Dnes skončila v Evropě Druhá světová válka… Nebo zítra, chcete-li. Zbraně utichly, největší ničení v dějinách lidstva skončilo bezpodmínečnou kapitulací nacistického Německa. Rozstřílená Evropa dostala dlouhé období míru. Byl to mír pod hrozbou jaderných zbraní, mír v podmínkách soupeření supervelmocí, mír který se několikrát mohl stát koncem světa… a především mír, který byl vykoupen proxy válkami v jiných zemích. Přesto mír vydržel… podle mě především díky tomu, že většina mocných tohoto světa měla s Druhou světovou válkou silnou osobní nebo předanou zkušenost. Věděli, jak taková válka vypadá a nepřáli ji ani svým nepřátelům.
Dnešek bude minimálně tady v Kotlince ve znamení dalšího dohadování, kdože nás to vlastně osvobodil. Ale to všechno už přece víme. Našeho Řeporyjce osvobodili Vlasovci, Kolář s Klvaňou určitě nezapomenou zmínit, že nás Sověti nepřijeli osvobodit, ale okupovat a samozřejmě nedodají, že celá sovětská armáda pak zase zvedla kotvy a zcela opustila území Československa a byli jsme jediný stát východního bloku, který to tak měl. Role generála Pattona se bude zveličovat, role generála Koněva či Malinovského se bude bagatelizovat. Určitě zazní, že bez americké vojenské pomoci by Sovětský svaz nezvítězil, atd, atd. Letošek je navíc ve znamení bourání pomníků rudoarmějcům, protože jsme přece ve válce s Ruskem… Vynechal jsem něco?
Ano, vynechal… vynechal jsem pochodňové průvody, vynechal jsem třídu Stěpana Bandery a ulici Romana Šuchevyče, po které se v Kyjevě jde k Babímu jaru. Vynechal jsem jednotku Edelwais, vynechal jsem velmi zajímavé signály z Pobaltí, vynechal jsem, že v Lotyšsku zakazují ruské menšině jejich jazyk, vynechal jsem bambilion videí hajlujících vojáků na východní frontě, vynechal jsem Bandera párty v Plzni a Bandera hamburgery v Oslu. Vynechal jsem první hlasy německých politiků vyzývající ke změně pohledu na Hitlera… strašně moc jsem toho vynechal.
Já se s dovolením k dnešní debatě o dějinách nepřidám. Nebudu diskutovat o roli Sovětského svazu. Nebudu se vracet k financování nacistického režimu z Británie a USA. Nebudu se vracet k britské politické strategii pro kterou nebyla žádná cizí oběť dost velká, aby se Hitler pustil do boje se sovětským komunismem. Nebudu porovnávat americké a sovětské ztráty na našem území. Nebudu poukazovat ani na šeříky ani na žvýkačky. Nebudu zdůrazňovat ani Teherán ani Jaltu ani Postupim. Nebudu mluvit o Svobodovi ani o našich pilotech v Británii. Nebudu mluvit o Benešovi a jeho úloze v Londýně i v Moskvě. Nebudu mileným Jálům vysvětlovat tu šíleně spletitou historii, která nezačala v roce 1945 ani v roce 1939. Nebudu zdůrazňovat ten komplikovaný řetězec příčin a následků, který vedl k třem stům tisícům obětí v naší zemi, pro jejíž osvobození padly desítky tisíc vojáků. Už to totiž nemá smysl.
Zkušenost s válkou už nemá kdo předávat. Vzdálili jsme se od ní. Už nejsou prakticky žádní dědečkové, kteří by ještě svým vnukům vyprávěli, jaké to bylo a nejsou vnukové, kteří by to s očima navrch hlavy poslouchali. Já jsem byl vlastně poslední generace, která ještě tuto bezprostřední zkušenost alespoň zprostředkovaně dostala. Pro moje děti (i když jsem se snažil) je vyprávění o pražské operaci zhruba totéž jako vyprávění o bitvě u Sudoměře. Zkušenost s válkou se vytratila a nahradila ji zkušenost s počítačovými hrami.
Já dnes budu normálně plakat a psát žalozpěv.
Já totiž vidím, jak si ty dějiny jdeme zopakovat. Všechno je zase zpátky. Jen je možná trochu zpřeházené pořadí. Zase se tu propadáme do pořádné krize, kterou zapříčinila především politická rozhodnutí. Žijeme zase ve světě, kdy spousta našich spoluobčanů stojí ve frontách na polívku. Sice už to děláme dneska trochu jinak a jmenuje se to fronta na pracáku nebo fronta v potravinové bance, ale jinak jsou to přesně stejné obrázky, jako ve třicátých letech. Jen ty dnešní fotky jsou ostřejší a barevné.
Zase jsme ve světě, kdy se nahoře tančí a dole se bojuje o živobytí. Zase jsme v době, kdy shora přicházejí panské rady, životní strategie a politická řešení, jak o tom už dávno zpívali Voskovec s Werichem ve své polce specielně aktuelní. Jo, je to sranda, zasmějme se nad aktuálností, ale víte, co přišlo pár let po tom, že?
Zase jsme ve světě, kdy se hledá řešení, které vlastně žádné řešení nemá, protože všechna řešení jsou zakázaná. Majetek těch velkých je tak posvátný, že se na něj nesmí sáhnout ani danit. To se může dělat jen těm malým. Zase máme stát, který je slabý před silnými a silný ke slabým. Zase máme svět věčných hodnot, v jejichž jménu je možné nakládat lidu jakékoliv břímě.
Zase jsme ve světě, kdy lid reaguje jako tenkrát… schází se v sálech a hledá řešení. Najednou nachází každý lidový řečník publikum. Zaznívají výzvy ke stále radikálnějším řešením. Zase jsme ve světě, kdy jedni mají všechno a druzí nemají nic. Především nemají naději. Ale dobře vědí, že je o budoucnost nepřipravila nějaká světová katastrofa, ale jejich vlastní vláda. Stojí ve frontách na almužnu, nemají na topení ani na zubaře a vláda jim radí, ať si vezmou svetr a pečou kuře dohromady se sousedkou.
„Jste pod diktátem živnobanky,“ hřímal Gottwald směrem k poslancům, kteří žili ze stejných intrik jako dneska. A stejně jako tenkrát jsme zase pod diktátem finančních institucí, kterým je jedno, kdo vládne, stačí že mohou tisknout peníze. Zatím ještě nikdo neříká, že se někam jezdí učit, jak jim zakroutit krkem, ale naši líbodémo spoluobčané si to stejně myslí a tak je jen otázka času, kdy to někdo udělá.
A bubny války už zase duní. Máme je kousek za humny. Podepisují se kontrakty na zbrojení. Stále větší a větší. Železná logika války a nedůvěry se rozbíhá a není z ní úniku. Válka se nezmenšuje, ale roste a člověk je v ní znovu tím nejlacinějším frontovým materiálem. Technika je drahá, život je zadarmo. Bylo marné se loni pokoušet o zastavení válečné mašinérie, všechno bylo už upečené, jen nám to nikdo neřekl. A máme dost hodnot v jejichž jménu je legitimní posílat lidi na smrt. Mír je sprosté slovo. Už schválili urychlené mobilizace, podepisují smlouvu o vojenské pomoci… pěkně salámek po salámku… jako tenkrát.
Můžete se dohadovat o příčinách a následcích. Můžete si události rovnat jak chcete. Můžete hledat důvody, rozebírat diplomatická prohlášení… můžete sympatizovat s kteroukoliv stranou… ale nic to nemění na tom, že všechny příčiny k velké válce jsou zase zpátky. Všechny. Takhle jsem před rokem tvrdil, že válka na Ukrajině bude. Protože nastaly příčiny k válce. Rád bych řekl, že teď už to tak není, ale to bych si lhal do kapsy. Všechno tomu nasvědčuje, všechny kroky mocných k tomu vedou a zákonné obruče pro plebs se ve sněmovně kují téměř každodenně.
Příčinou krize je morální bída, řekl tenkrát Tomáš Baťa. Máme nové kulisy, ale scénář je stejný. Nezměnil se ani o píď. I dneska máme stejné příčiny krize. Nedávno byly na Václaváku pojmenovány stejnými slovy a jsou doprovázeny stejnými obrázky rozvratu. Ti, kteří na ten průšvih poukazují, jsou stejně jako tenkrát popliváni, zakazováni a kriminalizováni. Stejnými odkazy na hodnoty, které těm dole zuby neopraví a děti nenakrmí.
Dnes večer dám na okno do ulice zapálenou svíčku. Neslavím 78 let po konci války, ale těším se z času, který nám ještě zbývá, než začne nová.
Dneska žádná čísla účtu… žádné žádosti o peníze. Žádný Institut českého venkova… Dnes prostě buďme se svými blízkými…
Trochu OT, ale ne moc : Nejednou jsem po „skvelych“ demostracich kritizoval jako debilni a kontraproduktivni agendu antivaxerstvi, kteoru ani Velky Rajchl ne a ne opustit. A hle, dneska i Vidlakem obdivovany Hampl napsal toto : „Zatímco „alternativa“ pořád mele o údajném covidismu, a připomíná dobu, kdy se právníci s podivnou minulostí a profesionální politici hrdinsky postavili do boje proti lékařům, zdravotním sestrám a řadovým policistům (za podpory mnoha příslušníků nové aristokracie), vědci vyvíjejí nové léky pro ty desítky milionů lidí, jejichž zdraví bylo pocucháno covidem a dosud mají následky. Samozřejmě na tom nakonec vydělají farmaceutické korporace. Z mnoha důvodů by bylo pro společnost mnohem výhodnější, kdyby to dělaly nezávislé laboratoře na státní zakázku. Stejně to stát všechno platí a stejně to vyvine nějaká konkrétní parta lidí, která nepotřebuje deset úrovní manažerů nad sebou. Ale řešením je prosadit reformu toho odvětví. Řešením není vrátit se do dob před průmyslovou revolucí, kdy lidská těla údajně nebyla ničena moderní medicínou, takže člověk mohl mluvit o štěstí, když se dožil čtyřicítky. Stejně jako bych raději jezdil českým autem, ale když žádná česká automobilka není, nezbývá mi než použít produkt Toyota Corporation.To je jeden z důvodů, proč „alternativa“ nemá a nikdy nebude mít podporu většinové veřejnosti.“
V době, kdy je již prakticky schválena vojenská Dohoda s USA, kdy není pod naší kontrolou, zda sem nebudou přesunuty laboratoře z Ukrajiny vyvíjející biologické zbraně, kdy nám sem nové viry může poslat Rus či Číňan, je vážně idiotství v přesvědčení, že zdravý jedinec si poradí a netřeba žádných protiopatření a omezování. Prostě to zase riskneme.
Nějak v tom jednom odstavci čtu popírání sama sebe. Viz „covidismus je špatný, áno“ vs. vakcíny zničily milionům lidí zdraví a nyní je potřeba tyto oběti léčit. Co jiného je onen „covidismus“, než poukazování na skutečnost, že se soukromé nadnárodní firmy na covidu přiživily tak jako nikdy v minulosti, korumpovaly všechny a všechno, aby se pak pomaloučku polehoučku přiznalo zcela beztrestně, že vlastně byl prakticky všechno podfuk a ve výsledku šlo jen o megatunel na peníze. To, co autor navrhuje, po tom přece voláme už dávno. Medicína a farmacie jsou jedněmi z oborů, které nikdy neměly vůbec ani náznakem být dány v plen soukromému sektoru.
Takže když to shrnu, navrhuje se, aby antivaxeři vlastně drželi huby, protože už vůbec nikdy nehrozí žádné opáčko, že.
když neumíte číst nebo chápat (a nebo jste profi demagog), nepište sem vylhané traktáty. hampl nikde nemluví o tom, že vakcíny zničily zdraví… cituji přesně, co hampl skutečně napsal: „lidí, jejichž zdraví bylo pocucháno covidem a dosud mají následky“. čili vaše překroucení neobstojí.
Co máte proti „učiteli lidu“?
Traktáty? Wow. Pojem traktát, původně středověké učené pojednání, se dnes užívá pro označení velmi dlouhého, často bezobsažného textu. Vám dva kratší odstavce připadají jako dlouhé? Udělal jste si dobře? Uvolnilo to přepětí ve vaší hlavě? Ony hned hlavně dnes existují spousty lidí s vážnými následky po vakcínách, které by byly propagovány jako zcela bezpečné.
Kdyby vetsina tady vedela aspon vo cem diskutujou , kdyby nemuseli a nepsali hodne %%%% zbytecnosti , bylo by tu pomerne prazdno..
Co da prace jim vysvetlit , ze nevi nic vo cem pisou …
Druhej den je to zase znova..
Zrejme si to tady covidisti hlidaj. Neni divu. Samy podvratny zivel, tady sme. A rychlokvasky vakciny prece sou „safe and effective“/ plne ucinne a ganz bez rizika. To prece vi uz kazdy. Du si dat mokry hadr na hlavu.
tdx, v tomto jsem s Vámi zajedno.
Zcela srali na zdraví lidí. Šlo o megatunel, jednu z posledních, ne-li zcela poslední příležitost, jak vydělat opravdu velké peníze.
Když píšu velké, myslím velké a to tak, že se to už nebude dát zopakovat. Až přijde opravdu smrtící nemoc, co zabije šest lidí z deseti, tak to skončí úplně jinak – ne očkováním na nádražích…
Vývoj léků v režii ČR by, dle mého, byl ten největší tunel. Jakože by nějací úředníci hlídali každoročně stovky miliard? Přerozdělovali je? Ono totiž dostat jakýkoliv nadějný nápad až do finále k „léku v prodeji“ je běh na několik let stojící miliardy. A povede se to tak u jednoho ze sta. To je přece extra příležitost, jak se napakovat, i když od začátku budete sami vědět, že je to totální blbost. I nějaké to všimné se dá dát komisi. Hlavně dostat granty, na výsledku nezáleží. A to se vyplatí.
S ohledem na některými prorokovanou budoucnost doporučuji Toyotu Hilux…
Tak ale – jako správný vlastenec, byste měl upřednostnit Géčko, ne?
Jako správný proruský dezolát bych bral tohle:
http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/armored-vehicles/amn-233114/
pithart napsal: 8 května, 2023 (8:31)
„…..samotného Skály – nebo vy jste snad četl projev, za který je teď kriminalizován?“
Takže pro „pitharta“ a případně další, kdo neví, za co byl Josef Skála zatím nepravomocně odsouzen, tu dávám odkaz na plné znění – a nebyl to písemný projev ke čtení, ale vystoupení společně s Jiřím Šifrínem ve „Svobodném rádiu“ 2.7.2020 – tj. dokonce ještě rok a půl před zahájením SVO na Ukrajině –
https://www.youtube.com/watch?v=_DhBvI5bsQ0
Ano, i za vyřčený názor ohledně historického pohledu se u nás už dá odsoudit, pokud je v rozporu s jedinou oficiálně povolenou pravdou.
O tempora o mores!
Soudruh Skála by měl vědět,že jeho soudruh Gustáv Husák, byl za Slovenský štát členem vyšetřovací komise.
Husak byl jeden z Pavlu..
Po valce se zase prevlik , po prevleceni byl zase pro zmenu zarytej komunista , kterej musel bejt clenem Povereniku , tvrdil ze byl porad komus ,ale musel to skrejvat horlivou a spolehlivou praci vynikal pro Dolfa , tak fasisty hrdine klamal, v hotelu Carlton meli ty vecirky , kde sampansky a slivovicka tekly proudem /, potom v 67 byl ten predni
nejvic urvanej kriticko progresivni komdemokrat na ty zaostaly a potom po invazi zase presidentem tech spravnejch..
Neco jako zajic a jeste chameleon , musel zavetrit vcas kam prchat a ke komu se vcas pridat ..
Potom staci nejvic kricet..
Díky…
a bude již taky trestný polemizovat o lapkovi z Trocnova ??
Vidím, že jsem měl pravdu. Každý si přinesl svou trošku do mlýna. Je tu obrovské množství lidí, kteří vědí jak to bylo a jak to být má a musí to sdělit světu hned teď, jinak by asi praskli vnitřním přetlakem.
Tož to rozpatlávejte dál, ale beze mě.
A kdo te drzi ? 🙂
Jako nás ostatní. Zvědavost a vnitřní přetlak.
Vyzmizikuj se Kocnadhero vod valu..
Snad poprve jsem precet *cely* (asi ze byl tak kratky) prispevek od paw-a, a urcite poprve s nim souhlasim!
Víte, přátelé… když ty trolly v diskusi nemáte, vy je v jejich neblahém konání ochotně zastoupíte.
—
Mně připadá, že základním cílem trolla je šířit nasranost a blbou náladu; jeho expozé v diskusi ani jiný cíl mít nemůže.
Doplnil snad někdy nějaký troll informace, které by zdejší osazenstvo neznalo?
Přesvědčil snad někdy nějaký troll někoho z místních o své pravdě, nota bene prostředky, které na takové přesvědčování má, nota optime způsobem, kterým to dělá?
Ne. Nic takového není v moci trolla.
Jediné, co troll dokáže, je poškodit diskusi a otrávit její ostatní návštěvníky. Nechce se mně vypisovat detaily a „pracovní postupy“, jak to konkrétně dělá, všichni je znáte. Ale – je nutné tyhle postupy přebírat za vlastní?
Je tu jeden spolehlivý ukazatel: jakmile se v diskusi objeví hádka, „argumenty“ ad hominem, hrubost a nadávky, zcela jistě někdo z přítomných *) začal používat „trollí“ modus operandi.
Je přece absurdní se domnívat, že názory, zkušenosti, pohledy, životní cíle a přání tolika lidí, kteří se potkají tady v diskusi, budou jen harmonicky souznít.
Chtělo by to trochu vzájemného pochopení, tolerance a ochoty ustoupit. Vždyť většina z nás sem chodí mimo jiné i proto, že řečené atributy jinde nenalézá.
—
*) jde o neosobní postřeh, nikoho neobviňuji. Nedělá to jeden konkrétní člověk: jednou ten, jindy onen, pak zase někdo další, snad za tím není ani špatný úmysl (na rozdíl od trolla). Ale výsledek je činnosti trolla velmi podobný
Re: Halef
Fyjalách je trol.
Šíří nasranost a blbou náladu.
Nas jeden slavnej scenarista byl proslulej, ze nebyl schopen rict spatny slovo. Vzali ho na fotbal na zkousku a kdyz rozhodci vodpiskal penaltu na domaci , strhlo se vopravdovy peklo.
Pro ty nejhorsi vyrazy netolerance ,nebylo ani kam plivnout.
Kdyz to trochu utichlo, prohlasil „Soudce , je osklive kacatko“.
Vzajemny pochopeni , tolerance , ochoty ustoupit , to je vono , dyt po tom demokrati stovky let porad placou , kdyz je toho malo , nebo nekdo rekne dokonce spatny slovo.
Nejvic takovy ublizujou vladam , vlady to mysli dobre , udelaji co nam na vocich vidi a vladam nadavaji osklive bez tolerance kdyz , vsecko se da tolerovat a nadavat hrube se nemusi ,ani trochu.
Kdyz tak .
Na adresu vlady maji rict ,ze ….Vlada je
VOSKLIVY KACATKO..
Skoda vopravdu kazdyho pouceni , ktery padne vedle…
Toho neni nikdy dost i kdyz a presto ,ze vo ucitele vseho poucujiciho dobra , ktery to s nama myslej dobre neni nouze..
Zda se dokonce , ze tech vzdelavacich vychovatelu je vic, nez tech vychovavanych hrubianu .
/driv byl popularni treba jen Palivec a to srani na vobraz , stejne to sepsal nejakej antitolerant a troll , treba prechodnej ,/ja bych napriklad nerek sprosty slovo ani za pytel sracek/.
Do vzajemne vytribene vzajemnosti vzhuru , jako se pro nas vzorem odehravaji na recepcich diplomatu nejvyssi urovne , vlad , akademickych salonu nejvyssi spolecenske smetanky , s kultivaci ohleduplnosti nejvyssi lidske kvality .
Nekdy z toho vypadnou na nas udesny nelidskosti,ale nic neni perfektni….Ale tolerance pochopeni ,proc to udelali musi bejt..
Hazi po tobe plesnivym chlebem moralky , ty po nich daleko vetsim chlebem ze zlata, to maji nejradsi…A tolerance zase kvete..
Kde zadnej hulvat nema pristup , este by neco nevzajemnyho prohlasil..Stava se to, takovej rekne dete s tim do pr….
Pohorseni zavladne..Traveni .Atributy.
Potom nejakej spojenec je v depresich z takovych…
Ten , onen, pak zase dalsi , vsichni a zadnej sou troll a nikdo se neprizna, zkratka pak se ukaze , ze ty vrcholy elegance a uslechtilosti vseho , sou ty nejhorsi svine.
Pak se to vopakuje..
S nikym a nicim nesouvisi ….
Evropská komise poprvé od začátku konfliktu na Ukrajině navrhla uvalit sankce na čínské společnosti údajně dodávající technické vybavení do Ruska. Diskuse o sankčním seznamu se uskuteční v polovině května, uvedl list Financial Times.
…a Karel Zeman natáčí druhý díl jeho slavné Cesty do pravěku.
A zde naznačen scénář prvního dějství:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Panika-v-USA-Dalsi-banky-A-hur-Bankrot-a-pad-vseho-735753
Americké banky se začínají chovat jako kostky domina. Tamní ekonomický rychlík se podle všeho nezastavitelně řítí do zdi, a debata se vede o tom, zda brzdit víc, míň nebo vůbec…
Ono je to v podstatě jedno.
Bohatí zbohatnou ještě víc, tzv. střední třída zchudne na úroveň tzv. „lopat“ a na běžné lopaty exkrementuje Bílý tesák.
Ten rychlik je nejakej, …….
Hypersonickej financni Kinzal , neni vubec videt , neni taky videt vodkud priletel , az kdyz picne do banky a ta se v mziku zhrouti..
Se zájmem sleduji různá videa našich investičních „expertů“. Chybu udělala tahle banka tuhle, a jiná zase jinde…Ti chytřejší říkají, že to hned tak neskončí… Ti křivější (nebo pitomější) nás chlácholí, že to nic velkého není.
Ty kecy o „cenných“ papírech! V čempak jsou tak cenné, že. Nikdo si neklade otázku, k čemu vlastně lidstvo potřebuje tyhle spousty „finančních ústavů“, investičních fondů a podobně.
Peníze by měly v ideálním případě sloužit pouze jako jako ekvivalent směny. Většina „cenných papírů“ by vůbec neměla existovat; z hlediska lidstva nemají žádný přínos. Podle stávající ideologie je tomu ovšem jinak a takzvaná „ekonomická věda“ je na úrovni někdejších náboženství.
Dluhopisy. Víte, že dluhopisy jsou „bezpečné přístavy“? Leda tak kulové. Jenom než to praskne.
Všichni považují za normální, že mají skoro všechny země na světě obrovské, stále rostoucí státní dluhy.
A kecy typu, že to nemůžeme srovnávat s hospodařením domácností.
Houby s octem!
Naše vláda se aktuálně zadlužuje, aby mohla doplácet ČEZu rozdíl od zastropované ceny!!!
A tak se chová celý Západ.
Krachnout to prostě musí. Debilové na všech vedoucích úrovních ten krach budou oddalovat, přesouvat a mlžit, až to skončí světovou válkou. A pak, pokud to někdo náhodou přežije, tak budou všichni nevinní, protože to všecko ti druzí, že.
V poslední době jsem často Vidlákovy články kritizoval.
Dneska nemám za co. Bohužel, má úplnou pravdu.
Peníze nebo jiné prostředky výměny zboží mají smysl jen tehdy, když představují nějaké hmotné (nebo nehmotné, ale prodejné) statky. Pazourky, zlato, peníze musí být podložené. Pokud nejsou, jsou to jenom potištěné papírky.
Byl to Marco Polo, kdo viděl jako první z Evropanů papírové peníze. V Číně.
Tuším že Keynes o něm prohlásil, že je Marxem budoucnosti.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Silvio_Gesell
„….Na konci 1. světové války správně předpověděl, že s ponecháním tehdejšího peněžního systému bude následovat další světová válka…..“
Doufám, že zdejší osazenstvo již shlédlo hraný film „Das Wunder von Wörgl“.
————————
Prý že krysy, když je krysař dostatečně dlouhou dobu krmí, tak jdou za ním a žerou otrávené žrádlo a vůbec je nezajímá, že vidí, jak jiné krysy po pozření toho žrádla umírají…..
Cenny papiry sou na to aby si je celej svet kupoval.
Letadlovy lodi a zakladny sou na to , aby si papiry kazdej kupoval rad a bez premlouvani , nekdy se rucicka neochotnymu trosku zakrouti ..
Kdyz se nepolepsi ,pisti napr. ze cenej papir neni ani cenej , aby se moh pouzit na toaletach , nema v kramech aspirin a mistni populace , zrovna na navsteve v hlavnim meste ta prespolni a se samopalama , takovyho svrhne.
Novych ,co vi co je ceny ,presidentu je vzdy dost.
Ceny papiry pochazeji z mega ekonomicke moci ,mega statu, mega vlady.
Takova vlada je samozrejme bezpeci nejvyssi a potom jine vlady si rady skladuji i zlato a jine hodnoty v tunach v jejich skladech , protoze ta duvera je neotresitelna..Kdo by neveril , s tim se poradne zatrese..
Porad sou ty mega zakladny.
Uz delsi dobu zadosti vlad o vraceni zlata se setkavaji s nesouhlasem skladnika , prosbicky ,aby na vlastni zlato, oko duveriveho majitele mohlo aspon spocinout a pohlednout se resi slibem, jo ,
ale priblizne az, za deset let.
Zmeny v demokracii sou taky uzitecny a na ty sliby se potom volbama jinych , zapomene , co se nehodi to se snadno /naturaly/,zapomina….
Dluhy se zatim vyplaceji i splacenim , mena chudne ,zinflacuje , vlada treba recka ,musi potom prodat treba vlastni pristav , ale at si novej majitel veme ten pristav domu v kapse..
Pristav si majitel musi hlidat , udrzovat a ja nevim co vsecko..A este mu nadavaji mistni , ze je za ……… nej bohac a krade..
Tech je furt vic nez dost.
Nekdy mu vohnou jerab..
A ze uvidi , ze na nej taky dojde..To jednomu taky neprida…
Krach je konec . A kazdej konec je neceho novyho zase zacatek..
Stoji neco takovyho dokonce za povsim , ale malokomu….
/I kdyz se to ve skole neuci , mezi nama akademikama, se to ale nazyva jinak, , treba volnej trh/. Treba. A takze …
Vlastne uci…
EK uvažuje o sankcích na Čínu … 🙂 … Pořád tvrdím, že Leyenové je do čela EU škoda. Pokud chceme, aby NATO zmizelo ze světa, pak nezbývá než podpořit její kandidaturu do čela NATO – ta tuhle organizaci zlikviduje naprosto spolehlivě a pokud si k tomu přibere vysoce postavenou a uvědomělou soudružku z ministerstva obrany USA, která prosazuje elektrická bojová vozidla, tak by to mohlo být na to tata :-).
Uvalit sankce na zemi, ze které jde cca 90% výrobků … tohle nemá chybičku. Všichni, kdo chceme konec EU by to měli hlasitě a důsledně podpořit.
To není všechno, nad Čínou se stahují mračna.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?p=329575#p329575
Jakýsi rakouský politik vyhrožuje Číně, co se jí stane, nepřestane-li podporovat Rusko: bude rozdělena na několik prozápadních provincií!!! V odkazu mapa, jak to bude vypadat.
Úplně se mi zatajil dech, a to nejsem Číňan! Určitě teď horečně pátrají, kde vlastně to strašlivé Rakousko leží.
Re: Halef
Spíš bych řekl, totiž napsal, že to vezmoujako onu proslulou
„POSLEDNÍ VÝSTRAHU PŘED POPRAVOU!“
Buď začnou mohutně podporovat Ivana, anebo to – v případě jeho prohry – těžce odse*ou.
Doufejme, že jsou Číňané v zeměpisu zběhlejší než Američané. Po bostonském masakru chtěli někteří američtí generálové bombardovat Prahu, protože si pletli Czechia a Chechnya. U Rakouska hrozí záměna Austrie s Australií.
Oni si to v písmu nespletou:
Austrálie: 澳大利亚 vysl. „aotálijá“
Rakousko/Austria: 奥地利 vysl. „aotili“ [ -ty- ]
Jedna z výhod znakového písma 🙂
No kdyby bombardovali Austrálii, tak by nám nic nehrozilo. Ovšem kdyby Austrii, to by bylo horší. Aby to nebylo, jako když 8th Air Force USAAF bombardovala Dresden a místo toho to 14.2. 1945 vysypali na Prahu.
Teda, to musela být myslivna!
Chtít uvalit sankce na zemi, ze které si sám Západ, nejméně 30 let zpět, cíleně dělal lacinou fabriku!
Jestli se to dozvědí Rusové, to bude řehotu..
Spravna strategie. At se povesi vlastnim spagatem.
„Nikdy nerušte svého nepřítele, když dělá kraviny.“ 🙂
O to budou více dodávat do Ruska …A jinam. Svět není jen USA a EU
Co je to za kravinu?! My jsme vyhráli, radujme se, slavme, ať pláčou banderovci.
A ve válce už jsme, každý systematicky dělejme drobné věci, které systém oslabí, jak praví Petr Robejšek: https://www.youtube.com/watch?v=9NS2KXt7GUI
Je dobře že se máme špatně, protože to riziko horké války, zejm. jaderné, významně snižuje. Je dobře že se starý systém rozpadne, Karel Gott měl pravdu, čekala by nás totalita, oproti které by i tvrdý komunizmus blednul.
No tak se budeme mít hůře. Trénujme hladovky, bojová umění, otužujme se. Hledejme nové cesty, tvořme. Nakonec stejně umřeme.
Je čas zabíjet i čas léčit; čas bořit i čas tvořit, praví biblický Kazatel. Chlapi, to chcete žít věčně? táže se Fridrich Veliký
Sláva, nebo život – co je přednější?
Život, nebo majetek – co je více?
Nabýt, nebo ztratit – co je horší?
Proto:
Kdo příliš hromadí, ztratí nakonec nejvíce.
Kdo příliš šetří, platí nakonec nejdráže.
Kdo zná míru, nesetká se s nezdarem.
Kdo se dovede zdržovat, toho nic neohrozí.
Dosahuje věčného trvání.
Zastydlej ucitelskej..
Slyší li člověk vysokých schopností o Cestě,
horlivě si jí hledí.
Slyší li člověk prostředních schopností o Cestě,
brzy si jí hledí, brzy ji zanedbává.
Slyší-li člověk nízkých schopností o Cestě,
velice se jí posmívá.
Kdyby se jí neposmíval,
nebyla by ani Cestou.
„Kdyz ja vam povidam, ze je nebe na zemi“…V+W..
Budhisti to maji komplikovany a sou skarohlidove , kdysi se mi libilo neco ,ale kdyz na mne vylitli jako vyhruznej katecheta na stupinku s peklem, tak sem zahork.
Sami sou plny pekla na zemi a pak si jeste vymejsleji dalsi..
Aby nikdo neunik.
Z pekla do pekla..Aby nas ta s kosou vypekla.
Vo novym kralovi dou uz davno vselijaky povesti,zajimal se prej nejak vo sluhy v palacich , pak mel Dianu , ale touzil silne po vobstarozni vevodkyni /takova zvlastnost neobvykla mi uvizla v pameti/ a psaval ji dopisy vo tom, ze chce bejt jen tampon a jako takovej musi bejt umistenej kam patri..
A ne jinam./Takova zvlastnost neunikne/.
Velka slava nasledovala nedavno.Kdyz tampon /vlastni jeho prani a orientace zivotni/, usedl na trun dali tu vzacnou korunu , na…..
/A tech co se k tomu sjelo/.
Kamaradi dva ,co sem mel , taky obdivovali podobne starenky vrascite a nad hrobem , krasavic si nevsimali..
Celou noc a celý den
jako bych měl těžký sen
Jako bych snil
Jako bych nežil
Jako bych sem nepatřil
Když to není ve snáři
ať mi řeknou hvězdáři
zdali sním nebo zdali bdím
když na ruby svět vidím
Divná loď když nemá vesla
divný v bouři klid
místo chleba žvýkáme hesla
Divný blahobyt
Když jsem šel přes Komárovo Potočí, byli tam dva škaredí vlci. Aj ty Šimku Klimku, co děláš, že našeho Pepíčka nenecháš? Sududubí, sududbí – ať našeho Pepíčka vši ani blechy nehubí.
Dnes se Vidlákovi obzvláště zadařilo: krásný text, škoda že nevyjde ve všech žumpách jako úvodník. Ke krásnému dni – počasí se velice povedlo – neméně povedený článek.
Současně s oslavou osvobození a konce hrůz WWII bychom měli slavit i válku, která nebyla a nebude. Protože Sovětčíci, stejně jako nyní Rusové, postupovali a postupují přesně podle čínského mistra Sun Tsu: nejlepší válka je, která není. Nejlepší armáda je taková, která nemusí bojovat, stačí že je – to protivníka od války odradí dostatečně.
Fašistické síly v pozadí Západní politiky Spojenců vážně chystaly po porážce Hitlera spojení s nacistickými armádami; Anglo-Američané chtěli plynule přejít ve zničení sovětských vojsk v Německu a k útoku na Sojůz.
Plán se jmenoval „Unthinkable“ (Nemyslitelné) a realizoval se: západně od Labe byly ponechány německé síly v plné zbroji v počtu přes milion mužů, které anglo-americká vojska neodzbrojovala ani nerozehnala, pro společný útok na Sovětčíky.
Stejně jako dnes, Britové a Američané velice podceňovali sovětské síly a sovětskou armádu: ano, tak byli nekonečně slepí – i po té, co Rudá armáda rozdrtila Hitlerovce v Rusku, kde měli Němci 90% všech svých válečných ztrát na vojclech i výzbroji.
Britské a americké rozvědky měly zprávy, jak jsou sovětské síly slabé, vyčerpané, mizerně vybavené a jací jsou to podlidé: věřili totiž jen čemu chtěli věřit. A také věřili německým náckům, a také svým Polákům, Pobalťanům, a svým „expertům na Rusko“ – protisovětským emigrantům.
Neměli zprávy z první linie, kde Sověti měli prvotřídní zbraně a vojcly; jen z dalších sledů, z trénu, ze záložních sil, kteří táhli za prvoliniovou super hyper údernou armádou. Druhé a třetí sledy byly skutečně špatné: vyčerpané, špatně vybavené, s pochybnou bojovou morálkou a kulturou, často napůl negramotné z okrajových nerozvinutých částí Sojůzu.
Tehdejší Západ trpěl slepotou a namyšleností stejně jako tím trpí nyní, do své porážky v Sýrii a v Ruině. A tak chtěl válku se Sojůzem/Ruskem. Než Sověti udělali „Berlínskou operaci“, kde rozdrtili nevídané nacistické síly a předvedli nové zbraně, o generaci lepší než měl Západ: těžké tanky IS-2, bitevní letouny Il-10, nové stíhačky La-7 a Jaky-3 nové generace. A mamutí hlavňové a raketové dělostřelectvo, drtící vše.
Proto „Unthinkable“ bylo odvoláno… Západu v poslední chvíli došlo, jak šíleně je to nerealistické. Stejně jako dneska: ačkoliv žumpy dosud jásají a malují brzkou porážku a rozpad Ruska, v Západních vojenských štábech je už úplně jasno: válku s Ruskem by ostudně prohráli.
Čeká se jen na poslední dějství, které mimo jiné poslouží k deklasování a výměně všech Západních politiků. Ukroši ještě spáchají svou Steinerovu ofenzívu, chvíli si počkají na Wencka a pak už zazní Wagner: „Jízda Valkýr“, finální ukronáckovský Götterdämmerung.
Válka nebude. Zbývá nám všechen čas světa.
k42: Krásná odpověď. Děkuji. Mé obavy ani tak neplynou z uspokojujícího vědomí, že Loutkovodiči zvolna chcípají a v Kotlince nastane destabilizace ekonomická, politická, morální (ta už zde vlastně je). Mám obavu, že dříve nežli Západní banky a nadnárodní korporace s chapadly dosahující až k nám vykrvácí a zdechnou, budou nás chtít obětovat a prostým důvodem může být snaha o prolongaci finální agonie. Peníze a moc, byť zjevně ubývající fakt nepáchnou. Neglobálních forem k obětování, chcete-li, nesahajících na Západ, je jistě více. Standartním masomlejnem počínaje a taktickým jádrem konče. To mne děsí…
Díky za pochvalu…
A jistě máte pravdu, obětovali by nás bez špetky zaváhání, jenže to nejde; ani na to nemají už dost sil – není výzbroj, není munice, nemají výstroj.
Přes 5-ti demolici nás co možná nejvíce vykradou, ale paradoxně nám to i poslouží: protože největší nebezpečí je pro nás imigrace: kvóty a přerozdělování slimáků, a ještě více pak Ukroši. Západ bude mít ještě nějaký čas plnější koryta – i na náš úkor – takže se nás zničující imigrace díky jejich slepotě netýká, potáhnou na zelenější pastviny.
K ilustraci aktuálně: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nemecke-policejni-odbory-volaji-kvuli-migrantum-po-hranicnich-kontrolach/2362319
Jeví se mi také tak.
k42 (11:22): Já jsem poprvé začal velebit ten náš „vyjedený/vykradený krám“ v roce 2015 když bylo wir schaffen das a „ručníky a košile“ připlouvaly na oněch nafukovadlech Fatra a.s. Napajedla a oproti původním plánům Západu hezky putovaly dál a dále právě na onen Západ a zvrácenou radost mi v kontextu Vámi psaného činí i dnes. Již nám toho, pravda, nemají co vzít a my, střední a starší generace se nějak protlučem než krachnou, aniž bychom zrovna museli žrát ty Přibáňovy šváby. Ale stejně jim, hovadům, nevěřím. Znáte to přece o té chcípající kobyle…
A jaký je problém, aby EK stanovila stejné dávky pro slimáky a povinné ubytování a jídlo a ošacení ve všech zemích EU?
My si na to rádi půjčíme, stejně jako na naše národní hosty z jedné nejmenované demokracie na východě Evropy.
Na běžný lid exkrementuje Bílý tesák, důležité, aby se národní hosté (ať už jsou odkukoliv) měli lépe.
PivoJ: Tihle nejdou jen po nařízených dávkách. Tihle jdou po faktickém bohatství. Navíc, mají rodiny již delší dobu na Západě. Nepůjdou tam, kde je sice finanční (nařízená) subvence, ale „v řiti vši“ a kde na ně hledí s nepřátelstvím.
K42 – to máte těžký … když všechny excelovské tabulky to ukazují jasně! … Západ má navrch! … větší rozpočty, více techniky … a takové drobnosti jako motivace vojáků a neuvěřitelná přímá i nepřímá korupce – to do toho krásnéhého obrázku přece nebudeme míchat!
Motivace útočících vs bránících se vojáků nejde v excelu jasně ohodnotit, stejně tak jako drobný fakt, že díky základnímu pravidlu kapitalismu (byznys především) mají každou jednu techniku v jiném provedení a vyžadující individuální servis a ND … tohle jsou podružnosti, které musí ustoupit krásnému excelovskému výsledku – to ví i Cemper, Fiala a naše válečnice. Kdo pípne něco jiného je proruský dezolát.
S chudobou a dopadem na migraci souhlasím – tohle by mohlo být naše štěstí. Ovšem v otázce války bych si tipoval, že to minimálně zkusí. Dnes bych to viděl jako pravděpodobnost stále mírně přes 50%. Z jejich pohledu totiž to „vyzkoušení“ je celkem bezpečné – z jejich pohledu. Ztráty budou na národech, které stejně ani nejsou lidi na „jejich“ úrovni, tedy žádná škoda. V nejhorším případě se zamoří území, které není jejich a bojovat stejně nebudou jejich lidé. No a pokud by to šlo šejdrem, tak si myslím, že uvažují takhle: Hele, zkusili jsme to, nevyšlo to, tak se domluvíme … vždyť jsme nejvyspělejší část planety … Je to něco jak Němci i poslední dny věřili, že se s nimi Západ dohodne a pak vyrazí společně na Rusa znovu.
Já si myslím, že dnes jim ještě vůbec nedochází, že již jsou ve stejném postavení jako hitlerovci v r.1945. Tady mám odhad stejný jako s možností války – dávám mírně přes 50% na fakt, že konec bude až s úplnou kapitulací anglosasů, resp. jejich ekonomické marginalizaci.
A navíc kdo má jaké zdroje.
To je celkova a verejna strategie zapadu.
Valcit tak dlouho, az to rusa vycerpa.
Kdyz ubydou vojacci dalsi nadseny, uz netrpelive cekaji na rozkaz..
Klidne udelaji prestavku , kdyz se jim to hodi…
Obetuji vsecko..Neni v tom rozum, ale sou posedli rusem.
Uz hodne davno.
Porcovani nepomuze za chvili budou tam, kde sou ted.
Vi , ze rus musi prodavat suroviny . Jinak skonci.
Hlavne Cine tak uz delaji lecos v tom smeru , aby Cinu v tom pratelstvi omezili.
A dari se jim , cinan mnouka s ukrem vo miru..
Kdo jen trochu vi co tam na U. ta vlada rika ,vi ze se nic nevyjedna, ze kazdej den neco jinyho vykrikujou do sveta..
No ono s těmi excely je to problém. V mém domácím hospodaření, založeném na excelu občas vyjdou čísílka diskutabilní. Přepočítáno obyč. kalkulačkou vycházejí čísla docela jiná. Já už si na to zvykla, že nové verze počitatelky počítají jaxitaxi a průběžně kontroluji, někdy i na hubu. Fakt nové verze blbnou.
Nehodlám začínat nějakou historicko-výkladovou bitvu. Maně si vybavuji, že „Unthinkable“ byla tak trochu především Churchillovým dítětem (a přáním končících nácků jak zvýšit svou cenu a zvrátit katastrofu ve vítězství). Jenže pak prohrál volby a i když byl Harry S Truman větší sovětobijec než F. D. Roosevelt, přeci jen Američané upřednostnili pomoc při porážce Japonska.
On ten Churchill byl zajímavá osobnost. Na jednu stranu se vyznačoval prozíravostí, na stranu druhou dokázal spřádat čiré fantasmagorie, z nichž se některé, naneštěstí pro lidi, kteří ty fantasmagorie vykonávali, dočkaly realizace. Galipoli za 1.světové… Plány na pomoc Finům v Zimní válce odesláním letadlových lodí Skagerrakem a Kattegatem do Baltu, plán na invazi ne ve Francii, ale na Balkáně, aby přehradil postupujícím sovětům cestu…
Ale když jsme dnes u těch historických podobností, vlastně to „Unthinkable“ nebylo nic jiného, než analogie intervencí po válce Velké…
Ano. A také nehodlám zahájit nějakou historicko-vojenskou disputaci, venku je na to moc krásně…
Ale jen tak na okraj, ono to nebylo jen to „Unthinkable“ a Churchill, který navíc prohrál volby, až když bylo po všem a okamžité přepadení Sovětčíků zavrhli jako nemožné. Navíc, jak píšete, Amíci potřebovali zničit plně funkční japonské armády v Číně a JV Asii, což by bez Sovětčíků nedokázali.
Bylo toho více, fašismus/nacismus byl v Británii a především USA velice silný, a narostla jim znovu křídla po onom „tichém státním převratu“ po smrti FDR, kdy vyzmizíkovali víceprezidenta a místo něj nainstalovali Trumana. Což bylo naprosto bezprecedentní a mlčí se o tom. Čachry ve Švýcarsku, vyjednávání Amíků s hitlerovci, chystané a předem vyjednané přesídlení nácků do USA a dalších zemí…
A Rudolf Hess vzal své tajemství do hrobu, kam mu bylo pomoženo. Neunesl představu, že bude propuštěn, radši se oběsil …
Na Vás, Schumachere, je sakra dobře vidět, že Německo bylo denacifikováno špatně, nedůsledně, ledabyle a formálně.
Snad si Rusové na UA, dají s tímhle lepší a důkladnější práci.
Je to jako mor, horší v tom, že to pomalu ani vypálit nejde.
Uděluji Vám Hajlíka s dubovými ratolestmi.
88! Je to ve Vás, jako v koze.
Akorát mám pocit, že se Vám ten čtvrtý rajch začíná nějak srát pod rukama.
To je tak, když si zvolíte za führera něco ještě hloupějšího, než byla ta slípka Braunová.
No, to je trochu zavádějící. Podle toho, co se tenkrát psalo, se Hess těšil na svobodu. Ale US hoši mu trochu pošlapali hrudník a pak ho pověsili. To, co by řekl, by asi bylo nepříjemné hlavně UK.
Vsecky archivy Hessa jsou tajny na dalsich 76 let, aby nezpusobili skodu na bezpeci britu..Nic si do hrobu nevzal.
Byl bezpecne pomatenej , aby nemluvil..
„One war too much“. Druha valka hned za tou prvni ,bylo velky nebezpeci ,ze vojaci votoci flinty proti tem zavislakum na valkach.
Stalin a Ruda Armada byli nepricetne slavny, hlavne ve srovnani s vostudnejma spojencema..
Honem udelali socialni opatreni ,aby lidi uspokojili a hlavne uklidnili..
Dodnes není ani známo, co všechno Židé vypáčili z Eichmanna. Muselo toho být hodně, protože mu bylo jasné, že zemře tak, či tak.
Publikovali jen to nejnutnější a muselo to zřejmě být něco. I knížky a filmy o procesu s ním, mají dost viditelné časové i dějové trhliny.
Možná to měli publikovat všechno, abychom věděli, jaké přesně úmysly, s námi ti árijští nadlidé měli.
To je v základu známo z nástupního projevu Reichsprotektora Reinharda Heydricha. Pro nás fašisty součást povinné literatury.
To jste jako správný nacista vedle jak ta jedle.
Reinhard Heydrich byl pouze zastupující říšský protektor, stejně jako Kurt Max Franz Daluege.
Řádnými říšskými protektory byli jen Konstantin Hermann Karl von Neurath a Wilhelm Frick.
Jasně. Mně šlo hlavně o upřesnění oficiálních postojů zemí a jedinců (a jejich realističnosti a pragmatičnosti) na té anglosaské straně. Bez nároku na jakékoliv morální hodnocení.
K otázce viceprezidenta (přijde mi, že si zaslouží upřesnění) – Truman byl od 20.1.1945 Rooseveltovým viceprezidentem až do okamžiku Rooseveltovy smrti. Jasně, dalo by se diskutovat o tom, jak se stalo, že byl do úřadu prosazen on a ne dosavadní viceprezident Wallace (zvláště s výhledem na zhoršující se Rooseveltovo zdraví a Wallaceho levicovější vidění světa), ale de jure šlo o standardní postup. Pokud bychom tedy hovořili o „tichém státním převratu“, pak k němu došlo ještě před Rooseveltovou volbou.
Však ano, de jure bylo všechno v pořádku, proto „tichý státní převrat“. FJB je také de jure prezidentem… to je úplně stejné.
Re: Káčko
Ještě jste lehce vynechal Ivanovo „zametení“ s japonskými soudruhy ke konci léta 45, ale ono je to stejnak jedno.
Soudruzi se prostě tenkrát ze Stalina raději předem posrali.
A teď si to budeme muset zopakovat…
Galipolli mohlo vyjít, kdyby se dokázali vylodit rychleji, aby se tam osmanská armáda nestihla opevnit v kopcích nad mořem. Byla to šance na rychlé vítězství ve válce, která na západní frontě uvízla v bahně zákopů, které nešlo obejít. Britům se nepovedla koordinace námořnictva s pozemními silami.
Na prvni pohled , tam v G. nechteli vyhrat.
Velici general , zil na svy jachte , daleko vod brehu a kazda zprava tam cestovala ,padlovanim ,dlouho.
Potom nejakej povel zase vodpadlovali zpet , se nespechalo , davno pripraveny a opevneny turci strileli pohodlne dolu , dole nebyl ukryt .. ..
Podobny bylo vylodeni v Anzio. Nekonecna vostuda.
Jednoho protekcniho generala museli vykopnout..
Z protekce byli snad vsichni.A sluzky zbrojnich korporaci..
Stalin v Teheranu, hned vedel svy, kdyz zacali balamutit, ze zautoci na Italii ze ,Sicilie , nahoru.
Neapol , nez by se dockali ,se osvobodili radsi sami..
I maly dite vi ,ze zdola si vybrali pomalej postup , aby nepomohli Stalinovi , jen predstirali ze taky valci valku , postupem celou Italii a kdy skrze Apeniny , neni mozny se probit.
Monte Casino , tam zastavili. Posilali na dobyti , vzdy ochotny polaky.
Z ciziho krev netece..
Dale pouzivali oddily fanatickych islamistu..
Dodnes nemaji armadu , ani generaly k necemu a vedi to.
A nemusi se mluvit vo Afg. ,Iraku atd..
Iran vzdali a davno..Se podivejte na vrchni velitele , hysterickej narcis Trump , zvanil a vsecko i sobe si posral a Bida , museli vopravdu dlouho hledat a vybirat toho pravyho..A co zelinar , amateur samouk…
Ono se vůbec Britům málokdy zadařilo, pokud se nebojovalo na moři nebo pokud neměli za prdelí množství spojenců, které by mohli obětovat, nebo kteří by za ně nasadili krky.
Ono se jim v posledních 100 letech nedařilo ani na tom moři. Bitva u Jutska se jako vítězství rozhodně označit nedá, Admiral Graf Spee se musel potopit sám (předtím u ústí La Plata těžce pocuchal Exeter a Achilles), Prien jim pronikl přímo do Scapa Flow a tam potopil Royal Oak, Glorious se připletla do cesty Scharnhorstu a Gneissenau, potopení Bismarcka je stálo Hooda a málem Prince of Wales, u Gibraltaru jim U-81 potopila Ark Royal, u Kuantanu japonské bombardéry potopily Prince of Wales a Repulse.
Ono se jim defacto dařilo jen proti Italům (až na Alexandrii, to byl pěkný propadák)
No, ale rozesírat svět (citlivé duše prominou), to uměli vždycky skvěle…
Aniž bych chtěl snižovat Churchillův válečný potenciál, tak ale operace Unthinkable, byl z dnešního pohledu, pro Anglosasy skoro až typický krok – vyjebat se spojencem. Vyjebat s každým, s kým se kříží naše „zájmy“.
Měl jsem v osmičce a devítce skvělého učitele dějepisu, který se tehdy rozhodně nemusel bát nějakého udání. Měl u nás přirozenou autoritu a hlavně – dokázal vyprávět tak poutavě, že doslova celá třída, včetně těch nejhorších grázlů, seděla jak přibitá a poslouchala.
Říkal nám i věci, které se nikde oficiálně nevyskytovaly, nebo spíš nesměly vyskytovat. A my tehdy pokládali za samozřejmé, že se o nich nebude jinde mluvit – skoro jako nějací spiklenci – možná i tím si nás získal a na hodiny s ním, se každý těšil. Rád na něj vzpomínám.
Takoví lidé jsou vzácní. Jsou to praví fandové dějepisu a lidé na svém místě. Tak nějak si představuju správného absolventa humanitární fakulty a ne ty klauny, co to produkuje normálně. 😀
Vidlak se „vypsal“ , vocumoval sem kdyz porad pise, jestli neco takovyho prijde..
Je uvolnenej , nemusi se snazit a je to videt..Srovna se to do ctivosti a text ma spad.
Porad ale mam dojem ,ze lepsi mluvi ,co sem zaslech..
Putin je ovsem antiTzu idiot ,nejmin , ma armadu a jeste ji pouziva..
Jak tohle muze bejt , armada je na neco jinyho ,bojovat nemusi , vazne poucuje Mistr, Putin asi necte. Poucky . Pak se divi..
Valci a nedba ….ze ta nejlepsi valka dle rady popularniho Valecnyho Velmistra , je ta ktera neni, kterou valcit nesmi !!!
Kdyz by nechtel valcit valku, valkou co neni , aby ,zastrasil kazdyho nepritele a zahnal..
Jest nepolepsitelnej , Mistra neposlechne, tak si zaslouzi, co ma….
Velice pěkný článek mého starého Vidláka.
Děkuji za něj.
Co to je, „muj starej , Vidlak „, dyz zadnej starej neni.
A jen tak hned nehodla bejt..
Co takhle nezplet ste se , neni to vase stara..
A nechtel byste takle predcasne s nim do hrobu?
Nejdrive si ho udelate starej a potom je jen malej krucek , na Krchov..
Mam podezreni..
Přátelé,
venku se dělá hezky a v Hrabyni je dnes vstup do obnoveného památníku zadáčo.
Stará Jahoda zavelela, jsem nucen vyfičet.
Pojďte taky, kdo to máte blízko!
Jdete jásat?
https://sun9-68.userapi.com/impg/NrJHbIsh1wtbDRtSkquaiOQR6Rm0-2gJos4gKg/Oj-vWxiBuyM.jpg?size=720×492&quality=96&sign=ac113d6c172c004977783844b6c85fcd&type=album
Hlavně slavíme cizí svátky. Dříve devátého, nyní osmého. Ale mělo by to být jedenáctého – to byli poslední mrtví v Milíně. A okupaci Německem si už raději skoro vůbec nepřipomínáme. Prý to byli nějací fašisti.
Kdo nezná svoji historii, prý si ji bude muset znovu prožít.
Smutné.
Podivejte se , neco neuveritelne hruznyho , Lidice blednou ve srovnani , co spachal v lete 45 , velitel Pazur , bejvalej z velitelu Rychly divize ,slovenskejch fasistu , kteryho rusove zajali ,zastupce Reicina, na Svedskych sancich.
Lepsi nevedet..Chtel dokonce masakrovat cesky , moravsky lidi..
Nechat bejt , neco strasnyho..
Já to protáhl pod Biskupskou kupu.
Jen abyste nebyl zklamaný.
Nechápu, proč bylo nutné po 12 letech od předchozí rekonstrukce provádět další změny. Že by to bylo tím, že se chce, aby se zapomnělo na osvobození Československa Rudou armádou?
Oni tam byly chyby (na to že se o památník starají pracovníci Slezského muzea) i po rekonstrukci v roce 2009, ale jen takové drobnosti, že sovětské fronty byly všude nesmyslně označované jako fronta místo front, např.4. ukrajinská fronta místo správného 4. ukrajinský front
Z památníku Ostravské operace se stal památník II. světové války.
Podle fotografického průvodce to vypadá, jako že se památník bude věnovat celé válce, ale dohromady tam o jednotlivých událostech nic nebude. Např. boj o Sokolovo je podle tištěného průvodce zobrazen ztvárněním ruiny kostela, ve které je známá fotka Otakara Jaroše, fotka kostela a část kulometu Maxim
počítám, že s vysvětlivkou, že byl vykopán v Sokolovu.
Pak je tam část o stavbě opevnění, přitom stejné muzeum spravuje Areál opevnění Darkovičky, který je vzdálen asi 5 km (provádí ve srubu těžkého opevnění a občas i v přilehlém řopíku ) I když vedlejší soukromá muzea v MO-S 21 a MO-S 22 a občas i MO-S 24 jsou mnohem lepší (dělají je amatéři, co tomu rozumí víc než profesionální průvodci na Darkovičkách).
Trochu se divím, že v bojové scéně je maketa tanku T-34, že tam rovnou nevytvořili Sherman.
Kdysi tvrdili plzeňští pamětníci, že jim soušky učitelky v 50 letech tvrdily, že Plzeň osvobodili sovětští vojáci převlečení do amerických uniforem. Aby se za chvíli naše vnoučata a pravnoučata neučily, že Československo osvobodili Američané převlečení do sovětských uniforem.
Ale čo to trepem.
Československo přece osvobodily 1., 2. a 4. ukrajinský front, složené přece podle našich „historiků“ pouze z Ukrajinců. Herojam slava!
Někteří víme,máme zprostředkováno i od rodičů i prarodičů. Na rozdíl od mnohých vypatlaných mileniálů.
I o době meziválečné i predprvoválečné jsem se z vyprávění dověděl více než oni vědí oni o předešlých čtyřiceti letech.
Jejich povědomí je na úrovni „když nám upálili Masaryka“.
Vosvobozovani urcite pro mne je vosvobozovani neco uplne jinyho., kdyz nepritel utek a nebo se vzdaval masove , nebo nemel cim strilet,pohony hmoty,vycerpanej , atd…
Kdyz pisete , myslete. A myslete, kdyz pisete.
Ja vim ze vam vsem ,mysleni vod malicka vytloukali z hlavy ,ale lecos se da zachranit..
Na Vás, s prominutím, kašle Bílý tesák.
Existovala samozřejmě škála potřeby “ být vysvobozen“. Na jejím začátku byla např. postava K.H. Franka a na jejím konci oběť německé zvůle ve vyhlazovacím táboře.
Neztracejte nadeji..s krutym vosvobozovanim, tezky boje se pritom vodehravali na ty napul mrtvy..
Vono to casto, to usacky vosvobozovani vypadalo ,spis jako zachranovani nepritele vod hladu, nemoci a vycerpani k smrti..
Byli fasisti casto v boji , nepricetne vochotny, se nechat masove vosvobodit..
Když už vzpomínáme i mrtvé pamětníky,tak si také vzpomínám,co říkal i táta,za vším najdeš žida a jeho peníze.Je skutečnosti,že mladí,tomu nechtějí věřit,co lidé prožili během války,natož ti co se ji zúčastnili.
Takže sláva SSSR vítězům a čest hrdinům.
Velmi rád čtu postřehy pana Kojzara( psal do (Rudého práva) na webu Portál občana a on vysvětluje 8 a 9 květen. Já samozřejmě se vracím k oslavám před rokem 1989 ,kdy jsem nic takového nečinil ,ale v dnesní době fašistů ,lepím na okení sklo holubičku míru a vlajky Československa a Sovětského svazu 1až9května na oslavu přátelství. Svíčková oslava ? Ne ,děkuji.
Re: RTG
Jste zcela nevhodný kus. Budete zaevidován a vaše chcimírové hříchy vám budou spočteny ve frontě na polívku.
Lidé stateční a ti druzí od Františka Ťopka odboj na Českomoravskej vysočine
Jak na polívku?
Myslíte, že v převýchovném táboře dostane polívku, bude mu muset stačit vývar z lebedy a shnilých brambor.
Re: Crusader
Pro takové oné, jako jste vy, je škoda i té lebedy a nahnilých kobzolí, s tím nic nenaděláte. Marš to fronty před pracákem, holoto líná!!!
O Kojzarovi si myslím, že kdyby byl mladší, byl by dnes významným členem redakce
RespektuRicinu nebo Fórů 24.Ale, jak říkají naši dnešní, ehm, spojenci – can’t learn an old dog new tricks; milosrdný čas ušetřil s. Kojzara i nás této pohromy…
Chtěl jsem ke Kojzrovi učinit poznámku, ale udělals to za mě. Díky.
Palec nahoru.
Vůbec ne OT:
Snad nepopudím Kocoura a další, když si dovolím šupnout sem odkaz na poněkud dezolátní článek pana Hájka, který se v něm pokouší upozornit nepodvolené spoluobčany, že Hitlerův pád, který si v těchto dnech (někteří) připomínáme, byl jen jednou z “nezdařených” bitev ve válce Anglosasů proti nepodmaněným Slovanům …
http://www.infokuryr.cz/n/2023/05/08/tajemstvi-nekonecne-valky-churchill-chtel-zradit-spojence-hned-po-padu-berlina-plan-na-zniceni-slovanu-stale-trva/
To Jura:
Mě nelze popudit. Nedokážou to ani ti kteří s o to občas pokoušejí. Nejsem majitel jediné pravdy.
Člověk roste s úkoly a Vidlák si před sebe položil monument.
Nevím, co si před sebe položil Vidlák a ani to nechci vědět, vím jenom, že napsal pěkný fejeton.
Jen si tak tady čtu a zjišťuji, že čím víc toho člověk ví v čím užším oboru, tím je nesnesitelnějším.
Absolutní odborníci nekompromisně vyslovují své absolutní, ale nekompatibilní pravdy.
(Je to tu občas studnice podnětů pro psychiatra.)
Zdá se, že nejlepší je nevědět skoro nic o téměř všem. [;>))
Není dobré psát o věcech, které máte zažité a ověřené.
Protože to znamená vyzrazovat své „know how“. To se obvykle prodává.
Bouře jde do dálky
v sadech kvítka rve …
https://www.sledujteto.cz/file/07931/ctyri-z-tanku-a-pes-1-1.html
Jelikož nemůžu připojit odpověď dole, přilípnu to sem:
Skála by byl výborný president současného režimu – byl aktivním členem KSČ, byl spolupracovníkem STB, bohatě využíval všech prasárniček, které tehdejší režim umožňoval.
Má ale jednu chybu – nestal se salónním antikomunistou.
Takže má popiči.
Jinak všechny prasárny které používal minulý režim tady máme zpět:
Můžeme si zplna hrdla zanadávat na nepřátelský režim
Místo rušiček máme nepřátelské zpravodajství zablokované natvrdo
Můžeme nepříčetně nadávat nepřátelským politikům – kteří to jsou nám určí režim
Můžeme odsoudit projevy nepřátelských politiků, aniž bychom je četli nebo slyšeli – Putinův, Trumpův, Orbánův, teď už i Makronův, Okamurův, Babišův, Rajchlův, i samotného Skály – nebo vy jste snad četl projev, za který je teď kriminalizován?
Váš podotek: „A kdo tu dobu prožil, spolu se mnou asi nepochybuje o tom, že takové knihy na takové téma musely být vydány se souhlasem příslušných státobezpečnostních orgánů, pokud rovnou nebyly jimi řízeným „aktivním opatřením“ vyznívá opravdu tragikomicky.
Uvědomte si, že v současném režimu určuje BIS i výuku dějepisu a tisk učebnic?
Skála a STB jenom předběhli dobu.
Zpětně se začínám (zatím jenom v duchu) omlouvat komunistům (tedy i Skálovi), většinu prasáren a prasárniček nový režim převzal a zdokonalil – vyhazování z práce, politické procesy, cenzuru, indoktrinaci na školách, tajnou politickou policii, udavačství…
Vypadá to, že bez toho se žádný režim neobejde – nacistický, komunistický ani liberálně demokratický.
Zatím ještě náš režim nesáhl k obuškům vodním dělům a tvrdé perzekuce s fyzickou likvidací oponentů. Buď jsou v tomhle mazanější než komunisté (anglosaské delikátnější metody kontroly davu) anebo je jen otázka času než tyto metody začnou používat. Přibližně v dobré, kdy bude jasné, že už „delikátní metody“ nestačí.
Je to otázka času.
Vzpomeňte katalánce, žluté vesty, holandské zemědělce, nespokojence v Chemnitz…
My přece patříme na západ.
Taky myslím, že je to jen otázkou času. Mám teď na stole humorné básničky z roku 1936. Zábavné čtení. To už běžela válka ve Španělsku a Hitler byl dost na koni …
Pokud se nepletu, tak konkrétně ty husté protesty v Chemnitz skončily tím, že jim média cíleně přestala věnovat pozornost. Fízlové ani nemuseli „přitlačit“, třebaže to jednu dobu tak vypadalo. Na každé demonstraci sebrali několik lidí, dokonce to bylo i natočeno. Absolutně žádná reakce ze strany vlády, média dostala příkaz to ignorovat, takže to vyšumělo zcela do ztracena. Paní Klára o tom ví určitě víc, sama byla na jedné demonstraci u mikrofonu. O tamější atmosféře ví jistě víc, než my z filtrovaných webů.
Vidím, že český mainstream se už neštítí ani zveřejňování něčeho, co sami nedokáží nijak ověřit. Prostě to Čechům fláknou jako hotovou věc a ti to spolknou. Diskuse pod těmi články to jen potvrzují.
Naposled teď ten údajně Patrioty sestřelený, ruský Kinžal. Hotová věc. Spoléhá se na to, že se nikdo nebude zdržovat dohledáváním technických podrobností a následným zjištěním, že to u tohoto typu není možné ani teoreticky, ani žádnou náhodou.
Rušičky….
Říkám si, co že Rusko neobnovilo zahraniční vysílání Golos Rassii na krátkých vlnách.
Je jen Rádio FM na 1413 kHz
Přitom na rozdíl od Internetu, „znepřístupnění“ je, jak víme, velmi náročné.
Nepotřebují. Mají nás v….
Pamatuji. I nedávno shlédl.
Kniha (Čtyři tankisté a pes, hlavně vydání z roku 1974 s fotkami ze seriálu) je mnohem lepší, v seriálu z toho místy udělali parodii. I když jako kluci jsme to žrali.
Před několika lety to vycházelo na DVD, kdyby měl někdo zájem, mám to myslím kompletní. Na Ulož to se to dá taky stáhnout, nabízí se tu dokonce i počítačem kolorovaná verze.
Nepřeceňoval bych to.
My, co jsme už měli zkušenost se skutečnými vojáky, z 21.8.1968, jsme se na to dívali s lehkým pohrdáním. Dokonce podezřívám Poláky, že z toho místy udělali až parodii, záměrně.
Zrovna ten Janek, to byla až skoro směšně vzorná figura, do vojenského prostředí absolutně nepasující. My jsme už znali běžné chování našich, potom i sovětských vojáků, takže proto ta přezíravost.
Ale mladší kluci to žrali, to máte pravdu.
Ten seriál byl hloupý, ale to platí o většině seriálů. Laciná zábava pro pitomé masy, asi celosvětově.
Neměl jsem rád ani agitky typu Osvobození.
Zato jsem četl knihy přímých účastníků. Třeba Konstantina Simonova. Proto jsem si nikdy nemyslel, že je válka nějaká sranda.
Tehdy jsem si, já blbec, myslel, že ta válka byla poslední světová. Chyba byla mimo jiné i v špatné/hloupé propagandě socialistického bloku. Někdy přemýšlím, jestli byli vedoucí činitelé tak hloupí a nechopní, anebo už Západem zkorumpovaní. Nejspíš se vyskytovaly oba tyto druhy, často v kombinaci. Gorbačov to dorazil, ale začalo to mnohem dřív.
Teď se snažím doufat, že to nakonec nebude tak špatné. Ale veškeré reakce západních činitelů mě přesvědčují, že to bude ještě horší. Západ nemá kam ustoupit, protože pokud to udělá, tak je s jejich existencí „nadlidí“ konec.
Zatím jim to vždycky vyšlo, pokud tedy nepočítáme pád říše Římské.
Trochu s Vidlákovým článkem souzním a trochu se odlišuji, tak bych jej doplnil. Osobně se domnívám, že k válkám dochází, protože:
– existují nové zbraně a u armád je vždy ochota novou hračku vyzkoušet v boji
– jedna strana války potřebuje vyřešit svoji vnitřní neutěšenou polirickou či ekonomickou situaci a k tomu se hodí vnější nepřítel
– jedna strana války se domnívá, že může porazit druhou a budoucí kořist převýší náklady války
– došlo ke konci Kondratěvova cyklu nebo Hackettovy dlouhé vlny, který je dán délkou lidského života. Což je variace na fakt, že od WWII je to už 78 let a vymřeli pamětníci, ale také ekonomický cyklus prožívá svou zimu.
– nadšená mládež je přesvědčena, že nalezla chybu v úvahách předků a dokáže se jí vyhnout, a zvítězit
– nenávist na obou stranách války je natolik silná, že místo lidského přístupu a chápání motivů obou válčících stran dochází k volání po totální porážce protivníka. Tedy destrukci konkurenční pravěké tlupy v boji o loviště. Nebo ideologická příprava mužstva.
Zopakuji zde, co to vlastně je výše zmíněný termín Hackettova dlouhá vlna:
Americký ekonom a historik David Hackett Fisher, autor knihy „The Great Wave“, se zabýval studiem dlouhodobých ekonomických vlm. Dospěl k závěru, že „všechny dlouhé vlny měly mnoho společných vlastností. Všechny měly stejnou strukturu vln. Měly tendenci postupně procházet podobnými etapami s podobným vývojem mezd, nájmů či úrokových sazeb“. Podle autora se důležité vzestupy a pády v historii lidstva odehrávaly v tomto sledu:
1. Všeobecná ekonomická prosperita
2. Růst porodnosti, zvyšování počtu obyvatel
3. Roste poptávka po životních potřebách
4. Poptávka převýší nabídku
5. Ceny rostou
6. Ne všechny ceny rostou současně
7. Ceny energií, potravin, bydlení a surovin rostou
8. Ceny energií rostou mnohem rychleji než ostatní komodity
9. Ceny zboží rostou pomaleji a ceny komodit zrychlují růst
10. Peněžní inflace začíná
11. Devalvace měn ve velkém rozsahu
12. Masivní deficity vládních rozpočtů
13. Rostoucí rozdíl mezi výnosem z kapitálu a z práce
14. Rostoucí nerovnoměrnost bohatství a sociální nepokoje
15. Válka
Kapitalistický cyklus.
Vynálezem internetu se porušily mezigenerační vztahy, mladí nevnímají minulost svých blízkých a nedokáží nahlížet do budoucnosti. Kontinuita času je narušena.
Vynálezem internetu
nejsme tu – a přece jsme tu.
ABBA hraje jako mladá
s mládencem si děvče zadá
který za ní přes půl světa
virtuálně denně létá –
tatík platí drahá data.
Přichází nám doba zlatá:
Na jevišti v světel záři
poskakují avataři,
ABBA zpívá jak zamlada
na Hradě generál Zrada.
I on bude jednou stár
Zastoupí ho avatar
Bis!
Vhodné připomenutí.
Nyní možná se uplatní neochota většiny zhýčkaného obyvatelstva jít dobrovolně do mlýnku na maso, a vědomí vládnoucích všech úrovní, že si tím sami pohorší. Až na ty, kteří na válce vydělávají aby si mohli dopřát ještě větší, ne už luxus, toho jsou nadlidsky přežraní, ale více jako pocitu. Nebo jako při žranici ve starém Římě, vyblít a znovu se nažrat…
Schumacher: Proto pravděpodobně se budou války budoucnosti vést víc s drony a robotickými vozidly,by nebylo potřeba tolik vojáků. Politici budou doufat, že boje mezi flotilami drobů nebudou veřejnosti tolik vadit, i když tam bude riziko eskalace k velké konvenční válce.
„Oncoming events cast their shadows“….
Vy ste tady groupa uplne Zabuodnutych Slavuov , celej svet je na nohou , kazdej hlta zabery, nekonecny diskuse se vodehravaji ,kdyz ,6.5., korunovace visi na 2x trech sestkach..
Nejmin.
Ted v pozadi presla Smrtka s Kosou , v cernym habitu s kapuci , zadny pochybnosti nebo stiny , vopravdova , jiny ze stamilionu divaku mysli , ze to moh bejt Charon s veslem , kterej prevazi do podsveti.. Je jasny proc se tam zjevili..
Nekdo dalsi tam maval nejak vlajkou , jak nemel..
Mne je ted jasny , proc sem psal vo ty Vyssi moci..
Dnešní Vidlákovo pochmurné…výstižněji to nemohl napsat. Jako paní Olga jsem od babičky také slýchal…jen aby nebyla válka…asi ve dvanácti jsem našel v knihovně knihu „SS v akci“ o dění v koncentrácích a dodnes mám před očima ty hrůzné fotky a popis, co s lidmi němci dělali…tahle kniha by měla být povinnou četbou ve školách…babička také nikdy nemluvila o nacistech a fašistech, ale vždy jen o němcích…řikala mi hodně o tom, jak se žilo za protektorátu, jak jezdila pro lepší jidlo k příbuzným na venkov a vlak vždy zastavil před Prahou aby mohli vystoupit a vyhnuli se německým kontrolám na Hl. nádraží, jak při bombardování Prahy američany a brity byli zalezlí ve sklepech, které byly vzájemně probourány do vedlejších baráků aby měli kudy utéct kdyby ten jejich spadl…ten její to netrefilo, ale okolo sem tam ano…nerozuměla proč bombardovali naší čtvrť…mluvila o barikádách a němcích střílejících z půd do našich lidí..o mrtvých…o německých dělech na Děkace namířených na Pankrác, o vlasovcích, ktři to tam zneškodnili a maminka mi říkala, že nebýt Sovětů a osvobození, že bych se nenarodil a že když přijeli jak jim neskutečně odlehlo…a manželka povídala, jak její tatínek honil banderovce na východě republiky a dostal vyznamenání a…takže vím díky komu vůbec žiju a nezapomínám…
ale ubejváme
E. Beneš 14.12.1945 řekl o svých dekretech: «Přijde brzo chvíle, kdy tito viníci se budou před sebou samými a před světem očišťovat s toho, co v těchto letech napáchali. A budou tomu sami věřit, až tyto své nové lži budou přednášet. Říkal jsem při jiných příležitostech, že máme všecko zaznamenat a povědět to, co jsme zažili ve svých vězeních a koncentračních táborech. Ne snad jen proto, abyste nám všem řekli o svém trápení, ale proto, abyste se znovu mohli bránit, až oni začnou s tou svou “očišťovací” kampaní. Že začnou – o tom buďte přesvědčeni. A konečně přijdou opět, aby od očištění přešli k útoku. Bude to nová reakce, která opět spojí útok na pokrok sociální, s útokem na naší svobodu národní a lidskou.»
Re: Pavel
Beneš byl zfíííně. Věděl to už předem. Fšecko-úplně-ganc-cype.
Proto mu část našeho národa nemůže přijít na jméno. Nejdřív to byli komouši, teď za lepšokur… – pardon – lepšolidi.
Děkuji
Velká část co pamatovala německé koncentráky si užila 40let míru a nejlépe o všem mluvila Jiřina Švorcová ,o to větší muselo být zklamání po roce 1989 ,kdy k nám vtrhla svoboda podle Havla a jeho šlechtických rádců SS.
Pjakin: „Jednou za sto let se celá Evropa vypraví na Rusko, aby tady dostala pořádně přes čumák. Vždyť si to vezměte, rok 1612, 1710, nebo 1709 počítáme-li to od Bitvy u Poltavy, 1812, 1914, tedy každých sto let k nám přichází s válkou.“ Rok 1941 byl jen pokračování roku 1914.
Uvedené letopočty označují pouze vyšlehnutí plamene. Mezi nimi probíhala válka s Ruskem v doutnajícím stavu. Stejně tak po roce 1945 až do dneška.
Představa drancování 1/6 světa nedává západním hyenám spát. Pavlovův reflex slinění mají už stovky let.
Zvlast ted, kdyz je uz jinde povetsine vydrancovano.
Myslím, že to není úplně od věci.
Gruzini zatim odolavaju tlaku na barevnu revoluci. Jak dluho vydrži?
7. 05. 2023 18:18:18
Tuž to by mě zajimalo, co zahraničnim agentum zvanym neziskovky tak vadi na tym, že se musi povinně označit jako „zahranični agenti“ v připadě, že vic jak 20 % svojich přijmu maju ze zahraniči?
Barevni agenti v Tbilisi zmobilizovali proti přijeti takeho zakona masy zblbnutych lidi, keři po několik dnu teroryzovali centrum města. Připomnělo mi to počatek Majdanu v Kyjevě na podzim 2013. Stejny scenař, stejne nasili, molotovovy koktejly, pokusy o zapaleni statnich budov.
Netušim, z čeho maju taky strach. Je přece jasne, že pokud ma neziskovka podstatnu čast přijmu ze zahraniči, pak za tyto prachy pro zahraniči vykonava zahranični agendu. Žaden zahranični subjekt přece nebude vyhazovat svoje prachy zbuchdarma.
Taky zakon maju jak sudruzi v USA, tak sudruzi v Ruske federaci.
Každopadně gruzinsky parlament cofnul, stahnul navrh zakona a barevni agenti ztratili duvod vyryvat a prozatim se stahli. Na jak dluho, to nikdo netuši, bo ve hře furt je odevřeni druhe fronty na uzemi Abchazie a Osetyje, do čehož se Gruzinum po blbych zkušenosťach z roku 2008 nechce, ale su k temu asi zapadem tlačeni
Tuž a do teto situace zme se vypravili na mikrovypravu do Adžaryje. Jak se dalo očekavat, cela země je v pohodě a nikdo nechapal, čemu par idyjotu v hlavnim městě vyryva.
Tuž držim Gruzinum palce, aby odolali tlaku multykulturnich sil.
Zdroj: https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=801401
Je to tak už posledních 500 let. Jenom je potřeba si uvědomit, že pokud se splní jejich vlhký sen o rozpadu Ruska, tak se s tím sveze celá Střední Asie, Írán a Blízký Východ. Nejen, že to naruší Čínský projekt Hedvábné stezky a My, Střední Asie další navázané země zchudneme, ale také se tam budou poflakovat četné islámské bojůvky a lokální warlordi, kteří se pokusí vytvořit vlastní pseudostátečky než z nich povstane opět ten nejsilnější a celý prostor opět sjednotí – tentokrát však nikoliv na pravoslavné platformě, ale na islámské platformě. Prostor velké východoevropské štěpí si o to přímo říká. A na Východě Evropy tak můžeme mít za 100 let mega velkou Islámskou mocnost , proti které bude Saúdská Arábie nebo Turecko jen hodný pejsek.
Opravdu si přejí naši „vladaři“ rozpad Ruska a naslesnounkestabilitunv tomto regionu? Bude tam v takové situaci vůbec možné drancovat a těžit, jak si to malují a přejí?
Dôsledky sú o 100 rokov, ich to netrápi. Inak by sa do toho vôbec nepustili
Konečně mohu s čistým svědomím napsat fejetonistovi Vidlákovi jedničku s hvězdičkou.
Tenhle článek je o dnešku, je přesný a je zbytečné ho jakkoliv rozpatlávat (což se jako obvykle stane).
Chytráci, kteří pod ním budou něco zpochybňovat, doplňovat nebo uvádět do správných souvislostí by aspoň dneska mohli mlčet.
A ty jses co, advokat chudych ? 🙂 Nebo to uz Vidlak u tebe dotahl tam kde treba Tarkovskij, kdyz jsem na filmovem serveru chtel diskutovat o rozvleklosti filmu Stalker, tak me mistni ukriceli, ze jsem vul, pac jsem „nepochopil Mistra“ ! 😀
Zdráhám se uvěřit vašemu výkřiku, kocourku Mourku.
„ASPOŇ dneska mlčet“ vnímám jako výzvu mlčet i jindy, dnes zejména.
Vidlák se před hodným časem označil za „apoštola apokalypsy“, leč usuzuji/doufám, že to myslel s velkou nadsázkou. Vy berete to označení „apoštol“, kterého se nesmí zpochybňovat, snad doslova a vážně?
Ale možná jste si jen dal o panáka víc, to by to vysvětlovalo. Také se mi to občas stává.
To sedlo …
Amen!
Re: Sk
Já chci taky JEDNIČKU!
Sice umím ho*no a nic nedělám, ale CHCI!!!
… všichni kromě vás, chtěl jste jistě napsat.
Sam si zbytecne nerozpatlavej , ze se si hrajes na proroka u potoka , nikdo neni zvedavej na ty ,koc chytrakoviny , starej se vo sebe a prestan tady slintat , nad tim , co neni , de ti vo zakazovani , ty umlcujici zcenzurovanej fasisto ,uzvanenej nad jiny.
„Zase jsme ve světě, kdy jedni mají všechno a druzí nemají nic.“ No a? Vždyť jsme si to sami vycinkali klíči. Každý chtěl ten „kapitálizmus“, ale každý o něm prdlajs věděl. Teď jsme se ho už nažrali, ale cesta zpátky neexistuje.
Tehdy v listopadu, dokonce ještě začátkem roku devadesát téměř nikdo kapitalismus nechtěl. Lidi volali po Dubčekovi a jeho socialismu s lidskou tváří. Chtěli mít své sociální jistoty, nicméně s krámy plnými západního zboží, které u nás bylo zoufale nedostatkové, hlavně elektroniku, a pak možnost svobodně cestovat. Nicméně dostali místo toho duo Havla a Klause a byla jim zatajena informace, že se někteří soudruzi se západem dohodli na něčem úplně jiném.
Spravne, tak si to pamatuju.
Jedno z nejcatejsich hesel bylo Vlada odborniku, to hned po par letech zrusil stary Benda, kdyz odhajoval kamose disidenta na fukci s tim, ze sice o oboru nic nevi, ale je to dobry stranik.
Dalsi vec, ktera byla casto v nekterych regionech slyset ekologie, hlavne ovzdusi. Podzimni a zimni inverze byly priserne.
To se povedlo, ovzdusi je uz snad ciste.
Jenom si lidi neumeli predstavit, ze se to vezme z jedne vody nacisto a zmizi i ty fabriky a pro byvale zamestnance se otevrou pracaky.
Taky bylo hodne starych bardu prekvapeno novou pracovni kazni. Jako ze obed je jenom hodinu, a pak se jeste musi zpatky pracovat. (ve statnich firmach se ovsem socialisticka pracovni doba tahla jeste dlouho)
Taky se drasticky snizila moznost v praci krast, takze nektere profese prestaly byt lukrativni.
Já myslel, že to Benda říkal o sobě, když se tlačil na každou uvolněnou ministerskou židli. To byl moc smutný případ slušného člověka, který po přičichnutí k moci zcela ztratil soudnost a byl schopen čehokoli.
Ano. Katalogy Neckermann a Quelle položily socialismus.
Nicméně i tehdejší kapitalismus se změnil tím že ztratil protivníka, kterého se obával.
A ta změna byla pro lidi k horšímu.
Dílem. Dílem se v onoho protivníka začal měnit. V ono horší z toho.
Kdesi jsem pochytil bonmot:
Komunisté nám ve všem lhali, jen o tom kapitalismu nám říkali pravdu.
Tak jako Rusove vedeli ze sice jeste potrebuji tak 2 roky na pripravu, jinak budou muset resit potize za chodu – ale presto valku zacali, pac za 2 roky, dost mozna uz s US instalacemi na Ukrajine by to slo mnohem hure, tak ted USA vedi ze kazdym rokem se jejich situace bude horsit. S kazdou zemi, ktera alespon castecne prestane obchodovat v dolarech, s kazdym kusem jadernych ponorek nove generace, ktere Cina zacne vyrabet od 2025, atd. Presto nelze globalni konflikt predpovedet s jistotou, falesnych predpovedi valek bylo mnohem vice nez tech spravnych. I Sovetsky svaz hynul vestoje, i tamni verchuska ho chtela zachovat – presto to nevyresili valkou… Takze ano, pochmurno je, ale jistota a nezvratny trend to take neni.
Tak tohle má sílu.
Vy jste touto statí nádherně navázal na článek Nezahálíme.
Po něm jsem měl obavu, aby vaše nové veřejné aktivity neukradly ten čas, který můžete věnovat svým úplně nejbližším. Své rodině. Aby prostě nedošlo k tomu, že cizí lidé berou dětem tátu a manželce chotě.
Tou svíčkou na parapetu okna do ulice jste dal odpověď.
Každopádně se držte. Všechno dobře dopadne. Kdy, to netuším, ale musí.
Děkuji za text. Ještě sí živé pamatuji, jak děda nesnášel sirény a jen neochotně popisoval nálety na Plzeň, jak druhý děda občas zavzpomínal, na vyšetřování kvůli nějakým letákům a jak se bál , aby ho četníci nepředali gestapu.
Pěknou dobrou noc všem.
Babicka o tom obcas mluvila, o ordnerech, jak si pro dedu prislo Gestapo, jak meli skrys na jidlo…
Nikdy nerekla nacisti nebo fasisti. Vzdycky mluvila o Nemcich.
V našem statutárním městysi je vysázeno mnoho sakur, zejména na Slovanech a kolem Hvězdy. Teď nádherně kvetou a celé ulice pod nimi jsou „zasněženy“ růžovými okvětními lístky z květy obsypaných stromů. bylo by fajn vidět všechno růžově.
Je to krásné, ale pomíjivé.
Prave to opadavani listku je symbolem pomijivosti, a proto je to v Japonsku tak popularni.
Aspon tak mi to uz mockrat vysvetlovali, ale nejak se do toho neumim vzit.
Ceho jsem si ale vsimnul hned, je to, ze rozkvetle sakury a opadavajici listky jsou skalopevnym argumentem a impulsem k nakupu trochu jidla a hlavne piti a pod temi rozkvetlymi sakurami se opit.
Aspon u tech mladsich 🙂
K tomu sakury nepotřebuji, to jde i bez nich. Musí, přece nebudu zbytek roku hladovět a žíznit.
Děkuji, já jel od Malé Hvězdy k rozhlasu a všiml si jich, samozřejmě jsem netušil co to je. Opravdu nádhera, zajedu se rychle podívat i ke Hvězdě, jaké jsou tam.
Táta o tom také moc nemluvil. A zažil jak nucené nasazení, tak Jáchymov. Občas mu i slza ukápla.
Nicméně neemigroval přestože mohl.
https://www.facebook.com/RaptorTV.cz/videos/1349517065606262/
Ovšem na druhou stranu, podíl Sovětského svazu na znovuvyzbrojení Německa. Sovětské dodávky Německu v době, kdy Británie bojovala o existenci. Poslední vlak s nákladem pro Německo přejel hranici ještě v ranních hodinách 22. června 1941. V době kdy byli vražděni Češi a kdy Židé byli odváženi do koncentračních táborů. V době, kdy mnozí Češi, Němci a další antinacisté, kteří s nadějí přešli hranice do Sovětského svazu v naději, že budou bojovat proti nacismu, již byli mrtvi, byli v sovětských koncentračních táborech, nebo smrt je ještě čekala. Kdy němečtí antinacisté byli vraceni na smrt do Německa.
Na vás se hodí to Minoritovo “ fašoun se pasuje na historika“
Co z toho není pravda?
Krleš….
Ale není to celá pravda.
Sověti stříleli ve španělsku němce, ještě když to nebylo v evropě v módě. Od podzimu 1936. Když v Mnichově naši čtyři úhlavní přátelé upekli pakt Hitler+Musolini – Chamberlain+Daladier, sověti ještě pořád stříleli němce ve španělsku.
Znovuvyzbrojení německa umožnila nemecko-britská obchodní dohoda z roku 1934
https://de.wikipedia.org/wiki/Deutsch-britisches_Zahlungsabkommen_von_1934#Bewertung
Nálety na británii umožnily americké dodávky leteckého paliva přes neutrální španělsko, přesuny německé armády umožnila velkovýroba náklaďáků americké firmy Opel a Ford.
V době, kdy byli odváženi židé do koncentračních táborů, byly již tyto tábory vybaveny americkými počítacími stroji IBM.
Němečtí antinacisté byli vydáváni do německa z většiny zemí evropy, případně nebyli vůbec přijmuti, protože většina evropských zemí měla s náckovským německem smlouvy o přátelství a neútočení – jednou z posledních byl Sovětský svaz.
Když pravdu, tak celou…
Jistěže. Ani to není celá pravda. To je na knihy. Na podání úplného obrazu zde není místo, ani čas. Ani nevím všechno co o tom bylo poctivě zpracováno.
K německému nacismu ..
Známe reálnou dějinnou variantu.
Co kdyby uspěl? Co kdyby dosáhl větších vojenských úspěchů na východní frontě?
Jaká byla jeho vnitřní omezení? Vnitřní nekoherence ideových základů? Jak a s jakými výsledky a důsledky by probíhal vnitřní boj o moc? Vyvolená nordická rasa a Japonsko…? Lidská kapacita pro obsazení Sovětského svazu až po Ural? Čelení tam organizovanému krvavě oplácejícímu hnutí odporu tvrdých smrtelně nenávidějících lidí?
Jaký by byl osud tam ke kolonizaci vyslaných „zbrojných sedláků“?
K tomu obsazení kusu Afriky, Blízkého východu, přinejnenším ke hranicím Indie…
Touto kritickou optikou bych měli nahlížet i na nynější evropské a světové dění, tak je zpracovávat a snažit se o prognózu.
Třeba Sybila by mohla….Zavěštit…
Kdybe , napis neco konkretniho , aspon bez vyzbrojenych sedlaku, to uz zacina mit nasledky , Kdybe pamatuj na ctenare , coz Kdyby , z toho Kdybe , zaklepal backorama….
Dobrej postreh , vi se, ze usak vyhlasil na japonce embargo a sankce a zaroven, vodjizdely z Usa tankery a dodavaly japoncovi pohonny hmoty , aby si udelal zasoby , aby aspon moh dva roky s nima valcit..
A samozrejme vsecko dalsi , aby trochu ve valce vydrzel ..
Ted cetli vsecky japonsky sifry s informacema, ale ty se nevysvetlitelne ztracely , nez mohli bejt precteny , nebo vylusteny..
Hlidkovani bylo prikazany jinde a dulezity letadlovy lodi vcas odpluli nahodou ,s tim se neda nic delat , nahodou meli cviceni..
Silverstain zase musel nahodou do salonu krasy …Aby dostal 6 miliard pojistku nahodou , na teroristickej utok. A se ty pojistky taky dozil..
Utekli velitele pred japoncem, az do Australie, nechali si rozmlatit stovky letadel na zemi ,aby se museli vyrobit dalsi , vojacky nechali na pospas nepriteli..Odmena za chrabrost , se vyplatila ,ale neni treba to sirit..
Jak tohle muze bejt.
Aby potom dobejvali kazdou skalku v mori , dlouho tam strileli na par polomrtvych japoncu a privezli veskerou techniku , tanky atd.a potom na ostruvku nechali, aby se zase mohli vyrobit dalsi …
Najednou jako by nic vyskocila zprava , ze sestrelili letadlo s hlavnim architektem valky a PH. admirallem, Yammamoto.
V noci se do letadla potme , trefili..Vubec nebylo nikomu podezrely aspon trochu , nebe plny mraku , ze admiral studoval v Usa velmi dlouho a stal se pritelem a obdivovatelem ameriky a hned ved utok na ne s tim Pearl Harbour. Moc lepsi, kdyz nebyl , aby nahodou neco zbytecne nekde nekecal….
Jak je vobecna povedomost , kdyz valka musi bejt …
https://en.wikipedia.org/wiki/German%E2%80%93Soviet_Commercial_Agreement_(1940)
Nemusíte to pročítat, koukněte pouze na ty 2 tabulky.
Jinak to Švédsko, “ neutrální“ , dodávalo i v dalších letech. Němci údajně platili přes “ neutrální“ Švýcarsko.
Ale to také nebyl začátek, že? Ještě předtím byl Mnichov, spojenecká smlouva Polska a Německa, bylo množství odmítnutí od západních spojenců, kteří ještě v roce 39 věřili, že se Hitler pustí do bolševiků… a on s nimi vyjebal…
A byla krize, kdy lidi přestali věřit v demokracii a hledali řešení, která nepřicházela… Bylo toho hodně…
Já celkem kašlu na to, jak se s tím vypořádali hlavouni a co se jim honilo hlavou. Válka má prostě železnou logiku a já ji vidím přicházet. Prostě jsme v krizi jako tenkrát a řešíme to válkou jako tenkrát.
Jistěže. Před tím občanská válka, intervence… Ano, to přispělo k paranoizaci politického režimu, který už tak sám o sobě byl šílený. Likvidoval svoje nejschopnější lidi. Vědce. Osudy konstruktérů. Polikarpov odsouzen k smrti, trest odložen aby dál konstruoval v lágru. Později vyznamenán a později i omilostněn. Koroljov zatčen a ztýrán, na následky přeražení čelisti předčasně zemřel. Takové byly osudy mnohých, přemnohých.
Že o tom vy zdejší i další nic nevíte? Anebo nechcete vědět? V nevědomosti je síla….
Jak někteří tady….jen kdyby mohli, že? Tak jako kdysi i tady.
Co je to za národy,slovanské, které si ničí nejschopnější, hrdiny…???
Ano jsem hnusný. Pravda je hnusná. Přesto zůstává pravdou.
Ovšem, dějiny píší a pravdu tvoří vítězové. Jaká je či bude zdejší pravda? Jaký je osud národa neschopného se kriticky podívat na sebe? Šlapající na hlavy těch, kteří vyčnívají z bahna průměrnosti? Poddanská nátura, nahoru se hrbící, dolu šlapající.
„Tři sta let jsme trpěli“… Kde se náhle vzal hospodářský základ Republiky Československé? Vzdělané obyvatelstvo, fungující správa … Pod habsburským útlakem…
I co přes bolševickou hrůzu padesátých let a i dílčí blbost pozdějšího komunistického vedení, oné „totality“, která byla rájem ve srovnání se sovětskou, bylo vybudováno a to i na kulturním základě doznívajícím z Rakousko-Uherska? A…stačilo třicet let „svobody, demokracie a lidských práv“, ….“Národ sobě“….a kde to je?
Jsme okupováni cizími vojsky, nemáme dostatečně svobodné volby? Což nynější poměry nejsou důsledkem přirozenosti tohoto národa?
Včera jsme se vrátili z Londýna, z korunovace…
Ne, nemíním „velkou politiku“ ale jak se lidé všednodenně navzájem chovají tam, a tady.
Ten kontrast. Že, Sybilo….
Ty aby sis nepřisadil, skopčáku zatracenej..
Uděluji zlatého Hajlíka s dubovými ratolestmi a rytířskou stuhou.
V Británii se tedy lidé k sobě navzájem chovají hezky? Jak je to u nás? Já žádné špatné chování nějak nevidím.. Nebo se tam lidé spolu více baví? Nebo jsou méně lhostejní?
Nutno porovnat na základě osobní zkušenosti. Lidé jsou tam zdvořilí, jejich projev postrádá zdejší neurvalost a zamračenost.
Ovšem na druhou stranu, v nějaké míře je to fasáda, život je tam tvrdý.
Je to kulturní komplexita, obtížné stručně popsat.
Takže co, jsme horší než oni? Raději byste žil mezi nimi?
Schumacher: britská pracující třída byla dřív než chudší než dnes materiálně, ale snažila se zvýšit vzdělání a měla sebeúctu. Dnes je tam spousta lidí závislých na sociálním systému a negramotných. Píše o tom anglický lékař je to kniha Ztraceni v ghettu. Ten viní stát s hloupými sociálními programy, které byly kontraproduktivní a svým provedením chudým uškodily aspoň poctivým.
Manueli, jak jste na tohle přišel?
V UK byla negramotnost mezi dělnickou třídou a zejména pak na venkově ještě v 60. letech 20. století zcela běžným jevem. Mimo jiné i proto, že dětská práce do věku 13 let tam byla zakázána až v r. 1933.
Osobní (anonymní) neurvalost najdete spíše v Rusku. Pokud u nás, v našem statutárním městysi, registruji nějakou neurvalost či zamračenost, je to spíše u zanedbaných zahraničních dělníků a nyní i u Ukrajinců z kategorie „mladí a neklidní“ – jejich počet je podle mého soudu nadlimitní. V obchodech, kam chodím, registruji spíše úsměvy a laskavost, na ulicích tak nejspíš lhostejnost. Na úřadech (kupodivu) vstřícnost, v hospodách družnost.
Občasné výstřelky puberťáků nepadají na váhu.
Vkročím-li někam s úsměvem, zpravidla se mi ho dostane i z druhé strany.
Schumacher pravděpodobně trpí oikofobií. Pomozmu mu, sobě, i ostatním, rozkrýt její kořeny. Oikofobie se objevuje od mileniální generace níže. Trpí jí i milenializované starší generace ve velkých městech.
Mám strach, že padne Societe Generale. To by bylo skutečně hodně zle.
Francii prý snížili rating na úroveň “ naší“ zemičky.
Nechápu, jak souvisí vaše vyjádření s článkem.
Polemizovat nehodlám, těžko se zde vyhnout relativizaci pojmů, nicméně váš koment je v kontextu 8. či 9. května až lehce nechutný.
Moje komenty jsou nezávislé na aktuálním datu v historickém kalendáři.
Třebaže chápu nelibost nad zmiňováním provazu v domě oběšencově.
Leč jak pravil Pekař, historie nemá být děvkou ve službách politiky.
Nezavislost na mysleni ,dominuje..
On je takhle „nechutně objektivní“ skoro vždycky. Když to ale rozeberete, směřuje to vždy k témuž.
Uděluji zlatého Hajlíka s briliantovými dubovými ratolestmi a velkou rytířskou stuhou.
V dobe zacatku operace Barbarossa jeste nebyli vyhlazovaci tabory. Jejich cinnost zacna od podzimu 1941.
A to ale Sch. ani nepíše, žene?
Re: im0
Já bych řekl, že píše…
A dokonce mám pocit, že ty lágry už v Říši byly. Sice jen pro „vybrané“ kusy a nebyly „opravdu“ vyhlazovací, ale ono to bylo celkem jedno. Časem se dostalo na všechny.
Dachau byl otevřený 22. března 1933. Byl prvním stálým koncentračním táborem pro politické vězně
Dachau posloužil jako prototyp a modelový příklad pro ostatní nacistické koncentrační tábory, které jej následovaly. Jeho základní organizace, vzhled, stejně jako plány budov, byly navrženy jedním z velitelů tábora Theodorem Eickem a posléze byly použity i při výstavbě dalších táborů.
Celkem prošlo táborem přes 200 tisíc vězňů z třiceti zemí, z nichž dvě třetiny tvořili političtí vězni a téměř třetinu tvořili Židé. Uvádí se, že v táboře zemřelo celkem 25 613 vězňů a dalších téměř 10 tisíc mělo zemřít v pobočných táborech.
Jistěže. Jenže vykládejte to oněm mumlajícím krleš,krleš,čtyři nohy dobrý, v nevědomosti je síla…
Byly ty lagry a zase budou , akorat co Dolf nedocenil , ze sou nejlepsi ty lagry zprivatizovany a fungujou jako korporace , jako za oceanem.
Policie a soudci , maji na starost , aby dodavky nevazli a bylo porad plno , nehumanisticky zadny popravy , takovy se nevyplati ,
jeden a co nejdyl ve vezeni stoji okolo 100 tisic za rok , vlady , ale ve skutecnosti kazdyho danovyho ochotnika.
K nezaplaceni.. A tech starosti, potom kazdej novej president musi snizovat korporacim dane..
Na plejtvani penez vladama at plati jiny ,co si je zvolili..
„Když se Bradley W. Hart před několika lety začal zabývat historií sympatií k nacismu ve Spojených státech, byl vlastně do značné míry veden absencí pozornosti věnované tomuto tématu. Hartova nová kniha Hitlerovi američtí přátelé: Hart Hart Friends: The Third Reich’s Supporters in the United States tvrdí, že hrozba nacismu ve Spojených státech před druhou světovou válkou byla větší, než si dnes obvykle pamatujeme, a že tyto síly nabízejí cenná poučení o desítky let později – a to nejen proto, že součástí této historie je historie myšlenky „America First“, která se zrodila z izolacionismu před druhou světovou válkou a později se znovu zrodila jako slogan současného prezidenta Donalda Trumpa.“
https://time.com/5414055/american-nazi-sympathy-book/
„Jak Bushův dědeček pomohl Hitlerovi k moci
Pověsti o spojení mezi první rodinou USA a nacistickou válečnou mašinérií se šíří již desítky let. Nyní může Guardian odhalit, jak následky událostí, které vyvrcholily akcí podle zákona o obchodování s nepřítelem, stále pociťuje dnešní prezident“
https://www.theguardian.com/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
„The International Jew je čtyřsvazkový soubor antisemitských brožur nebo pamfletů, které původně vydávala a distribuovala na počátku 20. let 20. století nakladatelská společnost Dearborn Publishing Company, patřící americkému průmyslníkovi a výrobci automobilů Henrymu Fordovi.
Brožury byly souborem článků, které původně vycházely ve Fordových novinách Dearborn Independent, počínaje knihou The International Jew: The World’s Problem, který vyšel 22. května 1920.“
https://en.wikipedia.org/wiki/The_International_Jew
„Kniha IBM a holocaust je oceňovaným bestsellerem New York Times, který šokuje milionem výtisků, a popisuje vědomé plánování a spoluorganizování holocaustu ze strany IBM pro nacisty, které z New Yorku a Paříže řídil její prezident Thomas J. Watson. Toto rozšířené vydání nabízí 37 stran dříve nepublikovaných dokumentů, fotografií, interní firemní korespondence a dalších archivních materiálů, které vytvářejí ještě výbušnější svazek. Tento provokativní, cenami ověnčený mezinárodní bestseller, který původně vyšel s mimořádným ohlasem v roce 2001, obstál ve zkoušce časem, neboť popisuje příběh strategického spojenectví IBM s nacistickým Německem. Kniha IBM a holokaust nepřináší nic menšího než mrazivé vyšetřování spoluviny společnosti. Monumentální výzkum Edwina Blacka odhaluje, jak IBM a její dceřiné společnosti pomáhaly vytvářet technologie umožňující nacistům, krok za krokem, od identifikačních a katalogizačních programů ve 30. letech až po selekce ve 40. letech.“
https://www.amazon.com/IBM-Holocaust-Strategic-Alliance-Corporation/dp/0914153277
„Když se Bradley W. Hart před několika lety začal zabývat historií sympatií k nacismu ve Spojených státech, byl vlastně do značné míry veden absencí pozornosti věnované tomuto tématu. Hartova nová kniha Hitlerovi američtí přátelé: Hart Hart Friends: The Third Reich’s Supporters in the United States tvrdí, že hrozba nacismu ve Spojených státech před druhou světovou válkou byla větší, než si dnes obvykle pamatujeme, a že tyto síly nabízejí cenná poučení o desítky let později – a to nejen proto, že součástí této historie je historie myšlenky „America First“, která se zrodila z izolacionismu před druhou světovou válkou a později se znovu zrodila jako slogan současného prezidenta Donalda Trumpa.“
https://time.com/5414055/american-nazi-sympathy-book/
„Jak Bushův dědeček pomohl Hitlerovi k moci
Pověsti o spojení mezi první rodinou USA a nacistickou válečnou mašinérií se šíří již desítky let. Nyní může Guardian odhalit, jak následky událostí, které vyvrcholily akcí podle zákona o obchodování s nepřítelem, stále pociťuje dnešní prezident“
https://www.theguardian.com/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
„The International Jew je čtyřsvazkový soubor antisemitských brožur nebo pamfletů, které původně vydávala a distribuovala na počátku 20. let 20. století nakladatelská společnost Dearborn Publishing Company, patřící americkému průmyslníkovi a výrobci automobilů Henrymu Fordovi.
Brožury byly souborem článků, které původně vycházely ve Fordových novinách Dearborn Independent, počínaje knihou The International Jew: The World’s Problem, který vyšel 22. května 1920.“
„Kniha IBM a holocaust je oceňovaným bestsellerem New York Times, který šokuje milionem výtisků, a popisuje vědomé plánování a spoluorganizování holocaustu ze strany IBM pro nacisty, které z New Yorku a Paříže řídil její prezident Thomas J. Watson. Toto rozšířené vydání nabízí 37 stran dříve nepublikovaných dokumentů, fotografií, interní firemní korespondence a dalších archivních materiálů, které vytvářejí ještě výbušnější svazek. Tento provokativní, cenami ověnčený mezinárodní bestseller, který původně vyšel s mimořádným ohlasem v roce 2001, obstál ve zkoušce časem, neboť popisuje příběh strategického spojenectví IBM s nacistickým Německem. Kniha IBM a holokaust nepřináší nic menšího než mrazivé vyšetřování spoluviny společnosti. Monumentální výzkum Edwina Blacka odhaluje, jak IBM a její dceřiné společnosti pomáhaly vytvářet technologie umožňující nacistům, krok za krokem, od identifikačních a katalogizačních programů ve 30. letech až po selekce ve 40. letech.“
https://www.amazon.com/IBM-Holocaust-Strategic-Alliance-Corporation/dp/0914153277
Víc jak tři odkazy mi to nepustí. Nicméně na uvedení všeho by nestačilo sto stran.
Už dlouho mi vrtá hlavou, když Hitler nechal bombardovat respektive ostřelovat raketami V2 Londýn, trefoval se i do bank v London City, nebo to tak nějak „zázračně“ padalo jinam?
Obávám se, že byli Němci rádi, že se trefují víceméně do toho velkého fleku zvaného Londýn. Tehdy ty možnosti navádění byly v plenkách.
Existuje celkem podrobná mapa, s níž si dali nadšenci práci, kde všude v Anglii ty rakety dopadly. Nicméně neznám dobře reálie Londýna, abych to v ní dohledal: https://www.wrsonline.co.uk/big-ben-rocket-strikes/1944-v2-rocket-attacks-map/
Asi tak. Válečný význam byl zanedbatelný. Práce na uranové bombě měla zpoždění. I díky akci Britů s Nory v Norsku Hydro.
Braun si tím zajišťoval zdroje pro svůj Měsíční projekt. Sice toho nahrbí měl dost jiného či by stačilo na pověšení, viz například lágr u Blizny, napřed pro vězně, posléze kukly udělali i z gastarbeiterů.
Objekt Dora. Polskému hnutí odporu se podařilo z bažin vylovit trosky z pokusů, a informace předat Britům.
Já někde četl (samozřejmě někde vlevo dole), že ta bomba, co spadla na Hirošimu byla původně německá.
Ale je to jen jakási metafora.
A jak chcete aby hazeli snad nacisti bomby nekde na neco dulezityho, ale daleko?.
A kdo to tam pojede fotografovat..Lid si nevsima..
Britove s bombama na hlavach ihned nadsene souhlasili s vladou , aby se pujckama na pristich nejmin 80 roku. Paradne .
Zadluzili. Adolf nebyl nebezpecnej , az teprve do 1939 , odhaduju a tak se nejdrive nezbrojilo , kristepane , este by museli pomoc polakovi , jak slibili svatosvate ,, to snad nikdo nemuze brat vazne , aby se potom vo to vic pucovalo , hlavne kupovalo vsecko vod spojence..
Dolf se snazil ve svy roli a lital pilne do Londyna , aby byl povsim s bombickama , bum , bum ..Delal..
To bylo sehrany jako symfonickej orchestr a vzdycky hrajou treba smycce , pak je vystridaji lesni rohy , nejvic hlasite , potom zase je vystridaji dalsi , treba hrozi a strasi bici a tympany , pak pride na radu solo, dulezity, toho Chrchlila ,nacviceny taky predem , jako z partesu..
Tady sou z toho obavy a v plenkach..
Blbé,nastuduje si dějiny a nevypisuj sem bláboly a lži z televize.
No já jako prosťáček vidim, že Rusové dodržovali smlouvy.
Re? Šumachr
Po vzoru Vidláka se vás doplňkově dotáži, zda jste úplnou náhodou neslyšel o vcelku marných pokusech Ivana uzavřít smlouvy ve formě obranných paktů s jedině západními soudruhy.
Nejen slyšel. Ano, mimo jiné, britská politika „rozeštvi a vládni“…
Průnik mnoha zájmů.
Ovšem na druhou stranu, nešlo výlučně o kořistnictví. Obavy z síření bolševismu byly důvodné. Nakonec, pod tlakem válečných událostí,německý nacismus byl vyhodnocen jako horší.
Oproti tomu, Italský fašismus byla opereta, třebaže s krvavými epizodami proti radikální opozici, a zapojením se do války. To byla Mussoliniho nejvetší chyba. Ve Španělsku Franco „vykejval“ s oběma stranami. Švýcarsko a Švédsko si pomohly…
Dokonce vím o US investicích v tehdejším Sovětském svazu, Fordových…O osudech zaměstnanců,občanů USA, a přesídlenců z USA do Sovětského svazu, jak se na ně US vláda vysrala.
Tak jako vím o spolupráci sovětů s nacisty při obnovování německé armády a obcházení Versailleských dohod. Za čím dál větší Britské „ignorance“. Letectvo, tanky, vyvíjené jako „traktory“ zprvu zkoušené v Sovětdkém svazu, tolerance překračování tonáže válečných lodí, vývoj „kspesních bitevních lodí“a posléze Bismarcka, Tirpitze, Scharnhorst a…, ponorky.. O smlouvě Británie s Japonskem. O snaze vyvažovat a být arbitrem mezi Německem s Francií, tak dlouho, až s důsledkem, že německé bomby znovu padaly na Londýn…
Jestliže jsem z toho období něco zásadního opomenul, znalkyně Sybila mě doplní … opraví…
Zase obvyklá lež o spolupráci SSSR s nacisty při obnovování německé armády.
Spolupráce probíhala mezi Sovětských svazem a Výmarskou republikou. Na základě Rapallské smlouvy začala Výmarská republika spolupracovat se Sovětským svazem. Němečtí odborníci asistovali při industrializaci rozlehlých oblastí SSSR, sovětští důstojníci směli navštěvovat vojenské školy a kurzy v Německu. Ozbrojené síly Výmarské republiky se za odměnu mohly podílet na vývoji sovětských zbraní a pořádat v zemi výcvik letců (v Lipecku) , tankistů (v Kazani) a dělostřelců (ve Voroněži), který se na domácí půdě nemohl provádět. Po nástupu Hitlera k moci ale spolupráce v těchto výcvikových střediscích skončila. Obchodní spolupráce ale pokračovala, i když ve zmenšené míře než předtím. Němci potřebovali suroviny a ropu, Sovětu stroje a zařízení a některé speciální výrobky, co neuměli vyrobit (např. pancéřové plechy).
Hlavně, že o mnohem větší spolupráci USA při znovuvyzbrojení Německa se mlčí. Dividendy z IG Farben chodily na americká konta ve Švýcarsku i v době válečného stavu mezi Německem a USA.
Židé v USA inkasovali peníze za smrt židů z Evropy, to nevymyslíš.
A k té IG Farben, Cyklon B se vyráběl i v draslovce v Kolíně. Mimochodem, ještě nedávno se tam vyráběl v modernizované verzi pod názvem Uragan D2. Výroba z draslovky Kolín se má údajně stěhovat do USA (pravděpodobně i výroba Uraganu D2)
Aha. Lež…pak, že spolupráce pokračovala.
Obchodní spolupráce, nikoli vojenská. Vojenská spolupráce existovala jen mezi Výmarskou republikou a SSSR. Co jim taky zbývalo, když s oběma nikdo nechtěl nic mít.
Západní země požadovaly, aby RSFSR (SSSR ještě neexistoval) převzalo dluhy po předchozích vládách a byla po něm požadována náhrada za zahraniční majetek, který byl zkonfiskován během říjnové revoluce, RSFSR po západních zemích požadoval náhradu ztrát, které způsobila intervence a blokáda. K žádné dohodě však nedošlo.
Německo označeno za hlavního viníka rozpoutání války a byly po něm požadovány tvrdé reparace.
Proto došlo v dubnu 1922 v Rappalu, kde sídlila ruská delegace účastnící se Janovské konference k dohodě, kterou Výmarská republika a RSFSR navázaly diplomatické vztahy, vzájemně si prominuli škody způsobené během války a dohodli se na hospodářských a obchodních stycích.
V říjnu 1925 byla v Berlíně podepsána německo–ruská hospodářská smlouva o spolupráci v železniční a námořní dopravě, o daních, o ochraně průmyslového vlastnictví a navíc o úvěru pro Sovětský svaz ve výši 106 miliónů marek na financování sovětských zakázek v Německu.
V dubnu 1926 byla podepsána další smlouva o přátelství a neutralitě mezi SSSR a Německem, ve které se obě strany zavázaly zachovat neutralitu v případě útoku třetí země.
Aby se rus zadluzil smlouvy byly , aby se kazdej zadluzil spojencovi na moc let dopredu. /Obrana spojencu proti fasistovi taky neni zadarmo , spojenec rad puci ostatnim spojencum…Moc rad dokonce , jako v ty prvni..
Rus musel napr. jako soucast dohody, dodat plany katusi , spojencovi..
Takovej slavnej spojenec ,neni na furt ..
Dohody byly na ovladnuti sveta a Rusko zaplatilo posledni splatku v 2008.
Z druhy valky. Jiny staty podobne ,britove , jinejm se navic ukradly tuny zlata ,sperky ,cennosti atd. Cely plny lode odvazeli korist spojencu , z Evropy….
Svycarum napr.nic , to vedi moc dobre , jak si ukradeny schovat..
Usak zkratka normalka osvobozoval..
Ztraty na civilnim obyvatelstvu byly horsi nez z valky nacistu , invaze a hned 3 tisic civilnich obeti , nejradeji lezli do domu a brali co nasli , s benzinem se kseftovalo az museli prestat valcit, normalka a ve Francii , asi 30 tisic mrtvych frantiku , tak ty zacali jasat z toho a kriceli , pomoc , kdo nas osvobodi , od osvoboditelu…
Ovsem Ruda armada , to bylo spatny..Vostatni nestoji za rec..
A ještě k tomu zmlknutí zbraní v máji 45.
Ani náhodou.
12. května – střet cca 7 000 vojclů Wehrmachtu s jednotkami RA, místními partyzánskými šašky a US předsunutými oddíly.
9. května byly ze vzduchu likvidovány německé oddíly u Ml. Boleslavi. Soudruzi Genossen káleli na podmínku vepsanou do kapitulační listiny – nepohybovat se, a udatně prchali k emeryckým soudruhům.
Ještě 11. května 1945 se střílelo také v Milíně. Jakpak dlouho tam ten památník ještě vydrží?
Je tu prece jen jeden rozdil. My „slavny ZAPAD“ nemame munici, ani moc moznosti, jak ji vyrobit rychle a v dostatecnem mnozstvi, narozdil od tech „zaostalejch Rusaku a Cinanu“. A to jako tresnicku na dortu mame sakra nedostatek zbrani, ktere by tu munici zraly spolu s lidskymi zivoty.
Takze nam zbyvaji jen ty atomovky a tech taky ma zapad min, nez rus a cinan a o nosicich se ani nezminuju – tedy jo zminim se – uz i Cina ma vic jadernych hlavic na aktivnich nosicich nez slavne USA, dle zpravy samotneho Pentagonu a jeho vsech rozvedek.
Munice nemusi bejt , dulezity je , ze je valka, jak jinak si ma nekdo vydelat dolar..
A co se asi stane , kdyz neni ta munice a komu?
V Parizi a v Praze meli hlavni generalove rozkaz srovnat mesta se zemi..
Ale neposlechli prikaz Dolfa a fanaticky nacisti neposlechli zase tyhle generaly a bojovali furt pryc..Museli bejt zniceny..
Jen lehce doplním Vidláka s těmi frontami na polívku.
Začátkem dubna jsem se šel podívat na „odloučené pracoviště pracáku“, „bo pysyj“ (důchod).
Samozřejmě jsem přišel na místo, které již nebylo aktuální, bo totální nedostatek kanclů.
Tak jsem šel na doporučenou adresu (bývalá skužebna VB, později PČR).
Doslova jsem se lekl.
Otvíralo se v osm ráno, do osmé chybělo asi tak pět minut a před vchodem byla hromada lidí.
Tak jsem je začal počítat. Dopočítal jsem do padesátky a pak jsem se na to vys*al, protože jsem nevěřil, že by mi za zjištění přesného počtu někdo něco dal.
Hned po prvním máji jsem vyrazil na pracák znovu, bo okresní město si mne poněkud předvolalo. Jako že jsem drzý, když bych rád tu „pysyj“. Tam to bylo ještě lepší. Nikoho VŮBEC nesral nějaký úřední den či pracovní doba.
Hlídací soudruh vylezl před vchodové dveře budovy v 8:21 a zeptal se, kdo je objednán. Museli jsme mu na papírek napsat jména, soudruh zjistil, zda nám bude udělena audience a poté jsme byli předvedeni.
Jak pravil náš semaforový soudruh z Práglu – vy zíráte, my zíráme…
Přesně jste vystihl mé dlouho již trvající pocity,Vidláku Danieli. Krásně jste napsal o bezútěšně smutné věci. Já ještě – jako značná část zdejších čtenářů – pamatuji z dětských a mladých let májové oslavy osvobození a konce války v upřímně radostném duchu, většina přes všechny politické nespokojenosti dobře věděla z jakých hrůz jsme byli osvobozeni i kým a cítila vděčnost. Všechny babičky používaly k vyjádření těch největších obav nad mezinárodním děním rčení : Jen aby nebyla válka !
Kéž není válka! A děkuji Vám za tento článek !
Paní Olgo, napsala jste to i za mne. Děkuji
To mne potěšilo, děkuji !
Že kecám do toho romantismu….
Řečené osvobození bylo derivátem porážky Německa a s ní spojených politických zájmů.
A vy jste zřejmě třetí derivací pitomce na kvadrát. To je totiž úplné nic.
😉
Je vidět jediné,Schumachere, a to že vůbec netušíte , o čem tu mluvíte.
Král je nahý…
Iste, mate niečo proti tomu? Keby Hitler nebol blbý, mohol mať Europu ktovieako dlho. Stačilo sa neobracat na východ. Česi by stratili určite aspoň 2xviac ľudí, zapad mozno tiež….a gg by ste mohli pisat, ze to bol dôsledok hnusneho Stalina, ktorý sa nevybral proti Nemecku. Teda ak by ste sa narodil
Nejspíš narodil. Asi bych mluvil i německy, vypadal bych trochu jinak, zažil éru „nacionálního socialismu s lidskou tváří, pozdější budování demokracie, kritické hodnocení historie, odsouzení největších zločinů, že Hitler to myslel v podstatě dobře, ale že byl dotlačen židobolševiky spojenými s angloamerickými plutokraty. A nadšeně tak jako nyní budoval Novou Ekologickou Třetí Říši se svobodu, demokracii a lidskými a na základě Vůdcova odkazu i zvířecími právy. Snad i na toleranci jinopohlavosti by došlo, s posmrtnou rehabilitací stejnopohlavních příslušníků SA.
Nevite , nikdy se nedovite , jaky neprestavitelny hruzy sou kazda valka..
Lidska mysl muze vzit a prozit tak nejvic , jedno procento..
Vidlák mívá celkem dobrou intuici – „Čas, který nám zbývá“…
Jsou „gentlemanské“ bitky, které končí vyraženými zuby, nebo zalehnutím soupeře na zemi. To, co se teď děje (zatím převážně kolem nás) má bohužel podle všech indicií charakter bezohledné bitky na život a na smrt.
Vidlák (pokud správně usuzuji) věří v posmrtný život. Pokud je tak, potom nám toho času zbývá celkem hodně 🙂
Farský už je naučený.