22 prosince, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


6 346 thoughts on “Tribuna

  1. Harryp u Vlka – vyplatí se číst. Střízlivé, bez náběhů na propagandu.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/08/27/co-tyden-dal-5/

    „Je potřeba si uvědomit, že tohle není derby Sparta vs. Slavia, tohle je válka, kde proti sobě stojí dvě země s velice odolnými lidmi. Takže to není o tom, že někomu fandím, je to o tom, že denně umírají za cizí zájmy na obou stranách fronty stovky až tisíce mladých kluků a co hůř i civilistů. To bychom měli mít na paměti především.“

    Tohle bych vypíchl: ŽE DENNĚ UMÍRAJÍ ZA CIZÍ ZÁJMY NA OBOU STRANÁCH FRONTY AŽ TISÍCE MLADÝCH KLUKŮ A CO HŮŘ I CIVILISTŮ.

    Když se zamyslím které válce z minulosti by se dala ta na Ukrajině přirovnat, nejvíce se mi nabízí ta I.světová – imperiální válka o zdroje a moc – tak se dá s odstupem, který máme, hodnotit. A jsem si jistý, že podobně budou naši potomci hodnotit i tuto válku

    „Závěr bych si dovolil nasměrovat na odborníka přes „závětrné elektrárny“ Jozefa Síkelu. Ten „věštecky“ předpovídal, kterak nás azerbajdžánský plyn a ropa zbaví závislosti na Rusku. Tak bych tomuto „odborníkovi v pravém smyslu toho slova“ doporučil se podívat na videa z návštěvy Putina u Alijeva a jeho manželky. A co víc, ať si přečte smlouvy, které spolu podepsali. Mimo jiné o dodávkách ropy a plynu do Ázerbájdžánu. Zajímavostí je i skutečnost, že druhý den po Putinově odletu podal Ázerbájdžán přihlášku do BRICS.“

    Ano, do Brusele posíláme to nejlepší, co máme. S analytickými schopnostmi na úrovni předsedkyně Leyenové.

    Vzhůru k světlým zítřků.

  2. Někteří zde by mohli pamatovat krutě černěhumorný satirický pořad České televize, kdy ještě byla svobodná – Česká Soda.

    Jakási parta se rozhodla natáčet pokračování dle stejného mustru, aktuálně k dnešní politické situaci. Něco super, něco slabší, hned si v dnešním totalitním režimu vysloužila několik žalob, pederast Pospíšil s trestním oznámením zatím (snad jen dočasně) chybí. Další díly si už ani nedovolili dát na YouTrubku. Asi by to tam moc dlouho nevydrželo. Takový rozhovor s Jakubem Jandou, vracejícím se ke svému původnímu povolání homosexuálního prostituta, s videoklipy z doby jeho největší slávy…

    Takže jen ochutnávka – první díl, řekněme nejméně expresivní:
    https://www.youtube.com/watch?v=DOamCUss0uk

    Třeba se někdo zasměje…

  3. Pokud tohle neni neco traceneho v prekladu, musim konstatovat, ze je Zelenskij komikem svetove tridy.

    Prohlasit, ze

    Ukrajinci vždy vracajú dlhy.

    chce velkou davku odvahy (nebo kokese), zejmena po nedavnem deni okolo ukrajinskeho dluhu.

  4. Margarita Simonyan, šéfredaktorka materskej mediálnej skupiny Sputnik, Rossiya Segodnya, o zadržaní zakladateľa Telegramu Pavla Durova:

    „Pavel Durov opustil Rusko, aby nespolupracoval so špeciálnymi službami. Dokonca sa stal Paulom du Rove. Čiastočne spolupracoval so západnými spravodajskými agentúrami – aspoň prísne dodržiaval pokyny na blokovanie RT [ruskej tlačovej agentúry] v tých krajinách, kde sa nachádzame. Pod sankciami to nepomohlo,“ napísala na svoj účet Telegram.

    1. Takze nyni je na tahu Kreml, ten jediny muze Durovovi pomoci.
      A bude to mit tezke, v atmosfere honu na liberaly se nemuze ukazat jako oportunni a delat vyjimky u bohatych. A Durov odmitl spolupraci s FSB, odesel z Ruska, prijal francouzske obcanstvi a firmu ma v Arabii (SAR?). Proc by se mel Kreml za nej brat? Chytra horakyne Simonjanova to vyresila zatim opatrne: Nehodnotila Durovo zatceni, ale popsala jeho anabazi. Zrejme take ceka na noty z Kremlu.

      1. A uz je to tady, dalsi pan na holeni:
        Americký miliardář Elon Musk koupil Twitter – a následně jej přejmenoval na síť X – už před dvěma roky. Od samého začátku ale úzkostlivě tajil, kde sehnal 44 miliard dolarů (986,49 miliardy Kč) na to, aby mohl tuto sociální platformu koupit. Až nyní se ukázalo, že převzít platformu mu umožnil také fond napojený na Putinovy oligarchy.

        1. Jeste tam chybi, ze ti oligarchove jsou Putinovo osobni pratele, a on osobne jim umoznil zbohatnout.
          Ktezto zbytek penez pochazi od americkych podnikatelu, kteri se od politiku distancuji a zadne vyhody tak nepozivaji.

          Jedina vyjimka je Trump. Ten diky pratelstvi s rodinou Clintonu neplatil zadne dane pres 15 let 🙂

          Jeste bych mohl neco napsat o penezich od starych zidovskych rodin z Izraele*, ktere si sve investice vybiraji sami a svym partnerum pak duveruji. Za to si pak preji zustat v anonymite.

          * Presne takhle odpovedeli majitele J&T investicni skupiny a pozdeji i banky na otazku, kde vzali miliardy v hotovosti na velke nakupy v devadesatych letech.
          Po zmince o Zidech a Izraeli si o puvodu tech penez neodvazil pochybovat nikdo a zadny z novinaru a pilitiku anio nepipnul.

      2. FSB chtela po Durovovi jenom to, co na FBI domluveno s FB a Twitterem.

        Durov se taky jenom v USA rozhledl, ani se o nic nepokusil a rychle vypadnul.

        Tvrdi, ze za cela leta v Dubai se nikdo o nic nepokusil.

        To, ze duveroval EU a Francii (!) svedci o tom, ze zas tak genialni nebude, a nejspise za uspechem firmy stoji jeho bratr.

        Ja osobne si myslim, ze ho Francie soupla za katr na zadost USA.
        Podobne jako to pred casem udelala Kanada s manazerkou a dcerou sefa Huaiwei.

        1. Kreml se k pripadu stavi vlazne a za Durova oroduje formalne.
          S tim bratrem je to pravdepodobne a proto z Durova moc nevymacknou, protoz na realny chod Telegramu nema vliv a nemuze, ani nedokaze technicky splnit, co po nem chteji.
          Tudiz je mozne rychle a napadne bezproblemove propusteni, cimz kredit Telegramu bude zpochybnen a rychle klesne.

  5. Kouzlo titulkářů na Novinkách / Seznamu…

    „Muže na Slovensku pobodala sršeň do zátylku. Je po smrti“ – zemřel muž, nebo sršeň? Z článku vyplývá, že muž. (přitom původní titulek – viz samotný odkaz na článek – „Otec tří dětí na Slovensku podlehl sršnímu bodnutí“ – měl hlavu a patu. Tomu se prostě říká „vylepšení“.)
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-otec-tri-deti-na-slovensku-podlehl-srsnimu-bodnuti-40484870

    Ale OK, takže titulek „Gangy ze Švédska už zamořují i Dánsko a Norsko. Najímají děti“ mám logikou předchozího vylepšení chápat tak, že ty děti najímají Dánové a Norové?

    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-gangy-ze-svedska-uz-zamoruji-i-dansko-a-norsko-najimaji-deti-40484549

  6. Když sem tady všechny upozorňoval, že Fiala (ale spíš ti chytřejší, co za ním stojí v pozadí!) nás úspěšně zahlcuje(jí) úhybnýma návnadama, tedy foltýnama, a že se mu(jim) to zatím daří docela dobře, protože dezoláctvo jim na to vždy spolehlivě naskočí, netušil sem ještě, že náš Svatoš za pár dní napíše tohle:

    https://www.michalapetr.com/map-2074-vrteti-foltynem-rafinovana-fialova-taktika-jak-si-zachranit-kuzi-analyza/

    Rozdíl v tom máme nepatrnej, neb já psal o zahlcování naší obrany “klamavými roji dronů“, kdežto Svatoš se drží klasiky a nazývá to “vrtěním psem“!

    Ale výsledek máme stejný, neboť zatím to Fialovi vychází … bohužel!

    1. Mě ten Foltýn stále nepřestává udivovat.

      Chápu, že po nevýrazném Klímovi tam chtěli nějakého ranaře, co se nezakecá, ale proč proboha takového blba?

      Teď jsem šel kolem televize, komplikovanou situaci Izrael vs. Hizbalah tam vysvětluje s titulem „bezpečnostní analytik“ – Otakar Foltýn! Ne-u-vě-ři-tel-né! Ten člověk a hlavně přežraná hydra nemají kouska studu v těle… to už mu můžou rovnou napsat „univerzální expert“ a nechat ho strategicky komentovat třeba Covid, rozumí tomu asi tak stejně (=vůbec).

      Přece i u nás jsou lidé, kteří nejsou o nic méně bezpáteřní svině než Velký Obuch, ale na rozdíl od něj jim to myslí a jsou opravdu schopni komunikovat.

      Proč ne Prouza? Když ho platili socani, propagoval pro vládu Evropskou Uhniji, když ho platí hytlermarkety, přesvědčuje voličstvo, že za předražené potraviny můžou nenasytní agrobari, co by rádi pokryli výkupními cenami alespoň výrobní náklady a ne jeho chlebodárci vyvádějící z republiky miliardové zisky vydřené ze stáda zákazníků.

      Proč ne Klvaňa? Obhajoval pro tabákové koncerny kouření (slavná studie o pozitivním přínosu pro ekonomiku, protože včas zdechlý kuřák nečerpá zbytečně dlouho důchod – to by dnes také upotřebil), propagoval radar, zvládl by i ostatní obchodníky se smrtí.

      Podobných křiváků je myslím plná Praha (rodáci prominou, ale určitě je také každý den potkávají na každém rohu) – a oni si vyberou zrovna Foltýna. Buď je za tím opravdu nějaký sofistikovaný úmysl (nepozná, až se bude loď potápět a budou ho házet přes palubu?) nebo už opravdu všeobecně rozšířená blbost a neschopnost i na nejvyšších úrovních (na což Fiala&spol. skutečně vypadají).

      Dost by mě zajímalo, zda Foltýn vydrží do voleb (nemyslím si, leda by opravdu zmákli to korespondenční volbu, že si budou jisti nezměnitelným výsledkem) nebo aspoň do konce roku.

        1. Taky sem někde četl, jak ten nekompetentní neschopa Fiala s vážnou držkou říkal, že prej opozice (neupřesnil která, myslel asi sakumprásk celou) nemá lidem ve volbách co nabídnout, že prej nemá dostatek o d b o r n í k ů na rozdíl od jeho pětiblevajzu.

          No a vzápětí ze sebe udělá ještě většího blbce, než jsme doufali, když z bedny tvrdí, že prej Bartošovo:
          „odvolání by problémy nevyřešilo“ …řekl v televizi CNN Prima NEWS premiér Petr Fiala (ODS).“

          Logickej závěr:
          ať se podíváte kam se podíváte, jeden odborník za druhým v tom Fialovo panoptiku, žejo?

      1. Nemrtvý vepř: Politické názory plukovníka tentokrát vynechám, ale myslím, že je schopen napsat i něco, co dává smysl, když jde o vojenskou historii. Kapitola o zákopové válce za 1. světové Z bahna zákopů k bleskové válce v knize Od bouře k bouři. O meziválečné době. V současnosti byl ale velmi překvapen, když ukrajinská armáda uvízla v bojích o opevnění okolo Rabotyne. Asi nechtěl uznat, že bez vzdušné nadvlády ani západní tanky a BVP opevnění nemusejí prorazit.

  7. Příteli blbíši, napsal jsem vám včera zvečera pod váš vstup ohledně „pukliny na Islandu“ koment, ale je to kdesi až deset metrů na konci vlákna a navíc pryč z tapety.
    Vlastě si toho nevšiml skoro nikdo.
    Což chápu – proč číst nějaké bláboly?
    https://web.litterate.cz/18996-2/comment-page-1/#comment-327555

    PS
    K té otázce před linkem – také se tím řídím. Takže čtu jen tak pět šest vyselektovaných a osvědčených nicků. Jinak „kolečko“.

    1. … se vopovažte Lexi (aj, čo to tárám) PANE Lexi (=copyrigth Tymákovan) sem dávat:“„něco ze své korespondence na téma „globální oteplování“ !!!

      To moje bylo vo trhlině, vonLejnu, CO2, šroubečkách, manželčiných jemně perlivých minerálkách a mnou šířený osvětě a nějakej Váš metan, kysliční siřitčitej a vím já s čím vším tady vyhrožujete, zase do kategorie, kterou Smrtka Smoljak shrnul do svého zvolání:
      https://www.youtube.com/watch?v=UcO3yMgGkAk

          1. … jo a nesnáším emotikony, i když se Vám to může zdát neuvěřitelný, někdy se i dovtípím sám vod sebe bez těchto mou už tak chabou dostatečnost urážejících polopatických nápověd

    1. Re: Jp

      Myslím, že daleko horší bude vykopnutí bez udání důvodu. Prodloužení zkušební doby je jen takové ZKUŠEBNÍ okopávání kotníků.
      Nevzpomínám si, kdy naposledy jsem dostal k podpisu smlouvu o pracovním poměru na dobu NEURČITOU.

        1. Re: Tymák…

          Já jsem dostal od r. 19, kdy jsem se rozhodl nastoupit do PP, jednu jedinou a tam jsem vydržel bez dvou dnů tři měsíce. Těch sedm dalších jen na dobu určitou.
          A vydržel jsem tam tak dlouho proto, že jsem chtěl dělat v původně naslibovaném režimu 5 v práci – 5 volno.
          Finále bylo takové, že se z toho vyklubalo 7 – 7. To bych ještě překousl, ale co jsem nepřekousl, byl soudruh vedoucí provozovny.
          A nebyl jsem sám. Kdyby ještě žil Mistr Hanuš, jásal by, jak krásnou předlohu by v této firmě získal pro svůj další ORLOJ!

  8. Jefim Fištejn v Rexlexu blouzní přesně o tom, co jiná média popírají.

    „Ještě důležitější je fakt, že ve válečném pásmu se ocitla také Kurská atomová elektrárna. Z ní se klidně může stát klíč k celému válečnému ohnisku. Není ani třeba zničit ji úplně, stačí dostat ji na dostřel, aby bylo možné precizní bodovou palbou vyřazovat z provozu jednotlivé rozvodny. Kurská atomová elektrárna totiž zajišťuje 80 až 90 % spotřeby elektřiny celé Kurské oblasti. “
    https://www.reflex.cz/clanek/komentare/126349/jefim-fistejn-obrovske-ztraty-nebo-i-mozne-nasazeni-jadernych-zbrani-ucet-za-kursk-nezname-neco-uz-ale-vime.html

    Novinky:
    Putin bez důkazů viní Ukrajinu z pokusu o útok na Kurskou jadernou elektrárnu. Na místo se chystá šéf MAAE
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-putin-bez-dukazu-vini-ukrajinu-z-pokusu-o-utok-na-kurskou-jadernou-elektrarnu-na-misto-se-chysta-sef-maae-40485161

    1. Totéž zkoušeli a zkoušejí u Záporožské JE. Jak píše dnes Raichl z PRO v souvislosti s NS 2, je to teroristický stát a my, v čele s Pávkem, jsme jeho podporovatelé.

    2. Tohle jsem našel na webu Aktuální konflikty:

      „Ukrajinská armáda na obsazených územích v ruské Kurské oblasti ničí vlajky Ruské federace a vyvěšuje namísto nich vlajky „Kurské lidové republiky“, informuje běloruská agentura Nexta. To stejné dělali Rusové v roce 2014, když vojáci na východní Ukrajině vyhlašovaly lidové republiky.

      Ukrajinské síly v ruské Kurské oblasti v některých lokalitách zřejmě stále postupují. Na poradě vrchního velení s prezidentem Volodymyrem Zelenským to ve čtvrtek uvedl hlavní velitel ukrajinských ozbrojených sil Oleksandr Syrskyj. Prezident také oznámil, že Ukrajina plně kontroluje město Sudžu, kde zřídila vojenský úřad. Jeho velitelem se stal ukrajinský generálmajor Eduard Moskalev.“

      Zajímalo by mě, nač Rusové ještě čekají. Dovede to někdo vysvětlit?

      1. Na nic, nemají kam spěchat. Je to totéž, jako bylo to slavné vylodění na východním břehu Dněpru. Veliká publicita, ale dopad na válku nula.

  9. Nechci tim zasirat dnesni clanek, tak to dam sem.
    Je to reakce na vlkovo zlucovitou reakci, kdyz jsem napsal, ze jeho analyzy a predikce (na Rusko a sankce) nema cenu brat vazne.

    Nicméně oproti onomu moudřecovskému anonymovi mám jednu zásadní výhodu. Zatím. Vlastně dvě:
    1- chápu čtený text, jeho smysl. Na rozdíl od onoho anonyma. Nebo
    2- nelžu…
    …Ten anonym je buď zcela nestydatý lhář nebo jakési pologramotné individuum, jež se sice ve škole naučilo poznat písmena, ta písmena spojit do slov a posléze do vět, ale už ne chápat smysl těch vět…

    Trvalo mi nekolik sekund najit si vlkovy clanky o protiruskych sankcich, SWIFTu atd pred 1. breznem 2022.
    Proc 1 brezna 2022? To se totiz zapad rozhodl Rusko exkomunikovat, a me nezajima nejake vlkovo Pouceni z krizoveho vyvoje pul roku pote, jak to dopadlo, to muzu klidne chodit na bakaloviny.
    Na to abych videl, ze zapadni sankce se naproto minuly ucinkem, navic zpusobily znacne skody tem, kteri puvodne ukazovali svaly, to vidim sam, na to nepotrebuji nejaky alternativni blog.
    Me zajima, jak to videl vlk, jak byl schopen situaci analyzovat a jake byly jeho predikce.

    Takze sem postnu ten jeho vyplod, za ktery by se nemusel stydet ani Biden:

    Jak moc dopadnou západní sankce na Rusko? DOPLNĚNO!
    Publikováno 27 února, 2022 | Autor: vlkp
    Na tohle téma jsem už psal několikrát. Rusko nečeká opravdu žádná sranda. Nýbrž dlouhá, hodně dlouhá doba plná ekonomické bolesti. Putin je světový vyvrhel, Rusko je světový vyvrhel. A vzhledem k tomu, že ještě ani sankce po Krymu nikdo nezrušil a to už je celých 8 let a ani se o to nepokusil, tak bych řekl, že ty vyhlášení včera a předevčírem a další možná ještě přijdou budou trvalou bolestivou torturou. Jak bolestivou…

    Vsichni s minimalnim IQ 106 (PePa je tam taky) vedi, jak sankce dopadly.
    Podle vlka ale Rusak ryje drzkou v zemi, nema co zrat, a dokonce je to pry stovantelne s torturou 🙂
    A nikdo nechce muvit ani s Putinem ani s Ruskem 🙂

    Dale pak v clanku necha vyniknout svemu mentalnimu geniu a zaobira se moznosti Rusku zabavit $130 miliard devizovych rezerv:
    …To nikoho nenapadlo to (ruske penize) převést někam jinam? Například do Číny? Aby čínské banky financovaly ten ruský export o němž stejný Kovanda tvrdí, že s tím dělají ciráty?
    Jestli jde o realitu, pak Rusko prohrálo už v první vteřině po útoku na Ukrajinu. Jestliže ne, tak zatím ještě určitě neprohrálo.
    Nicméně, vyjděme z pro mne zatím dost těžko představitelného faktu, že Kovanda se trefil. A že Biden skutečně tuhle finanční atomovou zbraň proti Moskvě použije. Prostě ruské centrální bance ty těžké miliardy dolarů, skoro 130, sebere…

    Precte si to jeste jednou:
    Rusko pry prohralo uz prvni vterine… Vlk je gogo?
    Financni atomova zbran…

    Zapad Rusku zabavil 300 miliard, takze to jsou DVE vlkovo atomovky.
    Vic tu psat nemusim, Rusko je financne atomove rozbombardovano, v ruinach a prosi o odpusteni. Jo a taky prohralo uz v prvni vterine.

    V zaveru clanku se vlk rozjel a jeste si dovolil predikovat Ruskou odpoved na odpojeni od SWIFTu: Rusko posle atomovky 🙂 🙂
    …Je čas jednat. Ještě pořád je čas jednat. Nikoliv mlátit do stolu a vyřvávat – umlátíme ho čepicemi. Vlastně SWIFTem. Snadno se přihodí, že praštíme SWIFTem a přiletí ten JARS. Co se bude dít potom, to už nikoho z nás nebude muset zajímat. A nezachránil by nás ani ten nepostavený radar v Brdech…

    A tohle senilni vemeno ma jeste drzost nekoho osocovat ze lhani???
    Navic jeste alibisticky pripise, ze katastroficke predpovedi pro Rusko mel i Zeman…
    Co to placa? Zeman je nejaka ekonomicka autorita typu J. Sachs a pod?
    Nebo se do toho sveho blaboleni snazi zatahnou i nekoho dalsiho, kdo blouznil stejne jako on, aby v tom nebyl sam?
    Zminuje taky Forbes a tim jenom potvrzuje, co jsem psal drive, ze je naprosto omezen ve vyhledavani zdroju, hlavne jazykove a ideologicky.

    Mohl bych se na vlkovi vozit klidne dal a urazet ho, jako to dela on jinym. Ma tam podobnych nesmyslu vice. Ale tim bych se jenom snizil na uroven typu sebestrednych a nabubrelych lidi jako je vlk nebo treba Reporyjec.
    To nemam zapotrebi.
    Me staci, ze jsem ho usvedcil ze lhani za pouziti jeho vlastniho blogu.
    Do vcerejska jsem si myslel, ze je jenom omezeny, vzhledem casu, veku a omezenym (mj. i jazykovym) znalostem.
    Vzhledem k tomu, ze on neumi ani vyhledat si informace na jeho vlastnim blogu, tak jsem byl nucen si svuj nazor poopravit, a presunul vlka do kategorie Biden.
    Zaroven me utvrdil v presvedceni, ze si za svuj soucasny stav muze sam. Svou zlucovitosti, zapsklosti a neschopnosti uznat vlastni omyly.

    A protoze ja sam nechci skoncit na kapackach zapricinenych toxickym prostredim, ktere si sam kolem sebe vytvarim, takze timto debatu s tim ignorantem a lharem koncim.
    Psal jsem tu, ze Kosa je jeho osobni blog a muze si tam psat co chce. Tedy i o me a dalsich. At si tam tedy tu zluc uzije, ale beze me.
    Ja jsem byl na Kose dnes naposled.

    Preji mu uzdraveni a jeste mnoho dalsich let.

    1. Re: vnm

      Tak ono úplně postačí podívat se do archívu Kosy a jen tak lehce přepočítat, KOLIK autorů, resp. přispěvatelů prošlo Kosou. A následně se zahloubat do otázky, PROČ asi odešli, či byli odejiti, že…

    2. Jen bych poprosil autora užívat čárky a háčky a správně přivlastňovací zájmena. Takže VLKOVA noční můra. I když je třeba z Plzně (jako, jestli se nepletu Vlk).
      Jinak brilantní rozbor. Budu se těšit na další, fundované příspěvky.

      1. Re: Auto

        Občas je v Čechistánu zvykem dávat nesprávnou koncovku přídavného jména. Všude se cpe koncovka pro střední rod.
        Ve které části Čechistánu to má původ netuším. Jižní Morava, anebo spíš Budějičáci?
        Občas mi to ujede taky, když se snažím o češtinu a nedávám pozor. „Nakazil jsem se“ od kluků na vojně.

    1. no konečně nezaujatý vysvětlení o tom, co mi nebylo a stále není moc jasný!

      Nechci ani domyslet, jakou budou mít Rusové armádu a to¨, co všechno s ní souvisí na KONCI války s Ukrajinou = Bůh s náma!!!

      Do hajzlu s kokoty, který to připustili a furt přikádaj pod kotlem.

      1. Já nevím, lidi.

        Mějme slepičárnu a okolo ní vybudovaný kvalitní oplocení, který brání průniku predátorů do výběhu slepičárny. Těch pár útoků káňat, či jiných dravců ze vzduchu, je zanedbatelných a vejde se do běžných škod pod položku „úhyn“.

        Nějaký dacan Vám ten drahý, kvalitní plot úmyslně rozjezdí těžkým teréňákem.
        Vy se ale chystáte, dát mu přes držku ne hned, ale až tak za měsíc.
        Mezitím dacan napáchá jiné škody jinde, v hospodě i jinde se bude chvástat, jak Vás dostal.
        Lidi se na Vás budou (povrchně) dívat, jako na slabocha, co se nedovede dacanovi bránit.
        Bude to efektivní, ta odplata za ten měsíc, či dva?
        Čekání na soudy, předběžná opatření, pojišťovny?
        Já nevím, ptám se.
        Říkalo se kdysi, že tchýně, pomsta a uzený, jsou nejlepší studený. Nevím, jestli to ještě platí.

        Mezitím, než vybudujete nové oplocení a než Vám pojišťovna zaplatí všecky škody, budou do slepičárny ve velkém pronikat predátoři a působit další škody, které už Vám žádná pojišťovna, ani soudy nenahradí. Všecky další ztráty budete cálovat ze svého.
        K tomu škody třeba z tisícovek slepic, fest vystresovaných častými útoky predátorů, právě díky rozbitému a nefunkčnímu plotu. Vystresovaný slepice pak většinově přestanou snášet, Vy přicházíte o zisk z vajec a nakonec je budete muset utratit na maso.
        A další slepice se budou bát, vystrčit zobáky ze slepičárny do výběhu – kde se dřív mohly napást na zeleným, posbírat si žížaly a červíky. Některý i přestanou žrát uvnitř slepičárny, to běžný granulový krmivo – a uhynou Vám taky.

        A to jde jenom o „blbej plot slepičárny“.
        Ale myslím dost záleží, kolem čeho ten plot stojí, nebo proti čemu má ten objekt chránit.
        Něco jiného je, ostnatý/žiletkový festovní plot kolem budov kovovýroby, chránící proti zlodějům kovů. Něco o dost jiného je, kvalitní a taky festovní, docela drahý elektrický plot okolo té slepičárny.

        Viděl jsem jako mladší pár takových plotů. Co to obnáší všelijakých sloupků a ne ledajakých, odolných i proti vysoké zvěři, různých druhů speciálních izolátorů (strmé impulsy od 6 až do 10kV, délka okolo 5-10ms, perioda od 1,5 do 10Hz), detekčních úseků, zemních izolačních kapacit a izolačních indukčností, mnoha úsekových měničů napětí – pár z nich jsem už kdysi opravoval.

        Možná to není úplně nejlepší přirovnání k dané situaci u Kursku a Sudže, ale jiné mě nenapadá…

    2. Katastrofalni nedostatky ruske armady u Kyjeva? To autor nevi, ze slo o sachistuv plan, jak prilakat ukrajinske jednotky?
      Serdjukov je zajimava postava: jedni mu nadavaji, ze rozbil temer dokonaly sovetsky system, druzi ho chvali za odvahu, ze dokazal rozbit zelenou mafii, dusici cely Svaz.
      Ted v ramci cistek falesne obvinili generala Popova. Nehoda neni nahoda.
      Rusko to, o co bojovalo od perestrojky, prohralo. A bude trvat generace, nez se situace vrati do vychoziho bodu. Prohrulze tedy z hlediska delky zivota oznacit za definitivni, v tom nelze s Vlkem nez souhlasit.
      Ze se do roka, do dvou bude bojovat na ruskem uzemi, tvrdil prede dvema lety Strelkov- a za to ho zavreli (krome jineho).
      Sledujte si sve vybijeni ukrousu a jasejte.
      Uz dlouho tu pisu, ze valka je jen tragickou okolnosti a nedotyka se podstaty zmen. Jedine, co je ve valce duleziteho, je Odesa. O tu se hraje a pres ni zprostredkovane o Afriku.
      Mimochodem- z kurske oblasti SE evakuovalo, nikoliv bylo evakuovano (tedy jinymi slovy neorganizovane uteklo) pres 100 tisic lidi a na obranu musel byt povolan wagneruv kontingent z Mali.

  10. Přituhuje
    Potvrzeno. Šéf kanceláře ředitele ČT byl znovu na srazu dezinfoscény. Budu to řešit, vzkazuje Souček
    ZDENĚK ŠARAPATKA
    ….. Sobotní účast bývalého primátora ODS na Vlasteneckém setkání v Příčovech totiž ukazuje, že halasné mravní odsudky, o něž Jan Souček opírá personální čistky na Kavčích horách, má jen pro nepohodlné moderátory a tváře zpravodajství i publicistiky…..

    ….. Jak šla instalace Igora Němce, ausgerechnet přítele šéfa poslaneckého klubu ODS Marka Bendy a odtud radního ČT Pavla Matochy, do vlivné pozice v ředitelně televize dohromady s faktem, že komická legenda pražských povodní nalezla zálibu v dezinformačních mejdanech proruských partiček v Příčovech, je nasnadě…..

    …. Dobré jméno České televize skloňoval Jan Souček ostošest, když zametl s Norou Fridrichovou a jejími 68 hodinami. Zda měří v České televizi dvojím metrem uvidíme: opakovaná účast jeho podřízeného na proruském sabatu svědčí o nulovém respektu k šéfovi a nezávislosti veřejnoprávní televize jméno určitě nedělá…

    https://medium.seznam.cz/clanek/zdenek-sarapatka-dvojnici-v-pricovech-na-srazu-vlastencu-videli-pobocnika-sefa-ct-igora-nemce-uz-zase-80842?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Nevím, jestli se pan Šarapatka nevydal na tenký led.

    1. Lze u nás beztrestně napsat o někom, že „, že komická legenda pražských povodní nalezla zálibu v dezinformačních mejdanech proruských partiček v Příčovech?
    Co to je proruská partička?

    2. Lze u nás beztrestně zveřejňovat fotografie ze soukromé akce, která se koná na soukromém pozemku, bez souhlasu zmíněné osoby?
    GDPR pláče.
    https://www.gdprsolutions.cz/narizeni-gdpr/osobni-udaje/

    Jak to je s tím Vaškem?
    Nechoď, Vašku, s pány na led, neboť mnohý příklad …

    1. Vsadil bych se dokonce, že tu fotku někde ukradl.

      Jojo, pan president Zeman jej vyhodil pro neschopnost ( že to papírově zanesli jinak je pro jeho hodnocení nepodstatné ), moc dobře věděl co dělá.

  11. Rád bych se e s Vámi podělil o jednu z myšlenek velkého francouzského filozofa Guillauma Faye, který v již roce 2001 (!!!) ve své knize Proč bojujeme, mj. napsal:

    Mentální AIDS evropských „elit“
    Mentální AIDS je psychologická choroba, která zachvátila téměř všechny tzv., „elity“: politiky, mediální svět, umělce, atd. Tato nemoc u nich vyvolává perverzní potřebu systematicky jednat proti zájmům vlastního národa a šířit úpadkové hodnoty, které navíc ještě líčí jako hodnoty obrodné. Evropské společnosti jsou dnes postiženy zhroucením svého mentálního imunitního systému.

    Zatímco by se měla přijmout obranná protiopatření, děje se přesně opak – činí se opatření, která napomáhají nástupu nemoci. Zde několik příkladů:
    1. Tam, kde nepodařený vzdělávací systém plodí analfabetismus a školní násilí, se jako naschvál mluví o intenzivnějším zavádění „antiautoritářských“ metod, tedy přesně těch metod, které tuto situaci zavinily.
    2. Právě v okamžiku, kdy prý údajně skleníkový efekt způsobuje oteplování atmosféry a kdy by se tedy plynové emise znečišťující životní prostředí měly snižovat, doporučuje se odklon od výroby elektřiny z jaderné energie.
    3. Zatímco se násilí, kriminalita a všeobecná nejistota v každodenním životě objektivně šíří (oběti tohoto násilí jsou prý „fixovány na bezpečnost“, tvrdí lidé, kteří sami žijí v chráněných, popř. ještě v násilím nedotčených zónách), je tento fenomén intelektuálským žvaněním nejen popírán, ale ještě se žádá zmírnění policejní nebo soudní přítomnosti.
    4. V době, kdy neomezený příliv cizinců do Evropy, který představuje otevřenou kolonizaci, působí evropským národům nenapravitelné škody, jsou nasazena všemožná opatření podporující odcizení, obranné reakce domácích jsou tvrdě potlačovány v zárodku a všichni ti, kteří se této invazi staví na odpor, jsou pronásledováni jako „rasisté“.
    5. Právě ve chvíli, kdy demografický kolaps vylidňuje Evropu a v krátké době, ale natrvalo, hrozí pád do obrovské hospodářské krize, jsou natalitě vstřícné politické tendence zatracovány, a místo nich se aktivně pěstuje kult homosexuálů i všelijakých dalších, vůči rodině nepřátelských a abnormálních způsobů chování.
    6. Islám, který se svého džihádu proti Evropě nikdy nezřekl a v poslední době ho znovu vede otevřeně, je všude podporován, a tak přímo vybízen a utvrzován, aby se v Evropě uchytil a usídlil.

    Mentální AIDS, který zachvátil evropské elity, je zkrátka založen na nejtěžší formě intelektuálního zblbnutí, které pohrdá „zdravým lidským rozumem“ prostých lidí a zaklíná se uměle vytvářeným, pomateným optimizmem („všechno bude dobré“ – když ve skutečnosti jde všechno špatně a ještě hůř). Katoličtí hodnostáři i sekulární republikáni s chorobným přesvědčením tvrdí, že islám a imigrace jsou prý „obohacení“. Vůbec přitom nevidí, že sami budou jejich prvními obětmi.
    Mentální AIDS tedy vzniká z překrucování reality a z chybného hodnocení útoků na imunitní systém. V biologickém AIDS se děje přesně totéž. Mentální AIDS je následek oné intelektuálské pomatenosti, kterou nelze nikdy dost pranýřovat a jejíž krédo zní: „Pročpak něco dělat jednoduše a správně, když to jde i obtížně a špatně?“

    Shrnuto: nemocný mentálním AIDS zaměňuje nepřítele s přítelem.

  12. Pod svícnem je 21.8.2024 tma

    Oldřich Lapčík
    Před 11 minutami
    Jestli panu prezidentovi chybí informace o nasazení zbraní českého původu na Ukrajině, pro první orientaci bych doporučil stránky TASS, má to použitelný textový vyhledávač. Slovo „Vampire“ (raketový systém), např. Odkaz
    Odpovědět

    https://tass.com/search?searchStr=Czech-made%20Vampire&sort=date
    https://www.novinky.cz/diskuze/podcasty-politalk-petr-pavel-spravedlivy-mir-na-ukrajine-je-spis-iluze-40484813

    1. Taky mi na Seznamu občas něco smažou. Systém jsem nepochopil. (Např. proč neprošel odkaz na píseň Last Train to Nuremberg Pete Seegera na Youtube.) Ale poměrně často, tam, kam to logicky patří, se jako zdroj dá uvést i ten TASS nebo China Daily. Někteří diskutéři pak mají nad čím se pohoršovat, jiným to snad potvrdí, že nejde o můj výmysl.

        1. Myslím, že se inspirovali nedávným ruským videem, ale tam byly jen piktogramy. Prostě každý má tu úchylampiádu rád.

  13. Blbý je, že na tom mým garážovým notebooku, na kterým mi tu v garáži jinak jede kontinuálně blues, kterej je o tom, že život je vlastně láska, a když né, tak je buď hezkej, nebo stojí za ho*no, je všechno tak prťavý, že vlastně vidím úplný kulovaný, natož co datluju. Tak ať ti všichni škarohlídi, který sem náhodou nahlídnou, nebo milci vzletný češtiny laskavě Starce přerolujou myšítkem, ale vy, moje zdejší holky, věřím, že se s tím už nějak vyrovnáte a popasujete, žejo?

    Když naše Maneca jinak nedá, tak sem si vzpomněl na tu její mou “bezelstnost“ (pravda, trochu drsnější, ale furt bezelstnost), když sem včera útrpným pohledem ZASE zaznamenal … řekněme … mně nepochopitelnou zálibu našeho Řezanky, která spočívá v jeho odreagovávání se kreslením zmršenejch ksichů současných vládních politiků. Těma, jak on říká “črtama“, totiž Řezanka doprovází svý zde jinak docela povedený přemýšlivý veršování … ale co naplat, když mě těma črtama vždycky spolehlivě naštvává (=uznávám, jen a pouze můj problém)!

    Přesto si neodpustím, že kreslit ksichty současných vládních politiků byť zmršeně, z kterých je každýmu normálnímu šoufl, nemůže bejt přece normální a … a o tom je dnešní Stařec. Ale pokud se v tom mým textu Řezankovi přece jen něco zazrcadlí, pak vězte, že jde o věc zcela náhodou a mnou úmyslně nezamýšlenou … ale pro jistotu se Řezankovi, za všechno v textu spáchaný, radši předem omlouvám, takže:

    Stařec a blázen aneb Doni Quijoti a zmršený politický ksichti.

    Na úvod opisuju od Řezanky:
    “A proč mě baví črtat politiky? Odreaguji se při tom. Ten pocit, když zase zmrším nějakého papaláše. K nezaplacení.“

    To bylo ještě za hlubokýho totáče, kdy bylo celkem běžným zvykem zavírat duševně nemocný do odlehlejších míst, prostě dál od běžnýho života, do většinou chátrajících budov ještě z dob C a K Rakouska. Ty budovy měly však jedno společný, bolševik do těchto budov skoro vůbec neinvestoval … a když, tak pouze do havárií a opravdu nezbytnejch oprav.

    A tak se stalo, že mě jednou ráno zvolali, že prej mám okamžitě jet do jednoho „ústavu“ (v uvozovkách proto, že v tomto případě šlo o nadnesenej až téměř vzletnej výraz) duševně nemocných, protože jim volal pan vedoucí doktor, že …jim z obvodový stěny vypadává kus zdi“ a že se mu zdá, že to je nebezpečný.

    No tak sem sbalil svý fidlátka a vzal sem si k ruce mladou u mě začínající elévku projektování a vyjeli sme do toho blázince. Vystoupili sme z auta v takovým chmurně stinným až téměř neudržovaným parku, v jehož středu stála chátrající temná budova. Protože všechny vstupní otvory byly důkladně zamřížovaný a hlavně zavřený, obcházeli jsme budovu po vnějším obvodu. Hned mě zaujala k obvodový stěně připlácnutá apsida, která se od líce zdi budovy jaksi odkláněla. Prasklinou bylo možný uvidět dokonce světlo, který vycházelo z interiéru budovy. Ale co mě hned udeřilo do očí, že z tý trhliny čnělo velký množství papíru. Ještě sem zaznamenal téměř neexistující okapy a dešťový svody, kterým zub času vzal velký části jejich „těl“. Z nich nezadržitelně na apsidu stékala dešťová voda, která kolem apsidy už vytvořila skoro regulérní mělkej rybník, který kontinuálně smáčel její základy a … a mně hned byla jasná příčina, proč se apsida od budovy odklání.

    Zazvonili sme a k mému překvapení nám otevřela těžký zamřížovaný dveře hubeňoučká řádová sestra, což sem v tý Husákově normalizací pokročilý době vůbec nečekal. Hned po té, co nás vlídně přivítala, nás ovanul onen charakteristickej zápach tak typickej pro všechny LDNky, no řekněme si to na rovinu, smrad. Řádová sestra nás odvedla k panu vedoucímu doktorovi, k takovýmu vrásčitýmu starýmu obličeji s pichlavýma očima zasazenýma do decentních brejliček. Představili sme se mu a já ho požádal, aby nám umožnil přístup do pokoje, ke kterýmu z vnější strany přiléhá apsida. Doktor evidentně znejistěn vstal od stolu a spolu s řádovou sestrou nás odváděli dlouhatánskou chodbou. Zastavil se před dveřma jednoho z mnoha tam byvších pokojů. Než je ale otevřel, téměř rozpačitě se nám snažil naznačit, že to tam uvnitř nebude úplně jednoduchý, že musíme bejt děsně ostražití, opatrní, klidní a nedělat žádný nepředvídatelný unáhlený pohyby. Pak sám odemkl a otevřel dveře, pokynul nám, abychom ho následovali a jakoby nic začal rukou ukazovat na primitivní kresby, kterými byly pokresleny všechny zdi toho obrovskýho pokoje a opravdu hlasitě ty kresby chválil.

    Střih:
    Kdo zná geniální linku Pabla Picassa, nebo lépěji jeho animovanej film o dobrodružstvích rytíře Dona Quijota a jeho sluhy Sancho Panzy?:

    https://www.pablopicasso.org/assets/img/paintings/don-quixote.jpg

    … tak nějak takhle pohodově na mě ty kresbičky na zdi působily.

    Střih:
    Klidně sme si kresby na zdi s kolegyní a doktorem prohlíželi, hlasitě sme je chválili a po očku si prohlíželi celou místnost, abych záhy uviděl, co sem v životě ještě neviděl.

    V tom výklenku tý apsidy, která mě profesně zajímala, nehnutě sedělo velililikánský přerostlý snad ještě asi dítě na zkřížených nohách, který mělo v obličeji tak děsivě výhružnej kukuč, že sem se instinktivně schoval za doktora. Něco tak šílenýho mít v obličeji, vážení, nemohla bejt snad ani pravda.

    Když doktor hlasitě vychválil všechny kresby na stěně, sáhl do kapsy bílýho pláště a z ní vytáhl papírovou krabičku s úplně novejma pastelkama a s nataženou rukou pomalu kráčel k bláznovi. Ten když uviděl pastelky, fakt nekecám, jako chameleon v mžiku změnil tu hrůzu ve svým obličeji na výraz dětsky vypadajícího neškodnýho blbečka. Vzal z doktorovy ruky pastelky, sedl si opět na zkřížený nohy na kamennej výklenek apsidy a zdálo se, že o nás ztratil zájem, protože se jal zaujatě kreslit na papír ty svoje nekonečný Dony Quijoty a při tom kreslení vypadal velice šťastnej … prostě, jak píše náš Řezanka = “pocit k nezaplacení“!

    Jenže já sem se potřeboval dostat k tý trhlině v apsidě, ale tam seděl blázen a i doktor posuňky naznačoval, že to nebude jen tak … a taky že né … když sem se jen přiblížil k apsidě a chtěl sem do ní nahlédnout, v tu ránu chameleon změnil obličej usměvavýho dítěte v ten už mnou vzpomínanej děs tak, že mě okamžitě přešla chuť někam nahlížet. Jak sem po očku sledoval doktora i on nebyl úplně v pohodě. Radši sme se dali sebezáchovně na ústup ke dveřím, kde furt stála moje mladá kolegyně, která jakoby tušila která bije. Od samýho začátku totiž se od těch dveří nehla, zřejmě proto, aby mohla včas vzít kramle.

    Jenže pak se stalo něco, co doktorovi i mně doslova vyrazilo dech a oba sme už jen zírali, neb sme neměli šanci to jakkoli ovlivnit. Ta moje mladičká kolegyně si jakoby nic začala nahlas bezstarostně prozpěvovat a z podlahy sbírat bláznem poházený pastelky. Když jich měla plnou hrst, tak s naprostou samozřejmostí a bez sebemenšího strachu přistoupila ke stěně a za neustálého prozpěvování začala těm bláznově linkově nahým Donům Quijotům přimalovávat křiklavě barevný šatičky a jiný různě srandovní oblečky, ale na blázna se očkem nepodívala.

    Aby všem bylo úplně jasný, ta moje mladá adeptka projektování stejně jako ten blázen nebyla žádnej Picasso, měla však v sobě výtvarnej šmrc toho blázna, tedy něco na úrovni mateřský školky.

    Mohu vám už jenom říci, že jakmile kolegyně vybarvila na stěně šatečky prvnímu Sancho Panzovi, v apsidě s děsem v obličeji sedící blázen doslova zatuhl. Trvalo notnou chvíli než se vztyčil ve svý nekoordinovaný obrovitosti z toho zkříženýho sedu a jako v transu přímo náměsíčně kráčel k tý mý zpívající po zdi si kreslící kolegyni a … a když doktor už už už hodlal zasáhnout … blázen začal vesele hýkat, zřejmě napodoboval zpěv kolegyně(?). Pak si vzal pastelky, který mu moje kolegyně, aniž by se zase na něj podívala, podávala. Blázen s rozzářeným úsměvem si stoupl vedle ní, a kdybych to neviděl na vlastní oči, nikdy bych tomu nevěřil, začal s dětsky bezelstným výrazem napodobovat kreslení mý kolegyně a… a těma barevnýma pastelkama rukou společnou malovali infantilní barevný šatičky všem tam na zdech bláznem namalovaným nahým španělským rytířům a jejich sluhům.

    Blázen s naprostým zaujetím a úporností jemu vlastní kreslil a kreslil po zdi a nám s doktorem už nevěnoval ani pohled, takže sem měl dostatek času prozkoumat, vyfotografovat a dokonce i zaměřit celou havarovanou apsidu z tý bláznovy interiérový strany.

    No a pak už to byla úplná brnkačka, protože na chodbě zaznělo něco jako bušení do kolejnice (ten zvuk si pamatuju s CO cvičení), dveře se otevřely, objevila se zase ta usměvavá řádová sestra a blázen docela radostně vyběhl z pokoje zřejmě do jídelny. Když mě a doktora míjel, věnoval nám už jen zlomkovej záblesk toho původního děsu svýho obličeje, ale když míjel mou kolegyni, zastavil se a věnoval jí nejen úsměv idiota, ale taky ji podal úplně novou červenou pastelku. Ona si ji s úsměvem vzala a blázen radostně odběhl a … a my ho už nikdy neviděli.

    Já se ještě vrátil k tý trhlině a z ní čouhajícím papírům, který sem viděl zvenčí. Byly úplně VŠECHNY pokresleny bláznovými Dony Quijoty. Dodnes jsem přesvědčenej, že dělaly bláznovi stejnou radost jako Řezankovi „črtání pro radost“ … jen s tím pro mě nepochopitelným zásadním rozdílem, vážení, že bláznovi dělali radost Doni Quijoti a Řezankovi zmršený politický ksichti!

    Když sme už jeli domů, zeptal sem se tý mý mladý kolegyně, jak jí to proboha jen napadlo. Dlouho … předlouho mlčela a pak se na mě smutně podívala a řekla:

    „mám taky postiženýho bráchu“!

    … pak už sme celou domů jen mlčeli.

    Až když sem přišel večer z práce domů a uviděl moje dvě děti, jak si v naprostý pohodě hrajou, najednou sem si snad poprvý v životě uvědomil, jaký je to děsný štěstí mít z d r a v ý děti.

    1. omlouvám se, ale ta kurzíva se nějak po textu rozutekla … ale vono je to stejnak jedno, kdo by to taky četl, žejo?

      1. Ja jo. A mel jsem napsanou rekaci. Ale smazal jsem ji. Tak nejak mi nakonec prislo, ze se k tomu neda nic dodat. Tohle si clovek nenacte. To si musi prozit. A neni to nic hezkyho ani v pripade, kdy to ma stastnej konec jako v nasem pripade.

        1. Já taky. V poslední době mi připadá, že stačí jen maličko jiný pohled na svět a hned je oheň na střeše. Blbíši jen pište dál , moc ráda Vás čtu.

    2. Smutné, jen mne napadá nemohl pan doktor počkat tu chvíli na jídlo, bylo by to bez problému ?

      Já nevím, ale dal bych osobně spíše přednost titulování pan Řezanka nebo křestním a příjmením. Byl jsem vychován, že titulovat pouze příjmením je neuctivé.

      1. … nebo blázna přivázat po celou tu dopolední dobu řetězama k posteli, zatímco já bych fotografoval, zaměřoval a jinak prozkoumovával tu apsidu … sakra, že to toho hloupýho doktora nenapadlo, žejo?

        … snadná věc, napište si svýho Starce a v ňom si dávejte přednost komu a čemu chcete!

        1. O řetězech jsem samozřejmě nepsal ani nemyslel, přišlo mi dost jasné, že odchod na jídlo nebyl pro dotyčného žádné strádání navíc.

          Promiňte, moje chyba, myslel jsem si hloupě, že se tu bavíme mezi slušnými lidmi, vaše poučení si beru k srdci.

          1. Co má blbíš proti kreslení? Nacpat do děcka 20 Fidorek a říkat tomu výchova je horší. Ale jinak citáty z Bible
            Kdo je bez viny neb hodí kamenem

            Nesuďte,abyste nebyli souzeni

            1. Za mne jsou ty črty pěknou součástí tvorby pana Řezanky, ale nechci tu více provokovat, tento druh komunikace nevyhledávám.

            2. … a je vymalováno, žejo Opravníku omylů!
              To by jeden neřekl, že to moje bylo o kreslení! Jestli pro Vás neplatilo to mnou v úvodu uvedený hnidopišství, co myslíte?

          2. Ve vší úctě, když s Vámi je to opravdu těžké, protože Vy se vyznačujete tím, že jste tady do všeho jaksi hrrr a moc nedomýšlíte hloubku toho, o čem se píše!

            Takže, abych byl konkrétní:
            Váš úlet spočívá v neodhadnuté době (ČASU) potřebné k provedení stavebních úkonů na zajištění havarované apsidy. Jenže pudl věci spočívá v běžně žitém ČASE toho blázna (chápete-li trošku) a ten byl v kolizi s tím mým ČASEM.

            Aby to bylo jasné i Vám, ten blázen buď ten svůj ČAS/život žije, nebo pak už jsou jenom ty řetězy u postele, o kterých jsem se mylně domníval, že Vám snad dojdou … no nedošly a to se stalo právě Vám!

            Ale víte co, než s blbíšem, od kterého si stejně nic nevezmete, radši komunikujte s Josefem = viz.
            výše. Podle toho co napsal to vypadá, že by Vám ty jemnosti bláznova žití uměl vysvětlit, na rozdíl od blbíše, který chválabohu jen tuší.

            1. To asi musím uznat, že je to se mnou občas těžké, ale jsem tu takový sám ?

              Bral jsem to, že na jedné straně jste dělali v jeho přítomnosti v značně nekomfortním stavu, tedy usuzuji ani ne s plnou efektivitou, na druhé straně ani on nebyl nadšen z vaší přítomnosti. Proto mne napadlo, zda byste za čas jeho jídla byli nestihli svou práci ve větším klidu. Já třeba mám sklon v nervech chybovat, proto jsem tak uvažoval. Vy možná ne, tak vás to ani nenapadlo. Proto jsem se, opravdu bez špatného úmyslu, zeptal. Rozumím, že to mohlo vyznít jako provokace, ale opravdu nebyla.

              Také o postižených trochu málo vím a proto mne ty řetězy vyděsily, že bych z nich byl podezříván neméně.

              Uznávám, že někdy mi věci prostě nedocvaknou, takže vůbec netuším, co chcete říci tím Josefem, a nejsem si jist, zda vám plně rozumím s těmi řetězy.

              Jinak ten váš první odstavec z 20 srpna, 2024 (18:20) jsem bral jako vzájemné nedorozumění nebo jiný názor. Útočnost a podrážděnost toho druhého nechápu doteď.

              1. … nic se neděje, sem už životem natolik obouchanej, aby to Vaše mě rozhodilo!

                Jozku si znovu pečlivě přečtete, má v tom jeho:
                „Tohle si clovek nenacte. To si musi p r o z i t.
                úplně všechno, tedy alespoň si myslím, chválabohu sem TO prožívat nemusel.

    3. Opět krásně vypointované povídání. Jsem ráda, že jste je sem vložil (však jsem si tuhle říkala, že už jste sem dlouho nic nedal… ale asi jste měl „prázdinovou službu“ – jak už to tak bývá, když má člověk potomky a potomky potomků 😉).

    4. Tvl blbíšu! Taková pohoda! Já dělal topení v pasťáku, kde chovanec probodl vychovateli krk šroubovákem. Pak nám posunuli termín odevzdání projektu. Tam bylo zážitků! (To byl Nový Jičín).
      Ještě lepší ústav pro mladistvé byl v Dubové (za Melčem). Na 50 chovanců tmavší pleti 50 ks personálu.

  14. Proč nespolupracujete ?
    https://stoppoplatkum.cz/
    Vytvářet další hnízda protestů a tím rozdrobit množství protestujících asi není dobře. Dopadne to jako s Covidem. Každej si chtěl urvat svojí slávu. Stejně jako Turek. Jen využil slabou chvilku a už má teplý místečko. Moc dobře věděl, že tam nic nezmůže, ale prachy dobrý.

    1. … asi záměr, Saharo, jinak si to fakt neumím vysvětlit. Kdyby to spustili hned po tom, co se ten hloupej Fiala omylem ocitl ve funkci premiéra, to bych ještě snad chápal, ale spustit takovou nejistou pecku měsíc před krajskýma a částečně senátníma volbama a rok a něco před parlamantkama? … tak to fakt nemá chybu!

  15. Tady je hodnocení událostí od Harrypa u Vlka. Perfektně přefiltrovaný obraz dění na Ukrajině a souvisejíci, který nebude daleko od skutečnosti.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/08/19/co-tyden-dal-4/

    Závěr“
    „Nenormální svět pro mě představuje i nacismus, který nyní politické špičky v celém západním světě okázale přehlížejí, ba v mnoha případech bezostyšně podporují. A dokud budou v řídících strukturách Ukrajiny lidé jako Biletsky, pak považuji ukrajinský režim za neonacistický. Pokud naše vláda povolí propagaci Azovu a guma Foltýn mluví o příkopech pro 4-5 % naší populace, pak považuji za neonacistickou juntu i fijalovou pětidemolici v čele s hadrvousem na Hradě. Můj předek je pochován na Dukle, moji prarodiče přežili nucené nasazení v Německu a já nezneuctím jejich památku.“

    Vidláku, nestálo by Harrypův dosah rozšířit i na Litterate?

  16. OT. Nemáte někdo odkaz na Nohavicu v Příčovech? Rozhovor měl být na IR, odkaz nefunguje, záznam z panelu taky nikde….

  17. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/armada-nakupy-miliardove-zakazky-cv90-f35-leopard-tank.A240813_093433_domaci_ivos#space-a

    500 miliard. To jsou samé velké velkolepé stroje s velkými náklady na údržbu. Kde je ale nějaké poučení ze současného vývoje? Přenosné MANPADy, ATGM a tisíce dronů různých velikostí?

    Navíc houfnice Caesar bude už za 5 až 10 let zastaralá, jestli pokrok v dronech bude pokračovat. Houfnice budoucnosti by měla mít automatické nabíjení, celou posádku uvnitř silně pancéřované kabiny a schopnost rychle změnit pozici, takový typ houfnice jako je Morana. Caesar sice dokáže rychle zmizet, ale při rostoucím nebezpečí ze strany dronů, opravdu se vyplatí je ve větším množství kupovat? Za pár let může mít moderní drony i nějaká skupina rebelů v Sahelu…

    1. Viděl jsem video s poměrně malou a jednoduchou sexykoptérou, co unese až 16kg trhaviny, nebo jiného nákladu. S takovým nákladem ani ten Caesar už není v bezpečí bez toho, aby měl nějaká přídavná a důkladná, protidronová opatření. Celková váha toho dronu i s nákladem, při vysokém konečném zrychlení, prorazí i všelijaká ta pletiva.
      Rusům se smáli za jejich „ochranu tanků“, ale jak už jsem kdysi psal – Rusové jsou mistři improvizací.
      A dělají je vždy proto, aby dosáhli přesně té funkce, kterou potřebují. Bez ohledu na to, jak to bude vypadat, nebo nakolik to bude konstruktérsky „čisté“ řešení.
      Drony a jejich varianty budou přibývat, živá síla na frontě je drahá a čím dál vzácnější.
      A ten dron může uspokojivě obsluhovat i ten, který by na frontu z nějakého důvodu už nemohl.

      1. Stačí si vzpomenout na nákladný vývoj propisky, co píše astronautům i v beztíži a kosmonauti nafasovali obyčejné tužky.

        1. I američani používali původně tužku. Problém je s obrušujícím se grafitem z tuhy (uvolňuje se a dělá bordel v technice), proto američani vyvíjeli tu propisku. . .

              1. Re: Zpj

                Co je jednodušší?
                Vymýšlet 3,14-čoviny s propiskami, anebo „polít“ osazené tišťáky lukoprenem, aby se na ně nic nemohlo dostat?
                A nemusí to být „guma“, i když ta navíc zároveň chrání před vibracemi. Stačí na to obyč lak, kterým se lakuje drát na vinutí cívek. Pak můžete mít na desce klidně i centimetr prachu a nic se neděje.

                Řekl bych, že to je stejný systém, jaký je uplatňovaný v ojrodotačnám byznysu.
                „Samopřikládací“ kamna z Filakova stály v přepočtu 45 000 Kč i s dovozem.
                Stejně výkonná kamna, fungující na naprosto stejném principu, ovšem s potřebným certifikátem stála 120 000 Kč.
                Ten certifikát jakože zaručoval proplacení „kotlíkové dotace“.
                Ovšem musel jste mít montáž certifikovaného kotlíku certifikovanou firmou a k tomu projekt na topení v baráku, jaké tady dělá třeba Ládik!!!

                Úžasný plán, jak přelstít CO2 a hlavně svoji peněženku.

          1. Já vím, že pravda by nikdy neměla stát v cestě hezkému příběhu.

            Ale s tou propiskou a tužkou je to trochu jinak.

            Propisku na své náklady vyvinul pan Fisher a NASA je pak prodával za pár dolarů kus – a vydělával na reklamě, kterou mu to přineslo.

            Rusové používali voskovky – z těch žádný grafit nepráší.

            BTW: pokud byste si chtěli něco jako „kosmickou“ propisku pořídit a originál Fisher Space Pen vám přišel příliš drahý, hledejte „tlakovou tužku“ (např. UNI Power Tank) – náplň je uzavřená a natlakovaná, píše ve všech polohách a inkoust by měl být chytlavý i na vlhké a mastné povrchy.

    2. Paní ministryně nakupuje podle toho, odkud si myslí, že jí více pochválí a nebo odkud jí plyne větší šance na budoucí korýtko v centrále NATO v Bruselu, kde bude moci uplatnit své přebujelé ego. Potřeby armády ČR, český zbraňový průmysl i naše obranyschopnost jako taková jsou jí úplně u zadele.

    3. Re: Manuel

      Morana je převlečená DANA s novou elektronikou.

      Slabina tohoto předraženého bazmeku, případě kolapsu elektroniky je to NEPOJÍZDNÉ, protože motor a převodovka je v automatu.

      Že jsou kolapsy elektroniky vážnou hrozbou pro bojovou techniku, nasvědčuje i skutečnost, že mezi odběrateli vojenských vozidel Tatra je neustálý zájem o čistě mechanické agregáty s původem z 80. let minulého století.

      O mých zkušenostech s bazmeky DAF, které obstarávají motorizaci jedině západních žďorbů zn. Tatra, jste si mohl přečíst zde:

      https://web.litterate.cz/pilotem-snadno-a-rychle-aneb-event-stoleti/

  18. Dovolím si hodit v plen takovou úvahu:

    Kolik lidí je nutné dát dohromady, aby alespoň byli vzati na vědomí?</b

    Ve Francii či Španělsku jsou odbory a politické strany schopny dostat do ulic i více než milion lidí. I za tu cenu, že je represivní složky mlátí, kropí a slzoplynují.
    Tu a tam se jim podaří prosadit alespoň něco ve prospěch "lidu".

    V Holandsku a Belgii to několikrát byly statisíce lidí a opět se jim podařilo prosadit pár zlomků. Ale lepší než drátem do oka.

    V Německu jsou silné odbory IG METAL, které zaznamenávají úspěchy v oblasti mezd, pracovních podmínek a sociálního zabezpečení.

    Ve zbytku EU – prakticky nula.
    Z chudých členských zemí kdo mohl, utekl do těch bohatších, aby tam fungoval jako gastarbeiter a posílal domů pár eur. ČR nevyjímaje. Ti, co zbyli doma, rezignovali nebo jsou příliš staří na to, aby někde začínali od nuly.

    Společnost v ČR je doslova atomizovaná do malých bublinek, v nichž lidé žijí nebo přežívají. Odbory jsou roztříštěné úplně stejně, jednotlivé skupiny spolu snad ani nekomunikují a rozhodně nejsou schopné jakékoli spolupráce.
    Jedinou odborovou organizací, která je schopna prosadit něco alespoň v oblasti mezd a BOZP, je OS KOVO. Ale proč? Protože ji, čistě účelově, podporuje IG METAL. Ne proto, že mezinárodní odborová spolupráce, ale proto, že český mzdový dumping ohrožuje životní úroveň německých pracujících.

    Demonstrace v ČR dostaly do ulic max. 100 000 lidí, a to v několika málo ojedinělých případech. Jakmile však účastníci zjistili, že jen o řečnická cvičení jednotlivých zbytnělých eg, klesla účast na max. 20 000 a méně.

    Za tu dobu, co tenhle cvrkot pozoruji, jsou Vidlák s Konečnou snad jediní kdo pochopili, že jen kecy nic nezmění a s ničím nepohnou. A co se stalo? POKAŽDÉ v tom zůstali sami! Všichni ostatní ucukli.
    Je to šílené, hořké a nepochopitelné, ale je to tak 🙁
    Zatím žádný z mluvků nebyl a není ochoten udělat víc než vykecat se na tribuně a zmizet. A ti dva sami nic nezmohou. A eventuálně těch několik málo aktivních zneužít ve své volební kampani; nic víc.

    Co s tím?
    Nevím.
    Možná nic, protože atomizace již příliš pokročila a v současnosti už rozbíjí i rodiny.

      1. Ještě jinak …

        Obávám se, že značná část zdejšího osazenstva s příjemným chvěním u srdce podlehla iluzi, že je součástí skutečné alternativy …

        Byť jsem uvítal, že pan domácí už má na jazykovou korekturu (a tedy je podstatné čtivější), nepřestávám vidět to trvalé úsilí, jež nás má přesvědčit o tom, že je třeba bojovat za to, abychom nezahučeli do třistametrové strže, ale jen do té o 10 m mělčí …

        (Když se (opět) brzy octnu ve starších příspěvcích), dobře mi tak …)

    1. V odborech oporu nehledejte. Já byl členem léta, ale jakmile si znovu zvolili do čela Středulu, dal jsem jim vale. Ti lidé nic měnit nechtějí, jen snahu předstírají ale v reálu jsou se současnými „elitami“ v jedné partě.

  19. Dotaz čtenářům.

    Už jste někdy viděli, aby vojáci, kteří stráží válečné zajatce, zavedli v pochodovém tvaru tyto nepřátelské živly do hangáru, kde mají schované vlastní batohy s potřebnými věcmi?

    https://t.me/milinfolive/128473

    Ruští zajatí vojáci a ruksaky na pravé straně fotky mají značky vyhotovené modrou izolepou…

  20. „blbíš napsal:16 srpna, 2024 (2:06)
    … a ste si jistej, příteli, že ta Vidlákova „Hydra“ je o tý Vaší tady presentovaný svobodě?“

    Určitě.
    Minimálně o té svobodě mimo kriminál.

    1. … no jo, no, příteli … já jen, jestli ten Váš až skoro jájíkovskej postoj/přístup k „Hydře“, kterej bazíruje na tý Vaší OSOBNÍ svobodě, neměl bejt přeci jenom trochu upozaděn, neb si myslím, že tím ořechovějším impulsem Vidláka a spol., kterej je dohnal k OBČANSKÝ neposlušnosti á la „Hydra“, je to, co Vidlák napsal zcela jasně a co přetrvává už od bolševika a nově od spacákový revoluce na Kavkách, aniž by ti zmetci, co se střídali ve vedení státu a PS, se s problémem médií důstojně a nadhledem vypořádali.

      Třeba já (ve vší úctě) než tu Vaší OSOBNÍ svobodu v tomhle případě více uznávám to, co popisuje Vidlák:

      „… Česká televize neplní svoji funkci. Ano, konstatovala to už celá řada orgánů. Ano, existuje tam nějaká subordinace. Ale už dvacet leto tom Kotrba píše a nestalo se nic. Dvacet let tady Česká televize přispívá k tomu nejhoršímu, dvacet let se nám smějou do očí, dvacet let mají priviegia, která nemá nikdo jiný, ale když jim na to sáhnu, tak si zasloužím trestní oznámení, protože Kotrba nechce žít v anarchii a daně se platit musí.“

      P.S.
      … i když nezastírám, že ta iniciativa „Hydry“ asi skončí jako obvykle, neb podobnej postoj jako máte Vy, bude mít asi převážná část naší populace! Vždycky se totiž najde něco, jak si zdůvodnit/obhájit to setrvávající teplíčko a smrádeček (nemyslím to vůbec pejorativně!)!

      P.P.S.
      No a když naše Maneca jinak nedá, tak co kdybych to Vaše převedl do týhle blbíšovský parafráze (=co taky očekávat od blbíše, žejo!):

      “Přesto přese všecko moje jméno mezi „účastníky zájezdu“ bude chybět. Ale já ty ČT a ČRo poplatky budu bez reptání i po zvýšení platit dál…“, protože…“… kdybyste se zeptali proč, odpověděl bych – kvůli osobní svoboděs p á n k u!:

      Já totiž u TíVí spím a ze spánku mě vždycky spolehlivě vytrhne hlasitost do pořadů vkládanejch reklam (i přesto, že sem skoro hluchej!!!), ač podle nařízení samotný Rady má bejt hlasitost reklam stejná jako hlasitost pořadů/filmů, do kterejch ti deprivanti právě ty reklamy vkládaj/pouštěj.

      Když to po blbíšsku uvedu na správnou míru, mám téměř stejnej „Hydrovitej“ důvod jako Vidlák a spol. , protože co očekávat od podobnejch týpků jako sou kotrbovití a spol., když za ty roky a roky, co vysedávaj v těch jejich Radách, NEprosadili/NEdonutili televize, aby tak jednoduchou banalitu jako je hlasitost reklam, vyřešili jednou pro vždycky. Místo toho všechny ty televize, co „podléhaj“ Radě, dál ukazujou na platící koncesionáře ten jejich obvyklej fekáč a hlasitost reklam DÁL svým řvaním budí ze spánku u beden spící životem zdrchaný chudáky blbíše!

      Mimochodem … i Vy sám při Vašich UŽ letech snad sakra musíte vědět, že spánek starců je nad jakoukoli osobní svobodu! Tak se už koukejte konečně dát trochu dohromady a nebuďte furt jen opozičníkem … takovejma jako ste Vy, aby se Vidlák obklíčil!

      1. Ctěný blbíši,
        nemám dar, jako vy, krasoduchové, vyjadřovat své myšlenky „kudrlinkovanými“ větami. My, realisté a pragmatici, jsme osudem odsouzeni psát jasnými slovy a větami, kde význam slov, vět a souvětí jasně definuje to, co chtěl autor vyjádřit.
        A ještě těžší to máme my, realisté a pragmatici, pokud jsme postiženi právním vzděláním i praxí. V právním vyjadřování pro „kudrlinky“ není místo.
        Nemám, co bych k tomu, co jsem napsal – zde na „tribuně“ i na Vidlákově blogu pod článkem „Dva tisíce“ zde https://web.litterate.cz/dva-tisice/#comment-324278 a v následující diskusi s Alefem případně dalšími uvedl.
        Může být, že jiní právníci mají na věc jiný názor, to není nic neobvyklého – znáte to, „dva právníci = tři právní názory – každého individuální a třetí společný kompromisní“.
        Jenže to, do čeho se pustili Vidlák, Štěpánek a další svou „Nekrm hydru“ opravdu, ale opravdu přismrádá kriminálem /hlubší rozbor uvádět nebudu, znáte to o „hrachu a stěně“ – abych se nevytahoval „perlami a sviněmi“ – ty svině přenechám vládnímu posvěcenci, žel, pokud se nemýlím, také z božíhodopuštění právníkovi – to víte, i mezi vejci se najde „záprtek“/. A nenamlouvejme si, že režimní zmetci se jen jen netetelí, aby je mohli slovit. Samozřejmě nemohu tvrdit, že to tak dopadne, a už vůbec ne, že kriminálem, ale o tom, že budou mít trable, nepochybuji ani na vteřinu. Aby tomu tak nebylo, to bychom museli žít ve skutečné demokracii, ne v její karikované podobě fialovým hnusem – a abych byl spravedlivý, nejenom jím, ale možná polovinou celé naší společnosti naběhlé na ideologii progresivistického liberalizmu, LGBT-ismu, buzerantismu, globálně oligarchického kapitalismu a dalších „-ismů“, které mají přednost před zdravým rozumem posvěceným staletými zkušenostmi i vědeckými poznatky.

        Ctěný blbíši, jestli dovolíte /anebo i kdyby ne/ já zůstanu u svého pojímání svobody. A nejsem v tom sám a nejsem ani originální. Dávno přede mnou svobodu takto nazírali autoři učených vět i jen „bonmotů“ – zkuste se podívat sem – https://citaty.net/citaty/13406-baruch-spinoza-svoboda-je-poznana-nutnost/
        Ano, všechny ty odchylky mají vlastně hlavního jmenovatele – „Svoboda je poznaná nutnost.“

        A úplně na závěr – jakkoliv na Kose už dávno nepůsobím a už tam prakticky nechodím ani číst vlkovy /a jiných autorů/ články, tentokrát jsem si ho nakliknul – https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/08/16/nekrm-hydru/
        Můj závěr realisty pragmatika a také tak trochu ještě i právníka je ten, že i kdyby nakrásně akce „Nekrm hydru“ zůstala nepovšimnuta orgány činnými v trestním řízení /o čemž vážně pochybuji/, pořád bude jen tím, čím to charakterizuje „vlk“.

        S kudrlinkami nebo bez nich.

        Ale samozřejmě, je to jen můj osobní názor a nikoho nenutím mu věřit.
        Nicméně já u něho napevno zůstanu.

        1. … my dva, příteli, si nebudem nic vykládat o kudrlinkách či realistickým pragmatismu, na to se snad známe už nějakou dobu, žejo!
          Ale aby bylo jasno i ostatním, který našemu vzájemnýmu kočkování a popopošťouchávání nemusej rozumět.
          Osobně vidím iniciativu Vydlákovy „Hydry“ stejně jak Vy, tedy jako úlet, sice dobře míněnej, ale co platný, furt jen jako pořádnej úlet, ale o tom dopodrobna psal již vlk na Kose, nemá proto cenu k tomu cokoli dodávat.
          Neštěstí Vidláka spočívá v tom, že on moc dobře nerozeznává sílu větrů a hlavně odkud asi tak můžou pofukovat. A tak se docela snadno stane, že vidláctvo naskakuje na protistranou nadhazovaný úhybný témata, jako byly posledně ty Fialou předhozený „svině“ z huby toho jeho všehoschopnýho Foltýna.
          Vidlák dobře nerozlišuje a nepozná, že fialovcům a spol. ani tak nejde o „svině“ a už vůbec né o Foltýna, ale o rozmělňování/rozdrobování toho, co lidi typu Vidlák umí, totiž toho „tahu na branku“!
          A tak se děje, co se děje!
          Místo, aby se Vidlák naplno věnoval tomu co umí, tedy tomu „tahu na branku“= tedy sjednocování té furt tak fatálně roztříštěný alternativy, neb parlamentky se kvapem blížej, tak se dobrovolně nechá protistranou vykrvácet se svejma stejně smýšlejícíma na „Hydře“, kterou má protistrana sakra ošéfovanou!
          Jedinou cestou, jak s tím něco udělat, sou prostě parlamentky za rok a něco, ale protistrana může bejt v klidu, protože Vidlák a spol. do tý doby vykrvácí na tý jejich „Hydře“!
          Už proto sem nedávno napsal tohle:
          https://web.litterate.cz/pravda-nas-osvobodi/comment-page-2/#comment-322037
          ale co naplat, bez povšimnutí zdejších aktivistů.
          Vidlák a spol. nepoznali, že sou umně a úmyslně zahlcovány „roji dronů“, tedy úhybnými tématy, na který protistraně spolehlivě naskakujou a … a tak dochází k tříštění vidlácký síly, tedy toho jedinýho, čeho se v nadcházejících volbách protistrana bojí … škoda … velká škoda!

            1. Jedna ne, a kde by se tady vzalo kupek víc?
              A s hydrou je stejná potíž: těch registrací bude nejvýše 10000, když petice (kde žádné riziko kromě figurování na seznamu nehrozí) dosahují 20000 a sehnat podpisy pro kandidáta na náhradu gumy je téměř nemožné.

          1. Šrotuju pod „golgotou“, co na to říct/napsat.
            Nenapadlo mě nic „geniálnějšího“, než to Vaše „JO!“

            Vítejte do klubu nepřátel /stáda/.
            Už jsem nejméně dva /spíše tři – ještě jistý „Schumlex“ – nebo jsem někoho opomněl?/.

  21. Po východu Slunce
    sežeru dvě unce
    sýru nebo másla.
    Noc už pro mě zhasla.

    Dám do hlavy bílkovinu
    nechci žádnou plotovinu.
    Trochu cukru formou medu
    a už makám, a už jedu.

  22. Krátké video jen něco přes 3 min., ale stojí určitě za shlédnutí… polilo mou duši živou vodou:

    PŘIDEJTE SE KE ZMĚNĚ | Svatopluk – Petr Drulák, Ilona Švihlíková, Michal Semín
    Spolek Svatopluk
    https://www.youtube.com/watch?v=uHuz34WHx5E
    ———
    Je skvělé, že se ke spolku Svatopluk přidal i Jarek Nohavica.

  23. Vidlákovy práce – jeho psaní, publikování, veřejného setkávání a vystupování si velmi vážím. Nejednou jsem to u něho také napsal.
    To se týká i jeho dvou posledních článků ohledně „zatlučení hřebíku“ a „dvou tisíc“, co se dosud přihlásilo k evidenci do jeho iniciativy Nekrm hydru! – Proti poplatkům ČT (nekrm-hydru.cz)

    Přesto přese všecko moje jméno mezi „účastníky zájezdu“ bude chybět.

    Jistě, mám stejné výhrady proti „hydře“ slynoucí Česká televize, přesněji proti tomu co produkuje /nejen ve zpravodajství a publicistice/, jak se veřejně projevuje jako hlásná trouba vyřvané části svých zaměstnanců na straně globalismu, progresivismu a liberalismu, na straně nenávisti v mezinárodních a konec konců i mezilidských vztahů /nepochybně i v ČT existuje „mlčící většina“/, a v neposlední řadě proti zcela neprůhlednému hospodaření /nebo „bačování?/, pro které ji žádné množství finančních prostředků vytřískaných z občanů a institucí – a to vedle dalších toků příjmů z přiblblé reklamy a od jiných údajných „sponzorů pořadů“ /což je jen zakrývací manévr v označení reklamy, která je na prvním programu jinak striktně omezena/.

    Ale já ty ČT a ČRo poplatky budu bez reptání i po zvýšení platit dál.

    Kdybyste se zeptali proč, odpověděl bych – kvůli osobní svobodě.

    Paradox? Paradox tím spíše, že se na tv, včetně té „naší vaší drahé, velmi, velmi drahé“ ČT vlastně ani nedívám, anebo jen sporadicky?

    Vysvětlím.

    Svůj příjem utrácím za kdeco. Za bydlení /jakkoliv bydlím ve svém/, za potraviny, za ostatní životní potřeby. Což prakticky vše je zatíženo daněmi, mezi nimiž daň z „nemovitostí“ je kategorií samou o sobě. Na výši těch daní nemám vůbec žádný vliv, ani na to, jak je s výnosem z nich naloženo. Také vlastním auto a motocykl. V pondělí tento týden jsem za povinné ručení a havarijní pojištění na auto zaplatil 15.242,- Kč, za povinné ručení na motocykl na jaře 1.379,- Kč. Za dálniční známku 1.500.- Kč /aniž vlastně po dálnicích jezdím/. Za technické prohlídky co dva roky /u motocyklu 4 roky/ další tisíce korun. A to všechno za situace, kdy již léta najedu autem za rok cca 4 tisíce km a na motocyklu sotva pár stovek.

    Bláznovství?

    Když spočítám, kolik mě stojí – a to i bez započítání ceny PHM a údržby – jeden kilometr jízdy, jeden by sprásknul ruce a jiný by zaplakal.
    A tak to je i s mnohými jinými platbami a náklady za neskutečně nadsazené ceny všeho, na co oko pohlédne.

    Přesto to dobrovolně platím.

    Jsem proto na jedné straně nevolníkem těch, kdo mi ty platby předepisují, ale na druhé straně mě to – kupodivu – činí svobodným, nezávislým. Já vím, že kdybych nevlastnil dům, zahradu, garáž aj., neplatil bych daň z nemovitých věcí, kdybych nevlastnil auto a motocykl, neplatil bych pojistné ani dálniční známku, kdybych nevlastnil televizi a rádio, neplatil bych poplatky ČT a ČRo. Jenže právě proto, že to všechno mám – i když to využívám málo a ČT a ČRo skoro vůbec – mohu se zcela svobodně rozhodnout, jestli to použiju nebo využiju, jestli budu bydlet nezávisle na desítkách lidí v jednom vchodu do činžáku a snášet jejich manýry, anebo si užívat klidu soukromého bydlení, jestli sednu do auta kdykoliv se mi zachce a pojedu kamkoliv budu chtít, jestli zapnu televizor /se dvěma sty zcela zbytečných programů, mnohdy ještě mnohem stupidnějších, než jsou ty od ČT/ a podívám se na co budu chtít, i kdyby to byla ta důvodně proklínaná Česká televize.

    Mám-li to všechno, mám možnost svobodné volby. Což je pro mne hodnota vyšší, než peníze, tím spíše podělané dvě stovky za měsíc.

    1. Volba je volba, nic proti tomu.

      Až přijde (přijde-li) na poslání příspěvku předmětné iniciativě ve výši jednoho měsíčního „výpalného“, pošlu (bude-li to akceptováno) bez mrknutí oka oné částky dvanáctinásobek. Mně nejde o ty peníze, mně jde o princip; pro mne to má daleko, nesrovnatelně vyšší hodnotu než dvě stovky měsíčně.

      Jde mi o to, abych mohl platit za to a jen za to, co skutečně využívám: jezdím po dálnici – platím dálniční poplatek. Vlastním nemovitosti – platím daně z nemovitostí (nerozebírám (ne)morální aspekt této daně). Žena občas poslouchá rádio (což sice nechápu, ale když jí to dělá radost, prosím), platím v inkase poplatek za rozhlas.

      Odmítám platit plošně a paušálně byť jen korunu za to, že „mám možnost“, já jsem o „možnost“ nikoho nežádal a nic takového jsem si neobjednal. Tento přístup nahlížím jako nanejvýš nemravný a vyděračský. Proto se k boji proti povinným televizním poplatkům ochotně přidám a nevadí mi, bude-li mne to stát víc, než kdybych ty poplatky platil.

      Radši dám právníkovi deset tisíc, než bych dal vyděračům v Těžké Čelevizi korunu.
      Howgh, dohovoril som.

      1. A teď si, Alefe, ještě zkuste představit, že bydlím v údolí mezi dvěma horskými hřebeny, oběma vysokými okolo 1 300 metrů, a tv signál pozemního vysílání v odpovídající kvalitě ke mě „nedoletí“, takže platím jednak satelit /Skylink https://www.skylink.cz/cenik/, jednak tv O2 https://www.o2.cz/osobni/televize
        Proti tomu je poplatek za nějakou televizi obyčejný prd v tunelu.
        A je to – třeba jako tady – https://www.youtube.com/watch?v=ZkG6JmrhChg

        Halt, není „svoboda“ jako svoboda.

        PS
        Kdyby platilo vaše „Jde mi o to, abych mohl platit za to a jen za to, co skutečně využívám: jezdím po dálnici – platím dálniční poplatek“, pak bych musel za používání dálnice platit jen za její skutečné použití, stejně jako stanovená vozidla mýto, jinak je to zase jen obyčejné vydírání, když dálniční poplatek tím pádem není nic jiného, než forma daně.

          1. V pořádku, já jsem Vás poznal 🙂 Když někdo používá slovní obraty jako Lex, člení text jako Lex, vede úvahy jako Lex – pak to nejspíš bude Lex.

            Ale věcně vzato – zdá se mi, že jsme si neporozuměli; není to ostatně poprvé.

            Já se nezamýšlím nad povahou daně, nad její oprávněností a případnou (a)morálností. Mě sere, že mi chčijou na hlavu a říkají tomu déšť.

            Silniční dani, dani z nemovitostí, z příjmu, z kde čeho se říká daň. Ať teda poplatkům za televizi říkají televizní daň a zákonem ji uvalí na každou plnoletou osobu v ČR. Ale ať, proboha, tomu neříkají „koncesionářský poplatek“. – Nebo někdo tam nahoře nechápe význam a obsah toho sousloví?

            Ať jdou do piče a zůstanou tam. – Radši dvacet tisíc právníkovi, než padesát haléřů těm hajzlům.

            Fuj, to jsem se nasral.

            1. 🙂
              „….jsme si neporozuměli; není to ostatně poprvé.“
              Třeba to může být tím, že vy jste /hádám/ něco jako „ezoterik“ a já „realista pragmatik“.

              Hlavně abychom se už i my /odpůrci současného úpadku a fialového hnusu“/ nelískali po hubách…. .
              Tyhle maličkosti nám za to nestojí.

              1. Esoterika je učení o věcech skrytých. – Takže ano, mimo jiné jsem též esoterik. Máte tušení, kolika lidem jsou skryty taje interpunkce, příčestí minulého nebo přechodníků? Či vztah mezi základem a procentuálním podílem z něho?

                Dřív to tak, myslím, nebylo; ale dnes je esoterikem každý, kdo nemá hlavu jen na to, aby mu nepršelo do krku.

                1. Nerad bych chtěl zaměňovat „ezoterika“ za normálního blba /nemám na mysli přímo „oligofrenika“/.
                  Pokud vím, průměrný IQ Čechů se pohybuje na rozhraní 98 a 99.
                  To je dostatečně vypovídající samo o sobě.

                  „….dnes je esoterikem každý…“ – protože hlavu potřebuje ke čtení na telefonu /aspoň ten má chytrý/.

                  1. Re: Lex, AN

                    Mám stejný názor, jako Alef.
                    Výběr koncesionářského poplatku je výpalné, nikoli svoboda užívání hracího krámu.
                    Svoboda je cvakat za auto nebo motorku a nejezdit, protože když hodám eRZety – postaru SPZ – do depozitu, nemusím platit nic. Vůbec nic. Ale Platit za telku, na kterou nečumím, a k tomu ještě připlácet za satelit, to mi přijde jako duševní choroba.

                    1. „Náklaďáku“,
                      vůbec jste nepochopil o čem jsem psal a proč jsem zmínil poplatky, daně i vozidla.
                      Vůbec jste nepochopil v jakém smyslu s těmito atributy spojuji osobní svobodu.
                      Pro jistotu naznačím ještě jednou – placení všech těch „povinných dávek“ činí člověka SVOBODNÝM v tom smyslu, že mu jejich zaplacením vzniká možnost, že všechny ty „benefity“ užívat MŮŽE, ale nemusí – podle svého vlastního rozhodnutí, nikoliv že NESMÍ, pokud je nezaplatí.
                      A speciálně pokud jde o televizní a rozhlasové poplatky – i když se tak ty dávky nazývají, mají ve skutečnosti povahu DANĚ. Nejen z teoreticky právního hlediska, ale i z ryze praktického.
                      Nebo si myslíte, že když je na Slovensku před časem zrušili, byli občané osvobozeni od jejich placení?
                      Jistě, formálně ano, reálně nikoliv, protože slovenská televize a rozhlas jsou placeny ze státního rozpočtu – z daní občanů a firem.
                      Z deště pod okap, ale jaxi „lépe“ to vypadá, že /nicméně i přesto bych i já preferoval toto řešení, protože znemožňuje nekontrolovatelné bačování s neuvěřitelně vysokými prostředky bez sebemenší možnosti veřejné kontroly, včetně NKÚ, jako je to u nás/.

                    2. Re: Lex

                      Ano, máte pravdu.
                      Já su ŮŮŮŮplně blbéééé, jak jinak.
                      A vy jste mistr světa – Amoleta.

                      Já vidím ten problém přece jen TROCHU jinak. Soudruzi nalili 120G do Ukravína a zdražili energie tak, že do deseti let nezůstane z Čechistánu „na kameni kámen“.
                      A vrchní vykladač jedině správné pravdy Moravec nám povídá, že to jejich chcaní do našich xichtů není chcaní, nýbrž očistný jarní a navíc svobodný deštík. A my mu na to máme přispívat.

                      Kurva – to je svoboda jak cyp.

                      Až vás nějaký zhulený poliš odpráskne u toho vašeho „zaplaceného“ auta při silniční kontrole, budete tvrdit, že FŠECKO je príma, protože jste se právě SVOBODNĚ rozhodl nechat se zastřelit, protože STRANA A VLÁDA to potřebují jako tu příslovečnou sůl.
                      Obdivuju myšlenkové kolejnice ve vaší nástavbě nad krkem. Tohle se FAKT jen tak nevidí.

                    3. Trambusi,
                      hňácáte se v tom čím dál hlouběji a tím pádem toho na vás čím dále více ulpívá.
                      Zkuste se zamyslet nad starou moudrostí – „Méně někdy znamená více“.

    2. Lex:

      Pokud vám nevadí lži a nepravdy, tak nelze nic namítat. Já taky klidně budu za TV platit, když tam nebude cenzura a bude tam svoboda názorů i ty co mě nevoní, ale chci tam mít taky svého zástupce, který mě tam bude zastupovat a na plnou hubu řekne co mě zajímá. Pokud je zde svoboda názorů a já nevolil Pětikoalici , ale jiný subjekt, chci mít ve veřejnoprávní TV svoje (naše) zastoupení. TV si platíme, aby nás pravdivě informovala ne proto, aby nám lhala.

      1. Milane,
        principiálně správně.
        Jenže…
        Jenže PRAVDA neexistuje, existují jen INTERPRETACE.
        A nenamlouvejme si. Tato společnost je rozdělena zhruba 50 na 50 /mlčící „většinu“, tu šedou masu, která se nehlásí k té ani druhé straně, nepočítám/.
        To rozdělení společnosti je tak vyhraněné, že to, co jedna polovina považuje za „pravdu“, druhá polovina považuje za „lež“ a naopak /samozřejmě mám na mysli ideologické, společensko-politické a ekonomické aspekty věcí, událostí a jevů/- zcela exemplárním příkladem je dnešní Slovensko ve srovnání se situací před rokem.
        Vždy je to totiž důsledkem oné interpretace /informování/ a akceptace.

        Opakuji – principiálně s vámi souhlasím, jenže já ten požadavek na publikování „pravdy“ považuji za iluzorní /ve světle toho, co jsem napsal výše/. Neexistuje totiž nestranný arbitr. Tím arbitrem jsme vždy sami pro sebe.
        A „wo tom to je“.

        1. Re: Lex

          Arbitra netřeba.
          ÚPLNĚ by stačilo, kdyby byl dán adekvátní prostor zastáncům VŠECH názorů, výkladů a interpretací.
          Pak bych s platbou určitě neměl žádný problém.

      1. Blbíši, už tu dlouhou dobu nebyl Váš „Stařec a ……“.
        Chybíte tu, chybí tu Vaše bezelstné lidství.

          1. No jo, holky, když já nemám na Starce čas ani náladu, protože v garáži lepím či jinak umně zadělávám díry, který ta moje výborná řidička prorazila v podlaze a prazích jejího auta, aby prošla technickou kontrolu.

            To pak musíte uznat, že i ta moje nekonečná bezelstnost de stranou, zvláště když se sám dokážu přilepit k blatníku nebo obě ruce k sobě!!!

            Zejtra se ze mne stane autolakýrník, tak se modlete, abych se nepřelakoval do opozičníka jako náš Lex, to byste měly se Starcem na furt utrum!

            1. Myslela jsem, že jste zaneprázdněn hlídáním vnoučat. Ale budu držet palce, aby přežilo auto aj Vy.

    1. Jo, tak nějak to určitě bylo.
      Autor článku na Aktuálně.cz se pro jistotu nepodepsal.

      Článek (i zdroj, na který odlazuje) je fabulace z kategorie „Jistě, vole. A pak ses probudil – a ruka v nočníku.

      1. Jediné, co německou prokuraturu může zachránit od VELKÉ blamáže (vyhodit nordstým s jachtou v šesti je technicky daleko, daleko mimo) je, že dojde ke zvratu ve vyšetřování a ukáže se, že to zase byli ti zpropadení zloduchové – ČUK a GEK!

        1. Re: Admirál

          A byli převlečení za Oksanu a Vasila.

          A dokonce i pili ukrajýýýnskuju pšeníííčnuju, namísto stoličné, hajzli jedni!
          Ještěže jsme je spolu odhalili, vometáky jedny!

        1. Re: Admirál

          jozka myslí, že bychom udělali rekonstrukci i s náložkami. Možná, že by ak bylo klidněji, kdyby se tok informací lehoučce zpomalil…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *