24 listopadu, 2024

Edvard Beneš se zasloužil o stát

Před týdnem byla geopolitická situace úplně jiná a psali jsme o Náhorním Karabachu, kde skončilo tisícileté arménské osídlení a proběhlo to vlastně bez povšimnutí světa. Já jsem v jednom ze článků napsal větu, že arménský premiér Pašinjan se zachoval vlastně jako Beneš. Nijak jsem to nerozváděl. Byla to pro mě v té chvíli jen slovní zkratka, jaké používám běžně pro „nasvícení scény“ z jiných úhlů. Nedělal jsem z toho žádné závěry, byla to jedna jediná věta zhruba uprostřed textu a už jsem se k ní nevracel, protože článek byl o něčem jiném.

Přesto i tato jedna věta vystačila na poměrně širokou diskusi o Benešovi a jeho úloze v našich dějinách. Takřka všude, kde se tento můj článek objevil, to bylo stejné. Hned se začalo přetřásat, jak to vlastně mám s Benešem já a přezkoumávalo se, jestli mé srovnání arménské situace s Benešem, není poněkud přes čáru.

Takovou sílu má Beneš, přátelé. Vlastně větší než Masaryk, protože tatíček národa nemusel řešit Druhou světovou válku a nemusel náš stát ustavovat vlastně podruhé. Benešovy dekrety jsou pořád jedním ze základů našeho práva. Kdybych v jakémkoliv článku srovnal nějakou situaci s Gottwaldem, Zápotockým, Klausem či Zemanem, tak by taková krátká replika nikoho nezvedla ze židle, i kdyby stála na vodě mnohem víc.

Když Zeman kandidoval proti Schwarzenbergovi, tak si do televizní debaty přivedl veterána s medailemi, který zavzpomínal, jak bojoval za tuto zemi a vadilo mu, jak Kchárl relativizoval Benešovu úlohu. A milý Schwarzenberg nevymyslel nic lepšího, než odpověď, že dneska by Beneš patřil před tribunál v Haagu. A bylo vymalováno.

Jindra Rajchl teď při setkáních s občany mluví o tom, jak se Petr Pavel sešel s naší soudkyní při Evropském soudním dvoře a navrhoval jí, že by se Česká republika měla s Lichtenštejnskem domluvit ohledně nároků Lichtenštejnů na majetky u nás. Reakce publika je okamžitá. Ale když pak řekne, že právě tímto jsou pozvolna prolamovány Benešovy dekrety, reakce posluchačů je bouřlivá.

Vždycky, když to vidím a slyším, když si vzpomenu na Schwarzenberga, jak si nemohl odpustit kopnutí do Beneše, i když mu šlo o prezidentské křeslo, tak si říkám, že i tento národ má svoje červené čáry podle kterých posuzuje vlastence a odpadlíky. Beneš je jednou z nich. Protože se zasloužil o stát. Protože jeho dekrety jsou dodnes jedním ze základních atributů našeho práva.

A tak mi dovolte říci, že Petr Pavel skončil. Protože začal sahat na Benešovy dekrety. Stejně tak jsou v háji Lid(l)ovci. Protože jezdí za Possettem a vymýšlejí, jak prolomit Benešovy dekrety. Stejně tak už Schwarzenberga do další prezidentské volby nenasadili, protože by to s ním měl Zeman strašně jednoduché. Stačilo by zopakovat jeho vlastní slova o Benešovi.

Sice nám nadávají do proruských kolaborantů, ale jsou to oni, kdo se snaží zničit základy naší státnosti. Třicet let na tom pracovali, ale třicet let se jim to nepodařilo, protože reakce národa je velmi prudká a zpravidla volebně zničující.

Chcete nějaké snadné vodítko, kdo je národní a kdo je protinárodní? Zeptejte se ho na Benešovy dekrety. Štve vás ojroposlanec Zdechovský? Dotlačte ho k reakci na téma Benešových dekretů a eliminuje se sám. Beneš je zákonitost. Libtardi mohou být volebně úspěšní jen tak, že svoje skutečné choutky dokonale zamaskují. Současná vláda vyhrála s úplně jiným programem, než jaký nakonec realizovala. Musejí od začátku lhát, aby měli šanci. Jakmile poodhalí své skutečné motivy, okamžitě je to ve volbách potrestáno. Jakmile se přestanou tajit snahou o prolomení dekretů, je konec.

Stejně funguje i jakýkoliv útok na rodinu. Nebinární Šimečko (a proto mu tak říkám) šlo do voleb se ženami s penisem a s muži s vagínou a i přes obrovskou mediální masáž uspěli vlastně jen trochu lépe než naši Piráti. Ano, dají se na tom najít voliči, protože každý národ má svoje neurotiky, co si potřebují něco kompenzovat, ale nedají se na tom vyhrát volby. Stejně tak se dají najít voliči, kteří by náš stát co nejrychleji rozpustili ve velké evropské rodině, protože si myslí, že na tom vydělají, ale nedají se na tom vyhrát volby.

Tohle jsou naprosto univerzální témata. Kdykoliv a kdekoliv. A je to základní rozlišení, kdo je a kdo není s námi. Zeptejte se na Beneše a jeho dekrety. To je atribut, na který lidi slyší a na který okamžitě a bouřlivě reagují. A co víc… pamatují si ho. Pamatují si ho tak moc, že Schwarzenberg už se nedal politicky využít. Je mi strašně líto, že v prezidentské debatě Babiš soustředil na „masového vraha Gerasimova,“ místo aby se generála Gumy zeptal, jak to má s dekrety a s Benešem. Je ze stejného Kolářovského kadlubu, kde se nenávist k Benešovi pěstuje tak hluboce, že by zřejmě neodolal a plácnul by podobný nesmysl jako kníže Kchárl.

Naše členství v EU nebo v NATO, to jsou jen nástroje, které je možné využít a nebo se jimi nechat zotročit. Proč by Orbán vystupoval z EU, když tam má právo veta a víceméně na tom postavil celou svojí politiku? Ať si EU vymyslí cokoliv, Orbán to skoro automaticky vetuje. A pak to za něco zobchoduje. Poláci to nedělají jinak. EU si vymyslí grýndýly, ale Poláků se to vlastně netýká, protože mají výjimky do doby, kdy už EU zřejmě nebude. A ještě si to nechali zaplatit. Tohle rozpoznal i Babiš a stavěl na tom. Veto je nástroj, který může hodně zařídit. Tedy… pokud je politcká vůle ho použít. Viď Fialo?

S NATO je to podobné. Sice všichni pomáháme Ukrajině, ale Orbán neposlal ani náboj. Fico vyhrál volby a ještě neměl ani žádnou koalíciu a ani nebylo jisté, jestli mít bude, ale Čaputová už mluvila o ukončení vojenské pomoci Ukrajině. Jeden by řekl, že to američtí loutkovodiči nedovolí… a ejhle, dovolili. Ještě jsme se ani nedozvěděli, co Orbán chtěl za to, aby nevetoval vstup Švédska do NATO.

Ale zkuste vzít malým státům právo veta a nikdo s nich v EU nezůstane… proč taky. To mohou rovnou kandidovat v německých nebo francouzských volbách.

Zkrátka a dobře, chcete vědět kdo je a kdo není vlastenec? Zeptejte se ho na Beneše a jeho dekrety. Hned budete mít jasno. Otázka suverenity a národa znovu nabývá na důležitosti a Beneš je dokonale funkční měřítko. Sledujte i naše politiky. Vytáhnou tuto kartu? Zeptají se v debatách svých soupeřů? Dokáží otevřít tuto otázku, která naprosto univerzálně funguje v parlamentních, senátních i eurovolbách?

Edvard Beneš se zasloužil o stát… na to národ slyší.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

270 thoughts on “Edvard Beneš se zasloužil o stát

  1. Včera večer jsem tu napsal – viz vlákno níže

    „Lex napsal:13 října, 2023 (21:39)
    Neměl jsem tu chodit.
    Číst ty mleté exkrementy mnohých gaučových diplomatů a vítězů prohraných válek, to je fakt o duševní zdraví.
    Člověku se nemůže nevtírat asociace o odchovancích pomocných vysokých škol sociálních a genderových studií podle osnov českého mainstreamu redigovaného – no, však víte odkud.
    L.“

    Možná jste to někdo četli, resp. alespoň navázané reakce.

    První místo mezi nimi a titul „Totální vypatlanec“ po zásluze získává – virbl – tenhle duševní mrzák, který mi mj. vyčítá mou češtinu!!!! –

    „Anonym napsal:14 října, 2023 (9:37)
    Kdyz tak dychtive musis cist vsechny exkrementy , tak je tady nemusi sirit a jit s nima do hajzlu kam patri a ty s nima. Kdyz nepoznas s prvni vetou vo co de, tak patris rovnou tam.
    Kdy se naucis cesky Lexkremente.“

  2. Neměl jsem tu chodit.
    Číst ty mleté exkrementy mnohých gaučových diplomatů a vítězů prohraných válek, to je fakt o duševní zdraví.
    Člověku se nemůže nevtírat asociace o odchovancích pomocných vysokých škol sociálních a genderových studií podle osnov českého mainstreamu redigovaného – no, však víte odkud.
    L.

    1. Lexi, nebuďte znechucen, respektive, neberte si to tak. Jsem ráda, když Vás tu vidím. I já sem jen občas zabloudim, ale tohle téma je složité, tak buďte shovívavý.

    2. Kdyz tak dychtive musis cist vsechny exkrementy , tak je tady nemusi sirit a jit s nima do hajzlu kam patri a ty s nima. Kdyz nepoznas s prvni vetou vo co de, tak patris rovnou tam.
      Kdy se naucis cesky Lexkremente.

  3. Obrovské množství z Moskvy pašovaných liščích ocasů zadrželi v Istanbulu
    Tak tento perex mě dostal, Putim nám posílá liščí ocasy, ještě chybí ebonitová tyč, abychom si mohli vyrábět levnější elektřinu! 😂

  4. Edvard Beneš zradil tuto zemi několikrát.

    Poprvé 1938, kdy akceptoval bez odporu Mnichovskou dohodu (všude se tomu říká Munich agreement, je blbost to překládat coby diktát). Tehdy jsme se mohli a měli bránit, zachovali bychom si čest a páteř.
    Podruhé v r. 1945-6. Některé dekrety o maďarech a němcích byly rozporuplné, ale budiž, msta se dala pochopit a akceptovat. Co se akceptovat nedalo, bylo znárodnění průmyslu a zákaz agrární strany, ono celý tzv. Košický vládní program byl zrádný.
    A nakonec 1948, což je zřejmé.

    1. Vy jste nešel jen okolo zdejšího webu. Vy jste šel i okolo dějin. A moc jste z nich nepobral.
      Nevím, jestli se to tu smí – Vidláku – říct – „Vy troubo!“

      1. Smí. Jedna z výhod zrodu strany PRO je ta, že zastydlé komunisty a socany bude možné nakopat do řiti i tehdy, jestliže zrovna nefandíme liberálnímu tardismu.
        Nebudou potřeba.

    2. Zkuste mrknout na dokument „Mnichov 1938“ kde Benešův tajemník vysvětluje jeho pohnutky, proč přistoupil na diktát Mnichovské zrady našich tehdejších a současných spojenců.
      Zde je link přímo na čas kde mluví jeho tajemník:

      https://youtu.be/38dLxe8dNqc?t=1098

      A zde na začátek videa:
      https://www.youtube.com/watch?v=38dLxe8dNqc

      No a rok 1946 a 1948 byl jen vyústěním ujednání velmocí z Jalty.
      Krom toho, že KSČ vyhrála regulerní volby a měla řádný mandát od voličů.

        1. Poláci mají vyprávět vtip o tom, jakéže my máme dochované úžasné historické památky, jako Karlův most, Pražský hrad aj. aj., zatímco oni jen památník Varšanského povstání …

          Krom toho, že by to byl neskutečný masakr, nikdo by nám nepomohl, tak bychom ještě navrch byli označeni za viníky 2. sv.

          Beneš holt uměl číst dobu a správně predikovat vývoj a ve správnou chvíli dělat, co je potřeba.

          Asi tak.

          1. Je-li prioritou zachovat památky a plazit se u nohou agresora výměnou za příslib shovívavosti (a taky mu vyrábět zbraně pro agresi jinde), pak máte pravdu.

            Není to moje priorita. Hrdost a čest nejsou prázdné plky. Zrovna Poláci to vědí a ne nadarmo budují druhou nejsilnější armádu v Evropě. A být voják, to má v Polsku zvuk.

            Krom toho, naší obranou by se WW2 velmi pravděpodobně zkrátila a celkový počet obětí by byl nižší, když už to chcete převést na kupecké počty.

            1. Ale to byla volba velmocí, které nás předhodily Němcům a Benešova chytrost. On tím zachránil nejen ty památky, ale hlavně nás uchránil před masakrem.

              A z těch zbrojících Poláků mám husinu. Ti jsou schopni rozpoutat 3.ww. Byť jako vojáci za moc nestojí. Na závěr vojny jsem byl v Polsku na společném cvičení a s výjimkou fotbalu to v jejich podání nebyla žádná oslnivá sláva.

            2. Re: Oj

              Být vojákem v PRL má asi takový zvuk, že Pšonci nejsou schopni sehnat dostatečný počet debilů, kteří by byli ochotni se převléci do zeleného.
              Neboli těžký podstav a žádný blbec potřebného kalibru na dohled.

  5. Prezident Beneš dvakrát zradil tuto zemi, byť tedy podruhé (1948) už byl spíše ve vleku událostí. V roce 1938 stálo ve zbrani více než milion mužů, odhodlaných bojovat za svou vlast. Nejen oni sami, ale celý národ byl připraven na boj. Před sídlem vlády demonstrovaly ženy s hesly jako „My vám dáme své syny, vy jim dejte zbraně“. A tomuto odhodlanému, statečnému a připravenému národu zlomil Beneš páteř jenom proto, aby se on osobně pomstil Anglii a Francii za to, že ho (jeho Beneše) zradily. Viděl dál než oni a nemýlil se, ale jeho osobní pomsta nás srazila na kolena a dodnes jsme se z toho nevzpamatovali. Nejde o to jestli jsme se ubránit mohli, jde o to, že jsme se bránit měli a tenhle zlovolný skrček nám to znemožnil. Nechápu proč je dodnes uctíván. Byl dobrým prvním důstojníkem, ale jako kapitán zklamal.

    1. Jistě, z hlediska národní sebeúcty udělal chybu. Nicméně, vzhledem k tomu, že ji napravil, tak se lze domnívat, že měl opravdilu plán a četl mezinárodní politiku své doby jako otevřenou knihu.

    2. Je to přesně naopak. Beneš dokázal nemožné a uchránil národ od zničení. V roce 1938 by proti ČSR bojovali všichni signatáři Mnichovské dohody. Tedy i Britanie a Francie. Bylo jejich povinnost smlouvu prosadit. Navíc, v páté koloně byla třetina obyvatel. Na příklad v Krajkové po sobě stříleli čeští a němečtí vojáci. Jednotka se rozložila. A slovenští vojáci byli nespolehliví, v dálce viděli svůj vlastní stát. Však to pak Čechům dali sežrat.
      Ať se zbytečně nepřeme, počkejme si na konec války na Ukrajině. Pokud z ní Ukrajina vyjde jako Fénix, mohutná a jednotná, máte pravdu vy. Pokud to bude na desítky let zničená a vylidněná země s třetinou obyvatel v emigraci, tak mám pravdu já.
      A únor 1948 je něco podobného. Házet selhání pravicových politiků na Beneše je zbabělost a bezcharakternost.

      1. Tak, tak! Zadupali by nás do země, označili za původce II. světové, polovina velkých měst by byla v ruinách, průmysl vybombardovaný, pár set tisíc mrtvých, mstli by se za padlé, na vesnicích pogromy, v koncentráku kde kdo….

        1. Francouzi vytýkali Čechoslovákům výrobu tanků, které obsazovaly Paříž.
          Ano, i tak se dá ,,vykládat“ Benešův postoj. Že byly vyrobeny pro potřeby Československa a následně povinně předány Němcům, na to se zapomnělo.

    3. Re: Tomáš

      Kde jste vyčetl takovou kolosální 3,14-čovinu o milionu mužů?
      Nejdříve si něco nastudujte a pak můžete pořádat řečnická cvičení. takto jste za trumberu.

      1. Mobilizace v r. 1938 povolala 18 ročníků I. zálohy a náhradní zálohy všech zbraní a služeb a dále část příslušníků II. zálohy – potřebných specialistů. Celkem bylo povoláno 1 250 000 mužů.

        1. Re: Oj

          Z toho cca 50 % Němců a Maďarů se nedostavilo. Slováci oscilovali okolo 20 % a Rusnáci pro jistotu nenastoupili skoro vůbec, protože kdo by je v Karpatech hledal.

          A to už nemluvím o tom, že byly v povolávacích rozkazech totální zmatky, více než 50 % mužstva přijelo jinam, než původně mělo nastoupit.

          Další věc – naprostý úlet s rekvírováním koní, tohle soudruhům nevyšlo vůbec. Sedláci jim dali kulové.

          1. Skutečný počet mobilizovaných byl nižší, ale ne o tolik. 1M mužů je poměrně přesný odhad.
            Zmatky ano, problémy s rekvírováním koní ano.

            Nicméně, o tyhle lidi si pojmenováním „soudruzi“ neotírej hubu, nemáš ani 10% jejich statečnosti.

            1. Re: Oj

              Prosím, abyste mi netykal.
              Nepásli jsme spolu kozy a nevybírali jsme spolu hovna z přesrané latríny.

              Kolik nastoupilo můžstva je docela jedno, protože se neměli jak dostat na výchozí pozice, natož tam dostat potřebný materiál. Ona totiž každá vojna začíná i končí logistikou. A logistika jaksi nebyla.
              Nebyly zbraně, nebyla munice, dělostřelci nastoupili k prázdným okopům a nedostavěným bunkrům.
              Běžte si omýt čílko studenou vodou.

              1. Dětem, přátelům a drzým spratkům tykám. Někam se holt zařaď. 🙂

                Každopádně nemůžeš současně psát, že je jedno, kolik bylo mobilizováno mužstva, a současně se posmívat Ludolfovým číslem a nadávat někomu, kdo odhadl počty správněji než ty.
                Munice je správný protiargument, stejně jako nedostavěné bunkry. Reálně by to ještě chvíli trvalo, než by konflikt začal a mohlo se to stihnout.

                1. Re: Oj

                  Reálně chybělo asi 5 000 dělostřeleckých hlavní z požadovaného počtu.
                  Neboli dozbrojit obranné linie by trvalo do r. 1943.
                  Běžte se s vašimi počty a žvásty vycpat, soudruhu. Jste trapný a navíc i blbý.

              2. Bejt vulgarni v diskusi na mensi upozorneni na to ste machrrr..
                Vysvetlit tehdejsi nedostatky vasi logiky ,ze nebyla ,s tim
                ste rovnou v prdeli. Dale nebyly zbrane ,dela a munice.
                Co to je za blaboly.
                Bez jediny informace ,faktu , jen hystericky zvasty.
                Vy si dete vomejt neco jinyho a smrdi vam ty vase sracky a hovna z vasi huby uz dlouho. To potrebujete ze vseho nejdriv.
                Potom je vam najednou zcela jedno ,ze jste tvrdil vo tom muzstvu.
                Co mate misto mozku neni snadny taky uhodnout.

        1. Re: Oj

          Ano, dal jste odkaz na mobilizační plán, nikoli na skutečné počty narukovavších a hlavně zařazených přišedších kusů.

          1. Mýlíš se, v článku jsou uvedena čísla už po odečtení třetiny nenastoupivších čechů německé národnosti a dalších absentérů.

    4. Re: Tomáš

      Takže podle vašich bujných představ se Beneš pomstil Anglánům a Frantíkům tím, že nešel do války?
      Vy jste nepochybně génus.

  6. Tak mě napadlo, že možná mohlo stát za to, když už padlo rozhodnutí vzdát se Němcům, zorganizovat tajný odvoz většiny zbraní a munice Sovětům, stejně jako vybavení zbrojovek. Nebo je alespoň poškodit či zničit. Válku by to nejspíš o něco zkrátilo a Hitler by se vzteky zbláznil.

    1. Re: tdx

      Melete hovna.
      Zbraně a munici nebylo KUDY vyvézt.
      Fabriky byly v soukromém vlastnictví, takže rozbíjení ani náhodou.
      Kromě toho by mne zajímalo, jak byste třeba chtěl rozbít rozjetou koksovnu anebo vysokou pec.
      Anebo padesátitunový buchar.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *