Šikovatel má vždycky pravdu. A jak vidíte i ŠvejCH to uznal a mlčí.
Je to takové Haškovo Rádio Jerevan, když se dostal na tohle místo, napadlo ho jak požidovštit jméno Švejk 🙂
Špatná či dobrá, je to má země. I kdybychom byli zemí nebo národem těch blbců, vždycky ji budu mít rád. Ale bohužel ano, pokud nejsme národ blbců, už dlouho se tak chováme. Jestli se tak chovají i jinde, jejich věc. Mně vadí, že u nás ano. I s tím, že takováto „blbost“ je živočišnému druhu homo vulgaris do značné míry vrozená.
Pokud se to zkrátí jen na poslední dva roky, všichni jsme svědky toho, co s námi politici 5K ve vleku EU a USA dělají, do čeho nás tlačí. Nejen do brutálního zkažení našich životů, ale vlastně i do války. A děláme proti tomu co? Kolik z nás sice je tím svědkem, ale ten stav pouze – pokud vůbec – mlčky vnímá? Kdy ani nevím, zda to nazvat tím vnímáním, zda prostě jen nečinně a mlčky jsme u toho?
– Mikroskopická (v poměru k našemu celkovému počtu) část z nás se aktivně zapojuje do odporu, dělá proti tomu kažení světa to, co umí a čeho je schopna.
– Malá část z nás se snaží oči si vyškrábat při sporu, kdo je tou tzv. skutečnou poctivou alternativou, která jediná „má právo“, protože je „pro lidi“. Kdy značná část představitelů té alternativy spolu velmi okázale „nekamarádí“.
– Nemalá část z nás konání 5K schvaluje a volí je. Je-li jich dnes něco pod 20%, skutečně jde o nemalou část. A lhostejno, zda jsou to „pražáci“, „brňáci“, „náplava“. „zaměstnanci korporátu“, „vygumovaná mladá generace „, pořád jsme to my.
– A velká, značně velká část z nás dělá – naprosto nic. I kdyby nám Tyranosaurus Péťa doslovně štípal na zádech dříví (lhostejno, zda to kdy vůbec uměl), nedělá nic.
Často se tu odkazuje na „až bude půlka (či všichni) rýt držkou zemi“. Co se tedy pak stane? No, velká. značně velká část z nás se bude dívat na ty, co ryjí, nebo bude sama rýt. Jinak budeme dělat – naprosto nic.
Toto věštím, že se stane, až přijde čas rytí. Vyvodit to lze velmi snadno z „aktivit“, provozovaných dnes, tedy v čase našeho prudkého viditelného a už pociťovaného ohrožení „rytím“.
Pokud se někdo zdráhá nebo rovnou tvrdě nesouhlasí s pojmenováním takového přístupu slovem blbost, je jeho nezcizitelným právem pojmenovat to dle své libosti. Nebo to nepojmenoval (viz – naprosto nic) vůbec.
„Dokud nebude padat na držku víc jak polovina národa nic převratného se zde nestane“
Ted si to vemte…byl Listopad 89 prevratny? Asi ano, rekl bych.
Padala pred tim pulka naroda na hubu?
To asi ne, ze.
Takze to bude v necem jinem.
Zdravá úvaha, zdá se mi. Určitě nepadala, ale snila o lepším. A to stačilo
Co jako stačilo? Nebudte naivní, loutkový režim padl až v momentě,kdy byly odstřiženy ovládací špagáty. Rozhodně to nebylo nějakou práci nebo tlakem zdola. Češi mají dominantní mindset lokaje min.od dob kdy byli zbavení vlastních elit. U nás se přestane greendealovat až jako poslední.
Stačilo to k tomu, že se prosadili lidi jako Klaus. Že předpoklad byla změna v SSSR je jasný asi každýmu
A dostala to lepš?
Nezlobte se srovnáváte nesrovnatelné. Nemyslím si to jen já ale rok 89 byl že velký komunisti se chtěli stát obrovskými kapitalisty. Píši to samozřejmě zjednodušeně. Byl tady určitý socialismus a ten držel pohromadě jen Sovětský svaz, po pádu této určité jistoty papaláši usoudili že jim bude lépe jako kapitalistům. Jestli půjdete po rodinách co zde vládnou zjistíte že každá z nich má komunistického papaláše. Jestli si naivně domníváte že převrat udělal lid vyvracet Vám to nebudu. Jen naznačím
Agent provokatér z Národní třídy Zifčák: Havlovi jsem říkal Vašku!
Dnes ale lidi vidí to pozlátko toho kapitalismu dokud nepřeváží ty stinné stránky nic se nestane. Dnes se do mládeže necpe soudržnost, morálka. Ano dříve to bylo dost politicky motivováno, kterou ty nahoře nedodržovali jí ale do mládeže jí cpali.
Hrabě:
Ani dřív se nikomu necpala soudržnost, morálka.
Spíš slepá důvěra v politiku strany a vlády.
Morálka je spíš prvorepublikový termín, malá, nově vzniklá země soudržnost potřebovala…
To není pravda, morálka se vyžadovala a byli jsme k ní, na rozdíl od dneška, vedeni. Že k tomu navíc byla nějaká ideologie, je věc jiná.
Já Vám to nebudu vyvracet, jak jsem napsal bylo to politicky motivováno, přesto když tu politiku dáme stranou. Třeba pionýr, nebo SSM, když tam nebyl politický blb naco jsem měl štěstí tak jsme v pionýru dělali krom politických besídek samé prospěšné věci to samé v SSM.
Chápu jak se ozve plno lidí jaký jsem komouš, ale jako dítě jsem politiku nevnímal a v SSM jsme měli zadarmo klubovnu a normálně jsme se bavili a politiku jsme brali jako nutné zlo k těm výhodám. Co je učí dnes, horší věci než ta politika dříve
👍
Přesně, jako partě středoškoláků by nám nikdo autobus na výlet nedal. Pod hlavičkou SSM bylo vše v pořádku a nikdo neřešil, že na celodenní akci vyrazilo 36 šestnácti a sedmnáctiletých ve školní den bez dozoru dospělých.
Byla plna namesti, lid vysel do ulic.
To bych vzal jako fakt.
To vsichni ti lide sli demonstrovat za to, aby estebaci mohli podnikat?
To asi ne.
Tady jsme na uplne spatnem hristi, Hrabe.
Pokud lid vyjde do ulic, nemusi za tim byt, ze dre holou bidu (padl na hubu).
Neboli: ani pad na hubu nemusi lidi do ulic vyhnat
Pád na hubu stoprocentně lidi vyžene to je historicky dokázáno. Ano byli plná náměstí ale proč, Dokud nebyl podvod ,,mrtvý student,, ve své podstatě bouřila Praha. Asi Vás netrkla narážka….Agent provokatér z Národní třídy Zifčák: Havlovi jsem říkal Vašku!
Proč asi agent STB.V historii je mnoho příkladů kdy se nechali lidi strhnout. A dnes je to úplně o něčem jiném není to o změně politického systému kde byl na jedné straně soc. tábor který byl konfrontován zlatým pozlátkem kapitalizmu. Dnes plno z nás vidí na kolik je to pozlátko, dokud ten zbytek neuvidí též že padne na držku nic se nezmění jen kosmetické změny.
Dál nebudu reagovat je to marné
Náměstí byla úplně plná až když ČST “ řekla“ mlčící většině, že už se to smí a nic se jim nestane! Takže tak. Byl jsem u toho.
Přesně! Ten motiv „už se to smí“ ke ohromě silnej. A až to tady praskne, bude to stejný zas. Krásně to popisuje prof Černý co se vyrojilo v 1945 a nacpalo do funkcí odbojářů o kterých po celou okupaci nebylo slyšet.
Nebude, tehdy nebyly informace, dnes nechává každý stopu. 1989 pálili archivy, teď bude daleko složitější vše smazat.
Je to tak.
Všechny výroky, které Fiala, Výborný, Vondra a spol vypustili z úst, budou již brzy použity proti nim.
Volby jsou blízko.
To je tu zas stažených trenclí, pobitevních jenerálů, „expertů“ a vodborníků na protivládní akce všeho druhu. Takové národní obrození začalo někdy v 80. letech 18. století a první výsledky byly viditelné až za několik desetiletí. A to bylo za Rakouska, posléze Rakouska-Uherska spousta věcí daleko víc o hubu /klidně i život) než dnes.
Osobně si pořád myslím, že chybí něco, co by stmelovalo lidi. A tím nemyslím ty nahoře. To jsou odrodilci, kteří trpí zvláštními chimérami. Dobře to tentokrát shrnula Karolína Stonjeková, byť je názorově někde napravo, což já nejsem: https://youtu.be/lO6oeM-KDWE?t=1588. Jen si na rozdíl od ní nemyslím, že jde o naivitu, ale o těžkou vypočítavost, nezřídka hodně zištnou. Bylo by potřeba začít dole, získávat a stmelovat lidi něčím, co jim bude blízké a budou ochotni tomu věnovat svůj čas a energii. Kdysi to byla spolková činnost všeho druhu, která fungovala ještě za první republiky. Možná nějak lidi přitáhnout na venkov a k zemědělství. Ukázat jim, že realita není to, co prezentují média. A teprve pak začít stavět něco většího. Jinak se podle mě každou pozitivní snahu o změnu pokaždé podaří někde podkopnout nebo nabourat.
Je to marný, je to marný, je to marný….
Co mají společného středověcí věřící, čeští husité, francouzští revolucionáři, sovětští bolševici, němečtí předváleční fašisté, čeští pováleční komunisté a svazáci, islámští fundamentalisté … a dnešní zelení liberálové?
Nezlomnou víru! Stádní vůli komunity dávající naději v lepší budoucnost, pojmenovávající společné zlo a třídního nepřítele a fanatickou oddanost jedince věřícího společné věci, pro kterou nejsou žádné oběti dost velké. Veškerou absenci sebereflexe, odtržení ideologie od reality a odmítání informací, které nezapadají do aktuálního narativu. A také umlčování každého, kdo by si dovolil kritizovat.
Oni opravdu věří tomu, co dělají a co říkají! Žádný argument nemůže zlomit jejich přesvědčení. Kdo je proti, je logicky nepřítel sabotující jejich dílo. I kdyby byli v menšině, dokud budou mít mediální podporu bůhví kým financovaných neziskovek, budou mít stále navrch. Argumenty nevyslyší, ale tu svoji svatou válku klidně povedou proti všem. A navíc, dnes tu máme již celou jednu generaci odkojenou touto liberální ideologií. Generaci, která nezná a ani nepřipustí nic jiného.
Co na tom mohou změnit demonstrace? Zkuste protestovat proti blbci! Je to holt marný…
Nemají společného téměř nic. Protože tehdy šlo o skutečné ideály, dnes jde o pseudoideje podsunuté vlastníky korporátů. A tehdy to lidé dělali zdarma ze skutečného zapálení pro věc, dnes většina aktivistů za korporátní peníze či peníze vytažené neziskovkami, opět řízenými korporáty, ze státního. Oni ve většině nevěří, oni jen ve většině sají a sosají, neb si z toho udělali živnost.
A co se týče mladých, tam to bude jednoduché. Jednoho dne i k nám dojdou těžké výpadky elektrické energie. Pak dojde k rychlému vystřízlivění, protože bez internetu a všeho kolem jsou v životě naprosto nepoužitelní. Samozřejmě až na pár výjimek.
Je-li pravda, že jsou všichni aktivisti podplacení, tak je to ještě marnější!
Nemusí být podplaceni všichni, někteří se jen chtějí dostat do teamu.
Ale zkuste se na věc podívat očima 27-letého studenta (proč ne, když studium je zdarma), který právě přišel o výhody studenta.
Jako většina studentů u nás absolvoval nějaký měkký obor a nemá reálné uplatnění. Takže mu zbývá stát či nějaké neziskovky, a koho jídlo jíš, toho píseň zpívej. Začne si budovat kariéru a je vymalováno.
Chtějí se ozvat, ale zároveň potřebují jít druhý den do „práce“ aby měli na výpalné a poplatky. Rovněž mají představu o budoucnosti, že bude lépe, slyšeli, že za svoji budoucnost bojují ve Francii, či v Německu. Tak virtuálně mečují klacíkem drakovi před tlamou, prožijí si svůj odpor a vrací se ke své robotě. Cítí, tak nějak podvědomě, že za chvilku nadšení se nechtějí do smrti válet v kotrmelcích. V podstatě jde o schizofrenii, kdy máte radost z toho, že vidíte nenáviděnou tchyni sjet ze skály ve vašem novém nablýskaném fáru.
Re: tdx
Tenkrát to byly taky pseudoideje…
Když se jedná o emoce, a co jiného víra v cokoli je, nelze je vyvracet racionálními argumenty. Pouze zase emočními. Racionální předestřít, to ano. Ale věřící nepřesvědčíte. Pro ty je třeba si připravit úplně jiné.
Dlouhodobé macerování v kejdě má na některé zabejčilé taktéž pozitivní vliv. Něco mi říká, že i Nedostatečný, nebo Nutela by mohli v takovém případě přejít od žvanění k něčemu rozumnějšímu.
Myslela jsem víru určité části národa, ne věrchušky. Té by zase určitě prospělo macerování v kejdě podle vašeho návodu.
Co mají společného?
Všechny skupiny, které jste vyjmenoval, vedly svou svatou válku. A kdykoli vede někdo svatou válku proti někomu, kdo vede tuto válku jako obyčejnou, tak vyhraje ten, kdo vede svatou.
Śance se jaksi srovnají, pokud se vede svatá proti svaté, nebo nesvatá proti nesvaté.
A je faktem, že my proti zeleným liberálům svatou válku nevedeme.
No jo, bohužel. Zatímco zelení liberálové vedou svatou válku proti nám, proti naší kultuře, našim tradicím, svobodě, obživě a dokonce i proti naši existenci.
Jak je ta realita..? kdyby už konečně někdo…
Souhlas… Vidíte a na tu „naději v lepší budoucnost,“ na tu já spoléhám. Progresivisti aspoň jak to já vnímám slibují pravý opak. Přinášejí otevřeně zákazy, hloupnutí, chudobu, úpadek, nenávist a válčení. To je raritní taktika a podle mě to prostě nemůže dlouhodobě fungovat a lidi prohlídnou. Vždyť kdo se dobrovolně chce mít špatně pro nic za nic.
Jak za nic? Za IDEU, přece!
naděje v ideální budoucnost.. Takže reál nebo co? Co to jako je? Česky, prosím
Jelikož jsem zde proto, abych udílel cenné, avšak nevyžádané rady, jsem nucen prohlásit, že:
Protest zřejmě nebyl zvládnut v ohledu mediálního pokrytí. Je ovšem fakt, že nejsem zavěšen na soc. sítích.
Protest nebyl zvládnut ze strany tzv. stávkokazů.
Asi by to chtělo pro příště zajistit POŘADATELSKOU SLUŽBU.
Deset nabušených maníků, kteří PŘÁTELSKY domluví komukoli, kdo nebude opravdovým účastníkem a vyleze z hospody s ruskou vlajkou, případně začne řvát na soudruha ministra, že on není zemědělec.
Teď parafrázuji kecy soudruha ministra Chvalitebného ve včerejší besedě CNN Prima News.
A take at ti poradatele vytlaci na kraj davu i nevyzadane recniky kteri se chteji na akci prizivit. Toto bylo ted zcela nezvladnute. At si prijdou – ale at je zcela jasne ze tam jsou jen sami za sebe.
Ano, naprotý souhlas s TramTarbusgus.
A v debatách je to naprostý děs. Moderátoři skákající do řeči dříve než se vyslovíte.
Proč se vůbec neargumentuje, že dotace již dávno měly být nastejno?
To je jednoduché a naprosto neprůstřelné.
A jasné vyjádření k těm, co jim demonstrace byla ukradena.
Chtělo by to nějakého mediálního guru. Co třeba Žantovského nebo Modrého jelena?
Prostě zanalizovat, poučit se, dobře se připravit a znovu do toho.
A pokud jsou potřeba peníze, vyhlásit sbírku. Je-li možné vybírat na tank, proč ne na traktor?
Bude to i indikátor podpory.
Celá demonstrace byla přímo vysílána na TV Raptor a to včetně dialogů ministra zemědělství s demonstranty,
Jak se včerejší demonstrace jevila z pražského korporátu? Lidé byli k demonstrujícím traktoristům v nejlepším případě lhostejní, většina jimi spíš mírně pordala. Byli nástrojem nátlaku agrobaronů, vždyť Jandejsek je vlastně takový druhý Babiš, co má nahrabáno a ještě si vymáhá víc. Malí zemědělci nedemostrovali. Demonstrovali zaměstnanci velkých, které tam jejich zaměstnavatelé nahnali, aby pro ně vymohli výhody. Většině lidí tady mnohem víc vadí ceny sklipasů na rakouských sjezdovkách než cena potravin či energií pro domácnosti. Kroize či nezaměstnanosti se nebojí nikdo. Jestli Vidlák vycházel z toho, že protest bude mít podporu široké veřejnosti, která se přidá, podlehl vlastní propagandě. Nic nebylo realitě vzdálenější. Navíc odstoupení od greendealu bylo médii pořekrouceno jako boj proti ochraně přírody, což pražské biomatky samozřejmě těžce pobouřilo. Jak tvrdím, národ už neexistuje, jsou jen společenské kasty zakotvené v mezinárodním prostředí, každý sám na sebe – a kdo se má špatně, je to jen a jen jeho chyba, že se neumí postarat. Možná to tak z Jižní Moravy nevypadá, ale tak to prostě je.
Kadlasi, Kadlasi, Praha není ČR …. Venkovani, což jsou i ti zemědělci, to vidí jinak a rozumně, nejsou tak blbí jako opice z velkých měst …
Ona ani Praha není tak jednolitá, jak to vypadá pro Kadlase.
Spousta lidí před kolegy své názory neříká. Další sice odříkávají, co mají, ale v podstatě jim na tom nezáleží a budou vždy říkat to, co většina.
Viděli jsme za volby prezidenta. Starej komoušskej kádr se stal prezidentem a profesionální antikomunisti jako Svěrák a Holubová hýkali blahem.
To je skutečnost. Tak snadno se to může otočit.
Praha je kotlík brněnského jedu.
A jak je vidno, v očích celého národa dokáže zdiskreditovat akci pořádanou těmi, kteří chvástavým kastovníkům živí panděro.
Media hrají opravdu klíčovou roli. Včera jsem vzala dovolenou , nesoustavně sledovala dění a večer měla pocit totálního zmaru.
Místo diskuze diskreditace, přehlížení a vysmívání. Lži o rozkolu protestujících.
A přesto ze strany zemědělců zvládnutá akce, bez potyček, nějakého karambolu.
2 veci: 1., Dopredu nas varovali, zustante doma, nic nepojede. Zustali jsme. 2., I ty nejmasivnejsi demonstrace byly prozatim neuspesne. Cekali jsme, jestli nastane posun. NENASTAL… Popravde, kdybych tam jel, pote, co manekyni predvedli, bych si dnes triskal hlavu do zdi. Tem neslo o celek, o pad priserne vlady, ale o bonusy a dotace…
https://cz24.news/obcane-rozejdete-se-tady-to-konci-agroprotest-zemedelcu-v-praze-nebyl-demonstraci-proti-vlade-ale-aktivnim-opatrenim-fialovy-garnitury-zemedelci-prijeli-do-prahy-protestovat-jen-sami-za-sebe-a-ra/
Podle tohoto webu fiasko. Podle mne též. Naštěstí já tomu nerozumím, snad mi to tady někdo vysvětlí.
To je nepovedený blábol z Aeronetu?
Učit se, učit se, učit se ….
maxim napsal: 19 února, 2024 (22:53)
Všechno dobře dopadlo …, měla by se ta traktorová akce zemědělců považovat za pouhý nácvik k dalším razantnějším akcím už bez nějakých ohledů vůči šmejdům, kteří na ohleduplné jednání zemědělců odpověděli podlostí …
Minule jsem psal, že trestání za dopravní přestupky při přípravě a konání protestních shromáždění je nepřípustné, protože je narušením ústavního shromažďovacího práva, policie má pouze oprávnění zasahovat na ochranu majetku a zdraví osob … Ústavní právo je nadřazeno přestupkovému zákonu který řeší většinou malichernosti, jejichž trestání je většinou zneužíváno k buzeraci občanů …
Nebo si právní vládní a policejní experti myslí, že při shromáždění občanů vycházejícího z jejich ústavního práva, může policie udělovat pokuty, že si občané třeba dovolí stát třeba na trávníku nebo na vozovce …, pak jsou to experti idioti …
Nic se na tom nemění, když se občané shromáždí a sedí při tom v traktorech …
Ona v tomhle „státě“ platí ústava?
Ne.
Ale nesmí se to říkat nahlas.
Vidlák přišel s pětibodovým politickým programem marginalit. To podstatné obešel. Můžeme se dohadovat proč, ale k ničemu to nepovede. Je třeba směřovat k podstatě všech problémů.
V situaci, v jaké se nacházíme, by mohl vypadat pětibodový program takto.
1. Důsledně mírová zahraniční politika, neutralita a odchod z NATO
2. Jednostranné okamžité vystoupení z EU
3. Reprivatizace klíčových odvětví průmyslu a energetiky, které mají přirozený monopol
4. Zrušení veškerých dotací a nastavení volné soutěže v oblasti podnikání
5. Vytváření systémů přímé demokracie na všech úrovních
Re: Kolemjdoucí
1. aktuálně neprůchodné
2. aktuálně neprůchodné
3. nevím, co je reprivatizace, já bych se nebál použít slovo ZNÁRODNĚNÍ a tzv. privatizátory bych nahnal do jáchymovských ozdravných zařízení
4. neprůchodné
5. naprosto nesmyslné
Trambusi, Targusi, chcete mi tvrdit, že současný systém politických stran a zastupitelské demokracie je nejvyšším ideálem lidského pokroku? A pokud ne, v což doufám, při vašem vzdělání a rozhledu, jakou máte lepší verzi bodu 5?
Reprivatizace, téma donedávna obhospodařoval (a bůhví kam se ztratil, viz mlíkař..), sasin blahé paměti. Podle mého soudu by mělo být řešeno prostě – každý občan země (zdráhám se říkat státu), svým narozením získá podíl (na půdě, na infrastruktuře atd., čili na společných nezcizitelných hodnotách, vytvořených předky ve společné zemi).
A v neposlední řadě, průchodné je vše, na čem se většinově shodneme.
Ponechávám své nápady volně k rozpracování. Národní obrození bude ještě dlouhé a bolestné.
Re: Kolemjdoucí
Já už DÁVNO ze zásady nic netvrdím, pouze poskytuji zdarma nevyžádané rady.
Asi tak…
A Sasina nečtu, bo je dlouhý a zmatečný a jeho dřísty obsahují vágní a nedostatečně definované pojmy.
A bez definovaného názvosloví se v debatě nehnete ani o milimetr.
Sasin je vágní a zmatečný, jenže v principech se nemýlí a na tom je třeba stavět.
Jen aby tim „nejvyssim idealem“ nakonec nebyla hruzna dystopie jako z temne scifi. Krasoduchove se smeji ze to co ted mame neni v pravem slova smyslu umelou inteligenci – protoze si to neuvedomuje samo sebe. No ale to neni vubec treba. Co musi delat lide ohrozujici rezim ? Maji nutne a nezmenitelne vzorce chovani. Musi remcat v komunikaci – odchytitelne. Musi se sdruzovat, schazet – odchytelne. Co zatim schazi, je dostatecna kapacita monitorovacich systemu. Pokud budou vzorce chovani urcitych skupin uz nebezpecne, tak to system bude umet vyhodnotit. Na rozdil od dneska, kdy jeste je treba „zivych fizlu“. Treba toho co to ted tady cte 🙂
Bojovat o holé životy budeme muset tak jako tak, to už je myslím zřejmé z toho, kam se to celé sune. Ledaže bychom byli schopní vývoj nasměrovat jinudy. Zatím to nevypadá, bohužel. Strany a jednotlivci mírného pokroku v mezích zákona a systému nic nevyřeší.
K té Vaší reprivatizaci: Je to o garantovaném příjmu a ve Vašem podání ještě o znárodnění, on totiž stát jaksi již nic nemá (čest Budvaru a kusu ČEZu).
1) To by jste začal znárodňovat asi nejdřív vodovody, ČEZ, … Škodu Auto, …, hypermarkety, … a skončil u Vidlákova gruntu? Kdo by je prozatímně řídil (Fiala by dosazoval nějaké odborníky)?
2) Počítáte s absolutně nezaplatitelnými arbitrážemi, neb mezinárodní smlouvy O ochraně investic jsou již podepsány a zabetonovány?
Eta, řeč byla o přirozených monopolech. Je Vidlák přirozený monopol?
Znárodňovat se dá odkupem, jak prosté, milý Watsone.
O garantovaném příjmu řeč nebyla.
Každou smlouvu lze v principu vypovědět, i tu o ochraně investic.
Kolemjdoucí: to ale nejsou body pro zemědělskou „apolitickou“ demonstraci.
Měli by to zemědělci například ve Francii také vzdát a odjet domů – je dost možné, že si policisti totiž vyfotí jejich SPZ.
Když Oni zatlačí na Macrona, tak ten může zatlačit na EU.
Když Naši zatlačí na Fialu, tak ten nemůže zatlačit na EU.
Když Naši zatlačí na Fialu, tak ten může zatlačit a…
No, rozebrali si vás pěkně, pro neinformovanou veřejnost propadák.
„Nejdříve Vás ignorují, pak se Vám smějí, pak s Vámi bojují a pak vyhrajete.“ — Mahátma Gándhí.
Vidláka se zemědělci vládní scéna přestala ignorovat i smát se jim a začala s nimi bojovat. Vítězství zemědělců je již blízko.
Re: Gerd
K tomu bych snad jen doplnil, že prohraná bitva není prohranou válkou.
A jako ten jedině správný dezolát a rusofil bych si dovolil podotknout, že ruská armáda se ze svých neúspěchů, spočívajících v nesprávném taktickém pojetí moderního boje, poučila. Proč nepostupovat stejným způsobem?
Lidstvo se z nesprávného taktického boje poučuje už tisíce let a výsledkem je zatím nesprávný taktický boj. Jaký čas ještě dopřejete lidstvu, aby konečně prohlédlo a použilo správný taktický boj?
Petr Fiala ani Marek Výborný se z jejich chyb nepoučili, proto prohrají. Je jedno, jak dlouho to bude trvat, jakmile najeli na sestupný trend, už nemohou vyhrát. Vítězství bude patřit zemědělcům.
Pane Gerd.
Přesně.
Tato demonstrace se musí pořád připomínat, až občané zjistí, že to dopadá špatně, ať si vzpomenout na tuto demonstraci. Ono to může byt dost pozdě, az se občanům rozsvítí v hlavě. Ještě tolik,nečekat, ze nám něco vybojují zemědělci ve Francii,Německu, nebo v Polsku je nutno se připojit, dat o našich zemědělcich vědět.
Pane zemědělče,
Vidláka a demonstraci zemědělců nejdříve vláda okázale zesměšňovala. Rohlik.cz je nejviditelnějším příkladem boje, kdy se firma místo nestranného podnikání dala do služeb ideologie. A šeredně na to doplatí. Hezká ukázka špatného marketingu, kdy jen stačilo, aby dosud neznámý Čupr zrušil obchody s Jandejskem.
Při každém boji a každé demonstraci vláda nutně ztrácí příznivce. Protože si mnozí občané myslili totéž, co ukázali demonstranti, jen netušili, že je jich až tolik.
Česká vláda dělala vše proto, aby se jí odpůrci báli. A lidé, kteří se přestanou bát, začnou nenávidět.
Troufnu si předpovědět, že Petra Fialu čeká v historii jen přirovnání k Miloši Jakešovi. Zanechá jasný a zřetelný signál.