22 listopadu, 2024

Apoštolské válečné teze

V neděli si od psaní opět dám oddech, v pondělí se dočtete opět něco o českém zemědělství, jak nám mizí za hranice všechno uskladněné obilí a budoucí úroda v ten den už bude možná i z půlky prodaná. Zároveň asi všichni budete v pondělí sledovat Vladimíra Vladimíroviče, zda začne mobilizovat, či nezačne, zda se pro Krasnoj Plošti projdou ukrajinští zajatci, a vůbec, on tam bude mluvit a zřejmě se z toho hodně dozvíme i o naší budoucnosti.

Já bych dneska udělal takové shrnutí svého apoštolského pohledu na ukrajinskou válku. V předchozích týdnech jsem věren své tradici házel na sklo různé pohledy, které si běžně protiřečily, prohrabával jsem prostě temné kouty reality a hledal, jestli se tam nenachází něco, co všichni přehlédli. Dneska se pokusím střízlivým způsobem popsat, jak to vidím já osobně.

Začnu několika tezemi, které si myslím víceméně od začátku a věřím v ně, protože mi je ještě nikdo nevyvrátil a ani sama realita mě nedonutila od nich ustoupit:

  1. Rusko a Čína v tom jedou spolu. Není to konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou, ale konflikt nového rusko-čínského (nebo čínsko-ruského) bloku proti Západu v čele s USA. Ukrajina je v tomto konfliktu proxy válčiště, protože jsou dostatečně blbí či navedení, aby cedili krev za ideály, ze kterých stejně nebudou nic mít. Čína loni na podzim kupovala obiloviny za každou cenu a někdy v říjnu dosáhla stavu, kdy polovina všech světových zásob potravin byla pod čínskou kontrolou na čínském území či v čínských výsostných vodách. Podle mě už v té době s válkou počítali, rozhodnutí o této válce nepadlo jen v Moskvě, ale také v Pekingu.
  2. Pokud v tom Čína a Rusko jedou spolu, tak nejde ani tak o to, jak Čína Rusku pomáhá teď, ale jak mu pomohla někdy před válkou, kdy už byli domluvení a připravovali se na to, co přijde. Všechny zprávy o tom, jak čínské firmy odcházejí z Ruska a dodržují sankce, to je víc zbožné přání než realita a je to součástí kamufláže, aby se nám Žluťáci neodkopali zbytečně brzy.
  3. Rusko na Ukrajinu zaútočilo s menším množstvím vojáků, než měla k dispozici Ukrajina. Od začátku do konce jsou proti Ukrajincům v menšině. Zároveň (jak správně podotkl Petr Hampl) bojuje Rusko v podstatě proti NATO v ukrajinských uniformách. Bojuje proti tomu nejlepšímu, co má Západ pro válku k dispozici. Po mnoha letech ruských vojenských úspěchů ve světě, nedokážu uvěřit tomu, že by najednou z ničeho nic Putin nevěděl, do čeho na Ukrajině jde.
  4. Putin měl vždycky jako svoji superschopnost se soupeři vyjebat. Ani ne tak vyhrát, nebo je porazit, ale prostě s nimi vyběhnout, udělat z nich v přímém přenosu hejly a debily. Nedokážu uvěřit tomu, že armáda a tajné služby, které dohromady dokázaly hladce obsadit Krym bez jediného výstřelu, na což tenkrátRusové neměli dlouhá léta příprav, tak ty stejné služby by se teď najednou ukázaly jako ryzí amatéři. Proto mám tendenci vidět za ruskými „neúspěchy“ spíše taktiku. Při útoku na Kyjev zablokovalo patnáct tisíc ruských vojáků tříapůlmilionovou metropoli. Jestli to považujeme za ruský vojenský neúspěch, tak bychom alespoň měli připustit, že Rus tohle může počítat jinak. Stejné to bylo s těmi Javeliny a Stingery. Západ jich dodal obrovské množství. Deset na každý ruský tank, alespoň tak se chlubil Borísek Džonson. Dodávky samozřejmě nějakou dobu trvaly. A teď tam leží v zákopech, ruský tank žádný není a proti dělostřelecké palbě to k ničemu není…
  5. Rusko nemá zájem na rychlém ukončení války. Ze začátku jsem měl také tendenci srovnávat Rusa s Američanem a z tohoto hlediska Rus skutečně nic nepředvedl. Ale čím déle konflikt trvá, tím více si myslím, že rychlý pád vlády v Kyjevě byl prostě jen plán A, který stálo za to zkusit, protože by to bylo skoro zadarmo. Plán B pak už počítal s taktikou buldozer, kterou Rusové uplatnili v Sýrii a prostě teď podle ní jedou. Válčení je přiměřeně levné, protože sklady sovětské dělostřelecké munice jsou v Rusku i na Ukrajině obrovské a je levnější je vystřílet než delaborovat.
  6. O skutečných záměrech ruského generálního štábu neví nikdo nic. Pokud mohu soudit z dosavadního průběhu a pokud platí moje teze o pomalém válčení, tak bych si myslel, že součástí ruské kalkulace ani tak není Ukrajinu rozstřílet, ale vyhladovět a zastavit, unavit obyvatelstvo neustálou válkou a tak trochu čekat, že se duch vlastenectví promění v něco jiného. Dosáhnut toho, aby ukrajinskému lidu došlo, že je dobrý jen jako jatečné maso. A nebo dosáhnout toho, aby se vlády nad Ukrajinou zmocnily nácbataliony zcela otevřeně a vytvořily tam něco jako Islámský stát s těmi popravovacími proprietami. Vzhledem k tomu, co slyším od příbuzenstva, tak si troufám tvrdit, že se možná stane obojí zároveň. V Kyjevě a Lvově si ten hákenkrojc dají do znaku zcela veřejně a na Donbase si vojáci řeknou, že větší problém je v Kyjevě než v Moskvě.
  7. Stejně tak si myslím, že by součástí ruského plánu je i názorná ukázka, jak bude vypadat Evropa bez ruských zdrojů. Ani Řím nebyl vypleněn za den, a tak i tato věc bude u nás nějakou dobu trvat. Všechno podstatné je ale už v běhu a čeká se vlastně jen na to, až iluze narazí na realitu. Proto si myslím, že Rusové ještě svoje kohoutky zavřou. Ne teď, ale v pro nás tu nejblbější možnou chvíli. Možná je ale ani nezastaví, protože nás dostatečně zničí vysoká cena a Rus ještě bude na svém.
  8. Nedělám si iluze ani o ruské, ani o ukrajinské propagandě. Ruské zprávy od Konašenka sleduju, ale ta jeho čísla, jak Ukrajincům zničili už skoro tři tisíce tanků, o tom si myslím svoje. Spíš mě zajímají jeho informace o počtu dělostřeleckých přepadů a počtu vystřelených raket. Z toho se dá celkem hezky usoudit, že Rusové jedou už tři týdny zcela konstantně. Své úsilí nijak významně nezvyšují ani nesnižují. Ukrajinskou propagandu neberu vůbec vážně od jejich kyjevského ducha a ohlášených ofenzívách do míst, odkud se Rusové stáhli, bo lepší je zarovnaná fronta bez výběžků.

Jestli jsem to uhodl, tak se v pondělí nestane nic. Putin prostě bude mít vlastenecký projev, ujistí posluchače, že je všechno na nejlepší cestě, že Rusko zvítězí a nastane nová éra dějin. Zatratí nespolehlivou a nevěrnou EU, přidá šedesáté páté varování, ať se do toho NATO neplete, vyzdvihne význam Číny, předá nějaké ty medaile a možná předvede i nějaké ty zajatce.

Pokud pravdu nemám a naopak mají pravdu majnstrýmoví novináři (i Marian Kechlibar), tak by na nějakou tu mobilizaci, vyhlášení války a jaderné varování mohlo dojít. V té chvíli bychom se měli už opravdu děsit, protože ruská mobilizace nemůže zůstat bez odpovědi ze strany NATO a uděláme další mílový krok k průseru.

375 thoughts on “Apoštolské válečné teze

  1. OT: Když se rozebíraly důvody, proč RF likviduje azovce na Azovstali v Mariupolu tak pomalu, byl mezi nimi i ten, že to bude osina v Zelenského pozadí.
    https://t.me/china3army/9887
    V Kyjevě se konalo jednání na téma: „Jak minimalizovat opakované ztráty z ruské blokády Azovstali“,
    protože zprávy, které obklíčení azovci posílají svým blízkým se šíří po internetu a podkopávají jak Zelenského rating, tak vojenskou propagandu. Výsledkem porady je označovat tyto zprávy za „ruské faky“.

  2. Když tak zpovzdálí sleduji cvrkot v Bruseli, nabývám dojmu, že už i některým bruselistům začíná docházet, že se chytli do US pasti a že začínají opatrně přemýšlet, kudy z ní ven.
    Nemám pro to žádné důkazy, ale v médiích rychle ubývá rozjásaných zpráv o bojových úspěších Ukrů, o dodávkách zbraní a informací, úplně zmizely projevy .elenského a jeho štábu (nebo spíš dozorců?) a HLAVNĚ velkým fofrem opadá chuť západoevropských zemí se dál účastnit jak sankcí, tak války jako takové.
    Zato přibývá výmluv a vochcávek, eventuálně mlčení politiků.

    Ve středo- a východevropských koloniích je situace odlišná, ale i zde se Ukrajina postupně dostává na „stránky uvnitř listu“, a to jak v TV, tak na „informačních“ webech.

    Nejsem ale optimistou.
    USA a jejich poskoci z Brusele rozjeli něco, co nelze vzít zpět a tvářit se, že se nic nestalo. A nyní sledují, jak si to žije vlastním životem a způsobem, který (možná) nebyl v plánu.
    Obávám se proto, že se stane něco, co obrátí Evropu vzhůru nohama. USA, resp. struktury, které je ovládají, se své touze po světové hegemonii nevzdají.

    1. Dojem z Bruselu sdílím. Zájem veřejnosti o válku na Ukrajině po dvou a půl měsících upadl a média se začínají zajímat o rostoucí ceny a přestávají opakovat, že za to může Putin.

    2. Ubývá i „vlaječkářů“ na různých sociálních sítích. V okamžiku, kdy zmizí speciální rubriky „Ukrajina 2022“ z mainstreamových zpravodajských webů, už to bude úplně zřejmé.

    3. Občane, myslím si to samé. Pětikolka by se jako jeden muž nechala přivázat na hlavně ukrajinských raketometů.
      Současně ale si bystře zajistila, aby směla ještě dva roky financovat Putíína penězi za ropu.
      Zdá se, že některé sovy nejsou tím, čím se zdají být.

  3. Abramovič ten je taky dobrý. Co v mládí nakradl v Rusku podvodnou privatizací,za to koupil londýnské čutálisty,teď ho to donutili prodat( najednou je víc Rus nez Žid) a Celá částka půjde na zmrazené konto ruského oligarchy v britské bance a poté bude převedena na dobročinné účely. Takže lehce nabyl lehce pozbyl a dohnala ho karma. Jen víc takových Abramovičů,aspoň se britské socky pomějí.

    1. Z toho britský socky neuvidí vůbec nic.
      To půjde na nějakej vznešenej boj proti něčemu – záchranu tuleňů, zalesnění Sahary, boj za práva transsexuálů.
      Kdepak socky…

      1. Máte pravdu. Mám v sobě ještě kus naivity. Skončí to u královské rodiny. Ta zakoupí pár balíčků bonbónů a Kate se vyfotí,jak to rozdává dětem a bude za lidumilku.

        1. To je pravda,peníze se točí pořád ve stejných kruzích. A Abramovič je příkladem,že ani miliardy ho do nich nedostaly. Pořád byl druhá kategorie. Nechoď Vašku s pány na led.

  4. Telegram:
    „Ukrajina je pod tlakem EU nucena dodávat pšenici do Evropy za dumpingové ceny.
    Navzdory přerušení osevní sezóny v důsledku bojů začala největší zemědělská společnost v zemi, APK, vyvážet obilí do Evropy po železnici. Rakouská skupina Rail Cargo Group vypravuje od začátku května 30 vlaků denně na vývoz zemědělských produktů ze země. Obilný vlak RCG jede z Ukrajiny přes Černou (Slovensko) do Bracke v severním Německu. Z 30 vlaků jich 5 zůstane v České republice a na Slovensku a 25 dojede do Německa. Další trasu buduje společnost LTG Cargo a vede do Kaunasu (Litva) přes Polsko. Podle odborníků bude Ukrajina v této fázi schopna vyvážet přibližně 1 milion tun zemědělských produktů měsíčně s možností zvýšení dodávek v budoucnu. Koncem dubna byly vypraveny první vlaky s 60 tisíci tunami nákladu za velmi atraktivní cenu 250 USD za tunu, zatímco tržní vývozní cena je 370-390 USD. Stojí za zmínku, že takové ceny se pro domácí trh nepředpokládají a dosahují až 10 000 hřiven (340 USD) za tunu.
    „Železniční nákladní doprava mezi Ukrajinou a Evropou je pro EU nejvyšší prioritou,“ uvedl ředitel Evropské komise pro pozemní dopravu Christian Schmidt. Vyzval tento sektor, aby „posílil železniční a silniční spojení s Ukrajinou, aby se udržel při životě“. O tom, že začaly dodávky obilí do Evropy, se aktivně diskutuje v západních médiích, kde jsou veřejně vyhlašovány nehorázně nízké ceny.
    Ukrajina tak již začíná splácet četné půjčky a vyřazené sovětské zbraně dodané jejími spojenci. A to v době, kdy je země doslova na pokraji humanitární katastrofy. Po skončení válečných akcí si „partnerské země“ s největší pravděpodobností budou moci nárokovat veškeré přírodní zdroje země, protože úřady budou ochotně vše „prodávat“ za nízké ceny, především za dobrý výdělek pro sebe.“

    1. 30 vlaků denně tam a 30 zpět, to je již slušný provoz. Do toho masivní dodávky zbraní na Ukrajinu, ale pak i zpět prázdné vlaky. Možnost výměny podvozku nemá každý vagon. K tomu zničené trafostanice a některá nádraží. Je to opravdu válka jak tvrdí Češi nebo speciální operace jak tvrdí Rusové?
      Obávám se, že až bude vystaven konečný účet, tak se budeme moc divit.

  5. Nějaký Repass generál napsal toto:
    Dohromady by tak vzniklo pět brigád v pěti operačních sektorech. V každé by mělo působit přibližně osm tisíc ukrajinských vojáků, dohromady tedy okolo čtyřiceti tisíc lidí. „Věřím, že Ukrajinci jsou schopni najít tolik vojáků vzhledem k současné národní nouzi. Těchto pět brigád by mělo západní vybavení a bojovalo by západními způsoby. Vojáci by například měli k dispozici tanky NATO, přímou vzdušnou podporu a protivzdušnou obranu,“ popsal Repass.
    Zdroj: https://www.denik.cz/staty-mimo-eu/ukrajina-valka-zapad-plan-brigady.html?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Takže Ukrajinci stáhnou na 8 měsíců nejlepších 40 000 vojáků a budou je cvičit. A zbytek jejich armády bude mezitím hrdinsky porážet Rusy. Pokud to dokáží, k čemu jim budou vojáci bojující západními způsoby? Ty jsou známe totálním zničením bojiště. Stačí se podívat na Rakku. Zdá se, že Ukrajinci vsadili na špatné koně. Podle toho také dopadnou.

    1. Mike Repass je obchodník se zbraněmi a lobista („… se zaměřuje na diskrétní rozvoj mezinárodního obchodu s cílem sladit vznikající technologie, jedinečné schopnosti a osvědčené produkty s potenciálními klienty“ 🙂 )
      Vláda USA půjčí (daruje) ukrům dolary a Repass jim je odebere výměnou za „osvědčené produkty“
      Že nikomu není líto ukrajiny jako země, to bych pochopil. Jsou to jen baráky, fabriky, nádraží…
      Ale že nikomu není líto těch ukrajinskejch lidí?

      https://gsof.org/michael-repass-bio/

    2. Bohužel těch 8 měsíců nebude stačit, protože těch 40 000 kandidátů na vojáky není. Proč by jinak Zelenského tým protlačil zákon, že místní volksturm lze poslat na frontu? Pokud si prohlédnete videa se zajatci z poslední doby, tak jsou to mladíčci nebo chlapi kolem 50.
      Spíš těch 8 měsíců bude sloužit k tomu, aby západ sehnal dost dobrovolníků, co podepíší kontrakt s SVU a vstoupí do řádné armády, nikoliv cizineckého legionu. Obávám se, že řada z nich bude „dobrovolníky“.
      Po Polsku už teď jde šeptanda, že na Ukrajině jsou vojáci polské armády a nikoliv jako instruktoři.

  6. Telegram:
    „Skupina ukrajinských vojáků u Azovstalu vyšla s bílou vlajkou na silnici, kde přijímali evakuované civilisty.
    Podle velitele praporu Vostok Oleksandra Chodakovského je ruská armáda přijala jako parlamentáře.
    Podle něj se jedná o první osobní kontakt mezi oběma stranami za celou dobu vojenských akcí v Mariupolu.“

    1. Tak zítra je poslední den, kdy bude otevřen humanitární koridor pro civilisty. Nejspíš poslední šance.
      I když azovci vyhrožovali, že už nikoho nepustí, dle ruských info vyšlo 40 dospělých a 11 dětí. Těch 500 osob hlášených generálním tajemníkem OSN je počet osob, které dorazily do sběrného střediska v Bezejmenném. Byli to lidi ze sklepů v Mariupolu, kterým byl nabídnut odchod na západní Ukrajinu a neměli nic společného s civilisty na Azovstali.

  7. Citace z AK:
    „Pod tlakem událostí už i ukrajinci přestali zveřejňovat totální nesmysl o tom, jak poráží rusy. Už začali zveřejňovat reálnější čísla. A víme, že stále podhodnocený. Víme to proto, že to přímo uvádí samotný zdroj 😉 Při tomto tempu ztrát ta válka nebude trvat 2-3 roky, spíš se bude blížit konec. Jak ukrajině dojdou bojovníci, bude konec. A dojdou brzy. Jen pro pochopení, jaká katastrofa je v kotli si trošku započítáme. Z celkovýho počtu vojáků je jen část ta přímo bojová. Tento poměr měla prý nejlepší rudá armáda za 2 sv. války (v moderních dějinách válek), a to měla 49% bojových. Např. dnešní us armáda má mít jen 5% bojových. A to ještě ty bojový nejsou všechni pro přímý boj. Jako příklad uvedu třeba dělostřelecký oddíl. Tabulkově má cca 600 lidí. Ale bojový jsou jen návodčí (a to ještě nemají bojovat, jen se schovat a řídit palbu) a palebný baterie. Palebná měla cca 65 lidí. A jedna četa ze tří nestřílela, to byly spojaři, počtáři. Oddíl měl 3 palebné, tzn. že těch přímo bojujících nebylo ani 200. Takže pouze třetina celkového počtu. Takže i v případě nej poměru (rudá armáda) by těch přímo bojujících bylo jen asi 20 % celkového počtu. V kotli je drtivá většina ukrajinských „přímých“ bojovníků. Rusové mají pěkný termín „bodáků“. Až rusové skončí s likvidací kotle, tak to bude znamenat zlikvidování skoro všech „bodáků“ ukrajinců. Pak už nic bojeschopnýho mít nebudou. Opravdu to znamená konec ukrajinské armády. Jestli pak příjde na řadu charkov nebo oděsa, tak už to nebude mít pořádně kdo bránit. A mám dojem, že to pak dostanou bez velkých bojů. Ona ta ochota bojovat výrazně klesne. V kotli jsou ti nejmotivovanější. Ti mimo kotel vidí, co znamená bojovat s rusy = vyhlazení. Jak to bude vypadat s bojovou morálkou pak? :mrgreen:
    Jo a ještě poznámka k zhroucení plánu. Je to totální blbost. Při plánování se nikdy nedělá jeden plán, který se pak plní. Ale celý soubor plánů na různé možné vývoje. Včetně i krizových, když něco nevyjde. Takže rusové s největší pravděpodobností stále jedou s souladu s plány. A drtivá většina variant ani nenastane. Takže jaký selhání JEDNOHO plánu, proboha….“

    1. Re: Homér

      Jelikož jste zcela hloupý Homér, který nemá ve svém psacím brku, ani v kalamáři zajištěnu PLNOU konektivitu (sice netuším, co to má být, ale má to naprosto každý a všude a ve všem), dovolím si vás upozornit na toto:
      https://rg.ru/2022/05/06/polskij-politolog-renkas-varshava-uzhe-otpravila-svoih-voennyh-srazhatsia-na-ukrainu.html

      Polský politolog s lotyšským příjmením a německým jménem avízuje masívní příchod inostránců, kteří budou zřejmě fasovat ukrácké pasy už při příletové kontrole na polském letišti.
      Je to prakticky jediný rozumný scénář, jak se oficiálně tvářit, že Ukrům ještě nedošlo biomasovací maso pro ruské hlavně a NATO se jakože neangažuje.

      Můj názor – idioti z Bruselu jsou si nebezpečně jisti tím, že se Ivan nenasere a nehodí jim na palici Kinžála. Měli by polského Antka nakopat do prdele a nahlas říct, že mu na pomoc jednoduše nepřijdou.

  8. DOTAZ :
    Neví někdo co dělá Free Nadia Savčenko?
    Švarná ukrajinská pilotka, která neohroženě bojovala proti RF.
    A i v base ( ruské) skákala v okovaných botkách po lavici a ukazovala Putinovi fakáč.
    Mám dojem, že řekla něco nevhodného a možná sedí pro změnu zase v ukrajinské base.
    A jaká to byla ikona hrdinného odboje!
    Ách jo.

    1. Seděla několikrát v ukrajinské vazbě, snad i v base.
      Byla obviněna z pokusu o převrat a z pokusu o napadení Verchovné rady – parlamentu.
      Kandidovala na prezidentku.
      Přestoupila na islám.
      Nejspíš teď žije někde v zahraničí, patrně v Turecku.

        1. Uff
          Podobnost s nositelkou Nobelovky za mír, barmskou Aun Schan Su Ťij jistě jen náhodná.
          Dopustila se vlastního názoru a už není ikonou Západu.
          Dalo by se i říci, že přízeň západních médií je vratká. 😀
          Ách jo.

    2. Nadenka by byla na vysluni jeste ted a ne v bani, kdyby se neobula do tech, kdo ty reznicinu na Ukrajine ridi.
      Jeji poznamka o Zidech a Zidacich ji dala do kladby nadosmrti.

  9. Letos se poprvé chystám zapálit svíčky u pomníčků padlých Rudoarmějců…a, že jich tady po Ostravsko-opavské operaci máme.

    1. U nás v městečku padl jenom jeden.
      Přijel na motorce ráno 9.5.1945, průzkumník.
      Stihnul se vyfotit s místními.
      Hned nato padl v přestřelce s ustupující německou kolonou.
      Valentin, *1925 +1945, dvacet let.
      Podle fotky trochu frajírek.
      Už bylo vlastně po válce.
      Asi tam taky půjdu, ať se poserou…

    2. Já letos taky. Poprvé. Hele přátelé, celé roky si říkám, kde se tenkrát v Praze vzaly ty pověstné šeříky, když většinou odkvetou v dubnu. A letos jako na potvoru aspoň tady v Polabí teprve začínají kvést. Tak jich taky pár vezmu. Třeba je to symbolika, že by se mohla ta současná politická a společenské bída trošku zlepšit.

      1. S šeříkama to tak nebylo vždycky. Karel Čapek napsal, že není síly, která by dokázala, aby šeříky kvetly dřív než v květnu. z toho soudím, že v dobš, o které mluvíme, šeříky opravdu kvetly v květnu.

    3. U nás se slaví na plný plyn. Jen zmizely každoroční ruské vlajky a nenahradily je ani historické sovětské. Takže jen československé, americké a belgické, všechny tři právem. Holt to místní radní berou čistě lokálně – nebyl tu Rus/Sovět, není ani vlajka.
      Jak to vypadá u vás, kam americká noha v roce 1945 nezabloudila? Co hvězdy a pruhy, nechybí? Čistě lokálně?
      A nenadávejte mi, já za to nemůžu….. 🙂

        1. Možná si nějaký radniční blb myslí, že 2. ukrajinský front tvořili Ukři. Nebyl by první, ani poslední.
          Telč totiž osvobodili mj. vojáci 7.gardové armády 2. ukrajinského frontu.

    1. To:Králík 1962
      Takže nebyla potopena? Totiž na mnoha webech bylo uvedeno „fregate Makarov has been sunk…“
      Pokud „žije“, tak je to dobrá zpráva!

      1. ja bych si jeste pockal. vetsinou kdyz rusky hlavni stab ci mluvci mlci, tak potom priznaji pruser.
        ale jeste zije nadeje, ze to byl fake.

    2. Včera to rozporoval i jeden diskutující na youtube. Psal, že ten snímek hořící lodě není Admirála Makarova, protože ruské lodě nemají trupové číslo. A fotografie ze Sevastopolu to dokazuje, žádné trupové číslo na fotce není.

  10. (…) Tři týdny poté, co ukrajinské vedení drze odmítlo návštěvu spolkového prezidenta Frank-Walter Steinmeiera ….. tamní autokratické vedení nyní dělá symbolické salto vzad a zve spolkového prezidenta i s Olafem Scholzem. (…)

    (…) … pravděpodobně spíše z čistě taktických důvodů: pozvánka na 9.května, v den vítězství nad Wehrmachtem, ….. chce se Zelenskij představit spolu s vůdci bývalého úhlavního nepřítele Německa v Kyjevě, demonstrovat Rusku: Vojenská síla, kdy dnes oslavujete jejich porážku, stojí dnes neochvějně na naší straně!

    Pro Rusko by byla drzost a nehorázná provokace, kdyby se „obscénní bigbíci“ Scholz & Steinmeier nechali zinscenovat v Kyjevě 9. května … (…)

    (…) Už jen z tohoto důvodu by nyní spolková vláda měla toto pozvání odmítnout, aby znovu nepřilévala olej do ohně a nepřekročila hranici. Ale na tolik taktu a nadhledu to bohužel nevypadá; Naopak: spolkový kancléř Olaf Scholz, ….. nyní vážně uvažuje nejen o otrockém poslání pozvání, ale také v choulostivé datum v den osvobození. (…)

    (…) Člověk si klade otázku, jak moc si toto Německo ještě přeje být znemožněno, prezentováno a ponižováno. Berlín samozřejmě opět neukazuje žádnou páteř a zdržel se obhajoby toho, co zbylo z hrdosti – protože obojí už v Německu neexistuje. (…)

    http://www.regionalninovinky.cz/zpravy/zpravy/nedustojne-a-necestne-jak-ze-sebe-dela-nemecko-kaspara/

    1. Německo už může poslat do hajzlu kde kdo – amíci odposlouchávali Andělu a ta ani nepinkla (a není důvod předpokládat, že tu dnešní sestavu neodposlouchávají také), zakázali jim otevřít NS2 a tak ho neotevřeli.
      Pošle je do hajzlu i ukrajinský velvyslanec(!) – celé německo najednou a jednotlivé politiky každého zvlášť. A oni mu ještě poděkujou!
      Pošle je do hajzlu i mladá holka – pamatujete ještě pašeračku Racketeovou?
      Pošle je do hajzlu i mladá blbá mongoloidní holka – vzpomene si ještě dnes někdo na Grétu?
      Vstali, zatleskali jí za to a ještě poděkovali…

      1. Jo, Greta. To jste mi něco připomněl:

        Jak dlouho nám to ještě hoši vydrží,
        než prázdnej vagón ve stanici nám nezastaví
        Myšlenky na burze samy podraží
        Směnky dálek zapadnou
        do pražců a do kolejí

        Jako tenkrát čekej na zápraží, malá Gréto
        Jako tenkrát pára zpívá vlakový blues
        Jako tenkrát vracíme se k jihu, kde je léto
        A neplač, Gréto, vracíme se domů k nám
        kde voní starý lípy
        a tymián

        Tenkrát, to zpíval Žalman ještě s Pavlínou Jíšovou. Tenkrát jsem ještě netušil, jak nadčasový má ta píseň text.

        Jdu skládat to dřevo, než vyprchá dnešní Fialový booster. Sice jsem to nezkoušel (a nebudu), ale takto nějak se asi cítí člověk, když si šlehne perník.

        1. Na twittru ječí trollí úderka ozdobená ukrajinskými vlaječkami , že Grýndýl organizoval a platil Putin, aby Unii udělal závislou na ruským plynu.
          27 eurokomisařů, celý europarlament, vlády Německa, Belgie, Holandska, i ta naše současná. Alexandr Vondra. Petr Fiala. Všechno jsou to Putinovi sluhové.
          Agentka Gréta 007.
          Celý ráno jsem řval smíchy, až mě bolelo břicho a měl jsem tmu před očima…

          1. To jsou shodou okolností nejblíž pravdě, co se kdy dostali.
            Pokud by Rusko skutečně chtělo Evropu oslabit a zneschopnit, těžko by to mohlo udělat líp než přes grýndýl, gender a neřízený import bubáků.

            Největším ruským agentem v EU je Evropská komise.

  11. Na výročí začátku Pražského povstání (proti nacistickému Německu) odjel Petr Fiala pokládat věnec… DO BERLÍNA!

    Pak se divíte, že pro obhajobu svého chování potřebuje cenzuru

  12. S mnoha body Apoštolova pohledu se dá souhlasit. O rusko-čínské kooperaci jsem uvažoval hned v první den vojny, nelze to vyloučit. Naprostý souhlas pak s tím, že Rusko je všechno, jen ne to, že by jejich rozvědka nevěděla, jaký je stav. Já sám jsem byl z počátku překvapený, jak dobře jsou Ukronácci vyzbrojení, jak odhodláni a jak silnou mají podporu Západu (Anglosasů). Rusáci to všechno samozřejmě věděli a nepřekvapilo je to ani náhodou. A s tím vlastně souvisí bod PROČ. Proč to všechno? To tam vlastně Apoštolovy chybí a jak šel čas, začalo to být stále zřejmější až do dnešního bodu, kdy v podstatě neexistuje síla, která by mi tom vyvrátila. Není to tak, že se Rusové (Číňané) rozhodli, že jsou dost silní na to, aby planeta Země změnila majitele. Je to prostě tak, že si Rusové spočetli, že jim teče do bot. Že Indiánobijci, jim začínají „stavět“ základny přímo pod prdelí, že se Indiánobijci nikdy nevzdají světovlády, právě naopak, že se ve své nekonečné nenažranosti rozhodli zašlápnout Rusko do země. Jinými slovy plnou odpovědnost za válku nesou Američani a jejich prdelolízalové a nikoliv Rusko. A to mi v tom Apoštolově textu celkem chybí.

    1. K té vycvičenosti a vyzbrojenosti Ukronácku bych si dovolil ocitovat část článku z Pravda.ru:
      „USA cvičí ukrajinské vojáky na bývalé základně Wehrmachtu!
      Američtí instruktoři cvičí ukrajinskou armádu na nových houfnicích, bezpilotních letounech a dalším vybavení dodaném NATO na střelnici Grafenwoehr v jižním Německu.
      Oznámil to brigádní generál Joseph Gilbert, velitel výcvikového velitelství 7. armády USA, a upřesnil, že jen za posledních sedm let bylo vycvičeno více než 20 000 bojovníků VSU, „v očekávání konfliktu s Ruskem“.

      1. To je od pana generála moc hezké, že otevřeně přiznal dlouhodobou US přípravu války proti Rusku.
        Ne, že by to Rusové (a my) nevěděli, ale USA tvrdily, že jde o ničím nepodložené konspirace.

        Pepovi možná nedocvaklo, jaký klacík svým přiznáním dává do ruky Kremlu.
        Pak je ještě další možnost – je to agent Kremlu.

  13. Dve pripominky:
    Cinska podpora RF zacne, az se v Cine spusti seriova velkovyroba rachejtli typu Kaliber,
    Rus Zapadu kohouty uplne nezavre, protoze nez uskrtit, je lepsi priskrtit.
    Uskrtime se sami, vlastnimi silami.

    1. Ono už to začíná – někomu zavřít, někomu vůbec ne.
      Někomu jenom přiškrtit.
      Někomu draho, někomu lacino, někomu ani kdyby se rozkrájel.
      Všichni navzájem na sebe začnou pokukovat, po straně se ptát, podezírat se navzájem, obviňovat se a nadávat si do Putinových sluhů.
      Fotbalový komentátor by to nazval „výborná práce s kohouty“ 🙂

  14. „Putin má hlavu jako polštář“
    informuje nás Džamila. No, já mám hlavu jako špionážní družice, z těch kydů mluvících hlav. Hlavně si neplést hlavně s hlavami.

  15. Chtěla jsem být sobestačná,kedlubny mně popraskaly,ředkvičky zdřevnatěly a 3 predpěstované sazenice dýní žloutnou a žloutnou. Hrážek vyzobávají hrdlicky hbed jak se objevi nad zemi.Objevily se mravenci,navnada na hubení stala 89 korun,vodu nepočítám. A to je teprve začátek května.

    1. Smutné. 😢
      Kyselina mravenčí je dobrá na odstraňování bradavic a čistí i WC.
      A pečínka z hrdličky… 🤔

        1. Tak aspoň ti mravenci.
          Kosmetický salón a od zákaznic brát oběživo v naturáliích. V kedlubnách, hrášku a tak…
          Za velkou bradavici velikou dýni. 🤔

    1. V Polsku to po projevu Dudy vře. Jenže se zdá, že na pozdvižení odporu je pozdě. Dva roky Poláci pokorně snášeli kovidový teror, stejně jako my a celá Evropa. Lid nebyl ochoten ani schopen postavit se proti prohnilým vládám a bránit své právo na život. Nyní už je s velkou pravděpodobností na veškerou obranu pozdě. Válka se nezadržitelně blíží. Každý z nás je viníkem.

      1. Re: Kolemjdoucí

        Nebudou „úplnou náhodou“ v Pšonkostánu nějaké volby? Že si jako Duda dělá pí-árko…
        Co se týká jakéhosi zrušení hranice, tomu rozumím. Pokud by měli Pšonci osouložit ubytek EU připojením části UA pod Varšavu, nemyslím si, že by to bylo až tak jednoduché, jak si maluje „tovařyš Douda“. A by z něj nebyl jenom Jouda.
        Berte v potaz, že přistoupením UA do EU padají všechny celní a policejní kontroly stran oběhu zboží a peněz. Tato skutečnost se nebude líbit mnoha dalším členům EU.
        A Ivanům bude stačit ZCELA zaříznout logistiku u Kyjeva. Což nebude problém, mostů přes Dněpr není zas tak moc.
        Váleční bubeníci vůbec neberou v potaz, že Ivan leteckou válku ve stylu NATO ještě stále ani nezačal.

        1. On se Duda ani nezeptal na názor vládců Ukrajiny – a ne, není to nějakej komediální herec ani Kuleba.
          Je to Kolomojský, Achmetov, Boholjubov, Pinčuk…
          To jsou lidi, kteří stvořili, zaplatili, nechali vycvičit a vyzbrojit AZOV a další náckovskej dobytek a zadali jim úkoly.
          To jsou lidi, kteří vymysleli, financovali a rozpoutali Majdan.
          Jestli se jedinýmu z nich nebude Dudův nápad líbit, tak polákům a Dudovi osobně nezávidím jejich osud. Janukovyč před nimi utíkal pod palbou a museli ho evakuovat rusové. Kdo bude zachraňovat Dudu?
          Rusové vedou „válku“ proti polsku na internetu. Jak ji dokážou vést tihle zmrdi bylo vidět ve filmu Volyně.

        2. Zrušení hranice, ale kuš. Viděl jste slovenskou nebo polskou hranici, samej drát, kamery. Na přechodech rentgenové haly. Ono to není jen tak pronic zanic ale nutná ochrana …. modří vědí

  16. Ještě k mému přidrzlému komentu stran zničených tanků a dalších bojových vozidel.
    Hmotnost používaných tanků začíná na 42 tunách v holém základu, bez nových fičur vymyšlených v posledních 30 letech, které se na již vyrobené tanky pouze navěšují, jako ozdoby na vánoční stromeček.
    Halasně ohlašovaný tank na platformě Armata má vážit už tolik, co tanky západní produkce – vysoko přes 50 tun.
    Jiná bojová vozidla – tedy transportéry řady BTR mají od 10 do 15 tun, „pásovci“ známí u nás pod označením BVP se rovněž schovají do 15 tun.
    Z toho celkem jasně vyplývá, že tato „bronětěchnika“ je mnohem snadnější kořistí pro nepřátelské zbraně (slabší a jednoduché pancíře, absence aktivní ochrany při zásahu z PT zbraně).

    1. Targusi,
      na youtube je několik videí z dobytých pozic. Pokud by jste očekával betonové pevnůstky aspoň na úrovni řopíku, tak vás zklamu. To co jsem viděl, tak by odpovídalo vybetovanému sklepu s ocelovými dveřmi a řekl bych, že to byly hlavně úkryty před dělostřeleckou palbou. Na jednom videu bylo pozorovací stanoviště na kótě, které bylo vybavené ocelovou kopulí, kterou svařoval nějaký lepič zahradních bran, stavba neodpovídala ani našemu sklepu, ale měli ocelové dveře.
      Většina videí z dobytých pozic spíše ukazovala na pozice v civilní zástavbě. Viděl jsem, že se klidně probourávali do domu, aby mohli přeběhnout do zákopu na opačné straně.
      Viděl jsem mimořádně zajimavé video ze zásahu ukrajinského tanku, odkaz bohužel nemám. Tank byl zasažený asi minometným granátem do místa levého hnacího kola. Vyskočili dva z osádky, jeden ihned utekl, druhý si to rozmyslel a začal prohlížet utrpěné škody. Přiletěl druhý granát do toho samého místa. Po rozptýlení dýmu jsem s úžasem sledoval jak se pohybuje a snaží vlést mezi pojezďáky, ale pak se velice rychle odplazil do jakési díry. Po druhém zásahu z tanku utekli i zbývající dva. Zajimavé bylo, že opodál stál zamaskovaný BTR a ten nikdo nestřílel.

  17. Obávám se, že vám chybí nedostatek cynismu u Číny. Čína má win v každém případě. Teď tlačí na dodatečné slevy na paliva. Ono tam žádné velké spojenectví s Ruskem není. Když bude Rusko krvácet v proxy válce s USA, tak pro Čínu dobře. Pokud se Rusko rozpadne, taky dobře. Buď si Sibiř přímo zabere, a nebo ty státečky hospodářsky ovládne.
    Navíc čínská armáda nikdy nebojovala jako celek. Léta postavená na politice jedináčků vytvořila sobeckou společnost, která krvácet rozhodně v žádné válce nebude a pokud bude hrozit konflikt, tak bych čekal, že Čína ustoupí. Je pro ně výhodnější a bezpečnější drancovat Afriku, což jde bez střetů s velmocemi, než se pouštět do války s kýmkoli – Ruskem, USA.

    Čína je vojensky papírový drak.

    1. Vas nazor vam neberu, takhle se to mozna jevi z dalky v Evrope, ale ujstuji vas, ze zblizka to vypada dost jinak.
      Od toho „dobreho“ rozpadu Ruska pro Cinu az po to „drancovani“ Afriky.
      To jsou typycke blaboly zapadnich papalasu, kteri byli zvykli dostavat suroviny za baksis a najednou se divi, ze je nekdo preplaci.
      Ale chapu, ze pokud to nekdo denne tlaci v mediich, tak tomu ovcani nakonec uveri.
      Stejne jako ted ovce na seznamu (i jinde) beci, ze radsi „trochu“ zchudnou, jenom kdyz Rusak zkrachuje.
      To jenom ilustruje tupost a manipulovatelnost davu.

      1. A to klišé o jedinačcích též neberu. Mnozí jedinačci mají doma takový dril a peklo plus ještě snášet náklady rodičovských očekávání, takovy tlak,ktery by se u vic sourozencu delil 2 nebo 3,takze by byl polovicni nebo tretinovy ,že jsou tak zocelení a ztvrdlí,pro války ideálně pripravení

        1. Cinskych jedinacku znam celkem dost.
          Pravda, jsou sobecti, jak to u jedinacku byva, ale zarovem silene ambiciozni, pracoviti a cilevedomi.
          Na americkych univerzitach, kde studuje dodne Cianu ale i Korejcu bezne americke deti rikaji svym rodicum: „Jsi jako Asijska matka“, kdyz si americti rodice dovoli kritizovat prospech a pili svych potomku.

    2. A dobře i pro Indii. Velkomožný pán za Atlantikem dovolil Indii nakupovat ruskou ropu. Za směšný peníz ( prý) , protože cena ruské ropy šla díky embargu rapidně dolů.

      1. Za smesny peniz to vydavaji predevsim ti, kteri momentalne kupuji tu spravnou a demokratickou ropu ze Sauske Arabie, za peknych 105 dolaru a vice.
        Podle oficialnich zprav z Indie a Ruska je smesnych 80 dolaru za barel. Ale nikdo uz se nenamaha napsat, ze Rusko vzdycky uprednostnovalo dlouhodobe kontrakty za nizsi castku, nez spekulace na spotovem trhu. Takze tech 80 je asi o neco malo vic, nez dostavali za dlouhodobych nasmlouvanych dodavek.
        Zapad to nazyva smesnou cenou, aby oblbnul sve ovcany a ti se citili jako velci vitezove, kdyz takuji benzin za 50,-

        1. Před nedávnem kolobala informace, že Ruské rozpočty jsou stavěné na ceně ca. 40 USD za barel. Přebytky jdou do rezervního fondu.

          Taky by se dalo říct, že jim našimi sankcemi financujeme tu jejich policejní akci…

        2. Mimo to rus dostane treba vod Inda, co mu nechteji dat ty jiny..Vymena je pak v naturaliich a v potrebnym materialu..Za tim to neni ale uplne jako v ty pohadce o Kouhoutkovi a Slepicce.

    3. Čína NIKDY neměla vojenské ambice!
      Kdysi měla nejlepší loďstvo na světě a moudrý císař nechal ty lodě spálit.
      Takže Ameriku, Afriku a další cizokrajné země dobyli Anglosasové.
      Z kolonií výrazně zbohatli. Ale karma je zdarma a nyní vidíme důsledky té expanze v přímém přenosu.
      Mají doma poněkud kouřmo. Dovezení laciní slouhové se jaksi emancipovali a jejich porodnost je leckde omračující.
      A v chudé Africe čekají soukmenovci na pozvánku hodného strejčka Evropana / Ahmeda do Evropy.
      Těžko se jim divit.
      V tomhle ohledu je Čína kompaktní, sice dneska buduje v Africe, ale budují Číňani a dokonce i kuchaře a pomocné síly si vozej z Číny!
      Čína není blbá a umí se poučit z chyb jiných.

    4. To je jistě možný názor, ale já si myslím, že přehlížíte jednu podstatnou okolnost: když Rusko padne, Čína je další na řadě („…pomoz mi porazit tvého přítele, abych se mohl soustředit na to, jak porazit tebe). Spor o Sibiř možná bude aktuální, ale nejsem si jist, jestli v té době budou v Evropě ještě vycházet nějaké noviny, které by o tom mohly psát.

      Snad neprozrazuji nějaké vojenské tajemství – ale pokud na Západě vypadá Čína jako papírový drak, je to jedině dobře.

      1. Ještě v 70. letech jsem četla ve 100+1. nechte Čínu spát,nebo až se probudí žluté nebezpečí.Budeme čumět. Je to exiotická země,kterou nechapeme.

        1. … přesněji: nechceme chápat.

          Stačí nahlédnout do dějepisu (pozor! Ne do dějeBisu! Pohov!) a pochopení se dostaví dřív, než by řekl „století ponížení“.
          Paní učitelko.

          Učitel se čínsky řekne laoshi, 老师。

      2. Myslím, že Čína je pro tzv. Západ obrovský oříšek. Číňani mají v genech poslušnost a těžko se tam dá rozpoutat Majdan.
        A Amíci sázejí vždycky na rozvrat zlobivého státu zevnitř. V tomhle ohledu je čínské vedení velmi obezřetné.
        S nácky a náboženskými pošuky se Peking nepárá. Bigoty posílá na převýchovu a ty zvlášť zavilé nechává ( prý) rozebrat na orgány. Aby byli užiteční aspoň po smrti.

    5. Ano, Čína má „win“ v každém případě. Čína je vojenský papírový drak. To je zajímavý protimluv. V pohodě si zabere Sibiř, zatímco celé NATO bude jen s úsměvem přihlížet. Tyhle kategorické soudy mne vždy dokáží pobavit.

      1. A uz jste slysel o tom, ze ruska armada je k nicemu, protoze si neporadi ani s Ukrajinou, ale my musime ted hlavne zbrojit, jinak se Rusak zastavi az v Lisabonu….

        1. A co já teď s tím šeříkem, který se chystá rozkvést? Podle našich zaručeně pravdivých médií jsem téměř najisto počítal s tím, že až RA pojede kolem na .ápad, budu jim snítky šeříku pohazovat na vozidla a zdobit jimi hlavně hlavně tanků!

          Tady už se člověk nemůže spolehnout vůbec na nic.

    6. Čína je další na řadě po Rusku. A ví to.
      Válka na Ukrajině je pokračováním Majdanu, upalování lidí v Oděse. Rusko si dalo na čas, potřebovalo vyzbrojit, zajistit ekonomiku. Bohužel nedošlo k tomu samému u nás ve střední Evropě a na západě.
      My budeme na tom hůř než Rusko.

  18. Alea iacta est. Kostky jsou vrženy. Není cesty zpátky. Kdo je připraven, není překvapen. Další Barbarossa se nekonala, medvěd tentokrát nezůstal v brlohu, ale postavil se na zadní, když do něj šťouchali ukrajinou. Situace je otevřená do té doby, než se otevřou víka na raketových silech.

  19. Co je to energie? Je to život. Zloději běží do ruska prodloužit si život. Co pak? Co jejich vnuci? Kam půjdou krást? Válka s Ruskem je v současnosti cesta nejmenšího odporu pro zachování současné exploatace Země. Zachování současného systému vlády menšiny nad většinou. Rusko se projevilo jako odpor proti proudění. Pokud ho nepůjde odstranit přímo, bude snaha o bypass.

  20. Jedině ruské odstrašující prostředky zabraňují všem okolo vtrhnout do Ruska pro energii. Proč se na tom podílíme? S naší holubičí povahou?

  21. Bolo by zaujímaví vedieť, či to bola česká partička,
    alebo importovaná. Celkom rozumné ukradnúť
    náradie na vylamovanie u hasičov.
    „Poté se v těchto prostorech volně pohybovali, otevírali odemčená vozidla,
    která prohledávali a následně ze dvou nákladních aut odcizili 3 kufry s nářadím
    a další vyprošťovací náčiní.“
    https://tydenikpolicie.cz/pachatele-vykradli-hasicske-stanice-v-beroune-a-horovicich-kriminaliste-prosi-o-pomoc-verejnost/

  22. Přečetla jsem si jenom bod 1. a moc bych si přála, aby měl apoštol pravdu. Pravdu v tom, že Rusko jedná po předběžné domluvě s Čínou.
    Myslím si ale, že pravdu má pan B. Tureček, který upozorňuje, že rozumné státy se chovají výhradně pragmaticky. Né ideologicky, ideologicky to viděj novináři a vlastně i my.
    A Čína se řídí výhradně svými zájmy, poučila se, že Velký skok se neosvědčil a proto dává přednost pomalým krůčkům. A vyhlásit válku Západu by byl skok jako hrom.
    My tady vidíme Spojené státy jako dodělávající kobylu. Ale ta kobyla může chcípat sakra dlouho a ješté pořád má dost prostředků, aby mohla neposluchům ekonomicky kroutit ruce.
    Čína a Rusko spolu sdílejí jeden kontinent. A hodně chytrých lidí tvrdí, že svět čeká lítý boj o nerostné bohatství v Antarktidě. Tady má Rusko výhodu, protože tam má polární stanice a dlouhodobě tam provádí různé průzkumy.
    Vlastně i Sibiř hrozí konfliktem mezi RF a Čínou. Rusko “ nemá lidi” , Čína jich má přebytek. A už dneska na nehostinné Sibiři prosperují otužilí přistěhovalci z Činy, pěstují tam ve sklenících zeleninu a samozřejmě kácejí lesy. Místní obyvatelstvo brblá a snaží se Číňanům všemožně házet klacky. ( Kontroly použitých hnojiv, kupčení s povolenkami na kácení dřeva. )
    Určitě dochází k přeformátování světa. K vytvoření dalšího mocenského centra. Ale je otázka, jestli se Čína domnívá, že právě teď je ten správný čas. A jestli pro Peking bude PRÁVĚ TEĎ výhodnější spolupráce s Kremlem anebo s Bílým domem.
    Pro Činu je rozhodující faktor ekonomika. Rozdíl mezi blahobytem ve městech na pobřeží a ve vnitrozemí je velký a snaha je tu životní úroveň nějak vyrovnat. Aspoň trochu. Rozdělená společnost je totiž dnešní problém celého světa.

  23. Pane Apoštole, nemohl byste časem třeba jen překopírovat vaše texty týkající se zemědělských prací? Měla jsem ty články uložené, ale teď mi ty odkazy jsou platné jako mrtvému zimník. A byly tak užitečné…

    1. pripajam sa k ziadosti, pripadne by mohol existovat login na kydy a ten kto tam ma konto by si mohol clanky pozriet

    2. Také se přidávám k prosbě o zemědělské texty.
      A poprosil bych Občana o texty středověkého stravování a receptů.
      Měl jsem si to vytisknout rovnou 🙁

  24. Ještě musíte dodat, že Rusko potřebuje přeformátovat Ukrajinu. Pokud při tom chce získat Novorusko od Charkova přes Donbas do Oděssy, musí také vytvořit novou entitu. Proto se musí zbavit obyvatel potencionálně nepřátelských. To nejde rychle, naopak musí se na to jít pomalu s velkým tlakem. A to se daří dobře. Jak si všímáme, utíkají především lidé ze západní Ukrajiny, kde je velká nenávist k Rusku. Pokud se podaří – a ono se podaří – podobné lidi vytlačit z Novoruska, tak nebudou mít zájem se vrátit zpět. Zbude mnohem méně obyvatel ale loajálních.
    Evropa, především Polsko, Slovensko a Česko, získá významnou ukrajinskou menšinu s velmi výrazným nacionalismem. To nepřispěje ke stabilitě, naopak. K tomu přibydou doprovodné kriminální živly se kterými bude těžce bojovat policie. Je to běžné, nikdy to jinak nebylo.
    Rusku zbude čas na stabilizaci Novoruska s vstřícným obyvatelstvem.
    Celou Ukrajinskou problematiku musíme chápat komplexně. Současné boje jsou jen její nejviditelnější částí. Hluboko pod povrchem se tvoří další procesy, především polské angažmá a případný zájem o Lvov. Zde musí být velký tlak EU, aby se Polsko nerozhodlo pro teritoriální řešení.
    Zajímavé jsou pokusy některých vojenských analytiků spekulovat s tím, že válka vyčerpá dříve Rusko než Ukrajinu, podporovanou celým Západem. Ano, zbraní bude na Ukrajině dost a dost, to Západ zvládne, ale co vojáci? Ti Ukrajině dojdou, tedy, již se začíná projevovat jejich nedostatek. Platí – a na to se zapomíná – k dělu musíte mít náboje a k nábojům dělostřelce a k tomu všemu dopravu.
    A nakonec je nutné si uvědomit, že Ukrajina je jen malá část změny světa, která je nevyhnutelná. Je možné ji jen na krátký čas zpomalit. Když si takové Šalamounovy ostrovy dovolí vzdorovat Anglosasům, tak se něco děje.

    1. Ono to s tou nenávistí k Rusku na západní Ukrajině nemusí být zase tak divoké.
      Jedna T. z Užhorodu pracuje v Česku, její manžel Ivan v Německu. Momentálně tam s ním pracuje i zeťák Vasil.
      Doma čekají dvě dcery, starší Alena má dcerku Sofinku a stará se i o mladší sestru čtrnáctiletou Alinu.
      Je to smíšená rodina a *elenského označila paní T. za šaška.
      Jasně, tady v Česku všichni nadávají na Putina. Ale co mají říkat, že ?!?!?!
      Snaží se nějak přežít a doma u nich to momentálně vypadá bledě. A za houby to tam stojí už desítky let.
      Chyba není v Rusku, ale v zkorumpované vládě a přemnožené oligarchii.

      1. To s tim nadavanim si myslim uz nejaky cas.
        Stejne jako vsichni Pakistanci, Somalci, Nigerijci, Afghanci, Iracani…. sborem hlasili, ze Asad je reznik, protoze jim to zajistilo okamzite vstup do raje a davky a zdravotnictvi a…
        Pred casem jedna uprchla Ukrajinka v Polsku rekla jeji pohled na vec, a to ze Zelensky je hloupa loutka nicici Ukrajinu a Putinovi se nemuze nikdo divit po tech letech kdy Ukrajina bombardovala Donbas a neplneni mezinarodnich smluv do toho slapnul, a do par minut byla z uprchlickeho hotelu na ulici. Uprchlicka prava okamzite prestala existovat.

        1. A všichni Českoslováci byli ve vídeňském lágru v 68 náramně pronásledovaní.
          Včetně těch, kteří měli kriminální delikt a zdrhali před rukou zákona.
          Každý migrant ochotně hostitelské zemi prodá historku, jakou tam chtějí slyšet.

    2. Jak píše níže Targus. Ukrajinské ztráty techniky (z velké části i s posádkou!) byly / jsou enormní. Myslím, že těch 1.500 ks je reálné. Jako nevojáku je mi za těžko pochopit, jak by několik desítek, nebo i stovek ks. různorodé techniky – bez vycvičené obsluhy, těch. zázemí atp. – mohlo výrazně změnit situaci na bojišti.

      Ukrajina byla černá díra na peníze i před konfliktem. Nyní bude potřeba peněz přidat, vojenskou techniku k tomu a navíc živit hlasité utečence v EU. Myslím, že to nevydrží dlouho…

      1. Každý namáhaný stroj potřebuje údržbu a sem tam malou opravu. Jak to rozumně zajistit v bojových podmínkách, kdy „každý pes jiná ves“? Někdo se vyjádřil, že je to jednorázová technika. Do první poruchy.
        Sovětská/ruská/ukrajinská technika jsou stavěné na jejich podmínky a mentalitu – tj. minimální údržba a ještě menší ochota tu minimální údržbu dělat, a když už, tak ji co nejvíc ošulit.
        Opět mi z toho vychází, že k té těžké technice, nemluvě o F-15, budou muset západ dodat i techniky na údržbu.

        1. Re: Králík62

          Stroje a agregáty východní provenience vynikaly jednoduchostí, a minimálními nároky na údržbu. Tedy spíše žádnými.
          Opravy pak byly možná pracné, či fyzicky namáhavé, ale proveditelné s minimálními nároky na dílenské vybavení (pár klíčů, pořádné kladivo, tyče, trubky, autogen, když něco vázlo).
          Píšu ovšem o strojích, které mají kořeny vzniku v hlubokém socíku, ty novější samozřejmě neznám.
          Jak to je s novými krámy, samozřejmě nevím.
          Stran západních strojů to bude kapánek horší. Řekl bych, že tam se o nějaké údržbě v poli, potažmo o opravách tamtéž nebude ani diskutovat.

          Druhá věc je, že za 40 let, co se okolo aut motám, se snížil údržbový servis doslova radikálně.
          Jak to je výdrží dílů a agregátů, to fakt netuším.

      2. Už mě párkrát napadlo, jestli ta technika vůbec na Ukrajinu dorazí. Jestli si ji rovnou nepřebírá „třetí strana“ a nemaže třeba na Kavkaz nebo na BV. Zrovna české (nebo „české“) zbrojařské firmy jsou „obchody zvláštního charakteru“ dost proslulé.

  25. První světovou válku také nikdo nechtěl.
    (Možná Angličani, kteří Něměcko a Rusko popichovali proti sobě.)
    Měla to být krátká vítězná válčička někde na Balkáně.
    Zvítězíme a do švestek jsme doma.
    Výsledkem bylo přetransformování světa.

    Takže pokud v tom Rusko a Čína (a Indie, Írán…) jedou spolu a proti nim kolektivní Západ také spolu,
    tak jsme v počáteční fázi, kdy na Ukrajině se obě strany teprve rozcvičujou a ta opravdová Velká válka teprve začne.

    1. Když se podíváte do historie, tak před oběma velkýma válkama, se budoucí znepřátelené strany pošťuchovaly v řadě lokálních konfliktů.

  26. Dvě chybky v pokusu o analýzu.

    1/ Ivan nechce vyhladovět Ukrajinu, Ivan nechá vyhladovět, případně vymrznout Německou unii.

    2/ Ivani nesejmuli 3000 ukráckých tanků. Těch je sejmutých aktuálně okolo 1600, přičemž denní počet jejich ztrát v posledních dnech se jaksi zvedl. V ruských svodkách pak počet do prvně uvedené číslovky doplňují stroje, nazývané BRONĚTĚCHNIKA“, za což se považují i zbraně či účelové stroje postavené na podvozcích tanků (např. ženijní tank, zvaný vyprošťovák), jakož i kolová technika s těžším pancéřováním (tzv. BTR – česky obrněné transportéry) jak bojového charakteru, tak i účelové stroje.
    Stran jejich počtu – ono to vychází na 20 kusů denně (jenom tanky), což se mi nezdá až tak přehnané či neuvěřitelné.

    1. Ještě doplněk – BTR nemá tak silné pancíře, jako tank. Primárně není určeno k přímému nasazení do boje, je to transportér motostřeleckého družstva, či jeho potřeb (potraviny, voda, munice).

    2. Teď mě pobavilo, že nejmenší inflaci mají Frantíci. Protože vsadili na atom, kterého se moudrá Angela statečně zřekla.
      A je u toho i česká stopa. Armáda ČR pomáhá Frantíkům hlídat jejich uran, který si za hubičku kutají v Nigeru.
      Na území Tuarégů, kteří žijí i v Mali a, celkem logicky, se jim ta krádež a zničené zdraví i životní prostředí pranic nelíbí. A právě do Mali vyslali hodní hrdlořezové od IS bojovníky, aby ty Frantíky a zkorumpovanou vládu v Mali a Nigeru umravnili.
      V podstatě armáda ČR hlídá, aby se nepokoje nepřelily do Nigeru, ještě před dotěžením posledního vozíku uranu.

      1. Mozna rus udrzuje armadu v pohotovosti ,kdyz nespecha ,co kdyby neco..
        Udalosti nas predbihaji stale vice..
        A ty druhy moznosti..
        Vypada to, ze uz pochopili ,na zapade ,ze ztraceji nenavratne vsechny pozice.
        Ze se nemuzou udrzet v blizke budoucnosti.
        Brzy nebude material ani na policejni pendreky..
        Kun je nebezpecnej ze zadu , bejk ze predu a idiot ze vsech stran..
        Zavedli ted napr., valecnou cenzuru.
        Dneska zase u nas titulky vypadaji na valku.
        Jen jsem zahlid jednou kousek ty schuzky v Kyjeve ,Leyno se Zelenskym , to bylo porad nejdrazsi nas presidente ,vypadalo to jednu chvili ,ze se neudrzi a samou snahou zeli tam na miste vojede. To samy jindy ,jinde ,
        ta sama tupa osoba ,absolutne zakaze naftu a plyn. /Pro 500 milionu lidi/.
        Nevi co mluvi , nejsou schopni vubec domyslet zadny dusledky,jejich zvaneni..
        Beerbomba,plna silenstvi, krici na poplach ,ze bude nuklearni valka ..
        K ty ani nemusi dojit takhle , muze nejakej vtipalek zavolat nejaky prikazy na velitelstvi a jejich totalni poslusna,snaziva zhovadilost ,zaridi bleskem zbytek..
        /To je ted v mode a vtipalkove se bavi tak , ze volaji ministrum , predstiraji ,ze jsou ukrove ,nebo nekdo jiny a ministri /neznaji nic nez automatickou poslusnost/,temer vzdy naleti…/.
        Ty druhy moznosti rostou a denne pribyvaji . Tihle,zmineny, se jeste predbihaji v poslusnosti, aby jim nekdo jinej neukrad jejich koryta..
        Po staleti ,kriceli sluzebny akademici o pokroku humanismu , aniz byli schopni neco aspon trochu, domyslet. Potom zacal kazdy zhypnotizovany od malicka , kazdy zacal doufat, ucil se ve skole denne ,ze pokrok a vyvoj jsou neco samozrejmeho a prinesou velke zlepseni a nic jineho..
        A ze nic jineho neni ani mozne..
        Jedna vec..
        Nepochybne mel Putin pri rozhodovani o U. jeste jednu moznost.
        Zachranit mir a vyhnout se valce..To by znamenalo..
        Stahnout vsechny dulezite a podstatne urady a mista vlady ,vojenske veleni a odsunout, nekam az za Ural, aby byly z dosahu NATO umisteneho na Ukrajine.
        To by byl ustup a zapad by jasal a jiste zhorsoval agresi..
        Je ale dobre mozny ,ze kdyz se Finsko a Svedsko se stanou brzy cleny NATO , bude muset na neco podobneho pomyslet a mozna udelat..
        Kolik tech moznosti, bude napr. zitra…

        1. Také si myslím, že Západ už cítí, že pomalu končí.
          Obyčejní lidé to asi tuší, ale dokud je plný hrnec, tak se nikomu nechce dělat revoluci.
          Ale je to hlavně o politicích, o těch u koryt. A pro ně je každý den v teplé sesli dobrý, prostě se za žádnou cenu nenechají odstavit.
          Hezky problém popsal Konfucius :
          “ Jak mohou lidé zbabělí a nečestní sloužiti knížeti? Takoví se třesou strachem, zda budou schopni úřad vykonávat. Ve chvíli kdy úřad dostanou, třesou se strachem, aby o něj nepřišli.
          A začnou- li se třást strachem, aby o úřad nepřišli, není NIC, čeho by nebyli schopni, aby si úřad udrželi. “
          To NIC jsem napsala verzálkama, protože to je právě ten malér. 😢

          1. Nejde o plný hrnec (který už dávno je spíš poloprázdný).
            Ale „lid“ dobře vnímá, jak mocenské struktury naložily s Katalánci, se Žlutými vestami, s nezávislými weby, s odpůrci „proticovidových opatření“ atd. A BOJÍ SE, protože VÍ, jak snadno by mohl přijít i o to málo, co mu ještě zbývá; vč. rodiny, střechy nad hlavou i holého života.

            Žádnou organizovanou revoluci UŽ NEMÁ KDO udělat, protože nezbyla žádná politická struktura, jíž by na „lidu“ záleželo.
            Spíš bude postupně docházet k různým lokálním revoltám těch, které vrchnosti připravily i o ten poloprázdný hrnec. Zpočátku budou krvavě potlačovány, ale pokud jich bude přibývat, může se stát, že zoufalí nakonec přečíslí ozbrojence a ti buď utečou, nebo se přidají k zoufalým. Nebude to ovšem žádná revoluce, nýbrž rozpad a anarchie.

            1. Re: Občan

              Souhlas minimálně v otázce politických struktur. KSČM zrůžověla už před nějakými třiceti lety, kdy to zabalil Svoboda. Beznadějně rozštěpená stran, neschopná se vypořádat s programovým rozvratem, neschopná stanovit si nové cíle, nové ideje, novou strategii.

              O ČSSD je škoda psát a ztrácet tím čas. Partaj beznadějně zamořená frikulíny a městskými vyžírkami s palicemi vymytými anglosaským školstvím.
              Zbytek politického spektra je tímtéž, akorát se mírně upravuje ideologie a dojmologie.

              1. Komunisti jsou totálně mrtví.
                Nemají co nabídnout a nikdo už od nich ani nic nečeká.
                Zbyl jen Skála a to není ani komunista, spíš Okamurovec.

                Není tu nikdo, kdo by chtěl řešit reálné problémy dolních deseti miliónů.
                Trikolóra, Svobodní, Robejšci – tatrmani.
                ČSSD, Budoucnost, komunisti – mrtvoly.
                DSSS, Volný, republikáni – to už nejsou ani mrtvoly, to jsou mumie a smrdí.
                Nejmíň deset různých stran a frakcí zelených – zmlátit na hromadu a pozůstatky zaválcovat do asfaltu.

                Opravdu zbejvají jen SPD a ANO.
                Nikdy nic moc nepředvedli, kdykoliv uhnou.
                Nikoho jinýho nevidím.

          2. Dusledky snahy kdysi ,slouzit cisari v Cine ,byly vskutku „orientalni“.
            Soutezilo se tenkrat za koryta taky.
            A takovej urednik se nechal vyklestit, dal si je do sklenicky s lihem ,na almarku a kazdemu je ukazoval jako dukaz, jak obetave a ve dne a v noci slouzi cisari.
            A nic jineho.
            /Jak se znam , dal bych tam urcite falesny z nejakyho zvirete./
            Cinu ,se domnivam dnes urcuji ty minule imperialisticke, zapado-japonske vyhlazovaci a vydiraci masakry a valky. Domnivam se, ze se o tom uci na skolach a ze to je velmi dulezity, budujou taky proto Cinu , aby se to nikdy nevratilo a neopakovalo. Oplatit neco je taky mozna na programu.
            Kdo se vyzna, at se prizna.
            Ten nemeckej Scholtz letel se obetave spojovat s japonci a oklikou pres severni pol. Ale nechce navstevu do U. Tak je ta jitrnice. Dobre mu tak.
            Bylo by zajimavy ,vznest otazku a verejnou ,/aby odpoved byla taky verejna/kdo vlastne prave ted /9.5.22/,osvobodil Prahu v 1945.
            Vladnou predevsim dohady.
            Odpoved ,kdo se odvazi,muze taky stat nekoho koryto. Vo jednoho min..
            Denni strileni a zabitych je v Usa hodne, az to je horsi nekdy, nez na U.
            Akorat ty zabity a deti /nekdy policajti/,nemaji zbrane.
            Vic prej umira a daleko vic na covid.
            /Pisou asi 5000/. To nevypada ,ze by se vlada starala o sve obcany, jako se stara o ukry..To prijde lito.. Vlada a cela nelituje.
            Neuhod jsem zatim, myslel jsem, ze ty uprchlici ze Str. Vych.budou uzitecne organizovany a posilany, kde je treba.
            Kdo lze ten taky krade a tak polaci a bulhari si zakazali a ted nemaji plyn a bulhar tajne ukradal a prizivoval se z rakousky roury, ale byl pristizen ,chycen a Gazprom snizil dodavku… Ted bulhar dluzi.
            Zacina bejt problem s polakama, protoze cela pomoc zapadu Ukrajine je zalozena na jeji nezavislosti ,suverenite a neporusitelnosti hranic, /vojaci preci za to denne umiraji/a rozhodnout, si jak obcane chteji.
            A ted jim, Ukrum chteji polaci zrusit hranice a postupne zrusit celej stat..
            S Putinem zaroven..Divny.
            Akorat ty jednotky z Polska budou prejmenovany z W. ,asi na Mirowacht, nebo tak.
            Neni vubec jisty a kazdej den to vypada jinak, kdo vsechno je vlastne agentem Kremlu. Nekdy dle aktivity je to jasne , Putin.
            /Kdyz jindy zase asi neni/. Souhlasna nejednota nazoru sjednocuje, vlastne taky ,nesjednocuje.
            Nezavislost statu ,svobodny rozhodnuti vlady /jako U. vlady/,o zajisteni bezpecnosti naroda a statu Salamounskych Ostrovu je ohrozeni celyho, zapadniho sveta a NATO a musi se zakazat..
            Kdo se v tom vyzna, at se prizna…?

        2. Paw, to co píšete , o stáhnutí za Ural, by asi mír zachránilo. Slabé Rusko, sražené na kolena, takové Rusko by Bratrstvu kočičí pracky nevadilo. Možná i nějaká humanitární almužna by se jim tam šoupla.
          Ale Rusové by si to nenechali líbit, Putin by skončil jako vrah národa a válka by nakonec stejně byla.
          Žádný národ se nenechá dobrovolně zotročit.
          Nejvíc mne děsí, jak snadné je někde rozpoutat Majdan.
          V Bělorusku to nevyšlo, tam je obyvatelstvo převážně kompaktní, národnostně i co se týká náboženské konfese.
          Ale třeba v Moskvě a ve velkých ruských městech je všude pestrobarevná směska. Jako ve všech bývalých imperiálních mocnostech.
          S uspořádáním Majdanu by se v takovém případě mohli ochotně vypomoci i spřátelení Saúdové.
          Potrhlých imámů mají na export mraky. A v Moskvě žili milovníci Alláha už za cara a po rozpadu SSSR přicestovali další.
          Zatím klídek, VVP jim nechal postavit Velkou mešitu a vypadá to na klid zbraní. Dubrovka už se neopakovala, zákrok byl důrazný a poselství jasné. S teroristy se nevyjednává.
          Ale co je dneska, nemusí být zítra. A vyhejkat horkokrevné ručníkáře asi není moc velký problém.

          1. V Rusku samozřejmě FSB jede na plné obrátky, mezi muslimskou populací má své „sítě“ a radikální imámové se tam rovnou „ztrácejí“.

              1. Laca podpořím.
                Co se týká muslimské části obyvatelstva, tak stále platí to, co za SSSR. Kdo chce vést modlitby v mešitě, musí mít státní souhlas a používat jazyk, který je v daném místě povolený. Nedodržíš, mešita se zavírá. Modlitby mimo povolené mešity? Neexistuje. O tom, že by při mešitách existovaly madrásy nejsou zprávy. Předpokládám, že budou při těch největších a budou začleněny do systému školství, což obnáší důkladný dozor. Všechny dětičky musí projít 11 letou povinnou školní docházkou a kluky čeká povinná vojna, kde jsou v národnostním mixu.
                V Rusku stále existuje něco jako pochůzkář. Zvlášť ve větších a velkých městech je to klidné a dobré bydlo, dokud nejsou ve vašem okrsku problémy. Takže je v zájmu pochůzkářů všechny podezřelé živly včas nahlásit.

              2. Kadyrov je snad jasný. Ten si své ovečky hlídá důkladně a pohlídá je i za hranicemi Čečny.
                A sejří to hodně i některé blby u nás v diskuzích na iďesu, že Čečenci se nepovedli.
                Takový Štětina musí mít z toho osýpky.

            1. Je vidět, že si vzali rady sociologů k srdci. Pokud % mladých mužů určité věkové kategorie přesáhne dané procento, roste agresivita ve společnosti. Je třeba najít ventil, kde si mladíci uleví a kde získají úctu. Proto také pro nás tak veselá videa vojenského korespondenta Ramzana K, kde nešetří výrazy „bratr“ a „drahý bratr“ a „mému srdci drahý bratr“.

          2. Kdyz na prvni pohled vidim ,ze Putin ma vsecky lidi rad ,tim se lisi..
            Je dle vysledku velkej smirlivec a kazdyho pretahne na svoji stranu ,kdyz chce..
            Ale hloupej neni a uz asi nebude. Jsou z toho ty frustovaci zklamani..
            Ty velky mesity a synagogy /a dalsi organizace/,se domnivam se nepochybne hodi ty davy snadneji ovladnout, pres ty jednotlive vudce, aby byl klid..
            Jinak to vypada zdalky ,jestli Rusko muze cekat neco podobyho, jako Jugoslavie od konce Tita…$%^*^#!!?.%$$.. Blba otazka, at uz je pryc!!

            1. Porad se opakuje jak rusove /Centralni Banka/ nechala zlate a valutove reservy v hodnote 300 miliard v covidovy,afgansky valecny ,,ukrajinskymu cizine .. Kdyz ,jednodusse, co je doma to se pocita….
              Ani dite by nedalo sve kapesne k nepriteli ,nebo nekam , kde je riziko ztraty a bez moznosti dostat kapesne zpet.
              Kdyz se na zapade jiz od 71 potaceji od krize ke krizi a ceka se ta konecna. V dusledku valek neni dolar/svetova mena/ pokrytej zlatem , nebo aspon necim../Ani dekou,aby nenastyd/.
              Rad bych komentoval o tom , ze nekonecne studujici a prechytrali akademikove,yndelygendi ,vypusteny na ekonomiky a hospodarstvi sveta ,temer pres noc znicili uspesne a nici hospodarstvi Ruska , Ceska a dalsich zemi.
              To vypada,ze jsou jednim slovem Ekonacisti a jeste Ekoteroristi.
              Horsi casto a daleko Putinovy a jiny armady.
              Na druhe strane to vypada snad jeste hure a odrikaji si s velkym ramusem v cele s gynekologem samoukem /Leyno/ i posledni ,ted nepratelskou kurku. Kazdej tejden nacpavaji U. stovkami miliard.
              V jinych oblastech lidske cinnosti /to nevim jiste vypadaji ty statni a universitni expertni ekonomove ,jako ze sou z nejaky vesmirny Tramtarie a s ukolem znicit co se da/ to neni lepsi..
              Ted bych rad prines jeden napada na pretres..
              Rus asi zabere co je rusky a pak neco zbyde a bude to radne vylidneny , asi jen ti stari zustanou v rozvracenych oblastech atd.
              Nebudou lidi , uz ted nejsou…Jo.
              A jen to nejhorsi muzeme cekat od RuskaCiny.
              Vsude na zapade je spousty cinanu a ve svych ctvrtich /a nejen tam ,ale je to nejvic videt/ukazuji lidskou vitalitu a dynamicky rozvoj velkou energii a schopnosti. At se okolo deje co chce..
              A co kdyz je napadne ,ze na znovu postaveni zeme na nohy, je potreba neco hodne lidi a Cina muze vyzvat dobrovolnky a potom dodat kolik je potreba tam.. Ti se budou skladat z farmaru /kvalitni puda/, co chteji obdelavat pole a urodu. Dale z expertu na vystavby toho, co je treba. Dale hodne cinanu je na obchodovani. Dalsi by pracovali v prumyslu a cinan je na tohle velmi kvalitni ukaznene pracujici trida.
              Takhle by bez jedinyho ekonacisty, U. rychle vzpamatovala a jeste troufam si tvrdit do lepsiho ,nez predtim..
              Pozbuzuji spekulace o tom spekulace , nebo rovnou zamysleni ? Nevim. A co kdyby pozvali taky nespokojence z EU a odjinud. Nekde nejsou lidi a jinde jsou a hodne..A.
              Nepritel vychodu nikdy nespi !!!

              1. Jednou jsem viděla reportáž o Čínanech na ruské Sibiři.
                Je tam nevlídno, komáři, ale Číňani tam výborně prosperují.
                Žijí neuvěřitelně skromně, jen zateplená bouda s ohništěm a jedním hrncem.
                V obrovských sklenících pěstují hlavně rajčata, papriky, ale v podstatě všechno.
                Rusům se do téhle oblasti nechce.
                Takže tam jenom Číňanům házejí klacky, posílají na ně hygienu, ( hnojiva) , vybírají poplatky za shovívavost. A hlavně vysoké poplatky za povolení těžby dřeva.
                ( Číňan se pochopitelně snaží pokácet víc stromů, než na kolik dostal bumážku od místního státního úředníka. )
                Otázka zní, jestli s postupnou vyšší životní úrovní ta píle a tah na branku Číňanům vydrží. Asi jo. Je to vidět i na těch bohatších při studiu.

                1. Zmylena plati ,co bylo vcera se ztrati.
                  Hakovej kriz je neco jako bumerang ,co se vrati a prasti obcas majitele ,kdyz to nejmin ceka..
                  Dela Malka jsou automaticky sami se nabijou a vybijou a po vystrelu odjedou..Aby je nikdo nezameril a nezneskodnil.
                  Divny generalove nechavaji nepriteli casto iniciativu a ustupuji ukr. protiutokum,to vzdycky je nebezpecna vec.
                  Ale vi se ze potom je kazdej vojacek oplakavanej doma a to neni dobre.
                  Kdyz nekdo vidi vlak a krici to je krasnej velbloud,muzu si ho pohladit ,je umisten normalne do psych.lecebny..
                  Celkova situace na zapade vypada na skutecnost ,ze nektery casti a vrchnosti , kompletne ztratily kontakt s realitou..
                  Neda se svitit,to je sichr..
                  Sniper Vali, se na UKr. s velkou slavou ani neohral a s malou slavou je zpet v Kanade, a krici verejne ,ze valka je podvod ukru na USA ,aby si nahrabali..Zajimava myslenka..
                  A lecos ji nahrava..
                  Zelii ma pres trimiliardy v bankach a ted ma britsky obcanstvi a dalsich 145 milionu utratil, za sidlo v Londyne..
                  Ale nekoupi ze svyho nikomu ani kecky. Nedelit se je bezne a normalni ,ale dnesni situace se meni rychle rano se smejes a vecer…
                  Se takovy veci dejou furt..Ty co maj flinty ,nic moc..
                  Na zapade hodne prikladu..Co taky tahnou pryc ,ale potom jsou furt okolo.
                  Nejdrive je zradlo a moralka az potom. B.Brecht ,moc chytrej clovek , obalamutil jedinej to slavny vysetrovani ,Mc Carthy…
                  Ani Desatero Bozich Prikazani pak lidi nedodrzujou..
                  Zeli jeste vytvari dalsi miliardovy bohace…
                  Je lepsi tyhle veci nechat na vestkyne..
                  Pohadkovy poklady ,co by se nevesly do hodne jeskyni uniklo z Ruska. Uz sem psal ,Putin na vsecko sam nestaci..
                  Ma mit zase hodne dulezity reci devatyho.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *