Sledujete události v Arménii? Jak v Náhorním Karabachu končí staleté arménské osídlení? Jak Azerbajdžánci hravě a snadno prolomili Arcahskou obranu a během jediného dne bylo hotovo? Jak arménský premiér Pašinjan nejprve zakázal jít Karabachu na pomoc a odmítl i pomoc z Íránu, aby pak vzápětí obvinil Rusko, že nezasáhlo? Zatímco samostatný Karabach končil svojí existenci, arménská armáda cvičila spolu s armádou USA. Zanedlouho pak Arménie ratifikovala tzv. Římský statut, díky čemuž i na jejím území platí zatykač na Putina. Rusko vzápětí „zakázalo“ dovoz arménských koňaků…
Sto tisíc Arménů v Karabachu sbalilo saky paky (o životě v Azerbajdžánu si nedělali žádné iluze), naložili na auta svůj skrovný majetek a opustili území, kde jejich předci žili po dlouhé generace. Do Jerevanu je ovšem arménská policie nechce pustit, aby moc nepobuřovali před sídlem premiéra, který se zachoval vlastně dost podobně jako Beneš… Game over.
Ládik Větvička by vám řekl, že arménský premiér prostě seděl na dvou židlích a nakonec naštval všechny. Rus je zaměstnaný na Ukrajině a má svých starostí dost, Azerbajdžán je teď evropský dodavatel ropy (přes ropovod Družba), která je navlas stejná jako ta Ruská, až by člověk řekl, že je ruská, jen došlo k několikanásobné přefakturaci, díky které premiér Fiala splnil svůj plamenný slib, že už nebudeme podporovat Putina a tak podporujeme Azerbajdžán (či Kazachstán), který si nechá z plateb tučnou provizi a zbytek peněz pošle Putinovi sám Alijev. Těžní věže na druhém konci trubek jedou jako by se nechumelilo a tak se, milé děti, stalo, že naše republika nepodporuje Putina, ale Rusko svoje peníze dostane. Jen díky tomu nestojí litr benzínu sto padesát korun.
Arménská diplomacie zařídila karabašský Mnichov a azerbajdžánská ropná diplomacie si zařídila krytá záda ze všech stran. Rusové, Evropa, USA… všichni potřebují Azerbajdžán, aby se obchod s ropou udržel v tempu a libtardi mohli dál hýkat blahem, jak to zlým rusákům nandali. A tak Baku dokončilo to, o co se dlouhá léta snažili a v čem jim Rusové bránili tak dlouho, dokud nepřišel k moci jeden prozápadní idiot a nezačal se chovat jako Sákašvilli nebo Zelenský.
Ale samozřejmě za to může Putin…
Rusové samozřejmě neseděli s rukama v klíně… udělali si nový dopravní koridor do Íránu přes Kaspické moře (ano, Azerbajdžán na tom má podíl), nechali zlobivé arménské dítě, ať se pěkně spálí svojí spoluprací s Američany a pro karabašské Armény udělali jedno jediné – postarali se, aby aterbajdžánské vítězství bylo bez krveprolití. Ruští mírotvorci oddělili azerbajdžánské jednotky od karabašských civilistů, evakuace stále probíhá a víceméně nic se nestalo. Etnická čistka par excellance, ale tak nějak v míru… S nepatrnými excesy. Češi si odsun sudetských Němců užili víc…
Porovnejte si, jak to vypadalo třeba v Kobání, kde se zase Američané dívali mimo, když Islámský stát (tehdy podporovaný Tureckem) začal svojí etnickou čistku amerických kamarádů Kurdů (a Jezídů)… Staleté osídlení bylo vyvráceno pomocí vraždění, znásilňování, a zotročování. V Karabachu se Rusové dívají mimo tak nějak humánněji. Azerové obnovují infrastrukturu, nabízejí Arménům občanství, obnovují provoz nemocnic… sakra, také bych čekal, že tam vytečou potoky krve a místo toho Alijev slibuje, že Arméni tam budou platit jen daň z nemovitosti. Skoro přemýšlím, jestli bych si nevycucal z prstu arménské předky… Budou tam teď dost levné nemovitosti a Azerové budou světu předvádět mírumilovnost a mohutné investice. Třeba bych tam mohl vybudovat první moderní obilné silo…
Ve výbušném regionu se změnily hranice a skoro nikoho to nezabilo… Kdy naposled se něco takového stalo?
Celá věc ovšem nekončí. Martin Kunštek v nejbližší době přijde se článkem, který předpovídá chmurnou budoucnost i jižní Arménii. Je to tam taková úzká nudle mezi Azerbajdžánem a jeho enklávou Nachičevanem. V poslední době se totiž objevuje stále více signálů, že právě tamtudy má vést nový dopravní i trubkový koridor, který by skutečnou azerbajdžánskou ropu (a asi i plyn) přivedl do Turecka. To už nedrží Evropu za koule jen skrze migranty, ale nově i přes plyn a jestli to takhle půjde dál, tak i přes ropu. Vše samozřejmě výhradně na vlastním teritoriu a ani kousek nevede přes mezinárodní vody, které ovládají Američané. Jo, to zas bude zase prachů…
Jestli se potvrdí informace, které Martin Kunštek našel, zřejmě brzy uvidíme další podobně divnou etnickou čistku. Arméni se budou stěhovat z jihu na sever a Azerbajdžán jim bude slibovat skvělý život v míru a rozsáhlé investice do zanedbané infrastruktury. Prodávají teď totiž ruskou ropu hejlům, kteří si přes svoje evropské hodnoty nevidí na špičku nosu. Ale když vidím ty kolony, co odcházejí z Karabachu, tak mám tak nějak pocit, že Arméni Azerům jejich mírumilovné úmysly moc nevěří.
Nakonec budou Arméni prosit, aby je Rusové zabrali a ochránili… Což bych viděl jako takovou pěknou tečku za tím naším případem. Putin raději bude mít na zadním dvorku Erdogana, než Bidena, Arméni budou rádi, že jsou rádi, Pašinjan dožije někde v americkém exilu… a všichni budou vlastně spokojení, jak se novým koridorem pohrne ropa i jiné zboží.
V novém multipolárním světě už ani ty genocidy nejsou, co bývaly…
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihu (nebo knihy) z nabídky.
Celé to stojí za zhlédnutí, ale kdo nechce, tak alespoň Putinúv šváb 👍 Fico jim dal pěkně přes dršťku.
https://youtu.be/d5HxZZQ3EnQ?t=621
To Targus – je tu nový aspekt:
RF, USA i Čína obnovují jaderné zkoušky. Je to sice hlavně harašení zbraněmi, ale ty klacky, které si ukazují jsou dost děsivé. Například nová ruská mezikontinentální raketa s atomovým motorem(!) může , než dopadne, 2 – 3x obletět zeměkouli v nízkých výškách. Typická zbraň „posledního soudu“.
===
Včera Putin požádal Federální shromáždění RF o zpětvzetí ratifikace úmluvy o zákazu jaderných zkoušek. USA to neratifikovaly nikdy. Taktéž včera na Valdajském fóru prohlásil, že když bude ohrožena existence Ruska, pokud vyletí rakety směrem na Rusko, (kosmická rozvědka je bezpečně pozná), vydá příkaz k atomovému úderu. Nepřátelské rakety už zasáhnou jen prázdná raketová sila.
Bez ohledu na to, kolik atomových ponorek má kolem RF Západ a kolik jich má Rusko kolem USA a GB rakety budou mířit na pevninu, na administrativní, průmyslová a vojenská centra. (Na ta nejmíň, protože už nebude komu velet.) Rusko bude velmi vážně popáleno, USA a GB spáleny zcela. Rusko má totiž Sibiř.
==
A pak nastane soumrak Homo Sapiens. Napřed budou umírat popálení a ozáření, po čase ostatní – hlady.
A dobře mu tak, tomu blbému holému opičákovi. Hrát si s jaderným ohněm se nevyplácí.
Přesně o tomto jsem psal asi před rokem.
VVP našel způsob, jak současným generacím předvést třeba 1Mt někde za Sibiří, nebo kde tu střelnici měli.
Bude to celému světu předem ohlášená zkouška, bohatě zdokumentovaná a možná i v přímém přenosu…
Bude to dobře, pokud se namísto nicneříkajících fotek a popisů, lidem zatřese země pod nohama, doslova.
Co myslíte, myslí to oni vážně, nebo ne?
Na co z toho si vsadíte?
https://otevrisvoumysl.cz/dr-mercola-temna-stranka-zelene-agendy-v-eu-vystehovani-z-vaseho-domova/
Už jednou jsem intervijůkovi Vidlákovi poradil, aby si ověřil fakta, než se do něčeho pustí. Dnešní blábol je důkazem toho, že pokračuje ve spanilé jízdě směrem k Mitrofanovi, Švanberkovi. Tak tedy jeho tvrzení, že “ Azerbajdžán je teď evropský dodavatel ropy (přes ropovod Družba), která je navlas stejná jako ta Ruská, až by člověk řekl, že je ruská, jen došlo k několikanásobné přefakturaci, díky které premiér Fiala splnil svůj plamenný slib, že už nebudeme podporovat Putina a tak podporujeme Azerbajdžán (či Kazachstán), který si nechá z plateb tučnou provizi a zbytek peněz pošle Putinovi sám Alijev“ nejsou pravdivá. Azerbajdžán produkuje Azeri light, která opravdu není „navlas stejná jako ta ruská“ ale je, jak název napovídá, „lehká“ a méně sirnatá a nedopravuje se ropovodem Družba, ale ropovodem Baku-Tbilisi- Ceyhan (BTC) nebo Baku Supsa. Potom tankery do Terstu a dále ropovodem TAL. Až teprve Poláci u nás tuto Azeri light míchají s ruskou, která jde opravdu ropovodem Družba, tak aby snížili sirnatost ropy ruské. Svými komentáři o Azerbajdžánu a Karabachu se Vidlák postavil po bok Zdechovskému, Gregorové, kteří včera perlili v europalrlamentu, slušný oddíl.
Když někdo chce napsat burcující článek každý den a přitom ještě chodit do práce, aby uživil rodinu, nemá čas na podrobné rešerše.
Ale je fakt, že ta věta vůbec v článku být nemusela.
Nevím jestli Vidlák opustil stále zaměstnání u Babiše. Ale pokud ano, tak je to logické. Každý den napsat něco, za co může připojit na FB výzvu k nasypání 350 korunek … dostal se na úroveň pisálků z Novinek, aby stejně jako oni mohl zaplatit účty….
Ostatně dokonalá ukázka s tím placeným školstvím
… bylo vymazáno vloni v zimě ….. a hergot, ono to tam zůstalo …. tak aspoň povíme, že záleží jak se to nastaví … technika stipendium, humanismus za kačky …
Smutný případ, jak se z blogera stává propagandista… byť tzv. alternativy
Vezmete to za Vidláka? To ani náhodou, že. Role anonymního kibice s možností omlátit Vidlákovi hlavu je plně uspokojující, že.
🙂
Jako že zpětná vazba není potřeba? Hmm…
Jde o její formu. Výsměšně pořvávat na známou osobu schován za zdí prostě není vhodná forma.
To je fakt, navíc ve zkratce jak to napsal Vidlák tomu tak je, alespoň já to tak pochopila. Prostě Družbou jde smíchaná ropa ruská a ta z Azerbajdžánu.
Pochopila jste to úplně špatně.
[Nejhorší jsou lži, které ze čtenáře dělají blbce.]
Ázerbajdžánská ropa ropovodem Družba neteče, ani čistá, ani smíchaná. Podívejte se do mapy, kudy vede ropovod Družba. Ázerbajdžán na něj není nijak napojen. Z Ázerbajdžánu vedou tři ropovody (na mapě modře): https://1url.cz/lup4T
Ázerbajdžánská ropa se do Česka dostává nejprve (jak správně píše K72) ropovody Baku-Supsa nebo Baku-Tbilisi-Ceyhan,
potom lodí do Terstu
a z Terstu ropovody TAL a návazně IKL do Centrálního tankoviště ropy (CTR) Nelahozeves.
Do Nelahozevsi tedy z jedné strany ropovodem IKL proudí ropa ázerbajdžánská – a z druhé strany ropovodem Družba ropa ruská: https://www.petrol.cz/media/39397/ropovody-evropa.jpg
Teprv v Nelahozevsi mohou být v CTR obě ropy smíseny (blending).
Zdeňku pozdě jdoucí, který není anonymně schován za zdi, jako všichni uvádím, svůj email pro adminy, nejsem tedy, alespoň pro ně anonymní a mohou se mnou diskutovat. Pokud považujete za „výsměšné pořvávání“ na lokálně známou osobu uvedení faktů, co už s vámi… nic
Tak jistě chápete, že (neveřejný) email není průkaz identity. Ani vaši blízcí vás zde nemusí poznat. Pokud nakydám na váš nick kopu hnoje, není problém si jej pohodlně změnit.
On se na to taky může Vidlák vykašlat. Proto vám to píšu. Já bych na jeho místě nevydržel, nejsem splachovací. Vy ano?
Zkuste to, uvidíme. Na nasírání lidí já mám talent. Jakkoli jsou vaše příspěvky kompetentní, tímto směrem to totiž taháte.
Nebo jasněji, něco jiného je oznámit fakta/oponovat, a něco jiného je anonymně a s frackovitou dikcí nadávat neanonymovi do Zdechovských, Mitrofanů atpod.
Máte chování jako řeznickej pes.
Zkuste alespoň předstírat slušnost…
Priznam sa, ze ked som to vcera cital, tak som si ozaj myslel, ze je to hoax a nic take sa vo sfere KoZa nemoze udiat.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/gender-pohlavi-britanie-sunak-progresivismus-transgeder.A231006_121830_zahranicni_jhr
A ono vyzera, ze GB zatiahla rucnu brzdu na robehnutom vlaku. Dufam, ze mu z Bruselu poslu nechutny demars a uz nikdy si nesadne za jeden stol s UvdL abo tou kravou co ma mlcat – Miselom.
Postupující islamizace a LGBT jsou jaksi v kolizi.
Gender agenda je v kolizii hlavne so zdravym rozumom.
😀
Zelenský se domnívá, že obvinění z korupce na Ukrajině šíří Rusko, aby rozdělilo podporu na Západě.
„Především je to známý ruský narativ o korupci. Uvědomují si, že nemohou rozdělit celkovou jednotu Evropy a podporu Ukrajiny. Spojené státy a jejich zpravodajské služby poznaly kořeny této myšlenky, jak otřást společností, podporou ve světě,“ řekl Zelenský po summitu Evropského politického společenství ve Španělsku.
Podle něj během války „nebyl našim partnerům ukraden ani jeden dolar“. I když podotýká, že existují „různí lidé a případy“.
Zelenský také obvinil bývalého šéfa Evropské komise Jeana-Clauda Junckera z šíření „ruských narativů“, když řekl, že Ukrajina nesplňuje kritéria pro členství v EU kvůli korupci.
Položil si otázku, proč Juncker během války ani jednou nenavštívil Ukrajinu.
„Copak se o ni nezajímá? Teď se rozhodl psát nějaké ruské narativy, protože všichni zapomněli, kdo je? Myslím, že je to hloupost,“ řekl Zelenský.
Připomeňme, že dříve mnoho amerických médií a úředníků tvrdilo, že Washington je znepokojen vysokou mírou korupce na Ukrajině a boj proti ní je jednou z podmínek pro pokračování západní pomoci.
https://t.me/stranaua/125688
To je ale buzerant.
Ať je začlení do toho hnízda hned zítra. Já zatleskám. Čím dřív tam vlezou, tím dřív se to rozvalí. Ti nebudou šlapat brázdu, však to předvádějí dnes a denně. Ti sebou nenechají orat. Ta jejich nátura je přesně to, co ten moloch potřebuje. Moloch srazí paty a bude poslouchat. V žádném případě to nebude naopak.
Přitom stačí ukázat stav Zelenského konta před válkou a dnes …plus jeho spolupracovníků.
To už si dovoluje moc, lůza jedna nezvedená. Nechce nám nakupovat. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-nadeje-se-nesplnila-cesi-jsou-opet-sampioni-v-utahovani-opasku-237856
Zdá se, že pochybnosti už mizí:
https://smis-lab.cz/2023/10/04/ctyri-vakciny-staci-drahousku-aneb-pharmaggedon-za-kanalem-la-manche/
.
u nás v rodině slečna 23 let, 3 covid očkovací Pfizer dávky, krátce (přes 2 měsíce) po aplikaci poslední dávky – nervové problémy (bolesti za okem atd.), následně brnění těla, silně zhoršené dýchání, volání sanitky, hospitalizace, diagnóza: roztroušená skleróza
dcera sousedů, 25 let, krátce po 3 dávkách infarkt, dočásné ochrnutí
možná souvisí, možná ne, ale můj názor je jasný – souvisí
nechte si aplikovat tedy jen na vlastní nebezpečí, já se nenechal, ani nenechám
Re: ůlajsd
Na RS, resp. na její spuštění bývá většinou povícero faktorů najednou.
Nicméně mám ji taky a i když mi očkování cpali horem dolem, poslal jsem všecky doktory do zádele.
Je to přece jenom dosti robustní zásah do imunity.
Bába dokonce vyhrožovala přerušením léčby (stojí to 40 táců měsíčně), ale když jsem celému osazenstvu (2 doktorky a 5 sester) začal nadávat do tlustých 3,14-čí, milostivě mne propustila s receptem.
Stihneme to u nás do 1.12.2023?
Bližší údaje na:
https://necenzurovanapravda.cz/2023/10/v-tyrolsku-se-kona-konference-o-nebezpeci-diktatury-who-a-eu/
.
Otázka mimo téma:
Nevíte prosím někdo, zda nedošlo k zablokobání serveru První zprávy? Díky
Dopoledne byly problémy i s Novou republikou.
„Složky“ se zřejmě činí.
Provozovat alternativní web na top doméně .cz je nemoudré.
Také si myslím, ale vyrozuměl jsem, že na doméně *.online je poskytovatel buď vydíral, nebo cenzuroval, přesně si už nepamatuji.
NR mi jde. Nešel mi Protiproud, ale ten je na nové doméně.
https://www.prvnizpravy.cz mně nejedou. „Tento web není dostupný“.
A ani přes pravednes.cz to nejede.
Pravděpodobně další dávka pravdy lásky.
Někde už (nebo spíše teprve) se začínají probouzet:
https://necenzurovanapravda.cz/2023/10/obrazky-z-nedelni-demonstrace-proti-diktature-who-ve-vidni/
.
Jen u nás klid, jako by ani o život nešlo.
Ale ono jde:
https://necenzurovanapravda.cz/2023/10/zadne-soukromi-zadny-majetek-svet-v-roce-2030-podle-wef/
.
Mimo téma, přesto však mimořádně žhavě aktuální:
https://otevrisvoumysl.cz/dr-david-martin-nemeli-jsme-pandemii-meli-jsme-genocidu-skutecna-agenda-who/
.
re Erik Halák:
Bez ohledu na to, jak moc , nebo málo byla vakcína škodlivá si WHO potvrdilo, že ovčani půjdou na porážku i dobrovolně, stačí čachrovat s čísli a pohrozit ovčanům smrtností covidu, zakázat se sdružovat i v rodinách a zakázat cestovat bez kovid-pasu, nebo (tady se směji) navštěvovat hospodu. Hadry na kxichtě to korunovali.
I tady na Vidlákových kydech je spousta ovcí, kterým nabíhá žilka na čele, pokud jim někdo řekne pravdu, ale jinak všemu rozumí a drží s Vidlákem basu a kritizují EU a NATO, ale když měli projevit občanskou svobodu, tak se posrali.
A jak konkrétně Vy dopředu poznáte, že nějaká jiná vyrobená verze viru je relativně bezpečná, nebo je to průser? Nebo si přečtete na netu, co na to Dr. Beran?
To chřipečkář pozná vždycky.
Ano, začnu pátrat po názorech skutečných odborníků – nikoli nějakých šmoulů z vlády, ideálně výživových poradců..
Zarazím se v momentu, kdy mi někdo začne vehementně něco doporučovat s tím, že vláda to není schopna zajistit – jako tomu bylo v případě slintáků.
Zarazím se podruhé, když někdo ze šmoulí vlády, doporučí ušít si ten případný slinták sám a nechá přitom otevřené malé i velké galanterie, ve kterých může docházet k velkým shlukům lidí.
Zarazím se potřetí, když šmoulí vláda něco selektivně pozakazuje, nebo pozavírá a přitom nechá v provozu něco, co je mnohem nebezpečnější, než malé železářství.
A zarazím se počtvrté a definitivně, až mi někdo z vlády bude slibovat definitivní Tečku s tím, že pak už bude jenom dobře.
Ty kurvy totiž zapomněly, že něco jiného je lhát jak červení psi před volbami – a něco úplně jiného je, sprostě lhát občanům ve skutečné, epidemiologické krizi. Ale přitom ty stejné kurvy, nezapomněly důsledně umlčovat názory skutečných odborníků, které se jim nehodily do jejich naprosto bezmocného krámu. Ze kterého si ty stejné kurvy nakonec udělaly výnosný byznys.
Tak to teda ne. Už ani omylem.
Už jsme poučení, Eto.
Jsme poučení v tom, že téměř jakákoli současná a pravděpodobně i budoucí vláda, bude ve skutečnosti zase naprosto bezmocná. A ve své bezmoci a vzteku nad tím, že se jim vůbec nic nedaří, zase bude schopna, vynucovat své nesmyslné kroky i násilím na občanech, nebo jejich umlčováním.
Až mi doktor Beran, doktor Turánek, nebo i doktorka Peková řeknou, že si mám do obchodu brát jednorázové PE rukavice a nepřibližovat se k ostatním blíž, než metr a půl, budu to dodržovat až úzkostlivě.
Cokoli ale vypadne z vlády, kde budou případní ministři zdravotnictví, nebo takzvaní epidemiologové rotovat, jako svatí na orloji a přitom ani jeden z nich nebude profesí lékař, budu na to srát přesně tak, jako jsem na opatření vlády sral při tom minule vypuštěném svinstvu.
Ovšem na druhé straně…
Pánům Halákovi a Milanovi 44 děkuji za ilustraci (příklady) k mému článku.
Zkuste tím pobavit např. pana Tomáše Fürsta.
Třeba to zabere.
re Starý kocour:
Já diskuse netapetuji, nikoho nepřesvědčuji… Pokud se někdo s vysokým IQ nechá opíchat je to jeho věc a já to respektuji, ale někdy mám nutkání to sdělit a snesu i dehonestaci, protože jsem jen vidlák a mám svůj (možná hloupý) názor.
Na druhou stránku si říkám, že když nás vedou tak chytří lidé a jde to od 10 k 5 , tak to IQ je spíše asi na obtíž.
re Starý kocour:
Tady nejsme v Menze, ale na Vidlákových kydech.
OT: Martin Herman z ANO, který roky šťoural do vykulených kuřích očiček v Kolíně, si teď ale už vysloveně koleduje.
https://martinherman.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=807304
Uliční výbor tradičně prská, ale fakticky nemůže vyvrátit ani prd.
Územní problém bych přirovnal ke klimatické změně. Každý si vybírá z historie období, kdy se mu líbí obsazené území, nebo počasí.
Nejenom Kavkaz se přeléval sem a tam a je nutno říci, že SSSR tenkrát fungoval na nahrazení nacionalismu komunismem, který měl být beztřídní a národnostně neutrální, tedy bez vlivu na území.
Poučení je, že je třeba být připraven na změnu, protože se vždy někdo objeví, kdo bude chtít status quo změnit.
Vztaženo k nám, jsou tu černoprdelníky a dalšími snahy o prolomení Benešových dekretů. Ono není třeba je odvolat, a jednotlivými případy obcházet a erodovat a výsledek bude stejný. Nakonec se dozvíme, že nás Němci chtěli chránit vyhlazením před Rusy… Banderovci jsou nyní ochránci svobody…
Takže osobně se nestavím ani na stranu Azerů, ani Arménů, protože každý si zapíchl územní špendlík do časové osy, která vyhovovala. Akorát nepochopili, že jsou pouze nástrojem a primárně se měli snažit domluvit společně, protože populačně na tom nebyli nejlépe oba dva národy.
Nicméně základem spolupráce je na konci dne dostatečná síla obou stran, včetně vojenské.
Pro nás by měl vyvstanout otazník, co bude chtít Polsko, které reálně buduje nejsilnější armádu v Evropě a je otázkou, čím ji zaplatí. Osobně bych čekal, že půjde směrem rozšíření na UA, směr Lvov, ale severní Morava ví svoje…. A pokud bude Polsko rozvinutější časem, než ČR, bude tam levněji a klidněji, děcka budou mít pediatra a dospělí zubaře, vsadíte si na to, že se nebudou chtít lidé přidat?
OT – něco mi ty fotky Zelínskýho připomínají, ale zaboha si nemůžu vzpomenout co
https://imgway.cz/v/djWh.jpg
OT:
Mohl by mi nekdo vysvetlit vetu:
F-16 americkeho letectva sestrelila nad Syrii turecky dron. ??
Jednoduse – Syrie nema dost sil, aby sestrelila jak dron tak F16, tak to dela takhle)
Myslíte, jak je možné, že stíhačka státu NATO sestřelila dron jiného státu NATO ? Nebo se jednalo jen o dron turecké výroby, ale ve službách někoho jiného ? A koho ?
Spise by me zajimalo, co dela americka stihacka a turecky dron nad Syrii, bez povoleni syrske vlady 😉
A vy zase bijete cernochy!
„Prezident Edvard Beneš se zasloužil o stát!“
Tento Vidláků článek je asi to nejhorší, co jsem od něj četl. Ale díky za něj, protože odpověď K42 je zase asi to nejhodnotnější, tedy z mého pohledu to nejsrozumitelnější o situaci v oblasti, o které vlastně nevím vůbec nic. Velmi bych přivítal, kdyby ji Vidlák začlenit do článku aby se objevovala každému čtenáři hned na prvním místě a neskončila v propadlišti nejstarších reakcí…
Jura Tomšu re: Beneš hlavne pustil v 1948 roku republiku komunistom 🙂 áno zaslúžil sa, aj pohnuté roky počas mníchovského diktátu nedokázal ustáť, bol to slaboch 🙂
Beneš je označován za slabocha těmi, kteří by velice rádi bojovali marné, předem ztracené boje se stovkami tisíc obětí. Podobně jako teď na Ukrajině. Samozřejmě vždy nejlépe z gauče teplého pokoje.
Hlavně Beneše co nejvíc dehonestovat. Jde o zrušení jeho dekretů a vrácení majetků zradcum a kolaborantům.
Jeho prorocká slova v době, kdy si, po všech těch hrůzách, nedovedl jejich uskutečnění nikdo snad ani představit, se naplňují do posledního písmene. Holt, měl se všemi těmi přáteli nejvěrnějšími více osobních zkušeností, než ti, kterým rozdávali na ulici nylonky a žvýkačky.
A jakou mají jeho odpůrci tady pátou kolonu. Herrman a jeho Lichtensteinové např. plus teď i podpora prezidenta. Paroubek to nazval vlastizradou. Bohužel jediný jinak ticho po pěšině. Ale řvaní o slabochovi stále a konzistentní.
Herrmann a spol… kdyby jen to, tam je to dokonce i pochopitelné, tam jde jenom o prachy. Ale dnes se na tom shoduje, mým odhadem, většina nejen politických elit zleva nebo zprava, samozřejmě za mohutné podpory současné kulturní fronty.
Bohužel.
Sibyla re: niečo mi uniklo ako to bolo v 1948 roku? PePa je výrobok komunistov ktorého ste chceli a Beneš ten víťazný február akosi nepredýchal ……
Až budete těžce nemocný (a bohužel i relativně čestný a zásadový člověk) tak taky ledasco „nepredýcháte“.
A mimochodem, jak „predýcháváte“ Tisův Slovenský štát?
Obávám se, že Vám uniklo že Ústava v roce 1948 jasně předepisovala postup, který Beneš jako president musel dodržet a dodržel. Že se nám to nelíbí je přirozené, ale kritisovat bychom měli pravé viníky a ne pana presidenta.
Přesně tak. Teď s touhle „vládou“ získali všichni esesáci od německa až po lichtenštejn konečně tu velkou šanci, na kterou tak dlouho čekali.
Slované už zmizeli od Baltu, zmizeli od Labe a zmizí i ze střední Evropy. A tentokrát už bez boje.
Re: tzr
Beneš postupoval STRIKTNĚ podle tehdy platných zákonů.
Konec, tečka.
nebýt těch kominstů, tak bys tu nebyl, ale škoda by tě nebyla, tvá rodina ta někde kolaborovala tuším
„“Beneš hlavne pustil v 1948 roku republiku komunistom …““
No nevím, když ti „demokratičtí ministři ve vládě“ neuměli počítat a podali demisi i když jich nebyla ani polovina … a pak se divili,že to nevyšlo!!
Co k tomuříci „… jo byl to přece PUČ komunistů, že …“
Přesně, na rozdíl od současných politiků respektoval Ústavu, nemohl nic jiného dělat.
Beneš respektoval výslek voleb.
Volby byly 1946. V 1948 podali ministři špatně spočítanou demisi.
Beneš v r. 1948 nikomu nic nepustil.
Tzv. „demokraté“ se pokusili vyj…t s předsedou vlády Gottwaldem a podali demisi. NĚKTEŘÍ. A mysleli si, že ji Gottwald nepřijme.
Jenže vyběhl on s nimi a demisi přijal.
„Demokraté“ už pak jen čuměli jak tele na nová vrata.
S Mnichovem nemohl dělat NIC.
Ne tak úplně. Oni měli spočítáno, že jich podá demisi nadpoloviční většina, což by podle Ústavy znamenalo odvolání celé vlády a president by mohl jmenovat úřednickou. Tím by se Gottwalda zbavili. Jenže Jan Masaryk ani Ludvík Svoboda demisi nepodali a tím nebyla splněna podmínka většiny. Pro tento případ však Ústava předepisovala doplnění ministrů předsedou vlády. Žádná jiná možnost.
Ano, s Mnichovem nemohl dělat nic.
Spočítané to měli dobře, akorát jim haprovalo to sčítání. Beneš v tom byl nevinně.
Přirovnání Pašinjana z Benešem mne také nesedí,spíš přirovnání S Klausem st.také prošel školením na západě.Ukazuje se,že zelené papírky dělají divy a také kam přišla USA demokracie,nebo-li jejich bota,tam bída a svrab a jak píše Ládik!!! nás to čeká také i z důvodu,že sousedi na tom nebudou lépe.
Ještě bych k tomu uvedl,proč zrovna to cvičení Armenců s USA,jakoby to obsazení Karabachu zastřešovali a také,aby Rusko nemohlo podpořit Arménii.
Já bych naopak řekl, že srovnání Pašinjana s Benešem docela sedí. Arménie je teď v místě, kde se dělá geopolitika. O její historická území (kde nežijí a nežili jen Arméni) je zájem. Pašinjan sází na různé „Velké a malé dohody“ podobně jako Beneš a věří, že v okleštěné podobě má Arménie šanci. Za chvíli zřejmě skončí v exilu, stejně jako Beneš.
Naopak rozdíl je v tom, že Československo v roce 38 nemělo jen dohody, ale také pořádnou armádu. Arménie žádnou pořádnou armádu nemá. Další rozdíl je v tom, že historická území arménského osídlení jsou poněkud komplikovanější a Češi narozdíl od Arménů po vzniku samostatného státu Němce ani nelikvidovali ani nevyháněli. Nejdřív to bylo naopak.
A do třetice – říkám, že Rusové se postarali, aby z toho teď nebyla hekatomba. Oddělili azerskou armádu od arménských civilistů a obešlo se to celé bez podřezávání krků, což jsem tedy nečekal.
Nikde v článku jsem neposuzoval, kdo je hodný a kdo je zlý. To dělají majnstrýmoví novináři. Prostě jsem řekl, že v Karabachu právě skončilo historické arménské osídlení a to víceméně díky chybám, které udělal Pašinjan, především proto, že se chtěl trhnout od Ruska a přitom Putin byl ten jediný, kdo mohl Alijevovi říct, ať to nedělá.
Že Azerbajdžán napravuje svojí „historickou křivdu“ to nijak nezpochybňuji. Vím, jaké motivace právě k tomuto Azerbajdžán má. Také si pamatuju, že v roce 2020 nějaká ta podřezáváníčka byla. O to víc jsem překvapen, jak to proběhlo teď. Arméni před třiceti roky Azery vyhnali a vraždili. Azerové teď Arménům slibují výhody a investice…
Jak říkám, ani ty genocidy už nejsou, co bývaly.
Když slyším „historická křivda“, dívám se jinam. Protože jiní vidí jinu historickou křivdu jinde a celé je to nejen neřešitelné, ale ani neposouditelné. Člověk by se musel postavit na jednu stranu. A odsud je to docela risk, že to objektivně nejde.
Žáby nebo myši? Tlusto- nebo Tenkokoncoví?
Při určení toho, co je či není historickou křivdou je vždy nejdůležitější určit datum, od kdy se vlastně „historicky křivdit“ začalo. Protože vše před tímto datem je pak jenom „přirozený historický vývoj“. 😂
Naštěstí pro nás, nevzdělance, se vždy najde někdo moudrý, kdo nám to nějak objektivně vysvětlí. Aby nedošlo k omylu, vás mezi nevzdělance samozřejmě nepočítám.
Vždycky najdeme nějaký „spravedlivý důvod“, abychom měli právo. Vždycky se v minulosti najde nějaká nespravedlnost. Národy nejsou věčné. Před dvěma sty roky nás bylo stejně jako lužických Srbů…
Arméni ovšem přicházejí o něco, co je nevratné. Ty kostelíky a kláštery v Karabachu prostě skončí napořád. A kdo ví, jestli neskončí i jinde v Arménii.
Mnichov byl tragédie. Tohle je také tragédie. Mnichov se nemusel stát. Tohle se taky nemuselo stát. Ale jak Beneš tak Pašinjan na to měli příliš malý vliv.
https://blog.aktualne.cz/blogy/ludek-niedermayer.php?itemid=45799
Tenhle článek by se hodil do období Mnichova jak zade k na židli
Bohužel je z dnešní doby
Jeho autor je puncovanej blb už dávno.
„A například u rozhodnutí, která jsou pro nás velmi důležitá. Třeba sankce proti Rusku.“ ten má fakt dost, idiot. Dále si jeho zblitky nehodlám poškozovat nervy.
Vo jaky genocidy vam jde? Co nejsou. Proc do toho za kazdou cenu musite
motat vyraz, genocidy.
Jsou a nebo nejsou. Co je ted vlastne.
„slibuji vyhody a investice‘..To jsou u vas genocidy.
Jiny nez bejvaly. Vam preskocilo.
Re: Vidlák
Čs. armáda v r. 38 byla všechno, jenom ne pořádná. Jsou o tom stohy knížek, ovšem musí je číst člověk, který ví alespoň základy, jak taková armáda funguje v poli.
A s odstupem času bych si dokonce dovolil říct, že Beneš se sklonil před Mnichovským diktátem právě proto, že viděl při předchozí mobilizaci, jak zoufalý je stav této složky.
1.Nebyla provedena motorizace armády,
2. nebyly solidní kulomety – coby nezbytný základ pro funkci pěchoty,
3. nebylo slušné letectvo,
4. nebylo těžké dělostřelectvo,
5. tanky byly na výsměch a nenechme se utvrzovat v pološílených snech, že dojely až pod Leningrad a před Moskvu
6. z početných menšin se nenahlásila až POLOVINA mužstva na svých útvarech.
7. nebyla dostavěna, tím méně vyzbrojena linie pohraničního opevnění
No, já myslím, že to úplně stačí…
Sám Churchill ale řekl, že Mnichovem spojenci přišli o 40 divizí ve víceméně plné výbavě a Němci naopak získali výzbroj pro čtyřicet divizí.
Ne, já netvrdím, že jsme měli proti Němcům šanci. Na to naše armáda dost vyzbrojená nebyla. Ale byli jsme na tom líp než Arméni dneska. Tam je ten nepoměr ještě větší.
Re: Vidlák
Churchill plkal jako správný politik, co mu slina na jazyk přinesla. Fakta jsou neúprosná.
Do hodnocení připravenosti nynějších protivníků se opravdu pouštět nehodlám, neb nejsou zdroje.
Nicméně, mám-li si kopnout ještě jednou, Mnichov se NEPODEPISOVAL rok předem, tak jako Prágl. A jak to tak vypadá, Pašinjan se ani neobtěžoval vůbec někomu něco předem sdělit.
Vidlák: Pár rozdílů se najde. Československo ve 30. letech chtělo udržet spojenectví s Francií, ale Francie se chtěla že závazků vyzout a schovat za Maginotovu linii. Pašinjan své spojence se snaží aktivně odehnat. Arcach měl mimořádně slabé diplomatické postavení, když ho žádný stát neuznával. S výjimkou několika taky neuznavaných států.
Ani Arménie ho nikdy neuznala asi ve snaze nenaštvat Turecko. Proč je opravdu chytrý státník tak vzácný a většinou platí stará fráze, že řadoví lvi byli vedeni osly v oblecích nebo náramenících do prohrané bitvy…
Zaujimave prispevky mal vcera J.Podoljaka
https://t.me/yurasumy/10837
Vyzera, ze sa Pasinjan deklaraciou vzdal NK. Kedze tam Alijev nebol (v Granade) tak to asi Pasinjan daroval Azerom, ci co …. pod dohladom Germanie, Francie a toho co by mal mlcat – Misela 🙂
Včera krom jiného mluvil o situaci v Karabachu ve Valdaji VVP. Doporučuji se na to podívat.
Čedok nebo Sportturist nabízeli před 49 lety zájezdy do Arménské SSR – návštěva Jerevanu a jezera Sevan. Do Baku nic. Vozily se domů koňaky a voňavky.
Arméni dojeli na změnu společenského systému dříve, než dojedeme my. Bo jsou menší. Je to takový náš předobraz.
Palec nahoru za příspěvek K42.
40 lety… to tlustý prst na mobilu.
V roce 1986 jsem byl na zájezdu Moskva, Baku, Jerevan, Tbilisi, Leningrad. Nejvíc se mi líbilo v Tbilisi. Gruzínský taxikář pravil: Arméni plochoj narod. Bylo to, když bouchnul Černobyl
To moje matka byla Kijev Moskva Leningrad už v roce 75 a říkala, že v Kijevě jim ruská průvodkyně říkala, že si nedovedeme představit, jaké mají v SSSR problémy s Ukrajinci
Re: Ládik!!!
Kuwa, ja chcu teš tfuj palec!
Mimochodem, polský Jasnovidec Jackowski ve své vizi budoucích let vidí ve Varšavě plno Arménů a samotné Polsko jako mohutně ukousnuté z východní části (i s Varšavou):
https://youtu.be/4eP6y1AWfxE?t=3669
Jackowski v minulosti správně předpověděl absenci Kaczynského ve vrcholné politice v době, kdy nikdo o Smolenské tragédii netušil. Tvrdil, že vidí Kaczynského v posteli v sejmu spát a že se nebude politiky účastnit. Jeho vize byla tedy svým způsobem symbolická. Nicméně si lze těžko představit, že by ukousnutí Polska nepředcházela horká válka. Arménská dlouhodobá stupidita, vytlačování dolaru a už reálná hrozba americké geopolitické porážky, to je realita, nikoli sny. Zrovnatak jako motiv nechat krvácet svého geopolitického soupeře do posledního Ukrajince či Poláka. Nota bene, když se spojenci sami tímto směrem derou.
tdx napsal: 5 října, 2023 (8:30) : A už jste slyšeli, jak Zelenská utratila u Cartiera v USA milion a sto tisíc dolarů za šperky a nechala vyhodit zaměstnankyni za to, že jí dotyčná nabídla pomoc? Bude z toho v našich médiích stejný fičák jako s „botičkami od Diora“?
Nebude, protože to je bullshit.
Je to jasný fejk, důkazů je víc, například že účet je z 22. , ale Zelenská tou dobou už den v Kanadě.
Ano. Odkud se do do NY doletět v pohodě za hodinu a nakupovat co hrdlo ráčí.
se tu predhanejte kdo se vyzna lip v nahornim karabachu, dyt je to vo hovne jen flexovani ze viditze i jinam nez do nasi kotlinky. musim se fakt smat, jako tvl rudy pravo hadr ve smyslu jak jste chytry a jak vite ze to ovlivni cely dejiny lidstva hlavne nas. machyrci.
🙂
🙂
vy jste chýýýtrej!
Spíš jako kůň s klapkami na očích, táhnoucí kam ho opratěmi řídí kočí, osel za nastrčenou hlávkou zelí, či Bandar-lóg nadšený pro to či ono, aby to zakrátko zahodil a nadchl se pro něco jiného.
Už minule jsem málem žasnul, co o Náhorním Karabachu Vidlák napsal – samozřejmě díky dlouhodobé infiltraci
našíjejich žumpou. Taková vzdálená a odtažitá témata, o kterých „nic nevíme“, je pro žumpy snadné úplně přetočit a převyprávět, takže si ani nevšimneme, že popsaná černá koule je vlastně do značné míry bílá krychle.Srovnání s „Mnichovem“ je nepřípadné, ba dokonce je hrubě nestoudné. Pašinjan opravdu není Edvard Beneš, Arménie není prvorepublikové Československo a Alijev není Hitler. Náhorní Karabach není české pohraničí, odvěká součást „zemí koruny české“, velkoněmeckými militanty/nácky koncem 19. století/v první polovině 20. století přejmenované na „Sudety“. Opravdu ne!
Nicméně, je to celkem zábavné: přijde mi, že Vidlák si dnes zatrénoval, jako kdyby chtěl v blízké budoucnosti páchat kariéru v „Der Stürmeru“, tedy SeznamZprávy/Novinky, kde bych takový článek čekal. Asi na takové úrovni je „pravdivost“ první části článku.
Dovolím si uvést tyto „nerománové příběhy“ na pravou míru: Ač se to asi někomu nebude líbit, agresivní strana byli v posledních desetiletích Sojůzu „naši křesťanští bratři“, tedy Arméni. V roce 1988 zahájili dobyvačnou válku v Náhorním Karabachu, kdy za mohutného vraždění „etnicky vyčistili“ pět ze sedmi oblastí Náhorního Karabachu, kde byla převaha azerského obyvatelstva; vyhnali odtamtud cirka 200 000 azerských obyvatel jen s tím, co měli ti chudáci na sobě, a ukradli jim veškerý majetek. Kdo se bránil, byl zavražděn.
Stejně postupovali na jihu Arménie, kde vedl koridor do azerského Nachičevanu a bylo tam smíšené obyvatelstvo. Do té doby, než Arméni toto vše spustili, za dobu Sojůzu, to tam fungovalo asi jako v Titově Jugoslávii, třeba mezi Chorvaty a Srby. Občasné konflikty, ale nic většího, přes horkokrevné povahy – holt je to Jižní Kavkaz. Smíšené osídlení.
Není pravda, že Náhorní Karabach byl výlučně arménský. Jestli někdy ano, tak před tisíciletím. Ale ani to není pravda, byl to vždy hornatý zapadákov a usídlovali se tam různí lidé – v každém údolí někdo jiný, nejvíce mimo Arménů samozřejmě Azerové. Vládnoucí říše se střídaly, po osmanském/tureckém vlivu nastoupili Sovětčíci. Ti přinesli na 70 let víceméně klid.
Arméni, coby obchodnický a „emigrantský“ národ, svými uzavřenými a soudržnými diasporami v zahraničí značně podobný Židům, získali velký vliv nejen v Sojůzu, ale také v USA nebo Francii, kde mají největší komunity. Koncem Sojůzu byli především američtí Arméni značně nacifikováni CIA, podobně jako tehdy banderovci. A nasazeni do Arménie, se známými výsledky.
Tehdy byla ovšem Arménie relativně bohatá a značně civilizovanější než Azerbajdžán, který měl vzdělané vrstvy velice silně sovětizované, dalo by se říci i rusifikované. Protože Baku bylo místní centrum, Rusové tam těžili dlouhá léta ropu a měli tam největší námořní základnu, také námořní a vojenské akademie. Jakmile Sojůz skončil, hodně vzdělaných lidí se raději vystěhovalo do Ruska, takže Azerbajdžán byl jaksi bez elit, a národní i státní idea se formovala dlouho a těžce.
Tudíž, v té válce 1988-1994 měla Arménie jasně navrch. Arméni, místo aby získali jen co jim patřilo – sebrali Fšecko. A dalších skoro 30 let s tím odmítali cokoliv dělat. Rusko se snažilo o kompromisy, například vyjednat vrácení pěti oblastí ze sedmi v Náhorním Karabachu, které Arménie doslova ukradla a okupovala, zpátky Azerbajdžánu. Plus dohodnout se na koridoru do Nachičevanu, aby byl normálně průchodný, ve prospěch všech – protože to je cesta do Turecka.
Další věc je, že ihned po dobytí Náhorního Karabachu Arméni – nepochybně na amícký befel – zničili sovětské strategické železnice, které přes Karabach vedly severo-jižním směrem do Íránu. Teprve v roce 2021 se povedlo čínským a ruským vyjednavačům dotlačit arménskou vládu, aby kývla na obnovu této železniční dopravní cesty – Čína na to předem dala 1,5 miliardy dolarů, Rusko 500 mega, ale Arménie i po inkasování peněz vše obstruovala.
Arméni tohle vše, samozřejmě s neustálými pochvalami od strýčka Sama, blokovali. Přičemž Arménie slábla ekonomicky, populačně a také samozřejmě vojensky – jak také jinak, za „demokratického panování“ pro-Západních vlád. Zatímco Azerbajdžán neuvěřitelně ekonomicky, vzdělanostně, infrastrukturně a také pochopitelně vojensky, rostl. Takže, co přijde, bylo všem předem jasné.
S druhou polovinou Vidlákova článku lze souhlasit: ano, jsou za tím i ty ropovody a plynovody. Ale nejen: také jde o uvolnění cest směrem do Íránu a Turecka, o čínský „Pás a cestu“, o ruský (a íránský) „Severo-jižní koridor“. V souhrnu o logistické trasy pro BRICS+ integraci.
Jak se bude vyvíjet „humanitární situace“, těžko říci. Protože vinu Arménů a spáchaná zvěrstva z konce 80. let a začátku 90. let lze těžko jen tak „klidně pohřbít a zapomenout“. Asi jediný funkční způsob bude separace: tedy odsun arménského obyvatelstva z Náhorního Karabachu, včetně těch dvou arménských enkláv. A z oblasti koridoru do Nachičevanu.
Pozitivní a nadějné je, že toto řešení „gordického uzlu“ přinese všem peníze, hodně peněz. Prosperita je ta nejlepší a nejmocnější holubice míru. Nutnou podmínkou je nulování vlivu USA, samozřejmě.
Mě to taky hned uhodilo do očí.
Vidláku, měl byste trochu krotit svá přirovnání. President Beneš nebyl ve stejné situaci, jako je arménský president, a s odsunem Němců, to už jste vážně přehnal.
To tu zase dnes a zítra bude trollů a Krystlíků – jak a co dělali zlí Češi Němcům, jak Beneš zaprodal československo… ach jo.
Beneš se v dané situaci rozhodl zcela profesionálně a historie mu dala plně za pravdu.
Kdyby Němci válku vyhráli, tak na tom byl Beneš stejně jako Pašinjan…
Tím chci říct, že jak nesoudím Beneše, tak nesoudím ani Pašinjana. Tam na kavkaze jsou dějiny hodně zamotané.
Beneš udělal chybu v tom, že spoléhal na diplomatické dohody. V době, kdy mu Heliodor Píka psal memoranda, že Francouzi nám na pomoc nikdy nepřijdou, protože mají svojí Maignotovu linii a cítí se za ní bezpečně, tak tvrdošíjně tvrdil, že nám Francie jakožto garant pomůže. Pomoc Sovětského svazu Beneš odmítl, stejně jako Pašinjan odmítl pomoc Ruska…
Tím nijak neříkám, že by to Beneš udělal špatně. Ale stejně tak neříkám, že měl Pašinjan nějakou jinou možnost… Velmoci na malé národy moc ohledy neberou. Arménie zůstala slabá a Azerbajdžán vyrostl. Jednou to přijít muselo a já se jen divím, že to proběhlo bez potoků krve. Azerové se teď zachovali k Arménům o dost líp, než jak se tenkrát Arméni chovali k Azerům.
Nadpis o genocidach je rovnou na bliti.
Neco takoveho se nezlehcuje ,neironisuje. Fuj.
Naopak… Beneš byl v dost podobné situaci. Rozhodoval se v situaci, kdy vojensky nemohl uspět a selhaly mu všechny diplomatické dohody, které měl podepsané. Nakonec musel do exilu… Pašinjan je na tom podobně. Rozhoduje se v situaci, kdy vojensky nemůže uspět a selhaly mu všechny dohody, které se snažil udělat.
Rozdíl je jen v tom, že Beneš to dokázal během války zase napravit a Pašinjan už to nedokáže.
Já jsem nemluvil ani u Beneše (ale ani u Pašinjana) o nějakém zaprodání.
Můj článek byl navíc o něčem jiném. Když Arméni válku o Karabach vyhráli, tak Azery pěkně vysídlili a slušně si užili vražděníčka. Když teď Azerové vyhráli, tak Arménům nabízejí občanství a investice. Člověku se tomu skoro nechce věřit. Rusové oddělili azerskou armádu od arménských civilistů, takže se to obešlo bez excesů. Tak moc, že i za odsunu sudetských Němců bylo obětí víc. Azerové měli dost důvodů se mstít.
Ale nečekejte ode mě, že budu psát články systémem my = hodní, oni = zlí.
Pokud byste to mermomocí chtěl narazit na „kadlub“ mnichovské zrady, tak byste musel prohodit strany: azerské osídlení v Náhorním Karabachu bylo jako Češi v českém pohraničí, terorizovaní a nakonec vyhnaní znacizovanými českými Němci, tzv. „Sudeťáky“. Pašinjan není v této falešné analogii Beneš, ale Konrád Henlein. Hitler sedí ve Fašingtonu.
Je to vlastně sranda: Arméni v Karabachu před mnoha lety „vyhráli“ jako Sudeťáci v roce 1938/9, ale nyní byl jejich Henlein v „obtížné situaci“, jak píšete. Selhali mu spojenci – kromě Ruska a Íránu, ale ty měl od Hitlera zákaz povolat na svou záchranu. Adolf z Fašingtonu na pomoc nepřispěchal…
Nikdo po Vás nechce přiblblá hollywoodská schémata hrdina-padouch, ale přišlo mi, že jednostranným výkladem provádíte úporný „whitewashing“ arménských kousků.
Víte, když se něco vykládá, je nutné začít od začátku, ne z půlky příběhu. To je podobné, jako třeba vyvraždění polských důstojníků v Katyni (kdyby to provedli opravdu Sovětčíci), je důležité si položit otázku, co bylo předtím?
A ono „něco bylo“: v roce 1921, kdy díky francouzské pomoci vyhrály fašistické polské Pilsudského síly nad sovětskou armádou – která reagovala protiútokem na polský útok do hlubin Ukrajiny, dostali se až do Kyjeva – aka „zázrak na Visle“, Poláci zavraždili přes 50 tisíc důstojníků Rudé armády, kteří se na francouzskou záruku vzdali. Nevzdělané vojíny propustili, těch bylo přes sto tisíc, ale vzdělance – stačilo, aby dotyčný nosil brýle – nahnali na oplocené pole, nechali je měsíc chcípat hlady a pak je postříleli kulomety.
To je podobné, jako dnes „Putinův nevyprovokovaný útok na sluníčkovou demokratickou Ukrajinu“…
nějaký odkaz na ten polský masakr ruských důstojníků, nebo knihu, by nebyl?
Zkusil jsem to vygůglit. Zatím k Zázraku na Visle pouze zmínka ve článku Normana Daviese:
https://www.theoldie.co.uk/blog/the-miracle-on-the-vistula-100-years-on
„….a man began handing out leaflets which claimed that 60,000 Russians had been murdered by Poles in the POW camps of 1920.“
Na Davise jsem taky narazil, jeho Bílý orel, rudá hvězda vyšel česky, v recenzi na jinou knihu je autor označen jako pro polský…
Rusko-polská válka v letech 1918-1921 A.Czubinski
https://www.slideshare.net/ActitisHypoleucos/white-eagle-red-star
V angličtině online
Jiné zdroje uvádějí počty kolem120000. Navíc je nechali pomřít hladem a žízní.
Které zdroje?
Re: Laban, Luboš
Likvidace nevhodných = nepolských kusů byla kdysi popsána na wikině, teď to nemůžu najít.
Zjednodušeně řešeno – Pilsudzki nechal internovat nepolsky mluvící kusy v Haliči a nechal je umřít hladem, žízní a infekčními chorobami v důsledku nulové hygieny.
Neboli polský Jožka zkoušel prototypy pozdějších německých koncentráků.
To, co popsal k42 sedí taky. Stalin Jožana později JENOM napodoboval. První starost obou pánů byla eliminace inteligence protistrany.
Na Hitlera ale neměli. Ten sejmul půl druhého mio vzdělaných Pšonků za první rok okupace.
PS: S posledním odstavcem souhlasím. V té „mírnosti“ lze vidět ruskou a možná také íránskou moderaci. Prodlužování konfliktu nějakou „pomstou“ by nikomu nepomohlo.
Já nijak nerozporuji historické souvislosti. Já se jen divím, že se to obešlo víceméně bez krve. V roce 2020 to vypadalo dost jinak.
Pro arménské civilisty v Karabachu, kteří tam žili po staletí, to Mnichov je. Arménské osídlení tam skončilo a už se to zřejmě nikdy nenapraví.
Ale jinak bych to řekl asi takhle: Pašinjan se snažil o diplomacii jako Beneš, ale dokončil to jako Henlein.
Ten Pašík byl vlastizrádce a slouha kapitálu od začátku. Prirovnávat ho k osobnostem, které dělali rozhodnutí z vlastenectví a idealismu a kvuli národním zájmům, nejde.
Mnichov to není; uznejte, že s touto „analogií“ jste prostě šlápl do výkalu.
Reagoval jsem poněkud podebraně – promiňte – asi proto, že od 24.2.2022 v žumpách sleduji neustálé pokusy, vydávat Ruinu za napadené Československo a pomoc USA a EUhnije banderonacistům za jakési „napravení mnichovské zrady“. Z tohoto otočeného narativu se mi otáčí kufr.
No ano, dlouholetí arménští obyvatelé těch původních dvou arménských enkláv v Karabachu jsou jednoznačné oběti. Uvidíme, jak to nakonec dopadne: možná nakonec vysídleni nebudou, podobně jako v československém pohraničí mohlo zůstat hodně českých Němců, kteří se na zločinech nacistů nepodíleli.
Podobné dilema zřejmě brzy vypukne v té jižní Arménii kolem koridoru do Nachičevanu. Ačkoliv je to arménské území – stejně jako celý Náhorní Karabach je nominálně azerbajdžánské území – Arméni zřejmě budou odejiti. Buď dobrovolně-povinně s nějakou kompenzací za majetek a přestěhování, a pokud se to nepovede, Azerové je odejdou nedobrovolně.
Aby tam USA/Západ zase nerozehráli svou oblíbenou povstaleckou kartu „bojovníků za svobodu“ a neblokovali tak dopravní spojení přes Nachičevan s Tureckem.
Aspoň si dokážete uvědomit, když píšete unáhleně a omluvit se, já to vnímám, že ve vás je kus lidského oproti nekritickým vašm čtenářům. A sám tamhle podotýkáte, že v posuzování historie se musí jít k počátkům počátkû, jenže dodávám: pro určité účely různě daleko.
Vidlákův článek se dění dotýká zcela, že lépe to ani nejde.
„..slusne uzili vrazdenicka“..Takhle nazyvate lidske tragedie.
Abyste si to nekdy neuzil sam na sobe, ty vase slusnosti..
Vam preskocilo.
Komentováním nepochopených věcí ze sebe jen veřejně děláte blba.
„Když teď Azerové vyhráli, tak Arménům nabízejí občanství a investice. Člověku se tomu skoro nechce věřit. “
Z hlediska motivace, z Azerů se asi najednou nestali apoštolové lásky. Spíše si Putin prostě teď nemůže dovolit požár na zadním dvorku. A má početnou arménskou menšinu. A náboženskou spřízněnost. A tak řekl Alijevovi: hele, ale bude to v poklidu. A ten pochopitelně souhlasil, protože benefity budou ohromné a není to pitomec Pašinjan. A patron Turek tomu blahosklonně přitakal. A je to.
Je to mnohem lepší a hlavně realističtější výklad uplynulých dějů než Vidlákův. Arméni prohráli kolem roku 2000, poté to bylo jen čekání na katastrofu.
Vše za mohutné podpory své diaspory (korespondenční volba přinesla výsledky). Emigrace z Arménie se zvýší, země ztratila budoucnost, a připojí se k baltským vymírátům. Každý národ si určuje svoji cestu a za chybná rozhodnutí platí. Smutné na tom je jen to, že Arméni patří k nejlépe vybaveným národům. Tvrdá a nemilosrdná selekce od Turků podpořila jejich vnitřní sílu a kvalitu.
Jižní Kavkaz ještě čekají zajímavé časy, především Gruzii. Mechanismy barevných revolucí jsou velmi propracované – ovšem i obrana proti nim se rapidně zvětšila. Světový četník je stále silný a jde mu o moc, ba i o moc.
Vymírát – to je moc pěkné slovo. Přebírám do repertoáru
K42 nemáte někde svůj vlastní blog? Vaše komentáře by si ho zasloužily!
nema, nechce sa mu pravidelne pisat clanky,
trebalo by ho k tomu dotlačit 🙂
k 42 – Skvělé a naprosto realitě odpovídající. Vidlák se opravdu v mezinárodních otázkách neorientuje a neměl by si se na ně pouštět, stejně jako Bilak na saka. Co je však horší, jeho práce s fakty a logické myšlení se stále více blíží infromátorům mainstreamu. To jsou konce…
Díky…
Naštěstí to nemusíte číst…. 🙂
Pašinjan je zrádcem arménského národa. Arméni ho však musí svrhnout sami, v tom jim nikdo jiný nemůže pomoci. Stejně tak my se musíme zbavit pětidemolice vlastními silami.
Pro zajímavost tady dávám odkaz na jednu arménskou novinářku, kterou by bylo možné přirovnat k našemu Karlu Čapkovi. Píše i anglicky, aby svět znal pravdu o Pašinjanovi a jeho zradě.
x.com/alitahmizian
Zkusím sem dát ten odkaz ještě jednou, protože to předtím nefungovalo: http://www.x.com/alitahmizian
Re: Pozorovatel
Anglicky, anglicky…, ona neví, že jediný pořádný světový jazyk je SOVĚTŠTINA?
Přirovnání „který se zachoval vlastně dost podobně jako Beneš“ krutě nesedí, protože Pašijan mohl nechat chránit svou zemi Rusy, pan president Beneš takovou možnost neměl.
Naopak… Beneš po Mnichově také obdržel nabídku pomoci od Sovětského svazu. A také ji odmítl.
Nabidku obdrzel, ale realne i kdyby ji prijal, Sojuz nemel realnou moznost ji splnit, coz Benes podle mne ve svem rozhodovani zohlednil.
Neměli jsme se SSSR společnou hranici a kdyby ji přijal, jak by ta pomoc se sem dostala?
Přesně.
Přes Rumunsko, ale na to se nedalo spolehnout, že by to dovolilo.
Z Hitlera měli bobky všichni, Rumuni taky. Ke Svazu se přidali až někdy v roce 1943.
Spojeni pres Rumunsko bylo tak mizerne, ze by tamtudy protlacili jednu divizi asi tak za mesic.
Re: všichni nade mnou
Nemáte vůbec ponětí, co znamená přepravit jednu vševojskovou divizi a poté ji PRŮBĚŽNĚ zásobovat.
A těch divizí bychom potřebovali min. 60, aby mělo smysl vůbec něco začínat.
Tohle se nějakým koridorem s jednou železniční tratí vůbec nedá provozovat.
Rumunsko naopak pomoc nabídlo, jenže vše ztroskotalo neprůjezdností Podkarpatské Rusi. Silnice prakticky žádné a jediná železnice vedla cca 30 km Maďarskem.
Přesně tak.
A taky s nimi neměl společnou hranici, takže by ta pomoc musela jít přes třetí zemi.
Do té nabídky hodilo vidle Polsko, které zakázalo SSSR jak pozemní, tak leteckou přepravu.
A jinudy to nešlo, neboť jediná železnice přes Podkarpatskou Rus vedla cca 30 km přes maďarské území.
Ano, Polsko které bylo v té době spojencem Hitlera řeklo, že pokud se pokusí ruská letadla přes Polsko přeletět na pomoc ČSR, budou je sestřelovat.
To už jsem tu nedávno v jednom svém příspěvku psal, že odhaduji, že se Arménie opět stane svazovou republikou. A je docela možné, že podobný osud může čekat i další zbloudilé ovečky bývalého SSSR. Obnova Ruska téměř v hranicích bývalého Sovětského svazu a jeho ekonomický vzestup, tím by Putin překonal všechny někdejší vládce této země.
VVP vyložil na VF.
A pozvolna to dělá.
Nenásilně rekonstruuje CCCP – no téměř. A Čína, Indie, Irán, Jižní Amerika atd. pozvolna zjišťují, že jim bez strýčka Sama asi bude líp.
Vyrábí se tu protiváha KoZa, což je dobře, hegemon si totiž dovoluje mnohem víc než když jsou dvě – tři seskupení. Monopol moci není dobrý status – není proti němu odvolání. Jako v ekonomice – určuje všechno a chybí konkurence. To je snad jediný nástroj, který umožňuje držet imperialismus na uzdě.
Proto KoZa tak silně podporuje jednak válku na Ukrajině a jednak dílčí barevné revoluce kolem RF.
Bojí se ztrátu hegemonie ve světě. Jenže – nic netrvá věčně, ani láska k jednomu strýčkovi. [;>))
Jsem zvědav, jak dlouho bude Japonsko a Austrálie dlít v táboře strýčka Sama. On ten Strejda totiž považuje Japonce jenom za šikovné žluté opice i když to neříká nahlas.
Jsem zvědav, kdy přijde Europa na to, že celý ten momentální cirkus platí.
Re: Sk
Normální lidi to vědí už dost dávno.
Mlamodyjové (Mlamodyj je mladý moderní dynamický jinoch) a politici to nepochopí nikdy.
To Targus – je tu nový aspekt:
RF, USA i Čína obnovují jaderné zkoušky. Je to sice hlavně harašení zbraněmi, ale ty klacky, které si ukazují jsou dost děsivé. Například nová ruská mezikontinentální raketa s atomovým motorem(!) může , než dopadne, 2 – 3x obletět zeměkouli v nízkých výškách. Typická zbraň „posledního soudu“.
===
Včera Putin požádal Federální shromáždění RF o zpětvzetí ratifikace úmluvy o zákazu jaderných zkoušek. USA to neratifikovaly nikdy. Taktéž včera na Valdajském fóru prohlásil, že když bude ohrožena existence Ruska, pokud vyletí rakety směrem na Rusko, (kosmická rozvědka je bezpečně pozná), vydá příkaz k atomovému úderu. Nepřátelské rakety už zasáhnou jen prázdná raketová sila.
Bez ohledu na to, kolik atomových ponorek má kolem RF Západ a kolik jich má Rusko kolem USA a GB rakety budou mířit na pevninu, na administrativní, průmyslová a vojenská centra. (Na ta nejmíň, protože už nebude komu velet.) Rusko bude velmi vážně popáleno, USA a GB spáleny zcela. Rusko má totiž Sibiř.
==
A pak nastane soumrak Homo Sapiens. Napřed budou umírat popálení a ozáření, po čase ostatní – hlady.
A dobře mu tak, tomu blbému holému opičákovi. Hrát si s jaderným ohněm se nevyplácí.
Re: Sk
Mazej dolů z vyšadki, potvoro!!!
Co jste to zase sežral? Pětkrát prošlej zelenej lančmít z Lídlu, vy kočičí prase?
A kdo vám narazil na čumák černý brejle?
Si z vás dělám p*del, abych vás pořádně urazil, ale máte pravdu. Přinejmenším částečně.
Nečástečně – Amíci budou dělat hovno, a ne zkoušky. Jsou v prdeli s dechem, jak by pravila moje česká babi, kdyby mluvila sprostě. Dolárky si natisknou, lidi schopné něco vyvinout asi moc ne, na to nepomůže ani 3D tiskárna.
Kchódl má pravdu, Ivan je o parník vepředu a učí se poměrně rychle ze sekání chyb, které dělá na dnešním fotbalovém plácku – Ukradině.
Myslím, že budou. Aspoň na oko.
Ivan něco odpálí, strejda Sam to odsoudí a taky něco odpálí. Aby se vidělo, že ví, kde to má zapínač. Nezapomeňte Pásovče, že VVP požádal o zpětvzetí ratifikace a Volodin (to je ten, co vypadá pořád na*raně) mu to bystře zařídí.
To je přece jasná vyhrůžka od Ivana – NESER SAME!!