30 dubna, 2024

Chtěli víc, nemají nic

Začneme jednoduše volebním výsledkem:

Petr Pavel: 35,39 %, Andrej Babiš: 35,00%, Danuše Nerudová: 13.92%, Pavel Fischer: 6,75%, Jaroslav Bašta: 4,45%,

Marek Hilšer: 2,56%, Karel Diviš: 1,35%, Tomáš Zima: 0,55%. Volební účast byla 68%.

Vítězem je Petr Pavel, který v cílové rovince předběhl Babiše o pár hlasů. Andrej Babiš je těsně za ním, pak dlouho předlouho nic, pak je Danuše Nerudová a ostatní. V podstatě se díváme na výsledek, který Petru Pavlovi dává velmi šťavnatý příslib vítězství, Andreji Babišovi signalizuje, že pokud chce generálův výsledek překonat, tak musí sebrat všechny síly i všechny hlasy. Danuše Nerudová zjistila, že prázdnota generuje hlasy jen u dutohlavů, jako je ona, Jaroslav Bašta právě zničil SPD… Ostatní dostali, co si zasloužili.

Petr Pavel je v pohodlné pozici. Součet hlasů svých a ostatních kandidátů Líbodémo dělá skoro 60%. Papírově je jasným favoritem a navíc stojí proti soupeři, který v rétorických bitvách není tak ostřílený, jako byl Miloš Zeman. Všichni pravdomluvní novináři to uvidí právě takhle a budou českému Pinochettovi věštit velkolepé vítězství.

Andrej Babiš také nemusí být smutný. Dostal víc hlasů, než hnutí ANO v parlamentních volbách. Má dost prostředků i dost poradců, aby byl schopen vést dobrou kampaň pro druhé kolo a hned od začátku nastoluje téma sesazení vlády. Papírově sice nemá šanci, ale hlasy soupeře se nebudou sčítat úplně napřímo. Hodně bude záležet, co bude říkat a co bude dělat.

Danuše Nerudová je prvním poraženým těchto voleb. Když si vezmu, že ještě před měsícem jí průzkumy věštily vítězství… Ale moc mluvila a několikrát se svým marketérům utrhla z řetězu. Její výsledek v podstatě říká, kolik je v této republice vymatlaných hlav a já jsem rád, že to není zase tak strašné číslo. Čaputová po česku se nekoná. V podstatě to, co oproti mé předpovědi měl Pavel navíc, o to má Nerudová míň. Myslím, že za víc slov Prezidentuše nestojí. Blbá k blbým.

Pavel Fischer se vedle generála moc nechytal. Oni mají dost podobný program i názor na život, takže hodně jeho voličů šlo rovnou za kovářem a kováříčka vynechali. Ale jsou to právě Fischerovi voliči, kteří plynule přejdou k Pavlovi a moc se s tím nedá dělat, protože zlý Putin, zlé Rusko, zlá Čína, hodné NATO a hodná EU. Pavel si ve druhém kole sáhne minimálně na 41% hlasů, které má takřka jisté.

Největším poraženým je ovšem Jaroslav Bašta a s ním celá SPD. Jo kluci, kdybyste mě poslechli…. Kdyby Bašta ve čtvrtek odstoupil ve prospěch Babiše, tak by Veľký Bocian měl skoro čtyřicet procent a vy byste mohli tvrdit, že patnáct procent dostal od vás. A bylo by to k uvěření. Průzkumy Babišovi věštily 25 – 28%. Takhle se celý národ dozvěděl, že voličské jádro SPD + Trikolory + DOST + mnoha dalších osobností alternativy, nedělá ani pět procent a v parlamentních volbách by se ani spolu nedostali do sněmovny. A to nemluvím o tom, že volební účast byla docela vysoká, za normálních okolností byste dostali ještě míň…

A ještě jste museli dopředu machrovat… že Babiše ve druhém kole nepodpoříte a že Bašta sám hodí prázdnou obálku a jeho voliči to mají také udělat… Aneb jak ze sebe udělat pitomce v přímém přenosu. Babiš se asi pokusí ty čtyři procenta hlasů nějak získat, ale mnohem důležitější pro něj bude, aby vysvětlil voličům Nerudové, že Pavel je komouš první kategorie. Což by u těch dutohlavů nemuselo být zase tak těžké…

Jo, to byla euforie – Babiš a Bašta ve druhém kole… Nebyla žádná šance a je zbytečné to vůbec přepočítávat. Trikolora směřovala ke spojení s SPD… jak se tomu říká holandsky? Zhouven do houven… Jestli Babiš teď vezme alternativu na vědomí (modří už vědí), tak jste na přímé cestě ven ze sněmovny. Vsadím se, že Okamura si to spočítá a odvolání vlády teď už nepodpoří, protože kdyby se to nedej Bože podařilo a byly předčasné volby, tak je ze hry. Mimořádně příjemné zjištění pro Jindru Rajchla a stranu PRO. Král je mrtev, ať žije král.

Je mi ale hodně líto těch osobností, které Baštu podpořily. Dělali hejly… Okramurovi bylo už před volbami bylo moře po kolena a kalil vodu, aniž by na to doopravdy měl. Baštův výsledek je horší než jsem čekal a to jsem euforii kolem odvolání vlády nevěřil.

To máte z toho, že neposloucháte Vidláka. Kdybyste na mě dali, tak by Babiš zřejmě zvětšil úsilí, aby si alternativu a SPD předcházel. Takhle ví, že musí především znechutit druhé kolo voličům Nerudové. Když to předpokládal jeden venkovský Vidlák, co odhaduje výsledky podle komentářů na svém blogu, tak vy jste to mohli vědět taky.

Mám před sebou práci… Budu muset vysvětlit Bocianovi, co je Alternativa a co vlastně chce… a budu muset vysvětlit Alternativě, že elementární logika a taktika jsou jedinou cestou k cíli, byť je to cesta velmi křivolaká…

Že je volba srdíčkem cestou do pekel, to vám už Bašta vysvětlil svým volebním výsledkem… Mám na to jen čtrnáct dní… takže to bude docela fuška… a je možné, že prostě neuspěju, protože karty moc dobře rozdané nejsou.

Ale pořád si myslím, že je to hratelné, takže se alespoň pokusím. Pokud se to bude dělat takticky, rozumně a s vědomím, co je a co není možné… a nebudu ani sobě ani vám mazat med okolo huby.

Pamatujete, co jsem napsal před volbami?

Kdo chce víc, nemá nic!

574 thoughts on “Chtěli víc, nemají nic

  1. S kritikou Bašty bych byl Vidláku opatrný. Koukal jsem na Nově na debatu, kde Bašta mi Bašta nepřipadal jako nějaký blekota, byl dobře připravený, mluvil srozumitelně, k věci.
    Já, ač převážně volič SPD jsem to hodil Babišovi. Ale to vůbec neznamená, že SPD přestávám volit! Pokud bude dál pracovat na budování struktury na komunální úrovni, bude nabalovat schopné lidi a držet konzervativní protiválečnou euroskeptickou linii je to volba pro mne.
    SPD udělalo za dané konstelace chybu, že vůbec do volby šlo a kandidáta postavilo. Ostatní už se od toho odvíjelo.
    SPD by v druhém kole měla podpořit Babiše. Pokud to neudělá, teprve pak bych na ně asi změnil názor.

    1. Já nemám o Okamurovi a SPD valné mínění, když postavili Baštu, tak jsem trochu kroutil hlavou, ale Bašta byl pro mě tyto volby velmi příjmeným překvapením. Asi to nebylo plánované, ale stalo se.
      Je rozdíl, jestli se postaví za svobodu slova ten, kdo kvůli tomu sám seděl a jestli to někdo třeba na návrh PR agentury udělá v situaci, kdy předtím organizoval úderky a struktury pro potírání svobody slova.

      Já si z těchto voleb asi odnesu ten pozitivní moment spojený s Baštou a doufám, že to zanechá otisk.

            1. tu prázdnou obálku? Nevím, neslyšel jsem to na vlastní uši. V HN to pak následně okomentoval tím, že Babiš není opozice k 5k, nýbrž konkurent. To byl dobrý postřeh.

              1. Vlk na kose tento moment komentoval následovně:

                Všimli jste si jak Bambuše, Fischer a Hilšer, kteří se v předvolebních debatách doslova štítili jakékoliv možnosti nějak se dotknout bolševika a zadat si s Pavlem i Babišem, nyní bleskově podpořili agenta Pávka, druhdy předsedy základní organizace KSČ a absolventa elitních kurzů generálního štábu o nichž se tvrdí, že je organizovala a kontrolovala sovětská vojenská rozvědka GRU? Kde je nyní prohlášení Nerudové směrem k Babišovi a Pavlovi, že oba si budou řešit svou temnou minulost, zatímco ona nemusí, protože žádného takového kostlivce ve skříni nemá? Totéž přirozeně velcí komunistobijci Fischer a Hilšer! Ovšem včera odpoledne doslova závodili, kdo dříve doporučí exsoudruha Pavla! Protože přece nelze podpořit exkomunistu Babiše… Tak zásadoví jsou!!!

                Čekám, kdy někdo z nich prohlásí, že Pavlovy výtrusy voní po fialkách, zatímco ty Babišovy obyčejně a odporně, či dokonce bolševicky smrdí! Vlastně – kdo z nich s tím přijde první…. Takhle to mají. Jeden bývalý komouš a zapletenec do spolupráce s tajnými službami za bolšána vadí a druh, který má na krku totéž a možná daleko více, protože Babiš rozhodně nebyl vzděláván v takových dovednostech jako je ostrý výslech zajatců, což podle toho, co jsem kdysi slyšel na vojně, byla povinná součást výcviku příslušníků speciálních jednotek hloubkového průzkumu, kam Pavel kdysi patřil. Prý šlo o cosi, co si obyčejný člověk umí jen těžko představit. Prý jednině mrtvola by se nerozmluvila po takovém výslechu…Ale věřím, že šlo jen o sprostou pomluvu! Komunistickou pomluvu! V každém případě těmihle speciálními znalostmi Babiš určitě nedisponuje. O něm to víme jednoznačně. Zato Nerudová, ale i Fiala a další už nám sdělili, že je tím nebezpečím a Pavel naopak ryze demokratický kandidát! Demokratický jako noha! Dřevěná!

                Ale zpět k údajně nemorálnímu postoji Jaroslava Bašty, když nepodpořil Babiše!!

                Na rozdíl od všech Nerudových, Fischerů, Hilšerů, ale i Fialů, Jurečků, Pekarových Adamových a celé zdivočelé vždycky a jedině správné mediální smečky BYL pan Jaroslav Bašta součástí Charty a protikomunistického odboje! A jako takový, aby teď podpořil Babiše? Aby se dostal na úroveň Nerudové??? Fischera??? Hilšera??? A jejich směšného antikomunismu 33 let po konci bolševika? Řekl bych, že neměl na výběr a udělal to ještě decentně a nikoliv hloupě! Nevyzval své podporovatele aby zůstali doma. Že bolševik jako bolševik. On je naopak do volebních místností posílá! Říkáte, že s prázdným lístkem? A vy věříte tomu, že se s ním opravdu někdo vydá, když už zvedne tílko z gauče? Nebo že si přeci jen jeden z těch dvou lupenů, které budou za dva týdny platit vyzvedne? Na co si vsadíte?

                Kdybych byl v jeho kůži, postupoval bych stejně! Za mne dobře!“

                Asi atk.

    2. A zaznamenal jste také, že od cca poloviny už sotva mluvil vyčerpáním?
      Baštovým problémem je jeho věk – prostě to JE starý pán. Jak dlouho by vydržel zvládat povinnosti presidenta, když ho zcela vyčerpala jedna delší TV show?

      1. Bez problémů, lépe než Zeman na vozíku nebo ve špitále.
        Rolí presidenta není panáčkovat před moderátory a odpovídat na kvizové otázky v časovém limitu.

          1. Víte, že se Masaryk poslední roky prezidentování už nebyl schopný ani podepsat?
            Místo podpisu používal razítko, a je otázka, jestli to vždycky orazítkoval sám.

        1. já nevěděla, že politika a postoj k dění v zemi se dělá nohama. Tak díky. A nepřeji Vám zažít, dia a stav kdy hlava myslí ale končetiny nic moc. Ju a jen tak si proberte historii kolik vědátorů a myslitelů světa mělo pohybové postižení. To že můžete chodit není zárukou že umíte či dokážete myslet. Opak bývá pravdou.

  2. Dávám k zamyšlení komentář Davida Martínka:

    Blogeři alternativy
    Trochu malinko bych se rád vrátil k roli blogerů, kteří hovoří k alternativě, vlastencům, SPD, PRO, Trikoloře, hnutím etc.
    Víte.. Nejhorší věcí je zmatený generál. Nebo zmatený trubač. Generál, který obden mění kurz, může jen vnést velké zmatky do vlastních řad.
    A stejně tak trubač, který v bitevní vřavě zatroubí špatný signál. Špatný signál může vojsku prohrát důležitou bitvu.
    Promyšlené kroky, objektivita úsudku, smysl pro faktický stav, kontinuita a především objektivní názory jsou mnohem lepší cestou.
    V zásadě. Pan Bašta svedl velmi statečný zápas. Až mě to překvapilo. SPD jej podporovala, jak jen mohla. Nestačilo to. Nevadí. Poučení z té situace, vlastních chyb i kontroverzních kroků je na SPD.
    I když samotný volební výsledek není, přiznejme, nic moc a rozhodovala, jak jsem řekl, volební aritmetika, já oceňuji samotný statečný zápas Jaroslava Bašty.
    Přesně, jak řekl Tomio Okamura. Dnes je jasné, že SPD je schopna nabídnout i další osobnosti.
    A to je moc dobře. Budou potřeba.
    K vedení stran bych se obracel i ve vašem dalším rozhodování. Tomio Okamura, Ivan David a další lidé, jako Zuzana Majerova vědí nejlíp, proč volí v dané situaci dané kandidáty, strategii, volební hesla i postup.
    Blogeři by udělali nejlépe, kdyby věci objektivně spíše zprostředkovávali, než aby se zmateně pokoušeli řídit samotný průběh.
    Je tady dokonce i někdo, kdo se nyní snaží vzbudit dojem, že ovlivňuje rozhodování samotného „Velkého Bociana“. :-)) Neumím ani představit, že by někdo jako AB, státník, premiér, řešil podobné kraviny. Tyto zkazky vytváří falešné obrazy, falešná očekávání.. a mizerné výsledky.
    Jestli je v tom záměr, nebo jen pitomost, těžko soudit. Prosím, buďme soudní.
    Práce blogerů bude čím dál náročnější. Na informace, objektivitu, věcné a přesné vyhodnocování situace. Lidé sami by měli být velmi opatrní na to, kdo jim co „klavíruje“ do hlav. Jako by nestačilo, jak tristní situace panuje v mainstreamových i veřejnoprávních médiích.
    Je to i poučení pro mě. Musím ještě hodně věcí zlepšit. A přidat. Objektivně totiž platí, že prohráváme.

    1. Pro funkci hlásné(ho) trouby SPD je tu jistý Kapal ze svob. rádia. Já mám raději alternativu opravdu svobodnou = neřízenou. Jestli vy máte představu, že „strana (a její kádři) nejlépe ví co má dělat“, je to vaše volba. Tohle jsem už kdysi slýchával – jak vidno, mnozí se tímto ohánějí i dnes.
      Bašta se mohl statečně vzdát kandidatury těsně před začátkem voleb. Evidentně byla nad jeho síly a výsledek hlasování to potvrdil. Nemusel ani k nikomu posílat své potenciální voliče. Tuto šanci však prošvihl. Důsledek to bude mít pro celou SPD.
      A jako by to nestačilo, tak „statečný“ bazilišek Bašta hned po vyhlášení výsledků opět prohlásil, že ve II. kole bude volit prázdným papírem… To je tedy terno – v době, kdy nám hrozí zavlečení do války NATOidním generálským panákem na Hradě, ve spolupráci s premiérem-hňupem v podhradí…!
      Bašta evidentně neobdržel „notičky“ od svého kápa de tutti kapi pro situaci tak zřetelné prohry.
      Tuto BAŠTONÁDU si SPD opravdu zasloužila a už by si měla ve vedení strany udělat pořádek. Jinak to voličové při nejbližší příležitosti náležitě „ocení“.

    2. Vidlákův blog není návodný, ale polemický, alespoň jak jsem to pochopil. Stranám a politickým silám tím asi občas „narušuje kruhy“, to také chápu. Ohledně celého SPD ve volbě prezidenta, co k tomu říci a nepoužívat zakázaná slova a humorné zkratky – které oponentům věru humorné nepřipadají (ve správném vtipu je nemálo pravdy). Statečnost, obětování se a zásadovost jsou pěkné vždy, ovšem používat je ve stylu „sebevražedného komanda“ z Monty Pythoního „Život Briana“ mi nepřijde zrovna šikovné.

  3. Myslím si , že teď je na koni generál , ať se mě to líbí , nebo ne. Ale asi by stálo za úvahu , proč tomu tak je? Není to žádná věda , já si myslím , že právě teď nastal ten čas na úvahou , kdo bude za pět let opět kandidovat a už dnes připravovat vhodného kandidáta , který by nebyl „z nouze ctnost“, který by byl bez škraloupů a dostatečně průbojný , který bere žezlo prezidenta se ctí a bez osobních ambicí na další pohodlný život. Do jisté míry toto splňoval prezident Zeman , ale ani on se nevyhnul přešlapům a skandálům. Vím , že je pro mnoho lidí těžké už dnes takto uvažovat , ale za další 4 roky bude už zase pozdě a my se budeme rozhodovat na poslední chvíli pro menší zlo.

      1. Zajímavé to jistě je, ale my už víme, že generál je nemorální převlékač kabátů a musíme myslet na další volbu prezidenta, která se bude za pět let opakovat.

      2. Tlačenka funguje po celu dobu lidské existence. Za totáče měla jen svůj specifický modus.

        Hele, nemohl bys se tam za mě přimluvit? – Kdo to ve svém životě nikdy ani neřekl, ani mu to nebylo řečeno? I když tam tehdy na to byli lepší? Tak měl Pavel tu stejnou tlačenku, jen to „nemohl bys“ probíhalo v reálně socialistickém provedení tehdejších vojenských a především stranických papalášů.

        Dnes to jede bez vyjímky stejně, jen se to navenek (jako ostatně vždycky bylo, protože morálka se káže ale nedodržuje forever) tzv. považuje za fuj fuj. Takže Pavel má velmi málo důvodů vůbec o tom mluvit, nehledě na to, kam tu tlačenku dostal.
        Že se dostal do střetu právě se Zbytkem je smutné komický, já na vojně měl tu „čest“ se s ním potkat. Kdo pamatuje, ví, co to znamená ultralampas.

        Je to celý sice standardní kádrování, který nikdo nemá rád hlavně tehdy, když se týká jej. Pavel si to ale zaslouží, dnes je navíc doba, kdy se hraje o hodně.

        Někomu to přijde nechutný bez vyjímky, jestli si ale nezašpiní rukavičky, a jestli zůstane čistočistý i v případě Babiše, bude hozen do senkrovny hlubší, než basketbalista, stojící na ramenou spoluhráče. Ne, že by už snad v žádný nebyl, ale pro jistotu bude přemístěn do hlubší, aby, bude-li kdy šance, se z tohoto pak hrabal o to hůř. Do té doby si tam může popoplavávat s ostatními a vyprávět si navzájem, jak jim ale duše zůstala čistá. A že předtím stejně neměli volbu.

        Jestli mě někdo čte, už jsem s těmi „apely“ monotónní, že? To je holt ta má ideologie nebýt ideologický, ale snažit se co nejvíc o racionalitu.
        Buď tak, jak chci já, nebo ať se to rozbije celý, no a proti tomu – jak chci já to nebude, ale tak teda aspoň nějak málo, klidně i úplně málo.

      3. Ale na tom není nic divného. Pavlův otec byl velké zvíře vojenské kontrarozvědky (VKR) u západního vojenského okruhu (ZVO). Takže se postaral, aby příslušní velitelé ZVO napsali schvalující doporučení (určitě na ně měl jako správný kontráš nějaká kompra, stačily nějaké ty opilecké řeči) a na vyšších postech (generální štáb) je jelo podle doporučení ze ZVO, tam se na nějaké názory velitele praporu nehledělo.

  4. Ze Babis musi presvedcit volivov capuse, ze general je komous prvej ketegorie…..He, he. Jeden rozviedcik, druhy agent STB. Mozu si podat ruky. Tadial cesta nevedie.

  5. Ještě jeden názor pro Vidláka. Přestal bych používat pojem Alternativa. Je buď vláda, nebo Opozice.
    Was ist das Alternativa?

    1. Puvdne to mela byt ta cast, ktera je terorizovana mainstreamem. Ti, co hlasaji desinfirmace, ktere jsou pravdive a ti, co chteji svobodu slova.

      Vidlak to ale posunul k b-teamu Babise, tj. Udelal z toho soucast velke koalice a prilepek libodemo.

    2. Laco

      Alternativa jsem začal používat původně já.
      Znamená to opozice k dnešnímu establishmentu. A jeho ideologii.

      Opozice k ideologii, zní blbě.
      Proto alternativa.

  6. Zkusil někdo spočítat kolikrát dnes napsal cosi do diskuze Gogo a kolikrát další zbytečný diskutér Kolemjdoucí?

    Čeho je moc, toho je příliš. Já to řeším kolečkem na kryse, ale stejně…

    1. Kdysi davno to nekdo spocital.
      Cela diskuze temer 200 prispevku, gogo cca 110.

      Proto vzdycky kdyz gogo napise, ze je Vidlak spatny strateg, kteremu jeho predpovedi nevychazeji, nespravne analyzuje informace, a neumi planovat do budoucna, a jeho blog ma minimalni dosah, tak mu to rad pripomenu 🙂

    2. Laco

      Kolemjdoucí je jasný TROL.

      Má za úkol vysvětlit, proč je nutno volit Baštu na úkor Babiše.
      A teď, že to má Babiš ztracené předem. Takže se nemusí člověk obtěžovat.

  7. of-topic telegram
    Americké rezervy kvůli dodávkám munice na Ukrajinu mohou podle The Wall Street Journal dosáhnout kritické úrovně.

    „Ukrajina spotřebovává dělostřelecké granáty dodané Západem asi dvakrát rychleji, než produkují Spojené státy a spojenci. Tímto tempem by Kyjev mohl letos v létě nebo na podzim snížit americké a evropské zásoby na kritickou úroveň ,“ poznamenávají noviny.

    Do té doby by podle listu mohlo Rusko rozšířit výrobu munice. USA a spojenci také investují do nových výrobních linek, ale do příštího roku se pravděpodobně příliš nezmění a vytvoří potenciálně nebezpečnou propast mezi ruskou a ukrajinskou palebnou silou ve druhé polovině roku 2023.
    https://t.me/tass_agency/176662

    1. Homer: Nakupují další dělostřelecké granáty v Pákistánu a kazetovou munici v Turecku, nové zbraně z Jižní Koreje. Proto USA zbraně vždycky někde koupí.

      1. Nakupovat lze vždy, ale mít vlastní výrobní kapacity s vyškolenou obsluhou a dostatkem materiálu pro výrobu je lepší.
        Od března v RF většina závodů VPK jede ve v třísměnném provozu 5-6 dní v týdnu. Od podzimu lze v RF pozorovat 2 velké trendy – přechod čistě zbrojních závodů na nepřetržitý provoz a navýšení zbrojních zakázek ve firmách, kde dodávky pro zbrojní průmysl do začátku SVO představovaly jen pár procent objemu výroby.
        Tenhle náskok se bude zemím NATO špatně dohánět.

  8. Dobrý článek na dnešní Kose.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/01/15/jake-jsou-valecne-cile-pohled-nemeckeho-generala-ericha-vada/

    K tomu jen dodám – soudruhům chybí jasně definovaný cíl, který by měli dosáhnout. O reálnosti jeho dosažení nebudeme diskutovat, byť to je nedílnou součástí tohoto postupu.

    Celému tomuto postupu se kdysi říkalo ZÁMYSL BOJE
    a jeho definování bylo základním předpokladem jakéhokoli vojenského snažení.

  9. Zdravím voliče . Vážení , pokud nechcete generála na hradě , moc možností nezbývá . Jo vím , sám jsem voličem SPD , ale daná realita byla daná . Byl jsem přesvědčen předloženými úvahami jak vidlákem , tak vlkem . Nikdy jsem Babiše nevolil , ale při přijmutí volební nevyhnutelné matematiky jsem nemohl jinak . Postavil jsem si nepřekročitelnou mantru , nesmí dojít na finále nezi flanelem a bambuší . Byla jediná cesta a je i dál . Byl jsem v úterý na přednášce pana profesora Krejčího . Úplně mne tam porazila elita nakažená panem Baštou . Naschvál jsem se přítomných ptal , máte v mysli připravenu omluvu pro své jednání , když Babiš nepostoupí ? Odpovědí bylo mlčení . Když jsem plédoval za silné vedení voličů bylo mi odpovězeno , že oni budou voliče vychovávat . Je to bohužel tak , oni žijí ve svých myšlenkách a nemají tušení , jak to běhá dole v reálu . Měl jsem rozhovor i se svým synovcem , učí na VŠ a to samé , volím Baštu . Tak se mu snažím vysvětlit , že bude další spravedlivý , ale vedle . Dokonce jsme se vsadili , že p.Bašta nedosáhne výsledku a udělá škodu politické situaci . Mám sice šampáňo , ale netěší mne to . To , že volí flanel velká města je jasné . Žijí tam lidí s vyšším standartem , který jim město zajišťuje . Jenom se divím učitelům , policajtům , hasičům a spoustě dalších , kteří mají své výplaty od Babiše . Oni a další si nepřipustí , že tato a podobné vlády tuto zem šíleně zadluží a znemožní zlepšení života obyvatel ve všech oblastech . Opět nabízím věc ke vzdělání , kdyby platilo mezinárodní právo , nic z toho zde by se nemohlo dít : https://hearthis.at/slobodnyvysielac/s-harabinom-nielen-o-prave-25-2023-01-13/
    O tom , že tzv. opozice v Česku nemá šanci mne přesvědčil nenávistný výstup bývaleho policejního prezidenta p.Novotného . Jeho fanatická nenávist k Babišovi je neuvěřitelná . No a dorazilo mne jeho prohlášení , že když to nevyhraje p.Bašta , tak je mu jedno , co se s Českem stane !!! (sic!) Je vidět , že na této scéně je to samý náčelník a žádný indián . Vše mi to připadá jako napadení této scény provokatéry , kteří ji rozdrobí na malé skupinky , které jsou neschopné cokoliv vytvořit . A pánové nahoře se smějí . Řízení tohoto státu neziskovkami a sorosem se 100%ně podařilo . Tento scénář amíci používají mnohá desetiletí a lidé jim na to stále skáčí a nechají se za korálky kupovat . Již tenkrát v Africe rozdali náčelníkům pár korálků a oni prodali své spoluobčany do otroctví . No a jsme doma .
    Právě při mém psaní proběhly zprávy na Praze v podkresu . Tak jsem se dozvěděl , že vyhrál čacký generál nad stíhaným oligarchou . Ani slovo o tom , že jenerál byl komunistický rozvědčík a jaká byla realita nákupu nemovitosti Babišem , za jakých podmínek tak ví , že je to jen pomluva a hraní na strunu závisti .
    Však to samé lhaní běží denně kolem nás . Jen si tak vzpomenu , na titulek :
    Zelenskyj je zkur**syn Západu. Mluvčí ruské diplomacie Zacharovová neudržela nervy na uzdě-hovínka
    Inu znalý člověk ví , jak celá tato věta vznikla a kdy a proč . Vysvětlení článku jsou jen dvě , buďto je hloupý novinář , který neví , že tato věta je věhlasná a vznikla v americe . Anebo počítá s hloupostí čtenářstva . Nevím co je horší .
    No a co se týče čackého jenerála a francouzů . Zase každý , kdo se zajímá , tak ví proč tam francouzi byli . Protože Německo a USA potřebovaly rozbít Jugoslávii . A za jejich zájmy zemřely tisíce občanů . Tamní infrastruktura , rozbombardovaná bez povolení OSN 70ti tisíci tunami amerických bomb , se nevzpamatovala dodnes . Stejnětak každý kdo chce ví , že nynější válka je mezi USA a Ruskem . Jsem proti všem válkám , ale tady mi to připadá , že jsme stát války a nikdo z „důležitých“ to nechce zastavit .Zatímco jedni bojují „doma“ ti druzí zase na druhé straně zeměkoule . Sám se vojenské služby neobávám , jsem již za zenitem , ale co naše děti , či vnuci . Nechápu , jak mohou dnešní obyvatelé věřit bzučení novinářské žumpy , když lhaní „demokratického“ západu běží doložitelně špatně pro naši republiku již od Mnichova .
    Lhaní Merkelové , lhaní Hollanda , neuvěřitelná drzost toho „demokratického“ světa , dnes nikdo nemůže věřit ani několika státy podepsané smlouvě . Netvrdím , že Babiš bude ten , kdo všechny tyto špinavosti zastaví , ale již jen to by bylo skvělé , že by alespoň naším slabým hlasem hlasoval pro mír .
    Vážení přátelé volte mírovým srdcem

    1. Velmi dobře napsáno , ale ministerstvo propagandy má pod palcem Fiala a spol…a my nemáme návod , jak z té naši bubliny vylézt a svobodně diskutovat v oficiálním prostoru.

    2. Moc dobre napsano, s Babisem jsem na tom stejne.
      Kdysi se rikalo, ze kdyz nekdo chce postavit dum, tak musi mit nejdriv material.
      Ale kdyz mate material tak mozna na psi boudu, tak postavite maximalne psi boudu.
      Ze by tohle Okamura pri vyberu Basty nevedel? Tomu neverim, tak hloupy neni.

      O informavace o konstatnim lhani zapadu neni nikde zajem.
      Budto je to rezolutne vymlceno, a na alternativni servery moc lidi nechodi, nebo nejdriv bezi 10 minut zaberu na rozbombardovane domy a komentaror mluvi o ruskych zverstvech, znasilnovani nemluvnat a muceni, a pak jakoby mimochdem daji obraz Merkelove, jak rika, ze prece jenom chteli, aby byla Ukrajina silnejsi.
      Takze to nikdo ani nezaregistruje, protze nasleduje opet 5ti minutovy blok, jak Rusko kolabuje pod sankcemi, v obchodech nemaji jidlo a rusti vojaci dezertuji, protoze nechteji bojovat proti svym bratrum, kteri se provinili tim, ze chteli demokracii.

      Vas syn aspon sel volit Bastu, ale je tu hodne diskutujicich, ktere maji rovnez VS deti, a ty volili generala. Pri tom vyplachu, ktere jede z televice, ja bych se na ne ani nezlobil.

    3. Novák: Jugoslávie by se rozpadla i bez vnějších zásahů. Všechny národy už spolu nemohly vydržet. Po smrti Tita už tam nebyl žádný politik, který by měl všeobecný respekt a mohl národy sjednocovat.

    4. Babiš by zjevně postoupil, i kdyby polovina SPD nedala své hlasy jemu ale Baštovi. A Bašta by tak skoro předběhl Nerudovou…

  10. Protestuji proti urážce Augusto Pinocheta srovnáním s exbolševikem Pavlem. Jednak se píše s jedním T a co je hlavní – na rozdíl od Pavla, který byl moskevský poskok, aby se stal později poskokem washingtonským a bruselským, byl generál Pinochet opravdový vlastenec, který zabránil zničení své země komunistickou nákazou a moc odevzdal dobrovolně po demokratických volbách, země pod jeho osvícenou diktaturou ekonomicky vzkvétala, stalo se z ní jihoamerické Švýcarsko. Exagent Pávek mu nesahá ani po kotníky!

    1. Re: LOJR

      Hahaha. Flastéénez.

      A bespláátne kursy litááni s frtulnikůů.
      A rekreáčni popýty na ajne Štadion.
      A 200 000 postišéénych rešíímem.
      To fšéécko demokracíííje, deshalb Ordnung muss sein.

      Hajl zláma u krafíína!

    2. Takze aby Pavek dotahl Pinochettta, tak musi jit do koncentraku a par desitek tisic mrtvych?
      Myslim, ze Pinochettta nedozene a ve vasich ocich nestoupne.

        1. Pro mě, na jaké straně být, nejsou rozhodující idealistické abstrakce, ale socioekonomické ukazatele a jejich dějinotvorná znalost.

    3. Zdravím a souhlasím. Navíc, jednou zmařil převrat proti Allendovi. Když ten si nenechal poradit a pokračoval ve své zničující politice, Augusto neviděl jinou možnost než se přidat ke druhé straně. Navíc když hrozilo, že sám bude na loveckém lístku. Tak se zmocnil vedení převratu a následně vlády, s vlastní vizí a programem. Ne že mi není některých líto. Například talentovaného Victora Jarry, jenže každý měl na výběr.

      1. Re: Schumacher

        Allende a zničující politika?
        TVL co se tady ještě nedozvím…

        Nechcete si založit nějakou neziskovku s názvem Politické Školení Mužstva?
        Svého času to byly velmi zábavné a velmi výživné seance.

        1. Targus: Ekonomika se nerozpadala a nebyla Chile na pokraji hladomoru kvůli různým pokusům o reformy?

          Tohle je prokletí Latinské Ameriky slabá středová politika, kdy se v politice vzájemně potírají krajní křídla. Převraty zprava nebo zleva.

          1. Re: Manuel

            Doporučil bych nastudovat výčet obchodních omezení (jinak se tomu taky říká embargo) uvalených v tehdejší době na Chile ze strany jedině demokratických UŠAtých soudruhů.
            A přeji dobré trávení – je doba mitágesnu.

            1. Kdysi, skončil bych na stadionu, s kulkou v hlavě, či z vrtulníku v moři. Na základě dovzdělávání se, dnes bych byl na straně A.P.

      2. Pinočet byl fašistické prase a masový vrah. Vidím, že tahle země je definitivně v prdeli, když i alternativci obdivuji prachsprosteho fašouna. O čilskych koncentracích pro politické odpurce byl natočen film. Pinočet osobně v těchto táborech vykonával inspekce.

        1. Nikdo se nerodí politickým odpůrcem. Tím se stává. Je to záležitost volby. Volba je záležitostí preference, ta je záležitostí zájmu. Vlastního, anebo implantovaného cizího.
          Zlé je nemít možnost volby. Mít předurčený osud na základě toho co nelze ovlivnit. Například předurčený podle narození, jen na základě toho být utracen a vyfouknut komínem.
          Kdežto rozhodovat o svém osudu na základě možnosti volby je úžasným dobrem.

  11. Zdravím vás z “ dolnouhorských stepí“ . Jedna vec mi nejde do hlavy. Tá voličská schiza. Na jednej strane je zlý štb Babiš, a na druhej strane , dobrý bývalý dôstojník rozviedky ČSSR . To mi hlava neberie. Na jednej strane nenávidíte niekoho za minulosť v štb a KSČ, a na druhej strane gumák ,ktorý sľúbil vernosť socializmu a potom otočil. Terazky mi to nejako neštimuje. Pávek je jednoducho vychcaný hajz*l a ešte horší od Babiša ……….. Osobne si myslím, že Bašta ako bývalý disident nemohol doporučiť ani jedneho z dua Babiš – Pavel pre ich minulosť …..

    1. Re: ten z Rajky

      Vysvětlení je prosté.
      Jste starééj, blbééj a ještě k tomu hnusnééj.
      A to už vůbec nemluvím o tom, že si dovolujete ovládat jazyk, zvaný „severomaďarština“.

      A ještě dodateček – myslím, že pod tímto článkem jsem do diskuze psal, že můj vnuk navštěvující čtvrtou třídu ZŠ musel odevzdat učebnici dějepisu, protože výuka tohoto předmětu se
      OD POLOLETÍ RUŠÍ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      TAK CO BYSTE JEŠTĚ, KUWA, CHTĚL!!!!!!!!

  12. Tak jsem si pročet článek i komentáře a jediný co sem si z toho vzal , že minimálně tady(lit) se Vidlákovi podařilo rozhádat a pěkně rozdělit opozici .Náhoda? Víc to nehodlám komentovat.Hrdý svědek Bašty. Vám ostatním – Babiš forever
    Ps: jsou lidi o kterých jsem si myslel že jsou demokrati

    1. Ani ne, Vidlák nikdy k opozici nepatřil, byl vždy Babišovec, tedy široká nadnárodní koalice.
      Vytváří občas pocit, že mluví za alternativu nebo jejím jménem, nebo aspoň jejím jazykem, ale bylo to dobře vidět u těch demošek a Bašty. Kulisy jo, ale obsah ne.

  13. Nejhorší je, že 30 let po převratu máme v prezidentských volbách na vybranou dva komouše. A co hůř, stbáka nebo kontráše. Ruka by mi upadla, vhodit jedné z těchto sviní hlas do volební urny. Úpadek naší společnosti vyvrcholil.

    1. Re: Jindra

      Běžte jim nafackovat a prohlašte se za krále Henryho. Pořadí si najděte na wikině, páč jich bylo hafo v Anglii.

        1. Re: Třešňák

          Tentokráte se musím gogoše zastat.

          Nelže. Oba fan-kluby můžou pomalu vypisovat soutěž o fanouška s nejvymytější palicí.
          Vyhlášení vítězů bude den před volbami.

      1. Fanklub babise ale bude mít pravdu. Ačkoli se pro babise vzilo označení estebak, tak mu nic nebylo dokázáno. Prostě nemají proti němu nic a lidi kteří říkají že byl estebak, jen papouskuji petikoalici. Kdyby byl jediný důkaz o babisove aktivní StB činnosti, už dávno by ho znal celý svět. PS. Nejsem babisovec, ale hlas jsem mu dal.

        1. Každý, kdo byl služebně v kap. cizině po návratu podával VLASTNORUČNĚ sepsané a podepsané hlášení o cestě na příslušném odboru vysílajícího zaměstnavatele. Při troše snahy a se zavřenýma očima se to dnes může považovat za vázací akt. Na rozdíl od jiných kteří se sami aktivně a bez zřejmého důvodu upisovali a dnes jsou čisťouncí…

  14. Chtěli jste VŠ zdarma. Máte je. Jen místo 10% studuje 70% a potřebují se někde uplatnit. Proto volí dle svých potřeb své zaměstnavatele a tvůrce neziskovek všeho druhu. A volí tak celé rodiny.

    Babiš a Pavel jsou koně ze stejné stáje, ale dá se vsadit. Babiš s kurzem 1: 4,66 a jasný favorit Pavel s kurzem 1:1,15 a o peníze jde především.

  15. Babis ma v rukavu trumfove eso v podobe otazky: „Pane generale, v pripade Velkeho Pruseru, date prednost zajmum NATO nebo zajmum Ceske repbliky“ ? 😉
    A takovych trumfu se da najit vic, treba znalost (civilniho) politickeho prostredi a jeho procesu ….

    1. Já bych se obou kandidátů zeptal, zdali kladně vyhoví podnětu povýšit plukovníka Koudelku na generála.

      1. Já bych Babišovu týmu doporučil získat metodické podklady pro výcvik agentů vysílaných do zemí NATO. Jistě by se na YouTube vyjímal například názorný popis výslechu zajatého nepřítele podle praktik GRU, resp. KGB.
        Nebo třeba názornou ukázku 15 způsobů zabití nepřítele bez použití střelných zbraní, které musel Pávek také nastudovat.

  16. Myslim, že fanatismus antibabiš vystoupá v příštích dnech do netušenych výšin….to bude masáž. Za mě je ale důležitá jen jedna otázka. Který z těch dvou kandidátů pošle ochotněji naše děti do války?

      1. Jenže ten váhavej řezník taky nemusí tu krávu vůbec nakonec podříznout a v mezičase se může něco stát, co tu krávu zachrání. Případně může kráva kopnout a zdrhnout. Přesvědčenej řezník se nezakecá, tam je to na jistotu.

    1. Nevidím rozdíl. Ani jeden z pánů nemá měkké srdéčko a není pacifista. Projevil snad někdy AB nesouhlas s našim podílem na vraždění domorodců v Iráku, Afghánistánu , v Mali, či kdekoli jinde?
      V tomhle ohledu byl bytostný pacifista jen Havel. A to jen do doby, kdy mu lepšolidi vysvětlili, že zplanýrování Bělehradu je vlastně mírový počin.

      1. Pacifista? Kecama ano, když přišlo na činy, tak se ukazalo, že lhal, chápu, že máš pocit, že musíš nepsat lež,a by jsi nemusel napsat, že to byl morální odpad společti, ale fakt lhát?

      1. Přesně tak, nedám. Ale potřebuju čas na to zdrhnout. Nemalujte si, že někdo bude na takovou odpověď reagovat. OK, tak nic, mějte se.

        1. Pro eM 9:30 (eventuálně i Vidláka)

          Souhlasím. Pro mě je otázka mobilizace naších synů pro volbu ve druhém kole rozhodující. V případě Pavla si myslím, že by to, coby poslušný jenerál USA a západu, podepsal a ani by nemrkl.

          Ano, své děti vám nedám!

          Vidláku, to byl Váš článek! A mě oslovil tak silně, jako už dlouho nic jiného (čímž nechci říct, že bych nad Vašimi dalšími články tady na blogu nebo i nad názory v diskuzích nepřemýšlela, ale tenhle Váš příspěvek šel, jak se říká „přímo na brňavku“!). Současně to korespondovalo s mým prioritním důvodem mé účasti na demoškách. A zůstává to pro mě i prioritním důvodem, komu to budu házet v dalších volbách.

          1. Své děti vám nedám, krásná myšlenka. Na něco se v tom ušlechtilém vzepětí zapomnělo: co když ony samy budou chtít?

            Co uděláte pak?

            Naše děti, byť v dospělém věku, když volí generála, volí osobní účast v Drang nach Osten II.

            Vaše vlastní děti tak budou proti vám. Co uděláte pak?

            1. Je to jejich volba. Mluvím ale o své volbě. V tom mám jasno. Budu volit šanci na jejich život, ať už mají názory jakékoliv.

              1. Na to musíte mít důvod a to vám soud neuzná. Můžete za svého života majetek převést.
                Jestli budete mít v závěti, že jim nic nedáte kvůli jejich sympatiím k Banderovcům, tak vás ani nepohřbí 🙂

                1. MIlej zlatej, stačí prodat něco z toho co jsme za roky poctivé práce pořídili a o zisk se nepodělit a vyrazit někam za hranice všechních dnů.
                  A nedělejte si iluze, všichni jsou stejní .jejda

            2. Zakladatel napsal:15 ledna, 2023 (11:02)

              Pane Zakladateli, kolik těch dětí se zapsalo do výcviku dobrovolných záloh?

              Kolik jich absolvovalo vojenský výcvik?

              Na to je třeba se ptát.

              Něco jiného je vytvořit davovou psychózu, a pak za bukem rozesílat povolovací rozkaz.

              Já si ještě pamatuji na období, kdy modrá byla dobrá.

              Někde to mají tak, že ten, kdo neabsolvoval vojenskou službu, nemůže pracovat ve státních úřadech, nemůže ostatní posílat do války.

              Nebo se pletu?

            3. pro Zakladatel 11:02

              Hmm, Vaše reakce, Zakladateli, je zcela relevantní. Upřímně, ani jsem se raději svých dětí neptala, koho volily. Asi by byl doma „řev a skřípění zubů“.

              Co bych dělala? Co já vím? Asi bych je, pokud by se mi to podařilo, zamkla do sklepa a chleba a polívku jim podstrkovala pode dveřmi….

              Ano, máte pravdu. Asi bych v takovém případě byla bezmocná.

              Moje chyba. Tu dobu, kdy jsem jim mohla do hlav natlouct určitý pohled na svět, jsem propásla. Respektive, nebyla jsem v tom dost důsledná a důrazná. Myslela jsem si, že to tak nějak nasají od nás samy od sebe 🙁

              1. Taky jsem se neptal.

                U nás je to – snad – rodová karma. Když jsem byl mlád, tak kromě toho, že Ascalona …, měl jsem zcela opačně pólovaný světonázor než otec. Rodinné okolnosti a částečně i otcova uzavřená povaha vedly k tomu, že jsme se o politice zejména po roce 89 nebavili. Dnes, kdyby žil, zašel bych za ním a zeptal bych se, jak je možné, že spoustu věcí tak daleko dopředu viděl a věděl. Pravděpodobně jsem opsal kruh a otcovu vidění světa jsem se (možná, jistotu nemám) dost přiblížil, jenže je pozdě. Roky, které jsem s ním mohl prožít v porozumění, prožili jsme v odcizení. Nebylo to jen politikou, ale nemalý podíl politiky v tom byl.

                Vždycky jsem si přál, aby syn šel v mých stopách, ale možná jsem si to přál příliš silně a neobratně: on o mou práci nestojí, ale v určitých ohledech se chová stejně, jako kdysi já v jeho letech.

                Mně to prošlo beze škody, snad tedy bude mít takové štěstí i on.

          2. Re: TK

            Problém je v tom, že se vás nikdo na nic nebude ptát. Prostě ty kluky a chlapy jednoduše sbalí a odtáhnou někam do výcvikového tábora v pr*eli světa.
            Něco jako když Ukry odtáhnou na výcvik do Irska. Proč myslíte, že to dělají právě takto?
            No jistě! Kdyby se je pokoušeli vycvičit doma, všichni by jim zdrhli!

            1. OT:
              Povolávací rozkazy se dnes na Ukrajině doručují tak, že policisté se členy vojenské komise stojí u východů z obchodního střediska nebo metra a každému vycházejícímu muži dají do ruky povolávací rozkaz. Někdy je pro jistotu odvedou rovnou do přistaveného autobusu.
              Videí z odchytu mužů na ulicích ukrajinských měst je na síti plno. A varovných zpráv, kde je právě pořádán odchyt, najdete také dost.
              A pochod příbuzných nezvěstných vojáků pořádá bývalý prezident Porošenko.

            2. Už na to mají i náborová střediska, která pomohlo prosadit i Babišovo ANO.
              Tady začnou s těmi, kdo jsou ochotní jít.

  17. Jak hrát
    zápas Babiš verzus Pavel+všechny hnojovize,seznam,aktuálně a další?Vítěztví soudruha generála je NAŘÍZENO a o rozkazech se nediskutuje.Na vojně jsem byl.

  18. A ten Mára Prchal taky není žádnej mág. Jedny volby už Babišovi prohrál a když slyším teď Babišovou kňučení z tiskovky v mnohém to připomíná jeho kňučení po projetých volbách vloni a mě tam zní labutí píseň a definitivní odchod ANO ze scény. V lepším případě se ANO smrskne na bezvýznamnou opoziční partu hájící už jen svoje křesla ve sněmovně.

    1. Já jsem na tiskovce žádné kňučení Babiše nezaznamenal. To bylo spíše vaše přání otcem myšlenky. Naopak Bába začal tvrdou kampaň před druhou volbou a tam žádné kňučení, nebo mňoukání nepřichází do úvahy. Zajímalo by mě, kolik těch lepšolidí za kamerami na tiskovce rozumělo v angličtině zadanému dotazu a Babišově v angličtině provedené bryskní odpovědi z patra.
      Jó to jejich fialová hvězda čte bídnou anglinou vždy projev z papíru.
      A vyšvihnutí dotazu Reportérů z ČT bylo parádní, stejně jako té stračeny z DVTV.

  19. Nasazení neviditelného Bašty od SPD prý byl plán ale ať to beru odkud chci, nemohlo jít od Okamury o nic jiného než naprostou ztrátu soudnosti a neopodstatněnou víru ve vlastní nenahraditelnost. Teď nevidím nikoho v SPD ani mimo něj kdo by na tomhle naschválu nějak vydělal, pro všechny mínus.

    1. Sakra! A KOHO byste nasadil vy???
      Bašta byl zřejmě jediný schopný politik, který byl ochotný do toho, s nálepkou SPD , jít.
      Ne každý je ochotný nechat se vláčet bulvárem a vydat se všanc smečce “ investigativců”.

      1. SPD měla k dispozici mnohem mladšího a použitelnějšího pana Blaško.
        A co udělala? Vykopla ho.
        Nedělejte tedy z nouze ctnost.

          1. Pan Okamura cíleně likviduje lidi, kteří by u něj mohli (dle jeho obav asi příliš) vyrůst. Blaška nepustili na nějakej sjezd (schůzi nebo co to bylo, jsem teď líný to dohledávat), kde se chtěl pokusit kandidovat na předsedu. Že nesesbíral podpisy na kandidaturu na prezidenta, je pravda, ale kdyby se Okamura nezašprajcoval, tak ho mohli doporučit poslanci SPD.
            To samé Jiří Kobza jako poslanec.
            Jak Blaško do Euro, tak Kobza do Sněmovny byli (asi z vůle Okamury) na nevolitelných místech kandidátky, a uspěli jenom díky kroužkům. Vede to blbě, Tomio.

            1. Ted jsem to chtel napsat.
              Kazdy kdo by mohl Okamuru jenom o truchu prevysit, tak je odsunut na konec kandidatky.
              Vyber Basty byl zamer.

              1. Hahahahahahahahahahaahahahahaahaha …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
                vy mě vážně bavíte!

                Celou dobu tady svorně meldujete o tom, jak je zapotřebí volit Andreje Hrabiše, protože on jediný má mít údajně šanci vyhrát prezidentské volby a každý hlas pro jakéhokoli jiného kandidáta je hlasem propadlým. Když vás nadkritická většina voličů SPD, TRIKOLÓRY a další poslechne, tak začnete navážet do kandidáta SPD jaký to je údajně lůzr a jak to měla být ze strany SPD vyložená sabotáž…což mají dokladovat málé množství hlasů, které ve volbách získal.

                Tento váš přístup je mi teda pěkně odporný!

                PS: píšu to sice pod Váš přípisek, ale myslím to všeobecně na celou vaši partu, která se takto chová. Nejvíc mě však zaráží, že tak činíte i před 2. kolem voleb, kde se počítá každý hlas. Inu intelektuální výkon hodný pozornosti.

                  1. To bezesporu!

                    Já jen, že pokud stojíte o naše hlasy, tak by bolo poněkud na čase přehodit gramofonovou desku. Nemyslíte?

                    1. S těmi hlasy to vysvětlil Bašta jasně – nebudou.
                      Budou prázdný obálky.
                      Nevím o nikom, kdo by potřeboval vaše prázdný obálky.
                      Kam přesně mám přehodit desku, abych jasněji vyjádřil nezájem o vaši prázdnou obálku?

                    2. pithart 15 ledna, 2023 (13:32)

                      Na rovinu. Moc valné mínění jsem doposud o vás neměl, ale vidím, že je to s vámi ještě horší, než jsem doposud domníval.

                      Inu kdo chce kam…

                1. LZETE.

                  Nic jineho.
                  Uz davno (jeste nez vas sem poslali) jsem tu psal, ze muj idealni kandidat byla Vitaskova.
                  Tu by mela alternativa, dezolati a nedemokraticke strany (SPD, Trikolora) podporit.
                  Pokud by nedemokraticke strany chtely nekoho z vlastnich rad, pak jsem videl nejsilnejsi kandidaty v gen. Blaskovi a p. Kobzovi.

                  Vzhledem k tomu, ze Okamura navrhl Bastu, ktery mel podle meho soudu minimalni sance, tak jsem se rozhodl podporit Baabise.
                  Na visilani signalu totiz seru.

                  Ano, jsem ten typ, ktereho zajima jenom vyhra, zvlaste kdyz druhe misto znamena hnojiste.

                  Vy jste tu sebevedome machroval, ze vase predpovedi vychazeji, a jak se Basta dostane do druheho kola, tak Pavka zvalcuje.
                  Za takove fantasmagorie jste si tu zaslouzene vykoledoval vysmech, a proto se ted vztekate.
                  Za to si ale muzete sam.

                  1. Vitásková do toho hodila vidle sama.

                    Buďto zjistila, že nemá šanci na úspěch a nebo si uvědomila, že by mohla být tak bedlivě zrengenována, že by se mohlo ukázat, jak s těmi jejími kauzami ve skutečnosti bylo. A že v té její story, ještě hodně toho plave…

                    Šanci na úspěch měla v reálu neporovnatelně menší, než Jaroslav Bašta, o kterém jsem netvrdil, že zválcuje Pávka, ale že je jedinou nadějí jak kavárnu porazit. Nestalo se, bohužel. O příčinách jeho neúspěchu se však neshodneme.

                    Mimochodem, víte o tom, že na post Předsedy ERU byla Vitásková nominována ODS? To podle Vás měl být ten kůň alternativy? Leda tak Trojský.

              1. Pro Baštu se vedení SPD rozhodlo patrně proto, že má jednak velmi bohaté životní zkušenosti a jednak proto, že je to člověk „s životním příběhem“. Patrně sázeli na to, že Jaroslav bašta bude s to oslovit voliče i mimo tradiční elektorát SPD.

                Žel bohu kavárně se podařilo vnutit prezidentské volbě hru na jediné tři krále/ovny, které měli mít šanci na postup do finále a voliči jim na to většinově skočili včetně voličů SPD, TRIKOLORY a dalších. Takže nejen že se J. Baštovi nepodařilo překročit mantinely SPD, ale ani se k nim nepřiblížil. Bohužel.

                Teď za to sklidíme plody všichni, byť tento zápas končí až závěrečným hvizdem za dva týdny, takže ještě uvidíme. Rád se nechám mile překvapit.

      2. Promiňte, ale já jsem si nevšimla, že by byl pan Bašta jakkoli vláčen. Naopak smečka se k němu chovala překvapivě mírně až vstřícně. Ovšem je možné, že jsem něco přehlédla.

  20. Tyhle volby bez ohledu na výsledek taky jasně potvrdily jeden trend, liberální demokracie má v česku svou stálou voličskou základnu která se nemenší ale roste, bez ohledu na řádění fialova gengu. Tyto volby jsou potvrzením voleb z roku 2021, nešlo o omyl. Tím padá mýtus že až lidi padnou na hubu, fialův geng smetou. Významná část Čechů věří v úspěch války s Ruskem protože všechny hlasy mimo Babiše, Baštu a Zimu byly hlasy pro střet, kolik procent to asi dělá.

    1. Vy jste muj clovek, vidim to stejne.
      Ted je to neco >50% liberalu a s dorustanim novych generaci a odchodem generacich starych cislo roste pomalu, ale jiste, muj hruby odhad je 1% za rok.
      Tedy podstatu zmeny vidim ve vekove obnove, kdy mladi chteji zmenu a funguji v prirozenem modu generacniho vzdoru. Liberalove jim takovou falesnou zmenu nabizi v ramci progresivismu. Ze jde o kanalizaci a nikoliv o pravou nabidku a autenticky vzdor, to nezkuseni mladi nepoznaji. Jim staci nasrat imaginarni komunisty a hned si mysli, ze bouraji Bastillu, v tim jsou, dky mladi, pochopitelne najivni.
      Jde o tezke zneuziti mladeze, se kterou se nehraje cestna hra, coz muze skoncit ztratou jeji zodpovednosti a s casem a pri zrani v sebedestrukci, u bezneho sebeposkozovani se, zde ovsem s vyustenim ve valku.
      Diky tomuto trendu to nevidim vubec dobre.

    2. Evidentně jsme ještě nespadli na hubu. Budeme si muset ještě chvíli počkat. Pětihnus podnikne všechno, aby tu chvíli oddálil. Jestli Babiš rozfrcával erární kasu, tihle jí vyžerou do dna. Myšlénka, že se dá žít spokojeně na dluh a dluhy se nemusejí splácet, je heslo dnešního Jednotného Západu.
      V Pekingu se musejí chechtat, až se jim natřásají bříška.

      1. Proto musí být ta válka. Po ní se dluhy smažou a začne se znova. Bylo to tak po první i druhé světové, bohužel je výhled,že po 3.světové se bude bojovat už jen kamennými sekerami.

    3. Vy předpokládáte, že masa to vidí jako Vy. Bohužel nikoliv.
      Většina lidí hrozbu války nevidí nijak černě, jich se to netýká – média jim netvrdí, že Ukrajincům dochází lidi a že v Polsku probíhá skrytá mobilizace, že Moldávie je už za polovinou ukrajinské cesty, média jim ani neukáží, že se u nás vyrábějí a opravují zbraně pro Ukrajinu. Tak proč nevolit toho, kdo podporuje válku? Vždyť Čechům, Moravákům ani Slezanům nejde o život. A v případě vítězství bude podíl na kořisti.

  21. Chtěl jsem volit srdcem, ale mám hypertrofickou kardiomyopatii. Tlustou přepážku a syndrom náhlé smrti. Tak jsem volil rozumem.

    1. Což mi připomnělo, jak Jan Keller před časem odpověděl na dotaz reportéra, co říká vyjádření politika XY v televizi:
      „Sledování České televize mi zakázal můj kardiolog.“

  22. V dálce zbraně chrastí.
    Budeš sloužit vlasti!
    Pod vedením generála
    (signuje to P. Fijala)
    budeš bránit ženy, děti.
    Kalibr už málem letí!
    Inženýre Nováku
    dostavte se do vlaku,
    vemte s sebou tento papír.
    Dostanete meč či rapír.
    Jedete do masonlýnku,
    vezete i tunu zinku.

  23. Nechci být generálem po bitvě, ale těch chyb bylo více.

    Tým A. Babiše mi připadal jako ČSSD.

    Ti si také mysleli, že voličům nezbyde nic jiného, než jim to hodit.

    Kde jsou dnes?

    Osobnosti se zachovaly správně, jako záchranáři, ti také vyjedou na zavolání, ale zázraky nesvedou.

    . „My jsme se k němu nehlásili jako poradci. On nás zavolal – ‚přijďte‘! Řekl, že náš program bude plnit. Bylo by skvělé, kdyby lidé měli někoho svého jako prezidenta,“ pronesl Štěpán.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Mate-se-na-co-tesit-Vejce-10-Kc-za-jedno-Odbornici-kteri-stoji-za-Bastou-725784

    Co dělali Babišovci?

    Zavolali?

    Jak se tomu říká holandsky?

    1. Proc vyhazet trumfy v prvnim kole?
      Babis vedel, ze minimalne cast hlasu alternativy dostane stejne. Zbytek naivu by mu to nehodil ani kdyby slibil duhu a jednorozce.
      Opravdovy zapas prave zacina.

      Nebo si opravdu myslite, ze nejdulezitejsi zapas mistrovstvi neni finale, a zapasy v zakladni skupine?

      1. Sakura napsal:
        15 ledna, 2023 (6:54)

        A mají nějaké?

        Zavolali odborníky, nebo jsou nejlepší superstar ve Vesmíru a přilehlém okolí?

        Nebo chtěli víc, nemají nic?

        1. „A mají nějaké?“

          Proc se ptate me? Myslite, ze se mi Babis chodi sverovat?
          Staci, kdyz se pohodlne usadite a bude ledovat nasledujicich 14 dni.

          Kubice taky vylez z diry az par dni pred finale.

  24. Jakmile Lampasák prohlásil, že nikoho z SPD nejmenuje a jeho první kroky povedou na Ukrajinu, řekl jsem si že to hodím v druhém kole Babišovi. Po přečtení článku a nenávistných příspěvků Babišovců na Baštu včetně Vidláka mě to přešlo. Vážení Babišovci s vámi na jedné lodi Nikdy!
    Slovo alternativa už vypusťte ze svého slovníku. Můžete se nazývat Strana mírného průseru v mezích zákona.
    Sbohem jdu jinam.

    1. gorshok napsal:
      15 ledna, 2023 (6:45)

      Šťastnou cestu.

      Nejsme jako vy.

      Kdo opustil palubu jako první?

      Okamura vyzval Babiše, ať odstoupí z boje o Hrad – Echo24.cz
      https://echo24.cz › HKbQ8 › zpravy-domaci-prezidents…
      6. 1. 2023

          1. k42:
            Bez sprostých slov se v součsnosti na blozích neobejdeme, ale mělo by jich být jako
            šafr-anu(su).
            Takže jděte se svou omluvou do…fialy!

  25. Kdo volil srdcem Baštu, bude ve volbě srdcem pokračovat i v druhém kole a dá hlas Babišovi. Babiš se o hlasy alternativy snažit nemusí, má je automaticky víceméně všechny.

    Srdcaři mají jasno. Nechtějí se dívat na to, jak jejich synové a vnuci umírají v zákopech u Lvova. A jak se později na hřbitovech nad jejich hroby třepetá americká vlajka.

    S Babišem budou mít naději.
    S Generálem mají jistotu.

    1. Tak to se pletete. Ve druhém kole hodím prázdný papír. Že po Babišovi jede havlérka nepovažuji za důkaz jeho kvality.
      Mimochodem, lepšolidi jeli i po Zemanovi. Ačkoli to byl on, kdo na dobytém Hradu vyvěsil vítězně modrou vlajku s hvězdičkami. V mých očích to byl stejně mazaný populista bez názoru, jako AB.

      1. No já myslím, tedy nevím, ale hlasy se asi počítají podle počtu volebních lístků.Nikoliv podle počtu obálek.. A ty prázdné obálky jsou jenom jako doklad že byl někdo volit – takový patrně pozůstatek soudružské kontroly zda občan byl u voleb. A už se nedalo zjistit kdo a jak obálku ať s náplní či bez odevzdal.
        Navíc mají li v osazenstvu šikovného kapsáře, není velkým problémem při momentální zaměstnanosti ostatních doplnit stav jím vybranými lístky, kterých tam mají prehršel.

  26. „Je mi ale hodně líto těch osobností, které Baštu podpořily. Dělali hejly… A ještě jste museli dopředu machrovat, že Babiše ve druhém kole nepodpoříte…“

    Hej, Vidláku, když tak veřejně demonstruješ svou víru a současně tlačíš káru „menšímu zlu“, zeptal jsi se někdy svého „srdíčka“ co ono tomu říká? Oni ti farizejové taktéž volili menší zlo. Kolaborovali s vládnoucí mocí. A nakonec ukřižovali Tvého pána. Však menší zlo takto funguje od nepaměti a historie se opakuje. Pokud budou někdy naši kluci pochodovat na rusa, vzpomeň si na svá slova, že „volba srdíčkem je cestou do pekel…“

      1. Budou pochodovat tak jako tak, jen s Babišem o něco později (možná), bude se bát, aby mu nepřistála raketa do holdingu. Někdy je dobré jít i do předem ztraceného boje, ztratit tělo, ale zachránit duši. Z tohoto hlediska je ono „hodit to menšímu zlu“ právě ta Vidlákovo cesta do pekel.

        1. Slyšel jste na Babišově tiskovce docela podrobný popis postupu mírového vyjednávání, které by Bába spustil?
          On Guma řekl něco o míru na Ukrajině kromě toho, že Rus musí zhynout?

          1. Slyšel a věřím mu, protože mírová jednání by zajistila, že mu poroste řepka na lánech. Jenže až zjistí, že tam stejně vzniknou krátery, tak otočí a budeme mašírovat – co kdyby ten Rus opravdu zhynul?

          2. Kristova noho!!!
            Už vidím Putina, jak jede do Prahy na mírový summit.
            Ta slova byla určená hodně naivnímu voličstvu. Je to naprostá kravina a Babiš to ví sám nejlíp.

            1. To je nebetyčná kravina zejména proto, že Babiš zajistil pro ČR hned po USA druhé místo na ruském seznamu nikoliv přátelských zemí.
              Z principu věci těžko bude Rusko jednat z iniciativy nejhlasitějšího raťafáka v regionu, navrch s vykonavatelem false flag operace Vrbětice, které daly záminku pro masivní dimplomatickou válku.
              S takovým ksindlem se nikdo nebaví, od toho se udržuje odstup a berou se rukavice.

              Jasně, že s ksindlem, který má reálnou moc, se mluví, ale to není případ potkana.

            2. Proč do Prahy, ta návštěva Macrona by mohla znamenat třeba nějaký zámeček v té veliké Francii, kde je jich z minulosti neúrekom Kdo ví?

      1. Netluče, ale uvažuje strategicky. Z jeho pohledu je Babiš snesitelnější než Pavel.
        Možná jo, ale z mého pohledu je to prašť jako uhoď.

        1. To není jen historie posledních dní. Babiš je snesitelnější než cokoliv. Buď je lepší nebo cokoliv jiného je nepřijatelné a nereálné.
          Dycky Babiš 🙂

  27. Nebudu opakovat svou 4x použitou sentenci o pseudo-volbách pseudo-prezidenta a mrtvých koních, ale byla to alespoň sranda, no ne? Jak si 5-ti demolice a žumpy aktivně a radostně nastražili vlastní vidle adorací Gumy a tím neodmyslitelně i války s Ruskem za banderovsko-nacistickou Ruinu, která je jenom pár chlupů od porážky, totálního krachu a rozvratu…

    Vidle, na které se napíchnou s rozběhem a řvaním „sláma u kravína“. V předvečer ruské ofenzívy, to je na tom nejsrandovnější („předvečer“ neberte doslovně, prostě k tomu dojde, dříve či později). I s Gumou, pokud [s]vyhraje[/s] utrpí výhru. Celkově je to horší než zločin, je to chyba, slovy Talleyranda. Slepota, se kterou se tihle lumíci hrnou nadšeně k útesu, je omračující. Nevím, s čím bych něco tak pitomého srovnal: snad přihlásit se k Hitlerovi v roce 1944, jelikož Der Stürmer píše, že Áda vyhraje?

    Každý střet – i tahle pseudo-bitva – má své mrtvé, a v tomhle případě je to SPD a Okamura. I na Pitomia je to příliš pitomé, kandidatura Bašty byla bezprecedentní debilita. Když budu parafrázovat Wericha, takhle blbý nemůže být člověk zadarmo – vkrádá se podezření, že SPD volby sabotovala ve prospěch 5-ti demolice, aby ubrali Babišovi hlasy, ale ne zase tak vážně, aby ohrozili kandidáty pětidemoličníků: proto huhňal a mimochodník Bašta, místo někoho s reálnými šancemi.

    Babiš může docela snadno vyhrát, a pokud opravdu chce, vyhraje. Stačí udeřit na protiválečnou notu, vyprovokovat Gumu k nějakému fatálnímu prohlášení a to pak rozmáznout v žumpách – presstituti jedou za peníze, klidně prodají i vlastní mámu – a kromě toho, úplně všichni nejsou nadšeně sebevražední lumíci a hledají nějaký ten „exit“ na (před)poslední chvíli. Pokud dojde k ruské ofenzívě v Ruině do 2. kola voleb, samozřejmě to velmi pomůže. Západní Evropa bude hledat také „exit“… a i tak marginální neválečný pinčlík jako český prezident se jim bude hodit.

    Nedá se úplně vyloučit, že Babišovi je to šumafuk, protože vyhraje tak jako tak: i kdyby ne prezidenta nyní, po krachu této sebevražedné politiky 5-ti demolice má premiérství jisté. S největší pravděpodobností se při krachu poroučí i prezident Guma, takže si Babiš bude moci vybrat, kde chce přesně sedět. 5-ti demolice svou všežravostí odstranila všechny Babišovy konkurenty…

    Pořád doufám, že to Babiš dá už teď, už jen kvůli kvikotu libtardů a příšerných zvuků ze žumpy. Mít obraz Babiše na zdi ve všech státních organizacích – a vidět na vlastní oči, jak to lepšolidé těžko vydýchávají, je situace, na kterou se dá velmi těšit jak malé dítě na Ježíška.

    Kromě toho, už se těším, až z blogu zmizí agilní sekta „svědci Baštovi“, tvořící většinu obsahu. Z jejich „slušnosti“ odvozuji, že většina z nich jsou „poslové“ 5-ti demolice, plnící zadání.

    1. Technická: sakra, jak tady funguje BBcode či něco podobného? Bold, italic, strike, …? Návod či help nevidno…

    2. Jinak samozřejmě – nejvtipnější bude, bude-li Babiš před Pavla házet takové špeky, které libodemo neodolá samo nezmínit v titulku a následně rozhořčeně rozmazávat. Jako třeba „Babiš přirovnal Pavla k Putinovi“….

    3. Nevidim to zdaleka tak ruzove.
      I v 1944 posislaly matky nadsene sve syny do boje za jasne a tedy jedine spravne vitezstvi. Staci dostatecny vyplach hlavy. Na zapade tenhle vyplach bezi neuveritelnu intenzitou, zamerenou zvlaste na mlade.

      Hodne tu v diskuzi ctu, jak jsou zejmena mladi odcizeni v nazorech svym rodicum.
      U voleb i u nazoru na valku na vychode. Vsichni to vysvetluji nevyzralosti mladi a nedostatkem zkusenosti.
      Zaroven taky priznavaji, ze se vetsinou jedna o vzdelane a casto dobre situovane lidi. Takze by meli byt schopni vlastni zaveru, a hlavne maji co ztratit.

      Nevim jak se mistni diskuteri pohybuji na mediich urcenych pro mlade, televize a noviny to nejsou.
      Mam na mysli Tiktok, youtube, Discord, Twitter…
      Tam je ta masaz silena. Mnohem intenzivnesi a mnohem jednostranejsi propaganda, nez v televizi.
      Ano i to je mozne.

      Maly priklad, ale vezte, ze je toho v mnoha variantach vsude mnoho:
      Ukrajina (NATO) utoci/vitezi, chytre rakety, svalnati vojaci odpaluji salvy na dalku, vsude displeje a tak dale. Presne jak to zname z Hollywoodskych filmu.
      Strih.
      Otrhani a zarostli Rusove se kryji pred modernimi drony, snazi se nacpat munici do zastaraleho minometu a vedle je omlaceny esus se zbytky nejake slichty.

      Rovnez jak Ukrajinci za pomoci Javelinu nici ruske tanky jako na bezicim pasu a Manpady sestreluji ruske helikoptery jednu za druhou.
      Netvrdim, ze se to nikdy nestalo, k tomu ty zbrane preci jsou, ale nekdy ty zabery jsou evidentne z pocitacovych her. Vse pekne sestrihano a prolozeno zabery na opravdove vojaky zblizka.
      Ale to si musite pustit na velkem displeji a minimalne dvakrat.
      Coz nedela nikdo. Vsichni co znam, sleduji zpravy na mobilu nekde v metru, protoze to setri cas.

      Takze ona i ta vselidova podpora valky mezi mladymi ma sve duvody. Kazdy chce vyhrat.

      1. Re: Třešňák

        Tak s tou vzdělaností jste mne OPRAVDU dojal.

        PŘEDEVČÍREM mi dcera říkala, že můj vnuk odevzdal ve škole učebnici dějepisu.
        Teď v polovině roku.
        Dějepis se už na naší čkole učit nebude, protože je zbytečný a jsou důležitější „kompetence“ (bože, jak tohle slovo nesnáším)!

        Větu, že kdo nezná svou historii, je odsouzen k tomu, aby si ji prožil znovu, dozajista znáte, páč působíte svým psaným projevem poměrně hnusně a velmi staře.

        Tož tolik ke vzdělanosti našich soudruhů potomků.

        1. Ještě doplním, ptal jsem se syna, kolik roků měl dějepis on.

          Rok na základce, rok na průmyslovce, z toho půl roku neměli učitele a druhý půlrok byl naštěstí kovid.
          Když jsem se ho kdysi zeptal na dataci WWI., pochopitelně nevěděl, tak jsem mu aspoň vnutil knížku Na západní frontě klid. Že chodí ke svým prarodičům kolem kamenného kříže s nějakými letopočty, toho si snad ještě ani nevšiml.
          A toto stvoření bude letos maturovat…

          1. Pak se divte, že rusové nařídxili návrat výuky v dřívější kvalitě. A taky tomu, že naši mlaďoši se nejsou stavu vyrovnat s tím, co se tu všechno za 30 let postavilo a udělalo. Patrně si myslí, že tžy moderní panelály spadla z nebe. Zázrak, no zázrak. Tohle neskutečné myšlení / nemyšlení mne opra vdu čílí. A kde můžu napravuji, ale občas už se mnou nemluví ani to šufle. Nejsou schopni to vstřebat.

            1. Re: Občan a trojpomlčka

              Ano, ve čtvrté.
              A neptejte se mne, podle čeho se mají správně učit.
              Ředitel je počátačový magor, který stejně nic neumí kromě toho, že se drží své řidle již 18 let.
              Abych nebyl taková svině, kdosi mu jednou udělil titul „manažer roku“. Výsledkem byl totální rozvrat výuky na 1. stupni, jakož i fungování školní družiny, kterou proměnil na „hlídárnu“ bez jakýchkoli dalších ambic, což dokázal docela brutálním seškrtáním úvazků.
              A docela pochopitelně se to pak potichoučku několik let vracelo do normálu, tedy alespoň to, aby vychošky v družině neměly ve třídě 40 dětí.
              Rozvrat výuky zůstal.
              Moje Jahoda je jediná, která se ještě o něco alespoň snaží.

              1. Targusi – jste si jistý, že jste něco nepochopil špatně? Protože na prvním stupni snad ani dějepis není, ne?

                Stejně tak mi připadá absurdní dějepis jen jeden rok na základce. To snad ani nejde, ne? Jsem zvědavý, co k tomu řekne Občan. Ale přeptejte se – opatrně – znovu své Jahody…

                1. Divil byste se, já si kdysi koupila učebnice dějepisu a zeměpisu v antikvariátě a nestačila se divit, co všechno tam na ten rok bylo.

      2. Však jsem to napsal: Babiš vyhraje tak či tak – pokud ne za 14 dnů, tak to půjde tou delší cestou, ale vyhraje stejně. Protože panující 5-ti demolice funguje jako Borgové ze Star Treku: politickou konkurenci zničili nebo „asimilovali“, takže Babišovi kromě nich nezbyl žádný jiný politický soupeř.
        5-ti demolice svázala svůj osud pevně s válkou proti Rusku – kterou prohrávají a prohrají, což je kompletně zničí.

        Rusko ukončí zabijačku v Ruině svým vítězstvím; v Západní Evropě bude následovat politické zemětřesení, po kterém nezůstane kámen na kameni. Dovede si někdo představit třeba 10+ milionů banderizovaných náckovských Ukrošů, přemigrovaných do shengenského prostoru, se všemi těmi jejich hračkami a způsoby? To je jeden z možných konců, pokud by Západ nesebral zbytky rozumu a na ukončení války se aktivně nepodílel ve spolupráci s Ruskem: aby Ukroši zůstali v Ruině a co nejvíce jich vyexpedovali zpátky do toho jejich modrožlutého ráje; tedy co z Ruiny zbude.

        Mladí berou válečné záběry z Ruiny jen jako akční film nebo válečnou gamesu. Ta když skončí, najdou si jinou zábavu – v jejich klipovém nemyšlení to nijak nehodnotí. Neznají historii, např. netuší, co v Československu vyváděli banderovci – takže jsou odsouzeni si to prožít znovu…

        1. Učitelé dějepisu, pokud to jen trochu jde, končí výuku nejpozději WWII, ale spíše WWI.
          Už období 1918-1938 je totiž existenčně nebezpečné, pokud o něm chce učitel říci pravdu.

          A co se válečného nadšení mladých (6-35 let věku) týče, tak to je dáno „kulturou“ PC her a TV propagandy. Oni opravdu věří tomu, že budou „bojovat“ mačkáním čudlíků z bezpečí svých pokojů, kam jim maminka bude sunout pizzu a colu.

          1. Máte pravdu. Ono to není jen ve školách, ale třeba i ČRo ukončil raději „Toulky českou minulostí“ – jinak skutečné nádherný seriál a edici knih – první světovou válkou, a to i ten poslední díl je poněkud pofidérní a dlouho nevycházel (když jsem ho sehnal, pochopil jsem proč). Historik, dokonce i učitel dějepisu na nejzapadlejší škole, jsou dnes riziková povolání…

          2. Občane,
            existenčně nebezpečné je už nejen povolání učitele dějepisu, riskantně se snažícího vpašovat do učiva 20. století něco pravdy.
            Ono je a ještě více bude existenčně riskantní říci něco pravdivého ve kterémkoli povolání.
            Stačí se podívat na dnešní USA – náš vzor.Nebo třeba jen do Británie.

            1. Re: AH

              Páč to je všecko banda blbců. Neumějí si vybrat tu jedině správnou lokalitu, jako například já.

              Já si mohu říkat, co chci. Mám totiž takové pracoviště, že mne nikdo neslyší.

    4. To k42: „… už se těším, až z blogu zmizí agilní sekta „svědci Baštovi“…

      To jste si mohl odpustit – je to hloupé. Opravdu si myslíte, že této komunitě by prospělo, kdyby se stala názorovým monolitem?

      Tato vaše poznámka se mi jeví jako dost podezřelá …

      1. Když je někdo absolutně nepřístupný argumentům, opakovaně tapetuje diskuse svými „svatými pravdami“, k realitě má odtažitý vztah – když se to řekne jemně… Napsal jsem to velice mírně a slušně. Mohou mě uvádět jako příkladného kacíře ve své „Strážní věži“ nebo co mají za tiskovinu. 🙂
        Neberte to tak smrtelně vážně – tenhle fanatismus ničemu neprospívá.

        1. Tak se, prosím, svým doporučením ohledně fanatismu řiďte především sám. Vaše vyjádření o „svědcích Baštových“ není ničím jiným; přinejmenším svědčí o netoleranci k jinému názoru.

          Vracím vám vaše vlastní slova:

          Když je někdo absolutně nepřístupný argumentům, opakovaně tapetuje diskuse svými „svatými pravdami“, k realitě má odtažitý vztah – když se to řekne jemně… Doufám, že i já jsem to napsal velice mírně a slušně.

          1. Ani tak dámy a pánové
            nejde o názor, ale o slušnost, úctu k jinému názoru. Tedy o ty sekty. Ale nejspíš to není řešitelné. V kruzích fotbalových fanoušků je to krásně a zřetelně vidět. Sparťani, slávisti, baníkovci…
            A ty nešťastné nevyvratitelné pravdy. „Jednou komunista, vždycky komunista!“
            Jednak to není pravda, člověk může zjistit, že to, čím se doposud řídil bylo vadné a najít si lepší ideologii a za druhé: co je špatného na komunistovi? Život mi před půl stoletím zachránil komunistický primář – byl chirurg a uměl to. Komunista je člověk, který si myslí, že svět by mě být zorganizován jinak, než je.
            Stejně, jako si to myslí liberální socialista, fašista, a dokonce i podporovatel velkokapitálu.

            Podstatné je, jaký je to člověk. nakolik je empatický a zodpovědný. Nakolik se dokáže dohodnout s lidmi, kteří mají představy jiné.
            Stejný problém je rasismus nebo „genderismus.“ Vždy je to indukce – buď z jedince na skupinu nebo naopak ze skupiny na jedince. A vzu=ikají docela nesmyslné spory s kupinuy. Pěšáci versus cyklisté, kolaři versus motorkáři, jednostopí versus dvoustopí, osobáky versus naklaďáky atd. A ti všichni versus policisti. Protože jsem v životě používal všemožné dopravní prostředky kromě náklaďáku jsem několikrát potkal s policisty. Takřka „služebně“.

            A sebevětší štvaní a masáž třeba na blogu D-FENS mě nedonutilo začít policisty nenávidět, i když poslední setkání by k tomu asi leckoho vedlo. Od negativních, kdy si mě policista „vychutnával“ až po velmi pozitivní, když mi policisté zachránili motokolo před ukradením, obvázali mi rozbitou hlavu, zavezli do nemocnice a když jsem si za dva dni pro to kolo přišel, stálo v policejní garáži a bylo (pokud to uměli) opravené. Současně mi s politováním oznámili, že mi musí dát pokutu, protože jsem „nepřizpůsobil rychlost jízdy povaze vozovky“, ale že se na ni složí. To jsem hrdě odmítl a dal jsem si u nich v kanceláři „kávu za 200.- (s dokladem o zaplacení.)
            A mohl bych pokračovat dál – ale kdo by poslouchal starého dědka, že?

            Ono je v životě dost situací, které vám dávají možnost volby. Tak – zkuste jednou volit bez vzteku, bez zloby a bez prosazování své jediné možné pravdy. Není totiž jediná a možná to ani není pravda.
            A třeba zjistíte, že ten nenáviděný komunista pracuje s malými dětmi v kroužku programování – a nevykládá ji o třídní společnosti a Leninovi. Nebo vás čekají jiná překvápka. Mi to Náhoda provádí celý můj život.

            Tož pěkné dopoledne!

            1. Výborné…

              Ovšem ke konkrétnímu „provinění“ – připadá mi to málem jak na amícké vysoké škole, kde se skoro nesmí mluvit, protože ať řeknete nebo napíšete cokoliv, vždy se objeví nějaký aktivista, který je „uražen a omezen ve svých právech“, „poškodilo mu to jeho vzácnou psyché“ a podobně.

              1. A to, ten „aktivismus“ je vlastně o tomtéž. O nesnášenlivosti, neschopnosti se domluvit Aktivisté tu nesnášenlivost mají, zdá se, jako jediný program. Čeho se týká už je jedno. Podstatné je to „JÁ, JÁ JÁ!“ nebo v zakrytější formě „MY, MY, MY!“.
                Ti nejmilitantnější se dokonce bijí za práva někoho úplně jiného, který o tom třeba ani neví a hlavně – o to nestojí.
                Myslím, že pokud potřebuji pomoc nebo aspoň zastání, tak o ni požádám.

          2. Zakladatel

            K42 používá určitý jazyk. Ano. Ale fakticky má pravdu. Voliči Bašty byli jako náboženští fanatici. Víra, ale naprosto bez faktů.

            Bašta prostě byl od prvního okamžiku nezvolitelný.
            Co si o tom myslím, jsem psal vícekrát… ..

            1. Je zbytečné opakovat argumenty, které tady zazněly nesčetněkrát. Já bych prosil toleranci k odlišným názorům a něco jako elementární zdvořilost v reakcích na ně.

              Když se podíváte na věci z mého hlediska, dospějete k poznání, že ve skutečnosti až 3/4, možná dokonce 4/5 diskutujících jsou trollové. I když o tom možná sami nevědí.

            2. Co by bylo jinak, kdyby těch pět procent volilo Babiše?
              Leda by se tady objevily komentáře, že SPD shořela a že mají zavřít krám.

              Co je vaším cílem, zlikvidovat SPD nebo dostat Babiše na Hrad? Anebo udělat něco proti likvidaci ČR?

              Copak nikdo z vás ještě nepochopil, že volby končí až druhým kolem?

      1. Sledujete to také, takže jistě víte. Ruskému GŠ do hlavy nevidím, ale možností mají plno. Třeba také tu, že nemusí nic měnit, jen ničit raketami také jiné cíle – např. železniční mosty a tunely, kudy běží zásobování vším ze Západu, nejen výzbrojí. A zvednout letectvo, které téměř nepoužívají… i takové minimum by stačilo, aby byla Ruina za pár dní úplně na lopatě.

        1. Nedělali to celý rok, proč by měli najednou? (měli by, věcně vzato, ale očekáváte to?)
          Sleduju to a popravdě těm tanečkům nahoře moc dobře nerozumím. A myslím, že tomu nerozumí nikdo. Aspoň z těch, co sleduju já.
          Reálně ofenziva podle mě nehrozí. Tedy ofenziva, která by měla reálný strategický cíl. Samozřejmě stejně jako jsme měli přeskupení a nelehké rozhodnutí, můžeme mít o ofenzivu na Avdějevku.
          Nebo ofenzivu na Kursk.

          1. Nebo na Krym, ne? Fantazie nezná hranic…

            Ale vážněji: vykládám si to tak, že nejde čistě o vojenské akce, ale Rusové mají i politicko-ekonomické cíle. Ztráty na lidech mají minimální, v nejhorších obdobích 6x menší než Ukroši, což se rozvíjí až do 100x menších, když a kde mají převahu ve všem. Tím pádem jim dosavadní válka – jakoby statická – vyhovuje: ničí Ukrošům a NATO techniku, vybíjejí Ukrošům a „žoldákům“ kanonenfutter, vyčerpávají Západ ekonomicky a politicky. Kdyby to Rusku nevyhovovalo, nejeli by tohle schéma pomalu rok; měli v každý okamžik nespočet možností, jak situaci změnit, třeba tím nasazením raket a letectva. 95% ukrošského PVO/PRO zničili během prvních 48h operace, mají nejvyspělejší SEAD zbraně i postupy, takže letectvo by mohli používat dle libosti – jen chtít. Ano, stálo by je to nějaké ztráty, jako na počátku operace, ale to je marginální. Zkrátka, dělali co dělali, protože jim to vyhovovalo.

            Což se IMHO změnilo, nejvážnější indikace je změna v organizaci velení: kdy hlavní velení dostal sám šéf GŠ Gerasimov, letectvo Surovikin, pozemní a raketové síly další generál a námořní část operace další. Takové rozšíření velení nejspíš svědčí o blížící se větší operaci…

            Proč právě teď, proč ne jindy, to se časem ukáže…

            1. Tyhle tautologie „kdyby jim to nevyhovovalo, nedělali by to“ většinou svědčí o totální bezradnosti a zmatenosti.

              Jsou to myslím čtvrté škatule hejbejte se, teď nevím, kdo tomu velel původně – nebylo to nakonec taky Gerasimov?

              Za situace, kam to dovedli, prostě nečekám ofenzivu ve skutečném slova smyslu. Proto mě překvapilo, že ji předvídáte a nějak spojujete s tím, že smete i ty poslané žoldáky.

              Masomlýnek mele pořád, krev teče a teče z 90 procent krve ruské. I ti vaši Ukroši jsou z drtivé většiny de facto Rusové.

              1. „I ti vaši Ukroši jsou z drtivé většiny de facto Rusové“

                To je scestny blabol, kterym se tu neustale ohanite.
                Pukud ti „de facto Rusove“ jsou ochotni se nechat naverbovat a jit na opravdove Rusy s flintickou, tak jakou maji pro opravdove Rusy cenu?
                Meli tisic moznosti, jak se proti bandeorvskemu rezimu za 8 let vymezit. Nebo po unoru 2022 mohli utect do Ruska/EU.
                Nebo mohli vstoupit do jednotek Opolcencu, kdyz uz se bez problemu divali 8 let na bombordovani Dnecka.
                NE. Nic z toho.
                Jenom jsou v ukrajinske armade a bojuji proti Rusum.

            2. Re: gogo, Káčko

              Pokud bažíte po senzaci, máte ji naservírovanou na AK.
              Ivan nerozmlátil trafostanici, jak bylo doposud zvykem, nýbrž samotnou strojovnu.
              Burštynská elektrárna? Mělo to v názvu jantar, mám pocit.
              A mrkněte na mapu, které oblasti zničená TES zásobovala.

              O vyšachování kyjevské PRO jste si už asi početl.

              Řekl bych, že Ivan právě zařadil vyšší rychlostní stupeň. Nechá nás vychutnat si zimu, která ještě nekončí ani náhodou.

              1. Jj. Docela zřejmě dochází k… změně paradigmatu?
                Rusové by to mohli dotlačit k ukrošské kapitulaci klidně během pár dní, ale něco mi říká, že tomu nechají delší čas. Takže ještě shoří pár stovek Leopardů 2… to si jistě nenechají ujít. Západ je celý říčný obohatit šrotiště…

                „Zvěroboj“ již mají nachystaný, mnoho různých typů a způsobů (tak se říkalo ISU-152 houfnici se zaměřovačem na přímou protitankovou palbu; případně na konci války těžkým tankům IS-2 se 122mm dělem a wolframovou průbojnou municí – „zabiják zvířat“ či „zabiják koček“ (Tiger, Panther, Königstiger…).

                  1. To si nemyslím,
                    musely by toho být stovky. Ale ke změnám dochází: Ruská věrchuška s mezi sebou hádá (Wagnerovci chtějí ještě větší publicitu), křídlo radikálů se přetlačuje s křídlem „opatrných“ a celkově se zvyšuje aktivita na ruské straně. Válka se pozmění.
                    Ono je něco jiného se v poziční válce vzájemně postřelovat – vyjedu z úkrytu, vypálím pár ran/raket přes linii fronty a rychle zpátky, protože odveta bude následovat do několika minut. Na skutečný atak je potřeba daleko větší převahy a koordinace všech možných druhů vojsk, jinak to skončí krvavým neúspěchem.
                    Nemůžu to nijak zdůvodnit, ale možná se brzy něco přihodí na severu, Takový Kyjjev II. – reparát.
                    Zelenskij „v kajdankach“ by tu válku, když už ne zastavil, tak rozdrobil na několik ohnisek. Jednotlivá ohniska odporu by měla horší zásobování a Rusové, poučení z Kyjeva I. by už věděli, že bez kvalitní logistiky / zásobování se nic vyhrát nedá.
                    Nejsem odborník a moje vojenské vědomosti mají cca půl století, takže to berte jenom jako pocit bývalého důstojníka PVO.

                    1. Já nevím, sever je krajně nepříjemný k vedení útoku a Kyjev je na to už připravený.
                      Na jihu, v době, kdy proti nim nikdo nestál, se zastavili a stáli měsíc, než se Kyjev opevnil.

                      Já nevidím žádnou šanci vést skutečnou ofenzivu. Ona hrozila od srpna spíš Rusům, než že by oni mohli něco plánovat.
                      Tehdy jsem si myslel, že snad přišli k rozumu, když začali mobilizovat, ale očividně jsem to nepochopil. Likvidace Chersonu udělala tečku za možností jít na západ.

                      Jediné, co by teoreticky mohlo jít, by byl směr z jihu na sever podél řeky. Ale to si myslím, že je taky passé….

                      Přece jen v Dněpropetrovsku je centrum „partnerů“, tam je zapovězeno něco vyvádět.

                    2. 300 tisic mobilizovanych je na zastaveni ukrajinske ofenzivy, 800 tisic na stabilizaci fronty a moznou ofenzivu na Marinku, s naslednym vytvorenim kotle okolo pumpy na navsi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *