23 listopadu, 2024

Tak jste si nakoledovali

Když jsem před několika dny dělal reklamu nové analýze o dezinformacích, která ukázala, že prakticky všichni dezinformátoři svojí práci dělají zadarmo a radostně, jen jim lidé občas přispějí na náklady… a vysmíval jsem se všem těm analytikům, že umějí jen googlovat a opisovat jeden od druhého, ale nikdo z nich se o seriózní výzkum na Alternativě ani nepokusil, nezdůraznil jsem dostatečně, že autoři sami hořce přiznávají, že jakékoliv upozornění na dezinformaci, jí jenom zvyšuje dosah…

Jinými slovy, boj proti dezinformacím prohrávají na všech frontách. Ať proti nim dělají cokoliv, selhává to, nefunguje to, nebo je to naopak kontraproduktivní. Zakázané ovoce nejvíc chutná, jednou vyřčené slovo ani párem volů nevrátíš… a situace se našim ibtardům asi zhoršuje, protože analýza stíhá analýzu, každý blbec mluví o kolaborantech a dezinformačním narativu, někteří arciidioti by už chtěli vypínat sociální sítě a s nimi celý internet, ale nic platno, dezinformátorů přibývá a jestli něčeho ubývá, tak předplatitelů Reflexu a Respektu.

Libtardi se sice navzájem ujišťují, že Rajchl je jen takový Horst Fuchs naší politické scény, že nemá žádný dosah, nikdo na jeho spanilé jízdy nechodí a pokud chodí, tak jsou to naprosto marginální počty stále stejných přesvědčených lidí, ale… přesto dělají všechno pro to, aby mu nikde nepronajali sál. Viď, Jeníku Cempere?

Ve stejné době si dělá svoje akce Národní rada obnovy (nebo jak se to dneska vlastně jmenuje), také si zvou hosty, říkají víceméně stejné „dezinformace“ jako Jindra, jen nabízejí jiné cesty k řešení… a všichni je nechávají na pokoji. Není problém udělat besedu s Ládikem Větvičkou, který říká tak ošklivé dezinformace, že mu museli zrušit na Idnesu blog. Není problém udělat šňůru besed s Rádiem Universum, kteří hodnotí naší situaci stejně jako Jindra….

Proč jim také neblokují sály? Proč v jejich případě nevadí, že lidem tlučou do hlavy dezinformační klíny? Proč vadí Rajchl a ostatní si klidně můžou naší spořádanou líbodémo budoucnost rozkládat?

To je jednoduché… Rajchl je ohrožuje. Rádio Universum nikam nekandiduje. Ládik Větvička nikam nekandiduje. Národní rada obnovy by možná kandidovala, ale zřejmě to ani nedotáhnou do konce. Tihle všichni žádné teplé modroptácké místečko neohrožují, i když říkají samé hrozné věci.

Boj proti dezinformacím pomocí rušení sálů je naprosto průhledně a přímočaře boj proti potenciálnímu politickému konkurentovi.

Kdyby Jindra neměl žádný dosah, tak by nikoho nezajímal. Stejně jako žádného starostu nebo hejtmana nikdy nezajímali šmejdi s hrnci, i když vydělávali o dva řády víc, než všichni dezinformátoři dohromady. Šmejdi prostě „jen“ obírali důchodce a starostovská seslička pevně držela pod černoprdelnickou prdelí. Končilo to exekucemi, zničenými existencemi… takové dezinformace všem dlouhá léta nikoho netrápily. Neohrožovaly politickou moc. Trvalo hodně dlouho, než to někomu stálo za (alespoň špatnou) analýzu.

Ale teď najednou je tu někdo, kdo jejich teplá křesílka potenciálně ohrožuje.

Jen si nemyslete, všichni ti modroptáci dobře vědí, kolik lidí by přišlo na ně samotné. Dobře vědí, co by se stalo, kdyby přišel přednášet jejich Blyštivý Péťa. Dobře vědí, jak by to vypadalo, kdyby veřejnosti předhodili Markétu Pekarovou Adamovou. Oni dobře vědí, že jako ubývá konzumentů České televize, stejně tak ubývá jejich voličů. Stokrát se mohou ujišťovat, že jde jen o hloupé bezzubé a pomýlené kolaboranty, ale dobře vědí, že jejich volební hlas je pro ODS navždy ztracen.

Všichni ti radní a starostové dobře vědí, co se pak šíří po městě, když Rajchl odjede. Dobře vědí o čem a o kom se pak mluví v hospodě. Vidí, jak do Rajchlova sálu přišel skeptik, který přece už nikdy nikomu nenaletí, obzvlášť ne nějakému agentovi s teplou vodou… a po třech hodinách odešel bezmála jako člen PRO. Ano, takových příběhů jsem byl svědkem. Téměř každá nová přihláška do PRO začíná slovy „já jsem slyšel Rajchla.“

Rajchl měl v Trutnově na náměstí víc lidí, než Petr Pavel v Nev Yorku… a zřejmě i víc, než měl Okamura na demonstraci v Českých Budějovicích… (kluci z SPD! doufám že to analyzujete a přijímáte nějaká opatření!) Kdyby tam byl v sále, byla by jich polovina.

Tento pátek 20.10. jsme měli být v Hodoníně. Sál nám zrušili. Ne, vůbec to nebyl žádný politický nátlak.

A tak jsme si pronajali sál v Čejkovicích. Také nám ho zrušili. A ne, nebyl v tom vůbec žádný politický nátlak.

Nakonec budeme v Kozojídkách… Tamní starosta je náš… A když se to dozvěděli místní vinaři, tak se nabídli, že otevřou sklípky. Přijede totiž docela dost lidí. A další hned navrhli, aby setkání s občany přešlo plynule v lidovou veselici. Hudba, zpěv, tanec… koneckonců jsme na Moravě, ne? Starosta mi volal, že z toho začíná být velká akce a přijedou i hosté, kteří to původně neměli v plánu. Myslím, že zítra se budou mít co otáčet, aby vše zorganizovali. Při trošce štěstí se počet obyvatel na jeden večer ztrojnásobí. A zřejmě nezůstane jen u toho, co jsme na poslední chvíli psali na plakát.

Nechtěli Jindru v plném sále v Hodoníně, tak budou mít lidovou veselici v Kozojídkách. Bude tam mnohem víc účastníků, víc řečníků, víno, hudba, zpěv… Moraváci určitě jako obvykle vytáhnou tajné zásoby uzeného, pálenky, okurek a dalších propriet, takže to nebude jen potěcha pro ucho, ale i pro žaludek. Navíc se má ještě jednou vrátit babí léto… I příroda se k této akci přidá.

Jihomoravským aktivním blbcům z pětidemolice děkujeme za reklamu i organizační impuls. Tak dlouho jste si koledovali, až jste si nakoledovali. A nezapomeňte nám tam poslat ty vaše tajné agenty, jak jste měli v Trutnově. Koneckonců, oni také mají rodiny a děti… také jste jim zvedli daně. Poslechnou si nás a za chvíli budou na naší straně. Vy totiž dobře víte, co se děje. Dobře víte, že vás drží jen velká média a dobře víte, že jednou tato bublina splaskne. Dobře víte, že neříkáme žádné dezinformace, ale mluvíme lidem z duše.

Ale jinak klidně buďte hloupí. Klidně nám rušte další pronajaté sály. Stejně nás neumlčíte, jen na nás upřete pozornost. Děkujeme a posíláme klíčenku.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

179 thoughts on “Tak jste si nakoledovali

  1. Článek odmítající pokrytectví ve zpravodajství jste nazval „antisemitskými řečmi“. Tohle nehorázné obvinění jste ani na opakované dotazy ničím nedoložil a na základě svého lživého výmyslu tady květnatě bájíte o českých zájmech a čistém kapesníku. Svědomité plnění úkolu (a když v článku žádný nebude, stejně ho tam najdeš) je tedy logicky se nabízející hypotéza, jakkoliv přesvědčivě bude zahraný údiv nebo naprosto, ale naprosto uražené mlčení:-D
    A pokud je hypotéza správná, pak gratulace, je to mnohem, mnohem lepší než všichni předchůdci dohromady, a to myslím úplně vážně! Jenom… jenom to pořád ještě nějak nestačí…

  2. Je mi líto, ale pořád si nerozumíme. Z části (bohužel jen menší) je to působeno i prostředím internetu. Zkuste si to prosím představit prakticky:

    Sedíte na schůzi katedry, nemusí to být ani žádný humanitní obor, nebo třeba na redakční radě. Je tam zhruba tucet lidí. I v encyklopediích bylo publikováno, že tu katedru či ten časopis kdysi založil Žid. Současný šéf nemá české jméno, spíše takové německé. Jeho zástupce, když se tak podíváte na jeho profil, když se podíváte na ty oči… Kolega vlevo od Vás má židovskou manželku, kolega vpravo židovského švagra. Kolega naproti Vám byl loni na půlroční stáži; proč zrovna v Izraeli? Ke konci se už rozprava stává méně formální. Vezmete si slovo a vystoupíte s názory, jaké se zde objevují, a se slovníkem, který se zde vyskytl. (Z lenosti jsem si prve vybral jen jednu ukázku.) Hovoříte (pěkně tučně, aby to mělo důraz):

    plnej vobrezanejch curaku! … svatá debilizace … starověkých psychopatů, mocí posedlých deprivantů … zrůdnosti … fašistická víra … debilizaci, otrokářství, lichvářství, lupičství … lži z několik staletí sepisovaného bludu … humbuk … židovský národ neexistuje … prase, které iracionálně nenávidí semitské palestince … drzého zmetka … s fanatiky … oba dva národy té rasy tvrdí, že obelhat, ožidit, podvést a okrást gojim (káfiry) je v pořádku…

    Na závěr je požádáte o podporu pro stranu, kterou budete volit i Vy, např. pro PRO a Jindřicha Rajchla. (Ale může to být kterákoliv jiná, záleží jen na Vás.)

    Copak si prosím myslíte, že se asi stane? (Ne, nemusíte to sem psát, prostě se zamyslete a v duchu to řekněte sami sobě.)

    — — — • — — —

    Čeho chcete dosáhnout? Přejete si „alternativu“ transformovat na hnutí spodiny? Přejete si zaručit, aby se nikdy, za žádných, třeba i sebedramatičtějších okolností nedostala přes pět procent?

    Samozřejmě se snažím vidět věci realisticky. Někdo prostě nemá rád Židy. U někoho to přeroste v nutkavou nenávist; ale nemusí být ani nutkavá, aby spadala pod pojem antisemitismus. Třeba takový Céline, jeden z mých oblíbených autorů, se svou obrazností a svými téměř zázračnými stylistickými schopnostmi… Naštěstí jeho dva velké předválečné romány tím nejsou zasaženy. Proto znovu říkám: Kapesník. Čistý kapesník.

    Jinak se rozumí, že na všelijaké invektivy nebudu reagovat, jsou pod úroveň. Pokud mi něco podsouváte (např. že něco podsouvám já Vám), doložte prosím přesnou citací; pak se tím pro pořádek možná budu zabývat.

    1. Zpátečník napsal:19 října, 2023 (23:24):
      „Čeho chcete dosáhnout? Přejete si „alternativu“ transformovat na hnutí spodiny?“

      Můžete prosím definovat pojem „spodina“?

      Převzal jste rétoriku Čaputové, že Fica volili lidé 3. a 4. kategorie. Jak a čím jsou definováni lidé 3. a 4. kategorie?

  3. Inu, je vidět, že rozesírači našli šikovné téma a mnohem, mnohem lepší způsob práce než nějaký scallop, když ani Gój nezabral. Ale abych to zkrátil a vrátil se k tématu článku (ojojoj, nedá si pokoj, soudruhu nadplukovníku!), jak konkrétně tedy může pokrytectví ve zpravodajství a jeho adorace pomoci tzv. „českému zájmu“?

    1. jak konkrétně tedy může pokrytectví ve zpravodajství a jeho adorace pomoci tzv. „českému zájmu“? — Ptáte-li se mne, nevím. Zdejším zpravodajstvím se skoro vůbec nezabývám, pokládám je za neobjektivní, nespolehlivé a téměř irelevantní. Mívá sice neobvykle intensivní sebeoslavné tendence, ale jinak nevím o nikom (snad krom politiků), kdo by je adoroval. Nemám v plánu to zkusit a pak zkoumat, jak nám to pomohlo.

      Také vůbec nevím, jak jste k té otázce přišel. Jestli na základě četby mých příspěvků, je to nedorozumění.

  4. Inu, je vidět, že (opět) nastalo určité nedorozumění. Nejeden přispěvatel mne četl, jako kdybych psal:

    „Antisemitismus je špatný. Antisemity býti nesmíte. A antisemity také nebudete.“

    Ve skutečnosti, na základě toho, co si myslím, že leckdy holt asi tak bývá na dně lidské duše, a protože se snažím k české situaci přistupovat realisticky, jsem psal něco jiného:

    „Pro českou věc je antisemitismus špatný. Při styku s lidmi si na něm držte kapesník. Čistý kapesník!“

    Protože co se stane jinak? Stačilo pár rádoby objektivních kritiků Izraele s jejich infantilní irelevantní argumentací, a hned se objevují další antisemité (https://web.litterate.cz/takticky-vztah-k-mezinarodnimu-pravu/comment-page-1/#comment-200782), kteří píší kupříkladu: (…) ten stat je zrovna nahodou plnej vobrezanejch curaku! Tímto jazykem chce někdo formulovat českou politiku?

    Teď nechť si prosím Laskavý Čtenář představí – má-li k tomu potřebné minimum fantasie a empatie –, co se asi tak stane, když se na tento web, který se svou čteností stal jakousi výkladní skříní „alternativy“, podívá nově příchozí zvenku. Z pilnosti si může ještě představit, že ten nově příchozí má navíc židovský původ, příbuzné, přátele, kolegy nebo alespoň známé. Co si bude myslet? Co udělá? Podpoří „alternativu“? Doporučí ji všem svým známým? Nebo zavře prohlížeč a už nikdy se na stránky nevrátí? Anebo (s ohledem na to, co holt asi tak bývá na dně lidské duše) naopak podpoří (přestože se považuje za demokrata, byť ne nutně za liberálního demokrata) bytostně nedemokratické kroky Dobra, například cenzuru a další formy persekuce?

    Kdybych byl generál Koudelka a chtěl Vidláka politicky neutralizovat, resp. výhledově eliminovat, nasadím mu sem pár antisemitů. Stačí maličko, ostatní se už budou spontánně slézat jako vosy na med. (Ale moji přátelé, na základě toho, co vědí o dně lidské duše, se spíše domnívají, že přispěvatelé si vystačí i sami, bez Koudelky.)

    — — — • — — —

    Poslyšte, Vidláku (myslím, že poprvé se na Vás obracím takhle přímo), uvažoval jste prosím o tom, zda celá ta koncepce „alternativy“, kterou bych mohl v prvním přiblížení popsat jako „čím alternativnější, tím lepší“, je optimální? Popřípadě vůbec správná? Produktivní?

    U covidu generovala řadu názorů, v nichž, co si tak vzpomínám, vysoce převyšovaly ty extrémní. Celkový efekt pro řešení covidové situace byla nula; zřejmě však přispěla k jakémusi stmelení „alternativy“.

    U konfliktu na Ukrajině generuje postoje, které mi připadají extrémně podobné ruským. Zcela zde postrádám schopnost (a snad i ochotu) diferencovat, ujasnit si, v čem se tam ruské zájmy liší od českých. Možná skrytě zabránila vládě se v tomto konfliktu angažovat ještě více, možná ne. To teprve poznáme (resp. poznají naši následovníci), až se jednou otevřou archivy.

    U vraždění Hamásu a od něj se odvíjejícího konfliktu netřeba dalšího komentáře.

    No zkrátka, nebylo by lepší jít na to z nějakého jiného konce? Kupříkladu si nejprve ujasnit, co vlastně jsou české zájmy a jaké jsou možnosti je demokratickou (parlamentní) cestou prosazovat?

    1. Á, nová taktika při pokusu o rozbíjení alternativy zvaná soudružská domluva?

      Tyhle zásadové postoje u konfliktů, u nichž nikdo z nás pořádně neví nic, jsou vážně dojemné. S ohledem na minulé konflikty a tajnými či jinými službami, novináři, či dokonce údajnými svědky nahrané všechny ty „jednoznačné důkazy“, „autentická videa“ a „očitá svědectví“ bych se opravdu zdržel jakéhokoli fandění, vyzdvihování jedné ze stran a zaujímání jednoznačných hodnotových postojů. Jestli vám přijdou poslední fotky z míst v Gaze srovnaných se zemí v pohodě, tak spoustě jiných lidí ne: https://shorturl.at/rFK23

      A z jednoho izolovaného výkřiku, navíc umně vytrženého z kontextu, dovozovat nějaké dalekosáhlé závěry je taky dost kách. Upřímně, vyjmete-li jakoukoli skupinu lidí tak, že jí dáte do rukou nástroj, který jí umožní dělat se výjimečnou a nedotknutelnou, dřív nebo později se v té skupině najde podmnožina těch, kteří začnou zkoušet, kam až v té nedotknutelnosti lze dojít. A pokud jsou navíc potrefeni nějakou ideologií čí náboženstvím, končí to vždy hromadami nevinných mrtvých.

      1. Je to „Vít Klíma“.
        Proflákl se „českými zájmy“, „laskavým čtenářem“, podsouváním, vyhrožováním a zastrašováním.
        Na ACZ tím byl nechvalně proslulý.

        1. O.K. možná máte pravdu. Ale jste schopen ji dokázat?
          A hlavně – proč vám nesedí? Mnoho slov? Možná.
          Ale není tu jediný, který rozpatlá jednu myšlenku na tři stránky.

          1. Mnoho slov? Možná. — Ale no jo, vždyť víte; známe se. Doufal jsem, že alespoň oceníte, že tady se snažím psát krátké věty.

    1. Pane ze Sionu, a kde máte jistotu, že nejde o velkolepý „Damage control“ ze strany sionistů?
      Nebo, že to neudělali agenti MoSSadu převlečeni za příslušníky Hamásu?
      A proč s tím přišli na veřejnost až po 5 dnech? Poté co zahájili masívní bombardování nejhustěji osídleného území na BV.
      Mistrem lží, to byl mezinárodní sionista odjakživa.

      Ale i kdyby to všechno bylo tak jak to britsko-sionistický plátek popisuje, pak ještě zbývá otázka – KDO je ten větší terorista? Stačí se podívat na 70-letou historii státu Izrael.

      Netřeba se mezi teroristy plést, NENÍ to naše válka. AŤ si to tam vyřídí mezi sebou. Pro Evropu je nejdůležitější co nejvíc opevnit vnější hranice. Začít se mělo nejpozději v roce 2015, během prvních připrchlických vln. Jenomže když se nechce a není vůle, je to horší než když se nemůže.

  5. Jakým termínem by se nejlépe dalo popsat, čím je Vidlák? Podle mě nejlépe sedí termín „aktivista“.
    Přemýšlí, hledá svou cestu, rozhoduje se, píše, hovoří, přesvědčuje, (spolu)organizuje.

    Býval jsem také takovým aktivistou, i když v úplně odtažité oblasti, takže se do jeho rozpoložení a motivací dokážu pravděpodobně vžít.

    A víte, co mě nejvíc sralo v dobách mého aktivismu? Když mi lidé říkali a psali, že bych neměl propagovat to, co jsem dle svého nejlepšího vědomí propagoval, ale měl svou práci zaměřit někam úplně jinam. Ne změnit pole působnosti, ale v daném poli něco jiného psát, něco jiného říkat a něco jiného propagovat. I když je to už pár let, naštvanost na takové radily mě příliš neopouští.

    1. Prohlašuji, že se zavazuji, pokud budu jmenován ministrem zahraničních věcí, že znormalizuji vztahy s Ruskou federací a budu udržovat přátelské vztahy s národy a národnostmi v RF.
      Pro začátek bych klidně šel s Putinem na ryby.

      Jen nevím, jestli mi bude jeden hlas stačit.
      Byť je od nejmladšího, nejchytřejšího, nejkrásnějšího……… . . . . . . Targuse.

  6. Omlouvám se za OT,
    ale nevím, kde se na to zeptat a dostat skutečně seriózní informace o téhle věci.

    Totiž, vyskočilo to na mně z Hovínek.cz ((kteréžto jinak už dávno dlouhodobě nenavštěvuji (ano, Vidláku, ten odchod od je jednostranný)), kam mně to převedlo skrze jakousi reklamu, z YT). V reklamě na Hovínkách to má slogan: „První zákon Petra Pavla o zajištění finančního zabezpečení občanů – přijat“. Píše se tam, že Státní rozpočet sponzoroval ČEZ České energetické závody více než 771 miliony korun. Každý občan tak dostal možnost stát se spolumajitelem státního podniku, který se zavazuje vyplácet nemalé dividendy ze své obchodní činnosti.

    Přijde mi to celé jako nějaká divná habaďůra. Odpovídaly by tomu i diskuze pod článkem, které si svou rétorikou nezadají s falešnými „pochvalnými recenzemi“ těch nejpokleslejších obchodníků z deštěm prodávajících pilulky na hubnutí a věčné mládí. Neméně nedůvěryhodně působí i doprovodné fotografie vystajlovaného PePy.

    A co prosím jde? Mohl by sem někdo, dát odkaz na nějaký věrohodnější zdroj informací? (upřímně, trochu mi to i přijde jako protitah k tomu, aby se zabránilo plánům opozičních stran na vykoupení ČEZu). Možná už je to starší věc, ale přijde mi, že reklama začala vyskakovat až v poslední době.

    https://godervadsawinvest.pro/

    1. nějaký hoax nebo co?
      prezident a tvorba zákonů?
      odkaz má taky divnou koncovku.
      Pávka zneužili, sprostě a špinavě

  7. Vidláku, dovolím si položit jednu stručnou otázku….. Stačí odpověď ANO/NE ….
    Jsou s aktivitami Raichla spojeny i jiné peníze než jeho vlastní????

    Tím samozřejmě myslím i úhradu některých nákladů na akce. Tím samozřejmě nemyslím drobné příspěvky běžných příznivců….

    1. Odpověď bude obšírnější.

      PRO má na svém účtu cca 6 mil. Kč. Vesměs z malých darů (stokoruy, tisícikoruny) Z toho cca 1 mil. pochází od několika větších sponzorů (např. Zellinger plast) ti poslali jednorázově třeba 50 tis. Kč. Většina z nich několikrát.
      V této chvíli PRO má jen minimální náklady, protože spanilé jízdy si Jindra platí sám. Stejně jak všichni v PRO dělají svojí práci zdarma. Na akcích je vždycky kasička na dobrovolné příspěvky a nezažil jsem, že by se sešlo málo na úhradu sálu.
      Větší náklady představovaly demonstrace, ale ty nejsou zase tak často a když se vyhlásí, zpravidla se na ně peníze sejdou poměrně rychle. Autobusy zpravidla částečně zasponzoruje nějaký fanoušek přímo v regionu. Zpravidla majitel autobusu… 🙂
      Já osobně čekám, že PRO bude schopno dát do eurokampaně kolem deseti míčů, ale členové odpracují zdarma práci minimálně za dalších deset mil. Vím už nějaké podrobnosti, jak na tu kampaň půjdou, je to docela nápadité a zajímavé. Ale nebudu prozrazovat… ostatní by to mohli napodobit.
      Pokud PRO uspěje v eurovolbách (2 – 3 mandáty) nebude mít problém ufinancovat i ostatní volby jen tím, co dělá doteď,

      1. Tak to je ta oficiální část financování.

        Fotbalovo-tenisový Jindra sice má čas se na 100% věnovat celostátní permanentní kampani, nepotřebuje na to žádné finance z Vámi citovaných stranických peněz a přesto dokáže vést svůj nákladný životní styl …

        Inu advokátní praxe má tu výhodu, že lze přes ní také skrytě financovat kde co.

          1. Zvláštní, ale na to aby jej nesvrběly prsty, když je možnost někoho obrat o potencionálně lukrativní stavebně využitelné pozemky asi ten jeho pasivní příjem není dost vysoký…

        1. Pro původní Kolemjdoucí (19 října, 2023 (19:42).

          Asi si komentář už nepřečtete, protože není nic staršího, jako včerejší diskuze (parafrázováno). Nicméně mě to Vaše rejpání poněkud nadzvedlo ze židle. Vy nemáte zaměstnání, z něhož máte nějaký příjem? Je jasné, že z nějakého zaměstnání je příjem nižší, z jiného vyšší (jiný plat bude mít např. hejtman kraje, jiný prodavačka v marketu, jiný např. vrcholný manažer nějaké prosperující firmy). Jsou i tací, kteří si během normálního zaměstnání dokázali našetřit na koupi bytu, který teď pronajímají a mají z toho příjem navíc (je to trestné? je to nemorální?). Nebo si třeba zakoupili podíl/akcie v nějaké firmě a to jim přináší nějaké peníze (je to trestné? je to amorální?).

          Málo co mně rozesmálo tolik, jako libtardí kokrhání, že Rajchl má kožené boty a Porsche. Hloupé, debilní, hrající na ty nejnižší pudy závisti.

          Je jen na p. Rajchlovi, jak své příjmy (a nebo i finanční podporu svých sympatizantů) využije. Bude-li to ke prospěchu lidí v této zemi, ku prospěchu jejího rozvoje, k tomu, aby nedocházelo k vyvádění peněz vydělaných zde do zahraničních korporátů, k tomu, aby nám nechyběly léky a lékaři, k tomu, abychom realizovali politiku míru za všech možných okolností, k tomu, abychom se nemuseli bát žít ve vlastní zemi, tak je mi úplně fuk, kdo p. Rajchla podporuje. I kdyby to byl sám Belzebub. Nezajímá mě zdroj peněz, ale to, k čemu jsou využity.

          1. Této Karlo,
            zjevně máte problém porozumět psanému textu a zorientovat se v tom, co je podstatou sdělení. Tak to zkuste ještě několikrát, pomalu a v klidu se nad mým komentářem, na který reagujete zkuste zamyslet.

            Nemyslím to nijak zle, ale opravdu jste podstatu mého sdělení vůbec nepochopila.

  8. Ta Vidlákova každodenní agitka ve prospěch strany PRO je až dojemná. S pocitem deja-vu to sleduji.
    Všechno toto už tu totiž bylo, dějiny se v malých obměnách opakují. Jako bych viděl sám sebe.
    Taky jsme začátkem devadesátých let naivně objížděli vesnice a městečka, objednávaly sály či nahlašovali veřejná shromáždění / mítinky. Taky jsme se potýkali s podrazáky ze strany OF / ODS / KDU, apod. (nehodící se škrtněte), sedících na úřadech. Též jsme na veřejnosti bojovali s nastrčenými provokatéry či zabedněnými havlistickými idioty. Naším cílem tehdy bylo objasňovat posluchačům Velký listopadový sametový podvod a varovat lidi, kam se vývoj bude dále ubírat a jaký bude mít v ČR na všechny dopad. A vždycky jsme nabízeli řešení či alternativy. Dělali jsme to ve svém volném čase a ze svých soukromých prostředků, místo abychom se věnovali vlastním rodinám, podnikání či zálibám a koníčkům. V něčem to bylo jiné, těžko říci jestli lepší či horší – nebyl internet, takže se roznášely tuny letáků, novin či jiných materiálů (to jsou ty obměny v čase). Konali jsme tak s vírou v moudrost národa a v lepší příští. Dokonce jsme na určitou dobu zaznamenali i jistý úspěch – dostali jsme své zástupce do parlamentu (Poslanecké Sněmovny) i do leckterých místních zastupitelstvech.

    A pak se to celé jaksi posr… Příčin bylo vícero, ale asi nemá cenu to teď a tady rozebírat. Nehodlám Vidlákovi kazit jeho optimismus ani ho zrazovat od jeho bohulibé činnosti. Jenom ho chci tak nějak upozornit, aby se ve vlastním zájmu připravil na velké zklamání – nebude to potom pro něj takový šok. Důležité je, aby měl člověk alespoň nějakou možnost se k něčemu jinému od extra špinavé politiky vrátit, a viděl v tom i smysl své další existence. Alespoň, dokud tu má nějaké podmínky k životu.

  9. Vidláku, obdivuju vás, co vydržíte. Já volám s klasikem: Je to marný, je to marný, je to marný. Chytrolíni v diskusi vědí líp než vy, jaký je Rajchl proEUropský hajzl, a zblblé ovčanstvo pak půjde a zvolí Babiše, která je ultra-proEUropský. Vendula Moravců už do ČT tahá zbytky zkrachovalé ČSD , obdobně ultra-proEUropské, a připravuje jim tak další proEUropskou koalu, až ta současná ve volbách nutně vybouchne. Ovčanstvo je zkrátka nepoučitelné.
    Mezitím je portál zahlcován jistou rodinku, která se rozhodla tu rozpoutat propalestinský džihád. Co na tom, že v Berlíně a v Paříži hoří islamistické propalestinské barikády a Bruselu střílí a zabíjí islámský nelegální migrant. Co na tom, že se ukazuje že rozbombardovaná nemocnice neexistuje, neb výbuch se konal na vedlejším parkovišti a velmi pravděpodobně nepocházel z Izraele. Rodinka má jasno.

    1. Víte, zaťatost a umíněnost je také hodnota. Některé přesvědčíte argumenty, některé trpělivým vysvětlováním. Některé tím, že prostě neuhnete a dotáhnete to do konce. Ať už bude jakýkoliv.

      Nedal jsem si předsevzetí, že dostanu Rajchla do sněmovny. Dal jsem si předsevzetí, že se pokusím s tristní situací v této zemi něco udělat a udělám, co bude v mých silách. Buď jednou budu moci říci, že jsem k pozitivní změně také přispěl a nebo budu moci říci, že to fakt nešlo, ale neseděl jsem na gauči a udělal jsem pro to maximum. Víc než všichni ti, co mě z pohodlí svého obýváku kritizovali.

      Já nevím, co bude ta správná cesta. Ale prošlapávám cestičky, které se mi zdají dobré a vedou žádoucím směrem. Jestli nekončí strží nebo skaliskem, to teď ještě nevím. Ale nevzdám to jen proto, že škarohlídi vidí propast v každé škarpě.

      1. Nechci působit, že vás kritizuju, naopak sleduju a podporuju na sítích, jak můžu. Jen jsem si ulevila. Ale z podsvětí už tu zakejhala potrefená husa Charon.

      2. Vidláku, těžko je škarohlídem ten, komu neuniklo, že svět dirigovaný ziskem končí ne v nějaké škarpě, ale v propasti. Pak hledá menší zlo. Třeba to pravolevé kyvadlo.

    2. Váš příspěvek připomíná povídku „O pejskovi a kočičce, jak spolu vařili dort“.
      Taky tam chtěli mít všechno a smíchali páté přes deváté.

      1. Omlouvám se, pokud jsem vám zahltila mezineuronové spoje. Nemám bohužel takové literární nadání jako Vidlák nebo vy, jsem zvyklá podávat informace zhuštěnou formou v krátkých sděleních či technických zprávách bez prokládání známým fenoménem HLP (hlubokými lidskými příběhy). Pro lepší pochopení přidávám: Bazinga, 😀 .

        1. Hmm, Bazinga, tak tím se to vysvětluje.
          Pokud však chcete šířit pro-sionistickou agitku, radil bych rozšířit si nejdříve historické vědomosti a také konceptuální myšlení. Leccos vám potom doklapne.

          1. No, vidím, že opravdu je zahlceno. JÁ TU NĚCO ŠÍŘÍM?!? JÁ?!? Spočítejte si tu řádky mého „šíření“ a šíření palestinské propagandy. Já mám historii nastudovanou, ale ne tu islámskou. Jestli je tak milujete, zajeďte si do Francie nebo Švédska.

  10. Včera i dnes se tu sešli opět diskutéři typu Gogo – ti budou až do voleb křičet, jak je Rajchl špatný, co udělal a neudělal, že Vacek to a ono… Budou odrazovat nerozhodné voliče.
    Ale sami nenabídnou řešení, ví jen, že Vidlák to nedělá dobře a každý den mu to jsou ochotni vysvětlit! Chlapi, dědové, začněte nejdřív u sebe! Co VY děláte pro nějakou změnu?
    (Kopelman se svým včerejším rozborem mě vysloveně pobavil, to tu ještě nebylo – „již ve staré Alexandrii…“:-) (.

    1. Již ve starém Babylónu psali na hliněných tabulkách – „kamkoliv pohlédnu, všude samý blbec“. A to platí až do dneška, jen s tím rozdílem, že dnes je blbců více, neb máme henten vývoj. Čím víc jich bude, tím víc se budou družit, vzájemně podporovat a spolupracovat. Ostatně mají před očima jasný příklad semknutosti naší věrchušky, kterou jsme si yntelygentně navolili.

    2. Podle mne je řešení celkem jednoduché. Kdo z alternativy se chce zaručeně zbavit pětikoalice a jejích různých možných mutací (ANO+ODS+KDU apod.) a vadí mu na Rajchlovi/PRO něco natolik, že ho z principu volit nemůže, musí volit SPD. Jinak riskuje, že jeho hlas připadne minimálně zčásti 5K a oni se udrží u moci.

      Jedině tak silná SPD, že ji nebude možné obejít při sestavování vlády, klidně v tandemu s PRO (případně ve trojci ještě s další silně opoziční stranou), je zárukou pádu hrůzovlády pětikoalice.

      1. Vypadá to zatím všelijak, Babiš pošilhává po ODS, ale ta bude muset vykopnout Fialu,Kupku a další neschopné žvanily, ale to na restart republiky bude málo, spousta lidí bude Bábu volit kvůli tomu, že jim zase něco prisype, ale jeho geopolitiku neřeší.

      2. Přesně ,já dlouho byl proti Okamurovi ještě i ted si myslím že je populista, přesto ho budu asi tentokrát volit. Protože si myslím že bez něj nemá šanci opozice vyhrát. Přece jen Rajchl je zatím tak trochu neznámá a dostat se dostatečně do povědomí lidí chvílí trvá tudíž jen sním počítat je málo. Trochu mě mrzí že pan Vidlák tak nák aspon mě tak připadá najel na Rajchl je spása. Podle mě je potřeba udělat vše a agitovat pro spojení Babiš +PRO+SPD jinak nemáme šanci

        1. Na spojení s SPD Babiš nepřistoupí, takový megačerpač dotací a půjde do rizika s referendem o setrvání v EU, na takéto sny mohou euroskeptici předem zapomenout.

    3. Už jen vysvětlení co nedělá dobře stačí k zamyšlení jestli to nedělat líp. 3% co se plácají po zádech jak to dělají dobře za tichého odlivu potenciálních voličů jinam asi není cesta úspěšného politika.
      Jako reálný scénář pro volby vidím inspiraci úspěšnými tématy pro program SPD a ANO, a zároveň potopení PRO na školném, chtěl bych vidět jak to někdo dokáže obhájit v předvolební debatě.

    4. Mne osobne (ale ja nemam pravo volit, takze je to jedno) chyba ciel, ktory chceme dosiahnut … nieco hmotneho, co bude na konci, podmienky vytvarame uz 30 rokov, ale z podmienok sa clovek nenaje … a nechyba mi to u Rajchla, chyba mi to tak celkovo … trebars povedat, ze chceme vlastnu vyrobu cohokolvek, a podmienky upravovat k tomu, co chceme … od vyuky v skolach, k moznosti postavit fabriku … miesto toho si stanovujeme za ciel pocet zien vo vysokych funkciach, a namnozenie vysokych funkcii, aby na kazdu zenu vyslo …

    5. Takže zavřít oči, na nos kolíček, do uší špunty a slepě věřit?
      Nu, budiž Vám přáno.

      Většina těch, co Vidláka varují a upozorňují to dělá proto, že ho mají rádi a mají o něj obavy.
      Vidlák je samozřejmě dospělý, svéprávný a inteligentní člověk, takže si vše vyhodnotí a udělá po svém.

      A co děláte Vy, Aleno Z., že si osobujete právo mistrovat ostatní?

      1. Občan napsal:19 října, 2023 (12:47)
        „Většina těch, co Vidláka varují a upozorňují to dělá proto, že ho mají rádi a mají o něj obavy“.

        A já si jen dovolím připodotknout: nemám nejmenších pochyb, že varování a snaha dostat Vidláka nohama na zem, či jej připravit na možná zklamání, je skutečně proto, že si Vidláka vážíme a máme ho rádi. A to dokonce i tehdy, když některé z jeho názorů a pohledů nemusí třeba zrovna ausgerechnet souznět s těmi našimi. Máme ho rádi pro jeho lidskost, pro jeho snahu udělat svět trochu lepším místem. Pro to, že ta lidskost a snaha je upřímná. Není vyumělkovaná, není předstíraná, není vedená sobeckostí. Aby byl svět lepším místem si tady v komunitě přejí asi všichni, jen se navzájem lišíme v názoru na cestu, jak toho dosáhnout…

        A tak si jen dovoluji vznést takovou úvahu – jsme schopní a ochotní podpořit Vidláka i v okamžiku, kdy se třeba něco nepovede…? A když třeba upadne, či se zklame, ať už z jakýchkoliv zásahů jiné „moci“? Věřím, že navzdory frflání, většina z nás, nebude strouhat mrkvičku: „vidíš, já ti to říkal“, ale že se pokusí nějak podpořit (a ne, podpora fakt nemusí být vždy jen ta finanční). Věřím, že to uděláte i Vy, Občane.

    6. Aleno Z, nekřičím jak je Rajchl špatný. Říkám, jak ho vidím. Jeho stranu volit nebudu, protože PRO je svým programem výrazně pravicovou stranou. Tedy nositelem politiky, která přináší svět takový, jaký je. Obdobou TOP 09, Stan i ODS, ale i SPD …. Co kdo dělá nebo nedělá pro nápravu válkami, chudobou, násilím, okrádáním, lhaním …. deformovaného světa mi vyprávějte. Bude to tak, že nebýt hlupáků, bezohlední chytráci nic nepořídí. To mi vyvraťte. Zdravím srdečně.

  11. Pokud má PRO stále za krajského předsedu člověka odsouzeného za navádění ke žhářství, tak je to pro mě jen další spolek lidí, kteří se snaží dostat k lizu.

    1. Já se obávám, že je to ještě horší. Že s ohledem na to, v čem všem je Rajchl namočený jej jisté kruhy drží za koule a on za to pro ně dělá špinavou práci, že jeho primárním úkolem je naředit opoziční scénu, tak jako to úspěšně dělá Šlachta a když náhodou uspěje, tak že má podpořit kavárnu, taková verze Věci veřejné 2.0. Ale je asi zbytečné to opakovat. Vidlák se v Rajchlovy shlédl jako šanci na výtah nahoru k ministerské sesli, tak coby levičák zaťatě podporuje fotbalovo-tenisového pravičaka Rajchla. Zahalujíc se do spousty vznosných vět.

  12. Ještě k tomu placenému školství. Čína šla ekonomicky a společensky nahoru protože průmysl a věda. Tlak na studování techniky …
    U nás se dá dosáhnout rozvoje technického školství tím, že stát jasně nastaví priority a podpoří finančně technické školy na rozdíl od humanitních. Na to žádné školné není potřeba. Naopak by bylo brzdou aby děti nižší střední a střední třídy šli studovat. Vyšší střední třída směřuje své děti studovat práva, lékařství… jejich děti o techniku zájem mít nebudou …
    A stipendia pro nadané….. proboha kdo je v 18 letech výrazně nadaný …. Spousta mladých dospěje později, s vlivem na cílevědomost … Taky jsem byl v 18 pěkně jelito a VŠ jsem si dodělával až o hodně později, kdy mne začalo zajímat poznávání……
    Je to celé o aktivní účasti státu v procesu vzdělávání a řízení společnosti…. ne v činnosti jak si nakrást…. Povím to blbě, ale zlatý k …….
    Rajchl by se rád dostal ke korytu ale o řízení státu neví nic… Jen sliby a kecy, jinak by nemohl mít podobnou věc v programu
    Ostatně Rusko pod sankcemi nepadlo mimochodem kvůli průmyslové a zemědělské základně. Sice na ruský způsob svérázné ale funkční.

    1. A ještě se vrátím k tomu Rusku, protože je to inspirace pro nás. Putinovi sankce napomohly k reinvesticím kapitálu v Rusku, když oligarchové začali mít smolíka s jeho vývozem ze země.
      U nás nebude jiné cesty, než že místní miliardáři začnou investovat do průmyslu u nás. I v mém oblíbeném Turecku je 80 procent průmyslu a výstavby v místních rukou. A pokud to jde, tak cizí firmy vykupují zpět ..
      Takže změna nastane až Křetínský, Tykač aspol. začnou investovat do jiných věcí než je uhlí, elektrárny apod. Aspoň jako ten Strnad nebo Stehlík, nebo jak se ten pták jmenuje, co investuje do zbrojařiny ….
      Ostatně ostravské hutě kdysi postavili Rockefellerové …

      1. To investování do domácí ekonomiky elitou má v naší historii docela prokopanou tradici.

        Hlavní rozdíl mezi Janem Lucemburským a Karlem IV. pro Čechy nebyl v „kvalitě“ – oba byli velmi schopní.
        Ale zatím co Jan přijel, sebral, co mu patřilo i nepatřilo a utrácel peníze za hranicemi, Karel převážně utrácel a investoval doma. To přineslo nebývalý rozvoj českého království.

      2. Lidi na vrchnost dycky dopláceli, páč nemají stejný potřeby. Miliardáři, tituly a jiné výhody musí být zakázány. Nigdo nikomu od prdele neodpadl a to je stálý problém namyšlených zlodějů, kerým to dycky vleze do makovičky a pak zešílej jako šílený globální zahradník.

    2. Řeknu zde něco, co zdejší osazenstvo nepotěší. České vysoké školy jsou zdarma a nekvalitní. Ta kvalita se neustále snižuje a bez peněz mimo státní rozpočet se neobejde. Opravdu ne. Těch lidí co studuje je totiž hodně a nedá se to ufinancovat. Je dobré poučit se v zahraničí, kde ještě jsou kvalitní VŠ. Třeba ve Francii mají obojí – placené i neplacené VŠ. Ty neplacené jsou vlastně hobby školy, pro lidi co mají třeba rádi sociologii. Vystudují to, rozšíří si vzdělání a dál se ŽIVÍ jako řezník, prodavač nebo instalatér. Proč ne. Ale pokud chcete PRACOVAT V OBORU, tak musíte do placených škol. Ty jsou kvalitou úplně jinde a zaměstnavatelé to vědí a jiného člověka nezaměstnají. Prostě kvalitní profesory musíte zaplatit a bez vysokého školného to nejde. Platí to zejména pro ekonomické obory, práva, přírodní vědy, ale asi i jinde. Takže za mě – VŠ zdarma v Česku ano, ale v každém oboru by měla existovat aspoň jedna škola, která je financovaná jak ze státního rozpočtu, tak i ze školného. Podotýkám, že vysokého. Pro nadané studenty mohou být prospěchová stipendia.

      1. No vidite a ja bych tu logiku videl uplne obracene. Pokud chces studovat hobby skolu, tak si ji zaplat. A za usetrene penize financovat to, co ekonomika potrebuje. Sociologie, politologie, kulturologie a podobne obory v mnozstvi presahujicim desitky absolventu rocne to nejsou.

        1. Ano, vidím to úplně stejně. Stát má sypat peníze do škol, které odpovídají záměru něco vybudovat….. a do ostatních vůbec nebo jen v nezbytné míře
          Situace ve světě ukazuje, že ekonomicky jdou dopředu státy založené na produkci nikoliv na ekonomice služeb, zbytných nesmyslů…

          1. V TV káží, že snad 40% mladých má deprese a potřebuje psychiatra nebo aspoň terapeuta, s takovým materiálem kvalitní školství vybudujem těžko.

            1. Ano, je to v podstatě o „materiálu“, ale to už vylézá z gymnázií. Můj spolužák z gymplu je vysokoškolský profesor. Měli jsme letos na jaře sraz a dost sklesle mi říkal, že dělal písemné zkoušky a protože věděl, že to je prostě slabší studentsvo, tak ohlásil, že si musí na 20 minut odskočit. A prý nic. Už nejsou schopni ani dát hlavy dohromady, něco vyplodit a pak to od sebe opsat. Z 39 lidí musel 36 „vyhodit“.

          2. Školství vychovalo tlupy imbecilů, keří se snažej stále vynalézat kolo.

            Dějiny sou prošpikovány vynálezci, ztracenými ve starobincích, v příkopách nebo upálených jen aby se lidi pomocí umu náhodou neosvobodili od otrocké „práce“. A gdyž už na tu otročinu nechtěli slyšet ani imbecilové, vymyslely pro ně školy studující pohlaví, politiky, sociální úchylky, pohádky a echkonomické závěry zahrnují do grýndýlu a echkonomického kolapsu s nadbytkem morzeovkových peněz.

      2. Tož já jsem z přírodních věd, a co znám Francouze ze světové špičky v oboru, tak mají za sebou státní uni. Obdobně i jinde ve světě. Ono totiž zájemců o obory, ve kterých je třeba nejprve získat solidní základy v matematice, není zase tolik, aby se vyplatilo jim to ještě komplikovat školným. Takže soukromé školy hrají primát spíše v oborech, kde se čeká, že pak člověk zbohatne: práva, management, medicína (ne u nás, ale třeba v USA si mohou dovolit napálit školné tak, že už v 90. letech měl student medicíny při nástupu do práce cca milion dluhů na zaplacení poplatků na studia, teď je to výrazně horší). A pak samozřejmě obkecávací obory, kde jde o jednoduchou transakci: Vy nám zaplatíte, my vás dotáhneme k titulu.
        Bohaté školy si samozřejmě mohou zaplatit esa, takže dobrá věda se někdy dělá i na takových (některých), ale v přírodních oborech se před nimi ty veřejné nemusí stydět, viz oborové žebříčky světových uni.

      3. Tak to je pěkný blábol, že placené=kvalitní 😀
        U nás překvapení pro tebe, jsou placené a neplacené VŠ, i když tvrdíš opak a jaksi kvalita je přesně naopak než píšeš…
        V USA je drtivě placené a kvalita je taková, že ty nejdražší upadají a sami amíci např. technickou MIT mají až na druhém místě, protože „politručení“, jinak řečeno tvoje logika, opět neplatí…

        A kvalita? Upadá, protože se snižuje laťka, svým způsobem je tlak díky prváku a druhýku, kdy přijmou na techniku “ všechny“, ale do posledního ročníku dojde 16procent, a než budeš tvrdit něco jiného, takto to bylo pro můj ročník, takže realita…

        Weidene, placením jenom snížíš sociální mobilitu, kdybys napsal, že to má být jako v Korei, kde sát určí, že je potřeba x doktorů, x jaderných inženýru apod. těm to zaplatí stát a dostanou se tam podle výsledků přijímaček a ostatní „blbější“ si to musí zaplatit tak zatleskám, ale to co jsi napsla tak je takové zhovadilost, že konkuruješ Fialenkovi v blbosti řešení problémů…

        P.S. ono by stačilo v prvním kroku zavést co udělal Maďar, že „zdarma VŠ=odpracovat na území maďarska x let“, chceš do německa, tak zaplatíš celé= studium… A že to lze i u nás, ukazují vojáci, kdy na jejich VŠ musíš zaplatit nebo odpracovat, takže i naše zákony to umožňují… To jsou návrhy co dávají řešení , co navrhuješ ty jsou jenom zhovadilosti…

        1. To placení vojenské VŠ potvrzuji. Už za bolševika platilo, že kdo odcházel předčasně do civilu, musel zaplatit poměrnou část, pokud neodsloužil min. 10 let (pomíjím, že odejít předčasně do civilu nebylo vůbec jednoduché). Kolik to bylo si už nepamatuji, nějaké tisíce.

      4. U nás v městysu žádnou VŠ nemáme, ale máme zde gympl, prumku a soukromou obchodní akademii. První dvě školy jsou státní bez školného a ta třetí je soukromá se školeným a na ní chodí ty nejblbější děcka, která by na těch předchozích neuspěla… Normálně by šla na učňák, ale protože si to jejich rodiče mohou dovolit, tak studuji zde.

        Takže byl bych velmi obezřetný s tím školeným, ale chápu, že kování pravičaci to vidí jinak.

        1. To mně povídejte…. absolvent podobné školy je i vyženěnej mladej. Lempl non plus ultra, kterému to máma zaplatila protože nebyl schopný obstát na žádné jiné – prodavač s maduritou;-)
          Po škole zjistil, že s výdělkem prodavače se v Praze blbě žije, tak mu máma zaplatila placenou VŠ. Zjistil že práce kurví tělo a tak prý raději studovat….
          No vejška má první předmět matiku…… takže to studium nebude zase tak dlouho trvat;-)

          1. Tak uvidíte, třeba jsou ty placené VŠ tak dobré, že „naučí“ matiku i ty, kteří na ni nemají vlohy …(;-).

      5. šmajznuto od Anonyma ☻

        P.S. ono by stačilo v prvním kroku zavést co udělal Maďar, že „zdarma VŠ=odpracovat na území maďarska x let“, chceš do německa, tak zaplatíš celé= studium… A že to lze i u nás, ukazují vojáci, kdy na jejich VŠ musíš zaplatit nebo odpracovat, takže i naše zákony to umožňují… To jsou návrhy co dávají řešení , co navrhuješ ty jsou jenom zhovadilosti…

        aby nezapadlo

      1. Můj příspěvek byl o něčem jiném. Ne o zbytnosti doktorů ale o tom, kam směřují jednotlivé sociální vrstvy studovat své děti. Chytrá holka z vyšší střední nepůjde studovat na učitelku. Syn strojaře nepůjde na advokacii. Takže jde o to, aby ta technická studia byla přístupná dané sociální vrstvě bez překážky vysokého školného….

        1. My psychiatři se obejdeme bez hejblátek, stačí nám tužka a papír. A že je to obor budoucnosti, o tom nelze pochybovat.

          1. Podle reakcí mi přijde, že psychiatrie je pěkně fejkovej obor. Asi něco podobného, jako placené a neplacené školství a všichni, co si vystudovali za peníze pracujících. Teda, pokud měli to neplacené. Pokud placené, tak si to koupili. Přímo z toho čiší, že na ni chodí takoví, co se neuživí poctivýma levicovýma rukama!
            Musíte si nějaký to hejblátko, co vymyslel někdo od skutečnýho fortelnýho řemesla, pořídit. Aby se vidělo, že je tam nefalšovaná lidská levicová práce. Třeba příklepovou vrtačku na vypouštění mánií, depresí a obsesí. Správně by sice takovej měl dostat do ruky hromadu cihel a pěkně to natahat nahoru. Hned by měl po obsesi. Ale aspoň se to teda ručně navrtá a pak to všecko jde ven. Pak se to zpátky utěsní, to se ale musí umět. I to navrtávání se musí umět. Jakej vrták, otáčky, taky zdvih, popřípadě odvětrávání. A je to.

            1. No, hluboce s vámi nesouhlasím, a to ne jako psychiatr. Jako člověka, který se od gymnázia potýká s těžkými, ale skutečně těžkými depresemi, jste mne nasral. Víte, co to je za život, jak to šíleně i tělesně bolí a co to s člověkem dělá? No, asi nevíte, jinak byste tak nepindal. Za to, že žiji jakžtakž normální život, že jsem vystudovala, pracovala, že mám rodinu a děti, za to vše vděčím psychiatrii a psychiatrické léčbě.

              Psychiatrie není jen dojmologie, jak si všichni nejspíš myslíte, leccos lze objektivizovat.

              Já jsem svou diagnózu nikdy netajila, z důvodů destigmatizace nás nemocných. Kdyby takový coming out učinilo víc lidí, asi byste se divili, kdo všechno se z vážných důvodů léčí. O řadě z nich vím, ale nesmím ani naznačovat.

              1. Patrně ten můj komentář vyznívá v záplavě podobných příliš autenticky, nicméně jde o parodizaci takových. Atmosféra diskuse to nejspíš zastínila, věřte mi ale prosím, že jako vážně míněnou bych takovou pitomost nikdy nenapsal.

    3. Rajchl by se rád dostal ke korytu ale o řízení státu neví nic
      přesně tak. jenom si to srovnejte se současnou vládou profesionálů. to je úplně jiný kafe! radost se podívat, jak jim to odsejpá. nebo možná německu a americe, ale to je jedno. odsejpá!

    4. Re: Pluto

      Zajímavé…

      Já jsem přišel v 16 na to, že se žádné poznávání konat nebude, protože u ostatních kusů, které mne k němu měly vést a dovést, bylo až na tom nejposlednějším místě.
      Ve 20 letech jsem si to ještě jednou potvrdil a zařídil jsem se podle věty – Lopata to jistí.

    5. Asi nejlogičtější a nejjednodušší způsob regulace VŠ systému je zavedení povinné maturity z ČJ, CJ a matematiky jako podmínky… Počet studentů by byl proti dnešku desetinový a stát by mohl školám dávat trojnásobný normativ…

      „Je to celé o aktivní účasti státu …“
      Role státu je dneska ve všech oblastech ve „vytvoření podmínek“… Hybridní doba.

      „Povím to blbě, ale zlatý k …….“
      Blbě na tom je jen to omlouvání a tečkování…

    6. Pluto

      Stát za socíku měl plánované hospodářství. Plánovala se výroba, suroviny, lidské zdroje.
      Ačkoli se chronicky netrefoval do potřeb obyvatelstva, základní potřeby byly jasné aji pitomým ouřadům na ministerstvech.

      Dneska se to tak nedělá, páč by na tom nešlo boha-tnout.

  13. A mna uz o Rajchlovi nebavi citat …

    Viac liekov v republike Rajchl nezozenie … zruseniu skolskych jedalni nezabrani … drilovanie matiky a logiky na zakladky nevrati …. zubara a pediatra nezaisti …. a co viac k zivotu treba?

  14. Teta Karla napsal:19 října, 2023 (0:24)
    odpovídám tady tam by to zapadlo. Spojení ODS s Babišem by pro nás byla prohra. Odpověd pana Vidláka neberu jako neůctu ale zklamání po tom co píše, jako jestli chápe spojení z RAJCHLEM jako dostačující pak za mně zklamání potom co zde už napsal prostě bez SPD to nepůjde

    1. Pane tata.
      Právě že jde o to,vymazat SPD.
      Spojení s ODS by přicházelo v úvahu,až jako poslední možnost,stejně mají podobné rysy vládnutí.

  15. Těch 50 zoufalců na náměstí v Trutnovĕ hovoří za vše. Můžere si, Sterziku, lhát s Rajchlem do kapsy jak chcete.

    1. A „počítal“ je zase Bartkovský? Nebo to zase byl „policejní údaj před začátkem akce“? Viditelně nervózníte, přímo úměrně tomu, jak se vám to sype 😀

  16. Rušení sálů a provokace na voleních shromážděních (to přijde, zeptejte se u ANO). Jako by to z oka vypadlo tomu co se v Německu dělo s AfD. A výsledek? AfD je reálná politická síla.

    Naštěstí to vypadá, že se libdardi nedokáží ze svých chyb poučit.

  17. Po přečtení komentů zdejších dědků se mi chce napsat něco, co prohlásili můj ujec v momentě, kdy svému koníkovi dávali slízat z talířku obvyklou štamprli rumu po celodenní šichtě v lese.

    Poslední, kdo tady udělal něco pro lidi, byli komunisti.
    A to byl chlap, který pocházel z gruntu. Měli 15 krav a 4 páry koní.

          1. Kto sa so striebornou lyzickou v puse narodil, pripadne ma zaludok, ze ked mu do oc napluju, on utre a povie ze prsi, tak takemu sa za demokratov zije lepsie, to je pravda.

      1. Moja babka, co sa za FerencJozka v 1912 narodili, a za demokratov 2002 zomreli, vraveli cosik podobneho – najlepsie sa ludom zilo za komunistov … a to im komunisti boli sypku vymetat, ze na kontigent

  18. Abych „Jindrovi“ R. nevěřil, stačilo pozorně si přečíst „volební program“ PRO. K tomu pak zvážit proč múže být místopředseda Vacek nepostradatelný.

    Že Vidlák je skvělým vypravěčem není pochyb. Ovšem, třeba to vyprávění o roli poptávky po čemkoli s rolí trhu (když ten maká jen a jen zisk) při řešení základního problému dnešního lidstva (viz „Agentovné“), to taky nepřesvědčí. I když vypravěč dodá, že je (snad v původním slova smyslu) levičák.

    A nakonec, dost napoví sám „Jindry“ R. think tank. Jako sestava. No co, kyvadlo. Čím víc doprava, tím hůř až kývne naopak. Pokud vůbec ještě poběží mu lidský čas.

    1. notakjo. zase není koho volit. život je prostě pes. ale já to skousnu!
      budu pěkně čekat, dokud nedorazí Anděl Hodný Mého Hlasu.
      a mezitím … Fiala Na Věky!

  19. Dokud bude mít strana PRO v programu placené vysoké školy, nepočítal bych s úspěchem. Je to politický diletantismus. Chcete lidem slíbit že zemi vyvedete na cestu prosperity programem, který omezuje přístup ke vzdělání a šanci na uplatnění spoustě z nich. Argument výběrovými stipendii, které umožní přístup ke vzdělání i těm kteří si to zaslouží ale nemají na to, považuji za vysloveně asociální.
    Hlásí jak budou stavět na všem dobrém co se povedlo v minulosti, zatímco to chtějí zahodit a zkusit liberálně elitářskou cestou. Jakoby tu probleskovala pravá tvář. Nejhorší je že si myslí že je to napsané správně.
    Přitom napsat pár líbivých vět o pečlivé revizi osnov, podpoře technických oborů a kapacitním omezením sociálních není tak těžké, a znělo by to dobře a uvěřitelně. Ovšem ne pro toho kdo viděl co tam bylo původně.

        1. K tomu jenom tolik: „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.“
          Nevzpomínám si na žádnou politickou stranu, která by zcela splnila své předvolební sliby. Vždycky jí v tom „něco“ zabránilo.

          1. Předvolební sliby patří do hry na demokracii, to byste už taky mohl vědět. Že nebudou splněny, to taky všichni vědí. A přesto jsou voli zvolení.

    1. A preco sa seru rovno do vysokeho skolstva? Vsak s tym, co leze zo zakladok nebude ziadne chytre decko, co by trpelo nedostupnostou vysokej skoly.

      Napriklad … za mna bol druhy cudzi jazyk od tretej triedy pre NADANE deti … sa robili talentovky … my ostatni sme sa ho ucili od piatej triedy … za mojej prvorodenej, pred 8 rokmi, bola uz anglictina v prvej triede dobrovolna … no a moj pomalejsi prvacik, co bojuje, a to poriadne, s cestinou, nema teda v papieroch, ze je pomalejsi, povedali mi, ze je to vyvojove, je to chlapec, do konca roka to dobehne, tak ten chudak ma povinnu anglictinu … poriadne cesky nerozumie, ale anglicky nanho hovoria … a ako ulavu mu daju ucebnicu PISANU KAPITALKAMI, ABY HO MALE PISMENKA NEZATAZOVALI.

      na kieho frasa riesit vysoke skolstvo, ked na zakladkach vyrabame z beznych, priemernych deti retardov?

  20. Vidlákovi a organizátorům držím palce, aby vyšlo počasí a další proměnné faktory a „setkání s občany“ se povedlo, pokud možno rozšířené o muziku, ochutnávky lahůdek a popití místního vínka.

    Boj proti dezinformacím je pro Fšecky zmíněné šašky a zoufalce těžký, jelikož – jak se ukazuje – čím dál častěji bojují proti vládním výrokům nejen 5-ti demolice, ale i Fašingtonu nebo Brusele: musí zasahovat kromě dezolátů hlavně do vlastních řad.

    V NYT kupříkladu vyvrací různé ukrošské vítězné válečné příběhy a v kanadském parlamentu tleskají SS-ákovi. „Naše vaše“ jejich ČT v Ruině ukazuje darovanou českou houfnici Dana s označením nacistického Wermachtu. Německý tisk otevřeně píše o zavírání továren na e-čuda, šéfka Audi dává 50% šance, že zkrachují do dvou let.

    Nedosti na tom: po týdnu bombardování Izraelci oficiálně jásali, jak na Gazu za týden naházeli 4 000 tun bomb, ještě než většinu světa zachvátilo zhnusení nad izraelskými válečnými zločiny: od té doby se tohle číslo nikde už neobjevilo – a zasažená Baptistická nemocnice na jihu Gazy byla náhle dle Fašingtonu trefená selhanou raketou Hamásu a později dokonce Islámského džihádu. Jakoby na tom záleželo, když se předtím izraelské letectvo hrdě hlásilo ke zničení mnoha jiných nemocnic, škol, obytných budov.

    Dnes žumpy dělají, jakoby na Gazu padaly akorát selhané slimácké rakety… a nikdo nevěděl, jak taková bomba s JDAM cílovým kitem vlastně vypadá – ačkoliv před týdnem takových obrázků byly plné oficiální stránky.

    Jakoby izraelské vedení nacisticky neřvalo celý týden a něco, jak Gaze vypnuli elektriku, vodu, zásobování potravinami a léky. Jakoby nevyhlásili 24h „evakuaci“ 1,1 milionu lidí, když následně vybombardovali evakuační silnici plnou prchajících civilistů. Školu OSN. Indonézskou polní nemocnici. I v té Baptistické nemocnici bombardovali po jejím zničení ještě záchranáře.

    Ale najednou, mávnutí kouzelným proutkem, nic. Fšecko, co jsme týden a něco slyšeli a četli – často přímo z izraelské oficiální strany – byly hádejte co? Dezinformace.

    1. Přidám jednu desinformaci:
      Zatím co ostatní baráky trefené v Gaze silnými izraelskými bombami se skládaly jako domečky z karet prakticky bez nějakého požáru, u té nemocnice to bylo naopak. Baráky zůstaly stát a byl tam obrovský požár. Kráter (nic moc) byl na vnitřním dvoře nemocnice. Vypadá to, že tam „něco“ zapálil.

      1. Jetli bylo pravé videjko, co jsem viděl na TGM kanálu, kde byla nafilmovaná bomba jak padá a nad zemí vybuchne a všechno pod tím jako by to nasávalo a až potom přišel ohnivý zášleh na zem, až to celé vypadalo jako jaderný hřib, tak mi to připadalo, že to mohla být termobarika.

      2. Bomba mk 82/83/84 (podle hmotnosti 500, 1000, 2000 liber) s nasazeným přesným naváděcím JDAM kompletem. Ten má, kromě jiného, také přibližovací roznětku – může vybuchovat ve vzduchu nad cílem. Mohla to být i termobarika…

        Takových bomb Izrael od 7. října zatím na Gazu vysypal – dle vlastního oficiálního jásání – už 4 000 tun. Podle toho Gaza vypadá – letecké záběry jsou podobné Berlínu nebo Drážďanům v roce 1945. Ovšem tyto obrázky – stejně jako fotky izraelských F-16 s podvěšenými bombami – už žumpy neposílají… nicméně pořád na netu jsou, jak izraelští náckové přes týden hrdě šíleli a takové věci publikovali, spolu se řvaním o „lidských zvířatech“ a neprodyšném obklíčení s vypnutou vodou a elektřinou.

        Včera demonstranti ve Fašingtonu proti nacistickému řádění Izraele na chvíli obsadili budovu Kongresu – demonstrace pak pokračovala venku.

  21. Máte pravdu. Ta blbost co jsme nechali vykvést v řízení státu, se opravdu samosere. Přeji příjemné prožití pátečního večera.

  22. Jak tady svého času někdo psalů o tom, že PRO může být nastrčená strana, která má jen odsávat hlasy opozici s tím, že se pak do PsP stejně nedostane a z propadlých hlasů bude těžit pětikoalice, tak mne napadlo, že daleko víc než PRO tomu modelu odpovídá ta Šlachtova Přísaha. Všimněte si, že je v každém průzkumu a vždycky má kolem 3 %, daleko víc než PRO (kromě snad jednoho průzkumu). Možná nesleduji ty správné zdroje, ale víte někdo něco o jejich činnosti? Objíždí snad Šlachta republiku jako Rajchl, má nějakého svého „Vidláka“, který mu dělá PR? Znáte vůbec někdo jejich program nebo aspoň základní politickou orientaci? Odkud se berou ta 3 %?

      1. Taky si myslím, jen by mne zajímalo, jestli je to „řízeno shora“. Ty průzkumy by napovídaly tomu, že ano.

    1. Šlachtova PŘÍSAHA je předchůdce PRO minulých sněmovních voleb. Tenkrát Šlachta dělal to samé co teď dělá Rajchl. Mimochodem doporučuji si vzpomenout, kolik Rajchlových lidí uspělo před rokem v senátních volbách… a to jsou volby s nízkou účastí, ve kterých má šanci uspět i relativně malá aktivní část společnosti.

    2. Souhlas. Šlachta je podle mě falešný jak pětikačka.

      Čím je slavný? Tím, že sloužil pohlavárům v rámci vysokého postu PČR. Když Nečas oznámil, že na dostavbu jaderek v ČR se může přihlásit i ruský Rosatom, tak „najednou“ byl zásah na úřadu vlády ohledně kabelek. To jsou věci pane zasahující Šlachto. Teď nám Šlachta sbírá hlasy od potenciálních voličů ANO a SPD. Ale když tito jsou takoví debilové, že věří téhle falešné hubě a bývalému policejnímu pohlavárovi, tak co s nimi.

    3. Dle historie, VV, pak Přísaha…..
      Jasně, že to vede k jednoznačnému závěru, že Přísaha měla odčerpat voliče ANO a SPD.
      Nechci teď hodnotit úlohu Šlachty ve shozeni Nečasovy vlády ale na rozdíl od Vás vidím jinou věc ….
      Když odešel Šlachta od PČR, byl to právě Babiš, který mu nabídl útočiště u celníků. Dle dostupných informací měl otevřenou ruku páně co se týká řízení tamní složky… přístup k penězům, k personální politice, odešla za tím hromada policajtů… … ten člověk byl dost ikona …
      Prý od celníků odešel, protože celnický dvorek mu byl moc malý (co se týká rozsahu činností) ….. ale to je jiná věc … Připadá mi absurdní aby založil stranu, která by škodila politikovi, který mu po odchodu od policajtů hodil záchranné lano….
      Aspoň dle popisu lidí, kteří ho znali, to byl trošku mimoň ale se smyslem pro spravedlnost, velkou pracovitostí a oddaním věci ….. takže tady nevidím moc velký prostor k tomu, aby založil cíleně škodlivou stranu (tedy pokud ho k tomu nezneužil někdo s většími koulemi) …

      1. Tak on Šlachta zas ve volbách tak špatně nedopadl. Jen o fous se do sněmovny nedostali (4,7%) Je to možnost pro ty, komu na ANO vadí hlavně osoba Babiše. Stačilo málo, a žádná 108 by nebyla.

        1. Taky mi to tak přijde. Strana pro ty, kteří zlodějskou ODS ani pirátské frikulíny (o mafiánech pod stanem ani nemluvě) volit z principu nemůžou, ale Babiše po covidu a intenzivní masáži nechtějí. Takových stran bylo ale víc, protož propadly všechny. Ovšem co by bylo po volbách, kdyby aspoň jedna z nich uspěla, je ve hvězdách.

          1. Osobně bych v založení Přísahy čuchal spíš babišovinu. Právě díky tomu hozenému lanu ….
            A navíc dle určité logiky, Šlachtu považuji za svérázného policajta … nedává mi smysl, aby založil stranu ve prospěch ODS a spol , tzn. stran spojených s kdejakým svinstvem v minulosti … spíš měla být alternativou k Babišovi, jak je uvedeno výše …
            Naopak Raichla vidím jako škodiče … který mimo azylu pro pravicové voliče urve nějaké procento od ANO ….
            A ještě mě zajímá, a Vidlák to téma ignoruje ve svých odpovědích…. kdo do Raichlových aktivit sype finance. Václavák pravděpodobně neplatil v plném rozsahu že svého

  23. Jak se jmenoval henten dezinformátor, co mu zakázali mluvit v sálech, tehdá v kostelech?
    Pak mluvil k lidem na venkově na loukách a z kopců…
    Pravda, nakonec ho umlčeli, ale vyvolalo to změnu mocenských poměrů.
    A byl to docela fičák.
    Jo už jsem si vzpoměl.
    Nějakej Jan z Husince, řečený Hus.

    1. Jindřich z Rajchlu umí mluvit, slyšel jsem jej na vlastní uši a mluvil jsem s ním po jeho „kázání“ Ostravě.
      Jako ten Jan z Husi.
      Ale co mám dělat, když mu nevěřím?

      1. Najít si někoho komu věříte.
        Nebo ,,jít do toho“ sám.
        Nebo nedělat nic a nechat iniciativu těm, kdo mlaskají u koryt teď.
        Otázka tedy zní: chcete něco měnit?
        A co proto uděláte.

        1. Re: JzH

          Kocour je na tom úplně stejně, jako já.
          Nevěřím nikomu. A nejméně ze všech sobě.
          Moc dobře totiž vím, co jsem zač. A to jsem ze všech nejchytřejší, nejmladší a nejkrásnější. A teď si porovnejte se mnou ty ostatní…

          … HRŮZA…

          1. Enemže…
            Co já, stařec nad hrobem ještě můžu udělat?

            A ještě něco: Já fandím Vidlákovi, vážím si Zwyrtek-Hamplové, Martiny Kociánové a její obrovské práce v Rádiu Universum atd.
            Já nemám nic proti Jindřichu Rajchlovi ani Tomio Okamurovi. Jenom jim, čistě instinktivně, nevěřím. Připadají mi jako Krysaři, které někam odvedou „masy“. A „tvrdé jádro“ desolátů zůstane osamocené. Ale třeba mě instinkt varuje zbytečně.

            1. Asi jsem již též moc starý, když jim nevěřím též. Soudím že jsou to takové „Věci veřejné“ . To bylo kdysi naděje, než se ukázalo co jsou zač, ale 4 roky byly…víte kde

              1. nevěřím nikomu ani dobrýtro, takže ani jim. ale stejně půjdu, až bude čas, a někomu z nich to hodím. protože jim možná nevěřím, ale fiala mě sere.

                  1. ale musíte uznat, že Rajchl a spol

                    na tom poctivě makaj

                    12. října 2023 Horní Radouň
                    13. října 2023 Ústí nad Orlicí
                    17. října 2023 Trutnov – POZOR ZMĚNA!
                    20. října 2023 Kozojídky – POZOR ZMĚNA!
                    24. října 2023 Rozstání u Moravské Třebové
                    26. října 2023 Kremže

        2. Mám podobné dilema. Roky jdu za SPD. A nesedí si tam oni jen tak v teploučku, spokojení se stávajícím dosahem? ??? Jak to můžu vědět. Ideál pro mě by bylo nějaké trochu funkční spojení PRO + SPD +…. . Takový rozumný mix tahu na branku, rizik a možností i polititckých zkušeností.
          Jinak si myslím, že Gestikulovič s tou jeho suitou, stejně jako jiní eurohujeři, wefáci a feťáci se cítí a stále budou cítit , v podstatě, bezpečně a beztrestně, protože se bojí více svých páníčků než vlastních lidí. Tady to tkví. Oni se bojí více hněvu loutkovodičů, kteří si je vychovávali, než lidí, kteří jim to hodili o volbách (a to si myslím, že ten volební soft má také své adminy s přístupovými hesly, a ti sedí kde….za velkou louží). Toto otočit a bude spousta věcí jinak bez ohledu na to, kdo tam sedí. Kdysi bylo populární takové vyoknění. ¨
          Bez respektu k vlastním lidem to prostě nepůjde nikdy.
          Jinak, Vidlákovi věčná sláva za to, co dělá.
          Rajchlovi díky za aktivizaci větších mas. Proces je důležitý, vůdcové se můžou změnit. Lid je věčný.

          1. ABY Nezapadlo

            Jinak, Vidlákovi věčná sláva za to, co dělá.
            Rajchlovi díky za aktivizaci větších mas. Proces je důležitý, vůdcové se můžou změnit. Lid je věčný.

        1. A nějak moc tlačenky, nějak moc jitrnic a prejtu a ovaru, a žádný božolí, kohouti na víně, kachny na pomerančích, chlebíčky s míšeninkou z kohoutích hřebínků, ba ani bazén se saunou…jenom průjem před hostinou.

          1. Sory jako Bavore, ale nevíte, co je s Čobolíkem Pacholíkem? Kruciálně mi chybí, stejně jako tady Asfaltový Holub.

          2. Vyvedu vás z omylu. Beaujolais je víno spíše střední kvality. Až dostanete chutě, zkuste spíše (třeba) d´ Armaihac (Pauillac) nebo Gicours (Margaux), obojí ročník 2013 – pili jsme ho v pátek na důležité rodinné oslavě a bylo skvělé.
            Tlačenka, ovar, jelita, uzené, sulc…. to patří k pestrému životu, o němž možná málo víte… hovězí po provensálsku (?) – recept začíná slovy: „bílé víno smícháme s olivovým olejem a s koňakem“.
            Život je krásný (někdy).

            1. Coq au vin je taky dobrej. Nebo králíček s kedlubnama na cidru (tady nevím, jak se tomu říká francouzsky). Obojí umím uvařit a taky to občas dělám.

      2. Možná být neutrální, nekázat ani pro (PRO) ani proti. Prostě počkat, zda to dokáže s podporou těch, co mu věří? Ostatně skutečnost se vyjeví opravdu až nakonec.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *