V Holandsku s Gertu Wildersovi podařilo sestavit vládu. Přes všechny skeptické hlasy, že s ním nikdo do koalice nepůjde. Sám Wilders asi nebude premiérem, to by skutečně asi Holandsko nevydýchalo, ale nakonec to byl asi jediný ústupek, který Wilders musel udělat. Nový kabinet už ohlásil „nejpřísnější migrační azylovou politiku v dějinách“ a také v ostatních oblastech se má odehrávat jedna reforma za druhou. Dokonce se mají do určité míry vyvázat i z grýndýlu… ve vládě je také nová farmářská strana BBB.
Program nové nizozemské vlády je dost podobný tomu, který měla britská vláda před brexitem. Je samozřejmě nejisté, nakolik se vládní program podaří prosadit, ale jednoznačně je vidět, jak moc se změnily poměry dokonce i v zakládající (a velmi bohaté) zemi EU. Strážce klimatu, Timmermans, neuspěl, i když se mocinky snažil a opustil kvůli tomu lukrativní post v Bruseli.
Všude v Evropě věští političtí komentátoři eurovolební politické zemětřesení. Všude se očekává, že uspějí euroskeptické a konzervativní strany a v europarlamentu dojde na vznik nových frakcí mezi kterými by mohla být třeba i nějaká středoevropská pod vedením Maďarska.
Viktor Orbán mluví o tom, že je třeba Brusel dobýt a ne z něj utíkat… A samozřejmě jen nemluví, ale rovnou koná. Euroskeptické strany koordinují svoje kroky napříč Evropou a všichni napjatě očekávají změny.
Liberálové jsou v defenzívě. Už zmiňovaný Timmermans jejich problémy vyjádřil dokonale… Putin zahájil válku, aby odvrátil zrak Evropy od řešení klimatické krize. Fakt to řekl. V této větě jsou všechny důvody, proč líbodémo všude prohrávají volby. Oni se prostě pokusili udělat obojí zároveň. Vyhrát nad Ruskem i nad přírodními zákony. Sankce se obrátily proti Evropě a zelená politika nepřekvapivě udělala to samé. Dorazily to řeči o tom, jak nebudeme nic vlastnit, ale budeme šťastní.
Důvěra ve velká média klesá, klesá a klesá. Žádná televize, žádný moderátor ani žádný novinář si na covidu ani na válce ani na grýndýlu nevybudoval reputaci. Naopak… dost si ji poškodil. Míra tohoto poškození má přímo úměrný vliv na schopnost ovlivnit volby. I majnstrým u nás musel přiznat, že oficiální verze vyšetřování Vrbětic neuspokojila ani veřejnost ani politiky. Já bych k tomu rovnou přidal Dejvyho Kozyho a výsledek máte hotový.
Podle všech průzkumů i u nás dojde v eurovolbách k posunu voličských nálad. Ale zdůrazňuji, že nejspíš půjde o POSUN, nikoliv o průlom. Průlom zatím ještě nebude. Dnes si krátce popíšeme, o co se reálně hraje.
Pětikolka má v současné době dvanáct europoslanců a opozice jich má devět. I podle těch nejoptimističtějších průzkumů bude mít Pětikolka nově zřejmě devět europoslanců a opozice jich může mít dvanáct. Hraje o přesun tří mandátů. Já vím, je to málo, ale mít tři europoslance a nemít tři europoslance, to je šest europoslanců…
Rozložení mandátů mezi Pětikolku a opozici vypadá podle všech průzkumů víceméně stejně. Liší se to maximálně o jeden mandát. Větší rozdíly mezi průzkumy jsou mezi jednotlivými stranami, protože tam může docházet k větší migraci voličů, ale volič liberál, který miluje Evropskou unii těžko bude volit SPD, i když ho třeba Fiala naštval. Ten přejde k Rakušanovi.
Reálně může opozice vládě uzmout TŘI mandáty, v krajním případě čtyři. Já se ale budu držet těch tří.
Podle stejných průzkumů zůstane hnutí ANO na svých šesti mandátech, ale může si možná sáhnout na sedmý. SPD si může podržet své dva europoslance, ale podle žádného průzkumu se neblíží ke třem. Kateřina Konečná má svůj mandát prakticky jistý. Zbývají tedy tři mandáty, které mohou získat mimoparlamentní strany.
STAČILO! sahá na druhý mandát z důvodů, které jsem uvedl. Má to usnadněné ideovou prázdnotou SOC-DEM a neúspěšnou DNA Paroubkovy ČSSD.
Počítejme, že jeden mandát padne na přepočty. Nějaké hlasy propadnou, což může někomu přidat jednoho europoslance. Jak z vládního, tak z opozičního tábora.
Zbývá tedy jeden mandát, o který se ucházejí Svobodní, Motoristé, PRO a Aliance. V ideálním světě, kde neexistují různí Vrabelové, Moravané, Volfové, apod, apod, bychom se bavili o dvou mandátech, ale jak jsem teď sledoval diskusi pod mými politickými články, od minulých voleb se nic nezměnilo, volba menšího zla ještě pořád není dostatečně v kurzu a tak se bude volit dobro, které propadne. Propadlé hlasy tentokrát škodí méně než v parlamentních volbách, ale uškodí.
Nevěřím, že Aliance uspěje. Mimochodem, má nejmilitantnější fanoušky, kteří hodně voličů spolehlivě odradí svou rétorikou. Přesně takhle fungovali v předchozích volbách hoši od Lubomíra Volného. Kdo nechápal jejich lízátkovou revoluci, byl zrádce a díky tomu to nedotáhli ani na jeden a půl procenta hlasů. Aliance dělá všechno pro to, aby dopadla stejně. Negativní kampaně nefungují a nikdy nefungovaly. Kdo si nedovede ukočírovat svůj fanklub, ten na to prostě doplatí.
Svobodní, Motoristé a PRO se ucházejí o stejné voliče. Liší se to v detailech. PRO má větší záběr mezi antisystémovou scénou, Motoristé čerpají z velkého fanklubu Filipa Turka a Svobodní, jak jsme si řekli včera, jsou nejpřijatelnější pro zhrzené voliče ODS. Ale mandát je jen jeden. Dva mandáty jsou k dispozici jedině v naprosto ideálním případě, kdyby měl Pánbůh opozici hodně rád.
Může to dopadnout tak, že se Svobodní, PRO i Motoristé pěkně dopracují na krásných 4,5% hlasů každý, což by dohromady bez problémů stačilo na tři mandáty, ale nebude z toho ani jeden, ale zato propadne skoro tolik hlasů jako v parlamentních volbách. Nebo někdo z nich překročí 5% a bude tam. Ale nevěřím, že se to může podařit víc než jednomu subjektu. Mají společné voliče a je jim souzeno se o ně poprat mezi sebou.
Pokud to dopadne jinak než naznačuju, tak jedině z důvodů, že si ANO nebo SPD pohorší a utečou jim voliči. Ale když se zamyslíte, jací voliči a z jakého důvodu mohou od těchto stran utéct, tak to opět spíš směřuje k levicové STAČILO! než k pravicovým stranám. SPD se Machem rozkročilo doprava, takže naštvaní mohou být spíše levičáci. ANO se rozkročilo směrem k hlasům ODS, takže od něj opět mohou spíš odpadat ti, kteří volí doleva.
O nic jiného se nehraje. Můžeme reálně snít o tom, že celá Pětikolka dostane dohromady jen osm mandátů, ale pravděpodobné to moc není. Stejně tak není moc pravděpodobné, že by si nějak zásadně pohoršilo hnutí ANO, nota bene když ještě neukázali své trumfy z kampaně. Střízlivá realita praví, že se hraje o tři mandáty. Na jeden si sáhne STAČILO!, jeden dostane ANO nebo SPOLU kvůli propadlým hlasům a jeden dostane někdo z trojice Svobodní, Motoristé a nebo PRO.
Ale jinak samozřejmě volte zcela dle libosti. Klidně i tím srdcem. Jsou to poslední svobodné a skutečně tajné volby bez korespondenčních paskvilů. Užijte si je. Ale berte je jako kvalifikaci pro parlamentní volby. Volte jak chcete, ale k těm, co nepřekročí pět procent, pak buďte v parlamentních volbách naprosto nemilosrdní.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Jezdím vlakem za matkou do LDN v Ivančicích. Včera mne překvapilo, že byl vagon zcela posprejovaný včetně oken, takže nebylo vidět do krajiny. Zato uvnitř v obrázku pro reklamy, kde sedí cestující, byl text: Cílené lhaní může být trastný čin. Policie se zabývá šířením nepravd. — takže je jasné, že na ničení vagonů už jí čas nezbývá. Mimochodem, ta souprava jezdí i do Miroslavi. Vítejte v dnešní absurdní realitě.
Re:SM
Kdybyste byl krááásnej, mladéééj a chytréééj, tak BLBĚ nečumíte skrz natřený vokno, ale sledujete NÁÁÁÁDHERRRNOOOUUU krajinu na displayi svého mobilu a nevotravujete tady nás – líbo démo soudruhy – svými zcela nevhodnými záležitostmi.
prostě mladí soudruzi MUSEJÍ sprejovat,protože by jinak měli klimatickou úzkost a deprese a tak fšelyjak podobnje.
Pro Targus : Vážený pane. Kdyby se Vám podařilo krapet zkrotit vlastní ego a trochu méně zaplavelovat diskuzi na tomto fóru, tak by to bylo ku prospěchu věci.
Pro Pavel:
Kdybyste sem i na původní Kydy chodil po mnoho let jako ostatní, věděl byste, že u Targa rozhodně nejde o žádné ego. Když vám vzkáže, že jste starý, škaredý a hloupý, rozhodně to berte jako pochvalu. On už je takový a i bez něj by to tu bylo velmi málo záživné.
Pro Sat: Věřte, že sem na Kydy chodím léta. Přesto trvám na tom, že v případě Targuse “ méně znamená více“. Targuse řadím k místní „galérce“, co odrazuje případné diskutující od diskuze a zapleveluje prostor nepodstatným.
Prosila bych dřívější jména….. VŠECHNA jinak kecka za mzdu
Jo, bez Targuse by tu nebylo tak živo. Já jsem teda stará, hloupá a škaredá, ale Targuse platonicky miluju.
Nejde o to že živo, malér je že on se v 9ti připadech z 10ti trefí na komoru. Tedy pokud čtenář a/ umí číst, b/ chápe psané, c/ není tu za plat či bakšiš.
Obávám se nomen omen/Pavka/
Jo, to do toho slova živo patří. Myslí mu to a má rozhled, mohu-li soudit.
Pro Pavel: Tu realitu, kterou jsem jaksi ne zcela k tématu popsal, tu máme proto, že nám propadlo ve volbách milion hlasů. Tak je potřeba se od ní odrazit a hrát volby jako šachy. Své zástupce si nevolím proto, že jsou to mí kamarádi, ale proto, aby zastupovali mé názory. Alespoň částečně, ideál není možný, musí tu být místo pro kompromis. A hlavně, aby vůbec. I těm mladým, krásným a chytrým by měl vadit nepřehlédnutelný úpadek svého okolí.
Re: SM
Soudruhům úpadek okolí nevadí.
Víte proč?
Protože okolí před úpadkem nikdy neviděli. Na rozdí od vás.
To jen vy jste starééj a protivnééj a hledíte skrz zapatlané okno a remcáte. Asi ho zapatlali ještě málo.
Soudruzi to maj chytrýýý, mladýýý a krásnýýý úplně ganc a – jak pravil jistý vojín Tomko v roce pětaosmdesát (TVL, to je let!) na plzeňských Slovanech – NĚSERE NIČ!!!
No bavte se potom s takovými…
(-:
Si z vás dělám srandu. To je takový můj poslední pokus nezbláznit se z toho…
Re: Targus
Nápis v oddílu pro cestující.
Re:Pavel
Já diskuzi nezapleveluji, páč já sám jsem plevel.
To je totiž 59. pohlaví – bejlí a puškvorec.
Někdo je ředitel někdo prezident, no a já jsem plevelník. Co naděláte…
„…Cílené lhaní může být trastný čin. Policie se zabývá šířením nepravd..“
Hmm, tak to jsem zvědav, jak bude policie stíhat toho politika, co tvrdil před volbami, že nebudou zvyšovat daně. To bylo přímo ukázkové cílené lhaní.
Re: Jíra dvě
Pokud máte čas a náladu, klidně na politiky sepište trestní oznámení.
Podávat se může „z pohodlí domova“, jak nám soudruzi mlátěj do palic.
Dá se to poslat mailem. Já to taky tak udělal a nehodili to do koše.
Teda hodili, ale až za půl roku.
Já vím, něco jako podat trestní oznámení na Vasila Bilaka nebo Aloise Indru v roce 1975
Jako na Řeporypáka v letech 2021 až …?
Vlastně i ten počáteční letopočet nemá žádné zpětné zřetelné omezení, pokud si pamatuji.
L.
Vy byste chtel zavrit a trestat vsecky komunisty a demokraty taky..
Aby zadnej nezbyl..
To neni a nemuze bejt lez. Kdyz stokrat vopakovana, lez se stane pravdou..
Snizovani dani je furt , vopakovany..
Ale dezinformator ,kterej ma jednou fakty podlozenou pravdu , je navzdy lhar.
Kdyby kandidoval …. to je jina..
Hmm, a jaké nepravdy policie momentálně šíří?
😄🤗😂
aneb: kolik tříd zvláštní školy asi „vystudoval“ autor toho textu?
Tady to máte černé na zažloutlém:
Text nápisu v oddílu pro cestující
Tak to mají na ČT09 už solidně nahnáno za ty roky normalizace…
Ty převážně vlakové reklamy na vládu (sem tam samochvála, sem tam výhrůžky) jsou dost bizár. Kdysi se pod ně ministerstvo vnitra podepisovalo, ale přestali s tím.
Režim, kde ministerstvo vnitra ve veřejném prostoru dělá plakátovací kampaň na to co je třeba si správně myslet, to tu bylo snad naposledy snad v 50. letech. Za Husáka si něco podobného nepamatuji.
Husak mel prisne zakazany se zadluzovat..A este na blbosti.
Eupir si puci i na narovnavani bananu..Aby vsichni byli zadluzeny .
A voni ne. To je povinnost.
parlament evropskeho svazu nema legislativni iniciativu, pouze konzultuje navrhy predlozene radou ministru. ti jsou vysilani z clenskych statu jejich vladami ad hoc. cili venujte pozornost tomu koho tam ultrafialovy diktator posila a jak si takove lidi vybira. jsou to voleni lide z kandidatek?
„Volte jak chcete, ale k těm, co nepřekročí pět procent, pak buďte v parlamentních volbách naprosto nemilosrdní.“ Aby nepropadly hlasy?
A Vidlák bude teď volit Konečnou, STAČILO bude mít 7,2% hlasů, Katka odejde do Brusele a v těch našich parlamentních volbách potom STAČILO bez Konečné, získá 4% hlasů, které se propadnou. To je promakané.
Vidlák nemůže za to, že jste tupá a naivní a v 89 jste cinkala a pak tu vědomě či nevědomě podporovala tenhle zločinej režim. Kdyby jste byla opakem sebe sama, věděla byste, že ke korporát fašismu časem dojde jistě už tehdá. Teď svoje tupé chyby neházejte na Vidláka.
Eta je ten.
pokud ten nevyjadreny podmet byl „buzna“ tak to kolega ma spravne)))
Asi elektrospotřebič. ….. 🙂
Tak nějako mě ta předvolební matematika a kombinatorika nebere. Sudoku je lepší!
Jo, mně to přijde jako když jsme si potají při vyučování potápěli lodě.
Pětikoalice 12 europoslanců a opozice 9 nebo naopak. Kam, že to patří europoslanci za ANO? A vážně nebudou ti europoslanci z opozice koupeni, nemají na ně již dnes nějaké kompro?
Jsou nastartovaní podobně jako opoziční Jourová.
Že všech současných českých europoslancu tam je jediný který informuje naší veřejnost pravdivě a nepinda eurohujerske žvásty. Je to Ivan David za SPD.
Ano, nebejt kolegy Davida, nevíme, co se tam proti nám lidem peče.
Presne tak. Davida rad nemam, ale coby europoslanec funguje bezchybne.
Na rozdil od Blaska, ktery sice je figura, ale tajnosnubna. Za ty roky jeho mandatu se od nej ozyvalo jenom jedno velke mlceni.
Konecna utece do Brusele a stranu tu necha napospas, takze take k nicemu.
Blaško ale vždy hlasoval shodně s Davidem. Ve prospěch republiky. Takže nechápu, proč ho shazujete.
Na podávání pravdivých zpráv z euromordoru stačí i jeden.
Konečná uteče do Brusele a bude se těšit na luxusní důchod poté. Holt někdy je proříznutá huba lepší než poplužní dvůr. Snad tam bude národu k něčemu užitečná.
KSČ(M) by měl řídit Pepík Skálů. Nesdílím sice tak úplně jeho vidění světa, ale jako člověka i jako politika si ho vážím. Už jen proto, že ho tunajší režim (na rozdíl od Katky) stíhá a perzekuuje.
Blaško hlasoval stejně jako David (tzn. nejkvalitněji z českých zástupců), vyjma toho, že Blaško pokaždé podpořil silně proizraelské směřování. To mi vadí, protože Izrael se dopoští válečných zločinů a genocidy, byť muslimy také nemám rád a nechci tu ani jednoho migroše. David byl proti nebo se zdržel – protože asi dostal befel nebo pochopil, že češí (včetně „vlastenců“) jsou většinou silně proSionští. Samozřejmě vyjímám ty vlastence, kteří naopak si myslí, že za vším špatným jsou židé.
Podle meho je v tehle fazi informovani dulezitejsi, nezli hlasovani.
A David a Blasko maji kazdy ruznou sumu prijemcu. Jeden je malo, kazdy ma sveho favorita a kolikrat informace nedojde k cili jenom proto, ze to rekl ten a ten.
To je jako rici, ze alternativni weby muzou klidne zcenzurovat, staci kdyz zbyde jeden.
Má to háček, ne-li skobu. Nevšiml jste si, že právě ti dva mají volný přístup do méééédií /proč asi/a ona a Bobošíková musely hledat jiné cesty jak lidi informovat. Proč asi? Kdo ví, ale jí myslím že proto, že neříkají co by věrchuška chtěla ale to co jsou fakta. Zatím jsem nepřišla na něco, v čem by lhaly.
To ma hak ..Voba slouzi a sou zasterky a dukazy obecenstvu ,
ze ma vsude demokraty a demokracii. Divejte se a cumte..
Voni kdyz nesouhlasi , hlasujou proti.
Vzdycky a jenom nekolik malo takovych
Souhlasi vzdycky vetsina a to maji demokrati vzdycky a predem
a davno zajisteny..
Ano, Konečná by si měla vybrat – bud šéfovat straně, nebo být v Bruseli.
Sice to asi Davidovi nebo Stačilo hodím, ale ….
Dobrý je v tomto směru jakýsi Tomáš Břicháček (neznám) na Nevideltném psovi. Je v informování z Bruselu dost podrobný a přijde mi dosti nezaujatý.
Ivana Davida budu kroužkovat.
Když si sesumíruju všechno, co je známo o lidech jako David Kozák nebo Cintula, tak bych řekl, že takoví lidi jsou výsledkem práce tajných služeb a něčeho, čemu se kdysi říkalo projekt MK Ultra.
Přijde mi, že po těch nehorázných kravinách o idiotech co jsou na dostřel co se vyvalily z Vondry je na čase mu připomenout, jak „odhaloval“ Putinova agenta dopisem v azbuce na CNN Prima News a to tak že to byla příliš silná káva i na tamní novináře.
Snad to někdo dostatečně nahlas připomene.
Jeho argument, že není detektiv, aby pátral po tom že to co přinesl do televize je pravda je stejně hrozný, jako když Václav Klaus usvědčil novináře Deníku N ze záměrného lhaní a oni se hájili, že to byla „novinářská zkratka“.
Vondra je kovaný havloid, pokud tohodle trumpetu přesto někdo volí, je to diagnóza a nedá se s tím nic dělat.
Vondra klasicky lhal, tomu, že nezná ruštinu nevěřil ani on.
Vondra je z generace, která měla ruštinu od třetí třídy základní školy, pak po celou střední školu. Když studoval ekonomickou geografii, tak měl pak nejméně čtyři semestry, možná i více, odborné ruštiny.
Vondra lhal vždy, to u něho není nic nového. Předpokládám, že lhal i své manželce, když v mezidobí mezi vlastními potomky (Vojtěch 1991, Anna 1993) zplodil dalšího (Jáchym 1992) s milenkou Vrecionovou (se kterou jsou spolu v Evropském parlamentu a chystají se to prodloužit).
Prej je z rodiny původem z Ruska. Možná taky proto Alexandr.
Skoleni marxleninismukomunismusocialismu je dulezity a kazdymu demokratovi prospesny a vyhodny nanejvys.
On ten Vondra je celý taký akýsi pokrivený.
Hrob mu jednou budou muset vyvrtat vývrtkou.
To už ho dost narovnali. V mládí byl více (fyzicky – duševně se to nepodařilo).
Příznivcům Vondry ta lumpárna nevadí.
Odpůrci by ho nevolili stejně.
Takže ten „dopis od zemědělců“ mu neuškodí.
Kdo de volit porad cinka klicema vod 1989..A este bude ..
A tam kdo volit nejde ? Ten dělá co ?
Připravuje se na skok plavmo z Nuseláku. 😉
Sere na volby…/Kdyz necinka/..To dela !!
Nejdulezitejsi je , co nikomu nereknete..
Nejduleziteji je vo cem se nemluvi a nepise..Treba masovy
naklepavani rizku do masochismu..Bez prestavky od malicka..
Ty sou potom vdecny za kazdou lez , ponizeni ,hruby nasili ,pac to milujou..
Zabijou jim treba babicku a voni za to kleci a libaji vrahum ,jejich
prapory a lem roucha.
Napr. abych nakej uved , mimo ukry .
Eupir uz je totalne zislamovanej vod Stockholmu,pres Berlin , Parize ,Madrid , vsude atd..
Ale volby vzdycky vyhravaji a maji moc ty , co to porizujou a dalsi miliony porad zvou , pro masochisty, ktery touzi po nasili s ponizenim ,atd..
Pak dalsi vodruda sou sadomasochisti…Kde sou a ze vladnou neni nahoda..
Nesouhlasím úplně s Vidlákovo prognózami. Dle mého je Turek má našlápnuto k zisku minimálně 3 mandátů, v debatách exceluje (ono proti regulérním dementům jako je Peksa nebo Nýmandmajer to není nic složitého) a oslovuje svým charismatem spoustu voličů SPOLU.
V těchto volbách to totiž není o protestních hlasech proti Babišovi, zde se skutečně bude hrát o podstatu Evropy i naší země. Spousta zhrzených voličů SPOLU, zejména konzervativní voliči ODS, už mají idiota Fialy plné zuby a hledají alternativu – Turek je dle mého ideální volbou. Za mě ho trochu sráží spojení s fízlem, ale ten má taky své voliče, takže se to pokrátí.
Rozhodně bych nepodceňoval PRO, dle mého cílí Rajchl s přehledem na minimálně jeden mandát. Zde ovšem nechápu, proč si uvázal na krk oprátku jménem Hašek – nesmyslně mu to ubírá body a znemožňuje do budoucna koalici např. se Svobodnými.
Nic bych nedal za to, že z eurovoleb vyjde jako vítěz ANO (na hlasy) a protestní strany (na mandáty). Osobně očekávám debakl kandidátky SPOLU, která je zoufalým slepencem a jejíž kandidáti kandidují s naprosto odlišnými myšlenkami a postoji. To se zkrátka musí vymstít.
Souhlasím. Budu volit STAČILO, ale pokud by nebylo, volil bych Turka. Turek je sice zastydlý ODSák, nicméně je inteligentní a používá zdravý rozum. Když poslouchám exoty Peksu, Kolaju, Gregorovou, Niedermayera, tak nemohu pochopit, jak je mohl někdo volit. Tihle lidé by v normální společnosti tak maximálně doplňovali zboží v Albertu. Zvláště nechápu celou kariéru Niedermayera. Jak se takový člověk mohl dostat do bankovní rady ČNB?
Souhlasím. Budu volit STAČILO, ale pokud by nebylo, volil bych Turka. Turek je sice zastydlý ODSák, nicméně je inteligentní a používá zdravý rozum. Když poslouchám exoty Peksu, Kolaju, Gregorovou, Niedermayera, tak nemohu pochopit, jak je mohl někdo volit. Tihle lidé by v normální společnosti tak maximálně doplňovali zboží v Albertu. Zvláště nechápu celou kariéru Niedermayera. Jak se takový člověk mohl dostat do bankovní rady ČNB?
Jak se takový člověk mohl dostat do bankovní rady ČNB?
Na Niedermayera radějc nešahejte. Mohl byste sklidit obvinění z antisemitismu. Přece byste nechtě, aby si zakošerovaní banksteři nasadili do kožichu nějakou gójskou veš?
Hlavně nesahat na volební lístek s jeho jménem !!!
Ten debakl mi připadá jako příliš optimistický výhled, přece jenom „oni“ to taky vnímají jako existenční boj a nebudou chtít nechat dezoláty vyhrát. Jak říká Šimečko, udělají pro to cokoli.
Turek s motoristy by se mohl kvalifikovat, Rajchl s PRO skončí pod čarou.
Okouzlení Rajchlem pominulo. Zaplaťpánbůh.
V této souvislosti se chci zeptat, protože PRO už nesleduji, jak se staví tato strana ke konfliktu na Ukrajině, jak přistupuje ke stálé konfrontaci ze strany NATO k tomuto konfliktu, jak se dívá na přítomnost jednotek NATO na Ukrajině. Ví to někdo? Zajímalo by mě to už proto, že jsem si všimla Rajchlovych útoků na Konečnou a také protože Vacek se chlubí jak moc přispěl ke vstupu ČR do této zločinecké organizace.
V Praze jsou předvolební billboardy s Reichlem a heslem „Ani náboj na Ukrajinu „
Dobře, já je neviděla, a co k tomu Vackovi a jeho adoraci vstupu ČR do NATO? Souhlasí PRO s výzvami NATO na vstup jejich jednotek do tohoto konfliktu? I když každý ví, že už tam jsou, co na to PRO? Jedno bilboardove heslo vlastně nic neříká.
Nejak nalakat obeti musi. Kdyz bude rikat ,ze je pro vladu ,to rikaji
davy a tam uz neuspeje.
Po volbach splni slib , ze naboje doda treba polakovi a ten zase ukrovi.
OT
Chleba je oproti roku 2014 dvakrát dražší. Češi jeho spotřebu i proto postupně redukují a nahrazují jej alternativami
Cibule v Česku za posledních 10 let zdražila skoro o 100 procent. Co za tím stojí?
Těstoviny od roku 2014 zdražily skoro o 50 %. Jejich oblíbenost je ale v Česku přesto vysoká
Mrkev od roku 2014 zdražila o 60 %. Zemědělci bojují s výnosy, globální oteplování odnáší spotřebitelé
Konzumace rajčat v Česku roste. Jejich cena se ale za 10 let zvýšila už o 70 procent
re:Homér
S těmi rajčaty bych byl v klidu. Jen slušné zahájení jejich velkovýroby stojí podle Vidláka miliardu Kč. Mám na mysli velkokapacitní někoikapatrové skleníky, které se vytápějí a chladí najednou a do nichž se přifukuje VRAŽEDNÝ CO2 a pochopitelně i N2 (dusík). S cibulí a mrkví to už je horší. Tam jsou nárůsty cen blížící se stovce procent těžko uvěřitelné.
Proč se přifukuje do skleníků dusík ?
Neurychluje on zrání plodů?
Re: kata
Neurychluje.
TVL, kolik je vám a dvojitému Jirkovi let, že nevíte takové základní věci?
Já jsem polodebilní točvolant a vím to…
to katango: zrání urychluje etylén.
No jo, hoši, přiznávám neznalost. Nechtělo se mi gůglovat, to mám za lenost.
Ale zato mi klíčí Edithcolea grandis.
https://botany.cz/cs/edithcolea-grandis/
Krásná bude jestli a až vykvete. Už ale máte rozmyšleno kam potom s ní?
Příšerně smrdí.
No, vzhledem k tomu, že žijeme v RD, tak se místo pro smraďocha někde najde. A samozřejmě, musí vyrůst a vykvést. Ale kytky se mi docela dařej, tak mám naději. A když nepokvete, tak ji sníme. V její domovině se prej její stonky jedí.
Nebo si jich pořídím víc a jednu z nich před těma ostatníma zničím. Tohle mi vyprávěl otec jednoho mýho pacienta, že to dělá se svejma kytkama a prej se to moc osvědčuje. Já nevím, fytosadista nejsem.
Jo jo, mně se taky kdysi dávno zadařilo/ půlka 80tek/………. ale vůně růží to rozuhdně nebyla. UFF
Re:Jirka II.
Protože organická chemie.
Proč myslíte, že „se říká“ dusíkatá hnojiva?
I když jsem líííínééj jak to příslovečné nažrané prase, anebo vandrácká veš v červenci – ta taky není k zahození, udělám to za vás.
Číst už – doufám – budete sám.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolob%C4%9Bh_dus%C3%ADku
Jo, lenivý jsem proto, že jsem po šnyclu. Sice byl ze školky a přesolený, ale šnycel je šnycel!
Targusi, doufám, že vám ten Schnitzel chutnal. ( já nejraději z prorostlé krkovičky).
O dusíkatých hnojivech jsem, jako dlouholetý zahrádkář, už cosi zaslechl. Jenže to jsou sloučeniny, tedy např. dusičnany, dusitany, amonné soli, močovina, buď dodávané jako chemikálie, nebo vznikající rozkladem organických hnojiv, např. hnoje, močůvky, kompostu. Ale využít plynný dusík, jak je psáno i v tom vašem odkazu, umí jen málo rostlin. Prakticky jen jeteloviny a luštěniny.
Mne hlavně zarazilo to, proč by někdo vháněl do skleníků plynný dusík, byť v technické kvalitě, který rozhodně není levný. Když ve vzduchu, který je zatím zdarma, je ho obsaženo cca 78%.
Důležité je, že hranolky jsou mnohdy levnější, než brambory. Přesto jsem brambory nasadil, bo nevěřím ruce trhu.
Re:Ládik!!!
Ja! Hranóóólky a frytovaciolejcype!!! Bes teho byzmedavnozdechli!
Eščeže tomame kúúsek doPolskicype, do Bjedrunki, na ááákcucype!!!
Olej ni, ja to kryspuju v takej trubě. Je tam napisane „crisp“ a enem otočiš kolečkem dla vahy.
Re: Ládik!!!
Kuwa, dyť ty to nemaš vůbec masne!!! Jaktomožešžrať, takisuchihúúmus???
Mražené hranolky jsou předsmažené, tudíž olej v nich je. Proto se mohou připravovat v horkovzdušných fritézách.
A procs nenasadil rovnou hranolky?
Průměrná mzda za celý rok 2014 činila 25 546 Kč.
https://www.czso.cz/csu/xs/prumerna-hruba-mesicni-mzda-ve-4-ctvrtleti-2014
Průměrná mzda za celý rok 2023 činila 43 992 Kč.
https://www.czso.cz/csu/xs/prumerna-hruba-mesicni-mzda-ve-4-ctvrtleti-2023
Jasně, neříká to všechno, ale trochu to objektivizuje ty údaje.
L.
A průměrný důchod? 20? Ve 2014 příjem 25, teď příjem 20 a ceny jinde.
Starobních důchodců je 2200 000 a těch se ceny týkají.
„“Ve 2014 příjem 25, teď příjem 20 a ceny jinde.““
… jsem téhož názoru, důchod se mi zvýšil od té doby cca o 2 500 kč, někam na 21 000 kč, a ty ceny v marketech nějak „utekly výše“ !! Takže se mi to jeví, že se mám stále hůře a hůře … ale Fiala tvrdil, „že ty poplatky nebude zdražovat, to že mu máme věřit a hodit mu to“ … no jsem zvědav, s čím přijde příští rok, asi to „hodí na Babiše, ten přeci tady za všechno může“ …
Re:noJo
Vy správně máte – jako henten pokrokový soudruh prdůch (pr-acující důch-odce), kterému to pálí jako ve dvaceti, ještě běhat do háku, anebo rovnou umřít! To abyste nestresoval soudruha Nuteliéra, že nebude mít dost pro sebe!
Ach, ty ceny! Ach ty ceny!
Makám, celý upocený,
seč mi síly stačí;
letí vzhůru nezkroceny,
jen bohatý svačí.
Lítám, jako při poplachu;
tolik prachů! Tolik prachů!
Jen za blbý bůček.
Koupím kost a k tomu šlachu,
tolik vnuků, vnuček!
Zmizel zubař, zmizly zuby.
Můžu si dát prst do huby,
jak když jsem byl malý.
Návrat dokonalý.
Chleba není dvakrát dražší! Cibule, těstoviny, mrkev,… jakbysmet! Vše se jen prodává za víc peněz a to jen proto, že sedíte na zadku a čekáte, že to někdo za Vás pořeší!
švejku, švejku, švejku …
a jak ste cenotvorbu ovlivnil vy ?!
Ony ani ne tak zdražily potraviny, spíš klesla cena Kč, a to je ten problém. Kdo si to neohlídal, má problém.
„Ohlídat si to“ je dost problém.
Nejhorší hotovost doma, ale nějaká rezerva být musí.
Bankovní účty nikdy inflaci nedoženou, ani ty spořící.
Investice? Buď s výnosem, ale s rizikem (což na stará kolena není úplně optimální), nebo s výnosem pod inflaci, leč (relativně) bezpečné.
Nemovitost? Vlastní bydlení jistě (zrovna se do ní stěhuji). Na pronájem? S postupujícím věkem to obtěžuje, protože prohájem nemovitostí rozhodně není bezpracný příjem. Navíc daně z nemovitostí…..
Drahé kovy a podobně? To jsou investice „na dlouhý dostřel“, nikoliv na krátkodobý (třeba roční) výnos.
Platby od státu (důchody a podobně) – tam vládnoucí sahají nejraději, uspěje jen ukřičená/hlasitá menšina.
Tento popis je samozřejmě pro lidi, kteří už nejsou schopni podávat pracovní výkon, pro „pracující“ jsou nepochybně ještě i další možnosti.
Problém je v tom, že každá vláda chce prachy, prachy, prachy…. a když se objeví nějaký únikový prostor (bitcoiny a jiné zhůvěřilosti), hned na něj vletí s nějakou zákonnou/vyhláškovou/daňovou úpravou.
Dříve se nepoužívalo slovo „daně“ (od slova dávat), ale slovo „berně“ (od slova brát) což trefněji popisovalo vztah ovládající versus ovládaný.
Použil bych naprosto jinou matematiku.
V prvé řadě bych si osvěžil paměť, jak která strana,hnutí,jednali hlasoval v parlamentu EU.Já osobně bych čekal tento výsledek na počet získaných poslanců.
Spolu 1
ANO 1
Piráti 1
SPD 5
Stačilo 4
Paroubek 1
Zaorálek 1
Další by mohla získat alternativa.
Pak bych mohl čekat, ze k nějaké změně dojde,jenže vše je závislé, jak to dopadne v dalších státech EU.
Myslím, že jste přílišný optimista, ale svoji logiku to má. Spolu je pouze krycí název pro Antibabiš a o to v těchto volbách skutečně nejde. A oni měli už dost času se předvést co jsou zač, lidé to mají stále před očima.
A víte proč SPOLU nevyhrajou ? Protože Fiala neujistil občany, že nebudou zvyšovat daně. TEČKA
Leda by to udělal na poslední chvíli. 😁
je ovšem otázkou, kdo by mu kromě těch 2% fanatiků věřil. Já, pokud by mi řekl, že venku, prší bych se raději ještě podíval z okna.
A do třetice, Zelenskému skončil prezidentský mandát. Zatím to nikdo evidentně moc neřeší, ale Putinovi se takový argument bude moc hodit do propagandy. Protože jej nelze vyvrátit, jen okecat válkou. Postoj Zelenského je pochopitelný, po prohře ve volbách bude muset utéci. Postoj Západu je také jasný. Bude-li to nutné, v jednu chvíli Zelenského nelegitimní mandát vytáhnou a řešení míru s Ruskem mu doslova nadiktují jak Benešovi v Mnichově 1938. Paralelu můžeme najít ve středověké Francii. Když francouzský král hodlal uzavřít mír s Burgunďany a Angličany, vydal jim překážející Janu z Oblouku (Jeanne d´Arc) k upálení. Zelenský hraje o vše, protože na počátku války vsadil vše. Měl by si oprášit Benešův výrok: „Mám plán ..“
Válka je víc než volby. Co kdyby poddaní chtěli volit mír? To není dovoleno.
Jiz to tu bylo probirano:
Zasluhou Lexe bylo zjisteno, ze mandat Zelenskeho je diky stannemu pravu naprosto legalni, a to primo podle ustavy.
Re: Nikoli
Jukněte na AK
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=a93ad0701977d09072bc37f11bbca726&start=19740
Odkaz:
Ústavní soud z 15. května 2014 konstatoval, že ustanovení článku 103 Ústavy Ukrajiny a dalších jejích článků vymezujících ústavní a právní postavení prezidenta Ukrajiny neobsahují normy stanovující další funkční období, s výjimkou pěti let, na které mohou občané hlavu státu volit, a to bez ohledu na typ voleb (řádné či mimořádné). Pětileté funkční období stanovil částečně. 1 čl. 103 základního zákona je pětileté funkční období jediným ústavně stanoveným obdobím, na které je prezident volen.
To se tu probiralo horem dolem, vcetne Lexovych a Harfytonovych odkazu na legislativu.
Funkcni obdobi je petilete, nikoliv vsak za stanneho prava, za nej se prezidentske volby nekonaji.
Zpochybneni legitimity Zelenskeho mandatu tu samozrejme bude a je mozne, ovsem legalnost mandatu je jasna, pres zpochybneni legalnosti to nepujde.
Legalni= v souhlasu s pravem
Legitimni= opravneny (vetsinou politicky), bez ohledu na pravo
Pravdu určí vítěz konfliktu. Buď bude Zelenský za hrdinu nebo bude za zlosyna. Obráceně to bude mít Putin.
To bez pochyby, ovsem argumentovat chybne proti ustave nabiji Zelenskemu.
Kdo vi, co se ted na mirove konferenci upece.
Vsechny pritomne staty stvrdi svoji pritomnosti zakonnost Zelenskeho v uradu.
Podstata je ta, ze zbaveni uradu (anebo setrvani v nem) musi byt dobre podlozeno, jinak pujde o casovanou bombu.
Neocekavam zdrcujici vitezstvi v konfliktu- hranice se jenom posunou o par mozna stovek kilometru. Vitezstvim ani jedne strany se nic nezmeni, to by bylo pouze v pripade, ze by kapitulovalo bud Rusko, anebo USA, coz je nepravdepodobne, nebot jde o konflikt na periferii.
Reknemez, ze Rusko vyhraje a Zelenskeho neuzna.
Ovsem uzna ho KoZa a zaridi mu exilovou vladu a urad.
Pravne to nebude znamenat nic, fakticky pak dalsi pokracovani konfliktu.
Soveti na Ukrajine banderismus vyklucili a vratil ho tam kdo? Kanadsky exil, a to po neuveritelnych 2 generacich, 50 letech.
Ukrajinci maji tuhy korinek a vedou narodne- osvobozenecky boj.
Podle meho je jedina cesta, jak Zelenskeho chytnou, se oprit o jeho predvolebni projev, kde sliboval ukonceni konfliktu.
K tomu je dnes článek na Kose. I kdyby to tak bylo, nepochybně to vzbuzuje nejistotu. Nikdo nebude chtít přijmout kapitulaci od prezidenta, který má pochybný mandát.
a co když je to záměr aby vojna pokračovala
Re:Gerd
Když jste zmínil Vrchního Zelňáka, zde je jeho projev po zvolení.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=a93ad0701977d09072bc37f11bbca726&start=19740
Na AK i český přepis.
A ještě YT
https://www.youtube.com/watch?v=4aD_9qhCndk&ab_channel=MariyaShevchenko
„“Na AK i český přepis. A ještě YT““
No jo, ale tehdy to byl jetě „holobrádek“, od té doby byl „zmoudřen“ narostli mu fousy … takže už neplatí, co dřív slíbil … a to je i podle našich zvyklostí LEGITIMNÍ !!
Děkuji za odkaz.
Zajímavé je také si přečíst projevy představitelů Pětikoalice k volbám do Europarlamentu, např. zde. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/SPOLU-do-kampane-Porazit-Putinovy-uzitecne-idioty-vyzval-Vondra-755599
Styl jejich rétoriky velmi hodně napovídá o nich samých. Dovolím si vypíchnout jednu větu:
„Volte ty, kteří mohou vyhrát a porazit užitečné idioty Vladimira Putina,“ zakončil Vondra.
Putinovi nejvíce nahrávají ti, kdo prosazují nevhodnou formu Green Dealu, protože likviduje ekonomiku v EU. A také Pavel Novotný je pro Putinovu propagandu darem z nebes. Stačí jeho projevy a akce ukázat Rusům jako ukázku jejich protivníka.
hovinky tecka cezet
„„Nemusíme mít na všechno stejné názory, ale za nejpodstatnější považuji to, že celá kandidátka má naši republiku v srdci, věříme ve svobodu, demokracii, kapitalismus a věříme, že Česká republika má být jasně ukotvena na Západě. Spolu je na dostřel hnutí ANO. Hokejovou hantýrkou – hrajeme v útočném pásmu, tlačíme, gólman soupeře leží na zádech. Stačí jen doklepnout puk do branky. Dotlačíme ho tam a hnutí ANO v závěrečné power-play porazíme. Volte ty, kteří dokáží porazit užitečné idioty Vladimíra Putina,“ neodpustil si rýpnutí do ANO Vondra, a připomněl tak nepřímo antikampaň koalice, která Babišovi a kandidátům ANO nakreslila ruské vlajky na tváře a parodovala jejich předvolební heslo.“
Když je nepřítel v dostřelu, jsou oni v dostřelu také…
To bych si (se svým arzenálem) nemohl dovolit napsat…….
Možná jako metafóru, to prý se smí.
Bude-li zájmem ANO a ODS vládnout spolu, Saša Vondra se bude usmívat a podávat si ruce s A. Babišem. Protože pokud bude překážet spolusoudruhům z ODS v cestě ke korytům, ušlapou jej, až ke korytům poběží jak stádo prasat. Neberme to tvrdé špičkování před kamerami moc vážně, jde o herecký projev nadprůměrně dobře placených velmi špatných herců. Teď se proti Babišovi Vondra vymezuje, protože to jeho voliči očekávají. Až bude zvolen, na názorech voličů už záležet nebude. Pak klidně řekne: „Sorry jako“.
Ale možná Vondra tak mluví, aby byl považován za největšího AntiBabiše. A Petr Fiala jej pošle do Bruselu jak Zelenský odklidil Zalužného do velvyslance v Londýně.
Sorry jako. Spojení ANO s ODS by byla totální zrada na voličích. Tohle nejde okecat. A počítám, že tím by začal konec Babiše.
A kdyby se ODS rozštěpila?
Ale vždyť oni od počátku spojeni jsou! Mají jednoho pasáka, jsou placeni z jedné kapsy, jen mají v rozkazu hrát vovcím divadlo a jako proti sobě „bojovat“. Všimněte si, že něco jiného říkají a něco jiného dělají. I když jedou méédiálně proti sobě, podporují se. Ale vovce jsou vovce, líbí se jim Babišovo Jourová, aspeňák Havlíček a další.
A s kým jiným ANO asi bude spolupracovat? SPD si zakázali. A když se ODS rozdělí na ty hodné a na ty zlé, tak je vymalováno, hra končí.
Na voliče sere pes, volby budou zase až za čtyři roky……
Gerde, to je skoro až poetický výrok:
„pokud bude překážet spolusoudruhům z ODS v cestě ke korytům, ušlapou jej, až ke korytům poběží jak stádo prasat. “
V našem (společném) statutárním městysi se tento běh opakuje cyklicky, „napříč politickým spektrem“ a za různého přeskupování sil, viz aktuálně ANO + STAN + dokonce Petr Štrunc….
🙂
Ano, je nedobře dostat se do cesty hladovým sviním při jejich běhu ke korytu. A natož je chtít od koryt odehnat! Nikdy nemají dost. Napříč politickým spektrem.
Celá kandidátka má naší republiku kde?? V srdci??
He,he,he… v srdci?
Tak to maj, jak se říká, srdce v kalhotách.
🙂 🙂 🙂
A víte, že grafický tvar srdce se velmi podobá tvaru pozadí v předklonu? Takže místo srdce mohli myslet jadrný český výraz zadku.
Power play je hra bez brankáře. Takže Babiš může vystřelit na prázdnou branku od modré…:o)
Vondra sdělil, že brankář leží na zádech. Je hezlé vidět jeho spin doktory v akci, jak se nenápadně snaží přetvořit fanoušky hokeje na fanoušky A. Vondry. Aspoň na dobu voleb.
Eurofilní strany se spojily v Pětikoalici. Strany opoziční a bruseloskeptické se spojit nedokázaly. Netřeba házet na voliče chyby představitelů opozičních politických stran, které nedokázaly překročit vlastní stín, a neuvědomily si, že je sice mnoho náčelníků, ale málo indiánů. Příliš mnoho náčelníků nepřeleze selektivní hranici 5%.
Co se týká propadlých hlasů, zastávám myšlenku, že by se lístky s kandidáty stran, které neuspěly ve volbách, vložily do krabice, kde by zašátrala Ursula von der Leyen a vybrala nějaké jméno. Není důvod přidávat hlasy stranám úspěšným nad 5%. Jenže to se nestane, protože o změně pravidla rozhodují právě jen strany úspěšné nad 5%. Z jednoduché matematiky vyplývá, že se opozice musí spojit, jinak proti Pětikoalici neobstojí. Zatím to nedovedla ani na demonstraci, tak jen čeká, až dojde k velkému odlivu voličů od Pětikoalice vlivem hospodářské situace.
my voliči bychom mohli všechyn ty rajchly, okamury a kýho čerta donutit se spojit
řekli bychom jim ve velké petici, že se buďto spojí na kandidátce nebo jim nedáme hlasy
pokud bychom to my voliči dodrželi, rychle by konali podle nás
ale my voliči jsme k ničemu
Na rozděl a panuj spoléhá Pětikoalice, kteoru drží pohromadě láska … ke korytům.
Von der Leyen to má v kapse
Spitzenkandidáti a eurovolby.
….Volby do Evropského parlamentu se konají za dva týdny. Doposud nejsilnější evropští lidovci si za svou lídryni zvolili dosluhující předsedkyni Evropské komise Ursulu von der Leyenovou…..
….Podle Zdeňky Trachtové ale voliči netuší, se kterými evropskými stranami a volebními lídry jsou propojené domácí politické partaje a že hlasováním pro ně podporují zároveň je……
Anna Urbanová vidí problém také v tom, že u řady národních stran není jasné, do které frakce v europarlamentu se po volbách zařadí a ke které evropské politické skupině budou patřit…..
https://radiozurnal.rozhlas.cz/spitzenkandidati-a-eurovolby-spojeni-ktere-neberou-volici-ani-unijni-lidri-9232831?_gl=1*ya3d2d*_ga*MTIyNjk0MDg3OS4xNzEzODAwNDUy*_ga_NHXTP7RWNV*MTcxNjI2MTAyOC4xNC4wLjE3MTYyNjEwMjguMC4wLjE0ODAyMTQ4NDY.
Josef původní napsal:21 května, 2024 (5:34)
ANO
„Třeba voliči ANO si podle mě v naprosté většině nebudou spojovat, že volí evropské liberály a jejich tři spitzenkandidáty. Jejich jména by pravděpodobně nedal dohromady ani Andrej Babiš,“ poznamenává Zdeňka Trachtová na adresu šéfa hnutí ANO.
https://radiozurnal.rozhlas.cz/spitzenkandidati-a-eurovolby-spojeni-ktere-neberou-volici-ani-unijni-lidri-9232831?_gl=1*ya3d2d*_ga*MTIyNjk0MDg3OS4xNzEzODAwNDUy*_ga_NHXTP7RWNV*MTcxNjI2MTAyOC4xNC4wLjE3MTYyNjEwMjguMC4wLjE0ODAyMTQ4NDY.
Když mnoho lidí nemá ani ánung o tom, co se v EU děje a co se ještě na nás chystá a co strany vládní chunty (ale i Babiš) podporují, tak to holt nedopadne průlomově. Proč ty opoziční strany řádně neinformují? Dají si na plakáty xichty a nějaké nijaké heslo a tím chtějí vyhrát?
To je tak schválně. Od samého začátku. I ten největší eurohujer přiznává, že v EU je „demokratický deficit“. Ale že se s tím nedá nic dělat.
EU měla být původně organizace co sjednocuje technické normy na zboží za účelem volného obchodu. Na to netřeba žádnou demokracii. Šéfové státu se jednou za čas sejdou a politicky dohodnou co se bude sjednocovat a to pak aparát úředníků EU zařídí.
Tohle tam zůstalo dosud, ale vychytralí politici z toho udělali centrum nadnárodní politické moci, které není prakticky pod kontrolou voličů.
Politikou a volbami se to změnit nedá, jediná možnost je, že přijde nějaký dějinný zvrat a zhroutí se to jako Rakousko Uhersko v roce 1918, Německo v roce 1945 nebo CCCP v roce 1990 a pod..
Ale dá se tomu sypat písek do koleček. Což vyžaduje aby se voliči naučili volit menší zlo a volili strany tutově nad 5 procent.
„Už ich majú dosť! Slováci sa vzbúrili proti Progresívnemu Slovensku! Petícia naberá na obrátkach“
https://www.youtube.com/watch?v=3OMCco6Au4Q
Lubomír Volný byl první, kdo svolal politické protesty za časů kovidu a kdo nabízel opozici sjednocení. Nebyl zájem.
Dnes vidíme nekonečný seznam směšných pidistraniček, o kterých už ani Vidlák nedokáže napsat smysluplný článek, protože to prostě nejde.
Potíž je v tom, že žádný kandidát není autentický, nezištný a charismatický natolik, aby v něj lidé mohli vložit svoji důvěru.
A výsledek? Ten si mezi sebou rozdělí reprezentanti většího a menšího zla. Výsledné zlo bude středně velké. K žití to moc nebude, ale účastníkům volební trachtace zbyde alespoň dobrý pocit, že hlas, který odevzdali, nezůstane promarněn.
Vidlák to sice myslí s námi dobře, ale mám dojem, že z jeho předvolebních tužeb zatím promlouvá právě víc to srdce než rozum, a dodatečně pro to hledá racionální argumenty. Naprostá většina kandidátů jsou staří známí, jejich partaje totéž, jsou politicky naprosto čitelní a přesně víme, co od nich můžeme čekat. Nic neopodstatňuje víru, že se teď najednou změní a „polepší“… Podívejte se skutečně, kdo je v EP v jaké frakci a jak hlasuje, tyhle volby nejsou o nějakém „vláda vs. opozice“.
Ale volby nejsou o tom, kdo je ideální, ale kdo kandiduje, jak udělá kampaň, co v té kampani zdůrazňuje, na jaké cílové voliče se zaměřuje, atd, adt. Volby nevyhrává jádro strany, ale přelétaví voliči, tedy ti, kteří se o politiku nezajímají a rozhodují se na základě povrchních vědomostí.
Kdo tohle nechápe, ten neuspěje, i kdyby měl na kampaň sto milionů. Už jsem to tu psal mockrát. Já neřeším, kdo je hodý a kdo je zlý, neřeším, kdo je dobrý a kdo je špatný, ale kdo vyhraje a kdo prohraje. A jsem příznivcem menšího zla, protože kdo chce volit dobro, ten dostane to největší zlo.
Vidláku , volba menšího zla? Podle čeho mám poznat co je menší zlo? Podle předvolební retoriky? Napište mi jednu stranu která se po volbách podle předvolebních slibů chovala a jak slibované naplnila!
Oni přece museli ze svých slibů ustoupit taky kvůlivá menšímu zlu, bo jinak by se nemohli spojit ve vládě. Ty menší zla se řetězí až není jasné kde menší zlo končí. Stačilo taky podpořím a konkrétně Redovou. Tu jsem viděl na akci u Jošta a má můj respekt.
Pokud je pravda, že kdo volí dobro, dostane největší zlo, pak už není potřeba žádný další argument a všechno je jasné.
Vidlák odhalil podstatu zastupitelské demokracie. Volič je masochista, který si vybírá zlo, aby mu vládlo. Sám o sobě rozhodovat nesmí a dobré možnosti musí zavrhnout, chce-li přežít.
Pojďme tedy znovu společně zvolit zlo. Vždyť je to svátek demokracie.
Volič v 89tém zavrhl dobro a dnes spekuluje, jak se z těch vyvolených sraček dostat. Netuší, že když něco peklo schvátí už nikdy nenavrátí.
Lidé, kteří volí zkorumpované politiky, podvodníky, zloděje a zrádce nejsou oběti, nýbrž spolupachatelé.
George Orwell.
Jedna OT – Vlk na Kose přišel se zprávou, že byl vydán zatykač na izraelského premiéra a ministra obrany …
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/05/20/flash-mezinarodni-soudni-tribunal-v-haagu-vydal-zatykac-na-izraaelskeho-premiera-a-ministra-obrany-soud-v-londyne-povolil-assangeovi-odvolat-se-proti-vydani-do-usa/
Teď bude zajímavá reakce USA 🙂 … když byl vydán zatykač na Putina tak vše bylo Oukhej, uvidíme s jak dlouhým duálním metrem přijdou nyní
https://blog.idnes.cz/daviddvorak/konecne-eu-vydava-smernici-es-c-2016-2129-eu-o-dualnim-metru.Bg16050205
jo a naštvali ho
https://www.bbc.com/news/articles/cmllykpwgdyo
https://www.aljazeera.com/news/2024/5/20/is-the-icc-going-to-issue-arrest-warrants-for-israel-and-hamas-leaders
aby měl strach vytáhnout paty
uz su vyhrazky antisemitizmom:-) to sa dalo cakat
Kdyby Rusáci nebyli hlupáci, tak taky mohli vymyslet antislavismus, jako ideologii nenávisti proti Slovanům. Obětí ve WWII na to měli dost. Pro Němce byli taky méněcenná rasa. A my taky.
mno uvidíme
https://www.bbc.com/news/articles/c1dd99jgl09o
Smysl ma volit jedine pro klid duse a to Alianci.
Kdo voli nekoho z parlamentnich stran je progresivista.
Nad volbou SPD lze prihmourit zrak i pres nominaci zradce a podvodnika Macha.
Inu, když nastalo obrácení Ferdyše Pištory, třeba se totéž přihodilo i Machovi.
V politice je možné ledacos.
Jen ten Kalousek je furt a stále stejnej de….
Miroslav Kalousek je pro normálního voliče stále stejně nevolitelný. Je pro TOP 09 tím, čím je Pavel Novotný pro ODS.
Nechápu, proč tak horujete pro volby do EP.
Hoďte si do překladače tento článek:
https://www.nachdenkseiten.de/?p=115335
Jde o jejich symbolický význam. Něco jako bitva u Covadongy. Reálně neovlivní nic, ale ukáže, že druhá stranan není neporazitelná. Z toho pohledu jsou velmi důležité a jedna z mála věcí, kterou může obyčejný člověk, volič, v rámci mechanismů EU aspoň minimálně ovlivnit.
Pořád se tu operuje s pojmy: pravice, levice. V mém okolí je spousta lidí, kteří chtějí volit proti migraci a green dealu. Tzn. dokáží volit jak Turka, tak Konečnou. A ekonomicko-sociální teorii pravice či levice do toho vůbec nezahrnují. Ale možná je mé okolí výjimkou a já se pletu.
Lidem je prostě úplně jedno na kterou ruku je kdo levej.
To je stejné jako v motorismu. Pravidlo pravé ruky, když má někdo obě ruce levé. Jak to potom asi dopadne!
jako když řídí ženská – mám v rodině 3 vysoce inteligentní (IQ od 135 do 160) dámy, ale pravou a levou ruku si pletou všechny. 🙂
Ano, v současné době jsou to hlavní témata. A řekněme, že vyhrají „vlastenci“.
Jenže jeden bude chtít doleva (více sociální směr) a druhý doprava (více tržní směr) a všechno je na nic, jen se pohádají. Tato stránka věci je sice upozaděná, ale nesmí se na to zapomínat. Čili vláda Turka s Konečnou nepřichazí v úvahu, to by skončilo hned vládní krizí..
V červnových volbách se nebude rozhodovat, kdo bude tvořit vládu !
Trošku odbočím. Ještě se někdo diví, proč pořád dostáváme po čuni?
Tady se ruší demonstrace, aby se vládním paznechtům nepocuchala pěšinka a co oni?
Dnes jim věřejnoprávní stoka darovala 3/4 hodiny času, aby tam ti echt demokraté, při zahájení horké fáze eurokampaně vyřvávali „Dokážeme porazit užitečné idioty Putina, vymezilo se Spolu vůči ANO“
Užitečný idiot Vondra by nakonec mohl nějaké ty mandáty Spolu ještě ubrat. Když ho nechají dál mluvit a bude pokračovat v téhle rétorice, mohlo by to z gaučů zvednout poměrně dost těch, kdo původně volit jít nechtěli. Pro mne to třeba znamená, že i kdybych si zlomil obě nohy, nechám se tam dovézt na vozíčku, jen abych hlasoval pro kohokoli jiného než tu fašounskou vládní sebranku.
Volba do Eupira znamena ,ze vsichni volici Eupira jeho existenci plne schvaluji a kandidati tez. Schvaluji jeho cinnost a legalni vladu. S mensimi vyhradami.
A preji si s usilim spolupracovat aby Cesko se melo dobre. Taky ukr.
Zaroven si velka vetsina obcanu na Eupira stezuje. Vladne mistni vladou a uradama ,diktuje vsechno nejhorsi ,ma zakony na potlaceni nasich zakonu a asi ustavy.
Vsechno prej zhorsuje.Zatim sem neslysel ,ze by covidovy Lejno udelala neco dobre.
Nebude prej pravo veta. Le tsunami pribehliku..
Volby pak sou pro mne nesrozumitelny ..Co poslanci udelaji po zvoleni ,nez ze tam budou sedet a zvedat a nebo nezvedat packy. Jak chteji a nebo nechteji.
Budou skodit a nebo neskodit. Ale svou pritomnosti schvaluji vsecko.
Volicovi do toho nic neni.Dopredu je jasny, ze se nic nezmeni..
Poslanec uz davno = parasit. Na co je komu starost vo ne.
Schvalenim a spolupraci s Eupirem ,vsichni schvaluji pak vladu u nas at udela cokoliv..
Demokracie a vsechny , nejsou nic jinyho ,nez velka laborator na permanentni vypestovani a rozmnozovami nakazlivyho viru nenavisti, nesvaru,chaosu ,
zavisti a znicenim vseho lidskeho , az do rozkladu…
Stara se o sireni epidemie nenavisti a nasili vsude..
Priklada do ohne nenavisti a prileva ziraviny zarucenych protilatek, vakcin ,
provadi sluhove s nimi povinne ockovani volbami a jejich nevyhnutelnymi
dusledky napr., na kazdeho , vsude a vzdycky.
Az do konce.
Ok, dejme tomu. Co tedy nabízíte jako východisko z tohoto marasmu?
To znamená, že demokracie to už není a nebude, ale diktatura darebáků. Máme ji (diktaturu darebáků) tedy chtít rovnou?
A druhá otázka (jen tak do éteru) – má demokracie tuhle kosmetickou vadu danou do vínku hned od začátku, ze své podstaty, nebo někdo pomáhá, aby tak skončila? Podívejte vy volové, takhle to končí, pokud si chcete vládnout sami. Pokud je odpověď „ano“, co ten dobrák od kosti nabízí? Že by se věrohodně představil, v to ani nedoufám.
Demokracie , tedy predstirani se hodi pro jejich plany.Jinak by nebyla.
Koryta v zahranici , jsou vzdycky k tomu, aby kazdej zvolenej si tam hledal znamosti a konexe ,kuncafty a co nejvic jich , dneska ty mne , zejtra ja tobe,
aby se po nezvoleni chytli pomoci znamosti zase u nejakyho koryta
v nejaky mezinarodni organizaci ,v korporaci , v uradech a tech je mnozstvi..
Proto vzdy radi poslouzi porucnikum ,aby dokazali svoje kvality..
Prave pro takovy..Jiny zajmy sou az daleko potom , samozrejme ..
O koaliční vládě v Nizozemsku píše pěkně Kechlibar:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/po-volbach-wilders-v-nove-nizozemske-vlade.A240519_103713_p_zahranici_nef
„Výsledný dokument je holandsky stručný (26 stran) a je k dispozici ve formátu PDF na stránkách kabinetsformatie2023.nl. Jeho překlad do angličtiny, pořízený pomocí služby Google Translate, najdete na mém blogu zde.
Nejdůležitějším tématem nového programu je imigrace, zejména pak azylová imigrace. Ta se má ztížit „nejpřísnějším systémem azylu v nizozemské historii“.
Příjem nových žádostí o azyl se na dva roky pozastaví. Dojde k převrácení důkazního břemene při žádosti o azyl: žadatel bude muset prokazovat, že si azyl zaslouží, zatímco dříve musel azylový úřad prokazovat, že nikoli. Žadatelé o azyl nebudou mít ani v „měkkosrdcatých“ lokalitách (kde jsou levicové radnice) nárok na přednostní zacházení při přidělování sociálních bytů.
V ubytovnách pro azylanty má panovat striktní režim, azyl na dobu neurčitou se nebude udělovat vůbec, automatické slučování rodin bude zrušeno, azylové řízení zkráceno, obzvlášť striktně se má postupovat proti problémovým jedincům, kteří páchají trestné činy buď proti jiným azylantům, nebo navenek. Doba, po kterou musí být člověk přítomen v Nizozemsku, než si může požádat o občanství, se prodlužuje na 10 let. Při zisku nizozemského občanství by měl člověk přijít o své předešlé občanství – což mimochodem nepřímo zasahuje i současnou předsedkyni strany VVD, která má vedle nizozemského i turecké občanství, ale slíbila, že se jej dobrovolně zbaví, aby nevypadala jako úplný pokrytec.
(Co se týče těch 10 let … to bývalo u nás taky, momentálně je to zkráceno na 5 let. Možná to byla chyba, nebo se to aspoň mělo nějak odstupňovat – bezproblémoví a užitečně pracující lidé 5 let, bezproblémoví lidé, kteří ale zas takovým přínosem nejsou, 10 let, problémoví nikdy.)“
„Ještě jedna zajímavá věc, i pro nás – zaměstnavatelé, kteří dovezou pracovní sílu do továren apod. (u nás taky velmi běžný jev) – budou zodpovědní za její ubytování na adekvátní úrovni a vůbec za to, aby jednotlivci nedělali moc velkou neplechu. To je také v českých průmyslových městech poměrně palčivý problém a měli bychom ve vlastním zájmu sledovat, co s tím nová nizozemská vláda udělá. Ne všechny problémy kolem migrace se koncentrují v té azylové sféře.“
Kdo si přečte celý článek, zjistí, že osočovaná ultrapravice má větší starost o sociální prostor než rudozelení bolševíci.
Re: Admirál
Tak ona ta pravice se stará hlavně proto, aby byli dovezení soudruzi pěkně odpočati a mohli Ú-Ú-Ú-spěšně nahrazovat domáci holotu, která bude pro slabší výkonnost a vyšší nemocnost od padesáti na existenčním minimu (3,4 K nebo kolik to je?)…
Hm… neco mi rika, ze Wilders pujde cestou Pima Fortuyna a Roberta Fica. Asi potka nekde na namesti spravedlive rozhorceneho osameleho strelce, ktery ho nebude chtit zabit.
V Holandsku s Gertu Wildersovi podařilo sestavit vládu.
Po přečtení mi v té mojí dubové palici naskočilo tohle:
Goin’ out, got some time to use
Baby, baby, baby, I just can’t lose
Truckin’ round from town to town
GOT TO GET MY ROCKS OFF THE GROUND
…
If you want to rock
You got to find somebody
If you want to rock
YOU GOT TO FIND SOMEBODY TO ROLL
SOMEBODY TO ROLL
https://www.youtube.com/watch?v=qbnP4sCwpSY&ab_channel=DanilovanErven
Tak mi tedy řekněte, jestli nepatřím do nějaké léčebny…
… tahat skály ze země…, … očista Nýdrlandu…
…mít tři europoslance a nemít tři europoslance, to je šest europoslanců… To co znamena ?? Nepochopil jsem. To je jako ten cikan ve Vychodoslovenskych zelezarnach blahe pameti, na ktereho se oboril mistr : Jak to Dežo, si prišel na šichtu až v sedm, je jedna a už ides domov ?! Pan majster, ale vsak sedem a jedna – je osem ! 😀
A mít 6 eposlanců a nemít 6 eposlanců , to je 12 eposlanců.
Když se od tří tři přičtou k žádnému, vychází to.
To je parafráze Werichova bonmotu o penězích. V tomto případě sedí jak dětská prdýlka na hrnec.
Ja si to pamatam zo Zaklinaca, myslim ze to bol vyrok proroka Lebedu o tom ze bliznemu treba pomoct, ale nie priliz aby mu tolko dobroty neuskodilo, ktoreho sa potom chopil podla svojej mudrej zeny kral Koviru pri svojej pomoci severskym kralovstvam proti Nilfgaardu.
Nesmysl, děda Lebeda nebyl žádný prorok, ale mořský vlk na odpočinku.
Re:JŠ
Mám pocit, že Lebeda byl ještě v knížce „Záhada kolem Albatrosa“. Autor Jiří Marek…?
Zaklínače mám rád a nezištná pomoc je moc fajn, když se to s ní nepřehání. Ale jak to tady dnes čtu, stále víc oceňuji Wednesday Addamsovou. Ani nechtějte vědět, jaké blbé obrázky mi přicházejí na mysl…
Este to pokracovalo druhym pribehom, ak sa dobre pamatam, ked si blizny od proroka vypytal osla, a prorok mu radsej dal prasiveho kocura – blizny bol stastny ze bol obdarovany, a prorok bol rad ze sa kocura zbavil. Podla toho zasa onen kral zalozil trestnu legiu z politickych a inych vaznov a poslal ich ako zoldnierov proti Nilfgaardu, zatial co oficialne ostal neutralny. Myslim ze od proroka Lebedu sa tusim ucil aj Putin 😛
No vidíte, ten kocour se přesunul, jako ty tři mandáty – jenže tedy byl jen jeden. A dejme tomu, že ten bližní měl už předtím jedno zvíře, a po obdarování prorokem tedy dvě. Prorok, předpokládejme, měl před transakcí čtyři zvířata, například toho osla, kocoura, kohouta a psa. Po transakci měl ale už jen tři zvířata.
No a nyní si, milé děti, povšimněme, jak se změnil počet zvířat, o který měl prorok víc, než ten druhý muž. První číslo je 4-1=3, to druhé je 3-2=1. Přesunulo se jedno zvíře, ale rozdíl činí 2. A to je konec pohádky pro děti. Wednesday by si toho všeho nejspíš píchla jehly do očí…
„Mit milion a nemit milion, to jsou dohromady miliony dva.“ – kral Esterad Thyssen, vladce Koviru
Aby sme tu mali aj presnu citaciu
Spíš tedy mít milión a dlužit milión, to je rozdíl dvou miliónů. Myslím, že o přesnou citaci tu nejde.
Jenže taky tvrdil, že je sice dobré půjčit, ale ještě lepší je najít někoho, kdo peníze půjčí místo Vás. Zde našly inspiraci USA ohledně půjček Ukrajině a našly na půjčování …. EU. Která půjčuje natištěné peníze.
A EU, protoze se nesmi zadluzovat na to nasla narodni staty. Ktere je potreba zrusit, protoze EU.
No nejsou k zulibani?
Presne ako hovoris, asi sa odtial tiez poucili. Nakoniec zistime ze aj napriek zasluzenej slave a zarobkom pre pana Sapkowskeho bolo prelozit Zaklinaca do anglosaskych jazykov priam strategickou chybou :-}
Prorok Lebeda a čarodějnice jsou vlastně popisem Deep State.
Ono se to lépe vysvětlí na penězích: Mít 3 tisíce nebo nemít 3 tisíce, to je rozdíl 6 tisíc. Neboť: když ty 3 tisíce mám, tak je mám. Když ale někdo jiný potřebuje 3 tisíce a přitom nemá nic, tak rozdíl v situaci mezi těmito dvěma lidmi je skutečně 6 tisíc.
Jak to jen vysvětlit, abych nikoho neurazil? Možná je ta nechápavost míněna jako vtip? Můj nedostatečně vyvinutý smysl pro humor na tak vysokou hru ale bohužel nedostačuje…
Když tři poslanci, nebo spíš mandáty, přejdou na druhou stranu, celková bilance se změnila o šest jednotek. Jedné straně tři jednotky ubyly a té druhé naopak přibyly. Změna by byla jen o tři jednotky, kdyby počet mandátů jedné strany zůstal stejný, a u té druhé by se o tři změnil.
Pokud někdo rád sahá na dráty pod napětím (a má taky rád to přijemné pálení), může si představit střídavý proud. Mezi vrcholy kladné a záporné půlvlny je vzdálenost rovná dvojnásobku amplitudy. Pokud má někdo pocit, že z něj dělám blbce, tak pardon, zrovna Vás jsem nemyslel, jen si tak kecám do éteru…
👍
Ano a přesunem tří poslanců tak získáme šest poslanců. Tato procedura pak vede k hromadění poslanců, podobně jako horníků v dole. Jak ukázal velký myslitel, likvidace hromadění je jednoduchá. Stačí, aby se tři poslanci před přemístěním řádně najedli.
Vidím, že to dokonale chápete. Směju se, až se za břicho popadám.
ideálně k nějakému třetímu subjektu… To byla Vidlákova ČERVÍ DÍRA, kterou tam Vidlák nastražil.
Ne, nezískáte tak šest poslanců, ale převahu o šest poslanců. Co je na tom proboha tak těžkého pochopit?
Dělají si legraci, to nemohou myslet vážně…
nic nového
https://www.youtube-nocookie.com/embed/Zh3Yz3PiXZw
No, móóc hezký 🙂 🙂 🙂 Netušil jsem, že už to začalo…
Chyba! Začalo to ne nyní, ale už před 30+ lety.
Cimrman ale také tvrdil, že ti řádně najedění horníci musejí v dole rubat ze všech sil, aby nějaké to kilo shodili, protože jinak se nahoru nedostanou.
Správně. Já to sice neuvedl, ale od těch tří po přestupu se také očekává zvýšené pracovní úsilí. Bohužel se to nikomu z přestupujících nepodařilo uskutečnit. Asi nějaké objektivní překážky.
To teda nestaci. Oni se musi nejen dobre najist, ale dole i poradne makat, jinak se nahoru nedostanou.
..ti, o které běží, kteří se zatím vznáší ve virtuálním prostoru naší simulované reality :)) Anebo kvantovém?
Co takhle se zeptat Sheldona Coopera?
Ano, správně, nejspíš je to fórek, převzatý z pohádky, tuším Byl jednou jeden král. Vlasta Burian tam sčítá obdobným způsobem.
Jedno vejce nebo dvě vejce jsou tři vejce.
Jo, to bude ono, problém smyslu pro humor. Burian nebo Werich mě nikdy nerozesmáli, ale Luděk Sobota nebo Felix Hozman to dokázali.
A kde je Vrabel?
A kdo je Vrabel ?
Re: Hulvát
Vrábelů jsou všady mraky. Jeto počeštěná verze polského názvu pro vrabce.
vrabec = wróbel
|ó| se čte krátce a čárka nad literou z něj činí tvrdý znak (přechod mezi O a U).
Nejlepsi byla ta vzperacka. To byl Wrobel jak stehno…