26 prosince, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


6 370 thoughts on “Tribuna

    1. Vlastně to sni není příliš překvapivé. Poláci nemají žádný důvod milovat Ukrajince, naopak. To, co páchaly banderovske zrůdy na Volyni se nezapomíná a současná adorace monster jako byl R. Suchevič musí Polákům pěkně ležet v žaludku. Oni podporují Ukrajinu vlastně jen proto, že jsou s pravoslavným Ruskem v civilizační válce už nějakých 600 let.

    2. Já to píšu furt.

      Pokud nám Putin pomůže zbavit se zeleného úúdělu, má u mě velký puget šeříků. I kdybych pro ně v lednu ke 12 měsíčkům jít měl.

  1. Novinky 5.9. 2023
    Ruský pilot Maksim Kuzminov, který odletěl na Ukrajinu s nejnovější verzí vojenského transportního vrtulníku Mi-8, dostane odměnu ve výši v přepočtu půl milionu dolarů (asi 11,3 milionu Kč), uvedl v úterý v televizi mluvčí ukrajinské vojenské rozvědky Andrij Jusov. Současně vybídl další ruské piloty a vojáky k následování krajanova příkladu.

    Novinky 19.2.2024
    Maxim Kuzminov, ruský pilot, který zběhl i se svým vrtulníkem Mi-8, byl podle webu listu ABC nalezen mrtev na rampě garáže ve městě La Villajoyosa ve španělském Alicante. V bezvládném těle bylo nejméně pět kulek.
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ruskeho-pilota-ktere-zbehl-i-s-vrtulnikem-nasli-mrtveho-ve-spanelsku-40461314

    TASS 20.2.2024
    Ruský prezident Vladimir Putin neviděl žádné materiály o vraždě Maxima Kuzminova ve Španělsku, pilota, který v roce 2023 unesl ruský vojenský vrtulník, řekl novinářům mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov.
    „Ne,“ odpověděl na otázku k této záležitosti. „Toto není téma naší agendy,“

    1. Myslím, že by bylo dobré doplnit k tomu „zběhnutí“, že unesl vrtulník včetně dvou dalších členů posádky, kteří o ničem neměli ani ponětí a po přeletu vrtulníku na Ukrajinu byli oba zastřeleni (není jasné, zda přímo tím „ztroskotancem a zaprodancem“ nebo až ukrajinskou rozvědkou platící a organizující celou akci).

      Čili to nebyl jen zloděj a zrádce, ale i únosce a přinejmenším spolupachatel dvojnásobné vraždy.

      1. „Operace zahrnovala nejen ukořistění vrtulníku, ale také získání cenné dokumentace a tajného technického vybavení. Dva další členové posádky, kteří o přeběhnutí neměli tušení, se podle Ukrajinců odmítli vzdát, utíkali a byli zlikvidováni.“
        https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/pro-nas-je-moralni-mrtvola-rusa-ktery-dezertoval-s-vrtulnike/r~3821a338cfdd11ee86860cc47ab5f122/

        Záleží na úhlu pohledu. Z jedné strany jasný vzkaz každému, kdo by chtěl uvažovat o něčem podobném, že zrada se nevyplácí. Sponzoři Kuzmina nedokázali ani schovat, ani ochránit. Jejich ostuda. Nahlíženo z druhé strany. Hrdina. A ti unešení a zavraždění kolegové? Byli nejspíš jen ve špatnou dobu na špatném místě. Kolikrát už jsme to slyšeli?

        1. Laban: Za studené války byli i špioni a přeběhlíci- idealisté, kteří něco prozradili druhé straně ve snaze snížit riziko jaderné války, jako byl generál Poljakov. Nechtěli peníze. Odstranit nebo nechat odstranit členy vlastní posádky a za přeběhnutí přijmout peníze, to je něco jiného. Jak když v 80. letech agent CIA Ames vyzradil mnoho věcí Sovětům jen pro peníze a obětoval tím mnoho agentů, kteří v SSSR byli zatčeni. Ames chtěl žít v luxusu za každou cenu. Pilot stíhačky Bělenko přeletěl do Japonska v 70. letech, ale byl sám, neodpravil kolegy letce a nebyla horká válka. Hledal tenkrát svobodu a ne peníze. Pohnutky můžou být různé, ale o zradě se může mluvit v tom případě, když někdo poruší přísahu. Proto třeba nechápu, jak třeba Assange jako Australan a civil může být některými americkými politiky označen jako americký vlastizrádce.

          1. Souhlasím s Vámi. Assange je novinář, žádné sliby vůči USA jej v době, kdy publikoval materiály na Wikileaks nevázaly. To, co se kolem něj děje, je naprostý skandál. Ovšem také důrazné upozornění každému, kdo se dostane k citlivým informacím a chtěl by se spoléhat na svobodu slova.

            Bělenko tím, že v roce 1976 předal potenciálnímu nepříteli prototyp Migu 25 způsobil své zemi obrovské ztráty i bez toho, že by někoho přímo zabil. Zrádce to, z pohledu své země, byl bezesporu. O tom, že k jeho čin byl riskantní a bylo k němu potřeba značné odvahy, také není pochyb (hrdina?). Jako špičkový pilot se nejspíš ani ve své zemi neměl špatně. Druhou polovinu života prožil v klidu v USA. Kolik lidí z jeho okolí v SSSR (rodina, přátelé) to odskákalo za něj?

            Poljakov – možná idealista. Ovšem výsledky jeho činnosti způsobily jeho vlastní zemi a jejím spojencům takové ztráty, že po odhalení jeho zrady těžko mohl dopadnout jinak.

            Na ten dvojí možný úhel pohledu mne už dávno upozornil Norbert Wiener. V úvahách, kterými prokládá své paměti uveřejněné v roce 1956 (I am Mathematican), si připouští, že pro ty za železnou oponou by mohli být hrdiny Julius a Ethel Rosenbergovi. Tři roky po hodně medializovaném procesu který vedl trestu smrti to bezesporu chtělo odstup od dobových vášní.

            1. Laban: Je to tak, že někdy jsou pohnutky pochopitelné, ale pořád je to porušení přísahy a stát to nemůže prominout ze zásady, aby se to nestalo ostatním jeho agentům vzorem. Od starověku se říká, že politik nebo generál rád využije služeb zrádce ve svůj prospěch, ale i pokud ho nakonec kvůli okolnostem odmění, stejně si ho neváží a pomyslí si, jestli by nezradil podruhé i jeho. Bělenko tvrdil, že byl osamocený, žena od něj odešla a jiní příbuzní žili daleko a nebyl s nimi v kontaktu. Samozřejmě žít ve spokojeném manželství a mít několik dětí, asi by to neudělal.

          1. I kdyby. Stejně je to varování pro všechny, kdo by se chtěli inspirovat jeho příkladem. Někdo musel propálit jeho novou identitu a místo pobytu. Z toho plyne, že ochrana těchto dat není zaručena.

          2. ja by som si tipla na ukrajinsku tajnu sluzbu…..peniaze mu asi nedali, ked vraj robil v Spanielsku robotnika (aj ked mal peniaze na chlast a drogy podla toho co pisu v mediach), takze aspon to ukoncili. Otazkou este je, ci to nie je operacia na jeho ochranu a la ten novinar, co ho mali zabit a za dva dni sa ukazal zivy a zdravy. Tento sa neobjavi samozrejme, ale zasa by to mohol byt pokus z zvedenie zo stopy ruskych agentov

            1. Jako kouřová clona pro ochranu MK by to myslím bylo dost nevýhodné. Ta zpráva obletěla svět, pro každého dalšího adepta musí být varováním.

              1. To fakt „plukovník“ Koudelka ještě neodhalil dílo „Čuka“ a „Geka“?
                Asi čerpá dovolenku, nebo co….
                L.

  2. Pro všechny účastníky a podporovatele včerejší akce: Cokoli začnu dělat, jeví se zpočátku nesmírně účinné a pozitivní. Časem to začne ukazovat i skryté zápory, které budou narůstat a bude třeba hledat nová řešení. Pokud to vím, budu připraven a nebudu rozmrzelý ani naštvaný.
    Lídr je ten, kdo má legitimitu, autentičnost a především své vize, jak změnit svět a pro které umí získat podporu.
    Regenerace společnosti je možná jen zdola.
    Mějme ambici měnit svět. Chtějte sázet stromy, v jejichž stínu budou odpočívat až naši potomci.“
    prof. M. Bárta Sedm zákonů

      1. Díky za odkaz. Bárta je egyptolog světového formátu a jeho kniha Sedm zákonů naprosto přesně popisuje příčiny současného stavu Západu a lze ji jen doporučit ke studiu. Nicméně, ta příslušnost k Aspenu zároveň vysvětluje některé jeho podivné myšlenkové obraty, které jako kdyby do knihy nepatřily. Teď už to smysl dává.

  3. I přesto jak to dopadlo, pro mě něco velkého, nového začíná. I přes ty všechny překážky, které nám zrádci národa kladou, my musíme s podporou setrvat. Hraje se o hodně! Jak říká Stanislav Novotný, „nepřátel se nelekejme a na množství nehleďme“.

    O čem se mlčí – Stanislav Novotný o pádu Evropy a nejhorší polistopadové české vládě
    https://www.youtube.com/watch?v=newXDBfkbow

  4. V archivu jednoho nejmenovanýho blogu už roky hledám jednu mou pořízenou fotografii (ale o tom někdy jindy), kterou bych chtěl znovu vidět. A jak ten archiv chaoticky prohledávám, narazil sem na svýho kdysi napsanýho „Starce“. A ač nemám ve zvyku se zas tak moc přehrabovat ve svým loňským listí či dokonce si něco ukládat, přece jen bych si dovolil – vám organizátorům a příznivcům dnešní spíše rozpačitý traktoriády – toho mýho tehdejšího „Starce“ věnovat za to, že ste, že vám osud mý vlasti není ukradenej a že pro to dokážete taky něco udělat navzdory tomu příšernýmu establishmentu a jeho slouhům i na vzdory těm hlupákům, co ještě neprohlédli!

    No a vy ostatní, co ste vždycky po bitvách generálové, se klidně urolujte kolečkem myši, neb já si stejnak vylezu na tu svou bedýnku ve zdejším HydeParku a všem, který sou dneska smutný z toho, jak dopadla traktoriáda, Starce věnuju, takže:

    Stařec a budoucnost aneb dokud v nás planou vrcholky hor!

    Víte, protože sem TO viděl a zažil na vlastní kůži, tak si mohu dovolit tvrdit, že tuším.

    Mnohým se může zdát, že ten jásavě odevšad nám do hlav tlačenej multikulturismus, připrchlismus, greendealismus, sedumadvasetinásobněpohlavníismus a vím já co všechno, má nad náma převahu. Dovolím si tvrdit, že nemá, ale že normálnost dostává na frak, vo tom žádná!

    Já třeba viděl u našich jižních sousedů, že vono jim to tam pod pokličkou taky bublá úplně stejně jak u nás. Dokonce až ták, že ti propagandisti jediný Pravdy a bezbřehý Lásky každýho s každým by se už pomalu měli začít bát.

    Abyste věděli, já sem tam v tom spořádaným Rakousku viděl při svých toulkách po alpských cestách i necestách úplně jinej svět, než kterej nám je podsouván. Viděl sem jiskry v očích místních starců v krojích, když vzorně seřazeni na slavnosti bezvýznamnýho městečka, s puškama na ramenou zpívali rakouskou hymnu a poté jejich lidovky. Pravda, zmatenej sem byl z jejich oblastních krojů, který spíš střihem, ne nepodobným německým uniformám, připomínaly uniformy horskejch myslivců. S trochou nadsázky bych řek, že jim chyběly už jen odznaky a výšivky s hákovýma křížema. Hrdě však nosili místo nich mně nic neříkající klasický medaile, hafo medailí, pravděpodobně vyznamenaní zasloužilých občanů obce, města či župy. Řízný povely jejich řvoucích velitelů jim, na rozdíl vode mě, dělaly evidentně velice dobře, jejich smysl pro vojenskou kázeň byl už jen třešničkou na dortu tý spořádaný městský roty, co na povel toho řvoucího pálili jednu slavnostní salvu za druhou z těch jejich na ramenou přinesených pušek. Už od pouhýho pohledu sem se tý masy starců bál a to vlastně šlo pouze o dožívající starce … sakra, vlastně vrstevníky, nebo skrovrstevníky!

    A proč to dávám tady k dobrýmu?

    No protože si nedovedu představit, holenkové, že před takový zemitý starce, co ještě furt denně dřou od rána do večera se svejma rodinama na svých usedlostech na strmých kamenitých a vůbec ne úrodných alpských stráních, někdo jen tak mírnix týrnix v nějakým multikulturním rozmaru jim na truc přivede do Evropy někým úmyslně cpaný připrchlistvo a prohlásí, že jako: “Co je naše je vod teďka vaše!“ Něco takovýho si prostě nedovedu vůbec představit!

    Co sem ale viděl naprosto zřetelně a velice dobře, byly ty jejich jakoby v horečkách rozšířený oční zorničky při tý slavnostní palbě z pušek tý městský roty a řvaní toho řvoucího. Jen si to představte, ti co se ještě dokážou rok co rok vyškrabat na vrcholky hor kolem toho slunovratu a spolu s jejich mlaďochy den co den vylejzat do těch ukrutánskejch vejšek, kde já sotva lezu po čtyřech a kde už neroste téměř nic, tak do těch děsnejch vejšek z nižších pásů kosodřevin či ještě nižších pásů lesů tihle borci tahaj na ramenou dřevo na stovky a stovky ohňů, aby jejich hromadným zapálením uctili svoje předky a zvyky mající vztah k jejich křesťanským a možná i pohanským tradicím.

    Naproti tomu, jejich róby v údolích nezahálej a spolu s jejich dcerama doslova pucujou a leštěj v ten pro ně sváteční čas na malebných horských hřbitůvkách šutry náhrobků jejich předků a rozmlouvaj s nima. Převelikej počet rozzářených hřbitovních svíček je důstojným protějškem planoucích vrchů hor, kde jejich muži po celou noc udržujou do dálav zářící ohně. Nikdy bych neuvěřil, kdybych to neviděl na vlastní voči. Sta a sta planoucích ohňů, který rozzářily tu noc všechny vrcholky hor, který byly nade mnou a kolem mě. Doslova mě to šokovalo.

    Tu noc sem v hamace zabral až k ránu, tak silnej to byl pro mě vizuální a co si budem povídat, i duchovní zážitek. A že těch ohňů bylo, to si pište! A to sem bivakoval zavěšenej mezi šutry v hamace pod horským sedlem ve výšce 2010m!!! Nikdy sem o tomhle rituálu na oslavu slunovratu a více než dvě staletí staré slavnostní přísahy neslyšel, bylo to naprosto nečekaný a doslova přízračný, až by se člověk v tý letní čarovný noci roztřpytěný miliony jasných hvězd v tý samotě skoro bál.

    Varuju všechny, těmhle lidem bych se zdaleka vyhnul, bejt věrozvěstem tý jediný Pravdy a Lásky. Ta jejich nám sem tlačená NEnárodní budoucnost může těm zvěstovatelům Pravdy a Lásky bez následků procházet v leda tak normálnímu životu odcizených městech, ale sem přesvědčen, že tvrdě narazí už v prvních vsích za městy a tuplem na horách.

    Zatím se připrchlíkům a tý hrstce vyvolených cáluje ze „společně ukradenýho“, proto je celkem ještě klid, ale jednou to cálování dojde a budou-li tihle horalové dotlačeni ke zdi a sáhne-li se jim na jejich statky, usedlosti, ženy a dcery, pak říkám zcela na tuty, že ta v nich zatím dřímající síla jednou vyhřezne a všechny ty multikulturisty s těma jejich zločinnýma choutkama jedním vrzem sfouknou a … a mám za to, že to nebude vůbec pěkný.

    Proto se, přátelé, nebojím se budoucnosti, dokud aspoň o slunovratech v nás planou vrcholky hor.

    https://www.tyrolsko.cz/zazitky-v-tyrolsku/kultura-a-zivot/tradice/tradicni-horske-ohne

    1. Pěkné, blbíši, pěkné…. Jenom tu lásku v dnešní době nahrazuje polyamorie a pravdu lež.
      Kdy to bylo? Ještě stále spíte v hamace?

    1. Nějaká převratná informace, že Picburk vyřadil číslo 68?
      Promiňte, ale já nevím jakou má číslo 68 souvislost s Picburkem. Asi mně ta informace vypadla z paměti.
      Nějaká souvislost s protesty v Praze?

        1. Ládíku,
          už když jsem svůj koment zavěsil /no, lépe řečeno „až jsem svůj koment zavěsil“/ mi docvaklo, že jsem se prezentoval jako naprostý blb.
          Hluboce se omlouvám.
          No, není každý den posvícení.
          🙂
          L.

  5. Dnes před celým národem vykrystalizovala sestava toho nejodpornějšího společenského odpadu, morálního hnusu, politické žumpy a intelektuálních zvratků: Fiala, Zdechovský, Volný, Vondra. Ani v tak bohatém jazyce, jakým je čeština, neexistuje přívlastek, který by dokázal tyto politické kreatury dost trefně popsat. Opravdu se mi z nich chce zvracet :o((( Jak tohle může dostat ještě jiný hlas než svůj vlastní?

    1. Naopak je škoda, že se to nepovedlo. Už vidím, jak posílá na Ukrajinu polní uniformy pro těhotné vojačky a další podobné vychytávky. Ona zdevastovala německou armádu stejně, jako Rusové při ofenzivě na Berlín v r. 45. Kéž by stejně dobře velela celému NATO!

  6. Stařec a Homer aneb fuck s Karlinem a s dírama na silnicích.

    Sem tudle četl našeho Homera. Dokonce dvakrát! Něco podobnýho o tom „poučování z vlastních chyb“ se sice říká, což o to, ale mám za to, že se jedná o různý chyby, který život zkrátka sebou přináší, nikoli však o tu furt a furt se opakující stejnou chybu a … a znáte to o tý řece, do který nevstoupíš dvakrát, žejo! No, a jestli tomu tak skutečně je, pak Homera a všechny, který tohle pronáší, nemám vůbec rád, což dokážu dále!

    Stejnou chybu (!!!jednotný číslo!!!) přece nemůžu dělat do aleluja. To máte stejný, jako bych mým mladým kolegům, který u mě kdysi nastupovali, po vysvětlení chyby trpěl dělání dalších a dalších totožných chyb a oni si s mým vysvětlením v pohodě vytřeli akorát tak prdel a tytéž chyby by dál sekali jak Baťa cvičky. Už proto sem jim při jejich stejný druhý chybě šel nemilosrdně po krční tepně až ták, že jim tužky z rukou lítali. A vůbec si neumím představit, kdyby mně to dělání dalších a dalších chyb vysvětlovali jako na poprvý sem vpadlej Karlin = že prej ve Fialu věřil(=minulej čas) takže zbejvá otázka, vod kdy do kdy, žejo.

    Takže si tu Vaší “čest a bolest při přiznávání vlastních chyb“ strčte, Homere, fakt za klobouk a neštvete mě! Jestli je opravdu u Karlina a jemu podobných něco “těžkýho, tak leda to, co maj mezi ušima, maj-li tam vůbec něco!

    Vůbec se v dnešní době nedivím, že Karlinovi v jeho věku (odhaduju kolem štyrycítky) s hedicapem jeho dvou vysokých škol je dovoleno vést chytrý lidi. On vám všem tady zadara poskytl indicii jak kráva, kterou ste nezvedli. Ta vám mohla naznačit, s kým máte tu čest. Už ten jeho humor s využitím nadsázky. On si fakt myslí při jeho vzdělání, že mu ten jeho humor s nadsázkou zdejší stařeny a starci musí hned na první dobrou čtením mezi řádky rozkličkovat zvláště po té, co sem jako neznámej vpadnul a představil se jako volič Fialy (jedno, zda rozhořčenej)! Mě třeba už v první třídě učili, že když někam přídu poprvý, tak mám držet hubu, rekognoskovat terén a podle toho vypozorovanýho „smrádečku“ volit formy komunikace a chování.

    A co že ta indicie blbíšovi naznačila, Homere? No přece to, že ten Karlinův Fiala, kterýho teprve teď Karlin a jemu podobní přestali mít rádi, nespadl jen tak mírnix týrnix z nebe, žejo? A taky budíček, včera bylo 16.02.2024 (že by na karliny začalo UŽ přece jen docházet?)! To všechno Vás mohlo přivést k zjištění, jací jsou Karlin a jemu podobní vlastně kokoti. Aby bylo úplně jasno, Homere, takoví jako Karlin, místo Vašeho uznání a čestnosti zasluhujou akorát tak nakopat do prdele, neboť kdyby nebylo karlinů, pak by ani Vidlák nemusel dělat tu jeho, jak Karlin píše, záslužnou práci a mohl si klidně a v pohodě na Moravě okopávat ty svoje brambory a třeba já bych se teď nemusel fakt fest bát o svý děti a moji vlast a mohl sem si užívat skoro klidnej důchod! Chápete to už?

    Furt nic?

    Tak to tedy zkusím jinak:
    … to takhle si manželka po fakt dlouhý době sedla za volant auta. Dá rozum, že né mýho, ale svý Fabie, který říkám „děda“, neboť dědu zdědila po svým tátovi. A tak začala holt jezdit, nejdřív se mnou, protože ať je to jak je, furt je to ještě moje žena a … a někdy ji mám i rád a … a taky někdo ji přece musel ukázat, kde je šaltpáka, žejo?

    Když vlítla do první díry, řekl sem si: … „no co, co, to se stává, nikdo není dokonalej“…, … když do druhý, myslel sem si, že ji přehlídla, i když já s tím svým na čárách zhuntovaným zrakem bych se jí s přehledem vyhnul, protože sem ji viděl včas i bez brejlí… když vlítla do další díry, i když ostatní řidiči před ní v naprostý pohodě včas přibrzdili a obloukem se jí dokázali vyhnout, tak sem to už nevydržel a z tý sedačky spolujezdce ji zkušeně povídám už mírně zvýšeným hlasem: “Musíš mít, holka, oči všude, to jinak nejde, tedy pokud chceš dál řídit!“ Když přejela v celkem velký rychlosti bez brzdění za sebou umístěný a ze silnice jak kráva trčící tři po sobě jdoucí poklopy kanálů, požádal sem ji, aby zastavila a přesedl sem na autobus MHD. Na sedačce autobusu MDH, když sem se přestal třást a tep se mi ustálil i tak na nepřijatelně vysoký hodnotě, sem začal doufat (marně jak se později ukázalo), že třeba časem ty díry na silnicích bude vidět a naučí se jim vyhýbat. Sama přece musela cejtit/vidět/poznat/vytušit/pozorovat … jak to tomu autu a mně vyloženě škodí (netušíte, Homere, proč sem si zase vzpomněl na karliny a jejich Klause a ty divný lidi po ňom, co vždycky kopali, kopou a kopat budou jen a jen !!!za sebe!!!, protože takhle sou nastavený?

    No ale to nebylo všechno, doufání se časem změnilo v zoufání. Protože parkovala před mou garáží, tak sem byl nucen dědu často přeparkovávat, přifukovat gumy, dolejvat olej, vodu do ostřikovače (o kterým dodnes nemá tucha, kde v tom autě vlastně je), umejt a vyluxovat a … a ták podobně. No a, když se při tom popojíždění ozývaly z dědy typický zvuky, vystoupil sem a znalecky se zhoupl na každým blatníku dědy, no hádejte? … Jasně, všechny štyry byly v hajzlu. A jak tak chodím okolo dědy, nemohl sem si nevšimnout promáčknutých !!!podběhů!!! To pro mě byla doslova záhada … dokonce v jednom zela díra!!! No to už sem povyskočil a i přes ty mý vodoperovaný kolena se ženu jak uragán do kuchyně a říkám tý svý stále ještě mý ženě-řidičce: “Hele, máš pomuchlaný a dokonce děravý podběhy, cos dělala?“ A znáte ženský? Prej:“Kdéééééééé???“ při kterým každýmu normálnímu chlapovi tuhne v žilách krev, vyrazí husí kůže, dostane vosypky a v tu ránu přestane mít všechny ženský rád, neb radost z nich přechází v čirou nefalšovanou nenávist. Tak ji fakt už bafnu pod křídlem a táhnu ji k autu a rdouse její krk ji tu její hlavu přibližuju k těm pomuchlaným podběhům (tedy abych řekl pravdu, sem si to takhle představoval, ve skutečnosti sem se vzteky u kapoty dědy zmohl jen na vzteklou, pro ni zcela neškodnou, třesavku). A vona, pokud znáte tedy blondýny a to jejich: …“jóóóóóó myslíš tóóóóóóhle?“… a pokračovala … „no jen si to představ, já takhle jedu po kruháku a najednou se ozvala rána, tak sem zastavila a šla se podívat, ale nic jsem neviděla, tak jsem jela dál a neřekla jsem ti o tom, protože jsem si !!!m y s l e l a!!! , že se nic nestalo!!!

    Tomu se prostě uvěřit nedá, vona, podobně jako Karlin v tom jeho už evidentně netelecím věku, s řízením chytrých lidí a se dvěma vysokýma školama, furt a furt a furt a furt (a to je to, wo co tady gou, Homere) projíždí dírama jakoby se nechumelilo, díry na silnicích nevidí, žádný nikdy ani neviděla a zřejmě už vidět nikdy nebude, nebo vidět nehodlá a … a pokud je někdy vůbec uvidí, tak za tohle všechno ji mám, podle Vás, obdivovat, že:

    “Nejvice boli priznani vlastni chyby. Cest tem, kteri si tu chybu dokazi priznat a poucit se z ni.“
    https://web.litterate.cz/hodne-a-zle-protesty/comment-page-2/#comment-248605

    Fuck s Váma, fuck s Karlinem a jemu podobnýma!!!

    1. Krásné čtení, pište furt dál, blbíši.

      Já, když jsem přečetla ten vstupní Karlinův příspěvek, tak mě to rozesmálo. Považovala jsem to za provokaci a nevěřím mu ani slovo.
      Hodně mě pobavil větou:
      „Jsem jenom hloupý kluk, který řídí chytré lidi, …“
      Co to je proboha za člověka, který může pracovat s tímhle pocitem? Snad jen čistý vychcaný karierista.

      1. Přesně tak, Maneco, vychcánkové až na půdu co se vyznají v každé tlačenici, na které s největší pravděpodobností už taky došlo, nebo dochází, nebo cítí, že dojde. Když šlo/jde o jiné, tak je to nezajímalo a klidně tu svoloč toho trouby z Brna volili a podkuřovali jí. Jakmile však se má jednat o ně samotné, najednou se sápou po vekslech a kbelících s pískem.

        Dost je toho Havlova geniálně narafičeně podstrčeného a přiblblého:
        „nejsme jako oni“,
        kterým doslova na vařený nudli jedním vrzem utáhl mlčící většinu (a kdyby jenom ji) a popustil uzdu lumpům a ti prorostli úplně do všechno. Dávno tomu co dozrál čas věci nazývat pravým jménem, natvrdo a bez servítek:
        FUKS S NIMI !!!

  7. Včera jsem na ČT24 zahlédl úryvek rozhovoru -téma úmrtí Navalného. Otázka moderátora:

    „Pro se Putin Navalného tak strašně bál?“

    Málem jsem šel do kolen.

    On, Navalný má v Rusku asi tak 100 podporovatel, mají ho pevně zaklecovaného a jejich jediná starost je, aby se mu něco nestalo, protože by to bylo na nich. Proto asi ten přesun do odlehlejší věznice.

    Ale stalo se. Těžko spekulovat, zda Navalného smrt byla dílem Toho nad námi, že mu svíčka přirozeně dohořela nebo že pravda a láska dosáhla i do téhle věznice na vzdáleném konci Ruska. Pokud by to bylo tak, tak mají u Putina o čem přemýšlet. A v každém případě, ti co měli Navalného bezpečnost na starosti, to šeredně odserou.

    1. Mě docela překvapil Svoboda, asi na Primě. Povídal, že Navalny byl stejný patriot jako Putin. Taky že byl pro velkou Rus. Moderátor se mu furt snažil podstrčit něco jiného, ale kupodivu si lidovec stál na svém.

  8. Na redditu a ukrajinskem youtube dale vitezi Ukrajinci, kteri hrave a lstive za pouziti nejmodernejsi technily masakruji Rusy po tisicich… (to neni legrace, nekdo ty videa porad jeste vyrabi a trollove na redditu jedou dal)

    A Institut valky zrizeny v USA za ucelem Ukrajiny taky jede dal podle instrukci:

    „Ruské útočné úsilí o dobytí Avdijivky podtrhuje neschopnost ruské armády provést na Ukrajině úspěšné operační obklíčení,“ uvedl institut s tím, že dobytí Avdijivky by Rusům pravděpodobně nepřineslo žádnou významnou taktickou výhodu. Jednalo by se především o symbolické vítězství využitelné ruskou propagandou.

    Ted uz jenom chybi nejaky mistni vymyty mozek aby tu dosel k zaveru, ze Rus uz prohral nevratne a diky obrovskym ruskym ztratam budou zradci a matlalove v Kremlu svrzeni prevratem, ktery je uz pry na spadnuti.

    1. Cetl jsem, ze Elensky osobne zakazal ustup z Avdejevky, hlavne z jeji severni prumyslove casti s koksovnou, pry hlavne kvuli tomu vymenil vedeni ukrovermachtu a poslal tam pluk Azov, nez mu vcera nekdo konecne vysvetlil, ze se jedna o uplne jinej druh koksu, tak to nakonec odpiskal.
      Za co jsem koupil za to prodavam)

  9. Jak pravil klasik Fanda Kocórek ze Štatlu – furt se něco děje.
    Generál 200 oficiálně vyhlásil stažení vojsk z Avdějevky, aneb jak jsem kdysi slyšel v jednom filmu z druhé světové říct generála našich spojenců – to co mám na hlavě, to není pleš, to se jen mé vlasy stáhly do předem připravených pozic.
    Aniž bych v tom viděl nějakou souvislost, proběhla fraška o několika dějstvích.
    – Ekvador dal na vědomí, že předá svému velkému příteli vojenskou techniku, kterou kdysi nakoupil u Ivana, aby tato mohla být dopravena na Ruinu. Jednalo se o dva vrtulníky a nespecifikovaný počet ručích protiletadlových systémů typů Igla a podobně v ceně cca 200 milionů zelených a za to dostane ve stejné ceně techniku lepší od lepšího výrobce.
    – Ivan protestoval, že bez jeho souhlasu nee a Ekvador opáčil, že se stejně jedná o šrot a na ten se smluvní závazky nevztahují.
    – Samozřejmě jen čirou náhodou Ivanův dozorčí orgán nad kvalitou zemědělské produkce Rosselchoznadzor objevil v banánech z Ekvadoru nějaké parazitní mušky a zakázal pěti největším ekvadorským vývozcům dovoz. Ekvadorci celkem rychle vyslali k Ivanovi delegaci, která přímo v Mordoru projednávala obnovení dovozu a podařilo se. Ivan dovoz obnovil.
    – Aniž by v tom opět bylo možné spatřovat nějakou souvislost, po jednání Ivanova velvyslance s prezidentem Ekvadoru bylo oznámeno, že kšeft s předáním šrotu se nekoná.

    Tribuna nesnáší více odkazů, takže jen jeden – https://www.vesti.ru/article/3809827

      1. Je to mozne, ale hlavne jeho (presidenta) tatik je nejvetsi vyvozce bananu v Ekvadoru.
        Jak napsal predrecnik – Aniž by v tom opět bylo možné spatřovat nějakou souvislost

          1. president si přiznal vlastní chybu a od teď neochvějně stojí na správný straně, i se všema těma chytrejma lidma, který řídí.

    1. Putin a mir? Ted?

      To je takova pohadha pro jelita.

      Leta Putina vodili za nos a lhali mu, samozrejme to vedel, ale musel se pripravit.
      Casto se tady probiraji nove zbranove systemy, ale mnohem dulezitejsi bylo vytvorit nova spojenectvi, hlavne pak se Saudskou Arabii.
      Nejvice mu v tom pomohl Biden.

      Jinak kdyz pred par dny Putin v rozhovoru s Carlsonem opakovane nabizel mir, tak se rada vojenskych „odborniku“ na zapade smala, ze Rusum uz dochazeji sily, tak Putin skemra.
      Muj oblibeny komentator na youtube to ale okomentoval tak, ze kdyz Putin okate a verejne mabidne mir/primeri a zade podminky si nestanovuje, tak naopak prijde poradna rana.
      A on pak v klidu bude moct rict: „vidite, ja jsem vam tuhle mabizel mit bez podminek, a vy jste odmitli.“

      Zabery a zpravy z Avdejivky (z obou stran) vypadaji dost zbesile.
      Vymena generala a postrceni bojovniku se zalibou v Hinguistickych symbolech nikam moc nevedlo, a tak Zeli radsi odjel do Nemecka. Za Navalnym se mu asi jeste nechce.

      No a ted cekam ze Azerbajdzan vyrazi na Armenii. Tamejsi prezident hyka, ze obranny pakt s Ruskem je nefunkcni a do budoucna se bude lepsi spolehnout na USA a EU.
      Takovou debilitu v primem prenosu jsem cekal z Prahy, ale oni to maji i jinde.

      1. Sakura: To ještě bude problém, že pokud by jednou byly mírové nabídky myšleny vážně, nikdo jim neuvěří, když se teď používají jen jako divadlo. Zatím je to divadlo pro třetí svět, kde sledují kdo mluví o míru, a taky snaha o působení na americké voliče před prezidentskými volbami v USA.

        1. no .. na tom je nejlepší, že nemůžete říct, že to bylo jenom divadlo. třeba by byl skutečně jednal, kdyby bylo s kým. ale ono nebylo.
          ale souhlasím, z čistě technickýho hlediska teď přestat by byla strategická prohra.

  10. Nevi nekdo z mistnich diskuteru- poradcu Kremlu, proc gosudar horekuje nad tim, ze mel na Ukrajinu zautocit drive, kdyz tech 10 roku cekani bylo pro Rusko objektivne vyhodnych?

    1. Stridor: Čemu věřit v těch všech prohlášeních? Kouř a zrcadla. Klam a mam před americkými volbami. Sílila Ukrajina i Rusko. Ukrajina budovala armádu a opevnění. Rusko zvyšovalo odolnost proti sankcím a zavádělo hypersonické zbraně. Spíš jestli někdo předvídal rozšíření dronů a jeho vliv na návrat k zákopové válce. Tisíce malých dronů místo desítek velkých, které se používaly v Afghánistánu, Pákistánu nebo Jemenu.

      1. Tyhle vemena od Strelkova tu jenom zahorkle prudi.

        Neni to tak davno, co tu uplne kvileli nad kremelskou neschopnosti, kdyz Prigozin nadaval na telegramu, ze nema munici a nemuze bojovat.
        Kdyz hned na to druhy den Ukrajinci zautocili, tak je Wagnerovci zasypali takovym bombardovanim, ze se i u Verdunu zastydeli.
        A nasleduji den tu vemena od Strelkova predstirala, ze o Kremlu v zivote nic spatneho nerekla.

      2. Tohle vysvetleni neobstoji, Manueli.
        Putin to nerekl poprve, zacal s tim uz v roce 2022:
        https://www.rbc.ru/politics/25/11/2022/6380db2f9a79475a4bd25f4b
        K tomu asi 5x zopakoval, ze se nechal vazenymi partnery oklamat.
        Takhle se zpravodajske hry nevedou.
        To je spise smesne a Americane presne vedi, o co jde: Putinovou prioritou je neztratit kontakt se Zapadem, vyreseni ukrajinskeho problemu stoji az druhe v poradi. Vampiry odpalovane na Belgorod jsou jedovatou odpovedi: je jasne, ze Putin skripe zuby, ale nedokaze s tim nic delat.
        Vzpominate jeste na zmenu cilu operace? Loni v lete (?) byl najednou vytycen novy cil: Ochrana Donbassu. Ted si z z Putina delaji legraci.
        Nedejte na mineni pomatencu, drzicich se stebla genialnho planu a hodnotte realne udalosti.

        1. https://www.kommersant.ru/doc/5421027
          Tak to bylo opravdu lete, ale 22:
          „«Главной целью операции является обеспечение безопасности и спасение людей Донбасса от тех варварских актов, варварских обстрелов со стороны киевской военщины»,— ответил Дмитрий Песков…“

        2. Stridor: Reálné omezeni ruské moci bylo, že v době Debalceva byl Západ mnohem silnější ekonomicky, vyhrál by to sankcemi. Za 10 let se těžiště ekonomiky politiky přesouvá do Číny že Západu o dost velký kus. Tohle je gumové prohlášení o válečných cílech, které propagandisté můžou vyložit jako tzv. neporážku vždy i v případě nějaké dohody x USA. Nebylo naplnění Minsku 2 spíš nemožné? Dosažitelné v případě snahy všech stran bylo příměří na kontaktní linií, ale kdo uvěřil v to, že Kyjev dá separatistům amnestii a ti se vzdají kontroly nad hranicí mezi Donbasem a RF? Tím by se ocitli v obklíčení. Navíc Porošenko svým podpisem zavázal k dohodě parlament do budoucnosti, když nemohl vědět, kdo vyhraje volby. Už tohle se zdá sporné, jak může výkonná moc slíbit, jak v budoucnu bude hlasovat zákonodárná moc. Stal by se teoreticky autonomní Donbas součástí EU nebo NATO nebo my mohl vetovat vstup pro celou UA? Kdy by byla celní hranice evropského prostotu volného obchodu? Něco podobného je problém pro Brity, kdy hranice Irské republiky a Severního Irska se stala hranicí EU a tam mělo být clo a velké kontroly, ale současně Velkopáteční dohoda vyžaduje volné překračování hranice pro Iry oběma směry. Moskva mohla doufat maximálně v to, že status quo bude na Donbasu další roky podobně jako Podněstří, kde se nestřílí, ale stálé mírové uspořádání není, zatím to funguje, ale pokud by Moldávie chtěla vstoupit do EU nebo NATO a potřebovala mít jasné hranice….

          1. Ano, tady toho argumentu jsem si vedom a ma svoji platnost.
            Tohle velmi komplexni problem, ktery se pri blizsim zkoumani rozpada na vice podtemat, a to nejen vertikalne (jedno tema pod druhym), ale i horizontalne (v case prevazuji ruzna temata).
            Pokud si vzpominate, tak DLR a LLR zacinaly jako lidove, socialisticke republiky, jez mely jako prvy bod statniho planu zestatneni.
            Coz Kremlu vyrazilo dech, nacez zacali umirat predstavitele republik a byli nahrazovani loajalnimi lidmi s gangsterskym pozadim (Pusilin z letadla MMM a dalsi).
            Dnes jiz panuje shoda, ze vrazdy lidi z mocenske slozky, drzicich stale prapory rude revoluce (Mozgoveho, Zacharcenka, Pavlova a dalsich) se musely udat s vedomim ruske VKR. Ne ze by je VKR hned provedla, ale vedome jim nezabranila.
            Dalsi veci je systematicka decimace radikalnich donbassanu- horniku- vojaku), hnanych jednak zbytecne hlavou proti betonu a za druhe jejich nulova rotace. To se delo az do Bachmutu, kdy jim domaci radikalove v potrebnych poctech dosli, byli jiz zacisteni.
            Dale pak- vseobecne je lidmi z Donbassu vycitano Kremlu, ze svoji propagandu dela smerem ven a o domaci se nestara. Vagni cil operace denacifikace plus demilitarizace mozna rozrajcuje mistni teoretiky, pro lid a vojaky je to vsak malo, ti potrebuji neco konkretniho.
            Proto se casto cituji slova Stalina: Dobyjeme Berlin!
            To se stalo behem Velke vlastenecke mottem vsech vojaku i civilniho tylu a udrzovalo moralku i udavalo smer.
            Dnes masakruji nasilne odvedene ukrajinske jeste-deti (17 roku) a taty od rodin? To je silne demoralizujici.
            Tomu muze rikat denacifikace jen ….radsi to nereknu.
            Dale pak: stale bezi vyvrazdovani civilistu na ruske strane hranic (Belgorod a spol.), to ma byt ta prorita? A mrtvych tam jsou uz tisice.
            Takze, to je par bodu jen tak namatkou, podtemat je mnohem vice.
            Ale vsimnete si- propaganda smerem ven odporuje propagande smerem dovnitr, ktera je minimalne rozpacita.
            Zatimco v roce 2014 bylo 80% Ukrajincu prorusky naladenych (ci neutralnich), dnes jich tam zbylo uz jen par %.
            Stale tu opakuji: operace a boj o Ukrajinu je pouze okolnost, jakkoliv tragicka.
            Pravy frmol zacne tak za 3-5 let. Tohle je velke preformatovani, ktere netrva rok-dva, ale spise 10 roku.
            Delat konecne zavery uz dnes, je predcasne. Ted muzeme jenom sledovat a odhadovat trendy.

      1. Komunisticky lhar 💮 s 🕷️ na 🧠 si dava diskutery na cernou listinu jen proto, aby na ne pak mohl reagovat.
        Jste samosprasna eroticka pomucka, mentalni Strelko-didlo.

    2. Protože když ruské a vzbouřenecké jednotky obklíčily a zajaly tehdejší jádro ukrajinské armády u Debalceva. Mohli jit Rusové bez překážek až do Kyjeva. Nic jim nestálo v cestě. Kdyby to udělali, byl by tam dnes mír, statisíce lidí by žilo, měli by své domovy a obě vzbouřené oblasti by byly dál součástí Ukrajiny (Krym ne). Win win strategie pro oba a pro nás vlastně taky. Byl by NS 2 a faktury za plyn by vypadaly jinak.

        1. Targus: Potom by se Rusko ekonomicky zhroutilo, i když by vojensky vyhrálo. V té době byl podíl Západu na světové ekonomice mnohem větší a větší byl i jeho vliv ve třetím světě na to s kým tamní země budou obchodovat. Smyslem Minsku 2 pravděpodobně bylo, kdyby se prosadila autonomie Donbasu, blokovat vstup UA do NATO a EU. Něco jako když posádka v Jižní Osetii může ovládnout nejdůležitější gruzínskou silnici z Tbilisi k moři, která je jen pár metrů od de facto hranice Osetie. Blokuje to gruzínskou zahraniční politiku v určitém smyslu. Cynický souboj o svět, kde Čína čeká vzadu, a ti menší jsou vnímání jako postradatelné kameny na hracím plánu.

  11. Jen chci popřát vidlákovi a všem dalším účastníkům pondělního protestu hodně zdaru a sil. Já se moc těšil, jak se také přidám, ale bohužel mě skolil jakýsi moribundus a v pondělí tak bude ještě nejspíš chrchlat do peřin. Ale držím Vám všem palce!!! Ovšem když čtu aktuální reakce Fialenka nebo Zdechovského a dalších, tak bych možná ještě přehodnotil tu absenci hnoje a kejdy.

    A ještě přidám odkaz na velmi pěkné zamyšlení nad Ukrajinou:
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/01/21/ukrajina-v-roce-2024/

  12. Tak sem si zase přinesl sem do zdejšího Hyde Parku bedničku pod paždí (https://web.litterate.cz/tribuna_act/comment-page-52/#comment-247296 ) a vy se klidně utočte kolečkem myši co to dá, neb si dám:

    Stařec a sen aneb když Fénix vstává z popela.

    Aby bylo jasno, mám hodně důvodů nemít Rusy rád, ale spíš je ta moje neradost opřená od poznání Rusů jako jednotlivců. Měl sem prostě asi smůlu, že sem se setkal jenom s těma arogantníma, co podobně jako ti u nás mysleli pouze na sebe, evidentně se dobře orientovali v tlačenici a znali pouze slůvko „JÁ“, když slůvka „MY/VY/ONI“ jim naprosto nic neříkaly.

    Chovám ale naprostej respekt k Rusům jako národu. Jsem přesvědčenej, že bájnej Fénix to jeho rození se z popela s tím jeho předcházejícím samozápalem odkoukat právě od Rusů. Tu obdivuhodnou vlastnost Rusů, jak se stále a stále ukazuje, však nikdy nepobrali v USA ani v KOZe, protože ten jejich nadřazenej pupkovskej přístup k celému světu v pravidelných dějinných intervalech zapříčinil, že si na Rusku vylamovali, vylamují a vylamovat zuby budou dál. Přesně podle rčení:“ Komu není rady, tomu není pomoci.“

    Ale o tom sem psát nechtěl.

    Asi některý z vás se budou divit, když prohlásím, že osobně považuju v dějinách zeměkoule (samozřejmě kromě všech těch vrásnění, meteoritů a vím já čeho ještě, co zahajovalo i ukončovalo různý vývojový etapy naší zeměkoule) za úplně nejvýznamnější počin v dějinách lidskýho pokolení:
    Gorbačovo jednostranný ukončení studený války!
    Vím, vím, že mnozí z vás po tomhle mým tvrzení už už startujou motorový pily a hodláte mi uříznout hlavu, ale než se do toho dáte a s vaničkou vylijete i dítě, tak Vám smířlivě navrhnu, abyste motorovky na chvilku odložili a abyste se mě naopak chytli za rukuslovo, pohodlně se posadili do křesla, zaklonili hlavu, zavřeli voči a spolu se mnu se oddali snění … to vás přece nezabije!

    Už sedíte a máte zavřený voči?

    Takže asi jako já vidíte, jak za jedním stolem seděj Reagan s Gorbačovem v naprostý uvolněný náladě usrkávaj kafe, usmívaj se na sebe a … a vidím Gorbiho, jak se přes ten stolek naklání už s vážnou tváří k Reaganovi a v úplným klidu mu říká: „Hele Ronalde, takhle to dál už nejde, já už ti na tu studenou válku prostě seru, protože u nás doma to de vod pěti k jedný, bída dře nouzi, lidi maj hlad a já je prostě nedokážu ani nakrmit, pokud my dva budeme dál zbrojit a budeme na kordy. A taky ta moje generalita s tou admiralitou by chtěly dál a dál stát na stráži, ať to stojí, co to stojí, není s nima rozumná řeč a jestli i u vás se najdou podobní kokoti, tak Bůh s náma všema! Prostě mi to přerůstá přes hlavu!“

    Reagan se taky přestal usmívat, protože moc dobře ví, co před Gorbim skrývá za úsměvy rozdávaný na všechny strany. I von ví, jakej bordel má ve svý zemi a jestli s tím má něco udělat, musí chytnout jeho zbrojaře a generály i tajný služby s jejich pohádkovýma rozpočtama fest pod krkem a nepustit. Chvilku přemýšlí, co říci a protože sme v tom mým snu, tak slyším, jak říká Gorbimu: “Hele Michaili, máš pravdu, takhle to dál už nejde, já to sice nemám tak blbý jako ty, ale ti moji generálové a zbrojaři mi taky přerůstaj přes hlavu! Víš, kdyžs´ mi zavolal a naznačil, proč se se mnou chceš sejít, tak já ti nevím proč, ale já sem ti uvěřil a abys viděl, že nekecám, tak aniž bych od tebe chtěl předem nějaký záruky, tak jako projev našeho přátelství a kamarádství mám pro tebe překvapení.“ A ukazuje zkoprnělýmu Gorbimu fotky takovýho obrovskýho přístavního šrotoviště a říká mu: “Koukáš se na fotku, kde v těchto chvílích na můj rozkaz autogenama právě rozřezávaj naší letadlovou loď, která se jmenuje po mně a další budou následovat!“ Gorbi je celej dojatej, do vočí se mu tlačej slzy a nezmůže se na nic jinýho, než Rolanda zhubičkovat tak, že by Brežněva trefil rovnou šlak a oba se objímají a pláčou a TV kamery přímo šílí a zprostředkovávají tuto historickou událost celýmu světu

    … no kurva, to sem se ale rozjel, žejo?

    … tak ještě využiju, že tak tvrdě spíte a v čase vás přenesu do jednoho z moskevských paláců, kde právě usedaj za jednací stůl Jelcin a Clintonem, oba se taky na sebe zubí a upřímně objímaj a TV kamery, stejně jako u Reagana s Gorbim, se můžou zcvoknout. Oba si taky vyměňujou vzájemně svý zápisníčky, takže Jelcin se může přesvědčit, že od dob Reagan&Gorbačov už sprovodili ze světa téměř všechny zbraně (samozřejmě včetně jaderných), že Clintonovi zbývá zlikvidovat poslední houfnici někde v Nevadě a Jelcinovi zbývá u kremelský zdi zastřelit poslední tři vzpurný generály, který mu odmítli odevzdat k sešrotování osobní zbraně, který byly posledníma zbraněma na území celýho Ruska! Jelcin je abstinent, proto nabízí Clintonovi pirožek, že prej ho upekla jeho žena a že takovej od Hillary nedostane. To ho na okamžik rozladilo, protože dobře věděl co Jelcin né, že od Hillary toho poslední dobou nedostal mnohem víc, ale sotva snědl celej talíř pirožků, zasmál se a říká Jelcinovi: “Hele Borisi, nevěřil bys tomu, ale jak sem zrušil všechny základny po tom celým světě a ti mý kluci a holky se vrátili domů, ihned nám vystřelila porodnost do takových výšek, že brzy předhoníme Číňany!“ A smál se na všechny strany a ještě dodal: “jako vojclové sice stáli za hovno, ale doma to sou doslova bejci,“ a zubil se od ucha k uchu a zasněně vzpomínal na Lewinskou. A jak byl v tý dobrý náladě, nechal si poslat z „Air Force One“ saxofon a Jelcinový za ty pirožky hudlal do ucha jeden flák za druhým až téměř do ranního korupění a na protokol a politiku se už ten den vysrali!

    Druhej de před obědem povídá Jelcin Clintonovi: „Hele Bille, mě se to blbě říká, ale mně se to tady sere a de to u nás do kopru!“ A jak ta Pravda a Láska po celým světě zvítězila nad tou Lží a Nenávistí a jak všude byl ten mír a klid, tak Bill mávne rukou a povídá Jelcinovi:“Nic si z toho nedělej já ti sem pošlu poradce a naše nejúspěšnější podnikatele a ti to tu už daj do pucu!“ … A jak řek, tak se stalo.

    Jo a ještě!

    Představte si, že v tom snu vidím Nulandovou, která právě přiletěla speciálem do Kyjeva a už na schůdkách toho letadla prohlásila k Porošenkovi, kterej stál pod ní na tom koberci: „fuck s tebou“ a exemplárně ho na tom červeným vítacím koberci před TV kamerama zastřelila všem Ukrajincům pro výstrahu svou vlastní zbraní Smith & Wesson tak, že vod tý doby si úplně každej Ukrajinec kontroluje svoje daňový přiznání nejmíň pětkrát!!! Dokonce to došlo tak daleko, že i náš zásadovej Vidlák si vod tý doby dělá ty svý kroupy do jitrnic v tý jeho kroupovačce výhradně jen s ukrajinskýho obilí. Taková to byla idyla!

    No kurva, fakt sem se rozjel, tak ještě jak to bylo u nás!

    Pokud ste se ještě nevzbudili, tak si to poslechněte! Protože i u nás, jak panovala ta všeobjímající snová idyla, protože fakt ta Pravda a Láska opravdu zvítězily, tak Vašek se vod tý doby přestal obracet v hrobě. Všichni, co nakradli majetky, tak je zase dobrovolně navraceli. Hůř na tom byla Černochová s tím jejím vocasem na armádě, stejně tak Pekarová spolu s Adamovou, ale taky s Jurečkou se Stanjurou a mnohýma dalšíma, protože ti všichni byli na dávkách na úřadu práce, protože byli naprosto nezaměstnatelní … jak se říká: „Kde nic není, ani čert nebere.“ Ale protože to maj holt už v krvi, tak načerno ze svých houmoffisů rozesílali lidem hromadný maily, kde jim nabízeli hrnce. Tak si přivydělávali k těm dávkám, o kterých kdysi druhým tvrdili, že stačí na žití. No, co vám budu vykládat, úspěšní moc nebyli, protože lidi si je ještě moc dobře pamatovali. To ale nebylo nic proti Fialovi a Bekovi, ty rovnou sebrala URNA a Stříž jim napařil paragraf za porušování péče řádnýho hospodáře, když coby děkani na Masaryčce v Brně rozdávali na těch jejich genderkatedrách tituly za diplomky o Ferdech Mravencích apod. Myslím, že na tý lavici v soudní síni se střídali s Nerudovou, která tam zase čelila obvinění za nějaký úplatky spojený taky s tituly, ale fakt netuším, jak to dopadlo.

    To všechno sem si za vás vysnil, abyste věděli, že úplně na začátku bylo slovo! Slovo Gorbačova, že se na to může už akorát tak vysrat a … a čin chlapa, protože to taky skutečně udělal!!!

    No já vím, mešuge sen, netrvám si na ňom! Ale já za to nemůžu, protože takhle TO taky klidně nějak mohlo bejt … jenže nebylo a vy se zamyslete proč tomu tak nebylo! Snad vám pomůžou následující otázky a odpovědi, když věřím, že i vy přídete na jiný.

    … usmívali a objímali se tehdá Gorbačov s Reaganem?
    Usmívali se a objímali se oba!
    … stáhl se jednostranně SSSR za jím stanovený hranice?
    Stáhl!
    … rozpustil SSSR Varšavskou smlouvu bez recipročních požadavků na NATO?
    Rozpustil!
    … pustil SSSR ze sféry svých vlivů bejvalý satelity tak, že z něj zůstalo jen vokleštěný Rusko?
    Pustil!¨
    … měly USA svojí státní správu prolezlou ruskými agenty a zaměstnanci deepKremlu, jako tomu bylo
    v Rusku?
    Neměly!
    … rozkrádalo se Rusko jako celek pod rukama alkoholika Jelcina?
    Rozkládalo!
    … mohlo si dovolit Rusko zbrojit a držet krok s USA?
    Nemohlo zbrojit ani držet krok s USA!
    … mohlo si dovolit Rusko držet základy po celým světě jako USA?
    Nemohlo, nemělo je… ani na ně nemělo peníze!
    … byl Reagan, Clinton, Buschové, Obama v tak slabé výchozí pozici jako úředníček Putin?
    Ani náhodou!
    …randili spolu Angela s Vladimírem až ták, že se propojovali nejen ropovody a plynovody?
    Randili a propojovali!
    … bylo Rusko v tý době útočně přichystaný tak, že bylo pro svý okolí nebezpečný?
    Nebylo, mělo samo se sebou takový existenční starosti a problémy, že bylo rádo, že je rádo!!!

    Tak pokud tomu tak bylo doopravdy a Rusko bylo doslova na lopatkách a celýmu světu ukazalovalo dokonce obnažený bříško tak, jak to dělají nedominantní psíci před dominantníma, tak hergot, co se to vlastně stalo, že dneska Rusko už už málem stojí před Košicema a chystá se nás napadnout, jak tvrdí ta pomatená bloncka na ministerstvu války s tím jejím generálem až ták, že ho buď zastavíme tankem Tomášem, nebo ho zastaví až Atlantik.

    Já vám řeknu, co se stalo!

    Stalo se to, že Gorbi byl vůl, i když podle mýho přesvědčení snad jako jedinej , kterej si kdy zasloužil Nobelovu cenu míru, ale furt jen vůl, když důvěřoval a snil až ták, až mu z toho jeho snu (a co si budem povídat i mýho) Amíci spolu s KOZou udělali akorát tak kůlničku na dříví a nám ostatním v ní nezůstalo ani to posraný poslední polínko.

    A taky se stalo, vážení, to, že Rusko odchodem Jelcina úplně shořelo, aby za Putina doslova povstalo, jak ten bájnej Fénix z popela tak, že opět a opět se KOZa i USA nestačej divit, jak je to jen možný.

    Jejich věc, když se ani nesnaží vědět … až takhle jednoduchý to je!

      1. Možná, co já vím.
        … ale myslím, že ste moc hrrr, Ládiku. Mám za to, že prvnímu vzletu každýho ptáčete, neřeknu-li rovnou mladýho Fénixe, předchází fáze vykrmovací/sílící a ta sháňka po žrádle stojí rodiče děsnou námahu!

        Kdežto v případě Ruska nemám až takovej dojem vzhledem k mešuge světa kolem Ruska! Mi na mysl přišla tahle doslova vykrmovací řeka plná sankcí na Rusko pouštěnou ruskýmu medvědovi přímo do tlamy díky naprostý duševní nedostatečnosti a omezenosti USA a KOZy

        … ale co bych Vám vykládal, podívejte se sám, jak to funguje ve skutečnosti, kdy ti idioti to žrádlo doslova pouštěj po tý řece až do huby medvěda – myslím, že není výstižnějšího přirovnání, ale posuďte sám:
        https://depositphotos.com/cz/video/bear-eating-a-fresh-sockeye-salmon-25429179.html

    1. No i já se těším na další sen, blbíši.
      Jsem zvědavá, jestli se v něm budou kamarádit Putin s Trumpem nebo třeba Orbán, coby šéf nové unie evropské statů, s tím čínským Sitting Pingem…

    2. Hezké počtení. Díky.
      Jen dvě faktické. Kroupy se dávají do jelit, ne do jitrnic. To druhé je asi jen překlep. V odpovědi na řečnickou otázku asi má být, že Rusko se rozkrádalo, i když to rozkládání taky dává smysl.

  13. Zelenský zaúkoloval Syrského.

    https://www.czechfreepress.cz/evropa/syrskij-nebude-mit-stejne-pravomoci-jako-zaluznyj.html

    „Za prvé musí udržet Avdějevku, protože na ní závisí další podpora USA.

    Za druhé, v létě ukrajinská armáda zahájí novou protiofenzívu, tak rozhodl Zelenskyj, a Syrskij musí poskytnout plán ofenzívy, a to ještě tento měsíc.

    Za třetí, nikdo nezrušil úkol pro ukrajinskou armádu, dosáhnout hranic z roku 1991; to je fixní myšlenka ukrajinského prezidenta, takže Syrskij dostal za úkol vypracovat strategii „vítězného pochodu“ ukrajinské armády na Krym.“

    Podobnost s úkolováním maršálů a generálů Hitlerem na sklonku III. říše je čistě náhodná. Z uvedených bodů je jasné, že se Syrský rozhodně nudit nebude. Když tři úkoly splní, dostane zlaté jablko, ptáka ohniváka a princeznu za ženu.

    Třetí úkol – pochod na Krym jistě prosadil Lipavský. Tolik se tam těší…

      1. Re: Petr2

        Já si tu práci dal a nedá se říci, že bych litoval. Je dobré vědět, co Alzák chystá a jak dalece je při smyslech.

      2. Avdievka – aktivní obrana.
        Nová ofenziva v létě – strategická aktivní obrana.
        Dobytí Krymu – strategická aktivní obrana na druhou.

        1. Admirál: Řekl to Napoleon a možná i starý von Moltke, že kdo brání vše, neubrání nic. Aktivní obrana asi bude prováděna stylem, že každý kotel musí bojovat, dokud budou mít uvnitř municí. Potom se kotel překvapivě uzavře, jak by to mohl někdo čekat po Ilovajsku, Debalcevu, Severodonecku, Lisicansku, Soledaru a Bachmutu. Musí to být ohromná frustrace důstojníků, kteří vědí, že uzavírá kotel, ale nesmějí zahájit ústup, protože v prezidentské kanceláři takové slovo asi už neznají.

      3. tak ale Zelensky je herec, ktory sa hra na Hitlera, nema ziadne vojenske vzdelanie. A Syrsky dostal velenie prikazom, navyse vsade rozchyrili, ze je Rus, jeho rodicia su Rusi, jeho brat je Rus, jeho syn zijuci v Australii je Rus. Vydieratelny je dokonale. Takze storcovat sa nebude, politicke ambicie na nahradu Zelenskeho nema a mat nebude, posluzi ako dokonaly obetny baranok, ked pride k zuctovaniu, lebo podla mna vacsina Ukrajincov netusi, ze on viac menej poslucha rozkazy a ked mu povedia, ze Bachmut musi udrzat, tak tam proste posle co sa da a drzi az do konca. A kedze Zelensky vzal slova do posledneho Ukrajinca vazne, tak proste valec bude pokracovat.

    1. Tyhle prognozy/analyzy se mi hodne nezdaji.
      Stejne tak jako ze selhani Ukrajincu je vinou rozporu mezi ukrajinskym a americkym vedenim.

      Ja to vidim nasledovne:
      Celemu tomu divadlu tam sefuji USA, Ukrajinci si bez dovoleni ani neuprdnou, natoz aby nejaky Zaluzny prosazoval nejakou svoji strategii.
      Z pohledu USA je katastrofa, kdyz vyhraji Rusove, ale s tim tak trochu od zacatku pocitali.
      Takze co je jeste horsi, nez kdyz vyhraji Rusove?
      Prece kdyz vyhraji Rusove a hned pote se sbratri s Ukrajinci. Jako to probehlo v Cecensku, a takovou praci to CIA dalo to tam rozesrat.
      Takze cim vic zmasakrovanych Ukrajincu, tim horsi sblizovani po valce. To je soucasna strategie USA.
      Nejake kecy o politice v Kyjeve? tomu prece nemuze nikdo verit. Tam je to jenom o zlodejine a korupci.
      Proste USA jim rekly: neustupovat v zadnem pripade, jinak nebudou penize. A v Kyjeve z toho hned udelali narodni ukol a maskuji to za nejakou politiku a obranu vlasti.

      Cil je jenom jeden a od pocatku navic stejny.
      Rozesrat to tam co nejvic a na hodne dlouho.
      Takze cim vic mrtvych tim lepe.
      Nebo je tu porad nekdo, kdy si mysli, ze Americanum na zivote nejakych Ukrajincu zalezi???

      1. George Friedman :

        „Když pomineme veškerou rétoriku, cílem Spojených států vůbec není dosažení míru v Eurasii. Spojené státy také nemají zájem, aby naprosto jednoznačně vyhrály válku. Stejně jako ve Vietnamu nebo v Koreji je účelem těchto konfliktů prostě blokovat moc nebo destabilizovat region, nikoliv nastolit pořádek. V příhodnou dobu je dokonce přijatelná i přímá porážka. Princip využití minimální vojenské síly, když je to absolutně nezbytné pro udržení eurasijské rovnováhy sil, je – a zůstane i nadále – hlavní silou americké zahraniční politiky i během jedenadvacátého století. Vyskytnou se další Kosova a Iráky v nepředvídaných místech a v nečekaných dobách.“

        George Friedman: Příštích sto let (česky 2010, Argo a Dokořán; str. 67)

        Uznávaný autor ve své populární (a popularizační) knize popsal už před patnácti lety základní taktiku pro udržení hegemonie – nedovolit nikomu vyrůst. Zavčasu vyvolat či přiživit konflikt. Konflikty vést v největší možné míře na úkor krve a ekonomiky těch druhých.

        1. Dodatek.

          Pokud na to, v čem žijeme tak dlouho, jak jsme staří, nahlédneme optikou, již nabízí Friedman, tak absolutně nejúspěšnější je Čína.
          Za posledních 45 let se nenechala zavléct do jediné války.
          Vybudovala ekonomiku, o jaké se před čtyřiceti lety nikomu nesnilo. Vybudovala loďstvo srovnatelné s flotilou USA. Armádu schopnou držet intervenční síly USA dost daleko od svých břehů. Nezávislý kosmický program, nezávislé navigační a komunikační systémy. Sousedům vysvětlila, že spolupráce je lepší než konfrontace. Buduje na KoZa nezávislý bankovní systém.

    2. Divím se, Admirále, že něco takového berete vážně. Ukrajinci měli velké ztráty a o nové ofenzivě určitě neuvažují. Hitlera do toho nepleťte, tohle je jiná situace. Spíš rok 1916 v První světové

      Ovšem dnes se objevily zajímavé novinky.

      https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-biden-je-pro-rusko-lepsi-nez-trump-rekl-putin-40460767#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=abtest245_nove_vyhledavaci_pole_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

      Čtenáři se s tím vyrovnávají těžce, jak můžete vidět v komentářích. Vím že, Novinkám tady nikdo nevěří, ale VVP toho řekl víc, podle amerických novin. Vyvracel, že by Biden byl nekompetentní a taky pokritizoval Tuckera C.

      Asked later about Mr. Biden’s health, Mr. Putin defended his American counterpart — even though Russian state media often echoes Republicans in denigrating Mr. Biden as being too old for his job. When he met Mr. Biden in Switzerland in 2021, Mr. Putin said, “they were already saying that he was incompetent. I didn’t see anything like it.”

      Putin se, jak to vypadá snaží konflikt zmírnit a není vyloučeno, že naznačuje ochotu k jednání. Chtěl by ale jednat s Američany

      1. 1. Článek jsem vážně zas tak nebral nebral.

        2. Co Puti říká o Bidenovi má dva konce. Možná několik konců. Putin to neřekl JEN TAK. Neřekl to bez záměru, nejsme schopni posoudit dopad. Je to určeno US voličům.

        3. Že Novinkám nikdo nevěří? Divíte se?

        4. Konflikt na Ukrajině může zastavit POUZE jednání mezi USA a Ruskem. Ukrajina do toho má jen málo co mluvit.

  14. Jan Campbell: Nic nového pro vědoucí

    Campbell je mnohomluvný, tanhle jeho článek věnovaný rozhovoru Carlsona s Putinem je ultradlouhý, ale myslím, že stojí za to, si ho přečíst

    https://vasevec.info/komentare/nic-noveho-pro-vedouci

    „Byl to vyčerpávající rozhovor, ale položil jsem mu zřejmou otázku, která zněla následovně – proč jste se v únoru 2022 postavil proti Ukrajině? Řekl, že cítí fyzickou hrozbu ze strany NATO na území Ukrajiny, a že se tam chystají umístit jaderné zbraně a tak dále…

    Historie jeho regionu, formování země a spojení s Ukrajinou je jakýmsi základem nebo součástí základu jeho politiky vůči Ukrajině… (to bylo řečeno s unaveným pohledem z Kremlu)

    Následuje fotografie veselého Carlsona ve svém hotelovém pokoji.

    V Kremlu jsme zůstali téměř 5 hodin, což na mě udělalo dojem. Pokud jste celý život četli o Kremlu, stejně jako já, pak… Moc se to neliší od naší staré administrativní budovy, té gigantické změti kanceláří z 19. století. Ať je to, jak chcete, Putin se opozdil o pár hodin, zřejmě ze zvyku – všichni, kdo pro nás pracovali, se v tu chvíli smáli. Zatím nevím, co si o rozhovoru myslím. Asi mi bude trvat rok, než se doopravdy rozhodnu, co to bylo. Ale pár stručných poznámek.

    Za prvé, Putin není z těch, kteří by poskytovali mnoho rozhovorů. Téměř čtyři roky neposkytl žádný rozhovor. Není moc dobrý ve vysvětlování. Myslím, že je chytrý, ne kvůli tomu. Pochybnost. Očividně ale tráví spoustu času ve světě, kde nemusí nic vysvětlovat. To je jeden z důvodů, proč je pro mě těžké přemýšlet o rozhovoru jako celku, protože svůj názor nevyjádřil příliš souvisle. Na povrch však vyplouvá několik věcí.

    Putin je velmi uražen, předpokládám, že ano, ale samozřejmě to popřel – že je uražen odmítnutím Západu, že Spojené státy nemají rády Rusko. Americká vláda nemá ráda Rusko. Myslím, že stejně jako mnoho Rusů očekával, že konec studené války bude pro Rusko jakýmsi pozváním do Evropy, nebo něco takového. Protože je to evropská země, i když je z poloviny v Asii. Ale je v tom hodně evropského. A když přijedete do Moskvy, uvidíte, že je to velmi evropské město. Budete to moci pocítit kulturně. A Západ ho odmítl.

    V tomhle nikomu nestraním. Možná k tomu byly dobré důvody, nevím. Ale v případě, že by byl Západ rozhodnut nespojit se s Ruskem, je zcela zřejmé, že smyslem NATO je zadržovat Rusko. A Putina to uráží, rozčiluje ho to. Oči se mu rozzářily, když jsme o tom mluvili (Carlson se zatvářil děsivě). Po celou dobu rozhovoru neměl žádnou ucelenou teorii, kterou by mi mohl vysvětlit, proč to dopadlo tak, jak to dopadlo. Rusko však není expanzivní mocností. Amerika tohle všechno neměla říkat – když všichni jako Victoria Nulandová z něho (Ruska) chtěli udělat hitlerovské impérium – Japonsko. Ale pravdou je, že je to všechno jen lež, je to hloupost. Musíte být idiot, abyste to nepochopili: Rusko je velké území, má 150 milionů obyvatel, několik de facto provincií nebo polo-nezávislých států, má více než dost přírodních zdrojů, topí se v přírodních zdrojích.

    Myšlenka je taková, že chtějí ovládnout Polsko – ale proč by to dělali? Chtějí jen bezpečné hranice, možná jsou z toho příliš paranoidní, možná. Ale představa, že chtějí vstoupit do Vídně?! Nebo něco takového. Museli byste být naprostý idiot, abyste si mysleli, že je to pravda.

    Ve skutečnosti profesionální lháři ve Washingtonu nevědí nic o sousedství nebo o světě mimo New York. Přesvědčili sami sebe a snaží se vás přesvědčit, že ten chlap je Hitler a že se pokouší napadnout Zemi. Ať už má Putin mnoho chyb, jakýchkoliv, Rusko není expanzivní mocností.

    Teď už ani nemůžu říct nic o tom rozhovoru, kromě toho, jak je Putin naštvaný. A on je naštvaný, protože říká: „Já nevím, chtěli jsme být přátelé!“ A opět, možná je to jeho chyba, ale rozhodně je kvůli tomu naštvaný.

    A druhá věc, kterou bych chtěl říct. A přišlo mi to ohromující. Byl ochoten přiznat, že chce mírové řešení pro Ukrajinu. Řekl to několikrát – různými způsoby. Opět, možná lže, i když jsem si toho nevšiml. A nevím, proč by to řekl, kdyby to tak nemyslel.

    Ve skutečnosti je to nezvratný důkaz, že před rokem a půl byla prakticky uzavřena mírová dohoda, kterou Johnson zmařil. Bidenova administrativa přesvědčila Zelenského, aby nevstupoval do jednání. Chci říct, že je to prokázaný fakt, stejně jako fakt, že tam byli Izraelci – odhalili to. Teď řeknete, že „fandím“ Putinovi. Ne, nefandím Putinovi. Pocházím z La Jolla v Kalifornii. A poslední věc.

    Pokud chcete vědět, kdo jsou ti blázni, řeknu vám, že jsou to američtí úředníci. Říkají mně a spoustě dalších lidí, že součástí podmínek by mělo být, aby se Rusko vzdalo Krymu. Aniž bych zabíhal do celé historie Krymu, řeknu, že Krym je kolébkou ruské teplovodní flotily. Žije tam ruské obyvatelstvo. A tam se konalo referendum. Takže, ať se vám to líbí nebo ne, je to fakt. A myslím si, že Putin by začal jadernou válku, kdyby došlo na Krym. A Krym byl na začátku této války ruský. takže musíte být blázen, když požadujete navrácení Krymu.

    Ve skutečnosti tím myslí, že chtějí slabé vedení v Rusku. Otázkou je, proč to potřebujeme? Co to bude znamenat pro Spojené státy? Nehájím Rusko. Bráním svou zemi. Otázkou je, co by USA získalo slabou centrální vládou v Rusku s největším jaderným arzenálem na světě. Je to šílené! Zvláště když si uvědomíte, že se jedná o tak velkou a potenciálně nestabilní zemi s tolika etnickými skupinami a náboženstvími. Žije zde 20 % muslimské populace.

    Necháte jaderné zbraně náhodě a budete doufat, že dojde k nejlepšímu? Jsi psychopat, jestli to chceš! A vládnou nám psychopaté. Prezident a ta jedovatá idiotka Victoria Nulandová. Ach, svrhneme Putina? Dobře, co se stane pak? Co se stalo v Libyi, když jsme svrhli Kaddáfího a dovolili, aby byl zabit? Co se stalo v Iráku, když jsme postavili Saddáma před soud? Tyto země se zhroutily a už nikdy nebyly obnoveny. V Afghánistánu jsme svrhli centrální vládu, ale ona se vrátila. Tálibán tam stále vládne. A udělat to s Ruskem? Země s největším územím a největším jaderným arzenálem? Určitě berete drogy, pokud si myslíte, že je to dobrý nápad..“

    1. Díky za Campbela – o těch 18ti měsících jsem nevěděla hmm – takže furt stejně – parcelace. Je to hnus

      1. “ o těch 18ti měsících jsem nevěděla “

        Já také ne. To je docela síla. Spojenci Ruska v I. sv.v. si parcelují Rusko upadlé do zmatků díky svému angažmá na jejich straně.

        Je to parta bezzásadových hajzlíků, nic se na tom nezměnilo. Rozesrat, zkurvit, vyžrat, okrást, zotročit.

  15. Zda se, ze masomlynek jede v prumyslovem meritku, kdeze jsou naivni casy strojnich pusek :-/

    Proběhly dva údery. Při prvním jsme pomocí kazetové munice na velké ploše (Iskandery unesou až 500 kg „nálože“) zasypali vojáky AFU hustě namačkané na místě. Stalo se tak přibližně v 11.30 hod.

    Pro informaci. Kazetová hlavice Iskanderu nese 54 tříštivých hlavic bezkontaktní detonace, které jsou odpáleny ve výšce asi 10 metrů nad zemí.

    Druhý úder byl proveden o hodinu později (opět „klastry“), kdy na „místě“ začala hromadná evakuace přeživších a bylo zde velké množství personálu, který pomáhal zraněným. Oba údery byly navíc mimořádně přesné. Proto ten obrovský počet obětí.

    Lze nám samozřejmě vytknout, že to není zcela humánní. Možná ano. Ale faktem je, že ukrajinské ozbrojené síly tuto „taktiku“ úderů praktikují již řadu měsíců. A každou takovou „hru“ mohou vždy „hrát“ dva lidé …

    Nebyli jsme první, kdo začal „takto bojovat“. Není si na co stěžovat…

      1. Kazetová munice je buď fuj nebo príma, podle toho, kdo ji používá (na čí straně jsou sympatie hodnotitele).
        Zde článek o té správné.
        https://echo24.cz/a/HJjLc/zpravy-svet-kazetova-munice-nejnicivejsi-konvencni-zbrane-kazety-jsou-zase-v-mode

        Tož, jestli jedni jsou díky tomuto nástroji efektivnější i k chvále našich médií, proč se pohoršovat nad jeho aplikací protivníkem?

        Jinak, kazetovou munici užívaly USA/NATO při humanitárním bombardování Jugoslávie, před tím např. ve Vietnamu. Ukrajina s ní pacifikovala civilisty v Doněcku už od roku 2014 … Opravdu není zvláštní důvod k pohoršení právě dnes a právě nad toto aplikací.
        https://www.aljazeera.com/news/2023/7/21/us-says-ukraines-use-of-cluster-bombs-against-russia-effective

  16. No, přečetl jsem si ten Vidlákův včerejší úvodník a říkal jsem si: “Je mladý a má právo si myslet, že takhle nedotaženě organizovaným protestem přinutí starého psa k novým kouskům!“ … odfoukl jsem si trochu páry a šel jsem si po svých řka: “Nemontuj se mu/jim do toho, dělá/dělají asi co může/mohou, on/oni na to stejně přijde/přijdou sami.“.

    A dneska zase, nedá a nedá pokoj! On/oni si jde/jdou za tou svou naivitou dál jako slepice po flusu, prý:“Buď my ukončíme grýndýl a nebo grýndýl ukončí nás“! Místo, aby svou pozornost zaměřil/zaměřili výhradně na „sýpky se zrním“ těch, co na něj/nás poflusávají a co ve skutečnosti ve svých prackách třímají otěže toho zla.

    Řekněte mu/jim už někdo, že ten grýndýl je jen jeden z těch mnoha zástupných problémů (i když uznávám, že obrovitý), které vymysleli k a p i t a l i s t i k hromadění svých zisků. Když to nebude grýndýl, bude to něco jiného, protože oni mají pro to v rukávech připravené další kokotiny a hlavně ochotné kokoty, které jim ty kokotiny pomohou ochotně za mrzký peníz zavádět do životů dělného lidu, aby je prostě úplně vydojili, protože oni nemají míru v úplně ničem!

    A víte co, já mu/jim to tady napíšu sám, protože mě to fakt už zlobí. Mnozí starci a stařeny tady už tuší, že těmi traktory to ani náhodou skončit nemůže, má-li se opravdu začít napravovat ten rozjebaný svět. Jsem přesvědčený, že je potřeba se vydat cestou naznačenou Ládikovou železnou tyčí, či Lexovým „náklaďákem“ Trambus alá vozová hradba s těmi cepy a sudlicemi … tím spíš, že traktory s jarem odjedou do polí, protože prostě musí!

    A tak se holt Ládik s Lexem můžou zlobit jak chtějí, já se s dnešním mým „Starcem“ tady na Tribuně zařadím z ně, i když v strašně dlouhé šňůře tak, jak mi slina přišla na jazyk a já to psal z voleje. Ani mě, holenkové, nenapadne to po sobě číst, no co co, každý tady má vědět k čemu je kolečko myši a kdo to neví, ať trpí, jeho věc, takže:

    /b>Stařec a vosumašedesátej aneb NErevoluční cestou kkk čemu vlastně?…ví to tady vůbec někdo?

    Co vám budu povídat, kdybych musel na VŠ skládat státnici z marxáku a jeho derivátů tak, jak se později muselo, s velkou pravděpodobností bych šel do důchodu jako běžnej zedník a ČVUT bych asi nikdy nedokončil, neboť sem ze zkoušek z „politiky“prolézal jen taktak s odřenýma ušima. Zachraňovaly mě pouze úhybný témata a manévry, nebo Bůh nade mnou, nebo nějakej milosrdnej zkoušející, kterej ten den měl zrovna dobrou náladu a zůstal z tý plejády asistentů na tý marxistický katedře alespoň trochu normální, nebo … byl prostě jen nalitej … i to se tam někdy přihodilo k radosti i neradosti nás zkoušených, jak se to veme, žejo?

    Jedno sem ale už tehdy vytušil a během svýho brožovanýho života si ověřil, že úplně každá společnost lidí funguje pouze v těch mantinelech, který jí sou dovoleny a že změn mantinelů lze dosáhnout pouze revolucema, bohužel, většinou krvavýma, ale taky výmečně i nenásilnýma, ale jenom za předpokladu, že sou předem domluvený. Jiný cesty dle mýho asi nejsou, ale netrvám si na tom, neboť děják sem na škole přeci jenom bral hákem.

    Pokud se nemýlím, tak my sme si v r. 89, místo nám dosud nad zdravou míru poznanýho socialismu (!neplést si s komunismem!), DOBROVOLNĚ A VĚTŠINOVĚ, některý z nás dokonce s úsměvem na tváři, zvolili kapitalismus se vším, co k němu patří až ták, že mnozí z nás se do dneška nestačíme divit, co sme si to vlastně zvolili a co všechno je v ňom vůbec možný zažít!

    Přesto se však mezi náma najdou spoluobčani a jiní velikáni ducha, který se furt a furt diví! Dokonce proti tomu veřejně vystupujou, píšou články, přednášej a … a některý si na tom dokonce založili živnost, věřili byste tomu?

    Když si přečtu ten dnešní úvodník, tak si chtě nechtě musím dát otázku, vo co Vidlákovi vlastně de, když všechno vo čem píše, je spíš jakýsi popis nám už dobře poznanýho kapitalismu se všema jeho odstínama, kterej používá zcela legálně metody, kterýma kapouši už bez jakýkoliv zábran ožebračujou obyčejnej dělnej lid, aby si tak kontinuálně zajistili svý pohádkový zisky.

    Vy si jako myslíte, že nějakýma traktorama (a vím já čím ještě) si nechaj mírnix týrnix vzít ten jimi po desítky a desítky let budovanej vydírací systémy a metody? Vy si fakt myslíte, že je pustí bez jediný prolitý kapky krve? Vy si fakt myslíte, že se ten systém dá napravit bez revolučních nástrojů pouze s pomocí „lických tváří“? Že se za takhle už rozjebanýho světa daj prosadit nerevulučně-převratovou cestou nějaký smysluplný pozitivní změny, neřeknu-li rovnou trvalý … třeba jako, že bude bez omezení zase vidlákům dovoleno vyjet s hnojem na pole a mít ve stájích či na pastvinách prdící dobytek? Vy si fakt myslíte, že se říše samovolně rozpadávaly a zanikaly bez bojů a nájezdů silnějších? Pokud jó, to pak „sorry jako“, to pak dál ani nečtěte!

    Ani hovno, holenkové!!! (s omluvou)

    Bez klasický revoluce to už nepude, vemte to konečně na vědomí! Možná se současným traktoristům podaří useknout jednu-dvě z toho nekonečnýho počtu kapoušských pracek, ale počkejte! Jen co se kapouš zase zorientuje a přeskupí svý síly, tak za každou jemu useknutou ruku vytáhne ze svýho rukávu desítky a desítky dávno pro tyto účely nachystaný jiný neviditelný ruce trhů a jimi nám všem téměř v úplný pohodě rozšmelcuje naše ksichty … i těm, co si na současných traktorových platformách dvou/tří/možná čtyř profesně partikulárně zaměřených (víceméně uzavřených) skupin hodlaj vymoci nějaký dílčí ústupky, který si ale v rámci nerovnostářsky nastavený Evropy ani neumím dost dobře představit. Pokud k tomu však přece jenom dojde, bude tím ihned odstartována vzájemná zabíjačka mezi traktory o kapoušema jim hozenou už řádně ohlodanou kost a můžu vám předem prozradit, že to bude nelítostná rvačka … až takhle jednoduchý to je/bude!

    I když uznávám, že Fialova vláda i von sám jsou po všech stránkách mimořádně omezení a zpozdilí, musím chtěnechtě jim taky přiznat, že zas tak nic moc nečiní, co by nebylo možný činit v těch mantinelech náma zvolenýho kapitalismu. Pravda, ta omezenost vlády čas od času DOsahuje všechny uvěřitelný i neuvěřitelný meze (mantinely), ale co naplat, když ani náš Ústavní soud neshledává ty dosahy/přesahy a přešlapy PŘES čáru!!! To pak máte těžký, když v tom má blbíš hokej a když nevěří, že nějaký separé traktory v tom rozkulačeným světě můžou udělat pořádek bez zásadních systémových změn!

    Moje nedostatečnost ve mně vyvolává otázku, vo co těm dezolátům vlastně de, když vláda, stejně jako mnoho a mnoho kapoušských vlád po celým světě, ke svýmu vládnutí využívá pouze to, co jí ten kapouši zavedenej systém, nesoucí zlatý vejce pouze vyvoleným, umožňuje!

    Jó něco jinýho by bylo, kdyby Vidlákův úvodník byl o zbavení se těch existujících (už dávno nevyhovujících) mantinelů a dresů cestou nefalšovaný revoluce (ať nežeru, třeba i těma Lexovýma sudlicema a cepama stejně jako Ládikovýma železnejma tyčema) to bych viděl jako jiný kafe (i když asi nezákonný, viď Stříži a Vítku), ale takhle?

    Že bych ten dnešní a včerejší článek Vidlákovi věřil, nebo dokonce žra..spapal, to bych zase nesměl zažít vosumašedesátej, kdy sem v tom (pro změnu zase) socialistickým zřízení zažil taky dvě party, který si šly vzájemně po krku. Jedna tzv. reformní a druhá naopak nereformně stalinistická. Co mělo to měkčejší reformní křídlo s dnešníma vidlákama společný? Byl to stejný =zásadní omyl, protože ti reformní si taky představovali, že v těch existujících mantinelech toho rozvinutýho socialismu protlačej svýma „traktorama“ ten jejich socialismus s „lickou tváří! Co vám, vy mladší, budu vykládat! Byla to doslova domácí zabíjačka, kterou musely (mimo jiný!!!) utnout až tanky těch spřátelenejch stalinistů. Takhle totiž dopadnou všechny traktory, zvláště ty dnešní evropský, ale i ty u nás, který ještě ani nevyjely, když se traktoristům nepodaří namočit naše ksichty napříč celou společností do generální stávky a prosadit z ní plynoucí systémový změny. Pak to dopadne jako tehdy, protože jakmile se ti stalinisti tehdá voklepali a přeskupili svoje síly, tak započali s další domácí zabíjačkou, kdy těm reformním (už bez těch jejich „traktorů“) začali rozšmelcovávat ty jejich „lický tváře“ způsobem, že do konců jejich dnů si už neškrtli. No přeháním, některý z nich pčece jenom jó, dokonce se po tom děvětavosumdesátým proškrtali až k tomu jimi vysněnýmu kapitalismu a postům nejvyšším!

    Ale co to je platný, když zase ti dnešní dezoláti spolu s těma traktoristama s jejich „lickýma tvářema“ se chtěj proškrtat v rámci toho u nás zavedenýho kapitalismu tou NErevoluční< cestou kkk čemu vlastně? Ví to tady vůbec někdo, a jak to vlastně může asi tak fungovat?

    Netuším, možná že Island či Čína by poradily, co říkáte?

    1. Když jim to soukolí namažeš pískem,
      odejdeš od stroje s rozbitým pyskem.
      Když ho však zastavíš železnou tyčí,
      vylomíš zuby a budou v háji.
      Vylámat zuby krvavé sani,
      železný sarkofág natavit na ni.
      Jinak to nepůjde, zase se zvedne,
      bude tě sdírat v noci i ve dne.
      Kupředu žene ji osobní zisk,
      má v ruce prachy, armádu, tisk

      1. Tohohle je na tribunu škoda, co myslíte, pane Zakladateli?
        Vylámat zuby krvavé sani,
        železný sarkofág natavit na ni.

        V Řeporyjích by se mohlo začít, ostatně podle vlastních slov a přání.

    2. Blbíši, víte přece, že vrchní cenzor Alef nemá rád ani Pythagorovu větu dobře napsanou!

      Je převelice zajímavé, že když chtěli, aby Lenin udělal revoluci v Rusku, vyfutrovali ho vlakem plným peněz. Revoluce bez peněz, to je prostě mrtvola. Je třeba uplatit ty, co to pomohou realizovat. Revoluce je řece práce jako každá jiná. Babiš uplatil sám sebe, rozpoutal finanční krveprolití národa, tím nastartoval svůj biznýs, a lidi mu to baští. Protože je skoupej na kačku, nemá nikoho s kým by šel do holportu. Ten Jandejsek, kdyby se trošku poddal, to by byla trefa do černého. Konečně by mohla vzniknout strana agrárníků, přirozeně bez Babiše. Ten by to jistil u odpadlíků od vládní koalice. Dobře to těm klukům funguje. Vidlák to vytušil a jede na vlně. Trošku vyhecovat, trošku přilhat. Dílo se jistě podaří.
      No, uvidíme příštího úterý. To bude protaženejch gzichtů

      1. … jó věšáku, ten si zřídil svůj fajnovej plácek, kde se čeština považuje na laboratorních váhách, což respektuju a nelezu mu tam. Milej zlatej, to není jako když se kus flákotiny hodí na decimálku, jak se na Kydech děje skoro pořád. Než přenechal na litterate.cz vládu Vidlákovi, či spíš v pozadí makajícímu bráchovi (vím já?), stačil ještě pro jazykový nedouky a tápavce zřídit Tribunu jako jakýsi odkladiště, aby měl od nás blbíšů pokoj a aby se mu nehromadili v tom jeho nově zřízeným plátku litterator.cz.

        Naprosto jednoduchý a účelný řešení. No a když není volně přístupná Lampárna, kam by mý příspěvky pravděpodobně svojí úrovní patřily, tak sem tu Tribunu pojal jako v tom slavným severním cípu londýnskýho Hyde Parku, kterej se zove Kout řečníků (Speakers’ Corner).

        Takže, máte-li doma nějakou bedýnku a touhu něco říct, nebo si jen tak zažvanit, nic Vám nebrání sem na Tribunu pod paždí si tu bedýnku jenom přinýst, stoupnout si na ni a řečnit a řečnit a třeba i žvanit, dokud Vidláka netrefí šlak. V tom Hyde Parku je taky naprosto běžný, že když Vás řečník nezaujme, tak se prostě otočíte na patě a vodejdete! Stejně tak Vám na Tribuně nikdo nebrání na řečníka místo šutru použil kolečko myši.

        De jen vo to, mít co říct … vlastně… ani vo to né!

      1. Ať to prodá, nejlíp developerům aby tam nastavěli paneláky, a z peněz si konečně udělá zaslouženou dovoleenou, třeba na Havaji. Co chtěli mít at mají.. ale to je jako všude se vším. Hlupáci vládnou, ač-li to není podpíchnuté nějakým závistivcem… jinak to snad ani není možné.

  17. Tohle je prý sestava ANO do voleb do EP.

    Dostálová dnes na sociální síti X uvedla, že by v Evropském parlamentu chtěla bojovat především proti migraci, zelenému šílenství a za právo veta.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Bojovat-proti-silenstvi-dnes-znamena-jit-v-EU-proti-proudu-ANO-uz-vi-koho-nominuje-do-Bruselu-750596

    „Druhé místo na kandidátce hnutí do europarlamentu obsadí poslanec Jaroslav Bžoch, na třetím místě bude dosavadní europoslanec Ondřej Knotek. Čtvrté místo bude patřit europoslanci Martinu Hlaváčkovi. Na páté místo plánují zařadit Janu Nagyovou, která figuruje v dotační kauze Čapí hnízdo.“

    Soubor padlých panen.

    Věříte jim? Dostálová je prý nejlepším odborníkem na čerpání evropských fondů.

    Věříte jim, jako Jourové, Charazmové, Teličkovi a dalším, co se dostali za ANO do EP a hájili tam záJmy EU proti zájmům ČR?

    Ani HOVNO. Ukázaná platí.

    1. Babis je s EU jedna ruka.
      Casto tu ctu, jak se s Jourovou „spletl“.
      Ale on ji tam poslal DVAKRAT. Pritom hned po tom prvnim turnusu bylo jasne, ze je to pruser.
      A hlasovani tech jeko europoslankyn byl asi taky nejaky omyl…

      Jedinej rozdil mezi ANO a temi ostatnimi je, ze ANO doma rika neco jineho, nez pak predvadi v Bruselu.

      1. Ale není, akorát jim dokáže vysvětlit“ bez tlumočníka“ co dělají či navrhují blbě, a že tak by to nefungovalo. A to leckterého „myslitele“ docela nakpne, zvlášť když o tom nemluví v tisku .

  18. NATO chce mít „zelenou“ armádu

    https://www.vasevec.info/nato-chce-mit-zelenou-armadu

    „Nemůžeme si vybrat mezi zelenými nebo silnými ozbrojenými silami, potřebujeme silné a zelené zároveň.“

    Néé, že by Černochová nebyla dost zelená. Ona CELÁ armáda, celé NATO musí být VÍC zelené.

    „Zpráva zdůrazňuje, že ve „Strategické koncepci NATO 2022“ Aliance zajišťuje „příspěvek k boji proti změně klimatu snížením emisí skleníkových plynů, zlepšením energetické účinnosti a investicemi do čistých zdrojů energie“.

    Autoři přiznávají, že nejdůležitější jsou efektivita a rychlost odezvy armády a nové technologie ještě nejsou plně vyzrálé.

    Dokument zdůrazňuje, že pokud chce mít NATO „zelenou armádu“, bude muset vážně zvážit svou pozici v kontextu svých největších globálních rivalů. Jde o to, že Rusko a Čína nevěnují pozornost tomu, kolik CO2 jejich armády vypouštějí.“

    Stále si protírám oči, že se mi to jen zdá. Že TOHLE nemůže nikoho napadnout. Že tolik chorých hlav po světě nemůže chodit.

    Skutečně, veden touhle bandou idiotů bych šel s radostí do války.

    Bože. S blby v čele se nadá vyhrát ŽADNÁ válka. Ani spravedlivá, ani nespravedlivá.

    1. „Jde o to, že Rusko a Čína nevěnují pozornost tomu, kolik CO2 jejich armády vypouštějí.“

      Hmm, a ze ten idiot nevzpomel na armadu USA, jak ti se staraji o CO2.
      Pred lety o tom byl dokonce dokument, US army spotrebuje denne ropy jako cele Portugalsko. Jenom na tu logistiku naji vycelenenou celou cast armady, tisice lidi.

      Ale tyhle zmrdi budou dokola ukazovat prstickem na Cinu a Rusa.
      Jako kdyz nejdriv odstehujeme vyrobu do Ciny a pak jim nadavame, ze spotrbovavaji moc energie. EU/USA media jsou toho porad plna, a nikdo jim na to ocividnou debilitu poradne neodpovi.
      Maximalne nejaky vidlak z Texasu zacne skuhrat, ze jim Ciana ukrad praci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *