Dnes bych se chtěl zaměřit na dokolečka omílanou frázi našich mééédií. Totiž že Putin svým spuštěním invaze na Ukrajinu udělal strategickou chybu. Tohle si můžeme přečíst takřka každý den. Tato chyba ukázala, že ruská armáda je slabší, než si všichni mysleli, díky této chybě Rusko ekonomicky vykrvácí, Evropa se díky Putinovi spojila a je jednotná jak nikdy předtím, potvrdil se smysl NATO a velmi brzy ve svých řadách přivítá i Švédsko a Finsko. Prostě to byla chyba, hloupost, Putin se takhle odkopal a teď už všichni vědí, co je zač. Nikomu z těchto všech analytiků, novinářů a politiků ovšem nedochází jedna strašně důležitá věc:
Aby Putin udělal chybu, tak by nejprve musel mít na výběr.
Tohle je přece definice chyby, ne? Máte na výběr z více řešení, nějaké si vyberete a ono se ukáže, že jste si vybrali špatně. Ukáže se, že jste mohli udělat něco jiného, mohli jste volit jinou cestu, jinou strategii, dalo se to udělat lépe a radostněji. Ale pokud nemáte na výběr, tak nelze mluvit o chybě. Pak o svém jednání neuvažujete jako o chybě, ale o poznané nutnosti. To už není variantách, ale pouze o nákladech.
Všichni se do takových situací dostáváme. Když píchnete auto uprostřed dovolené, také nezačnete lustrovat servisy, abyste našli ten nejlevnější. Prostě to musíte udělat rychle a na místě, protože manželka je naštvaná, děti jsou naštvané, ztrácíte čas a tak raději zaplatíte tomu předraženému hajzlíkovi, který obírá turisty, protože přesně tohodle využívá. Sice vás ty nadhodnocené náklady štvou, protože Franta odvedle vám to běžně dělá za pětistovku, ale také dobře víte, že další zdržení by už nestálo dva tisíce, ale ještě víc.
Člověk může přemýšlet, jakého si vybere zubaře a do jakého dentistického řešení je ochoten investovat, ale jen do to doby, dokud zub nezačne pekelně bolet. Pak je úplně jedno, kolik si zubař účtuje. Člověk rád zaplatí, protože dobře ví, že jinak to bude ještě horší.
Podobné je to i s opravou střechy. Můžete docela dlouho koukat na zhoršující se stav a hledat to nejvhodnější řešení. Ale jednoho dne pár tašek sjede, na půdě se objeví louže a pak prostě jdete a musíte si pozvat i drahého pokrývače, protože ten jediný měl zrovna čas. Pochybnosti pak nemají žádný smysl, protože vysoké náklady dneska, zabrání mnohem vyšším nákladům v budoucnu. V životě se člověk prostě často potkává se situacemi, které musí nějak řešit a nemůže úplně ovlivnit, zda budou náklady odpovídat obvyklé ceně. Ale skoro vždycky můžete víceméně odhadnout, jakým nákladům v budoucnosti jste zabránili.
Když můj dobrý kamarád začínal rekonstrukci svého domu, tak říkal, že za šest týdnů musí být hotovo. Co by tam také měl dělat že? Pak stál uprostřed staveniště a bylo mu jasné, že jeho původní odhad je nesmysl. Nakonec jeho rekonstrukce trvala víc než půl roku. Ale nikdy, v žádné chvíli ani na minutu neuvažoval o tom, že by to vzdal. Že by prostě nechal dům rozbitý a nějak se s tím smířil. Jen prostě přehodnotil svoje plány, začal víc dřít a připravil se na velmi náročný rok života. Prostě to muselo být, nemělo smysl plakat nad rozlitým mlíkem, nemělo smysl počítat náklady a přemýšlet o rizicích. Bylo naprosto nezbytné to dodělat a cena hrála den ode dne menší roli.
Já si myslím, že Putin to teď na Ukrajině vidí právě takhle.
Samozřejmě, když se budete bavit s jakýmkoliv politikem, který teď nadšeně přikládá pod ukrajinský kotel, tak vám řekne, že je to blbost. Že Putinova agrese byla nevyprovokovaná, nikdo Rusko neohrožoval. Hladce se zapomene na Zelenského řeči o jaderném statusu Ukrajiny, zapomene se na přihlášku Ukrajiny v NATO, zapomene se na Viktoru Nullandovou, zapomene se na osm let války na Donbasu, zapomene se na prapory Azov i Ajdar, zapomene se na ohňové pochody v Kyjevě za Stěpana Banderu. Stejně tak se utulají nášivky SS Galizien na ukrajinských uniformách. Ale tohle všechno nic nemění na tom, že Putinovi se (asi) někdy loni udělal názor, že do střechy teče a odkládání opravy bude znamenat mnohem vyšší náklady v budoucnosti.
Tady v naší skvělé, svobodné a demokratické EU mají všichni pocit, že ukrajinská armáda to té ruské nandala, že se ubrání a Rus dostane zaslouženě na prdel. Že jen postačí udržet ukrajinskou bojeschopnost a Rusko se s hanbou odplazí pryč z bojiště. Jenže ono se to dá vykládat i jinak. Všechny naše kroky jen Putina utvrzují v tom, že se nezmýlil, že prostě nešlo čekat, až bude Ukrajina v NATO nebo až bude mít atomovku. Že prostě nešlo čekat, až Američané rozmístí na ukrajinském území rakety středního doletu. Nešlo čekat, až bude ukrajinská společnost ještě více militarizovaná. Všechny tyto varianty by v budoucnu stály víc peněz i víc krve.
Tvrdošíjná obrana Ukrajinců a dodávky zbraní zeměmi NATO jsou samozřejmě pro Putina studená sprcha. Náklady budou obrovské. Mnohem větší, než plánoval. Ale z ruského pohledu je to jen o důvod víc si vyhrnout rukávy, sáhnout do vrecka až kam to jde, nechat všeho ostatního, pořádně zabrat a dodělat to bez ohledu na náklady i krev.
Já prostě nejsem přesvědčen, že by Putin jakkoliv slevil ze svých cílů. Jen se musel přizpůsobit realitě. Projekt se právě překresluje, rozpočet se předělává, ale z ruského pohledu není možné od rekonstrukce ustoupit, protože, pokud to tak nechají, brzy to bude mnohem horší. A když sleduju nárůst Putinovy popularity, tak si to asi myslí i většina Rusů. Současné náklady zabrání mnohem horším nákladům v budoucnosti. A když si to myslí většina Rusů, tak si to myslí i většina generality. Žádný převrat nebude.
Když žena mého kamaráda brblala, že se rekonstrukce domu táhne nějak dlouho, byla prostě zhurta okřiknuta, protože to nešlo jinak. Ano, na začátku se dalo lépe plánovat, ale tváří v tvář realitě to už nemělo žádný význam.
Každý zabitý ruský voják, každý sestřelený vrtulník, každý zničený tank, každý rubl, tohle všechno teď Putina utvrzuje, že není na co čekat. I kdyby byla všechna ta ukrajinská čísla o ruských ztrátách pravdivá, jen to utvrzuje Putinův názor, že kdyby nezaútočil teď, za pár let by mohlo být pozdě. A bude si to myslet o to víc, když mu Západ nenabídne žádnou alternativu. Ale to u nás na Západě v podstatě ani nejde. Kdyby teď někdo z našich politiků přišel a řekl Putinovi, že Rusko může mít budoucnost v původních hranicích bez sankcí, bez despektu a bez NATO na svém předpolí, tak ho tady naši progresivní spoluobčané sežerou.
Když Rusko nemá pro něj použitelnou alternativu, tak může být jen utvrzeno, že koná z nezbytnosti. A kdo koná z nezbytnosti, ten nedělá chybu ani když to stojí prachy a krev. Ten dělá to, co dělat musí. A vůbec nezáleží na tom, že NATO třeba ani na Rusko útočit nechtělo, ve skutečnosti nemínilo na Ukrajině rozmístit rakety středního doletu, všechny ty laboratoře dělaly pouze bohulibý výzkum a prapory AZOV a AJDAR byly jen dočasnou úchylkou jinak spořádaného národa.
Jsme na nejlepší cestě Rusko přesvědčit, že to na Ukrajině (a možná nejen tam) musí prostě udělat. Bez ohledu na mrtvé, bez ohledu na peníze, bez ohledu na občanské svobody, bez ohledu na dočasné i dlouhodobé strádání.
My tady na Západě bychom měli dělat něco úplně jiného. Neměli bychom Putina utvrzovat v tom, že měl pravdu. Že po něm všichni jdou, že chtějí Rusko zničit. Měli bychom Putinovi dát takovou alternativu, ve které bude válka na Ukrajině skutečně zbytečnou chybou. Pokud mu jí nedáme, tak to pro Rusko chyba prostě nebude a bude to jen otázka technického řešení, sehnání peněz a dostatečně odolného žaludku. Toho všeho jsou Rusové schopni měrou vrchovatou.
Který že to stát dodal nejvíce zbraní? 🤔 No, hnus jeden fialovej nám fakt do budoucna těžce zavařil. Díky!
https://aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=25345&t=1&sid=b94f52df11f98d386e21b97d6b83d436
K Bernardově reakci na můj koment níže. Svatá prostoto… Ostatní vám jinak odpověděli dostatečně za mě.
Už to beru tak, že se tu zmocnili vlády nějací tajní náckové.
Nevidím proč něco dodávat do země, kde policajt nosí na uniformě zcela oficiálně obrovskej nápis SS.
Jestli takhle chtějí dávat Rusku najevo, že se Ukrajiny nemá nikdo co bát, tak to se rozhodně nepovedlo.
Tahle vláda patří celá před soud.
Kdyby tu před rokem nějací neonacisté prošli takhle vyzdobení v nějakým průvodu, tak je to řev bez konce a najednou to chtějí podporovat a má to být v pořádku.
Další video https://www.youtube.com/watch?v=mZDnmdkqK0Y
Člověk příjde z práce a takové jobovky, děs. Snad se ten „ohlášený“ chemický útok nepodařilo provést.
Pro provokatéry, víte kdo první použil chemické zbraně? V roce 2017 jsme si připomněli (možná) 100 let prvního takového útoku u belgického města Ypres. Yperit se poté stal jednou z nejznámějších chemických zbraní a nastoupily další chemikálie.
V lednu 1915 začala německá armáda užívat slzný plyn na ruské frontě a záhy získala také smutné prvenství v použití smrtících chemických zbraní. Německo v té době vyrábělo 90 % syntetických barviv na světě, přičemž meziproduktem byl chlor a fosgen. Takže na jaře 1915 dorazilo 6000 tlakových lahví s tekutým chlorem na frontu nedaleko Yper a dál už to znáte… Vypuštění 168 tun chlóru na úseku 4 km vyřadilo z boje 15000 spojenců, z toho 5000 definitivně.
A víte kdo byl otec těchto zbraní Fritz Haber (otec chemických zbraní)…a že mi to dalo práci najít o něm nějakou zmínku, asi kvůli původu.
Zdroj: https://globe24.cz/technika/29387-chtel-nakrmit-svet-i-zplynovat-vojaky-seznamte-se-s-fritzem-haberem-otcem-chemickych-zbrani
„Paradoxní také je, že pro Německo vyvinul Cyklon-B.“ No paradoxní jak pro koho…
Bez komentáře…Nyní se jeden z výrobků Draslovky s takovouto účinností na živé tvory jmenuje Uragan D2 a je nezastupitelný při hubení škůdců v mlýnech a silech. Předchůdce Uraganu D se ovšem jmenoval Cyklon B a používal se v Osvětimi. Zneužít se dá samozřejmě všechno. Nicméně jedovatý je Uragan stejně jako Cyklon a továrna by měla mít taková opatření, aby neubližovala holubům, rybám, ba ani čichačům.
https://www.euro.cz/archiv/cyklon-b-a-uragan-d-794326
Kdysi jsem si to googlil a akcie IG Farben se po válce obchodovaly snad ještě do roku 2002 nebo kolik. Dnes jsou jen přejmenovaní, viz Bayer, BASF atd, Jak jde o _něčí_ prachy, vše ostatní jde stranou a vždycky to jde zaonačit tak, že za blbce budou ti, co proti tomu jakkoli protestují.
Dynamit taky vyvinuli na ulehčení práce stavitelum zelezenic a jak to dopadlo. A jméno objevitele použito jako logo k udílení cen za vedu a dokonce mír. To jsou paradoxy
To není předchůdce, to je to samé pod jiným jménem.
Ne, první chemické zbraně použilo Německo na východní frontě už dříve.
The first instance of large-scale use of gas as a weapon was on 31 January 1915, when Germany fired 18,000 artillery shells containing liquid xylyl bromide tear gas on Russian positions on the Rawka River, west of Warsaw during the Battle of Bolimov. Instead of vaporizing, the chemical froze and failed to have the desired effect.[8]
Wikipedia
hmm
https://aeronet.news/video-novy-velitel-specialni-vojenske-operace-ruske-armady-na-ukrajine-a-byvaly-velitel-ruskych-vojsk-v-syrii-se-ujal-funkce-ukrajina-prijde-o-celou-svoji-armadu-v-kotli-na-donbasu
Někde v diskusi byla otázka, trochu provokativní, jestli bychom bojovali pokud bychom byli napadeni.
Nejlépe na to odpověděl, již s předstihem bard Nohavica takto:
1. Ami
My, ročník padesátý třetí, půjdem jako prví,
vyfasujem bordel-atom, samopal a džem,
ukrajinský stepi zalijem svou krví,
nejhorší bude na tom, že nic nezmůžem.
2. Nikdo nic nezmůže, skončí to, a basta,
na chodníku zbude po mém srdci stín.
Byli lidi, byli, zůstala jen pasta,
nebude už vinných a nebude už vin.
3. Zůstane jen díra, černá díra v nebi,
poletíme kosmem, pomletí na prach.
Člověk všehomíra, takovej tu nebyl,
kámo, co jsme, to jsme, k čemu je ten strach.
4. =1.
cizinci z východní jurop
https://brnenska.drbna.cz/krimi/24031-policiste-u-brna-chytili-cizince-kteri-si-vezli-eura-z-loupeze-v-rakousku.html
kdopak asi???
pro ty méně chápající, ale i pro ty normální. Budete li pokračovak šipkami je tam spousta zajíámavostí, včetně vzniku ukradiny
https://www.facebook.com/439635906074209/photos/hviezdy-a-svetove-dianie-plan-usa-klimatickymi-a-biologickymi-zbranami-miesanim-/1104400676264392/
„Spojené státy jsou připraveny zvážit možnost dodat Ukrajině zbraně k útokům na ruská letiště. Uvedla to náměstkyně amerického ministra obrany Kathleen Hicksová.“ (zdroj AK)
Ano, to vůbec nepovede k možnému odvetnému použití třeba jaderných zbraní, kobercového bombardování, odříznutí od veškerých dodávek čehokoli… To fakt jako vůbec.
Takže, jinými slovy:
Pokud se váš kámoš bude v hospodě prát a bude dostávat na budku, jelikož má holé ruce a jeho protivník ho bude mlátit po palici půllitrem, vy kámošovi podáte taky půllitr, vyeskalujete tím napětí tak, že potom útočník věšákem na kabáty vymete celou hospodu. Vyprovokovali jste ho k tomu vy.
Tak v tom případě, abyste ho nevyprovokovali, podejte kámošovi plyšového medvídka.
„vyprovokovali/NEvyprovokovali … no pane jo,
není vinou našeho tdxe, že Vaše VIDĚNÍ a příměry jsou dobrý leda tak do tý hospody a mají hodnotu akorát tak toho Vašeho plyšáka.
Pokud Vám to fakt nedochází, tak to Vaše VIDĚNÍ docela trefil bard Pospíšil hned v tý první sloce (ty další sloky neřešte!).
https://www.csmusic.cz/song-26098-leta-jsem-mel-rad-velky-holky
„Léta jsem měl rád velký holky
vidíš a ty máš metr padesát
léta jsem měl rád velký holky
vidíš a ty máš metr padesát
nevidíš přes plot žádný chlapy
můžeš to klidně vodepsat“
Jenže vy jste to, berrnarde, neřekl celé. Měl byste ještě dodat, co dotyčný v té hospodě dělal předtím, než dostal půllitrem po hlavě. Zvážit, jestli někdo toho člověka nejdřív nenaváděl ke špatnostem a zda mu nesliboval, že když dojde na mlácení půllitrem, že bude stát „za ním“ (a schválně neřekl, co tím přesně myslí).
Je to přesně tak, jak to nedávno napsal Targus, to byla trefa do afroafričana: dějiny nezačaly 24.2.2022.
Jestli odmítáte hledět zpátky v čase před ono datum, je to – domnívám se – k vaší škodě (ale v souladu s jediným povoleným názorem).
Co se dělo předtím, na to máme asi každý odlišný názor. Tady se neshodneme.
Ale kolega nade mnou napsal něco o jaderných zbraních, že se pak nemůžeme divit, když použije nejsilnějších prostředků.
A v tom já právě vidím problém. Pro mě toto bylo za hranou, vůbec tuto možnost se pokusit ospravedlnit.
Opět dám příměr. Použití jaderných zbraní je stejně úspěšná strategie, jako když někdo bude chtít zničit svoje nepřátele, a to provede to tak, že je odpálí výbušninou, kterou má vyplněnou svojí vestu.
Nepřátele asi zničí, ale za jeho výhru bych to nepovažoval. O této možnosti vůbec uvažovat může pouze fanatik.
Re: berrnard
Co se dělo předtím, byl ústavní puč.
Neboli byla svržena vláda regulérně zvoleného prezidenta a byl navolen bez účasti vzbouřených oblastí preziden jiný.
Tím bylo porušeno volební právo lidí bydlících tamtéž.
Když se chtěli dotčeni bránit formou demonstrací, byli fyzicky napadáni, někteří dokonce i usmrceni.
Kdo byl extra protivný, toho rovnou zaživa v Oděse ugrilovali.
Nic z toho, co jsem napsal, nemůžete popřít.
Konec, tečka.
A to je vaše vidění světa.
Běžte do p**ele, berrnarde. Jste sto kilometrů za červenou čárou.
To jste ještě pořád málo vzadu, Targusi. Na vřed, ze kterého se vylil čtyřiadvacátého února t.r. hnis, se zadělalo ve chvíli, kdy se Gorbačovovi blahé paměti dostalo ze strany Západu opakovaného ujištění, že „NATO se na východ nerozšíří ani o píď“, тридцать лет назад. – Dneska vidíme, že ten slib nebyl nikdy myšlen vážně, a že Ukrajina je ten klacek, jímž má být Rusko umláceno. – Это точно никогда не сработает.
Nechci být za rebelanta, Zakladateli, ale i vy jste moc málo vzadu.
Ten příběh má hromadu „milníků“, na to, co se teď děje na Ukrajině, bylo – podle mne – založeno už ve chvíli, kdy Západ musel přistoupit na jednání v Jaltě. Druhým velkým milníkem byla náhrada Rusku se obětujícího vládce Ukrajinci, kteří zjevně a očividně Rusko brali jako vhodnou základnu pro rozšíření a rozvoj „své“ Ukrajiny.
A Gorbačev pak už byl jen ta pomyslná třešnička na dortu.
Možná přijde doba, kdy někdo i oficiálně sdělí, k čemu to vlastně celé bylo. Nemohu se totiž zbavit pocitu, že by se tohle celé mohlo stát „jen tak“, po delším zkoumání je pro mne už zcela logická i role Jelcina, která následně umožnila „vytvořit“ Putina…
Těch milníků je možné najit mnoho, a není – v tom množství – až tak důležité, který z nich je ten hlavní pro tu kterou událost. Mnohem důležitějsí je otázka jestli ty milníky spolu souvisí, a pokud ano, kam vlastně mají vest…
A ten R. Daneel Oliwaw – z tohoto pohledu – zase není až tak velký úlet….
Oliwaw tady někdo četl Nadaci…
To je jen reminiscence z včerejších komentářů…
I když – vám nepřípadá, že tuhle „pěnu dní“ někde ve srkytu někdo důmyslně režíruje?
Jistě, máte pravdu: dějiny jsou řetězem příčin a následků, který se táhne od „šerého dávnověku“ až po dnešní dny. Míra, jakou minulost ovlivňuje dnešek, s časovým odstupem snad klesá, ale řekl bych, že ta závislost bude netriviální. – Dobrý historik (což já rozhodně nejsem) jistě dokáže vyhmátnout ty správné články řetězu a nepodstatné zanedbat.
Obávám se, že téměř každý historik je především ideolog, takže vyhmatává především ty články, které mu zapadají do jeho předem zamýšleného řetězu. Ti horší pak přidávají články do řetězu ukovaného mocnými.
…založeno už ve chvíli, kdy Západ musel přistoupit na jednání v Jaltě…
————
Nemusel, mohl nechat Sověty dojít až k Atlantiku. Víc atomových bomb než ty dvě stejně neměli. A patrně by neměli ani ty, kdyby Sověti postupovali dál na západ.
A jak je stará ta Ukrajina? Před rokem 1917 o ní nikdy nevěděl, nikde ani zmínka o nějaké Ukrajině.
Že západní území má Ukrajina až od roku 1945 víte, že?
A že nějaké ůzemí dostala jak od Lenina tak Krym od Chruščova, taky určitě víte.
Jooo Krym, to takhle se nějakej Chruščov chtěl nechat zvolit a potřeboval hlasy hlavounů z Ukrajiny, tak šup šup tu máte Krym…Tak to tvrdí chytré hlavy…
Do prdele půjdu, Targusi, až mě tam pošle Zakladatel.
Dnes si myslím, že jsem se zatím choval slušně, pouze jsem si dovolil spáchat zločin, že s vámi zde některé názory nesdílím.
Píšete, puč, svržena, usmrcení.
Pojďme si to rozklíčovat zase podobenstvím. Já vím, že mě za to zase pošlete do prdele, ale mě to nedá.
Třeba máte pravdu a Ukrajina se chovala ke svému sousedu dost hnusně a nebezpečně.
Targusi teď přijde ten příměr.
Vy budete hrát Rusko a já Ukrajinu.
Budeme sousedé. Bude to mezi námi jiskřit, ale bydlíme vedle sebe, měli bychom se nějak dohodnout i když se nemáme rádi. Tak se dohodneme, ale já budu ty dohody porušovat. Občas hodím za plot větu – Targusi, dej si večer majzla a i Jahoda by měla. Pak se začnu s kámošema nahlas, abyste to slyšel, bavit o tom, že se chystám koupit si novou pušku. A nakonec uspořádáme párty, tam budeme zvedat ruce Ave Caesar a budeme provokovat.
A vy se definitivně naserete. Tak ke mě vlítnete, dáte mi po držce, kuchyňskou linku mi vyházíte zavřenými okny, telku hodíte do akvárka a mojí ženě zlomíte obě ruce. Vyprovokovol jsem já vás.
V tomto případě jsem ochoten uznat, že ta původní chyba byla na mé straně. Ale tvrdím, že vaše reakce byla neadekvátní.
Co potom já udělám?
Uznám svoje chyby, koupím novou linku, ženě dám ruce do dlah?
Nebo na vás vlítnu s basebalkou?
Na toto si musíte odpovědět sám, co byste udělal vy.
Berrnarde, zdá se, že nevidíte zcela očividné. Pokusím se to napravit, i když si moc nadějí nedávám.
Ten příběh je totiž zcela jiný.
Princip je totiž v tom, že vy s Targusem byste se asi spolu i nějak dohodli, ale vy máte v domě starou babku, která s vámi ani není příbuzná, jen vás lehce „přiživuje“. A ta babka vám každý večer „tlačí“ do hlavy to, že ten Targus to, a že ono, a že vy jste za idiota a blba, že si to necháte líbit a že ona vám „přidá“, když si to s ním „vyřídíte“.
Pokud by ten vymyšlený příběh měl mít i nějakou pointu, tak Targus by nepoužil žádné „líbivě adekvátní“ prostředky do doby, než tu babku nějak „vytočí“, aby se i ona stala viditelně (objektivně) „účastníkem“ sporu. V tom okamžiku jste vy pro Targuse už zcela nezajímavý a ty „líbivě adekvátní“ prostředky Targus použije jen na tu babku (která je skutečným zdrojem vašich problémů) – a podle všeho – vy sám na to budete koukat s otevřenou pusou a zcela beze slov.
Jasně. Pokud se babka bude jmenovat Charlie, já budu sám od sebe sráč, do toho mě babka bude heftovat do Targuse, tak on si uvědomí, že na Charlieho nemá, jelikož ten má zase podstatně větší ramena, tak dostanu po tlamě já.
Budeme se tlouct u mě na zahradě, takže králíkárna na sračky, pergola pobouraná, babka mi pomůže tím, že mi za plot bude házet boxery, nože a nunčaky.
Tomu rozumím, ale vím, že já pak budu fakt fest nasrajen na Targuse, protože když on má problém s babkou, tak ať si to jde vyřídit s ní a mě nebourá verandu.
Naděje stále ještě svítí…
Když se zbavíte Targuse, babka – protože jí to podivně baví – vám přitáhne „dalšího“ souseda…
Není lepší tu babku vyhodit a zkusit se „živit“ vlastní prací?
Pak se nebudete muset na Targuse koukat skrze prsty a on nebude perplex z toho, co vy, jinak normální soused, zase „vytváříte“…
Má to háček.
Targus i babka jsou oba pěkný zmrdi (Targusi, toto neberte osobně, my jsme si vás vzali jako příklad).
Ale babka bydlí na druhém konci města, sem tam pošle balíček něčeho dobrého, ale Targuse mám hned za plotem, minule mi oškubal jabka, jelikož na ně zpoza plotu došáh, pak jeho kočka mi sere na skalku a to je furt něco.
Já mám prostě babku radši.
Každopádně, díky za konverzaci, kde jsme si nevjeli do vlasů, evidentně to jde.
Teď si jdu konečně pustit Dunu, kterou mi dcera stáhla, jelikož jsem jí v kině vidět nemohl, páč jsem byl nebezpečný nenaočkovanec, který kolem sebe šířil smrt, tudíž jsem tam nebyl vpuštěn.
Tak zase někdy…
No máte to hodně pomýlený bernarde. Tak zaprvé ty ruce své ženě lámete vy (bombing donbasu), zadruhé – když jste začal svou ženu bombit tak targ přiběhl že jako tohle ne a došli ti vaší kámoši no fakt vole to už je moc my ho ohlídáme(minsk I,minsk II) targ se stáhl, po čase ste řek tu kurvu zabiju kámoši nic a tak je zde start obránců žen(slabších) vaši kámoši co předtím viděli že ne ted stoji za vama a říkaj je to tvoje tak co ti do toho kecá na tady je dranžírák vykuchej je oba. A ted se objevuje pistole co řeknete?
Víte Berrnarde Když chcete použít nějaké přirovnání, tak to taky musíte umět a hlavně vědět co tím chcete říci.
Chápete při své bystrosti, že se zde nikdo nebaví o nějaké pomoci , alespoň ze strany USA(to by snad šla uSSa tak jako ten váš pomyslný kámoš alespoň do té rvačky, byl přímo v hospodě a podal půllitr) , ale hlavně se bavíme o stupňování války, takže dřív nebo později RU bude muset zasáhnout i tu Ameriku,
nakonec to už dříve Putin prohlásil(budou zasažena centra plánování)
Takže jestli je vám vašich vnoučátek ještě trochu líto , tak s těma kecama přestańte, přiléváte totiž benzín do ohně.
Pomoc Ukrajině měla vypadat jinak, předně se do ní nesrat, potlačit tam fašouny, zabránit likvidaci Ruskojazyčného obyvatelstva a podobně, však vy snad víte. No a nyní se především snažit zachránit Ukrajinu jako stát, což jak víme vaším podáním pomyslného půllitru asi nepůjde ale naopak dokonáte to o co si koledovala. Ano koledovala a stále koleduje, neb Rus také přitlačí a to bude pro Ukrajinu smrtelné. Víte? Ale nejspíše nevíte, ale říkám vám to proto, protože až zde budete plakat nad hořkým koncem tak aby jste věděl, že jste se o to také zasloužil.
Takže ještě jednou a pořádně. Na blbou otázku, blbá odpověď: „Ruské ministerstvo obrany: Vidíme pokusy ukrajinských jednotiek o sabotáže a útoky na zariadenia na ruskom území
Ak budú takéto sabotáže pokračovať, ruské ozbrojené sily zaútočia na rozhodovacie centrá vrátane Kyjeva, od čoho ruská armáda doteraz upustila.“ (zdroj AK)
No to je ale překvapení… Ne že bych to tu v původní postu tohoto vlákna nepsal. A teď čistě pro Bernarda – vážně vám připadá chytré a s alespoň minimální nadějí na úspěch, že když vám postupně někdo obsazuje území, zlikvidoval vám většinu vojenské techniky a váže naprostou většinu armády v místě, odkud se s vysokou pravděpodobností už nedostane, ještě více eskalovat konflikt? A to tím, že mu ty zbytky techniky, kterými byste se ještě mohl bránit, raději naházíte na jeho území, kde to sice prakticky nic nezpůsobí, ale dotyčného, který je vůči vám trpaslíkovi asi jako Godzilla, vydráždíte doběla?
Na silácká gesta už je fakt zatraceně pozdě, hrozit za plotem pěstičkou mnohem silnějšímu už nejde, protože plot dávno přestříhal a hodil daleko do kopru. Teď tu před vámi stojí napružený k útoku, a vás nenapadne nic chytřejšího, než vzít šutr a hodit ho do hloučku jeho dětí.
No jestli můj kámoš bude v hospodě dostávat na budku, protože provokoval a měl na bundě nášivky SS, tak se s ním přestanu kamarádit dřív, než do té hospody vůbec vleze.
Hákový kříže mě nevaděj v Indii, protože tam to znamená něco jiného. Nevadí mi to moc ani na nějakejch pakách z okraje společnosti, pokud zůstanou na okraji společnosti, ale jestli to je už součástí státní struktury, tak mě to silně vadí.
Ze stejného důvodu mi vadí runová písmena a symboly divizí SS atd. To už je myšleno doopravdy.
Od Ukrajinců proto dávám ruce pryč. I kdyby na ně zaútočil Islámskej stát s Americkou armádou dohromady, mě se to netýká.
Je mi i jedno, co o nich Lukačevič s Filipovskou a Železným kde říkají. Hájej je, jsou jako oni, dál mě to nezajímá.
Kvůli nevinejm dětičkám pod Britskejma bombama za druhé světové se taky nijak nebouřím. Ano, byly to děti, jistě nic neudělaly. Jako každé děti však měly rodiče a ti se měli starat jako první. Jestli na dětech nezáleží rodičům, tak co kdo koho otravuje.
Tak zase „připraveny zvážit“ je jen o málo víc než „vyjadřují hluboké znepokojení.“ Pro média se hraje divadýlko, reálné tahy se dějí v zákulisí.
Myslim si ze Pulitzerovu cenu za rok 2022 ziska niekto z Novinky.cz alebo Idnes.cz
Poslednou dobou je to tam zurnalisticky skvost jeden vedla druheho.
Dnesny clanok
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/rusko-ropa-odber-cina-indie-prumysl.A220413_102345_eko-zahranicni_ven
Je nadhernym prikladom, ako spravne ideologicky popisat pruser tak, aby sme vyzerali ako vitaz a zaroven mierne opisali aj realitu atrochu aj zaklameme. Genialne.
Rusko je v prdeli.
Biden povedal Indom ze nakup ropy z Ruska nie je v zaujme Indie 🙂 (Toto je absolutne spicovo napisane)
Ze ale berieme 7M barelov ropy denne z RF
A ze posilnenie rubla ako menu krytu ropu beru vazne i burzy, i ked akoze nie je jasne ci sa bude a ako sa bude platit, ale biznis sektoru to jasne je.
Nie je vsak nahodou ministrom energetiky Alexandr Novak??
https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Novak 🙂
Jop, dneska je idnes výživný i na domácí scéně.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/petr-fiala-inflace-valka-na-ukrajine-rust-cen-vlada-cr.A220413_082535_domaci_idvs
Zpravodajství MO
Zelenského poliši (SBU) zhaftli Madvedčuka a mají představu, že ho Kreml vymění za něco s velkým „Ň“. (Prý je oligarcha a Putinův nelepší kámoš.)
Jméno prý dobré nemá, protože v politice vždy prohrál. A věděl, o co hraje, když si sedl s ukronacisty ke stolu.
Rozvědka V. Británie veřejně v novinách radí, jak by měl genštáb UA postupovat, nicméně nebere v úvahu reálnou situaci. Tzv. vítězství u Kyjeva má za následek skutečnost, že Kyjev nestíhá formovat jednotky na východě.
Relace JP
Rozebírá pozici Kyjeva po faktickém zrušení 36. brigády nám. pěchoty formou zajetí.
Výměna Medvedčuka za kohokoli jiného prý nepadá v úvahu. JP mu dává za vinu, že zcela zkrachoval jeho plán převzetí moci. Nikdo z těch, které vytipoval, nebyl ochoten se postavit v den zahájení intervence RA na UA do čela a zajistit alespoň převzetí civilní správy na území obsazeném RA.
(Já dodám, že jsem konečně pochopil, proč Ivani vlezli k Vasilovi v tak malém počtu a proč se domnívali, že půjde o tzv. spanilou jízdu po vzoru českých husitů. Spanilá jízda se nekoná, místo toho nás čeká dlouhá a krvavá řež.)
Doplnění od MO:
K 36. brigádě námořní pěchoty Ukrajiny – vzdalo se 300 osob zraněných + 90 neschopných chůze + 800 osob plně bojeschopných. Pro veřejnost byl nahrán výslech zástupce velitele, velmi žalostné.
K Medvedčukovi – drobné lidi, kteří stáli za ním, jsou nyní intenzívně hledáni.
Byl nalezen Bayraktar, který má v konstrukci zabudovaný kanystr, pro postupné uvolnění plynu nebo tekutiny.
AD: Byl nalezen Bayraktar, který má v konstrukci zabudovaný kanystr, pro postupné uvolnění plynu nebo tekutiny.
Kdyby jen jeden … Viz foto = http://imgway.cz/s/d5Ww
Video téhož: https://t.me/belshkvarka/43462
Na ovladači dle slov vojáka jsou nahrány koordináty pro spuštění postřiku.
otázka na anonyma:
popište, prosím, způsob převedení „kinetické fotky“ z videa na „http://imgway.cz“,
děkuji, anonyme
Nejsem si jist, že jsem správně pochopil Vaši otázku …
Takže to zkusím (sám to tak mám rád 🙂 ) polopaticky :
Za běžícího videa (popřípadě si ho pozastavím pauzou) stisknu tlačítko na klávesnici s označením „Printscreen“ (zpravidla = PrtSc).
Tento otisk obrazovky mám teď ve schránce – spustím nějaký obrázkový program (například třeba „Malování“, které je přímo součástí Windowsů) a pomocí Ctrl+V vložím obrázek.
Ten pak můžu nějak dále zpracovat = oříznout, popsat, obarvit, atd.
Výsledek uložím jako soubor JPG nebo PNG , který pak už jednoduše nahraju na https://imgway.cz/ …
Re: Anonym
Řekl bych, že toto nejsou Bayraktary, ale ono to je vcelku jedno, z čeho na vás naprší. Určitě to bude něco výživného a velmi zdravého.
Ještě k Medvedčukovi – můj osobní dojem byl, že vypadá zuboženě, podstatně hůř než na videích z počátku únoru. Na ruských kanálech jdou dál a předpokládají, že byl mučen. Spojují si to s pronásledováním jeho řadových stoupenců.
Vlk komentuje zatčení Medvesčuka a informační praktiky mainstrému.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/04/13/flash-zatceni-medvescuka-informace-v-mediich/
S tím Medvesčukem je to docela škandál. Sbalit předsedu parlamentní strany a chtít ho vyměnit z někoho s Rusy…
Pokud budou naše milá média informovat tímto způsobem, i největší ignoranti začnou tušit, že je něco ŠPATNĚ, že jim serou na hlavu.
Osobně to pro propagátory III. světové považuji za větší nebezpečí, než ruské dezinformace.
Zajímavé je taky, jak zmizela z obrazovek mediální bomba – odstřelování nádraží v Kramatorsku točkami. Všude řvali, RUSOVÉ ODSTŘELOVALI! Objevilo se sériové číslo a je RŮŮŮHE. Jedinou výjimkou bylo páteční vysílaní Primy – ta uvedla info z obou stran a pachatele neurčila. Čest jim.
Všeobecně se média chovají jak média protektorátní. Eklhaft!
Takovouhle svoloč by měl našinec bránit?
Média se
Telegram z Kyjeva:
Náš zdroj uvádí, že po hromadné kapitulaci ukrajinských vojáků v Mariupolu se prezidentská kancelář rozhodla tuto skutečnost popřít, stejně jako to udělala v případě vojáků AFU z Hadího ostrova.
Úřady tehdy označovaly Rusy za falešné a tvrdily, že všichni vojáci z Hadího ostrova zemřeli rukou Rusů. (Generální štáb sice hned věděl, že se vzdali, ale nebylo výhodné to zveřejňovat).
Nyní bude scénář stejný, je důležité narušit virulentní informační vlnu.
Náš zdroj v OP nám sdělil, že Medvedčuk půjde jako samostatný případ do výměnného fondu! OP chce za něj vyměnit velení AFU a AZOV z Mariupolu, které se pokusili evakuovat vrtulníkem, ale nepodařilo se jim to. Argumenty, že není válečným zajatcem, nehrají roli, vše zde bude záviset na Putinově rozhodnutí, což znamená, že jednání budou komplikovaná.
Re: Admirál a Homér
Drze si dovolím upozornit na své parafráze od MO a JP. Sice mi nefachčí titulky a jsem totál rozvařený po noční tak, že usínám ve i ve stoje, ale jestli jsem pochytal dobbře alespoň část, vysvětluje se mnohé. Jak s podivným začátkem této invaze, tak i s Medvedčukem.
Jdu chrápat, čaute všichni.
Medvedčuk byl totiž dlouhodobě v domácím vězení. 24.února zmizel a oficiálně nikdo nevěděl, kde je. Možná se Rusové domnívali, že Ukrajincům z domácího vězení zdrhl. Ale je taky možné, že ho SBU z domácího vězení sama odvezla.
Telegram z Moskvy:
„Kreml odmítá Zelenského návrh na výměnu Medvedčuka za ukrajinské vojáky
Peskov zhodnotil slova Zelenského, který chtěl vyměnit zadrženého vůdce ukrajinské opozice Viktora Medvedčuka za ukrajinské vojáky. „Medvedčuk není ruský občan, nemá s vojenskou operací nic společného. Vůbec nevíme, zda si přeje takové řešení situace,“ řekl Putinův mluvčí.“
Mohla by to být ze strany Zel. i „flígna“ na Rusy. Pokud by na to přistoupili a Zel. spol. nemají jistotu, pouze se domnívají, že s nimi spolupracoval, pak by jim to podezření jenom potvrdili.
Jurij se nezdá, je opět na YT https://www.youtube.com/watch?v=nvfr4j4JgIA
Ještě jsem se nedívala, jen mi nazkočilo upozornění, musím jít věšet prádlo ven…
Když sleduji zdejší názory a náladu měl bych jeden dotaz do pléna. Předem upozorňuji, že otázku nemyslím jako provokaci, ale zajímá mě skutečně odpověď.
Představme si hypotetickou situaci, kdy Rusko úspěšně obsadilo Ukrajinu. A pro velký úspěch se rozhodlo, že speciální operaci rozšíří i na další státy bývalého východního bloku. A napadne i ČR. Vedla by se válka konvenčními zbraněmi jako na Ukrajině.
A teď k otázce. Co byste dělali, Kdybychom byli v situaci jako Ukrajina?
Bránili byste ČR před útokem ruské armády? Ne nutně se zbraní, ale jestli byste alespoň nějak pasivně kladli odpor. Nebo byste spolupracovali s Ruskem?
Kdyby měla babička koule,byl by to pěkný dědeček.
Co na to říci? SSSR to vzal napřed dobytím Berlína a až teprve Koněv šel na Phu. A my? Všechno oružije jsme předali našim přátelům nejmilejším na UA a pravidelná armáda (která se pravidelně účastní bojůvek někde v Tramtárii) by neubránila ani okres déle, nežli týden.
Ale já su naprosto klidný, náš premiér (milován všeholidem) je na všechno připraven.
Asi tak.
Za mne – ta otázka je otázkou na každého osobní hranici mezi „osvobozováním“ a „dobýváním“.
U mne jde nejen o formu vlastního provedení, ale také o formu perspektiv do budoucna.
Situace, kdy budu přesvědčován, že německé tanky překračují jižní hranici republiky na „pozvání“ k natáčení filmu bude pro mne zcela jiná, než situace, když zjistím, že to natáčení přechází ve vítání německých generálů na Pražském hradě.
Jinými slovy – nemám žádnou univerzální představu vlastních postojů a reakcí.
Jednám dle svého nejlepšího úsudku až v konkrétní situaci. Zároveň se průběžně snažím získávat nadhled nad aktuální situací, aby mne nějaké zlomové vyvrcholení nepřekvapilo nepřipřaveného.
Je to totiž jediná možnost, jak si po čase nevyčítat, cože jsem to vlastně „dělal“. Mám jistotu, že z mi známých informací bych za stejných podmínek reagoval zase stejně.
Nemáme se ČÍM bránit, nemáme se KÝM bránit, nemáme CO bránit …
Náš úkol je hlavně mít ty dálnice pro rychlý přesun. Však nás za to taky Američani kritizovali,že stavíme pomalum
To by záleželo na tom, s jakým úmyslem by nás Rusko chtělo obsadit, a jestli by nabídlo lepší podmínky než nám nabízí NATO, které nás už de facto obsadilo.
Rusko slovy Putina přesně řeklo, co chce. Aby západ splnil slib daný Gorbačevovi.
Branila by som rodinu – schovala manzela pod suknami, aj bez jeho prijmu s jeho pritomnostou by mi bolo lahsie … on by bol proti, pravda ….
Rusko by malo nejake poziadavky, ktore by chcelo zautocenim naplnit … pokial by tou poziadavkou bolo cesi prec, tuto budu vyhnani ukrajinci, bojovala by som za Cesko … pokial by tou poziadavkou bolo zbavte sa nemeckeho protektoratu, zlozte zbrane, budujte vlastnu vlast s Ruskom za chrbtom, vzdala by som sa Rusku … staci?
Co by od nás mohli rusové chtít, nevíte. Vždy´t už tu není nic naše
Mozno by chceli len odsun NATO kontigentov, zakladni, velitelov, ako na Ukrajine … co by bolo akceptovatelne … ktohovie … v dnesnej situacii vlastne viac ziskaju, ked nas nechaju svojmu osudu, a budu sa len divat, ako sa prepadame do stredoveku …
V podstate, budem stat za tym, co slubi plny hrniec a strechu nad hlavou pre moje deti. Som prizemna? Ano. Krmit deti je prizemne. Ale s prazdnym zaludkom sa blbe rozjima nad idealmi.
S prázdnym žaludkom…
Ǎno…
A práve preto by sa tým detom ích rodicia mali snažiť dať aj akési know-how, ako správne (bez ublíženia iným – v prúdu času následne možným – „súperom“) a pozitívne dojsť k tomu, aby ten prázdny žaludok nemuseli nikdy riešiť.
Mozem im davat know-how, ked sa vlada rozhodne, ze ziaden plyn, bo Rus fuj, a odinakial sa zohnat neda, tak sak holt pradedo bez plynu prezil, prezijete aj vy …
Nemyslela som plny hrniec a strechu nad hlavou ako davku od statu … ale ako moznost legalnou pracou sa k tomu dostat a nebyt otrokom.
Ja iba len, že to vyzeralo akože:
Dieťa je taká vec, ktorů je nutné shora pchať jedlom a dole utierat…
a to sa mi pozdávalo velmi, velmi nedostatočné…
Nič viac v tom nebolo.
Re:NK
Na blbou otázku blbá odpověď.
Asi jak odpověděla Gaia.
RF by musela mít armádu poněkud jiné velikosti, anebo by musela přijít o všechno své území. Pak by mohla zkoušet taková h**na.
Stran té pasívní obrany si nějak nedovedu představit, co to má být. A dovoluji si odhadnout, že jste nebyl(a) na vojně ani jako tzv. pětimetr.
Pokud nemáte stejnokroj doplněný rozpoznávacími znaky (nášivka, odznak), nevztahuje se na vás žádná konvence. Tedy v případě, že by se na protistraně našel nějaký idiot, který by o něčem podobném někdy slyšel a nevzal vás bodákem do břicha, protože střelivo je drahé.
Takže klidně počítejte, že při prvním křivém pohledu na hypotetického nepřítele devět gramů do palice, nejlépe mezi paroží. To v tom nejlepším případě. Nelepší případ to je určitě, protože zhasnete poměrně brzy.
K tomu vám napíšu jednu „veselou příhodu z natáčení“ – pokud možno se vyhýbejte útoku nožem na ledviny. S kuchnutým břichem dokážete ledacos, ale pokud vás „nepřítel ve zbrani“ vezme dobře na ledviny, končíte. Jdou tamtudy totiž nervy do břicha a do dolních končetin. Takže úvodem se poserete a pochčijete a pak neschopný pohybu pomaličku umíráte na sepsi. Co je sepse, doufám, víte.
Další otázky?
Kdyby bylo hovno cukrem…. Otázka je mimo realitu a snaží se popřít zjevné skutečnosti. I když, vlastně, kdyby moje fašistická vláda tak dlouho provokovala, až by Rusku nic jiného nezbylo než zasáhnout, rozhodně bych jí nebránil.
Dodávám, že mnoho Ukrajinců to vidí podobně jako já a snaží se z Ukrajiny zmizet.
No, ono to není zas tak jednoduché – otázka je to sice hezká, ale je to vlastěn takový komplex otázek…
*Rusko operaci rozšíří i na další státy bývalého východního bloku.* Tedy předpokládám, že se nejdřív pokusí zabrat slovensko. V tu chvíli se aplikuje 5ka, letadla, tanky, polské jezdectvo, atomovky, tramtaradadá – než si stihnu zajít pro flašky na molotovy, tak vysvětluju svatému petrovi obsah svého hardisku.
*Kdybychom byli v situaci jako Ukrajina?* Tak bychom byli Ukrajina. Konkrétně v situaci, v jaké se ukrajina nachází. Abychom se k ukrajinské situaci byť jen přiblížili, museli bychom: Vystoupit z NATO, založit batalion Orlová, schválit ruštinu jako druhý jazyk, okamžitě ji zakázat, deset let ostřelovat … co já vím… Karlovy Vary, zažádat znova o vstup do NATO a začít shánět na nějakém bazaru atomovky. V tomto případě bych ČR nebránil, protože bych byl: a) na Islandu b) ve vězení c) mrtvý.
Pokud by se z nějakého důvodu rusko rozhodlo, že je nutné českou republiku odzbrojit (CHA!) a defijalizovat (řekněme, že by třeba Novotný našel to správné slovo, kterým by urazil jednoho každého rusa na světě), bez ohledu na ostatní státy, něco jako serou nás jen ti Češi, tak hurá na ně, pak bych si teda ten smeták na konci zaostřil, prohlásil bych, že přes můj byt se žádný špinavý uralský huhlal neprojde (leda že by slušně požádal, sundal si boty bo máme nový tepich, dal si JEDNO kafe/čaj/nápoj dle dostupnosti a zase šel odzbrojovat k sousedům), a čekal, až to skončí. Do žádné domobrany nejdu. Ještě to tak, kopat celý den zákopy, abych večer zjistil, že Prágl už stihl kapitulovat, a hrdinné domobraně se nedá ani na bus domů.
Ale jinak je to samé kdyby, žejo. Kdybych byl ořechy, tak bych měl skořápky. A kdybych byl jeseter, to by se mi to plavalo!
„V tu chvíli se aplikuje 5ka“
Já si pořád nějak nedokážu představit, jak americký voják hrdinně umírá za Rumunsko, Slovensko, Polsko …
Proc by mel?
Smluvní strany se dohodly, že ozbrojený útok proti jedné nebo více z nich v Evropě nebo Severní Americe bude považován za útok proti všem, a proto se dohodly, že dojdeli k takovémuto ozbrojenému útoku, každá z nich, uplatňujíc právo na individuální nebo kolektivní sebeobranu uznané článkem 51 Charty OSN, pomůže smluvní straně nebo stranám takto napadeným tím, že neprodleně podnikne sama a v součinnosti s ostatními stranami takovou akci, jakou bude považovat za nutnou, včetně použití ozbrojené síly, s cílem obnovit a zachovat bezpečnost severoatlantického prostoru.
Vypichuji: …takovou akci, jakou bude považovat za nutnou, včetně použití ozbrojené síly…
Bude-li povazovat za nutnou akci caj o pate, bude caj o pate.
Ruština byla u nás schválena jako druhý jazyk? A kdy?
To nebylo ani za těch 40 let, pouze se učila na školách.
Zato teď to vypadá, že angličtina je hlavní jazyk v zaměstnání, kompy mají programy v anglině.
Samozřejmě, že ta otázka JE pouhou provokací.
Je na stejné úrovni jako dotaz, co bychom dělali, kdyby tu přistáli marťani.
Ale budiž, milý provokatére. položme si otázku, co by tu vlastně měli Češi (a Moraváci, samozřejmě) bránit, kromě vlastních životů a domečků (pokud nepatří de facto bance).
Tu německou automobilku Škoda?
Ty francouzské vodárny?
Ty zahraniční obchodní řetězce?
Ty zahraniční banky, které z nás čerpají každoročně desítky (ne-li stovky) miliard?
Další si doplň, milý provokatére, sám.
Ono nejde jen o majetek….. máme s poděkováním bojovat za vyhlášenou cenzuru a tři roky natvrdo? Máme bojovat za neziskovky a 53 (či kolik) pohlaví? Máme bojovat za hranice otevřené každé imigraci?
Obávám se, že začínám se slzou v oku vzpomínat na roky pozdní normalizace, tedy osmdesátá léta – a po tomto mém tvrzení se, provokatére, třeba poser….
Nojo, jenže ryby jsou zatím furt v tom rybníce…
Takže pokládáte otázku, na niž nelze odpovědět.
V době, kdy byla ČR vstoupena do NATO, ještě nebyl Putin u moci. Což je velká škoda, protože by se dost věcí pravděpodobně nestalo vůbec nebo by neměly tak hrozné následky.
V době, kdy se k moci dostal, už ČR v NATO byla a s tím už nemohl nic udělat. Ukrajinu ale mnohokrát varoval před koketováním s NATO a stejně tak varoval „demokratický západ“ před nápadem s přijetím Ukraruiny do NATO a s rozmístěním US základen na jejím území. Nesčetněkrát upozornil na to, že stejně jako si USA brání svoje zájmy, bude tak činit i RF.
„Demokratický západ“ mu vzkázal, že na varování mu sere pes a že Rusko ostatně musí být zničeno.
No, tak holt Putin začal bránit zájmy RF ÚPLNĚ STEJNÝM ZPŮSOBEM, JAKO TO DĚLAJÍ USA. A najednou ejhle a podívejme se – on se nám ten západ ošívá a kroutí a remcá, že to není správné.
Takže pokud by šlo o mne, tak bych v případě ruské zvláštní operace na území ČR vyhodnotil posledních 30 let, pokrčil rameny, sbalil, co by šlo, a mazal bych s rodinou do co nejhlubšího a nejužšího údolí na Kokořínsku, Malé Skále, Ralsku nebo tak někde.
Bránit už totiž není co; jen sám sebe a zájmy rodiny. To, co z bývalé ČR ještě zbylo, si obranu nezaslouží.
Nevím, kolik Vám je. Ale „okupaci“ v r. 1968 jsme zažil jako osmileté dítě. Tak akorát, abych z toho ještě neměl moc rozum, ale moc dobře vnímal počáteční pocit ohrožení a následnou podivnou náladu doma i venku.
Pocit ohrožení vyvanul do týdne, bo se – kromě občasných přesunů vojenských kolon – se nedělo vůbec nic. Naprosto a ganc nula. Žádné boje, bombardování, střelba (krom pár ojedinělých incidentů) – NIC.
Podivná nálada trvala asi do října. Pak se život vrátil do normálních kolejí a přítomnost „okupačních“ vojsk jsme vnímali jen při průjezdu Mladou Boleslaví, kde bylo kontrolní stanoviště a občas tam bus nabral zpozdění.
Protože ono to se SKUTEČNOU okupací nemělo nic společného.
Co by za takovou „okupaci“ dali Iráčané, Palestinci, Afghánci…
Ve své bezbřehé fantazii si představuju, že mně takovou otázkou počastuje nějaká reportérka na parkovišti u Kauflandu, kde se občas (Kaufland? moje první volba!) zastavíme s manželkou udělat větší nákup. (Kaufland? Rozhodují činy!)
Nasadil bych sonorní bas našeho pana prezidenta, a mimořádně zpomaleným tempem řeči (během níž bych si promyslel a vychutnal každé slovo) takto bych odvěil:
Vážená paní redaktorko, musím vám sdělit, že hned v úvodu našeho rohovoru (samolibá pauza) jste se dopustila dvou kolosálních chyb, kterých by se žurnalista hodný toho jména rozhodně dopustit neměl.
Kladete špatnou otázku – to je ta první chyba, a kladete ji na špatném místě, to je chyba druhá (samolibá pauza, během které vytrolená reportérka lapá po dechu. Než otevře hubu, pokračuji:) Vaše otázka měla znít – proč je v této zemi povolen jen jeden názor, a neměla být položena před Kauflandem mně, občanu jednomu z dolních deseti miliónů, nýbrž na státním zastupitelství soudruhu prokurátoru Igoru Stříži, o kterém je vám jistě známo, že analogickou funkci vykonával již za bolševika a proslul přezdívkou Rudá smrt. (samolibá pauza) Takže na vaši otázku vám mohu sdělit jen jedno, a sice to, že vaše otázka a trvání na odpovědi by mohla být považována za nabádání k trestnému činu, což, jak jistě při svém vzdělání víte, je rovněž trestný čin. (samolibá pauza) A tím bych, slečno redaktorko, považoval náš rozhovor za ukončený.
Úplně ho slyším :-)) Použitý styl i výrazové prostředky sedí přesně. A ano, i obsahem odpovědi by to odpovídalo. Takhle nějak se reaguje na otázky typu „Už jste přestal mlátit svoji ženu? Prosím stručně, ano nebo ne.“ (Nevymyslel jsem ji, před otázkami tohoto typu byl varován nejmenovaný blogger, donucený ukončit svůj blog po útocích zbabělé lůzy na jeho rodinu.)
Bránit co? ČR? Znamená to zabít abych nebyl zabit? Znamená to chránit rodinu, blízké, své okolí? Nebo to znamená bránit jakési hodnoty které má každý nastavené jinak a třeba já se s hodnotami prezentované dnešní vládou neztotožňuju? Mimochodem takový vámi nastíněný scénář je krajně nepravděpodobný. Proti nám budou použity úplně jiné prostředky. Ekonomická válka dá-li se to tak nazvat.Vyberte si. Aliance v NATO, resp. cizí vojska na svém území- žádné energoprodukty hnojiva nic. Nepřátelský postoj cena v rublech a vysoká. Neutrální status -ceny nižší, přátelský status, vzájemná kooperace ke prospěchu obou stran. Zisky jiné než v rozporu s dobrými mravy a tak. Tohle si třeba maluju já.
Já fakt nevím. Nedokážu se nějak rozhodnout, co by bylo pro mě přijatelnější. Zda určování morálních norem má provádět patriarcha Kirill, nebo FFF.
https://www.novinky.cz/kultura/clanek/aktiviste-zpevacce-zakazali-vystoupit-mela-nekorektni-dredy-40393705
Začínám se obávat, že zlatá střední cesta mezi výše jmenovanými (nikoli však ještě extrémními) možnostmi se nám pomalu uzavírá.
Co ma dost prekvapuje je to, ze vcera Konasev oznamil len tak, ze pouzili dalsi Kindzal a nik sa tejto infoske nevenuje.
Su tomu uz tri tyzdne co sme dostali infosku, ze rusi maju jedla a municie len na tri dni a su uz bez rakiet.
No a vcera siel na dalsi opevneny a dobre chraneny podzemny bunker Kindzal. Uspesne.
Zatial sa nezda, zeby im ci uz Kalibre, alebo Kindzaly vykazovali poruchy a vsetko to pada kam ma. A to sa rusi zatial skrabu na zadku a este len sa pripravuju do toho prastit.
Kedze uz je UA army na mieste, ktore si vytucili rusi, tak im bombarduju uz zeleznice na pravom brehu Dnepra, by im nezdrhli prec z lokacie kde su. Cize krok vpred sa chysta.
Co mi ale pripomina, ze uloha je tiez, kam s tymi tisicovkami zajatych UA vojcov. Treba to zivit, satit a k tomu trochen strazit, by sa nerozutekali. Pred tym ich treba roztriedit, vypocut a nasledne poskladat puzzle z infosiek. Tyblaho – to nie je len tak… kolko na to musi rus vyclenit ludi.
Ako to spravne pomenoval Luky na kozmodrome Vostocnyj – Ух ты! Российский масштаб! 🙂
ta dálnice tajgou na východ ještě není dostavěná….. tak je kam s nimi….
Nebo by mohli ručně kopat rýhu pro plynovod do Číny.
Nene, odminovávat minová pole, co zbyla po Ukrech.
Mám na to 3 odpovědi:
1) Klasická sibiřská kolonie. Posadí je se zavázanýma očima do vrtulníků, vysadí kdesi na Sibiři, dostanou zásobu jídla na týden, pár nástrojů a postavte si baráky, zvolte si samosprávu a ta si tábor bude řídit – pokud někdo zdrhne, odskáče si to samospráva. Za týden dorazí kontrola, přepočítá osoby, zkontroluje odvedenou práci, vydá zásoby(objem závisí na splněných příkazech) a pracovní příkazy.
2) USA chce zaútočit na Rusko, ale nemohou se dohodnou, kdy. Tak si jdou pro radu k Němcům, „No, my začali v červnu a víte jak to dopadlo. Určitě ne v červnu.“ Tak si jdou pro radu k Francouzům. „My jsme zaútočili v květnu a zmrzla celá armáda. V květnu určitě ne.“ Tak si jdou pro radu k Číňanům. „Kdykoliv, ale hned teď je nejlepší.“ Amíci se diví a chtějí znát důvod. „Víte, je třeba velké množství zajatců – rozšiřuje se BAM, 3 nové plynovody, 2 ropovody, začíní se těžit na Tajmyru. Kdopak by to postavil?“
3) Vojáci VSU a volksturmu, pokud se neúčastnili ATO, po skončení bojů podepíšou papír a jdou dom. Pokud se účastnili ATO, čekají je prověrky. Pokud mají škraloup čeká je soud. Nacbatovci jdou k soudu rovnou.
A sakra…
https://www.planeta9.cz/zvlastnioperacez
To jsem zvědav zda a pod jakým názvem nakonec knihu vydají…
OT palivo pro Temelín
Tak prý „Jaderná elektrárna Temelín přestane od roku 2024 používat ruské palivo od společnosti TVEL, spadající do ruského státního holdingu Rosatom. Palivové soubory budou nově dodávat americký Westinghouse a francouzská Framatome.“
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/temelin-palivo-rusko-usa-francie.A220412_162624_ekonomika_bur
Jen nic nepíšou o těch zkroucených tyčích z Wh. Ani o tom, kam půjde vyhořelé palivo. O cenách taky ani zmínka.
Senátor Vystrčil.
Nebudeme počítat grošíky,zůstane nám rovná páteř.
Řekl zvoník od Matky Boží. 😀
Jeho výroky jsou opravdu Boží.
Quasimodo byl proti Tchajwanci intelektuál. 😀
snad krasavec
Nebudeme počítat grošíky,zůstane nám rovná páteř. – „Rovná páteř“ a „holá prdel“ jsou u Vystrčilů zřejmě synonyma.
Jaderné palivo dalším oříškem pro Západ
V zemích, které v minulosti patřily k sovětskému bloku, vyrábějí elektřinu jaderné reaktory založené na sovětských konstrukcích. Na Ukrajině zajišťují tyto reaktory více než polovinu veškeré elektřiny a také přibližně dvě pětiny výroby elektřiny na území od Finska po Bulharsko. Dodávka paliva pro tyto elektrárny byla celkem rutinní záležitostí. To však skončilo s eskalací válečného konfliktu na Ukrajině. Píše o tom agentura Bloomberg.
Ruská společnost Rosatom je největším vývozcem jaderných reaktorů na světě a udržuje si téměř monopolní postavení nad palivem, které se v nich používá k výrobě elektřiny. Tato firma zatím nebyla sankcionována Spojenými státy ani Evropou.
Evropské země tak stojí před další energetickou výzvou. Kontinent se nyní snaží zakázat ruská fosilní paliva, ale zatím nenašel způsob, jak snížit závislost na obchodu s jaderným palivem z Ruska.
Pro Moskvu je jaderný vývoz důležitým geopolitickým nástrojem. Používá státní peníze k rozšíření působnosti Rosatomu o nové reaktory v Číně, Indii, Íránu a Turecku. Žádná z těchto zemí neuplatňuje vůči Rusku sankce.
Jaderné palivo se liší od komodit jako plyn nebo uhlí. Musí odpovídat předepsanému tvaru s vysokou přesností, podle licenčních požadavků stanovených bezpečnostními úřady. Snaha o předčasné přerušení vztahů s Ruskem by tak mohla ohrozit dodávky elektřiny pro téměř 100 milionů Evropanů v zemích, které spoléhají na jaderné elektrárny jako na svůj největší zdroj čisté energie.
Najít náhradu tak není vůbec snadné a může to trvat roky. Finsko, kde společnost Fortum Oyj provozuje dva reaktory sovětské výroby 90 kilometrů východně od Helsinek, se snaží najít alternativu k Rusku. V 90. letech 20. století podepsalo dohodu s British Nuclear Fuel, kterou nyní vlastní Westinghouse Electric. Nakonec ale zůstalo u výhodnějších cen Rosatomu.
Nedávno americké ministerstvo pro energetiku a Ukrajina začaly pracovat se společností Westinghouse na odstranění paliva Rosatomu z 15 reaktorů na Ukrajině, které stále vyrábějí více než polovinu elektřiny v zemi. Palivo vyrobené firmou Westinghouse nyní vyrábí elektřinu v šesti ukrajinských reaktorech. Jaderný inženýr José Emeterio Gutiérrez, který dříve vedl snahy Westinghousu konkurovat Rosatomu, upozornil, že aktivity firmy na Ukrajině začaly díky vládním dohodám. Podle něj ale zvláštnosti trhu s jaderným palivem spolu s dědictvím sovětské technologie ztěžují diverzifikaci.
Jen málo zemí má rozsáhlou infrastrukturu potřebnou k přeměně a obohacování uranové rudy na kov, který se pak musí zpracovat na pelety a vložit do zirkoniových palivových tyčí s bezpečnostní tolerancí měřenou v milimetrech. Katalog mezinárodních předpisů zajišťuje, aby materiál nebyl zneužit pro výrobu zbraní.
Nejméně pět let trvá, než země získá licenci pro nového dodavatele. A až deset let, než může začít přijímat palivo vyrobené na míru, uvedl Gutiérrez. Palivo licencované v jedné zemi nelze automaticky převést do jiné země kvůli předpisům a rozdílům v konstrukci reaktorů. Provozovatelům reaktorů ruské výroby ve východní Evropě, z nichž mnohé jsou již na konci své životnosti, se nemusí vyplatit vynaložit stovky milionů dolarů potřebných na změnu zdroje paliva.
Růst poptávky po stabilních dodávkách energie spolu s tím, že EU se rozhodla označit jadernou energii za ekologickou, by mohlo pomoci tento proces urychlit. Slovensko, které má čtyři jaderné bloky ruské výroby, minulý měsíc vytvořilo palivové konsorcium, které má sdílet náklady. Spojené státy se také zapojují a minulý týden přislíbily, že pomohou České republice zajistit palivo pro jejích šest reaktorů ruské konstrukce. Finsko však upozorňuje, že odklon od Rosatomu si vyžádá čas a bude trvat tři až čtyři roky, než bude možné plně vyměnit ruské palivo v současnosti používané ve Finsku za nové.
zdroj: Haló noviny
A kvůli uranu se válčí v Mali.
Frantíci mají velkou spotřebu a “ svoje” doly mají v Nigeru.
Na území Tuarégů, z nichž hodně žije i v sousedním Mali. Proti těžbě se hlasitě bouří, nic z toho nemají, vyjma zničeného zdraví a přírody , prachy shrábne zkorumpovaná vláda.
No a Tuarégy vyrazili šťastně podpořit hrdlořezové od IS a různých frančíz Al Kajdy.
Přelití nepokojů z Mali do Nigeru si Frantíci nepřejí. Tak tam snad, s pomocí armády ČR, ten uran ňák uhlídaj. Aby jim ho nakonec neukradli domorodci. ☹️
Vyhořelé palivo zůstane u nás, stejně jako u nás doposud zůstávalo. Nikam se nevozí.
Pdlajz – palivo sa nosi na regeneraciu do Ruska, pac jeho ziarive vlastnosti sa znizuju uzivanim len o par percent. Rusi to znovu len obohatia a nasledne vratia podla poziadaviek znovu.
Uskladnuje sa len matros z primarneho okruhu, ktory by mohol byt v styku so ziarenim a nasledne teda ziarit. Teda matiece, srubky, prevadzkove kvapaliny, tesnenia a proste technicke komponenty.
Není to tak.
Do Ruska se v letech 2007 a 2013 odvezlo vysokoobohacené palivo (obohacení na více než 20% U235), které se v současné době na našem území již nenachází.
Byla sice s Ruskem podepsána smlouva o možnosti vývozu použitého paliva do Ruska na přepracování, zbylé produkty by se však dle smlouvy vracely zpět na naše území, proto jsme jí nevyužívali.
V současné době je veškeré vyhořelé palivo z Dukovan a Temelína po vyjmutí z bazénu VP skladováno v suchých skladech přímo v Dukovanech (SVP Dukovany) a v Temelíně (SVJP Temelín)
Ještě dodatek: kapacita skladů v Dukovanech i Temelíně je taková, aby pokryla veškerou produkci vyhořelého paliva za celou dobu životnosti EDU a ETE.
Tak pardon, to som nevedel, ze ste so sebou vychytracili a miesto malych zlomkov materialu po obohateni paliva si radsej nechate palivove tyce stare a kupite si nove.
Vyhodnost po cesky v praxi…. 🙂
Ledazeby stare palivove tyce sluzili ako material pre pabak vo WH aby vedel, k comu ma dospiet ked bude chciet nahradit ruske tyce….
Uz k tomu dospeli, uz jim funguji.
Jojo, proto je zkoušeli na Záporožské JE a nikdo z Ukrajinců nesměl být přítomen
https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/hn-od-vpadu-na-ukrajinu-do-ceska-priletely-tri-zasilky-ruskeho-jaderneho-paliva
Panu Wagnerovi bych duveroval, zatim co jsem od nej vzdy cetl, byla na prvnim miste technicka/ekonomicka stranka veci. Vsak uz taky dostal dost nalepek typu „rusofil“.
– Přepracované palivo není levnější, než nové.
– Malé zlomky to zrovna nejsou, z jedné tuny vyhořelého paliva zbyde po přepracovaní údajně cca 300kg vysokoaktivního odpadu.
Upravené palivo od Westinghouse se už v ETE zkoušelo. Ruské bylo výrazně levnější, proto byl nakonec TVEL vybrán jako dodavatel.
Framatom, pokud vím, nakupuje štangle od Rusů.
Takže s největší pravděpodobností budeme hrdě nakupovat za trojnásobnou cenu „francouzské“ štangle, dodané Rosatomem. Ba dokonce je pravděpodobné i to, že USáci nakoupí štangle od Rosatomu a prodají nám je jako „americké“ za desetinásobnou cenu.
A my, jako správní blbečci, to nadšeně zaplatíme a ještě za to poděkujeme.
K Azovstalu, asi je to, co se zde psalo níže, pravda.
https://belobog.sk/posledna-holubica-mieru/
„…Zoufalství je pochopitelné – evakuace generálů NATO a tajných transportérů z Mariupolu se nezdařila, poslední vzdušný koridor byl uzavřen ruským dělostřelectvem. Macronovo druhé funkční období doslova závisí na výsledku Azovgate, zatímco Biden a demokraté závisí na výsledku voleb do Kongresu. Odpočítávání do velkého skandálu začalo. Západ je zahnán do kouta, ale právě zahnaná krysa je nejnebezpečnější – aby odvrátil pozornost od Azov-gate, připravuje Západ rozsáhlé provokace, jejichž cílem je zamlžit skandál s výrobou biologických zbraní objevených v tajných bunkrech Azov-Stal…“
Že by nějací mediální poradci na dovolené?
Třeba budou pochodovat po Rudém náměstí.
Prý se s nimi počítá na 9. května 🙂
Patrně se současně rozbíhá nějaká krycí operace na Balkáně.
Srbsko nakoupilo od Číny systém PVO a dodávka byla blesková a komplexní.
A USA tento týden zostra vystartovaly proti bosenským Srbům a jejich představitelům.
Svodka JP
JP byl opět vykopnut z YT, nyní je na RU.Tube.
Mé pokusy o překlad budou mínusové, páč asi 50% infošek šlo z ruských titulků, které se mi jeví na RT jako nedostupné.
Promluva k ruským obyvatelům příhraničních oblastí RF. Kdo má strach, ať odejde, větších výpadů nejsou VSU schopny, ale v lokalitách do 10 km jisté nebezpečí opravdu hrozí.
Charkov – vesnice na sever od CH-A, které byly včera obsazeny VSU, jsou dnes již bez nich.
Čuguhev, Balakleja, Zmijov a Izjum – místa s velkými počty vojsk na obou stranách. Kdy dojde k nástupu vojsk RF, nikdo neví. Britská rozvědka neustále vyhlašuje, že zásadní úder bude proveden proti Oděse, Nikolajevu a na lokality sousedící s Podněsterskou rep., případně u Charkova. Momentálně se VSU brání po vzoru letců tak, že svou těžkou techniku neustále přesouvá z jedné lokality do druhé a nechce, aby Rus jejich lokaci jednoznačně identifikoval.
Druhá část operace na UA bude probíhat úplně jinak, než probíhala první část. Vojska RF budou mít přesilu minimálně v těžké technice a v počtech vojclů obsluhujících použitou techniku.
Udělejte si páreček anonymních mailových schránek a zkuste je postupně zaregistrovávat do Windscribe, virtuálně se přestěhujte do Texasu – a voila – RT funguje jak víno. (Ale pozor, pouze v malých dávkách…)
JP je kopirovan na ruznych youtube kanalech napr tady i s titulky:
https://www.youtube.com/c/AMADEUSSINHRO/videos
Chlap,co přišel pred 19 lety o zuby,musí jít do bulvarniho pořadu v TV,aby mu je spravili,jinak zubaře nesežene a nezaplatí. Tragédie.
Zije sa nam tak dobre, jak sa nam este nezilo … skuste niekde povedat opak 😛
Nevrávte – a z ktorej strany na to žmurkáte – iba z tej pozitívnej, hej?
Tie pohľady sú ale dva – jednoznačne tak s týmto vyjadrením máte vždy pravdu!
A já to klidně řeknu. Bohužel se do TV nedostanu.
Včera jsem mluvila v kolektivu o cenách, mzdách u nás a dostalo se mi pouze jedné odpovědi: ale jaké mají oni ceny! Stejné nebo nižší a byla jsem sborově podpořena.
Těch co si sedí na vedení je méně a méně.
Voliči pětikolky drží buď hubu a nebo už přímo nadávají.
Aneb proč neodcházet s úřadu jako ten, do nějž mu celou dobu nadávala pražská kavárna, a být s těmi, kterých si celoživotně nevážil nakonec na jedné lodi. Smutný konec, skoro stejně smutný jako kulisácká troska, kterou dohnal nejen její zhůvěřilý život plný kouření, chlastu a promiskuity, ale snad těsně nad hrobem i trocha vlastního svědomí.
„Zeman požádal Fialu, aby pohnul s kanceláří pro běloruskou opozici
Český premiér Petr Fiala (ODS) v úterý večer uvedl, že ho prezident Miloš Zeman požádal, aby se zasadil o zřízení kanceláře pro běloruskou opozici. Tu před rokem slíbil její lídryni Svjatlaně Chichanouské. Návrh již existuje z dob bývalé garnitury Andreje Babiše (ANO), aktuální vedení ministerstva zahraničí ho však vládě zatím nepředložilo.“
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/zeman-pozadal-fialu-aby-pohnul-s-kancelari-pro-beloruskou-opozici-40393722
Zajímavé je že za Zemana mluví filajový…. jak pak to, čím jej přwesvědčili že to dovolí
Senilita
Hloupé je, že Putin není hloupý.
Dobře chápe, že po něm všichni jdou a nepřestanou, dokud se jim nepodaří nastolit v RF nového náčelníka.
Někoho na způsob Jelcina, ten byl bezva, za jeho vlády se Rusko ubíralo přesně tam , kde by ho Západ moc rád viděl .
Myslím si, že rozvrácené a chudé Rusko by pro českou kotlinku asi nebyla žádná velká výhra.
Ono se totiž ruskojazyčnému obyvatelstvu v Česku náramně líbí, domluvěj se a byly jich tady mraky už za TGM.
Osobně proti Rusům nic nemám, ale rozhodně to není národ , který by se hodlal v něčem přizpůsobovat bezvýznamným nedovzdělaným západním Slovanům. Spíš naopak. ( V Karlových Varech to jeden čas bylo očividné.)
Holt přecijen víc lidí četlo Dostojevského než Aloise Jiráska a tak se, s tím nic neuděláme, považují za kulturně nadřazené.
Myslím si, že prosperující Rusko je to nejlepší, co nás tady, ve východní Evropě, může potkat.
No ono se mi to zdá krapítko jináč. Dost mne překvapuje, jaké že informace rusové mají. V podstatě celá tahle vymyšlenina svědčí podle mne o několika věcech. Jednak buď že mají rusové špiony fšude-. což mi tak nějak… nebo jak v jurop, tak ve státech a jinde dost občanů není ovčany a dovedou si spočítat/domyslet co by podobná „výhra“ západu znamenala i pro západ. Bohužel /bohudík dokáží myslet komplexně a vědí že nynější stav může vést jen k úplnému krachu všech, nebo debilizaci planety pod vedením zepár „všemocných“ a to se jim taky nelíbí. Je to tak nesmyslné? Vždyť ten šílený plán západní věrchušky jim musel někdo vykecat, protože ta komplexnost nemohla být jen ze semtam náznaků nebo výkřiků „siláků“.
Zdá se mi , podle postupu, že to museli znát komplex. Nebo ne? hmm……
A … – může to být i jinak, než „jen“ nějací špióni.
Zcela přesvědčivě je to popsáno v sérii Nadace, kterou sepsal Isaac Asimov. Ano, je to Sci-fi. Ale když se podíváme na situaci ve světě očima z konce minulého století, tak by dnešní situace jako Sci-fi také vypadala.
Co kdyby v Rusku skutečně zrealizovali něco na způsob studia „psychohistorie“? Skoro by to mohlo znít jako ta „Druhá Nadace“…
Pro zvídavější: https://cs.wikipedia.org/wiki/Nadace_(kni%C5%BEn%C3%AD_s%C3%A9rie)
Dle mých informací pro Rusko pracuje R. Daneel Olivaw.
Tím se ale jednoznačně vysvětluje vše a vítěz tohoto turnaje je už zcela bezpečně dán.
Tak jen aby se neobjevil nějaký Mezek…
Ked som pred 10 rokmi citala nadaciu, mala som neskutocnu depku – pac som mala pocit, ze zijem v dobe Haryho Seldona, a divam sa na ten isty svet, ako on ….
Ale v těch knihách jsou i veselé příběhy – například jak Mezek pochopil, že se musí sám a dobrovolně vzdát…
Tie ma ako prvykrat tehotnu tak vyznamne nestresovali 😛
Mno, teď mě napadla jedna věc. Vzhledem k tomu, že Rusko bylo finančně prakticky zcela odříznuto od západu, zajímala by mě logická akrobacie narativu, kterým se nás budou snažit přesvědčit, že tam nebo onde Rusové ovlivňují volby nebo cokoliv jiného. Nejspíš teď telepaticky.
Pro fotbalu chtivé:
Real M. vs Chelsea
http://sport365.hdgo.site/…atch-tv.html
Čutálisti mě nezajímaj, ale klubu Chelsea fandila T. Spencerová. Dokonce tak pojmenovala i svého pejska.
😀🐶
Určitě teďka napjatě sleduje zápas. ⚽️
Tereza ten zápas sleduje z nebeských výšin a dostala volňáska do VIP tribuny přímo od Abramoviče.
Jo! 😀
„Jen tak“ = nový nick scallopa ?
—
Bot
Pilník od Štila
🙂
Je vás hodně! Zkuste ještě jeden další nick a budete kvarteto. A taková náhodička: všichni z jednoho IP! Přesně tohle dělal původní scallop.
Zakladatel
„Náhodný kolemjdoucí“ píše úplně jak on.
jak z Taras nice
Nenávist vštípená v dětství vydrží celý život. Měl by s tím jít k dobrému psychiatrovi.
https://taras2.wordpress.com/2022/04/12/tarasovy-teoremy/
Anální sex, 18. dubna oslaví mezinárodní den
🙂 🙂 🙂
Medzinarodny den kvalitnej stolice mi stale chyba. 🙂
https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/analni-sex-porno-studie.A220411_101358_ona-vztahy_job
4. dubna Mezinárodní den mrkve
To je ale asociace!
Proč? mrkev podporuje zdraví pokožky, posiluje imunitní systém, zlepšuje trávení, prospívá kardiovaskulárnímu zdraví, detoxikuje tělo a podporuje orální zdraví různými způsoby. Mrkev patří mezi nejpoužívanější a nejoblíbenější zeleninu (kořenová zelenina) v Evropě, ale též ve světě.
Mne zcela staci ze tento rok ja na Ukrajine vyhlasen rokem Stepana Bandery…
Dostala se ke mně tato zpráva. Jestli to není pravda, je Rusko, prostřednictvím někoho angažovaného, novým rájem SCI-FI. Pokud to ale je pravda, pak si položme otázku, zda existuje země, která by v takovém případě nezasáhla.
Zde STORY => Co skrývá Azovstal?
Pod průmyslovou zónou Azovstal, kterou vlastní oligarcha Rinat Achmetov, se nachází 24 km tunelů v hloubce až 30 metrů. Je zde také tajné zařízení NATO PIT-404 – a tajná biologická laboratoř NATO s biologickými zbraněmi. V zařízení PIT-404 jsou důstojníci NATO zablokováni. Tunely jsou vybaveny systémem bunkrů s pancéřovou ochranou. Uvnitř je asi 240 cizinců, včetně důstojníků z NATO a francouzské cizinecké legie a také personálu z biolaboratoře. Jejich stráže, financované Achmetovem, čítají až 3 000 Azovských militantů
Biolaboratoř pod závodem Azovstal v Mariupolu v takzvaném zařízení PIT-404 vybudovala a provozuje společnost Metabiota, která je spojena s Hunterem Bidenem, Rinatem Achmetovem a Vladimirem Zelenským. V laboratořích tohoto zařízení byly provedeny testy na vytvoření biologických zbraní. Tisíce obyvatel Mariupolu se v těchto hrozných zkouškách staly „pokusnými králíky“. A na těchto nelidských experimentech se podíleli především západní „specialisté“ !!!
Francouzská rozvědka a důstojníci speciálních operací nedokázali své kolegy z Mariupolu odvést. Macron proto tak často volal do Kremlu a žádal o „humanitární koridory“…
Někteří francouzští zpravodajští důstojníci zemřeli během záchranné operace. Šéf francouzské rozvědky Eric Vido byl odvolán 31. března 2022 za neúspěchy francouzské rozvědky ve válce na Ukrajině. Důstojníci z USA, Kanady, Německa, Francie, Itálie, Turecka, Švédska, Polska a Řecka jsou nyní zablokováni v kobkách Azovstalu. Americký generálporučík Roger Cloutier, který byl nedávno zajat Lidovými milicemi DLR ze sestřeleného vrtulníku, byl sledován GRU generálního štábu a ruské zahraniční zpravodajské služby v Mariupolu na základě výsledků vnějšího sledování jeho milenky v r. Turecko v Izmiru. Občanka Ukrajiny, rozvědce známá jako Klute, generála vždy doprovázela jako polní manželka, důvěrnice a překladatelka. Jakmile byla přijata informace, že tato dáma dorazila do Mariupolu, Rusko zahájilo vojenskou operaci a zablokovalo město.
https://www.spletnik.ru/blogs/vokrug_sveta/195070_chto-skryvaet-azovstal
No, asi na tom něco bude:http://www.stcu.int/news/index.php?id=454
Strojový překlad:
Ve dnech 3. – 4. října 2016 se ve Lvově na Ukrajině uskutečnilo Trilaterální jednání se zástupci Ukrajiny, Polska a Spojených států s názvem „Regionální spolupráce v oblasti biologické bezpečnosti, bezpečnosti a dozoru“. Každá delegace se skládala z vládních úředníků a vědeckých expertů, kteří diskutovali o regionální spolupráci (Ukrajina a Polsko) v oblasti surveillance a prevence zvláště nebezpečných infekčních nemocí, včetně: zoonotických nemocí na Ukrajině a v sousedních zemích. V delegaci Ukrajiny byli zástupci Ministerstva zahraničních věcí (pan O. Kapustin), Ministerstva zdravotnictví (Dr. N. Vydaiko), Ministerstva obrany (pan M. Usatyi) a Státní služby Ukrajiny pro bezpečnost potravin a ochrana spotřebitele (pan M. Bilous). Do diskuse se aktivně zapojili i vědečtí odborníci z Ústavu laboratorní diagnostiky a veterinárně-hygienických expertiz (Kyjev) a Lvovského institutu epidemiologie a hygieny. Delegaci Polska vedl vrchní veterinární ředitel Polska (pan W. Skorupski) a zahrnovala řadu vědeckých odborníků z Národního výzkumného ústavu veterinárního lékařství (Pulawy, Polsko). V delegaci Spojených států amerických byli zástupci Ministerstva obrany USA (pan K. Garrett, pan G. Braunstein, pan W. Sosnowski, paní J. Wintrol atd.) a zástupci společností Black and Veatch a Metabiota Corporation ( pan D. Mustra, Dr. M. Guttieri, pan S. Anderson, pan T. Borth atd.). STCU zastupovali výkonný ředitel pan Curtis Bjelajac a hlavní specialista Dr. V. Pashynska.
Jednání se zaměřilo na stávající rámce, regulační koordinaci a probíhající projekty spolupráce ve výzkumu, sledování a diagnostice řady nebezpečných zoonotických onemocnění, jako je ptačí chřipka, leptospiróza, krymsko-konžská hemoragická horečka, brucelóza atd. věnované aktuální situaci s nárůstem případů afrického moru prasat (ASF) jak na Ukrajině, tak v Polsku. Delegáti diskutovali o protiopatřeních a možné spolupráci mezi ukrajinskými a polskými veterinárními službami a specialisty za účelem rozvoje efektivnějších přístupů k eradikaci a kontrole šíření ASF na Ukrajině, v Polsku a dalších evropských zemích.
A ještě jeden moc zajímavý článek o firmě Metabiota. Tentokrát ohledně velikého průseru s ebolou v Sierra Leone: https://www.cbsnews.com/news/american-company-metabiota-problems-during-ebola-outbreak/
No, při vší úctě… Zrovna se koukám na starší film Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky. Ale k příspěvku: Zasypat pravdu spoustou zjevně nepravděpodobných tvrzení je docela dobrý trik.
Dobrý je i opačný trik.
Do z 99% pravdivého tvrzení umístit zrnko lži.
Taková lež se těžko odhalí.
ono se řekne závod Azovstal, nějaké strojírny či co – a ony skrývají v podzemí překvapení!
Bojím se, že jsme si to sem dovezli i my… a že za čas…
to je co nechápu. Proč si rusové n evezmou vzor z hrdinných amických šerifů. Ti se s tím nepáří. Prostě tam pustí luftem něco co zločince zpacifikuje. Jestli je pravda se píše, tak v těch americkoukrošských laboratořích n ašli dost vhodného materiálu. A byl by konec. Proč jsou tak útlocitní….hmm…
„Proč jsou tak útlocitní….hmm…“
On to pak taky někdo musí uklízet…
odjinud
Nějak si nedokážu představit, že by Česká televize a Český rozhlas ještě mohly vysílat provládněji, nežli to činí doposud.
Zdroj: https://josefhavranek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=786107
Já si zase nedovedu představit, že by tento blog na idnes.cz zůstal.
A hle … byl odstraněn 🙂 … už ho má Havránek jen na osobním blogu, na úvodní stránce blogů už ho nenajdete … 🙂 Dovolil si moc.
18:15 – Čerpadlářská skupina Sigma Group z Lutína na Olomoucku kvůli válečnému konfliktu na Ukrajině ukončila všechny své obchodní aktivity v Rusku a odstoupila od budování společného podniku na výrobu čerpadel ve Voroněži. Sdělilo to vedení společnosti Sigma Group, která v jaderné energetice dlouhodobě spolupracovala například s ruským Rosatomem.
Tak ještě mnó…..
Čítám, že zase utřem frňák… oni si to dobudují sami a…..
a kruciš
Jinak – níže v diskusi panuje pozdvižené obočí nad způsobem, jakým se svými spojenci Zelenskij mluví. Upřímně, nezazlívám mu to. Ani potenciální provokace etc. Sice evidentně nedohlédne nebo nechce dohlédnout stavu „Válka skončí – a pak co?“ (Zničíme se – například – vlastním vítězstvím?). Ale má na to všechno v podstatě právo. Napínat naši trpělivost do poslední meze (pokud, jak píši níže), není paradoxně ta oběť Ukrajiny na oltář boje proti Putinovi naším vlastním cílem a Zelenskij tak vlastně nedělá právě to, co chceme sami, aby dělal.
Tak jako tak, jako prezident země, na kterou vjela cizí vojska, na to má víceméně právo. Vlastně až povinnost udělat vše, aby dosáhl svého cíle.
Že si od něj nechají světové mocnosti nadávat? No, nejde-li o záměr, co nás na tom překvapuje? Vždyť oni si nechali nadávat od sedmnáctileté holky a ještě jí za to tleskali…
Zelenský nemá právomluvit tak, jak mluví,protože „svou“ zemi nezachraňuje, ale naopak ničí, a to evidentně po předchozí domluvě s nepřáteli Ruska i Ukrajiny, která slouží jenom jako obětní cyp. Zelenský je vlastizrádce, který „svou“ (úvozovky proto, že Zelenského skutečná země je jinde) zemi velmi draze prodal.
Draze prodal? Spíš levně.
O tom ale nemáme právo zase rozhodovat my – to jevěcí Ukrajinců.
Aby bylo jasno – snažím se sdělit, že lze rozumět jeho snaze využít všechny prostředky, které FUNGUJÍ. Jsme to my, kdo mu svým vlastním chováním, tuto rétoriku jako prostředek do rukou dává.
Čili – není třeba Zelenskému zazlívat, že si vodí západní politiky na provázku:
Aktuálně si vybírá mezi Steinmeierem a Scholzem – https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-nemecky-prezident-steinmeier-pripustil-ze-v-kyjeve-neni-vitan-198138
Vinit je třeba naše politiky, že podobnou rétoriku vůbec připustí. A i proto bych snad raději, aby to bylo proto, že Zelenského do dané polohy ve skutečnosti manipulují oni sami, protože opak by byl ještě strašidelnější odpovědí na otázku, kdo nás vlastně reprezentuje.
Zelenský není vlastizrádce.
Akorát stát, za který kope, není Ukrajina.
Jinak Jurij Podoljaka přesídlil na RUTube: https://rutube.ru/channel/23502473/videos/
Zpráva z AK. A jen se zdráhám uvěřit tomu, co čtu…
„V Polsku kolují zvěsti, že polské úřady zjistily zmizení 100 modernizovaných tanků T-72 M1P ze skladu poblíž Lublinu,“ píše Visegrad 24. K publikaci je přiložen obrázek T-72 jedoucího po polské dálnici směrem na východ. Tyto zvěsti později potvrdil polský vojenský expert Jaroslaw Wolski. „Dobrý lov Ukrajina,“ napsal Visegrad 24. Wolski na Twitteru uvedl, že se jedná o pomoc NATO a že „čísla si necháme na později“.