14 června, 2026

Fackovací panák

Historie naznačuje, že ve středověku u dvora existovala pozice „whipping boy“ – do češtiny by se to dalo volně přeložit jako „fackovací panák“. Pozice je velmi pěkně zpopularizovaná např. ve filmu Princ a chuďas. V zájmu objektivity nutno poznamenat, že existují historici, kteří celou věc mají jen za mýtus bez reálného základu … proto obrat „historie naznačuje“

O co šlo …

Při výchově prince, ostatně stejně jako každého kluka, byly situace, kdy bylo zcela namístě rozdováděné nebo neposlušné princátko umravnit. Jenže problém – princ byl ve společenské hierarchii podstatně výše než např. učitel nebo vychovatel – nemůžete fackovat svého šéfa, že ano … a tak se věc vyřešila zástupnými tresty. Princovi se pořídil dětský společník – whipping boy. Historici tvrdí, že o pozici byl celkem zájem, protože toto systemizované místo pro příjem fyzických trestů za prince přinášelo slušné výhody – jednak denní kontakt s budoucím vládcem a stálá přítomnost vedle prince znamenala např. taky stejně kvalitní vzdělání. Nevýhoda byla, že když bylo třeba prince umravnit, tak to fyzicky schytal „fackovací panák“ – na prince se nesměla vztáhnout ruka, nějaké fyzické tresty nepřipadaly v úvahu .. bit byl zkrátka jeho dětský společník. Spoléhalo se na to, že princi bude jeho společníka líto, když přijímá tresty za něj. Výsledkem pak byl velmi zvláštní vztah, který přetrvával i po dosažení dospělosti. Z důvodu osobních znalostí všeho kolem prince měl významné postavení a často býval štědře odměňován, když se princ ujal vlády. Tolik historici

Rozmáhá se nám tady takový nešvar …

V mainstreamových médiích KoZa by se klidně mohl objevit inzerát následujícího znění:

Kdo si chce vystřelit raketu nebo zaútočit dronem na Ruskou federaci, nechť se dostaví na Ukrajinu, vše potřebné zařídíme. Zn.: USA + MI6.

A tady se dostáváme k roli „fackovacího panáka“ – Putin je nepochybně srozuměn s fakty, jak se věci v reálu mají, že satelity, plánování a jiné zpravodajské informace poskytují USA + MI6, že ukrajinský voják tak maximálně zmáčkne tlačítko odpalu. Všichni se ale tváří, že to tak není. Ovšem s jídlem roste chuť a to mačkání odpalovacího čudlíku se děje čím dál častěji … jenže dříve nebo později bude RF donucena přestat předstírat, že to „oni“, jedině „oni“ … samotní Ukrajinci.

Co dnes běžně následuje – úder dopadne do hlubokého vnitrozemí RF a na oplátku přiletí násobně více střel na Ukrajinu, která je v podstatě na onom systemizovaném místě fackovacího panáka, protože na USA, MI6 a elity KoZa se nesmí vztáhnout ruka. Pokud se v případě výchovy prince spoléhalo na jeho dobré srdce a lítost ve vztahu k trestanému společníkovi, pak v případě vztahu USA/KoZa a UA nějaká lítost nebo soucit, podle mého, nehrozí. Tady malá poznámka – je otázkou, zda by UA elity nepřešla chuť válčit, kdyby RF plošně srovnala ty milionářské čtvrti, jejich fabriky a hlavně ničila jejich okázalý majetek, např. jejich luxusní lodě.

Na druhou stranu je zcela očividné, že elity UA jsou se svou pozicí srozuměny a iniciativně ihned inkasují profit – a tady je ten důvod bezbřehé tolerance ke korupci na UA, platí si svého „whipping boy“.

Tipuji, že je jen otázka času, kdy se toto divadlo přestane hrát, resp. přestane ho hrát RF, první signály už ostatně vysílá Lavrov …

Jsou jak kobylky – vydrancovat a postoupit dále

Na závěr se podívejme, jak je to s „morálním profilem“ té lepší společnosti, resp. jejich elit, protože historie ukazuje, že je více-méně konstantní.

Můžeme začít indiány – ti očividně trošku podcenili morální stránku nových Američanů. Důvěřovali a podepisovali smlouvy tak dlouho, až nevyvražděné zbytky skončily v rezervacích. Plynule můžeme přejít na vlastní zkušenost – dodůvěřovali jsme se až k Mnichovu, ztrátě republiky a reálné možnosti likvidace-germanizace-zotročení. Od nalajnovaného osudu nás zachránil stát, který je dnes urputně označován za největšího nepřítele. Tak jistě, největší nepřítel to je, ale otázkou je pro koho …

Že se na morálce elit anglosasů nic nezměnilo ani v dnešní době svědčí např. veřejné přiznání nejvyšších představitelů Německa a Francie, že tzv. Minské dohody byl podfuk, jak pomocí předstíraného solidního jednání jen získat čas pro přípravu lepší agrese.

Nebo slavná fráze „Svět podle pravidel“ … problémem je, že žádná pevná pravidla neexistují ani neexistovala, správné znění by mělo být „Svět podle libovůle anglosasů“. Když v Sýrii vládl Bašár al Aaad, tak tam byl deficit demokracie, když tam vládne hrdlořez nejvyšších kvalit diktátorskými metodami, je vše najednou v nejlepším pořádku. Co se změnilo? … ten hrdlořez je sice hajlz, ale je to „jejich hajzl“, zkrátka jim jde „na ruku“. Asad nebyl „jejich“, kdyby jim vycházel vstříc, tak mohl ráno a večer klidně požírat malé děti a bylo by vše v nejlepším pořádku – to je celé.

Vzpomínáte na protesty Žlutých vest ve Francii? … nebo volby v Katalánsku? Když se v Bělorusku nebo RF policajt jen křivě podívá na zastánce těch nemorálních hodnot anglosasů, tak je oheň na střeše a mainstreamová média spustí kampaň, že to jeden ani nestačí sledovat, jak je brutalitou „diktátorských režimů“ zavalen. Když ale v Katalánsku zmasakrují důchodce a ženy vyzbrojené papírovými hlasovacími lístky, tak je vše v nejlepším pořádku, obdobně, když policie gumovým projektilem vystřelí nějaké to oko demonstrantům při velmi kvalitním mlácení „Žlutých vest“.

Ten princip je neustále stejný – je to princip prasárny a požadavku, aby protistrana byla čestná. Smlouvy s indiány, smlouvy s ČSR před Mnichovem, Minské dohody … Když nestihneme písemnou dohodu, dáme alespoň veřejný příslib – jako např. pohádka o nerozšiřování NATO výměnou za souhlas se sjednocením 2x poraženého Německa se svými „nadlidmi“ … Zkrátka, je to pořád stejné, šablona je: … „my jsme gauneři, morálku a čest nemáme, ale vy jste přece čestní, vy budete dohody dodržovat. A když ne, tak vás v mainstreamu rozmáznem jací to jste škaredí“.

Jak to napsal Ernest Hemingway ve svém románu Komu zvoní hrana (For Whom the Bell Tolls) z roku 1940?

We are Anglo-Saxons. And when we want something, we take it. / „Jsme Anglosasové, a když něco chceme, tak si to vezmeme.“

Osobně si myslím, že srozumitelnější je následující:

Jsou jak kobylky … je jich mnoho, přiletí, vyžerou, vše vydrancují a postupují dále.

45 thoughts on “Fackovací panák

  1. Fackovací panák.

    Mohl by jste vysvětlit proč Rusko trpí napadání ruských lodí – stínové flotily tankerů?

    Britové se v Lamanšském průlivu zmocnili tankeru z ruské stínové flotily

    Britské síly se v neděli ráno v Lamanšském průlivu zmocnily tankeru Smyrtos z takzvané stínové flotily, která se podílí na vývozu sankcionované ruské ropy. Příslušníci komanda námořní pěchoty s policisty ze zvláštní jednotky vstoupili na palubu lodi.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-britove-se-v-lamansskem-prulivu-zmocnili-tankeru-z-ruske-stinove-flotily-40583109

    Britové zveřejnili video ze zásahu na ruském tankeru

    Britská vláda zveřejnila video ze zásahu na ropném tankeru Smyrtos patřící do takzvané stínové flotily Ruska a podílí se na vývozu sankcionované ruské ropy. Britskému premiérovi děkoval i Zelenskyj.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-britove-zverejnili-video-ze-zasahu-na-ruskem-tankeru-40583153

  2. Nenaskakujte mu. Nad diskutérem, který nikdy neuzná porážku, nelze ve virtuálnu vyhrát. Nejde mu o pravdu. Čirá ztráta času.

    1. Úplný souhlas. Taky mě překvapilo do jaké míry se „Motýlí Křídla“ snažila vařit z vody jenom aby nemusela uznat, že tvrdí nesmysly.

  3. Špinu ANARCHOKAPITAISMU ODS Tuneldedka prý podle http://www.nasepravda.cz lze vymést.
    ?!
    Kobylky ODS a podsvinčata. pod neomarxistickymi Piráty se prý mají bát programu lidu PNZ(peníze).
    Prý máme nechat žít načisto levé,ale jen pod programem PNZ.
    Nejsou to tam shodou úplně blbí pobouchanci👹🐸🥒💥?

    1. Dvořáku ,
      nemohl by jste roznést na kopytech ty komunisty od sousedu ?Jestli je tu pan NULA pustí muže to být smrt i tak dobrého politika jako je pan Vidlák a co bude potom🔔🍒😱?
      Co vy na to?

  4. „Od nalajnovaného osudu nás zachránil stát, který je dnes urputně označován za největšího nepřítele.“

    V protihitlerovské koalici snad žádní anglosasové nebyli? 🙂

    Obrovskou materiální podporu SSSR snad anglosasové nedodávali? 🙂

    I ti nás tedy zachránili. Nemáte zač 😉

    1. Položím jednoduchou otázku – pokud by se Rudá armáda zastavila na svých hranicích … otevřela by se druhá fronta? … osvobodili by nás západní armády? … nebo by „Osvětim dál kouřil“
      S tou pomocí anglosasů se to mělo tak, jako byste byl dobře placeným plavčíkem na plovárně, kde nevítají imigranty a jeden imigrant by se začal topit … prostě byste ho šel zachránit, jste přece placený plavčík.
      Byla to pomoc, ale např. průtahy s otevřením druhé fronty naznačují, jak moc iniciativní pomoc to byla.
      Co se anglosasům nedá upřít je tah na peníze – napřed jejich peníze stvořily Hitlera a vydělávaly na tom, pak vydělávali dodávkami oběma stranám a nakonec extra výnosný byznys při obnově Evropy.

      1. „pokud by se Rudá armáda zastavila na svých hranicích … otevřela by se druhá fronta? … osvobodili by nás západní armády? … nebo by „Osvětim dál kouřil““

        Nevím. Nemám křišťálovou kouli. Ani Vy ne. Chovejte se podle toho 🙂

        „Byla to pomoc, ale např. průtahy s otevřením druhé fronty naznačují, jak moc iniciativní pomoc to byla.“

        Obrovské zásluhy spojenců a mimo jiné materiální pomoc právě SSSR vážně nepopírá fakt, že nějaký Dvořák tuto pomoc nepovažuje za dostatečně iniciativní 🙂

        1. Článek je o morálce – takže, je morální vydělávat na rozdmýchání válečného konfliktu a pak vydělat na jeho ukončení?
          Dvořák si myslí, že to moc morální není, proto adorovat dobře zaplacenou pomoc je otázka k zamyšlení. Bez diskuze je, že dodávky a jejich činnost nemalou měrou přispěla k ukončení něčeho, co ovšem sami pomáhali rozpoutat.

          1. Jak to myslíte pomáhali rozpoutat? Právě sovětský svaz napadnul Polsko těsně poté, co bylo napadeno nacisty. Dokonce společně s nacisty po napadení Polska pořádali vojenskou přehlídku v okupovaném Brestu.

            Druhou světovou válku tedy nejvíce pomohl rozpoutat právě sovětský svaz jeho agresí proti Polsku synchronizovanou s nacisty. Není náhodou, že podle ruských učebnic začala druhá světová válka až v roce 1941. Do té doby s nacisty kolaborovali.

              1. Curzonova linie nějak popírá kolaboraci sovětského svazu s nacisty před červnem 1941?

                Tady samozřejmě nešlo jenom o agresi proti Polsku 🙂

                1. než přijeli sověti do polska, tak přijeli poláci s němci do československa….těšínsko…

                  takže pšonkové dostali vlastní agresivní meducínu – když něco pácháš jinému, bacha, aby to jiný agresor nespáchal tobě

                  1. Kolaborace sovětů s nacisty se samozřejmě neomezovala jenom na napadení Polska. Jak už bylo řečeno.

                    Jinak máte nějaků důkaz, že motivací spojené sovětskonacistické agrese proti Polsku byla pomsta za těšínsko? 🙂

            1. Začněte tím Mnichovem.
              A podle ruských učebnic začala jste asi špatně překládal. V Rusku mají Velkou vlasteneckou válku, druhá světová tomu neříkají.

              1. Přispěvatel si asi myslí, že druhá světová válka začala v roce 1938. Nebo si možná myslí, že Mnichovská dohoda popírá kolaboraci sovětského svazu s nacisty? Kdo ví 🙂

                „V Rusku mají Velkou vlasteneckou válku, druhá světová tomu neříkají.“

                Tonoucí se stébla chytá 🙂

                1. Pokud napíšete Marku

                  Není náhodou, že podle ruských učebnic začala druhá světová válka až v roce 1941

                  usvědčuje vás to ve lži, neb toto nikdy v ruské učebnici nemůže být.

                  A Mnichovská dohoda popírá váš příspěvek ve 13:15. a to, že by anglosasové chtěli někoho zachraňovat.

                  1. „usvědčuje vás to ve lži, neb toto nikdy v ruské učebnici nemůže být.“

                    To je opravdu slabý argument 🙂

                    „A Mnichovská dohoda popírá váš příspěvek ve 13:15. a to, že by anglosasové chtěli někoho zachraňovat.“

                    Zásluhy spojenců (zejména UK a USA) na osvobození evropy to nepopírá 🙂 Ani to nepopírá kolaboraci SSSR s nacisty na začátku války.

                    1. Je to argument, že si vymýšlíte nebo dokonce záměrně lžete.

                    2. Budu se opakovat. Tonoucí se stébla chytá 🙂

                      Jsem ale rád, že žádný věcný argument očividně nemáte.

          2. Dvořák
            je jasné,že se dá vydělat na všem to bylo i v minulosti,ale co teď?Dyť tu máme ten ODS ANARCHOKAPITALISMIUS a ten prý podle sousedu,viz tamní. článek na levou nebo pravou stranu, zabije každý systém.
            To nás tu zajímá přednostně ta budoucnost ,nebo si myslíte,že to přežijeme,jak a za jakou cenu ?

        2. Tvrzení je pravdivé, nehledě na vaše pseudologické tanečky, Marku. Anglosasové si osvobozovali své, třeba v Asii a Tichomoří, nás holt zachránil ten stát, co se musí jen sankcionovat. S tím nic nenaděláte. Že se to vám a podobným nelíbí, je Vaše věc. Však také první, co se po revoluci stalo, bylo natření tanku, který zachránil Prahu před demolicí, natřen na růžovo. Za peníze z vděčnosti od bavorské vlády pak stejný kýčař instaloval do Vltavy vztyčené prsty na 21. srpna.

          1. „Anglosasové si osvobozovali své, třeba v Asii a Tichomoří, nás holt zachránil ten stát, co se musí jen sankcionovat.“

            Lež tohoto kalibru je až úsměvná 🙂

            Autor příspěvku nemá ani dokončenou ani základní školu? Jinak si kromě úmyslné lži tuto větu opravdu nedokážu vysvětlit.

                    1. Třeba to s těmi ruskými učebnicemi, ale to už jsem psala, tak se blbě neptejte, urputné troly , co se točí na jedné větě , s cílem rozbít diskusi, stejně brzy smažou.

                    2. Tato diskuze je vedená v češtině, použil jsem tedy pro diskutovaný konflikt jeho označení právě v češtině 🙂

                      O lež by šlo, kdybych tvrdil, že jde o přímou doslovnou citaci. Rozumnému člověku by mělo vzhledem k použitému jazyku být jasné, že o doslovnou citaci z učebnice určené pro školy v ruské federaci samozřejmě nešlo 🙂

                      Ale nic si z toho nedělejte. Když argumentačně na tuto diskuzi nestačíte, tak můžete svoje naděje upnout právě k cenzuře.

                1. Motýlí křídla má pravdu. O historii a vazbách jednotlivých událostí zjevně nevíte zhola nic a nebo víte a záměrně manipulujete.

        3. Materiální pomoc byla samozřejmě vítaná, ale rozhodující vliv na výsledek války neměla. Bez ní by ovšem ztráty sovětů byly o dost větší.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *