23 listopadu, 2024

Národní občanská společnost

Při mých veřejných vystoupeních je to moje nejčastější téma. Občanská společnost. Respektive ta největší lež od roku 1989, že občanská společnost složená z velkých médií a neziskovek (financovaných nejdřív Sorosem a pak už ze státního rozpočtu) je tady pro nás. Už dávno jsme prokoukli všechnu faleš slibů, že nás před ekonomickým peklem zachrání privatizace všeho. Nebo že nás do ráje přivede zákonná norma na každou blbost. Nebo, že díky vstupu do EU se budeme mít lépe. To všechno je už dávno pryč. Ale nejdéle, ze všech lží, vydržela myšlenka, že Česká televize, Respekt, Reflex, Manipulátoři a web Demagog, jsou nějakou zárukou pravdomluvnosti a plurality názorů.

Nejvíce lidé věří České televizi… tak to bylo v průzkumech. A až do covidu to asi byla skutečnost. Až globální pandemie a následné čachrování s vakcínami i ústavně garantovanou svobodou s touto „občanskou společností“ řádně zatřáslo. Poprvé vyhřezlo, jak všechna tato média fungují zevnitř. A od té doby se jim to drolí a drolí. Nejnověji se to teď ukazuje na našem vrchním faktčekerovi Cemperovi…

Když někde mluvím, tak říkám, že si musíme vybudovat novou občanskou společnost. Národní občanskou společnost. Musíme si vybudovat vlastní média, vlastní politiky, musíme mít vlastní sdružení a vlastní školy, abychom mohli šířit vlastní ideje. Českou televizi i Respekt platí jiní hoši a tak oni dělají práci pro jiné hochy.

Dovolte mi říct, že jsem včera zažil intenzívní pocit toho, že se to daří. Na znásilněnou dívčinu z Plzně se během jednoho dne vybralo osm set tisíc korun… To už je srovnatelné s jakoukoliv sbírkou, kterou propagují velká média. Za poslední rok se odvedl pěkně velký kus práce. Bez jediného řádku na Novinkách, bez jediné reportáže v České televizi…

Dezoláti sobě… Už to tak je, že?

Kolik stojí provoz Novinek? A kolik stojí provoz Vidlákových kydů? Miliardářské zázemí jednoho Lukačeviče, velká redakce, přenosové vozy, kamery a další udělátka, už nejsou víc, než stovky a tisíce sdílení na fejsbůku a dalších sociálních sítích. Sdílení, která obstaráváte vy, podle toho, co se vám zdá správné a potřebné. Nerozhoduje o tom nějaký Čaban nebo Tabery… ani Vidlák o tom nerozhoduje. Rozhodujete o tom sami. Přímá demokracie i beze změn v ústavě. Média, jejichž součástí jste vy sami. Jasně, že se to Taberymu nelíbí… už dávno nemůže zařídit, co si lidi budou myslet, ale odteď už nerozhoduje ani o tom, o čem se bude mluvit.

Petr Hampl provozuje Jungmannovu národní akademii. Má pořád vyprodáno…

PRO je politická strana placená z malých darů a udělaná tak, že je velice levná na provoz. Před rokem bylo pro Jindru Rajchla strašně důležité, dostat se do velkých médií. Myslím, že teď už to tak naléhavé není. On sám už je velké médium… Opět… s vaší pomocí. Pokud bude hlásat něco, co vy nezkousnete, nebude mít dosah.

I další se pokoušejí bojovat o vaši přízeň.

Mimochodem… jeden můj libtardí čtenář v diskusi na Kydech odkázal na prý lepší a užitečnější sbírku, kterou na Doniu kdosi založil prakticky ve stejné chvíli. Sbírka na speciální vybavení pro jakousi ukrajinskou bojovou jednotku… Jak vidno, dezoláti raději sbírají na oběť znásilnění, než na masomlýnek na východní frontě. Znovu opakuji, že bez jediného řádku na Seznam zprávách jsme mezi sebou vybrali skoro dvakrát tolik, než obchodníci se smrtí. Nemá to cenu, dělat demonstrace? Nejsou žádné výsledky? Nikam se to neposouvá? Ale posouvá a ne zrovna málo. Včerejší sbírka je toho důkazem. Demonstrace možná neshodily vládu, ale rozhodně napojily první kontakty i první mosty a povzbudily tisíce lidí k práci pro vlast.

Takhle nějak vypadal začátek národního obrození. My se dneska učíme o Dobrovském, Krameriovi, Jungmannovi… ale nikde jsem nikdy neslyšel úvahu, že i oni museli cítit nějakou poptávku v národě. Jinak by to nedělali. Kramerius by nemohl dělat noviny, kdyby je vlastenci nekupovali. F.L.Hek by nepůjčoval v Dobrušce knihy, kdyby o ně nebyl zájem. Prostě byla poptávka a kde je poptávka, tam je i nabídka. Budu se muset zeptat Iva Budila, jestli by pro nás mohl rozklíčovat, z čeho tehdy ta poptávka po samostatném národě vzešla. Po dvou staletích temna…

Díky Prymulo. To tys probudil národ ze spánku, aby zjistil, že si svou existenci musí znovu začít hájit a postavit si svojí občanskou společnost, protože Česká televize už není ani hlídací pes demokracie, ani nepracuje v zájmu této země.

Tenkrát vedle Jungmanna působili i brusiči českého jazyka. I dneska vedle dobře odváděné práce existují i aktivní blbci, horší než třídní nepřítel. Ale nemáte pocit, že si v poslední době docela naříkají na nedostatek zájmu? Inu, už se toho chopili lepší. Veršotepectví bylo možné provozovat jen do chvíle, než přišel Karel Hynek Mácha… Pak už se musely psát mnohem kvalitnější básně.

A jasně, národní divadlo jim jednou shořelo a architekta málem přivedli do hrobu. A taky udělali neúspěšnou revoluci a zkoušeli první krůčky v rakouském parlamentu a také to nemělo jakoby viditelné výsledky, ale ve skutečnosti se národ před První světovou krok za krokem dopracoval k vlastnímu silnému průmyslu, vlastnímu školství, vlastním Sokolům, vlastní politické reprezentaci, vlastním médiím i vlastní kultuře. Navíc si to všechno nerozstřílel nějakou neuváženou předčasnou rebélií. Proč to tak bylo? Protože po vlastním národě byla poptávka a vytrvala i přes všechny chyby a karamboly.

Dovedete si představit, jak tehdy vlastenci nadávali Palackému, když napsal německým stavům, že raději budeme (zatím) s Rakouskem, než abychom okamžitě udělali dobový Czexit?

Před rokem bychom si o takové sbírce mohli nechat jen zdát. A když v roce 2019 jakýsi africký migrant znásilnil také jistou dívčinu, nebyla ještě žádná síla, která by sbírku dokázala zorganizovat. To jsme ještě věřili, že od toho tu máme hentu občanskou společnost reprezentovanou Českou televizí a Respektem.

Pokud vám nějaký škarohlíd bude říkat, že nic nemá cenu, že se to nikam neposouvá, řekněte mu o této sbírce. Řekněte mu o tom, že máme vlastní média, která mají dosah. Že máme vlastní politickou reprezentaci, která se připravuje na vstup do nejvyšších pater. I vlastní podnikatele už máme, jen to ještě nemohou říkat veřejně. Vznikají vlastní školy i vlastní média. A ano, nevypadá to jako školy před třiceti roky ani jako noviny před třiceti roky. Ale poptávka po národě je prostě zpět. I vědomí, že národní občanská společnost něco stojí. Ale pořád je to mnohem levnější, než peníze, o které jsme přišli díky Fialově drahotě.

A stejně jako tehdy František Josef I. nedokázal vymyslet nic, čím by Čechy rozpustil ve své říši, ani po dobrém ani po zlém, dnešní EU už to nevymyslí tuplem. Každá nová grýndýlová daň touhu po samostatnosti jen zvětšuje. A když Jourová prohlásí, že Dominik Hašek by byl dobrý eurokomisař, nemohla pro nové národní obrození udělat víc.

Přátelé, jsem rád, že mi to vyšlo zrovna na takovéto pěkné datum a pěknou chvíli. Ode dneška je totiž možné si vyžádat mojí druhou knihu „Přímo z Vidlákova dvorku.“

Objednávací aplikace pro zadávání adresy je upravená, aby se v ní dalo vybírat z více položek. Kromě mých dvou knih tam záhy najdete i další předměty. Upravili jsme vzhled, aby to více připomínalo běžný internetový e-shop. Ale jinak to funguje pořád stejně. Každý, kdo přispěje Institutu českého venkova, může si vybrat, co mu zašleme jako poděkování za jeho štědrost a může si zadat adresu.

Bratr mě poprosil, abych vás upozornil, že trochu zápasí se zobrazováním na mobilu. Funguje to, ale není spokojen, protože zobrazení je teď trochu matoucí. Pracuje na tom a počítá, že během zítřka bude vše vyřešeno.

Děkuji vám všem. Je radost pro vás pracovat.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihu (nebo knihy) z nabídky.  

242 thoughts on “Národní občanská společnost

  1. AHA,NAŠ SKWELY PISMAK,p.DDD OBJEVIL „NOS“sorošovskho typu (bez programu)a tak nám tu s ním pàli pánubohu do oken.
    Máme rozpoznat,že bude dále ignorovat mocnou SV (Společnost Volicu),která chutné přivedla k moci tlupu asocialnch darebáku,ti ji za odměnu nejprve okradnou a pak na 6 prioritě ovládani BOURICIHO se lidu ho pošlou Puttlerovi k zmasakrovani jeho dělostřelectvem a kaťušemi.
    Chce ,to,když pohrdá plánem PNZ tj programem národní záchrany a potreb?!
    Není divu,že úpornym zpusobem propaguje zahrádky,prý tam máme všichni skončit a výhledem na ředkvičky zespoda.
    Není mu známo,že Asocialni režim zvolený námi ovečkami z SV je možné změnit jen třemi způsoby a tak nás šibuje od valu.Je marně mu tlouct do kedlubny ,že má propagovat spolu se svým advokátem tyto tři zpusoby do opravdové pranice.

    A.GENIALNi ŠTREIK ,ten ,ale nechce tzv Střední třída,prý si raději počká na své zpopelneni korporaty .
    B.DEMISI VLADNI TLUPY ASSOCIALU, no tady je to předem ztraceno neboť ani volby to 34 let beze změny režimu nenarovnaly a jen máme podporovat boj o koryto jakesiho advokáta,který ztratil tah na branku a je bez programu PNZ .
    Pokud to nerozpoznate pak se podívejte na dvorek,kde se mu prý smějí i slepice
    C.ZASAHEM SV,která se však chystá s pomocí našeho pantáty pana DDD,udělat repete své volby z minula.

    To si myslí Anička dušička a co vy myslíte,že má pravdu nebo ne🕵️🙋💥🇨🇿

  2. Národní Občanská Společnost, čili NOS.

    To už by stálo za registraci. A to heslo! Považme:
    Jít za NOSem!

    I když na stranu druhou…
    Nevěřit ani NOS mezi očima! nutí člověka váhat…

    (Berte to jen jako takové asociativní hraní si…)

      1. Pepa míní, že totalitní strašidlo se znovu souká na bidlo , zlostně syčí Kobra hrůzovláda dobra.
        Téma pojednal v písničce Vysněný ráj.
        🎼🎸

  3. Vystupování pod skrytou identitou oproti vystupování pod pravou identitou poskytuje ochranu před mimo trestní oblast. BIS samozřejmě, že ví.
    Čímž vyklystýrování Franty Vomáčky používajícího vlastní techniku a připojení, vystupujícího neosobně pod přezdívkou xyz, někým jiným se výrazně ztěžuje.

    1. Gdyby blboni začali konečně volit potřeby, to je neosobní protivá oponentovi, tak by byl na světě mír. Ále blboni hrajou furt tu imbecilní odrhovačku na názory a pak na to doplácí, úsporama a dědictvím po předcích. 34 let tady mleli kokoti názory a mezi tím jim vyčórkovali harpagondechujci majlanty a eště musej platit úroky.

      1. To je ta schíza. Volí v rozporu se svými potřebami. Naočkovaní ideologií se vzdávají uspokojení svých potřeb ve prospěch potřeb těch, kteří ovládají ty, kteří jim vládnou.
        Proč? Pro dobrý pocit, že se podílejí na něčem „vyšším“. Že jsou víc než ostatní. Statutotvorná ideologie jako značkové zboží.

    2. A jinak by ta výzva zněla, kdyby se vyzyvatel nad svou výzvou sám od sebe podepsal bez jakéhokoliv naléhání. Ovšem toto mi připomíná spíše „Svou pravdu nebudeme skrývat“…

      (Ne že by nějak záleželo na tom, jak se podepsal. Nikdo tady stejně nepoznáme, zda jsme doopravdy Václav Lahev nebo Václav Mikuláš či Miloš Lander nebo Petr Šavel…)

  4. K42, nezlobte se člověk nemusí mýt vědomosti jako Vy stačí použít selský mozek. Ano budu Vám věřit ve všem co píšete jen v jednom se mýlíte a to tak že vše co jste psal ač pravda je úplně nedůležité. Prostě lidská blbost je neomezená kašle na logiku, a sám uznáváte že těch blbců je tam většina. Vůbec nezaleží jak píšete že má NATO 40 let zpoždění Ale to platí jen o konvenční válce. Bohužel obě strany mají tolik atomovek že nezáleží kdo jak je silný. Nezlobte se jak tak chytrý člověk muže podcenit lidskou blbost. Stačí že tak dlouho budou provokovat medvěda až vypustí jednu raketu, nebo naopak náký blbec ji vypustí na straně NATO. A už to nikdo nezastaví. Nebo úplně nejhorší možnost je že odstraní Putina a k moci se dostanou lidi co jsou také blbci to se nedá vyloučit. Psát že se to nikdy nemůže stát je hodně podcenění . Jestli je jen malá možnost že se to pos…, a tady je těch možností jak se to může pos… nespočet.

    1. Ano, K42 navzdory všeobecnému přehledu zanedbává to, co Belmondo nazýval “zatracený lidský faktor”, a že blbců/exotů je nadúroda navíc kumulujících se vysokých funkcích se nedá popřít.
      Pro ilustraci bych poukázal na To – nebinárního jaderného experta Britona.
      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/sam-brinton-usa-biden-namestek-kradez-nebinarni-lgbt.A221129_181925_zahranicni_albe

      A tohle je povedený kousek i nad poměry Mat-Fyzu 😀

      1. Zarazi to , jak vi vsecko , co vi usak a co udela ,co neudela a co usak
        nesmi a smi..A ze usak je antivalecnej magor , ale nejak vochocenej.
        Valku nezacne,ze by prohral. Prohranejch valek ma za sebou hodne
        a ted je zafganistovanej..Musel si zacit zvykat na fentanyl..
        Kokain v Bilym dome porad k dostani ,kazdyho vod valky taky vodradi.
        Vsem se to libi..Mne taky.
        Rus je porad a za vsech okolnosti uplne rozumnej , zadnej magor , rus vi ,
        ze valku nezacne, za zadnych okolnosti ..

  5. K diskusi o odtajnění identity:

    Tohle je můj dvorek, nebo chcete-li, moje hospoda. Neptám se, jak se moji hosté jmenují, nikoho k ničemu nenutím. Každý je tady dobrovolně a je zcela na něm, jestli něco ze svého života skrývá a nebo naopak dává na odiv.
    Za to očekávám, že se smíříte s mojí nástěnkou, na které mám svá budovatelská hesla a snesete moje pokusy o nápravu světa alespoň v mikroskopickém měřítku. I když občas vykřiknu, že je třeba vzít vidle a vyrazit, nezlobím se, když lokál zůstane v klidu sedět a bude vtipkovat na můj účet.

    Jsem rád za každého, který se mnou jde, ale chci, aby šel z vlastního přesvědčení a z vlastních důvodů. Nechci, aby byl zklamán kvůli mým špatným odhadům nebo naivitě. Všichni, kdo se mnou jdou, jsou dobrovolníci. Nejsem Žižka, ale spíš Chelčický. Nejsem Washington, jsem Franklin. Nejsem Ivan Hrozný, jsem Dimitrij Požarský.

    1. Ano, a díky za dvorek bez betonového plotu, kam může každý z kterékoliv světové strany nakouknout a bez kádrování vejít.
      Ve vaší hospodě se neošklíbáte ani nad hostem popíjejícím nealko, ani nad frajerem značně pod vlivem silné moravské slivovičky. Skvělé a báječné nesterilní prostředí!
      Ještě jenou dík za tu Vaši „vlastní kůži na trhu“, pane Vidláku.

    2. Su taky rád, že vás máme. Ostatním blboňům zbyl ocet ve vládě a v podhradí. Tož nalévejte co se do nás vende.

  6. Tak já vás už přestanu zlobit. Budeme si tady ve Vidlákově hospodě hrát na odboj a v práci budeme lízat fialové boty a křičet Sláva Ukrajině!

    1. To, že se snažím fungovat v rodinném i pracovním životě přece neznamená, že lížu fialové boty a křičí Sláva Ukrajině!

  7. U Erika Besta kouzelný článek “ Topolánek kopal za daňové ráje “
    😂 Jo, a Vadim Omelčenko chce na Ukrajině trestně stíhat Sarkoziho za ganz egál nevhodný výrok o Ukrajině. 😀
    Sarközy to má spočítaný. Teď to dostane i za plukovníka Kaddáfího. A potom že boží mlýny nemelou o sto šest.
    Trochu humoru před víkendem není na škodu.
    😀

  8. Koukám, že s přiznáním identity má většina zdejších přispěvatelů opravdové problémy, myslím že by si to měl vyhodnotit i Vidlák a zařídit se podle toho. Já bych s tím problém neměl a ty co nechtějí, těch podle mě škoda není, protože tě Vidláku v případě nouze vždycky opustí. Bohužel…

    1. Tak začněte hned teď Milane. Napište sem své příjmení a adresu a vše další co byste rád od ostatních. Díky.

      1. Přezdívka na diskusích by mohla zůstat, ale Vidlák má právo vědět pro koho píše a kdo mu odpovídá, případně ho napadá.

        1. U některých diskutujících Vidlák totožnost zná. Vy ovšem nevíte, u kterých. Nechcete otázku totožnosti návštěvníků webu nechat na Vidlákovi?

          Kdyby Vidlák chtěl, mohl by přístup do diskuse podmínit registrací. Podobně to dělají třeba na iDěsu, kde někdy po člověku, aby mu otevřeli účet, žádají občanku. Z okolnosti, že Vidlák zde nic podobného nežádá, usuzuji, že o to ani nestojí.

          Pokud jde o vás – cítíte-li, že je nezbytné, aby Vidlák znal vaši totožnost, není nic snazšího: napište mu mail a Vidlákovi se v něm představte. A je to!

          A ježto (a) jsme zde na Vidlákově webu a (b) pravidla zde nyní určuje Vidlák, vy byste mohl tyto technikálie nechat na něm a brát věci takové, jaké jsou.

          1. Jak jsem už uvedl – v odpovědi nicku Milan44, u kterého charakteristiky trolla nabývají vysokých pravděpodobností s každým jeho příspěvkem – iBěs zničil svou blogovou scénu verifikací podle občanek. Na což podle zákona neměli vůbec žádné právo ani legislativní možnost pravost občanek (šlo o skeny) kontrolovat – prostě byla to z jejich strany naprostá fligna.

            1. Jo, to tak, propálit něco na iDěsu a našinec bude mít problémy. Tady člověk může nejen naznačovat, ale i jmenovat!

          2. re Alef Nula, zakladatel:

            Ano máte pravdu , již jsem tak učinil, přesto budu po dnešku pro některé přispívající nebezpečným trollem.

          3. Panuje nejasnost. Nastava situace ve smirovani s nastenkou.
            Spatny odhady se vopravi a napravi a naivita se neustale
            vyviji do jinam..
            My mame to samy , vodhady a naivity..
            Lidi si povsimnou a napisou..
            Nadavani na trolly se muze vyresit ,necha se prvni veta a za ni se
            udelaji tri tecky a kdo chce ,zmackne a vodhali si celej text a
            kdo nechce …Usetruje se tak prostor ,ale asi je prace navic.
            Zizku je tezky i napodobit , trochu Zizku znam podle videni ,
            Chelcickej rozumim , nechtel stourat malym klacickem , do velkyho klubka zurivejch zmiji..
            Kvalita „napoju“ v hospode i na dvorku pod lipou, se velmi strida .
            Ze dne na den..Pravda sou zadara ,neni zadna povinnost ,
            ale sou ty nutkani prilozit polinko do vohne, aby se rozfajroval..
            Ze stran nechavani totoznosti ,zde neni zadna zaruka ,
            faktem zustava
            Vidlak si muze s totoznostma delat co chce.
            Dejme tomu ze ma duveru , ale kdo este dalsi je vokolo
            a vidi, nevidi , ty totoznosti..
            Pravidla urcovani a technikalie /co to je/ , sou tak zrejme doporucovany ,ale neomezeny co nekdo ,Vidlak chce
            a nebo nechce , nebo maji nejake
            aspon trochu neanarchisticke hranice? Kde.
            Vsecko je dovoleny ?

    2. Milane, není to tak dávno,co tu proběhla kauza obilíčko z akademie věd. Tolik o udavači uvedl Vidlák. Zdejší lidová tvořivost briskně dopátrala vše ostatní od příjmení Pšenička přes funkci knihovníka až po telefonní čísla atd. Vše se sdělovalo veřejně v diskuzi. Není problém podobně dopátrat a zveřejnit tu údaje každého trolla, který si o to koleduje.

  9. Tady na Kydech je vidět, jak je naše společnost názorově rozdílná, přestože by to tak být nemělo, protože tady přece nejsme na Novinkách.cz, nebo na Centrumu.cz, přesto ani tady se s Vidlákem někteří z nás neshodnou, sami nic kloudného nevypotí, jenom blbě kecají a posmívají se.

    Myslím si, že by tady diskuse měla být podmíňena adresně, to znamená s plným jménem a městem odkud pochází. Ubylo by hodně anonymů a pitomců. Vidlák se ke své identitě přiznal a bylo by férové, aby tak jsme tak učinili i my ostatní, jinak se tady bude furt jenom žvanit. Diskuse by tady potřebovala vyčistit, huráborci odpadnou a my ostatní budeme vědět, kdo je kdo a možná pak budeme držet více při sobě.
    Tahle doba vyžaduje i borce, kteří půjdou se svou kůží na trh, protože začínám zjišťovat, že jiná cesta asi neexistuje. Co vy na to???

    1. Ano, proč neulehčit Koudelkům, Cemperům a Kartousům co nejvíc práci, že? Případně vystavit každého potenciální šikaně v místě, kde žije. Co rovnou přidat fotku, otisky prstů a souřadnice bydliště (nebo ještě lépe místa, kde se zrovna nachází)?

        1. re Zdeněk pozdě jdoucí:

          Uhodil jsem hřebíček na hlavičku. O vás se Vidlák opravdu nemůže opřít, vy budete jenom žvanit.

          1. Milane, tohle rady není žádný spolek , spíš hospoda, kde si hosté povídají. Vidlák není anonymní, hospodský má také veřejně známé jméno. I proto je to tady pro mne důvěryhodnější, než v podniku U kulaté báby, o kterém nikdo neví, komu vlastně patří.
            Penzista asi nebude mít problém se zveřejněním jména. Člověk, který je v pracovním procesu by problém mít mohl. Třeba s šéfem, který je zarytý eurohujer, nebo i jinak.
            Přijde mi, že jste romantik a přisuzujete tomuto webu moc, kterou nemá a nemá ani takové ambice. Prostě si tady lidi vyměňují názory na různé věci.
            Nic víc.

            1. re Helanov:

              Pokud chce Vidlák a spol. něco změnit, musí mít podporu konkrétních lidí, žvanící dav je k ničemu. Teď se nedivím, že komunisti tady mohli vládnout tak dlouho a může se to znovu vrátit a v horší podobě.
              Být Vidlákem, poslal bych vás všechny do háje, jste srabi a necháte ho v tom jenom plácat!

      1. Aby Vás kontaktovali tajní, stačí když tady budete psát jako anonym. Ostatní Vámi jmenované údaje nejsou potřeba pro vyhledání a detekování osoby. potřeba.

      2. re tdx:

        Pokud se budete vyjadřovat slušně, nic vám nehrozí, protože Pětidemolice je opravdu strašná a Fiala by se měl zodpovídat za svoje činy, souhlasíte ?, nebo se budete bát a necháte v tom plácat jenom Vidláka a občas budete jako anonym vtipný?

        1. Milan: „Pokud se budete vyjadřovat slušně, nic vám nehrozí“

          To rikali Milade Horakove taky, vidte.

          Proboha…

          Nedavno sel for: „Neprobudite li se, budu se opakovat.“ Vzkazuje historie.

          1. re Vevča:

            Pokud budeme všichni předposraní , nezasloužíme si nic jiného, než aby nám Pětikolka nakopala prdel.

        2. Nejde o to, že by mi něco hrozilo. Penzi mi nemůžou sebrat.
          Ale třeba domácí je fanatik, myslí si, že ho chce Putin/ Hitler zabít a dezoláti mu chtějí znovu sebrat jeho nemovitosti.
          Je to hodný člověk, jeho příbuzní zahynuli v koncentráku a po únoru jeho rodině sebral bolševik dva činžáky, takže se raduje, ze Dobro zvítězilo a rozhodně si nepřeje žádnou změnu.
          Bydlím za směšné nájemné, vybydlený dům se přeměnil v botanickou zahradu, pán je botanik a celé dny dře jako čínský kuli na svém majetku n
          Jaký by mělo význam, kdyby o mě věděl, že já tedy rozhodně Putina za Hitlera nepovažuji.
          Nevidím žádný smysl v tom, nasí@at lidi, kteří mají úplně jiný náhled na svět než já. Mají k tomu svoje důvody.

          1. re Helanov:

            To jsou kecy a pokud se chce Vidlák opírat o takové lidi jako jste tady Vy, tak mu radím, aby se na vás vys……

              1. Mám pocit, že Milanovi 44 je deset let. A právě dočetl nějakou napínavou knížku o boji dvou part desetiletých chlapečků.
                Bratrstvo bílého klíče od Františka Langera? Výběr je pestrý.
                😉

                1. „Bratrstvo bílého klíče“ bylo fakt skvělé, pro mě jako 6-ti letého; četl jsem to i všem svým dětem, když byly malé. Dobrý výběr!

    2. To mi nepřijde jako dobrý nápad – jelikož hodně lidí, třeba osobně já, pracují ve společnostech, kde indoktrinace lidí těmi všemi režimními prolhanými „narativy“ dosahuje obdivuhodného stupně. V korporátech je to „must“ (povinost), nesmíte nahlas říci vůbec nic proti té nejšílenější proti-ruské blbárně, případně proti-čínské.

      Třeba mladí v ICT oborech přenášejí často svůj obdiv k dosud panujícímu Západnímu ICT výzkumu a vývoji jaksi úplně na Fšecko – a vůbec jim nejde vysvětlit, že „Amerika“ už není ta země, která bývala před 30-ti lety, zatímco Rusko také není stejné jako za Brežněva. Že v Číně už kuliové na vesnici netlačí kárku s prasetem, v Pekingu nejezdí 10 mega Žluťáků na kole a nejsou tam žádná auta.

      Nebo že Rusové opravdu neberou čipy z praček, že jim už 150x nedošly rakety. Že fotky v Ruině zničených ruských tanků na „Oryxu“ jsou zfalšované, stejně jako „internetové výzkumy“ válečné situace z Bellingcatu. Nebo „rozbory“ z ISW (Kaganovsko-Nulandovský propagandistický institut). Nebo že ukrajinský režim fakt není „Západní demokracie“.

      Stačí se podívat, jak vypadají diskuse nejen na „Der Stürmeru“ Seznam/Novinky, ale třeba na fanouškovských ICT serverech, kde se probírají novinky v počítačových technologiích – tam jsou z většiny velice agresivně vymaštění.

      Pro bezpečnostní složky samozřejmě není problém zjistit pravou identitu kohokoliv na netu za pár sekund, pokud se dotyčný vskutku zcela profesionálně dlouhodobě nemaskuje. Nemění styly psaní, svá oblíbená slova a slovní obraty: „stylometrie“ je z krátkého textu schopná zjistit autora s velice vysokou pravděpodobností, pokud na net píše déle – což píše dnes prakticky každý.

      1. re k42:

        Přitom vaše názory jsou zajímavé, ale v anonymitě mají tak desetinovou hodnotu, proč se tak bojíte?

        1. A když vystoupí z anonymity, tak mu kolegové zatleskají a vyrazí hromadně na Rajchlovu demonstraci.
          Ách jo.
          Znovu : Přisuzujete tomuhle webu nadpřirozenou moc.

        2. To mi špatně rozumíte. Nebojím se – jen nechci zničit svůj vcelku pohodlný život sobě, ale hlavně své rodině (o které žertuji, že provozuji chovatelskou stanici s blondýnami). Přitom kvůli plkům na netu.

          Je to podobně stupidně zhovadilé, jako jistá Sofie Stohlová, která byla tak ukrutně blbá, že si nechala useknout hlavu za jakési přiblblé letáky. A co vlastní hlavu: ona tím způsobila smrt všem okolo.

          Čímž jsem nechtěl srovnávat velikost její oběti, spíše tu nekonečnou stupiditu. Chcete se obětovat? Hlavně nenásledujte toho zoufalého pána, co se zastřelil legálně drženou zbraní před Úřadem vlády. Nebo něco podobně… vyšinutého.

          Diskutujeme tady měsíce o „novém národním obrození“, o tom že dokud nepadne režim ve Fašingtonu, následně v Bruseli a Berlíně, nic moc politicky nenaděláme. Stojíme – třeba já osobně – za svými názory, ale chceme, aby jejich účinky byly ekvivalentní oběti, které nám „pravdomluvnost“ vynese.

          Chcete ze sebe udělat terč: no jak je libo. Hlavně neobviňujte ostatní, že nesdílejí Vaše nezměrné nadšení. Každý má svou volbu, svou cestu…

          1. re k42:

            Nikomu fyzická likvidace zatím nehrozí a přiznat se k úplně normálnímu názoru, není hloupé ani fanatické a srovnávat to s dobou protektorátu je hodně mimo.

            Teď už vím, že Vidlák se hodně drbe na hlavě za koho vlastně bojuje.

            1. Fyzická likvidace zatím ne, ale profesní likvidace zcela určitě. Je Vám to málo?
              Zkuste třeba uznat, že Váš názor na celou tu věc jste nedomyslel. Což nemyslím nijak zle.

            2. Milan44:
              Teda řeknu vám – anonymně kritizovat druhé za anonymitu – vy si nevidíte na špičku nosu.

      2. Jo priznat odlisny nazor na lgbt nebo valku na ukrajine rovna se v corporatu a nebo ict stvave komunite okamzitemu vyhazovu a nemoznost dal pracovat protoze vas nejaky dobrak a zapaleny svazak bude stvat kdekoliv se objevite

      3. Jiste , nezbejva nez psat siframa ,co se nedaj rozlustit.
        Uz davno vedi vic, nez kdokoliv vi o sobe. Treba , ze uz behem porodu
        kricel , ze vlada stoji za hovno.
        Dalsi zalezitost je , ze co neni muze bejt.
        Covid nebyl a moh bejt .Atd.
        /Heydrich byl nacista a nemel dnesni moderni prostredky na „zhumanizovani“ lidstva/. Nikdo nema predstavu, co chystaji a co muzou./Uhlikova stopa/.
        Nikdo si neumi predstavit , ani identifikovat, tu rozsirenou
        epidemii davno zavedenyho a viditelne zhorsujiciho se otroctvi.
        Otroctvi je pohodlnost a otrok v nem hleda utociste a bezpeci .
        Zmena a kazda je pro nej ,nepritel. Na tom je zavislak.
        „..obdiv k zapadu..v Rusku neni Breznev ..v Cine nejsou kuliove „..atd.
        To je problem mas , prestanou obdivovat zapad a co , nasledky ,
        musi zacit premyslet, podivat se jinam ,neco zjistovat vo necem nekde ,
        kolik marxistu a komunistu je porad , kolik demokratu, katoliku a nic takovyho nikdy nebylo , vsecko byl a je podvod.. To otrokovi nevadi..
        Otroci furt pryc.
        Votrokari tohle vedi a vi ze otrok nezna nic jinyho , nez to pohodli ,
        zotrocovat dle jejich vzoru..Tedy snazi se stat se aspon mensim
        otrokarem,kdyz je moznost..
        Nizsi otrokari se vice snazi /uz ve skole ,treba ,ucitel a zaci/,vi ze zavisi na tech velkych..
        V tom snazeni zase nachazi pohodlnost, vsecko ma
        prikazany a dostane vic chleba. Zmenu nechce , nenavidi..
        Vomilaji porad demokracii ,kdy nikde neni a nebyla, jen kulisa klise.
        To je zase nepsanej zakon setrvacnosti v opakovanym pohodli..
        Napriklad tady vsicki krici troll ,vsecko co kdo chce ,co se mu nelibi , nevi co s tim, nemysli a nechce , nema zajem , vsecko a nic je troll ,
        jen tupy vomilani dokola to maji nejradsi..
        To je pohodlny klise a nikdy se toho nevzdaji ani nemuzou , v okovech mechanickyho a automatickyho zotroceni…Je to nejpohodlnejsi pohodli..

      1. Já s tím problém nemám a pokud to bude podmínkou zde psát , tak to jenom uvítám. Vidlák nakonec taky pochopil , že síla jeho slov je v tom , že je z masa a kostí.

        Kdo se bojí , ať sem neleze, aspoň tady nebudeme číst samé kraviny.

        1. K tomu bych jen dodal – pokud dovolíte – že je to každého osobní volba. Chcete-li, tak se přihlaste vlastním jménem, případně si udělejte na blogu vlastní stránky, kde se „kompletně identifikujete“ a dejte sem odkaz. Nic proti ničemu, jak říkáte.

          Obávám se, že náporu trollů se identifikací lidí nezabrání. Pouze to odradí ty přispěvatele, kteří se nechtějí – z nejrůznějších důvodů – prezentovat zcela veřejně. Podívejte se, čím v podstatě „zhynuly“ oficiální blogy na platformách jako iBěs – identifikací lidí, opřenou o sken občanky. Přičemž kdo chtěl, scen zfalšoval ve Photoshopu nebo jiném programu a bylo po ptákách. Ze zákona nemají tyto platformy práva k ověřování přispěvatelů – třeba identifikací v Registru obyvatelstva, žádání „bankovní identity“ a podobných zhůvěřilostí. Takže opět zopakuji: ochrana proti „nepřátelským trollům“ to beztak není. Jen buzerace, vlastně zbytečná.

          1. PS: Zfalšování skenu občanky není trestný čin, neboť tyto platformy mají nulovou pravomoc identitu lidí ověřovat.

            To máte podobné, jako když jdete do cizího činžáku, do veřejných prostor – i když jsou zvenčí chráněny zámkem, aby do baráku nelezli „spát na schody bezdomovci“ – a někdo po Vás chce doklady: nic mu dávat ani se nijak prokazovat nemusíte. Spáchal tím přestupek a můžete na takového blbce zavolat policii; při opakovaném kousku je to už trestný čin.

          2. re k42:

            Já nikomu neberu právo zůstat v anonymitě a říkat svoje názory, ale Fiala a jeho Pětidemolice si musí jenom gratulovat. Opozice neexistuje, všechno je OK a ten Vidlák pořád vystrkuje růžky, tak ho zavřeme, protože on vlastně nemá žádné zastání. Těch pár kecalů na kydech je k smíchu, jenom žvaní a ani jméno nemají. Jo má to Fiala a ta Pětidemoliční sebranka pěkně zařízené.
            Abych si dělal svoje vlastní stránky, tak na to nemám talent a ani vzdělání, pouze jsem něco navrhnul a zjistil jsem , kde je zakopaný pes České společnosti.

            1. Začněte u sebe a pak nám neopomeňte po čase sdělit svou zkušenost. Tak šup šup, já na to koule nemám, ale Vy zřejmě jo, když k tomu vyzýváte ostatní. Tak čekáme na to jméno a adresu, jinak vypadáte jako prachsprostý provokatér.

        2. Pro mě by přiznání identity znamenalo vyvolat velký rodinný i pracovní konflikt. Mezi příbuznými i kolegy mám řadu fanatických válečných štváčů. Nejsou to zlí lidé. Jen vidí svět zcela opačně než já, zapřisáhlá chcimírka.
          Chci – li fungovat, své názory veřejně neventiluji.

          1. re OTÁZKA:

            Jste snem každé totality , fialova Pětidemolice to jistě v příštích volbách zůročí (pokud ty volby ještě budou).

            1. Snem každé totality jistě nejsem. Se zdejší stávající totalitou se absolutně neidentifikuji a snažím se proti ní bojovat. Nedělám to ale veřejně.

              1. Samozrejme, idioti ,blbove a ucitele /casto vsichni tri obsazeny v jedny osobe/, sou casto az velmi,
                velmi agresivni, az k fanatismu , kdyz se jeden nechce poucit.
                A nejak jenom vaha prijmout to nejvyssi jejich dobro..
                Vetsina krvavych sadistickych ,masovych diktatoru zacinali jako ucitele…Inu ucitele poucuji a maji metody narizeny vod statu..Potom ve vlade, ucitele zustali a metody poucovani ….zdokonaluji..

            2. Vy Milan44, rajtujete porad dokola ,slapete vodu , bez vodpocinku ,musi to z vas litat ven , na nas ,jinak nemate klid ..
              Kdyz ste se proslapal az na dno , tak aspon zacnete vyhrozovat tim , co teprve bude..
              Vy ste neco navrh ale nemel ste poneti co a ted ,
              abyste nevypadal jako………. nazev si vyberte sam,
              tak rajtujete a klickujete a …nechcete se toho pustit.

              Universalni princip, strategie a taktiky gestapodogu,
              akademiku a politickych uredniku..
              My chytry voni blby a nicemu nerozumi , ani nemuzou,
              nikdy , tak si rovnou rikaji vo to poucovani,
              /musime mit furt reci/ ,ale je to marny ,
              ani nam presto nerozumi , kdyz je poucujeme a
              myslime to s nima dobre , mame dobrou vuli ,
              sme za to placeny ,kdepak , s nima je to zbytecny ,sou tvrdohlavy nechapavy a s nima nic nejde.
              Proto kazdej ucitel a kazdej pedagog musi , prikazovat do zotroceni , vsech povinne a vod malicka , aby
              vsechno co chce , ucili se nazpamet , naucili se ukaznene
              na slovo poslechnout ,vo to de, ,divejte se na mne jak snadno vsecko vim a umim vopakovat ucebnici nazpamet ,
              treba 50let …
              Kdo se nenauci nazpamet automaticky nemuze bejt
              povazovanej za vzdelanyho , petky na vysvedceni.
              Kdyz nechteji vedet vsecko nazpamet tak se trestaji …
              Oznami se rodicum ,aby se vic snazili jinak budou potrestany taky, zanedbavaji vychovu, ke vzdelani..
              Sedet v lavici a pak zase doma zase sedet a sedet je nejlepsi pro deti a kazdyho. Zdravi musi bejt. Vo tom je taky poucuje.
              Jasny vopakovani na ne je matkou moudrosti pro ty blby.
              Vopakujou ,nektery ani nespi , az dostanou diplom.
              Ty pak krici nejvic v mediich a vsude ,radi a vedou narody..
              Svet patri nam a taky tak vypada..

        3. Vidláka čtu mnoho let, ještě v dobách, kdy byl u Vlka. Nikdy jsem si nevšimla, že by někomu vadilo, že píše pod přezdívkou. Odhalení jeho identity Cemperem považuji za akt hajzloviny od neschopného závistivce, který mu nesahá ani po malíček na noze, natož po kotníky. V poslední době ale na tento web nalezli všelijací „chytří“, kteří přesně vědí, že to Vidlák dělá blbě a naprosto zbytečně radí, jak z Vidlákových kydů udělat něco úplně jiného.
          Založte si pane Milane vlastní web, pište tak, abyste přetáhl Vidlákovi přispěvatele a můžete si určovat, co vám na sebe mají všechno bonznout.
          Takhle to totiž vypadá, jako kdyby nás tady navštívil třeba Klíma.

          1. re matylda:

            Kvalit Vidláka nedosahuji, proto nic zakládat nebudu, ale pokládám za směšné si tady anonymně hrát na 4. odboj.

            1. 4. odboj bych tu neviděla, jmenuje se to tu Vidlákovy kydy, proto tady kydám, a protože sem chodí také chytří lidé, tříbím si tady myšlenky a dozvídám se věci, které bych se jinde nedozvěděla. Navíc právě Vidlákův způsob má určitou atmosféru, která mně a zřejmě i většině vyhovuje.
              Myslím ale, že vám rozumím, taky by se mi líbilo, kdybychom se mohli sami bez
              obav rozhodnout budeme-li vystupovat pod jménem nebo pod nickem. Jen se bojím, že kdybych odhalila svou identitu, tak mi okolní fanatické stosedmičky snad vypálí barák.

  10. „ZA MÍR A STABILNÍ SPRAVEDLIVOU EKONOMIKU“ by mohl být společný jmenovatel hnutí, které by mohlo mít klidně i mezinárodní přesah. To je totiž to, o co normálním lidem jde. „Národní obrození“ se bude vymezovat proti Rakousku, které se dnes chová mnohem rozumněji než Česko a mohlo by být naším spojencem. Rovněž „Proti vládě“ nedává valnou naději, že ta příští bude lepší. Přes velká rizika, že to dnes mohlo být horší, většině lidí ještě zle není a žijí úplně normální životy a plánují dovolené. A mezinárodní situace je jaká je a za humny je válka, na to se dá svést leccos, takže „proti vládě“ tolik táhnout nebude. Díky té vládě, která možná říká co musí a dělá, co jde, totiž máme aspoň to, co máme, o tom jsou přesvědčeni ti ne-dezoláti. Já věřím v obecnou lidskost, kterou bych našel s Rusy i Američany – o národu si nedělám iluze.

  11. No ták .. Národní občanská společnost je nějaká schíza, néé?

    No a copak udělaly čs.légie tak záslužnýho v Rusku, že Masaříkovi za to ohraničili čekoland? Že by to zase bylo jinak? A běžte do zádele už s tím, že si znova něco budeme stavět, pořizovat, budovat na dobu určitou a pak to zase ti představení odborníci šlohnou podpisem kradené tužky a z vlastenců zase budou podnájemníci co se učej cizí řeči. Dyk je to už trapný.

    Podíl na rodné hroudě, nezašantročitelný.
    Podíl na rozpočtu rovný každému
    Podíl na rozhodování rovný
    TO JE NÁROD

  12. Jsem zvědav na naši vládu, která tak bohatě zásobuje Ukrajinu zbraněmi a nějak jim nedošlo, že ty zbraně nemá kdo obsluhovat, přesto budou pořád tvrdit, že posílání zbraní do válečného konfliktu je v pořádku. Teď budou naši bojechtivý politici nahánět Ukrajince na /řadech práce, popřípadě na stavbách a montovnách. Jejich sen o levné (150 Kč není málo) pracovní síle se začíná rozplývat , protože rozkazy NATO a EU se musí plnit. Zde se aspoň jasně projeví morální zkaženost naši prohnilé Pětikolky, ještě se máme na co těšit, protože po Ukrajincích budou šturmovat naše rozjívená mládež.

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-kyjev-chce-dohnat-ukrajince-schovavaji-se-pred-mobilizaci-ve-spratelenych-zemich-40442243#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    1. To bude dilema pro loutkovou vládu česko-ukrajinské koloniální republiky. Ochránit momentálně nejvýše postavenou kastu (ukrajinci)? Nebo vyhovět nadřízenému subjektu českých veřejných orgánů, tj. ukrajinské ambasádě?

      Pí. Černochová je nejen krásná, ale i duševně vyrovnaná – snad tato její vlastnost, touto vrcholně nepříjemnou záležitostí, nebude dotčena.

  13. Dnes je výročí útoku Německa a Slovenského štátu na Polsko, které podle mnohých historiků bylo začátkem 2. světové války. Přitom je ovšem třeba připomenout, že Slovensko a (17. září) Sovětský svaz udělaly jen to, co několik měsíců před tím Polsko. Polsko po Mnichovu zabralo území, které bylo součástí uznaných hranic Československa, které ale Polsko považovalo za své. Jednalo se o Zaolší, Spiš a Liptov. Sovětský svaz zabral území, které mělo být podle návrhu Spojenecké komise pod vedením lorda Curzona součástí Ukrajiny, Běloruska a Litvy, které si ale zabralo Polsko po vyhrané válce v roce 1921. Zajímavé bylo, že Sovětský svaz předal, tehdy nezávislé Litvě její území, včetně jejího hlavního města Vilna. Stejně zajímavé je, že Rusko z území, které si Sovětský svaz vzal zpět od Polska, si neponechalo nic. Přesto je nyní obviňováno Rusko a nikoliv Ukrajina. Pokud nyní propukne válka Polska a koalice ochotných s Ruskem (většina států NATO nebude chtít válku eskalovat), hrozí, že Ukrajina, Bělorusko a Litva zase o svá území přijdou.

    1. prej „koalice ochotných“ …
      tohle mě fascinuje. tak ona to bude jenom taková soukromá výpravička. prostě jenom tak pár náhodných zemí, co už se na to nemůžou koukat. všechny členové NATO, ale to taky jenom úplnou náhodou, nic přece nikdy nesouvisí s ničím. pochopitelně s plnou logistickou a zpravodajskou podporou zbytku NATO, ale přitom to tak jako že nebude mít s NATO vlastně vůbec nic společnýho, takže vůbec nikdo nebude mít vůbec žádnej důvod fláknout nějakou atomovku taky na washington, kdepak!
      notyvole. a nám zakazujou i tu blbou mařenu.

  14. Zamýšlím se spolu s Vidlákem a přestože vím, že má pravdu a směřuje ji správným směrem, tak mě zaráží chování některých politických a společenských špiček. Proč to samé co vidíme my, Vidlák a někteří opoziční politici , to samé nevidí třeba Babiš a Zeman? Proč Zeman, jakožto bývalý prognostik a mistr tahů dopředu neodhadne a neanalyzuje tuto válku, proč vydává prohlášení, že Putin je blázen a zešílel, proč podporuje válku k Rusku a dovolává se sankcí proti němu a i jinak se chová stejně jako Pětikolka? To samé Babiš, který je pro nás jakousi alternativou lepšího vládnutí.
    Není konečně na nás a alternativě říci po pravdě, že tito zástupci lidu nás zklamali na celé čáře a hodit je do jednoho pytle s vládnoucími politiky?
    Události s C19, válkou a migrací přesně ukazují, kdo je kdo a my to neumíme ani dobře pojmenovat a řídíme se heslem že „nepřítel mého nepřítele je můj přítel“ , nebo
    „Falešný přítel je horší, než nepřítel, protože nepříteli se vyhýbáš, kdežto příteli věříš.“
    Myslím si , že v rozhodujících momentech dějin Českého národa, by politici (nejen Zeman a Babiš) neměli kličkovat a myslet pouze na koryto a spoléhat se na to, že my burani rychle zapomeneme na jejich politické veletoče a za hozenou kůrku je budeme znova volit , či oslavovat. Myslím , že je konečně na čase je poslat do prdele!

      1. Myslím, že Vrbětice jasně ukázaly, která bije a kdo tady řídí kočár. Komu z nás by se chtělo dát hlavu na špalek. Ovšem u toho Zemana je to snad už nějaký způsob demence. Aspoň by mohl držet hubu…

        1. Jj, Vrběticemi to tak nějak začalo. Pak tady kluci ušatí rok pěstovali nenávist ke všemu východnímu aby měli v únoru nabito – metaforicky.
          Ale to náhle prozření s Baerbockovou otočkou o 360° bylo opravdu hóóóódně okaté.

    1. Zeman a Babiš se jednoduše posrali strachy.Zeman z důvodu odvolání Senátem a Parlamentem pro vlastizradu a Babišovi to poradili,ten žádné názory nemá.

  15. Podle mého je myšlenka národního obrození už překonaná, nežijeme v 19. st.

    Pokud jsem se dříve identifikoval jako Čech, události kovidové a ukrajinské byly zlomem. Je mi lhostejné, zda tato republika zanikne a neplaču jako Vidlák při české hymně. A nejsem sám. Kolik lidí by podle statistických údajů bylo ochotno bránit tuto zemi v případě napadení?

    Tento postoj však nemusí nutně podkládat mravní lhostejnost. Pokud bude někdo ohrožovat Christinu von Dreien ze Švýcarska, jsem ochoten vzít zbraň do ruky a jít do války. Tedy zabíjet i umírat. Ale za Pekarovou-Adamovou?To si snad děláte srandu.

    Tyhle dvě postavy cosi symbolizují. A není to národ. Dosaďte si za ně třeba Scott Rittera, Martinu Kociánovou, nebo i Vidláka (a nejedná se o osobní sympatie či antipatie, aby bylo jasno). A na druhé straně Prymulu, Fialu, Vystrčila, Jourovou, Bidena, Čaputovou atd. atpod.

    Tedy nic proti Vidlákově buditelskému národnímu obrození. Jenom upozorňuji, že si do toho projektuje také něco, co převážně neexistuje už ani potenciálně. Svět se mění a my s ním. Potenciál se mění.

      1. Je to podobné, jako když vám přítelkyně řekne „nemiluji tě“. Budete jí oponovat „když říkáš A, musíš říci i B, jinak je to výkřik do tmy“?
        🙂

        1. re Zdeněk pozdě jdoucí:

          Kdo by byl podle vás nejlepší protektor Česka a kdo by nám měl teda vládnout, aby vám to vyhovovalo?

          1. Právě to je ta stará potíž. Hledání někoho od jinud aby „nám“ vládnul. Třebaže, možná, že jsme kdysi předběhli dobu, kdy outsourcing nebyl….“trendy.

          2. Re Milan44:

            To je totiž právě ta sémantická potíž: kdo je to to my.

            Ať si vládne Čechům kdo chce, lhostejně nad tím krčím rameny. Ale já jsem občan ČR a žiju zde, a tak mi pochopitelně není jedno, kdo vládne mě či mě podobným.

            Nevím, jak najít modus vivendi. Připadám si tak trochu analogicky jak v Německu před válkou. Ale pojmenovat věci správně znamená osvětlit je. Že to osvětlení zrovna není příjemný pohled neznamená, že je správné držet věci ve tmě.

            1. A víte, že by mi bylo asi docela jedno, kdyby nám vládl ne Čech? Babiš mi nevadil, polojaponec mi nevadí.

              A kdyby u nás vládl Orbán, i bych se učil maďarsky.

              1. Vidite, ja to mam stejne, jenom mi vadi, ze mu nikdo nikdy nerekl „polocech“.
                A Vlk o nem vzdycky psal jako o „japonske zahnede“.
                Malost nad malost.

    1. Na kydech je nejcennější diskuse, syrová a přímá. Tento příspěvek je jeden z mála, který se tohoto drží, protože mě inspiroval k pár úvahám:
      Také jsem toho názoru, že to, že jsme se narodili v Čechách nás nespojuje. Spojuje nás podobný životní styl, podobné majetkové poměry, podobné starosti, a to klidně víc s cizinci podobného ražení než s vlastními sousedy, kdy jeden je primitivní dement a druhý mafiánský oligarcha, ale oba jsou Češi. Spojují nás společně sdílené hodnoty, možná to je pravý význam profláknutých „evropských hodnot“, které nejspíš v Rusku nebo Číně nebo třeba i v Japonsku nemají – nevím, nebyl jsem tam, ale je to daleko a představuju si, že je to tam prostě hodně jiné. Ale Češi mezi sebou žádné společné hodnoty moc nesdílejí, prostě: „každej jsme jinej“. Bohatí nesdílejí hodnoty chudých, lidi z města nesdílejí hodnoty lidé z vesnice atd. Formát národa je podle mě opravdu neživotaschopná idea.
      Trochu mě zaráží Prymula vedle Fialy. Prymuly jsem si vážil jako profesionála na svém místě, který dokázal v počátku epidemie říkat nepopulární věci natvrdo a dělat účinná opatření proti šíření nákazy. Byla to ostatně jeho profese. To překrytí aktivistů dříve bojujících proti opatřením zamezujícím šíření epidemie a dnes bojujících za suverenitu Česka mě trochu varuje. Ty první jsem považoval vždy za pomatence typu vyznavačů chemtrails a dnes tito pomatenci jen převlékli kabáty a našli si jiné téma, aby měli proti čemu protestovat. Odtud plyne jejich pojmenování Dezoláti, protože se nejsou schopni uspokojivě uživit normálně a jako věční nespokojenci si neustále hledají příčiny své bídy vně. Kdyby uměli feng-shui, obviňovali by i nábytek. Některé na tom vábí popularita a výhled budoucích příjmů a postavení, „až se to otočí“.
      A konečně je to i ten divný Institut Českého venkova. Tehdy večer, když se začalo s posíláním příspěvků šlo Vidlákovi z tlustejch do tenkých, hrozilo za jeho aktivity trestní stíhání. Chápal jsem to tehdy tak, že šlo primárně o sbírku na slušného právníka k obhajobě a případně i na zabezpečení rodiny, kdyby šel bručet. Plynule se tomu dodatečně podsunul význam, že to vlastně bylo předplatné knihy a příspěvek na jakýsi obskurní institut. Z Vidláka zemědělce a blogera se tak stal Vidlák placený aktivista a ředitel institutu. Tak, všichni se nějak vyvíjime.

      1. Ano, všiml jsem si. To je logický vývoj. Jenže není oběd zdarma. Vidlák má co nabídnout. I tenhle blog není málo. A přec jen, dává svoji kůži na trh. I za mě malověrného.

      2. „Prymuly jsem si vážil jako profesionála …“

        Mudr. Mengele byl také profesionál … Pokud nejste magor nebo gauner, tak se ve fašistické společnosti do vyšší funkce nedostanete.

      3. Kadlas
        Jj, národ dělají společný potřeby, né názory. Stejný, podobný jemnocit k empatii, sympatii a smysl pro krásu.

      4. Re Kadles:

        Ohledně Prymuly. Jde o specificky odbornou záležitost a není zde místo to rozebírat. Podle mého předběžného závěru (a nevařím polévku jen z vody) věděl či rozhodně měl vědět o nebezpečích a ze zištných důvodů je ignoroval. Jistě se mohu mýlit, ale pokud bych měl pravdu, zavřel bych ho na doživotí. Zabíjení a mrzačení lidí kvůli zisku si nic jiného nezaslouží.

      5. Ano, všichni se vyvíjíme. Vy jste se vyvinul v tupého hlupáka, který postupně do svého těla aplikuje kdejaký narychlo vyrobený šmejd a považujete kdejakého Mengeleho za profesionála.

        Tak sem nelezte a bude to win-win deal. Na Novinkách potkáte vám podobný vysoce vyvinutý druh.

    2. Mnozí národní obroditelé se česky teprv učili a mnozí příliš nenaučili. Nejčeštější z českých skladatelů Fricek Smetana česky skoro neuměl.
      Přesto se považovali za Čechy. Pro ně to znamenalo především to, že nejsou Rakušané a že jsou nějak spojeni s touto zemí.
      Pokud jde o ochotu za něco či někoho bojovat – pak já jsem ochoten a připraven bojovat za Českou zem a její obyvatele i proti AČR i proti zmiňované Markétě Pekarové-Adamové i Petru Pavlovi-Minaříkovi. A věřte, že nejsem sám.

      1. Za zem já ne. Ale za lidi, které mám rád, přátele, jejich rodiny. Spolu s těmi sdílejícími stejné hodnoty života „obyčejného člověka“.

      2. Když ono je to nejednoznačné.
        Nejprve by měla panovat shoda na tom, co to je Čech. Být Čechem, Slovákem, Italem… co to znamená? Podle kterého parametru? Národnost v občance? Rodný jazyk? Cítění se být jím? Cítění se jím, kdy ovšem tím pádem zemi, kterou přijal za svoji, taky „nadržuje“?
        Taky, co to je má země, můj národ? Jaký je mezi těmito vztah?

        Píšu to proto, že jeden řekne – jsem ochoten bojovat za svou zemi a její obyvatele, druhý mu odpoví, že za zemi ne, ale za ty lidi, které v ní má rád, ano. Například ale ta Pekarová, je ona Češka? Podle občanky asi je. Podle nadržovacího parametru to moc nevypadá. Tak co potom s ní?
        Nemyslím to ve zlém, ale je v tom nepořádek, spíš dokonce chaos. Dva lidé to patrně mají velmi a velmi podobně, nicméně stačí malý odlišný odstín ve formulaci slov, aby ten druhý řekl, že to má jinak. Třebaže jde „jen“ o diskusi, která, kdyby se odvíjela a vytříbila co do významu použitých slov, nejspíš by vedla k souhlasu, je to názorný příklad toho, jak to pravidelně dopadá, když je i jen o málo jinak vnímán předmět diskuse a slova o něm.

        V té diskusi jde jen o lapidární moment, ve společnosti už je to ale jinak. Neskládá se jen ze dvou lidí, co si následně můžou svá slova vyjasnit. Není v ní ani zdaleka konsensus, co to vůbec je Česká republika, co to je „můj“ národ, „má“ země. Navíc značná část lidí o takových pojmech a svém vztahu k nim přemýšlí jen tehdy, když se je na to někdo zeptá, kdy ve finále stejně nedopřemýšlí a jakmile už nemusí odpovídat, zase to pustí z hlavy.
        Tím pádem je pak prakticky nemožné tu společnost oslovit – pojďte všichni pro naši zemi něco udělat, protože ani nemají v sobě ujasněno, co to je. „Patří tam teda i ta Pekarka (zástupné jméno pro ty, kterých se, zde patrně značně většinově, straníme a v tom národě/ zemi ji nechceme počítat)? Tak to si strčte někam…“ – To je jedna z prvních námitek, která mnohé při tom oslovení napadne.

        Možná by stálo za to používat slovo vlast. To už má ten emotivní, tzn. „kamarádský“ význam, není nutno si jej tolik vydefinovávat (a následně, jak to bývá, se na té definici nejen neshodnout, ale rovnou se pohádaně rozejít).
        A ještě líp, zosobnit to. Pojď udělat něco pro sebe samého. Tím veškerá jazykozpytná mela odpadá, navíc člověk je především egoista. Když víceméně neví, k čemu by měl patřit a v podstatě se mu ani nějak patřit nechce, má výborný pořádek v tom, že chce patřit „k sobě“. Teda, měl by. Nejlépe, kdyby zrovna ten jeho „egoismus“ mířil tím stejným směrem, jako „egoismus“ toho, čemu se v tom nejednotném významu říká můj národ, stát, země, má vlast…

  16. Za předpokladu, že výsledky, dejme tomu, že dosud svobodných a nezfalšovaných voleb jsou jaké jsou, kvalita vlády je projekcí kvality většiny voličů. Co s tím chcete dělat?
    Když i tady to není hitparáda, jak pročítám dějepisné výlevy staletí i tisíciletí proti proudu času, který prapra co hnusného provedl jinému prapra, a jak se ti, kteří by většinou byli feudálním inventářem, prsí „co všechno nám patřilo“. A argumentují tím na podporu svých předváděných názorů.

  17. Obrození začalo klíčit za situace, kdy 90 % populace robotovalo na panském a páni byli výlučně německého jazyka.
    Dneska se polovina lidí má díky tomu marasmu lépe*, než by se měli, kdyby nový režim nebyl…

    Tím nechci říct, že nic nemá smysl… Jen ať si dáme pozor, abychom se nestali závislými na optimismu…

    *) podle kritérií „prvního řádu“ jako kolik másla si koupí za jednu výplatu…

    1. Ne.Tohle je jako „když nám imperialisti upálili soudruha Žižku“ či „přijde božský Kloister a všechny kočky odvede na Fušál“…
      Alespoň Hořejšovy Toulky českou minulostí si přečíst…

  18. Mimo – „Nepodepsal, ale možná podepíše,“ oznámila mluvčí pana prezidenta k penzijní novele.
    Trochu ty myši pohoupám na gumě, pravila kočka, ať mají také nějakou zábavu.

    1. PePa 107 se mohl vymluvit na Pekarovou i Adamovou na to, že mu bylo sebráno podpisové pero, které dvojsvetrová dala na nějakou tombolu.

    2. K čemu zákon, když bude jaderná válka….Vláda na to připravuje. Není to dezinformace. Ráno to četl na Seznamu.

      1. Problém je, že se na tuto eventualitu vláda nepřipravuje. Nezvyšuje strategické rezervy, neobjednává ochranné prostředky pro obyvatelstvo, neobnovuje kryty CO. Nedělá vůbec nic.

        1. Není třeba. Jestliže válka nebude. Jestliže bude, bude to zbytečné. Zima, hlad, zničená infrastruktura, nic nefunguje. Nejsou peníze. Není úroda. Rozvrat, gangy, apokalypsa. Někteří včas uprchli daleko do připravených pozic.
          Jediné co má smysl, je snažit se aby válka nebyla. Jenže zdejší vláda ochotná pro cizí zájmy obětovat národ, který zblblý ji vybral jak vybral, dělá opak.
          Není v našich silách zabránit válce. Lze jen doufat, že i ti, kteří reálně vládnou, mají co ztratit. A že to vědí.
          Paradoxně naději vidím v tom, že zdejší vláda není tím kdo rozhoduje o válce a míru. Třebaže kdyby ve vládě nebyli tací jací jsou, nejen v nynější vládě, Česká „republika“ mohla mít významnou roli arbitra mezi Ruskem a Ukrajinou. K našemu prospěchu.

          1. Proč by měla vláda připravovala nějaká ochranná opatření pro případ války, když mají naprosto, ale naprosto jasný úkol zlikvidovat Česko a jeho populaci jakýmkoliv způsobem?!

    3. Včera jsem se domnívala pod článkem „není vzpoura….“,
      že jde jen o takový „měsíční odkladový“ políček prezidenta té 5K za něco…

      Dnes už je vše jinak!

      Dámy a pánové, milí důchodci, slovutní právníci – čtenáři,
      co říkáte na tuto jednu jedinou větu v tlačené novele,
      která měla zajistit mimo jiné,
      že zejména od 1. září už bude další zvyšování důchodů
      jinak a samozřejmě pro důchodce méně?

      Proč jim to prezident udělal, to by mne hodně zajímalo,
      zda má signály z ústavního soudu (stížnost ANO na první „novelu“ ) a bude pro 5K ještě hůře,
      zda je něco pravdy na jistě dezinformaci, že Bezděk tam našel nějakou velkou věcnou botu
      a byla by to ještě větší blamáž – všech hlasujících zákonodárců PRO ( i v „pojistce“ Senátu), nevíme….

      ALE:
      Senátní tisk 137
      „Čl. II
      Přechodná ustanovení…
      6. Pokud tento zákon nabude účinnosti PO 30. září 2023,
      stanoví se zvýšení vyplácených důchodů od 1. ledna 2024 podle § 67 zákona č. 155/1995 Sb.,
      ve znění účinném PŘEDE dnem nabytí účinnosti tohoto zákona.“
      ************A HOTOVÉ****************

      Nyní už není důležité, co prezident chce, či nechce udělat a ani co zde od 1. září udělá.

      Ale jen to, že do 31.8.2023 to NEPODEPSAL
      a současně se ani nevyjádřil jasně,
      že jim to ani nevrátí a ani podpis nepřiloží.
      (ústavním soudem „povolený“ nešvar všech prezidentů).

      To je totiž jediné mooooc podstatné, nemohli to vyhlásit ani legálně – jen bez podpisu prezidenta
      s účinností před 30.9…..

      A díky tomu nezvládne 5K nyní žádným postupem
      nezbytně nutnou účinnost novely právě DO 30.9.2023.

      O měsíc později (účinnost možná od 1.10), už je prostě POZDĚ!
      *********
      Prezident z nějakého důvodu nedal 5 K tedy jen facku měsíčního odkladu,
      ale on jim marným uplynutím včerejší půlnocí
      dokonce rozbořil minimálně celý rozpočet na rok 2024, proto ten totální šok „pravých demokratů“…

      A pokud si ten podpis (nepodpis) včas premiér u prezidenta nevyjednal, jde to celé za ním,
      může signalizovat co chce, je to prostě blamáž vlády.

      Zvýšení důchodů, vyplácených od 1.1.2024 bude tak nejspíš ještě „postaru“.

      A kdyby ještě ÚS naznal, že ANO se stížností uspěje
      a přepočítávalo by se důchodcům zvýšení penzí více i zpětně,
      domnívám se,
      že to by bylo nadáno položit vládu spíš, než demonstrace (nic proti nim)…

      A proč to prezident 5K udělal, se v ČR snad časem vykecá……

        1. Inu, dnes už nepřekvapil…, ale včera byl ještě za statečného.

          Možní předčasní důchodci mají měsíc září 2023 ještě k dobru
          zřejmě dle původních a nezpřísněných podmínek.

          Řádná valorizace prý vládu moc netrápí postaru ani po novu,
          už 4.9 bude jasno od statistiků o výši průměrné mzdy
          a prý by to mělo hodit pak max stovky na jeden důchod
          tak jako tak do základní výměry, uvidíme brzy….

          Jak ale skutečně upozornil prezidentův poradce Bezděk viz ČTK , údajně i ČT,
          (Majka: po novele do další opravy údajně nesmí nastat další skok cen o 5 % a výše),
          dle Bezděka (a on asi zákon zná dobře)
          současná novela zákona je údajně napsána tak špatně,
          že by náhrada současných mimořádných valorizací
          tím novým „dočasným příspěvkem“
          vyšla rozpočet dle Bezděka ještě dráž, než nyní.

          To už by nebyla ani chyba, to už by byla snad sabotáž….. má pravdu ten Bezděk?!
          Je a nebo není to špatně novelizováno?!
          A proč si pak nikdo nevšiml, to jako vážně, toto si platíme?

          A pokud to z § té novely fakt tak blbě je
          ( důchodoví specialisté-právníci opozice a další,
          nastudujte sněmovní tisk 137 prosím)
          a má-li Bezděk pravdu, rozmažte to veřejně a plošně.

          Pak by to bylo samo o sobě už na položení vlády za totální a nejvyšší projev neschopnost
          dokonce za spolupráce Parlamentu….

          Chtít pro mimořádnou situací napsat zákonnou novelu na ušetření rozpočtu
          a napsat, schválit a procpat PS a „pojistkou“ Senátem naopak údajně změnu ve variantě,
          která by případně v TOMTO mimořádném případě prý vyšla stát dráž,
          než je současné znění mimořádné valorizace,
          by byla nejen blamáž,
          ale již totální výsměch všem občanům od vlády,
          zákonodárců a senátorů z pojistky Senátu,
          hlasujících PRO takový další paskvil…..

          Voliči 5K, to by Vám fakt nevadilo od vašich zastupitelů, takový zákonodárný šlendrián?!

      1. Všiml jsem si. Zatím jen jedna událost nedostatečná pro předpověď. Možná, že prezident bude mít významnější roli než se jevilo. Rád bych byl příjemně překvapený, kdyby se ukázalo, že s oním „IQ107“ je to jinak. Zatím ani naznačovat. Proto „nemám názor“.

        1. Dostal lepík, splnil úkol, bude vejlet na motorce.
          Nebo mu je presidentská apanáž málo a potřeboval zvýšit vojenský důchod.

          1. Občane, jenomže on ten lepík a nevíme proč,
            nedostal VČAS – do 31.8.2023 a to není tak nepodstatný detail.

            Já se fakt obávala, že ještě vyjde zpráva, že to stihli vše těsně před půlnocí…..

            Ale Senát už píše :
            Prezident zákon podepsal 1. 9. 2023.
            Rozhodnutí doručeno do Sněmovny 1. 9. 2023
            ******
            Stále je okolo toho pro mne mnoho otázek?

            I proč se tak distancoval doktor Kysela?

            Den zpoždění je zdánlivě zmatený (ale prezident věděl, co to znamená)
            a jeví se nepodstatný,
            a je to jen malý krok pro čtenáře toužící a mající právo
            na předčasný důchod postaru a výhodněji ještě v září 2023 ,
            ale velký symbol pro politiku…..,
            i v politickém bahně ČR.

            A pokud je navíc ten Bezděk pravdivý,
            pak někdo píše vládě blbě zákony
            a zase, nevíme PROČ, je to jen blbost nebo záměr?

            Nikdo jiný, jen Bezděk to tam nevidí nebo snad lže, zase PROČ?

            Naše tříletá mi říká „Ty neříkej proč, nutíš mě se taky ptát…..

            P.S.
            ANO prý uvažuje o další ústavní stížnosti i na tuto novelu…

            1. Připadá mi to, že se v pětidemolici schyluje k domácí zabijačce a Pávek tomu začal umetat cestu. Možná dostal befelem, že se bude přeprahat, protože současná garnitura už je moc neoblíbená a přestala vyhovovat.

      2. Hitler duchody nekratil, ani nekrad.
        Vlada nedela dobre , populace se muze obratit k Putinovi.
        Slibi vetsi duchod nebo neslibi. Rikaji porad ze je to samy ,
        jako produchodovej Hitler,
        kdo vi..

  19. Národní obrození také začalo a rozvíjelo se pomalu, přesně jak píše Vidlák.

    Nejdříve vznikla kulturní národní základna: všechny ty jazykové a divadelní spolky, knižní nakladatelství a knihovny – vše svépomocí, přímo proti působení tehdejšího establišmentu. Císařské dary – třeba na Národní divadlo – byly kapkou v moři, proti působení velkoněmeckých a jiných výrazně protičeských kruhů. Postupně se přidala pročeská hospodářská základna a vznikla i pročeská politická scéna, působící jednak ve Vídni, jednak po celém světě – opřená o emigrované „krajany“. Bez Československých legií by republika nevznikla. Za první republiky i za poválečných „komunistických“ režimů se vše neuvěřitelně rozvinulo…

    Když občané takto působí, jak to správně nazvat: co třeba „občanská společnost“? Ale opravdová, ne ta havloidní „elitářská“, ze sebepovýšených „elit“. Její vznik můžeme pozorovat přímo on-line. Pod povrchem je už nesmírně rozvinutá a silná, ale zatím především v latentním stavu, jako obraz na fotografickém filmu, než zapůsobí vývojka.

    „Vývojkou“ bude mezinárodní situace, především ekonomická, která se brzy odrazí i do politiky: což je, podle jedné z definic, „koncentrovaná ekonomika“. Důsledky protiruských sankcí, a pevné knuty Fašingtonu nad Fším, se odrazí ve výrazné ekonomické katastrofě naší části Evropy. Současný EUhnijní establišment s tím nic neudělá – není schopen ani té nejzákladnější suverenity a sebezáchovy; kromě cenzury a represe, která vše ještě více zhorší.

    Válka s Ruskem nebude, i když by se to většině amerických politických kruhů velice líbilo – natolik jsou úplně vyšinutí, naprosto mimo realitu v poměru sil. Protože potřebují něco velkého, k odvrácení vlastního úpadku: válka v Evropě byla pro USA vždy zaručený recept. Jenže, jak jim ihned vysvětlí jejich vojclové, něco takového není možné: USA a Západ by válku s Ruskem velice katastroficky prohrály. Není o tom ani těch nejmenších pochyb; ochutnávku dostali v Sýrii a nyní v ještě větší míře v Ruině.

    Ryba smrdí od hlavy, v naší části světa pod faktickou okupací Fašingtonu to platí násobně; i díky propojenosti pomocí moderních technologií: dokud to „neřachne“ pořádně tam, k větším změnám u nás nedojde. Podle Tuckera Carlsona hrozí atentát na Trumpa a válka s Ruskem; oboje je IMHO silně přehnané, protože Trump má silnou bezpečnost a velká válka s lépe vyzbrojeným a lepším protivníkem – což je dnešní Rusko, opřené o Čínu, ve všech myslitelných oblastech – je pro USA předem prohraná, zcela fatálně. Proto se válčit nebude, to je jisté.

    Zkrátka, je nutno pokračovat v té masarykovské „malé práci“, v duchu „Národního obrození 2.0“, dokud nedojde k „vyvolání“. Ovšem opatrně, jelikož jak vidíme na cenzuře a represích v USA a na Západě, „rozvinutý kapitalismus“ – také se tomu nehezky říká fašismus či korporátní diktatura – má čím dál tím větší drápy a ostřejší zuby. Detaily jsou velice otřesné: ať už se týká účastníků „puče ze 6. ledna“ nebo stíhání slovních projevů na internetu třeba v Británii Britanistánu.

          1. Když si jdou vzájemně po krku lidičky z Afriky a Středního východu a z Asie, je to prima.
            Když si půjdou po krku vzájemně i Slované, bude to ještě prímovější.
            Kola v amerických zbrojovkách se vesele točí a kdyby někde ochabovali, strýček Sam tomu slabšímu rád vypomůže. Možná přijde i humanitární pomoc, kdo ví?
            Nepřetržitým válčením za mír!!!
            🤪

      1. Realita je realita, ta se nedá popírat. Plánovat mohou třeba přestěhování na Mars, ale tím se to skutečností nestane. Vojenské štáby a různí „bezpečnostní experti“ jsou za takové bláboly poměrně štědře placení – takže holt takové plány vznikají.

        Na nesmyslném vyzbrojování si namastí kapsy místní satrapové (je zbytečné je nazývat politiky) Fašingtonu a amerického vojensko-průmyslového komplexu a také americké a Západní zbrojovky – ovšem jejich produkce je vzhledem k de-industrializaci, předražení energií a surovin (způsobené proti-ruskými sankcemi), korporátní vyhnilostí a nezřízené systémové korupci z hlediska skutečné války mizivá.

        Možná se za to aspoň opraví pár mostů a tunelů, postaví nové odolnější silnice – což pro kamionovou dopravu těžkých nákladů je tak jako tak potřeba.

        Příprava válečného zázemí? To jsou prostě jen plky. Postaví nová kasárna? Kdo, za co? Stavební průmysl i tak nestíhá, nejsou materiály (byly z Ruska, Indie etc) – vlivem sankcí proti Rusku je vše několikrát předražené či nedostatkové.

        Nemohou zvýšit výrobu letadel, tanků, houfnic. Nemohou zvýšit výrobu munice – není těžká válečná chemie, jako výroba střelivin a trhavin. Nemohou ani zvýšit výrobu „chytré munice“ – jako různé rakety a drony: nejsou čipy, nejsou součástky, není výroba plošných spojů, nejsou osazovací a testovací linky – prostě není elektronika, která se přesunula do Asie, především Číny. Nejsou inženýři, není pečlivá pracovní síla pro tovární velkovýrobu. Roboty vyrábějí hlavně v Číně, Tchaj-wanu (to je také Čína), Japonsku a Jižní Koreji – nejsou na ně peníze a kdyby všechno bylo, není dost stabilních dodávek elektřiny, díky zelenému šílenství. Přesné strojírenství v Evropě hyne na úbytě – nedokáží konkurovat Asii.

        Ohledně NATO a velké války s Ruskem – kde by podle rozumbradů bylo Rusko rychle poraženo: jsou to nesmysly. NATO je konceptuálně založeno na přesunu záloh z USA do Evropy loděmi – evropské armády jsou minimalizované, jak ve výzbroji, tak personálně. Lodní přeprava je proti ruskému loďstvu a letectvu nemožná: Rusové mají 40-ti letý technologický náskok v přesných protilodních raketách, nyní dokonce hypersonických – proti kterým má USA i Západ vpravdě nulovou obranu. Tím je NATO pro větší válku naprosto k ničemu. Konec, poslední zhasne.

        Americká výzbroj? Tanky Abrams M1A2 se 70+ tunami váhy nevhodné pro oblast Střední Evropy, pro „východní“ oblasti s černozemí a množstvím velkých řek nepoužitelné? Kromě jiného mají pohon turbínou, což generuje 1000+°C teploty a na dnešním bojišti je to ihned zničené – při přesycenosti IR-citlivými průzkumnými a údernými prostředky. Každých 8h to potřebuje znovu naplnit nádrže, bez ohledu jestli to stojí nebo jede, turbína žere furt stejně; a vypnuté to být nemůže, protože bez klimatizace a generátorů pro elektroniku je to k ničemu.

        Západ má papírově velkou převahu v letectvu, ale to je proti ruskému PVO/PRO k ničemu: bude okamžitě při nasazení proti Rusku sestřeleno – převaha ruského PVO/PRO je téměř absolutní. Ani vlastně nevzlétne: protože letiště v Evropě budou při válce s Ruskem všechna zničena ruskými dálkovými zbraněmi, i konvenčními – vůbec nemusí dojít na taktické jaderné zbraně.

        Zkrátka jsou to jen propagandistické fantazie, naprosto se míjicí s realitou.

        1. Co se vojenských schopností týče, ve všem máte pravdu. Kromě jediného: když vládnou dementi a vypatlaní ideologičtí fanatici (u moci držení vojenskoprůmyslovým komplexem, jak se tomu říkávalo), tak to mohou spustit i podle úplně mimózních plánů. „Jejich“ snaha zničit Rusko je přeci patrná desetiletí, tento „pohon“ jejich temných duší běží už od konce druhé války.
          Že na to nemají? No, nemají. Ale vědí to?

          1. Dodám pro ilustraci: Za socíku nás na vojně školili a cvičili, že „za devět dnů budeme chcát do Seiny, soudruzi“. Nezapomenutelné „štábní cvičení na mapách“ (byl jsem ČVO, do jehož náplně „práce“ patřilo zásobování zdravotnickým materiálem, takže nám bylo poskytnuto dobrodiní zasvěcení do „vyšších levelů“, než se dostávalo tankánům či bigošům): jaderné údery, soudruzi, zasadíme zde, zde a zde, jednotky budou postupovat vně okraje epicentra tudy (teď následovalo poučení, kolik hodin budou ještě vojáci schopní, než podlehnou nemoci z ozáření). A tak dále. S dovětkem „německý dělník se k nám přidá!“.
            Absolutně nereálná šílenost. A kolik chybělo k tomu, aby to začalo? Moc ne.

            Je jisté, že to dnes a zítra bude jiné?

          2. Vědí. O to nejde. Jde o to, že na tom vydělávají. Krátké období po „studené válce“ pro ně bylo obchodně mizerné, snažili se jinde. Teď už jedou v původním kursu.

        2. Coz ovsem neznamena, ze nas nemohou nechat z jedne strany vysat zbrojovkami a z druhe zkruponovat granaty. Ukrajina taky nikdy nemela proti Rusum sanci a jak jim to mleti masa jde hezky, ze?

        3. Jak je ta písnička?
          „Zítra se bude válčit všude?“
          ===
          Zelenskij uspořádá volby, pokud se změní válečný zákon a pokud ty volby zafinancuje KoZa.
          Cirka pět miliard dolarů. Ten „Žebravý Vladimír“ je už fakt trapný. Neměl by odvahu skutečné volby zorganizovat ani kdyby ty peníze dostal.
          A nedostane. Jeho konec (fyzický) by totiž umožnil KoZa vycouvat. No, se ctí zrovna ne, ale aspoň ne tak trapně jako předtím.
          Volymyr skončí nabodnutý na kůl jako Kaddáfí? Nebo zastřelený na zadním dvorku jako Ceaușescu? Nebo ho jenom klasicky oběsí? Holt až Mouřenín splní svou povinnost, bude umlčen.

          1. Když je slepý, hluchý a neumí mluvit se svým národem, tak oslepit, ohlušit a vyříznout jazyk. „Tvé peklo v lahvi je pouze a jenom tvé, příteli“

    1. Já Váš optimizmus ve věci možnosti vzniku velké války na našem kontinentu zcela nesdílím.

      V USA jsou elity okolo Bindena odtržené od reality, Bůh ví, z jakých informací vaří a jakýma očima sledují dění okolo sebe. V USA je stále zřetelnější pokračující rozklad a příští volební rok se to ještě vyostří.

      U nás to není lepší, ti bezmozkové v ministerských křeslech mají klapky na očích a poslouchají příkazy.

      V téhle konstelaci přestávají platit logické vývody a jsme na hranici kluzu – bodu kdy se děje stanou nekontrolovatelné.

      1. Ano, Admirále, souhlasím.
        Přidám vlastními slovy:
        Co jiného v našem zeměpisném prostoru znamenají přípravy na válku, než na válku s Ruskem. Není tu jiný protivník/“nepřítel“. Chystá se ke schválení nová „Obranná strategie“ – dokument je (zatím) neveřejný, ale lze si představit, jaká definice protivníka („nepřítele“, „hlavní hrozby“) tam bude.
        Metaforicky: nový Drang nach Osten.
        Pan k42 má v jedné věci pravdu, a v druhé možná ne. Pravdu má v tom, že válka je pro USA předem prohraná.
        Ovšem, jak také píše: „válka v Evropě byla pro USA vždy zaručený recept“.
        Ta věc, ve které pravdu možná nemá: „Jenže, jak jim ihned vysvětlí jejich vojclové, něco takového není možné“.
        Tím bych si tedy nebyl jist, že to vojclové politikům vysvětlí.

        1. Všiml jsem si požadavku na kvalitu mostů směrem na východ.
          Představuji si valící se kolony všech asi třiceti zdejších bojeschopných tanků posílené muzejními exponáty včetně Renaultu FT 17.
          Krom toho, mosty jsou obousměrné.

          1. Ne ne. Zabezpečit podmínky pro rychlé přijetí a pobyt vojsk, tak nějak to před léty bylo v jakési doktríně (takhle vlevo dole). Rozumělo se vojsk NATO (USA). Valící se kolony by nebyly naše kolony, nýbrž by to byly jejich kolony.

            1. Když na d tím uvažuji, bylo by toho tolik aby se dalo říct, že se to valí? Já mám ten dojem, že ty kolony už se převalili a že většina toho, co mělo motor, co se dalo vytáhnout z kopřiv už se valí na Bachmut.

            2. Dohledal jsem to.
              Zabezpečení hostitelským státem (HNS) je součástí operační přípravy státního území ČR a tvoří souhrn opatření, jejichž cílem je poskytnout civilní a vojenskou pomoc při přípravě a vedení operací (podle čl. 5 WS nebo mimo čl. 5 WS) spojeneckým ozbrojeným silám a organizacím NATO nebo jiných států, které působí na území ČR (jako hostitelského státu), nebo území ČR využívají k přesunům, případně jako výchozí prostor pro operace.

              Jedná se o následující oblasti:
              a. využití civilní i vojenské infrastruktury umožňující přijetí, soustředění, další pohyb a integraci spojeneckých sil do sestavy;
              b. komunikační a informační zabezpečení;
              c. uskladnění vojenského materiálu, včetně munice (dočasná skladiště, depozita apod.);
              d. využití vojenských výcvikových prostorů (nácvik manévru, střelnice pro přímou i nepřímou střelbu, součinnostní cvičiště);
              e. zabezpečení pohonnými hmotami a mazivy (PHM);
              f. zdravotnické a veterinární zabezpečení;
              g. zabezpečení potravinami, případně hotovou stravou;
              h. dodávky ženijního a stavebního materiálu;
              i. zabezpečení pitnou a užitkovou vodou;
              j. zabezpečení elektrickou energií;
              k. ochrana aliančních sil v prostorech soustředění a při přesunu;
              l. řízení přesunů a dopravy;
              m. asistence Vojenské policie i Policie ČR;
              n. ubytovací a stavební zabezpečení;
              o. oprava poškozených zařízení (komunikace, letiště, železniční vykládací stanice apod.) využívaných spojeneckými vojsky;
              p. izolace zadržených osob a zajatců, jejich zabezpečení;
              q. úklid bojiště;
              r. odminování (Explosive Ordnance Disposal – EOD);
              s. ustanovení styčných prvků všech organizací podílejících se na HNS (včetně civilních);
              t. překladatelské, tlumočnické činnosti;
              u. kulturní zabezpečení vojsk spojeneckých sil;
              v. zabezpečení evakuovaných osob a uprchlíků.

              Zdroj: Doktrína AČR 2010 https://moodle.unob.cz/pluginfile.php/134349/mod_resource/content/1/Doktrina_ACR.pdf
              str. 88-89

      2. Také mám pocit, že se jim to už nějak vymklo. Podle mne třeba Khakiman se stal už úplně neovladatelným. Ti v dýpstejtu jsou možná vyděšení, jakého magora dosadili k moci. Jsem zvědavá, jak si s tím poradí. Jestli budou chtít boj o posunutí hranic NATO dal východním směrem hrát až do konce. Ten by mohl být smutný pro obě strany konfliktu.
        Prospěch by mohl mít ten třetí.

      3. Jak jsem už napsal mnohokrát, nejde vůbec o vyšinutost amerických a Západních „elit“ – ta je nepochybná. Jde o to, že to prostě nejde: není výzbroj, nejsou vojclové.

        Není přepravní kapacita z USA do Evropy. USA a Západ nemají proti ruským ponorkám, hladinovým lodím a námořnímu letectvu s jejich dálkovými protilodními raketami v podstatě žádnou relevantní obranu – byla by to naprostá katastrofa.

        USA a NATO mají tak zastaralé a minimální PVO/PRO letišť a jiných extrémně důležitých cílů v Evropě – o bojišťovém PVO/PRO ani nemluvě, to je spíše trapný žert – že provoz bojových letadel je proti Rusku nemožný.

        Pozemní výzbroj NATO je vtipná – jak to jinak nazvat. 70+ tunové tanky Abrams, LeClerk, Leopard 2, Challanger 2 jsou ve válce proti Rusku nepoužitelné. Ostatní „plechové povozy“ jsou 30+ let navrhovány proti jezdcům na velbloudech a pasákům koz. Vidět to je na dnešní ukrajinské „proti-ofenzívě“ – to je naprosto tristní. Bez letecké a informační převahy NATO válčit zkrátka nemůže. A tu mít nebude…

        I kdyby si politici v USA a jinde vymysleli cokoliv bláznivého, fyzicky to nejde realizovat. Nejsou lidi… není výzbroj… není munice… není doprava… A není to jak napravit: žádné „roztočení kol zbrojovek“ nebude, anžto není průmyslové zázemí.

        1. “ kdyby si politici v USA a jinde vymysleli cokoliv bláznivého, fyzicky to nejde realizovat. “

          To je vadný vývod. Že to nejde realizovat, to říkáte Vy. To neznamená, že to neudělají. Víte Vy, jaké informace, jaký obraz situace, schopností mají, podle čeho se rozhodují?

          Že to najde realizovat, to nám bude platné jako mrtvému zimník až se do toho pustí.

          1. Proč tedy nezůstali v Afghoši? Proč nesmetli Rusy v Sýrii? Proč stále neokupují celý Irák?
            Jak to, že čumí jako tele na vrata, na to co se děje Africe?

            Protože to nejde. Sice si mohou „natisknout“ kolik dolarů chtějí, ale není za ně co válečného koupit. Nemají armády, které by mohli financovat. Vymetli sklady kvůli dodávkám banderonacistům do Ruiny, ale proti ruským silám je to kapka v moři.

            Nesoudím podle slov a proklamací, ale podle reálných minulých událostí. A podle znalostí o tom, jak jsou na tom reálně s výzbrojí, s úrovní armády a s reálnými operačními možnostmi. Oni totiž nemají ani reálné plánovací kapacity na takové větší operace: nikdo je tam 30+ let nedělal, tudíž nemají dokonce i štábní důstojníky pro takové velké akce. Nikdo to tam už neumí…

            Proto si myslím, že nic válečného se nestane. Tedy ne ve větším rozsahu.

            1. Nezůstali, nevyhráli. Ale začali . O tom teď jde řeč.
              Ne o tom, jestli mohou vyhrát, nýbrž o tom, jestli mohou začít.
              Pokud tomu rozumějí jako Černochová …
              Kde je jistota, že jejich „vojenští odborníci“ (zpravodajci, plánovači) jsou schopni a ochotni vysvětlit prezidentovi nebo nějakému jinému vrchnímu veliteli, že to je marná a předem prohraná věc. Jsou si toho vůlbec vědomi? A ano-li, troufnou si to na plnou hubu říct?

              1. Začali, ale v jiných poměrech – situace ozbrojených sil USA před 20+ lety byla o dost jiná, než je nyní. Jak faktický stav, tak strategický, z hlediska srovnání s výzbrojí Ruska nebo Číny. Také výrobní – zbrojní – potenciál USA byl ve srovnání s ruskou nebo čínskou „konkurencí“ o dost jiný.

                Válka v Afghoši začala pod jinými záminkami a měla to být typická „krátká vítězná válka“ (to je pejorativní vojenský terminus technicus – taková válka se téměř vždy ukáže jako dlouhá a prohraná; obvykle to ani není válka, ale masakr s fatálními důsledky). Dokonce s podporou Ruska: přes ruské území nebo přes území bývalých sovětských satelitů natahali do Afghoše většinu výzbroje – jinudy to tak výhodně nešlo.

                Válka v Iráku v roce 2003 byla „pokračovací válka“ první války s Irákem. Opět byl úvodní scénář úplně jiný, než nakonec realizovali. Mělo jít opět o „krátkou vítěznou válku“.

                Ohledně nynější „války s Ruskem“, tento bláznivý narativ se vyvinul až v průběhu ukrošské zabijačky, kterou spustili coby „krátkou vítěznou proxy-válku“ v roce 2014. A to výhradně v politických kruzích Fašingtonu a Západu – s tím armády nemají nic společného.

                „Politické generály“ z Pentagonu nebo NATO nelze do armád počítat: to jsou velice luxusně placení lháři a podvodníci, kteří si žijí svůj dolce vita – vědí dobře, jaké hlásají nerealizovatelné nesmysly. Tudíž jejich prolhané plky nebudou mít žádné jiné následky než jejich 6-7-mi místné roční platy a následnou sinekuru ve vojensko-průmyslovém komplexu nebo žumpách.

                Když to nejde, tak to nejde. Když to nejde, tak slez – jistě zná každý chlap.

                1. K poslednímu odstavci (a zároveň k tomu, zkusit boj):
                  Soulož je záležitost pudová. Buď to pude, nebo nepude 😎

            2. „Proč tedy nezůstali v Afghoši?“

              Proč? Já na to mám docela nevšední názor.

              Protože věděli, že se budou válčit s Ruskem na Ukrajině a pak by se jejich situace v Afg. stala vzhledem k zásobování zcela neudržitelnou bez možnosti stažení jednotek.

              Jejích rozhodování nemá podklady v reáliích, je založeno na ideologii, dělají je naprosto nekompetentní lidé (může něco rozhodovat Binden s pokročilou demencí) info, která se dostávají k rozhodujícím činitelům jsou cinknutá.
              To je situace mnohem nebezpečnější, než kdyby podle informací správně vykreslující realitu rozhodoval inteligentní lotr.

              Že se do těch Vámi uváděných akcí pustil, to jej jen potvrzení toho, co tvrdím já.

              1. Naprosto souhlasím. Americkou zahraniční politiku už desítky let ovládají neoconi, sdružení kolem rodiny Kaganů (patří tam Nulandová, která je manželkou Roberta Kagana a Paul Wolfovitz, architekt války v Iráku). Tito lidé jsou vláčeni ideologií a hlubokou osobní nenávistí k Rusku, která vychází z pocitů jejich předků, kteří odešli z Východní Evropy do USA.

                1. To uz je nazor starej..
                  Zbrane se na zapade uz davno vyrabeji na kseft.
                  Davaji do tanku raketovy motory ,aby byly tanky drazsi.
                  Jenom upadlici jako Zelinar a Pentagon s tim chteji valcit. Dostavaji za to bonusy a odmeny..
                  Presne receno davaji to svejm vojackum , aby s tim valcili..
                  Valka v Afganistanu , vsecko je jednoduchy ,zacala
                  protoze saudove s tem letadlama do New Yorku.
                  Nejdrive ale usaci poradne a dukladne Talibany
                  a vsecky v Afg. vyzbrojili. ..
                  V Syrii sou taky podobne jako talibanove ,vyzbrojeny a usak musi proto Syrii branit.
                  V Africe sou od 2006 , taky islamsky teroristi a zase vyzbrojeny a proto tam musi bejt zakladny zapadu..

                  1. Hearst byl mediovej magnat a dotazoval se kdysi generala vo tom ,jak to bude na Kube.
                    General prohlasil , vy zaridte obrazky v mediich ,
                    /ty lodi co vybuchla sama v pristavu Havane,
                    asi 1912 a dalsi/
                    a ja zaridim utok na Kubu

        2. Jistěže. Ani by to tam nedojelo. Na druhou stranu, představa ruských tanků valících se na západ je zajímavá. Vyvolávající otázku proč? Nejčastější odpověď je, že „Rusko je agresívní“. Jenže jestliže válka je pokračováním politiky která je koncentrovanou ekonomikou, pak je otázka podloženosti zájmu Ruska na obsazení Evropy. Vyjedené a upadající. Území s větší strategickou hloubkou než je třeba.

          Jenže je kvalt na uzavření obchodů, kterými budou vázány příští vlády, dokud situace je příznivá, a dřív než bude zvolený Trump.

          Ale, napadlo mě, že za tím by mohlo být i něco jiného. Z pozice náčelníka generálního štábu bych byl nervózní z toho jak rostou ambice Polska a jeho vojenská síla.

          Az pohledu opozičního, v případě pro Západ krajně nepříznivého zdejšího vnitropolitického vývoje, kdo je, logicky, předurčen aby spolu se zde umístěnými US jednotkami zasáhl na obranu svobody, demokracie a lidských práv?
          Jenže na druhou stranu, co se týče US jednotek zde, v případě zvolení Trumpa a nabrání jiného dlouhodobého kurzu US politiky v Evropě, by to mohla být nyní nezamýšlená pikantérie.
          A, jestliže že Zelenského by se stal další Bin Ladin, ještě pikantnější. Anebo anexe části Ukrajiny Polskem…možností je hodně.

          Tak zpátky na zemi, určujícím hybatelem jsou obchodní zájmy. Politicky a ideologicky opindávané pro publikum. Třebaže někteří pindající svým pindům i věří.

          1. Proboha co to tu porad mate s tim Trumpem.
            To fakt nemate pamet??
            Polaci chteli pojmenovat americkou zakladnu v Polsku Trump camp.
            Zbrane zacal na Ukrajinu lifrovat TRUMP a ne Obama.
            Obchodni valku Cine vyhlasil opet Trump…

            Prestante vkladat falesne nadeje do jednoho namysleneho a nevzdelaneho naboba.
            Je to uplne stejne dementni, jako tu predrikavat, ze Babis by banderovce nepodporoval.
            Protoze Vrbetice, ricin, ambasady… a celou radu dalsich veci si uz proste nepamatujeme.

    2. Základ národního obrození byl komplexní, v rámci evropského vývoje, s určujícím hospodářským a politickým vlivem Anglie, Francie, a Pruska. Rozvoj průmyslu, význam měst, šlechta podnikající v průmyslu, poptávka po kvalifikované „svobodné“ pracovní síle, stěhování převážně česky mluvícího venkovského obyvatelstva z českého venkova do měst, povinná školní docházka, zrušení hospodářsky brzdícího nevolnictví a nakonec i poddanství.

    3. Pane K42, děkuji, že jste dnes tady. Omlouvám se, že ani já a ni moje stará jahoda neví co znamená zkratka IMHO. Museli jsme to vyguglit. IMHO = podle mého skromného názoru.

    4. Palackej to vosviceni na nas zkratka nevzal blitzkriegem. Asi ne.
      Masaryk zase, vy trpaslici delejte tu malou praci, ja obr ,
      budu delat tu velkou..
      Legie dal francouzskymu generalovi a dalsi a za to dostal jenom presidentstvi.
      Pac.
      Nez prijel z Ameriky byl spolubojovniky vystrnaden a dostal
      koryto utechy, zbytecnyho pro nej aby , neprekazel , presidentsvi..

  20. Souhlas, vyborne napsane. Mame pred sebou sablonu obrozencu, proc ji nepouzit?

    Kdesi v Kanade usporadali pred tydnem tzv. Festival svobody. Mluvilo se tam o cestach, jak to delat jinak. Jak vytvaret novou infrastrukturu. Jedna pani, dlouho ucitelka a pak reditelka, popisovala, jak zorganizovala skupinu sikovnych lidi, kteri umoznuji detem chodit do tzv. „learning pods,“ vzdelavacich skupinek, ktere funguji jako druzstva, vedena rodici a uciteli.

    Taky tam mluvil policista, ktery se spojil s dalsimi aktivnimi policisty, kteri jsou dal verni ustave, a navzajem se podporuji. A tak podobne. Treba z toho bude i neco kocovneho. Co kdyby takovy festival zacal ve vidlakove, a jel dal? Venkov sobe, ne? Praha az po case.

  21. Jednou se tomu, co dnes žijeme, bude říkat doba šílená. Jak jinak nazvat systém, kde z pohledu trestu je přijatelnější zabití, než pár napsaných, nebo vyřčených slov.

    1. No, ted jsem se dival jaky dostavaji palky v zemi svobody za tzv utok na Kapitol.
      Pritom je to jenom slaby cajicek toho, co zapad podporuje a podnecuje vsude mozne uz cela leta.
      Nekde tomu rikali barevne revoluce, majdany nebo taky umirnena opozice.
      A vsude to byl cisky a uprimny projev demokracie.
      Tentokrat tam padaji obvineni z terorizmu (dotycny nekam tlacil stojan na kola a byl vulgarni k policistum) a dalsich silenosti, a jeste ty sazby komentori jeste oznacuji za mirne, ze pry mohl byt soudce prisnejsi.

      Proc to sem pisu, vzhledem k tom, ze z USA vsechno drive nebo pozdeji dorazi do Cech, tak se maji ucastnici demonstraci na co tesit.
      Komunisticti soudci jeno oprasi a prejmenuji paragrafy na rozvraceni republiky, budou si pripadat, jako za mlada.

      1. To už si připadají. Pálky, které padají za tzv. „schvalování genocidy“ jsou naprosto brutální, zejména ve srovnání s tresty, jaké jsou za násilné trestné činy. Muž, který znásilnil šest nezletilých, dostal tři roky podmíněně. Čermák dostal za hloupé řeči 5,5 roku. Za chlebíčky s písmenem Z hrozily 3 roky na tvrdo.

      2. Za prvni hluboce demokraticky republiky ,
        /tak dlouho sme prohlubovali demokracii ,az sme byli na dne/ ,
        pisou ze bylo hodne rekordu prekonano ve sprintu , behu na stredni trate,
        skoku do vysky a dalky.
        Podobne jako za komunistu a zase bylo to dalsi prohlubovani..

        1. Než-li být cílem v jaderné válce, z ekonomického hlediska se mi jeví jiný postup:

          Adresát:
          Vladimir Putin
          Prezident Ruské Federace
          Kreml
          Moskva
          Ruská Federace

          Nadpis:
          Bezpodmínečná kapitulace.

  22. Rusko má svoje průzkumy, ale copak náš Signalista, má důvěru 2%, podle naší (snad důvěryhodné) agentury.

    1. smůla akorát je, že ta nedůvěra je akorát osobně vůči signalistovi a tomu jeho vládnímu gangu. tak ho prostě dají pryč, na jeho místo přijde někdo neznámej ala čaputová, a všechno bude v pohodě, naděje a důvěra se navrátí a prima, máme dalších pár let.
      jeho nespokojeným voličům nevadí, že dělá sviňárny. jim vadí, že je dělá blblbě.

    1. V ústavu mají vycházky, nechal bych To chvíli obveselovat publikum, už nyní to píše “cemper” s malým C (za nás, v pořádku 😀 ).

  23. Snad bychom si mohli uvědomit, že se ve velkém chodilo do kostela a role obyčejných vesnických farářů určitě byla obrovská . To nebylo jenom pravidelne kázání, ale také výuka náboženství ve škole. Ale kde to ti chlapci v těch seminářích pochytili, to nevím. Možná jako pramen národní hrdosti je hrdost na naše národní světce, sv. Václava, Vojtěcha, Ludmilu, Prokopa, Jana Nepomuckého…. Asi to je jen střípek té mozaiky

    1. Národní světec Václav – tři sta volů a tři sta volů…
      Ludmila -boj o moc s kým to táhnout, jestli se Sasy, či Bavory,
      Nepomucký – oběť boje o moc mezi prchlivým vožungrem Václavem IV. a Jenem z Jenštejna, kus dochované mozkové hmoty vydáván za jazyk na základě smyšlenky o umučení za neprozrazení zpovědního tajemství….

      Péče katolické církve, aby každému se dostalo svého svatého. Blahořečí a svatořečí jak když centrální banka tiskne.

      Náboženství je nejrozšířenější nakažlivou duševní poruchou.

      1. „role obyčejných vesnických farářů určitě byla obrovská “
        no tak zrovna nedávno měl Vidlák článek o tom, jaká přesně role to je…

      1. A proč to sem ale pořád v různých formách “melduju” ?
        Protože, problém je systémový. Dost možná se Vidlák mýlí se svou verzí o různých generacích komunistů. Nová, takřka feudální kasta, má v komunismu sice kořeny, ale zprvu měla živiny z rozkrádání a keťasení, pak z Brusele, neziskovek a nyní je skoro jedno kdo je z jaké partaje, byť je tam ta STB nitka, ale, ale jsou to nadace, dozorčí rady, – a mnohdy i homosexualita (Pospíšil, Hluboček, Cemper..) co je spojuje, ale hlavně, kromě megakšeftů s vojenským materiálem už rozkrádají nejen přítomnost ale i budoucnost (v tempu zadlužování státu asi nemáme konkurenci).

        1. Ehm, a myslíte, že je to jinde lepší?
          Je to problém celosvětový, patrně vždycky byl, já na bráchu , brácha na mě. Sem tam se něco provalí, potom se setne jedna nebo dvě hlavy, aby se uspokojil prostý lid.
          V Číně s tím chtějí opravdu zatočit, za korupci je i trest smrti, ale i tak bojují jako lvi, lidská chamtivost je věčná.

        2. Slysel jste? V Americe uz i vrabci na strese cvrlikaji o tom, ze Obama sousta chlapy. Dokonce pry je Michelle trans, a deti adoptovane. No nevim, ale o jeho preferencich je to sichr.

          1. No, tak zase co je moc to je moc. QAnon je extrém, ale česká neofeudální vrstva je realita, soudržná napříč zájmy, financemi, médiemi, jánabráchismem, drogami i (jino)sexualitou.

            Chobotnice “pod hladinou” je vidět jen z některých úhlů, a klidně obětuje chapadlo nebo i víc, aby tak zůstalo i nadále.
            Pražák (Brňák) bude víceméně s jejím působením spokojen, venkov tak vysoko oči nezvedne (a když, tak bude nadávat Pražákovi, Brňákovi).

          2. Trump je taky zaviranej za to ,ze rikal , ze Obama je z Keni.
            Kuchar se utopil a urednice na Hawaji , ktera mela dokumenty vo Obamovi , spadla nejak s letadlem..

    1. Těší mě, že jsem aklespoň linuxový BFU.

      Jen, jak jsem to prolítnul, zagůglil, třeba se tím výlevem kriticky probrat, protože ne vše co Blažkovi je házeno na hlavu je pravda. Urban je na straně Diag Human.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *