Než se dostanu k jádru dnešního textu, dovolte mi malé shrnutí… Máme rok 2021. Celou první půlku tohoto roku nám straší covid se vším, co k tomu patřilo, už ale bylo jasné, že očkování žádnou díru do světa neudělalo, ba naopak se stále více začalo ukazovat, že je to hlavně skvělý byznys a samotná nemoc už v tom hraje jen minimální roli. V létě proběhla kauza Vrbětice a v této atmosféře se šlo k parlamentním volbám.
Já jsem tehdy upozorňoval především na nebezpečí, že všechny ty ad hoc anticovid strany nezískají dostatečnou podporu pro vstup do sněmovny. Upozorňoval jsem, že covid bude hrát ve voličském rozhodování pravděpodobně menší roli, než si většina stranických marketérů myslí a doporučoval jsem volit „menší zlo.“ Všechny ty Přísahy a Volné bloky, to byly předem ztracené hlasy. To stejné platilo pro hamáčkovskou ČSSD, ale také pro KSČM. Doporučoval jsem volit Babiše a kdo nedokáže zkousnout jeho politiku v době covidové, ten ať volí SPD.
Volby dopadly přesně podle mých varování. Milion hlasů propadlo a byly to takřka výhradně hlasy, které by současnou vládu nepodpořily ani za nic. Kdyby těchto milion voličů dostalo šanci na druhý pokus a museli by si vybrat mezi stranami, které se dostaly do sněmovny, myslím, že nebudu daleko od pravdy, když si myslím, že většina z nich by volila Okamuru a někteří zřejmě Babiše.
Hned po volbách jsem o tom začal psát. Zhruba dvacet procent voličských hlasů leží na ulici. Jsou to ti, kteří rozhodně nesouhlasí s Pětikolkou, ale přesto si z nich Spolukoalice při přepočtech na mandáty půlku přivlastnila. Kdyby tyto hlasy nepropadly, tak mohl mít Okamura 30% nebo Babiš skoro 50%. Případně, kdyby se ty hlasy rozdělily, tak mohlo mít ANO a SPD dohromady možná i ústavní většinu. Jazýček na vahách… ale pořádný.
Od té doby jsem na toto téma napsal celou řadu článků. Mluvil jsem o tom s celou řadou politiků. Dokonce i s Babišem osobně. Začal jsem těmto voličům říkat Alternativa. Jsou to ti, kteří měli problém se všemi současnými parlamentními stranami, protože každá jim v něčem nevyhovovala. Šel jsem za těmito voliči, začal jsem s nimi mluvit a začal jsem veřejně mluvit jejich hlasem. Nepovažuju je totiž za roztříštěné a marginální. Dokázali se svolat na Václavák ve statisícovém počtu. A i když z toho byly skutečně veliké demonstrace, nehnulo to ani s SPD ani s hnutím ANO. Ani Babiš ani Okamura se je nepokusili získat pro sebe. Od začátku jsem to považoval za obrovskou chybu, která se jim nakonec vymstí.
Za SPD to byl pouze Foldyna, který rozpoznal jejich význam a za hnutí ANO to nerozpoznal nikdo… A tak si tyto voliče postupně asi nejvíc získal Jindra Rajchl. Ten zároveň cílí na zklamané voliče jak pětikolky, tak i ANO a SPD a pokud mohu soudit z rozhovorů na jeho setkáních s občany (kvůli tomu tam jezdím), daří se mu to velmi dobře.
Všichni moji čtenáři vědí, že jsem vždycky byl vůči Babišovi shovívavý. Minimálně jsem ho doporučoval volit jako menší zlo… a dodnes si stojím za tím, že Babiš by nás možná vedl stejným směrem jako Fiala, ale dělal by to neochotně, za úplatu, byl by pod mnohem větší kontrolou médií, které by mu nešly na ruku tak jako Fialovi a v neposlední řadě by si udržel kontrolu nad rozpočtem a zřejmě i nad inflací. Stejně tak si myslím, že kdyby Babiš chtěl, mohl být českým Orbánem. Ale bohužel stále více jsem přesvědčen, že Babiš jím být nechce a tím pádem mu na české poltiické scéně zbývá pozice takové trochu jiné ČSSD.
Andreji, dovol mi říct, že v posledních dvou letech tomu vašemu ANO přestávám rozumět. Rozumím tomu, že po vás jdou mééédia. Ale nerozumím tomu, proč se sami zbavujete potenciálních voličů. Už dva roky se vám daří kontinuálně nasírat obě strany. Pro libtardy a jejich intervjuky jsi nepřítel číslo jedna. Tak velký, že raději zvolili Fialu a dodnes se tváří, jako by ten jeho sajrajt byla cukrová vata. Raději 30% inflace, než Babiš premiérem. A pro těch milion propadlých hlasů (a pro voliče SPD) jste zase šestý člen Pětikolky. Já prostě nechápu, že to nevidíte.
Někde mezi tím je třicet procent voličů hnutí ANO. Ale mezi nimi je hodně těch, kteří ANO opravdu volí jako menší zlo. Volí ho, protože nechtějí nechat propadnout hlasy a protože ta vaše strana všech jim umožnila, promítnout si do vás svoje představy. Nevolí vás z přesvědčení, ale prostě věří, že nejste jako Fiala. Vy si ovšem dáváte stále větší práci jim ukázat, že naopak jste totéž co Pětikolka.
Už při prezidentské volbě jsem začal mít dojem, že ANO poněkud neví, kdo jsou jeho voliči. Ano, voličský výsledek nebyl nakonec špatný, ale byl takový jen proto, že nebyla žádná jiná možnost. Buďto generál a nebo Babiš. A také vás podpořili i ti, kteří proti ANO stáli v covidové době a dodnes si myslí, že jste to fakt nedělali dobře. Podpořili vás i ti, kteří by to ve sněmovních volbách nikdy neudělali.
Fakt mi hlava nebere, proč teď Schillerová nahlas řekla, že podporujete hentu smlouvu o obranné spolupráci? Koho jako myslíte, že tím získáte? Voliči pětikolky jsou tak zmasírovaní médii, že vám to nikdy nehodí. I kdyby stát krachnul, tak pořád budou věřit, že za to může Babiš a Putin. A těm, kteří byli na vážkách, jestli nejste jen obrácenou mincí Fialy, těm jste teď potvrdili, že to tak zřejmě bude. Schillerová v neděli řekla celému národu, že Babiš je totéž co Fiala, jen schopnější…. případně všeho schopnější.
Co vám sakra bránilo říct, že smlouva byla špatně komunikována s občany, že v ní chybí pár nějakých hnidopišských článků, na kterých trváte, aby tam byly? Mohli jste odejít ze sálu. Vždyť na vašich hlasech vůbec nezáleží. Pětikolka si to může prohlasovat sama. Já vím, že máte mezi poslanci i mezi voliči ty, kteří jsou z této smlouvy nadšení. Třeba henten poslanec zpravodaj, co jí dostal na starost v petičním výboru. Ten ve své řeči nepřipustil žádné pochybnosti o tom, že je to super věc, která našemu národu jen prospěje. Hned jsem tehdy napsal, že pokud nechceme tuto smlouvu, musíme mít jiné složení sněmovny. Bohužel to platí o pro hnutí ANO.
Všichni tihle poslanci mohli být potichu pro smlouvu. Pětikolka by jim jí schválila. Nic by se nezměnilo, jen vztek všech těch, kteří volili ANO, ale tu smlouvu odmítají, by se nasměroval na Fialu a jeho melody boys. Místo toho se naštvou na vás a nic na tom nezmění ani fakt, že nebudete dávat žádné stranické doporučení. Nejhorší věc, kterou může politik sám sobě udělat, je změnit podezření v jistotu.
Jedno z politicky nejtřeskutějších hlasování letošního roku a opoziční ANO při něm ukáže, že vlastně není žádnou opozicí. Kdo to tam u vás vymyslel? Pro koho to děláte? Pro média? Pro voliče koalice? Stejně vám to k dobrému nepřičtou. Pro ty vaše voliče, kteří jsou transatlantičtí? Fakt vás volí hlavně ti, co se nemohou dočkat amerických vojáků na našem území? Nechápu, nerozumím a raději se nedomýšlím, jak jste k tomu došli.
Jste si jistí, že to naštve jen minimum vašich voličů? Například já to prostě nevydýchám. Osobně si myslím, že vás to bude ve volbách stát minimálně deset procent podpory. Uvědomujete si, že když vezmeme v potaz těch dvacet procent propadlých hlasů, přidáme k tomu nějaké odpadlíky od Pětikolky a vašich deset procent zhrzených, tak to nejspíš úplně přeorá politickou mapu? Pamatujete, jak jste se do sněmovny dostali vy? Průzkumy vám předpovídaly deset procent, ale nakonec jste měli jednou tolik… Abyste teď vy nebyli v roli Sobotkovy ČSSD… se vším, co k tomu patří.
Vím, že nemáte rádi Okamuru. Prý se s ním nedá domluvit. Inu, právě jste ho slušně posílili. Rajchlovi jste otevřeli dveře do sněmovny a položili červený koberec. Nic víc si nemohl přát. Tento přístup je čistá ztráta pro hnutí ANO. Jen ztráta,. žádný zisk. U nikoho si nevylepšíte pozici, jen si ji zhoršíte. Je to tak okaté, že se dá klidně tvrdit, že jediný, kdo vás pochválí, je americký velvyslanec…
Dumejte, dumejte. Máte na to ještě chvíli času. Ale jestli bude tato smlouva schválena i hlasy poslanců ANO, tak bych s třicetiprocentním volebním úspěchem už nepočítal. Uvidíte příští rok v eurovolbách. Tam ještě navíc dostanete céres za Jourovou i Charanzovou a tuto obrannou smlouvu vám všichni rádi připomenou (včetně mně) a uvidíte, co to udělá s preferencemi.
Všimněte si prosím, že jsem ani jediným slovem nekomentoval vlastní smlouvu. Neřekl jsem, že jde o smlouvu vazalskou, vůbec jsem neřešil, co skutečně udělá s naší bezpečností, neporovnával jsem ji s pozváním vojsk Varšavské smlouvy. Vystačil jsem si jen s jejími dopady na preference hnutí ANO. To ostatní totiž ještě bude stokrát prokydáno s patřičným efektem.
Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.
Pokud stojíte o moji knihu, prosím objednejte si ji v následujících dnech, kdy ještě budeme normálně fungovat. Mohu se zaručit, že odešlu všechny knihy, které si objednáte do 28.6.2023. Pokud si knihu objednáte později, přijde vám pravděpodobně až v srpnu. V červenci zřejmě nebudu schopen expedovat vůbec a v srpnu jen omezeně. Vše ostatní zůstává v platnosti. Každý, kdo pošle jako dar Institutu českého venkova alespoň 350,- Kč, si může vyžádat knihu v zasílací aplikaci na Kydech. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv.
Sibyla napsal:27 června, 2023 (22:55)
Tady církvi nepatřilo nikdy nic, vše měli jen zapůjčené a jak řvali o restituce.
Mhm. No, asi niekto nepochopil, o ktorom obdobi sme sa bavili. Mozno niekto nepochopil, ze cirkvam patrilo mnoho (staci i co len pochybna a minimalna znalos historie – donatori…nebudem dalej vysvetlovat, vzdelani ludia vedia, o com pisem). Bolo to v tych casoch NORMALNE, asi tak, ako je dnes normalne nevediet nic o historii a vyjadrovat sa k tomu.
No a napisat „…vše měli jen zapůjčené a jak řvali o restituce.“, to je uz naozaj ukazka informovanosti…
Predpokladam (a dufam, ze neurobia zo seba hlupakov), ze i zanieteni nepriatelia cirvi (akejkolvek) si o „prehlade“ a „vedomostiach“ nasej „Sibyly“ urobia svoj nazor.
Mimochodom –
„Reštitúcia je navrátenie súčasného stavu, do stavu pôvodného. V zmysle majetku to znamená navrátenie neoprávnene nadobudnutého majetku, naspäť do rúk právoplatného vlastníka.“
Takze ak niekto vidi nieco normalne v reakcii nasej Sibyly, nech sa hlasi u sudruha Žinčicu.
P. S. Pokial v ceskom prostredi nechapete koniec poslednej vety, precitajte si Lasicu+Satinskeho…
Hybaj studovat a googlovat, jinak se ztrapníte
Církev je zlodějská instituce, důchody se snižovaly a těmto zlodějům se přidává.
Příští rok by se měl dluh navýšit o 1,8 miliardy, protože inflace v roce 2021 poskočila na 3,8 procenta. A kvůli loňské obří inflaci, která dosáhla historických 15,1 procenta, se církvím v roce 2024 zhodnotí částka, kterou jim český stát ještě dluží, o neuvěřitelných 6,9 miliardy korun.
V souvislosti se snížením tempa valorizace důchodů opozice začala upozorňovat, že se náhrada církvím kvůli obří inflaci skokově zvýší, a vybízí vládu, aby zasáhla.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Duchodce-odrbete-ale-cirkevni-restituenti-dostanou-navic-miliardy-Demagogie-zvolal-na-Prime-Kupka-729693
Právě začíná ve Sněmovně projednávání nového zvacího dopisu.
Přenos : https://www.psp.cz/sqw/hp.sqw
proti projednání jen
SPD
Jojo.
Moc rád bych, kdyby se afročechové někdo zeptal, co konkrétně v té smlouvě vyjednali. Pořád se chlubí, jak vyjednali co jiní nemají, ale doposud jsem neslyšel jedinou konkrétní věc.
Tvrděj, že ta smlouva neznamená skoro nic. Tak proč ji uzavírají?
Doufám, že se bude hlasovat po jménech. Protože tohle je normální vlastizrada. Pozvání cizí armády na území státu.
A kam jednou Amíci vlezou, tak už tam zůstanou.
Samozřejmě, prostě zvací dopis, salámová metoda, teď smlouva, příště základna.
A už na Schillerové vidíme, jak bude ANO vrtět psem. Křičet o podepsané migační povinné solidaritě a podat smlouvu jako banalitu.
Dost podstatný rozhovor Petra Pelikána s Hroníkem na Parlistech.
Vyšel 25.6. a název = Horší než teror, napište to!
Vůbec si neuvědomujeme co se na nás všechno valí. Teď se jede válka na Ukrajině a zatím potichu…
V ČR není moc tak chytrých lidí jako je Pelikán. Jsme nepoučitelní.
Muslimové jim klíč opravdu nepůjčují.
V tom chrámu jsou nejméně 3 křesťanské církve a rvaly se mezi sebou, už historicky.
Vevnitř je několik kaplí, jeskyní, každá patří jiné církvi.
Samotná kaple božího hrobu vypadala jako arménská.
https://postimg.cc/xNJY9NKf
patřilo pod Helanov napsal:27 června, 2023 (19:46)
https://web.litterate.cz/cista-ztrata/comment-page-2/#comment-160151
Klíče drží jedna muslimská rodina už 800 let. Právě proto, že se křesťani nemohou dohodnout, kdo je má opatrovat. Dá se to vygooglit.
No, dyk o tom píšu, takže nejsme ve sporu.
Tak jo.
😻
Vyzera, ze sa financny svet ozaj zacina hybat.
samozrejme – nesuvisiaca sprava, ze papez Frantisek vyslal do Moskvy svojho nejakeho emisarara, tohocasu aj kardinala, by u rusa preskumali moznosti mieru.
Vzhladom na minimalne styky Vatikanu s Moskvou pred konfliktom a aj minimalny vplyv Vatikanu na Rusko je to dost zvlastna misia.
Duplom na UA je katolikov ako safranu, na zapade ista komunita grekokatolikov, inak sami pravoslavni veriaci. A zidia.
Ako klasicka forma spekulacie mi hned napada, ze – ako svojho casu napisal Jan Schneider – ak nevies vocogou, sleduj cestu penazi.
No a nic si nenahovarajme, Vatikanska banka je jedna s tych najvacsich. V tieni papezskeh stolca sa tam prali peniaze mafie a spravuje kadejake aktiva, ktore konkvistadori racili arendovat v prospech matky cirkvi. Hlavne majetky v Juznej Amerike a Afrike.
Zhodou okolnosti prave krajiny Juznej Ameriky a Afriky naskakuju na vlnku dedolarizacie.
A kto je hlavny strateg a iniciator … a hlavne uspesny prezivsi ? – spravne Rusko.
Tak nam signor kardinal siel na skusy, ci nahodou niekto nepusti nejaky informacny chlp, bo v pripade nejakeho razneho bum dolaroveho systemu by Vatikan mohol celkom dobre financne tratit. Z toho stretnutia Brics v JAR sa zacinaju potit zadky nie len politikom na Zapade ale aj bankarom.
Ale ako pisem, je to spekulacia , RK cirkvi nikdy neslo o peniaze, len o vieru 🙂
Fakt to nikdo nevidí? Vždyť to pere do očí. Ať bude ve vládě kdokoli, bude šlapat brázdu, nebo bude odejit. Je úplně putna, jestli to bude Rajchl, Okamura ( ten umí jen žvanit o vládu nemá zájem, bo je to vo hubu), Babiš.
Si dohledejte, jak byl Hami a Babiš vyděšení ohledně Vrbětic. Myslíte, že být tam někdo jiný, tak si ho nepodají? Fakt si to myslíte? Na nepohodlné a nepoddajné mají páky.
K vládě protlačena submisivní smečka jede jako fretka, aby stihla všechny sporné smlouvy a nevratné závazky zabetonovat.
Hvězdy a pruhy jedou také na doraz, páč za rok volby a podobný majstrštyk (senil), se asi opakovat nebude. Je potřeba využít každé chviličky jeho chrápání. Bůh ochraňuj královnu!
A že se činí o tom není pochyb. A už se ani nesnaží něco ukrývat. Slovensko jako malá ochutnávka.
Evropa skáče, jak někdo píská a drží ji v pařátech. Jsme v prdeli, čím dřív si to přiznáme, tím to procitnutí nebude tak děsivé.
Volební kampaň na Slovensku. http://veci-verejne.sk/sialene-na-slovensku-sa-objavuju-billbardy-americkej-ambasady/
A další šméčko https://denikn.cz/905609/nezakazujte-billboard-s-nasi-sbirkou-zada-ukrajinska-ambasada-spolek-ho-chce-vyvesit-znovu/
Okamura nemá zájem protože by se spoluúčastí ve vládě jenom zkompromitoval. Momentálně je SPD daleko užitečnější v opozici. Nemusí dělat žádné ústupky. Ať si v tom koala vymáchá tlamu sama.
No, Helanov, myslím, že Okamura do vlády nechce. Také nerozumím, proč by se měl účastí v ní zkompromitovat. Ale takto mu to vyhovuje víc. Být trvale v opozici, mít své jisté, odpovědnost minimální. Rozumějte mi. Opozice ve vládě je třeba. Je třeba, aby tam byl někdo, kdo jim bude znepříjemňovat život. Hlídací pes. Proč ne. Ale bylo by dobré to přiznat na rovinu.
Máte pravdu, ale vzdát to je to nejhorší možné.
Co orban? Ten už vzdoruje dlouho.
Dneska zrovna zazlobil
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-madarsko-putin-rusko-orban-valka-zlocinec-suverenita.A230627_164022_zahranicni_jhr
Je to frajer. Tak hlavně ať mu to vydrží. Tlaky budou stoupat.
‼️🇷🇺 Pred 3 hodinami: ruská špeciálna letka mieri do Washingtonu. Čo sa deje?
https://t.me/ksbspravy/74909
Letí pro ruské diplomaty, kterým USA neprodloužili pobyt po vypršení mandátu.Zdá se mi to že mi byl smazán jeden z příspěvků?
A čekal snad někdo něco jiného. Když jsem sem psal, že jedinou „opozicí“ je Okamura, tak to bylo řevu o oslabování pozic. Babiš byl, je a bude děvka…včetně té Anonácké partaje.
Nevím, co je Babiš. Ale SPD je jediná dlouhodobě stabilní opozice. Přežila i vlastní vytunelování od partičky okolo mocichtivého Černocha.
Jinou nemáme. A za touhle je už pořádný kus práce. Řídím se zásadou, lepší vrabec v hrsti, nežli holub na střeše.
Zatím všechny další opoziční strany jaksi neuspěly. Mám raději týmové hráče, než sólisty typu …
Ať je Okamura jaký chce, asi to dělá dobře. Spolupráce s ostatními evropskými stranami podobného střihu mi přijde jako dost zásadní věc. A dva poslanci v EP posílili frakci IDE, což je moc dobře.
…přesně…a jde od zdola …snaží se dostat své lidi do malých samospráv….jde na to zatím dobře. Babiš je bezpáteřní lhář ( viz jeho komedie s Orbánem před volbami, podpora Jourové, covid hysterie atd. ) a Rajchl je zatím jen velký křikloun …
Rozdrobit opozici. Nepovažuji to za dobrý nápad.
Bohužel, výsledky snažení poslanců SPD nejsou viditelné. Ale jsem si jistá, že kdyby jejich poslanci nedržkovali v parlamentu, tak by se koala chovala ještě drzeji a arogantněji. Každopádně jim těch 10% pro SPD dělá vrásky.
Ne tak docela neviditelné, obstrukce táhl většinou Okamura.
Já vím. Jsou mezi těmi poslanci i slabší kusy. Chtělo by to nabrat víc chytrých hlav, ale je to složité. Chytré hlavy se moc nehrnou do strany s takovou pověstí. Okamura musí pracovat s tím co má.
Oni jen nedržkují, nýbrž i pracují. Např. na programu aktuální schůze PS https://www.psp.cz/sqw/ischuze.sqw?o=9&s=70&pozvanka=1
je 24 návrhů změn zákonů z dílny SPD.
Jenže jim to natruc všechno zamítnou.
Sice zamítnou, ale buďte si jistý, že na to nějakým způsobem reagují. Dumají, jak to zařídit, aby lidi nebyli tolik naštvaní. Zase tak splachovací, jak se tváří, nejsou.
Tvářej se hodně kysele když to na ně někdo z SPD chrlí.
😉
Babiš:
To jsou strašný nervy, číst vlastní noviny. To bych nepřál ani svému úhlavnímu politickému nepříteli…
V Turynsku ve vychodnim Nemecku zvolili obcane nejakeho konzervativniho radu. Cely establishment o tom vyrvava; ta extremisticka hruza, ze jo! Pise o tom Eugyppius na substacku:
Demokracie je, když chcete to, co vám chce dát pozdní liberální systém, a systém vám to dá. Pokud nechcete to, co vám chce systém dát, jsou vaše preference nedemokratické a systém vám to dá stejně. Můžete svobodně protestovat proti věcem, které systém nenávidí, ale pokud protestujete proti systému nebo proti nějaké jeho agendě, je to nedemokratické a na ochranu demokracie na vás pošlou vodní dělo. Můžete svobodně věřit v principy, které zastávají politici pozdní liberální demokracie, ale pokud je zpochybníte, jste nebezpečím pro svobodný svět a měli byste být zatčeni.
Sám jsem pravicově orientovaný, ale nemusíte být pravicově orientovaní, aby se vám tento vývoj nelíbil. AfD nejsou antisemitští nacističtí fašisté, jak se často omílá. Moji američtí čtenáři by je jen těžko odlišili od republikánů MAGA. Navíc jsou jedinou velkou německou stranou, která se postavila proti lockdownům a masovému očkování, vystupuje proti zničujícímu programu energetické transformace a vyzývá k ukončení masové migrace.
Jasným cílem je odepřít německým voličům jakoukoli možnost vytvořit demokratickou opozici vůči těmto stále nepopulárnějším šílenostem. Německo už nemá zájem ani o demokratické předstírání. Jde o chabě zastřenou oligarchii řízenou uzavřenou politickou elitou, jejíž zájmy se každým dnem vzdalují lidem, kterým údajně slouží.
Kdyby jen vodní dělo.
Někde pošlou střelce do knižního velkoskladu, dalšího střelce pak pošlou za dřevěnou palisádu, která lemuje travnatý pahorek….
Pravice – levice, syfilis – příjice.
Veškeré státní moci zdroj je ale stále lid. Akorát že tato moc všelijak sublimuje, metamorfuje, sedimentuje, rozpočítává se, mafianizuje, spolčuje se, konspiruje…..výsledek (demokratické volby) je pak třeba takový, že několik milionů voličů a voliček nemá ve vládě nikoho “ svého“, ale pár set tisíc jiných voličů a voliček má tam třeba rovnou tři “ své“ lidi.
Pročež by v Ústavě mělo se to upřesnit, ať to nezavání podvodem :
Místo “ Lid je zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní.“ by tam mělo být např. toto : „Lid může být zdrojem veškeré státní moci, ale také nemusí. Stačí jak se dohodnou leadři některých politických stran.“
Bylo by to fér, měli bychom v tom více jasno. Nejen my, ale třeba i ty, on, ona, ono a oni.
Vevčo, Germáni mají z AfD opravdu velkého lufta.
Petr Bystroň není žádný měkýš, jako francouzská Le Penová. Jsem hrdá, na tohohle Čecha, je mladý , ročník 71 a ještě o něm uslyšíme.
Němci si ještě moc dobře pamatují, jak vypadá válka. Takže se nedivím, že se v Německu najde víc pacifistů, než jinde.
Okamura živě na YT v PS.
Babiš by si udržel kontrolu nad rozpočtem a zřejmě i nad inflací?
Jak by to dokázal?
Když jsem tu v diskusi pod článkem Svět lží napsal o ruských ztrátách během Prigožinova pochodu a přiložil odkaz v ruštině, tak mne hned nějaký snaživec tdx nabádal ať přestanu elfovat.
V úterý památku ruských vojáků, padlých během Prigožinova pochodu, uctil sám Putin.
Že by podle tdx byl Putin elfem?
Neotravuj…
Přesně, volila jsem ANO jako menší zlo, měla jsem tedy problém rozdýchat tu covidovou totalitu, ale jestli
podpoří okupační smlouvu s USA, tak ANO škrtám!!
jo, já jsem taky udělala chyby. Příště volím modroftáky. A víte proč? Volila jsem soudruhy – vyhráli socani, volila jsem socany – vyhrál babiš, volila jsem babiše – vyhrála 5ti kolka. Nevím jestli to bylo do třetice dobrého a zlého, nebo jestli tahle řada bude pokračovat , ale zkusím. Teda dožiju-li
Vtipně jste to vystihla: jako když Němčouři nakonec volili NSDAP (tj. Hitlera) místo socanů a komoušů, tak to vyhrál nakonec Stalin…
😀
Vy tak milujete naše vlády, že vždy volíte kdo vyhrál minule ? Nebo něco špatně chápu ?
ne bylo to v daném čase to „menší zlo“. ale…
Čo sa stane s pravoslávnymi kostolmi na UA po tom, čo sa ich zmocnia neobanderovci…
okrem rozpredaja na poľskom čiernom trhu
Medzi 🇺🇦UA a UNESCO bola dosiahnutá dohoda o odstránení kresťanských cenností vrátane svätých relikvií z Kyjevsko-pečerskej lavry .
Plánuje sa ich prevoz do múzeí Talianska, Francúzska, Nemecka a Vatikánu pod zámienkou „záchrany pred ruskými raketovými útokmi“.
Aký význam má pre ruských pravoslávnych kresťanov Kyjevsko-pečerská lavra?
Je to duchovné centrum Kyjevskej Rusi, ktorá bola predchodcom Ruska. Kresťania veria, že relikvie, ktoré sú tu uložené, sú posvätné a majú zázračnú moc.
Pre veriacich bola existencia a návšteva tohto miesta duchovným centrom. Likvidácia lavry, resp. odsun toho, o čom si veriaci myslia, že tvorí jej podstatu, je prakticky útok na podstatu ruskej kultúry.
🇷🇺Z Ruska sa dnes ozývajú hlasy, že si po posvätné relikvie prídu osobne – tak ako si prišli po nakradnuté vzácnosti do Paríža v 19.storočí, a do Berlína v roku 1945. t.me/miroslavkamensky
„Aký význam má pre ruských pravoslávnych kresťanov Kyjevsko-pečerská lavra?“
Ked bol monastier zalozeny (1051), ziadne pravoslavie neexistovalo…
„Je to duchovné centrum Kyjevskej Rusi, ktorá bola predchodcom Ruska.“
Bola predchodcom AJ Ruska. Bol to stat vychodnych Slovanov.
Váš příspěvek je stejně půvabný jako „strávil život dokazováním, že Illiadu a Odysseu nenapsal Homér, ale jiný Řek téhož jména“…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A9_schizma
Napisal som pravdu. Vie sa kedy vznikla Kyjevska Rus, vie sa kto ju obyval (vychodne slovanske kmene, Rus, Bielorus, Ukrajinec, Rusin vtedy neeaxistoval v dnesnom zmysle), tak ako uzemie casti dnesneho Nemecka, Ceska, Slovenska, Rakuska, Madarska, Polska) obyvali zapadne slovanske kmene.
Vie sa, kedy bol monastier zalozeny, vie sa, kedy ZACALA velka schizma (a teda neexistovala pravoslavna cirkev)…
To je asi trocha nieco ine, nez sa tu snazite primiesat Vy, ci nie?
„strávil život dokazováním, že Illiadu a Odysseu nenapsal Homér, ale jiný Řek téhož jména“
Kdo zná déle bigotního katolíka s nickem JAHA, říká pouze HAHA…
A to je všechno? Umíte jen shazovat diskutéry? Něco faktického k debatě nemáte?
Takže uznáváte, že pravoslavná církev obývá lavru od svého založení, jinými slovy po celou dobu své existence ? Čechy ( fyzické území ) také vzniklo dříve než náš národ, také z toho něco podobným způsobem vyvozujete ?
Ad: Tymákovan
Pokial ste to smerovali na mna, tak neuznavam, lebo v case zalozenia monastieru pravoslavna cirkev neexistovala. Vtedy existovala jedna cirkev.
Dejiny cirkvi (spolocnej, zapadnej, vychodnej) su trocha zlozitejsie, nez si asi predsavujete.
Mýlíte se.
V 11. století již byla jasně oddělena římská větev křesťanství od byzantské (ortodoxní).
Ad: Občan
Precitajte, co som dal na uvod do problematiky Týmakovanovi, plus sa poucte o tom, ze neexistovala jedna ortodoxna (teda podla Vas byzantska vetva). No a docitate sa tiez, ako byzantska (konstantinopolska) vznikala, co pod nu patrilo, ake boli ine nezapadne cirkvi (dlho a niektore dodnes) zjednotene s Rimom, atd.
No precitajte si nieco aj o tom, kedy a ako vlasne vznikla ruska pravoslavna cirkev sui iuris, teda ta, ktora je dnes a ktora si robi naroky na to, co jej od roku 1051 (do roku 1589, kedy vznikla, autokefalna, samostatny patriarchat)..
Potom napiste niekomu, ze sa myli a nema prehlad, co a ako…
https://sk.wikipedia.org/wiki/Rusk%C3%A1_pravosl%C3%A1vna_cirkev
JAHA si sice prečítal, ale psanému textu Evix neporozumiel
Kdyby JAHovi sebrali Kufu, tak se posere, ale když někomu vykradou lávru, ve které sedí od 11. století, tak je to brnkačka, protože jejich náboženství v té době přeci neexistovalo.
Také myslím, že tady jde o neschopnost porozumět textu a absenci logiky.
Oprava, nedokoncil som vetu, takze koniec vety „…ktora si robi naroky na to, co jej od roku 1051 (do roku 1589, kedy vznikla, autokefalna, samostatny patriarchat)…NEPATRILO
Tady církvi nepatřilo nikdy nic, vše měli jen zapůjčené a jak řvali o restituce.
Ad: Tymákovan
Len tak na rychlo, aby ste sa zorientovali.
https://svetkrestanstva.postoj.sk/34836/rim-a-patriarchaty-vychodu-v-prvom-tisicroci
Když jsem chodil do školy, měli jsme čítanky v obou jazycích a učebnice češtiny byly „československé“.
Mám slovenštinu jako druhý rodný jazyk, beze srandy.
Ale ta slovenština bez diakritiky, to se prostě nedá, tak to táhne oči, že se to nedá číst.
Bratia Slováci, jestli nechcete, aby zvláště mladší lidi Vaše příspěvky rolovali a aby je pozorně četli, pište prosím s diakritikou.
Stejný humus je paw, co tu poslední dobou exhibuje anonymně.
Mobilně-telefonní fekály, průjmy a ještě k tomu bez diakritiky.
Neexistuje žádný vážný důvod, proč si nevážit svých spoludiskutérů.
Těmi texty bez diakritiky v podstatě říkáte, že kvůli vlastní pohodlnosti na ně serete.
Ad: Tecočamp
Pisem tak roky, mnoho ludi, co je tu, to vie, poznaju ma este z aktualne.cz. za „dozorcu“ Stejskala (odkial sa to potom rozprchlo na rozne strany do roznych platforiem).
Mnohi pisu cesky bez diakritiky. Este som ani jednemu takemu nepisal, aby pisal s diakritikou, pripadne mu napisal na cestinu nieco take:
„Ale ta slovenština bez diakritiky, to se prostě nedá, tak to táhne oči, že se to nedá číst.“
Skratka, ak chcem, precitam, porozumiem. Na prvykrat to trva dlhsie, postupne sa to zlepsuje😉.
P. S. Vsimnite si, Alena Z., ked chce urazat, precitat moj text dokaze raz-dva😜.
Tak to necti ,aspon se neposeres. TocoCampe.
Máte to pomýlené. To, že Jeruzalém považují za posvátné město muslimové, nesnižuje jeho význam pro vyznavače židovského nebo křesťanského náboženství. U Kyjeva to je ale trochu jiné. Tam leží základ ruské státnosti, která byla zdůrazněna přijetím křesťanství. Nikoliv však ukrajinské státnosti. Ukrajina byla hraničním územím, které mělo vojenskou správu a byla tak obdobou Srbské Krajiny nebo říšských marek (např. Ostmark nebo Denmark či také Steiermark). V angličtině je pro to výraz march.
Tak třeba v tom Jeruzalémě je to totálně namíchané.
V domě, kde měla údajně být poslední večeře Ježíše (v 1. patře, přebudováno muslimy v novověku) je v suterénu hrob krále Davida.
Na chrámové hoře (kde stál první chrám krále Šalamouna, pak druhý chrám a nakonec i nějaký křižácký kostel) jsou mešity Al-Aksa a Skalní Dóm a 7 madrás.
Při vstupu na Chrámovou horu musíte projít bezpečnostní kontrolou, kterou zajišťují Izraelci.
Na samotné Chrámové hoře je náboženská kontrola, kterou provádějí muslimové.
V chrámu Božího hrobu jsou asi 3 různé církve, které se mezi sebou neshodnou, tak klíče od toho komplexu dostala dědičně muslimská rodina.
Uprostřed křesťanské čtvrti stojí mešita.
V místě kde je „Mariin pramen“, tak ten je v suterénu mešity.
Do toho se tam melou ještě arménská církev, koptská církev, Syřané, etiopská církev a další.
A v tom se plácají sekulární (nevěřící) Židé.
K tomu ortodoxní židé a ultraortodoxní.
No a do toho muslimové (Palestinci) víceméně zavření za betonovou zdí 7 metrů vysokou, nad betonem je ještě 2 m ostnatého drátu a každých 200 m střílny. Tzv. separační zeď je dlouhá 708 km.
Takže tam se to musí mlít i kdyby byli mírumilovní beránkové.
Nejlepší je pohled na Arménské mnichy, jak se vzájemně kopou do koulí, když se perou o klíče k Božímu hrobu. Jsou to tak zbožní křesťané , že mají dokonce i vlastní arménskou čtvrť.
😀💒
Klíče od Božího hrobu mají muslimové.
A také je tam křesťanská, muslimská i židovská čtvrt.
To jo, ale Arméni jsou přeci také křesťané. Jsou to nesnášenliví raplové. Protože přijali křesťanství jako státní náboženství první, tak se považují za něco lepšího. Proto pořád pruděj kvůli Náhornímu Karabachu. Naopak Azerové jsou nábožensky velmi vlažní muslimové.
Klíč opatruje muslimská rodina , ale křesťani se rvou o to, kdo odemkne vrata. Ten klíč jim ručníkáři půjčují. Opatrují ho v noci.
😀
Na hranicích Arménie mají Turci ampliony namířené ke křesťanům a 24 hodin řve muezin , z toho by se zbláznil každý. S muslimy Turky mají hodně špatnou historickou zkušenost ( genocida) a kdyby se nervali o klíč, muslim by jim ho nikdy nepůjčili
Jasně, vykrást to je to, co vy Ajnštaine podporujete.
Proč ty památky mají patřit Italům, Francouzům, Němcům a Vatikánu?
Co oni udělali pro ten klášter? Kde oni byli v roce 1051?
Francouština v té době ani neexistovala, angličtina to samé a Německo? Vychod dnešního Německa bylo ještě slovaneské P-rusko.
A Vatikán, bůhví co tam tehdy vůbec bylo, jsou tam základy pohřebiště.
Muzikanti už to mají jen nějakých 300 kilometrů, že by to byl pravý důvod sobotního představení ?
Takže se OSN dopustila dalšího zločinu.
Po genocidě v Iráku prostřednictvím embarga na dovoz očkovacích látek a zejména dětské výživy, se pro změnu ujala vyloupení nejvýznamnější památky východoevropské ortodoxní (pravoslavné) církve.
Brejvou.
Jestli není na čase tuto zločineckou organizaci rozpustit…
Chrám má mít člověk ve svém srdci.
Všecky ty okázalé, zlatem zdobené paláce – toto vše judaejský prorok Jehošua, později Kristus náš Pán, Satanovi odmítl.
Zase jednou dostal ďábel, pán tohoto světa, přes prsty.
Odhodit ozdobná roucha, majetek rozdat, navléct si bílou tuniku po kolena….a marš peleši satanská, do terénu. Šířit evanjelia, v kritických překladech. Až do svého vykoupení se.
Pro odlehčení :
Deníček Pražáka
Pondělí – piju s Moraváky.
Úterý – skoro jsem umřel .
Středa – piju s Moraváky.
Čtvrtek – lituji že jsem neumřel už v úterý.
( Z FB Libušky Fuchsové )
Komentář z parlamentnilisty.cz BPN , 27.06.2023 8:46:05
Když už jsme u té Ukrajiny a války,
tak tu mám něco pro ovčany v branném věku a pro „chciválky, třepající se nedočkavostí, až tam v čele šiků křižáků vyrazí na Rusa.“ Ofenzíva probíhá, ale ne tak, jak si NATO představuje. Rus tam na ně připravil solidní obranu z několika pásem do hloubky až 30 km. VSU se zatím nedostaly ani přes tu první linii, jen se posunuly „územím nikoho“ o pár km a za velice vysokou cenu. Nejzáludnější a ztrát nejvíc působící na boj. technice i mužstvu jsou minová pole, plná protitankových a protipěchotních min. Pro představu jak to vypadá, když se jde do útoku přes min. pole, kde zůstane hromada techniky a mrtví a ranění, kteří jsou vyřazeni z boje, aniž by vůbec došli do kontaktu s nepřítelem. Tady na videu je ukázka toho, jak skončil jeden takový útok, vedený přes úsek plný min. Elitní, na Západě vycvičená 47.mechanizovaná brigáda VSU během pár desítek minut přišla o 6 boj. vozidel Bradley a spoustu vojáků. Je to opravdové martyrium a seznámit by se s tím měli hlavně ti „chciválkové“, aby viděli, co je čeká, rozhodně nejde o žádnou procházku růžovým sadem, ale ohavný krvavý kankán, při kterém spousta těch mladých nešťastníků vyhazuje nohy hodně vysoko.
Upozorňuji, záběry jsou drastické, aby lidé si opravdu uvědomili co je válka. Média nám dnes válku ukazují a zlehčují jak nějaké sportovní utkání
Ale opravdu tak to není a nikdy nebude!!!
18+
Приключения 47-й бригады ВСУ в Запорожье
http://www.colonelcassad.livejournal.com/8450380.html
Tak to je.
Bohužel, dnešní Západní publikum je úplně zpitomělé všemi těmi hollywoodskými filmy a seriály o válečných hrdinech, Rambech ze Speciálních sil, odstřelovačích a jinými takovými hovadinami: ve skutečnosti 80-90% vojclů ve skutečné válce umře, aniž by vůbec viděli protivníka nebo na něj mohli z něčeho vystřelit.
Dnešní „NATO cvičení“ Ukroši jsou na tom obzvláště blbě. Vjedou do území nikoho daleko před ruskou první obrannou linií, načež začnou vybuchovat na minách… Přičemž jim nepomůže ani odminovací „trail“, tedy ozubené válce tlačené třeba před tankem – protože dnešní „inteligentní“ miny poznají těžkou techniku podle otřesů půdy a vystřelí údernou část přímo po vozidlech ze vzdálenosti třeba 50-100 metrů od té „odminované cesty“. Stejně sviňské jsou moderní protipěchotní miny – jdou přímo po jednotlivých vojclech…
To celé pak vidí ruské síly na monitorech, protože vše je monitorováno různými způsoby: drony, zahorizontálními radary, vyspělými sítěmi zvukových a seismickými čidel, IR/optickými satelity, mapovacími letadly se SAR radary.
Takže nezůstane jen při těch minách: okamžitě následuje raketové zaminování příchozí cesty – takže zbylá vozidla z útočné kolony nemohou vycouvat zpět. Následuje dělostřelecký/raketový útok na „chycenou“ jednotku, dokud nejsou úplně všichni mrtví. Když jich je větší množství, nahází tam letadla přesně naváděné klouzavé bomby velké ráže…
Je to zkrátka totální masakr. Je jedno, jaký úžasný výcvik nebo vyspělé tanky/BVP Ukroši od NATO mají, jistá smrt to je tak či onak.
Prostě Rusové mají totální převahu: technologickou, informační, leteckou, raketovou, dělostřeleckou, v zásobách munice, ve množství výzbroje a vojclů, v logistice a blízkém zázemí, v servisu techniky, …
Jak jsem již psal, v dosahu své A2/AD obranné/útočné zóny, která sahá asi 2000 km od ruských hranic, jsou neporazitelní…
Západ si pomalu začíná uvědomovat, že je sice hodně způsobů, jak vydráždit Medvěda, aby vylezl z nory, ale ani jeden, jak ho přinutit, aby zase do své nory zalezl. S tím čínským zvířátkem, tj. Drakem, to je dost podobné…
@k42
Díky za výstižné komentáře
Není zač, tak to prostě je…
Jen mi to připomnělo, co napsal kdysi britský maršál „Monty“ Montghomery, po amíckém generálu Eisenhowerovi hlavní velitel Západních Spojenců:
Na první straně vojenské učebnice strategie by mělo být vždy napsány dvě zásady:
1. Nikdy neútočte (orig.: „nepochodujte“) na Moskvu
2. Nikdy nedělejte invazi do Číny…
Hehehehehe
Srandovní na tom všem je, že nynější blbci z Fašingtonu a Londonabádu to asi nečetli…
Nikdy se nepoučej. Mám pocit, že jim po vítězství ve studené válce od radosti hráblo.
Evidentně se může od radosti zbláznit i člověk, ale i celý národ.
Jeden pán vyhrál v loterii tak velkou sumu, že ho z toho ranila mrtvice.
Ách jo
V prvni valce si usaci vopravdu nahrabali 24 tisic novejch milionaru a industrialni a financni vyvoj.
V druhy si nahrabali jeste vice a ovladli a zkolonizovali valkou celej svet , dolarem a meli bez prace zlaty doly az do nedavna../Zase udesny zniceni a vokopnuti Ruska/.
Kdyz se to vosvedcilo , tak proc to nevopakovat znovu..
/Rus byl potopenej a necekalo se vod nej moc , ze se vyhrabe z trablu , trochu sankce , trochu zase valky,
/vosvedcenej recept/ ,ale nejak to nevyslo.
Ale este neni vsemu konec.
Rus zase dokazal , ze je evropan a ze pres vsecky udesny katastrofy /vod katastrofy ke katastrofe dalsi/,
a nebylo jich opravdu malo,
se z nich vyhrabe a vozije este vic nez predtim../Cinan taky/.
Usak si to zkomplikoval tim, ze zacal dovopravdy rajtovat na globalizaci ..Pres mrtvoly..
Tak.
Bernard Law Montgomery, vikomt z Alameinu:
Rule 1, on page I of the book of war, is: „Do not march on Moscow“. Various people have tried it, Napoleon and Hitler, and it is no good. That is the first rule. I do not know whether your Lordships will know Rule 2 of war. It is: „Do not go fighting with your land armies in China“.
Zaznělo 30. května 1962 ve Sněmovně Lordů.
https://api.parliament.uk/historic-hansard/lords/1962/may/30/the-army-estimates#column_227
Díky za dovysvětlení a upřesnění…
Telegram je toho plný…
18+ https://t.me/jnb_news/30031
11-ti minutové video, jen pro otrlé
Osádce toho OT asi moc do tance není.
V britskym parlamentu ,zase v 68 vystoupil poslanec E.Powel s projevem a s nazvem
„Rivers of blood“ a presne predpovedel co bude .
A hned potom byl vodklizenej..
Jenže chciválkové si myslí, že půjdou ti druzí.
Zacinaju sa nam mnozit videjka, co vedu ukrajinski vojci dumku v zakope.
Ze je to naprd.
Ze je tam sest dni.
Ze velitel nikde.
Ze peniaze nikde.
A smrt za sverami.
Uz nie je v mode druzstevny apel na Zelenskeho. Ci na Zaluzneho. Len tak tam caka vojak na smrt.
Popripade videjko, kde vojci poslu svojho ukrajinskeho komandira do prdele, ked ich prikazom posiela na bojovu liniu. A komandir sa im odvdaci tym, ze hodi granat do zemlaky, kde chalosi relaxuju.
ehm, ja viem, ze UA mentalita je ina. skutocne – na ukrajincoch mozno drevo stiepat. Len Ak okrem dumiek na smrt, abo predpokladov, ze ti velitel hodi za krk granat pridu dumky, ze nacim by to bolo treba cela preformatovat v Kyjeve, a ze cela EU si z ukrajincov urobila kvoli pleziru zbor invalidov a zobrakov…. to sa potom budu diac veci.
Kym v prvych tyzdnoch behali po lesoch rusi s amplionmi a vyzyvali ukrajincov by sa vzdali, cil ich proste kosia. Nemilosrdne. Kym to ukrajinskemo vojclovi nedojde.
Holt, niekomu napovedz a niekoho treba tresnut lopatou po gebuli, by pochopil. Ukrajinci sa v tomto smere javia znacne natvrdli.
Gruzinci to pochopili za necely tyzden….
Amíčtí vojclové ve Vietnamu používali „fragging“, což je zvláštní slovo pro situaci, kdy povolanci šoupli nevhodně agilnímu lampasákovi do jeho ubikace či na latrínu, když kadil, speciálně upravený obranný granát: protože ten měl časovou pojistku na 4s a borec by byl schopen jim ho hodit zpět, tak se předem musel povařit („cooking“) v kotlíku horké vody, což vyrušilo gumu časové pojistky…
https://en.wikipedia.org/wiki/Fragging
Nebo si kluci splašili vietnamský sapík – AK47 odkudkoliv či československou Sa-58 – a vysypali do blbce zásobník. Po 70. roce se takové akce šířily jako stepní požár, což byl jeden z důvodů ukončení války a následného zrušení „draftu“ (branecké armády) v USA a zavedení profesionální armády…
Zajímave, naše obranné granáty byly časované prohořením do jádra, o úprávách doby jsem u nich neslyšel. U útočných se odmotávala páska před hodem, pokud se používaly třeba dolů z okna.
Jste mimo – ačkoliv nějaké ponětí máte – ano, třeba československý RG-4 měl odmotávanou pásku z amorfního kovu, ale to je dost ojedinělá konstrukce. Která má své četné výhody a jisté nevýhody…
Nejobvyklejší obranný granát je původně sovětský F-1. Ten zajisté není časovaný „prohoříváním do jádra“, má to prostě našroubovanou časovou roznětku, a ta funguje tak, že chemický zpožďovač blokuje napíchnutí pentritové (PENT) roznětky.
„Prohořívané“ granáty byly naposledy snad za WWI.
Díky za vysvětlení, netušil jsem jak funguje ta časová roznětka, myslím že to bylo nad chápání našich lampasáků, proto nám to nevysvětlili a já si udělal mylnou představu.
Ten útočný granát, co jsem jediný znal, byl takový trochu zkosený válec, páska namotaná okolo rovníku. Kdyz se odmotala, vytáhla něco na způsob plišku/pojistky, tím iniciovala výbuch, tuším nějaká jehla do výbušniny. Ale jsou to několik desetiletí neoprášené vzpomínky na zjevně nepřesný výklad. Jako mnoho jiných jsem bral donedávna mír jako jistotu a o tyto zbraně se moc nezajímal. Plášť toho obranného mám ještě doma.
Není zač: kdyby Vás to zajímalo, jistě na netu najdete podrobné schéma, v zásadě i výkres, RG-4 a dalších granátů…
Od té doby vše udělalo velký posun, dnes jsou obvyklé „univerzální“ – tj. útočné/obranné – granáty, kde účinek je volitelný přepnutím ovládacího prvku a místo mechanických/chemických roznětných systémů se začínají běžně používat elektronické, třeba i „přibližovací“ či jinak „inteligentní“… vzalo to prostě „vrtuli“, jak je elektronika laciná proti složité mechanické výrobě/sestavení.
Jojo, to je on, jen to víčko jsem si nepamatoval. Rozumím a ještě jednou děkuji. Pokud si toto vysvětlení zapamatuji stejně dlouho jako to minulé, tak mi už vystačí na celý život 🙂
Hloupá otázka, co uděla ta dnešní elektronika granátů v prostředí zamořeném radiací ?
Nevím, a nemáte skutečně zač – lze se prostě rozhlédnout po netu…
„Minulé vysvětlení“, sorry, protože nevím, co tím myslíte… Jestli jsem Vás nějak urazil nebo byl arogantně hnusný, moc se omlouvám, protože mi jde o takovou tu odbornou přesnost a osobní věci v takových otázkách často vůbec nevnímám. Technické myšlení, abstrahované od „člověčiny“…
Předpokládám že ve vysoké radiaci žádní vojáci ruční granáty nehází, anžto jsou mrtví… a pokud nějaká elektronika je navržená/projektovaná v přežití a funkčnosti v takových podmínkách, tak prostě nějaký čas vydrží…
Pardon, minulým vysvětlením jsem myslel to od lampasáků před desítkami let. Nikdy jsem tu u Vás neviděl ani aroganci ani jiné neuctivé chování. Navíc jsem také technik a Vámi popisované problémy se sebou občas mám také, takže dobře znám.
Jasně, já měl zato, nejsem elektro, že integrované obvody, polovodiče a podobná hejblata odcházejí již za relativně nízké radiace.
Bere ruská armáda zajatce?
Pokud se jim ukroši, bez boje a beze ztrát Rusů, vzdají?
Radiace samotná polovodiče neničí.
Ničí je přepětím elektromagnetický puls – rázová vlna, vzniklá při výbuchu, super-krátký a strmý impuls, kdy se do každého cm nestíněného vodiče, indukuje několik stovek voltů.
Souhlas ohledně elektromagnetického impulsu (EMI), ale radiace ničí polovodiče i jinak.
Gama záření způsobuje jednak teplo, jednak zvyšuje „leakage“ – parazitní proudy strukturou polovodičů, čímž opět zvyšuje teplo, až může dojít ke zničení. Dalším efektem je uvolnění elektronů při průchodu ionizujícího záření, což způsobuje také „falešné stavy“ a proudy, vedoucí k dočasnému či trvalému znefunkčnění…
Neutrony a protony – z jaderného výbuchu či kosmického původu – dokonce přímo vyrábějí ve struktuře polovodičů „dírky“, až to přestane fungovat.
Radiačně odolné polovodiče se vyrábějí, je to celá věda… Dělá se to v zásadě dvěma technikami: 1) by technology – použitím jiných technologií než běžných, třeba místo křemíkové substrátu se použije safír s epitaxí nanesenou vrstvičkou křemíku – technologie Silicon on Safire – což zamezuje těm parazitním proudům při ozáření; a také většími strukturami – dnes používané <100 nm obvody jsou příliš malé; pro tyto účely se používají "zastaralé" větší struktury… 2) by design – redundancí obvodů, třeba místo jednoho hradla jich je 20 a o výsledku operace "hlasují", to celé je na čipu kopírováno vícenásobně na různých místech; a/nebo je funkce vícenásobně redundantní ve větších celcích – tj. např. místo jednoho procesoru je jich na čipu více a synchronně dělají to samé – finálně se vybere, co fungovalo… zkrátka je to celá plejáda postupů.
Kromě military použití jde o satelitní techniku nebo průmyslovou techniku, kde hrozí výskyt radionuklidů… v jaderné energetice třeba…
No jo, len tentokrat sa vacsina lampasakov neraci obtazovat k vojclom.
A zatial granaty hadzu nadriadeni na podriadenych.
V kazdom pripade, od idealneho stavu ma tato atmoska hooodne daleko.
Inak – nedivim sa Netanjahuovi, ze z ISR do UA sa ofiko nebudu dodavat ziadne zbrane.
Jednak – nechce si znicit povest, ze zbrane z Izraela su vynimocne
Jednak – nechce aby sa mu supitopresto objavili na druhej strane barikady v rukach palestincov
A hlavne. Aby sa nevytvoril narativ, ze za vojnu na UA mozu zidia. Uz terazky je nebezpecne, ze Zelenskyj, Jermak, hlavni oligarchovia, co si na tom zatial mastia kapsu su z tohto klanu. No a blahej pamati mam este, ake pogromy sa diali na UA pocas oslobodzovania hitlerovskou armadou. Na UA este ziju pamatnici, co sa toho aktivne zucastnili. V tomto smere si podla mojho nazoru zidovski predaci na UA doslova zahravaju s ohnom.
Po vojne sa bude opat hladat jednoducha odpoved – kto za to moze?
Kto moze za vyhubenie celej generacie chlapov na UA?
Kto moze za ponicene stovkiek pravoslavnych cerkvi? Ktozeto zakazal UPC MP?
Ktozeto nariadil vykuchat Kyjevopecersku lavru?
Jistě, ale hlavně: kdo zaručil Izraeli jako jediná země absolutní záruku existence?
Nebyly to USA, bylo to Rusko.
Ústy Putina, někdy 2000+. Ale bylo to tak už předtím… Všechny zbraně, dodané Amíky do Izraele, kdepak asi skončí na výzkum a reverzní inženýrství? V roce 1991 Izraeli dodané tehdy nejmodernější Patrioty byly měsíc potom v Číně a Rusku…
V Izraeli dnes cirka třetina obyvatel mluví rusky, většina z nich má dokonce ruštinu jako mateřský jazyk. Vycházejí tam ruské noviny, vysílají ruské televize…
Takže, nějaké divení se, že Izrael nedodává Ukrošům nic, není na místě…
Navíc, asi se jim nějak moc nelíbí, že cesta k Babímu Jaru se jmenuje Banderova a Suchevičova…
Izrale potrebuje k svojej existencii protektora.
A USA maju coraz viac problemov so sebou samymi.
Cinanom je osud Izraela tak nejak u volnaska.
Takze izraelcom zostava ako moznost do dalsich rokov len Rusko. Pokial viem, tak Netanjahu hovori plynne rusky.
Přesně tak…
Tudíž i když Ukroši (proBanderovští a silně protiruští) jeli léta „izraelskou kartu“, tak plnotučným konfliktem s Ruskem jsou takříkajíc „out“.
Kupříkladu, když donor dnešního Zelenského „oligarcha“ z Dněpropetrovska (přezdívaného Dněprožidovsk) Kolomojský měl nemalý podíl na sestřelení letu MH-17, tak mu Izrael během pár dní potom zrušil občanství.
Bylo v tom zamotaných více sil, a jedním z výsledků zničení Ruiny bude osvětlení takových událostí…
Voni se tam hlavne soustredujou na rozvraceni vseho a porad ..
Ted sou zbrane vod ukra v rukach jejich nepratel.
Ovsem nekdo ty zbrane porad vyrabi ,nekdo porizuje propagandu , nekdo ridi vladu a nuti dalsi vlady , aby je dodaly ukrovi ,na valku s hromadama penez a sou to porad ty samy oligarchove..
Kdyz oligarch neco udela utece pred trestem ,
do Izraele.
Nekdo zase dodaval ty rozvracece do Ruska vod 1860 aby udelali Putinem zminenej 1917 ,
aby zase byli dalsi valky a revoluce atd..
Nekdo ma moc penez a kricel hodne , ze Berlinska zed je moooc spatna ,ale jina a jejich zed ,je zase moooc dobra..
Psano bez diakritiky. Ty ktery krici vo tom nejvic , by meli aspon kricet nejvic vo tom ,
jak se takova diakritika poridi..
Ale to nejde , to by si nemohli stezovat na bezpravi a krivdy jim tak ctenim textu bezdiakritiku, zpusobene..
Všichni co tady nadávate, vy byste na jejich místech dělali co?
Všimněte si chování Zemana jak otočil. Myslíte, že otočil rád? Ne, spočítal si, že pokud chce mít rodinu v pořádku, musí držet hubu a krok.
Káčko má pravdu, dneska tyhle operace řídí MI6 a ti se nerozpakují použít i násilí. Tajné služby má pod palcem CIA, dávno tomu velí…
Názorná ukázka jak západ myslí https://t.me/miroslavkamensky/1636
Podívejte se do Srbska jak s nimi cvičí… A nejen tam, když se jim nějaký politik nezdá, je odvolán a následně volby nevolby vyhraje loutka, která jde na ruku.
V Bulharsku probíhají masové demonstrace proti mobilizaci, viděli jste někde nějakou reportáž?
Zemanovi jenom docvaklo, že už nemůže lavírovat, že si musí vybrat tu správnou stranu.
A jeho srdéčko v podstatě bije pro úplně jinou destinaci, než pro tu v naší kotlince.
Úlet byl, když nedal metál strejčkovi Bradovi. Když se postavil za světového hegemona a drába, tak to bylo racionální rozhodnutí.
Risitas – brady medajle
Na polechtání bránice
https://www.youtube.com/watch?v=hQUBJEsnaX0
To nemá chybu.
😂
Jaký úlet okolo metálu strýčka Brada? 😳
Úlet velký. Zeman je přeci výrazně proizraelský. Takže mi jeho jednání přišlo poněkud nekonzistentní. Jenom proto, že nesnáší Hermana, ( já taky né ), tak si vylil zlost na nebohém strýčkovi Bradovi.
( Že se z toho tak nějak nějak vytratila nešťastná holčička Hana – koho doopravdy zajímá její osud.Důležitý je přeci metál. )
Zase vedle. Jste hysterická nebo jenom trollíte?
President Zeman neplánoval Bradyho vyznamenat, byla to soukromá akce Daniela Hermana.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1943278-brady-nedostal-dopis-nemohl-nic-ocekavat-tvrdi-forejt-drive-ocenenym-ale-stacilo
ANo, pan Brady prošel, jako tisíce jiných, Osvětimí. naštěstí nezemřel. Jeho sestra ano. Pak uběhlo 40 let, než paní z Japonska objevila „Hanin kufřík“ a Bradyho informovala. On od té doby jezdil s kufříkem po světě. To je v pořádku, ale celá akce z nevyznamenáním byla další v řadě pokusů dehonestovat Zemana, kterému nemohli zkousnout, že byl zvolen v přímé volbě.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Hana_Bradyov%C3%A1
A opět, kdo tehdy chtěl, mohl si informace zistit.
Drsné záběry z fronty. .. Brzy i pro naše vojáky?
https://t.me/swodki/276557?single
Tohle by fakt mělo být v televizi a na těch internetech co pět minut. Válčení by je přešlo na to tata.
Kdo si pamatuje Normalizaci a Poučení z krizového vývoje, nemůže být dnes překvapen z jednání politiků. Oni ti dnešní politici dobře vědí, že když chtějí být u koryta, tak musí být SVINĚ.
To jako jo. Ale když soudruzi normalizovali, tak dobře věděli, že je třeba národ uklidnit sociálními programy. Stavěli byty a postavit si dům na venkově bylo velmi dostupné. Zlepšili zdravotnictví a školství. Husákovy děti se fakt nenarodily z toho, že se utiskovaní rodiče nudily.
Dnešní vládci si myslí, že můžou normalizovat i když zhorší život prakticky všech trvale a nevratně. A že jim výmluvy na Babiše a Putina vydrží cca 20 let. Jako jim vydržely výmluvy na socialismus.
Bohužel. Pětidemolice a Babišovo ANO vyluxuje většinu potřebných hlasů , které by byly potřeba pro PRO, nebo Okamurovou SPD. SPD ,Trikolora a PRO jsou tak odsouzeni lovit ve voličském rybníčku pouze čudly, bohužel.