11 ledna, 2026

Stmívání…

Dnes jsem celý den čekal, jestli mi můj fejsbůkový profil Vidlákovy kydy vrátí…. Padesát sedm tisíc sledujících, vypiplaný od nuly, bez jediné koruny do reklam, bez marketingových pouček, jak si zvednout dosah, jen čisté každodenní psaní. Jeden seriózní článek denně a pak trocha satiry. Profil přežil čtyři roky Fialy i Foltýna, přežil zakládání falešných profilů pro moji dehonestaci, přežil Bidenovu éru, přežil faktčekery, Demagogy, Cempery i Oganesjany. Přežil velké demonstrace na Václaváku, přežil shitstorm z mého politického působení… aby nakonec skončil v éře Donalda Trumpa a Andreje Babiše.

Celkem symbolicky ho blokli ve chvíli, kdy se ukázalo, že nám asi není pomoci… Donald Trump není schopen udělat mír, protože ani za rok nepřetlačil ty, kteří si mír nepřejí. Po slibech na snížení amerických vojenských výdajů přichází naopak jejich prudké navýšení. Americká společnost je také rozdělená tak přesně půl na půl, že jediný způsob, jak můžete vládnout, je udělat válku. Každý americký prezident nakonec dojde k tomu stejnému. Trump ve svém prvním období žádnou válku nezačal a jak to dopadlo? Prohrál volby, které byly naprosto demokratické a necinknuté. Takže teď raději posílá svoje mariňáky unášet prezidenty, kteří naopak měli volby nedemokratické a cinknuté. V Reuters to říkali…

Ve stejné době, kdy mi META blokla profil, jede Petr Macinka na Ukrajinu, aby je tam ujistil o našem věrném spojenectví. Rusko u nás má přece rádo jen několik pošuků… Fascinuje mě, jak to má Veľký Bocian zmáknuté. Macinka s Turkem si na Ukrajině zařizují vystřízlivění voličů a pohrdání od Pražské kavárny, které se tím stejně nezavděčí a Babiš si zatím na Slovensku zajišťuje hezké fotky s Ficem a říká, že on by na Ukrajinu nejel… Ale já jsem jen obskurní bloger a nerozumím tomu…

Zároveň v Íránu sílí protesty, střílí se, hoří tam auta i policejní služebny a americká letadla se přesouvají do výchozích pozic pro útok. Rezá Pahláví junior si v americkém exilu připravuje nástupnickou řeč… oni už si totiž Íránci nepamatují, jak to tam vypadalo za bačování jeho otce a proč se k moci dostal Rudoláh Chomejní. Ani Američané už si to zřejmě nepamatují.

Íránský režim se dostal do situace, kdy buď musí utéct, nebo bojovat o svou existenci, nebo udělat něco šíleného. Jsou to přece ti šílení ajatoláhové, nicht wahr? Už dvacet let jsou „malinkatý kousilínek“ od výroby atomové bomby. Je možné, že ji prostě mají. A i kdyby ne, mají dost štěpného materiálu pro celou řadu špinavých bomb. Od jejich poslední přestřelky s Izraelem také víme, že jsou schopni jejich protivzdušnou obranu prostřelit.

Celou dobu tady posloucháme vážené analytiky a experty České televize, že je íránský režim dostatečně bláznivý a chiliastický, aby si zajistil věčnou slávu u Alláha. Toto tvrzení teď nejspíš bude podrobenou zkoušce a brzy zjistíme, jestli je Chameneí spíš na peníze v moskevském exilu (říká se o něm že si nahospodařil docela dost miliard), nebo jestli je na dvaasedmdesát panen v muslimském ráji za zničení Izraele. A nebo, jestli jsou jeho Revoluční gardy dostatečně oddané, aby střílely do demonstrantů a protesty krvavě potlačily…

Rusové, zdá se, sázejí na ty hurisky v ráji, protože evakuují diplomatický personál z Izraele jako diví.

A konečně… ve stejnou dobu, kdy fejsbůk usoudil, že pravda, kterou píšu, porušuje pravidla komunity, vybídl starosta Kyjeva, Vitalij Kličko, obyvatele, aby opustili město, protože topení a svícení skončilo. Asi ví něco, co my ještě nevíme. Něco o tom, že začíná zimní kampaň Rusů na vytvoření pořádné uprchlické vlny a že ukrajinská energetická síť je zralá. Inu… v UKRENERGO se hodně kradlo.

V Německu se sice kradlo asi méně, ale také mrznou v Berlíně. Obešlo se to bez ruských sabotáží, zařídili si to sami. Mají na to své klimatické aktivisty, kteří se přeškolili na teroristy. A je ticho… bagatelizuje se to. Stejně jako se bagatelizovala migrace i dopady grýndýlu. Ale AfD je samozřejmě strašně nebezpečná…

S tím „ruským tankerem,“ co ho Američané dohonili a zabavili, je to nakonec jinak… Není to obr Koloděj, je to princ Jasoň. Ukázalo se, že majitelem je konsorcium ukrajinských a moldavských oligarchů pod vedením nejbohatšího občana Moldávie Šora, na kterého je vydaný mezinárodní zatykač za zpronevěru moldavských státních financí. Posádku lodi tvoří občané Ukrajiny, Moldávie a Gruzie a dva námořníci z Ruska, které prý Amíci už propustili. Loď se nejspíš kromě přepravy ropy specializovala i na přepravu různých drahých (a zakázaných) věciček o kterých nikdo neměl vědět. Ale jinak je to příznačné… když tě honí Američané, zkus ruskou vlajku… občas to pomůže.

Zároveň poslali Rusové raketu Orešnik do Lvovské oblasti, kde zasáhli plynový zásobník. Opět prý šlo jen o kinetické projektily. Žádné nálože. Ale nikdo nezpochybňuje, že tuhle raketu žádný systém Patriot nezachytí a atomovky to nést umí. Navíc to vypadá, že škody na největším ukrajinském plynovém zásobníku (kde má uložený plyn půlka Evropy) jsou fatální. Takové přátelské varování, když teď Trump už zřejmě mír dělat nemíní a naopak se přiklonil k neokonům, protože prostě nelze jinak.

Všichni musejí… Trump MUSÍ dělat imperiální politiku, Putin MUSÍ zvítězit na Ukrajině a Zelenský MUSÍ zvítězit nad Ruskem. Chameneí MUSÍ střílet do demonstrantů, Česká republika MUSÍ pokračovat v muniční iniciativě, Macinka MUSÍ jet na Ukrajinu a ujišťovat je o spojenectví, Němci MUSÍ pokračovat v sebevražedné politice a fejsbůk MUSÍ cenzurovat. Fico MUSÍ držet Benešovy dekrety a Orbán ho za to MUSÍ žalovat u Evropské komise… Nikdo není dost silný, aby se postavil globálním trendům a každý si vždycky najde dostatečné zdůvodnění, proč koná, jak koná. Nakonec se každý MUSÍ zařadit a pohánět svět k propasti.

A tak pěkně slibovali…

Dnes je to jen takový dočasný splín ze ztráty čtyř let práce a historie na fejsbůku. Takový Komenského Kšaft způsobený tím, že je třeba začít zase znovu. Znovu zatnout zuby, znovu to nevzdat, znovu se zmobilizovat… Jsem prostě jen chvilkově zklamaný, protože se sice věci mění, ale ne k lepšímu. Doufám, že události posledních dní a hodin mají i jiné vysvětlení a existuje ještě východisko. A kdyby východisko nebylo, doufám, že v této zemi existovalo alespoň pět spravedlivých, pro které Hospodin ušetří město…

Ve vzduchu je cítit nervozita. Cítí ji všichni a všude. Dneska mám pocit jak Jaroslav Seifert, když zhasínal světla…

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

435 thoughts on “Stmívání…

  1. Dnes Fejsbůk (Meta), zítra banka, pozítří katastr…
    Jeden den máš všechno, druhý den nemáš nic. Jsi neosobou.
    „Ale to se nemůže stát, vždyť….“
    Může. Právě se děje. Každému. Nad každým z nás to visí.

    1. Schumacher napsal:
      10 ledna, 2026 (8:50)

      Katastr již dnes
      Vlastníci nemovitostí si mají kontrolovat na veřejně přístupných webových stránkách Katastru údaje o svém vlastnictví.
      Pak stránky uzavřou.
      Stmívání…

      1. Na stránkách katastru se od nového roku 2026 musíte přihlásit přes identitu, aby jste si dohledal co potřebujete.

        1. Ne kadý identitu má. Kdy to minule vyhlásili, zvedl se takový odpor, že tam dali jen Capcha. Teď to svině udělaly tajně. Předpokládám, e se silně zvýší krádeže nemovitostí.

    1. Targus
      Inak sa mi páči ako zľahčujú čo sa stalo….vlastne tam ani nebol plyn, len tak trochu čo nestálo ani za reč…😁

      1. To je tak pokaždý. Když Ukrajina drží nějaký město, tak je strategicky kruciální pozice, kterou stateční banderovci brání.
        Když je tam odtud Rusáci vyženou a obsadí to, tak se to změní v takticky bezvýznamnou lokalitu, kde jsou jenom divoký prasata a dvě veverky.

        1. Ty veverky jsou tam tři!
          Ale propánaboha, to je přece běžná válečná propaganda. Oboustranná, dvojsečná.
          Ale pravda, i ta se dá dělat dobře nebo trapně.

          1. Z článku

            Mír tedy nebude, dokud Macron, Starmer a Babiš nedostanou rozum.

            Takže na svatého Dyndy

      2. Druhý úder Orešnikem skončí podobně, jako ten první.
        Poskytovatelé satelitních fotek už makají na překrývání následků úderu fotkami, starými jen několik dní před úderem.

        Ten první případ, kdy se jistý Američan snažil dopátrat fotek Južmaše a blízkého okolí, byl úplně příznačný.
        Maník utratil vyšší stovky dolarů za podvrhy. Bylo to zdokumentováno i články, tuším že je to k dohledání na webu AK.
        Nejprve bylo překvapení, že se v Južmaši vlastně skoro nic nestalo – aby o týden později došlo k opravě a dodatku původního článku.

        Maník se omluvil za dezinformace s tím, že mu to prostě přišlo divné, že by se tam vůbec nic nestalo.
        Začal se zajímat o metadata i detaily okolí a vegetace na těch satelitních snímcích, které mu prodali.
        Bylo to velice pečlivě překryto, do posledního detailu, staršími snímky ze stejného ročního období, ale staršími asi o měsíc.
        Vegetace v areálu Južmaše vykazovala úplně jiné olistění, než vegetace okolí fabriky.
        Šel s pomocí techniky a kamarádů až do takových detailů, jako je poloha Slunce v daném čase, délky stínů atd.

        A okolo tohoto druhého úderu se zjistí téměř totéž :
        Největší plynový zásobník je naprosto nepoškozen, Rusák že je žabař, který se ani neumí trefit apod.
        Udělá se cokoli pro bagatelizace toho úderu.

        Dokonce už se pracuje i na ignoraci faktu, že prakticky celý Kyjev je už nejméně tři dny bez elektriky.
        Naše „delegace“ si toho nevšimla, že ten barák a jeho okolí, kde se Macinkové tak rozhořčovali, je komplet zhasnutý, má to zčásti vymlácený okna – a netopí se tam?

  2. Američtí piráti si rozdělují kořist!

    ‼️ 🇺🇸 🏴‍☠ТVideo s prohlášením Trumpa
    https://t.me/RVvoenkor/107249

    Trump se setkal s vedoucími představiteli ropných a plynárenských společností.

    ▪️Prezident USA pohrozil, že vyřeší otázku Grónska jakýmkoli způsobem:
    ➖„Nechceme, aby do Grónska přišla Rusko nebo Čína. Pokud Grónsko nezískáme, Rusko nebo Čína se stanou vašimi sousedy. To se nestane.“

    ▪️Venezuela předala USA 30 milionů barelů ropy.

    ▪️ USA okamžitě začnou zpracovávat a prodávat až 50 milionů barelů venezuelské ropy a mají v úmyslu tak činit bez časového omezení;

    ▪️ Washington počítá s tím, že americké ropné společnosti investují do Venezuely nejméně 100 miliard dolarů, přičemž USA jim zaručí bezpečnost.

    ▪️ Americké ropné společnosti nebudou muset spolupracovat s venezuelskými úřady – všechny otázky jim bylo navrženo řešit přímo s USA.

  3. Vidlákův fb byl nebezpečný. Rozkrýval podstatu dnešní politiky, proto byl eliminován. Totéž potká i tento blog, jen trochu později. Totalita má dnes modernější nástroje, než kdysi. Veřejný prostor nebude volně dostupný, bude placený a kontrolovaný. Jako je dnes pohyb aut, bude řízen i pohyb myšlenek.

  4. Doník a další politikové s deficitem vlastni inteligence používají k prosazení svých cílů nepochybně tu umělou. Ta se hrabe v databázích informací a hledá kontinuitu a souvislosti, podle zadaných algoritmů (možná už podle svých).. Výsledkem jsou “chirurgicky přesné” akce, začínají se množit.
    Jen s Ruskem se to nepovedlo, tam předpoklady selhaly. Ani s Čínou pšenka nepokvete, i tam jsou s vývojem daleko. Nemají všichni stejnou mentalitu, naštěstí.

    1. Pár slov o kritické cestě v projektování:
      Síťový graf a kritická cesta jsou klíčové nástroje projektového řízení: síťový graf vizuálně znázorňuje úkoly a jejich logické závislosti, zatímco kritická cesta (CPM) je nejdelší posloupnost úkolů (nebo úkolů) v grafu, která určuje minimální dobu potřebnou k dokončení celého projektu. Aktivity na kritické cestě nemají žádnou časovou rezervu, takže jakékoli zpoždění v nich přímo prodlouží celý projekt.
      Projektovat se dá i sezazení vlády a změna režimu. Předvedeno naposled v Caracasu a brzy v Íránu.

  5. Velký oranžový otec
    připravuje další kotec.
    V prvním Maduro už sedí,
    tupě do budoucna hledí.

    V druhém bude Chameneí.
    Ten už raději moc nejí,
    zvyká si na skromné jídlo,
    nebude mít dobré bydlo.

    Kdopak bude v třetí kleci?
    Kdo má doma ropu, přeci!
    Kdo má ropu a je slabý,
    může doma čekat dráby.

    1. Jenom Putin předved koule.
      Agresor si odnes boule
      a bude mít tržné rány.
      Mohou být ze zadní strany.

      Těžko si je bude lízat.
      Těžko bude dále hryzat.
      Kosti, hnáty polámané,
      ten si dlouho nezamane…

  6. =) měl byste si nastudovat základy pro všechny influencery pane vidlák. Patří mezi ně „vaše tvorba nepatří vám, ale YouTube (nebo xku, fb…)“ to, že ste za Vaši práci nechtěl bakšiš z reklamy Vás šlechtí. Cukrouš děkuje a… hele, klíčenky došly… bude stačit zářivej úsměv?

    Jo a taky… Odběratele vždycky generují minimálně 1% iracionálních kokotů, kteří chtějí Vaši práci zničit. To nejsou trolové, které to přestane bavit. Tihle jsou horší. Z cukrovaru jich máte na sebe nalepených přes 5 tisíc (hrubý odhad… ale spíš víc… když je Vaším tématem politika). Kolik z voleb si nedovedu ani představit. A tihle kokoti se taky vyvíjejí, navazují kontakty… A rostou jako podhoubí… No však to znáte. A nedomluvíte se s nima.

    Hodně štestí s profilem. Já bych to odepsal jako ztrátu. Ale co já vím, já influencer nejsem.

    1. Možná by stálo za to vytvořit si jeden kanál na této síti – XTománek, je to sice na pozvánky ale každý si může pozvat tolik lidí kolik chce.

      1. A ta síť patří komu? Máte jistotu, že časem nezmizí?
        Furt je to o tom stejném.
        Používáte cizí prostor, vlastnictví někoho jiného.

    1. Jasně! Víc zákonů! Cenzura je špatná ááááno? Máme přece svýho práva! =D Nevidím v tom jediný problém, který by mohl zpětně vybuchnout do xichtu.

      Hele eště by to chtělo zákon proti krádežím. Mě taky celkem sere že když si nezamknu byt, tak mi ho někdo vykrade.

      1. Jasně, smajlíku..
        Zákony nikdo k ničemu nepotřebuje, vždyť máme klacky..
        Prostě musíte mít vždycky ten největší klacek a je to cajk..
        Zloděje, co vám vykrade byt, možná zavřou, když se ho monocajtům podaří chytit, protože na to někdo myslel a máme zákon. Cenzor obdrží od prezidentčíka metál za zásluhy.. ale kdo by se babral s detaily, že?
        Všichni přeci můžou mít vlastní server, vlastní software, vlastní vysokokapacitní připojení k internetu, vlastní banku.. a kdo to všechno nemá, je hlupák, co si zaslouží vynadat, protože se měl přestěhovat na úplně opuštěný ostrov, kde nikdo nebude omezovat jeho práva, žee ááááááno.
        Sorry smajlíku, ale jdu blejt.

        1. Jo, chce to více zákonů, a nebo něco jednoduššího, prostě, to co není státem povoleno je automatický zakázano.

        2. =D to Ook: No krásné, jsem i slzu utřel.

          Nemáte klacky. Voni mají klacky. Řikají jim zákony, vyhlášky, nařízení a já nevím co. Jasně, potřebujou jich ještě víc. A na cenzuru… jenom zákon? A jeden? Nejni to málo? Co takhle rovnou ministerstvo, mám pocit že by to chtělo celé ministerstvo… Nebo jen dodržovat ústavu? neee… to je moc práce, novej zákon je třeba. Aby se do něj přišilo něco co tam nemá bejt. Nebo na něj naroubovat jiný zákon. To je cesta. Dokud tu nebude deset miliónů zákonů, tak to tu nikdy nebude ráj na zemi.

          A že nemáte svou strukturu… njn, já taky ne. Až ji budete mít, tak ji schovejte do trezoru ať vám jí jinko nestihne zkurvit. Do té doby používejte tu, kterou máte.

          Jo a nemáte práva. Máte dočasná privilegia. Příkladů na téma „já mám svý práva“ mám spoustu, ale nejhezčí mi příjde ten ze země zaslíbené kde se myjou radostí a jednorožci serou duhový koťata: https://en.wikipedia.org/wiki/Internment_of_Japanese_Americans . Tihle tehdá potřebovali svoje práva jako nikdy v životě. No, a voni jim je sebrali.

          Právo mají ti, co mají klacek. Vy nemáte klacek, protože jste ho dal jim. Aby vás s ním chránili… připadáte si chráněný? Ne? No… tak je u poproste ať vám ten klacek vráti. Že nevrátí? No… Smůla no. Se nedivím že se vám z toho chce blejt. Mi taky.

      2. Smajlíku,
        zákon proti krádežím již máme! Jmenuje se Trestní zákoník.

        Co se týče zákona proti cenzuře, tak svého času jej za Klause ml. předkládala ve sněmovně Trikolora, takže hotový je, stačí jen oprášit. Bylo by vhodné využít toho že Majerová je ve sněmovně v rámci SPD a SPD je vládní stranou.

        1. To je divný, když je ten zákon, tak by se krást nemělo, ne? … … … a ví to pepa? By mu to měl někdo říct.

          1. Tak ono je potřeba si ujasnit, jestli by se bez něj kradlo stejně a nebo více… že ano!

            ————————————————————————————————————

            Deklarace v ústavě je sice pěkná věc, ale co je vám to platné, když ji nikdo nevymáhá, že ano.

            To co chybí je prováděcí předpis – zákon, který stanoví způsob, jakým se ta ústavní deklarace aplikuje. Zejména v on-line světě a POSTIHY pro ty, kteří tu CENZURU APLIKUJÍ.

  7. A tak pěkně slibovali

    Možná i splnit chtěli, ale mediální bludičky je do bažin lákají tématy Turek ano, nebo ne, ……atd..
    Proč to dělají?
    Chtějí odlákat naše poslance, a vládu od řešení volebních slibů:
    Rozpočet, armádní zakázky, Ukrajina, bitcoiny, politické neziskovky, EU, ….
    Jak řešili v pohádkách bludičky?

  8. Ministr zahraničí Ukrorujny Sybiga prohlásil: „Takový úder poblíž hranice EU a NATO představuje vážnou hrozbu pro evropskou bezpečnost a je zkouškou pro transatlantické společenství. Požadujeme rozhodná opatření.“

    Komisařka zahraničí Eurosajůzu Kaja Kallasová plkala, že útok Orešnikem byl varováním pro Evropskou unii, zároveň prohlásila, že by se země EU měly „hlouběji zabývat svými zásobami protivzdušné obrany a nasadit je nyní“, a vyzvala k novým „přísným sankcím“ proti Rusku .  

    Zvláštní zástupce ruského prezidenta Kirill Dmitriev v reakci na žvatlání kolaborantky Kallasové uvedl: „Kaja není nijak zvlášť inteligentní ani znalá, ale i ona by měla pochopit, že proti hypersonické střele Orešnik, která dosahuje rychlosti přes 10 Machů, neexistuje žádná protivzdušná obrana. “

    1. „zároveň prohlásila, že by se země EU měly „hlouběji zabývat svými zásobami protivzdušné obrany“

      Čím že to? Císařovy nové prostředky PVO?

      1. Je třeba pochopit, co myslela tou protivzdušnou obranou.
        Nutno nakoupit dost mucholapek a plácaček na mouchy. Movitější si mohou pořídit i nějaký ten elektronický lapač hmyzu či odpuzovač komárů 😀😀

      2. Kallas z EU je u nich , mamlas v suknich..
        Putin varoval , ze taky nemaji rusove jezdit do Nemecka..
        Bych to nevzdal. Navzdory Orechum.

        Nakazal bych nastudovat v Berlinsky Opere , Cajkovskyho /rus proti rusovi/ balet , Louskacek .
        Balet hura , rovnou vysilanej primym prenosem Putinovi do Kremlu
        at louskaci Musy , vsechny jeho Orechy zadusi..

        Dyz se rozzurim ,se neznam. Kdo maze, bude smazavan a este se umaze..
        Sem mocne pistice a protestujice proti smazavani prispevecku , prorokoval a klatbou interdiktovou , jenom zatim vyhrozoval..

        Klicko je tezkej bohac ,ale ,kam by sel lid Ukrajiny a kde bude bydlet a z ceho zit..
        Chce je zruda za klickovat k nam..
        Ceka lid na rusa , jako deti na Dedu Mraze. Pac jim da vsecko co je potreba ,vecnej mir a este jim zatopi.
        Vedi dobre , ze na civilni cile neutoci.

        Sou ted usaci na forhontu ,pac Vyssi moc pece ty voplatky. Vyvazeli valky , revoluce ,teroristicky utoky a prevraty , jiny staty tezce vokradali, vydirali a bumerang obcansky valky uz je nasmerovanej zpet ,vodkud vodlit. Nasili rodi a siri ,zase jenom nasili …
        Dokonce se vo to sami snazi..
        A neni nahodou ze nasili z vracejici Trump volal vracejicimu Blabisovi ,kterej potvrzuje moje domnenky ze je i s jeho vod zacatku vratkou vladou , neumetel.
        Kazdej pes jina vladni ves /s hackem nad s a nebo bez/a
        motoristi porad nekam ujizdeji Nevydrzi a ani nemuze..
        A general si s nima vora jak chce. Trpaslici a pobehlici chteji ,ale nemuzou vyrust.

        Porad vic si myslim ,ze Blabisovi to vsecko prihrali ,jeho manipulacni treneri a instruktori .
        Co asi nikdy nepochopim, ze kdyz vyvolenej nekam prijde ,este nez se vubec rozhlidne
        uz ma v bance stovky milionu a nebo vic..

        Neni schopen si ani ziskat respekt ani autoritu u korytaru , jako jejich chlebodarce.
        Bude je vyhazovat a dalsi a horsi zase dosazovat ,podle povelu a pro EU,je masilko.
        Fixni idea ,ze se musej znemoznovat verejne je pronasleduje, postihuje a znemoznuje a
        potom musi bejt teflonovy a splachovaci ,az je vsechny vyvoj splaachne ,do vodpadnich kanalu historie..Pac na Trockyho smetiste dejin se uz , pro velkej naval..Nevejdou.
        Este jedna malickost na dokonceni , estli ten Okamura vydrzi ,jak zacal a nepodela se ,
        muze bejt neco a vo dost vic ,protoze nema ted konkurenci ,nikoho , kdo by ho zastinil..
        Ma taky vic schopnosti a soudnyho rozumu..

    2. Možná existuje: modliba. Jen nevím ke kterému z bohů. Jestli k Trumpovi, Putinovi nebo Si Tin Pišingrovi 😀😀

  9. Malý přípodotek : Dnes jsem mluvil se dvěmi středními podnikateli ve strojírenské výrobě. Jeden řekl že výrobu komplet ruší a bude prodávat totožné stroje made in China a vydělá více, pač se nebude potýkat s cenami energií a práce. Druhý sice fyzicky dále bude vyrábět své výrobky – ale stěhuje 80 procent výroby do Číny. No comment…

    1. Skoro bych se vsadil, že v Česku pro toho druhého bude nejen draho, ale asi ani nesežene náhradu za kvalifikované pracovníky, kteří třeba odejdou do důchodu. Mezi mladými nebude moc kde brát.

  10. V Iránu může být demokracie.
    Peršané jsou vyspělí lidé, mají stejné kulturní základy jako Židé, byť spolu v historii velmi soupeřili…

    A za šáhá Páhlavího byl Irán normální demokratický stát západního střihu.
    Páhlavího režim zrušili tmáři a ultrakonzervativní hovada, kterým se nelíbilo, že si ženy mohly dělat vesměs co chtěly, hlavně tedy v metropolích.
    Islámští fanatici zrušili demokracii, lidé v Íránu si jí teď musí vzít zpět…

    A to že za šáhá Pahlávího byla v Íránu ekonomická situace co nahrávala „horním 10 000 “ a ti „tam dole“ strádali… no to je argument asi jako s únorem 48 u nás… kdy se „prostý lid najednou začal mít dobře“ :-))

    1. Ano, přesně proto byl únor 48 u nás. Protože třicátá léta a pak ta válečná nebyla žádný špás.
      Před šahem byl v íránu populární Mosadek, ale ten se nelíbil mocným, tak ho sesadili a nahradili šahem. Ten pak vládl tak korupčně a rozmařile, že byl charismatickým Chomejním sesazen. Chomejní to neměl těžké, jen pranýřoval šahovy manýry.
      Ale tím samozřejmě neříkám, že dneska vládnou v Íránu nějací demokrati a je tam ráj na zemi. Já si prostě jen pamatuju řetězec příčin a následků… A nemyslím si, že sesazením Chameneího nastanou pro obyčejné Íránce lepší časy.

      1. To není tak úplně pravda…
        U nás byl únor 48 kvůli tomu, že jsme po válce spadli do ruské sféry vlivu…
        Ne kvůli ekonomické situaci…

        Byť souhlasím většina Čechů měla po válce holé zadky, ale to měli třeba i Němci… a už 30 let po válce bylo Západní Německo 2.nejbohatším státem světa…
        Takže to šlo i bez totality a vraždění nevinných lidí během krvavých 50.let.

        Co se týká Iránu hodně lidem se tam totalita jaksi nelíbí a vzhledem k tomu, že není možnost učinit změnu demokratickými volbami, tak se to snaží takhle…

        Navíc pokud se Írán zbaví totality, budou zrušeny sankce a obyčejní lidé by se mohli mít lépe.

        1. Němce zotročilo mezinárodní banksterstvo. Nyní je likvidují opichy jedovatým Tfujzrem a krimigrací islamistů.

          Politruku kazisvětů, co jsou demokratické volby?

        2. Tolik naivity… Dopadne to tam třeba jak v Libyi. Nebo zanedlouho ve Venezuele. To s těmi poválečnými náladami je jen váš dojem. Češi měli za sebou šest let totálního teroru a vědomí, že je celý západ zradil a odepsal. Komunisté by se tu dostali k moci tak jak tak. A ten komunistický teror taky nevzešel jen tak z ničeho. Byl z velké části důsledkem toho, že se západ velice aktivně snažil to tu celé blokovat a zničit. Právě jak tak činí dnes ve Venezuele. I my si užívali západní dobrodiní v podobě některých naprosto nesmyslných sankcí například. No a režim se prostě začal brutálně bránit. Ostatně to dělá každý režim, viz nyní USA. U nás by k tomu bohatě stačilo, kdyby dostali chvilkaři či Pšenákové s Oganesjany větší prostor a pravomoci.

          Zbavte se konečně iluze, že svět se dělí na nějaké ráje demokracie a darebácké státy. Všichni se chovají v jistých ohledech úplně stejně. Jen to někteří dělají víc pro lidi v zemi, a jiní víc pro kapsy nějaké elity, domácí či zahraniční.

        3. Nejste vy ten od Řehky? Ten slovník z propagandistických příruček se totiž nedá přehlédnout. Takže – bez kometáře – přetiskuji odpověď AI:

          V roce 1953 došlo v Íránu k státnímu převratu, který skončil svržením demokraticky zvoleného premiéra Muhammada Mosaddeka a posílením moci íránského šáha Muhammada Rezá Pahlavího. Převrat byl organizován americkou Ústřední zpravodajskou službou (CIA) a britskou zpravodajskou službou (MI6) pod názvem Operation Ajax (nebo TP-AJAX Project) a Operation Boot. Hlavním důvodem bylo ochránit britské ropné zájmy po tom, co Mosaddegh znárodnil íránský ropný průmysl a odmítl přijmout západní požadavky na zpětné získání kontroly nad ropnými zdroji.

          Mosaddegh, který byl premiérem od roku 1951, se snažil auditovat dokumenty Anglo-íránské ropné společnosti (AIOC), aby ověřil, zda společnost platí předepsané odvody, a omezil její kontrolu nad íránskými ropnými zásobami.
          Po odmítnutí spolupráce AIOC zahájil iránský parlament (Majlis) znárodnění ropného průmyslu a vyhnal zemi zahraniční zástupce. Británie reagovala ekonomickým bojkotem íránského ropy, což vedlo k zvýšenému napětí mezi západními mocnostmi a iránským vládním režimem.

          V únoru 1953 rozhodli britský premiér Winston Churchill a americký prezident Dwight D. Eisenhower, že je třeba Mosaddegha svrhnout, protože ho považovali za nekompromisní a obávali se rostoucího vlivu komunistické strany Tudeh.
          Předchozí administrativa prezidenta Trumana odmítala převrat, protože se obávala precedensu pro účast CIA v zahraničních záležitostech, ale britské zpravodajské orgány a jejich výzvy USA byly klíčové pro plánování akce.

          Dne 19. srpna 1953 byl Mosaddegh svržen během násilných protestů, které byly podpořeny a organizovány CIA.
          Podle dekódovaných dokumentů CIA byly v Teheránu najímány nejnebezpečnější zločinci, kteří měli způsobit nepokoje, a další osoby byly převezeny do města v autobusech a nákladních autech, aby ovlivnily ulice. Během konfliktu zemřelo mezi 200 a 300 lidí. Mosaddegh byl zatčen, odsouzen za zradu vojenským soudem šáhové vlády a odsouzen k třem letům vězení, následně byl uvězněn doma až do smrti. Jeho příznivci byli zatčeni, někteří dostali V roce 1953 došlo v Íránu k státnímu převratu, který skončil svržením demokraticky zvoleného premiéra Muhammada Mosaddeka a posílením moci íránského šáha Muhammada Rezá Pahlavího. Převrat byl organizován americkou Ústřední zpravodajskou službou (CIA) a britskou zpravodajskou službou (MI6) pod názvem Operation Ajax (nebo TP-AJAX Project) a Operation Boot. Hlavním důvodem bylo ochránit britské ropné zájmy po tom, co Mosaddegh znárodnil íránský ropný průmysl a odmítl přijmout západní požadavky na zpětné získání kontroly nad ropnými zdroji.

          Mosaddegh, který byl premiérem od roku 1951, se snažil auditovat dokumenty Anglo-íránské ropné společnosti (AIOC), aby ověřil, zda společnost platí předepsané odvody, a omezil její kontrolu nad íránskými ropnými zásobami.
          Po odmítnutí spolupráce AIOC zahájil iránský parlament (Majlis) znárodnění ropného průmyslu a vyhnal zemi zahraniční zástupce. Británie reagovala ekonomickým bojkotem íránského ropy, což vedlo k zvýšenému napětí mezi západními mocnostmi a iránským vládním režimem.

          V únoru 1953 rozhodli britský premiér Winston Churchill a americký prezident Dwight D. Eisenhower, že je třeba Mosaddegha svrhnout, protože ho považovali za nekompromisní a obávali se rostoucího vlivu komunistické strany Tudeh.
          Předchozí administrativa prezidenta Trumana odmítala převrat, protože se obávala precedensu pro účast CIA v zahraničních záležitostech, ale britské zpravodajské orgány a jejich výzvy USA byly klíčové pro plánování akce.

          Dne 19. srpna 1953 byl Mosaddegh svržen během násilných protestů, které byly podpořeny a organizovány CIA. Podle dekódovaných dokumentů CIA byly v Teheránu najímány nejnebezpečnější zločinci, kteří měli způsobit nepokoje, a další osoby byly převezeny do města v autobusech a nákladních autech, aby ovlivnily ulice. Během konfliktu zemřelo mezi 200 a 300 lidí. Mosaddegh byl zatčen, odsouzen za zradu vojenským soudem šáhovy vlády a odsouzen k třem letům vězení, následně byl uvězněn doma až do smrti. Jeho příznivci byli zatčeni, někteří dostali smrtelné tresty.

          Po převratu byl jako premiér jmenován generál Fazlollah Zahedi, což umožnilo šáhovi Muhammadi Rezá Pahlavímu zvýšit svou moc. Šáh závisel na podpoře Spojených států, které mu pomohly vybudovat a trénovat tajnou policii SAVAK, která brutálně potlačovala opozici. Tento režim trval 26 let až do revoluce v roce 1979.

          V roce 2013 americká vláda oficiálně uznala účast USA v převratu, když zveřejnila řadu dříve tajných dokumentů, které potvrzují, že CIA řídila akci jako součást zahraniční politiky na nejvyšší úrovni.
          V roce 2023 CIA znovu uznala svou roli v převratu, což však vyvolalo spor mezi historiky, kteří se shodují na zásadním vlivu USA a Spojeného království, a ti, kteří s tímto tvrzením nesouhlasí.
          V roce 2024 Írán zahájil soudní proces proti Spojeným státům americkým kvůli převratu, který podle žaloby porušil mezinárodní pravidla a zasáhl do vnitřních záležitostí Íránu s cílem udržet vliv a získat přírodní zdroje.

          1. Muhammad Rezá Šáh Pahlaví Árjamehr byl také nositelem československého Řádu Bílého lva.
            My starší máme v paměti jeho návštěvu, jeho kráskou choť a dvě letadla doprovodu. Převážně jeho odpůrců, aby něco nepodnikli, když nebyl doma ..

              1. My sme s tim sachem ,bohacem meli styky ,protoze nakej nas architekt tam v Iranu neco pro nej delal a sachova se do nej zamilovala..Potom kvuli ni navstevovali , kupovali a velky styky s nama pestovali..Hodne dolaru utratili a za to byl ten rad , hlavne zlatyho dolaru..A Breznev a RVHP si taky prisli na svy..

        4. No nešlo. Postačí škrtnout veškerý „zisk“ který měl západ z plundrování kolonií / bývalých kolonií a najednou jeden vidí, že západ na tom ekonomicky není vůbec lépe než východ, který naopak ze svých zdrojů mnoha bývalým koloniím pomáhal. Taky proto na konci socialismu převyšoval dluh zahraničí ČSSR zadlužení republiky vůči cizině.

        5. Re: anonym

          Myslím, že by bylo velmi dobré porovnat vývoj a ekonomická data tehdejšího Německa – západního – s ostatními státy v Evropě, které měly rovnocenné ekonomické podmínky
          Nevyjde vám z toho nic jiného, že žádný jiný stát nedostával tak vysokou podporu z USA, jako tehdejší NSR.
          A ještě jeden dotaz – jak je možné, že ze sovětského vlivu „vypadlo“ Rakousko, z něhož Ivan odjel v r. 1955? Jak je možné, že ze sovětského vlivu vypadlo FInsko, které se stejně, jako Rakousko, zavázalo k politické neutralitě?

        6. Moc to zjednodušujete. Únor byl také díky tomu, že si lidé pamatovali, jak se měli za první republiky. A neměli se všichni dobře, První republika nebyla sociální stát.
          A ano, v západním Německu lidé pracovali. Ale to zde také. Stačí se podívat, co vše se zde v těch letech postavilo. A Německu hodně pomohli na nohy američané.
          V padesátých letech to byla honba na třídního nepřítele, ale nejen tady, i v Americe McCarthy.
          Zkuste si najít nějaký propagandistický americký film. Stejná dikce, jen opačný nepřítel.

          O obyčejné lidi jde většinou až v poslední řadě.

        7. Přesně.
          Třicet let po válce napsal anglický spisovatel George Mikes:“Dnes, třicet let po válce, se zdá, že jsme konečně překonali pohromu vítězství a budeme se mít tak dobře, jako Němci.“

    2. No o ženách za toho “ demokratického“ Páhlavího, připomněla jsem tu Sorayu. Tmářství na desátou.

        1. V islámu nemá nikdo absolutní svobodu, i ve vyšších vrstvách mají omezení díky prastarým obyčejům z Arábie.
          Iránci nejsou Arabové, jsou to Peršané, starobylý národ.

        2. Sorayu z vyšší společnosti svobodně vykopli do pařížského hotelu s pohrůžkou, že když si najde nějakého utěšitele, vykopnou ji i z toho hotelu na ulici. Tak žila nejosamělejší život na světě. To je svoboda?

    3. Píšete jako by Páhlavího nesvrhl a Chomejníího nenastolily USA. Jedna z prvních barevných revolucí ač ještě bez barev, ty přišly později.

    4. Být vyvolencem, toť těžký úděl
      Peršané byli postiženi islamismem, debilizací pro otroky.
      Nedotknutelná sekta využívala a využívá jiných pouček. Ty vedly k oběma světovým válkám, válce na Ukrorujně, v Iráku, v Sýrii (a ke stovkám dalších válek). A ke genocidě a týrání původních obyvatel Palestiny, pod lstivými žvásty o obraně.

      Co je demokracie? Podvraťácká vláda majitelů SA, pardon Antify?

    5. Chomejní byl v exilu ve Francii, čili byl na západě chráněn.
      A na Rézu Páhlavího si pamatuji, byl u nás na náštěvě za Husáka i se svou manželkou, měla zakryté vlasy, bílé oblečení zakrývající tělo, kromě obličeje a ruk.

      1. Odkazují na Čsl. filmový týdeník 39/77. Farrah z letadla vystupuje v kostýmku s kloboučkem. Podepsali tehdy smlouvu na dodávku zejména jejich ropy od roku 1981 do roku 2003. Réza umřel v egyptském exilu roku 1980.
        To bílé, Vámi popisované, oblečení Farrah bylo na oficiální fotografii manželského páru, použité téměř přes celou titulní stranu Rudého práva se vskutku olbřímým titulkem „Vítáme Jejich Veličenstva“.

    6. „za šáha Páhlavího byl Irán normální demokratický stát západního střihu.“
      A co vám říká »SAVAK«, už jste o tom někdy něco slyšel, vy normální demokratický státe západního střihu?

  11. Všichni „MUSÍ“ … zase ta První světová – válka kterou nikdo nechtěl a všichni se do ní hrnuli.

    Nádherná Secese a potom … Zakopová válka … ničení, miliony mrtvých a nakonec Španělská chřipka …
    Už vice než 100 let, dvě světové války a tolik paralel a dnešní dobou, a politici i lidi jsou nepoučitelní.
    Snad jen ten chlór a Yperit zatím ještě nevytáhli …

  12. O těch padesát tisíc sledujících jste nepřišel, jsou to lidé, pamatují si Vás, budou Vás dále sledovat kde to půjde. A myslím, že Větvička tehdy přišel o závažnější data než vy, texty Vám zůstaly zde i na Kydech, jemu je smázli.

    Já vím, že je to někdy frustrující, ale pokud se tím budete trápit, dosáhli oni svého cíle.

    FB je pořád vlastněno libtardy, Babiš ( a vlastně ani Trump ) s tím nemají nic společného. Berte jako dobrou zprávu, že kopou stále více jako ta kobyla.

    1. Možná by bylo nejmoudřejší ohlásit, že nový účet je u Muska nebo na vk. Ta ksichtokniha má přece jenom špatnou pověst. Už jen tím, že už při zrodu teto aplikace byl požadavek, aby se uživatelé na tom ksindlu stali psychicky závislí …

      1. Vidíte, na to jsem uplně zapomněl, jak tam měli ty hry, třeba hospodářství, které nutily zúčastněné tam trávit minimálně hodinu denně. Fascinuje mne, kolik lidí na alternativě považuje propagaci na FB za klíčovou a neuvědomují si, jak svou přítomností tam napomáhají nepříteli.

        1. Ještě dodám, že naši soudruzi už tehdy ochotně spolupracovali zákazem populárního webu spoluzaci.cz pod zcela vybájenou záminkou.

  13. Nadlidé v davu íránském šíří klam svobody a na Ksichtoknize provozují otevřenou totalitu! Pod lžemi o pravidlech čeho? Komunity? Jak z Orwella. V jakých lžích Strana proléty udržuje!

  14. Rudoláh je dobrej. 🙂

    Každopádně za šacha Rezatýho pohlaví to v Íránu vypadalo tak, že se tam zpívalo na ulicích, holky chodily v tričku a s rozpuštěnými vlasy, prostě moderna, pohoda, klid.
    Stejně jako v JAR za (a před) deClercem, v Rhodesii před Zimbabwe a tak dále.

    Cross your fingers… poprvé za deset let mám pocit, že se běh věcí pomalu navrací…

    1. A pak lidem prostě jeblo a z ničho nic si vydemonstrovali diktaturu… Jo, ti, co na to měli, chodili v bikinách. Ti ostatní měli hlad a vztek na vládu…

      1. Nevím, nebyl jsem tam.
        Ale někteří měli a někteří ne. Teď tam nemá plné břicho většina. Alláha se nenají. Ajatolláh ale určitě hlad nemá. Tak to tam vypadá, jak vypadá.
        Otázka poměru sil mezi bohatými a chudými. Čekám, na čí stranu se přidá armáda. Nevypadá, že je pevně rozhodnutá striktně podporovat islám.

        1. Převrat jim nepomůže. Oni se hodně namnožily navíc začlo sucho a nemohou zavlažovat. Tam je katastrofa hodně ekologická. Pak ty sankce, hlad by měli všude, kde mají sankce. Odstranění Ajatolláha je nenakrmí. Možná někdo zbohatne, jako tady v devadesátkách, ale většina zchudne markantně.

            1. Ale namnozili, pred tou vojnou mali cca 41 mil. ludi, teraz majú skoro 90. Rovnako ako Sýria, ta mala ale v 50.rokoch rovnaký počet obyvateľov ako samotné Slovensko, cca 4 mil.,pred odchodom Assada ich malo vyše 27 mil.

            2. Írán má zásadní problém s vodou.
              Možná, že by pomalu měli začít opisovat od úhlavního „nepřítele“, od Izraelců, kteří viditelně hospodaří s vodou poměrně účelně.

        2. Kocoure, já tam byl (cca před třiceti lety) a pocity byly smíšené. Teherán dobrý/snesitelný, venkov absolutní tmářství.
          Ve své knize jsem popsal scénku, jak jsme byli na návštěvě u rodičů našeho tlumočníka (Peršan – kamarád žijící v Plzni). Ti byli vysokoškolští učitelé, nevím už čeho. Napsal jsem kromě jiného, že se na stole objevila i láhev (ruské) vodky.
          Někdo na íránské ambasádě asi moji knihu četl, a ty jeho rodiče přišla vyšetřovat náboženská policie.
          Žít pod šáhem možná nebyl žádný med, s ajatoláhy nejspíš taky ne.
          Na památku mi zůstal íránským velvyslancem v Praze darovaný modlitební kobereček a pár fotek – třeba já v hale hotelu pod velkým nápisem Down with USA a stylizovanou US vlajkou s padajícími bombami.
          Svět je pestrý, což ovšem víte i beze mne.

            1. Von ten Iran byl islamskej a drtiva vetsina byla nabozensky proti novotam..
              A ten sach napr. budoval automobilku ,modernizoval , ale voni byli proti..
              Nebo vysousel nezdravy baziny s komarama , co nosej infekce , /kde zili v chatrcich na kulech/ a nasilim je stehoval vodcud do modernich a zdravych bytu a voni zato na nej hrozne zurili ,protoze tam zili stovky let….
              A za tu jeho policii..A hlavne ze nebyl islamskej fanatik .

              A taky s nim nebyla zadna valecna zabava. Musel pryc.
              Pac Reagan byl valkychtivej..Neco novyho ?
              Hned potom Chomejny , vod Reagana ,kseftama s drogama, vyzbrojenej ,
              zacal plnit ukoly a besnit na Saddama a Saddam taky vyzbrojenej na nej
              a uz meli usaci 8 let ziskovou valku, /kseft za kazdou cenu /, z fanatickejch teroristu ,
              do ktery fanatici cvicili a nahaneli i deti..
              My tohle nikdy chapat nemuzeme..

              Pak az ta valka skoncila tak zase usaci zacali dalsi valku na spojence Saddama. Kterymu nejdriv nakukali aby napad Kuvajt..Na Afganistan taky..
              Jeden muj znamej mel buldoka a cvicenyho , ten na rozkaz „bolsevik trhej “ ,
              zacal besnit , pobihat s penou u huby , zurive vrcet a do vseho kousat .
              A tak pripominal nektery vlady a narody..

            2. Před deseti lety tedy ne.
              I když musím připustit, že v tak velké zemi mohou být mezi vesnicemi velké rozdíly.

      2. Bylo to tam amerikazované a ta kultura byla asi s jejich nekompatibilní, tak to společnost odvrhla. Také jim tam Američané asi vše privatizovali a skupovali, nedělám si iluze, že se tehdy chovali jinak, než dnes např u nás. A to se asi nelíbilo nikomu. Ani ty minisukně a módní výstřelky a dlouhé vlasy, to se mnohdy nelíbilo ani tady rodičům vlastních dětí.

      3. Ono to tak bývá. Ti neschopní a vzteklí chtějí mít alespoň někoho, komu můžou ubližovat. Někdo si pořídí poslušného psa, kterého pak týrá, někdo si zvolí náboženství, které dovolí zmlátit ženu, někdo si vezme kožený kabát a jde likvidovat židy nebo rozkulačit majitele statku.
        Zásadní chybou je těmhle z***ům ustupovat. Zlo je třeba ničit v zárodku.
        Ale to jsou dějiny a naše demokratická rozcapenost.

        1. Tak první žena našeho současného prezidenta také nějakou schytala a neplatil alimenty, ono se to před volbami hodně mazalo.

      4. lidem prostě jeblo a z ničho nic ????? A američané jako nic ????? To jako fakt ????? Na rozdíl od Vás to pamatuji. I předchozí návštěvu šáha s manželkou u nás.

      5. Ty vselijaky tripismenovy organizace maji spolehlivy recepty na prevraty a revoluce..A zkusenosti ..
        A neni tak tezky videt , proc maji uspechy..
        Je jisty ,ze vsazi na novy generace..Predevsim na studenty a mladez bez zavazku..

        Neni nic novyho , ze kazda nova generace je velmi nespokojena s tou predeslou.
        Casto rozzurena .
        Zadnej rodic , zadnej ucitel a dospelej se jim nezavdeci ,sou vod nich buzerovany a kritizovany
        a to velmi radi voplaceji ..
        Kritizujou zpet spousty problemu ,jejich poucovatelu /ktery poucujou ale sami nevyresi zadny prakticky problemy,pro vetsinu /, na ktery narazi na kazdym kroku v kazdym rezimu a netrpelive chteji moc a sou sebevedomy ,ze vsecko zlepsi a problemy snadno odstrani.
        Hlavne tvori skupiny a organizace nespokojencu ,potom staci podchytit a manipulovat , naslibovat vudcum tech skupin.

        A dopadne to jako vzdycky ..Potom dostanou i oni na sebe novou generaci a vse se opakuje a kdyz to zapad sikovne podpali ,
        doda agenty , instruktory a tak je zase dalsi prevrat ..
        Vetsi intenzivnejsi a krvavejsi protesty sou samozrejme v totalitnich rezimech , pac vic zakazu, prikazu a buzerace….
        Svoboda a anarchie je ruze , ktera omamne voni a vsecko snadno muze..
        A taky kdo chce psa biti , vzdycky si klacek najde..

        Prave dalsi prevraty , na ty , co prevrat uz v minulosti udelali.
        Organizatori protestu a demonstraci , dodaji vse potrebne , velice dulezity sou mobily na rychlou a rezimem necekanou mobilizaci a akce.

    2. Vážně?

      „„Teď mě všichni poslouchejte. Moje skvělá publicistka a chytrá manželka napsala otevřený dopis její císařské výsosti Farah Dibě.“
      „Nedělej z toho zase divadlo.“
      „Ale jdi. Má to vyjít v příštím vydání. 5.000 těchto listů už ale právě teď koluje na univerzitách.“

      „Tak dobře.
      Dobrý den, paní Pahlevi. Vyprávíte o své íránské vlasti, že je tam u vás v létě hrozné horko a že Vy, jako většina Peršanů, jedete se svou rodinou ke Kaspickému moři. Jako většina Peršanů? Není to přehnané? Většina Peršanů jsou rolníci s ročním příjmem nižším než 100 marek. A že každé perské matce zemře každé druhé dítě v důsledku hladu, chudoby a nemocí.
      A co děti, které 14 hodin denně musí tkát koberce? Ty také patří k těm, kteří jezdí na riviéru ke Kaspickému moři?
      Píšete: ‚Perský šáh musí mít syna.‘ V tomto bodě je íránská ústava velmi striktní. Je zvláštní, že v ostatních případech je šáhovi ústava celkem lhostejná. Že v Persii nesmí vyjít žádný necenzurovaný článek. Že Mossaddekovo ministerstvo spravedlnosti bylo postiženo slepotou. Že se soudní procesy konají s vyloučením veřejnosti. Že mučení patří ke každodenní rutině perské justice.
      Nechceme vás urážet. Ale také si nepřejeme, aby byla inteligence německé veřejnosti urážena takovým způsobem, jakým tomu bylo učiněno ve vašem článku.
      Se vší úctou, Ulrike Meinhof.“

      Z filmu Der Baader Meinhof Komplex.

      1. Ulrike Marie Meinhofová (7. října 1934 Oldenburg – 9. května 1976 Stuttgart) byla teroristka, novinářka a spoluzakladatelka ultralevicové organizace Frakce Rudé armády.

        Bez úcty.

        1. Teroristka? Jste si to musel vygooglit, viďte. Víte o tom celkem prd, že jo 😉 A i když je tak dnes označovaná, a mimochodem její podíl na akcích RAF byl celkem mizivý, ona to byla hlavně novinářka, to neznamená, že to, co napsala nebyla pravda. Navíc to, vy komiku, napsala dávno předtím, než se hnutí RAF zformovalo.

          1. Ať to napsala kdykoliv, jakékoli výplody levicové teroristky mají stejnou relevanci jako výplody vaše. (i Vaše, Karla).

          2. Nemá cenu krmit trola, dal jste velmi zajímavou informaci. Mimochodem je pěkné, jak Němci dodnes uvádějí Ulrike Meinhof jako strašnou teroristku, ale třeba kdo zabil Uwe Barschela dodnes mlčí.

            1. No ono je hlavně vtipné, že tehdejší západní Německo bylo zčásti řízeno v politice i justici bývalými nácky. Samozřejmě byli předtím všichni krutopřísně „denacifikováni“.

              1. Tak tak.

                Dnes mne totálně šokuje kolik lidíí tady, včetně Vidláka, si plete pojmy s dojmy co se týče konce šáha Páhlavího.

        2. Zjistěte si, co byla „Operace Gladio“. Pak možná pochopíte, kdo a odkud řídil ty ultralevicové teroristy a proč je směroval a financoval.
          Nápověda: Nebyl to nikdo z tzv. „komunistického bloku“.

          1. Aneb Co USA a CIA činí, dobře činí. A všichni ostatní jsou teroristi a zločinci.

            Neznám jiný stát, který má v moderních dějinách na svědomí tolik zla, jako jsou USA, a jinou tajnou službu, která k tomu posloužila jako nástroj, než je CIA. Přesto se i u nás najde dost macinkovských pošuků, kteří adorují USA a vzhlížejí k nim.

  15. A ještě jeden osobní poznatek: Nemaje fejsbůkový profil, nemohou mi ho smazat. 😹👌
    Ale:
    Zablokovali mi přístup na můj blog (ostatní tam mohou!!) s vysvětlením, že se tam prý objevovaly neplacené odkazy na nějaké zápasy fotbalové ligy. Neobjevovaly a neobjevují, ani nevím, že něco takového existuje.
    Můj poskytovatel PODA ovšem dostal soudní příkaz, tak mi to zablokoval. Pokouším se už týden spojit s Vrchním (soudem) v Olomouci, ale marně. Bez erekce – totiž reakce. Někdo asi nahlásil, soud rozhodl aniž by se obtěžoval zjišťovat skutečný stav věcí.

    Budu si muset najmout právníka. Sice se do svého blogu dostanu, ale jen přes VPN – ovšem tohle nepodložené obvinění mě uráží. Není se kde bránit. Takže naše „moc soudní“ mě taky moc nebaví.
    Budu muset žalovat soud?
    😼😕

    A že se v současnosti něco ve světě zatraceně mele je fakt. Možná budou velké potíže, ale už bylo třeba tou stojatou žumpou zamíchat i s tím rizikem, že se odspoda vyvalí dost hnusný smrad.

    1. Co to je za blbosti?
      Jaké neplacené odkazy a proč by se nějakým nevýznamným blogem měl zabývat vrchní soud v OL ???
      Najděte si serióznějšího poskytovatele, nebo web umístěte podobně, jako to má třeba D-Fens.
      Aha, už mi to došlo.
      Není problém v tom, že za relativně bezpečný prostor, je mimojiné zapotřebí zaplatit?
      😀

    2. Vážený Kocoure, nemám ve zvyku opravovat chyby diskutujících, ale: „Nemaje fejsbůkový profil, nemohou mi ho smazat.“, je zvěrstvo páchané na češtině tuplované, to mě trápí. Nebo jsem nepochopil pokus se o vtip? Číst Vás budu dál rád.

      1. Je to pravděpodobně standardní vtip podle vzoru: „Pan starosta, jda kolem, kopla ho kráva.“, televizními estrádami proběhlo svého času: „Zatykač nemaje, on ti syna nevydaje.“ (Název inscenace, z které to, samozřejmě v rámci improvizace, vzalo původ, jsem již zapomněl.)

  16. Dane, děkuji za Tvé příspěvky. Vždy se na ně těším. Kdyby nebyly, asi by mně jeblo. Je ještě pár „takových spravedlivých“, jak píše Bible nebo zpíval Sváťa Karásek….
    Pavel

  17. Každopádně jsme si dost polepšili!

    Jejich vláda (fiala) nás nazývala sviněmi. Naše vláda (babiš) nás nazývá pošuky.

    To je rozhodné zlepšení.

    Sláva!

    1. Mě fakt úplně fascinuje, kde ta většina Čechů bere motivaci ke své totální nenávisti vůči Rusům a všemu ruskému a zároveň ona bezbřehá podpora Ukrajiny.

      Jako hlavní důvod se uvádí pomsta šedesátý osmý. Takže Rusové, kteří nás osvobodili a kteří sem v šedesátém osmém sice přijeli a bralo se to jako velká křivda, ale dohromady se tu zas tak nestalo, jsou bráni za naše úhlavní nepřátele. Prakticky vše hnusné za normalizace jsme si ale způsobili sami. Nikdo nás nenutil ke spoustě věcí, které se tu děly. Nicméně Němcům se v pohodě odpustilo, jejich řádění za protektorátu už nikdo neřeší. Šest let nejhoršího teroru v našich dějinách, k němuž se blíží leda dění za třicetileté války, je zapomenuto a všechno je úplně v pohodě. Ale onu invazi během „pražského jara“ a následnou „okupaci“, která žádnou reálnou okupací nebyla, protože nám zůstala jak policie, tak armáda i politické vedení státu, však bere tahle většina jako to nejhorší v našich dějinách. Neonacismus na UA budou vehementně popírat, vraždění na Majdanu nebo tisíce mrtvých civilistů na Donbase po roce 2014 taktéž, ale Ukrajincům budou podlézat, zobat z ruky a věřit jim každé slovo.

      To samé Srbové. Jeden z mála národů, který kdy za námi stál, jsme zradili, nechali bombardovat a dodnes z nich děláme viníky celé války na Balkáně. Tak určitě, mírumilovní muslimští Albánci podporovaní finančně i jinak západem, stejně tak jako chorvatští ustašovští uřezávači srbských hlav jsou našimi nejlepšími kámoši a zcela jistě to byli i se svou velice bohatou historií nevinné oběti srbské agrese, že. Nemluvě o tom, že i oni byli bohatě poštíváni západem k tomu, aby se celý balkán opět zalil krví. A co na to ta super česká většina? No jistě, jezdí do Chorvatska rekreovat se k ustašovským pohrobkům, a pro Srby mají jen slova opovržení.

      Shrnuto a podtrženo, jako „pomsta za šedesátý osmý“ vyzbrojujeme UA téměř nekonečným proudem munice a dronů, aby bylo zabito co nejvíc Rusů. Oni nám přece tak hrozně ublížili, že.

        1. Víte, co byl možná ten největší zločin komunismu? To, že jejich majetky byly zestátněny a daný do správy lidu. To je to hlavní, jde o majetecky, nemovitostičky, pronájmičky, rentičky, lesíčky, zámečky, políčka, firmičky. Toto ty skupiny nikdy, ale nikdy a nikomu neodpustí. Lická práva atd. Byla spíše beranidlem pro rozbití systému. Toto sovětům nikdy, ale nikdičky nikdy neodpustí a i nástupci musí pykat. Navíc jsou považováni za slabé a vždy se musí najít někdo, do koho se dá beztrestně kopat, vyvíjet si frustrace.
          Ale už se uklidňují, zase se to vrací do správných rukou nové i staré šlechty. Lidu opět zůstanou domácí páni, popř. Hypo až za hrob a šlechta se už nemůže dočkat prolomení Benešových dekretů za spolupráci s nacismem. I naši nejlepší sousedé (c) , co tak rádi pochodovali v hnědých položkách za zvuku píšťal nezapomněli, kde mají Heimat. Es komm děr Tag, říkali. No, letos udělají v Tom Brně první krok „k nápravě starých křivd“.

      1. Asi to má každý jinak, ale já mám Rusy rád. Rusko ne, protože je konkurent v boji o zdroje.
        Určitý resentiment vůči SSSR je dán tím, že pod jejich vlivem došlo k okradení schopných Čechů v r. 1946 a 1948, ten rok 1968 už byl jen dalším pokořením ušlápnutých.

          1. konkurent v boji o zdroje.😀
            Má jich dost a nechce si je nechat ukrást a to se asi neodpouští

          2. To si asi každý může definovat jak chce, ve svém příspěvku jsem myslel ty, kteří byli okradeni znárodněním ve zmíněných neblahých letech.

            1. Ale houby okradení. Po té hrozné válce to byl jen nutný reset. Pomohl na 80 let. Bohužel je to tu znova a zase budou létat třísky.

              1. Nástup socialismu u nás byl (téměř) neodvratným důsledkem I. republiky a II. války.
                Mít rád Rusko je poměrně obtížné, ale lze to. Respektovat je, to je životní nutnost.

            2. Máte pravdu, boli okradnutí najmä tí, čo všetko získali prácou svojich vlastných rúk, ktorých boli desiatky, niekedy až stovky párov.

              1. Pracovat rukama, to je ten poslední zoufalý pokus, jak zbohatnout. Měl jste zářivče použít emotikon, aby bylo jasné jaký druh satiry jste myslel.

            3. Pokud nebyly krádeží jakékoli násilné masové převody majetku kdykoli v minulosti, není logicky krádeží ani tzv. znárodnění. Je to prostě jen jiný způsob téhož. Takže dokud například nebudete se stejnou vehemencí vyhlašovat, že největšími zloději u nás byla katolická církev a rakouští degeneráti, nemá smysl máchat pojmem „krádež“ či „zlodějina“.

        1. Kolik vám je proboha roků? Takové kecy, nejvíc nás pokořili Němci jak v roce 1939 tak po roce 1989.
          Jo a Albánci vyvolali válku v Makedonii v roce 2004, nemluví se o tom.

      2. Já to, s dovolením zopakuju: od tý doby, co jsme se my sami podíleli nadšeně na okupacích jiných zemí, jako třeba Afghánistán, Česko může leda tak držet hubu a šoupat nohama, nikdo už nemá právo si stěžovat. Navíc (ale nepřekvapivě) přesně ten samej ideovej proud, kterej z toho 68. má největší „trauma“, ten Afghánistán nejvíc podporoval.

        1. Ano, myslím si naprosto totéž. Navíc ta afghánská trvala prakticky stejně dlouho, ale na rozdíl od té naší to byla skutečná okupace – loutková vláda, policie sloužila okupační správě a docházelo k vraždění civilistů ve jménu toho, co prosazovala okupační moc.

          1. Re: tdx
            Myslím, že vysvětlení protiRussácké nálady nemalé části společnosti je děsivé. Dlouhodobá propaganda, sražení kvality vzdělání, z toho plynoucí nedostatek kritického myšlení a vymlčování historie. Vy argumentuje racionálně. Jenže tuto komunikační úroveň oběti výše uvedeného už nedávají. Mají však v hlavách nahraný sebezáchovný program, který se spustí, když něčemu nerozumí. A ten program aktivuje houkání sirény v hlavě, vypíná sluch a racio, a do úst posílá křik: „Putinův agent!!!! Svině!!!“ Obávám se, když se dívám na lidi kolem sebe, od dělníků po intelektuály, že až tak jednoduché to je.
            P.S. zkuste se lidí, kteří jsou takto poranění zeptat, které že zpravodajství v televizi sledují. Hrál jsem si takto dva roky.

      3. No, já to vidím tak, že naši generaci Sověti (a tedy podstatným dílem i Ukrajinci) v šedesátém osmém nasrali (tenkrat mi bylo 25) a tak jsme vychovávali potomky v duchu „Sověti jsou fuj“. Když nás Gorby prodal KoZe, stačilo jim jen ten narativ poopravit na „Russáci jsou fui“ a neštěstí bylo hotové. Ve mě jistá opatrnost vůči Rusku samozřejmě přeživá, ale v životě by mě nenapadlo, že někdo z toho tehdejsiho „svazu“ je lepší. Vidím to na synovi. Vnoučata už to tak neberou, ale jejich rodiče ano …

        1. Sověty jsme obvykle nazývali „Rusáci“. Celkem nezáleželo na tom, odkud dotyčný byl, z Užhorodu, Kaunasu, Moskvy nebo Tjumeně, mohl být i šikmooký, pořád to byl Rusák.

      4. Na tom neni ale vubec nic fascinujiciho..Vyvoj demokracie a demokratizace mas ,
        degraduje a debilizuje. Uz se to tady diskutovalo , SK to vystih vyrazem ,debilizace.
        To muze videt i maly dite ve skole. Zatimco vetsina u nas byla zdrave normalni , Husak dochtor
        a fanatickej prukopnik ,prave toho , uz s tim zacal ,po 69.. Lidi utikali pryc z mest a staveli si chaty a kupovali chalupy..Co taky s udesnym hovadem..

        Vod 89 demokrati voblbovani nevidane zrychlili a zintensivnili . Treba dneska, to probiha naplno.
        V Nemecku probihal ‚brainwash“ mas , vod 1918 …/Nebyla televize a mobily/.
        Media ,vlady ,propaganda , krize , vozebracovani , hrozby , uzkosti , teror , islam a rus vsude ,atd. ,
        vod rana do vecera , potreba je jen trochu trpelivosti..

        A neni vubec nic zvlastniho, ze navzdory pouckarum , normalni clovek , chce a potrebuje klid .. Soustredit se na praci, na rodinu , aby zil a prezil a kdyz do nej vandrujou tak s nima souhlasi jenom aby vod demokratu a jejich stale horsiho silenstvi, mel pokoj..
        Mlady uz sou uplne jiny , vod nas , prave proto , ze se narodili a zijou v demokracii…

        1. Ma to bejt pod tdx.
          Narazil sem ted na podobny tema na Prvnich zpravach , vod Hampla , ktere resi podobnej
          problem ,pro srovnani..

      5. Dovolím si ještě dodat, že bez šestiletého angažmá Němců u nás by se nekonala žádná okupace v roce 1968.

  18. Hele, tak si dejme neco na zlepseni nalady, at ten splin trosku popojde. Oni ti Nemci maji celkem smysl pro humor. Uz pred casem se vyrojily hezke vtipky.
    „Hamburg bude klimaticky neutralni v roce 2040. Berlin je klimaticky neutralni uz v 2026.“
    a
    „Mrznutim proti pravicovemu extremismu!“

  19. Ministr Macinka ujišťoval Ukrajince o plné podpoře České republiky proti agresorovi Rusku. Filip Turek si proti němu dovolil říct veřejně něco, co nikdo z novinářů nečekal. Cituji : Čestný předseda Motoristů Filip Turek, který se původně o post ministra zahraničí ucházel, na návštěvě v Kyjevě prohlásil, že za válku na Ukrajině může zahraniční politika supervelmocí, rozšiřování NATO a etnické důvody. Řekl to na dotaz novinářů před bytovým domem, kde v noci na pátek ruské drony zničily několik bytů.

    1. No a jste si s tím jistý, že ty bytové domy mají na svědomí ruské drony? Většinu takových bytových domů má na svědomí protiletecká ochrana. To už ví každý na Ukrajině.
      Taky by mě zajímalo, od koho má Macinka ty informace, že Rusové si celý příběh o napadení Putinovy rezidence vymyslely a dokonce bez důkazů. Rusové těch důkazů dodali až moc. jen hňup Macinka plácá páté přes deváté.

    2. Tak teda nevím, ale za mne Macinka rozhodně nemluví. Já nepodporuji nikoho a odmítám, abychom jim lezli do té jejich černé brusele. Ať si tam Macinku nechají…vůbec nechápu, proč tam jel.

  20. Hezký článek a to ještě Vidlák ani nezařadil aktualitu ohledně Mercosuru, který dnes odhlasovala Rada EU, pro přijetí byli i zástupci ČR a Slovenska….a tak krásně nám slibovali……a zase nás obelhali a my jsme tak tupí, že jsme je stejně volili a i když nás tito pošlou pod gilotinu, stejně jim to příště hodíme.

    Ten zánik si zasloužíme, naprosto.

  21. Ten pocit zmaru poté, co Ti šmahem, stisknutím tlačítka, zničili čtyřletou práci, asi chápu. – Jedno tvrdě zaplacené poznání z mého původního oboru, IT:
    Data, která nemáš na svém HD (a raději zálohovaná), nemáš.

    Až Ti budou vyčítat cenzuru a říkat – dobře Ti tak, pošli je za mnou.

    Co jinak:
    Čím více záříš, tím více stínů vrháš. – To říkal nějaký shaolinský mistr, už nevím, který.

    1. Pane kolego, to si rika jeste o bonusovou poucku:

      Data clenime na data zalohovana a data doposud neztracena.

    2. Říká se tomu závist.
      Závidí ti zdraví, auto, ženu, výhru ve sportce nebo postup v práci Taky vilu s bazénem a dovolené v Thajsku.
      (Tolik k těm vrženým stínům.)

    3. Tak tak, technologie je dobrý sluha, ale když má špatného pána … 😀

      Když jsem před lety měl web, vše jsem měl ve svém PC doma. K providerovi jsem to kopiroval přes FTP, takže originál byl vždy doma. A když je tam něco odjinud (třeba diskuse), dá se to automaticky zrcadlit, takže se v nejhorším případě se ztratí jen pár sekund nebo minut …

Napsat komentář: TzR Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *