Přátelé, ode dneška mám v nabídce třetí a na delší dobu poslední knihu, která se tak či onak dotýká zemědělství. Tentokrát jejím autorem nejsem já, ale moje schovanka Tonička. Když jsem před rokem začal pracovat na vydání knihy, přinesla mi několik zemědělských malůvek. Prý, aby v knize nebyl prázdný prostor mezi kapitolami. Malůvky se mi zalíbily a tak jsem ji povzbuzoval, aby v tom pokračovala. Věděl jsem, že bude ještě druhá kniha, kde bude také zapotřebí oddělit kapitoly.
Tonička v kreslení pokračovala celý rok. Její umělecká duše si brala inspiraci z pro mě nečekaných situací a slovních hříček, její oči v hemžení na mém dvorku viděly úplně něco jiného, než co jsem viděl já… Tak trochu byla jako Alenka za zrcadlem, která v běžné sedlácké rutině nacházela něco, co nikdo jiný neviděl. Nakonec přidala ještě trochu veršotepectví a kniha byla na světě.
Je to její kniha. Holka to v životě nemá lehké a jak o sobě sama říká, je nízkorozpočtová a má malou spotřebu. Od patnácti let si přivydělává na brigádách a za vydělané peníze si nekupuje nový telefon, ale platí si z toho obědy ve škole nebo řidičský kurz. Za autorský honorář si prý koupí jakési digitální malířské plátno, které jí umožní kreslit rovnou v jedničkách a nulách.
Výsledek je možné si ode dneška předobjednávat. Kniha se právě vyrábí někde v tiskárně a podle všech slibů ji budu mít doma nejpozději 18. prosince. Je tedy vysoká pravděpodobnost, že vám ji v posledním vánočním týdnu stihneme doručit, abyste ji mohli někomu zabalit pod stromeček. Chystáme si kvůli tomu klidně i noční směnu.
Pokud si ke třetí knize objednáte ještě něco dalšího z nabídky, pošleme vám to všechno dohromady, až tato třetí kniha bude.
Do nabídky jsme přidali ještě i samolepky na auto a malé placky (odznáčky) “ Čtu Vidlákovy kydy.“ Víc reklamních předmětů už přidávat nebudu. Knihy, trička, odznáčky, samolepky. Vidlákovy kydy nebudou Amazon. Pořád to beru tak, že podporu dostávám za své každodenní psaní a jsem rád, že se vám mohu revanšovat. Princip „nákupu“ také zůstane stejný. Každý, kdo mě podpoří a pošle dar Institutu českého venkova, si může vybrat odměnu.
Pro všechny, kdo mě čtou na fejsbůku, mám ještě jeden dáreček zdarma. Možnost úpravy profilové fotky s vidláckým logem. Na stránce si nahrajete svojí fotku, přidáte si logo a ono vám to spojí dohromady. Odkaz zde: https://www.vidlakovykydy.cz/znamka/
Na příští rok chystám dvě knihy. O válce na Ukrajině a protivládních protestech, kterými bych rád zdokumentoval období, které je s každými dalšími volbami v Evropě stále přelomovější. Tak moc, že se náš premiér už dočkal nápoje s názvem „Fialový hnus,“ v Holandsku vyhrála „krajní pravice,“ na Slovensku je u moci konzervativní levice, AfD je silná nejen v zemích bývalé NDR, ale i v Bavorsku… Další bude Rakousko. Již brzy ve vašich kinech.
Speciálně pro čtenáře Litterate chystám knihu básniček od našeho věrného diskutéra, čtenáře a barda Ládika.
Před dokončením je také nový vzhled a nový redakční systém Vidlákových kydů i Litterate. Doufám, že o vánocích pro vás budu mít ještě několik dalších dárků. Ale nebudu prozrazovat, abych nekazil překvapení.
Děkuji všem, kdo mi zachováváte přízeň. Přítele poznáš v nouzi a já jsem rád, že jsem jich poznal tolik. Za poslední rok jsem zažil naději i beznaděj, výhry i prohry, chiméry i realitu. Zjistil jsem, že není všechno zlato, co se třpytí, ale našel jsem také ohromné množství velkorysosti u lidí, od kterých bych to nečekal. Pořád se snažím v každém politickém snažení najít to nejlepší a pořád jsem ohledně toho dobrého v lidech větší optimista, než většina tohoto národa. Pořád mým vzorem není ani Trump, ani Masaryk, ani Putin ani Petr Veliký, ani Jan Žižka, ba dokonce ani Orbán. Mým vzorem je Benjamin Franklin. Neberu si příklad z Dimitrije Donského, ale z Dimitrije Požarského. Tak to vždycky bylo a tak to vždycky bude.
U Vidláka jsou stále otevřené dveře pro každého člověka dobré vůle, takže se stačí ohlásit, domluvit si termín a já vás u sebe rád přivítám.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Milí učitelé, ODS si myslí, že (hanlivě): „máte dost“. Doporučuji se dle toho zařídit příště u voleb.
https://www.facebook.com/KonvaMartin/posts/pfbid0U4q45GciuvRsTG5gccg3PkPn23VtyczKShsaG4JDqM4RGnvYRLp3zF8uSthDgstZl
Opkolo jdoucí –
„Já chci maximální profit pro svůj civilizační okruh.“
V tom případě nechápu, proč jsme kývli na odstřižení se od Ruska a jeho surovinových zdrojů.
Kecy o „agresi“ neberu. Od prohlášení Madlenky o „nespravedlnosti rozdělení zdrojů“ je jasné o co jde.
S Ruskem to tady bylo nastaveno vždy tak, že oni nám suroviny za stabilní vhodné ceny a my jim výrobky na jejich trh. Dobrý deal.
Soudruhům v za Atlantikem se to nelíbilo, tak to rozesrali. Dobře nám tak, za spolupráci se škůdci. Naše suroviny z Ruska si užijí v Číně, Indii. Dobře nám tak, když jsme si navolili do čela lokaje a vlastizrádce.
Co s tím teď? Řešení rozhodně nespočívá v podporován politiky bezmozků jako je Černochová a Lipavský. a jejich analytiků a poradců. Ukázalo se již naprosto nesporně, že jejich směr (suroviny si dobýt) byla od začátku ve všech předpokladech chybná. Orbán, Rakušani ad. měli se svou politikou správný směr.
Řešení? Dostat do čela státu soudné lidi se soudným týmem. A zachránit, co se dá.
Byl jste rychlejší … 🙂
Ted mi znamy, co byl demonstrovat proti Babisovi a volil Fialu psal, ze jde demonstrovat proti Fialovi a bude volit Babise.
Na muj dotaz, co se za ty dva roky zmenilo mi odpovedel, ze nic a ze se o tom nechce bavit, protoze se o politiku nezajima.
To je autogenem do polystyrenu vypaleny obraz ceskeho volice ve vsi jeho nadhere a presvedceni.
S takovymhle volicskym materialem to tezko muze dopadnout jinak, nez to dopada.
Takovy postoj ocekavam u 80% elektoriatu, samozrejme s nuancemi: namisto STANU budou volit TOPku a naopak a tak podobne. Prijdou mi jako veverka v mlynku, behajici stale dokola a cim delsi drahu ubehnou, tim silnejsi presvedceni maji.
Ano, přesně…
:-))) přesné
Jednobuněčný volič reagující na okamžitý problém vztekem proti jeho domnělému vyvolavateli (Babiš – EET + covidová hysterie; Fiala – inflace) a podporou jeho protivníka.
Vím dobře, proč se do politiky nepletu.
Povazuji to za vazny problem, nebot pristup se dostava i do bezneho zivota. Napriklad i v bezne diskuzi uz musi byt i prumerne bystry pozorovatel zachvacen indukovanou kognitivni disonanci (modni, ale docela dobry termin).
Pak nezbyva, nezli detsky vzdor a plane spickovani, jinak se zblaznite.
Jak někdo může být takovým idiotem?
Okolo jdoucí napsal:26 listopadu, 2023 (16:21)
… mě štve, jak jsou ti lidi blbí. A to jak zbabělé protizápadní filcky, tak naivní genderoví snowflakes.
Pod zorným úhlem věčnosti je to jedno a je dobře, že nás převálcuje životaschopnější kultura, ale bude mi to líto. A škodolibost, jak budu pozorovat pitharta lopotícího se v čínské montovně a potichu špačkujícího, že ta německá byla lepčí, to nevynahradí,“
blbcem Okolojdoucím oslavovaný Západ je fašistický podvraťácký podnik. Pohlaví jsou dvě, ale i tuhle základní pravdu žido propaganda pošlapává. Podobně očkování nebo grýndýl.
Okolojdoucí je obyčejný tupý kokot, kterému pejzatí vymyli mozek a on, debil, má za to, že to jsou jeho myšlenky. Takovým lze doporučit pouze covid očkování, oni se vyřadí sami. Lítosti není třeba, rusové nejsou tak zdegenerovaní jako češký zbytek slovanů, ti mají velkou šanci zápaďáky i pejzaté prokouknout a porazit.
My vás ale slyšíme, nejste tu sami, hoši.
Ano, díky za upřímnost. Jste na každé demonstraci.
Malá douška z druhé strany, tak opatrně. Panstvo se mění a vítr s nimi. Zbytečná aktivita pak je na škodu. Je to obousměrné.
Až okolojdoucího převálcuje nějaká ta životaschopnější entita, páč si to přeje, bude už pozdě na to rvát si pejzy.
Inu, kdo chce kam..
Pár jednoduchých vět a ty jsi to nejenže nepochopil, ale ani neumíš číst. 🙂
Další reinkarnace Víta Klímy?
Pochopil jsem, že jsi milec korporátního fašismu:
„Pamatuji střídání Bushe a Clintona a tehdejší atmosféru a bylo mi tam prostě dobře. S vlajkou USA a třeba i Konfederace,“
pokud někdo oslavuje zločince a ještě je hrdým kosmopolitou, ať si raději žije svůj sen mimo ČR.
Gratuluju ke stoupajícímu prodeji merche a kvituji pomoc schovankám, ale nedá mi to, se nezeptat – všech těch, kteří se těší z jakéhokoli neúspěchu západu (a že jich je) a vítají jakýkoli úspěch Ruska nebo méně Číny a ještě méně Arabů (odborník promine chybnou ekvivalenci arab — islám):
Opravdu se těšíte na svět, kde bude západ hrát třetí (němé) housle?
To, co bylo v USA do 90. let (patos, národní sepětí, přísaha věrnosti a hymny) a co níže K42 zesměšňuje, je právě to, co nás drží (drželo) pohromadě. Pamatuji střídání Bushe a Clintona a tehdejší atmosféru a bylo mi tam prostě dobře. S vlajkou USA a třeba i Konfederace.
Jakmile nějaký stát nebo seskupení států rezignuje na prosazování svého místa na slunci, rozhádá se a začne se nimrat ve vlastních problémech, bude nutně převálcován a stane se de facto kolonií. My nejsme kolonií západu, ale jeho součástí. Těžíme (těžili jsme) z vybojovaného (v podstatě už od prvních mořeplavců).
Čína tohhle ví velmi dobře a Rusko to ví intuitivně, proto na svém území trpí jen takové alternativní politické směry, které nejdou proti základnímu étosu společenství – více síly, více vlivu, více prostoru PRO NÁS. Žádné měření jedním metrem. Západ se domníval, že je vyspělejší a že zvládne toleranci buřičů a bořičů; že se s tím demokracie vyrovná a vzejde posílena. Myslel jsem si to vždycky taky v duchu hesla Don’t tread on me. Teď už si nejsem jistý, jestli je demokracie a svoboda slučitelná s kvalitním přežitím.
Osobně je mi to vcelku jedno. Chci těžit dál, cítím se být kosmopolitou a i v té Číně se naučím žít, ono je tam docela dobře (kapitalismus, pokud člověk neprovokuje vládce, je tam „lepší“ než zde, jen ty vědoucí úsměvy směrem k Evropanům…).
Ale vám i Vám (usazeným) se dost divím a myslím, že nevidíte dopředu.
Tím nijak nehájím fialoviny, ale vedle jeho klopotné snahy nevidím žádnou rozumnější alternativu.
Okolo jdoucí.
Proč si USA vynucuje svoji hegemonii bombami a ne umem.
Byla doby,kdy byla Amerika Amerikou,jenže,zjišťujeme,že to bylo na úkor bídy jiných národů.
Teď už USA (západ) svoji hegemonii skoro nehájí. Aby uhájil, potřebuje um (kulturní atraktivitu + technologickou vyspělost) i bomby (převahu).
Zeměkoule a zdroje jsou konečné a jde jen o to, jestli nové rozdělení bude na náš úkor. Vy to chcete. Já ne.
A vy chcete rozdělení na úkor nezápadu? Co vrátit otroky- ti můžou pomoct k blahobytu? Přece nechceme aby někdo měl (třeba svobodu nebo rozhodnutí o svých zdrojích) na úkor západního tedy našeho blahobytu.
Já chci maximální profit pro svůj civilizační okruh.
Zbabělostí nedosáhnete ničeho, leda toho, že se stanete otroky těch druhých.
Souhlas.
Bohužel s poloblby v čele nejde být úspěšní.
V případě EU je to „polo“ nadbytečné.
Volení zástupci jsou obrazem voličů a jak vidno na téhle diskusi, sedí to.
Soudruh Okolo jdoucí je košer mozek.
Ještě, že ses přiznal;
„Chci těžit dál, cítím se být kosmopolitou“
„Zbabělostí nedosáhnete ničeho, leda toho, že se stanete otroky těch druhých.“
To je síla! Poznání fašismu v přímém přenosu.
Vedle vás bych nechtěl mít barák a zahradu, být poctiví je zbabělost?Jednou to zkuste! Tak nádhera -sklizeň na cizím taky není asi pro zbabělce. A co začít makat na svým hrdino, a ne na něčí úkor.
ach jo rychlost i/y
Je to asi předem marný, ale zkusím to.
Řešení vztahů:
1) mezi sousedy, kde platí krom vzájemných ohledů nějaký právní řád + existuje nezávislá jurisdikce, která řeší spory a
2) mezi státy, kde neexistuje žádný nezávislý arbitr a platí de facto právo silnějšího zaobalené do mezinárodních smluv
není jiná soutěž, ale úplně jiný sport
To není sport, ale příroda.
Větší pes jebe.
Odjakživa to tak bylo a nadále i bude, třebaže se někteří naivkové budou snažit a dovolávat jakéhosi virtuálního „mezinárodního práva“.
Na nějaké mezinárodní právo bude srát každá velmoc, bezprostředně a na své hranici ohrožovaná jinou velmocí, nebo jejím ochotným mopslíkem.
Mopslík utře hubu, nebo pod tlapou velkého psa zakuká – a velký pes bude jebat.
Ano a proto na konflikty mezi naší smečkou a jejich smečkou nelze uplatňovat jeden metr a pravidla slušnosti či právní řád stejně, jako když se se sousedem hrdlíme o půl metru pozemku, kde vede plot.
To jsem chtěl výše dolsovi říct.
Nevím jestli jsem to dobře pochopil. My jako součast zapadu můžeme mít blahobyt na úkor kohokoliv a nikdo slabší se nemá cukat když ho holíme neb my jsme na straně silnějšího. Jen pořád nevím co budeme dělat až bude někdo silnější než my +koza , necháme se od silnějšího holit víc než od koza.
Chápu to správně? Právo silnějšího na věčné časy a nikdy jinak?
Pokud nebudeme tím silnějším, nebudeme mít vůbec možnost diskutovat o tom, jaký právní stát či občanská práva bychom si představovali.
Budou nám to své prosazovat jiní. Čtěte historii.
Nevím proč to komplikujete. Prostě – budete mít oholenou hlavu, no.
Poslušně hlásíme, že slyšíme. 🙂
Jsme-li součástí západu nerozhodujeme my, ale západ.
Nebere nás.
Jakýkoliv neúspěch západu?
Ne, jen ty válečný, protože se západ proměnil ve vraždící bestii. Na ukrajině, na blízkým východě, v africe, jižní americe, v asii, všude.
Úspěchy už západ nemá, ve válčení (zaplať bůh) ani v hospodářství ani v ničem jiným.
Je velmi těžký západu fandit.
Západ nás nebere? Vždyť jsme jeho naprosto zřejmou součástí (NATO, EU, obchodní vazby a kulturní vazby jsou jasně rozloženy). Žijeme v jiných světech?
Nejde o fanouškovství, ale jde o to, že každá prohra západu je prohrou lidí usídlených na tomto území. Pravděpodobně včetně vás.
V EU jsme odběratelé předraženého druhořadých potravin, montéři v montovnách, poslušní vykonavatelé jejich pošahaných nápadů.
V NATO jsme kanonenfutr, odběratelé druhořadých předražených zbraní.
NE!
Jsme my a oni.
Jejich prohry nejsou naše prohry, jejich tragédie nám mohou velmi pomoci.
Až krachne Grýn dýl a EU s ním, uleví se nám.
Až je rusko vypráská z ukrajiny a NATO se rozpadne, uleví se nám.
Až je krize donutí vyhlásit krach jejich předlužených ekonomik a zanikne euro, uleví se nám.
Přeju úlevu při práci pro čínského nebo ruského (to spíše ne není pravděpodobné) zaměstnavatele.
Mám proti vám tu výhodu, že to v Číně znám. 🙂
S těmi potravinami to je pitomost, v „německém“ Makru (Metro AG sídlí v SRN) nakupuju hlavně české potraviny a nemyslím si o kvalitě nic špatného. Zbytek lokální dodavatelé.
Kdo neumí nic lepšího, pracuje v montovně po celém světě.
V NATO jsme Švejci. Což mě netěší. Mimochodem, znáte národnostní pozadí firmy Colt? 🙂
Mám už odmakáno, nedělej si starosti.
Znám pozadí firmy Colt, póvl Kolář hrabe, dokud mu jsou okolnosti nakloněny. Jako mladej Biden v Burismě, jako Korbelová v Kosovskejch telekomunikacích. Nudnej příběh.
„Přeju úlevu při práci pro čínského nebo ruského (to spíše ne není pravděpodobné) zaměstnavatele.“
Zažil jsme dobu, kdy jsme byli součástí východního bloku.
Střeva mi to netrhalo.
Střeva ne, ale vidět, že lempl má úplně stejně peněz jako schopný člověk + slaboučká koruna činí všechno západní extrémně drahým, bylo frustrující.
Dneska, při vší té bídě, není člověk na západě za žebráka a byť lemplové mají furt příliš mnoho (protože krmíme socky a úřednictvo), dá se mít o dost víc.
Takže tohle fakt zpátky ne.
Čech, že dneska není na tom skutečném Západě za žebráka?
Se současnou „silou“ koruny a vším, co se tu za 34 roků zkurvilo?
Kde jste těch 34 roků byl, že jste neviděl, jak se pomalu stáváme odpadkovým košem Evropy, kde se kupodivu ještě dá prodat i to, za co by vás, na tom skutečném Západě, tahali po soudech a nakonec zavřeli?
Máte fakt pocit, že „při vší té bídě“ se dnes můžete sebrat, koupit si třeba kvartýr v bývalém Karl-Marx-Stadtu a makat tam někde na takové pozici, abyste ho dokázal platit, nebo tam slušně žít?
Ano, myslím.
V r. 1989 jsem si za svou mzdu zde nekoupil v Německu (západním) skoro nic.
Dneska si můžu koupit byt v Chemnitzu (příklad: https://www.immobilienscout24.de/Suche/de/sachsen/chemnitz/wohnung-kaufen) za 115k € = 2,8M Kč. To je zhruba stejná, ne-li menší cena co stojí byt v Hradci nebo Plzni.
Nemám z vás dobrý pocit.
Vše poměřovat penězi se mi jaksi nezamlouvá. Jsou ještě další a nikoli méně důležité hodnoty, jenže na to nejspíš neslyšíte, vážený kosmopolito …
Hovořili jsme o ekonomice. Pokud bychom mluvili o vědě či umění, asi bych zmínil i jiné hodnoty než peníze.
Pocity obvykle neberu v potaz, nejedná-li se třeba o krásné ženy. 🙂
(It’s the economy, stupid; (c) James Carville, poradce Billa Clintona)
„Hovořili jsme o ekonomice …“
Arogantní blábol, na který nemá smysl reagovat …
Taky jsem si to myslel, ale stejně jsem na Vás zareagovat zkusil.
Okolo jdoucí napsal:26 listopadu, 2023 (18:45):
„…..vidět, že lempl má úplně stejně peněz jako schopný člověk… bylo frustrující…“
Nevím, p. Okolo jdoucí, kde a v jakém prostředí se pohybujete a žijete, ale toho, že lempl má úplně stejně peněz (respektive víc) jako schopný člověk, jsme svědky dnes a denně. Možná, že byste byl i vy, kdybyste se rozhlédl mimo obzor své kanceláře, za plůtek své zahrádky nebo dokonce pozvedl oči k Olympu, na němž se uhnízdila věrchuška.
pitharta se to netýká, on je pátá kolona jak vyšitá.
Napsal bych ti, že seš blbej zasranej čůrák, ale to tě tak úplně nevystihuje – něco tomu chybí.
Tak tě nechám bejt…
Je to horší, pithart to nedělá z přesvědčení ani za peníze, ale z hlouposti. 🙂
No tak tímhle ses broučku odkopal dokonale, kdyby teda všechno ostatní nestačilo 😀
To je Kroupa, vole! Ten špičkový kolaborant z iděsu!
Uvidíš, co nevidět bude mít v profilu také „bývalý občan Německa“…
A co my s tím naděláme. Proces je nevyhnutelně rozjetý a my na něj nemáme žádný vliv. A rozjeli jej ti co si drželi při hymně ruku na srdci a vlhkým okem hleděli na prapor plný hvězd a pruhů. Tam pošlete reklamaci, že chcete začít ještě jednou a lépe.
Vliv na něj mají všichni sebemrskačští občané západu. Naopak, rozjeli jej ti, kteří při hymně zvedali pěst nebo poklekávali a ti, co jim odmítli čelit.
Kdybych věděl co s tím, půjdu do politiky. Ale nechápu radost některých z vás nad vlastním rozlitým mlékem.
Radost projevujicich je vetsina. A mysli si, ze bydli kdesi ve vzduchoprazdnu a az bude nejhur, pomuze nam Rusko a i Cinan prida ruku k dilu. Ano, tohle je politicka realita, nikoliv projev tropickeho silenstvi.
Dotknul jste se citliveho tematu a zustanete nepochopen.
Staci jenom vedet, ze ten dobry vyhraje a zly prohraje, zbytek jsou kecy.
Vemte si popcorn a pozorujte nikoliv samotny dej, nybrz pozorovatele a glosatory deje, ti jsou mnohem zabavnejsi.
Ale jo, jenomže mě štve, jak jsou ti lidi blbí. A to jak zbabělé protizápadní filcky, tak naivní genderoví snowflakes.
Pod zorným úhlem věčnosti je to jedno a je dobře, že nás převálcuje životaschopnější kultura, ale bude mi to líto. A škodolibost, jak budu pozorovat pitharta lopotícího se v čínské montovně a potichu špačkujícího, že ta německá byla lepčí, to nevynahradí.
Presne tak to vidim i ja.
Píšete docela vlídně a zdáním rozumně, ale promňte mi, samé blbosti.
Dovolte abych je po jednom rozbral:
1) K42 nic nezesměšňuje, jenom konstatuje že to národní sepětí se všemi těmi sprostými útoky a rabování jiných států velmi připomíná německý nacismus ve své vrcholné fázi, jestli vás toto nějak drželo pohormadě, je mi to líto.
2) Ušacká vlajka je pro mnoho národů něco jako pro nás vlajka s hákovým křížem. To co ušáci prováděli po světě není nic jiného než odporná tyranie, místy hraničící s genocidou. Nevěříte? Zeptejte se v jižní americe nebo v africe, zeptejte se těch černých otroků nebo indiánů nebo vietnamců.
3) Mýlíte se, my tedy jsme kolonií západu. Na náš úkor západ o třicet let posunul svů ekonomický pád. Po odporném listopadovém převratu jejich firmy vstoupili do naší ekonomiky a převzali prosperující firmy, které až na pár vyjímek zcela zlikvidovali, nebo z dodavatelů investičních celků udělali bezzubé subdodavatelské žabaře. Pikantní je také že nejvíc se jim hodily ty naše skvělé kumunistické kádry, které na vzdory svým krásným řečičkám okamžitě převzali a za třicet stříbrných společně všechno vytunelovaly.
4) Tohle je ale opravdu bábol. Co jsme prosímvás my těžili? S mořeplavci možná těžilo Španělsko, Protugalsko, Francie. My jsme tak maximálně byli těženi do rakušáků a němců. Ušáci, potažmo celý prašivý západ jenom vraždil a kradl, tomu vy říkáte těžení? Rusko a Čína nabízejí v rozvojovém světě pomoc a investice, západ bomby a krvavé převraty. Divíte se že to teď, když se sami střelili do nohy dostávají sežrat?
5) Pokud nevidíte žádnou rozumnější alternativu, jste buď slepý a hluchý nebo jste hlupák na fašista k tomu.
Pro anglosasy není na světě dost strašlivý trest, za to co udělali neviným a bezbraným lidem na celém světě. osobně bych navrhoval humanitární bombardování nejméně do desátého století, ale před naším letopočtem.
Mám toho k vám na srdci ještě mnoho, zde není na to není vhodný prostor, zpytujte svoje sobecké a hamižné svědomí….
Spousta kravin, na které se nedá nijak reagovat; co říct na „bombardování nejméně do desátého století, ale před naším letopočtem“ nebo „jste buď slepý a hluchý nebo jste hlupák na fašista k tomu“? To je mašíbl.
Dvě věci se z toho vybrat dají:
1) zeptejte se „černých otroků nebo indiánů nebo vietnamců“ Mě nezajímají. To, co mě zajímá, je úspěšné přežití našeho civilizačního okruhu. Jedním z problémů, proč to drhne, je že se příliš zajímáme o dobro těch ostatních a málo o dobro naše. Možná je to dobře míněná snaha pomáhat, ale vede k tomu, že do sebe necháme infiltrovat jiné kultury a pak se vyčerpáváme vnitřními spory. Nejsem proti migraci, ale jen postupně asimilovaných cizinců.
2) “ jejich firmy vstoupili do naší ekonomiky a převzali prosperující firmy“ Naprostý mýtus. Socialismus dovedl naši ekonomiku do takového krachu, že těsně po revoluci jsme byli na západě absolutními žebráky. Železná opona tehdy znamenala unikátní experiment – jak se bude izolovaně rozvíjet Západ a Východ. Výsledek byl jednoznačný; za První republiky bylo jedno, jestli jdu na oběd do brněnské nebo vídeňské restaurace, těsně před převratem, kdy jsem se do Rakouska dostal, jsem jen čuměl.
Vymanit se z toho dna trvalo cca deset let.
(tím nijak neomlouvám dnešní neschopné politiky, kteří se vymlouvají na komunisty; dnes už to nelze)
Pokud vás ty hekatomby způsobené západem a zejména anglosasy, jste normální bezcharakterní svině.
Víc už na vás nemá cenu reagovat.
Sobí hnusec! Setapouch!
Nemá.
A pak glazurka popraskala, milé děti, a pečlivě skrývaný obsah vyhřezl ven v celé své… zbytečnosti 😀
Souhlasím s nickem Původní Jenda.
Je-li někdo schopen napsat: “ …zeptejte se „černých otroků nebo indiánů nebo vietnamců“ Mě nezajímají…“, pak je to přesně ten typ člověka, kterému by nebylo proti srsti posílat ty „méněcenné“ do plynu, který by se nežinýroval lít na civilisty Agent Orange, použít kazetové bomby, obdivně hledět na zkázu shozených atomových bomb.
Je mi z vás velmi nedobře, pane Okolo jdoucí.
Z jedné strany Okolo jdoucího chápu a myslí to dobře – změna by měla vést k lepšímu, změna sama o sobě by neměla být výsledkem. Naše současné směřování (či to, co právě mizí) bylo indukováno potřebou většího konzumu a svobod občana. Na rovinu. Socík měl zůstat, jen s kapi nátěrem. Nikdo nikomu nevysvětlil, že to takto nefunguje a přijdou mezinárodní žraloci. Nelístostní. Vzpomínáte si na mantru devadesátek, že do 5, 10 let jsme na životní úrovni Německa? Dohnat a předehnat, v tom jsme byli vychováváni a na podvědomí to zůstalo. A na to nové elity správně vsadily.
No, nedošlo k tomu a nedojde. A to si už i snílci 90. let uvědomili do morku kostí. S 50 na krku, všude kolem jen a pouze dluhové hospodářství. Ale, nejen to.
Chtěli jsme patřit na Západ jak jsme ho znali. Ne na ten současný. Ten současný popírá vše, čím nás krmili posledních 30 let, boří vlastní sliby a otáčí kormidlo – zpět k socíku, zelenemu komunismu. Totalitárním praktikám nálepkování, umlčování, urážení a vyhrožování. Šmírování v nepoznané podobě – díky technologiím. Nebezpečí od inženýrů. Takový západ nikdo nechce. To jsme nemuseli odcházet. Tady je odpověď O. J., proč (pro něj) nelogicky stále více lidí nechce být součástí Západu. On nás už ohrožuje.
Jak si lid na Islandu málem prosadil novou ústavu
Jediná možná a úspěšná varianta realizace společenské změny je, dle mého názoru popsána zde.
https://casopisargument.cz/?p=53994
Na odborářskou demonstraci zítra půjdu. Nejsem sice odborář, a některé, čistě prospěchářské zájmy odborářů mi přijdou mírně řečeno neslušné, ale vnímám tuto stávku, jako vyjádření nespokojenosti s touto vládou, EU a celým tzv. západním nazíráním na náš život.
Těší mě, že se sice konečně začínají probouzet i ty hluší a slepí příslušníci mlčící většiny. Bohužel se jedná zase jenom o malou část těchto lidí, ta většina si stále namlouvá o těch vládních a EU zvěrstvech „že to nemůže projít, že je v tom určitě nějaká finta a že se toho určitě půjde nějak vykroutit“.
Bohužel, opak je pravdou a dokud tito lidé nebudou rýt držkami v zemi, nic pro nějakou změnu neudělají.
Tak jestli tu stávku vnímáte takto, tak si s sebou hlavně neberte žádné vlajky, hesla apod., ať splynete s davem a nevypadáte, že to s nastavením vlády a světonázorem myslíte mylně.
Myslíte abych náhodou nevypadal jako dezolát, který přišel zneužít rozhořčení slušných odborářů, kterým vlastně vládní a EU politika vůbec nevadí a chcou jenom nějaké ty prachy, aby bylo na elektriku?
Jo. A neprocházejte se náhodou, stůjte cíleně a hlavně nepomáhat, i kdyby z někoho crčelo.
Je potěšující číst, že se Vidlákovi a jeho blízkým daří, uskutečňují své plány a chystají další zajímavé knížky. E-šopík s doprovodnými krámy by byl fajn: takový menší, pokud se Vidlák nechce stát novým Horstem Fuchsem, protože tím bychom nejspíš přišli o jeho denní psaní.
Navíc bych Vidláka litoval, jelikož nic tak člověka nezničí, jako obchodní úspěch: i když si dá pozor, nezbytně alespoň na chvíli nastane nebezpečná kombinace supermana s mořem po kolena s ožralým námořníkem, rozhazujícím prachy v nejbližším profláknutém přístavním pajzlu. Proti tomu je imunní málokdo.
Kdysi jsem potkal maníka, který zbohatl na výrobě a prodeji různých kokotin kolem Star Wars – začal tím, že když neměl prachy, vyráběl doma hračky pro své děti – světelné meče, roboty R2D2 a tak. Nakonec se z toho stal miliardový kšeft, oblétával své továrničky po USA vlastním tryskáčem. „Vlastním“ – na leasing, samozřejmě. Ale měl štěstí, že na něj přes banky zatlačili, aby to včas prodal větším žralokům, než se z toho zbláznil úplně.
S knihou o ukrošské zabijačce bych radil počkat, „až se vlny převalí“: sice ho příští rok za ucelený pravdivý výklad asi už nezavřou do kriminálu – jako by se bezpochyby stalo ještě letos – ale až Ruina definitivně krachne, „obohatí nás“ nemalé množství vyšinutých banderonácků na útěku. Být veřejně známým autorem „Pravdy o Ruině“ se snadno zjistitelnou adresou může být „poněkud nezdravé“, pro Vidláka i jeho rodinu.
Fušovat do práce historikům může být o hubu, oni totiž – na rozdíl od amatérů – v tom umí chodit. Spadá to do kategorie „dělat věci předčasně“, což je sice zábavné, ale hrát si s revolverem ruskou ruletu je proti tomu bezpečná kratochvíle pro ospalé nedělní odpoledne.
Nicméně, my co jsme viděli v kině „Pád třetí říše“ (Untergang) už dávno víme, že produkce z Fašingtonu v Ruině realizuje aktualizovaný remake, tudíž je dopředu jasné, co bude dál. Steiner, čekání na Wencka, Volkssturm a ve finále pojedou Valkýry a nastane Götterdämmerung. Nové provedení vše obohatilo – v duchu genderové rovnosti – o ženský kanonenfutter, což coby chovatel blondýn sleduji se silným pobouřením a znechucením.
Vrcholná legrace, ba dokonce prdel (PRavá DEmokratická Legrace), je nynější blábolení USA/Západu o vojenském patu – což je naprosto vylhané – a „dosažení strategicky výhodných pozic pro vyjednávání“. Přičemž reálná situace se podobá stavu nejen po bitvě u Kurska, ale po začátku sovětské ofenzívy Bagration, která smetla německé nácky až k hranicím Říše: jistě by se Stalin dost chechtal, kdyby mu v takovém postavení Áda navrhoval mírová jednání. Putin se určitě směje také. Inu, i bezpodmínečná kapitulace se dá nazvat „mírové jednání“.
Fašington prostě spěje od jedné katastrofy ke druhé: naprostá ostuda v Ruině je následována podporováním válečných zločinů Izraele a přehlížením genocidy Palestinců v Gaze. Totální masakr americké „soft power“… Srandovní je, že američtí neokoni touží připojit do seznamu ještě třetí katastrofu s Tchaj-wanem.
Chce to vyladěný gauč a popcorn podle chuti, protože kino to bude velice zajímavé.
Já si nemyslím, že je to nějaká katastrofa. Naopak myslím, že je to velmi hluboce zasloužený a spravedlivý výsledek.
S tím se dá jen souhlasit.
Amíkům – jako běžným lidem tam – to nepřeji, ale důsledky jejich totální nevšímavosti ke zločinům USA, ze kterých prakticky všichni celá desetiletí tyli, je doženou. Není to jen zblázněná „elita“, podíl na tom mají i oni „obyčejní lidé“ – arogantní ignorance a povýšená „výjimečnost a nenahraditelnost“ je tam prosáklá do všech; občas to má až „nacistické grády“, srovnatelné s Němčoury za Ády. Ostatně, dnešní amerikanizovaný Západ od toho není také moc daleko…
Uvidíme, zda v USA nastane nějaké větší vnitrostátní pošťuchování, než se stihnou více angažovat v otázce Tchaj-wanu a Číny: potopení loděk US Navy čínskými raketami a ponorkami, letadly je předpokládaný výsledek. Protože ačkoliv US Navy, spolu s USMC, jsou nejméně „vyhnilé“ složky amerických ozbrojených sil, proti čínskému loďstvu, raketám a letadlům mají poblíž Číny šance asi jako sněhová koule v pekle.
Nehledě na to, že cokoliv takového by znamenalo prázdné regály ve Walmartech a Targetech etc, stejně jako zastavení výroby téměř ve Fšech amerických továrnách, protože bez materiálů a součástek z Číny nevyrobí ani pitomý budík, natož třeba F-35.
Káčko:
Když vidím ty „ruce na srdcích“ Američanů při státní hymně, zdá se mi to srovnatelné s se vztyčenou pravicí Němců při slavnostech „velkoněmeckých“. S tím rozdílem, že si Němci šli „zastřílet na Rusa“ osobně, neposílali tam Ukrajince (nebo v budoucnosti Tchajwance, Finy nebo koho si „vycvičí“ a zaváže.
Copak „ruce na srdcích“, měl jste vidět – jako to bylo běžné v 90. letech, kdy jsem to viděl já – dětičky ve škole, před výukou každý den přísahající „věrnost Americe“ a zpívající hymnu. Nebo to jejich bláznění kolem veteránů s „děkujeme za vaši službu“ (ačkoliv na ně jinak zvysoka
sekadí). Adolfovi by se to nepochybně moc líbilo…Stačí se začíst do jejich oficiálních tiskovin, např. časopisů Ministerstva zahraničí nebo Pentagonu, či slavných „opus magnum“ jejich politologů – Kissinger, Brzezinski, Friedman atd. Proti tomu je Hitlerův „Mein Kampf“ čtení pro jemné dospívající dívky, takřka klášterní povahy.
Co se týče „safari na podlidi“, Amíci měli se sháněním vojclů jisté potíže ve Vietnamu, takže nyní na to mají „profíky“ a proxy kanonenfutter. Jak ochotní docházejí, v USA se začínají mezi politiky šířit nápady o „obnovení draftu“, tj. nucené mobilizaci.
Ale jinak je to stejné jako za nácků v Německu: běžný názor je, že třeba Rusové jsou horda mužiků, většinou ožralých a špatně vybavených, se „zastaralými sovětskými zbraněmi“ (definitivně poraženými a deklasovanými vítězstvím Amíků v „Pouštní bouři“), kteří útočí jen lidskými vlnami za hrozných ztrát, anžto jim střílí do zad pochopové diktátora Putina. Že je v Ruině se Západními Wunderwaffen úplně nerozmázli, je způsobeno jen a pouze úplnou neschopností Ukrošů…
Kdo by pochyboval, navzdory nesčetným projevům jejich ignorance, stačí je vidět, jak téměř „nábožně“ čumí na takové
sravýkaly, jako film „Rudý úsvit“. Proti tomu jsou další díly Ramba nebo „Top Gun“ vysoce intelektuální, a takřka dokumentární filmy.Chci tím říci, že indoktrinace ovčanů tam dosahuje netušených mezí, ani v tom nejzuřivějším „komunismu“ neviděných. Možná Severokorejci jsou v tom lepší, ale jistě ne o mnoho.
USA jsou největší producent a zároveň největší konzument ropy na světě. Zbraň tam má kde kdo a je i ochotný ji použít (předpoklad míru, v tavícím kotlíku). Ilegálové tam většinou jdou kvůli práci, načerno. Sám Trump údajně několikrát zbankrotoval.
A jsou za vodou.
To vypadá docela životaschopně, řekl bych (pokud z nouze přestanou strkat za vodu rypák).
Spíše to vypadá, že za zločiny USA bude platit Evropa. Dobře nám tak.
Souhlas s obema.
Vymyti hlav Americanu dosakuje kolosalnich proporci, ale neni se cemu divit, Hollywood produkuje takove mnozstvi vseho mozneho podporujici americkou nadrazenost, ze tomu neodola nikdo.
Dlouho se tu pise o kolapsu a probuzeni Americanu, ja bych byl mnohem skeptictejsi.
Americani, ktere znam maji dost veci spolecnych:
opravdu nemaji radi svou vladu
maji radi sve zbrane
nadavaji na drahy benzin
V zadnem pripade se nijak neomezuji a utraci jako by se nechumelilo i za veci vyslovene zbytne. Jedna se o lidi s velmi dobrym zamestnanim, ale i ty s normalnim prijmem.
Neznam nikoho, kdo by trpel nouzi a samozrejme jsem videl ruzna videa z LA a Philadelphie, je otazka do jake miry je to zalezitost marginalni.
(pro srovnani, pokud nekde v cizine pustite film Dira u Hanusovic, tak co si asi ti cizinci budou o Cechach myslet…)
USA do ted vysavaly ruzne staty Stredni a Jizni Ameriky, ale predevsim Asii. Cina i Indie jsou ale porad drzejsi a agresivnejsi (Trump) , a tedy prostredky tam odsud pochazejici je treba sehnat jinde.
Ano, jeste ze je tu Evropa. Nejenomze Evropane odevzdaji USA sve penize a jeste si to budou pochvalovat, oni se dokonce i nadsene stavaji kanonfuterem, takze americkemu prumyslove-vojenskemu komplexu ubyl hlavni duvod, proc je treba byt s valkami opatrny.
S budoucnosti Evropy to nevypada vubec dobre, ale USA jsou neco uplne jineho.
Caso si rikam, jestli to neni v Cechach stejne – tady na Kydech to vypada, ze je kolaps na spadnuti (uz pekne dlouho), ale obcas sem nekdo napise svuj zazitek z odpoledni prochazky Plzni, nebo Prahou. Obvykle je vsude natriskano, na husou za 500kc+ pro jednoho je potreba rezervace, auta v zacpach…
Ja to vidim tak, ze se hned tak zadny kolaps dit nebude.
Demonstrance je na Staromaku z jednoho duvodu…
Levici nevoli temer nikdo, i ten Rajchl po tom vsem lavirovani uhnul do prava. Urcite to nebylo bez rozmyslu, jak to tu casto ctu.
Povšimněme si rovněž, že od zahájení genocidy v Gaze a na okupovaném Západním břehu někam zmizeli všichni protibetští, proujgurští a další účeloví lickoprávníci.
Na úřadu městské části Praha-Zbraslav už pomalu nemají kam, všechny ty vlajky věšet 🙂
Jsou z toho všeho zmateni, protože nevědí,do jaké vlajky se mají nyní halit.
Spravne, Ujurgove! A ja furtn co mi v mejnstrymu posledni dobou chybi… To jste mi pripomnel. Ujurgove se totiz maji v Cine hrozne. Hrozne! Psali na seznamzlevach, ze pry maji jen jednu drahu rychlovlaku do hlavniho mesta, chudaci. Vic jim ti zli cinani nevybudovali. A SZ taky demonstrivali, jak jsou kulturne utlacovany – napr. nejaka divka, co ma oba rodice vydokoskolaky, kteri studovali Ujurgskou (tedy svou vlastni) historii se lezela vdat za araba do dubaje a pak mohla dokonce i priletet zpatky! No a predstavte si, jak ty rodice PhD ujurgske historie asi musi byt uzitecni pro cinsky prumysl, ze jim to studium vlada umozni a plati. To je fakt hrozna zeme ta Cina…!
To k42:
Myslím, že panu domácímu nezlomí vaz jakékoli psaní o ukravině, ale ten otevřený antisemitismus v diskusích pod jeho články. Šíří se to tady, jako mor a z některých diskutujících to úplně stříká.
Toho bych se bál víc, než čehokoli jiného.
Názor na ukravinu, na Rusy a na SVO je něco, jako díra do prdele – každý má nějakou.
Ale otevřeně antižidovské komentáře, navíc dlouhé jako týden před výplatou, s polovinou nesmyslů a polovinou lží, to je trochu jiné kafe.
Na tohle bych si, být panem domácím, dával pozor o moc víc, než na cokoli jiného.
Většina těch „antižidovských“ komentářů není ani tak antisemitská, jako antisionistická. Což je trochu rozdíl, asi jako mezi hodinkami a holínkami. Ono je dost těžké chválit dnešní izraelské vedení třeba za válečné zločiny v Gaze a West Bank nebo za genocidu Palestinců. Nebo nemít značně odmítavé stanovisko k partičkám jako Likud nebo Židovská síla.
Dovedete si představit ten povyk, kdyby kdekoliv v EUhniji kandidovala strana s názvem „Bílá síla“ nebo třeba „Německá/česká/francouzská síla“? A dostali by se do parlamentu a vytvořili s další stranou vládu?
Zásadní problém západu je to, že se za bílou sílu — nebo přesněji břemeno bílého muže — začal stydět.
Tím otevřel stavidla ostatním a způsobil všechny ty negativní trendy, které vidíme.
Místní antisemitismus je jen závist Židům, že (ještě) neshnili dočista jako my.
To máte sice pravdu, ale nepochybuji o tom, že například vy (a mnozí další) byste byl s to napsat komentáře obsahově ekvivalentní, a přitom by se při jejich čtení jednomu nezvedal kufr.
Ale pan domácí slibuje od nového roku nový web. Třeba to bude mít nějak ošetřeno. Za těchto okolností chápu, že uklízet psychopaty, kteří se za nemoderovanou diskusí táhnou jako smrad, se mu už nevyplatí.
Za měsíc uvidíme.
Alefe, byl byste tak laskav, a napsal mi případy, kdy jsem napsal něco antisemitského, při čemž se vám „zvedal kufr“? Víte, abych měl zpětnou vazbu a mohl se případně polepšit.
Do Izraele jsem jezdil tak často, že jsem návštěvy přestal počítat už před mnoha lety. Kvůli ICT, byznysu, turistice a antické historii, za přáteli. Často za Židy z Československa, protože mě zajímala jejich válečná zkušenost.
Tihle lidé – obvykle sekulární aškenázy Židé z Evropy a Ruska – totiž dosud vždy moderní Izrael ubránili, když zmagořelí židovští náboženští pošuci – kterým prý sám JHW/Bůh dal „Eretz Izrael“ od Jordánu k Nilu a panování nad člověčenstvem – a židovští náckové „zvětšovali Izrael“ a páchali přitom kousky jak z manuálů SS.
Slimáci, arabský nacionalismus nebo mezinárodní „sponzoři“ a manipulátoři, terorismus Palestinců, útočná Jom Kimpurská válka arabské koalice… ano, ale to dost souvisí s tím prvním tématem.
Jako třeba Ariel Šaron, který se svým nacismem dokonce veřejně chlubil v televizi, nebo současný Benjamin Netanjahu a mnoho dalších takových, obvykle z Likudu a jiných plnotučně nacistických skupin.
Už tam nejezdím, protože jednak se mi ze současného Izraele dělá nevolno, jednak protože většina známých a přátel se odtamtud již odstěhovala – nechtějí s tím, co se tam děje, mít nic společného.
Fakt to je antisemitismus?
Musím se vám omluvit, to nebylo o vás a na vás. Psáno z mobilu, neviděl jsem pohromadě celý text, nedošlo mi, že to vyzní, jako bych psal o vašich komentářích. Promiňte. – Zkusím znovu.
—
Chtěl jsem napsat, že například vy (ale nejen vy) umíte napsat o svém kritickém pohledu na Izrael tak, že se z toho čtenáři nezvedá kufr (a podle toho i píšete).
Bohužel sem píše taky psychopat, který (většinou) užívá nick „Gój“, a ten se nenávistí ke všemu židovskému tak zalyká, že se div neudusí; myslím, že právě o tom píše Tecočamp. Některé (ne všechny) Gójovy komentáře mají i racionální jádro, ale forma, kterou užívá (téměř každé slovo expresivní, samý soudruh, významně zdvojená „SS“, apriorně odsuzující/hodnotící jazyk), přivádí k zamyšlení, zda nejde ve skutečnosti o provokatéra, jehož cílem je vyprovokovat diskusi k protižidovským komentářům a Vidlákovi tím uškodit. – Právě o tom, domnívám se, píše Tecočamp, a já ten názor sdílím. Sdílím ho tím spíš, že „Gój“ byl nejednou, dokonce i svými sympatizanty, požádán, aby se ve výrazivu mírnil – ovšem marně. „Gój“ dokáže psát i velmi kultivovaně, činí tak ovšem pod jiným nickem; tím spíš mne utvrzuje v přesvědčení, že jeho působení zde není s dobrým.
Smyslem mého nepodařeného příspěvku, proti kterému jste se (právem) ohradil, bylo vyslovit doměnku, že třeba právě vy byste byl schopen napsat příspěvek k Izraeli i hodně kritický, ale čtenář nebude mít pocit, že se po jeho přečtení musí osprchovat.
—
Proč něco takového Vidlák a autoři článků trpí, nevím; že by jim to vyhovovalo…? Podle mého názoru to do kultivované diskuse nepatří – ale že s Vidlákem nemáme stejný názor na moderaci diskuse, se myslím všeobecně ví.
—
Doufám, že napodruhé se mi podařilo vyložit jádro věci o něco srozumitelněji. Ještě jednou se omlouvám za zmatení.
Asi nebude náhoda, že cca 10 dní po zahájení působnosti nicku „Gój“ se zjevil se svými soudružskými domluvami nick „Zpátečník“. Musím uznat, že akce s těmito dvěma měla daleko větší potenciál než průhledně lhoucí a snadno předvídatelný kolovrátek typu scallop.
V kontextu toho, co jsem napsal, bude nakonec úplně jedno, zda se jednalo o antižidovské, nebo antisionistické komentáře.
Jebán a vláčen po soudech v medvědu, bude pan domácí.
Budou to ukazovat v televizích a k42 s Občanem a podobnými, se tomu budou chechtat z gaučů.
Jen dodám, že každý svého štěstí strojvedoucím. Vidlák to může zarazit, kdykoli si vzpomene.
Alefe, to je to, z čeho se navíc zvedá kufr mně.
Že přesně ti, co někoho dostali do průseru (a je jim jedno, jak velkého), se témuž člověku budou později řehtat, jak byl blbej a nechal si to líbit.
Je to jeden z odporných pozůstatků typicky českého podjebávání až do konečného rozjebání, které nemá ekvivalent nikde na světě – jde o naprosté unikum.
To se tak dlouho psaly udavačské dopisy na jinak poctivého, ale nepředpisově konajícího předsedu MěNV, až se okres, pak estébáci, pak i kriminálka zvedly a šly to vyřešit stylem „už je to venku, nekoho zavřít musíme“, třebaže fakticky ani nebylo za co.
Podle mých prarodičů, se tohle svinstvo táhne jako smrad pod prahem, už od konce druhé války.
Domnělému „kolaborantovi“ s nacisty, co je vřele zdravil a dodával jim rohlíky proto, že měl v pekárně Žida s falešnými papíry, namalovali na největší zeď pekárny hákoš.
Tohle umíme jenom my.
Není bidet trochu starý?
V obýváku už má máry,
pokouší se na ně lehat,
už častěji, nežli běhat.
Nebere ho ani ňadro,
oblíká si černé kvádro;
co je flirt už vůbec neví
chladný je, jak Nanda Déví.
Občas hodí někde šipku.
Cpou do něho hodně čípků
aby držel pohromadě.
Jenže on je na hromadě.
Nový vítr z Chýše duje:
Děda Bidet kandiduje!
Plný čerstvé kandidy
vlez by i do koridy!
Staré lásky nerezaví,
my volíme Trumpa.
Jen on může být ten pravý
nechceme tam lumpa!
Chceme zase moc a sílu,
pozvedneme pravici!
Přiložíme ruku k dílu
nasereme levici.
🙂
ukrajinští bratři, ničehož se nebojte, pošleme vám svou silnou armádu!
česka fojak, dobra fojak
https://www.facebook.com/100078109968218/videos/je%C5%A1t%C4%9B-%C5%BEe-m%C3%A1me-siln%C3%A9-vojsko-/891822799315954/
Vietcong s podporou CCCP vyhnal mocné USA. Mocná Ukrajina s podporou mocného NATO dostává na frak od zaostalého a zkrachovalého Ruska.
Dezoláti tvrdí, že to prý dokazuje slabotu NATO a Evropských emirátů, pardon Evropské unie.
Ukravina sama, měla v roce 1990 oficiálně 52 miliónů obyvatel.
Že to na jakési pojebané wikipedii zeditovali, není důležité – stejně jako průběžně editovaná hesla, vztahující se k roku 1968 a k okupaci armádami VS.
Učebnice dějepisu pro 8.-9. ročník ZDŠ, vydaná roku 1991 (tedy stavy k roku 1990) uvádí těch 52M a stejné to je v jiných materiálech z uvedeného období, před oficiálním rozpadem SSSR.
Střízlivé odhady, které započítávají ukravínské entity v jednotlivých zemích Evropy a i Ruské federace samotné, začínají na 30 a končí na 27 miliónech lidí, kteří tam zůstali.
Kolik z toho je už mrtvých, zmrzačených, starých, nebo prostě jinak nepoužitelných k „boji“, to si ale netroufají odhadovat ani ti střízliví odhadci..
A ochota ostatních evropských zemí, posílat tam někoho mimo reportérů, je ke konci roku 2023 na nule.
Hluchota, slepota a v kombinaci s fakt dlouhýma prachama za tohle oboje, je ve 23.roku nového milénia nikdy v historii nevídaná.
Miliardáři si tady mohou založit veřejnou sbírku na otevřeně deklarovaný nákup útočných zbraní a munici do nich. To se tady nikdy v historii nestalo a pochybuju, že někde jinde v Evropě.
Ukrajina vítěz bude.
Její plné rety rudé
smějí se od ucha k uchu.
Já však dám na svou předtuchu
že za rety chybí zuby,
že odešly dávno z huby.
Nad nimi už oči pláčí.
Strýček Bidet chutě svačí
svojí krevní tučnici,
na rameně ručnici.
Co Ukrajina, už vyhrála? Odborníci na ČT říkali, že už před rokem měl být Krym dobytý. Snad nemají pravdu dezoláti, když tvrdí, že si to Putin maže na chlebík z Penamu a NATO stáhlo zbaběle ocásek.
Lipavskymu propadne dovolená na Krymu
Benjamin Franklin byl politik na kandidatce, jak muze byt takovy clovek vzorem nekomu, kdo politiku nedela?
OT: Dotaz na mimořádně starého, blbého a ganc ošklivého Targuse, co celkem vládne fyzikou a matematikou: Nevíte náhodou, jak vypadá „jedna z mimořádně výhřevných svíček, které vyrábějí Češi pro Ukrajince, kterým se nedostává světlo či teplo“, zmíněná v článku novinek?
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-vystrcil-a-pekarova-v-kyjeve-ukrajine-dodame-dalsi-zbrane-40451987#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
…že bych taky nakoupil….
„Zákopová svíčka“
Spalovač tuku nebo vosku ze starých konserv:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-na-ohrati-rukou-i-jidla-cesti-skauti-vyrabeji-zakopove-svicky-pro-ukrajinu-40424962
Díky, zajímavé velmi!
Po tom, co Rusové vybavili své drony infračervenými kamerami, bude pro ně tato svíčka v zimě, po několika hodinách hoření, nepřehlédnutelným cílem. Děkujeme a posíláme medailonek s ručně kolorovaným obrázkem ukrajinského vojenského hrobu.
🙂
Re: prpost
Pokud soudružce Markétě Dvousvetrové postačí k přežití zimy pouhé dva svetry, pochopitelně v pohodě na takové svíčce navaří, vypere a usuší prádlo.
Co takové spalování ropných zbytků provede s malbou místnosti, to raději nechtějte vidět.
Soudružka Markéta žije možná v jiném světě, ale v tom DEZOLÁTNÍM pořád platí zákon zachování hmoty a zákon zachování energie.
Pokud jste extrémně zvědav, mrkněte do wikiny na definici entropie a entalpie, není to nic složitého. Doplňující vysvětlení poskytne Ládik!!!, ten za to bral celý život prachy.
A bere dodnes, každý den.
Svíčka se dělá ze směsi domácky připraveného perpetinu (80 hmotnostních %) a krystalického mobilanu (25%, kvůli rezervy). Knot je z běžného svetrexu. Používá se černý, aby nevydával záři. Protidronová svíčka má chladný plamen.
V polních podmínkách se do menší svíčky vydlabe bodákem dutina a do ní se dá větší svíčka. Teprve ta se zapálí. Dělá se to proto, aby nepřiletěla kulka. Ta dokáže snížit tělesnou teplotu na teplotu okolí.
„“V polních podmínkách se do menší svíčky vydlabe bodákem dutina a do ní se dá větší svíčka.““
Jak je ta fyzika krásná – do MENŠÍ svíčky se udělá díra a do té se dá VĚTŠÍ svíčka …
Re: noJo
Když použijete PERPET-in a MOBIL-an, lze provésti.
Za války pak až dvakrát za sebou z téhož materiálu.
Jen 2x? Já myslel, že nekonečně krát, když je to 105% sloučenina Perpetu a Mobila.
Sláma u kravína!
Ovšem. Při domácké výrobě totiž perpetin rychle polymeruje a stává se mimořádně elastickým. Větší svíčku do menší lze proto zasunout velmi snadno. A ano, vývoj reakčního tepla s časem roste druhou mocninou. Použije-li se jako katalyzátor amorfní mobilan (narozdíl od krystalického je velmi stálý a neúčastní se tedy reakce), vzniká dokonce perpetin mobilitý, množství reakčního tepla potom s tím časem stoupá třetí mocninou.
Podstatou celého jevu je, že do energetické bilance v takovém případě nepatří Born Oppenheimerova aproximace, protože kinetika elektronů přináší naopak dokonce většinu energie.
Škoda , že to zbytkové záření má tak neblahý vliv na synapse, jak je připomenuto ve vlákně.
Jedinou nevýhodou je, že při průmyslové výrobě perpetin tvoří jen krátké oligomery, které snadno praskají. Musí se to dělat doma…
Připomněl jste mi porkanovou chemii
https://www.5z.com/mlebl/publications/1985ChemListy.pdf
Už je to 38 let, co to vyšlo. To to letí …
Již jste se doučil stechiometrii ?
https://cdn.administrace.tv/2023/11/26/hd/94740aaecb8b09cd01cdaf055df128c3.png
Hm, zde se ale nejedná o uhlík, schopný pěti kovalencí, nýbrž o kopolymerní produkt reakce dvou anorganických látek bez volných elektronů. De facto řetězení na bázi povrchového podpětí.
Konec blbnutí.
Při spalování perpetinu mobilnatého vzniká i pozitivní záření blbiony, jejich vliv pozitivně potvrzuje 11 z 9 ti politků.
Správně dokazujete, že mobilan je dvojmocný a proto se dokáže ve vhodných polních podmínkách šířit geometrickou řadou.
Nekecali, že jsme ve válce. Polní podmínky, kam se člověk podívá
Vynikající, děkuji všem! Dal jsem dle návodu tu větší do menší a náramně to vychladilo celou místnost.
A co na to Markéta Dvousvetrová? Ona se tak namáhá abychom byli v teple a vy to bojkotujete vkládáním větší zákopové svíce do menší a ochlazováním místnosti.
pokus
Kdyby byl každý z nás vidlákem, nestačila by zemědělská půda… [;>D)
Rozloha orné púdy v ČSR je 3 000 000 ha. Každý by měl 0,3ha, t.j. 30 arů, t.j. 3000 m2. Třeba já mám 2ha, tak by musel mít někdo trochu míň nebo si zajet do Polska.
Nebo si na svých pár metrech čtverečních postaví vertikální farmu.
Při dobrých sousedských vztazích se farmy dají opřít zády o sebe na hranici pozemku.
Ale ten, co bude mít tu severní půlku bude na tom hůř, než ten s tou obrácenou na jih a bude po vztazích.
A proto je nutné mít pozemky pouze dle osy východ-západ, případně všechny pouze s jižní stranou. Možné je také dvojpolní hospodářství, kdy si rok co rok budou sousedi pozemky prohazovat, ať rovnoměrně hladoví každý z nich ob rok.
Prodej hrnců je o ničem, dnes se důchodci monetizují online 🙂
Dane, klobouk dolů, jsi profík.
Kdyby byl každý z nás vidlákem, je celý národ za vodou.
žili bychom jako v Moldavsku, ale nikomu by to nevadilo 🙂
Nejste náhodou president?
Ládík: Moldavsko uvízlo mezi dvěma ekonomickými, politickými bloky a aby fungovalo jako samostatná ekkonomika je příliš malé. Možná by jim pomohlo se připojit k Rumunsku jako možná autonomní republika. Švýcarsko je jen jedno, aby mohlo stát mimo bloky a být bohaté úspěšné.
Re: Manuel
K tomu by se stalo z Moldávie Švýcarsko, se v této lokalitě nachází příliš málo Švýcarů.
Aniž bych byl obhájcem „starých časů“, dovolím si připomenout časy CCCP, kdy MD dokázala vcelku prosperovat „pouhou“ zemědělskou produkcí.
Btw. tenkrát tam byli lidé, kteří byli ochotni sami hladovět, jen aby vás uctili jako hosta, který je poctil návštěvou.
Jiný svět, jiný vesmír…
Švýcarsko se dá vybudovat jedině tak, že se zavedou skalnatá údolí a nad nimi se vztyčí horské štíty. Nahoru se umístí ledovce. Tím se sníží potenciálnímu narušiteli možnost použít tanky. Úbočí se provrtají soustavou bunkrů a do nich se naženou horští myslivci – ostřelovači. Každý s kamzičí chocholkou za přilbou a s pažbou za hlavní.
Na ch*ja jsou mi skalnata udoli, horske stity, ledovce a bunkry, kdyz nemam banky, ve kterych maji ulozene bohatstvi vsichni prachaci sveta ….
Tak jako Moldavie dopadly i ostatni pidistaty z byvaleho SSSR. Litva, Lotyssko, Estonsko, Tadzikistan, Armenie, Gruzie …
Ja si dobre pamatuju, jak se tam v dobach SSSR porad nadavalo, co vsechno vyrabeji a „posilaji do Ruska a do Moskvy“. Meli pocit, ze by meli z te Moskvy dostavat na oplatku vic. Pak se rozdelili a najednou zjistili, ze o to jejich zbozi, co driv „posilali do Moskvy“, nikde jinde nikdo nestoji. A ze naopak predtim dostavali za hubicku „z Moskvy“ ropu, plyn, uhli, elektrinu, potraviny a mnohe dalsi. A ted za vsechno musi platit nekolikanasobne vic, nez driv
Takze jakz takz nad vodou se drzi jenom ty nove staty, ktere tezi ropu, plyn, uhli nebo uran: Azerbajdzan, Kazachstan, Turkmenistan a Uzbekistan.
Ze vsech ostatnich musi chlapi jezdit za hranice jako gastarbeiteri, rodinu a decka vidi dvakrat rocne a zenske jsou doma samotne a drou jako mezek.
Ve spouste tech statu pocet obyvatel klesl o 15-30%, bo mladi se rovnou stehuji pryc. Tech tricet roku zili jakz takz z podstaty, ale ted uz jim ty elektrarny, silnice a domy postavene za SSSR zchatraly, kazdou chvili jim vypadne elektrina, maji rozmlacene silnice i autaky, omsele bydleni … Dobre se tam ma jenom par tisic lidi, co si nakradli …
To platí i pro Manganistan, zaražený do prdele Německa.
Myslíte pobaltské „vymíráty“?
A aby daly najevo, že to s tou „svobodou a demokracií“ myslí vážně, zakázaly si „vymíráty“ i vjezd ruských kamionů na svá území a poplatky za tranzit.
Litva a Lotyšsko byly centrem výroby spotřební elektroniky pro celý SSSR a občas toho tam vyrobili tolik, že se dostalo i na nás. Dělali to tam fakticky od píky – od jednotlivých pasivních a aktivních součástek až po finální produkt. Jen Si tranzistory se tam přivážely z podniků v ruské části SSSR.
Riga 103, VEF206, Selena B211, Sokol 306-308, nebo zeleně svítící, přesné digitální quartzbudíky Kijev 3 až 6 – cokoli z takové spotřebky se dělalo právě tam.
Když vyrobili například milion VEFů 206, tak to stejně bylo, jako plivanec do rybníka – vnitřní trh to okamžitě absorboval a pro export se musely stanovit kvóty, jinak by k exportu nic nezbylo. SSSR bylo nějakých 220M lidí na ploše, co si ani nedovede Evropan představit.
Pobaltí se vylidňuje nebývalým tempem. Název „vymíráty“ není úplně přesný – jo, zůstávají tam starší lidi, co tam mají kořeny a už tam umřou.
Ale bohužel, cokoli mladšího 50 let odtamtud, někdy dost komplikovaně zdrhá, z toho nového kapitalistického ráje na zemi u Baltu.
Rusové tam přišli o spousty investic, které místní chytráci buď sami, nebo s pomocí nastrčených figur a jiné podoby naší „privatizace“ rozkradli tak, že nezůstalo vůbec nic, ani stavby ne.
Kdysi jsem vlastnil FM přijímač Laspi 001, perfektně udělaný bazmek, byla to kopie US Fišera. Vstupní díl i mezifrekvence byly umístěny ve zvláštní oddílu v odlitku z nějaké Al slitiny. A ukazatel ladění byla řízená doutnavka.
Pozn.: kvalitu výrobku signalizovala první číslice za názvem výrobku.
Ještě dnes za 20€.
https://www.osta.ee/tuuner-laspi-001-stereo-184434529.html
My jsme měli skvělé rádio RIGA.
Jednak se na tom dalo skoro cokoli a navíc měla tuner, takže se dal poslech velmi příjemně nastavit jak na klasiku, tak na jazz či rock.
No, vybrané kousky opatruju dodnes.
„Kufříková“ Riga 103 ve dřevě, karuselové přepínání vln. rozsahů, patery KV, výkonný zesilovač, korekce frekv. průběhu, přípojka pro magnetofon, napájení sice z osmi monočlánků, ale i ze sítě. A ty monočlánky vydržely neskutečnou dobu, rádio fungovalo, až dokud nepokleslo napětí pod 7V z původních 12V..
Nějaké VEFy, Seleny. Meridiany (to jsou skutečně luxusní kusy s full výbavou ala Grundig Satellit), nějaké menší Sokoly i maličkou Zvezdočku a Něvu/Signal 402 i s budíkem.
Dohromady jich mám asi třicet kousků, pořízených zadara, nebo ze SD, když se toho každý zbavoval v plně funkčním stavu v 90.letech.
Já ale věděl, co je uvnitř a jak poctivě je to vyrobeno.
Sověti ale moc neuměli slušné elektrolytické kondíky a ani běžné svitky jim moc nešly. Zato měli výbornou vf keramiku a tranzistory, schopné fungovat v -40 i +60. Není nic divného, když v přijímači s výkonem 3W najdete dva robustní, 10W koncové tranzistory a ještě jeden další, stabilizační v síťovém zdroji.
70% lidí tím po roce 90 pohrdalo, přestože předtím na tom pilně poslouchali RFE a VOA. Díky vynikající selektivitě, šlo jedině u sovětských přijímačů „odladit bokem“ rušení…Paradox doby.-
Jako v ČR.
Vidláku, jsem ráda, že jste!
Také 😊