29 června, 2025

Už se stalo?

Přátelé, nevíte, jak to na tom summitu NATO v Haagu dopadlo? Tedy, kromě toho, že tam nepustili Zelenského a nemluvilo se o Ukrajině… Podal si tam Petr Pavel ruku s „odpudivou lidskou bytostí.“ Podepsali evropští lídři závazek ke zbrojení? Budeme stíhačky F-35 splácet ještě dvakrát rychleji než teď, i když se jejich dodávka asi zdrží, když je teď bude kupovat každý? Budeme kupovat ještě dražší polní kuchyně a ještě víc čánských batohů z TEMU, co se při transportu zase zaseknou v Rusku?

Semkli se nám evropští lídři proti Trumpovi, kterého nemají rádi, protože nechce posílat Ukrajincům zbraně a peníze? Nebo mu jako obvykle odkývali úplně všechno, protože přesně proto byli kdysi ve všech ASPENech vybráni a kultivováni? Troufl si tam (kromě Orbána, samozřejmě) někdo na vlastní názor?

A co Netanjahu? Ještě je na něj vydán zatykač tím hlavním prokurátorem, co má arabské jméno? Nebo teď, když válka s Íránem skončila stejně rychle jako začala, už je to jinak? A co v pásmu Gazy, všichni zdrávi? Už se naučili milovat jedinou blízkovýchodní demokracii? Už má Izrael všechna rukojmí doma?

A co v Sýrii? Už tu etnickou čistku Alávitů dodělali? V poslední době není nic slyšet. Jen ten umírněný lidojed Šara jezdí do Francie a podává si ruku s Macronem. USA vůči Sýrii zrušily většinu sankcí, ale novináři tam nějak nejezdí a nereferují. Asi už tam nastal ten ráj na zemi a všichni jsou šťastní. A ruská média… ta nebudeme číst, protože bychom jim mohli začít věřit.

Když už jsme u toho… už Rusku došla munice, nafta, lidi i čipy? Někde jsem teď zaslechl jasný fejk – prý začínají se sériovou výrobou ořešniků a na Aktuálně vysloveně projevili defétismus, když přišli na to, že Rusové vyrábějí přes 200 tanků T90 ročně… Prý víc, než o kolik jich na Ukrajině přijdou.

Už začala nějaká ukrajinská ofenzíva, která rozpoltí frontu a dobude Krym? Kolik peněz to prý Ukrajina potřebuje, aby mohla pokračovat v boji evropských elit proti Putinovi?

A co u nás? Ukrajinští uprchlíci se nám prý vyplácejí tak moc, že Fiala musel zdvojnásobit daň z nemovitosti… A také se musela udělat důchodová reforma, která posune odchod do důchodu o dva roky. A taky léky nebudou. A zubaři. A obvoďáci. A pediatři… Ale ukrajinské ženy dostanou také příspěvky na děti. To víte, v poslední době se děti nějak nerodí. Samozřejmě to nesouvisí ani s Fialovou vládou, ani s ekonomickou situací a už vůbec to nesouvisí s žádným Fajzrem. Jasné?

Už klesly ceny nemovitostí? Už tu máme dostupné bydlení?

Už máme tu levnou a klimaticky neutrální elektřinu? Já vím, odstřihli jsme se od ruských energií ve prospěch těch z Perského zálivu, ale teď by měla následovat ta pozitiva a sociální jistoty, ne? Fakt nechápu, proč musí Fiala chodit na debaty obklopen legií pretoriánů? Vždyť všechno udělal dobře a má nejúspěšnější vládu v historii. Za Fialy tu nastal nebývalý rozvoj. Obzvlášť se tady v republice daří svobodě slova, jak může potvrdit Martina Bednářová, kvete tu také spolková činnost. Obzvlášť bojůvky Fialajugend mají skvělé podmínky pro svou práci.

Kdekoliv se Fiala objeví, občané spontánně projevují svou radost a policie má co dělat, aby vysvětlila národu, co to znamená moudrý a vlídný profesor.

A co Pazderková? Už také dostala od nějaké modroptácké radnice podobnou dotaci jako Bolek Polívka? Co Vetchý? pořád ještě dodává drony na Ukrajinu? A co Dalibor Dědek? Ještě se raduje ze smrti ruských turistů v Egyptě?

A co my? Už jsme se sjednotili, odložili malicherné spory, nabrousili jsme vidle, okovali cepy a jsme připraveni vyrazit do boje, vzít si svou vlast zpátky?

Tak nic no… Začínají prázdniny. Přeji vám všem pěkné dovolené i šťastný návrat domů k běžné práci.

Dnes večer nevyjde nový článek. Musel jsem si neplánovaně na otočku odskočit do Bulharska a nebudu mít šanci nic napsat. Nový článek vyjde v neděli večer. To se i dozvíte, co jsem v tom Bulharsku dělal.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik

422 thoughts on “Už se stalo?

  1. Tak zde máme zase manipulativní průzkumy STEM a KANTAR, které postihly nepřízní Stačilo a Motoristy. Přesněji oběma prorokují, že nepřekročí 5%.
    Kantar https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/spolu-si-v-modelu-kantaru-udrzelo-podporu-bitcoinove-kauze-navzdory-362414
    STEM https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/stem-volby-by-vyhr%C3%A1lo-ano-sta%C4%8Dilo-pad%C3%A1-a-ani-jako-motorist%C3%A9-by-se-t%C4%9Bsn%C4%9B-do-sn%C4%9Bmovny-nedostalo/ar-AA1HD8Jh?ocid=BingNewsSerp
    U Kantaru je Stačilo na 4,5% se statistickou chybou 1,2 procentního bodu. Přeloženo to znamená, že se pohybuje mezi 3,3% a 5,7%. Počet dotazovaných respondentů 1069, k volbám by přišlo 59%.
    U STEM je uváděn jen výsledek 4,6%. Na svých stránkách STEM neuvádí poslední výsledky, a CNN Prima detaily také nezveřejnila. Ale statistická chyba tma bude podobná, a jestli vzali větší vzorek respondentů, pak by chyba činila 2 procentní body.

    Když zjednoduším počet na cca. 1000 dotazovaných a z nich by k volbám přišlo 590 lidí, pak pro 5% by znamenalo 29,5 voliče a 4,6% by znamenalo 27 voličů. Čili Stačilo odpadli 2 voliči z 1000 osob, zřejmě reakce na jednání se SocDem. Dílem se přesunuli k SPD, dílem k ANO, dílem k SocDem, která se stala volitelnější po odchodu politiků, kteří ČSSD pohřbili.
    Může také jít o manipulaci, aby Stačilo nebylo vůči SocDem příliš tvrdé při jednáních. Nebo dotazovaní nechtěli uvádět Stačilo jako svoji volbu, prostě musí skrývat své přesvědčení. Obecně mají volební průzkumy tendenci nadsazovat výsledky vládnoucích stran, a ubírat výsledky stran menších opozičních. Jde o mírnou manipulaci v mezích zákona, která má charakter sebenaplňujícího se proroctví.
    Ale také je pravda, že ze strany Stačilo nezaznělo tolik plamenných výzev ke kauze bitcoin Blažek- Stanjura, jak od Babiše a Okamury.
    Doufejme, že Vidlák zapisuje do knihy hříchů současné vlády všechny jejich hříchy, tedy dozimetry, bitcoiny, emisní povolenky a drahé energie i bydlení, Pavel Novotný, Mike Oganesjam, apod. A vše zveřejní v září či na konci srpna.

    1. Já si jen dovolím imaginární představu, kdyby Stačilo vyzvalo voliče k volbě SPD, nejmíň dvě třetiny by tak učinily a možná víc.
      SPD silnější než STAN (a možná i než SPOLU, když nebudeme věřit Kantárům) by dokázalo u Babiše prosadit pořádnou porci věcí.
      A třeba v dalších volbách, až Babiše odsoudí, by bylo ještě silnější.

      1. Ale KSČM dle zpráv zastavilo svoji budovu, aby byly finance na volby. A každý hlas nad 2% přinese nějaký státní příspěvek. Takže apel by dával smysl, kdyby SPD kompenzovalo vyčerpanou část úvěru vůči Stačilo. Jinak ne.
        SPD se spojilo s pravicovými subjekty, Stačilo zase buduje sjednocenou levici. Je zde jistý ideologický rozpor, pro který asi voliči Stačilo SPD nepodpoří, i když by asi nenamítali nic proti spolupráci SPD a Stačilo ve parlamentu. Bude jen dobře, pokud se Stačilo do parlamentu dostane. SPD pak bude mít jistý tlak, aby se neodvázalo až příliš pravicově, na což by doplatili ti nejchudší.

        1. Finance chápu naprosto. Levici naprosto pohltil Babiš a jestli je tu místo pro úzce orientovanou konzervativní národní levici se uvidí letos a ještě více za čtyři roky.
          Já se trochu bojím toho, že obě malé národní strany zůstanou jako stafáž bez možnosti cokoliv reálně ovlivnit a i kdyby numericky koalici stvořily, Babiš (nebo příště někdo jiný) si vybere z eurofederalizačního pólu politického spektra.

  2. Eta alias VCTAZZ argumentuje velmi dobře. Zároveň vysvětlil důvod, proč se topíme ve sr*čkách, a proč se z nich už nevyhrabeme. V celé historii to takto vycházelo, je jen nepatrné riziko, že při převratu zařve pár kolaborantů. Ti chytřejší z nich se asimilují do nové moci. Altruismus není darwinovsky úspěšná mutace.

    1. „Eta alias VCTAZZ argumentuje velmi dobře. Zároveň vysvětlil důvod, proč se topíme ve sr*čkách, a proč se z nich už nevyhrabeme.“ 😂 No to fakt ne 🤣 Eta je jen blábolící místní komik, který se v reálném světě živí jako příživník a parazit na systémů. Prakticky cokoli, co z něj vypadne, je jen kupa blbých keců. Prý „argumentuje dobře“ 😂

      1. A co byli veksláci? Ti neparazitovali na systému? Dnes jsou z nich uhlobaroni, tak v čem se mýlím? (Jo, že je Zelený úder zničí? Nenechte se vysmát, i na něm vydělají!)

        1. Veksláci parazitovali na systému, protože systém nebyl schopen pružně nabídnout cizinci výměnu valut za koruny. Parazitovali na nepružném systému, nic víc kromě odvahy riskovat svobodu, v tom nebylo. Že spousta lidí nebyla ochotna svobodu obětovat, svědčí někdejší počty a povahy veksláků. Byli to převážně úplně všehoschopní gauneři, kteří byli např. ve Znojmě schopni a ochotni se postavit i fízlům, když jim šlo doslova o „jejich byznys“. Všichni fízlové se tehdy uplatit nedali..
          Že to tehdy skončilo bez novin, jen dvěma shořelými žigulíky, jednou přismahnutou Volhou a jedním postřeleným práskačem, který se za fízla jen vydával, to byla spíš náhoda.
          Ti lidé byli opravdu odhodláni střílet po fízlech, přesněji po esenbácích-kriminalistech v civilu.
          Potom, po jimi částečně financovaném a podporovaném převratu, plynule prošli do „nového systému“ a s kapitálem, jak tu denně předvádí Eta.

          Eta je ten, který v závěru filmu Bony a klid bere pana soudce okolo ramen.
          Ne šlapka před Tuzexem, ne vetřelec v parkujících autobusech turistů.

          Odmítám nechat si kázat právě od takových lidí, jako je Eta.

          1. Nechtěl jsem se už do diskuse zabrušovat, mých komentářů už tu bylo dost :), ale tohle musím – ukazuje to, proč se nemůžeme domluvit.

            Veksláci byli (pro mě) jediný způsob, jak se dostat ke kvalitním a hezkým kalhotám a digitálním hodinkám, pro mé rodiče jak si pořídit pořádný stereo a video. Taky jak zajistit, aby při výletu do téměř kapitalistické ciziny (Jugoška) nebyl člověk za chudáka.

            Jenže to jsou ty věci, kterým Vy a Vám podobní říkáte pozlátko, zatímco pro nás je to jeden z důležitých aspektů života. Možná i proto, že zajištění té úplně bazální existence zvládneme vcelku v pohodě v jakémkoli režimu, i kdyby nás ponechal u lopaty. 🙂

            1. A právě o Vás Eta píše, Vámi argumentuje. Jste ta většina, na které se vozí, která je bere jako protisystémové, což nejsou.

              1. Přiznám se, že úplně nerozumím pojmu „protisystémový“. Žiju v ČR, tak musím dodržovat zákony ČR, platit daně v minimální (ona je dost maxi) míře, kterou mi předepisuje zákon, a tak dále.
                Nejsem revolucionář, takže nebudu vytloukat okna, zapalovat auta nebo sedět v base za krácení daně. Takže ani v minulém režimu bych se nestal vekslákem. Kdyby to včas neprasklo, byl bych migrantem. 🙂

                A ano, chtěl bych změnu systému, chtěl bych kapitalismus. Ne ten sociální a dotační bastard, co je dnes.

  3. https://www.facebook.com/photo?fbid=10161604116338087&set=a.10150544053258087 …… píše pán Petr Ludwig : Nikdo nedojeb*l český charakter, morálku i ekonomiku více, než komunisti. Volit tuhle zločineckou ideologii může opravdu jen naprostý ignorant či člověk s hluboce pokřiveným charakterem.

    Reálně nám hrozí návrat komunistů do vlády v kombinaci ANO + SPD a STAČILO. Nevím, co potřebujeme více zažít. Mladším ročníkům bych pouštěl pravidelně Pelíšky a hlavně film Vlny – je tam vše.

    1. „Volit tuhle zločineckou ideologii může opravdu jen naprostý ignorant či člověk s hluboce pokřiveným charakterem.“

      A proto teď máme příkladného komunistu na Hradě. – Od chvíle, kdy Skomunistysenemluví Holubová se Svěrákem mávali Rozvědčíkovi z okna a paní Kubišová si z jeho rukou převzala vyznamenání, většina mých námitek proti komunistům byla smetena do propadliště dějin.
      Pochopil jsem, že kořenem špatnosti není ideologie, nýbrž křivý charakter, který tu ideologii užívá jako výtah moci.

      1. Alef Nula
        Petr Ludwig píše o PePovi , podľa neho končil rozviedčícky kurz až 1991 roku, takže ho pripravili na funkcie pre službu v NATO ….. bráni ho zubami-nechtami ….. vlastne je všetko v poriadku ….

        1. Všichni tihle Ludwigové…nepřipadne Vám, že si serou do huby při každém pohledu na Hrad?
          Někdo holt rychleji píše, než myslí.
          Co vnímám jako problém je to, že oni tomu sami věří.
          Kdyby tomu aspoň částečně nevěřili, tak to po sobě smažou – tam to jde. Ale to ne…
          Tyhle volby dopadnou naprostou katastrofou.
          Zpětně viděno:
          Posralo se to vždycky a ještě víc, když už jsem začínal věřit, že by se něco mohlo změnit k lepšímu.
          Vždycky.

            1. Jo a taky jsem pochopil, že ani poměrně charismatická a dobrá zpěvačka, nemusí být právě 2x chytrá.
              Chytrý má být během její kariéry její manažer. Jejím úkolem je jen dobře zpívat.
              Po konci pěvecké kariéry převzala vyznamenání už jako „statečná“ občanka Kubišová, nikoli jako zpěvačka Kubišová.
              Vnímám v tom drobný rozdíl a myslím si, že podobně vyznamenáno by tedy mělo být několik vysokých miliónů bývalých občanů ČSSR.

        1. Všimněte si, že nepíšu, v jakém věku se mé pochopení dostavilo 🙂 Podle čeho tedy soudíte, že to bylo pozdě?

          Ale je pravda, že jsem byl vždycky trochu opožděný. Plavat jsem se naučil ve čtrnácti, na běžkách v pětadvaceti, na lyžích v pětačtyřiceti, na snb až někdy po padesátce. Vždycky ve všem jsem byl mezi posledníma, vaše poznámka je při věci.

          1. Alefe, to jen znamená, že máte trochu jiný čas vývoje, takže nyní odpovídáte člověku běžné populace kolem 40. roku. Tedy Vás čeká ještě mnoho báječných let života.

      2. @Alef Nula: Vím, že nemáte rád hodinová videa, tak si o ideologii připomeňte něco ze šestihodinového filmu (1. díl) https://webshare.cz/#/file/OiYq5Sh3ic/unaveni-sluncem-ru-cz-mkv. Ona totiž pouze ideologie nás dokáže zbavit fijalovýho hnusu (a je jedno, že na forbíně bude STBák). Změna systému bez ideologie nefunguje – a v protektorátu nikdo ideologii (když vynechám ódéesáckou: „Ukradneme vše, i když je to zakopané.“) nemá.

        1. Já nevím… hodinová videa opravdu nemám rád. A ideologie?

          Když se podíváme třeba do Wikipedie, řeknou nám tohle:
          „Ideologie je propracovaná soustava názorů, postojů, hodnot a idejí s apologetickou nebo ofenzivní funkcí založenou na formulování politických, hospodářských, světonázorových a/nebo podobných zájmů určité skupiny.“

          Když to přeložím do srozumitelštiny, jde o ucelený, pokud možno bezesporný soubor myšlenek a hodnot, které vám do palice nalije někdo zvenčí. To se může zopakovat libovolný počet-krát, dokud je vaše random access memory schopna zápisu a čtení. Typickým příkladem je android Pávek: je krásný, pohledný, a odříká přesně to, co do něho nasypou. Jednu ideologii v něm přepsali jinou ideologií. Konečně máme na prezidentské stolici androida, za kterého se nemusíme stydět.

          To Campari, co právě srkám, je výtečné. Jestli by se to dalo říct i o nějaké ideologii, nevím, nejsem si jist.

          1. Ideologii nefandím, ale konstatuji, že bez ní lze obratu dosáhnout také dobře organizovanou násilnickou skupinou (a to vidím jako horší variantu). Za příklad bych dal Pinocheta, kterého nakonec jeho tvůrci soudili (a kdoví, zda ne proto, že se dobrovolně moci vzdal).

      3. Pane Alef Nula
        Kpmunisti nikdy nevládli vČSR,ale jen ti u komunistů,prospechári,šmelinári,kšeftari a právě tito pripravili sametovou,ještě k většímu obohaceni
        I

        1. Záleží na pojmenování těch, kteří v systémech vládnou? Já je označuji kolaboranty (a pravda, jen ti bystřejší se stávají VIP).

    2. Vlny?
      To je snůška neuvěřitelných hovadin.
      Však jsem v ČRo pracoval a moje Labuť dokonce už od roku 1966 – pamětnice.
      Nazdar, Alefe!

    3. No to je k popukání. Máme se podívat na Pelíšky. V době, kdy to ten hitlerovec natočil, jsem byl mimo náš kontinent. Přijel známý z ČR, ani nevím, jestli s videokazetou nebo už s DVD, internet ještě tolik neuměl přenášet data. Prý, super film, budu učůrávat smíchy, super česká komedie. Snad mimo“chlapa z brašnou, co nesmí projít“ – pošťák na kole, jsem se ani neusmál. „To měla být komedie ???“

      Debilnější „dílo“ jsem viděl snad jen sračku jménem „Občanský průkaz“

      Další doporučení od liberasta – cosi od dvojjediné osoby tzv.Kokotomádlo. Nikdy nevím, který je který. Blbý a blbější. Kdy bohatý fotr jednoho z nich jim oběma zaplatil „účinkování“ ve srágoře tzn. teenage „komedii“ Snowborďáci. Viděl jsem jen ukázky a blil bych. Od té doby něco jako se štětkou Pergnerovou v Esu, kdy mladí neustále slyšeli :“ Milujete ji !!! Máte ji rádi !!! Chcete ji !!!“ A pořád dokola. To samé s těmito dvěma individui.

      Kamarád už před pár lety, kdy si ještě Kokotomádlo nehrálo na „rejžu“ (tedy jedna polovina z nich) posílal odkaz na video z vědomostní soutěže, kdy tam to ono bylo přítomno a založení ČSR datovalo zhruba do r.1922 . S takovými vědomostmi jestli natáčí „historické“ filmy, to musí být opravdu kvalita, hodna opravdu velmi tupého liberasta.

      Dlouhá léta, za Klause, jsem volil ODS. Dnes bych neměl problém hodit řeč s místními nejlevicovějšími kolegy zde. Hodně se mé názory posunuly. I ohledně dob, kdy jsem ODS volil.
      Dnes bych to raději hodil Biľakovi než současné tzv. ODS. O dalších fašounech z vládní pseudokoalice nemluvě.

    4. Už jen doporučení těch dvou blbostí jako údajně poučných filmů o minulém režimu o ledasčem svědčí. Pelíšky – ten film je strašný sám o sobě, ale „poselství“, které sděluje je sama o sobě ještě děsivější – zapáchající botky, které vážně vypadají jako kozačky, i když to asi měly být „koně“, jsou víc než všechno ostatní. A důvod k tomu všechny zradit a opustit a prásknout do bot. Ten film jen adoruje podobné „charaktery“, které pak ve starším provedení na západě nalezli fo RFE nebo VoA, protože jinak by se většina z nich fakt neuživila, a reálně pracovali pro CIA. Nedávno to propálili samotní Američané, že obě ta rádia zřídila, financovala a vedla právě CIA.

    5. @TzR (ad pán Petr Ludwig): A nepošťouchl je náhodou ke vládnutí Heydrich? Za něho taky popravili 248 lidí? (Třeba za poslouchání rozhlasu?) Kolik že emigrovalo lidí do koncentráků?
      Akce a reakce!
      Vždycky na to vydělají kolaboranti.

  4. Na PL: Vidlák se vyjádřil k Maláčové: Podmínky si klást nebudete

    „Na začátku roku SOCDEM deklarovala zájem kandidovat s námi. Krátce nato ale paní předsedkyně Jana Maláčová obvinila hnutí Stačilo!, že prý nechce prosazovat levicová témata, a označila nás za antisystémové. … Postavila se proti našemu požadavku na referendum o vystoupení z Evropské unie. To nazvala – cituji – ‚totální blbost‘. Postavila se i proti zákonu FARA, který má přinést průhlednost zahraničních vlivů v české politice,“ připomínal Sterzik v tiskové zprávě.

    Jal se také připomínat, že SOCDEM jednala s ANO o možné společné kandidatuře ve volbách, což však šéf hnutí ANO Andrej Babiš opakovaně odmítl a Sterzik to vidí tak, že se Maláčová vrací k jednáním se Stačilo! poté, co jí nevyšlo jednání ani s Přísahou Roberta Šlachty. Stačilo! se prý jednáním nebrání, ale jedna věc musí být podle Sterzika jasná. „Jednání nezačínají od nuly. Začínají tam, kde naposledy skončila.“

    Celý článek zde:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vidlak-se-vyjadril-k-Malacove-Podminky-si-klast-nebudete-776126

  5. Oficiální text z konce té žranice s 5 % HDP členstvím v Haagu –viz odkaz níže.

    Vláda na ni schválila usnesením 450 z 18.6 úhradu pro nejvýše 40 delegántů….a týmu doprovodu až 10 kusů, hmm.

    Mne spíše fascinuje, že někdo za ČR jede odmávnout závazek 5 % , každoročně na 10 let dopředu a nemá na to předem mandát alespoň z Parlamentu ČR (nebo jsem to přehlédla?).
    Kéž by to muselo být minimálně alespoň 2/3 většina všude tam, natož od občanů, kteří to mají všechno platiti. Možná se jen vláda někde usnesla a přitom má sama nyní vlastní (kolektivní ) z bitcoinové ostudy kabát….
    https://www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_236705.htm

    Ona taková rozhazovačná „obrana“ za předražené bazmeky (v čase, kdy poptávka převyšuje nabídku a dodání může být až na svatého dyndy) a když údajně zbrojíme v tom spolku podivných mírových prostředků mnohonásobně více než údajný nepřítel, může být v důsledku spíše bezpečnostním rizikem, i pokud to naruší sociální smír, či více ožebračí dolní občany.
    A to ještě to ETS2 ani neskončilo a zatím trvá a od 2027 má dopadnout také na domácnosti.

    Tedy se spíše jeví, že „bezpečnost“ v těchto dávkách a v rukách této vlády, může škodit v jakémkoli množství….

    1. MAJKA
      K podpisu by měla být přizvána i opozice Babiš, Okamura.
      Tohle je důsledkem sametové a bue huť.
      Měli bychom být ve střehu vydime,slyšíme, co dělají, když jim někdo ohrožuje moc

  6. OT
    Svůj slib, navýšit platy učitelů na 130 procent průměrné hrubé mzdy, vláda nedodržela. Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) to odůvodňuje tím, že ve školách přibylo za poslední roky 50 tisíc pracovníků a splnění slibu se postavil do cesty nepříznivý vývoj ekonomiky.

    Schodek státního rozpočtu by se příští rok mohl vyšplhat až na 280 miliard, uvedl v sobotu v České televizi ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS). Za prohloubením schodku budou mimo jiné zvýšené výdaje na obranu, uvedl Stanjura.

        1. Mám kamaráda, spolužáka. Učí na 1. stupni ZŠ. 4 „hodiny“ denně. Cca 9 měsíců v roce. Domů si práci nenosí, a přípravy již desetiletí nedělá. A hádejte jaký má roční plat?

          Ale chápu, že jsou i jiní, pro které je to poslání a mají to úplně jinak.

          1. Argumentační klam z kategorie induktivních:
            „Ekonomové neumějí psát na stroji. Znal jsem jednoho, a ten si při tom málem zlámal ruce.“ Tomuto se říká unáhlené zobecnění. Samozřejmě, že podoba s vaším jedním známým učitelem 1. stupně ZŠ, který vlastní práci fláká, seč mu síly stačí, je čistě náhodná a neúmyslná. 😉

            P.S. Řediteli toho vašeho známého flákače bych osobně doporučoval jisté ‚zeštíhlení‘ pedagogického sboru. Jistě si umíte představit jaké.. 🙂

          2. V tom případě Vám kamarád buď lže, nebo učí na poloviční úvazek. Protože učitelé i AP mají běžný pracovní týden 40 hod., pokud pracují na plný úvazek.

                1. Ale nepovídejte. Dcera dělá asistentku pedagoga na ZŠ. Jedná se o škoulu na relativně malém městě, Ústecký kraj. Vzhledem k tomu, že má na starosti hendikepovaného žáka, zůstává s ním i ve ŠD a předává ho přímo jednomu z rodičů. To bývá tak 14:30-14:45 Když odjíždí autem od školy, už tam většinou nikdo z učitelů není (většina učitelů přitom dojíždí).
                  Tak mi tu nepište pohádky, že jsou učitelé ve škole do 15:30.
                  Druhá dcera dělá asistentku pedagoga na jiné škole (opět Ústecký kraj) a zrovna včera mi vyprávěla, jak si někteří učitelé stěžují, že je ředitel školy nutí tam být od 8:00 do 14:00 i když mají třeba jen 4 hodiny přímé výuky.

                2. Ale no tak. Určitě to je někde, kde to ředitel vyžaduje možné, ale to je fakt spíše výjimka. Generalizovat samozřejmě nelze, ale jsem si jist, že víc případů je těch, co uvádí Eta a méně těch vašich. Já s ním většinou nesouhlasím (byť u něho beru, že oponentních hlasů je zde třeba). Podotýkám, že školní prostředí znám velmi dobře, i když jen z jedné školy – ale v okolí je to podobné.

            1. A nepočítají se do toho náhodou i přípravy doma a i např. opavování písemek, či jak se to vše jmenuje? Takže ve finále to vypadá tak (týden), že ve škole 20h + nějaké služby ve škole 5h + přípravy doma na další den 10h + opravy písemek etc 5h. Celkem jakože 40h.

              A předpokládám, že podobné příležitosti, jako kamarád, se chopí i jiní. Ne všichni, ale také ne nikdo.

              Ředitelská volna celé školy, prázdniny několikrát v roce, svátky s bonusovými dny volna rozporovat asi nebudete, že?

              1. Přesně takhle vždycky blbě žvaní ti, kteří realitu učitelské profese nepoznali na vlastní kůži. Nicméně po prvním roce, pokud byste vůbec vydržel ten rok, byste řadu věcí nejspíš pochopil.

              2. Do pracovní doby pedagogického pracovníka se započítává „Přímá pedagogická činnost“, což je přímá výuka a doučování, výchova, konzultace a pod. v rozsahu 22 hod. týdně a „Nepřímá pedagogická činnost“ (příprava na přímou pedagogickou činnost, příprava učebních pomůcek, hodnocení písemných, grafických a jiných prací žáků, dohled nad dětmi a nezletilými žáky ve škole a při akcích organizovaných školou, spolupráce s ostatními pedagogickými pracovníky, s výchovným poradcem, se školním metodikem prevence, s metodikem informačních a komunikačních technologií, spolupráce se zákonnými zástupci žáků, péče o kabinety, knihovny a další zařízení sloužící potřebám
                vzdělávání, výkon prací spojených s funkcí třídního učitele a výchovného poradce,
                účast na poradách svolaných vedoucím zaměstnancem školy nebo školského
                zařízení, studium a účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků) v rozsahu 18 hod. týdně.
                U polovičního úvazku to je 12 hodin PPČ a 8 hodin NPČ.

                1. Re: Občan

                  Píšete to sice „skoro“ dobře, ale úplně blbému jedinci.
                  Pochybuju, že zná pravý význam alespoň poloviny podstatných a přídavných jmen, která jste použil.
                  TVL vždyť on je tak dobréééj, že učí sám svýho kluka.
                  Škoda, že se nám nepochlubil, co všechno ho naučil…

                  1. Co se týče učení svého kluka doma. Syna jsme prvních pět let učili doma (na cestach). Teprve do šesté třídy nastoupil do školy. Mezi ním a jeho spolužáky byl velký pozitivní rozdíl, jak v znalostech, tak v chování a přístupu k životu. Už teď nám vyhrožuje že své potomky nastěhuje k nám.

                    1. Re: Gene

                      Vy se ovšem na rozdíl od Ety jevíte býti normálním jedincem.

          3. A já mám kamaráda a ten má kamaráda a ten jeho kamarád dělá ve škole totální hovno a bere milion ročně.
            A tak jednoduché je zasívat mezi lidi nenávist, že jo ETO.

      1. Lžete. Nedávno Petr Holec ukazoval realitu učitelských platů. Začínaly za Babiše snad kolem 106 % a vyskákaly za jeho vlády na asi 129 %. Za vlády fialové koalice došlo k prudkému poklesu a dnes se pohybují na zhruba 102 % průměrné mzdy. Takže tu přestaňte blinkat ty své blbosti.

        1. Ved ono je to problém. Zaviedla sa inklúzia, zrušili sa špeciálne školy, pre postihnuté deti sa zaviedli asistenti a teda pribudlo tych 50 tis.novych zamestnancov a nie sú peniaze na zvyšovanie pre učiteľov. Tak to bolo cielene a tak sa to urobilo. EU dá najprv dotacie na presadenie tohto zmeny ale potom už to musi ťahať štát sám. Školstvo sa likviduje za potlesku progresivcov

      1. Ládik!!! napsal:
        29 června, 2025 (9:04)

        Je to podstatné na IQ?

        ….Nebudu v této chvíli předjímat budoucnost, jen hlásím, že jednání jsou na začátku, zhruba tam, kde jsme s nimi minule skončili.
        Mezitím uběhly tři měsíce naplněné tvrdou prací, naše kandidátky jsou v podstatě naplněné, program je napsaný, odborně opřipomínkovaný a já nebudu nikoho nutit, aby tuto práci bral zpět.
        Jednat samozřejmě budeme, protože jsme hnutí pro sjednocení a nikdy jsme neodmítli nikoho, kdo s námi jednat chtěl.
        Nechci zahájit svou politickou dráhu tím, že jsem vyhnal někoho, kdo přišel s bílým praporem. To se prostě nedělá……
        https://web.litterate.cz/vysledky-se-dostavuji/

        Rozumný názor, který není v rozporu s Vlkem.
        Nebo se pletu?

      1. Tentokrát z Vlkem velmi souhlasím, nicméně doufám že Vidlák i Konečná projeví (ale opravdu velkou bo přesně to Vlk popsal, že se měla Maláčová rozhodnout dřív) velkorysost a budeme mít spojenou levici.

        1. Já Sosanům nevěřím! Jjejich vlezdobruselismus už ukázali. Pro mne jsou trojským koněm. Stačilo jich tam pár dotáhne a pak budou hlasovat proti našim zájmům a Stačilo zničí!

          1. Vždycky, když si vzpomenu na působení Zemana se Šloufem, dělá se mi šoufl.
            Neznám ve svém okolí nikoho, kdo někdy socany volil, protože už na Letné, vedle Komárka Zeman lhal, jako červený pes.
            S Komárkem se tehdy zřejmě štychovali, kdo přednese větší píčovinu a Letná mu to sežere – jinak si to neumím vysvětlit.
            Těchto dacanů byla celá líheň. Rozhodně to neskončilo sviňárnami Klause a Dlouhého.

          2. Koukám, že mi domácí pán smazal příspěvky, která reagovaly
            na Etu.

            V pořádku, jeho claimy, jeho právo.

            Takže ok, na Etu už reagovat nebudu.

            Mimochodem, i Stejskal či Vlk, než zavřel diskusi, tento styl dokázali zkousnout….A jaký „čoud “ dostávali Neo, Šauerová, Brom….

            Bylo to ostré, mnohdy osobní, ….

            Takže Etovi mnoho štěstí a pasivních domů a domácímu pánovi pěkný zbytek neděle….

              1. To je štráfů, s nějakým anonymem.
                Dneska jako anonym, zítra pro změnu jako anonym, v jiné dny na rozdíl od předchozích překvapivě jako anonym, a ve svátek – což by nikdo nečekal – jako anonym! Kolik jich tu je? Jeden? Sto? Nikdo neví… když někdo není schopen/ochoten držet si jednu identitu, nebo aspoň idiotentitu, má už jen z principu na zádech terč. S tím se musí každý srovnat.

    1. Ještě pár týdnů takových usuzování a nakonec všichni vč. Stačilo! ZASE skončí s otevřenými papulami před dveřmi PS a budou zběsile analyzovat, co zase voliči nepochopili 🙁
      Mocinky moc si přeju, aby Vlk tentokrát neměl pravdu.

      1. Mno, pokud opravdu: „všichni vč. Stačilo! ZASE skončí s otevřenými papulami před dveřmi PS a budou zběsile analyzovat, co zase voliči nepochopili“, budou si moci říci – tak už máme co jsme chtěli! Neboli, každý jest štěstí svého strojvedoucím!

    2. Čerstvě na parlamentkách:
      „Sterzik na závěr zdůraznil, že výzvu SOCDEM vnímá jako věc k jednání. Nic víc.
      „Pokud má někdo přijít na naši loď – tak ne s podmínkami. Ale s respektem. K těm, kteří už veslují,“

      Tak, správně.

  7. No výborně.
    Noviny už to předkládají, jako hotovou věc – a lidi nic. Podle některých diskutérů jsou spokojení.
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-prehledne-povolenky-zdrazi-topeni-i-benzin-kolik-a-proc-si-priplatime-40527850
    Lidi budou muset platit vyšší desetitisíce ročně. Připomínám, že za naprosto neškodný sodovkový plyn, vznikající třeba spálením zemního plynu.
    Vzroste zároveň i cena nápojů, bohatě sycených CO2? Když necháte stát Cocacolu půl hodiny na stole, veškerý CO2 unikne do okolního vzduchu.
    Proč a kdo tohle nařídil? Podle jakého zákona?
    Není to už šikana a výběr výpalného? Za něco, co bylo dosud nemyslitelné i nesmyslné vybírat?

    A tak se jednoho z čelních představitelů hnutí Stačilo! ptám otevřeně :
    Co konkrétního v této věci podnikne Stačilo! v připadě, že se dostane do parlamentu?

    1. Vyšší desetitisíce ročně… to přece důchodce nepoloží. Soused Eda včera dostal důchodový výměr – 7288Kč. Říkal, že to je jedno, že stát mu všecko doplatí.

      1. A to je ten možná největší průser našeho sociálního systému – lidé (a nechci se dotknout živnostníků – aktuálně 679 785 na hlavní činnost a spolu s vedlejší činností 1 153 940 „duší“) – a osob tzv. „svobodných povolání“ (jejich počet vůbec není evidován a tedy ani znám, ale udělejte si obrázek sami podle seznamu svobodných povolání, jak je uvádí „wikina“ – advokát, architekt, auditor, autorizovaný inspektor, daňový poradce, lékárník, lékař, likvidátor, notář, odhadce , překladatel, restaurátor, soudní exekutor, soudní znalec, správce konkurzní podstaty, stomatolog, svobodný inženýr, tlumočník, zeměměřič, veterinární lékař, umělec / herec, hudebník, malíř, tanečník, performer etc. / (vytváření uměleckých děl), režisér (vytváření uměleckých děl) – ale o nich to je/ – namnoze odvádějí na důchodový účet minimální částky, pokud vůbec. Podle toho pak vypadá výše jejich starobního důchodu. Ale jak píše Ládík – „Říkal, že to je jedno, že stát mu všecko doplatí.“
        Ano, na tzv. sociálních dávkách jim to zaplatí – ovšem pozor – virbl! – jedině pokud jeho majetek není větší než to, co stanoví MPSV – cituji –
        „Nově se bude při rozhodování o nároku na dávku zohledňovat i majetek domácnosti:
        Dvě nemovitosti jsou možné pouze tehdy, pokud tu druhou domácnost do tří let prodá. Poté si smí ponechat jen tu, ve které bydlí.
        Každý dospělý člen smí vlastnit jedno vozidlo (resp. počet dospělých osob = maximální počet aut, na koho jsou formálně psané není podstatné).
        Finanční úspory mohou činit mezi 200 až 400 tisíc Kč podle velikosti domácnosti (resp. jednotlivec může mít 200 tisíc Kč, za každou další osobu se pak limit navýší o 50 tisíc Kč, maximálně však 400 tisíc Kč).
        Nezapočítávají se investice podporované státem (např. stavební spoření nebo penzijní spoření) ani peníze z veřejných sbírek.“ https://www.mpsv.cz/prehledne-jake-zmeny-prinasi-revize-socialnich-davek-
        Co k tomu dodat?
        Snad jen otázku – „Existuje ve zdejší zemi – už dávno ne krále Miroslava – větší blbec, než je ZAMĚSTNANEC, tj. ten, který musí na nárok na řádný důchod odmakat nejméně 35 roků a dožít se postupně až 65 let, a pak inkasovat 21 080,- Kč, kolik činí průměrná výše starobního důchodu v roce 2025 https://www.kurzy.cz/hodnoty/prumerny_duchod/od-1-1-2025/
        – no řekněte!?“

        1. Blbci jsou všichni, kteří z této země dosud neemigrovali. Jako polehčující okolnost uvádím, že dnes je obtížné/nemožné nalézt zemi, kde to není čím dál tím stejné či dokonce ještě horší.

        2. Jakože je někdo tak blbej, že by si svůj majetek neupravil tak, aby splnil podmínky státu? Mám-li na účtu milion, tak 600K vyberu (a ti chytřejší třeba vloží na kartu Revolut). Mám-li dvě Ferrari, tak jedno přepíši na firmu s akcií na doručení.

            1. Prosím, přestaňte Etovi nadávat. Všichni.

              Eta svou životní filosofii podvolení kvůli vašemu (plurál) spílání nezmění, měli byste ho nechat při tom. On nikoho nenutí, nepřemlouvá, aby přijal jeho životní styl. Taky nikomu nenadává do blbců etc. jen proto, že jiní to vidí jinak než on.

              Poslední dobou tady probíhá nepřetržitý pokus Etu „uklovat“. Eta svůj světonázor těžko změní, jediný výsledek takového konání je konfrontační atmosféra v diskusi. Ujišťuju všechny, že pokud začne Eta (a K34, a možná další) psát své názory jinam, nepovede to automaticky ke zušlechtění zdejší debaty. Jejich uprázdněné místo pouze obsadí někdo jiný – možná o tom sám zatím ani neví.

              Abychom si rozuměli: to není obhajoba Ety nebo K34 nebo kohokoli jiného.
              Je to obhajoba diskuse na Vidlákově webu.

              1. OK, nebudu, omluva Vám.
                A ano, nezmění, zvlášť, když do toho už tolik investoval….tak to musí prodat, aby v tom nebyl sám.

    2. To je ale známo od roku 2022. Takový je Plán. Schváleno, podepsáno. A jsou známé i další termíny až do roku 2050. Proč zrovna dnes by měl někdo reagovat?

      – Těm úplně dole to je jedno. Třetině mých nájemníků proplácí stát, ty nějaké zdražování energií, vody, nájmů nezajímá vůbec. Potraviny z potravinové banky.
      – Těm úplně nahoře je to pod jejich rozlišovací schopnost
      – Vyšší střední třída se raději zaměří na zvýšení svých příjmů, které navýšení přebijí, než aby řešila (pro ni) marginálie
      – Střední třída holt musí řešit. Přepočítat hypo. Místo dovolené raději zateplit barák, rekuperačku, venkovní žaluzie, přidat další dvojsklo do oken a na střechu přidat další soláry, …
      – Chudí, ale tak akorát (ne moc, ne málo), tedy ti zbývající z našeho výčtu, buď řeší Revoluci nebo rezignovali nebo konečně začnou řešit problémy, plynoucí ze zdražení energií (od aktivního snižování energetické náročnosti svého bydlení a auta, až po event. zavčasný prodej svého bydlení a zainvestování získaných peněz a sehnání si nájmu (třeba i s podporou státu)). A můj tip na závěr: Co tak se sestěhovat? Trojgeneračně. Nebo 4 důchodci do zateplené chaty/chalupy u lesa se zahrádkou. Je kuriózní, že v ČR je třetina (!) bytů jen s jedním bydlícím.

      1. Tyhle vaše řešení jsou sice pěkný ale zbytečný. Stačí všem těm píčovinám říct ne. Teď mi budete namítat, ale to je plán. A já se ptám, to jako když bude stát nebo unie mít plán, tak to si tu nohu necháte uříznout nebo si koupíte protézu?

        1. V civilizovaném světě platí zákony, normy a pravidla. Stát je dokáže vymáhat. I ta, která se Vám nelíbí. A jsou (či v minulosti byla) i horší, než přiblblej Green Deal.
          Pokud zůstanete rebel a neupravíte své bydlení, tak budete buď mrznout či platit jak mourovatý, časem Vám znemožní zacházet s Vaší nemovitostí (neprodáte, nepronajmete a ani nepůjde zdědit, neb katastr neprovede žádný úkon) a pokud budete porušovat (např. topit dřevem), tak opakované pokuty. Také jsem musel zrušit staré (4. emisní třída), ale plně funkční kotle a také se mně to nelíbilo.

          1. V civilizovaném světě nejsou zákony likvidační. Ty jsou v necivilizovaném světě a proto rychle z něj pryč.

            1. Likvidační? Těžko hodnotit. Pro většinu Čechů (viz. můj výčet) likvidační nejsou, natož Němců, Rakušanů, Dánů, …
              A i dobré zákony jsou téměř vždy pro někoho likvidační, rybářský zákon pro pytláky, trestní právo pro zloděje a vrahy, zákony silničního provozu pro piráty silnic, potravinové normy, zákoník práce, …

          2. Tak o mně nemusíte mít obavu, já takový dům dávno mám. Tady jde o ostatní, co v životě toho štěstí neměli tolik. Protože ta vámi propagovaná chudoba , se bude týkat nakonec i vás.

            1. Tak by Vám nemělo být jedno co některým radíte. Aby neskončili jednou na exekucích, protože by se měli, dle mého, třeba teď zrovna na drahé energie nějak připravit. Jak píšete, Vy to dáte v pohodě, ale oni třeba ne.

              1. Kdysi by tu Vidlák teď radil, jak to ustát, jak dát drahé energie, co pomůže. Bohužel dnes Vidlák-politik z toho tříská politický kapitál. Čím hůře – tím lépe.

          3. Takže politici se rozhodnou, že přijmou likvidační zákony a my se máme přizpůsobit?! Vy jste prodavač hrnců.

            1. Re: Baza…

              Ten 3,14-čus ještě zapomněl položit akademickou otázku, jak by se nám líbilo mít prachy v bance, která by neměla vtupní halu obloženou leštěným červeným mramorem.

              1. Pro blbce blbost, jinak známka kredibility. Lepší takto a na drahé adrese, než dřevěná bouda někde mezi poli.

                1. Re: Eta

                  Pro někoho známka kredibilty, pro jiného jednoznačný příznak toho, jak bude s klientem naloženo, pokud se (ne)nechá soudruhy okrádat.
                  Ti, kteří se snažili okrást mou maličkost, měli ve foyer (foajé) pro změnu docela velkou kouli z leštěné žuly, kterou roztáčel vodní proud.
                  Působivé dííívadlo pro oči lopaty, která tam byla donucena vlézt za účelem poskytnutí údajné bankovní garance vůči státu.
                  Soudruhům to vydrželo necelé tři roky, pak naštěstí zavřeli krám a mně tam zůstalo NAŠTĚSTÍ jen 30K, takže vlasně zadarmiko.

          4. Eta alias VCTAZZ napsal:
            29 června, 2025 (9:38)
            V civilizovaném světě platí zákony, normy a pravidla…

            No, a možná proto je ten necivilizovaný ještě v pořádku.

        2. Jo, a s uříznutou nohou, by drtivá většina nesouhlasila. S Green Dealem ale souhlasí většina (a to ještě ty bohaté země od Německa, přes Belgii, Holandsko, Dánsko, Švédsko, Francii, Rakousko, až po Španělsko a Portugalsko) a to je Váš problém, neb ty si to již prosadily a všechny ostatní země EU již i podepsaly.

          1. … a Řecko, jižní Itálie, Malta, Kypr, … moc vytápění neřeší. Mají jiné problémy na které jim Německo výměnou rádo kývne.

            1. Re: eta

              Vy jste manipulátor a to úplně stejný, jako ti kokoti, které jste vyjmenoval.

              1/ totální degradace vzdělání – soudružky vám po ukončení VŠ tvrdí, že elektrika vzniká v zásuvce.
              2/ totální nezájem o podstatné věci z důvodu chronické otravy mozku stupidními reklamami. Nevaž se, odvaž se a život je hořký – bohudík.
              3/ totální zotročení VŠECH rozpočtů příjmem Ojrodotací, bez nichž prakticky už nelze ekonomicky přežít

              1. OMG
                1) Co já mám proti vzdělání (děcek)? To je u nás doma č. 1 a jsem ochoten za to rád i platit, pokud to zvedne úroveň vůči inkuzivnímu školství. Syna v 5. třídě jsem raději rok učil sám doma, než jej nechat v „prestižní“ olomoucké ZŠ.
                2) Reklamy a já? Jak to souvisí?
                3) Já a dotace? Jasné proti a tak to píši pořád. Dotace zrušit. Všechny.

                Nepatřilo to jinam?

                1. Re: eta

                  Doplňte si vzdělání, když umíte tak NÁÁÁDHERNĚ doučovat svého spratka.
                  Možná časem narazíte na infošku, jak reklama deformuje myšlení jedince.

          2. Nesouhlasí, jen ta jejich politická pakáž jim to nutí. A hlavně, zatím ještě většina agendy nenabyla účinnosti, takže lidi zatím neví, jaká hrůza je čeká. Je lepší tomu předejít, ale nikoliv podvolením se. Politika EU je genocidní, protože úmyslné uvede lidi do takových životních podmínek, které jim přivodí úplné nebo částečné fyzické zničení….a né, že ne! Nikdo nemá právo mi říkat čím mohu topit, či jak mám disponovat se svým majetkem. A povinností vlády a parlamentu je starat se o lidi a naši zem. Né poslouchat darebáky, kteří touží po našem majetku!

            1. Souhlasí, neb je to pro ně dosud výhodné. Každý (!!!) Němec, se kterým jsem se bavil, bere GD jako jasnou věc. Žádná diskuze. Rodiny mají v „zelených“ firmách a „zelených“ fondech nainvestované úspory, neb posledních 10 let mají nadstandardní výnosy. Krachují a nízké (žádné) výnosy mají „špinavé“ firmy, třeba VW.
              A řekl bych, že většina chápe, že je to vyvolané uměle, ale proč zařezávat slepici, co jim nese zlatá vejce.
              Jestli nechcete skončit v exekuci, tak raději řešte tento problém, než bude pro Vás, pozdě. Nesouhlas Vám nepomůže.

          3. 2 Eta:
            No, to vidíme, jak jsou Španělsko s Portugalskem „bohaté“.
            Nedávno bylo zrovna Španělsko jen krůček od bankrotu – a ten nedávný blackout je jedním z příznaků.

            Bohatá země by možnost blackoutu neměla vůbec připustit!

            V opačném případě ta země pak není bohatá, ale je totálně v prdeli, jestliže jim na dva dny zhasne celý stát!

            1. Sledoval jsem celou tu lapálii ohledně Španělska pozorně, ovšem odkázán jen na veřejné zdroje.
              Některé španělské okresy zůstávaly nepřipojené k soustavě i přes 72 hodin. Co se mi povedlo dohledat, tak „rekord“ je 110h, tedy téměř pět dní – a to bez přičinění nějaké významné poruchy na soustavě.
              Španělským soudruhům někdo nakecal, že základy elektrizační soustavy nemusí být položeny do hmoty a výkonu synchronních generátorů.

      2. Nebo co třeba mobilhausy? Má někdo zkušenosti? Nešlo by to pomocí nich nějak ošvejkovat (asi ne pro rodinu), ale pro nějaké dva/tři kamarády – důchodce (prodat zavčas své nemovitosti, prachy zainvestovat a jít do mobilního domu (prý jsou některé i dobře zateplené)).

        1. Většina měst a obcí to nechce povolit a dělají problémy. A přípojky musíte mít úplně stejné jako na dům. Úspora není pak taková.

                1. Sestra má zahrádku s chatkou v Šumperku vedle Desné. Má tam i elektřinu a vodu z řeky. Mobilhaus by šel zaparkovat. Některé jsou i dobře zateplené pěnou. Není to pro někoho řešení, byť krajní, třeba pro dva kamarády důchodce bez klasického bydlení?

                  1. Re: Eta

                    XXXXXXXXXXXXXXX, který nechápe psaný text. Pro zaparkování MH platí stejné podmínky – tedy stavební řízení, jako pro normální barák.
                    Útěkem do MH za nehorázné prachy svou ekonomickou katastrofu maximálně oddálíte, nic více a nic méně.

                    1. Pre SH: ani to sa mi nezdá. Kazdy, kto naozaj zaraba na state si he vedomý jeho limitov a toho, že v budúcnosti už pre neho stat peniaze Nat nebude, ked sa premnozia ti, co budu vznasat nároky. ETA to cele ignoruje, dokonca propaguje. Až bude vacsina ludi závislá na state, ten mnohé davky proste sekne

          1. Dopadli bychom jako USA – betonová parkoviště s desítkami i stovkami mobilheimů, bez jakékoli infrastruktury vyjma přípojek. Typické slumy s veškerými k tomu patřícími negativy.

            Etové se zdekují do opevněných ghett a budou dál zvracet své sociopatické bláboly.
            Jenže jednou lidem zvenku dojde trpělivost a přijdou si pro parazity i navzdory opevnění.

            1. Já hodil do placu jen úvahu o ošvejkování. A pro méně chápavé i přímo napsal Jestli má někdo zkušenosti. Já nikdy mobilhaus neřešil a tedy jsem jej ani nedoporučoval.

              1. Eta and spol
                no po tejto diskusii uvažujem odchod niekde na Sibír kde prvý sused je vzdialený 500km a viac. Svätý pokoj od takejto „civilizácie“ …….. samé zákazy, príkazy sankcie… kurwa to sme vyštrngali …. 😒😒😒

                1. Jenže se Vás tady zeptají Jak budete řešit připojení na elektrickou síť, na kanalizaci, na vodu a plynové potubí? Co dojezd sanitky?
                  A jestli Vám dojde trpělivost jak daleko budete nucen si přijít pro parazity?

                  1. Na Sibiři žádní paraziti v blízkém okolí nežijou!
                    A pokud se někdo rozhodne na té Sibiři žít (anebo musí), pak ho tam stát podpoří, klidně 1x týdně přiletí helikoptéra a něco přiveze.
                    Na rozdíl od nás!

                    1. Re: Teco

                      On si myslí, že Norilsk je značka ruské zubní pasty, nesnažte se.

                    2. Norilsk mi nepřijde jako dobré místo k žití. Chudáci ti co se tam narodili.

                    3. Netvrdím, že je to dobré místo k životu.
                      Uvedl jsem Norilsk jako příklad, kde mohou také žít lidé pohromadě a přitom na nich nemusí nikdo parazitovat.
                      Ono tam úplně stačí, když dává zabrat příroda, natož paraziti…

                    4. Re: NO

                      Většina obyvatel Norilska si myslí totéž o Čechistánu.
                      Neboli zvyk je železná košile. Narodíte se do nějakého prostředí a to považujete za svůj domov, své domovské území. Všude jinde nikdy nezískáte pocit domova, bezpečného území.

        2. Co to tady melete?! Proč by měly být náklady na bydlení a důstojný život tak vysoké, že nastrkáme důchodce do kontejnerů! Hnus co tady hlásáte!

          1. Jestli státu začnou docházet prachy a přestane (nebo omezí) příspěvky třeba důchodcům, zejména na energie a nájmy (mám 2 takové mezi svými nájemníky, co jim peníze chodí od státu na nájem i energie a vodu), tak budou nuceni řešit, neb z jednoho důchodu sami nezaplatí.

            1. Sleduji cvrkot okolo, takže to již budu mít nejspíš prodáno. Každopádně, pokud stát ukradne, tak bude muset platit udržování bytů sám a energie a vodu pořád v plné palbě. A to v době po velkých krádežích, takže ještě s omezenějšími příjmy.

              1. Stát pak prodá korporacím a vy si za velké peníze pronajmete garsonku, na vašem se budou roztahovat cizí a ještě jim tady ten pobyt budete z vysokých daní platit..

                1. Buď zde budu a budu mít zainvestováno tak, že peníze nebudou problém, nebo zde již nebu a budu někde jinde. Uvidíme jak bude.

          2. Při osobním setkání byste možná musel odložit svou anonymitu. Pochybuji, že byste se toho odvážil. Hleděl byste do země a předstíral, že tam nejste.

              1. Z toho si nic nedělejte, za to se nestyďte, jste přece člověk a žádná umělá inteligence. Dělá to každý, jenom ne každý si je toho vědom a ne každý to přizná.

            1. To málo, co tady o sobě prozrazujete, mně úplně stačí: jste špína. Téměř každý váš vstup je plivanec.
              Eta, ať je, jaký je, chodí sem pořád jako Eta, a přesto, že zde není nijak extrémně populární, ke svým názorům se hlásí a nemění identity jako ponožky.

              K trollovi máte mnohem blíž než on.

Napsat komentář: Bazalka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *