Dnes budu pokračovat ve včerejším tématu… Proč v sálech a na demonstracích není vidět mnoho mladých. Včera jsem si dovolil tvrdit, že dnešní mladá generace nejsou zrovna ty nejostřejší tužky v penálu. Jejich vzdělanost je menší než vzdělanost předchozích generací. Jejich znalosti převzal počítač, jejich zručnost převzal CNC stroj, jejich bystrost převzala kalkulačka a jejich nepohodlí mamahotel.
Svět se posunul… Za Churchilla platilo, že kdo ve dvaceti není komunista, nemá srdce. Ale kdo je jím ještě ve třiceti, nemá rozum. Tehdy dvacetiletý kluk pomalu zakládal rodinu, řešil bydlení i kariéru a tehdejší psychologové říkali, že chlap, který si do třiceti nedokázal zařídit život, s tím zřejmě není něco v pořádku.
Dneska se ve třiceti teprve začíná. Vysokoškolské vzdělání potřebuje skoro každý a za mnoho let studií dostane znalosti, jaké kdysi dodala střední škola. Samozřejmě, pořád existují inženýři, co umějí navrhnout kliku do BMW. Pořád existují machři, kteří umějí spočítat staticky neurčitou konstrukci. Pořád existují schopní lidé i schopní a ambiciózní mladíci. Ale je mnohem víc těch, kteří ve třiceti začínají svůj vlastní samostatný život a jejich startovní pozice je mnohem horší, než byla startovní pozice jejich rodičů ve dvaceti. Posunuli jsme se o deset let. Kdo ve třiceti není neomarxista, nemá srdce…. Rozum se dostaví kolem čtyřicítky.
Běžte se podívat do kterékoliv fabriky. Není problém narazit na vysokého manažera lidských zdrojů, kterému je kolem třiceti. Ale pochybuju, že narazíte na šéfkonstruktéra elektrárenských kotlů pod pětapadesát. Není problém sehnat mladého člověka se zaměřením na buzeraci ostatních, ale je obrovský problém sehnat mladého člověka, kterému můžete svěřit logistický sklad náhradních dílů.
Byla to generace dnešních padesátníků a šedesátníků, kteří na Václaváku cinkali klíčemi. Právě tihle organizovali henty studentské výbory, právě tihle tenkrát usoudili, že to s KSČ nepůjde dál. Právě tihle děkovali před Hradem Havlovi, že to prezidentování vzal. Právě tihle o dvacet let později volili Zemana a dneska jsou s námi na demonstracích.
Podruhé za svůj život zjišťují, že takhle to dál nepůjde. Chtěli otevřené hranice, aby se mohli podívat, jak se to dělá jinde. Chtěli svobodu, aby mohli kritizovat papaláše, kteří byli žábami na prameni. Chtěli občanskou společnost, aby se mohli více a lépe podílet na rozhodování. Teď zjišťují, že otevřené hranice jsou teď hlavně zvenčí dovnitř. Tam to funguje opravdu bez kontrol a masově. Zjišťují, že za kritiku se už zase platí vyhazovem z práce i kriminálem. Zjišťují, že občanská společnost se všemi těmi médii a neziskovkami tu není pro ně, ale pro jakési abstraktní vysoké evropské hodnoty v jejichž jménu není žádná oběť dost velká.
Jejich děti to nevidí. Ty v tom vyrostly. Jejich rodiče jim zajistili vlastně tu nejlepší dobu. Celý svět byl otevřený, nedostatek byl neznámý pojem, životní standard byl vysoký a stát na sebe vzal celou řadu osobních špatných rozhodnutí. Odstrašující příklady v podstatě zmizely. Stát zaplatil sociální dávky za rozhodnutí mladého muže, že opustí svojí rodinu. Stát zaplatil sociální dávky rodičům, kterým se odcizily děti. Stát dokonce zaplatil i za úraz, který se stal při budování kariéry v USA, ale léčba zlomené nohy byla lepší a levnější tady.
Jsou to ti starší, kteří si ještě pamatují, co všechno nemusí být. Jsou to ti s rozhledem, kteří vědí, že jsme sice porazili komunismus, ale důvody, proč vznikl, se vrátily. Jsou to bývalí studenti z roku 89, kteří teď stále častěji konstatují své rozčarování a říkají, že pro toto klíčema necinkali.
Byla to šikovná generace. Třicet let okrádání, třicet let vyvádění dividend, ale pořád je co vyvádět a rozkrádat. Třicet let ničení hospodářství, ale navzdory snahám, pořád toho hodně máme. Třicet let marginalizace našeho jména ve světě, třicet let ztrát trhů a přepouštění pozic silnějším hráčům, ale pořád je z čeho brát.
Vládo! Víš kdo ti teď na náměstích právě vypovídá poslušnost? Stavitelé Dukovan a Temelína. Stavitelé metra, stavitelé sídlišť, stavitelé Dlouhých strání, stavitelé závlah na Dyji, stavitelé většiny areálů a hal, kde se ještě dneska něco vyrábí. Poslušnost vám vypovídají bývalí držitelé zlatých medailí, bývalí vojáci z doby, kdy jsme měli ještě armádu. Poslušnost vám vypovídají poslední machři od soustruhů, kteří na svém umu drží celou dílnu mlaďochů.
Stejně jako v roce 89 vám poslušnost nevypovídají ti, kteří jsou na okraji společnosti, ale ti, kteří celý svůj život vytvářeli hodnoty navzdory takovým, jako je Blyštivý Péťa.
Nevím, jestli se to teď toho 16. září utrhne. Ale vím, že dříve nebo později se to utrhnout musí. I bez mladých se to utrhne. Můžete o demonstrantech stokrát říkat, že jsou dezoláti, ale lžete si do kapsy. Proti vám stojí ti, kteří i přes všechny ty megazlodějny, udrželi tuhle republiku v chodu i za cenu toho, že jim jejich děti nadávají a nechtějí jim půjčit vnoučata. Stojí proti vám ti, kterým je ještě co vytáhnout z kapes. Každý den se proti vám staví ti, kteří právě umějí vydělat peníze. Stojí proti vám ti, kteří posledních třicet let platí tenhle sociální stát. A ne… nadnárodní korporace ho neplatily. Ty měly daňové prázdniny a vyváděly dividendy.
Můžete si mezi demonstranty hledat nějaký odstrašující příklad a pak na něm rajtovat v hlavním vysílacím čase. Ale nic nezměníte na realitě. Rajchlovy sály plní ti, kteří váš mejdan platili a už ho platit nechtějí. Václavák plní ti, kterým se vaše turecké hospodářství začalo zajídat. Na náměstí přicházejí ti, kteří by chtěli rok 89 udělat znova a lépe.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat moji knihu. Kdo pošle alespoň 200,- Kč, může si stáhnout audioknihu.
ZNOVA ,VZHURU DO KATASTROFY,
Tak by měl znít nadpis tohoto článku našeho písmáka který nechápe,že k* znova a lépe *musí být znalosti.
No píše si tady tzv OBAL pro větu uprostřed ,kterou dává najevo ,že ničemu nerozuměl a je tak zabejceni,že mu nepomohou odlepit se ani všichni svati.Tato věta je .LEŽ a máme na ni všichni skočit jako na ŠPEK.
NA DEMONSTRACI STOJI PROTI (pétidemolici)TI,/KTERI POSLEDNiCH 30 let platí tenhle SOCIALNI STAT.
Je to jasny dukaz,že autor nezná Ústavu a proto nechápe že NIKDY v republice Sociální stát NEBYL a naopak jak komunisté tak SPD ,nemluvě o ANO odhalovali parlament POLICEJNI STAT,kdy nepochopili ten paragraf o kterém jak se zdá Jindra nemá ani páru. .. a svete div se pan advokát Reichl chce jen „Demisi „což smrdí protože nemá žadny použitelný program a chce dále bouchat demonstrace BEZ PROGRAMU zejména PNZ ,který je jediným stéblem,kterého by se mohl chytit ale on , ztratil nejen tah na branku ,ale dere se s klapkami na očích jako splašený kuň, ke žlabu aby tam udělal ještě větší Maraas ,než prý jim obdivovaná pétidemolice.
Rozděl a panuj, nepřizpůsobiví to jsou ti, co za to můžou…
Půlka alternativy to pořád papouškuje, a Kalousek se jen tetelí blahem.
Sociální stát tu opravdu nikdy nebyl, ale opravová pecka byla zrušení regulovaného nájmu, plus možnost vyhazovat z bytů bez náhrady, rovnou na ulici.
Stát, za vedení Kalouska, ty nepřizpůsobivé vyrobil, a ještě proti nim poštval ostatní.
Volba Rajchla je asistovaná sebevražda, nedivil bych se kdyby ho stvořil právě Kalousek.
Osobně se domnívám, že tato vláda by měla co nejdříve odejít to zapomnění, ale rozhodně bych nerada, abychom se dostali na ukrajinskou cestu – tu a tam svrhnout zvolenou vláda a navolit si ještě větší lumpy nebo neumětely asi není to nejlepší, co můžeme udělat. A něco mi říká, že právě tam směřujeme… Rajchla nebrat.
Třicet let okrádání, třicet let vyvádění dividend, ale pořád je co vyvádět a rozkrádat. Třicet let ničení hospodářství, ale navzdory snahám, pořád toho hodně máme.
Jj
Blboňů je všude mraky.
Nesdílím Vidlákovo zoufalství nad „mladou generací“.
Mají počítače, gamesy. Jsou potopení od rána do večera do virtuálního světa. Ale, vědí více než my, znají svět – jinak než naše generace – je mi 57 a projel jsem „celý svět“, žil na mnoha místech, měl 4 manželky a rodiny. Nyní se zabývám chováním blondýn, což věru není úplně jednoduché… Ale proti minulosti je to … snadné.
Už před 2000+ lety si na mladou generaci stýskali – jistě znáte ten starý text. Osobně jsem dospěl velmi záhy, po skončení vysoké školy jsem si založil firmu a náhle v ranném věku 24+ let zodpovídal za desítky a později i stovky milionů, za stovky a později tisíce zaměstnanců. Bylo to hrozné, jak asi tušíte. Zvládl jsem to, ale samozřejmě to úplně jednoduché nebylo, pro mě ani pro ostatní.
Dnes taková „výzva“ potkává hodně mladých – díky vývoji technologií. To je rychlejší než stárnutí a dospívání. Až moc. Samozřejmě jsou výsledkem různé problémy, jednoduché to vskutku není.
My nyní „starší kusy“ bychom měli těm mladým pomáhat, ne je odsuzovat. Máme zkušenosti, naše chyby jim můžeme vysvětlit. Učit je.
Aby to dopadlo lépe, pro ně i pro nás.
BTW, neviděli jste Trumpův projev v Pensylvánii? Úplně skvělý, hlavně posledních asi 10 minut. Moje americká přítelkyně dojetím brečela, jak ji to vzalo.
https://www.youtube.com/watch?v=BL-yXX2yO9A
Abyste nemuseli hledat… anglické titulky, kdo neumí zapněte si překlad do češtiny, opravdu to stojí za to.
Hodně zajímavé, na rozdíl od Sleepy Joa dobrý výkon, dobrá fyzická kondice, energický hodinu a půl, nedokáži posoudit ač jsem se hodně snačil jak moc používal čtecí zařízení, zdálo se mi že hodně bylo z paměti. Každopádně přesně správný projev pro Američany. Nepřekvapivě horší pro nás. Ihned na začátku ( a později opakované ) jak málo Evropa platí oproti Americe a jak to změní. Popis různých vydírání nasazením dovozových daní, nejvýraznější asi v 39:45 o danění velkých amerických forem v Evropě, kde dal jasně najevo, že jej nehodlá připustit. Ty popisy zasahování do jiných zemí byly hrozivé.
Překvapilo mne tvrzení, že Čína má vojsko na Kubě, ví o tom někdo něco ?
Spíše úsměvné byly hrozby nechat Čínany zaplatit za Covid.
To se mi líbí! Stárni pomalu.
Kua vy ste pásl tisíce zaměstnanců. Hmm
To ste asi hodně záslužnej režimu. Odvedl ste šmejdům asi hodně daní, hmmm.
A co tak každému zaměstnanci rovný podíl na „“firmě““ a podíl z rejže a eště podíl na rozhodování abyste na to nebyl sám.
k42, oni ti dnešní digitální mladí o ty naše zkušenosti, které posměšně nazývají „komunistickými manýry“, vůbec nestojí. Odsuzují je, posmívají se jim a lidem, co ty zkušenosti mají, říkají „konzervy plný prdů“. Třeba v tom, že nač se starší z nás hrbatili celý den u rýsovacího prkna, nebo půl směny seděli nad výpočty, které se druhý den a druhýma očima musely zkontrolovat – tak to oni přece dneska zvládnou za 10-15 minut i s odskokem na elektronické žváro.
Ale nezapomenou se starším návrhářům a projektantům vždy vysmát, jací jsou to dementní hlupáci, že to dělají postaru, nic nesimulují v simulačních programech, ale poctivě počítají. Díky čemuž jimi navržené přístroje/stroje/konstrukce, vždy a všude fungují a nejsou s nimi problémy.
Příkopy mezi mladými a staršími, jsou už dávněji vykopány tak hluboké, že je už nepůjde překlenout.
A hádejte, kdo přesně je za tyhle hluboké příkopy přímo zodpovědný ?
Kdo mladé přímo navádí, aby ke starším a zkušenějším nechovali úctu, ale hluboký despekt, aby si jich nevážili a pokud možno, za pomoci mladých dynamických manažerů, je z jejich velmi produktivních míst vykopali a nastěhovali se tam ? Přitom jsou to právě ta produktivní místa, obsazená zkušenými lidmi, na kterých firma často stojí a padá.
Přesně tak, ne jinak se tyhle věci mají.
V tomhle jste se kurevsky netrefil a je mi Vás líto, že to nevidíte.
Možná jen nemáte tolik příležitostí, vidět v praxi třeba to, že mladý namyšlený soploš ukazuje staršímu, mnohem zkušenějšímu člověku, docela drahý výrobek/díl, který ten mladý smrad, beze špetky vlastního přemýšlení a invence, dokurvil na kvadrát tak, že je celá, manažerem schválená (!!!) série na odpis, zhruba dvoumiliónová škoda.
A teď mladý sopel obviňuje, doslova řve jako pominutý na toho staršího zkušenějšího inženýra, že mu prý neřekl všechno k tomu, aby jím „navržený“ výrobek/díl fungoval.
Starší a zkušený inženýr namítal, že tohle měl umět navrhnout a spočítat už ze školy, že je to jeho chyba, že u práce nepřemýšlel.
A naposled:
Hádejte k42, koho asi z té firmy vyhodili?
To, co jste napsal 20:11, to jsou jen teoretické kecy v kleci, které nemají s realitou nic společného.
To mohlo fungovat někdy za toho předchozího bolševika. Tehdy nás sice za ručičku taky nevodili, ale my toho jednak ze školy uměli mnohem víc – a druhak, když už bylo fakt zle, tak nám staří bez ironických keců poradili, protože ty příkopy, o kterých píšu, vůbec neexistovaly !!
Problem je, že určité zkušenosti jsou nepřenosné. Musíte si je prožít.
A ve 30 řešíte problemy jinak (razantněji), než v 50.
Vy Tu všichni řešíte nějaké revoluce a resety a přitom (podle „kapitánů našeho průmyslu“) tkví zásadní problém tohoto státu v něčem úplně jiném. Dokonce kdesi vyškrábali jakousi cifru, kolik to stojí, když ho „okamžitě a střelhbitě“ nevyřešíme. Ač nerad, musím vložit link na seznam:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-velky-byznys-vyzyva-fialu-prijmete-manzelstvi-pro-vsechny-236099
Když jsem to cestou z práce ve vlaku četl, měl jsem pocit, že se tenhle svět už fakt zbláznil…
OT, pro mě velké překvapení, článek s názvem „V Chile odsoudili sedm vojáků za vraždu zpěváka Jary v roce 1973“.
Boží mlýny mlely sakra pomalu. Ale domlely.
U nás prostě nejsme jako oni, no tak nic….
Nedomlely, zase malé ryby a ta svině Pinochet v pohodě dožila v luxusu.
Pinocht hodně čet, Ho Či Min trochu míň.
Oba měli na svědomí dost nevinných lidí. A oba zemřeli v měkké posteli.
PInochet, pokud jsem se dočet, zemřel oplakáván nezanedbatelným počtem Chilanů.
A nezanedbatelný počet Chilanů jásal.
Pár desítek let po jeho působení jsou nezanedbatelné počty cca v poměru 3:1 pro ty jásající. Další z řady „zachránců před rudým nebezpečím.“
Fakt je, že Allende byl podržtaška Sovětů a na funkci neměl předpoklady. A že proti jeho reformě protestovali obyčejní lidě – nejvíc autodopravci.
Víte co, klidně si přidejte do své sbírky dobráků (jo, těch, co to mysleli tááák dobře, ale ti počasí/okolí/emzáci/ blbci okolo/ svítící chrousti jim to nějak pokazili) ke Kalouskovi, Klausovi, Henleinovi i Pinocheta.
Přesně tak. Mne nejvíce dostalo, že Allende, když už mu útočili na presidentský palác, se zajímal zda je Pinochet v bezpečí. A udělat koncentrační tábor ze sportovního stadionu, to jen dokresluje co to bylo zač. Popis některých zvěrstev, které se děly z jeho popudu, také.
Jste neobyčejně teflonová.
V minulosti jsem vás už dvakrát upozornil, že o Allendem ve skutečnosti nic nevíte, ať si o něm doplníte znalosti (či spíše odstraníte neznalosti).
Ale po vás to sklouzlo.
Hlavně, že vám zůstalo razantní vyjadřování – to se bude líbit.
Cemper (manipulatori.cz) v problémech. Samozřejmě finančních, navíc s dost závažnou žalobou na krku. Jaké „překvapení“. Zřejmě toky peněz z OSF začínají doopravdy vysychat.
„„Není to tak jednoduché, Cempere. Budeme se s Matoušem Bulířem zajímat o tvé hospodaření, o tvé donátory ze strany státních institucí, budeme se zajímat o to, proč nikomu ze strany státu a ČT nevadí, že jsi v likvidaci a stále tě považují za relevantní zdroj svých informací, a hlavně: Obrátíme se na orgány činné v trestním řízení,“ vzkazuje s tím, že Cempera nenechá vydechnout.“
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/Drsny-spor-v-pozadi-Pravdomluvni-Manipulatori-cz-v-likvidaci-Zname-fakta-741974
Starý Soros udělal co uměl/mohl a mladý to asi neumí, nebo nechce/nebo má hotovo?.
A co, že ten starý udělal?
Rozdělil společnost, rozvrátil tradiční hodnoty.
Něco podobného provázelo každou barevnou revoluci. Rozděl a panuj (rabuj).
hmm prolítnout náš pressss je tak na černovice. ale
https://www.youtube.com/watch?v=8eVGM-lNxlM
jiný kafe
Fujtajbl Mitrofanov to hned musel okomentovat. Je to opravdu ksindl, nikoli novinář.
Žijeme v období soupeření Východu a Západu o další směřování lidstva. Východní ideje směřují k harmonii. Západ vyznává především sílu, moc a ovládání.
Aby Západ nebyl odhalen, skrývá se za pokrok, vědu, technologie a bohatství. Ale jeho mimikry již mají povážlivé trhliny. Jeho informační pole se začalo rozpadat.
Přesnější by bylo, že se skrývá za ukradené a zneužité ideje. Ukradené těm, kteří na ně během staletí přišli, nebo se za ně snažili bojovat, případně umírat. A ukradené těmi, kteří je využívají ke svým osobním cílům a obohacování. Viz třeba zneužití ideálů lidských práv ke tomu nejšpinavějšímu migračnímu byznysu a umlčování jakékoli kritiky.
Znovu a lépe?
Řešení je prosté. Reset systému, který vládne lidem. Teprve pak lze začít znovu a lépe a od skutečných základů.
Základní předpoklad je splněn. Lidé už mají všechny informace o tom, jak současný systém funguje. Volby, zákony, peníze, školství, dotace, média, justice, daně atd atd.
Druhá fáze bude obtížnější. Každý jednotlivec musí nejdříve chtít stávající stav změnit. Musí mít odvahu a odhodlání to udělat. Neznamená to válku. Neznamená to ani snažit se o vítězství ve volbách. To je snad jasné…
Co to neznamená víte. Teď ještě, co to znamená…
Odpověď je poměrně prostá. Znamená to stávající systém opustit a vytvořit od základu nový, jiný, lepší.
Má to jen jednu podmínku – musí se na tom shodnout dostatečný počet lidí a udělat ten krok. Ti ostatní se brzy přidají.
Koho pak bude starý systém ovládat, když nebude nikdo, kdo by chtěl být ovládaný?
A který to je, ten systém, který vládne lidem ?
Zkuste odpovědět stručně.
Uvedl jsem několik příkladů. Jistě doplníte další součásti systému sám.
Jo tak, pan napravovatel všehomíra….tam trochu přikápneme, tam nasadíme pouta, onde zamícháme , jinde přisypeme, no a tam úplně vzadu – toho černého, toho přinutíme…..
….utopie, v podstatě nesmyslnost……
Já nedoplním, ale uvádím : Finanční systém.
Zdání někdy klame. Ještě jste se k tomu nerozhodl. Natož abyste začal konat.
Existuje překvapivě mnoho možností. A překvapivě není potřeba většina. Začít konat může jednotlivec, rodina, malá komunita..
Nemám na to. Nikoho takového neznám, krom těch v Mšeckých Žehrovicích, ti jsou ale na mě příliš komunističtí….
Všichni jako jedna žena 😀 chtějí vysoul…eh, vysoutěžit VŽDY VÍCE fiat měny zatížené úrokem, ne méně. Natož aby chtěli přijmout měnu paralelní. Více a více a více to ve finále znamená více a více a více dluhů, inflaci, krize, recese, války….kam tam s nějakýma volbama nebo školstvím či daněmi….
Prostě nemám ani postavení, ani náturu, ani odvahu…..jakou měl pan Unterguggenberger.
Konec vysílání.
počkáme jak to dopadne v září u sousedů, pokud to Fico projede, demokracie je mrtvá, to i u nás
Moc zajímavé je sledovat německou AfD. Pořád roste!
To chce klid bosorečko – je to naprd, dokud si neuvědomí to, co ti strůjci 89ho. Měli to zorganizováno tak, že ne jen a jen Praha – dělali shromáždění všude, jezdili pražáci a buntovali po celé republice. Totéž v 48, sice hlavní nápor byl v Praze, ale souzi jezdili a vlakem do všech míst kde bylo dělnictvo. Bohužel dnešní systém /snaha bych řekla, že lidi si to vyhodnotí tak, že jde jen o jejich sesle a dobře placené co jim nic nepřinese. A užitečným idiotem za vlastní peníze, kterých je čímdál míň být nechtějí. Proto je 5ti kolka úplně v klidu. A bohužel změnit to může jen vzor a pomoc zvenčí.
Tak tedy budeme čekat, až nám někdo ukáže/nadiriguje vzor a pomůže. Jinak jsme v [cenzurováno].
S k.
Budeme čekat,až dojde Rusko až do Prahy,nebo snad Čína?
Ne budeme čekat až a jestli to organizátorům dojde, že srandičky v Praze jsou na nic/dobré leda tak na prohlídku obchodů, a zanadávání si. ač jsou fšude stejné. Že je potřeba víc míst, aby si uvědomili že takto nee. že je potřeba jako dřív zaktivizovat celé česko, kdy to už nebude jen pár řečníků a furt těch samých pod Václavem. Až bude opravdu zle. V tom nám ani rusko či čína nepomohou. A proč by měli. Už se poučili , že zase by byli ti špatní.
Když to nezvládnem, tak musíme počkat až a zda se amíkům povede jurop rozložit. Pak by snad byla naděje.
Víte, já pamatujiu, když v minulém století s ní začínali – tak to byla snaha vytvořit protipól amíkům a podle jejich vzoru. Akorát… ale vždyť to víte sám,.
Bylo to vidět jak mávátlo bylo někde na sev. moravě, chtěl se tam vytahovat jak je dobrej a nebaštili mu to a nedali se. Ten jeho výraz a úprk tak rychle nezapomenu.. proto si myslím že je to potřeba
Ty různé debaty jako zdejší a podobné jsou možná dobré na to, aby si uvědomili, že lidi všechno registrují a lidová paměť je dlouhodobá a že tedy postihu neuniknou. Vemte si, nebylo toho zatím moc, ale přece se už začíná objevovoat jakési i když malé tak couvání. Hrdinný vládní modrofták či pětkolkář něco velkohubě vyhlásí a lidi se už ozývají. Sice málo, ale je to začátek a přece jen musí svá vyhlášení korigovat.
2 zemedelec: a co by Rusko (nebo Čína) dělali v Praze? jako že protektorát? nebo co myslíte? jim jsme úplně ukradený, vždyť nic nemáme… ani suroviny ani nic co jinde není…
Jj
@ema 16:10
Proto je 5ti kolka úplně v klidu. A bohužel změnit to může jen vzor a pomoc zvenčí.
Pětidemolice přestane být v klidu, až jim půjde o životy a o majetek.
Tlak zvenčí tomu může trochu napomoci, ale jen ve smyslu, že spousta lidí díky těm číčovinám (drýndíl, povolenky na oxid uhličitý, vybíjení hospodářských zvířat, zdražování všeho, nesplatitelné daně z nemovitosti, nekonečné platby do UA, nekonečné platby za letadýlka, kyrysy, tančíky, šavle a podobně, omezení cestování na 15min města, blekouty, růst kriminality díky národním hostům, atd) bude mít hodně hluboko do žlabu. A musí to hlavně také silně potrefit střední třídu.
To je ten tlak zvenčí. Ten teprve vyvolá tlak na to, že se bude hledat viník zdejších sr@ček.
Ale to už pětidemolice vůbec nemusí být ve vládě.
No ale , že nebudou ve v ládě? No a?:, jurop není tak velká a svět je otevřený, takže odplatě by nemuseli utéct. Padne-li jurop, mebudou se mít kde ukrýt a v případné americe by jim zdejší výdobytky brzy vytunelovali – jak už to oni umí. Protože nebudou-li u moci -nebudou nic, taky proto že nic neuní a takových nixmochrů tam mají dost svých.
Nak se tady nemluvi o „priletajici cerne labuti“ – umele inteligenci. Ktera mladejm intousum hezky zlikviduje x pracovnich mist na ktera ted spolehaji. Nekde je to uz opravdu vazne : Blbci v Hollywoodu stavkuji, si to jen zhorsuji a stejne nicemu nezabrani : https://www.newstream.cz/trhy/umela-inteligence-rozdelila-hollywood-kazi-byznys-netflixu-i-jeho-rivalu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=111320021&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Když Hollywood naučí, aby se diváci zvykli na to, že jsou to umělí herci, nestane se nic. Něco jako Coca-Cola bez koky… Ostatně u Hollywoodu je to celkem jedno. Dobrý film odtamtud vypadne jen velmi zřídka.
Nepotvrzená OT zpráva z UA
Soud v Poltavě osvobodil muže, který se vyhýbal zavlečení do ukrajinské armády a označil dekrety podepsané Vrchním Zelím jako neprávoplatné.
Jestli je to pravda, byl učiněn první krok k vypuknutí občanské války.
https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=dd3c3045401169cb5c2a2ea94adf9bd7&start=17620
https://reyestr.court.gov.ua/Review/112988151?fbclid=IwAR0wv8HO2UNXtOSY5CDzgLPMheunvOj6Mp2hXvL9-XmqgkBKIjt4pUXsW3o
https://t.me/legitimniy/15896
Většinově se s tím dá souhlasit. dovolil bych si jen malou připomínku. ti mladí – tedy třicátníci až čtyřicátníci, to jsou děti nás, šedesátníků+ . Jak jsme si je vychovali, takové je máme. Samozřejmě, že mi teď mohou napsat mnozí, že oni „jsou z vody“, protože jejich děti jsou v obraze (rozuměj – mají podobné nebo stejné názory jako většina z nás tady. ˇK tomu mohu říct pouze čest vyjímkám.
Světonázor není trvalá hodnota. Když rodič ztratí možnost s potomkem denně mluvit o všem možném, zjistí za čas. že jeho názory se mění vlivem jeho okolí, Prahy například.
2 Starý kocour: Přesně tak, vždycky odchází s tím správným světonázorem a po týdnu (dvou) se vrací zase s vymytou hlavou… ach jo 🙁
A ještě bych měl jednu připomínku. Všechna zřízení, co tady existovali, byla ve své době „demokratická“ a z vůle lidu a další bla,bla,bla… a pokud se někdo vzepřel a chtěl shodit vládu, nebo zřízení, ten byl zlikvidován a umlčen. Dnešní „demokratická“ doba není vyjimkou a až půjde do tuhého, vězení nebo fyzická likvidace nebude neznámý pojem. To byl vždy osvědčený lék na nemocnou společnost. Jenom aby se potom někdo nedivil. Pak bude fialová prdel jenom takové milé upozornění před skutečnou likvidací.
Nemohu než souhlasit. Ani jedna ze zmíněných podmínek by nebyla naplněna. Nejedná se o žádné masové sociální hnutí. Nešlo by o tak radikální změny, které by vedly k odstranění systému jako celku; jednalo by se pouze o kosmetické úpravy. Nejedná se o hrozbu násilí v jakékoli formě, případně jeho použití účastníky.
Došlo by pouze k částečným, tudíž kosmetickým změnám, které se týkají jen výměny vládnoucích elity, nikoliv celkové změny společenského uspořádání. K takové změně je třeba masového úsilí, kdy na čas prakticky přestává působit státní moc včetně práva. S ohledem na tyto skutečnosti jsou demonstrace sice dobré, žádoucí, ale nikoliv postačující podmínkou k jakékoliv změně.
V dnešní „demokratické“ době je jakákoliv změna nemožná. Jaké tresty by se asi udělovali za Karla IV. Za to , co se tady dnes děje? Kdejaký zloděj na vysoké funkci krade jak straka, pak si najme Vránu , nebo sokola a je z toho venku.
Pokud by se mělo něco změnit, muselo by se odsoudit většinové osazenstvo státních orgánů za posledních 34 let a k tomu nikdy nedojde a zítra jsou slevy v Kauflandu!
Za Rudlfa II. skončil komoří Lang ve vězení na Křivoklátě.
Zato Jeroným Alessandro Scotta vynalezl elixír mládí, jen zapomněl, jaké alkoholy tam namíchal, i když jeden jeho elixír byl poživatelný – klobásky s křenem.
I za Karla Lucemburského vulgo Karla IV se kradlo, dokonce systémově – odúmrtě.
Jaké tresty ?
Záleželo by na statutu dané osoby, arcibiskupovi by se domluvilo, nádeníkovi by se usekla ruka.
V podstatě je to stále stejně.
Vidláku, „stavitelé temelína“, tedy vypovídají poslušnost pouze a jenom důchodci? Protože ti co to stavěli už jsou v důchodě…
Mám takový pocit, že propaganda po revoluci nese svoje ovoce, že začínáš v minulém i tomto článku psát pěkné blbosti. V prvním, že vlastně ekonomika byla naprd. a teď přiznáváš, že vlastně nebyla, že se stavělo něco jako jaderné a navíc tolik, že to stačilo na 30 let krádeží…
Vidláku, trochu zpětné vazby by neškodilo, aby jsi si neodporoval v posobě jdoucích článcích a navíc nepsal blbosti…
Vidláku, musím Vás pochválit, že píšete „stát na sebe vzal celou řadu osobních špatných rozhodnutí“. Stát totiž na rozdíl od absolutně levicového pohledu nemůže garantovat „právo na štěstí pro každého“ (za peníze těch ostatních), tedy vlastně může, ale potom to jde celé do kopru. Lidé totiž zjistí, že se některým nevyplatí pracovat a optimalizují. A tato hranice se stále posouvá a společnost chudne. A ano, chybí odstrašující případy.
K těm mamánkům ve třiceti. Opět důsledek levicového rozhodnutí – konkrétně školství zdarma. Za mých studijních let (Revoluci jsem zažil na ÚP Olomouc) studovalo 10% dané generace. V souladu s Gaussovou křivkou. V souladu s potřebami státu. Vesměs tvrdé obory + učitelé. Dnes to je prý až 40%. Je to zdarma. Nehledí se budoucí uplatnění. A nejhorší je, že i blbec s nějakou obskurní VŠ si myslí, že není blbec a chce odpovídající pracovní pozici (zbývají neziskovky a stát).
No a predtim to zdarma nebylo?
Když byl svět ještě v pořádku:
V ČSSR byly VŠ zdarma, ale stát to omezil co do počtu (10% z generace), jen na ty, pro které měl uplatnění. A snažil se jim logicky znemožnit útěk ze země.
Na Západě to bylo omezeno tím placením školného, kdy si sami studenti rozmysleli, kde se jim to následně vrátí ve mzdě.
Správně zhodnoceno.
Ještě by bylo řešení, potřebné obory nechat zadarmo, u oborů, kde nám odchází chronicky absolventi do zahraničí buďto odpracovat nějaký rok nebo zaplatit.
Vše ostatní za peníze.
Zaplatit těm, co chtějí odejít slušnou mzdu a poskytnout podmínky aby neodcházeli, by řešení bylo.
Takové tržní. Lékařům Klaus navrhoval aby šli dělat taxikáře, když se jim podmínky nelíbí. A Klaus tomu rozumí, je přece ten ideolog volného trhu u nás.
Nebo ať odejdeme jinam. Tak řada z nás šla. A teď se to nelíbí.
2 LP: to by byl nekonečný příběh, pokoušet se konkurovat mzdám na západě penězi u nás, spíš bych navrhl klasické „umístěnky“ = zadarmo jsi vystudoval, teď budeš pracovat tam kde tě stát potřebuje. Nebo zaplať školu v plné výši, tržné školné. Samozřejmě nepotřebné obory bez jakýchkoliv dotací. Ale ta možnost tu bude, chceš studovat např. „gender studies“, ok – zaplať si to ze svého.
no fuj
a co lický práva ??
Je od Vás nepěkné že zveřejňujete mé myšlenky pod svým nickem! :-)))
Kdo by šel za takové situace studovat medicínu? S výhledem na donucení pracovat v každé piheli bez ohledu na rodinné vazby, vlastní rodinu a tak.
Nebo by šel studovat medicínu a hned po promoci za hranice. Z tamního platu by rychle zaplatil ono školné. Někde jsem četla, že nad výhledem placení školného pro odcházející doktory se nejvíc radovali šéfové německých nemocnic.
Ono není všechno tak jednoduché, jak to vypadá a zdánlivě jednoduché řešení může přinést spoustu nezamýšlených negativních důsledků.
Vole.
Takze na Zapade nedoslo k explozi nevyuzitelnych oboru?
Když byl svět ještě normální, tak ne. Pak se ale zvrtl a všichni chtěli „studovat“. Nejlépe americkou literaturu a nějaké ty sociální vědy. A tak došlo k explozi nevyužitelných oborů a my se po Americe přeci musíme opičit.
Na technických univerzitách v ČR už se ani neotvírají některé technické obory, protože se mladým nechce učit.
Takže na strojařině, stavební, chemické a dalších technických oborech auly zejí prázdnotou, zato na MUNI (například) je vrchovatě přeplněno.
Takze doslo, ze… tim se ovsem stava argument skolnym tezce mimobezny.
Proč? MUNI si studujte za svoje, technické obory budete mít školné zdarma, ubytování a za dobré známky ještě i stipendium.
Jak a kde, se na tom Západě platilo. Odcházeli také – a z podobných důvodů – do USA, Švýcarska za lepšími podmínkami.
Zákony trhu.
Problém čeká nás všechny už brzy, třeba průměrný věk u 40% praktických lékařů je
přes 60 let. U specialistů je to podobné.
Proto se schválilo zvýšení povolené hranice přesčasů.
Takže, platit,platit a zase platit.
Stát nic neomezoval. Fór byl v tom, že řemeslník i dělník si vydělával víc, než vysokoškolsky vzdělaný člověk. Z vysokoškoláků vybočovali jen doktoři (obecně všechny specializace), protože se tam dalo vydělat na tuzérech. Obvoďáci a závodní doktoři zase měli smlouvy s OÚNZ, nemuseli dělat noční a měli své jisté. Naopak učitelé byli placeni málo, ale tam to zase vyrovnávalo víc volna. No a úplně nejhorší bylo studovat technické profese, každý dělník ve fabrice si vydělal víc než vysokoškolsky vzdělaný THP
Re: Eta
Školství zdarma nemá nic společného s otevíráním tak obskurních oborů, jako je kulturní antropologie, politická geografie, atd., kteréžto pak produkují množinu idiotů, kteří mohou fungovat pouze na takových pracovních pozicích, ve kterých nelze nic zkazit.
Dovolil bych si nesouhlasit. Kolik by se našlo zájemců o toto studium, kdyby si ho měli zájemci platit v plné palbě?
Otázka stojí jinak.
Kolik musí přijmout zájemců o studium daného oboru, aby dosáhli na určitou výši státem vyplácených peněz ?
Doplňující otázka, forma testíku : Co udělají s těmi vyučujícími, kteří jsou přísní a nenechají tak dostudovat větší množství studentů a studentek ? Budou jim tleskat ? Budou jim lhostejní ? Budou je někde v skrytu napomínat ? ….Či snad jim dokonce budou hrozit vyhazovem ?
No tak ony právě ty obskurní obory moc nestojí( nejsou potřeba laboratoře, materiál, vytížení odborníci) takže by to ledaskdo zaplatil, ale na studium stomatologie by třeba neměl prašule
I obskurní obory stojí dost. Podnikatel si nejdřív domluví jaké bude mít platby od státu a až potom otevře školu či obor. Stát platí, podnikatel kasíruje. Cenu dolů nikdo netlačí.
Stomatologii by dobře studujícímu třeba od 2. ročníku platila nemocnice, která by si jej vzala pod smlouvu.
Nic není zadarmo (vždycky to nakonec někdo musí zaplatit) a věci, které se nabízí či alespoň navenek tváří, že jsou zadarmo jsou nakonec nejdražší.
„přání otce myšlenky“ mi připomíná sousedčino „koho chleba jíš, tomu píseň zpívej“
Ano. Můj názor je, přinejmenším velmi blízký.
Jak to bude dál?
Jen tolik, že jestli se bojí ti, kdo jsou nominálně u kormidla….
„My nesmíme ani napovídat.“
Nebojí, máme holé ruce.
Chtělo by to přidat předložku „v“.
Spis opravit ty 2 1/2 chyby v poslednim slove
Měl bych dotaz na pana Vidláka :
Co přesně chce pan Rajchl nabídnout na demonstraci (ale hlavně po ní) těm lidem, kteří jsou frustrovaní a nasraní z toho, že v devětaosmdesátém cinkali klíči za původně dobrou věc – a nakonec se z toho vyvinulo tohle svinstvo?
Jak přesně chce pan Rajchl řešit to, že veškeré národní bohatství je v cizích rukou, rozkradeno či rozprodáno a pro naše lidi zbývají jen druhořadé profese, nebo montovny všeho možného a bez jakékoli přidané hodnoty?
Případně jim zbývají jen úřady práce – kde polovinu fronty tvoří ukravínští žadatelé o všemožné dávky, které jim stát rozdává z našeho společného ??
Jak tohle chce PRO řešit? Z programu to vůbec, ani slovíčkem nevyplývá.
Bude to stejné, jako v případě ODS, nebo pětikolky – hlavně nás zvolte a pak se nestarejte, my už to prostě nějak zařídíme, protože máme na Jindru telefon?
Lidi by chtěli vědět, JAK PŘESNĚ tohle chce strana PRO řešit – a za jakou cenu? PRO je už dneska, kdy ještě nic nedokázala, docela podezřelá svým vlažným až laxním přístupem ke všemu, plus konformismem ve vztahu k NATO a Bruselu?
Ví pan Rajchl, že bez ořezání brutálních nákladů na financování ukravínského konfliktu to nepůjde? Že to rozhodně nepůjde bez ořezání nákladů na nové hračky pro vojáčky?
A ví pan Rajchl, celkem bezskrupulózní právník, že bez sociálního smíru, se kterým on, díky svému mentálnímu nastavení vůbec nepočítá, nepůjde realizovat vůbec nic?
Sociální smír je podmínka k tomu, aby byl v této zemi klid, aby konečně skončila nesmyslná mediální i verbální válka staří vs. mladí.
A aby důchodci nemuseli posledních 14 dní před dalším důchodem, jíst jen brambory s kyškou?
Odpovíte mi, prosím na tyto otázky? Vím, že asi nemáte příliš času nazbyt, ale zkuste to, prosím.
Díky předem.
Na to dnes částečně odpovídá psychiatr David na NR ,,,
Když já bych to chtěl slyšet od pana Vidláka, ne od psychopata Davida.
Pamatuju si jej a jeho výroky ještě z kterési vlády.
Není to psychiatr, ale regulérní pacient, který nějakým záhadným způsobem získal klíče od ústavu.
Pan kolega David je velice chytrý člověk. Možná je trochu uzavřenější, ale to je vše. Ty urážky si ráčej nechat, voni paciente!
Jak? Rajchl to ale před Volbami říct nemůže – přišel by o polovinu voličů. Doufejte, že to alespoň sám ví. Horší by bylo, kdyby to vůbec neřešil.
A k Vašemu požadavku ohledně nutnosti dodržení sociálního smíru asi jen tolik, že dnešní stav je dán neustálou snahou poskytnout „každému právo na štěstí“ . Ať nyní Ukrajincům, dříve migrantům, nepřizpůsobivým, lemplům, nemakačenkům, … a protáhnout to přes neziskovky.
Prostě podvolení se výpalnému.
To se mýlíte, ne každému, například lidem kteří se tady narodili, tady pracují (samozřejmě nepíši o těch „horních desetitisících) nebo pracovali, tak těm žádné „právo na štěstí“, podle gaunerů ve vládě a také podle většiny parlamentu a jejich poskoků, nenáleží.
Ale náleží. Jen musíte optimalizovat a nesmíte se stydět.
1. Okamžitě přestaňte chodit do práce !!! (Nejlépe si tam ještě zlomit ruku či onemocnět Covidem a sehrát to na trvalé následky).
2. Rozveďte se.
3. Byt/dům si pronajměte od bývalého manžela za max. nájem.
4. Nastudujte si 72 dávek a příspěvků všeho druhu a začněte optimalizovat.
PS:
A přesně tudy vede jediná cesta k totálnímu zhroucení tohoto typu demokracie, jak psal Aristoteles.
Ano. Toto je nejlepší způsob jak si bezpracně zajistit báječné leháro.
I když, pravda, stojí to určité úsilí sehrát tyátr před sociálkou a různými dobrodinci z neziskovek. Na druhou stranu, talentovaní občani a občanky to zvládají i bez DAMU.
😻
Jenže tam chybí důležitý bod
5. Pravidelně navštěvujte solárium nebo se alespoň natírejte vyjetým olejem aby Vám zhnědla kůže (důležité je také omezit hygienu), protože bez správné barvy kůže a výrazů typu diškriminácia, razízmus a daj love dilino dostanete tak velký kulový.
Tak fakt je, že je jich mezi bílýma taky dost. Nedá se říci, že by zaostávali.
A zase hodně Indočechů pracuje, jenom jsou méně nápadní, než ti druzí.
Prý to již jde on-line. Třeba budou na netu i kurzy a předvyplněné formuláře jak na to. Nebo se objeví profesionálové, kteří to za poplatek vyřídí celé za Vás.
Správně. Juristů jako čmelíků, takhle se aspoň zaměstnají. Pro eléva juristu práce jako dělaná. Snad se téhle myšlénky Richterová, která je za Piráty pro sociálno ujme. Mentorku by jí mohla dělat enmeritní´ombudsmáňa Anička Šabatová. ( Tedy, pokud ještě žije. )
🤔
Přesně takové kokotiny, jaké tu píše Eta namísto rozumné odpovědi, jsem tady čekal.
Vychcánkovství, lichvářství a židovina, z tebe stříká v každém postu…
A řešení tohoto? Stát by musel postavit levné paneláky s malými garsonkami a tam za nízký nájem nabídnout podobným rozvedeným existencím s dětmi bydlení. Musela by v takových azylových domech být zajištěna bezpečnost, žádné gheta nebo drogová doupata (např. povinná akceptace CCTV na chodbách a domovní řád). Ale musely by ty garsonky být tak na hraně, aby tam sice bylo možné lidsky důstojné bydlení, ale na druhou stranu tak nekomfortní, aby to lidi motivovalo si zařídit jinde za vlastní bydlení lepší. A žádné sociální dávky, které se jen přeposílají vyžírkovským majitelům činžáků s předraženými nájmy.
Ha ha ha, zkusili to ve Vsetíně a to bylo řevu!!!
Chyběly garáže, osazenstvo muselo pro dávky v hmotné nouzi šlapat pěšky.
Čunkodomky budily ámok u všech dobrotrusů v ČR.
Na novinkách je článek ve smyslu jak vyřešit bydlení mladých. Prý si musí pořídit bohaté rodiče
Což Schwarzenberg učinil. Nechal se adoptovat bohatým strýčkem.
Hrome, to je nápad!!!
😀
spíš TOPákama a málem bydlel na hradě
Samozřejmou podmínkou jakéhokoliv smysluplného řešení v této zemi je zbavit se těch dobrotrusů. Jak z důvodu finančního tak vlivového, ať si trusí za svoje.
A jak to fungovalo v celé historii lidstva? Jak to funguje dodnes ve většině světa?
Prostě matka samoživitelka by se musela snažit najít chlapa a moc si nevybírat.
Rict tohle nekde venku, tak by me zlyncovali 🙂
Neco podobneho rekli KDU pred casem pred nejakymi vobami, a pak odvolavali, omlouvali, vysvetlovai…
Takže předpokládáte pokračování národního sportu „Hodím to těm, co o nich sice nic nevím, kteří tají co po volbách udělají, ale vypadají nadějně“ a že to tentokrát vyjde. Jako ta slečna, později paní, co se seznamovala po barech s věčnou nadějí, že najde chlapa co není alkoholik. Když k tomu připočtu, že jsme v zemi, kde se vůbec nic neděje když vláda zahodí do koše nejen volební programy, ale i vlastní programové prohlášení, tak mi přijdou jakékoli demonstrace ztracený čas.
I proto, že když se někdo zeptá adresně Vidláka, tak se začnou hrnout dobrovolníci, aby vzali odpovídání za něj, takže otázka zůstane bez odpovědi. Ač jsem přesvědčen, že to zajímá spoustu lidí, ach jo.
Ale já se nikdy nezmýlil. K Volbám nechodím.
Já jsem masochista, chodím.
tak proč lezeš sem?
Aby se mohl pochlubit, jak jeho nájemníci optimalizují dávky na jeho konto.
Ti co optimalizují, vždy jen pro sebe.
Já jsem jednoduchý, mně stačí, když mi bude nájemník platit nájem.
Zde je to pouze pro voliče? Nebo jen pro voliče té správné strany?
Také by mě to zajímalo.
Také se přidávám k prosbě o odpověd přímo od Vidláka bez dobrovolných zástupců a děkuji Tečokampovi za přesnou formulaci.
A co kdybyste si to třeba přečetli na stránkách jejich strany.? Je to tam vše! Aha, moc dlouhé. moc pracné………….
Doufám že vám urážení ostatních přináší uspokojení.
Program PRO jsem četl celý. To co se ptá Tečokamp tam vysvětleno není.
Protože bych rád odpověd od Vidláka, nebudu rozmělňovat toto vlákno dalšími diskusemi.
Ano, důležité jsou činy. Svoláme demonstraci, abychom za měsíc svolali další?
A budeme to dělat tak dlouho… dokud nebudou volby?
Zablokujeme úřad vlády… opět?
Sociální smír je dle pravníků v pořádku. Dělňas dostane zbytky a vrchnost, co dím, elita a hlubocí myslité státu a jejich ouřadové násobky.
Nějaké podíly na neprodejné půdě, podíly n a rozpočtu a na základě podílů spolurozhodování o zemi ani hlt.
Společnost setřídili do škatulek a ty nějnižší sou oblbování otrockou prací imrvére. Mají na to spoustu sociologických studií.
@ Ten Co Čte a Často Píše:
Víte, kolik stojí brambory a acidofilní mléko? A cibule a špek?
Už dávno to není jídlo chudých!
[;>))
Re: Sk
Musíte mít tu „jedině správnou“ svatku. Pak máte kobzole, mlíka, kolik chcete, domovou cebulu a aji špyrku ze svině.
Ona maká – chuděra – na gazdovce, bo „po tatach“, a já jí u toho občas fandím a uděluji cenné rady, případně vyšlu synátora na výpomoc, když je sběr vyoraných erteplí.
No – nemám.
Ale i tak si kobzole s cibulí na uzeném špeku občas dopřeju. I s kyškou.
Mám naspořeno, můžu si to dovolit. [;>))
To bylo první, co mne napadlo ale nechtěl jsem „rozmělňovat diskuzi“. U nás v obchodě z tohoto důvodu přestali objednávat plnotučnou „cervenou“ kunínskou kyšku. K mé velké nelibosti, protože ta „zelená“, nízkotučná a tudíž podstatně levnější, se nedá pít.
Na to mohu odpovědět jediným způsobem… chcete po mě přesné odpovědi na velmi široce položené dotazy. Přijeďte ke mě a já Vám je zodpovím u vína či kávy. Tohle se do komentáře nikdy nemůže vejít, protože na každou mou odpověď budete mít určité doplňující dotazy, případně námitky. Na otázku, jak bude Rajchl řešit že národní bohatství ej v cizích rukou, na to Rajchl zpravidla při setkáních s občany odpovídá tři hodiny. Já to také asi stručněji popsat nedovedu.
Případně se jděte na Rajchla podívat, až bude mluvit někdy blízko vašeho domova.
Já po Vás nechci, abyste Rajchla volil. Mně by bohatě stačilo, kdybyste přišel na Václavák a řekl spolu s ostatními vládě, že nás prostě serou.
Jednou Vás vezmu za slovo, ale pití si přivezu svoje. Ale vážně, to beru, máte pravdu, díky. Pokusím se na Rajchla dostat.
Zkuste se zamyslet nad Vidlákovým vysvětlením a uvědomte si, že podsouvat někomu že píše nepravdu je hodně neslušné.
On nepodsouvá, on přece věští, ne? 🙂
Jo, ale blbě 😉
Zcela manipulativně jste vynechal Vidlákovo pravdivé vysvětlení, které mé jistě podložené zkušenostmi „Tohle se do komentáře nikdy nemůže vejít, protože na každou mou odpověď budete mít určité doplňující dotazy, případně námitky. …. na to Rajchl zpravidla při setkáních s občany odpovídá tři hodiny. Já to také asi stručněji popsat nedovedu.“
Takže upřednostňujete jednoduché pravdy pro jednoduché lidi. Nezdá se Vám vysokoškolské studium, to klasické žádné moderní paobory, příliš dlouhé ?
Když já mám neodbytný pocit, že pan Rajchl panu Vidlákovi vykecal díru do hlavy – a pan Vidlák to stejnou dírou vypouští sem na web, na FB i další média.
Jediná naděje je pan Rajchl – ale proč?
Čím si to zasloužil, co doteď udělal pro stát – a proč má být domnělým spasitelem zrovna on?
On, který všechny své sliby formuluje tak vágně, aby pokud možno vyhověl všem? Dělá to naprosto přesně tak, jako to dělaly všechny předchozí vlády.
Proto jsem se ptal na ty konkrétní záležitosti pana Vidláka, na jejich řešení stranou PRO – a dostal jsem odpověď ve stylu UHO. Plus spoustu nesouvisejících žvástů od mluvčích pana Vidláka, které zasáhl myšlenkový proud, tryskající z té Rajchlem vykecané díry do hlavy.
Já s Vámi souhlasím, ale jen částečně. Vidlák má pravdu, že na demonstrace nemáme nikoho jiného, já to vidím že zde pracuje Rajchl pro nás a ne my pro něj. Úplně jiná situace bude před volbami, kde nemáme žádný závazek, a mnozí jako já ani plán, jej volit.
A já souhlasím, že některé složité věci nelze řádně vysvětlit zde v diskusi.
no, pokud na vcelku primou otazku, ktera zase neni az tak slozita, potrebuje 3 hodiny, tak si dovoim rict, ze 3 hodiny blaboli, protoze dobre vi, ze nebude delat nic.
„Na otázku, jak bude Rajchl řešit že národní bohatství ej v cizích rukou, na to Rajchl zpravidla při setkáních s občany odpovídá tři hodiny. „
Vy jste spíše příznivec jednoduchých pravd pro jednoduché lidi ?
Valna vetsina ucinnych reseni jsou prave ta jednoducha.
Slozita reseni vyzaduji prave ti, kdo zadna reseni nemaji, nebo se tom chteji napakovat.
Pokud nevite ani tyhle zakladni pravidla, tak zrejme patrite do stada tech, ktere jem vyse zminil.
Ano. A známka toho, že člověk pochopil problematiku, je, že ji dokáže stručně a jednoduše vysvětlit někomu, kdo o té věci nic neví.
Přesně takový shitstorm, jaký se rozpoutal pode mnou, jsem očekával. Nerad používám anglicismy, ale tohle je výraz, přesně charakterizující ten vývoj pode mnou. Bouře hoven, to by nevyznělo tak dobře…
Nekritičtí uctívači ginga (© Jaroslav Foglar), v tomto případě uctívači fíkových listů pana Vidláka a pana Rajchla, si zcela odmítají připustit, že věci za těch 33 let došly tak daleko, že bude opravdu těžké je nějak řešit, natož vyřešit.
Tříhodinové vykecávání na debatách s příznivci, je možná působivé, ale jak na koho. Mne zajímají konkrétní kroky, protože ono vykecávání pana Rajchla je natolik obecné, že jsem se na konkrétní řešení zeptat musel.
Působí to přesně stejným dojmem, jako onehdy „hlavně Babiš pryč a všechno pak bude dobrý“.
V tomto případě „pětikolka pryč a my už to zařídíme“. Chci vědět jak, doprdele!
Účast na stotisícových demonstracích vůbec nic neřeší a nikdy nic nevyřešilo – kór dnes, kdy otrlá vládní sebranka, podporovaná loajálním mainstreamem, všechno vysedí a vymlčí, jako to dosud udělala vždy.
Proto jsem se ptal na pár konkrétních věcí (a jsou i důležitější) a možná i proto jsem dostal odpovědi, jaké jsem dostal.
Tecočampe, prosila bych srozumitelně sdělit, co byste pronesl z tribuny k národu vy. Kdybyste měl takovou popularitu jako Rajchl a dokázal shromáždit naslouchající dav.
Stačí jenom základní body vašeho programu.
Díky!
Vidláku, píšete: Na náměstí přicházejí ti, kteří by chtěli rok 89 udělat znova a lépe… Jako zhruba šedesátiletý starý pes si dovolím napsat, že už nikdy nepůjde udělat „rok 89 znovu a lépe“. Tehdy, krátce „před“, byla hypotetická naděje, že se případnou změnou režimu mohou stát dosažitelné třeba lákavé výrobky z ohmataných katalogů Neckermann a Quelle. Taková byla nejvyšší meta pro nás, běžné „české Nováky“. Takto jsme k vysněnému Západu vzhlíželi, protože takový on tehdy reálně opravdu byl. V té době jsem se živil jako fotograf, a v tomto oboru se pro mně po Hadráku svými možnostmi najednou otevřela něco jako brána nebeská a tak to samozřejmě měli i ostatní.
Nyní už nemáme k čemu vzhlížet. My šedesátníci, dobře ještě i padesátníci, můžeme srovnávat s minulým režimem. To je extrémně důležité. Mladí tu možnost nemají. Ti se narodili do nové doby, konzumují info pomocí moderních prostředků. Věří, když jim všude tvrdí, že Západ je dobře, ostatní špatně. Vidí třeba, že člen vlády ukáže na budově ministerstva představitele jedné velmoci v pytli na mrtvoly a že je to dobře. Že weby s nepohodlnými názory najednou nezákonně zmizí a vše je přitom OK. To podvědomě člověka utváři, ne že ne.
Z tohoto marazmu už není cesta. Politickými prostředky už ne. V žumpě jsme už potopeni moc hluboko a dekl drží pevně (doufám ale, že časem budu moct napsat, jak jsem se mýlil 🙂 ).
Zdravím Vás Roman, v podstate s Vami súhlasím. Mne unikol zmysel kecov plyšaku“nebudeme ako oni“ a tie somariny ohľadom zahraničnej politiky Jirku Dienstbiera. Bola vytvorená vláda národného porozumenia a už to išlo do kloaky maximy 😟. Taká otázka na zmenu, to budeme znova kričať „nebudeme ako oni“. ? Vzniknú nové OF? a u nás VPN Kňažka,Budaja a spol? 😁😁
Romane, přesně.
Řekněme, že se to „zvrtlo“ v něco, co národ naprosto většinově (kromě Prahy, samozřejmě) rozhodně nechtěl.
Signifikantní je na tom skutečnost, že Praha bez výjimky posuzuje uplynulých 33 let jako veskrze pozitivních, kdežto zbytek státu, menší a malá města včetně venkova, na to všechno má dodnes diametrálně odlišný názor, který Praha ani PRO nechtějí slyšet.
Praha je stát ve státě a když to mírně přeženu, tak všechna svinstva, která se tu po tom inscenovaném převratu udála, přišla z Prahy.
Včetně hesel „nejsme jako oni“, včetně lhaní „budou vás strrašit nezaměstnaností a drrahotou“ a spousty jiných podobných.
Nejupřímnější byl bohužel jen ten jeden jediný paragán na Letné, co se tam národu přišel omluvit…
Všechno ostatní byla svinstva. dlouho dopředu chystaná hajzly ala Čalfa, Havel a US ambasáda.
Praha je Praha
to máte marný,
Praga je vzor elegance…
Ale i tam se dají najít normální lidé. Pár jich znám.
No to bych prosila!!!
Grrrr
😻
Jo, taky bych prosila. Ostatně, plno nenormálních lidí v Praze je z Moravy.
gdyž je tam berete a tolerujete, tak se nedivte
Bohužel je nemožno vypráskat je potěhem, tak co se dá dělat. Ale nenadávejte nám za ně.
Co chcete od „nápalvy“… [;>))
Jak se někomu nechce makat, šup do Práglu. Nebo do Brna. Tak to prostě je. Asi všude na světě.
A co je ještě horší, nejdřív do Brna a pak z Brna do Prahy.
Ten vzor elegance např. zde:
https://www.tipcars.com/praga-r1/benzin/praga-r1-s-verze-se-ctyrklapkou-34570033.html
Pokud nechcete ojetinu:
https://pragaglobal.com/cars/praga-bohema/
Už nikdy nepůjde udělat „rok 89 znovu a lépe“ protože vše již bylo rozkradeno a máme jen nesplatitelné dluhy.
Byly JZD s ideálními výměrami, spolupracující s STS, a s kmenovými zaměstnanci, schopné převálcovat soudruhy v Holandsku.
Byly celé sektory průmyslu schopné konkurence.
Byli technicky vzdělaní odborníci.
Měli jsme kontakty na celé exportní oblasti ve světě, kde „Made in Czechoslovakia“ mělo svoji váhu.
Byli jsme schopni vývozu celých investičních celků.
…
Bylo tu, není tu.
Máme dvě možnosti. Brečet nebo se snažit co nejvíce zase vybudovat.
Takže plakat ? Nebo se starat aby se to už ukrást nedallo ?
Ne, pouze Vám píší svůj názor. Pokud máte třetí způsob rád si jej přečtu a případně prodiskutuji a to opravdu není ironie.
Rozumím Vašemu hněvu i lítostí nad osudem hodnot tvořených v akci Z i jinak, ale myslím si, že s tím těžko teď něco naděláme. To by se museli toho vypořádávání chytnout velmi schopní, zásadoví a spravedliví lidé.
Ano, Eto,
rok 89 nepůjde udělat, protože je skoro všechno rozkradeno.
Možná, že se bude opakovat r 1948, popř. 1848.
Lidi budou tak zklamaní vývojem, že dají hlas nějaké straně jako byli v r. 1946 komunisti, kteří volby vyhrají.
Majetek, který byl nezákonně, nebo ohýbáním zákona ukraden, by měl být vrácen.
Třeba voda z vodovodů.
Žádná z dnešních stran nám nic takového neslíbí.
Byla by okamžitě zlikvidována.
Budu volit toho, kdo uvěřitelně odmítne migraci, genderové nesmysly a odmítne se zůčastnit války.
Jako Maďarsko.
Neboť dodávání jiné než humanitární pomoci = účast ve válce.
Máme hole v ruce, ale nikoho s nima už nepraštíme, protože se o ně musíme opírat.
A jak zpívá Nohavica: jistěže ve světě nakonec zvítězí Pravda, ale až dokáže to, co dokáže Lež.
Problém s vracením majetku je v tom, že tento byl již několikrát prodán. Tedy by jste okradl toho posledního kupce a původní zloděj by se Vám vysmál. Čest výjimkám (voda?).
Možná by se dal zabavit současný majetek těm zlodějům.
Eto,
Znárodněním nemyslím znárodnění do posledního živnostníka.
Asi tak v rozsahu dekretů prezidenta Beneše po válce, 1945-6.
Plus konfiskace majetku kolaborantů a zrádců.
Pokud jste koupil byt či dům od někoho kdo ho zprivatizoval, asi by se vás to netýkalo.
Pokud jste koupil továrnu nad 50 zaměstnanců asi týkalo.
Samozřejmě máte pravdu, že při každém znárodnění je někdo okraden.
Já se třeba cítím okraden tím, že stát se zbavil majetku ze kterého mohl financovat svůj chod (továrny, banky, ČEZ …) a protože peníze nemá, dře mě z kůže na daních a zadlužuje mě i moje potomky.
DPH, spotřební daň, DPH ze spotřební daně, daň z nemovitosti, zdravotní, sociální, poplatek za rozhlas a TV, …
Tak jste se nepřímo pochválil, ačkoli právě ta vámi popisovaná generace to tu po plyšáku nejvíce rozkradla. A co jako? Pozdě bycha honit. ČR už je dávno zničená zevnitř. Obyvatelstvo je většinově konformní, oportunistické a už příliš dlouho nemá své státotvorné a opravdu patriotistické elity. Kulturní fronta je v podstatě k národu až nepřátelská. Morálka naprosto zničena různými havlistickými přizdisráči co vlastní prospěch zabalují do tupých keců o morálce a na 1/3 lidi (pro udržení kurzu to stačí) to stále funguje. Covid sračky to vše jen umocnily a také obnažili jak si Češi umí „vážit“ svobody. Jsme lokajové, kteří se bojí si sami vládnout a podvědomě hledají „osvíceného“ panovníka. Ostatně proto tu také jedou neustále ty kulty osobnosti (Karel IV, Masaryk, Venca Flaška a teď nejmorálnější rozvědčík, velký fešák). Češi musí padnou totálně na hubu (klesnout na dno), aby se pak vůbec mohli nějak odrazit, ale obávám se, že to nestihneme. IMHO do 10 let nás čeká korporátní fašismus a totalita jakou si nikdo neumí přestavit. Držená všudypřítomnými automatizačními prvky a nějakým ekologicko-sociálním skóre, které zreguluje běžný život do dystopické odporné karikatury. A proč? protože už příliš dlouho vyměňujeme svobodu za pohodlí, přičemž nakonec přijdeme o oboje. Víte jak je to s těmi božími mlýny, melou sice někdy až příliš pomalu, ale nikdy se nezastaví.
Píšete nesmysly. Generace nic nerozkradla. Do generace, to jest – skupiny lidí, kteří se narodili v určitém období, patří celé spektrum názorů, postojů, žebříčků hodnot, vzdělanostního i morálního rozpětí. Paušalizovat nějaký rys z té široké plejády na celou generaci, to je na úrovni dna hospodských keců.
Souhlas …
Avšak přinejmenším dopustili. Ve svobodných volbách.
Souhlasím s Vámi. A taky mě mrzí, že dopustili/neuhlídali, aby zmizely/byly vytěsněny hodnotné statky nemateriální povahy (a započal odnárodňovací proces) …
Byl v těch volbách vůbec někdo, kdo by tomu zabránil ?
Všichni před volbama slibovali, že tomu zabrání….:-D
Sládek, Mládek, ba i Pivopivovárek.
Nepíši slibovali, ale zabránili. To je zásadní rozdíl. Slibovaly jezinky, vlk, Fiala a spousta dalších.
re Alef Nula, zakladatel:
Proč se čertíte? Vy třeba s tímto názorem nesouhlasíte, ale já třeba ano. Někdo to tady rozkrást a zničit musel a určitě se na tom tahle vrstva taky podílela, když nám dnes vládnou.
Já už dnes taky každému nevěřím a myslím si že bude hodně těžké tu Euro-Atlantickou hydru setřást, to je skoro nemožné, zvláště když Rajchl postupuje v tomto směru dost ustrašeně. Kdo si na něj vsadí , že neděla pouze užitečného idiota a pouze papírovou opozici? Pokud se má něco změnit, v rukavičkách to nepůjde. To neznamená , že volám po krvi, ale opravdu to nesmí být sametovým způsobem, jak při hadráku. A že to je takřka nemožné nynější původce zkázy odsoudit do vězení, dokazuje obsazení soudů , prokurátorů a vyšetřovatelů, kteří budou soudit tak, aby neohrozili své postavení.
Pořád je to pouze boj o koryto, idealisti tady nemají místo a normální volby nic nerozhodnou, to jsme si za těch 34 let po Sameťáku, kdy jsme chodili dobrovolně na vakcínu a mezitím si do čela státu a zastupitelských orgánů zvolili to co tam je za hrůzu.
Dnes se lidi neshodnou ani na Mašínech, kteří to vzali od podlahy a dnes jsou oslavováni, protože bojovali proti komunistům, ale běda, kdyby je někdo chtěl napodobit proti dnešním soudruhům, že?
Docela by mě zajímal váš názor, jak to udělat? Není to jednoduché a složení obyvatelstva moc nadějí nedává.
Zní to hrozně, ale Mašínovská cesta je asi jediná funkční. Chovat se tak, aby se poonďali strachy. Máme ale málo Mašínů.
Důkaz že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůře, platí i dnes ař na to někdy zapomínáme. Přeci jen se tu nevraždí.
Masinovska cesta neni dnes schudna. Kde byste chtel sehnat ucetniho, co veze prachy na vyplaty abyste ho mohl zamordovat?
Můžete přejet policajta na silnici a pak se hájit, že bojujete proti režimu. Nebo třeba vyloupit banku, musíte přece ten odboj nějak financovat.
Já v Mašínech vidím sprosté vrahy, nikoli bojovníky proti režimu.
Bojovník proti režimu by se třeba pokusil spáchat atentát na vysoce postaveného člena strany, nepodřezával by spoutané policisty.
Souhlasím, vidím v nich to samé.
Mašíny chápu. Ale doba byla jaká byla a jejich boj neměl nejmenší naději na úspěch. Byli to snílci a nevnímali realitu. Násilím se ještě nikdy nic nespravilo. Ale rozes@alo se toho docela dost.
“ Kdo chce vykonat pomstu, musí vykopat dva hroby. “
Konfucius
Tak to já zas nechápu, jak může někdo vraždit lidi. Já nezabiju ani kapra
Vraždit nevinné lidi navíc. To není snílek. Fakt ne.
Helanov je blbka už jsem to zde psala.
To je tím, že všechno berete doslova. Nenabádám k vraždám. Ale pokud budeme všichni k věrchušce slušní a snažit se vyřešit „zákonnými prostředky“, budiž.
Ale potom nepyskujte. Protože cokoliv navrhnete, bude k nerealizovatelné.
Kdo si chce udělat vaječinu, musí rozbít vejce.
Ta „vejce“ se vám dneska chechtají do ksichtu.
Souhlasím s Vámi, ale Mašíny za vzor ani něco kladného nevezmu.
Příteli, nechci být nezdvořilý. Ale napíšu, že vy si mých pár řádek vykládáte dost, ale opravdu dost pokřiveně, a pak s tímto pokřiveným výkladem mocně polemizujete. – Co po mně s takovou chcete? Abych vás poslal tam, kam slunce nesvítí, ale ruka dosáhne?
Alefe, z vás se stává rozbíječ diskuzí. Milan 44 má takový názor, vy máte jiný. On vás neurazil, vy ale jeho hned dvakrát (úroveň hospodských keců a hrozba, že jej pošlete do prdele) a přitom se on snažil svůj názor jen vysvětlit.
Druhá možnost je ta, že pod nickem Alef Nula, zakladatel se tu proplížil troll. Pak bych to spíše pochopil než výrazivo vaší stařecké nedůtklivosti při náznaku nesouhlasu.
Jděte do sebe!!
Je to neomalená špina a dnes se obzvlášť předvádí
Pro vás taky něco: Huš!
stařecká nedůtklivost :-)))))
Ale božínku. Tak si prosím vás pořádně přečtěte celou sérii, o které je tady řeč. Protože pochybuji o vaší schopnosti číst a čtené chápat (snad krátkodobá indispozice), dovolím si vše krátce zrekapitulovat.
—-
Celá kauza začíná příspěvkem
tomasjedno https://web.litterate.cz/znova-a-lepe/comment-page-1/#comment-183082, kde autor uvádí, že Vidlákem zmíněná generace to tady „nejvíce rozkradla“.
S tímto názorem já nesouhlasím, uvádím, že jde o nesmysl, a agrumentuji tím, že pojem „generace“ je příliš široký na to, aby se mu takhle paušálně přisoudila vina za rozkradení: v podstatě jde o oblíbenou kolektivní vinu, tentokrát přisouzenou „generaci“.
V této fázi jde výhradně o „rozhovor“ mezi mnou a nickem tomasjedno.
Teprve tady na mě reaguje Milan44 s tím, že se čertím. Nu ano; čertím se pro tu kolektivní vinu, nesmyslně přisouzenou „generaci“. Ale Milan44, místo aby obhájil, proč tedy za rozkradení může celá generace, říká: (cituji):
„Někdo to tady rozkrást a zničit musel a určitě se na tom tahle vrstva taky podílela, když nám dnes vládnou.“ – o kom to proboha mluví? Nám tady vládne celá generace? Nebo jen někteří její zparchantělí příslušníci (jako by jiné generace byly zaprodanců prosty!)?
Následuje výčet osobních postojů („nikomu nevěřím“), mezinárodních peripetií, stížností na Rajchla, na nepořádky v justici, boj o koryta a vrahy Mašíny – a celou tu litanii končí zvoláním, jak bych to teda řešil já. – Já nemám ambici tohle všechno řešit, to bych musel být nejmíň alespoň přinejmenším Bůh – ale copak paušální přehození viny za tohle všechno na „celou generaci“ něco z toho řeší?
Já nějaký názor na způsob řešení oněch problémů mám, napsal jsem ho tu a tam, do diskusí i článků, nejednou – ale že byl málo dramatický a velmi pracný a časově náročný, nikoho nezaujal; nedivím se a nemám to nikomu za zlé. Opakovat po stoprvé, co už jsem napsal stokrát, se mi nechce.
—
A teď vy:
Špatně čtete. O úrovni hospodských keců jsem nepsal Milanovi44, nýbrž nicku tomasjedno. To zaprvé. A zadruhé, když mne někdo vyzývá k polemice o něčem, co jsem neřekl a nenapsal (Milan44), vyhrazuji si právo poslat ho právě tam, kam vy píšete.
Vyplýtval jsem na vás patnáct minut svého času, které mi nikdo nevrátí a které jsem mohl strávit pitím červeného vína (značku jsem zapomněl, ale je dobré). Nečekám, že to oceníte, odpočívejte v pokoji.
Zřejmě se domníváte, že když urazíte dva lidi, ale jenom jednou, pak je to menší přečin proti dobrým mravům, než když urazíte jednoho dvakrát. Vy, pane Trolle, jenom nálepkujete. Skutečný Zakladatel by vás už dávno pověsil na Lampárnu. Škoda, že tu není a nedělá pořádek.
Tak jako tím směrem teď jedeme, ale ono se to už začíná okolo nás obracet a mezi posledními obrátíme i my. K tomu korporátnímu fašismu to úplně nedojde, protože s rostoucí chudobou pro ty korporace přestaneme být atraktivní. Zaráží mě ale, že ODS je jako pravicová – a „pravicovost“ byla vždycky předkládána pod heslem „pomož si sám“. (resp. tato rada byla dávána těm, které systém poškodil) se pravicově vůbec nechová. Vládnoucí ODS si rozhodně nepomáhá sama ve smyslu soběstačnosti, ale jako pravá koloniální správa jede čistě vlezdoprdelismus cizí mocnosti na plné obrátky v očekávání, že za to dostaně nějaké výhody, jako od bohatého příbuzného. Ostatně většina lidí z „vyšší střední třídy“ se necítí být Čechy, ale Evropany. Slyšíte to také kolem sebe? Snaží se maximálně zapojit do nadnárodních struktur ve smyslu zahraniční zaměstnavatel, možnost přechodného bydlení v zahraničí, dovolené samozřejmě v zahraničí. Česko je jen pro zoufalce a zkrachovalce. Jinde jsou větší příležitosti a tráva zelenější. A nemají nakonec pravdu?
Už tady někdo napsal, že dnešní KSČM je nalevo od ODS. Na dnešní ODSce je pravicové leda to, že se hubou stále hlásí k pravici. Reálně jde o stranu bez názoru, o stranu populistů, kterým se dá věřit jenom jedno. Že všichni vášnivě milují Spojené státy. Plus jejich malého , ale o to čilejšího , souputníka.
Pokud škrtnete to „dnešní“ tak svatá pravda.
Proč? Ta původní byla jiná. I když, fakt je, že od počátku byly ústupky. Holt demokracie a nadpoloviční většinu nikdy neměla. Takže se to flikovalo , jak se dalo.
Je otázka, co by bylo, kdyby se do toho Klaus opřel jako Thatcherová. Unesli by to občani v ČSR??? To už se nedozvíme. Ani v Britishstánu to neměla holka lehké.
Občani v ČSR museli unést víc, než v Británii. Tam se zavírali jen doly, tady textilky hutě státní statky atd
To si děláte legraci?
Nevšimla jsem si, že by vypukla nezaměstnanost. Práci měl každý, kdo pracovat chtěl. A pro toho kdo nechtěl, byly fofrem nachytány sosyjální dafki. Když si k tomu načerno přivydělal v šedé zóně, tak se vůbec neměl špatně.
Zrušení paragrafů za příživu bylo pro určitou skupinu obyvatelstva pravé požehnání.
můžete upřesnit kolik jsou ty sociální dávky, ze kterých se dá žít, nejen přežívat?
co pak znamená termín sociální vyloučení?
Že jste si něčeho nevšimla je irelevantní. Já vám odpovídala na hloupou otázku….Unesli by to občani v ČSR???….
že museli unést daleko víc.
Je pořád stejná, liší se jen jak dlouho každému trvá, než to pochopí. Klaus byl manipulant a megazloděj od začátku a podle toho to dopadlo. Ke svým oponentům se nechoval demokraticky ani omylem. Že dnes říká něco jiného a rozumnějšího než tehdy je jen jeho narcismus, který nesnese aby nebyl poslouchán, tak hledá nové cesty jak se dostat ke slovu.
Smím se zeptat, co ukradl? Já o ničem nevím. Žil celkem skromně, ani svoje potomky nikam netlačil, taťka premiéroval a synek učiteloval. A erudovaná manželka se vzdala všech funkcí, což pro ní asi nebylo vůbec lehké. Vzorně plnila povinnosti první dámy, pořádat dýchánky se slepicemi. Jak velí protokol. ( Jaký rozdíl proti prostinké Ivance v maskáčích se samopalem. )
😻
Čekám, že vytáhněte chilské pero. Které si vzal pro vnoučka jako dárek.
Po podpisu nějaké smlouvy je naprosto běžné, že si signatáři vymění pera.
Pro Chile to byla velká čest, že se jejich pero líbí. Že z toho pisálisti od havlérky udělali aféru, to je ostuda nás všech.
Jo, a ještě jsem zapomněla na rozvernou dcerku Kateřinu. Tu musel MZ poslat s dozorkyní do Londýna, aby tady nedělala strašnou vostudu.
😂😂😂
co čekat od někoho, kdo volil ODS až do 2010…
Vzorně plnila povinnosti v dozorčích radách ČEZ, ČS etc.
Synek vzorně učiteloval i díky finanční výpomoci pana Romana…také ČEZ…
No a víte o tom, že Hitler sám zřejmě v letech 1933 – 1945 nikoho nezabil ?
Nebo jóó ?
Péro má mít každý chlap vlastní, pak nemusí jezdit až do Chile.
Díky, vzal jste odpověď za mne. Je pro mne novinka, že krást pro vnuky se může. Jde mi o princip, kdyby tu nerozkradl celou zemi, nikdo by si pera v Chile nevšiml, ač to byla ostuda.
Helanov to zapomněla Chilanům vysvětlit, že to byla jejich čest, jejich noviny to popisovaly jako naší ostudu. A že je to běžné, tvrdil jn megazloděj Klaus. Zkuste to udělat na poště nebo nějakém úředu po podpisu, vysvětlete jim, ýe je to jejich čest že se Vám jejich pero líbí.
Té shovívavosti a velkorysosti na našem dvorečku…
Schovívavost k Háchovi Kalouskovi Moravcovi Klausovi Mašínům Ale Ho Či min ji leží v žaludku
Na poště se pera nekradou, slouží všem.
Samozřejmě simohl Klaus o pero říct, dostal by ho. Ale patrně si myslel, že by na to mohl zapomenout, tak si ho raději vzal hned.
Že by někdo kradl před kamerou, tak to si snad může myslet jenom úplný hňup.
Klausová byla v dozorčích radách, neb je ekonomka a má na to kvalifikaci. ( Na rozdíl od jiných, kteří tam smrdí úplně zbytečně. )
A Klausův PORG byl vyhlášený kvalitní výukou.
Nazdar.
Ho Či Míň mi v žaludku neleží. Naopak jsem mu fandila. Ale nic to nemění na věci, že všichni, kdo vedou nějakou válku , mají na rukou krev. Pochopitelně cizí. Jakž jinakž.
Aha, tak to radši měli ve Vietnamu zůstat francouzskou kolonií na věčné časy.
Z mého pohledu snad bylo lepší respektovat rozdělení na Sever a Jih.
Ale nejsem v obraze, hádat se nebudu.
V podstatě Vietnamci umírali kvůli vměšování / podpoře zvenčí. Čili to samé, jako Ukrajina dneska.
Mocnosti se vzájemně štegrují a umírají převážně domorodci.
No, odpovím si sám. To totiž není o pravicovosti, ale o vyhraněném individualismu. Zažité schema toho, co člověk považuje za svoje „já“: Jednotlivec-vlastní malá rodina-širší příbuzenstvo-obec-země-nadnárodní struktury přestalo platit. S rozvojem internetu se lidi zkontaktovali napříč celým světem a svět se stal globálním kolbištěm individuí hledajících maximální osobní prospěch kdekoliv je to pro ně nejvýhodnější. Individuální prospěchářství je na vrcholu. Lidi neudrží ani tak elementární svazky jako manželství, manžel-manželka je akceptována jen do doby, kdy je to pro osobní propěch toho druhého přínosem. Děti? Na co? Co je za prahem mého bytu už není moje a tudíž tam stéblo křížem nepřeložím. Jeden příklad příklad z Prahy. Tady okolo jsou nízké panelové domy postavené v osmdesátkách. Velmi hezká urbanistická řešení, jsou tam i garáže a parkpoviště na auta v příměřeném množství a mezi těmi paneláky jsou takové prefabrikované prostory s dlažbou, betonovýma korytama na květiny a konstrukcemi na popínavé rostliny pod kterými jsou lavičky. Kdyby se ti lidí z paneláků jeden víkend pověnovali opravě tohoto, zasadili si tam pnoucí kytky, opravili ty lavičky normálním materiálem z Bauhausu, dali si tam třeba stolek, měli by nádherné bydlení. Ale lavičky jsou zdevastované, protože dřevo na nich zhnilo a od pádu socialismu na to nikdo ani nesáhnul, v korytech roste jen plevel. Žába uchem nehne aby udělala něco pro své okolí, maximálně si to ještě počmárají spreji, aby to vypadalo fakt hnusně. S takovým materiálem chcete budovat národ?
U nás teď psali v místní drobně, že město právě se stará o osazování těch nádob, aby to pěkně kvetlo a bylo hezké, dokonce na to vyčlenili z rozpočtu a těžko pochopitelná věc, lidé vytahují a kradou ty rostliny z nádob. Mně se to stalo dokonce na hřbitově na hrobě, měla jsem tam mateřídoušku a 2 druhy netřesku a jeden ten netřesk tak vyrostl a byl tak pěkný, že mi ho někdo ukradl. Takže ten materiál je po takových zkušenostech spíš pasivní, než špatný, protože morálka části těžko pochopitelná.
To je důsledek myšlenkové základny dravého kapitalismu. Prostě to koryto s kytkama před vlastním domem nepovažují za svoje, ale za příležitost, kterou vytěží ve svůj prospěch. Stejně jako operátor v callcentru považuje člověka na druhé straně jen za příležitost k vytěžení. Taková morální bída za socialismu nebyla. Proto se slušní lidé (nebo ti, co si dost nakradli už dřív) segregují do lepších čtvrtí. Inkluze vám bude rvát kytky z květináče.
Ale byla. Bydlel jsem na sídlišti, vím jak to tam vypadalo.
Dyť,o co jde, důležité jsou hodnoty a směřování na Západ.Na bordel okolo serme, to se nějak vyřeší.Až se to bude v Evropě lámat, tak zase budeme poslední. Ještě den poté poletí Vystrčil s Pekarkou na Tchajwan.
Kadlas, třeba na Jižním městě se nájemníci docela starají. Paneláky, které měly mít omezenou životnost jsou zateplené, vyzděná jádra, nová plastová okna a i okolí vypadá velmi přívětivě.
V zimě tam taťkové na hřišti vyrobí led , dá se tam bruslit, před domy jsou pěkné zahrádky, vždycky se najde někdo, kdo se tam stará o květiny.
Předpokládalo se, že z toho sídliště vznikne slum. Dneska tam bydlí střední třída. A ráda.
Spojení s centrem vynikající. A škola pomalu v každé páté ulici. Občanské vybavení nemá chybu.
Bohužel slyším, a víte co mě na tom nejvíce trápí -právě ta vaše poslední věta. Už nějakou dobu mám pocit, že se blíží něco hrozivého a když vidím tu nesoudržnost, stádovitost a snadnou manipulovatelnost této populace, podvědomě mám velké nutkání před tím útéct někam pořádně daleko (Jižní Amerika?). Je to začarovaný kruh.
Proč tolik slov ?
Stačí odpovědět na otázku “ Jak vysoký dluh je stále ještě udržitelný ?“
Napovím : “ Jak kde.“
😀