Němci nepřekvapili. Předvolební odhady se víceméně potvrdily, stále ještě platí, že jsou tamní voliči ochotni říkat v průzkumech pravdu a výzkumné agentury zřejmě nedostávaly peníze od USAID a průzkumy se nepoužívaly k volebnímu boji. Zvítězila CDU-CSU s osmadvaceti procenty a kousek. Na druhém místě je AfD s bezmála jedenadvaceti procenty, na třetím je SPD se šestnácti procenty a něco, na čtvrtém jsou Zelení s necelými dvanácti procenty, na pátém jsou Die Linke s bezmála devíti procenty, FDP a BSW nepřekročily pětiprocentní práh.
Víceméně všechny předsudky německých voličů i německé politiky zůstávají v platnosti. AfD je pro mnohé pořád na indexu a Die Linke na poslední chvíli posílila právě díky svému vymezování proti „těm fašistům.“ Sára Wagenknecht podle mě doplatila na svůj minulý volební úspěch v Sasku a Braniborsku, kdy se postavila na stranu CDU.
Němci prostě nedělají malé chyby…
Přesto je AfD faktickým vítězem těchto voleb. Posílila téměř na dvojnásobek a má takovou sílu, že její gravitace už prostě bude znát i za případným sanitárním kordonem. Ano, pořád je možné s ní nejednat a k ničemu ji nepustit, ale za mnohem větší politickou cenu než dříve. Vláda bez AfD musí být vládou pravolevou a CDU-CSU se vrátí do dob Mutti Merkel, kdy musela obětovat veškeré principy, aby měla kancléře.
AfD nemusí dělat nic… jen čekat na svou příležitost. Německo se nezměnilo. Je pořád stejně paralyzované a stále více ničené, takže v příštích volbách (které mohou být stejně předčasné jako tyto) AfD už nejspíš zvítězí.
CDU-CSU sice získala nejvíc hlasů, ale nevyhrála. Však také potlesk, který zazněl po oznámení výsledků, byl rozpačitý a dlouho nevydržel. Friedrich Merz nejspíš bude kancléřem, ale potřeboval víc. Potřeboval alespoň dvaatřicet či pětatřicet procent. Vládu zřejmě sestaví, ale bude to stejné Pyrrhovo vítězství jakého dosáhla ve svém čtvrtém období Merkelová. Bude kancléř… ale za cenu příští v podstatě zaručené prohry a mnoha politických ústupků.
Spokojeni mohou být Die Linke, protože utekli hrobníkovi z lopaty a zbavili se konkurence v podobě BSW.
Podle analytiků byly hlavními volebními tématy v Německu byly migrace, migrace, migrace a pak teprve možná něco dalšího. Ale já osobně bych řekl, že reálně nejdůležitější téma byl německý Antibabiš. Tedy antiAfD. A podle toho se bude skládat vláda. Odpor k AfD je totiž to jediné, co všechny ostatní strany spojuje a co jim bude muset stačit k vzájemnosti. Bude to fungovat úplně stejně blbě jako u nás.
Pokud jsem se ve svých předchozích článcích dotkl tématu německých voleb, psal jsem, že Němci jsou tentokrát pozadu za námi a zvolí si v těchto volbách svoji Pětikolku. Bohužel jsem se zřejmě nemýlil. Aby bylo možné udržet AfD v „sanitárním kordonu,“ budou se muset domlouvat nepřirozené koalice. Ta nejjednodušší by byla možná jen mezi CDU-CSU a AfD, ale ta je z důvodu německých předsudků prakticky vyloučená.
Friedrich Merz utrpěl vítězství, jinak se to říct nedá. Zakázal si spolupráci s AfD, jeho sesterská CSU zase odmítá spolupráci se Zelenými… Za těchto okolností je nejméně divoká varianta vláda CDU-CSU a SPD. Výsledkem bude solidní kočkopes, který může Merzovi jedině uškodit. Bude to přesně to samé, co máme u nás. Vláda založená na tom, aby nevládla AfD.
Alice Weidel už napřahuje ruku k CDU-CSU, protože Merz v podstatě vyluxoval jejich program. Společná vláda by nepotřebovala skoro žádné kompromisy, byla by protimigrační, protrumpovská, Elon Musk by k ní Němcům pogratuloval… Ale německá mééédia a jejich „občanská společnost“ by byla proti. Nejsem si jist, že by to Merz chtěl a mohl riskovat po poslední blamáži, kdy se mu vzbouřila i část vlastní strany, když chtěl spolu s AfD prohlasovat nějaké změny v pojetí migrace.
Můžeme dle německé mentality hádat, na které řešení nakonec dojde. Budou mít v Bundestágu svoji obdobu naší fialovské čtyřkoalice a nebo zvolí zdravý rozum? Riskne Merz raději hněv lidu za šílenou vládu nebo mediální shitstorm za spolupráci s AfD? Uvidíme.
Mimochodem… všimněte si, že Muskova ani Vanceho podpora AfD ve volbách nijak zvlášť nepomohla. Němci nevolí podle doporučení zámořských influencerů, volí možná blbě, ale podle sebe. Uvidíme ovšem, jestli Vanceho a Muskova podpora nepomůže AfD víc po volbách. Třeba tím, že Merzovi prostě oznámí, co od něj očekávají a nestane-li se tak, tož stáhnou vojáky, zavedou cla, odejdou z NATO, zaberou Grónsko, atd, atd… Musel by to být ale naprosto bezprecedentní nátlak, aby překonal nejen rebely v CDU, ale i německé sluníčkáře. V Německu ještě víc než u nás platí: Ať zhyne svět, jen když zvítězí Evropské hodnoty.
V posledních hodinách začal na Ukrajině Zelenský navíc mluvit o tom, že by mohl v zájmu míru odstoupit a také (ke své vlastní škodě) prohlásil, že Ukrajina neuzná žádný dluh vůči Spojeným státům. Rusům zase nedošla munice, takže útočí stále víc a Trump tvrdí, že dohoda o Ukrajině by mohla být hotová do týdne. Merz v poslední době pronášel velmi silné válečné výroky na podporu Ukrajiny, které ho ve světle událostí posledních dní mohou také poškodit.
Kdybych já byl na Merzově místě, tak prostě budu dlouho jednat. Týdny, možná měsíce. Žádná vláda do velikonoc… Při trošce štěstí mezitím dojdou prachy americkým neziskovkám, na novináře vyplavou nějaké reputační skandály, skončí válka na Ukrajině a všichni si na variantu vlády CDU-CSU a AfD zvyknou. Americký vliv umete některé cestičky, příští vláda se opravdu pustí do řešení migrace i grýndýlu a vlastně by to pro něj mohlo dobře dopadnout.
Ale nejspíš to bude obráceně. Merz teď upeče upocenou vládu německých antibabišů, která umete cestičku AfD v příštích volbách. Merz se rozhoduje, jestli bude německým Fialou nebo německým Trumpem, ale spíš si vybere být Fialou. Se všemi důsledky z toho plynoucími.
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Možná chce jen Fiala prohlásit, že tentokrát s tím podvodem za miliardy nemá nic společného a že šlo o úplně jinou kampeličku. A žádného Ludvíka že nezná.
Mezitím v Londýně, britská policie nezaostává za moderní dobou…
https://www.tiktok.com/@enino_cavoi06/video/7473864378865945878
Cola, popcorn, gauc ….
Premiér Petr Fiala v pondělí 24. února 2025 vystoupí z Kramářovy vily s mimořádným prohlášením k občanům. Tématem bude aktuální mezinárodní situace a zahraniční politika.
https://vlada.gov.cz/cz/media-centrum/ocekavane-udalosti/24–unora-2025-mimoradne-prohlaseni-predsedy-vlady-fialy-k-aktualni-mezinarodni-situaci-218422/
Tak mu prosím někdo vyřiďte, ať už nenastupuje a nechá to rozKramařené.
Avízo zveřejněno včera 23:17, uzávěrka novinářských akreditací dnes 12:00 .
Tak jsem zvedavy, cim zacne:
„Mym narodum..“ nebo „Prave se vracim z Hradu …“ 😀
No, trochu se děsím, co zase ten šašek vykoumal…
Vidlák v souvislosti s vyjednáváním s Maláčovou (…etc… Volfovou) psal o důvodech, proč NEE a já to zdůvodnění beru jako logické.
Důležité pro volby 2025 je to, že hlasy pro Stačilo!, podle mého mínění, nepropadnou (očekávám v rozmezí 5-8%). Takže se pro Stačilo!, na rozdíl od Socanů, zas tak moc neděje, aby Stačilo! k vůli volebním procentům a zaříznutí Fialy muselo mermomocí ty 2-3% od Socanů mít = je starostí Maláčové, kam ty „svoje“ procenta nasměřuje!
Hlavní housle po volbách 2025 bude mít stejně ANO a je jen a jen na něm, jak to s fialovým hnusem, EU, migrací, NATO, GD atd., zaválí! Pochybuji, že se spojí se Stačilo! a SPD. Ty na to nebudou mít zatím (2025-2029) ještě sílu(=vliv)! Pokud by Stačilo! vzalo pod křídla panoptikum Maláčové, tak by, pravda, dostali o 2-3% více, ale hned v pracovním volebním období 2025-2029 by to znamenalo pro Stačilo! komplikace až nenapravitelné škody, což by se určitě negativně projevilo v procentech u voleb 2029!
Já Vidlákovi nepřeji co vlk Unii:
“Unie + SPD by musely k sobě přibrat Brčály. A taková vláda by nevěděla, čí je! . Uniím bych Annalenu Šílenou Bearbockovu a Jana Katastrofu Habecka (=Maláčovou etc.) přál z celé své vlčí duše!“
Takže … co bych vám Vidláku (=Stačilo!) vzkázal? Odpovím Vám odstavcem z vlka:
AfD =… „Ale nevadí. – má čas….“,
protože předpokládám, že vaše chvilka přijde ve volbách 2029 (tedy, pokud si svoje dosavadní směřování a postoje nenecháte vzít/zkazit maláčovitými)
Jo, výpočet hezkej, jenže v r. 2029 budou otázky stát stejně. A krom toho, opětovným propadnutím spousty národních hlasů (a propadnutím je i to, že SPD + Stačilo by mělo víc mandátů než SPD a Stačilo zvlášť) se zbytečně posílí ti nenárodní.
Vzhledem k tomu, že pro mě je stále prioritou pravo – levý spor před národně – globálním, dokážu se na to dívat relativně objektivně.
Chybí mi tu AfD, no.
Chybí tu na levici /vedle Vidlákova „Stačilo!“/ autentická sociální demokracie ne nepodobná Ficovu Smeru-SD, a na pravici autentická ODS typu současných Klausových představ /nevstoupíš dvakrát do téže řeky, proud je dnes naprosto jiný než v „devadesátkách“, a možná, že ještě přesnější je, že BŘEHY jsou dnes naprosto jiné, než v devadesátkách/.
Když bych to bral až tak, že se můžu rozmáchnout doširoka, tak mi tu chybí strana racionálního egoismu Ayn Randové. 🙂
Ale buďme realisté, národní pravice úplně postačí.
…ty vogo, tak Stačilo! je málo levicová, takže další „autentická sociální demokracie“
No, jak myslíte, já vám to neberu!
To moje nebylo o Stačilo! a SPD, ale o Stačilo a jeho současném vyjednávání z pohledu vlka:
„Vy jste frajeři a rovnou je odmítáte. Ať hlasy proti Fialovi propadnou, jen když budou mandáty pro vlastence a národ!!!“
… aby Stačilo prý ze sebe nedělalo „frajera“ a koukalo brát, kde ber, protože holt Fiala!
Já to pochopil, ale platí to obecně. Prostě proti existujícím blokům (Spolustanaři a Babiš nyní, v minulosti to byla třeba ODS a ČSSD) je potřeba mít podobně silný třetí blok (Národní), jinak se neprosadí nic.
I když nakrásně ten národní blok nebude ideologicky vycizelovaný. Jenže mosty už byly hodně spáleny.
Ono se pak může stát, že bude opravdu nejlogičtější zvolit Babiše, protože ten sice prosazuje jen 10% národní levici příjemného programu, ale prosadí to. Zatímco strana prosazující 90% NLPP neprosadí nic, protože jednoduše nebude prosazování čehokoliv schopná.
Už se ale opakuju a to u druhých nemám rád.
…“ je potřeba mít podobně silný třetí blok (Národní)“
Proboha, budíček a nohama na zem, jinak je to o tom „kdyby, prd*li a rybnících“
Jo, je to nepředstavitelné, protože to máte Okamuru, Rajchla, Konečnou, Paroubka, Maláčovou, Majerovou, Volnýho, Vondráčka a dalších několik nespojitelných pseudoosobností.
Ale každou z těch stran a straniček volí dost lidí. A až to někdo vezme do ruky, vys*re se na drobounké a samoúčelné rozdíly v programu, nějakým způsobem přesvědčí všechny jmenované i nejmenované podnáčelníky aby drželi ústa (to je největší zádrhel, na hranici řešitelnosti) a učiní cosi jako hnutí Renesance národa českého, získá víc než prostý součet hlasů výše jmenovaných.
Lidi mají rádi velký věci a část voličů volí ANO (a Trumpa, ale to je vedle) proto, že Babiš je Mr. Big.
Já si původně myslel, že to udělá SPD. Pak jsem doufal, že to udělá Rajchl v rámci PRO. Pak jsem si myslel, že to udělá Vidlák s komunisty a trochu jsem se toho bál, protože to hrozilo sklouznutím moc nalevo.
Teď nevím.
Tři roky mluvím o tom, kde jsou k dispozici voliči. Píšu o tom, rozebírám to, jezdím za nimi a ověřuju si, jestli jsou opravdu naši a jestli nechtějí něco jiného, než co říkáme. A pak přijde SOCDEM, která se ze třiceti procent dostala na tři procenta a bude mi vysvětlovat, že tyhle voliče máme opustit za zaměřit se na ty, na které se už deset let tak úspěšně zaměřují Socani…
Pak přijde Vlk a vyčiní mi, že se mi do takového holportu moc nechce…:-) Že mám jistou svatou povinnost porazit Fialu a tomu mám podřídit cokoliv. Akorát, že vůbec.
Především mám povinnost bojovat tak, abych mohl bojovat i zítra.
Dále pak dobře vím, že Babiš bude pokračování této vlády jinými prostředky, takže bude zapotřebí bojovat i dál a ne se nechat odvézt na krchov a zahrabat, protože si Socani udělají vlastní klub, půjdou s ANO a my na to budeme koukat a číst si, jak se nám Vlk směje.
A do třetice, nezradím své voliče a podporovatele tím, že se začnu poohlížet po jiných. Lídr se nepodřizuje masám, lídr si masy získává. A to se dělá trpělivou prací mezi nimi, vysvětlováním, objížděním, mluvením, diskutováním, zvyšováním dosahu, atd, atd. Nedělá se to politikařením a sčítáním všeho se vším.
A je tedy lídrem Konečná nebo Vidlák?
dyť je to jedno, jde o to, za čím jdou, si tedy myslím!
A proč je dobře, K43, že Stačilo a SPD jsou zatím zvlášť? No proto, že jsou holt lidé, kteří se ze slova komunismus obsypávají ještě po 30 letech!…no, a tak pro ně je třeba SPD skousnutější.
bať-bať
Vaše zaujetí a práce je obdivuhodná, ale extrémně vypointovanými a prezentovanými názory si masy nezískáte. Abyste mohl prosazovat program, musíte mít mnohem širší základnu lidí, kteří Vás považují alespoň za přijatelného.
Není to o zradě, ale o tom, umožnit prosazení alespoň části svého programu. Nebojovat proti všem, protože oni pak bojují proti Vám. Postulovat především pozitivní a smířlivě naladěné teze, ta hlučná „úderka“ Vás bude volit tak jako tak, nikoho jiného nemá. 🙂
Nemáte to lehké, nevidím v současnosti nikoho, kdo by to dělal lépe než vy, ale fakt zbytečně štěpíte.
…“musíte mít mnohem širší základnu lidí, kteří Vás považují alespoň za přijatelného.“!!!
Vy radile, co kdybyste to vzal za Vidláka a ukázal mu, zač je toho loket?
Vám nedochází, že ještě před rokem o Stačilo!/u nebylo ani vidu ani slechu a dneska Stačilo! už figuruje v „seriózních“ i seriózních průzkumech!?!
Furt nic?
Německo – jen další volební podvod?
Na velmi podezřelé výsledky a souvislosti upozorňuje dnes na PP komentátor Pavel Kopecký:
https://protiproud.info/volebni-podvody-v-nemecku-podivny-vysledek-vyvolava-otazky-manipulace-s-korespondencnimi-hlasy-ukradene-hlasy-sare-wagenknechtove-bsw-chybely-jen-desetinky-procent-aby-se-dostala-do-bun/
Takže pokud se Němci opravdu nezbláznili (což u Němců vyloučit nelze), tak se u nich včera jednalo jen o další volebních podvod v rámci KoZa. Tentokrát vpravdě Bidenovských rozměrů.
Podobně scházelo pár hlasů pro Stačilo v Libereckém kraji.
Wagenknecht může žádat o přepočítání.
Já pořád vzpomínám na ty klíčové předčasné volby v ČEZku v roce 1998. Republikánům bylo tehdy oficiálně předpovídáno až 15%, a zároveň proti nim jela těžká kanonáda z mainstreamových žump. Internet tenkrát ještě prakticky nebyl, takže se nedalo účinně ani nějak bránit.
Výsledkem bylo podivných 3,6% celkem, a v několika volebních okresech mělo SPR-RSČ navlas stejný procentuální výsledek. Což bylo i dle vyjádření matematiků ze statistického hlediska vyloučené. Čili zbyla pouze zlovolná manipulace.
Dál už následovala OPOSMLOUVA, NATO a EU. Což by se za přítomnosti Republikánů v PS-PČR jen těžko uskutečňovalo.
A jak by Sládkovci mohli zabránit oposmlouvě?
Podpora menšinové vlády měla za cíl eliminovat vliv takovýchto pidistran.
Ta podezřelá bitva o desetiny procenta se objevuje, když nakonec slavně zvítězí pravda a láska nad nějakým tím Babišem. Jednomu se pak vkrádají podivné myšlenky o těch náhodách v životě.
Češi sice nedělají tak velké chyby jako Němci, ale to neplatí o politicích. Ti nic jiného než velké chyby dělat neumí. Příkladem budiž nesmyslná polarizace na ANO, SPD a Stačilo!
Prý střed, pravice a levice. Prdlajz.
Uvidite, jak to dopadne. Místo o Fialových nových šatech se budeme bavit o těch Babišových, a řečeno slovy klasiků V&W vyrazime tou zlatou střední cestou, co je sice vyšlapaná, ale kolem dokola je vše vyžrané a zplundrované. Hezky rozvážně jeden krok dopředu a pak dva zpátky. Ještě že mi je už 81 ….
Přál bych Vám, abyste se dožil ještě alespoň dvou dalších volebních cyklů.
Každopádně to bude pořád stejné – základ jedné strany bude tvořit globální pravice (Spolu, STAN) a základ druhé Babiš, ba dokonce i po Babišovi ještě pár let zůstane na jeho půdorysu něco, co bych pojmenoval „Oportunistickou stranou“.
Malí názorově vyhranění si musí vybrat tábor a na jeho půdě posouvat politiku. Nafrněná politika „jen my víme, co je správně, na naše slova dojde a žádný kompromis“ nikam nevede. Však v podstatě to samé vyčítáte Fialově zahraniční politice rozhašteření všech azimutů. 🙂
A Vlka opět chytá záchvat nenávisti…škoda ho.
Zjevně se rozhodl, že STAČILO! bude mydlit schody, když jeho součástí nebude SOCDEM s Maláčovou. Že ten problém je na její straně, není schopen pobrat.
Hlavně, že si „odvážně“ na svém území zakázal diskuze.
Taky demokrat… nejspíš sociální.
Asi věděl proč, ale klidně mu můžete napsat e-mail. Odpoví vám i když s vámi nebude souhlasit. A dokonce slušně.
Už jsem to jednou zkusil, ve vší slušnosti. Sice odpověděl, ale jeho odpověď mě vůbec neuspokojila. Takže jsem mu napsal věcnou námitku a na tu už neodpověděl vůbec.
Takže Vlka si sice občas přečtu, ale myslím si o něm své.
PS: Poslouchat jeho „Hodiny Vlka“ na SV.sk a jeho tirády ve prospěch EU a ČSSD, to mě přestalo bavit už před několika lety.
Možná by nebylo od věci, udělat si výlet do Plzně a z očí do očí si to vyříkat a vysvětlit mu, že pokud takhle pojede dál, tak to u nás díky jeho štvaní může dopadnout na chlup stejně, že těch hlasů může chybět opravdu pár a on může být tím rozdílovým hráčem a pak to bude jen a jen jeho vina.
Rozhodně bych to neřešil žádným článkem. To ho jen popudí, jeho frustrace poroste a bude mít o to větší potřebu se dále a intenzivněji mstít.
Přibral bych do kabely nějaké, klobásy, tlačenku a jiné pochutiny. Trochu vína a snažil bych se mu to vysvětlit tak nějak lidský s porozuměním.
Rozhodně bych jej frustraci nepodceňoval, řešil bych to zavčas. Později na to nemusí být čas. Jo vzal bych s sebou Jandíska, na kterého dá. Myslím, že ani telefonát by to nevyřešil. I když by byl lepší než článek.
Vlk má schopnost některé události analyzovat a popsat docela přesně – viz jeho „sága“ o Vrběticích. Naproti tomu pokud jde o jeho personální preference, je naprostý mimoň – tu viz. „prezidenti“ Táňa Fischerová, Schwarzenberg nebo jistý Drahoš, a také náklonnost k typům jako byla Sylva Šauerová, farář Trabant, bratři Hladíkové aj. aj….
Dále je tu jeho totální sebestřednost a neomalenost, které demonstroval v době, kdy ještě byly diskuse. Vyhnal tím z Kosy prakticky všechny své bývalé příznivce – i Vidlák by mohl, myslím, povídat.
„Tekuji, nesci!“
Jenže on má v podstatě pravdu. Pokud se názorově podobné strany roztříští kvůli animozitám svých vůdců nebo kvůli různě extrémním částem programu, bude muset být uzavřen o to větší kočkopes po volbách.
Tak nějak sním o uspořádání podobnému tomu, kde si konkuruje Labor Party a Conservative party a různé „extremistické“ názorové skupiny vědí, že se musí prosadit v rámci své strany a ne trhat party.
Fungovalo to dýl než kočkopes.
Pokud vim, socdem a Stacilo neskoncily na animozitach, ale konkretnich bodech programu.
prosím udržet pozornost a číst i větu za nebo, děkuji
No, priznam se, ze jsem tu cast nebral moc vazne, protoze vy ji vlastne rikate, ze je treba se spojovat bez ohledu na nazory. V podstate touzite po Narodni fronte.
To mě mrzí, že mě neberete vážně. 🙂
V podstatě ano; domnívám se, že aby se v politice něčím hnulo, musí se spojit nadkritická masa voličů, což je něco kolem třetiny a více. Máme-li nešťastně vlivem sociálních sítí společnost rozparcelovanou na různé – reálně jen lehce odlišné – nenávidící se názorové skupinky, nezbývá, než některé názorové odlišnosti bagatelizovat. Umění kompromisu se tomu říkalo.
Příklad názorově a myšlenkově ostře řezané, přímo bych řekl perfektní a přitom zcela zbytečné politické strany máme na „naší“ – tedy pravé – straně spektra v někdejších Svobodných (za Macha a Kinkora). Diskuse to byly luxusní, ale praktický význam 0.
Jenomze vy jedete stejny nesmysl jako vlk. Ono totiz nestaci, aby se ti volici spojili. Oni taky musi chtit plusminus to same. Jinak to dopadne…
Mame vetsinovy mandat!
Mandat k cemu?
No, vlastne k nicemu…
Jistě je jednodušší mandát nemít, není pak třeba zjišťovat, k čemu a je možno si pohodlně opořečnit, aniž by se stéblo přeložilo.
To třeba vyčítám SPD.
Takze podle vas je lepsi se spojit, „dostat se tam“, rozhadat se a zmizet do zapomneni.
Jako dobry, ale tahle taktika uz tu byla mockrat, takze chapu, ze na ni Stacilo nepristoupilo.
Nikoliv.
Dostat se „tam“, realizovat maximum možného, co odpovídá průniku přání té části populace, která stála za – dle Vás – národní frontou, a na základě dosažených výsledků si říct o další mandát.
Rozhádání se je právě ten příznak politiky „vše nebo nic“, co předvádí rozdrobené strany dnes. Nalevo i napravo, národní i globální orientace. Paradoxně ty globálně orientované se spojují nejlépe.
Stačilo má extrémistickou část programu např v otázce referenda o NATO.
Do NATO jsme vstoupili bez referenda, stejně tak můžeme vystoupit.
Jestli se tedy NATO do voleb nerozpadne.
Fiallah chce vystoupit v TV s mimořádným projevem, v 17h.
Nedávno takhle avízovali Andora Šandora – a byla to reklama na bunkry.
Odkud pochází tato informace?
Už jsem to našel. Čas 17:30.
Fiala zřejmě položí na stůl peníze a zbraně.
Na stůl vysype kapsy, položí bloček s adresami dalších kampeliček a v té zbrani bude jediný náboj.
Myslíte, že to bude přímý přenos z jeho nástupu do věznice? To by bylo nějak brzo.
Ledaže by to měl Rakušan ve volebním programu 😀😀
Informace pochází z novin.
Sakra, Ládíku, ve kterých novinách jsi našel informace? 😀😀
Echo24
Vyhlásení mobilizace? Musím najít pas, než zavřou hranice
vystoupí s mimořádným prohlášením k občanům v rámci tříletého výročí války na Ukrajině
Možná nejste daleko od pravdy
Já se na to stejně dívat nebudu. Vidět to blbé hovado jak máchá rukama a papouškuje ty idiotské fráze ze čtecího zařízení, tím si nebudu kazit den.
Nápodobně, nechci si kazit den. Stejně se vzmůže jen na plejádu frází. A na téma Ukrajina, to ať si nechá pro sebe.
Hezký příspěvek z jiné diskuse
Přízná, že posral vše na co sáhl, a odstoupí 🙂
Jestli ne, tak nasere hodně lidí, že s z nich dělá prdel.
Dovoluji si navrhnout k úvaze předpoklad, že má-li u nás dojít ke změně v hlavách voličstva, je třeba aby řádně zaryli drškou v zemi a v Německu to platí dvojnásob..
Jako že aby člověk volil komanče, musí mít hlavu (s držkou i dršťkou? :-)) v písku?
Země kojenců samozřejmě nejsou Čechy, ale jisté paralely tam jsou. Předešlu dopředu že místní poměry znám a voliči (které znám) byli fakt bezradní. Pokračovat stejně nejde, chaoty nechceme, levici taky ne a nevolit taky ne. 🙂
Osud BSW ukazuje, jak malý potenciál má „konzervativní“ národní levice a jak užitečné je levici tříštit. V ČR to bude lepší, neboť máme napravo místo AfD, která je přece jen „tahounem“, SPD, která už pomalu začíná být vyšeptalá, navíc ortodoxním národovcům prostě ten japonec nakonec vadí. Stačilo těch 5-7% získá a v parlamentu bude.
Na druhou stranu Babiš dokáže natáhnout levičáky ještě víc než SPD.
Plasticky je vidět, jak je národ rozdělen na třetiny. Globální pravice (u nás Spolustaníci, v zemi kojenců CDU i s CSU a FDP, ani tam se nevyplatilo štěpit), liberální bujará levice (Zelení a Linke, ale i částečně SPD, u nás cokoliv od Pirátů doleva, ale hodně sežral Babiš) a národní konzervativci (AfD a BSW, u nás SPD a Stačilo).
Aby ta národní třetina dala slyšet svému hlasu, nemůže se dále třepit na jednotlivé větve dle levicovosti. Kdysi jste to, Vidláku, pravil moudře – napřed národní zájmy prosazené v jednotě Svatoplukových prutů a až po zvolení se dohadovat o míře socialismu.
Žel bohu, praxe vypadá jinak. Hodně náčelníků, málo indiánů.
Od Pirátů doleva už je jen zeď.
👍😀
Piráti jsou všechno jen ne levice. Teď už se sice na jejich fóru téměř nepíše, to skončilo s Bartošem, ale i tak se tam občas objeví jejich kecy a o levicové řeči nejde ani trochu.
Je to ultrapravice. S levici si to často pletou. Ale jen ti,co o tom nic nevědí.
Majitelé nemovitostí by asi říkali něco jiného, zeptejte se Ety. Z extrémního levého břehu mimo mapu a populaci se logicky jeví všechno napravo.
Ale na věci samé to nic nemění.
Piráti chtějí vyvlastňovat?
Jako, bacha. Teď byl nedávno u Kubelíka na Nejlepším podcastu (děsná pravicová žumpa, i Gregora tam měl, slušnýmu levičákovi by tam neměla páchnout noha…) Ferjenčík a říkal, že Hřib to vycentroval. Že pouze odešlo pár desítek členů, ale zbytek je spokojenej. Jako, že je tam teď ten střed. A že přirozeně z žádný politiky neodcházej, protože voliči jsou nadšený z tý centralizace a šíleně to chtěj volit.
I jiná kouzla a paranormální jevy tam byly. Třeba pravil, že manželství pro všechny například je pravicové téma. A že ve vládě toho udělali děsně moc pro lidi, navzdory ostatním to protlačili. A na otázku kolik je biologických pohlaví pravil, že to máte různý. Taky se děsně zlobil na proti němu sedícího Šlachtu (říkám, slušnej marxista třikrát Otčenáš a zlý pryč), když říkal, jak kolem Lanžhota to bylo jak kobylky. Zlobil se, že migrantům se nesmí říkat kobylky. A na otázku, proč byli v tý vládě s kmotrama měl velmi rozumnou odpověď, že kdyby tam nebyli, nemohli by tolik makat pro lidi…
Go West!
https://www.youtube.com/watch?v=P7vQXddhb_I
👍
Ten falešný nápěv (nebo jak se tomu říká) to úplně tahá za uši. 🙂
Rusko, Čína.. ti všichni přebrali kočku ze Západu.
To jen čeští komunisté vzývají Leninovu zombii, jako přízrak se ploužící leda nad Severní Koreou.
Takhle nějak si představuji že musí vypadat český volič, aby konecně přestal volit Spolu a STAN …
Němci chtějí pochodovat.
Vidláku, ve své víře stále naivně doufáte, že nakonec musí zvítězit pravda a láska a že tedy se AfD nakonec na vládě bude nějak podílet, i když Vám Váš rozum říká, že to takto nebude.
Zkusme si, pro náš příklad, místo AfD dosadit STAČILO! a máme to před volbama to samé, jen v naší české verzi. Stále naivně doufáte, že S! získá dost hlasů a nakonec se na vládě bude nějak podílet, i když rozum říká, že ne.
Bohužel v obou případech bude vládnout směska realistických profesionálních politiků a protestní strany ostrouhají. Tedy pokud nebylo cílem, že ty protestní strany získají přímé prachy za hlasy a nepřímé prachy za účast v profesionální politice. Běžným lidem jen vygenerují horší ultrakompromisní vlády nevlády. Neděláte dobře. Vždy to odnesou (zaplatí) ti chudí jejichž jmény a hlasy se to činí.
Nesmysl, Babiš není Merz, my nejsme skopové hlavy.
Babiš se s S! „špinit“ nebude. Přibere si někoho ochotného, nějaké ty profesionální politiky vzor „mladej Benda“.
To jste se zase zasnil, že ? Pozor na těžké probuzení.
Chápete to obráceně.
Přece i mně by víc vyhovovala bohatá společnost neb bohatší lidé platí vyšší nájmy.
Naopak, bohatsi spolecnost se ve vetsi mire dokaze obejit bez lichvaru vaseho typu.
👍 🎯 🏆
Ta sedla !
a komu tedy developeři prodávají nebo pronajímají nemovitosti v „bohatší“ společnosti?
Vy máte toho pána nejdeto za developera??? 😀 😀 😀 😀 😀
Dobře: komu tedy majitelé nemovitostí nebo developeři prodávají nebo pronajímají nemovitosti v „bohatší“ společnosti?
Nemovitosti typu „vas zdroj vytapeni uz nesplnuje zakonne podminky, tak jsem vam ho odpojil“?
bohužel, myslím si, že máte pravdu. babiš a S! je asi tak stejně pravděpodobné jako babiš a SPD. aby babiš s S! vůbec jednal, muselo by S! být jedinou možností, jak koalici „uplichtit“. sám bych chtěl S! volit, ale je mi jasné, že S! jedinou alternativou pro babiš nebude a on se bude obracet přednostně na subjekty, které budou proEU a proNATO. on je v europarlamentu v orbánově frakci jen omylem.
Delas to dobre Danieli, kdyz se nejdETO tak boji, ze chce aby jste toho nechal
👍
Mě se to netýká, tak nemám důvod se bát. Zkouším diskutovat a házím do placu svůj názor. A zcela jistě vím, že S! kvůli tomu končit nebude, snad se jen někteří zamyslí o cílech snažení.
Samozřejmě, vy přeci neustále otravujete Vidláka vyptáváním na detaily jejich programu z čistého altruismu, vy přeci nedokážete žít bez starosti o druhé.
lol, ta sedla 😀 😀
Chci si na diskuzi pokecat, tak se ptám na podstatné body. Jestli to tu již není diskuze ale je to již fanclub, tak stačí slušně říct.
Optimální je, když vládní směr strategicky určují vizionáři a prosazovatelé potřebných změn a takticky je provádí směska realistických profesionálních politiků.
CDU se opět spojí s SPD a katastrofa bude dál pokračovat. Nic se totiž nezmění.
Je to jako spojení ANO s ODS. Z prdele do řiti.
Takže ano, AfD má potenciál v příštích volbách 30%.
Vidláku, my jsme asi oba viděli jiné volby. V těch, které jsem viděl já, se Merz s Scholzem láskyplně doplňovali, zatímco na AfD Merz těžce nenávistně štěkal a argumentoval hlavně zahraniční politikou a evropskými hodnotami. Takto se nechová politik, který si udržuje výhody pro vyjednávání/smlouvání/vydírání pi vyjednávání koalice. Takto se chovají politici, když je koalice dávno jasná. Já je podezírám, že se domluvili již na podzim, než vyvolali nové volby. Pravděpodobně s heslem, že hůře než na tom jsou, už to dopadnout pro ně nemůže.
Omlouvám se za svou neznalost, ale skopčáci mě dosud až tak moc nezajímali. Co je BSW?
Vím co je BMW. 🙂
Bűndnis Sahra Wagenknecht.
Německé Stačilo, jen místo Konečné je tam Sahra Wagenknecht, manželka Oscara Lafontaina (zakladatel Die Linke)
Doporučoval bych Vidlákovi prohlédnout si grafy voličů, třeba na webu Tagesschau, nebo tak nějak. Určitě i jinde. Zaujalo mne, a možná by zaujalo i Vidláka, jak se volilo podle věku. Voliči 70+ volili CDU asi v 43%, Voliči 60+ pak cca 33%. Naopak voliči 18-35 volili nejvíce AfD a Die Linke. Ještě více to bylo vidět u těch, co přišli k volbám vůbec poprvé. Tam to bylo skoro 50% pro obě strany. CDU byla někde kolem 15-16%. Vlastně by se dalo říct, že prarodiče a rodiče převolili svoje děti a vnuky. Za 4 roky to bude pro CDU/CSU a SPD ještě horší atd. Mladí Němci jsou mnohem méně liberální než jejich vrstevníci v Čechách, kteří volí Piráty a další libodémo strany. V bývalé NDR volilo AfD pře 30% voličů, v Berlíně vyhráli Die Linke. Myslím, že budou sílit snahy o referendum za samostatnost NDR, tak jak se o tom začalo mluvit po zemských volbách v Brandenbursku, Sasku…
Jestli jsou volby tajné, pak tyto statistiky nemají žádný reálný základ.
U nás zelené stačil zničit Bursík za ani ne jedno období, v Německu se drží léta. Mohli bychom jim někoho půjčit.
Dobrý nápad.
Půjčil bych jim Lipánka ….
To není pravda, obzvláště pokud jim volební předpovědi vyšly přesně.
Tzv. „exitpoll“ – odpovědi lidí vycházejících z volebních místností a ochotných odpovědět na všetečné otázky.
Souhlasím s tím, že to jsou irelevantní numera.
Úplně tvrdá data to nejsou, to ne. Nicméně vzhledem k tomu, jak drobnou odchylku vykazovaly průzkumy oproti výsledkům, je lze brát za dostatečně spolehlivá.
Vidlák popsal možná, řešení a východiska z katastrofáního výsledku voleb v Německu.
Existuje ještě další velmi efektivní řešení, které je u nás vyzkoušené a funkční.
U nás se nazývalo Opoziční smlouva – dohoda mezi ČSSD a ODS, která umožnila menšinovou vládu Miloše Zemana v letech 1998–2002.
Jsou k tomu potřeba jen dva moudří politici. AfD takového má. CDU/CSU možná také, jen já o něm nevím?
Výborný nápad!
Opoziční smlouva měla přínos akorát v tom, že umožnila všechny zločiny, podvody, krádeže Klausovy vlády zamést pod koberec.
Holt co naděláme, ovčani kteří to opět hodili mafiánské ODS tak rozhodli.
Opoziční smlouva kromě jiného, odsunula na delší dobu od lizu progresivní liberály.
Oposmlouva byla jeden z největších podvodů na voličích, především ČSSD. Zvlášť, když před volbami Zeman všude roztruboval jak půjde ODS „po krku“. Aby pak po volbách šel Klausovi kolem krku.
Ale varováni že se tak stane voli-čové od nás předem byli, a ne že ne. Na to jsme své Pappenheimské znali příliš dobře.
Opoziční smlouvy byly dvě : 1996 (vláda Klaus, opozice Zeman)
a 1998 (vláda Zeman, opozice Klaus).
Která byla ta špatná?
Sleduji dění v Evropě z dálky. Nevím, jestli to co vidím vypadá i z blízka skutečně tak. Někdy se mi až nechce věřit všemu co se děje. Německé volby jsou předzvěstí změny. Dopadly katastrofálně dle výsledku. Ale zároveň zcela jistě přiblížily ostrý start ke změně uspořádání celé Evropy, včetně EU. Pokud obyvatelé Evropy se budou rozhodovat podobně jako Němci, přiblíží se brzy den kdy se to stane.
Novoty, které přinesl dnešek, za oslavu zřejmě moc nestojí.
Německo dopadlo tak, jak průzkumy naznačovaly. Němci, šlápli z bláta do louže. Šli volit, ale přesto se nedokáží pohnout z místa do chvíle, než opravdu padnou na hubu. Mnohých z nich se tohle zatím netýká. Jsou spokojení s tím co doma mají a změnu nehledají. Pracují za ně, pracují pro ně a pracují místo nich stále jiní ti ostatní. Oni se jen a předvším baví. Mnohé z nich potkávám docela často. Rádi cestují na luxusních lodích. Dají se rozpoznat na první pohled. I přesto, že někteří z nich v zahraničí používají angličtinu. Hlasitost a namyšlenost je prozradí. Ale mají peníze a zdejší podnikatelé to vědí. Penízejak známo nesmrdí.
Shrnuto: Němci neklesli ještě tak hluboko, aby se mohli odrazit ode dna.
Re: trakt..
Shrnuto velmi výstižně. Na změnu je ještě málo nezaměstnaných, propíchnutých a přejetých.
Změna by mohla nastat například pokud jde o rakety Taurus pro Ukrajinu.
Scholz byl proti, Merz je pro.
Jenže válka asi skončí dřív, než Merz sestaví vládu.
Jo,taková 3. světová by určitě dnes problémy vyřešila. Vyřešila by vůbec všechny problémy lidstva
To teď vypadá jako velký optimismus. Putin se může dohodnout s Trumpem, ale pokud Evropa bude podporovat Ukruinu dále, ta dohoda nezastaví boje. Dobrá je, že zatímco Rusové museli minule až do Berlína, předminule do Paříže, teď snad postačí Kyjev. A Rusové s podepsanou dohodou s Trumpem mohou zrychlit postup.
Tiše doufám v Brusel. Nikdy to neskončilo u nich. Jsou poučeni a nemají důvod ustoupit.
Pěkná analýza, dává mi logiku. Díky za ní.
Lehce mimo téma na odlehčení, i když to vlastně není legrace a s tématem to docela souvisí.
Víte, kolik je podle absolventky mediálních studií a tvůrčího psaní, která podle svého profilu ráda tvoří a hloubá nad teorií velkého třesku, výsledek aritmetického příkladu (který ona nazývá rovnicí) 100 – 25 + 18 + 5? No přece 62. Kdyby měl někdo zájem zjistit, jak na to vysokoškolsky vzdělaná „vědecká redaktorka“ internetového magazínu přišla., tak podrobnosti viz zde:
https://www.dotyk.cz/magazin/matematicky-priklad-vysledek/
Ještě pořád se někdo diví tomu, jak to u nás vypadá? A v Německu to nebude lepší, spíš naopak…
Vždyť to má holka správně! Spočítala výšku svého IQ! [;>))
Re: SB
Schází mi pokyn, zda je nutno počítat zpaměti, anebo mohu použít tužku a papír.
(-:
Jinak pokud si dobře vzpomínám, jedná se o „zákony“. Komutativní, asociativní a distributivní. A je to naprostý základ stanovení formálních procedur, aby mohl počtář jednoznačně stanovit způsob a pořadí početních operací.
Ano, většina lidí na ZŠ s tím těžce bojovala, někteří dokonce i na SŠ.
Vy toho naděláte. Slečna Mgr. (nebo jen Bc.) prostě jen do zadání nenapsala závorku před 25 a za závorkou. Ty dvě závorky za sebou se jí totiž zdály blbě, proto jednu z nich smazala. Pak ji tam ta před 25 přebývala, tak ji smazala taky.
Proto přece šla na mediální studia a tvůrčí psaní.
Spíš by mě zajímalo, jakou studovala SŠ? Technické zaměření to být nemohlo, gympl taky ne, ani obchodní akademie. Předpokládám nějakou uměleckou školu (nebo snad peďák?).
Teď jsem koukal na Střední uměleckoprůmyslovou školu sklářskou a dokonce i tam mají matematiku, takže ani uměleckou školu nemohla absolvovat. Matiku mají i na zdrávce i když jen do třeťáku, i na peďáku.
Jak mohla s těmito znalostmi absolvovat střední školu?
Ale teoreticky to umí. To má správně,ty řeči okolo.
Kdysi jsem dělal v jedné firmě, kde jsem se setkal nad kafem s lidmi od marketingu. A jeden mladý a dynamický kolega (tak kolem 25) tam povídal o tom že je učitelka na škole naučila skvělou metodu na počítání téměř všeho. Zajímalo mne to. A ukázalo se, že mluví o trojčlence. Ach jo. Radši jsem držel hubu.
V jedné hromadě opuštěných knih jsme našel sbírku matematiky pro pátou třídu z roku 1989. Věci co tam jsou by dnes se dnes učí tak v sedmé či osmé třídě (co jsem tak koukal dětem do sešitu)
Re: adx
Kdo vám dovolil koukat? Máte koukací licenci s kulatým razítkem?
Nemáte nic a koukáte!
Tak toho koukejte nechat!
Občas se nechám umluvit a doučuji ty, co nedali maturitu z matematiky. Dnes k získání dostatečného počtu bodů stačí znalost násobilky zpaměti, pořadí operací, distributivního zákonu a Pythagorovy věty. Znalost počítání se zlomky to jistí.
V roce 1979 tyto znalosti nestačily k postoupení na gymnázium – tam se vyžadovala i trojčlenka, jednoduché rovnice, počítání s mocninami. Nevím, jak to bylo s přijímačkami na průmky, ale zájemci se připravovali stejně jako my, chtiví gymnázia.
Už někdy koncem 90. let jsem zjistila, že žáci vůbec neví,co to trojčlenka je. Učila jsem chemii a tam výpočty složení roztoku nebo takové to, kolik CO2 se uvolní při spalování tuny uhlí, na to byla trojčlenka ideální, informovala jsem se u matikářů, jestli se to učí a oni že mám rozvíjet myšlení s vysvětlovat to úvahou. No tak nic, nikdo uvažovat schopen nebyl. Je to škoda, trojčlenka byl ideální postup výpočtu založeného na úmere a nadrilovat bylo lze každého. Čest její památce ( trojčlenky)
Já tedy na průmku nastupoval „až“ v roce 1981 ale řekl bych, že požadavky byly +- stejné.
Rozdíly byly až na vejšce (strojárna), kdy jsme my průmyslováci v prváku trochu plavali v matice a deskriptívě, gympláci pro změnu zase v technickém kreslení.
Před lety jsem porovnával učebnici matematiky své dcery z posledního ročníku osmiletého gymnázia. Věci, které jsme my brali ve 4. ročníku, oni nebrali na gymnáziu ani v oktávě (za nás byli gymnazisté v matice mnohem dál než průmyslováci).
Už je to docela dlouho, již několik let je absolventkou VŠ.
No ale co se divíme, když v 6. třídě žáci neumí násobilku.
Na co násobilka,když mají chytré mobily. Já ji umím, ale na papír už nepočítám stejně.
Trojčlenka je vzorec jednak naprosto představitelný, jednak univerzální. Řekl bych, že 90% příkladů z prostorové akustiky je trojčlenka, maximálně s nějaký, koeficientem.
Z elektriky vlastně taky.
Jsem znám bonmotem „Nepoužívej páku dvojzvratnou tam , kde stačí jednozvratná!“ a to nejen v matematice, ale při práci vůbec.
Mám kalkulačku TI-82, kde mohu celý příklad zadat tak, jak tam stojí a běží, tedy : 100-25+3*(8-2)+15/3. Pak teprve mačkám ENTER. Výsledkem je 98. Co mám tedy dělat? Nejde o nějakou dezinformační kalkulačku?
To bude nějaká Trumpovská propaganda (když máte TI-82). Přece jste se jasně dozvěděl, že výsledek je 62 a vy si dovolíte oponovat s nějakými 98. Nebudete vy nějaký dezolát a Putinům agent?
Na co kalkulačky? Z paměti to máte hned: 100-20+18=98 (předtím 25-5=20)
Ta výše zmíněná soudružka se na svou pracovní pozici dostala určitě přes něco jiného než přes matematiku.
Re: SM
Texasky byly známé již v dobách svého podvratného šíření přes Tuzex a nelegální burzy pašovaného západního fujtajxlu, jako zločinné nástroje, obsahující asi tak čtyři pětiny obsahu tlustých matematickofyzikálních tabulek pro SVVŠ.
Správně byste měl jít do basy ještě dnes.
Njn. já nic takového neměl. (Takže jsem zcela blbéééj dodnes.)
Tedy měl jsem.
Měl jsem sovětský bazmek, který uměl skoro tolik, co Texaska. Problém byl ve výdrži baterie, resp.ve zřejmě žravém displayi. Svítilo to zeleně a dalo se to v nouzi používat namísto kapesní svítilny.
Ale umělo to i třetí odmocniny, zlomky, složené závorky, goniometrické funkce, dekadické logaritmy a dál už nevím.
Měl jsem fx-82 (doufám, že jsem to napsal správně – už odešla do věčných lovišť). Na té jsem spočítal úplně všechno, co jsem potřeboval. Moc krásná věc.
Mám ji dodnes. Funkční.
Abych nebyl podvratný živel propagující americké výrobky, tak jsem vlastnil japonskou programovatelnou Casio fx-4000p, ve slušivém pouzdře (jako dnešní mobily).
Ovšem až na průmce, na ZDŠ (která tedy tehdy byla osmiletá), jsem měl podobný sovětský bazmek. Ta zelená byla alespoň uklidňující (jinak podobně svítily třeba kalkulačky SHARP, jen nebyly tak těžké a žravé)
Já měl Polytron 6006. Ale maturoval jsem na logáru.
My taky.
Ládíku ! Kromě TI 82, TI 83, TI 89, Casio Fx 180, mám i prastarý Polytron 6006. ještě z doby, kdy úvodní itronová nula byla nalevo! Logáro bych v šuplíku taky našel, ale tolik legrace s ním není. Tak doufám, že mne za tneto příspěvek nebudou kontaktovat. Hezký den.
Pro nás jsou německé volby důležité v tom že je třeba se velmi dobře podívat, co udělali Die Linke dobře (kampaň na sociálních sítích prý) a čím získali mladé voliče a pak se ale velmi důkladně poučit z těsného neúspěchu BSD.
Nemá STAČILO! mladé členy, kteří by byli schopni dávat obsah na Tiktok a Instagram reels?
Co zasloužit “Institut JUDr. Lubomíra Štrougala”, který bude pracovat na metodách výstavby statisíců dostupných družstevních bytů?
Helmutov a EUhnije
EUhnje jde rovnou do řiti.
1. Uša z Lejna to nevidí, protože je blbá!
2. Uša z Lejna to vidí, ale dělá ze sebe blbou!
Existuje i jiná možnost?
3. Uša z Lejna to chce!
Re: maty…
Uša to chce?
Uša to potřebuje?
To v celém Germanistánu není nikdo, kdo by jí to udělal?
Třeba násadou od smetáku, předtím ošetřenou kdysi tak populárním mazlákem?
https://www.zeniteshop.cz/mazlave-mydlo-2-kg-p-72
Žádná násada od smetáku, panzerfaust.
Panzerschreck, ten má větší ráži.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Panzerschreck
Nelze vyloučit ani obě varianty zároveň…
Targy, já věděla, že mi zase tu moji moudrost rozsekáte na cimpr, sakra. 🙂
Viděl bych to na možnost č.
4. Lejno s ušima to má nařízeno od těch, co ji pasou, tj. dva /tři, čtyři?/ nejvyšší představitelé globálního kapitálu
fascinujuce je ale skor to, ze chcu zdvojnasobit green deal….a to znamena, ze nemecki priemyselnici sice vidia, ze sa rutia do pekla, ale pridavaju na plyne. Ano, urcite su tam lobisticke skupiny a vselikto si priehriva polievocku pre prachy, ktore z toho vytlcie, ale tak velka krajina ako Nemecko by urcite dokazala preorientovat smer aspon v takej miere ako to urobila Cina. Ale nerobia to, ziadny velky natlak na EK nie je, pokracujeme v smere k priepasti…..preco? Ak by bola vacsina Nemecka Silicon Valley, tak by to davalo zmysel ale takto?? a zeleni maju stale 11%, po vsetkej tej skaze…..preco?
Pražská akce na Staromáku:
https://www.infokuryr.cz/n/2025/02/24/praha-ukrajinci-vcera-zaplavili-staromak-cestinu-jste-neslyseli/
Včetně jmenovitého výčtu hlavních vlastizrádců.
Moc se mi líbí termín „loutkový prezident“, to budu používat.
zaplavili Staromák ? Dyk jich bylo sotva k Husovi …
Kdyby měl Merz trumpovskou odvahu, udělá vládu s AfD a provede rychlé reformy, které rozproudí ekonomiku.
Neudělá, včera už nebyla pedvolební rétorika a choval se k AfD zcela jednoznačně. Naopak se jistil vůči zeleným.
AfD s 21% je na indexu?
Německé volby vyhrál Elon Musk a J.D.Vance.
Uvidíme, kdo vyhraje u nás.
to som nepochopila…..ak by vyhrali, asi by bola ina vlada, nez ta, co sa sklada, nie?
Elon pomohl AfD zdvojnásobit volební výsledek v porovnání s minulými volbami…
Ne, neovlivnil to. Zdvojnásobili je syrští a afghánští akademici se zbraní.
Jestli Vy mu nepřipisujete zázračné schopnosti.
AfD pomohla hlavně naštvanost řadových Němců, kteří začali shánět nového Vůdce. Obyčejní občané Německa už prostě začali mít „demokracie“ plné zuby, protože se mají stále hůř, nikdo jim nenaslouchá, nikoho nezajímají, ale právě po jejich zádech se mnozí vyšplhali do vysoké politiky a pak se na ně vykašlali.
Mnozí z nich si nejspíš uvědomují, že AfD jsou dost asociální pravičáci, ale už nevědí kudy kam a tak to zkusili. Teď bude na AfD, jak s touto podmínečnou přízní naloží.
Je to situace velmi podobná té české, kdy prekariát nikoho nezajímá, nikdo mu nenaslouchá a zbytek společnosti se tváří, že neexistuje. U nás to tito lidé „vyřešili“ tím, že přestali volit. Vědí, že to je blbě, ale také vědí, že když volit půjdou, dopadne to jako obvykle. Tak rezignovali.
Němci ve volbách neodmítli demokracii ale Sociální demokracii. SPD.
Při nečekané volební účasti ale působí výsledky trochu rozpačitě.
Ono stále bereme Němce za povětšinou bílé, ale je otázka, kolik už jde těch nebílých „Němců“ k volbám! A jak volí, určitě na AfD. Možná je zázrak, že to vůbec takto dopadlo!
USA si berou zpět svůj dar a evropané přijdou o svoje půjčky. Evropa má nyní holý zadek, navíc bude platit předražený plyn a škody na Ukrajině + bojový šrot z USA a to ještě není konec. Co příjde dál, je těžké odhadnout, protože voliči volí setrvačně a ve svůj neprospěch. Jedině izolované Maďarsko a Slovensko se snaží jít svojí cestou, ale zbytek Evropy jím hází klacky pod nohy.
Náprava je v nedohlednu.
Slovensko a Maďarsko si jde svojí cestou, ale EU mu vytyčila tak úzký koridor, že to z vrchu vypadá, že je to standardní evropská cesta, jen je opilecky klikatá.
🤡
Přání otcem myšlenky, že ?
Správný názor od Daniela a vývoj bude podle toho ,tzn.Německo se bude točit v kruhu.
Doplním toto:
1) Ukázalo se, jak moc je Německo vnitřně rozdělené na Východ a Západ.
2) Sociální demokracie utržila v Německu výprask, a pomalu může pokukovat po osudu ČSSD s Hamáčkem a Šmardou.
3) Němci se aktivovali, účast byla vysoká. Chtěli změnu. A tou rozhodně nebude poražená SPD ve vládě. Udělat s ní koalici značí prohru…
4) Donald Trump v podstatě naznačil, jakou koalici by si přál: CDU s AfD. Bude Merz nahrazen někým jiným z CDU/CSU?
5) Ač velká část Němců hlasovala proti migrační a takzvaně zelené politice, patrně se v ní bude pokračovat. To prohloubí napětí v zemi. Zklamáním pro mě je, jak málo Němců klade odpor být nahnáno do válečných jatek…
Ad 5)
Protože se domnívají, že tentokrát konečně dopadne Drang nach Osten v jejich prospěch a že dostanou příležitost pomstít se slovanským podlidem za předchozí porážky. Je to v nich jako v koze.
Jenže pokud by jen trochu střízlivě analyzovali situaci, tak musí dospět k závěru, že je čeká jen další výprask…
Měl jsem pocit, že Němci po druhé světové se již další války báli jako čert kříže. A teď půjdou na pole za Macrona se Starmerem.
Možná toto téma chtělo ve volbách lépe uchopit. A možná je to návod i pro nás…
A dodám jednu věc: Sečetly-li by se hlasy pro die Linke a BSW, bylo by to kolem 13 procent…
13,89 propadlých hlasů. Volební účast přes 80%…
Tu ochotu jít do další, s velkou pravěpodobností opět neúspěšné, války, obsluhuje první signální. Tam racionálno nenajdete 🙂
Ad BSW – jak přes kopírák v ČR. Levice rozdrobená do několika marginálních partají, které nejenže nejsou ochotné spolupracovat, ale navzájem se docela slušně nesnášejí až nenávidí.
Dokud významnější množství občanů EU nezačne hladovět, nebude přežívat v nouzových kolonkách a nebude mít děti s křivicí a tuberou, nic se nezmění.
Nebo jinak – dokud se levice nespojí a nezačne těmto lidem naslouchat, dokud je nepřestane ignorovat, ohrnovat nad nimi nos a hrát si na lepšolidi, prekariát k volbám chodit nebude.
Samozřejmě, jedna strana progresivistická ( Die Linke ), druhá konservativní.
Nejsem Němec, ale mě třeba BSW připadala značně nečitelná. Budu bojovat proti migraci, ale polovinu mých poslanců v Bundestagu tvoří lidé s neněmeckými kořeny.
Zastavím pomoc Ukrajině, ale jeden z mých poslanců je potomek banderovce.
Ani já nejsem Němec, huh to jste mne vyděsil pokud jste si to o mně myslel, jen je dost sleduji už od začátku osmdesátých let. Myslím, že to co píšete, může být jedním z důvodů, proč neuspěli v přímých mandátech.
Já myslím, že by stačilo Tři oříšky pro popelku upustit na správných místech a oni by zkrotli, stejně tak zbytek Evropy! Kor když nebudou mít najednou na 100% za zády kámoše zpoza Velké louže.
Pěstovat bezmoc, hníst a hníst, pomalu více a více tlačit, nalákat a říct ne…..napresovat duše strachem, zlostí z bezmoci a bezvýchodností a pak…….pak jen otevřít ventil a všechen ten vztek na sebe a frustraci vystříknout…..na Východ. Jako nezadržitelnou lavinu. Protože ti tam za to jistě můžou, tam je vše, co tak chybí a stačí si to jen vzít, jen si pro to dojít! Drang 3.0? Doufejme, že to tak nedopadne. Jenže kam směřuje společnost, kde slovo mír je nadávkou a je skoro zakázáno? Chtít prosperovat se stalo ostudou? Mít děti nezodpovědností k planetě? Směřuje spíše k životu nebo ke smrti? Smáli jsme se zpěvům míru, začínáme ochutnávat zpěv války.
Emoce rozhodují, rozumu se podčiňuje malá část společnosti: ti, co to řídí z povzdálí a ti dole, které „slušný člověk“ přece neposlouchá.
Nebojte se, prosím, k těm dvěma jménům /“2) Sociální demokracie utržila v Německu výprask, a pomalu může pokukovat po osudu ČSSD s Hamáčkem a Šmardou.“/ přidat ještě jedno – MALÁČOVÁ.
Její slavný výrok z doby, kdy ČSSD ještě dostala příležitost se ukázat ve vládě Andreje Babiše, pro pyj pravdy, lásky a nenávisti – „naši vaši“ Českou televizi, že – cituji – „To je bordel, co ten Babiš udělal, a teďkon to všichni musíme slíznout. To je debil, pardon, s prominutím.“ zůstane jistě na věky „výkladní skříní“ její „moudrosti“. Hned vedle těch dvou procent volebních preferencí.
https://www.youtube.com/watch?v=aVHnIt-ub38
Já bych přidal neméně vypovídající myšléénku, že vyšší mzdy státních zaměstnanců zlepší bilanci státního rozpočtu o navýšené daně a soczdrav odvody.
Maláčová byla první a také poslední ministryní, kterou zajímala situace lidí pracujících v socslužbách a něco pro ně udělala. Dtto ostatní občané pracující za nízké mzdy a ve špatných podmínkách.
Ale chápu, že pro mnohé to je důvod ji nenávidět.
Nikoliv, pane.
Pokud je mi známo, podle toho, jak jste se tady nejednou prezentoval, jste zaměstnán ve školství.
Tam by mělo být předpokladem, že člověk dokáže číst a dokáže i porozumět textu. A pokud se míní k napsanému vyjádřit, pak by si neměl vymýšlet.
V mém textu není nic o nenávisti. Můj text reaguje na její autentická slova, která dokládám video záznamem, který je nezpochybnitelný /viděl jsem ho tehdy, když to bylo aktuální, i přímo v tom pořadu ČT – to jsem se na ČT ještě dívával, dneska v zájmu ochrany svého zdraví už dlouho ne/.
To její expozé hovoří o jejím charakteru. Člověk, který se před kamerami ausgerechnet České televize vyjádří /byť možná v omylu, že kamery jsou vypnuté – tím hůře, protože to o tom charakteru vypovídá ještě mocněji/ o svém „starším“ koaličním partnerovi tak, jak to učinila ona, si nezaslouží už ani to, aby si seriózní člověk o ni „opřel kolo“.
Váš pohled na ni Vám ale neberu.
Ale ani mi nevezmete ten můj.
Pane Řezanko, k bodu 3 jen dodám, že podle analytických rozborů německé TV obě velmi úspěšné strany, AfD i Die Linke, získaly minimálně čtvrtinu hlasů od lidí, kteí minule nevolili.
A ještě potvrzení pro Vidláka, i když já to pořád beru spíše jako výjimku i když už častější, Die Linke prý vyhráli pes sociální sítě.
Na základě bodu 1) si dokáži představit, že Rusko bude požadovat znovurozdělení Německa, protože nebyly dodrženy podmínky, za kterých bylo povoleno jeho sjednocení. Mohl by to být maximalistický ruský požadavek na jednáních s Ruskem.
OT:
Na americké straně začíná převládat názor, že americká delegace byla totálně nepřipravena na jednání v Rijádu. Komentáře, že tam přijeli tam ve stylu „Ahoj, hoši. Chceme jednat. Co vy na to?“ a že jim Rusové vnutili svá témata převládají.
Toto je logicky dost možné, určitě si tak připadají, na jednání, kde nemohou diktovat nejsou zvyklí. Otázka je, zda nějaká příprava může pro ně situaci zlepšit. Rusové drží veškeré trumfy a připraveni jsou již dlouho perfektně.
Toto je logicky dost možné, určitě si tak připadají, na jednání, kde nemohou diktovat nejsou zvyklí. Otázka je, zda nějaká příprava může pro ně situaci zlepšit. Rusové drží veškeré trumfy a připraveni jsou již dlouho perfektně.
Matně si vybavuji, že celkem nedávno to už někteří vysocí ruští činitelé zmínili. Cca v létě. Ale kdo, to si nevzpomenu.
Taky by Merz mohl být německým Paroubkem, který hodil ručník do ringu pár dní po prvním místě ve volbách.
Mimochodem je tu krásně vidět jak ta 5% hranice brání příchodu nových subjektů na scénu. BSW musí teď několik let čekat v mimoparlamentní nicotě na další příležitost. To spousta kandidátů ani podporovatelů nedá. Nebudou mít přístup do mééédií, vždyť jsou mimoparlamentní. A u příštích voleb budou mít nálepku těch, kdo minule prohráli.
AfD je v médiích dehonestována a přesto má 21%…
Sahra Wagenknecht pochází z Die Linke, ti zabodovali slušně… Kdyby byly volby v řádném termínu, zaboduje i BSW.
Měli málo času…
Co mají němečtí libtardi a socani proti AfD?
Kromě toho, že je neustále vláčí mediálním bahnem – nedošlo to nikomu ani teď, kdy AfD fakticky ovládla bývalé východní Německo?
V našich médiích se dá najít jen odraz toho, co provádějí média německá – a i přesto mají 21%.
Myslím, že Merz dopadne podobně, jako svého času Paroubek. Nevýhra.
Víte, já si právě naopak myslím, že 5% je ještě málo.
Nebo takto – kdyby mohly do vlády strany i s třeba 1%, tak by se tam dostalo tak 10-15 stran. A umíte si představit, zda by spolu dokázali vládnout?? Já ne, nastala by asi patová situace a další volby a tak stále dokola. To je právě chyták demokracie – KAŽDÝ může do vlády, že ano, ale ta vláda je nefunkční…
Naopak, pokud by byla hranice třeba 10%, pak by se strany (napravo i nalevo) MUSELY SPOJIT – dneska každý předseda ministrany sní o tom, že se do vlády dostane, a tak propadají ty hlasy.. Takto by se museli spojit do 1-max. 2 silných stran.
Systém to má dobře ošetřené, což o to..
Oosbně bych to viděl zcela jinak – strany ZRUŠIT a volit v každém volebním okrsku přímo konkrétní a známou osobu, se známou historií, ne někoho mediálně vytvořeného půl roku před volbami !!
A parlament (něco jako rada starších, moudrých a zkušených ) by pak zvolil ty nejlepší JEDINCE (ne strany, kde se za super lídrem sveze nahoru x dalších pochybných osob….) do vlády atd.
A taky zakázat veřejnou reklamu do voleb za peníze – TV šoty, bilboardy, reklamy v tisku – to nahrává těm, co mají nejvíce peněz, nebo nejbohatšího mecenáše.
Čili asi tak..
Naopak, pokud by bylo více stran, muselo by se jednat. Takto vidíte u nás, jak nová vláda nejprve zruší co vytvořila minulá vláda a vyhází jejich lidi z posic. Žádná kontinuita, žádná stabilita. A politika může dělat každý debil, protože prosadit cokoli na sílu, často proti veškerým zvyklostem, předpisům a zákonům, je nesrovnatelné se schopností vyjednat dlouhodobý větší souhlas.
Když se podíváte na vývoj těch zemí, kde se za posledních 20 let nejvíce zdvihla životní úroveň spodních 10% lidí, tak zjistíte, že základní podmínkou je, aby u moci byl dlouhodobě jeden subjekt.
👍 🐓 🎯 🥇 🏆 ✅ 💡 ❗️
Přesně tak !
Přesně tak – viz. Rakousko.
Taky Čína, např.
Mrkněte do wikiny, jak vypadaly prvorepublikové vlády a parlament a k čemu to vedlo v 1. pol. 30. let.
Neschopnost se na čemkoli dohodnout zapříčinila, že volby v r. 1935 vyhráli nacisté s agrárníky a republika šla do kopru.
Jste spokojen s tím co sedí v Senátu?
Protože tak, jak navrhujete, se volí Senát.
S kosmetickým rozdílem, že za nimi většinou stojí politické strany a lepševici podle toho volí.
To nejsem, ale pozor, nevidíte důvod, proč to tak v senátu je – senátoři jsou „teoreticky“ nezávislí, ale po zvolení drží pokyny od strany, ve které jsou (snaha se dostat ve stranickém žebříčku výše..) za kterou kandidovali !! Nezávislá je snad jen pan Hamplová a paní Kolářová, co tak mám ponětí.