Přípravy skončily. Dnes v noci nastartují zemědělci svoje traktory, v pondělí nad ránem se k nim přidají příznivci, kteří je chtějí podpořit v konvojích osobních aut, do Prahy přijedou ti, kteří chtějí protest podpořit, odboráři připraví program na Malostranském náměstí, a všichni se tam na Malé Straně v odpoledních hodinách sejdeme. Požadavek na odstoupení od grýndýlu zazní vedle požadavků odborů na spravedlivější zacházení se zaměstnanci.
Na webu my zemědělci jsou vyvěšeny aktuální organizační pokyny a program celého pondělního dne.
Mimochodem… peklo zamrzlo. Dokonce i ČMKOS podpořila požadavky zemědělců…
Protest neorganizuje žádná politická strana, ale mnoho opozičních stran vyjádřilo protestu zemědělců svou podporu a přijdou na Malostranské náměstí, aby se tam potkali se svými příznivci, kteří se chystají přijet ze všech koutů republiky.
Za posledních čtrnáct dní se toho podařilo fakt hodně. Protest se dostal do majnstrýmu a myslím, že nikdy nebyla kolem českého zemědělství tak široká veřejná debata. Velká média tentokrát už nemohla mlčet a dokonce i v baště liberálů na Novinkách se ukázalo, že v anketě má protest zemědělců většinovou podporu. Sociální sítě zaplavily obrázky, videa, výzvy… a samozřejmě i vztek a odsudky. Na Alternativě snad nebyl nikdo, kdo by se k traktorům v Praze nevyjádřil. Protest budí sympatie i antipatie, ale prakticky nikomu není lhostejný.
Přátelé, chci vás ještě naposledy pozvat do Prahy. Nejde totiž jen o těch tisíc traktorů, i když právě díky nim velká média nemohla mlčet. Byl bych rád, aby zemědělci zažili, jaké to je, když mají sympatie veřejnosti. Přál bych si, aby to byly obrovské sympatie skutečně obrovské veřejnosti. Aby viděli, že tu není jen vláda, která jim nakládá další břemena, ale jsou tu i lidé, kteří si jejich práce váží a chtějí, aby české zemědělství zůstalo v domácích rukou. Přál bych si, aby bylo na první pohled vidět, kterých je víc.
Zítra se ukáže realita všeho, o čem jsem psal. Vzdušné zámky se promění na skutečnost. Zítra se všechno stane a už není nic, co bych mohl dodat. Caesar právě překračuje Rubikon a teď už se jen projeví, co se udělalo dobře i co se udělalo špatně. Zemědělci, odboráři a veřejnost… zítra se všichni ukážeme před národem i před kamerami.
Budu u toho a napíšu, co uvidím. Bez příkras.
Já osobně budu na Malostranském náměstí zhruba od jedenácti, nejpozději od dvanácti hodin. Buď mě najdete blízko pódia a nebo blízko toho platanu, který tam roste. Budu tam až do závěrečné tiskovky v osm večer, jen si v mezičase odskočím na pódium s krátkým projevem. Po zbytek doby vám budu k dispozici a rád si s vámi podám ruku. Myslím, že si budeme mít co říct.
Závěrem mi dovolte, abych poděkoval našemu premiérovi i ministru zemědělství, jejichž dehonestační výroky se zapíší do dějin jako jedny z nejstupidnějších. Právě jejich řeči pohnuly veřejné mínění na stranu zemědělců a díky nim má protest podporu i od těch, kterým byla tato problematika naprosto vzdálená. Jen hodně kovaní režimní redaktoři z toho nezvraceli.
Nemohu ani opominout jeho pirátstvo Hřiba, náměstka pro dopravu a jeho dvojí metr ohledně blokování magistrály třiceti ekošílenci, což bylo správné, nezakázatelné a policie to měla posuzovat velmi shovívavě a blokování magistrály traktory, což má být krajně nezodpovědné, odsouzeníhodné a policie má být maximálně přísná. Musí to být radost, mít takového Hřiba ve vedení města… Co, Bohuslave Svobodo?
Díky všem, co jste nás v uplynulých dvou týdnech povzbuzovali, podporovali a dodávali nám odvahy. Díky za všechny dopisy, maily, vzkazy, zprávy i telefonáty. Díky za veškerou pomoc při koordinaci, díky za shovívavost, když vládl chaos, díky za pevné nervy, když chodily protichůdné informace, díky za výdrž, výdrž a znovu výdrž.
A na úplný závěr musím poděkovat TV Prima. Když jsem se včera díval na zprávy, měl jsem po dlouhé době pocit, že se dívám na skutečné zpravodajství a ne na agitku. Nevím, co se tam u vás stalo, ale v našem mediálně zatuchlém rybníčku to byl svěží vítr.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Dnes na Primě s Tomankovou se jasně ukazuje kdo je kdo. Saša je idiot stejně jako ta piratka vedle něj.
Stejně tak opět nepřesvědčil reprezentanta ANO Králíček, který jasně ukázal, že není žádná opozice.
Celou debatu ovládnul Saša Vondra, jasný poskok USA, který používal bolševický slovník jak směrem k Jandejskovi tak i k Putinovi. Poslanec Hrnčíř se ve studiu jenom krčil a na nic se nezmohl.
Že Šasi Vondry se vyklubal druhý Václav Havel.
No tak to byl vždycky.
Přesně, děvkař, lhář, zloděj. Pokud začal i chlastat, tak dokonalý dvojník.
Saša Vondra je hospodský poflakovač už od raného mládí. Na rozdíl od něho měl Havel přeci jenom něco do sebe. Saša Vondra je sebestředný, arogantní a nepříliš bystrý. Za normální situace by někde v archivu oprašoval spisy.
Pokud je mi známo, objevil se vícekrát ve Wikileaks jako oddaný kolaborant s Američany. Takový, kterému neplatí, neboť on to dělá ze svého přesvědčení.
Navíc Havel, ať byl co byl, alespoň na pohled nebyl odporný jako štětinatý vepřový ksicht i figura zde jmenovaného.
L.
Odporný byl taky dost.
Tak tak, sliz z něj kapal jak z Vetřelce.
Na Vondrovi je vidět, že byl premiantem CIA v její dceřince „DUTKO“.
Nu, do Havla Veškrny-Ruzyně našemu Sašovi Promopro Vondrovi ještě dost chybí. Namátkou – měl by se naučit rrráčkovat a taky nějaký čas posedět v kriminále.
No ano. Jestliže ne už lavičku, tak pisoár by mu věnovat mohli. Nebo něco takového vhodného pojmenovat.
Něco časem vymyslíme. Například já jsem vynalezl Lavičku Jakuba Jandy, příležitostně sem hodím fotku.
—
Ale Pisoár Alexandra Vondry, to zní hrdě.
Mne napadlo zrcadlo, ale pisoár je lepší.
A nestačil by prostý český „Hajzl SV“?
Myslím si, že „jev“ by v tomto případě více charakterizoval „podstatu“.
A navíc by umožňoval větší flexibilitu použití i jednoznačnější postoj /posez/ uživatele vůči pojmenování.
L.
Taky varianta. A nebo by mohl světoznámý sochař a výtvarník Černý vymodelovat sochu s názvem Charakter Alexandra Vondry. Mistr by to jistě zvládnul.
Netřeba obtěžovat „národního umělce“, kterého jste jmenoval a jehož jméno se mi břídí vůbec i psát /myslím, že on sám sebe zpodobnil v těch skulpturách zachráněných potratů, ani šplhají po věži televizního vysílače v Praze/.
To „vysochání“ zvládám sám tak jednou za den dva, vsedě v prostorách jak jsem psal výše, že by se to mohlo jmenovat.
Jenže, kdo by to lovil z vody.
A vlastně ani bych nebyl původní. Myslím, že dávno přede mnou o tom dokonce složil něco jak báseň Jaroslav Vrchlický.
Jestli mi paměť slouží, tak ta báseň začínala nějak takhle – „Na mém stole od nedávna leží zvláštní kus, je to….“ – pro vzdělance typu nedávných absolventů dávám tenhle odkaz – https://www.psanci.cz/literatura_dilo.php?id=221
Nevím, jestli se „originál“ zachoval, třeba je uložen zde https://www.mulouny.cz/cs/aktuality/170-let-od-narozeni-jaroslava-vrchlickeho.html
V každém případě každé nové vyhotovení toho „charakteru“ by bylo asi plagiátem.
L.
Výtečně se shodujeme, Lexi 😀
Jen jsem opomněl napsat obecný název „matek moudrosti“ /bo na latinu tady „Attendite!“/ těch „čerstvých absolvenů“ – tak opravuji a doplňuji – „nedávných absolventů pomocných vysokých škol“.
L.
Viz třeba toto vlákno https://web.litterate.cz/alea-iacta-est-3/comment-page-1/#comment-249477
L.
Lexi,
domníváte se, že arogantním šovinismem si lze získat podporu širokých mas obyvatelstva?! Nebo se domníváte, že se bez té podpory protestující obejdou?
re „původní Kolemjdoucí“
Nevím, kam směřujete svůj „arogantní šovinismus“, ale my se tu s Alefem bavíme o charakteru AV.
A už vůbec nerozumím, o jakou „podporu širokých mas“ vám v tomto vztahu jde. Že by širokých mas reprezentovaných jistým „Sašou Vondrou“, jistým zbožíhodopuštění ministrem Miroslavem Výborným či z téhož důvodu předsedy vlády jistého Petra Fialy?
Jestli jste to nezaregistroval, tak zítřejší protest sedláků traktoristů v Praze je namířen právě proti nim.
A ty „široké masy“ představujeme právě my, kteří sedlákům minimálně fandíme /na to, abych se osobně zúčastnil, nejsem ani sedlák, nemám ani traktor, a vůbec – „já už jsem byl“. A svůj postoj k podobným protestům jsem už opakovaně vyjádřil včera, předevčírem…
Pokud mne čtete, tak víte.
Fandím jim, ale to je tak všechno, nevěřím, že lze takovou izolovanou akcí něčeho dosáhnout, než maximálně „procentíčko tam procentíčko sem“.
To současné hnojiště naší země tkví v jeho podstatě, ne jevu.
L.
Lexi, co to na mě zkoušíte za habaďuru?
Já reagoval na Váš komentář:
Lex napsal:18 února, 2024 (18:29)
Jen jsem opomněl napsat obecný název „matek moudrosti“ /bo na latinu tady „Attendite!“/ těch „čerstvých absolvenů“ – tak opravuji a doplňuji – „nedávných absolventů pomocných vysokých škol“.
L.
Aby nebylo pochyb o tom, do koho konkrétně se navážíte, tak jste pod něj dal pro jistotu ještě link na diskusní vlákno, kde jsem se trpělivě snažil vysvětlit, proč si myslím, že nebylo šťastné dávat tomuto článku latinský název.
O nějakého Sašu PROMOPRO Vondru mi opravdu vůbec nejde.
Hele, nějaké „zkoušení habaďůry“ si laskavě nechte od cesty. Protože primárně můj link se vůbec nevztahuje k Vám „ad hominem“, ale k Vašemu postoji k latinskému „Alea iacta est“, které byste rád nahradil českým ekvivalentem, protože – „Prostě uvědomit si, že teď je potřeba oslovit nejširší vrstvy obyvatel a to včetně těch, kteří kromě telenovel nic jiného neznají.“ – a k následným příspěvkům. Nebo si fakt myslíte, že právě tyhle zajímá nějaká „selská bouře“, a proto jim budete údajný Caesarův výrok překládat do češtiny? Vy si fakt myslíte, že tihle „telenoveláři“ by lépe chápali, kdybyste jim napsal „Kostky jsou vrženy“, aniž znají souvislosti toho výroku?!
Svatá prostoto. Ale tomuhle jsem věnoval samostatný komentář, ve kterém Vidlákovi otevřeně schvaluji v tomto případě právě tu latinu.
Asi jste ho nečetl.
Apropos, stále jste nevysvětlil ten „arogantní šovinismus“, který jste mi ráčil podsunout.
A jinak – ten koment je součástí delší výměny komentářů, zkuste se nevázat na izolovaný dodatek.
Trošku méně vztahovačnosti, trošku více pochopení psaného textu a trošku zmírnění vlastního ega, vážený, by to potřebovalo.
Taky Vám přeju hezký večer.
L.
Re: AN
Já jsem zastáncem kusu otesané žuly s HRDÝM pojmenováním
SAŠOVO KORÝTKO
Saša není IDIOT. Saša moc dobře ví co má hrát. Je to agent.
Tak. Kdyby byl idiot, vydělával by si na živobytí v oranžové vestě s koštětem. Pokud vůbec. Je obecnou nebezpečnou chybou přičítat těmto lidem hloupost. Nejsou hloupí, třebaže tak připadají. Jinak by se nedostali do pozic ve kterých jsou. To že se tím jejich schopnosti vyčerpaly, že v nich nejsou schopni být pro obec užiteční aby kdyby chtěli, je jiné.
SOUHLAS!
vondra je stejný čurák jako havel, oba ze stejné líhně, velcí kámoši taky
Nevážíte si svých prosperujících rodinných farem, holoto jedna zhejčkaná. Naše vláda a EU pečuje o váš blahobyt. Komunisty na vás! Rozkulačit a nahnat otročit do jézédé!
A po žních k Turkovi!
Tak.
Případně – Turky na vás! (nebo aspoň „Syřany“)
Nechápu proč si vidláci stěžují,proč se bouří. Což oproti strádání v jézedé v někdejší totalitě si neužívají v demokratickém blahobytu? Holota nevděčná. Kvůli tomu jsme před téměř petatřiceti lety necinkali, aby nám nyní hnojáci bránili v prohlídce z našich esúvé, pražského centra vyzdobeného
vkusnými grafitti, řadící nás ke světovým metropolím.
A najednou to jde …. 😉
Ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL) zvažuje, že by se v rámci podpory českého zemědělství zrušilo danění dotací. Daň je podle něj v Evropské unii výjimkou, uplatňují ji pouze Česko a Slovensko.
Osvobození zemědělských dotací od daní by podle prvního místopředsedy hnutí ANO Karla Havlíčka podpořilo i největší opoziční uskupení. Politici to dnes uvedli v pořadu Partie Terezie Tománkové v televizi Prima.
Podle ministra je třeba střední zemědělce podpořit, o konkrétní podobě jedná se zemědělskými organizacemi. Kromě možného zrušení zdanění dotací zvažuje Výborný podporu zaměstnanosti na venkově, například formou snížení odvodů na sociální pojištění. Další možností by podle něj mohlo být nové nastavení podpory z evropských zdrojů.
Nevěřit. Nevěřit. Už nám lhali dost. Tentýž Výborný tam mimo jiné taky prohlásil, že ví jistě, že v Německu nejsou levnější potraviny. Zřejmě tam tedy našinci jezdí nakupovat proto, že je baví platit víc než doma a ještě projezdit benzín.
Jaké pak dotace? Kdo to kdy slyšel! Uvalit daně. Desátek. Obnovit robotu.
Ehm….daň z dotací, k čemu to přirovnat…. Daň z pojistného plnění? Daň z náhrady škody? Absurdní?
Čo je to „absurdné“?
Je přínos státu za vybrané daně pozitivní, neutrální, záporný?
457 stupňů Fahrenheita….
Nejabsurdnější je daň z daně. Viz pohonné hmoty na čerpacích stanicích (spotřební daň –> DPH).
Šlo by vymyslet i další v řadě. Ekologickou.
Nj, ty už tady od Nového roku zase máme – poplatky OZE, k elektřině.
Solární baroni by jinak strádali!
Co jsou zdroje pro „Evropské zdroje“?
Vždyť EU nemá jiný zdroj než daně.
Může přerozdělit jen to co vybere. Mínus náklady na přerozdělení a na přerozdělovače. Což v to není přerozdělování z loupeže? Což daně nejsou loupež? Pod hrozbou násilí? Zkuste nezaplatit …
zapomínáte na CLA
Ono se to dobře bere z cizího. Sociální pojištění, to nejsou peníze státu, nýbrž peníze zaměstnanců, které jim jsou strhávány na důchody. Sazby sociálního pojištění by měly být pro politiky svaté. Bohužel, to zavedl už Klaus, že se na ně pohlíží jako na daně. Chyba se stala už za Klause – sociální pojištění nemělo spravovat Ministerstvo financí, nýbrž Penzijní fond – veřejnoprávní instituce podobná VZP.
Je to vůbec absurdní. Na jednu stranu se tvrdí, že důchodové pojištění nestačí na důchody, a na druhou stranu se snižují odvody? To mi opravdu hlava nebere!
Že by snaha o likvidaci ?
Ano, snaha o likvidaci průběžného systému. Je tam hodně peněz a nedá se snadno rozkrást.
Co se měsíčně vybere to se měsíčně vyplatí.
Že by snaha o likvidaci ?
Nesnižují.
U zaměstnavatelů rostou, u zaměstnanců stagnují.
Viz § 7 odst. 1 zákona č. 589/1992 Sb. o pojistném na sociální zabezpečení –
(1) Sazby pojistného činí
a) u zaměstnavatele 24,8 % z vyměřovacího základu uvedeného v § 5a odst. 1 písm. a), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 21,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
b) u zaměstnavatele
1. v roce 2023 26,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 23,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
2. v roce 2024 27,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 24,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
3. v roce 2025 28,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 25,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
4. počínaje rokem 2026 29,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 26,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
c) u zaměstnance 7,1 % z vyměřovacího základu, z toho 0,6 % na nemocenské pojištění a 6,5 % na důchodové pojištění,
Aby řeč nestála.
L.
Re: Lex
Aby řeč nestála, na začátku devadesátek jsem posílal na odvody 45 % z celkové hrubé mzdy.
Neboli pokud jsem chtěl dát ofiko chlapovi čistou desítku, stál mne skoro 20 tisíc.
Ano, máte pravdu, vím.
Jenže to byla „přestavba“ socialismu na kapitalismus. Představte si ovšem, že dva tři roky předtím to bylo ještě jinak, že odvody /odvody do SR – odvody, o jakých je nyní řeč neexistovaly, byla jen daň z příjmů/ byly odstupňovány podle sektoru národního hospodářství.
Takže takové instituce jako banky apod. odváděly 90 procent z příjmů a třeba podniky místního hospodářství téměř nic – kdysi jsem na to napsal celý článek, ane nevím, kde je mu konec.
Od roku 1993 však už to bylo takto
a) u organizace a malé organizace 27 %, z toho 3,6 % na nemocenské pojištění, 20,4 % na důchodové zabezpečení a 3 % na státní politiku zaměstnanosti,
b) u zaměstnanců 9 %, z toho 1,2 % na nemocenské pojištění, 6,8 % na důchodové zabezpečení a 1 % na státní politiku zaměstnanosti,
Odvodové zatížení pak postupně mírně klesalo a od roku 2023 opět roste /na vyšší úroveň, než v roce 1993/ –
(1) Sazby pojistného činí
a) u zaměstnavatele 24,8 % z vyměřovacího základu uvedeného v § 5a odst. 1 písm. a), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 21,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
b) u zaměstnavatele
1. v roce 2023 26,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 23,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
2. v roce 2024 27,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 24,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
3. v roce 2025 28,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 25,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
4. počínaje rokem 2026 29,8 % z vyměřovacího základu stanoveného podle § 5a odst. 1 písm. b), z toho 2,1 % na nemocenské pojištění, 26,5 % na důchodové pojištění a 1,2 % na státní politiku zaměstnanosti,
c) u zaměstnance 7,1 % z vyměřovacího základu, z toho 0,6 % na nemocenské pojištění a 6,5 % na důchodové pojištění,
L.
Tak Vondra nyní na PRIMĚ vytáhl jakýsi údajně rusky psaný dopis autora pana Jandejska -ruská stopa-
nepřečetli ho, neukázal divákům-jen mával nějakým papírem,
ale Vondra hovoří rovnou o Jandejskově jasné KOLABORACI…to je hodně silné veřejné obvinění.
A dali mu ten dopis prý lidé z okruhu zemědělců, hmmm a ti to vzali kde, že…
Že by už čučkaři dělali i do zemědělství?
Vidláku moc prosím o sehnání a zveřejnění vyjádření od pana Jandejska – co to je za dopis,
pokud existuje, tak ať ho každý (koho to zajímá) zná… jako ten Vás a vyhodnotí si text sám.
Protože pokud by Saša neváhal dotáhnout do médií dokonce nějaký vyrobený (a kým?) fake,
tak by se to mělo rozmazat a fest co nejdříve!
Proč Sašu rozmazávat? Stačí mu dát přes držku až se posere a rozmaže si to gatích sám.
Ale no tak. Přece byste netloukl dámu! Každý přece ví, že Šaša byl Vašíkova holka.
Má zajímavý životopísek, „disident“: https://www.pametnaroda.cz/cs/vondra-alexandr-20141128-0
Obávám se, že ten podvrh křivohub neukáže ani panu Jandejskovi a ten tudíž nemusí vědět, o co jde. Jen si zaspekuluji, pokud to není počmáraný papír, může to být třeba starý dopis týkající se obchodu.
Víme kde měl Vondra převýchovu. Pro mě je Vondra spícím agentem, momentálně aktivovaným.
Hoří jim koudel u zadku a nevědí, jak kola dějin otočit.
Přesně.
Může to být obdoba papíru, kterým mával v Radě bezpečnosti OSN ministr zahraničí Colin Powell, který se ukázal později jako feik.
Myslím si ovšem, že opakovaný vtip přestává být vtipem, a používání univerzálního strašáka Putina a/nebo Babiše působí na lidi spíše opačným způsobem – naladí je to proti těmto propagandistům. Zajímalo by mě rodinné pozadí Vondry. Vsadím se, že pochází z rodiny aktivních bolševiků.
Ten mával zkumavkou, ne ? Nebo mával vícekrát ?
mával zkumavkou, a na papíře byly výsledky ze zkumavky
Přesně to vypadalo takhle:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/Colin_Powell_anthrax_vial._5_Feb_2003_at_the_UN.jpg
Bojuje zuby-nehty o bruselské koryto, takže udělá COKOLI.
Jinak by musel začít PRACOVAT, což musí být pro tvora s jeho postavou a lachtaní nemocí strašlivá noční můra.
To nehrozí.
Vždycky se najde nějaká zašívárna jako vládní poradce, nějaký diplomat nebo v nějaké správní radičce.
Univerzální poradce. Zvládne radit cokoliv, kdykoliv, komukoliv. Předchůdce brouk Pytlik je už v důchodu, tož nastoupil na jeho místo.
myslíš i u Babiše ☺
Lex napsal:17 února, 2024 (20:40)
Odpovím Vám zde tam by to zapadlo. Podle mě jste jen rozvedl do šířky a podrobněji ten problém. Souhlasím do písmene co jste napsal jen né stím že můžete souhlasit jen zčásti. To že dnešní mládež má možnost si ty fakta vyhledat je sice pravda ale zároven to nemění nic na tom co jsem psal o rozumu. Rozum a život v určité bublině, pohodlnosti, nevstrkovat růžky nepřidělat si problémy se navzájem nevylučuje.
Moje hlavní moto toho příspěvku nebylo o rozumu ale o velké masáži co nese ovoce a podle mě jsme za hranou zlomu kde právě mladý jsou potřeba na změnu, a ta možnost už pokojnou cestou už nepůjde. Bude jim muset ta bublina prasknout a oni padnout na držku. Protože oproti našemu mladí si žijí přece jen ve větší hojnosti, a cestičky se jim umetají, ani kolikrát nevědí co ten život obnáší. Na to jen rozum nestačí. Nemám problém s tím co jste psal, jen nevidím že bych v mém krátkém náznaku problému a Vašem vyčerpávajícím našel rozpor.
A v jiných reakcích ne od Vás mě zklamali reakce že hodně lidí nechápe že ty co volí Fialu nemusí být jen tupci a blbci. Jestli to tak budeme dělat a nazývat je to obrovská chyba. To už by bylo ale na jinou debatu všechny ty příčiny definovat ale rozhodně to není vždy tupost, blbost
Od všech Fialových voličů slyším jen „veřejnoprávní“ fráze. Hlubší diskusi odmítají, na argumenty narušující jejich komfortní světonázor reagují útočně.
„Tak ty souhlasíš s ruskou agresí, s vražděním dětí na Ukrajině?“ Jako jiní sektáři, svědkové Grétini, glbtqgender, feministky, Antifa…jiní anti….nositelé jediné pravdy náboženství, kultů, přesvědčení. Mnohých takových privilegovaných mašíblů dokonce státem chráněných aby chudáci neutrpěli újmu,když by jim někdo vyhuboval.
To by blbého nenapadlo, že by současné Putinovo Rusko, sahající od Lisabonu( nebo alespoň Aše) po Vladivostok mohlo být pro ČR problém…
Fetak z fora24 opet „perli“:
Sepětí protestu části zemědělců a jejich blokády Prahy s Andrejem Babišem (ANO) je dlouhodobě zjevné. Před začátkem protestu dezinformační scény schované za traktory zemědělců nám to však fanoušci Andreje Babiše doložili i písemně, a to ve svých facebookových skupinách i textech svého ideového vůdce Vidláka, ještě vloni zaměstnance Agrofertu. Propojení dezinformační proruské scény s Babišem je zásadní hrozbou pro demokracii.
Nezapomeňme na média! Bloger Vidlák, ještě vloni zaměstnanec Agrofertu, plní misi „Babišova muže v asystému“ vzorně. Až do hluboké noci. A denně – vždyť protest části zemědělců je událost celonárodního významu. V řeči Babišovy rodné (komunistické) strany je Vidlák pevným ideovým pilířem agrofertismu.
Vidlákovo chucpe má takové grády, až by člověk záviděl. Bývalý Babišův zaměstnanec jistě ví o zacházení se zaměstnanci, s řadovými dělníky, v Agrofertu. Jistě zná i výše jejich mezd, vždyť o nich psala média opakovaně. Přesto dnes Vidlák jako tlampač či ideolog asystémového protestu schovaného za zemědělce požaduje „spravedlivější zacházení se zaměstnanci“. To bych nevymyslel.
je od vás hezké, že obdivujete Vidlákovu profláknutost v médiích
☺
Je úsměvné, že zrovna smažka JXD má takovou starost o řadové zaměstnance Agrofertu. 🤮
Akurát Saška Vondrú tára o vás, že idete robiť bordel do Prahy na Prime 🙂 . Riadne je vyžratý…..
a navíc neumí rusky ☻
Tucker si zahrává
https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/tucker-sel-nakupovat-v-rusku-a-nestacil-se-divit/
Ovšem na druhou stranu…
Kterak to? Vjezd této techniky na dálnici a do centra Prahy je zakázán.
Já když vjedu do zákazu vjezdu, dostanu pokutu až se prohnu. Nebo že bych si dovolil jet po silnici se sekačkou na trávu… S cedulí „Protestuju..“
Na jedné straně dostanu flastr, někde za překročení rychlosti o kilometr, na druhé straně je tolerováno toto. Stejně jako blokování silnic zelenými trotly.
Co stát vyhlásí příště? Vyhýbejte se … protože loupežníci tam vyhlásili loupežnou zónu? K čemu takový stát? Na co takový stát? Podle týchž pravidel tomu tak, jinému jinak. Na hovno. I zadarmo drahý.
Re: Šumi
Pokuta za překročení rychlosti o méně, než 7 km, je nezákonná.
Rychloměry mají stanovenou toleranci 3 km, totéž platí o veškerých radarech.
Za vjezd do zákazu můžete dostat až dvojku, pokud trefíte na fízla – kokota. O aktuálním zpřísnění momentálně nevím.
Že by soudruzi fofrem naflákali značky B6 – zákaz vjezdu traktorů – postaru zvláštních motorových vozidel – a následně vymáhali pokuty, o tom lze pochybovat. Riskovali by průser nedovoleného umístění dopravních zařízení, pokud by se našel někdo, kdo by je naprášil. K tomu stačí jedna fotka, datum a hodina pořízení.
Traktor na dálnici nesmí. A, příslušné zákazové značky jsou. Zkus traktorem do centra….
….
Vtip je v tom, že rozšíří-li se protizákonné jednání nad nějakou hranici, státní moc je bezmocná.
Blíží se termín daňového přiznání. Představme si, že většina daňových poplatníků by je nepodala a nezaplatila daň z příjmu. Z nemovitostí. Že by přestala odvádět veškeré daně. Státní, vládní moc je schopna zlomit odpor jen malého rozsahu. K udržování této hranice slouží nástroj z cukru, biče, propagandy. Účinný v nějaké míře, v závislosti na poměrech. Lev svojí koncentrovanou silou si ze stáda většinou vybere oběd. Jednotlivce po jednotlivci. Tak funguje přírodní mechanismus. Jenže někdy dochází k tomu, že stádo rozdupe lva. Člověk je živočich jako každý jiný. Podléhá týmž zákonitostem. Někdy se nechá psychicky ovládnout, nechá se vraždit jeden po druhém, přestože jako skupina je technicky v přesile, někdy se účinně vzepře.
To „majitelé“ moci neradi připouštějí. Hrozí, že kdo je naučený a připravený účinně se bránit, mohl by se účinně bránit ubránit i jim.
Proto nástroji přímého násilí, nástroji právními, politickými, ideologickými, udržují poddané v poslušnosti a rozdělené do protikladných skupin.
Tak i nyní, například štvou Pražáky proti Vidlákům.
Alea iacta est… Míněno obrazně. Ve smyslu – je rozhodnuto. (a věřící by k tomu dodali – děj se vůle páně!) Jenže – kostky se dají vrhat i fakticky. A naše poblicie v tom vyniká – a je jejím zvykem navézt zásoby dlažebních kostek na různá „strategická“ místa, aby bylo čím házet. No a kdo hází – no přece příslušníci té samé poblicie operativně převlečení za někoho úplně jiného. Tak bacha na to, ta „tradice“ tu už je. (třeba ten dlažebkama vymlácený Aeroflot při MS v hokeji).
Ovšem někdy se nezdaří… To takhle taky byla jednou pečlivě zorganizovaná demonstrace před nějakou tou ne zrovna spřátelenou ambasádou a vyhecovaný dav také začal vrhat tam připravené dlažební kostky… Leč bez patřičného tréningu ty kostky vrhané ze zadních řad dopadaly pěkně zezadu na hlavy metajících v řadách předních. Úžasný výsledek.
Ale co chci říci – bacha na dobře placené fízly a provokatéry všeho druhu. Máte proti sobě verbež, která se nebude štítit žádného podrazu, žádné sviňárny a jakákoli pravidla slušnosti jsou jim cizí. A navézt někam několik hromad dlažebních kostek je tak snadné… A nějaká taková provokace by se vládě náramně hodila.
Okamžitě by měli casus belli, když už jsme u té latiny… Takže bacha na nějakého toho studenta Šmída alias agenta Zifčáka…
Jsou prostředky technické i zákonné, kterak onoho odhalit, usvědčit z kriminálního činu a s politickou podporou ho nechat oflastrovat.
Pokud prvně nebude užito prostředků….ke kterým nenavádím.
Fuente Ovejuna
OT
Putin v rozhovoru se Zarubinem v pořadu „Moskva.Kreml.Putin“ hovořil o dodávkách plynu do Evropy, hlavní:
– Současná politika německých úřadů způsobuje kolosální škody budoucnosti německé ekonomiky.
– Evropské země počítaly s tím, že pokud nebudou odebírat ruský plyn, Ruská federace se zhroutí, ale začínají k nim přicházet nevratné procesy.
– RF neodmítá energetické zdroje nikomu, Turci se ukázali jako nejspolehlivější partneři.
– Ať se evropské země samy rozhodnou, jestli budou odebírat ruský plyn nebo ne, Rusko se bez nich obejde.
– RF se vyrovnává s tím, že Evropa přestala odebírat ruský plyn, využívají se jiné trasy, pracuje se na vlastní plynofikaci.
– Ukrajina dostává peníze za tranzit plynu, vyhlašuje, že Rusko je agresor a inkasují peníze.
Ke spuštění přeživší linky Nord Streamu stačí týden, ale Německo nechce – Putin
Re: Homér
Jste starééj a škaredééj Homér, ale to už dávno víte. Plyn MUSÍ býti svobodný a demokratický, takže od Putina ani zadarmo.
… jedině, že by nám za to lehce připlatil…, … co říkáte…?
Připravte si peněženky, budete platit:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/foltyn-pokud-rusko-dava-40-procent-rozpoctu-na-valku-tak-proc-zeme-eu-nemohly_2402171540_hof
„Foltýn: Pokud Rusko dává 40 procent rozpočtu na válku, tak proč by země EU nemohly dávat dvě či tři“
Foltýn je známý manipulátor. Taktně proto zamlčuje, že něco jiného jsou procenta rozpočtu a něco zcela jiného jsou procenta HDP !!!
Opravuji se, Foltýn je NEBEZPEČNÝ manipulátor!
Respektive Foltýn je nebezpečná guma!
podstatně ekonomicky slabší Polsko vybudovalo silnější armádu, než má dnes Německo, a tři procenta fakticky na obranu už teď vydává.
Kterým průmyslovým podnikům jdou zakázky? Narozdíl od socdávek, neziskovek a tlamocvičných žvanilů, investice do obrany jsou motorem rozvoje.
Otázkou je, kam ty investice jdou. Naše vždy do amerických firem, takže čím méně dáme na „obranu“, tím lépe.
Nebylo by lepší se zamyslet nad tím, proč to v Polsku jde jinak? Za vlád obou hlavních politických táborů.
A nefinancovat v ČR především socky.
Vy nazýváte nadnárodní koncerny sockami ? Proti gustu …
Můžete konkretizovat koho vy považujete za socky, které podle vás se u nás financují?
V podstatě veškeré mandatorní výdaje státního rozpočtu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mandatorn%C3%AD_v%C3%BDdaje_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky
Asi vám není jasný význam slova „konkretizovat“, zkuste si jej najít.
Takže vy ani nevíte a nebo, to spíš, nechcete to napsat. Konkrétně je konkrétně. Takže jste vlastně zbabělec. Jinak byste to napsal na rovinu.
Spíše jde o jedince, který kdesi zaslechl slovo “ mandatorní“. Nu a protože je chabého rozumu, tak si pomáhá vylepšit reputaci tím, že užívá cizích slov.
Kdy to pak ale dopadá i tak, že považuje za socky učitele, lidi na nemocenské, důchodce,…..ba dokonce celý stát je pro něj “ sockou“ (viz MANDATORNÍ výdaje na dluhovou službu).
Věřme, že jde o neškodného blázna, který nemá žádný vliv na nějaké podstatnější záležitosti , týkající se České republiky či EU.
Já jsem to pochopil dobře:
Mandatorní výdaje – „Dědeček, babička, ujídají chlebíčka!“
Dovolíme lopatám dělat do 73 let a pak v 74 humánně na eutanázii.
☻
A k čemu ta armáda Polsku bude? To jako že chtějí porazit jaderně vyzbrojeného Rusa? Poláci tímto jen úspěšně odtrhují od úst svým občanům a to ve prospěch americké zbrojní lobby.
Přečtěte si o tom něco. O podílech polských firem a o offsetech.
Ignorance našich pacifistických vlád se v Polsku nepěstuje.
HDP tím roste. Nakolik ten tank nebo vrtulník přispěje k tvorbě národního bohatství?
Stejně jako elektrárna, škola nebo cokoli jiného k užitku obyvatel?
Re: Oj
Podíly a offsety – hahaha, to jsem se pobavil.
Co dalšího tam máte?
„k čemu ta armáda Polsku bude?“
To si občas také říkám. Patrně v tom bude směsice velmocenského koplexu (Polsko ve své době když s Litvou tvořilo unii, bylo regionální velmocí svého druhu) viz velkopanské plány předválečného polského diktátora Josefa Pilsudského o snaze vybudovat říši „Trojmoří“ nově prosazovanou Poláky pod jménem Mezimoří a dílem v tom může být jen obyčejné vědomí toho, že cca 1/3 dnešního Polska se nachází na předválečném Německém území. (Budeme-li považovat naše Klodsko a severní část Slezska německým). Krom toho Poláci dnes okupují severní část Oravy, a severní části Těšínska že ano… Takže mohou mít strach, že by si za jistých okolností někdo na tyto historické záležitosti mohl rozpomenout a chtít je také vrátit.
Jinými slovy Poláci jsou zvyklí si občas jít někam nechat dát přes hubu, již dlouho to neprovedli a zjevně se jim po tom stýská. A nebo si opět brousí zuby na sousedy a vidí jednoho velmi bezbranného.
Polsko je příliš malá krajina, aby se mohlo stát velmocí, byť II. řádu.
Ale je příliš velké na to, aby ty velmocenské ambice nemělo.
K tomu má trvalý pocit historické ukřivděnosti.
Dost blbá situace.
Tentokrát by si mohli dojít na Ukrajinu.
Re: původní Kolemjdoucí
Možná jsou v Rzeczypospolitej spíš pořád aktuální hesla „Ostravica granica“ nebo „Polska od morza do morza“. To druhý hrozí jen částečně, to by narazili na Bělorusy (a Rusy), no ale to první s naší operetní armádou není až tak nereálné.
Nebýt Stalina, přišli jsme o Těšínsko už v roce 1947
Polsko jako bludný balvan mezi Německem a Ruskem potřebuje čas od času vybudovat hrdinou armádu, aby mohlo dostat přes držku a byl zase nějakou dobu klid.
Re David Dvořák. Posilují svou váhu a postavení nejen v EU, ale i v Evropě s reálným předpokladem větší opory u USA. To nejen díky geografické poloze, rozloze a počtu obyvatel.
Re: Oj
Pšonci platí Amíkům, takže oni sami z toho mají totální hovno a strmě rostoucí dluhy.
Prožidovský, proruský nácek si myslí, že Polákům to jedenkrát nestačilo.
To bylo tenkrát, na začátku 70.let, kdy si od Američanů nabrali dolarových půjček na 15 let dopředu. Za ty vypůjčený dolary nakoupili, v té době už technicky zastaralé licence na výrobky, které se na Západ vyvézt nedaly, jen na východ – a tedy bez zisku deviz.
Učinila tak FSO, Kasprzak, celá Unitra komplet a několik dalších podniků.
Co z toho pak vznikalo, to si mnozí pamatují z našich obchodů. Na začátku 80.let bylo Polsko před regulérním krachem, na což nebyl východní blok jako takový, připraven.
Komplet se to připisuje Gierkovi a jeho spojenectví s Frantíky. Jedna z opravdu drahých licencí, která se nemohla nikdy zaplatit, se týkala tehdy francouzské firmy SGS Thomson, dnes STMicroelectronics a výroby víceméně výběhových polovodičů.
Nic z toho, co Unitra tehdy z této licence vyrobila, nebylo prodejné na Západě, případně s nevýhodnou cenou, nevyřčeně odpovídající „východní kvalitě“ – což ale nebyla pravda. Kvalitní to bylo, jenže zastaralé a s minimální použitelností.
Jak se z tohoto tehdejšího průseru Poláci vysekali, to přesně nevím.
Vím ale určitě, že to jejich setrvalé lezení do americké prdele, bez přestávky od těch 70.let, už musí mít nějaký základní důvody…
Asi by se dalo říct, že dodnes mají Poláci kulky někde jinde, přičemž v tom místě, kde ty kulky mají, se čas od času mluví o svěráku.
Tecočampe, taky Elwro Wroslaw …
Wroclaw. Jo, taky se naučili, co do té doby tak dalece neuměli ,,,
Šmelit s čímkoliv, to je nikdo učit nemusel, to má každý Polák zabudowano přímo v genech.
Tohle vymyslel taky Polák…
https://www.kabinetkuriozit.eu/handluftpumpa/
Elwro Wroclaw, chtěl jsem napsat. Počítače, v osmdesátých už 16 bit podle licence. Dopracovali k dvojímu užití (rozsah pracovních teplot, doba do poruchy, přepravní odolnost …). Takové, bez ohledu na licenční podmínky, dodávali i do ČSSR.
Ano, „výhodný “ „vedlejší efekt“. S takovým argumentem do řiti.
Plýtvání vzácnými statky.
A k tématu, na Novinkách už (opět) píší o Vidlákovi: „„Požadujeme, aby vláda deklarovala, že chce učinit kroky k záchraně českého zemědělství. A očekáváme, že změní svůj postoj z lokaje Green Dealu na odpůrce Green Dealu,“ řekl už dříve Sterzik. Zemědělcům vadí rozdílně nastavené dotační prostředí v zemích EU i požadavky Zelené dohody pro Evropu. „Zahrnuje například omezení používání hnojiv na polovinu. Toto stanovení v procentech je ale nesmyslné,“ řekl.“
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-600-az-1000-traktoru-na-magistrale-v-pondeli-se-centru-prahy-vyhnete-40461100
K těm hnojivům, ať se držíme tématu, si dovolím jeden link. Ne všechny věci zakotvené v Green Dealu (který podepsal kdo? Babiš 🙂 ale podepsal by i Fiala), jsou špatně.
https://www.lovime.bio/poradna-prehled/jaky-je-v-ekologickem-zemedelstvi-limit-deficitu-aplikace-organickych-hnojiv/
No super, tady se bude vše dodržovat a vznikne nedostatek potravin. Ten tu byl až do poloviny 20.století.
Ale budeme dovážet potraviny s oblastí, kde se nic nedodržuje, nic se neomezuje a hlavně nekontroluje.
Globální jih, který má více obyvatel než zdebilizovaný západ, na tohle háže bobek.
EU chce dovážet, protože cla. Ta končí kde? V Bruselu a z toho se tak krásně žije.
👍👍
Nevím co je „ekologické“ zemědělství.
Jen mí vidláčtí předci věděli, že bez hnoje to nejde. Že není hnoje bez krávy. A že se zmenšujícím se hospodářstvím se lidí relativně víc nadřou za nižším výnosem.
Co je to „ekologické zemědělství“ a „net zero“ zjistili po pár letech na Sri Lance.
Totálně ožebračený stát, bez jakékoliv soběstatčnosti. A protože neměli co vyvážet, neměli ani čím platit za dovozy nezbytného zboží a komodit.
Skončilo to podobně jako v Kábulu:
Nebylo dost vrtulníků pro všechny hulibrky a pomahače.
OT: Jinde mají „veselo“:
„V Haagu hořela auta a řinčela okna. Servaly se dvě skupiny Eritrejců, které pak zaútočily na těžkooděnce
K rozsáhlým výtržnostem, při nichž řinčela okna a hořela auta, došlo v sobotu večer v nizozemském Haagu. V centru města se nejprve střetly dvě nepřátelské skupiny Eritrejců. Když však dorazili policejní těžkooděnci, zaútočili výtržníci z obou táborů na ně.“
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-v-haagu-horela-auta-a-rincela-okna-servaly-se-dve-skupiny-eritrejcu-ktere-pak-zautocily-na-tezkoodence-40461103
Rakušan nám zajistil nepřerušitelný přítok migrantů, případně placení tributů do Němec… totiž do Bruselu., pokud tady ty obohacovače chtít nebudeme. V naší zadlužené ekonomice, která údajně nemá ani na valorizace důchodů to bude jasná volba.
Video
Nepokoje migrantov v Haagu, Holandsko – chaos, keď včera zaútočili a zapálili budovu opery
https://t.me/ksbspravy/88158
Tak jsem si projel komentáře a musím konstatovat, že fialové nadělení ve Strakovce může být naprosto v klídku. „Alternativa“, která dokáže celý večer, noc a polovinu dalšího dne „řešit“ jeden titulek jednoho článku, aniž by se (čest výjimkám) jakkoli věnovala jeho obsahu, nepředstavuje pro pětidemolici vůbec žádné ohrožení.
Neviděl bych to tak příkře. Sem píše jen pár lidí, celkově méně než obvykle, takže ostatní dost možná startují traktory nebo se chystají na cestu do Prahy.
Já už to dlouho nečtu, ale když si v jiném periodiku přečtu, že na ODS to neto a bude volit Okamuru, je to známka, že pohár přetéká. A že i Pražané zemědělce podpoří, že to řve jen už hodně malá skupina, která může řvát.
Je to prostě pro pětihnus hodně blbé.
Není třeba dělat azveřejňovat scénáře. A na chyby velení se tu ukazuje a dává na vědomí
Ju a dlaší odzbrojená země . Pěkně se to rozšiřije.
My do Prahy jedeme až zítra, čím jsme se zabývali včera je zcela nepodstatné. Ale chápu, že tonoucí se stébla ( každé falešné naděje na zmar akce ) chytá. To píši jako člověk, kterému byla ta kostková diskuse silně proti srsti.
K ukončení neplodné diskuse odrážející všeobecný nedostatek klasického vzdělání: https://cs.wikiquote.org/wiki/Latinsk%C3%A9_v%C3%BDroky.
A příhodný citát pro Marka Výborného potažmo celou vládu: „Ubi sementem feceris, ita mettes.“ (Jak zaseješ, tak sklidíš.)
Já bych viděla jako příhodnější Si tacuisses, philosophus mansisses. Kdybys mlčel, mohls zůstat filosofem.
Mnoho pražanů poprvé v životě uvidí traktor…
Selfíčka strhnou facebook i instagram.
I zemědělský teolog Marek Výborný se jistě dostaví aby je spatřil.
Stále častěji se zamýšlým nad tím, zda má smysl nadále setrvávat ve společném státním svazku s Prahou, když se její obyvatelé tak často distancují od zbytku republiky.
Oprava gramatické chyby: „…zamýšlím…“.
To se distancuje náplava, aby ukázala, že se z nich po nasáčkování se do Prahy stali lepší lidé. Stát ve státě? Prosím. Ale s deportacema nepůvodních obyvatel do jejich domovských obcí, zejména tedy do Brna. Ono by se vidělo.
Já bych na Vašem místě blbost rodilých Pražanů tolik nepodceňoval.
Volební výsledky mluví za vše. Čest výjimkám!
Praha je plná náplav, ústředních úřadů, sluníčkových VŠ studentů a podobně.
Také hájím roduvěrné Pražany a zdravím, katango!
Za to, co se stalo z našeho, kdysi tak krásného města, nemůžeme jen my, Pražané.
Skoro žádný zemský škůdce a vlastizrádce z vlády, z Parlamentu, ze Senátu, z Magistrátu, a z různých postů náměstků a poskoků, se v Praze nenarodil. Koukněte se na jejich životopisy.
Např. Hřib, který už sedm let likviduje pražskou dopravu, pochází ze Slavičína…
Za líheň největších škodilů ČR (a i Prahy) bych spíš považovala okruh Brna a Olomouce, nic ve zlém pro ty, co odtud také pocházejí a nenakazili se libtardím morem.
Nicméně, zůstávají základní otázky
– Milí hodní Pražané, Vám vůbec nevadí když se po Vašem krásném a demokratickém městě poflakují takové existence?
-Vaši vytrvalou volbu těchto podivných existencí máme chápat jako Vaši nordickou lest?
– Vám vůbec nevadí ten smrad linoucí se z Vašeho nádherného města?
Nenapadlo Vás, že ty naplaveniny voli zase převážně jiné naplaveniny? Samozřejmě tím nechci říci, že by i mezi rodilými Pražáky nebyli blbci.
Hodní a inteligentní Pražané si nechají navolit náplavy náplavami a sami na to jen mlčky a moudře koukají, asi jako puk. Někteří Pražáci jsou asi všichni blbci.
Prahu je třeba odBrnit.
Debrnizace!
https://www.skrytapravda.cz/z-domova/1735-drzte-drzky-vidlaci-z-moravy-prazane-traktoristy-vitaji-a-dezinformace-kydejte-do-brna
Výraz vidláci z Moravy evidentně NENÍ namířen na našeho Vidláka.
No ano, mát pravdu. My Pražáci jsme od přírody blbí. Kdybychom nebyli, tak bychom ty zloděje, lháře a podvodníky, kterých se zbavujete tím, že je posíláte do Prahy dělat kariéru, posílali postrkem zpátky do rodné obce. Pak byste měli opravdu pádný důvod nás řádně nenávidět!
P.S. Já už jsem to tu jednou sepisoval a zjevně to nepomohlo. Tak si teď můžete zjistit sám, odkud ti vládní vejlupkové jsou.
echo24:
„Výborný reagoval s tím, že se zástupci zemědělců a farmářů mluví od prvního okamžiku, kdy nastoupil na ministerstvo. A ti si jej prý pochvalují. „Pan předseda Martin Pýcha ze Zemědělského svazu na jednání u pana premiéra uvedl, že zažil deset ministrů a nepamatuje si žádného, ani za éry Andreje Babiše, který by takto trpělivě a komplexně se zemědělci jednal. I když máme často na věci jiný názor, i když se neshodneme,“ uvedl Výborný.“
Re: Homér
A teď si představte, jak byl lhal, kdyby se jmenoval CHVALITEBNÝ!!!
Jestli on není spíš Nedostatečný…
Výborný je především zpovykaný synáček z lepší rodiny, kterému papínek zametal cestičku k nejvyšším metám. Tatíček byl ministrem obrany, soudcem Nejvyššího správního soudu a Ústavního soudu. Ekonomicky byla rodina tedy vždy dobře zajištěná. Papínkovi kontakty pomohly Výbornému i ke stranické kariéře.
🤔😳 No jo, Topolánek to samé, fotr důstojník lidové armády a máma trčela u Mamuly v Ostravě na krajském výboru strany. Nevím co tam dělala.
Měla jsem kamarádku, která měla mamu uklízečku na okrese KSČ a podmínkou bylo vystudovat střední školu. Obě jsme maturovaly, já ji ještě doučovala matematiku (u maturity mi vypadl mozek z hlavy a dělala jsem opravnou zkoušku) a ona už do žádné práce v JZD nenastoupila. Hezky povýšila nevím kam, našla si maníka funkcionáře a vyfičela na mateřskou.
Výbornému snad umřela manželka, jestli si ho tedy nepletu a že se chtěl starat o děti. Jestli je to on, tak ho to přestalo brzy bavit.
Nebo to přestalo bavit ty děti.
Na tuhle sestavu bez klasického vzdělání by Pražanům mohly stačit šíspraky nebo jak se říkalo za našeho dětství, skobičáky.
To bylo facek. 🙂
Pražákům? S jejich úrovní nevzdělanosti? Jako vážně? A k čemu vůbec jsou tyhle svalnaté řeči o pidipracích, když realita bude úplně jiná? Možná by to chtělo místo troušení nesmyslů buď nepsat vůbec, nebo psát něco ale minimálně neinfantilního.
Máte samozřejmě pravdu, toho ale není každý schopen, že ?
Vážený Tdx,
“Pražanům” je hezčí tvar. Každopádně, nenechte se tolik ovládat svou rozhořčeností a zkuste si někdy vtipně a infantilně zavzpomínat. Není třeba vše brát vážně a načuřeně.
Zlepší Vám to náladu.
„Pražákům těm je tu hej, ti nikde nezablouděj…“ zpíval kdysi i jistý Kocáb.
Máte pocit že se tu dnes v diskusi zmínilo málo lhářů, zlodějů a podvodníků. tak jste přidal tohoto ? 😉
Zapomínat by se nemělo. Ještě by se mohl cítit diskriminován.
Vážně tu jako hlavní náplň svých příspěvků někteří nedovzdělaní polemizují nad notoricky známým výrokem v nadpisu článku? Pokud komukoli z vás na něm přijde něco zvláštního, nemusíte svůj nedovzdělanost a nedostatek všeobecného kulturního přehledu demonstrovat tím, že si stěžujete v diskusi.
Ale tímto svým příspěvkem vlastně pokračujete v tomtéž. Tak už to nechte všichni být.
👍
Jde i o schopnost rozlišit podstatné od nepodstatného.
Tak nabízí se to.
Dopředu bylo jasné, že Kartouzovi trollové budou mít dnes zesílené služby s přesčasy a Vidlák jim tak nahrál na smeč. Je sice nepochybné, že by si stejně něco našli, ale takto jim Vidlák usnadnil práci, protože se jim úspěšně daří své trolení držet co nejdále od tématu, tzn. od podstaty protestů.
Již kdysi dávno jsem Vidláka upozorňoval na to, že dávat latinské názvy článkům není úplně šťastné, protože to působí dojmem jakoby autor chtěl dát světu najevo jak je vzdělaný a chytřejší než ostatní, ale nějak to zapadlo.
Osobně se domnívám, že v klíčových okamžicích by se měl člověk snažit o co největší srozumitelnost. Příkladně věrozvěsti Konstantin s Metodějem byli na své křesťanské misi na Velkou Moravu, na rozdíl od jejich konkurentů, úspěšní právě proto, že se snažili ke svým ovečkám promlouvat jejich řečí tak, aby jim bylo co nejlépe rozuměno.
Je možné, že zde je každý latiník a k porozumění názvu nikdo nepotřeboval strejdu googla, ale já souhlasím s Jurou, že kdyby použil český překlad „Kostky jsou vrženy“, že by Vidlák udělal lépe. Zvláště v tento klíčový moment.
Souhlasím a děkuji …
také děkuji
Dokonce si myslím, že by vyznění článku kromě českého překladu prospělo, kdyby na úvod v několika větách připomněl, k jaké události se tento citát „kostky jsou vrženy“ váže.
Prostě nehrát si na intelektuála, ale snažit se o maximálně možnou srozumitelnost. Ne každý tráví svůj čas v knihách a ne pro každého je životním koníčkem historie.
Prostě uvědomit si, že teď je potřeba oslovit nejširší vrstvy obyvatel a to včetně těch, kteří kromě telenovel nic jiného neznají.
Nemyslím, že je autor povinen nalévat do tupých hlav nějaké vědomosti. Má rozhodně důležitější práci než házet hrách na zeď.
👍
O povinnosti autora o nalévání vědomostí do tupých hlav v mém přípisku nebylo ani zbla!
Psal jsem pouze o tom, co si myslím, že by vyznění článku prospělo…
Jak s tím Vidlák naloží ji již jen a jen na něm.
Předpokládám, že jako rozumný člověk se pan Vidlák na to vysere. Kdyby měl reagovat na každé zbla, zbláznil by se.
Tak jako rozumný člověk se na to Vidlák „vysral“ již posledně. Jen nechápu, proč se tedy teď tak brečí nad tím, že místo podstaty protestů se tady den před klíčovou demonstrací řeší ten latinský název …
Nebudu tak arogantní a namistrovaný. Bylo to myšleno v dobrém, což jste zřejmě NEDOKÁZAL pochopit. Poněkud jste se odkopal. Díky …
Matlate se v tom opravdu důkladně. Pak se nedivte, že k tématu tu není téměř nic.
Já jsem ráda, že se alespoň někdo probudil, že i u nás se ti gauneři, snad, přesvědčí o tom, že ne všichni jsou poslušné ovce. A že by to nakonec mohl být začátek.
Kromě toho nechci jíst pesticidy zamořené pecivo, případně salmonelou „obohacené“ maso. Ono dá práci se vyhýbat i některým polským potravinářským vyrobkum, zejména kuřecímu masu, kde salmonela není ojedinělý úkaz.
„Pak se nedivte, že k tématu tu není téměř nic.“ – těžko dnes čekat novinky k tématu, když situace je vlastně již nejméně pár dní konstantní a tak se vše možné probralo. Klíčové teď budou večerní informace o postupu na Prahu. Jak počet traktorů, tak případné postupy použité proti nim.
Přesně, veterinární správa hlídá naše chovatele, pěstitele hlídá někdo jiný a to co se tu vozí nekontroluje nikdo.
Re: Kolem…
Problém ovšem spočívá v tom, že soudruzi mladšího roku výroby už neznají ani významy slov ryze českých…
Proto my starší musíme číst a poslouchat pouze libtardí hovna.
No, tady bych se Vidláka zastal. I u toho, co máte o koment níže. Mně nepřipadne, že by dělal intoše. V diskusi se to latiníky někdy rovnou hemží. Jistě, je rozdíl mezi autorem a titulkem jeho článku a diskutérem. Ale zrovna tohle je (doufám) až notoricky známé rčení, proč by právě ono nemohlo v tom titulku být.
Které se nicméně velmi spontánně a obvyklým samospádem stalo vítanou potravou pro „diskusní lid“. Který pravidelně rozebírá do detailů, a to takových, které by tam jiný – pokud by si nepřečetl „analýzu“ spoludiskutéra – ani neuměl najít. Všechna možná použitá slova a slovní obraty se tu pitvávají až do subatomárních rozměrů, včetně (a kolikrát zejména) těch slov a obratů, které přinesli sami diskutéři.
Diskusní lid semele všechno (čehož se taky účastnívám), nakonec, od čeho jiného diskuse taky jsou, než od „špetky“ bulváru, pavlače, „jazykovědných koutků“, vychloubání se vším možným (já třeba tou chemií, občas univerzálním vševěděním 🙂 ), občas taky smysluplnými příspěvky k probíraným tématům 🙂
Mělo být – Který pravidelně rozebírá do detailů cokoli se namane, a to takových…
Holt to každý vidíme jinak. To se nedá nic dělat.
Přeji vidlákům úspěšný protest.
Aneb jakže to bylo?
https://www.youtube.com/watch?v=dG0luSSSDG8
Myslím, že kdyby se autor vybodl na latinský název článku a použil (podle mne) docela ucházející a postačující češtinu, ani trochu by neprohloupil …
Možná ano , možná ne. Každý po přečtení nadpisu věděl(tušil) o co jde. Já jsem spíš zaražen tím, jak snadno se zdejší čtenáři , diskutující , nechali odvrátit od tématu a věnují se rozboru jednoho …………. asi předhozeného nesmyslu.
Debata za celou noc neobsahuje ani zrnko k věci.
To taky bylo hlavním podnětem k mé poznámce …
Re: Jura
Podnětem k vaší poznámce je, že ještě furt nemáte pořádný hlad.
Ale zbytečné, kdo nabyl neikluzivního vzdělání, pochopil a neměl důvod něco komentovat.
PS.: Latinské citáty či známé výroky občas používám. Gymnasiální latinu jsem úplně nezapomněl.
Opravdu si myslíte, že jsem (hned) nepochopil?
Re: Rosolo…
To, že jste nezapomněl UPLNĚFŠECKOCYPEGANC je ovšem VÁÁÁŠ problém, který si musíte sám vyřešit.
Jinak nebudete NIKDY tak mladý, chytrý a krásný, jako naši soudruzi libtardi.
Mne gymnasiální latina sice minula, ale podle textu i dne kdy byl napsán jsem si před čtením článku uvědomil význam nadpisu. A jsem moc rád, když se mi takto oprašuje paměť. Myslím že to není poprvé, co Vidlák latinu použil a jsem rád.
Re: dols
NÁÁÁhodou…!
Ta debata o tom, že si Vidlák musí za trest kupovat radioaktivní ruské krumple (erteple) od manželky z vlastního, tedy vlastně jejího sklípku, ta byla, prosím pěkně, VELMI poučná!
A motivující!
Naprosto souhlasím a diskusi o latině nebo češtině považuji za marnou.
Co pro neznalého Caesarova výroku v latině znamenají ta tři česká slova „Kostky jsou vrženy“?
Nic. Možná něco z slangu hráčů vrhcábů nebo návštěvníků kasina.
Ten výrok má svůj skutečný význam – význam, pro který jej používají autoři – jen v souvislosti s tím, jak byl údajně vyřčen Gaiem Juliem Caesarem – „Alea iacta est“.
Kdo nezná tyhle souvislosti, zbytečně pro ně „vrhnout“ kostky, třeba i v čínštině.
Chválím Vidláka za tenhle kousek latiny.
L.
Tak Vidlák vrhl kostky a překročil říčku Rubikon. Co vrhli premiér a ministr zemědělství?
Ti vrhli a stále vrhnou nejen své žvásty, ale především pro Česko asociální skutky.
A ty jsou tak toxické, že by se z toho poblil i jejich „konzument“, který je jimi obdařen.
L.
Domnívám se, že ti teprve vrhnou… A nebude na to hezký pohled.
Jazykové okénko:
„Redakce amerického deníku The New York Times se minulý týden shodla, že bude psát o černoších a jejich kulturách s velkými počátečními písmeny, zatímco o běloších nadále s malými. Oznámilo to vedení tohoto amerického média.
Použití velkých či malých písmenek v jimi uváděném kontextu signalizuje nenávist a rasismus. Zkuste si představit, že by někdo navrhl, aby se Afričané psali stále stejně a Evropané by se psali s malým e, tedy jen evropané. Jako trest za kolonizaci, která proběhla před mnoha sty lety. Kdo by s tím asi tak dobrovolně souhlasil?“
https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/usa-the-new-york-times-v-cele-nenavisti.A200704_162235_p_zahranici_wag
A česká soudružka:
https://pbs.twimg.com/media/GGkKFv-XoAAmo4j?format=jpg&name=medium
Přece – když si můžu vybrat pohlaví, můžu si vybrat i pravidla, která budu dodržovat.
Debilizace na každý den od milostivé vrchnosti a jejích poskoků.
🍥Jako trest za kolonizaci, která proběhla před mnoha sty lety. Kdo by s tím asi tak dobrovolně souhlasil?“
Kolonizaci v úrovni nejvyššího řízení páchali předci současných majitelů KoZa. Takže ať za hříchy své a zločiny svých předků pykají, a nesvádějí to na bílé otroky.
To je dobrý!
—
Mně to připomíná srovnání, které jsem nedávno někde četl. Obsahem toho srovnání byli Luděk Sobota a jakýsi nýmand, jehož jméno jsem zapomněl, XY. Otázka byla po rozdílu mezi těmi dvěma. Odpověď praví, že Sobota, to je inteligent, který předstírá, že je debil. Ten druhý, XY, to je debil, který předstírá, že je inteligent.
No, a tohle je z podobného soudku: debil předstírá, že je inteligent.
Nesrovnávali ho s Krampoulem?
Když je pohlaví jen sociálním konstruktem, lze si vybrat i rasu. Co tedy brání všem občanům USA prohlásit se za Afroameričany z přesvědčení?
Úvaha právníka Tyla:
https://pbs.twimg.com/media/GGkUjlyWkAAqQhX?format=jpg&name=900×900
Policie si svoji přísnost musí nechat na jindy …. , traktorová demonstrace zemědělců vychází z jejich občanských ústavních práv a policie nesmí přípravu a konání protestního shromáždění narušovat, …
Samozřejmě že politicky zmanipulovaná policie si k zásahu vždycky nějaký důvod údajného narušení „pokojného průběhu “ “ ohlášené akce“ vytvoří, nemůže jím ale být nějaká buzerace za narušování dopravy …
Například trestání za dopravní přestupky by byla totální blbost …, byla by to idiotsky uplatňovaná forma porušování shromažďovacího práva demonstrujících zemědělců dle čl. 19 ústavní Listiny práv a svobod …
Možná se to bude hodit
Pozor na provokatéry.
Natáčejte, sdílejte, archivujte videa. Nevíte, kdy je budete potřebovat.
Hlavně služební čísla orgánů.
„…. Zároveň s vysvětlováním nezáviděníhodné situace na jeho pracovišti ale šéf kolínského dopravního odboru poskytuje jakýsi návod, jak je možné se placení pokuty vyhnout….“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/U-Rakusana-doma-O-1-km-h-vyssi-rychlost-Flastr-Urad-zahlcen-750728
KTV Live oficiální kanál
https://www.facebook.com/ktvlive.zpravodajstvi/
„…našemu premiérovi i ministru zemědělství, jejichž dehonestační výroky se zapíší do dějin jako jedny z nejstupidnějších.“
Souhlasím, jen si myslím, že namísto „laskavého“ termínu „z nejstupidnějších“ mělo tentokrát už konečně zaznít české jadrné „Z NEJBLBĚJŠÍCH“, což by podstatně lépe „imatrikulovalo“ jejich rétory.
L.
https://www.youtube.com/watch?v=VBqwDU3cfXw
u dvou dobráků ☻
Na periferii Oděsy… Číšník přistoupí k zákazníkovi v restauraci.
Ten mu podává 10 dolarů se slovy: „Poraďte mi něco dobrého.“
Číšník si strčí peníze do kapsy, nakloní se k návštěvníkovi a tiše pronese: „Utečte odtud!“
Zarazil mne název článku.
Co tím sledujete?
Re: Šándor Nagy
Víte, kdo tato slova prohlásil a co pak následovalo?
Kolik vám je let, že neznáte dějiny Říma?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kostky_jsou_vr%C5%BEeny
Tady píšou že alea vůbec nemusí znamenat podstatné jméno, jen nějaké slovesné pojednání.
Alea (řec. κυβεία) znamená nejen hru s kostkami (tesserae) a s kůtky (tali), nýbrž vůbec každou hru odvážnou, na náhodě spočívající, při níž třeba kostek se ani neužívalo. Polux onom. VII. 206 počítá ku hrám těmto: ποσίνδα a ἀρτιάζειν, při kterýchžto hrách udati bylo, kolik aneb zdaž sudý či lichý jest počet bobův, ořechů, mandlí, penízů v ruce ukrytých, aneb přikryl hráč kostky na prkno vržené rukou a druhý hádal, zdaž sudý či lichý jest počet očí na vrchních plochách; podobná byla hra δακτύλων ἐπάλλαξις, lat. micare, kde udati bylo rychle počet prstů, jež druhý ze zaťaté pěsti vystrčil; στρεπτίνδα, kde hráč hádal, zdaž peníz do výše hozený neb v ruce ukrytý nahoře »líc či rub«, lat. caput aut navis, vykazuje. Dále počítá Polux ku hrám a. zvaným χαλκισμός (IX. 7. 118) a ἱμαντελιγμός. Při první hře uveden peníz prsty v otáčení a náhle prstem na to zastaven tak, aby na plochu nepadl; při druhé stočen dvojitý řemen v klubko, načež kolík vražen do něho tak, aby mezi dvojitým řemením vězel a při rozvinutí nevypadl. Z toho zřejmo, jak se pojem slova a. rozšířil na každou hazardní hru. Gd.
Čili hra pro blbé.
Ottův slovník naučný/Alea (hra)
https://cs.wikisource.org/wiki/Ott%C5%AFv_slovn%C3%ADk_nau%C4%8Dn%C3%BD/Alea_(hra)
Pokud chtěl být autor ftipný, proč nenapsal rovnou že vrhl kostky a teď se bude podvádět.
Úžasné, to jste okopíroval úplně sám, bez cizí pomoci?
👍👍😄
😀 😀
Re: Šaňo
Vy prostě chcete všechny zdejší čtenáře přesvědčit, že jste ještě blbější, než by kdokoli čekal, že?
Jinak u kostek se podvádí ještě před samotným vrhem. Aspoň tolik byste mohl vědět, když už se do nich serete…
Novověcí badatelé a hysterici nás chtějí přesvědčit že se jedná tímto heslem o vržení kostek do „hry“, ale ve skutečnosti z blahé nevědomosti popisovali jen skořápkářské praktiky chmatáků na trhu, keří schovávají za peníze kuličku.
Frase „Alea iacta est“ lze doslovně přeložit jako „Kostka byla vržena“. Tento výrok je tradičně připisován Juliu Caesarovi v momentě, kdy se rozhodl překročit řeku Rubikon, což byl čin, jenž představoval otevřené vzdání se poslušnosti římskému senátu a zahájení občanské války. Tímto aktem Caesar de facto vyjádřil, že se nevratně zavázal k určitému postupu akce, přičemž výsledek této akce byl nejistý a závisel na „hodu kostkou“ osudu.
V širším smyslu se toto rčení používá, když chce někdo zdůraznit, že učinil rozhodující, nevratný krok a je připraven čelit důsledkům, ať už jakékoliv. Ve vámi uvedeném kontextu by autor mohl použít „Alea iacta est“ k vyjádření toho, že někdo učinil rozhodnutí nebo krok, po kterém už není cesty zpět, a teď je připraven přijmout výsledky svého činu, ať jsou jakkoliv nejisté.
Použití této fráze je spíše dramatické a symbolické, odkazující na moment, kdy je přijato zásadní rozhodnutí s vědomím všech rizik a nejistot, které s sebou přináší. Navíc použití historického odkazu dodává výroku vážnost a hloubku, což může být důvod, proč autor zvolil tento konkrétní způsob vyjádření, místo aby přímo mluvil o podvádění nebo hazardních hrách.
Autor použil „Alea iacta est“, čili sdělení mrtvým jazykem.
Mohl napsat, po našem, že jede do Prahy zahrát si v kostky o naše majetky.
Alespoň by se potvrdilo rčení, že lze prohrát grunt v hospodě.
Jak Vás napadlo dát si nick „Alexander Veliký“?
Ten se musí v hrobě obracet, protože tohle je jeden z nejhloupějších příspěvků, jaké jsem zde v poslední době četla.
Spletl se.
Chtěl a měl napsat třeba kokot…
Asi mu to poradil Putin, Alexander je prý časté ruské jméno. Aby nebyl tak okatý, vydává se za prvního z Alexandrů. Saša jede!
To jste se opět předvedli.
Vy pisete sice cesky, ale jazyk, ktery pouzivate je dokonale mrtvy. Mozkove.
Halo, nemuze operator provest nejaky upgrade? Tohle se neda…
Re: Šaňo
Nikoli. Váš majetek byl již prohrán ve Velké Listopadové Něžné Taškařici. Skutečnost, že jste ho ještě doposud nebyl zcela zbaven, vůbec nic neznamená.
Furt mě sejříte, páč máte/musíte mít zase pravdu.
Na druhé straně přiznávám, že ani já bych to líp nevyjádřil 🙂 …
Re: Jura
Co už naděláte. Vždyť sem furt píšu, že jsem největší fešááák…
Re: Targus
Ste (fčíl) zbytečně skromnééééj, ale mne neoblbnete.
Kdo ten cvrkot aspoň trochu góme, ví, kerá bije.
(Někdy mám dokonce pocit, že to tu někdy trochu vlhne …)
Máte to marné, klasiku se na Masaryčce neučí, ,
proto to nepochiopí
Ne, Targusi, oslovenému /už toto slovo vyvolává rozpaky o původu a vztahu k té personě/ nešlo o „kostky“ jako takové – byť Vidlák píše o něčem úplně jiném, kde to slovo samozřejmě také figuruje, ovšem ve spojení s jinými a tvoří s nimi celou jednoduchou větu oznamovací /o tom, že Caesar překročil řeku Rubikon, byť jde o zřetelnou alegorii/.
Tomu OSLOvenému jde o to jeho „vrhnutí“.
Ale proč právě sem, na tuto platformu, že?
Mohl klidně, jako obvykle, z okna.
L.
Re: Lex
Jako že je ožralé prase a nestíhal na hajzl a nenastartoval si předem kbelík?
Takové hlouposti jsem tropil dlóóóuho před svými osmnáctinami, pak mne to už tak nějak nenapadalo, abych blil svým spolubydlícím po parapetech…
Až tak dalece jsem neuvažoval, třeba jen něco nedobrého snědl a najednou se mu neudělalo dobře, tak se rozhodl s námi o ten obsah podělit….
A Vy hned něco o „ožralém praseti“.
Hanba.
L.
Paradoxem je, že heslo platí vlastně oboustranně. Bohužel první dva promovaní hysterici de fakto historii moc nee. A nebo si mysleli že jich se to/jak v historii bylo/ netýká- No a na opačné straně – zase jde taky o obranu.
hmm
Pokud se zarazí až do paty a tato se tím obrazí, pak je na to nejlepší stoupnout si do teplého kravského lejna.
To přece jasné, ne?
Vidlák má brigádu u stavební firmy, dodělávají žulovýma kostkama šéfovi vjezd do garáže – a právě mu skončila šichta. Chce říct, že odchází na pivo.
Asi to, že Vltava je Rubikonem a že po vítězství „zemědělců“ (malých, středních, velkých ?!?) – bez boje, si budou moci diktovat podmínky. Aby výsledkem byly např. zdravé brambory za 20 korun/kg ve výkupní ceně, do 25 korun/kg v maloobchodní ceně.
Což by byla historicky (po započtení inflačních příjmů) vyšší cena, za komoušů stály brambory cca 1,60 /kg – v MO ceně.
Samozřejmě nutno přihlédnouti i k cenám např. nájmu či energií, každé enormní zdražení těchto komodit znamená menší částku, která je k dispozici ke koupi právě že např. těch brambor.
Kupodivu jsou levnější cigarety “ ameriky“, měly by stát přes 200 korun/krabička.
Nebo rum tuzemák, ten by měl stát cca 1000 korun/litr.
Zde se stát chová podivně, jakoby lidem říkal : “ Stojí to fšecko za houno, ale pokouřeníčko i chlast jsou nadále dostupné širokým vrstvám obyvatelstva .“
Moje interpretace:
Alea iacta est = Všechno kolem pondělní demonstrace je teď nachystáno a dáno a dál se uvidí….
—————————–
Mimochodem, není tu někdo, kdo ovládá latinu?
Podle mě je „alea“ jedna kostka, množné číslo kostky je „aleae“ a celé „kostky jsou vrženy“ by pak mělo být „aleae iacta sunt“, né?
Je to tak, s tou latinou
„alea iacta est“ = kostka je vržena
„aleae iactae sunt“ = kostky jsou vrženy
Ono se s jistototu neví, jak to řekl. Traduje se „alea iacta est“. Existují ale zápisy, že to bylo Iacta alea est (kostka vržena), nebo že to řekl řecky citátem z athénského básníka Menandra „anerrifthó kybos“ (budiž kostka vržena“ ve smyslu „tak si hoďme“) …..
Moje chytrá kniha praví:
Kostky jsou vrženy.
Proslulý výrok Gaia Julia Caesara při překročení říčky Rubico 11. ledna 49 př.n.l. Caesarův přechod s vojskem z Předalpské Galie do Itálie znamenal začátek občanské války. Uvedené rčení je překladem řeckého úsloví „anerrífthó ho kybos“ – budiž vržena kostka – kostka je zde symbolem hry s nejistým koncem. Rčení se používá pro významná rozhodnutí.
Kniha se zove Moudrost věků – lexikon latinských výroků, přísloví a rčení.
Ano, děkuji Vám.
Je to jedna z verzí (bez toho ho uprostřed).
Podle Plútarcha César vyslovil řecky citát z Ménandra (Μένανδρος, 342/341 – 291 a.Ch.) ἀνερρίφθω κύβος
– na konci čtvrtého řádku fragmentu https://latinitium.com/wp-content/uploads/2018/01/iacta-alea-est-latinitium-rosengren-menander-fragment-65.jpg
Zdroj: https://latinitium.com/iacta-alea-est-crossing-the-rubicon/
A padám odtud, prý je nepatřičné to tu rozebírat.
Citovala jsem zmíněnou knihu a tam to ho bylo. Já bohužel starořecky ani novořecky neumím.
Re: Maneca
No vy jste ale PRO – TIV – NÁ baba! Takhle po nocích prudit!
Když hrajete vo kejhák, úplně vám stačí kostka jediná. Čím vyšší počet puntíků, tím vyšší šance na neprohru.
A dost možná, že Římané hráli vrhcáby s kostkou jedinou. Nevím.
Naproti tomu natuty vím, že ve středověku již byla v kurzu hra s vícero kostkami.
Proto zřejmě TY kostky, a nikoli jen TA jedna.
Ale jinak samozřejmě MÁTE pravdu. Ne že bych uměl latinsky, já umím akorát sprostě.
Ale pamatuji si nějakou knížku z dětství, ve které byl obrázek prastaré mapy a v Grónsku bylo napsáno:
Hic sunt leones – zde jsou lvi, jak ráčíte zajisté věděti.
A já si to pamatuji proto, že tentýž výraz – sloveso „sunt“ – má velice podobnou výslovnost i v gorolštině.
No, nevím, lvi v takové kose a navíc na sněhu…
Autor článku už několikrát psal něco v tom smyslu, že když u nás umíme vyrobit 1 kWh za korunu, tak by prodejcům (i distributorům) měly stačit dvě koruny.
Jak je tomu u brambor ?
To bude zase něco jako whataboutismus, počítám…
Autor článku již několikrát popsal i jak je to u brambor. Žel, jsou mezi námi i tací jimž to je málo. Doufám, že na rozdíl od informací udržíte moč déle.
Já brambory za dvě koruny kupuju úplně běžně… 🙂
Re: Vidlák
Deset deka?
Ne, prodává mu je manželka z vlastního sklepa….
🙂
L.
Re: Lex
Vidlák se rozvedl s vlastní manželkou od stolu i od sklepa?
TVL…!
Bych se na ni vysral.
Toho vína…!
A uhlí!
A z Ruska!!!
Ale prdlajz… jednu bramboru za dvě koruny, nééé?
Re: Maneca
No, tak jestli má jedna brambora půl kila…
To víte, Vidlák – rusofil, ruské brambory z Černobylu…, anebo z Tomska…, četla jste moji povídku o Tomsku, ne?
Jak se to jen…, jo, Sedmilhář se to jmenovalo. Ta se mi povedla!
Jde o?
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/04/sedmilhar-i-roberta/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/05/sedmilhar-ii-tomsk-67/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/06/sedmilhar-iii-vila-na-parkovisti/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/07/sedmilhar-iv-teta-marka/
Je to od úplně nejmladšího, nejchytřejšího a nejkrásnějšího autora?
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/04/sedmilhar-i-roberta/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/05/sedmilhar-ii-tomsk-67/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/06/sedmilhar-iii-vila-na-parkovisti/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/07/sedmilhar-iv-teta-marka/
Re: Gerd
Jo, to je ono.
Ten konec je strašný. Zase jsem si vzpomněl na lidi, podle kterých jsem to psal a bulím tu do klábosnice.
Jdu něco dělat…
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/10/05/sedmilhar-ii-tomsk-67/
Za dvě koruny kg se prodávaly a možná stále prodávají u zemědělce brambory krmné.
Tedy menší velikosti či poškozené při vyorávání.
Krmné brambory jsou normálně jedlé.
Ale jo, jedlé jsou. To je ta sorta, kterou my měšťáci kupujeme normálně v řetězcích, asi tak za 29,-
když se to nazve Knížecí brambor
tak to pražáci berou i s hlínou
Re: JzH
Jedlé jsou VŠECHNY potraviny. Akorát že některé jenom jednou…