18 října, 2024

Děkuji

Ti, kdo sledují i můj fejsbůk a ostatní rubriky tak vědí, že je to dnes právě týden, co skončila moje příslušnost k Českobratrské církvi evangelické. Už jsem to krátce zmiňoval na hentěch sociálních sítích a ptali se mě na to na Parlamentních listech, ale protože jsem věděl, že k mému případu bude mít vedení místního sboru v Miroslavi nějaké sezení, říkal jsem si, že na něj počkám, abychom to měli kompletní. To se v uplynulých dnech stalo, takže mi dnes dovolte konstatovat, že jsme se posunuli zase do padesátých let se vším všudy.

Ale začnu od začátku:

Před vánoci jsem přestal chodit do kostela. Když vám přímo v kostele říká člen vedení sboru, že jste dezinformátor a kolaborant a chystají si pamflet, kterým se od vás chtějí důrazně distancovat, tak nějak ztratíte pocit, že si sedáte do lavice s bratry a sestrami. Navíc jsem neměl úplně náladu, nechat se urážet od těch, kteří mi podle všech křesťanských proklamací měli být nejbližší.

Asi nemusím zdůrazňovat, že prakticky nikdo nepřišel, abychom o tom mluvili či diskutovali. To nebylo nutné. Názor si už udělali z velkých médií a české televize, což je samozřejmě snadnější, než u souseda zaklepat na dveře a promluvit si s ním. Na Kydech jsem svojí tehdejší frustraci z evangelických poměrů několikrát ventiloval a zároveň jsem si řekl, že jediné řešení je, se odstěhovat. Ne, že bych nesnesl nadávky, na to mě už dávno připravili různí internetoví trolíci od pražské kavárny, ale bylo jasné, že to brzy dopadne i na mojí ženu a děti. A v druhé rovině to dopadne na její rodiče – ona se totiž vždycky najde nějaká dobrá duše, která jim při každém vyhrocení situace, třeba před volbami, přijde tím nejméně vhodným způsobem poreferovat, co veřejně říká jejich zeťáček.

Samozřejmě jsem s tím doma narazil. Moje žena je v Miroslavi doma. Její rodina tu žije po dlouhé generace, je svázána s místní evangelickou tradicí. Když jsem mluvil o tom, že je třeba se začít ohlížet, kde nechal tesař díru, protože tohle všechno má jediné řešení v tom, že sejde z očí, sejde z mysli, tak se s tím jen těžko smiřovala. Navíc, ona nikdy nebyla u toho, když ti jedině správní, hodní a pravdomluvní pronášeli své štiplavé poznámky o kolaborantech. Trápilo jí to, oponovala mi, myslela si, že to nebude tak hrozné, že prostě jen přeháním a ve skutečnosti jde pouze o několik záštiplných jednotlivců.

Ženy vždycky nakonec zvítězí a tak jsem se nechal ukecat a po půl roce jsem do kostela zase šel. Ale vydrželo to jen dvě neděle. Hned při té druhé vystoupil dopředu místokurátor sboru a přivítal shromáždění slovy, že se tu dnes sešla pestrá směsice domácích, hostů, dezinformátorů a proruských kolaborantů. Oficiální představitel vedení sboru to řekl při oficiálním pořadu bohoslužeb…

I zvedl jsem se, prošel jsem středem zkoprnělých farníků, vytřepal jsem na prahu prach ze své obuvi a řádně za sebou práskl dveřmi. Chudák moje žena tam seděla vedle mě a měla z první ruky, jak dnes vypadá křesťanská láska k bližnímu. Milý celníku Zachee, dneska už by Ježíš u tebe nevečeřel, dneska by tě vyhodil.

Nejlepší ale bylo, co pak následovalo. V týdnu se sešlo vedení sboru, aby k celé věci zaujali stanovisko. I moje žena tam byla s nimi. I zjistila, že staršovstvu vlastně vůbec nevadí, co místokurátor řekl. Že s tím vlastně souhlasí. Že mají výhrady jen ke způsobu, jakým to řekl, že to nebyla ta správná příležitost a mělo to být řečeno možná jinými slovy. Samozřejmě jsou to jen malé výhrady, které budou snadno a rychle zahlazeny…

A má žena už ví, proč budeme muset zvednout kotvy a změnit místo. Když to neuděláme, bude se to stupňovat…

Mluvil jsem o tom s Pepe Nerušilem z pražské SPD, kterého mám rád a on mi řekl, že si můžeme podat ruce. Jemu zase vyhodili z církevní školy dceru. Hodnoty jeho rodiny se totiž neslučují s hodnotami školy. Takhle mu to ředitelka napsala. Inu, stačí jeden agilní udavač, který splní svou liberálně demokratickou povinnost, pak trochu řvoucích libtardích bojůvek na twitteru a všichni se bojí. Pepe Nerušil se stěhuje do anonymní vnitřní Prahy a já přemýšlím, jak to udělat, abych mohl být dále Vidlákem a mít svoje milované hospodářství, ale jak být co nejdál od místní pravdy a lásky, protože jinak se postarají, aby jejich evropské hodnoty pocítila celá moje rodina.

Proč to všechno píšu…

Přátelé, nebýt vás, už dávno bych to zabalil. Nebýt vaší obrovské podpory, zřejmě bych tohle neustál. Nebýt vašich návštěv u mě, nebýt vašich mailů, telefonátů, nebýt vaší vřelosti při osobních setkáních, nebýt vaší odezvy při mých veřejných vystoupeních, dávno bych dal přednost klidu v rodině… V tomto těžkém půlroce se opravdu ukázalo, kdo mi byl přítelem v nouzi a já chci dneska poděkovat Petře Rédové, Davidu Moosovi, Zbyňkovi „Jestřábovi,“ Honzovi Maňákovi, Ondrovi, Bannymu a mnoha dalším, kteří to celé prožívali se mnou a starali si, aby moje špatná nálada nikdy nepřekročila kritický bod.

Musím poděkovat také Jardovi Polanskému, šéfredaktorovi Parlamentních listů, protože mě učí, jak být institucionalizovaným kreténem… to je totiž jediný způsob, jak v dnešní libtardí době přicházet do veřejného prostoru a nezbláznit se toho. Jsem rád, že se učím u mistra. Děkuji také Honzovi Fulínovi z Prvních zpráv, že i u něj mohu mít svůj azyl. A samozřejmě nemohu vynechat Martinu Kociánovou, která v téhle divoké době umí udělat atmosféru, že je vlastně všechno v pořádku.

Děkuji vám všem, kteří mě denně čtete, kteří si uděláte čas, mi poslat pár slov a kteří se nezlobíte, že v záplavě korespondence nedokážu odpovědět každému. Před prázdninami jsem upozorňoval, že budu na žních a nebudu mít prostor na rozesílání knih. Ale vaše finanční podpora se prakticky nezastavila. Víte, je mi nepříjemné, dostávat něco jen tak bez protihodnoty, proto jsem s radostí uvítal nabídku Petry Rédové, že moji knihu načte jako audio. Nechápu, kde při svém zaměstnání a veřejném vystupování na tohle vzala čas. A nejenže načetla moji knihu, ale každý den načte můj článek… pro ty, kteří jsou třeba za volantem, mohou poslouchat, ale nemohou číst. Odkaz je zde: https://youtube.com/@PetraRedova

Honza Maňák začal na namluvenému slovu přidávat videjka do pozadí a ejhle… Vidlák je najednou na Tiktoku a má tam půl milionů shlédnutí… Mezi mladými… David Moos s Jestřábem tomu dodali technické zázemí.

Banny dává moje texty na Telegram. Ondra na Twitter.

Pořád se mluví o sjednocování a spolupráci. Tady máte příklad jedné takové velmi úspěšné spolupráce, která nám všem pomáhá v tom, co chceme dělat a pomáhá i ostatním v tom, co chtějí dělat oni. Nemuseli jsme si na to psát ani smlouvy, ani stanovy, prostě je to win – win pro všechny a my nejsme žárliví. Příští neděli pro ně griluju prasátko…

Nejraději bych pozval vás všechny, co mě čtete, ale pokud budu věřit číslům, kdybych vás naráz pozval padesát a věnoval tomu každý víkend, trvalo by mi to asi dvě stě let. Do svého domu se mi padesát hostů navíc ani nevejde. Měl jsem teď šanci koupit krásnou sýpku, kde bych padesát lidí ubytoval, dokonce bych si ji mohl i dovolit, ale majitel ji prodá jedině s tříhektarovým zemědělským areálem… takže kdybyste náhodou nevěděli, co s osmi miliony peněz, můžete si koupit tři hektary budoucích stavebních parcel, Vidlák se přifaří s malým kouskem a bude schopen zvát čtenáře alespoň po padesáti, čímž bude mít dvě století co dělat.

Ale abych se alespoň trochu odvděčil za vaší přízeň, každý kdo mi poslal (a nebo pošle) alespoň 200,- Kč, může si stáhnout moji audioknihu. Právě teď jsme upravili přímo na Vidlákových kydech rubriku „Objednat knihu,“ kde si samozřejmě můžete zadat adresu pro zaslání tištěné knihy, ale můžete si nově i stáhnout audioknihu. Rád pak poreferuji Petře Rédové, kolik lidí ocenilo její práci.

Od prvního září navíc bude možné si stejným způsobem vyžádat i druhý díl knihy. Představím ji za týden, ale vězte, že už je hotová a čeká u mě v garáži na začátek školního roku, kdy ji začneme rozesílat. Systém bude stejný – kdo pošle Institutu českého venkova alespoň 350,- Kč, bude si ji moci nechat zaslat.

Děkuji vám všem. Děkuji za každý kousek podpory, děkuji za každé vlídné slovo, kterého se mi od vás, čtenářů, dostalo. Děkuji za vaši přízeň, děkuji za vaše diskusní příspěvky, děkuji za souhlas i nesouhlas.

Váš Vidlák

350 thoughts on “Děkuji

  1. Já se teď zeptám úplně vážně – skutečně by nešlo ubrat na emocích a vyhrocené rétorice? Zahodit všechny ty „libtardy“ a „dezoláty“, „demolice“ a přestat si nadávat do ukro- a ruso- nacistů a fašistů, přestat urážet a zesměšňovat jednotlivé osoby (a je jedno jestli tak činí sprosťák Novotný z ODS nebo jiní, s jejichž politickým názory se ztotožňuji méně) a diskutovat konstruktivně a věcně? Nikoli o lidech ale o názorech a faktech?

    Vážně to zkusme.

    1. Vždyť jste si sám odpověděl.
      My si nezačali a od té doby, co už nenastavujeme druhou tvář a neházíme zpět chlebem, už je ledacos jinak.
      Ono se to celkově vůbec neosvědčilo, víte?
      To nastavování druhé tváře, to vede ve skutečnosti jenom k tomu, že Vás začnou mlátit ještě víc a častěji, jak je lidem ostatně přirozené – viz Stanfordský experiment a pár jiných.
      A když Vám šutrem rozbijí hlavu, nebo vyrazí oko, tak tím chlebem už zpět hodit nejde.
      Ostatně, Vidlákův případ to jasně indikuje – a to prosím přišlo přímo ZEVNITŘ té církve, ne od Vidláka!

        1. Re: Anonym

          Já jsem ovšemi nezaregisztroval, že by se Vidlák nějak extra navážel do jejich – svého sboru.
          Církev se má starat o SVÉ ovečky, ne o zfetovance v zelených montérkách.

          1. Ten anonym jsem byl já.
            Omyl, církev se stará o blaho všech lidí a NEMÁ se starat především o své ovečky. Naopak, každá oběť války je je hodna soucitu. Ale přece jen menší soucit zaslouží voják nacházející se na cizím území.

            1. Církev se nemá co starat „o blaho všech“, protože o „blahu“ ví houbelec a o tom, co kdo jako „blaho“ vnímá, ještě méně.
              Do mého blaha je všem církvím světa naprostý kulový.

            2. Takže kdysi i český letec na území GB, anebo sovětský voják v Berlíně 1945, potažmo v Treblince o několik měsíců dříve ?
              Špatný výrok.
              Jde totiž o to, zač , proč a proti komu bojuje. A na které straně.

              No a vidíte, já třeba nemám soucit s např. těmi SS-manny , které zabili během povstání v Sobiboru …nebo s Heydrichem (toho se bál i Himmler, jestli na něj něco nemá). Proto také jsem křesťanem s výhradami.

              Hezký zbytek dne.

            3. Je treba nejdrive zapomenout na vyucovani a vychovu ,
              kde pro strom neni mozne a nesmi se videt les ,ani neco jineho..
              Nejdriv bylo neco jako demokraticky mnohonabozenstvi ,
              kazdej si vybral , kterej buh se mu libil a s tim byl v holportu..
              Vetsinou nebyli zli , nevyzadovali prilis moc.
              Revoluce nastala v donuceni verit v jednoho boha , silenyho a krvavyho diktatora a jeho teroru..
              Vira,byla je donucena vsemi prostredky a nasleduji hruzne
              deformace s nasledky.

        2. Anonym – je blbe ze nie je jasne na ktory anonym reagujem
          ———————-
          citujem, : „od té lokální církve to byla jen reakce na agresivní rétoriku.“
          ————————–
          moja odpoved: Vidlak kritizoval vladu a nie cirkev, je chore ak na hoci aj agresivnu kritiku vlady reaguje Cirkev ktora sa o politiku nema co zaujimat

          1. Pro Knieza Myskin:

            Tohle jste vyjádřil velmi dobře a správně. Dovoluji si se k tomu připodepsat.

            Panu Vidlákovi přeji hodně sil, stejně jako jeho paní a dětem. Budou ji potřebovat, aby hon na čarodějnice, který má za cíl umlčet/zlomit nepohodlné, ustáli. Kdo vnímá, cítí, má srdce a snaží se, aby se svět stal trochu lepším místem, obvykle není oplechovaný a nemá hroší kůži, z které vše steče…

    2. Skutečný projev lidské zrůdy a hyeny, vpálil Rakušan Okamurovi. Šéfa SPD označil za vůdce fašistického hnutí

      No, tady máte příklad, že ryba smrdí od hlavy…

      1. Tohle je docela dobra nahravka na smec. Ted by melo Rakusanovo ministerstvo podniknout kroky k zakazu SPD. V opacnem pripade se omluvit.

      2. Na Rakušanovi by si František Koukolik smlsnul. Mohl by ho předvádět medikům jako klasicky příklad deprivanta.
        🤔

      3. To od ministra vlády opírající se o „Tripartitu“, fasces státu, zaměstnavatelů a zaměstnanců, zní velmi pikantně.

    3. ale ono daleko kratší „libtardi“ než „stoupenci a služebníci Sorosových intitutů a interglobalismu“.
      Oni také nepoužívají označení „občan odmítající pokusné vakcíny , které nebrání infekci“, ale „antivaxer“, „odmítač“ „dezolát“….
      Můžete se přece přesunout do sfér akademických, kde je jazyk spisovnější, patrně však méně češtiny.

      1. Chytnu se podaného stébla a optám se :
        Zdá se mi to jen, nebo je naše společnost obyčejných lidí, takto drsně rozdělená od covidu?
        Od toho covidu, při kterém naše vlastní, údajně námi zvolená vláda, začala své občany docela brutálně sortýrovat na očkované a neočkované – se všemi sociálními důsledky?
        Honění s náhubky, bez náhubku jste nakoupili jen někde. Neočkovaný občan – přístup jen někam, zpravidla ztížený, či rovnou horší. Nakupování v hypáčích – zavřené drobné obchody železářství, přičemž ten stejný sortiment byl v hypáči zapáskovaný, abyste si jej nemohli koupit?
        To už si nikdo, na tu brutus perzekuci neočkovaného občana, nebo drobného živnostníčka s obchodem se šrouby, nevzpomíná ?
        Čím víc si tu situaci před pár roky vybavuju, tím víc mi dochází, co za svinstva tady byla páchána a dodnes nebyla potrestána.
        A malé zlo nechat nepotrestané, znamená nechat ho vyrůst do velkého zla. A to chceš…

        1. Mně se prostě zdá, že všecky ty sviňárny, započaté za covidu, jen v jiné formě pokračují.
          Rakušan je toho názornou ukázkou.
          On se takto choval už dřív, nevylíhl se včera – jen na něj donedávna nebylo vidět!
          Někdo bezpečně zjistil, co všechno si k lidem může dovolit, co mu projde.
          Tak pokračuje.

          1. Nene, to není pouze od Covidu. To začalo už dělením na kuřáky a nekuřáky, pokračovalo metoo, BLM, ale to byly jen soft verze a všechno to postupně utichlo, až teprve pak přišel Covid a mnohem ostřejší dělení, které už opravdu nešlo přehlédnout, ale pořád stejný scénář.

            1. Pantáta senátor Josef Kubera nás všechny varoval.
              Proto tradičně konspirátorsky nevěřím v jeho úmrtí zásluhou jeho životního stylu.
              On by nikomu tchaiwance a kašpara nedělal.

  2. Milý Vidláku j
    já Ti děkuji za za Tvoje psaní, protože díky Kydům mám pocit, že jsem se úplně nezbláznila. A to platí i pro všechny diskutující. a co se týče církve. Moje babička byla silně věřící a já víru a kostel na povel. Její strýc byl velkým katolickým potentátem na arcibiskupství, ale na konec zemřel v cizině. Poznala jsem díky rodině i evangelickou církev, zdála se mi na první pohled vstřícnější k lidem. No není to tak docela. Věřící většinou pohrdají lidmi, kteří nechodí do kostela, ale sami vůbec nežijí podle učení Krista. Stačí se podívat kolem sebe. Já osobně pro rozhovor s bohem nepotřebuji církev a kněze, jako prostředníka. A Ty Vidláku určitě také ne, stačí jen mít srdce, svědomí a tu lidskost, které je hodně zapotřebí. Hodně sil Tobě i Tvým blízkým, abyste obstáli při setkávání se s hloupými, zlými a zamindrákovými lidmi. Vše se otočí a bude zase dobře, ale někdy to trvá.

    1. Vyžaduje to velký kus osobní odvahy, žít v obci, kde si před vámi polovina. sousedů odplivne.
      Smekám.
      Možná by se mezi tím zbytkem našlo pár lidí, kteří se aspoň v hospodě postaví na vaši stranu…

      1. Nenajde. Bokem, stranou od ostatních (aby je nikdo neviděl) Vám vyjádří podporu, ale veřejně Vás nikdo nepodpoří.

  3. Pokud někdo na církeni půdě takto někoho uráží a místo šíření lásky a odpuštění rozeštvává lidi, tak to vypovídá především něm samotném.

    A to jak po stránce lidské, tak po stránce jeho kopetence v rámci církve.

    1. Člověk, který věrne a celoživotně podporuje jakoukoliv lež sv. Vladimíra není kolaborant?

      Víte, víra znamená věřit jen v jednoho Boha a Vidlák si mezi křesťanským bohem a vůdcem všehomíra Vladimírem jasně vybral toho druhého. Z pohledu vidláka není problém mít několik bohů najednou, ale evangelické církvi to jaksi vadí.

      1. A v com to spociva? Vyzyva vidlak, aby vsetci verili jeho tezam a upalili vsetkych opozicnikov? Ziada exkomunikovat terajsich vlastnikov jedinej pravdy? Luterani vysli prave z tych, co spochybnovsli „pravych vlastnikov viery“, neomylnych na zaklade vlastnych dogiem….teraz by ich tito sami vyvrhli

      2. Dobrý den.
        Optikou farizeů a zákoníků byli učedníci židovského proroka kolaboranti . Petr měl z nich dokonce takový strach, že třikrát zapřel. A Jehošuovo rčení, interpretuji, že co je císařovo císaři, co je Boži Bohovi….to je na kapánek složitější chápání, porozumění a vysvětlení.
        Pokud by nějaká křesťanská církev financovala nákupy zbraní či jinak sloužila dvěma Pánům (např. propachtovávala půdu či lesy, žila z úroků v bankách atd. apod.), pak by byla tragikomickou církví.
        Nu a náš Pán Ježíš Kristus přece tvrdil, že máme milovat své nepřátele, myslíte si, že to řekl jen tak pro srandu Anonymům apod. ?
        Vidlák používá peprné výrazy, měl by slevit…ale četl jste něco od Luthera ? Krom toho – existuje i jeho antižidovský, antisemitský spisek, ten napsal poté, co judaisté odmítli konvertovat ke křesťanství verze Luther.
        Přesto je luteránská církev povolena, ba i podporovaná.
        Pan Duka někde psal, že katolická Církev páchala v minulosti nepěkné věci, ale že už cca 200 let je nedělá. Takže za 200 let odpustíme třeba i (dosaď si každý co chce)…….

        Soudit je (nás) nakonec všechny budou Bůh, náš Pán Ježíš Kristus a Duch svatý. Evangelíci to mají o to složitější, že nemají instituci ušní zpovědi, dost tedy riskují….

        1. https://www.lumendelumine.cz/index.php?page=luther-vulgarni-antisemita-a-inspirator-hitlera
          https://www.lumendelumine.cz/index.php?page=luther-podle-vlastnich-slov
          http://www.stjoseph.cz/protestanti-vlastnimi-slovy/
          Např. : „Papežské listiny jsou zapečetěné ďáblovým hovnem. Je to strašlivý papežův prd. Kolik uvolněné energie je zapotřebí, aby se vypustila taková hromová rána! Je to div, že si neroztrhne zadek a střeva. (Gobry, str. 45 n)

        2. A co ti chudáci ještě před Kristem, před Mojžíšem, před Abrahamem? Co například Neandrtálci? Kým budou spaseni?

  4. Vážený pán Vidlák, nehádžte pušku do obilia 🙂 Na neprajníkov sa usmievajte a tým ich úplne odrovnáte. Je to ťažké ale funguje to. Za 30 rokov budovania kapitalizmu máme právo sa slobodne vyjadrovať. Veľa zdaru prajem z dolného Uhorska 🙂 🙂

  5. Pluto má taky pravdu – na venkově lidi moc na řeči o nichž moc nevědí nedají. Navíc od „nového“člověka.
    Za to dávaji dobrý pozor jak hospodaríte a jak vše vedete.
    A ani potom Vám nic neřeknou – jen Vás zacnou pomalu kopírovat a sem tam se na něco jen tak zeptají.

    Kolik byste v Miroslavi dostal hlasů v místních volbách?

    Druha věc, katolický známý kvůli politice v bohosužbách taky musel změnit kostel ( městečko nedaleko od Vás) a nyní chodi jinam, kde se mše ještě slouží postaru, bez politiky … a v latině

  6. Co k tomu dodat, Vidláku: zdá se, že velebníček ve Vidlákově se cítí být majitelem duší svých farníků.
    To je pýcha, která se dotýká nebes. – Z toho si můžeš vše ostatní odvodit a dobrých rad jsi dostal neúrekom.

    1. Vidím problém v tom, že nadpozemská spravedlnost přichází vždy pozdě.
      Než přijde, tak lidská pýcha stihne zničit spousty životů.
      Ten odkaz na padesátá léta je správně.
      Pokud se to týkalo jen domnělého, pyšného poroučení větru a dešti, tak budiž.
      Jakmile se to ale začalo dotýkat poroučení, co přesně si lidé mají myslet, už šlo o život.
      Je to podle mě pitomý termín, ale lepší nikdo nevymyslel – totalita a všechno, co k tomu patří.

      1. Zlo je sice relativní pojem, ale říká se, že kořen všeho zla spočívá v nedostatku poznání. A pýcha je jeden z mocných Strážců prahu, kteří se poznání stavějí do cesty.

        Jakou podobu na sebe pýcha v roli Strážce prahu bere, je druhá věc. Já se nepočítám mezi věřící, ale tolik vidím, že vidlákovský duchovní pastýř by chtěl radit pánubohu, v něhož věří (nebo to alespoň deklaruje), a tím je ve sporu sám se sebou. – To ale není konec, nýbrž teprve sám začátek.

        Duchovní pastýř (zůstaňme u intuitivního chápání toho slova), který je ve sporu sám se sebou, e.g. s učením, k němuž se hlásí, přestává být pastýřem a stává se pasákem, pasákem v tom nejhorším slova smyslu, který známe. – Stádo nějaké vedení potřebuje, neobejde se bez něho, je to jedna ze základních vlastností stáda. I špatné vedení je stále vedení a základní stádní potřebu naplňuje, byť by to bylo i záhubným způsobem. To je důvod, proč je pro stádo tak obtížné i toho nejhoršího pasáka opustit; v historii je příkladů bezpočet.

        Stádo zůstane stádem, ale vždy se najde pár jedinců, kteří jsou schopni stádo, vedené zlým pasákem, opustit. To je cesta, která může být i Cestou – je to otázka osobní zodpovědnosti, kterou si musí vyřešit každý sám.

  7. Zůstaň v Miroslavi, Vidláku. Před ideology z padesátých let se neschováš nikde. Naopak, jejich blízká přítomnost tě může jedině posílit. Nenech si vzít domov..

    1. Kdyby na to měl Vidlák koule tak jim na vztek zapálí půdu pod nohama. Před rokem tady psal o spolcích, zapalování víry ve změnu… Tak se Vidláku vykašlete na vysokou politiku, stejně tak nepatříte…. Ale staňte se starostou v Miroslavi…. Nespokojenců, které si tam můžete získat tak bude jistě víc než dost …

      1. To by bylo krásné, bratře křesťane, kdyby se vám Vidlák na tu polopolitiku kvůli pámbíčkářům satanistům ( V křesťanství a islámu představuje padlého anděla nebo džina, který původně měl velkou krásu a zbožnost, ale vzbouřil se proti Bohu ) na tu politiku vykašlal. Vezmete to, Plute, po něm vy?
        Zaberete se svými anonymy, česneky, berrnardy a spol., vy?
        Dnes je politikaření a jeho špína naprosto všude!
        Nikam před tím nelze utéct. Ani do lesa do zemljamky. Přijdou komisařky a policajt a budou kovidovat tisícem zákonů a předpisů, že stát se o mě, odmítače, postará.
        Ačkoliv Peťopekara tvrdí něco jiného.

  8. Paní Alena výše má pravdu, dát všemu čas.
    Přeci Vás nemůže jen tak někdo urazit. Utéct můžete i později.
    A možná jste vyléčen z jedné iluze o věřících. Jsou to totiž úplně normální lidé.

    A jen jeden poznatek – „Zlým slovem nebo arogancí nikoho nepřesvědčíš „.

    1. Na toho se@e i Luciper. Takový lidský plevel nechtějí ani v pekle. Škoda oleje. I v pekle řešej nárůst ceny topných uhlovodíků.Uhlí, olej, Drastíka nechat trápit v očistci.

        1. Nepochopil. Ž nebo ž, nebo oboje, skupinou sdílená ideologie, souhlasné či divergentní chování jednotlivce…

  9. V příšeří kostela
    nenávist čišela.
    Pravda vency havla,
    IQ pítra pavla
    rybí oči vykulence.
    Zip na pytli zazněl tence.
    Evangelík z věže
    do oveček řeže
    druhý střílí z kúru,
    třetí na panduru
    hlásá svoji víru,
    čtvrtý škrábe síru.

  10. Pokud jde o svolávání demonstrací apod.
    Já na ně nechci chodit. Protože cítím pachuť analogicky jako Vidlák v kostele, kam šel stejně jen protože ho žena přemluvila. Nechci nikoho přesvědčovat, přesvědčování už bylo už dost. Nemám zájem škemrat o pozornost lůzy.

    Být dnes před 100 lety, angažoval bych se na Všesokolském sletu, nebo tak něco. Mělo to smysl, tenkrát. Musíme ten smysl najít. Podbízet se lůze není ten smysl.

  11. V kostele o morálce káže věřící nejen ve spásu, ale i v eurohovnoty?

    Korporát fašistická nátlaková organizace a její souvěrci. Soudruh Drastík z Miroslavi vlaje s propagandou hlavního proudu:

    SPOLEČNĚ STOJÍME ZA UKRAJINOU

    My, občané České republiky, chceme v tuto chvíli společně a jednotně vyjádřit podporu Ukrajině a jejím občanům. Uvědomujeme si, že v současné chvíli se nehraje jen o osud Ukrajiny, ale také o osud celé Evropy. Ukrajinci bojují za nás všechny. Putinova nepřípustná agrese ohrožuje nás všechny. Proto jsme se spojili nejen v tomto prohlášení, ale také v pomoci Ukrajině, Ukrajincům a všem dalším, které tato agrese zasáhla.

    14 547 Libor Drastík, obec Miroslav, technik
    https://milionchvilek.cz/stojimezaukrajinou/podepsali?page=297

      1. a já si doteď bláhově myslel, i podle různých vyjádření zde na kydech (a toto podotknutí nemíří přímo na nick helanov, pod který to umisťuji), že kavárníci či sluníčkáři jsou pouze v městě hlavním (praze). a ono se ukazuje, že h@jzlové se najdou všude. velikost města asi nerozhoduje.
        co mne (a zdá se mi, že i vidláka) fakt hodně překvapilo, je ta míra zloby, nenávisti a netolerance k názoru druhého, která v některých lidech je asi opravdu hluboce zakořeněná. a tak alespoň krátce: vidláku, prosím vydrž. pro nás i pro sebe. děkuji.

        1. Ta míra zloby, nenávisti a netolerance je paradoxně větší tam, kde se lidi znají a takzvaně si vidí do talíře.
          Michprd Drastík vidí, že Vidlákovi se nebývale daří a navíc maká pro antikrista Babiše.
          Být to ve velkém městě, tak možná by se Vidlákem, až do poměrně vysoké mediální intenzity, nikdo nezabýval – nebo maximálně tak nejbližší sousedi, kteří by jej z projevu identifikovali.

          1. Rozlišovala bych mezi zlobou, nenávistí a netolerancí, a mezi konformitou. Pravděpodobně je většina lidí jen komformních a nechtějí mít zbytečné problémy. Heslo zní : Nevybočovat!
            V roce 89 ještě na 1. máje občani mávali mávátky v průvodu a Jakešova sqadra spokojeně kynula z tribuny.
            A 17. listopadu občani tleskali, když z balkonu Melantrichu kynula Havlova sqadra.
            Pořád to byli ti stejní lidé. ( Na tribuně i pod tribunou. Jedni s ostrými lokty, druzí nadšení kýválkové. )

  12. Vidláku, zastavil som sa u Vás V Miroslavove po knihu, vypili sme kávu, videl som tvoj dom a hospodárstvo (aspoň malý kúsok) a teba s deckami ako nacvičujete nejaké šermiarske vystúpenie.
    To fakt chceš hodiť za hlavu roky práce, „presadiť“ decká a manželku niekam inam? Viem, že žiť v jednom priestore s ľuďmi čo ťa nemajú radi je ťažké. Lenže oni k tebe nehovoria ako bratia a sestry z cirkevného zboru ale ako príslušníci politickej strany ktorej členovia vyznávajú tie správne hodnoty. Je to niečo podobné ako uličný výbor KSČ v minulom režime.
    A rovnako ako v minulosti neexistovali len zaslepení členovia KSČ, ale aj normálny ľudia, verím tomu, že aj v malej moravskej dedine sa okrem zaslepencov nájdu aj normálny ľudia s ktorými sa dá nažívať v pohode.

    1. Blbé je, že ti normální lidé nemají potřebu sdělovat svoje názory ve veřejném prostoru. Takže Vidlák má určitě i sympatizanty ve svém okolí, ale neví to.
      Myslím, že zejména mladší ročníky si žijí své životy a nemají nejmenší zájem zajímat se o politiku. Něco si užít, dokud to ještě jde… Popravdě, moc se jim nedivím. Ten chlívek, který vybudovali jejich předkové, budou muset jednou vyčistit sami. A nebude to nic lehkého, bude to bolet.

      1. Jaký chlívek? Co je to zase za fráze s příručky mladého svazáka? Předchozí generace vybudovaly úplně všechny vymoženosti, které ty nastupující generace využívají. Kdyby to byli stejní kašpaři jako ti dnešní, co nerozeznají ani svoje pohlaví, tak nemáme nejen internet, ale ani teplou vodu.

        1. přesně tak, polo. „ten chlívek, který vybudovali jejich předkové“ – já za sebe můžu říct jen tohle: za více jak 35 let ve stavebnictví jsem se podílel na výstavbě tolika „chlívků“, kolik jich ti „co by je po mně měli uklízet“ za celý svůj život ani neuvidí, natož vytvoří. opravdu, já se za co stydět nemám a ani nehodlám.

        2. Od těch dob, kdy byl přístup do internetu doslovně filtrován vynaložením poměrně vysokých finančních částek na zařízení, plus značnou měrou odborných znalostí, se ledacos změnilo.
          Vyslovení hlupáci, si na zařízení a připojení k internetu jednak nevydělali – a i kdyby náhodou ano, tak by potom stejně nevěděli, co si s tím zařízením počít, nebo jak jej ovládat.
          Je tady bohužel doba, kdy je přístup k internetu už tak levný a tak snadný, že k průniku těchto hloupých lidí na internet, jednoduše dojít muselo.
          Bude nutné se s tím smířit.

          1. Tak jak tehdy bylo předvídáno.
            Obecně, dostupnost technologií zvyšuje akční radius blbců.
            Blbec s technologií zůstává blbcem. Jen je nebezpečnější.

        3. Jistě mi polo vysvětlí, proč tolik lidí mělo už režimu plné zuby a předlistopadový režim se zhroutil jako domeček z karet. Kde asi udělali Jakešovi soudruzi chybu?
          ( Tím nepopírám, že dnešní režim je ještě o level horší. Možná o dva. Pravda a Láska nás dovedla na pokraj třetí světové. )

          1. Spíše „byl zhroucen“.
            Začal to Teng Siao Pching, čím dál na západ od Číny, tím více musela být transformace moci komoušů skrytější. Vžyť ten převrat tady musel “ povolit“ Gorbačov, jinak zřejmě nula.
            Chyby byly : třídní a dal. teror, vyvlastnění i těch drobných rolníků či živnostníků, zadrátování hranic, přijetí invaze vojsk VS , stigmatizování potomků třídně apod. nespolehlivých osob, sovětizace různých oblastí celospolečenského života, neschopnost prosovětského bloku v oblasti vývoje a zavedení do praxe moderních a efektivních výrobních sil, krom některých družstev žádný praktický příklad funkčního kvazikomunismu, dnes a denně obtěžující propaganda, cenzura a autocenzura, sledování a práskačství……

          2. Kolik přesně lidí, mělo režimu už plné zuby? Máte je spočítané?
            Věděla jste například v roce 1988, kdo to je Havel, nebo co dělá?
            Chyby dělá každá vláda, úplně každá. Je to jenom otázka míry, do které se ty vládní chyby, začnou dotýkat obyčejných lidí.
            A například mne samotného, se v roce 1988 žádné „vládní chyby“ nijak nedotýkaly, spíše naopak. Nevěděl jsem, kdo to je Havel. Později jsem ani nechápal, proč by zrovna nějaký Havel, měl být mým presidentem a kdo to celé spískal.
            Odpovídejte si na otázky sama, ze své pozice a místa v životě, kde vidíte ty chyby.

          3. Helanov 12.05
            Režim nehledal stoupence (na členství ve Straně se čekalo) , ale ochotně sbíral ,,kompromitující“ drby na nečleny, pokud se zdálo, že nám někdo vyrostl mimo Stranu. Ty jsem si v listopadu (jsa na ně upozorněn Občanským fórem) přečetl.
            ,,Však tato doba dětská, jak vyplivnutá pecka , zmizela a nehledám ji dál“.

          4. Pokud si ještě dobře pamatuji, tak jsme byli skoro poslední kde se to otočilo a to ještě museli vytvořit mrtvého studenta. Většina těch lidí na Václaváku a na Letné tehdy, dle mého názoru, nechtěla tak docela to co se dělo ty následující roky a dospělo až k dnešku.
            Nakonec určitě si také vzpomenete na ta Havlova slova „Budou vás strašit….“ .
            Oni nestrašili, oni věděli a věděl i Havel.

            1. Praha.
              Situace by byla dramaticky odlišná jinde – a ostatně také byla. Například v KM žádné demonstrace neprobíhaly – tamní občané měli svých starostí dost..
              Jistěže věděl, lhal jako červený pes, od začátku. A povšimněme si jedné drobnosti:
              Důležitou dohodu s bolševiky, díky které zůstala armáda v kasárnách, zpunktoval kdo přesně?
              Správně, mazaný právník.

          5. Myslím, že ti praví bolševici si Jakeše vodili stejně, jako si vodí vyvolené od roku 1990.
            Ne že by Češi měli málo svých lumpů, ale ti opravdoví přitáhli za světlem jako můry do Prahy z východu.
            Kolik českých bolševiků si dovolilo oponovat Bilakovi a jeho soukmenovcům z Horních Uher ?
            Kolik z nich se zasloužilo o skutečný rozvoj Československa?

    2. Stěhovat se? Začínat jinde? Přesadit celou rodinu jinam jen kvůli nevůli v evangelickém sboru?
      ANo, je to velice nepříjemné, ale počkejte! Neřešte věci ukvapeně, jen proto, že se cítíte ublížený a potupený vaším církevním společenstvem.
      Jistě jsou v městysu lidé, co vás naopak podporují a na kázání a k přijímaní si můžete zajet jinam, i s manželkou a dětmi. Pokud vás nikde nebudou chtít, tak si uděláte svatostánek doma. Nespěchejte.
      Přestěhujete se, se všemi trably, co to přináší, a podobní se najdou třebas i tam! Budete pak, kde jste byl, navíc mezi cizími, bez rodinných vazeb a přátel. Pro děti by to bylo taky náročné.
      Držím palce, ať se rozhodnete správně.
      Věřte, že pokud by se něco změnilo a vy jste najednou stál na té „správné“ straně, ti samí vám začnou pochlebovat, vysvětlovat, že oni to tak nemysleli a že na ně tlačili zeshora atd. Už jsme to zažili mnohokrát. Takže klid a vše s rozmyslem.

      1. Napsala jste to, co jsem se chystala napsat i já, takže jen dodám…jak jsem pochopila je to velmi čerstvé a tudíž reakce bývá příliš emotivní. Počkala bych, však ono se to po městečku rozkecá. Jestli si dotyčný myslel, že ne, zmýlil se a domnívám se, že lidé z městečka, a mimo dotyčnou církev, kteří doteď neměli důvod, aby se projevili se objeví. Chce to čas. Ten pán by se mohl ještě hodně divit tomu co rozfoukal.
        PS pro Vidláka osobně….
        děkuji já za ty roky, kdy jsem si mohla pod jeho články ověřovat, že nejsem blázen, a že je nás víc (a víc) s podobnými názory. Není možné, aby v Miroslavi takoví rovněž nebyli.

      2. Re: AZ

        To je traky dobrý nápad. Realizovat se jednoduše tam, kde o mne stojí. Dnes opravdu není problém hupsnout do auta a zajet si do kostela o dvě vesnice dál.

  13. To už tak bývá, že blesky bijí do těch největších stromů a vítr nejvíc fouká na hřebenech nejvyšších hor.

    Myslím, že s něčím obdobným, jak zažíváte nyní, jste musel předem počítat. Kdybyste neměl žádný dosah, tak byste nikomu nevadil. Takto je vidět, že na Vás vlastně jen žárlí.
    Dlužno dodat, že v mnohém jste jim usnadnil situaci svými chybami. Jako třebas tou paticí, kterou jste tehdy nesměřoval našim vládním politikům, ale Ruské ambasádě, což byla velká chyba. Podobně s tím článkem o odpojování babiček a samoživitelek ČEZem od elektrické sítě a pod. To je potřeba si také přiznat.
    Nicméně, pokud po Vás jdou i Vaší církevní bratři a setry tak jen ukazují svou malost a farizejství. S takovými ubožáky skutečně nemá cenu ztrácet čas.

    Ovšem radit Vám ohledně toho zda se odstěhovat či setrvat v Miroslavi nebudu. Každá mince totiž má dvě strany a člověk si musí vyhodnotit sám, co má pro něj jakou hodnotu.

    V každém případě Vám přeji mnoho zdaru, pohody a lásky bližních.

    PS: To že s Vámi mnohdy nesouhlasím, ještě neznamená, že bych vás neměl rád a že bych z vašich osobních potíží měl nějakou škodolibou radost. To rozhodně ne, ba právě naopak! Přičemž bych chtěl upozornit, že s nicky, které se podobají mému, a u nichž by snadno mohlo dojít k záměně, nemám nic společného.

  14. Nebudu mluvit (psát) o (pro mě) „divných“ lidech, kteří potřebují náboženství (IMHO „berličku“) ke svému duchovnímu životu, je zřejmé, že jste také věřící, ale dost mě překvapilo, že jste tomu pánovi před celým kostelem neodpověděl. Že jste tomu „chciválkovi“ nevysvětlil své „dezolátství“ a alespoň krátce nerozebral jeho morální nadřazenost. Je možné, že by v kostele „prozřeli“ další věřící nebo by vás třeba i někdo podobně smýšlející podpořil. Takhle jste v té chvíli „prohrál“ a ustoupil hulvátovi a hlupákovi. Ostatní si tím pádem mohli myslet, že má pravdu. Nechci radit, ale zkusil bych si v hlavě sesumírovat nějakou odpověď těmhle hlupákům, klidně i ve dvou verzích, peprnější a uhlazenější. Doplnit jí neprůstřelnými argumenty. A vyzkoušet na několika jedincích. Prohrál jste jednu bitvu, ale nemusíte prohrát válku. A třeba získáte další lidi na svojí stranu.
    (můj názor)

      1. Jsem netušil že je tento nick obsazený, nevadí, vymyslím si jiný i když jsem tady tenhle ještě neviděl. Ale jestli jste k němu přilnul a chcete ho, je celý Váš. 🙂

      1. https://cs.wikipedia.org/wiki/Rudolf_G%C3%B6bel
        Dalo se, perfektní výměna názorů , bez skákání do řeči, s úsměvem chápajícím, ne škodolibým……
        Jen jedno. Jeden z nás považoval válečnický boj husitů s křižáky a spol. za spravedlivý, ten druhý za původ rozvratu a chaosu. 😀

        Masaryk : „Ježíš, ne Caesar, toť smysl našich dějin a demokracie.“ (ovšem také jeho slova o tom, že pro nás bude nejlépe, když Velká válka potrvá co nejdéle, asi pohledem našich bojovníků s Němci v Rusku…..).
        Chelčický, ne Chmelnický !…..?????
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Bohdan_Chmelnick%C3%BD

        1. To rekl Masaryk spravne v duchu jeho nazoru a presvedceni.
          Zadny vyhravani s Cesarem a porazka vsech nepratel ,
          pitomy a nesouvisly blaboleni Krista se nam pro sebevrazednou a zhoubnou demokracii zcela hodi.
          Valka at trva co nejdele , aby se humanista , nabazil krve obeti.
          Na obou stranach.
          Aby narod byl nakonec ukrizovanej ,nebranil se
          a zahubenej jako Kristus.
          Dle jeho smyslu nasich dejin..

  15. U nábožensky založených lidi mě to nepřekvapuje. Jejich závislost na dogmatech jim znemožňuje pocítit pravé kritické myšlení. To vše podtrženo udavačstvím, které pramení z toho, že se domnívají, že jsou díky své víře lepší lidé a mají k tomu jakýsi morální mandát. Ovce se vším všudy. U protestantů je to navíc ještě podtrženo fundamentalismem.

    1. To Jason:
      Neznemožňuje, ale znesnadňuje.
      Podle mě se věřící hluboce mýlí, ale vůbec se to netýká morální stránky. Naopak, někteří věřící projevují mnohem více morální odvahy, a odvahu jim dodává právě víra.
      Že většina lidí se chová jako hloupé ovce, je jiná otázka. Náboženství jim to usnadňuje, ale stejně tak jim to usnadňovala sounáležitost s politikou „strany a vlády“.
      Kdyby došlo v budoucnosti, čistě hypoteticky, k takovému rozdělení moci, že se nadvláda v Evropě přenese na Rusko, těm stejným lidem, kteří Vidláka odsoudili, se náhle „otevřou oči“, nasypou si popel na hlavu a budou se hlásit do veřejných funkcí.
      Parazité, ale i víceméně neutrální stádo (80-90% populace?), se vždycky zařadí na stranu aktuální moci.
      Chování většiny populace je dáno tím, že se nechají snadno formovat. Televize má obrovskou sílu. Proč přemýšlet, proč si pamatovat a srovnávat.
      Takže vy později narození možná zažijete situaci, kdy budou všichni vědět, že dobro přichází z Východu a zlo ze Západu a nikdo nebude chápat, že si to někdo někdy mohl vysvětlovat jinak.

  16. “ Dostávat něco bez protihodnoty “ ❓
    Já bych nikomu nic zadarmo nedala. Když někomu něco dám, tak jenom proto, že z toho mám dobrý pocit. Promyšleně podporuji jenom a právě ty, které podpořit chci. V mém případě jsou to bezďáci / spiťaři, kterým většina obyvatelstva zrovna moc nefandí. Neví, že závislost je strašná nemoc.
    V případě Vidláka ale jen platím za odvedenou službu. Litterate je bez reklam a provoz internetového časopisu se určitě neobejde bez finanční podpory. Já mám zájem dostat se k zajímavým informacím, i k takovým, ke kterým se nedostanu na ofiko médiích. Tady se navíc, jako speciální bonus, dozvím i názory široké palety čtenářstva. Dokonce i já sama smím přičinit chitrou poznámku.
    😻
    Takže když pošlu drobnou částku na Litterate, tak je to úplně stejné, jako když jsem si kdysi denně kupovala jeden deník a týdně jeden časopis. ( Před Vítězným Listopad to byl Mladý svět, po vítězství Pravdy a Lásky Reflex a občas i Respekt. )
    Nejsem socka ani zlodějka a nechci číst zadarmo. Přišlo by mi nemravné využívat něčí práci a neocenit ji aspoň menším obnosem.

  17. Vidláku, i když vás často kritizuji, dnes s vámi soucítím, leč ani dnes si neodpustím kritiku. Pokud si myslíte, že se odstěhování něco změní, jste na velkém omylu. Zlu je třeba se postavit. Kdo jednou ustoupí, vždy ustoupí.
    Na jedné straně po alternativě chcete, aby se postavila současnému vládnímu zlu a sám tomu zlu podléháte.

    Pokud vám mohu něco doporučit, serte na nepřátelské okolí. Ono to okolí bude všude stejné.

    Buďte probůh svůj!!!!!!, neustupujte zlu. Čas vám dá za pravdu!!!!!

    1. Souhlas. Jak začnete utíkat, nikdy nevíte, kdy se zastavíte.
      Útěkem posílíte ty, co Vás nemají rádi a oslabíte své spojence.
      Uvidíte, že i u Vás jsou lidé, kteří Vás podpoří.
      Vydržte.

      1. Navíc je skoro jisté,že po návratu kyvadla na opačnou stranu bude ten, co ve sboru plnil funkci inkvizitora, tím z aktivnějších v nové garnituře. Takoví u nás psali v 68 hesla na zdi, a potom seděli v prověrkových komisích KSČ a vyhazovali spolupachatele.

        Možná přijde s „Co bylo, bylo, Vidláku. Prohlédl jsem!“

        Jen mám pocit, že stejné zklamání přijde s Rajchlem.

    2. Taktéž bych nedoporučoval se stěhovat. Totiž blbého nepřemůžeš, a ti jsou všude. Pravda vítězí, ale trochu ji to trvá.

  18. Vidláku, takhle jak popisujete, se projevuje pravdaaláska v praxi.

    Váš sbor silně připomíná uliční výbor.

    Nikam se nestěhujte.

    A za mně – v této situaci bych na to křesťanské “ nastavování druhé tváře“ zapomněl.

    1. Re: Admirál

      Dovolím si vás doplnit.
      Přestože jsem byl vychováván k lásce k Bohu a bližním, v mém životě VŽDY platilo – když ti někdo dá políček, zlom mu obě ruce, jinak budeš fackován do konce svého bídného života.

      1. A je-li tím fackujícím samotný systém ?

        Tvořený armádou lhostejných, zákona nedbalých, vzájemně se kryjících byrokratů ?

        Včil mudruj…

        1. Re: prozaik

          Ve sporu se systémem jsem na několika frontách. Občas vyhraju a to mi dodá sil ke strávení dalších proher.
          Asi tak…

          Mezi jiným se třeba peru s PZKO (vygůglujte si to, co jsou zač), kterýžto spolek si u manželčina rodného domu zbudovali palác kultury za účelem výdělku.
          Mají krytí na hygieně (noční hluk z reprodukované hudby) na stavebních úřadech všeho druhu, u městské policie, na Policii ČR, na Krajském úřadě.
          Zdá se vám to málo?

          1. Zdá… Podobných bojůvek za spravedlnost mám za sebou možná i desítky. Vítězných tak 30%.

            Proto vím, že frackovi na ulici nebo v podchodu lze zlomit chmatavý pařát.

            Ale systém jich má tisíce a jsou to paže virtuální, které jsou jak vzduch. Nejde je „zlomit“. Pak už je to boj duchovní a jeho výsledkem je nejednou i mučednictví…

            Ale o tom se nemluví ani u libtardů, ani na alternativě, ani v „církvích“, ani u esoteriků…

      2. To záleží, jestli dotyčný zná (podle Pavla z Tarsu má zapsán ve svém srdci) Starý zákon: zub za zub, oko za oko. Pokud ne, je nastavení druhé tváře zhoubné a je třeba mu Starý zákon vštípit. Pokud ano, může mít nastavení druhé tváře transformující účinek.

        1. To je trochu jinak:
          „Za jedno moje oko obě tvoje oči, za jeden můj zub všechny tvoje zuby“
          Jednou jsem to tak udělal, ale nemám z toho dobrej pocit…

          1. Re: pithart

            Odpovím heslem z mého mládí – ser na city, láska zvítězí!!!

            Ano, máte pravdu. Dokud člověk řádně duševně neokorá, je mu z udělení nakládačky druhému na nic.

        2. Lidé většinou bývají praváci.
          Tedy jde spíše o ponížení, že daná osoba se má vystavit i dalšímu svému ponížení.
          Jen vzpomeňme jak byl ponížen náš Pán Ježíš Kristus….

  19. Vidláku , držím palce at to ustojíte.
    Trochu mě mrzí , že nahráváte farizejům na smeč. “ a přivítal shromáždění slovy, že se tu dnes sešla pestrá směsice domácích, hostů, dezinformátorů a proruských kolaborantů.“ Vy sám jste se zařadil kam? Jste proruský kolaborant? NE. Jste desinformátor? NE. Tak na hosta bych to taky neviděl. Chyba byla Vaše gesto – podle hesla že potrefená husa zakejhá.
    Ale to je život , držím palečky a tříkrát měř(přemýšlej) a jednou řež(stěhuj se )

  20. Fascinující !!! A já bloud myslel, že v mém životě byly sedmdesátky top… jen technická – paní Rédová, je to milá holka… ale nepouštět k načítání na audio, dopouští se témeř všech prohřešků přednesu mluveného slova…

  21. Vidláku, zase to trošku hrotíte. V tom stanovisku předsednictva místní církevní pobočky je neutrální postoj. Co jiného by mohli napsat ….
    Fakt chcete začít jinde, vytrhnout děti z jejich prostředí, hledat si novou práci …. ????
    Dejte si pozor abyste svým nejbližším nepřinesl zbytečné útrapy díky svému fanfaronství. Mohl byste se sice dostat mezi ty politiky ale ztratit rodinu …

    1. Pluto.
      Teď je v módě,Moraváci se stěhují do Prahy.
      On to nebude jen důvod kvůli evangelickým názorům.
      Jak píšete,vytrhnout děti z jejich prostředí,místo jednoho přivadrovalce,bude jich sedm.
      Osobně se tomu podivuji také,pan Vidlák si v Miroslavy udělal dobré jméno,svou pracovitosti,zapadl mezi domorodce.I když má naději,ještě odborně růst,co v Miroslavy už nejde.

  22. Žádbý kaše se nejí tak horká, jak se uvaří. Ono i to staršovstvo to vzalo opatrně, ve stylu „něco musíme napsat, ale abychom nepopudili vrchnost“. Michprd se vyjádřil, ale stasršovstvo konstatovalo v zápise, že „Libor Drastík vyjádřil svůj osobní názor, který nebyl konzultován se staršovstvem“, takže to zvonku vyzerá, že to nebude až tak jednoznačné. to by ten zápis asi vypadal jinak. Počkal bych, jestli se nakonec nebude stěhovat ten Drastík…

        1. To byl tuším Vochomůrka. Zmiňuji-li se o Bohu, píši to, ač ateista, vždy s velkým B. V malém zaklení mi to připadá jako rouhání a to já nerad.

  23. Tak to jsou opravdoví farizeové, vlci v rouše beránčím. Neste svůj kříž statečně, spousta lidí je s Vámi.

  24. Chápu situaci, vím o poměrech v komunitách, které samy sebe považují za církev, Kristovu nevěstu, víc, než je mi milé, ale přesto, nebo právě proto, nepovažuju odchod z toho prostředí za něco tragického. Aspoň ne pro odcházejícího. Viz také 2.Korintským 6,14-18

    Nebo podrobněji vysvětleno např. zde :
    https://www.apologet.cz/?q=articles/id/788-mala-uvaha-o-vylucovani-z-cirkve

    Stěhování ze současného bydliště, z důvodu proměny religiózních sousedů do jakéhosi nevstřícného Dogvillu, však nedoporučuju.

    Upřímně – je to slabý důvod. I já kdysi prodával dům, pod tlakem okolností, ale ty byly jak žulové bloky. Jedním z hlavních bylo, že jsem v mladické nerozvážnosti a měšťácké neznalosti, koupil dům v regionu, kde se v éře pravdy, lásky a prosperity ( kdy zaměstnavatelé, dle mainstreamu, „nemohou sehnat lidi“ ) nemůže uživit ani zdravý, pracovitý a vcelku vzdělaný člověk, pokud nemá auto a známosti.
    Dojezd pomocí MHD, a reagování, bez konexí, pouze na oficiální inzeráty, může způsobit, že člověk nenajde nic ani za dva roky a sousedi i systém se na něj ještě dívají jako na „lenocha“.
    Půl bídy – na křivdy, pomluvy a nálepky už jsem skoro zvyklý, ale byly tím ohroženy i děti a poslední půlrok jsme žili v podmínkách, které začínaly připomínat obležení Leningradu. Takže nezbylo, než rezignovat na sny o životu na vsi, dům nafotit a modlit se za jeho prodej.

    Ale to není případ Vidláka. Proto, ale i z dalších důvodů, doporučuju fyzicky zůstat. A duchovně se víc přimknout ke Kristu, k Bohu a vzít na vědomí fakt, že žijeme v éře všeobecného odpadnutí a blížícího se konce dějin.

    1. To už tady bylo. Příprava na Apokalypsu. Jak je Vám libo.

      Rada pro všechny normální:
      Serte na všechny apokalyptické pindy, žijte naplno, milujte se navzájem, učte se, pracujte, snažte se aby po vás zbylo něco co překračuje horizont jednoho lidskoho života, především další generace, aby měla na co navázat.

  25. Vidláku,
    čas vše zahladí. Vaše přítomnost v Miroslavi bude ukazovat všem členům sboru i všem obyvatelům Miroslavi, jak jiné hodnoty káží a jiné žijí. Klidně tam můžete zůstat žít.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *