22 listopadu, 2024

Žádná vstřícnost se nekoná

Pamatujete, jak došlo k atentátu na Fica? Jak tehdy začali najednou všichni vyzývat ke zklidnění situace? Když se ukázalo, že útočníkem je frustrovaný liberál, kterého bylo možné běžně vídat na demonstracích proti SMERu, tak najednou žádná Vašáryová za nic nemohla a její řeči o tom, že Fica volí jedině spodina, nic neznamenaly. Ale těch licoměrných keců, jak se všichni mají zklidnit, těch bylo všude plno.

Lid toto volání vyslyšel. Středula zrušil plánovanou demonstraci. Agrární komorník a zemědělský svazák s chutí a rychle zrušili zemědělskou demonstraci. To aby nepřispívali ke zvyšování napětí ve společnosti. Ve skutečnosti proto, aby dělali to, co dělali celou dobu. Aby tlak zdola rozdělili, oddálili a přivedli vniveč. Jestli něco atentát na Fica udělal, tak to, že dezoláti napřáhli ruce a udělali vstřícná gesta. Do eurovoleb se nezasáhlo žádnou traktoriádou, žádným dalším vysypáním hnoje před vládní budovy, naopak, zbytek kampaně byl naprosto klidný.

Tedy… kromě Miroslava Tomance v Jihlavě. To je ten lliberál, všech liberálů futrál, který vstoupil do KSČ v prosinci 89 a dodnes se jim mstí za to, že se u nich nestal velkým zvířetem, které může beztrestně šikanovat níže postavené. On měl takové plány se svou kariérou a strana ho zradila… Tak je dodnes velkým bojovníkem proti totalitě a projevuje se to tím, že si dovoluje na ty, kteří mu nejsou nijak nebezpeční.

Ale jinak byly eurovolby vzorem klidné kampaně, kde se do sebe pouštěli jen politici na předvolebních debatách. Což je jejich práce. K čemu by nám byl politik. který za nic nebojuje, že? Občanstvo ale jen spořádaně došlo k volbám, přišlo jich o čtvrtinu víc, pozvedli opozici a ponížili vládnoucí koalici. To víte, atentát na Fica…

Dokonce to šlo tak daleko, že se smělo na fejsbůkách litovat toho, že se atentátník netrefil lépe a bylo možné radit příštím atentátníkům, jak to nezvorat. Najednou jsme měli úplně ukázkovou svobodu slova a nikdo nevolal po zpřísnění zákonů o nenávisti. Ani Vítek Rakušan neposlal do ulic svoje gestapo, aby do čtyřiadvaceti hodin zvonilo u dveří těch, kteří nepochopili slova našeho prokurátora Igora Mříže, že svoboda slova má své limity. Obzvlášť když jde o válku na Ukrajině…

Teď jsme o šest týdnů dál a mě si včera pěkně pozvali na policii, ohledně kupky hnoje v Řeporyjích…. Nebyl jsem samozřejmě sám, onen zemědělec, který hnůj před radnici vysypal, už tam také byl a hrozí mu sedm set tisíc na pokutách a dalších platbách. A samozřejmě mu vyhrožují prokurátorem a dalšími vymoženostmi našeho nezávislého soudnictví a demokratického právního systému.

Jak vidíte, veškeré vzývání ke klidu platí pouze jednostranně. Myslíte, že z druhé strany někdo přimhouřil oči? Dobře, kluci, zrušili jste demonstraci, my tedy zahrajeme stíhání proti vám do autu… Ani náhodou, přátelé. Na prostý lid platí ta drakonická přísnost. Prostě si s líbodémo nejsme rovni. Oni jsou ti správní, my jsme vždycky ti špatní. Oni mají právo a my máme povinnosti. Nějaká rovnost před zákonem? Nějaká svoboda projevu? Nějaký respekt k názorům? Nula.

Jo a myslíte, že se onoho zemědělce Agrární komora ujme? Že mu pomůže se s tím vypořádat? Nebo že by se ho ujal Zemědělský svaz? Já byl u toho, jak Doležal s Pýchou děkovali „zlým“ zemědělcům za jejich protest, ale teď už jsme někde jinde. Teď se rozdělují pašalíky v Bruseli… U odborářů to bude něco podobného. Před měsícem ještě Středula mluvil o nepřípustnosti pozdějšího odchodu do důchodu, ale teď už je všude ticho po pěšině. Hlavně že byl znovu zvolen a může pomáhat pracujícímu lidu tak, jak to dělal doposud. Největší touhou otroka není svoboda, ale mít také svého otroka.

V této zemi je spoleh jen na obyčejné lidi. Na nikoho jiného. Ty jediné je možné o něco požádat, ti jediní s vámi budou trpět stejný úděl. Nejvíc pomohou ti, kdo sami mají málo. Největší podpora vždycky přichází z nedostatku, nikoliv nadbytku. Jediná odvaha je ještě tam dole, mezi těmi, kdo vlastně k odvaze nemají žádný důvod ani předpoklady.

A já zase jednou musím poděkovat všem, kterým tato země není lhostejná, jsou ochotni se dívat i za svůj plot a hasí i to, co je momentálně nepálí. Zase jsou to ti, kterým by to mohlo být jedno, kteří se nezavázali pomáhat pracujícím nebo zemědělcům. Kteří to dělají, protože je to tak prostě správně.

Co dál? Hlavně poučení. U moci je skupina, která nemá s tímto národem nic společného. Která bezskrupulózně využije cokoliv a považuje se za něco lepšího, než jsme my ostatní. Která prostě chce za všech okolností u moci zůstat, i kdyby měla zavést zemi do války a nechat volit všechny nebožtíky za poslední čtyři generace. Která nezná slovo soucit. Která bude lhát, podvádět a do očí vám bude tvrdit, jak jsou morální a hodnotní. Přesně se na ně hodí biblická slova, že přicházejí jako vlci v rouše beránčím.

Jakákoliv naše vstřícnost je pro ně jen slabost. Jakákoliv naše slušnost je pro ně jen důvod k bezpečnějšímu provokování. Jakákoliv naše mírumilovnost je pro ně jen důvod k větším represím.

A na závěr… pod textem je takový malý návod, jak máte mluvit na policii, až si vás pozvou pro nevymáchanou hubu nebo kvůli jinému protestu proti vrchnosti.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

204 thoughts on “Žádná vstřícnost se nekoná

    1. Ta autorka článku, paní Lapáčková, už v liberecké TOP09 asi nepůsobí, nebo ano?
      Není tamní buňka už zrušena? 😀
      Asi bych do toho textu dovedl ledacos dodat. Třeba další, daleko méně nápadné markanty skutečného totáče – jenže ten podle mého názoru v ČSSR nikdy nebyl. Minimálně ve srovnání s NDR, kde ty denacifikované soudruhy Němce, držela Stasi, vyškolená KGB na tak krátkém vodítku, až to bylo i nám, Čechoslovákům, směšné. Tam skutečně byla Stasi horší KGB.
      Totáčem nazývali politický stav ČSSR před rokem 1989 hlavně ti, kteří měli plné držky dialogů, demokracií, lidských práv a svobod, přičemž se sami, celá dlouhá léta, chovali jako ukázkoví asociálové a netáhla.
      Za všecky jmenuju našeho „prvního demokratického presidenta“…

  1. Aby bylo jasno Jany Bobošíkové:

    Čerstvý rozhovor s Janem Schneiderem:
    J. Schneider: ČR je největší válečný štváč na světě. EU jde do pekel. BIS dělá politickou propagandu
    https://www.youtube.com/watch?v=Jh2av9mJDsc

    Čerstvý rozhovor s Ondřejem Dostálem:
    O. Dostál: Pavel Novotný může jít do basy. Potřebujeme stranu lidí práce.
    https://www.youtube.com/watch?v=Yi4miIN56Hw

    Třeskuté:
    Skrytá minulost Petra Pavla: Konspirační byty a falešné doklady. Obnovená premiéra
    https://www.youtube.com/watch?v=Gr-I1VjA1KU

  2. tuk tuk!
    okenko vratnice se otevre: no?
    zdravim, prisel jsem na predvolani.
    a vy ste kdo?
    Sterzik.
    rosto, pan Sterzik se nam dostavil!
    kterej? ten burgan? ne, lopata?
    ne, vidlak si rika.
    hahaha!
    no tak si pojdte, tamhle si sednete, obcanku mate? no tak spustte.
    ticho.
    milej zlatej, odmitacka, vam hrozi 4 roky, vite to?
    z protejsi kancelare: ten ma dluhy kam se podiva, tady koukam ma pul roku prodleni na socialce.
    z chodby: ja bych ho strcila do vazby nacelniku, ten at uz si pripravi krem!
    nacelnik: jindro, prines cervenaky.
    poskok se vrati s ruzovymi formulari, nadepsanymi „T/8843 VAZBA“, ometa se s nimi viditelne kolem S.
    zrzek v civilu praskne za zady S. deskami o stul.
    S. nasucho polkne: mohl bych dostat trochu vody?
    reknete si pak na vratnici. tady dole nam to podepiste. papir neobracet! tam nic zajimavyho neni! tady podepsat!
    nacelnik prisune papir s prstem pevne nad podpisem, S. podepise, prst se zvedne a pod nim napsano „o pravni zastoupeni ne/zadam“, nacelnik podskrtne „nezadam“. jindro, natoc mu na vratnici vodu. lucko, jdes s nama na obed? jsou karbose s nadivkou.
    tak jdeme, odvadi poskok S. k vychodu…

  3. Tudy se táhne jako červená nit Okudžavovo. Bulat Bulatovič: Rab neměčtájet o svabodě. rab měčtájet iméť svoich soobstvenych rabov. A i on to odněkud citoval.

    1. Muzeme se zeptat pane presidente? Muzete.
      Budete porad s plukovnikem Foltynou po okupaci CR Ruskem general a plukovnik?
      Ani se neptejte..

      1. Posledni odpoved neni dobra , nechci …
        Nemam a ted , prave ted /ted si neuvedomuju nic na odpoved /, ted neznam zadne skutecnosti, ktere bych uvedl na pomoc a na spolupraci s policii, ktere by pomohly policii vypatrat pachatele …Nebo tak..Asi lepsi.
        Nechci , muze naznacovat, ze neco vim ,ale nechci se k tomu priznat..
        Kdyz je vzdycky mozny ty skutecnosti momentalne a nebo na furt ,zapomenout..

        Pripad Prahy 5 , vysetruje , vysvetleni podal divne Moravsky !!! Krumlov!!
        Nastesti , ze to nebylo v Raichu..
        Dale . Vysvetleni „podal“ , bych rovnou skrtnul. /Lepsi je , odpovedel , jak nejlip umim na otazky/. Nepodava se soudruzi, neni co…
        Neni vysvetleni a nemuze bejt podany.
        Nemuzu podat vysvetleni , nemuzu vysvetlovat nic , to se na mne nesmi pozadovat ,
        to je blbost , kdyz vo tom nic, nevim. A vedet /docasne ,zalezitost neperfektni lidske funkce pameti/, ani nemuzu..
        Nervosita z obvineni a z vyslechu muze zapricinit momentalni stav vzruseni a snizenou schopnost porozument otazkam a snizenou schopnost spravne odpovidat i kdyz s velkou moji snahou ,vedom si sve povinnosti obcana ,pomahat policii..
        To pak muzou nutit podavat vysvetleni , proc je mesic na nebi a ne v prdeli .A dalsi.
        Voni ty k…vy dou po kazdym detailu.Byla tam kamera ,mikrofon ,sklenena tabule ,za kterou by vocumovali dalsi ??
        /Mohlo se taky stat, ze sem vedel ,ale uz si nepamatuju/.
        Nejsem robot ani Umela Inteligence /.

  4. OT: Copak to na nás chystají?
    https://geopolitiq.substack.com/p/us-command-in-europe-raises-alert

    Americké vojenské velení v Evropě zvyšuje stupeň pohotovosti na některých základnách na druhý nejvyšší stupeň…
    …zatímco Arabská liga odstraňuje Hizballáh ze seznamu teroristických organizací.

    Několik vojenských základen impéria USA Outlaw po celé Evropě (Německo, Itálie, Rumunsko a Bulharsko) zvýšilo úroveň pohotovosti na druhou nejvyšší (Charlie) na stupnici 5:

    Normal, nejnižší stav pohotovosti;
    Alfa,
    Bravo,
    Charlie,
    Delta, nejvyšší stav pohotovosti.

    1. Ukazovali kolik je v EU zakladen. Hodne a vsude..Nejvic v Nemecku, tam ohraniceny Nemecko bylo uplne vyplneny znackama kde sou .Neuveritelny ..
      EU cely, je jenom vojenska zakladna. Prezakladnovana…
      A dalsi este budujou..Jako kdyz si deti hrajou , hele tady este neni, tak tam dalsi hned postavime ..A rus nic.Nikde v celym svete zadna. Zadna zakladna ..To je uplne na hlavu. ..Nemohlo treba by jim stacit deset a nebo jenom dvacet tech zakladen?? Nemohlo??
      Nemohlo !!!
      S tim silenstvim to takhle taky priserne prehaneji..

      1. Nenechte cloumati svým majestátem.

        Jen bych si dovolil drobně opravit – není pravda, že Rusko nemá v celém světě žádnou základnu. Má. Jedinou. Syrský Tartus (pak jich bylo pár po rozpadu Sovětského svazu na území původních svazových republik, ale snad zbyla jediná v Bělorusku).

        V jednání je tuším přístav v Súdánu a snad i ve Venezuele a „neoficiální“ ruská vojenská přítomnost se dá najít v mnoha afrických zemích, kde to ale snad vše spadá pod Wagnerovce (např. nedávno vystřídání americké posádky v američany zbudované základně v Nigeru).

        K těm americkým základnám bych možná škodolibě poznamenal, jen ať si jich udělají víc, mnohem víc. Ono je totiž to udržování vojenské přítomnosti po celém světě začíná dost vysilovat – leckde jim to sice platí místní, ale stejně takhle musí rozpliznout svou rozkládající se armádu po stovkách malých posádek a nejsou tak schopni postavit rychle jednu velkou silnou „útočnou pěst“, kdyby došlo na lámání chleba. A navíc už se začínají bát – prý teď byl vydán rozkaz, aby američtí vojáci nechodili mezi místní v uniformách a naopak se snažili mimo základny splynout s civilním davem (což se jim asi na Okinawě moc nepodaří, to už spíš v té Africe…)

  5. No vida: „Jakákoliv naše vstřícnost je pro ně jen slabost. Jakákoliv naše slušnost je pro ně jen důvod k bezpečnějšímu provokování. Jakákoliv naše mírumilovnost je pro ně jen důvod k větším represím.“
    A teď si to srovnejte s tím, co jste psal jako reakci na kritiku ohledně putovní přehlídky zemědělské techniky na magistrále. Jak hlavně pokojně a nenásilně… Nebo už si to nepamatujete?

  6. „V souladu s článkem 37 Listiny základních práv a svobod odpírám podat výpověď v této věci.“

    To je věta, kterou by se měl každý naučit ve vlastním zájmu, když se nějaká úřednická veš bude domáhat podání vysvětlení.

  7. „Největší ambicí otroka není svoboda, ale touha mít svého vlastního otroka.“

    Myslím, že když dnes nějaký člověk takhle uvažuje, tak je mentálně hodně nízko. Pro mě je to dost neuchopitelné. Když se ke mě někdo zachová svinsky, nemám potřebu se stejně svinsky chovat k jinému člověku. Když mě někdo udá, nemám potřebu udávat všechny kolem. Takhle opravdu uvažují jenom dementi s duší otroka.
    Pokud se do politiky opravdu dostávají lidé s duší otroka, nezaslouží si opravdu nic jiného, než naházet do Vltavy.

    1. Když to vezmete trochu obrazně, tak tím „otrokem“ může být kdokoli níže postavený, po němž může ten společensky výše postavený víceméně beztrestně dupat. V práci, rodině, sousedství atd. Stačí se pak rozhlédnout kolem a zjistíte, že tuhle mentalitu má v sobě zažranou značná část populace. Bohužel. U lepšolidních politiků je to patrné nejvíc. Například bez mandátu od kohokoli přesouvají obrovské finanční toky vybrané z našich daní do černých děr doma i v zahraničí a ještě trpí iluzorní představou, že na to mají jakési nezadatelné právo.

      1. To máte pravdu. Duši otroka má hodně lidí zažranou v sobě. Na vojně jsem to pochopil nejvíce. Utlačování bažanti brečeli a po roce z nich byli stejné svině.

        1. No, nám (špagátům) se na vojně povedlo pár bažantů zachránit před mazáky. Jenže ti bažanti poněkud začali na všechno házet bobek. A měli jsme co dělat, aby neskončili v Sabinově ..

          1. Sem musel bejt v Liberci a kdyz mazaci meli naky voslavy ,
            my par bazantu sme sli jim poprat a slavit s nima.

            /Se zase spletli dali mne na podustojnickou skolu a hloupe si este mysleli
            ze budu potom kapral. Predtim zase jiny, ze budu nakej chemik ,
            byli s tim dost nevodbytny ,abych neco byl ,na prvni pohled bylo videt, ze sem ztracena ,beznadejna na celej zivot existence a sam bych se k tomu priznal/.

            Vzali sme na sebe nocni kosile a na hlavy helmy na nich zapaleny svicky ,
            sem byl tak vozralej, ze sem blil potom.
            Napr. byli vydreny ,dyz si mohli zapalit moji svickou vode mne cigaro.
            Vsude potom sme byli popularni a zvany ,vic nez divadlo ,yyyypsilon..

            Zadna duse votroka , to muze napsat jenom votrok, neni a neexistuje.
            Jenom dlouhou dobu a intensivne potlacovana a vseobecne zdeformovana lidskost mas. Potommasy ziji kolektivne , ale zaroven isolovane od druhych
            /z kolektivu kazdej hlida kazen a poslusnost kazdyho/, aby zotroceni povazovali za normalni zivot.

            A vzajemne se v tom utvrzuji , dale sou totalne ovladani pedagogy a ideologickou vychovou , potom politiky a medii a spol , do uvedomeni sve bezmoci , neco zmenit… Brzy po nekolika generacich tenhle vnucenej a donucovanej mentalni stav povazuji za normalni zivot.

            Uz ale v prubehu jim znici lidskost a prestanou bejt ,kazdej jeden ,
            clovek s dusi , vedomim , svedomim, zijici samozrejme ve spolecnosti jinych lidi , atd…..
            To siobeti ,samozrejme neuvedomuji a nesmi..
            Vic a vic sou jenom zvirata , ktery jenom vypadaji jako my..
            Priklady neuvadim sou vsude..

          2. Canoso napsal:
            2 července, 2024 (14:06)

            Taky jsem zažil něco obdobného, postavili jsme se šikaně, bažanty jsme pověřili speciálními úkoly ve skladu, na rozcvičky jsme šli příkladem, v dozorčí službě jsme reagovali na „nezvyklý hluk“, atd …..

            Odezva supráků:
            Párkrát se pokusili o „deku“, při nácviku sebeobrany nešlo o „stínování“.
            Četaře supráka odvezli do nemocnice, měl jsem štěstí, že nás sledoval lampasák.

            Nejhorší však bylo, když se z chráněných bažantů vyklubali ti nejhorší šikanisté.
            To bylo i na mě příliš.
            Na posledním nástupu pluku jsem vystoupil, a jmenovitě jsem uvedl, jak se chovali bažanti, nyní největší šikanisté.

            1. Z někoho se ta generace zmetků, co se chopila moci a peněz po „sametu“ musela rekrutovat. A byli to právě tihle bezskrupulózní šmejdi. (Tím nemyslím vás, ale ty, o kterých píšete.)

            2. Josef původní napsal:2 července, 2024 (21:03

              Náhoda?
              Přišel za mnou můj bažant s tím, že nechce, abych ho bránil před šikanou.
              Přání jsem respektoval, protože nejen fyzicky na to měl.
              Asi náhodou, při strážní službě v base jej basmani odzbrojili.
              Basman se sapíkem seděl na várnici s čajem, a strážný šůroval basu.

              Měl jsem dvě možnosti.
              Udělat poplach, a strážný by šel do Sabinova, nebo to vyřešit po „našem“

              Vzal jsem dva strážné, těm jsem dal rozkaz „nabít“, a při prvním výstřelu, rozstřílet celou basu.
              Nebylo to snadné, ale basmana jsem odzbrojil, ale nebonzul.
              Od té doby mi basmani slíbili, že neutečou z basy na televizi s hokejem, nebo fotbalem.
              Slib dodrželi.
              Nikdy jsem nezjistil, jak to mohli dokázat, ale ani jsem po tom nepátral.
              Dohoda je dohoda,
              VÚ 1113

              1. Josef původní napsal:2 července, 2024 (21:37)

                Náhody se dějí

                Dotyčný strážný opřel o zeď na Zdaboři tři generály, dva byli později současně ministry obrany, u nás, a na Slovensku.
                Takovou kuráž bych neměl, ale šli mu přes strážní stanoviště,

      2. Není to o postavení ale o stavu duše.I miliardář může mít duši žebráka a naopak.
        Asi to bude záležet na celkové kvalitě člověka a na stavu mozku.Kdo má
        poškozený mozek a je psychopat (viz názor Dr Hnízdila),ten nemá šanci se
        chovat jinak.Pak by měl ale před nástupem do funkce projít komplexním
        vyšetřením mozku a při sebemenším poškození příslušného centra by neměl
        mít šanci vládnout.A stav mozku „otrok“ nebo „žebrák“ nebo “ psychopat“
        samozřejmě člověka z vlády druhým vylučuje.

        1. Zadna duse…
          Co to je celkova kvalita cloveka. To jako je clovek neco jako pracka ,taky kvalitni vyrobek.Kterej prosel kontrolou kvality?
          Co to je poskozenej mozek do psychopata.
          Psychopat chodi a vsem rika ,ze je psychopat. Urcite..
          Tyhle bejvaji vysoce schopny vychytraly a umi snadno predstirat a snadno voklamat, ty z ucebnic pouceny pouckare z kancelare.
          Zadna duse.
          Jde o mentalni stavy ,zebraka a bohace s ruznou mentalitou..
          /Mentalita cloveka je zase neco trosku slozitejsiho , nevysvetluju uz nejsem emental ani mental a mam dost/. At si to kazdej najde..A.
          Proc kazdej nejradsi pise vo necem, vo cem nic nevi.

          1. Ale je to trošku jinak.Dr Hnízdil – asi psychiatr – tvrdí,že u psychopatie
            je příčina v poruše konkrétního místa v mozku a to místo lze diagnostikovat
            magnetickou rezonancí,tedy technicky.Kvalita člověka je podle mě
            vnitřní harmonie správně rozvinutých mozkových center.Pokud máte
            jiný názor,uvítám ho.Takže mobily,které některá centra ničí,vlastně dělají
            z člověka disharmonickou osobnost,a u mladých se to opravdu takto
            projevuje.Nemusím být specialista ani odborník.Stačí ty specialisty
            poslouchat a jejich výsledky spojit do souvislostí.A já připouštím,že
            se mohu i mýlit,takže nic špatného nedělám.

            1. Ale kulový psychiatr.
              On už totiž vůbec není lékař, protože ho vyrazili z ČLK dne 29. 2. 2024.
              Předtím byl rehabilitační lékař a na nic jiného nezískal atestaci.
              Teď už je jenom šarlatán.

    1. Aleprt.
      Dostal židli? Dostal.
      Dostal židlí? Nedostal.
      Dostal na té židli, vsedě a na uvítanou předběžně po hubě, jako my zamlada? Nedostal.
      Tak jaký útlak a šikana? 😀

  8. Na to má policie čas. Když mne narkoman okupoval zahradní chatku, a dost ji poškodil, moc velké vyšetřování se nekonalo. Je to jeden jen z dalších nátlaků na malé vlastníky. Tento web sleduji poměrně dleší čas a přitáhlo mne spíše záhumnekářství a preppering než politika, ale zjevně jde o propojené nádoby.

    1. To není policie.
      Jsou to fízlové, ve všech významech toho prastarého označení.
      I ti předchozí esenbáci byli míň fízlové, než tahle současná sebranka psychopatů.
      Dobrosersko-havlistický film Občanský průkaz, na tom nic nemění.

      1. Jen ve tvý hlavě.

        Nezmlátili ho, nebyl ve vyšetřovací vazbě měsíce a děti nejsou nikde zapsaný, že mají zákaz studia.

        1. to by sess divil kam je treba kvuli tomu co Vidlak dela nevezmou, samozrejme pod jinou zaminkou. Nemluve ze hledani zamestnani mam Vidlak zasadne ztizene, deti pokud by byli starsi mozn ataky. libtardi jsou velmií mstivi a radi vyuzivaji ekenomickou likvidaci.

            1. No stačilo si porovnat,kam kdo šel na vojnu.Kluci z židovských
              rodin šli k elitním útvarům,a ti ostatní podle potřeb.Mohu
              jmenovat,i když by to k ničemu nebylo.Zkuste být „označený“
              a hledat zaměstnání,třeba pochopíte…..nejsme si všichni
              rovni,někteří jsou opravdu „rovnější“……

              1. Oni to soudruzi měli taky popletený. Já nedodělal VŠ a skončil jsem u stavebně silničního vojska (Husákovi petepáci), protože soudruzi to brali, jako že jsem to nedokončil z politických důvodů (a propo, neměl bych si zažádat o průkaz účastníka 3. odboje, 100 000 by se šiklo).
                Manžel mojí sestřenice (hodně vzdálené sestřenice) měl tátu kulaka a sloužil u vojsk ministerstva vnitra, u Zabezpečovacího pluku v Praze.

            2. To budu muset vidět, abych uvěřil.
              hm. tak co něco hodně známýho:
              Ševčík, dost se o něm i tady mluvilo.
              prošel kolem demošky => padák
              .. ale jasně, to přece bylo něco úplně jinýho

    2. Nic jako bylo.
      Ted maji instrukce ,urady,policie ,soudy atd. pronasledovat a sikanovat populaci naroda.
      A povolovat pribehlikum vsechno.
      S tim ,ze zamestnavaji blby holky a stale zmensuji pocty policie a ta plni stale vic a vic jen povinnosti ideologie prikazane vladami.
      /Vysetrovani na univ. to neni , kdyz ale neco nekdo vykrikne , tak to patri mezi povinnosti /.
      Za ucelem aby psychopaticky okupanti ovladli mesta a verejnej zivot a terorizovali nasilim ostatni a postupne ovladli cele narody narody a staty.
      Napr. Vsude prechytraly krici lzi ,ze ve Francii levice protestuje..Jsou to ve skutecnosti zaplaceny gangy pribehliku v drtivy vetsine a muzou vsecko..
      Uz predtim slavili podobne a vickrat..To maji povoleny.. napr. jednou slavili zapalenim 9 tisic aut a nicenim majetku mistnich, ovsem..Za dohledu policie ,ovsem ,aby jim nekdo neublizil..

  9. Nechapu, proc v prvnim pripade vubec doslo k tomu vyklopeni hnoje.
    Jestli kvuli tomu co rikal Novotny o nejakem zemedelci nebo ne.
    Novotny no, alespon ma nejaky styl, da-li se hovorit o stylu. Aspon je sranda. Po te co se prestali stekat Rath s Kalouskem. Zeman se Sobotkou.
    Spis bych rekl skoda hnoje a vubec nerikam skoda hnoje na Novotneho.

    Jen skoda hnoje. Jako gesto hnuj v Reporyjich a hnuj pred Uradem Vlady je vysypani hnoje v Reporyjich degradaci vysypani hnoje pred Uradem Vlady. U Uradu Vlady to ma takovy ten mezinarodni odkaz, jsme evropsti a to prosim bez strikani mocuvky na budovu.
    Ale proc tam v Reporyjich ? Zbytecny. A potom se divime, ze Policie nema cas najit ukradene kolo, kdyz se delaji kraviny.
    Vubec tohle sypani hnoje je jen skoda hnoje celkove. Nehlede na to, ze druhou stranu tohle tak akoram maximalne nastve. Ten prvni strane to neulevi. Trolove se zasmeji. A to je vysledek.

    1. A nasere to taky akorat ty policajty, kteri to musi hlidat, aby jeden traktorista nezajel druheho a smrdi to tam. Tak je potreba se ted postavit dusledkum. Jak se rika „fxck around, find out“ a je to jen ztrata casu pro vsechny.

      1. No vida MAlbi, vy na to s angličtinou, bez nabodeníček. Že byste byl za mlaďase? Jenže, stylistika tomu neodpovídá. Hádal bych: Snaživý, nijak úspěšný, postarší paprika.

        1. To nemůže být Malbi. Ani Sasin z dneška není Ten Sasin. Ti by se přeci nepodělali po zdviženém prstu domácího pána.
          Docela nuda, číst vymydleného a na pěšinku učesaného Sasina. Co by ti dva dělali na služebně na místě Vidláka ?
          Čurda nebo G.Bruno?

      1. Zamlada jsme takovým říkali „špina z tatových kulí“. Teď už to asi moc nesedí.
        Při té vší moderní medicíně, jde už zachránit ledacos.
        Pak se to vzdělává a vychovává Albi klackem – tohle jsou výsledky.

  10. Pane Vidláku,zapsal jste se do dějin,Váš výrok nosím celý život v duši,
    ale nezformuloval jsem ho – a plně souhlasím : Největší touhou otroka
    není svoboda,ale mít také svého otroka.!!!!Skvělá pravda….
    Dovolím si procedurální otázku : proč odmítáte odpovídat?Vaše reakce
    mohla být taková : Předložte mi rozsudek…….Jaký?…..Kterým byla
    omezena moje práva zaručená Ústavou a Listinou práv.. nemáte?
    Potom jsem neporušil zákon,ať jsem byl kdekoli a dělal cokoliv v mezích
    zákona.A je po výslechu….Že jsem povinen vypovídat?….Předložte mi
    rozsudek……jako Hlava 22.
    Není uvedeno jméno inspektora…
    A k tomu,že se Středula pod..lal.On nikdy neudělá proti vládě nic.Je to jejich
    člověk.A je to typ jako Netanjahu….jehož syn si prý nechal udělat DNA test
    v USA a zjistil,že vůbec nejsou židi,ale z poloviny Poláci a další čtvrtiny
    něco jiného.Takže je reálná šance,že jsou se Středulou vzdáleně příbuzní…..
    Tak co můžeme čekat,že??

    1. Touha otroka, formulovaná před tisíciletími. Tak jako představa demokracie „každý Athéňan by měl mít právo alespoň na čtyři otroky“.

      1. Ja sem se zminil ,nekolikrat v posledni dobe ,protoze mame lepsi dokonalejsi system a vzdelani na zotroceni od 6 let. Plus potom media a poitiky..

        1. Kazdej muze zaznamenat jeden fakt a skutecnost.
          Celej svet nejak zblbnul a docista se totalne pomat v celkem kratkym casovym useku a velkym , nebyvalym fofrem……Neco jako postihlo svet podobne ,
          pred svetovejma valka a krizema.
          To taky nikdo necekal.

          Nejvice v tom samozrejme vedou ty prechytraly universidebilove ,profesoru, pedagogu, dochtorove , magistrogorove ,dekanove ,profeserky , politici a dyplomaty s diplomama…A jejich obeti rovnez , populace ..
          Rozvinutejch zemi ,zapadu ty predbehli a vedou daleko napred ,s velkym nadsenim a usilim soutezi .Kdo vic a kdo koryta s medajlema.
          Ty vyvadeji a vykrikujou denne a bez vodpocinku a pachaji nejhorsi silenosti..

          Hodne se umistujou do cela automaticky pracky jako Lejno ,stolberg a schwabach ,schwarcbrg , barova tanecnicka blondynka s podprsenkou, macaronka ,votresne tresouci se pro zabavu zelenina president ,vlastne huspenina ,sulc , uz nejdriv na podiu se tresouci a byl vybranej a ten udelal ze zapadu ,ty blbej vosle ihned se votres pro me a v miliardach a drz hubu..
          dal zrudna Kalas..Dale nutela, vitecek,novozkurveny ,rakous , co se do do povinnosti zakous…
          Miliardari rozhazujou na vsecky strany a vlady a presidenti jako vztekly.
          Kdo vic nacpe miliard do nejvetsiho a nejhorsiho stada korupce..

          Neskodi,bohuzel jen ty stada zivych , este daleko vic nam skodi ty nekonecny mnozstvi /mnoziny dle profehovnosorky /mrtvy !!!
          Ktery tenhle nejvic civilizovanej svet a tydle pomatenosti vybudovali..
          A polozili k tomu vopravdu velmi solidni a trvajici zaklady..
          Ktery samozrejme nikdo dnes a bez schopnosti, zkusenosti a normalniho rozumu ,to dneska neni a este nakej cas nebude, nemuze zmenit..
          Ani trochu pohnout.

          Tam kde sou hodne nevzdelany , treba J.Amerika , tam sou samozrejme pozadu , porad a nejvic normalni..Vobyc politici ,zadny university a pod/.

    2. Jméno inspektora je panem domácím, který je slušným člověkem, zabílené.
      Ty si vem lepší brýle, nebo kup lepší monitor.

      1. Jo,podíval jsem se lépe a omlouvám se.Už jsem to sem jednou napsal
        ale někam to zmizelo.To je tak,když u PC člověk jí – věnuje se něčemu
        životně důležitému.

      2. „Inspektor stanice , ten nekouka jen na siny „../V.Burian/.
        Dokument bez uvedeni jmena je samozrejme neplatnej. /Invalid/.
        Vyhotovenej nakym neznamym anonymem ,neni nikdo , kdo by za spravnost vyhotoveni a postupu vyslechu rucil a dle zakona byl zodpovednej.
        Neni uvedeny jestli inspektor ma potrebnou kvalifikaci, vzdelani a jestli neznamej anonym ma praxi v techle vecech ,jakou funkci a kde v kterym odboru zastava, kdo jsou jeho nadrizeny..Kdyz treba , ze si nekdo na nej a na vyhotovenej dokument treba ,chce stezovat..
        Kdyz to muze bejt treba jenom vratnej , kterej predstira…
        Z Bohnic a cela zalezitost jenom nakej zert.
        Muze jit vo inspektora lamparny na nadrazi Tesnov. Inspektoru je vsude plna prdel..
        Muze bejt zabava s tajtrlikama ,zacit s tim delat naky vlny.
        Estli je podezeni ,ze s tim neni definitivni konec ,cumel bych trochu do tech zakonu co maji na to , kdyz nekde spadne na policajta hnuj ….

  11. K omílanému slovíčkaření odmítnout/odepřít výpověď asi tolik.

    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…
    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…
    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…
    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…
    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…
    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…
    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…

    Dotaz na právníky – je někde v zákonech definována povinnost „pamatovat si“?

    Jistě, slovo „odepřít“ má poněkud jinou validitu, ale výsledek je stejný…
    NEVÍM, NEPAMATUJI SI…

    1. Když si nepamatujete – máte řidičský průkaz?Ano – takže si určitě musíte
      něco pamatovat – pro jistotu Vám nařídíme přezkoušení z dopravních
      předpisů,protože podle toho co tvrdíte si nic nepamatujete a na silnici
      jste hrozbou pro ostatní…..dobré je udělat si mentální mapu na to,co
      nás napadá,a zjistíme,že nic není takové,jak to na první pohled vypadá.

        1. Copak oni se nějak trápí se zákonnými důvody? Byl snad nějaký zákonný důvod k vypnutí webů, například? K odsouzení Waltera Krafta?

          1. Čučkaři jsou nad zákonem.
            Oni jen „doporučili“ vnitru a cz.nic iniciativně doporučení splnili. Všecko bez papíru, proto k tomu neexistuje žádný důkaz a nejde to žalovat.
            Vyjebaní ajťáci dlabou na nějaké zákony, anebo se vymlouvají, že ne oni, ale že to doporučil „stát“.
            Stát jsme ale my, občani. A my jsme prostřednictvím svých volených zástupců nic takového nedoporučili, nepožadovali, ani neschválili.
            Stát si už nějakou dobu s Ústavou vytírá prdel a všichni na to kývou, jako nemocní osli.
            Přesně, jak píše pan domácí – dokud se to vytírání prdele Ústavou, nedotkne přímo jich samotných.
            Vzpomínáte si na ten ryk okolo Ústavy, když nabuzený Šlachta posbíral pár „mocných“?

  12. Všechno špatně všechno znovu! D-FENS nestačil, tak opakování matka moudrosti.

    Zákon o policii 273/2008 Sb.

    § 13

    Poučování
    Policista je povinen před provedením úkonu poučit osobu dotčenou úkonem o právních důvodech provedení úkonu, a jde-li o úkon spojený se zásahem do práv nebo svobod osoby, také o jejích právech a povinnostech.

    Jak plyne z textu, že zatím neumíme poučit jinak nežli slovem, tudíž né tak, že podepište poučení.
    Především jde o právo odepřít vypovídat.
    Jsou dva okamžiky:
    – policista se dotáže, zdali využiji své práva odepřít výpověď
    – po poučení sdělím policistovi, odepření výpovědi
    Důvody odepření policista nemůže vyžadovat.
    Pokud v obou případech využiji svého práva nevypovídat, policista sklapne spis a je konec podávací procedury.
    Jak vidno čteno a taky trochu dovozeno, policista několikrát pochybil a Vidlák přistoupil na policistovu hru, co kdyby přece jen změkl.

    Další neméně důležitou podmínkou je: poučit osobu dotčenou úkonem o právních důvodech provedení úkonu. Toto policisté nedělají skoro nikdy. Musím mít právní jistotu, co po mně policisté vlastně chtějí. Policista má jistě mnoho důvodů ve z této povinnosti vykroutit, leč pokud jsem důsledný a trvám na tom, většinou se policista kroutí jak moučný červ, což jej bezesporu vyvede z jeho role.

    Když již chceme bojovat se systémem, tak důkladně a je třeba využít všech prostředků k dokázání, že to s námi nebudou mít lehké.

    1. A je vážně ideálem společnost, kde budou všichni odmítat vypovídat? Nebo je to myšleno, že se to týká jen případů „My a Oni“? Jenže ono je to vždy, z pohledu vyslýchaného, „My a Oni“.

        1. Ten referent, ať už si myslel cokoliv, jen přečetl otázky, které mu poslali a zapsal odpovědi. Příště to bude stejné třeba s přepadlou a zmlácenou něčí dcerou.
          Proč takto vypovídal Vidlák chápu, ale dělat tady, z odmítáním vypovídat, nějaký obecný universální návod, společnosti moc nepomůže. Pozor na to.

          1. Žádný pozor na to.
            S fízly se nemluví proto, že tu nejsou od toho, aby pomáhali nám a chránili nás, ale v prvé řadě Systém.
            Chápu, proč se zastáváš Systému, protože tě živí.
            Nás ostatní, obyčejné lidi ale okrádá a prostřednictvím fízlů buzeruje, víš?
            Případnou něčí zmlácenou dceru, si strč laskavě do řiti a nehraj tu na city.

            Až budou fízlové vyšetřovat něčí zmlácenou dceru, tak právě užvaněný Eta bude, se svou ochotou vypovídat až do podrobností, zařazen na seznam možných pachatelů.
            Až se do svých výpovědí, cestou drobných nesrovnalostí, přehnanou ochotou spolupracovat i manipulacemi fízlů, postupně zaplete tak, že bude shledán podezřelým.
            Tak to u fízlů nejčastěji chodí – cestou nejmenšího odporu.

      1. Re: Eta

        Cit.:
        „A je vážně ideálem společnost, kde budou všichni odmítat vypovídat?“

        Určitě nikoli. Jenomže ideálem není ani taková společnost, která se snaží o likvidaci jak práv, tak i samotné existence majority společnosti současné.
        A pokud je majoritě upíráno řídit se heslem „na hrubý pytel hrubá záplata“, je pro majoritu nutností využívat každé skulinky ke své obraně.

        Ještě něco?

        1. Kazdej politik kdyz je vysetrovanej ,opakuje „I have no recollection“.
          Nepamatuji se a vzdy vyvazne. Vo tom sem taky psal..

      2. Právě proto, že v ideální společnosti nežijeme, je třeba s nepřítelem vyjebat. Nebo mi snad chcete říct, že policista je váš přítel a myslí to přece s vámi dobře. Nasrat. S policisty a jím podobnými se nebavíme a politiky kontrolujeme.
        Protože to tak neděláme, jsme slouhy vlastního státu.

        1. Kdyby se Vám vyplnil sen a policie by se jednoho dne vypařila, byl by jste spokojen? Obehnal dům žiletkovým plotem, najmul si ochranku, děcka vozil do školy bodyguard, manželku zamknul doma a sám vycházel jen s doprovodem a nabitou zbraní.
          V Mombase nám radili nenechávat ruku, pokud máte drahé hodinky, v okýnku autobusu – prý ji Vám oseknou mačetou kvůli těm hodinkám. A to tam i nějaká policie byla.

          1. Zkusím trošku nastínit problém s policií.
            Zcela určitě Vidlák onu kupku hnoje nevezl, tudíž vyvstává otázka? Jaká je spojitost Vidláka s kupkou hnoje. Jen taková, že se účastnil demonstrace a obhajoval její přítomnost.
            Tudíž další část otázky, proč zrovna Vidláka pozvala policie na pokec? Odpovím vám. Mohl by něco vědět a na voziče kupky něco prásknout jako zodpovědný a uvědomělý občan přece.
            Tudíž ano, policie je potřeba, leč musí konat tak, jak ji nařizuje zákon. Pokud tak nečiní, je třeba s ní nemluvit a ignorovat.
            On ten Vidlák jistě nebyl ojedinělý případ, jistě takových vidláku policie vytěžila několik mnoho a věřila, že se najde jeden, kdo to propálí a nabije policii. Chápu onen postup police, leč nevidím důvod ji v tom pomáhat. Nebo vy na polici půjdete a prásknete na ubohého voziče hnoje aby jej poslali do ťurmy.

            1. Hned po akci „fekální PPL“ zrovna tady někdo dával záznam z akce (nebo odkaz? fotky? Už nevím a hledat se mi to nechce). Nicméně si pamatuju, že na záběrech je osoba, která vypadá velice podobná na p. Vidláka. To by měla být odpověď na otázku „Proč zrovna Vidláka pozvala policie na pokec?“

              Vidlák tam nebyl jako svědek. Spíš mu tak nějak oznámili, že se na něj bude něco šít, tak estli jim nechce helfnout ať to mají z krku a můžou na pivo. Nemá důvod jim pomáhat. On to na triku napsané nemá.

              Dobrý den, ano jmenuju, ano bydlím, ano jsem srozuměn, odmítám vypovídat vzhledem ke skutečnosti, že jsem podezřelý a né svědek, kde to mám podepsat, můžete mi to prosím ofotit? Dobře, když vám nefunguje skener, tak já si to fotnu na mobil… děkuju a nashledanou.

              mimochodem – zrovna s tím skenerem – to vypadá že to je oskenované… Fízlům FUNGOVAL SKENER I TISKÁRNA SOUČASNĚ???

            2. Vidlak nemuze vedet ,jestli hnuj vezl ten den a nekde , asi nevezl , nebo ne . Nepamatuje si ,je to dlouho predtim , at se zepta policajta ,co ten delal 30.kvetna 2024 ,v 8.3o rano , nebo vecer. Napriklad.
              To nejni v lidskych silach a schopnostech..Policajt je blbej kdyz se takhle zepta.Pak sou brzy blby dva.
              Advokat se mezi blby nepocita ,pac je svine..

              1. Policie musi mit opravneni ,oduvodneny podezreni ,kterym zjistila a potom pozvala. Nemuze zneuzivat svych pravomoci a zvat lidi jak chce a nebo nechce , jako na maskarni bal. Obvineny.
                Nakym inspekturkem..
                Musi vysvetlit proc a jaky otazky klade.
                Treba ,zavrazdil ste vcera vecer ,Manu Votnou , z Reporyj?
                Protoze ste tam byl videnej ,starou Blazkovou s brejlema deset dioptrii a tak my vime , ze ste se maskoval s praseci maskou na ksichtu..Nezapirejte..

          2. 2 Eta 9:28 :
            Problém je v jedné maličkosti, kterou ty zatím nechápeš.
            Fízlové, aby si trochu vylepšili notně pošramocenou pověst, z větší části z devadesátek, tak tupě zkopírovali nápis z amerických fízlkár, kde to mají stejně.
            Pomáhají a chrání – jenže Systém, nikoli občany. Pokud by měla být pravda to, co mají nalepeno na autech, pak tam chybí formulace, komu a koho.
            Stačilo by jednoduché „všem“. Jenže to už je závazek, notabene principiálně nesplnitelný.
            Ale prostý Eta má dojem, že ten nápis je určen jemu, že mají chránit Etu. Ledaprt.
            My dospělí, my už od esenbáckých a estébáckých časů víme, komu přesně tyhle složky slouží, nebo koho chrání.
            Třeba dospěješ jednou taky.
            Bude to přesně v momentu, až budeš potřebovat ochránit a pomoct ty sám.
            Třeba až někdy zmlátí, okradou a znásilní dceru tobě a ty se za tři měsíce dozvíš, že případ tvé dcery se odkládá, protože nenašli pachatele.
            Jsou tak zaměstnaní ochranou a výběrem výpalného pro Systém, že už nemají čas ani lidi, aby honili nějakého nadrženého drbana.

          3. hm. srdceryvcná mombasa, co, ach, co jen bychom si bez policie počali
            tak srdceryvnej protipříklad: bez elitního policisty foltýna bysme se obešli všichni a rádi

      3. Odmítnutí podání vysvětlení
        Odepření vysvětlení je možné pouze v případě, že byste jím mohli způsobit sobě, svému rodiči, prarodiči, dítěti či vnukovi, případně sourozenci, manželu nebo druhovi anebo jiným osobám blízkým nebezpečí trestního stíhání nebo nebezpečí postihu za přestupek.

        1. Probůh není žádné pouze v případě. Ta definice je ultimátní, bez možnosti diskuse a zpochybnění policistou. I když to vždy zkouší, moc dobře vědí, že když odmítnu a nepodělám se, pak je to definitivní konec povídání si.

      4. 2 Eta 8:45 :
        Ano, je to přesně, jak píšeš.
        Ve vztahu fízl – občan, je to opravdu My x Oni.
        Oni jsou prodlouženou, represivní rukou Systému, který se snaží tvářit, jako údajně demokratický.
        Jsou placeni z našich daní, z daní pracujících lidí. Měli by tedy sloužit nám Občanům, protože stát a zdroj moci jsme my, Občané – přesně tak, jak říká Ústava 😀

        Jak ti to vychází, v porovnání se všemi předchozími vyjádřeními různých střížů, fremrů, desítek různých cenzorů, internetových honičů těch správných pravd, vládních strategických komunikátorů a dalších, vesměs justičních dacanů, oddaně sloužícím Systému?
        Jak ti šmakuje právo na korigované informace? Delikatesa, což?

      1. Navíc – nečtu celou diskusi, takže nevím, zda to někdo už zmínil – krásných sedm minut!

        Mnohem lepší než např. 14 hodin…

    2. Touha otroka, formulovaná před tisíciletími. Tak jako představa demokracie „každý Athéňan by měl mít právo alespoň na čtyři otroky“.

      1. Vy ste tady na vopakovani matky moudrosti. Vam to nestaci napsat jednou..Uz zase touha otroka…Vy budete taky votrok z toho vopakovani..

    3. Nejlepsi je kdyz obet napadena policii ,krici , ze chce s policii spolupracovat, s ochotou jak nejvic umi.
      A spolupraci neodmita..Ale bohuzel , ta pamet …A drzet zapnutej aspon telefon ..
      Policajt vas muze vyhnat z auta cvicit s vami , jestli nejste vozraly , na drogach a vselijak
      jinak buzerovat ,atd..muze kricet asi 3m daleko vod vas ,ze ste ho napadli atd..
      Zmlati vas a pak vam daji podepsat ze s vama zachazeli bez nasili a dle pravidel.
      Nedejte se vosalit co kecaj na papire ty prechytraly a jejich predpisy a zakony.
      Advokati maji bezedny pytle misto kapes.A mysli jen jak by vas vozebracili a dohnali k pujckam..Prodali vas domov..Na to prave maji predevsim ty zakony..

    4. Bohužel to není tak, že, obecně, paušálně „důvody odepření policista nemůže vyžadovat“. Nemůže a nesmí po vás chtít pouze natolik konkrétní důvody, aby to ve finále nebylo prašť jako uhoď. A naopak ano, dokud nevíte proč a na co se vás chce ptát, tak formálně nemáte na základě čeho se rozhodnout, jestli odmítáte. Protože na druhé straně nemůžete odmítnout paušálně a vůbec neříct proč. Pokud komisař pokládal konkrétní otázky a u každé mu poskytl možnost odpovědět nebo odmítnout, není to určitě nic proti ničemu.

      Uvádím jen proto, že zvonka to ani príliš nevyzerá, jako by „Vidlák přistoupil na policistovu hru“ ani že by „policista několikrát pochybil“. Ten záznam samozřejmě mohl být podrobnější, ale spíš to to dělá dojem, jako by a) si prostě předem vyjasnili, že Vidlák vypovídat nebude, b) policista samozřejmě věděl, že Vidlák za daných okolností odmítnutí ustojí klidně i před Ústavním soudem (už jen na ten přestupek) a dál už se ani nepokoušel ho vyškolit, no a tak to potom c) holt nějak sepsali, aby tam byly ty otázky, které měl komisař připravené. Takže snad celkem v klidu a rozumně.

      Nesporuju, že jindy to může vypadat úplně jinak nebo např. že úvodní otázky typu „jel jste někdy autem do Prahy“ mohou sloužit jako špek, nejistého rozmluví a ztíží mu odmítnutí na další, už na tělo, a vůbec už ne, že na tyto návštěvy je lépe chodit ve stavu poučení i morální obrněnosti.

    1. „Dofrasa, dvacáť kliků, na zem! Jeden mimo!
      Ja vás čehúňov naučím sa pamatovát! Vy drátikári, vy ste z tých vaších drátikov úplne vyjebaní!“ 😀
      Jako bych ho zrovna slyšel, toho záhoráckého hňupa z PHM skladu 😀
      Ale i tak bylo záhorákom rozumět líp a dalo se s nimi vyjít mnohem líp, než s tím ciboha dzindzik lidským odpadem z Východu.
      A nechovali se jak kreténi, když si vypili. 😀

  13. Měl bych obavy výpověď odmítnout, ale na druhou stranu bych neměl problémy výpověď odepřít.

    Jestli si to totiž pamatuji správně, tak odmítnutí výpovědi by mohlo být považováno za přestupek i s následnou pokutou, kdežto na odepření výpovědi máte dle článku 37 Listiny základních práv a svobod nezadatelné právo.

    Správná a nenapadnutelná odpověď by tedy měl znít: „V souladu s článkem 37 Listiny základních práv a svobod odpírám podat výpověď v této věci.“
    Je dobré si to pak v protokolu ještě zkontrolovat, protože úředníci velice rádi a nenápadně zaměňují slovo odepřít za odmítnout a případně je na to upozornit 😊.

    Většina lidí si řekne, že mezi „odepřením“ a „odmítnutím“ není žádný rozdíl a jedná se jen o slovíčkaření. Nejedná a rozdíl v tom skutečně je.

    1. Výpověď lze odmítnout, pokud tím vyslýchaný může přivodit trestní stíhání sobě nebo osobám blízkým.

      Listina základních lidských práv a svobod:

      čl. 37 odst. 1 Listiny, který zakládá právo každého „odepřít výpověď, jestliže by způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobě blízké“,
      čl. 40 odst. 4, který stanoví, že „obviněný má právo odepřít výpověď; tohoto práva nesmí být žádným způsobem zbaven.

      §100, Trestní řád č. 141/1961 Sb.
      Právo odepřít výpověď
      (1) Právo odepřít výpověď jako svědek má příbuzný obviněného v pokolení přímém, jeho sourozenec, osvojitel, osvojenec, manžel, partner a druh; jestliže je obviněných více a svědek je v uvedeném poměru jen k některému z nich, má právo odepřít výpověď stran jiných obviněných jen tehdy, nelze-li odloučit výpověď, která se jich týká, od výpovědi týkající se obviněného, k němuž je svědek v tomto poměru.
      (2) Svědek je oprávněn odepřít vypovídat, jestliže by výpovědí způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě, svému příbuznému v pokolení přímém, svému sourozenci, osvojiteli, osvojenci, manželu, partneru nebo druhu anebo jiným osobám v poměru rodinném nebo obdobném, jejichž újmu by právem pociťoval jako újmu vlastní.
      (3) Odepřít výpověď jako svědek nemůže však ten, kdo má stran trestného činu, jehož se svědecká výpověď týká, oznamovací povinnost podle trestního zákona.

      1. Vidlák tam nebyl jako svědek, ale jako podezřelý. Nemusí říkat nic.

        A vzhledem že ho nepozvali k výslechu, ale k podání vysvětlení… „nevím, neznám, nedělal, nebyl, nechci, nevzpomínám si“ je možná horší, než „odmítám vypovídat“

      2. A vsude ve vasich citacich je to same „odeprit“. Presne, jak pise L.C. Odmitnuti tam nejni ani jedno.

        Pokud vim, odmita se podani vysvetleni ve veci prestupku. Ale treba by nam L.C. vysvetlil jaky je tedy konkretni rozdil Odmitnuti X Odepreni a jake jsou tedy pripadne dusledky – ergo kladivko i ty dusledky musi nakonec zakon presne definovat! Pokud nejsou nikde na papire, taky by se v pripade popotahovani za odmitmuti / odepreni jednalo o policejni zvuli.

        Ja mam v pameti ze s policajtem muzete 2 dny mlcet a nemusite rict ani to „odmitam“. Nemusite proste vubec reagovat. A ani to trestne nikdy nebylo.

        1. Pravě např. u dopravních přestupků, je-li člověk předvolán k podání vysvětlení je stejně, jako i v jiných případech, důležité tu výpověď odepřít a nikoli odmítnout. „Odmítačka“ často vede k pokutám.
          Je to hraní si se slovíčky, ale to je bohužel v těchto případech kritické. I proto jsem doporučoval každý zápis zkontrolovat, protože Vy řeknete, že „odpíráte“ vypovídat a v záznamu budete mít, že vypovídat odmítáte. Soud k tomu bude přihlížet, jak se mu to bude zrovna hodit a to je většinou ve Váš neprospěch. Na odepření se sice může dívat skrz prsty, ale je to jasně uvedeno v LZPS.

          Něco jiného, jste-li předvolán jako svědek. Málokdo to ví, ale jako svědek nemá člověk práva absolutně žádná. Nemá právo ani odepřít výpověď. Má pouze právo „nesouhlasit“ se svědeckou výpovědí. To ovšem soud může, ale také nemusí, přijmout.

          Bohužel se v posledních letech v tomto prostředí pohybuji, tak jsem ledacos pochytil. Jen výpovědi jsem „neodpíral“, protože jsem v podstatě strana poškozená a tam zkrátka vypovídat musím. Soudy obecně jsou extrémně špinavá záležitost, protože každý se tam chytá sebemenšího zaváhání, které může mít ošklivé následky.

      3. Gerde, reagujete na L.C ale sám mu potvrzujete, co píše.
        Nikoli odmítnout výpověď (lze kvalifikovat jako přestupek s následnou pokutou) ale ODEPŘÍT výpověď.

      1. Tak internet (stejně jako papír), ovšem jen v některých případech, snese všechno. Jen v posledním odstavci je psáno odmítnutí svědka vypovídat.

        Tady je to popsáno lépe:
        https://verejnazaloba.cz/vice-o-sz/vse-podstatne-o-trestnim-rizeni/kdo-je-kdo-v-trestnim-rizeni/svedek/
        Je jen velmi málo možností, jak může obyčejný člověk odepřít výpověď (správně nesouhlasit se svědeckou výpovědí). Vypovídat je zkrátka povinnost. Málokdo ví, že svědek nemůže mít ani svého právního zástupce. Je tam sice právo na právní pomoc, ale u soudu jako takového se právník svědka může účastnit pouze jako divák. Alespoň takto mi to bylo několika právníky řečeno.

        1. Tak on je především principielní rozdíl mezi „podáním vysvětlení“ (Vidlák) a „výslechem svědka“ (odkazovaný článek).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *