Jak dlouho už upozorňujeme, že jsme se stali kolonií Německa a Západu? Ilona Švihlíková o tom píše minimálně posledních deset let. Dlouhá léta upozorňujeme na koloniální podmínky při obchodování s elektřinou, kdy levně prodáváme vlastní energii na Lipskou burzu a draze ji nakupujeme zpátky. Nevíte, počítá se ještě s tím zestátněním ČEZu a nebo to už vláda potichu odpískala? Většina českého exportu jde přes Německo, kde zůstává přidaná hodnota a prodavačka v německé pobočce hytlermarketu má trojnásobný plat oproti české prodavačce, ale zboží je levnější v Německu, jak zjistil profesor Nutella, toho času blbec a premiér zároveň.
Dlouhá léta jsme varovali, že Němci jsou jen vlci v rouše beránčím. Že je zapotřebí mít se na pozoru před jejich medovými řečmi. Uváděli jsme příklady, kupříkladu s Minskými dohodami, které se neuzavíraly, aby byl mír, ale aby byl čas na vyzbrojení Ukrajiny. Já mám třeba spoustu osobní zkušeností s německými zemědělci, hospodařícími na našich polích, přičemž většina z nich drancuje tak, jak by si na své půdě nikdy nedovolili.
Přes to všechno se vztahy s Německem stále zlepšovaly. Dokonce tak moc, že máme nainstalovaného prezidenta, který by naši státnost nejraději zrušil a udělal z České republiky Dojče Hinterhof. Měli jsme politiky, kteří jezdili na sudetoněmecké sněmy do Bavorska, kde se lísali „,milým krajanům“ a nejspíš jim potichu slibovali restituce, majetky a odškodnění. Náš premiér se jezdil ohledně drahých energií radit s německým kancléřem, jehož politika to zdražení způsobila, ministr závětrných elektráren zase ve prospěch Německa ničil českou konkurenci… prostě excelentní spojenecké vztahy… pro Němce.
A teď najednou si jistý tlustoprd vzpomene, že se chce smiřovat. Za osmdesát let to nestihli. Všichni ostatní Němci jsou s námi tak usmíření, že jim tady už dávno všechno patří, ale tihle to nějak nedali. Asi proto, že jejich Landsmanšaft založili kovaní nácci z SS a ti jim tak zavedli takové stanovy a móresy, že se s nimi prostě usmířit nedalo. Oni si prostě nemohli Česko koupit, jako ostatní Dojčlandi, oni ho prostě poteřebují znovu dostat silou. Kancléřovi Češi zobou z ruky, Volkswagenu Češi zobou z ruky, jen Posseltovi zobou z ruky ti nejhorší čeští hajzlíci, že ho to stále neuspokojuje a je mu to málo. Potřebuje se usmířit ještě víc, i kdyby to mělo být pomocí klacku.
A tak se budou usmiřovat v Brně, ať se to Čechům líbí a nebo nelíbí.
Hele a najednou jsou exkluzívní vztahy mezi Českou republikou a Německem v tahu. Bavorský premiér (tedy německá druhá jakost) si přijede nahnat politické body proti svému kancléři, náš ministr zahraničí hlásí, že ani Landsmanšaft ani němečtí ministři si to smiřování u nás neužijí, český premiér považuje celou věc za krajně nešťastnou a vládní koalice bude ve Sněmovně schvalovat usnesení, že sjezd v Brně není dobrý nápad.
Do toho vznikají petice, do Brna se chystají demonstranti z celé země, ba i ze Slovenska, fejsbůk je plný připomínek, jak tady milí nácíčci před osmdesáti lety řádili, připomínají se Lidice, Ležáky, Kounicovy koleje… Stačilo čtrnáct dní a Suděťáci už nejsou okrajová část Němců a poslední zbytkoví nostalgici po Dolfim. Teď už Landsmanšaft pomalu splývá s Němci jako s národem. Němci jsou Landsmanšaft a Landsmanšaft jsou Němci jako takoví.
Mluvili o usmíření a místo toho se jim podařilo se opět odsmířit. Podařilo se jim rozedřít už skoro zahojené jizvy. Podařilo se jim připomenout, že volali: Heim ins Reich. Podařilo se jim ukázat, že začali jako spolek nácků a Henleinovců. Původně okrajový spor, který se týkal především Daniela Hermanna a dalších proněmeckých kolaborantů začíná přerůstat do skutečné roztržky mezi českým a německým státem.
Hele, já jsem vlastně rád. Protože jinak by si nás za pár let Němci opravdu komplet koupili. Ty skvělé vztahy znamenaly, že oni měli peníze a my holou řiť. Exkluzívní vztahy znamenaly, že se nikdo jejich vlivu u nás zase tak moc neobával, protože se ho to osobně vlastně netýkalo a platy ve Škodovce byly nadstandardní. Ty skvělé vztahy znamenaly, že tu každou chvíli vládnul nějaký Fiala s Rakušanem, co podepisovali migrační pakt. Skvělé vztahy znamenaly, že Zdechovský byl nejpracovitější německý europoslanec.
To všechno dokázal jeden Posselt s jedním obskurním spolkem rozvrátit. To, co jsme nedokázali vysvětlit národu za posledních deset let, to zvládl jeden vyžraný Adolfův pohrobek v jediném rozhovoru pro Respekt. Najednou všichni vidí, že jde o Benešovy dekrety a jde o majetky. Najednou všichni vidí, že jediní neusmíření Němci jsou ti, kteří nám pořád nemohou odpustit, že jsme je jako nácky, vrahy a kolaboranty vyhnali. Nemohou nám odpustit, že byli takové svině, že proti nim byla uplatněna kolektivní vina, kterou schválila Postupimská konference.
My jim odpustili už dávno. Pár let poté, co pěkně odtáhli tam, kam od roku 1933 chtěli, jsme jim odpustili a nic už jsme po nich nežádali. Ani reparace ne. Ale v nich to pořád sedí jako v koze. Je pořád sere, že tenkrát nevyhráli a je to v nich tak hluboko, že jim nestačí si tady všechno koupit. Oni to prostě potřebují obsadit.
Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá Berndte Posselte a čeští kolaboranti a udavači! Vyzývám, aby se součástí vlastenecké politiky stal znovu požadavek německých reparací. Česká republika o ně sice nepožádala, ale nikdy se jich de iure nevzdala. Jestli si k nám jezdí pohrobci nácků a chtějí nám nařídit usmíření, je na čase, aby součástí českých delegací do Německa byli politici, kteří budou žádat reparace. Je to sto bilionů korun.
Chtěli jsme to udělat: „co jsme si, to jsme si,“ ale panu Posseltovi to bylo málo. Tak vyžadujme po našich politických stranách, aby si reparace dali do programu, jinak je nebudeme volit. Platí to i pro hnutí ANO. Je nejvyšší čas, aby ty skvělé a exkluzívní vztahy s Němci byly poněkud přehodnoceny, protože jistý Marcus Soeder jede do Brna ať se nám to líbí nebo nelíbí. Prý pořád nejsme usmíření, říkají Sudeťáci… tak jim předejme složenku na sto bilionů a hned jak ji uhradí, můžeme si podat ruce. Doteď jsme jim posílali elektriku skoro zdarma a dělali jsme na jejich blahobyt. Je načase se přihlásit o to, co nám patří.
Česko- německá deklarace o přátelství jim nebyla dost dobrá, OK, tak začneme znovu od začátku tam, kde se to naposled posralo. U reparací!
A až se tam v Brně budou usmiřovat a poslouchat od Hollana a Koldinské, jak jsou vítaní, měli by zvenku slyšet, že nejsou. Měli by vědět, že se jim podařilo svoje naděje na restituce pohřbít a naopak že vytáhli z hrobu požadavky na reparace. Měli by po návratu domů Berndtovi Posseltovi říct: „A teď se podívej (ty debile), co jsi udělal!“
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Praha – Sněmovna se dnes hlasy vládní koalice postavila proti sjezdu Sudetoněmeckého krajanského sdružení (SdL) v Brně a vyzvala ke zrušení akce. Předák sudetských Němců Bernd Posselt to ve vyjádření pro ČTK označil za frašku. Podle organizátorů festivalu Meeting Brno, kteří SdL do Brna pozvali, je rozhodnutí poslanců „projevem strachu z vlastní minulosti“. Akce se příští týden uskuteční podle plánu, uvedli organizátoři. Poslanci opozice se jednání Sněmovny nezúčastnili, na jejich místech byl transparent se vzkazem „Vyvoláváním nenávisti dluhy nezaplatíte“. Konání sjezdu podpořila i Česká biskupská konference.
…
Sudetoněmecký sjezd se uskuteční od 22. do 25. května v Brně, poprvé v Česku, a to jako součást festivalu Meeting Brno. Sněmovna o sjezdu hlasovala z podnětu vládního hnutí SPD. „Poslanecká sněmovna vyzývá organizátory této akce, zejména spolek Meeting Brno a vedení Sudetoněmeckého krajanského sdružení, aby od jejího konání na území České republiky upustili,“ stojí ve sněmovním usnesení, schváleném dnes hlasy koalice ANO, SPD a Motoristů. Pro návrh usnesení hlasovalo 73 ze 77 přítomných poslanců koalice. Proti nebyl nikdo. Čtveřice zákonodárců vládního tábora se hlasování zdržela.
…
„Dnešní rozhodnutí Poslanecké sněmovny bereme na vědomí, přestože se výrazně liší od našeho občanského postoje,“ uvedli organizátoři festivalu Meeting Brno v reakci, kterou poskytli ČTK. „Naším posláním zůstává kultivace česko-německých vztahů skrze otevřenou a upřímnou reflexi společných dějin. Právě osobní setkávání a navazování nových partnerství považujeme za jedinou cestu, jak zabránit tomu, aby se historie stala zbraní v rukou populistů,“ sdělili.
ČTK
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/snemovna-zada-zruseni-sjezdu-sdl-opozice-i-cirkev-vyzvaly-ke-smiru-/2822546
„Ministr školství Robert Plaga (za ANO) se ohradil proti usnesení, které ve čtvrtek schválila Poslanecká sněmovna k poválečnému odsunu Němců. Na sociální síti X připomněl takzvaný Brněnský pochod smrti a zdůraznil, že za Deklarací smíření a společné budoucnosti nadále stojí. Ministr pro sport, prevenci a zdraví Boris Šťastný (Motoristé) mu následně oponoval s tím, že o odsunu rozhodly vítězné mocnosti na Postupimské konferenci.“
https://cnn.iprima.cz/spor-uvnitr-koalice-plaga-se-distancoval-od-usneseni-k-odsunu-nemcu-stastny-ho-zkritizoval-512100?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
https://zvedavec.news/komentare/2026/05/11067-zmareny-mir-korupce-lzi-sokujici-rozhovor-byvale-mluvci-zelenskeho-s-tuckerem-carlsonem.htm
Ten Possert se musí obloukem vyhýbat jatkám. Kdyby si ho všimli, byl by semlet.
hmm
https://www.belobog.sk/europa-chce-aby-sa-zabudlo-na-holocaust-slovanov/
Adolf Possert právě na ČT1.
Zrušit ČT. Včera bylo pozdě.
Ale ne Stařenko, nejsou tam reklamy během pořadů, jen mezi nimi. Když se podaří přiblížit je k „nestrannosti“ stačí, a dokonce, budu bez námitek platit. Ti komerční vysíratelé, pardon, vysílatelé nejsou o nic lepší a reklamou to zasírají nesnesitelně. Jsou z toho živi. Já jsem na tom tak, že co vidím na reklamě, to si nekoupím. A nejspíš, nebudu s tím sám.
nejsou tam reklamy. no, to je skvělá zpráva. můžete mít propagandu 24/7 bez přerušování.
Demokratické oslavování a propagace nacismu.
což je hlavně na dvojce častým jevem
Zdá se, že židům/podlidem nedali liberální demokraté ani těch pět minut. Zato novodobý Hitler má místo pěti minut času, kolik si řekne.
Prosba Vidlákovi!
Jeden z vládních poslanců dnes, v 30 vteřinovém videu níže, ve sněmovně vyzval Ministerstvo vnitra ČR k zařazení Sudeten Partai na seznam extremistkých organizací, tudíž by bylo možné jejich sjezd zakázat.
Mohl byste prosím toto zmínit v dalším článku, aby to nezapadlo, je to velmi důležité, máte dosah a může to vytvořit tlak (zvláště když my jakožto jednotlivci budeme psát s touto žádostí na babisa@psp.cz) na ANO, a ANO se na průzkumy veřejného mínění dívá.
https://www.facebook.com/reel/2598511593878054/
Trošku OT, nevím jestli tu už nebylo.
Čtu totiž diskusi od vrchu – tedy od nejnovějších.
————
Kdybych já byl vrchním Číňanem a chtěl nakakat nejúžasnějšího a nejlepšího orang(e)utana z barbarie (ale barbarie je vždy first), asi bych to udělal nějak takhle:
https://larrycjohnson.substack.com/p/china-sent-a-tough-message-to-trump
Na titulce China Daily hlavní článek o vztazích s Tádžikistánem, menší boční sloupek o návštěvě oranžového paviána.
V ostatních hlavních médiích ani slovo.
Prozrazeny předem 4 červené čáry o kterých nebude žádná diskuse (a o kterých pavián zrovna diskutovat chce).
Na letišti ho přivítal nějaký subalterní čert (srovnejte s přivítáním VVP).
Protestuju proti svobodě zasírat tuhle diskusi.
Jo Teco. A o blbcích bys nic nevěděl, že?
Odsun nebyl správně. Mělo se to řešit jinak. Zdravím Džugašviliho.
A byl by klid.
Nebýt Američanů, dopadlo by to tak. Ale zase bychom za komárů neměli kam pošilhávat 🙂
https://avatars.mds.yandex.net/i?id=b18c1cdab52488fd556aa44def24e5e47f99833e-9599239-images-thumbs&n=13
Bez komentáře… Tedy kromě toho, že před pár lety naši idiotičtí političtí „zástupci“ uzavřeli s Německem smlouvu, že nám tu jejich silové složky můžou řádit tak nějak o své libovůli.
„Německo s jadernými zbraněmi. V Praze padly nové vize Evropy
Německo se mění. Vláda v Berlíně letos v dubnu vydala vůbec první vojenskou strategii, která hovoří o největší armádě v Evropě. Mluví se o obnovení povinné vojenské služby. Němci poprvé od války vysílají své vojáky do zahraničí.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Nemecko-s-jadernymi-zbranemi-V-Praze-padly-nove-vize-Evropy-791307
Ono se ta historie, tak nějak pořád opakuje. My, lidé, jako celek, jsme nepoučitelní.
Němci se nikdy nezmění. Kdo o tom pochybuje, tomu ke zhlédnutí doporučuji film Už je tady zas: https://www.youtube.com/watch?v=zPxu2-srJZU. Sonda do reálné „duše“ Němců (a jejich protičeských lokajů u nás).
No co tdx. Když Němci neměli armádu, měli hospodářský zázrak. Budou mít nejsilnější armádu a s tím i šanci zas něco prosrat. Do třetice všeho. I to už tu bylo. Trojí dělení Polska. A zas, i ty to pokouší.
Takže. Čína si nijak nepřeje zbytečně silné Rusko. Naopak. Rozhodně si ale nepřeje a nepřipustí, aby slabé, padlo do rukou „kolektivnímu západu“. Tím je všechno dáno. Žádný nějak lákavý výhled, že?
Vrchní čučkař – polní maršál Koudelka
bude muset vyhlásit pro BIS max. bojovou pohotovost.
Protože se u nás najdou nezodpovědní jedinci, kteří se budou snažit narušit mírovou a upřímnou odpovědnost Sudeťáků na opravdové soužití s Čechy. Ta snaha o narušení jejich jednání, rozuměj Sudeťáků, se možná uskuteční pořváváním na nějakých demonstracích, nebo dokonce umístěním bomb v jednacím sále, přímo pod židlí Poselta.
Že jsme o reparace nepožádali?A víme jistě,že Havel a jeho poskoci
reparace neodmítli??Opravdu známe všechny právní akty,které
Venca Flaška podepsal??Byl to president….bez ohledu na promile
má jeho podpis váhu.
Dobrý článek u Gargamela na stejné téma – Benešovy dekrety jsou fuj a když je trušíte, tak pak teprv uvidíte.
https://www.michalapetr.com/
odborům chybí levice v parlamentu
https://www.youtube.com/watch?v=CnldxZJuMGI
Ďurčo: Bez rovného trhu český průmysl nepřežije
„odborům chybí levice v parlamentu“
A že se tak moc v posledních volbách angažovaly pro její zvolení…
u přečerpávačky by aspoň měli vodu na hašení ☻
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-v-nove-pace-hori-uloziste-baterii-40578205#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1
Hezky nám to graduje!
‼️ Posselt udeřil na náš parlament. Už je to hodně vypovídající…
Karikatura parlamentarismu. Posselt odsoudil hlasování poslanců proti sudetskému sjezdu
Předák sudetských Němců Bernd Posselt ve čtvrtek odsoudil hlasování českých poslanců o usnesení namířenému proti konání sjezdu v Brně a označil jej za frašku a karikaturu parlamentarismu. Sjezd se podle něj i tak uskuteční.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-karikatura-parlamentarismu-posselt-odsoudil-hlasovani-poslancu-proti-sudetskemu-sjezdu-40578195
Sjezd se podle něj i tak uskuteční.
Takže „neškodný folklórní spolek“ nám „odsoudí“ rozhodnutí demokratického zákonodárného sboru sousední země?
Už zase?
Neumite cist? Nejde o zadny demokraticky zakonodarny sbor, ale o karikaturu parlamentarismu.
Kazdy spatny je k necemu dobry. Aspon je zblizka lepe videt, ze nejde o zadne hodne strejduliny, ze jdou tvrde za svym, byt uz to nemaji ve stanovach napsane naprimo, ale zabalene do libivych frazi. Otazkou je, kolik lidi pred tim odmitne zavrit oci.
Kdepak, to se hned pozná, oni jsou s námi smíření a váží si nás. Přijedou se kamarádit a my takhle.
Na kulturním večeru v Brně zazní česká národní hymna v českém a německém jazyce.
Jo tu už jednou zpíval Schwarzenberg ve volebním klání a hodně tím ztratil . Ale třeba budou zpívat česky dojcland dojcland ybr ales
Motýle
K vidění a poslechu na youtube.com (moc toho slyšet není).
Re: Aleš
Wóó ist majn háájm, wóó ist majn háájm!!!
No neber to!
A dál to neumím, tak ujec gůůůgl.
Das Wasser rauscht auf den Wiesen,
die Kiefern rauschen auf den Felsen,
im Obstgarten blüht die Frühlingsblume,
es ist ein irdisches Paradies auf den ersten Blick.
Und das ist das wunderschöne ÝÝÝBRDÓÓJČLANT,
Meine Heimat –
ÝÝÝBRDÓÓJČLANT – MÁÁJEN HÁÁÁJM
ÝÝÝBRDÓÓJČLANT – MÁJEN HÁÁÁJM !!!
Kam se na mě hrabe Ládik!!! se svými trapnými říkankami v čechýýýše špráááche!
Targusi. A tuhle Smoljakovu hru znáte? Prý ji mají v tv archivu.
https://www.csfd.cz/film/253314-hymna-aneb-urfidlovacka/prehled/
hzmm
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/dusno-ve-studiu-rajchl-a-stastny-na-ztec-kvuli-landsmansaftu/
ten fijalovej a spol. Měli by jim důkladně zkontrolovat kont, kdo je platí. mizerové
Posselt si hlavně mne ručičky.
Podařilo se! Češi se ozvali. Němečtí politici, podivejte, jak jsem důležitý! Nemůžete mě ignorovat! 😀😀
Najlepšie čušať ….a potom však sa pozrite, nikomu to nevadí …myslite takto?
Morbidně obézní politik si zřejmě připadá podceňovaný, málo viditelný a tak se ze všech sil zviditelňuje navíc ještě prostřednictvím našeho parlamentu.
Třeba si ho konečně v germánii všimnou ti správní a vysloví mu pochvalu na buzerplacu před nastoupenou jednotkou.
Jak zareagovala nemecka vlada na arogantni, povyseny a zcela bez respektu ,vyroky predsedy spolku proti rozhodnuti naseho parlamentu …
Najde nekdo z nasi vlady odvahu se zeptat, na stanovisko Nemecky vlady.
Schwarberg zruda a prejmenovani na cechii, bez souhasu naroda ,byli prvni svinstva na postup naseho konce..
Ocun němcu byl cajk.
kolektivní amnestie 😎
následovaná současnou kolektivní amnézií 😎
Vlkův flash: Jermak v base!!!
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2026/05/14/flash-jermak-v-base/
…“Jermak sice vyjde z basy na tu obrovskou kauci, ale smyčka kolem Zelenského kru je zcela zřetelná. Čeká se jen na povel – pověste ho vejš!“
vlkp se totálně mýlí! Někdo, kdo má Řád Bílého lva I. třídy (že posílám klíčenku Zemanovi), přece nemůže dostat smyčku, aby ho dokonce pověsili vejš!
To zkrátka není možný, to by byla anarchie… to by už byl byl na světě jenom bordel!
Re: blbíš
Rezavé Pohlaví taky mělo ještě nezaprášený řád bílého opelichance a jak fičelo z trůnu…
Nevzrušoval bych se. Řád Bílého lva dostal v minulosti kdekdo. Ostatně kdysi i Muammar Kaddáfí a jak chlapec nakonec dopadl. Ať to klidně dají i Possertovi. Třeba i dva, aby chudák náhodou „netratil“.
Jen by mě zajímalo, jak se bude tvářit přinejmenším část těch, kteří teď tak nadšeně slouží a zrazují svou vlast cizí moci, bude tvářit, až jim jednou bota nějakého germánského nadčlověka, bude zadupávat ksicht do bláta.
Ale s podmínkou že dopadne stejně jak Kaddáfí.
To by bylo v prdeli…
A on není?
jóóó toníčku, emotikony, to je tedy vynález, viďte?
Už kolikrát jsem si všiml, že se mladí bez nich neobejdou, ale že starci a stařenky si taky bez nich ani neškrtnou?… na to si už asi fakt nezvyknu!
Čtení mezi řádky, natvrdlost a (ne)pochopení čteného jedno jest, ale hlavně, že se z gramatiky, spisovný češtiny a toho všeho kolem můžou někteří tady po….!
Re: pK
To už hlásili někdy nad ránem v rádiu.
Odtamtéž:
Nejvyšší protikorupční soud poslal bývalého šéfa prezidentské kanceláře Andrije Jermaka do vazby na dva měsíce s možností složení kauce ve výši 140 milionů hřiven v souvislosti s praním 460 milionů hřiven při výstavbě luxusních chat v Kozynu, kyjevském rezidenčním komplexu Dynasty.
Docela dobrý obchod, ne? 320 melounů v plusu…!
Soud také Jermakovi zakázal komunikovat se svou věštkyní Veronikou Anikijevičovou…
Jestli to byla jeho věštkyně, jaktože mu nevyvěštila, že skončí v base…?
Poté, co bylo oznámeno rozhodnutí soudu, Jermak uvedl, že má „dost známých a přátel, kteří mu pomohou složit kauci“. Dříve uvedl, že tolik peněz nemá.
Že by zakročila obřezaná kosher mafie a vygenerovala příslušný obolus?
Tak nemuze prece rict, ze to zacvaka ze sveho. Oficialne tolik nema.
Vratte fsecko, cesi sou extra grunt prasata! Co vas nema!
Pár poznámek:
1) V Postupimi jsem kdysi četl materiály k Postupimské konferenci. Jasně tam bylo řečeno, že odsun Němců není trest, nýbrž prevence dalších konfliktů, a to na základě zkušeností s destabilizačním působením německých menšin v jiných státech.
2) Odsun nebyl výmysl Beneše. O odsunu se domlouval již na pozdim 1939 Churchill s polským premiérem v exilu Władysławen Sikorskim. V té době Británie ještě exilovou Benešovu vládu neuznávala, k tomu došlo až v roce 1942.
3) Němci tvrdí, že vůči nim byla uplatněna kolektivní vina, avšak zároveň dávají kolektivní vinu Čechům. Stejně tak to dělají zdejší kolaboranti. Naprostá většina české populace neměla s odsunem nic společného.
4) Ti samí lidé, kteří mluví o nepřípustnosti kolektivní viny u Němců, uplatňují kolektivní vinu etnických Rusů (a zároveň odmítají vinu příslušníků jiných národů Sovětského svazu). Upřímně se stydím za lidi, kteří používají slovo Rusák. Ti samí by se asi rozčilovali, kdybychom Němcům říkali Skopčáci. Slovo Skopčák ovšem nemá nic společného se skopci, nýbrž značí, že šlo o obyvatelstvo, které přicházelo do Kraje z okolních kopců.
5) V oficiálních německých materiálech se uvádí, že si odsun z Československa vyžádal 250 tis. mrtvých. Ovšem nezávislá česko-německá komise uvádí číslo 15-30 tis. V tom ovšem započítává mrtvé následkem nemocí či podlomeného zdraví způsobeného válečným utrpením. Naprostá většina těch mrtvých jde na vrub nedostatečné péči, které se odsunutým dostalo v okupačních sektorech Německa či Rakouska. I onen pochod z Brna do Pohořelic si během pochodu vyžádal údajně 2-3 mrtvé a naprostá většina mrtvých zemřela až následně na infekční choroby. Tím nechci vůbec omlouvat způsob, jakým to bylo provedeno, jen ukazuji, jak je s námi manipulováno.
6) Pokud se mi podařilo zachytit, řada místních kolaborantů má sudetoněmecké předky. Matkou Matěje Hollana je údajně ředitelka ekologického institutu Veronica Yvonna Gaillyová, která je německého původu.
7) Německo neuznává neplatnosti Mnichovského diktátu od samého začátku, nýbrž až od 9.5.1945, a to údajně s odvoláním na právní vztahy, které byly na základě Mnichovského diktátu učiněny. To ovšem činí ze Sudetských Němců, kteří získali na základě Mnichovského diktátu říšské občanství, občany nepřátelského státu. Asi jiná situace je s protektorátními Němci. V každém případě je argument proti zneuznání Benešových dekretů stejný, tedy, že by se jednalo o nepřijatelný zásah do právních vztahů, které vznikly na jejich základě.
8) Pokud je mi známo, čeští Němci jsou jedinou skupinou Němců, která byla odškodněna (německou vládou), protože zabraný majetek byl započten do reparací. Pokud čeští Němci chtějí nějaké odškodnění, jednalo by se o dvojí plnění. Ostatně, jestli něco chtějí, tak ať jim to dá německá vláda a klidně ať si to započte za reparace.
9) Po 1. světové válce si Československo své území koupilo od výtězných spojenců za těžké prachy.
Skvěle shrnuto, Pepo. Díky.
Po nekonecnych valkach teroristickych germanu na celou Evropu a v cely historii a na celej svet , konecne prislo rozhodnuti uz jim zadny dalsi katastrofy nedovolit..A dalsi katastrofu zase zacinaji..
Pepa Slama
Všetci to vieme čo sa zaujímame o naše dejiny….a ten Uhde je riadny čulibrk aj s tatom…..
Do bitev půjde před řadami
Milan Uhde
Jedenáct hodin s věže Víta
odlétlo jako černý pták.
Je po naději, neprocitá…
A opět slzou vlhne zrak.
Jak smutně zní teď cimbál polí,
neskřípou kola ve vískách.
Slunce své zlato skoupě drolí,
klarinet větru nepíská,
sestřička sedí nakloněná…
Tu tíhu chvíle sotva znáš.
Při drahém zvuku jeho jména
palčivě bolí dětský pláč.
Jak bych šel nyní Prahou potmě
a večer voní po kvítí.
Pohlédnu na Hrad: v Jeho okně
už zhasli, zhasli, nesvítí
a černý večer přelaskavý
bdí jako matka u syna.
Ověnčen kvítím první slávy
hospodář tiše usíná,
jak lehá otec ustaraný.
A pevně stojí jeho lid.
Do bitev půjde Gottwald s námi,
vzbudí ho těžká vůně lip.
Do bitev půjde před řadami.
Podle Českoslovwnsko německé smlouvy z roku 1973 považuje Německo Mnichovskou dohodu ve vzájemných vztazích za neplatnou od roku 1939.
Re: PS
Ano, spisovně správně bychom českým Dojčerům měli nadávaz Zkopčáci.
O nějaké maličké detaily ve vašem textu bychom se snad mohli jakože hádat, ale podstatu by nezměnily.
jemo malá technická ad „V oficiálních německých materiálech se uvádí, že si odsun z Československa vyžádal 250 tis. mrtvých. Ovšem nezávislá česko-německá komise uvádí číslo 15-30 tis. V tom ovšem započítává mrtvé následkem nemocí či podlomeného zdraví způsobeného válečným utrpením. Naprostá většina těch mrtvých jde na vrub nedostatečné péči, které se odsunutým dostalo v okupačních sektorech Německa či Rakouska. I onen pochod z Brna do Pohořelic si během pochodu vyžádal údajně 2-3 mrtvé a naprostá většina mrtvých zemřela až následně na infekční choroby. Tím nechci vůbec omlouvat způsob, jakým to bylo provedeno, jen ukazuji, jak je s námi manipulováno.“
—- a kolik ještě po válcezemřelo civilitů jiných národností a národů, zejm. ve východní Evropě na nemoci a vysílení? A kolik vězňů nacistických lágrů a věznic zemřelo ještě dny a týdny po konci války na nemoci, vysílení apod? Ano, i 15-30 tisíc mrtvých německých civilistů zemřelých při odsunu je tragédie – ale v rámci setsakra větší tragédie, desetitisíců a desetisíců mrtvých ještě po válce
Dávejme věcem měřítka a kontext
S těmi skopčáky s kopce se mi to nezdá. Proč tedy měli Němci na přilbách ty „rohy“? 😀😀
Re: tonda
Vikingové – bojovníci rohy na přilbách nikdy neměli.
Namontujte si na motopřilbu rohy a já vás pak po ní fláknu směrem shora dolů. Pokud nebudete mít zlomený vaz, zaručeně vás chuť na soubojování přejde minimálně tak na pět let.
Rohy mohli používat na svých maskách maximálně tak šamani, druidové a jim podobní soudruzi.
P.S. „Slovo Skopčák ovšem nemá nic společného se skopci, nýbrž značí, že šlo o obyvatelstvo, které přicházelo do Kraje z okolních kopců.“ Dík za etymologickou vsuvku. Včera jsem zrovna hledal adekvátní protějšek k přítelovu „rusáci“ a napadli mne v tu chvíli jen „fricové“.
Asi budu vypadat jako SK, ale nechci, po přečtení této vysavačem poblité stránky je mi psychicky tak, že to vážně nemám zapotřebí. Asi se někdy vrátím, ale zatím se vy slušní mějte.
Ale to děláte přesně to o co takovým lidem a nebo trollům (Etu za trolla nepovažuji) jde. Takže jim jen plníte jejich přání.
Taky si myslím, že přesně o tohle jde. Stejně tak jako jiní tady vypadají jako vyzvídající čučkaři, kteří počínaje Vidlákem loudí či si vynucují nejrůznější informace typu kde, kdy, kdo, co přesně, jak, za co atd. Stejně jako další skupinka defétistů programově tu podlamující jakoukoli snahu o cokoliv. Sudeťáci to nemohli zařídit lépe.
Skoda. Ale chapu.
Tymákovan: Můj názor na entitu s nickem ETA je ten, že sem chodí pro zábavu – na.rat co nejvíc diskutujících;
některé jeho příspěvky ani jiný smysl mít nemohou.
Ano a proto Tymákovan vyplnil přání Ety. Stačí přece Etu nečíst, jako to dělám vetšinou já.
Nechoďte! Kdyžtak spíš rolujte! Chyběl byste mi!
nedivím se, když témata diskuse nastolují Šiška,Eta nebo Milan 44
Prosím zůstaňte nebo se brzy vraťte 🙂
Děkujeme za přání, Tymákovane. A přejeme brzký a sťastný návrat.
Čas Petra Hampla a báječných vakcinačních propagandistů znovu přichází …❓❓❓
[Klídek, semináře JA budou on-line]
https://aeronet.news/evropska-ecdc-oznamila-ze-lide-mohou-mit-pozitivni-vysledky-testu-na-hantavirus-jeste-pred-nastupem-priznaku-nemoci-a-infekce-se-siri-druhy-den-po-prvnich-priznacich/
Přátelé, končí expirace covid vakcín, takže na Der Sturmeru, pardon Seznamu dnes vyšel článek, ať se jdou senioři očkovat, poslední dobou to prý zanedbávají.
V diskuzích bylo asi 90% konspirátorů, takže Der Sturmer zrušil diskuzi kompletně.
Já za sebe musím covid vakcínu zcela doporučit! Moje babička se nechala už pošesté naočkovat, covid se jí bojí a navíc jí to vyléčilo prostatu a možná i varlata, to ještě uvidíme.
Každopádně hentavirus snad přežijeme, ale norovirus jsou v píči norové, ty to asi vyhubí, když se tento vir na ně specializuje.
Konec hlášení.
Seznam zkouší posouvat výklad dějin.
Tady je článek o veliteli SS v Nizozemí co měl nějaké nakradené obrazy a jede se snad v dnešní době vrátí (jeho potomci to dobře věděli co mají)
https://www.novinky.cz/clanek/historie-obraz-ukradeny-nacisty-se-nasel-v-rodine-byvaleho-velitele-ss-40577709
A píše se tam, že ten SSák byl v roce 1943 na východní frontě zavražděn.
To si tak jedete vyhlazovat podlidi na východ. A oni místo toho aby se nechali genocídovat, tak se brání a zastřelí vás.
A nějaký Michale Mlynář z média Novinky patřícího Lukačovičovi v roce 2026 napíše, že takový SSák byl na východní frontě „zavražděn“.
V originálu se píše, že na něj udělali partyzáni atentát (assassinated by resistance fighters in 1943)
https://www.theguardian.com/artanddesign/2026/may/11/portrait-looted-nazis-home-dutch-ss-leader-family-toon-kelder-goudstikker-hendrik-seyffardt
Co bude příště? Kdy začne Lukačevič psát, že Hedrich byl zavražděn?
.. na wikině píšou, že skutečně zavražděnej byl. odbojem. ve svým domě v Haagu.
A začne volat po potrestání viníků…protože tyhle vlastizrádné mrd*ky jsou všehoschopné! Možná mu Lidice nebudou dost…je mi z toho na zvracení…
„Zbavme se, někteří naivní lidé, toho, že Evropská unie je nástrojem pro spolupráci. Ta je právě přesně nástrojem, jak přes hlavy domácí legislativy, přes hlavy domácího práva a přes domácí politickou vůli, a postoje obyvatel, jak nám vnutit nějaké cizí zájmy. A tyhle cesty přes ty nadnárodní instituce se zdají být, že ty budou teď proti nám používány úplně masově …” ‼️‼️‼️
https://www.radiouniversum.cz/jakl-ladislav-2d-kolaborantstvi-ceske-strany-skodi-vztahum-vic-nez-landsmannschaft/
[Banderovci z východu, Adolfovi pohrobci ze západu a naivní lidé (motýlí křídla) stejně nejvíc nenávidí Ameriku … ❤️❤️❤️ Tohle mi hlava zkrátka nebere.]
„Zbavme se, někteří naivní lidé, toho, že Evropská unie je nástrojem pro spolupráci. Ta je právě přesně nástrojem, jak přes hlavy domácí legislativy, přes hlavy domácího práva a přes domácí politickou vůli, a postoje obyvatel, jak nám vnutit nějaké cizí zájmy“ – – – pikantní na tom je, že ne jen jak ty CIZÍ ZÁJMY vnutit nám, ale vlastně úplně lautr všem národům EU-lágru
👍
Rozhovor s jedním přítelem Česka, pana prezidenta a celé opozice
https://degener.cz/rozhovor-s-bernardem-possertem/
Dnes opět nevycházím z údivu nad autorovými úvahami typu:
1) „… levně prodáváme vlastní energii na Lipskou burzu a draze ji nakupujeme zpátky …“ Proboha – Kdo my -? Majitelé, akcionáři si prodávají komu chtějí a za kolik chtějí. Co je ostatním po tom?
2) „Většina českého exportu jde přes Německo, kde zůstává přidaná hodnota“ Poděkujme – nemusí to tak být vždycky. A kde by ta přidaná hodnota měla asi zůstat? Výrobci autoskla v ČR nebo Audi v Německu? To Audi si klidně další autoskla objedná v Polsku.
3) „… prodavačka v německé pobočce hytlermarketu má trojnásobný plat oproti české“. A vřešíte to tak, že německé snížíte plat na třetinu, nebo té české jej ztrojnásobíte zákonem? A zavládne spravedlnost?
… etc …
I ten ČEZ, kde má stát 70% musí, ze zákona, prodávt za nejvyšší možnou cenu. Jinak by šlo vedení do tepláků. Ostatní výrobci si mohou svoji elektřinu prodávat úplně jak chtějí, komu chtějí a za kolik chtějí.
Ano, jistě , svazáku, i ten cez musi prodávat za nejnižší možnou cenu do Německa a kupovat za nejvyšší možnou cenu tu samou elektřinu z Německa zpět, jinak by šel někdo v protektorátu do tepláků po vyšetřování nějaké zcela vymyšlené kauzy ze strany eu
ETA nikdy neslyšel o Lipské burze. Tam ceny určují podle toho , jak JIM, v Německu , foukají větrníky. Proto jich chtějí víc a víc, aby se cena JIM řádně snižovala. A my tady budeme stavět finančně náročné jadérky s finančně náročnou obsluhou a platit za uskladnění jaderného odpadu, jen aby se dodávalo JIM, jen když ONI budou potřebovat . Ředitel ČEZU za tuto obchodní strategii dostává stamilionové držhubné. Takže žádný trh, ale diktát Bruselu.
1) ČEZ (ani třeba Křetinský) se nemusí vůbec řídit cenou na Lipské burze a ani to tak nepraktikují – uzavírají si s odběrateli vlastní dlouhodobé smlouvy za své ceny (různé).
2) Sám mám solár na střeše a vybral jsem si Delta Energy a jeho čistý spot, tedy dobrovolně vlastně cenu z Lipské burzy. Někdy ve špičce za 10 Kč za KWh jindy 0,5 Kč a někdy mi ještě platí. Proč? Protože mám baterku v garáži (další i v autě, elektrokole, …) a spotřebovávám ve špičce (tedy nekupuji za draho) a nabíjím ze soláru či mimo špičku za pakatel.
Ale nechám se poučit, jak je to na hovno a proč takto ne.
S odběrateli ano, ale jako dodavatelé se musí řídit burzou
A vy jste maloodběratel, to je v porovnání s velkododavatelem nebe a dudy.
Ani jako dodavatelé (např.ČEZ Prodej) se neřídí Lipskou burzou. Když si tipnu, tak nikdo z místních, nemá spotové ceny za elektřinu, ale všichni mají nasmlouvané nějaké paušály.
Nebo je tu ještě někdo, kdo jede na čistý spot?
Pochoipte, že Lipská burza v elektřině, je to samé, co třeba Londýnská burza ve zlatě. Kótuje cenu, ale když půjdete prodat zlatý prsten do frcu, tak Vám nabídnou nějakou svoji cenu (a ano – tak nějak orientačně sledují i vývoj ceny zlata v Londýně).
Ale nemusi ,staci ,kdyz se nas stat bude franfurtum protivit ,nnebude vykonavat vsecky jejich rozkazy a dodavky nasi energie k nam zasankcujou..A dalsi zivotne dulezity nutnosti jako voda a potraviny a dalsi zavislosti nam zastavi.
Proto chtel Klaus vsecko dovazet..
RE: ETA
Ale nechám se poučit, jak je to na hovno a proč takto ne.
Cha-cha, vy jste ten šprýmař z Hané, viďte? Předpokládám, že se Vám na ty veškeré vaše baterky složili vaši nájemníci, a že jste je někde neukrad… Protože jinak při ceně těch baterií s dostatečnou kapacitou by Vám to nemohlo příznivě vyjít.
Nehledě na to, že na zeměpisné šířce a lokalitě jako je Olomouc, vyrobíte od října do března jen menší část své spotřeby a od listopadu do února nula-nula-prd. Leda byste třel svou tyč liščím ohonem nebo naopak – ebonitovou tyč ohonem svým. Protože Olomouc je hanácký dolík pod čarou inverze, takže v zimním období je tam buďto inverze anebo regulérně zataženo. Čili soláry vyrábějí tak max. desetinu své nominální (peakové) hodnoty.
Ale možná, že doma pobýváte jenom v té lepší (letní) části roku, a v zimě jste na rozdíl od svých nájemníků někde úplně jinde. Znám jednoho slovenského poslance (je to Pavol L’upták), který to takto dlouhá léta praktikuje – na tři zimní měsíce odlétá na Mauricius. Takže mu to i s cenou letenky vychází cenově lépe, než kdyby po tu dobu zůstal doma, vytápěl barák a spotřebovával elektřinu.
A ještě si přitom užívá teplé moře a spoustu čerstvého tropického ovoce. Prozraďte, ETO, máte to také tak?
Do tý špíny tam. Chudák.
Baterie pro FVE (3,6 kWh stojí 25 tisíc). Elektromobil a elektrokola mají vlastní, z výroby.
Dnes mám spotřebu ze sítě 0 a baterku již nabitou na 100%. Přes noc ani nevybiji. Kde je problém?
O víkendu, pokud bude v Německu jasno bude zase záporná cena elektřiny (a mohlo by letos ještě do toho začít foukat).
Dnes je 14. května. Co takhle 14. prosince? Nebo ledna?
Baterie 3,6 kWh není nic moc. Když uvážím, že něco se ztratí v invertoru, a jen třeba blbá rychlovarná konvice či vysavač (nejenom ETA :-D) může mít příkon 2 kW.
O víkendu, až začne v Německu foukat a k tomu bude jasno, může zase v ČEZku přijít blackout. Jako ten v loni, když na přenosové trase upadne přetížený fázový vodič… A pak nastane ten problém, bo vaše slabá baterie se zakrátko vybije.
Máte alespoň v záloze poctivou elektrocentrálu?
vysavač nikdy neslyšel nic o ničem – jediné, co kdy slyšel, jsou ty jeho budovatelsko-pseudo-kapitalistické žvásty, o kterých si kromě něj už ani jejich hlasatelé z mejnstrým-žumpy nemyslí, že by to byla pravda
Jenže banky v tom utopily tolik peněz, že to již nikdo v EU nezruší a pojede se podle plánu dál. Smlouvy podepsány.
Jako obvykle se mýlíš, Eto… Ostatně jako většina libtardů, kteří tak zalezli do své ulity, že už nechtějí slyšet žádný jiný argument, než tupý EU kolovrátek od ODS, který jen tupě opakuje pakující jen EU (německé) libtardí mantry a nerespektuje realitu. Doublethink jak vyšitej…
Díky takovým, jako jsi ty jsme tam, kde jsme – v tomto případě, co se týče energií, docela dost v řiti.
https://svethospodarstvi.cz/komentare/proc-maji-cesi-petkrat-drazsi-elektrinu-nez-francouzi/
Vždyť to je komentář z roku 2023. A pozastavuje se nad socialistickým závazkem kdy je jedněm (akcionáři ČEZu) kradeno, aby se nažral rozhazovačný stát a byly i dotace pro zúčastněné.
Já jsem první proti. Zrušit veškeré dotace, veškeré nároky a věci zdarma.
Jinak ale, takto si to přeje většina voličů (zejména v bohatých zemích – od Německa, přes Belgii po Skandinávii) a ti jaksi ČR přehlasovali. Prostě chtějí solárníky i větrníky a nechtějí atomky. Menšina může jen šoupat nohama.
Ty kreténe jediný výsledek tvého prolhaného blití tady je, že se nám ostatním z toho zvedá kufr.
tak to je tedy pravá demokracie – „Jinak ale, takto si to přeje většina voličů (zejména v bohatých zemích – od Německa, přes Belgii po Skandinávii) a ti jaksi ČR přehlasovali. Prostě chtějí solárníky i větrníky a nechtějí atomky. Menšina může jen šoupat nohama.“
– – – voliči v Německu si odhlasovali, že oni budou vyrábět drahou a nespolehlivou elektřinu z OZE, že my budeme vyrábět ultra levnou a spolehlivou elektřinu v atomce a oni si ji budou kupovat za levno a my za draho.
A nezbývá nám než „šoupat nohama“ , z čehož je EU-svazácký blb vysavač štěstím úplně bez sebe
Jasně že to je přesně tak, jak píše vysavač – že nám Němci a celá „západní EUropa“ chčije ne na hlavu, ale rovnou do huby (kdyby aspoň na ty tvoje záhonky, Eto), Je fakt, že nás okrádají a podvádějí, kde a jak jen múžou, ale jedině blb vysavač z toho má radost a považuje to za správné, vysoce morální a plně demokratické. Jistě i EUrohofnotové
Jak jste přišel na to, že mám z socialistických zákonů radost? Z dotací všeho druhu? Okrádání jedněch, aby se přerozdělilo jiným?
Mou volbou bude vždy minimalistický stát, který zajistí jen policii a soudnictví. Nic víc.
Jednou přerozdělují zelení. Jindy rudí. Vždy cizí prachy.
Eta
Ano, přátelé, důl je jen taková díra v zemi. Tu vám nikdo nemůže vzít…
Komunisti to evidentně dokázali. A logicky zkrachovali.
Komunisté nezkrachovali, a už vůbec ne „logicky“. Komunisté to vzdali, protože stranu už v té době tvořili z větší části pouze tzv. ukomunisté, tedy kariérní oportunisté typu PePa107, kteří si svou beztrestnost vykoupili předložením celého státu na pospas západu. Ani se nepokusili o jakoukoli reformu (a že by to s přehledem šlo, ukazuje Čína).
Palec hore.
Samozřejmě, že zkrachovali.
Kdyby to ekonomicky fungovalo, tak jich lidi neměl plné zuby a nenechali by je odejí, ani kdyby chtěli.
Vše tu bylo podfinancované. Vidět je to dodnes.
Anonym napsal:14 května, 2026 (12:43)
Jste mimo, ekonomicky krachuje tento režim, za 36 let dluhy do bilionů a další zadlužování se připravuje. A nefunguje nic.
Komunisti poprvé zbankrotovali už v roce 1953. To byla ta „měnová reforma“ ekonomicky.
Funguje to tu lépe, než tehdy. Zajděte si někdy do nějakého obchodu. Jen se musí víc pracovat.
Tuhle jsem byla ve Vaňkovce. Závěr-popelnice Evropy . Ve Futuru nemlich to samé.
Jasně, Datart na tehdejší Teslu prostě nemá.
Anonyme, ony ty měnové reformy v jiných státech, aby narovnaly důsledky válečného hospodaření, neběžely? No, já jako ještě neplnoletý jsem už měl nahospodařeno na motocykl. Jak jsem to „nahospodařil“ to dobře vím. Taky jsem o to tou měnovou reformou přišel. Takže jsem se o ní i o vládnoucích komunistech docela nahlas, nepěkně vyjadřoval. Takže málem a byl jsem vyhozen z učňáku. Málem. Že ne, rozhodnul nakonec komouš, ředitel, s ohledem na můj výborný prospěch. No, „reakcionářem“ jsem ale zůstal. Jenže, během posledních desítek let mi mnohé došlo. Takže ty tehdejší komunisty už hodnotím o dost jinak.
Kdybyste před měnovou reformou prodal dům a novej měl kupovat po ní, tak by to bylo citelnější.
U nás to narovnávalo komunistický bačování. Tiskli moc peněz, aby mohli platit větší mzdy těm svejm.
Předně to nebyla první měnová reforma, ta byla iza první republiky a jednak tehdy to bylo jednorázové znehodnocení peněz, dnes máme kontinuální znehodnocení peněz zvané INFLACE!
Třebas za dobu předchozí vlády to kumulativně dělá 36% . . . (:-!).
A teď to tak není? A co se týče inflace, ještě horší.
Anonyme, s tím domem máte naprostou pravdu. Válkou ovšem přišla spousta lidí nejen o dům, ale často nejen o blízké, ale i o vlastní život. Narovnat důsledky války vůči všem spravedlivě, prostě a jednoduše, lidskými prostředky naprosto nejde. Leda Bůh si to vytřídí. Tomu ale musíte věřit, že?
JIH
Jaký důsledky války? Mezi poválečnou reformou z 1 listopadu 1945 a reformou z 1 června 1953 žádná válka nebyla.
Jestli v roce 1944 někomu boje zničí barák, tak jak mu pomůžete, že někomu jinýmu seberete peníze za barák, co právě koupil, ale kupci ten jeho nově nabytej barák necháte. – A navrch všeho si to soudruzi pro sebe vyměňují v lepším kurzu a v daleko větších objemech.
Anonym napsal:15 května, 2026 (22:01)
A kolik bylo těch duchodců s celoživotními úsporami, 7 let po válce, když je o ně okradl už Hitler. Si nastudujte, co byly vázané vklady a jak nevýhodný byl kurs říšské marky ke koruně a jak mohli Češi za války podnikat a bohatnout. Nebudete tady potom psát takové kraviny. Po válce byl ožebračen celý národ mimo pár keťasů a kolaborantů
Peníze ztracely na hodnotě, zboží bylo malo. Navíc ještě stále fungoval černý trh a potravinové lístky.
Měna v ČR byla jedna z posledních v Evropě po válce.
ČSR
Teď peníze neztracejí na hodnotě a černý trh neexistuje? O hodnotě měny nemá cenu mluvit, byla studená válka.
O „teď „nebyla řeč. Třeba se ještě dočkáte.
Bylo pár let po válce.
A o železné oponě/studené válce to také bylo.
Černý trh a vysokou inflaci už jsme měli a možná/nejspíš zase budeme mít. Dluhy utěšeně rostou. Co nám ještě chybí?
Aha, potraviny na příděl.
No to přesně říkám Janno, peníze ztrácely na hodnotě, protože jich komunisti nezodpovědně tiskli moc, aby měli na ideologické přeplácení svých lidí a zboží bylo málo, protože dezorganizovali výrobu, protože svýma pomatenýma teoriema zmršili trh.
Prostě zbankrotovali z vlastní hlouposti.
U nás byla první poválečná reforma už 1.11.1945. Tu asi nemyslíte, že. Myslíte si, že ta z roku 1953 byla jediná.
Anon
Jistě měna v listopadu 45. Jenže tehdy šlo o protektoratni korunu, která byla pevně navazana na říšskou marku.
Odpovídám Anonymovi z 20:26, i když asi korektor dává najevo, že nekrmit (nebo co) trolla.
Tou měnovou reformou 1953 byly nulovány i peníze nakeťasené za války i na nedostatkovém trhu poválečné doby. Já jsem tady doznal, že jsem si také cosi nakeťasil (1949 až 1953) a taky jsem o to přišel. Pěkně dlouho a od srdce jsem zuřil. Miliony, zlato, brilianty a tak, to samozřejmě nebyly. Jenže, od jisté doby mi docházejí nějaké ty souvislosti. Ostatně, vzpomínám, že před léty jsem asi i ET/u zval, ať se přijde podívat, že i jiní umí podnikat. To jsem ještě diskutoval na Č. REPUBLICE. Pan Dvořák (a mám ho rád) mi to znechutil. Nuda tam nastala.
JiH
Reformou 1953 byly nulovány všechny peníze. Nikdo nezkoumal, jestli jste měl peníze ze šmeliny nebo jste prodal barák, co vaše rodina měla 200let.
Jediné, co vás mohlo zachránit, bylo, když jste byl nějakej vyšší soudruh.
Kolik vám tehdy bylo? Asi jste nebyl důchodce, co přišel o celoživotní úspory, ze kterejch měl žít, a ještě si musel nechat nadávat do keťasů, zatímco nezodpovědní výpitkové, co vždy pečlivě utratili celou vejplatu se jen smáli.
Doufám, že dnes jdete mládeži příkladem a dnes v těch 90 nechcete po státu důchod (což je jen jiná forma keťasení).
Anonym napsal:
14 května, 2026 (13:44)
Komunisti poprvé zbankrotovali už v roce 1953. To byla ta „měnová reforma“ ekonomicky.
————–
No, a „kapitalisti“:
– ve Francii zbankrotovali 1960, (měnová reforma)
– v Řecku 1954. (měnová reforma)
– V USA 1972 (default na závazky usa ve zlatě, jednostranné odstoupení od Bretton Wood systému)
– Rumunsko 2005 (měnová reforma)
– Turecko 2005
– Rusko 1998 za mohutného naslouchání radám ze západu
– Jižní Korea dvakrát – 1953 a 1962
Největší inflace byla za kapitalismu v Maďarsku 1946 (měsíční inflace 4,19 × 10¹⁶ % za měsíc; nejvyšší nominální hodnota bankovky v oběhu 100 000 000 000 000 000 000 pengő = 10²⁰ pengő
Francie nezbankrotovala. Oni jen zavedli nový frank, na kterém bylo o dvě nuly méně. Ale mohl jste si vyměnit všechno.
V Řecku také jen škrtali nuly, ale nic nekradli. USA jen zrušila zlatý standart, ale to zlato jste si dál mohl nakoupit.
Když dělala Belgie svoji reformu, tak vám sice proměnili jen část, ale všechno nad to šlo na zablokované konto, které časem uvolnili.
To u nás vás sedřeli z kůže a skoro všechno vám ukradli a komu se to nelíbilo, dostal do huby.
Anonyme, mohl byste vědět, že svět, tedy ten lidský, se vyvíjí nerovnoměrně. Že průmyslová civilizace k nám přicházela od západu. Že v důsledku poměru sil k jakému došlo porážkou Velkoněmecké říše, stali jsme se součástí „Východního bloku“. Ten nutně byl hospodářsky i technologicky pozadu. Na tom ani zlomově rychlý rozvoj SSSR (poničeného válkou) zejména za Stalina, nic moc nezměnil. My a NDR, jako nejzápadnější výspa toho bloku jsme tedy byli, v důsledku daných poměrů, v rámci bloku, tak nějak vepředu. Jenže ten nás až tak nebrakoval. Naopak, tak jak mohl, až rozmazloval. Vím to z praxe. Teď, když „patříme na západ“, je tomu obráceně. Tak už to v historii i mezi lidmi chodí. Komu to nedochází, nemyslí. Nebo myslet neumí. Takže Anonyme, proberte se.
Proberte se vy.
Tu hloupou porevoluční privatizaci tu nedělali žádní kapitalisté, kteří tu nebyli. Tu dělali hoši ze socialistického prognosťáku s pravým socialistickým ekonomickým vzděláním ze socialistických škol, na kterých se učily pravé socialistické teorie ekonomiky, takže jejich vzdělání a rozhled vypadaly podle toho.
Klausovy a Zemanovy ekonomické reformy připomínaly ze všeho nejvíc čarodějova učně. Západ nás pochopitelně škubal, protože blby škubou vždy a všude.
Klaus měl napřed uzavřít trh dovozu, napřed měnit zákony a pak teprve ekonomiku a dělat drahoty jako Čína. Jen na to neměl znalosti a sám a jeho konexe si potřebovali nakrást, jako pravé socialistické kádry. Hlavně se do toho neměl cpát, když tomu nerozuměl.
SSSR nás nebrakoval, protože sám nebyl schopen spoustu věcí vyrobit a vyrobit v potřebném množství. Jinak nám do všeho kafral a vnucoval nám rozhodnutí, co se hodila jemu, ne nám. Západ nás k ničemu moc nepotřeboval, protože jsme zaostávali. Hodil se jim náž trh. Klaus to měl vědět. Nevěděl, nechal se obalamutit nebo zkorumpovat.
Jejda, to je ale smůla! Škoda, že vás Klaus neznal! Dneska mohlo všechno vypadat úplně jinak!
—
To jsme jako republika naprosto a totálně prosrali. Tady máme anonymního znalce a špičkového ekonoma se znalostmi širokými a hlubokými jak vltavský tůně, o tom, kterak transformovat socialistickou ekonomiku do kapitalistické beze ztráty kytičky, a my jsme si nechali tyvole takovou šanci protéct mezi prsty!
Už jsme mohli být druhý Taiwan – co druhý, první! nebo možná do kance nultý!
Vystrčil nemusel jezdit na Taiwan, mohl zůstat doma, a vyšlo by to na stejno, ba i levněji!
Tyvole, já asi dneska neusnu. Smíchem.
Netřeba ironizovat. Vždyť je to logické.
I kdybych se nikdy nenarodil, bylo dost Čechů, co utekli na Západ po 48 a 68, vystudovali tamější univerzity celé, na rozdíl od Klausova roku, něco se tam naučili a byli v patřičným věku. Jen tu o ně překvapivě/nepřekvapivě nebyl zájem. Překvapivě z pohledu zájmu země, nepřekvapivě z pohledu osobních zájmů.
Nestudoval tam jen Bakala a Kožený a každej není až takovej hajzlík.
Nechali jste si to protéct mezi prsty, protože jste se to neměli kde a kdy naučit a utáhli vás na vařený nudli, jak lišák naivního Pinocchia, a jestli jste i zaslechli někoho vznášet nějaké námitky, tak jste chtěli věřit krásným pohádkám a neposlouchali jste ho.
Jestli vám je z toho veselo, tím lépe pro vás… ovšem, na druhé straně máte web, kde se nadává na současné poměry. Tak kde je chyba, že se stalo to, že se vám výsledek nelíbí?
Kristus měl podobenství o domu postaveném na písku a domu postaveném na skále.
Nejde o iron, není to mé oblíbené pití.
Jde o komično, jehož nádech je obsažen ve vašich vstupech. – Ostatně, vy nejste tak úplně anonymní! O vás psal už Ondřej Sekora 😉
Aha.
👍👍👍
Komunisté a ukomunisté jsou to samé.
Nebo už hospodaříte společně a dělíte se o všechno jak v kibutzech?
Chamtivost se rozbesnila u komunistu,ktery byli ve strane , za velky prachy ,vyhody a moc .Ale nebyly tolik jako na zapade .
Zajímavý rozhovor o energetice s Hynkem Beranem.
Je to trochu delší, ale velmi dobře vysvětluje podstatu a mechanismy podvodů, které se v ČR a EU odehrály za účelem omezení dostupnosti a následného zvýšení cen energií. V rozhovoru se hodně opakuje slovo lichvář. A i když na začátku odmítá jednoznačně určit, kam se obrovské vybrané částky od nás (odběratelů) poděli, v druhé části na to sám dává dost jasnou odpověď.
Například CO2 povolenky z 63% nakoupili USA a londýnští investoři = peníze odtékají převážně mino EU (+ zbytek půjde věrchušce a vedoucím zemím EU).
Obecně nejde jen o odvod peněz globálním lichvářům (jak říká Beran). Tyto peníze financují boj o udržení anglosaské hegemonie. Do toho samozřejmě dobře zapadá ni anglosaský terorismus (vyhození NS, útoky na další produktovody, válka na BV…).
https://www.youtube.com/watch?v=Bae-6IzPpPE
„Demokracie“ v praxi…
Je máj, lásky čas.
Kupte si radši viagru dědci a běžte si ven zašukat, ne někde ze sebe dělat šaška.
Pujdete prikladem?
Co se tech dedku tyce… ti dedci byli mladi v sedesatkach a sedmdesatkach, ti toho casto odsukali tolik, kolik ty nikdy nedokazes a tak, ze by ses cervenal i kdybys to jenom cetl.
Takze tipnout displej a hajdy ven. Je maj, lasky cas, krkavce zval ku pohrbu hlas.
Jožka:
To je pravda 😄šedesátky byly hoodně divoký. My, co jsme dnes babky a dědci, máme úžasný vzpomínky. Co to tam máte za krkavce, že k pohřbu? No pravda – já chodím po luzích a lesích s vlkem a krkavci si nedají pokoj a snaží se ji navigovat na nějakou pěknou kořist.
Šedesátky, sedmdesátky i osmdesátky …
mimochodem: moje šedesátka je někdy docela divoká i dnes…:o)
adx:
Aleš:
Tak to vám přeju a trochu závidím.
Krkavcovití jsou jedni z nejchytřejších ptáků. Já bych se tak neradovala. Krkavci tuším loví i tak, že své budoucí kořisti nejdřív vyklovou oči a pak už to maj jednoduchý.
Katango.
Nojo, ale vyklovávejte oči rozlícené běžící srně, žeano. Oni spolupracují v přírodě tk, že krkavci dronují a navigují a pak dostanou dílek z ulovené kořisti…..jenže vlková jako čévéčko jednak neumí krkavštinu (vyzkoušeno mnohokrát, je to děsná sranda) a druhak je syta.
No, ne jen. A oni jsou opravdu velcí a mají velké a ostré zobáky. A jak píšu, jsou chytří. Takhle prej loví telata.
U nás, je farmářská oblast a spousta krkavcú, i orel si na ně dává pozor, ale že by napadli nějaké tele, nebo větší zvíře, jsem ještě neslyšel. Většinou se živí mršinami.
Vidláku, chceš-li válečné reparace, je třeba zrušit Benešovy dekrety. Nelze mítt oboje.
já sem si stoupnul před chvílí na náměstí a zrušil jsem je prohlášením veřejným
po vzoru babiše a okamury, kteří na tiskovce řekli, že tímto ruší migrační pakt a emisní povolenky
můžete se inspirovat a pokud vás štve vaše žena, stačí na náměstí prohlásit, že se rozvádíte a orgány veřejné moci toto musí respektovat – viz babiš a okamura výše, páč migrační pakt taky jednostraně zrušili prohlášením a brusel to určitě akceptoval
Podobným způsobem zachránil Zelensky Moskvu.
Vydal dekret, že 9.5. se může konat vojenská přehlídka.
Naprostý blábol Benešovy dekrety uhradily malinkou část reparací a když je nezrušíme, tak nám Německo ještě stále dluží 90%
Když je zrušíme, ty chytráku, tak nám bude Německo dlužit 147% reparací, protože si v rámci zrušení Benešových dekretů vezmou pětkrát tolik toho, co jim kdy bylo zkonfiskováno
Českolslovensko (jako i ostatní vítězné státy) chtěly peníze hned na obnovu zdevastovaného státu – nechtěly čekat na splátky po dobu 20 či 30 let s nejistým výsledkem. Proto Postupim. A taky se vyřešily německé menšiny.
Přesto, resp. právě proto, by bylo právně nutné, v případě požadavku válečných reparací, zrušit Benešovy dekrety. Nemůžete chtít oboje.
PS: A těch 90% je taky dost na vodě. Historici (a dnes i AI) střílí čísly jako 300 – 800 miliard jinde 106 miliard poválečných Kčs. Já osobně se ale přikláním k Vašemu názoru, že by válečné reparace hodně přebily Benešovy dekrety. Tqkže Německo nechce rušit BD, neb je to pro něj finančně silně nevýhodné.
Sudeťáci měli reparace v programu až do roku 2015!!!!!!
Možná máte něco s hlavou, zřejmě z konzumace pochcané zeleniny. Kolega Vám to řekl jasně. Konfiskované majetky Němců v RČS, jsou součástí reparací!! Je tedy kravina na entou je rušit. Německo nám stále dluží!!
Benešovy dekrety, stejně jako odsun vycházejí z Postupimské konference.
Stejně tak pařížské dohody o výši reparací.
Lze tedy mít oboje.
Myslíte si, že Rusko nebo i USA zruší závěry Postupimské konference?
Zeptejte se Té AI/UI pokud nechcete sám hledat.
AI Copilot: Československo si samo vyčíslilo nárok na konferenci:
11,5 miliardy USD (1938) – přímé škody
+ 6 miliard USD (1938) – pracovní síla, invalidita, léčba
Reálně vyplaceno: 230,1 milionu Kč – skutečně vyplaceno Německem ČSR (0,5%)
Benešovy dekrety: cca 300 miliard Kč
Jak chcete mít obojí?
Mezi námi – jen rétorické cvičení – dávno vyřešil čas.
Eta, kde jste přišel k téhle demagogii lze poměrně snadno hádat. Řekněte laskavě v čem dekrety tehdejšího prezidenta ČSR překročily právoplatná rozhodnutí vítězných mocností Druhé světové války. Ta část prezidentských dekretů, která řešila aktuální otázky obnovy našeho státu nějak vybočila ze vzniklé mezinárodně platné právní situace? Byly nebo nebyly vyměřeny reparace? Bylo nebo nebylo rozhodnuto o určitém transferu obyvatel německé národnosti? Bylo nebo nebylo rozhodnuto o německém majetku na území jiných států, včetně zabavitelnosti německého majetku na nově formovaném území německého státu? Jak to vypadá, intelektuálně rychle rostete. Otázkou je, koho to jazykem tady mluvíte.
Co mi zase podsouváte? Ta čísla uvádí AI – já svoje data nemám (A něco je v USD a něco v Kč – musíte si přepočítat). Ale chápu to tak, že Benešovy dekrety byly v naprostém souladu s poválečným uspořádáním v Evropě (Postupim, Paříž).
V jeden den dva články:
1) Setkání gerontů-nácků v Brně na pozvání Meeting Brno.
2) Budování komunitného domu pro setkávání gerontů-komoušů v Miroslavi.
Najdi 5 rozdílů pro neznalého, nezúčastněného.
Krajanský spolek má asi 250.000 členů.
Stačilo má asi 250.000 voličů.
ETA, fakt v tom nevidíte rozdiel?
Já trochu ano – já čtu Vidláka. Ale 95% voličů v ČR asi ne. Proč by mělo? Znají jen příběhy z TV či od známých, kdy nějakou rodinu zařízli nacisti a jinou komunisti. Dokonce si myslím, že tak nějak půl na půl, pokud budu uvažovat, že už moc nerozlišujete, jestli Vám někoho popravili nebo jen odřízli od vzdělání či práce. Těžko příkoří vzájemně poměřovat a bezmoc je hrozná.
Podle příběhů z TV to je tak 10:90 ve prospěch zaříznutých komunisty ( těch 90 pro ně ) a z těch zbylých 10 je ještě jak hodní Němci zařezávali neradi.
Vy si myslíte, že si v rodinách nic nepamatujou a potřebujou televizi?
Hochu, hochu. Je to přesně naopak.
Nevezmete na vědomí, co se stalo jim a přestanou vás poslouchat.
Je to kvadratura kruhu.
A co se stalo nám je sudeťákům u prdele
Kvůli tomu se ještě nemusí postavit vedle komunistů, kterejm je taky u prdele, co komu udělali.
Ze dvou zel si nědo nevybere žádný.
Třeba místní Řezníček, který organizuje proti demonstraci, je komunista? Jdi ty brepto.
Nevím, kdo je Řezníček, ale když tam jsou dva lidi a komunista je jen jeden z nich, tak tam stejně nechcete bejt.
Komunisti si chtěj nahnat body, mocnili se tématu a odradili ostatní.
Jejich výběr. Jestli nějakej komouš Posselta zabije a pak se nechá zavřít, tak to bude jiná, ale tahle to vypadá jen jako PR akce.
První komunista byl Ježíš a jak si církev svatá na jeho učení založila pěkný byznys běžící už 2000 let.
Ježíš nikdy nic neukradl.
Ježíš měl víc času, tak přesvědčil, aby lidé dávali sami. Je toho rozdávání plná Bible.
Na Anonym napsal:15 května, 2026 (12:29)
A co se stalo nám je sudeťákům u prdele
Jak to myslíte?
A co se stalo nám, je sudeťákům u prdele.
anebo:
A co se stalo, nám je sudeťákům u prdele
jedna chybějící čárka a člověka to zmate…
Já si myslím, že ta druhá možnost nedává smysl.
“ … z TV či od známých …“ je disjunkce, tedy stačí aby platilo jen jedno a je výrok pravdivý.
Eta.
Národnost. Naši parchanti versus jejich parchanti.
Eto, poslední varování za ty geronty – komouše. Další varování už nebude.
Eto, i ty budeš gerontem. O to hůř, že už dnes postrádáš nadhled, jsi jednostranný a cítíš se, díky té jednostrannosti, s tím svým prakticky vyděračským miniúspěchem, nadřazen nám obyčejným. Obyčejným podle tebe. Pokud bys skutečně měl nějakou tu úroveň, pokud bys sám sobě skutečně věřil, tak se tady, mezi námi obyčejnými, nebudeš takhle trapně producírovat.