18 června, 2025

Asi už je rozhodnuto…

Pamatujete, jak jsem koncem roku 2021 začal psát, že na Ukrajině jsou splněny všechny podmínky pro válku? Bylo to v době, kdy všichni analytici o válce pochybovali. Tenkrát na válku také nemuselo dojít, nikdy to není jisté a vždycky to nakonec závisí na nějakém konečném rozhodnutí, které někdo musí udělat. Ale podmínky byly splněny, obě strany byly připraveny a očekávaly, že své problémy snáze vyřeší válkou než diplomacií.

Válka pak vypadala úplně jinak, než jsme si všichni mysleli. Na bojištích bylo všechno jinak, jen propaganda byla naprosto dokonalá.

Dnes mám stejný pocit ze situace tam v Perském zálivu. Podmínky pro válku jsou splněny a důvody, proč z toho válka nebude, se hodinu od hodiny zmenšují a stejně tak se zmenšují důvody, proč to nemůže pro Západ i Izrael dopadnout dobře.

Opět, nehodlám se zapojovat do diskuse, kdo je v této válce víc v právu, kdo má větší morální nárok střílet na druhého, je mi upřímně jedno, pro kterou stranu konfliktu máte sympatie. Nejsem tu od toho, abych popisoval, kdo je hodný a kdo je zlý, ale kdo vyhraje a nebo prohraje. A začnu s tím jediným argumentem, který mi zbyl a hovoří proti velké válce:

Američané nemají na blízkém východě prakticky žádné relevantní pozemní síly. Nemá je ani Izrael a nemá je žádná jiná země, která k Íránu přiléhá. Nepřiplouvají stovky lodí s tanky, pěšáky a vojenským materiálem, jako tomu bylo v první i druhé válce v Zálivu. Na místě je jen západní letecká převaha, která ale sama o sobě válku vyhrát nemůže. Jak jsem už psal, bomby mohou svrhnout režim, ale nemohou žádný jiný režim nastolit. Jestli si někdo myslí, že stačí zabít Chameneího a nastanou samá pozitiva a sociální jistoty, ten se nepoučil se svržení Kaddáfího ani ze svržení Saddáma, ani ze svržení Mully Umara ani ze svržení Bašára Asada. Ani v jednom případě nevznikl režim, který by byl více prozápadní a který by byl mírumilovnější.

Ale jinak už žádné dobré zprávy bohužel nemám. Události začínají připomínat rok 1914. Pákistán varoval Izrael, že se přidá k Íránu, Indie varovala Pákistán, že se přidá k Izraeli, Írán je schopen zasahovat cíle v Izraeli a když umí prostřelit nejdokonalejší protivzdušnou obranu světa, zřejmě bude v případě velké války schopen ničit rafinérie a ropné vrty amerických kamarádů v regionu – tedy Saúdům, Katařanům, Emiráťanům, Kuvajťanům…

Možná právě proto nařídili Američané Ukrajincům, aby přestali útočit na ruskou energetickou a ropnou infrastrukturu. Naše vláda se totiž právě odstřihla od ruské ropy a dostavěla ropovod, který ji měl nahradit ropou z Perského zálivu, čili přesně tou ropou, která je teď na mušce íránských raket… Petr Fiala podporuje Izrael v jeho „právu na sebeobranu,“ ale vůbec mu nedochází, že pokud se ta izraelská sebeobrana vymkne z kloubů, bude ruská ropa to jediné, co nám zbude. To bude legrace, jak pod tlakem nutnosti budeme rychle navazovat vztahy se včerejším nepřítelem…

Stejně tak už Američané oznámili seškrtání vojenské pomoci Ukrajině, protože Izrael je pro americkou kredibilitu stokrát důležitější než Ukrajina a vítězství na Ukrajině je pro Rusko stokrát důležitější než kamarádšofty s Íránem. Najít v tomto ohledu společnou řeč bylo zajisté snadné a Spojené státy se ukrajinské koule na noze zbaví osvědčeným způsobem – přesměrují pozornost voličů k nové válce.

Izraelci už mluví o americkém zapojení proti Íránu jako o hotové věci. Na východ se přesouvají tankovací letadla i americké letadlové lodě.

Na druhé straně se množí zprávy o dodávkách čínských zbraní přes Pákistán do Íránu. Ano, tohle je pro Čínu ideální situace. Stačí dodávat zbraně Íránu a tím oslabovat americké síly… koneckonců, Tchaj-wan se sám nedobude, že? V nedávné šarvátce s Indií se čínská letadla a čínské protiletadlové zbraně opravdu osvědčily. Indické letectvo, vyzbrojené západními stíhačkami, dost padalo k zemi. Tak už se to vozí do Íránu a Číňanům je opravdu jedno, jestli na Američany budou střílet „šílení ajatoláhové,“ nebo nějací warlordi, co přijdou po nich. Koneckonců, Islámský stát také vznikl jako pohrobek režimu Saddáma Husseina v režii jeho armádních důstojníků. V Íránu je důstojníků speciálních jednotek dost a dost… Izraelci navíc likvidací generálů vytvořili předpoklady pro rychlé povyšování schopných.

V posledních třech letech si navíc Čína postavila infrastrukturu a logistické trasy pro ruskou ropu, takže už také není tak závislá na ropě z Perského zálivu.

Suma sumárum, proxy válka mezi USA a Ruskem prostřednictvím Ukrajiny pro nás moc dobře nevyšla a zdá se, že Doník si teď zkusí proxy válku s Čínou prostřednictvím Íránu. Opět podceňujeme nepřítele, opět o něm říkáme přesně to samé, co jsme říkali o Rusku… Íránu už přece docházejí rakety i odpalovací zařízení a brzy mu bude docházet nafta, jídlo, vojáci i peníze. Nic z toho nebyla pravda.

U nás se zase jen trochu jinak přeskládají fankluby, převěsí se vlaječky na profilech, ale nikdo nebude mít chuť jít tam někam pod Damávad přinášet demokracii se samopalem na hřbetě. Nepochybuji o tom, že propaganda bude opět dokonalá, všechno bude v nejlepším pořádku, vítězně si zakřičíme nad mrtvými představiteli íránského režimu a pak zjistíme, že nový režim je desetkrát nebezpečnější než ten předchozí, vygenerovali jsme další miliony uprchlíků, kteří se vydají na pochod do Evropy a i když tam už nesvítí světla ani nefunguje vodovod, rakety lítají stejně vesele dál.

V tom horším případě se Íráncům podaří sestřelit víc než jen pár amerických stíhaček a třeba se trefí i do letadlové lodě. V tom nejhorším případě už mají nějakou atomovku nachystanou a odhodlávají se ji použít.

Marně v této válce hledám jediné pozitivum pro Izrael, USA i nás. Ale vidím spoustu kladů pro Čínu, Rusko a islámský fundamentalismus. Tucker Carlson si myslí totéž, co já. Snad se oba mýlíme a Donald Trump to celé zastaví včas. Tahle válka je horší než zločin. Tahle válka je chyba. A v našem případě to zřejmě bude chyba poslední…

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik

143 thoughts on “Asi už je rozhodnuto…

  1. Indie varovala Pákistán, že se přidá k Izraeli….
    Nepřidá, to je výmysl tuším vašingtonského plátku. A ani Roman Kirsh nemá přeložené žádné video, kde tohle Indie řekla. A to RK překládá právě indické weby.

    Indie pouze žádá klid zbraní, dialog mezi těmito státy.

  2. Dovoluji si dát dvě poznámky:

    1) Proč Izrael tak hazarduje i možnou 3. WW v jaderné formě ??
    Protože to mají dáno v jejich svatém učení – citace –
    Moc se – bohužel – někdy nedostane do rukou rozvážných a moudrých lidí. A pokud takoví lidé chtějí uspořádat armagedon kvůli příchodu Mesiáše, udělají to. Jsou všude: v Teheránu, kde čekají na příchod Mahdího, v Izraeli, kde čekají na Mašíáha, ve Spojených státech amerických.

    https://www.novarepublika.cz/2025/06/dmitrij-golubovskij-pokud-se-iransko-izraelsky-konflikt-stane-zastupnou-valkou-mezi-usa-a-cinou-dojde-k-milionum-obeti

    2) k Trumpovi – všichni zde automaticky předpokládáme, že VÍ O VŠEM a O VŠEM ROZHODUJE !!
    Jenže je to opravdu tak ? Co když má své nepřátelé, kteří jednají za jeho zády a proti jeho vůli ??
    S cílem vyvolat 3. WW ad bod 1) ??

    https://www.novarepublika.cz/2025/06/britove-a-ukrajinci-planuji-manipulovat-s-trumpem-a-primet-ho-k-eskalaci-proti-rusku

  3. Je VELKYM OMYLEM si myslet, ze Zapadu, nebo presneji jeho loutkovodicum jde o vyhru v jakekoliv valce. Naopak: Nejlip umi pro sebe vytezit z chaosu, ktery valkou vznikne. Tak treba uz jenom zvyseni cen ropy, prodej zbrani, vystavba vseho druhu a leceni… Instalace novych zakulisnich struktur. Ovladnuti nerostneho bohatstvi vymenou za „pomoc“. Nova geopoliticka situace. Oficialni vyhra ve valce nese nakladnou odpovednost za obnovu skod.

    1. George Friedman to v prognostické knize „Příštích sto let“ formuluje takto:

      „Když pomineme veškerou rétoriku, prvořadým cílem Spojených států vůbec není dosažení míru v Eurasii. Spojené státy také nemají zájem, aby naprosto jednoznačně vyhrály válku. Stejně jako ve Vietnamu nebo v Koreji je účelem těchto konfliktů prostě blokovat moc nebo destabilizovat region, nikoliv nastolit pořádek. V příhodnou dobu je dokonce přijatelná i přímá porážka. Princip využití minimální vojenské síly, když je to absolutně nezbytné pro udržení eurasijské rovnováhy sil, je – a zůstane i nadále – hlavní hnací silou americké zahraniční politiky i během jedenadvacátého století.“

      Friedman G.: Příštích sto let, str. 68

      https://www.databazeknih.cz/knihy/pristich-sto-let-35286 ,

      1. Takže s Trumpa udělají. zločince také
        Za Obavami,byla smlouva s Íránem podepsánal pak ji Trump zrušil
        Už se připravoval na válku, jen to v prvnímu volebni!m období nestihl

  4. Izraelský novinář „vtipkoval“, že Turecko bude dalším cílem Izraele po Hamásu a Íránu.

    „Dostal jsem dnes ráno vtip: Ve čtvrtfinále jsme remizovali Hamas a porazili je na penalty. V semifinále porazili Írán. A ve finále — Turecko“, — řekl Eyal Berkovič.
    https://t.me/stranaua/199996

  5. „Marně v této válce hledám jediné pozitivum pro Izrael, USA i nás. Ale vidím spoustu kladů pro Čínu, Rusko a islámský fundamentalismus.-“

    To je sice pravda, ale zapoměl jste zmínit to podstatný – ani Čína ani Rusko žádnou válku NECHTĚJÍ. Prostě N E C H T Ě J Í!!! Oba chtějí exportovat (Rusové energie, Číňané všechno) a žít si blaze. Snad se shodnem v tom, že zlý ruSSák Putler čekal (a nechal bombardovat rusky mluvící obyvatele Donbasu) osum let a zaútočil až když bylo jasný, že válka stejně bude, protože NATO válku chce za každou cenu. Jak řekl Stoltenberg 20.2.2022 (čili dva dny před válkou): „Čím méně zbraní NATO chce Rusko na svých hranicích, tím více jich tam bude mít“. Až TOHLE byla ta poslední kapka, po které sa Putinovi rozsvítilo. A musel si přiznat, že byl velice naivní… Stejně jako u Minských dohod, ale to mu vysvětlila ta hnusná Merkelka až později.

    Válku chce Izrael – a USA jsou ochotny nechat se do ní Izraelem dotlačit. Pokud Trump na svém profilu na X (Twitter) ohlási jako podmínku „UNCONDITIONAL SURRENDER“ (velké písmo použil Donald, ne já, pozn. já), tak je přeci jasný, že se už rozhodl do války jít. Nebo to za něj rozhodl někdo jiný, ale již je rozhodnuto. Jak řekl npor. Lukáš ve vlaku: „O tom již je rozhodnuto, pane generálmajore“.
    Čína ani Rusko s tím opravdu nemají nic, ale lautr nic co dělat.
    Nemluvě o tom, že Rusko jistě nechce po Sýrii ztratit dalšího významnýho spojence v oblasti……. Útok na Irán bude (ze strany USA) jen další proxy válkou proti Rusku.
    PS: Pro objektivitu považuji za nutné přiznat, že íránští ajatolláhové těma svýma věčnýma kecama o nutnosti zničení Izraele taky míru mezi nima moc nepomohly…
    Vaše Libuše

  6. Ovšem na druhou stranu je dobře, že i aktivita zdejších spolků nejmenovaných je orientována jiným směrem než podporování multikulti a spolu s tím expanze islámu.

    1. to je cele na tom najdivnejsie…..na jednej strane podporuje zapad Izrael so vsetkymi dosledkami, na strane druhej si taha do EU primarne muslimov. Pride mi to ciste schizofrenicke

  7. Jen tak pro srandu – obydlená část Izraele má velikost Jihočeského kraje. Írán má 90 milionů lidí, z toho 350 tis. profi vojáků + 220 tis. záklaďáků.

  8. Základní otázky dne jsou:

    1. Co bude Írán považovat za dostatečnou odplatu Izraeli, která odčiní ztrátu tváře?

    2. USA se zřejmě rozhodly podpořit Izrael a zlomit Írán. Ale co když se Írán nezlomí? A bude chtít odplatu nejen na Izraeli, ale i USA?

    Jen připomenu, že chvíli poté, kdy měl Bill Clinton pletky s Monikou Lewinski, USA bombardovaly Srbsko.
    Jinak válka Izrael – Írán patří k těm, které nemusíme komentovat. Jen sledovat důsledky pro svět.
    Írán si ty jaderné bomby dokončí.

      1. Tak ta špinavá bomba do Tel Avivu bude donesena v ruksaku. Když prohra, tak i pro Izrael.

        A vážně jste si jist, že Irán již žádné rakety nemá? Jiní tvrdí, že jich má mnoho a každý den vyrábí další. Uvidíme zítra či pozítří, jestli nějakou tu, další poslední, nepošlou na Izrael. A potom zase.

    1. Je ještě jedna otázka. Na síti se objevily informace o podivných letech čínských dopravních letadel do Iránu přes Kazachstán, Uzbekistán a Turkmenistán. Po přeletu do vzdušného prostoru Iránu vypnula letadla transpondéry. Bohužel to nemám, jak ověřit. Na „flightradar“ nemám čas koukat.

      Je to dost málo, aby v tom byla nějaká významná vojenská pomoc. Mohli by ale Číňané být natolik šílení, aby dodali Iránu pár jaderných hlavic?

      1. Proc hned vsichni premysli o jadernych hlavicich?
        Udajne to byly nejake ty zeme-vzduch rakety.
        Zaroven se objevily zpravy, ze z Pakistanu prejelo do Iranu nekolik vojenskych konvoju.

        Nemam jak to overit…

        Jenom to Strategicke partnerstvi s Putinem nejak mlci.

    2. S Íránem a jadernými zbraněmi je to trochu komplikovanější.

      Historie nezačla včera a Írán má velmi bolestné zkušenosti se zbraněmi hromadného ničení – za války s Irákem (který tehdy podporovaly i USA) zahynuly desítky tisíc Íránců po útocích chemickými zbraněmi.

      Ajatoláhové vidí jejich použití jako odporujicí nikoliv nějakým světským mezinárodním smlouvám, ale přímo islámu. Írán nikdy nepřistoupil ke stejným odvetným úderům a dokonce byla vydána fatwa (náboženský zákaz) právě i na jaderné zbraně:

      https://en.wikipedia.org/wiki/Ali_Khamenei%27s_fatwa_against_nuclear_weapons

      Armáda sice volá po zrušení zákazu (protože u Kima dobře vidí, že jen jaderné zbraně dokáží odradit západní mírotvůrce od útoků), ale náboženské vedení země na zákazu (zatím) trvá.

      Pokud tedy šílený Izrael a jeho američtí přisluhovači už třicet let hlásají „Je třeba zabránit šíleným ajatoláhům v získání jaderných zbraní, jsou jen krůček od nich“ tak se dopouštějí logického nesmyslu:

      – buď Írán opravdu dokončí jaderné zbraně, ale pak to nebudou ajatoláhové a náboženští fanatici, ale pragmatická v podstatě sekulární armáda, která se jich chopí

      – nebo opravdu v Íránů vládnou šílení fanatici, ale ti se pak jaderných zbraní ani nedotknou

      V podstatě bych si tedy dovolil říci, že až uvidíme, že Írán skutečně má jadernou bombu, bude to dobré znamení, že se zařadit po bok moderních zemí řízených sice politiky bez zásad ale taky bez fanatismu.

  9. Vidlakovi by prospela nejaka ta pulrocni staz v USA, ale tusim, ze se na nej brzy dostane. Mozna pak aspon trochu pochopi, jak to v USA funguje.

    Drtive vetsime Americanu je totiz uplne jedno, jestli vrazda Chomenneiho neco vyresi. Nebo dokonce co se stane potom.
    Polovina se podiva na Fox druha na CNN and hned vedi, co si maji myslet.

    Cast se diva na Joe Rogana, ale to se moc nelisi. Pred prezidentskou voldou tam s nekym (Musk? ale presne se nepamatuji) gossoval „proc by Americane meli volit Trumpa?“
    Rogan to shrnul, ze hodne jeho znamych chce mit konecne za prezidenta nekoho, kdo se neboji jit a nekomu ve svete „nakopat zadek“ (kick ass) a nemuset se za to nikomu omlouvat.
    Oba se tomu pak smali, a ze pry uz je nejvyssi cas.

    Trump par mesicu zpatky:
    – zautocit na Iran by byla nejvetsi katastrofa od vyhlaneho utoku na Irak. – porovnejte se soucasnosti…
    – snizim vojensky rozpocet po dohode s Rusy a Cinany az na 50%. – ve skutecnosti zvysil o 20%
    – ukoncim valku Rusko-Ukrajina do 24 hodin
    – 150 zemi sveta prosi, aby mohli podepsat obchodni dohodu s USA, 90 podepsanych dohod za 90 dni… „Cina zaplati tarify; Walmart zaplati tarify; jestli Amazon uvede polozku o kolik se zvedla cena diky tarifum, tak se jedna o VLASTIZRADU“

    – IAEA report: Iran nevyviji jadernou bombu, mame pristum do vsech zarizeni
    – Rusove: Iran nevyviji jadernou bombu
    – Iran: nemame zajem vyrobit jadernou bombu, ale mame narok na elektrarny a rentgeny a lekarske vyuziti.
    – Tulsi Gabbart (Trumpova reditelka Uradu Narodni bezpecnosti; spada pod ni CIA, NSA, FBI…) POD PRISAHOU vypovedela, ze consensus vsech americkych bezpecnostnich agentur je, ze Iran nepracuje na vyrobe jaderne bomby

    Trump: „nezajima me co Gabbart rika. Bud Iran prestane vyvijet jadernou bombu, nebo to zaridime, aby uz nic vyvijet nemohli. Zbrani mame dost. Taky dobre vime, kde bydli ten jeich *takzvany supreme leader*, zatim do ale nezabijeme“

    https://www.theguardian.com/us-news/2025/jun/17/trump-iran-israel-nuclear

    MAGA fanbase: To neni Trump, on je nas. Za to vsechno muze Deep State a Trump se jenom snazi vypustit bazinu, vzdyt uz prece vyhostil milion migrantu. (to ze Biden loni taky vyhostil milion migrantu se uz pod cervenou cepici nedostane, asi malo mista)

    ps. Ja si osobne myslim, ze Iran ted vsi silou uz konecne pracuje na vyvoji jaderne bomby, protoze uz zjistili, jak je to s tim Strategickym partnerstvim s Ruskem…
    Taky doufam, ze nekdo udela studii o tom, jak moc zhoubny vliv na mozkove bunky ma noseni cervene cepice.

          1. Diky za vyargumentovany prispevek plny informaci a zdroju.
            Vy tu mate i sveho Foltyna? Rychle mu napiste, Fiala rikal, ze to neni udavacstvi, ale obcanska povinnost 🙂

              1. Aha mistni Foltyn se z vzbudil.
                Pokud mas neco k mym prispevkm, takto normalne napis.
                Neco faktickeho? Nejake prokazatelne nepravdy? Nekoho urazim?
                Pokud ne, tak me klidne smaz, budes se na chvili citit jako plukovnik a zase tu budete mit tu peknou a spravnou jedinnou pravdu.
                Rikavalo se: smradek, ale teploucko.

            1. Pane svoboda, nezlobte se, ale píšete „pak aspon trochu pochopi, jak to v USA funguje“ – vy píšete přímo z USA nebo odkud berete svůj kategorický pohled na tamní fungování?

              Třeba hned na začátek svého sáhodlouhého rozboru píšete:

              „Polovina se podiva na Fox druha na CNN and hned vedi, co si maji myslet.“

              a to si pak jeden pomyslí, že vůbec nevíte, o čem mluvíte. Televize je na ústupu, tady si o tom můžete přečíst:

              https://www.hollywoodreporter.com/business/business-news/msnbc-fox-cnn-cable-news-future-1236127677/

              Fox se ještě jakžtakž drží (zachránilo je Trumpovo vítězství), ale CNN (nebo i MSNBC) jsou v podstatě před krachem či před zásadními změnami.

              Tady jsou třeba nějaké grafy, jak se americké domácnosti zbavují klasických televizních služeb:

              https://nscreenmedia.com/q1-2025-traditional-pay-tv-subscribers/

              Takze vás poprosím o „vyargumentovany prispevek plny informaci a zdroju“ který by podpořil vaši primární tezi, že polovina USA sleduje Fox a druhá CNN.

              1. Kdybyste nemohl žádný zdroj najít, tady píše přímo vzor všech vzorů, BBC:

                https://www.bbc.com/news/articles/c93lzyxkklpo

                „More than half (54%) of people get news from networks like Facebook, X and YouTube – overtaking TV (50%) and news sites and apps (48%)“

                – takže více jak polovina se nepodívá ani na Fox, ani na CNN, aby věděli, co si mají myslet, ale raději na sociální sítě (třeba Vidlákovy Kydy, že).

                Už sepisujete ty svoje argumenty?

    1. No pozor – strategické partnetrví Ruska – Íránu NEZAHRUJE přímou vojenskou pomoc !!!.
      Takže se nesnažte už v předstihu házet špínu na RUkso, že vojensky nepomůže (mimo dodávek zbraní).
      Vojáků má Írán dost, snad milíon..
      Více zde..
      http://www.moravskoslezskenovinky.cz/sloupky/vyjimecna-sance/

      A k Trumpovi – nejste moc znalý globálních procesů – Trump musí poslouchat ty, kteří ho dosadili do úřadu.
      Pokud toto nechápete, pak je zbytečné cokoliv komentovat..
      A někdo někde napsal zajímavý postřeh – jak byl Netanjahu v Bílém domě, v Oválné pracovně, tak snad (osobně jsem to neviděl) mu Trump přisunul židli, něco jako sluhova svému pánovi.
      Více snad není nutno komentovat..

      1. Tohle se mi taky líbí. Ta dohoda Ruska a Íránu neni nikde vyvěšená, ale libtardéros automatickx předpokládají, že je to jako článek 5 smlouvy o nato. 😀

      2. Nejsem si jisty, o jakych „globalnich procesech“ to mluvite…
        A jako dukaz pribeh o zidli, kterou jste ale nevidel? Aspon jste me rozveselil.

        Ale pokud Trump musi poslouchat ty, co ho tam dosadili, i kdyz je to v primem rozporu s tim, co opakovane hlasal pred volbami, tak to si ty volby muzete odpustit.

        Libtardum se ovsem volby a demokracie hodi, jenom kdyz je v souladu s jejich agendou, jak tu dokazuje jeden (polo)debil 🙂

  10. Když Britové budovali Impérium, nad kterým slunce nezapadá, tak to dělali brutalitou a tím, že si vždy vybrali labší etnikum, které podporovali proti silnějšímu. Ve výsledku pak byli nepostradatelní, aby se ti slabší udrželi u moci.

    On je to přeneseně i vzor většiny barevných revolucí. Cílem je dostat do vedení státu nějakou závislou kliku, která bude závislá na zahraničí a nebude si moci vyskakovat. Vždy potřebujete místního drába, který dohlédne na exploataci za pár drobných. Je to tzv. Kolaborant.

    Stejně tak si mysleli u Ruska, že jej ovládnou prozápadními kolaboranty, ideálně jej ještě rozdrobí, aby to bylo snažší bačovat. Stejný model je namyšlený i u Iránu. Jenže Izrael útočí na vše, včetně civilní infrastruktury a tak nějak nevim, čím to má Iránce motivovat zbavit se ajatoláhů… Když všechny okolní muslimské státy jsou v podstatě despocie…

    1. Iranska opozice podporila vladu.
      Assad byl taky zvoleny a nijak mu to nepomohlo.

      Demokraticky zapad odjakziva preferoval diktatory a despoty proti demokraciim.
      V 1971 USA a GB politicky a vojensky podporily Pakistan (tou dobou docela brutalni vojenska diktatura) ve sporu s Indii, kde byla demokracie.
      Svrzeni zvoleneho premiera Chile a instalace brutalniho diktatora Pinochetta asi netreba komentovat.
      Svrzeni a dozivotni uvezneni zvoleneho premiera Iranu (Mossadek, neco jako soc dem) a instalace byvaleho monarchy (Saha), nacez nasledovaly potoky krve, k tomu taky neni treba nic dodavat.

      Takze dneska nic noveho pod sluncem, i media zpivaji stejnou pisnicku…
      Israel ma pravo na sebeobranu, Iran nema pravo ani na nuklearni medicinu a elektrarny uz vybec ne.
      Nejvic se mi ale libilo, kdyz Israel ukoloval IAEA, kam maji jit a jake iranske zarizeni jeste zkontrolovat. Pritom do israelskych jadernych zarizeni nesmi pachnout ani noha.

  11. Včera vypadla velká část iránských webu. Lidé si z nich sice stahují kradený software a nic jiného je nezajímá, ale co kdyby! Co kdyby si tam přečetli nějaké nevhodné informace. Naštěstí Strana a Vláda bdí!

    1. Israel vcera zakazal cinnost vsech zahranicnich novinaru a zabavili jim kamery.
      Obcanum je take zakazano filmovat a publikovat zabery ze zasazenych mist.

      Ty iranske weby, to je na povel Iranske vlady, nebo to mana svedomi nekdo ze zahranici?

        1. Dnes z toho vypadl akorát ten Londýn, takže jsme na tom o 50 % líp než za protektorátu.

          A to se vyplatí!

        2. No obecně to byly celé krátké vlny, co bylo zakázaný poslouchat.
          I proto měl nacisty provozovaný Deutschlandsender na konci SV pásma takový výkon (tehdy byl 50kW opravdu brutální výkon), aby fakticky zahlušil míň selektivní, ovšem tehdy laciné „dvojky“, které lidi převážně doma měli. Superhety měl jen někdo. Nepomáhaly ani odlaďovače.
          Po 10. září 1943 už to pak nacisti vzali natvrdo – přijímač povinně odnést do určené spádové/firemní opravny, KV zneschopnit a nechat si to potvrdit, s podpisem mechanika.
          To mělo dvojí efekt:
          Když pak někoho sousedi udali za poslech BBC a podle potvrzení to měl být vykuchaný přijímač (načerno doplněný čerčilkou), tak si Gestapo ještě podalo i toho radiomechanika. Zpravidla z něj i vytloukli, kolik čerčilek, nebo komu rozdal..

          Takže nějaké selektivní vypínání webů je proti tomu brnkačka..
          Vysílače BBC ani Moskvy dost dobře nešlo likvidovat, tak holt lidem vzali možnost je přijímat.
          Šlo to ale dobře obejít, třeba druhým přijímačem na půdě, který KV vykuchaný neměl.
          Když vám současní nacisti zruší na netu indexaci, tak to nijak neobejdete…

  12. V nato bychom měli zůstat do doby, než prosadíme, aby na každém baráku té organizace byla bronzová tabulka s citátem Viktoria cernomyrdina.
    „Snažili jsme se, ale dopadlo to jako vždy.“

    Bývalí pohlaváři by to mohli dostat na hrob.

  13. Moc se to neví, ale ropa byla jednou z příčin WW1. Tehdy šlo o to, že po roce 1906, kdy byla postavena nová anglická bitevní loď Dreadnought začala všechna evropská válečná loďstva přecházet z uhelného na naftový pohon. A to z důvodu většího výkonu naftových kotlů vůči uhelným (u uhelného kotle tenkrát záviselo na výkonu topiče jak rychle uhlí pod kotel hází, kdežto u naftového stačí upravit palivový a vodní systém -zjednodušeně). Problém byl tenkrát v tom, že ropu tehdejší evropské mocnosti s výjimkou Ruska doma neměly, tudíž musely část svého globálního úsilí nasměrovat k jejímu získání. Angličané se tenkrát uchytili v Arábii, Němci se domluvili s Osmany a začali stavět železnici z Turecka do Evropy s cílem jejím prostřednictvím dovážet ropu do Německa. Což by byl problém pro Angličany, kteří by tak ztratili výhodu rychlejších válečných lodí s naftovým pohonem. WW1 vypukla cca tři měsíce před dokončením této železnice a ve výsledku o válce rozhodl průmyslový potenciál tehdejších spojenců a ekonomické zhroucení mocností Osy.
    Ropa se poté táhla jako červená nit dějinami až do dnešních dní, kdy například boje za WW2 byly do značné míry boji o ropu (Rumunská ropná pole, útok Japonců na východní Asii atd), následně mezinárodní terorismus.
    Zdroj: Veleobři oceánů, 2003, kapitola Kaiser.

    Ono i Zelený úder když se nad tím člověk zamyslí může být asymetrickým způsobům jak Evropu vyřadit z globálního soutěžení o ropu a jiné suroviny.

    1. „Naftový pohon“ má řadu dalších výhod. Nádrže mohou být prakticky kdekoliv, může jich být více, mohou mít libovolný tvar (míněno ohledně využití prostoru trupu) a snadno se doplňují, i na moři, i čerpají. Manipulace s uhlím je daleko náročnější, uhelny musely být rozměrné, poblíž kotlů, a uhlí se doplňovalo prakticky jen v přístavech.

    2. NO nesouhlasím – ropa byla jen důsledkem, ne příčinou I.WW.
      Kdyby z jiného důvodu nebyla „potřebná“ válka, nemusela být i ropa, klidně by stačily plachetnice.
      Účelem I.WW bylo rozbití monarchií v Evropě, které stály v cestě kapitalismu a hlavně bankovnímu sektoru. Čili R-U, Německé cisařství, Osmanská říše a Ruské samoděržaví.
      Protože státy s „demokracií“ se lépe ovládají než státy s monarchou, který může být i osvícený a tedy nepřátelsky naladěný vůči zahraničnímu kapitálu.

  14. Vážený pane Karle ll nedávno jsem četl jak v rodinném domě u Prahy vyrábí drony, takže je možné že vtom paneláku je něco vojenského zasahovat paneláky z vojenského hlediska je čirý nesmysl, samozřejmě se může stát omyl.

    1. Nevím, nevím, ale jaký tu se zvedl hlas proti Karlovu2 zásahu paneláku, takový by se snad nezvedl ani na obranu Vidláka. A pak že, kdo by šel prý bránit vlast, pro koho a za co. . Ale ono je to v každém hluboko vryto, stačí říct něco jako nespravedlivý boj nebo teda spravedlivý a už je temno. Přesně hned se ví, na čí straně stát a proti komu, ne že ne. Čistý řez. Jak jdou kecy stranou, je to jasný boj.

  15. Z ruského internetu:
    Ruská vojenská rozhlasová stanice UVB-76, známá také jako „Radio stanice soudného dne“, odvysílala 17. června odpoledne dvě slova.
    Ve 12:40 moskevského času se objevilo slovo „duetotype“. Ve 14:34 moskevského času bylo jasně slyšet slovo „bomzhokrem“. Význam zpráv zůstává neznámý.
    Dříve rozhlasová stanice po určitých událostech vysílala záhadná slova. Například po rozhovoru mezi americkým prezidentem Donaldem Trumpem a ruským vůdcem Vladimirem Putinem 4. června se objevila slova „ošolin“ a „azotobask“ . 15. června, během náletů na Írán, bylo jasně slyšet slovo „malosnežnyj“.

    Traduje se, že že tato poměrně silná stanice, která 99,9 % času vysílá jenom bzučení přestane vysílat, nastala III. světová jaderná válka. Je to skvělý prostor pro spekulace.

    1. Tvrdí Ukrajinci. Rusové tvrdí, že střílejí jen na vojenské cíle. Tvrzení proti tvrzení. Věřte si čemu chcete.
      Dnes na Novinkách, 2 Ukrajinské kosmetičky šly po Praze a bavili se Rusky, potetovanè Ukáčko jednu srazil levým hákem na silnici, druhá to natočila. Co to je za lidi?

            1. Karel2
              možno sa mali opýtať či tam sú civilisti ?….. také svinstvo tie bojové operácie…. oni si nepreveria tí russaci nič, banda „mongolská“ ….. ale môžete sa tam angažovať na strane „demokratickej“ Ukrajiny….

            2. Když je v tom paneláku dílna na výrobu dronů (a ty v panelácích jsou, sami Ukrajinci se tím chlubili, jak jsou mazaní a lstiví), pak
              – ano, panelákové sídliště je vojenský cíl, a
              – umístit vojenskou výrobu do civilního objektu je válečný zločin. Ukrajinský válečný zločin, abychom si rozuměli

              Další dotazy nemáš, pytlíku?

              1. Klidně v tom paneláku (nebo na jeho střeše) mohla být obvyklá retranslačka pro řízení UA dronů, nebo třeba výkonná rušička, pablbe Karle.

                Jen zkurvení nacisti používají civilisty obydlený baráky jako terče, když jim na barák umístí něco takového.
                Takoví zkurvenci nebyli ani Němci!

        1. Jen k tomu podotknu, že tamní praxe instalovat rušičky dronů na bytové domy, nejeví se mi být zrovna nejlepším nápadem.

      1. Člověk se vyvinul jako teritoriální masožravec a z toho pocházejí všechny problémy, tvrdí zakladatel sociobiologie E.O. Wilson. Naštěstí ženy mají skrytou ovulaci a tudíž muži nemají říji, jinak by bylo na světě ještě hůř, dodává Wilson.

    2. Re: Kája dvě

      Drtivá většina zásahů paneláků souvisí s činností ukrajinské PVO a PRO. Soudružky protirakety jsou zmatené ruskými rušícími systémy do takové míry, že se chovají zhruba jako lesní včela na pasece.

      1. Na youtube je nekolik zaberu, kde Patrioty (nebo jina protiraketova obrana) po par vterinach letu obrati a napere to primo do zeme.
        Budto chyba systemu, nebo diky ruseni iranskych raket.

    3. Nalezeno na Internetu:

      „Vyvracení dezinformací z médií: Dnes naše hlavní média uvedla zprávu, že Rusko kazetovou municí zničilo část obytného domu v Kyjevě. Dále se pozastavovali nad tím, že Rusko používá kazetovou munici.
      Naštěstí se našel svědek, který incident zcela náhodou nafilmoval. Na videu je jasně vidět, že ukrajinská protivzdušná obrana zasáhla letící ruskou raketu CH-101 s kazetovou municí a ta se v důsledku poškození nekontrolovaně zřítila do obytné oblasti a detonovala.
      Tedy zde je důkaz, že střela nemířila na obytnou oblast, ale ukrajinská protivzdušná obrana, která se kryje civilisty ve městě, ji zasáhla na poslední chvíli a způsobila její pád do civilní oblasti.
      – Kdyby měli protivzdušnou obranu před Kyjevem, raketa by spadla tam a toto by se nestalo.
      – Je zajímavé, že Ukrajinci používají kazetové bomby už léta a nikoho to nezajímá a nikdo to nekomentuje.“

      Konec citátu

      1. Důležité je také vědět, že včera, nebo předevčírem dopadlo několik raket přímo do středu Doněcku a prakticky srovnalo jeden bytový dům se zemí. To nebyl omyl ani náhodou.

    4. Ani se mi nechce věřit, že byste nikdy neviděl žádný z těch výtečných dokumentárních filmů americké výroby, které teď běžely v ČT. Naprosto rozbitá města ve Francii i jinde, kde probíhaly boje spojenců s Němci, totéž na východní frontě. Myslíte, že bombardování a střelba probíhají tak přesně, jako ve válečné hře na monitoru počítače? Tak naivní snad nejste. Opilec se často netrefí z 20 cm klíčem do klíčové dírky, takže bude určitě větší problém trefit vojenský cíl na vzdálenost 1000 km. Mimochodem, náboje i rakety jsou superdrahá věc. Pochybuji, že by kterákoliv z bojujících stran mrhala obrovskými prostředky na civilní cíle bez vojenského významu. Znám pouze 1 případ z 2. sv. války – to když šef britského bombardovacího letectva, přezdívaný bombarďák Haris, prosazoval kobercové nálety na německá města k rozvrácení morálky obyvatelstva.

      1. Ty zásahy do „civilního“ sektoru (ne vždy je civilní sektor opravdu civilní) mají často opačný účinek. Vedou k obecnému odporu proti nepříteli. Viz Čapkova Matka. „Jdi!“

      2. tak UA relativne casto bombarduje prave civilistov….nie je to sice uzitocne pre vedenie vojny, ale tak slabsia strana sa snazi nastvat silnejsiu. Ak stale veria tomu, ze tym mozno sposobia pad Putina, tazko im to teraz vyvratis. Simplicius79 pomerne casto reportoval zbytocne minanie rakiet na civilne terce, pricom chvilu na to prislo zobranie UA o nove.

  16. Nevím nevím. Myslim, že rychle navazovat vztahy se včerejším nepřítelem nebudeme. To už za nás udělal Trump a až bude pod tlakem obnovený Nord Stream, tak k nám nebude proudit ruský plyn, ale americký. Tedy samozřejmě ruský, ale za americké ceny.

    A s ropou nám to může být kór šum a fuk, protože rafinerie jsou teď polské a maďarské, takže žadnou ropu kupovat nepotřebujeme. Kupujeme jen produkty. A kolik budou stát? Hádejte 😀

    1. Nějaká teplárna, co zásobuje teplem Ústí nad Labem, tak dluží za 5 let na povolenkach miliardu. Bude krachovat a prosí stát, aby to zatáhl, jinak první zmrznou v zimě Ústečáci. Dnes ve zprávách.

  17. Nechápu ten postoj Indie. Co ji vede ke spojenectví s IL ? Jen truc postoj vůči Pákistánu ? Zrovna u Indů bych čekal neutralitu.

    1. Je nutno si vzpomenout, že Indii vládli Angáni, připomenout taky boj o osamstatnění a ty dávné „svazky“ tam furt jsou.

      1. Ale v té době žádný Pákistán nebyl. Ten také vytvořili Angláni a od té doby v dříve multikulturní říši se to jen mele kvůli náboženství.

    2. Izrael jednak im poskytol nejake zbrane a technologie a jednak zasa treba uznat schopnost zidov obchodovat a spionit…..tym padom si ziskavaju dolezitych spojencov. Len problem pride ked pride uctovanie

  18. 1. Čtu vše, co mi přijde pod ruku – z mainstreamu i alternativy. Bere to v podstatě několik hodin denně, na druhou stranu můžu s klidným svědomím říct, že mám nějaký základní přehled.
    2. Mám plné pochopení pro fakt, že ten, kdo přijde z práce domů, nechce obětovat několik hodin čtení zpráv, aby si udělal základní přehled o dění ve světě. Tohle je fakt, s kterým asi nelze nic udělat.
    3. Připadá mi čím dál zřetelnější, že tady je „někdo“, kdo usilovně potřebuje globální střet. Blahobyt západních elit spočíval (a spočívá) v okrádání slabších. Tenhle princip ale končí a nedostává se zdrojů – tohle je ten pravý důvod, proč „někdo“ potřebuje válku.
    4. Čas pro vyřešení problému západních elit se krátí, proto ta snaha rozpoutat konflikt dosahuje až hysterického snažení. Putina se zatím nepodařilo vyprovokovat k otevřené akci proti NATO, tak to vzali do ruky větší sekáči. Bibi postavil Trumpa před volbu – buď se USA zapojí nebo padne nejen Izrael ale celý Západ.
    5. Podle mého – zastavit nastartovaný směr by už asi mohlo jenom srovnání Londýna se zemí … tam sídlí mozek celého dnešního dění.

      1. Trump je neocon a vzdycky byl.
        Jenom pred volbami lhal. Na netu je jeho opakovane lhani zdokumentovano velmi dobre.
        Kdo to nevidi, tak je bud slepy, nebo nosi prilis casto cervenou cepici.

        1. Na tyhle komentáře je jediná správná odpověď..Všechno je jinak.. (často se v praxi stane, když chceme něco udělat, musíme něco udělat dřív.. )

    1. Souhlas. Umíte zformulovat mé myšlenky lépe než já (trvalo by mi to déle a bylo by to více slovy).
      1. Tým VVP už delší dobu hází vidle do snahy za každou cenu rozpoutat v Evropě válku.
      2. Za umírněností íránské odpovědi vidím též snahu týmu VVP, něco ve stylu „já vám to říkal“ – jen teď jsou íránské uši víc otevřené a hlava víc poslouchá. Na jedné straně zoufalá snaha o blitzkrieg, z druhé strany PR odpověď pro masy a zároveň přechod do attrition war režimu s důrazem na postupné řezání jednotlivých hlav saně.
      3. Očekávám false flag operaci – buď útok na některou z menších amerických základen na Blízkém východě nebo na některou z lodí doprovázejících letadlovou -, aby se „americký lid“ nebouřil proti přímému vstupu do války.
      PS. Občas se člověk musí smát PR akcím
      ukrajinská – žádných 6000 mrtvých nám nevracejí – oni rozřezali mrtvá těla na několik částí – 6 ks – a každé počítají za 1 mrtvé tělo a navíc vykopávají nedávno pohřbené naše mrtvé z hrobů a jejich těla nám posílají
      izraelská – útěk bohatých a bohatších ze země, obvykle na libovolném plavidle, od jachet po rybářské loďky – to se jen turisté, kterých je v Izraeli mnoho, a diplomaté vrací domů

      1. USA je hospodarsky na velmi spatne ceste, chteli se zahojit na Cine, ale trochu to nevyslo. Jen si vzpomente na fiasko Trumpvych tarifu…
        Takze zbyva to, co USA delaji vzdycky, kdyz jsou v potizich – zautoci ne nejakou vzdalenou zemi.

    2. Ten pátý bod : Možná že právě proto je tato situace potichu podporovaná .
      Souvisí to s posledním bodem prostředků řízení . Když se splnila naplánovaná očekávání a cíle jsou zajištěny , tak dochází k likvidaci použitých už nepotřebných struktur .
      A v tomto případě , jak London city , ta Izrael , už mají po záruční době . A k jejich likvidaci je nutný mezinárodní souhlas . Například záchrana před třetí světovou .

    3. Pane Dvořák,
      doproučuji každý den kouknout i zde – zrovna taky řeší Írán a Oracle má velice podnětné postřehy..
      https://oracle911blog.wordpress.com/2025/06/16/nitky-vedu-do-londynskej-city/

      Potom i zde je bývá kvalitní diskuze k růzým událostem..
      https://t.me/zlom221/95507

      A zkuste třebas ob den udělat příspěvěk zde na web, máte pro to předpoklady a můžete jiným (časově zaneprázděným..) ukázat některé věci v jiném světle..

      Mějte se..

    4. David Cameron (tehdy premiér Spojeného království), rozhovor pro The Telegraph, 2013:
      „Příští války se povedou o zdroje.“
      Tečka.

  19. Vždycky něco nějak začíná a nějak končí. Zatím máme představu, jak život na Zeměkouli vznikl, co už je minulostí a jak může lidské společenství skončit, už nikdo probírat nebude, zatímco příroda si zase pomůže sama.
    Problém je v tom, že někdo prohrát nehodlá za jakoukoli cenu, zatímco jiní si nemůžou dovolit prohrát. Je něco mezi? Těžko. Zachování života NATO nevypadá.
    Írán možná utrpí těžké šrámy, ale Izrael už teď dostal takový výprask, že může zase začít sepisovat hrůzy Starého zákona. Ostatně je tam spousta nesmyslů, jakože Adam a Eva, jejich 2 děti , z nichž jedno zabilo druhé….a najednou se to tam hemží lidmama. Kde se vzali a vůbec, všechno se mnozilo incestem? Není divu, že člověk připomíná degenerata. Nové staré kecy už nic nepodelaji.
    A tak trochu nostalgie:
    https://youtu.be/efjKkci-BPg?si=81gsLmE1rGxmfRnO

    1. No zkusím Vám nabídnout hypotézu k Adamovi a Evě..
      Takže takto – lidé byli na Zemi vytvořeni mimozemskými výsadky z různých galaxií (planet), kdy z jedné to byli lidé třeba černé barvy, z jiné žluté, z jiné hnědé a z jiné bílé.. Tito lidé se liší i genomem, jistě znáte..
      Takže v době Adama a Evy již na Zemi lidé BYLI a ŽILI..
      A tedka tedy přichází situace, že v nějaké genetické laboratoři – komlexu nazvané Eden – Ráj.. „někdo“ (mimozemský Bůh..) vytvořil nový genom člověka a nazval je Adam a Eva.. A možná s nimi i další, aby opravdu nedošlo k degeneraci po pokrevní linii. No a poté, co se v té „laboratoři“ něco stalo (co je ten hřích nevím, nic mě nenapadá) – byli tito noví lidé vypuštěni ven, mezi ostatní lidstvo.
      Dále to pak už nějak pokračovalo samo od sebe..

      Takže pokud se na to díváte z tohoto pohledu (nevyvinuli jsme se z opic ale byli jsme vytvořeni mimozemštany – Bohy..), pak i Starý zákon dává svou logiku.

  20. Izraelci navíc likvidací generálů vytvořili předpoklady pro rychlé povyšování schopných

    👍

    Iran ma na rozdiel od IL schopnost absorbovat uder.
    Rusku v 22. roku dochadzal benzin, vojaci, horeli obchodne domy i lesy. Ocakaval sa pad Putina a ludia stali dlhe rady na vyber dolarov. Dolar mal byt za 200 rublov.
    Propaganda sla ako sijaci stroj.

    Nejak nedavaju, ze IL zakazal svojim obvanom vycestovat. Iran sa moze zamerat na uzke pasmo mimo Negevsku pust, kde je 90% celeho funkcneho statu IL.
    Uz terazky si IL skryl stihacky do bezpecneho Cypru na UK zakladnu.

    Optimizmus mi v tejto kucapace chyba.

  21. Na to, jak se Trump prezentuje jako mírotvorce, je dost válkychtivý. To jistě světu přinese velké starosti.
    Změna monopolárního světa na multipolární se zase dál komplikuje a ukazuje se že jediné poučení je o tom, že pro lidi neexistuje žádné poučení. Každá generace si musí projít svojí vlastní apokalypsou a utrpením.
    Proti dobám minulým se ale procesy zkracují a tak může řešení přijít v dohledu let. Někdo se ho dožije, někdo ne. Ale to není nic nového pod sluncem.

  22. Jo a samozřejmě, pokud budeme mít takové štěstí, že největší problém bude obnovit přirozené toky ropy, tak to samozřejmě bude úkol pro příští vládu. Pachatelé stavu, který bude nutné napravit, budou od druhého dne po volbách vřískat, jak to Babiš/Okamura/Konečná/Vidlák dělají špatně.

  23. Jo, vidláku, pamatuju. I to, jak jsem doufal v černé brýle …
    Jak by bylo v ČR krásně, kdyby všichni, co vyřvávají, že se za Prahu bojuje tu ostřelováním dětí na doněckých sídlištích, tu upalováním ženských v Oděse, tu masakrováním nemluvňat v Gaze, tu bombardováním paneláků v Teheránu, šli s tím bojem osobním příkladem … osobní zkušenost je léčivá.

  24. anglicky: Saddam Hussein
    česky: Saddám Husajn
    arabsky: صدام_حسين

    Shaddám bude asi nějaké shméčko….

      1. Ten překlep jsem taky zaregistroval. Ale psát o tom do diskuze může jen někdo na úrovni poručíka Duba nebo strážmistra Flanderky …

        1. Jménem pátého pádu prosím zůstaňte v klidu
          Očistím vaše komentáře od špatného vlivu
          Nesprávné slovní tvary naházím do řeky
          A ty nejhorší hrubky pošlu na výlet do Čeky

Napsat komentář: Janka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *