24 listopadu, 2024

Vlastně mu rozumím…

Já vím, že se budu trochu opakovat, ale v zájmu nových čtenářů je to nutné. Já dám na osobní dojem. V dnešním světě mediálních lží, faulů, klamů a polopravd existuje podle mě jediná cesta, jak se nezbláznit. Pokud chci zjistit, jaký někdo doopravdy je, prostě se s ním musím setkat a mít možnost nerušeného soukromého rozhovoru. Už hodněkrát jsem se přesvědčil, že i krátké setkání dá jinou perspektivu a vždycky přinese nový úhel pohledu. Vždycky po takovém setkání vznikne článek, který se snaží zachytit to nejpozitivnější, co jsem si z rozhovoru odnesl. Ani tentokrát to nebude jinak.

Jak jsem vám avizoval, vše se podařilo a v tomto týdnu jsem se setkal s Andrejem Babišem, kandidátem na prezidenta, bývalým premiérem i ministrem financí, který v posledních deseti letech dělá našim vždy pravdomluvným mééédiím přinejmenším polovinu čtenosti. Klikací jistota. Jméno Babiš táhne. Všichni ti Šafrové a Kmentové by bez něj umřeli v bídě, protože by neměli o kom psát knihy a nikdo by jim jejich obskurní Fóra 24 neplatil. Kdyby Babiše nebylo, museli by si ho vymyslet.

Možná jste zaznamenali tiskovku, kde Babiš novinářům České televize říkal, že má ještě celou řadu schůzek, mimo jiné s jedním blogerem… tak to jsem byl já…

Chtěl jsem čas na nerušený rozhovor a dostal jsem ho. Od první do poslední minuty. Tentokrát jsem nenechal nic náhodě a přinesl jsem si manuál se spoustou bodů, které jsem chtěl probrat. Ano, přesně to všechno, co Andrejovi nemůžete zapomenout a z čeho ho pořád obviňujete. Jeli jsme to bod po bodu. Probrali jsme všechno. Domácí situaci, politiku, energie, Evropskou unii, grýndýl, Čapí hnízdo, prasárnu novinářů s jeho synem, ba i na covid zbyl čas. A protože s Babišem se mluví rychle a k věci, mohli jsme chvíli i jen tak nezávazně hodit řeč o minulosti i budoucnosti.

Hele, mluvil jsem s jedním z nejvytíženějších lidí v této zemi, fakt nevím, kdy budu mít znovu takovou příležitost, takže si nehodlám vystřílet všechnu munici jedním článkem. V příštích dnech uvidíme věci nevídané a uslyšíme neslýchané, tak ať si užiju také trochu překvapení.

První věc, která by asi měla zaznít… už vím, proč dokázal vybudovat Agrofert. Dokáže rychle vyhmátnout jádro pudla a od formálních řečí o počasí přejde za chvíli k věci. Velmi rychle se zorientuje, kdo rozhoduje a kdo je jen stafáž. Ano i k byznysu patří úvodní zdvořilosti a různé tanečky či čechrání peří, ale nakonec vždycky dojdete k té smlouvě a tam je to „má dáti – dal“. Nakonec si musíte říct, kdo, komu, co, za kolik a kdy. Vždycky velmi rychle rozpoznal, kdo je jeho partner, případně soupeř a kdo je jen podržtaška, co machruje a jednání s ním je ztráta času.

On to tak dělá i v politice a z toho plyne dobrá půlka věcí, které se vám na něm nelíbí. On prostě neřeší nic, co podle něj není podstatné a vždycky se snaží, aby to bylo win-win, protože dohoda, kde nejsou spokojené obě strany, ta prostě nevydrží. On řeší, co považuje za důležité a neřeší to, co chce opozice nebo novináři. A tím je vytáčí.

Jeho přístup ke grýndýlu vypadal tak, že spolu s Poláky vyjednal pro naší republiku, že sice budeme snižovat emise (aby se vlk nažral), ale nemáme žádný konkrétní závazek na snižování emisí (ale koza zůstala celá). Seděl proti mně a říkal: „Ano, chceme snižovat emise, ale ne za cenu zničení průmyslu. Přidali jsme se k závazku, ale nemuseli jsme dodržet žádná procenta.“ Prostě maximum možného v té chvíli.

Babiš nereaguje na novinářské nedouky, kteří tu dlouhatánskou úmluvu, ve které je ještě dvacet dalších věcí, nečetli ani z rychlíku. On prostě řeší, co je v té úmluvě přesně napsané a co je podle něj podstatné pro ČR. Řeší jaké jsou tam podmínky, výjimky, co za to bude a co to bude stát. A neřeší to ani s fialovými politiky ani s tupými intervjuky, ale naopak to řeší s právníky.

Porovnejte si to se současnou vládou… ti hladce a bez boje odsouhlasili zákaz aut se spalovacími motory + emisní povolenky i pro domácnosti… Se nedivte, že jsou v Bruselu oblíbení. Jdou jim na ruku a nic nechtějí.

Když pak Babiše novináři tepou, proč podepsal grýndýl, tak prostě ucedí mezi zuby, že nic takového nepodepsal. Posmívají se mu za obecný závazek snižování emisí a samozřejmě si nenechají vysvětlit, že tam žádné konkrétní číslo není.

Ptal jsem se ho na jednu nejmenovanou vysoce postavenou dámu, která to v evropské hiearchii dotáhla hodně vysoko… S tou, co máme problém. Řekl mi, že z jeho pohledu jsou evropští komisaři vlastně úředníci. Jsou nevolení, dosazení členskými státy a jejich práce je úřednická. Připravují podklady. Bohužel si osobují víc moci než by měli a kecají do vnitřní politické situace v jednotlivých členských státech. „Vidláku,“ říkal, „rozhodování se v EU musí dělat hlavně v Evropské radě kde jsou premiéři a prezidenti. Tam se doopravdy přijme nebo nepřijme to, co chystá komise a evropský parlament. Tam se předseda Evropské rady ptá, jestli se k textu ještě něco má přidat… a jde o to, jestli se premiér ještě s něčím přidá.“

Takhle Babiš vyjednal zrušení migračních kvót a vyhádal těch hentěch 42 miliard peněz navíc, jak se o tom pořád mluvilo. Prostě byl tam, kde se to rozhodovalo, místo aby se venku fotil. Fialovi se do takové práce nechtělo a tak si na to udělal naprosto neviditelného ministra pro evropské záležitosti, který svojí práci pochopil tak, že má mlčet a kývat.

Babiš prostě neřeší úředníka. I kdyby ten úředník měl pocit, že je ředitelem zeměkoule. To jen blyštivý Péťa se nechá grilovat od unijního nýmanda, kterému dali post vyjednavače, který si myslí, že má moře po kolena. My tady z toho děláme vědu, ale Babiš ne, protože ví, kde se doopravdy něco řeší a co je jen záře reflektorů. Babiš chodil tam, kde se skutečně dodělává výsledek, kde se skutečně rozhoduje a kde je možné něco získat a nebo něco ztratit. Na Evropskou radu, kde sedí všechny hlavy pomazané. A to je náhodička… přesně o to se žádný intervjuk nezajímá, protože ten potřebuje ty fotečky, fangličky, ten ruch a cvrkot.

Babiš chce zájmy České republiky táhnout dohromady především s V4. „Chápete Vidláku, že 65 milionů lidí pro náš region prosadí víc?“ Chce, aby se v tomto formátu pokračovalo. Fiala se vyhřívá v záři blesků z fotoaparátů a je pochválen Timmermansem, protože během předsednictví nic nechtěl, všechno odkýval a ještě dělá všechno pro to, aby se V4 rozpadla a ztratila společnou vyjednávací sílu. Jasně, že se to papalášům v Bruselu líbí.

Ono je to tam v Unii stejné jak tady – ono je tam prostě štve, že Babiš místo aby mlčel, tak požaduje úpravy. O EU jsme se bavili vlastně nejdéle…

Co se týče covidu… Na začátku byla celoevropská hysterie a Babiš se nějak rozhodnout musel. Pak se toho chytli různí šizuňkové, protože to vypadalo jako velmi dobrý kšeft… a teď si Babiš píše s profesorem Beranem. Ukazoval mi to v mobilu… Za víc slov to zatím nestojí, ale k tomuto tématu se ještě vrátíme.

Pak jsme se dostali k vládním nápadům, jak naplnit děravý rozpočet. Tady Babiš zcela jednoznačně a natvrdo řekl, že nepodepíše žádné zvýšení daně z nemovitosti, které chce teď vláda zavést. „Napište tam Vidláku, že jsem za svého za svého působení zrušil daň z převodu nemovitosti, aby se na to nezapomnělo.“ Ohledně českého snu – mít vlastní domeček, tady jsme oba dva byli na stejné vlně.

Co se týče války na Ukrajině… Babiš chce mír. Tečka. Chvíli jsem kolem toho kroužil, ale vždycky mě vrátil k tomu stejnému. Chce mír a má plán, jak na to půjde. Jo… Babiš není ani trochu proruský. Ani trochu! Však jste to v posledních dnech slyšeli sami.

Když jsme se krátce bavili o budoucnosti, tak byl kupodivu docela optimista. Vidí leckde nové příležitosti, vidí spoustu možností, co by se dalo dělat a hlavně, co se v posledním roce udělat mělo a neudělalo. On by ceny energií řešil odkupem akcií minoritních akcionářů ČEZu. „Řekněte Vidláku lidem, že kdyby byl ČEZ ze 100% státní, mohla by být cena elektřiny 1.500,- Kč/MWh. Kdybych byl premiér, udělal bych to takhle.“ V tomto ohledu počastoval fialovou vládu nepublikovatelnými slovy. Od této chvíle už jsme si v podstatě notovali. Já ztratil trému a Babiš trochu roztál.

Kdo je Babiš?

Babiš je realita možného. Chce aby se EU vrátila k původnímu určení, protože v takovém světě začínal podnikat. K základním čtyřem svobodám – aby lidi mohli cestovat, pracovat a obchodovat. To je podle něj cesta k prosperitě. Volný pohyb osob, zboží, služeb a kapitálu. Bez omezování našich firem. „Štve mě Vidláku, že jsme v Unii už tak dlouho a pořád jsou naše firmy na trhu v západních zemích znevýhodněné.“ Tomu se chce věnovat.

Ne, Babiš nebude z EU vystupovat, ale bude chtít, aby se vrátili k tomu, co fungovalo. Nechce, aby nám z Bruselu kecali do domácích věcí. Obzvlášť ne ti v Evropské komisi. Chce, aby české zboží mohlo na západ stejně hladce, jako západní sem. To je jeho cesta. A považuje to za dosažitelnou metu.

S Babišem dostanete prezidenta, který bude tam, kde se doopravdy rozhoduje a kterého vždycky bude víc zajímat znění smluv, než pochvala od Uršuly van der Leyenové. Se vším, co toto sdělení obnáší. A bude jednat podle geopolitické reality. Žádná těšínská jablíčka v tom nikdy nebudou. Ví, jaká je ekonomická realita naší země a nebude ji přeceňovat.

Zeman novináře štval, protože je prostě cíleně provokoval. Babiš je bude štvát tím, že se s nimi bude v podstatě míjet. Oni nikdy nepochopí, jak Babiš přemýšlí, protože chtějí řešit jen to pozlátko. To je jednoduchá a laciná práce. Nikdy si s ním nesednou nad smlouvu, co má dvacet stran a nenechají si vysvětlit, co který paragraf vlastně znamená. Babiš na Hradě bude znamenat prosazování reálně dosažitelných českých zájmů, k čemuž je zapotřebí, aby ztichly kanóny a existovaly oboustranně výhodné dohody. Vždycky bude politiku chápat především jako umetání cestičky pro naše podniky a naše zboží. To jsou zbraně, kterým rozumí.

Když jsem se ho ptal, jak by sám sebe charakterizoval, tak řekl: „Když vidím tu mediální nenávist proti mě, když proti mě poštvou nemocného syna, tak napiště, že Babiš je debil, který neměl lézt do politiky.“ Když jsem viděl ten cvrkot kolem něj a nahusto popsaný kalendář, tak jsem mu vlastně naprosto rozuměl.

Tolik na první dojem. V následujících dnech se k němu ještě několikrát vrátíme.

441 thoughts on “Vlastně mu rozumím…

    1. Moje žena říká po různých demoškách z poslední doby, jestli by nebylo dobré, aby lidský druh vyhynul a zůstala pouze země obývaná florou a faunou.

  1. Lampasák se může stát presidentem jenom pučem, ne? Nebo v totalitě rozhodnutím kolektivního vedení. Ale v demokracii to přece nejde – jenom podvodem a manipulací debílků.

  2. A já vlastně už rozumím pravdoláskařům, lepšolidem a českým baderovcům, proč ho tak bytostně nenávidí. Je to pro ně prostě nebezpečný soupeř, protože schopný. Ne sice tak dobrý jako arcisatanáš Orbán, ale i tak je to pro ně nepřijatelné. Navíc hrozí nebezpečí, že by mohl s Orbánem vytvořit tandem…

    Škoda jen, že neprošel nějakým drilem v komunikačních schopnostech. Ty má opravdu mizerné a dá se to naučit. Kdyby uměl mluvit, válcoval by tady agenty cizích velmocí stejně jako Orbán v Maďarsku.

  3. Jako voják základní služby v dobách normalizace vím naprosto jasně , co je to lampasák, zelená guma, furťák, atd… Za mě je Petr Pavel nevolitelný. Jestli budu volit Babiše ještě nevím, ale co se týká vydíratelného špiona , tak v tom mám jasno!

    1. Tady ještě může vzejít zajímavá situace – lampasák vydíratelný Ruskem a vláda vydíratelná USA.
      Hahahihihoho

      1. Re: Jarek

        Jste hnusné a odporné, chlupaté, posmívací čuně.
        Berte to ode mne jako téměř nejvyšší pochvalu, nikoli jako obvyklý výron nadávek a urážek.

      1. Signalista signály vysílá. Signalista signály nepřijímá.Přijímání signálů by ho rušilo pŕi vysílání signálů.
        😀

  4. OT
    Zásoby zbraní sovětského typu v Evropské unii jsou vyčerpány, takže země společenství hodlají urychleně zvýšit výrobu zbraní pro dodávky do Kyjeva i pro vlastní armády, uvedl český ministr pro evropské záležitosti Mikuláš Bek.

    1. Vyvstává otázka z čeho chtějí ty zbraně vyrábět a kde?
      Těžký průmysl je skoro v celé Evropě zdecimován, není železo, není nic.. Vše se bralo od Číňanů.
      To by mě zajímalo jak chtějí naplnit svá prohlášení. (a sklady)

  5. Kritérium volby mlaďošky, 21 let, navrátivší se na chvíli domů z Říše: který z těch dvou chce euro? A je vymalováno.

  6. By mně docela zajímalo, zda taky padla otázka, co bylo obsahem rozhovoru s říšskou kancléřkou v Berlíně, kam Bába náhle odcestoval, když po předposledních volbách skládal vládu a jednou z možností byla koaliční vláda s Okamurovou SPD. Po návratu tato možnost padla a koalice se složila s ČSSD.

    1. Tak to vypadá na to, že se skoro dožene účast, jakou mívali u voleb komunisti, akorát tentokrát z vlastní vůle…

      Kdyby to byla ta procenta, která Seznam uvádí, tak to s ohledem na demografickou strukturu obyvatelstva není pro generála žádný velký důvod k optimismu. Jenom důchodců jsou skoro 3 miliony…

  7. „Tak aby bylo jasno….“ –tak tohle byla úvodní věta PP ve videoklipu, na který jsem před chvílí narazil. Tu jsem slýchával včetně té itonace ve škole, na vojně i v zaměstnání a vždycky od lidí připravených s oslovenými pořádně zatočit. A hned se mně vrátily pocity, které jsem v takové chvíli míval. Hned jsem to típnul. Stačilo!

  8. To potvrzuje můj názor.
    Můj hlas a jeden další má jisté. Víc nemohu udělat.
    Závidím ten rozhovor, rád bych pobesedoval.

    1. Hele, ono to moc příjemné besedování nebylo… Neseděl jsem u stolu s hodným strejdou. Fakt ne. Babiš není jediný miliardář, se kterým jsem mluvil, ale rozhodně byl nejtvrdší.

      1. Beseda není interview natož obchodní schůzka. Nejde o konfrontaci.
        Nakolik ví, že EU upadá, a jak z toho ven. Jestli vůbec. Nakolik uvažuje v souvislostech. Civilizační význam produkčních center. Všeobecné důsledky úpadku průmyslové produkce. Co vše souvisí s produkčními centry. Infrastruktura, kvalifikace, vzdělání, životní styl, umění. Celá civilizační kultura. Schopnost přežít. Obstát v konkurenci. Proč nynější stát nelze řídit jako firmu. Strukturní, kulturní a politické překážky a jak je překonat. Jaké jsou hranice možného. Baťa, Slušovice, Agrofert. Civilizační význam velkých hospodářských celků. Zemědělství postavené na rodinných farmách – omyl, anebo indoktrinace s úmyslem snížit konkurenceschopnost České republiky, a naopak zvýšit její závislost? Dotace obecně, ani či ne, standard anebo výjimka. Tažení proti Agrofertu jako potenciálnímu hospodářsko-politickému centru. Podobnost s tažením proti Baťovu hospodářskému impériu. Proč Baťa tolik vadil Edvardu Benešovi? Proč a komu nyní vadí Babiš? Názor na fungování státu v jednotlivých oblastech. Co jak zlepšit? Jaké jsou meze možného? ….

  9. Jo, tak nějak jsem si Babiše představoval. Tah na branku. A to ti kecalové nesnesou, oni totiž vědí že Babiš je schopnější a to je užírá.

    1. Co tam podle vás řekl tak zásadního a nového?
      Podle mého v podstatě mluví velmi obecně a nekonkrétně, Novotný tam má takové propagandistické vsuvky, Štefec mu na to nenaskakuje.
      S jediným bych tam polemizoval, hned na začátku hovoří o probíhající ruské ofenzivě. Nevím o žádné, pokud nepočítáme přestřelky na Záporoží.
      Že si tam obě strany testují zbraně – to se dá tvrdit vžy a vždy to bude pravda. Na straně druhé tvrdí, že novinky tam neposílá ani jedna ze stran. Novinky si údajně Rusko testovalo v Sýrii, dotáhli je k dokonalosti, se říkalo před ukrajinskou válkou.
      Já hodnotím současný stav na bojišti po roce trvání jako těžký průser Ruska s neustále se zmenšující možností dosáhnout ovládnutí aspoň Novoruska, nemluvě o neruské Ukrajině.

      Pokud byste chtěl zaslechnout pár témat o reálných problémech na tom polygonu, pusťte si rozhovor s Klimovem, na který jsem dával včera link. Já lidi jako Štefec v podstatě ignoruju, protože jestli něco vědí, tak to neříkají a velmi dokonale dovedou předstírat, že jsou mimo. Nebo jsou… já při vší své vrozené skromnosti vím, že nevím, ale vím toho násobně víc, než tihle.

      Už jste si rozmyslel, jestli dodávka zbraní Ukrajině je aktivita proruská nebo protiruská?
      V rámci tohoto článku, který tady takhle plevelíme, to chytá i mnohem bizarnější konotace, než dosud.

      1. Uz jste si rozmyslel, jestli Rusko nema chipy a rakety, protoze zaostalo o 20 let za zapadem?
        Uz jste si rozmyslel, jestli Rusove odjeli po znicenych mostech na tancich a pak ty mosty za sebou vyhodili do vzduchu?
        Uz jste si rozmyslel, jestli Rusove maji zimni vystroj, protze se na to poradaji sbirky bezni obcane?

        a ten nejdebilnesi jsem nechal na konec:
        Uz jste si rozmyslel, jestli Rusove neznicili zeleznice a mosty proste protoze pres valecnou Ukrajinu chteji rusti oligarchove vozit sve vyrobky EU a dale do USA, protoze to proste jinudy nejde?

        1. Už jsem o tom tady i psal, ale to vy nevíte, protože to samozřejmě rituálně nečtete a přeskakujete, že?
          Mně ani tak moc nevadí sprostoty, ale nezlobte se, když budu ignorovat vaše nesmyslné boje s vlastními stíny.
          Odborné a věcné záležitosti probírám rád, ale musí to mít nějakou úroveň.

          U těch mostů je spousta dohadů, já nevím, proč je nevyhodili ani loni v únoru a proč to neudělali dodnes, kromě toho Antonovského a nějakého u Kupjanska.
          Tohle je věc, kterou nevědí ani poměrně informovaní Rusové. Link už jsem dával.

            1. Přitom stačilo číst a nepřeskakovat. O čipech jsem psal snad včera, o mostu jsem se zmiňoval taky, nakousl jsem tehdy ten podstatný článek problému, ale nikdo o to zájem neměl – i tak už jsem vzbuzoval nevraživost, tak si to zjistěte sami.
              U toho vybavení mobilizovaných je spousta svědectví, bylo to tak, sbírky běží pořád, ale hadry a spacáky se dají nahradit, doplnit, sehnat, na tom život Císařepána nestojí.

              A mosty, jak píšu, dodnes přesně nevím .. ale to je ve stejné skupině problémů jako PVO a všechno ostatní, co by při trochu normálním vedení války muselo být. To jsou ty indicie vedoucí k fundamentálním otázkám.

          1. „Mně ani tak moc nevadí sprostoty, ale nezlobte se, když budu ignorovat vaše nesmyslné boje s vlastními stíny.“

            Ale ale, mile gogo, vse co jsem uvedl je jenom a pouze to, cim jste to tu VY OSOBNE tapetoval cele mesice.
            A zemesnoval jste kazdeho, kdo si o tech vasich tapetach dovolil pochybovat.
            Odkazoval jste na verohodne zdroje v Rusku, ze se v tom pry orientujete, jako nikdo jiny, neb se tim uz zaobirate leta, takze mistni neznalkove nemaji narok s vami polemizovat.
            Vase kategoricke zavery se pokazde ukazaly byt tim, cim byly: snuskou blabolu a nesmyslu. Ale vas to v zadnem pripade neodradilo od vasi povysenosti a ochoty produkovat dalsi a dalsi blaboly.

            Jo a kdyz uz jste zminil ty „odborne a vecne“ zalezitosti, tak jsem zapomel, jak jste tu pred par dny prorokoval Bastovi pres 20 % hlasu, protoze je to jasne a nevidi to jenom slepy.

            A jeste mate drzost, v pravde bolsevickou, mluvit o mych stinech.

      2. Re: gogo

        Když chcete tvrdit, že ukradinská armáda v současné době nečelí ruské ofenzívě, je těžké s vámi jakkoli smysluplně diskutovat.
        Pokud se u vás pořád nedostavil samozápal, mám na mysli vyčištěný Soledar a kleště okolo Bachmutu, začínající útok pod Záporožím, likvidace ukrajinských posil pod Kupjanskem.
        Jentak mimochodem, Ivan zlikvidoval u Bachmutu nejméně ze 70 % na 15 brigád, což je okolo 45 000 kusů. To je číslo z US zdroje, nikoli z Minoborony.

        Ano, Vasil dostává zbraně stejného stáří, jako doposud nasazoval Ivan.

        Zároveň ovšem Ivan evidentně zkouší nové postupy a zřejmě i zbraně v případech, kde je minimální šance záchytu. Rušení spojení a přenosů informací Ukrů, součinnost počítačových systémů, předávání kódovaných informací z dronů a satelitů do center řízení palby, předávání info do logistického řetězce, blablabla.
        A samozřejmě masové nasazení relativně nové zbraně (Buratino) a jeho součinnost s dalšími jednotkami v tak masovém měřítku.
        K tomu taky patří modernizovaný T-90, který už je na frontě, a samozřejmě protidronové zbraně, které vyvíjejí a vyrábějí obě strany.

        Takže spěte klidně dál a neopruzujte.

        Je mnoho věcí, o kterých vůbec nevíte, že existují.

        1. Tím se dostáváme k tomu, o čem jsem psal nedávno – co budeme považovat za ofenzivu.
          To, co se děje u Arťomovska, probíhá s přestávkami od minimálně července. Tj. od fáze „Konkrétní“ a „Urychlené“. Dokonce i v průběhu „taktického přeskupení“ a ve stínu „nelehkého rozhodnutí“.
          Prohryzávání se betonem mělo do „přeskupení“ i jakýsi minimálně taktický význam, protože mohlo spolu se severními jednotkami vést k riziku obklíčení Slavjansko-Kramatorské skupiny.
          Po „úspěšném přeskupení“ tahle operace ztratila většinu smyslu.
          Nazývat to ofenzivou ilustruje asi nejlépe, úroveň, s jakou se v té věci orientujete.

          Ty technické věci, co zmiňujete .. jo, to já sleduju spíš v debatách lidí, kteří jsou k tomu blízko a místo propagandy to popisují realisticky.

          Jak je to ale s tou obrněnou technikou z USA – jsou její dodávky ku prospěchu Ruska nebo to pro Rusko představuje hrozbu a nebezpečí? To bych od vás potřeboval vysvětlit. Protože dosud byly všechny zbraně od NATO na Ukrajině ve prospěch Ruska. A tady v článku Babiš je velmi protiruský, a přesto podporuje dodávky zbraní Ukrajině proti Rusku – což je vidlákovsky proruská aktivita.
          Tak to bych potřeboval vysvětlit nejvíc ze všeho.

          1. Re: gogo

            Naprosto mne fascinuje, jak mamlas vašeho druhu – bez vlastní zkušenosti a bez adekvátního vzdělání – rozhoduje, co je ofenzíva a co je prohryzávání betonem.
            A vaše kecy o sledování debat jsou třešničkou na dortu.
            Jen hlupák si může myslet, že lidi, kteří mají k této válce JAKKOLI blízko, budou sázet svá moudra na debatní servery.

            Abych vám jen nenadával do tupců, zda je US technika někomu ku prospěchu, či nikoli, to netuším. Z VLASTNÍ zkušenosti – nikoli z keců pivních skautů – vím, že Ivan si přísun ukrajinské techniky na bojiště dokáže regulovat.

              1. Re: gogo

                Regulace probíhá zpomalovaním logistických toků.
                A víte zas ho*no.
                A samozřejmě regulací počtu kusů určených ke granulaci již ve výcvikových střediscích a na výstrojních shromaždištích. To jsou ty vybombardované školy a nemocnice.

                A osobní zkušenost jsou – dejme tomu -velmi krátké, leč poměrně časté služební pobyty v zájmové zóně.

                1. No jasně .. člověk by řekl, že zamezení dodávek je ku prospěchu Ruska. Ale podle vás nikoliv… přerušit? NIkdy.
                  Tak tedy zpomalování toků .. jakpak to dělají?

                  Ta shromaždiště a výcviková střediska nebyla tknuta v době, kdy tam byli vojáci v prvních dnes. Pak sem tam nějaké minoritní objekty, kde chrápali ve školce.
                  Jo, Javorovský polygon, to byla výjimka.

                  Proč by ale podle vás měli Rusové omezovat přísun zbraní Ukrajině, když je to podle vás v jejich zájmu, aby se tam dostávaly?
                  Není to trochu schizofrenie?

                  1. Já to skutečně neumím poznat. Totiž, jestli gogo diskutujete proto, abyste diskutoval, nebo abyste skutečně něco sdělil.
                    Nastavil jste naprosto mimotickej „narativ“, podle kterýho je Rusko nejradši, když na Ukrajinu proti nim navezou všechny zbraně, co jich na světě je. Je to pro něj výhodné. Blbečci to totiž takto říkají (bez ohledu na to, že to nikdy nikdo neřekl). A pak torpédujete cokoliv proti tomu narativu. Jeden zmíní zpomalování dodávek, druhý ubývání těch zbraní, třetí jejich vystřílení nadarmo, další třeba kšeftování s nimi a prodej do třetích zemí. Banda tupců, vždyť přece samí říkali, že nejlepší je, když je má Ukrajina proti Rusům, že Rusko samo to tak chce..
                    Jinými slovy, vymyslel jste osobně úžasnou kokotinu, proti který srdnatě bojujete jinýma kokotinama.

                    1. Tu kokotinu jsem si ale nevymyslel, to se tady razí celou dobu jako součást geniálního plánu.

                      Napřed jsem to vyvracel, pak argumentoval, vysvětloval, teď už jen tu a tam testuji, jestli došlo k obratu v myšlení.

                    2. @ gogo (15:37)
                      Pane gogo, myslíte si, že ta válka/speciální operace může skončit tím, že se Rusko stáhne do hranic před únorem 2022?
                      Ano – ne ?

                    3. Zkráceně – Ne.

                      Delším textem:
                      Skončit to mohlo poměrně rychle obsazením Ukrajiny a změnou režimu. Pak by dávaly smysl i ty demilitarizace a denacifikace, protože by to měl kdo dělat a měl k tomu prostředky.

                      Pokud Rusko bude vynuceno opustit území po hranice RF před únor 2022 (většinu ukrajinského území od března už opustili v rámci úspěšné SVO, která běží podle plánu, někde i s předstihem), bude pokračovat válka za osvobození Krymu (z pohledu Ukrajiny) a pokud by došlo i k tomu, bylo by na řadě i Rusko, pokud by se to tam nezhroutilo už do té doby.

                      Samozřejmě teoreticky se mohou vládci (skuteční) dohodnout i na řešení mimo rámce hranic států a přeformátovat situaci podle sebe.

                    4. @ gogo (15:57)
                      No a když jste tu několikrát napsal, že Rusko spěje k porážce

                      [jeden příklad za všechny: „Je to podivná válka, která v té podobě, jakou pozoruju, spěje rukama (části) ruského vedení k porážce Ruska.“ https://web.litterate.cz/pred-odchodem-jeste-vybilit/comment-page-1/#comment-88315 ],

                      tak jak asi ta porážka Ruska bude podle Vás vypadat? Neprotiřečíte si tak trochu?

                      Osobně si myslím, že to celé nemůže skončit jinak, že až nastane příměří (válka/operace skončí), tak prostě část Ukrajiny (odhaduji nejmíň celý Donbas) zůstane Rusku. Což bude porážka Ukrajiny, ne Ruska.

                    5. To, jakým způsobem to probíhá, to skutečně vidím tak, že prostá extrapolace vede k porážce.
                      Popisoval jsem to v předešlém komentáři – ústupy z území, riziko nestability v Rusku samotném. Otevření dalších bojišť (Kavkaz, Sýrie, Kazachstán, Tádžikistán…)
                      Jsou to spojené nádoby, spolu s geopolitickými tématy.

                      Jak u všeho, realizované scénáře prostě závisí na chování a rozhodování aktérů.
                      Když jsem na počátku léta mluvil o životní nezbytnosti v provedení mobilizace, snesla se na mě vlna … proběhlo to pak na podzim. Tím jen chci demonstrovat, že stát tady proti převaze neznamená celkem nic v realitě, jen to může být nekomfortní.

                      Já to tam sleduji od počátku roku 2014 a ten čas přece jen člověku dá možnost vidět věci v trochu jiné perspektivě než je jedna nebo druhá aktuální propaganda.

                    6. Já si dnes nemyslím, že by to dlouhodobě mohlo skončit tak, že USA Rusku přizná Krym a kus Donbasu a nebude se střílet 20 let.

                      Možné jsou scénáře typu Minsk 3,4 .. kdyby Rusko začalo vítězit, USA potřebovaly přestávku, jako tomu bylo v případě Minsku 1 a 2.
                      Není vyloučené, že by na to Kreml i přistoupil a pak se za 3 roky teatrálně divili, že je obelhali a ty tři roky zbrojili a chystali operaci, kdežto Rusko spoléhalo na věčný mír.

                      Dnes to vidím tak, že plánovači války proti Rusku to myslí seriozně a hodlají dosáhnout konce. Už jen proto, že oni do toho investují jen tištěné peníze a životy budou ztrácet Rusové, Ukrajinci, Poláci a ostatní z jejich hlediska bezcenní. Evropu tím hospodářsky zlikvidují a vyrabují. Prostě scénář známý z Latinské Ameriky atd.

                      Skutečný mír bude buď kdyby se Rusku podařilo Ukrajinu ovládnout a místní byli v klidu, nebo to bude likvidace Ruska. Tam jsou možné různé scénáře.

                    7. @ gogo (16:32)
                      Já jsem primitiv, tak to vidím jednoduše:
                      V této válce/operaci se Rusko nestáhne do před(2022)únorových hranic, což znamená, že poraženým v této válce/operaci bude Ukrajina. Nevím, jestli to bude trvat měsíc nebo pět let. Obě strany budou posílat své muže na smrt a – pokud se to nezastaví nějakou dohodou dříve – Ukrajinci dojdou dříve než Rusové.

                    8. Harfytone: kdyz Rusko dobyje jen Donbass, oproti poslednim 8 rokum se zmeni jen to, ze fronta se posune o 100 km na zapad a zapadni Ukrajinu vezmou do NATO.
                      Rusko se to samozrejme doma jako vyhru bude snazit prodat, ale jake to bude vitezstvi, kdyz se podstata situace nezmeni?
                      A ba naopak, vzedme se vlna revanse a Ukrajinu nafutruji zbranemi.
                      V cem bude spocivat vyhra, neni jasne.

                    9. Válka se nevede mezi Ruskem a Ukrajinou, nýbrž mezi USA a Ruskem na území Ukrajiny zatím rukama Ukrajinců.

                      Pokud konflikt „zamrzne“ v současných hranicích, tak pořád umírají tisíce lidí měsíčně na obou stranách. Rozhodně to není dosažení jakýchkoliv myslitelných cílů Ruska, kdežto půjde o poměrně uspokojivý stav pro USA – Rusko krvácí, Rusové jsou vybíjení na obou stranách, případně další bezcenní z dalších zemí. Není problém. Je to investice do budoucna.
                      Rusko by nečelilo frontálnímu útoku US jednotek, ale otevření dalších bojišť a organizované nestabilitě.
                      Já jsem to tady popisoval mockrát, když si dáte práci a pročtete si to, budete to mít i v kontextu času a budete u mých textů z června i vědět, jak to dopadlo.

                    10. @ Stridor (16:55)
                      Souhlasím s Vámi. Do budoucna to bude pokračující a nekončící průser. Mně ale šlo jen o konec této konkrétní operace (války): že není reálné (jak to prezentují mnozí současní politici, a to včetně Babiše), aby „Putin odešel z Ukrajiny“, jak to oni formulují. Že Rusko prostě neustoupí do hranic před operací/válkou. To by se mohlo stát jen v případě, že by mezi Ruskou veřejností (lidem) zavládl masivní odpor. A to tedy nevypadá.
                      Chtěl jsem prostě vypíchnout, že „západní“ politici rýsují nereálné cíle.

                    11. Co jiného by měli pro svoje obyvatelstvo říkat? Že cílem je likvidace Ruska a Evropy?
                      Přece Rusko je bezprostředním agresorem a je na první pohled logické požadovat stažení se a zaplacení reparací, nejlépe včetně Krymu. Tohle obyvatelstvu prodáte snadno a většina bude souhlasit a podporovat to.

                      Prostředkem k naplnění cíle je Rusko zatáhnout do maximálního možného počtu konflitu a nejlépe ještě i vnitřních. Čas pracuje proti Rusku, pokud aktivně válčí a zejména pokud tím nedosahuje strategických vítězství.

                      To je taková polo-proxy válka. V Koreji se mlátili USA se SSSR rukama Korejců, tady USA mlátí Rusko rukama Rusů a Ukrajinců. A když bude potřeba, tak nás připojí taky.

                      Když Rusko nevyklidí území, bude válka pokračovat a je proto i dobrý důvod. Když vyklidí, bude následovat Krym, pak chvilku pauza a dál se bude pokračovat na území Ruska. Tam i jinde.
                      Rusko není monolit a zejména to platí o vedení země.

                  2. Re: gogo

                    Já opravdu nemohu za vaše zpomalené funkce.
                    Je mi líto.
                    Nechcete zařídit pár hodin výuky výrokové logiky? Evidentně jste se s ničím takovým ještě nepotkal, ptroto tu melete neustále stejná ho*na a nejste schopen postoupit ani o stupínek dál.
                    Jinak řečeno – vy si něco vymyslíte a pak tvrdíte, že to řekl někdo jiný a že to je pravda.

                    1. Víte, ona je to spíš otázka sebereflexe a osobní konsistence.
                      Zejména je to viditelné v delším časovém rozpětí na jednom tématu.

                    2. Kurňa Targusi, Vy nemáte na kryse kolečko a nepoužíváte ho, když se někde objeví gogo?

              2. gogo žádnou osobní zkušenost s Ruskem, Rusy a jejich mentalitou nemá.
                Nikdy tam osobně nebyl, natož na UA. A po svém působení na internetu, se do RF už ani nikdy nedostane. Možná tak na tu UA, ale jinak, než si představuje.
                Tahá svá „moudra“ výhradně z internetů, kam může opravdu kdejaký blbeček napsat kdeco. Stačí, když je to napsáno bez chyb, možná to obsahuje i nějaké zrnéčko pravdy, která se mu ale zrovna nehodí, tak zkopíruje jen ty hovadiny.

                Třeba ten ukázkově úsměvný příklad s tím, jak Rusové údajně „těží čipy“ do zbrojařské techniky z ukradených praček – a je ochoten tomu věřit, protože někteří Rusové, z těch zaostalejších oblastí, skutečně ty pračky zabavovat mohli, ovšem nikoli kvůli „čipům“, ale kvůli pračce jako takové.
                Že to někdo na UA propagandisticky využil k tomu, aby „dokázal“, že Rusové jsou s polovodiči úplně na huntě, to už mu nedojde.
                Není elektronik, nemá ani nejmenší tušení, jaké druhy, typy a provedení „čipů“ se ve vojenské technice používají, ale protože to napsal někde na twitru nějaký Girkin a gogovi to pasuje do jeho vidění, tak to musí být pravda a gogo to tady bude tlačit měsíc.
                A tak je to s čímkoliv, s čím tenhle propagandistický šmírák přijde. Něco mu utkví v palici a on tady diskusi k článku zasere nejméně padesáti propagandistickými žblechty.
                Ale chápu Zakladatele, že si ho tady pěstuje jako kontrastní materiál – propagandisti jsou přece od toho, aby ostatním nastavovali zrcadlo, ne? 😀

                1. Ty pračky jsou vaše fantazie, já to beru jako příklad té hodně debilní formy propagandy a tím to pro mě končí. Popravdě jsem se nikdy nesetkal s nikým, kdo by tuhle teorii pračkových procesorů v raketách myslel skutečně vážně.
                  Jako s memy a titulky jsem se s tím setkal jako všichni, ale vést takhle jakoukoliv diskusi? To přece by bylo pod úroveň. Tedy moji, vaši asi ne.

                  Měřit pindíky v oblasti elektroniky si asi nebudeme a nemělo by to ani smysl.

                  Konec konců, o těch procesorech jsem pár slov napsal myslím včera, tam si můžete ověřit, jak je to s těmi pračkami 🙂

        2. To nema cenu.
          Jedine, co gogo a tihle naivove chapou jako ofenzivu by bylo nasazeni obrovske armady (velka mobilizace) nejpozdeji vloni, a prevalcovani Ukrajiny za tyden.
          Ztraty ani nasledky je nezajimaji, a potencionalni kolaps Ruska za zady uz vubec ne.

          Tuhle sektu pochopite, kdyz si uvedomite, ze ti sami lide vestili Bastovi 20 % a zcela vazne chteli, aby jim Babis „dal“ sve volice, a pak by Basta prevalcoval avaka ve druhem kole.
          Jako vykresleni jejich smyslu pro realitu to snad uplne postaci.

          1. Já se tak nějak postaru držím toho chápání, že útok se dá provést i v 10 lidech, ale ofenziva předpokládá jednak masivnější zapojení všeho možného, ale hlavně ofenziva má nějaké poměrně dobře definované cíle, většinou i strategického významu.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Offensive_(military)

            Prostě starý gaučák, který nechápe význam ofenzivy, deeskalace, úspěšného přeskupení, konkrétní a urychlené fáze, a dokonce ani nelehkého rozhodnutí.
            Operace jde nicméně docela přesně a hlavně úspěšně podle plánu, dokonce místy s předstihem.

            1. Ted dodaji Ukrajine tanky, coz Rusko vyznamne posili.
              Posledni zprava rika, ze Scholz nebude zasilku Leopardu podminovat i zaslanim Abramsu.
              A to je dobra zprava.

              1. Přesně tak, další obrovský proruský krok – to totiž Rusko chce a potřebuje, jak tady Vidlák vždycky psal a jeho sekta divoce prosazuje.

                Já to celou dobu naťukávám, jestli už se třeba přece jen neprobrali – a ne.

                Jen na Tribuně se kolega Targus polekal dodávky US obrněnců. Nějak vypadl z role.
                A Vidlák v tomto článku zase říká, že Babiš jede ukrajinskou politiku jako Polsko – to je zvlášť pěkné. Polsko taky tedy dodávkami zbraní Ukrajině vlastně podporuje Rusko a plní jeho plány.
                Hlavně pikantní mi to přišlo proto, že v Polsku momentálně řeší aférku s Leopardy, tedy hlavně s posádkami, kteé chce polská vláda (a asi tím pádem i Babiš, podle Vidláka) poslat do boje. Oni ti 4 z tanku (bez psa) nějak nechtějí a prý i vypovídají smlouvy.

                Povahy a konsistence lidí se prostě projevují až v delším horizontu a zejména když se nějaké téma drží delší dobu a dá se sledovat.
                Je to velmi poučné i pro eventuelní rozhodování, s kým jít nebo nejít do zákopů.

                1. „Je to velmi poučné i pro eventuelní rozhodování, s kým jít nebo nejít do zákopů“
                  Presne tak! A casem muzete i zobecnovat, protoze urcite typy, jednajici v umanutem schematu, maji pak i podobne vzorce jednani.
                  A pokud by doslo na zakopy z nouze, pak se k nim nikdy neotacet zady!

                  1. Já to vidím trochu jinak. Vidlák by mě nikdy do zad nestřelil, já jeho taky ne a nejspíš bychom stáli zády k sobě a padli spolu. My bychom do zákopů vlezli se společným zájem, aspoň slovně a ideologicky. Jako bratři ve zbrani.

                    Ale on by podporoval přísun zbraní nepříteli. Chtěl provádět „ofenzivy“ proti betonovým pevnostem. Považoval očividné zrádce za geniální velitele. Každý nesmysl by viděl jako super plán z definice.

                    Nepřítel na druhé straně není problém, na toho se chystáme. Problémem nejsou jen zrádci a idioti ve vlastním velení, ale i nadšení a ideologicky ztupělí spolubojovníci, kteří z politických a mentálních příčin způsobují pohromy ve vlastních řadách a žijí přitom v domnění, že svým pozitivistickým, realitě odpourujícím aktivismem pomáhají, přitom mají na svědomí enormní ztráty.

                    1. Re: Stridor a gogoš

                      Takže znova, jak u blbejch.

                      1. Demilitarizace
                      2. Denacifikace.

                      Kterému z těchto pojmů vy dva nerozumíte?
                      1/
                      V Ojropě už NENÍ střelivo do ruských a sovětských zbraní. Prostě není a nebude, protože nejsou ani suroviny, ani mašiny, ani lidi, kteří to uměli. Začíná delaborace NATO-idních militárií.
                      2/
                      Bývalý nacista je stejný oxymóron – protimluv, jako bývalý černoch, na tom se určitě shodneme. Není jiné možnosti, než nácka vyhubit, jako nebezpečné hlodavce.

                    2. Nedávno jsem viděl nějaké citáty o debilní propagandě a popírání exitujících problémů – bylo to jak z doby první světové, tak z druhé.
                      Vedlo to vždycky k poznání, že sice na jedné straně může psychologicky pomáhat, když obyvatelstvo neslyší o průserech, ale na straně druhé je riziko ztráty důvěry a naděje na vítězství, když se oficiální stanoviska očividně rozcházejí s realitou.
                      Ale pořád není nic ztraceno, pokud věrchuška sice navenek pitomě lže, ale uvnitř ví a řeší.
                      Ale nejhorší je, když věrchuška věří vlastním lžím a propagandě, takže ani nic nedělá, aby problémy řešila. Jen umlčuje.

                      Je to tak univerzální, aktuální a přítomné snad všude, až z toho mrazí.

                    3. Já třeba nerozumím, jak zjistit, že došlo k naplnění cílů.

                      1. Kdyby neproudily na Ukrajinu zbraně z NATO, tak by tahle myšlenka mohla teoreticky být relevantní. S nepřetržitým tokem zbraní, munice a brzy i masa, to vidím jako nesmysl. Přitom podle vás jsou ty dodávky v zájmu Ruska – to je už další level absurdity, podle mého mínění.

                      2. Já nepopírám nacismus na Ukrajině, myslím, že jsem to tam vnímal jako jeden z mála v ČR už před lety.
                      Ale nechápu, jak se provozuje denacifikace země, na kterou nelze vstoupit a které se ustupují předtím obsazená území.

                      To mi zní podobně jako demokratizace Afghánistánu od USA. A to tam ti vojáci byli fyzicky přítomní a mohli obsadit co chtěli, aspoň zpočátku.

                      Já po roce pozoruju spíš nacifikaci a militarizaci. Jasně, nejsme na konci a nevíme, jak to dopadne.

                    4. „přitom mají na svědomí enormní ztráty“
                      Tou ztratou muzete byt lehce i vy, Gogo. Mluvil jsem obecne, Vidlaka ani nikoho jineho mistniho do toho konkretne zatahovat nechci.

                    5. Já jsem si ho vzal do huby jen pro ilustratraci, za což se mu omlouvám.

                      Obecně – prostě se zvyšujícím se rizikem a vyššími sázkami je potřeba se víc zajímat o důsledky jednání a řečnění a taky o to, kdo co jak chápe, plánuje, jaké jsou nejen skutečné cíle, ale i způsoby chování a chápání reality.

                      Na fotbale tolik nevadí, když trenér prosazuje skákání po jedné noze místo běhu a předávání míče soupeři. Prohry nejsou fatální, zápasy budou každý rok. U nás do značné míry fatální jsou a lidé, kteří k nim přispívají aktivně s představou, že konají dobro, jsou extrémně nebezpeční.
                      To jsem měl na mysli tou potřebou pečlivého zvažování v kritických situacích.

                    6. Mistni osazenstvo neznam a ani se s nikym z nich nesetkam. Proto volim metodu extrapolace psychotypu na me zname okoli. Umanuta razance „mladeho rozhnevaneho muze“ (i kdyz mu uz bylo 60) mi vzdycky rozsviti kontrolku, ze jsem narazil na nejisteho cloveka.
                      Samozrejme pak zalezi na konkretnich okolnostech, ale nevyzpytatelnost jednani techto typu mam uz overenu.
                      Diskusni letity vyvoj a odhad dusledku mozneho jednani podle menicich se nazoru je samozrejme take dobry pozorovaci predmet. Vyse jsem to ale myslel jako intuitivni, rychle a sebeobranne zhodnoceni, bez sloziteho vyhodnocovani.
                      Zkratka: s timhle ne a kdyz uz, tak nikdy zady! 🙂

                    7. Mně se na to líbí ta umělecká zkratka od Vysockého z jedné písně:
                      „Ты бы пошёл с ним в разведку – нет, или да?“

          2. Re: Třešňák

            Je mi trapné vás chválit, ale bohužel máte pravdu.
            A jen počkejte, jak vás urazím příště!

      3. Vy si pojem ofenzíva vysvětlujete jako něco velkého, za masového použití vojsk, i když podotýkáte, že může být i za účasti 10 vojáků. Ofenzíva je pouhé synonymum ke slovu útok. I ve fotbale můžete pužít spojení útočná hra nebo ofenzivní hra, ale toto pouze determinuje způsob hry týmu, ale nijak nevyjasňuje způsob útočné hry, zda útočí celý tým nebo pouze část týmu. Brusilova ofenzíva zní lépe než Brusilovův útok.
        Abychom pochopili co se vůbec děje, je nutné pochopit ruskou taktiku. Ta je založená na minimalizaci ztrát živé síly a způsobení max. ztrát UA. Analogie s I.sv. válkou je chybná, protože ruská armáda není hluboko zakopaná, ale aktivně manévruje silou a palbou. Základní zámysl obrany, zastavit postup nepřítele, způsobit mu maximální ztráty a vytvořit předpoklady pro vlastní útok, na ukrajinské straně vůbec nefunguje. Protože jejich obrana je statická a jediným manévrem je doplňování vlastních ztrát. Na bojišti se hraje podle ruských pravidel.
        Ani ukrajinské protiútoky nebyly nijak slavné. U Chersonu vykrváceli a skončili u Suchého Stavku, ztráty 10:1. U Charkova byly slabé ruské síly, přesto si ruské síly dovolily luxus a poslali skupinu pro vyvedení zbylých obránců z Balakleje. U Limanu vyvedli jednotky z úplného oblíčení. Zprávy o tom, že tam ruské jednotky nechali 2000 ks techniky patří do říše pohádek, protože to tam ani RA neměla. Jejich obrana byla asi taková, jakobychom my bránili hranici s Rakouskem opěrným bodem v Břeclavi, Mikulově a Znojmě. Ani u jedné z těchto peremog nedokázali splnit operační cíl, vyjít v operační hloubce obrany nepřítele, RA však cíle plnila, tj. způsobit UA co největší ztráty.
        Pokud někdo chce mluvit o ruské ofenzivě, tak by měl především znát zámysl ruského velení. Určitě to nebude žádný frontální útok, protože to vyžaduje nakupení velkých sil a ukrajinská obrana je hluboce členěná a nasycená protitankovými prostředky. Já osobně bych pokračoval trochu dál na západ od Soledaru, modlil se, aby ukrajinci dál sveřepě drželi Bachmutu a Seversku a poté bych otočil jednotky na sever a jih a tam zničil jejich jádro sil. Velmi by se mi taky líbila varianta zaútočit ze severu do prostoru Charkova, obejít ho a vyjít do volného prostoru, ale to by chtělo opravdu silné uskupení vojsk.

          1. Re.Gogo
            Nepleťte sem 2014. Kdybyste studoval taktiku jako já, tak byste věděl, že jedna situace se dá řešit různými způsoby a svůj zámysl řešení musíte umět obhájit. Musíte vždy počítat s nejhorší variantou. Mám před sebou silně opevněnou oblast, jednotlivé opěrné body se navzájem kryjí palbou, prostor se nedá obejít. Řešení č.1. Po mohutné palebné přípravě vyjede tanková brigáda, která za podpory pěchoty překoná první dva sledy obrany a když budu mít štěstí, tak pokračuje v útoku. Když budu mít toho štěstí méně, tak začne útok váznout, ale moje zálohy nastupují a pokračují v rozvíjení útoku. Když nebudu mít štěstí, tak jsem přišel o tankovou brigádu a pluk pěchoty.
            Řešení číslo 2. Simulovanými útoky malých útočných skupin se snažím odhalit slabé místa a zjištěné místa palebných prostředků ničím palebnými údery. Zničené pozice mohu obsadit nebo nechat tak, protože se mohu dostat do nevýhodné pozice. Potřebuji méně pěchoty a mobilní dělostřelectvo.
            Já bych se rozhodl pro druhé řešení, podle dřívějších koncepcí, by platila varianta č.1.
            Podle mého hodnocení je RA v ofenzívě a UA v defenzívě.
            Pokud chcete zpochybňovat úspěchy RA, tak mějte na paměti, že přímo z chodu se nepodařilo vzít všechny opevněné rajony obrany, mimo opevnění na bývalé německo-polské hranici, ale poláci nám říkali, že rusové byli tak ožralí, že nevěděli kudy jedou a němci tak překvapení, že ani nevystřelilli. I bývalé vybrakované české opevnění dokázalo na sklonku války odolávat ruským útokům.

      4. Mám v tý nudlí jeden komentář k vám, na který mi gogo odpovídáte. Dávám to ale sem, protože ta nudle už je tam nekonečná. Máte ale mimořádný odpovídací talent, jistě si to proto spojíte.

        Na mý – tvrdíte že blbečci to tvrdí – odpovídáte, že ne, že to netvrdíte vy, že to skutečně tvrdí blbečci. Nechci se prodírat těmi tunami komentářů, tak zůstanu pro příklad u blbečka Targuse. Blbečka sebe za příklad dát nemůžu, já jsem k tomu nic nepsal. Tak u tohoto blbečka, protože v tom vlákně taky je. Ne, že by potřeboval nějakýho zastánce, když je blbeček, sám si za to může 🙂 a kdyžtak bych za příklad ale mohl dát jinýho blbečka. Když vám řekne něco ve smyslu – poslyšte, já přece nic takovýho neřek, já přece říkal úplně něco jinýho, tak vy mu tam nemilosrdně napálíte, že to řek a hotovo. Nebo že to řek jinej blbeček, což je tím pádem to samý.

        Víte, takový já jsem to tu rozhodně nenastudoval komplet všechno, co kdo napsal. Ale třeba o tý výhodnosti maximálního počtu zbraní to snad tím vaším „narativem“ tu neměl nikdo. Zůstávám jen u toho, podobných věcí je tu víc.

        Model komunikace:
        Vy – včera jste řek, že Tondovi roste z hlavy keř. To je blbost, nikomu z hlavy keře nerostou.
        On – já ale nic takového neříkal. Já říkal, že ležel s hlavou u keře.
        Vy – ne, říkal jste, že mu roste z hlavy.
        On – neříkal, já mluvil o tom ležení…
        Vy – kdepak, já moc dobře vím, že mu měl podle vás růst z hlavy
        On – ale vždyť z hlavy přece nikomu keře růst nemůžou..
        Vy – vidíte? A to já celou dobu přece říkám. Nemůžou!
        On – ale vždyť … chrrrrrrrrrrmooooooh… (to je bezradné chroptění)
        Vy – říkal jste to! A jestli ne vy, tak někdo jinej!

    2. Německá rozvědka předložila zprávu, která se zmiňuje o „obrovských ztrátách“ ukrajinských jednotek v bojích o Artěmovsk/Bachmut, píše Spiegel.

      List uvádí, že podle zpravodajské služby tam Ukrajina ztrácí tříciferný počet vojáků denně a pád Artěmovska povede k následkům „po celé linii obrany“.
      https://t.me/rian_ru/191782

      1. Re: Homér

        Ode dneška již nejste Homér, nýbrž Fujfujhomér.
        My tu slavně vítězíme, sháníme slámu ke kravínu, kde se dá…, a vy tu na nás takhle…

        NNemám důvod nevěřit jednomu Vasilovi, který prohlásil, že si není schopen zapamatovat rádiové znaky pro volání okolních jednotek z důvodu jejich neustálého „záhadného“ mizení.

      2. To je uplny nesmysl a hnusna propaganda.
        Gogo tu vecer tvrdil, ze zadna ruska ofenziva neprobiha.
        A pamatujte si, on to ma z overenych zdroju.
        Napr guru Jara, a pak taky anonymni chat roomy.
        Pak taky ani ruska ofenziva probihat nemuze, protoze Rusove maji hrozne malo munice. Pry jim vetsinu znicily americke wunderwaffen a taky strileli moc.
        Takze se ani neodvazujte pochybovat.
        Jsou proti zapadu zaostali, nemaji rakty a chipy, proste katastrofa.
        Jo a taky nemehla a vlastizradci, tech je tam pry plno.

        Zachranilo by je jedine to, kdyby Babis dal sve hlasy Bastovi. Ten by ve druhem kole zvalcoval Pavka. To je snad vsem taky jasne.

    3. Targus mal som taký henten rozhovor so zaťkom. Prišla reč na mobilizáciu pre tzv. pomoc Ukrajine. Chystaj sa na mobilizáciu, rečujem mu. On mi s takým nevinným pohľadom hutorí: „ja som nebol na vojne, mna nemôžu odviesť“ (má 40 rokov) a v tom jeho pohľade nevinnom som videl tiež: „Čo tu blaboce tento 70 ročný starý ,blbý,senilný dedo“. Nepomohol žiadny henten argument, že vec výcviku je pár mesiacov a bude v marškumpačke. Dobro došli…… ….. dedo sa možno postará o vnúčatko …. 🙁 ak nevytrčím kopytá …

      1. Nevím, jak na Slovensku, ale v Česku není ani potřeba mobilizovat. Ono to ani nejde, mobilizační povinnosti podléhají pouze vojáci v záloze. To jsou u nás chlapi od 40 do 60. Jak jistě chápete, s tímhle materiálem se žádná válka vyhrát nedá. Navíc mají životní zkušenosti a chybí jim to správné mladické nadšení a čerstvě vyfasované zbraně by mohli obrátit proti někomu jinému než proti Rusům.
        Ale existuje jednodušší cesta. Parlament vyhlásí stav ohrožení státu. K tomu je potřeba souhlasu nadpoloviční většiny všech poslanců a nadpoloviční většiny všech senátorů. To je v pohodě, 5kolka má dostatek hlasů na jeho vyhlášení. Pokud dojde k vyhlášení stavu ohrožení státu, mohou k datu jeho vyhlášení začít odvody podle Branného zákona a od odvodu můžou nové kusy rovnou odesílat k výcviku a pak do boje.
        Takže prezident ani není potřeba.

  10. S premiérem Babišem jsem měl tu čest 2x soukromě mluvit, a udělal na mně dojem.
    Jinak je třeba si všimnout faktu, že první kolo voleb byla komedie pro blboně. Političtí soupeři?
    A dneska na stejném pódiu. Tohle je třeba si zapamatovat. Vlastně mi to evokuje 3hlavou saň, nebo hydru.
    Několik lidí v mém okolí argumentuje tak, že Babiš není vhodný pro prezidentskou funkci ale na premiérskou.
    Což bych dokázal připustit. Co ale nedokážu pochopit, je to, že ale k volbám půjdou a hodí to Pavlovi.

  11. OT
    Místopředsedkyně Evropské komise a komisařka pro hodnoty a transparentnost Věra Jourová varovala současného majitele sociální sítě Twitter Elona Muska. Časy Divokého západu jsou pryč, vzkázala mu v souvislosti s jeho převzetím Twitteru a proklamovanou „absolutní svobodou slova“. Podle Jourové je ochráncem svobody slova Evropská komise, která stanovila pro svobodu slova pravidla a ta je třeba dodržovat. Jinak přijdou sankce.

    1. Foto vytlemené Jourové s vytlemeným Sörösem a jeho čilým synkem bylo sdělné.
      Ta dáma je nepochybně také aristokratka ducha a filantropka, jako dělaná pro řízení chodu světa.

  12. Je nutný nezapomínat na to, že Babiš je hlavně hodně mazanej. On říká co se mu hodí, ale dělá si pak co chce. Takhle to zní pěkně a rozumně, ale je taková i realita? A jak dlouho by byl takto schopen odolávat tlakům EU? Já si pořád myslím, že s ním by nám tu oprátku na krk nasadili tak nějak nepozorovaně a bez odporu. On je schopen dělat takové dílčí kroky, které nám sice ulehčí, ale vůbec není jasný, jaký má vztah k tomu globalismu, který je dle mě příčinou všeho toho svrabu. Hlavně jsem zvědavej na ty věci okolo covidu, jestli se ještě něco dozvíme, protože jestli mu mám něco za zlé, pak právě tu buzeraci a totalitní manýry co předvedl s covidem.
    A co se týče jeho role jako prezidenta… ano, kopal by všechny kolem sebe do zadku a to by bylo určitě prospěšný, ale ty potřebné pravomoci by stejně neměl. Navíc když vidím to šílenství co se strhlo na podporu Pávka si myslím je bez šancí a zřejmě si to i sám uvědomuje, jen to chce nějak důstojně dohrát do konce. Nevím, jestli je Babiš v diskuzi tak neschopnej, nebo ho prostě nechce zatlačit do kouta, je to vždy jen takový lehký okopávání… Přitom Pávek má jen naučený fráze, kterýma obhajuje svou minulost, tam kdyby pořádně zaryl, tak by si ho povodil.. Já nechápu lidi, kterým stačí jeho vysvětlení, že to byla chyba. To jako chce tvrdit, že v tom věku a při jeho inteligenci si vůbec neuvědomoval, co ten systém tady páchá? Navíc Pávek evidentně nemá zkušenosti s politiky ani vizi, na tom by ho mohl totálně znemožnit, kdyby do toho šel do hloubky. On na to vždy odpoví jen nějakou obecnou frází, co ho naučili. Právě na tom, že je to jen loutka by ho lehce uvařil. To bych mu snad i ten hlas šel hodit, za tu odvahu a protože do něj všichni tak šijou. Já slibuju, že změním svoje rozhodnutí a půjdu mu to hodit, jestli veřejně projeví i trochu inteligence v debatě. Ale jestli bude dělat jen takový ty laciný fauly a vytahovat se, tak na něj kašlu.

    1. S tou mazaností – do vysoké politiky se jenom stěží dostane nějaký Mirek Dušín. Možná jo, ale já o žádném takovém nevím. A i kdyby se tam nějaký poctivec od kosti dostal, tak už ho jeho rádcové přivedou tam kam chtějí. ( Teď narážím na V. Havla. Možná to původně myslel dobře a opravdu byl bytostný pacifista. Jeho rádcové ho ale uměli zformovat podle svých představ. )

    2. Napíši to sem i jako reakci na Michala.Na zákl,voj.službě,jsme měli politruka,starší major.
      Ten nám řekl toto,nedávej rozkaz,který by si sám nemohl splnit,neslibuj,co nemůžeš splnit,podle toho poznáš charakter člověka.Toho se držím celý život a neměl žádné problémy až doposud.

  13. Vidláku, přece jenom k jednomu závěru mě Váš článek přivedl. Totiž, že z historie známe dva základní typy veřejně činných osobností.
    Jedním jsou vůdcové (rusky polkovodci) šiků a druhým hospodáři.
    Příkladem budiž dvojice Petr Vok z Rožmberka a Jakub Krčín, nebo Edvard Beneš a Jan Antonín Baťa, nebo třeba Gustáv Husák a František Čuba.
    V případě Andreje Babiše je jasné, že spíš byl a je ten výjimečně dobrý hospodář, než vůdce šiků. Takže můj úplný závěr, na prezidenta se typově nehodí, jeho volba hnutím ANO byla z nouze ctnost. No a také, jak naznačujete, součástí předvolební kampaně na premiéra. A zatímco ty tři dvojky výše byly výjimečné osobnosti, nyní k doplnění k Babišovi hospodáři nemáme do křížovky k doplnění žádnou adekvátní osobnost na post prezidenta. Tak bídná je situace při množení velkých osobností za současna.

    To, že na Hradě bude sedět jako prezident nejspíš generál s minulostí předsedy ZO KSČ, vycvičený budoucí agent Varšavské smlouvy s plánem vysadit jej do hlubokého zázemí nepřítele, až naše tankové svazy budou operovat na Rýně, aby tam řádil jako motorová myš ve prospěch říše Brežněvů a jemu po boku bude tzv. „první dáma“, absolventka politické Akademie Klementa Gottwalda, vyškolená na roli politruka (neboli zástupce vojenského útvaru pro věci politické) a také bývalá členka KSČ, je opravdu k popukání. Přece jenom asi Monika v KSČ nebyla a také netíhla ke khaki.
    Hodně zajímavé jsou reakce českých (a moravských) antikomunistů ke zmíněnému. Tak Horáček s Kocábem před pár dny na ČRo v relaci Pro a Proti vyjádřili zděšení z uvedeného výsledku české politiky 33 let po plyšáku https://www.youtube.com/watch?v=AbSw-OaiWLM.
    Moc se mi líbilo i propírání, jak by měla vypadat omluva bývalých komunistů (podle jednoho vysokého funkcionáře ODS je bývalý komunista něco jako bývalý černoch).
    Takový Kocáb pravil, že obě omluvy, jak Babiše, tak Pavla jsou nedostatečné. On jako křesťan by akceptoval pouze prosbu za odpuštění a neúčast v soutěži o vysoký státní post. Jenže k tomu by asi museli oba pánové vyměnit nejméně 1/3 národa.

    A ještě málo k sebechvále emeritního předsedy KSČM Filipa, jak skvělá byla kádrová politika za doby reálného socialismu.
    Řekl bych, že se Filip velmi mýlí. Kolik že kádrových generálů ČSLA se podrželo složené přísaze věci socialismu? Zrovna onen Pavel je křivopřísežník, neb za vydatný pašalík NATO porušil přísahu první a složil přísahu novou. No a v byznyse to dopadlo podobně, tam se jenom neskládaly a neskládají písemné přísahy.

    Ale fakt ta budoucí dvojka komunisty s komunistkou na Hradě budí bujaré veselí, zejména, když si představím, že bratrům Mašínům udělují řády Bílého lva a účastní se po úspěšné volbě v katedrále sv. Víta slavnostní mše Te Deum (oba v uniformách).

    1. To byl prima duel, to by měli reprízovat na Silvestra.
      Pozoruhodné mi přijde, že oba pánové jsou kvalitní umělci, Horáček umí vynikající texty a skupina Pražský výběr byla moje nejoblíbenější.
      Z toho plyne, že i velký umělec může být naprostý blb, že se to rozhodně nevylučuje.
      😀

        1. Přesně tak. Např. u herců je nebytnou podmínkou k výkonu jejich povolání psychopatie tzv. hysterického typu (tzv. histrionská porucha osobnosti). Aspoň tak to stojí v učebnici soudní psychiatrie.
          Tady pak možná bude platit přímá úměra: čím lepší herec, tím větší psychopat.
          Zatímco u Zakladatelem naznačené korelace umělce a blba to platit nemusí, neboť se domnívám, že i zešílivší umělci, např. Beethoven či Smetana byli i v nejvyšším stadiu nemoci mnohem menší blbci než Kocáb.

          1. Pane Paullusi, podle nejnovějších poznatků příčinou smrti Beethovena či Smetany NEBYLO šílenství. Beethoven nejpravděpodobněji zemřel v důsledku ischemické choroby srdeční, kterou dlouhodobě měl. Příčinou smrti Smetany (a zřejmě i jeho ohluchnutí) bylo neodborně ošetřené zranění, které utrpěl v dětství a které později vyvolalo zánět obličejových kostí.

    2. V některých věcech můžete mít pravdu. Domnívám se však, že vůbec není důležité, jakou „komunistickou“ minulost má ten který adept na prezidenta.
      Důležité je, jak rychle nás dostane do války. Na Německu například je vidět, jak se snaží hrát na obě strany a pokud možno se vyhnout ostrému konfliktu.
      Přímo odmítnot USA nelze, nedělám si žádných iluzí, kam až může zajít v ovlivňování (Předpokládám, že kamkoliv, nejspíš včetně fyzické likvidace neposlušných. Nejednou to ukázalo.).
      Je ale možné zdržovat, pokud je k tomu vůle. Myslíte si, že Pavel je ochoten něco podobného dělat? Jsem přesvědčen, že ne. Naopak.
      A to je jediné opravdu podstatné, ostatní je v současné době vata.

  14. Tohle je ta nová totalita, ukazoval Babiš plnému sálu. Pavel, Fiala a EU, kde se bude rozhodovat bez nás 20.01.2023 4:45 | Reportáž
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tohle-je-ta-nova-totalita-ukazoval-Babis-plnemu-salu-Pavel-Fiala-a-EU-kde-se-bude-rozhodovat-bez-nas-726683
    „…Je třeba říci, že i samotné občany během diskuse nejvíc zajímalo téma války na Ukrajině a udržení míru v Evropě. “Mírová jednání a konec zabíjení, to nás musí zajímat. Nechci válku!” opakoval Andrej Babiš za hlasitého souhlasu plného sálu. “Oni mluví o válce, oni stále říkají, že jsme součástí války. Zesměšňují mě, když nesouhlasím s Pavlem v tom, že mír je iluze. Není, mír není iluze. Mír neznamená ani to, že máme ustupovat Rusku. Putin musí z Ukrajiny odejít. Obviňují mě, že straším lidi, ale čím je straším, řekněte mi to. Já mluvím o míru, to vláda mluví o válce,” zdůraznil Babiš…“

    Je výše uvedený postoj Babiše k smíchu, k pláči, k jásání nebo až k zádumčivosti?

    „Zádumčivost je pojmenování pro smutnou až depresívní náladu, označuje se také jako melancholie, splín, trudnomyslnost nebo světabol. Není to oficiální pojem, je často využíván především v literatuře.
    Psychologové a psychiatři používají spíše pojem deprese. Jedná se o narušení psychiky, kdy má člověk dlouhodobě omezenou schopnost prožívání hezkých a potěšujících věcí, trpí smutnými náladami, chybí mu motivace, pociťuje beznaděj a osamocenost. Zádumčivost se léčí pomocí antidepresiv“. https://cojeto.superia.cz/psychologie/zadumcivost.php

    1. „…Není, mír není iluze. Mír neznamená ani to, že máme ustupovat Rusku. Putin musí z Ukrajiny odejít…“

      Uz jenom tohle staci, aby vsichni vedeli, ze lze. On sam to dobre vi.
      Pritom stacilo tak malo, a zadna valka nebyla. A to taky Babis urcite vi.

      1. Už od zfalšovaných voleb v USA s nástupem bideta bylo jasné, že válka dříve či později bude. Protože bidet sám je pimprle na špagátkách… Rozhodujou Rockefeller, Soros a další.
        A ti mají zájem na tom, aby se navzájem vyvraždilo co nejvíce slovanů. A nějakej Babiš je jim u prdele, ten srazí podpatky na zapísknutí, jak ostatně ukázal s Vrběticema…

  15. Diky za rozhovor Vidlaku. Je osvezujici cist normalni rozhovor s Babisem a ne ty chaoticky emocionalni vylevy, ktery predvadeji media. Viz prvni duel v blesku: redaktorka: „Strasite valkou pane Babisi! To je preci podla kampan?!“ AB:“Tak o valce zacal prvni mluvit pan Fiala. Ve valce nejsme a ja nechci, abychom v ni byli.“ Redaktorka:“Tak ve valce nejsme de iure ale de facto v ni jsme!“. What. The. Fuck. Tady v rozmezi 10 sekund „redaktorka“ vyvrati sama sebe a nikdo si toho ani nevsimne? Tohle uz neni ani vtipny. Je skutecne skoda, ze se Babis nedokaze vic soustredit na logiku rozhovoru, protoze v obou tech dosavadnich duelech si mohl jak redaktory tak agenta Pavka namazat na chleba u kazdy polozeny otazky. A to nezminuju, ze Pavek do volebni kampane obslehnul heslo z Pouceni z krizoveho vyvoje. Tehdy chteli soudruzi vracet republice „Klid a poradek“, agent ted planuje vratit „Rad a klid“. Je naprosto neuveritelny, jak pravdolaskari, komunistobijci (vcetne spolku „Dekomunizace“, haha) a libtardi do krve brani agenta Pavka proti kterymu je Babis komunisticky batole. „Do strany vstoupil z naivity!“ urcite. Do rozvedky taky. Akorat mam obavu, ze kdyz nekdo vstoupi do rozvedky primo rizeny GRU v osmadvaceti letech musi se jednat se o naivitu vrozenou a sverit takovymu bytostnymu naivovi prezidentskej urad hrozi kosmickym pruserem (prijmu-li jejich logiku). No co, bude v Cechach zase veselo. Na hranicich zatim nejsou draty, tak si prinejhorsim udelame opet vylet pres kopecky.

    1. I dráty budou. Mnohde už jsou.
      Zatím tedy hlavně proti záplavě nebohých uprchlíků , kteří se ale pomalu začínají označovat za ilegály. Ojropská komis zjistila, že to co k nám posílal mazaný Lukašenko zavání škodlivým útokem na evropskou uhniji a její hovnoty. A že tedy není uprchlík jako uprchlík a že jsou i škodliví uprchlíci. Takové nebrat.
      🤪

  16. „Místopředsedkyně Evropské komise a komisařka pro hodnoty a transparentnost Věra Jourová varovala současného majitele sociální sítě Twitter Elona Muska. Časy Divokého západu jsou pryč, vzkázala mu v souvislosti s jeho převzetím Twitteru a proklamovanou „absolutní svobodou slova“. Podle Jourové je ochráncem svobody slova Evropská komise, která stanovila pro svobodu slova pravidla a ta je třeba dodržovat.“

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Divoky-Zapad-konci-ohlasila-Jourova-Svoboda-slova-bude-pod-dohledem-726696

    Byla tu řeš o Jourové. Tady máme výstupy. Tohle by Babiš neměl v žádném případě bagatelizovat, že mele totalitní nesmysly Zdechovský, je předpokládatelné, je to nominant lidovců, tam všichni slušní skončili s Čunkem.
    Že prosazuje totalitní praktiky Jourová, nominat ANO, k tomu by se měl vyjádřit Babiš.

    1. Co by asi tak mohl dělat s tou JOurovou. By mne zajímalo. nemá nad ní žádnou moc, a volili ji KDO? Do lidí není vidět. A s jídlem roste chuť.
      Vždyť i tady mnozí vyčítají že „kádrujeme“. Že tůdleto a támdleto. Co by s tím tak asi mohl dělat.

    2. Psal jsem o Čunkovi. Tady ho máte.

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Cunek-pred-druhym-kolem-CR-nema-patrit-ani-Rusku-ani-USA-Kdo-plati-Pavla-726695

      „O proruském vlivu se píše hodně a je to dobře. Ale o americkém se cudně mlčí. Například všichni už víme, že stát by měl ovládat ČEZ. Ale kvůli 30 procentům soukromých vlastníků ho zcela ovládat nemůže a nemůže tak ani určovat cenu elektřiny,“ popsal. Zmínil rovněž, že se nabízí jeden důvod – tedy že 22 procent z oněch 30 vlastní americké fondy. „A proto se vláda bojí na ČEZ sáhnout, aby si nezadala s americkými zájmy. Ale vždyť jde o obchod! Ne o nepřátelství. Tak ať hájí české zájmy!“

      Docela rozdíl oproti Zdechovkému. Co?

  17. Hájkův Protiproud jednoznačně:
    „Jde o vic, než si myslíme. Pavel a jeho řídící důstojníci. Rozkazy plnit umí. Nejen studenti jsou zvalchovaní propagandou.
    Jít volit v druhém kole je pro nepodvolené občanskou povinností.“
    No ano, člověk, který celý život plnil a vydával rozkazy, se jen tak, na stará kolena, nezmění.

  18. Vidláku, díky že reaguješ na různé názory zde v diskuzi, ledasco se tak projasnilo.

    Několikrát zde zmiňuješ, že Babiš chce spolupracovat s Poláky a že rozhodně není proruský a stejně tak několikrát zmiňuješ, jak se chce Babiš pustit do jednání o zahájení jednání o míru na Ukrajině.
    Tyhle dva Babišovy postoje se mi ale nerýmují, protože Polsko je momentálně ve vedení pelotonu válečných štváčů.
    Také jsem v nejrůznějších rozhovorech s Babišem už zaznamenala, že on chce mír, ale s tím, že Rusové musí samozřejmě odejít ze všech území Ukrajiny (i Krymu???).
    Pokud si pro jednání o míru dává hned na počátku takovou podmínku, pak je jeho mír stejný jako mír Černochové. Jedná se de facto o požadavek kapitulace Ruska a předání celé Ukrajiny západu k realizaci původních euroatlantických zájmů na Ukrajině včetně americké základny v Sevastopolu. Na takovou nabídku jednání o „míru“ Putin ani nezvedne obočí.
    Jediné reálné podmínky jednání o míru na Ukrajině dal před časem Elon Musk.

      1. Makron je hňup a jestli s ním Babiš mluvil více jak dvě minuty tak tam byli najednou hňupové dva.
        Takže žádná sláva.

    1. Maneco, Babiše asi nikdy neuslyšíme, aby se postavil jako Orbán a řekl nějaké zaťaté stanovisko. On takový prostě není. Ber to ale i s té druhé strany – pokud bude šance na mír v nějakém jiném uspořádání – třeba že si Rusko kus Ukrajiny nechá, tak on nebude proti.
      Ale hlavně – já ten článek napsal, jak mi to Babiš řekl. Nehodnotím. Nejsem jako intervjuci z České televize. Nechal jsem ho říct, co si myslí on a věrně vám to převyprávěl. Je na vás, jestli ho díky tomu budete nebo nebudete volit.
      Já po celý zbylý čas do voleb budu přidávat různé další střípky, na kterých budu ukazovat, jaký Babiš je. Ale nebudu za nikoho rozhodovat, jestli je jeho volba dobře nebo špatně.

      1. Výborně. Rozhovor jste pojal jako reportáž o setkání s Babišem. Grilovat by se ani nedal.
        Každý si musí udělat obrázek sám. V případě AB je to složité, je to hodně chytrý a špatně čitelný člověk.
        Horší než bezmozek Pavel snad být nemůže. Anebo taky jo.
        U mne si Babiš šplhnul tím, že se s vámi vůbec setkal.

        1. Pavel přece mozek nepotřebuje… Za něj myslí dou Kolář… On bude jen poslušné pimprle, stejně jako ten americkej šašek.

    2. No s tím Polskem, možná je to správná cesta. Nevěřím, že by všichni byli hurrá do války, akorát u nás se o tom nepíše.

    3. Nelze hovořit otevřeně. Pokud někdo řekne, že Rusko má pravdu, půjde bručet na tři roky (nebo už na víc?).
      Důležité je nespustit válku. Všimněte si, že i USA se snaží jednat tak, aby mohli říct: „my nic, my muzikanti“.
      Pokud se pustíme do války, třeba včetně Poláků a Slováků, zbytek Západu bude v pohodě – bude nás podporovat „morálně“ a zbraněmi, ale naši právě lidé budou umírat. Pravděpodobně se o jeden z možných/připravovaných scénářů.
      Ať si tam jsou sami! To je důležité – necpat se do války, tam půjdou jenom hlupáci. Všechno statní je podružné.

      1. Pro Václav 12:07

        Dobře napsáno. Koneckonců – vzpomeňme na kauzu Vrbětice (ať už to bylo tak či onak) – Jak nás Západ morálně také podporoval, ale současně se vystříhal jakýchkoliv kroků, které by pro něj mohly mít nějaké důsledky. Byli v tom velmi opatrní a raději tak trochu „koukali stranou“.

        1. Ty Vrbetice. To byla tenkrat ostuda.
          Jak Babis prosil na zapade, aby aspon jednoho nebo dva diplomaty vyhostili. Ze on to delal vzdycky na pozadani.
          A ono nic.
          Jak ja jsem se tenkrat stydel.

    4. Je jasné , že Babiš musí trochu klamat, jinak bude po něm ein zwai. Rusové se na Ukrajině územních celků co dobili nevzdají ani náhodou a mír bude, až někdo prohraje. Ale tohle Babiš na našem malém a zaprděném dvorku říci nemůže ani náhodou. Musí lavírovat, jinou možnost nemá, ale slovo MÍR je lepší než VÁLKA a za to má můj hlas.

    5. Ja som teda len blba ignorantka, ale vedela by som si predstavit vylozit ‚Rusko musi odist z Ukrajiny‘ akoze odide z uzemi, ktore CHCE dobyt, nie z uzemi, ktore uz DOBYLO. Ale ako hovorim, som len ignorant, ktory ani hodiny filozofie nepochopil, pac co sa neda chytit do ruky, to pre mna neexistuje (s vynimkou elektriny, aj ked ani tu nechytim)

  19. Něco malinko k EUhniji.
    Ten moloch žije z příspěvků členů (27 kusů), pak vrací část příspěvků jednotlivým členům za podmínek, které určují, na co mohou ony „vratky“ použít a za jakých podmínek. Viz Maďaróny, jestli neuděláte to, ono a nebo ještě něco jiného, tak vám nic nevrátíme. Naskýtá se krucinální otázka, Viktor taky může říci : nemusíte nám nic vracet, protože za takových podmínek vám do EUhnije nic nepošleme.
    Když se přestane krmit parazit na svém hostiteli, tak zhyne.

    1. Re: Berkowitz

      Jste hnusnej a starej berkowitz, protože chcete okrádat soudruhy z Bruslogradu.
      FUJ JE TO!!!

      To JÁÁÁÁ bych byl onačejší pašák. Poslal bych Uhniji do halíře to, co by po mně žádala, ovšem předtím bych si strhnul to, co bych já žádal po Uhniji.
      Takže by mě nemohl nikdo napadnout, že neposílám příspěvky.
      A byl bych POŘÁD chytrý, mladý a krásný.

      1. Pane Targusi vy jste imrvére krásný, mladý a chytrý.
        To jen já čekám na urnu, né tu volební, ale na tu, co po mne zbyde, kdež nebudu zkompostněn, jen spálen.

        1. Re: berkowitz

          Jste neskutečně naivní.
          Česky řečeno – blbéééj.
          Vaše posmrtná schránka půjde do frcu, je drahá doba a bylo by škoda ji nechat ležet ladem.
          A příbuzní se aspoň na chvíli za strženou částku ohřejí.

          A co se týká mé tělesné schránky, musíte se smířit s nezvratnou skutečností, že JÁ budu mladý, chytrý a krásný i v okamžiku, kdy budu prdět do hlíny. S tím prostě nic nenaděláte.

          1. Nevím, zda se podaří vložit funkční odkaz na Twitter. Jedna se o diskuzi těch moudrých, laskavych libodemo občanů na téma, co za svini je Marek Prchal, sna Babišovo mediální poradce. Kromě opovržení nad morálně zkaženým Babišem a jeho prisluhovaci je k mání i diskuze o jeho manželce a dětech. Je to opravdu děsivé, jaká parta si tu osobuje právo morálních soudů a jaké sračky a nenávist z nich padají …

            https://twitter.com/Lukas__Valenta/status/1616145034809864192

      2. To by mě mooooc zajímalo, jak byste z nich vyrazil ten doplatek, kdybyste započítal i to, o co nás obírají v globále, pane Targus.

        1. Re: nemesis

          1/ psal jsem o povinných radostných odvodech do Uhnijní pokladny.
          2/ co se týká dalších povinně radostných odvodů – tributů, naši jihovýchodní sousedé zmírnili hluboký propad například zavedením sektorové daně.

    2. RE: berkowitz
      Od té doby, co oběživo přestalo padat z nebe jako nebeská mana, to ani jinak nejde.
      Ten MOLOCH žije z našich peněz a předstírá, že někomu něco dává. Pokud některé bohaté státy posílají vyšší částky než ty chudé, tak určitě ne z dobrého srdéčka. Takoví pitomci nejsou nikde.
      Bohatý Němec rád zainvestuje v chudém Česku , ale filantropii bych za tím nehledala. Ostatně ani bohatí čeští investoři se nechovají v rozvojovém světě jinak.

    1. Protože odkazy málokdo čte celé, dovolím si sem pro nick GoGo a pod. připojit závěr textu pana Lexe, neb on je autorem (článek stojí za přečtení celý – řeší se zde i onen „stbák“):

      „Vážený pane,
      děkujeme Vám za zaslané otázky týkající se pana Andreje Babiše. Aspen Institute Central Europe není členskou organizací, Aspen Institute CE je neziskovou organizaci a proto bych Vás ráda informovala, že pan Babiš není členem tohoto institutu. Pan Babiš pouze v roce 2020 vystoupil jako jeden z řečníků na výroční konferenci Aspen Instittue CE, toho času z pozice premiéra České republiky. Standardně všechny vystupující z debat a konferencí na našem webu uvádíme. Více informací o této konkrétní konferenci najdete na tomto linku.

      S přáním hezkého dne,

      Jitka Rašková
      PR & Communication Manager
      Palackého 1, 110 00 Prague | AspenInstituteCE.org

      1. Stejně tak by šlo argumentovat proti tvrzení, že je soudem usvědčený estébák.
        Ale, je to marný, je to marný, je to marný.

          1. No tak hlavně skutky každého z nás se dají interpretovat všelijak. Podle toho, jak se to zrovna šikne. Třeba pan Slánský byl původně zločinec, po vítězném Únoru hrdina, po odhalení sionistické kliky zločinec, a dneska je zase za hrdinu a nevinnou oběť bolševismu.
            A přitom to byl pořád ten samý sekerník s nezřízenou touhou po moci.
            Důležitější než činy toho kterého činovníka je pohled toho, kdo ty jeho činy vykládá.
            Možná jednou historici zjistí, že největší vlastenec a opravdický hrdina byl prezident Hácha. Který jako churavý stařec usedl na Hrad, když statečný Beneš a spol. zdrhli do Londýna. Ačkoli dobře věděl, že bude mít možnost za cenu velkého osobního ponížení zachránit pár životů, nic víc. A že špatně dopadne. Což se i stalo. W+V zpívali : Hácha, Hitlerúv brácha, očička má krhavý, ručičky krvavý…

    2. Mimořádně dobrý a užitečný text, měl by si jej přečíst zejména gogo a jeho parta (ohledně té části o Aspenu)

  20. No, hezký ale nemyslíš Vidláku, že důležitější pro naši republiku je Babiš – premiér než Babiš – prezident?

  21. Vidlak pise:
    „Babiš fakt nebude řešit, jaká je Jourová v médiích a jak se prezentuje“
    To by mohlo byt a zrejme to odpovida.
    A Babisovi je jedno, ze Jourova je z ANO, protoze neni dobry politik.
    Jestlize jsem dole vyjadril moznost, ze neblahy zpusob a vedeni Buresovy kampane jsou zamerne, tak ted to beru zpet.
    Babis je jesitny manazer s mensim rozhledem, nez to vypada a k tomu nesikovny politik. Samozrejme relativne, ale na prideleni plakety „Mensi zlo“ to nestaci.

  22. „On by ceny energií řešil odkupem akcií minoritních akcionářů ČEZu.“
    To je zajímavá perlička. Vypadá to, že ti minoritní akcionáři vždycky přehlasují ty chudáčky majoritní, což je dnes svým způsobem fialová klika.

  23. Jako, Babiš to asi nedá, protože sluníčka jsou teď všichni až moc sešikovaní a informační pole vytvořené médii je až moc agresivní. Je otázka, co by jemu a nám přineslo, kdyby prezidentoval. Toto desetiletí je už v podstatě ztraceno a bude ve znamení hegemonie pětikolky (výběžek devadesátkových kmotrů a havloidů). Jestli není lepší nechat pětikolku dokončit pochod institucemi, aby se začala chovat arogantně jako Nečasova nebo Topolova vláda. Pak začne dělat chyby a to je právě ten faktor, který mění myšlení lidí. Stačí se podívat na dva roky COVIDu a to, jak rozložil alternativu. Pokud si dobře vzpomínám, tak změna myšlení ve společnosti ohledně ODS nastala v roce 2013, když se Nečas= „Pan Čistý“, odkopal se svoji pichnou Nagyovou. ODS ztratila veškerý kredit a nastoupila vyprázdněná ČSSD s neumětelem Sobotkou, který je jedním z jejích hrobařů- typický korporátní a vyprázdněný údržbář. Poté teprve nastoupil Babiš. Je otázka, jak dlouho ještě budeme čekat na to než nastane podobná příležitost ke změně. Hádám, že tak 10 let. Mysli lidí jsou teď soustavnou mediální propagandou doslova zmasakrované. Nově dozrálá generace voličů musí začít chodit do práce a dostat přes perutě, aby přestala vidět černobíle. Já prodělal podobný proces v případě Paroubka a soc. dem, které jsem jako gymnazita nenáviděl. Teď, když je srovnám se stávající vládní garniturou, na mě působí jako duševní gigant. Samozřejmě s nadsázkou.
    Takže závěr. I když pětikolka dosadí svého kandidáta, tak by to pro nás nemělo představovat žádnou prohru, protože toto desetiletí bylo prohrané už s nástupem COVIDu.

    1. Souhlas. Pětihnus si v tom musí vymáchat d@žku až do hořkého konce. Bohužel, spolu s nimi si jí vymácháme i my. Navíc: pokud se za Atlantikem rozhodnou že válka bude, tak bude. Andyho se na nic ptát nebudou, ani nikoho jiného v ČR. Navíc : v parlamentním systému má prezident silně omezené pravomoce.
      Kdyby moc zlobil, tak si ho ohlídá gumový Ústavní soud. A tam má tradičně havlérka svoje nejlepší lidi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *