24 listopadu, 2024

Doufám, že víte, co děláte

Už jsem tu mnohokrát psal o tom, že naše republika těžko může být nějak extra suverénní, když nám tu skoro nic nepatří. Nemáme žádné české banky, nepatří nám většina strategického průmyslu, nepatří nám distribuční sítě a jak jsme zjistili v posledním půlroce, nepatří nám asi ani elektrárny, bez ohledu na to, co je napsané v obchodním rejstříku. Pokud nám něco patří, tak to pracuje pro Německo, kam také směřuje většina našeho exportu. Takhle to prostě je.

Tato situace nevznikla přes noc. Trvalo to třicet let. Začalo se privatizací, pokračovalo se privatizací, pak se přešlo na pravidla EU, pak se stále více začalo grýndýlovat a výsledek všichni vidíme. Pak stačí, aby zatelefonovala Merkelová a koalice mezi ANO a SPD se stala rázem nemožnou… Podobných věcí bude jistě celá řada, jen se o nich prostě nedozvíme. Naše reálná suverenita odpovídá naprosto přesně naší hospodářské síle. Vidíte to všude.

To neříkám, abych tady naprázdno lamentoval, jen prostě konstatuji skutečnost, že české hospodářství v největší míře řídí německé a francouzské korporace. Tyto korporace jsou samozřejmě globální, takže jejich zájmy přesahují zájmy Berlína či Paříže, ale vítr u nás prostě fouká ze západu a naše politika se točí podle tohoto větru.

Velký vliv u nás mají také Američané. Pro ně jsme henta „Nová Evropa,“ což v praxi znamená, že s USA spolupracujeme mnohem ochotněji, než třeba to Německo a Francie. Naši novináři jsou školení podle amerického střihu, naše média kopírují americká média (samozřejmě ta liberální), naši politici často za Američany říkají (a dělají) věci, které samotný americký prezident z politických důvodů nemůže vyslovit. Pamatujete na dopis osmi, případně na koalici ochotných?

Česká politika posledních třiceti let lavíruje někde uprostřed mezi americkým, německým, francouzským a unijním vlivem. Měli jsme tu pár zájmů i do jiných zemí – pořád máme velvyslanectví v Sýrii, Kellner ve své době podnikal v Číně a v Rusku, stavěli jsme elektrárnu v Turecku, spolupracujeme s Vietnamem… Ale samozřejmě pořád platí, že česká politika především reaguje na podněty od Scholze, Macrona, Timmermanse a Bidena.

Teď jsme si zvolili nového prezidenta, který ještě ani není inaugurován, ale už stihl naštvat Číňany, Němce i Francouze a celkem nepokrytě u nás jede americkou agendu. Ne, to také nevzniklo teď. Americké zájmy tu jsou dlouhodobě a jsou přesně takové, jak je Petr Pavel artikuluje. Ale když se podíváme a cvrkot posledních dní, tak je zřetelně vidět, že americký směr u nás v podstatě zvítězil. Trocha prostoru zbyla na Timmermanse a jeho zelenou agendu, ale nějak přestává zbývat prostor pro Německo a Francii.

Vystrčil už na Tchajwanu byl… A hladce tím zařízl Škodovku v Číně. Hele, nám to může být ukradené. My, obyčejní lidé, jsme z toho byznysu nic neměli. My jsme jim na ty investice vydělali nakupováním Fábií, ale zisky šly opět do Německa, protože Škodovku vlastní Volkswagen. Já vím, že nikdo tady ani nepípl, ale vsadím se, že to vrchní papaláše tam ve Wolfsburgu naštvat muselo. Přišli o hodně peněz a peníze jsou vždycky až na prvním místě.

Teď se chystá druhé kolo – na Tchajwan má jet Markéta Svetrová Dvousvetrová… Petr Pavel navíc mluví posílání stíhaček na Ukrajinu, Stoltenberg je prý příliš slabý, podpora Ukrajině by měla být prakticky neomezená, prostě to začíná vypadat, že ekonomicky jsme sice závislí na Německu, ale politicky se na to přestává brát ohled a stáváme se sice bastardy, ale americkými bastardy.

A tak já jen doufám, že to tam na vládě a v tom prezidentském týmu máte promyšlené. Že víte, co děláte. Že jste si to s transatlantickými bratry nějak ošéfovali a ti nějak zařídí, aby to Němce a Francouze nenaštvalo. V posledních dnech udělala naše zahraniční politika větší veletoč, než za předchozích deset let. Od koalice ochotných tu nebyla taková ochota jít s Američany do dalšího dobrodružství. Navíc i naše zdravotnictví začíná připomínat to americké. Je sice drahé, ale za to nedostupné.

Možná je to moje chyba…. koneckonců jsem jen Vidlák z vesnice, ale nějak nedokážu vidět žádné benefity tohoto chování. Jako, dostaneme od Američanů nějaké super ekonomické příležitosti? I když jsme uprostřed Evropy? Pomůže to naší zemičce k větší samostatnosti? Vrátí se nám nějaký průmysl? Nebo si ten německý průmysl u nás koupí Amíci a přivedou nás na nové trhy? Co dostáváme za to, že si likvidujeme vztahy s celou řadou zemí? Dostaneme nějaké lepší vztahy někde jinde?

A nebo jen zbytečně spekuluju a fakt to děláme jen kvůli hentěm civilizačním hodnotám? Přinášíme oběti kvůli lidským právům v Číně a Rusku… a zároveň je u nás postupně ořezáváme? Ve jménu hodnot, které sami nedodržujeme, se prostě propadneme na dno blahobytu?

Co má být výsledkem této politiky? Možná byste mohli udělat tiskovku a vysvětlit nám nějaká pozitiva. Kam chceme dojít? Co bude výsledkem? Protože za mě to vypadá spíš obráceně. Ve jménu hodnot, které přímo před očima přestávají existovat, ničíme i ty poslední zbytky funkčních věcí. Nejenže jsme kolonie… na to už jsme si zvykli, ale teď dokonce ničíme vztahy i s těmi, co z nás mají alespoň tu kolonii.

Vládo, uklidněte nás! Pojďte nám vysvětlit ten váš geniální plán na krásný svět, který pro nás chystáte.

369 thoughts on “Doufám, že víte, co děláte

  1. „Nám“ tu nikdy moc nepatřilo. Základ průmyslu a jeho většinu v Českých zemích vybudoval německo-židovský kapitál. Když už, v základu všechno byly podniky soukromé. Expresis verbis a z principu. Jenže, kde je například Kolbenka… Kolben a jeho osud …
    Baťa …pravda, i když …od Kouřimi nepocházel. Kde je jeho průmyslové impérium… A Čuba musel být také zničen i se svým ostrůvkem pozitivní deviace. Východňár Babiš….Národ sobě.

    Dějiny nezačaly v roce 1989, 1968, 1948, 1945, 1939, 1938, 1918, 1914, 1620, 1415…. Třeba že pro někoho, výběrově, ano.

    Jak koukám, v některých je čtyřicet let „socialismu“ „jako v koze“, řekl by Bohumil Hrabal. „Nám patřilo“…
    Ono „My“ je kdo?
    „Nagáánóó! Kdo neskáče není Čech!“

    Sedím na sloupku, znovu čtu Masarykovu Českou otázku a rýpu se v národním obrození. Kolár, vliv Herderův…

    Snažím udržet si svoji bublinu a držet nynější druhou „Druhou republiku“ co nejdále od sebe.
    A…
    Pochybuji, tedy jsem.

    1. Po krátké exkurzi dolů na dvoreček jsem se rychle vrátil a pevně zaťal drápky do sloupku, aby mě nikdo nemohl setřepat. Není žádná cesta v opakování křivd, které každý soudný člověk zná, v zesměšňování jejich protagonistů. Tím si (snad) ulevíme, ale jen na chvilku. Globálně se o tom, kam míříme zmiňuje Robejšek. Je to sice politický romantik, ale pořád lepší, než kolotočové přemílání kdo-co-kdy-řekl a jak to myslel a co z toho ten druhý nejspíš vyvodí.

      To, co se děje tady je vlastně takový malý český Matrix, umělý virtuální svět, kde se plácáme. Někteří sami nebo vzájemně po ramenou a jiní do kolen. V podstatě jsme ale neškodní.

      Včera jsem si nutně musel kompenzovat náladu zíráním na emotivní klipy, jak lidi zachraňují zvířátka a jak se zvířátka i lidé radují, když se po dlouhé době setkají. Jen pozitivní emoce. Nic předstíraného.
      Doporučuji.

  2. NO nalijeme si čistého vína,
    i dovoz zboží z Číny a vývozy do Číny se prostě budou provádět jen přes naše západní,
    spojenecké zprostředkovatele, jako je to s nepřátelským ruským plynem a ropou…..

    Bude to sice mnohem dražší a možná i lidi přijdou o práci, ale za to hodnoty a rovná záda
    před „ne-přátelskou“ zemí (tou, či tou) to přece demokracii našeho střihu stojí, říkal to i přeceda…!☺

    Jak říkal generál, nejsme ještě zvyklí na oběti a on je tu asi instalován na zvykací program a režim.

    Nesouhlasím s Vidlákem, že nám to může být ukradené:
    ****************
    Píše: „A hladce tím zařízl Škodovku v Číně.
    Hele, nám to může být ukradené.
    My, obyčejní lidé, jsme z toho byznysu nic neměli. My jsme jim na ty investice vydělali nakupováním Fábií..“
    ****************
    Pomáhali jsem cizímu kšeftu nákupem aut, to jo.
    Protože jsem se ale stali díky politikům hlavně montovnou pro automobilový průmysl,
    i tak jsem z toho „byznysu“ měli alespoň nějaká pracovní místa i u navázaných subdodavatelů
    a odvody do důchodového a zdravotního pojištění pro hodně velké množství dolních občanů….

    A to může vzít za své mávnutím „hodnot“ a pravdy o cizích zemích, jen ne o té naší…..

    Kde udělali soudruzi v té výuce diplomacie (to prý jako „rozvědčík“ studoval) u generála Pavla chybu ?☺

    1. O to tu jde. Budeme odebírat čínské zboží z Ameriky za jejich ceny jako s plynem a elektřinou z Německa

    2. Pamatuji doby, kdy slovo diplomacie znamenalo, že se někdo snažil dohodnout pro svoji zemi co nejvýhodnější podmínky (suroviny, obchod, bezpečnost …) a k tomu vyhledával spojence a jednal s protivníky.

      Od nástupu Fialovců se tím myslí – naštvat všechny kolem a pak marketingově vůči vlastnímu obyvatelstvu využívat toho, že jsou na nás všichni naštvaní. Nyní to bude pokračovat s drobným rozdílem, že dříve se to zaštiťovalo antibolševismem, což s novým jenerálem bude vypadat komicky a budou si muset najít nějaká jiná slovíčka (což je detail).

      Až tato „změna koncepce“ dorazí mezi lidi, tak někdo přijde do hospody, flusne někomu do obličeje, dostane přes držku. A ostatní si řeknou – to je panečku diplomat.

        1. O Silvestru 2022 byly hospody ve městě zavřené. Když jdu nakoupit, nakouknu do nějaké, a zjistím: počet hostů nula. Podle tabulky za oknem je otevřeno do 23.00, ale po setmění je tam tma.

    3. Žádnou. Rozvědčík je od toho aby se dozvídal. Ne aby myslel. Od toho jsou ti, pro které rozvídá. Teoreticky…

      1. Takto dnes popsal PP vlk:
        Soudruh generál je nyní certifikovaný vší moudrosti futrál! Všemu náhle rozumí, všechno ho v kurzu pro špiony naučili, všechno zná! A co ho nenaučili tam, pochytil v hlavním sídle NATO. Nyní je expertem na úplně všechno.
        Celý blog dnes stojí za přečtení.

  3. Ale dámy a pánové, přece si nemyslíte, že někomu ve vládě jde o to, jak se tady žije. Záře Brusele, dotace, dobré bydlo ve státní správě… Dokud budou dotace a žádná odpovědnost…

    A pak se dočtete:
    Telefonát nově zvolené hlavy státu Petra Pavla s tchajwanskou prezidentkou Cchaj Jing-wen vyvolal značný rozruch. Přišly i tradiční výtky ze strany Čínské lidové republiky. Podle juniorní analytičky projektu Sinopsis Markéty Záhumenské jsou právě stížnosti maximum, kterého se od Číny můžeme dočkat.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/marketa-zahumenska-sinopsis-tchaj-wan-cina-petr-pavel-marketa-pekarova-adamova.A230202_132748_zahranicni_imzv

    Pavel se rozjel a už vidí Ukrajinu v NATO, coby nejzkušenější armádu. I když je otázkou, jaký je poměr mezi Ukrajinci a mužíčky na dovolené ve službých Ukrajiny. Ne všichni si myslí, že obrovská materiální pomoc na Ukrajinu se nezvrhla v naprosté plýtvání. Je tam i zmínka o Safari na Rusy…
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Na-bliti-Plytvani-na-Ukrajine-VIDEO-jako-blesk-Zjistovali-jsme-728032

    Teď poslouchám rádio a vesele hlásí, že Ministerstvo sociálních věcí počí s tím, že značný počet rodin nebude mít na obědy pro děti. A? A nic…
    Léky prý nejsou jako nikdy v historii.

    Ale jsem rád, že to podporovatelům této vlády a prezidenta nevadí. Je to ta hodnotová politika…

    1. Ale vypustí do našeho sociálního systému 50 miliónů Ukrajinců. Pro ty na obědy bude 5 tisíc na dítě,tvrdil Jurecka

      1. Možná se na nás něco chystá – furt melou o nových virech.
        A proto ty léky být (pro nás) vlastně nesmějí.
        Připomínám jenom, jak se WHO pořád snaží o to, aby odebrala všem státům světa právo rozhodovat o zdravotních opatřeních pro své vlastní obyvatelstvo (nebo už si to odkývali?).

        1. K lujjza 3 února, 2023 (10:17):

          Ještě neodkývali (odkývání bude stylem „který členský stát WHO není výslovně proti, je považován za pro, pro schválení stačí dvě třetiny z celkového počtu členských států WHO“), prý až v květnu.

          A pak to půjde tak rychle a tvrdě, až nám bude zrak přecházet.

          Proto se mi strašně „líbí“, jak jsme u nás v republice všichni pořád v pohodě (spousta jedinců bude to, co pak vypukne, naučeně (z předchozích tří let) považovat za nutné, potřebné a prospěšné).

        2. Napakovat se acylpirinem, dokud to jeste jde. Zaridila jsem se podle Italu, a kdyz jsem chytla covida, jela jsem na 81 mg aspirin kazde tri hodiny. Dostalo mne to z toho. Stara leciva vetsinou jedine, kterym se dnes da verit.

          1. Když jste toto přežila, tak žádné doktory nepotřebujete. Jste zřejmě odolná dost. Akorát možná ten žaludek,co vám pak léčila Číňanka a vytáhla z lopaty byl z toho.

    2. Něco přeci.
      Paní Tykačová bude pomocí svojí charitativní agentury přispívat chudým dětem na obědy.
      I za 1. republiky patřilo k bontónu dam z vyšších kruhů pečovat o chudinu.

      1. Podobně se vyjádřila i soudružka podplukovnice Pavlová. Ta se zase bude starat o matky samoživitelky. Normálně ji úplně vidím, jak ve značkovém kostýmku od nějaké známé české návrhářky (třeba od té , co pro ni připravovala ty šaty na vítězné shromáždění) obchází azyláky a za kabelky za 10 000 vytahuje cukrátka pro děti. Ani jedno oko nezůstane suché.
        A k té oslavě vítězství, normálně jsem při záběrech „našich“ televizí omládl o desítky let. To skandované „Ať žije prezident Pavel“ bylo tak moc podobné tomu „Ať žije Sovětský svaz“ nebo „Ať žije KSČ“, že jsem se v duchu vrátil do dob, kdy na ČST dávali záběry 16. sjezdu KSČ 😊

      2. „Ja čist všekno f nófiny, já vám přinest pápat, kousat, kuřit, cucat, cešky fójak, toprá fójak. Johann, kommen Sie her!„

  4. Vidláku aby mohla zaznít vaše věta“Vládo, uklidněte nás! Pojďte nám vysvětlit ten váš geniální plán na krásný svět, který pro nás chystáte. “ musel by být splněn předpoklad ,že vláda se stará o republiku a její občany. Musím Vás zklamat , vládu republika ani obyvatelé kotlinky nezajímají a kromě hry na volby spíš obtěžují.

    1. Bodejť bychom je zajímali. Jejich guru sedí ve Washingtonu a tak je zajímá jen jak se zavděčit pánýškovi.
      Kdyby něco, tak už mají sbalené kufry. Pravděpodobně i zakoupené haciendy někde kde je teplo a klidno.
      Kdyby něco, tak to odnesou jen jejich slabší kusy. A tak je to vždycky.

      1. Novinky:
        Meziplanetární lety, digitalizace obrazu a zvuku. Penicilín. LED diody. Možná by se ještě něco našlo.
        Ten zbytek se jenom zdokonaloval. V politice, ideologii a propagandě je vývoj retrográdní.
        Ve vzdělanosti širokých vrstev rovněž.

  5. Kdo z toho co má? Ti co zájmy prosazují. Ne ty co ty je volí. To je řádově levnější. Nedivil bych se že mají s nimi předjednané i evakuační letadlo až to bude vypadat na jadernou válku, které jde generál Smrt naproti.

    Tajně doufám, že má pravdu Petr Hampl, když píše, že v USA nejsou ve snaze o eskalaci konfliktu jednotní a že proti radikálním politikům a byznysmenům jsou v opozici jiní politici a hlavně vojáci (což ovšem naše propaganda nepřenáší). A že jen generál pracuje pro ty první.

    1. Lze jen doufat, že se Pavlovi mohou informace z USA dostávat i jinými cestami, než filtrované přes ambasádu a dobrého přítele.

      1. Jako ze by dobrovolne obchazel sefa?

        Vy fakt podezirate ze samostatneho mysleni celozivotni gumu? Ktery jeho zivotni krok vas k tomu vede?

          1. No, pokud se nekdo v druhe pulce osmdesatek cpal k tajnejm, jeho citlivost bych neprecenoval. Jina vec je pile s jakou se snazi svuj poklesek vykompenzovat.

            Nicmene, chlapec je „na misi“. Navic s nejvetsi pravdepodobnosti posledni a zaroven zivotni. Tam moc samostatneho mysleni hrozit nebude.

            Finis coronat opus.

  6. Hele, ja vim, ze to jsou jen recnicke otazky, ale vedi, co delaji. Za timto ucelem byli najati. A jak to tu dopadne jim je u prdele.

    Jiste, existuji vyjimky, ktere tomu veri, protoze nemaji mentalni kapacitu na to, aby neco pochopili, kuprikladu nase udatna predsedkyne snemovny.

  7. Přes Havířov je to hračka.
    První pražská marškumpačka
    pochoduje po náměstí.
    Havíři jí mávaj pěstí.

    U Kyvača “vpravo hleď”,
    Labužník je na dohled.
    U turka u kebabu
    pokřikují na babu:

    Směr – Donbas!
    Od Haviřova směrem Těšin jdeme
    za pekari a pávka jdem se bít.
    Nezabloudíme a moc si nezajdeme
    my se smrtkou se jdeme zasnoubit.

  8. No ona ta proamerická politika není zase tak špatná. Je taková hodnotová, liberální a tentononc demogratická. Akorát ti chudáci z Ameriky mají pořád nějakou smůlu. Na co sáhnou, to podělají. Pomáhali Iráku, zůstalo tam po nich několik set tisíc mrtvých a rozvrácená země. Pomáhali Lybii a ta země je dodnes rozdělená a nefunkční. Pomáhali Afghánistánu tak dlouho až se místní naštvali a Američany i s celým NATO potupně vyhnali. I zbraně tam nechali jak rychle utíkali. Teď se i s americkou pomocí hroutí Ukrajina. No a teď jsem na rozpacích – Amerika chce pomoci i nám. Máme tu pomoc přijmout? Co když budeme mít „smůlu“ jako ti ostatní?

    1. Stačilo napsat, že tam, kde to zdemokratizují, osvobodí lid od tyrana, pěkných pár desetiletí neroste tráva.
      A z té zdemokratizované Libye má těžkou hlavu i Evropa. Pod zlým Kaddáfím nefungovala jako pašerácká stanice pro přesun Afričanů do Evropy.
      O rozvráceném Iráku , Sýrii, Afgánistánu , brzy i Libanonu, hanba mluvit. I tamní obyvatelstvo se hromadně stěhuje do EU za lepším a těžko se jim divit. Zničili jste nám zemi, tak se o nás koukejte postarat.

  9. Malicko OT:

    vypada to, ze Ukrajinci tak dlouho vitezili pomoci zapadnich wunderwaffen, a nemehla a zradci v Kremlu tak dlouho vrsili jednu chybu za druhou, ze Bidenovi z toho souplo, a zacal tlacit na rychly konec valky, aspon podle Politico. (ted to nemam cas hledat, vcera jsem to zahlidl)
    A ted Svycari prisli se zakulisni zpravou, ze Biden nabidl Putinovi 20 % Ukrajiny, za mirovou dohodu.
    Samozrejme, ze Svycari lzou…

    https://www.rt.com/news/570884-cia-russia-ukraine-land-peace/

    Uvidime, jetli je to jenom pokusny balonek, nebo opravdovy unik.
    Pokud je to pravda, tak to znamena, ze ukrajinska armada ze sameho vitezstvi uz neexistuje, a ze ti, kteri tu byly vysmivani za neznalost tech jedine stravnych telegramu, meli pravdu.
    No a taky to, ze guru Jara a jeho klika tu jsou zase za ***. (doplnte si)

    Neco mi ale rika, ze 20 % by Putinovi stacilo mozna na jare a pred priznanim Makrely a Hollandeho. Ted bude mit Ukrajina rakety a kdovico, asi bude treba vetsi naraznikove pasmo a Ukrajinu jeste vice vyklestit
    Jinak by zase za nejakych tech 7-8 let poradali u ruskych hranich „cviceni“ a vyvijeli tam leky na mor a choleru.

    Taky by davala smysl ta nesmyslna dodavka tanku na honem, a jeste stihacky a delsi rakety… To muze byt paka na Putina.
    20 % a Ukrajina uz zbrane porebovat nebude, protoze bude mir (ano, to sproste slovo), nebo jim dame vsechno krome atomovky a tu mozna casem taky.
    Ja bych jim na to neskocil, tech podrazu uz bylo hodne, ale na rozdil od mistnich nabubrelych gaucaku si nemyslim, ze jsou v Kremlu nemehla, takze verim, ze se zaridi podle moznosti.

    1. Procházím Politico a zatím jsem našel jen tohle:
      https://www.politico.com/news/2023/02/02/vindman-leads-new-push-to-send-military-contractors-to-ukraine-00081016
      Biden není proti posílání žoldnéřů prostřednictvím US soukromých společností na Ukrajinu. Jedinou podmínkou je, že nesmějí mít US občanství. Sice to potvrzuje, že Ukrajina je personálně na dně, ale na druhou stranu USA nemají zájem na ukončení války.
      ——————————–
      Švýcarsko naopak uvažuje o prolomení své neutrality a hodlá zahájit dodávky zbraní na Ukrajinu.
      ———————————
      Takže se obávám, že to je jen vlhký sen ruských sdělovadel.

      No, a Lejnová tlačí na to, aby Ukrajina vstoupila do dvou let do EU.

        1. Což může znamenat, že ho Rus poslal kde slunce nesvítí, protože vyhrává a tak mohl tvrdě říci „je to desinformace“…

    2. Podle britského deníku the Sun Putin vyjednává s Afghanistánem o dodávkách zbraní, které tam nechali američani… celková hodnota asi 90 mld USD.

          1. To bude tím, že Rusko nerespektuje naše Západní hodnoty.
            Zrazovat můžeme jenom „my“ (Západ), tomu se pak říká chytrost, případně „nordická lest“. Když to udělá druhá strana, je to nečestné a zvrhlé. Zakážeme jim … třeba Olympiádu! Ooops, to jsme už udělali. 🙂

      1. Poslali je původně mudžáhidům.
        Posloužily postupně :
        Proti Sovětům
        potom se chvíli vraždili vzájemně
        potom proti Američanům
        a dneska proti Ukrajincům.
        😀
        Musejí to být kvalitní zbraně.

    3. Peskov (mluvčí Putina) to už oficiálně dementoval. Takže, dle „Jistě, pane ministře“ to asi bude pravda. 🙂

    4. Sakura (3:03)
      „vypada to, ze Ukrajinci tak dlouho vitezili pomoci zapadnich wunderwaffen, a nemehla a zradci v Kremlu tak dlouho vrsili jednu chybu za druhou, ze Bidenovi z toho souplo, a zacal tlacit na rychly konec valky, aspon podle Politico. (ted to nemam cas hledat, vcera jsem to zahlidl)“

      To je možné
      2x RAND Corporation
      https://www.topcz.net/ukrajina-se-potapi-zachranuji-se-zapadni-elity/
      Autor: Mike Whitney, 01. 02. 2023
      Nejnovější zpráva RAND Corporation o Ukrajině není tak významná kvůli kvalitě analýzy, ale kvůli tomu, že nejprestižnější národní bezpečnostní think-tank zaujal k válce opačný postoj než washingtonská politická třída a její globalističtí spojenci. To je velmi důležitá věc. Mějte na paměti, že války nekončí proto, že se proti nim postaví veřejnost. To je mýtus. Války končí, když se mezi elitami objeví kritický rozkol, který nakonec vede ke změně politiky.

      https://www.hlavnespravy.sk/rand-corporation-to-uz-chape/3033522
      Keďže po minimalizácii rizík eskalácie je najvyššou prioritou vyhnúť sa dlhej vojne, Spojené štáty by mali podniknúť kroky, ktoré zvýšia pravdepodobnosť ukončenia konfliktu v strednodobom horizonte.

    1. Stačil by jeden takhle schopný rétor v naší opozici a vláda by do měsíce padla pod náporem náměstí zaplněných demonstranty. To by lidé s každou další neubývali, ale raketově přibývali.

      Jenže k tomu je potřeba trocha talentu, profesionality a hodně dřiny při přípravě.

      1. Kdepak, to nebude třeba. Bude stačit obnovení superhrubé mzdy a zvýšení daní, prodloužení doby odchodu do důchodu (prý zatím jen do 68 let), osekání příspěvků na stavební spoření, zrušení odečtů z daní na hypotéky a životní pojištění, stálá inflace přes 15% a oni se ty náměstí zaplní.

  10. Jižní Amerika učinila prudký obrat do leva, směrem k Rusku a Číně. Mnohé Africké státy postupují podobně. V Asii roste mohutná ekonomická síla – Čína, Indie,… Naše zdaleka nejlepší přátele za louží bude živit už jenom západní Evropa, Japonsko, Jižní Korea, Austrálie, Nový Zéland a pár dalších. Budeme je tedy živit (sami to už nezvládají), ale také pro ně dobývat (jsou tlustí a dobývání už jim moc nejde ani proti bosým bojovníkům v nočních košilích) nová území (zdroje). Východní Evropa osídlená untermenschen půjde jako první – Drang nach Osten. Je tam v zemi celá Mendělejeva tabulka a naši zdaleka nejlepší přátelé za louží bez ní nemohou žít a ještě více tloustnout. I naši přátelé v Německu, Francii, Anglii, … také musí z něčeho žít, tož i jim budeme i nadále odvádět tributy. Jsme na to zvyklí už od dob svatého Václava.

  11. Byl se ten Kolářův Tajtrdlík, ještě když byl v NATO, aspoň jednou podivat v nějaké skutečné válce, kterou NATO vedlo?

  12. Pěkné shrnutí, Daniely. Řekl bych, že prezident Pavel a jeho loutkovodič Kolář, budou hrát podle amerických not. Nasvědčují tomu aktivity pana generála, tj. 1) nasrat ČLR (splněno) a

    2) podpora banderovců nepřetržitým tokem zbraní (splněno). I když ad 2) nebylo dotaženo do „úspěšného“ konce…Tím mám na mysli dodávky jaderných zbraní na Ukrajinu.

    Od komsomolky Pekarové a soudruha Fialy očekávám, že s generálem dospějí ke konsensu v oblasti „zahraniční politiky“ a servilita vůči EU a USA se rozdělí rovnoměrně.

      1. jo, líbilo se mi, jak „údajně“ pan jenerál pravil, že bude fijalku pravidelně volat .. asi na kobereček. Hmm to co se Zemanovi nepodařilo – prezidentský systém . včil půjde fofrem a s jásáním. AKORÁT …..copk na to naši jdiní spravedliví – že by další kotrmelec.

  13. Před 80 lety došlo k velké porážce německých jednotek v kotli u Stalingradu. Na slavnostním koncertě Putin pronesl tuto větu

    Máme čím reagovat na zbrojní dodávky západu na Ukrajinu, obrněnými vozy to nebude.

    1. Kromě toho uralvagonzavod jede na třísměnný provoz s výrobou tanků, výroba další výbavy navazuje. Putin také řekl: “a už nám zase vyhrožují německými tanky leopardy”.

  14. Výsledkem má být blahobyt. Pro koho? Pro generálovy poradce. Víte přece, kteří to jsou… různí lobbisté. A přesto všecko média srovnávají generála s jinými prezidenty generály, jako byli de Gaulle nebo Eisenhower. De Gaulle přitom hájil zájmy Francie i proti USA a Británii. Jednal i se SSSR. Dopisoval si dokonce s Čou-en Lajem do Pekingu. Neměl sympatie k tehdejší čínské politice, ale chápal, že i s takovými politiky musí mluvit. Dnes je módou buď urážet nebo ignorovat. Eisenhower si dovolil varovat před posilováním vojenskoprumysloveho komplexu. Protože věděl, že o vstupu do WWII i do korejské války rozhodli politici. USA šly na pomoc spojencům. Zbrojní průmysl plnil zadané úkoly. Eisenhower tušil, že v budoucnosti to může naopak, kdy by politici mohli být tlačení k tomu, aby plnili zadané úkoly od majitelů zbrojních továren. Potom by akcionáři zbrojovek rozhodovali sami o válce a míru bez ohledu na politično a spojence. Dočkáme se takových samostatných myšlenek od generála? Média zase srovnávala prezidenty generály s předem daným výsledkem.

        1. Starého poradce současného prezidenta bez oficiální funkce nahradí nový přítel taky neoficiální. Prvního média kritizovala
          druhého budou ignorovat nebo velebit. Je to chytré, když nebude mít funkci, nebude možné chtít, aby ho prezident odvolal ani takového přítele obvinit, že by snad svou pravomoc zneužil. Radil přece jen nezávazně neoficiálně.

  15. Co má být výsledkem této politiky? … Vidlák psal asi pod vlivem … :-).
    No, výsledkem má přece být rozhádaná Evropa, která se USA bude lépe kočírovat než sjednocená Evropa.

    A jak to probíhá? … imaginární rozhovor:

    US ambasáda: … hoši udělejte to a to… dostanete prestižní US ocenění
    Naši hoši: … ale tím nase*eme Němce a Francouze, jsme na nich ekonomicky závislí … jsme subdodavatelé jejich firem…
    US ambasáda … OK chlapci, k tomu ocenění vám natiskneme trošku dolarů a budete je mít v naší bance kdykoliv k dispozici
    Naši hoši: … hmm, ale taky na to doplatí i naši občané …
    US ambasáda: OK chlapci, k tomu ocenění vám natiskneme 2x tolik dolarů …
    Naši hoši: … a do kdy to máme udělat?

    Vidláku, co je na tom složitého k nepochopení?

    1. Jste optimista. V reálu je to takhle:
      Naši hoši: Za měsíc už to bude i podle Ústavy (ne, že byto něco znamenalo, chocho), ale je něco, co by šlo udělat už teď?
      Ambasáda: No … tak něčím nasrat Čínu a Francii s Německem, za ty abramsy, a do Rusáků jste už dlouho viditelně nekopli…
      Naši hoši: Jistě, jistě. A tu základnu už?
      Ambasáda: No … ještě ne, až tak za týden, za dva.
      Naši hoši: Dobře, dobře, ještě týden počkáme. A dál?
      Ambasáda: No … je třeba konečně plnit závazky a jak to vypadá, tak dvě procenta budou málo …
      Naši hoši: Ano, ano, jistě. Mohli bychom … můžeme tomu říkat „důchodová reforma“?
      Ambasáda: Říkejte si tomu jak chcete, čekáme letos aspoň dvě a příští dvě a půl procenta.
      Naši hoši: Jistě, jistě. Mimochodem, poslali jsme vám seznam sousedů do první řady na inauguraci, jestli by vám to takhle nevadilo …
      Ambasáda: Okeeej, podíváme se na to. Síjatmóa! … po zavěšení … Blbeček. Snad zas něco neposerou. No … kdyby se začal cukat, tak tady nám ten přítel po boku dal takovej seznam, dalo by se z něj vybrat …

    1. Já být prezident Zeman, tak udělám pro elitu českých presstitutů večírek na rozloučenou, s podtitulem „co jsme si, to jsme si, a do smrti dobrý“. No a na rautu bych nechal servírovat menu podle armádního generála Aloise Eliáše.

  16. „A tak já jen doufám, že to tam na vládě a v tom prezidentském týmu máte promyšlené. “

    Vidlakovi luplo.

    „americký směr u nás v podstatě zvítězil“

    ale kdepak… americka svoboda slova se nikdy v Cesku neujala… Cesko jede furt podle panu cenzoru… uz od dob cisare pana, s malymi vyjimkami…

    A musim se ohradit, americka zdravotni pece je sice draha, ale dostupna… o tom se tam doma muze jenom snivat… tomografie na pozitri…

          1. Koluje ted pekny soufek na to tema. Stoji doktor pred studenty u tabule a ma tam napsano: A patient cured is a customer lost.

            Vyleceny pacient je ztraceny zakaznik.

            1. Pěkná americká filozofie. A tohle tu chtějí zavádět taky. Naštěstí zatím moc dobře si uvědomovali, že tu máme východoevropské platy za mizerné koruny, kdežto zdravotnictví jede na západní ceny v eurech a dolarech. Takže může jet jen když se všichni solidárně skládáme a zdravých je víc, než nemocných. Až se bude platit na dřevo, polovina doktorů bude na pracáku, neb je většina nezaplatí. Ale to bude jen chvíli. Dnes se nikomu nechce na doktory studovat a průměrný věku českého doktora je přes 50 roků ( vysrudovali jeste za totality) a brzy všichni půjdou do penze. Ostatně, četla jsem, že v Americe většina doktorů jsou Indové nebo Číňani, ti namáhavě studium ještě berou jako možnost postoupit na společenském žebříčku , tak je to motivuje i vyplatí se.

              1. Mela jsem jen jednou Cinanku, narozenou ale v Americe. Gastro. Byla sikovna, zachranila mi asi zivot. Ale jinak v me zkusenosti je porad jeste vetsina doktoru Zidu.

          2. Vyléčit těžko. Bezdomovec je většinou opotřebovaný člověk, nemá už energii na nějakou spolupráci s lékaři. Většina bezďáků má duševní problém. Často ani do nemocnice nechce , protože pije a má psa, je mu líp na svobodě. Takže ošetřit a nazdar.

            1. Třeba ten americký bezdomovec je zrovna ten,co o všechno přišel, když mu onemocněl někdo z rodiny a snažil se platit za účty v nemocnicí.

                1. Krytá pouze pokud potřebují vytrhnout zub bez umrtvení nebo porodit.
                  Prakticky nic jiného MedicAid nekryje.

                  1. Bez umrtveni…? Naposled mi delali zubarinu bez umrtveni v Ceskoslovensku. V Americe naopak musim protestovat, aby mi dali jenom polovinu lidocainu, abych nemela hubu umrtvenou az do pulnoci.

                    1. Občan opravdu kecá. Bez umrtvení se běžně ošetřovaly zuby i dětem a proto má starší generace tak špatné zuby. Já jsem se tak bála vrtačky, že jsem chodila jedině na pohotovost a požadovala extrakci. Ta byla s umrtvenim.

              1. Sibylo, ale takoví lidé jsou v každé společnosti!!!!!
                Za bolšána byli uklizení v ktiminálech a psychiatrických léčebnách. Dneska žijí svobodně na ulici a do charitativního útulku ani nechtějí.
                Vždycky je nějaké procento lidí, kteří nejsou schopní vést běžný život.

        1. ???
          Tim chcete tvrdit, ze v USA maji problemy s naklady na zdravotni peci pouze bezdomovci?
          To je mi pekna demagogie.

          Sibyla nepsala o bezdomovcich, jenom spravne podotkla, ze pokud na to nema, tak smolik.
          Rec je o lidech, kteri nekde bydli, jezdi do prace, ale nemaji premiove pojisteni.
          Muze prece prodat auto, vzit si dalsi hypoteku na dum, pripadne pujcku. To vubec neni o bezdomovcich.
          Pisete spravne, ze o ty nejchudsi je postarano pres Medicaid. To aby to nevypadalo tak blbe.
          Ale tady je spise rec o stredni tride, pro kterou jsou ucty za nemocnici nocni murou.

          Ja si zdaleka nemyslim, ze americky system je ten pravy, ale to si nemyslim ani o tom ceskem.

          1. Ano, MedicAid je klasická potěmkiáda, protože úhrada nákladů je striktně zastropovaná a u dospělých činí max. 3500 USD/rok, u dětí 2600 USD/rok:
            https://en.wikipedia.org/wiki/Medicaid
            V podstatě kryje jen základní náklady na porod a trhání zubů bez umrtvení, plus některé pomůcky pro invalidy.

          2. Sakuro, vnučka má tzv. gotické patro. Úzkou čelist, všechny zuby se jí tam nevejdou.
            Za rovnátka , která jí platí druhá babička, by už mohla mít slušné ojeté auto. Samozřejmě, šlo o kvalitní, neviditelná rovnátka.
            Zoubky se trhají postupně a už tři roky druhá babička platí jako mourovatá.
            Zkuste si najít zubaře na pokladnu. Přeji mnoho úspěchů. Je to jako vyhrát ve Sportce, nejmíň druhou cenu.

        2. Malicko OT:

          vypada to, ze Ukrajinci tak dlouho vitezili pomoci zapadnich wunderwaffen, a nemehla a zradci v Kremlu tak dlouho vrsili jednu chybu za druhou, ze Bidenovi z toho souplo, a zacal tlacit na rychly konec valky, aspon podle Politico. (ted to nemam cas hledat, vcera jsem to zahlidl)
          A ted Svycari prisli se zakulisni zpravou, ze Biden nabidl Putinovi 20 % Ukrajiny, za mirovou dohodu.
          Samozrejme, ze Svycari lzou…

          https://www.rt.com/news/570884-cia-russia-ukraine-land-peace/

          Uvidime, jetli je to jenom pokusny balonek, nebo opravdovy unik.
          Pokud je to pravda, tak to znamena, ze ukrajinska armada ze sameho vitezstvi uz neexistuje, a ze ti, kteri tu byly vysmivani za neznalost tech jedine stravnych telegramu, meli pravdu.
          No a taky to, ze guru Jara a jeho klika tu jsou zase za ***. (doplnte si)

          Neco mi ale rika, ze 20 % by Putinovi stacilo mozna na jare a pred priznanim Makrely a Hollandeho. Ted bude mit Ukrajina rakety a kdovico, asi bude treba vetsi naraznikove pasmo a Ukrajinu jeste vice vyklestit
          Jinak by zase za nejakych tech 7-8 let poradali u ruskych hranich „cviceni“ a vyvijeli tam leky na mor a choleru.

          Taky by davala smysl ta nesmyslna dodavka tanku na honem, a jeste stihacky a delsi rakety… To muze byt paka na Putina.
          20 % a Ukrajina uz zbrane porebovat nebude, protoze bude mir (ano, to sproste slovo), nebo jim dame vsechno krome atomovky a tu mozna casem taky.
          Ja bych jim na to neskocil, tech podrazu uz bylo hodne, ale na rozdil od mistnich nabubrelych gaucaku si nemyslim, ze jsou v Kremlu nemehla, takze verim, ze se zaridi podle moznosti.

          1. Tyto „nepodložené pomluvy“ (o 20% Ruiny) jsou nejspíš pravdivé. Biden poslal coby vyjednavače Burnse, bývalého velvyslance v Moskvě a šéfa CIA – což nebyla ta nejlepší volba, jak každý neAmeričan asi chápe. Jak typicky amícky gangsterské: nabízí něco, co není jejich a co kromě toho Rusko už dávno má. 🙂

            1. a hlavne Rus vie velmi dobre, ze cela zmluva by bola zasa len do casu, tak ako s Minskymi dohodami. Pauza, dohoda, UA sa prezbroji, nazenu sa tam obcania, ktori su teraz na Zapade a o par rokov podme znovu

    1. Vidlák má pravdu a vy Vevčo ne:
      Maďarský ministr zahraničí Péter Szijjártó obvinil ve čtvrtek amerického velvyslance v Budapešti, že se snaží vměšovat do vnitřních záležitostí Maďarska. Podle odborníků jde o další doklad narůstajícího diplomatického rozkolu mezi Spojenými státy a Maďarskem.
      Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/madarsko-rusko-sankce-usa-diplomacie-ukrajina-viktor-orban.A230202_214343_ln_zahranici_rkj#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_zahranici&utm_content=main?utm_source=upday&utm_medium=referral

      Moc nevíte co ti vaší dárečci ve světě dělají.
      I Matuška se jezdil léčit do Česka, když mohl létat. Když nemohl tak umřel.
      A mám ve vedlejší vesnici známé, kteří žili v USA od roku 1986 do roku 2016.
      Od té doby jsou zde a využívají naší zdravotní péči jak jen to jde.

      1. Nevim, o cem je rec. O Madarsku jsem nic nerikala…

        „vaší dárečci“

        Ale toz. Nekterym z vas jsou po chuti jen ti, kteri Ameriku vecne stiraji, at uz ferove cili nic. Americka pozitiva radsi nezminovat. Ech…

        V Americe nejsou lazne. Hodne Cechu jezdi na to domu, ostatne i ze zapadni Evropy. Nevim, jak se lecil Matuska, ale byli v Americe zamozni. Myslim, ze jsou to takove klepy. Bez ceske pece Matuska nutne musel zemrit! LOL

        Uz mi to rada lidi predhazovala, ze my exulanti jen spekulujem, jak bychom se povesili v Cesku na cecek. Pomluvy… ti z nas, kteri maji v dnes v Cesku lekarske pojisteni, si to musi zaplatit.

        1. „Myslim, ze jsou to takove klepy.“

          Tak to je lez.
          On se do Ceska opravdu jezdil lecit. Nevim jestli z financnich nebo jinych duvodu.
          Mimochodem znam vice takovych Cechoamericanu. Konkretne operace kloubu a na zuby.

          1. Klep je v tom, jakoby Matuska nemel na nejlepsi peci v Americe a ze bez ceske pece zhebnul. Nesmysl.

            Americani i Kanadani jezdi treba do Mexika a Tajska na urcite operace, a na velke zubni zasahy. Je to tam lacinejsi. To ale neznamena, ze Mexika ci Tajska zneuzivaji.

            1. Z nejakeho duvodu opet nemluvite pravdu.

              Do Mexika a Thajska se jezdi, protoze i pres platbu v hotovosti, to tam vychazi levneji. (to uz samo o sobe poskytuje obraz o dostupnosti pece v USA)

              Cechoamericani jezdi za zdravotni peci do Cech proto, ze jako Cesi maji pri navratu narok na VSEOBECNOU ZDRAVOTNI POJISTOVNU, ktera je nesmi odmitnout.
              Staci, aby se prokazali dokladem, ze behem neplaceni pojistneho v Cechach, si platili pojistene nekde jinde. O kvalite pojisteni tam uz ale nic neni. Muze byt nejake zakladni, nebo jenom urazove.

              Uz tomu rozumite?
              Znam lidi, kteri prijedou na leto do Cech, jdou do VZP, zaridi si pojisteni nechaji si operovat napr. koub pripadne neco dalsiho, vse na naklady pojistovny s pripadnymi doplatky, a na konci dovolene se z pojistovny zase odhlasi.

              1. Sakura: Dostupnost a lace jsou dve ruzne veci. Napr. v Kanade je pece lacinejsi nez ve Statech, ale dostupnost je mizerna, lidi cekaji mesice a leta na operace. Chapete?

                Co se tyce pece doma, tak co tam exulanti jezdi treba na pul roku kazdy rok, tak mi rikaji, ze si za pojisteni plati. Nevim kolik, sama nic takoveho nemam, Cestovni pojisteni mne lacino pokryje.

                Nic z toho, co rikam, je nepravda. (Tim pochopitelne nemyslim, ze tomu pojisteni doma rozumim, jenom opakuju, co jsem slysela.) Vlezte mi do dute vrby, Sakuro. Vy vzdycky vsecko vite nejlip. Cau, nemam co dodat, vy cloveka umite ale otravit. Vsechna cest.

                1. Pokud stoji operace 20k $ a pojistovna na me udela dlouhy nos, tak prece nemuzete mluvit o dostupne zdravotni peci.
                  Dostupnost neni jenom o tom, ze muzu druhy den nastoupit do nemocnice.
                  To je zaroven o tom, ze nemusim prodat dum a stehovat se do najmu, abych zaplatil ucet za doktora.

                  Podle vas je to v Kanade pruser, protoze je to tam sice levne, ale pacienti cekaji dlouho.
                  Jako byste chtela tvrdit, ze v USA dostanou lidi termin ihned, a jsou tedy vsichni zdravi, jako ripa.
                  Neco jako, ze si to z finacnich duvodu nemuzou dovolit proste neexistuje. A kdyby nahodou ano, tak je tu stat.
                  Pokud by to tak bylo, tak mate pravdu, je to raj na zemi 🙂

                  Pokud vas otravi to, ze vam predlozim fakta o pojisteni pro Cechy v Cechach, a jak to podle mych informaci Cechoamericane zneuzivaji (znam je osobne a jedna se vice pripadu. a zdaleka to zadni zebraci nejsou), tak je vas osobni problem.
                  Urcite mate pobliz nejakeho dostupneho psychologa na ktereho nemusite cekat cele mesice.

                  1. Vzhledem k Vevčiným názorům se domnívám, že má vojenské pojištění a o realitě zdravotní péče v USA o nevojáky nemá ánunk.

                2. Do prčic Vevčo, vy furt žijete a myslíte jako kdyby tu byla stále vedoucí úloha strany.
                  Píše se rok 2023! Hranice jsou otevřeny už 33 let a lidé jezdí po světě.
                  Tudíž víme jak to v USA vypadá.
                  A máme příbuzné v tom vašem západě.
                  Nevím kde jste přišla na kec, že v Kanadě není dostupná péče. Mám tam sestru už 34 let a na žádnou operaci nečekala měsíce. Dcera měla před dvěma lety úraz a operaci nohy, byla operována druhý den. Její kamarádka byla po autonehodě také okamžitě operována.
                  J

                  1. Evix, ale toz. Jde o chronicke nemoci. Sestra znameho z Vacouvru cekala na operaci srdce tak dlouho, ze jsme meli obavu, aby se toho vubec dozila. Spousta Kanadanu jezdi pro peci pres hranice do Ameriky, z toho sameho duvodu. A ti, kdo na to nemaji? Cekaji a cekaji.

            2. Neměl.
              Živil se tím, že za pár dolarů a večeři obrážel krajanské spolky; na tom se opravdu nedá zbohatnout..

              1. Ale ta Olga byla vůdčí typ a dělala realitní makléřku, v tom se točí peníze plus aktivity tady v ČR. Nezapomněla zužitkovat kdejaké jeho narozeniny a výročí,aby se vecpala do televize s koncertem . Špatně si nežili . A sám Matuška přiznal,že se sem jezdí léčit,že to tam je drahé.

                Vevča tady nežije a nemůže cítit tu amerikanizaci a servilnost, co tu nastolují nejde jen o svobodu slova a zdravotnictví. Tranatlantické hodnoty slyšíme dennodenně a už víc než Lenin, kvůli kterému jsme se báli otevřít plechovku a děti, když ve školce něco nevěděly, odpovídaly že by Lenin? ( z vtipu) dnes to budou euristlantské hodnoty. Na to začínám mutace alergii.

                1. Vzpominate na podobne casto pouzivane slovo V a tesne PO listopadu? PLURALITA… a dneska by jeden takovy byl za proruskeho dezolata.

    2. Hmm, Vevco, precte si jete jednou, jak to Vidlak myslel s tim „americký směr u nás v podstatě zvítězil“.

      To nemelo znamenat, ze by najednou Cesi zacli hlasit Cesko prvni, nebo dokonce svoboda slova. To melo znamenat, ze v Cechach zvitezil smer, ze Ceci udelaji, co jim americti pratele nakazou.
      Opravdu nevim, kde jste tam nasla tu svobodu slova…

      Jinak samozrejme souhlasim, ze v Cechach je cenzura, a jeste navic autocenzura.
      Ale i v USA se smraka, autocenzura je na pochodu a pokud sledujete Muskovy zpravy o Twitteru (samozrejme plati i pro facebook a dalsi), tak je v USA samozrejme cenzura take.
      V Cechach se o to stara stat, a v USA to maji na starosti soukrome firmy, ktere jsou v dennim kontaktu s bezpecnostnimi slozkami.
      Doufam, ze mi tu nebudete tvrdit, ze kdyz nejvetsi socialni site, ktere maji monopol, soucasne vymazou prezidenta a jeste k tomu pred volbami, tak to ze neni cenzura? A kdyz si pak zalozi novou socialni sit, tak mu nejvetsi posytovatele datovych center zrusi hosting?
      Ktera verze se do budoucna ukaze nebezpecnejsi, uvidime. V kazdem pripade je to Cechach tuzsi, jako v kazde kolonii.

    3. … americka svoboda slova se nikdy v Cesku neujala… Cesko jede furt podle panu cenzoru… uz od dob cisare pana, s malymi vyjimkami…

      Hahaha. Díky za pobavení…

      Přijede Rus do USA, a na letišti ho vítá jeho americký kamarád, se kterým se zná ze sportovní minulosti. A ptá se Rusa: „Co tady budeš dělat?“
      „Budu tady studovat americkou cenzuru a totalitní propagandu.“, říká Rus.
      Amík na to: „Ale nic takového tady není, máme přece 1. dodatek.“
      Rusa to hodně rozveselí: „Vidíš, přesně tohle se chci naučit.“

      Samozřejmě, hloubkově indoktrinovaní Amíci tenhle vtip většinou ani nechápou…

          1. Jste (Amíci) tak hloubkově indoktrinovaní, že jste úplně slepí a hluší. Vysvětlování je házení hrachu na zeď. Kromě toho, nechci na Vás osobně být nemilý, a nějak Vás „otrávit“ (jak jste výše napsala) nebo rozrušit.

              1. DD: To je na obou stranach Atlantiku, a nejblaznivejsi v zapadni Evrope. Pekna satira.

                Vy zijete v zemi, kde „urazit“ prezidenta nejakou satirou vede do lochu. Ale hlavne delat, ze takove problemy jsou prave v te hnusne Americe.

                1. Vevco, evidentne nemate svuj den.
                  Tady muzete verejne vyzvat k „vykrveni prezidenta“, muzete to dokonce verejne publikovat, a verte mi, vubec nic se vam nestane.
                  Tolik k tomu, co se ve vztahu k prezidentovi v Cechach muze, a za co se NEchodi do lochu.
                  Mohl bych pridat radu dasich veci, jako treba „pochcana mrtvola“, lzive diagnozy, atd… od lekaru, ci primaru. A nic se nedeje, i lekarska komora spinka.

                  Rada lidi tady na foru v USA byla, vedi, ze je to krasna zeme, ale malovat to na ruzovo, a naopak lzive ocernovat Cechy, tim tu nikoho nepresvedcite.
                  Je dobre, ze jste na svou novou vlast hrda, ale opet plati vyse uvedene.

                  Urcite jste si tu vsimla, ze asi nikdo tu Cechy na ruzovo nemaluje, spise naopak.
                  Proto kdyz tu nekdo napise negativni komentar o USA, tak se nad tim nejdriv zkuste zamyslet, jestli na tom neco neni.

                    1. „A navíc – všechno, co v Čechách (i na Moravě a ve Slezsku) řeknete, může být metafora.

                      Jen pro lepsi pany.

      1. Amíci žádnou svobodu slova nemají. 1. dodatek Ústavy je sice jakoby platný, ale co řeknete a napíšete je pak „hate crime“, „rasismus“, případně jste „agent Putina“, eventuálně „fašista, nacista“ (stejně jako to Amíci zavedli v Evropě, do fašistů a nacistů normálním lidem nadávají skuteční fašouni a náckové).

        1. Případně jsou některé pravdy prostě „neamerické“. Amíci mají ohromné množství naprosto vylhaných narativů, které považují za svaté pravdy, a jejich vyvracení je nejen ideozločin, ale i „neslušné“.

          Obvykle po nějakém „uplatnění svobody slova“ následuje dotaz: „Why do You hate ‚murica?“, když je to dobrý známý/známá a vyhazov nebo ukončení kontaktů, když není.

        2. K42: Toz prece chapete rozdil mezi tim, kdyz na vas blbci rvou rasiasto ci agente Putlera, coz je popularni zabava blaznivych levicaku na obou stranach Atlantiku… a „pozvani“ na policejni pohovor jako se ted deje Vidlakovi, ci soudit nekoho jako kriminalnika, protoze ma „spatny“ nazor (a mit na spatne nazory paragrafy) — jak se u vas doma prave deje.

          1. dodatek neni stoprocentni zaruka. Je to ale meta, ke ktere se upiname. Urcuje to hranice, za ktere se v Americe spatne prodira i tem fanatikum. Snazi se, ne ze ne. Ale stale plati: za nazory se netresta. Tady se chrani prava nacku masirovat si a recnit v zidovske ctvrti. Coz vy Cesi domaci nemuzete spolknout. A pak se divite, kdyz jste upreli svobodu slova neonackum, ze uprou jini svobodu slova vam.

          1. „Ale stale plati: za nazory se netresta“

            Ne, většinou přímo ne – ne otevřeně. Nebo jen výběrově a „obyčejní lidé“ o tom raději „neví“. Ale vyhazuje se za to z práce, odmítají se přidělené granty (třeba ve vědecké a technické oblasti), uzavírají se možnosti publikace, …

            Ano, u nás „se to děje“, zatím naštěstí také jen výjimečně. V USA se to dělo vždy a více, jen to „nikdo neví“ a všichni pokrytecky dělají, jako by to neexistovalo.

            Komentuje se to, jako jste předvedla osobně: „1. dodatek neni stoprocentni zaruka.“ Krásné pokrytectví, zcela americké…

            1. Pochopitelne, ze se obcas vyhazuje z prace. V americke korporaci demokracie neexistuje. Umite li to spravit, povezte. Moc by mne to zajimalo. Bylo to tak ve 20. stoleti, a je to dnes zase. A ze se hraje politika s granty, a ze to deformuje vedu? Vrabci si o tom cvrlikaji uz davno.

              Ustava nezaruci dodrzovani zakonu, kdyz lide u moci fandi tem, kteri je dodrzovat nechteji. Co na tom nazoru vidite pokryteckeho? Anebo je to proste jen habitualni urazka vseho americkeho? Ci neochota debatovat bez ad hominu? Povezte.

              „Ano, u nás „se to děje“, zatím naštěstí také jen výjimečně. V USA se to dělo vždy a více, jen to „nikdo neví“ a všichni pokrytecky dělají, jako by to neexistovalo.“

              U vas doma se *to* deje podle ustanovenych zakonu. Deje-li se to v Americe, je to proti zakonum. Vidite ten zasadni rozdil? Napr. je rada lidi v protiustavni vazbe za pritomnost na J6 (a za podporu Trumpa). Ashli Babbittova byla zastrelena bez jakehokoliv varovani v Capitolu, a nic, ticho po pesine. Kazdy kdo ma oci, vidi, co se deje. Mluvi se o tom dost hlasite. Kdo dela, ze to neexistuje?

              1. Napadá mě, že obětem této cenzury a totality je dost jedno, zda to podle zákonů – které se nedodržují – je nebo není. Za bolševika také mohl do voleb kandidovat kdokoliv, nejen členové KSČ, lidovci a socani. Ale když to zkusil jistý Wonka, tak ho zašili a pak ho bachaři v base umlátili. Dle zákonů vše naprosto protiprávně.

                Co v tom americkém vidím pokryteckého? Že si Amíci odmítají přiznat, že v USA je totalitní fašistický režim, například. A že takový byl vždycky, i když někdy to poněkud zesláblo, třeba za Reagana. Nebo v 60. letech.

                V ČR každopádně neplatí ohledně svobody slova žádné vyloženě špatné zákony, jako třeba zcela všude na Západě. Zkuste něco napsat na socsítě v Britanistánu nebo Žabostánu (bývalé Británie a Francie) a uvidíte. Tam byste měla pravdu, že mají totalitu o nesvobodu slova přímo v zákonech – u nás ale dosud ne.

                Dosavadní kriminalizovaní a odsouzení v ČR byli odsouzeni zcela jednoznačně protiprávně a časem se to snad ukáže, až si justiční a právnické mafie vezmou „svou libru masa“.

              2. A jak to spravit? I korporace musí dodržovat zákony. Třeba „zákoník práce“ – který v USA vlastně ani neexistuje – a zákony o svobodě slova. Což korporace nedodržují. Ani stát to nedodržuje. Proč?

                Protože v USA je korporátní kapitalismus, kterému se také nepěkně říká fašismus.
                Jak psal Mussolini „mezi stát a podnikání nestrčíte ani cigaretový papírek“. Prostě že stát a korporace jedno jsou… Stát už v USA neexistuje, protože totálně srostl s korporacemi dohromady. Ústava a celý ten právní cirkus už jsou jenom cirkus…

                Ale to není nic nového, takhle to tam je už dávno, minimálně 100+ let. Někdo říká, od vzniku FEDu v roce 1913, ale ono to bylo stejné už mnohem dříve. Bojoval s tím doopravdy snad jen prezident Jackson a jeho lidé, pak to prostě vzdali.

              3. Každopádně proti současným USA je ČR oáza svobody a demokracie, což se bohužel asi brzy změní podle amíckých zázračných vzorů.

                Když napíšete „Cesko jede furt podle panu cenzoru… uz od dob cisare pana, s malymi vyjimkami…“ je to vyloženě směšné…

                Nejen, že situace v USA je ohledně svobody slova neskonale horší než u nás, ale ona je mnohem horší i v Západní Evropě (Austrálii a jiné zapadákovy nevyjímaje) – kde jsou zákony skutečně otevřeně totalitní.

                Hlavně, že v USA mají hentý oný „1. dodatek“. Podle kterého se praxe v podstatě vůbec neřídí.

                1. … za názory se v USA nezavírá 🙂 … já myslím, že Vevča bude brzo konfrontována s naprosto geniálním vynálezem v oblasti teorie svobody slova:

                  „lež není názor“

          2. Netresta ? Kolik profesorů už muselo opustit své místo kvůli nesprávnému nízoru na rasismus, BLM, genderismus ?

    4. Já mám sice zkušenosti s americkým zdravotním systémem jen zprostředkované, ale v jednom se mé zdroje shodují. A to, že americké zdravotnictví je pro běžného člověka velmi drahé a špatně dostupné v porovnání s tím naším a nebo evropským standardem.
      Asi nejvýstižněji to vyjádřila má známá lékařka, která v Americe nějaký čas pobývala, slovy:

      „Průměrný Američan se bojí dvou věcí. Jednak, že ho někdo zažaluje, protože zde se soudí kde kdo kvůli kde čemu a druhák toho, že bude potřebovat lékařskou péči. Protože pokud nemá hodně dobré pojištění hrazené svým zaměstnavatelem tak i banální ošetření přijde na hodně peněz.“

      Také jsem svého času viděl zajímavý dokument (SITCO či tak nějak podobně se to jmenovalo) jednoho amerického režiséra, který si dal tu práci a porovnal zdravotní systém v USA, na Kubě a ve VB. Dopadlo to velmi nelichotivě právě pro ten systém v USA. A to mám od přátel, kteří v tom britském pracovali, velmi nelichotivé informace ke zdravotnictví ve VB, které v tom dokumentu vyšlo v porovnání s tím americkým mnohem lépe…

      Takže děkuji, já bych to americké zdravotnictví u nás nechtěl!

      1. Kolem: „Takže děkuji, já bych to americké zdravotnictví u nás nechtěl!“

        Neradim, abyste ho mel. Jenom se ohrazuju… kazdy system ma sve vyhody a nevyhody. I ten americky. Jedna ze zdejsich nevyhod proti Evrope je to, ze americti doktori jsou naruzivci pro tzv. „hrdinskou medicinu“ ktera nekdy zachrani, ale casto skodi. Treba kdyz delaji „hrdinske“ zachranujici operace pro stariky nad hrobem. Nebo to prehaneji s chemoterapii. Ale jsou v tom pekne penize…

        Ja osobne si myslim, ze by melo byt rozdeleni mezi statem a medicinou… jako se pred casem chapalo rozdeleni mezi statem a nabozenstvim…. A vubec i rozdeleni mezi businessem a statem. To je tady problem uz od dob zeleznicnich magnatu koncem 19. stoleti…

                  1. Vasi oligarchove si na sve prisli. Taky mensi panicci, prizivujici se na tech uplatcich a figlech. Testy na letisti v Ruzyni — zlaty dul. A lidi buzerovali hur nez v Americe (snad s vyjimkou NY a Kalifornie). Tak kde je ten velky rozdil?

  17. Doba vysvětlování skončila a nastala doba plnění. Nebude trvat věčně, ale o čase my nerozhodujeme.
    Nedávno u nás zvítězila síla neochvějného sjednocení národa, konec sporů a všichni budeme táhnout za jeden provaz. Ono jich také víc nebude až do dalšího zvratu. Ale o něm se nesmí mluvit, ba ani pomyslet. Pak dostaneme další noty … a tak dále. Maul halten und weiter dienen!
    Zajímavé, až na to, že dějiny světa se odehrávají jinde. A kdo chvíli stál, stojí opodál.

  18. Samozřejmě že vědí co dělají, však na to dostali z jůesej embassy noty. Jen nepobrali důsledky svého jednání. Nebo možnost B – prostě je jim to putna. Rozkaz zněl jasně…

  19. Ve Wašingtonu nesmějí mít nové stavby přípojky na plyn. Říkali dnes ve zprávách.
    Pak ještě že jsme top ten zemí, co dodali na Ukrajinu nejvíc zbraní.
    A pak jedna ukrajinská doktorka z porodnice je šťastná,že tu může uklízet a druhá, doktorka sociologie zas v Kolíně vyrovnávat zboží. Jsou tu šťastné za jakoukoli práci a domů už se nikdy nechtějí vrátit. Náš pracovní trh to vstřebá a jsme šťastní,že jsme je zaclenili tvrdil jakýsi ministr.
    Tak hlavně že nám vše tak dobře šlape a ty doktorky,že bude bavit uklízet a vyrovnávat tady do smrti.

      1. Tipl bych si.
        Tím hlavní důvodem proč „pozvali“ Vidláka na policii podat vysvětlení bude tohle:
        https://web.litterate.cz/kolari-kolari-prace-se-ti-nedari/ ,
        nebo budou Vidlákovi dávat tzv. zakuklený otázky kolem téhož tak, že Vidlák z nich pozná, že Kolář si nenechá líbit něco takovýho od nějakýho vesnickýho vidláka! Tak nějak si totiž představuju to „zúřadování“ oponentů v nastalé době.

        Jinak k tomu dnešnímu Vidlákovi nemám, co bych dodal = ANO:
        „Tato situace nevznikla přes noc. Trvalo to třicet let. Začalo…“,
        prostě sklízíme, co jsme spoluzaseli a salámová metoda kontinuálně pokračuje, protože si myslej, že praxi porcování medvěda, kterou se naučili na rozpočtech ve Sněmovně, můžou klidně aplikovat i na Rusko. To se ale šeredně mejlí a nám, bohužel, nezbejvá, než si počkat a … a doufat!

  20. „Překrásný nový svět“ se nevysvětluje, ten prostě nastane bez ohledu na cokoliv.
    Že nás současné věrchušky prodaly daleko lépe, než někdejší věrchušky SSSR? Koho to zajímá?
    A teď tady můžete začít řešit detaily…

  21. Povídala kravce kravka:
    volilas též toho pávka?
    Ty seš blbá jalovice!
    Vždyť jsem jeho milovnice!

    Ptá se v chlívku svině bravka:
    Též jsi volil toho pávka?
    Koho bych měl jinak volit?
    Nechci, abych mlýnkem prolít!

    Říká kostře vykopávka:
    hodilas do urny pávka?
    No to víš, můj broučku!
    Za pár chvilek uvidí
    rozptylovou ločku.

    1. Vynikající. Příště už to bude bez ptaní. Plenty zrušeny, řádně atlanticky ukotvený volič nemá co skrývat. A žádný jiný nemá u voleb co pohledávat, jak již názorně byli předvedli odhodlaní urostlí chlapci s trojzubci. Tak moc jim ležela na srdci ta demokracie.
      Jo, mimochodem, dozorující referenti, znáte termín metaforické vyjádření v krizové době? Za mě je to skoro tak dobrý jako „řídila osoba blízká“.

    2. … nechtěl bych tý kostře do toho mluvit, Ládiku, ale ona si to představuje jaksi konzervativně, Rozptylový loučky nebudou třeba, neboť budou úplně zbytečný, něco jako bonus konečnýho řešení

      1. Podle kuchařky Vaříme účelně pro zdravé i nemocné kosti teprve při opakovaném vyvaření pustí všechen tuk, co v nich je.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *