19 září, 2024

A proto prohrajeme všechno…

Ještě jednou se musím vrátit k našemu generálprezidentovi, jehož výročí teď zrovna slavíme. Je to padesát šest let, co mu přijeli na návštěvu přátelé ze Sovětského svazu a tatínek mu to správně a trvale vysvětlil. Je zapotřebí Petru Pavlovi poděkovat, protože to byl právě on, který definitivně zničil přetrvávající étos o tom, že s komunisty se nemluví a neexistují bývalí komunisté. Od chvíle, kdy ho nainstalovali ha Hradě a sešli se s nim všichni komunistobijci, pro které předtím nebyla žádná omluva dost velká a dostatečná, od té doby jaksi tihle všichni ztratili šťávu a hlavně charakter…

Ale o tom dneska psát nechci.

Já se chci ještě jednou vrátit k tomu, co Petr Pavel řekl v rozhovoru tento týden. Prohlásil, že plynovod Nord Stream mohl být legitimním cílem ukrajinského útoku. Neřekl to v den útoku, kdy se ještě věřilo v účinnost protiruských sankcí a mělo se za to, že ruské energetické suroviny dokáže Evropa nahradit. Neřekl to v době, kdy tento útok neodsoudila Rada bezpečnosti OSN. On prostě a jednoduše řekl, že teroristický útok na strategickou infrasturkturu Německa a potažmo Evropské unie je v pořádku.

A nestalo se nic… Nevystoupil eurokomisař Thiery Breton (nebo jak se ten jedinec jmenuje) neposlal Pavlovi výhružný dopis, jako Muskovi, že šíří terorismus a bude s ním zatočeno podle zásad DSA. Nevystoupil Jens Stoltenberg ani jeho nástupce Mark Rutte, aby mu vysvětlil, že takhle by to nešlo, že útok proti jedné zemi EU, je útok na celou EU a i kdyby Ukrajinci stokrát chtěli zastavit ruské suroviny do Evropy, tak tohle si prostě dovolovat nemohou. Nevystoupila Uršula Leyenová, nevystoupil vlastně vůbec nikdo a skončilo to jen trochou dezolátského křiku na sociálních sítích.

Já vím Petr Pavel je ve ve svých výrocích beztrestný (lépe řečeno, nesvéprávný) a v nejhorším by mohl omilostnit sám sebe, ale na jeho výrku krásně vidíte, proč tuhle válku prohrajeme a s ní i budoucnost na hodně dlouhou dobu. Podobně debilní výrok totiž zvládli i manažeři velkých bank a korporací, kteří v dopise vybídli Petra Fialu k urychlenému zavedení zeleného úderu. Opět, nešlo o nějaké herecké šašky, kašpárky a jiné idioty poskakující po prknech, co kdysi znamenala svět, nejde o nějaké hloupučké politiky typu Pekarová Adamová, od které blbostí nakazila i bývalá šéfka Úřadu pro jadernou bezpečnost… nejde o hokejového brankáře, který v životě nepřečetl knihu. Dopis Fialovi poslali lidi, kteří řídí obrovské byznysové kolosy a na jejich rozhodnutí jsou existenčně závislí tisíce lidí.

Ne, nemělo by nás to překvapit… i takové podniky jako jsou automobilky, dokázaly vsadit na elektromobilitu a roky se ujišťovat, že je to ta správná cesta… a teď sčítají miliardové ztráty…

Petr Pavel byl náčelník generálního štábu. Byl ve velitelských strukturách NATO. Stal se prezidentem. Ale stejně nepochopil ani to, co chápe každý druhý Franta v hospodě. Že když třicet let napojujete trubky na východ a ještě v roce 2021 považujete ruský plyn za řešení grýndýlu, tak to prostě nemůžete ufiknout ukrajinským podmořským výbuchem a pokud to uděláte, zničíte toho podstatně víc, než pár trubek z vysoce legované oceli.

Prosím všimněte si, že máme prezidenta, který vůbec neuznává suverenitu jiných států a národů. Prostě ukrajinský útok na německý plynovod je v pořádku, protože… proč vlastně? Protože to řekl Biden? Protože to je podle liberálů morálně správné? Když to dělá Ukrajina, tak je to v pořádku, kdyby to udělalo Rusko, tak to není v pořádku? Nebo si pár vysoce postavených liberálů morálně zaonanovalo, spustila se jim díky tomu ta správná emoce a tím pádem je to dobré? Nebo to prospělo Američanům a díky tomu budeme jásat i když Evropu to poškodilo?

Všichni řešili patnáct Rusů, kteří startovali na olympiádě, ale nikdo neřeší ty tisíce a tisíce tun ruských hnojiv, které jdou do EU, protože naše vlastní výroba je prostě díky nedostatku plynu nerentabilní. Kdo s tímto hnojiem obchoduje nejčileji? Poláci! Jak to řekl Sikorski? Ameriko díky! Ano, když Nordstrým skončil, Poláci měli radost. Minimálně na hnojivech na tom rejžují slušný balík. Jen v naší republice se ročně spotřebuje víc než milion tun hnojiv…

Dokonce i teď, kdy si sám ministr Hýkela stěžuje, že Němci k nám pouštějí nějak málo plynu, ačkoliv jsme si zarezervovali příslušné kapacity v LNG terminálech, to Petrovi Pavlovi pořád nedochází a klidně řekne žvást, že Ukrajina měla na útok proti Nordstrýmu právo. Transit ruského plynu přes Ukrajinu má také skončit, normálně by to všem dělalo vrásky, ale proč by to Evropská komise řešila, že? Ta má mnohem větší starosti s tím, že Musk odmítá cenzurovat svůj rozhovor s Trumpem.

Znovu podotýkám, že mluvíme o Petru Pavlovi, který byl teoreticky ten nejpovolanější člověk, aby se staral o bezpečnost České republiky! A on spolu s Černochovu a Fialou dokázal, že jsme dokonale odzbrojení, dokonale bezmocní a ještě má radost z toho, že Ukrajinci zničili to, co by bývalo zajistilo Evropě levné zdroje pro válečnou výrobu. A ještě to sám v sobě obhajuje, jako správný krok… ani po dvou letech konfliktu na Ukrajině nevidí to, co si už dávno cvrlikají vrabci na střeše.

Petr Hampl má pravdu. Naše elity už dávno nejsou vzdělané. Jsou hloupé, podprůměrné, neschopné vidět za roh. Vládnou nám nesečtělí lidé, kteří se dostali nahoru díky papouškování liberální ideologie. Dlouho jsme tomu vzdorovali alespoň tím, že na vrcholu byli lidé jako Havel, Klaus či Zeman, o kterých jste si mohli myslet, co jste chtěli, ale kurňa, oni alespoň za svůj život přečetli nějaké knihy a dokonce si z toho i něco zapamatovali. Zkuste se s Pekarovou Adamovou bavit o Euripídovi…

Proto prohrajeme. Pro hloupého Petra Pavla. Pro tupého Fialu. Pro mafiána Víta Rakušana. Pro neschopného Bartoše, který ještě teď tvrdí, jak to s tou digitalizací stavebního řízení udělal dobře. Prohrajeme, protože poprvé v našich moderních dějinách tam na vládě není nikdo, kdo by to alespoň trochu korigoval. Není tam nikdo, kdo by alespoň občas pohnul kormidlem správným směrem. Je tam jen Foltýn, který mluví o sviních a zombících, ale ve výsledku se vzmůže jen na promítnutí nápisu na Strakovu akademii. Prohrajeme kvůli infantilnímu Lipánkovi, který zničil naši zahraniční politiku a nebyl tam nikdo, kdo by mu v tom zabránil.

Víte, když firmu po šikovném tatínkovi přebere hloupý synáček, tak se nejprve nestane nic. Tatínek nastavil procesy a všechno funguje dál. Ale synáček si časem vezme jako náměstky svoje stejně hloupé kamarády. A stále to funguje, protože pod náměstky jsou ještě stále šikovní ředitelé. Ale náměstci je časem také vymění zase za své kamarády. A pořád to funguje, protože pod řediteli jsou ještě šikovní THP pracovníci. Problém zpravidla nastává, až už v celých odděleních není nikdo, kdo by něco uměl.

Jednomu mému kamarádovi se soustružnická výroba zhroutila až tehdy, když odešel do důchodu poslední starý pardál. Každý rok přijímal nového mladého. Bylo to sice horší než předtím, ale pořád to šlo. Staří mistři ho prostě uhlídali. Nakonec tam měl spoustu mladíků a jednoho sedmdesátníka. Všichni odvedli nějakou práci, ale stálo to na umu toho jednoho. Když skončil, sesypalo se všechno ze dne na den a už to nezachránil.

Přesně tohle se děje i ve státní správě. Všichni ti Lipavští a Bartošové pracují na tom, aby i ti poslední schopní, jak byla třeba Eva Fillipi, byli odejíti. Ani prezident už nemá poradce, který by zabránil tomu, aby žvástal takové kraviny. A ani ten bijec Foltýn už není schopen ničeho, než nedávání a celá Fialajugend se vzmůže jen na šikanování důchodců.

Tohle prostě skončí špatně, protože to špatně skončit musí. V atmosféře Foltýnů, Kartouzů a Danuší Nerudových to prostě jinak dopadnout nemůže.

Prohrajeme úplně všechno, protože nám vládnou oslové.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

334 thoughts on “A proto prohrajeme všechno…

    1. Kupuju si to v tištěné formě a archivuju to. Po nějaké době tomu nikdo nebude chtít věřit, co se tu dělo.
      A Marek Stoniš je celkem soudný člověk, který nemá potřebu tisknout drby, fámy a bláboly.

      Tak za 20 let by bylo dobré, porovnat to například s archivovaným Reflexem…

          1. Jsou z jednoho hnízda, všichni nějak spjatí s Junge heute, Lidovkama, atd. před 20 – 30ti lety…Přes tuto hnojometnou destinací prošli snad všichni dodnes zvracející mediální gauneři. Schmarcz se kdysi angažoval v Českém deníku, a co je z něho za hovádko …
            Nebo-li tzv.česká novinářská scéna, vrstva, množina je totálně zkažená a teměř kompletně zparchantělá část společnosti, jejíž podíl na dnešním stavu, na míře demagogie, arogance a agresivity nese možná větší díl viny než politický odpad.
            O faktu, že nejde o standartně zákeřného, tupého a prodejného presstituta musí přesvědčit svým postojem a publikační činností každý jedinec z té smečky, aneb jsou to oni, kdo by měl vyvinout aktivitu k očistě fekalizovaného řemesla, k zisku alespoň základní skutečné důvěry čtenářů, posluchačů, diváků, konzumentů…
            Nicméně míra hniloby celé společnosti exponenciálně strmě stoupá, a kdo ví, co vše i blízká budoucnost náležitě zmasírované ukrajinsko-české veřejnosti přinese …
            O nápravu stavu není zájem jak politický, tak mezi plebsem – ten bude a má pouze to, co si zaslouží…

            1. Přesto bych se Marka Stoniše zastal.
              A Vy Minorito, byste měl zkusit, něco si od něj přečíst, namísto planého žvanění.

      1. Také máme předplacenou tištěnou verzi, ale sleduji i na Telegramu. Jen jsem dala, kdyby někdo neznal, aby se podíval.

  1. Opustili jsme soc.dům, slibem,že nám postaví lepší kapitalistický.
    Teď zjišťujeme, ze ten dům stoji na hliněných nohách a čím dal ,víc do něj zateka.
    Střecha je na výměnu, jenže je narušeno zdivo,pilíře,bydlící nestíhá ji opravovat,lepit díry, tak to brzy spadne

  2. Každý, kdo trochu přemýšlí, vidí, do jakého průseru se řítíme. Jenže nemáme možnost tomu zabránit. Na svrhnutí vlády je nás málo. Tak nezbývá než se obrátit k Bohu, snažit se žít podle Jeho pravidel a modlit se z mír i za záchranu naší země. Bůh je všemocný, je třeba se snažit Ho ve všem poslouchat a plně Mu důvěřovat. Jiná cesta z toho průseru není. Je to jediné, co můžeme dělat. Čekat, až nám ten průser spadne na hlavu, není zrovna dobrý nápad. Budeme se jen bát, ale strach nic nevyřeší, nedostane nás z průseru.

    Řešením není ani útěk do Ruska. Jen naivka si myslí, že Rusko je útulek, kde se o nás hezky postarají, budou nás živit, když neumíme rusky (nepožadují znalost ruštiny, to je velmi podezřelé) a že si tam budeme žít jako muslimští migranti v Anglii nebo ve Francii jen s tím rozdílem, že se budeme chovat slušně.

    Nezbývá než to předložit Bohu, modlit se a věřit a ve všem poslouchat Boha. Jedině tak nebudeme muset snášet prohru a hanbu z ní.

    Věřím, že se současné vlády brzy zbavíme. Vítr změn už vane.

    1. Tak samozřejmě. Jen se zeptám, jak pomohly modlitby modlícím se, například, za obou světových válek. Bůh nám určitě pomůže…

      1. nějaký druh víry pomohl mnoha lidem v koncentrácích přežít všechny útrapy,
        jeden z nich byl plzeňský mystik Karel Makoň.

        1. on se ptal, kdy pomohla modlitba? ne kdy pomohla ideologie v hlavě dotyčného se nezbláznit

          to jsou 2 různé věci

          1. Áno aj nie. Mnohým modlitba pomohla. Ci tym, ze sa upokojili a zrazu si vsimli co pred tým nie a nasli riešenie alebo ich osvietil duch svaty, to je druha vec. A mnohým samozrejme nie.

        1. To je blbost. Zdroj?
          V prezidentskem dekrete se pise „zadost o prechodny pobyt muze byt podana i bez (do ty doby nutneho – ws) potvrzeni o znalosti RJ.“ Tecka.
          T.j. prechodny pobyt na 3 roky muze ziskat i hluchonemej Mikes

          1. Myslím, že tohle neplatilo ani v roce 2005. Starý pas mám na památku schovaný (tzv. ukradený) a díval jsem se do něj. Byli jsme tam celkem 121 dní a žádné potvrzení, ani další papíry jsme nepotřebovali.
            Byl jeden drobný problém při odbavení našich beden s přístroji apod. do nákladního Iljušina, ale náš ruský kolega to nějak urovnal.
            Jedna z beden, označených čísly a s papírově definovaným technickým obsahem, za sebou nechávala stopu – blbě uložené flašky vodky, ten debil jich naládoval do bedny se spektráky HP asi třicet.. 😀
            Mimochodem – nikde jinde, snad kromě velmi drahých mezinárodních restauračních a hotelových řetězců, nekoupíte skutečně nepajcovanou, kvalitní a opravdu ruskou vodku – než v Rusku. Oni sami jsou na nějaké pajcování v obchodech strašně hákliví a hlídají se sami. Nikdo tam nechce nikoho oslepit, nebo mu předčasně odpálit játra.
            Z půllitru skutečně původní, ruské vodky Stoličnaja, Vás ráno nebolí hlava a máte jen zvířecí hlad.

    2. Jo, vítr změn. Wind Of Change.
      Scorpions jako správní eurobolševici a Klaus Meine jako správný německý přizdisráč, se pokusili ten song přetextovat. Prý už text není aktuální a neodpovídá vývoji v čase.
      Naštěstí jim lidi a fanoušci ten „aktualizovaný text“ na YT vyfakovali.
      Takovým způsobem, že nejprv management Scorpions zbaběle zakázal diskusi pod klipem. Pak se o tom rozpoutaly debaty na hudebních serverech včetně Rolling Stone, tak potom stáhli i klip samotný, není už k nalezení skoro nikde. Protiruští sráči, kteří předtím odjeli v SSSR a pak i v RF celkem čtyři turné.

      Lidi tam měli Scorpions rádi podobně, jako další německé kapely Accept, U.D.O. a další.
      Speciálně pak zbožňují samotného Uda Dirkschneidera, Rusové ho i dnes berou jako svého „metalového dědu“.
      Udo je chytrý. Nesere se do politiky a dělá apolitickou muziku, kterou stojí za to poslouchat.
      Dal dohromady starou partu kámošů – Kaufmana, Baltese a skvělého Dietha, přibral synátora, Manuelu a výsledkem jsou naprosto skvělé songy.
      Za tři měsíce po vydání to mělo přes milión zhlédnutí každý, naprostá většina pochvalných komentů pod klipy, je právě od fandů z RF…A to i přesto, že Udo je Němec jako poleno a patriot.

  3. KORESPONDENČNÍ VOLBY – Kaciřská myšlenka.

    U voleb v r. 2025 může volit každý, kdo se cítí být Čechem a nemusí být občanem ČR.
    V bývalém SSSR se pohybovalo mnoho našich občanů, hlavně ozbrojených složek (Naši legionáři, či bojovníci od Buzuluku), kteří měli jistě plné semeníky a zanechali v místě svého působení českou stopu. Hypoteticky, co kdyby se tak zhruba 500000 občanů Ruska rozpomnělo a vzpomněli si na to, že jejich předek byl Čechem a tak se cítí taky Češi a zúčastnili se kor. hlasování. To by byl frmol. A taky mnoho Slováků by tak mohlo učinit, vždyť jsme žili v jednom státě, i v Rakousku je mnoho občanů s českým příjmením.

    Noticka na závěr: včera jsem byl nakupovat v blízkém městečku a na jednom Hytlermarketu se stkvěl nápis „Fiala je vůl“!

  4. Naše třída ZŠ měla náboženství ještě v roce 1962, nepovinné. Z 25 žáků na ně chodili všichni kromě 3. Kromě Žida Tobiška, člena jakési státem uznané křesťanské sekty a mojí maličkosti. Vše se událo v Bratislavě. Po přestěhování do Čech, o rok později, nikoho ani nenapadlo zjišťovat, zda by někdo navštěvovat hodiny náboženství nechtěl.
    Teprve v roce 1967, když jsem si neuměl představit co znamená název obrazu LdV, Svatá Anna samotřetí, jsem začal neznalosti samostudiem dohánět.

    1. Náboženství jako nepovinný předmět bylo u nás v Otrokovicích ještě v roce 1966-67, kdy jsem šel do první třídy. Později už to nebylo ve škole, ale na faře. Řada mých kamarádů chodila.

      1. Ale hned po plyšáku se chtěli do škol zase nacpat, ale vím na škole u mě poblíž, že ze 600 dětí se přihlásily 3, takže ředitel řekl, že není zájem a že kvůli 3 nebude propůjčovat učebny ,ať si to vedou na faře a tak to už zůstalo. Mají tam nástěnku se členy, chodí do katolické fary asi 30 dětí z celého města a evangelíci mají zacileno na rodiny,takže jejich farnost tvoří 30 rodin. To mají svého faráře a ten dělá různé akce, dokonce se spojují, máme tu i Husův sbor a církev českobratrskou, odhadují z 12 000 města tak 400 lidi něco vyznává

    2. V naší pražské (Prosek) ZDŠ bylo nepovinné náboženství nabízeno i ve druhé pol. 70. let.
      Chodily tam z naší třídy dvě spolužačky.

  5. Zdravím Trambusi – Targusi, a ostatní spřízněné. Minulý týden na Slovensku. V sobotu navštívili Stretnutie Goralov. Nádherné. Ještě v nás doznívá. I príma pokecali. Inspirativní, jak jsem projevil i tady. Jen kvůli tomu najezdili dva a půl tisíce kilometrů. Navštívili i Duklu…. Za celou dobu mezi Slováky nenarazili na jediného blba. Zato po návratu … Ach jo.

  6. Vláda je sestavena na základě výsledků voleb. Občané to takhle chtějí.
    Až vyhraje volby Konečná, bude všechno podle ní.

    1. Kdepak, Američané to takhle chtějí. A ti už se postarali, aby vládli ti správní. Podprahová manipulace z TV, Aspen Institute, povinná návštěva Langley, asistence Rychetského, atd. atp. O miliónech v kampeličce nemluvě…

    2. Chtěl to Rychetský, kvůli tomu změnil volební zákon. Samostatně by se tam třeba TOP09 nedostala a Lidovci možná také ne.

  7. Dneska je to zde jak po funuse..
    Já to možná vidím opačně – všechno jde nejlépe, jak je to v danou chvíli možné..
    Znáte přece přísloví „Všechno špatné je k něčemu dobré“.
    nebo průpovídku z dob socialismu – „Čím hůř, tím lépe“!!
    A proč to píšu – celý západ klesá ke dnu, ale ten kdo klesne na dno první, bude mít zase největší šanci vyplavat jako první ! Čili musíme nejprve klesnou ke dnu a pak se odrazit k hladině !!
    Jedině si musíme vybrat ten správný směr – zda k západnímu břehu (degenerujícímu) nebo k východnímu (prosperujícímu)..
    Čili z tohoto hlediska je pro nás tato vláda a prezident to nejlepší, co jsme mohli dostat – nebo co si zasloužíme ?? Jen nepromarnit šanci.

    PS.
    Aby hlavně mladí ocenili mír, musí poznat válku, aby si vážili jídla, musí poznat hlad, aby pečovali o své zdraví, musí poznat nemoc. Aby si vážili dobra, musí poznat zlo.
    A pokud to náš národ nedokáže, asi se matka Země rozhodla, že nemáme perspektivu (viz přirozený výběr druhů..) a budeme muset uvolnit prostor těm jiným.
    Ale naděje umírá poslední a dno se blíží, čili jen se připravit na ten odraz !!

    1. Dobré časy dělají slabé muže. Slabí muži dělají horší časy. Horší časy dělají silné muže. Silní muži dělají dobré časy…

      1. Tohle platí taky:
        Dobré časy plodí málo dětí,
        málo dětí plodí špatné časy,
        špatné časy plodí hodně dětí,
        hodně dětí plodí dobré časy …

    2. Cyklus blbější střídá schopného je proces nevratný,to je opravdu
      tragedie.Zákony profesora Parkinsona fungují tvdě a neomylně.
      Za komoušů to nebylo tak zřejmé,všechno se svádělo na stranické
      legitimace.Teď,místo našich snů o tom,že schopnější zvítězí v soutěži,
      vítězí mafiánské vazby na penězovody.A z myšlení lidí zmizely
      termíny jako „čest“,“slušnost“, „vlastenectví“, „budoucnost dětí“…….
      Dříve byli někteří herci – třeba Werich – symbolem lidství a osobnosti.
      Dnes tzv.umělci prodávají národ komukoliv,kdo zaplatí.Jinde
      píšou o Svěrákovi jako o „skvělém umělci“.Ale že nemá svědomí,
      a to jeho umění taky není na úrovni vymřelých osobností,toho
      si nikdo nejspíš záměrně nevšímá.Prostě nastoupila už dávno
      ne druhá,ale třetí a čtvrtá lajna.Pomalu,plíživě,přímo vlezle.
      A výkřiky „my jsme ti skvělí“ jsou opakovány v duchu Goeblsova
      sloganu,že 100x opakovaná lež se stává pravdou.Nevěřím moc tomu,
      že pád na dno pomůže se zvednout.Jedině pokud bychom si
      vybrali tvrdého diktátora,ten by dokázal udělat radikální kroky.
      Takoví ale byli systematicky vymýceni,takže odraz ode dna bude jen
      lehké nadskočení a návrat k sestupu ještě níže.Fašizace celé naší
      země probíhá za tichého mlčení i těch,kteří si to uvědomují.Právě
      zlomení národního ducha vylučuje návrat k lepší společnosti.

        1. Jde přece pouze o jistou kolonii ve středu Evropy, jejíž obyvatelstvo si zcela dobrovolně, de fakto za jeho souhlasu, vybralo svoji ekonomickou, sociální, sociologickou, majetkovou, hospodářskou, a poslední dobou i existenční eliminaci …
          KoZa zajistila svým ovečkám ekvivalentní postavení , jaké měli věřící po výbuchu sopky v jejím bezprostředním okolí ve středověku, kdy kněz vyvedl ovečky vstříc lávě tvrdíc, že společnou modlitbou odvrátí neodvratné, tedy tok té lávy …
          Jakpak to asi dopadlo, nicméně mnoho oveček vkleče motlitbu dobrovolně zvolilo …. Co to jen připomíná…

  8. My prohrajeme? Jací My? Já se politického boje neúčastním, tedy ergo – neprohraji jej. A vlastně jak bych vůbec mohl vyhrát? Že by padla vláda a nastoupil Babiš, nebo nějaký jiný idol z ANO, SPD, Motoristů, Komunistů, Trikolóry, …?
    Nebo je to snad myšleno jakože, My tady u Vidláka či pod Vidlákem? Vždyť tady jsou různí se svými idoly z různých stran. A nejspíš jedni vyhrají a jiní prohrají, nebo naopak.

    1. Neprohrajete?Už se dávno stalo.Právě to že jste ze sebe
      udělal bezcenný kus ze stáda je Vaše osobní prohra.
      Sociologové používají termín „syntetický status“.Jedna
      ze složek,které ho tvoří,je „podíl na moci“.Vy jste tuto
      složku ze své osobnosti vynuloval,sám,dobrovolně,což
      je nejhorší varianta.Aby si člověk mohl vážit sám sebe,
      podle mého názoru (námět k diskusi),měl by dosáhnout
      alespoň částečné harmonické rovnováhy složek.Je jasné,
      že když do součinu zařadíte hodnotu „0“,nakonec vyjde
      NULA.Je na Vás,jestli toužíte po takovém hodnocení své
      osobnosti,nebo se pustíte do studia.

  9. Proč prohrajeme všechno? Protože jsme vše vsadili na jedinou kartu a byli tak zahleděni roky podceňování protivníků, že nám jiná varianta než drtivé vítězství ani nepřišla na mysl. Podcenění protivníků se nikdy nevyplatí, ale jejich přecenění také ne.
    Naše ČR elity jsou si vědomy intelektuální nedostatečnosti a neschopnosti se přizpůsobit změnám doby. Jsou vysloveně špatné, nevzdělané, protinárodní. Podobají se rybě mořský ďas, jehož 2/3 hmotnosti je tlama a zbytek tělo. Společným znakem ČR elit s mořským ďasem je hltavost, žravost a bezohlednost. Protože nedosahují intelektuálně kapacit lepších, musí nedostatky inteligence nahradit bezodchylnou loajalitou a bezbřehým řiťolezectvím, což je typický znak všech povýšenců (parvenu).
    Nikdy z nich nevyrostou vůdci, vždy půjde jen o poslušné a ochotné lokaje bez jakéhokoliv morálního profilu.
    Jejich svět se nyní hroutí. Oni nemají jiný zájem, než si co nejrychleji a co nejvíce nahrabat. Aby zachránili zbytky svého hroutícího se světa, hledají viníky všude možně. Až jim dojdou, pustí se do sebe rvačkou o zbývající koryta, kterých nebude dost pro všechny. Žádná cizí oběť jim není dost velká.

    Z jejich strany platí namyšlené pohrdání, protože jsou přeci skupinou VŠ vzdělaných, s nadprůměrnými platy, bydlištěm ve velkém městě a mladým věkem. Oproti protivníkům, které různými formami dehonestují.
    Jenže to platí i opačně, stejné riziko je z dehonestace fialových politiků alternativou. Je zde riziko podcenění protivníka, a i fialová vláda se ve své obraně koryt může vzchopit k chytrému úskoku.

    „Nejdříve vás ignorují, pak se vám smějí, pak s vámi bojují, a pak zvítězíte.“ – Gándhí

    1. „Naše ČR elity jsou si vědomy intelektuální nedostatečnosti a neschopnosti se přizpůsobit změnám doby“…

      Bohužel, Gerde, naše tzv. „elity“ nemají dostatek intelektu na to, aby si byly vědomy své nedostatečnosti. Jejich arogance, namyšlenost a bezpáteřnost jim to neumožňuje. Se vším ostatním ve vašem komentáři souhlas.

      1. Naše elity se porovnávají každou chvíli s elitami z EU. A naše elity se ukazují jako buranské a hloupé. Jen nedokáží rozklíčovat, proč tomu tak je, ale nepříjemný pocit nedostatečnosti v našich elitách přetrvává. Např. ve chvíli, kdy řadový poslanec EU parlamentu Guy Verhofstadt plísnil Petra Fialu v době ČR předsednictví EU. A Petr Fiala nai nepípl, přestože si na něj vyskakoval obyčejný poslanec z Holandska.

      2. Jak by si mohly být něčeho vědomy. Letmý pohled na specializaci VŠ a následnou praxi :
        Zdechovský – 3x Mgr. pastoračně sociální asistent a pedagog volného času +2x podobné,
        Lipavský, PA … Všichni min. MBA, Mss. Co tak trojčlenka,procenta, zvládli by?

    2. Mořský ďas není ryba, ale paryba. A až skončí Pětikolka, tak se účastnící zájezdu do sebe nepustí, ale najdou si jiné řitě, nebo taky ne. Rodiny zabezpečené mají, tak si odjedou užívat zasloužilý odpočinek po vykonané práci.

      1. Mořský ďas je paprskoploutvá ryba. Paryby jsou „ryby“ s chrupavčitou kostrou, žraloci, rejnoci a chiméry a ještě pár dalších.
        (je to asi jedno)

    3. Mořský ďas – to by měla mít ČT na vlajce.A celá pětikolka
      taky.Jde jim přeci jen o „žrádlo“….

    4. Naše elity? svérázná diskuze o něčem, co elitou není. Lze snad tu sebranku, o které zde tak zarputile diskutujete, nazyvat elity? Maji snad néjake pozitivní vlastnosti? Jsou něčím, bez čeho se národ neobejde?

      Ano, v alternativě máme pár lidí, které by bylo možné označit za elitu, ale ti si hrají na vlastním písečku a většina národa o nich nemá tušení. Ve vůdce zatím nedorostli.

      1. Bingo, jaké elity ? Jelita, budiž, ale ona smečka hyen si onen titul přivlastnila drze sama bez jakéhokoliv předpokladu pro jeho užití… Nakonec- co v Čechách vlastně znamená onen výraz, KDO A CO jej představuje , co si má plebejec pod tím pojmem představit, co by vlastně měl „adresát, uživatel“ onoho titulu splňovat…
        Jsou např. členové démonizovaného PEN klubu, kteří ve skutečně zralém věku u pianina angažovaně pějí:Kníže lidu blíže ?
        Kdo to vlastně v Bohemii je – někdo formátu Peckové, Drábové, Drahoše, Nerudové, Svěráka, Haška, Novotného, Rakušana, Gazdíka, Pekari, Černochové, Koláře, Kocába, ml.Hrušínského, Hutky, Genzera, Žilkové, Vystrčila, Bangy, Pospíšila, etc.. ?
        Není načase přestat plýtvat kdysi vzácnými výrazy, označením a pojmenováním ? Jde o obrovskou inflaci v používání nadnesených výrazů, komentářů, slov …
        Nebo je vnímání rodného jazyka místní populací tak poškozené, zdegenerované a vlastně lhostejné ?
        Asi ano, vše tomu nasvědčuje…

  10. Dneska sem elfí letka poslala tedy mediátory s mimořádnou dávkou alternativní inteligence. Jeden neumí psát vůbec, druhej ještě nezjistil, na co je diakritika a další má místo mozku kokosovej ořech.

  11. Už jsme prohráli.
    Korespondenční volba ve spojení s neomezeným počtem občanství dostane k rozhodování v parlamentních volbách i lidi vyloženě nepřátelské vůči ČR.

    1. Vse se da pouzit obema zpusoby

      Treba se najde spousta rusu ze zakarpatske ukrajiny, nebo jinych prvorepublikovych osad, kteri budou mit narok taky hlasovat

      A treba jich budou miliony ….

      1. Re: Karel

        Obávám se, že vaše přání, či vyslovení naděje, sklouzne k obvyklému –

        středa – je ho tam TŘEBA…

      2. Hmm, to mi připomíná jisté příslovi o rybách a rybníku. Moje babička zase použivala tohle:
        Kdyby pes nesral u Malina,
        doběh‘ by až do Kolína 😃

  12. Ne všechny automobilky sčítají ztráty z EV.

    10,7 BUSD in FCF

    A FSD 12.5 na hranici průlomu.

    Hezky víkend přeji

    1. Re: NiKT

      Zkuste to napsat poněkud méně odborně.
      Zkratky jsou perfektní věc, ale předpokládají znalost jejich významu.
      Ani vzdáleně netuším, zda se týkají ekonomických dat, anebo delta ukazatele výroby…

      1. Jedna automobilka už vydělává a bude vydělávat mnohem víc. To ze jsou ostatní neschopní vyvinout a vyrobit konkurence schopné auto a prodat se ziskem je jejich blbost. Alespoň ti Číňani kopírují jak oživot 😂

        1. Re: Ano…

          Všeobecný žvást.
          Prosím přeložit do jazyka českého následující tajné značky:

          10,7 BUSD in FCF
          A FSD 12.5 na hranici průlomu.

          1. Je to na hranici průjmu, nic víc.
            Slovní průjem, aby nás zahltil a ohromil svou znalostí a yntelygencý.

        2. Číňani už dávno nic nekopírují,to je naše slaboduchá
          představa ze šedesátých let minulého století.Oni jsou už
          dávno před námi díky své pracovitosti,vzdělání a taky
          nezapomínejme na fakt,že žlutá rasa má v průměru
          o 7 bodů vyšší IQ než bílá – i se započtením židů Sefard
          a Aškenazi.Třeba je to tím,že naše společnost se zdevastovala
          na „sociálně-digitální“ – každý proti každému,ale žlutá
          společnost jede ve společné myšlence a to je posiluje
          a rozvíjí.Viz Koukolík -popisuje stavbu našeho mozku.
          A je jasné,že spolupráce mozkových center posouvá
          jedince výš.Naproti tomu poškození některého centra,
          jako je prokazatelné u psychopatů – vůdců – naší bílé
          civilizace,logicky rozvoj brzdí a navíc devastuje všechno,
          co minulé generace za těžkých osobních obětí vytvořily.

          1. Opravdu 😂

            tak se podívejte na poslední Onvo 60 od NIO. Jen tesla měla v tomto roce přes 90 pokusu o nelegální špionáž. Ta legální se už ani nepočítá , říká se ji Benchmark.

            A to jsou jen ty pokusy , co security odchytila.

            1. Jenže to jsou běžné průmyslové špionáže – viz Tatra.Myslel
              jsem jejich vědecký výzkum . Ten už nedohoníme nikdy.
              A špionáž věcí je bezvýznamná – ale můžu se plést.Podstatný
              je nárůst výchovy vědecky myslících lidí.Pokud jste dělali
              MENSA test,tak víte,že lidí s IQ vyšším než 130 jsou v populaci
              3%.Takže – 1.4 …3% = 42 milónů!!Čína je řízena centrálně,
              stačí tyto lidi podchytit a nasměrovat – podpořit.Nepochybuji
              že to udělali.Na vojně : Ćíslo hovoří. V životě – Čína bude
              první,kdo dosáhne hranic lidského poznání.I když teď možná
              má Rusko někde náskok,vývoj nezastavíš….

              1. To nejsou běžné špionáže. Nejmenovana “čínská Tesla” kopíruje FSD do té míry, ze nejmenovana automobilova skupina na to začíná spoléhat ve své strategii. Architecture už mají okopirovanou, váhy neuronových síti se čínská špionáž snažila získat opakovaně. Toto je dávno za hranici obchodní války. V giga Texas se staví superpočítač v celkové hodnotě přes 10 miliard USD.

                1. Kopirujou vsichni.
                  Japonci predevsim. USA zrovna tak. Cinan neni zadna vyjimka.
                  Vzdycky od toho, kdo je vice vepredu.

                  Tak to bylo odjakziva.

            2. No a je to špionáž ČÍny ??? Co když je to špionáž kterékoliv jiné země??
              Prostě nemůžete za vším hned vidět Čínu, to už je paranoia..

          2. V šedesátých letech minulého století agrobolševici ještě nic nekopírovali.
            900M lidí se rýpalo v hlině, chodilo na schůze a sjezdy.
            První příležitosti dostal z USA Taiwan, až v polovině 70.let a to ještě jen několik málo jednoduchých oborů, jako montáže spotřebky, nebo pouzdření součástek. Vnitrozemský agrobolševik začal řešit ekonomiku až počátkem 80.let, primitivní kovovýrobou a exportem základních nástrojů do socialistických zemí. Pěkných pár let to všecko stálo za prd a mám na to důkazy – pár vyšších jednotek kusů těch tehdejších „nástrojů“ se zachovalo, používaly se jen málo a proto se nepolámaly, či nezatupily.
            Vnitrozemský agrobolševik začal dostávat práci ze Západu až v polovině 80.let, fakticky tam přesunuli a rozšířili tu původní výrobu a montáže jednoduché elektroniky z Taiwanu, který se v polovině 80.let už věnoval mnohem náročnějším věcem.

            Začalo to v té polovině osmdesátek – vnitrozemský agrobolševik valil reverzní inženýring naprosto všeho, co jim přišlo pod ruku. Naprosto bez ohledu na nějaké patenty, autorská práva, průmyslové vzory – zlodějna ve velkém, proti které se fakticky nedalo nic dělat.
            To byly všechny ty SOMY, Technic, International atd., pestrobarevně polepené a blikající šunty, co byly k vidění na tržnicích rákosníků, kteří s tím tady začali šmelit, ještě za socialismu.
            Ne všichni už zapomněli, víte.

            1. No vidis kam se agrobolsevik za par desitel let prokopiroval: kopie jsou lepsi originalu. Ano, mluvim ted o Tesle.

              A pak se rozhlidni kolem sebe, kam se dostal narod, ktery se chlubi zlatyma rucickama.

              1. Tesla je finančně-spekulativní bublina ( on majitel byl taktéž příjemcem erarního ), okolo Tesly je vícero podivností, nemluvě o lživé až demagogické propagandě příznivců masové elektrifikace vozového parku… Pozdravujte Alla Gora …

              2. Ty české zlaté ruce, nechaly „elity tohoto národa“ v devadesátkách hnít na pracákách a v podřadných montovnách.
                Po cílené likvidaci našeho vlastního průmyslu, který potenciálně mohl konkurovat zahraničnímu. Minimálně tím, že každý patriot sáhne jako první po výrobku, prokazatelně vyrobeném u nás.
                Kolika lidem ještě stále slouží „domácí mechanizace“ Narex, nebo kuchyňské sestavy ETA? Čerpací technika Sigma? Polovodiče a pasivní součástky Tesla?
                Na kolika soustruzích, bruskách, frézách z TOSu, ještě dneska někteří malí živnostníci dělají? I po pětatřiceti letech po převratu a třeba pětačtyřiceti od jejich data výroby?

          3. S těmi židy je to stejný mýtus jako s Číňany.
            Bohatých bylo několik málo klanů, jejichž několik předků nadělalo prachy na půjčkách panovníkům. A vzdělaných pár set, a to až od pol. 19. století. Opět příslušníci oněch klanů, vzděláním advokáti a lékaři; technické vzdělání mělo max. několik jedinců. Výjimky by se daly spočítat na prstech jedné ruky.
            Naprostá většina židů byla chudá a živila se krejčovstvím, podomním obchodem, hokynařením, pokoutnou lichvou, hadrářstvím a vetešnictvím, nošením vody, putykářstvím a bordelářstvím. VŠUDE.

              1. Stejně tak sudetští Němci a majetek. Vlastnili většinou polorozpadlou chaloupku,pár kusů Drubezr,kozu a ti movitější tuberkulózní kravku. Proto chtěli vyhnat Čechy a vše jim ukrást,aby si polepšili

            1. To o IQ židů jsem průběžně četl různě.A je fakt,že když
              člověk usilovně pracuje,jeho intelektuální schopnosti
              v určitém směru rostou.Taky dává příklad dětem a nutí
              je ke vzdělání,protože myslící člověk snadno pozná,co
              mu schází.Židi Aškenazi prý mají IQ průměr 110 !! I o
              židech Sefard jsem četl,že kdyby na VŠ v USA studovali
              lidi jen podle schopností,byli by tam žluťáci a Sefard.
              Ti mají údajně nadprůměrné schopnosti – nejspíš i IQ.
              Jenže to nemůžu doložit žádnou citací.

              1. Tak, kdybyste psal eugenické pojednání, napsal byste o své společenské nebo náboženské skupině něco kritického? 🙂

                Většina lidí všech časů, kteří usilovně pracovali, se upracovala k smrti nebo se propracovala k tubeře, rakovině a podobným ňamkám. A k deseti dětem, z nichž osm pomřelo do tří let věku.

                Jak myslíte 🙂

                1. Nepíšu o své skupině.Prostě se občas objeví nějaký závěr
                  průzkumu nebo výzkumu.Připouštím si jen možnosti.
                  Ti co se upracovali jenom pracovali atd.Taky myslet je třeba.
                  A je fakt,že děti ze židovských rodin nezanedbávají
                  vzdělání.Taky gheta přiměla židy k omezenému výběru
                  partnerů.Někdy špatné,jindy dobré spojení vedlo k
                  rozvoji IQ,na tom není nic nepochopitelného.Úspěch jedince
                  hodně závisí na dobrých sociálních podmínkách rodičů.
                  Třeba u cikánů vidí děti vzorce chování,které je nemotivují
                  k ničemu,leda k opakování viděného.Někde degres,jinde
                  progres.Jinak na vojně jsem potkal člověka,který pocházel
                  z osmi dětí,rodina měla mlynářské kořeny a jeho
                  motivace ke vzdělávání byla enormí (záviděl jsem mu,
                  jinak tento pocit neznám).A nelze srovnávat úmrtnost
                  dětí před 150 lety a dnes,to není korektní.

              2. Voni vam to nejdrive nakukaji, abyste jim vo tom porad psal a siril a delal vsude a porad propagandu..J.Pacific.
                Zrejme ste se dal ani nevobtezoval vedet ,co to je IQ.

      2. FSD = Forecast Standard Deviation nebo Financial Sector Development = zjendodušeně ukazatel růstu obchodů firmy (ale taky by to mohlo znamenat v technice Finite State Transducer = konečný převodník)
        FCF= Free Cash Flow = disponibilní hotovost

        Jenže u FCF neuvádí čtvrté písmeno, takž není jasné, zda myslel FCFE (free cash flow to equity) nebo FCFF (free cash flow to firm).
        Při současné situaci na trhu měl spíše použít hodnoty FCF(APV) , tj. model upravené současné hodnoty volného cash flow (známý jako APV), který se využívá pro ohodnocení firem, jež jsou financovány pouze z vlastních zdrojů = pro ohodnocení extrémně zadlužených firem.

        Bez uvedení dalších údajů výrok NikT nemá moc smysl jiný než výkřik do tmy.

        1. Ovšem vše včetně NikT lze pro zpevnění zalít do betonu. Bohužel díky smažkám od pirátů nelze stavět a tak nezbývá než zalití do sudu.

        2. Dekáda zkušenosti v Transformaci nejmenované automobilové skupiny.
          Čísla už si dejte dohromady sami.
          Já dal dohromady Disruption levels pro celou groupu už v roce 2019.
          Dnes už zbývá jen
          Gruss a Tschuss

          NikT

          1. Přesně tak Schuma googl,
            informaci bylo dost a dost už v 2016.

            Dat si je dohromady a převést do reality ve stylu Baťa MS. To Evropane proste už neumí. Tedy pod fuehrungem Němců.
            Čínské ministerstvo průmyslu, pod vedením jediného nekomunisty z Audi donutilo automobilky zkopírovat Teslu ve velkém už v 2017. Poté co BYD vyprodukovalo nechvalně známou e6 po 7 letech strategie 2025.

            A zbytek jak se říká, už je historie.
            Tesla. OS / Tesla ONE / AI5

            Uzijte si Autonomy Days 10/10 24

            1. Pisete jenom pulku pravdy, takze napul lzete.
              Cinaska kopie je o dost lepsi, nez original. Pral bych vam se posadit do novych elektroaut Huaiwei.
              Ano to je ta firma, kterou se pokusil zbankrotovat Trump…

              1. Huawei SU 7 jsme měli na testovací jízdy i rozborku. Až na software je to vpodstatě okopírovaný Taycan. Jezdí dobre ale na Model S plaid nemá. Nechám stranou dětské nemoci, jako zablokovane dveře po nehodě, nevystreleny airback apod. Podobně problémy jako Aito a další luxusní auta, u kterých bych to nečekal. To hlavní vám ale uniká. Tesla staví úplně jiný typ podniku než všichni ostatní. Detaily si dohledejte sám abyste me zase neobviňoval.

  13. Vidlák má pravdu v tom, že ve vládě jsou všichni hloupí, v PePovi se mýlí. Ten není hloupý, ten je americkým agentem a plní přesně to, co chce americká vláda. A kdyby se přece v něčem spletl, tak ho řídící důstojník Kolář usměrní.

    1. Re: HvW

      PePa je mluvicí hlava vycvičená k přežvýkávání toho, co je mu nalito do nádržky nad hlasivkami.
      Prezidentem je tedy ve skutečnosti ten, kdo má klíčky od víčka nalévacího hrdla.

      Je to podobné, jako byste se chtěl povozit na nějaké motorce. Pokud chcete jezdit, musíte do ní nalít benzín, pak ji nastartovat, zařadit první rychlostní stupeň a jemně přidat plyn.

    2. Takze nejen hloupy ,ale pilny prokomunisticky skudci ..Takze zbejva zjistit ,co udela
      strateg Bagr , s agenty zkazy a niceni, Sverakem a generalem, plne propagujicim okamzity zniceni vseho, co lide potrebuji a co tezce a dlouho vybudovali pro vsechny .
      Obhajci zniceni chcipnou potom taky.Bez plynu. Ve prospech koho??
      To se odehrava vsude kolem nas..
      A jaky prikopy bude prohlubovat a jak vysoky zdi postavi , aby nemohli skodit a nicit
      a s tim souhasit a niceni este propagovat …

      Kdyz nejde sedlak na chalupu , de chalupa na sedlaka..Vopravdu , jo vopravdu..
      Svadet , ze v kamadovy tovarne vsecko organizovali a delali az dokonce naky stary a nakonec vsecko a dokonce potom , jenom jeden starej delnik , jenom jeden a starej
      delnik, sedmdesat let..Vsecko a nebylo toho malo ,ze stih a sam .
      Jeden sedmdesat let a vsecko. Nakup potrebnyho materialu a vedet co je potreba , obstaravani zakazek, slozity ucetnictvi ,styk s baknama ,nakupy , urcovat ceny
      vyrobku a materialu , mzdy ,organizovani vyroby , najimani novych a schopnych delniku , bez ohledu estli sou stary a nebo mlady a levny!!???,ze na nich usetril , zaucovani nezkusenych ,
      zametani dilen , odvoz materialu do sberu, udrzba opravy objektu a stroju ,je toho moc..
      Kamarad a majitel tovarny nic nemoh a za nic nemoh. Se vo nic nestaral.
      Ani mu na mysl neprislo ,se naucit a zvladnout neco, co vsecko zvladl udajne jeden sedmdesatiletej..
      A nebyl a neni ani trochu zabednenej..To vsecko voni , ty mlady.
      Za nic nemuze ,sesypalo se to ..Uz to nezachranil ..Mlady meli delat , ale nedelali.
      Von jen cekal a cekal ,ze udelaji ..Voni nic.
      Tem zkazkam Vidlak veri a siri …

    3. PePa JE totálně hloupý, stačí poslouchat, když se k něčemu vyjadřuje,

      Když mluví kdokoli z pětikolky, tak mele blbiny, ale aspoň má v hlavě nějakou myšlenku, byť blbou. PePa bez pochopení odříkává cizí myšlenky, které ho ani nezajímají.

      Přesně tohle bylo vidět všude za socializmu. Blb s funkcí.

  14. Napíšu to ještě jinak, aby to došlo i extra makovcovi.
    Když vznikla ČR, oficiální politiku představoval Klaus a Kalvoda, zcela opačnou opozici, která neměla šanci na realizaci svého programu, Ransdorf. I tak se soupeřilo na poli myšlenek, programů a vizí a bylo zajímavé si poslechnout opoziční proslov.
    Později byl takový nesmiřitelný duel Klaus vs. Zeman (Špidla), ač se poté skamarádili, zase šlo o konflikt názorů a postojů. Už tam dost přibylo urážek, ale konstruktivno zůstalo.
    Další obrátka Nečas (Drábek, Kalousek) vs. Sobotka už byla horší.
    Nu a nakonec dnešní politici, tam už jde jen o nadávky a sprostotu. Ze všech stran.

    1. To je samozřejmě nesmysl, není to jinak napsané, ale úplně něco jiného. Tento jev vysvětluje náhodou zrovna zde Vidlák v odstavci zařínajícím „Petr Hampl má pravdu. …“

      A že by se Klaus se Zemanem poté skamarádili je naprostý blábol.

      1. Tymaku, pripomenu ti ulehceni, se kterym Klaus komentoval prohru Drahose a vyhru Zemana ve volbach : „Pravda a laska zvitezila nad lzi a nenavisti“. To nevypada na moc velke nesnaseni Zemana 🙂 I kdyz Zeman neni zadny Mirek Dusin : Nechal si treba od doslova vredu na tele spolecnosti, soukromnych vymahacu (nakym hnutim mysli zvanych „soudni“ exekutori) financovat svou kampan a pak proti nim nepronesl kriveho slova, ani tam, kde by mu to jako „moralni autorite“melo vice nez prinalezet. Treba u detskych exekuci, za ktere bych exekutory a jejich politcke protektory … No nedopovim to presne, at nemohou me stihat trestne 🙂

        1. hm. technicky, to vůbec nemusí znamenat, že se se Zemanem kamarádí. to mohlo docela klidně znamenat, že Drahoš byl tak příšernej (a to byl), že i dlouholetej soupeř (kdyby to Zeman byl), je lepší než .. tohle

          1. Re: všichni nade mnou.

            Nebyli náhodou Zeman i Klaus zaměstnáni v jednom a tomtéž „ústavu“?

            Nezlikvidoval náhodou Milošek ČSSD?
            Nerozprodal náhodou Milošek všechno, co se dalo i co se nedalo?

            Já jen tak, aby řeč nestála, když už musíme platit i za vodu, která tu naprší…

              1. Re: jozka

                To opravdu nevím a z pohledu gorola s prochlastaným mozkem pro mne taková informace znamená, že jim byl proveden duševní proplach ve stejné instituci.
                Tudíž to znamená, že jestli se proplach (= indoktrinace) povedl, jsou tyto kusy naladěny na stejnou vlnu.
                Liší se pouze „umělecké podání“ herecké etudy, kterou nám po dlouhá léta předváděli.

            1. On zlikvidoval ČSSD až poté, co ho vyšplouchla ve volbách. Předtím ji postavil na nohy.

              Holt si neuvědomili, že jezevec z Vysočiny si pamatuje a ještě ke všemu je dost mstivej.

              1. Re: kata…

                To je úplně jedno, jaké pohnutky jej k tomu vedly. Důležité je to, co dojebal.
                A dojebal jedinou stranu, která aspoň trochu brala ohled na dolních deset mio lopat, byť toto lzde tvrdit pouze se skřípějícími zuby.

                Jakýkoli dodatek morální úrovni jezevce je zbytečný. Projevil se naprosto stejně, jako kterýkoli hochštaler před ním a samozřejmě zejména po něm.

                1. Blbost. ČSSD zlikvidovali různí Dienstbierové, Petříčci, Kulhánci a jim podobní exoti. Ti, co za něco stáli, byli odejiti a zbytek byl k nerozeznání od TOP 09. Že tuto partu neměl jezevec rád, je za prasárnu při prezidentských volbách pochopitelné, ale že by socany zlikvidoval, je odvážné tvrzení. Socan padl díky tomu, že začal přehlížet „dělný lid“ a víc ho začaly zajímat ziskovky a třeba pochody osob s pavím pérem v zadku. Tyto a podobné aktivity soustružníka s elektrikářem a slevačem asi moc nezaujmou. Možná dostali pochvalu v ul. Tržiště, ale hlasy ve volbách nepřinesly.

                  1. Targus tu zase mele hovna.
                    Zeman CSSD dojebal, zatimco Dienstbier, Petricek, Poche a moho dalsich se ji snazili zachranit a vratit ke korenum: k boji za prava delniku.

                    Vodu privatizovaly predevsim radnice…

                    Takhle dopadne kazdy, kdo chlasta metylalkohol.

              2. Jestli někdo zlikvidoval ČSSD, tak nebyl Zeman. ČSSD se zlikvidovala sama, protože personální obsazení jejích vedoucích pozic už připomínalo zvláštní školu. Stejně jako třeba u KDU, jenže tu tahá do parlamentu zbytek demožumpy. ČSSD takovou možnost neměla a tak šla do prdele.

    2. Všimněte si jedné zajímavé skutečnosti .Bývalá ODA si nejspíš
      nakradla a pak se tiše vytratila do tmy.Takže o nich dnes nikde
      nepadne ani slovo.

      1. nemáte pravdu, třeba Kalvoda si n i c nenakrad, proto tomu chudákovi nezbylo, než si vydělávat grošíky tak, že šel p r o t i státu, kterýmu dělal dokonce v í c e p r e m i é r a !!! do mezinárodní arbitráže o nějaký ty miliardy s firmou Diag Human … tohle prostě nevymyslíš!!!

        Hlavně, když dělal předsedu ODA, tak mlel o tom, jak všichni v ODA slouží vlasti a můžou se pro ni přetrhnout.

    3. To je dobrej povsim, k43, jak se mnozi a vladnou postupne stale horsi , neschopnejsi tupci..
      Muze v tom bejt umysl a zamer .Ja mam vo tom jistotu.

  15. Vidlák se začíná blížit paní Markové…

    Vidlák:
    …ha Hradě
    … infrasturkturu
    … výrku
    …hloupučké
    …od které blbostí nakazila i bývalá šéfka
    …s tímto hnojiem
    … než nedávání

    1. Opravdu mozkoví giganti se zabývají překlepy. V tomto případě navíc aniž by sami zkusili Vidlákovo vytížení.

        1. Jo, KarleDare spolu s tím Janem. Až budete umět to co umí Vidlák, až budete schopni podávat jeho výkon, pak se pozastavujte nad překlepy, když myslícím nijak neruší smysl samotného článku. Ve spěchu nebo utahán nejspíš věc neprohnal kontrolou pravopisu. Vám se nic takového zajisté nestalo. Snadno k vysvětlení. Oba jste mi za hlupáky [1].

    2. U kazdy vesnice ,prasnice ,svine , klavesnice.
      U kazdy vesnice , kecy ,zombie , svinizace.
      U kazdy vesnice , slepice , ynteligence v politice.
      U kazdy vesnice ,hysterice , chytristice a verbalizace.
      /Z Werichovy , u kazdy vesnice ,sibenice , u kazdy vesnice, raketova odpalovaci zakladna/.

      Potiz je v tom totalnim zpolitizovani Ceskyho jazyka v „klavesysmu“.
      Napr. politik a dnes velky stada po nem , nikdy nerekne ja ..
      Fiala „Sme ve valce“, nerekne, ja sem ve valce.
      To prevezmou davy dochtor IQ ynteleqentu,spechaji a rozzvatlavaji bez konce.
      Prijmou to absolutne,otrocky a beze zbytku ..
      NIkdo se nezepta konkretne , kdo jsou ty sme. Fialo, vyjmenuj je vsechny.
      To je konkretni ,pryc s tim.

      Hampl ma pravdu. Nase elity uz davno nejsou vzdelane. Jsou hloupe ,podprumerne a neschopne videt za roh. Vladnou nam nesecteli lide.
      /Zrejme nenavstevovali Hamplovu Akademii/..
      Tim to konci, povrchni abstraktni akademismu.
      Takze Fialovi dle navodu Hampla /vzdelanyho ,sectelyho,akademika ,schopnyho videt rovnou za roh !!!/.
      Postaci aby si Fiala precetl a uz bude genius , kterej neudela zadnou chybu ..
      Je nevzdelanej kdyz cast zivota lezel v ucebnicich , nebot jest profesorem..

      Hokelovej brankar nic necetl a tak je automaticky blbej. Mam podezreni ,ze kdyby byl sectelej dochtor byl by daleko horsi uz tim ,ze by kazdyho prekricel v mediich…
      Lejno je akademicky vzdelana i s cipama z pracek do ruskych raket.
      Vysledek je ze, prave opak je pravda.

      Vobyc clovek , neznicenej vzdelanim a pouckama. Nevohnutej az k zemi ,pred porucnikama ,jako byli Klaus,Havel, dalsi zradci a cely klubko zmiji na krku naroda.
      Jde zase vo stekani na spatnej strom , protoze ani jeden u nas nevladne ..
      To znamena ,vyhybani se podstatnym svetovym udalostem. Patlat se dokola ,
      az do totalniho zfialovani./jureckovani, lipkovani,adampekarovani/.
      Kdyz se nekdo se patla s idotem sou brzy idioti dva???/W/.

      Patlani je nekonecny, povrchni a strukturalne negativni.Destruktivni.
      Zminky o udalostech sou povrchni,strucny, totalne zakademizovany a zpolitizovany , abstraktnim klavesismem..Nalepky a prizemni ,Fiala je nutella, ma fialajugend..

      Takze na zacatku mame ,“jeste jednou se musim vratit, ale o tom psat nechci..
      General precte co cokoliv dostane cerny na bilym..Ma tech porucniku vic.
      Na ovladnuti medialniho prostoru , zacne hysterie , podivejte co rekl a jak to je nekonecne spatny a my vo tom musime a porad az se zavarujou nam , z vesnice do vesnice klavesnice…

      1. Ha , ha said the clown..

        Takze dokola a co si to za vola , ze je z tebe mrtvola..
        Knezi maji neskutecnyho boha , kteryho nikdo nevidel a neuvidi, politici maji vladu lidu ,demokracii , kterou nikdo nikdy nevidel a neuvidi, kapitalisti/ekonomove ,studujici celej zivot , maji neskutecnej kapital skod valek napr. a astronomickych dluhu, s urokama.

        Marx mel delnickou tridu a tridni boj a delnika/tovarnu v zivote nevidel zadny.
        Mel jako deklasovanej parasit vychovatele ,aby prezil, burzousta ,Engelse.
        Marxismus byl zase jako atrapa demokracie vlada fanatickych teroristickych gangsteru prejmenovanych na vudce delnicky tridy.I s parlamentama .
        Veco se teprve zlepsili odstranenim tech nejhorsich teroristu.
        Kdyz se to nehodilo,nebo hodilo , tak delnickej UV KSC ,delniky zmasakroval
        zrovna tak, jako demokrat, nebo fasista..

        Cisar a ty novy saty ,vsichni souhlasi ,ze je cisar , minus ty saty ,ale neni ,
        kazdej z nich ,byl nepricetna svine… Dalsi klise..To jen zase ty knezi hystericky jeci..Ze je cisar..
        Kral ma zase korunu ,vsichni se klani ,ale zadnej kral dle skutku neni a bejt nemuze.
        Nic dobryho nikomu tyhle neudelaji..

        Akademik ma diplom a zdiplomuje cely narody , dr.Benes a spol.,nejvyssiho vzdelani .cely tunovy bichle sepsal a dalsi tunovy bichle vo nem.
        Prezidentem naroda nebyl /byl do funkce nacpanej knezima demokracie a neni mozny vubec na neco takovyho pomyslet , zpresidentoval nas nejdrive z demokracie
        do nacizmu a potom s nami rovnou do komunismu..
        Diplomat, politik , akademik a president nas jako narod jenom chtel znicit.
        Zadelal nam na velky povalecny dluhy ,spojencibritovi a vysilal provokatery na zniceni tech nejlepsich lidi,vudcu naseho naroda.
        Aby narod nemel Moravka , Balabana , Masina ,gen. Bileho, Eliase , aby nacisti mohli vic a vic zdeptat narod do nejhlubsich depresi Lidicema.
        Aby zustal bez prirozenych vudcu naroda a prijal bez nich
        snadneji slansky ,reiciny a spol. Straslivy zlociny na narodu.

        Diplomisti furt krici ,ze byl president ..Potom neni divu ze mame presne takovy dalsi.
        Individuum velky nekonecny nicivosti , kterej nikdy nic nevytvoril ani nevybudoval , stenice , nejmene se hodici na funkci a uz je velky kriceni ,ze je president.
        Na prvni pohled nemuze bejt.Jemu podobny zamestnava.
        A zadnej akademik neprohlasi , pri nejlepsi vuli nemuzu tu vostudnou osobu uznat za presidenta a nebo aspon slusnyho cloveka..
        To by prisli vo moznosti nekonecnych demagogickych kecu a klavesnicovych zvastu z kancelari.. A splhat z kecu k povyseni..
        Diplomy maji , ale yntelgenti bejt nemuzou..

        A tak , knezi maji boha , kteryho nikdo nikdy nevidel , my mame atrapy , ktery jenom sedi na funkcich …A dochtori/ knezi , vsech ved je propagandou legalizujou…
        Delaji nam „medvedi sluzbu“.
        .A nejen to. Aby este vic vsichni , akademikama propagovany a potvrzeny ve funkcich , aby mohli vse zneuzivat a nam skodit.

      2. V tom Hamplovi (a ve většině přispěvků, naříkajících nad našimi elitami) vidim jeden zásadní rozpor:
        to, o čem mluví, totiž NEJSOU ELITY. Pokud je něco debilní a neplní to všeobecně očekávanou funkci, není to elita.

        Lze hovořit o chybějících elitách, lze hovořit o tom, jaké vlastnosti elita musi mít, ale ne hovořit o sebrance, která se za elity vydavá, jako o elitách.

    3. Jan píšete pokokot múdrostí……. vysvetlenie: „POKOKOT“
      Slovo „pokokot“, napriek prvému dojmu nie je žiadna nadávka…
      Slovo „pokokot“ je jedným zo slov, ktorým sa vďaka bohatému fondu slovenského jazyka dá vyjadriť matematická hodnota, ktorá nie je ani číslo, ba ani prvočíslo. Slovo pokokot znamená niečo medzi veeeľa až nekonečnom.
      Je to zároveň slovo, ktoré nám, Slovákom, môžu iné kultúry iba závidieť a môže sa označiť ako skvostný slovenský slovný endemit.
      Na západnom slovensku, najmä v Bratislave sa ako miernejšia forma používa slovo „mrťe“ (dôraz na mäkke Ť ).
      Inak slovom „pokokot“ sa dá napríklad vyjadriť aj výška na padnutého snehu, prípadne hĺbka vody…
      Už pred 60-timi rokmi mali prostí ľudia pokokot problémov a životných priekov, s ktorými sa museli deň čo deň zaoberať . Slovo “ pokokot“ sa tak časom rozšírilo po celom Slovensku.
      Najnovšia správa zo sveta hovorí, že populárna slovenská fyzikálna jednotka „pokokot“ bude v krátkej dobe zaradená do medzinárodnej SI sústavy základných fyzikálnych jednotiek.
      Zistilo sa totiž, že sa bez nej nezaobíde Európa ba ani Amerika.
      Europský parlament má napríklad „pokokot“ poslancov a berú „pokokot“ peňazí, americký prezident má pred voľbami „pokokot“ sľubov a o uplatnení v Číne ani nehovorím, je ich proste …… „pokokot“

      1. Se zařazením do SI bude ovšem problém Každý kokot je jinak vysoko. Navic – jak vysoko je „vládný kokot“ či „ministerský kokot“?

    4. Taky se občas někde překlepnu,uvědomte si,že
      pan Vidlák vytváří svoje články s myšlenkou na obsah,
      ne na literární a pravopisnou čistotu.Tu bychom měli
      respektovat především my,co mu do toho kecáme…
      v klidu a pohodě u kávy a monitoru…

  16. V Asii je to se skolstvim zcela opacne. V neposlednim rade (ale i jinde tam je to velice podobne, treba Korea) Cina, kde se delaji nekompromisni statni prijimacky – a az PO nich nastupuje potencialni stranicka a funkcionarska tlacenka ci protekce. Kdo neudela prijimacky, nema nejmensi sanci ani s protekci, a prijeti na univerzitu te ktere urovne se ridi poctem dosazenych bodu. Cetl jsem nedavno o nestastnikovi, ktery mnoho let, do svych skoro 40, chodil na prijimacky ale nikdy nedosahl dost bodu aby ho vzala nektera prestizni skola a na prumernou nechtel. Jinak receno – jakou sanci mame proti tkato prosetym 300 000 inzenyrum rocne, ktere vychrli tamni skoly ? Rusko take zreformovalo skolstvi – tvrde nastavene programy s minimem volitelnych predmetu…

        1. Studovat fildu škodí zdraví, to už řekl jeden poslanec po masakru před Vánoci. A měl pravdu. Taky na něj podali trestní oznámení pro pomluvu.

    1. To nebude tolik inženýrů. Myslím, že to bude jako u nás Že studuji různá asijská studia, politologie, manažerování a tak.

  17. To je úporné snahy od obou referentů. A jeden z nich ještě mimochodem přizná, že takhle dlouhý text je nad jeho schopnosti… ale snahu přesto vykáže 😀
    Vidlák evidentně trefil přesně.

  18. Stredecni Aurelien souhlasi (Stranou mini ty neoliberaly u moci ve Francii, i jinde):

    „Je tedy paradoxní (nebo možná ne, když se nad tím zamyslíme), že Strana je pravděpodobně nejvzdělanější vládnoucí třídou v moderních dějinách, ale zároveň třídou, která světu rozumí nejméně. (Zdá se, že strana vůbec nechápe, jaké historické důsledky má pro Rusko například její politika vůči Ukrajině). Je, abychom použili užitečné rozlišení, spíše akreditovaná než vzdělaná. Mnohá témata, která pomyslně studuje, jsou vysoce teoretická a normativní, a tudíž vhodná pro vládnoucí třídu, která existuje v normativní bublině, z níž vydává příkazy. Tu a tam můžeme vidět někoho s diplomem z přírodovědného či technického oboru, jazyka nebo historie, ale ztratí se v davu absolventů politologie a ekonomie. Výsledkem je, jak si mnozí všimli, naprostá zející prázdnota tam, kde by měly být vůdčí principy jakékoli dominantní politické skupiny. Absence skutečné intelektuální hloubky v tom, co se vydává za ideologii strany, je skutečně křiklavě zřejmá. Strana nedokáže rozumně odpovědět na jednoduchou otázku: Proč jste u moci? Stejně jako ta Orwellova Strana, je u moci proto, aby byla u moci.“

    https://aurelien2022.substack.com/p/what-can-you-do-when-you-dont-have

    1. „Strana“ důsledky pro Rusko chápe. Strana chce Rusko marginalizovat co nejvíce, aby přestalo být konkurenční mocností Západu v boji o svět. Jiné otázky jsou 1) zda se to může povést a 2) zda to je výhodné pro např. ČR.
      A proč jsou politici u moci? Pro peníze. Politik je obvykle veskrze chudý člověk, jemuž je na 4 roky svěřena možnost zacházet s částkami o 3 a více řádů vyššími, než mohl do té doby. Krom toho, že je to lákavé samo o sobě, dá se z toho něco ulejt.
      Až takhle jednoduché to je, bez ohledu na to, který segment lidu chce strana (jakákoliv) reprezentovat.

      1. Ulejt ne přímo sobě, ale nepřímo, koupit si „sociální kapitál“ pro případ až nebude politikem.

    2. Nejdriv je vyvoj zlocinyho impulsu, povysit se ,ovladnout a bezohledne zotrocit ostatni.
      Ten musi nejak vysvetlit a ospravedlnit ,potom vsechny k tomu zmanipulovat.
      Ze sou neco vic ,povysit se nade vsecky a proto ze musi vladnout s plnou moci.
      A nikdo jinej. To se furt vopakuje , jako jaro po zime.

      Proto vybiraji si a zamestanavaji manipulacni dochtory vseho vedeni ,
      yntel a propagandisty /v institucich ,podobnych tem v Bohnicich ,v nemocnych CT napr./,povysuji je , aby pro ne vytvorili , zduvodneni ,
      ideologii s propagandou ,ze jde vo vladu boha , nebo napr. vo tisiciletou risi na ovladnuti sveta a jindy zase vedeckej komunismus ,vsemu taky nadrazenej na ovladnuti sveta ,
      jindy este zase vladu imperialismu a zase este na ovladnuti zase sveta..
      Moc a uloupeni a shromazdovani bohatstvi je pro takovy nejdriv, aby bohac byl samozrejme , ten nejlepsi , nejchytrejsi a nejvyssi nade vsechny a tak prirozene
      absolutni moci ,vsem vladnul..
      Sileny manie , volnej trh marnych blabolu a spousty ubohych vymyslu..

      Akademici ,dnes i vedci /napr. s pocasim a nejen to /, se snahou a pili a neunavosti sobe vlastni vyvijeji svoji nejubozejsi lidskou tupost a znicujici blbost a prekracuji jejich hranice , nekonecnym badanim a s pomoci milionu ucebnic, knih a poucek ,kdo bude
      ten nejvetsi uber idiot. Vyznamenavaji se a odlisi od nas normalnich tim
      v kazdy ideologii a propagande .. Sou neunavny..Nikdy v tom neselzou.
      Dalsi ideologie prijde , zase dalsi usili do trapnych zblbnuti .
      Spolu s nejhorsim systemem zotroceni ,zmechanizovani a co nejdriv zniceni cloveka a lidstva ,aby uz nebylo mozny ,lidskost obnovit a k ni se vratit.
      Vlada absolutni nicivosti ,vseho , vladne ..
      Politici a akademici se povysuji ,aby se nejen co nejvic ponizovali, ale predevsim uplne
      vsecko znicili.

      Jiny zase chteji ovladnout svet nekym na nebi. Vzdycky de vo zfanatizovani nakou hovadinou do masakru a valek..Za neco co neni ,nikdy nebylo a bejt ani nemuze.

      Takze buh stvoril svet, Hitler vokopiroval napad na tisiciletou risi a kazdej to vzal vazne , Marx kazdyho zblbnul ,ze nemuze bejt nic jinyho a vsecko je spatny a nejhorsi , jenom vedeckej materialismus musi ovladnout svet.
      Stalin v inteligenci mega nadprumer ,zavedl skromne socialismus, jen v jedny zemi !!!

      Panoptikum a museum nekonecnych potrhlych zrudnosti ,rozpatlavani vseho,
      za ovladnutim sveta. /Akademik je trpaslik politika , kterej doufa, ze s pomoci bohace vyroste/.
      Politicky trpaslici s fixni ideou doufaji , ze urcite vyrostou do svetovladcu , vzajemnou a nepricetnou nenavisti ,hodnou plazu se snazi nejdrive upevnit
      jejich moc , vyzbrojit se co nejvic a znicit.
      Hura ,armady a narody se navzajem snazi znicit a celej svet s nima.
      A jak to vsecko zacina a pokracuje…

  19. Vidláku – a vůbec kdokoliv – volám hlasem volajícího na poušti; dokážete vidět rozdíly mezi výroky:

    1) A je špatně, mnohem lepší je B, protože *důvod* a politik Franta je ten, který to prosazuje. Volte ho.

    2) A je špatně, správně je B, protože to prosazuje Franta a ten je fajn, volte ho.

    3) A je špatně, protože to prosazuje Pavel.

    4) Pavel, co prosazuje A, je idiot.

    5) Chi chi chi, je to hovado, Hýkela hloupá. Huhu.

    Chtěl bych číst 1), čtu 5). Sancta simplicitas.

      1. Makovče, to, že si sešupu od 1 k 5 nevšimneš ty, mě nepřekvapuje, stejně jako to, že nechápeš, že mě taková situace mrzí, bez ohledu na Vidlákovo levicové a moje krajně pravicové ideové zakotvení.

        1. Spíše je problém to, že pokud se nějaký politik zachoval v 20 situacích idiotsky, je šance, že se tak zachová i po dvacáté prvé 20:21. A od jisté chvíle se přestanou jeho přehmaty počítat a dostane nálepku hloupého, i kdyby najednou prozřel a začal mluvit jako Jan Zlatoústý. Zde začíná posun od Vašeho bodu 1 k bodu 5. Po nějakém počtu selhání politika už dostane zjednodušující nálepku a té se nezbaví.

    1. Rus vyhrava a blizi se a neni tezky vodhadnout , at mi nikdo nerika ,ze general
      si nechysta vysivanou rubasku a lapte ,aby zase vital v plny parade.
      A neni sam..A jak bude rikat , ze za nic nemoh,
      ze nejradsi vita a potom slouzi tomu, udela vsecko , kdo si co preje.
      Se neda rict, ze by profesinalni vitac za vsech okolnosti nekdy prestal a nevital.
      Vital komunisty ,vital jim slouzit ,vital jejich povyseni ,potom vital napadeni a okupaci dalsima komunistama ,potom zase vital kapitalisty a demokraty , vital vstup,
      do EU a do Nato
      a sam si privital jeho nastup do nejvyssi funkce v Nato ,nemel dost vitani a si privital este svoji volbu, do funkce presidenta , privital si bagra ,stratega a ted zbejva zase a normalka privitat jako obvykle toho , kdo vyhraje..Rus vyhrava a blizi se..
      Vodhadnout dalsi vitani a koho ,nebude vobtizny…..

    2. Ovšem na druhou stranu, nutno je žádoucím směrem pohnout masu hlupáků, onoho kanonenfutru, bez kterého nelze uskutečnit převrat. K tomu slouží výroky ve stylu bodu 5.
      Funguje to jako v divadle. Když obecenstvo dostaneš do varu, reaguje na všechno, nechá se vodit jak na vařené nudli. Třeba později někteří se proberou „to byla ale píčovina“, jenže v o onom případě pro tu potřebu to splnilo účel. Je to hnusné, jenže je to tak. Zajisté, v politice to samo o sobě tak nefunguje, taktiky musí být složena z vhodně vybraných prvků, podle situace. Politický záměr na jednu stranu tvořící celek, musí být uskutečňován distribucí ideí přizpůsobených potřebám a vlastnostem oslovovaných.Dovedný ideolog tak dokáže pracovat s celým spektrem. Tak to v divadle uměli příkladmo Voskovec a Werich. Bavil se dělňásek i universitní profesor.

      1. To je samozřejmě možné, že jde o snahu uvařit dav. Ale pak si myslím, že je špatně cílová skupina – s výjimkou ozvučných desek typu Makovana (a dalších) a kolovrátků žido-AI-atd. sem chodí spíš přemýšlivější část populace.
        Neméně důležitá věc je ta, že se ztratila myšlenka kam (k čemu) dav nasměrovat, až rozboří staré kulisy.

  20. Takovou propagandu dosazených figurek k moci, to by stálo hodně peněz. Tady je to ve slevě za 350, korun českých.

    1. Hlavně když si člověk to klopotné hudrování přečte, má nutkání toho upovídaného jenerálprezidenta volit už tak nějak najust autorovi.
      Sorry jako.

      1. Re: K43

        Kdybyste chtěl, střelím vám kanady.
        Právé, hnědé, lampasácké.
        I brigadýrka by se našla.
        A maskáčové kalhoty, vzor 60.

        1. Jehličí se mi nelíbilo ani jako trempíkovi, snem bylo U.S. M81 a realitou jeho napodobeniny. 🙂
          A kanady mám vlastní.

            1. Šedesátky jsou naprosto skvělé pracovní oblečení, ale i na podzimní čundry. Zvlášť v kombinaci s šedesátkovým kongem, které má funkční impregnaci. Přivezl jsem si z vojančení celou sadu včetně oteplováků a jako jedinému z party mi nikdy nebyla zima, nepromokl jsem a nemusel nikde nic sušit. Ostatní měli všelijaké náhražky, nebo jen nepadnoucí části.
              Jestli je to jehličí, nebo jiný vzor, to je jedno. Tady účel světí prostředky.

              Zlaté sedmdesátky, dalo se cajdat volně a ledaskde, přespat taky.
              Hospodáři nás nikdy ze stodol nevyháněli, protože jsme už měli rozum a namísto svíček baterky. Když tam jó moc táhlo, poslal nás na půdu do sena..
              Asi se nám nestalo (nebo si to možná už nepamatuju), že bychom ráno od hospodyně nedostali něco najíst, nebo nám nepřinesla něco na další cestu.
              Vypadali jsme jako lidi, byli relativně čistí a vždycky jsme slušně poprosili, jestli můžeme přespat – a hned potom jsme nabídli, jestli můžeme ve dvoře s něčím pomoct. Naštípat a nanosit dříví, natahat ze seníku seno ke stáji, slámu ze stodoly, i půlku hnojiště jsme jednomu hospodáři vyvezli na vlečku. Předtím nám hospodyně donesla trojmo starší oblečení, připomínající fabrické montérky, co se mohlo od hnoje případně ušpinit.
              Za tohle, za tu plnou vlečku hnoje, jsme tehdy dostali takovou „výslužku“, že jsme to ani nemohli pobalit do ruksaků. Hodovali jsme na tom další dva dny – uzené, půl kýty šunky, čtvrt bochníku sýra, všecko domácí..

              Něco musím poznamenat :
              Lidi k sobě tehdy měli nějak o dost blíž. Nikdo na nás nečuměl, jako na nějaké vetřelce, otravné vandráky. Byli na nás bez výjimky hodní a přívětiví..

              Dneska, v té současné společenské atmosféře, už by něco takového patrně nešlo.
              Je mi to líto, občas bychom s kamarády ze stále existující party (relativně zdraví sedmdesátníci) někam vyrazili, ale ze všech stran slyšíme, že na podobné „vandráky“ se dneska volají fízlové.

              Omlouvám se za delší OT text.

              1. Kolegu trapera zdravím, bez problémů šlo trampovat i v 90tkách a nultých letech, teď už jsem zpohodlněl a plně si zasloužím být nazýván mastňákem, takže aktuální situaci neznám, ale generace mých dětí trampuje míň často, ale dál a pořád.
                S kvalitou vz. 60 souhlas, ale jako ppor. ZVS v záloze mi byl vzor protivný a od toho se nešlo odpoutat. 🙂

                1. V sedumnacti, osmnacti uz nase parta mela fascikl asi 30cm vysokej. Driv to vandrovani melo patinu ,rebelie.
                  To nam delalo dobre. V Jetrichovich nastoupili na nas vozraly milicem se psama .Casto policie sepisoval s nama protokoly.
                  SSM nas lakali do svejch rad ..Obcanky se castym pouzivanim rozpadaly.
                  Casto chodili z nadrazi v dobry nalade ,jednou nohou na chodniku a druhou na ulici a silne zpivali ,
                  Masaryk na svolava..
                  Jehlici vonelo lesem ,les vonel ozonem a nebe krasou hvezd..
                  Ohne jak jinak, vonely kourem ,dreva a pryskyrice..

                  1. My politiku nikdy neřešili. Prostě jsme chtěli být v divočině a zažívat dobrodrůžo a to, že to zrovna bylo v Boleticích nebo Brdech ve VVP, to se halt nedalo nic dělat.
                    Indiánský stopař (v US maskáčích :-)) se protáhne všude. Ale pár zápisů a hodin strávených na fízlárnách vojenských i civilních bylo, to jo…

        2. Nakopnout, či pohladit to malé blbé psisko? Nakopnout, to je východisko! Využijte ty kanady efektivněji!

          1. „Mám jednoho v pácu, pane obrlajtnant, náramně hezký zvíře. Ale bude těžký ho dostat. Zejtra, doufám, ho snad přece přivedu. Kouše.“

    2. Kdo se povysuje….
      Snad nejvyssim projevem lidskosti , je vzneseny a posvatny boj a obetovani se
      pro dobro vsech.
      Proti vrchnosti a zlu vseho nejhorsiho.
      Za nas vsechny..My vsichni je potom oslavujeme ,vazime si jich ,
      jako synu naroda , budujeme pomniky abychom nezapomneli.

      Mezi nimi jsou ti kteri se jim snazi podobat. I sami se prohlasuji, ze se treba budou obetovat za nas.. Takovy ,ale nesmi se snizovat ,s necim jinym ,hadat s jinymi treba s Vrabelem , mezistranicky hasterit , fialovat se ,kdo se snizi a zachazi s bahnem,
      ten se umaze..

      Ta vznesenost nasich hrdinu je vrozena..
      Tak se narodili , jako nas nejvetsi z hrdinu ,kapitan Moravek.
      Ucta a vzpominka nasemu hrdinovi.Na Prasnym moste ma hrdina z tech nejvetsich ,
      malej pomnicek ,jeden z nejvetsich ,kteri bojovali vznesenej boj a obetovali za nas ,
      ktery zadnej narod nemel a nema. A. My jich mame vic, nez jiny narody.
      A dnes je i horce postradame.

  21. Agent Pávek blahem sténá;
    teple sálá řitní stěna.
    Z plna hrdla dýchá páry,
    utěsňuje řitní spáry.

    Jen ať nepronikne vzduch!
    Živnou půdou je mu puch,
    živou vodou je mu sprška –
    řídký průjem, to je mrška!

    Pobyt v americké řiti
    naplňuje jeho žití.
    S kamarády si tam kníká.
    Jinak ničím nevyniká.

    1. Prohrajou jen ti, kteří si myslí, že jsou inteligentní donášeči prozápadním kolaborantům boha peněz.

      1. Tady je jeden a hned neunavne ,3x ritni..Neunavnej a bez vodpocinku.
        Takovy maj tady literarne ritni prednosti..

        1. K dyz se nekdo opovazi nesouhlasit s takovym a jeho analnimi vytvory,
          krici zbesile ty nejsprostsi vyhruzny nadavky a dalsich tucet este vic
          nenavistnych foltynu se vyriti s nekonecnou zbesilosti klavesnicovy sprostoty a ubohosti..

            1. Pro mne za mne L.,ses tady popularni , tak si to tady vsude a poradne zaser..
              Tem, co to tady patri a je to vsechno jejich , taky…

    1. Jedu na ryby vyčistit hlavu. Projde a zastaví se spolulovec. Po třech minutách kydáme.
      Jedu na ryby vyčistit si hlavu. Projde a zastaví se spolulovec. Po dvou minutách kydáme.
      Jedu na ryby vyčistit si hlavu, křoví, roští, rákosí. Přijde porybný. Po minutě kydáme.
      Seru na ryby. Pauza je lék.

      1. Re: fotrák

        A může za to Vidlák, protože píše o hnoji.
        To je naprosto geniální myšlenka.

        Za všecky sračky může Jirásek, protože napsal Temno!
        To je úvaha skutečného duševního giganta!

  22. Vidím to stejně. Jmenovitě v projektování. Nikdo mladý to nechce dělat. Málokdy se stane, že má kdo mu předat zkušenosti. Na výkresech mlaďochů jsou paskvily, které nakonec řeší montážní firmy na stavbě. Nikdo nechce převzít odpovědnost, málokdo umí koordinovat stavební profese. Na úřadech sedí ti nejpovolanější, kteří toho moc neumí a hlavně nic nevymyslí. Neplatí to paušálně – jsou světlé výjimky. Ale ty to nezachrání.
    Zhroutilo se školství a mezigenerační provázanost.

    1. Převzít odpovědnost. To je hlavní téma opozice a alternativních myslitelů.
      Myslitelé bydlí na vysokých nohách. Oni ani neví jak ty nohy postavit. Jen počítají peníze, kolik jim to nasype. A že to nikdo už nechce dělat. A proč by měl?

    2. Odpovědnost je třeba zaplatit. Nejsou nedostatkové profese, jsou nedostatečné ceny (osobně jsem už narazil na to, že jsem příliš drahý; tak fajn, dodatečná předělávka bude ještě dražší).
      A bohužel, je mnoho zákazníků, kteří se spokojí se shitem.
      A teď jsem nemyslel politiku.

      1. A drahe je to proto, ze mezi tim kvantem kreslicu abys projektanta pohledal. Jsem jen prosty pobijec much, ale nad tim, co se mi v poslednich deseti letech dostalo do ruky se mi obcas chce usedave plakat.

        1. Dokud nezaplatíte projektanta jako projektanta, ale jako kresliče, dostanete kresliče. Projektant půjde dál na severo/západ. Problém ČR jako malé zemičky se složitým jazykem je v tom, že podobně nedoceněný adept z jiho/východu půjde radši tam, kde se domluví.

          Z toho vyplývá ta potřeba usedavého pláče pobíječů much. 🙂

      2. Pravomoc a odpovědnost musí být v rovnováze. U nás je toto zásadně narušeno. Nejvyšší pravomoc má vláda – a jak je to s její odpovědností, vidí celý národ. A jedná podle toho.
        Pravomoc jsou peníze. Někdo jich má hodně a nemusí nic, na jiném leží tíha odpovědnosti a živoří.
        Každý ví, kdo kolik bere a k čemu jeho práce je.

        Kdysi se vědělo, že bez práce nejsou koláče. To dnes neplatí – mnozí je mají a ani nevědí, co to práce je. Bohatnou rukama jiných, podle zákona. A právě toto je zdroj napětí mezi lidmi.
        Kdysi se říkalo čest práci. Dnes se neříká ani čest. Mnozí o cti ani neslyšeli.

        1. Ano, Ládiku.
          Soudnější část národa vidí, co vláda páchá.
          Jak se krade po miliardách, jak nikdo za nic neodpovídá. V případě průseru se buď zatlouká, nebo rovnou lže a to v nejsledovanějších médiích.
          Prostý dělník si řekne – když tohle dělá vláda, tak já na to taky seru. Udělá jen to nejnutnější, žádná osobní iniciativa, nevyčnívat ani pracovním výkonem, ani ničím jiným.
          Připomíná mi to ty nejhorší roky „normalizace“, konkrétně začátek sedmdesátek.
          Demotivovaní, vládou zklamaní lidi, které ještě místní bolševik-stalinista dusil, co to šlo.

        2. Vládu vezmi čert, tam stejně nikdo nepozná, jestli činí dobře (z dlouhodobého hlediska byla nejlepší vládou Tošovského, poté Klausova a Rusnokova, a myslel si to tehdy někdo?).

          To, o čem mluvím, je být si vědom ceny práce. Začal jste s projektováním; a tam s Vámi naprosto souhlasím. Mlaďoši páchají paskvily, ale proč? Protože mlaďochovi nelze říct, vypadni, na tvoje místo čeká pět dalších, protože nikdo nečeká.
          Ti ultra dobří jsou na západě. Vyšší střední třída projektantů si zakázky vybírá tam, kde se platí dobře. Běžný průměr dostává to, co dostávají jinde kresliči a tak pracuje v kvalitě kresličů.

          Situace v celém státě by byla krásně řešitelná kombinací Baťovského systému, jak níže doporučuje tuším Toníček a významného omezení sociálního systému, aby museli makat všichni.

          1. Ládik psal o destrukci základního žebříčku lidských hodnot.
            Proč do toho sereš ceny práce a západ?
            Ti ultra dobří jsou na západě. Proč? Protože destrukce žebříčku lidských hodnot.
            Jedna z nich, je i práce pro společnost, která mi poskytla vzdělání.
            To ty neuznáváš, ultra dobrý parazite K43?

            1. Ultradobří jsou na západě, protože je tam líp zaplatí. A ano, i vzdělání by dle mého názoru mělo být předmětem školného a půjček na ně, s tím, že se pravděpodobně státu či společnosti (firmám) vyplatí financovat vzdělání top 10% v nosných (nikoli tlamocvičných) oborech; ostatně tak je tomu v USA.
              Od vynálezu peněz netřeba tolik slýchat slova díků. 🙂

              1. „vzdělání by dle mého názoru mělo být předmětem školného“ – ani omylem, to si ještě nedovolili ani současní vlastizrádci a vlastidestruktoři dokonce ani dát do návrhu. Vědí proč.

      3. Baťa to uměl. Např. Kdo chtěl být vedoucím prodejny, musel složit kauci a dostával jen půlku platu. Druhá půlka se přidávala ke kauci. Pokud měl nějaký průser, platila se z toho škoda. Pokud bylo vše OK, dostal kauci i druhou půlku platu.

        1. Baťa tímhle systémem (není interpretován úplně přesně) učil mladé kádry plné zodpovědnosti za svá rozhodnutí.
          Ta rozhodnutí totiž měla vliv nejen na ostatní personál a jejich platy, ale hlavně na chod prodejny, spokojenost zákazníků a související obrat v ní.
          T. Baťa vždy připomínal, že spokojený zákazník, kterému bylo ve všem vyhověno, se vždy vrátí.
          Oba Baťové si touto a dalšími podobnými, vždy motivačními metodami, doslova vypěstovali své pravé a levé ruce, ti potom další nižší kádry, vedoucí cechů a provozů.

          Usnadňovali jim práci i organizaci dokonalým způsobem komunikace. Nejenže měl, doslova snad každý sklad kopyt, lepidel a jiných materiálů vlastní telefon
          (podniková automatická ústředna Siemens, typu F-System, měla v roce 1938, ve zlínském podniku 3.500 přípojek a 1.500 příček na úrovni linkových voličů – bylo tedy možno vést až 1.500 hovorů současně), ale každý větší a důležitý provoz, měl kromě několika linek, v kanceláři svého vedoucího, tzv. dispečinkovou pobočku.
          To bylo dispečerské zařízení rovněž od fy Siemens, které umožňovalo kvalitní duplexní komunikaci (reproduktor + kvalitní, gradientní mikrofon II. řádu do hlučného prostředí) mezi cca 400 místy. Hlavně ale bylo možno, jednoduchým a rychlým způsobem, sestavit tzv. konferenční hovor třeba se všemi provozy, nebo jen vybranými.
          Během tohoto, tzv. ranního dispečinku, každodenní patnáctiminutovky, bylo možno za těch 15 minut, vyřešit přímým hovorem s ukázněností účastníků, naprostou většinu provozních záležitostí, aniž by někdo někam musel běhat, někoho shánět, nebo někomu něco vyřizovat se zpožděním.
          Řízení takového kolosu, jakým byl zlínský podnik koncem 30.let, bylo pak mnohem jednodušší a hlavně – za případná vadná rozhodnutí byli odpovědní konkrétní lidé. Nešlo „něco na někoho hodit“, či mlžit a zatloukat, jako se to děje dneska, kdy nikdo za nic nezodpovídá.

          1. Jděte s Baťou do pr..Byl to obyčejný vykořisťovatel, navíc sosal z eráru, zbohatl ze zakázek pro armádu a jeho boty stály za prd.

            1. Nikdo jinej mimo Bati zadny vadny rozhodnuti nedelal .To nesmel.
              Byli vsichni cviceny jako vopice do velky miry zotrocennosti , dle americkych korporacnich metod , ktery Bata kopirovali..
              Dozorci meli stopky a merili na hajzlu kazdymu kazdymu napr.,
              jak dlouho ho sere. Aby co nejvic delniky zdimal.
              Potom nas chtel vodstehovat do Patagonie aby ,mel blize ke kuzim z Argentyny a levnejsi dopravu.

    3. Ladik: A do jake miry ma na tom podil to, ze Cesi pokorne zmoulaji klobouk pred jakymkoliv „pánem“ s diplomem? Nedavno tu nekdo nadaval tomu, kdo si dovolil rict „ucitelka Bednarova“ ne pani ucitelka. Uz od dob cisare pana se kazdy snazivec snazi byt pánem, ktery muze sedet v teple tride ci kanclu a citit se vic, nez ti tam venku. A tak jim to dnesni skoly umoznily.

      Az se zacne rikal „pan zednik“ a „pan instalater“ tak mozna bude jakasi vetsi sance, ze do toho mladosi pujdou…

      1. Vevčo to jsem byl já, ale ani tak mi nešlo o posici učitelky, i když tam jsem na to hodně háklivý. Asi máte pravdu, že jsou skupiny lidí, kde jsem na to, stejně jako ostatní, ještě citlivější. Ale je to snad tři dny zpět, co jsem dostal hrubě seřváno od blbiše, že jsem si dovolil opravdu co nejslušněji jsem uměl, napsat že u zdejšího autora bych od něj čekal adresaci pan Řezanka a ne jen příjmení.

          1. Nerozumím v čem elitismus, já bych neoslovil nikoho jen příjmením. Pokud velmi zřídka použiji pouze příjmení, když o někom mluvím, je to ode mne vlastně urážka.

            Myslím si, že toto je otázka nejen výchovy, ale i jazykového citu, který se může vlivem dlouhého pobytu v cizojazyčném prostředí změnit.

              1. Ano, Foltýn je regulérní fašista a jako s takovým, by se s ním mělo jednat.
                Moment – Foltýna pověřila sama vláda! Vládnou nám fašisti? Ano, nebo ne?

            1. Tymak: Kdyz jsem se zacala znovu seznamovat s ceskou kulturou po mnoha letech, tak mne to bilo do oci, ti intervjuci na televizi, co tak hrozne ponizene mluvi s „pani doktorkou“ ci „panem profesorem.“ V angline tomu rikaji shuffle, neco jako delali cerni otroci pred bilym panem… soupali nohama, aby dali najevo svou podrazenost.

              Ja vim, ze to v cestine funguje jinak… rikat nekomu prijmenim je trochu takove pohrdave, jako k zakovi… v angline ne. Ale jde mi o ten pristup k cloveku. Jako by byl neco vic, ze ma titul, on je pan a ty kman… a kritizovat ho, propanakrale!

              Ale ted mne napada, ze jak tady Vidlak krici nadavky na politiky s titulem, mozna, ze se tak ceska kultura uci jiny pristup k „panum.“ Beru to jako dobry trend.

              1. Zdravím,Vevčo a zapojuji se do debaty o ,, pánech „. Zcela se ztotožňuji s postojem Tymákovana ( přezdívky vnímám jako obdobu křestního jména a tak neužívám oslovení pan ). Oslovovat nejen příjmením , ale celým jménem či dodatečným oslovením pan, paní, slečna,soudruh…. je v generacích nás Čechů pevně zakotveno jako základ zdvořilosti a vychovanosti. Takže pokud oslovuji někoho příjmením ,je to pan Novák,pokud místo příjmení použiji titul ,bude to pan doktor. Nikdo v Čechách necítí v takovém oslovení výraz podřízenosti ze strany oslovujícího,pouze projev základní vychovanosti. Podřízenost či jiné postoje lze projevovat až v hovoru následujícím po oslovení. Jak je vychovaná česká společnost citlivá na zdvořilá oslovení je patrné třeba na seriálu o slečně Marplové. Původní anglický název Marple nebyl přeložen jako Marplová,to zní českým uším naprosto urážlivě,ale jako Slečna Marplová.
                Vidlákovo užívání samotných příjmení není novým trendem , který by měl být zaveden do Češtiny , spíše jej považuji za expresivní dehonestující výrazový prostředek jeho literárního projevu. Bohužel společnost v posledních desetiletích velmi zhloupla,mravy opět dále zhrubly a tak se dehonestující oslovování stalo normou současné žumpoidní novinařiny ( zásadně Zeman místo prezident Zeman, když jím byl atd.).Je smutné vidět jak upadají mravy – a to jsme si v dobách socialistických mysleli,jak jsou lidé obhroublí. Byli, někteří,ale vše překonáno stokrát. A nad úpadkem spisovné i hovorové češtiny v posledních deseti letech zhruba jen srdce krvácí….. Tož, tak to vnímáme tady v Čechách – rozdíl mezi pan a pán.

                1. Olgo, ja vim, ze to domaci Cesi chapou jako slusnost. Jenze jaksi zapominate na to, ze vynaset lidi s diplomem nad ostatni ma svoje i negativni dusledky.
                  V tomto radeji beru komouse — soudruzi byli vsici, i ten poulicni zametac.

                  Ja vidim, jak ta slusnost snadno prechazi do servilnosti. Nebo jak dnes rikaji slangem mladosi, cringe!

                  1. Jo to jsou ty mateřská znaménka kapitalismu. Rozdíl mezi městem a vesnici, rozdíl mezi manuální a intelektuální prací a další. Za totality to nebylo,protože ten kapik tady nebyl,snažili se ho odstranit. V kapíku to nepůjde . V Bangladéši stávkovali studenti, v Číně zas prý nějaké schnile ocasy se cítí nedocenění,že vystupují a není pro ně prace, pochopitelně ve státní správě a úřadech. Politologů jak nastláno ,ale zubaře nesezenete.

                  2. To nevím, Vevčo. Nemám pocit, že by někdo vynášel lidi s diplomem tím , že užije před jejich titulem zdvořilostní pan či paní. Normální lidi zde to tak necítí stejně jako necítí jako vynášení občana Nováka tím , že se řekne pan Novák. Možná se před tituly klaní servilní televizní moderátoři v debatách, ale ty já nesleduji a většina z nás tady stojí o zrušení všech pořadů posluhujících současné moci. Bohužel nebo bohudík, lidé jsou různí a vždy bude část z nich někoho obdivovat nebo se klanět z podlézavosti.A možná je lepší, když se klaní opravdu dobrému poctivému doktorovi či inženýrovi (což asi nebude případ těch televizních debat) než bizarním influencerům, sprostým rapperům či jiným zlatým telatům.
                    Myslím, že tenhle mírný spor je o společenském úzu, který je prostě jiný než v Americe, ale většině Čechů naprosto vyhovuje. Proč to měnit ?

                    1. Olga: Aha. Ja myslim, ze jsem smichala dve veci, ktere jsem smichat nemela. Osloveni pan/pani, a poklonkovani se titulum. Omlouvam se, teprve ted mi to doslo. 🙂

                    2. Vevča – 👍 přesně, o titulech jste psala jen Vy, všichni ostatní vysvětlujeme situaci bez ohledu na titul.

                      A když už jsme u těch titulů, jejich užívání v jazyce klesá. Z mého dětství byla nezdvořilost neoslovit inženýra, nemedicinského doktora titulem, dnes se pro tyto lidi téměř titul nepoužívá a oni si jej ani nepíší. Když se podíváme necelých sto let zpět, tehdy se oslovovala dokonce manželka titulovaného jeho titulem, jistě si z filmů pro pamětníky vzpomenete na paní radová, paní inženýrová atd.

                  1. Není zač , Tymákovane, jen jsme si navzájem potvrdili, že slušnost a zdvořilost u nás ještě nevymřela. A Vevče osvěžili to,na co po dlouhých letech v cizině zapomněla.
                    A s těmi tituly – také si ho desetiletí nepíšu nikam.Ale lékaře v ordinaci nebo právníka v kanceláři či stavaře při zadávání projektu rekonstrukce tituly oslovuji,nevím co jiného bych měla říct než třeba paní doktorko. Jinde také už moc nevnimám oslovování tituly. Leda na pracovištích nebo malých městech,kde se lidé ještě znají. Pokud soudí Vevča podle televizních debat, přijde mi v pořádku, že odborníci s tituly jsou jimi oslovováni , je to v podstatě pracovní záležitost a pro diváka je srozumitelnější , že se k problému vyjadřuje pan doktor a ne nějaký pan Vomáčka.
                    Vevčo ,jak oslovujete lékaře v ordinaci vy u vás ? Z různých pořadů mám za to že třeba doktore Frontiero,ale možná je to tak jen v českém překladu.

                2. Psa poznate ,ze steka , hlida barak , chova se loajalne ke svym
                  a tak..
                  Kdyz Zeman zavedl zasedani nasi vlady v jiny zemi ,nektery
                  tak dostali z toho dojem , ze je president taky v jiny zemi a ne u nas.
                  Ty jiny z jinejch zemi u nas nemusi bejt pan a panove.
                  Aspon pro nas. Vlady u nas ,se pise ,ze taky nejsou nase.
                  Nektery zase vynechaji to pan Fiala ..Maji na ten nazor narok?
                  Tak se nevobtezujou vo neco jinyho…
                  Pak je upadek… Hlavni , ze se to svede vzdycky na nas na ty nejhorsi..Kdyz se to neda svest na rusa.

              2. To je zase prujem.
                V angline se predevsim oslovuje krestnimi jmeny. Normalne v praci, ve firmach.

                V cele rade zemi sveta je to neakceptovatelne.

                Rika se tomu JINA KULTURA.

                Ale z pohledu jedne amerikanizovane pambickarky je to shuffle.

                Pokud se vam to tam libi, ja vam to nekritizuju, ale prestance to sve cpat ostatnim.

            2. Dobrý den, zrovna od blbíše mi to nepřipadá jako urážka, většinou píše „naše Maneca“, zrovna na začátku Starce o těch kresbičkách psal i „náš Řezanka“.

              1. Napsal sem, Martino, že nemám potřebu cokoli dodávat k mnou sem odkazovanýmu vtipu PANA Renčína, ale když to tady tak čtu, přece jenom sem tušil, že to bude f u š k a „, proto naposledy ještě něco dodám k tý tady PANEM Tymákovem rozdávaný slušnosti:

                Peskov napsal-21 srpna, 2024 (18:31)
                “Starý kocour to trefil….Vladimír Vladimirovič vás svolává do své náruče, vidláci!…“
                a dokonce pro takové chápavce sarkasmu, jako je náš je PAN Tomákovan, připojil mně neoblíbenýho polopatickýho usměvavýho smajlíka ke svému textu:

                To ale bylo PANU Peskovi stejnak prdlajz platný, protože náš popleta PAN Tymákovan nerozpoznal nejen jeho srkasmus, když mu (o nicku asf radši pomlčím) odepsal:

                Tymákovan napsal – 21 srpna, 2024 (19:19)
                “My jsme tu doma, my jsme Česi, ty si můžeš sbalit co chceš svého a táhnout třeba do ameriky.“,

                ale rovnou poslal PANA Peskova do “ameriky“, tedy NEslušně řečeno = do prd*le a co je u takových slušňáku typický, že aniž by se s PANEM Peskovem znal osobně, rovnou na PANA Peskova nakráčel s neomalenou t y k a č k o u (jak to zcela běžně dělá s anonymy), aniž by se ho snažil oslovit PANE Peskove!

                —–

                … a tak si tu žijem, Martino, to pak máte těžký, to si pak zmatenej blbíš může na tymákovany najmout rovnou foltýny na strategickou komunikaci, když se snažil v tom jeho Starci tymákovany PŘEDEM eliminovat tímhle:

                „Ale pokud se v tom mým textu Řezankovi přece jen něco zazrcadlí, pak vězte, že jde o věc zcela náhodou a mnou úmyslně nezamýšlenou … ale pro jistotuse Řezankovi, za všechno v textu spáchaný, radši předem omlouvám…“,

                zcela a úplně M A R N Ě ! dodávám já!

                1. Toto nebylo v žádném případě míněno jako útok na vás. Pokud jste si to tak vyložil, omlouvám se.

                  U vámi zmíněného příspěvku jsem se po Lexově upozornění omluvil za špatné zavěšení, moje reakce měla jít na provokujícího trolla.

        1. No … pane jo, takže si to shrňme:

          Tymákovan napsal:24 srpna, 2024 (0:43)
          “Vevčo … je to snad tři dny zpět, co jsem dostal hrubě seřváno od blbiše, že jsem si dovolil opravdu co nejslušněji jsem uměl napsat /*, že u zdejšího autora bych od něj čekal adresaci pan Řezanka a ne jen příjmení.“

          /*:
          Tymákovan napsal:20 srpna, 2024 (18:06)
          “… Já nevím, ale dal bych osobně spíše přednost titulování pan Řezanka nebo křestním a příjmením. Byl jsem vychován, že titulovat pouze příjmením je neuctivé.“

          A takhle vypadalo to blbíšovo hrubý seřvání:

          blbíš napsal:20 srpna, 2024 (18:20)
          “… snadná věc, napište si svýho Starce a v ňom si dávejte přednost komu a čemu chcete!“

          Závěr? … ten za mne kdysi napsal a namaloval bard českýho humoru, kterej svý spoluobčany měl prokouknutý skrznaskrz = tak co bych se s Tymákovem mydlil:
          https://www.i60.cz/images/ren-11-fuv_201412141744588.jpg

          1. Děkuji za přesnou citaci, kačdý si může udělat vlastní názor.

            Ještě technická poznámka. Lex je nick a o těch jsem nic nepsal, Olga dokonce ve svém pěkném rozboru https://web.litterate.cz/a-proto-prohrajeme-vsechno/comment-page-1/#comment-327703 zcela přesně napsala, že přezdívky vnímám jako obdobu křestního jména a tak neužívám oslovení pan. Přestaňte tedy, prosím, psát můj copyright u nesmyslných titulů pán před nickem. Děkuji.

  23. Já snad toho VIdláka přestanu číst…. [;>))
    Na několika stránkách popíše to, co si já uvědomuji a stačí mi na to pár sekund. Takže to stihnu několikrát než Vidláka dočtu.
    Ale přece jen musím oponovat: Už to tu bylo. Po roce 1948, kdy všechno přebírali „soudruzi“. A než odešli do důchodu tak ti, co nebyli soudruzi, ale něco uměli, dokázali další přece jen něco naučit. V roce 1970 totéž, jenom v soft formě. Tohle jsem zažil.
    Takže možná to není na mašli.
    Je třeba pozorovat – mezi namyšlenými blbci se schovávají i chytří lidé a snaží se nevyčnívat.

    1. Sorry, ale po roce 1948 se sice na školách zrušila výuka náboženství a prvorepubliková francouzština byla nahrazená ruštinou (což, jen tak mimochodem, pro nás byl z ekonomického i vědeckého hlediska daleko důležitější jazyk než ta žabožroutština), ale jinak výuka matematiky, fyziky, chemie, přírodopisu, zeměpisu atd. jela na prakticky stejně kvalitní úrovni, jako před válkou. Sice probíhaly sem tam nějaké přiblblé experimenty jako jedenáctiletka, dvanáctiletka apod., ale bývaly většinou krátkodeché, přičemž vzdělávací základ byl robustní a jeho setrvačnost obrovská, hned tak něčím nenarušitelná. A k tomu jsme měli kvalitní učňovské školství a celkem racionální směrná čísla přijímání na jednotlivé studijní obory, aby nedošlo k rozpadu strukturální stability.
      Jenže hned po volbách roku 1990 se začala naše vzdělávací soustava rozjebávat, a i když byla, jak jsem uvedl, robustní a velmi stabilní, tak když se každým rokem zhorší jenom něco málo, za 34 let je to kumulovaný totální rozvrat. Žádná orientace na přírodní vědy a technické vědy, likvidace učňovského školství, a k tomu inkluze a snaha nalít VŠ (ideálně obory jako politologie, gebnderová studia atd.) do každého s IQ 80+. Za ty roky ti někdejší vzdělaní a zkušení umřeli anebo jsou aspoň v důchodu, takže i kdyby teď najednou došlo k převratu a nový režim by chtěl obnovovat vědy a průmysl, není kým.
      Takže se aspoň nedivme.

      1. Re: Přema

        Tzv. experimenty se zkráceným počtem let se vcelku logicky ospravedlňovaly nedostatečným počtem kusů v potřebných profesích.

        Proto ZDŠ zkrátili na osm let, učňové si mohli ročním večerním studiem doplnit maturitu, na VŠ se zkracovaly technologické obory na 4 roky.

        To samozřejmě nemám ze své hlavy, nýbrž z úst mého dědy, který se okolo školství nějakou dobu motal.

        1. ZDŠ nebyla zkrácená na 8 let. Bylo to nepovinné. Jen bylo možné jít s osmičky na střední, a pak jste měl i 12 vyučovacích hodin.

          1. Re: Anonym

            Aby bylo jasno, já nepíšu o sedmdesátkách, nýbrž o padesátkách. Jste TĚŽCE mimo mísu.
            Nic nebylo dobrovolné, nic nebylo volitelné.
            Děti válečných ročníků mašírovaly ve 14 letech na internáty do středních škol.

          2. Já jsem byla, tuším, 3.rok 8 leté základní školy=na gympl jsem šla z 8.třídy. Ale k ukončení základního vzdělání bylo zapotřebí 10 let. Takže dvouleté učební obory.
            Taky pamatuju, že když byl někdo ‚blbej‘, tak pokračoval na tyto 2, 3, nekdy 4 leté učební obory. Zato dnes jsou všichni dis dis dis a rodiče je procpou přes maturitu az na VŠ..

            1. Na sociálce seděla bába Bc a DiS a vůbec nic nevěděla. Člověk si musel potřebné zákony sám vygooglovat.

        2. Roční večerní studium nabízeli,pokud pamatuji, těm vybraným vedením firmy. Se zaručeným přijetím na VŠ a zkráceným studiem s ubytováním. Někdy kolem r. 1975.
          Pro ostatní byl tzv.pětiletý učební obor s maturitou.
          Po třech letech výuční list a následně maturita.

          1. Vitezstvi dogma vzdelavacich poucek ,nad skutecnosti.
            Zastanci dogma vzdelavani a vychovy , si podrezali vetev pod sebou prave
            donucenim deti od malicka ,do sterilniho prostredi skoly,jako pokusnych kraliku v laboratorich , odlidsteny vyukou , ideologie , nejvyssi nadvlady a moci ,byrokratu, ministerstva ,ucitelu, ucebnic a poucek ,prikaz sedet cely dny ani se nehnout , /terorem donucovacich zakonu nad detmi ,studenty i rodici/,
            nic nemuze bejt vzdalenejsi normalni lidskosti ,nez takovej teror..

            Mas za pet, nevis , nenaucil si se , jaky je hlavni mesto Habese ..
            To donucuji jako to nejdulezitejsi v zivote zaka , ucitelem prikazany ve skole, proto propadnes a musis..Nevis to a terorista znici zakovi zivot.

            Kdyz este akademici tvrdi, ze do skoly kazdej chodi, aby kazdyho tam,
            naucili ucitele ,hahaha, a vsecko !!!
            Po absolvovani je zak a kazdej cizinec v zivote , je vyzbrojenej znalostmi , jaky je hlavni mesto Habese !!! To je vopravdu neco..

            Musi ,kazdej se co nejvic a nejrychleji ucit a ziskavat a dohnat co ve skole musel zanedbat !!!! individualne v praxi ,zkusenosti ,sam v cizim prostredi , vsecko co ma a nema v zivote delat ,
            jaky nebezpeci mu hrozi, /spatna spolecnost, alkohol, dav neprejicich , ktery jen kazdyho podvadi ,lzou a vykoristujou , /kdyz nejdulezitejsich leta
            pro vyvoj zaka stravil denne , ve skole ,v laboratori ,kde ucitele , jako laboranti delaji pokusy , na laboratorni pokusny mysky ,aby se naucili nazpamet a vedeli najit cestu v bludisti jim, vedcema nastrazeny..Atd.

            Mladi kdyz donuceni zeslabne okamzite zacnou skolama a ucitelema
            plnym pravem jejich mladi opovrhovat.
            A pravem. Skola je vystavni ukazkou ,jak s detmi manipulovat , opovrhovat , totlane ignorovat jejich zivoty ,zbesilym donucovanim , kazdodennim znasilnovanim jejich normalni lidskosti , deformace jejich psychiky ,zotrocovanim a nacpavanim jejich vedomi a mysli bezduchymi hovadinami za kazdou cenu a totalne je ovladnout jako roboty.
            Ted s gustem tyranum oplaceji..

  24. ANO, přesně tak! To je správný popis situace! Státní moloch na hliněných nohách. Plný natahaných kamarádů a různých milenek na všech možných pozicích. Naivně jsem si myslel, že je to jenom ve státní mašinérii a v soukromých firmách ještě panuje rozum. To bohužel už skončilo a jedeme do pekla čím dál tím větší rychlostí…. úplně mě konsternuje hloupost a neschopnost nadřízených dokonce i v ozbrojených sborech. Samí mladí a všehoschopní, jsem zvědavý co budou dělat až odejdou ti schopní do civilu. Asi bude více prezentací a grafů a všechno ostatní půjde do pr*ele…. a bohužel to není jenom v CZ, ale denilizace postupuje mílovými kroky vpřed i na tom „Západě“.

    1. Asi bude více prezentací a grafů a všechno ostatní půjde do pr*ele….

      Bude hodne prezentaci generovanych umelou blbosti, ale nikdo tomu nebude rozumet a ani ty chyby v prezentacich neuvidi.

      film idiokracie ve zrychlenem rezimu

    2. Vymyslí jiné grafy. Produktivitu přeoperovanců a myslitelů v umění. Více obrazů s kundou na plátně viz pan imbecil Čech, více hudby padajících hrnců ze schodů a více pláten do kterých se může zatnout více howen.
      Lichva se promítne do cen, howno v trávě stojí jen 99 999 korun, zatímco hovno v parlamentu stojí 500 000 korun bez nákladů ztrát. Bavte se .

    3. Nechte ty mlady bejt, maji nasi budoucnost v rukach , maji a kazdej z nich mega
      potencial , tedy skryty kvality ,tvurci talenty a moznosti .
      Uz mockrat zahanbili vsecky dospeli svoji statecnosti ,svym obetovanim za celej narod.
      Svymi schopnostmi tvorit, budovat narod a stat. Ve vsech obastech nasi spolecnosti
      Nestarejte se vo ne chytroimbecilove , nechte je zit .Bez vas jim bude akorat lepsi..
      Poradi si a snadno a hlavne bez vas..

      Nekricte tupe ,ze vsichni nechteji nic delat.Nic takovyho jako maji oni ,
      nemate a nikdy ste nemeli.Nemate jim co dat a naopak ,oni vam , vsecko…
      Mlcte a nespinte , aspon.

  25. To by mozna mohlo byt heslo dne

    Prohrajeme úplně všechno, protože nám vládnou oslové.

    Amen

    Jdu si neco tlusteho cist

      1. Re: SO

        OKAMŽITĚ se přiznejte, na co se chystáte.
        Samozřejmě myslím toho Vondrušku.
        Chci to vědět proto, abych vám mohl KONEČNĚ vynadat, že jste si měla od něj vybrat něco jiného!
        (-:
        Btw. možná mi nevědomky prozradíte nějaký titul, který jsem ještě nečetl…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *