23 listopadu, 2024

Buďte s námi!

V pondělí brzy ráno najedou zemědělci se svými traktory do Prahy, aby ukázali celému národu, že už nevědí, jak jinak mají vládě a ministrovi zemědělství vysvětlit, že současná grýndýlová zemědělská politika bude mít za výsledek jejich likvidaci. Dva roky jednali a upozorňovali, ba i petici přinesli. Výsledek – nula. Kromě pár držhubných ústupků se na nastoleném trendu nic nezměnilo. Za každý jeden ústupek přišly dvě nové povinnosti a hrozba zase vyšších sankcí. Jediný důvod, proč v pondělí nebudou na nohou úplně všichni zemědělci je, že někteří ještě nejsou ochotni uvěřit tomu, že by vláda a EU mohly být tak šílené, aby svou politiku myslely vážně.

Grýndýlová agenda neničí jen zemědělství. Všichni víte, jaké platíte složenky za teplo. Brzy budete platit ještě víc. Přibude položka emisních povolenek pro domácnosti. Všichni víte, o kolik se zdražila i ta nejobyčejnější auta. Zvýšení daně z nemovitosti dopadne nejen na hektary orné půdy, ale na každý domeček i byt.

Zřizovatelé základních škol teď zjistili, že na školníky a kuchařky peníze nedostanou, i když vládní sliby zněly jinak. Zaměstnanci už na výplatních páskách našli dopady konsolidačního balíčku, ale žádný vyrovnaný státní rozpočet za to nedostali. Zadlužení státu rekordně roste a lednový rozpočtový schodek byl jeden z nejvyšších v našich dějinách.

A na závěr – jako totální výsměch se Fiala pochlubil, že dělá co je třeba, protože inflace klesla. Že v uplynulých dvou letech vyžral všem čtvrtinu úspor, o tom se už nemluví.

Všichni máme stejné důvody k protestu, jako zemědělci. Přišli jsme o spoustu peněz, uložili nám nové daně i poplatky, zlepšení je v nedohlednu, propouští se, zavírají se firmy i hospody. Není nálada na utrácení, dvojnásobně ne, když nám pořád někdo vysvětluje, že se máme připravit na válku, která může být i jaderná. Energie dál zůstanou drahé, průmysl nás tedy bude dál opouštět a jestli to takhle půjde dál, za pár let nebude žádné české maso ani česká mouka.

Každý policista, který bude v pondělí v Praze sloužit, po šichtě svlékne uniformu a bude muset zaplatit zálohy za plyn i elektriku, jít nakupovat potraviny se stopadesátiprocentní přirážkou, koupit dětem nové botyi učebnice a nejspíš brzy sáhnout do vrecka, aby přidal na školní obědy. Každý hasič, kterého v pondělí povolají ke složité dopravní situaci, je na tom stejně. Každá zdravotní sestra, každý řidič, každý dělník i prodavač, na všechny dopadají a ještě budou dopadat grýndýlová opatření.

Apeluji na všechny policisty v terénu, aby pamatovali, že ty traktory bojují i za jejich zájmy. Buďte v pondělí shovívaví. Vím, jaké rozkazy asi dostanete od nadřízených, ale plňte je s rozumem a lidskostí. Traktorista, kterému budete vypisovat pokutu, v té chvíli demonstruje i za vás. Pokud zemědělci neuspějí, i vám pak vláda oholí šíji.

Apeluji na všechny traktoristy a demonstranty, aby měli na paměti, že ten chlap v kevlaru také chodí do hospody a má stejné existenční starosti, jako oni. Že ho tam postavili na rozkaz nějakého papaláše, který se poprvé od Plyšáku vyděsil a poprvé je v něm opravdu malá dušička. Vaším nepřítelem není ten mladý kluk v uniformě s pokutovým blokem v ruce, ale někdo úplně jiný.

Zemědělci udělají vše pro to, aby se sanitky i hasičské vozy všude dostaly. Stejně tak udělali maximum pro to, aby se o protestu lidé včas dozvěděli a v pondělí se mohli přizpůsobit situaci. Nejsme nepřátelé. Jen už nevidíme jinou možnost, jak říct těm nahoře i všem ostatním, že je situace opravdu vážná.

Buďte v pondělí s námi, abychom my mohli být s vámi. Také na vás dojde. Také to budete potřebovat. Když se podíváte, jak jedná Agrární komora, Zemědělský svaz, Učitelská platforma i odbory, když se podíváte, jak jednají neziskovky a celý ten rádoby občanský sektor, tak zjistíte, že co si neuděláme sami pěkně odspodu, to nebudeme mít.

Přijďte nás podpořit. Víme, že se organizujete i v kolonách osobních aut, ale prosím počítejte s tím, že prostě někde uvíznete na mnoho hodin a traktor nejspíš ani nezahlédnete. Zařiďte si do aut veškeré pohodlí. Pokud se zastaví Praha, zastaví se celá republika. Děláme něco, co nikdy nebylo vyzkoušeno.

Vy, co chcete přijít na Malostranské náměstí a chcete si v 15.00 vyslechnout projevy organizátorů, přijeďte vlakem a jezděte metrem. To jediné nejspíš bude fungovat. Vše ostatní je nejisté.

V pondělí si v Praze všichni podáme ruce.

Buďte s námi, abychom my mohli být s vámi.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

354 thoughts on “Buďte s námi!

  1. Nemocný Vlk často citoval analýzy z RAND Corp. . Protože je nemocný, přeložil jsem poslední analýzu z ledna 2024 týkající se návrhů, co dělat po uzavření míru na Ukrajině. Nakonec se z RANDů vyklubali Chcimíři, kteří jako optimální scénář ze 4 navrhují poslední s názvem Chladný mír, jehož popis sem vkládám a celý překlad na Mlýn:
    Budoucnost 4: Chladný mír

    Zatímco rusko-ukrajinská válka trvale proměnila bezpečnostní prostředí, tato budoucnost je definována větší stabilitou – strategicky, regionálně a lokálně – než ostatní. Jaderné napětí mezi Spojenými státy, Ruskem a Čínou je nižší než v jiných Budoucnostech.
    Vztahy NATO-Rusko jsou napjatější než před válkou, ale je méně pravděpodobné, že povedou k přímému střetu než v jiných Budoucnostech. Příměří na Ukrajině vydrželo a je pravděpodobnější, že bude trvat donekonečna než v ostatních třech scénářích. Ukrajina se integruje do EU, upevňuje svou demokracii a buduje silný nezávislý odstrašující prostředek proti budoucí ruské agresi.

  2. Kokainovy OT

    Zelenský na Mnichovské bezpečnostní konferenci vyzval k zavedení dalších systémů protivzdušné obrany a prohlásil, že v takovém případě by se na Ukrajinu vrátily miliony uprchlíků.

    „Někteří lidé tvrdili, že neexistuje účinná obrana proti ruským raketám. My však s jistotou víme, že Patriot a další západní systémy protivzdušné obrany mohou sestřelit všechny ruské rakety.
    Pokud bude na Ukrajině dostatek systémů protivzdušné obrany, budeme schopni vrátit domů miliony Ukrajinců, miliony našich lidí, našich uprchlíků,“ řekl Zelenský.

    1. Jistě chtějí být všichni mobilizování, místo výzbroje a výzbroje se jim dostane ujištění, že díky Patriotům jsou pod boží ochranou a nic se jim nestane a pak již je šup po tisících do dalšího masomlýnku. Až do posledního Ukrajince!

      1. Posledné boli články, ze v Krynkach, kde umrela už toľko ľudí, poslali ženy vojacky, aby kryli sťahovanie mužov…výmena drahsieho za lacnejsi

      1. Prožidovský, prosovětský nácek si myslí, že :
        Linkovaný článek je jen kvaziodborné, ale zdatné okecávání toho, že Patrioty nejsou, už z principu fungování a ve smyslu původního určení, schopny Kinžaly ani detekovat, natož ohrozit ve vertikální („dýkové“) fázi letu.
        Ta vertikální, závěrečná fáze letu, kdy Kinžal dosahuje rychlosti až Mach 10, totiž může mít dráhu i o dost delší, než 40km. To je fakticky skoro dvojnásobek účinného dostřelu Patriotů (25km), nehledě na to, že právě v té vertikální fázi letu, je Kinžal jen pohybující se oblak plazmatu.
        Ten je jakýmkoli radarem nedetekovatelný, neboť jednak nic nevyzařuje, jednak ani nemá-nemůže mít žádný odraz.
        Patrioty jsou v nejlepším případě schopny dosáhnout rychlosti asi Mach 3, což je v kombinaci s dostupem velmi málo i na tu fázi letu, kdy Kinžal končí let po mírně parabolické dráze a přechází do vertikálního letu – tato „otočka“ se totiž děje ve výšce nejméně oněch 50km, ale článek tvrdí, že až v 60km výšky.
        V takové výšce je takto rychle letící raketa nezasažitelná vůbec ničím, co nemá parametry aspoň srovnatelné, nebo lepší, nežli Kinžal.
        Ano, lze souhlasit se závěrem článku, který naznačuje, že sestřelování Kinžalů stále zůstává pouze vlhkým snem a děje se pouze v PR oblasti:

        „V médiích se objevily zprávy, že Západ vyvine nový raketový systém, který MŮŽE čelit ruským hypersonickým Kinžalům, a s tímto prohlášením, aniž by to přímo uznal, je zřejmé, že systém Patriot tak, jak je dnes, nemůže Kinžaly zachytit.
        Abychom to shrnuli, i když existují teoretické šance, že Patrioty mohou zachytit Kinžal, prakticky je pravděpodobnost extrémně nízká v poli a v reálných bojových podmínkách.“

        1. Snad by bylo vhodné dodat, že člověk, který spolupracoval na tomto článku, naposledy z vojenské oblasti popisoval prastarý raketový systém Kub z konce 60.let, což jsou právě ony zmíněné „Tři prsty smrti“. Dosud jsou v provozu i v ČR, mírně inovované chytrými chlápky z Pardubic.
          Od té doby technika značně pokročila, jak bylo ostatně vidět i u také starého, ale docela nadčasového i sakra účinného nástupce Kubů, systému Buk.
          Polní podmínky, nepříliš zkušená obsluha, absence přehledového radaru – a přesto sundali ten Boeing, jako když hodíte klackem po zralé hrušce..

        2. Já reagoval na Homera o kokainových blábolech Zeleniny, že je možné Pižláky sestřelit Vlastencem.
          Ten článek, co jsem linkoval, tvrdí že ne. Vy tvrdíte že ne.
          V čem je problém?
          Jestli je autor prožidovský, nebo prosovětský (to ještě jde, po více než 30ti letech?), je mi tak nějak pumpička.

    1. Milý příteli,
      přečetl jsem si se zájmem Váš inzerovaný esej. Jako každé Vaše dílo tady či jinde.
      Jedno mě však sejří.
      Že jste ho napsal jako sólo článek a na Tribuně.
      Že jste něco podobného, nebo byť i jen stručnou břitkou reakci, nezavěsil přímo pod Karlina včera.
      Tak jsem se tam jako jediný /s mírným podivem „kočky“/ stal objektem Karlinových dvouvysokoškolských keců..
      Reakce dalších tam komentátorů jsou o něčem jiném a spíše Karlinovi nahrávají.

      To už jsme fakt tak hluboko klesli, že reakci na přihlouplé žvásty jedinců s hypertrofovaným egem píšeme až druhý den a na jiném portále?

      No nic.
      I tak mě těší, že mám /byť „za oponou“/ souputníka s podobným pohledem na řadu věcí.
      L.

      1. Jó příteli, těch důvodů proč je samozřejmě asi více:

        – jednak to tady nečtu už pravidelně a už v žádným případě všechno
        – další důvod ste sám napsal:“Reakce dalších tam komentátorů jsou o něčem jiném…“ a to mě taky nebaví
        – my dva si nebudem namlouvat, že zdejší štamgasti sou naše krevní skupina … a co bejvali u Bavora, kde sme si dávali přes držku mimo oázu naší Kačenky skoro každej den v tý jeho zaplivaný hospodě (a to i na mezinárodní úrovni, pamatujete-li si na chytrýho přítele Navaju s tím jeho příšerným slovenským zvykem v pojídání okrajů koláčů?), sou rozuteklí po všech čertech … ale, co s tím, když tu krčmu Bavor předělal na ČTK a vyhovuje mu to, žejo?
        – a co si budem povídat, od Vidláka si člověk někdy taky musí odpočinout! Von de z jedný záře reflektorů ke druhý až mi to připadá, jako by si z toho hodlal udělat živnost, nebo tak nějak to na mě působí, něco jako když z manufaktury přejel na linku a seká to tam jak Baťa cvičky … aspoň někdy mám takovej silnej pocit… což samozřejmě není nic proti ničemu
        – no a karlinové? … ti mi fakt UŽ dávno nestojej za boj, neb mám sám se sebou co dělat, třeba takovýmu zákonu akce a reakce se už neustále nezadržitelně vzdaluju, mozek měkne, klouby vržou a nevohejbaj a vůbec nejneradostnější je zjištění, že můj nick stále víc a víc vystihuje tuhle dobu a důvody, proč sem si ho tenkrát vybral! K tomu se dá už jen podotknout – bohužel!
        – no, a když vybyde přece jenom nějaká chvilka, snažím se svým dětem a ženě kazit mý vnoučata tím, že jim ukazuju a přibližuju můj svět
        – když si Zakladatel litterate.cz pro sebe a jemu spřízněných milců češtiny s duší jemnejch holubích pírek zřídil litterator.cz, cejtil sem, že se tady uvolnila Tribuna, když tady mýmu psaní úplně nejbližší Lampárna mi byla odepřena pro její volnou nepřístupnost. Vyhovuje mi, že Tribuna je tady každýmu ukradená, stejně tak to, co se píše a kdo to píše a že si tam každej žvaní a žvanit může, co chce a kdy chce a já vycítil, že tohle je pro mě a mou úroveň téměř ideální platforma, no, a tak sem ji pojal zhruba takto:
        https://web.litterate.cz/tribuna_act/comment-page-52/#comment-247296

        Asi by se našlo víc odpovědí na to Vaše proč, proč se třeba hned a zčerstva nepustím do karlinů jako Vy a Kočka… ale mnou vejš popsanej důvody to Vaše:“To už jsme fakt tak hluboko klesli, že reakci na přihlouplé žvásty jedinců s hypertrofovaným egem píšeme až druhý den a na jiném portále?…“ snad trochu rozhánějí a …

        … a ještě, příteli, nebuďte zas tak upjatej, dneska třeba u nás v kamenitejch horách třeba svítí sluníčko, tak du ven do lesa a k mý přehradě, zejtra třeba svítit zas nebude. Sedněte třeba na motorku a tradá do dálek.

        Opatrujte sebe a všechny, který máte rád, to ostatní se už nějak podá, věřte mi!

        1. už nesvítí sluníčko!
          … vidíte sám, stařec si nestačil ani převlíknout na ven a vono to tam už vypadá déšť a … a tak je to se vším!

  3. Hlavní důvod, proč zemědělci vyrazí v nadcházejícím týdnu otravovat lidem život ve městech, je jasný. Je únor, na poli se nic neděje, je čas údržby vozového parku. Takže proč nevytáhnout traktory na malou projížďku. A nandat to Pražákům. Skvělá zábava.

    Zemědělci chtějí od pondělí blokovat dopravu v Praze, a možná ještě někde jinde. Vytáhnou na to své traktory, získané z dotací Evropské unie. A možná ještě nějakou další dotovanou techniku. Co je jejich cílem, co je záminkou? Možná je to v mozcích českých sedláků nějak poskládané. Normální člověk tomu ovšem nerozumí.

    Máte málo peněz na své živobytí? Málo dotací? To asi sotva. Takže co vás pálí, že musíte přijet otravovat život normálním lidem? Záminka chystaných protestů sedláků je trochu prapodivná. Prý Česko, ale vlastně i Francie nebo Německo, přestává být konkurenceschopné kvůli tomu, že třeba za dovoz obilí z Ukrajiny se nyní neplatí žádné daně. O obecně, i na ostatní zemědělskou produkci. Třeba na kuřata.

    Takže důvodem protestů je, že je Evropa málo protekcionistická, že nevyloučí z trhu levnější konkurenci? To je poněkud ubohý důvod k protestům.

    1. Homer

      Vám nevadí levný dovoz ukrajinské pšenice plne jedů? Nevím co děláte, ale i vás může nahradit migrantů, nejdříve v práci, potom ve vlastní ložnici s dcerou i manželkou. Pořád dobrý? A co takhle zakroutit krkem až tady budete navíc? Nebo si myslíte, že jste vyvolený?

      1. Mně to také přišlo, ale nechtěl jsem psát o kradení nicků aby to nebylo návodné, pamatuji co to znamenalo na Kydech.

      2. @tdx
        Diky nacelniku, ze ses me zastal.
        Puvodne jsem chtel na konci sveho prispevku uvest i link na dotycny clanek, ale potom jsem si rekl, ze nebudu tomu obskurnimu platku zvysovat pocet prokliku.
        Nejde o muj nazor, jde o preposlani pohledu na akci z druhe strany barikady.
        A takovych pohledu, s pribyvajicim pondelkem, jeste pribude.
        Hnojomety metou ….

          1. No, začaly tady padat návrhy, jako že sníme psy. Tak jsem si říkal, jestli to po předchozí prokázané spolehlivosti a vytrvalosti není krapet unáhlené. Možná bychom spíš mohli otevřít pár škeblí, co se kolem povaluje.

    2. Homer napsal:
      17 února, 2024 (12:16)

      Ó Bože, do čeho jsi vložil duši?

      Když budou mít všichni stejné podmínky OK.

      EU chce mít zdravé potraviny.

      Platí to i pro zbytek světa?
      USA patří mezi civilizované země, přitom tam taky mají dotace ….
      Potraviny a.s – Od fast foodu, ke všemu jídlu
      1.díl – Od fast foodu, ke všemu jídlu
      https://www.youtube.com/watch?v=lVLGdVWgTmU
      2.díl – Hojnost na výběr Je tady druhý díl našeho pravidelného seriálu
      https://www.youtube.com/watch?v=q55bSzdUv-8

      Víme, co se děje v jiných zemích?

    3. Re: Homér

      Já vás měl za rozumného člověka.
      A soudruhy farmáře rovněž, protože se z jejich řad ozval názor – chcete-li požadavek – ukončit gríndýlové šílenství.
      Tento jediný bod mi stačí, abych byl jejich protestu nakloněn.

    1. Máte postřeh! Opravdu.
      Zkuste obohatit svými názory tam, kde si jich budou vážit a nebudou nesouhlasné.

      Na tomto webu jsme váš názorový kafemlejnek absolvovali již několikrát a já nevidím důvod, proč to opakovat ještě jednou. Není to přínos ani pro vás, ani pro tento web; znáte to přece: jen šílenec opakuje pořád totéž v naději, že obdrží jiný výsledek.

      Tolik vaší práce vyjde nazmar! Napíšete odstavce textu, máte práci s vyhledáním zdrojů – a pak přijdu já a jediným stiskem klávesy vás zbaběle smažu…

      Kdyby mi to nepůsobilo perverzní potěšení, snad by mně vás bylo i líto…

    2. To musí být fakt čiré zoufalství přifrčet zas pod dalším nickem a skuhrat tu. Proč se opakovaně vracíte tam, kde vás nikdo nechce? Nějaká známka masochismu?

        1. Nevím ale já osobně nevěřím tomu, že by tito blbečci byli někým placeni.
          Vždyť to jsou žvásty, to by si snad našli přece jen někoho chytřejšího, za tohle platit?

          1. Píši Možná, nejsem vševědoucí. Ale když zvážíte za co vyhazují peníze různým neziskovkám, Cemperovi, michprdům, LGBT+++ akcím, tak mi to nepřijde nemožné. A chytřejší to asi dělat nebudou, ti se k tomu jednak nesníží a jednak hrozí že by začali přemýšlet o věcech, které se tu dozvědí.

            1. No je fakt že Vámi vyjmenovani jsou rovněž rozumu mdlého. Možná tam nikoho alespoň s IQ 107 😄 nemají. Nakonec s upadající úrovni našeho školství není divu.

      1. Nechte ho, chudáka. On přifrčel přímou linkou až do mesečusec, tedy do koše. Ale já jsem ho odtud vyňal, abych mu mohl napsat soucitný vzkaz. Bijete nevinného, mea culpa.

    3. 2 LittleCorporal 17 února, 2024 (12:12)

      Zkuste takto chvíli plakat např. na Hovinkách, iDěsu či L(ž)idovkách.
      Případně jim navrhněte, aby zrušili TAMNÍ cenzuru a znovu zavedli anonymní diskuzi. Takovou, jaká tam byla kdysi. Potom se můžeme bavit dál, třeba i tam.

      1. Nene, to je – pozor, virbl – whataboutismus!
        (to jsem se teď před chvilkou naučil)
        To přece nemůžeme srovnávat: cenzura na Hovinkách je demokratická, protože lidi mají právo na korigované informace. Kdežto tady, to je cenzura proruSSká, dezolátská, venkoncem zavrženíhodná.

        Ještě že ho tady máme, pytlíka – jinak bysme se nic nedozvěděli. Snad ještě přijde; koho bych pak mazal? Sám sebe?!?!?!

        1. Lukáš 6:41-42

          Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trámu ve vlastním oku si nevšímáš?
          Jak můžeš říkat svému bratru: ‚Bratře, nech mě, ať ti vytáhnu z oka třísku,‘ když nevidíš trám ve vlastním oku? Pokrytče, vytáhni nejdříve trám z vlastního oka, a tehdy prohlédneš, abys mohl vytáhnout třísku z oka svého bratra.

          A tuto nehoráznost slyše, první demokrat hrdě povstavše na lžiproroka svrchu shlédše takto k zástupuom plamenně promluvše:

          „Neser Ježíši s nějakým břevnem, to je whataboutismus jak vyšitej, teď tady řešíme třísku! Slyšíš, chcimíre: TŘÍSKU! Takže táhni do prdele a neotravuj naši svobodnou diskusi nebo ti garantuju, že spravedlivému a milostivému Impériu dojde nekonečná trpělivost a za ty svoje dezinformace skončíš na kříži, dezoláte!“

          I jak pravil, tak se i stalo, pravda a láska opět zvítězila. Sláva Ukrajině!

          1. Přechodníky vám moc nejdou.
            Má být
            …. slyšev …. povstav (čárka) …. shlédnuv (čárka) …. promluvil

  4. Tak jsem si přečetl, co napsal Zborcený Harfyton 17 února, 2024 (8:22)

    Psal o tom Vidlák vůbec?
    Organizátoři protestů totiž chtějí zrušení redistributivní platby ve výši 23 % a její nastavení na 10 %.

    Pokud by se redistributivní platba , „která činí 23 procent z celkové finanční obálky přímých plateb“ snížila na 10 %, zemědělské podniky hospodařící na rozloze menší než 1000 hektarů by dostaly v úhrnu základní+redistributivní podpory méně peněz.

    Takže jak?
    Za koho kopou organizátoři? Za zemědělce, nebo za agrobarony?

    Koneckonců v čele mají malého Babiše.

    1. Malé podniky produkují příliš málo, aby stály za tak vysokou podporu, která se sebere středním a velkým. Ty velké to ani nepocítí, ty střední, které produkují 90 % potravin, to ničí. Redistirbuce 23 % nemá žádná jiná země EU. Je to jen kupování voličů tzv. pravicových stran.

      1. Ano a tak voliči, hrdě hlásající svou pravicovost až za hrob, nadšeně tleskají přerozdělování dotací.
        To nevymyslíš ( beru jako ustálené rčení, ne tykání paní Kunštekové )

    2. a vadí ti to samý – ty havlisto – v tom, že tu platíme daně jako svině a korporáty (Google, Fb) tu platí směšný daně?

  5. Zánik zemědělství u nás nezastaví eliminace Fialovy vlády, ale pouze eliminace EU, naprosté a nekompromisní zrušení. Všechno ostatní konec zemědělství pouze oddálí.

  6. Dnes si místní Pepek Vyskoč zvolil nick „Vladislav“. Asi už je ze školení zpátky a evidentně dost opruzený. Nejspíš jim řídící důstojník sdělil, že zdroje sice jsou, ale tak nějak ne na jejich odměny. Že budou odteď muset bojovat za henty hodnoty tak nějak srdíčkem.

          1. Zelenský ve svém projevu na mnichovské konferenci komentoval ústup VSU z Avdějevky.

            Stejně jako Syrský uvedl, že ústup z města byl nutný pro záchranu životů vojáků.

            Řekl také, že důvodem opuštění Avdějevky byl „umělý nedostatek zbraní“.

            „Ukrajina může zvítězit. Naše akce jsou omezeny pouze rozsahem a dostatkem zbraní. Nezáleží to však jen na nás. A situace v Avdějevce to potvrzuje. Bohužel udržování Ukrajiny v umělém nedostatku zbraní, zejména nedostatku dělostřelectva a prostředků dalekého dosahu, umožňuje Putinovi přizpůsobit se intenzitě bojů. Toto oslabování demokracie podkopává naši společnou schopnost,“ řekl Zelenský.
            https://t.me/stranaua/143936

            1. Zelinář mluví o (jakémsi) oslabování demokracie?
              To je jako hovořit o provaze v domě oběšence.

              „Míru dosáhneme pouze navýšením dodávek zbraní v konfliktu s jadernou velmocí…“

              ON si buďto myslí, že všichni v KoZa žerou seno, anebo úplně ztratil kontakt s realitou.

              1. To je jednoduché: „Zelinář“ provádí rituál, aby udržel pokračování novodobého Cargo-kultu. Nedivte se: až ustane Cargo (himarsy, leopardy, čelendžry, peníze a tak), půjde mu o život.

                1. Já jeho těžiště sdělení vidím v tom „zbraně dalekého dosahu“. Což znamená, že by rád prováděl útoky na civilní cíle v hloubi území Ruský federace.

                  1. Ano. Ale ani se zbraněmi dalekého dosahu nemůže vážně oslabit vojenskoprůmyslové kapacity Ruska. Je na to příliš velké. Škody nikdy nebudou v procentech velké. Ale může bombardovat tržnice, náměstí, obchoďáky a doufat, že se Rusové naserou na Putina a ne na Ukrajince.

                  2. S raketami dlouheho dosahu je ale jeden problem.
                    Jeste porad jsou v platnosti smlouvy o nesireni jistych zbrani.
                    USA ani Rusko je nesmi ani prodavat ani jinak sirit do ostatnich statu.

                    USA uz to ocividne porusily, protoze nektere cile na Krymu byly zasazeny proste prilis daleko.

                    No a jako nasledek najednou Kim udelal primo raketovy pokrok ve svem raketovem programu a najednou strili mnohem dal a mnohem spolehliveji.

                    A dale pak, dukazy na to nemam, ale protoze si osobne nemyslim, ze by Hutiove mohli ohrozit proplouvajici lode (vcetne tech vojenskych) nejakymi bastly s kanalizacnich trubek, tak si myslim, ze za raketami , ktere drzi namornictvo USA v uctive vzdalenosti, stoji Rusove…

                    Takze to, ze Zeli ty rakety jste nema stoji jenom strach USA, komu dalsimu Rusove ty same rakety jeste muzou dodat.

                    1. Je zřejmé, že kanalizační trubky z Ruska jsou dalekonosné. Podobné to asi bude i s Kimovými trubkami.

          2. Co to bylo za knizku, kde se tazali vojcla, jak by postupoval a on jim odpovedel, ze (parafrazuji) „dela by strielali, lietadla by lietalii, lode by plavali…“, zkousejici ho prerusi co by delal, kdyby tohle vsechno nemel a on jen odpovedel, ze „by sa nedalo robit nic“.

            Tak takovy dojem z tech valecniku mam.

            1. Mám mlhavý pocit, že by to mohli být Černí baroni.
              Zkušební komise byla nejprve tímto vyhlášením překvapena, následně uznala, že zkoušený má vlastně pravdu.

            2. Tuším, že to napsal v jedné své knížce (Hovory H?) Miroslav Horníček, když líčil, jak režisér Ján Roháč ještě jako student skládal zkoušku z taktiky na vojenské katedře. Ale mohu se mýlit… 🙂

    1. Mezi řádky z rozhovoru, generál Šedivý oznámil kapitulaci Ukrajiny.

      Už i moderátorovi je jasné, že se hodně zmýlili se západem v hodnocení Ruska. Pračky, čipy, nemocný Putin, staré zbraně, neumí bojovat, vodka atd. atd.

      Zavolejte herci Vetchému, že už je zbytečné shánět drony.

      Prostě HOTOVO.

      1. Ale kde.. ….ešte sú ženy, starci, deti, ešte nie je UA vycistena. Fakt nie je Zelensky Putinov agent? Takáto denacifikacia v krátkej dobe sa len tak nevidi

    2. Tak jsem se dozvěděli, že UK prošustrovala válku s Putinem, protože neposlouchali dobré rady soudruhů z NATO ….

      1. Pane Řezníčku, UK je United Kingdom, to jest – malý islámský Britanistán, dříve Anglie.
        Ukrajina se většinou označuje zkratkou UA, všimněte přece si těch SPZ na audinách a medvědech ukrajinských uprchníků! Jsou jich tady plné silnice.

          1. Re: JzH

            Souhlas, ale to je příliš, anebo jak říkávala moje šlonská babi – cufííl, klikanců do klábosnice.

        1. Alefe,
          nebyl bych na něj tak přísný.
          Možná se vlastně ani nespletl.
          Víme my, jestli chochlům neprošustrovali válku ausferechnet „UKáčka!?
          Nemůžete neznat ten reklamní opičí /ne „o pi..“/ slogan „Nic není nemožnééééé. tojóóóótáááá!“.
          L.

          1. Já nejsem přísný, Lexi. To jen tak vypadá.

            Vy jste, kromě toho, že jste technik i právník, také nepochybně řidič, a jistě chápete, k čemu jsou dopravní předpisy. Ne proto, aby nás mohl slabomyslný konstábl buzerovat, nýbrž zejména a hlavně proto, aby ostatní účastníci silničního provozu mohli bezpečně a spolehlivě odhadnout, co v příštím okamžiku asi tak uděláme a abychom si na silnici vzájemně rozuměli a navzájem se nepozabíjeli. Jádrem je to vzájemné porozumění.

            U jazyka je tomu nejinak.

            1. OK.
              Nicméně pokud jde o ty dopravní předpisy, asi se neshodneme všichni, jako například jistý „nejmenovaný“ Josef Švejk zde https://web.litterate.cz/hodne-a-zle-protesty/comment-page-2/#comment-248534

              Ten to při „vodění ovcí“ vidí zcela jinak.
              Impertinenci na jeho adresu se raději vyhnu.
              Fakt je, že Jaroslav Hašek jistého Josefa Švejka nechal superarbitrovat pro blbost.
              Ale své nicky si vybíráme bez toho, aby nám je někdo nutil.

              Jo, a omlouvám se za to „f“ – „aus“f“erechnet“. Stařecké prsty už nejsou jako za mlada, kdy dokázala vymést kdejaké přitažlivé zákoutí. Už tu a tam dopadnou jinde.
              L.

              PS
              Ne tam, kde Vás napadlo na první dobrou….
              Myslel jsem na sousední klávesu.

    3. „I politické vedení Ukrajiny si myslí, že má na to, aby Rusy vyhnalo z celého území Ukrajiny, a to včetně Krymu.“

      Hmm. Pokud si myslí i dnes tohle, žijeme ve velmi nebezpečném světě.

      Nic bych za to nedal, že si stále myslí i Lipavský a Černochová.

  7. Ekvádor mění své rozhodnutí o předání svých ruských zbraní do USA, aby je tyto převezli na UKrajinu. Řekl to ruský velvyslanec po schůzce s ekvádorským prezidentem. Po oznámení, že Ekvádor předá tyto zbraně USA, Rusko zakázalo dovoz ekvádorských banánů. Rusko je jejich největší odběratel.

      1. Ale nikoli poprvé,co se tak ukázalo ovoce a zelenina. Po sestřelení ruské stíhačky a odstřelení jejího katapultujícího se pilota Turky se čekalo, že Rusko zaútočí na člena NATO a vyvolá třetí světovou. Putin něudělal nic a chvíli si počkal. Pak zakázali import rychle se kazících zemědělských komodit, a současně zakázali ruským občanům rekreaci v Turecku. A bylo.

      2. United Fruit Company by k tomu také ráda něco řekla…

        On ten terminus technicus „banánová republika“ nevznikl bez důvodu.

  8. Ukrajinci zdrhaji z Avdejevky, hm.

    To je pratele takticky ustup, pro russaky jsou tam pripraveny miny.

    Vitezstvi je jiste!

    Slava Ukrajine!

      1. Panebože…
        „Ale v době, kdy armáda potřebuje mít pevné velení, potřebuje mít hlavně důvěru ve své velitele, musí provést reorganizaci, ___musí provést mobilizaci___, která před Ukrajinou stojí, tak vyměnit v této době hlavního velitele, to není dobře.““

    1. Žádné děti na doněckých sídlištích tedy už nerozšíří počty v Aleji andělů? (Klid, služební čtenáři, žádná taková alej samozřejmě neexistuje, je to jen jeden z těch škodlivých narativů a nesprávných názorů, proti nimž tak usilovně (a správně!) bojujete.) Že by si po deseti letech Doněck oddychl a zbytek země odplivl? Tak to je minimálně na další žalobu v Haagu – a jinak na panáka. Jestli si někdo zasloužil konec teroristického ostřelování civilistů, tak právě Doněck. Dobrá práce.

            1. Aha. Takže údajná okupace Krymu, mimochodem výsledek dle mezinárodních pravidel platného hlasování místních obyvatel (plebiscitu) způsobila, že UA ostřelovala a zabíjela deset let civilní obyvatelstvo Donbasu. Neprůstřelná logika!

              1. Dle mezinarodnich pravidel hlasovani platne nebylo. Dovzdelejte se.

                A samozrejme Krym byl jen zacatek agrese. Mel byste neco vedet o valce na vychode Ukrajiny a Ruskem zapojeni do teto valky. Viz. treba akce komanda pod velenim ruskeho obcana Igora Girkina, toho casu dustojnika FSB.

                  1. …Whataboutismus…

                    Vazne to povazujete za platny argument? Je to jenom zbabela vymluva na uplne jiny konflikt v uplne jine situaci.

                    1. Whataboutismus není argumentační klam. Tvrzení o někom, že užil tzv. whataboutismus, je samo o sobě argumentačním klamem. Trochu se dovzdělejte. Už byl tenhle blábol mnohokrát vyvrácený.

                    2. … ale se stejným, resp. analogickým výsledkem. Pro mne to platný argument je; jestli i pro vás, je mi lhostejno.
                      Ta situace totiž ukazuje ještě na něco dalšího, totiž západní „dvojí metr“: mezinárodní pravidla/smlouvy se dodržují jen tehdy, je-li to výhodné pro západní blok. Jakmile se někdo dožaduje, aby dříve vyhlášené pravidlo platilo i za jiných okolností, je to „whataboutismus“, že?

                      Ba ne: pravdu má VVP, když říká: „Je-li střet nevyhnutelný, je třeba udeřit jako první.“ Až půjdete v noci parkem a před vámi z temnoty vystoupí dva hranáči s klacky v ruce, vzpomeňte si na to.

                      Nazdar!

                    3. whataboutismus je základní libtardí nutnost. V diskusi bez něj, podle pravidel, nikdy nemůžete obhájit politiku USA.

                    4. Ještě k tomu vašemu „whataboutismu“ a proč to není žádný argumentační klam, ale obvinění druhé strany z jeho užití ano.

                      Někoho napadnete. On se začne bránit a rozbije vám ústa. Vy jej pak následně zažalujete za ublížení na zdraví. Vážně si myslíte, že soud nebude zjišťovat, co předcházelo rozbití vašeho ksichtu něčí pěstí? Že by se soudce spokojil s vaším tvrzením, že jde o whataboutismus?

                    5. Epistemologicky je myšlenková konstrukce a její praxe, zvaná “ whataboutismus“, nesmyslem.
                      Informací je totiž zejména rozdíl, porovnání, vícepopisnost…
                      Je zajímavé, že zejména primitivní (vystačí si opravdu s málem, několik pouček a frází ….a dost, víc je nad jejich síly) pseudolibertalistické entity užívají tento pojem coby hodnotící soud poslední instance – člověk by čekal, že tento nesmysl bude používat intelektualní luza nebo lumpenproletariát….a ejhle – zaznívá to někdy i z akademického prostředí !
                      Tož nezviditelni se, i při užití nesmyslu, vždyť tvé názory, popisy, hodnotící soudy jsou onou PRAVDOU, po které Whataboutisti tak prahnou a kterou, k radosti majitelů PRAVDY, nikdy nenaleznou – NIKDY ji nemohou nalézt, tu pseudolibertalistickou PRAVDU. NIKDY – protože se všelijakým způsobem noří do vícepopisností, do hledání rozdílů , do porovnávání, do popisů procesů , zjednodušeně řečeno hledají skutečně INFORMACI, a teprve pak tvoří hodnotící soudy.
                      Mentální opičáci, využívající nesmyslný whataboutismus, však mohou mít v diskusích i rozhodovacích procesech navrch – stačí peníze, mediální podpora, časová tíseň, odvolání se na různé mozkové trusy či celebrity apod. entity, které se např. živí právě že tím, že existuje slovo “ komunismus“ a k němu se vztahující whataboutismus. 😀

                1. „Dle mezinarodnich pravidel hlasovani platne nebylo. Dovzdelejte se.“

                  Opět – uveďte důkaz z věrohodných zdrojů, ne svou dojmologii.

                  Ano, a u nás řádil Čuk a Gek s novičokem a semtexem. Co tam máte dál? Přistání Marťanů?

                    1. „Rezoluce Valného shromáždění OSN 68/262 byla přijata 27. března 2014 na šedesátém osmém zasedání Valného shromáždění OSN v reakci na ruskou anexi Krymu a nese název „územní celistvost Ukrajiny“. Tato __nezávazná rezoluce__, kterou podpořilo __100 členských států__ OSN, potvrdila závazek Valného shromáždění k územní celistvosti Ukrajiny v rámci jejích mezinárodně uznaných hranic a zdůraznila neplatnost krymského referenda z roku 2014. Jedenáct států hlasovalo proti rezoluci, 58 se zdrželo hlasování a dalších 24 států nebylo při hlasování přítomno.“

                      OSN má 193 členů, to jen tak na okraj. Ta rezoluce není jakkoli závazná z hlediska mezinárodního práva, jako dnes už stovky jiných podobných. Ani nechtějte vědět, kolik jich bylo přijato proti jiným, které dnes tak vehementně podporujeme.

                      Takže znovu – dodejte důkaz o neplatnosti plebiscitu __z hlediska mezinárodního práva__.

                    2. panne Vladisllave,

                      když jste takový fanda dohledávání, co kdybyste si dohledal krymské referendum z ledna roku 1991 (ano, dávno již tomu) – už tehdy si obyvatelé Krymu odhlasovali nezávislost na Ukrajině (tehdy ještě v podobě Ukrajinské sovětské socialistické republiky).

                      A když už budete hledat, zkuste najít i důvod, proč americké námořnictvo (Naval Facilities Engineering Command) vypsalo na konci roku 2013 výběrové řízení na rekonstrukci budov v Sevastopolu:

                      https://govtribe.com/opportunity/federal-contract-opportunity/renovation-of-sevastopol-school-5-ukraine-n3319113r1240-1

            2. V případě Krymu v žádném případě nejde o okupaci. Na Krymu proběhlo referendum, ve kterém podle práva národů na sebeurčení obyvatelé Krymu rozhodli, že se Krym připojí k RF.

              O okupaci snad lze hovořit v případě ostatních, ruskojazyčných částí UA. Ani toto však nelze vytrhovat z kontextu. Onen kontext spočívá v tom, že osm let před zahájením SVO si ukrajinská armáda dělala z civilních objektů (parky, hřiště…) střelnici a počínala si tak, že kdyby se tímto způsobem choval kdokoli kdekoli jinde na zeměkouli k někomu jinému než k ruSSkým podčlověkům, měl by na krku okamžitě obvinění z genocidy.

              RF okupovala tyto části UA mimo jiné i proto, aby chránila příslušníky svého národa.

              1. Kdyz necham stranou, ze jednotky RF provedly okupaci jeste pred „referendem“ tak byste se mel dovzdelat.

                Hlavne ohledne pritomnosti okupacnich jednotek po dobu trvani „hlasovani“, nepritomnosti nezavislych pozorovatelu, absence statusu quo jako jedne z moznosti atd.

                    1. Wikipedie jako zdroj… 🙂
                      Prozápadní BIAS z ní jen čiší, a to zvláště u článků, které reflektují moderní dějiny a aktuálně probíhající události. Posedlost wikipedistů neutrálním pohledem a vycházením ze zdrojů je ve skutečnosti posedlost pohledem dle západních médií a za věrohordné zdroje se považujií pouze korporátní média a ta, která unisono tvrdí totéž, co kolektivní západ. Je absurdní, že se tam jako věrohodný zdroj bere/bral například Idnes, ale Halo Noviny ne. Přitom obě periodika měla zcela jasné názorové ukotvení redakce, které se promítalo do článků. Ale co taky chtít od projektu, kde si wikipedista do profilu běžně dá „krvácející kvězdu“ s popisem „tento uživatel je antikomunista“, ale když si tam jeden dal z legrace běžnou rudou hvězdu a popisek „tento uživatel je komunista“, tak z toho byl hon na čarodějnice.
                      Wikipedie by se zkrátka měla držet „neprůstřelných“ témat jako „blatnice skvrnitá“ nebo „parní stroj“ a politiku nechat na jiných. Degraduje ji to.

                1. Re: Vlaďouch

                  VlaĎouchu, ty jseš ale kecka.
                  RF neprovedla ŽÁDNOU okupaci Krymu. RF totiž ani nenaplnila povolenou kvótu 30 000 ruských vojáků na Krymu podle smlouvy o pronájmu území za účelem provozování vojenské zákldny tamtéž.

            3. Vladislave, trolíku,
              stačí se podívat, kdo provedl v r. 2014 protiústavní ozbrojený převrat, zvaný Majdan v Kyjevě.
              A kdo potom začal bombardovat a dělostřelecky ostřelovat Doněck a okolí.
              Tedy místa, která ten protiústavní převrat neuznala.
              Tam ta válka začala.

        1. Problém je, že spousta těch dětí byla zabita než ruská armáda překročila hranice. Další špatný lepík.

            1. Pošlete věrohodné zdroje, které dokazují opak. Protože vy jste ten, kdo tvrdí, že tomu tak není. Dokazování je na vaší straně. A ještě jednou, věrohodné zdroje.

                1. Nikoliv. Vy jste uvedl nepravdivé tvrzení, o němž skálopevně přesvědčujete ostatní. Vy musíte uvést důkaz mluvící ve váš prospěch. Ostatní jsou jen hloupoučké alibistické kecy.

                  1. Aha, takže „další špatný lepík“ tam autor vámi uváděné citace napsal ze vzduchoprázdna, ne proto, že reagoval na něčí blbosti 🤣

                  2. Původní tvrzení je “ kterou rusko zacalo“, to byste musel dokázat. Samozřejmě ne méééédia nebo cinklá wikipedie.

                  3. To je skelop.
                    Lidský prase.
                    Nezáleží mu na faktech, na nicku, na tématu, na ničem.
                    Tohle kolečko bude točit do oběda, pak to někdo promaže a za týden pojede znovu.
                    Pod jiným nickem nebo anonymně, stejnej kolovrátek.

                    1. Přesto se zdá, že mnoho místních je diskusí s ním nesmírně intelektuálně obohaceno.

                  4. Ale je mi jasné, že máte problém s pochopením této základní pravdy, poté co USA bombardovaly Srbsko kvůli přesunu vojska na vlastním území.

            2. Teď mi to teprve docvaklo. Takže když na chvíli, jen pro účely této myšlenky, přijmu ty vaše dojmy jako fakta, vyplývá mi z toho jeden závěr :

              Vy schvalujete zabíjení dětí na Donbasu pod záminkou přítomnosti vojáků na Krymu ??? To jako fakt ? O válečných zločinech jste někdy četl ?

              1. No co. Půl miliónu mrtvejch dětí byla marginálie, dle Krvavé Madly, tak ňáký tisíce, to už je neviditelný.

        2. No není nad to, když potrefená služební husa potvrdí i písemně, že byla skutečně potrefena 😀
          Posledního demokraticky zvoleného ukrajinského prezidenta nesvrhli pučem Rusové, broučku. Civilisty na Donbase nezačali bombardovat Rusové, broučku. Ono se to dá najít i v režimním tisku, broučku, i když ne v dnešním. Velká smůla, broučku.

              1. Nechtějte mě dnes rozesmát víc, než už jste zvládl. Wikipedia… Vy hlavně nechápete ani význam toho, co je tam napsáno 😉

                1. To je v pořádku. Vše je, jak má být, mně se ulevilo.
                  Já už jsem se bál, že u Cemperů vybuchl plyn nebo zahořel elektromobil v garáži, když se tady od nich včera nikdo neukázal…

          1. @Vladislaav
            „Ohledne prezidenta mate pravdu. Zelenskeho rusove nesvrhli. “

            Mate pravdu, Zelensky, pokud nesomruje pri svych cestach po zahranici, tak stale skodi Ukrajine ze vsech svych (americko-anglickych) sil.

    2. asdf,
      mám takový dojem, podpořený aktualnikonflikty.cz, že Ukrajinci musí ustupovat přes dálkově položená minová pole.
      Ale možná se mýlím, vždyť Rusku už došly miny, tanky, náboje i rakety.
      Sláva České Republice!

  9. Bohumír Dufek:
    “ v pondělí nepůjde o blokádu, ale o průjezd Prahou “
    „dám vám ruku na to, že naši traktoristi nezablokují MHD“
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prazaci-zvykejte-si-priste-to-nemusi-byt-traktory-Na-CT-uzavrena-dohoda-k-pondelku-750882

    Vít Hofman, mluvčí Magistrátu hl. m. Prahy :
    „Původně organizátoři nahlásili i čtyři shromáždění na Malostranském náměstí, a to od pondělí do čtvrtka. (…) Byla stažena oznámení na středu a čtvrtek s tím, že i úterní akce by měly být již jen ve velmi omezeném rozsahu a pouze na Malostranském náměstí či jeho okolí.“
    https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/farmari-planuji-v-pondeli-zablokovat-prahu-do-mesta-prijedou-sesti-trasami-346147

  10. Budeme počet traktorů dělit Rajchlovou konstantou jako počty demonstrantů na Václaváku? To by jste s těmi dvěstě kousky moc parády neudělali.

    1. Na to je potřeba se ptát v redakcích bakalhářů, broučku, jaké dostali notičky. Pokud žádné, platí obvyklý postup uvádět druhou odmocnicnu z reálného počtu. Běžný konzument výplodů ČT09 a Šafrum 24 má sice orientační představu rozdílu mezi deseti a sty tisíci účastníků, ale zpravidla si nedovede představit traktor v životní velikosti ani jeden (že jo, broučku), natož několik stovek.
      (Jo a řekni šetrně Bobíkovi, že se píše „byste“. On sice údajně učí tělocvik a probírá se to až ve čtvrté třídě, ale i tak.)

      1. Vzhledem k plose Vaclavskeho namesti je 100 000 lidi nesmysl.

        Vychazelo by to cca 4 lide na metr ctverecni. A to ani neberu v uvahu, ze ne vsechna plocha je volna.

            1. Hihihi, stačí porovnat fotky (jak to už udělala senátorka Hamplová) z předmětných demonstrací a hned je jasno, kdo o počtech „lže“, broučku. 😀

        1. „Václavské náměstí je 750 m dlouhé s rozlohou 42 255 m²“

          Mimochodem, během tzv. sametové revoluce se prý na Václav „zmestnilo“ 200.000 protestujících, a to hned několikrát. Přece by lidé kolem Vaška nelhali a celá „revoluce“ nebyla podvod, že ne.

          https://outsidermedia.cz/Kolik-lidi-se-vejde-na-Vaclavske-namesti/

          „Na konec ještě jedna malá kalkulace. Často se rozebírá, kolik lidí se vůbec vejde na metr čtvereční. Existují různé „věrohodné“ rozbory, které vysvětlují, jak jeden až jeden a půl osoby je nějaké naprosté maximum. Můžete si odměřit metr a stoupnout si tam i s rodinou, anebo doporučuji něco jednoduššího. Stačí se podívat na jeden drobný údaj, který vyvrátí veškeré minimalizující spekulace na téma „jeden člověk musí mít metr prostoru, jinak nevydrží déle stát“. Je to kapacita dopravních prostředků. __Metro pro soupravu M1 uvádí například 8 osob na metr čtvereční__ – samozřejmě není to ani japonské metro, kde ještě existují speciální upěchovávači, ani to asi nebude úplně nejsvobodnější jízda, ale rozhodně toto je bráno za normální pro cesty trvající i několik desítek minut – a poloviční množství čili 4 osoby na metr čtvereční je již naprostý komfort. Konec konců, obsazení přibližně čtyři až pět osob na metr (celkem k sezení i stání) je považováno za normální, bezpečné a pohodlné pro dlouhou a také výrazně namáhavější jízdu autobusem. A pokud máte v autobuse dvě osoby na metr čtvereční (což je u městských linek často počet lidí po obsazení všech míst k sezení), tak autobus je poloprázdný a rozhodně neodpovídá jakékoliv návštěvnosti demonstrací. Co z těchto čísel pro Václavák a účast na demonstracích vyplývá, tudíž jaká je odpověď na otázku položenou v úvodu? Na Václavské náměstí se při jeho ploše nad 40 000 metrů vejde přibližně 160 až 240 tisíc protestujících – a historie tento propočet potvrzuje.“

          Takže ty své pohádky si laskavě vetkněte někam.

          1. Nedělám oponenta pro oponenturu, prostě čísla jsou má „droga“.

            Z uváděné plochy Václaváku je nutno odečíst značně velký kus. V lepším případě tak třetinu. Od tramvajového přejezdu Vodičkova – Jindřišská dolů přestává být u Vrábela I Rajchla řeč o „hlava na hlavě“, ředí se to tam do ztracena. Směrem nahoru velký kus uberou auta, zeleň, socha a pódium. Upřímně, vlastně ani nevím, jestli se plocha počítá už od budovy muzea, nebo až pod magistrálou.

            Lidé jsou samozřejmě velmi skladný materiál, do toho čtverečního metrů se jich podle situace nacpe stejně tak hodně, jako i třeba jen dva až tři, kdy v takovém rozmezí to tam pořád z celkového pohledu vypadá fest našlapaně. Pokud teda ta plocha až po koleje (či kousek pod ně) má tu „našlapanou“ vizáž, rozhodně se nedá mluvit o jednotkách či nižších desítkách tisíc – kdyby polovina plochy, tzn. 20.000 m2 byla zabrána třemi na metr, už je to 60.000. Ale o stovce či ještě víc už taky ne. Jakkoli to zní nekonkrétně, i při tom vizuálně našlapaném Václaváku je jakýkoli odhad značně nepřesný, a to v rozptylu desítek tisíc.
            Otazníkem, I když číselně nejspíš menším, je, kolik lidí se účastní „od začátku do půlky“, tzn. patří do počtu, a kolik „přijde později a zaujme místo odchozích“. tzn. taky patří do počtu.

            Počítačová technika při rozboru optimálně zabraného snímku (snímků) shora jistě díky schopnosti v časovém průběhu vykreslit nezabranou plochu a změřit místně odlišnou hustotu na ten metr dokáže to číslo upřesnit s odchylkou možná jen stovek osob. Ale bez toho je vždy to uvádění počtu ovlivněno „chtěním“, aniž by pak bylo možno takové striktně popřít…

            1. Pracujete s termínem hlava na hlavě, ale v dalším textu už nijak nespecifikujete počet vrstev. Až zase jednou zastřelíme Heydricha tak uvidíte, že se na koňský trh vejde i 200 000 sieg heilů!.

              1. O ty možné počty se opravdu nechci hádat. Jednou věcí ale přece je, kolik by, kdyby, druhou zase ten odhadový rozptyl u akcí, které tam proběhly.

    1. Euractiv koncem roku 2021, tedy krátce před koncem plandemie a začátkem války na Ukrajině, přinesl článek [6], že nejmenší proočkování proti Covid-19 je v EU ve dvou zemích, a to hádejte ve kterých? Ano, v Bulharsku a v Rumunsku! A je to venku! Tyto dvě země, které se nejméně očkovaly do konce roku 2021 v celé EU, mají dnes v roce 2024 nejen nejmenší nárůst úmrtí, ale právě naopak. V těchto dvou zemích umírá nyní méně lidí než před pandemií! Tabulka Eurostatu to jasně prokazuje.

      Blbý, co? Jen jděte na další dávku, aspoň se to tu pročistí.

      1. Díky, Andreji!

        Na závěr citát vlastenky Aleny Schillerové:

        „Je třeba neočkovaným co nejvíce znepříjemnit život, abychom je donutili se jít očkovat!“

        gratulace voličům ANO sekty (i ostatních)

        1. Dovolil jsem si provést několik malých redakčních úprav. Andrejova surikata Schillerová se dnes prezentuje div ne jako „alternativec“ a zastánce lidu, skutečnost je ovšem trochu jiná – jak nám připomíná její výše uvedený citát.

          Schillerové nevěřit ani dobrý den, ba ani nos mezi očima.

    2. Tvrdí někteří a odvolávají se na statistiky.
      Jiní tvrdí opak – a odvolávají se na statistiky.
      A další naskočí na předhozený spor a hádají se jako blbci.

    1. Navzdory rychlému tempu postupu na jihu a východě Avdějevky se zatím nedá s úplnou jistotou říci, že ukrajinské formace opouštějí město. Nepřítel má stále k dispozici dostatečný počet personálu: od tří do pěti tisíc vojenského personálu.
      https://www.fondsk.ru/news/2024/02/16/specialnaya-voennaya-operaciya-vs-rf-i-sobytiya-na-ukraine-16-fevralya-vecher.html
      Celkem bylo od začátku speciální vojenské operace zničeno: 571 letadel, 266 vrtulníků, 12571 bezpilotních prostředků, 469 protiletadlových raketových systémů, 15060 tanků a jiných obrněných bojových vozidel, 1221 bojových vozidel více odpalovací raketové systémy, 8067 děl a minometů a také 18 747 kusů speciálních vojenských vozidel.

  11. Vidím to tak, že když „traktoristi“ dosáhnou nějakého úspěchu, tak bude kilo brambor za padesát kaček?! Uvědomují si to i jiní potenciální podporovatelé spanilé jízdy?

    1. Samozřejmě. Kilo brambor za 5,- kč si vytlučte z hlavy. Dotace, drahé pohonné hmoty s Babišovou řepkou jako zdrhovadlem v soukolí to musí stát moře peněz. Ještě potřebují kolchozníci jezdit čtyřikrát ročně k moři a kdo jim bude platit ty obrovský traktory z ciziny.

      1. Řepku pěstuje téměř každý, protože výkupní cena. Plocha osetá řepkou smí být nějaké procento z celkem obdělávané plochy. Logicky tedy vlastník (nájemce) 200ha musí na řepce vydělat méně než ten s 1000ha. Jenže ten větší z toho výdělku dotuje ať už pěstování nebo chov toho co už tak lukrativní není. Malí prostě živí sebe, max. rodinu a velcí ten zbytek státu. Důležití jsou oba. Kdyby nebylo zelený magorárny a dotací na řepku, ani Babiš by ji nepěstoval.

        1. Dotace na řepku nejsou, jsou dotace na ha ať tam pěstujete cokoliv a pak jsou dotace na speciální plodiny navíc a řepka to neni. S touhle blbosti přišel už dávno Mach. No teď už je u SPD, tak už to možná ví

      2. ZD Ostaš nabízí k prodeji konzumní a krmné brambory odrůdy ADÉLA (žluté), RED ANNA (červené).
        Prodej možný: Pondělí – pátek 7:00 – 14:30 hod.
        Cena: Konzumní brambory 10kč/kg , Krmné brambory 2kč/kg.
        Více info. na tel. 608 457 483 M. Šolc

    2. Ten problém ale je, že když tady zemědělci a traktoristi nebudou, pak to kilo brambor může stát klidně i 200,- Kč. Nadnárodní globální korporace nám je sem samozřejmě rády dovezou, ale pokud tady žádní zemědělci nebudou, tedy nebude konkurence, pak záleží jedině na jejich libovůli, jakou cenu nasadí a jakou kvalitu tady dovezou. A tu jejich libovůli nebo lidumilnost přece už všichni známe.
      Naše dosavadní zkušenost říká, že jsou v honbě za ziskem nenasytní. Marže 100 a více % je naprosto normální, pokud mohou levně nakoupit nekvalitní produkt, tak ho nakoupí. Ostatně, pokud by nakupovali nekvalitní brambory, které by ani Němci nekonzumovali, pak mohou jako v jiných případech prohlásit, že vlastně vychází vstříc specifické chuti Čechů … a za jejich chutě (Čechů) přeci nemohou, že jo?
      EU tlačí na likvidaci zemědělců mj. právě i z toho důvodu, aby se vše dováželo … a hádejte proč? No, protože pokud se budou v EU prodávat místní brambory, pak EU nemá příjem – DPH a ostatní daně jsou národním příjmem. Ale naprosto jiná situace je v případě dovozu – tam už jsou výběry nasměrovány ve prospěch financování Bruselských.
      A co se týče Gryndýlu, té kaskády lží, pak malá ukázka:
      V EU orání a sázení brambor moderním traktorem s normou EU7+ vadí, přeprava na krátké (lokální) vzdálenosti samozřejmě taky. Ovšem totéž orání a sázení brambor např. v Egyptě, kde lze s úspěchem pochybovat, že používají poslední hi-tech, super-eko motory v traktorech najednou nevadí a kupodivu nevadí ani přeprava lodí s motory spalující těžký mazut, které se exhalační EU normě ani vzdáleně nepřibližují. Teprve až pak následuje další společná etapa – přeprava na lokální vzdálenosti.
      Tato malá ukázka jen dokazuje, že o žádný Green deal nejde – jde o zisky nadnárodních korporaci. V podstatě se to dá zjednodušit, že bio-eko je vše od globálních firem (a klidně mohou se zboží 3x obkroužit planetu), ale neekologické je vše, co je jejich konkurence, resp. jim snižuje zisky.

      1. Pro Moloch mnohem významnější než zisk je růst moci. Závislost a ovladatelnost otroků. Stále je vhodné mít na paměti CBDC, Agendu 2030 a Great Reset, nebudete nic vlastnit. A také depopulační, genocidní agendu SSoudruhů Rockefellerů. Do té patří kromě perverzí feminismu, propagandy pohlavních jedů a potratů, genderismu, LGBTQ, BLM i biologické zbraně, koronafašismus.

        Georgia guidestones
        🕎Udržujte počet lidí pod hranicí

        500 000 000 v trvalé rovnováze s přírodou.

        Dělejte reprodukci moudře s ohledem na zlepšování tělesné kondice a rozmanitosti.

        Sjednoťte lidstvo novým živým jazykem.

        Ovládněte vášně – víru – tradice 

        1. Vytrženo z kontextu nejsou ty 4 zásady vůbec špatné.
          Jenomže – nejprve by tomu muselo předcházet:
          a) Odstranění globálního hospodářského a finančního parazita
          b) Eliminování lokálních parazitů všeho druhu
          c) Redukce velikosti populace u těch etnik (i ras), které se „drobátko“ přemnožily

          Zásadní otázkou přitom zůstává, JAK a KDO by tyto primární kroky měl provést. Mimozemšťané?
          Protože parazité vládnou a přemnožená etnika se jeví jako nejživotaschopnější. Čili je to jako vyřešení kvadratury kruhu.

          A Georgijské Stonehenge už bylo stejně zbouráno…

          1. Šutry instaloval i odstranil parazit. Ten tradice ruší revolucemi, debilizací i krimigrací. Přemnožená jistá etnika mu nevadí. Těch se zbaví, až mu vyřeší problém s myšlení občas schopnými bělochy.

      2. Je to tak, pane Dvoraku, jak pisete.
        Jeste doplnim jednu vec: kolonialni aspekt emisnich povolenek.
        V podstate jde o kolonialni menu, fungujici na principu distribucniho potencialu metropole.
        Ta si ponecha ekologicke hi-tech provozy a vyvoj, zatimco hrube neekologicke provozy outsourcuje do kolonii.
        A rafinovane je pak skrz emisni povolenky zdani a vymluvi se pri tom na jejich provozni spinavost.
        Metropole na tom vydela nekolikrat: cistym zivotnim prostredim, snizenymi ekonomickymi naklady (vyssim ziskem), uvalenim emisni dane jiz na hranici EU (penize jdou do metropole a nikoliv k podrizenym slozkam-statum) atd., vyhod tu vymyslime hodne.
        Funguje to jako parafraze na Boston tea party:
        Americti cernosi vypestuji caj, listky odvezou do Anglie, kde se (na tehdejsi pomery hi-tech) strojich zpracuji a zabali a poslou zpet do Ameriky. A tam se v obchodech smi prodavat jen (predrazeny) caj, importovany z Anglie.
        Dnes jsou metody a faze dobyvani zisku trochu pomotany, ale princip zustava:
        V Dansku ulovi krevety, ktere poslou do Maroka, kde jim utrhaji ocasky a nastrkaji do konzerv, ty pak poslou zpet do Danska. A v marockych obchodech se na zaklade „dohod“, uzavrenych s metropoli (Bruseli) smi prodavat prednostne jen „danske“ konzervy.
        Firmy maji svuj zisk, dobyty z lacine marocke pracovni sily, Brusel se napakuje na povolenkach, uvalenych na spinavou marockou konzervarnu.
        Metropole vyveze spinu, vydela na ni a jeste za to ty chudaky zdani, tomu se rika bingo!

      3. „Nadnárodní globální korporace nám je sem samozřejmě rády dovezou, ale pokud tady žádní zemědělci nebudou, tedy nebude konkurence, pak záleží jedině na jejich libovůli, jakou cenu nasadí a jakou kvalitu tady dovezou.“

        Pokud by byla cena tak vysoka, ze by se vyplatilo pestovat lokalne, tak by se mistni pestitele zase objevili.

        1. To Vladislav – máte pravdu, že pokud by byla cena vysoká, tak by vzrostla snaha lokálního nebo samopěstitelství.
          Ovšem mám pro Vás špatnou zprávu – ti globalisté nejsou blbí a proto některé věci již udělali s předstihem.
          Víte např., že zatravněné pole již NESMÍTE orat? … jj, tak starostliví jsou, aby bylo všude pěkně zeleně a čisto. Takže stačí 2-3 roky po likvidaci zemědělců vyčkat – pole budou zatravněná a pak mohou postoupit k dalšímu bodu, tj. začít řádně (jako správný parazit) vysávat občany, kteří již nebudou mít na výběr. Jistou výhodu bude mít někdo s malým záhumenkem, ale tady se už nevyrábí ani technika pro malo-zemědělce.
          Těch opatření je samozřejmě už provedeno více – jen uvedu hlavní body:
          – družstevnictví, na kterém stálo naše zemědělské samozásobitelství je zničeno
          – je zničen celý systém okolo výroby a opravy techniky pro malo a středně velké zemědělce. Vše se v podstatě dováží i ten vzpomínaný Zetor je de-facto pro nás odepsán. A myslíte, v případě nějaké vzpoury proti globalistům tito nechají dovozy bez povšimnutí?

    3. Re: KarelDar
      Jste neuvěřitelný blb. Nebo tu jste na placené šichtě?
      Když si zlikvidujeme zemědělství i průmysl (konečně, zpoloviny už je to hotovo), už nedovezete brambory z Izraele a maso z Argentiny, protože nebude čím ho zaplatit.

      Pořád se najdou idioti, kteří nechápou, že i v 21. století je možné umřít hlady.
      Jestli ten KarelDar není provokatér, ale normální (prostě jenom hloupý) člověk, tak už opravdu není šance přežít. Je jasné, že začátek 21. století bude neklidný a i když nedojde k definitivní válce, skoro určitě zahynou miliony, a možná i stamiliony lidí. Vzniklé nerovnováhy se prostě srovnat musí, tak praví zákony termodynamiky. Po nějakých lidech z ČR neštěkne ani pes.

      1. Ale Vaclave … Prumysl nejsou jenom sklarny.

        Ceska ekonomika vazne nestoji na zemedelstvi. A celorocni pokles prumyslove produkce za rok 2023 je 0.4% …

  12. Tak pánové, ať nedopadnete jako u Chlumce a dostanete se aspoň do velkých médií. Tahle vláda už konečně potřebovala nějaké buřiče (buřiči obvykle vyvolají nárůst hlasů pro status quo a pokles pro opozici).
    Dotacím zdar.

    My si ve fabrice pro jistotu v pondělí domluvili výjezdní zasedání za Prahou, aby se někdo necítil povinován vypustit za traktoristu (traktoru, dle politických prefs) duši.

    Váš sympatizující a Okolo jdoucí protivník.

  13. Apeluji na všechny policisty v terénu, aby pamatovali, že ty traktory bojují i za jejich zájmy. Buďte v pondělí shovívaví…
    Traktorista, kterému budete vypisovat pokutu, v té chvíli demonstruje i za vás.

    Můj názor, je to samozřejmě jen spekulace, imaginace, ejakulace, vlhký sen, jak kdo chce.
    A hlavně je to metafora, tudíž to není návod pro kohokoliv či cokoliv:

    Pokud někdo sedí v odstaveném/zaparkovaném traktoru (i kdyby měl puštěný motor – „Sem si pustil motor, bo je zima, ale jinak to tady jen hlídám.“) není řidič motorového vozidla.
    Řidičem se stane, pokud popojede o jeden jediný centimetr.
    Ne-řidiče (asi) nelze pokutovat. To je jako by orgání pokutovali spolujezdce za mou rychlou jízdu.
    Ale má to jedno ale: nelze použít, pokud vás drapnou přímo při činu a dokáží to zdokumentovat na místě (a člověk je ochoten na místě vypláznout pár Palackých).

    1. Řidič je dle pravidel silničního provozu osoba řídící motorové nebo nemotorové vozidlo nebo tramvaj. Řidičem je i jezdec na zvířeti. Řidič zpravidla sedí nebo stojí ve vozidle, které řídí.
      Pokud bude traktorista sedět za volantem, bude považován za řidiče. Když bude sedět na sedadle spolujezdce, řidičem už není.

      1. Sedět za volantem může i můj vnouček. Prostě si tam sedl a točí volantem, jako když ho posadím na kolotoč s autíčky. ☺
        To samé při jakémkoliv dětském dnu by třeba hasiči nebo vojáci nebo policajti nesměli do techniky vpustit žádné děti.
        Když si za volant stojícího (a to zdůrazňuji) vozu sedne moje žena a pustí si topení, také není řidič. Ani nemá papíry.

        1. Není to úplně jasné, protože řízení vozidla je obvykle za pohybu, proto policie občas uvádí ve zprávách, že usedl za volant. Chtěl řídit? Stačí to k tomu, že řídí? A myslím, že k tomu není ani judikát na podobnou situaci. Dle posledních rozhodnutí Ústavního soudu bych si však na osobu, která jen sedí za volantem zaparkovaného traktoru při demonstraci, nevsadil.

          1. Pokud jen za volant usedne, nejde o řízení. Něco jiného ovšem bude jakmile s tím volantem začne otáčet!!! V ten okamžik řídí! A to i u zaparkovaného traktoru! Soudruzi pomahači mu pak pomohou od nějaké té koruny, aby se mu v peněžence nezapařili.

      2. „…ve vozidle, které řídí.“
        Opakuji – „KTERÉ ŘÍDÍ“.
        Stojící vozidlo nikdo neřídí. Už z gramatického výkladu.
        O Prvním máji k nám zajíždí z Ostravy historický vlak s parní lokomotivou. Už několikrát jsem na nádraží stál v té lokomotivě na místě strojvedoucího, dokonce i tahal za páku píšťaly.
        To ze mne „mašinfíru“ fakt, ale fakt neudělalo.
        L.

        1. Stojící vozidlo je mohl by řídit. Mohl jste u historické lokomotivy provést odjezd? Pak jste byl řidič. Rozhodnutí by ale dělal soud, třeba až ústavní. Vsadil byste si na účastníka demonstrace u Ústavního soudu v příštích 10 letech, jak ukazuje současné složení? Nedoporučuji.

          1. Na podobné úvahy má čeština řadu analogií – třeba „Kdyby byly v řiti ryby, nebylo by třeba rybníka. Sáhl bych si do prdele a vytáhl kapříka“ – omlouvám se za doslovnou citaci včetně něčeho ne nepodobného sprostonárodním výrazům.

            A pak je tu jeden něco jako „vtip“ – „Přišel žandár ve Velkých Karlovicách na samotu k Antošovi a pravil – „Antošu, zatýkám ťa za pálení slivovice.“ Antoš na to – „Vy vidíte, pane žandár, že bych nějakú slivovicu pálil?“ a žándár – „Tož pravda, teď zrovna nepálíš, ale přístroj na pálení máš!“.
            Ale Antoš sa nedal a opáčil – „Toš v takém případě Vás, pane žandár, zatýkám já za znásilnění mojej cérky Žofky“. „Šak já sem žádnú tvoju cérku Žofku neznásilnil!“, říká žandár, ale Antoš na to spiklenecky odvětí – „Tož pravda, neznásilnil, ale „přístroj“ máte!“

            Příteli, ten vtip toho řízení spočívá v tom, že „řídit“ znamená ovládat směr a rychlost jízdy vozidla /nebo např. i chůze koně, na jehož hřbetu sedím, nebo zvířete v zápřahu taženého povozu etc/ a to navíc na veřejné komunikaci, na kterou jedině se dopravní předpisy vztahují. Například na své zahradě, poli, ale třeba i závodišti může „ovládat směr a rychlost jízdy“ čehokoliv kdokoliv, komu to dovolí majitel.

            Tož tak nějak.
            L.

      1. Půjčil jsem auto Nguyen Vinh Ba, co opíšu z první čongské večerky, nebo člověku, co ten den umřel (vývěsky na všech těch „Cesta ke světlu“ jsou toho plné).
        Nazdar.

    1. Co jsem v důchodu, chlastám furt.
      Nevím, kolik mi ještě zbývá (to asi neví nikdo) a tak si užívám každý den.
      Vloni 5x v cizině.
      Letos zatím jen jednou, ale asi to bude slabší, bo kurva letenky kurevsky podražily.
      Zkurvenej gríndíl, zkurvená vláda, (a dle slov náměstkyně state departmentu v jedné nejmenované zaoceánské zemi, jisté Viktorky Nulitní) fuck EUhnije.

  14. Tak nevím.

    Buď škebla ten článek ještě nepřeslabikoval, nebo nedostal z centrály instrukce… co se děje?
    Já tady nervózně čekám, že budu mazat – a škebla nikde!
    To je prostě skandál.

    1. Třeba byl povolán jinde. Je nutné urychleně do pondělka projít několika školeními včetně těch vedených Evropskými hodnotami, Aspen Institutem a americkou ambasádou. Tzv. čeští elfové jsou asi mimo hru, Kartous se teď dělá prakticky neviditelným, aby zas mohl někde v klidu defraudovat státní peníze.

        1. Pagery již pípají… Za chvíli se dostaví první Josef Novák nebo agdtf. Na socsítích bude příští dny pohotovost. Callcentra se zase napakují. Už dlouho mi nevolal nikdo s nabídkou výhodného tarifu. Co asi ti lidé v openspacech dělají? Nerekrutují se právě z nich oni Josefové Novákové, Adriany Novotné a agdtfové?
          Udělal jsem si takový malý průzkum a nebyl ani složitý. Vždy je poznáte podle mustru. Jejich prací totiž není vymýšlet neotřelé myšlenky či glosy. Jejich prací je zaplevelit socsítě proti-protestovými plky, aby to vypadalo, že promluvila „mlčící většina“. Nicméně, je to jen ctrl+c/ctrl+v.
          Včera bylo oblíbenou mantrou „Je mezi vámi vůbec nějaký zemědělec?“, kterou následovala mantra „Ti se mají špatně, když přijedou na traktoru za 10 mega.“
          Jsem docela zvědav na zítřejší „hesla dne“.
          A upřímně říkám, alternativa na socsítích docela pokulhává, a proto stále oslovuje mnohem menší procento lidí než je její hypotetický dosah. Alternativci sice často mají profily na FB či X, ale víceméně se uzavírají do svých bublin (stránek), kde se utvrzují a přejí si v diskuzích hezké dny. Nic proti tomu, člověk je rád mezi svými. Kdyby se však se stejnou vehemencí utkávali s oněmi výše psanými, pak by byl dosah alternativy násobně větší. Hodně lidí s námi souhlasí, ale neznají naše informační kanály. A naše informační kanály jsou neustále napadány ať už skutečnými či zaplacenými oponenty, kteří vyvolávají spory či záměrně dezinformují.

          Sokoli mají své „Tužme se!“, my bychom měli mít své „Nedejme se!“.

          A jinak, Vidláku, opět skvělý článek. V posledních dnech si čtu zvláště rád.

          1. Ani jsem nemusel dlouho čekat a dopadlo to přesně dle předpovědi… (viz FB protestu: https://www.facebook.com/myzemedelci ). Každý slušný křesťan už spí, ale úderka jede nadplán.

            Denní rozkaz zní: „Přitvrdit, trojnásobný počet příspěvků a zapojit iluminátorocats.“
            Hesla dne:
            „Nejste žádní zemědělci, nechali jste se oblafnout dezinfoscénou!“
            „Omezujete slušné lidi v životě a nikdo vás nemá rád!“
            „Doufám, že policije bude konat tvrdě!“

            Pro případ výpadku spojení, návod na neděli.
            Denní rozkaz zní: „Přitvrdit, pětinásobný počet příspěvků a zapojit herce a zpěvačky!“
            Hesla dne:
            „Za mě rozhodně nestávkujete!“
            „Jste proruŠŠtí zmrdi a dezoláti!“
            „Kolaborantská lůzo! Bolševici!“

            Abyste věděli, co psát v pondělí, tak na to ještě proběhne brýfing. Nedávejte mobil z rukou a nevzdalujte se od klávesnic! Ve svaté válce proti dezolátismu, proruSSkým trollům a hovězímu bez reziduí po chemické kastraci nelze ustat. Nepřítel nesmí zvítězit. Prahu nedáme, radši ji zbouráme!

    2. Ostatní bojovníci proti dezinformacím už asi dostali instrukce, jak mají ve prospěch vlády působit. Protože jde o složitější případ, někteří se stále ještě školí. Opakovaně a pořád neprochází výstupním testem, zda pochopili zadání. Bretschneiderové nám zdegenerovali do formy scallopů.

      1. Ono rozhodnout, zda byl Navalnyj Rus nebo RuSSak, to je uz ukol pro hooodne vysoce postaveneho informacniho managera …. 😀

        1. Ta rakouská zpěvačka byla zcela bez pochyby Ruska.
          Slovák, hrající v Kazachstánu byl taky ruský šváb.
          Ale u toho, hm, bojovníka za demokracii, který měl tak brutální kriminál, že z něho psal příspěvky na sociální sítě, tam si opravdu nejsem jistý.
          Válka je mír, svoboda je otroctví a doublething náš životní názor.

        2. Ve věznici bylo dle zpráv na internetu -32°C. Mohl umrznout. Moc toho nevíme, jen, že na Sibiři se globální oteplování ještě neprojevilo.

    1. Hřiba maximálně vykopnou vejš (nebo do nějaké zajímavé správní radičky), jak je to u všech přisátých na státní cecík obvyklé.

  15. Západní svině u koryt nebo korytáři co mění koryta každý měsíc jsou s vámi. Sekretářka, která bere na poměry trojnásobek dřiny zemědělce se nemusí bát o koryto. Babiš a všichni co si tady nakradli, přivlastnili si majetky pomocí razítek od notářů se taky nemusejí bát o koryto. Poslanci a celá gubernie zbytečných byrokratů se taky nemusí bát o koryto. Každé ministerstvo je oborově zadlužené a ve své podstatě škodí.
    Škodí více či méně ale v součtu se ti násobí mnohonásobně.

    Dnes už málo kdo pochybuje o tom, že vychovat jedno dítě aby bylo normální, lépe řečeno s otevřenou myslí a bylo schopno se ubránit západní schizofrenii a bylo k užitku svým rodičům stojí moc peněz, ale není to tak. Takové dítě stojí mnohem víc, ale to jsou všechno nezaplatitelné investice. Chápe-li kdož.

  16. Ano, správná akce…chčijou nám na hlavy a vydávají to za déšť a zároveň si myslím, že ničemu jinému než násilí rozumět nebudou…zároveň by měla zaznít jasná výzva, jako v Německu na změnu systému…

    1. Ano, je známá věc, že psychopaté jinému „argumentu“ než síle nerozumějí. A bohužel současní vládnoucí politici dokazují dnes a denně, že psychopatů je mezi nimi neuvěřitelná koncentrace. No hlavně že jednohlasně vykřikovali před volbami, že chtějí spojovat. Zapomněli říct, že pouze sebe s penězovody.

      1. Mně by se stejně nejvíc líbilo, kdyby sám vyslal signál. Tím, že se znovu nechá vyfotit v astronautických gumácích u Jurečků. S traktorem. A kdyby se u toho na něj usmíval stejně imbecilně, jako na Netanjahu, když ten zrovna mluvil o Israel’s darkest hour…

      2. Alefe, napřed se musíte prohlásit u P. Fialy za Boha, protože v něj věří. Bůh je v jeho mysli trojjediný, a sedí nikoliv na nebesích, ale na třech místech: Washingtonu D.C., Bruselu a Berlíně. Pokud chcete vyslat P. Fialovi jasný signál, musíte jej vyslat z vhodného místa, a nejbližším je Berlín. Signály dostává formou rozkazu a na jeho souhlas se nečeká. To jen Husákův telefon do Moskvy (bez mikrofonu, jen sluchátko) napojili na jiná místa.

        1. Mě napadá taková parafráze na jednu lidovou píseň…

          Kohút z hřady letí, vesele si zpívá:
          Vstávaj mi, Láhore, už sa rozednívá…


          A ve stylu Rádia Jerevan uvedeme píseň na pravou míru:
          „Píseň popisuje vzniklou situaci v zásadě správně, ovšem není to kohout, nýbrž premiér, a není to z hřady, nýbrž z okna. Ostatní informace odpovídají skutečnosti.“

          Poznámky pro ty, kteří jsou tu služebně:
          – není explicitně řečeno, o jakého jde premiéra. Je to pouhá metafora, nic víc
          – obraz císařpána už je na půdě a mouchy na něj serou i tam

          1. Snažím se silou mocí si nepředstavovat, co to jsou láhore a proč zpěvákovi vstávajú, ale nejde to. Nejde to.

            1. Odpoutejte se od obecné češtiny, kterou se hovoří např. ve středních Čechách. Jde o nářečí z moravsko-slovenského pomezí; v tomto případě „vstávaj“ je imperativ č.j., „Láhore“ je vokativ, rovněž č.j.

              A jinak – fantazijní interpretaci bych se nebránil, nepotlačoval. Ostatně, Vy jste odbornice; nemohlo by takové potlačování mít neblahé zdravotní následky?

              1. Jo, ono to sice plyne z toho pátého pádu, ale i tak připomenu, že jde o jednotné číslo a to samotné sousloví by nemělo prakticky žádný situační význam, kdyby nenásledovalo „už se rozednívá“, takže jestli chce ten, co má „lahora“, ještě něco stihnout, tak má s tou milou, co „ju namlúvať prišli“, nejvyšší čas /jednak, a jednak také třeba vstávat na šichtu…./.
                L.

              1. Popadám se za břicho, jak „intoši“ publikují takové texty – „[:kohútek jarabý, až poletí z řady.:] 3. Kohút z řady letí, vesele si zpívá,“ – a vědí prd o chování drůbeže a její ustájení v kurníku, který je za tím účelem vybaven hřady nebo také hřadami /jednotné číslo „hřad“, „hřada“/, takže text správní zní „až poletí z HŘADY“.

                Našel jsem dokonce i ještě blbější text….
                L.

                PS
                Živě se představuji, jak kohout velí slepicím – „V řad nastoupit!“ a pak sám z té řady nedisciplinovaně vyletí, aby si vesele zazpíval /nevím, zda před nebo až po vykonání povinnosti k slepicím…/.

  17. V pondělí si ruce nepodáme, páč naprostá většina z ochotníků se na „místo činu“ vůbec nedostane.
    Ale to neva.

    Ještě si dovolím drze kopnout do Vidláka.
    Jsem tady kdysi psával, že všecky ty pokusy o demonstrace, které proběhly, jsou k naprostému hovnu. Něco se MOŽNÁ pohne, až se zastaví doprava v Práglu, nejlépe pak na několik dní.

    Čímž jako obvykle nechci sdělit VŮBEC NIC, protože už fšecyuplněganc víte, že jsem zde nejen největší fešák, ale taky ten nejmíň blbééj dezolát ze zdejší sbírky.

    1. Vidite, ja rikam, ze traktory k nicemu vyznamnemu nepovedou.
      Maximalne k nejakym slibum, ci kosmetickym zmenam.
      Takove to: „usnesli jsme se, ze si slibime, ze se sejdeme“.

      Mocuvka a hnuj maji mnohem vetsi presvedcovaci potencial.
      Holandaji nahnali nejake ty kravy do ulic 🙂

      Traktoristum drzim palce, ale asi si vyslouzi hodne pokut a buzeace od pomahacu.

      1. Vidíte, taky říkám, že tanky k ničemu významnému nepovedou. A kolik let už se o to pokoušejí.
        Výsledkem je, že normální lidi v takovém prostředí žít nechtějí.

        1. No, je třeba se na věci dívat reálně. Okamžité změny zcela jistě nenastanou, ale něco důležité se stane:

          1. bude jasné, jaká je momentální nálada, resp. rozpoložení skutečných sil ve společnosti
          2. pokud bude vláda donucena něco slíbit, tak to samozřejmě nesplní nebo splní tak nějak vyčůraně – což ovšem povede k rychlejšímu přesunu podporovatelů do našeho tábora, resp. posílení reálné moci našeho tábora.

          Klíčové je, jak se k věci postaví zbytek společnosti. Tohle je nejdůležitější. Kdo to prokazatelně chápe je Vidlák.

          1. Pokud se jedná o rozprostření sil ve společnosti, bude asi trpké si uvědomit, že společnost neexistuje. Pokud se budeme dobírat viditelných jevů mezi jednotlivci tak ve valné většině se budeme potýkat s výsledky školství, s výsledky rodinné nevýchovy a nemožnosti smysluplně se začlenit do struktur, které by měly dát vydělat na holé živobytí. To vše je ale zoufale málo pro národní svébytnost s představami o vlastním státě se soběstačností ve všech směrech.

          2. „Jak se k věci postaví zbytek společnosti“ – nevím, to se uvidí.
            Ale možná je zajímavé podívat se na motivaci k podpoře/nepodpoře akce mezi samotnými zemědělci:

            V požadavcích https://myzemedelci.cz/wp-content/uploads/2024/02/Protest-zemedelcu-Fin-HQ-prezentace-1_page-0002.jpg
            je pod nadpisem „Stop Green Dealu“ napsáno „Požadujeme zrušení redistributivní platby ve výši 23 % a její nastavení na 10 %“
            Ze včerejších zpráv (mimo jiné např. zde https://www.asz.cz/clanek/12230/asz-cr-uhajila-redistributivni-platbu-zastropovani-primych-plateb-ale-opet-nebude) plyne, že zůstane redistributivní podpora pro max. 150 ha (ustoupilo se od nápadu zvýšit rozlohu na 450 ha).

            Pokud by se redistributivní platba , „která činí 23 procent z celkové finanční obálky přímých plateb“ snížila na 10 %, zemědělské podniky hospodařící na rozloze menší než 1000 hektarů by dostaly v úhrnu základní+redistributivní podpory méně peněz.

            Podle údajů z konce roku 2022 (https://eagri.cz/public/portal/-a13705—oY9VUfAI/zelena-zprava-2022?_linka=a449533) bylo 35 % (1.449.070 z 4.189.471 hektarů) zemědělské půdy obhospodařováno 3355 podniků s výměrou obhospodařované zemědělské půdy od 100 do 1000 hektarů.

            Budou se protestu účastnit i traktory z podniků hospodařících na výměře do 1000 hektarů? Pokud by se tyto podniky účastnily pondělní traktoriády, podpořily by požadavky „proti sobě“.

  18. Zachyceno na netu, vtip od pana Pavla Č.
    Venkovan přijede po mnoha letech do Prahy podívat se ke známým. Popletl si cestu a místo na Vinohrady došel k Národnímu divadlu.
    Vidí, že zbloudil, tak jde za strážníkem a ptá se kudy na Koněvovu třídu. “Ta se teď jmenuje Ukrajinská a ne Koněvova”, poučuje strážník. “A jak se dostanu na třídu Rudé armády?” vyptává se vesničan dál.
    “Třída Rudé armády se nyní jmenuje třída Vlasovců,” opravuje ho strážník.
    Konečně se vesničan zeptá, kudy se dostane na náměstí Osvoboditelů.

    Strážník vysvětluje, že náměstí Osvoboditelů se dnes jmenuje náměstí Ukrajinských hrdinů. Vesničan poděkuje, ale místo aby odešel, opře se o zábradlí a upřeně hledí na Vltavu.
    “Poslyšte, copak vám moje vysvětlení nebylo dost jasné?” ptá se strážník.
    “Ale jo, bylo, chtěl jsem se jenom podívat, kolik je vody v Dněpru.”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *