23 listopadu, 2024

Jak to dopadlo a proč to dopadlo

Přátelé, evropské konsekvence si necháme na později. Je vidět, že nejsme jediní, kde se odehrál posun voličských preferencí, ale v europarlamentu bude záležet, jak se vytvoří frakce. Já se teď omezím na konstatování, že Macron rozpustil parlament, ve Francii budou mít předčasné volby, Orbán přejel opozici jak parní válec a na Slovensku se do premiérů střílet smí, protože Progresívne Slovensko vyhrálo volby a v Německu převálcovali vše konzervativci z CDU-CSU, přičemž jejich český protějšek, ODS, dostal upocené tři mandáty za rusofobii.

Včera jsem si udělal promo, jaký jsem dobrý věštec, ale odhadl jsem jen celkové trendy. I mě čekala celá řada překvapení, takže se dnes naroubujeme zpátky na realitu, protože věci jsou, tak jak jsou. Dnes to bude spíše všeobecný rozbor pro připomenutí, proč jsem příznivcem taktiky menšího zla a proč je cesta do pekla dlážděna dobrými úmysly.

Nejprve výsledky:

Volební účast – 36%. Nejvíc v historii. O dost víc, než jsem čekal.

ANO – 776158 hlasů a 7 mandátů.
SPOLU – 661250 hlasů a 6 mandátů
AUTO – 304623 hlasů a 2 mandáty
STAČILO! – 283935 hlasů a 2 mandáty
STAN – 258431 hlasů a 2 mandáty
PIRÁTI – 184091 a 1 mandát
SPD – 170172 a 1 mandát

Propadlo celkem 330 229 hlasů, což je asi 11% z celku. Tedy zhruba poloviční procento oproti předchozím parlamentním volbám. PRO si sáhlo na 60 tisíc hlasů, Svobodní na 50 tisíc, SOC-DEM na 50 tisíc a Paroubek na zhruba 7 tisíc hlasů. Dohromady by z toho byl jeden pěkný mandáteček, ale kdyby příznivci PRO a Svobodných raději volili Turka, měl by tři mandáty. Kdyby příznivci SOC-DEM kašlali na nebinární Šmardo a volili Konečnou, nejspíš by z toho byl také třetí mandát. To znamená, že ANO i SPOLU mohly mít každý o jeden mandát méně a v europarlamentu mohlo být šest národoveckých europoslanců. Stačilo jen volit menší zlo a nevolit dobro, které nemělo žádnou šanci. Místo toho máme v ojroparlamentu Ondřejka Kolářojc, jehož tvář už od pohledu připomíná třetí světovou válku.

Vítězem eurovoleb ve všech krajích kromě Prahy je hnutí ANO. A to byla Babišova kampaň poměrně málo viditelná, odfláknutá a tak nějak průměrná. Přesto vyhrál levou zadní a je stále nezpochybnitelným hegemonem naší politické scény. Klára Dostálová dostala nejvíc preferenčních hlasů, Jermanová poskočila o nejvíc příček, Nagyová se v pohodě dostala. Jak vidno, Babiš nepotřebuje ani extra výrazné kandidáty, kteří dokonce mohou mít mediálně problematickou minulost a nic to neznamená. ANO hraje svou vlastní hru a stále je o krok před všemi ostatními. Nemusí se nám to líbit, ale prostě to tak je. Andrejko ještě neřekl své poslední slovo.

SPOLUkoalice svedla ústupový boj do předem připravených pozic, kterému obětovala dva mandáty. Do europarlamentu se dostal rusobijec Ondřej Kolář. Tatínek má jistě radost. Jo, to jsou ty propadlé hlasy… Ano, Fiala je neschopný premiér a vede nejhorší vládu v moderních dějinách, ale jeho voliči se zatím lekli vlastní odvahy a raději to znovu hodili staré známé firmě, i když uznávají, že to drhne. Rusko a populismus jsou pořád v Praze plnomocný odpustek pro cokoliv. Raději jaderný úder než Babiše.

Fiala se včera tvářil sebevědomě, ale nemohl zakrýt, že všechno je tak nějak ubohé. ODSka má jen tři europoslance a jejich němečtí kolegové CDU-CSU zvítězili na celé čáře. Po zádech Vondry vylezl právě Kolář… TOPka má dva mandáty, Markéta Svetrová Dvousvetrová může slavit. Lidovci si vykroužkovali jen Zdechovského. Jurečka sice říkal, že pokud Lidovci nedostanou dva mandáty, tak odstoupí, ale to byla jen předvolební kampaň. A má pravdu přeceda, jen ať si ho nechají. Při trošce štěstí se Jurečka ještě patřičně ztrapní a Lidovci se už do sněmovny nedostanou, ale odeberou Fialovi nějaká procentíčka.

STAN si o jeden hlas polepšil, ale myslím, že od toho čekali víc. Ale jejich marketéři začali v posledním týdnu pracovat pro Filipa Turka a Kandidátuše se ukázala jako příšerná nutrie, takže i když Vítek Rakušan udělal dobrou kampaň svými debatami bez cenzury, moc to nedopadlo. Jsou prostě stále toxičtější. Myslím, že nakonec budou všichni rádi, že Nerudová je v Bruseli a zmizí v tamní progresívní bažině. Vítek se může dál věnovat uklízení svědků po Dozimetru a Fialově kampeličce.

Piráti jsou prvním nezpochybnitelným poraženým těchto voleb. Dostala se jen Gregorová. Nebinární Pekso a Kolajo je ze hry. Jsou prostě zbytečné páté kolo u vozu, ve vládě nic nedokázali, narozdíl od Rakušana se nezvládli oddělit od Fialy a naopak dopustili, aby za nimi šly všechny vládní neúspěchy. Zároveň s tím Piráti nemohou nic dělat, protože ve vládě je nikdo nepotřebuje. Kolaja byl navíc v debatách agresívní, ale před Kateřinou Konečnou utekl ze studia. Přeji mu příjemné křeče. Piráti měli dementní kampaň s infantilními videi a trapným Ferjenčíkem. Výsledek tomu odpovídá. PIRÁTI se právě transformovali v PRIMÁTY

Motoristé s Přísahou jsou překvapením roku a hlavním vítězem voleb. Podařilo se jim dokonale načasovat kampaň, jejich koalice zafungovala lépe, než by kdo čekal (včetně mě) a tak tak nedostali tři mandáty. Konzervativní pravici poměrně slušně vyluxovali, takže propadlo méně hlasů, než mohlo. Buldozer dívčích srdcí, Filip Turek, má před sebou samá pozitiva a sociální jistoty. V politice samozřejmě není nic jisté ani trvalé, ale v této chvíli mají dobře našlápnuto, aby z malého projektu bylo něco většího. Poprvé se podařilo, že konzervativci dokázali zacílit na mladé voliče.

Motoristé budou bedlivě sledováni, protože u voličů ještě nezakořenili. Každý jejich úspěch teď bude velký, ale každá jejich chyba také.

Dalším vítězem je Kateřina Konečná a její koalice STAČILO! Skoro deset procent hlasů předčilo očekávání. Když si uvědomím, že začala na stejných preferencích jako PRO a dala do kampaně zhruba stejné peníze, ukazuje se, o kolik byla její taktika lepší. Stejně jako Motoristé, i STAČILO! vysálo voliče na levici a propadlo zde ještě méně hlasů než na pravici. Kateřina Konečná nebude v Bruseli sama a má na čem stavět. Kampaň STAČILO! byla z odborného hlediska jedna z nejlepších. Česká konzervativní levice má otevřené dveře k obrodě a růstu. Za STAČILO! se do EP dostala jedna komunistka a jeden nekomunista, což ukazuje, že nová značka není jen závoj na zakrytí loga KSČM. Kateřina Konečná skutečně dala příležitost osobnostem z Alternativy a myslela to od začátku vážně.

Členy KSČM bych rád upozornil dva grafy. Jeden s preferencemi KSČM a jeden s výsledky STAČILO! Kdo má uši k slyšení, slyš!

Smutným poraženým je SPD. Desetiprocentní SPD plus tříprocentní Trikolora dosáhla dohromady šesti procent. Jak vidíte, spojovat se dá dobře i špatně. Kampaň byla plná chyb, korunovali je neúspěšnou demonstrací a ve všem tom zmaru je jediným světlým bodem, že se znovu dostal Ivan David, kterého překroužkovali před Petra Macha.

Pokud se vedení strany nad sebou vážně nezamyslí a nezmění v SPD úplně všechno, v parlamentních volbách nepřelezou přes pět procent. Opět ukázali, jak malé mají tvrdé voličské jádro. Začít musejí okamžitě. Včera bylo pozdě. Paradoxně, nejlépe dopadly pro SPD volby v Praze. Takže jestli se chce Tomio někoho zeptat, jak postupovat s nápravou, začal bych právě tam.

Ivanovi Davidovi bych rád připomněl, že to byl jeho vlastní asistent, Martin Čermák (bývalý asistent Petra Macha), který u Okamury zařídil, aby právě Macha upřednostnili před Ivanem Davidem, což je jeden z hlavních důvodů, proč SPD prohrála na celé čáře. Jestli si takového hada dál bude hřát na hrudi, brzy se dočká dalšího podobného podrazu. A jestli Okamura bude vyhodnocovat volby tak, že generálové to naplánovali dobře, ale je zapotřebí postřílet ty, kteří masakr přežili, good luck. Komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci.

Trikolora se právě odebrala na smetiště dějin, nikdo si toho nevšiml a nikomu nebude chybět.

Svobodní jsou na svém. Vždycky dostanou kolem jednoho procenta a nikdy se to nezmění, ať dělají cokoliv, ať angažují kohokoliv, kdykoliv a jakkoliv. Nepomohl tomu Diviš, nepomohla Šichtařová a nepomohl tomu ani Matěj Gregor, kterého bych doporučil vaší pozornosti. Byla by škoda, kdyby marnil svůj talent u libertariánů, kteří vždycky jen vybudí naděje a pak nic z toho. Je nejvyšší čas Svobodné kopnout do řiti a přestat jim věřit jejich řeči, že tentokrát už to konečně dají, protože to nedají. Nikdy to nedají. Ještě jednou: NIKDY TO NEDAJÍ.

PRO Jindry Rajchla je průser, který jsem půl roku předpovídal. Myslím, že se na jejich údělu nedá nic změnit, protože se nedá nic změnit na lidech, kteří PRO vedou. Srdcařů by tam bylo a je dost, ale jen dole na roznášení letáků. Nahoře jsou Haškové, Vackové, Drbohlavové a Růžičkové. Petr Viktorýn úspěšně dotahuje Janu Volfovou v rozbíjení politických projektů… jeho nápad, že se půl roku před volbami PRO zbaví všech tváří, které předtím těžko budovalo, ve prospěch politických dinosaurů, ten vejde do dějin. Viktorýn má po Trikoloře už druhý zářez a věřím, že nebude poslední.

V PRO by musel zůstat Jindra Rajchl sám a začít úplně od nuly, aby se s tím dalo něco dělat. Že politický svět přijde o Drbohlava, Haška, Vacka a Růžičku, mi vůbec není líto. Svým způsobem, všichni v PRO věděli, že současný směr je špatně. Ale jen někteří měli odvahu to Jindrovi říct a byli za to ihned po zásluze potrestáni. Bez zpětné vazby to pak musí dopadnout špatně.

S volebním výsledkem PRO skončila éra Václaváků. Zůstanou jen vzpomínky a jeden dokumentární film. Ale zbytečné to nebylo. Jeden z řečníků na pódiu, Ondra Dostál, se stal europoslancem. Čtyři roky takhle chodil mluvit po různých demonstracích čtyři roky řešil s Alenou Dernerovou, jak tu energii lidí smysluplně přetavit v něco úspěšného a na konci z toho byl europoslanecký mandát u koalice STAČILO! Dlouhodobá systematická práce s Nielsenem, Vondráčkem, Landou či sdružením SMIS nakonec přinesla své ovoce. Ale dalo to zabrat.

Mimochodem, Ondra Dostál dostal víc preferenčních hlasů než Jindra Rajchl nebo pirátka Gregorová. To jen abyste pochopili, jak ošidné jsou fejsbůkové bubliny a jak důležitá je dobrá taktika a předvídavost. Do politiky nepatří zbožná přání, nepatří tam fandění. Vítězí pragmatismus, přímočarost, schopnost dobrého kompromisu a dlouhodobá soustavná práce.

SOC-DEM je mrtvá, Aliance je mrtvá, Vrabel je mrtvý, ČSSD je mrtvá. V tomto ohledu levicoví voliči projevili víc disciplíny než ti pravicoví a hodili to Kateřině Konečné rovnou. Jaképak zdržování. Mimochodem… pamatujete, že si Socani kdysi dávno odhlasovali tzv. Bohumínské usnesení, že s KSČM nikdy nepůjdou do koalice? A vidíte, komunisté jsou stále zde, s chutí to znovu rozjet, zatímco nad Sociální demokracií smrtka zavírá víko rakve a má tvář Michala Šmardy. Ne nepomohou ani jiné tváře ani další změna loga. Strana už je příliš načichlá morovým puchem. Věděl bych tak o dvou či třech jménech, kterým by stálo za to, hodit lano. Zbytek nestojí ani za záchranu, ani za pláč.

Tolik dneska. Zítra si povíme, co tyto výsledky budou v nejbližší budoucnosti znamenat.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

335 thoughts on “Jak to dopadlo a proč to dopadlo

  1. Vidlák si pochvaluje volební účast 36%, ale já si myslím, že to je tragédie. Lidi měli skvělou možnost ukázat Fialovi, že jsou s jeho vládou nespokojení. Domníval jsem se, že ta navýšená daň z nemovitostí s lidmi hne ( a ta se dotkne i lidí, co bydlí v nájmu), ale bohužel nic.

    Účast v zemích EU:
    Belgie 90%. ( tam to asi mají povinné)
    Bulharsko. 32%
    Česko. 36.5%
    Dánsko. 58%
    Estonsko. 37.5%
    Finsko. 40%
    Francie. 51.5%
    Chorvatsko. 21.5%
    Itálie. 48.5%
    Kypr. 59%
    Litva. 28.5%
    Lotyšsko. 34%
    Lucembursko. 82%
    Maďarsko 59%
    Malta. 73%
    Německo. 65%
    Nizozemí. 46%
    Polsko. 40.5%
    Portugalsko. 36.5%
    Rakousko. 54%
    Rumunsko. 52.5%
    Řecko. 41%
    Slovensko. 34%
    Slovinsko. 41%
    Španělsko. 49%
    Švédsko. 50.5%

    1. Přesně tak. Pokud není účast nad 50%, nejsou to volby, ale šaškárna.

      Volby by měly být povinné. A kdo nevolí, měl by zaplatit pokutu ve výši volebních nákladů na 1 voliče. A ještě bych zavedl speciální kandidátní listinu, která by znamenala, že NECHCI žádného poslance. Pokud by tato kandidátka získala např. 5 mandátů, nebylo by v EP za ČR 21 poslanců, ale jen 16 poslanců. A totéž bych zavedl i v senátních a parlamentních volbách.

        1. Povinné volby byly i za 1.republiky, oni soudruzi zase tak hodně nových zákonů nevýmýšleli.
          Akorát co nám jeden učitel (už v důchodu) v 80.roce řekl, že za císaře pána se zákony schválily, až po té co to pochopil i blbec. Dokonce si takového platili. Neplést si z dnešními postiženými, tehdy měl problém přežít i zdravý a těch hloupých zase tolik nebylo.

  2. Nízká volební účast dokazuje, že 2/3 lidí je lhostejné co bude a druhé místo Spolu dokazuje, že lidi jsou s vládou spokojení.
    Není co řešit a snažit se o nějakou změnu k lepšímu. Ledaže by se vyměnila cca polovina obyvatel ČR. Místo hlupáků rozumní lidi.

    1. Souhlasím a zároveň nechápu. Opravdu je takový problém zvednout na vsi prdel a jít to v sobotu před obědem odvolit?

      Nakonec, jednomu to může být opravdu u prdele – schopný jedinec se bude žít slušně ať vládne Petr nebo Pavel a idiota fakt litovat nebudu, až nebude mít co žrát, protože byl pohodlný na to, něco změnit.

      1. Bavil jsem se s pár lidmi, které dobře znám a kteří nešli volit. O politiku se nezajímají, o tu evropskou už vůbec ne. neví nebo jen matně tuší z odrazů dění u nás, co kdo, když dostanou v pytlíku 30 volebních lístků, nechtějí se s tím zabývat.

        Celkem je i chápu.

        1. A proto budou Češi úspěšně anihilování. Tento národ ztratil životaschopnost. Taková apatie se hned tak nevidí.

        2. Kačka získala křeslo a bude hájit zájmy spodiny. Jinak se nic nestalo, jedeme dál. Vlastně ona už to křeslo měla i předtím. Takže se vlastně nestalo vůbec nic.

          300 tisíc odhodlaných Stačilo! na to, aby ovládli tři procenta ze tří procent.

          Kdyby se jednalo o skutečnou demokracii, nevolící by měli v parlamentu svoje prázdná křesla a byli by při každém hlasování nepřítomni. Parlament by nemohl hlasovat ani cokoli odhlasovat. Politici by museli volby opakovat a začít zastupovat zájmy voličů, což doposavad nikdy nedělali. Všechny současné parlamenty světa jsou nelegitimní. Je to tak prosté a nikdo to nevidí…

          1. Vy jedna spodino, aby vám mráz roztrhl pr. del. On ten Xaver má dobré průpovídky.
            Ještě tábory pro podlidi nechcete zavést?

            1. Všechno bude – Faltýnová přecejasně deklaroval intenzitu i způsob. A Pávek, guma na Hradě vše podpoří, Demolice jakbysmet, a s nimi 2/3 plebsu … Stačí fakt málo, rusofobnímu plebsu bude stačit malý impuls, a až dostanou kluci noty z jistého zde vládnoucího velvyslanectví, uvidíte ten fíčák , uvidíte možná i lynč …

      2. Možná je jenom sere to, co sere mě – že se alternativa změnila v Antifialu, ideální protipól pětikolkovýho Antibabiše.
        Nepotřebuju Antibabiše.
        Nepotřebuju Antifialu.
        Neznám ani nikoho ze sousedů, kdo by něco takovýho potřeboval.

    2. Res publica není území, lejstra….
      Res publica jsou lidé. V jaké míře lidé, v takové míře res publica. Bez ohledu na obsah nějakých lejster.

    3. 2/3 lidí není lhostejných. Jsou to lidé, kteří intuitivně či vědomě nepřijímají demokratickou nadvládu Evropské unie. Svým hlasem by systém moci legitimizovali a je jedno, pro koho by hlasovali.

      V národních volbách je to stejné, jen těch vědomých a s intuicí je míň.

      1. Kolemjdoucí
        To je kravina! To je jako intuitivně či vědomě nepřijímat zlo kolem sebe, tak to vyřeším tím, že zlo budu ignorovat.
        Kdo chce kam, pomozme mu tam. Pak ať si nestěžují.

        1. Alternativně můžete bojovat a stát se zlem v jiném dresu. Zlo má mnoho podob a boj má v genech. Všimněte si, všichni politici bojují. Čas od času začnou i válčit.

          1. Proto se konají volby například každé čtyři roky aby se zlo eliminovalo. Ale když to má 2/3 lidí u zadní části těla a polovina z té 1/3 voličů si z nabízených zel s přehledem vybere to největší, tak se pak nesmíme divit jak to v ČR vypadá po 35 letech budování „demokratického“ kapitalismu.
            To platí i pro parlamentní volby tuplem.

        2. Lide ve velke vetsine ignoruji i nastup umele inteligence – uz ted je to velka vec, a to jsou zacatky asi jako letectvi v roce 1912… Nahrazenim desitek procent pracovnich mist bez nahrady (nebo minimalne bez adekvatni nahrady ktera by mohla uspokojit zivotni ambice nekoho kdo si rozhodne nepredstavoval ze skonci jako manualni delnas) vznikne pnuti, ktere tzv. demokraticky system nebude schopen resit. A casu je mnohem mene nez by si kdo predstavoval, a umi si nekdo predstavit ze by toto mela resit soucasna generace politiku ?

            1. Z tohohle bude ještě solidní průšvih. Když dostane výstup Ai do rukou odborník, který to má nastudované + dlouholeté zkušenosti, je schopen ten výstup kriticky posoudit, odhalit chyby a opravit ho/připravit na základě výstupu něco svého. Za pár let ale odborníci vymizí, protože se Ai o něco zdokonalí a těch pár procent práce pro odborníka by těžko někoho uživilo – nikdo to nebude chtít platit; noví odborníci nevzniknou, protože ty roky na nabírání zkušeností, kdy by byli horší než Ai, ty jim nikdo nezaplatí. Zůstane tak velice schopná Ai bez možnosti náležité kontroly a lidské hloupnoucí stádo, které jí bude využívat. A je jedno, jestli to bude v oblasti práva, žurnalistiky, překladatelství, lékařských aplikací (vyhodnocování snímků), grafiky, programování nebo čehokoli jiného.

              1. Hned za slovem odborník mi chybí slovo Hulvath!!! To AI vyhodnotila, jako blbost a umázla to, nebo jde o opomenutí autora odborníka?

              2. Kecy, je to jen software, který vyhledává. AI občas vytvoří video s ptáky a lidé se rozplývají jak je ta příroda nádherná a vůbec jim nepřijde divné, že ten pták zavírá víčka jako člověk, přitom ptáci mají i třetí víčko.
                Že barvy peří jsou tak fantastické, že kdyby si prohlédli nějaký dokument, museli by vědět, že to je umělé.
                A nebo nějaké stavby, nedávno vytvořila pod ejffelovkou druhé podzemní město.

          1. Vite koho mi pripominate? Jehovisty s autonomnimi auty cca tak deset let zpet. Jen pripominam, autonomni rizeni mela mit Audi A8. Uvedena v roce 2018. Tesla mela prejet USA sama v roce 2017 (?). V temze roce me jeden presvedcoval, ze D3 maji po technicke strance autonomni rizeni pripravene, ceka se jen na legislativu. Nejpozdeji v roce 2022, mozna 2023 to bude bezne.

            Mame rok 2024 a co? A hovno.

            Tim nerikam, ze to nekdy… nejak… ale ne takhle na hulvata a pristi stredu.

      2. Dovolím si nesouhlasit. Neznám žádného nevoliče, který by si pasivitu takto sofistikovaně omlouval. Nejčastější důvod je, že „stejně to nic nezmění“. Pořád věří, že to nějak samo vyšumí a zase „bude líp“. I bez jejich snahy – že vyjede nějaký ten blanický rytíř a vyřeší to za ně, když bude nejhůře.
        Dokud bude co na gril na zahradě, kárka před garáží a aspoň jednou v roce dofča někde na ostrovech, tak se ti pasivní nezvednou. Že je to na splátky – nevadí, dyk práce je dost. Jo, a pokud k tomu dosáhnou na fotovoltaiku s dotací (na úvěr, který platí ti, co FV nemají), tak spoko maximální. U piva pak vytahují mobily a chlubí se, kolik za ten den ušetřili za ohřev vody v bazénu a kdo má na to jakou apku. Tolik zkušenost.
        A dezolátů, těch se štítí.
        Jen nepřijít o to, co se povedlo získat, jen to ne. Tady je zakoapný pes nezájmu. Neztratit! Zvednou zadky a půjdou volit v momentě, kdy jim systém začne sahat na nashromážděný majetek.
        Tak, kdyby jim Jurečka sebral tu dotaci, to by byla jiná, to by byl jiný kravál. Ale takto….., když začne být zle, Jurečka vymyslí dotaci, a i když je všechno drahé moc, zas se to dá nějak překousnout. POdívejte se kolem, jak se znovu začalo stavět. A auta přibývají v republice pořád. Nene, ve vládě sedí lidé chytří – nebo jejich poradci jsou chytří lidé , velmi chytří… .
        Kdysi tu rezonovalo heslo, že vlky z lesa žene hlad. Jak vidno, v lese je kořisti pořád ještě dost.

        1. Dobře jste to shrnul, proto jim taky pravicové vlády podstrojují – kupují si jejich hlasy.
          Ale proč tu sebranku volí ti „dezoláti“, když jim se akorát sníží životní úroveň.

    4. „Nízká volební účast dokazuje, že 2/3 lidí je lhostejné co bude…“

      To je dost omezený výklad, který nepřipouští/nechce vidět i jiné důvody. Například ten, že ony 2/3 oprávněných voličů jsou bezradné a naprosto ztratily víru/důvěru v to, že je změna k lepšímu možná. Já totiž ve svém okolí lhostejnost nevidím, ale vidím rozčarování, otrávenost, nedůvěru a velmi, ale opravdu velmi hlubokou skepsi. – Hloubku skepse navrhuji měřit v časových jednotkách, např. v rocích marného konání.

        1. spíš neofekalismus. Znáte definici?

          Fekalismus: stojí to za h…o.

          Antifekalizmus: už to nestojí ani za to h…o.

          Neofekalismus: kéž by to aspoň za to h…o stálo.

    5. Je spoustu obcí na Moravě, kde SPOLU zvítězilo a budou i v Čechách.
      Vypadá to, že voliči SPOLU jsou disciplinovaní.

      1. Pocit vyvolenosti zachránit planetu před sodofkovým plynem, demokracii před dezoláty a svet před Putinem, to je silně stmelující program. Svou zodpovědnost za svet si uvědomuji.

      2. Disciplinovaní jsou jen ti vyjebanci z pražských korporátů.
        Když půjde půlka Prahy, všichni ti zákazníci barbershopů, hipsteři a anonymní zaměstnanci korporátů, ti všichni z těch kancl-chlívečků za přepážkami a disciplinovaně volit fialu, tak se to musí někde projevit.
        A taky, že projevilo. Jim, těm krysám z kanclů a neziskovek, to maximálně vyhovuje – nikdo normální fialu a jeho skvadru volit nemůže.
        Praha, odtud vždy přišlo všechno svinstvo.

        1. Bohužel do Prahy dorazilo hodně náplav, třeba z Brna, to je vidět ve vládě, kde jich je většina a čistokrevný Pražák tam není snad žádný

          1. No je, blbka Černochová, ten další blbecek Lipavský a asi ještě někdo. Nicméně většina je tam z Moravy, převážně z Brna nebo tam studovali .
            Že je v Praze spousta náplav, a to asi těch nejhorších, je také pravda. Asi se cítí těmi lepsolidmi když se upichli v Praze.

    6. Nedokazuje nic.
      Dvě třetiny voličů se prostě z nějakého důvodu rozhodly na to hodit bobek. Ty důvody neznáme a nemáme je jak zjistit.
      A to je asi tak vše, co víme.

      1. Naší mladí jeli pryč, voličský průkaz si nevyřizovali, museli by vystát frontu v městě.
        A druzí vůbec nevěděli, že ty volby jsou už teď, ale zadek nezvedli. Zeť nevolí vůbec.

      1. Zpronevěra je součást ritu. Každý služebník pána musí mít svou achilovu patu, aby němel snahu se osvobodit, když na něj přijde slabá chvíle.

  3. VŽDY SE PTEJME: KOMU TO VE FINÁLE PŘINESE VÝHODY A ZISK?
    DOMÝŠLEJME, KDO JE TEN NA KONCI, KTERÝ BERE VŠECHNO?
    ..a nemůžete se splést. A platí to i v běžném životě.

    1. Záleží na tom? Jste členem ODS? Jestliže ano, jste informovaný. Pokud nejste neinformovaný. Ale i tak, záleží na tom?

      1. Já myslím, že záleží. Je třeba vidět, že když se někdo chová jako prase, dostane za to alespoň nějaký trest.

            1. Většinou těmhle lidem prozřetelnost připraví mnohem zajímavější osudu než nedokonalá lidská spravedlnost. Jen si vzpomeňte na křišťálového Standu.

      1. naprostý souhlas. Není nad to, když se řekne ODS, vybavit si nějakého takového výrazného představitele. Přímo výkladní skříň – člověk ihned vidí, co je v nabídce. A již ve starověkém Římě bývalo zvykem nechat se obveselovat zrůdama.

      2. Také to udělali, a odůvodnění to milosrdenstvím – člověk prý má být schopen odpouštět , pravil moudrý Mára Benda …

  4. Statisticky vzato…
    Výsledky Přísahy a Motoristů víceméně kopírují rozložení sil ODS. Čím více severovýchod, tím více úspěch Konečné a „méně Turka“. Čím více „do Čech“, tím méně Konečné a více Turka. Podle mě se tak potvrzuje, že Turek a spol. luxuje hlavně bývalé ódeesáky nebo ty, kteří by to hodili rádi Svobodným, ale báli se propadlého hlasů (jak doporučoval i Vidlák). Je to alternativa, ale pravicová. A to tak, že myslím spíše libertariánská. Proti Green Sešli je jednodušší mluvit než proti minimální mzdě. No uvidíme… Přísahu&co. hodně tlačili influenceři, v Česku téměř výhradně pravicoví, to se promítlo rovněž. Na tom by mohlo Stačilo! do budoucna zapracovat, doba si to žádá…
    Stačilo! za mě super úspěc Nemuset v pondělí do roboty, slavím do rána. 🙂 Narozdíl od apokalyptických nihilistů se dovedu radovat z mála a toto rozhodně malé vítězství není…

    1. Já mám z úspěchu Stačilo taky velkou radost. Je to dobrá volba pro takové ty normální pracovité a pokorně žijící lidi.
      Katka dokázala zaujmout i hodně lidí na středu i pravici, byť tito nakonec volili jinak …

      A pokud dokáže Stačilo vyřešit odchod Katky do Bruselu, posílí i v dalších volbách, volit půjdou i lidé co zůstali doma.

      Katka zvítězila díky své svěžesti, kompetentnosti, přiměřeně prostořekosti a také díky tomu, že se vynořila tak nějak odnikud a mainstreem ji nestačil poplivat a onálepkovat. A také díky charismatu vůdce, který třeba jinak postrádá levicový Drulák a jiní salonní levičáci. Ostatně je možné, že Katka měla nad sebou i ochrannou ruku od velkého byznysu, který ji respektuje jako schopnou političku.

      Ostatně stejně zjevení se odnikud prospělo Kenovi, média o něj prakticky nevěděla a po souboji s Blbuší rozjetá dehonestace se neuchytila, spíše naopak …

      Já bych velmi přál Vidlákovi úspěch při případném pokusu kandidovat do PS, nicméně se obávám, že už má cejch mainstreemu… a ten cejch fakt funguje…

  5. Počítat v intencích „vládní vers. protivládní“ je v případě voleb do Europarlamentu tak trochu blbost, ne?

    ODS i Turek jdou do frakce s CDU/CSU a ti mají v programu „čisté energie“, alias Green Deal a válku proti Rusku.
    Jak bude asi hlasovat ANO v případě „dotací“ a válce proti Rusku? Bude pro nebo proti Green Dealu?

    Mně to připadá, že budou všichni proti STAČILO! a SPD. Tedy 18:3. Počkám a uvidím JAK bude KDO hlasovat. Jak se bude plnit Plán.

  6. Dopadlo to dle režie USA a Londýna. Babiš má stejného pasáka jako ODSSpolu, jen mají naoko jít proti sobě-divadlo pro vovce, ať vovce volí jak volí, pořád volí koupené ku.wičky od CIA a MI6. Důkaz: soudy, justiční méédiální senzace, Čapí hnízdo…ukrutné mééédiální soudní procesy: výsledek v praxi O nic, zapomeňte, další kovidteror, Vrbětice, počátek umělého krachu energ. společností, opichovačka-máte krátkou pamět?
    Do politiky byl nasazen anglosasy/mimochodem ANO je cílený odštěpek ODS/ právě proto, aby mu bylo umožněno nerušeně „podnikat“ a expandovat kam mu bude libo. A ty náklady že hradí ze svého? ty náklady jsme mu zaplatili my všichni. Proto je Babiš nebezpečný. Byla mu pasáky určena taktika, aby mu vovce všechno sežraly i s navijákem. Musí jinak hodně hlasitě mluvit a jinak potichu konat. A vida jak mu to jde třeba s Jourovou. A pak : je to připravená varianta B, kdyby PyjalaSpolu udělali nějakou velkou botu a stali se pro USA nepřijatelnými.
    USA a Londýnu se dílo podařilo. Výměna za neúnosného Pyjalu započala, dokonáno bude za 1,5 roku, kdy bude Babiš dosazen opět do vlády.
    Jedinou opravdovou opozici – SPD – se jim podařilo odstranit – i díky Vidlákovi a jeho všudypřítomné masírce na alternativě o jakýchsi chybách Okamury …/o chybách ODSSpolu, co „chybách“ – přímo o trestných činech, a to nemluvím o vládním rozkrádání státní kasy-ani zmínka/. Množství pidistran spolehlivě odsálo hlasy SPD, teď pidistrany tiše zmizí. Totální ožebračení vovčanů a konečný rozvrat ČR grýndýltunelem a ukrválkoutunelem, nasazení usarmy, může být dokonáno.
    Stejný, úplně stejný scénář jede nyní v USA s Trumpem – nyní stadium méééédiálních „soudních procesů“ – výsledek bude stejný jako s Babišem. „Mééédiální“ jakoboj Bideta s Trumpem- tím zahltit mééédia, ale zásadně nepřipustit opravdovou opozici v Americe do méédií, aby americké vovce náhodou nezačaly myslet.

  7. Vypadá to, že Vidlák spojil svou budoucnost se STAČILO! a Konečnou. Ta však mizí do Brusele do Europarlamentu. (Co kdyby raději rezignovala na svůj Euromandát a zůstala doma?) Kdo na její místo?

    1. Na její místo Vidlák. Stane se místopředsedou KSČM a místopředsedou vlády. Zodpovídat se bude přímo Babišovi. Konec kydů se blíží.

      Ani nevím, jak je nyní u KSČM programově vyřešený přechod ke komunismu. To je myslím dobrý materiál k prokydání..

        1. No já nevim, jestli by to pomohlo. Nemá to dveře. Čínu už nikdy nedoženeme ani vědeckotechnicky ani jí nemůžeme konkurovat cenou práce ani cenou energií a surovin. Korporáty se přesunou do jiných částí světa a výroby tady zkrachují jak v soukromém vlastnictví tak ve státním. Jako zkrachovaly v 90-tkách textilky, tak teď krachnou automobilky a pak i to ostatní. EU jako jeden velký Brownfield. Budoucnost bude hodně jiná. Všichni budou „clickworkeři“ pro zahraniční platformy se zeleninovou zahrádkou a králíkama u baráku?

              1. Dlouho? Co je to proti věčnosti.

                Já si web otevřel, ale nenašel. Možná v odkazech na kompletní texty, ale tolik síly ke čtení jsem už neměl.

          1. Tak jsem kouknul na jejich web a je tam očekávaný silně levicový program. Tedy OK. Tak 15% bude vyhovovat.

            11 cílů KSČM (namátkou):
            Levné potraviny, právo na práci (komu je odepřeno?), právo na bydlení (sousedé postaví?), výstavba bytů s podporou státní komerční banky (asi pro všechny, kdo to zaplatí?), čtyřdenní pracovní týden, zakládání a provozování podniků ve veřejném vlastnictví (kdo bude vybírat managment?), stop cenzorům (souhlas), extrémně bohatí platí nízké daně ???, referendum o vystoupení ČR z EU, vymáhání válečných reparací vůči Německu, Mír! odmítáme cizí vojenské základny, další zvyšování nákladů na zbrojení a agresivní války! Požadujeme vystoupení ČR z NATO!

            1. Normálně vám ty vaše byty znárodní, kdežto tahle vláda vám na ně uvalí takové daně ze je rád eráru odevzdáte. Ještě si přečtěte kladenské memorandum.

              1. Ale jistý pokrok tam je. Komunisti se do toho po válce opřeli s šestidenním pracovním týdnem a budovali o sto šest. Dnes si troufají na to samé s pracovním týdnem čtyřdenním.

                1. No a za čtyřicet let na to půjdou s dvoudenním pracovním týdnem, tedy se bude do práce moct jít jen o víkendu. A za osmdesát let…..

                  1. Základem komunismu je odstranění soukromého vlastnictví. Nějakých 11 bodů do programu si může dát kdokoli. Když tam nebude to znárodňování, je to jen vykrádání staré značky

                    1. Odstranění soukromého vlastnictví VÝROBNÍCH PROSTŘEDKŮ ale spousta lidí to nechápe. Někdy ani členové komunistické strany.

                  2. No, vzhledem k tomu, co se na českou masu ( zdaleka ne tak inteligentní, jak si sama myslí ) žene, čemu všemu bude muset v reálu čelit, vzhledem k tomu, v jakých sračkách už dnes český chytrák je, jak si s ním před nedávnem vytřeli a vytírají dodnes pozadí skuteční chytráci, je sarkasmus cestou do pekel. Ale kampak na českého Pepíka, fronta během I.WW Čechy minula, během II.WW byla osvobozující armáda vysoce ohleduplná ( ač nás co by zbrojovku 3.Říše mohli přejet jako buldozer ), těžké boje se odehrály v pustých horách na hranicích bez důsledků pro civilisty a města, nálety byly řídké, průmysl, infrastruktura zachované – to se to chytračí, navíc postižené generace již nežijí a všechno bylo přede jinak…
                    Příště takovou kliku mít nebudeme, vtipní sarkasté – ostatně vůči fašizaci a nacifikaci se v drtivé většině ani nepípne, demoška je v pohodě, je fuč, ze ač doma, přesto gastabeitrem, ač doma, přesto za untermensch, ac doma, nepatří mi ani klika, za to do ležícího poraženého si kopne s gestem a porcí humoru kde kdo, aniž by ve své velikosti pobral fakt, že je to právě on plus spousta jiných vtipných, kteří byli nominováni jako budoucí kopací mičudy pro pobavení stejně vtipných, ovšem s podstatně mocnější pasem …

                2. Dnes bola sprava, ze v Grecku schvalili 6 dnivy pracovny tyzden, chybaju ludia. Tyzdenne mozu odpracovat 78 hodin…od 1.7.

    2. Jste hrozný skeptik,nebojte, ono se to vyřeší.

      První a asi nejdůležitější krok k etablování nového konzervativně levicového sdružení byl úspěšně učiněn a už jen jedovaté sliny z tlamiček mainstrmévých štváčů Vás musí utvrdit, že je to skvělý počin.

      Jsem zvědav na další kroky Stačilo. Dokonce jsem i připraven se osobně podílet na dalším.

      1. Máte pravdu, toto nevím. A vážně toto vědí všichni voliči, že tam šla jen na rok? A ještě se zeptám, jaký to má smysl?

  8. Právě skončené volby jen ukázaly nějaké trendy v myšlení voličů, které se dramaticky liší od představ politologů zkoumajících jen názory předsedů stran. A liší se i od názorů těch předsedů. Volby skončily, hlas lidu promluvil. Někomu se nemusí líbit, ale výsledky jsou, jaké jsou, a uvidí se parlamentních volbách, jak moc dokázaly.
    Za mě je největším překvapením voleb, že lze zahájit volební kampaň i jen pár měsíců před volbami a výrazně uspět, aniž by bylo zapotřebí do toho cpát přespříliš mnoho peněz. Jestli zde čte nějaký budoucí politický buldozer, nechť si zanalyzuje kampaň Filipa Turka a Kateřiny Konečné, a proč dokázali oslovit voliče. Nějaké předvolební plakáty to opravdu nebyly.
    Jenže obě výrazné tváře voleb teď zmizí v Bruselu. Jestli chtějí úspěch využít, potřebují představit stejně kvalitní nástupce. Turkovi voliči mají potenciál vyluxovat SPOLU, STAN i Piráty. Konečné voliči mají potenciál vyluxovat zbytky ČSSD a její pohrobky, plus levicově zaměřené voliče, kteří dlouho neměli zastání. Oba politické projekty trochu uberou hlasy A. Babišovi. Jenže zmizí v Bruselu.
    I když Turek i Konečná mohou kandidovat v parlamentních volbách. A oba mají šanci vyhrát, jak ukázali dostatečně zřetelně.
    ANO Andreje Babiše ztrácí jen mírně, zato Pětikoalice krvácí, a to hodně. Nějaké zbytky věrných voličů ještě poskládají, ale začíná být v Pětikoalici přebytek náčelníků a málo indiánů. Podobně SPD udělala fatální chybu, a jestli se u nich něco dramaticky nezmění, mohou zmizet z politické scény. Protestní hlasy teď sklízejí jiní.
    Můžeme jen odhadovat, že volby parlamentní přinesou dramatické změny. A teď po volbách, zřejmě někdy v okurkové sezoně, dojde k nějakým změnám v křeslech předsedů politických stran. Mnohé z těch, které kdysi měly 30% hlasů, mizí do politického záhrobí, a jejich odchodu si moc lidí nevšímá.
    Volby dále ukázaly, jak moc záleží na osobě předsedy strany a výrazné tváři volební kampaně. Pak už stačí jen nedělat chyby.
    Pětikoalice si může připsat dva úspěchy. V Bruselu zmizí katastrofa Danuše Nerudová a prezidentský syn Ondřej Kolář. Zůstává jim neřízená střela od Řeporyjců. Pavel Novotný dokáže odradit ještě víc nerozhodnutých než Danuše Nerudová, a to už je co říct. Proto by všichni odpůrci ODS měli začít pět chválu na Pavla Novotného, a jak je zapotřebí jej učinit předsedou. Pak spolehlivě chystat ODS pohřeb.
    Ale to jsou jen zbožná přání. Však se brzy ukáže, jak moc šlo o vzedmuté vášně voleb a nakolik o trvalý trend.
    Můžeme očekávat, že mnozí budoucí vůdci si mohou založit stranu na jednoduchém heslu, a přitáhnout dostatek voličů. EK zařídí svými nápady dost hlasů. Například je zde potenciál pro stranu, která bude mít za cíl jen zlevnění energií a odchod z Lipské burzy. Uvidíme, jestli nápad a hlasy z prachu ulice někdo zvedne.

    1. Já bych to na nějaké úspěšné kampaně u dýzl a fízl a u Katky Konečné neviděl.
      Víceméně se projevila typická klasická čecháčkovská volba. Zvolíme někoho nového, on bude jiný než ti co tam jsou a vyřeší naše problémy. Jak? To nikdo neví, ale budeme je volit.
      Vždyť se to opakuje při každých volbách. Přestala být zajímavá ODS, vzniklo TOP09, pak byly Věci Veřejné (volební heslo Zatočíme s příživníky), pak přišlo ANO2011, v minulých parlamentkách to byla Přísaha (skoro se to povedlo) a Volný blok (tady se to nepovedlo), Pak bylo PRO (tam se to začalo hroutit dávno před volbami do EP) proto bylo nutné nasadit Turka k fízlovi a kampaň?? postavit na boj proti zákazu spalováků (mám to v rodině, švagr by pravici nikdy nevolil ale přesto volil pravicového Turka).
      No a Katka? Hezky vymyšlený název a moc nemluvit o KSČM. Koho bude volit levicově zaměřený volič, který ale nemusí komunisty? No přece Katku a Ondru, koho taky jiného, když SPD jsou náckové a ještě k tomu ultrapravice.

      1. Za mě poněkud mícháte dohromady dvě věci. Ty strany „záchranářů“ mají v naší politice delší tradici, než uvádíte. První byla ODA a hlavně pak Unie svobody. Plus ti vámi uvádění a někteří vámi opomenutí. Jejich úkoly jsou vždy de facto jen dva: nabídnout zdánlivou alternativu, která ale žádnou alternativou není, a hlavně kanalizovat hlasy nespokojených voličů.

        Co v tom vašem příspěvku nesedí, je, že vám chybí další kašpárek v řadě Piráti. A hlavně vědomí toho, že tyto strany „záchranářů“ byly vždy hypovány mainstreamovými médii. Stačí si jen vzpomenout na humbuk kolem US a Pirátů a debílků typu Pilip či Bartoš. I kdybychom připustili, že u Turka může někdo zkoušet obrácenou psychologii, na což může třeba slyšet část mladých, tak vaše vývody na STAČILO prostě nestačí. STAČILO nabídlo to, po čem se tady už málem dvě desetiletí volá. A to poté, co se původní ČSSD začala liberalizovat a KSČM propadat do nebytí. Tím něčím je autentická tradiční levice.

        1. A nebojím se, že tu Konečná nenechá dobrý tým. Petra Rédová, Jandejsek, Dubravská… a lidé, poučeni současným marasmem, levici volit budou i nadále!
          Konečná je pracovitá, Dostál je chytrý právník a určitě STAČILO nenechají zkomírat.
          Senátní volby se blíží a za rok máme možnost vykmitnout pětikoaliční hnus do …Brusele!

        2. Říkal jsem už velmi dávno, že celá slavná SPD, je jenom krycí skořápka, převázaná mašličkou vlasteneckých keců.
          Je určená k legalizovanému dobývání státní renty Okamurou, přes hlasy „vlastenců“.
          Nic se na tom nezměnilo, jenom se stále víc potvrzuje, že mám pravdu.
          Prohodil cestovní kancelář za politiku.
          Okolo cestovky je moc práce, zákazníky musíte přesvědčit kvalitou služby.
          Politika nic takového nevyžaduje, jen šikovně namířené kecy. Bez sebemenší námahy a internety jsou skoro zadarmo.

  9. Jen pro pořádek, nepropadlo 330 tisíc hlasů, ale nejméně 600 tisíc hlasů. Vidlák nezapočítal hlasy nad hranicí přidělených mandátů u sedmi úspěšných stran. To se rádo zapomíná.

  10. Co snesou ovčané

    Předjímání výsledků voleb. Protekce vládních stran.“ ČT má problém. Nastoupila advokátka
    09.06.2024 12:36 | Monitoring

    Senátorka a advokátka Jana Zwyrtek Hamplová podává kvůli předvolební superdebatě České televize podnět na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) spolu s právním stanoviskem. V debatě vystoupilo sedm lídrů sněmovních stran, a to v poměru, kdy proti dvěma zástupcům opozičních stran vystoupilo pět zástupců ze stran a hnutí vládní koalice….

    ….Členka horní parlamentní komory Jana Zwyrtek Hamplová proto podává podnět na RRTV za porušení zákona o České televizi a to za nevyváženou předvolební Superdebatu. Jeho součástí je i právní rozbor toho, co a jak bylo všechno porušeno…..
    …… že Česká televize si nezachovala demokratický přístup a nebyla zachována mediální pluralita. „Občané nedostali objektivní a vyvážené informace, aby si mohli sami vytvořit názor, koho mají podpořit, protože s většinou volebních subjektů jim nebylo umožněno se seznámit, a volební debaty neodrážely ani rozmanitost názorů a politických směrů,“ dodala. …..
    …Za jednu kandidátku SPOLU tam byli hned tři zástupci, opoziční strany zastupoval vždy jen jeden zástupce, a vznikla tak skupina tří kandidátek, které ovšem zastupovalo pět osob, proti dvěma kandidátkám opozičním, které zastupoval vždy jen jeden kandidát,“ poukázala senátorka……
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Predjimani-vysledku-voleb-Protekce-vladnich-stran-CT-ma-problem-Nastoupila-advokatka-756638

    Volební porážka ČT. Vnucování kandidátů, podivná náhoda s Nerudovou, všímá si Best
    10.06.2024 20:16 | Komentář
    …Pokud bude pokračovat v nastoleném směru, avizované zvýšení koncesionářských poplatků bude ohroženo. Spíš bych ale řekl, že to pochopí a trochu ten směr zmírní,“ myslí si Best….
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Volebni-porazka-CT-Vnucovani-kandidatu-podivna-nahoda-s-Nerudovou-vsima-si-Best-756713

    1. Josef původní napsal:11 června, 2024 (8:25)

      Co snese ČT
      Polský ministr kultury rozhodl o likvidaci veřejnoprávní televize a rozhlasu
      https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/polsky-ministr-kultury-sienkiewicz-rozhodl-o-likvidaci-verej/r~7015fd02a4db11eeba63ac1f6b220ee8/

      Slovenská vláda schválila zákon o televizi a rozhlasu, šéf stanice má skončit
      https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/slovenska-vlada-schvalila-novelu-o-rtvs-348553

      ČT ?
      Když to projde ČT, bez ztráty kytičky, kdo bude příště na řadě?
      Budou to ještě volby?

  11. V diskusi se objevuje spousta hlasů pro spojování. Na papíře to je dobrá myšlenka, ale v realitě to je podle mého subjektivního pohledu často nereálné a spíše to uškodí. Spojovat se mohou subjekty, které mají podobný pohled v principiálních věcech a liší se jen v méně významných detailech.

    Ukázkový příklad špatné koalice bylo třeba SPD a Trikolóra. SPD byla dlouhodobě lehce v levo a spojení se spíše pravicovější Trikolórou a k tomu nasazení Petra Macha na první místo kandidátky, vedlo k decimaci hlasů ochotných je volit. SPD a Trikolóra + Mach se neliší v drobnostech, ale mají na některé věci prostě jiný pohled. Ještě před několika lety, hlavně pod vedením Václava Klause mladšího, dokonce Trikolóra ani vysloveně nechtěla opustit EU, ale reformovat ji. Oproti tomu SPD má dlouhodobě v programu referendum. To je z mého pohledu příklad naprosto zásadního téma, na které potřebují mít strany v koalici stejný pohled, jinak bude spojení kontraproduktivní. Naštěstí to už Trikolóra přehodnotila a na setrvání ČR v EU netrvají. Ale i tak se od sebe strany této koalice liší natolik, že to voliči nepřekousli.

    Jiným příkladem stran s nekompatibilními programy jsou PRO a Svobodní. Neumím si je představit v koalici s SPD. PRO se taktéž nechce opouštět EU a NATO a tím je z mého subjektivního pohledu pro vlasteneckou scénu nepoužitelné a spíše působí jako trojský kůň, ať už vědomě či nevědomě. Svobodní zase mají velký problém se svým postojem k otázce Ukrajiny a tím pádem mají taktéž velice limitovaný průnik s vlasteneckou scénou, protože to je opravdu zásadní téma.

    Bylo by hezké se spojovat, ale spousta stran má prostě zásadní rozdíly v zásadních tématech a tak je potenciál koalic malý až negativní, protože to může akorát odradit stávající voliče, kteří mají svůj pohled na zásadní témata.

    Nemyslím si, že SPD je úplně ideální reprezentant vlastenecké scény, ale má k tomu podle mého subjektivního pohledu nejblíže. Co by SPD potřebovala, aby znovu zaujala? Potřebuje více osobností, které se umí kultivovaně projevit a nebojí se dlouhodobě pracovat. Vedení SPD potřebuje takové osobnosti lákat k sobě. Pak může zase zazářit. Když to neudělá, půjde dále nastoupeným směrem do nicoty.

    Obecně spojení kultivovaného projevu a práce pro svou ideu, je velkou bolístkou vlastenecké scény. Moc se to nedaří spojit. Ale pokud se to povede, je to na té osobnosti vidět na všem, co dělá, speciálně pak v debatách. Takovým dobrým příkladem je Ivan David. Špatným příkladem je Tomio Okamura a Jindřich Rajchl. Pracují, mají zapálení, ale kultivovanost jim chybí. Samozřejmě nějaké skupině voličů to nebude vadit, ale bude i spousta dalších, pro které to bude významné mínus.

    1. Osobne si myslim, ze to nebyla az tak Trikolora, co nasrdilo spoustu potencialnich volicu SPD jako spis Mach osobne. Z tehle figury majici plnou hubu minimalniho statu, ale nikdy se nezivici jinak nez erarem mam osypky uz od dob zacatku Svobodnych, kdy moje kratka koketerie s nimi skoncila prectenim jejich „programu“. Level Danuse, jen v jinych barvach.

      Osobne jsem to resil krouzky, ale jsem rad, ze to dopadlo jako to dopadlo. SPD prezila, ale musi si lizat hluboke rany. Micek je ted na jejich strane. Jestli to pochopi, maji sanci. Jestli ne, tak Stacilo.

        1. Já volila Tomia od začátku od Úsvitu celá léta. Jenomže od prezidentských voleb dělá věci, kterým nerozumím a které se mi nelíbí. Poslední byl kopanec do Ivana Davida a instalace Macha jako jedničky. Celou dobu jsem byla přesvědčená, že budu volit SPD a kroužkovat Ivana Davida. Ale pak mi nějak zbylo na stole 5 volebních lístků a postupným vyřazováním mi nakonec zůstal Turek. Ne, že bych z toho byla nějak odvázaná, ale prostě mi zbyl. Tak jsem ho tam plácla.

    1. Jakápak „naše země“, když v ní všechno patří někomu jinému? Jak se to liší od jakékoiv jiné země, kde by si člověk zařídil vlastní bydlení?

    2. Která jim nikdy nepatřila. Ve které byli a jsou jejím příslušenstvím. Žijí v iluzi udržované mediálním rozprašováním Demokratinu, Elektřinu….

  12. Za mě je skutečně mrazivé zjištění, že vládní strany vesměs vlastně uspěly, resp. propad jejich preferencí nebyl tak výrazný, jak bych třeba já očekával. Ano, při vyšší účasti by byly poměry hlasů zase jiné, nicméně právě ta neúčast je také symbolem, že vládní strany zase tolik v žaludku většině společnosti neleží.

    Už jsem psal Rajchlovi vzkaz, že pokud se do dalších voleb s někým nespojí, tak že mu hlas příště nedám. To raději půjdu volit slepenec STAČILO! a vykroužkuju si tam nekomunisty, protože opravdu příště nehodlám vyhodit hlas do koše.

    Účelový volební slepenec v podobě koalice SPD, Trikolora, Svobodní a PRO má skutečně šanci hrát vyšší ligu a ve spojenectví s Babišem pak zastávat i vládní posty.

    Jsem zvědavý, jestli se něco změní už do krajských voleb, protože jestli ne, tak tam vidím ambice jednotlivých stran kolem 1% (SPD kolem 5%).

    1. Slepenec SPD, Trikolora, Svobodní a PRO nebude hrát žádnou ligu, s největší pravděpodobností bude oscilovat okolo pěti procent.
      Vynásobíte-li číslo nulou, dostanete nulu.
      Spojení s Trikolórou vyzkoušeli, nefunguje. Přijali Macha, nefunguje to.
      Utečou jim kmenoví voliči a nové nezískají.

      1. Nesouhlasím. Ty strany jsou si v zásadě podobné bojem proti systému a snahou o vytvoření protipólu ke stávající vládě, tzv. – nabízejí mír a ne fanatickou válku, nabízejí suverénní republiku a ne ustrašeného mopslíka Bruselu, nabízejí levné energie a ne zdražování všeho na co si vzpomenete.

        ODS také evidentně neutekli kmenoví voliči, i když se dala dohromady s protipólem jako je TOP09. Kdyby se ČSSD svého času spojila s Babišem, tak mají kolem 50%.

        Minimálně voliči SPD a Rajchla jsou si podobní, tam by se rozhodně nic nekrátilo. Nezapomínejte, že v dalších volbách nebude mít MOTO+Přísaha za lídra Turka = půjdou s preferencemi strmě dolů a ti lidé budou volit někoho jiného.

          1. Tedy naprosto souhlasíte s tím, jak to Fjála s Osterraicherem vedou.
            U nás to bylo naprosto přesně tak. Mladí přišli, staří, co neměli koho volit, nepřišli.
            Nebudou se přeci namáhat sypat písek do soukolí.

            1. Jedna z věcí, který mě nesmírně odpuzujou je to, co jste momentálně předvedl.
              Podsouvání a demagogie.
              Čím přesně se lišíte od druhý strany, která demagogicky podsouvá opačný sračky? Třeba proruskost?

        1. Mám to stejně. Pokud se Rajchl nespojí s co nejširším propadlým vlasteneckým soukolím, tak už mu to určitě nehodím. Bude to práce nevděčná a pravděpodobně to nevyjde, ale je to jeho jediná šance.

          SPD, Triko, PRO, Svobodní ale stačit nebudou. Musí to zkusit spojit i s Blaškovci, Paroubkem, Vrabelem, Švýcarskou demokracií a dalšími pidisubjekty. Když už do strany dokázal zabudovat NATO Vacka i Haška, tak na výmluvy není prostor.

          Pokud se to nepovede, hlas mojí rodiny dostane Stačilo nebo Babiš. Šlachtomotoristi už do národních voleb nebudou mít Turka, takže tam to hodně opadne, těm to nehodím.

        2. Mýlíte se. Jsem dlouhodobý volič SPD a předtím Úsvitu a předtím Sládkovy Republikánské strany. PRO bych si v koalici s SPD neuměl představit a silně by mě odrazovalo. Je pro mě naprosto stěžejní vystoupit z EU, NATO, OSN a přidružených organizací jako WHO, plus k tomu všemu považuji za viníka konfliktu mezi Ukrajinou a Ruskou federací někoho jiného, než Rusko a jsme proti podporování Ukrajiny. Když to všechno zkombinuji dohromady, nevidím možnou koalici mezi SPD a PRO a ani Svobodnými. Pokus o takovou koalici vidím jako snahu s negativním potenciálem.

          1. Re: Svobodný duch
            Vidím to úplně stejně. Navíc teď ve volbách se to potvrdilo neúspěchem koalice s Trikolorou a postavením Macha jako jedničky kandidátky.

        3. Re: MzP

          Můžete mi nějak blíže vysvětlit, co je protipólového mezi zlodějskými sdruženími ODS a TOP 09?
          Já je vidím, jako konstantu – souvislý pás ksichtů, reperezentujících hajzly, kteří rozkradli republikua část z nich si vymyslela nový dres.

          1. Dobrých 5 (možná 10) let zpátky byla ODS protievropsky zaměřená strana, viz projev Fijalenka a TOP09 tvrdá proevropská strana, která by nejlépe odvezla korunovační klenoty přímo do Bruselu a tam je roztavila. Je pravda, že od té doby se mnohé změnilo, ale mnozí voliči ODS volí svojí stranu jen se skřípěním zubů z důvodu antiBabiš.

            1. Re: MzP

              ODS byla protiojropská jen do té chvíle, než se dostala k lizu = k rozdělování dotačních financí = faktických úplatků nadprahových ekonomických subjektů a malých i velkých domů soudruhům exponentům z ODS.
              Takže okamžitě po výhře nikoli obrat, nýbrž dokonalá pirueta.
              Víc k tomu nemám co dodat.

          2. Přesně na to jsem se chtěla zeptat, podle mého je TOP09 úplně to samé jako ODS a vnikla v době, kdy odesaci ztráceli voliče a potřebovali svoje béčko. Udělal jste to za mě. Tak jsem zvědavá na ten protipól.

            1. Založil ji Kalousek, protože se rozhádal s ODS. Lidovci chtěli jít i s KSČM a ODS nechtěla. Resp. to možná bylo akorát vysvětlení pro veřejnost.

              1. Omyl, topinky jsou společný produkt Mirka a Mirka pro oslabení a porážku socanů. Společný projekt připravovaný roky … Jedennz nich to přiznal kdysi v médiích. Tedy ne roztržka, ale další spojenecká jednotka. Každý se hodil, obzvláště, když mu spřátelené média dělala PR …

    2. Vládní strany dokážou své voliče dostat k volbám. Protože jim vysvětlili, že návrat Babiše k moci znamená že druhý den přijde Putin a ten si je odvede rovnou do gulagu nebo tak něco. Omylem jsem poslouchal (v cizím autě) Radiožurnál (zpravodajská stanice) a tam jsem navečer slyšel dlouhý pořad o tom, jak bolševici v 50 letech mučili mukly. Znám lidi co cestovali stovky km ze zahraniční dovolené na otočku, aby volili prezidenta Pavla v druhém kole.

      To opozice nedokáže a tak vláda jen utrpěla malou porážku. A pokud se ukáže, že AUTO jsou jen B team ODS, tak vyhráli.

          1. Jasně. Církev sepsala kritéria, pak si střihla žalobce, odborného znalce a soudce.. a usvědčené spiklence s ďáblem pak předávala k popravě světské moci. Ale církev svatá katolicky nenažraná s popravami neměla vůbec nic společného.

            P.S. Ani protestanti v tomhle ohledu nebyli žádná výhra.. Už jste někdy slyšel třeba o Salemu?

            1. A inkasovali majetek usvědčeného kacíře – byli, jsou a budou především obchodníci jak s hmotnými statky, tak především s lidským neštěstím, utrpením. Ruku v ruce s penězi a majetkem kráčí MOC, jak světské, tak udržovaná duchovní … Nikdo jiný nemá na rukou a na svědomí taková kvanta krve, neštěstí a hrůzy, jako církve …

      1. Re: adx

        Jsou mimo jakoukoli pochybnost.
        Je potřeba odlovit nevěrné modré ptáky, kteří zdrhli z Gríííndýýýlové voliéry.
        Proto gigolo s kadeřníkem – pardon – báárberistou a stááj-listou rovnou ze stáje soudruha PePy107.

        Proto další Ken, tentokrát předstírající zálibu v autech se spalováky a nikoli se sadou baterií pod prdelí.

        Ne, na české scéně se nezměnilo vůbec nic.

        Kačena vyluxovala dezoláty težce šlapající ekonomickou vodu aby se neutopili hned, ale až po příští výplatě,

        Ken Turek „střední třídu“ (chacha) se škochtlí za mega a nesplatitelnou hypoškou za 3+KK v paneláku naležato.

        Kde mám chybu?

        1. Řekla bych, že Ken je projekt ODS pro skalní, ale nespokojené voliče ODS.
          Otázka je, jestli je to projekt ‚otců zakladatelů‘ – Klausova účast na oslavách nebo jen tajná pomsta za Rakušanovo debaty bez cenzury. Nevím, prostě mi to nehraje, viz Kenovo vyjádření, že vstoupí do stejné frakce jako ODS, že už jednal se Zahradilem i Vondrou.

      2. „Vládní strany dokážou své voliče dostat k volbám. Protože jim vysvětlili, že návrat Babiše k moci znamená že druhý den přijde Putin a ten si je odvede rovnou do gulagu nebo tak něco. “
        A taky mají dost dobrou pomůcku: Nebudeš nás volit, sebereme ti cecík! A to je sakra silná motivace. 🙂

  13. Keď čítam diskusiu, tak vlastne Vidlák je arcilotor,čo posral voľby v českom kráľovstve😁. Nabádal, hecoval a rozosieral voličov. Ako malí haranti soplavi…….

    1. A ještě to dopadlo, jak víceméně předpovídal. Ta drzost… A z toho dle diskuse vyplývá, že se teď mstí. Neprůstřelná logika 👍

    2. Re: tzR

      Máte to špatně. Vidlák to posral tam i zpátky.
      Už jsem tu psal svou oblíbenou hlášku o obětním kozlovi.

  14. Levicově zaměřený Vidlák, opojen úspěchem Katky Konečné, dělá předčasné závěry. Tentokráte se nespokojil „jen“ s tradičním si kopnutím do hnutí SPD. „Úmrtní lejstro“ vystavil i Trikolóře, nenechal nit suchou na Svobodných (vyjma Matěje Gregora), nemilosrdně zúčtoval s hnutím PRO…Jindra Rajchl se bezesporu dopustil mnoha chyb, ale byl to především on, kdo dostal 100 000 lidí na Václavské náměstí. Nebýt demonstrací, tak je dnes nevděčný Vidlák stále neviditelným blogerem, jehož „xicht“ drtivá většina čtenářů nezná…
    V případě Jindry platí známé rčení o tom, jak „revoluce požírá vlastní děti.“

    Moje vize, jak resiscutovat kvartet zmíněných vlasteneckých stran a hnutí do Parlamentních voleb 2025, se shoduje s Jindrovým pokáním i plány Matěje Gregora.
    Rajchl už v povolebním poselství avizoval ochotu vytvořit velkou koalici vlasteneckých stran, viz jeho FB.
    Dále Matěj Gregor (Svobodní) ideu spojování se proklamoval zde:
    https://www.youtube.com/watch?v=mpmxjUPzilU&ab_channel=ZákonyBohatství
    Členové hnutí SPD MUSÍ ale vyměnit stávajícího lídra Okamura za Foldynu. Pak již nikdo a nic vzniku velké koalice bránit nebude.
    Vlastenecký „čtyřblok“ má imho potenciál urval v Parlamentních volbách 2025 cca 25 – 30 mandátů…Ohledně zahraniční politiky tj. např. schvalování EU legislativy by postupoval koordinovaně. „Sociální“ a „vnitrostátní“ problematiku by pak každý subjekt řešil individuálně…
    Jiná cesta neexistuje (=Svatoplukovy pruty).

    1. Vidím to podobně.
      Kolaborantský a vlastizrádný pětislepenec ukázal, že to funguje – v případě té pakáže nutno dodat bohužel.
      Prostě a jasně – nelze zbytečně ztrácet voličské hlasy jen proto, že kdekdo chce být náčelníkem, a nikoliv prostým Indiánem.
      Samozřejmě, každá smečka má a měla by poněkud jiné priority, to vše ale lze sladit a přetavit do koalice vlasteneckých stran, která by s pravděpodobností, hraničící s jistotou, výrazně přesáhla potřebných 5% voličské přízně.

    2. Okamura udělal spoustu chyb a spravedlivě si je odskákal.
      Jakékoliv osobní invektivy k Vidlákovi jsou zbytečné a hloupé.

      1. Okamura osobně nic neodskákal. Příspěvek dostane a dál může zpovzdálí bez odpovědnosti kritizovat.
        Funguje jako akát – ničemu pod sebou nedovolí vyrůst.
        A business goes as usual.

    3. Re: ciki

      Mám takový nepříjemný dojem, že Rajchl dostal ze své stáje všechny, kteří nepasovali Vackovi, aby se vzápětí divil, že se jeho potenciál smrskl směrem k nule.
      Jelikož starého psa novým kouskům nenaučíš, udělá to zas a znova. Proto bude jakýkoli jeho počin marný a marný a marný…

      Jo, máte pravdu, za všechny nezdařené politické proudžekty může samozřejmě ta zfíííííně Vidlák, který si z nich udělal pohodlné bydlo, jak jinak. Co kdybyste ho zkusili nechat zastřelit, tak jak to chtěli udělat s Ficem, co říkáte?
      Vobětní kozel totiž mušííí bééjt…

    4. Jenže na druhou stranu, co v tomto případě je obsahem onoho „vlastenecký, vlastenectví, vlast?“ V tom případě bychom se nutně museli zabývat otázkou národní identity a existence národa v jeho znacích a projevech, ne jen podle jazyka, kterým mluví většina obyvatel státního území. Celého i jednotlivých krajů i menších celků. Příkladmo, jak jinak než úředním či všem většinou srozumitelným obecným jazykem je kulturně spojen obyvatel Chodska s obyvatelem Valašska? Podle volební účasti a výsledků voleb, většina obyvatelstva se tak společně neprojevuje. Ne jen zde, ale i jinde, například v Německu, obyvatel Bavorska s obyvatelem pobřeží Baltu? Jde-li o národ ve smyslu etnicko-kulturním, odlišující se od tak definovaných národů ostatních, ne národ ve smyslu jen politickém či jen ve smyslu jen jiného názvu pro obyvatelstvo. Nakonec nutno se zabývat tím, zda tento národ je prvotní, suverenní, tvořící stát zdola, anebo naopak, zda je odvozen od státu na základě dějinného vývoje státu tvořeného jiným suverénem shora. Nakonec, nutno se zabývat tím, zda a v jaké míře a pokud vůbec, Res publica je res publica. Ne formálně, na papíře, ale reálně, ve všednodenním životě formálně označené entity jako státního suveréna. Zda, jak hluboce a pokud vůbec, o tom takto uvažují ti, kteří tvoří politické strany označující se za vlastenecké, především jejich vůdci, a jak jinak než-li dílčí a ad hoc pro získání hlasů se toto projevuje v jejich programu. A především,co z onoho je účelem, co prostředkem, a co s ohledem na jimi prezentovanou myšlenku národní je skutečným účelem.

    5. Chápu ,že část opozice je zděšená ,že pětikolka si radostně jede svou cestou ,ale to jí umožnilo zažrání tzv.pravice do zničení minulosti , tak že zde máme přechodné období fašismu.

  15. Kdyby, kdyby, kdyby… Taky je možné, že kdyby každý volil toho, kdo by opravdu zvolit chtěl, a ne toho, koho mu napověděli v Televizi Václava Havla, tak by se tam ty strany, které „neměly šanci“, pohodlně dostaly. To je totiž volba toho tzv. menšího zla. Podle televize. Hodně štěstí s prosazováním nějaké změny tímhle způsobem.

    Víte, ono je škoda, že se neprovádí u všech voleb nějaký exit-poll na tohle téma . Volili jste toho, koho jste opravdu chtěli, a nebo jste volili menší zlo? Možná bychom zjistili, že Fiala byl menší zlo, před ním Babiš byl taky menší zlo, a vůbec že se tady menší zlo volí už pěkně dlouhou dobu.

    Výsledek eurovoleb v České republice je opět potvrzením toho, že lidé si pletou volby se soutěžní anketou o největšího sympaťáka, že nechtějí být připraveni o svůj dosavadní komfort, ale zároveň nechtějí na fungování Evropské unie nic moc měnit. Sladkou sůl, smutný ráj, suchý déšť… Co se dá dělat.

    Ale, Vidláku, prosím Vás, rozmyslete si, než někoho označíte za národoveckého kandidáta. Bože můj! Snad víte, co ten pojem znamená?

    1. Sladké sny jsou stále jen a pouze sny.
      Vždy se rozumný volič zamýšlel nad tím, komu to hodí. Letos jsou jediným překvapením Motoristé a Přísaha. U všech ostatních s poslanci byla jistota nepropadnutí. Šlo jen o počty. Naději pro laiky mohlo mít PRO. Vše ostatní byl zcela zřejmý propad. Je nutné si to připustit.

    2. Volby dopadly skvěle, každý názorový proud má své zastoupení. Nejvíc oslovilo beznázorové ANO, pravice i levice tam mají své lidi, progresivisti taky… Kéž by se to podobně rozprostřelo i za rok.

  16. Jojo, tak kvůli tomu, aby Vidlák ukojil svou pomstychtivost k dokonalosti, budu volit Turka, který ani neví, čí je. Nejspíš béčko ODS, když jde s nimi do frakce ECR. Nebo skončí dokonce v EPP s Grýndýlovou Uršulou, jak chtěl nebo stále chce Šlachta?
    Strany Národních konzervativců si zkrátka musí uvědomit, že Česko je příliš malá země na to, aby zde uživila 3 (slovy TŘI) strany stejného ražení. Pokud by se spojily, a já doufám, že to v budoucnu udělají, tak by měly stejně hlasů jako Stačilo! A to dokonce bez podpory České televize, kde byla Rudá Kačenka víc než doma.

  17. Volím sebe. Každý den. Plnit volební sliby ze dne předešlého je obtížné. Mnohdy z nich mnoho nezbude. Přesto každý den volím sebe. Nikoho lepšího nemám.

      1. Zamyslím. Je to obtížné. Rozum mi říká, že zeleninový salát, jenže střevní mikrobiom se dožaduje tučné flákoty.

        1. Stále přemítám nad smyslem onoho kryptického vzkazu 🤔 Jakože sem tam se tu objeví více či méně off topic příspěvek, což je rovno jednomu ze sedmi smrtelných hříchů? A tedy že příspěvek páně kocourův byl čistě on topic k obsahu článku? Samé záhady mezi nebem a zemí…

            1. A kdyby psal čistě o zemědělství, tak ji nemá? A co monotematicky zaměřené weby, to je taky velký špatný? Nějak mě moc nenapadá, o čem jiném psát, když výsledky voleb byly vyhlášeny před cca jedním dnem. Beztak by se v diskusi neřešilo téměř nic jiného, i kdyby o tom jiném psal.

                1. Re: Vevča

                  Teď píše pořád jen o tom, že ČR fičí spolu s EUhnijí rovnou do hajzlu.
                  A snaží se proti tomu něco dělat. Můžem vést dislkuzi o tom, zda je to moc, anebo málo.
                  Na druhé straně na neopravitelné rozjebání USA stačilo nějakých 20 – 30 let. Asi tam máte málo Vidláků.

                2. Jsme v daleko nebezpečnější situaci, než za Karibské krize 1962.

                  Vy jenom ilustrujete, proč tomu tak je.

                3. Mno Vám to možná tak nepříjde, ona ta velká kaluž dělá divy. Ale já vidím to co Vy ne – probere se tu všechno a o všem. A bez servítků. Ať do plusu či mínusu , rozhodnout se ale musíte sami.-A objeví se tu díky návštěvníkům i z dost daleka kdeco, co bychom se nedozvěděli. Myslím že je to dobře, už proto že je to velmí vzácné ať se díváte na kterékoli sklo.

                  Jinak – nikdo Vám nezakazuje vybudovat si monotematický sklo podle Vašeho gusta.

            2. Muze nekdo vysvetlit ,ze chleba nebude levnejsi , nizsi duchody, ani napad a je vubec neco, co se zlepsi ,po volbach a vi nekdo ,co kdo vlastne zvolil? Kokretne.
              Mimo vyskyt ruskych teroristu??
              Je velitelem frakce ,nebo EU Pepa Vyskoc a nebo neni?
              Kdyz je , co se zmeni..??
              Volilo vic volicu. Na co? Bude levnejsi elektrina,pro ne?
              Nebo zase .Ho…o!!

              Kolik desitek milionu ty volby staly?
              Kolik vic miliard zaplati EU jinymu statu a doda zbrani?.
              Prestane EU krast ruskej plyn a ropu a predstirat ,ze neni z Ruska.
              A platit indum ,ktery zaplati rusum..Na co je EU. Na tohle?

              Chovatele krouzkujou holubi, volici zase kandidaty, nez ulitnou..
              Vi nakej aspon jeden volic, co ted bude??
              Kdyz zase dalsi ulitnou!!!
              Velky staty maji zajisteny aby vzdycky zkolonizovali a vydiraly vsecko ,ovsem demokraticky ,mnichovsky 1938 ,pohodlne diktovaly vsecko , ostatnim statum a narodum…
              Mensi narody a vsecky sou tak jenom dalsi kolonie zebrackych otroku pro ty velky.

              Misto kolonii v Africe odkud je mistni vodkopavaji ,frantici a germani ,
              maji staty EU. A maji na tu kolonizaci EU volby??!!!!
              Nebo ne?
              Vi nekdo, vo cem este byly ty volby?
              Nakej idot neznamej ,v naky strane , kterej nikdy nic dobryho neudelal nikomu jenom sobe , kterej nic neumi , zase sobe dostal vic hlasu.

              Na co sou ty cisla? Sectenych hlasu? Bude lepsi kvalita mlika?
              Prestane aspon jeden podnikatel vokradat lidi a stat?
              Maji zvoleny kandidati vubec moznost neco zmenit??
              A vedi aspon trochu co?

              Muzou zastavit valku?
              Muzou kulovy!!!
              Mimo zlepseni osobni prepychu a blahobytu a postaveni.
              Budou nove zvoleny co nejvice vozebracovat celej narod ,
              muze, zeny deti a rodiny…? Za naky sliby,ktery nechteji a nemuzou vyplnit.
              A na co a za co?

              Muze nekdo konkretne vysvetlit, proc volil?

              1. Proč jsem volil?
                Především proto, že
                a) nedělat nic problémy jen dál zhoršuje;
                b) hlasité stížnosti na internetu bez nějakého činu v reálném vesmíru nic nezmění, i když jich budou milióny;
                c) jít volit je mnohem jednodušší, než zorganizovat úspěšnou revoluci (a po volbách obvykle nebývá na ulicích tolik mrtvol.)
                d) jsem smířený s tím, že výsledkem voleb nemusí být stoprocentní úspěch a že neohrožení rytíři v zářivých zbrojích se na kandidátkách vyskytují asi stejně často jako jednorožci nebo mořské panny.

                1. Následující parlamentní volby ukáží, že bez mrtvol už to dál nepůjde.
                  Osobně mám vytipováno jedenáct kandelábrů, u kterých vím přesně, co a jak na ně zavěsit.
                  A půjde to i nasvítit – na těch kandelábrech, jsou zásuvky na vánoční výzdobu.

            3. Nekteri ziji v osameni , na vrcholcich hor ,kde vladnou mrazy, deste ,vanice ,blizzardy a nepohody.
              Maji a znaji svou hodnotu a jsou skutecny.Neuhnou.Neponizi se.
              Ziji v pravde.Kdyz.
              Noblesse oblique.
              VRABEL.

              Otocil se k chaosu ubohosti vselijakych odpornych maskar zady.
              Povysil se tak do klubu aristokracie ducha a lidskosti.
              Nezucastnil se zbytecnych vzajemnych antiaktivit chamtivych, mocichtivych , neschopnych niceho ,ponizenych mini tajtrliku ,
              jejich snazivosti ,treba jim zaplacenych komunistickych a nebo maloburzoasnich ,taktickych taskaric…
              Za jedinym ucelem urvat pro sebe povyseni posluhu a nacpat se za kazdou cenu do eubahna zvrhlosti.
              Za kazdou cenu.

      1. Ne, jenom jsem si posteskl.
        Monotématická debata podobná debatě, kolik se vejde andělů na špičku jehly. (Určitě se ozve nějaká studovaný teolog, a začne to úsloví rozebírat.)
        Prostě: Nejsem členem vašeho bratrstva. Když zavítám, nechávám si svoje šaty. Pokud se mi tu nelíbí, odcházím. Na jak dlouho nechte na mě, nemusíte mi radit.
        Asi až přejdou ty nekonečné debaty kdo s kým, o čem, pro koho či proč. Fo by kdyby. A žonglování s čísly.

        A těm, kdo mi následně budou doporučovat, ať to tedy nečtu, vzkazuji totéž. Nečtěte mě, nemusíte.

  18. Sice jsem spokojenější než kdyby na prvních místech bylo Spolu, Starostové, Piráti, ale na druhou stranu, výsledek Eurovoleb má nevelký význam pro mou všednodenní spokojenost. Protože ta daleko víc je limitována mým všednodenním přičiněním než hranicemi vymezenými politikou EU.

    1. Vzhledem k tomu, že počet poslanců odpovídá počtu obyvatel státu, je jasné, že ty velké státy VŽDY přehlasují ty malé, tudíž se budou přednostně řešit potřeby těch velkých států, tudiy Francie, to je jak se zbavit přičmoudlíků, kde sehnat suroviny a napoleonský komplex, dobytí Ruska, u Němců jde o to, kde sehnat v zimě za levno elektřinu , komplex prohrané 2. světové a jak spolknout Čechy, občas něco Poláci, se kterými naše potřeby jsou též velmi nekompatibilní, takže co tam budou kvůli nám řešit? Dotace na další cyklostezky a rozhledny, že jsme zlí na cikány ve škole , nebo co dalšího?
      O své potřeby se opravdu musí přičinit každý sám , dělat se musí za každého režimu a v EU jsme stejně jen stafáž.

  19. Vždyť se zamyslet co je to za bandy příživníků.

    ANO – 776158 hlasů a 7 mandátů.
    SPOLU – 661250 hlasů a 6 mandátů
    AUTO – 304623 hlasů a 2 mandáty
    STAČILO! – 283935 hlasů a 2 mandáty
    STAN – 258431 hlasů a 2 mandáty
    PIRÁTI – 184091 a 1 mandát
    SPD – 170172 a 1 mandát

    Názvy říkají vše.

    Například SPD, vy nevíte, že Okamura má cestovku a vozí sem v pracovní době japonce?
    Ostatní podobně.

      1. Neříkají vůbec nic, nebo spíše ano, ve smyslu, žádné potřeby lidí plnit nikdy nebudeme. Jsme pilíře systému. A je jedno kterej se natře jinou barvou.

        1. To je zjevné. EU bude plnit potřeby tak maximálně Francie nebo Německa, občas něco ukápne pro Poláky a to je asi tak všechno.⅔ lidi to bylo u nás jasné, tak ani nešli. Ale už byla i účast 18%, takže vlastně úspěch.

          1. No třeba taková Jermanová, extra vykroužkovaná. Jakou moji nebo vaši potřebu může plnit ona. Akorát tak svou. Že i v důchodu uživí svého mladého manžela. Tady by ji slušný důchod zhatily redukční hranice vyměřovacích základů, spočetli by ji třicítku a za 10 let by se šla rodina pást.To teď nehrozí, až ji to rozbrečelo.

        2. Sasine sakra, že já se tomu „marxáku“ poctivě nevěnoval! Vždyť Vy jste na to kápnul. Jdete na to po komunisticku. V jejich časech se výroba odehrával jedině proto, aby uspokojila potřeby, potřeby obyvatel.

          Centrálně plánovitě. Ve státem stanovené ceně pro spotřebitele. V průměru blízké té nákladové. Ne za účelem dosáhnout zisk, ne v ceně, která ten zisk maximalizuje. Mám to tak, alespoň přibližně, správně?.

    1. Volic volil , aby se stal jenom uzitecny jinejm ,naky cislo votroka ,ve statistice.
      Jedno cislo, ze statisicu. Ktery jiny sectou.
      Zvoleny budou hlasovat jinde , aby se stali votroci milionari a rychle zbohatli ,
      aby zase jenom mocnym byli uzitecny ,jako dalsi cisla. Ve statistice .
      Ktery mocny ty hlasy svych votroku sectou a rozhodnou.Jenom to ,co chteji.

  20. Nejste schopen se zbavit ani čudlíku Read, More.

    Nemůžete vyléčit lidi morem, kterým byli nakaženi. Blboni jako smyslů zbaveni, letí na světlo jako můry.
    Je jedno jaké haus numera tam nasáčkuje kdokoli. Potřeby lidí to prostě plnit nebude, za žádných okolností, páč poslouchají cizáky na slovo, kteří mají do cela jiné potřeby než naši, doufám si ještě říci, lidi.

    Demokracije je prostě podvod. Ta nikdy nereflektuje na potřeby lidí, ale jen na nějaké pamflety o jakémsi svobodném, slovu a volnosti a bratrství při rozkrádání všeho. Z toho plynou všechny konsekvence zmaru, bídy a beznaděje na jakýkoli systémový zvrat událostí. Volbami hajzlů, kteří si tam sednou a budou brát horentní platy za kolaborování proti nám, je prostě nesmysl. Hovadina od počátku.

      1. Ještě před odevzdáním majetků zase církvím, proběhla taková teze o tom, že by se u nás neměla platit daň z majetků. Tím se myslelo majetků lidiček potažmo nějakých zazobanců. Myslím že i Zeman se o tom tehdy zmínil ústrkem huby, že ty daně požere stejně jen byrokracie. Ale z čeho má žít ta byrokracie, kterou si volíte? Potřebují mít vily, auta, děti nacpat někam do byrokracie aták.

  21. Zdravím Vidláku,

    Jak jsem slíbil, tak potvrzuji že mém okrsku dovolilo cca 36% registrovaných voličů. Měl jsem teda “velký oči”, když jsem koukal na archy se seznamy voličů a odhadoval to na 45-50%.
    No, prověřovat to nebudu, nemám čas. Školím se na nový typ letounu a mám úplně jiný starosti.

    Jinak bych tě chtěl upozornit na jednu skutečnost, pokud sečteš počet hlasů SPD+Triko, PRO, Svobodní tak ta suma je víc než kolik dostalo Stačilo. 🤔

    To jenom tak na okraj, protože to tvoje “levičáctví” nevidí.

    1. To je směšné „kdyby tak by“ – to byste mohl sečíst všechny neúspěšné a porovnávat je tak, jak se vám to zrovna hodí do krámu.
      Konečná to dala! Dva mandáty. Ti, vámi vyjmenovaní to nedali.

      1. S tímhle broukem Pytlíkem je zbytečné vést debatu. Právě se na simulátoru učí létat s novým letadlem, tak ho nerušme, ať neztratí kontrolu.

    2. Bohužel volební aritmetika nejsou prosté součty, ani před ani po volbách. Navíc obviňovat Vidláka z levičáctví je blábol, tyto kategorie jak ze spisků teoretických revolucionařů konce 19. století se opravdu v dnešním světě přežily.

      1. V EU parlamentu stejně o nic nejde. Horší zprávou jsou tyhle výsledky pro ty, kteří mají plné zuby současné vlády a přitom nevěří, že za všechno zlo světa může Rusko. Volit v parlamentních volbách SPD vypadá jako velký risk.

      2. Anonyme, proč prosím by mělo být nějakým obviněním označit kohokoli za levičáka? Levicová orientace neexistuje, je snad trestná, ten pojem nemá žádný obsah? Tak daleko jste se soudobou propagandou nechal zatlačit?

    3. Má to jen jednu drobnou vadu: Když nemáte aspoň 5%, tak pro volební zákon neexistujete.
      Možná dostanete příspěvek a diplom za účast.. ale víc už nic.

  22. Nevím, jestli to tady čte Tomio nebo zda má KYDY ve svém ranním monitoringu, ale možná ano. Tak ještě jednou, jsem levičák a bývalý skalní příznivec ČSSD. Hodil jsem to SPD, zakroužkoval Ivana Davida a využil i druhý kroužek. Nejsem zvědavý na Macha ani Majerovou, takže z tohoto pohledu to dopadlo dobře. Jestli to Tomio pochopí a vyvodí správné závěry, hodím mu to zase i ve sněmovních. Protože nechci žádný podělaný Green Deal, žádné podělané euro, žádné odporné NATO a když to bude možné, např. při spolupráci středoevropského regionu, ani žádné EU!!! Už je mi z toho na blití……

    1. Jo, viděl bych to podobně.
      On se i v průběhu kampaně Babiš několikrát jakoby mimochodem pochvalně vyjádřil o některých svých konkurentech – Turkovi a Konečné.
      Takže ano, je pravděpodobné, že chtěl podpořit růst potencionálních koaličních partnerů pro příští sněmovní volby. Potvrzovalo by to i jeho neskrývané nadšení z výsledků voleb.

        1. To riziko, že když nebude mít s kým se spojit, udělá koalu s modrýma strakama, tu samozřejmě stále je. Jen po včerejšku je o poznání menší, ale nezmizelo.

        1. Se svými milými „krajany“ v zahraničí. Což by jim za stávající konstelace možná mohlo při korespondenční volbě stačit.

      1. Jestli ono to nebude tím, že většinu jejich zdrojů rozprodaly zkorumpované vlády a oligarchové západním banksterům? V současné době už jde pouze o záchranu US korporátního majetku.

      2. Re: Onanym

        A proč ji 20 mio zdrhlo z tak bohaté země, že? Že by to bylo nesnesitelným bohatstvím, které se na ně valí ze všech stran?
        Mohlo by to být, nedávno jsem potkal stádečko Ukrajinek, které šly rovnou z nedělní šichty ve fabrice na autobus, aby přivezly prachy příbuzným do Ivanofrankovska.
        Stane se…

          1. Re: czexit

            Jsem si vzpomněl na průpovídku jedné své příbuzné. Vždycky když mne vylískala za nějakou rošťárnu, neopomněla připomenout, že „po smíchu přichází pláč“.

            Na Ukry to sedí, akorát opravdu nevím, kdy se naposledy ukrácká lopata zasmála…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *