31 března, 2026

Válka světů…

Všimli jste si, jak úplně utichly zprávy, jak má íránský režim na kahánku, jak tam proti Ajatoláhům všichni povstávají a když to neudělají sami Peršané, udělají to Azerové, Kurdové nebo Balúčové? Před třemi týdny toho byla méééédia plná. Kurdové už už šturmovali na Teherán, Azerbajdžánci byli hrozně naštvaní a také už se chystali, ale nakonec z toho nebylo vůbec ale vůbec nic. Ke Spojeným státům se nepřidali ŽÁDNÍ spojenci.

Docela mě pobavilo, když jsem se dozvěděl , že americké základy v regionu nemají žádné kryty pro personál ani pro techniku. Byly prostě vybudovány v době, kdy byly USA na vrcholu moci a nikdo si netroufal na takovou základnu zaútočit, protože by byl okamžitě vybombardován do doby kamenné. Možná proto Američané v posledních týdnech před válkou evakuovali všechen zbytný personál. Což mimochodem ukazuje, že alespoň někdo v americké armádě měl rozum a samozřejmě všichni věděli, co se v případě napadení Íránu stane.

Pak se ještě chvíli mluvilo o mladém bin Sálmánovi. Že prý neustále volá Trumpovi a naléhá na ještě tvrdší postup vůči Íránu. Nakonec ho ale Trump docela ošklivě zpražil při nějakém svém brífingu, což perfektně ilustruje skutečnou náladu našeho unipolárního hegemona. Chtěl v Íránu změnit režim, místo toho musí odvolávat své vlastní sankce a dívat se, že se za průjezd Hormuzem nově platí poplatek.

Letadlová loď Gerald R. Ford odplula do Splitu a prý bude dva roky mimo provoz. Požáry v prádelnách jsou v poslední době strašně nebezpečné. Obzvášť, když k nim dojde „ze sedmnácti různých směrů,“ jak řekl sám Trump.

Hele, já nejsem žádný přítel teokratického režimu, ale tato válka NIKDY ani na minutu nebyla bojem proti íránské diktatuře. Tam jsou všechny země diktatura a ta nejbohatší, Saúdská Arábie, nemá vůbec žádné volby. Ani zfalšované ne. Je to prachobyčejná válka za udržení americké hegemonie. Měla prostě ukázat světu, že Spojené státy jsou stále ještě schopny dosáhnout velkého vítězství. Měla zastrašit mocnosti vznikajícího multipolárního světa a ještě zadržet jejich nástup.

Ale jak před rokem řekl Petr Drulák na jedné své přenášce, Spojené státy ve své snaze pozdržet nástup multipolarity, dělají přesný opak. Svými intervencemi to ještě urychlují.

Válka v Zálivu měla být klasickou trestnou výpravou. Svým způsobem, poslední možnou. Všechny ostatní státy „osy zla“ už jsou buď rozvrácené a nebo mají atomové zbraně. Místo toho se z ní během čtyř týdnů stala válka světů. Válka mezi unipolárním a multipolárním světem. Izrael si hraje svou vlastní hru a jeho zájmy jsou úplně jiné, než zájmy Spojených států. Ale jinak Netanjahu udělal to samé, co Trump. Ve snaze odvrátit nebezpečí íránských raket, je vlastně jen přivolal.

Všimněte si prosím, že za unipolární svět už bojují Američané úplně sami. Své spojence a vazaly obětovali už v předchozích letech. Většina ekonomicky vykrvácela v proxy válce proti Rusku. Washington už naprosto nepokrytě říká, že peníze evropských států na Patrioty a stíhačky použije teď pro Blízký východ a ukázalo se, že v Perském zálivu spotřebovali za čtyři týdny více raket protivzdušné obrany, než kolik jich za čtyři roky dodali Ukrajině. To jen pro kontext, která válka je pro Spojené státy důležitější.

Hraje se o to, komu patří energetické srdce světa. Právě tam, kolem Perského zálivu, je nejvíc amerických základen. Tam tepe krev globální ekonomiky. Tato válka je o tom, jestli o ropě pro značnou část Asie ještě rozhoduje americký prezident a nebo už ne. Jde o to, jestli mezinárodní právo ještě libovolně vytvářejí Spojené státy. Jde o to, jestli si Američané dupnou a všude se z toho podělají.

Ze stejného důvodu dělali kdysi Němci ofenzívu v kurském oblouku. Potřebovali dokázat, že jsou stále ještě schopni dosahovat velkých strategických vítězství. Také ale promeškali pravou chvíli, nezajistili si žádný moment překvapení, nevyužili příznivé situace a nakonec útočili do připravené hluboké obrany. U Kurska pak Hitler definitivně přišel o strategickou iniciativu.

Američanům se teď děje to samé. Útočí do třicet let připravované obrany, promeškali příležitost, kdy Íránci proti Ajatoláhům protestovali, dopustili, aby režim svou pátou kolonu odhalil a zmasakroval. Všichni proameričtí komentátoři teď doufají, že Rusko a Čína Íránce nemají moc rádi, že je to pro ně obtížný spojenec a nakonec jim nepomohou. Přitom, jak Rusko, tak Čína si nemohou přát nic víc, než aby Američané v Íránu ekonomicky i vojensky vykrváceli. Je to zadarmo. Každá raketa, která se vystřelí v Perském zálivu, se nevystřelí na Ukrajině nebo na Tchajwanu. Sitting Ping dražší benzín ustojí mnohem snáze než Donald Trump.

Mimochodem, Pentagon teď chce po Kongresu na pokračování války zhruba tolik peněz, kolik Američany stála podpora Ukrajiny za čtyři roky. Opět to ukazuje, jaký význam této válce Američané ve skutečnosti přikládají. Proto i ten rozumný J.D.Vance mluví o íránských teroristech s jadernými sebevražednými vestami. Jsou to samozřejmě kecy, ale ukazuje to, že se z této války už nelze vyvléknout bez ztráty hegemonie. Ukončit tuto válku znamená stáhnout se na americký kontinent a ponechat Evropu, Asii a Afriku Rusku a Číně.

Neukončit tuto válku znamená zničit energetické srdce světa a spustit celosvětovou vichřici která bude větší a horší než všechny krize od roku 2008 dohromady. Ostatně, bylo na to zaděláno už dlouho. I Česká národní banka kupovala zlato jak divá a naše republika ho nikdy neměla víc. Proč šly ceny zlata tak nahoru? Protože VŠICHNI kupovali zlato! Všichni se připravovali, že Američané petrodolar bez války nepustí. Ze stejných důvodů Čína v posledních letech posilovala své ropné rezervy. Kdejaký starý tanker před sešrotováním ještě poopravili, naplnili ropou a zakotvili ve svých výsostných vodách… a jako diví stavějí jaderné elektrárny a dotáhli ke komerčnímu využití thoriové reaktory.

Vlastně už jde jen o to, jestli se Američané stáhnou s rámusem nebo bez rámusu. Jestli se stáhnou bez světové krize a nebo s ní. Jestli se Trump stane americkým Gorbačovem nebo se dál bude snažit být americkým Brežněvem. Válkou v Zálivu na dlouhou dobu končí americká hegemonie. Jen ještě nevíme, jak vysoká cena za to bude zaplacena.

Katar už svou obnovenou školní docházku zase zrušil… Žádné schůzky mezi Íránci a Američany se v Islámábádu neodehrály. A Steve Bannon, bývalý Trumpův poradce, mluví o potřebnosti totální války proti Íránu.

__________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

311 thoughts on “Válka světů…

  1. Tomu říkám gesto suverení země!

    Španělsko zablokovalo všechny lety spojené s válkou proti Íránu

    Španělsko uzavřelo vzdušný prostor pro všechny lety související s válkou USA a Izraele proti Íránu. Uvedlo, že se konfliktu nechce jakkoli účastnit. Opatření znemožňuje americkým letadlům využívat španělský vzdušný prostor.
    Válku považuje vláda za jednostrannou a nelegální. Premiér země Pedro Sánchez kritizuje americké a izraelské útoky na Írán jako bezohledné.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-on-line-v-pakistanu-budou-jednat-usa-a-iran-40570501

  2. Tak tady máme důkaz, že když se věci a jevy nepojmenují správně, tak vzniká „nedorozumění“ :
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-zelenskyj-iran-poskodil-zakladnu-usa-pote-co-mu-ji-rusove-nafotili-z-kosmu-40570520

    Nevím jak Vy, ale já na té fotce vidím vrak zcela zničeného letadla, které už nikdy nevzlétne a ze kterého půjdou použít tak maximálně sedačky pilotů, dva páry sluchátek a možná nějaký zbytek radiotechniky. Pokud ovšem radiotechnika (vlastní radary, vysílače, přijímače, jejich antény a všechna čidla) nebyla při zásahu prostřílená fragmenty či šrapnely z PL rakety.

    Prý „vážné poškození“. To teda jo. Já vidím letadlo na sračky a s drakem, který už nikdy nikdo nedá dohromady.
    Letadlo není Oktávka po totálce, kterou nějaký garážník po nocích posvařuje tak, že to zvenčí nikdo nepozná…

      1. Ve vysoce účinných a rychlých přepěťových ochranách, jaké musí obsahovat téměř všechny výkonné systémy elektronického boje, používají vojáci malá množství beta zářičů.
        Dělá se jimi „bias“, nebo řekněme „zcitlivění“ plynových i vakuových ochranných prvků u anténních systémů s velkým ziskem, kde je možnost naindukování velkých přepětí.
        Pokud je těch ochran hodně pohromadě, tak je vhodné poblíž jejich instalace pracovat buď v základním beta-odstínění, nebo aspoň se štíty, rukavicemi apod., které obsahují malé množství olova.

    1. no ale vážně, ten zelenský je opravdu něco, takový „myslitel“ se jen tak nevidí. Copak je tak těžké pochopit že ínánci vědí co mají nza humny, že nepotřebují … mno jo no.

    2. Mně na tom zaujalo, jak může Zelenski vědět co Rusové posílají nebo neposílají do Íránu.

      Írán má své vlastní satelity. Jestli to mohly nebo nemohly nafotit, to vědí v USA (znají jejích dráhy). Ale ne v Kyjevě.

      V Kyjevě vědí akorát že trefit strategické letadlo bez kosmické rozvědky nejde.

      Zajímavé na tom je, že takovou zprávu kde je více otázek než informací převzal Seznam zcela bez výhrad.

      1. Přitom sami banderovci, by se bez podobné „pomoci“ dnes vůbec neobešli, doslova by oslepli a Rusové by postupovali 50km denně…
        To jsou ty dvojí metry. Tady Zelenský asi sakra dobře ví, o čem mluví…

        1. Rusové nepotřebují postupovat 50 km denně. Mají pravidelný přísun materiálu na zpracování až do mlejnku. „Spolupráce“ s banderovci jim vyhovuje tak jak je.

  3. Evropská unie zvažuje nouzový akční plán, který by zabránil maďarskému premiérovi Viktoru Orbanovi destabilizovat komunitu, pokud bude po parlamentních volbách v zemi 12. dubna znovu jmenován do čela vlády, uvedl list Politico s odvoláním na evropské diplomaty.

    Mezi možná opatření podle publikace patří „změna hlasovacího postupu v EU, pozastavení financování, jakož i hlasovacích práv v případě porušení hodnot organizace, a dokonce vyloučení ze společenství“.
    https://t.me/bbbreaking/227429

      1. Já chci vyloučit ze společenství, ihned!
        Členské průkazky už nemáme, tak co je zapotřebí pro to udělat?
        Třeba vzít černý sprej a na barák EK nastříkat „mrdat EK“, nebo „Leyenová je kráva“?
        Tak jsme to dělali v osmičce, křídou na staré baráky – a fungovalo to náramně!
        Pod nápis „chci mrdat Slavíčkovou“ pak přibývaly další a další požadavky a vzkazy 😀

    1. Orbán je EU papalášům nebezpečný především tím, že je přikladem. Že se těm zmetkům jde účinně a úspěšně postavit.

        1. A teď si vezměte, o kolik snazší je následovat příklad oproti situaci, kdy jste na nějaký obtížný úkol sám. Jestli to Orbán ve volbách projede, Evropa se ponoří do liberální tmy.

  4. Kdo nezná:
    John Perkins pracoval jako vedoucí poradce v konzultační firmě Světové banky. Byl bohatý, úspěšný, jednal se státníky po celém světě. Postupně ale došel k přesvědčení, že ekonomická pomoc rozvojovým zemím je jen sofistikovaný způsob, jak okrádat tyto země o jejich zdroje, chudé ožebračit a kolaboranty ocenit. Napsal světový bestseller, knihu Zpověď lovce ekonomik, a přešel na „druhou stranu“.

    české titulky: kliknout na ozubené kolo -> Titulky -> Automatický překlad – čeština
    https://www.youtube.com/watch?v=btF6nKHo2i0

    1. Rozhovor Horký s Perkinsnem v CZ 2021 36 min
      Na začátku jsem věřil, že dělám dobrou věc. – John Perkins, lovec ekonomik
      John Perkins pracoval jako vedoucí poradce v konzultační firmě Světové banky. Byl bohatý, úspěšný, jednal se státníky po celém světě. Postupně ale došel k přesvědčení, že ekonomická pomoc rozvojovým zemím je jen sofistikovaný způsob, jak okrádat tyto země o jejich zdroje, chudé ožebračit a kolaboranty ocenit. Napsal světový bestseller, knihu Zpověď lovce ekonomik, a přešel na „druhou stranu“. Přímo jmenuje viníky atentátů na prezidenty Panamy a Ekvádoru, hovoří o tom, jak přežil pokus o atentát. Dnes pomáhá jihoamerickým indiánům v boji proti nadnárodním koncernům. Máte odvahu pohlédnout do tváře vlastní civilizace?
      https://www.youtube.com/watch?v=Al-teFtjAcY

  5. Pěknej článek, díky. Poslouchám už jenom Mearsheimera, protože ten má (skoro) vždycky pravdu, a hodnotí to podobně. Amíci si prostě naběhli.

  6. Izrael si hraje svou vlastní hru a jeho zájmy jsou úplně jiné, než zájmy Spojených států.
    ——-
    Nic ve zlém, Vidláku, ale tohle je naprostý nesmysl, který hlásají někteří usáci, aby tak trochu distancovali sami sebe a usa od zločinné (a sebevražedné) války proti Íránu.

    Zájmy obou, jak usa tak izraele, jsou v tomto směru dokonale shodné – ostatně jde prostě o siamské dvojče USrael srostlé hlavama – zájem obou je zničit jakoukoli zemi v regionu, která by třeba jen mohla být něčím jiným než zcela zotročenou a poslušnou loutkou.

    Ze strany těch usáckých hlasatelů „rozdílných zájmů“ jde imho o snahu lhát si sami sobě, že z té války mohou usa odejít (svým způsobem mohou – ale je to jejich konec). Taky jde trochu o snahu blame game, „to ne my, to izrael, je to v hajzlu, ale zavinil to někdo jiný, ne naše nenažranost a zpupnost, to Netanyahu, izraelská lobby, mossad, špatné plánování, trump….“

    1. Souhlas.
      Konečně vidíme tuto snahu snahu Američanů nalhávat sobě i druhým o příčinách této války i v této diskusi, že.

    2. Naprosto přesně popsáno. Na sto honů je z toho cítit snaha skrýt se zase za hezké řečičky o boji za lidská práva a odstranění „tyranského režimu“.

    3. Je velká komedie sledovat ty litanie o jaderném nebezpečí z Íránu. Především se můžeme obávat především jaderné hrozby ze strany Izraele v blízkovýchodním regionu. Až nastane vhodný okamžik, nebudou sionisté váhat.

      A celá česká politická galerka nezapomene každý den vtloukat do hlav poddaných nerozborné přátelství s Izraelem ❗

        1. „Sebevražedná vesta s ukrytou atomovkou“. Stupidita tohoto vyjádření mi připomíná radu ze školení civilní obrany před nějakými 60 lety: „V případě jaderného výbuchu si ihned lehnout na zem, obličejem dolů a patami směrem k výbuchu.“

        2. Já si zase vzpominám na jedno skolení ROH, co jsme kvůli němu museli všichni nechat práce a jit to poslouchat do jídelny. Tenkrát byla taky nějaká ropná krize a néjaký „expert“ nám vysvětloval, jak jsou ti imperialisti na tom špatně, že sekretářky musí psát v rukavicích, protože museli v těch mrakodrapech snižit teplotu o celý jeden °C. A taky jsem se dozvěděl, že imperialisti se chlubí, že mají tydlecty polovodiče, ale ty my máme taky, a ješťě k tomu máme i celovodiče. No prostě estráda. A vidíte, dneska už tu estrádu máme zase, a ještě k tomu „imperialistickou“ 😀😀

    4. Já se obávám, že Vaše teze platí pro Izrael – zničit jakoukoliv zemi v regionu, která není dostatečně poslušná, platí pro Izrael, ale Spojené státy musejí brát ohled i na svou vnitřní situaci a vnitřní volby. Izrael už není v USA tak oblíben jako před lety. Podívejte na Tuckera Carlsona. Izraeli se zavírá okno příležitosti vrtět psem.

      Nemluvě o tom, že Izraelci o „íránském nebezpečí“ mluví už třicet let a ani Bush mladší s nimi do toho nešel a ten měl jinačí podporu pro intervence v zahraničí. Trump prostě udělal hovadinu prvního řádu a teď to každým dalším krokem zhoršuje a nechává si to zhoršovat od Izraele. A doplatí na to jak Trump tak Netanjahu. Ale Trump na to doplatí první. Už za půl roku ve volbách.
      Jsem strašně zvědavý, co Trumpova válka udělá s preferencemi Orbána To zjistíme už za dva týdny.

      1. A mohl si Trump dovolit nechat v tom Izrael samotný ? Něco ve stylu, když jste si to sami uvařili, tak si to sami vyžerte ?

        1. A proč by nemohl?
          Ono nakonec to tak stejně bude muset udělat, protože pokud ne, tak to skončí 3. Světovou válkou a nebo totální porážkou USA.
          Jeho jediná šance je, že to nechá na Usraelcich a stáhne se z oblasti.

          1. „tak to skončí 3. Světovou válkou a nebo totální porážkou USA.“ – – – skončí to buď totální porážkou USA, když z íránského konfliktu usáci odejdou, nebo 3.světovou a totální porážkou USA v ní, když z íránského konfliktu USA neodejdou

            Je to takzvaná Trumpova jáma (alá Thukydidova past nebo Pyrrhovo vítězství), známá z učebnic strategie 😉

          2. To p_K :
            Já myslím, že nemohl.
            Izraelci a Američani se dodnes vzájemně drží za kulky. Sdílením technologií na základě smluv, o kterých se spíše dodnes jen něco tuší, nežli ví.
            Všecky ty jejich železné kopule, praky a šípy by nikdy nevznikly, nebýt podstatného základu ve sdílených, zásadně amerických technologiích, které pak izraelské firmy, jako známý Elbit, dotáhly technologicky ještě dál.
            Židi na to prostě měli nasyslené prachy, byli ochotni je obětovat na oltář ochrany země – a ostatně jim ani nic jiného nezbývalo, pokud v obklopení Araby chtěli přežít.

            1. A všechny banky v Americe jsou židovské. Podstata imperialismu. Prostřednictvím bank se ovládají státy.

            2. Tak, tak. Arabové, kteří si říkají Izraelci, nemají rádi Araby, kteří si neříkají Izraelci a to už tisíciletí.

              1. Izraelci jsou v převážné většině nesemitského původu, jde vlastně o tatary

                jsou to „žisé“ a „semité“ přesně tak, jako ti etiopští černoši, co se hlásí o izraelské občanství

            3. Mohl, stáhne se, Israel zmizí, takže je nikdo za nic držet nebude. Vytvoří se nový stát někde na dnešní západní Ukrujině a ten bude žít nedotknutelně dalších 80 let, protože Holokaust 2. No žít, možná bojovat s Banderovci, aby to ti Rusové neměli ve svém okolí až tak jednoduché.

              Samozřejmě jen taková metafora.

              1. Ale to přece vůbec není špatný nápad, jaképak metání fórů!
                Akorát si nésu jisté, či by s tím souhlasil VVP. On pak bude potřebovat spíš zedníky, svářeče a montéry všeho možného. Nésu si jisté, co by mu tam namontovali tihle obmyšlení 😀

      2. Ne, fakt ne. Plán usáků byl naprosto jasný – Make America Greta Again znamenalo „zotročíme všechny země světa a budeme všem vládnout a všechny okrádat“

        S Ruskem usáci předstírali „jednání“ o urovnání ukrajinského konfliktu.
        A s čímpak přišli? S návrhem Minsk III „milé Rusko, vyhráli jste válku proti NATO krví ukrajinců, tak se pojďme dohodnout na dočasné plichtě; my se příště lépe připravíme na další útok proti ruské menšině na Donbase a lée se připravíme na její vyvraždění, abychom tím rozložili vůli ruského národa a tím si připravili zničení a následné rozkradení Ruska samotného“

        Pak teda za podvodného „jednání“ „o míru (kapitulaci neb o rovnou sebevraždě Ruska) na Ukrajině“začali vytvářet „Trumpův koridor“ v oblasti středoasijských republik a Kavkazu – aby odřízli Rusko od Íránu a zablokovali čínskou hedvábnou stezku. (To jsi ty celou dobu ignoroval ve svých komentářích, protože jsi žil v té své zoufalé a zcela mimózní naději, že trump není fašounská svině ale hodný strejda mírotvorce)

        Pak Venezuela – naprosto jasná snaha oslabit a postupně zničit BRICS, oslabit a postupně zotročit Indii, Rusko a Čínu

        No, a pak – Írán, kde plán oranžového fašounka byl:

        – když to nevyšlo s majdanovským převratem, tak tam naházíme pár bomb a oni se vzdají

        – my tam nainstalujeme loutkovou vládu

        – tím ovládneme komplet dodávky ropy a plynu (a dalších zdrojů – hliník, helium, síra….) ze Zálivu, Hormuzský průliv budeme spravovat my, usáci, a budeme tam vybírat tarif od 15 do 150 % podle poslušnosti zainteresovaných zemí a podle okamžité nálady oranžového fuhrera

        – Indii, která už tak je docela poslušný pudlík, tak Indii donutíme výhrůžkou zastavení jakýchkoli dodávek ropy a plynu k naprosté a totální podřízenosti v rámci které

        —– Indie bude povinna okamžitě ukončit členství v BRICS

        —– Indie bude povinna ukončit jakýkoli obchod s Ruskem

        —– Indie bude povinna okamžitě ukončit jakýkoli obchod s Čínou nebo jakoukoli další zemí, která by snad neposlouchala oranžového fuhrera na slovo

        – na to celé si usáci dali 3 týdny – když to nevyšlo na přelomu roku, tak už měl oranžový fuhrer „mírotvorce pěrestrojkář americký gorbačov“ už jen málo času do setkání se Si – proto ta uspěchaná a zoufalá válka, založená na typické usácké premsie „všechno dopadne o milion procent líp než jak nejlíp to dopadnout pro nás usáky může“

        – a když se ukázalo, že se to tak trochu sere, tak přišel odkald jednání se Si, perotože původní usácký plán vydírat čínu je tak trochu v háji

        – protože původně měli usáci v plánu na jednání se Si uvést svůj plán podle kterého:

        —– my, usa, neumožníme žádné dodávky ropy a plynu ze zemí Zálivu ani z Ruska (ruské tankery budeme krást a přepadat na moři s pomocí vazalů z NATO, případně je 15 000 km od ukrajinského pobřeží odpálí „ukrajinské“ torpédo)

        —– Čína by byla povinna ukončit jakýkoli obchod s Ruskem

        —— Čína by byla povinna investovat 2 až 3 tisíce miliard dolarů do chcípající usácké ekonomiky

        —— Čína by byla povinna mít všechny finance z obchodního přebytku na zvláštních účtech výhradně v USA a bude povinna to investovat výhradně do bezcenných usáckých dluhopisů

        —— Čína by byla povinna dodat všechny vzácné kovy potřebné k obnově usáckého zbrojního arzenálu

        —— Čína by byla povinna dodat technologie a za vlastní prachy vybudovat v usákistánu závody na zpracování rud vzácných kovů

        —— Čína by byla povinna tyto závody následně za dolar převést na usácké firmy čistě náhodou propojené s oranžovým zlodějským fuhrerem a/nebo jeho zlodějskou famílií

        – no a následně by podle usáckého plánu oranžový fuhrer zcela izolovanému a obklíčenému Rusku předložil už teď někde v usákistánu sepsané a připravené ultimátum, podle kterého by

        —— Rusko bylo povinno okamžitě předat všechna území DOnbasu i Krym ukradinskému banderistánu

        —— Rusko bylo povinno okamžitě se vzdát všech svých rezerv ve prospěch nějakého „fondu reparací“ spravovaného oranžovým zlodějem-pedofuhrerem

        —— Rusko bylo povinno do tohoto fondu převést ještě dalších 500 – 1000 miliard dolarů z budoucích výnosů, částečně hrazeno z rozprodeje ruského národního nerostného bohatství a dalších aktiv za ceny stanovené oranžovým zlodějským pedofuhrerem

        —— Rusko bylo povinno samo sebe rozdělit na několik „demogratytských“ „lickoprávňých“ republik, které by samozřejmě byly naprostými vazaly usáckého ympéryja

        No a tím by byla podle tohoto bezva usáckého MAGA plánu zaručeno přežití dolaru, zaručeno dalších pár desetiletí života líných tupých a nenažraných usáků na účet a na úkor zbytku světa.

        Přesně tohle byl plán a nic jiného. Jen to nějakou dobu pro naivky trump a jeho fašorežim maskovali a předstírali „pěrestrojku“ „mírotvorce“ „multipolární svět“ „jednání“…..

          1. Jo, úplně jsem zapomněl zmínit, jak hodný „strejda mírotvorce“, tedy oranžový plešatý fašounský pedofuhrer jednal se Zelenským, Putinovi vzkázal, ať čeká na telefonu, že mu hned po jednání bude volat – a Putin teda možná i čekal – a přiletěly britské StormShadows navigované usákama a náhodičkou přesně na to místo, kde Putin měl dle dohody s oranžovým fašounem čekat na telefonát

            1. To ard:
              Ten „oranžový plešatý fašounský pedofuhrer“ už smrdí pěkně usazenou obsesí.
              Nezkusíš něco jiného?
              Tady přece fantazii meze nekladou, tak mysli přece trochu!
              😀

          1. Dopoledne psali o nějaké „vsi“ Oskil, kdesi u řeky Severní Doněc, kde prý původně žilo okolo 3.000 obyvatel. No dobře, na místní poměry asi ves, budiž.
            Na území bývalého SSSR je vsjo balšóje, sám jsem to poznal. Co my tady máme za malé město, tam je pouhou vsí. Dobře.

            Nakonec z paní autorky, co se tam strááášně angažuje vylezlo, že 70% z obyvatel bylo/je rusky mluvících, kteří vesměs utekli do Ruska.
            A že prý asi 600 těch, kteří se odmítli evakuovat, jsou podle reportérkou zpovídané učitelky kolaboranti s teroristy, protože čekají na ruské osvobození – jednou už prý ta obec v ruských rukou byla.

            Takže mně z toho vychází, že těch 600 kolaborantů čeká na opětné zmasakrování Rusama!
            To nevymyslíš!
            Paní reportérka, ale i ta paní učitelka, která údajně prchá před ruským terorem, jsou v tom případě obě vymaštěné, jako formička na velikonočního beránka…
            Tady:
            https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-v-oskilu-na-vychode-ukrajiny-uderem-ctvrte-tady-zacina-peklo-40570223

            1. Pardon, jen maličkost :
              Chce to ale přečíst pozorně, celé.
              Někteří určitě přijdete i na jiné příměry, než „vymaštěné“, uvidíte tu míru fanatismu reportérky, nebo i to, kdo jsou tam ve skutečnosti ti teroristi…

        1. Vycerpavajici vycet, dekuji. Uz tehdy jsem si u nekterych kroku trumpa neumel vysvetlit jeho jednani, ale nyni to zpetne dava smysl. Bylo to jen mimikry pro konsolidaci moci a jeji nasledne zneuziti, takova ta lidska klasika.

        2. To ard:
          Piš to kratší.
          Dlouhé texty většina lidí nerada čte.
          Já sice ano, ale jsem v tomhle výjimka – díky mé zálibě v četbě čehokoliv, už od asi 4 let.

          Stal jsem se totiž obětí šílených experimentů bláznivé učitelky – a pak se mnou byly v 1. třídě drobné potíže, neboť jsem se nudil. Namísto vystřihování, skládání písmenek a pozornosti třídní učitelky, jsme ještě s několika dalšími, pod lavicí louskali Mateřídoušky, Ohníčky a protože bláznivá úča byla ve svém experimentu důsledná, tak o něco později i Rychlé šípy. 😀

          Do 1. třídy jsem totiž nastoupil o rok dřív.
          Bláznivá učitelka i rodiče říkali, že tehdy, tedy u konce 50.let, nebylo dost míst pro děti v jeslích i školkách, ani přes různé adaptace všeho možného. Namísto školek a škol se po roce 1948 přednostně budoval průmysl, energetické stavby, silnice, železnice – vlastně ty nové školky ani neměl kdo stavět. Proto později, na konci 60.let, vznikly všecky ty Akce Z, stavby mládeže a nepovinné, přesto funkční pracovní soboty, během nichž se udělala spousta užitečné práce.

          Sám to o dlouhých textech vím už podle toho, že když už napíšu něco delšího, na nějaké technické téma – a pointu umístím až do samotného závěru – tak k té pointě se téměř nikdo ze zdejších čtenářů „nepročte“.

          Ale je to možná tím, že striktně technické téma, je pro zdejší čtenáře/diskutéry nezajímavé samo o sobě a hlavně – dost pravděpodobně sám píšu dost „nečtivě“…
          To ale musí posoudit jiní. Faktem zůstává, že pod velmi dlouhými příspěvky nebývají takřka žádné reakce.
          Lidi už nemají dost trpělivosti ani na prosté čtení. Zrychlená doba si žádá info, zhuštěné do maximálně pár vět.
          To je IMHO špatně, protože při takovém zhuštění se nemusí povést, postihnout samu podstatu věci – a čtenář si pak odnáší neúplnou informaci. Ví co se stalo, ale už díky zhuštění neví, proč se to stalo.
          Sere mě to, ale v tomhle světě, dokud se sám nezklidní vlivem jiných a zásadních událostí, s tím nejde nic dělat.

          1. Jo jo… znam. Spoluzaci cetli „Ema ma misu“. Ja Robinsona Crusoe. Toho prevypravenyho Plevou. Preklad originalu az nekdy v deseti a nebylo to uplne jednoduchy cteni.

          2. Jo. Čtu už od tří nebo čtyř let a od dvanácti ovládám rychločtení. Dlouhé příspěvky tady čtu nebo roluji podle jmen jejich autorů. Vaše čtu.

          3. Ve Vašem životě bylo kolik bláznivých učitelek ? Nějak se mi nezdá, že by to byla pořád ta samá. Nebo označujete všechny učitelky za bláznivé ?

            Přiznávám, že ty Vaše dlouhé odborně technické nedočítám, protože jsou elektronické, což je pro mne totální španělská vesnice. Jinak Vás čtu.

            Máme stejné zážitky z první třídy, jen já většinou koukal z okna, časopisy mi tehdy rodiče ještě nekupovali a knížky jsem do školy nosit nemohl.

            1. Mazlivým pojmem „bláznivá učitelka“ vždy označuju pouze svou starší ségru, se kterou jsme se na stáří, já vdovec a ona rozvedená, po úpravách sestěhovali do baráku po rodičích.
              Stačí to takhle?

      3. Trump udělal a neudělal hovadinu – když je země bankrot, co zbývá jiného než vsadit všechno co zbývá na jedinou sázku?

        1. z pohledu strategie imho celý kolektivní západ udělal chybu nejpozději někdy 2007 (mnichovská konference, Putinův známý projev), ev 2014 kdy ještě mohl kolektivní západ odejít ze své zcela chybné a v důsledcích sebezničující strategie – a mohli jsme obchodovat s Ruskem, Čínou a celým světem a minimálně nějakých dalších 40-50 let by to bylo v klidu a ve vzájemném prospěchu

          Jenže celý kolektivní západ byl tak natěšen, jak slavně vítězí a všechno to skvěle vychází a vždycky to odserou výhradně „ti druzí“ – a tak jsme chtěli všechno

          Ale jak říká známá téměř-finální scéna ve filmu „K zemi hleď!“ – „měli jsme všechno, měli jsme úplně všechno“ (a bylo nám to málo, takže jsem to takhle posrali a teď přijdeme o všechno)

          1. IMHO po Majdanu už to nešlo. Tehdy už bylo definitivně rozhodnuto, že rukama banderovců a sankcema (ony už běžely za Krym) rozmrdají Rusko tak, že hospodářsky klekne a pak si ho snadno rozeberou.

            To je výsledek všeho toho podceňování, vysmívání se a dehonestací, bezostyšné překračování červených linií, po kterých se zdánlivě nic nedělo. Rus na to, až na výjimky nereagoval – a zařizoval se po svém.
            VVP a jeho blízcí lidé z ekonomiky, obchodu i armády jsou nesmírně chytří, vzdělaní a hlavně nemyslí primárně na zisky, ale na svou zem.

            VVP řekl přece jasně : K čemu nám je svět, když v něm nebude Rusko?
            Nejpozději po tomto výroku, měli ti kokoti u nás, v bruseli i v USA přimrznout k zemi a nedělat už nic, natož tak přikládat ještě pod nacistický kotel.

            Rus startoval vývoj a výrobu všeho možného, domlouval dodávky, skupoval zásoby strategického materiálu a vyráběl svůj.

            IMHO Rusové zatím ani zdaleka neudělali to, co mají vytyčeno v cílech SVO a nepoužili spoustu zbraní a metod, které mají připraveny.
            Po celém Rusku, včetně řídce obydlených oblastí, existují doslova celá podzemní skladovací města, často i vzájemně propojená a nikdo, ani civilních Rusové netuší, kde přesně jsou a co v nich je.
            Má o nich ponětí jen pár stovek lidí, kteří je budovali, nebo se o ně starají s legendou, že jde jen o kryty pro případ války.
            A to jsou prověření vlastenci, kteří udělají úplně všechno pro to, aby o nich vědělo jen nezbytné minimum lidí.

            K jednomu takovému zajímavému místu jsme měli namířeno, ale nakonec jsme to u poslední závory raději otočili. Hovno nás po tom.
            Nesmírně zajímavý ale byl ten přístup k nim, už jsem to tu kdysi psal.
            Ještě bude spousta překvapení i překvapených..

              1. Soplivče,
                podle toho grrr, máš AI momentálně narvanou v hrtanu, nebo v prdeli.
                Tak ji odtamtud vytáhni, strč ji na chvíli do vlastního mozku a najdi si to.
                Už jednou, poměrně podrobně, jsem cestu „okreskami“ k jednomu takovému místu popisoval.
                Přibližně v půli cesty mezi západním předměstím Moskvy a Kubinkou, projížděli jsme Odincovo, takže kousek za ním. Tehdy tam žádná „výpadovka“ tím směrem (jakoby na Možajsk a na Kubinku) nestála.
                Bylo to jen nějakou hodinku cesty Ladami Niva, tak to mohlo být zhruba na 30.-35. kilometru. Jedna z opravdu zvláštních „odboček“ do fakt hodně zajímavě vysazeného i udržovaného lesa.

      4. Přesně tak, odkaz na Tuckera Carlsona jsem chtěl přihodit. Což je relevantnější než slaboduché kecy všech motýlích křídel, sokolích vočí či dalších místních exotů ✌️

        [on-line prodej Ivermectinu či jiných antiparazitik by snad ještě mohl tento web zachránit, nechcete si rozšířit business? Koncentrace nepříjemných cizopasníků začíná být neúnosná ]

      1. anglosasu

        A jejich skvělý společný projekt, rasistický fašistický pseudo stát Izrael už téměř 80 let realizuje genocidu národa, jehož vlast Anglosasové darovali evropským vyznavačům judaismu jako náhradu za to, co jiní Germáni, příbuzní těch anglosaských, spáchali na vyznavačích judaismu v Evropě
        Slované, na kterých Germáni napáchali ještě mnohem horší zločiny, nedostali ani reparace

  7. Hroutí se mi stará židle.
    Beru do ruk rýč a vidle.
    Kde teď ale splaším hnůj?
    Není pozdě, bože můj?

    Obdělal jsem kousek pole.
    Tohle bude na kobzole.
    Kde teď ale vezmu sadbu?
    Budu muset změnit skladbu.

    Musím napsat nové noty.
    Nosit jenom z gumy boty.
    Budu hledat kobylince,
    už mám jeden na holínce.

    1. Bobky srny, zajíce,
      nacházím však nejvíce.
      Je to málo, Pavloviči!
      Pochybnosti ve mě klíčí.

      Běhám jako Eusebio.
      Padá ze mě všecko bio!
      Na inflaci taky kálím.
      Na plynu nic nepřipálím.

  8. Pořád nevím, kerá bije,
    jesli Husák ještě žije?
    Kolik lidí musí dříti
    a je pořád v stejné řiti?

    Pořád se mi něco nezdá.
    Je nad Hradem rudá hvězda?
    A co uvnitř, je tam modla?
    Komu nůž do srdce bodla?

    Která válka je ta naše?
    Chodím kolem horké kaše.
    Nebudu tam strkat čumák,
    Tahle šlichta je mi šumák.

  9. Nejnovější válka na Blízkém východě je další takzvanou mesiášskou válkou;
    nyní jde o Írán, předtím to byl Irák – ve skutečnosti jsou všechny války na Blízkém východě, a dokonce i mimo něj, včetně Ukrajiny, poháněny sionismem.

    – íránský ministr zahraničí se obrací ke světu

    V kontextu izraelsko-palestinské války se jedná o frakce, které využívají náboženské zanícení k ospravedlnění územní expanze nebo přestavby Třetího chrámu; typický způsob ospravedlnění snahy o Velký Izrael, Izrael vyvoleného národa, vyvolaný nekonečnými mesiášskými válkami.

    To, co z těchto válek dělá „mesiášské zlo“, je to, že Západ se jimi nechal zmanipulovat, že poskytují západním mocnostem rámec pro prosazování Jednoho světového řádu – globální vlády, kde neustálé války, konflikty a uměle vyvolané katastrofy, jako je propaganda klimatické změny a plandemie, pomáhají odlidšťovat svět, přesně podle plánu Agendy OSN 2030; a kde sionismus bude také vládnout nad hlavním měnovým systémem světa. Sionismus bude lidstvu vládnout jako Meč (viz také Dark Souls II – videohra).

    Zdá se, že USA byly do této války vtaženy tím, že Netanjahu vydíral Trumpa (Epsteinovy spisy) proti lepším radám Kongresu a vedení Pentagonu. Je to zlá válka, kterou Izrael nemůže vyhrát, ani s sofistikovanou výzbrojí Spojených států. To se jasně projevilo v posledních třech týdnech, od náhlého začátku horkého konfliktu 28. února 2026.

    Trump, následující svého kámoše a takzvaného přítele „Bibiho“, se vydal mimo tento svět, aby slíbil Íránu peklo na zemi, pokud… Pokud co? Pokud Írán bude i nadále představovat významné jaderné riziko pro obyvatele Spojených států? A to během jednání konaných v Ženevě 26. února, monitorovaných Ománem, která náhle zastavil prezident Trump tím, že dovolil příteli Bibimu zaútočit na Írán, se slibem, že USA budou následovat. Je to typický projev zbabělosti, zaútočit na zemi uprostřed mírových jednání.

    To vše je založeno na obrovské lži, jak potvrzují vojenští experti z celého světa: i kdyby Írán měl jaderné zbraně – což NEMÁ, ale Izrael ano – Írán by pro Spojené státy nepředstavoval riziko.

    1. Všechny takové žvásty jsou poháněny iracionální a patologickou nenávistí k Židům. Mesiášské války a důvod k útoku na Irán Epsteinovy spisy – může takovým sračkám někdo soudný věřit? Pane domácí, bylo by na místě před Velikonocemi častěji uklízet.

      1. Tak určitě!
        Kdo kritizuje izraelskou zločinnou politiku nebo vliv izraelské lobby na USA, ten je nejmíň Hitlerův bratranec ne-li rovnou jeho reinkarnace

        1. protože genocidou je, když se křivě kouknete na izrael.
          genocidou naopak není, když izrael vybíjí palestince podle etnický příslušnosti.
          a netanyahu nikdy neřek nic o „amalekovi“ a kromě toho tím myslel něco úplně jinýho.

          1. celá politika izraelského fašistického režimu od samého počátku naplňuje právní definici genocidy – dle práva totiž nemusí dokonce jít ani o přímé vyvražďování, ale stačí vystavení takovým podmínkám aby se uvedená skupina, národ nemohla přirozeně rozvíjet

            Trestné činy proti lidskosti
            § 400 Genocidium
            (1) Kdo v úmyslu zničit úplně nebo částečně některou rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou, třídní nebo jinou podobnou skupinu lidí

            a) uvede příslušníky takové skupiny do takových životních podmínek, které mají přivodit jejich úplné nebo částečné fyzické zničení,

            b) provede opatření směřující k tomu, aby se v takové skupině bránilo rození dětí,

            A tomu celý kolektivní západ už 80 let tleská a finančně to přímo podporuje dodávkami zbraní izraelskému režimu zadarmo nebo se slevou, všestranou podoporou (výhodné obchodní podmínky apod)

      2. I ono to tak být doslova nemusí. Nelze přehlédnout, že Izraelci ve svých „odvetách“ na pásmo Gazy zabíjejí 10* až 70* (poslední verze) více obyvatel. z nichš asi všichni nejsou civilisti, ale protože značné procento ženy a děti, tak těch civilistů bude klidně nadpoloviční většina… a asi nikdo žijící si nepamatuje, jak přesně to začalo…odveta za odvetou z jedné a druhé strany… poslení konflikt v Gaze bylo zabito na jeho začátku asi 900 -1100 izraelských civilů, (část byla vojáci a část policisté, ti se nepočítají) no a počet zabitých Gazanů překročil 70 000 a to jsou jen ti, kteří byli vyhrabání z trosek tisíců domů. Odhady hovoří až o stejném počtu až dvojnásobku, kteří tam zasypání zůstali doteď. Bude trvat desetiletí nežli to vyjde najevo. Možná nikdy. Takže nikdo asi nevěří, že Palestinci jsou nějací svatoušci ale Izraelici také ne. Mají oboje ve své historii temných chvilek neurekom. A pokud to někdo nechce na druhé straně vidět tak to je špatně. Znamená to totiž další násilí, které nikdy neskončí. Bohužel.

      3. to Sokolí oko:
        Pokud nejste schopen pochopit fakt, že žid a sionista NEJSOU totéž, vraťte se na základní školu.
        P.S. Sionisté prováděli na území Britské Palestiny teroristické útoky (postupy se učili od irské IRA) už od počátku 30-tých let 20. století. Arafátova OOP se terorismu naučila od izraelských sionistů až o 30 let později.

  10. „Íránci proti Ajatoláhům protestovali, dopustili, aby režim svou pátou kolonu odhalil a zmasakroval“

    No ne, oni ti Iranci i nekoho masakruji? To se divim. Kdykoliv jsem se neceho takoveho dotkla, uz proti mne vyjeli krizaci s halapartnama.

      1. Jenze o to neslo. Slo o to, zda ten rezim masakruje svoje lidi. Vcetne neposlusnych zen, homosexualu, a ted taky demonstrantu. Vsak vy si to dobre pamatujete, jenom rad odvadite pozornost.

        Jejich problem? Opravdu? Kdyz Nemci masakrovali zidy, tak, no co, jejich problem?

          1. Přesně.
            Doma máme bordel jak v tanku, ale poukazujeme na bordel někde, kam ani nevidíme.
            Pokud si to ajatolláhové vyřídili s místní pátou kolonou, obdobnou našim někdejším „disidentům“ ala Devátý, Havel, Landovský a jiní zmrdi, tak je to čistě jejich věc.
            A právě v té íránské páté koloně, mohli klidně být i špiclové od Mosadu..!

        1. Od posuzování toho co je a co není vnitřní záležitost daného státu, tu přeci máme Radu bezpečnosti OSN.

          On snad někdo předložil na její jednání RB OSN masakrování občanů Íránu?!?!?!

          Mimochodem, všimla jste si, Vážená, jak ustal problém „pašování Venezuelských drog do USA“ poté co nové vedení Venezuely přislíbilo podřízení se představám USA ohledně prodeje Venezuelské ropy USA, za podmínek USA?!?!?!

          1. Kolem: Jak jste usoudil, ze prestal ten problem s pasovanim drog? To, ze se o tom pise ted min, neznamena, ze se to nedeje. Mrknete se na to a poreferujte. Taky bych byla zvedava.

            1. Ani vidu ani slechu. A Trump zase rozesírá někde jinde.
              Už Madura obžalovali? Ví se v Americe za co vlastně konkrétně sedí?

              1. AI rika: „Oficiálním důvodem vojenské operace USA ve Venezuele byla policejní akce založená na trestních obviněních proti Nicolásovi Madurovi a jeho manželce Cilii Floresové z obchodu s drogami a narkoterorismu.

                Navzdory americké vojenské operaci z ledna 2026, při níž byl zadržen Nicolás Maduro, pokračuje obchod s drogami v značném rozsahu. Venezuela zůstává významným tranzitním uzlem pro kokain z Kolumbie, kterým podle odhadů ročně projde 250 tun – což představuje asi 10 % celosvětové produkce.
                Tren de Aragua (TdA) a další zločinecké skupiny si udržují kontrolu nad klíčovými pašeráckými trasami, přístavy a pohraničními oblastmi a regulují pohyb, místo aby byly rozbity.
                Korupční dohody mezi pašeráky, vojenskými frakcemi a státními aktéry přetrvávají i po odstranění Madura. Ministerstvo spravedlnosti USA nyní tento systém popisuje jako „kulturu korupce“ a síť protekce, nikoli jako centralizovaný „Kartel sluncí“.
                Nedávné zprávy potvrzují, že pašerácké trasy se přizpůsobily, ale nezhroutily se, a toky pokračují do Střední Ameriky, Karibiku a Evropy.“

                1. To jinými slovy znamená, že provedli ilegální, protože neměli pověření žádné mezinárodní organisace, přepadení země s únosem presidenta. Proti obchodu s drogami však, ač mají podporu nových představitelů, nic neudělali a akci vyhlásili jako úspěšně ukončenou. Opravdu chcete stále tvrdit, že šlo o drogy ? Prémiová otázka navíc – co dělají proti fentanylu zjevně nepřicházejícímu z Venezuely v jím zamořených městech ?

            1. Za mne je celý whataboutismus jen progresivistický podvod jak ničit diskusi a povolovat jen nálepky. Pokud by ale nebyl, tak Vietnamci JosefaS jsou totéž co vaši Němci.

              1. „Whataboutismus“ je rétorická taktika a logický klam, při kterém se obvinění nebo kritika odráží tím, že se na ni reaguje protiobviněním nebo nastolením jiné, často nesouvisející otázky, aby se pozornost odvedla od původního tématu. Formálně je zařazován jako varianta klamu „tu quoque“ (odvolání se na pokrytectví) a jako „odvedení pozornosti“; jeho cílem je zneplatnit kritiku tím, že naznačuje, že obvinitel je stejně vinen nebo že všechny strany mají své chyby.

                1. Ne, whataboutismus je snaha zabránit srovnání, protože progresivci řvou whataboutismus pokaždé, když se jim nějaké srovnání nehodí. Whataboutismus je jeden ze základních nástrojů zavádění dvojíjp kilometru. Ono už ta definice „a vy zase bidete černochy je humorná“, nebili je ? Má někdo, kdo bije černochy opravdu morální právo soudit druhé aniž by byl souzen on ?

                  A ty definice z progresivistické wikipedie jsou spíše k smíchu. ( Tady jsem měl napsáno něco výrazně drsnějšího, ale naštěstí jsem si včas všiml, že jsem se spletl v osobě autora příspěvku 🤡 )

                  1. Pardon, samozřejmě mělo být – „a vy zase bidete černochy“ je humorná, nebili je ?

                    Mám dnes opravdu těžký den.

                    1. Mylite se, Tymaku. Retoricke klamy se aplikuji na levicaky i pravicaky, a vsechny ostatni.

                      Napriklad, rekne pani manzelovi, ty jsi k nasi dcerce zly, nechci, abys ji bil. A on rekne, ty mi nic nevycitej, tys mi loni zahla s Honzou!

                      Treba je to pravda, zahla, ale v tomto okamziku je to klam, ktery odvadi pozornost jinam, od jeho chovani, o ktere jde. 🙂

                    2. Ovšem, ale kdyby také mlátila třeba druhé dítě, nebo jakékoliv dítě, tak to žádné odvádění od problému a odvádění pozornosti není a to měl Tymákovan, podle mého, na mysli.

                    3. Kocka: Měl? Je tu dnes tolik kecu, uz jsem zapomnela, co vlastne kdo rikal.
                      🙁
                      Ale k vasemu protiargumentu. Souhlasim, ze to nekdy muze by apropos, a pak to neni klam.
                      Ale i kdyby tu byla urcita ekvivalence, tak porad je to odvadeni pozornosti. Napr: Ona: Fuj, ty mi lzes! On: Tys mi lhala, kdyz tu byla moje mama! (Jako by jeji hrichy negovaly ty jeho.)

                    4. Děkuji kočce Šklííbě za zastání, samozřejmě má pravdu.

                      Nepsal jsem nic o levičácích ani pravičácích, pouze o progresivistech.

                      Co se vašeho argumentu na kočku Šklíbu týče, znáte biblické Hoď kamenem, kdo jsi bez viny ? To by podle vašeho výkladu byl první whataboutismus v historii.

        2. íránské silové složky „masakrovaly“ (chcete-li termín z usácké prolhané propagandy) ozbrojené teroristy, kteří po vzoru majdanu stříleli bez rozdílu íránské civilisty i policisty. Majdanský scénář se vším všudy.

          A bláboly usraelské propagandy o 5000 nebo 30000 postřílených jsou jen bláboly.
          To je jako v Libyi, kde jsem se „dozvěděli“ zaručené zprávy, že Kaddáfí poslal stíhačky proti hodným pokojným teroristům z AlKajdy a ISIL, ehm, proti pokojným demonstracím za svobodu a demogracyji a ty stíhačky postřílely z kulometů 30000 demonstrantů (těch 30000 musí být nějaká posedlost usraelské propagandy)

          Nebo jako tisíce tun zbraní hromadného ničení v Íráku, pastelkami nakreslené mobilní laboratoře na výrobu chemických zbraní, ampulka se solí, která je tak velká, že být tam anthrax, tak může zabít až milion lidí

          Dvě letadla, která při nárazu do dvou mrakodrapů postavených tak, aby ustála v pohodě náraz dopravního letadla, a tady ten náraz dvou letadel do dvou mrakodrapů zboří mrakodrapy tři a to cestou největšího odporu rychlostí volného pádu

          íránská atomová bomba, která je už 30 let týden před dokončením a pokud nebude Írán okamžitě humanitárně vybombardován, tak hrozí „vyhlazením nebohých hodňoučkých izraelských fašounečků páchajících 80 let let miloučkou humanitární genocidu Palestinců“

          “Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.”
          „Podveď mě jednou – hanba tobě. Podveď mě podruhé – hanba mně.“
          – a vy očividně patříte k lidem, kteří se stejnými lháři, zločinci a podvodníky nechají podvést klidně tisíckrát a furt budou opakovat jejich lži jako zaručenou pravdu

          Jste živoucím důkazem pravdivosti rčení „je mnohem snazší Vevču podvést, než ji vysvětlit, že byla podvedena“ 😎

        3. Já odvádím pozornost? A od čeho? To že Hitler masakroval židy bylo špatné, ale před tím jim dal šanci se odstěhovat. Haavarská dohoda byla mezi nacistickým Německem a sionistickými organizacemi podepsaná 25. srpna 1933, která vedla k migraci přibližně 60 000 německých Židů do mandátní Palestiny mezi lety 1933 až do začátku druhé světové války v roce 1939.

          1. Gene: Odvadite pzornost od puvodniho argumentu a posouvate latku podle toho, jak vam to vyhovuje. To vam ke cti neslouzi. Nemam co dodat.

            1. Od jakého tématu? Jasně píši že to,co se děje v Íránu, je jejích vnitřní záležitost. USA a Izrael je nemají právo je bombardovat. Vy prostě musite nějak ospravedlnit agresi, tak se serete do vnitřních problému Íránu.

        4. Vevčo, jsem přesvědčen o tom, že ajatolláhové nemasakrovali nikoho, kdo si hledí svého, do ničeho se nesere a jakžtakž dodržuje místní zákony.
          Tak to přece bylo i u nás!
          Pokud jste si hleděli svého a svých rodin, nevyvolávali stávky, politicky neagitovali, nepřikrádali víc, než všichni ostatní 😀 , tak o Vás ten „krutý a brutální komunistický režim“ ani okem nezavadil.
          Byli jste pro něj bezproblémoví, kterých prostě netřeba si všímat – i kdybyste tajně chodila každou noc ochcávat Leninovu sochu. 😀
          Naprostá většina občanů ČSSR to měla takhle :
          Pokud jste měla razítko zaměstnavatele v občance, měla práci, nikdo si na Vás nikde nestěžoval, nebo nadměrně nestěžovala Vy na někoho, tak na Vás kašlali.

          Pro některá, dneska kvazihrdinská indiviua, to bylo nepřijatelné „stání v řadě a nevyčuhování“, případně ovcoidní chování.
          Dneska se považuje málem za zločin to, že nějaká rodina v činžáku vylepila na skla oken dvě vlaječky takové, jako mají ostatní? Byla to jen malilinkatá daň za to, že ty „vylepené“ rodiny následně měly od všeho pokoj, klid a neupozorňovaly na sebe.
          Proč na sebe upozorňovat, když se tím stejně nedalo nic získat, leda ztratit?

          Byl tam i takový paradox :
          Člověku, který „žil spořádaným, občansky aktivním životem“ pak třeba prošel i nějaký průšvih v práci, který by těm hrdinsky „nevylepeným“ rodinám neprošel ani omylem!

          Proč zbytečně provokovat, nebo vyvolávat závist a pozornost jiných tím, že budu veřejně držkovat, jezdit naftovým Golfem – na kradenou jezedáckou či autobusáckou naftu a všude se chlubit tím, že „já jsem za vodou“?

          Nebylo mnohem lepší, žít si své životy po svém, věnovat se rodině a dětem, maximálně 2x do roka se symbolicky zúčastnit nějaké masové akce, která pro nás skončila už po půlhodině nějakou lumpárnou, dobrodružným útěkem, nebo později ožíračkou s kámoši – a do ostatního, natož do politiky, se prostě nesrat?

          Proboha Vevčo, zjistěte si už od rodičů či známých, jak přesně a hlavně popravdě, to v bývalé ČSSR fungovalo.

          Jsem ročník 53 a nemám ani jeden, sebemenší důvod Vám lhát – tady to tak doopravdy fungovalo.

          Moje dva střety s estébáky jsem si zavinil víceméně sám, svou nedůsledností – a tím, že jsem uvěřil lidem, které jsem až tak dobře neznal. Měl jsem si u někoho z OKS ověřit, že to povolení leží v kopii i na té OKS.
          No, šlo sice o sobotu, ale spravil by to jediný telefonát z budky tomu správnému člověku z OKS a bylo by to. Jenže já měl tu „objednávku“ na ozvučení už od středy předchozího týdne, spoustu jiných starostí a tak jsem na to zapomněl.
          Uvěřil jsem lidem, kteří mě nejprve podrazili kvalitně zfalšovaným povolením koncertu – a dokonce se při výsleších posrali až natolik, že se pokoušeli shodit to všechno na mě. Na zvukaře s koncertním aparátem – že prý jsem ten koncert, spolu s opozičními svazáky a protirežimními živly, spískal vlastně já!
          Protože nebýt prý té koncertní aparatury, tak by se ten koncert nemohl konat a nebyl by problém!
          Úplně zamázli skutečnost, že v té době jim běžel už čtvrtý měsíc zákazu činnosti.
          A já jsem ho prý umožnil tím, že jsem na dohodu s falešným pořadatelem přistoupil a koncert ozvučil!
          Já, který ani nebyl členem SSM, jen Svazarmu.
          I takoví lidi tady tehdy byli, bohužel. Nebýt jich, tak jsem o existenci StB věděl jen z doslechu a z toho, že si občas nějací jejich šmudlové přišli nějakou akci, kterou jsem zvučil, nahrát.

              1. To jsem se Vevči chtěla zeptat až mně odpoví na otázku komu nejsou na KoZe lidská práva, tzn. i ženská práva, šumafuk. Taková Saúdská Arábie je opravdu výkvět všech ženských práv ale KoZa s nimi bez problémů spolupracuje. Nebo co „náš“ generál Zrada, komu že to podával ruku?

                  1. Myslím, že to není podstatou téhle diskuse, děláte teď přesně to, co jste vytýkala nicku Gene. Vůbec Vaši absolutně nesouvisející otázku nechápu.

                    1. Kocka: Rada vyjasnim. Rikala jsem prece, ze zapadu zenska prava nejsou sumafuk, jak tu nekdo tvrdil. Podle ceho tak soudim? Podle toho, jak tady my zapadni zeny zijem. Ve srovnani se situaci zen v islamu, je to nebe a dudy.

                      Myslite li si vy, ze zapadu jsou zenska prava sumafuk, tak podle ceho tak soudite?

                    2. Například podle spolupráce s režimy jako je Saúdská Arábie. Jen pro zajímavost : https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/saudska-arabie-posila-neposlusne-zeny-do-specialnich-veznic-362019
                      Z roku 2025.
                      To moc nesvědčí o starost KoZy o lidská práva všude ve světě, že? Jen výběrově, prostě dvojí metr, jako ve všem. Kdyby západu opravdu šlo o lidská práva včetně ženských práv, s takovou Saúdskou Arábií by nemohli radostně obchodovat.

                    3. Kocka: Aha, tak vy soudite jen podle spoluprace s jinymi zememi? To, ze se zapad chova ke svym zenam daleko lepe, nez leckde jinde, se nepocita? Je to tak fer? Je slovo sumafuk ferove? Me se to zda nefer k nam vsem zapadnim zemim… a vsem zapadnim muzum, kteri se dnes umi chovat k nam zenam prevazne slusne. Se mi zda, ze bychom je mely spis ocenit, ze se vymkli z historicke misogynie, ne?

              2. Tymak: Jen o chlup. Pred nekolika lety tam uzakonili prece jen o trochu lepsi zakony kolem omezeni zen. Ale jinak prast jako uhod. Islam je islam.

                1. Takže tím, že před pár lety zlepšili, tím jsou lepší ? Takže když třeba máte hodnocení 10, ja 5 a podaří se mi zlepšit na 6 mám více než vy ?

                  Zadruhé to, že se údajně ( nevěřím ani omylem ) chovají lépe k ženám z nich dělá lepší systém, ač Írán má na rozdíl od nich volby ?

                  1. Tymak: Co se tyce prav zen, je to tam ted o chlup lepsi nez Iran. V nekterych jinych vecech je to tam zase o neco horsi. Islam je islam. Co vas vede k tomu, se se mnou prit? Vzdyt s vami souhlasim. Chvalila jsem snad nekdy Saudskou Arabii? Se mi to prici taky.

                    1. Ne, vy osobně jste SA nechválila, ale chválí je již hodně dlouho všechny americké administrativy. A já se ptám, proč se musí měnit režim v Íránu, ale ne v SA. Nechci vyhrožovat, ale pokud byste na toto napsala něco o whataboutismu, tak končím.

                    2. Ceska administrativa taky chvali ruzne veci, s kterymi nesouhlasite. Je to snad moje vina, ze Washington vyjel do dalsi valky? Ti, co jsem je volila, slibovali opak.

                      A psala jsme uz nekolikrat, ze jsem od zacatku proti te valce proti Iranu. Ale nic to nepomaha, dal na mne cesti krizaci s halaparnama utoci…

                    3. To nebylo o vás, co administrativa dělá. Bavíme se o napadení Íránu, které je podle mého neobhajitelné a mám pocit, že vy to alespoň relativisujete pokud rovnou neobhajujete.

                    4. Tymak: Kde to obhajuju? Kde to relativizuju? Kecate. Proc? Asi proto, ze tady nevidim zlo vuci dobru, ale dve zla. To se tresta.

                    5. Sibyla: Ad hominem neni argument. Sama se usvedcujes z toho, cim plives po druhych.

                    6. Touto logikou ale vidíte zlo snad v celém světě. Já nikdy neříkal, že vidím v Íránu dobro, ale jako zemi, která žádnou válku nezačala a brání se, jim v této válce fandím. Že jejich vítězství pomůže i nám je jen takový pěkný bonus.

                      Podle mého relativisujete zlo napadání cizích zemí bez obhajitelného důvodu, ať už se jmenují Venezuela či Írán.

                    7. Tymak: „Podle mého relativisujete zlo napadání cizích zemí bez obhajitelného důvodu, ať už se jmenují Venezuela či Írán.“

                      Kde? Dolozte. At se poucim.

                    8. Mohu se mýlit, ale já kritiku režimu Íránu v okamžiku, kdy je to zrovna vylhaný důvod pro jeho napadení, považuji za relativisaci špatnosti toho napadení.

                    9. Tymak: Aha. Hm…
                      A stejne byste rekl, ze jakakoliv kritika madurovskeho rezimu ve Venezuele, vcetne jeji role ve svetovem drogovem prekupnictvi, je nepripustna, protoze byla Venezuela napadnuta? A jakakoliv kritika Ukrajiny je taktez nepripustna, jezto byla napadena Ruskem? Nebo zde vidite rozdily?

                    10. O Venezuele jsme se již bavili, podle US operace úspěšně ukončena, drogy proudí bez sebemenší změny.
                      Ukrajina nebyla napadena kvůli režimu, ale vojenským operacím proti ruskojazyčnému obyvatelstvu plus pčibližování NATO.

                    11. Tymak: To je sice pravda, ale neodpovida to na moji otazku. Kdyz se to proti Venezuele delo, tak jakakoliv kritika chavezovskeho/madurovskeho rezimu by byla podle vas relativizaci zla napadnuti? Snazim se pochopit, kde spociva jadro pudla.

                    12. Ne tolik, protože Venezuela nebyla napadena pod jediným důvodem špatného režimu ale pod vylhaným důvodem boje proti drogám.

    1. Vevča
      V 1968 roku časť občanov dúfala výraznú pomoc od „západu“ a ten sa na nich vykalal 😁 v 1970 roku to „vyčistili,“ previerkami.
      Aj odporcovia ajatolahov verili v rýchlu pomoc od demokratického USA.
      A keď nesúhlasím s politickou USA to neznamená, že milujem tvrdý režim v Iráne….Maznak alebo Losna 😁
      Pluralita názorov …..

        1. Jak můžete nesouhlasit s politikou Íránu, když o tom nic nevíte. Jen co vám nakecají média. Nebo jste tam byla? Žila? Máte tam příbuzné?

            1. Mně stačili ti velvyslanci z Ameriky, co dělali tady a do čeho všeho se srali. A když tady nastolili dostatečný počet amerických pstolizalů do státních služeb, tak jsme tady asi 2 roky žádného neměli, pozice prý byla dočasně neobsazená. No kulantně řečeno ani se jim za něj už nechtěli utrácet, když to měli posychrované. Žvásty a činy vašeho velvyslanectví tady máme dennodenně na očích a na talíři. Politici a ministři věčně v USA na školeních a pro notičky. Americká politika nemůže nikoho u nás minout. Je to unikátní z celého světa. O Íránu nevíme vůbec nic, jen občas nějaká zpráva z Ameriky, jak tam nemůžou holky nosit rifle. Tak asi tak .Ta Americká politika je v ČR nepřehlédnutelná.

              1. „jen občas nějaká zpráva z Ameriky, jak tam nemůžou holky nosit rifle“

                No to jste se zase pochlapila.
                Hlavne vam zrejme jde o to. minimizovat iranska zla proti zenam. Proc? Sama sebe se ptejte.

                    1. Ale toz, Lujjzo. Nechapate sarkasmus?

                      Sibyla se snazila minimizovat a znevazovat situaci iranskych zen poznamkou o riflich. Fuj.

                    2. Ále prdlajs, Vevčo. To od Vás nebyl sarkasmus – to byla podpásovka a šupárna.

                    3. Lujjza: Muj sarkasmus vam vadi, ale Sibylina minimizace problemu zen pod islamem ne?

                    4. To jsem nikdy neřekla. Říkám, že o Íránu nevíte vůbec nic, jak tam žijí ženy už vůbec nic, jen tu blbě plácáte a obhajujete neobhajitelné

                1. Ale to je přece vnitřní věc Íránu, po které nikomu nic není!
                  Ty chodící stany s tankovými průzory, jaké se nosí v Afghánistánu – rozčiluje to někoho? Je to jejich vnitřní věc – a po výprasku, jaký Amerika v Afghánistánu dostala, už se nepíše ani o stanech, ani Afghánu.

                  Vaše vláda ale nutně potřebovala, rozjebat Írán zevnitř.
                  Proto tam aktivovala pátou kolonu, která nejprve ječela o lidských právech íránských žen.
                  A když to nezafungovalo a pátá kolona dostala od ajatolláhů na držku, tak potom musela zafungovat mediální hrozba domnělou íránskou atomovou bombou.

                  A i kdyby se o její výrobu pokoušeli – no tak co?
                  Je to suverénní stát a když jim to bouchne pod rukama, tak je to jejich věc, nebo ne snad?
                  Zelenský veřejně požaduje dodávku jaderné zbraně – a tam to nikomu nevadí?
                  To není whataboutismus – to je příklad křiváctví, dvojího metru Vaší vlády i médií.

                  1. Teď mluví v TV Trump, ale tak agresivním a arogantním tónem, prý by nejradši Íránu vzal všechnu ropu.

                    Je tohle možné? No my co tu umíme číst mezi řádky, o to šlo. Vzít ropu Rusku, pak Íránu a pak vydírat celý svět. Nějaká ženská práva jsou v Americe šuma fuk.

                    1. „Nějaká ženská práva jsou v Americe šuma fuk.“

                      Lzes, Sibylo. Zenska prava nejsou zapadu nikde sumafuk. Ty jsou sumafuk v islamskych zemich.

                  2. Teco: „Ty chodící stany s tankovými průzory, jaké se nosí v Afghánistánu – rozčiluje to někoho? “

                    Vas zrejme ne. Dik, beru na vedomi.

                    1. No Teco se ptá, zda to rozčiluje ty, co agresivně napadají jiné státy kvůli tzv. lidským právům, tedy nejen USA ale i třeba slovně.

                    2. Tak ženská práva, ale jakým právem Amerika bombarduje cizí státy, unáší cizí prezidenty, uvaluje sankce a ekonomicky ničí cizí státy?

  11. Tož to zlato, co nakoupila ČNB, je stejně virtuální jako umélý inteligent na Googlu. Moc by mě zajimalo, kdo by v připadě celosvětového kolapsu ty papirové certifikaty, co má Michl v trezoru, vymenil za skutečné zlato. Takže máme hovno a ne zlato.

        1. Jestli Michl nemá zlato v trezorech v Česku, pak je to stejný trotl jako jeho předchůdce, který původní zlato rozprodal

          1. Zaujímavé je, ze teraz Francúzi dotiahli zlato domov. A keďže sa k nemu tiež nevedeli dostať, tak ho predali tam kde jo skladovali a kúpili inde nové, fyzické. Jednoduchsie ako sa musieť dotahovat s USA či Londynom

    1. Po Mnichově cca půlku zlata zabavili Němci a druhá skončila v Británii. Ta německá zmizela bez náhrady. Tu britskou ČSSR někdy v 70. letech vykoupilo zpátky. (a pak jí za Klausa a Havla ČNB velmi nevýhodně prodala – známá zlodějna)

      Je vidět, že došlo k poučení a tak zlato leží v Londýně preventivně.

      1. …a t a druhá, nevím která druhá, ale ta část zlata, které bylo uloženo v Británii a část ve Švýcarsku – a ta londýnská byla hodnými anglosasskými germánskými herenevolk soukmenovci převedena Adolfovi

    1. Zadna odpoved , to ani neumis odpovedet, na otazku. To z tebe dela ubohyho zbabelce.
      Moje prispevky by si lidi radi precetli , ktery sou skoda umistit i v tyhle smradlavy zumpe.

      1. Za sebe myslím, že je to přesně opačně.
        Tvoje „příspěvky“ naopak zbytečně shazují úroveň tohoto webu v momentu, kdy sem přijde někdo úplně nový.
        Někdo, kdo neví, že jsi arogantní ignorantský hňup, nakřížený s bojovou korouhvičkou.
        Takový nováček uvidí tvůj „příspěvek“ pawštinou – a hned první věc, která ho nejspíš napadne, bude něco ve smyslu „no potěš koště“, případně „co je tohle za pakárnu?“.

        Myslím (výhradně za sebe), že tvých drahocenných příspěvků je v této žumpě fakt škoda.
        Zkus třeba Parlamentky – no schválně, jak dlouho si tam budou cenit tvých duchaplných příspěvků oni.

  12. Válka ovlivnila i celosvětovou produkci hliníku, jelikož společnosti Aluminum Bahrain a Qatar Aluminum Manufacturing Company snížily výrobu a dokonce pozastavily některé ze svých linek. Dodávky surovin jsou v současné době blokovány, stejně jako dodávky hotových výrobků. Navíc jim hrozí zničení z Íránu, jelikož po izraelských a amerických útocích na íránské ocelárny 27. března Írán oficiálně varoval, že všichni pracovníci v Saúdské Arábii, Bahrajnu, Kataru, Kuvajtu a Izraeli musí evakuovat své ocelárny, jelikož byly označeny za legitimní cíle odvetných útoků.

  13. Není to tak špatné, jak se zdá. Musíme se nutně přeorientovat z vyspělého Západu, kam všichni chtěli, na ten primitivní Východ s ruskými mužiky a čínskými komunisty a začít pracovat a spolupracovat. Jiná cesta neexistuje. Jenže to Česko neudělá, přece rýt držkou v zemi je pro obyvatelstvo tak ušlechtilé a demokratické.

    1. ad Karel IV – Tvl , to je naprostý fakt. Obyvatelstvo, na to všichni -erou a ti nahoře se budou mít jako vždy dobře.

  14. Ty USA základny, nejsou stavěny proti vnějšímu nepříteli, ale proti vnitřnímu.
    Za války,po válce lidé sehnali potraviny po vesnicích, teď už ani tam.

  15. Jisté je, že vývoj (čas) nelze zastavit. Imperialismus téměř vyčerpal svúj potenciál a na řadě je druhobytně pospolná společnost.

  16. Na severu Prahy se má stavět cyklostezka za půl miliardy, má měřit dvaapůl km,jak jsme to říkali na vojně ,, máme se jak na zámku ať to trvá věčně“, takže to vypadá, že nálada mezi obyvatelstvem je 1A.

    1. Tak si říkám, jestli to není málo … ? Svého času v Prahe přišli s návrhem, že udělají interaktivní www stránky Prahe za 100 miliónů Kč … a uznejte to se přeci nedá srovnat – jedničky a nuly v počítači vs. reálná stavba v reálném terénu. Každý přeci musí uznat, že cyklostezka je přeci mnohem náročnější.
      Trošku mám obavu až se o cenové relaci dozvědí stavitelé dálnic – tam zatím cena za 1km v normálním terénu startuje na nějakých směšných 200 miliónech Kč. A i tady přeci i naprostý laik vidí rozdíl v náročnosti …

      1. V Praze byly různé nápady. Třeba postavit v Letňanech olympijský stadion a uspořádat OH. Skončilo to jen nějakou studií proveditelnosti za pouhých 50 mio. Bývalý primátor Bém by mohl vyprávět, kdyby chtěl.

          1. Bohužel bude národním protidrogovým koordinátorem. A Motorky by ho chtěly jako kandidáta na pražského primátora.
            Jak že to je s těma vajglama v hajzlu ?

            1. Si myslí, že se na něj už zapomnělo a zase leze do politiky. Borisi Šťastnemu to vyšlo, tak proč ne tomuto. A ještě Langer by mohl za Motoristy kandidovat. A byly by tu zpet devadesátky. A blbí lidé mu to zase hodí.

      2. Cenová relace je známa, třeba proto, že projektové práce na návrhu cyklostezky odvedly týmy, které projektují ty dálnice.
        Rozdíl v náročnosti i laik musí vidět.
        Cyklostezka je navržena ve svahu náspu stávající železniční trati. Prostor pro těleso cyklostezky je získán přisypáním levého břehu řeky, tedy zúžením říčního koryta.
        Veškeré práce, od výkopu pro základy (pod vodou) přes odvoz výkopku po vrstvení náspu, se mají očekávatelně dělat při běžných průtocích v řece, tedy z lodí.
        Udělat to jde, ale koho napadlo to chtít? To musel být minimálně energetický ekobaron a po večerech si přivydělávat jako finanční magnát.

    2. No, jedna vec je, ze kdo zna to misto vi, ze levneji se to tam postavit neda. Druha vec je, ze az prijde na lamani chleba, ty penize na to nikdo neposle a cyklostezka nebude.

      Je to stejne jako se severnim okruhem Prahy. Hrdinsky starosta Radonic vybojoval jeho ukryti do tunelu, takze jeho nacerno postaveny domecek za vsi nebude od jeho mlekarny delit oskliva dalnice. A cena vinou toho vysplahala do te vyse, kterou na to nikdo neda a jezdit po Kbelske se bude do skonani sveta.

  17. Vůdce Kupka
    sedí v dece.
    Vyschla trubka,
    smrdí wécé.

    Vystrčil nám
    auta z Číny.
    Přistrčil nám
    beduíny.

    A jsme v řiti
    rybko zlatá.
    Zamířiti!
    Ratatata!

  18. Podívejme se kam jsme se dostali ,tedy republika za 40 let socialismu a teď za 37 let kapitalismu. A to za zbývající tři roky už budeme skutečně v pr…….i ?!

    1. Kdysi se řikalo, zee socializmus se déli na dvě etapy: období potíží růstu a období růstu potíží.

      Dnes je zřejmé, že je to trochu jinak. Období potíží růstu skončilo teprve v listopadu 1989 a období růstu potíží začalo až s nástupem samozvanych demokradů a západní kolonizace …

  19. Totaler Krieg
    „Ptám se vás, chcete totální válku? Pokud to bude možné, chcete válku totálnější a radikálnější než cokoliv, co jste si dodnes vůbec dokázali představit?“ Josef Goebbels
    🕎
    „Naše síly jsou v současnosti zapojeny do operací souvisejících s Íránem a jsou rozmístěny k zachování stability na západní polokouli. Naši nepřátelé jsou aktivní a masová mobilizace se může stát realitou. V tomto prostředí operujeme právě teď. Historie vyžaduje naši připravenost dnes, zítra i každý další den.

    Vaše připravenost k boji je formována každodenními činy, vaším výcvikem a vážností, s jakou přistupujete ke každé odpovědnosti. Jsme posuzováni ne podle našich úmyslů, ale podle toho, co dokážeme právě teď.

    Zkontrolujte svou připravenost. Zpřísněte své standardy. Připravte svou rodinu. Naše země očekává disciplinovanou a schopnou sílu připravenou k okamžité akci. Tou silou je Marine Forces Reserve. Tento standard začíná u vás a musí být vámi udržen.

    Bitva začíná!“

    Leonard F. Anderson IV

    generálporučík, Námořní pěchota USA

    1. Dobrak general , posle dopis, aby vojaci sli na nepritele , kterej je bude zabijet a sam zustane v kancelari , kdyby bylo potreba aby jeho sekretarka napsala dalsi dopis , kterej podepise..Pro dalsi vojaky ,poslany na nepritele …A pocka az jak to dopadne..

  20. 21 šéfredaktorů podepsalo dopis Babišovi za zachování svobodných médií.
    7 podpisů je z „veřejnoprávních“ redakcí, jeden z „nezávislého“ Seznamu sponzorovaného Hradem…

    1. Kdysi jsem svým klientům jako bod č.1 úvodního „školení“ tvrdil, že válka s médii se nedá vyhrát. Shodou okolností mi za to v pátek večer v hospodě, teď po letech, jeden děkoval a chválil.
      Nevím, jestli to ještě platí, už jsem starý dědek mimo službu.

    2. Aleši, ještě jsem se k tomu vrátil.
      Z těch 21 je jich 8 (slovy osm) z tzv. veřejnoprávních médií a jejich subsystémů, tj. 38 %.
      Hned to vypadá trochu jinak, není-liž pravda?

  21. … A my na to vše čumíme bez možnosti něco smysluplného udělat. Babiš ovšem kličkuje (jako vždy).
    Opozice (dnešní) jen pyskuje, taky nic nemůže udělat.
    Nafta, benzín a hnojiva drahnou a budou drahnout dál.
    ČTV (její redaktoři) se připravují na poslední existenční boj o přežití. Poplatných novinářů bude, pokud Babiš splní aspoň část vých slibů nadbytek.
    A trochu se venku oteplilo. Možná do léta s plynem vystačíme.
    Lidé nakupují zlato (pozdě, přátelé, pozdě) a trvanlivé potraviny. Kupovat je třeba včas, za chvíli budou nedostatkové. Je třeba (my dědci je pamatujeme) se připravit na chudší doby.
    Vesničani mohou aspoň trochu zabezpečit svou rodinu, měšťani/měšťáci mají smůlu. Zhubnou.
    Antisemitismus se rozlézá jako skvrna od průpisky na kalhotách. Antigermanismus a antirusismus taky.
    Pořád se hrbíme před EU.
    Toť vše.
    Co nad toto jsou většinou jen plané žvásty. Slovní průjem.

  22. Válka byla doposud nejvážnější věc v dějinách – nic nebylo důležitějšího, s výjimkou přírodních katastrof. Jenže nejzákladnějším aspektem války je to, že jde o pořízení lidské, které je zcela v lidské moci jakkoliv řídit a zvrátit. Chápejme, v moci – tím neříkám že i ve vůli. To jsou zcela rozdílné věci. Stalin a Áda samozřejmě neprojevili tu vůli – ale kdyby ano a zavolali si, válka ze dne na den mohla skončit. Nevím o tom že by bombarďáky létaly samé, nebo atomovka sama vypochodovala ze skladu a šla bouchnout 🙂 Přichází ale nová éra, srovnatelná jen s globální katastrofou typu obří meteorit, nebo erupce na Slunci. Návštěva „mimozemšťanů“. Ne, nejsem šílený 🙂 Jen vidím, že si za několik málo let sami vyrobíme – a není cesta jak se zastavit – „mimozemšťany“ na naší planetě. A to bude umělá inteligence, kterou přestaneme chápat a tím pádem i řídit. Prostě proto, že když je protivníkem jednoho diktátora jiný diktátor – taky jen člověk jako on. Když rodina kapitalistických oligarchů – taky proti nim jen lidský klan funkcionářů dejme tomu ňákého Ústředního výboru. Ovšem člověk, lidé, proti entitě která naprosto, o mnoho řádů přesahuje možnosti a schopnosti člověka – to tu ještě nebylo. Nikdy. Nemáme s tím nejmenší zkušenost, zda nám zůstane s naší nedokonalostí nějaká výhoda v tom soupeření. Na 99 procent že ne. Takže černo – satiricky řečeno, užívejme si těchto konfliktů 🙂 Za max. jednu generaci, můžeme být jako lidský druh v beznadějné situaci.

      1. Godote, hloubka vaší myšlenky se rovná úvaze bandy cowboyů v americkém vlaku (z knihy Bufallo Bill kontra Jesse James) v 1885. Četli v novinách zprávičku, že jednou bude elektrické osvětlení i ve vagónech. Řehtali se, co je to za blbost, to jako vlak za sebou potáhne drát ?! 😀

        1. Vy zase netušíte, co je to myšlenka, natož její hloubka. Proboha co musí být jeden za naprosto vypatlaného aroganta, aby nedokázal pochopit Godotovu směs vzdělání, zkušeností a inteligence, aby dokázal takto ukazovat svou bezmeznou debilitu jeho urážením. Ach jo.

  23. Už se mi v životě stalo, že se přihodily věci, o kterých jsem ani netušil, že se přihodit mohou. Nebylo jich moc, ale stalo se. Možná k tomu dojde i teď.
    Co s tím? Vidlák nakoupil uhlí (metafora), já doplním zásoby střeliva (realita). Levnější nebude. Ani uhlí, ani munice.
    Vidlák se zmínil o zlatě? Nakupoval jsem ho dávno, jako krabičku poslední záchrany. Nějak mi z těch 400 dolarů za unci nabobtnala. Když bylo nedávno za 5500, čtvrtinu jsem ho prodal a koupil si nové auto.
    Ne, nechte si to…. já si také nejsem jistý, zda jsem neměl raději koupit koně nebo kravku. Ale auto stojí před domem, ustájení bych asi hledal těžko.
    Je to docela kabaret, co říkáte?

        1. Akorát – realita nebývá digitální, dvoustavová. Ano/ne. Logická jednička/nula.
          Často realita uvízne v tzv. zakázaném stavu, kdy záleží na dalších okolnostech.
          A tam se nedá rozumně prognózovat.

          1. Kocoure, realita z pohledu jednotlivce vždy uhne jinam, než čekal. A to i u velmi vzdělaných a rozhleděných lidí. I židovští univerzitní profesoři, sedící v dobytčkáku směr Dachau si logicky říkali že němci jsou špatní, ale ne hloupí, přece by byli sami proti sobě nevyužít naši pracovní sílu a proto nás nechají naživu… Realita třeba funkcionáře chtějícího zabezpečit spojení a tím pádem i velení nad čímkoliv postiženou oblastí by byla dělat to, co zná. Navozit náhradní radiové zařízení, k nim generátory, palivo, bubny nových kabelu, sloupy na vedení, atd. A najednou stačí každýmu jeho obyčejný mobil, z kterého se za rok – dva (SMS už teď) bude dát telefonovat přes jakýsi Starlink…

            1. Jak bych to ozřejmil: Cokoliv, co je centralizované se dá poměrně spolehlivě zničit. Rozptýlené „hodnoty“ se prakticky zničit nedají. Starling není rozptýlená hodnota.
              GSM ano. Zatím nevím o žádném úspěšném napadení, zavirování a podobných věcech. Ani státní orgány tu síť neumí nějak filtrovat nebo zastavit. Zastavily by totiž i svoji potřebnou komunikaci.
              Ale AI ve skutečnosti není rozptýlená entita. Je sice pospojovaná, ne však rozptýlená. Stačí třeba nedostatek čipů a již se nebude dále rozvíjet, bude stagnovat a degenerovat. Nedostatek energie už teď omezuje její rozvoj.
              A není samospasitelná, USA prý používají AI na plánování vojenských operací. Zdá se, že s malým úspěchem. Nějací Hutuové bojují, každý oddíl sám za sebe, a jsou proto velmi špatně postižitelní. Úsloví: „S kanónem na vrabce!“
              Ale to je zase můj názor, před časem jsem totiž uvažoval stejně jako Vy, ale události běží jiným směrem.
              Dobrou noc!

              1. Nene, Kocoure, Čulík je pako 🙂 ale jeho bývalá preambule Britských listů byla trefná : „Skutečnost je vždy složitější.“ Nerad sice, abych nebyl obviněn z přílišného moc úzkého odborného zaplevelování diskuze (možná by byl lepši samostatný článek), dám sem svůj příspěvek z odborné diskuze spřed asi týdne :

                Jak daleko je rekurzivní self improvement?

                Může být překvapivě blízko. Pojďme se na to podívat. Cestou si také řekneme, že i kdyby se AI modely už vůbec nezlepšovaly, možná rekurzivního sebezlepšování (RSI) bude možné i tak dosáhnout.
                O vývoji v IT se někdy mluví v takzvaných S (sigmoidních) křivkách. Pomalý růst nové technologie, pak rychlé naplňování potenciálu, až dosahování limitů. Tam se podle některých blíží AI modely. V takové fázi začíná nová S křivka, což by v AI světě znamenalo nahrazení LLM něčím lepším.
                Když jsme u S křivek, v době rekurzivního sebezlepšování může jedna taková křivka trvat třeba jen několik hodin, když model o trochu lepší než ten, který ho navrhl, bude chrlit a implementovat tisíce nápadů rychlostí deset tisíc tokenů za sekundu. RSI práh je vlastně bod v čase, kdy bude AI schopná přecházet z křivky na křivku bez lidského zásahu.
                Já si myslím, že při nedávném překotném AI vývoji zbývá spousta příležitostí pro optimalizace. Proto i kdyby se odteď AI modely už vůbec nezlepšily, RSI i tak bude možné dosáhnout.
                Odbočka k Pause AI iniciativě:
                Zastánci iniciativy Pause AI se snaží pomoci lidstvu dostat AI pod kontrolu omezením vývoje nových modelů. Háček je v tom, že i bez nových modelů je možná dosažení RSI. A to i možná celkem rychle, protože při zastavení prací na nových modelech by se urychlily práce na efektivitě existujících modelů. Proto pokud by se měl zpomalit vývoj AI, mohlo by být potřeba jej zpomalit více komplexně.
                Doteď plynuly pokroky z velké části z nových AI modelů. Pokud se ale lidstvo zaměří na zvýšení jejich efektivity, klidně s těmito existujícími modely bude možné dosáhnout zajímavých stupňů inteligence, možná i RSI.
                Při našem uvažování zmrazíme LLM na jejich aktuální úrovni. Stejně tak bychom ale mohli zmrazit například hardware a nechat software se vyvíjet. Hlavní pointa je v tom, že ostatní faktory se budou zlepšovat a přemůžou faktor, který zůstává zmražený.
                Poznámka: zajímavé inteligence i zrychlení by mohlo být možné dosáhnout změnou LLM myšlení z lidských jazyků na nějaký jazyk navržený AI nebo pro AI, například jazyk z vektorů, který by zachovával informativnost vnitřního stavu modelu bez komprese do lidského jazyka. Při programování by zase pomohly programovací jazyky přizpůsobené strojům, ne lidem. Obecně velká část AI neefektivity je způsobená přizpůsobením světa lidem. Svět jde však AI naproti tím, že je stále více přizpůsoben i AI agentům (struktura webů, datové formáty, MCP, atd). Moc agentů tak roste jako moc osob na vozíku v době bezbariérovosti. Schopnosti jsou závislé na prostředí.
                Co je možné optimalizovat?
                – Prompty a reasoning: nové techniky promptování nebo reasoningu u myslících modelů pravidelně zlepšují AI výsledky o desítky procent.
                – Lepší kontext a data: dát modelům to nejlepší, co kdy lidé nebo AI vytvořili, ve správném formátu
                – Hardware: například s novou technikou od společnosti Taalas bylo dosaženo inferenční rychlosti 17000 tokenů za sekundu při nižší ceně
                Odbočka k rychlosti: proč je důležitá
                Velký počet tokenů za sekundu znamená zkrácení inovačních cyklů (S křivek) na velmi krátké intervaly a z například nepředstavitelného celoročního přemýšlení dělá třeba přemýšlení po odpoledne. Umožňuje též agentům rychle spolupracovat a reagovat na změny v prostředí či ve svém cíli. S rychlostí často přichází i nižší cena, která umožňuje využít více tokenů pro myšlení. Rychlost a nízká cena společně umožňují dlouhodobě provozovat paralelně spoustu specializovaných agentů, každý s paralelními řetězci myšlenek, generujících společně miliony tokenů každou sekundu.
                – Pokroky v agentech a spolupráci: další pokroky přinesou nové cesty, jak agentům umožňovat spolupráci navzájem, aniž by si agenti navzájem překáželi nebo mařili práci ostatních.
                – Aplikace AI: nápady, jak a kde AI využít, s jakými daty, pro koho atd tomu všemu může dát větší smysl.
                – Ostatní vylepšení, která jsem nezmínil a nečekaná vylepšení, která se určitě také najdou.
                To je jen lehké naťuknutí toho, co se například dá optimalizovat. Samozřejmě je jistě, že lepší AI modely budou dál vznikat. Pokroky v poslední době (např. z GPT 5 na GPT 5.4) naznačují, že stále je prostor pro zvyšování inteligence a špičkové laboratoře na limity zatím příliš nenaráží. Budou se zlepšovat algoritmy modelů, bude se trénovat na větších datasetech včetně syntetických AI-vytvořených a modely budou větší.
                Tyto optimalizace se budou navzájem posilovat.
                Dario Amodei, šéf Anthropicu, například predikuje možnost RSI už na začátek roku 2027.
                Samozřejmě RSI nemá jediný práh a AI už dnes AI výzkumníkům částečně pomáhá (zatím s lidmi ve smyčce). A i po dosažení RSI rychlost sebezlepšování poroste.
                (A v případě, že se AI dokáže zlepšovat rychle, nás může čekat hodně zajímavý rok 2027.)
                Abych to shrnul, ve světě AI se vyvíjí úplně všechno, a tak ani přiblížení se limitům u jednoho faktoru by pokrok nezastavilo. Rekurzivní self improvement a následný AI takeoff jsou pravděpodobně velmi blízko. Jednotlivé faktory pokroku, některé z nich samy o sobě rostoucí exponenciálně, se násobí, a proto nemusí být každému zřejmé, jak rychle se bude AI v dalších měsících vyvíjet.

                  1. Já jsem odporný praktik Vy-Grrr.
                    Názory nadšenců o AI mi silně připomínají „odbornou debatu“ HiFi-stů o vlivu orienace krytstalů v amorfní mědi v přívodech k reprodukční jednotce. Vydávají si i HiFi časopisy.
                    Ale ti, kteří audiotechniku běžně používají k získávání svého „chleba vezdejšího“ se jen usmívají. Realita je popisovaným situacím vzdálená „celé parseky“.
                    Ale – když je to baví…

                  2. Já jsem „odporný praktik“, Vy-Grrr.
                    Názory nadšenců o AI mi silně připomínají „odbornou debatu“ HiFi-stů o vlivu orienace krytstalů v amorfní mědi v přívodech k reprodukční jednotce. Vydávají si i HiFi časopisy.
                    Ale ti, kteří audiotechniku běžně používají k získávání svého „chleba vezdejšího“ se jen usmívají. Realita je popisovaným situacím vzdálená „celé parseky“.
                    Ale – když je to baví…

                  3. Ten soplivec má za to, že elektřina vzniká v zásuvce a tedy půjde dotud, dokud ta zásuvka bude ve zdi.
                    Nezkusí z té zásuvky vytáhnout vidlici svého PC, nebo aspoň svou hlavu z prdele. Ten jeho špalek je cosi, jako výron exhibicionisty, který si nikdy doopravdy nezašoustá – jen bude ukazovat péro v parku.
                    A tak buďme zas rádi, že to zůstává v ohradě nějaké slovenské koliby 😀

                1. Já jsem „odporný praktik“, Vy-Grrr.
                  Názory nadšenců o AI mi silně připomínají „odbornou debatu“ HiFi-stů o vlivu orienace krytstalů v amorfní mědi v přívodech k reprodukční jednotce. Vydávají si i HiFi časopisy.
                  Ale ti, kteří audiotechniku běžně používají k získávání svého „chleba vezdejšího“ se jen usmívají. Realita je popisovaným situacím vzdálená „celé parseky“.
                  Ale – když je to baví…

                1. Ano, jistě. Ale není to celoplošně. Projevilo se to např. při povodních na severu Moravy v minulé,m tisíciletí. Když došla nafta pro náhradní napájecí generátory.

                2. Ani ne tak prioritní čísla, jako spíš kmitočty sítě a přístroje, přednastavené a optimalizované na původních „starých“ 900MHz.
                  Toto staré pásmo se totiž šíří podstatně snadněji, nežli další pásma v řádu GHz.

                  U běžného GSM každá základna oblasti, dává sama 12h z aku. Pak automaticky startují základnové generátory za přepážkou, s nádržemi na dalších 24h nepřetržitého chodu. Teprve poté by případně jely vozy s naftou.
                  V roce 1997 tohle poblíž Troubek zcela selhávalo – tak doufejme, že se z toho poučili.

                  U BTS – vykrývačů je to jinak. Všechny postradatelné mají zálohu jen 6h a při delším výpadku zůstávají odstavené.
                  Většina telefonů na signál základen dosáhne, byť někde třeba špatně a je potřeba přejít na víc vyvýšené místo.

    1. Kravka je užitečnější pokud je kombinovaného rázu, tedy původní česká straka. Masňačka má mléka akorát tak pro tele a některé jsou i agresivní, ale ty dva litříky by mohla dát. Dojit bych takovou krávu nechtěla.
      Koně mám ráda, ale jezdit na něm neumím, zapřáhnout už vůbec ne.
      Králíci, slepice, kuřata, kachny letos budou.
      Jsem zvědavá kdy dojde na anglické trávníky, zda vůbec bude benzín.

  24. My se jen můžeme dívat, co se děje na polích cti a slávy válečných. Protože kvůli Green Dealu a moudrému vedení EK jsme neschopni výroby zbraní.

Napsat komentář: Ládik!!! Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *