Občas sleduju blog Jima Kunstlera. Píše o podobných věcech jako Dmitry Orlov (který je ale už dávno za paywall). Dám k dobru pár odstavců včerejšího příspěvku, který se jmenuje Kdyby byly v peci ryby (If wishes were fishes), a existuje zde: https://kunstler.com/clusterfuck-nation/if-wishes-were-fishes-a-teachable-intermezzo/. Pro zajímavost, to pěkné úsloví zní trochu jinak v angličtině: Kdyby přání byly ryby, žebráci by hodovali. If wishes were fishes, beggars would feast.
„Toto je nejvýznamnější realita současného obrazu světa: přání manažerské třídy jdou jedním směrem, zatímco skutečná dynamika ekonomiky a politiky jde opačným směrem. Manažeři si přejí, aby jejich řízení systémů bylo co nejvíce centralizované a shora dolů; ale samotné systémy, které řídí, se rozpadají a snaží se reorganizovat v menším měřítku, distribuované lokálně. Vzniklé napětí je výbušné.
Odpusťte mi, že opakuji základní princip, který je hnacím motorem tohoto dějinného okamžiku: vše, co je organizováno v gigantickém měřítku, směřuje k selhání: velké vlády, obří společnosti, obrovské kapitálové investiční firmy, globální lodní doprava, výroba energie, maloobchodní řetězce, masový automobilismus, velká elektřina, velká medicína, velké školství, velké cokoli. Ti všichni se chystají zkrachovat, zatímco naši politici a ekonomové vytvářejí plány založené na jejich konsolidaci do jednoho supergigantického megasystému, který bude bezchybně fungovat na základě kouzel počítačové techniky.
Selhání každého obřího systému pouze umocní a rozšíří selhání všech ostatních systémů. Berte to jako axiom. Například fantastická selhání ve vysokém školství, která se nyní projevují, z velké části v důsledku woke porážky excelence, zasadí generaci nekompetentních lidí do všech řídících hierarchií. Výsledkem bude zákeřná matrice špatného rozhodování. Paretův princip 80-20 zajistí, že 80 % veškeré institucionální energie se bude soustředit na podporu selhávajících institucí spolu se jejich špatnými rozhodnutími, která pak povedou k nefunkčním obchodním modelům (zatímco 20 % půjde na skutečné plnění špatných rozhodnutí v praxi). To vysvětluje, jak [americké] ministerstvo dopravy Péti Buttigiega utratilo 7,5 miliardy dolarů za vybudování sedmi dobíjecích stanic pro elektromobily.
Stejně tak, pokud máte naléhavý zdravotní problém, 80 procent administrativních úředníků v přebujelé ordinaci vašeho lékaře (s asistencí zdravotní pojišťovny, se kterou musí koordinovat své kroky) skutečně bude schopno vaši léčbu co nejvíce oddálit a s velkou pravděpodobností vám ji zcela znemožnit. A pokud se vám náhodou dostane léčby, je také velká šance, že budete špatně diagnostikováni a vystaveni iatrogennímu poškození.
Princip 80-20 vysvětluje naprosté nezvládnutí akce Covid-19, zejména „marketing“ mRNA vakcín jako zázračných léků, které se ukázaly být opakem prospěšnosti. Výsledek tohoto řetězce špatných rozhodnutí zajistí, že jakákoli rozsáhlá zdravotní krize vzniklá v důsledku dlouhodobých účinků vakcín Covid společností Pfizer a Moderna zničí nemocniční systém. (Už to probíhá.) Toto grandiózní selhání kompetencí můžete extrapolovat na Světovou zdravotnickou organizaci a její snahu zorganizovat novou pandemickou krizi. [Atd.]
Z toho všeho vyplývá, že skutečná dynamika lidských záležitostí je důležitější než velkolepá přání megamanažerů. Mohou si přát maximální kontrolu nad vším, jak chtějí, ale dějiny vedou svět jiným směrem. Naše poničené systémy zajišťující potraviny, medicínu, vzdělání a obchod se po období nepříjemného rozvratu, možná i epické katastrofy, samy zreorganizují.“ (zde končí citace)
Často myslím na to, kam svět spěje a co se opravdu děje, a co není možno spravit zhora dolů. A (tady si vzpomeňte na Sněhurku u studně) mám přání, aby alternativa dělala víc pro změny k lepšímu, teď a tady. Protože — ať už se Vidlák a jemu podobní snaží jak snaží — šance správky zhora je zatím absolutně mizivá.
Co přichází…? Jen aby to nebyl Valdez.
Kam svět spěje.
Podle NASDAQ (největší elektronické burzy v USA) 50 let stará petrodolarová dohoda mezi USA a Saúdskou Arábií, která právě vypršela, nebyla obnovena.
„Vypršení platnosti petrodolarové dohody představuje významný posun v dynamice globální moci.“
https://www.nasdaq.com/articles/us-saudi-petrodollar-pact-ends-after-50-years
Před 14 dny Reuters tvrdil, že USA a Saúdové jsou blízko k dohodě o obranném paktu. Ale Biden před volbami nazýval Mohammed bin Salmána vyvrhelem a tak princ, dnes ve výhodné pozici, zřejmě tlačil moc na pilu. Biden si před volbami nemohl dovolit před princem pokleknout (zejm. mu zajistit ochranu před před americkými soudy).
A dnes princ odmítl pozvání na summit G7 v Itálii, zřejmě dává přednost decentním vztahům v BRICSu.
A tak se rýsuje americký Stalingrad. A tedy i natovský. A tedy i bruselský.
R.I.P.
tak princ nastval vela ludi, takze kludne moze nejaky atentat uspiet. Rozdiel povedzme oproti Putinovi je v tom, ze za Putinom su dalsi ludia, ktori budu vladnut mozno tvrdsie, ale rozhodne obdobnym smerom (aj ked mozno nie tak prefikane). Naproti tomu za MBS je otazka, ze ak sa dostane k moci nejaky iny princ, ci sa to vsetko nepretoci naopak
Sněhurka u studně vzbudila vzpomínku na vtip:
Rodinka přišla na výletě ke studni splněných přání. Muž se naklonil, pomyslel si přání a hodil dolů minci. Tchýně si řekla, že to také zkusí, avšak příliš se naklonila, přepadla přes okraj a utopila se. Muž chvíli strnule stál, pak se usmál a povídá: „Jejda, ono to opravdu funguje!“
Hmm, chtěl bych se dožít rozpadu amerického super systému. Ne ani tak pro radost nebo ze škodolibosti, ale ze zvědavosti jaké to bude mít dopady. Rozpad řídící struktury, která už se přežila. Docela mně fascinuje, jak se někteří mohou zabývat investicemi či majetkovými převody, či loupežemi v hodnotách desítek miliard dolarů, když si uvědomíme, že americký super systém vykazuje ztrátovost pro obyvatelstvo v trilionech, přičemž obecní ztráty do toho raději nepřipisuje aby se lidi nevyvrátili na záda.
Zajímavé je, že obyvatelé země která vykazuje taková čísla, nosí frňáky stále nahoru a pořád by chtěli schramstnout prostřednictvím svých „zastupitelů“ celý svět. Buď jde o jejich diagnózu nebo morálně volné vlastnosti.
„obyvatelé země která vykazuje taková čísla, nosí frňáky stále nahoru“ – nepřipomíná Vám to voliče péťikolky ? Také mají pocit elity proti dezolátům.
Tyto symptomy nemocné společnosti se objevují na celé planetě, ve všeobecnosti se jim říká civilizace.
Otroci volí psychopaty do svých řídících struktur, ti se pak chovají bohorovně, čili politicky.
Politika se smrskla na umění možného, čili přehlasovat odpůrce a pak si rozdělovat jejich podíly do svých kapes.
Političtí trpaslíci, kteří nevidí dál než na konec svého stranického stolu jakmile někoho přehlasují, peníze, které patří všem, ale nerozdělují se rovným dílem, stříknou přes cizí banky do struktury státu, ten přerozdělí zákazy a povolení dotované těmi penězi, ty se potom sešrotují v nějaké zbytečné výrobě nebo při řízení struktury státu.
Po zdanění jim přitečou na účty čistě vyprané bankocetle.
ad Sasin (15:44 – rozvíjí předchozí 15:20)
„Tyto symptomy nemocné společnosti se objevují na celé planetě, ve všeobecnosti se jim říká civilizace. Otroci volí psychopaty do svých řídících struktur, ti se pak chovají bohorovně, čili politicky. Politika se smrskla na umění možného, čili přehlasovat odpůrce a pak si rozdělovat jejich podíly do svých kapes.“
Možná začínám v obrysech tušit, co asi tak míváte na mysli ohledně Vašich často zmiňovaných „skutečných potřeb lidí“. Musím říct, že ačkoliv občas mívám potřebu se vyjádřit některým Vašim kritikám Vidláka nebo dalších diskutujících, tentokrát jste velmi pěkně popsal část psychologicko – makroekonomických aspektů naší reality. Děkuji, Sasine. Inspirativní.
Skutečné potřeby lidí jsou nemateriální povahy. Dají se poměrně snadno vyjmenovat. Například: sdílení, soužití, poznání, láska, kreativita, spolupráce, přátelství, …
Mezi skutečné potřeby lidí nepatří: demokracie, třídní boj, státní moc, politické zřízení, dluhy, války, daně, …
Američani znají kdeco, ale staré české přísloví „Kdyby byly v řiti ryby, nebyly by rybníky“ vůbec!
😀
Nezapomínejme, že geny se dědí a kdo zlikvidoval indiány /odpad evropy- převážně z anglie// a sebral jim zem. Jóó a takový úspěch párkrát opakovali spolu s mateřskou zemí. Akorát že nastal čas , že se to přestalo vykrádaným líbit a začali se bránit
Tak odpad… No, chudé děti prodávali do otroctví po skoro 350 let.
Tak se Anglie zbavovala hladových krků. Lépe řečeno vládnoucí vrstva.
Vlastní lidé je nezajímali, vytěžit a zahodit, to se pak geny těch druhých vytratí a hodně proředí.
https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2024/06/vyznani-byvale-anglofilky-4-cast-1.html#more
Jim Kunstler přesně vystihl podstatu současné reality. Je jedno, na které ministerstvo v Česku se podíváte. Na každém řeší megapičoviny a podstatné problémy s gigantickými následky jako by neexistovaly. Například zavádění umělé inteligence místo řešení naší budoucí energetické soběstačnosti. Víru v Green Deal může mít jen imbecil retardovaný víc než věřící v plochou Zemi.
…. a také přichází tanky Leopard do naší armády. Další zářez naší skvadry.
Budeme mít německé tanky, tedy budeme plně závislí na německých náhradních dílech a servisu (a možná by nám je mohli i dálkově vypnout, v případě jejich potřeby). Tzn., že se jimi nebudeme moci bránit případné německé agresi. I proto si každý stát buduje vlastní obranné kapacity a zdroje zbraní, aby v případě napadení nebyl závislý na možném nepříteli.
To je snad poprvé, kdy nakupujeme zásadní zbraně od státu, se kterým nás pojí tak kontroverzní minulost. Anebo mě opravte.
Však taky nejsou pro nás. Odvezou je na Ukrajinu, tam na ně dokreslí hákový kříž a hurá na východ. Že v Rusku budou vyplývat určité historické konotace, tomu se budou politici, co to zorganizovali, divit.
Než je dostaneme , tak bude po válce . A vsadil bych se klidně o basu nebo sud Radegasta 12 . Je hořký ( to já rád ) a hořký bude i konec paútvaru jménem Ukrajina
hmm
https://www.aljazeera.com/news/2024/6/13/forcibly-displaced-population-doubles-to-120-million-over-the-past-10-years
vypadá to že se máme na co těšit.
Je to u přesunu obyvatelstva z kontinentu na kontinent
Nevím jak to sem dát přeložené. Je to dost dlouhé a docela děsící
a tohle je o přistání fregaty na Kubě
https://www.aljazeera.com/news/2024/6/13/russian-navy-fleet-including-frigate-nuclear-powered-sub-arrives-in-cuba
taky dlouhé
a ještě něco, snad se blýská na časy. I když vážně nechápu proč si tak komplikují život. Vždyť by nebyl tak velký problém udělat další disciplíni pro transky. – pristě ženy, muži a trans. a byl by šmytec. Ale zase právníci by přišli o výdělek. Ach jo, nic není jednoduché.
https://www.bbc.com/sport/swimming/articles/c4nn20w0x0zo
Uz to kdesi tak udelali. Ale transky nemaj zajem. Chtej vyjebat s zenama.
Tu plavkyni (ani ona ani on) s testosteronem vyloučili a ono /ona /on se soudilo a má po ptákách, tedy to tam má, ale závodit s ženami nesmí.
Neměj obavy, tolik jich nebude. Většina neumí plavat a o něco se Bibi taky postará.
https://www.aljazeera.com/opinions/2024/6/9/collateral-genocide-in-nuseirat
Ja z ciselnych udaju sociologu vim kolik je blbcu, ale videt je zblizka me vzdy rozhodi, no ale to je mozna dobre, znamena to ze ziju 🙂 Tato diskuze ukazuje, ze prirodni zakony plati zrejme univerzalne, maji nejakou vyssi rovinu existence nez je clenit do jednotlivych oboru. Treba jaderny material kdyz dosahne kriticke hmotnosti nemuze nevybouchnout, musi dojit k retezove reakci. Dyt to priroda ukazala i bez cloveka, viz prirodni reaktory v Oklo. V lidske spolecnosti v jednoduchsich a mene integrovanych dobach slo zavadet protiepidemicka opatreni, pac nebyla dostatecna hustota, dost rychla komunikace a vladce se nemusel ohlizet na ad absurdum dovedena „licka prava“. Dnes to uz nejde a cekame na spoustec, cernou labut, ktera tuto uz vucihlede na hranici funkcnosti existujici civilizaci, zcela rozlozi.Podle mne Elon Musk premysli stejne, proto tak tlaci na pilu s osidlovanim Marsu, chce aby vznikla sobestacna komunita ktera zachova zaklady lidske civilizace i kdyby se to na Zemi totalne po-ee…
Co je příčinou selhání systému? Příliš málo energie, nebo příliš mnoho entropie?
V propojeném systému je někdy těžké pochopit, co způsobuje jeho selhání. Je to příliš malá produkce energetických produktů, nebo příliš velká entropie spojená s těmito energetickými produkty? Astrofyzik Francois Roddier si myslí, že je to příliš mnoho entropie, co způsobuje selhání systému, a já s ním souhlasím. Rostoucí množství dluhů, znečištění a příjmová nerovnost mají tendenci přivést systém ke kolapsu dávno předtím, než se „vyčerpání“ energetických produktů stane problémem. Ve skutečnosti se zdá, že nízké ceny komodit, viz ropa, které nyní zažíváme, jsou také součástí problému entropie.
Já bych se spíš přiklonil k nadvýrobě blbců. Ti se pak spolehlivě postarají jak o entropii, tak energii a spoustu dalšího. Podrobně viz námi zvolení kormidelníci.
Příčinou krize je morální bída. T. Baťa.
Koho chce Bůh potrestat, tomu odebere rozum. Já bych dodal, že si ho necháme odebrat s radostí sami.
Chtěl bych souhlasit, ale není to spíš tak že trestáni jsou ti se zdravým rozumem?
Ne, trestáni jsou všichni, rozdíl je že ti se zdravým rozumem se z toho neradují.
ad Josef Švejk (11:25)
„Já bych se spíš přiklonil k nadvýrobě blbců. Ti se pak spolehlivě postarají jak o entropii, tak energii a spoustu dalšího. Podrobně viz námi zvolení kormidelníci.“
+ Tymákovan (15:55)
„Ne, trestáni jsou všichni, rozdíl je že ti se zdravým rozumem se z toho neradují.“
…
Skvěle vypointováno 😀
Jeste pridam, ze taky mame nadvyrobu deprivantu. A ti blbci jim zobaj z ruky.
Radují neradují, neví, když jsou takto odměněni.
Convidado: Moc diku za zachovani puvodniho smyslu clanku. 🙂 Mate velice zajimavy prehled nad hnutim „peak oil“ a jak jsme tomu pozdeji rikali, doomosphere (podle vzoru blogosphere). Rada se podivam na lidi, o kterych pisete, co neznam.
Tehda jsme si jeste mysleli, ze varovani o nemoudrem smeru spolecnosti jeste neco dosahne. Z toho nas covid vylecil.
Skor nez pouzijes fyzikalny pojem v spoločenskych vedach, tak by si ho mal ad hoc definovat. Lebo inak si ho vyloži kazdy po svojom o čom svedcia aj reakcie na tvoj prispevok.
Analogiou narastu entropie v ludskej spolocnosti by bol narast anarchie – t.j. demonstracie, obciansky odpor, zvrhavanie legitimnych vlad a preberanie moci lokalnymi warlordmi, narast kriminality, bezvladie.
Urcite to nie je znecistenie prirodneho prostredia alebo nizke ceny komodit. Sucasna spolocnost ide viac cestou posilnovania moci, či už statnej alebo korporatnej co je opakom entropie!
Takže méně energie zůstává uvnitř systému, která se ve větším množství uvolňuje ven a uvnitř dochází k entropii slabou interakcí, což vyvolá výbuch. Jsem teprve začátečník. Tzn., kdybychom lpěli jako společnost např. na tradicích, sounáležitosti, semknutosti (co to je?), stejných názorech nebo kdybychom tíhli k něčemu, notak bychom nevybuchli. Teď si ale nemůžu vzpomenout, kde se ta uvolněná energie zachovává. Jakou roli v tom ti blbci hrajou?
Douc se fyziku atd. a modli se dal k AI
Podle mne Elon Musk premysli stejne, proto tak tlaci na pilu s osidlovanim Marsu, chce aby vznikla sobestacna komunita ktera zachova zaklady lidske civilizace i kdyby se to na Zemi totalne po-ee…
—
I kdyz se to na zemi totalne pos… Uplna atomova valka a biologicka valka – tak zustane tolik jednoduse dosazitelnych zdroju o kterych se na marsu nikomu ani nesni
Spousta vody, vzduch jen k prefiltrovani, spousta zmrzle pudy, ktera nebude kontaminovana
Karel
Osídlenci Marsu,dopadne tak jako osídlení země.
Kdo asi poletí,zbohatlici,mafiáni apd.
Ameriku kolonizovali taky zbohatlíci?
Myslím, že ne. Tam se stěhovali lidé, kteří chtěli zbohatnout a tam to nešlo jinak, než prací nebo vlastní šikovností.
A vyvražděním původních obyvatel, kteří jim staly v cestě za zbohatnutim.
tak na Marse to nehrozi…..ale osobne si myslim, ze to osidlovanie nehrozi. Kolonia bude zavisla (ak vobec tam ludia dlhodobo preziju) od pomoci Zeme
Mars je utopie, zrovna teď slunko blbne, jsou tam díry a radiace vysoká.
Jak se na Mars dostanou? Teleportací?
A kde tam budou? Je tam vůbec atmosféra?
Kdo říká, že je ten reaktor přírodní?
Ví se, že pod naším povrchem jsou tunely, máme rozsáhlé pozemní prostory třeba pod Znojmem, nějakým zkratem bylo koncem 2.světové války vybombardováno i Znojmo, prý tam nic společného s armádou nebylo a přesto tam došlo k poškození právě toho podzemí.
Nejsme první, pyramidy jsou po celém světě, i v Číně, i když tamní režim je zuřivě zalesňuje a nesmí se k nim nikdo přiblížit.
James Howard Kunstler napsal mimo jiné už v roce 2005 tuto knihu:
The Long Emergency: Surviving the Converging Catastrophes of the Twenty-first Century
320 pp., hardcover. Atlantic Monthly Press, Apr. 2005. $23.00.
S odstupem času vyšlo hodnocení, ke kterému nelze co dodat, snad jen to, že Kunstlerovy predikce vyšly do puntíku a dnes je to vše ještě mnohem horší:
https://www.resilience.org/stories/2015-03-09/a-review-of-james-kunstler-s-the-long-emergency-10-years-later/
Na svém blogu vydal za posledních více než 20 let nesčetné množství článků, např. tento:
https://kunstler.com/clusterfuck-nation/flying-blind/
Z něhož vám kousek ocituji:
……Pokud si myslíte, že směřujeme do transhumánní nirvány neustálého orgasmu podporovaného technikou, sociální rovnosti a zaručeného základního příjmu, budete zklamáni. Naším skutečným cílem je novověký time-out od všeho techno-oslnění posledních desetiletí. Není to tak špatné, jak si možná myslíte. Lidský projekt bude pokračovat na nižší úrovni, pravděpodobně ještě hodně dlouho, ale bez většiny pohodlí a vymožeností, na které jsme zvyklí, a s velmi odlišným sociálním uspořádáním. Můžete nad tím vším plýtvat energií na lomení rukama a naříkání, nebo sebrat odvahu a jít tam, kam nás dějiny vedou, a něco z toho udělat……
Což znamená vykašlat se na minulost a nestarat se o budoucnost. Být v přítomnosti a užívat si krásy a pohody, dokud to ještě jde:
https://problemspredicamentsandtechnology.blogspot.com/p/why-should-we-live-now.html
Diskuse níže je poučná. Lidé jsou řízeni a ovládáni především strachem. A než by tento strach přiznali, budou radši obětovat rozum.
Emočně nevázaný pozorovatel musel rozpoznat falešnou kovidovou operaci nejpozději v druhém měsíci. Howgh!
Máme štěstí, že jdete kolem. S obojím absolutní souhlas, těch lidí mám dodnes kolem sebe dost. A když už si jednou nechali vypnout mozek při covidu, po přepnutí na jiné téma v 2/22 v následování autorit pokračují.
ad Kolemjdoucí (8:13)
„Diskuse níže je poučná. Lidé jsou řízeni a ovládáni především strachem. A než by tento strach přiznali, budou radši obětovat rozum. Emočně nevázaný pozorovatel musel rozpoznat falešnou kovidovou operaci nejpozději v druhém měsíci. Howgh!“
Bravo, pět slepic 😉 Naprosto PŘESNĚ vypozorováno z praxe. V únoru 2020 jsem si říkal, že by mne zajímalo, proč tu hysterii roztleskávají výhradně politici a masmédia a proč Krajské hygienické stanice (KHS) plus Státní zdravotní ústav (SZÚ) oficiálně mlčí. Vyhlášení epidemického stavu ARI (akutní respirační infekce) by vždy mělo jít touto cestou, jako obvykle, ne? Tak jsem zavolal na SZÚ, Oddělení epidemiologie infekčních nemocí s dotazem, co to má jako znamenat? Bylo mi řečeno, že o situaci s Cov19 se i oni dozvídají z MÉDIÍ !! Na podrobnější dotazy rychle odmítli odpovídat, že se NECHTĚJÍ DOSTAT DO PROBLÉMŮ… Vymalováno!!
Co prichazi je znamo uz nejmene 70 let. Je to zhrouceni dnesni prumyslove civilizace. Varovali a psali o tom mnozi: M. King Hubert, Hyman G.Rickover, Paul R. Ehrlich, Dennis Meadows, Joseph Tainter, Ugo Bardi, Chris Clugston, Nate Hagens, Alice Friedmann, William E. Rees, Chris Martenson, Gail Tverberg, Tom Murphy, Simon Michaux, Richard Heinberg, Louis Arnoux, Tim Watkins, Norman Pagett, Tim Garrett, Charles A.S. Hall, David Korowicz, Paul Chefurka, Kurt Cobb, Tim Clarke, Graham Turner, Art Berman a mnozi dalsi.
Re: Convi…
Ještěže neumím číst…
At si Cefurka pise jak chce. co je mi do toho. A Barditvebergove s nim ,este mnozi dalsi.
Proc nejdou delat neco uzitecnyho..
Ty si ich všetkych prečital?
Ještě dodám dvě další důležitá jména, které nelze opomenout:
Rob Mielcarski a Václav SMIL
Zhroucení průmyslové civilizace?
Kecy!
Je tu sice o to snaha (zelený úúděl, gender, LGBT) ale také je tu silný sebezáchovný pud.
Díky za zajímavý odkaz.
https://cz24.news/zanik-peti-imperii-valky-a-inflace-zabijak-imperii/
https://cz24.news/a-skolnikov-deti-proti-otcum-aneb-demence-a-odvaha/
Vidlák je součást problému.
Jak to myslite?
Onanym zásadně nemyslí, pouze tu zvrací.
😂
Re: Tymák…
Jste vohavnééj Tymák, kteréééj mi krade MOJE PÍSMENKA, která chci napsat!
Fuj je to!!!
Rovnez Tymal bleje za kazdym prispevkem ,aby na sebe upozornil..
Treba stokrat pod jednim clankem , furt bleje..Je neunavnej..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Selsk%C3%A9_povst%C3%A1n%C3%AD_(1775)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A1_francouzsk%C3%A1_revoluce
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vlada%C5%99
Kde si myslíte, že se nachází, komu se podobá, jak dopadli?
Oni ti sedlaci nedopadli tak spatne. Vetsina se vratila domu, a zanedlouho bylo nevolnictvi zruseno. Tak jak je Vidlak casti problemu?
Už ano. Viz poslední rozhovor na PL.
Kdo kritizuje covidova opatreni z pohledu dnesnich znalosti, kdy zname konec pribehu a jeho prubeh, je u mne rozumu mdleho. Po bitve je kazdy vojacek generalem. Jenze ridit opatreni v behu udalosti, pod obrovskym tlakem neznalosti jak se muze vyvinout situace treba za tyden – to je neco jineho. Mila zlata, být tehdy premierkou, za situace kdy bz vam vedci radili zcela protichudne veci, by jste se psychicky zřitila pod tou odpovednosti. Babis ma radne za usima, rad ho nemam, ale KDO to by tehdy na jeho miste ridil podstatne lepe ? Tak jako s intelektualni hruzou pozoruju popiracstvi v oboru umele inteligence, stejne vidim i velice neblahe dedictvi jake zanechla tato epidemie „se šťatným koncem“. Az prijde opravdova, s kterou nebudou zerty, tak se ji nepodari izolovat dokud to jeste pujde, protoze „svobodni lide“ vsechna narizeni prijmou s vysmechem, dokud jeste bude cas…
Ja kritizuju covidova opatreni jak z pohledu tehdejsiho, tak i dnesniho. Ti, co furt oprasuji ty zlosyny, co si na tom namastili kapsy, se mi hnusi.
Kdo se nepouci, pojede na trakari do pandemie ptaci chripky. Nebo co dalsiho si na nas vymyslej.
Ale o tom ten clanek neni. Je o rozpadu nasi civilizace.
Ale ne, Hulvath má naprostou pravdu. To, že naši civilizaci – v důsledku jejího způsobu života, kdy mají všichni na všechno právo a skoro nikdo nemá žádné povinnosti a hlavně odpovědnost – může ve velmi krátkém časovém horizontu zničit jeden jediný dostatečně účinný patogen, snad nebudeme diskutovat. A právě nácvik záchranných operací provedený na viru SARS-CoV-2 ukázal naši zranitelnost v celé nahotě.
Hlavní problém spočívá v tom, že nikdo neví, který patogen konkrétně nás vyhladí. Ebola by to udělala už dávno, kdyby nakažené nezabíjela příliš rychle, tedy dřív, než se stačí přenosem exponenciálně rozšířit. Takže jsem dalek toho odsuzovat státníky (mimochodem včetně Xi, Putina a Orbána) za to, že zpanikařili. Ona nakonec ta smrtnost zase úplně zanedbatelná nebyla. A na druhou stranu ta opatření taky nebyla nijak extrémně drastická, i když někdy zbytečná a dokonce občas i směšná (například zákaz zpěvu). Musím se ale smát, když čtu hlášky o „kovidovém teroru“. Je vidět, že jejich autoři o skutečném teroru vůbec nic nevědí. Opravdu jim nepřeji, aby ho někdy zažili…
Ach jo. Tak tady budem kecat o covidu. No dobre.
Prave jsem cetla, jak tym vedcu zkoumal, co tato destruktivni opatreni dokazala. Uplne nic.
Citat: „Po rozsáhlé manipulaci s daty a zkoumání všech možných opatření a výsledků dospěli výzkumníci neochotně k neuvěřitelnému závěru. Došli k závěru, že nic z toho, co vlády udělaly, nemělo žádný vliv [na virus]. Byly to jen náklady, žádný přínos. Všude na světě.
Prosím, nechte to vstřebat.
Politická reakce zničila bezpočet milionů malých podniků, zničila celou generaci ztrátami ve vzdělání, rozšířila špatné zdraví s užíváním návykových látek, zničila kostely, které nemohly pořádat sváteční bohoslužby, zdecimovala umělecké a kulturní instituce, rozbila obchod, rozpoutala inflaci, která s námi ještě zdaleka neskončila, vyvolala nové formy cenzury na internetu, vybudovala vládní moc způsobem, který nemá obdoby, vedla k nové úrovni dohledu, rozšířila zranění a smrt způsobené vakcínami a jinak rozbila svobody a zákony po celém světě, nemluvě o tom, že vedla k děsivé úrovni politické nestability.“
https://brownstone.org/articles/how-did-a-small-group-do-this/
A ze Hulvath rika KDO to umel lip? Napr. Kristi Noemova v Jizni Dakote. Je to sice peknice, ale pry neni z nejchytrejsich. A presto to zvladla. Od zacatku. Zadna panika, zivot normalni. A guverner Floridy (ten je na rozdil od Noemove chytrous) sice skocil na ten pandemicky vlak strachu, ale po nekolika mesicich rekl schluss, my pojedem po jine koleji. Tenkrat kriceli, ze DeSantis zabije vsecky babicky na Floride (a je jich tam hodne). Dnes Floride vsici zavidi.
Tak to je výborný výsledek. Až zase něco přijde, tak nikdo nic dělat nebude a budeme jen čekat jak to dopadne. Když dobře, tak pojedeme dál a když špatně, tak si pro příště nebudeme muset dělat starosti.
Ale to, že jednou něco přijde je jistota, nejisté je jen kdy a jak to bude silné.
Přesně tak, byl jste o něco rychlejší. Taky si tak nějak intuitivně myslím, že je lepší se na chvíli – třeba zbytečně – preventivně omezit ve svém pohodlí a (byť třeba s nějakými materiálními ztrátami) přežít, než si užívat bezbřehé „svobody“ (která je téměř stoprocentně definována materiálními požitky) a umřít na podceněný smrtelný patogen a stát se pak adeptem na vesmírnou Darwinovu cenu…
Mr. Borowitz, zkuste se na to podívat z druhé strany. Třeba si představte, že jste voják a nějaký plukovník vás požene dobýt nějakou kótu, kde většina posádky zařve. Proč to dělal? Protože ta kóta byla nesmírně strategická a důležitá. A věděl jak ji dobýt, aby ztráty byly minimální? No samozřejmě, že ne. Něco zkusil a ono to nevyšlo. On nic zdůvodňovat nemusí. Velitelé žádné geniální plány nemají, prostě něco zkouší a čekají, zda to vyjde nebo ne. A ti velitelé jsou většinou větší gumy než někteří z těch, kterým velí. Opravdu se chcete nechat komandovat někým takovým a dát tím všanc svůj život?
Analogie s armádou platí i pro covid. Směs strachu, lobystů, velkých peněz za vakcíny, atd. Výsledkem je, že se ukázalo, že se nemůžete spolehnout na vědce (protože věda už je prolezlá lobyngem) ani na politiky (ze stejného důvodu) a zbývá vám jen se spolehnout sami na sebe. Tohle povede k větší nedůvěře ve stát a instituce. Já sám při každém dalším očkování budu hodně zvažovat, zda to není zase jen nějaký pokus. Zneužili dobré jméno minulých vyzkoušených vakcín a tím dosáhli jen toho, že od teď už jim nikdo věřit nebude.
Takže stejně jako nikdo příčetný nepůjde bojovat do armády, tak příště už nějakému očkování také tak slepě všichni neuvěří. A dost lidí si uvědomilo, že heslo „stát tu není od toho, aby pečoval o vaše dobro“ není úplně mimo…
Ale v tomto opravdu nejsme ve při, já jsem o očkování neřekl ani slovo, protože s tím, co píšete, naprosto souhlasím. To očkování se skutečně totálně zdiskreditovalo (a zdiskreditovalo bohužel i jiné typy vakcinace), ale ne tím, že by snad bylo zcela neúčinné, ale tím, že se kolem něj dělala bombastická reklama vzbuzující nerealistická očekávání. A v tom hrála opětovně – jako snad v každém průseru, který nás za poslední desetiletí potkal – klíčovou roli MASMÉDIA. Ta bez jakékoli odpovědnosti šíří systematiky lži, nenávist, dezinformace (v pravém smyslu toho slova), manipulují s lidmi, zastrašují je a tak dále a tak dále. A dokud nějakou reálnou odpovědnost neponesou, nic se nezlepší.
Jenže masmédia většinou zobou politikům z ruky… Takže kdo za to opravdu může?
Vy považujete za omluvu pro masmédia že někomu obou z ruky ? Opravdu ?
Sto let se vytvarely vyzkousena pravidla, jak se chovat pri vazne epidemii. Za covidu se to hodilo do kose. To se vam libi? To se vam zda moudre?!
Ale nehodilo se to do koše. Aspoň ne na začátku. V první vlně jsme konkrétně my v ČR stoprocentně prokázali, že fungují. Šíření viru (ať už byl jeho původ jakýkoli) se podařilo zastavit a vše bylo na dobré cestě, abychom se stali vzorovým příkladem toho, že jednoduchá epidemická aritmetika funguje. Jenže pak si pár blbců udělalo ten slavný raut na Karlově mostě a všechno úsilí bylo v prdeIi.
Ano, staletími osvědčená pravidla bránění šíření epidemie fungují, ale musí se důsledně dodržovat. A to vyžaduje určitá omezení a odříkání. Čehož ovšem někteří lidi nejsou schopni vůbec, jak se prokázalo, a většina jen po omezenou dobu. Pak ochotně sáhnou po jednodušším nabízeném řešení, které třeba řešením ani není. Ale někdo jim to ochotně slíbí, protože na tom nějak vydělá. A jsme tam, kde jsme.
Prostě tohle cvičení civilní obrany na relativně neškodném patogenu nedopadlo vůbec dobře. Nebo dopadlo, záleží na úhlu pohledu.
„Šíření viru se podařilo zastavit “
Haha. Porucime vetru, virum…
No, pro psychopaticke elity to dopadlo moc dobre. Zjistili, ze propaganda strachu funguje nad vsecka ocekavani. Urcite si budou chtit udelat repete.
Vy si dokážete dokonale odporovat, na jedné straně mluvíte o staletích osvědčených pravidlech a druhým dechem hned popřete jejich účinnost.
Samozřejmě, že se dají epidemie zastavit, jinak bychom dávno vymřeli. S poroučením větru to nemá nic společného. Ani viru při tom „neporoučíte“, jen mu dostatečně ztížíte přenos na další osoby. A u nás se to v určitém okamžiku podařilo, dohledejte si čísla z té doby. Jenže to byl jen malý experiment odsouzený v dnešním světě k neúspěchu.
No dobre. Kdyz uz se oba ohanime tradici, tak mi tedy povezte, kdy se v cele historii lidstva podarilo zastavit rychle mutujici virus horniho dychaciho ustroji. Ja si nevzpominam, ze by se o to nekdo kdy byval pokusil. A najednou, v roce 2020…
(Ja jsem pochopitelne nic takoveho nesmyslneho jako zero covid neminila.)
To Stan Borowitz
Konečně někdo kdo hodnotí koroňák objektivně – průser byl pak nejen ten raut – to byla jen vnejší viditelná entita – sešlo se pak víc vyložených kopanců od debilů – jako bylo využití situace k politickým krátkám – jako bylo kopání do každého jen proto že byl od koblihárny, využítí epidemie ke kolosální krádeži ze strany farmaloby, honění si trika pomocí mouder která byla totálně mimo, šílení antivaxerů, elementárních neznalostí základů medicíny což je důsledek stavu současného školství atd atd atd. Výsdedek byly desetitisíce zbytečně mrtvých a ještě víc lidí s nenávratně poškozeným zdravím.
V té souvislosti vzpomínám na zavlečení cholery tuším do el. Kapušany a reakci tehdejšího státu. Představuju si jak by fungoval tehdejší OHES v případě koroňáku – to by ale z něho neměl zůstat nefunkční fragment.
Takže co konkrétně radíte, že by měli státníci dělat? Až se objeví něco jako ebola s inkubační dobou třeba tři týdny? Na všechno se vys*at a čekat, jestli bude mít paní Noemová pravdu? Co když už pak bude pozdě?
Chovat se podle letitych vyzkousenych pravidel. Ne podle kam vitr, tam plast. Ne podle psychopatu, jako je Fauci. Ne podle pravidel, ktery nektery rodinny prislusnik poradil Trumpovi. Smarja, ta debilita vsude…
Která to jsou, Vevčo, ta „letitá odzkoušená pravidla“?
A konkrétně, prosím.
Najdete si je sám. Nebo si snad myslíte, že epidemiologové strávili 20. století za pecí?
(A hele — my muzem opravovat komentare!)
Takže nevíte nic a nemáte co odpovědět.
Ne. Jen nemam zajem delat vasi praci za vas.
Zanechte výmluv a odpovězte.
Vy, Vevčo, tvrdíte, že něco víte/znáte, tak to hoďte do placu.
Občan: Ale ona má Vevča samozřejmě částečně pravdu, píšu o tom výše. Ta pravidla existují, jenže se v globalizovaném, lidskoprávním světě s vysokou koncentrací a fluktuací obyvatelstva dodržují hrozně těžko. Musí se totiž nasadit pořádně, důsledně vyáhat a zabrat hned napoprvé, protože podruhé už šanci nedostanete. Když se to nepovede na první pokus, nastoupí všemožní očkovači, „bojovníci proti totalitě“, právníci a další rozesírači a lidi už do toho podruhé nepůjdou. Radši se nechají opíchat nebobudou kloktat koloidní stříbro, je to přece jednodušší a různí šarlatání jim přes média ochotně naslibují zázraky na počkání. A dnešní doba nepřeje řešením, která vyžadují disciplínu a odříkání, lidi mají radši ty instantní zázraky. A takovým „instantním zázrakem“ byla i zázračně rychle vyvinutá vakcína.
K účinnosti těch staletími osvědčených pravidel viz první kovidová vlna a nakonec i neslavný konec „Best in Covid“ u nás. Kdybychom žili ve středověké, poměrně atomizované společnosti, tak by nás ta pravidla opravdu zachránila. Jenže nežijeme. Z jednoho pohledu bohudík, z jiného bohužel. Tak, a teď si vyberte…
Stane, ta staletími ověřená pravidla jsou:
Izolace, zvýšená hygiena, důsledná desinfekce, desinsekce a deratizace.
20. století k nim přidalo vakcinaci a antibiotika na vedlejší následky viróz (účinky antivirotik jsou dodnes s otazníky).
Všechna ta staletími prověřená opatření Vevča odmítá.
A vida. Obcan ta stara pravidla prece jen objevil.
Tak se preskolil na to, ze mi vyklada, co ja odmitam ci neodmitam. Zrejme to vi lip nez ja.
Bolševici měli celkem dobře propracované epidemiologické plány, podle kterých se jely i celé devadesátky. Rusové je mají dodnes a funkční.
Až potom se na ně začalo srát, protože údajně „nic nehrozilo“.
Tak jsme dopadli, jak jsme dopadli.
Nejenom bolsevici. Bylo to propracovane vsude v prvnim i druhem svete.
„Až potom se na ně začalo srát, protože údajně „nic nehrozilo“.“
Toz to mate nejak posmodrchane. Vsici jsme vedeli, ze se neco deje, jako uz nespocetnekrat v minulosti. Ale ze by z toho mela byt globalni hysterie? Cui bono? Podivejte se, jak ta pravidla fungovala napr. pri velke epidemii chripky v roce 95, kdy to pokosilo snad 12000 lidi v CR za nekolik tydnu. Ale nikdo tenkrat nekricel, ze se maji zavrit obchudky a restaurace, napiklad. Nikdo nestrasil lidi, ze jezdi po mestech chlazene kamiony a sbiraji mrtvoly (jak v roce 2020 tvrdil Petr Hampl). Atp. Po case chripka zmutovala na slabsi, jako obvykle, a zivot sel dal. A kdyby se to byvalo ukazalo drasticky vaznejsi, urcite na to plany byly taky.
Dnes mocipani zacinaji panikou. A kdyz jedna nevyjde, bude dalsi.
Občane – sežeň si učebnici hygieny a epidemiologie ze zdravky co se používala před 60ti lety – učilo se to v 2. ročníku a Hygiena byl tehdy maturitní předmět – volitelny – bylo možno si vybrat ještě organizaci zdravotnictví..
Vevčo – vony OHES už v těcj 90tkách nefungovaly jak před převratem a i tehdejší epidemie se jaksi pokakala – jen se toho nechytla sdělovadla.
Pokud se objeví ebola, tak to bude jedině proto, že ji vypustí. Opravdu si myslíte, že ten covid se tak nějak stal?! A pokud ji vypustí, tak Vám rouška v autě a zákaz zpěvu či vycházení po deváté večer nepomůže, zrovna tak, jako Vám nepomůžou nějaké testy, které ani nejsou určeny k diagnostice (jako PCR).
Covid se stal tak, že byl vytvořen za americké peníze, na americkou objednávku a za americké asistence ve wuchanské laboratoři. To patrně proto, že americkým laboratořím to zákon zakazuje. Únik z čínské laboratoře mj. potvrdil, že ten zákon není tak úplně marný.
Že měl dýpstejt zájem na maximálním ututlání a svedení na falešnou stopu, dokazuje úporná snaha jeho a jeho nohsledů/užitečných idiotů ostouzet vědce, kteří laboratorní původ covidu rychle rozpoznali. Např. dr. Pekové se za to dodnes nikdo neomluvil (natož aby ji ocenil).
ad Anonym (7:02)
„Covid se stal tak, že byl vytvořen za americké peníze, na americkou objednávku a za americké asistence ve wuchanské laboratoři.“
Zajímavé je, že tyto i mnohé další informace o následné mRNA „terapii“ byly před U.S kongresem i soudy zdokumentovány a mainstream po celém světě se tváří jak by nic. Hluboké mlčení…(mRNA technologie není vakcinací, už z definice nemůže být. To bylo rovněž nedávno už i soudně potvrzeno: https://slaynews.com/news/covid-mrna-shots-not-vaccines-appeals-court-rules/)
Ebola se přenáší kontaktem s tělními tekutinami a tkáněmi nakaženého. Tu jen tak nerozprášíte. To jen tak pro úplnost.
Tocite se na miste, jako kdyz Ferda Mravenec sel patou vyhloubit dulek pro kulicku 🙂 To ze naka americka kravka se strefila, ze ta ktera opatreni nejsou potreba, bylo cire hadani, vira – nijak nepodlozena fakty, vedeckymi poznatky. Ted ji vytahovat jako nasledovani hodny vzor, je hloupe – az idiotske. Jak spravne rika Stan, na toto dojedeme – a ja dodam ze nejen pri potencialni epidemii, ale i pri zvladani v horizontu max . 10 let prispechavsich spolecensko – ekonomickych zmen ktere prinese masivni nahrazeni lidske prace umelou inteligenci. Zrovna vcera jsem videl v obchodaku roboticke uklidove auticko bez ridice. Zašaskoval jsem a zvolal Občane, koukejte, za par let je s nami konec ! 😀 Temer mlceni politiku na toto tema vymluvne ukazuje jejich bezradnost vuci tomuto tematu. Nemaji zadny strategicky plan, budou ve vleku zivelne se vyvijejicich udalosti. Zmohli se akorat na tragikomicke zakazovaci a omezujici kodexy, ktere budou v praxi stejne mrtvenarozene.
Hulvath: Rikal jste, ze KDO to umel lip. Davam vam priklady a temi opovrhujete. Asi vas dotaz KDO to umel lip byl minen jenom jako recnicky obrat, ze jo?
Dalsi priklad byl guverner Missouri. Sice zavrel stat zacatkem brezna, ale slibil, ze otevre 1. kvetna. A slib dodrzel. A hruzo hruzouci… nic se nestalo! A u vas v Evrope to bylo Svedsko, ktere netrojcilo. A nekecejte mi o nejake te extra tuplovane sporadanosti Svedu. Znam nekoho, kdo tam tehdy jel, a Svedove poradali sve oblibene mejdany jako obvykle.
Ti, co se nenechali znasilnit propagandou strachu, davno vi, ze vsecko bylo jinak.
Vyvodit konec z uklidového stroje … nebo z toho, že přiblblou komunikaci v korporátu nebo s úřady udělá AI lépe než člověk je možné, otázka je, zda správné. U těch strojů narazíte na meze ekonomické a především organizační (prostě se to nevyplatí pořídit místo lidí nebo ještě lépe, pořízení vyjde dobře, ale podpora, servis a údržba těch strojů bude draží než ty lidi).
To, že velká část společnosti se „dopracovala“ k tomu, že jejich činnost je hnití v korporátu nebo úřadech a generování zbytečností, co umí AI lépe není problém AI nebo politiků. Je to problém těch lidí a buď si to uvědomí a udělají se sebou něco nebo zase dají příležitost politikům, aby to tzv. řešili. To bude stát hromadu peněz, času a přibude další buzerace v zájmu ochrany totálně neschopných. Taková další inkluze, jen pro dospělé.
Reklo se izolovat, ale presto najednou mohl kazdy z gastarbaitru prejet cele cesko aby v rakousku a nemecku meli levne pracovniky
Mate nejakou kratkou a selektivni pamet
Vevča napsal:
13 června, 2024 (1:56)
Naše chyba je asi v tom, že moc koukáme do zpětného zrcátka, a nevěnujeme se tomu, kam se řítíme.
Nemáme před sebou dostatek existenčních problémů?
Josef původní napsal:13 června, 2024 (5:02)
Brusel zveřejnil 10 kroků pro přijímání migrantů, z nichž se Česko nevyzuje
12. června 2024 18:34
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/migracni-pakt-eu-migrace-evropska-komise.A240612_181648_zahranicni_jhr
Vevčo, oni se někteří diskutující asi stále domnívají, že ten covid tak nějak přišel sám….že si starej dědula v Číně špatně uvařil netopýra. Všechna opatření byla politická a o zdraví lidí nikdy v tomto nešlo. Jen o poslušnost. Byla to plandemie a chystají další – ptačí chřipku, kterou zase upravili. Teď jim do toho některé země hodily vidle a alespoň ty největší zrůdnosti se zatím zločinecké polosoukromé WHO nepodařilo v pandemické smlouvě prosadit. Ale budou na tom makat dál.
HIV, nemoc šílených krav, všechny ty zvířecí chřipky co jich už je, kovid….. a pořád dokola a pořád něco. Všechyn ty nemoci mi přijdou něčím podobné, jako příběhy kolem nich. Chybí mi v nich logika. Odnikud se něco objeví, pak to mizí, anebo nemizí. To nevypadá jako náhoda, všechny ty náhody.
njn Bazalko, ale co když právě to podivné chování po covidu je následek očkování. Že to odbouralo pud sebezáchovy a vývoje.? A ani si to lidi nemusí uvědomobvat že se nevrátili do normálního stavu. Pak ale dává smysl i to pozdější očkování mlaďochů a prťat ať na ně původní breberka nešla. . Jako by si uvědomili že staří stejně a mladý musej přeformátovat či přibrzdit
A dokonale by to vysvětlilo tu nebývalou stagnaci jurop . Vždyť jsou tam aktivní a plni energie právě jen ti dosídlenci co očkováni nebyl jen zepár statečnejch co odolali. Ovšem bude-li to stačit na záchranu kdo víi.
A v tomto směru ani nebyl žádný výzkum – prostě nic. Proč asi
a jestli se Vám to nezdá, tak mi vysvětlete, proč po té první pandemii na začátku století, se všechno rozjelo – aby co nejdřív nahradili ten výpadek ať lidí nebo výroby a v historii nebývalý rozvoj všeho co se týkalo vývoje dopředu přes další strašnou válku, vždyť ten skok byl opravdu velký,. Hmm pověztemi někdo , že se mýlím a jak se vám to jeví v těchto souvislostech.
Vevčo, historická zkušenost s pandemiemi nic? Vědci? A že jich je. Jak vlastně a za jakých opatření probíhá ta zcela obyčejná, periodická chřipka? Jak na ni, nikoli blbí, reagují?
Z vědy se ovšem díky covidismu stala pavěda. Nebo se spíš ukázalo, jak jedno spojitě přechází do druhého za mohutné podpory korporací a vakcinační lobby. Jednoduché bylo zapomenuto nebo zapovězeno, zatímco složité nefungovalo. Proti Sars-Cov-2 stačil a dobře fungoval obyčejný a známý L-lysin a elektrostatická čistička vzduchu do každé místnosti. A vitamín D. Mám to vyzkoušené a opakovaně ověřené na sobě a nejbližší rodině.
O účincích různých aminokyselin na replikaci virů Sars-Cov-2 a chřipky se také psalo v článcích dostupných na Sciencedirectu, na nichž lze podobně dokumentovat, jak veřejnosti laické i lékařské lhali naši přední covidoví (pa)vědci a dávali ohledně očkování zdraví ohrožující doporučení. Když jsem to četl, málem jsem se styděl za svou příslušnost k vědeckému stavu a moji důvěru v širší vědeckou komunitu to kompletně pohřbilo.
Re: Agi…
A zkuste mi napsat, ze které vědy se v posledních – dejme tomu 50 až 60 letech – nestala pavěda. Pochopitelně nemám na mysli vědy společenské – typu sociologie a spol., nýbrž reálné aplikace poznatků věd přírodních.
Při pohledu na věci a události, které okolo mne probíhají, mne nenapadá jiné slovo, než
!!! HOVNO !!!
No tak třeba v matematickém nebo fyzikálně-teoretickém oboru si stále (naštěstí) nemůžete dovolit publikovat cokoliv, aniž byste předložil k tomu důkaz. Stále se může stát, že obsahem článku může být nějaká neužitečná blbost (na což nemusí být jednotný názor), ale aspoň musí být pravdivá. Každý to může zkontrolovat – pokud na to mentálně stačí. Je to podobné jako u otevřeného kódu – kdo to umí, může zkontrolovat, jestli kód dělá to, co je deklarováno a neobsahuje zadní vrátka.
Také v těchto oborech existuje určitá rozvaha a zdrženlivost, názor bývá vysloven na základě toho, co opravdu umíte dokázat. V kontrastu s tím, co předvedli covidoví pavědci i s profesorskými akademickými tituly, kteří měnili názory jako ponožky a veřejně tak předvedli, že vlastně nic nevědí. Být to mezi matematiky a fyziky, teď by se plazili kanálem…
Přesně tak, věda už dnes není věda. Díky grantům a jiným vymoženostem (jako politicky korektním rektorům a děkanům provázaným s politiky) se dnes už bádá jen tak, aby pokrok byl v mezích zákona. Jak to dřív vůbec mohlo fungovat, že se výzkum dělal i bez grantů a všech těch agentur (a často i bez zásahů státu) a měl výsledky?
Tak třeba tohle by se dnes už nestalo, že? https://www.reflex.cz/clanek/historie/118061/nezistnost-virologa-salka-i-cesta-doktora-sabina-za-zeleznou-oponu-zachranily-svet-pred-detskou-obrnou.html
Citace z článku:
Masová produkce [vakcíny proti dětské obrně] byla možná z jednoho důvodu. Jonas Salk se vzdal práva svůj vynález patentovat. Odhaduje se, že se tím připravil asi o 7 miliard dolarů, byl si ale vědom, že by během patentového procesu umíraly další děti. Když se ho v televizním rozhovoru v roce 1955 moderátor zeptal, komu patent patří, odpověděl: „Asi lidem, řekl bych. Žádný patent není. Copak lze patentovat třeba slunce?“
Všechny ty dotace jsou usměrňovače dění žádaným směrem. Až do stadia, že rozruší běžný trh a stanou se nepostradatelné – jako droga. Pak se divíme, kam to všechno došlo. Legrační na tom je, že ty dotace jsou peníze, sebrané daňovým poplatníkům a směřované často na projekty proti nim. Žádné peníze navíc, odněkud. Jednomu dají, protože tomu vedle vzali.
To je i můj názor. Představme si opak. Vláda by, podle kritiků-generálů po bitvě, nečinila nic, protože jen „rýmička“, jenže Covid by byl daleko více nebezpečný.
A zas by byl řev, bylo by-li od koho.
Ano, některá nařízení byla nesmyslná. Jenže byla jednoduchá a srozumitelná. Například je nesmyslné nosit roušku všude co je veřejným prostranstvím. Bylo možno kategorizovat, stanovit podmínky, například vzdálenost mezi lidmi. Na druhou stranu nutno vzít v úvahu „lidovou tvořivost“ při výkladu. Těch kverulantů argumentujících centimetry….
Co se týče závažnosti Covidu, pozornost byla a dosud je věnována akutním projevům a následkům. Ne postcovidovým. Tak i v případě očkování.
Nerozčilujte se, Verča je dvoubodová,
ad1 – verča má vždycky pravdu
ad2- když nemá platí bod 1
:–))
Toho jste si snad všimnul.
Dlouho to tady vydrzelo bez ad hominaku. Pak prisla Ema. 🙁
PromiŇte, já chápu, že Vás štvu. Ale opravdu nemůžu za to, že jste tak čitelná. Zvlášť pro toho, kdo tu celý život žil a krapítko se vyzná v klasicích, byť ne tak dobře v rychlo či účelových rychlokvaškách..
„Takže jsem dalek toho odsuzovat státníky (mimochodem včetně Xi, Putina a Orbána) za to, že zpanikařili. Ona nakonec ta smrtnost zase úplně zanedbatelná nebyla. A na druhou stranu ta opatření taky nebyla nijak extrémně drastická, i když někdy zbytečná a dokonce občas i směšná (například zákaz zpěvu). Musím se ale smát, když čtu hlášky o „kovidovém teroru“. Je vidět, že jejich autoři o skutečném teroru vůbec nic nevědí. Opravdu jim nepřeji, aby ho někdy zažili…“
100% souhlas.
Četl jsem v souvislosti s ptačí chřipkou odpověď Ratha na otázku, proč objednal 500000 vakcín, když nebyly třeba.
Odpověď jednoduchá. NIKDO SOUDNÝ si nedovolí podcenit reálnou hrozbu. Po bitvě je každý generál.
Proč… Byly zde i hlasy rozumu, jako třeba profesoři Turánek, Beran, statečný primář brněnské nemocnice u sv. Anny,,.. Politici upřednostnili ty, kteří strašili a stali se tak „důležití“. Nepochybuji o tom, že ve hře byly i granty a bonusy placené farmaceutickými společnostmi pro konformní covidové „vědce“.
Kromě toho, pokud politik může utužit režim, zkomplikovat lidem život a předstírat, že je to v jejich zájmu, zasvítí mu oči jako Goa’uldovi. Kdo nepodlehne pokušení větší moci, peněz (od Big Pharmy) a osobní cti „zachránce“? Odpověď je snadná – člověk, který takovému pokušení nepodléhá, se nikdy nestane politikem.
Raději se ptejme, za co stojí věda, která takto selhala a jestli by měla být i nadále stávajícím způsobem financována. Mám dojem, že s vědou je to podobné, jako s křesťanskou církví. Dokud nebyla „u lizu“, dalo se jí víc věřit.
Přesně.
Ještě bych dodala – v médiích se vyjadřovali zejména nevakcinologové a někdy i nelékaři. A z lékařů třeba takoví, co živýho pacienta neviděli už pěkně dlouho. To zavánělo manipulací a nepravdou. Krom toho, když mi někdo agresivně vnucuje nějaké „moje dobro“, jde pouze a jedině o jeho dobro.
Zatajovaly se informace. Tvrdily se nesmysly, jako že imunita po prodělané nemoci je horší než ta po „očkování“. Tohle tvrdit medik u zkoušky, tak ho vyrazej i s futrama.
Zapsala/opsala jsem si (v už dost pokročile hysterické koviďácké době):
„Pokud vás někdo musí přesvědčovat, tlačit, lhát, nutit, zastrašovat, obviňovat, vyhrožovat, trestat a kriminalizovat, můžete si být naprosto jisti, že to, co se propaguje, není pro vaše dobro.“
(jako autor byl uveden „Watson – spisovatel a filosof“)
Ano, presne tak. A to podivne lhani, predstirani, zamlcovani, a zastrasovani lidi kvuli pouhym otazkam bylo patrne uz po paru mesicich.
Kdyz ja jsem poprve potkala sousedky, jak jdou po ceste s pejsky zarouskovane a dvoumetrovem rozestupu, uz tehda mne tuklo, ze tady neco nehraje.
To jsem moc rád, že to říká právě lékařka. Protože v době, kdy nám covidisté tvrdili, že nás budou všechny povinně očkovat opakovaně dalšími a dalšími dávkami, obrátil jsem se na lékaře, které znám, bylo jich kolem dvaceti. S tím, že i když je pravděpodobnost trombózy či embolie po jedné dávce vakcíny relativně malá, při nikdy nekončící posloupnosti (teoreticky – ona by bohužel skončila pravděpodobnou smrtí pacienta) očkování už jde o matematickou jistotu, která hrozí i jim. A že by tedy měli i ve vlastním zájmu konečně přestat poslouchat dr. Kubka, prof. Flégra a další, a začít protestovat.
Dostal jsem jen dvě hysterické odpovědi – že si mám jít vzít ivermektin a vitamín D a škrtnout si je z adresáře. Paradoxně, za pár týdnů na to vyšla izraelská studie, potvrzující mírný průběh nemoci v korelaci s vyšší hladinou vítamínu D v séru.
ad Admirál (10:49)
„„Takže jsem dalek toho odsuzovat státníky (mimochodem včetně Xi, Putina a Orbána) za to, že zpanikařili.“
Jsem přesvědčen, že vysocí politici v žádném případě nepanikařili. Jsou to najatí, dobře placení herci a problémy plebsu je fakt nezajímají. Pouze dostatečně přesvědčivě sehráli svůj povinný part. Kdo se na vyšších místech kovidismu nepodřídil, byl odejit nebo zemřel. Odpor proti prioritní globalistické agendě není tolerován NIKDY. To věděli Orbán i Putin. Pokud si dobře vzpomínám, jen pár afrických vůdců, kteří se včas politicky správně nezorientovali, dopadlo pro výstrahu špatně a to stačilo.
U jaké jste sekty???
ad Admirál (14:13)
Hrdě se hlásím k sektě hledačů zdrojových informací 😉
A ze zdvořilosti se též optám: A Vy jste u jaké sekty?
Že by sekta nálepkovačů jiných než vlastních názorů?
Nezlobte se, tvrdit, že Orbán, Putin, Si, Trump ve shodě sehráli přesvědčivě nějaký vnucený part je kokotina. Kokotina z mnoha pohledů.
Rozdělme si covidové konání na dvě části.
1. – Opatření zavedená proti šíření. Byla různá podle států, většinou odrážela názory tamních epidemiologů. Těžko jim „po boji“ něco zásadně vyčítat.
2. – Očkování, vakcíny. To se dá zhodnotit mnohem příkřeji. Kde jsou peníze, tam je svinstvo. A stupňovitě – kde jsou velké peníze, tam je velké svinstvo. Do toho politika.
Lhalo se v obou kategoriich, Admirale.
A odmitali se poucit od toho, co delaly ostatni staty.
Na podzim 2020 Colorado vydalo zakaz byt venku po desate hodine. Lidi se jim pak vysmivali, ze si mysli, ze se virus ridi hodinama a po desate vecer je extra aktivni.
A to bylo v dobe, kdy nektere staty uz to delaly jinak, a nemely horsi vysledky.
Re Admirál (17:39)
Asi se shodneme, že lidské vidění „reality“ je mnohovrstevné.
Vám se patrně jeví příběh covidové reality 2019 až podnes jako celosvětové samovolné šíření viru se kterým vlády bojovaly jak uměly, aby zachránily co nejvíce lidí. Korporátní byznys, někteří politici a spousty „šikovných“ menších hráčů si tedy na této situaci neopomněli namastit kapsy, ale nijak mimo mantinely běžného, občas i kriminalizovatelného sobectví.
V tomto pojetí reality jsem žil tak do svých třiceti, pětatřiceti let věku. Tehdejší „já“ by s Vámi byl býval naprosto souhlasil a potud Vašim argumentům zcela rozumím.
Dnes ale vidím mnohem barvitější a komplexně provázanější vrstvy naší společenské reality. A navíc to vše podle mne i z historicky podmíněných důvodů nelze oddělit od lidských představ nejvyšší inteligentní entity, totiž Boha. Lhostejno, jak si ho kdo představuje. Nejvyšší mechanistickou entitou je pak v našich představách vesmír. Oba docela důležití hráči, které nelze vynechat jinak, než skrze užití velmi deformujících zjednodušení.
Hlad po doplnění evidentně nedostatečných představ o „realitě“ u mne nastal po očividně antifyzikálních, evidentně prolhaných pokusech vysvětlit útok dvou letadel na „dvojčata“. Tehdy se rychlostí volného pádu přesně do svého půdorysu zřítily TŘI mrakodrapy. To mne naučilo ZÁSADNĚ nebrat oficiální informace na první dobrou vážně, ale naopak hledat přímá svědectví nebo fyzikálně realistická vyjádření odborníků, nejevících jasné známky střetu zájmů. Za což automaticky považuji i jakékoliv vládní angažmá. Substack je např. dobré útočiště nevládních , viditelné realitě lépe konvenujících vědeckých názorů.
Jedno z mých oblíbených pravidel pro hledání pravdy: „Sleduj stopu peněz. Obecněji: „Cui bono?“
Studoval jsem medicínu a řekl bych, že docela rozumím principům fungování živých buněk, transkripčním mechanismům exprese DNA, psychologie, i psychologie davu a eminentně mne zajímá psychologie moci těch nejmocnějších. To jsou ti nadnárodní a vládnou vydávání měn. Oni jsou u nejhlubšího kořene moci. Logicky, ne? Tam je to ovšem evidentně úchyl na úchyla a krytí těch nejohavnějších zločinů v jejich zájmu je jejich denní agendou. Marx byl jednou z jejich loutek a jimi zafinancován měl za úkol odvést pozornost od skutečných vládců. Kdo vydává oběživa, ten si všechny kapitalisty i královské rodiny strká do kapsy místo vizitek.
Organizování válek, obchodů s dětskými otroky a s lidskými orgány z těch válek vytěžených počínaje, masově provozovanou pedofilí a otevřeným satanismem konče. Covid? Sám o sobě sranda pro děti. Jako tréning dobrý. To jo.
Takže stručně shrnu: Drtivá většina lidí se zatím, bohužel, nechává vodit na špagátcích lží ohledně čehokoliv, v čem mají vládci měn prsty. Vlády z jejich milosti dosazené mají velmi úzké mantinely, jaké agendy smějí nebo nesmějí prosazovat (A je těch dozorovaných agend podstatně více, než jen plandemie, ať ta kovidí nebo ptačochřipková či další…). Stačí si poslechnout edukaci p. Juvala Noaha Harariho, poradce Klause Schwaba, t.č. „píár“ tváře WEFu. Je to vše viditelně dost slušně zorchestrované, pokud tu možnost připustíte. Stačí se kupodivu, zaměřit na ofiko zdroje – např stránky WEF, WHO, Davos, Event 201, Pandemická smlouva atd, atd, SMIS. Spousty lidí, jejichž kvalifikace dalece přesahují mé, komentují jevy jasně hovořící o agendě řízené depopulace a transhumanismu v tom nejhorším slova smyslu, přesně v duchu zmíněného Juvala Noaha Harariho: „…Nemyslete si, že máte nějakou svobodu. Jste jen snadno hackovatelná zvířata…“
Odkazů na zdroje se dají dohledat stovky, něco mohu i naposílat, ale proč? Většina lidí se těchto témat děsí a znegují i co mají přímo před očima. Naopak, kdo chce hledat, najde rychle sám. Není to nijak zvlášť dobře poschovávané. Nejsem žádný ajťák, jen mě to baví a zajímá 😉
Proč jsou tato témata pro naprostou většinu lidí tabu? Bez vědomí boží ochrany se nechráněná, sobecká lidská mysl začne obvykle propadat do trudnomyslnosti, eufemisticky řečeno. Nemáme totiž z hlediska pouhé vesmírné mechaniky proti takhle dobře zorganizovaným psychopatům prodravším se (zákonitě) k vrcholné pozemské moci žádné myslitelné východisko…
Mate to, Bratre, pekne sesumirovane.
„Bez vědomí boží ochrany se nechráněná lidská mysl začne obvykle propadat do trudnomyslnosti; nemáme totiž proti takhle dobře zorganizovaným psychopatům prodravším se (zákonitě) k vrcholné pozemské moci žádné myslitelné východisko…“
Presne tak. Doslo to tak daleko, ze lidi veri propagande psychopatu, ktera maskuje jejich pravou naturu, vic, nez svym ocim. Nehlede k tomu, ze deprivanty vetsina lidi ani neumi rozeznat.
Bez vedomi bozi ochrany. Vystizne. Je to jeden z korenu te katastrofy, ktera se pred nasima ocima odviji.
Výčet špatností mocných, s tím, že lidé se nechají vodit na špagátcích lži. Jejich mysl je bez vědomí boží ochrany na tom zle, ty špatnosti jsou pro ně tabu.
Co to je vědomí boží ochrany? Bez ironie, znamená to vytvoření si jakéhosi placeba? I věřící přece vědí, že kromě pohanských, tedy falešných, žádný z abrahámovských bohů tak nečiní, ostatně, ten „místní“ to měl oznámit jako neporušitelné pravidlo. Ani se nestal východiskem pro prolamování tabu jinak, než u tabu věroučných.
Pak je ještě nová či nově poznávaná entita, ta „Hawkingova“, ale ta, kromě svého stvořitelského atributu, nemá nic společného s ochranou ani lámáním tabu (a napravováním jejich dopadů). Je velmi vědecká, tedy vědci poznávaná, a to zdráhavě. Kdy minimálně prozatím to vypadá, že je to sice projekt svou genialitou lidem nepoznatelný, nicméně je jim v něm ponechána volná ruka.
… ta, kromě svého stvořitelského…
Spíš „vedle“ svého stvořitelského atributu, tzn bez souvislosti s ním.
Picco: Vedomi bozi ochrany beru jako aktivni viru v dobro vesmiru. Vesmiru na nas prece jen zalezi.
Bez toho zit… dela to z lidi dusevne nemocne.
Co jen to jako je tohleto. Bez vědomí sociální ochrany, bez vědomí legislativní ochrany, zdravotnické, ochrany domova, rodiny a úměrnosti lidské, boží, setrvačnosti, stálosti, aktualizmu, sklerotizmu..
To zamontování Marxe mne pobavilo – inu studium medicíny jako takové nestačí na pochopení společenských procesů. Jinak můj bratře – doporučují učit se učit se a znova učit se neb jste na dobré cestě.
Možná jste si Vevčo všimla, že jsem na to věření dost tuhej. Přesto se zajímám, jak kdo vnímá a popisuje svůj vztah k „tomu většímu“, ale už se tu z toho udělala depresivní nudle. Dokonce i M musel vydechnout a vtáhnout na chvíli břicho, tak nebudu dál klást palčivé otázky na téma ochrany Boha/vesmíru, umožňující postavit se zlu mocných. Třeba se k tomu dostaneme jinde.
Ad Picolo (0:07):
„Co to je vědomí boží ochrany? Bez ironie, znamená to vytvoření si jakéhosi placeba? I věřící přece vědí, že kromě pohanských, tedy falešných, žádný z abrahámovských bohů tak nečiní…“
Řekl bych ze zkušenosti, že osobní vztah s Ježíšovým Otcem není rozhodně „placebo“. Ani bych Otce nezařadil mezi Abrahamovské koncepty boha. Ti vyžadují krev obětí. Ježíšův otec NE! Docela podstatný povahový rozdíl že? Ježíšův Otec mne i mou nejbližší rodinu velmi účinně a zjevně ochraňuje a uzdravuje zcela v ježíšovském duchu…
Jestli Vám to takto stačí.
Příkladů z osobní zkušenosti můžu uvést desítky. K doktorům ani k zubařům nechodím. Není důvod. Ježíš mne uzdravuje takřka vždy skoro až „instantně“.
jo, jo Vaši nespí ale vymýšlejí a vymýšlejí… njn
Zase uzvatlany klise , zadnej vojacek neni general, vetsina po bitve neprezije.
Kdyz prezije ma valky az po krk i s generalama reznikama, na lidi.
Votrok vomila vyblitiny , jinech..Nikdy svoje.
To že šparanie v nose a vakcini nefunguju, musel vidiet kazdy, kto nebol „rozumu mdleho“ uz v priebehu kovidu, nie az teraz. Akurat vtedy nebolo celkom iste, či globalni manazeri kovidu chcu na tom len poriadne zarobit, alebo im ide este o nieco ine.
„Akurat vtedy nebolo celkom iste…“ naopak!!!!! Právě tím si můžeme být jisti na 150%!!!!!
a čím? možnosťou a) iba prachy alebo b) niečo viac ako len prachy ?
ad Hulvath (0:36)
Znohu zopakuji: kdo používal mozek od začátku r. 2020, filtroval hysterizující masmédia a našel si relevantní informace od zdroje, nemohl být vývojem událostí příliš překvapen.
Moje osobní zkušenost: V únoru 2020 jsem si říkal, že by mne zajímalo, proč tu hysterii roztleskávají výhradně politici a masmédia a proč Krajské hygienické stanice (KHS) plus Státní zdravotní ústav (SZÚ) oficiálně mlčí. Vyhlášení epidemického stavu ARI (akutní respirační infekce) odnepaměti až na přelom r. 2019/2020 VŽDY probíhalo přes tyto odborné instituce (tímto pověřené) a NIKDY jinak. Tak jsem někdy v dubnu 2020 zavolal na SZÚ, Oddělení epidemiologie infekčních nemocí s dotazem, co to má jako znamenat? Bylo mi řečeno, že o situaci s Cov19 se i oni dozvídají z MÉDIÍ !! Na podrobnější dotazy rychle odmítli odpovídat, že se NECHTĚJÍ DOSTAT DO PROBLÉMŮ… Vymalováno!! Politiky a masmédii řízená PLANDEMIE, první tohoto druhu v historii…
V této souvislosti se chci zeptat, zda se vůbec jednalo o epidemii či dokonce o pandemii. Ptám se proto, že podle mnoha zdrojů nebyla splněna kritéria pro takové označení.
ad kočka skliba (12:30)
„V této souvislosti se chci zeptat, zda se vůbec jednalo o epidemii či dokonce o pandemii?“
Vtipná otázka 😉
Záleží totiž ke kterému datu by jste se soudruhů režisérů chtěla dotazovat. Nechci jít do detailů, ale celý trik spočívá v tom, že kritéria definice epidemie/pandemie, stejně jako definice „šíření infekčního onemocnění“ byla soudruhy z WHO v posledním desetiletí a zejména v posledních třech letech před kovidem několikrát změkčována, aby šaráda z r. 2019/20 byla vůbec proveditelná a jakž takž uvěřitelná. Například hranic epidemie ARI (Akutní respirační infekce) tj. 1600 – 1800 KLINICKY nemocných na 100 000 obyvatel nebylo dle ůdajů krajských hygienických stanic (KHS) v letech 2019 – 2023 vůbec dosaženo. Finta byla prostá. Za „nemocné“ se počítali nikoliv skutečně nemocní s klinickými příznaky ARI, ale všichni „PCR pozitivní“ za dané období v kumulativních (= zfixlovaných) součtech. A celá agenda „epidemie PCR pozitivních“ vůbec nešla přes KHS, protože k vyhlášení epidemie chyběli dostatečné počty KLINICKY NEMOCNÝCH. Pandemický stav vyhlašovali politici a masmédia. Až v dalších letech se KHS a SZŮ váhavě a tiše k šarádě připojily, aby nekazily umělecký dojem.
Zasílal jsem někdy na podzim 2020 všem poslancům na jejich poslanecké maily podrobný a věcně doložený popis asi pěti podvodných, plošně a rutinně užívaných mechanismů, pomocí nichž se bezostyšně manipulovalo s počty „nemocných“, „nakažených“ i zemřelých. Zaměstnanci nemocnic, patologií, statistici, pojišťovny, média, politici, zdravotní firmy rejžující na všem tom (pro ně vysoce lukrativním) nadělení, všichni v těch podvodech jeli. Zaslal jsem obdobný mail i na na všechny vedoucí odborných útvarů SZÚ i na ředitelku. Nebyl jsem zdaleka jediný, kdo zasílal podklady s upozorněním na odborně se tvářící sprostý podvod. Tři poslanci poděkovali. Jeden mne upozornil, že sice to stojí za zamyšlení, ale určitě se mýlím, protože těch mrtvých na Cvid je prostě moc… Svatá prostoto, říkal jsem si. Psi štěkají, karavana kráčí dál…
Až dnes se vlastně i z oficiálních zdrojů tehdejších věřejnosti prezentovaných dirigentů jako CDC, FDA, německý Cochranovský institut, některých představitelů tehdejších vlád (Japonsko, Austrálie) atd. pomalu leze, že vlastně všichni všechno věděli. Věděli, že je to donucovací nástroj proti obyvatelstvu. Jen se báli vybočit z řady.
Byl to totalni pruser,. Ale snad jeste vetsi pruser je, ze jim to dosud tolik lidi zere.
Přesně tak, a také to znamená, že tzv. vědě ani zdravotnické mašinerii nelze ve vypjatých chvílích vůbec důvěřovat. Protože se mezi nimi najdou lidé, kteří i pod malým nátlakem budou bez skrupulí tvrdit, že např. Cyklon-B je jeden z nejúčinnějších léků proti astmatu. Pomáhá doslova jednou pro vždy.
Přesně takoví na Ukrajině uschopňují i mrzáky a invalidy, aby mohli být odvedeni na frontu. Jak jsme za covidu viděli, ani u nás jich není málo.
Bratře – souhlas ale – hygiena mlčela neb neměla pravomoci – byla v troskách a kdekdo jí do toho kecal. Šlo prostě o kolosální selhání státu jako takového. Poslední vaše věty dokazují skutečný stav – dneska by to bylo ještě o mnoho horší.
To proč se to tak roztleskávalo by mne taky zajímalo -byť určitý názor mám.