21 dubna, 2025

Překračujeme Rubikon…

Zatímco se čeká na Trumpovu inauguraci a následně na jeho první kroky a rozhodnutí, zasadily USA Rusku jednu z nejtvrdších ran v této válce. Zavedly účinnější sankce na prodej ruské ropy. Sankce postihují jak ruské stínové tankery, tak i zákazníky, kteří tuto ropu nakupují. USA jsou pořád ještě pány světového oceánu a loď se zbožím nebo ropou dopluje jen proto, že to USA dovolí. Výsledek se brzy dostavil. Ceny ropy začaly stoupat.

Jak píše Pavel Šik, po celou dobu války nechával kolektivní Biden ruský export ropy víceméně na pokoji, protože drahý benzín prohrává v USA volby, ale teď už je to zřejmě jedno. Demokraté prohráli. A tak se jen spekuluje, jestli je to dáreček odcházející administrativy novému prezidentovi, aby mu hned na začátku funkčního období trochu zasolili a nebo zda to dělají s Trumpovým souhlasem, aby měl na Putina nějaké páky při vyjednávání o Ukrajině.

Do toho zaútočila Ukrajina na kompresorové stanice plynovodu South stream, což je poslední trubka, která přivádí plyn do Evropy. Původně měla mířit rovnou do Bulharska, ale evropské instituce dělaly ofuky tak to Putin nasměroval do Turecka a byl to dobrý tah, protože Turci se ihned ozvali. Nedělali bombastické tiskovky, ale diplomatickými kanály vysvětlili Zelenskému, co se stane, když bude mít dál podobně blbé nápady. Jo, Turecko není zbabělé Německo, které si nechá zničit infrastrukturu a ještě tají výsledky vyšetřování před vlastními lidmi.

A aby toho nebylo málo, deset Evropských zemí, včetně našich hujerů, požaduje po evropských institucích zákaz dovozu ruského LNG…

Kolik plynu to máme v zásobnících? Teď to začalo ubývat nějak rychleji, se mi zdá. Ale nic neříkám, protože vím, že láska k evropským hodnotám hřeje srdce tak moc, že můžete jezdit na Slovensko a tam řečnit na demonstracích. Česká republika má nové průmyslové odvětví. Dříve jsme exportovali auta, teď exportujeme blbce. Poptávka (především od nebinárního Šimečka) je obrovská.

Bude to zapotřebí. Po Liberty Steel oznámila takřka konec i Spolana Neratovice. Drahé energie, vole! Naštěstí máme hentu globalizaci a není problém otevřít novou chemičku někde v Indii. Nemusíte k ní stavět čističku odpadních vod, nemusíte osazovat komíny filtry a nemusíte dávat zaměstnancům gumové rukavice, když se ráchají v kyselině sírové. Hnojiva nám dovezou… Nevím, kolik nám ten export blbců vynese do státního rozpočtu, ale ty největší exportní trumfy jsme ještě nenasadili.

Mimochodem… ledek, tedy dusičnan amonný, což je základní hnojivo pro zemědělce se u nás prodává za zhruba osm tisíc korun tuna. V Rusku se dá koupit za tři tisíce a Poláci to dokáží za další dva tisíce dopravit k nám, sankce nesankce. Peníze nesmrdí. Takže kdo umí, ten může mít ledek za předválečné ceny. Kdo neumí, ten kupuje draho a přemýšlí o prodeji své farmy někomu, kdo umí ledek levně.

Hele, ono se toho moc udělat nedá. Nemáme přístup k mořím a ve všech případech jsme země na konci trubek. Jen je jisté, že všude kolem nás se bude dělat byznys, budou se rozdělovat sféry vlivu, budou se upevňovat zisky a každý si bude vytírat Síkel s hodnotami i s Leyenovou. Teď už jde jen o to, jestli si tady dál budeme lhát do kapsy, jak jsme světoví a jak nás všude respektují, nebo se staneme stejně úskočnými a mazanými obchodníky, jako jsou všichni kolem nás. Jestli dopustíme, aby vláda dál dopouštěla jeden průšvih za druhým. Jestli se budeme dál dívat, jak se rozpadá i páteř našeho průmyslu a zanedlouho se dočkáme nikoliv topení ve starých kotlích, ale topení ve zbastlovaných kamnech, protože nic jiného nebude. Jestli jednoho dne budeme ještě rádi, že můžeme zaplatit indickému řezníkovi, aby nám vytrhl bolavý zub.

Ještě pár trumfů máme. Ještě pořád jsme exportéři elektřiny, kterou Němci nezbytně potřebují. Ještě pořád máme šikovnou a kvalifikovanou pracovní sílu… která je takřka bez odborů. Ještě pořád máme Dlouhé stráně, pořád je to ještě bezpečno a není tu takřka žádný Islám. Půl milionu ukrajinských uprchlíků jsou ve většině ženy a děti. Ještě se dá ledacos zachránit. Ale ta multipolarita nebude žádný med… Svět překračuje Rubikon… a my všichni musíme také.

My se STAČILO! dneska děláme tiskovku. Představíme takovou programovou „ústavu.“ Hlavní pilíře toho, co chceme. Mír, sociální spravedlnost, národní hospodářství, svobodu a národní hrdost.

Nejsme levičáci přes LGBT, migraci nebo evropské hodnoty. Jsme levičáci státem garantovaného důchodu a všeobecného zdravotnictví pro každého. Nejsme levičáci pro přerozdělování a státní molochy, ale jsme levičáci co chtějí mít pod státní kontrolou kritickou infrastrukturu. Energie, vodu, dráty, trubky… Nejsme levičáci přes utopie, výchovu nového člověka a sluníčkovou budoucnost, ale levičáci návratu k osvědčenému. Jsme levičáci pro školy, které učí a naučí. Jsme levičáci bytové výstavby, levné elektřiny, podpory porodnosti a úcty ke stáří. A především… nejsme levičáci grýndýlu, nejsme levičáci pro EU a nejsme levičáci pro NATO.

Tuto zemi postavili lidé v montérkách a ničí ji lidé v drahých oblecích. Tak my se dneska přihlásíme k těm prvním. Víme, že náprava nebude ani snadná, ani rychlá, protože když se tady třicet let ničilo, tak budeme mít třicet let co dělat, abychom to dali dohromady. Je ale nejvyšší čas, aby se ke kormidlu našich dějin postavili národohospodáři… a veksláci a spekulanti, aby táhli do Brusele.

Máme dveře otevřené pro všechny, kteří stáli s námi na stejných barikádách a kteří vidí situaci stejně. Za devět měsíců si vezmeme tuto zemi zpátky, vyhrneme si rukávy a začneme s úklidem.

Pokud byste se chtěli na tiskovku podívat, najdete ji zde: https://www.youtube.com/live/tRno1I9QaP8?si=OdyudyGukNYnonQw

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

406 thoughts on “Překračujeme Rubikon…

  1. Před sto lety v Německu byl hon na židy. Dnes je hon na rusy. Příště bude hon na někoho jiného zas.

    Již brzy ve vašich kinech.

  2. V pořadu NA LEVO s Petrem Drulákem padl dotaz:
    Americká novinářka Candace Owens (velmi uznávaná, což potvrzuje i Drulák) odhaluje, že manželka E. Macrona je transgender, do třiceti let byla mužem.
    Existuje spousta důkazů, které to potvrzují a novináři ,kteří to zkoumali byli vzati do vazby, bylo jim vyhrožováno, nebo šikanování tak, aby se o to přestali zajímat.
    Drulák o tom nic nevěděl, ale slíbil, že prozkoumá a příště bude komentovat.
    Na you tube jsou videa s americkou novinářkou, kde o tom hovoří na Otevři svou mysl i dabovaná.
    Naši jedině správní mají smůlu, americká novinářka Owens je mulatka, tak musí kolem její osoby velmi opatrně.
    Stojí to za prozkoumaní.
    Macron je osoba velmi snadno vydíratelná přes tyto věci a proto také byl vybrán do tohoto úřadu.
    Ještě se dozvíme věci, že nám půjde hlava kolem…

      1. Globální lichvářská moc pořádá hony na koho zrovna chce. Kdysi to byli gayové, černoši. Dnes jsou to běloši, rusové. Příště zas někdo / něco jiného. Jen tupí lidé si nechají vnutit sračky a poslušně kejvaj. Odpad.

    1. Mně je tedy jedno s kým kdo líhá v posteli …. ale není mi jedno, že je to špatný prezident a jeho chyby dopadají i na nás…

      1. Blbý je, že je tím pádem vydíratelnej. Ostatně, kdyby se napřímil a silným hlasem pravil ano, ona je transgender a co má jako bejt, byl by za hrdinu. Ale to on v genech nemá.

        1. To máte recht. Vzhledem k bujarému mladickému životu jsem se naučil všude dvousmyslně vykecat, že mám rád sex kdy svištěj biče a ženy jsou v kůži a nudí mně sex na misionáře ve středu večer potmě pod peřinou. Tím jsem spolehlivě zabránil tomu, že by mně dohnala nějaká pikantní minulost 🧐🧐🧐 Dneska za mně otázku žen vyřešil věk, a tak mám klid🧐🧐🧐

  3. Ten Augiášův (fijalův) chlív bude fuška vymést, je jím promořen celý státní aparát od shora až dolů a ty svině ho jen tak zadarmo neopustí, ale myšlenka je to dobrá. Znamenalo by to počkat do voleb a tam uspět dvouciferným výsledkem, který by začínal 2, pak by se dalo možná něco zjistit. Nezapomeňme, že fijala se ohání velkou podporou svých voličů, kterých má jeho slepenec pořád hodně.

    Jinak přeji Vidlákovi pevné zdraví, protože do teď to byl čajíček a teď mu začne boj. Bude muset vynechat různé aktivity kolem (možná i psaní blogu) a soustředit se na politiku, kde mu nikdo nebude krýt záda, protože nepřátel bude mít hodně a na hodně vysokých místech. Ty svině to zadarmo nedají, tím sem si jist.

    Hodně jsem zvědavý na složení klubu Stačilo, protože málo platné, i zde budou zlatokopové a není horší nepřítel, než odvolaný politik vlastní stranou. Zatím to pevně drží K. Konečná, ale těch tahounů musí být více a na podobné úrovni, jako je Kateřina, jinak Stačilo nebude prostě stačit na ostřílené gunery , kterých je na strategických místech docela hodně.

    Nesmíme taky zapomínat, že podobným stylem začínalo i ANO, které je dnes druhou stranou téže mince, o Pirátech ani nemluvím. Prostě moc korumpuje a v každé straně se najde černá ovce a bude hodně záležet na tom, jak se stím strana vypořádá. Vidíme to u SPOLU, kde nevyřešili ani kauzu DOZIMETR o dalších průserech ani nemluvě.

    1. Milan 44
      Velkou podporu svých voličů? Minulost – valem mu ubývají. Lakování drahoty na růžovo a kázání, jak inflace jeho zásluhou klesá, když ceny základních potraviny a např. léků permanentně rostou už otevřely oči i jeho skalním. A pokračuýjící nákupy předražené a zbytečrné americké vojenské pomoci, boj za „uzákonění“ každoročního 5% zvýšení vládních platů, nově přiznané příspěvky na reprezentaci první placené dámě, nově zavedené platby předsedům parlamentních podvýborů, které se prý ani nescházejí apod. to ještě korunují. Lidé na ty řeči sice občas naletí, ale čeho je moc, toho je příliš i pro nejnaivnější důvěřicvce. Fialovci to tentokrát silně přepískli.

      Takže – jen houšť a větší kapky. Aspoň nedojde k žádným pochybnostem ndrozhodných před volbami.

    1. já teda o žádném „zákazu“ nic nečetl. Ale četl jsem o „povinné anglině“ a „povinném 2. jazyku od 7. třídy, kde není ruština“. Ale vono to asi výjde nastejno. Buuuuuu! Teda Beeeeeek!

        1. Aby už nebylo pozdě.
          „Co můžeme udělat dnes, nenechávejm na zítřek“. I když úsloví „Zítra je taky den“ má něco do sebe. 🙂

      1. Nemusíte zakazovat to, co neexistuje.

        Nebo vy snad stále ještě tleskáte, abyste zahnal slony z ulic, i když už tu dávno žádní nejsou?

        https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rustina-bek-zakladni-skoly-anglictina.A250115_084410_domaci_sdlk

        „Školy budou ale nabízet jen francouzštinu, němčinu a španělštinu. Ostatní jazyky včetně ruštiny tak z nabídky vypadnou.“

        „Za pár let se zřejmě k ruštině žáci na základních školách vůbec nedostanou.“

        понимаешь, товарищ?

        1. Jistě, broučku. Nemusí se zakazovat, co nebude existovat, protože je to zakázané. 😀
          Je zřejmé, že ti i s posledními zbytky otočili nebo utekli, takže nadplukovníkovi pak zbývá jen takovýto materiál …

  4. Vidláku, při vší úctě,klobouk si nechte domů a ne na tiskovou konferenci. Na ni nejste za Vidláka ale za představitele politického hnutí.
    A proboha, věnujte více pozornosti celkovému vizualu. Tohle už není emotivní plácání na demonstraci ale sebe prezentace …
    No a taky, zajistěte si jiný zvuk. Tohle bylo příšerné a víceméně jsem konferenci přestal po malé chvíli sledovat…
    No a asi by to chtělo celkově nějaký výcvik v podobné komunikaci …. Takhle to vypadalo jako proslov pisklaté tetky, chlapa v kravatě a divného chlápka v klobouku.
    Protože Vám dost fandím, tentokrát špatný … a představitelé hnutí stojí vedle sebe a neflákaji se v prostoru. Nezlobte se, fakt nic moc…

          1. Vidlák se stal politikem. Při určitých příležitostech je oblek standard. Pokud to nebude respektovat, nikdo ho nebude brát s vážně. Je to divný ale je to tak …

            1. Masařík v rajtkách na koni. Stalin s fajfkou. Hamáček v červeným svetru. Havel v příliš krátkých kalhotách. Britský král v sukni. Nějak ten voblek nevidím 😀

    1. A těch pět minut plakátu na začátku záznamu se snad dá střihnout, ne ? Obzvláště když jste začali na vteřinu přesně.

    2. nemyslím si, že by Vidlák v kvádru působil věrohodněji, spíš ne.
      A s tím kloboukem je to vůbec složitější. Třeba herec Jan Přeučil jej snad neodkládá ani ve sprše natož ve společnosti 🙂

    3. V obleku bez klobouku by byl vizuálně jen jeden ze zaměnitelnejch panáků. Mně se to takhle líbí. Je to takovej Vidlákův již zavedenej brand, jak říkají mlamojové. Připadá mi to jako vyjádření postoje Tady jsem, jsem takový a takový a jsem hrdý na to, co a jaký jsem. Žádná třtina větrem se klátící.

      1. máte recht

        hlas Dernerové je klidnější a příjemnější

        a pro přednes programu hnutí by asi byl vhodnější

  5. Hlavně, že si za chvilku vládní poslanci protlačí a odhlasují zvýšení platů od 1.1.2025 zpětně.
    A to na stylově úplně první a současně mimořádné schůzi PS 2025, tisk 825.

    Současně se dostane ke stejné sumě výchozí každoroční platové základny politiků
    (2025 určené na 101 364 Kč) jako „repre“ i první (a voliči nevolená) manželka.
    Protože prezident údajně nikdy víc nechtěl, to dá rozum…

    Tedy vlastně chtěl a má pro ženu navíc alespoň to placené zdravotní pojištění státem, i zápočet let „dámování“ pro potřebu let na důchod.
    Kdo pečuje o tu údajně nemocnou tchyni a platí její hradní bydlení…, se ptát asi nemáme.
    A co děti, nepřistaví se a nebudou hlídat tchyni?!
    Tak hlavně, že se první manželka bude cítit na muži nezávisle.
    Ty před ní byly hloupé, když to zvládaly jinak….

  6. Je zde někdo schopný mi vysvětlit poslední větu Vidlákova textu? To jako STAČILO vyhraje volby nebo Vidlák přestoupí k Babišovi?

      1. To by ale museli rozjet kampan proti STANu, jak už jsem psal k minulým článkům. Jinak jejich místo ve vládě s Babišem zaujme STAN.

    1. Myslím si, že ten klobouk na hlavě bude mnohým vadit. Mi ne, mi je všecko jedno. Možná by to chtělo mediálního poradce, alespoň na 5 minut.

      1. Vidlak zastupuje zemedelce a pracujici lid, ne pravniky, advokaty a lichvare

        Za me klobouk porad na hlave

        Aby libtardum praskla zilka a delali reklamu zadarmo

        1. Chcete aby pár libtardům praskla žilka a zatěžovali tím náš zdravotní systém nebo aby se mnoho lidí rozhodlo volit Stačilo místo dnešní koalice ?

          1. Libtardum jako je k43, nebo nejdeto preji jen to nejlepsi, at se jim splni jejich sny o stihlem state dle ryan, ale v jinem state

      2. Přesně, můj názor. Bude se do něj lehčí strefovat, popisy utečou z faktů o Stačilo na Vidlákův klobouk. Není v naší kultuře nosit v místnosti klobouk.

        1. Zkuste se na to podívat opačně. Vidlák měl klobouk a tak jej pravdoláska nezapomene pohanět.
          A pohaní jej tím, že o něm budou psát, dají krátký šot.
          Lidé mimo naši bublinu si řeknou: co je to zač?
          Prostě tím upoutal pozornost a může z toho být reklama zdarma.

    2. Na tiskové konferenci
      je to hnutí, ne spiklenci.
      Hlavní slovo tam má Kačka,
      druhý jenom klobouk mačká,
      třetí ho má na hlavě,
      připravený k nápravě.

    3. Acz:
      “Konečná na dotaz novinářů řekla, že o spolupráci stále jedná i s předsedkyní SOCDEM Janou Maláčovou, nechce ale ustupovat v programových prioritách. Maláčová dnes zatím na dotaz ohledně memoranda nereagovala. V úterý uvedla, že hodlá ještě několik týdnů vyjednávat s možnými partnery. Části jejích spolustraníků se nelíbí vyjednávání s komunisty, další byli překvapeni, když předsednictvo dalo v prosinci úzkému vedení strany volnou ruku k rozhodování. Ve hře jsou pro sociální demokraty podle Maláčové stále tři varianty cesty k volbám, tedy samostatná kandidátka, koalice i vstup na cizí kandidátku.”

  7. Pokud to, Vidláku, tak zjednodušíte, že jsme „země až na konci trubek“, tak máte sice pravdu, ale potom se nabízí jednoduché řešení. Nebýt takovou zemí. Třeba podle vzoru Bavorska. Prostě se připojit k Německu nebo pro slovansky uvažující k Polsku. A najednou budeme mít moře a budeme zemí na začátku trubek.

    Jinak souhlas. A vážně mi může být jedno, že zemědělství u nás bude nakonec dělat jen ten, kdo si dokáže sehnat hnojiva za předválečné ceny.

    Jen to nepřehánějte s tou národní hrdostí, protože vážně radši Prahu než Katowice, proč?

    1. Vidlákova cesta ale zpět.
      Proč se tohle všechno děje, přemýšlel jste o tom,když nabízí té spojeni s jiným státem.
      Podle Vás, tak tu válku,zrušení malých států schvaluje té.

    2. Re: VCT

      Myšlenka „Připojit se k Polsku“ může napadnout jen naprostého blbce. To píšu jako poloviční Polák.
      Račte si prostudovat dějiny (trojí dělení Polska) a račte si zjistit současnou politickou orientaci Polska, jehož jediná ambice je stát se zbrojním skladem a dodavatelem jatečného masa pro USA.
      Děkuji, již jsem dnes zvracel.

      1. Proč vždy s jistotou vyberete tu nejhloupější variantu. Nemusíte hned spojovat státy, stačí smluvně ošetřit nebo propojit na nižší úrovni jednotlivých územních celků či jednotlivého segmentu hospodářství (třeba jako společnou energetickou síť Visegradu či Energetickou Unii Polsko – RU). Prostě zrušit část, která generuje problém a nahradit ji něčím výhodnějším. Netřeba vylévat dítě s vaničkou.

        1. PS: A samozřejmě řešení musí být výhodné pro všechny zúčastněné strany, a to na většině úrovní.

        2. Kazdymu se kamaradcoft a druzba s nama zamlouva, /uz vod doby sv.Vaclava ,
          cizi vlady u nas jim dodaj vsecko co mame a levne a voni nam to prodaji se slevou 100% nejmin drazsi. Volnej trh se na nas vrh.

            1. Ale Fedor Gál, postava z 89. a té jejich Veřejnost proti násilí, jak to dají sametové na Slovensku do kupy, nyní nemůže na ulici. Včera jsem sledovala pořád o Dubčekovi a tam to bylo. Stáli s reportérem v parku a mluvili o Šaňovi a kolemjdoucí ,co ho poznali, začali štěkat a uplivovat si, Fedor jako zpráskaný pes, že půjde raději domu.

              1. Pokud mne pamět neklame, tak Fedor Gál se silně angažoval pro rozbití Československa. I na něj už jistě v pekle čekají s pěkně rozpáleným kotlem.

            2. Opravník omylů.
              Divný národ, já se nedivim.
              Po všech válkách, nájezdech lupicu,znásilňování, smíšených manželství, těch opravdových Čechů je málo.

      2. Současná politická orientace Polska se může klidně za pár dní změnit. Polsko není nic stabilního. Bohužel klidně i zpátky. A to píšu jako poloviční Polák….

        1. Blby hlavne je, ze je jedno, jaka je orientace. V tom podstatnem se shodnou. Uzemi nekdejsiho Pruska jsou Polsko, na tom se nic nemeni. Kresy Wschodnie by mely byt zase polske, to je potreba zmenit. Polak (a to rikam taky jako polovicni Polak) existuje jen ve dvou stavech. Ryje drzkou v zemi nebo je king.

          Ostatne, jak sdelil jeden vysoky polsky manazer memu kolegovi na nejake recepci. My Polaci jsme vyborni pucfleci. Nebo generalove. Nic mezi. Vzdycky kdyz nekdo vytahne tu nemeckou hlasku o Cesich jako cyklistech, rikam si… vite prd.

  8. Už nám oznámil jak to bude

    Putinův poradce Patrušev: Ukrajina a Moldavsko možná přestanou existovat. Jednat budeme jen s USA

    Poradce ruského diktátora Vladimira Putina Nikolaj Patrušev, který do loňského května působil jako šéf ruské FSB, prohlásil, že Moldavsko kvůli své protiruské politice možná přestane existovat, nebo jej pohltí jiný stát. Podobně se vyjádřil i o Ukrajině, které předpověděl, že možná zmizí z mapy světa v roce 2025. Uvedl to v rozhovoru pro list Komsomolskaja pravda (KP), kde mimo jiné řekl, že Ruská federace bude o Ukrajině jednat pouze se Spojenými státy a s nikým jiným.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-putinuv-poradce-patrusev-ukrajina-a-moldavsko-mozna-prestanou-existovat-jednat-budeme-jen-s-usa-40504526

    1. Někdy v polovině 90. let jsem byl v Kišiněvu, u jakéhosi ministra, jehož jméno jsem už dávno zapomenul.
      Na neformální dotaz, jaký že je rozdíl mezi moldavštinou a rumunštinou, zněla odpověď – vlastně žádný.
      Takže…..

        1. Na Moravě se také oficiálně mluví česky. Rozdíl mezi moldavštinou a rumunštinou je obdobný jako rozdíl mezi moravštinou a češtinou („hantec“ z Brna tím nemyslím)

  9. Vláda oznámila, že musí porušit další slib – nezvýší daňovou slevu na poplatníka. Holt válka, 93% splněno, ale víc už nejde, válka.

  10. Naštěstí žije v této zemi stále ještě dost lidí s antibolševickými geny (kde se v nich jen vzaly) a pohádkám o prosperitě pod kuratelou Komančů se jen hořce směje … To už tady přece dávno bylo, všichni dobří rodáci …

      1. Prosperita? V zemi, která nevlastní už ani vodovodní trubky, která se vzdala suverenity ve prospěch zvráceností evropské komise a byznysu Západu? V zemi kde končí těžký průmysl, chemický průmysl a která vymírá? Atd.
        Jako, že jsem z rodiny, která za komunistů nebyla zrovna preferovaná s kádrovým posudkem a historií vylučujícím vyšší uplatnění než v dělnické profesi, říkám: „Zlatý komunisti“ .

        1. A jak, konkrétně Vám Jane, prospěje fakt, že vodovodní trubky bude vlastnit nějaká česká firma nebo dokonce český stát? Třeba po vzoru ČEZu, kde má český stát 70% a nejdražší elektřinu v EU. Brečíte na špatném hrobě.

          1. Re: Eta

            Vlastnění trubek „určitě“ nic nezmění. Proto mají města, která neprodala svou vodovodní infrastrukturu, poloviční až třetinovou cenu za 1m krychlový. Žvaňte si dál, máme svobodu slova. Tedy zatím.

            1. Nikoliv.
              Obce nikdy vodovodní infrastrukturu neprodaly, možná proto, že ji nikdo nechtěl koupit.
              Dále si při pohledu na vodárenskou cenovou mapu ČR lze pouhým okem ověřit například to, že v Praze, kde infrastrukturu patřící městu provozuje Veolia, a v Jihlavě, kde infrastrukturu patřící městu provozuje Vodárenská akciová společnost, je cena vody pro odběratele zhruba stejná. Ano, pro pořádek: obec Jihlava vložila svou infrastrukturu do Svazu vodovodů a kanalizací měst a obcí s.r.o., nicméně asi o 6 % té sítě se vedou spory, aktuálně je provozují Služby města Jihlavy (Respektive Jihlavské vodovody a kanalizace) a prodávají svým zákazníkům vodu zhruba o 20 % levněji než VaS těm ostatním.

            2. Re Targus:
              Bylo, nebylo a veškeré vodárny kdysi vlastnily obce a města. A pokud někdo projevil zájem koupit a ošéfoval si to, tak si ji od těch měst a obcí koupil. Takže, fakt, že dnes některé obce a města vlastní vodárenství, znamená, že ji zítra mohou opět klidně prodat. Vždyť se stačí jen domluvit.

              1. Jo, prodat a pak akorát platit, aby korporace měla miliardové zisky a co s nimi? Nabízí se nejlepší investice do zbrojení, nebo do vakcín?

          2. To myslíte vážně? Zkuste prodat svůj dům nebo byt a pak si ho pronajměte zpět, jestli se vám to z dlouhodobého hlediska vyplatí? No, že by nový vlastní a nájemce nechtěl vydělat a dovolil vám všechno, třeba přestavět? Ne?
            Zbytek příspěvku s tím Čezem docela dobře ukazuje kde to končí, pokud občan není 100 % vlastníkem, a dokonce jej vláda spíše coby zástupce jiných vlastníků a organizací pěkně odírá na krev.
            A k čemu mi bude, že trubky nebude vlastnit Veolia? Třeba k tomu, že nebudu mít cenu vody snad nejvyšší v ČR, a k nějakým zásadním investicím jsem si za ta léta nevšiml, s kvalitou jsou pořád na hraně normy…

            1. Ano, pokud v ČEZu (či v jiné firmě) drží i minimální část akcií americká firma či fond, tak je všechna rozhodmutí podle jejich přání, nikdy proti nim !!! to by byla hned arbitráž …

            2. K čemu vám bude, že trubky nebude vlastnit Veolia?
              To nevím, protože Veolia je nevlastní.
              Kontrolní otázka: komu myslíte že patří ta trubka, kterou teče voda z Želivky do Prahy a kdo ji provozuje?

              1. Čistý Veolia 2023 zisk 1,335 miliardy EUR

                To vše jste zaplatil v ceně vody. Nemělo by podnikání s lidskými potřebami býti neziskové?

                1. Otázka:
                  komu myslíte že patří ta trubka, kterou teče voda z Želivky do Prahy a kdo ji provozuje?
                  Odpověď:
                  Čistý Veolia 2023 zisk 1,335 miliardy EUR
                  Co dodat?

                  Také byste mohl zjistit, kolik byl čistý zisk Dačické pekárny, poučit mě, že to vše jsem zaplatil v ceně chleba a zeptat se, zda nemělo být podnikání s lidskými potřebami neziskové. A mohli bychom pokračovat do obchodu s obuví, třeba.

                  Co se týče zisků z prodeje vody a čištění splašků (Veolia provozuje i ČOV), záleží na tom, co si obce nasmlouvaly. Pamatuji si dodnes výraz na tváři starostově, když tento zjistil, že jeho plat je asi poloviční ve srovnání s konkrétním zaměstnancem distributora vody, kterého „zdědil“ po předchůdci…

                  1. Vytahují peníze z místních lidí a pak zisky plují do zahraničí ( to vidlák často kritizuje) a daně, které stát vybere jdou na zbrojení pro cizí zemi .
                    Žijeme v normálním světě?

            3. Napřed vlastil stát, potom obce a ty to prodaly, takže žádná jistota pro Vás, který jste nevlastnil a nejspíš vlastnit nebudete. Každopádně rozhodovat budou vždy jiní.

              PS: A k tomu příměru o prodeji domu: Dnes prodáte svůj domek za 8 Mega a zřídíte si v něm nájem za 12K měsíčně do konce života. Zajdete na sociálku a ta Vám bude proplácet 10K měsíčně na nájem a 6K měsíčně na energie a vodu. Je to vážně až taková blbost?

              1. Aj vám niekto podpise doživotnú zmluvu s takým nájmov? Aj máte niekde ústavne zaručene,že vám stať bude doplacat?

                  1. Nebo si založit firmu v cizině (akcie na doručitele) a od ní si byt pronajímat.

        2. To ze se nekdo mel v pekle dobre neznamena , ze peklo neni a nebylo .
          Komunisti nas z svyho pekla prodali do jinyho. Zlaty komunisti..
          Prodali nas smejdum este k tomu, zlaty komunisti..

          Napr.vo vyrobu zeleza neni zajem, vsecko nahrazujou jiny a lepsi materialy,
          dolovat ,prevazet a tavit, vyrabet tezce , tezkej material a dal prevazet
          nema smysl.
          To je zase cesta do pekla.

          1. Lidé stále mluví o tom, za co všechno mohou komunisti. Uvědomte si, proboha, že to tenkrát bylo úplně stejně jako dnes. Ke komunistům nalezli kariéristi a gauneři, kteří si všechno přivlasnili a ovládli. Naprosto stejná sorta lidí, která tu dnes řádí jakožto „demokrati“.

          2. Když již nebylo zbytí, tak nás jen jedni komunisti převedli k jiné části komunistů, aby nás dnes mohli zachraňovat zase noví komunisti nebo jiní nekomunisti.

        1. vono by se to dalo vylepšít… trušku čuchnout k syndikalismu, tuhle si něco půjčit i vod toho darebnýho kapíku… holt musí vymřít generace „zlatý komunisti“ a generace „zasraný komunisti“, pak by se dalo mluvit o druhým kole

    1. „Naštěstí žije v této zemi stále ještě dost lidí s antibolševickými geny“

      A podle toho to tu taky vypadá. Řídí to jeden lempl vedle druhého. A pár dalších najatých lemplů to za mrzký peníz lozí obhajovat do různých diskusí.

      Že si pár bohatých nechalo postavit nevkusné supervily, nemá na chod národního hospodářství žádný pozitivní dopad. Ti extrémně bohatí beztak jen permanentně planě vyvádějí prostředky ze systému, takže jsou pro zbytek společnosti jen nepotřebnými parazity a černými pasažéry.

      Nic jiného než pár kilometrů dálnic, trochu vylepšení železnic (ale za cenu jejich zlomkového využití proti minulosti) a sem tam nějaké modernizace se tu například ohledně infrastruktury nevybudovalo. A hospodářství opravdu nespasí lepšolidní kobylky z Prahy, které v zimě během některých víkendů udělají nálety na nejvyhlášenější lyžařská střediska.

      Takže co tam máte dál, osoba postižená genetickou nenávistí vůči skupině osob?

    2. Ferda_Šiška:

      Měli jsme tu čest poznat to na vlastní kůži, při volbě prezidenta a nejen PePy, kterého volilo asi 3,5 milionů voličů. Nyní je to už jedno, soudruzi-převlékači kabátů nám už vymírájí a tak se můžeme při volbách rozhodovat podle toho, kdo víc nakrade, nebo vícekrát zalže, nebo změní názor. Těch kritérií je hodně, hlavně ty hovnoty.

      1. To je jen zase dukaz ,ze lidi havlisty nechteli ale husako slovenskykomunisti ,nam je nacpali do krku a nasilim..

        1. Prosím? Ak si dobre pamätám, tak Havel vyhral v českej časti ČSFR, nie v slovenskej. A naozaj pochybujem, že OF bolo založené na husakosloenskych komunistoch

          1. Havla chtěli i Slováci, to VPN, Kňažko a spol. Sám to řekl včera byl dokument o Dubčekovi, se kterým se počítalo na prezidenta, Havel s podržtaškou( doslova, na autentickém snímku se ptá kde mám tašku a jeden odpoví, já ji mám) přijel do Dubčekovy vily a tam rokovali, nakonec řekli Kňažkovi, že má Dubčekovi říci, že se rozhodli pro Havla. Dubček prý byl zdrcen.

            1. Přijelo do Dubčekovy vily v Bratislavě auto s Havlem, 4 lidi, jednoho jsem podle fotek identifikovala jako Jáchym Topol, jistě Havlův kámoš z chlastaček, v Bratislavě čekal Kňažko a podržte se, takováhle squadra rozhodla, kdo tu bude prezidentem.

              1. Rozhodoval o tom Čalfa!
                Ten řekl, že Dubčekovi musí jako satisfakce stačit předseda FS.
                Čalfa je svině, naprostá většina špinavostí z 89 je z jeho palice.

  11. Další klíčový Trumpův kandidát na ministra zahraničí Marco Rubio dnes představí svou kandidaturu v americkém Senátu.

    Podle časopisu Fortune bude jeho prohlášením dominovat ostrá protičínská rétorika. Rubio bude tvrdit, že si Čína „podvodně“ a „na úkor Spojených států“ vydláždila cestu ke „statusu globální supervelmoci“.

    „Přivítali jsme čínskou komunistickou stranu v tomto globálním řádu. A oni toho plně využili. Ignorovala však všechny své závazky a povinnosti. Místo toho lhali, podváděli, hackovali a kradli, aby se na náš úkor dostali ke statusu globální supervelmoci,“ uvedl Rubio v návrhu svého projevu.

    Hodlá také říci, že „liberální světový řád“, který si americká elita dlouho cenila, musí být zavržen. A „poválečný světový řád (míněn systém mezinárodních vztahů vytvořený po druhé světové válce s OSN a dalšími atributy – pozn. red.) je nejen zastaralý – nyní je to zbraň používaná proti nám“.

    „Zatímco Amerika příliš často upřednostňovala „globální řád“ před našimi základními národními zájmy, ostatní země se i nadále chovaly tak, jak se vždy chovaly a budou chovat – podle toho, co považují za své nejlepší zájmy,“ píše se v Rubiově ‚nástinu‘.

    V mediálních publikacích o osnově projevu budoucího ministra zahraničí se o Ukrajině nic nepíše.

    Připomínáme, že včera se o Ukrajině ve svém kandidátském projevu nezmínil ani Pete Hegseth, kandidát na šéfa Pentagonu.

    Zároveň v odpovědi na otázku týkající se Kyjeva neřekl, zda bude poskytnuta vojenská pomoc, a vyzval k rychlému ukončení války.
    https://t.me/stranaua/182956

    1. To je krok špatným směrem. Na čínsko-americké vztahy to bude mít podobný dopad, jako PePo-va „odpudivá bytost“ na vztahy americko-české.

      1. Neni nad to nasirat desetileti treti svet, pak Rusko a nyni Cinu, pricemz soucasne hospodarsky decimovat sve vazaly. A pak se divit, ze je na mne nasrany treti svet, Rusko, Cina a zdecimovani vazalove mi moc nepomuzou.

        To zni jako plan!

          1. Já se teď na YT bavím KoZáckými pokusy grilovat indického ministra zahraničí Jaishankara za odběr ruských uhlovodíků. Krásně asertivně jim to dává..

          2. Trumpovi do Ruska s ukrem nic neni. Jenom se chce predvadet , jako holka v novejch satech..Usaci /Trump hned/tam dodali penize a zbrane ,
            aby ukrove mohli postrilet spousty a lidi a hlavne rusu a vod ty doby neprestali.
            Kecama zadnej tu nenavist zapadu neskonci. Jak dlouho uz trva.

            Putin a Lavrov sou furt , bizarni zavislaci na vyjednavani, zadny nevynechaji ,/napriklad uz skoro 100let jedou ty vyjednavaci roboticky ampliony ,ve dne v noci v OSN , at rikaj co rikaj ,kazdej vi , ze nic , miliony penez tecou denne / a mohli by se Putin sejit s Rumpem , nejlepsi v Minsku..X#%&*&^$$!!
            Aby sme hned vedeli jak to dopadne..Este nez se sejdou..

            Demokracie a vyjednavani ,/Thucidides a spol napr./,sou shnily a podvodny zalezitosti trvajici tisice let a uz davno sou na dve veci, na hovno a na nic.
            A daleko ,daleko horsi.
            Vobjasavani vobojiho imbecilnima pouckarema, je podvodna zrudnost
            kdyz nemaji nikdy aspon normalni vysledky a trvaly zlepseni aspon neceho..
            To je jako dneska pouzivat postavit na poli lidi dat jim ostepy a stity a nakej luk.
            A cekat, ze s tim zvitezi..

            Rus by mel pred jednanim ,pozadovat vraceni Aljasky , velky prachy za valku a vod Trumpa sankce na Rusky nepratele ..
            Doufam , ze se Dansko z nej neposere a ze usak Dansko prepadne.
            Kdyz skoro nema cim..

            Usaci a jiny na zapade davali Cine hodne ,ale chteli za to este vic.
            Blbej kdo dava ..potom uz jenom nadava..

            Povstali zase novy Prometheusove a zase pobihaji vsude a prinaseji lidem vohen..Nektery chytili …

    2. …„Zatímco Amerika příliš často upřednostňovala „globální řád“ před našimi základními národními zájmy, ostatní země se i nadále chovaly tak, jak se vždy chovaly a budou chovat – podle toho, co považují za své nejlepší zájmy,“ píše se v Rubiově ‚nástinu‘….
      Jestli to tedy takto onen Rubio řekl a myslel, pak je to opravdu velký myslitel.
      Zajímalo by mě, kolik takových myslitelů má Trump ještě v rukávu?

      1. Oni to tak ale doopravdy vidi. Je to bezna preziravost „tech velkych“. Nechapou, ze to nekdo muze videt jinak nez oni.

        1. Ano, přezíravost a navíc hlava, která nemyslí. Jak typické.
          Ovšem, pokud se to v hlavách ušáků nezmění, ač ostatní svět se mění, pak nebude Amerika znovu veliká, nýbrž stále menší, až bezvýznamná.
          Inu, kdo chce kam, pomožme mu tam.

          Trumpův výběr nohsledů neslibuje nic extra převratného.

          1. Bude pořád veliká, protože všude to rozeserou, všude bude chaos a chudoba,tak oni mezi jednooký králem

    3. A bojovať za to budú SJW (vsak Warriors), genederovo multiplikované pismenkovopolievkové jednotky alebo si rovno zavolajú Avengers? Ten pánko asi zabudol, že Číňanov je miliarda…

  12. Světový politik bude sedět na prdeli!
    Fialu nezvou, tak sedí doma. „Tohle se bude ještě dlouho napravovat.“

    Že teď mám přátel čím dál tím míň
    už za mnou nejdou tak jako můj stín,
    už nemám cestu pozlacenou,
    už mě strejc neplácá po ramenou,
    zítra mě nikam na oběd nepozvou
    a dívky žádný mi nepíšou,
    a dívky žádný mi nepíšou.

    /prof. Drulák/

    https://www.parlamentnilisty.cz/…vovat-767791

      1. Jo, ale Signalista – Nutelín sedí doma, na Trumpetu nejede a tak jsem si pochutnal ústy jeho a PePa 107 signalisty na telecím s lanýžovou omáčkou. Pak mohou obaja dvaja vykládat, jak se máme dobře.

        1. No já nevím. Telecí s lanýžovou omáčkou jsem nikdy nejedla, ale telecí ano a něco s lanýžema taky (a jednu konzervičku mám ve spíži). Lanýže mají tak silnou chuť, i když jich je jen stopové množství, že byste si s nima mohli dát i rozmočenej hajzlpapír. Takže telecí v tom cítit a chutnat vůbec nebude.

          Spíš je celej ten jídelníček jen snobství a dlouhej nos na zchudlej plebs „koukejte, co si můžeme dovolit“ ! Ostatně chybí mi tam ještě foie gras. Artyčoky a chřest ne, ty si už může koupit i ten plebs.

  13. OT
    Moderna snížila svou prognózu příjmů na rok 2025 o 1 miliardu USD s odkazem na zpomalující se poptávku po vakcínách proti COVID a RSV. Akcie se propadly o více než 20 % a dosáhly 33,05 USD, což je prudký pokles ze svých maxim v roce 2021, která činila téměř 450 USD.

    1. Pořad jsem shlédl, celkem zajímavá cesta do „libtardí“ duše – tendenční pořad ČT jako prase. Na začátku diskuze současného kajakáře Hradílka s minulým kajakářem a současným vystudovaným lékařem Pollertem. Hradílek je typický naivní libtard a vystudovaný doktor Pollert je už světem protřelý „dezolát“.
      Diskuze se vlastně nekoná, protože Hradílek řekne, že byl Pollert v minulosti vzorem ve sportu, ale zklamal ho svým „nesystémovým“ postojem během covidu. Pollert se ptá Hradílka v čem jsou spolu v rozporu, Hradílkovi vadil postoj Pollerta, který nebyl dostatečně nadšen z covidových opatření tehdejší vlády a pak při zásahu „nemocnice na Ukrajině“ údajnou ruskou raketou se proti tomuto Pollert nevyhranil a pochyboval o tom, že to bylo ruská raketa. To Hradílka u „lékaře“ údajně zklamalo a Pollert prý šířil ruskou propagandu. Na to říká Pollert Hradílkovi, že existuje i ukrajinská, americká a další propagandy, Hradílek se jenom uchechtne a odchází pryč, věcné argumenty ho nezajímají. Konec diskuze, která nezačala. V rámci jakési „rovnováhy“ pořadu ČT, která vlastně neexistuje, se v pořadu mihnou různé extrémní postavičky dezolátského „odboje“ typů bláznů pomalovaných českýma vlaječkama, Foltýna a Řeporyjce… takže žádný prostor na jakékoliv věcné argumenty, neobjeví se nikdo s věcným názorem typu např. Druláka nebo Vidláka apod. Ti by se asi soudruhům z ČT nehodili, protože by nemluvili z cesty a byla by nutná reálná diskuze, kde by libtardí strana prohrála. Tady je vidět, že ČT opravdu není vůbec nestranná – je to takový reportérský sprasek. Že vždycky když mluví o proti systémových dezolátech ukazují rázovité až cirkusové figurky k politování, místo skutečně chytrých lidí, se kterými by jakoukoliv diskuzi prohráli… tomu neříkám nestranná a vyvážená „tvorba“.

      1. Hm… tak zrovna za tohle bych autory povesil za koule do pruvanu (bez ohledu na to jestli jimi disponuji). „Diskuse“ jako modelova ukazka toho, kdo je dobry a kdo zly.

        Sere mne to tim spis, ze se s obema aktery znam osobne (mimochodem, Pollert je kanoista, nikoliv kajakar). Na druhou stranu mne to neprekvapuje. Lukas byl vzdycky „jinej“. A ne programove, jako spousta jinych rebelu, ale proste tim, ze jednal tak, jak uznal za vhodne. Sam jsem treba nechapal s jeho „prodejem medaili“… a pochopil az pozdeji, kdyz mne postihlo neco podobneho vynucena zmena pohledu, ne, ze bych prodaval medaile :-)). Naproti tomu Vavra ani jine nazory mit nemuze. On je sal uz s materskym mlekem (doslova), ostatne na Aktualne mela jeho mama blog a jeho cetba mi leccos z jeho pozdejsiho konani osvetlila. Osobne mne pobavilo, kdyz se pridal ke vzpominkam „starych zbrojnosu“ a daval k lepsimu sve pocity z Velke Sametove Revoluce, jak ji vnimal on. Z posezu za krkem tatinka. Byly mu dva a pul roku. Zkratka zatimco Lukas svet sleduje a premysli nad nim, Vavra je odmalicka okolim otesavan do zadane podoby. Tohle nemuze driv nebo pozdeji nevyhreznout.

        Ceterm autem censeo… CT musi byt zrusena.

  14. Vidláku,
    pozor jen na past dělení politické scény na levici a pravici, což už dávno neplatí. Nyní je dělení, na vlastence a kosmopolity. Nebo na vidláky drnohryzy – rednecky a lepšolidi. Kosmopolité mají zastání u nadnárodních organizací a tlačí ESG, LGBTQ+, Brusel, klima aktivismus a jiná mezinárodní témata. Zachraňují lidi ve světě mimo ČR a na ty doma zapomínají. Lepšolidé jsou všichni, kdo káží jiným, jak mají žít, aby se cítili být hodni mezinárodního kosmopolitního světa. Řeší filozofickou nadstavbu a nevšímají si, že jim chybí základ pyramidy, tedy tvorba reálných hodnot. Keců se nikdo nenají.
    Vašim současným i budoucím soupeřům dochází dech a nekoná se hospodářský růst, protože zapomněli, jak došlo k vybudování současné společnosti. Proto měl Milei v Argentině takový úspěch s ořezáním nákladů. Zatímco EU se vydala opačnou cestou nárůstu byrokracie a vyhlášek, která končí vždy stejně špatně. A to už prokázaly mnohé příklady z historie.
    Národní hospodářství je široký pojem, který lze zpřesnit na podporu domácího průmyslu (v pořádku), nebo na znárodňování (v nepořádku, neb mezinárodní smlouvy).
    Dále nezapomeňte, že pro změnu musí být příznivé vnější podmínky, a to nejsou. A ještě pár let nebudou. Tak je Stačilo taková přípravka na změnu, až současná Pětikoalice přivede ČR tak na buben, až nezbyde nic jiného než odvrhnout celou minulost vlády Pětikoalice.

      1. Ale je určitě nadužíváno a hlavně zneužíváno. Z vlastenectví se blbě obviňuje, proto ta „extrémní pravice“.

  15. K té Spolaně. Ví někdo, jaká výroba zůstane zachována pro těch zbývajících 150 zaměstnanců?
    Jen mne zajímá chlór. Potřebují ho všechny vodárny. Dezinfekce pitné vody. Doprava sudů a tlakových lahví není levná ani jednoduchá. Odkud se to bude vozit?

    1. To bude jen likvidace nebezpečných chemických látek, které ve Spolaně určitě zůstaly. Co se týká dezinfekce, v Evropském parlamentu prý dosud nedokázali z trubek dostat legionelu, tak mají jen studenou vodu. Pitná voda se dezinfikuje UV zářením, chlor jen brání bakteriím, aby se množily v trubkách. A chlor se dodává jako chlornan vápenatý.

      1. Chlornan vápenatý je do zahradního bazénu, úpravny pitné vody používají chlornan sodný nebo plynný chlor.

          1. Většina vodáren používá plynný chlór.
            UV záření, nebo ozonizace vydezinfikuje vodu v úpravně, ale jenom v okamžiku použití. Při další dopravě ke spotřebiteli už nepůsobí. Naproti tomu chlór z vody vyprchává postupně a dezinfikuje ji až ke spotřebiteli. Pokud zbytkový chlór příliš klesne, ještě je možnost dochlorovat ve vodojemech.
            Legionella v teplé vodě je problém. Pomůže jenom koňská dávka chloru, opakovaně.
            Nevím o jiném výrobci chloru v ČR než Spolana. Kromě toho tam kdysi měli jediný specializovaný tým na havárie chlóru.

        1. Síra . Ale topit se pod tím musí, asi plynem. Energie je potřeba v průmyslu všude. Ale možno i elektrikou.

    2. K té dezinfekci na vodárnách… Chlornan sodný lze „snadno“ a bezpečně vyrobit přímo na na místě elektrolýzou roztoku chloridu sodného. Přivézt sůl (v ultračisté formě) není složité. Rozvézt případně sudy s chlornanem na menší úpravny a čerpačky je taky jednoduché. Jako bonus odpadají hrátky spojené s nakládáním s nebezpečným plynným chlorem a pravidelné cvičné manévry hasičů. Třeba se to více rozšíří.
      Obecně k dezinfekci… na úpravně vody se může použít dezinfekce UV zářením, nebo ozónem. Ale vesměs se to neděje, protože je voda po úpravě bez mikrobiálního oživení (dle původu vody a použitých technologií). Je nutno zamezit druhotné kontaminaci v rozvodné síti a tam je nutné použít činidlo, které ve vodě vydrží co nejdéle – tedy produkty na bázi chlóru (plynný chlor, chlornan sodný, chlordioxid). Někdy se voda musí dochlorovat ještě na vhodném místě v rámci distribučního systému.

  16. Vidláku,
    poslechl jsem si nového Druláka o spojování levice, kde důrazně varuje před koalováním se socany. Myslím, že má dost pravdu. Myslete na to. Ono sice může Stačilo chybět jen 100 hlasů k překročení limitu vstupu do parlamentu ale ti socani jsou fakt zrádná libtardí levice a bylo by špatně aby Stačilo vyžrali v rámci koalice. Maláčová není Aspenka pro nic za nic ….

    1. Naprosto s Vaší výzvou souhlasím. Pokud se nakonec Stačilo! přece jen spojí s Maláčovou, pak budu zřejmě raději volit SPD.

    2. Souhlas.

      Viděli jsme co dokáže Aspen. Charanzová z ANO byla taky v Aspenu a …….to samé Jourová…..a další.

  17. Zatím jsem neviděl. Nechci se děsem budit ze spaní. Názor případně zjevím až přečtu. Dávám přednost informacím v „tištěné“ podobě, nezkreslených „uměleckým“projevem.
    K diskusi, volné zacházení s pojmy levice a pravice mě znepokojuje.

    1. Ani já zatím ne. Říkal jsem si, že jestli to nebude tím, že je jedna ráno a voni to mají až někdy dopoledne…

        1. A já myslím, že jo, tím to je. Že opravdu tu tiskovku zatím neviděl ne proto, že si nechce kazit spaní, nýbrž proto, že v odkaze na ytb – který je uveden ve článku a ve vztahu ke kterému to píše – ještě nic není.
          Raději jsem to znovu zkontroloval, protože jste pozornej a už jste mě párkrát přistihl, že jsem napsal ptákovinu. Ale tentokrát jsem to podle mě dal…

  18. Však až se usadíte a vzmůžete, převléknete se z montérek do drahých obleků a zařadíte se do příslušné třídy. Zatím doposud to tak vždy bylo.
    Podívejte se na „Viva Zapata“! Úvodní a závěrečnou část.
    A vy, kteří sem nechodíte za zábavou, ale služebně, se nesmějte. Podívejte se na „Signum Laudis.“

    1. Treba bude Vidlak chodit do parlamentu civilne v monterkach s vidlama od kydani od prasatek.

      Ti tucni veprici tam potrebuji trochu pocitit ruku hospodare.

  19. Stačí několik jasných bodu,co si občané za pamatuji.
    Moc nerecnit,neslibovat nemožné.
    Téma se naskýtá,pokud zastaví výrobu vice firem a co s tím

  20. Dovolím si strmou zkratku: takhle nějak to dělají čínští komunisté.

    Levice je od toho, aby hájila zájmy lidí práce. Tuzemská „levice“ žádnou levicí není, protože zapomněla, kde jsou vrata do fabriky.
    Pravice je od toho, aby hájila zájmy podnikatelů *). Tuzemská „pravice“ žádnou pravicí není, protože zapomněla, kdo roztáčí kola průmyslu, který jediný může v našich poměrech být základem slušné životní úrovně, ne-li blahobytu.

    Skutečná, vlastenecky jednající levice i pravice mají společný cíl, podobně, jako levá a pravá noha, levé a pravé ptačí křídlo, mají společný cíl – pohyb vpřed. Jedno vyvažuje druhé, stabilizuje, a působí proti extrému, který má téměř vždy destruktivní potenciál.

    Příchod levice ve Vidlákově podání vítám. Je to levice vlastenecká, a protože žijeme v duálním světě, věřím,
    že jako reakce na vlasteneckou levici vznikne i vlastenecky založená pravice.

    *) podnikatel je (pro mne) ten, kdo buduje a vede podnik. Je to vizionář svého oboru, znalec a tvůrce, který předbíhá dobu a dává budoucnosti tvar i tvář. Zchytralý kšeftař, jehož jediným skutečným know-how je schopnost nastavit plachtu právě vanoucímu větru a „vyjebat“ s ostatními, přimknout se k ideologii, která má aktuálně navrch, to není podnikatel v pravém slova smyslu, bez ohledu na obrat a dosažený zisk. To je ve skutečnosti jenom dobře maskovaný parazit.

    Zdejší „levice“ ničí národ grýndýlem a wokeismem, zdejší „pravice“ ničí průmyslovou i zemědělskou základnu výprodejem do zahraničí, a ještě hluboko pod cenou. To obojí si nezaslouží nic jiného, než čistou, koncentrovanou a soucitem neředěnou nenávist.

    1. Uff… to je velkolepý text, zvlášť ta „levá a pravá noha, levé a pravé ptačí křídlo“… to jste vzal někde od Číňanů nebo jste to vymyslel sám?

      Až na tu poslední větu – ta k moudrosti celé výpovědi už nepatří. Takto popsaná nenávist je přední vlastností progresivistů.

      1. Levice v Cine je vlada komunistu a miliardaru..Kdo nevi co sou levicovy komunisti at si zjisti..Dostali vod zapadu vsecko …Vobyc lid dostal nazrat , coz je velkej uspech ,bez lidu by nebylo budovani ani megazisky..

        1. „Dejte nažrat té chátře“ Brecht, Žebrácká opera. (Jestli jsem to napsal blbě, prosím o shovívavost – je to tak dááávno…)

    2. Popsanému podnikateli se obvykle říkávalo „podnikavec“. Je tam slyšitelný rozdíl. Téměř téma do Kovárny. Malé změny ve slovech, které mění jejich smysl.

      Vzpomínám na jednoho polistopadového ministra. Byl to kovář z fabriky, jméno si už nevybavím. Prostý, čestný chlap, který dokázal vpřed kamerami vykovat kvalitní majzlík.
      Dlouho ale mezi věrchuškou nevydržel. Přišli lépe verbálně vybavení „odborníci“. Jenže už neuměli vykovat majzlík. Čímž chci říct, že už kromě řečí nic neuměli prakticky, rukama. Ale uměli se lépe domluvit mezi sebou. A tak se z nich stala věrchuška. ,

          1. Re: Sk, AN

            Pche! Majzlík dokáže vykovat i takový mamlas, jako jsem já – auťák s předníma nohama namísto rukou!
            Tím nechci snižovat řemeslnou dovednost bývalého ministra, tím chci plivnout do ksichtu všem, kteří neuměli do ruky chytit ani to blbé kladivo a párkrát s ním praštit o kovadlinu, zato se uměli v cuku letu domluvit s těmi, kdo začali ihned krást a tunelovat.

        1. Miler koval ,
          koval majzly ,
          na ty hajzly..

          MIler ,se menoval
          a byl ministrem,
          majzl si vykoval.

          Kovarem byl z fabriky,
          ministrem na majzliky,
          utekl pred hajzliky.

      1. Já mám pochopení pro obě strany. Moje nápady, mnou navržená řešení mne živí, ale potřebuju lidi – spolupracovníky, bez nich bych své nápady nemohl realizovat. Oblékám montérky a samozřejmě dělám s nimi. Práci rukama si nedám vzít, právě ta práce rukama je zdrojem nápadů, nových vhledů, inovací.

        Na toho ministra si pamatuju. Už jsem zapomněl jméno, ale vzpomínka je nesmazatelná. Borec.

        1. I když jsem „šéfoval“, vždy jsem si nechal něco, co bylo třeba udělat osobně. Natočit, smíchat, postříhat, odbavit představení nebo zájezd. Protože člověk docela rychle zapomene, kolik práce a času potřebuje to nebo ono a začne mít pocit, že se jeho lidi flákají.
          Naštěstí jsem na to přišel dost brzy. Tohle je jedna z chyb naší současné věrchušky. Pokud má
          politik měsíčně přes 120 000.-, tak nemůže rozumět steskům důchodců, kteří mají pětinu té částky a někdy i míň. Dtto podnikatel.

        2. Nulo a ostatní,
          měla bych otázku k Vidlákou textu:. Píše:
          „Jestli se budeme dál dívat, jak se rozpadá i páteř našeho průmyslu …..“

          Nevidím nikde NÁŠ průmysl, takže ani nevím, o který segment průmyslu se jedná. Mimo tu elektřinu, kterou vyrábíme, ale nevím, jestli ve skutečnosti opravdu ještě patří nám. Sice podle toho, jak s tím vzácným „tovarem“ zacházíme by se dalo věřit, že je to státní podnik, ale to zas vylučuje její nenahraditelná potřeba k životu.
          Jaký průmysl jsme ještě neprodsali/nepředali cizím – ale fakticky, nejen podle názvu . Zatím názvu, taky nemusí být věčný.
          Děkuji za odpovědi.

          1. predali sme vsetok, ale este stale tym, ze sa vyraba na nasom/vasom uzemi, byva casto produkt lacnejsi ako dovoz. Az sa firma na vasom/nasom uzemi ukonci, budete zavisli na dovoze bez dotacii, este len vtedy uvidite, ci bolo lepsie nechat to tak, lebo ved to uz nie je nase/vase:-)

            1. No ta Spolana, patří Polákům, 80% výroby je na vývoz, propustí agenturní zaměstnance, je otázka,jestli má význam takovým podnikem si tu ničit životní prostředí.

        3. To už by jste mohl zavspomínat na Novotného. Toho prý kdesi v Rusku chlapi vyhecovali, že svlékl sako, vlezl do výkopu a udělal svár na trubě. A prý velmi dobrý.

        4. Jako inža – konstruktér jsem byl v montérkách skoro pořád. Pokud šlo o mechanizaci ve výrobě, bylo pro mne jednodušší zajít na prototypovou dílnu, prohrábnout bednu se zbytky materiálu, podle barevného označený vybrat vhodný a jak pravila píseň – frézka, pilník, soustruzi, to jsou moji soudruzi – jen podle náčrtku se základními rozměry z kapsy. Než to zadávat do výroby a půl roku čekat. Dokumentaci jsem dodělal dodatečně, podle odladěného a fungujícího. Pro „příští generace“.

          1. Pripomina mi to nedavny prispevek na d-fens:


            Sysop
            13.1.2025 v 19:28

            S tou valkou s Cinou to zalezi na tom, jaxi ji jaxi predstavujeme. Ze jako bude nekde nejake pif paf, tomu teda fakt neverim.

            Ted jsem docetl 50strankovej Bericht, co mi poslal nas Außendienstler, kterej behem prosince oblezl nase cinsky zakazniky. Analyza moznosti, odbytu, cen, qality,… kurva, zejtra jsem se rozhodl, ze pujdu do kanclu, ale ted nevim, jestli zaberu. Pokud ne, beru si HO. Fakt mi to zkazilo den. Jedna vec je tusit a druha je videt a vedet. Napriklad mne dostalo, ze jeden nas cinskej zakaznik, co doposud bral 350000 ventilu urciteho typu rocne, najednou prestal objednavat, protoze si spocital, ze radeji nabere 70 lidi do vyvoje a udela si vlastni ventil za ctvrtinu ceny. Videl jsem video testu z laboratore a ti Cinani, kdyz potrebovali nasimulovat nerovnomerny tlak v hadicich, tak vzali Nema40 krokovej motor, na soustruhu vytocili neco jako megapist pro megastrikacku, kterou mezitim udelali z plexiskla a nejakej programator mezitim k tomu na univerzalce spichl jednoduchej driver. Behem dvou hodin meli davkovac hotovej. Neco takovyho by nase Betriebsmittelbau tvorila pul roku za 50000€ jen v materialu. Tohle je valka, tohle nas znici. Zadne pif paf.

            1. Když jsem v té firmě, co jsem tam kostruktéroval potřeboval počítač, musel jsem vrtat plošňáky. Náměstek se uvolil proplatit součástky. A musel jsem ohnout metodu konečných prvků, abych se s tím otočil ve 48 kB paměti.
              A firmě to přineslo nějakých 10, možná 20 milionů, za mých 1430 ,- Kčs měsíčně krát tři měsíce ..

              1. Proto jsou proti komunismu, každý nýmand, co si myslí, že někde něco ubastlí, by hned chtěl na to autorská práva a vybírat tantiémy ještě 70. let po smrti. Do těch svých 1430 za měsíc, ještě nezapočítal výstavbu té továrny, sesli ve vytápěném kanclu, dotované obědy v závodce, děcko zadarmo v podnikové školce atd atd atd

                1. Mozna vam trosku splyvaji autorska prava a prumyslove patenty. Melete nesmysly o vecech, ktere jste nikdy nevidela ani z rychliku.

      2. Posílám Alefovi do Kovárny něco na téma „Slovo“. Jen si nejsem jist, zda se neopakuji, neb si hodně píšu jen tak pro sebe, do šuplíku.

    3. Re: א0

      Krásně jste to napsal, akorát mi z toho plyne, že teď vlastně nevím, kam bych se zařadil…

      Já to vidím tak, že levice i pravice skutečně – jak píšete – musí být vlastenecké a obě musí podporovat poctivé a pracovité lidi a potírat parazity. Myslím si ale, že klíčový problém je, že obě skupiny mají tendenci vidět ty první hlavně ve svých řadách a ty druhé téměř výlučně v řadách protistrany.

      Takže levičák má tendenci vidět na jedné straně (symbolicky) jen ty unavené a špinavé horníky, kteří dřou v těžkých podmínkách a berou za to směšnou mzdu („sto roků v šachtě žil, mlčel jsem“), ze které jim ještě stát ukousne pořádnou porci na to, aby rozdával „boháčům“ dotace, a na druhé straně zase jen burzovní spekulanty nebo různé prodavače deště, kteří nevytvářejí žádnou hodnotu a žijou v opulentním luxusu. A ještě k tomu díky různým optimalizacím a daňovým rájům neplatí žádné daně.

      Naopak pravičák má tendenci vidět na své straně především (symbolicky) poctivého drobného živnostníka nebo podnikatele, který dře od rána do večera sedm dní v týdnu, dvanáct měsíců v roce, bez dovolené a nemocenské, často „dává lidem práci“, aby mu pak stát ze zasloužené odměny ukousl pořádnou porci a rozdal ji v sociálních dávkách „líným a neschopným“ z druhé strany spektra, kde se to jimi přímo hemží.

      Základem k tomu, abychom se někam posunuli, je podle mne zbavit se těchto zažitých (a patrně záměrně vsugerovávaných) myšlenkových schémat. Do té doby bude vždy jakákoli snaha o podporu těch poctivých a potírání těch parazitů vždy druhou stranou vnímána přesně opačně. Každá snaha levice o (alespoň) zpomalení rozevírání nůžek mezi cca 5 % nejbohatších (kteří se pohříchu dnes dost často rekrutují z řad parazitů) a 95 % ostatních se bude na pravici interpretovat jako snaha obrat ty poctivé dříče z jejích řad, a naopak každá snaha pravice omezit „pobírače dávek z přesvědčení“ a podpořit poctivé podnikatele se bude na levici interpretovat jako snaha o další zbídačení poctivě pracujícího horníka.

      Přitom si myslím, že na levici i pravici je dost lidí, kteří dokážou velmi dobře poznat parazity i ve vlastních řadách. Vědí o nich dokonce víc a lépe než ti z druhého břehu. A klíčovým úkolem pro ně by mělo být snažit se společně najít cestu k tomu, jak alespoň přiškrtit penězovody, kterými se peníze od všech lidí, kteří poctivou prací (v nejširším možném slova smyslu) vytvářejí pro společnost přínosné hodnoty, odvádějí k parazitům. Pokud se to podaří, nebude problém třeba sestavit vyrovnaný či přiměřeně přebytkový státní rozpočet. Například.

      Problém je, že současný systém vynáší nahoru především parazity a dává jim do rukou prakticky veškerou moc. Zákonodárnou, výkonnou, soudní i mediální. Otázka je, jak to změnit a jestli to vůbec jde. Tedy nekrvavě…

      1. Ano. Souhlasím, že ona extrémní polarizace, jejímž popisem Váš příspěvek začíná, je do jisté míry uměle sugerovaná. Pokud přijmu tezi, že levice má sociální akcent, kdežto pravice akcentuje soběstačnost, nezávislost, pak určitě v každém z nás je kus levičáka i pravičáka současně. A k tomu přidávám, že v každé epoše a každé společnosti je jisté procento darebáků, kteří se účelově vždy přihlásí k idejím, které jsou aktuálně v kurzu, vydávají své často až zločinné konání za ryzí a žádoucí projev té či oné ideologie, čímž ji zneužívají a vposledku diskreditují.

        Také si myslím, že levo-pravé dělení, měřítko, není překonáno, pouze se ukazuje, že k řešení určité třídy problémů je příliš jemné a držíme-li se ho příliš, upadáme do malicherností, pro stromy nevidíme les. Měřítko národní je pravo-levému pohledu nadřazeno, ono odstupuje od jednotlivých stromů a spíše vnímá les jako celek. – Ještě se toho lesnického příměru přidržím: aby nám, zatímco se hádáme o stromy, někdo neukradl celý les.

        1. Přesně tak, nového vlastníka totiž vůbec nemusí (a nejspíš ani nebude) zajímat, jaký strom kde v lese roste a jak se mu tam daří. Klidně může celý les nechat vykácet na palivové dříví a na jeho místě třeba (na základě již dříve uzavřené smlouvy) postavit vojenskou zák… pardon, vojenské zařízení. O základnách v té smlouvě přece není ani slovo.

          Nebo s pozemkem, co kdysi býval lesem, udělat cokoli jiného…

          V nadcházejících volbách potřebujeme ustanovit takového správce lesa, který jeho ukradení nepřipustí, respektive to v posledních letech probíhající rozkrádání zastaví a „obrátí kolo dějin zpět“. Pak bude čas i prostor zahledět se zase vpřed a řešit to další.

        1. Může být, jednou stranou téže mince.

          Ale pokud není, jde o něco podstatně odlišného.
          V křesťanském diskurzu je to vyjádřeno novozákonním „Bůh je světlo a není v něm nejmenší tmy.“ (1. Janův 1, 5), oproti starozákonnímu „Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.“ (Izajáš 45, 7)

          Realizována může být i (či díky?) extrémní situaci, jako třeba ve známém videu z ukrajinské fronty:
          https://yandex.com/video/preview/13029202033918202667

          1. Jako vždycky si nerozumíme.
            (…)
            Nečiň příbytek lidu těsným
            a jeho život trpkým.
            Nebudeš-li mu činit život trpkým,
            nebude na tebe roztrpčen.
            (…)

            Lao-C‘, Tao-Te-Ťing, kap. 72

            1. Srv. kap. 2:
              Vědí-li všichni pod nebem, že krásné je krásné,
              je tím dáno také ošklivé.
              Vědí-li všichni pod nebem, že dobré je dobré,
              je tím dáno také nedobré.

              Proto tedy povolaný:
              Působí bez činění,
              učí beze slov.

              Kde Lao-c´ vyzývá povolaného, aby ošklivé vyvážil čistou, koncentrovanou a soucitem neředěnou nenávistí?

              Lao-c´ učí slovy beze slov, tak jako je novozákonní Bůh světlem, které není chyceno dualitou světla a tmy.

              1. Uffff….
                Starý mistr v kap. 72 jinými slovy říká, že pokud bude vládce utlačovat lid, svým konáním si ono roztrpčení (to je trochu eufemismus, spíš to bude ta nenávist) vyslouží, zaslouží.

                Taoismus není návod, jak se stát světcem. Tao je způsob, jak se věci dějí, odehrávají. Skutečnost, že šťouráme-li klackem do vosího hnízda, budeme za své konání odměněni ze strany vos pobodáním, je projevem Taa. Poprava Marie Antoinetty je projevem Taa. Skutečnost, že příčina má následek, je projevem Taa.

                1. Asi jste Tao-Te-Ťing nečetl pozorně. Vždyť k čemu ponoukají otázky např. v kap. 10, „Jsi s to vyjasnit své vnitřní zření tak, aby bylo bez poskvrny?“, „Jsi s to proniknout vše svým jasným pohledem a nepotřebovat přitom vedomostí?“ než k tomu, co bychom v křesťanském diskurzu nazvali ponuka ke svatosti?

                  Je nepochopením předpokládat, že karma je nástroj spravedlnosti. Karma je učení o příčině a následku. Spadne-li hrnek ze stolu, nezaslouží si být rozbit.

                  Ale Vy toužíte vyhrát, že jo. 🙂 A to prostě má určité karmické následky (na „vnitřní zření bez poskvrny“).

    4. Proti vlastenecké pravici (i levici)už dlouho stojí mocný nepřítel, mezinárodní oligarchie, která určitě neprovozuje svoje podniky pod vedením zapálených a invenčních vizionářů a v zájmu zdejších „domorodců“.
      Dovoluji si dále podotknout, že podnikatel dle Vaší charakteristiky by měl být také považován za člověka práce (společně se svými zaměstnanci).

    5. Souhlas. A právě v neschopnosti koordinace či dokonce spolupráce vidím ten základní problém. Bez součinnosti pravé a levé nohy se nikam dojít nedá …

    1. Ale nemáš kovářský antracit, výheň, stovku kovadlinu, ani sto rokama vytvarovanou sadu kladiv, abys mohl vykut majzl. Máš jenom kyblík s vodou, ve které bys ho případně kalil a možná máš ještě kus brusného kotouče, jehož pomocí bys během chladnutí sledoval barvu a čekal na moment, kdy popustit ostří.
      Znám lidi, co v podobně drahém, značkovém, černo-cihlově červeném německém overalu „Grundfos team“ uklízejí zahradu, zaorávají kompost a hnůj 😀

        1. Kovari sou na takovy dycky dva , zelezo rychle chladne a musej do nej rychle bouchat, jako bubenik. Nebo jako lidskej buchar..
          Na Mileruv exhibicni majzlik, bych si dal velkyho majzla.

    2. Ládiku!!!, mám oblek na míru za 30 000,. ….. ale před patnácti roky. Jako pracovní oděv/montérky/
      Jsem šťastný, že už ho pět let nemusím nosit…. džíny, kraťasy, trička…. podle roční doby.

      Zachovávám ho do rakve, tam mi bude slušet.

  21. 30 let se ničilo především tak, že se rozkrádalo, (vy)prodávalo, prostě privatizovali se zisky a socializovaly ztráty. Do zahraničí odplynuly strašidelné miliardy. Ovšem poslední 3 roky se už jen destruuje od průmyslu (GD, ESG), přes školství (Mikuálš Bek je taková poslední tečka), po právo (poslední přílepek) vlastně bere za své společenská smlouva, až tak, že se lidé přestali množit.
    Tohle napravit, je úkol biblických rozměrů, a produkty toho nemocného školství bude třeba dalších 40 vodit po poušti. Je otázka, zda předchozí generace ještě najdou či spíše vytáhnou z důchodu ty, co ještě něco umí…

    1. Nouze naučila Dalibora housti.
      Aneb je potřeba nastavit takové podmínky aby se ti mladí, zblbnutí destruktivním zeleným náboženstvím museli postavit na vlastní nohy. Aby poznali jak „bolí“ skutečná práce a tvorba skutečných hodnot.
      K tomu je potřeba jim dát možnost rekvalifikace. Možnost získání prakticky upotřebitelného vzdělání. Aby se mohli sami uživit. Neboť když je necháme s neupotřebitelným vzděláním živořit budou náchylní k vlivovým operacím cizích struktur slibujících jim moc a peníze. Což může být příčinou následujících „barevných revolucí“, či pokusů o ně.
      Ti lidé ve své podstatě poslechli signály pokřiveného systému který jim sliboval zářnou budoucnost ve fantasmagoriích. A když se systém narovná je třeba dál i jim možnost se narovnat.
      S tím, že kdo se podle toho zařídí může dosáhnout slušných výsledků. Kdo bude dál trvat na bludech dopadne podle toho.

      1. Popravdě, nevím jak z toho ven. Na jednu stranu jsou mladí systémově tlačení do soutěživosti a individualismu (dříve byla více podporovaná „týmová“ práce“, kolektiv), na druhou je doma drží hédonismus a pohodlí „mama hotelů“ a fakt, že i kdyby chtěli tak jen sehnat bydlení a založit rodinu je pro odhaduji 90 % populace nerealistické.
        Nejen, že sehnat i jen malý byt v alespoň trochu perspektivní lokalitě je zvláště při dnešních úrokových sazbách problém, ale ani toho jen trochu použitelného partnera není asi vůbec snadné najít.
        A vidím to i v PoloVidlákově, děti zůstávají s rodiči i přes věk 30 let doma, zavření ve svých pokojích a ani nevycházejí, někteří šmudlají nějakou pochybnou školu, a na nějakou budoucnost rezignovali. Dokud budou rodiče dýchat, nemají důvod ke změně.

          1. Co s člověkem bez pracovních návyků a schopnosti samostatného života? Ba, bez sociálních dovedností? Asi jako v Japonsku, které vymírá? Nebo jako USA vzor – drogy? Možná, že s tou eutanazii PePa107 nemluví do větru, ale ke svým voličům?
            Každopádně, v přírodě uvolněnou niku obsadí jiný druh, etnikum. A že etnik, která nevymírají ba naopak, známe dost. A jen málokdy je chceme za sousedy…

            1. Nevšimla jsem si, že by to nové etnikum, sice se schopností přežít, mělo nějaké pracovní návyky.

              1. Navzdory přízvisku nepřizpůsobiví, jde o lidi kteří přizpůsobiví jsou. A to dokonce více než jiní. Od výše životní úrovně a hygienických standardů po schopnost kočovat, třeba až do Anglie.
                A tím spíše, je sociální dávky odrazují od získání pracovních návyků. A to se nezmění, dokud jim bude stát platit bydlení přes různé vykuky (Eta?), a Romea a podobné NGO na popud USA řvát o diskriminaci.

      2. Narovnat systém. A kde vezmete mladé, kteří jej budou rovnat? Od nás, kteří jsme de fakto původci dnešního systému, rovnání nevemou a popularizovaná a oceňovaná povolání Youtuber apod. ze svých řad nic použitelného nevyprodukují.
        S možnostmi rekvalifikace je to totéž. V padasátých letech minulého století zdejší gymnazisté navštěvovali o sobotách (pracovních) dílny blízké průmyslovky, kde vzhledem k předběžnému vzdělání získali průpravu v práci na kovoobráběcích strojích, včetně orientace v řezných rychlostech apod. podrobnostech. Útlum průmyslu poslal dvě generace obráběčů na pracák, skladnictví žádnou rekvalifikaci nepotřebuje, navíc jsou již v tomto oboru i nějaké vysoké školy, a sociální služby nelákají ani výdělky ani náplní práce.
        Návrat k práci jako prostředku tvorby hodnot, kterou tahle idea předpokládá, nemá šanci projít. Tvorba hodnot se děje jinak a jinde.

        1. Sice bez povsimu , masy nakrmovany masama poucek ,sou dycky ,nejmin az 50let a vic pozadu, kdy tisicilety zotroceni mas vrcholi a dokoncuji .
          Otroctvi zotrocenych je uz jenom usili za maximalni pohodli , telefon ,internet , bydleni doma , zadny deti,mackani knofliku , samostatnost a mysleni je drina.

          Neuprosna a bezohledna agresivita pedagogu,akademiku ,politiku ,
          bohacu , silenych medii ,atd. na ne, je zahani od zivota k vytvareni novy reality,couvaji daleko vod dusevni a materialni genocidy, vyderacsky skutecnosti ,z ktery prchaji ,z teroru covidu ,silencu ,napr. hledaji ukryt a odmitaji ,ovsem.
          Zadna budoucnost pro ne, neprodysne zazdena ,ani skulina ,
          nekolik let pouze zivoreni…
          V Usa uz ani nesmi bejt bezdomovci. Nikdo jim neda pokoj,porad po nich.
          Lhostejnost a nezajem a kdyz je problem, tak chlast a drogy..

  22. Hnutí Stačilo!
    Jeho lídrem je paní Kateřina Konečná. Četl jsem zde o ní mnohokrát velkou chválu. Navíc ty úžasné cíle popsané v dnešním článku. To zní jako v pohádce.
    Paní Konečná poslancuje i v Evropském parlamentu, stejně jako Danuše Nerudová, o které jsem zde ovšem žádnou chválu nečetl.
    A přesto mají tyto dvě europoslankyně mnoho společného. Obě mají stejného zaměstnavatele, obě jsou veřejně známé.
    JE VŮBEC ROZDÍL MEZI DANUŠÍ NERUDOVOU A KATEŘINOU KONEČNOU?

    https://pravyprostor.net/z-naseho-blogu-vox-populi-je-vubec-rozdil-mezi-danusi-nerudovou-a-katerinou-konecnou/

    Srovnání je více než zajímavé:
    * Obě pocházejí z komunistických rodin.
    * Obě mají za otce prominentního komunistu a zřejmě v obou případech jim právě on umetl cestu do vysokých funkcí.
    * Obě sice vlivem nízkého věku nestihly vstoupit do KSČ, ale je prakticky jisté, že nebýt sametové taškařice, tak by se z nich staly kované soudružky s rudou knížkou.
    * Obě žijí dlouhé roky odtržené od reality a od života a potřeb normálních lidí – Nerudová v akademickém světě, Konečná ve vysoké politice, kde sedí nepřetržitě od roku 2002.
    * Obě dostávají neobvykle velký prostor v hlavnoproudých médiích.
    * Obě patří k progresivní levici a podporují neomarxismus a jeho agendy (Green Deal, migrace apod.). Přičemž Konečná tyto agendy podporuje vlažně (pokud se v EP o nich jedná, tak někdy hlasuje pro, někdy se zdrží) a v poslední době se to snaží spíše zastírat, zatímco Nerudová tuto šílenou politiku podporuje naplno.
    ▪ Obě podporují cenzuru a mazání „nepohodlných“ informací a názorů. Zde opět platí, že Nerudová to podporuje o něco horlivěji, nicméně i Konečná hlasovala pro cenzuru zločinnosti krimigrantů a pro rychlé zavedení cenzury internetu (schované pod jedním usnesením o Brazílii).

    1. Re: trak…

      Tak můžete volit Fyjááálu, jestli si myslíte, že zmoudří.
      Anebo Babiše, který se posere pokaždé, když kdokoli vykřikne zaklínadlo AGROFERT. Viz Vrbětice a jeho tragikomické sobotní číslo s Hamajdou. Tenkrát mu předtím narvali do katí dvě pamprsky naráz, aby mu to nepadalo nohavicemi pod mikrofon.

      Máte na výběr…

    2. Kdo kdy viděl aby „Pravý“ prostor pochválil „Levicovou“ Konečnou? – Navíc předsedkyni KSČM?

      1. Nahlíd jsem tam taky do diskuse a prozatím se tam Konečný proti Netuši spíš zastávají. Že to autor s tím srovnáním nějak netrefil.
        Vyloženě chválu jsem tam na ni ale neviděl. To by ovšem tam asi opravdu bylo zvláštní, stejně tak, kdyby se jí tam zastávali všichni. Od toho tu je diskusní LSF (Lidová Sjednocená Fronta), možná NFLS (Národní Fronta Lidového Sjednocení) © Život Briana

    3. Teng Siao Ping říkal, že je jedno, jakou má kočka barvu, hlavě, když chytá myši.

      Konečná vypadá, že „chytá myši“.

      Nebudu se eklovat.

  23. Čekal jsem to, Vidláku.
    Protože i mě události a hlavně informace o nich dovedly ke smíření s levým segmentem. A to přesně tak, jak píšeš. Neboli „zpátky na zem“ a praštit přes ruce každého, kdo toho hrabe moc pod sebe. Jenom, pokud se povede pootočit kormidlem směrem od ledovce, bude třeba dát pozor na ty, kteří ve jménu „zdravého rozumu“ budou chtít zase hrabat – a dokonce ne pro sebe. Takořka „v cizím žoldu“.
    A na ty, kteří se převléknou do modernějších „kabátků“.
    Já už se toho nejspíš nedožiju, ale budu vám v záhrobí držet palce.

    1. Víš, v jakých rukou a za kolik, skončil ten původní skvělý, ne moc starý NEVE stůl, co byl v Rudolfinu?
      Já vím.
      Dotyčnému ne že neurazili pracky. Oni mu ani neukázali „tytyty“, naopak.
      Dotyčný si nadiktoval cenu, za kterou je ochoten ten stůl koupit.
      Je v Olomouci, v bývalém CO krytu, který pan bývalý ministr koupil a překopal na studio.

        1. Ale na druhé straně: Někdo v Rudolfinu rozhodl, že potřebují nový, digitální, A cxo s analogem?
          Být u toho, asi bych se zachoval stejně jako pan ministr. Ale v krytu CO může dělat tak mluvené slovo nebo malé žánry. Symfoňák tam ale nenatočí a nenatočí… [;>))
          V našem ústavu je situace podobná. Kupují se nové stoly (pochopitelně digitální, analogové jsou vzácností), které jsou už téměř stejně velké jako analogy, mají obrovské kombinační možnosti, které se ovšem využívají tak na 5%. Starý pult jde do skladu. A i ten se využíval tak na 10% svých možností.
          Malý argument: Koupil se za 80 000.- nový editor pro PC. Já pracuji doma na dvanáct let starém Audition a ukázal jsem kolegům, že jeho možnosti jsou prakticky identické. Jenom time-pressing a stretching nemá tak dokonalý. Ale našel jsem freeware, který má zmíněné funkce dokonalé. Tak to udělám na něm. Jenom není tak „hezký“ a user friendly.

  24. 1)
    „Je ale nejvyšší čas, aby se ke kormidlu našich dějin postavili národohospodáři a veksláci a spekulanti“:
    za slovo národohospodáři by se asi hodila čárka 😎

    2)
    „Představíme takovou programovou „ústavu.“ Hlavní pilíře toho, co chceme. Mír, sociální spravedlnost, národní hospodářství, svobodu a národní hrdost.“:
    Politická deklarace hnutí Stačilo!
    https://hnutistacilo.cz/program-hnuti-stacilo/

      1. Ano, souhlasím, je to nepříjemné a odrazuje to od čtení textu. Barva textu a barva pozadí by měly být kontrastní.

        1. Je to agresivní. Pokud si to chcete přečíst pohodlněji, označte text jako pro kopírování, změní se na bílý na modré, sice světle modré, ale mně se to řte lépe.

          1. Ten text by měl být pohodlně čitelný na první dobrou a ne aby s tím člověk bojoval a po dvou odstavcích byl z toho unavený.
            Odmítám dělat takové kejkle, že text označím ke kopírování.
            Až grafik zařídí, že bude text pohodlně čitelný, tak si ho přečtu.

              1. Ale já jsem to pochopila, jak jste to myslel a že jste to myslel dobře.
                Jen mě vždycky štve, když grafik není empatický ke čtenářům.

                1. Děkuji, chápu a souhlasím s Vámi. To je když se dá více na moderní trendy než na vlastní rozum.

            1. Ze stejných důvodů jsem přestal čist Hájkův Protiproud. Mají tam na pravém okraji černý pruh, ve kterém mizí část nebo i celá slova na konci řádku. Ta písmena tam sice jsou (tmavošedá), ale čist to nejde.

Napsat komentář: JanDrda Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *